Dnes slavíme svátek, který má symbolizovat revoluci. Revoluci, při které netekla krev a kromě neexistujícího studenta Šmída při něm nikdo neumřel. Revoluci, která nezvítězila díky barikádám ani díky tisícům obětí, ale také nebyla potlačena nasazením armády či policejních složek. Slavíme svátek revoluce, kterou nerozjezdily tanky, nebyla postavena jediná šibenice a ani jeden zajatý revolucionář neskončil na popravčím dvorku.
Disent požadoval dialog a rovnou dostal moc… Lid požadoval víc svobody a dostal dickensovský kapitalismus… A ano, máme se nejlépe, jak jsme se kdy měli, obzvlášť teď za Fialy je to super a agent Pávek tomu nejlíp rozumí, ale zajímalo by mě, jak bychom se měli, kdybychom si ten dnešní blahobyt nepořídili na tříbilionový dluh… Nebo je to dvojnásobek? Kromě státního dluhu existují i soukromé dluhy a to je také docela pěkná suma. Pěkné domy jsme postavili… pěkné kuchyňské linky v nich máme. I Bavoráček či Jaguár leckde stojí. Že to za leckoho budou splácet ještě děti, o tom se nemluví.
Od začátku není sedmnáctý listopad pro každého. Květiny na Národní třídu se lépe nosí těm, kteří se stali v nové době úspěšnými a mnohem menší důvod k oslavám mají ti, pro které to znamenalo společenský i hospodářský sešup dolů. Těch, kteří mají pocit, že hentoho blahobytu bylo dosaženo na jejich úkor, těch nějak neubývá. SANEP teď udělal velmi zajímavé šetření ze kterého vyplynulo, že polistopadový vývoj se nelíbí dvěma třetinám lidí.
Před patnácti lety byla těch neúspěšných jedna třetina. Ale od té doby se rozjely všechny ty ESG, kdy buď vaše domy zateplíte, nebo vám je seberou (nekecám, přesně takhle to bude vypadat – kdo nezateplí, dostane takové pokuty, že jeho dům bude mít zápornou cenu. Oni se tím netají a normálně o tom mluví v médiích), rozjely se všechny ty moderní kotle, odstřižení od ruského plynu, který sem proudí dál, jen je dražší, zdvojnásobily se ceny potravin a Prouza se nám vysmívá do obličeje, lidé se nemají stydět si žádat o sociální dávky, dnešní vysokoškolák umí méně než kdysi středoškolák a učitelky na základce neumějí pravopis… ale za to jsou uvědomělé, protože jinak si na ně došlápne policie, stejně jako na paní Bednářovou.
Jo v poslední době se neúspěšnými začínají stávat i Tykačové a je jim houby platné, že mají hodně peněz. EU si došlápla i na jejich byznys, protože v něm figuruje uhlí a oheň. A tak chodí po konzervativních kempech a hledají cestu, jak z toho ven.
Svátek, který není pro každého, ten je na houby. Svátek se vyhlašuje a slaví, aby se na něm národ sjednotil. Aby mladí, staří, chudí, bohatí, velcí, malí, měšťáci i vesničani, prostě aby se všichni na chvíli utvrdili ve společném národě, státu i režimu. Aby se potkali na ulicích a řekli si, že tohle mají všichni společné a i když se hádají o výši daní, míru státního vlastnictví či o zdravotní péči, všichni mají úctu před těmito svátečními atributy.
Za pětatřicet let se sedmnáctý listopad svátkem všech nestal.
A jak na to zareagovali strážci odkazu sedmnáctého listopadu? Začali se starat, aby se to změnilo? Pokoušeli se tento odkaz nějak zpřístupnit i těm, kteří v nové době prohrávali a prohrávají? Volali po nápravě nejkřiklavějších problémů?
Ale kdeže, oni začali lustrovat. Začali vytvářet seznamy těch, kteří jsou hodni položit květiny a kteří nejsou. Objevily se samozvané liberální úderky, které některé pugéty vyhazovaly do košů. Objevily se morální majáky, které na některé slavící pískají a vyhánějí je. Přisluhovači komunistů nesmějí… tedy kromě Petra Pavla a Evy Pavlové. Jejich květiny nikdo nevyhodí. Ale běda, když přijde s růžemi Babiš…
Já se vlastně nejvíc divím tomu, že tam Andrej ty kytky furt nosí, i když ho tam nechtějí a nikdy, nikdy, nikdy pro ně nebude přijatelný.
Takhle vypadají ty foltýnovské příkopy v praxi… Vyhodí vám květinu, kterou přinesete na Národní třídu, aby vám ukázali, že vy mezi ně nepatříte… tím pádem nemáte žádná práva a nejste ani lid ani národ. Jste jen svině. Foltýn to nevymyslel, na to je příliš TZLD., to už tady bylo dřív. Jemu to jen řekli na PŠM a on není dostatečně bdělý, aby to mimoděk neprozradil.
Dnešní režim slaví svátek a sám se ještě stará, aby to byl svátek pro co nejméně lidí… K čemu takový svátek je? Stále více k ničemu. S každým člověkem, který ho nechce slavit, ubývá i volič, který ho nechce volit. S každým člověkem, kterému vyhodí kytici, ubývá i člověk, který ho bude bránit.
Kolik lidí ještě dnešní svátek slaví? Tik, tak, tik, tak… Přesně takhle to vypadá, když se pracuje na vlastní zkáze…
_______________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
OT – Přituhuje
ČTK: Bidet dnes ukrům povolil použít na Rusko rakety dlouhého doletu .
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nyt-biden-povolil-ukrajine-pouzit-americke-rakety-k-uderum-v-rusku/2596975
Sme se měli na to dnešní hrabání listí raději vysrat.
Ani to klestí jsem nemusel pálit, že?
Jako že ho nejpozději do začátku jara stejně spálí Ivan v režimu vzdáleného přístupu?
Ondřej Dostál mává z Krymu. Jel s Vidlákem?
Od kdy je Soči na Krymu?
Dostál vyrazil na akci do Ruska. Je potřeba více těchto návštěv, říká europoslanec za Stačilo!
https://cnn.iprima.cz/dostal-vyrazil-na-akci-do-ruska-je-potreba-vice-techto-navstev-rika-europoslanec-453670
Není, vím… přání otcem myšlenky.
Jel beze mě… 🙂
Tuhle diskuzi by si měl pročíst graduovaný psycholog nebo (i) psychiatr. Našel by v ní několik dobře definovatelných duševních úchylek. Ale na druhé straně: Kdo je úplně normálním že?
Nejsem ani jedno, jenom jsem strávil víc než půl století mezi umělci (herci a zpěváky), kde je psychicky „normální“ málokdo a tím pádem mě takové osobnosti nepřekvapují. Někdy jsou nudní, někdy docela pobaví.
Nenechte se ale rušit, pokračuje v diskuzi.
Katango nás rozebere.
Jako dítě jsem si přál být šíleným vědcem, tato literární postava mně vždycky nesmírně imponovala, tak třeba…
Katango nic nerozebere. Já mám ráda cáklý lidi a považuji za čest k nim patřit. Valící se kámen neomší.
Tak Biden povolil útoky raketami s dlouhým doletem do hloubky Ruska. Pokud Putin splní, co slíbil, může si Brusel všechny zákazy fosilních paliv a plnění kriterií k dosažení uhlíkové neutrality strčit do zadní části těla.
Můžete dát odkaz?
Díky.
President Biden has authorized the first use of U.S.-supplied long-range missiles by Ukraine for strikes inside Russia, U.S. officials said.
The weapons are likely to be initially employed against Russian and North Korean troops in defense of Ukrainian forces in the Kursk region of western Russia, the officials said.
https://www.nytimes.com/2024/11/17/us/politics/biden-ukraine-russia-atacms-missiles.html
Žumpy jásají: https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-biden-dovolil-ukrajine-strilet-na-uzemi-ruska-40497657. Údajně to je z NYT a Reuters – ti nejsou pověstní vysokou příchylností k pravdě.
I kdyby to byla pravda, z vojenského hlediska je to směšné: jde jen o povolení pro zastaralé bojišťové balistické rakety ATACMS s doletem 300 km, které ruské PVO/PRO systémy sestřelují rutinně, kolikrát i se 100%-ním výsledkem. Navíc je otázka, kolik Ukrošům vůbec zbylo provozuschopných MLRS HiMARS/MARS vozidel, ze kterých se to odpaluje; také kolik těch rachejtlí z USA dodali a kolik se jich Ukrošům podařilo přepravit až na bojiště, aniž jim to ruské síly při dopravě/skladování zničili.
Jestli je to pravda, je to jednoznačně eskalační krok, a to že značný – už jen z principu. Možná se v USA někdo hloupě domnívá, že když „přitvrdí“ v Ruině, že se Rusko nebude zabývat chystaným napadením Íránu. Uvidíme: dle Lavrova je spojenecká smlouva mezi Ruskem a Íránem před podpisem.
Jestli je to pravda, je to vstupenka do průseru. – Nebo lépe: vstupenku do průseru už nepotřebujeme, už v něm jsme. Je to poukázka k přesednutí do první řady.
—
Teď jsem se díval na AK, tam zatím nic nepíšou.
Na AK v diskuznim vlakne pisou:
„… KLDR. Sú to ofiko vojaci poslaní vládou a teda aj de facto aj de iure krytí vládou a vláda nesie za nich zodpovednosť. To nie sú žoldnieri a podobní dobrodruhovia… Takže pokiaľ je pravda, že v Kursku sú severokorejci a Biden dal povolenie na nich páliť tak do hry vstupuje Kim a osobne mám z neho pocit, že nosí kolt „proklete nízko“.“
Francúzske médiá tvrdia, že Francúzsko a Británia schválili útoky riadených striel hlboko na ruské územie. Ide opäť o súčasť očakávanej eskalácie pred Trumpovým príchodom.
https://t.me/boris_rozhin/144688
Západ pořád vyšinutě očekává, že na ruské straně jsou podobní magoři jako v USA nebo Británii, a že Rusové přeruší svoje plány – které vycházejí – a vhrnou se, patřičně uražení a vytočení, do nějakých nesmyslných eskalačních akcí. Kolikrát se zdá, že si Američané pořád představují, že jde o „Bitvu o Anglii“, kdy Adolf po podobné provokaci (bombardování Berlína) přerušil útoky na letiště RAF a začal to sypat na Londýn, čímž prohrál „BoB“. Holt vědí o válčení úplně všechno, viděli všechny válečné filmy z Hollywoodu.
IMHO Rusové neudělají nic zvláštního, proč také, když pobíjení banderonácků v jatečním průmyslu ruské fronty tak úspěšně pokračuje. Ale úplně náhodou, jemenští raketoví modeláři – nebo jiná podobná skupina nadšenců – začnou náhle zasahovat americké lodičky úplně přesně na velké vzdálenosti.
Však už i zasáhli!
https://t.me/ksbspravy/94608
Hlásí to tv nova.
Mam takové nepříjemné tušení, že od války v celé Evropě s neuvěřitelně ničivými následky nás může dělit jeden Taurus.
Na dnešním slavnostním nástupu Obludária – zjevně šlo o společnou akci Blbince a Ošklivince – mě rozesmál hlavní komik Fialenko svým povedeným výstupem „Dejte mi ještě čtyři roky a …“. Asi šlo o parodii na jiný výstup politika, který chtěl dokonce 10 let: „Dejte mi 10 let a Německo nepoznáte“ – měl pravdu Adolf, nepoznali. Ale jinak to byla slabota; hlavní číslo, totiž sundávání ukrošského hadru z Národního muzea, dramaturgie vynechala. Tak možná někdy příště…
Vysmáli se mu i jeho vlastní z pražské kavárny
Čtyři roky – není to málo, Igore Igoroviči?
Já bych mu klidně dal i těch deset. Ve které nápravné skupině, o tom by se mohla vést debata. Stejně jako o tom, koho k němu do cely, aby mu (jim) nebylo smutno a necítili se tam tak sami.
No, myslím že nejúspěšnějši vláda od roku 1938 to samozřejmě dokáže. Dal bych to jako heslo do dalších voleb.
Mám pocit, že seznam má dnes 1.Apríla.
😅🤣😂
Hele, ví někdo co bude za 10 let? Mám nabídku investovat polovinu penzijního připojištění na těch 10 roků. Budou ještě v tu dobu existovat investiční fondy? Budu existovat já?
Žlab Vám zvednou zase o kousek výš. Pořiďte si štafle, zatím jsou k mání.
Komu mám věřit? Vám nebo Pétovi, který říkal, že když ho necháme vládnout, bude žlab plnější?
Otázka je čím bude žlab naplněn.
Tím, co jí Uršulka, říká Péta.
Spíš bych to tipla na pomeje. Co říká Péťa tomu snad nikdo nevěří.
Péta by nikdy nelhal, on je to hodnotový signalista, hodnotové strany a koalice .
A dělá hodnotovou politiku.
Ano, sypu si popel na hlavu a uznávám vaši myšlenkovou a duševní nedostižnost, Starý kocoure.
Není větší hanba a indicie nevědomosti, než když si jiný starý muž po probdělé noci nad ránem onoho 17. listopadu poplete zkratky (KLS a SKL), zvláště když jsou pro něj osobně spojenými nádobami. Ale vysvětlujte to starým kocourům, zcela zbytečná věc!
Ještě jednou, speciálně vaší slovutnosti, se tedy omlouvám!
Přesto si myslím, že i při té vaší úctyhodné neomylné sedmasedmdesátce jste propásl okamžik mlčet.
Sdělím vám proto něco pro Vás téměř nepředstavitelné. Těm některým vašim, “co neví, o čem píší“, se někdy holt stává, že se jim už od dětství, rok co rok, vrací stejné myšlenky a představy na ono hrůzostrašné svítání nad ránem 17. listopadu, kdy nic netušící rozespalé mladé kluky v pyžamech němečtí vojáci pod údery pažeb svých pušek vyháněli z postelí dřevěných baráků Studentské kolonie na Letné (=SKL) do zaplachtovaných náklaďáků a odváželi je na Ruzyň.
Třeba já to mám v sobě tak živé, že už od dětství se mi ten relaps hrůzy navrací a propuká nanovo právě toho 17. listopadu a vždycky se v ten čas najde přemoudřelý chytrák, který tomu nasadí korunu tak, jak tady vy předvádíte.
Představte si třeba, že to mám v sobě až tak, že se mi onen den vždycky vybaví maličkaté ( zrůdně vymyšlené) otevíravé okýnko v prkenné stěně speciálně k tomuto účelu v koncentračním lágru Sachsenhausenu (=KLS) postaveném dřevěném baráku, ke kterému esesáci pod záminkou „lékařské prohlídky“ stavěli zády především ruské vězně (vlastně už jenom jejich zubožené kostry), aby jim „změřili“ výšku těla. A když se jim podařilo ty ubožáky konečně postavit zády ke stěně k „odebrání“ jejich výšky, tak jiní esesáci otevřeli ono okýnko a zbaběle těm kostrám prostřelili hlavu či páteř. Esesáci „měření“ prováděli vždy po 25 vězních, což bylo množství vězňů, které se vešlo do jedno nákladního automobilu!
Je to o to ve mně silnější, Starý vševědoucí kocoure, že můj táta (tehdy student medicíny na UK) mohl klidně třeba stát u toho = stvrzovat exitus, odklízet mrtvoly a z podlahy vytírat tu krvavou spoušť, kterou ti esesáci po sobě den co den zanechávali, protože před každou exekucí museli navodit dojem „čistých lékařských prohlídek“!
Nevím – netuším, otec o tom totiž N I K D Y nepromluvil, ono úplně stačilo to jeho někdy až jenom úděsné mlčení! Asi v sobě nenašel sílu! Proto to dřevěné okýnko, ty pažby pušek mám pouze zprostředkovaně od jeho spoluvězňů-kamarádů, kteří v sobě našli sílu o tom mluvit a také o tom zanechali písemné svědectví.
Ale vykládat to vám, když tady píšete, že „nic o tom nevím“ ,je zcela zbytečné! To uvádím jen pro ostatní, aby byli trochu v obraze, nebo pro případ, že to už jen zapomněli.
Zdravím Z jistých důvodů anonym,
To jste si dovolil hodně takto reagovat na Starého kocoura. Když jsem naposledy zareagoval na poznámku Starého kocoura já, tak naprostá většina mých komentářů byla “vaporizována”. Dozvěděl jsem se, že diskutovat na Kydech “mohou pouze ti, kdo jsou toho hodni” (volně řečeno). Že Alefe nulo?
PS: Jsem zvědav, jak dlouho zde bude moje reakce.
A jak dlouho byste chtěl? Minutu, hodinu, den…?
—
Už jsem to někam psal, možná jste to přehlédl. – Vy jste začal nahlas rozvažovat nad tím, že vykat budete jen tomu, kdo je toho podle vás hoden. Nu, nic proti tomu; tady každý ví, že jste mistr světa, jemuž nikdo nestojí na roveň a na takové úvahy jistě máte právo, které vám nikdo neupře. Vy prostě máte pravomoc rozhodnout o tom, kdo je hoden toho, abyste mu vykal.
Jenže, víte, lidi jsou jak opice. Co jeden udělá, druhý hned napodobí. Vaše úvahy mě inspirovaly k posouzení, jste-li hoden vstoupit a setrvat na zdejší diskusi, kde zatím převažuje všeobecně běžná konvence, že neznámí lidé podobného věku si běžně vykají a tykání přichází na řadu jen po vzájemném souhlasu. A víte, to posouzení dopadlo pro vás nepříznivě.
Takže samozřejmě vy si tykejte/vykejte/onikejte komu chcete a kde chcete, ale na těchto stánkách to nebude.
Na stráž!
Díky, Alefe.
Cože ??? Rozumím dobře, že on nejen uráží Vidláka, ale ještě se pouští do Vás ?
Zatím se do mne nepouští (GB), ale sere mne.
👍 🤣 😂
Díky!
Víte jak mi můj překladač či opravář chyb v tom mém PC (nevím jak se to přesně nazývá) překládá váš nick, pepane? Toneuhádnete, jako:
je mi to líto“!!!
Mně je taky moc líto těch mladých kluků, čím jsem starší a starší, tím víc se mně to dotýká. Tak alespoň je připomenout toho 17.listopadu považuji za svou povinnost! Nic jiného už s tím nenadělám, bohužel.
mě to dotýká
Je nutné připomínat.
U té zdi, kde Němci „měřili výšku“, byli zavražděni Češi, obvinění s napomáhání parašutistům, kteří popravili Heydricha.
Včetně čtrnáctileté Jindřišky.
Připomínat se musí.
No a za to připomenutí Vám děkuji, znám jen z vyprávění svého dědy. Teď se nějak ze 17.11. vytratil ten původní a stala se z něj jen fraška.
ano, stařenko Oggová, snad právě proto jsem psal někde dole o tom TICHU, po kterém už od roku 89 tolik marně toužím.
Ale kdybych vám měl říci pravdu, stále mě překvapuje a moc mrzí ta neomalenost některých „ševců“, co si sem chodí zaskotačit z té jejich literární kovárny a kazit druhým náladu:
https://www.youtube.com/watch?v=gOslKSTcdMg&
https://www.youtube.com/watch?v=goEjCi5TIwo&ab_channel=filmexporthomevideo
Prosím, abych byl správně pochopen; nechtěl bych vzbudit dojem, že Vás odtud vyháním – to rozhodně ne. Ale tady, tady TICHO nenaleznete.
Prosím, abych byl pochopen, nechtěl bych vzbudit dojem, že jste nechápavý, když si mé TICHO :
…”o tom TICHU, po kterém už od roku 89 tolik marně toužím.”
vykládáte tak, jak tady předvádíte! Můžete se sám o tom přesvědčit na první kliknutí myši, namátkou pro vás vybírám dnešek:
– seznam:
Oslavy svobody vrcholily v Plzni spuštěním vlajky a Modlitbou pro Martu
– novinky:
ON-LINE: Připomínku 17. listopadu završil Koncert pro budoucnost
– i-dnes:
Oslavy sametové revoluce vyvrcholily. Václavák hostil Koncert pro budoucnost
Děkuji.
Někteří diskutující vám nestojí za to. Ostatní podle pochopí, co jste chtěl říct nebo jim předat. Z toho všeho, co píšete, neuvěřitelně mrazí. O to víc, že se o tom dnes fakticky nesmí mluvit, protože pravda vládnoucí moci opět není vhod a snaží se ji potlačit a nahradit vylhanými ideologickými dogmaty.
Můj táta zase jen náhodou přežil pobyt v KL. (Konzentrations Lager). A něco málo o tom před svou smrtí povídal. Dostal se tam na anonymní udání českých komunistů. Jak se pár let po válce zjistilo.
Ale k Němcům v Sudetech se choval jako k ostatním lidem. Když jsem se ho ptal, jak je to možné, že se s nimi baví a směje, když ho málem zabili, řekl mi jednu krátkou větu: „Tihle to nebyli.“ Podle ní žiji dodnes..
Takže tak. Nemá smysl pokračovat v téhle debatě.
Toto je odpověď pro diskutéra (z jistých důvodů anonym napsal:17 listopadu, 2024 (17:21)
… a mohl byste mi ještě alespoň naznačit, kde vám píši k tomu vašemu tatínkovi, že “nevíte, o čem píšete“?
Zvláštní od sedmasedmdesátiletého starce, když svým neomaleným způsobem peskuje druhé = třeba dneska pro změnu zase Občana, že na rozdíl od něho dává přednost obsahu před formou, ale on sám není schopen druhým ve své nabubřelosti tolerovat ani pouhou neúmyslnou záměnu dvou vizuálně podobných zkratek (KLS za SKL) a to ani, když se autor předem omluvil.
Ale jinak máte naprostou pravdu, s vámi nemá smysl diskutovat. Dál si sem odskakujte z literární kovárny a svého webu druhým rozjebávat diskusi svou neomaleností, dál si klidně tady seďte na tom vašem sloupku plotu a čekejte na toho svého Villona.
Prosím, abych byl pochopen, nechtěl bych vzbudit dojem, že mi nejste ukradený, ale pokud bych ještě mohl požádat, nemíchejte se druhým do příspěvků, pokud hodláte ve vámi tady předváděné neomalenosti pokračovat, děkuji.
Koukám, že na Primě byl nějaký satirický pořad 🤣
„„Tato vláda ale neříká, že všechno jde správně. Tato vláda říká: My jsme byli energeticky, strategicky závislí například na Rusku. Došlo k ruské agresi na Ukrajině, skončil laciný plyn z Ruska. Musíme to řešit. Dnes jsme energeticky soběstační bez Ruska. To není tak, že by šlo všechno správným směrem, ale že jsme vyřešili problém,“ dal příklad Vystrčil, ale Schillerová s takovým pohledem na energetickou soběstačnost nesouhlasila.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Dnes-jsme-energeticky-sobestacni-bez-Ruska-Milos-Vystrcil-na-Prime-vysvetloval-jak-je-politika-o-budoucnosti-764958
Svátky jsou super když je člověk v práci. Dneska osm hodin. Lepší, než drátem do oka.
< <> >
A je to tady! Tak přeci jen to Německo doženeme!
Fiala: Dejte mi ještě čtyři roky a budete mít platy jako v Německu
Premiér Petr Fiala (ODS) uvedl, že považuje svoji vládu za nejúspěšnější v české historii a chce příští rok na podzim vést koalici Spolu do voleb a znovu kandidovat na premiéra. K tomu, aby se občané České republiky měli stejně dobře jako sousední Němci, potřebuje ještě další čtyři roky u vlády, řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce na ČT.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-fiala-dejte-mi-jeste-ctyri-roky-a-budete-mit-platy-jako-v-nemecku-40497621
Oni si veřejně z lidí dělají prdel.
Možná to vidíte ve špatných souvislostech. Třeba ví Fiala něco, co my ne, například o výhledu německé ekonomiky. Je docela možné, že se tak extrémně propadne, že ji skutečně doženeme.
Asi to tak bude, že Německo nám půjde naproti.
Můžeme brát i milion denně. Kdo četl Černý obelisk , pochopí . K oslavě to nebude.
Ak predseda CDU dodrží, ako potenciálny budúci nemecký premiér, svoje slovo a vyhlási rusom 24-hodinové ultimátum, tak sa kľudne môže stať, že v skalibrovanom a skindžalovanom Nemecku nebudú platy nejako zvlášť vysoké.
A…Michael
Proč by to nebylo,Němci tak klesnou,že životní úroveň v Německu, bude stejná jako u nás.Jak to sledují,životní úroveň klesne ve všech státech EU,je to i záměr Bruselu.
Fialovi už normálně hráblo……
Archangel_Michael:
Fiala si z nás dělá prdel. Je to zmetek všech zmetků, on není odtržen od reality, on ví že si může dovolit vše, protože ho chrání Brusel a jeho voličská základna. Je to koupená svině, on za prachy udělá všechno. Měl by být souzen za vlastizradu a škody, které jeho vláda způsobila lidem.
No a jsme opět u voleb a u voličů, kteří tomu sviňákovi opět hodí hlas, aby se on mohl naparovat , že pouze plnil vůli voličů, je to parchant.
4 roky je málo… Za to, co dělá bych to viděl tak na 15 let ve třetí nápravný…
Tady vidím tři možnosti. První, nutelín netuší o plánech ODS co se voleb týče. Druhý, korespondenční volba. Třetí, ODS odepsala příští volební období. Napadá mne tedy ještě jedna možnost, ale to už je brutus, že ví že žádné volby nebudou, třeba kvůli válce.
Něco pro zasmání
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-fiala-dejte-mi-jeste-ctyri-roky-a-budete-mit-platy-jako-v-nemecku-40497621#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=GzvOylNSNgz-202411171356&dop_id=40497621&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
ten zmrd fialovej má ale pravdu, celá EU je určená k bídě kvůli (nejen) green dealu
Kua, kde jsou Arnošt a Arnošt?
Bez dovolení 🙂 převzato od Dr. Konvičky.
„Rozumím tomu tak, že implementace směrnice EK 2023/959 znamená následující:
– od roku 2027 nebude možné prodat ani pronajmout nemovistost s nižší energetickou třídou, než je třída E včetně (80% domů je v kategorii G). To prakticky znamená, že domy nižší kategorie než E, budou mít cenu pozemku (- cenu demolice).
– od roku 2030 se totéž bude vztahovat na kategorii vyšší, nebo spíš dojde ke spřísnění kategorie E.
– od roku 2040 bude platit zákaz vytápět domy fosilními palivy.
– od roku 2050 budou muset být všechny budovy k prodeji či pronájmu uhlíkově neutrální, tzn, že můžete protopit jen tolik elektřiny (jiný způsob nebude povolen, pokud neberu v úvahu geotermální energii), kolik jí na svém domě vyrobíte, ať už fotovoltaicky nebo větrem, vodou a pod.
Prakticky to tedy znamená, že ti, kdo se do roku 27 přizpůsobí kagtegorii E, určitě nebudou mít vyhráno, protože do roku 30 budou muset splňovat přísnější hlediska a do roku 50 budou muset být jejich domy uhlíkově neutrální, pokud budou chtít dům prodat, pronajmout nebo předat dědicům. To se týká i budov pro podnikání, pokud to podnikatel nesplní, nedostane úvěr, banka mu zruší podnikatelský účet, a nakonec přidou na řadu pokuty a uhlíkové daně, které povedou ve finále k vyvlastnění všech nemovitostí nesplňujících zákonné požadavky.
Může to dělat dojem, že věci vidím moc černě. Je to možné, nicméně, před druhou světovou válkou byly v Evropě dvě kategorie židů. Ti, kteří pochopili hrozbu fašismu a odjeli do USA a ti kdo jí nepochopili a odjeli do Mauthausenu, Osvětimi, Treblinky… V roce 1935 učitě říkali ti druzí těm prvním, že to vidí věci moc černě.“
No, všichni, kdo cinkali na náměstích klíči, volili Havla a disidentskou kliku lepšolidí kolem něj (tím nemyslím skutečné disidenty, jako byla třeba Lenka Procházková), Klause a celou tu sebranku kolem něj (ODS, ODA, US atd.) si můžou dnes pogratulovat, jak se zbavili té zlé gomunistické totality, která je nutila ve své obludnosti slavit Svátek práce a Den osvobození a mít v pořádku výzdobu oken a nástěnky. Důležité je, že nemáme (zatím) fronty na banány, i když vzhledem k tomu, že banány rozhodně nejsou uhlíkově neutrální, tak kdoví, a ďábelská měnová reforma nám nesebrala jednorázově naše úspory. Co je proti tomu nějaká permanentní hospodářská recese a inflace. Až budete předávat zdarma svou nemovitost globálnímu kapitálu (možná mu dokonce z vděčnosti i dáte své úspory na důchod, aby vás toho břemene vůbec zbavil), nezapomeňte se šťastně usmívat, že máte tu svobodu a demokracii, pravdu a lásku a nepolitickou politiku.
Slava!
Jenže to ESG &spol s velkou pravděpodobností dopadne i na hypotekáře v době refinancování hypotéky. A to z toho důvodu, že ESG skóre banky bude hodnoceno podle poměru „zelených a nezelených“ úvěrů. Tudíž banky budou mít snahu úvěry na „nezelené“ nemovitosti neuzavírat (nerefimancovat). Výsledkem tak nejspíš bude buď zesplatnění úvěru s následným zabavením nemovitosti u těch lidí kteří nebudou mít na doplacení hypotéky, a nebo takové zvýšení úroků z hypotéky že to normální člověk nebude schopen zaplatit (dojde ke kombinovanému účinku s emisními povolenkami) s následkem zabavení nemovitosti pro nesplácení.
V obou případech člověku zůstanou oči pro pláč a dluhy, neboť budovy nesplňující ESG budou mít tak nízkou cenu že peníze získané v dražbě nebudou na zaplacení zbytku dluhu stačit.
Loupež za pravého poledne. Jiný název pro to nemám.
Ale budou hrdí, že vyhnali ty zlé komunisty, kteří sice znárodňovali, ale aspoň domy nechali! A pak nějak budovali, pěstovali, chovali, vyráběli, levné energie zajistili…
Bazalka
No jo! Ale levná energie, nájem a bydlení nejsou liberálně demokratické a nesplňují závazné uhlíkově neutrální duhové normy LPGTDI+NSDAP! Abychom Vám soudružko nezrušili bankovní účet! Srovnejte se do řady! Už jste poslala příspěvek na onkologické pacienty? Ha? Vyvěsila jste dnes modrožlutý prapor solidarity evropských hounot? Postíte se od masa?
Ale na odpolední kávu do Vídně nepustili!
Tak dnes zase třeba do Moskvy nebo Petrohradu, že. Jestli ono to nebude tím, že by se po jednom takovém výletu nevrátil nějaký ten spolupracovník či agent cizí mocnosti. Nemluvě o tom, že pustit takhle někoho, do koho jste jako stát nalil dost peněz, do jeho vzdělání a kariéry, a on má navíc přístup k nejrůznějším know-how či zastává významnou pozici a není snadné jej nahradit, tak poté, co se vám z „výletu“ nevrátí, jste jej na stříbrném podnose věnoval druhé straně.
Přesně tak.
Asi byl ten můj sarkasmus příliš kryptický.
Nebyl, já to pochopil 🙂 Jen jsem chtěl poukázat na to, že to co se vyčítalo komunistům, dělá v nějaké podobě každý politický režim. A každý to skrývá, omlouvá a okecává.
OK
Tak tak. A jogurty byly jen tři, bílej, meruňkovej a jahodovej. V bio kvalitě. Jen se tomu neříkalo bio. Teď si můžeš vybrat ze 150 druhů jogurtů. Já si je ovšem kupovat nemohu, jen když je uvidím, spustí mi to dávící reflex.
Taky byl černorybízovej.
Ale zase, myslete na Banány. Celý rok.
A co budou zabavitelé dělat s těmi nefinancovatelnými nemovitostmi, které nebudou smět prodat ani pronajmout?
Jelikož jsou těmi kdož určují pravidla si pro nemovitosti ve svém držení udělají výjimku a nemovitosti pronajmou. Asi tak jako když bolševici sebrali lidem statek a nechali je v něm bydlet v nájmu.
Zatímco tehdy na to šli cestou sprosté krádeže, kdy byly v restitucích nemovitosti lidem vráceny (bylo li co vracet) na to dnes jdou cestou zabavení pro porušení pravidel která oni sami určují a mohou je kdykoliv změnit tak aby jim vyhovovala (což jsou ty plánované úpravy energetických tříd v budoucnu).
Přijde mi to, že cílem je třetí nevolnictví, kdy běžní lidé nebudou nic vlastnit a jen budou dřít na to aby vůbec přežili (jestli ta dřina bude placená či ne nevím, neboť i taková středověká robota byla svým způsobem nepeněžní platbou nájmu, nebo li splátkou nájmu vlastní prací konanou zdarma).
Tak vláda zase chystá další „dáreček“ ke zničení naší státnosti. Zrovna dnes, tedy 17. listopadu čtu na PL:
“ Ministr Dvořák: Chceme znovu obsadit pozici Národního koordinátora pro zavedení eura“:
„V listopadu vláda projedná dvě důležité zprávy. Jedná se o analýzu NERV a Legislativní rady vlády, které neshledávají žádné zásadní překážky pro přijetí eura.“
K výročí okupace naší země vyvezli Svatovítský poklad do Německa…už se vrátil, nevíte někdo?
Kolik ponižování musíme ještě od téhle bandy fialových zrůd nést?! Oni se nám normálně smějí do xichtů, Kurwy jedny vlastizrádné! Naši předci za naši státnost bojovali a umírali a tahle banda šmahem smete všechno do odporné bruselské popelnice!
Je možné, že jsem napsal odpověď na příspěvek (nahoře) ještě dříve, než se tu příspěvek objevil? Déja vu?
už to chápu 🙂 (možno smazat oba)
„SANEP teď udělal …“
To je mimochodem ten samý SANEP, který na výzvu k „provedení nezávislé kontroly způsobu sběru dat svých veřejně publikovaných online šetření.“ reagoval žalobou.
Jakoukoliv nezávislou kontrolu své metodiky odmítá. Prostě zdroj jak má být.
Nechci zpochybňovat tvou inteligenci, milé Teco, ale pět mozků pracujících paralelně nemusí být nutně chytřejší než jeden každý z nich. Praktický důkaz hledej v praktické škole.
Když žena porodí dítě za 9 měsíců, za jak dlouhou dobu porodí dítě 9 žen? 🙂
To bylo k předešlému Tecovu příspěvku…
K43
Nejasná vstupní data. Bude těch 9 žen rodit děti v relativistickém vícerozměrném časoprostoru, nebo v prostoru standardní kvantové mechaniky? Je organizačně možné oplodnit skupinu 9 hovořících žen? Kolika muži? Jedním, či devíti? Otázky, samé otázky.
Budou rodit ve sklepě. Skupinu 9 hovořících žen lze oplodnit bez problémů, žena zvládá dýchat i hovořit na rozdíl od mnoha mužů. A oplodní je devět mužů najednou nebo jeden muž devětkrát za sebou.
Patří pod K43 a týká se výhradně jeho.
MK, ztrácíš čas s trolem.
To se jen domluvili sionisté se židy a byla sametová.
Své kádry si připravovali,jak přes disent,prognosticky ústav ale mnozí absolvovali stáže v zahraničí. Smutné je,že mnozí jsou na tu zlodejinu hrdí.
Nekupujte u Židů cukr, kafe, mouku, zabili nám Anežku, modrookou holku. 🙁
Ale s vrahy z Wallstreetu se ukazuje, že měli komunisti pravdu ( však byli často ze stejné líhně, takže věděli své). A kdo to tam ovládá je všeobecně známo.
Pávek a Lipánek tam dostali dobrou bídu 😀
Igor Němec, disident, účastník pochodu 17.11.1989, polistopadový ministr státní kontroly ČR:
„Největším paradoxem 17. listopadu je, že komunistický rozvědčík, který vítal okupaci naší země cizími vojsky a pak jim sloužil, s první dámou, komunistickou politručkou, sedí na Hradě, a dojatí disidenti z jeho rukou přijímají vyznamenání.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Nenapadlo-by-me-Disidenti-jsou-dojati-z-vyznamenani-od-rozvedcika-Igor-Nemec-krouti-hlavou-764939
Až mi vyhŕkli slzy dojatia…..
Situace je holt nadmíru výtečná.
Je třeba umět odpouštět a nenimrat se pořád v historii. Ti, kdo Pavlovi (nebo Babišovi, to je stejné) vyčítají někdejší komunistické prohřešky tím obvykle zakrývají absenci myšlenek vlastních.
Samozrejme maji vsichni povinnosti myslet, jak si budou stavet babovicky na pisku a ne nimrat se myslenim na…..
Penezni zisky a odmeny, vyhody , vyznamenani, vysoky funkce ,ktery takovy neminou za parasiticky ponizeny a stupidni pucflekovani a votrockej souhlas takovych se vsim….
K3 si to taky zakazal a je nam chytrym vzorem…Vodpuste vokupace ,vodpuste zlocincum zlociny a je to.
Aby zlocinci zase s vasim vodpustenim mohli dal skodit,skodit zase vsem a pachat dal sve proradne skutky.
K43 dal poucuje ,blby poucujou pac vi , ze sou chytry ,ze to je absence mysleni a vsem skodi..
Zadna absence mysleni /to nema s myslenim co delat a nic spolecnyho a K43 sam dokazuje ,ze nemysli a myslet neumi !!!!,
Jde jen informace ve vedomi kazdeho z nas o situaci a vyskytech skudcu,o
jejich cinnosti na kazdyho z nas a na celej narod.
„“…nebo Babišovi, „“
Babišovi nééé … to je přeci estébáki a bývalý komunista, to se neodpouští (milionchvilek…) ten si to neodsloužil v NATO !!! … (soryjako)
Tak to jsem nepochopila, znamená to, že když neodpustím křivákovi na Hradě a i Babišovi, že nemám vlastní myšlenky? Protože kdybych je měla, tak odpustím komukoliv ale především těmhle hajzlům?
Nimrat se v historii? To ale musíte za libtardy především, dnes jste měl příležitost na Václaváku a na Národní, a nebo to znamená že jen někdo se nemá nimrat v historii?
Paradoxem doby je, že akci, která vedla k pádu vlády KSČ, organizoval SSM.
Nebyla to spíše StB s požehnáním KGB?
Mně to nepřijde jako paradox.
Ti, kdo byli tehdy na špičce, viděli dost dobře, že socialismus je mrtvý (neefektivní, debilní) a je třeba převratu. Ideálně nějak nekrvavě a rychle, beztak jsme byli skoro posledním státem, kde to padlo.
Paměti Alojze Lorence (nebo třeba Lubomíra Štrougala) jsou docela dobré čtení. Dobře věděli, že celý ten pošahaný systém je v koncích, ale nebylo tak lehké ho zbořit.
Oni potom vedeli ta jak ja ked som mal 20 rokov skakal som z 3 poschodia,teraz z pol metra mam problem,vedeli velke hovno.
Jen pro info – reagujete na mě celkem často, nicméně nejsem schopen odpovídat, mám handicap neporozumění. 🙂
Nesmysly pane K43. V koncích byl kapik, jen nebylo dost informací a nebyly rozšířené. Ve lžích a propagandě byl západ vždycky lepší, než socialismus.
Hezky zblbli lidi, to se jim musí nechat. Domácí zrádci, nenažraní kolaboranti a západní zpravodajci, kterým slouží ta fyjalová veteš u moci dodnes
O žádnou politiku ani komunisty nejde a nikdy nešlo. Jde o národní společný kapitál, nebo o nadnárodní soukromý kapitál. Lidi se utápí v politických margináliích a blbostech a podstatný jim uniká.
Inu, mám výhodu podobného věku a pamatuju si chudobu socialismu velmi dobře.
To, co tu máme teď (ani omylem nejde o kapitalismus ale o jakýsi podivný hybrid), to možná dotáhne taky do debility a chudoby, protože nemáme žádnou pravici a původní pravicové strany obsadila smečka fialů, ale i tak ten hybrid poskytl kvalitnější život než socialismus po dobu alespoň 35 let.
A to si řekněme, stálo za to.
Ještě najít pravicové, kapitalistické světélko na konci tunelu tuhé demokracie a sociálně hloupého hospodářství. Nevidím ho, a proto mi připadá nohama na zemi stojící Stačilo tolerovatelné.
Ad
„nemáme žádnou pravici“
„najít pravicové, kapitalistické světélko na konci tunelu“:
Uvedl byste, prosím, zda vám vyhovující „pravici“, příp. „pravicové, kapitalistické světélko na konci tunelu“, vidíte někde v cizině?
Úplně vyhovující ne. Ve státech, kde situaci znám lépe (SRN, Nizozemí), to není žádná sláva. Raději než to, co je zde, bych měl US Republikány, Javiera Milleie, italskou Ligu Severu, španělský Vox nebo i ty UK konzervativce.
Jeden významný jihoamerický kovaný pravičák, který taky obětavě zachraňoval zemi před výsledky voleb, tam zvláštně chybí. Není třeba se za něj ve výčtu stydět, tahle cestička je i tady dááávno prokopnutá a nezřídka vypadá, že je opravdu myšlená vážně.
Vaše hodnocení polistopadového „kapitalismu“ natolik souhlasí s mými pozorováními a zkušenostmi (prožil jsem ho celý v produktivním věku), že se snad na ten program Stačilo podívám 🙂
Akorát s tím světélkem nevím, americké libertariány údajně podporuje kolem 3% voličů.
To je komické ty vaše „postřehy“ vždycky 😁 Tzv. pravice, ať už je to ve vašich fantastických vizích cokoliv, je přesně to, co nás zákonitě dovedlo tam, kde právě jsme. Já chápu, že to nechápete, ale velcí pravicoví kapitalističtí kluci, co se spolu v rámci globálního finančního systému baví, to chtějí přesně takhle, aby z toho měli co největší finanční a mocenský vývar. Takže váš návrh „ještě více pravice a kapitalismu“ je ze stejného ranku jako zvolání „více Kožených“.
Jsem zplnomocněný zástupce pašíků v jateční váze. A spolu s nimi úpěnlivě žádám naši moudrou vládu a pomazaného presidenta! Chceme modernizované, hygienicky nezávadné jateční prostory, splňující vědecké technické normy EUtopie!
Žádáme, aby se v prostoru jatek neplýtvalo energií a omezilo se zbytečné vytápění. Chceme výběrové řízení na nové, v programu Erasmus vzdělané řezníky s evropskou zkušeností. Žádáme o vyčlenění finančních prostředků na nové nerezové jateční pistole.
Staré pistole často selhávají, brní nás po nich hlava a staří nešikovní řezníci nás jsou nuceni nás podřezávat neekologickými rezavými dranžíráky.
Pokud by to dovolil napjatý státní rozpočet, dovolujeme si navrhnout možnost dotovaného výkrmu aspoň týden před porážkou. Když se dobře nažereme, budeme mít lepší maso a bude vám lépe chutnat.
Sláva Svatému Listopadu, Ať žije náš Věčný Generál Řezník! Vivat!
Klokaní maso je velmi dobré. Chutí připomíná srnčí maso, má velice nízký obsah cholesterolu a vysoký obsah vitamínů a minerálů.
Klokaní maso nebude. Bude vepřové z pašíků.
Tam, kde jsme, je lépe, než tam, kde jsme byli.
Nic z toho neimplikuje, že nemůže být ještě lépe. Takto je potřeba rozumět tomu, co jsem psal.
Anebo naopak: To, že to směřuje do nikam, verbež má pré a dluhové letadlo jednoho krásného dne narazí, neznamená, že to bylo před listopadem 89 lepší.
No minimálně si nepamatuji žádné dluhy a tehdejší státní majetek se tu rozkrádá už 35 let a teprve teď začíná docházet, tak nám pravičáci zvedají daně až nestíháme sledovat. Prostě ráj na zemi. A blahoslavení chudí duchem ještě nechápou, kam se to vše řítí.
„že to bylo před listopadem 89 lepší“ Jestli ono by nebylo nejlepší přestat generalizovat. Nebylo to lepší jak pro koho. A bylo by potřebné začít hodně rozlišovat, kolik bylo těch, kterým ten režim bytostně vadil a z jakých reálných, nikoli deklarovaných, důvodů.
Kdyz si ten system sami nejvic podelali . Kdyz predstirali, ze sou komunisti ,aby se dostali a vetreli do vlady a nemeli zadny schopnosti vladnout.
Kdyz proto poslouchali, svoje porucniky a ponizene vymenou za udrzeni ve vlade vykonavali s otrockou poslusnosti vsechny rozkazy, aby dokonce znicili a skoncili i jejich vladu.. Jejich vlastni vladu ,si podrezali vetev, na ktery sedeli..
V cele s totalne zmagorenym a do blba zfanatizovanym Husakem.
Pravda a láska ….
https://web.archive.org/web/20160301083603/http://www.pravdaozrude.cz/
Na PL od Ivana Vyskočila:
„Hlavně jsme se nezbavili toho, co nás na minulém režimu štvalo nejvíc, a to takoví ti nařvaní funkcionáři a takoví ti nařvanci, kteří z toho měli jen to dobrý …. V podstatě takové ty pravověrné komunisty, kteří věřili té myšlence, tak ty oni naprosto převálcovali, stali se z nich mocipáni a ti jen převlíkli kabáty a jsou tady dodnes“.
Výstižné. Hadrák jako úspěšný pokus „ukomunistů“ zbavit se komunistů ….
Toníček:
A jak se toho chcete zbavit? A kdo na jejich místa? Jsou vždy a všude. Jediné, co se s nimi dá dělat je, vyhýbat se jejich působení a světu, jak to jde, nebo je aspoň držet trochu na uzdě.
Jj. Souhlas. S Vyskočilem i s vámi. Problém je, že by člověk musel zmizet někam na Sibiř, na Nový Zéland či na Aljašku, ale i tam může na tyhle exempláře narazit …
v zásadě vždy platilo (a asi stále bude), že jakákoliv dobře miněná idea se zvrtne v někomu sloužící ideologii …
přesněji v ideologii sloužící malé skupině uzurpátorů moci …
Vsechny demokracie volbama , revoluce a prevraty maji stejny vysledky, vsecko revolucni zlocinci za vsecko nejlepsi pro nas
zhorsi a daleko vic zhorsi a znici a zase pro nas…
A pak zase vyskoci ty, co to zase pro nas znovu poucne vobjevujou..
Někdo zde v diskusi doporučil rozhovor Jany Bobošíkové s Janem Schneiderem. Rozhovory paní Bobošíkové a celou adresu „Aby bylo jasno“ jsem kdysi vyřadil ze svého adresáře, ale kvůli panu Schneiderovi jsem udělal výjimku, věnoval hodinu času a poslouchal. Pan Schneider má myšlenky, které by si měla celá opozice vzít za své. Když rozhovor skončil, automaticky následoval další Bobošíkové pořad, nazvaný „Jasné zprávy“. Na závěr tam paní Bobošíková udělala obrovskou reklamu panu Svěrákovi a jeho pozvánce na Staroměstské náměstí. Zhnuseně jsem pořad vypnul. Jsem daleko od vás, moc zpráv o domově nemám. Přesto, paní Bobošíkovou už do svého počítače nikdy nepustím. Proč se o to zde zmiňuji. Členem týmu paní Bobošíkové je zde obdivovaný europoslanec „Ondra“. To je tedy parta!
Děláte chybu, traktoristo.
Paní Bobo vždycky věděla, kudy běží zajíc a proč někam běží.
A taky věděla, kde mají včely med – a s panem manželem i dalšími medvědy, na něj chodila.
Paní Bobo je dobrý referenční vzorek jedné specifické skupiny.
Stálí diskutéři si mohou všimnout, že dnes je to úplně poprvé, co se k osobě paní Bobo vyjadřuju – do té doby jsem to striktně nedělal.
Mám v paměti její chování, když během spacákové revoluce v ČT rozdávala výpovědi. A těm, co se zdráhali ji převzít, ji hodila k nohám.
Je moc dobře, že paní Bobo má jen velice omezený mediální prostor a nulovou moc.
Pokud by se osoba paní Bobo, s tímto charakterem, dostala k moci reálné – výkonné – tak u toho bych být rozhodně nechtěl. Tfuj.
Teco, děkuji za odpověď. Rozumím tomu co píšete. Já jsem jí přestal sledovat letos v létě, tak nějak týden před volbami do EP…
Před časem, když působila v XTV, bylo to pro mne v pořádku. Ona umí mluvit, myslí jí to a je schopná (všeho). Hodlá se vrátit zpět do vysoké politiky. Má na to prostředky i čas. Hledá nové parťáky a zdá se, že už má políčeno…
Ano, to působení u Xavera v XTV byl první náznak toho, kam se paní Bobo hodlá opět vydrápat.
Ale zjistila, že přes Xavera to jejími specifickými metodami nepůjde, protože Xaver se ukázal být, na metody paní Bobo, alergický.
Tak to zkouší jinak, tentokrát je to úderné „Aby bylo jasno“.
Doufám, že se nedostane dál, než na tiskovou mluvčí nějaké strany. Maximálně.
Vyvolenec vyvolenec nepohnoji..Blaboli cokoliv,skutky zadny , ale v zakulisi si vzajemne pomuzou..
A co kdo ceka.. Jedni vladnou a druhy zase proti nim bla, bla ,predstiraji ,ze rebelujou,
zadnej skutek , aby lid mel podivanou..Ale hlavne, aby se jim lid nikdy do niceho neplet..
Pojmenováváme-li události reálně, tak v listopadu 1989 se nekonala revoluce, nýbrž převrat. A k tomu sousloví „sametová revoluce“ je oxymóron, tj. protiklad typu – archivní burčák (revoluce nebývají sametové!).
O převratu r. 1989 existují různé interpretace, např. „Vítězný Listopad skončil porážkou“ byl trefný název mimořádného rozhovoru s historikem a kacířem Janem Tesařem (otištěno v příloze Lidových novin – Česká pozice 20. 10. 2018).
Před pěti roky jsem publikoval blog „Otevřená svědectví z disentu k převratu roku 1989“ – jak dva bývalí chartisté promluvili kriticky k aktivitám disentu v minulosti, ale i k převratu v listopadu r. 1989 https://blog.idnes.cz/zdenekhosman/otevrena-svedectvi-z-disentu-k-prevratu-1989.Bg19110800
V textu cituji poznatky dvou odbojníků: Jana Urbana, domácího chartistu a Jana Tesaře se zkušeností ze zahraniční i domácí revolty. Jejich výpovědi dávám do některých dobových i výkladových souvislostí; v blogu jsou uvedeny základní informační zdroje.
Pane Hosmane, četl jste knihu pana Mejstříka?
To úplně první, ještě brožované, tlusté vydání se spoustou fotek – víte, jak se jmenovalo?
Co je psáno, to je dáno, že? [;>))
P.S.: S p. Hosmanem se dá souhlasit.
Ale někteří zde jsou postiženi uhlířskou vírou a je zbytečné jim říkat, že to mohlo být úplně jinak. Jak? To já nevím, to ví oni.
Dopolední kávička dopita, teď se těším na oběd.
P.S.: Je tu ještě někdo kdo by si přál změnit minulost podle svých představ?
Jsou chvíle, kdy přemýšlím, nemám-li se přihlásit. Ale jsou také chvíle, kdy by mně takové přání připadalo jako z mé strany hrubý nevděk.
„Jsme výslednicí celé své minulosti – dobré i horší. Tím neříkám, abychom se dopouštěli chyb; ale bez těch, kterých jsme se už dopustili, nebyli bychom tím, čím jsme dnes.“
A odjinud, z úplně jiného soudku (sci-fi):
„Chtěl bys, aby tvé současné já nikdy neexistovalo?“
—
Ne. Minulost měnit nebudu a nechám ji takovou, jaká je.
O tomhle tématu byl (mimo jiné) natočen film (nebo doknce seriál?), který mě zaujal myšlenkou, jak možnost měnit minulost „online“ ovlivňuje současnost.
Ve stručnosti (a možné nepřesnosti): Chlapík, policajt a radioamatér, se při jedné vysílací seanci jakousi anomálií radiem spojí se svým zemřelým otcem, rovněž radioamatérem, v době před 35 lety. A protože zrovna řeší případ, v němž je nějak i citově angažován, posílá pokyny otci, co a jak má udělat jinak, než v reálu v minulosti udělal. Tyhle seance se spojením do minulosti se dějí opakovaně a nejpozději druhý den se chlapík setkává s následky „změny minuosti“: vyšetřovací spis vypadá jinak, na oddělení někdo chybí a někdo neznámý je tam navíc, obětí je někdo jiný a původní oběť se mění na podezřelého a snad jeho vlastní matka je podezřelá … bylo to docela zajímavé. Konec myslím vyzněl hodně podobně jako Vaše poslední věta: I přes velkou bolest je nejlepší minulost nechat být.
Nekdy s povolenim vrchnosti ,kritikove a rebelove a hlavne obetavy bojovnici za vsecko nase lepsi pro nas , maji predem povoleni i vyhrat..A to se pozna ,ze pro mocny vytvori pro ne dulezity podminky, k tomu..
StK, přesně tak.
V té knize je totiž obsaženo, řekněme zjednodušeně, tolik „ne úplně příjemných pravd“ z celého průběhu toho převratu, až ten převrat málem sežral jednoho z převracejících. Kteří v naivní dobré víře pomáhali. Ta původní knížka vyšla jen díky tomu, že v daném vydavatelství měl Mejstřík spolužáka ze základky a ze střední školy.
Pokud máte možnost si ji někde vypůjčit, udělejte to a přečtěte si ji. Ale na vlastní nebezpečí 😀
Něco napovídá i skutečnost, že havlisté i ostatní „revolucionáři“ dodnes nemohou Mejstříkovi přijít na jméno.
Netušíte proč? 😀