10 prosince, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


6 218 thoughts on “Tribuna

      1. Té už asi tolik o prachy nejde, předpokládám že její hlavní motivací je vliv na chod UK/vzdělání.
        Copak bude asi v kolegiu rektora prosazovat?

        – citace z článku:
        „Už dříve Jourová řekla, že by chtěla působit zejména v akademické sféře, na Univerzitě Karlově a být v kontaktu s mladými lidmi, své bližší plány chce ale rovněž upřesnit až v prosinci. Téma, na které chce nadále upozorňovat, je problém nenávistných útoků vůči ženám ve veřejném prostoru. Dříve se ve veřejném prostoru mluvilo především o tom, že by měla učit na Právnické fakultě či Fakultě sociálních věd UK.“

        „Jedním z předpokladů, že se postavení žen v politice a veřejném životě zlepší a nenávist, které musejí často čelit, sníží, je, že současný stav nepřijmeme jako něco normálního. “

        ???

          1. Ano má. Promovala na Filozofické fakultě Karlovy univerzity a pak ještě studovala na Právnické fakultě tamtéž. Pro pedagogické působení na Karlově univerzitě má bohužel vzdělání odpovídající.

  1. „Donald Trump a Viktor Orbán vedli několik telefonických rozhovorů od voleb z 5.listopadu, zjistil Szabad Europe. Nový americký prezident požádal maďarského premiéra o jeho názor na několik konkrétních věcí ohledně urovnání na Ukrajině.“

    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/trump-po-volbach-nejdrive-volal-orbanovi-a-netanjahuovi-ostatni-poslusne-cekali-ve-fronte/

    Kdo že je nyní hlavní hlavním styčným důstojníkem „transatlantické spolupráce“?

    Nápověda: Fiala ani Lipavský to není.

    Neochvějným příznivcům této spolupráce to prozradím: JE TO VIKTOR ORBÁN.
    To je překvapení, CO? Ten samý Orbán, co má od mainstrému nasazenou psí hlavu, od kterého by naši vládní politici a ani pes kůrku nevzal. To jsou teda paradoxy!

    „Podle vládního zdroje by v důsledku těchto rozhovorů mohl Orbán zahájit další mírovou misi před prosincovým summitem EU. Co bude podstatou této mise, se neuvádí, ale odborníci, s nimiž se publikace dotazovala, se domnívají, že šéf maďarské vlády může stranám jménem Trumpa předložit nějaké návrhy.

    Může se to zdát jako součást politické komunikace, ale faktem je, že maďarsko-americké vztahy nikdy nebyly tak těsné jako od 5. listopadu. Ještě nikdy se nestalo, aby americký prezident jednal s maďarským premiérem několikrát do měsíce.“

    1. Orbán má ještě jeden měsíc jako premiér předsedající země EU.
      Přestože ho EU bere jako enfant terrible, odvedl mnoho užitečné práce.

        1. Re: Admirál

          Orbi je jedinééj relevantní a vy jste hnusnéééj Amirál, protože nosíte JEDINĚ špatné zprávy, a to se neodpouští ani tady – na převlečených Kydech.

          Abych si tady – už nikoli na váš dezolátní účet – zaprorokoval, Orbi dostal za úkol politicky vysvětlit Vladimírkovi, že má za nabytí Krymu povolit celou UA, anebo alespoň její část, v NATO.

          A Orbi nebyl schopen ani v průběhu několika hovorů vysvětlit soudruhovi s emeryckým – čti JEDINĚ SPRÁVNÝM – vzděláním, že Vladimírek vede vojnu právě proto, aby UA v NATO nebyla.

          Neboli – bude to ještě sranda.

          Otázka mimo soutěž – bude Valóóóďa takovej kofr, že použije Ořešák i v Sýrii? To by mne zajímalo ze všeho nejvíc!

    2. Orbán: „Musíme přežít příštích šest týdnů až dva měsíce,“ varuje Orbán, že by ještě před změnou v Bílém domě mohla přijít vážná eskalace.

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Orban-vazne-Musime-prezit-nez-se-Trump-ujme-vlady-765676

      „Orbán v pořadu „Dobré ráno, Maďarsko“ na stanici Kossuth Rádió prohlásil, že aktuální situace je paradoxní v tom, že jsme nikdy předtím „nebyli tak blízko míru a nikdy předtím nebyla válečná situace tak nebezpečná“.
      Varoval, že by celá situace konfliktu na Ukrajině mohla eskalovat, přičemž jmenoval, že podle ruských zpráv při náletech zahynuli také američtí a francouzští vojáci, což má naznačovat eskalaci podobně jako ruské odpálení mezikontinentální balistické rakety, která je schopna nést jaderné hlavice. „Pokud budou nasazeny, válka skutečně přeroste ve válku světovou a bude mít i jaderný prvek,“ varoval a dodal, že upřímně doufá, že tato „přehlídka zbraní“ bude varovat i lidi na Západě.“

      Není co dodat.

    3. Admirál: Přitom Fiala kdyby chtěl, mohl se sám stát tím zprostředkovatelem místo Maďarů, kteří stále se potýkají se svým sklon k izolacionismu daným jejich jazykem. Využít toho, že Trump má vazby na Česko už od seznámení s Ivankou. Donald junior umí trochu česky. To bychom asi čekali příliš moudrosti od našeho filozofického vládce. Platón, který snil o vládě filozofů, musí rotovat jak turbína, jestli vidí reálný fialismus, že si to takto nepředstavoval.

  2. Petr Hampl: Čiré zlo

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Petr-Hampl-Cire-zlo-765626

    Přesně napsáno, absolutní souhlas.

    „Amerika dá ukrajinskému fašistickému režimu další zbraně, ale na oplátku požaduje… ani peníze, ani suroviny, ani otrokyně (to všechno by se dalo pochopit), ale požaduje, aby ukrajinský režim poslal na jatka 18leté děti. A pak možná 16leté.

    Nemá to žádný praktický význam. Ani ti největší optimisté netvrdí, že by to mohlo změnit průběh války. Všichni vědí, že Ukrajina bude nucena vzdát se některých území a že bude zapotřebí dát Rusům záruky, že z ukrajinského území nebudou napadeni. Všichni vědí, že 20. ledna 2025 ty požadavky podpoří i americký prezident. Proč tedy ještě umírat? A proč posílat na smrt děti?

    Dokonce i kdyby chtěli ty ukrajinské mládence rozemlít do nějakých omlazovacích preparátů, bylo by to odporné, ale dalo by se to pochopit. Ale nechat je umírat jenom tak pro umírání?

    Někdo přirovnává současnou situaci ke konci Hitlerova režimu, kdy byli na smrt hnáni 12letí kluci. Ale nabízí se srovnání s něčím ještě starším. Pro uspokojení božstev musí být obětovány děti nebo čisté panny. Nemá to žádný praktický význam a přikládat tomu praktický význam by bylo rouháním. Démoni musí být neustále uspokojováni utrpením a umíráním. To je ostatně i základní princip Green Dealu. Cílem není vyřešit nějaký problém, cílem je vyrobit hodně utrpení.“

    Bobytek, svině, lotři. A snimi všichni, kdo je podporuje. Mam 18 letého kluka.

    Nedám, jen přes mou mrtvolu.

    1. kdyby chtěli ty ukrajinské mládence rozemlít do nějakých omlazovacích preparátů, bylo by to odporné, ale dalo by se to pochopit

      Uznávám, že je to trochu paranoidní, ale nemohou za zástěrkou války dělat i to ? Kosovští Albánci s orgány Srbů vesele obchodovali během bojů, toto by byla jen trochu vyšší úroveň zvrhlosti.

  3. Gruzínští ozbrojenci bojující na straně ukrajinských ozbrojených sil se rozhodli vrátit do Gruzie, aby se podíleli na pokusu o svržení vlády.
    ▪️ Vedoucí gruzínských jednotek patřících do vojenského výboru Kavkazského svazu se na mimořádné schůzce rozhodli vrátit z Ukrajiny do Gruzie a čekají na pokyn gruzínské prezidentky Salome Zurabišviliové (jejíž pravomoci vyprší 16. prosince) k zahájení občanské války.V předvečer shromáždění na akci v Tbilisi protestující stavěli v ulicích barikády, zapalovali ohně, házeli pyrotechniku a zapálené předměty na policisty a budovu parlamentu, kde následkem toho v určitou chvíli vypukl požár.

    „EU důrazně odsuzuje násilí proti pokojným demonstrantům, kteří pevně stojí za svou evropskou a demokratickou budoucností. Tyto kroky gruzínské vlády budou mít přímé důsledky pro naše vztahy,“ uvedly ve společném prohlášení šéfka evropské diplomacie Kaja Kallasová a eurokomisařka pro otázky rozšiřování EU Marta Kos.

  4. https://www.dailymail.co.uk/news/article-14144779/Syrian-rebel-leader-killed-Russian-airstrike.html
    Abu Mohammad al-Julani, vůdce teroristické skupiny Hay’at Tahrir al-Shamgroup byl údajně podle místních médií zabit při ruském náletu v bunkru teroristů. Terorista je jedním z nejvýznamnějších vůdců ozbrojených frakcí, které se zapojily do bitev se syrskou armádou, a na jeho hlavu byla vypsána odměna 7,9 milionu liber.

  5. Někdo mne odsud z Litterate naučil chodit na stránky „Одесский Бродяга“ Jsou tam dost zajímavé věci z pohledu migrujícího Ukrajince, má mraky internetových přispěvovatelů, kteří pak sami vypráví různé příběhy.

    Dnes má dost alarmující video ohledně toho, že Západní země se jedna po druhé snaží „měkkou silou“ přimigrovavší Ukrajince vytlačit zpět do své domoviny. Různá rapidní krácení dávek až finanční příspěvek na cestu domů. Jeden ze států KoZy už rozděluje běžence podle oblastí, kdy pokud je dotyčný člověk z tzv.bezpečné části UA, nemá nárok na nic. Dost zajímavé.

    https://www.youtube.com/watch?v=-__z1qjtcrw

      1. Staci, kdyz se nekdo z velkych holek a kluku zmini, ze tak nejak zalezi odkud ktery Vasyl je uvidite, jak budou krasne kadrovat.

  6. Na fb, pod příspěvkem s Orwellem (mimořádně zdařilé) dala jedna paní odkaz na příspěvek z brutálního usmrcení majitele večerky v Písku Ukrajincem…a nikde se o prý tom nepíše….tohle by se mělo rozmazat…je to prostě strašné, vláda nad nimi drží ochranou ruku…jenom otázka času, kdy se ta zdivočelá verbež pustí do lidí všude kolem! Musím se přiznat, že mne to strašně rozhodilo. To snad ani není možné a co ten fialový hnus lidem způsobil…a ještě asi způsobí!
    https://www.facebook.com/share/v/1DpYz69b8G/

      1. Problém je, že takovýchto je mezi nimi hodně, zvládnou asi jen Rusové, my se sami zaručeně neubráníme. Někteří, a není jich málo, nám to již jasně říkají. Potřebují zemi místo té jejich a tady jim to zjevně vyhovuje.

        1. Ano.
          Zásadní je ve střední Evropě obecné „nepochopení“ mentality ukrajinců, třebaže náznaky tady probíhají už přes 25 let a máme za sebou i drsný úvodník z devadesátek.
          Je to celé zásadně o tom, že Rusové „znají svoje lidi“.
          Byla to dlouho součást SSSR – se vším, co to obnášelo.
          Zatímco Rusové, kteří se pod VVP někam posunuli (v mnohých oblastech dost zásadně), tak v Malorusku to šlo od desíti k pěti.
          Klasicky, tím starosovětským stylem, který si Rusové tak dobře pamatují.

          Kdybych to měl přirovnat – jako my Češi, dobře známe Slováky a Slováci zase znají nás, tak je to i ve vztahu RF/UA.
          Proto dochází ke kroucení hlavami ve střední Evropě, vesměs nad metodami a postupy Rusů.
          Rusové ale velmi dobře vědí, co a proč dělají.
          Cíle SVO nebyly zveřejněny a stanoveny jen tak od pasu, mají svůj velmi dobrý důvod – včetně toho pořadí cílů.

          Blbé na tom je, že my jsme dnes na seznamu nepřátel RF.
          Cokoli zlého tady ukrajinci ještě provedou, tak nám bude přičteno k tíži, protože jsme je v tom ještě všemožně podporovali.
          Nemyslím si přitom, že nám Rusové budou strouhat mrkvičku, takoví zase oni nejsou.
          Jen po stížnostech konstatují „dobře vám tak“ a namísto dříve podané paže, k vytažení ze sraček, nás tentokrát nechají být.

  7. Zajímavá je i „práce s jazykem“
    Hamás a Hizballáh, kteří bojují s israelskou armádou jsou teroristi.
    Islámský stát, který pase Turecko (stát NATO) a Israel, jsou rebelové, povstalci a bojovníci proti diktátorovi.

    Po AZOVu si našla ta „naše“ pakáž další pěkné spojence.
    Má ta KoZa vůbec někde dno?

    1. A takhle pochodujou ulicemi německých měst jejich podpůrci.
      Příznivci Hamásu jsou rozháněni policií, příznivci Islámského státu pochodují nerušeně.
      Když útočí jedni džihádisti na Israel, je to zlé, zlé. Když útočí druzí džihádisti placení Israelem na Sýrii, je to gut.
      Na džihádu asi není pro KoZu nic nepřijatelného, jen musí zabíjet ty „správné“
      https://x.com/MemoTanriverdi/status/1862973180471611872

    2. No ale to přeci vůbec není Islámský Stát, oni se přeci přejmenovali.

      Hlavně naprosto nerozumím těm Kurdům, kteří tam opět pomáhají. Kolikrát je musejí nechat na holičkách, aby konečně pochopili ?

    1. Už se objevily první komentáře, že rusové bombardujou v Sýrii civilisty.
      Zdá se, že se tedy situace začíná vyvíjet v Asadův prospěch.

      1. Snad, to mi přijde dost důležité. Svět teď musí vydržet dva měsíce totálního teroru všude, potom se to snad začne lepšit.

        1. Snad, Tymákovane. Trump je sice o mnoho lepší než Harrisová, ale není to spasitel, je jenom člověk. Se svým egem, se svými znalostmi. A taky bude záležet na jeho okolí – tvořeném poradci, podporovateli ale i opozicí – jak tou přímou, tak tou skrytou ve formě RINO (Republican In Name Only). Jedno Trumpovo pozitivum – podnikal v realitách – a jako realiťák ví, …že bitva hrozná, životu (ani realitám) nesvědčí.“ Takže – asi se bude snažit konflikty ukončovat. Otázkou je, zda mu to okolnosti a okolí dovolí.

  8. Uvedl, že „Sýrie nadále brání svou územní celistvost a je schopna s pomocí přátel a spojenců teroristy zničit“. Asad to řekl v telefonickém rozhovoru s prezidenty SAE.

    Damašek uvedl, že SAE „podporují syrský stát a podporují ho v boji proti terorismu a rozšiřování jeho suverenity, územní celistvosti a stability“, uvádí se v prohlášení Damašku.

    Asad se rovněž obrátil na Irák, jehož ministr zahraničí „zdůraznil připravenost Iráku poskytnout Sýrii veškerou nezbytnou podporu v boji proti terorismu a všem jeho organizacím“.

    Írán, který je spolu s Ruskem klíčovým vojenským spojencem Sýrie, uvedl, že to, co se děje, je „součástí izraelsko-amerického plánu na destabilizaci regionu“. Íránský ministr zahraničí Arakčí pojede do Damašku a poté se vydá do Turecka, které je v médiích často spojováno s ozbrojenci, kteří zaútočili na Aleppo.

    Turecko samo popírá, že by se podílelo na aktivizaci ozbrojenců. Ministr zahraničí země Hakan Fidan prohlásil, že turecké úřady nemají s boji mezi syrskou armádou a protivládními formacemi nic společného a nepodporují je.

    „Nedovolíme teroristům, aby na území Sýrie vytvořili svůj stát,“ citovala Fidana média.

    Turecký ministr rovněž vedl telefonické rozhovory s Lavrovem a Arakcim, během nichž se dohodli na „společných akcích“.

  9. Jak hodnotíte Sýrii? Turecko muselo dopravit do Idlíbu ohromné množství množství zbraní a žoldnéřů, aby mohli ti islamisté postoupit o desítky kilometrů denně. Přijít o město velikosti Aleppa za tři dny je prostě neuvěřitelný. Syrská armáda se prý stahuje i z Hamá, které je asi 80 km po silnici jižně od okraje povstalci ovládané oblasti kolem Idlíbu. Celé roky relativně klidnější situace nikdo nevyužil ke stavbě žádného opevnění?! To vypadá spíš jako snaha zaměstnat Hizballáh ve chvíli příměří v Libanonu a Rusko před Trumpovým příchodem do funkce než jako náhoda.

    1. V Sýrii údajně právě probíhá státní převrat.
      Chtějí se do toho zamíchat i Israelci.
      Bez záruky – drby z twitteru.

      1. Pithart: Vypadá to na velký plán. Už boje i v Damašku. Asi jediné možné vysvětlení tak rychlého postupu povstalců, že část armády k nim přešla nebo je nechala projet do Aleppa přes své pozice. Jinak by nešlo bez letecké podpory postoupit za den o 80 km, když nejsou zprávy, že by se turecké letectvo přímo zapojilo v syrském vzdušném prostoru. Je otázkou, jak něco tak velkého mohli utajit až do poslední chvíle všecky přípravy. Za pár dní se tím vymaže všecko, co tam vybojovali za několik let a skončí zpátky rozdělenouu zemí na úrovni roku 2014. Damašek ale není Kábul, aby padl rychle a nějaký nový režim zemi sjednotil, Asadovi pravděpodobně přijdou na pomoc íránští dobrovolníci podobně jako když přišli do Bagdádu posílit obranu proti ISIS roku 2014. Může to vyvolat další migraní vlnu ze Sýrie do Turecka a EU.

        1. Za normálních okolností by se to asi nestao, protože Rusáci by tam zjednali pořádek stejně jako to už jednou udělali. Jenže ti teď sledujou důležitější cíl na Ukrajině a v Sýrii nejspíš nemají aktuálně žádný početný síly.

      2. Americký deepstate se snaží do toho 20. ledna rozesrat všechno, co rozesrat jde, aby měl Trump co možná nejhorší výchozí pozici.

    2. Američani vyzbrojovali tamní teroristickou bandu jako zbraň proti Asádovi už dávno. Akorát že v roce 2015 tam splakali nad vejdělkem. Zřejmě to dělaji dál.

  10. Jupí, Sergej Vydlákovič jede…u nás se pojede zítra…jo, a taky se musí vysadit česnek…jednou jsem ho sadila i 30.12. a byl fantastický…

    1. Teco: V Číně žije skoro pětina lidstva. O něco víc než v EU, USA, Rusku, Kanadě, Mexiku a Brazílii dohromady. Potom už ta statistika vypadá jinak.

  11. Po úderech do energetického sektoru na Západě se letos v zimě očekává až 5 milionů nových uprchlíků z Ukrajiny
    29. listopadu 2024 , 23:46

    Západní představitelé očekávají až 5 milionů nových ukrajinských uprchlíků, pokud kvůli ruským stávkám selžou rozvody tepla a elektřiny.
    Píše o tom The Times.

    „Pokud kvůli ruské bleskové válce selžou topné a elektrické sítě, západní představitelé očekávají až pět milionů uprchlíků – a mnoho dalších, pokud se zhroutí frontová linie. Nucené příměří by vytvořilo obří Bosnu na východní hranici Evropy s miliony rozhněvaných, traumatizovaných lidí.“ žijící v neúspěšném, zkrachovalém státě,“ píše se v článku.

    https://strana.today/news/475972-posle-udarov-po-enerhetike-mozhet-nachatsja-novaja-volna-bezhentsev-iz-ukrainy.html#google_vignette

          1. Inu, tohoto problému si povšimnul už i samotný generalisimus Koudelka, takže občané můžete být v klidu, vaše bezpečí je zajištěno 🤪

          2. Rozhněvaní, traumatizovaní a ozbrojení hodináři.
            Případně pod velením výběrčích výpalného, kterým se bůhvíproč říká pracovní agentury.
            To chceš. Už to tady jednou bylo.
            Nakonec nás ještě budou vinit z toho, že jsme pomáhali rozfoukávat konflikt, dodávkami zbraní a munice.
            Oni sami přece žádnou válku nechtěli a důkazem bude to, že někteří před ní prý „utíkali“.
            Taktně se ale zamlčí, že „utíkající“ sami, třicet let předtím, pomáhali jejich vlastní zemi rozkrádat a korumpovat tak, že už tam nebylo k žití.
            V posledních dvou desetiletích si nějak nešlo nevšimnout, že novináři dokáží téměř jakoukoli záležitost otočit o 180°.
            Pokud se v téhle rychlé a konzumní době, hrnou dezinformace v dostatečném množství a tlaku…Doktor Goebbels by záviděl!

            1. Teco napsal:
              30 listopadu, 2024 (14:53)

              Mimo výše uvedené budou prchat ti, kteří tvořili represívní aparát, např.

              „Je lepší pracovat pro TCC, než se před ním skrývat.“ The Telegraph uveřejňuje rozhovor s 28letým vojenským komisařem
              28. listopadu 2024 , 15:13

              ….. Řekl, že lidé se jim až do poslední chvíle důrazně bránili a přirovnal je k „krysám“.
              „Někdy je to jako jednat s krysou zahnanou do kouta. Pokračují v boji, i když jsou v autě. Ti, kteří vzdorují, vždy vyhrožují, že se pomstí našim chlapům nebo jejich rodinám,“ říká Artem. …..
              https://strana.today/news/475891-sotrudnik-odnoho-iz-ukrainskikh-voenkomatov-rasskazal-kak-oni-zaderzhivajut-ljudej.html

              1. Josef původní napsal:30 listopadu, 2024 (18:09)

                Ukrajinci z války budou chtít do Česka. Psychické problémy, i mafie. Hovoří Robert Šlachta
                15.11.2024 4:41 | Komentář

                Poslance bezpečnostního výboru Sněmovny přišel na uzavřené jednání varovat šéf civilní kontrarozvědky BIS Michal Koudelka.
                Tentokrát před hrozbou konce války na Ukrajině, který bude spojen s novou a velmi rizikovou vlnou migrace.

                Ani Česko by nemělo být ušetřeno náporu desetitisíců ukrajinských vojáků, kteří se budou chtít spojit s rodinami.
                „Budou mít psychické problémy, traumata z války. Proto české zpravodajské služby, policie i politici musí být připraveni,“ říká pro ParlamentníListy.cz bývalý šéf Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu Robert Šlachta. …..
                ….Konec války na Ukrajině jako hrozba pro Českou republiku? Promění se sliby nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa o rychlém ukončení války v noční můru obyvatel České republiky? I tak lze nahlížet na to, s čím poslance bezpečnostního výboru Sněmovny při uzavřeném jednání seznámil šéf civilní kontrarozvědky BIS Michal Koudelka.
                České tajné služby upozorňují, že se musíme připravit na novou, a to velmi rizikovou, vlnu migrace, která se zdvihne při ukončení konfliktu.
                Desetitisíce ukrajinských vojáků se budou chtít spojit s rodinami, které uprchly před válkou. A samozřejmě i do Česka. …..
                https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ukrajinci-z-valky-budou-chtit-do-Ceska-Psychicke-problemy-i-mafie-Hovori-Robert-Slachta-764833

                1. A to zas musím souhlasit.
                  Jestli je někdo povolaný k tomuto tématu hovořit, pak bývalý šéf ÚOOZ určitě.
                  Protože ukrajinské bandy, to byl organizovaný zločin jako vyšitý a našim fízlům to přerůstalo přes hlavy.
                  Ti maníci, většinově veteráni z Afghánu, se po tréninku na kozomrdech, nerozpakovali v ČR střílet z automatů po prchajících vydíraných, nebo po svých konkurentech. Za bílého dne a v centrech měst.
                  V Brně na svoboďáku jeden mrtvý. Šest zraněných odraženými kulkami, stříleli dávkami z jakési ruské verze Škorpióna, nebo z Uzi.
                  Není to zas tak dávno, abyste si to nepamatovali.
                  Byla toho plná televize. Teď ty záznamy odpočívají v archivech, dobře zapečetěné..

      1. Z těchhle ani jeden, protože přijdou ze západu Ukraruiny.
        A ze zkušenosti vím, že tahle partička usiluje o cokoli jen ne o integraci do české společnosti.

  12. Sytý hladovému nevěří

    Konec luxusu, kvůli Ukrajině budou potřeba oběti, řekl admirál z NATO
    27.11.2024 21:30 | Monitoring

    Je luxus mít:
    Cenově dostupné potraviny
    energie
    bydlení
    zdravotní péči
    školství ?

    Pan admirál Rob Bauer nevypadá, že by šel příkladem v omezování luxusu.

    Ve starověkém Římu taky papaláši vysvětlovali, že při zvýšení „odstrašování“ a podpory ***** bude „méně peněz na jiné věci“. „To nás připraví o některé luxusní věci. Bude to vyžadovat oběti.

    Jak dopadl starověký Řím?
    Římská paralela
    Velmi podobně jako v Egyptě probíhal i úpadek římské říše, který velmi dobře popsal J. Tainter (2009, 173–201). Navíc je i tento mechanismus úpadku velmi zajímavý i pro naši dobu. Tainterovou zásluhou je, že na základě detailní práce mnoha předchozích badatelů předvedl, že proces úpadku římské říše byl také především dlouhodobým procesem a že nešlo pouze o jakýsi přímý důsledek vnějších vpádů cizích etnik, poklesu výkonosti ekonomiky, úpadku morálky nebo vzestupu křesťanské víry….

    https://www.denik.cz/magazin/proc-padl-anticky-rim-kvuli-problemum-kterymi-trpi-i-nase-civilizace.html

    Že by vojáci nestudovali historii?

    Ti, kdo si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu ji opakovat.
    George Santayana

    1. Josef původní napsal:28 listopadu, 2024 (17:57)

      Máme se uskromňovat, aby se někteří napakovali?

      …Hlavní český válečník generál Řehka včera na velitelském shromáždění pomateně blekotal, že mu 2% HDP na armádu nestačí, a válečnice Černochová překvapivě celkem realisticky spekulovala, že pro požadované armádní výdaje 3 až 3.5% HDP nebude v české společnosti potřebný politický koncensus….
      https://www.michalapetr.com/

      1. Josef původní napsal:28 listopadu, 2024 (19:00)

        Bob Bauer vyžaduje oběti od obyvatel EU
        Pro zbrojaře to neplatí?
        Není to podpora korupce?

        ZE ZNEPOKOJIVÉ STUDIE JE JASNO -EVROPU DNES NELZE BRÁNIT
        Publikováno 26 listopadu, 2024 | Autor: vlkp

        A DISTURBING STUDY MAKES IT CLEAR EUROPE CANNOT BE DEFENDED TODAY
        podle překladače
        …Kielský institut byl založen v roce 1914 a je považován za přední vlivný německý think-tank. V září Institut vypracoval studii nazvanou „Vhodné pro válku za desítky let: pomalé přezbrojování Evropy a Německa vůči Rusku“. Studie je velmi důležitá: poukazuje na to, jak nepřipravené jsou Německo a další evropské země, kdyby je Rusko napadlo. Vypráví smutný příběh o tom, jak předražená a nedostatečná je evropská, konkrétně německá, obranná výroba……
        …Caracal nemá na bocích (které jsou otevřené) žádné pancéřování. O něco více než 3 000 těchto vozidel bylo poskytnuto Ukrajině za cenu 1,9 miliardy EUR, což odpovídá jednotkové ceně 620 000 EUR.
        Mohli byste přišroubovat protitankové dělo nebo kulomet na komerční džíp s pohonem 4 kol za méně než 35 000 dolarů za kus. ….

        …. Stejně otřesným příkladem je 30mm munice pro německou Pumu. Puma je bojové vozidlo pěchoty. Každá Puma stojí ohromujících 5,3 milionu dolarů!

        Ale vezměte si, že 30mm munice pro Pumu přijde na zhruba 1000 € za výstřel! Puma dokáže vystřelit až 600 ran za minutu.

        To je srovnatelné s americkým 30mm vysoce výbušným dvouúčelovým nábojem (specializovanějším než běžný) za 100 USD. Německá 30mm munice je tedy desetkrát dražší než z USA.

        Německá armáda také nakupuje taktické vojenské náhlavní soupravy pro vojáky. Komerčně dostupné taktické náhlavní soupravy jsou k dispozici na maloobchodní bázi za 299 USD. Pokud přidáte funkce, jako je potlačení hluku, cena se může vyšplhat až na 400 USD, ne více. Ale německá sluchátka stojí neuvěřitelných 2700 €!

        Pointa je, že lidé vydělávají spoustu peněz zásobováním evropských armád nebo posíláním věcí na Ukrajinu.

        Někdo by mohl říci, že jde o přímou korupci, protože vlády nejsou ochotny proti tomu cokoliv udělat, možná jsou spoluviníky v těchto obchodech.
        Pamatujte, že Kielský institut jde pouze tak daleko, že tvrdí, že tyto nákupy jsou příliš drahé, nic víc…..
        https://weapons.substack.com/p/a-disturbing-study-makes-it-clear

        Bobe, co vy NA TO?

      2. Tři a půl roku od podpisu kontraktu a necelých pět let od chvíle, kdy ministr a NGŠ oznámili…

        na výrobu nových děl odešlo loni 1,2 miliardy, letos 2,1 miliardy, příští rok se počítá s jednou miliardou

        ministryně Jana Černochová (ODS) uznala, že průběh některých kontraktů není ideální

        došlo k určité korekci harmonogramu

        dle stanovené smluvní mlčenlivosti nesmíme sdělovat podrobnosti k jeho plnění

        na žádost o fotografie z výroby výrobce nereagoval

        audit zjistil, že v areálu Jince neprobíhá modernizace a výstavba související s nákupem děl, ačkoliv stav zanedbané nemovité infrastruktury je znám a hrozí riziko, že pro děla nebude mít ministerstvo obrany připravené odpovídající garáže a související technologie a může dojít ke ztrátě garancí ze strany dodavatele děl

        https://zpravy.aktualne.cz/domaci/armada-nova-dela/r~248d1b78abdc11efb589ac1f6b220ee8

        ————
        Takhle si tu žijeme.
        Nehledě na to, že ty nové a supermoderní houfnice jsou v porovnání s DANAma cesta do pravěku (obsluha kolem toho lítá ve sněhu a blátě v bagančatech nekrytá venku).

        Ale zas ta rychlost:
        „Hlaveň dnes dokážeme vyprodukovat za šest nebo pět a půl měsíce. Její výrobu jsme dokázali výrazně zrychlit z původních deseti měsíců. A můžeme být i rychlejší!“
        sdělil ředitel výroby
        https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/cesko-obdrzi-samohybne-houfnice-caesar-zrejme-v-breznu-355756

        To je paráda. Hitparáda!

  13. Příměří v Libanonu vypuklo. Vojenský přesvědčivý výsledek nikdo nevybojoval. Obě strany to teď určitě prohlásí za své vítězství. Netanjahu že aspoň dočasně zabezpečil pohraničí před ostřelováním. Hizballáh že odolal jako organizace přes ztráty ve svém vedení a většina arsenálu mu pravděpodobně zůstala. Ukázka toho, jak se snížila možnost manévru. Na začátku 80. let po týdnu byly tanky IDF před jižním předměstím Bejrútu, to je postup asi o 70 km. Letos po 7 týdnech většina IDF stále stala do asi 10 km od hranic jižně od řeky Litání. V 80. letech měla OOP pár minometů, neměla drony a protitankové zbraně. A syrské tanky bylo možné porazit v bitvě tank proti tanku. Postup IDF se ale zrychlil v posledním týdnu v oblasti u moře a na východě kde je vzdálenost mezi izraelskou hranicí a Lítání nejmenší. Proč potom příměří? Tlak od Bidena? Chce snad příměří Netanjahu vypovědět po Trumpově inauguraci? Hizballáh ho možná vypoví, pokud Trump začne něco dělat proti Íránu.

    1. re: Manuel

      Proč příměří?
      Protože další izraelská NEVÝHRA.
      Neboli strohý propočet – má dáti – dal. Cena za dobytí desetikilometrového pásma.

      Oba protivníci si lehce spočítali, že jejich vítězství by bylo zároveň i Pyrrhovo.

      1. Targus: Obě strany potřebují čas na zotavení. Nevýhra bude vydávaná za vítězství. A za pár měsíců to může začít znovu. Moc nevěřím, že by dohodnuté nasazení dalších 5000 libanonských vojáků okolo Lítání něco změnilo. Hizballáh tam už dávno armádě přerostl přes hlavu. IDF by asi nakonec dokázaly celý jižní Libanon dobýt, ale měly problém všecko udržet, když vojáků z povolání je málo. Záložníci se osvědčili dřív v krátkých akcích třeba za šestidenní války. Dnes nutnost udržovat armádu mobilizovanou stále ekonomiku poškozuje. Ani v Gaze není dost jednotek, aby Hamás znovu z tunelů nevycházel a neobsadil území, ze kterého byl už jednou vypuzen. Blízký východ to je prostě beznadějné doufat v trvalý mír a teď to bude mít všechno na bedrech Trump za pár týdnů. Jeruzalém znamená Město míru, kdy se naplní tato slova?

  14. Omlouvám se za delší text, ale tohle snad stojí za zamyšlení.
    Petr Hampl k civilizační krizi (kráceno):
    Nejsme schopni pochopit, v čem spočívá současný civilizační problém, a pak pochopitelně ani usilovat o jeho řešení. Nejsme schopni pojmout tak složité problémy. Nejsme zvyklí o tak komplikovaných záležitostech přemýšlet ani diskutovat. Nejsme zvyklí se dost rychle učit nové věci (a při řešení složitého problému neustále narážíme na témata, která se musíme doučit). To je ta kognitivní síla, která chybí.
    Není divné, že to nevidí přívrženci současné vládnoucí oligarchie. Podle nich vlastně žádný problém nemáme. Tedy kromě Putina, Babiše a pár dezolátů, co si pořád něco vymýšlí. Jenže ona to nevidí ani opozice! A vlastně ji to ani nezajímá. Nejspíš ani netuší, že by ji něco takového zajímat mělo nebo mohlo. Zájem končí u toho, jak získat co nejvíc lajků, případně poslanecký mandát.
    Výsledkem pak jsou hloupoučké konspirační fantazie o světu řízeném židy a ilumináty či o velkém resetu. Nebo příběhy o neomarxistech, které jsou podstatně sofistikovanější a hodí se pro lepší lidi, ale stejně zavádějící. Nebo moralizování, což je většinou jen projev intelektuální rezignace. Otázky typu jaká je vlastně struktura současná moci, kde jsou její slabá místa a čím současný model nahradit – ty vůbec nejsou kladeny.
    V tom je hloubka naší civilizační krize. Že nejsme schopni se tou civilizační krizí zabývat.

  15. Tak jsem si u Vlka na Kose přečetl článek o hrozící další energetické krizi v Evropě.

    Naplnil mě pesimismem, pro realistický pohled jsem se zkusil podívat na grafy využití zásobníků plynu na našem území (napsat „našich“ bohužel nemohu):

    https://www.zasobyplynu.cz/

    https://www.plyn.cz/grafy-plynovych-zasobniku-vysvetleni

    Nejsem žádný odborník, ale tak čistě z laického pohledu se můj pesimismus ještě více prohloubil. Zvonku to vyzerá, že ještě cca do začátku listopadu byla situace poměrně obvyklá – zásobníky se jakžtakž plnili, dosahovalo se úrovně cca 90% kapacity. Ale už pár týdnů, v podstatě měsíc, nic nepřibývá, pouze se čerpá, klesáme k 80% a dluh se prohlubuje…. a to ještě ani nezačaly mrazy.

    Kdesi je tam i predikce, kdy dojdou zásoby – pokud se nic nezmění a zásobníky se opět nezačnou plnit, tak pesimistický (jaký taky jiný) scénař ukazuje, že 10. února budeme na nule. Čekal bych v tu dobu právě ty mrazy…

    Kdysi jsem tuším četl, že naše (tehdy opravdu naše) síť plynovodů byla koncipována tak, že zásobníky vyvažovaly kapacitu, aby „hlavní přívod“ plynu nemusel být zbytečně dimenzován na maximální spotřebu – mimo topnou sezónu přitékalo více, než se spotřebovávalo a nadbytek se ukládal. V sezóně nebylo ani fyzikálně možné přivést tolik plynu, kolik bylo potřeba a místní spotřebu právě proto dorovnávaly naplněné zásobníky, které se tím před dalším období doplňování vyprázdnily. Jak je to teď vůbec netuším, ale vzhledem k prázdným trubkám z východu by mě docela zajímalo, zda jsme vůbec schopni přitáhnout dostatečné množství, aby pokrylo zimní spotřebu a ještě zbylo na doplňování zásobníků (i kdyby se nakrásně podařilo ten plyn někde nakoupit).

    No, vidím to pesimisticky… asi si pořídím třetí svetr.

    1. Máte bohužel naprostou pravdu. Ty zásobníky skutečně neměly nikdy sloužit k „zásobování“, ale pouze k vyrovnávání mezi příjmem a spotřebou. To ale v této vládě nikdo neví.

      1. Myslím, že ví.
        Ale jsou to lidi na nižších pozicích, skuteční technici, které nikdo neposlouchá, na jejich názor se neptá, nebo na něj nebere ohled.

    2. Re: pesi…

      To máte z toho, že čtete. Jste velmi hlóóóupéééj pesík.
      Číst se NESMÍ!!!
      Zejména pak to, co není předem doporučeno!

  16. Dnes je to osm let, co mě navždy opustil můj lišák. Tehdy jsem napsala místo plytkých básní: ač jsme si to před Bohem neslíbil, byli jsme spolu v dobrém i zlém, dokud nás smrt nerozdělila. Dodnes mi chybí, jak říká Gaia, že si člověk zvykne a zapomene, ví však, že je to jen přání, že chybí do konce života. Jak ona, dle odkazu, tak i já jsme docela pohledné a zajímavé ženy, přesto jsme nehledaly náhradu za ztracené. Takže nezvykneme a nezapomeneme. Zdravím, opravniku omylů. Liška 🦊

    1. Pořád na Vás myslím, liško. Je to jak bercový vřed. Chvíli je klid a pak se zas otevře, doba vánoční je obzvlášť těžká. Já už to mám od 6.3.2013. Ale co člověk nadělá.

          1. Dík. Jsem za Vaši přízeň potěšena. Takový malý povzdech. Škoda, že ten Matyáš tak zničil noru. Ale budiž mu země lehká…

              1. Re: liška, Gaia

                Každá taková ztráta ná do duše vyřeže hlubokou jizvu.
                Někdy na jizvu člověk zapomene, někdy do ní cosi nešetrně uhodí a ono to pak zase bolí.
                Na některé jizvy pozapomeneme, o některých dokonce zpočátku ani nevíme. V plné nahotě se objeví, až doplujeme do věku blízkého těm, které jsme kdysi ztratili.
                Viďte, babčo Jířo a babčo Meli a… a… a radši už dost…

                No fůůůj, co jsem to zas napsal…

        1. Toho “máme doma” denně… ač byl jen o 10 let starší, měl vlastnosti mého táty. Viděli jsme je 2x v JH a maily + tlf jely.

        2. Re: Liška

          Mne občas straší ve snech všichni ti, kteří už nejsou…
          Kdysi mne to děsilo, ale člověk si zvykne i na šibenici…

          1. Každý z nás si prožil plno odchodů, ať již branou života a smrti, nebo jen rozkol mezi lidmi za našeho života.
            Zajímavé je, že otec se mnou „komunikoval“ nějakou dobu po jeho smrti a já mu hlasitě odpovídala. A to jsem pak pochybovala o svém zdravém rozumu.
            Dnešní sen jsem měla naštěstí uklidňovací, kdy se mi o jedné takové žijící osobě zdálo. Asi je to otázka našeho podvědomí, co zrovna potřebuje, či produkuje.

  17. Dnes vyšel na seznamu článek o tom, jak Macron opět hodlá táhnout na Rusko (tentokrát s Británií).
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-britove-a-francouzi-jednaji-o-vyslani-vojaku-na-ukrajinu-265186
    To už tady ale bylo. Napoleonova „Velká armáda“ – 675 000 mužů, sestávala většinově nikoli z Francouzů, ale především z Němců, Poláků, Rakušanů, Italů a dalších národů Evropy.
    Přežilo z nich jen cca 70 000, z toho max. 10 000 bojeschopných a celá válka pak skončila tím, že ruská armáda dobyla Paříž.
    Inu, kdo nezná vlastní historii nebo ji nepochopil, musí si ji zopakovat. Bohužel, tentokrát si ji můžeme zopakovat s Macronem i my a nemusí zůstat nikdo, kdo o tom bude za 200 let psát.

  18. „Hrozba smrtícího mrazu.“ The Times obviňuje Kyjev, že kvůli korupci nechránil energetická zařízení

    …..Brigádní generál na tajném místě poblíž Kyjeva sledoval, jak exploze ničí betonovou konstrukci, kterou jeho tým deseti britských vojenských inženýrů, zpravodajských důstojníků a diplomatů pomohl v utajení vytvořit …….
    …… Asi 80 % ukrajinské energetické infrastruktury je poškozeno nebo zničeno. S teplotami pod nulou čelí Ukrajina smrtelným zimním mrazům. Každý den stráví statisíce lidí až šest hodin ve tmě bez tepla a vody, uvádí publikace a cituje bývalého šéfa rekonstrukční agentury Mustafu Nayema, který obviňuje vládu ze záměrného zdržování zavedení energie. projekt ochrany……
    https://strana.today/news/475692-britanskaja-the-times-obvinila-kiev-v-korruptsii.html

    Na Evropu se valí další energetická krize, naplněnost plynových zásobníků rychle klesá
    https://energozrouti.cz/clanek/na-evropu-se-vali-dalsi-energeticka-krize-naplnenost-plynovych-zasobniku-rychle-klesa?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    1. Ta věta v textu, prý: „…že nákupem plynu z Ruska financujeme vraždění Ukrajinců, a proto je vymlouvání se na ekonomické aspekty pokrytectvím.“ Takže dle těch šílenců máme kvůli Ukrajině zmrznout?! A co tak se postarat o mírové rozhovory a neposílat jim zbraně?!

        1. Melu to dokolečka už od Kydů. My jen kopírujeme ukrajinský scénář po r.2014. U nich se to jmenovalo něco jako Rotterdam+ (nebo 2 ?) A krásně to fungovalo. V Holandsku se nakoupilo černé uhlí, koks od různých „Polsek, Norsek, Kazachstánů atd.“ za vydřidušské peníze, pak se otevřela závora na Donbase a přijel vláček s předem zaplacenou dodávkou oněch surovin. Celý národ byl na prášky z takového chování vlády, kdy je (stejně jako u nás) sdírali na platbách energií stále více a více. Kupovali přece „západní suroviny“, a za to stojí přece zaplatit více.

          Z toho období pochází komediální TV šot, kdy manželka, přicházející z práce vchází do bytu a říká manželovi:“Miláčku, blázínku, vždy jsi byl takový romantik. Koukám zhasnuto, svítí svíčky, na stole láhev vína…“ Odpověď manžela: „Podívej se na ten stůl pořádně, leží tam účtenka za elektřinu…“

          No a vyřešila vláda tehdy situaci geniálně. Nebo to byli nějací Azovci, Pravosektorové, už nevím. Vyrvali koleje, vedoucí na neukrajinský Donbas. Myslím, že i nějaký plot se objevil. Takže jak se to říká ? Zkratka byla sice delší, ale zato méně pohodlná. Vozilo se a vozí dále, ale delší cestou. Takže ceny energií rostou a rostou dodnes.

  19. Informace vs. znalosti

    Až do druhé poloviny 20. století byla Evropská společnost výrazně znalostní, její východní části to vydrželo až do počátku 90. let. S rozvojem komunikačních technologií se ale znalosti začaly stále rychleji nahrazovat informacemi, až jsme se v současnosti ocitli ve společnosti, která je prakticky výhradně informační.
    Znalosti vznikají za vynaložení času, úsilí a nákladů, ale tvoří poznání, jsou trvanlivé a umožňují vznik reálných hmotných i nehmotných hodnot. Díky hodnotám pak vznikají společenské jistoty, pilíře a hierarchie (lídři).
    Informace se získávají snadno (někdy i proti naší vlastní vůli), ale rychle zastarávají. Lze s nimi manipulovat, překrucovat je, falšovat, příjemce jimi zahltit nebo mu je naopak odepřít. Tvoří šum, chaos a podněcují snahu vládnoucí vrstvy o regulaci a kontrolu. Z toho se nikdy nic pořádného vytvořit nedá.
    Příklad? Válka na Ukrajině. Kolik vyjde na internetu denně článků jen v češtině? Kdyby je někdo všechny doopravdy přečetl, znamená to snad, že by se v tom lépe orientoval nebo tomu porozuměl? Ani náhodou, jen by si zahltil mozek balastem.
    Pokud by současné situaci někdo chtěl opravdu alespoň částečně porozumět, pak by si měl např. koupit nebo zapůjčit učebnici geopolitiky od Z. Brzezinského „Velká šachovnice“ a prostudovat ji (ne jenom přečíst). To zabere dost času a nákup není levný. A potom ještě absolvovat třeba seminář s prof. O. Krejčím na téma „Geopolitika Ruska a Číny“, což opět znamená vynaložit peníze a věnovat čas semináři i následnému zpracování získaných poznatků. Výsledkem je ale pak už jistý stupeň znalosti, která člověku umožní být imunní vůči každodennímu přívalu nesmyslů i lži a chápat řetězec příčin a následků.
    Pojďme začít zase budovat znalostní společnost a pojďme začít každý sám u sebe a co nejdříve!

    1. Tomáš 666: Většina lidí moc nečte a knihy ještě méně. Článků je mnoho, ale většina vychází z několika zdrojů. A pokud se z nějakého důvodu původní zdroj jako třeba Reuters zmýlí, desítky novin a webů to převezmou. Kde je potom dezinformace? Navíc většina článků se zaměřuje jen na obecná tvrzení bez argumentů, že protivník Západu brzy krachne nebo naopak na popisování sice pozoruhodných detailů, ale stále detailů, které výsledek války nebo celého soupeření velmocí neovlivní. Skoro nikdo z mainstreamu nedokázal, nebyl schopen a ochoten, přehledně popsat kolik má aspoň přibližně která armáda na frontě vojáků, jaké jsou armádní skupiny a sbory a kteří generálové jim velí.

    2. Souhlasím. Brzezinského Velká šachovnice je základ.
      Pro doplnění bych doporučil ještě Tima Marshalla V zajetí geografie.

  20. Tady mám vzkaz pro paní Kunštekovou:
    https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/palestina-palestinci-izrael-valka/Zml0LWluLzk3OHg5OTk5L2ZpbHRlcnM6cXVhbGl0eSg4NSk6bm9fdXBzY2FsZSgpOmZvY2FsKDYxeDEwNDoxMzkyeDgyNikvaW1n/8696267.jpg?v=0&st=fRtQqGvaftbZsXGD8pCAESkRO2KS3MtZfTolHlUkahg&ts=1600812000&e=0

    Třetina přítomných čumí do objektivu fotografa. Všichni přítomní jsou oblečení, jakoby zrovna přišli z nákupu a ani jeden není zaprášený, nebo špinavý. Cca 12 lidí dělá, jakože určitě pohne tím železobetonovým pilířem…
    Takhle se dělá propaganda!

      1. Třebas to, že na 99% je ta fotka naaranžovaná?
        Jako statisíce jiných podobných fotek, aranžovaných za nějakým konkrétním účelem?

        1. Teco: Fotografie možná ano, ale má to představovat ilustraci desítek opravdových situaci odklízení trosek. Za 2. světové války se často fotila kapitulace znovu už naaranžovaně po té opravdové kapitulaci. Vojáci, kteří se vzdali a vyšli z bunkru, museli po příjezdu fotografů, jít dovnitř a znovu vyjít ven s rukama nad hlavou. Jak moc autentické potom fotky byly? Scéna byla nahraná, ale představovala skutečnost starší o pár minut o hodin.

  21. Lipánek a procházka v minovém poli.
    Nejde mi to do hlavy. Jaké minové pole, kdo ho udělal, kde přesně je? Asi těžko opuštěné rusácké. Co to je za minové pole, ve kterém se producírují hostující politici? A ještě za asistence The HALO Trust..? Nějaké cvičné?
    Někde jsem zachytila, že USA mají poskytnout miny a my zase peníze na odminování…co to, kurňa, je za kšefty?! Aha, že by se tak odkláněly peníze do jistých kapes?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *