20 května, 2025

Včil mudrujte!

Tak nám v Rumunsku vyhrál hodný a evropsky hodnotný kandidát, Nicusor Dan. Sice se těsně před druhým kolem zase mluvilo o ovlivňování voleb a to dokonce z obou stran – progresívní média zase viděla ruskou stopu a majitel Telegramu, Durov, zase mluvil o tom, že „nejmenovaná Francie“ ho žádala, aby omezil účty konzervativcům. Ale volby dopadly správně, takže se rušit jistojistě nebudou. Důležitý logistický uzel NATO pro válku na Ukrajině zůstává zachován a v plném provozu, změna rumunské orientace nebude a Zdechovský už ví, že teď Rusko konečně porazíme.

Rumunsko zůstává na té správné straně, jak by řekl Petr Fiala…

Ještě si tady můžeme zanalyzovat, jestli to bylo kvůli korespondenčním hlasům, kterých se prý sešlo dvakrát tolik než v prvním kole… Ale co čert nechtěl, vyhrál v nich Simion! Fakt! Ti, co žijí v západních zemích, dokonce volili Simiona mnohem víc než ti, co žiji v zemích postsovětského bloku. Simion to vyhrál u korespondenčních voličů v Itálii, Španělsku, Francii, Británii, Norsku, Rakousku a kupodivu i v Německu a vyhrál korespondenční volby i celkově. A víte, ve které zemi Rumuni nejvíc volili proti Simionovi? U Orbána v Maďarsku! Čekali byste to? Dokonce ani na Ukrajině to nebylo tolik. Devadesát dva procent korespondenšních Rumunů v Maďarsku volilo proti Simionovi. Hustý, co?

Víc Rumunů ale žije v západních zemích, takže výsledek korespondenční volby nakonec byla výhra Simiona a to zhruba tak velká, jak nakonec prohrál… Skoro padesát šest procent.

Simion neprohrál v cizině. Prohrál doma! Tečka! Lekli se rumunští Rumuni vlastní odvahy nebo se zalekli následků, které by na ně mohla uvalit naše demokratická Evropská unie? Nebo vlastně jsou v naší vaší EU celkem spokojeni a jen prvním kolem ukázali, že je štve to zrušení voleb? Nevím. Nemám v Rumunsku žádného insidera, který by mi uměl zprostředkovat náladu ve společnosti.

Evropské hodnoty se radují, že jejich mocný val proti Rusku dál trhají jen Slováci a Maďaři, ale v jejich Zdechoeuforii jim uniká, že to byli právě ti Rumuni, kteří poznali chuť Západu, kteří teď raději volili proti EU, proti francouzskému protektorátu, proti Německé válkychtivosti s Ruskem, proti španělskému grýndýlu a proti pomoci Ukrajině. Proto se přece korespondenční volba nezaváděla, nicht wahr? Voliči, na které nedopadají opatření jejich zaprodané vlády, měli přece volit liberálněji než voliči doma. A ejhle, Rumunská diaspora je asi na Západě utlačovaná, nebo mají něco proti chirurgům z dovozu a mešitám. Západní Rumuni v Belgii nějak nechápou to bruselské dobro.

Tomáš Zdechovský se ve své radosti nad rumunským volebním výsledkem projevil i na mém twitterovém účtu, ale nejsem si jistý, že má co slavit. Nevypadá to, že by jeho partaji měla korespondenční volba pomoci. Voliči, kteří jsou denně konfrontováni s bruselským štěstím, hlasují nějak špatně. Naopak, voliči v bezpečném Maďarsku si mohli dovolit hrát na sluníčka a liberály, protože je Orbán zatím ochránil před důsledky jejich blbých nápadů.

Prosím, tímto článkem neříkám, že odteď je korespondenční volba už cajk…. ale vysvětluje se tím, proč ANO nepodalo ústavní stížnost. Tak nějak tuší, že cizočeši budou hlasovat pro Babiše a ne pro Fialu. Já prostě jen konstatuji, že se to ohnutí ústavy pro naši pravdu a lásku dost pravděpodobně mine účinkem. Samozřejmě, pořád platí, že o své zemi si mají rozhodnout voliči doma a ne ti, na které volební výsledek nijak nedopadne.

Kdybych já byl liberál, bil bych na poplach, protože z dvacetiprocentního Georgescua se stal pětačtyřicetiprocentní Simion a navíc vyhrál u Rumunů v zahraničí… především v tom sluníčkovém a liberálním zahraničí. Nějaký euroromantismus se drží spíš v zemích bývalého východního bloku než na západě (nebo se tam snáze falšují výsledky), ale sakra slábne spolu s tím, jak slábne důvěra ve státní instituce, co si jen tak mýrnyx týrnyx ruší volby. Ano, pro tuto chvíli je zachován logistický uzel NATO pro Ukrajinu a navenek to vypadá, že je zachována i evropská jednota, ale to je jen sebeklam bruselských papalášů.

Ostatně… ve Francii museli zakázat Le Penové kandidovat, v Německu chtějí zakázat AfD a Merz se stal kancléřem až napodruhé, v Rakousku museli ohnout ústavní zvyklosti, ve Španělsku měli blackout… Tam všude vyhrál Simion. Tam všude už lidi chápou, že je zle. V zemích, kde naopak volili Dana, tam je relativně dobře a slušný hospodářský růst, takže si mohou ještě dovolit zůstat blbí.

Jak to bude u nás? Ze všech východních i západních zemí máme největší ekonomický pokles, největší inflaci, největší pokles reálných mezd, největší vládní aroganci, nejméně oblíbeného premiéra světa, kauzu Dozimetr, Fialovu kampeličku, Baxu, který také chce sahat do voleb, Foltýna, co kope příkopy ostošest… a do toho rumunské signály, že korespondenční volba nepomáhá, naopak se obrací proti liberálům…

A včil mudrujte!

Ale pokud do toho jako STAČILO! po volbách budeme mít co mluvit, tak korespondenční volbu zrušíme!

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Hnutí Stačilo!

273 thoughts on “Včil mudrujte!

  1. Premiér Petr Fiala (ODS) je spolu s několika ministry svého kabinetu na jednodenní návštěvě Ukrajiny. V Užhorodu se setkal s ukrajinským protějškem Denysem Šmyhalem, s nímž jednal o další podpoře Ukrajiny i hospodářských vztazích. Šmyhal po jednání uvedl, že Ukrajina by přivítala další protiruské sankce.

    Fialu na cestě doprovází ministr financí Zbyněk Stanjura, ministr dopravy Martin Kupka (oba ODS) a ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL).

  2. Dopadlo to výborně, jsem jen trochu v šoku, spravil by to náprstek ostřejšího moku…
    Nejlepší premiér na světě, v přilehlém vesmíru a asijském okolí byl v Olomouci vypískán.
    A to tam bylo nejmíň polovina lidí ochranka a jeho placená klaka.
    Navíc to udělali v místě, kam se moc lidí „z ulice“ nevešlo – oranžerie v parku.
    https://t.me/neCT24/74756
    Od místního olomouckého „negativisty“ nějak ticho o tomto skvělém úspěchu.

    1. Jakou hroší kůži to musí vyžadovat, jít tam obklopený ochrankou, poslouchat ten pískot a nadávky, přiblble se usmívat a kynout „lůze“…

      1. To neni hrosi kuze, to je cistokrevne nepochopeni situace. Proste na to nema, to uz prokazal mockrat. At uz projevem „my, svetovi lidri“, tlemenim pri deklamaci izraelskemu premierovi, psanim poznamek pri pojebu od Timmermanse, malovanim v kvadru nebo roli cestaka s Nutellou.

        1. Ta nechápavost tam hraje roli taky, ale na tohle by nestačila. Ale ani ta hroší kůže. Na tohle už musí být pořádný hlubinný skafandr, jinak by už dávno byl rozmačkaný na sračky … jako ten machr, co vozil turisty k Titaniku 😀

      2. Tak co, lůzo, jak se máte?
        Který vidlák vás furt mate?
        Co pískáš, ty blbečku!
        Kopřivu na hrobečku

        zasadím ti vlastnoručně.
        Chováš se tu příliš hlučně!
        Kdo tu pořád řve to „fůj“?
        Myslíte si, že jsem chuj?

        Jsem nejlepším premiérem!
        Vládnu slovem, vládnu perem.
        Nejsem pro vás žádný chuj!
        Ty se, prase, osprchuj!

    2. Nezaregistroval jsem. Na podobné trachtace nechodím. Každopádně Fiala na svém postu je to nejlepší, co mohlo opozici potkat. Její voliči by neměli na Fialu pískat, ale plácat po ramenou. Asi tak.

  3. Zřejmě se stalo něco neuvěřitelně dobrého, sice nevíme s určitostí přesně co, ale když Dominik Hašek a Pehe zděšeni hovorem Trumpa s Putinem. a volájí do zbraně…

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Dominik-Hasek-a-Pehe-zdeseni-hovorem-Trumpa-s-Putinem-Volani-do-zbrane-774109

    Nejen Milka je ZDĚŠENÁ!

    Trump si zaslouží naši podporu, Zasloužil by si ji i veřejně, hlasitě od Stačilo!. Když člověk sleduje, jak to tu progresivisté melou, jak pracují jejich lidé, které postupně nacpali do všech institucí a orgánů, jak ohýbají volby, pořádají beztrestně pořádají mediální štvanice….

    Pro Trumpa jsou zrovna oni největší a nejnebezpečnější nepřátele. A platí staré:

    Nepřítel mého nepřítele je můj přítel.

    1. U některých lidí typu Hašek by bylo záhodno, aby za a) vůbec nepsali ani nemluvili veřejně anglicky, působí to… řekněme amatérské. A v jeho případě by celkově bylo lépe, kdyby se veřejně nevyjadřoval vůbec. A ještě brát titul nejhoršího zločince 21. století Albrightové nebo Obamovi.

    2. Jednak nevíme, co si povídali a „druhak“ nevíme, jak to proběhlo a co to bude mít za následky.
      To, že Trump volal Putinovi, vůbec nic neznamená. Je to jen divadélko pro rednecky a hillbilly, kteří fungují na první signální.
      Nevidím žádný důvod ho jakkoli podporovat, protože od zvolení již mnohokrát prokázal, že jeho plky nic neznamenají, protože během 24 hodin klidně tvrdí pravý opak.

      Co máte proti Stačilo!, že po nich chcete, aby spáchali sebevraždu?

      1. Trump není ideální, má své priority, chová se jako pouťový vyvolavač. Nicméně má za současné situace jediný v ruce dostatek moci a motiv k rozviklání pozic evropských progresivistů – jsou to jeho nepřátelé na život a na smrt. Pokud Trump padne, neuspěje postupně nás tu udusí.

        Podívejte kdo z politiků, na něm nenechá nitku suchou. Jak všechna režimní média na něj proudem lijí škopíčky špíny. Už jen to, bez jakéhokoli dalšího zkoumání, by Vám mělo ozřejmit, že JE HODEN podpory.

        I přes to, že je komediant, mluvka, kličkuje, nadržuje pejzatým atd, atd. Nikoho jiného totiž s dostatečně velkým klackem v ruce.

        Naopak si myslím, že Stačilo by veřejnou podporou Trumpa neztratilo.

              1. Já si myslím, že to nahlížení světa na USA Rusko a další a další už neplatí doslova. Zejména ten takzvaný západ mají ve své moci klany, banky a nadnárodní kapitál.

            1. Od dob uspořádání světa podle kmenů je to pořád stejné. USA je jiný kmen, konkurence. Jó kdyby se staly jen o své státy……

    3. Hned na začátku je „… že Rusko a Ukrajina začnou okamžitě jednat o příměří a hlavně o ukončení války“, jenže to jsou ale dvě naprosto rozdílné věci. Dále Trump zmiňuje mír, tedy to, co chce Rusko, a to nechce EU ani česká vláda. Takže chápu ten hněv jmenovaných.

      – Mír. Válka končí. Obě armády se stáhnou o cca 10 km zpět a vytvoří se pásmo nikoho – budoucí hranice. Lipavský pláče.
      – Příměří, alias přerušení na 30 dní. Jen přestávka následována pokračováním bojů s vidinou vítězství Ukrajiny za EU peníze.

  4. OT: Něco o výhodnosti družstevní výstavby
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-jihomoravsky-kraj-druzstevni-bydleni-v-brne-asi-opusti-dalsi-zajemci-duvodem-je-zaloha-bez-znalosti-ceny-bytu-i-mozna-sankce-40521460

    „… cena jeho bytu již přesáhla 10 milionů …“

    A to tam není, pro mě největší strašák, tedy že to občas někdo vytuneluje a zůstanou jen dluhy bez bydlení. Jo, když se někdo stará o Vaše peníze, tak to tak někdy končí.

    1. Eto, způsobují to kapitalističtí nenažranci tvého typu a druhu.
      Naprosto bezohledně to buď rovnou rozkradou, nebo v lepším případě maskují letadlem typu H-Systemu.
      Lidi a jejich peníze jsou jim úplně u prdele.
      JáJáJá mám a vy nemáte. Dobře vám tak, plebse hloupý, nevzdělaný.

      1. Taky si myslím. Ale co s tím. Je to ale bohužel hluboce zakořeněno v lidské povaze, dobrovolně se možnosti hromadit zisky limitně do nekonečna nikdo z nich nevzdá…

        1. Co s tím? Třeba neradit lidem, že mají jít do družstevní výstavby, kdy nějakým dobrákům svěří své životní úspory. Jaký je problém pro vyčůraného takyadvokáta založit družstvo, sehnat si bílé koně a tahat z pozadí za provázky, až do smutného konce?

          1. To je obecnější problém, ne jen nějaký družstevní tunel. To fakt nespraví nějaké hraběcí rady žíznivým lidem, že neměli pít nedezinfikovanou vodu, když byla jediná, kterou našli, protože všechnu ostatní skoupili spekulanti.

      2. Já nikdy nikoho neokradl. Mě mnohokrát (ale s tím se v tomto systému a za nastavených podmínek musí počítat). Já tímto varuji, že dát své peníze někomu cizímu, ať se postará, je velmi riziková strategie.

        Co tak se mi omluvit?

      3. Lidi a jejich peníze jim nejsou tak úplně u prdele. Jde jim totiž o přesun těch peněz do té správné, tedy jejich vlastní kapsy.

  5. Ukrajinců de v Istanbulu rozběhla delegace.

    https://vasevec.parlamentnilisty.cz/ukrajinsky-tlumocnik-v-prubehu-jednani-v-istanbulu-uprchl

    „Podle televizní stanice CNN Türk se oddělil se od delegace vzdálil ještě před zakončením jednání. S největší pravděpodobností překročil turecko-bulharskou hranici autem. Pozemní cesta ztěžuje pátrání po jeho pohybu, místo jeho současného pobytu není známé.

    Podle nepotvrzených zpráv Holovko neutekl sám, ale společně s jedním z asistentů tajemníka ukrajinské delegace v Istanbulu. Jejich zmizení delegaci překvapilo, a proto byla prodloužena přestávka v jednání z důvodu čekání na nového tlumočníka.

    Komentátoři poznamenávají, že tento incident je velmi příznačný. Ukazuje na to, jak problematickým místem k životu se pro Ukrajince stala jejich vlastní země. “

    To vypovídá o situaci na Ukrajině víc, než měsíční vysílání ČT09

    1. Tak vyjednavače z roku 2022 zastřelili a předtím celý ten tým týrali při výsleších, pokud se nemýlím.
      Taky byli zlikvidovaní dva, ale nejvíc se psalo jen o tom jednom – tom, který byl nejvíc nakloněn dalším jednáním s Rusy. Toho snad ani moc nevyslýchali, ale údajně zastřelili rovnou pro vlastizradu, tak to psali na webu AK. V hloubi tématu „ukrajina“ je to k dohledání.

      Mít tuhle „skorojistotu“, že po návratu budu muset čelit něčemu podobnému, nebo mě dokonce obžalují a zastřelí či oběsí, tak zdrhnu taky.
      A úplně nejdál, co by to šlo. Ideálně ale velkou oklikou a s nějakou pauzou na udělení politického azylu do RF.
      Tam je zatím bezpečno. Bezpečněji, nežli tady u nás.

      1. ani nie, ono totiz ten kto bud priamo vykonal tu vrazdu alebo ju aspon nariadil, tam bol tiez a samozrejme zakaz rokovania s Putinom na legislativnej urovni zruseny nebol. Lenze maso sa mina a zrazu uz ti, ktori boli vzadu, sa posuvaju na front…..ruske kanaly hovoria o zajatych zo zakopov, kde boli uneseni aj s tym, co ich unasal a krcil sa niekde v kute. A z UA sa len tak nedostanes, dnes tam ides s delegaciou, zajtra povedia, ze vsak si zbytocny tlmocnik (aj tak vsetci vedia po rusky)…..udajne sa stale viac hovori o povinnej mobilizacii zien. Ak to spustia, nemoze niekde len tak nejaky Rus prezleceny za Ukrajinca, chodit volne…..a o tom, kto nim bude, rozhodnu ini

  6. Na druhém kole rumunských voleb je zajímavé jednak to,
    – že opravdu voliči mimo Rumunsko volili více celkově nacionalistu 912 553 hlasy, proti údajnému centristovi 720 996,
    – a maximálně pak to, že voliči doma v Rumunsku v prvním kole neměli vůbec obavu, že by jim mohl být zvolen nacionalista rovnou nad 50 % a vůbec volit nešli a probrali se masívně teprve až v druhém kole.

    TEN SKOK právě v ÚČASTI i mezi koly stojí za pozornost a současně za obrovskou pochybnost,
    -kdy ve zrušeném prvním kole v 2024 byla účast 52,56 % voličů,
    -kdy první kolo v 2025 byla účast jen o maličko vyšší 53,21 % voličů a již dokonce hrozil vítěz rovnou
    -ale až za 14 dní cca se najednou probral rozdíl do 64,72 % , přesně potřebný (nad milion) počet voličů se probral pro centristu, zázrak…!

    Nu a poražený a vítěz nakonec také, by měli chtít zmírnit ty pochybnosti třeba soudním přezkumem volebních seznamů, stačilo by jen na území Rumunska,
    -porovnáním odškrtnutých volících v druhém kole, kteří v prvním kole nepřišli a namátkou prověřit zda existují, žili v den 2. kola voleb a pak se kontrolně nějakého relevantního vzorku napříč Rumunskem dotázat, zda volili, či volit nešli v tom druhém kole….

    Prostě trvat na zapečetění seznamů obou kol 2025, aby nezmizely a najít soudce, který si troufne volby zkontrolovat a možná i přepočítat nejen lístky domácích voličů pro oba znovu a mimo oficiální software, ale zejména křížem ještě ověřit, zda alespoň voliči jen druhého kola proti prvnímu existovali, žili a věděli v druhém kole pak, že volili…

    To se ale zřejmě nestane, volby skončily, zapomeňte!
    *****
    U korespondenční volby u nás podivným zákonem 268/2024 Sb., upečeným jen poslanci vlády nakonec vlastně jen na to jedno jediné použití, i když se tváří obecně a ÚS ho jako neústavní nezruší, naprosto a bohužel nesdílím dnešní názor Vidláka.

    Ale uvidíme vlastně již brzy, kdo dostane hlasy a kolika zahraničních voličů, když ani tu osobní/přímou, natož tajnou volbu a kde co dalšího nelze tak koncipovanou korespondenční volbou ani ověřit, či zajistit!

    1. Také si myslím, že v tomto je Vidlák moc velký optimista.
      Jen ještě dodám, že se v hospodách šíří takové lži, že obecně je daleko jednodušší nechat ty správné (třeba STAČILO!) hlasy zmizet, než si ty svoje přidávat. A také přidat si 2 % je méně, než 2% (třeba STAČILO!) ubrat. Ale ne že by nemohlo být praktikováno oboje současně, třeba aby seděl součet.

      1. Vidlák je OK. Nebýt špinavé kampaně medií a vládních poskoků, tak Motoristi i Stačilo! táhnou s přehledem k 10%.
        Všichni to ví a proto ten koordinovaný zběsilý útok na tyto strany. A bude hůř. Jak už tady bylo mnohokrát psáno – chcípající kobyla kope nejvíc.

        1. Jakože STAČILO! nepředpokládalo, že se je budou snažit likvidovat?
          A to se již v tisku objevuje dvojsloví „Koalice STAČILO!“. Je to jen omyl?

      2. Eto, samozřejmě nevíme, jak to v Rumunsku bylo, ale prostě hodno pozornosti je a mělo by být vždy, když tolik voličů bylo v klidu v prvním kole a nešlo volit a riziko zvolení prezidenta již v prvním kole tedy vůbec nedbali….

        Hlasy mizí i u nás bohužel a prokazatelně, viz „zmizení“ 4 hlasů u soudem povoleného přepočtu ale jen pouhých 5 okrsků z možných 582 „Konečné“ v Libereckém kraji u krajských voleb 2024.
        Přepočet všech okrsků nebyl soudem (ani po zásahu Ústavního soudu) stejně nakonec povolen, co kdyby se těch 9 hlasů celkem našlo a musely se měnit výsledky ….

        Zda by ten liberecký soud postupoval stejně, kdyby se toto stalo „pravým demokratům“ si fakt nejsem jista a zda to byla jen nedbalost sčítajících, bych tak ráda věřila, ale nejde to.
        *****
        Tedy si nedělám žádné iluze a protože mám bujnou fantazii, vidím hodně bodů, kde se může ta hra na volbu „tajnou a přímou“ dle Ústavy u korespondenčního pokusu 2025 „pokazit“, dokonce i bez vůle voliče….a to nejen případně nedbalostně.

        A zkontrolovat půjde jen to, co povolí zase nějaký ten soud a důkazní nouze stěžovatele případně bude v tomto bodě ještě horší…protože dokonce sám volič bude mít proti osobně volícím ještě menší jistotu, že v urně skončí a bude započteno, co případně i sám přímo a možná dokonce tajně vybral…

    2. 1,6 milionu korespondenčních hlasů je ohromná moc i když Rumunsko má cca 19 mil. obyvatel.
      V ČR by to znamenalo asi 1mil. hlasů pro tragikomiky….a s tím se už dá kalkulovat.
      Bojím, bojím….

    1. Jéžiš, pořád dokolečka: Jednáme s každým, ale to neznamená, že se s každým dohodneme. Jednali jsme i s Maláčovou, Paroubkem, Šlachtou…

  7. Ten divadelní kus , který proběhl v Rumunsku , se dá bez přehánění označit za Pyrrhovo vítězství .
    Aby papiňák pořádně explodoval , tak se musí důkladně natlakovat . A já to tlakování sleduji nejen po celé Evropě .
    K přestavbě potřebují startovní výstřel . A My teď sledujeme , jak se nabíjejí náboje .
    Právě Rumunsko se během minulé přestavby ukázalo jako „dostatečně“ vznětlivé . A když už jsou Němci vlivem ideologií dostatečně vykastrovaní do národní bezduchosti , tak proč nepoužít rumunskou zápalku .

    1. Možná jsem jen slepý, nebo blbě informovaný, ale zatím to vypadá, že se s tím _obyčejní Rumuni_ smířili.
      Možná se teprve něco chystá, byl bych tomu rád, ale zatím je dost podezřelé ticho..

      1. tak na Rumunsko sa futruju zbrane ako predtym na UA……v Rumunsku za mesiac maju prebehnut vojenske cvicenia NATO……Rumunsko susedi s oblastami blizko Odesy. Mam pocit, ze Rumunsko bude dalsia Ukrajina, teraz pre velky uspech len mozno na zaklade europskych statov NATO. Rumuni sa mozno zmierili s tym co sa tam deje, ale otazne je ci potom nezistia, ze len pokracovali v ceste, ktoru uz UA ukazala. Je ich sice polovica, ale je tam velka chudoba, ked sa to nedostane do medii, tak sa kludne moze stat, ze nejake pocetne straty elity ozelia

  8. Máme ale seznam který má drtivá většina čechů coby hlavní stránku a ten otevřete a zaručeně denně hned na té stránce něco protiruského protičínského nebo protikomunistického. Taky máme Borhyovou nebo Perkausovou na které tupá populace čučí denně co jim zase nalijou do hlav. Máme spousty známých pro které už jen pošta s přílohou od dezoláta znamená hození do koše protože číst víc jak jeden odstaveček a pak použít hlavu a udělat si na to názor strašně bolí. Možná by to chtělo max minutové videoklipy kde se poukáže na konkrétní nešvar a hned se řekne my máme řešení to by se mohlo mezi lidmi ujmout to si možná budou schopni v rámci socsítí přeposílat

  9. Hic Rhodos …
    Volby ukáží jak je na tom Schrödingerova kočka.
    Rozhodující je hospodářská situace. Změna poměrů vs schopnost adaptace voličů. Připomínám to už dva roky.
    Zatím dobrý… Vláda kupuje sociální smír a přízeň voličů na dluh. Za jejich peníze, na úkor jejich budoucnosti. Většina voličů to nevidí nebo před nepříjemnou budoucností zavírá oči. Navzájem se ujišťují, že voda v hrnci ještě není tak horká.

    1. Třeba to někteří voliči vidí, ale nemusí to řešit. Ať se vláda zadlužuje klidně násobně, když část prokape ke mně. A kdyby se dluhy jednou začaly splácet, tak stačí zabalit kufry a přestěhovat se jinam. Ať si splácí jiní. Klidně si vládo půjč stonásobek, dej každému kilo zlata a my si již nějak poradíme. Třeba na Kanárech.

        1. tak. zrovna s kanárama bych byl opatrnej.
          to jsem tam měl oblíbenou chatičku, schovanou, skoro na samotě. jenže teď .. jakej má smysl jezdit na chatu na samotě s družstvem od urny?

          1. Nikde už není bezpečno. Ani na našich samotách a malých osadách.
            Předloni jsem byl se zbylými kamarády na výpravě k samotě, vlastně do oblasti, kam jsme kdysi jezdili na čundr.
            Obyvatelé samoty jsou potomci původních majitelů, s těmi vůbec žádný problém nebyl – právě naopak. To oni sami nás varovali před pobytem mimo jejich areál – a hned další den jsme to měli potvrzeno.
            Doslovný nálet po zuby ozbrojených pytláků v teréňákách, neostýchajících se střílet po čemkoliv, co se pohne.
            Česky z toho teréňáku mluvil jen řidič, který nás vyháněl z louky, která mu nepatřila.

  10. S Ruskem můžete mít i jiný vztah než s ním válčit nebo se mu podřizovat.

    Dovolím si malou úpravu, místo Ruska dosaďte „velmoc světového významu“ a budete mít naprostou pravdu.

    A pokud žijete v takovém státě tak víte, že zevnitř to vypadá úplně jinak. Kolem jsou samí nepřátelé, kteří se snaží vaši zemi „ohlodávat a zneužívat“ a je tedy potřeba udržovat její sílu a celistvost.

  11. …sem někde slyšel, nevím teď zrovna kde, že pan Simion celkem tvrdě šel proti Maďarům / maďarské menšině v Rumunsku, takže může existovat i jiný důvod, než uveden:
    „Voliči, kteří jsou denně konfrontováni s bruselským štěstím, hlasují nějak špatně. Naopak, voliči v bezpečném Maďarsku si mohli dovolit hrát na sluníčka a liberály, protože je Orbán zatím ochránil před důsledky jejich blbých nápadů“

  12. Pokud by do příští vlády mířili ministři, kteří by zpochybňovali členství Česka v EU a NATO, prezident Petr Pavel je dost možná nejmenuje. V podcastu Hospodářských novin Bruselský diktát otevřeně řekl, že to pro něj je „nepřekročitelná hranice“.

    1. Tohle je zřejmě pro nás ta nejdůležitější zpráva včerejška. Co to znamená pro SPD, STAČILO je zřejmé. Babišovo ANO je v Bruselských EU a NATO zakotveno pevně a je to vítěz podzimních voleb a z toho jasně vyplývá odkud budou brát koaliční potenciál.

      1. Ale nestane se to během zbytku života mých dětí, tím méně života mého.
        Dokud bude existovat možnost tisknout inflační peníze a vytvářet digitální hodnoty, nic se nerozpadne. Bohužel.

          1. Jo.
            Začal jsem přemýšlet o tom, co asi bude už v momentu, kdy se objevilo „Několik vět“.
            A jejich, nijak se neskrývající šiřitele a roznašeče, nikdo nešikanoval a nepronásledoval.
            To mi došlo, že je něco jinak a že se něco sere.
            Protože předtím pokaždé, režim na podobnou aktivitu reagoval až hystericky.
            A teď nic…
            Souběžně s tím se objevilo pár dalších, dříve nevídaných věcí – třeba dostatek něčeho, čeho byl do té doby úporný, podpultový nedostatek.
            To jsou ty zatracený „signály“ 😀

        1. je to hodne cele otazne…..sepka sa o tom, ze USA hrozi vybuch, Cina je v poradi zahranicnych veritelov az na 5.mieste, 2.miesto ma Britania, pritom ta je sama zadlzena az za usi (vyse 100% HDP)……teraz sa dost velka cast kapitalu EU z USA stiahla, je kludne mozne, ze ak ho budu chcit USA, budu potrebovat EU rozbit alebo tak otriast, aby kapital utekal pod hrozbou rozpadu eura. A zasa naopak, kedze EK tak tlaci na zbrojenie, je mozne, ze to prinesie velke otrasy do ekonomiky, ktore neukociruju

  13. https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-ve-volbach-by-zvitezilo-ano-40521863
    Volební model podle agentury Median:
    ANO 32,5%
    Spolu 20,5%
    SPD 11%
    STAN 10%
    Motoristé 7%
    Piráti 5,5%
    STAČILO! 5%
    SOCDEM 4,5%

    Zatím je brod daleko, tak ještě netřeba stahovat kalhoty, ale jak by dnes zněla loňská Vidlákova rada ohledně nepropadnutí protivládních hlasů? A to v tom pořád nejsou zohledněny korespondenční hlasy.

    1. Loni jsem říkal, ať si lidi volí jak chtějí a jen jsem uváděl, jak to dopadne. Protože jediný relevantní průzkum jsou volby. A po volbách jsem řekl, ať lidi volí podle toho, jak dopadly eurovolby a ne podle průzkumů.

      1. „Loni“ jsem napsal blbě, myslel jsem minulé volby. Tam, ku škodě opozice propadlo hodně protivládních hlasů, a Vy jste to dobře odhadl. Osud a ironie. Teď to vypadá (Volby jsou ještě daleko), že by to mohlo být ještě horší (Motoristé, STAČILO!, SOCDEM, Přísaha, …). Jenže dnes není minule, je to již i osobní.

        1. Opozice si navzájem konkuruje a po volbách se serve. To nynější „koalice“také.
          Poměry po volbách neumožní sestavení stabilní funkční vlády.

      2. Přece jen, ty průzkumy, a hlavně těsně před Volbama (teď je ještě brzy), by se měly brát v potaz. Těžko bude Babiš s 33% procenty odstupovat z Voleb a doporučovat Motoristy s 5%, ale třeba STAČILO! s 5% procenty by se mohlo obětovat ve prospěch SPD s 15%. (Čísla jsou vymyšlená, jen ilustrační).

        1. Včera 6,7% a hluboké ticho. Dneska rovných 5% a úporné vysírání obavy o nepropadnutí. A až přijde další Kantar, kde to bude tipuji 4,5-4,8, to teprve bude dobrých rad.

      1. Kde jste vyčetl, že něco nejde? Já psal o dvou základních strategiích a položil otázku, která je lepší.

  14. Výhra Simona v zahraničí – -Už jsem to tu psal, ono se ukazuje, že pětikolka přišla s korespondenční volbou tak říkajíc „po sezóně“.

    Trendy se obracejí, v Americe vyhrál Trump a mezi Čechy žijícími tam bude mít spoustu příznivců a ti, pokud jsou příčetní volit protitrumpovské pštikolkaře nebudou.

    Zelený aktivizmus přestal být mezi mladými cool – pro ty hlasy má dobře našlápnuto Turek.

    Samozřejmě u korespondenční volby zůstává velký prostor pro volební podvody, zpochybňování voleb, proto by se tento institut měl zrušit.

    1. Máte pravdu (SPD s Trikolórou a Svobodnými posílí, Motoristé neztratí, ANO nevím, ale komunisty určitě ne, takže konkrétně STAČILO! odepíše procento).
      Navíc většina národa počítá s podvody ze strany vlády.

  15. rumunský obří volební podvod ukazuje, že politická mafie stále ovládající skrze Brusel a místní Páté kolony většinu gubernií, zatím ještě při násilném udržení se u moci zdaleka neřekla poslední slovo.

    Povšimněme si také, jak reagují korporátní média, která se několik týdnů od zrušených rumunských voleb třásla o osud těch „náhradních“. A náhle – po údajně velkolepém vítězství jejich agenta – místo oslavných výkřiků Rumunsko v mžiku odevšad rázem zmizelo. Prostě „vyšetřování skončilo, zapomeňte,“
    Pavel Kopecký, protiproud.info

    1. Jestli je to pravda s těmi 1,7M mrtvých lidí a Rumuni mlčí, pak je něco _kurevsky_ špatně.
      Něco mi říká, že v Rumunsku měla Securitate vždy velký počet aktivních členů a obrovský vliv.
      Jestli tam tohle dědictví přetrvalo, pak sám Pán Rumunsku pomáhej.

  16. Zdravím Vidláku,

    s korespondenční volbou je to složitější. Z principu jsem proti, ale jeden kolega (má pas USA a E) mě navedl na myšlenku. Pokud korespodenční volba ze zahraničí, zavedl bych pravidlo jako mají v USA.

    To znamená:
    1) Pokud žiješ mimo USA a chceš volit, musíš mít pas USA
    2) Pokud žiješ mimo USA a chceš mít pas USA, musíš zaplatit v USA, daň bez ohledu na smlouvu o zamezení dvojího zdanění (pokud existuje).

    zdraví GB

    1. Smlouva o zamezení dvojího zdanění je zvěrstvo. Pro ČR je extrémně nevýhodná a bylo by záhodno všechny tyto smlouvy vypovědět.
      Pokud domácí podnikatel podniká v cizině a platí daně tam, nač nám je? Ať platí buďto dvojí daň anebo ať se se svým kapitálem vrátí domů. A zahraniční subjekty, které tu jenom koloniálně drancují v montovnách a ani daně z toho drancování pak neplatí tady, ale někde na Kypru apod., tak ty ať táhnou do pr.ele.

      1. Dtto smlouvy o ochraně investic. Proč má mít zahraniční investor nějakou speciální ochranu nad rámec domácího investora?

          1. To je elementární princip smluv. Něco za něco.
            – Chceš vyvážet do naší země výrobky a máte u Vás nízké platy? Tak jedině za podmínky buď cla, nebo nějakých jiných komparativních výhod pro nás.
            – Chceš přilákat investora? Tak mu dej jistoty v možnosti arbitráže u něj doma, kde nebude následně okraden. Větší ochrana = více investorů a investic.
            Ona totiž tak (dvojí zdanění, ochrana investic) fungovala EU již před vstupem ČR, takže přizpůsobit se musela ČR, ne EU.

            1. No jo, jenže když uzavírá smluvní vstah silný stát (Německo apod. západ obecně) a my, tak si jasně diktuje své podmínky. Zde žádné ohledy neplatí, západ není dobročinný ústav.
              Nebo už jste viděl smlouvu, ktará je výhodná pro nás a nevýhodná pro západ ??
              Takže správně, je to neokolonialismus, převlečený za liberalismus.

              1. To nerosporuji. Tak to je a vždy bylo. Podmínky diktuje silnější. Slabší, v lepším případě, je nemusí přijmout a může trochu smlouvat. Ale i horší podmínky mohou být nakonec výhodnější než nic.

                1. Nebo taky ne, že. A to se třeba zjistí až po čase. Takže pak by měl do hry vstoupit další elementární princip smluv, že se dají vypovědět nebo od nich lze odstoupit…

                  1. Tak zrovna ty smlouvy, co má ČR, jako stát, se dají vypovědět. Jen je vhodné předem zvážit, co bude pravděpodobně obratem následovat.

                    1. Správně. A mít připravé odvetné kroky, které budou bolet.

                      Třeba zastavení přenosu německé elektřiny ze severu na jih Německa. Drastické zvýšení tranzitních poplatků pro nákladní i osobní přepravu. „Zmražení aktiv“ nepřátelských zemí na našem území.

                      Nikdo neříká, že to chceme udělat, ale uděláme, když budeme muset. My nechceme existovat bez smluv, jen chceme smlouvy nové, vyvážené. Jinak se obrátíme na jiné partnery. Svět je jich plný.

        1. Přestoupili na vítěznou stranu až v momentě porážky. Režim Antonesca tak padl.
          V 68 se nezúčastnili, protože Ceaušcu chtěl být něco jako Tito a především měl téměř nesplatitelné úvěry ze západu, které sice nakonec téměř splatil, ale za cenu velkého zbídačení rumunského obyvatelstva, které mu to zákonitě spočítalo v roce 89.

          1. Takových bylo víc. Například Slováci byli s Němcema celou dobu a když už pochopili, že to asi nedopadne, tak v Banský Bystrici převrhli autobus a říkali tomu Slovenské Národné Povstanie.

              1. Pamatuji starý politický vtip z Husákovy éry:
                Víte, co byla Velká vlastenecká válka?
                Ne, řekněte mi to.
                Bezvýznamná epizoda Slovenského národního povstání.

                1. Znala jsem také jeden ze sedmdesátých let: Slováci chtějí na Dunaji postavit velkou přehradu, aby mohli natáčet námořní bitvy ze Slovenského národního povstání.

                2. Já zase tohle:
                  Fero, vraj si ťa pozvali na ten náročný výbor. Hej. A čo chceli? Pýtali sa mňa, či som bol v tej Hlinkovej gardě. No a čo si povedal?
                  No čo, čo. Čo som jim mal povedať, keď tam všeci boli so mnou!

                  1. Toníček:
                    To jsem ráda, že jte mě tak pěkně všichni ponaučili, co to to povstání vlastně bylo. Porád jsem si myslela, že můj děd v horách bojoval za svobodu, a von si tam udělal třičtvrti roku prázdnin.

              2. Re: AN

                Slovenské národní povstání nebylo:

                1/ani slovenské – byly tam i jiné národnosti, a to nikoli málo

                2/ ani národní – klasičtí Slováci, kteří se živili prací rukama, to měli u zádele

                3/ ani povstání – ozbrojený odpor vykazovala nepočetná hrstka zoufalců pod poněkud tragickým vedením Jánoše Goliana, což byl jen tak mimochodem rodilý Maďar. Btw. tzv. povstalci prováděli stejné odlovy branců, jako je nyní provádí soudruh Zelí v Kyjevě.

            1. Z mého referátu k SNP (cca 1975):
              „Povstal celý slovenský národ. Byl jich plný autobus a ještě stáli na stupátkách….
              Promiňte, přeskočil jsem řádku“

                  1. Já jsem si myslel, že to byla nějaká souška a ta vám pak řekla. Tak na vás s tím referátem jsme opravdu čekali!
                    A od té doby si říkáte Godot!

                    1. Jsem jediný Godot, který někdy někam přišel. Navíc mám (nejméně)jednu špatnou vlastnost – jsem odporně dochvilný.

            2. Vtip za vtip. Rok 33, Karlove Vary. V porodnici lezia Nemka, Ceska a Ruska, oddychuju po namahe… naraz prijde zeleny doktor. „Stala se nam takova mensi chyba, pani… sestra nejak pomichala jmenovky.“
              Vsechny tri vstanou a jdou na oddeleni kde jsou v kolebkach tri neoznacena decka. Po chvili nemka zarve ten svuj sieghejl, a vida, maly skopcak se v kolebce postavi a zvedne pravici, tak si ho vyzvedne a odchazi. Po chvili si jedno dite veme i Ruska. Ceska se ji pta. „Jak vis ktere je tvoje, Irino?“ „To maz tak, Zdjeno.“ odveti Ruska lamanou cestinou. „Kdyz ta njemecka krava zhajlovala, muj synok zatnul pjesti a tvuj sa posral.“

            3. „tak v Banský Bystrici…“

              Zato to prazske povstani, to byl masakr!
              „…tři dny jsme nejedli nic jiného než housky se salámem…“

      1. Už tím, že strpěli zrušení první prezidentské volby, ukázali svoji slabost. Současný výsledek voleb je toho důsledkem.

      2. Aneb jak pravil klasik, není ani tak důležité, jak kdo hlasuje, jako spíše to, kdo ty hlasy počítá!!!

    1. Pro Kolemjdoucí…….Rusko stejně zabere Oděsu,je jedno,jestli
      v Rumunsku americká základna bude velká nebo malá.Ale
      postačí jediná raketa směrem na Rusko a nebude…..Spíš bude
      zajímavé,jestli se USA opravdu stáhnou z Evropy.Základna v
      Rumunsku sice zůstane,ale platit to budou chalifáty.Ty se
      pomalu ale jistě vnitřně rozpadají,takže začnou klesat zdroje
      ale váleční magoři budou pořád investovat do zbraní.Nakonec
      se obnoví stará dobrá železná opona a Rumunsku zůstanou
      zbraně a munice.Takže nakonec na tom Rumuni neprodělají.
      A válka ? Ta nebude,Evropská Mumie umírá každým dnem,
      její schopnost vyrábět klesá,a odborníci začnou prchat.Třeba
      do Maďarska,kde bude možné normálně žít,pracovat pro
      čínskou firmu,a rakovinu chalifátů pozorovat zpovzdálí.

  17. V Českém tisku se tohle nepíše, přesto že je to zajímavé.
    Kalasová a Nerudová jsou si podobné. Popsal to velmi konkrétně Maximilian Krah, německý europoslanec za AfD. Srovnal „vysokou“ představitelku EU pro zahraniční politiku Kaiu Kalasovou, když v Evropském parlamentu hovořila o politice EU vůči Kubě.
    Maximilian Krah byl ve svých slovech konkrétní:
    „Paní Kallasová, proč bych s vámi měl diskutovat o Kubě? Právě jsem si přečetl vaši autobiografii. 432 stran absolutního „ničeho“. V Estonsku je kniha se slevou 80 % a stojí pouhých 3,99 eura. „Nemáte tušení, co se děje na Kubě a v Evropě a ve světě,“ řekl původně europoslanec za AfD.
    „A o diplomacii a zahraniční politice víte tolik jako o operacích mozku.“ Smysluplnější rozhovor o černých dírách v trpasličích galaxiích bych měl se svým domácím křečkem než s vámi. 

  18. No hlavně je nutné, jako vždy, brát do úvahy kvalitu kandidátů. Dan je geniální člověk, úspěšný starosta, lide rádi za prezidenta někoho s podobnou inteligencí a vystupováním.

    Vy zde všichni hlavně myslíte ideově, ale většina lidí pořád se rozhoduje dle.kvality kandidáta podle me. To máte jako u nás Drahoš prohral zejména proto, ze by slabý, zatímco Pavel měl rekordní počet hlasů, protože to byl prostě kvalitní kandidát. Strašně záleží na kandidátech, Trasz v Polsku nyní je velice slabý a rázem má obrovské problémy, přestože měl dle průzkumů jasně vyhrát.

    1. „Pavel měl rekordní počet hlasů, protože to byl prostě kvalitní kandidát“ – dovolte abych se zasmál. Ten byl tak kvalitní asi jako vy „Kvalitní kandidáte“.

      1. Kvalitní kandidát Pavel je v podstatě major Terazky z Černých Baronů. S tím rozdílem, že Terazky nejdřív bil tých bolševikov a potom se k nim sám dal. Pávek to má opačně 😀

      2. Nesmíte tolik brat na zretel vlastní názory. Dle myslitelnych kritérií prostě byl kvalitní kadidat, co měl celou řadu předností- reprezentativní vzhled, výborné CV (valecny hrdina, francouzské vyznamenání, vysoká funkce v NATO, šéf české armády), klidné vystupování. Slabina byly diskuze, ale to nebylo tak podstatné nakonec, zvláště kdyz soupeřem byl Babiš ve druhém kole.

        Nyní v Rumunsku, kam bych se rád vrátil, soupeř Dana byl nějaký primitiv bez minulosti, Dan byl úspěšný starosta Bukurešťě, vlastenec (vrátil se po absolvování Ecole Normale, aby pozvedl úroveň rumunské vědy), nebyl Simion prostě dost kvalitní soupeř, to je celé, netřeba hledat v tom vědu.

        1. ad Kandidát – cituji: „Nesmíte tolik brat na zretel vlastní názory.“ – to jako myslíte vážně? To mám přebírat a papouškovat vaše názory? To jsem si za svých mladých let užil dost a dost a nechci to tu znova. Běžte si za tím vaším Kvalitním kandidátem do Bukurešti. Šťastnou cestu.

        2. Petr Pavel na ratingu kvality osobnosti nemá veké plus, nemá ani malé plus, on nemá ani tu nulu. Je prostě v mínusu.

        3. měl celou řadu předností- reprezentativní vzhled, výborné CV (valecny hrdina, francouzské vyznamenání, vysoká funkce v NATO, šéf české armády), klidné vystupování

          Zda se mi to nebo tam ctu „kvalitni vizazista, schopny PR tym a absolutni poslusnost“?
          Poste kvalitni kandidat na prezidenta. Takovy ten typ „narkrm prase, sedni a na nic nesahej“.

          Pozdravujte zbytek sichty.

      3. Jarda z Brna…….pořád si myslím,že hodnotit PP před ukončením jeho mandátu
        nemá smysl.Nezapomínejte,že začal někde u kontrarozvědky za doby socialismu.
        Připusťme si myšlenku,že to celou dobu byl spící agent…..připusťme si že není
        nijak hloupý ale naopak dobře rozlišuje,která rozhodnutí musí udělat kvůli své
        fasádě a která mají opravdu dlouhodobý dopad na naši zemi.Raději s pliváním
        počkejme.A všimněte si,že i přesto,že presidentské volby byly docela jistě
        „“upravené““ pro potřeby fašounů,Babiš se nijak nebránil…..těsný rozdíl přímo
        vybízí k přepočítání,ale nic se nedělo.Přímo se nabízí,že něco nevíme a nikdo
        to nám obyčejným neřekne,stejně jako při svinstvu s pětikolkou.

    2. Nepřehánějte! Že by nějaký Rumun mohl být geniální jako náš světový lídr? Nemožné, označením „geniální“ se může pyšnit jen jeden! A tím jediným je náš polyhistor kampeličkus brunensis.

      1. Ale on opravdu je geniální, měl dvakrát plný počet bodů z mezinárodní matematické olympiády, to třeba žádný Čech v dějinách nikdy nedokázal, celkově to zvládla jen hrstka studentů. Celkem bych se nebál u nastupujícího prezidenta Rumunska použít slovo geniální.

        1. Sláva, Evropa je zachráněna. Tedy pokud se jeho příkladná genialita projeví tak, že se brzo stane prezidentem EU. Jedině někdo takový může sestavit matematický model, který učiní GreenDeal motorem rozkvětu.

        2. Ad kvalita kandidáta

          Já bych byl pro přesné vyjadřování, takže bych raději použil celé spojení „geniální matematik“, i když to se obvykle projevuje spíš schopností vyřešit nějaký složitý matematický problém nebo otevřít nějaké nové oblasti bádání v matematice než úspěchy v matematických olympiádách, takže i tady bych byl ve volbě výrazů opatrnější.

          Být geniální matematik ovšem vůbec neznamená nějakou obecnou genialitu, podobně jako třeba od „geniálního houslisty“ nečekáme nějakou obecnou genialitu, jen to, že umí geniálně hrát na housle. Při vší úctě k panu Danovi, třeba Georg Cantor, Paul Erdős nebo Kurt Gödel byli skutečně geniální matematici, ale že bych jim svěřil vedení země…

          Podobně by se dal rozebrat termín „kvalitní kandidát“. Soudě podle toho, že za něj považujete Petra Pavla, zřejmě pod tím pojmem rozumíte kandidáta, který sice prakticky v ničem nedisponuje kvalitami potřebnými ke kvalitnímu výkonu funkce, zato ale měrou vrchovatou disponuje kvalitami potřebnými k vytvoření (falešného) mediálního obrazu dle požadovaného zadání.

          1. …kdyby jen to, Stane … ale vámi zde výstižně vyjádřené kvalitativní hledisko „našeho“ bývalého kanidáta jste (dle mého názoru) Kvalitnímu kandidátovi dostatečně nadhodil. Je jen a jen na něm, zda nadhod zachytí k užitku svému či nikoli. Ale tipl bych si, že nikoli, vlastně kecám, ono záleží, na jaký sesli Kvalitní kandidát vlastně sedí a jaký užitek z ní má!).

            Bože chraň nás před Kvalitními kandidáty, pokud jejich závěry a rozhodování ovlivňují kvalitativní ukazatele konkrétního bývalého kandidáta, které zde zmínil!

            A já si říkám, kde se furt a furt berou kandidáti s takovými kvalitativními předpoklady? A ono ejhle, on to Kvalitní kandidát!

          2. Což teprve tzv idiots savants. Celkově mentálně retardovaní, někdy i hodně mentálně retardovaní, kteří mají jednu jedinou schopnost na hodně vysoké úrovni. Třeba paměť, počty (nevím, zda i matematiku) atd.

              1. Přesně tak, máte asi na mysli film Čistá duše o (geniálním) matematikovi Johnu Nashovi.

                Zajímavé je, že Nash trpěl stejnou nemocí jako velká většina české politické scény. Byl paranoidní schizofrenik, jednu fázi svého života kolem sebe viděl samé (ruské) agenty… 😉

    3. „Pavel měl rekordní počet hlasů, protože to byl prostě kvalitní kandidát.“
      Rozhodně. Druhého takového kvalitního obraceče kabátu nikde na světě ně najďoš: čelný komunista se ruky obrácením transformoval v čelného antikomunistu!

      Dámy a pánové, kdo z vás to má?

      1. Jeho marketéři odvedli dobrou práci. Prodali toho panáka hlavně ženám. Vyzdobili ho dokonale. Především ženy mezi čtyřicítkou a nekonečnem z něj doslova uchcávaly. „Když von je tak krááásnej.“ Ona holá pravda je, že ženy se u výběru kandidátů v jakýchkoli volbách do čehokoli řídí jenom jedním hlediskem. „Líbí se mi/nelíbí se mi. Dala bych mu/Nedala bych mu.“ 😀

              1. Gaia:
                No mnohých ještě pořád asi jo. Ale není to ženská záležitost….. Když kandidovala v Itálii ta pornohvězda (jakvonasejenom) taky se hezky ukázalo, že i muži mají své sny.

                  1. Jožka:
                    Já taky nemluvila o kráse……..obávám se, že máte občas parametry, které s krásou nemají lautr nic 😜 ostatně jako my hlásáme o chytrých a naše parametry taky leckdy kulhají.

                    1. V jejim pripade to byl opravdu hec. Ostatne v Dansku taky takhle prosel nejaky komik, na Slovensku Matovic. U nas treba ta nase „umelkyne“ neprosla, ac kvuli tomu sfarala do dolu.

                      A to, ze mame jina kriteria vim, presvedcuji se doma vzdycky kdyz se vybira nejaka vetsi vec… ja selektuji podle kriterii, „potrebuji, umi to“, svetlo mych oci vysledky proseje podle „chci, libi“ a zbydou dva kusy ze kterych se vybira.

                      Tak to proste je…

                1. Muži jdou v tomto úplně jiní. Jednou nějaký sexuolog vysvětloval, muži se musí dívat, ženu nutno ukecat. Takže prsa pornohvězdy zabodují na chlapy, proto ten zástup plastovek za Trumpem při inauguraci, ženy nutno ukecat.

                  1. Tady jde o trochu něco jiného. I když sice skoro každou ženu dokáže i fyzicky neatraktivní chlap „ukecat“, ve volbách na to jednak není čas, protože to bývá běh na dlouhou trať, jednak nelze uplatnit princip výjimečnosti („on všechny ty hezké věci říká zrovna mně a jen mně“). Takže se musí využít jiná forma zosobnění ženského rozmnožovacího rituálu – princ na bílém koni. Ten působí především svým vzhledem a „píár“ schopnostmi. Jak se dnes říká, musí mít „wow“ efekt. A může to být klidně absolutní blb, pro kterého by i IQ 107 bylo výhrou. (Ne)překvapivě to působí na drtivou většinu žen.

                    V Petru Pavlovi dal Kolář a spol. českým ženám právě toho prince na bílém koni. Toť je celé tajemství jeho volebního úspěchu u žen. U mužů bych viděl jako důvod volby spíš negativní vymezení vůči Babišovi, i když na některé jistě zapůsobily ty kecy o „válečném hrdinovi“.

                    1. Přímým protikladem rytíře na bílém koni je Vidlák – prostý pasáček vepřů…

                    2. Aleš:

                      Dobrý postřeh!

                      V každé správné pohádce princezna nakonec zjistí, že princ na bílém koni je vlastně sebestředný a hloupý narcis, namyšlený zbohatlík, který ani kralovat neumí. Před zlým drakem ji nakonec musí zachránit (obvykle nejakým chytrým trikem) ten kuchtík nebo pasáček vepřů. Akorát se při tom prakticky vždycky musí opřít o spolupráci s cizí mocí, třeba mravenci, krkavci, rybou a mouchou, které předtím zachrání před smrtí – a to je u nás trestné.

                      Takže budoucnost je dost nejistá, protože bez té pomoci to kladní hrdinové nezvládají ani v pohádkách…

                    3. Stan:
                      Jen se holt musí PnBK projevit jako blbec, což ten náš dělá usilovně.

                  2. S těma princema na bílých koních se to už přehání. ČT už zas točí na zámku Dobříš novou pohádku na Štědrý den, recyklace kostýmů a šablon z dob feudalismu a nadvlády cizácké šlechty. Vše na jedno brďo. S něčím novým soudobým naše tupá kulturní fronta jistě nepřijde. Nebo co takhle vybrat něco z archivu, pro poučení. Dokud ten archiv televizi ještě patří.

                    1. Ale zkoušeli to přece, s těmi třemi eman cipovanými princeznami, ale dost to pohořelo.
                      A režiséra Stracha, spolu se spřízněnými scénáristy, z principu nenechají natočit nějakou naprostou klasiku, třeba sedmdesátkového typu, nebo Jasněnky. Mohlo by to podrýt postavení vrchních libtardů

                    2. Jj, zajímavé je, že pro „umělce z Prahy“ neplatí nedávno zde umístěné zákazy stání, jejichž porušení u nedalekých tenisových kurtů, kde tento zákaz zcela postrádá smysl, městská policie pravidelně kontroluje a pokutuje…

        1. Polo:
          Oni by muži taky, jak jsem poznamenala Gaie níž 😊 Kdyby byly v prdeli ryby. Mimochodem, vy chlapci si tak rádi namlouváte, jak jste racionální, žejo? Před lety ovšem dělali v americe velmi rozsáhlý průzkum na toto téma – a sice, jak moc používáme racionalitu při našich volbách a výběrech. Ani se neptejte, jak dopad 😂

          1. Pářící rituál se skutečně ani u jednoho pohlaví neopírá o racionalitu. A u mužů už vůbec ne, to spíš žena uvažuje racionálně, který muž jí a jejím potomkům zajistí lepší život. Odtud nakonec i ten princ na bílém koni. Jde spíš o to, kam až kdo ty zvyky z něj přenáší v jiných sférách života.

            1. Stan:
              Copak pářící rituály. Ty racionální nemůžou být ani u hmyzu, to by se nikdo nerozmnožil. Ten výzkum pojednával o koupi domu/pračky, děti na školy, výběr inštalatéra a tak podobně. Výsledkem bylo, že skutečně a výhradně racionálně jsme schopni se rozhodnout maximálně tak o koupi chňapky na hrnce – a to bez rozdílu pohlaví. Ten příklad byl natolik praštěnej, že si to pamatuju; článek o výzkumu jsem měla dlouho založen, bohužel se mi ztratil několikerou výměnou počítače.

              1. Nezapomínejte na zásadní informaci – kde se ten výzkum prováděl, tedy kdo byli respondenti. Zjevně občané USA, kteří jsou neustálou a všudypřítomnou reklamou masírování už od svého narození. Plus notoricky známá kvalita skolství.

                Ale samozřejmě souhlasím, lidské rozhodování nemůže být převážně racionální. To by sklářireklamkáři neměli co žrát…

        2. V tom případě nejsem ženská. Jeho vzhled považuji za nechutný a vámi zmíněné dámy, budu teď pohlavně nesolidární, za slepice non plus ultra.

            1. Viz níže – u těch bylo hlavním důvodem negativní vymezení vůči arcilotrovi Babišovi a u části zafungovaly ty kecy o „válečném hrdinovi“. Samozřejmě v kombinaci s vzhledem, ani hrdina nesmí vzhledem „zneklidňovat“. Je o tom hezký film z devadesátých let s Dustinem Hoffmanem a Andy Garcíou, jmenuje se myslím Hrdina proti své vůli. Nebo nakonec i pohádka Princezna se zlatou hvězdou, kde hrdinného prince hraje krasavec Zíma, kdežto zlého Kazisvěta Martin Růžek, abychom nemuseli chodit až do Hollywoodu.

          1. katango

            Neříkala jste někdy, že máte profesně něco společného s psychologií nebo psychiatrií? Tyhle poznámky o velké erudici v těchto oborech nesvědčí. Jednak nesprávná extrapolace vlastních pocitů na celou populaci nebo alespoň její velkou část, jednak popírání statisticky ověřených modelů chování jednotlivých osob i jejich skupin.

            Na druhou stranu vás může hřát fakt, že jste výjimečná žena.

            1. 40 let psychiatr a psychoterapeut. A výslovně píšu „vámi zmíněné dámy“, což neznamená všechny dámy. A to, že jsem asi chlap (v tomto ohledu) neznamená, že se považuji za výjimečnou ženu.

              Práce psychiatra se žádnou statistikou neřídí. Vždy se týká toho jednoho pacienta. Každý je jiný i pokud se týká stejné diagnózy. Například jsou pacienti trpící depresí, kteříá se smějí. Jsou pacienti, co nevykazují žádné klinické projevy deprese, zato spoustu tělesných obtíží. Někdy charakteristických, někdy vágních, ale společný jmenovatel je, že jsou příslušnými postupy neléčitelné.

              Tady nemohu nevzpomenout jednoho mladého muže, který osm let trpěl každý rok tělesnými nemocemi (infekce), které mu nedovolovaly na delší dobu opustit lože. Prošel ordinacemi snad všech oborů a nenašlo se nic. pak ho jeho matka vzala ke mně (léčila jsem ji a i jeho sestru) a po nasazení ne úplně razantního antidepresiva v průměrné dávce se z něj stal tělesně zdravý člověk. Prostě jsem dobrá.

              Jakožto psychoterapeut se taky nemůžu řídit nějakými statisticky ověřenými modely chování . Každý člověk je jedinečný. Má jiné vrozené vlohy, jiný vývoj, jinou historii…

              Jeden z profesorů vnitřního lékařství se kdysi vyjádřil, že knížky se píšou podle toho, jak lidi stonají. Ale lidi nestonají podle knížek.

              Když to shrnu, jděte si se svejma statistickejma modelama do pihele.

              1. „Když to shrnu, jděte si se svejma statistickejma modelama do pihele.“

                Typická ukázka profesionální slepoty v kombinací s arogancí. To bývají lidsky nejstrašnější doktoři, i když často kapacity. To, že vy ve své profesi z definice řešíte individuální případy a problémy, fakt neznamená, že neexistují skupiny lidí vykazující obdobné povahové rysy či projevy chování. Vy popíráte sociální psychologii a sociologii, což jsou reálně existující vědní obory. To je úplně to samé, jako tvrdit, že země je placatá.

        3. Máte pravdu, přesně takhle reagovala kamarádka (60+), denně sleduje TV. Tak tyhle ženský opravdu převážně myslej kundou, tahle uchcávala blahem už jen když o něm mluvila…

    4. Kvalita:
      Pokud máte na mysli kvalitu obleku, dejme tomu kvalitu chůze, a hlavně kvalitu sestřihu vlasu a vousu, pak s vámi nelze, než souhlasit.

      1. To bylo ještě před tím zraněním na střelnici, pádem z motocyklu a mlácením vojáka štanglí od práporu?

        1. Čech:
          On zbuchnul z motorky? No to jsou mi věci. V mnohých natěšených očkách mu to jistě dodalo na mužnosti!

  19. Strašně moc bych chtěl volit konservativní stranu, která nemá nic společného s vládnoucí koalicí, s levicí, s progresivisty, s buseranty, ani s Ruskem a která by zvedla náš v blátě ležící prapor znovu.
    Jenže kde ji vzít.

    Myslím, že podobný problém má Ondřej Neff:
    Konzervativní politika se nemůže a nesmí opírat o Rusko. Impérium není konzervativní: je to pořád tatáž říše zla, za jakou ho označil Ronald Reagan. Slabost Západu má na svědomí levicový progresivismus, ten zavinil rozklad vůle k obraně – symbolizovaný slavnými těhotenskými uniformami pro tankistky Bundeswehru. Ale oponovat progresivismu tím, že budu podporovat Putinovo protizápadní tažení, to je skutečně ten nejšílenější paradox naší doby.

    Takže co? Vyměnit tupý lid? Nebo volit Fialovy Spolupachatele s cílem, aby to tu krachlo úplně?

      1. My jako ČR toho mnoho neuděláme. Ale jestli budeme my jako Západ bezbranně koukat na to, jak Rusko spolkne celou Ukrajinu, ztratíme poslední zbytky autority a vážnosti ve světě a zbydou nám jen kosti od stolu bohatších z omezeného žrádla zeměkoule.

        Jako vždy celkem souhlasím s Vaším popisem stávající situace, dokonce i s určením viníků, ale Vaše řešení zaostávání Západu proti ostatním bude celou situaci jen zhoršovat.
        Nejděsivější pro mě na celé věci je, že při pohledu na současné vedení ČR i EU mi volba komunistů nepřijde nejabsurdnější možnou. 🙂

        1. Onřej Neff se mýlí už v základním východisku „…je to pořád tatáž říše zla, za jakou ho označil Ronald Reagan.“

          Není.

          Tehdy to byla komunistická diktatura pod názvem SSSR, dnes je to úplně jiný stát s úplně jiným zřízením, komunistická strana je v RF opoziční stranou. Stejně jako u nás tam formálně fungují demokratické mechanismy, ale o demokracii ve skutečnosti nejde, protože bez ohledu na výsledek voleb tam i tady u moci zůstává stejná mocenská skupina.

          Z pohledu 95 % obyvatel ČR by v případě, že by Česká republika přestala patřit Západu a začala patřit Rusku, určitě nedošlo k žádné změně k horšímu. Takže buď Rusko už není tou říší zla, kterou byl SSSR, nebo se Západ stal stejnou říší zla, jakou byl SSSR. Třetí možnost není.

          1. Ještě pro upřesnění dodávám, že těch zbylých 5 %, která by si pohoršila, je ta zhruba pětina současné vládnoucí oligarchie, která by včas nestihla převléct kabáty a vypadla by z kola ven. Třeba současný pan prezident by v ní určitě nebyl…

          2. SSSR byla velmoc,do které západní bankéři – třeba Rotschildové – mohli
            přijet,ale nemohli jí poroučet.Stalin ve skutečnosti vybudoval říši,
            která byla neovlivnitelná ze Západu.A to bylo to skutečné „“zlo““,
            o kterém mluvil Regan.Ve skutečnosti štěkal přes plot na někoho,
            na koho prostě nedosáhnul.Regan byl herec,z kovbojek,proč si
            myslíte,že to nebyla Danuše s koltem???Proto ,že je Američan??
            Ondřej Neff se nějak vyjádřil,ale jakou má kvalifikaci pro posuzování
            velmocí??Čas ukazuje,že skvělé USA jsou ve skutečnosti globální
            parazit.Všude kam vlezly,se rozpadly fungující státy a tekla krev
            obyčejných lidí.Rozvrat a bída,v zájmu kořisti – to jsou USA dnes….
            Trump žebrá u Arabů,aby USA mohly ještě na chvilku přežít.
            Je zvláštní,že nikdo nikdy nikde necituje komentáře skutečně
            slušných,““lidských““ lidí.

            1. Podle mého jste to naprosto přesně vystihl. Reagan, herec druhého řádu a navíc jsme teď měli možnost vidět jak v USA podporoval Deep state staříka, který byl mentálně zcela mimo.
              A Ondřej Neff, pisálek, naprosto nevýznamný mimo hranice ČR. Proč bychom se měli řídit ve svých názorech zrovna podle těchto dvou?

        2. No, asi musíte stát na správné straně, protože Sáma u Kravína. Ach jo! Já myslím, že těch 230 mld. bylo dost a teď už bychom se měli věnovat tomu, co je dobré pro nás. Protože být něčí slouha, jako je tahle vláda, či být servilní, jako je vedení EU k tomu feťákovi, nikomu respekt nepřinese. O ztrátu respektu se postaral především ansámbl hnusu fialového.

      2. Jako vždy celkem souhlasím s Vaším popisem stávající situace, dokonce i s určením viníků, ale Vaše řešení zaostávání Západu proti ostatním bude celou situaci jen zhoršovat.
        Nejděsivější pro mě na celé věci je, že při pohledu na současné vedení ČR i EU mi volba komunistů nepřijde nejabsurdnější možnou. 🙂

            1. Děkuji, jedna nadbytečná kopie (19 května, 2025 (22:25)) zůstala 🙂 Čím to je? Nemá mě to tu rádo? Nemluvím snad zas tak sprostě…

              1. Sprostě ve smyslu vulgárně tady nevystupujete. Jen jste nějaký popletený, zmatený. Asi byste měl víc přemýšlet.

        1. Pokud chcete věci vidět komplexně, pak těžko můžete konkrétní názor na cokoliv oddělovat od osoby mluvčího, protože musíte/měl byste onen konkrétní názor zasadit do dlouhodobých souvislostí s jinými názory oné osoby.
          Když člověk dosáhne nějakého věku, má za sebou svoji historii, Neffa se to týká též. Režimní novinář zůstal režimním novinářem, jen ten režim se poněkud změnil.
          Neffovo rusožroutství má až paranoidní podobu, patologickou. Realistický pohled totiž staví „Putinovo protizápadní tažení“ do jiného světla – jako reakci na „Západní protiruské tažení“, které je podstatně staršího data.
          Příčina – Následek.

          Vidění světa „Buď Brusel nebo Moskva“ mi přijde dosti ploché, nicméně náš současný život Moskva neohrožuje, Brusel ano.

                1. Neff je česká obdoba ruského Gluškova, autora Metra.
                  Kde to aspoň trochu šlo, tam si do své rodné země kopnul, nebo namontoval nějaký rýpanec. Že Gluškov v Rusku už nějakou dobu nežije, je jistě jen náhoda.

                  Mitrofanova snad ani nemá smysl komentovat.
                  Je to jeho boj, kvůli pár šestákům už nikdy neuvidět rodnou zemi.

          1. To si možná úplně nerozumíme ve východiscích.
            My jsme „Brusel“; a přesto, že nás současné velení Bruselu ohrožuje a potřebovali bychom tam našeho Putina, není řešením se vzdát.
            Putin hájí velmi dobře zájmy Ruska, problémem ČR potažmo EU potažmo celého Západu je to, že nemáme politika, jenž by hájil naše zájmy.
            Snad Trump… Nevím.

            1. Můj osobní vztah k Bruselu je obdobný, jako mých předků k Berlínu – byli jsme součástí Třetí říše, ale dost neradi a z donucení.
              Můžete sice tvrdit, že o našem vstupu do EU rozhodlo referendum, což je pravda. K tomu dvě poznámky:
              – Pro vstup hlasovalo 77% zúčastněných voličů, což ale představovalo jen 42% oprávněných voličů.
              – EU/Brusel se od té doby dramaticky změnila. Nechtělo by to nové referendum?

              1. No vidíte, já tehdy hlasoval v referendu proti, protože jsem se obával byrokratického molocha, který bude příliš velký na hladké opuštění a proto bude oktrojovat svobodu (což se v podstatě stalo).
                Jenže většina byla pro a z toho je potřeba vyjít.
                Dneska bych hlasoval proti czexitu, protože bychom zůstali malou zemičkou v obklíčení EU, stačí, jak těžce se s tím vypořádává Spojené Království.

                Ale kdyby došlo naráz na dexit/geraus, frexit, grexit, copenhating (Dánsko), raustria (A), extonia (Estonsko), finish (Finsko), quittaly, polend, departugal a sweparture (Švédsko), byl bych i pro czexit nebo czechout. 🙂

                  1. Prckové mají to štěstí,že se chyby blbců objeví okamžitě.
                    Evropská Mumie je postavena na drancování slabých,
                    prodejných a v podstatě bezmocných.Následky se projeví
                    tedy brzy a národy brzy zapomenou na emoce proti Rusku,
                    až si uvědomí,že ať makají jak makají,pořád hovno hovno
                    slavný soude (omlouvám se).Takže tam stačí počkat do
                    voleb,a lid se projeví…..Rusko je neohrožuje,jenom fašistická
                    media žvaní a žvaní ….ale 100x opakovaná lež vede k vypnutí
                    televize a ztrátě toku lží od zdroje k lidem.Pak může nastat
                    ta hrůza – lid začnou myslet sami.A je to….

                    1. obavam sa, ze v pripade Pobaltia sa to skor prejavi tym sposobom a la Eta….teda ludia volia odchodom z krajiny. Ceny energii sa zdvojnasobili len od zaciatku tohto roku, tusim Lotysi sa chystali vytrhat nejake kolaje a stare vlaky poslat do srotu, kedze tranzit sa zastavil a podnik upada, ti, co maju ruske dedicstvo v tychto krajinach, casto im odmietaju obcianske prava, ekonomika v najlepsom pripade stagnuje, skor upada, uz predtym mladi odchadzali, teraz pochybujem ze sa to zlepsilo

          2. Už jsem to tady tuším jednou psal. Když O. Neff píše o čoklech, je to téměř jak od K. Čapka. Když o politice, neliší se od Emanuela Moravce.
            Kdyby to tak viděl jeho otec Vladimír (jehož považuji za jednoho z největších českých spisovatelů), určitě by se zhrozil.

            1. …a když vidím tolik sebejistoty (ne sebestřednosti, ale taky trochu) přestávám mít chuť tohle číst a už vůbec nepociťuji tendenci k tomu cokoliv podotýkat.

              Platí nejen pro jednu osobu…

              1. Nikdo Vás nenutí to číst a už vůbec se k tomu vyjadřovat, tak nechápu proč sem tohle píšete. Můžete přece mlčet.

                    1. Vite jak to je… kdyz stravite zivot mezi hysterkami a narcisy (umelci takovi jsou z podstaty), musi to zanechat stopy.

        2. Na osobu mluvčího vám dlabu. Může to bejt třeba bezďák v Sherwoodu. Mně jde o Neffovy názory v průběhu času a jejich srovnání s dalším vývojem problémů i s realitou. A proto je nepovažuji za relevantní.

    1. Tohle je přesně to o čem nedávno psal Petr Hampl. Kořen libtardího zla sahá k Reganovi, Tacherové a spol. A jak by mohli přinést nápravu ti co se hlásí k jejich odkazu?

      Třeba zde

      https://www.petrhampl.com/prvni-odpoved-mlademu-matematikovi/

      S Ruskem můžete mít i jiný vztah než s ním válčit nebo se mu podřizovat. Putin se vyjádřil že končí se směřováním Ruska do Evropy co zavedl Petr Veliký. Tam už nevidí vzor co by bylo dobré následovat. Pokud se Rusko nebude cítit Evropou ohroženo, bude mu Evropa ukradená.

      Lidé jako Neff umějí poznat že Fiala je neschopný debil a Rakušan nebezpečný gangster. Ale jejich nápady se vrátit o pár kroků zpět a zkusit to znovu by vedla ke stejným výsledků.

    2. Ondřej Neff je fanatický rusofob, sice nevím od kdy, ale od začátku Neviditelného psa určitě, protože ho již od r.96 pravidelně čtu a víceméně v každém jeho článku, v němž bylo zmíněno Rusko bylo rovněž řečeno, že Rusové neumí ani vyrobit budík.

      1. Také si všimněte, že ještě dnes se snaží při každé příležitosti si kopnout do Zemana.
        Nemůže mu odpustit, že týž jej kdysi v souvislosti s jedním novinovým článkem označil za pitomce.

    3. Kvér:
      Rajčata taky pěstujete ve vzduchoprázdnu? Nebo gerbery, nebo děti………tahle KoZí forma civilizace je už beztoho hydroponická a vy ani ten živnej roztok byste nedopřál.

  20. To Maďarsko se dá vysvětlit velmi snadno – Simion je národovecký, někdo by řekl i „nacionální“ kandidát. Rumun nejen občanstvím, ale i rodem a národem. Rumunští občané volící z Maďarska jsou téměř jistě z velké části rodilí Maďaři, historickou hrou osudu pocházející z území připadajícího dnes Rumunsku, kteří raději pracují u svých bratrů v echt-Maďarsku.

    Nejspíš měli dost velké (a přiznejme si – asi nejméně z části oprávněné) obavy, že Simion u moci by mohl zhoršit postavení maďarské menšiny.

    1. A abych k tomu přisadil i drobnou neradostnou předpověď pro naše volby – taky se může stát, že čeští občané v zahraničí budou volit i rozumně, ale statisticky se zcela vymknou hlasy ze sousedního Německa – protože naši milí krajané jiné národnosti dostanou od našich nemilých politiků české občanství a budou volit podle toho, kdo se zaslouží o jejich národ, nikoliv ten český. (třeba Zdechovský, Herr Herrman a celá sudeto-křesťanská strana by mohli konečně přiznat barvu, za koho to tady v protektorátu vlastně celou dobu kopou).

    2. Potvrzuji Vaše vysvětlení, Vitézi, vlastní zkušeností. V roce 1982 jsme putovali Fagarašem i dalšími oblastmi Rumunska a skamarádili jsme se s partou podobně starých ( spíše mladých viděno z dnešní perspektivy) kluků z Tirgu Mures v Sedmihradsku a prožili s nimi asi dva týdny cesty. Ačkoliv bylo Sedmihradsko odtrženo od původního Uherska po první světové válce,oni – tehdejší dvacetiletí kluci – to všichni stále velice nelibě nesli a toužili po životě v Maďarsku či návratu k původnímu stavu. Bylo to jejich dennodenní téma. Rumuny nesnášeli, nesnášeli pokles někdejší životní úrovně a standardů, obdivovali tehdejší maďarské směřování k větší volnosti, drobnému podnikání, svobodnější kultuře.Ostatně i my Češi jsme tam jezdili kupovat zápaďácké oblečení,desky,kosmetiku…. Ti kluci vyjadřovali jasné, šest desetiletí trvající postoje celé jejich komunity a ty se zřejmě dosud příliš nezměnily . A nepochybuji o tom, že jakmile to poměry v devadesátých letech umožnily, odešli právě ti naši kamarádi a spousta jejich vrstevníků nastálo nebo alespoň pracovně do svého vysněného Maďarska.

        1. No to nevím.Zažil jsem,že v Rumusku Maďaři mluvili
          maďarsky bez zábran a nezdálo se,že by to nějak prožívali.
          Ale dnešní Maďarsko by pro ně bylo mnohem lepší k životu
          než Rumunsko.Obzvláště nestabilní Rumunsko,k čemuž by
          asi Simion brzy dospěl.

Napsat komentář: odverpánku Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *