4 února, 2026

To musíme my!

Dokonáno jest… máme novou vládu. Už dávno před volbami bylo jasné, že ji bude sestavovat Andrej Babiš, jen se nevědělo, kteří budou jeho koaličními partnery. Nakonec nebylo žádné ošklivé překvapení, že by se ve jménu evropských hodnot obětovali třeba Lidovci, Starostové a nebo ODS. Majnstrým navíc hned po volbách zaútočil na Motoristy tak nevybíravě (a hloupě), že je vysloveně nahnal hnutí ANO do náruče. Podobné to bylo s SPD a obzvlášť s Jindrou Rajchlem.

Ale to už je všechno pryč. Vláda byla jmenována, ministři si přeberou resorty, programové prohlášení je jak opsané z Kydů. Na Evropskou radu už pojede Babiš a kvůli prezidentskému trucu ohledně Filipa Turka se koalice nerozklížila. Teď nás čeká klasický cimrmanovský prvek očekávání, který bude následován prvkem zklamání. Tak to v demokracii chodí. Opozice bude Andrejovi vládu komplikovat, zdržovat a dělat mu potíže. Miliony chvilek budou žalovat, demonstrovat a tvrdit, že mluví za lid, i když budou mluvit za své donátory. Trump bude bezohledný, Orbán bude sledovat i svoje zájmy a Babiš bude muset pečlivě vyvažovat, protože pořád platí, že prakticky všechno, co u nás vyrobíme, jde přes Německo.

Ti, co jsou ve sněmovně, ti povedou své politické bitvy, my je budeme sledovat, hlídat, hodnotit, i podporovat. Kromě Milionu chvilek i Člověka v tísni už naštěstí existuje i Společnost pro obranu svobody projevu, Jungmannova akademie, spolek Svatopluk, KTV Live, TV Bureš, Modrý jelen, Rádio Universum, Vidlákovy kydy… a statisíce stejně smýšlejících lidí, kteří se v posledních čtyřech letech několikrát potkali na Václaváku i v sokolovnách.

Stýskal jsem si tady, že jsme doufali v lepší volební výsledek, že poměr sil se příliš nezměnil, ale když si vezmu, co se za poslední čtyři roky vybudovalo a spojilo, tak se možná nezměnil poměr sil, ale rozhodně jsme mnohem sjednocenější i poučenější. Stojíme v mnohem pevnějších řadách než před čtyřmi roky. Původně partyzánské skupiny se dokázaly postavit pravdě a lásce v otevřené bitvě. Liberální hodnoty jsme ještě neposlali na smetiště dějin, ale sundali jsme je z oltáře a přestaly být nedotknutelné.

V uplynulých čtyřech letech jsme pracovali na tom, aby se spojili ti, kteří měli stejný názor na válku na Ukrajině, na grýndýlovou válku proti uhlíku, kteří byli skeptičtí k Evropské unii a naopak měli sympatie k Orbánovi. Teď máme čtyři roky na to, abychom zakopali ty foltýnovské příkopy. Pravda a láska to neudělá, to musíme udělat my.

Víte, v uplynulých dnech jsem zažil jeden záblesk ve kterém jsme byli stejné mysli s liberály. To když se ztratil ten kluk z Halenkovic a čtyři dny byl nezvěstný. A mně najednou tlouklo srdce stejně jako třeba Ziggymu Horváthovi, který je jinak úplně na opačné straně a kdyby se mi stala smrtelná nehoda, on první by se z toho radoval. Ale teď, když hledali toho kluka, tak jsme se modlili za to samé. Aby se domů vrátil živý a zdravý.

Naše modlitby byly vyslyšeny… a prý to bylo za minutu dvanáct.

Ještě máme něco společného i s druhou stranou. Příkopy ještě nejsou vykopány v souvislém pásu. Když Milion chvilek pořádal demonstraci proti mně a já tam byl, přiběhlo za mnou několik mladých slečen s tím, že se chtějí vyfotit. Ony volí sice Piráty, ale jejich tatínek mě sleduje a tak mu pošlou fotku… Ještě existují mosty a existují lidé, kteří po nich občas přejdou.

Během příštích čtyřech let se můžeme (a vlastně musíme) pokusit o to, aby současný stav nebyl jako Minské dohody. Aby to nebyl jen čas využitý pro zbrojení a další kolo konfrontace. Za uplynulé čtyři roky jsem příliš často slyšel o tom, že děti svým rodičům zakazují přístup k vnoučatům. Příliš často jsem slyšel o rozpadlých vztazích, o nemožnosti mluvit otevřeně. Zjistil jsem, že v této zemi žijí desetitisíce lidí, kteří byli vyobcováni z církví za své politické názory. Zjistil jsem, že víc křesťanů se už pohybuje mimo oficiální struktury než je těch, kteří chodí do kostela… tihle pořád hledají a nenacházejí společenství. Tahle studená válka zanechala hodně zraněných srdcí i duší.

Je nám třeba smíření a jestli stojí za to, se pro něco nasadit, tak pro to, aby se za čtyři roky neopakovala současná předvolební atmosféra. Jestliže jsme se čtyři roky scházeli my, co máme na věci stejný názor, tak teď je třeba napřáhnout ruku k těm, kdo mají názor opačný. Jestliže jsem čtyři roky hostil doma ty, se kterými jsme pak stáli pod stejnou korouhví, teď je zapotřebí hostit ty, kteří jsou na opačné straně. Ne proto, abychom měnili naše názory, ale prostě proto, aby pravda a láska viděla, že jsme jiní, než se o nás v médiích říká.

Je třeba těm, kteří na nás plivou, ukázat, že jim o nás lhali.

Před volbami jsme měli heslo „Nový začátek.“ Když ho nemohu splnit ve sněmovně, zkusím ho splnit zde na blogu. A zkusím to pokřesťansku. Milováním svých nepřátel a činěním dobře těm, kteří nás nenávidí. A vírou, že Bůh se k takovému konání přizná. Už nejsou žádní nerozhodnutí, které bychom mohli získat. Teď už můžeme získávat jen ty, kteří jsou tam za příkopem.

Jestliže se našel JEDEN dárce, který na pokračování války na Ukrajině poslal spolku Dárek pro Putina sto milionů korun, chci věřit, že se najdou i dárci, kteří na komunitní centrum dají desetkrát méně peněz. Musíme se scházet, musíme tvořit společenství a musíme napřahovat ruce k těm, co zůstali za Foltýnovým ostnatým drátem. To my jsme volný prostor, to tady je svoboda.

Je třeba sloužit těm, kteří v té čtyřleté válce přišli o děti, které s nimi už nechtějí mluvit. Je třeba pomoci těm, kteří už roky neviděli svá vnoučata. Je třeba dávat naději těm, kteří přišli o přátele či sousedy. Je třeba ovazovat rány těm, kteří byli šikanováni a kriminalizováni. To se nedá udělat jinak, než laskavostí, setkáváním a ochotou mluvit s těmi, kteří na nás ještě před dvěma měsíci posílali své bojůvky a podávali na nás žaloby.

Já nechci, abychom za čtyři roky měli další kolo této studené občanské války a jestli stojí se za něco ještě nasadit, tak právě za toto. Pravda a láska příkopy zasypávat nejspíš nebude. TO MUSÍME UDĚLAT MY!

Nevím, nakolik se nám to podaří. Nevím, co přinesou příští týdny a měsíce. Ale slibuju, ať se stane cokoliv, každý den najdete na Vidlákových kydech nový článek a každou neděli kázání. Budu pracovat na tom, aby se naše virtuální setkávání co nejvíce stalo skutečným. Musíme být víc než fejsbůková nebo blogová skupina.

Před čtyřmi roky jsem vás poprosil, abyste mi pomohli udělat Kydy velkými. A stalo se.

Teď vás prosím, abyste mi pomohli z nich udělat živé společenství. Jestli naše země teď něco potřebuje, tak uzdravování z ran, které nás uplynulé čtyři roky potkaly.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

268 thoughts on “To musíme my!

  1. Jako jo.

    Ale.

    Těm lidem se zhroutil svět

    A až se dohodne mír na Ukrajině, tak přijde doba popírání reality, hledání viníků a zrádců. Budou nepříčetní. A budou tu stále velká méééédia co je v té nepříčetnosti budou podporovat.

    Obávám se vlna, že agrese z jejich strany teprve přijde.

    Nebo snad lidé co poslali sto tisíc (pár jich znám) na válku si jen tak řeknou. Aha. Naletěli jsme. Nu což. Zapomeneme na to.

    Ti lidé v tom jedou celým svým srdcem. To nejsou „profesionálové“ jako ten slizoun Landovský, co držel „komunikační linii“ dokud ho platili. Ale pak to hodil okamžitě za hlavu.

    1. To fakt niekto normálny, kto z tej vojny priamo či nepriamo nerozumel, poslal 100 tis.kc na UA? Ešte ak by to bolo v tej prvej etape ( nálada a la boj s Hitlerom), tak snáď by sa dalo pochopiť u veľmi bohatej populacie ( ale zasa ta nebýva veľmi bohatá na mäkké srdce), ale od tých čias? Ziram

    1. Laco, jsme my to ale letití známí….
      Je to už věk, co jsme to táhli – ještě s Gerdem (co chodí i tady) a s Germanicem.
      A později u vlka. Než pýchou zjankovatěl. Už mě i asi jako jediného smázl z tapety autorů. /Ještě i svou bývalou vééélkou kamarádku Šauerovou – co o něm na virtually.cz psala, že chodí „nasírat na jeden levicový blog“, ale ta ho o to požádala./
      🙂

      1. Lexi, mé články jsou také vyřazeny z archivu Kosa Nostra Zostra. Ale je to vlkovo právo, asi potřeboval uvolnit paměť.

        1. Příteli,
          vůbec nezpochybňují ničí právo čistit svůj blog, archív. Když ale vidím, čí archivy skvělých myšlenek tam na tapetě zůstávají, myslím, že to „uvolnění paměti“ se ani náhodou netýká toho digitálního „strojku“.

  2. Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem? To je moc hezká myšlenka, jen v tomto případě naprosto irelevantní. Kdykoli třeba na FB projevím s někým nesouhlas, okamžitě dostanu čočku, že jsem lůza, kretén a nevím co ještě. Kdyby mi někdo vyvrátil moje argumenty, tak bych vlastně čočku dostal rád a měl bych pocit, že dialog je možný. Ale bohužel není.

  3. Dvě holky Ukrajinky s detektorem dronů se vydaly autem k té vstupní stéle města Kupjansk, před kterou neohrožený hrdina Volodymyr Zelenskyj natočil to své selfie.
    Ta stéla vypadá úplně jinak, je daleko víc zničená a vůbec všechno kolem je změněné.
    Takže se potvrzuje informace, že Zelenský to video natočil daleko dříve, možná i měsíc dříve a teď to ukrajinští propagandisté odvysílali. Ůčel byl splněn, Zelenskyj se ukázal světu jako hrdina, který se nebojí jít na frontu a to 1,15 km od ruských pozic. Prostě heroj usich herojiv, neboli hrdina všech hrdinů.

    https://www.facebook.com/share/v/1EzXgUiKZi/

    1. Už 13. 12. byly na Aktuálních konfliktech záběry z ruského dronu, které tu poničenou stélu ukazovali.
      https://t.me/warfakes/31709
      Ty holky s detektorem asi nebudou obyčejné holky, když je nikdo z vojáků, kolem kterých projížděly nezastavil a ani neměli strach z ruských dronů (dvě zničená auta poblíž stély).

      1. Myslím, že ruský dron by dvě holky, jedoucí ke stéle, nezabil.
        Proč by je měl zabíjet?
        Myslím, že dřív by je zabil některý z „vlastních“, aby náhodou nejely k Rusům něco vykecat..
        Možná to bylo úplně jinak a Rusové o nich věděli, proto je nezastavili, ani na ně nikdo neútočil.
        To přece zjistili jako první Rusové, že to video je viditelný podvod, ne?

  4. Vidláku, nejde to. Aspoň ne tady v Praze. Držet hubu, myslet si svoje a hlavně, dělat si svoje s vědomím toho, že vím, jak to je a jak to asi bude do budoucna. Musíme přežívat mezi nepřátelskými kolegy, nepřátelskou rodinou, v nepřátelském národě (který zaniká) a nepřátelské EU. Okno příležitosti ještě nepřišlo. Ti lidé okolo si v tom prostě musejí vymáchat čumák a my musíme svůj um soustředit na to, abychom tu máchačku přežili co nejlépe, když na rozdíl od nich víme, do čeho jdeme.

    1. Ano, je to tak, a nejenom v Praze. Ale uznávám, že tam je to úplně nejhorší.
      Ty, co přesto všechno zůstali v Praze normální, lituji, že tam musí nějak vydržet.

      1. Je to všude stejné. Pokud možno se s nikým nebavit o politice, ani o banderostánu.
        Maximálně tak s lidmi, jejichž názory velmi dobře znáte.
        Vidím to kolem sebe.
        Každý s hlavou sklopenou, hledí si svého a když jde do tuhého, podrazí Vás.

    2. Bohužel je to téměř nesplnitelný úkol. Mnohokrát jsem se pokoušel mluvit s lidmi z okolí, ale výsledek byl jen ten, že se víc zatvrdili. S odkazem na ČT a jiný ms-hnojomet. NECHTĚJÍ slyšet argumenty. Používají emoce a jsou dokonale zpracovaní novodobou propagandou. Paradoxně ti nejmladší, kteří nemají s čím porovnávat, nezažili nic z dřívějších dekád, jsou nejumanutější. Digitální koncentrák je neděsí, ale minulý bolševik ano. Narazil jsem na až takový extrém, kdy jistý chlapík zkrátka NECHCE věřit kauzám Dozimetr, Taxis, Kampelička a mnohým dalším s tím, že „to ta umělá inteligence“. Skáčí do řeči, vysmívají se, mluví o pomatencích, ruských agentech, ptají se „jestli chci, aby se TO vrátilo“ (když nemiluji EU a hodnoty KoZa) i jinak „sofistikovaně“ reagují… V lepším případě se mi dostane odpovědi: „To je nad moje rozlišovací schopnosti. Nechci se o tom bavit.“ Zpravidla se jedná o lidi, kteří si informace neověřují na alternativě, a slepě věří ČT, Novinkám, Seznamu a dalším. Nebo vůbec nečtou, neposlouchají rozhovory… Zajímavý je rozpor, že i když mluví (i o své pravdě), vlastně se brání poznání nebo jen snahy o ně, proto „TO radši nečtou“. Přesto VĚDÍ, že nemám pravdu, protože „Moravec (a nejen on) říkal“… Pak znechuceně odcházím, abych „nekazil ovzduší“ a šetřilsi zdraví. Bohužel to má takový dopad, že i já se pak zatvrdím a vzpomenu si na werichovské: „Bav se s pitomcem bez klacku!“ Což v reálu znamená, že po několika pokusech nad tím kterým myslitelem lámu hůl. Jak říká kolega: „Oni to tak chtěj! Nepřevědčíš je“. A přidává: „Přesvědčovat přesvědčený, je, jako nas.rat nasr.ný“. V „optimálním případě“ se obě strany zdrží politických komentářů a narážek, díky nimž se často nechávám strhnout k reakci. Jak tedy „podávat pomocnou ruku“, když nechtějí slyšet a nelze nic na konkrétní příkladech uvádět? Jediný způsob, jak to vnímám, je být milý a dělat, že neexistuje žádný spor „pod povrchem“. To ale asi nestačí? Před dalšími volbami tak pravděpodobně opět dojde na úprky z hospod před umanutostí a nálepkováním ze strany pávkolásky. Z té správné, DEMOKRATICKÉ, avšak diskuze neschopné… Nebo-li: „Demokracie ano, ale jen ta NAŠE!“ 😐

      1. To co popisujete jsou typické znaky náboženské umanutosti. Oni totiž mají tu svou pravdoláskařskou víru jakožto náboženství. Ač třeba atheisti, jsou de-facto věřící. Oni věří – svému establishmentu a mainstreamovým médiím. Navzájem se tak utvrzují ve své „pravdě“. A Vy, jako vidlák, jim do toho házíte vidle.
        To se jim pochopitelně nelíbí. Zkuste kostelní svíčkové bábě vykládat, že pan farář v kostele při kázání v něčem nemá pravdu – výsledek předem jasný. Nebo muslimovi rozmlouvat jeho víru v Alláha a proroka Mohameda – výsledek ještě horší. A stejné je to i s tou vírou libtardů.

        Západní společnost (nejenom v Česku) je beznadějně rozdělená a vždycky bude ta polovina, co právě není u moci, hrubě nespokojená. Pomalu to spěje k otevřenému konfliktu. Ukrajina – „náš vzor“. Tam ihned po končení války s Ruskem vypukne válka občanská.

        1. Máte pravdu. Jde o jakousi zvrhlou formu „náboženství“ 😐

          Bojím se i toho, co se bude dít tady, až sem po válce přijdou přeživší „ti správní“. Ti, před nimiž sem nejen po Majdanu 2014 utekli „ti druzí“ :-/ Podle vyprávění některých už tehdy uprchnuvších to začalo na Ukrajině „doutnat“ už kolem roku 2008.

  5. Příkopy můžou mít i pozitivní význam.
    Ukazují, kudy vede cesta.
    Odvádějí z cesty splašky.

    Když odpustím tomu, kdo o to nestojí, budu mít z toho dobrý pocit. Jinak se ale nic nezmění.

  6. Myslím, že jméno toho dárce se 100 miliony by mělo být zveřejněno a důsledně vysvětleno, jaký je původ těch peněz. To je přece nonsens a nestydatý dvojí metr, pokud se posuzuje transparentnost. On nás přece všechny ohrožuje. Minimálně by měl všem v republice také uhradit jodové tablety.

    1. Z diskuze na lide cezet:

      Ivo Lukačovič
      Před 1 hodinou

      Takhle to dopadne, když se pokusíš kritizovat „vojensko-průmyslový komplex“, což je termín, který vznikl v 50. letech a znamená prorůstání a vliv zbrojních firem na stát.

      A teď se přiznám.

      Ten anonymní dárce, co teď věnoval na podporu Ukrajiny 100 milionů Kč přes nadaci Dalibora Dedka, jsem byl já.

      Nechtěl jsem se tím nikde exhibovat, ale tahle dezinformační kauza mě přesvědčila, že teď je možná potřeba znovu zdůraznit, že naše peníze, peníze malých dárců, jsou na Ukrajině stejně potřebné jako ty z „vojensko-průmyslových komplexů“.

      Plně stojím za skupinou D a můj další příspěvek bude putovat jim.

      1. Někdo má 80 milionů doma v trezoru, někdo dá 100 milionů na Ukrajinu.
        Každý si může se svými penězi dělat co chce.

      2. když si představím, komu všemu by těch 100 milionů mohlo pomoci tady u nás, zveda se mi z toho žaludek. A nechápu, jak někdo jestě může u to to šmejda pracovat. To bych radši tu fabriku podpálil a šel za to sedět …

  7. Vidlaku, myslim, ze tva vyzva k zasypavani prikopu je predcasna. Nejenom. Je zcela chybna.
    Myslim, ze my tady jsme nic nevyhrali, protoze zakladem vseho zla je clenstvi CR v EU a v NATO. A tam jsme, diky vysledkum voleb, pevne ukotveni.
    Ty volby byly referendem o vystoupeni a drtiva vetsina volicu je proti. Dokonce tvrdim, ze jsou proti nam, nam zde.
    Volby, to nebyl souboj mezi fialovci a temi druhymi, volby byl souboj mezi priznivci EU a odpurci. A to jsme prohrali drtive. Proto pujdeme s celou EU svorne do prdele vsichni a zasypavani prikopu nema zadny smysl.

    1. Němci mají přísloví – „Alles hat seine Zeit!“
      Jeden rakouský Němec měl ještě pokračování, když vyřvával – „Es kommt der Tag!“
      I česky to zní dobře – „Všechno má svůj čas“. Významově i to pokračování onoho Rakušáka, jakkoliv musíme oddělit ten odporný cíl, ke kterému to svoje heslo směřoval. Vzít si jenom ten strohý a vedlejších významů prostý překlad a přiřadit mu očekávaný libý cíl – „Přijde den.“ – všímáte si, bez toho vykřičníku, jen prosté konstatování, vzetí na vědomí. A vlastně i doma jsme měli jednoho takového vizionáře, který tahle slova použil, a to ve správném a žádoucím významu, i s tím cílem – pamatujete? – jmenoval se Vladimír Vašek, známý spíš jako Petr Bezruč – „Přijde den, z dolů jde plamen a dým, přijde den, súčtujem spolu“.
      A ono to přijde. Jen se nesmí příliš tlačit na pilu. Zpočátku stačí, když budeme mezi těmi několika kapkami vody dopadajícími na plochu kamene, těmi kapkami, které s narušením začaly.
      Maďarsko, současné Slovensko a nyní i Česko. Nebojte se, jsou i další kapky, dosud malé a jakoby bezejmenné, ale jsou. Jak to kdysi říkal jeden „kandidát“, i když ten to myslel vůči nám spíše jako vyhrůžku – „Je nás víc, než si myslíte!“ https://www.youtube.com/watch?v=PMgbyhSuGdM
      Nejhorší je začít s dílem předčasně. Protože oni se později díla chytí jiní, ti, kteří původně váhali, dílo dokonají, vás odstraní a označí za vyvrhele.
      Nespěchejte, netlačte na pilu, nebuďte nedočkavý. Tohle by ve výsledku přineslo škodu a nepředstavitelné náklady. Zatím je třeba jenom „narušovat“. Až se to sesype generálně. Bez nákladů, naopak s přínosem.

  8. Milovat nepřátele je nesmysl.

    – Skutečné nepřátele je třeba tepat. Dostat je až do tepláků. Oni ničemu jinému nerozumí. Nabídnutou přátelskou ruku přijmou, a pak si z ní odřežou kousek na večeři.
    – Jiná věc jsou lidé, zpitomělí systematickou mainstreamovou masáží. Telátka, která se přilepí k asfaltu dálnice, aby nás zachránila před smrtí v plamenech, způsobenou námi vyprodukovaným CO2 nejsou naši nepřátelé. Jsou to čisté duše, připravené se obětovat pro dobro lidstva. Tato telátka je třeba milovat, učit je chemii, biologii a fyziku.

    Mezi těmito dvěma extrémy je celé spektrum lidí. Pořád je třeba rozlišovat, jestli je jádro shnilé, nebo ne.

      1. Bohuzel by ale asi nejvíc potřebovali češtinu. Bez ní totiž nebudou chápat, co jim v těch ostatnich oborech vykládají 😀

  9. V kapíku se všechno děje za účelem zisku. Proč tedy vznikly “neziskové” organizace? Proč se jim tak vůbec říká? Pro oblbnutí voličů, těch, kteří ještě nejsou blbí?

    1. V tomhle mám jasno. Neziskovky umožňují loutkovodičům realizovat takové hovadiny a sviňárny, za které by politiky ve volbách zaručeně nikdo nezvolil.

      1. Politici pak slouží jen k tomu, aby neziskovkám přihrávali peníze, které původmě měly sloužit k něčemu jinému …

  10. To jako ve smyslu „padouch nebo hrdina, vždyť jsme jedna rodina“? Tak to asi ne, s pár exoty (např. nadšenými voliči hradní gumy) jsem se rozešel a nemám potřebu s nimi navazovat jakýkoli nový kontakt!

  11. Skvělá zpráva z tiskové konference předsedy strany Motoristé sobě a ministra zahraničí Petra Macinky u příležitosti jeho pověření dočasným vedením Ministerstva životního prostředí dne 15. 12. 2025.

    Pan ministr oznámil občanům: Dnešním dnem v České republice skončila klimatická krize.

    https://www.youtube.com/watch?v=glQgnOnYt2I

    1. Další ukázka aktivismu ČT: značný podíl tiskovky je kromě ministra promítaný i záběr na budovu ministerstva s titulkem BRAŇME PŘÍRODU…

      1. Současnou ČT je třeba „zaříznout“ jako první. Tak, jak před volbami slibovala nová vládní koalice. Zrušit „koncesionářské“ výpalné. Protože o žádné koncese nejde – je to prachsprostá všeobecná a rovná daň ve prospěch probruselské ČT a ČRo.
        Jestli ani toto nová vláda co nejdřív neudělá, nevěřím jí ani pozdrav.

  12. Ty mě budeš kamenovat
    a já tě mám milovat?
    Mám tě bratrem pojmenovat,
    nechat oči vyklovat?

    To bych musel býti debil,
    měl bych kšiltku na krku.
    Na světě bych dávno nebyl
    nebo visel na smrku.

    Když vezmeš do ruky kámen,
    kopí do tě zabodnu.
    Požehnám se, řeknu Amen,
    na kostel se vybodnu.

  13. Problém je, že to už není příkop, to je rovnou propast. Jak tady již zaznělo, není to jen problém médií, spousta lidi se totiž CHCE povyšovat nad ostatní a moralizovat, média jim jen k tomu dávají příležitost a důvody. Nejrozšířenější civilizační chorobou západní civilizace totiž není rakovina či kardiovaskulární choroby, nýbrž PÝCHA a POKRYTECTVÍ.

    1. Chce se povyšovat, nechce naslouchat a nechce přemýšlet. Vidím to v práci, tady je libtardů, mraky. A jak posměšně o nás mluví 😥 a těm odpouštět? Ani náhodou!

      1. Tyto charakteristiky (povyšování se, nenaslouchání a nepřemýšlení) jsou typické pro osoby až do morku kostí prolezlé komplexy méněcennosti.

  14. „Je třeba těm, kteří na nás plivou, ukázat, že jim o nás lhali.“

    Ale do prcic. Vidlak zase blbne.

    Komunitni centrum, ano. Davat energii tem, kteri ti jenom delaji schvalnosti a trapeni, ne. Oni neplivou, protoze nevi, ze se jim o dezolatech lze. Oni jsou radi, ze se jim o dezolatech lze, protoze pak muzou plivat s cistym svedomim….

    1. 1) komunitní centrum ANO, ale optimálně někde v dojezdové vzdálenosti (např. Hradec Králové?), kam se dostanou i lidé bez aut, a aniž by jen doprava spolkla kvantum času a peněz. A to jižní Morava příliš není.

      2) rozumím, že do vánočního kázání nepatří oheň a síra, ale odpouštět někomu kdo vámi pohrdá a ani nechápe co že mu Vy míníte odpouštět?
      Nemělo by odpuštění předcházet přiznání si nějaké viny a nemělo by se o něj požádat?
      Mělo. A nic takového nepřijde. Ve výsledku to Bude pochopeno úplně jinak, jako slabost, hloupost…
      Takže žádné odpouštění, ale trestání a konfiskace nakradeného.
      A náprava chyb, a to je běh na generace, zvlášť když tu jsou již minimálně 2 generace u kterých jsme dopustili selhání výchovy a vzdělání.

      1. Ano, souhlasím. Ne každý má auto a ne každý řídí. Například já vzhledem ke svému zdravotnímu stavu řídit nesmím a ani bych si to nelajsla, i kdybych směla.

    2. Pochybuji, že současní lepšolidé budou sami hledat cestu ke svému napravení v komunitním centru. Očekávám, že většina z nich se otočí pružně po větru a ani sami sobě nepřiznají, že měli kdy jiný názor než je ten aktuálně znějící z médií. A opět zaujmou alespoň někteří výhodné pozice a většina nadřazený postoj nad těmi v jejich očích vždy jen obyčejnými, druhořadými,dezoláty.
      Nebude to poprvé v dějinách a jistě ani naposledy. Místo úvah o odpouštění bych se zaměřila na to jak tyhle typy ve vší dezolátské slušnosti v budoucnu co nejdále udržet od moci ,o kterou právě přicházejí.
      A Vás, Vevčo,moc zdravím a přeji od zdobení cukroví pěkný zbytek adventu – v klidu, pokoře a rozjímání.

    1. Odpouštět je sice křesťansky správné, ovšem odpuštění musí předcházet jedna věc – pokání hříšníků.
      A to jsem zatím z té druhé strany vůbec nezaznamenal. Právě že naopak.

        1. Ovšem i účinnou lítost jetřebí podepřít něčím důkladným. Jedině tak ji dobře zafixujete a učiníte trvalou.

    2. Ano, odpusteni je bezva vec.

      Po 2.sv. valce toho soveti odpustili more a dnes jejich vnuci umiraji znovu.

      poucenim do buddoucna by tedy melo byt: neodpoustet a veci vyresit zcela+

  15. Zlomyslný Starý kocour čte: …přiběhlo za mnou několik mladých slečen s tím, že se chtějí vyfotit. Ony volí sice Piráty, ale jejich tatínek mě sleduje…
    Kdo vlastně je ten jejich tatínek?!
    🙉😹👍

    1. Ano, to je další možná interpretace.

      Právě mě napadlo, jestli tímto novým úkolem Vidlák nenasadil laťku ještě vyšší než minule.
      Jak je dnes módní říkat – já to nedám. Tohle je nad mé síly.
      Jsou lidi, kteří to u mě mají rozlité. Nehledám je; ale jestli se otevře okno příležitosti, šlápnu jim na krk. – Možná jsem už příliš starý, kdo ví.

  16. Existuje staré české přísloví, k jehož realizaci Vidlák implicitně vyzývá – „Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem.“
    Nabádá mě AI, že tahle citace se v bibli nenachází, ale je to ve skutečnosti výrok inspirovaný Ježíšovými učeními Nového zákona o odpuštění a lásce k nepřátelům.
    Nevím, nevím.
    Nejsem věřící, a proto k nepřátelům žádnou lásku necítím, tak jako oni ji necítí ke mně. Cítím k nim nepřátelství a jsem ochoten jim do jisté míry odpustit, a to jen tehdy, pokud nespáchali neodčinitelný následek a sami našli cestu k nápravě.

    Protože daleko více ctím jiné české přísloví – „KAŽDÝ SVÉHO ŠTĚSTÍ STRŮJCEM“.

        1. Háže po mě žulu, křemen,
          já mu nesu chléb a sůl.
          Bere na mě klacek, řemen.
          Jestlipak já nejsem vůl?

          Nastavuji druhou líci,
          prý z něj bude kamarád.
          Jestli já nežeru píci?
          Za ty rány mám být rád.

          V hlavě mi to jasně šrotí:
          tohle není vůle má!
          Marně mě ten Pánbuch krotí.
          Nabodnu ho vidlema.

      1. No jejda.
        Nejen Starý zákon, ale už Chamurapiho zákoník – „Oko za oko, zub za zub“.
        A přestože to nemohu najít, mám za to, že právě Starý zákon přinášel zásadu podobnou tomuto znění – „Zabil-li ti soused syna, zabij mu syna“.
        Nerad bych se mýlil.

        Byloť „veselo“ podle těch zákonů.
        Ale pro lidi to byla zcela přiměřená pravidla.

        1. Ono to před těmi třemi nebo pěti?) tisíci lety mělo poněkud jiný význam: Zabije-li ti někdo někoho tobě drahého, nemáš právo na odplatu v násobn míře: vybít jeho rodinu a při odchodu vypálit jeho vesnici.

          1. no, zase ale tam musí bejt nějaká punitive damage. takže ne. za oko oči obě a za zub celou hubu. protože já jsem se svejma očima – obouma! – naprosto spokojenej a žádnou podělanou „spravedlivou výměnu“ jsem podstupovat nechtěl.

        2. No, on význam toho Chammurapiho „paragrafu“ byl – nejvýš jedno oko za oko, nejvýš jeden zub za zub.
          Aby to nebylo jako v Gaze ..

          1. Canoso
            V Gaze se přece nic neděje. Izrael provádí jen protiteroristickou operaci proti Hamásu. Přitom chrání arabské civilisty před terorem Hamásu, jak jen může.
            Asi jste se spletl, genocidu přece provádí Putin na Ukrajině. Za 3 a půl roku zabil 14,5 tisíce civilistů (z toho polovinu ukrajinská PVO, a čtvrtina jsou oběti na ruské straně). No není to jasná genocida oproti zanedbatelnému množství minimálně 100 000 mrtvých arabských civilistů za 2 roky protiteroristické operace Izraelských „obranných“ sil proti Hamásu?

    1. Za mých studentských let jsme tuto biblickou moudrost použivali trochu pozměněnou: „Kdo po tobě kamenem, ry po něm chlebem z menzy“. Což mělo spíš význam „oko za oko, zub za zub“ …

    2. Stařec a “co jsme si, to jsme si“ aneb sním, nebo bdím?

      Ale no tak, Lexi:
      „KAŽDÝ SVÉHO ŠTĚSTÍ STRŮJCEM“

      je doba očekávání, doba, kdy mnozí jsou na měkko a křesťani to holt tak mají.

      I když já křtěnej neznaboh bych taky zrovna s tím Vidlákovo:

      …“Ne proto, abychom měnili naše názory, ale prostě proto, aby pravda a láska viděla, že jsme jiní, než se o nás v médiích říká“

      přece jenom krapánek brzdil, neb signalizační světýlko starcovy zbytkový paměti poblikává poukazováním na dobu “holých rukou“, kdy taky ti podobní Vidlákovi mě přesvědčovali, abych nastavil druhou tvář, že:

      “Nejsme jako oni“

      Příteli, to je dneska ale stejně prdsranda, co říkáte? Neuběhlo ani 24 hodin, dvakrát jsem si to Vidlákovo poselství pro jistotu musel přečíst, dvakrát jsem se štípl do tváře, abych zjistil, že ten Der Spiegel měl pravdu! Ono se mi to totiž fakt vůbec nezdálo, natož aby to bylo mešuge! Ono to nakonec přece jenom ještě skončí na tom brněnským náměstí tím vzájemným objímáním, líbáním a mottem sjezdu „milých krajanů“:

      “Co jsme si, to jsme si“ !!!

      P. S.
      teď jde jen o to, imáma dostat ze hry, doporučuju ho zavřít jak Sládka blahý paměti, když tlačili Havla na Hrad a bude to richtig

      1. Vidláka chápu, jemu a jeho rodině prostě chybí kostel a tahle jeho výzva/poselství je jednou z cest, jak se tam zase vlámat zpátky, což mu samozřejmě moc přeju, ale tipl bych si, že tady většinu to asi neosloví, ne že bychom byli svině , ale proto, že ani svině nezapomínaj! (žejo Foltýne?)

      2. Příteli,
        jen mlčím a šoupu nohama.

        Apropos „pravda“ – co je to pravda? Kolik je „pravd“ při výkladu jedné a téže skutečnosti?
        I toho, co se tou „pravdou“ a „láskou“ zaštiťoval, až ho pohltila lež a nenávist, i takového jsme tu už měli.
        Zůstanu raději u svého prostého lidství. Bez vzletných slov.

        🙂

      3. S tím Sládkem to byla jenom domluvená hra, aby byl Venca povolnější a byla na něj v případě potřeby páka. Venoušek totiž krátce po hadráku sliboval, že Československo musí vystoupit z Varšavského paktu a už NIKDY do žádného vojenského bloku nevstupovat. A jelikož zkraje roku 1998 bylo již rozhodnuto o vtažení ČR do NATO, bylo třeba si ještě pojistit (staro)nového prezidenta. Agent-poslanec Sládek ochotně posloužil a nechal se zavřít, aby ten jeho hlas (po pečlivém předkalkulování) v prezidenské volbě jakože chyběl. Nad znovuzvoleným Havlem pak visel Damoklův meč potenciální žaloby o neplatnosti voleb. Tu žalobu však mohl účinně podat jedině poškozený – tedy Sládek. Sládek to sice nahlas proklamoval, ve skutečnosti to však nikdy neudělal, jelikož povolný Havel dal své prezidentské ANO vstupu ČR do NATO.
        A za 14 dní již létaly NATOvské bombardéry nad Českou republikou na odbojné Srbsko…

        1. Rozpuštění NATO a Varšavské smlouvy navrhoval Havel už v roce 1985.
          V roce 1991 byla Varšavská smlouva zrušena. Do NATO jsme vstoupili v roce 1999.

          1. Jistě, začátkem března (přesné datum si nepamatuji) 1999, a za 14 dní už ty bombardéry…
            A zbabělý Zeman (tč. předseda PS-PČR), který se až zpětně za svůj pštrosí postoj omluvil. Jediný čelný politik, který se od počátku stavěl k bombardování Srbska odmítavě, byl starý Klaus.

          2. Já jsem v roce 1985 o Havlovi sice věděl, ale už nic o tom, co dělá.
            Stejně tak moji okolní spoluobčané. Proto jsme byli tak překvapení, když se zjevil na scéně a začal mudrovat na demonstracích.
            Naprostá většina mých spoluobčanů měla za to, že presidentem by měl být A. Dubček.

    3. Nektery prislovi so hloupy, protoze kamenu je vzdycky, vic nez chlebu a vzdycky bylo..
      Takze uchlebovani nehrozilo , zatimco ukamenovani stale pouzivaji jinde.
      V pripade, kdyby nekdo prezil ukamenovani a prece trval na uchlebovani , tak je treba aby chleba byl nejmin pul roku starej a strcenej do naky rakety a potom vystrelenej na cil.

      Ja nevodpoustim , pac nejsem zadna cirkev a este nakej cas nehodlam bejt.

    1. Kdyby jenom to. On to všechno sepsal a věnoval Babišovi s představou, že se těmi jeho fantasmagoriemi bude řídit 😀😀

      1. Nevím, nevím. Školky se předělávají na Domovy se zvl. režimem a s podobnými názvy. Dávno jsem neměl v ruce návrh MŠ, zato DD je hafo. Místo topení jeslí jsem přidával hořák do kremačky.

        1. Netvrdím nic jiného. Přežívají – a pak jednoho dne dožijí. Zesnou.
          Národ, který se dost nemnoží prostě zanikne. Je zapotřebí mít nejméně 2,1 dítěte na jednu ženu.
          (Jsou totiž i ztráty, bohužel.)
          A Cikáni, ti mají 4-6 dětí. Ti přežijí. A Ukrajinci taky. Které znám, mají většinou tři potomky. I když tady nemají moc dobrý živo. Lidi je většinou nemají rádi. Měli by té nenávisti ubrat a snažit se místoo toho taky o nějaké ty potomky. Když se snažit nebudou….
          Viz výše.
          Ládik!!! bude projektovat další hořáky do kremačních pecí…

          1. Máte v tom ale chybu. Nevím, jak Ukrajinci, ti ti jsou jen pár let a jak tvrdil náš milovaný minulý premiér Петро Фіала, údajně nám přináší víc než dostávají, ale Cikáni (správně Romale) tu jsou od středověku a makat se dodnes nenaučili. Krátká výchovná lekce za komunistů bohužel nestačila.
            Pokud zanikne národ, zaniknou i Cikáni, neboť nebude koho paraziticky vysávat.

          2. když oni jsou na ty děti potřeba dva a ještě k tomu notářsky ověřený souhlas, aby to nebylo znásilnění. Pak už by stačilo jen nahradit pár šarží antikoncepčnich pilulek placebem, a bylo by dětí …

  17. Jeden dárce. Kdo si moh ten jeden dárce bejt jinej, než to koště z Jablotronu.

    Ale ty demonstrace na Václaváku měly ještě jeden vedlejší efekt. A to ten, že přinutily režim, aby na Václaváku nechal položit koleje pro tramvaje. Z dopravního hlediska to nemá smysl, od odby co je tam metro. To nemůže mít jiný důvod než právě to, aby tam nemuseli v budoucnu povolovat nějaká shromáždění a měli pro to argument.

              1. Lexi, netušíte kolik útvarů má Koudelkova BIS a Policie ČR? Ten počet stažení ve Vámi citovaný hlášce by tomu mohl odpovídat, co říkáte?
                Á propos, mám si už začít balit zubní kartáček a pyžamo? Naslouchadlo a brejle si s pro jistotu sebou nehodlám brát, neb vycházím z předpokladu, co neslyším a nevidím, to starci těžko přišijou = ať to maj kluci se starcem těžký!
                O mentální stránku věci se neobávám, rozhodne (doufám) příčetnej trestňák, kterej si Starce přečte a text ho přesvědčí sám, že to má shodit se stolu … tedy za předpokladu, že u nás je ještě vůbec nějakej příčetnej prokurátor, jinak mám smůlu, žejo?

                1. No, příteli, jestli si máte něco balit, a tak, jakpak to mám vědět, když jsem „to“ neviděl a teda ani nečet?
                  „Bo“ – „Soubor byl vyžádán příliš mnohokrát.“ …
                  A ti, co ho vyžádali dřív než já a četli, tak jak mám vědět, co si tedy jako myslí a jak se míní zachovat?
                  Kolik má Policie ČR útvarů, to vím – teda nevím, ale vím, kde to najdu – tady https://policie.gov.cz/utvary-policie-cr.aspx
                  Jak je to s Koudelkojc pašalíkem, vím prd jako Vy, protože „geheime polizei“ – a když tajná, tak tajná.
                  A i kdybych nedejbože věděl, stejně neřeknu, protože vlastně ani neznám Vaše skutečné jméno /nebo jsem ho už možná raději zapomněl/, takže ani nevím, jestli třeba ne Brettschneider, a protože jsem Vás ani nikdy neviděl, tak ani nevím, jak vypadají Vaše košilové manžety.

                  No, a nakonec ten prokurátor či soudce…
                  Z nich strach mít nemusíte.
                  Poslouchal jsem dneska odpoledne tiskovou besedu Babiše etc., a ti mj. říkali, že se zase dohodli na zmrazení platů soudců, státních zástupců a politiků, a že to hnedle projednají jako zákon.
                  Co z toho plyne?
                  Že ti soudci a státní zástupci zase mají na rok postaráno o základní problém, co bude s to je zcela pohltit, „bo“ žaloby na soudy až po ten úplně nej, ten, co ví nejlíp, jak to ústavodárci mysleli /jestli vůbec mysleli/.

                  No, a tak.
                  Tak teď, když se blíží Štědrý den, tak aby trochu nasněžilo, trochu přimrzlo, aby byly Vánoce bílé.
                  A aby byly šťastné a veselé, o to se – jako vždycky – budeme muset postarat sami.

                  Příjemný zbytek adventu!
                  Lex

                2. „A ti, co ho vyžádali dřív než já a četli, tak jak mám vědět, co si tedy jako myslí „
                  … no co, bylo to o blbíšovi, Posseltovi, milých krajanech, kolaborantech , na chodníku zevlujících Brňanech, fakt hodně krvelačným Konvičkovi a jeho velbloudu = už jen tahle kombinace mě opravňuje se Vás, co by starýho praktika, zeptat na ten kartáček na zuby! Ale budiž, taky jsem nedával posudky, aniž bych baráky viděl, proto to výjimečně dám „tam“ ještě jednou, on ten Danův Old Shooterhand taky není korektnost sama, dokonce bych si tipl, že to má stejně mešuge a na háku jako já … tam je naděje, že se to ztratí !
                  P. S.
                  (doufám, že jsem si to uložil, než jsem to zavěsil na Filebinu, ale to snad poznáte „tam“)

                  1. Tak jestli je to „tam“ to, co naznačujete, tak to jsem už četl předtím – a taky jsem na to reagoval.
                    „Bratři nejvěrnější“, na věčné časy a jak jinak – Sudetendeutsche in Brünn u čarodějnice Vaňkové, pupkáč v kožených kalhotách s padacím mostem a internacionalista Konvička s velbloudem….

                    Příteli,
                    zkusil jsem do vyhledávače zadat slova „válka brno němci“. Vyjela mi jako vždy spousta linků. Tenhle jsem otevřel, protože napovídal, že by mohl hovořit pravdivě – https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brezen-nemci-jasali-cesi-se-schovavali20090315.html
                    A skutečně je to asi vcelku odpovídající popis tehdejší reality v Brně. Taky je to z místního plátku v roce 2009.
                    Ostatní odkazy na tapetě na mě řvou primárně jen VYHNÁNÍM NĚMCŮ Z BRNA.
                    A jako memento tohle https://www.novinky.cz/clanek/historie-druha-svetova-valka-masakr-civilniho-obyvatelstva-behem-osvobozovani-brna-prisly-o-zivot-stovky-lidi-40515879
                    Jak sovětské letectvo 8. dubna 1945 zabilo tříštivými bombami stovky Brňanů . Ten článek je, jak jinak, z roku 2025.
                    Já vůbec netvrdím, že se to nestalo, ale také vím, jak vypadala v poslední dny války Ostrava po opakovaných náletech Luftwafe a kolik přitom zahynulo Ostravanů, vím o bombardování v posledních měsících a týdnech války ze strany US Air Force nebo jak se to tehdy jmenovalo, Prahy, Plzně a dalších měst, a o jejich obětech. To se ale dneska „nesluší“ připomínat. Protože pohrobci toho Wehrmachtu a Luftwafe jsou dnes naši „přátelé nejvěrnější“ – to nyní za Trumpa už Yankees jistě ne, a ti tehdy za prezidentování Roosevelt–Truman koncem války se přece spletli v navigaci….

                    Co myslíte, jsme skutečně národem lokajů?
                    Já bych společně s tím bačou /asi ten vtip znáte/ řekl – „Zvonku to tak vyzerá.“
                    https://www.youtube.com/watch?v=G3r6NgkAVU0

                    L.

                  2. Ne, Lexi, nejsme lokajové, ani náhodou!!!
                    Vysvětlení je prosté jako tehdy, stejně jako teď – viz Váš odkaz:

                    „Dvojjazyčné Brno mělo tehdy logicky dvě tváře. Jednu jásající v ulicích a nadšeně vítající německé okupanty. A druhou, která se schovávala, anebo se míhala v ulicích co nejrychleji, aby se nemusela na tu hrůzu dívat.“

                    Jak tehdy, tak i dnes máme jako národ ony „dvě tváře“ :
                    vlastenkou a kolaborantskou,
                    jako tehdy, tak i teď mnozí z nás stojí na opačný straně oproti třeba zrovna těm šestatřiceti kolaborantům.

                    Správné otázka by měly znít takto:

                    1)
                    Kolik nás vlastně oproti těm kolaborantům je?

                    když nás je víc než těch „šestatřicet „kolaborantů, pak na to navazující otázka by měla znít:

                    2)
                    Dovolíme jim to ?

    1. Jednou mela vlada Francie uz dost tech revoluci , tak zbourala velkou cast Parize a vybudovala
      tam ty siroky bulvary , proti demonstrantum..
      Nez na revolucionari nich postavi jednu barikadu, tak je uz davno po revoluci..

  18. Z malého velkým.
    Připomíná mi to když jsem před listopadovými mrazy sázel s dcerou jablůňku. Zeptala se mně jestli budou příští rok jablíčka. Vysvětlil jsem jí že jablíčka budou až za několik let, neboť stromek musí nejprve zakořenit a vyrůst. Pochopila to.
    Ono to „zasaď strom“ má něco do sebe. Děti vidí že postupně roste a že když se o něj člověk dobře stará je odměněn úrodou. Kdy to, co děláme dnes je základem naší budoucnosti. A to v dobrém i špatném smyslu slova, neboť závisí na tom kterým směrem se pohybujeme.

Napsat komentář: ladary Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *