„Postarali jsme se o to, že dlouho před začátkem ruské agrese, počínaje zářím a pak znovu v prosinci, jsme na Ukrajinu pašovali spoustu zbraní, abychom se ujistili, že mají to, co potřebují k obraně – věci jako Stingery, Javeliny, které měly zásadní význam pro to, aby Rusko neovládlo Kyjev.“
Toto nám prozradil Anthony Blinken ve svém rozhovoru pro New York Times a potvrdil tím přesně to, co jsme kritizovali těsně před začátkem celé války na Ukrajině, když tam dodávaly zbraně nejen USA, ale i Česká republika. Tak nějak jsme byli znepokojeni tím, že když se do lesa volá, tak se také z lesa ozývá a není dobré štouchat medvědovi do brlohu a ostřelovat Doněck, protože medvědovi může dojít trpělivost.
Proč Rusko zaútočilo na Ukrajinu? Protože dostávala spoustu zbraní. Proč Ukrajina dostávala spoustu zbraní? Protože na ni mohlo zaútočit Rusko. Proč se Rusko obávalo o svoji bezpečnost a zvažovalo útok na Ukrajinu? Protože Minské dohody byly určeny jen k tomu, aby Ukrajina získala čas a mohla se vyzbrojit…. Merkelová to říkala. Proč se Ukrajina chtěla vyzbrojit? Protože přišla o část území? Proč jí Rusko sebralo část území? Protože na Ukrajině došlo k převratu. Proč došlo k převratu? Aby Ukrajina definitivně přešla na stranu Západu i proti vůli části obyvatelstva. Proč se Ukrajina obávala Ruska? Protože Rusko nesedělo nečinně a po převratu si pojistilo svou vojenskou základnu na Krymu. Proč byl Sevastopol pro Rusko tak životně důležitý? Protože jeho ztráta by znamenala kontrolu NATO nad Černým mořem. A takhle můžeme jít zpátky až do roku 2008, kdy Ukrajina dostala pozvánku do NATO, ačkoliv země západní Evropy byly proti a můžeme jít ještě víc zpátky až do devadesátých let, kdy Rusko dostalo ústní slib, že když rozpustilo Varšavskou smlouvu, tak se NATO nebude rozšiřovat na východ. Tam někde začala dnešní válka.
Tomuhle se říká Thukydidova past. Děláte kroky, protože ten druhý dělá kroky. Vyzbrojujete, protože ten druhý vyzbrojuje. A děláte to tak dlouho, až k válce nakonec dojde, protože každá reakce na toho druhého snižuje důvěru a ta klesá a klesá a klesá, až se to jednoho dne prostě podaří. Co by se stalo na Ukrajině, kdyby v roce 2022 Rusko neprovedlo invazi, ale jako reakci na vyzbrojování Ukrajiny by poslalo ještě více vojáků a výzbroje k hranicím? Západ by poslal ještě víc granátů a děl Ukrajině a pak pořád dokolečka a k válce by došlo o něco později. Proč? Protože armády už byly nachystány a připraveny. To je vždycky důvod, je použít.
Proč obě strany stály neústupně? Protože obě přece na svůj postoj MĚLY PRÁVO a měly tisíce důvodů si vzájemně nevěřit ani dobrý den. A tak svoje přípravy prokládaly slovy o legalitě a legitimitě tak dlouho, až zemřely statisíce mužů a jsme na hraně atomové války. Obě strany měly tolik práva na své jednání, že spolu přece nemohly vyjednávat, protože o právu se nevyjednává, že?
Takhle nějak dneska vznikají dlouholeté rozvodové tahanice o děti i majetek, protože obě strany na to mají PRÁVO. A všimněte si, tyto tahanice končí stejně jako válka na Ukrajině. Zkázou všeho. Dětí, charakterů, pozemských statků… Ústupek je nemožný až vlastizrádný, vstřícnost je pokládána za servilitu, uměřenost se stává zbabělostí… a tak se to tedy rozhodne na bitevním poli, proléváním krve a ničením blahobytu v ohni války.
Z Thukydidovy pasti je jen jedna cesta ven – cesta pokory a odpuštění. Žádné právo. Žádná světská spravedlnost. Jen ochota ustoupit jako první. Ale málokdy se to povede.
Pamatujete si z dějepisu, kdo vyhrál Peloponéskou válku mezi Athénami a Spartou? Vyhrála Makedonie. Nedlouho po vzájemném vyčerpání bojujících stran se objevila mocnost, která ještě na začátku této války byla oběma rivalům spíš pro smích… A nejhůř v této válce dopadli spojenci obou mocností. Ti nesli náklady, ti byli rabováni, ti to schytali jako první. Když čtete Thukidida, tak stačí jen vyměnit jména a máte dokonalý popis dnešní situace.
Válka nakonec skončila tak, že přišel nový hegemon, všechny porazil, nadiktoval jim všem svůj mír, jmenoval se jeho garantem… a jal se budovat nové impérium.
Vždycky když vidím Sitting Pinga, tak mám pocit, že je jako makedonský král Filip. V klidu si sílí v závětří, se všemi má rozumné vztahy, s nikým nehrotí situaci, ustupuje tak, aby jinde postoupil, nemluví o žádném právu, jen o moci… a čeká, až se tady všichni navzájem pořádně oslabíme. V klidu sleduje, jak si ničíme všechno, co nás činilo velkými. Ostatně, všechno, co u nás bylo hodno obdivu, to už má. Dávno si to koupil, nebo jsme mu to sami dali. Dávno už pomáhá oběma válečným stranám, dávno skrze své dodávky celý konflikt moderuje a mne si ruce, co všechno jsme ochotni obětovat a odepsat ve jménu práva na vítězství.
Nebude-li v brzké době skutečný a důvěryhodný mír v Evropě, zvítězí Asie… Nebude-li propojení Evropy a Ruska, bude propojení Asie a Ruska. Nepřinese-li Trump brzký mír, přinese ho za čas Čína. Ale my už budeme hrát podstatně menší roli. Cesta k míru existuje. Ale jen přes pokoru a ochotu k ústupkům. Nestane-li se tak, bude nám za čas mír vnucen a bude podstatně horší než ten, který bychom mohli mít dnes. Ostatně, Ukrajina to vidí každý den. Nejlepší mír mohla uzavřít v roce 2022. Od té doby je to horší a horší.
Ani ta nová „překvapivá“ ukrajinská ofenzíva na tom nic nezmění. Obzvlášť, když byla tak překvapivá, že o prvních signálech psal Dominik Ticháček už v listopadu. Budoucnost není v právu, ale v ochotě k ústupkům, zdravém rozumu a politickém realismu. Rozhodně není v hodnotové politice. Nebudou-li ústupky, bude prohra. A protože máme zaděláno na celou řadu dalších proher, je nejvyšší čas změnit všechno. Jednání o míru na Ukrajině bude takovým ukazatelem, jak moc jsme se tady v Evropě (i v USA) zbláznili.
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Od našich východních sousedů:
Lídr strany Zdravý rozum, majitel průzkumní agentury Polis, publicista a politický analytik Ján Baránek ve svém videu, zveřejněném 6. ledna 2025, komentoval aktuální spoločensko-(geo)politické události:
https://www.infovojna.bz/article/video-jan-baranek-6-januar-2025
PS: Je tam i drobná zmínka o Česku v souvislosti s ukrajinskou mafií.
Nebo spíš raději průzkumové agentury…
Díky.
S ukrajinskou mafií už mám nějaké zkušenosti.
Jako „vojáci“ tam fungovali veteráni z Afghánistánu a byli v „ochrance“ každého, jen trochu lepšího tanečního klubu/diskotéky.
Majitelé, tzv. „podnikatelé nové doby“, si takto pojišťovali své investice, pro případ útoku některého kunkurenčního gangu, který by si usmyslel, začít chodit pro pravidelné výpalné.
Ostatně raketýring byl hlavním důvodem, proč tady ta svoloč byla už tenkrát.
Podnikatelé nové doby nabídli těmto „ochranářům“ částky, které sice nebyly vysoké (ale pro ukroše ano), ale zato přicházely pravidelně a měli je jisté.
Spoléhalo se především na to, že gangy se mezi sebou dohodnou a rozdělí si sféry vlivu.
Někdy to ale nedopadlo. Ty gangy s tupějšími členy, ty se dohodnout nechtěly.
Střílelo se ze všeho možného – z Uzi, ze vz.61 „Škorpiónů“ a jim podobných zbraní sovětské konstrukce, které schováte pod bundu. Nevzpomenu si už na název – byla to fakticky sovětská verze Uzi/vz.61 a všechny na pistolové střelivo 7,65ACP i 9L, jehož kulky jsme po desítkách pak nacházeli v technických zařízeních těch klubů.
Byli jsme s kolegy od PA audiotechniky v několika takových klubech, napravovat škody po střelbě. Opravovali jsme jim velmi drahé, značkové a prostřílené reprosoustavy, dokonce z nějakého důvodu stříleli i do DJ-pultu s drahými, profesionálními PA zesilovači a dalším zařízením, stříleli do vybavení baru, dokonce rozstříleli skoro na padrť i „přizvučení“ nad bary a tanečními moly pro tanečnice a striptérky – ve snaze způsobit tam maximální škody.
Ty se po takovém útoku často vyšplhaly až na vyšší stovky tisíc, v jednom případě, kde byl klub na úrovni vybaven od profesionální PA divize Pioneeru, od firmy TAD, byla škoda přes milión korun.
Některé komponenty už opravit nešly, protože od kulek vytrhané, asi 8-10cm díry v reprosoustavách i reproduktorech, ty prostě neopravíte..
Ti veteráni se s tím opravdu nemazali. Věděli moc dobře, že PČR ještě tápe, nebyla zkonsolidovaná a v podstatě neakceschopná.
Tohle kdyby se mělo vrátit…panebože, jenom to ne…pár těch týpků, veteránů jsem potkal. Už je nikdy potkat nechci, oni mají surový i pohled, nejsou to žádní méďové.
Nebyl jsem chválabohu u žádného z těchto dohadování o sféře vlivu a následných palbách. Stačilo vidět jejich následky.
Z jednoho z těch klubů si gang, který byl „přestřílen“, vynesl – odnesl a odvezl neznámo kam, čtyři kousky načisto mrtvých gangsterů. Psala se „svobodná léta“ 1993-1995.
Ukrajinské mafie proboha už ne. Jenom to ne…
Nebojte. Dočkáte se. Na východ nebudou moci. Takže jen do Polska, Německa a k nám. Předpokládám, že Slováci a Maďaři budou vůči těmhle mafiánům a náckům podstatně ostražitější.
Sice nerad používám odkazy na Hovínka.cz, ale je třeba také pochopit, jak uvažuje KoZa a zamyslet se nad tím, jakou má Zelenský vlastně moc vést další válku, protože bez peněz a zbraní od USA a KoZy on vlastně nic nemá. Je to opravdu dost vážné.
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-zelenskyj-v-ostrem-interview-zapad-udelal-chujovinu-signatari-z-budapesti-zaslouzi-kriminal-40503216#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest273_no_search_tabs_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
K tomu bych doplnil další jeho schopnosti velde hry na piáno. https://youtu.be/zyz2j-9M9UA?t=1267 On je všestranný talent, otázka je, zda umí i něco užitečného.
Tymákovan:
Dnes je jisté, že s válkou proti Rusku se počítalo již před Budapešťským memorandem – ukrajinsko-americko-rusko-britská mezinárodní smlouva z roku 1994, kterou se Ukrajina vzdala jaderného arzenálu.
Jistě si všichni už tehdy uměli představit, že jaderné zbraně v rukách Ukrajinců by zanamenaly konec Světa, tak jak ho známe. Konveční zbraně ano, ty jsou dobré na to, aby se Slované vybíjeli, ale jaderné zbraně by ohrozili i ty , co tuhle špinavou válku připravili.
Zelenský je pouze loutka, ale to platí i o dalších politicích na obou stranách barikády.
Přesně tak, Milane.
Doplním dnešní čerstvé zprávy z Kurské oblasti, dle AE-NEWS:
Ruská armáda rozdrtila pokus o protiofenzívu AFU v Kurské oblasti a na Donbasu stojí ruští vojáci 7 km od hranic Dněpropetrovské oblasti! Bývalý velitel 53. Brigády AFU bije na poplach, že je potřeba začít opevňovat města Dnipro, Cherson a Záporoží! A německý novinář předpovídá, že porážka Ukrajiny bude porážkou Západu a hegemonie systému Pax Americana!
AE-NEWS – na místě je u tohoto zdroje opatrnost.
Opatrnost je třeba vždy. Ale předpojatost je rovněž ke škodě.
Takže z jiného soudku o tomtéž:
https://www.michalapetr.com/map-2185-druha-bitva-o-kursk-zacala-masakrem-ukrajinskych-elitnich-udernych-brigad-proc-zelenskyj-vcera-zautocil-dusledek-sobotni-bujare-oslavy-narozenin-generala-budanova/
Gargamel má své analýzy většinou bytelně vyzdrojované.
Ach ten češtin. Takže někdo zmasakroval ukrajinské elitní úderné brigády, nebo naopak ty brigády masakrovaly někoho jiného?
To první. I když v plánu bylo to druhé.
Gargamel s českou gramatikou někdy trochu bojuje, uznávám.
Holt nikdo není dokonalý.
Diakritika….
To samé, co u AE-NEWS. Už párkrát jsem shledal jeho hodnocení sině aktivistické. Opak byl pravdou.
Lepší je Ernesta Harryp u Vlka na Kose.
Už minimálně rok slyším jak se Ukr armáda hroutí. A pak si přečtu jak ukr. pŕisunuje čerstvé prapory do Kurské oblasti. Nebo k Časovu Jaru a Torecku, kde se fronta prakticky nemění. Postupuje
akorát armáda Střed generála Kuzovleva. Tímto tempem v Dněpropetrovsku tak za 20 let. Osvobození kurské oblasti tak do konce roku.
Jasně, gogo. Protože UA má nekonečný přísun úplně všeho a fronta bude postupovat těch vašich dvacet let neměnným tempem. Dodnes jste nám neprozradil onu zázračnou taktiku a strategii, jak dobýt území nepřítele tak, aby vám v týlu nezůstal a nemohl škodit, přičemž zároveň minimalizujete ztráty jak vlastní, tak hlavně civilního obyvatelstva. Jak dopadá válka podle dávno překonaných doktrín, které doporučujete vy, lze sledovat všude, kde západ válčí například proti sandálistům.
„To samé, co u AE-NEWS. Už párkrát jsem shledal jeho hodnocení sině aktivistické. Opak byl pravdou. “
Mlýnek mele.
To Budapešťské memorandum je stejně zajímavé zvířátko – třeba v roce 2013 si Bělorusko (které se také vzdalo sovětských jaderných zbraní dislokovaných na svém území – mj. proto, že byly nepoužitelné, kódy k nim byly vždy pouze v Moskvě, stejně jako u těch na území Ukrajiny či Kazachstánu) stěžovalo američanům, že jejich vměšování se do vnitřních záležitostí /sankce/ je porušením memoranda.
A co na to Bílý dům? „Memorandum není právně závazné“:
https://web.archive.org/web/20140419030507/http://minsk.usembassy.gov/budapest_memorandum.html
(však proto to taky není smlouva, ale jen memorandum – USofA by nikdy nepodepsaly něco, co by jim bránilo ve vměšování se do vnitřních záležitostí jiných států, že)
Stejný jako když ministr zdravotnictví Heger podepsal memorandum s doktorama. Nebyl první ani poslední, kdo s náma vyjebal, a ke všemu se tím tak nějak chlubil.
Alespoň dnes víte, že i člověk studovaný a moudrý může být také dokonalý blbec.
No, lékaři mívají taky vysoce vyvinuté sociální cítění a na to je lze utáhnout jako na vařený nudli. Desetiletí to fungovalo. Mám radost, že u mladejch už se projevujou jiný tendence. Chtějí dostat adekvátně zaplaceno za namáhavou a vysoce kvalifikovanou práci, žít taky jinde než na oddělení v nemocnici a rozhodně nechtěj umřít tamtéž vyčerpáním poté, co všechny své síly věnovali na oltář zdraví lidu. Už ne. Chtějí mít rodiny, koníčky, dovolenou.
Re: JŠ
Spíše bych něco takového tipoval na dokonalého zkurvysyna.
Ale uznávám, že takových je všude plno.
Hlavně v politice
Re: kata…
Já chci mít taky rodinu, koníčky a dovolenou.
A všichni na mne serou.
A čím dál víc.
Čím to je? Tím, že nemám „jedině správný“ diplom?
Jinak mladí soudruzi odpočívají, marodí a vybírají jakási volna, zatímco staří idioti straší v práci furt pryč.
Teď si mne vzal do prádla spolužák – rehabilitační doktor. Bavili jsme se pochopitelně o práci. Stěžoval jsem si na zaměstnavatele – od toho předposledního jsem utekl mimo jiné proto, že jsem za 9 měsíců odpracoval cca 2600 hodin, a to jsem si ještě stihl vybrat nějakou dovču.
Říkal mi, že je na tom úplně stejně, protože namísto pěti doktorů jsou na oddělení jen on a paní primářka.
Btw. ten primariát jí pochopitelně pustil, protože peníze a ona chtěla utéct.
To jsou storky…
Vykořisťování člověka člověkem, o tom je kapitalismus.
Re: Gaia
Jakože mladí vydírají = vykořisťují staré dědky a báby, protože se jim nechce dělat nic navíc, a to ani za prachy?
S tím bych dokonce i souhlasil…
Přesně tak!
To jste řekl vy, ne já
Kryndy! Chcete, Alefe, říct, že v socialismu je vlk vlku člověkem?? Já se budu bát, vždyť tady se přece říká, že socialismus je náhodou docela hezkej…
Je to blbec, piccolo…
Opravníku, kdo je blbec? Ten socialismus?
Ten na koho jste reagoval
Já myslel, že ten socialismus. Jen jsem nevěděl, proč mu nadáváte. Tím pádem jsem třeba taky blbec. Takže to máme mě, taky toho, na koho js…, poslyšte, já jsem ale přece reagoval na Alefa. Proč teda rovnou nenapíšete Alef je blbec? Třeba sám/sama nejste blbec, tak to pište rovnou.
Ano, je dobře, že jste to připomněl. Budapešťské memorandum je stejně závazné, jako slovně daná záruka, kterou dal KoZa Gorbačovi, že se nebude NATO rozšiřovat na východ. Není problém dohledat video, na kterém velvyslanec Jack Matlock potvrzuje, že takový příslib byl dán a přítomný dr. Kissinger to nerozporuje.
https://www.youtube.com/watch?v=ZHm_7T7QNl8&list=LL&index=20
Jak je to s tou závazností:
Nevím, jak mezi politiky, ale mezi podnikateli – alespoň mezi některými – platí dané slovo.
Mám obchodní partnery, s nimiž domluvíme zakázku během krátkého rozhovoru přes telefon, obě strany dodrží dohodnuté podnínky do puntíku. – Nejsou to samozřejmě úplně všichni, ale z mých partnerů je to většina.
Existují taky všiváci: zatímco já přemýšlím, jak tu práci pro ně udělat, oni přemýšlejí, jak se mnou vydrbat. To se někdy povede a někdy ne; pro takové chytráky příště mám jen sdělení, že nemám kapacitu.
Umím si představit takový přístup, transformovaný i do politiky.
mezi podnikateli… platí dané slovo.
Mam dojem ze castky, o kterych s partnery jednate, jsou dost nepatrne, to bude tim
Nu, obávám se, že o tom nic nevíte 😀
A při tom také zůstane.
Tak především k těm zbraním Ukrajinci neměli navádění ani kódy. Oboje vlastnila Moskva.
Zelensky ostře kritizuje Budapešťské memorandum z roku 1994,
trochu ale zapomíná, že tenkrát vyměnil vlastnictví jaderných zbraní za neutralitu…
Neutralitu Ukrajina sama zrušila v roce 2014, takže z memoranda udělal cár papíru sám Zelensky.
Nikoli, už v 2008.
V prosinci 2014.
Ano, ale to si již oficiálně odhlasovali, ale skutečně svou neutralitu zrušili přihláškou do NATO, tedy 2008.
Neutralita byla zakotvena v ústavě do prosince 2014.
No, my, co netrpime autismem si tak nejak davame dohromady, ze nelze byt neutralni a zaroven v NATO.
Neutralita končí vstupem, nikoli přihláškou.
Jasne, protoze chci byt neutralni, podavam prihlasku.
Pak ale lze uvažovat o možném porušení „neutrality de facto“ už v roce 1994, kdy Ukrajina údajně „v tom roce navázala partnerství s NATO“.
Jak se to „partnerství“ v ČR a dalších zemích vyvíjelo už je obecně známo, byla to přímá cesta k účasti…
Aleš má pravdu se zrušením de iure, pokud tedy byl převrat 2014 vůbec legitimní a pak vše tam po něm.
Prezident bez volebního mandátu by asi neměl křičet do světa o porušování memorand. Zejména když také memorandem vyhlásili sami „trvalou“ neutralitu a to již v 1990.
Dokonce ještě dříve, než bylo to memorandum Budapešťské z roku 1994.
Takže co s tím, žádné memorandum už nemusíme brát vážně
nikdy a nikdo a dál…?!
***********
„Ukrajinská SSR slavnostně deklaruje svůj záměr stát se trvale neutrálním státem, který se neúčastní vojenských bloků a dodržuje tři bezjaderné principy: nepřijímat, vyrábět a nenakupovat žádné jaderné zbraně.“
zdroj:
https://web.archive.org/web/20070927224650/http://gska2.rada.gov.ua:7777/site/postanova_eng/Declaration_of_State_Sovereignty_of_Ukraine_rev1.htm
***********
Když teda jde tomu spolku podivných mírových prostředků deklarovaně o ten mír, proč nabídne aktivně členství všem, které má dnes za nepřátele….?!
Ale ono je to jinak, že…..
A ČR za tu pomoc dostane EU slučování rodin se zbylými válečníky kde i zpravodajci ČR nyní konečně tuší, že to může být pro bezpečnost daleko horší rána, než nějaké „dezinformace“, strašení Ruskem a blbnutí s dovolenou/nedovolenou činností pro cizí moc reinkarnací „podvracení republiky“….
Aby nakonec v těch kriminálech nebylo bezpečněji, než venku v tom nešťastném EU blázinci….
To má ale být od Vás ironie ne?
Neutralita byla v ústavě, bez ohledu na přihlášku do NATO. Musela se zrušit hlasováním parlamentu.
To nemůžete myslet vážně. Nejste hloupý ani k43.
Milanku zapominas, ze ten „vstup do nato“ si ukravinci zamontovali do ustavy, primo do preambule (asi aby to tak nebilo do oci)
Vstup do NATO je v ukrajinské ústavě od roku 2019.
Neutralita byla zrušena v prosinci 2014.
Ústava je v lepším případě kus papíru, počítají se skutky. Skutek je žádost o vstup do NATO – 2008. Tehdy Ukrajinci zneplatnili budapešťské memorandum.
Mrkněte se na jeho znění. O neutralitě tam není ani zmínka.
🤡
https://www.pokec24.cz/krize-ukrajina/skoda-ukrajina-nema-jaderne-zbrane-prohlasil-zelenskij/
Zelenský je komik, ale atomovkami by nás smích brzy přešel.
A jak si Zelí otvírá na Západ držku!
Evidentně jdou tlusté do tenkých.
S touto rétorikou dostane leda hovno, nebo tak pozdě, že už to bude k ničemu.
Třeba do Prahy zas přijedou tanky z východu.
Leopardy a Abramsy s ukrajinskými osádkami.
Dneska je možné všechno
Jestli to vláda a kolektivní západ celkově povedou takhle dál, tak budou lidi zase doufat, že budou moct přivítat Rudou armádu jako osvoboditele.
Se na nás vyse… vybodnou. Na zrádce.
odverpánku: To se může stát a projeli by jak nůž máslem. K tomu ty statisíce soukmenovců, co už tady mají.. fuj představa 🙂
Soukmenovci tu kdosi vítali Hitlera, dnes budou vítat Putina…
Nic nového.
kdysi, ne kdosi :o)
Řeč byla o Ukrajincích, těch bych se obával víc.
Tak tak. Nebezpeční budou i bez tanků.
Nebezpeční už jsou. Aspoň nemilé procento z nich.
Hlavně je to jiný živočišný druh, ne rozměkliny jako my. Čím víc si o té válce zjišťuju a dostudovávám, tím víc mi přijde, že problém není v ní, ale v nás. V tom, jak ji my tady v KoZa-Evropě bereme.
Soukmenovci byli naštěstí po válce v 1945 odsunuti. Jejich pátá kolona pláče dodnes.
A po odsunutí na západ přišli dnes z východu.
Jo. Soukmenovci soukmenovců.
Prorusky dezolat Turek …. 😀
Které strany mohou v předvolební kampani posloužit proruské propagandě? Odpověď naznačil například ruský propagandista Vadim Truchačev, který označil po volbách do Evropského parlamentu SPD, Trikoloru a uskupení Stačilo vedené šéfkou komunistů Kateřinou Konečnou za „síly zcela loajální k Rusku“.
„Ruským zájmům nahrávají jak svými útoky na prozápadní směřování Česka, snahou vykreslit podporu Ukrajiny jako něco, co ohrožuje zájmy českých občanů, ale také využíváním dlouhodobě budovaných štěpících témat ve společnosti. Dalším aktérem bude hnutí PRO Jindřicha Rajchla, které do krajských voleb na podzim 2024 kandidovalo spolu s SPD a Trikolorou,“ popisuje Vít Kučík, mluvčí Českých elfů, občanského hnutí, které mapuje, analyzuje a aktivně bojuje proti cizím dezinformačním kampaním na českém internetu.
Kromě výše zmíněných se odborníci shodnou ještě na jedné politické straně, která míří do Poslanecké sněmovny. Nebezpečí vidí u strany Motoristé sobě, kteří nedávno na svém historicky prvním kongresu představili mimo jiné své priority pro příští měsíce.
„Když se zamyslíme nad jejich poselstvím za záchranu výroby aut se spalovacími motory, tak tato jejich mise, často zahrnující i šíření dezinformací o změně klimatu, mimo jiné velice vyhovuje Rusku jako jednomu z největších producentů fosilních paliv. Tudíž nebudou cílem ruské akce, ale budou ruskou akcí využiti a amplifikováni,“ míní Kučík.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-ktere-strany-mohou-v-kampani-hrat-ruskou-propagandu-266591
Pekarová nedávno varovala před „silami, které chtějí otočit kormidlo od Západu“. Když odhlédnu od toho, že je to rétorika jak z padesátých let, tak přesně toto je potřeba udělat. Nejsem tak hloupý/zákeřný jako Vacek, abych obdobně, jako on o Východu, tvrdil, že ze Západu nepřišlo nikdy nic dobrého. Ale na Západě se teď stmívá a rozvírá se tam hluboká propast. Do propasti se žene jen pitomec.
Se Západem na věčné časy, a nikdy jinak!
S revizionisty se již chystají zatočit. Po bolševicku?
永恒会持续多久?
🙂
Zhruba 40 let…
V obecneprijatych jednotkach SI – dva furty
Proto slovenský premiér Fico dělá politiku všech azimutů a netají se s ní. Pochopil, že pro malý vnitrozemský stát je to jediná cesta k míru a prosperitě. Či alespoň k zabránění katastrofy.
Českým (?) Fialovým zaprodaným tupcům však tohle nikdy nedojde, takže budou vlastnímu národu škodit do posledního dechu. Ti už patří Západu i s chlupama.
Kdo asi bude první telefonovat/osobně jednat s Trumpem po inauguaci?
Putin?
Zelensky?
Orbán?
Fico?
.
.
.
Fiala?
Proč v tom seznamu není vidlák? Bylo by to mnohem pravděpodobnější, než Fiala. (Pokud ovšem ty tři řádky s tečkou reprezentují všech pět miliard lidí, kteří mají telefon, tak potom je to v pořádku.)
Já myslím, že nejpravděpodobněji to bude PePa107 a Bílý dům mu na telefonu vytočí Kolář.
Na rozdil od MPA mám s kormidlováním zkušenosti, takže vím, že zadVětšinou se kormidlo musi mířit opačným směrem, než míři loď. A to nemluvím o křižování 😀😀
Pardon, to „zadVětšinou se“ tam nepatří. Přepisoval jsem to a tohle tam nedopatřenim zůstalo.
Pokud máte kormidelní páku, pak ano. Páku ale mají jenom malé loďky. V případě kormidelního kola (u větších lodí) je to stejné jako u volantu auta, pouze reakce se dostaví s určitým zpožděním. Takže včas (s předstihem) točíte tam kam hodláte jet.
Moderní velké lodě se dnes už řídí jinak. Počítač, případně joystick. Žádné kolo, natož páka… 🙂
Měkýši suchozemští zpropadení. Starý mořský vlk ovládá loď kormidelním veslem.
Znam oboje. Já měl na mysli to prkno vzadu pod lodí, ne ovladač. To prkno míří vždy dozadu, ať se ovládá pákou, kolem či činským dálkovým ovladačem 😀😀
Taky se hodně používalo spojení „ukotvení na Západě“…
Dlouho jsem to bral tak, jakože parník dneska kotví ve Štítarech, zítra se pojede na Bítov a zakotví se tam a půjde se na výlet…
Dneska už vím, že prozápadní ukotvení je něco jako ukotvení stožáru vysokého napětí. Pevně a navždy.
I stožáry vysokého napětí padaj.
Ale co jsem zatim videl, tak ukotveni vzdy vydrzelo, zhroutil se vlastni stozar.
Jak metaforicke…
Skvělý postřeh.
Tak hluboko jsem neuvažoval, ale jo…
Ještě není tma, ale stmívá se….
V neděli v Besedě, já se tak těšil a nic.
Od půlky hluboce nesouhlasím. Tohle nebezpečně zavání Chelčickým.
Je to cesta, ale ve válce většinou musí dojít k vyčerpání minimálně jedné ze stran. A k tomu mají Ukrajinci ještě daleko, o Rusech ani nemluvě.
Nemyslím si, že k tomu mají Ukrajinci daleko. Ukrajinci jsou už vyčerpáni dávno, jenže jsou masivně podporování KoZou, takže spíše až se vyčerpá KoZa. Myslím si, že to Rusům hraje do karet, tedy doufám.
Finance jsou jasné, ty jdou za KoZa. Ukrajinci mají na starosti kanonenfutr, a tady ty rezervy pořád jsou a velké.
Aha a proto potenciální brance zoufale honí po ulicích.
Pokud vím, tak teď budou obesílat milión chlapů, kteří v prvním kole u odvodových komisí dostali „schopen s omezením“. Kromě toho je teprve na stole nedotčená kategorie 18-26.
Když to srovnám se světovými válkami, je to pomalé a z hlediska vyčerpání náborových možností teprve začátek. Video, jak někdo někoho cpe do auta, na tom nic nemění..
Až do pár prvních zkalibrování odvodových a výcvikových středisek.
ano, aj nie….kedze musia siahnut po kategorii 18-26 znamena to, ze kategorie 26-60 sa vycerpali a tych bolo podstatne viac. Ti, co mali peniaze na vyhnutie sa odvodom maju vyssie krytie nez len peniaze. Inak by ich tam natlacili, tak ako tam natlacia „dobrovolnikov“ pod 26, ktorych stiahnu z ulice. Plus ako bude fungovat ekonomika? V kazdom pripade na UA zrejme neostane vela muzov schopnych sa rozmnozit. Takze je jedno co Putin chce dosiahnut, vyludnena UA skor ci neskor skonci. Jedine ze by ustupil Blackrocku a dovolil tam natahat migrantov zo zapadu
Jako že by si západ dobrovolně zřídil doslova za humny další Blízký východ? Jako blbců by se pro podporu podobné hovadiny našlo určitě dost, ale kdo by se asi tak s případným Ukrastánem dohodl lépe, Putin, nebo EU+USA?
No.. nevím. V každém případě jsem si našel, že před válkou měla Ukrajina 9 miliónů službyschopných mužů. Což odpovídá tehdejšímu počtu a skladbě obyvatel. Tak zkuste odebrat nějaké, i docela velké procento odprchlíků, celou tu kategorii 18-26…
a stejně Vám to nevyjde. Pokud je Ukrajina demokratická země s přijatelnou mírou korupce, má potenciálních odvedenců i bez mládeže dost. Pokud není a zoufale nahání jen ty nejchudší, kteří nemají na úplatek, tak by třeba i zkolabovat mohla a dobře jí tak 🙂
Omyl, Vidláku. Ústupků již není třeba, došly prachy a ze zbytku Ukrajiny bude jen velká zahrádkářská kolonie, na které budou mít svoji zahrádku USA, Čína a EU (v tomto pořadí). Rusko má víc než chtělo, a dle mého, je jasný výherce celé této akce.
Vláda ČR platila a ještě platit bude. A jako bonus, přijdou ještě otcové a synové s válečnými zkušenostmi a s oprávněným pocitem, že byli totálně zneužiti.
Ještě nedávno se dojednávalo, že Česko se bude podílet na poválečné obnově Luhanské oblasti.
Platí to i v případě, že Luhansk je ruský? :o)
Samozrejme, vzdyt na to porad mame zmocnence a premier Fiala to rikal, on by nam urcite nelhal.
Vyřvával, jak je to pro nás výhodný. Resp. jak to bude výhodný a kolik na tom získáme peněz.
Tak v tomhle zase nekecal. Pro nej a pro jeho kamarady to vyhodny je.
Ano plati, a „povalecne obnova“ se prejmenuje na „valecna reparace“ 😀
Hovno stokrát jinak zvané smrdělo by stejně. (Sorry, Williame.)
Je úplně jedno, jak se to bude jmenovat, jestli reparace nebo kruté dodržkydání Putinovi – principem obého bude tahání peněz z kapes českých pracujících a jejich sypání (těch peněz) do korupční černé díry.
Čeští pracující zdá se se k ničemu jinému nehodí.
Luhansk není na pořadu dne, teď frčí Dněpropetrovsk.
https://www.echo24.cz/a/SeqgN/obnova-ukrajiny-rekonstrukce-luhansk-valka-vlada-ceska-republika
Naše vláda nic nemá.
Platit budeme my.
Nezapomínal bych na Kissingera,ten byl strůjce i dnešních problémů.
Jen mě tak napadlo,místo F 35 a tanků, postavit jadernou elektrárnu.
Jenže USA jadernou elektrárnu, jako válečný tribut, neuzná.
Vidlákova cesta
To je znakem absolutní kolonie a poslušnosti.
Budeme mít letadla a tanky,ale nebude mít elektřinu.
Tak.
Tahle mapka ukazuje vše. Rozumný člověk věděl, že konflit doutná a je jen otázka času, kdy se rozhoří. Válka na Ukrajině se rozhořela a oheň teď nemá nikdo pod kontrolou. Všichni dnes spoléhají na Trumpa, že to nějak zvládne, ale je to naděje značně nejistá. Atomové zbraně čekají a už dlouho nebyly použity.
Česko má v této špinavé válce taky smočené ruce a je to díky našim politickým špičkám a lidem , kteří si svoje politiky zvolili. Pořád zde máme občany, kteří bláhově věří povídáčkám, že Rusa porázíme a že musíme posílat stále víc a víc zbraní do bratrovražedného boje na život a na smrt.
Skutečná příčina války na Ukrajině je jasná, ale značná část z našich spoluobčanů to stále nechce pochopit. Snad nedojde na nějaký oříšek.
https://postimg.cc/gallery/G3tH1zs
Dojde. Protože bez oříšků se nic nezmění …
Největší moc oříšků tkví v jeho vlastnictví, používáním se zeslabuje.
Tak imho ani nie. Ak su nezostrelitelne a znicia protijadrove kryty, tak tym, ze nie je radioaktivira, imho prave sa mozu pouzivat castejsie. Len su zrejme prilis drahe a zatial ich vela nemajú
Ale několik jich mají.
Puška, která v 1. dějství visí na zdi, tak ve 2. dějství určitě vystřelí.
Otázka zní – na koho?
https://www.ppas.cz/produkty/plyn/vanoce-24-plyn
Pražská plynárenská stále nabízí fixované a přijatelné ceny. Nějak mi to nejde dohromady s informací, že plyn dojde v půlce února. Nejspíš nejen nedojde, ale asi se ani zásadně nezdraží. Ale kdo chce zafixovat, stále to ještě jde a je to určitá jistota, která se v nejistých časech hodí.
Re: Kadlas
A kdo vám nakecal, že vám PP bude v druhé polovině února plyn dodávat?
Zkuste oprášit či doplnit své vědomosti o tom, kterak se VYSOULOŽOVALO s blbečky – „klienty“ (bože, jak nesnáším slovo klient).
To se jednoduše vyhlásila platební neschopnost dodavatele elektřiny a celý kmen klientů se prodal firmě jiné, která se ani neobtěžovala poslat ceník. Prostě jen začala posílat faktury se SVÝMI cenami.
Trvalo mi půl roku, než jsem dostal svou pratetku ze spárů takové vyděračské svině.
Stálo ji to 30 litrů.
Teď si spočítejte, kolik takových hejlů PP sežene do houfu, než je začne hezky škubat.
Tak v květnu uvidíme, není to za dlouho. Osobně si myslím, že se právě nestane zase vůbec nic, jako už tolikrát. A v té půlce února budu nerušeně lyžovat v Itálii.
Tak nějaká obdoba Bohemia energy určitě vyplave.
Doporučuji raději plavat někde v Karibiku (např. Kuba), nebo na Mauriciu. Případně Zanzibar.
Tam alespoň nezmrznete a uživit se tam dá. Vrátit se do česka s.r.o. nejdříve v květnu, pokud vůbec.
Uživit se na Kubě není nic snadného. Tak možná rybařením, pokud si přivezete vlastní nádobíčko.
Z důchodu by se tam vyžilo levněji ,než tady.
Opakovaně se píše, že tam mají kvalitní zdravotní péči. Nevíte něco blíž?
Kam chodí slunce, tam nechodí lékař.
To je princip kubánské zdravotní péče.
Potom by ale nebol rozdiel medzi uzdravovanim v Nikarague ci Hondurase a Kubou
Tak vyhoda plynu je za ho nemuzete na pul dne vypinat v rezidencnich oblastech jako elektrinu, ale muzete ho vypinat velkym podnikum regulacnim stupnem.
Jak ho jednou vypnete je to na mesice.
Nechapu tu naivitu lidi, ze prece maji smlouvu na nejakou cenu.
Jen si necetli vsechny podminky jako u pojisteni.
Knedlík Lipánek perlí:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Lipavsky-Miru-na-Ukrajine-je-treba-dosahnout-silou-767348
Podle jeho oduševnělého výrazu soudím, že frenologie nebude taková pavěda, jak z ní dělají 😀
„Na závěr roku 2024 ministr zahraničí Jan Lipavský opět zdůraznil klíčovou roli Ukrajiny v zadržování ruské agrese. Prohlásil, že Ukrajina „bojuje i za nás““
Kde jsou ty doby, kdy se za Prahu bojovalo u Kabulu … 😀
Extrapolací lze snadno dojít k tomu, že tímto Lipánkovsko-Zemanovským přístupem se do dvou let bude za Prahu bojovat u Brna.
Vzhledem k „produktům“ Masarykovy univerzity v Brně, t.č. vládnoucí junta jako Boží rána uštědřená Čechům, navrhuji obětovat pravé křídlo, totiž celé Brno 😀
Běžte s tím nasazováním na Brno už do piče, pěkně prosím. Kreténi jsou rovnoměrně rozprostřeni po území celé ČR, ba i šířeji, jak vidno zříti například v diskusích na http://www.litterate.cz
Co o to, přirozená distribuce je rovnoměrná, ale jsou místa kde se zmínění hromadí, získávají tituly od bakalářů po profesury načež metastázuji státní správou až nakonec generalizují jak rakovina v Praze…
Brno by se mohlo vykoupit obnovením Špilberku jako stacionáře pro výše zmíněné.
😀
Betelné nápad! Cajzlům budeme prodávat vstupenky na Špilas a budem v lajvontu. Hakl krén.
Ono hodně záleží na tom, kdo koho bude obětovat.
My bychom kretény, (rovnoměrně rozprostřené) neměli obětovat, ale potrestat a zavřít.
Kréténi nás naopak obětují bez mrknutí oka.
Pokud jde o veliké oběti, není to tak, že které území bude obětováno dříve, bude mít dříve i přístup k levným surovinám?
(komentář je nadsázka, podsázka a metafora)
Souhlas, a to bez nadsázky. Ideálně po volbách, schválí-li ten gumový paragraf postupovat např. i podle něj….
a co po žních?
No k Turkovi přece!
Kdo nechce obětovat, bude obětován. Takový je světa běh.
Brno je zlatá loď
za děvčaty z Brna choď
hmm jsou hezké
hmm a věrná
Mládek má pravdu, předsedo.
Vy taky samozřejmě.
Čili z hlediska rozprostřeně rovnoměrného musí být mužských kreténů v Brně více, nedá se nic dělat. :/
Jedině Brno může konkurovat v rozdávání titulů Praze. V Plzni to zkusili a byly posléze zakleknuti.
Re: Ziim
Anebo u Chebu!
Homer:
No heleďte, ale nějak se to geograficky blíží.
Taky věříte,že Rusko chce zas dojít do Berlína ?
Re: Gaia
Ne. Do Le Havru.
tedy aspoň doufám.
Klidně jim půjčím jízdní kolo.
Všechna kola z rodiny.
No hodně lidí tomu věří a Putina se bojí a expanci NATO na východ považuje za obranu, přesně jak to líčí meinstrém. Vidíte to na Markýze. A i moje známá, celkem jinak rozumná žena, když jsme seděli u novoročního kafe, mi říkala, že jediného, čeho se bojí, tak toho Putina a že se nedostane k doktorovi.
Ale možná bude k dispozici nějaký военный врач.
A to tlusté děcko si nedá pokoj. Taky by mu už p.učitelka ve školce mohla říct, aby se naučil jinou básničku.
Schválně, jestli to odporné tlusté děcko ví, za koho bojovali a umírali sovětští vojáci v r.1945.
Rozpínavost Ruska, učili ho na polotológii
Jeho by měli použít jako studijní materiál na patologii.
Když by se do něj píchlo, ušel by vzduch a zbyl plast.
Napichovat pouze na rožeň a během otáčením pomalu opékat.
Poslat do DNR/LNR bez ochranky, oni by si to s nim mistni uz vyrikali sami, rucne, strucne
Jste příliš humánní. Pěkně někam s ním na stavbu, třeba dělat přidavače, IQ na to má, a poctivá práce by mu sedla, aby to sádlo pěkně vypotil, od spolupracovníků výchovy obdržel (lopatou po tlamě).
Inu, když chtěl šílený Caligula jmenovat svého koně konzulem, proč by to ještě pošahanější vládci nedotáhli v ČR dál a vola nedosadili za ministra?
Časem. Chvíli asi bude ještě páchat škody.
Za rok se možná bude za Prahu bojovat už zase u Madridu 😀😀
Utikalo se za EU, z Afg. a ted se bude zase prchat ,z U., za EU a Usa .
Chysta se utikat z Ruska a este vic , az zapad a Nato napadnou rusa.
Je to ale strašný, když si člověk uvědomí, že tváří České Republiky je tahle vepřová hlava.
A německé ta bába, co šla na diplomatickou schůzku v Sýrii v Cargo gatích zas tváří Německa
O.O.
1) To není žádná bába, je to mladá hezká holka o kterou bych klidně kolo opřel.
2) Tváří určitě není, protože noví demokraté v bývalé Sýrii ji ruku nepodali a ten xicht jí na fotkách rozmazali.
☺
Záleží na tom, která část těla je její pravou „tváří“.
Hlava to nutně být nemusí.
Abych citovala jednu rozvernou starou francouzskou básničku. Nějaký šlechtic odmítl šlechtičnu, že má moc velkej nos. Ona mu odepsala:
Máte-li, pane,
můj nos za kosu,
mohu vám k líbání nabídnout jinou tvář.
Je bez nosu.
(_!_)
😀
Proč líbat ženu na rety, co rudé jsou jak růže?
Proč nelíbat jí na prdel, vždyť je to stejná kůže!
No tak chlapi vlezou na všechno, ve 44, přechod na krku, to už není žádná mladá holka.
Re: gaia
Lidové rčení praví, že „na staré pi-píííp se dobře cvičí“.
Takže věk v tomto případě není na závadu.
Re: Targus
Ono má tohle přísloví i své pokračování:
Něco o tom, že cosi se během tohoto cvičení ničí…
Čím starší stodola, tím líp hoří.
Zas na druhou stranu min zharu.
Jak se jmenovala ta holka z Texasu, co předváděla provizorní lubrikaci?
Hawk Tuyah girl? 😀
Trocha lubrikace a pěkná 44-ka bude řvát, jak třiapůla v blátě
Nevím jak jste se od německé ministrině zahraničí dostali k pěkné holce.
Tamní chlapi vlezou na všecko, aspoň ty chudý.
Mela neprustrelnou vestu ,na navstevu spojeneckych pratel.
Pospichala ,aby si vyzebrala povoleni dodat jim penize v milionech a aby byla prvni a tak pochvalena , v soutezi vlad zapadu dodavat a rozdavat, co nejvic penize svych obcanu zadarmo a co nejvic.
Aby EU co nejdriv zdechla.
Na zapade ted nazyvaji takovy jako burboch a lejno , zeleny kurvy.
„Německá pomoc Sýrii pod vedením nových orgánů závisí na dodržování práv žen. EU nebude směřovat peníze „do islamistických struktur“, uvedla pro Funke ministryně zahraničí Annalena Baerbocková.“
Měsíc před odchodem do propadliště dějin může plácat jakékoli nesmysly.
Stejně jako to dělá náš Fiala.
Knedlík Lipánek je pouze mluvící hlava fijalového slizu a ten sliz má stále svoje voliče.
Míru mezi Ruskem a Ukrajinou by mělo být dosaženo silou, aby ruské útoky nebyly účinné, prohlásil český ministr zahraničí Jan Lipavský:
„Diktátor Putin neuznává Zelenského jako prezidenta, neuznává Ukrajince jako národ a neuznává Ukrajinu jako stát. Nejsou to jeho partneři, proto pokračuje v útocích. Proto je třeba dosáhnout míru silou, aby ruské útoky nebyly účinné a Putin tento postoj přehodnotil,“ napsal v neděli na sociální síti X Jan Lipavský.
Žádné dohody nebudou již závazné.Rusko se změnilo a bude rozhodovat silou. Mír nebude mít žádnou dlouhodobou platnost pokud Ukrajina nezanikne v současných hranicích.
Zelený komik prohlásil v hodinovém interview, že neuznává Putina ani ruský lid a proto nebude mluvit rusky, i když to umí on i ten, kdo ho zpovídal.
Má svoji hrdost! Měli bychom se od něj přiučit!
Tak Lipavsky je přiučený dost
Lipavský není president (i když s pochybným mandátem). Ale řízený je stejnou partou.
Zelenský od jara taky ne
To není hrdost, to je póza.
Já, jako pročínský agent, bych raději viděl, kdyby mezi lid vešlo ve známost, jak Číňané říkají naší vlasti, jaké nám dali jméno.
„Česko“ se ve standardní čínštině zapisuje znaky 捷克 (pinyin: jie ke, č.tr.: ťie-kche) a znamená to vítězit, přemáhat.
K tomu se obraťme, toho se držme! – Trochu to koresponduje se starým sokolským „Lví silou“, ale je to obecnější, hlubší, trvanlivější a má to přesah.
Vnímám to jako dar, který jsme od Číňanů dostali.
Pěkné!
Já bych to spíš to česko (s.r.o.) napsal v čínštině takto:
屁股被埋
Vy jste Číňan?
Chtěl jsem odpovědět takto,
我就是我想成为的一切
ale nejspíš to spadlo do spamu.
kos ommak, enta ya chawal abiat!
(je to arabština, písmo neumím 🙂 )
قوس أمك, أنت يا شوال أبيات!
Sice vubec netusim, co to ma znamenat, ale na mohe slova dojde…
V arabštině to znamená:
Maminčina poklona, ty, Shawwal Abyat!
Jestli jde o lichotku či naopak o urážku, to se z toho bez kontextu poznat nedá.
Spis „vohnul jsem tvoji mamu“ ale vase verze je taky zajimava
Docela rád bych viděl, jak by toho ten Knedlík, který si i tu přilbu dokáže nasadit obráceně, chtěl dokázat. Koneckonců před nějakým časem vyjádřil přání mít dovolenou na Krymu. Takže navlékne to své otylé tělo do výzbroje a vyrazí do boje? Pravděpodobně bychom všichni kapitulovali. Smíchem. Jak Rusko, Ukrajina i střední nebo západní Evropa.
Budoucnost není v právu, ale v ochotě k ústupkům, zdravém rozumu a politickém realismu.
——–
Naopak!!!
Budoucnost je právě v právu – a v ukončení bezpráví diktovaného západem pod hesly o „demokracie“ („naše loutka vyhrála“, jinak je to „ohrožení demokracie“) a „řád založený na pravidlech“ (pravidlech, která zní „hlava, vítězíme my, kolektivní západ, resp USA, orel, prohráváte vy všichni ostatní“, alias „heads, i win, tails, you lose“)
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prezident-petr-pavel-dva-roky-po-zvoleni-vysvedceni-od-ctenaru-idnes-cz.A250105_160721_domaci_kop
No, nepotešil jste mě, PePo, ale ani já vás nepoteším…
😛
Taky jsem ho nepotěšila.
uvidíme, jak dlouho jim anketa vydrží 🙂 A také, jak si výsledky upraví ?
To já ho potěšil, dostal plný počet bodů, vždyť je to přece náš nejlepší prezident PePa107, přímo reinkarnace Vency Flašky.
Thukydidova past…
„Kdo o volební straně nebo jejím kandidátovi zveřejní zjevně nepravdivou nebo hrubě urážlivou informaci, dopustí se přestupku a bude mu hrozit pokuta až dva miliony korun. Nový přestupek je popsán v návrhu zákona o volebních kampaních, který předložilo ministerstvo vnitra a prošel zatím prvním čtením v Poslanecké sněmovně. Přestupek by měl platit, stejně jako celý zákon, od 1. ledna roku 2026.“
Re: Homér
Počítají s rumunským scénářem – volby se budou opakovat.
Uz vim, co je to rumunsky model 😀
„Rumunský model, neboli náhlý růst popularity kandidáta z nevolitelného místa, Česko už zažilo. V roce 2019 byl zvolen z osmého místa bývalý generál Hynek Blaško, toho času kandidující za SPD.
„Jako jeden šik se za ním seřadily dezinformační weby jako Aeronet, dezinformační rádia, s Rusy spolupracující Raptor.tv, ale hlavně pečlivě moderované facebookové skupiny,“ popisuje Kučík. Dezinformační scéně se tehdy podařilo prosadit na významný politický post svého kandidáta i bez výrazné finanční a marketingové podpory politických stran.
„Stačila k tomu, především u voleb s celkově nižší volební účastí, dostatečně motivovaná skupina příznivců propojená přes sociální sítě,“ uzavírá Kučík.“
On ten Blaško(ův) kroužkovací přeskok z osmého na první místo se tehdy nelíbil ani tutti kapovi Okamurovi.
Proto byl gen. Blaško záhy z SPD odejděn (i když i nadále až do konce svého mandátu hlasoval shodně s druhým europoslancem za SPD Ivanem Davidem), takže na druhou kandidaturu za Okamurovce mohl Blaško zapomenout.
Já jsem ho kroužkovala, protože s ním vyšly nějaké obsáhlé rozhovory a jeho názory mi konvenovaly.
Protože obě přece na svůj postoj MĚLY PRÁVO a měly tisíce důvodů si vzájemně nevěřit ani dobrý den.
—————-
Opravdu OBĚ strany ????????????????????????????????????
Vidláku, takže kolektivní západ měl právo svrhnout ukrajinskou vládu a instalovat na ukrjaině prozápadní neonacistické loutky?
Západ měl právo financovat a vyzbrojovat a ponoukat banderovce k teroru proti civilnímu obyvatelstvu Donbasu?
Západ měl právo připravovat genocidu ruskojazyčného obyvatelstva ukrajiny jako nástroje na demoralizaci a destrukci Ruska a jeho následné ovládnutí, rozlámání a rozkradení?
Woooooow……co všechno může být „právo“…..
Ale Vidlák nepíše o žádném „objektivním“ právu, píše o pocitech jednotlivých stran, „subjektivním“ právu. A z tohoto pohledu má samozřejmě pravdu. Západ měl na to vše „pocitové právo“.
Podobně se zaměňují třeba občanská/lidská práva se skupinovými nároky (třeba nechvalně známé „LGBT+ komunity“)…
Přesně tak. Mike naprosto nepochopil text ….
To si nejsem jistý, podle mého je na jeho myšlence hodně pravdy. Západ věděl, že Rusové nezaútočí. Podívejte se, jaká zvěrstva museli udělat, aby Rusové konečně přišli na obranu svých lidí.
Pokud pocit beztrestnosti na straně západu nazveme právo (a to bez úvozovek), pokud přípravu agresivní zločinné války a genocidy ze strany západu rukou banderovců nazveme právo (bez úvozovek), pak můžeme vesele nazývat negramotné pasáky koz z Afriky „doktoři a inženýři“, grýndýl energetickou a ekonomickou destrukci lze nazývat „investiční příležitost, technologická revoluce“, genocidu evropských národů pomoci neintegrovatelných migrantů lze nazvat „kulturní obohacení“ a „diverzita“ (která je nade vše, „dvierzita, diverzita, über alles, über alles in der Welt“)
A pokud právo obyvatel Donbasu na sebeurčení a obranu vlastních životů i za pomoci svých spojenců postavíme na rovno s banderovskými plány na genocidu ruskojazyčného obyvatelstva a zahájení agresívní války proti Rusku v kroku následujícím, pak jakékoli úvahy i diskuse jsou předem marné
Ne nadarmo Bůh v babylonu zmátl jazyky. Ne nadarmo i libtardi nazývají věci zcela jinými (a mnohdy přímo opačnými) slovy.
…bylo by v pořádku, kdyby někdo napsal:
„sexuální deviant má právo znásilňovat děti a napadené děti mají právo se bránit“ nebo „nacisté měli právo vyhladit český národ a český národ měl právo se bránit“ nebo by se jednalo o obhajobu zločince a stavění zločince a jeho jednání na roveň s obětí?
S tím sexem už se to děje, devianti mají právo na uspokojování svých sexuálních potřeb, homosexualita už není trestná a jak se propaguje, čekám, že homo sex bude jednou pro hetrerosexuály povinný. Od letošního roku už registrovaní partneři mají právo žádat o vdovské důchody a dostanou ho i zpětně až do roku 2012, a takhle to bude časem i s pedofilií. Ostatně i tady už byla hranice postihu snížena na 12 let.
Nic proti.
Ať si to strkají třeba do ucha, chlap chlapovi ať klidně vykusuje mandle, ale doma.
Nechci, aby to dělali na veřejnosti a kazili děcka.
Nebýt těch jejich pochodů hrdosti (na úchylku??), s pavími péry v prdeli, nikdo by se o ně nezajímal. Zbytečně provokují a znechucují heteráky.
Holky se na ulici olizujou a vodí se za ruce jen výjimečně, viděl jsem to jen jednou.
Stan Borowitz napsal:
6 ledna, 2025 (7:48)
Ale Vidlák nepíše o žádném „objektivním“ právu, píše o pocitech jednotlivých stran, „subjektivním“ právu. A z tohoto pohledu má samozřejmě pravdu. Západ měl na to vše „pocitové právo“.
Podobně se zaměňují třeba občanská/lidská práva se skupinovými nároky (třeba nechvalně známé „LGBT+ komunity“)…
———-
A proč to tedy zaměňuje i alternativa a přistupuje na tuto falešnou hru a tím vlastně nahrává mejnstrým korporátfašismu a jeho propagandě?
Máte pravdu, že to mohl Vidlák možná trochu přesněji formulovat nebo dát právo do uvozovek. Ale třeba mně připadalo úplně jasné, jak to myslí.
Když se nad tím zamyslíme, tak je právo na něco výhradně produkt nějaké společenské dohody (ať už dobrovolné, nebo vnucené), tedy umělý „konstrukt“, jak se teď módně říká.
Ve skutečnosti nic takového neexistuje.
Doporučuju studený obklad. Na hlavu..
Počátek války bych spíše posunul k 11. září 2001, byť v hledáčku tehdy Rusko přímo ještě nebylo.
Proč 11/9? Vedle dvojiček, do kterých letadla narazila, se totiž zřítila i 110m vzdálená 47 patrová budova WT7, do které letadlo nenarazilo (jedno z unesených letadel se v důsledku vzpoury pasažérů zřítilo do polí). Poprvé v historii se tak železobetonová budova zřítila do svých základů rychlostí volného pádu díky kancelářskému požáru. https://www.ae911truth.org/evidence/free-fall-acceleration
Popírání přírodních zákonů je pochopitelně jen jeden z mnoha střípků poněkud komplexnější mozaiky.
V rozhovoru pro CNN velitel sil NATO v Evropě generál Wesley Clark dosvědčil, že 20.11.2001 byl seznámen s již hotovými plány pro války s Irákem, Sýrií, Libanonem a Íránem: https://www.youtube.com/watch?v=Eo6u9DpASp8
V r. 2003 byl nejbohatší muž Ruska a ekonomický poradce Jelcina, Chodorkovskij, Putinem zatčen. Ukázalo se, že privatizace ruských zdrojů po dobrém nepůjde. Vřelé vztahy USA – Rusko se tak opět začaly ochlazovat.
Vedle amerického dýpstejtu existuje pochopitelně i ten ruský, nedělejme si iluze, že andělský. Jde o to, kdo si po studené válce znovu začal. Respektive nikdy válku neskončil (z odtajněných materiálů lze v archivu CIA dohledat podporu Bandery hned po WWII).
Některé nápady (nechci používat slova myšlenky) se zavrtávají pod kůži jako svrab a taky tak svědí.
To zdaleka nejsou jenom výše uvedené 3 střípky.
Když si těch střípků poskládáte povícero, a pokud nejsou z ranku JPP, pak ano, v té vznikající mozaice pak můžete místo havlovské pravdy a lásky spíše vidět cosi trochu opačného.
Že by se z toho polistopadový naiva mohl obsypat tomu věřím, ale svrab? To snad ne.
Re: Zpj
Musíte to brát tak, že jste zcela hloupý Zdeněk, jemuž dosažené vzdělání – mimochodem podle našeho současného soudruha ministra školství zcela trapné, hnusné a blbé – zabraňuje pochopit skutečnost, že i železobetonová budova se může leknout tak, že z toho spadne sama od sebe a navíc do svých základů.
To pochopí dle NOVÝCH standardů i malé dítě, pokud se bude v první třídě učit anglicky.
he,he,he…. BINGO, pane Targusi!
Ta budova pouze poslušně vykonala to, co jí televizní redaktorka v přímém přenosu říkala, zatímco ona budova v pozadí ještě stála…
Snad ještě hloupější je poskytnuté BBC odůvodnění toho resp. několikaletá „ztráta záznamu“. 🙂
👍 🎯 🏆
O tom není žádných pochybností. Britové odsunuli do Kanady většinu Banderovců na základě plánu na jejich využití při válce proti Sovětskému svazu. Ostatně Churchill chtěl zahájit útok na Sovětský svaz ještě v roce 1945.
Ze zla vede jen cesta dobra, ustoupit jako první.
Výše uvedené vidlákovo moudro nás právě dostalo do toho hajzlu ve kterém jsme.
Tak dlouho jsme, my slovani – nebo jak to označit, ustupovali až jsme tam, kde jsme a bude to ještě mnohem horší.
Mysleli si ty co sledovali zahajeni OH ,ze de vo olympiadu ,ale vono zatim slo vo
oznameni planu na postupnou eunuchiadu, na zapadni populace..Potom na dalsi
euthaniziadu , s tim uz taky volici souhlasi..
Něco k Ukrajině.
Ukrajina se vlastní činností zhroutí, ta dnešní přestane jako organizovaný stát existovat. Nebude (téměř) nikdo, kdo by se za ní postavil a chtěl v ní žít. Diskutující z Novinek to nevytrhnou.
Řešením bude menší Ukrajina, postačující tomu zbytku Ukrajinců co nezemřou a neutečou. Bude to stát demilitarizovaný, deindustrializovaný, neutrální a přeplněný problémy. Otázka je jen její budoucí rozsah. Pokud jednání nebo kolaps nezačnou rychle, přijde o přístup k moři a o druhé největší město.
A bude se hledat viník, který ji k tomu dohnal. Když k tomu připočteme statisíce morálně zničených bývalých vojáků kteří pro přežití budou muset jít do Evropy, tak viník si užije. Máme so na co těšit, patříme k největším viníkům.
Čekají nás nelehké časy. Přijdou mladí váleční invalidé, potřebující péči,veteráni s posttraumatickým syndromem bez schopnosti adaptace, zato se schopnostmi řešit situace agresivitou.
Jen místo cybertrucku jako v USA , budou odpalovat staré ojetiny a zakládat vlivové spolky ukrajinských veteránů nebo později přímo politické strany. “Welcome refugees !”
A budou si značkovat cizí prostor svými fanglemi, jak čokl rohy chcankami.
Re: strejda
A kdo vám nakecal, že přeživších vojáků budou statisíce?
Tak o tolkych lazaroch na ua sa uz hovori
„Bude to stát demilitarizovaný, deindustrializovaný, neutrální a přeplněný problémy.“
Aha, tedy něco jako Česko ?
Já vím, budeme mít tucet F35, ale ty budou řídit operátoři USAF. Naše armáda by nestačila ani na pořádnou rvačku s rowdies ….
PAN VIDLAK SLEDUJE EU TU EK .TO EK lejno MA PRÝ zAKAZAT I BAVLNU OD ROKU 2030.
Prý se každý den novou směrnici má pokračovat ve vynucování gryndylu otom by mohl včas napsat.
To prý nás čeká a nemine,zasáhne to každého z nas.Bavlna prý není,dostatečně recyklovatelná a její péstovani zatěžuje životní prostředí.
Střelná bavlna může naopak „zatížit“ bruselské byrokraty…!
Střelné bavlny bude dost,výrobu rozšiřuje totiž levná Činska lidová republika.
Ta ji bude dodávat v prý v dělových koulích,že ano není liž pravda?
Střelná bavlna (nitrocelulosa) se v Evropě nedělá z bavlny, ale ze dřeva, a to také ne z každého jehličnanu…
Re: JzP
Vy tomu nerozumíte, páč vám netrčí z prdele tolik potřebná a v domácnosti užitečná paví brka…
Ano, měl bych se polepšit, ale nevím jestli zrovna takovou kvalifikaci zvládnu. :-O
Trénujte s análním kolíkem, ono se to poddá.
Dobře, tak to jsem tedy nenapravitelný.
Ani přes poskytnutou radu jistě vycházející z Vaší osobní dobré zkušenosti a mé osobní zkušenosti z dětství, kdy onou cestou zkoušeli vpraviti léčivo leč neúspěšně, není mi pomoci a zůstanu zapšklým konzervou…
Ó nikoli, já nic takového neznám. Ale někde jsem četla, že homosexuálové jo. A logika napovídá, že se do takto rotšířené a vytrénované řitě dají ty péra zarazit hodně hluboko.
Pánové (i dámy), pokud jste tu někdo z opačného břehu, vězte, že na vás to nebylo. Netýká se to těch, kteří se svou sexualitou zacházejí jako většina heterosexuálů a nechávají si ji pro intimní chvíle doma. Ne na ulici do nějakých pochodů.
Bez komentare ….
Byl zveřejněn více než tříhodinový rozhovor Zelenského s americkým podcasterem Lexem Friedmanem.
Zelenský s ním hovoří převážně ukrajinsky prostřednictvím tlumočníka.
Friedman přitom umí rusky a již dříve Zelenskému nabídl, aby rozhovor vedl v ruštině.
„Nerespektuji ani ruského vůdce, ani ruský lid. A nechci dávat Putinovi záminku, aby znovu říkal, že jsme jeden národ,“ reagoval Zelenský.
https://t.me/stranaua/182102
Zaregistroval jsem, ale zatím nezkoušel poslouchat. Je tam něco zajímavého?
Problémem je, že Rusko nemá kam ustoupit. Když vyhraje Ukrajina, je Rusko „sitting duck“, zranitelné a nepřítel nemá sebemenší soucit. Když vyhraje Ukrajina, dojde k etnickému čištění celé Levobřežní Ukrajiny. Ukrajinští nacionalisté se tím vůbec netají. Když vyhraje Ukrajina, budou mít americké rakety krátkého doletu na dostřel všechna významná ruská centra, od Volgogradu, přes Moskuv, po Petrohrad. A to bude velkým pokušením zkusit omezenou atomovou válku. Američtí teoretici se nikdy netajili tím, že si s možností náhlého, ochromujícího atomového úderu pohrávají.
Pro Rusko to je existenciální záležitost a Rusové to vědí. Nemůžou to nevědět, protože vidí, co se stalo s Irákem, Libyí, Sýrii a, konec konců, i s Jugoslávií.
Ono výhra vs. prohra Ruska je existenční záležitostí nejenom pro Rusy, ale i pro všechny Slovany. A z delšího časového horizontu i pro celé bílé nesemitské etnikum jako takové, i když to se již nyní v případě KoZa nachází v podstatě ve fázi asimilace a hroucení ve všech ukazatelích.
Kdyby KoZa a jejich Banderovská Ukradina vyhrála, je osud bílé populace na Zemi do budoucna zpečetěn. Zůstane pouze oligarchie „vyvolených“ a zkalergizovaná směsice barevných otroků v přísně omezeném počtu.
Banderovci zde hrají roli užitečných idiotů a mouřenínů pro špinavou práci KoZa, přesněji řečeno pro jeho skutečné vládce skryté za oponou. Úkáčka jsou kanonenfuter do 1. linie, určený k likvidaci.
Podle mého skromného mínění máte bohužel pravdu, pane Charone! Bohužel…
…pro Rusy, Slovany a nesemitské Evropany…
Je ještě jeden (nepravděpodobný) předpoklad vyřešení této situace: Božský zásah. Třeba výbuch Yellowstounské kaldery a vážné poškození populace i území USA.
Jenže – asi by vstali noví hegemoni. Čína? Nebo někdo jiný?
Lidstvo toho nenechá, dokud se nezničí. Každá následující válka bývá surovější a větší než ta předchozí. Lepší technika, více mrtvých. Opice už jsou takové…
Tak třeba třicetiletou válku ukončily až morové epidemie.Pocet obyvatel klesl na třetinu a Evropa byla vyčerpaná.Takže ta Matka příroda může zaúřadovat.
Že by další plándémie?
https://www.denik.cz/ze_sveta/dymejovy-mor-colorado-usa-nakaza.html
Neee. Na zapade USA je mor endemicky, a kazdy rok to nakazi par lidi. Jsou na to dnes antibiotika.
Ale furt tlaci ptaci chripku. Ted se ji snazi prejmenovat na ctyrpandemii…
Napalis-li mne jednou, hanba tobe. Napalis-li mne podruhe, hanba mne.
Nevím, jestli k tomu má vypínač Búh, ale Putin asi ano. Možná by stačilo mnohem méně než dvě, tři dvacetimegatunové prskavky na ta nejteplejši místa. A že by jeho satelity neměly infrakamery bych se dost divil …
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/yellowstonsky-supervulkan-uz-presluhuje-je-vetsi-nez-se-myslelo-321832
To by byl vypínač i na evropský greendeal. Díky zamoření atmosféry sopečným prachem v severní polokouli by se zatmělo i v Evropě a došlo by ke globálnímu ochlazení…
Solární panely byly prakticky k prdu.
Solarne panely by boli najmensi problem. Hlad, neuroda, zima, nedostatok svetla by vyriesili problem preludnenia
Soptící Flegrejské pole by toho vypnulo víc. Taky je blíž.
Kampi flegrei je podstatně blíž než yellowstoun. A rozdíly mezi těmito dvěma supervulkány nejsou moc velké. Velmi dobrý postřeh.
Ničit něco tak pěkného, jen aby Amíkům šly obchody? Lidstvu není pomoci
Když na ně budete svítit lampami budou dál užitečné.
s bohem jděte, milý pane, do prdele
+1
Neschází Vám taktrochu pokora?
Bych rek ze prebyva, ja bych to formuloval kapanek… uhm… eh… vic expresivne, barviteji chcete li
pokora v české kolonii přebývá
jsme tak pokorní až nám všichni chčijí na hlavu, ČT nám říká, že to je blahodárný deštík plný vitaminů – my tupci tomu většinově věříme a nastavujeme tupé huby tomuto žlutému dešti, abychom nachytali více vitaminů nežli soused, dobře mu tak!
v české kolonii je velký přebytek pokory
To není pokora,to je hloupost.
Trochu volně navážu na Vidlákův (tentokrát velmi dobrý) článek:
Představte si dobu před cca 120 lety. Tedy na počátku 20. století. Bílému muži tenkrát patřil prakticky celý svět. Píšu „muži“, abych se vyhnul slůvku „rasa“. Pravda, trochu tehdy zlobili Japonci, ale i tam jsme to měli v podstatě pod kontrolou. Avšak již tenkrát jistí mocní za oponou (kteří se chystali do budoucna ovládnout svět svými intrikami) způsobili, že si chamtivé mocnosti bílých začaly mezi sebou vyřizovat účty a cítily se být v právu přivlastnit si světová aktiva svých konkurentů.
Takže vypukla rozsáhlá válka, které se tehdy říkala „velká“. Poškozeny v ní byly různým způsobem všechny zúčastněné strany a zaděláno bylo na její pokračování o dvě dekády později. Ta druhá část velké války byla ještě nesrovnatelně horší než ta první, a důsledky pro světovou vládu bílého muže byly na rozsáhlých regionech světa katastrofické. Dál se to pytlíkovalo podobným způsobem – pouze s rozdílem, že další pokračování velké světové války bylo nadlouho odloženo a nahrazeno bezpočtem válek lokálních. Všechny měly konečný důsledek v tom, že globální vláda bílého muže setrvale slábla. Stejně tak, jako se i výrazně zmenšovalo jeho procentuální zastoupení v celkové populaci planety. Které naopak exponenciálně vzrůstalo.
Až to nakonec dospělo do dnešního stavu, kdy bílá populace představuje výraznou menšinu lidstva a v podstatě vymírá. Její vliv na běh světa je stále marginálnější a aktiva se mění v pasiva, čili dluhy.
Avšak ochota válčit navzájem mezi sebou se neztrácí a tak hrozba dalšího pokračování velké války je stále reálnější.
Otázka zní: CUI BONO?
A další navazuje: To jsme se opravdu kolektivně zbláznili, že to těm za oponou trpíme?
CUI BONO? Jistým velkolichvářům.
Japonce zotročovali a debilizovali od poloviny 19. století, a štvaly do válek.
Současný „neochvějný závazek
Evropské unie poskytovat Ukrajině a jejímu lidu nepřetržitou politickou, finanční, hospodářskou, humanitární, vojenskou a diplomatickou podporu tak dlouho, jak bude třeba, a tak intenzivně, jak bude třeba. Rusko nesmí zvítězit.‼️🤯 Evropská rada znovu potvrzuje svou podporu komplexnímu, spravedlivému a trvalému míru založenému na zásadách,“
podvraťáctví podle majitelů BlackRock & Vanguard.
Vysvetlovat svetovej vyvoj abstrakcema se kazdej vzdelanec vystavuje posmeskum..
A dokazuje nevylecitelnou a zrudnou ,nelidskou povysenou imbecilitu ,
nekonecnyho omezeni..
„Poskozeny v ni byly,ruznym zpusobem ,vsechny zucastnene strany“..
Poskozenim nazvat sileny vyvrazdeni okolo 120 milionu vetsinou nezucastnenych obeti a deti ,mimo zrudnych zvrhlosti japoncu a nacistu a jejich akademicky vzdelanych expertu/vedcu/. Holokost , poskozeni..
Poskozeni …Vyvijeji jako demokrati jedy,viry ,kterych nekolik malo gramu staci na vyhubeni vseho ziveho na planete..Poskozeni.
Co je pro vzdelance s vysokym IQ,kterej nevyleze z kancelare, to poskozeni..
Co a kdo je vlastne a co ma v sobe takovej vzdelanec. Jak vidi svet ,zive lidi, rodiny
jejich deti a kdyz desitky miliony obeti sou jen poskozeni..
Gynekolog studovala ,ale misto aby pomahala novym detem na svet, tak je schopna
jen slouzit a udelat vsecko pro zahubu, ve valce co nejvetsiho poctu milionu lidi a deti ,
na U.
Kdyz hruzna tragedie nekonci a pokracuje v tech pozustalych , ve vsech lidech na svete.
Pak to s nima to mame jisty ,sou povysovany , aby slouzili odane,ponizene svym otrokarum,udelaji vsecko prave pro to jejich jenom poskozovani v bezedny nenavisti a bez slitovani s ditetem ,se vsim zivym….Sou mezi nami ,ani se neskryvaji a nemusi.
Prave v Usa ty nejhorsi dostavaji medajle…Jako predtim …
1985 – Pražská výzva – Dokument Charty 77 č 7/1985 vyzývá ke společnému rozpuštění Varšavské smlouvy a NATO. Mezi signatáři najdeme i budoucí jestřáby našeho vstupu do NATO o 14 let později https://www.disent.usd.cas.cz/wp-content/uploads/Prazska_vyzva_listy_1985_2_zm_ocr.pdf
1989 – pád Železné opony, konec Studené války jsme nedopatřením považovali za smíření, za vítězství pro obě strany (dnešní Číňan by řekl win-win)
1997 – Zbygniew Brzezinski v knize „Velká šachovnice“ postuloval roli USA jako definitivního globálního hegemona. Kontrola Eurasie měla být posílena několika vlnami rozšíření NATO. Tím závěrečným krokem, který má postavit Rusko před „Dilema jediné alternativy“, tedy do zcela submisivní situace vůči USA, mělo být zakomponování Ukrajiny.
2008 – Putin varuje NATO, že další tendence k jeho rozšíření (Ukrajina, Gruzie) bude Rusko brát jako existenční hrozbu, kterou nelze nechat bez odezvy
2014 – Státní převrat na Ukrajině
Dál to znáte.
Požadavek Ruska na neutralitu a demilitarizaci Ukrajiny má svou logiku, která vychází z historických kořenů. Dokud NATO důvěryhodně neodtroubí tu Brzezinským vyhlášenou vizi strategického uzavření a posléze rozporcování Ruska, nemůže přistoupit na jakési příměří „na zotavení soupeře“.
Strýček Si může být rád. Čína se už z role lokální vnitrozemské mocnosti bez praktického vlivu na moři, kterou Big Zbig ve svém klíčovém opusu předepsal jí, víceméně vymanila.
Má to jen malý háček. Obnovením Hedvábné stezky je otázka převahy na moři obsolentní. Čína potřebuje suroviny, které má Rusko. Buď Rusko přežije a Čína bude s Ruskem obchodovat, nebo Rusko padne a Čína si zabere Ruské zdroje sama. V každém případě už Čína nebude námořní dopravu potřebovat. Tady platí, že by aktivisté měli vážit, co si přejí, aby se jim to náhodou nevyplnilo!
Proto se KoZa tolik bojuje za práva Ujgurů – přerušení Hedvábné stezky bude ze strany KoZa prioritou.
Jenomže přerušit hlídanou vnitrozemskou železnici skrze „světový ostrov“ (Duginovo označení Euroasie) lze podstatně obtížněji, nežli tajně zničit podmořské roury či kabely. Tady budou námořní koloniální mocnosti tahat za mnohem kratší konec. A námořní blokáda jim je tu jaksi k ničemu.
Moře má pořád svůj půvab. Kontejnerová doprava, tankery, těžba surovin… Jenže i na moři se už nějaký čas rozvíjí významná cesta, kterou KoZa nekontroluje.
Od Murmansku po čínské přístavy je jen malý kousek, který by nebyl pod přímou kontrolou RF nebo Číny. Navíc je to Severní cestou z Evropy do Číny podstatně kratší než přes Suez nebo okolo Afriky. Pak je tady ještě otázka spolupráce se zeměmi, kam se po souši z Eurasie nedostanete. BRICS je projekt, který se neohlíží na Monroeovu doktrínu.
S tím pěstováním možnosti hodit vidle do projektů závislých na dopravě po souši máte pravdu. Viděli jsme to ostatně kolikrát u plynovodů a ropovodů, které měly tu smůlu, že vedly přes území „unfriendly“ států.
V té televizní rvačce je obsaženo všechno. Nesmyslnost, zvířecí nenávist, neochota ustoupit, nacionalismus.
Oblečené, mluvící opice se mezi sebou rvou jak zvířata. Proč „jak“? Jsou to zvířata.
Jinak té „Thukydidově pasti“ se říká jednoslovným výrazem eskalace.
Demonstrační film: Válka Roseových.
Ano, ten film tohle vystihl dokonale.
Pořád dokolečka. A rozhodně to neni náhoda …
http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/Fantasticky-vhled-do-zameru-171014.htm
video https://m.youtube.com/watch?v=QeLu_yyz3tc
Video jen anglicky, bez titulků. První 4 minuty můžete přeskočit.
Děkuji za odkaz. To je velmi zajímavé.
To myslíte Vidláku jako vážně? Tak jak jste to napsal by tou cestou pokory a odpuštění měla jít i RF? Nebo dokonce i sama jako začít? Víte jak by dopadla matička Rus? Nechtějte ani domyslet.
Já myslím, že Putin té pokory projevil docela dost… Dlouho akceptoval Minské dohody a i teď mluví o jednání o míru. Otázkou je, jestli je něčeho podobného schopen i Západ…
Západ to především celé začal. Důvody jsou zřejmé a obecně známé. Není to RF, která přiblížila během asi necelých třiceti let své hranice ke státům sdruženým v NATO, ale západ dosazováním loutkových vlád a svých zájmových osob dosáhl toho, že se dnes hranice NATO stýkají s RF. A v plánu bylo/je mít takové loutkové státy po celé délce západních hranic RF. Nemluvě o všech těch základnách, které lemují průběžně celé hranice RF ze západu a jihu.
A za vším lze hledat ty, kteří ovládají globální finanční systém. Nic jiného za tím není třeba hledat. Představa, že by zničením RF a ovládnutím všech jeho zdrojů oddálil západ pád současného politicko-ekonomického systému možná o celé století, tak jak se to připojením zemí bývalého východního bloku podařilo o cca třicet let, nedává globálním oligarchům spát.
Položím zbytečnou provokativní otázku, na kterou neradno odpovídat:
Které etnikum ovládá globální finanční systém?
A jakého původu byl ten Brzezinski a odkud do USA emigroval ( vysvětlí,proč nenáviděl Rusko)
S Brzezinskim to nefunguje – aspoň ne na prnví dobrou (Wikipedia). Tam se píše dost o jeho otci, nic o jeho mámě.
„Zbigniew Brzezinski was born in Warsaw, Poland, on March 28, 1928[11] into a Roman Catholic[12] family originally from Brzeżany, Tarnopol Voivodeship (then part of Poland, currently in Ukraine). The town of Brzeżany is thought to be the source of the family name. Brzezinski’s parents were Leonia (née Roman) Brzezińska and Tadeusz Brzeziński, a Polish diplomat who was posted to Germany from 1931 to 1935; Zbigniew Brzezinski thus spent some of his earliest years witnessing the rise of the Nazis“
Spousta Poláků saje rusofobii již s mateřským mlékem. Takže jsou ochotni v zájmu své nenávisti sloužit komukoliv. A Brzezinski takovým schopným služebníkem „vyvolených“ nepochybně byl. Že se narodil v polské katolické rodině není na překážku. Také není jisté, jestli tím katolíkem i zůstal. Mnoho katolíků se z různých důvodů stalo chazary, existují 4 způsoby jak toho dosáhnout.
Za Rakouska – Uherska to byl nejen v Haliči obrácený proces.
Aby se Židé dostali do státní správy (notář, soudce okresní hejtman,…), nechávali se pokřtít. A po příchodu Němců začlo peklo.
Na stránkách holocaust (nevzpomenu si na koncovku) jsou zdokumentovány historie malých polských ghet, které byly opakovaně naplňovány a vyhlazovány.
A vyklízející Poláci si odnášeli růžence, modlitební knížky….
Do táborů nahnaní lidé byli minimálně ve druhé generaci křesťané. A nechápali, co se jim to děje.
Njn, jenomže v druhé polovině XX.století se ten přestupový proces zase otočil.
Vzpomeňte si třeba na Miloše Zemana a jeho veřejné zvolání „jsem Žid!“…
(jeden ze způsobů)
Z jedny strany je masakroval nacista z druhy zase banderisti ,az toho polaci a B. museli zacit fanaticky nenavidet rusa.
Ze by banderovec?
V každém případě darebák
Měli bychom si uvědomit, že dějiny rusko-polských vztahů nezačali v roce 1920. Polsko využilo oslabení Ruska po tatarském vpádu a postupně mu ukrajovalo území, až se Polákům podařilo dvakrát obsadit Moskvu. Pak se situace obrátila, ovšem Poláci byli vždy ochotni spojit se s kýmkoliv, jen aby mohli Rusko poškodit. Za Velké války Poláci bojovali na straně Němců a po kolapsu Ruska obsadili velké části Ukrajiny. Bolševici je pak postupně vytlačili až k Varšavě a tam už příběh známe, to byl onen pověstný „zázrak na Visle“.
Klíčová otázka je, zda jej budou ovládat i po dedolarisaci.
Ti toho nenechají. Klid už nebude. To co bylo tady 40 let,to byl unikát. A stejně lidi brblali a byli nespokojení. Já bych se kvůli lidem na politiku nedala.
Ano, KoZa. Ale ta to nestojí. Zatím. Protože já válku na Ukrajině vidím jako válku Západu a snahu poškodit Rusko. Ukrajina je jen klacek, který na to všechno doplatí, až se ti dva, Rusko a USA domluví.
Evropa je, zdá se, připravena dělat záložní klacek. Vydělává zbrojní průmysl, banky, farmaceuti atd. Prostě Deep state
Máte pravdu, že Putin té pokory projevil až kam a dokonce si tím zadělal na problémy které by ani jinak nebyly. Co se opravdu nepovedlo i z pohledu mezinárodního práva, byl útok na Kyjev v prvních dnech SVO. Myšlenka sice dobrá, zcela v zájmu co nejrychlejšího ukončení bojů, ale opět díky podvodu západu v neprospěch RF. Istanbulská dohoda, Boriskova aktivita, Buča a následné pokračování války.
Putin opravdu není ten, který by dnes mohl z války s pokorou vycouvat.
Až se to jednou promíchá, ode dna vyplave spousta svinstva.
Byl bych jednodušší. Západ to celé podělal. Rusko je obrovská země s mnoha nerostnými zdroji, a západ je kořistnicky nastavený odjakživa, žádné významné zdroje nemá. Na rozdíl od Ameriky, ale ta si své zdroje chrání pro sebe. Po konci studené války a rozpadu SSSR měla být Ukrajina neutrální zemí, která bude západ oddělovat od východu. Snaha západu změnit tuto realitu došla až do dnešní situace. Pokud se podíváte do historie, uvidíte, že ruská válečná mašina se rozjíždí velmi pomalu. Jenže po těch necelých třech letech už jede naplno. Čekají nás zajímavé časy.
A Česká republika měla být ve střední Evropě. A ne pořád, že patříme na západ. Nepatříme.
Mír nebude, bude se bojovat až do konce. Proč by se Rusko mělo zastavovat? V Rusku budou spokojeni s jediným výsledkem války, a to s úplnou likvidací Ukrajiny a připojení celého jejího území k Rusku. Na jiný výsledek v současnosti Putin nepřistoupí, a Rusko má dost zdrojů i lidí, aby mohlo bojovat nekonečně dlouho.
Slováci a Maďaři se netají tím, že by chtěli na svých hranicích jiného souseda. Kdo to však nesnese, jsou Poláci. Takže tam lze očekávat další boje, a v případě kolapsu Ukrajiny budou chtít Poláci zabrat aspoň území, která jim historicky patřila, aby měli Rusko od sebe dál. Na to ale Rusko nepřistoupí, a propukne polsko-ruský konflikt, možná i s účastí jiných států NATO.
Dle mého názoru tato válka nemá řešení, protože se nedá vyhrát, ale současně si nelze dovolit ruský postup dál na západ a přímý konflikt Ruska s Polskem. Jediná šance je prodlužovat tuto ukrajinskou agónii donekonečna, lifrovat tam nadále zbraně a peníze. Po vzoru ruského Wagnera bychom měli založit soukromé vojenské společnosti Dvořák, Smetana, Janáček a další. Do nich by se měli verbovat hlavně vězni, ale také i nelegální migranti ze západní Evropy. Materiálu na hnojení ukrajinské černozemě je v Evropě dost.
Jenže naši libtardi tam budou chtít posílat pracující bílé kluky, namísto toho, aby se vytvořily trestné prapory např. z pákistánských zločinců z Velké Británie.
Nejste dvojče k43 ? Zaprvé Rusko určitě nechce celou Ukrajinu, jednak by bojovali jinak, jednak co by dělali se západoukrajinskými partisány ? Zadruhé ty jednotky by měly opravdu motivaci bojovat, asi jako teď ta ukrajinská brigáda cvičená ve Francii.
Trump vsadil svoje nesmirne ego na mir na Ukrajine. Mir bude.
Ja vidim rozporcovani. Polsko dostane velky flak, a budou oslavovat. I kdyz podedi kupu banderovcu. A Rusi budou radi, ze je podedi nekdo jiny nez oni.
Madari dostanou Podkarpatskou Rus, a taky budou oslavovat, a hadala bych, ze i Rusini tomu budou radi. Rumuni dostanou taky zdibec. Kijevu zbude oklestena zem, ktera prece jen bude jakymsi naraznikem. A Rusko dostane Donbas.
Jen mi neni jasne, co se stane s Odesou.
Takze pesimisto, vysvetlete mi, proc ne.
Valecni neokoni maji uz nove odbytiste zbrani na Blizkem vychode. Jejich valceni tim neutrpi.
Pan Schneider nedávno říkal, že až se banderovci dostanou do rukou Polákům, budou se slzou v oku vzpomínat na Rusy.
nedovedu si představit, že by Oděsa nebyla ruská. Z Ukrajiny se zřejmě stane vnitrozemský stát.
Poeticka spravedlnost, ne? At si to uziji.
Jo a zapomnela jsem, Slovaci taky budou oslavovat, ubyde jim hranice s Ukrajinou. 🙂 Madary maji radi.
A možno budú oslavovať aj to, že HU a PL budú mať spoločnú hranicu, ale SK bude existovať.
Ktovie, ako by dopadlo porcovanie, keby miesto Smeru teraz vládlo PS (tj. Proti Slovensku). Ja myslím, že po porcovnaní by bolo aj Po Slovensku.
Máte zcela pravdu, ještě že my jsme tak daleko a naše volby blízko.
„Takze pesimisto, vysvetlete mi, proc ne.“
Dluhy ….
Kdo bude platit Zelenskeho dluhy ….
Blbci, tj. my …
Snad ne. Záleží na výsledku mírových jednání.
ručíme, spolu s celou EU. fiala na to byl tak pyšnej.
jj, je to tak. A dluhy státu = budoucí daně, omezení důchodů, školství, zdravotnictví. A že už to víc nejde? Rád bych se mýlil…
Teď ještě ano. Ten přítomný čas je důležitý.
Tipujem, že Odesa bude ruská. Prečo by UA-kýpťu nechávali prístup k moru?
souhlas. soucasne se tim resi problem podnestri (transnistrie) a 200k+ ruskych obcanu zijicich tam.
Pokud Oděsa nebude ruská, bude to pro Rusy problem.
Oděsa je rusko-židovské město.
Oděsa byla založena roku 1794 ruskou carevnou Kateřinou II. Velikou na místě dobyté turecké pevnosti Chadžibej, po vítězné rusko-turecké válce. Tvrdí wiki.
Problém je, že Oděsu nemá Putin pod kontrolou a nikdo jiný ji nepůjde pro Rusko vybojovat nad Ukrajinou – to by se muselo ještě cca rok, dva bojovat.
Leda výměna za Grónsko. Trump by musel každému občanovi Grónska nabídnout tak milion doláčů. Potom je možnost aby Grónsko zvolilo nezávislost na Dánsku a stalo se poté dobrovolně dalším státem USA.
A co kdyby i Čína přišla se svou nabídkou?
Tak USA su tam blizko a ako hovorite, ak ponuknete obcanovi 1 mil.usd+jednu raketu, ktora mu dopadne k domu, ak ten milion odmietne, tak ta volba je jasna
Rus se rozbeh a chce skoncit okolo 20.1. Putin chce sichr konec pred 9.kvetnem 25. Na oslavy dalsiho vitezstvi na vyroci toho v 45.
budou chtít Poláci zabrat aspoň území, která jim historicky patřila…
mate na mysli Polsko v hranicich r.1913?
Boje budou pokračovat v dosavadním tempu – neuspěchané, svým způsobem systematické, žádné bezhlavé šturmování ukrajinských velkoměst.
Princip „znič nepřátelskou armádu a území nepřítele ti padne k nohám“.
Obrázek napoví
https://sun9-65.userapi.com/s/v1/ig2/o1Msaf8nqelwhgvNbTdfHzJv90EsIkiqB27wiLQvhj5SwrIPkT-kckMeJG3m7_QlRBFjuQ32QAZj-qBJnzbYhNIU.jpg?quality=95&as=32×19,48×29,72×43,108×65,160×96,240×144,360×216,480×288,540×324,640×384,720×432,1080×648,1200×720&from=bu&u=AaOVGqrX80Kk1uiWOSmvkDVWV3S6-RQY15rvAZIHMoQ&cs=510×340
Rozkošné dílko, jako Dikobraz před 60 lety. Říkám tomu styl „Krvavý pes Tito“.
Ale realitu vystihuje dokonale 😀
Ukradina náš vzor, tak to dopadá, když někdo v jejich TV řekne pravdu (rvačka)
https://t.me/s/akwsk/22774
“….cesta pokory a odpuštění. Žádné právo. Žádná světská spravedlnost. Jen ochota ustoupit jako první.”
To jako odepsat investice tolika miliard??? Do posledního chochola nikdy! A třeba se ještě pár nadšených rusobijných národů k depopulaci najde…
Thucidides.