12 února, 2026

Víc válčí s námi než s Rusy…

Už to bude rok, kdy byl Donald Trump inaugurován a začal pracovat na ukončení války na Ukrajině. Začalo to setkáním delegací v Saúdské Arábii a vyrcholilo to setkáním s Putinem na Aljašce. Tam se Donald nejspíš dozvěděl, čeho chce Rus dosáhnout a asi mu tam definitivně došlo, že toho dosáhne. Od té doby totiž američtí vyjednavači prakticky vůbec nebojují s Rusy, ale jen a pouze s Ukrajinci a Evropany.

Od Aljašky Trump Ukrajině nedodal žádné západní Wunderwaffen, které by změnily poměr sil. Sice se o tom několikrát mluvilo, ale nakonec žádné Tomahawky Kyjev nedostal. Stejně tak nedošlo na střely Taurus a všechny grafy ukazují, že Američané už zbraně pouze prodávají a kdo platí, je Evropa. Stejně tak Američané už na Rusko neuvalili žádné další sankce a ministr zahraničí, Rubio, dokonce řekl, že už není co sankcionovat.

Místo toho Trump uvalil sankce na Evropu… No ano, na Thierry Bretona, protože měl prsty v pokutě na síť X Elona Muska. A když už byli v tom, rovnou zakázali vstup do Spojených států i čtyřem dalším papalášům z těch evropsky nejhodnotnějších neziskovek. Také se proflákla celá řada skandálů na Uršulu Leyenovoui další evropské prominenty.

Na Ukrajině zase proběhly demonstrace proti Zelenskému, který chtěl vykastrovat protikorupční prokuraturu NABU. „Spontánně“ se sešli lidé, demonstrace byly předem ohlášené, Rus neposlal jedinou raketu a nikdo z demonstrantů se nemusel bát. Vzápětí musel Zelenský couvnout a výsledek se také brzy dostavil. Z korupce byl obviněn Timur Minidič, Andrij Jermak, Rustem Umerov a teď dokonce obvinili tři poslance ze Zelenského partaje Sluha národa. Prý brali úplatky…

Kolikrát se Trump sešel se Zelenským? Mockrát. Kolikrát si volal s evropskými lídry? Mockrát. Kdo mu pořád háže vidle do jeho mírových plánů? Evropa a Ukrajina. Co mezitím dělají Rusové? Nic. Jsou zdvořilí, nevysílají vzkazy přes média… a pokračují ve vojenských operacích a postupně zrychlují tempo.

Hele, Američani už půl roku nebojují s Rusy, ale s námi. Už půl roku dělají zpravodajské operace v Kyjevě i v Bruseli. (U nás s tím teď nejspíš taky začnou). Po mnoha kolech sankcí na Rusko, začali s prvním kolem sankcí na Evropu. Americké „páté kolony“ postupně vykosťují Zelenského administrativu, americký vliv kazí Evropanům zabavení ruských aktiv, Americký prezident nepokrytě hlásá, že si vezme Grónsko, protože ho chce a potřebuje…

Rus je naprosto v klidu. Trump mu nedělá ani desetinu toho, co dělá Ukrajině nebo EU. Dosáhl svého. Už se tu bijeme mezi sebou. Zatím jen diplomaticky či hospodářsky… Zatím jsme proti sobě ještě nevystřelili. Problém Trumpa už ale není Putin, nýbrž Merz, Starmer, nebo Macron. S Putinem si Trump povídá, na Evropu a Ukrajinu tlačí.

Proč? Protože americký deal s Ruskem je domluvený. Je to deal velký, globální, rozdělení sfér vlivu, nová Jalta… i když tajnější. Akorát Trump ještě nesplnil některé své části závazků. Půl roku už na tom dělá a postupně nasazuje proti bývalým spojencům stále silnější (a bezohlednější) páky. Postupně opouští rétoriku evropských hodnot a mluví o úplně normálním právu silnějšího. A občas mu mimoděk unikne, kde jsou ty hranice sfér vlivu.

Posledního půl roku nesledujeme žádný americký tlak na Rusko, ale stále silnější americký tlak na Evropu a Ukrajinu. Taktiku používají Američané pořád stejnou jako v Iráku nebo Afghanistánu… nebo ve Vrběticích. Začnou vytahovat dávné hříchy, dávnou korupci, dávné průsery. Z morálních ikon dělají zločince. Před rokem existoval jediný konec války na Ukrajině – ruská prohra. Dnes už tuto variantu omílají jen ti nejhloupější – Šafr a Švamberk. Všichni ostatní už jen doufají, že ukrajinská prohra ještě půjde nějak zamaskovat.

Evropa se po osmdesáti letech od Druhé světové dostala vlastně do úplně stejné role jako tenkrát. Ze západu na ni míří Američané, z východu Rusové, nejhorší svině se rekrutují z Ukrajinců, na jihu vzdoruje Srb… a Číňan je rovněž mezi vítěznými mocnostmi. Evropa je v nepřátelském vztahu se všemi a marně doufá v separátní mír…

Jen, kdysi ještě v čele té jednotné tisícileté říše byli schopní hospodáři a organizátoři. Tenkrát dojeli až ke Stalingradu. Ti dnešní jsou poněkud neschopnější. Ale hospodářství si sami rozbili ještě lépe než roje britských bombardérů. Jedna německá gynekoložka rozložila Bundeswehr lépe než Žukov, Koněv, Patton a Montgomery dohromady. Navíc, v čele Ruska dnes stojí člověk, který nehodlal znovu dopustit útok na své území, nehodlal čekat, až se Říše vyzbrojí a usoudil, že pokud útoku předejde, bude to menší masakr, než když bude dál vyčkávat a věřit medovým řečem.

Ne, válka ještě nekončí. Ale Američan už bojuje víc proti nám než proti Rusku. Rus se začíná na bojišti rozjíždět, Číňan jim jistí záda a evropská jednota se začíná drolit. Mimochodem… všimněte si, že se drolí přesně na těch státech, kde se začala drolit minule. Itálie, Maďarsko, Slovensko… Češi až těsně před koncem… jako vždycky. A Poláci se samozřejmě ještě nerozhodli, jestli je jejich větším nepřítelem Rus a nebo Němec.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

209 thoughts on “Víc válčí s námi než s Rusy…

  1. Zahraniční politika USA je dlouhodobý program, nezávislý na prezidentovi.
    Na úrovni NATO zůstává spolupráce (s USA) nezměněna. Politický kabaret D. Trumpa je pouhým divadlem, mimo jiné sloužícím k přesvědčení obyvatel USA že „US za případnou WWIII nenesou žádnou vinu“, což může být použito v případné mobilizaci: půjde-li o pozvolnou eskalaci, nemusí jít o válku jadernou.
    UA je financovaná Západem, takže o jejich samostatném rozhodování na frontě mám vážné pochybnosti.
    Nepřítel USA #1 je spíš Rusko než Čína: Rusové mají trochu jiné „bojové tradice“.
    Z toho, co Západ dobrovolně pouští do éteru (včetně údajů o zbraních!) soudím, že dělá pro válku na UA maximum, ale protože nevyhrává, tvrdí opak.

  2. Existuje Vidlákův čtenář, který si – třeba jen na chvilku – dovolil pochybovat o slovech upřímného a pravdomluvného Lavrova? A nebo úúúúúplně všichni Vidláci okamžitě vystartují se básníčkami o tom, že lžou přeci všichni, protože si o slovech zvěstovatele pochybovat nedovolí?

      1. Vidlácká nenávist k sousedům Ruska, kteří nepřátelsky odmítají být součástí Ruska, je dobře známá.

        Mě spíš zajímalo, jestli alespoň jeden ze čtenářů tohoto blogu pochybuje o slovech Lavrova Zvěstovatele.

        1. Nepochybuje.
          Lavrov není ve funkci ministra zahraničí přes dvacet let jen proto, že by uměl lhát, víš?
          To jsou takové základy logiky, které ovládáme i my, prostí vidláci.

          1. Mě je jasné, že zrovna Vy to Lavrovovi poslušně věříte. Zajímalo mě, jestli tady někdo alespoň někdo zapochyboval.

            1. jezis….pochybovat mozes a dokonca by si aj mal. Kazdy clovek by mal preverovat reci politikov, ale z oboch stran……mas pocit, ze vsetky tie spravy o kolapse ruskej ekonomiky, o tom, ako ruski vojaci nemaju pohonne hmoty, municiu, maju len stare zbrane ktore netriafaju, ktori musia byt kanibalmi, kedze nemaju jedlo a ktori bojuju na osloch a s lopatkami, o tom, ako Putin uz zomrel alebo aspon zomiera na x chorob sa ukazali ako vierohodne?? Lavrov sa vyjadruje nejak, viac menej stale konzistentne……netvrdi raz to a druhykrat opacne. To porovnavam s tym ako sa chova opacna strana+to, aka je realita. Neviem co si mal konkretne na mysli, ale pokial ide o to, ze RF nezautoci na EU (pokial budu respektovane ich bezpecnostne zaujmy), tak tomu celkom verim. Imho to je aj dovod, preco nebola UA zbombardovana do doby kamennej. Alebo opacne podla nasej logiky, kedze za roky nedokazali RF porazit UA, tak zrejme nemaju kapacitu na porazku EU. Co v tomto dokazuje ze Lavrov klame??

              1. ach az teraz som zistila, ze sa to tykalo utoku na Putinovu rezidenciu. A teraz sa chcem anonym spytat, ty tvrdis, ze Lavrov v tom klamal, takze ziadny utok sa nestal? Alebo klamal lebo sa stal, ale nemali v tom prsty UA? Alebo v com konkretne klamal? A co by ta presvedcilo, ze hovoril pravdu?

            1. Tak sem s těmi pochybnostmi.

              Já si rád přečtu, v čem konkrétně a za posledních cca 20 let, ministr zahraničí RF lhal.
              Nemyslím to ironicky, opravdu bych si na internetu chtěl přečíst příklady lží pana Lavrova, pana VVP, nebo i režiséra Olivera Stonea a Tuckera Carlsona, kteří s oběma vedli podrobné diskuse a točili s nimi dokumenty.

              Pokud O. Stone točí dokument o VVP, nebo o příčinách SVO a točí ho především pro Američany, tak jaký důvod by VVP měl, americké veřejnosti lhát?
              Internet je nemilosrdný, každá lež může být do minuty vyvrácena.

              Nikdy se to nestalo v případě výše jmenovaných, když se někdo pokusil VVP, nebo i režiséra, nachytat na švestkách.
              Byla to vždy pravda, jakkoli nepříjemná. Oliver Stone má vůbec zvláštní dar, házet pravdu lidem do očí po lopatách, bez servítků…

              Tak co, budeme pochybovat, ověřovat ty případné lži?

    1. Kdo lže, tak i krade zatim jich na Ukrajině odhalili hodně, podezírají i Zelenskeho prý mu u toho svítil nějaký Anonym, tak ho hledají, tak se raději přihlaste,později to bude trestane.

    2. „Existuje Vidlákův čtenář, který si – třeba jen na chvilku – dovolil pochybovat o slovech upřímného a pravdomluvného Lavrova?“

      Ano, existuje. Ale tak strašně se za to stydí, že ani nemá odvahu se podepsat. Chudák…

      1. hlavne ani neuviedol coho sa to malo cele tykat……Lavrov tak ako kazdy clovek urcite niekedy klame (povedzme manzelke) a urcite hovori aj pravdu (koniec koncov ked sa ho spytaju na cas nema dovod klamat:-))

    3. Boj s „všehoschopným nepřítelem“ těžko vyhrajete dodržováním pravidel.
      V RF jsou země s původními obyvateli stále ve většině i ve vládě.
      Kde byli a jsou původní obyvatelé v bývalých Evropských koloniích Severní Americe nebo Austrálii možná víte, i to je nezpochybnitelným důkazem-důvodem světově proslulé „Západní vyspělosti“.
      (Když oni ti Rusové jsou tak nedůslední a nikdy nic nedotáhnou až do konce.)

  3. Hostinský přináší účet.
    Evropa začíná bučet.
    Bučí celé tupé stádo;
    v prdeli je Eldorádo.

    Zas nevyšel Drang nach Osten.
    Zadřený je v řiti osten;
    tohle bude dlouho hnisat.
    Ke komu se rychle přisát?

    Česko drží, jako klíště.
    Pozice ve středu hřiště
    má blízko na obě strany.
    Kdo je nejvíc vyčuraný?

      1. Zatim, „riti, curaci , hnisy „,produkuje neunavne ,jak na bezicim pasu..Sou vanoce a Nove rok se blizi….
        Aby si milovnici jeho „poesie a basni“ prisli na svy..

  4. Úplné prohlášení Sergeje Lavrova k útoku ukrajinských bezpilotních letounů na státní rezidenci ruského prezidenta v Novgorodské oblasti

    V noci z 28. na 29. prosince 2025 podnikl kyjevský režim teroristický útok s použitím 91 útočných bezpilotních letounů dlouhého doletu na státní rezidenci prezidenta Ruské federace v Novgorodské oblasti. Všechny bezpilotní letouny byly zničeny prostředky protivzdušné obrany ozbrojených sil Ruské federace. Nebyly hlášeny žádné informace o obětech ani škodách způsobených troskami bezpilotních letounů.

    Upozorňujeme, že k tomuto činu došlo v průběhu intenzivních jednání mezi Ruskem a USA o urovnání ukrajinského konfliktu. Takovéto bezohledné činy nezůstanou bez reakce. Cíle pro odvetné údery a čas jejich provedení byly ruskými ozbrojenými silami určeny. Nemáme však v úmyslu vystoupit z vyjednávacího procesu s USA. Vzhledem k definitivnímu přerodu zločinného kyjevského režimu, který přešel k politice státního terorismu, však bude vyjednávací pozice Ruska přehodnocena.
    https://t.me/youlistenedmayak/40775

    1. A je to.
      V následujícím telefonátu řekne VVP : „Donalde, včera mě prokazatelně chtěli zabít. Co s tím uděláš?“

      Oni si ti chochli naskakujou na ty své trojzubce sami a radostně!

      1. 91 útočných bezpilotních letounů dlouhého doletu
        s pouzitim americkych satelitu, pro navigaci, planovani trasy, datove spojeni

        Donalde, včera mě prokazatelně chtěli zabít. Co s tím uděláš?“

        Hmm, zavolam mu a budu fakt mooc zlej, ale neboj Vlado, to bylo jen jako,
        my tam ale svoje poradce a datove pripojeni nechame, protoze vis Vlado my (anglosassove/britove) te taky chceme zabit

        1. můžu vám to trochu poopravit?
          „protoze vis Vlado, jsme to hlavne my (anglosassove/britove), kdo te chce zabit“
          ..pardon..

      2. „co s tím udělám? počkáme tejden a zkusíme to znova. my nebo angláni, to je jedno“
        protože jak jinak by se ukropi mohli trefit, než že my jim to namíříme a celou cestu povedeme?

    2. Úplná odpověď Zelenského na prohlášení Lavrova o útoku dronů na Putinovu rezidenci.

      Nazývá toto prohlášení falešným a spojuje ho se svými včerejšími jednáními s Trumpem.

      „Další lež Ruské federace. Je jasné, že jsme se včera setkali s Trumpem. A je jasné, že pro Rusy, pokud mezi námi a Amerikou není žádný skandál a dosahujeme pokroku, je to pro ně neúspěch. Protože oni nechtějí tuto válku ukončit. Jsou schopni ji ukončit pouze pod tlakem. Jsem si jistý, že v tom hledali důvody. Upřímně řečeno, včera jsem ještě čekal nějakou rétoriku. Vidíte, oni jdou dál. Nyní svým prohlášením, že byla napadena nějaká jejich rezidence, podle mého názoru připravují půdu pro to, aby mohli s jistotou zaútočit na hlavní město a pravděpodobně i na vládní budovy. To už jsme zažili v září, kdy došlo k raketovému útoku na kabinet ministrů Ukrajiny. Proto nyní musíme být všichni opatrní. Může dojít k útoku na hlavní město. Tím spíše, že tento člověk – pokud se to dá nazvat člověkem – řekl, že budou vybírat vhodné cíle, což znamená, že vyhrožují. Myslím si, že prezident Trump, jeho tým a Evropané by se měli zapojit a provést příslušnou práci s lidmi, o kterých se ještě včera mluvilo, že velmi chtějí ukončit válku,“ prohlásil prezident Ukrajiny.
      https://t.me/stranaua/221083

      1. Lavrov je mj. známý tím, že si nedělá z huby řiť a nelže, jako to umí komediant.
        Zcela jistě na ten útok existují důkazy, jinak by se tím Lavrov vůbec nezabýval.
        A pokud jsou důkazy, tak imho není co řešit.
        Komediant už evidentně své lidi v armádě neřídí. Kdyby řídil, tak by se to jistě nestalo, takže Rus by neměl žádnou záminku, povypínat všecku elektriku v Kyjevě

          1. To jako že by si to v dnešní době vojenských i civilních satelitů, které dokážou mapovat zemský povrch a veškeré dění na něm i nad ním minimálně na centimetry, ministr zahraničí země, kterou sleduje celý svět, vymyslel? Tak určitě. A máte pro své velkohubé tvrzení, že neexistují důkazy toho útoku, nějaké důkazy?

      1. Samozřejmě, vdyť to jasně píší Nemáme však v úmyslu vystoupit z vyjednávacího procesu s USA. … bude vyjednávací pozice Ruska přehodnocena.

        1. Tím bylo řečeno vše. Vyjednávací proces s USA.
          S Ukrajinou se už nikdo z Ruska bavit nebude.
          Bude jim jen doručen výsledek jednání s USA. Asi nějaká obálka s červeným pruhem, nebo tak něco…
          Pokud Zelenskyj vztyčí fakáč, tak to imho bude jeho poslední.

      2. Vždyť Američani ten UA útok na RF museli vidět taky..
        Taky mají radary a satelity, není třeba dalších svědků, nebo potvrzování.
        Američani taky mají ruské mapy a jistě vidí, do jaké oblasti těch 91 letadel mířilo.

        Něco mi říká, že tentokrát už je to osobní. Zelenskyj se jednoduše pokusil VVP zabít.
        Odvetu si president Ruské federace určitě vybere uvážlivě a ne větší, než bude nezbytně nutné.

          1. Asymetricky a počkají si na nejvhodnější chvíli. Potkat na ulici vetchýho Ondřeje, šeptnu mu do ouška „jdou po tobě“. Bude ještě prča s tím jediným spravedlivým.

          2. Reciproční odpovědí, v níž je vše opačně? Ze západu na východ letělo téměř sto dronů a zasáhlo letní sídlo prezidenta. Možná odpověď: Z východu na západ poletí sto hypersonických raket, které zasáhnou zimní sídlo prezidenta?

            1. nebo úplně asymetricky: náhodně vznilkej požár, od zkratu v ledničce nebo co, ve všech vilách ukrajinskýho koloniálního místodržícího – diktátora, co jich jenom všude po americe, anglii, francii a izraeli má …

      3. Vidláku,
        svět je jasně rozdělen na zájmy, tak stačí si zodpovědět pár jednoduchých otázek pohromadě:
        1. Kdo je největším nepřítelem USA na světě? Čína.
        2. Porazí USA Čínu spojenou s Ruskem? Ne.
        3. Jak přetáhnout Rusko na stranu USA? Ne hned, ale postupně. Dát dárek Putinovi.
        4. Jaký dárek Putin ocení? Ukrajinu a konec snah Ukrajiny o členství v NATO.
        5. Může Ukrajina nahradit Rusko v konfliktu USA s Čínou? Nemůže.
        6. Kdo bude kromě Kyjeva protestovat, když Putin dostane od USA Ukrajinu? Kromě Kyjeva Brusel, Berlín, Londýn, Paříž, Varšava.
        7. Jsou závislí na USA? Ano, jsou, minimálně ve vojenské oblasti.
        8. Jak jim závislost připomenout? Kašláním na jejich názory a vystrašit je Putinem.

        A tak můžeme pokračovat v otázkách. Je lhostejné, co si myslí EU nebo Praha. Donald Trump si vše udělá podle sebe. Válka na Ukrajině skončí, až bude uzavřena přijatelná dohoda Trumpa s Putinem, kterou budou respektovat oni dva. Protesty z Evropy Trump nebude brát vážně, ale nemůže je zcela ignorovat. A tak čeká, až Kyjev, Brusel, Berlín, Londýn, Paříž, Varšava a případně další pochopí realitu na frontě.
        Putin také neprotestuje, protože zabere o trochu více Ukrajiny. Ale nedělejme si o něm iluze, v dalším kroku zabere Oděsu a Charkov, pak Levobřežní Ukrajinu, pokud je neovládne prostřednictvím ukrajinské vlády. Nebo je neučiní neutrálními či zdevastovanými.
        Takhle jednoduché to je, my si o tom můžeme diskutovat, ale na náš názor se nikdo neptal.

    3. Lavrov zatim nebyl pristizenej verejnosti pri lhani a nasledne tazenej, ne za nohu , pres zhavy uhli..
      Ale 26 je na krku /nikdo nas nedrzi za ruku / cas na bylancy / na kancy / na roku/ koncy..
      /Nikdo nemusi dal souhlasit, dyz basnik verse z piva /. A vyhlidky …
      Tezkej zivot prispevkare.

      Takze Trump , vyjednavaje do roztrhani svyho tela s velkym obsahem sadla , za celej rok ,nevyjednal nic.
      A zase nic..Myslim, ze ani nic positivniho a jenom vydal rozkazy, na spojence ve zbrani , behem valky s rusem vohledne tarifu ,hodne reci ,ale hodne se mlci.
      Pridal sankci na Rosneft a Lukoil , po pratelsky uspesnym setkani s Putinem..

      Putin se votoci na cestu domu nic zlyho netuse ,z jednani a nez dojede do Ruska, zjisti , ze uz ma vod partnera s kerym vyjednaval , vo miru !!!! , „stedrou nadilku“.. A.
      Vostatni rusove potom cumi a mysli si , predtim s Bidenem a ted s Trumpem, zase jsi si Vladimire nabeh
      na vidle , az z Aljasky../Ani proruskyho ,dle dobrozdani medii , Vidlaka ,k tomu T. nepotreboval/..
      Tezkej zivot rusa.

      Se tak Trump priskrtil , vod rusky ropy a musi proto krast cizi a cinsky tankery , ted mu ropa schazi a asi proto musi preslapovat u Venezuely..Nabihani na vidle je ted zrejme voblibeneje sport.
      Zadna legrace ,pac je jisty ,ze si postve celej kontinent a dalsi oblasti na sebe..
      Mimo protivalecnyho pisteni z celyho sveta..Vic pisteni ze strachu ,ze dojde na dalsi staty..
      Rozhazel nepocitany miliardy a nekery si uzijou vic zabavy, za min.

      Zeli, sedmkrat vostuda ,za rok na Trumpa a hodne telefonatu vod nej navrch… Takovejdle miliardar bych nikdy nebyl a ihned vymenil este dalsi ,
      vsecky nemocny a uzvaneny Eukrauty, za vsecko co voko potesi a nejen voko.
      Organismus a zdravi sobe navic zachranoval..
      Tezkej zivot usaka.

      Rada EUnuchu a chamtivych uprchlic z kuchyne do salonu krasy ,si mimo asi 100 schuzi ,za jeden rok ,
      letajici po celym svete i v Cine , si jenom dokazala pucit mizernych 90 miliard, biiidne malo ,pro Zeli.
      Rus je ohrozuje ,ale kde vemou prachy na obranu. Nikdo jim nepuci , kazdej vi ,ze je rus sezere..
      Tezkej zivot euraka, nepolepsitelnyho duraka ,drive evropana..

      Medved neplejtva a je s skromnej a je mu proti srsti platit nekonecny miliardy ,kdyz na nej vyjednaji
      a kdyz podepise mir..
      Takovej mir nechce..Pac by dopad jako EU a Nato ..Rus este vi , ze by byl potom z Ruska vyhnanej a
      proto je s nim tezky porizeni..Radsi dre bidu s Putinem a valku , nez by prespaval jako emigrant v ulicich .cizich mest. Vokolo 600 tisic jich uteklo z Ruska a ted zebraji , ze chteji zpatky..
      Sou konce konani a sou novy zacinani, sou zazraky a sou blby roky , pro votroky…
      Preju velkej Novej rok a zadnej do bidy , spatnej skok.

  5. Setkání bylo báječné,
    pily se koňaky vaječné,
    jedly se zelové listy,
    poškádlily se hlísty.

    Hostinský tam ovšem nebyl.
    Kdyby byl, tak by byl debil.
    Měl pracovní povinnosti,
    zatím nemá po starosti.

    Od moře mu vítr fouká,
    periskopem z hlubin kouká
    kdejaký pobuda cizí,
    zmítaný cyklickou krizí.

  6. Co mne dnws pobavilo:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Poslankyne-STAN-vycestovala-A-Nerudova-se-smala-jak-dobehla-Okamuru-784840

    Ta Nerudova je fakt naprostý bezmozek. Okamura prý zakazuje vycestovat jako komunisti?

    Okamura jen odmitl platit z erární kasy výlety poslančů a – což je neméně důležité – zabránil jim oficiálně reprezentovat na nějakých pofiderních akcích Parlament ČR. Ta Chochelová si může klidně odjet třeba do prdele.

    1. Dokonce prý nějací poslanci zapsali do zprávy, že na té „služební „cestě jednali s nějakým potentátem který jak se ukázalo byl už několik let mrtvý…

    1. Panebože, zač mě trestáš. Nic, jen písmenka. Názor.
      „V současnosti není oficiálně potvrzena příčinná souvislost mezi Bakkenovým očkováním, předchozí myokarditidou a jeho náhlou smrtí.“
      Ale mě C-19 už dávno nezajímá, na potrestání viníků nemám a asi nebude mít nikdo, věc se rozplyne do zapomnění, kdo měl umřít umřel a ti ostatní přežili.
      Takže na mě se už neobracejte, nemohu vám nijak pomoci. Pokud se potřebujete mermomocí pohádat, najděte si někoho jiného.
      Děkuji za pochopení.

  7. Vidlák se samozřejmě mýlí.
    Hitler dojel za nezměrných obětí až ke Stalingradu.
    Dnešní ojro-soudruzi si jezdí až do Kyjeva a ještě ani nevyhlásili válku.

      1. Pane Targus
        Je to k pláči
        Mne napadá, že je to podobne,jako když se smečka chystá na lov,pobíhají,knuči kolem vedoucího smečky,který čeká na vhodnou příležitost.
        Věřím tomu,že by Rusko napadli,kdyby si byli jisti,že Rusko neodpoví třeba i jadernými zbraněmi.

  8. A pro všechny, kdo se společně s „geo-guru“ vidlákem radují nad perspektivou Trojmoří – myslet si, že jakýkoli projekt USA není čistě ve prospěch USA a naprosto, absolutně na účet a na úkor všech ostatních, včetně pitomců z případného Trojmoří, je stejně neskutečně naivní, jako být polákem a radovat se z obsazení wehrmachtem, protože „hitler zatočí s polskými židy“.

    A přesně stejně pitomá je radost and tím, že v rámci trojmoří bychom neměli green deal a 120 pohlaví – to ukrajinci taky nemají, celou dobu od roku 2014. Ale zaplatili za to usákům kurva velkou cenu. Ale někteří si očividně chtějí ba přímo touží zopakovat ukrajinskou zkušenost v projektu Trojmoří.
    Zoufalství ze stávající situace holt někdy vede ke zcela iracionálnímu jednání a vyhledávání „řešení“, která jsou mnohonásobně horší než původní problém.

    1. Žádná možnost, která JE NA STOLE, není dobrá. Jen horší a míň horší. Nebo víte o další možnosti o které, my hlupáci, tady nemáme ani potuchy?

      1. To nic nemění na tom, že je naprosto absurdní radovat se a těšit se na druhou špatnou možnost, která je možná ještě horší než ta první špatná možnost, než varianta „120 pohlaví“ – protože chcípnout (až přijde čas a Trump zavelí) za zájmy amerického impéria v zákopech na ukradině mi nepřijde jako lepší možnost než 120 pohlaví.
        Ostatně, vykrádat nás bude chcípající usácká „ekonomika“ zřejmě ještě více než bruselská neobolševická byrokracie – a v projektu Trojmoří obzvlášť fest. Jen pod jinými hesly

        1. Ta zde se mýlíte, USA a Rusko mají společné GLOBÁLNÍ zájmy a USA na UA válčit nebude, to jen snad EU-Německo straší. Nějak se Vám to plete a proto ten strach z neznáma..
          Nebojte, všechno dobře dopadne.

          1. Dream on…

            Trump si jen bere oddechový čas – potřebuje vyzbrojit, okupovat Venezuelu, ukrást jejich ropné zdroje a lépe se připravit na nové kolo války proti Rusku

            Koneckonců, kdo si přečetl Trumpův plán kapitulace Ruska, musel vidět, že tento „mírový“ plán:

            – Rusku milostivě ponechává to, co Rusko už dávno má, výměnou za to, že Rusko okamžitě ukončí bojové operace (ve válce, ve které Rusko nad NATO suverénně vyhrává)
            – ukrowehrmacht má posílit na 800 000 vojáků z dnešních cca 250-300 tisíc a z úrovně před konfliktem (2021) cca 230 tisíc
            – jednotky NATO na ukradině nebudou, ale jednotky jednotlivých států – o nich se v Trumpově návrhu nemluví, a jedině pitomec si může myslet, že je to náhodné opomenutí
            – území Krymu + 4 oblastí budou uznána pouze jako dočasně držená Ruskem, nebude to uznáno ani USA, ani Ukrajinou, ani zeměmi EU
            – sankce trumpův sqělý plán slibuje někdy, možná, časem, postupně, pomalu rušit
            – ruská aktiva neukradne dle Trumpova plánu EU. Rusko má svoje aktiva podle Trumpa dobrovolně odevzdat usákům.

            Totéž Trumpova National Security Strategy – jen další podvod usáků, oddechový čas na lepší přípravu pro válku proti Rusku a Číně

            Hope based coping, zoufalství plodí stav, kdy se lidé vyrovnají se stresem ze situace pomocí naprosto nerealistických nadějí. Tonoucí se stébla chytá – a když na to přijde, tak klidně i ocelové traverzy na dně
            Desperation-driven distortion of reality perception, zoufalstvím deformované vnímání reality – „Trump je mírotvorce, spása vesmíru, zařídí pro nás dobro a lepší budoucnost“

              1. Dobrá cesta není.
                Ale radovat se z toho, že místo bloku A v Auschwitz budeme v bloku B v Auschwitz je prostě naivní tupá hloupost.
                Radovat se nad projektem Trojmoří, oslavovat „mírotvorce“ Trumpa, věřit, že Trump (us deep state) se chce s někým domluvit a ne jen ostatní ukolébat a podvést apod – to je zcela nesmyslné zoufalství.

                Jak jsem už napsal – Desperation-driven distortion of reality perception, zoufalstvím deformované vnímání reality

                1. Znovu: Vy tu někde vidíte oslavné vlajky? Konstatuje se tu povětšině, že za současného stavu věcí prostě dobrá možnost (každý si ji představuje trochu jinak) není.
                  Trump je prezident USA a podle toho koná. Oproti minulým prezidentům do toho nemontuje šíření demokracie a lidská práva, čímž je to jeho konání jaksi přehlednější, ale pro některé bezmozky také ohavnější, než konání předchozích vládců USA.
                  Jsem příznivec restaurace R-U a sblížení Slovenska, Maďarska, Česka (pop. dalších) vidím jako krok k tomu, aby pro tyto státy v budoucnu nevyvstávala nutnost být někomu protektorátem.
                  Jestli se změny, které jsou nyní už nevyhnutelné povedou z pohledu ČR k lepšímu i s ohledem na to, co píšete, nemůže nikdo zaručit.

                  1. Ano, řada lidí včetně vidláka jásá nad projektem Trojmoří, nad Trumpem, jaká to bude paráda (až budeme platit usákům cla, jíst jejich jedovaté potraviny plné steroid a antibiotik, platit jejich předražené a bezcenné zbraně, kupovat jejich předraženou – možná venezuelskou leč usákama prodávanou – ropu a plyn apod.), nad tím, jaký je Trump mírotvorce atd

                    I tady v dnešní diskusi, viz např.

                    neo napsal:
                    29 prosince, 2025 (10:19)

                    Člověče, Vy jste rozený pesimista..
                    Pokud vznikne Trojmoří, pak vznikne i nová železná opona na Západě a otevře se opona na Východě..
                    Čili vrátí se stav jak byl kdysi.. A to není důvod k zoufaltví, tedy pokud nevzhlížíte obdivně k budoucímu Evropskému chalífítu na západě..

                  2. ad Jsem příznivec restaurace R-U – – – nu, někdo prostě touží být untermensch ve své vlastní zemi. Proti gustu….

                    1. Jestli se nepletu, tak untermensch už jsou původní Angličané/Britové v GB, Němci v Německu, a Fialova vláda udělala hodně proto, aby tomu tak bylo i u nás. Cokoliv se proti tomu učiní, bude dobré, i když třeba ne ideální.

                    2. A proto Rusové jedou podle původního plánu.
                      Sice zdvořile zdraví na chodníku, účastní se domovních schůzí, zdvořile přikyvuje, ale ve skutečnosti, za dveřmi svého bytu, si dělá to, co sám uzná za vhodné a potřebné.
                      Je to lokální spor jaderné velmoci se sousedem, který se začal nepokrytě kurvit s jinou jadernou velmocí a provádí při tom kurvení jedno svinstvo za druhým.
                      Myslím, že nikdo nemá skutečný zájem, do toho lokálního sporu vstupovat jinak, než jen nějakým podjebáváním a roznášením drbů…

              2. Maji pravdu ty vod kterych to vokopiroval s vydatnou pomoci anglickyho jazyka.
                Na nas na Cechy.
                Zase jde vo poucky vod jinejch pouckaru , predavaji si ty poucky jako sprinteri koliky , ve stafete a vo tom co bude , pac pouckari starych otrepanych poucek , si nevedi nikdy rady s pritomnosti..Skacou proto z minulosti do budoucnosti a zpet..
                Tendle je nadprumer este nadrzenej na to poucovani…Nevim proc..
                Jako by nestacilo, ze se na nas co nevidet vyriti, 2026..

        2. Psal jsem níže:

          „Na stole je přimknutí se k Úúnii i s green dealem, LGBT, migranty a naprosto nekompetentním vedením a zešílevšími elitami nebo Trump a jeho neomalené metody a nevím, nevím,jesttli v důsledcích pro nás vábné cíle.

          Nic jiného TEĎ (Rusko, Čína) není připravená, dosažitelná, reálná možnost.

          Opatrné přimknutí k Trumpovi je namístě. Je třeba ale mít zadní vrátka a budovat si vícevektorové vztahy.“

          Nikde tady jsem nezaznamenal jásání, většinou věcné hodnocení – nicméně, změna znamená krom jiného také příležitost.

          1. Problem vidím v tom, že ty neomalené metody Trumpa jsou jen na značně omezený čas. Pokud nebudou následovat ještě dalši dvě volebni období s neomalenými metodami Vanceho, budeme zase rozpuštěni a vypuštěni v bezbřehé demo-žumpě.

            1. Toníčku, máme nějakou méně riskantní možnost?

              Sem s ní!

              Jsme omezeni polohou, sousedy, velikostí, ekonomickými vazbami atd.

              1. Nic.
                Dál si pojede podle plánu.
                Trump bude nadále Evropu vydírat, údajným mírem na UA, pročež budeme jako Evropa platit i nadále obranné zbraně.
                Trump tam ten mír potřebuje stejně, jako Rus, ale každý z jiného důvodu.
                A až nám na tu tvorbu míru dojdou prachy, tak Trump ruku v ruce s VVP, nás nechají i s Němci zbankrotovat.
                Rus bude mít zpacifikované sousedy a ještě vydělá na spolupráci s USA.
                Američan bude mít zpacifikovánu komplet Evropu a na tom ukrajinském míru bude spolu s VVP vydělávat.
                Všichni budou spokojeni.
                Tak to přece čeští poslanci za ANO v EU schválili, nebo snad ne?

                1. S tim Trumpem se neni treba tak drit. Mentalni schopnosti ubejvaji.
                  Kterejch bylo vzdycky malo..Jediny co umel , byly styky s tema, co maji
                  navrch v Americe.
                  A vyjednavat si snadno a za baksis , pozemky budov , hotelu, jen na zisky..
                  Zet si vyjednava ksefty podobne , ze ma Trumpa za sebou..

                  Presidenstvi je ponekud vic komplikovany pro nej..
                  Zase , podepru to prikladem..Se dohod s Putinem na Aljasce , ale kdyz se vratil , tak na nej nastoupil Kellog a spol a vysvetlili mu ,jenom nakecali , ze situace je bajecna a ze ukr vyhrava a ze vsecko je v pohode.
                  Tak „zapomnel“ , co si dohod Putinem a ted mu zase porad telefonuje , atd…Dela si takhle akorat vostudu ,zapomene co bylo pred chvilkou a
                  prijme co novyho mu nakukaji ,nepratele Putina ,kolem nej……

                  Chova se jako ucitelka v druhy obecny, kdyz se novinar spravne zepta , ulevi se mu a chvali otazky a novinare , naopak jinym novinarum hrube nadava..Protoze odpovedi sou nad jeho sily , ale zaroven touzi v tom napodobovat Putina..Kterej asi kazdymu imponuje s jakou nedbalou eleganci vodpovida i na ty tezky a zaludny otazky..

    2. Člověče, Vy jste rozený pesimista..
      Pokud vznikne Trojmoří, pak vznikne i nová železná opona na Západě a otevře se opona na Východě..
      Čili vrátí se stav jak byl kdysi.. A to není důvod k zoufaltví, tedy pokud nevzhlížíte obdivně k budoucímu Evropskému chalífítu na západě..
      A přečtěte si knihu pana Vondrušk y – Kronika zániku Evropy, vřele doporučuji, je to velice optimistická četba na dlouhé zimní večery..
      A Ukrajinci – „komu není rady, tomu není pomoci“.

      1. …pokud nevzhlížíte obdivně k budoucímu Evropskému chalífítu na západě..

        A pokud vzhlizi, dycky bude mit moznost zajet se podivat na Mesitu Matky Bozi v Parizi…

      2. Kroniku jsem četl.
        Takové lidi, kteří jsou v Kronice hlavními protagonisty, už v ČR bohužel nemáme.
        Nemáme Wagnery, nemáme chytré estébáky a nemáme ani vhodné volné Klumpenštajny.

      1. Odpovědět: Schumacher

        To není tak úplně pravda. Oni si ve volbách, když ještě byly relativně svobodné, vybrali v podobě Viktora Janukovyče politiku „více azimutů“. Ta cena jim „byla vybrána“ v rámci ze zahraničí organizovaného převratu a je jen jeho konečným (?) důsledkem.

        1. Ale mohli Nulandovou poslat do hajzlu, nebo nemohli snad ?
          Banderu jako idol si vybrali sami, nebo jim ho snad vybrala ta Nulandová ?
          Mohli téměř cokoli, ale nechtěli. Mohli profitovat z provázaných ekonomik s Ruskem, ale nechtěli.
          Oliver Stone to všechno, co předcházelo, naznačuje v Ukrajině v plamenech.

    3. Největší tragedie tohoto světa tkví v tom, že jej nemožno rozdělit na dvě části – v jedné by žily idioti jako ty a v druhé normální lidi. Dej si další dávku, blbče 🙂

      1. původní problém je nedokonalost vesmíru

        vše ve vesmíru podléhá změně a zániku, to je prvotní problém, lidstvo je až následná věc

    4. Berte to tak , že každá cesta má své úseky . A v daný okamžik , je pro Nás výhrou skončit jako součást nadstátního útvaru , než být přímým účastníkem toho ideologického masakru , který čeká západ .
      A jak se ta cesta bude dále větvit a kam Nás nasměřuje , o tom bude z velké části rozhodovat vítězná velmoc , kterou máme takřka na dosah .
      Nemá smysl spouštět kalhoty , když brod je ještě daleko . To , co Nás skutečně ohrožuje , je vnitřní pátá kolona , která má mnoho másla na hlavě a změnou politického scénáře se stává už nepotřebnou .

      1. Schválně, kolik lidí u nás tak či onak „pracuje“ v nezisku? Protože oni jsou normálně placeni. Je to celý průmysl. Tam se musí točit desítky miliard. A to už je nějaká síla. Ta se jen tak nebude chtít vsáknout mez dělný lid.

  9. Takhle to na Blistech hodnotí Cvek

    https://blisty.cz/art/130652-vnitropoliticka-bilance-2025-nic-nad-narodni-zajem-svobodu-a-demokracii.html

    Hodnotí to v podstatě stejně, jen ta znaménka hodnocení jsou po většině obrácená.

    „Zvykáme si. Ukrajina ztratí velkou část svého území, to je fakt. Po dvou letech, co jsme mluvili o vítězství. Agresor přece nesmí být odměněn. On chce ale i nás. Konsistentně, jasně, veřejně Rusko chce i nás, celou východní Evropu, sovětskou zónu vlivu (snad s výjimkou NDR, kde ale už fakticky má velkou moc v podobě AfD). Západní vyspělé země Unie se připravují na velkou válku. Nás se to samozřejmě netýká, my jsme jen uprostřed Evropy. Nám zajistí mír Trump stejně jako Ukrajině.“

    Cveg bude jeden z toho zástupu těch, kteří budou, až spadne opona za ukrajinským špektáklem, za totální voly.

    1. Rusko chce klid na hranici, prodávat ropu, jezdit do lázní -treba do těch Mariánských. Užívat si konzumu. Ti s izraelským pásem navíc přidají nákup nemovitostí v Praze.
      Asi se každý bavíme o jiném Rusku.

    2. Asi takhle..Celej zapad i s mediama /sou vyjimky/ , svobodne vopakujou propagandu , ze Putin je agresor a ze nechce skoncit valky , bez toho by se jim ta konstrukce zhroutila..Lzou si porad do huby. A musi ..

      Strasne se boji skutecnosti a proto se musi porad schazet a zavodit , kdo vic uzvani ,nekonecny opakovany poucovani a prekona Olympijsky rekordy verbalismu.
      Nesmi priznat fakt , ze chteli rozsirit Nato vod 1990 az na 100 km vzdalenost vod Petrohradu a blizko Moskvy.
      Kdyz verejne slibili opak !!!!
      Ze na to vyzbrojovali ukry s 500 miliardama , po nasilnym prevratu v K.,udelanymu ,pro ty plany…
      Nato krici je obranna organizace , ale hola skutecnost vitezi, /kdyz jen predstiraji ,ale sou fasisti miru ,kterej chteji nadiktovat valkama /i tema hospodarskejma , tarifama , sankcema , zakazovanim surovin pro EU , blokadou Venezuely , bombardovanim v Africe ,na Iran a Jemen , vyzbrojovanim
      Tajwanu proti Cine , atd.,jejich miru bez miry a hlavne bez vteriny miru ,na celej svet /…

      Ale Putin videl, jak besnili na Jugoslavii /a na dalsi staty/ , uz jen to stacilo , aby vedel co musi.
      Ted jen zbejva aby porad kriceli ,ze Putin nechce skoncit tu valku..A ze chce utocit na zapad, kdyz Putin ma obrovskou a nekonecnou risi uz na triku a ze to ani nemuze..
      Protoze Putin musel vyhlasit , co v ty valce chce dosahnout /objective/ a ted nemuze ze sebe delat kaspara , aby to porad menil..Podle toho jak si na nej nekdo houkne.

      Je pravda ,ze Chruscov na ne stehoval rakety a zbrane na Kubu ,80km vod Usa. Ale posilali mu U2 nad SSSR a zacali valku ve Vietnanu a Kennedy ji nechtel skoncit a taky nikomu nic Ch. nesliboval.
      Idiotsky kecy na ospravedlneni valky a jejich zavislosti na valky za zisky korporaci ,ze by se nakazil /domino effect/,vod Vietanami jinej stat , treba Kambodza , nebo Laos.
      60 tisic americkych vojaku obetovali ty zhovadilosti a 3.5 milionu zivotu vietnamcu tomu obetovali v bestialni ,chemicko ,biologicky a bombardovaci valce.
      Zavislaci na valkach a agresich ,na bombardovani civilni populace ..

      Zeli si zase utiral nos a mnozi ocekavaji ,ze si sunda kalhoty na paty a zacne tancovat ,kdyz je na scene a Trump vyjmenoval vsecky hlavy statu EU ,s kteryma mluvil ,
      ale na madary ,slovaky a Babise , nedoslo..Vocoaside.
      Psal sem ,ze nenavist je destruktivni, ale netusil jako nikdo….

      Aby nezapomnel , rus a Putin ,ke svymu prekvapeni , ted zacina videt , vo cem se mu ani nesnilo na zacatku. Ze zacina hroutit a paralysovat ,pohranicni valkou s ukrem , celej zapad ..
      S tim nepocital a nemoh pocitat.Ze se cely obrovsky narod , jako Indie ,pridaji jednoznacne na jeho stranu..
      Co sleduje a vidi je , „obetujici fanatismus „, obetujici samotnou existenci velmi mocnyho zapadu, pred valkou , obetovani zapadu klanejicimu se „Modle nenavisti na rusa“, /jen ,ale samozrejme nejen ,kvuli ukrovi/…
      Nikdo na svete nemoh na tohle nejdriv ani pomyslet . Na takovou pomoc , Rusku..

      1. Ukrajina v nějaké podobě musí zůstat, aby měl kdo platit dluhy. Klidně jen Lvov s okolím, ale celý svět se bude tvářit, že ty dluhy někdy zaplatí. Místo toho je potom EU tiše odepíše jako ztrátu. USA si svůj dluh vezmou zpět, třeba dohodou s Ruskem.

      2. No, ona ta Indie má spoustu historických zkušeností, jak jí Angláni rozesrali. Tak není divu, že se s nima teď kamarádit nechce.

        1. Nejvetsi zlodeji nejvetsi diamanty, pro kralovnu Victorii ukradli britove v Indii , mimo jiny ,
          nejvetsi diamant sveta. A vona ta nemecka ……si to este vzala..Takovy ponizeni..
          Nemaji v sobe trochu hrdosti a seberespektu..

  10. Proč? Protože americký deal s Ruskem je domluvený. Je to deal velký, globální, rozdělení sfér vlivu, nová Jalta… i když tajnější.
    ————
    Tak určitě!
    Putin se dohodl s Trumpem, že nechá Venezuelu s největšími zásobami ropy na světě na vykradení usáckými korporacemi, aby tím USA zajistily sobě zisky z prodeje ropy i při cenách 20-30 dolarů, zatímco pro Rusku a BRICS to bude znamenat naopak bankrot, ale Putin se tak dohodl s Trumpem a chytrý Vidlák to odhalil….protože je tak chytrý, že se například nechal sám i svoje děti naočkovat mRNA vrahcínou a mnul si ruce, jak ti „antivaxeři“ pochcípají zatímco on, moudrý fajzrovaný vidlák přežije.
    Vidlák na to prostě vždycky kápne a hned začne vykřikovat svoje zaručené, geniální, za každou cenu super-originální leč nikdy nenaplněné predikce

          1. Och, jak „chytrý“ „argument“. Vy jste tak moudrý člověk, vy byste mohl z fleku nastoupit u Foltýna jako jeho zástupce 😉

      1. Když není protiargument, tak stačí zpochybnit duševní stav oponenta, že? A hned je z toho jasné, že jedině ten, kdo není psychicky v pořádku, protože se špatně vyspal, by mohl pochybovat o geopolitické genialitě vidláka a jeho tezi, že Putin se rozhodl Trumpovi přenechat zbytek světa, kromě Donbasu 😀

    1. Jen k té venezuelské ropě… Většina těch rozpných zásob je velmi těžká ropa, která se dá těžit jen tak, že přivezete nějakou lehkou ropu, napumpujete jí do ložiska, ona rozpustí tu těžkou ropu a pak vytěžíte obojí. Proto potřebuje Venezuela poměrně sofistikované technologie a není to jen o tom, vyvrtat díru do země a pak pumpovat.
      Venezuelská ropa nikdy nebude za 20 dolarů barel. Ta bude tak za 50 – 60 dolarů. Není levná. Je jí jen hodně. A Trump ji samozřejmě chce. Stejně jako chce Grónsko.

      Rus byl ochoten odevzdat Sýrii (za cenu, že si tam udrží základnu), která byla blíž, měl tam už svoje vojáky, i poradce a Asad mu zobal z ruky. Ale pustil to, protože je lepší se podílet dvaceti procenty na dobrém kšeftu než sto procenty na špatném. Venezuela je mnohem dál a Američan je schopen její totální námořní blokády. Za těchto okolností může Rus do Venezuely dodat pár ošklivých vojenských hraček, ale nemůže ji zachránit. Venezuela je malá cena za to, že se Putinovi Amíci nebudou srát do středoasijských republik. Že udělá koridory s Čínou, že bude mít větší vliv v Africe…

      1. Venezuelská ropa, po ovládnutí usákama, bude klidně za 20-30 dolarů za barel, když náklady bude mít venezuela a výnosy USA

        Těžká ropa se těží především vstřikováním přehřáté páry pod vysokým tlakem, nikoli pomocí „lehké ropy“. Problémem je u toho především dopad na životní prostředí, což by USA zcela jistě nikterak nezajímalo, pokud by se jim podařilo okupovat Venezuelu.

        Rusko pustilo Sýrii, protože nemá cenu držet to, co nejste schopen udržet. Ne proto, že by udělali dohodu s USA nebo Israelem nebo ISIL.

        Veneuzela není malá cena za to, že se USA nebudou srát do středoasijských republik. Protože jednak to USA nikdy nedodrží. A za druhé je Veneuzela usácký klíč k ekonomickému zničení Ruska a BRICS.
        A to, že Čína a Rusko již zřejmě řadu věcí dodali do Venezuely, je patrně hlavním důvodem, že si fašoun Trump troufá zatím jen na neozbrojené tankery. Od jeho svalnatých prohlášení, jak rozpoutá peklo, přešel trumpeta k „cia by tam mohla zkusit udělat převrat“ (protože vojensky by to bylo moc ovětí na straně USA, imho)

        1. Me , rtr , protest too much..S velkou usvedcovaci energii se vrha , napriklad vstrikovani vodni pary do podzemi ,ze ma dopad na zivotni prostredi..Poucky , jako ze bez venezuelsky ropy se Rusko s Cinou a Brics zhrouti a rajtovani na bezpodstatnych detailech …
          Nema smysl ani dalsi rozpatlavat , jenom vodzivat ..
          Protoze normalni diskuse neni mozna..

          1. Ne že bez venezuelské ropy se Rusko zhroutí, ale s venezeulskou ropou těženou na náklady Venezuely a prodávanou ve prospěch US korporací se zhroutí ceny ropy a to bude mít dopad na Rusko a celé BRICS.
            Netvrdím to, co vy tvrdíte, že tvrdím. 😉

            1. Korporace se nemuzou dockat , az zacnou zebrat , protoze tezeni ropy nejde , pod 50-60 dolaru za barrel..
              Kdyz vrhnou na svetovej trh , miliony tun venezuelsky dodnes zakazany ropy, ve velkym mnozstvi..

          2. „.S velkou usvedcovaci energii se vrha , napriklad vstrikovani vodni pary do podzemi ,ze ma dopad na zivotni prostredi.“ – – – samozřejmě, že to má brutální dopady na životní prostředí, protože – kdybyste něco věděl o tom, v čem oponenty označujete za hloupé s nimiž diskuse nemá smysl – takže kdybyste o tom něco věděl, tak byste věděl, že samozřejmě ta pára se promění na směs horké vody s ropou a ta se vyčerpá – ale ta voda už pak samozřejmě nejde úplně vyčistit a navíc dochází ke komntaminaci spodních vod při samotném procesu

            1. To byl obrázek v National Geographic. To si lidé spokojeně po staletí žili v jedné americké vesničce, než začali v regionu těžit břidlicové plyny. Lidem najednou začal ten plyn téci společně s vodou z vodovodních kohoutku a proud šel zapálit. Lidé zůstali bez vody a domečky neprodejné. A těžařům je to jedno, to korporace mají podporu od státu, ne lidé.

              1. Tezeni z bridlice je uplne jiny , nez z lozisek ropy ve Venezuele.
                Zblabolujete , vokridlenej Motyle , ztransplantovanej hybride , dve odlisny veci..
                Abyste neskoncil jako vokridleny, h ….no. Protoze .
                Motyl neni ptak a nema kridla , ani jedno..

            2. Asi takhle…Voda , teda ta para kdyz vychladne ,se od ropy voddeli..a vodu snadno vodfiltrujou.
              Nic svetobornyho.. Kontaminace spodnich vod nehrozi..Ani vodou horkou ani studenou
              Bych se z toho nehroutil.

              Spis je velice pochybny , jak tam do toho obrovskyho loziska ropy este nacpou tu paru /uz je tam uvnitr velkej tlak, ten pouzivaji na tezeni /,ktera se ma zazrakem zmenit na horkou vodu..
              Jak ty miliardy tun studeny ropy si dle vas takhle vohrejou a potrebujou vohrat a kolik ty pary na to vohrati tam musi nacpat a kde tolik vody asi seberou v hornaty Venezuele a kolem../Uz ste si varil vodu na caj nekdy , zkuste si doma parou vohrivat sud nakyho voleje.

              A kdo vam to poradil , ze hned a zaroven s obrovskyma loziskama ty ropy sou tam este este velky mnozstvi spodni vody a kde se berou..Ktery potrebujete na tu vasi kontaminaci..
              Se mi zdate , ze ste neunavnej pohadkar a este pouckar. A trochu pochybnosti vas hned rozbesni.

                1. To jo ,ale nechate emulsi chvili stat a zacne se oddelovat..Zalezi taky na materialu. Napr. alkohol se smisi s vodou.
                  Ale tezka ropa sotva, pac nevazej stejne a s vodou sou moc rozdilny ,
                  emulse , neemulse , voda je lehci a proto je vzdycky vytlacovana
                  a vyjde napovrch .
                  Takze podle vokridlenyho motyla „voda a ropa vytvori “ , tedy behem zpracovani ropy nelze vodu oddelit od ropy..Jo. A potom ..
                  Auta jezdi na emulsi vodniho benzinu..

      2. Ale souhlasím s tím, že je lepší mít 0% ze špatného projektu a nechat z něj 100% nepřátelům, než mít horký brambor ve vlastních rukou – a pokud si Rusko v Sýrii bude moci ponechat základnu, tím lépe. Pokud ne, hofno se stane, bude třeba v Egyptě nebo kdekoli jinde.
        Držet Sýrii prostě nemělo pro Rusko žádnou cenu, když sami Syřané nebojovali dost – a dostalo se jim čeho si žádali, resp čemu se pramálo sami bránili: západem vytvořený a podporovaný Islámský stát + izraelský (též západem podporovaný a financovaný) teror.

        1. PS Pro USA a celý kolektivní záchod je Sýrie jen další Pyrhovo vítězství. Srovnatelné s úspěšnou okupací Kábulu a vyhnáním Talibanu z vlády v roce 2001

          1. To byla nahodou uspesna operace, USA to sice stalo 100mlrd dolacu a 20 let vojenskych akci, ale nakonec se jim preci podarilo presvedcit Taliban aby se znovu chopil vlady

    1. Je to jen řadový poslanec Petr Fiala, jeho názory už nezajímají ani novináře z Novinek. A stejně je tomu u poslance Víta Rakušana.

  11. Kousek historie:
    27. prosince 1595 se v Czehryně u Kyjeva narodil Bohdan Chmielnicki, kozácký hejtman, vůdce protipolského povstání v roce 1648 a ukrajinský národní hrdina. Proslavil se mimořádnou krutostí, kterou dokonale popisuje židovský kronikář Natan Hannover. Ve své kronice popisující bitvu u Korsunu 26. května 1648 mezi armádou Mikołaje Potockého a vojsky Chmielnického píše: „Chmielnického vojska usekla svým obětem ruce a nohy a trupy byly svrženy na cestu. Ostatní byli pohřbeni zaživa, těhotným ženám byla rozpárána břicha, miminka věšena matkám na prsa. Henryk Sienkiewicz v „Trylogii“ o něm napsal takto: „Měl obrovskou hlavu, povadlou pleť, velmi spálený od slunce, oči černé a mírně šikmé jako tatarské a přes úzká ústa mu visel tenký knír, který se rozšiřoval pouze na konci ve dva široké shluky. Jeho mohutná tvář zvěstovala odvahu a hrdost. Bylo v ní cosi přitažlivého a odpudivého zároveň – hejtmanská vážnost snoubená s tatarskou mazaností, laskavostí a divokostí.“ Chmielnicki zemřel 6. srpna 1657.

  12. Jen poznámka na okraj: ursus je latinsky medvěd. Jméno té německé paní bych tedy volně přeložil jako gynekoložka Medvědice z Lejna.

    1. Jméno Ursula má svůj původ v latině. Je odvozeno od slova ursa, které znamená medvědice. Původně šlo o zdrobnělinu Ursula, tedy „malá medvědice“ nebo „mladá medvědice“.
      Za mladou by ji považovala už jen nějaká mladá a pohledná, malá opravdu je, takže nejpřesnější význam je „malá medvědice“.
      V holandštině je jméno „Leyen“ odvozeno od starého slova označujícího louku, pastvinu nebo hráz.
      Nejpravděpodobnější je tedy „Malá medvědice z louky“. Nebo „Malá medvědice od hráze“, nejspíše bobří. 🙂

        1. Tak to ještě doplním, že předsedkyní EK je Ursula Gertruda von der Leyen a Gertruda je něco jako silné kopí. Nebo taky Gerta. Ale malá medvědice, silné kopí a louka je zajímavý výklad, že? 🙂
          Dle Wikipedie byla rodným příjmením Albrechtová, což je obdoba naší Oldřišky. 🙂 Což zase znamená Odkaz předků (uodal – dědičný statek, odkaz , rich – bohatý).
          Tak co seskládáme z významů malá medvědice, silné kopí , louka, pastvina nebo hráz a bohatý dědičný statek? To poslední jí zajistí Pfizer.

          1. V knížce o původu jmen ze sedmdesátých let se ke jménu Gertruda, kromě jiného, píše, že v Sovětském svazu to jméno pokrokově znamená zkratku slov Gerojna Trudá. (Podobně jméno Renat – revolucja, nauka i trud).
            Takže – Medvědička, hrdinka práce s kopím, z louky.

      1. Latina – nelatina, mně se líbí ta česká interpretace. Lejno je lejno, i když se píše trochy jinak. A podoba s Uršulou z Bradavic je určitě větší než s medvědicí 😀

  13. V říjnu 2025 USA poprvé za Trumpovy administrativy uvalily na Rusko přímé sankce. Tento krok se shodoval se zrušením dalších osobních rozhovorů s prezidentem Putinem o možné mírové dohodě na Ukrajině.
    Ministerstvo financí USA uvedlo, že sankce proti dvěma největším ruským ropným společnostem, Rosněfť a Lukoil, jsou přímým důsledkem ruského „nedostatku seriózního závazku k mírovému procesu k ukončení války na Ukrajině“. USA rovněž vyzvaly Rusko, aby okamžitě souhlasilo s příměřím.
    To je také proč chce ovládnout Venezuelu, omezit Rusy a začít vyvážet ukradené.

    1. Re: Sk

      Nezavadil jste úplnou náhodou o jméno Viktor Coj? Ten klučina už tu není už pěkných pár let, ale Ivani mu pořád nosí kytky…

      1. Nenarazil, ale to nošení kytek se mi dost líbí. Říká to dost o úctě jednoho k druhému. Nebo ke starším.
        A spontánnost. Všimněte si těch „ksichtů“ v publiku. To tam prostě je.
        Někdy o pouličním kumštu napíšu na svůj blog. Až mě tam poskytovatel pustí. Hezká záležitost. Všichni tam můžou, jenom já ne. Jistě, mám syna ajťáka, pro něj to byl odborný problém asi na půl minuty, pro mě je to problém etický. Tak trochu Kafkovský.
        Nedávno jsme v kostele sv. Václava dávali operu na námět F. Kafky „Proces“. Takže si to v praxi užívám!

    2. Re: Sk

      No, kdyby měl soudruh nějaký jiný pasport, třeba ze Čtvrté říše, uměl by to URČITĚ ještě lépe!
      (((-:
      Mrknul jsem i na další videa, on to zas takový braďááága není, je to děláno na efekt a reklamu, ale proč ne!
      Minimálně jsem čuměl, co všechno se dá schovat do jednoho černého pytle.

    3. Až na to, že to, co hraje, je západní, včetně té kytarové techniky, která mimochodem není nějak zázračná. Ne že bych to já uměl lépe, ale já jsem jen drnkálista. Zkuste si na Youtube najít, jak obdobnou technikou na elektické kytaře zní v podání těch, kdo opravdu umějí, Fuga a tokáta D minor od Bacha nebo třeba Osudová od Beethovena. Před pár dny jsem v kostele toho Bacha poslouchal na varhany a bylo to silné, ale mám podezření, že kdyby měl Bach k dispozici elektrickou kytaru, tak možná ty varhany vynechal :-).
      Na ruské kultuře je ledacos k obdivu, ale je třeba k tomu přistupovat s rozumem. I ruští mladí jsou ohledně hudby součástí západního světa, rock a pop ovládly celou planetu včetně Asie.

      1. Na kytaru je Rosenfeld /Venice/,vod Tarregy , hraje na kytaru klavir , mandolinu a dalsi ,
        na Cembalo /clawichord/, je zase Ruzickova, / ten nastroj neklepa do strun jako klavir ,
        ale claw sou drapy , na struny a zni jinak..
        Elektricky kytary sou vic obsluha technologie a pomahaji jim komplikovany pocitacovy, zaznamovy a zvukovy systemy..Ty taky nauci zpivat , skoro z kazdyho..
        Min muziky a vic schopnosti a zachazeni s masinama , vod specialistu , nez umeni..
        Vysledkem sou zaplavy zabavny kycovitosti vyhovujici a podbizejici se „vkusu“ a kulture pro masy ,hlavne mladych ,davovou casto ohlusujici zabavu vyhledavajici…

  14. Skutečným nepřítelem je kazisvět. Mezinárodní lupič. Rozvrátil socialismus, aby měl větší svobodu humanitárně bombardovat a loupit. Na Ukrorujně mu to trochu nevyšlo. Rusko zatím nerozvrátil. Snaží se skrze loutku Trumpa zachránit v prohře s konkurenční mafií, co se dá. Fon Der Lejno a Mertze ale ovládá také, podobně jako armádu dalších kolaborantů a souvěrců.

    1. Zdanlivej opak destruktivni nenavisti ,ktera vladne zapadu na rusa se zaminkou ,ze jim de vo U…
      Dalsi , co vladne zapadu je stale intensivnejsi dopad Stockholm Syndromu..
      Akutni zamilovanosti do Zeli , do vlady bohacu a jejich miliard , do nasili a valek…
      Totalnimu podrizeni i kdyz jako ve vysledku jako nenavist je vsecky korumpuje a paralysuje , do upadku..Uz ani par miliard se nevodvazi ukrast rusovi, pro ukra..

  15. Vezme si Trump kromě Grónska i další země? Třeba ano, stačí mu připojit celý Commonwealth jako další státy USA. Hlavně Kanadu, Austrálii, Nový Zéland. Možná i Velkou Británii, a pak by mohl sloučit Severní Irsko s Irskem. Je to možné? To Trumpa nezastaví. Klidně si rozdělí svět s Putinem.
    Zdá se, že osudem ČR je Trojmoří. Nebo ne? Ale kdo by chtěl zemi s drahou energií, bez surovin a obyvatelstvem vyškoleným v genderových studiích?

    1. Staci mu pripojit, nebo vodpojit a zase zapojit, vsecko de ..
      Jako nakej kolotuk na nadrazi , pripoji vagony , nebo zase vodpoji..Pohoda.
      Trumpa nezastavi , klidne si rozdeli svet s..
      Je Trump ted nezastavenej a u Venezuely uz dlouho slape vodu jeho ,zatim nejvetsi skupina valecnych lodi v historii. Napadli vopatrne nekolik lodicek na mori.Posadky se boji zajmout a vzit jim drogy ,ktery udajne pasujou v tunach..Vodvazeji ty lodicky drogy prej 2400km daleko ,do Usa..
      Ted sou prej strasne nebezpecny, kdyz ale nikdo nenuti a nedonuti nikoho na svete , brat drogy..
      V zemi uplny svobody ..

      Ted ukr nedostane Tomahawky ani Taurusy , pac rus zapad postrasil. Taky proto.ze ..
      Obsluhy by zase upadly jako vsecko , do rukou rusa i s raketama a generalama..
      A pak Putin vystavuje vsecko v Moskve..
      A zahranicni navstevy ,kazdej den , tu vystavu pak chodej vocumovat..

      1. Bojí se toho, že by námořníci část zabaveného nákladu spotřebovali. 🙂 Není to jen tak, to spíše nadopují žraloky kolumbijským sněhem.

        1. No jo, to mi nedoslo , ty sou namornici a vojaci ,porad pri chuti..Ale kdo na zapade neni..
          V Holandsku zase ukazovali ,ze tam stavi novy , obrovsky, moderni palace prostituce..
          To samy jako s drogama, prostituce , rozsirena pod vedenim a vzorem Rady EU , je uplne vsude..

    2. Pane Gerd.
      Trump si chce vzít země ,kde očekává nějakou kořist, hlavně zlato všech barev a dolary.Co myslíte, vrátili by Rusku zabavené dolary,kdyby okupovali Rusko?
      Vrátili Libyi zabavené dolary?Vůbec nevíme,co vykradli v Iráku v Afghánistánu v Sýrii.
      Není to tak dlouho,že Anglie nechce vrátit Venezueli snad zlato a dolary.
      Jinak,Trump je že bránící mnich,jen má dlouhý klacek.

      1. Pane zemědělče,
        Trump armádu používá jak Římané, musí přinášet zisk. Navíc je trochu jako Jánošík. Bere bohatým, protože chudým není, co vzít. A občas hodí drobky chudým v USA, ale ne moc, aby ochotněji rukovali do armády.

  16. Včera som tu písal, že okrem predsedu vlády Andreja Babiša volal Donald Trump aj Karolovi Nawrockému. V našom prípade hodil bobiek na prezidenta, ktorý by tej „odpudivej ľudskej bytosti“ nepodal ruku, v prípade Poľska naopak telefonoval prezidentovi, nie bruselskému liberálovi a predsedovi vlády Donaldovi Tuskovi /ani zhodné krstné meno nepomohlo/.
    Z toho je zrejmé, kto sú „hoši, čo spolu hovoria“, a kto je pucflek.
    Samozrejme netuším, čo sa z toho vyvinie, pretože, ako je známe, Spojené štáty nemajú priateľov, ale iba záujmy.
    Takže stále sa treba mať na pozore, aby nedošlo na naplnenie hesla „Murín poslúžil, muín môže ísť.“

    1. Trump nacpava Polsko , vojakama , zbranema a miliardama. Fakta hovori, ale sou umlcovany blabolistama.
      Co vam nikdo nerekne ..Putin se vobul do ty valky. Proc.
      Protoze ztratil posledni iluse nakyho reseni , se zapadem a ukrem. Kyjev je po tme aby lidi na U. ,zhorsenejma podminkama spolu s Putinem dohromady, si vynutili konec valky.
      S rychle postupujicima ruskejma armadama..
      Lidi U. a ctryi roky valky a nasledky demokracie , zapad vubec nezajimaji , neexistujou,
      zapad zna jen , vydaje na valku…

      Kasparkove a taskarice. Na letisti nikdo Z. nevital , to je aby to udelalo dojem na americkou verejnost ,ze jim neurve zase dalsi miliardy vod ust. Ale urve.
      Trump je president a musi se setkavat s nepresidentem , ani nesmi si uzit vanoce , s rodinou..
      Setkani jasne bylo vynuceny a na prikaz.

      Rump volal Putinovi pred navstevou a informoval , ze po navsteve zase bude volat , zadny prekvapeni komu. Snazi se zoufale , ale nejde to. Nesmi dovopravdy neco vyjednat.
      Jednani se vodehravalo nad talirema a priborama v jidelne u koryta. Zamlaskaji si na tom, co jim jiny poskytujou a voni si to sezerou.
      Pro Trumpa sou novinari dobytek , aby se neptali a aby nemusel porad lhat , tak je vyhnal ke korytu ale jinam.
      Aby se jich zbavil.

  17. Američané dosud nevypli Starlink na Ukrajině, pořád dodávají Ukrajincům zpravodajské informace ze satelitů. Trochu reality by to chtělo. I ty drony na Rusko jdou přes jejich satelitní navigaci.

    1. Starlink je, myslím, připravená páka až to bude pro Ukrajinu opravdu zlé a bude třeba „rány z milosti“.
      GSM nelze zapnout „jen pro někoho“. Ony ty ukrajinské drony se mohou orientoval klidně i přes GLONAS.

    2. Re: Pavel.
      Máte pravdu. USA bojují s Ruskem řekněme „omezeně“, ale bojují, a nejspíše ne jenom jedné frontě.
      S těmi sankcemi to taky není pravda – pokud vím, tak Trump vyhlásil sankce na Lukoil a Rosněfť. Bylo by zajímavé vědět, na čem se s Ruskem na Aljašce doopravdy dohodli. Nevěřím, že je to ten 28 bodový plán, který se pořád dokola v médiích opakuje. To plácání v médiích je stejně jenom jedna z forem nátlaku, i na Rusko.

      Je to prostě takový kamarád s koltem v ruce.
      Když to nepůjde po mém… (například těch 50% zrazených aktiv).

      Je dobře, že rozbíjí GreenDeal, „kulturní revoluci“, mýtus metingpotů a podobně, ale jinak bych se v něm moc nezhlížel. Obávám se že, co nabízí, je na rozdíl od „liberálně demokratického“ fašismu fašismus klasický.

      Ono je vůbec těžké najít pozitivní alternativu ke stávajícímu stavu.
      Faktem je, že Babiš se k trumpismu hlásí. Otázkou je, na jak dlouho. Trump sám to nemá nijak jisté. Když se to s ním zahoupá, Babiš bude nejspíš schopen pružně obnovit kabát (v Rusku říkají „směniť tapočki“).

      1. Re: Venca

        Tapočki jsou bačkory, pantofle, křusky okolo baráku, obuv zralá na vyřazení.
        Ano, my Číšci obracíme kabáty, Ivani se přezouvají.

        1. Re: Targus

          Já vím. Uvedl jsem to (vlastně zbytečně) jen proto, že je to významově ekvivalentní. Připadá mi to vtipnější, než ty naše kabáty.

          1. Re: Venca

            Ano, i mně to přijde případnější s ohledem na ruský venkov, který jsem zažil. Tedy silnice z hlavní cesty do vesnice a dále po vesnici pouze typu „gruntovka“, neboli když zaprší, máte bláto i na televizoru a v kuchyňské lince.
            Ivani se jednoduše u vchodu do domu přezuli. když šli ven, opět vklouzli do zablácených křusek.

      2. Souhlas. Není tu žádná „skvělá“ nabídka, alternativa.

        Na stole je přimknutí se k Úúnii i s green dealem, LGBT, migranty a naprosto nekompetentním vedením a zešílevšími elitami nebo Trump a jeho neomalené metody a nevím, nevím,jesttli v důsledcích pro nás vábné cíle.

        Nic jiného TEĎ (Rusko, Čína) není připravená, dosažitelná, reálná možnost.

        Opatrné přimknutí k Trumpovi je namístě. Je třeba ale mít zadní vrátka a budovat si vícevektorové vztahy.

      3. Vidlak to pise nahore , valka na populace zapadu mezinarodnima oligarchama spojenyma s afro arabskejma invazema..Pokracuje , jako nejdulezitejsi.Umlcovani za ucelem sjednoceni valkou s ukrem.

        Co bych si myslel ,ze stoji za povsim..Zkrocenej Putinem , dost zdravej a Rusku a rusum zrejme velice prospesnej ,kterej slouzi a funguje , az prekvapive dobre , je ted ten ruskej kapitalismus ..
        Banky, ministri, tovarnici, bohaci tezby surovin ,rubl zhubl, urcite bohatnou ,ale nesmi do niceho kecat.
        Mozna je to taky tim, ze sou mistni bohaci zapadem isolovany , sankcovany ,aby se venovali jenom Rusku..

    3. Re: pavel

      Ano, i ty ruské drony jely na mosty přes Dněstr – Zatoka + Majaki – podle amerického GPS.
      To by nasralo, že…?

      1. Proč používají ruské drony americký GPS, který může zanášet úmyslné chyby, když Rusko provozuje vlastní systém ?

        1. Aby ze zbytků dronů nezjistili, jakým způsobem s Glonassem komunikují? Pak by to šlo rušit. pro levné drony bude asi pro Rusy lepší navigovat je přes GPS nebo jinak, Glonass bude pro dražší rakety.

    4. Proč by vypínali Starlink na Ukrajině? To by možná nebyli rádi ani Rusové:

      http://www.hisutton.com/images/Russia-Shahed-Geran-OWA-UAV.jpg

      (model Geran III s proudovým motorem – připravený pro instalaci modulu Starlink)

      A ty zpravodajské informace – ony jsou možná v tuto chvíli hlavně od Britů:

      https://www.moonofalabama.org/2025/07/attacks-on-russia-related-ships-smell-of-british-ukrainian-cooperation.html

      Navíc – v té realitě by se možná ukázalo, že dokud nějací hejlové (EU či Kanada) budou ochotni platit za zbraně pro Ukrajinu, bude v zájmu USA zbraně dodávat – a k tomu potřebují, aby válka trvala (co je dobré pro Kolaloku, to je dobré i pro zákon).

      1. Hlavni vladni banker z Kanady honem bezel za Z. s 2.5 miliardy..Nesmi zapad dopustit, aby nemel co chce , ze zapad nema , to je umysl.

  18. MIMOCHODEM:

    DNES 28.12.25 VLAJE NA CERNINSKEM PALACI (MNISTERSTVO ZAHRANICNICH VECI)
    5 VLAJEK, Z TOHO – UKRAJINSKA, EU A NATO

    ASI BY S TIM MEL MACINKA NECO KONECNE UDELAT…

    1. To myslite opravdu vazne ??
      Pokud tam ty hadry skutecne visi, pak jsme ty volby „vyhrali“, protoze po Zunovi se vybarvil take Macinka.
      No a Babis na EU odsouhlasil tu pujcku Ukrajine …. pekne nam to zacina.

      1. Nesnášenlivost a nenávist je to, co překáží. Ale nedá se to léčit. Jen amputovat.
        Některé příspěvky mi připadají stejné, jako bourání Puškinova i jiných pomníků v Kyjevě.
        ====
        Až tam bude chybět vlajka, ČR bude čas se rázně zeptat proč! Ale jak to je ve skutečnosti, Nemacinko? Máte fotku? Nebo jenom tak poštíváte?

      2. Babiš se postraral o to, že my za tu půjčku EU – protože to NENÍ půjčka Ukrajině – neručíme, stejně jako Maďaři a Slováci. Tu půjčku si bere EU (a je celkem jedno, kam ji FORMÁLNĚ pošle, protože 35 mld z ní už teď jde na splátku „restrukturalizovaného“ dluhu Ukruiny vůči EU, dalších 25 mld na podobnou splátku do USA) a POKUD NEBUDE SPLACENA – což, nebude, protože Ukruina je už dávno plajte – budou ji Evropské unii splácet ty země (24), které se k tomu zavázaly.
        Tahat do tohoto schématu Babiše je eurohujerská propaganda nebo počin ekonomického analfabeta.

        1. Očekává se, že EU bude od roku 2028 prostřednictvím svého sedmiletého rozpočtu, který je z velké části financován vládami EU, platit ročně na úrocích 3 miliardy eur, uvedli v pátek novinářům vysocí úředníci Komise. Platby úroků by měly začít v roce 2027, ale v tomto roce by stály pouze 1 miliardu eur. To znamena že platit úroky bude platit i Česko?

        1. Jen aby se nedohodli jako minule. Ony konec konců ty jejich hranice měly vypadat jinak už po první světové válce.

          Z naší strany bych začal tím, že bych udělal Němcům a Rakušákům trasu až k tomu jejich slavnému dolu, aby jim ty odpadky sypali tam, misto aby tím svinstvem „krášlili“ naší krajinu …

Napsat komentář: Tymák(ovan) Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *