V pondělí ráno zemřel papež František. Bylo mu osmdesát osm let a v posledních týdnech ležel se zápalem plíce, protože měl jen jednu. V neděli přednesl Urbi et Orbi a zřejmě to bylo nad síly jeho nemocného organismu. Zemřel chcimír, který měl odvahu mluvit o nezbytnosti dialogu s Ruskem, ale také velký zastánce migrace a přítel progresívních liberálních novot. Jeho smrt je velmi symbolická, spolu s ním tak nějak umírá i starý svět. Svět, kde se liberalismus zdál tak neporazitelný, že se k němu přidala i katolická církev. Zároveň umírá na Velikonoce, což je svátek zmrtvýchvstání a nového začátku.
O den dřív se František ještě potkal s J.D. Vancem, což je představitel už toho nového světa, který právě přebírá otěže. I to je symbolické… mnoho různých proroctví tvrdí, že František byl poslední papež a žádný další už nebude. Starý svět je definitivně pryč. Dokonce i Uršula Leyenová už říká, že Západ, jak ho známe, skončil.
Koho by před pětatřiceti roky napadlo, že neuplynou ani dvě generace a USA si bude dělat svou perestrojku a tamní prezident se ji bude snažit řešit vlastně stejným způsobem jako Gorbačov? Zbavit se příživníků, stáhnout se na území, které je možné udržet a udělat ze sebe benzínovou pumpu s atomovkami. Koho by napadlo, že to bude právě americký prezident, který bude nahlas pronášet věci, na které se tady nesmělo bez trestu ani pomyslet? Koho by napadlo, že dobří a věrní slouhové americké moci se ze dne na den stanou nepotřebnými kůly v plotě? Ani toho Fukuyamu to nenapadlo a psal o konci dějin…
Koho by napadlo, že konzervativci se na ten nový svět budou těšit a progresívní liberálové si naopak budou myslet, že líp už bylo? Ještě jsme si toho vlastně ani nevšimli, ale teď jsme progres my. My jsme ti, kteří chtějí svět přestavět a udělat ho lepší, ti druzí měli svých pětatřicet let času a celkem to dojebali. Teď se to jen projevuje. Životní úroveň klesá a staří woke a klima apoštolové se už vlastně ani nepokoušejí tvrdit, že ho dokáží vrátit, ale místo toho hlásají (evropské) hodnoty, které ospravedlňují bídu.
Koho by napadlo, že to „zaostalé Rusko“ bude schopno držet válečný krok se státy NATO? Jen si nemysleme, na Ukrajinu šlo přesně tolik západní pomoci, kolik jí západní společnost snesla. Šlo tam mnohem víc, než se plánovalo před válkou a šlo tam mnohem víc, než nám řekli. Válka proti technologicky vyspělému nepříteli nedopadla o nic lépe než válka proti „vousáčům v sandálech.“ Když Trump říká, že už ho nebaví to sabotování mírových rozhovorů, nekecá. On už má splněno. Už v očích Američanů ospravedlnil, proč se z této války stáhnout.
Nedělejme si žádné iluze, kdyby Rusko bylo těsně před porážkou, jak tvrdí naši progresívní spoluobčané, tak by ho Trump s největší radostí dorazil, protože dohoda o ruských surovinách by byla stokrát lukrativnější než dohoda o ukrajinských minerálech. Rusko je ovšem schopno produkovat dostatek výzbroje a má dostatečné lidské zdroje, aby mělo nad státy NATO navrch. Ano, má v zádech Čínu, Indii či KLDR. Ale i ta korejská dikatura je nějak podivně schopná. Dodala Rusku miliony granátů a sama sebe proti Jižní Koreji nijak neoslabila.
Koho by napadlo, že o nápravu poměrů se tentokrát nebudou pokoušet mladí, ale jejich rodiče? To je snad poprvé v dějinách, kdy se revolučně chovají ti, kteří pro dnešní chcípající kobylu dlouhá léta pracovali.
Koho by napadlo, že neziskové organizace jsou vlastně ohromně ziskové a slouží k tomu, aby stát mohl dělat to, co je mu zákonem zakázáno? Koho by napadlo, že neziskové organizace berou peníze především z veřejných zdrojů a i když mluví za lid, žádný lid je nepodporuje?
V České republice v prvním čtvrtletí zkrachovalo nejvíc firem v historii od roku 1990. Ceny potravin neustále rostou, i když vstupy nijak zvlášť nepodražily. Bydlení je pro běžného člověka naprosto nedostupné. Naše vláda nás dokázala rozhádat se všemi velmocemi a naopak nás dostat do holportu se Stěpanem Banderou a několika budoucími chalífáty. Školství se rozkládá před očima, migrační pakt je realitou, novináře zajímá, že Turek jel 200 km/h, ale okázale je nezajímá ani Dozimetr ani Fialova kampelička. A řešením všeho má být pokračování války proti Rusku, i když i těm nejhloupějším liberálům přece musí docházet, že už je to jen samoúčel, vhodný k tomu, aby si někteří ještě nahrabali z kapes ostatních.
Protagonisté starého světa končí. Ať už v něm sehráli jakoukoliv úlohu. U vesla už není ani Viktorka Nullandová, ani Klaus Šváb, ani starý Jirka Soros. Papež František také odešel. Milion chlívek už dávno není, co býval. A jako je zcela jednosměrný pohyb jednotlivců od liberálního majnstrýmu ke konzervativní alternativě, stejně jednosměrný pohyb bude i v případě celých států. Kdo se jednou vymaní z dusivého objetí progresivismu, kdo se jednou vymaní z cancel culture, kdo snese pohled na svět, jaký doopravdy je, bez příkras, ten už se do korigovaných informací vrátit nechce.
Je to tady, přátelé. Teď to začne nabírat rychlost. Ale na to jsme se přece připravovali. Kvůli tomu jsme se zvedli z gaučů a naplnili Václaváky. Kvůli tomu jsme změnili naše životy. Teď se ukáže, jestli obstojíme.
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu
OT:
Cit.:“Minimální důstojná mzda za práci na plný úvazek tak, aby pokryla potřeby dospělého s dítětem, volný čas i menší spoření, by měla v Česku činit 45 865 korun hrubého.“
novinky.cz
Problém nastává ale v okamžiku, když k ní připočtete odvody zaměstnavatele a náklady na vytvoření a udržování takovéhoto místa (od vybavení, energií, účetnictví, vedení, …) jste na cca 80 tisících. A zdaleka ne všichni si svoji prací těch 80 tisíc vydělají. Co s těmi, co dokáží vyprodukovat hodnoty jen za pár tisíc?
Byt vami, tak se do diskuse o VYTVARENI hodnot moc nezapojuji.
Tak technicky eta vytváří hodnoty, že. Převodem peněz od státu na své soukromé účty. No jejda, tam vzniká hodnot…
☺
=D já mu to říkal už dávno – nájemníky ať vyhází na dlažbu a zasadí v kvartyrech žampióny 😁 a všici budou spokojeni 😁
Nebo jiné houbičky či kytičky. ☺
No jak si tu tak čtu co je a co není hodnota tak mám pocit že nějaké houbičky tu už musí být v oběhu – to by se rentiEťák asi vochomejtal kolem něčího kšeftu a zase by to bylo špatně.
Ještě by v těch bytech mohl začít provozovat černouhelný důl… ale i ti havíři by museli někde bydlet, žejo… no, asi ty žampijóny, nic jiného neporadím.
Nikdo mi nic zadarmo nedává. Vydělávám si sám a odvádím stabilně dosti vysoké daně. Zdaleka ne všichni to tak mají. Asi tak.
Nebyla rec o vydelavani. Ale o vytvareni hodnot. Vydelava kdejaky spekulant.
Poskytnout rodině bydlení na měsíc není hodnota?
…kterou jste vytvoril…
Jakou hodnotu vytváří Vidlák tímhle blogem, když mu za to li platí?
lidi…
K tématu nic?
Jakou hodnotu vytváří poslanec nebo senátor když mu za to lidi platí, a to nemalé peníze, a to povinně.
Vidlákovi platí dobrovolně. Takže hodnota jím vytvořena je meritelna.
Nájem taky platí lidé dobrovolně, nikdo je nenutí.
Politika nepotřebují, střechu nad hlavou, tu potřebují.
Na dobrovolnosti placení nájmu to nemá vliv.
Kdo platí nájem dobrovolně? Neznám takého člověka. Platit nájem je clovek nucen potřebou, mit nad hlavou střechu. Dobrovolně je treba placení tady. Kdy se můžu rozhodnout jestli chci využít službu zarma a nebo na ní chci přispět. A můžu ji využít, ať se rozhodnu tak, nebo tak.
přece aleš ☺
No… mel jsem chut se vyjadrit uz k vasemu dialogu s Vidlakem, ale prislo mi neslusne se mezi vas vymesovat. Tak vam napisu tady… Alesi, reste sve zjevne dlouhodobe problemy s lekarem. A myslim to vazne a bez ironie.
K tématu nic?
Já se taky vmísím do debaty, když dovolíte.
Za to, co Vidlák publikuje a prezentuje na tomto blogu, nikdo ze čtenářů nic neplatí.
Jediný, kdo za to platí, je sám Vidlák: jednak provoz webu, údržba domény a hosting něco stojí, jednak Vidlák platí vlastním časem a prací.
A toto si, prosím, přečtěte obzvlášť důkladně:
Vidlák je jediný, kdo v souvislosti s tímto webem za něco platí.
Snažte se mě nenasrat, Aleši.
Děkuji za vysvětlení.
Konečně chápu, proč je na konci každého článku číslo účtu.
I já chápu.
Vám, když spatříte číslo účtu, zřejmě se zatmí před očima a kognitivní funkce zkolabují.
Nechte si obsah předmětného sdělení od někoho trpělivého vysvětlit. V žádném případě se nejedná o výzvu k placení za obsah webu.
Původně se v diskusi jednalo o to, jestli pronájem bytu vytváří hodnotu. Podle některých komentátorů asi ne.
Tak mě jen zajímalo, jestli se dá hodnota vytvořit psaním blogu.
Podle admina asi ne.
Hned mám jasno, díky.
Možná jste se nezamyslel dostatečně hluboce nad obsahem pojmu „hodnota“ 😀 😀 😀
Pronájem bytu hodnotu nevytváří, jeho výstavba a údržba, ano.
Totéž, co Alešovi:
Možná jste se nezamyslel dostatečně hluboce nad obsahem pojmu „hodnota“ 😀 😀 😀
Co se týká mne, tak jsem zmínila Vidlakovy denodenni clan
ky coby hodnotu.
Nikoliv provoz webu.
Alef:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hodnoty
hodnota je například i to, co se dá vyjádřit penězi. Takže nájem bytu by tam možná patřit mohl…
Například i to; ale nejen. „Hodnota“ je dost vágní pojem a záleží na tom, jak ho vymezíte, tzn. jak ho definujete.
To, co je hodnotou pro jednoho, pro jiného hodnotu žádnou představovat nemusí; to ostatně lze vypozorovat i tady v debatě 🙂
Alef, tak teda jo. Ale vytvářením hodnot z cen, bychom asi nikde nedošli. To bych mohl konstatovat, ze každý vyrábím hodnoty, kterými můžu hnojit.
Pro mě za mě – konstatujte.
Primární hodnotou je podle mě svoboda. Vyrábím rukama,jsem soucasti tymu,který ma plochou,nikoliv?i hierarchickou strukturu – věřte ci ne,ale tam je odpovednost a svoboda základem. A neni-li management,obvykle nejsou problémy.r
Kolik jste na ten účet poslal? Ja osobně nic, a přesto tu mohu kafrat. Je rozdíl pokud je něco dobrovolné a neco povinné.
Pokud Vás to sere, připomenu Vám, že nemusíte nikomu nic přispívat.
A připomenu Vám, že tím Vidlákovi stejně jako blbejma kecama neublížíte.
Aleš: Úplně stejně se zeptám, jakou hodnotu pro společnost vytváří lékař? Vždyť zdravíčko nelze uchopit, poňuňat se s ním, porozdávat ho svým nezdárným fakanům. Jakou hodnotu vytváří skvělý a systémem nezatížený učitel (pozn. takový není), jakou hodnotu vytváří tělem i duší umělec? Hodnota se vytváří potřebou. Ovšem, píši o poctivé práci. Ne o parazitech, nalézajících skuliny v děravém(v našem případě fašistickém) systému. V echt spravedlivém systému by speklanti sbírali psí hovna držkou a zerzavý sráč z Milionu hoven visel na prvním kobercovém praklu…
Lekar lieci kazdy den noveho choreho – vracia zdravie zakazdym nanovo, zakazdym sa k pacientovi obtazuje, a zlepsi mu jeho stav.
Ucitel uci kazdy rok noveho ziacika, kazdy den sa za nim obtazuje, a kazdy den mu zlepsi jeho schopnosti.
Prenajimatel kupi barak, a kazdy mesiac inkasuje, obcas nieco opravi/zozenie opravara …
Nie ze by som tvrdila, ze clovek nepotrebuje strechu nad hlavou, ale prenajimatel sa kazdy den neobtazuje za podnajomnikom, aby pre neho nieco urobil.
Spekulace s koupí bytů, domů a pozemků za účelem pronajímání, či dalšího prodeje přináší zisk.
Hodnotu a zisk přináší výstavba.
Mezi tvorbou hodnoty a spekulací je dosti podstatný rozdíl.
jozka
No právě spekulanti zkur…. nájemé,ceny bytů.
Takhle se rozkrádá státní pokladna,za požehnání politikůkdyž v tom mají svoje kšefty s pronajmem bytů.Čím větší příspěvek dhlasují, tím větší nájem požadují,
Tím chci říct, že pokud by nějaký dobrák nařídil takovou mzdu vyplácet, tak fůra těch „máloproduktivních“ skončí na dlažbě. Když jim zaměstnavatel nebude moci legálně dávat (adekvátní) „minivýplatu“, třeba 20 tisíc, tak je prostě nezaměstná vůbec.
To že je zaměstnavatel tak neefektivní že vytváří místa s malým platem ale není problém zaměstnanců. Takže vytváříte trochu pseudoproblém.
Bingo! Všichni zaměstnavatelé by se měli zamyslet nad efektivitou svých firem.
Nároky zaměstnanců jsou naprosto oprávněné.
Ale že to trvalo.
Článek má pravdu. Mimovolně z toho článku plyne, že v Česku nedůstojně živoří 72% žen a 56% procent mužů. Když si tito pořád ve volbách dobrovolně proti svým zájmům volí pravici, (tedy reprezentanty oligarchie, která do těchto procent nespadá), tak si za to můžou sami, a není důvod je litovat. Na druhou stranu, kdo do těchto procent nespadá, měl by dobře uvážit, jestli je volba Stačilo! jen z ideologických důvodův jeho zájmu, neboť je mu dobře ve světě uspořádaném tak, jak to je teď, i když se mu z toho uspořádání trochu zvedá žaludek. Hamplův železný zákon dějin říká, že schopní vždy vítězí nad neschopnými, organizovaní nad nezorganizovanými, odhodlaní nad neodhodlanými, silnější nad slabšími a chytřejší nad hloupějšími. Ergo 64% lidí se tady bude mít vždycky blbě bez ohledu na režim. Variantou je, že se bude mít blbě i těch zbývajících 36%, kteří dnes důstojnou mzdu pro zabezpečení svých rodin mají.
https://www.youtube.com/shorts/xFZGbzbTd2s
od Bobošíkové ☻
Pobírají dávky ve vyloučených lokalitách.
Re: ETA
A proč se chytáte hovínek.cz?
Proč by nemohla být minimálka poloviční, kdyby šašci ze Strakovky kvalitně nepřitlačili na Ojro-super-distributory pokusů o žrádlo a nezastropovali výši ceny nájemného bydlení?
Politici se stále ohánějí obrovskou zodpovědností za osud národa, disponují s naším majetkem a životy, ale když se ohlédnu zpátky, žádné odsouzení (kromě politických zlodějíčků) nevydím. Když ve Francii probíhala henta revoluce a dobití Bastily, úřadovala ve smyslu zodpovědnosti nabroušená gilotina a brala to od vrchu dolů a trochu hlava nehlava
Dnes je jiná doba a já nevolám po krvi, ale jenom po finační zodpovědnosti, kde se případným politickým gaunerům sečte položka, má dáti-dal, kde bude vidět +, nebo mínusové ( – ) znaménko. Zatím naši politici rozhodují za nás bez nás a proto mě je milá politika SPD, kde se o důležitých věcech rozhoduje v rámci referenda. Podotýkám, že o důležitých věcech, rozhodně ne např. o tom, kolik budou mít důchodci důchod, ale třeba o tom, že se nebudou posílat zbraně do ozbrojených konfliktů, nebo kdo dostaví jadernou elektrárnu, nebo neprodávat strategické podniky, výrobu, půdu do jiných zemí, určovat si koho do naší země příjmout a koho vykopnout.
Na druhou stránku vím, že nynější opozice z řad dezolátů nechce vyplašit ty nenažrané vepře u koryt a nechce moc vystrašit ty gaunery ve výkrmníku (parlamentu, senátu, krajských a okresních), aby do svobodných voleb nehodili svoje krvavé vidle, ale oni by si to ty svině mooc zasloužili.
Dle sázkové kanceláře
bude zvolen za faráře
Lojza Tonda Tagle,
už si balí bágle.
Zatím má kurz tři ku jedné;
Parolina z toho jebne,
Ital zase ostrouhá…
Ať se kua nerouhá!
Tonda sedá na letadlo
vůbec by ho nenapadlo
že umře ve Vatikánu.
Slzy štěstí z oka kanú…
Smrt Vatikánské výlohy v čase velikonoc , to je matriční událost , která naznačuje zlomovou událost , ovlivňující procesy řízení celé planety .
V prvním vysvětlení je ukončení Biblického projektu , jako takového .
Ve druhém vysvětlení je ukončení současného Biblického projektu a jeho zmrtvýchvstání , pod jiným ideologickým obalem .
V tom prvním případě je to Zásah Prozřetelnosti .
V tom druhém případě je to stejný mustr , jako bylo odstranění jiných papežů ve chvíli , kdy to Majitel Biblického projektu potřeboval .
A včil si vyberte . Odpověď zjistíme až zpětně , po ovoci .
Moc to komplikujete. Ještě do toho zamontujte datum úmrtí a věk zesnulého a bude to.
Podle Vaší odpovědi soudím, že textu Putinovce nerozumíte..
Bohužel, jednodušeji to napsat nejde, vyžaduje to jisté znalosti, které asi nemáte..
Co se týče těch datumů, tak ideláně by byly třeba 11.11.2027 ve věku 83 let.
Hledat ve smrti nejvyššího představitele důležité západní církve v době zmatků a převratných změn vypadá zajímavě, ale nemělo by se to přehánět.
To je KSB, symbolika, proroctvo nebies, vyjadrenie vole najvyssieho …
Je ale pravda, ze umriet ako hlava cirkvi v den vzkriesenia Pana je ponekud … groteskne.
K projektu: vypadá to na krizi. Období zlomu.
K ovoci: jeden malý střípek do skládačky bude k mání, jakmile se projeví pokračování anebo konec onoho plánovaného univerzálního světového náboženství.
Ještě poznamenám, že vše bylo nachystáno a připraveno k tomu, že tento papež měl být poslední..
Poslední určitě nebude.
Taky si to myslím.
Proto jsem zvědav na to, koho vyberou a co se pak bude dít.
„Matricová událost“, to je taková, která patří do nějaké tajemné existenční matrice? Přičemž konkrétně tato tou matricovou je a má celoplanetární osudový potenciál? A požaduje vysvětlení, kdy na výběr je navíc pouze a jenmezi těmito dvěmi?
Možná to bude někomu znít přízemně, ale zemřel dosti starý a dosti nemocný člověk. Což se už přihodilo milionům, spíš miliardám jiných, tentokrát nejvyššímu představiteli katolické církve, jedné z křesťanských denominací. Shodou okolností právě na Velikonoce, ovšem ten stejný den zemřelo mnoho tisíc dalších (aktuálně, tzn. k 15:58, je na worldmeter počet dnešních úmrtí ca 114.000).
Tady nejde o to, zda zemře ten či onen člověk z hlediska „lidské bytosti“, ale o to, jaký vliv na světové – globálí politické dění ta osoba měla.
A nemůžete zpochybnit, že ve vlivu papeže a jiné normální, obyčejné osoby jinde na světě, je kardinální rozdíl..
Že různí lidé samozřejmě mají na světové dění různý vliv, to přirozeně zpochybňovat nemůžu, taky to ani nedělám.
Spíš, úmrtí papeže na Velikonoce má být tzv. matricová událost, která má způsobit něco velkého. A až se to stane, má se podle toho poznat, zda se o tu záležitost (míněno o úmrtí v ten den) a pak následný děj postarala Prozřetelnost, nebo Majitel. Uvádíte, že jednodušeji už to naznačit nejde.
Řešení ale existuje. Místo naznačování to rovnou napište…
Matricová ani matrační ne , jedná se o matriční událost , která může svým důsledkem být jedním z posledních článků nějaké nízkofrekvenční , dlouhodobé matrice , plánu , scénáře .
Matrice fungují podobně jako matrjošky tím , že jsou do sebe vložené . K určitému plánu existuje určitý počet matričních jevů , které tvoří množinu , jim nadřazenou -né matrici – ce . Mnoho bloků panelů , částí matrice , tvoří panelový dům , který svým souhrnem vytváří jim nadřazenou matrici . A řada panelových domů , tvoří svojí součástí jim nadřazený do významu , blok panelových domů .Atd atd .
Taková matriční událost může ukončit určitý projekt , který může trvat i tisíce pozemských let a zároveň může být součástí matrice vývoje života a vesmíru jí nadřazené , která svůj nízkofrekvenční vývoj počítá na miliony let .
Takže je to malý kamínek , který může strhnout velkou lavinu . Popřípadě to může být poslední součást přísady , jejíž vlivem vzniká něco nového , objemnějšího .
Z tohoto pohledu může tato událost znamenat i to , čemu křesťané říkají Dobrá Zvěst . Ukončení cesty do slepé uličky a započetí cesty ve směru požadovaného předurčení , ve smyslu vývoje od člověka k Člověku .
Myslím si , že i Vy sám můžete vysledovat ten fakt , že životní cesta , která je už po staletí lidstvu podstrčena , je cestou do neživota . Pokud ve vesmíru cokoliv ustrne , přestane se to vyvíjet a nereaguje na vývoj ostatních součástí vesmíru , tak to zaniká a uvolňuje to tak vytvoření něčeho nového , co se PLNĚ zařazuje do součásti vesmírné MÍRY .
A lidstvo jako takové ,se v této fázi ustrnulosti nachází . Buďto vykročíme cestou , která Nás plně zařadí do této MÍRY , předurčení , nebo nebudeme .
Právě z tohoto důvodu může být tato událost přelomovým poselstvím .
A nebo jak jste napsal , prostě zemřel jeden z mnoha starých lidí , v určitý den .
Rozdíl mezi matričním (pocházejícím z matriky, třeba někde na MěÚ) a matricovým (pocházejícím z matrice) je dle mého soudu významný.
Matrice je buď negativní obraz něčeho, třeba tiskařský štoček. Obecně je to předloha ke kopírování. Taky se tak říká třeba podložkám – negativně kopírujícím tvar toho, co podkládají. Někdo si ale představuje, že prvoplánově jde o nějakou skládanku, mající do sebe zapadající dílky. Což patrně plyne z toho, že některé matrice bývají tvarově či rozměrově nastavitelné, jsou proto vyrobeny z posuvných dílů.
Ve fyzice/chemii se sousloví matriční jevy používá, ale v jiném významu (třeba u spektrálních analýz).
Dobrá/šťastná zpráva, to jsou samozřejmě evangelia, ovšem co mají dle Vás společného s frekvencemi, obecně s fyzikou? Čemu se tak v této záležitosti říká, co je tam nízko- a naopak vysokofrekvenčního? Zůstane-li se ale u evangelií, tedy u Ježíše, podle toho, co jsem si nastudoval o víře (nezaměňovat zde z katolickou církví), tak zrovna jemu je nějaký papež „na výsost“ ukradený. Existuje-li tedy nějaká pravděpodobnost, že Ježíš (nebo všichni tři) by měli zájem právě o tohoto konkrétního, potom taková, že tomu část věřících může – věřit. Což ovšem na druhou stranu nemá cokoli společného s jakoukoli pravděpodobností.
A, aniž bych Vám potřeboval nutně ve všem odporovat, apokalyptickými (včetně postapokalyptických, a to i těch pozitivních) vizemi se nezabývám. Ani soft apokalyptickými. Čímž Vám to neupírám, prostě takový nejsem.
Vidláku, četl jsem rozhovor s panem Ticháčkem.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Stryce-mu-zavreli-komuniste-ted-analytik-Tichacek-kandiduje-za-STACILO-Otevrena-zpoved-772726
Dobrá akvizice. Pan Ticháček mí srovnáno. Palec nahoru!
Strýce mu zavřeli komunisté, proto s nimi teď kandiduje do voleb.
Dobrá akvizice.
I z toho důvodu je to dobrá akvizice.
Jinak: Máte nějaké výhrady k názorům pana Ticháčka???
Ticháčka neznám ani se ho nechystám volit, takže jeho názory nesleduji.
Hlavně, že do všeho kecám, že?
Nápodobně…
No ale na rozdíl od vás ty nynější názory a postoje Ticháčka zná. Vy vždy vypustíte nějaký kec aniž byste znal souvislosti, někdy i naprosté blbosti.
Nakonec nikdo tady nevěří, že byste volil Stacilo!, tak nechápu proč se do jejich kandidátů vůbec hm…
montujete. Hodnoťte kandidáty u těch stran, které hodláte volit, Spolu, STAN to tipuji, pokud volit vůbec hodláte. Pokud volit nebudete, tak mlčte.
Rozhovor s Ticháčkem měl v titulku, že mu komunisti zavřeli strýce.
Tak mě zaujalo, že teď kandiduje společně s komunisty.
Volit ho nebudu, stejně jako Vidlák nebude volit Fialu, a přesto ho skoro denně kritizuje.
Ticháček, kterému komunisti zavřeli strýce, svou kandidaturou za stačilo dává najevo, že nespojuje komunistickou stranu, která mu zavřela strýce s dnešní KSČM. A že se neobává z této strany persekuce.
To je dobrý vzkaz i pro lidi, jako jste Vy, kteří Stačilo! v žádném případě volit nebudou.
Toho rána byli příslušníci poněkud neklidní…
Znala jsem jednoho (později vysokoškoláka), kterého komunisti v padesátých letech zavřeli za roznášení protikomunistických letáků – ten do posledních svých dnů (zemřel v roce 2023) nakonec tvrdil „zlatý komunisti!“
Falka
Petr Pavel, byl komunista a teď je president. Nemecko začalo dvě světové války, teď je v čele EU a velkým přítelem Ceska. Dobrá akvizice.
S Dominikem se znám už dlouho a je to hlavně čestný chlap. Co na srdci, to na jazyku. Vedle něj bych se klidně postavil do zákopu.
Jen nechte na hlavě. Skutečné charaktery lidí se ukážou až o něco jde.
Jedna moje známá ve chvíli, kdy někdo vychvaluje do nebes, se obvykle ptá: Už jsi s ním dědil?! 😉.
Jo, to mi povídejte. Ani nemusíte dědit. Stačí jen mít názor a říct ho veřejně… Dokonce i když jen provozuju blog, tak denně spolykám spoustu hořkosti.
Dominika jsem navrhl na kandidátku proto, protože mě upozorňoval na Jindru Rajchla a když jsem jeho argumenty odmítl, nenaštval se na mě. A když jsem pak zjistil, že měl pravdu, otevřel náruč, místo aby mi to vyčítal. To pro mě bylo poměrně důležité a tak nějak mám pocit, že tím ukázal důležitou vlastnost svého charakteru a tato vlastnost by se měla dostat do politiky.
„Už jsi s ní dědil?“
To je dobrá otázka.
Po době rozvoje přišla doba rozkrádání a ted doba dluhová.
Proč i papež nosí židovskou jarmulku.,nebo jen oznamuje, že je sluebník Satana.
Dočetl jsem se, že na Zeměkouli prý umírá denně 150 000 lidí.
Tolik tedy k smrti kteréhokoliv jedince.
To je fakt.
Jenže o Joeovi z Arizony, Váňovi z Carského nebo Pepovi z Kotěhůlek se toho moc nepíše. To je jediný rozdíl.
Oproti tomu, když skoná capo di tutti capi katolíků, dozví se to celý svět. Včetně starého kocoura.
Docela by mě zajímalo, co by se ve světě dělo, kdyby se novým papežem stal hen ten Halík.
Jeho výraz v obličeji a řeč očí a vůbec, by zaručoval zas něco nového, další výrazný krok směrem ke středověké budoucnosti.
Pražská kavárna by mohla být hrdá na svého významného člena, její kredit by vystoupal ke hvězdám.
Z Hřebejka s prasoryjcem by se stali pokorní, slušní farníci a děd Svěrák by u té příležitosti napsal text k oslavné písničce.
Tvl…ja normalne vidim Holubovou v tom okne…
Viset nebo mávat?
Mavat. Nejsem krvelacny, navic kazdej pracujeme s tim, co jsme dostali nadeleno.
Už jsem v okně viděl i hezčí baby.
Jak to rikal Werich? Ta kdyz stala tamhle… a ty ses koukal tamhle… a byla tma… a mlha…
Oproti tomu, kdyby byla Holubová v okně dejme tomu ve dvacátém poschodí, tak klidně ani nemusí být mlha.
Na rovinu, to jak ta pani vypada… je jeji nejmensi problem.
Vždyť Holubová byla motivem i pro cimrmany:
KRÁSA BEZ ZÁVOJE
Když jde má milá po ulici,
ať ráno je či poledne,
k oknům se hrnou nájemníci,
každý se za ní ohlédne.
Muži si mlsně kroutí vousy,
volají v duchu „Hahou!“
V představě vilné ruce mnou si,
tuhle tak vidět nahou!
Kdyby jen věděli, jaká jsi kostnatá,
hned by nám přestali bušiti na vrata.
Osobně bych si představoval papeže podle filmového mustru „Young Pope“, co běžel i v televizi.
Mladý frajírek s cigárem, co zastaví na pumpě, na přilehlém parkovišti kamioňáků udělá pár zázraků na počkání, vrátí se do paláce, ošuká tam svou překrásnou mluvčí a po večerním Marlboru jde spát.
Bez modlitby a bez pyžama 😀 Takový papež by se mi líbil 😀
Jedna skorobohyně chodívala spát oděna jen v Chanelu č.5 .
No a jak dopadla…
Jako všichni.
Umřela.
Dnes vyšel článek na novinky.cz o arbitráži s Diag Human. Občas jsem ji tady zmiňoval.
I to je symbolické.
Měli by si jej přečíst hlavně ti, co přemýšlí o tom, jak obrat akcionáře ČEZu. Stačí totiž velmi málo a bude opakování, jen s mnohem vyššími odškodněními.
A to již stát různá odškodnění Šťávovi vyplácel v minulosti. Jsou to jen další prachy v trapu.
Kdyby spor se Šťávou nevedl zkorumpovaný stát odhodlaný prohrát a platit, tak by ten spor byl od začátku vyhraný a Šťáva dostal kulový (jen náklady sporu k úhradě)
Btw, úplně stejně jako „úspěšná“ snaha ČR vyplatit „odškodnění“ Lauderovi v kauze TV Nova, kde Lauder neměl ani nejmenší právní titul na jakékoli odškodnění – ale naši politici to nechali úmyslně prohrát.
Lauder je holt pokladník Světového židovského kongresu, tak když někde vlastní hloupostí prodělá, tak mu to zaplatí i se ziskem daňoví poplatníci, kteří jsou zrovna po ruce
Levnější by bylo nechat toho hajzla Šťávu prostě sejmout. Bylo by mi ho líto asi jako Mrázka.
Šťáva už to prodal nějaké švýcarské firmě a o pohledávky bojuje ona,byl o tom dokument, firma je pofidérní a celý kauza taky
Re aaa:
Nejspíš máte pravdu. Teď jen, ať se z ní Vidlák apol. poučí, protože úplně stejně se bude opakovat i kauza ČEZu (pokud to někdo spustí), s obdobným průběhem a stejným koncem. Stát logicky prohraje (nemůže uplácet, přeplácet, nemůže ovlivňovat svědky, … a to vše druhá strana dělat může). A tady ty částky budou daleko vyšší level.
Diag Human byl zastupován Janem Kalvodou.
Bývalý místopředseda vlády pro legislativu, falešný JUDr.
A vida, jak se hoch uměl šikovně postavit k oholení státu.
Upřímně to je jedna z mála věcí kde s Vidlákem nesouhlasím akcie ČEZu jsem skupoval po malých částkách někdo dá za cigarety 4000kč já si za to každý měsíc koupím 4akcie jako pojistku k důchodu levnou elektřinu přece nezdražuji já jako drobný akcionář již jednou mě stát okradl v kuponové privatizaci, takže začínat budovat spravedlivý svět takto mi přijde nefér.
Oni se je nesnaží obrat, budou vyplaceni tržní cenou.
V čem je problém?
Problém je přece v tom že Vás někdo bude nutit prodat Váš majetek za chvilku přijde někdo jiný a nařídí mi abych prodal můj dům,bude to tedy stejné jako v Bruselu😁
Vidíte a mě takhle před pár lety přinutili proti mojí vůli prodat akcie Severomoravských vodovodů a kanalizací, které jsem nabyl v kupónové privatizaci.
Jinými slovy když lze vyvlastňovat v zájmu nadnárodního kapitálu, tak musí jít vyvlastňovat také proti jeho zájmu. Pár našinců se holt bude muset přizpůsobit, když jde o zájem celku.
👍
Orlen taky ….
Záleží na tom jaký je celek a jeho zájmy.
Víte jaká je definice „tržní ceny“? Není to náhodou taková částka, na které se shodne kupec a prodejce? Tedy ne, že kupec nadiktuje prodejci cenu, a následně ji pojmenuje „tržní“.
To je jako by soused přišel za Vámi, že chce osouložit Vaši manželku a oznámil, že tržní cena je tisícovka, kterou přece platí hospodské.
Apropo, jaká je cena Vašeho psa? Vietnamci vykupují za 50,- Kč/kg.
Eto, celý den tady blábolíte z cesty, soudě podle četnosti vašich příspěvků už ani ty hodnoty vytvářet nestíháte – neb tady žvaníte.
Takže to jen nepřímo potvrzuje známý fakt, že jste jen kutač bezpracných rent a štípete pětku drát z toho, že by vám tohle mohl někdo pořádně zdanit, nebo třeba taky vyvlastnit.
Jste směšný….
O tom co a kdy chci prodat si s Vaším dovolením musím rozhodnout já sám a ne vše moudrý stát.
Mate pravdu. Jen do te doby, kdy takovy pristup (bez vaseho aktivniho pricineni) zpusobi, ze ekonomika statu pujde do prdele. A ve vysledku vam ta dividenda bude platna jako hadovi noha.
Kazda lecba ma sve obeti a ne vzdy jsou to bacily.
Asi tak. Strategické zájmy státu kam zájem ekonomicky, a v jeho ramci energetika, zajisté patri.
Srovnání se Šťávou a Novou v tomto případě poněkud kulhá.
Ano i to se stává ale je to moje riziko a nesu za něj zodpovednost , vzpomeňte na Klause Schwaba:nebudete nic vlastnit a budete šťastni ale především jde o to , že já jako občan tohoto státu nijak nezdražuji cenu elektřiny ať tedy vykoupí různé fondy.😁
Stát vlastní v ČEZu téměř 70 procent akcií. Zbytek vlastní právnické osoby + fyzické osoby. Pokud by jej chtěl stát vykoupit nemohl by zřejmě dělat rozdíly mezi P.o a F.o.
S tím by byl asi/téměř jistě problém. Buď všechno nebo nic.
A co když stát, jako majoritní vlastník, prosadí, že se žádná dividenda vyplácet nebude. A zisk se bude investovat, třeba do stavby nových jaderných bloků. . To je legální, že? Jak dlouho budou investoři takové akcie držet ? Jenže stát se na ty dividendy taky třese.
To je právě ten problém.
Kdyby se dividendy ukládaly do nějakého fondu, za 5 let už máme dva bloky Dukovan zaplacené.
Např. na Slovensku stát vlastní jen asi 30 % v nějakém tom elektrárenském podniku a elektřinu mají levnější.
To nejdE TO a Nechči to nepochopí.
V normálním světě ale potom stát připlatí pěknou prémii, v případě ČEZu a akcie za tisícovku, tak třeba 500,- kč jako prémii. Tedy třeba akcii za 1.500,- Kč při dnešních cenách.
Stačí, když stát jako majoritní akcionář na valné hromadně rozhodne, že dividendy se nebudou vyplácet, ale dají se do kasičky na zaplacení dalšího Temelína nebo Dukovan.
Tak to by byla na svete zaloba na stat driv, nez bys rekl Snobr. A pri vhodne vybranem soudci… nebo takove sikovne arbitrazi…
Nadšení z konce II.sv. války nepamatuji, ale vím, jak to v 60 letech u nás vypadalo.
Rok 68 pamatuji, byl jsem s matkou a otcem v NSR, a vypadalo všechno slibně, ale nakonec to dopadlo jak po valce a zase nic. Rok 89 opět vypadal velice slibně a jak to dopadlo víme všichni.
Teď je tady opět nějaký začátek něčeho a spousta z nás si myslí, že jsou hybateli dějin a že se dá vše ovlivnit. Nedá, lidé nejsou jednotní a nikdy nebyli, takže bude tady vládnout Babiš a bude vládnout podle not . Jenom ještě nevím, kdo ty noty napsal? Jestli to je nějaké hovno v Bruseli, nebo z USA, nebo dokonce z Ruska?!
Samozřejmě přeji dezolátum úspěch, včetně Vidláka a všem opozičním stranám, ale už dávno neplatí, že moc leží na zemi a stačí se pro ni jenom přikrčit.
Moc leží na zemi jen chvíli… a někdo ji vždycky zvedne. Dost záleží na tom, kdo u toho zrovna je. V roce 89 u toho byli lidé, kteří svou kvalifikaci opírali o to, že trpěli, ale jiné znalosti řízení státu neměli. Podle toho to dopadlo.
Doufám, že teď jsme na tu chvilku, kdy bude moc ležet na zemi, připraveni lépe.
Na řízení státu neexistuje kvalifikace.
Dřív se království prostě zdědilo nebo vybojovalo ve válce, dnes stačí k nástupu na trůn hlas lidu.
To Vidlák:
Ano, byli to disidenti, kteří se ale vzápětí nechali přesvědčit (možnbá i penězi), že na řízení státu jsou vhodnější odborníci se zkušenostmi z minula. A právě proto to tak dopadlo!
Řekl bych, že jsme se od tohoto bodu už posunuli někam jinam. Pokud dojde k dějinnému zlomu, budou o toho jiné typy lidí. Ale jestli to bude lepší nebo horší, to se pozná až potom.
Kvalifikace je pořád stejná. Stát je organizované násilí, tudíž nejkvafikovanější jsou ti nejorganizovanější a nejnásilnější.
Jo, oni trpěli? Tak ještě tu o Sněhurce…
Ti co trpěli, se do vedení nedostali. Bylo málo salátu na tolik slimáků.
Jóó, tak o tom utrpení všech těch Landovských či Havlů, se přece jen něco málo ví…
To jejich „utrpení“ bych vážně radši nechal být, pane domácí.
Jinak se může stát, že lidi začnou snášet důkazy o tom jejich utrpení tak hodně, že pak nebudete vědět, kudy z konopí, nebo jak to zamluvit 😀
Nová doba? Neřekl bych.. Spíš se teď bude muset vynést koš.
Myslím si, že se jedná o přirozený proces toho, že vyčpěla základní ideologie, na které je založená naší civilizace a na ní nabalené doktríny.
Fakt, že nemáme kádry, je způsobený především Hrabivostí a nenažraností šéfovských elit, které místo toho, aby kultivovali svoje následovníky, tak raději vychovali poslušnou generaci korporátních údržbářů, která sama o sobě nic nevymyslí a pouze udržuje status quo a hlavně – neohrozí je samotné( viz např. to, co udělala Merkelová ze své strany, která je nyní okleštěna pouze a tě hnokrstický mechanismus k výkonu moci) . V podstatě je to stejné jako dvořané na dvoře nějakého dekadentního panovníka. Fakt, že Vicky Nulandová letěla na Taiwan ve svých 75 letech,( nebo kolik jí to vlastně je) , a že Amerika měla dlouho jako prezidenta Bidena a teď má Trumpa, kterým je taky přes 70 svědčí o tom, že prostě nejsou kádři, protože se žádní nevychovali nebo jim nebylo umožněno vyrůst. Takhle chutná předposranost a touha po absolutním bezpečí a absolutní regulaci všeho a všude, přesně v korporátním duchu, kdy je archetypem takového stylu myšlení 12-ti letý kluk s přilbou na hlavě a neprůstřelnou vestou, který jede z příměstského satelitu na kole do školy pod telefonickým dohledem své matky, protože co kdyby se mu přece něco stalo?! A z takového prostředí prostě kádři nevzejdou 🤷♂️.
Proto máme jenom údržbáře, a ti nic nového nevymyslí. Jenom budou koukat na to, jak stávající systém postupně zahnívá.
Jinak, co se týče našeho vývoje posledních 35 let, tak si myslím, že Česko vstoupilo do porevolučního období bez analýzy svých vlastních zájmů s tím, že privatizace byla pro politiky důležitější než výběr daní a zajištění funkčnosti státu. Nejnaivnější přitom bylo se domnívat, že budeme automaticky patřit na západ, když odevzdáme část našich klíčových odvětví do rukou zahraničním korporacím v jakési romantické představě o tom, že zájem třeba Francouzů, Němců, Rakušanů nebo Portugalců je shodný jako náš zájem… Výrazy jako „náš zájem“ nebo „národní zájem“ se tehdy přitom chápal jako buď nesmyslný pojem nebo jako něco, co je totožné se zájmy našich „partnerů“ – tzn. Oddali jsme se iracionalitě ne nepodobné té, kterou vykazovali komunisté při budování socialismu a nekritickému vzhlížení k SSSR.
Proto mi přijde, že politici s touto orientaci za posledních 36 let selhali, a že partnerství se Zapadem už je jen pouhé heslo a ne reálná cesta vývoje. Mohou nám totiž nabídnout jenom stagnaci a jakousi podivně omezenou suverenitu v rámci nadnárodních struktur…… a čím se toto potom liší od Žaláře národů nebo od Brežněvovy doktríny omezené suverenity? 🤷♂️
Problém vidím již v definici pojmu „Náš Zájem“. Vy to vidíte asi jako něco něco výhodného a svatého pro územní stát ČR, co jednou předáte svým potomkům. Ale tak to vidíte a chápete Vy a Vám podobná menšina.
Jenže další menšiny (dohromady tvořící většinu) to vidí jinak.
– Ti, co nemají a neplánují děti, nechtějí nic budovat a předávat. Chtějí spotřebovat vše a umřít s maximálním dluhem (osobním i kolektivním).
– Ti, co se cítí kosmopolity, nechtějí podporovat ČR, proč taky? Německo, Portugalsko nebo ČR, vše stejné.
– Ti, co žijí v místě, ve své vesničce či obvodu města, a výjimečně si vyjedou do krajského a jednou za 5 let na dovolenou do Jugošky, nezajímá co se děje v sousedním kraji. Je jim to úplně stejně šumák, jako co se děje v Německu či Portugalsku, prostě kdesi daleko, vše stejné, nerozlišují.
– A mně, a mně podobným, je taky úplně jedno, jak se budou mít v Ostravě či Žilině. Nemám spasitelské ambice. Zajímají mě především konkrétní změny, které se týkají mojí rodiny a jak se jim přizpůsobit.
Takže jaký je „Náš Zájem“?
Ale na Ukrajině se přeci bojuje za Prahu…:o)
Tak v tom s vámi musím souhlasit.
Srát na lidi, hlavně že já se mám dobře.
PS: „Náš zájem“ je de facto komunismus v tom dobrém.
V současném rozpoložení světa by „Náš zájem“ musel vycházet od nuly. Pak by měl šanci.
Ale Vidlák je bloger a kouzelník se slovy a nesmíte „Náš zájem“ brát doslovně, ale jako metaforu.
Pokud se má republika mít dobře, musí se mít dobře její jednotliví občané.
„Srát na lidi, hlavně že já se mám dobře“ platí od nepaměti. Platilo to i za vlády KSČ.
Když půjdu ještě dál, tak upřednostnit cizí (Pražáky nebo Súdánce) před vlastní rodinou, je na diagnózu.
„Koho by napadlo, že o nápravu poměrů se tentokrát nebudou pokoušet mladí, ale jejich rodiče?“
No právě.
Proto je to odsouzeno k neúspěchu.
Proč? Vždyť se to ještě nikdy v dějinách nestalo. Proč je už dopředu jasné, že to bude neúspěšné?
Duvodem by mohlo byt jednoduse to, ze rodice maji pravdu a deti maji taky pravdu. A ta jejich pravda tu bude dele.
Podle mého pozorování je jediněsprávný liberální světonázor podporován především generací kolem čtyřicátého roku věku. Jejich dospívající děti se vůči němu přirozeně vymezují- a taky už tuší ekonomickou zradu..
On ten zakon kyvadla funguje… otazkou, jestli uz nebude pozde.
Je otázkou zda se už kyvadlo neutrhlo.
anebo spíš nepřetočilo – na hřišti to byla strašná legrace… ale pak nám ty houpačky už nikdo neopravil, a dostali jsme gumy na řetězu…
Jenže z dětí se po pár letech stávají rodiče a jejich pravda se mění
Pro koho, že to ten lepší svět, budou důchodci budovat? Pro ty, co nechtějí nic vlastnit a budou spokojeni? Pro ty, které chtějí nahnat do dolů, oceláren, fabrik a nechat je makat na stavbách (nejen) bytů?
Pro ty, kteří ještě netuší, že led je tenký a voda pod ním studená.
Kdyby měli kardinálové 15-25 let, mohli by za papeže zvolit muslima.
On v tom teď tak velký rozdíl nebyl. ☺
Můj děda byl ročník 1900; pamatuji si, co vyprávěl o svém mládí (přišel o sluch na 1 ucho na Piavě). Stejně tak je možné, že v sobě nosil vzpomínky svého dědy, tedy informace osoby narozené kolem 1775. Tradice v rodinách je hluboce zakořeněná a nějaké pošahané školství, řízené jakýmsi novodobým kreténem, nemůže historii tak snadno zvrátit.
Člověk v sobě nosí vzpomínky na události od jejich přímých svědků nejméně 100 let. Po dalších 100 letech bude ústní podání historie už dost chabé – ale všechnu dobovou literaturu snad novodobí Koniášové nezničí.
Máte pravdu. V sedmdesátých letech minulého století tehdejší sedmdesátníci vcelku živě vzpomínali, jak to bylo s budováním železnice. Kdo ze sedláků byl proti ohnivému oři (spálení úrody). Vynucené přeložky tratí, nové trasy atd. Jenže poučení vcelku mizivé. Viz opuštění staletých cestovních tras při stavbách dálnic. A tak vznikl např. Ťokův průsmyk.
U historie to bude bohužel stejné. Záleží na tom, kdo ji vykládá.
Já osobně téměř za zázrak považuji, když se oficiálně dozvím stejné informace, které jsem získal osobním prožitkem.
Celkově to nebude asi nic moc, ale ostrůvky „pozitivní deviace“ snad zůstanou.
Oni ti sedláci měli vesměs pravdu, protože shořela spousta polí a trvalo pak nejmíň 10, možná 15 let, než pro komíny lokomotiv vymysleli tak účinné lapače jisker, že vlaky přestaly podpalovat celé lány obilí. Jenže to už byl skoro konec parní éry, nastoupily nafťáky a s nimi jiné problémy.
Sergej byl možná dobrý pracant, ale z původního jednoduchého výfuku mu mimo strašný randál letěly takový kusy sazí, že to podpalovalo pole a krajiny skoro stejně, než parní trakce..
Jenže to bylo o něčem jiném, to už byla vlezdoprdelistická politika československých komunistů těm sovětským.
My ty Sergeje až tak nutně nepotřebovali, uměli jsme motorové lokomotivy i sami, jen ne tak rychle a v potřebném počtu.
Dnes už víme, že by to bývalo počkalo a obešli jsme se i bez Sergejů – kdyby nechali všechny ty parní krásky sloužit třeba jen o pět let déle – a současně v ČKD hrabali ve výrobě.
Na druhou stranu – možná by se těch parních krásek až tolik nedochovalo.
Rosnička, Šlechtična či Albatros, to jsou opravdu překrásné stroje, nejen vizuálně, ale hlavně jako přehlídka lidského vědění, umu i fortelných řemesel.
Ostatně takový lokomobil je taky krásná strojnická práce. [;>))
Nebo náklaďák na dřevoplyn….
To sice ano, ale taky udrzbarske peklo. A parasy se zacaly vyrazovat pocatkem 70.let, rychliky dojezdily na paru do poloviny dekady a posledni pravidelna jizda byla tesne po prelomu.
Kamen urazu u Sergeju nebyl v tom, ze by byly spatne, ale ze byly urcene pro jine podminky. Mely roztahnout bambilion vagonu a pak si to bublat celkem prazdnou krajinou hodiny bez vyraznejsi zmeny rychlosti. Ve state s nejhustsi zeleznicni siti na svete a hustym osidlenim sci-fi.
ČKD vyvíjelo Kyklopa, ale kvůli Sergejům s tím skončili.
Mimochodem taková perlička. Dle tehdejších předpisů, lokomotiva, které chyběla rudá hvězda, byla TECHNICKY nezpůsobilá vyjet na trať.
Ne, Kyklop skončil kvůli elektizaci hlanvích tratí, kvůli Sergeji skončil Pomeranč..
Mějte se..
OT
“Která politická strana se už konečně začne s prioritou číslo jedna zabývat tím absolutně nejdůležitějším ministerstvem ze všech ???“
Jo netušíte které to je? Tak to je vy holoto Ministerstvo budoucnosti!!! A to se oficiálně u nás jmenuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
A co že má to ministerstvo spravovat a duchaplně dohlížet nad kterými konkrétními oblastmi (když to má nakonec i v tom názvu)???
Jak se připravují a s čím si hrají děti v mateřských školkách.
Co se učí děti a k čemu jsou nepřímo vedeny, tedy vychovávány na prvním stupni základních škol.
To samé na školách druhého stupně základních škol a též jaké je osazenstvo tříd toho druhého stupně ZŠ! Tedy aby tam po kanibalizaci ze strany osmiletých gymnázií nezbyli jen ti průměrní a hloupí, navíc aby tam nestrašili ti, co tam nemají co pohledávat, ale mají být pěkně tam kam patří, na školách speciálních, tedy správně česky řečeno na školách zvláštních.
Aby zajistili otevření takového počtu učňáků a takového počtu gymnázií a průmyslovek, které pokryjí potřeby našeho průmyslu, zemědělství, zdravotnictví, úřednictva, výzkumu, výchovných pracovníků, právníků, policistů, hasičů a vojska, včetně určitého pro rozvoj Čech, Moravy a Slezska nutného počtu filosofů, redaktorů, herců, hudebníků a sociálních pracovníků, atd.
To samé platí o školách vysokých, zde zejména, aby se studovaly obory v potřebném počtu studentů pro náš stát užitečných a potřebných a ne kraviny typu genderový výzkum úchylů.
V oblasti té “mládeže” o podporu širokého portfolia různých kroužků (modeláři, zdravotníci, hasiči, pěstitelé, rybáři, atd…), kde získají děti potřebný vztah k oborům, které náš stát potřebuje, kdy potom s největším zanícením budou absolventi takové mimoškolní výchovy dychtit po tom, aby se v dospělosti stali, tu stavebníky, tu strojaři, tu zdravotníky, tu zemědělci, tu prodavači, tu policisty, tu právníky, ale i těmi herci, tanečníky, kadeřníky a podobně, to v množství pro potřeby státu optimálním.
A v oblasti té “tělovýchovy” podporou širokého portfolia sportovních klubů zabývající se soutěžní činností, kde takto bude docházet k výchově k všeobecné soutěživosti, poctivosti a cílevědomosti. Jinak řečeno k tomu, aby měly nastupující generace na elementární úrovni vštípen “tah na branku” a na stejné elementární úrovni měli vštípeno, že jedině usilovnou přípravou, lze dosáhnout úspěchu a to jedině při poctivém dodržování pravidel.
https://dfens-cz.com/ministerstvo-budoucnosti/
1) Rozhořčujete se nad tím, že chytrá děcka odcházejí na osmiletá gymnasia a ve třídách 2. stupně ZŠ zůstávají jen hloupí a „ti ze zvláštních škol“. Právě proto jsem dal dceru na osmileté gymnasium. Aby ji tito nezpomalovali a nevyrušovali, když pro ně vzdělání nic neznamená. Prošla kolektivem, kde se chtěli učit a proto se i učili.
2) Gaussova křivka tvrdí, že 10% populace má na to, aby zvládli tvrdé obory VŠ. Problém je, že ostatní nechtějí jít na střední (cit.: „… průmyslovek, které pokryjí potřeby našeho průmyslu, zemědělství, … tu strojaři, tu stavebníky …“) a následně makat v průmyslu, zemědělství či na stavbách. Jak je chcete donutit?
3) Snad již brzy celá tahle fraška skončí a výchovu a vzdělání převezme obecná AI na „home office“ ve verzi „1 učitel na 1 dítě“. Rodiče a děcka si rozhodnou, kolik a co se chtějí naučit. A stát to finančně nezruinuje, neb to bude za zlomkové ceny.
ad 1) pokud by na gymnazium odchazeli ti nejchytrejsi, problem by nebyl. Ten je v tom, ze tam odchazeji i ti, co na to nemaji.
ad 2) jednoduse, bude se vam to libit. Stat bude platit to, co realne potrebuje, pokud nekdo mysli, ze se uzivi spolecne deseti tisici socialnich pracovniku, muze si to zafinancovat sam. System zalozeny na to, ze si zalozim skolu a stat je mi POVINEN platit musi skoncit.
ad 3) ano, ano, potrebujeme vic takovych, co vyrostli ve svete, ktery existuje jen kvuli nim. Je mi jasne, ze to nechapete, ale skola ma vic funkci, nez jen naucit trojclenku.
Kolem roku 2010 jsem videl, jak probiha studium na jedne VOS. O dvacet let driv by vetsina absolventu mela problem projit beznou prumku.
Tak co som pocula od zasvatenych, deti realne potrebuju dospeleho ziveho ucitela. AI im to nenahradi. Tak ako v dome dochodcov budete potrebovat človeka a nie nejakeho robota. Teda ak budete potrebovat komunikovat, nie kvoli vysavaniu
Tak to vypada, ze Putin prezil dalsiho papeze …. 😉
Papež byl tenhle a časem se ukáže jak to vlastně všechno doopravdy bylo.
Benedikt XVI. (občanským jménem zvuk Joseph Ratzinger, 16. dubna 1927 Marktl – 31. prosince 2022 Vatikán[3]) byl německý katolický duchovní a teolog, který byl v letech 2005–2013 v pořadí 265. papežem, suverénem státu Vatikán. Od rezignace na tento úřad v roce 2013, první takové za posledních více než 700 let a druhé v dějinách církve, používal do svého úmrtí na sklonku roku 2022 titul emeritní papež.
V období druhého vatikánského koncilu patřil k reformnímu proudu, později mezi konzervativce, mimo jiné i svojí podporou tradiční latinské mše. V jeho učení a pojednáních lze nalézt obranu tradiční křesťanské doktríny a tradičních hodnot jako odpověď na vzrůstající dechristianizaci a sekularizaci v mnoha rozvinutých zemích. Z tohoto důvodu hovořil o relativistickém odmítání objektivní pravdy a zejména odmítání objektivních morálních pravd jako o ústředním problému 21. století.
Získal přezdívku Boží rotvajler.[4]
Rok 1944. Po ulici v Krakově jde mladý seminarista Karol Wojtyla. Přijdou k němu dva hitlerjugend, začnou mu nadávat, kopat do něj. Kdosi je uklidňuje : Přestaňte, dyť možná ubližujete budoucímu papeži ! Jeden hitlerjugend se na to zasměje : Tak když tenhle bude papež – tak já budu papežem hned po něm. 😀
Urbi et orbi papež nepřednesl, přečetl to za něj někdo jiný.
Vidláka čtu už dlouho, ale nechápu jeho optimismus s tím, že se něco změnilo nebo mění. Vždyť se nezměnilo a nemění nic, green deal pokračuje, zbrojení pokračuje, hordy afrických lidí k nám proudí(zatím do evropy), teď navíc celní válka mezi USA a čínou.
Do podzimu vytáhnout něco na babiše, na vidláka vytáhnou, že na poli šlápl na krtka a výsledky budou takové, že babiš bude muset s někým vládnout a nezmění se vůbec nic.
Jen vidlák si připadá, že barikády hoří a on na nich mává s vlajkou.
Přál bych si aby to tak bylo, ale spíš mi to připadá, že psi štěkají, ale karavana jde dál…
Sněhuláci mají životnost do jara. Podle toho taky posuzují budoucnost!
( Měl jste si zvolit nick „skála“ nebo „menhir“… [;>))
Snehulak: Vidlak si stanovil sve, a podle toho jede.
Myslim, ze nejde o to, ze stouranim do politiky skrze strany se toho moc nezmeni. (V tom mate pravdu.)
Jde o to, zda se objevi dalsi vidlaci, kteri zapracuji i v kulture vcetna prava a v psychologii. Ty tri smery dohromady by dokazaly hodne…
A taky by to chtelo novou koncepci politickych stran. Nebo navrat ke stare koncepci? Kdysi davno se strany staraly o sve cleny. Odmenovaly loajalnost. Pomahaly s problemy zivotnimi. Tuhle babce spravili strechu, tamhle mlademu pomohly k praci. At uz byly u moci nebo ne… stalo za to, k nim patrit. Dnes strany jenom slibuji, a kdyz se nedostanou k moci, tak nic. Sliby se slibuji, blazni se raduji. Vsimla jsem si, ze Petra Redova to chape. Co kdyby napriklad Stacilo vytvorilo novy typ zdravotniho pojisteni pro sve cleny? Nebo zaridilo preferencni pristup k zubarum? Nebo co ja vim… proste neco konkretniho, co lidem pomuze ted, ne jen sliby do budoucnosti, na ktere se pak nezhrabe, protoze nebude mit dost reprezentace ve vlade?
Bacha na to co si přejete, může se Vám to i splnit. Třeba „preferencni pristup k zubarum“ by hned po volbách mohl prosadit Babiš pro své členy (tedy jaksi Vás konkrétně posunout dozadu v pořadí), nebo „novy typ zdravotniho pojisteni pro sve cleny“ by třeba ještě stihl Válek pro členy TOP09.
Jak by se Vám to líbilo?
Tentonkrát velmi trefné
Před čtyřmi roky jsme neměli nic. Teď máme Svatopuk, Jungmannovu akademii, Aby bylo jasno, Vidlákovy kydy vyrostly, máme Bureš TV, KTV Live, existuje Pražská hospoda, SOSP a celá řada dalších organizací. Původně roztříštěné straničky se pospojovaly do větších celků. V USA zvítězil Trump. Díky tomu přestalo být z grýndýlu dogma a dokonce i Petr Fiala začal mluvit o jeho revizi.
Ano, samozřejmě nás čeká celá řada překážek, ale lidí, kteří se chtějí přidat a pomáhají, těch přibývá. Svět vždycky přetváří malá skupina. Mlčící většina se pak prostě jen přidá na tu „správnou stranu.“ Mám důvod k optimismu – udělal se solidní kus práce a ještě se do voleb udělá.
A na idnesu už od rána čestné třetí místo.
Rasputine, moc se na tebe zlobím! =D
Hm škodu že se Spolu nemůže chytit mokulu a přenést se někam na jinou planetu kde by mohly škodit dle libosti.:)
pfff, planetu – jsou to hvězdy tak na nejbližší hvězdu s nima! Mokulu škoda ale když se kácí prase, tak lítají řízky nebo jak to je…
Podle Respektu bude volební kampaň Stačilo z velké části financovat KSČM.
Bere si na to úvěr, do zástavy dává jednu ze svých zbylých nemovitostí.
Díky za odpověď i za diskuzi tady, já pracuju ve státním možná proto necítím tu změnu, tady se na mě dívají s lehkým schvovívavým usměvem jenom proto, že nejsem zastánce spolu. Nejhorší je, že to jsou velmi inteligentní a kupodivu i věřící lidé, ale volit budou Jurečku aspol. 🙁 Můj hlas máte respektive rozhodně ho nedám ani spolu ani babišovi 😀
Nerad mluvím za jiné, ale tady to risknu – Vidlák vidí svět ze své 5% bubliny.
Vidlák dělá předvolební kampaň, tomu přizpůsobuje svá vyjádření. Taková samocenzura.
Antikrist Bergoglio přestal okupovat papežskou stolici, na kterou byl nainstalován podvodem
Jeho smrt na den zmrtvýchstání Ježíše Krista se zdá být symbolická
Navíc zemřel ve věku 88 let, za což by mohl u slovenského soudu dostat basu, protože 88 je známý symbol neonacistů 😉
A navíc jen den po Ádových narozeninách.
Tak se potkají v pekle
Jsem pokřtěný ale toho pána z Vatikánu mi není líto neznal jsem ho a vlastně s jeho pojetím církve jsem nesouhlasil přišel tam poněkud mafiánským způsobem (ten Němec před ním se nehodil), spíše věřím na OSUD vzhledem ke způsobu jakým jsem se seznámil se svou milovanou ženou,svoji vlast bych nebránil považuje mě za člověka druhé kategorie stejně jako bolševici kteří mě neopustili ani na průmyslovku ale vždycky bych chránil svojí rodinu i když jedno z mých dětí mě považuje za dezoláta,moje chyba špatně jsem ji vychoval, Vidlák nás burcuje a věří v lepší svět i já věřím že se to tentokrát povede jen vzhledem k mému věku, když se podívám do historie…..ale věřím.
Tak na velikonoce sice umrel papez (skoda ho, nicmene jak pisi americane – pro ne kvuli casovemu posunu zemrel papez z Argentiny ve veku 88 let zrovna 4/20, to uz je trochu moc nahod najednou – asi se nam buh ci prozretelnost snazi neco naznacit: es ist wieder da, nicht wahr?) – ale z mrtvych vstal Rasputin:
https://www.idnes.cz/volby/daniel-sterzik-politik-stacilo-volby.A250421_173034_domaci_stud
(pozor, diskuse pod clanek pouze pro silne zaludky – sam autor mozna neklesa tak hluboko jako jini mienkotvorni, ale ctenarska obec je tezce prorezimni)
https://dfens-cz.com/jak-jsem-prispel-k-tomu-ze-trump-zavadi-cla-na-cinu/
Zajímavý D-fensův článek na téma Čína, cla a automobily
Ještě že to náboženství není povinné
Evropská společnost byla postavena na křesťanství (nejen). Je třeba přiznat zásluhy i řecké a římské kultuře. Pokud tohle všechno nenaučíme další generace, odřízneme Evropu od svých kořenů. Už teď je to vidět. Někdy je to jen směšné, např. když v muzeu je popiska obrazu „Henry V111“. Kolik dětí ještě dnes ví, co je Sisyfovská práce, Pyrrhovo vítězství, Jobova zvěst, proč se slaví Vánoce, Velikonoce, co je to Otčenáš (natož, aby ho dokázaly odříkat) co je Desatero. Pokud je křesťanství takovou přítěží, pak by možná bylo na čase zlikvidovat katedrály, kláštery a zakázat sakrální hudbu Bacha, Händela či Mozartovo Requiem. Jenže příroda nemá ráda prázdnotu. Tam, kde odstraníte ať už ideje, věci, nebo živé organismy, tam se nasune něco jiného, velice často spíš horšího.
Re: Sibyla, Petra
Již dlouho zastávám názor, že každá změna je k horšímu.
Ad povinné náboženství.
Veškerá paragrafovaná hovna jsou jen více či méně pokřiveným obrazem obyčejného desatera.
Ano.
imagine there Is no religion, píseň stará 50 let. Má něco do sebe, když se nad tím zamyslíte. A nebylo jen to, co popisujete, také náboženské války, tmářství, útlak , náboženská nesvoboda, totalita, pálení knih, upalování lidí, vymývání mozku
Teď čtu
Třetina žáků chce místo vědomostí výuku o umělé inteligenci, říká výzkumník
No děti nebudou vědět nic a bude jim to jedno.
Hlavou církve bude kardinál z Filipín?
No to bude pokračovatel evropské, řecké a římské kultury 😀 po Argentinci Filipínec
@Opravník omylů: Autor Imagine nemohl skončit jinak. To by odporovalo řádu světa (a to ještě nešlo o NWO).
Odříkat Odčenáš neumím ani já a to je mi 63 let. Za komoušů se Desatero dodržovalo víceméně víc i když soudruzi byli proti církvi než dnes, kdy ho nedodržují ani církve.
V minulosti se o Desateru kecalo víc a dodržovalo se daleko méně. Hlavně horních 10 000 si dělalo co chtělo.
Co se týče papeže, byl jím Benedikt XVI, který zemřel před 2 lety v 95 letech a tento co zemřel včera (údajně) tam byl dosazen KoZou. Ono to časem výjde na povrch.
Vážená Petro, stávající i křestanství nemá s původním posláním a učením Ježíše už skoro nic společného, slouží jen k ovládání lidí..
A jak se říká, žádné náboženství není cestou k Bohu, k tomu nepotřebujeme prostředníky (církev)..
A pro Slovany speciálně bylo křestanství pohromou, odřezalo nás to od starobylých původních kořenů a navedlo nás to na Západ (resp. na jih k Vatikánu), místo na Východ.
Snad víte, že pokřestanštění bylo prováděno „ohněm a mečem“ za spousty mrtvých..
Ano, pro Západ mělo třeba význam – chování se lidštěji k otrokům, ale Slované otroky nikdy neměli a čili i zde nemělo pro nás žádný přínost.
Čili asi tak.
Rozlišoval bych náboženství a církev. To snad jen u islámu jedno jest – jen je otázka, zda je islám víra nebo ideologie.
Ano.
Od konce druhé světové války už nebylo náboženství povinné nikde.
Že mnohde doznívaly vlivy R-U uspořádání a První republiky, resp. hlavně vlivy prarodičů tehdy školních dětí, to je věc jiná.
V dědině, kde bylo 50 popisných čísel, hasičárna, obecná škola a obecní hnojiště, tak neexistovalo odhlásit, resp. nepřihlásit děcko na náboženství, pokud jejich rodiče nechtěli být doslova sociálně usmrceni..
V mém rodišti-Slánsko- tomu bylo naopak, nikdo na náboženství nechodil. Již J.Š.Baar psal divnýť toť kraj, do kostela skoro nikdo nepřijde
„Situace je nadmíru výtečná“ – Igor Němec 13. 8. 2002, den před zaplavením metra
„Žijeme ve skvělé době, možná si to ani neuvědomujeme“ – Petr Fiala 20. 10. 2019, v době Babišovy vlády a vzniku Covid-19
„Děláme všechno pro to, abychom postupně uzdravili české veřejné finance“ – Petr Fiala 24. 10. 2024, v roce 5. nejvyššího schodku v historii ČR
„Je potřeba položit na stůl peníze a zbraně, pak nás bude svět brát vážně“ – Petr Fiala 19. 2. 2025, když vrcholil tlak USA k mírové dohodě
Pokračování již brzy…
Svět:
🤣🤣 ještě kousek, prosím prosím!
To je krásné 😀
Někdo má evidentní zálibu v tom, všecky tyhle perly systémových pičusů zaznamenávat! 😀
To je moc dobře, prosím o pokračování! 😀
Tak tady pokracovani z AK:
Bonmoty Václava Havla
Listopad 1989 – Letenská pláň
Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte
V prosinci 1989 před volbou prezidenta
Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků… Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím.
Z balkonu Melantrichu 1989
Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, že pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce.
17. 12. 1989 v Čs. televizi
V budoucnu se, podle mého mínění, musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci, jako má dnes.
Prosinec 1989
Pro mne není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem.
1. 1. 1990 v novoročním projevu
Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: o republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk poslouží jí.
Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co vede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících, příslušníků národnostních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují.
Připravujeme koncepci důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají.
Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat…
23. 1. 1990 při projevu ve Federálním shromáždění
Všichni chceme republiku sociálně spravedlivou, v níž nikdo nebude trpět existenční nejistotou, v níž nebudou strádat lidé ponížení, staří, děti či lidé jakkoli handicapovní. Chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice více než kdo jiný.
V dubnu 1990 ve veřejném projevu
Náš stát by už nkdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout…
Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor!
Na tiskové konferenci po přijetí zákona o volbách na dotaz novinářů
Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení včetně dalších dokumentů, a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od NEekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho, to v této chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnnost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme. (Poznámka redakce: za rok dělala inflace a zdražení 56 %.)
1990
Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme.
29. 6. 1990 ve Federálním shromáždění
Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury… Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné „Nejde to!“
Homer
žiaľ, vtedy som tomu alkoholikovi a podvodníkovi čo fičal na práškovom cukre naletel…. boha jeho 😒😒🐦⬛
To nechápu , já naletěla mnohokrát, ale tomuhle ne.
Dívejte, Havel byl naivka a snílek, později mu možná i sláva stoupla do hlavy (snad toužil po Nobelově ceně za mír..) – viz jeho návrhy na zrušení NATO po zrušení VS.
Ale POZOR – i kdyby chtěl cokoliv udělat z toho, co nasliboval, mohl by to udělat ??
Nemohl, cesta naší země i dalších z východního bloku byla pevně dána a on s tím NEMOHL nic udělat. A i kdyby chtěl, tak by byl obratem odstraněn – vyměněn za někoho jiného..
Pokud si to uvědomoval, musel žít v neustálém dilematu – nebylo to nic veselého.
Ten žádné dilema neměl a dělal to za prachy. Celý život.
Žádnej naivka a snílek! Těžkej narcis a vožrala to byl.
@Homer: To jste nemusel připomínat, zkazil jste mi podvečer.
Reaguji na popisovanou dějinnou epochu Prof. PhDr.Petra Fialy Ph.D. LLM, ve které se všichni máme tak dobře, že jsme si toho ani nestihli všimnout. Evropská Unie, jímž jsme členem, začínala jako Evropské sdružení uhlí a oceli.
Zajímá mne, co nás tam čeká, když se nám v rámci ČR podařilo hutě a doly zavřít.
Re: idio…
ČR bude sloužit jako etalon, chcete-li základní jednotka blbosti.
220 Voltů, 3 Ampéry, 7 Čur… – ééé – pardon, to je zase jiná zkratka – 7 ČeRáků, atd.
Jednotka blbosti je přece ustanovena i definována už dávno!
Někdy od konce 60. let, nejpozději ale od startu normalizace.
Já s ní přišel do styku sice až v prváku na průmce, ale to už byl dávno ukončen výzkum, jednotka byla spolehlivě definována a běžně používána – především tehdejšími kantory!
To bych měl vysvětlit :
Po tehdy proběhlých, docela drsných prověrkách politické spolehlivosti, celé kantorské osazenstvo tehdejší SPŠE spíš připomínalo kombinaci partyzánského oddílu a podzemní odbojové buňky, než spolehlivou kádrovou součást Strany. Odborných profesorů a vůbec profesorů, ochotných učit na odborných školách bylo už tehdy velmi málo, takže prověrky neprověrky, studenti nestudenti, profesorstvo kromě ruštinářek si votvíralo držky na režim tak, až jsme někdy sami čuměli – i jako mladí a nezkrocení.
Je to 1 Blb, což je množství blbosti, obsažené ve výroku „Žijeme lépe a radostněji“.
To neznáš?
A průseron, nepostradatelnou součást socialistického atomu, znáš?
A co tak mentiony, Teco?
Ministr školství Kahuda.
Je vidět, že nesledujete, a v EU neposlouchají vyjádření pravdomluvného, morálního a vzdělaného světového lídra, která v posledním roce opakovaně pronesl:
„ČR se zbaví závislosti na ruské ropě nejpozději do poloviny příštího roku“ – 4. 6. 2024
„Skutečnost, že se ČR zbavila závislosti na dovozu ruského plynu, považuji za historický krok pro naši bezpečnost a za klíčový úspěch mé vlády“ – 4. 12. 2024
Jak můžete spolu a EU takto tápat, když srdce uprostřed Evropy tepe pro budoucnost bez uhlí, oceli, ropy, plynu a původních obyvatel? U EU to ještě dokážu pochopit, protože světový lídr neumí kromě ničeho ani anglicky, a tak na jednáních může tak akorát držet dveře od záchodu.
Jak tak čtu, někteří se úpěnlivě snaží zaplevelit diskuzi.
Ale máme svobodu projevu, tak si ji užijme.
Jinak je fakt vtipné, jak po těch „velkých“ osobnostech ještě nedávno ovládajících svět nebo alespoň jeho regiony už dnes neštěkne ani pes. Vlastně už druhý den po jejich vyfičení z funkce. Koho dnes zajímá Biden, Merkelová či Obama? Co balkánská řeznice Albrightová? A spousty a spousty dalších jim podobných. Co po nich kromě smradu a všech těch průšvihů a problému (a často hromad mrtvých) tak „velkého“ zůstalo? Ano, leda velký prd. Kdyby člověk alespoň věřil v posmrtný život, mohl by se uklidňovat myšlenkou, že se ti, co už zaklepali bačkorama, smaží v pekle, a ten zbytek že se brzy dočká.
Že by pirueta i ve Vatikánu?
@tdx: Jo, věřit v posmrtný život, hřálo by mne, že už se s nimi nesetkám. Bohužel věřím spíše v reinkarnaci – a vypadá to, že se v jednotlivých životních epizodách zdokonalují.
Nouze naučila Dalibora housti.
Koho by napadlo, źe pan Begoglio zveřejní encykliku“ Laudatio si“
https://www.vatican.va/content/francesco/de/encyclicals/documents/papa-francesco_20150524_enciclica-laudato-si.html
Na papeže ve skutečnosti spáchali atentát. Dali mu do postele sex-bombu.
Zemědělské vstupy nikdy neměly na zemědělské ceny vliv. Jen a pouze světové ceny, které se tvoří na základě množství daných komodit a jejich nabídky a poptávky. Žádné propisování nákladů do cen zemědělských produktů neexistuje. Možná u soukromníčka se speciálním výrobou třeba krkonošská farma s horským jogurtem pro turisty….Apod. Ale to nemůžou udělat všichni že. Zemědělské ceny jsou takovým způsobem 36 let mořeny a až na malé intervaly růstu který je bohužel vzápětí vystřídán větším propadem. Tak je dobře, že rostou. Na nule to fakt nikdo dělat nebude a se ztrátou to už opravdu dlouhodoběji nejde.
„které se tvoří na základě množství daných komodit a jejich nabídky a poptávky“
Tak leda ve vlhkých snech pravicujícíh a libertáriánských (dříve liberálů) fantastů. Cena „na trhu“ (ehm ehm) se vytváří hlavně spekulativně. Neodráží ani tak náklady či fantaskní koncepty „nabídky“ a „poptávky“, ale zájmy globálního kapitálu, tj. těch, kteří zcela ovládají obchod s jednotlivými komoditami. I veškerá dotační politika jede čistě v jejich zájmů. Takové privátní oslíčku veřejných financí, otřes se.
Psal jsem o zemědělských komoditách. Ne o kurzech měn včetně kryptoměn a hlavně akcií a ostatních komodit. Zemědělec vyrobí a komodita musí do oběhu skladovatelnost je omezená na rozdíl od ostatních .Asi mám 35 let vlhké sny tdx.
Závěrem pro tdx rekapitulace: ceny zemědělců se netvoří od nákladů jak psal vidlák ale od světových cen. Hlavně nabídky a poptávky. Pšenice řepky rýže ostatní sušeného mléka sušené syrovátky atd. Takže asi tak
A ty světové ceny vůbec nejsou výsledkem spekulací na globálních trzích. Jistě jde zcela výjimečně na rozdíl od všeho ostatního o čistě tržní ceny 😉
A mimochodem, pokud má někdo pochybnosti, stačí si vygooglit třeba „agricultural commodities speculations“. Článků vyjede hromada.
Nesouhlasím. Cena je závislá pouze na otrlosti prodejce.
Koho by napadlo, že o nápravu poměrů se tentokrát nebudou pokoušet mladí, ale jejich rodiče? To je snad poprvé v dějinách, kdy se revolučně chovají ti, kteří pro dnešní chcípající kobylu dlouhá léta pracovali. To píše Vidlák. Inu jen blbec se bude stále pálit o stejná kamna. To je generální vysvětlení. To poznání trvalo dlouho, ale zdá se, že i dlouho vydrží. Aspoň do té doby, než se dnešní mladí a střední stanou starými, zkušenými a zaujmou „realistický“ směr vývoje. Skutečně udržitelný.
A co když je vysvětlením, že se těm mladým generacím dostalo hojnými hrstmi wellbeingu, snížení nároků a jiného dobrodiní, aby se cítili jen dobře, až se z nich staly pověstné sněhové vločky? Dosud si volně pluly vzduchem, a nyní vločky naráží na tvrdou realitu.
Před 1989 jsme věděli, co je to román Jak se kalila ocel a jak se z Pavky Korčagina stal kovaný komsomolec.
Dalším možným vysvětlením je, že se oficiálně hlásané ideály natolik odloučily od reality všedních dnů, až je hlásají už jen ti, kteří z hlásání oficiální ideologie dobře žijí? Možné je dnes cokoliv.
Smrt papeže Františka přinesla změnu ve stávajícím uspořádání světa. Za měsíc budeme mít nového papeže a nové názory církve.
Berme běh světových událostí s nadhledem, na názor se nás neptají, i když jej zatím ještě smíme vyslovit. Zatím.
Víte jak to je. Z okna mamahotelu realita za oknem vypadá poněkud jinak než z ulice. A jste-li od útlého mládí vystaven velmi propracované propagandě, tak to chvíli trvá, než pochopíte realitu takovou, jaká ve skutečnosti je.
Přičemž nejvíce postižené jsou děcka z gymnásií. Na těch se Pánkové a spol velmi vyřádili!
Takový jeden (zdá se) zajímavý nápad z Walesu:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Parlament-ve-Walesu-projednava-novinku-Trestani-politiku-za-lhani-772702
Velšský parlament projednává návrh na potrestání politiků, kteří záměrně lžou, aby získali hlasy voličů. Pokud se prokáže, že jejich výroky jsou nepravdivé, mohli by být ve Walesu nuceni opustit svůj úřad. Toto opatření má podle předkladatelů obnovit důvěru v politiku.
Pěkně trolíte
Když to neuděláte Vy, tak kdo to udělá?
„potrestání politiků, kteří záměrně lžou“
schválně: za jak dlouho se ukáže, že je tím vlastně myšleno
„potrestání opozičních politiků“
imO
no Havel po klamstvách radšej zgegnul. prebraté od Homera: 23. 1. 1990 při projevu ve Federálním shromáždění
Všichni chceme republiku sociálně spravedlivou, v níž nikdo nebude trpět existenční nejistotou, v níž nebudou strádat lidé ponížení, staří, děti či lidé jakkoli handicapovní. Chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice více než kdo jiný. 😁😁😂
Jak je už dávno nesčetněkrát experimentálně potvrzeno, nejpozději do půl roku.
@původní Kolemjdoucí: Nevěřte na pohádky. Při dnešní kvalitě čistících prostředků se v jednou vymyté hlavě už žádná špína nechytá.
Jaký bude vliv nového papeže v rámci BRICS ?
A máme někde online kameru, sledující čmoudíky nad komínem baráku, ve kterém se sejde konkláve?
Kdysi v minulosti trvalo konkláve i 3 roky.
Mohlo by se to znovu zavést.
3 roky někde zavřít o chlebu a vodě, takže nemůžou škodit.
Jenže, jak se píše, k vodě a chlebu se přidávalo i víno.
Ve víně má být údajně pravda, ale volbu by bylo možno napadnout, že se hlasovalo pod vlivem a nikdo to neověřoval. Takže kdo ví, jak výsledek doopravdy dopadl.
O to se postará AI, ta nakreslí kouře jakýchkoliv barev.
Nový má být z Filipín , prý na to tlačí Trump ( v Blesku)
No – to je tedy opravdu „blesk z čistého nebe“!
[;>D)
Hodnověrnější a rychlejší než Novinky. Moje zkušenost