Nezdá se vám, že v posledních dnech nějak padá západní narativ? I náš TZLD Foltýn nějak zalezl a nesnaží se to zachraňovat. Zatím se v podstatě jen pakovali Piráti z vlády a Lipánek se pakoval od Pirátů, ale přibylo nějak moc zpráv „o té druhé půlce pravdy.“ Ano, o té půlce, o které se nesmí mluvit, aby ta první půlka byla sice pravda, ale jak víme, půlka pravdy umí i lhát.
A tak jsme se z renomovaného švýcarakého deníku, Die Weltwoche, dozvěděli, že novináři vyzpovídali velitele přístavu na ostrově Christiansø, který mluvil o tom, jak několik dní před výbuchy na Nordstrýmu, byly v oblasti lodě amerického námořnictva, které měly vypnutá telekomunikační zařízení a cosi tam kutila. Zprávu u nás převzalo Echo.
Ano, dává to mnohem větší smysl než povídačka o ukrajinských supermanech, kteří si pronajali jakousi kocábku, vzali si na záda bombu se vzduchem a nainstalovali výbušniny. A také to víc odpovídá tweetu polského ministra zahraničí, Sikorského, kterým Američanům za zničení Nordstrýmu poděkoval… Najednou se může mluvit o tom, že největší teroristický útok na evropskou kritickou infrastrukturu spáchal největší evropský spojenec…
Ve stejnou dobu se objevila poměrně senzační informace, že v létě mělo dojít k atentátu na Putina a ministra obrany Bělousova, který zmařily ruské tajné služby. Druhou půlkou této akce měl být průlom do kurské oblasti, který by v případě mrtvého prezidenta a ministra obrany dával docela dobrý smysl a mohl dosáhnout mnohem většího úspěchu. V té chvíli by Andor Šándor nemusel mluvit o strategickém omylu Ukrajinců a nemuseli bychom spekulovat, čeho vlastně Ukrajinci chtěli dosáhnout. Kdyby v tuto kritickou chvíli chyběl svorník ruské společnosti v podobě Putina, mohl to být vskutku obrat ve válce.
Údajně prý Bělousov volal svému americkému protějšku a řekl mu, že jestli to ještě jednou zkusí, bude v Americe svítat ve tři ráno.
Dále se objevily informace, že Izraelci zabili politického šéfa Hamásu, Haníju, hned poté, co souhlasil s americkým návrhem příměří mezi Izraelem a Hamásem. Stejně tak prý zabili šéfa Hizballáhu, Hasana Nasralláha, rovněž poté, co také vyjádřil souhlas s americkým návrhem na příměří. Za je to pravda, to zjistíme velice snadno podle toho, jak bude vypadat izraelská odveta proti Íránu. Čím větší odveta, tím větší chuť do války. Seznam zprávy dokonce vydaly článek o izraelském mírovém aktivistovi, který kritizuje Netanjahua a volá po míru…
Zdá se, že z izraelského počínání nemají ve Washingtonu žádnou radost a nehodí se jim do krámu, že se v Tel Avivu rozhodli vyřešit svoje problémy silou… Ausgerechnet v době, kdy je síla Západu a jeho technologická převaha dost pochybná a každý vousáč v turbanu vybaluje z krabic od Aliexpresu novou dodávku hypersonických raket… V Jemenu je možná hladomor, ale Rudé moře je díky nim neprůjezdné. Jinak by Seznamu zprávy o mírových Izraelcích nikdy neprošly.
Západní Evropa má přitom na svém území desítky milionů muslimů, kteří jsou už dávno zorganizovaní v mešitách a svou paralelní společnost už mají vytvořenou. Vždycky, když teď chodím po Evropském parlamentu a koukám na ty zdvořilé a usměvavé africké či arabské obličeje, přemýšlím, co by se stalo, kdyby jim jejich imám řekl, že nás mají začít podřezávat… Do budov europarlamentu by se dostalo jakékoliv komando ozbrojené samopaly…
Do toho Trump mluví o tom, že ho na Evropě zajímají jen firmy, které by se měly přestěhovat do USA a jinak už vlastně nic. Už si ani nevzpomene na svoje dávné „molekuly svobody,“ tedy americký plyn, který je tak předražený, že miliony lidí v Evropě tuto zimu nebudou mít peníze na topení.
Myslím, že to říkal Lubomír Zaorálek v nějaké předvolební debatě – že EU dává hodně peněz na válku na Ukrajině, ale na grýndýl dává minimálně desetkrát tolik. A výsledkem bude, že všechny země v Evropě budou mít nedostatek energie a všechny předpokládají, že chybějící množství energie pokryjí dovozem… ze zemí, které budou mít také nedostatek a počítají s pokrytím z dovozu. To prostě nevymyslíš.
Takhle vypadá skutečný sofistikovaný útok na Evropu. Platit grýndýlová a zelená hnutí, rozvrátit její energetickou soběstačnost, rozvrátit její potravinovou soběstačnost a každého, kdo na to upozorní, onálepkovat za dezinformátora a proruského kolaboranta. A ano, nepřátelský agent nikdy nevypadá jako nepřátelský agent. Nejlepší agent vypadá jako plukovník Foltýn a nebo generál Koudelka. Nikdo neudělal víc pro zničení Evropy než tupý zelený lampasácký debil, který hlásal, že je možné Rusko porazit mimořádně levně a netřeba se ohlížet na tu hospodářskou katastrofu, způsobenou zničením Nordstrýmu a odstavením německých jaderných elektráren.
Naši přátelé nejsou přátelé. Odpalují nám kritickou infrastrukturu. Ale naši nepřátelé jsou nepřátelé. Evropská zelená hnutí platili rukou společnou a nerozdílnou Soros a Gazprom. Naše výspa Západu na blízkém světě se rozhodla pro válečné řešení jejich politických problémů. Válku proti Gaze nedokončili, válku proti Libanonu spustili a válka s Íránem je na spadnutí. Jestli si někdo myslí, že Izrael hladce vyhraje, ať se zamyslí nad tím, jestli je normální, že vedete válku a zároveň máte obrovské demonstrace proti válce a proti premiérovi. Takhle nevypadá odhodlaná jednotná společnost.
V roce 1945 leželo Německo v troskách. Ale v ještě větších troskách leželo přesvědčení Němců. Tisíciletá říše se nekonala, převaha árijského ducha se nekonala. Naopak, v Berlíně vlála vlajka „slovanských podlidí“ a v Mnichově vlajka „židozednářů.“ Pro Němce to byla takzvaná „Hodina nula.“ Chvíle, kdy přestalo platit všechno, na čem si zakládali.
Myslím, že se blížíme k něčemu obdobnému. Jen pokrok nezastavíš. Rozval už nezařizují ruské kaťuše a britské bombardéry. Ulicemi nepostupují dvacetiletí američtí kluci s flintami a stejně mladí Ivani. Zvládá to naše vlastní mládež a podstatně levněji pomocí požadavků na dekarbonizaci. Lidé už netleskají malíři s knírkem, ale Gretě Thurnberg. Já si ještě pamatuju ty ovace vestoje. I ty trosky jsou méně na očích. Projevují se jen titulky v místním tisku, že zase skončila nějaká pec na výpal keramiky, zavřela se sklárna a typický český majitel ocelárny, Sandžíf Gupta, se rozhodl to prostě zavřít. Jen vojenskoprůmyslový komplex roste a propojuje se s tím americkým. Kdopak to koupil zbrojovku Colt? Přesně tak.
Co ještě platí z toho, co jsme uznávali? Pravice a levice? Kapitalismus = demokracie? Demokracie = vyspělost a pokrok? Západ = dobro, východ = zlo? Západ = síla? Ta Hodina nula nás prostě čeká…
Jsme ve válce… proti špatnému nepříteli… a ještě ji prohráváme.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Tento článek (naštěstí) nevyjadřuje oficiální názor Evropského parlamentu.
Zná Foltýn i jiné knížky, než vojenské?
Rozhovor s Vlastimilem Vondruškou
https://www.youtube.com/watch?v=pbdL5vxGsVA&t=8s
Spousta otázek, které trápí nás, stejné otázky trápily a řešili ti lidé tehdy.
Oni, díky té náboženské nesnášenlivosti, mezi sebou vykopali tak hluboké příkopy, že už nebyla cesta zpět, a to je obrovské poučení pro dnešek.
Největší chybou je kopat hluboké zákopy, protože s oponenty musíme diskutovat, ale ne se od nich odříznout ….
Vlastimil Vondruška: 💥 HISTORIE: oběť PROPAGAND??💥…co jim nevěřit? 💙 Napsal přes 80 histor. knih
https://www.youtube.com/watch?v=JfMKLCPxMm4&t=49s
Jak jest napsal pan Jirásek, správný Čech bojuje „Proti všem“. Tak jakýpak špatný nepřitel 😃😃
toníček napsal:7 října, 2024 (23:32)
Víte, jaký je rozdíl mezi dubem, a lípou?
100 lat
https://avatars.mds.yandex.net/i?id=2308b7d0ca7115bf66c168dd8d6e47cc-3689591-images-thumbs&n=13
🐓🐓🐓🐓🐓
Připili jsme.
Vidíte a jinde u nás píší, že nechal zbourat daču v Soči ze strachu z dronu, přišel o pět set až 1600 tanků u Pokrovska a může za to, že rodiče odhlašují děti z hodin výuky LGBT v našich školách ;))
„může za to, že rodiče odhlašují děti z hodin výuky LGBT v našich školách“ – sláva a úcta jemu ! Taktéž vše nejlepší a hodně zdraví.
👍
A určitě může za to, že to jde na tom našem demokratickém západě do brusele.😁
Pro Soc.dem. samé dobré zprávy.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Buzkova-a-Petricek-opousteji-socialni-demokracii-Vadi-Malacova-i-komunisti-762857
Buzková a Petříček opouštějí sociální demokracii.
V TOP09 pro ně jsou dveře jistě otevřené.
Netušil jsem, že Buzková ještě pořád škodí sociální demokracii zevnitř. Když vidím seznam kvičících, opravdu dobrá sbírka zmetků, zdá se mi že sociální demokracie ještě má šanci. Mohli by začít návratem jména.
Tak půlka těch, co se k tomu vyblila na Twitteru podle článku, patří do kriminálu, viď třeba Ivánku Pilipů, co?
Neukazuje to náhodou jistou prozíravost kubánského vedení ?
Níže uvedený koment jsem psal odpoledne, aniž jsem sledoval „vývoj“ pod článkem. Uvědomil jsem si totiž, že jsem tímto vysvětlením poněkud dlužen ve vztahu k tomu co se tu psalo.
No, a teď, když jsem chtěl svůj odpolední koment zavěsit, jsem zjistil, že – také odpoledne – přišla se svým komentem MAJKA /která není žádné „ořezávátko“/, takže ten můj „odpolední“ koment, na němž jsem kvůli tomu jejímu ale nezměnil ani slovo, patří i MAJCE –
Asi bych měl vysvětlit určité možné „zmatení pojmů“ ohledně svých včerejších a dnešních dopoledních komentů co se týče doby „zletilosti“, „svéprávnosti“, příp. trestní odpovědnosti nezletilých a mladistvých. Jak jsem avizoval, jsem primárně „tresťák“ – viz můj koment Proti špatnému nepříteli… – litterate.cz
Pro transparentnost mých komentů musím dodat, že to, co jsem tam uvedl, se vztahuje opravdu k oblasti trestního práva, protože je to výslovně uvedeno v ustanovení § 139 trestního zákoníku, kde se říká – „Kde tento zákon spojuje s uplynutím určité doby nějaký účinek, nezapočítává se do ní den, kdy nastala událost určující její začátek.“
Tohle ustanovení ale nekoreluje explicitně s obecnou právní úpravou Nového občanského zákoníku /dále jen NOZ/ č. 40/2009 Sb., kde se v § 601 odst. 1 stanoví – „Nabývá-li se právo nebo vzniká-li povinnost v určitý den, nabude se nebo vznikne počátkem toho dne; zaniká-li právo nebo povinnost v určitý den, zanikne koncem toho dne. To neplatí, vylučuje-li to povaha právního případu.“
Pokud jde o zletilost nebo s ní spojenou svéprávnost, zvažte sami, jak byste tuto pravidlo aplikovali.
Našel jsem ohledně něho tohle – „Teorie i praxe se však sjednotily v názoru, že dovršením osmnáctého roku života a tedy nabytí plné svéprávnosti dovršením zletilosti je dosaženo v okamžiku, kdy začíná den se stejným číselným označením a samozřejmě stejným měsícem jako den kdy se osoba před osmnácti lety narodila. To znamená, že člověk narozený 10. března 1990 v 15:56, nabyl plnou svéprávnost dne 10. března 2008 v 0:00. Přitom vycházíme z úpravy obecné o počítání času z § 601 odstavec 1, který hovoří, že má-li být nabyto právo v určitý den, vzniká toto právo počátkem dne.“ https://is.muni.cz/th/nzlhp/Vyvoj_pravni_upravy_zletilosti-_diplomova_prace.pdf
Všimněte si, prosím – totéž ustanovení § 601 odst. 1 NOZ, o kterém píšu já – ale hovoří se jen o PRÁVU. Myslíte, že totéž platí o odpovědnosti?
A to tím spíše, když jsem našel následující komentář, který stejnými slovy dochází k následujícímu závěru – cituji – „V souladu s pravidly pro počítání času uvedenými v § 601 nabývá člověk zletilosti nabytím osmnáctého roku věku – o půlnoci v den osmnáctých narozenin – např. člověk narozený 15. 4. 2000 v 7.00 hod nabývá zletilosti dne 15. 4. 2018 v 00.00 hod, tedy o 17 hodin později, než byl narozen.“ Komentář zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, § 30 | Nemovitost profi – rady pro správu nemovitostí SVJ, bytových družstev, obcí a firem
– všímáte si – nikoliv „o 7 hodin dříve, než byl narozen“, jak by vyplývalo z doslovného znění textu, ale „o 17 hodin později, než byl narozen“ – nezdá se vám ještě něco o psychiatrech?
Protože pak tu máme ještě ustanovení § 605 NOZ, kde se říká – cituji –
„(1) Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek.
(2) Konec lhůty nebo doby určené podle týdnů, měsíců nebo let připadá na den, který se pojmenováním nebo číslem shoduje se dnem, na který připadá skutečnost, od níž se lhůta nebo doba počítá. Není-li takový den v posledním měsíci, připadne konec lhůty nebo doby na poslední den měsíce.“
Čtěte se mnou „konec lhůty … číslem shoduje…“.
Tak si zkusme říct, jaká je „lhůta“ pro status člověka označeného jako „nezletilý“ /dítě, mladistvý…/ – a opakujme si – „dovršením osmnáctého roku věku“ – ano, bingo! – číslem shoduje se dnem, od níž se doba počítá“. Co vám z toho vychází? No mi to, že v tento poslední den lhůty je člověk poslední den nezletilý. A že zletilým se stává až po skončení toho dne, což je vlastně v úplném souladu s právní úpravou podle trestního zákoníku, jak je pojednáno výše.
Tož také tak o zákonech přijímaných politiky, realizovaných právníky a nesnášených lidmi.
Tož tak o zákonech a jejich srozumitelnosti, jak to vidím já, ale jak nikomu nevnucuji, aby si myslel totéž. Třeba ti, kdo ovlivňují právní teorii i praxi, a to i autoritativně, mají úplně jiný pohled i názor. Ať si ho klidně ponechají, já si zase ponechám ty svoje pohledy a názory.
Pokud jsem v této situaci někoho nechtě mystifikoval nebo znejistěl v jeho přesvědčení, omlouvám se mu, ať si ho klidně také ponechá a řídí se jím. Už jsem tu psal dříve – jsem už více jak patnáct let mimo výkonnou praxi, aktuální literaturu si nekupuju – na co by mi byla při procházkách s mou čivavou Bacardim? Nebo při jiném druhu odpočinku starce /třeba moto Cagiva Canyon 500/?
Navíc, když se nedokáží shodnout ani ti, kteří se dosud právem živí. Jsem tedy odkázán jen na své vědomosti a znalosti, a na zdroje, které si najdu na internetu, především na aktuální znění zákonů a vlastní znalost metod a způsobů jejich výkladu, na odborné články, ohledně nichž jsou k dispozici odkazy, případně v tomtéž vztahu na judikaturu, přičemž nic z toho nezveličuju a řídím se metodou kritického myšlení.
A všechno je mi to i tak na dvě zásadní věci – na nic a na h…. . Stejně to nikoho nezajímá.
Sorry, nezobrazil se jako interaktivní tento link https://www.nemovitostprofi.cz/33/komentar-zakona-89-2012-sb-obcansky-zakonik-30-uniqueidmRRWSbk196FNf8-jVUh4EtuvCojfP1DmlLD4CsL-5xFtg-RjrHLAag/
Lexi moje hluboká úcta i díky za tento rozbor.
Dobrá zpráva, Lexi – po poctivém přečtení Vašeho příspěvku mi nejeblo …
To vám, Juro, blahopřeji.
Protože člověk čím víc se o to zajímá, tím více „by ho jeblo“!
A jestli snesete ještě kapku toho pelyňku, tak jsem před chvílí napsal pár řádků ke komentu Majky https://web.litterate.cz/proti-spatnemu-nepriteli/comment-page-1/#comment-346423
Zvlášť to o té cestě letadlem je v té souvislosti půvabné.
Si myslím.
🙂
Jo, a Tymáku – dík!
Zletilosti se nabývá od 0.00 hod. dne následujícího po dni 18. narozenin.
Neboli až do půlnoci dne 18. narozenin je osoba ještě nezletilá.
Je to podle § 601 odst. 2 občanského zákoníku:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89#p601
Podmiňuje-li zánik určitého práva vznik jiného práva ve vzájemné návaznosti, nastává oboje v týž okamžik. Není-li ujednáno nebo stanoveno něco jiného, nastane takový právní účinek koncem dne.
„Typickým příkladem …. je „dítě“, které je do své zletilosti chráněno právě jako dítě Úmluvou o právech dítěte…“ https://www.epravo.cz/top/efocus/cas-jako-pravni-udalost-podle-novehoobcanskeho-zakoniku-92597.html
Jo, sorry, teprv dodatečně jsem přečetl MAJKU (14:52) a jí odkazované judikáty.
No ale mají to v tom judikátu blbě, poněvadž jsou to „dvě práva vzájemně návazná“, proto by měl platit § 601 odst. 2 (konec dne).
Jdu od toho, nekamenujte mě.
Událost v právu trestním je „skutečnost“ odlišná od nabytí práva nebo vzniku povinnosti. Odlišné počítání doby podle týdnů, měsíců, let, od počítání podle dnů, ( a v trestním právu procesním i podle hodin) je srozumitelné. U lhůt není započítán den vzniku, příkladmo den doručení. Zletilost je nabyta počátkem dne v němž je dovršen osmnáctý rok věku. Komentář k zákonu č. 89/2012 Sb. je chybný. Co jeho autor rozumí půlnocí? Půlnoc není „zákonné“ označení času. Člověk narozený 15. 4. 2000 v 7.00 hod nabývá zletilosti počínaje dnem 15. 4. 2018 v 00.00 hod. Ovšem terminologická rozkolísanost v právních systémech, v průběhu jejich evoluce, podléhající obecným evolučním zákonitostem, není neobvyklá. Příkladmo v trestním zákoníku § 147 „kdo z jinému z nedbalosti způsobí těžkou újmu na zdraví proto že….“ vs § 148 „kdo jinému z nedbalosti ublíží na zdraví tím, že… “ Opsáno z předešlé úpravy č. 140/1961. To ještě nic není oproti neurčitému zákonnému znaku „množství větší než malé“ v § 284. Určeno stanoviskem Nejvyššího soudu. Kdeže je rozdělení moci na zákonodárnou a soudní (druhá je výkonná)? Ano, přesně tam pane hrábě. Vypuštění materiální stránky (společenská nebezpečnost) v pojmu trestného činu (čin pro společnost nebezpečný jehož jako znaky jsou uvedeny v trestním zákoně) korektivu, postavení na stránce formální odůvodněné příslušnou částí důvodové zprávy (patříme na vyspělý Západ), je na inzultaci do hintertaille. Ještěže napoprvé neprošlo Senátem, a podařilo se včlenit korekci „společenskou škodlivostí“. Na další korektiv možností „oportunity“ (když už vzorem jsou „vyspělé Západní demokracie“) v právu procesním nedošlo. A výklady ve snaze oslími můstky překlenout absenci vládnoucí mocí postrádaných paragrafů někdejší „První hlavy“ jsou výsměchem pojetí právního státu. Tak jako nové „hubodržné“ paragrafy. Jenže, třeba po volbách se budou hodit na druhou stranu…..Co se týče nabobtnalého NOS (kdeže je Duodecim tabularum) je rovněž na inzultaci do hintertaille. Autor (autoři) si očividně postavili pomník. Jako by nestačilo za základ vzít rakouský. Obecná část je povedená, jenže v praxi na ni často exkrementuje canis. A což teprv jako rakovina bující oblast práva správního. Obecně, v tomhle právním (nickém) chlívě směřujícím ke zhroucení se vlastní vahou, argumentovat, že „neznalost zákona neomlouvá“ je nukleární drzost.
Odpovím si sám, můj výklad nabytí zletilosti je chybný, správně viz například Harfyton.
Vzpomínám na případ dvojice, kterou dělilo několik dní. Náročné dokazování, jestli k souloži na narozeninové oslavě došlo před půlnocí nebo po půlnoci.
My to tady nevyřešíme.
Jako vždy, kdy chybí nezpochybnitelný autentický výklad, tedy výklad právní normou samou. Ustanovení § 30 odst. 1 NOZ – „Plně svéprávným se člověk stává zletilostí. Zletilosti se nabývá dovršením osmnáctého roku věku.“ – se jako autentický výklad sice tváří, ale ten rozhodující definiční údaj, kdy z hlediska plynutí času je onen osmnáctý rok věku dovršen, a co je proto nahrazováno judikaturou, tam schází.
No, nechme to „koňovi“.
Já to nechám chytřejším než jsem já. Víc hlav – „více tlačenky“.
🙂
Nedělej ze sebe debila, skelope.
Jojo, jsi blbej jak ta Jourová. Dobrý blábol jsi vyplodil, EU je spíše na straně Palestinců. Podobný hnůj se tu opravdu kydá.
A proto fedruje židům zbraně a další podporu za minimálně miliardy eur ročně, zatímco na Palestince jen imrvére pořvává, že musejí držet hubu a krok.
“Válečný zločinec” je mužského rodu. Jak je to v ženském? Zločinka?
Myslím že zločinkyně, podobně jako trestankyně, ale zní to hrozně.
Bude se měnit vláda, píše idnes.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/tajna-sluzba-zpravodajstvi-sef-armada-vojak-jan-beroun.A241006_201259_domaci_krd?zdroj=sph_hp
Jsme v období března roku 1945 . Každá kolaborantská a udavačská krysa si hledá svého „zachráněného žida“ , který má zachránit krysu před oprátkou . Právě teď se budou v rámci záchrany požírat mezi sebou . A to jak na úrovni místní politiky , tak i ve vnější politice .
Můžeme to sledovat doslova v přímém přenosu . Jak u nás v protektorátu , tak ve zbytku jewropy , i za oceánem .
Lenze v marci 45 boli Rusi pred bránami Nemecka. Vsetci videli, kto postupuje a ako to asi skončí. Ale teraz, kto presadi velku zmenu, tak aby pritom sa mojli nase staty vyhnut následkom?
Dovolím si připomenout, že před rokem 7.10. 2023 zaútočili teroristé Hamásu z pásma Gazy a zavraždili 1139 osob. A další unesli. Čest jejich památce.
Izrael na oplátku zabil cca 40 000 Palestinců, zabíjí Libanonce a chystá se na Iránce. Čest jejich památce.
Ano, v každé válce je jeden vždy jasný vítěz, smrt. Čest památce zabitých Palestinců, Libanonců, ˇIránců … a Izraelců.
Akorát, že ta čest je těm mrtvejm hovno platná…
Na místě je otázka:
Umí taková ČEST přišít nohu??
Včera dávali v TV překvapivě film Olivera Stonea „Četa“ ( The Platoon), to aby nám připoměli,co se právě děje na Ukrajině,Blízkém Východě a co za hnus může čekat i nás.
Jak pravila jedna z postav“ Bojují chudí, ti bohatí sedí doma“.
Vlastenec Kličko prohlásil, že jeho synové bojovat nemohou, protože mají německé občanství…
Korouhvička se pomalu obrací? (TV už léta nemám, snad ten film mám někde zahrabaný v počítači, koukl bych se.)
Rusové mají taky hodně dobré filmy o realitě války. Ano. Z Donbasu a Ukrajiny. O tom jak vypadá střet je film Lučšije v adu, a o tom jak to začínalo na Donbasu je film Pasažér.
DOPORUČUJU
dám linky:
https://www.youtube.com/watch?v=6I-eLo6xR4I
https://www.youtube.com/watch?v=jDL6auNk7I8
👍👍👍
Oni mají Rusové i další hezké filmy. Například o Kosovu, film Balkánská hranice (Balkanskij rubež)
https://www.sledujteto.com/file/54949/balkanska-hranice-2019-akcni-drama-cz.html/
Ale je jim to moc líto, moc, že nemůžou odjet.
Mne to nepřekvapilo, ale potěšilo. Dokonce i v ČT jsou dezoláti, kteří se nebojí promluvit. I když „jen“ volbou správného filmu.
Neni to poprvé ….
40000?
někdy velmi zhruba na přelomu duben/květen to bylo něco k 39000
a pak se o tom úplně přestalo mluvit
že by, po tak skvělým náběhu, za dalších 5 měsíců stačili udatní obránci zmasakrovat jenom jeden jedinej další tisíc terorisků, teroristek a teroristčat?
41 909 – Palestinci uvádějí pouze počty mrtvých, které se podařilo identifikovat.
Kolik lidí je pohřbeno pod troskami, to nikdo netuší. Zpráva, kterou v létě otiskl The Lancet, hovoří o cca 170 000.
Pokud chtějí svůj stát tak mají vzor.
„Stále početnější Izraelci navíc začínali tlačit na britskou samosprávu kvůli vzniku samostatného izraelského státu. Extremisté v jejich řadách podnikli 22. července 1946 bombový útok na hotel Krále Davida, kde sídlila britská správa. “
Čest památce všech zbytečně zemřelých blízkého východu.
Jj, není to jednoduché, kdo si vlastně začal… Bylo dřív vejce, nebo slepice?
Ale pokud zavřete milión lidí do koncentráku (no nemusíme volit silná slova, stačí to nazvat třeba Pásmo Gazy), nedovolíte jim rozvoj (elektrárny, průmysl, apod.), nedovolíte jim samostatný stát, který měli mít, necháte je závislé na milodarech (humanitární pomoc) – co je tam možno očekávat po 50 letech? Že by třeba… hodně nenávisti?
Kde se berou všecky ty rakety, které až doposud z Gazy vylétly?
Kde se bral veškerý materiál k jejich výrobě, ale i k zaměřování a odpalování?
To je teda koncentrák jako kráva, když se v něm dají vyrábět rakety!
Co myslíte – běžela v německých koncentrácích hromadná výroba radiopřijímačů, nebo neběžela?
„Kde se berou všecky ty rakety, které až doposud z Gazy vylétly?
Kde se bral veškerý materiál k jejich výrobě, ale i k zaměřování a odpalování?“
Pokud ja vim, tak vsechno maj od zidu, neni preci tajemstvi kdo Hamas zalozil, podporoval ho, financoval a delal z nej opozici vuci Jasiru Arafatovi.
Vy mate snad jine informace?!?
👍 🐓 🎯
👍 🐓 🎯
ad renoar
“ Bylo dřív vejce, nebo slepice“?
Slepice! Pro věřící i ateisty jednoznačně slepice.
Ovšem „praslepice“, nějak se vyvíjející dlouhými věky – podobně jako človvěk a jiný živočišný druh.
(Pro věřící Bůh taky stvořil rovnou Adama a Evu, nikoliv jen spermii a vajíčko.)
Ale jako nemůžeme vidět (a tedy opravdu na 100%“vědět“) – protože nikdo toho nemohl být svědkem – tak se nikdy opravdu nedohledáme „kdo si začal“
A protože minulost změnit nemůžeme sebelepším vědeckým výkladem, měli bychom se soustředit na dnešek, maximálně tak uvažovat dobu před 100-300 léty.
A ta na „toho, kdo si začíná“ ukazuje docela jasně.
Predchodcami vtákov boli plazy a tie sa rozmnožujú vajciami, takže prvé bolo vajce, sliepka až neskor:-))
„teroristé Hamásu z pásma Gazy a zavraždili 1139 osob“
K tem zavrazdenym osobam cituji:
Toho dne zahynulo přibližně 1 200 Izraelců, z nichž pravděpodobně mnoho nebo většinu zabili jejich vlastní vojáci z IDF, kteří v panice a s velkou chutí používali spouště a jejichž vrtulníky Apache dostaly rozkaz ostřelovat vše, co se hýbalo.
Translated by DeepL
https://www.unz.com/runz/the-anniversary-of-october-7th/
👍
A raději nespekulujme proč ani metaforicky.
Jak bych to tak řekl:
400-800 z těch mrtvých byli regulérní vojáci Izraelské armády
200-400 z těch mrtvých byli zabití samou Izraelskou armádou a už z vrtulníků, které pálily na cokoliv co se hýbalo v místě festivalu, tak tanky které dobývaly zpět obsazené vesnice.
Pokud se ozbrojenci Hizballáhu dopustili 7.10.2023 válečných zločinů (což je docela dobře možné), chtělo by to lepší důkazy než AI generované obrázky “podřezaných děti” u kterých se skoro okamžitě provalilo, že se jedná o podvod ale nevadí všichni dnes “ví” že hromada hrdlořezů vnikla do pokojných Izraelských vojenských základen a tam vraždila, podřezávala a znásilňovala jak dramaticky píše Petr Hampl ve své dnešní glose. Na okraj jen poznamenávám, že zde máme typický příklad kde se p. Hampl sám neřídí svými doporučeními o použití kritického myšlení.
Před 7. 10. 2023 útočili teroristé nejen z IDF na Gazu prakticky denně a čas od času uspořádali vyvražďovací a/nebo demoliční kampaň.
Nějak jsem nepostřehl, že byste měl někdy potřebu sepisovat pietní příspěvky za povražděné, unesené a zmrzačené ne-židy.
U Užhorodu začalo setkání slovenského premiéra Fica s jeho ukrajinským protějškem Šmygalem.
Budou diskutovat o spolupráci v oblasti energetické bezpečnosti a infrastrukturních projektech, referují korespondenti z terénu.
Připomeňme, že včera Fica obvinil Západ, že prodlužuje válku na Ukrajině a slíbil, že nepodpoří její vstup do NATO.
https://t.me/stranaua/171844
Foltýn nezalezl, viz plánovaná odpudivá agitka s opravdovým „výběrem“ hostů. https://koprivnice.cz/pressovani-na-tema-evropa-a-rusko/d-79551
On tam zase řekne nějakou ptákovinu a zase ubere vládě další procento… 🙂
To si ten blbec neumí projev napsat, nechat schválit a pak prostě přečíst? Tedy, pokud umí číst, žeano.
No nevím, mě se zdá, že že to Faltýnovo žvanění není zas tak samoúčelné, jak by se mohlo zdát na první pohled.
Podle mě má docílit radikalizace společnosti a vyprovokovat nějaké zoufalce typu Čermák/Balda apod. k přehnané reakci, tak aby bylo možno zdiskreditovat vlasteneckou scénu před volbami, tak aby se nikdo z masy běžných lidí nechtěl s námi identifikovat. Trochu se obávám, že když se nikdo takový nenajde, tak že tomu bude trochu pomoženo…
👍 🐓 🎯
Jediná zbraň je výsměch.
Souhlas.
Tentokrat to ovšem nebude mrtvý student Šmíd. Jeden mrtvý by dnes už nestačil …..
Prosím nemají to genderově vyvážené, chybí jim tam ještě soudružka Nerudová a politručka.
https://msk1.ru/text/gorod/2024/10/07/74042102/ No a pak že se nepodvolí tlaku islámu.
Nedělej ze sebe debila.
Rozdiel je, ze v prípade zločinov, migrantov budu súdiť a odsudia ich. Na zapade ich oslobodia s tým ze nedokážu pochopiť našu kultúru a nenesú za seba zodpovednosť. Ale na dávky právo majú
Pane Vidláku s tou Českou zbrojovkou je to nějaké divné – pro mě.
V Obchodním rejstříku jsem našel,že akcie jsou nejspíš na jméno.
Takže je může mít kdokoliv,a měl by být dohledatelný seznam akcionářů.
Asi ale nijak snadno.Jinak akciová společnost v USA je stejně jistá
jako kamna na Severním pólu.V případě záchvěvu ekonomiky se z akcií
může stát jen formální zápis – ale kdo potom bude vlastnit fabriku
v Česku??Jinak nechápu,proč je zbrojovka akciovka – že se sbírá
kapitál na stavbu třeba ropovodu to chápu.Ale zbrojovka by musela
fungovat i jako s.r.o.,nebo jako družstvo….má trvalý odbyt zaručený
válkami a potřebami obyvatel,takže může snadno investovat do
technologií.Problematika není jistě jednoduchá,měl jsem kdysi knihu
poměrně tlustou o akciových společnostech.Ale ta lenost….
René Holeček
Pan Colt, majitel České zbrojovky. Do jeho impéria spadá i výrobce munice Sellier & Bellot, který oznámil budování závodu na Ukrajině.
https://www.e15.cz/rene-holecek
Mladý budovatel.
Možná se akciovka lépe tuneluje – do s.r.o. je asi moc vidět.
Opet velmi dobre…
—
Jinak vcera jsme si mohli pripomenout 80. vyroci vstupu RA a Svobodovy armady na uzemi Ceskoslovenska.
Jesteze mame vladu a prezidenta, za ktere se nemusime stydet…
KS ešte by sa tí vaši na Dukle zaplietli do niečoho zlého….. Tak ignorovali to aj naši analnici americkí …(Spanilá Zuzana a Mastný vlas – Kiska…. )….. 🐷🐷
Alespoň svými odpudivými zjevy nekazili úroveň oslavy.
Nemuseli k vám jezdit, ale aspoň sí na to vzpomenout..
Přece jen, byl to začátek osvobozování naší tehdejší země od nacismu.
Ono to Žáčkovo „kdo nezná svou historii…“ platí i pro ně…
Ale no tak. Jaké osvobozování ? Dneska se už na leckterou plnou hubu říká, že to vlastně byla nová okupace.
Za pár let to bude oficální názor.
Není třeba čekat ani pár let.
Už jsem někde četla, že na Západě lidé vědí, že Evropu osvobodili západní Spojenci v čele s USA, zatímco Sovětský svaz spolupracoval s Hitlerem.
Jako – vykládat to v dětem v ZŠ, snad to nějaký sporný úspěch sklidilo, ale – že by dospělým Američanům opravdu nedocvaklo, že v takovém případě je válka zbytečná?
Oni tomu veria na 100%
Nedělní zprávy Jany Bobošíkové
Jasné zprávy: ODS se drolí – Další tlak vlády na podnikatele – Americké lodě u plynovodu Nord stream
https://www.youtube.com/watch?v=Gtou1e-Kq3g
————
Trvá to necelých 8 minut a stojí zato si to poslechnout.
Na začátku odkazovaného videa (z Millitary Summary) je zajímavá informace:
https://www.youtube.com/watch?v=7vXLCoq_Fws
Podle ní Rusové předpokládají nebo vědí, že na summitu v Ramsteinu budou zrušena všechna omezení ohledně zbraní pro Ukrajinu.
Dima (Military summary) to same rikal uz nekolikrat, pravidelne pred kazdou NATO slezinou.
Na stahovani ifo z telegramu je dobry, vicemene prorusky, ale na zakulisni informace a na predpovedi do budoucna neni moc dobry.
Pokud zákulisní informace vytroubíte do světa, je zde jistá nenulová šance, že s tím protivník počká.
Poslední šance něco změnit.
Cēterum autem cēnseō Brusel esse dēlendam!
https://www.youtube.com/shorts/rzlzBjr7HJ0
Re: Manec
Aj tak sa muóóóže…
To nevymyslíš aneb Sorosovy čuramajzlíci opět v akci: „Evropa je moc bílá, myslí si Evropská rada pro zahraniční vztahy. A chce to změnit. Nedávná zpráva vlivného think-tanku Evropská rada pro zahraniční vztahy (ECFR), zabývajícího se směřováním unijní politiky, varuje, že je Evropa příliš „bílá“ a je potřeba umožnit, aby o našem směřování více rozhodovali migranti, muslimové a lidé jiné než bílé barvy pleti. ECFR vyzývá, aby lidé, kteří se cítí být „proevropští“, tomuto směřování pomáhali u voleb a volili na základě barvy kůže jiné než bílé kandidáty či ty, kteří se hlásí k islámu, čímž se má zabránit „nebezpečnému xenofobnímu směřování“ EU. Problémy však má podle think-tanku činit smýšlení lidí u nás ve střední Evropě. Naše podpora Izraele v boji proti teroristům prý ukázala, že máme „zcela odlišné postoje k rozmanitosti a multikulturalismu“ oproti Západu.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Evropa-je-moc-bila-mysli-si-Evropska-rada-pro-zahranicni-vztahy-A-chce-to-zmenit-762798
Ale proč se hned rozčilovat, že. Tak copak je to henta ECFR zač? Stačí zavítat na jejich stránky, které jako by vyblili ti stejní kreténi, kteří dělají všechny stránky podobných „neziskovek“. A v čele speciálně téhle se nachází exemplární kus idiota Mark Leonard. A stačí trochu zapátrat po internetu a je vymalováno: https://bigthink.com/people/markleonard/.
„Mark Leonard je výkonným ředitelem prvního celoevropského think-tanku, Evropské rady pro zahraniční vztahy. Byla založena koncem roku 2007 s podporou Sorosovy nadační sítě, Fride, nadace Communitas, Sigrid Rausing Trust a skupiny Unicredit.“ A kruh se nám uzavírá, že? Je vůbec potřeba těmhle dementům naslouchat? Ne, tyhle je potřeba léčit, a to velmi radikálně.
Evropa že je moc bílá?
Neva, stačí zajít do solárka, nebo se opálit na pláži a hned je bílá pryč.
Proč už tak neutěšenou evropskou situaci komplikovat drahým dovozem různobarevných kůží?
Když se sáhne v USA na negra, tak všichni negři dělají bordel.
Taky se učte od protivníků, jako to měli dělat Němci.
A co teprve až „vlivný think tank“ přijde se závažným zjištěním, že voda je moc mokrá …
To dá rozum, moc bílá. „Absolutní peklo. Učitelka popsala běžný den v německé škole“
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-absolutni-peklo-ucitelka-popsala-bezny-den-v-nemecke-skole-40491837
Nemohu si pomoci, nějak mi těch Němců není líto. Mají, co chtěli… Horší je, že s nima to odserou i ti, co to nechtěli…
👍
No – pochybuji, že „obyčejní“ Němci si to přáli! Ptal se jich někdo?
Re: tdx
A není to náhodou hen táá rasová dyškrymynááácyja?
Já se jen ptám, já nic netvrdím. A je to hen ta ortofóra, vlastě parafóra, eh, co to dnes melu – META fóra…
Vy jste evidentně chyběl na nějakém tom osvětovém školení ohledně evropských hodnot, co? To je furt samé technické školení a bezpečnost práce, ale co vaše hodnotové povědomí?! Takže jen ve zkratce: když se běloch jen křivě očkem podívá (vlastně se ani dívat nemusí) na někoho, kdo je jen trochu opálenější než on, je to diskriminace. Když by ale skupinka soudruhů s migrantským pozadím obstoupila s noži v ruce libovolného bělocha a ty nože najednou začaly samy bodat, může to být maximálně čin osamělého šílence, ale spíš odraz vnitřní frustrace dotyčných a vina padá na bedra hostilního prostředí vytvářeného bílou majoritou, a tato většina je povinna takové projevy chápat a tolerovat, protože se dědičně provinila tím, že minimálně jejich pra pra pra pradědeček si jednou v „koloniálu“ koupil pár pomerančů.
Evropa je moc bílá, myslí si Evropská rada pro zahraniční vztahy. A chce to změnit
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Evropa-je-moc-bila-mysli-si-Evropska-rada-pro-zahranicni-vztahy-A-chce-to-zmenit-762798
—————-
z článku:
„Nedávná zpráva vlivného think-tanku Evropská rada pro zahraniční vztahy (ECFR), zabývajícího se směřováním unijní politiky, varuje, že je Evropa příliš „bílá“ a je potřeba umožnit, aby o našem směřování více rozhodovali migranti, muslimové a lidé jiné než bílé barvy pleti. …“
No já se obávám, že právě nápady takových magorů bude pomáhat realizovat ten „náš“ síkela.
Tak mě napadlo…
Prosímvás, nemyslíte, že ta Afrika je moc černá a ta Čína moc žlutá? Neměli bychom to chtít změnit se zvoláním nás bílých „Pusťte nás na ně!!“
Viz má reakce hned nad vámi. Je zbytečné se rozčilovat. Jen další Sorosův „projekt“ plný megalomanských debilit a zaprodaných idiotů.
Jenže ono to funguje.
Proto nejen cizi vlada u nas je nebezpecna .
Casto je daleko horsi byrokracie.. I ten nejmensi urednicek je iniciativni..
Chce vetsi stul aspon, u okna , povyseni za drobky, asistenta ,kdyby se vyhazovalo.
Za to udela vsecko , navrhuje este jak by se zavdecil a na sebe upozornoval.
Napriklad.
Vysledek. Otrokari , ktery nikdy nebyli a nemohli bejt otrokari /ktery byli a sou sami zotrocovany/ , musi zaplatit miliardy otrokum, ktery otroci nikdy nebyli a nemohli bejt..
Ve state Kalifornia.
Manco, až Evropa bude dostatečně „černá“, nastane v Evropě situace, kdy pro migranty bude výhodnější vrátit se , odkud přišli.
Přesně, kdo je bude živit, až se Evropa zničí ? To ale američany netrápí.
No ono je to v USA dost podobné, viz imigrace z jižní Ameriky (Mexika..).
Ono jde o útok na bílého člověka na celé planětě !!
V tom je zakopaný pes.
A je to snad proto, že bílý člověk byl (dneska už moc není, Čína dohání-předhání) nejvzdělanější na planetě.
Čili vede se boj na několika frontách
– imigrace
– degradace vzdělání
– zneužití zdravotnictví
– deindustrializace
– válečné konflikty
Prostě je to boj Zla s Dobrem nebo naopak ???
Divne je, ze minimálne časť úspechu v tomto smere oada na sorosa …..ale aký to má pre neho cieľ? Ze bude z Európy a USA rozvojové krajiny?
Mně to přijde, že chtějí vytvořit jednotnou ( nemusí složitě vyrábět různé zboží pro různé kultury ) a poslušnou ( kdo se má moc dobře ten si vyskakuje ) populaci.
Myslím, že i Soroš je jen vykonavatel, i když již dosti vysoký.
Tam už bude obsazeno. Bílí brzy pochopí, že je mnohem výhodnější žít tam, kde se nemusí v zimě topit a kde sklidí na zahrádce dvě sklizně ročně a začnou migrovat do mezitím uvolněné Afriky.
Kór jestli tady začnou bouchat atomovky, to budou utíkat všichni, co to přežili …
„I náš TZLD Foltýn nějak zalezl …“
Kdo jinému příkop kopá, sám do něj padá.
To je přesné a moc hezké.
Platí stále, že když Západ řekne, že na nás nemá kontakty, tak je prostě nemá! Ani po pětatřiceti letech, ani po tisíci ani po dvou.
A žid to bude pískat, tedy páchat podmínky pro genocidy.
A žid to bude pískat,
tedy páchat podmínky pro genocidy.
Pardon, ještě jedna poznámka.
Foltýna je škoda, že končí. Byla to s ním docela dobrá taškařice.
Teď ho nahradí 95 tisíc pro madam, aby měla na hezké kloboučky. Kterého blba tohla zrovna teď napadlo….. To musí být exportní vemeno.
No moment! Foltýn končí? Odkud je ta informace?
—
Jestli je to pravda…
…tak se člověk dnes nemůže spolehnout vůbec na nic. Skandál.
Jen moje obava, byla s ním sranda. Ale jak tak najednou zmizel…. Třeba tam na Hradě ještě existuje někdo se zbytky rozumu. I když zase v souvislosti s tou politruckou mondénou…
Maj tam nějakej bordel, kdo se v tom má vyznat?
Ta s nimi asi cvičí, i s přítelem na telefonu 🙂 .
Folt byl dnes v bedně a oceňoval vojáky z bitvy o Dukelský průsmyk.
Tam se bojovalo před 80 lety. On někdo z účastníků ještě žije?
Oceňoval je virtuálně? Jinak nemohl, protže v reálu by ho nejspíš kopli do řiti (domnívám se).
Žertuji. Chtěl by si je přivlastnit, to je obvyklá figura. A postavit je imaginárně do kontrastu s těmi (námi) současnými sviněmi. Ať tak nebo onak, ten už má po sezóně.
Ne… to byl Řehka. Si je pletu. Pardon
Šmejd jako šmejd.
Re: Godot
Byl tam jeden stoletý vojcl. Dokonce ještě i udělal pár kroků po svých.
Godote, i století přímí účastníci bojů se ještě vyskytují. Nedávno byl jeden oceněn v kanadském parlamentu, kde si zapomněli zjistit, za jakou stranu bojoval. Kdyby někdo nevěděl, tak ten oceněný v kanadském parlamentu bojoval za nacisty. Jen nerozumím, proč bychom měli nacisty oceňovat.
Protože námi zvolení, naši drazí představitelé k nim mají vřelý citový vztah.
No, ten parlament, plnej kanadskejch nacistů, dobře věděl, komu to tleská…
Ono to je jednoduché. Mladý Trudeau je oportunista, který nemá žádnou morálku. Opírá se o potomky odsunutých proněmeckých milic z Východní Evropy, které Británie a Spojené státy odsunuly nejprve do Británie a potom do Kanady v rámci přípravy na válku proti Sovětskému svazu. Jednalo se o příslušníky Organizace ukrajinských nacionalistů, členů 14. Waffen-Grenadier-Division der SS (galizische Nr. 1), 15. Waffen-Grenadier-Division der SS (lettische Nr. 1), 19. Waffen-Grenadier-Division der SS (lettische Nr. 2), 20. Waffen-Grenadier-Division der SS (estnische Nr. 1) atd.
Tito náckové a jejich potomci jsou v Kanadě velmi vlivní. Příkladem je Christina Freeland, která je ukrajinskou nacionalistkou, vnučkou vlivného pronacistického ukrajinského novináře Mychaila Chomjaka. Mychailo Chomjak byl šéfredaktorem protižidovského pronacistického ukrajinského plátku, který vycházel v Krakově během nacistické okupace v letech 1940-45.
To je na východě, že by se vítr už točil ?
Na východě přímo na Dukle dnes byl jen Robert Fico a mimo jiné říkal, že když ho za rok pozvou na 80. výročí konce druhé světové války, tak že pojede. A na ČT24 z toho byli patřičně na větvi.
Místní politické vedení si udělalo oslavu Dukly v Praze na Vítkově. Za ČR tam byl jen velvyslanec.
No aspoň že si na tu Duklu vzpomněli.
V dukelskej operacii,najviac zdochlo traktarov,tak,cesi,slovaci,rusini a ostatne narodnosti,kolkokrat tam pridem a citam,tie stovky ceskych mien,poniektore vycisten na tych bronzovych tabuliach,ma v gagore stiska,jak sa na tych nasich padlych vojakov nasralo z vysoka v mene dajakej skurvenej samostatnosti dajakych hovien zvane cesko a slovensko,kde ten vas kokot pavel a fiala,ze nestoja tam pri tych teraz po rozdeleni uz len cechoch,ktory zaplatili najvyzsiu cenu za Ceskoslovensko a ani vo sne im nejeblo v siskach,ze nizny komarnik to slovensko,ci obyvatelia tam rusini,my zabudli a preco,bo sme hovna bo kto nema v ucte svojich zajebane hovno u mna.
Tak jak som sa dozvedel a videl potom len na fotkach jak som tam stal Lidice zarastene,dojebane,ruzovy sad vyschol v zaciatkoch velslobody, nasi ludia 158 odjebany jak psi a mala holota so zenamy zajebana v plyne v Chmielno Poland,furt tam idm ,ked pridem,furt tam budem chodit dokial zit budem bo to mojo ludze,to moja hrdost to toto z coho ja kurva,to tot ,co ku mne patri odkedy zijem a bude na furt…
A ked Fico pojde do rusie na druhy rok a keby tak jeblo aj trumpovy,aby vzdal hold tym ruskym ivanom,co jich miliony podochlo zosram sa,to kurva poletim aj ja.
Prý to byl Jurečka, ale podle mého odhadu je jen hlásnou troubou někoho jiného. Nebo nějaké jiné? To aby to tak blbě nevypadalo.
Že by signál vyšel od politrukové? Možný to je.
Tím hůř pro Jurečku. Musel tušit, jaký odpor to mezi občany vyvolá.
Spíš bych očekával, že se politručka veřejně vysloví proti, jestli má kousek slušnosti.
👍
Slušnosti nemá,co by za nehet vlezlo, a na ty prachy se už jistě těšej oba.
Pokud jí je přiklepnou,možná by si jako první mohla zaplatit transplantaci hlavy.
To jsou starosti…. se kterými nemůžu nic dělat.
Jsou houbařské žně – houbová omáčka, houbové řízky, bramboračka s houbami.
Zavařuji na kyselo, v zimě se hodí.
My hlavně sušíme. Vydrží to dlouho a sušený houby jsou do některejch jídel lepší než čerstvý. Ta chuť je v nich koncentrovaná.
Jedna známá italská kuchařka (Marcella Hazan, její kuchařka vyšla i u nás) přidává do jídel vždycky k čerstvým houbám i pár sušených, právě kvůli chuti.
Zítra má „svorník“ narozeniny7. října 1952 71 let
Влади́мир Влади́мирович Пу́тин; * 7. října 1952 Leningrad) je ruský politik, v letech 2000–2008 a znovu od roku 2012 prezident Ruské federace.
A v Janově už vylepili plakáty.
72
ano, okopírováno z Wikiny.
Obojí je správně.
Vladimír Vladimírovič má až do 7.10.2024 24.00 hod. 71 let.
7.10.2024 má 72. narozeniny.
Podle naší právní úpravy /§ 30 odst. 1 Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb./ bude mít 72. let až od 00.00 hod. dne 8.10.2024
Podle stejné zásady se posuzuje zletilost osoby. Zletilosti /u nás 18 let/ nabývá až dnem následujícím výročním dni narození.
S Tebou je to, Lexi, těžké….
🙂
Světlonoši /nositelé pravdy/ to nikdy neměli lehké.
Proroky dokonce kamenovali.
Nechci být Lexi drzá, ale dovolím si zde nesouhlasit, ale prosím ověřte si to sám. Člověk narozený 7.10.1952 nejen dnes slaví 72. narozeniny,
ale již dosáhl a má rovněž 72 let dle platného práva ČR již na počátku dnešního dne. Říká to v 2023 i soud…a také viz §601 (1) nového OZ.
A tedy NEMÁ až do 7.10.2024 24.00 hod. 71 let, jak uvádíte.
Jasně, kdybych se narodila 7.10. až někdy v noci a mnohem blíže k 8.10.,
asi bych i třeba logicky tvrdila, že mi je celý den ještě o ten rok méně,
ale právo to nezajímá…a není dobré to zaměnit s lhůtami v právu běžně.
https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/ksph/59-af-3-2023-60
kopíruji z judikátu k tomu jen podstatné:
34…..Soud v tomto kontextu dává žalovanému za pravdu v tom, že k dosažení jakékoli VĚKOVÉ hranice musí z hlediska právní jistoty při aplikaci práva docházet vždy ve stejný okamžik ….
Že k tomu dochází při dosažení jakéhokoli věku vždy na samém POČÁTKU příslušného dne, kdy člověk slaví narozeniny, plyne ze společenské reality a obecných matematických pravidel pro počítání lidského věku (nikoli z pravidel pro počítání lhůt v právu), v souladu s nimiž je obecně přijímáno, že člověk je zase o rok starší již po odbytí půlnoci, tedy na počátku toho dne, který svým číslem a měsícem odpovídá dni, kdy se před příslušným počtem let narodil……
Závěr, že se zletilosti nabývá POČÁTKEM dne, je i za účinnosti o. z. akceptován komentářovou literaturou ….
[srov. DOBROVOLNÁ, E., komentář k § 30. In: LAVICKÝ, P. a kol. Občanský zákoník I. Obecná část (§ 1−654). 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2022; nebo FRINTA, O., komentář k § 30. In: ŠVESTKA, J. a kol. Občanský zákoník: Komentář, Svazek I, (§1-654). Praha: Wolters Kluwer, 2014].
Snad si Vladimír Vladimírovič pečlivě přečetl Občanský zákoník I. Obecná část (§ 1−654), 2. vyd. Praha, aby si ujasnil jakýže věk to vlastně dosáhl.
Majko,
obšírně jsem se k problematice vyjádřil ve svém odpoledním komentu https://web.litterate.cz/proti-spatnemu-nepriteli/#comment-346362
K judikátu, na které odkazujete, nemohu neříct, že princip “ dochází při dosažení jakéhokoli věku.. kdy člověk slaví narozeniny, plyne ze společenské reality a obecných matematických pravidel pro počítání lidského věku (nikoli z pravidel pro počítání lhůt v právu)“ je v právu skutečně revoluční.
Trochu mi připomíná slavný Vespasiánův výrok „pecunia non olet“ ohledně nelibosti Tita nad daní z veřejných záchodků.
Nemohu, než pochválit tvůrce trestního zákoníku č. 40/2008 Sb. kteří otázku explicitně vyřešili v ustanovení §1 39, z něhož mj. plyne, že trestní odpovědnost mladistvé osoby nastává s počátkem následujícího dne po výročním dnu jeho patnáctých narozenin, a trestní odpovědnost osoby jako mladistvého končí s počátkem následujícího dne jeho „osmnáctých narozenin“.
Zda a případně jak tuto otázku řeší evropské právo nevím, ani mne to nezajímá.
PS
Představa, že osoba narozená třeba 7.10.2006 nasedla 6.10. v 24.00 hod do letadla na 180-ém stupni východní délky a letadlo poletí směrem na západ tak, že celou Zemi obletí za 24 hodin /samozřejmě nikoliv na nulté rovnoběžce…/, vlastně za celý den při střídání časových pásem nedosáhne zletilosti, je fakt úsměvná….
Ale zajímavé.
To není málo debilní zákon. No konec konců je náš, nelze se tedy divit.
To není „debilní zákon“.
Právo otázku dovršení věku musí řešit naprosto nezpochybnitelným způsobem.
Od dovršení určitého věku se odvíjí mnoho velmi důležitých situací.
A protože jsem primárně „tresťák“, tak připomenu hranici trestní odpovědnosti /15 let/, hranici plnoletosti /18 let/, od níž se trestní sazby za spáchání trestného činu nesnižují na polovinu, nebo pohlavní styk s osobou mladší patnácti let, který je kvalifikován jako „pohlavní zneužívání“ atd. atd.
Mnoho situací se odvíjí také v rodinném právu i v ostatních odvětvích práva.
Zkuste se zamyslet nad tím, co jste napsal.
Taková hloupost vás není hodna.
Máte pravdu, nedostatečně jsem to vysvětlil. V naší kultuře se vždy slavily narozeniny a vždy platilo, že oslavenec dosáhl v den jeho narozenin toho určitého věku. Udělat zákon proti tradici, že by dosahoval daného věku až další den, je jen další ukázka debility našich poslanců a veškeré Vámi popsané věci podle mého neovlivňuje.
To je zas dobrá debata jako hranolka nebo včetně.
A to zas ne. Musel jste ukazovat vobčanku? Já totiž musel právě při osmnáctinách. V baru, přitom v hospodě o patro níž jsem už chodíval na pivo. Nebo teda podle toho, kterej číšník ten den roznášel. A to mi máma říkávala, že jsem se narodil chvilku po půlnoci, že kdybych se neloudal, tak jsem o den starší. Takže kdyby to bylo podle soudu, jak já bych v tom baru tam vypadal? Aha? A to jsem přitom už dobře dvacet hodin byl úplně dospělej!
Jak ukazoval? Co je na ní k ukazování? Na celnici, v baru na celnici? Něco ukazovat je něco jiného než něco podepisovat. V paragrefetálním životě musí být všechno jasné tak, aby proti se nedalo říct ani popel.
Pro „M“
Jo, s tím ukazováním je to někdy těžké a těžké mohou být i následky.
Jako ten gynekolog, který se před soudem zpovídal z vraždy prostitutky slovy – „Dopoledne deset gynekologických prohlídek, mezitím třikrát u porodu, odpoledne dvanáct gynekologických prohlídek. Večer se utahaný vracím z práce domů, a tu na mě v parku vyskočí ženština a prý – „Dej stovku, tak ti ji ukážu.“ No, vy byste ji, ctihodný soude, nezabili!?“
Podívejte, piccolomini, k čemu doháníte důstojného pána, pana právníka. S váma já jsem skončil.
M 3:50, 13:21
Já? Jakživ jsem nikoho nedohnal. Takže se mnou nemáte co skoncovávat. To takhle šel taky gynekolog po dlouhé službě, rozhlížel se kolem sebe a šeptal si: tváře, to jsou tváře…
Vite vůbec, jak já byl dotčenej? Sám jsem se pochechtával, když někdo u vedlejšího stolu zkušeně pravil, že čtyři pěkně studený a odpovědí mu bylo hm, tak čtyři vobčanky. A pak tohle! A přitom už přes dvacet hodin ta dospělost!
Pozdější příběh pro srovnání. Paluba. Kdo je z Polabin, tomu se nemusí nic vysvětlovat, pro vás ale teda, sídlištní noční podnik. U Josefa se bylo do osmi, protože pak zavíračka. Pak do Rosignana, tam do jedenácti. A když se sehnaly dvě kila, nakonec ta Paluba. To od sebe nebylo daleko. Šlo se teda tam, i ta tehdy zatím slečna, co mi rozmluvila ten vstup do vedoucí úlohy a její napravení zevnitř. Taky ji nepustili, protože neměla vobčanku. A to jí bylo dokonce dvacet. Chápete ten rozdíl? Pro slečnu sice taky votrava, ale v jistém smyslu lichotka. Kdežto plně vyvinutý muž, kterým jsem pár let předtím už tolik hodin byl (jestli si o sobě někdo v osmnácti bezpečně nemyslel, že jím je, tak je divnej), pro něj to je skandál! Jaké podepisování, tady jde o vypjaté životní okamžiky!
A já po přečtení druhého odstavce čekala, že se vydají hledat čtyři plnoleté občanky.
Bez rozdílu věku nebo vzhledu 🙂 🙂 🙂
Nechápu. Asi to nesouvisí s dnem nabytí trestní odpovědnosti a vůbec s dny nabytí čehokoli, zkrátka s narozeninama (narozeninami). Já tomu vůbec nerozumím. Polabiny snad nejsou na hranicích, neříkejte, že je komunisti obehnali drátem a proč tam pletete podniky, a na co vám tam byly ty občanky. Jakože po setmění? Zapisovali si adresu bydliště? Vy jste netrefili domů ani v osmnácti, ani ve dvaceti? A co čtyři? Soustřeďte se, když vyprávíte.
M 19:55
No tohle?
Albi aspoň čekala, že se pak něco podnikne. Což přirozeně dává logiku, já tam měl tu nabízející se souvislost nějak rozvinout.
Jenže co vy? Ale dobrá tedy, tak si to shrknem.
Polabiny, k tomu ještě několik málo baráků. Ano? A celýmu se tomu říká Pardubice. Takže žádný pohraničí, neodvádějte řeč. U Josefa je na druhý straně od koleje, takže podél tý koleje zpátky se přijde k silnici vedoucí směrem na Mechov, za kterou už jsou ty Polabiny. No a tam je nejprve Rosignano a za pár paneláky dál ta Paluba. Tehdy to rozhodně tak bylo.
Už jde v obraze? Všechno už máme přesně popsáno, tak doufám jo. Jen snad, toho Mechova si nevšímejte. Já to uved jen kvůli tý oddělující silnici, navíc je pod ní dávno a dávno už podchod. Je to cosi až kdesi za Opatovicemi, tamní domorodci tomu říkají Hradec. Dokonce prý Králové, ale co už, my jsme na to zvyklý. Raději jsem to měl orientovat podle toho, že po tý stejný silnici se za chvíli zahne doleva a vede to k Semtínu.
Jo, a ještě poslední drobnost. Jak po mně chtěl zrovna na mý narozky vrchní tu vobčanku, jestli jako už mi je osmnáct a můžu tedy pít i věci od osmnácti, tak to vůbec nebylo tam. To se přihodilo úplně jinde. Ale fakt mě to rozladilo.
Nedá mi to. Když já to pokaždý všechno popisuju tak přehledně a autenticky, že se to skoro ani nemusí číst, protože je z toho vše jasno už na první pohled, ale ještě jednou k tý Palubě. Dvoupodlažní budova, dole už nevím, asi pár obchůdků. Nebo snad prádelna, kovoslužba, kdo si to má pamatovat. A nahoře restaurace a na druhou stranu od schodiště byla noční vinárna. A do ní se tehdy šlo. A týpek, co kasíroval před dveřmi vstupný, chtěl po tý dacetiletý tu vobčanku. Ona šla jako taky s námi. A nepustil ji. Já mu za to chtěl dát ránu, byl jsem ještě dotčenější než předtím. Ale pak ne, říkala mi, že má na pokoji láhev. Tak jsem prostě to srovnal, že já tehdy a ona zas jindy. Kauzy vobčanka.
Že Pardubky mají ve znaku zrovna kousek bílého koně, tzv. dvounohého a opoblíž je zrovna královkyň hradec a že zrovinka v těch co by kamenem místech je pár dubů, o čemž jsme se nedávno bavili, a zase kolem přešlapujem. To je mi nějaké zajímavé. A opravdu se na soutoku Labe s Orlicí usadil praotec Mech? Já vím, jaká povídačka se váže k tomu vašemu koni, ale nějak moderněji se to původní muselo začít vysvětlovat…
Pocházet odevšad a odnikud, není vlastně ani tak moc obohacující, jak na sobě pozoruji.
Co to je za touhu chtít všechno stihnout hned? A stihl jste to?
M:10:08
Moderní věda dávno to pojmenování vysvětlila. Jde o prosté odvození od tamních hojných porostů těch rostlinek, místní prostředí i lidový naturel je navíc velmi rustikální.
Obyvatelé si však žárlivě střeží svoji legendu o bájném Mechovi, který po několika desítkách let složitého putování přivedl svůj lid z dávných sídel kdesi u Jaroměře do nové země na soutoku řek. Samozřejmě se stal slavným králem, vybudoval opevněnou osadu atd., atd., i rukopisy si tam k tomu v jednom domku dodnes uchovávají. V obrozeneckých dobách se tam usadil jeden potulný učitel, který za jejich pravost vášnivě bojoval s jaroměřskými. Ale vyzývám všechny, zůstaňme tolerantní…
To s koněm a Ješkem na něm naopak není jen lidová slovesnost. Tedy, je, ale pouze částečně. Vše se zakládá na skutečnosti, došlo tam jen k malé modifikaci oné situace, kdy se mělo vyjíždět z Milána. Totiž, ta padající brána a koňský zadek. Ano, Ješek skutečně město opouštěl, ve skutečnosti ale nešlo o bránu a on neseděl na koni. A ani ten odseknutý zadek nepatřil tomu koni.
Jak to myslíte s tím procházením? Řekli jsme si, že budeme tolerantní, já proto například Mechovanům nic neupírám. Ani jaroměřským.
Pocházením, ten umělý intoš si nedá pokoj!
Mimochodem, zde se mnohým bezesporu vybaví zvolání ježkovy voči. Ano, pochází také odtud. Jen drobná přesmyčka zaměnila Ješka a ježka. Historie však vyvrací všechny mylné interpretace, žádní ježci, ani to nezvolal sám Ješek (vždyť proč by v tu chvíli volal po očích). Dochované záznamy potvrzují, že autorem je jeho spolubojovník, který mu v inkriminovaný okamžik pohlédl do tváře.
Jenom mech? Hm.
A s tím Milánem já nesouhlasím. Správně to tak nemá být. Dějiny se mají podřídit aktualizmu, pak bychom jim lépe porozuměli a mohli plynuleji utvářet další běh. Že neseděl na koni? Ale odnesl ho do tábora. Měli tam pak všichni oči jako on, tomu není divu. Chtěl jsem si představovat, když už jsme u toho koně, celého koně, jak jela některá korunkovanà, uháněla, na běloušovi od králova stolce kolem dubis až do hradce svého. Jak ji stahovala k chřibským hvozdům poslušná povinnost, aby pak obdařena vší silou dala vzkvétati svým hradcům. Jak dychtivě koně pohání, zkrůpěná štěstím v malebném čele svém šlehaná pučícím ovětvím zimou zavátého jara. V hradci byl vždycky šrumec, ale proč se to tam tak seběhlo? Vždyť na něm, na tom místě, kromě toho, že leží u pardubek, není nic zajímavějšího než jinde. A jaké pověsti předchází ten dvůr kr. a jaroměř kromě učitele a rukopisu? Vy něco víte? Přít se s vámi nebudu. Neznám, v kterém jste táboře, ale určitě v opačném. Kdežto já v pravém. Myslím, že více námětů byste mohl zpracovat, kdybyste chtěl… Ale zas na druhou stranu, nač psát, třeba sepisovat nějaké hlubinné nevlastní rozpomínání o jiných městech, když snad jenom k tomu vlastnímu má člověk blízký vztah. Jako když vyprávíte o pardubicích, jako že jsou tam věže z perníku a brány, arkády a parkány, polabiny a dávno už podchod. Takhle to myslím s tím pocházením. Jsem asi strašný lpěč. Jenže nemám na čem. Nepamatuju si jedinou ulici žádného svého města, jenom některé všech svých. To nebylo myšleno na vás, že jste odevšad a odnikud.
A jak to teda bylo dál?
M 22:10
Dál nevím. Ptáte-li se tedy, jak to dopadlo s Ješkem. Ale na to se neptáte.
Tam jsem prožil ty časy, co si jim později člověk říká starý dobrý. Jednu část z nich, naštěstí jich pak ještě bylo a na nějaký finále si ještě plánuju počkat. A jsem za tamty tuze rád.
Dnes podle někoho solidní, za mě ale trouchnivějící totáč tam byl všude kolem, to je jedno, že dnes to trouchniví jinak. Na záchodech byl bez vyjímky krutý svinčík. Pošmourný a otlučený fasády, tu ozdobu měla zejména většina paneláků ve mnou opěvovaných Polabinách, taky ale jinak úžasně krásné (což mi tehdy bylo ale jedno, včetně notně omláceného zámku o kus jinde) renesanční domy na Pernštýnském náměstí. Taky špinavé MHD a vlaky. Smutně nezajímavé výklady i obchody samotný, do kterých se přesto pořád chodilo nahlížet, jestli přece jen něco nemají. V restauraci na lístku „speciality podniku“ coby scvrklý kousek čímsi prorostlého masa a hromádka rozvařených brambor, což zachraňoval univerzální, skoro všude dostupný smažák. Do trafiky se vešlo bez pozdravu, jediné dvě slova zazněly „jedny Startky“ a za mlčení trafikanta se zase mlčky odešlo. Stejně tak kamkoliv jinam pro něco jiného. Když se šlo na hokej, hosté měli tribunu „sever“, na kterou byl vchod a tunel jak do vybombardovaného sklepa. Když na tanec, do ultrahnusného kulturáku Letka uprostřed lampasáckýho sídliště Dukla. A ve škole bylo nezbytné vědět, koho oslovovat výhradně soudruhu. Tak to tam bylo.
Ale nekonečně mladej. Hory sotva po kolena a mnohem modřejší nebe. A holky buď mívaly na pokoji tu láhev, nebo jsem ji k nim přines. A hrál jim Mertu. Osobní svět, ve kterém se co nejvíc žil tak skvělý život, jaký jen v té šedi šel.
To mi daly Pardubice, je to tisíckrát víc než voprejskaný baráky a nařvaní soudruzi. Proto je budu milovat do smrti. Je to už dávno, ale když jsme u té historie, to byla část té mé, která se stala a už ji nikdo nepřepíše. Vlastně já asi trochu ano, trochu do lepšího, to tak lidi ale mají. A i když by se jinak asi vše stalo podobně někde jinde, no, nebylo to podobně. A nebylo to jinde. Bylo to takto a tam.
A pak bylo „jak to bylo dál“, je až doteď a ještě bude pokračovat. Každý má něco a pak má něco dál. A chtěl by být odněkud – což i je, jen někdy neví co s tím. A vůbec by toho tolik chtěl, že soupis by byl osm kilometrů dlouhý. Aspoň teda ten, kdo chce. A kdo dělá na tom, aby to nejen chtěl, ale taky to měl.
Zpátky bychom se (kromě mě do Pardubic, kde tam mám své „časy“) měli vracet pro poučení a pochopení. V tom by bylo absurdní s vámi nesouhlasit. A měli bychom tam nacházet takové muže a ženy, abychom na ně byli hrdí. A sami bychom měli být taky takoví, aby ti po nás zase měli na koho být. Mělo by to být celou dobu. Možná teď, nerad, očekáváte to mé protivné ale. Ale dám s ním teď pokoj. Do zítřka, víc slíbit nemůžu.
Jinak, v Letce jsem se jednou popral s tehdejší místní hokejovou ikonou Frantou Musilem. Přived jsem si k baru nějaký děvče, von tam seděl navátej, chytil ji za ruku a držel. Chlap jak hora, letěl jsem mezi židle, ani vlastně nevím, jestli ji u toho pustil. Popral asi teda není přesný výraz. A protože to byl Franta Někdo, hned mě odtud vyhodili, takže jsem letěl dvakrát. Ale patří to tam. Takovej bonus…
Hm, takto to dopadá, když někdo neumí dělat literární zkratky. Má ji v hlavě, tak má pocit, že i čtenář ji má.
Tolik jsem chtěl okázale opomíjet to vámi tázané místo nad Opatovicemi, až jsem je opominul úplně. Ale trochu jsem je přitom ještě zmínit chtěl. To bude tím, že jak jsem se ponořil do času, hned se mi tam udělalo dávání najevo, že civilizace končí právě u Opatovic. To tehdy totiž patřilo v Pardubicích k dobrým mravům. Šlo vlastně o nepsanou povinnost.
Nezamlouvejte to nadopatovickem v kapradí, když čtu, že každý odněkud je, jen někdy neví, co s tím. Jsem z mechového (Mechového) kraje, ani jsem netušil, že se mu tak říká, všechny pověsti, všechny události mě minuly. Naši se tam zastavili na krátký čas trochu severněji a západněji od rušného královnina ohradu. Kdybych tam žil, mluvil bych teď česky, pravděpodobně. No ano, člověk by se chtěl jít do těch míst na něco zeptat, teď si ale nemohu vzpomenout přesně na co. A i když mě teď zajímá víc život jedné nové začínající generace, přesněji potomka (nerad vám to připomínám, věřte mi), už teď vím, že v důsledku mé pracovní kázně, mu tu hroudu nedopřeju. Bude muset tulačit s náma a já ke všemu jsem ten strašný lpěč, že mě to rve srdce. Ale ano, vím, že na jiných věcech taky záleží, dokonce mnohem víc.
Co třeba takové jmelí? Ne, mech to byl, mech. Držme se tématu. Neměl jste k tomu referát?
O mechu jsem se mimochodem dozvěděl od jednoho mechovského. A když jsem se na to pak ptal půlJešků, s nadšením mi to potvrzovali jen někteří. Pravda ale, většina těch nevědících reagovala, že sice nevědí, ale že to sedí. Ale staré pořádky, nové pořádky, třeba ta tehdy slavná vzájemná řevnivost už vyšuměla.
A ta připomínka je naopak naprosto výborná. Já ve skutečnosti taky nežiju jen vzpomínkami, můj zájem vede přesně tam, kam i váš. Sice vyrostli na jednom místě, ale dnes se asi už tolik nelpí.
A vy, jestli nemluvíte česky, rozhodně česky píšete. Takže taky cosi. (To je možná ode mě bonmot.)
S tím lpěním, ono se přece nemusí být tolik moc odněkud, že se o tom dá vyprávět celý večer. Já jsem zase spíš na potkávání lidí, kteří nevypadnou z hlavy hned druhej den. Má to navíc výhodu, že se navzájem sice nestihneme extra seznámit, ale hlavně ani zklamat (jak jsem sliboval – jen do zítřka). To lpění a potkávání je asi tím, že každý je nejen odněkud, ale i nějaký, takže mu i rve něco jiného.
Na rostlinopis moc nejsem. Ale severozápad, to je k Jičínu. Blízko je tam Hrubá Skála a vedle Sedmihorky. Tam se mi stala velká příhoda, ale o ní až nebude nudle.
Nemůžu to tu nechat viset s takovouhle nepřesností, kt. jsem napsal. Mluvím i česky, spisovně, minulo mě ale české nářečí. A brněnské, hanácké, jihočeské a i pražské… Těsně se to vždycky nestihlo nabýt, zřejmě.
A mmch., tohle poslání vaše jsem podotýkal nedávno, že máte ještě, co musíte. K rodu. Byť i za takovou cenu, že to třeba odsune nějaký hromniční termín něčeho jiného. A za to vám dík. Něco ze svého místa člověk ovlivnit nemůže, ale základy budovat vždycky ano.
Já si totiž to myslel. Hodně. Jako, že i to mluvení. Proto to byl ten bonmot jen možná. Hromnice tlučou na dveře, jeden nemůže pořád něco odsouvat. Tak se už začalo neodsouvat.
Lexi ještě dodám věc, která sice vypadá nepodstatně a náš život doufejme neovlivní, ale podle mého je to krásný ilustrativní ukázka bezmozkovosti a rektálního alpinismu našich posranců. Není to až tak dávno, co změnili pravidla pro dělání záchranářské uličky na více než čtyřproudých dálnících. Hrdě hlásali ve sdělovacích prostředcích, jak jsme se sjednotili s EU. Mám jednu otázku, ve kterém systému sanitka či hasiči rychleji najedou a sjedou na dálnici, v tom našem nebo v tom EU ?
No, vidím, že vyčerpávat vaši další mentální kapacitu ještě 24-ti časovými pásmy, by vás mohlo přímo ohrozit na životě.
A už vůbec nebudu nikoho podezřívat z debility, jestli bude tvrdit, že osoba, jejíž právní vztah, v němž má vystupovat jako zletilá, má nastat řekněme v osm hodin ráno, a ona se narodila až třeba ve třiadvacet hodin v noci…..
No, jak říkám, nechám vás s touto otázkou /ale i s jinými/ v situaci vašeho vlastního „geniálního“ – na rozdíl od „debilních zákonodárců“ – přesvědčení.
Tak jsem to nemyslel, opravdu. Já plně chápu Vaše vysvětlení, že musí být přesně definována zletilost a ostatní mezníky pro výkon práva. Ale to přeci funguje ať se to definuje jakkoli, třeba i že až týden po narozeninách. Proto si myslím, že podle našich tradic by to mělo být v den narozenin a ne až ten další, to mi prostě absolutně nedává smysl, abych to napsal bez expresivních výrazů.
Po dovršení, před ním je to takové chvěvivě napínavé, dobrodružné. Vy máte teda nervy jak špagáty, vám povím.
Lexi, ten pohlavní styk s osobou mladší 15 let…. po kolika letech je to promlčené?
Mě už tenkrát bylo skoro šestnáct, ale tomu děvčeti….
Abych ještě neskončil po 54 letech v báni… 🙂
Buď klidný.
Tím spíše, když si uvědomíš, kolik je té tehdejší pětatřicetikilové osůbce roků dneska a o kolik desítek kilo je tedy starší….
🙂
Má se Godot bát , že by chtěla zase? Nebo jak to myslíte? Meetoo je nepromlčitelné i po 54 letech, ukazují případy ze zahraničí
Nesmíte si plést „společenské hnutí“ a důsledky jeho působení s právem a jeho úpravou společenských vztahů.
Zatímco trestnost většiny činů je v moderním právu ve stanovených lhůtách promlčená, neplatí to o veřejné pověsti spojené s mravními a morálními poklesky, v tomto případě v sexuální oblasti.
Samozřejmě nevylučuji, že některé právní úpravy nemohou neuznávat princip promlčitelnosti, který je vlastní kontinentálnímu typu práva. A nejde jenom o promlčitelnost trestní, ale také v oblasti závazkového i jiného práva /např. promlčení pohledávky, která nebyla uplatněna v zákonné lhůtě apod./.
Ale toto stanovisko nikomu nenutím, každý ať si vyznává, co je mu vlastní.
To Lex:
Promlčitelnost je jen právnická sviňárna, aby si stát umyl ruce a ulehčil si práci na úkor poškozených. Nemluvě vůbec o tom, že i kdybychom akceptovali pochybné argumenty pro její existenci, je z pohledu moderní doby a technologií směšně krátká.
A kde považuji promčitelnost za vysloveně cynický výsměch pozůstalým, je promlčení trestného činu vraždy. Nově dokonce (až na zvlášť brutální činy) zkrácená na 15 (!!!) let. To je vskutku k zblití.
Pro pana „divizního komisaře“
Osobním názorům na cokoliv se meze nekladou /výjimku dneska, kupodivu, tvoří prezentované názory kupř. na Rusko, které nejsou v souladu s názory současného státního establishmentu, kde to zpovzdálí čpí lyzolem z kriminálních dezinfekcí/.
To platí i o názorech „de lege lata“ na otázku promlčení v trestním právu či promlčení obecně.
Nicméně, pan se mýlí, pokud tvrdí, že – cituji – „Promlčitelnost je jen právnická sviňárna.“
Jde-li totiž, jak tvrdí, o „sviňárnu“, jde o sviňárnu POLITICKOU, nikoliv právnickou.
Zákony přijímají politikové ve většinových konvolutech Poslanecké sněmovny a Senátu, nikoliv „právníci“.
A jen taková kontrolní otázka, která nesouvisí s mým vlastním názorem na problematiku – „Mohl byste zde uvést příklady promlčených zločinů vraždy za třeba posledních padesát let?“
Děkuji.
Lexi, pokud mohu já také přispět. Zaprvé trochu osobní poznámku, mám pocit že máte hodně silnou kolegiální solidaritu, což je úctyhodná věc, ale vypadá to že jejím náslekdem máte nutkání chránit kvulů pověsti cechu všechny kolegy. Obávám se totiž, že právníků sedí ve Sněmovně nejvíce.
K Vaší otázce. Asi to v procentech opravdu není mnoho, ale poslouchám občas na ČR2 kriminalistický seriál, kde jsou popisy skutečných případů i s rozhovory s jejich vyšetřovateli, a tam jsou často vraždy objasněné až po několika letech. Za sebe myslím, že i jedna promlčená vražda je nepřípustná. Něco jiného je, zda je to ještě soudně dokazatelné, al eto jsem měl pocit že ano. Mně jen vykradli dům, vražda, ukončení života blízké, často zcela nevinné osoby, je řádově jinde. Já jsem si jistý, že pokud by se mi to stalo a došlo k promlčení, udělal bych vše proto, abych bez ohledu na následky spravedlnost zatoupil. Připouštím, že máte plné právo tento názor odsoudit.
Pan je fajnsmekr… ma to rad „na medveda“…
Já jsem v této tématice zjevně nevzdělaný, co je to „na medvěda“ ?
Na medicíně jsme něco ze sexuologie probírali, ale medvěda nám teda zatajili. Chtěla bych se dovzdělat.
ja znam „na bobra“, na medveda by me taky zajimalo
Mně je to známo pod jemnějším názvem na medvídka. No, na medvídka se to dělá tak, že ojedete čtrnáctku a jdete bručet.
To vite, drsnej sever, tady se nic nelakuje na ruzovo. Ale jinak vysvetleni sedi.
Jak je zohledněn letní čas?
Teda – teď jste asi všem zamotal hlavu – ale dobrý nápad. Uvidíme, co právníci na to!
Kgbista vyzera dobre hlavne naj ma za seba nahradu,minimu do 80,ked ho nejebne bo smrt berie vsetko,este bude mutit hlavy nenazranym demokratickym proletarom,radovy ivani su bezpochyby nanho hrdy a netreba byt velmi v obraze,ze to velky rus a chuj kolko ma rokov,je to jedna z nachytrejsich ruskych kuriev za ostatne 200 rokov a preco,bo moje oko neni pica,oko vidi.
Kágébistovi přeju maximálně pevné zdraví, aby tam vydržel co nejdéle.
Ostatně jeho podpora ze strany vlastních Rusů je obdivuhodná – a to i přesto, že ta procenta jsou západní propagandou redukovaná.
Prima!
Jenom malý dodatek: USA je řízeno nikoliv z Bílého domu nebo Pentagonu, ale odjinud.
Deep State se tomu říká.
Takový zajímavý článek i o tom, jak Londýn oje.al Washington…
https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/rozpory-na-z%C3%A1pad%C4%9B-u%C5%BE-nez%C3%A1le%C5%BE%C3%AD-na-rusku
Já do toho tak hluboce nevidím. Ale zřetelně cítím, že jde i prachy. O velké prachy. A ty potřebují válku.
Vojáci, aby prezentovali svoji potřebnost, zbrojaře, aby měli co vyrábět, taktéž zdravotníky, aby mohli léčit raněné a vyrábět protézy, banky, aby na to všechno mohly půjčovat…
Prachy sú primárne, ale ono u Britanie to vyzerá, ze u nej až v pozadí. Primárne sa stále snaží hrať veľkú hru a zmanipulovať ostatných v svoj prospech. Vzhľadom k ich skúseným tajným službám im to tuším aj ide
Jenže až přestanou migranti dostávat držhubné které doposud dostávají (to je možné až po „dekarbonizaci“ průmyslu poklesne výběr daní, za to narostou sociální dávky) se migranti spojí do klanů a tlup a ve finále se servou o zbytky které v Evropě zůstanou mezi sebou a se zbytky domácího obyvatelstva.
Toto mají zakódováno ze své domoviny kde se v letech hojnosti množili a tím zvyšovali svoji sílu. A když přišla bída vypukly meziklanové války kde vyhráli ti nejpočetnější a nejagresivnější. Tím se zredukoval počet obyvatel na unosnou mez a cyklus začal nanovo.
Likvidace průmyslu způsobí pokles výběru daní, likvidace zemědělství má potenciál způsobit nedostatek potravin. Toto, pokud se „správně“ načasuje bude rozbuškou která odpálí konec EU a způsobí její rozpad na spoustu malých vzájemně soupeřících a bojujících států, chalífátů a kdo ví čeho ještě. Aneb Africké a blízkovýchodní kmenové a klanové války v EU verzi.
Problém je ovšem v tom, že zlikvidovat cokoliv – v tomto případě např. (a hlavně) zemědělství, tj. „potravinovou soběstačnist“ je jednoduché a časovně nenáročné a nakonec se na tom už nějaký čas pracuje – intenzivně a bohužel i úspěšně.
Ale obnovit ji za rok tak snadno nepůjde, nehledě k tomu, že „obnovovat“ se může prakticky až na jaře a do sklizně pak zbývají ještě další měsíce.
Jak asi v tom případě přežijí lidé – a to včetně migrantů, i když obě skupiny budou vzájemnými boji dostatečně „depopulizivány“ – a tím taky nebude dost lidí na „onovu“ čehokoliv?
Takže nejen EU skončí (ta měla skončit už dávno, nebo ještě lépe – vůbec nevzniknout), ale skončí, resp. skončila by prakticky Evropa celá, pokud se Evropanů-lidí týká. Koho bude území, těžko dnes třeba jen předpokládat.
Není mi zcela jasné ve kterém roce využijete jaro pro obnovu soběstačnosti, ani kterou z příštích generací mobilových managerů přinutíte nastudovat si operace s motykou.
Nenastuduješ si operace s motykou, nedostaneš nic k jídlu, když jsi nepřiložil ruku k dílu, a končíš.
Člověk dokáže hodně, když skutečně musí. Ostatně budou mít dost volného času, protože elektřina bude nedostatkovým a velmi drahým zbožím.
Přesně, jak to už kdysi zažil i Dalibor.
Místopřísežně tady prohlašuji, že jsem svůj komentář níže nepsala podle vaší „osnovy“.
Protože jsem zas jednou psala dřív, než jsem prošla vlájno.
Ale aspoň jsme se shodly – tentokrát stoprpcentně. 🙂
Snažím se psát stručně.
A jsem ráda, že nejsme ve při.
No právě – to mně taky.
Na jaře „začít“ a hezkých pár let – hladových, protože platilo a platí – „nesežrat všechno hned, něco schovat na zimu“.
Kdežto likvidace jde dobře – prostě se nezaseje, nezasází, dobytek porazí a sežere – případně (nebude krmivo) pojde taky hladem.
A manažeři budou taky muset pracovat, pokud se zákonem nenařídí, že „bez práce nejsou nejen koláče, ale ani suché brambory“.
Navíc k tomu dopomůže, že jejich „chytré mobily“ bez elektřiny, která taky nebude, zas tak chytré už nebudou a nahradí něco k jídlu – nemusí to být ani „hambáč“ z „mekáče“ – a jak si pochutnají! 🙂
* …. nenahradí něco k jídlu …
Pepo, hlad vyřeší a naučí všechno, a rychle. Jasně, inženýry a vynálezce ne, ale pro společnost na úrovni klanových válek stačí. A to je cilem loutkářů.