16 ledna, 2025

Proč jsem striktně proti jakýmkoliv zahraničním pobídkám a téměř militantně pro ochranu vlastního trhu

Vlastně jsem v tomto takový druhý Trump. Fakt by mi nevadilo zavést cla na cokoliv, co si dokážeme zajistit sami, a stejně tak by mi nevadilo dávat pobídky vlastním lidem na úkor zahraničního kapitálu. Chleba tím dražší nebude, to mi věřte.

Nevidím jediný důvod, proč tu podporovat všechny ty korporáty, které jen vysávají peníze, které by mohly zůstat v našich kapsách, decimují naši zemědělskou půdu stovkami tisíc metrů čtverečních střech, a my se pak divíme, proč asi tu máme na polích sucho. Proč asi, když jde všechno do kanálu. Korporáty, které sem vozí zahraniční pracovníky, kteří si sem berou kulturu robotů a IQ hluboce pod úrovní průměrného Afričana z buše, ale za to se spoustou bezva nemocí, o kterých se nám už ani nezdálo, nicméně s volným časem je pěkně roznášet všude , kam se hnou. Zdravím tímto Mladou Boleslav a černý kašel či TBC. Ehm já vím, že se o tom nesmí mluvit. Taky se nemluví o té brutální kriminalitě, že zasahovat už musí místo policie URNA.

Proč o tom ale zase mluvím, a proč mě to stále dokola tak rozčiluje. Nenastartovala jsem. Někdo totiž vymyslel idiotský systém start stop, ke kterému potřebujete speciální baterku, která je sice megadrahá, ale to, že se vybíjí vám nijak zásadně nesdělí. Prostě exne. Dříve nebylo nic jednoduššího, než zajet v Mladé Boleslavi do Akumy, a za pět minut bylo vyřešeno. Teď byste tam našli pár rozpadajících se budov. Poté, co v roce 2009 „omylem“ vyhořela, už se nikdo ani nesnažil ve výrobě pokračovat. Jako mohla jsem zajet do autorizovaného servisu, vysolit osm tisíc, a vzít si na odchodu bonbón.

Protože mne ale z principu tohle chování automobilek strašně štve, kdy vám nutí něco, co nechcete, a pak vás nutí si to u nic nechat draze opravovat, zvolila jsem variantu B, že pro baterku si zajedu do České Lípy do Varty. Mám tam známé, kteří tam pracují, a mají na ty baterky celkem dobré podmínky. Na vrátnici jsem potkala pána, který tam dělal už jako klučina. Před 40 lety. To to byla ještě taky Akuma. Pak to byl americký Johnson Controls a teď Clarios. Prodali jsme něco, co točilo miliardy. A točí je dál. A ty peníze by šly do našich kapes a pro naše lidi. Teď jdou za moře, dokonce myslím, že finálně do Irska.

Co mě ale zaujalo nejvíc bylo, že ten pán mi povídá: Tady je všechno stejný. I ten dřevěnej pult, co vám to na něj dávám, je pořád ten samej. Takže hoši, až mi zase budete někdo tvrdit, že jsme potřebovali zahraniční kapitál na modernizace a technologie, tak to je sice hezká mantra, ale je to lež. Je to pořád ta stejná výroba baterií, v pořád stejné fabrice, s pořád stejným pultem. Jen se to jmenuje Varta a makají tam kromě Čechů Mongolové.

Nic nám to nepřináší. A první, kdo tady nahlas řekne, že bude chránit náš trh i za cenu výhrůžek od EU, bude mít můj hlas. Nemám absolutně nic proti protekcionalismu. Nemám vůbec nic proti házením klacků pod nohy zahraničním montovnám. Ale mám toho hodně proti chátrajícím halám, které nám tu zbývají, protože bez pobídek se nevyplatí, a v Rumunsku je přece taky pole. Mám toho hodně proti odlivu našich lidí do zahraničí a jejich nahrazování levnými Ukrajinci a bůhvíkým, kteří uměle snižují cenu práce. Já tohle nechci. A každý, kdo chce skutečnou prosperitu téhle země, musí chtít totéž. Jinak ji nechce.

9 thoughts on “Proč jsem striktně proti jakýmkoliv zahraničním pobídkám a téměř militantně pro ochranu vlastního trhu

  1. Na tohle je paní Marková jediná odpověď. Co neslňuje podmínky, které si před nákupem zákazník stanoví, nekoupit.
    Poslední slušná auta se vyráběla v Evropě do roku 2011. Od té doby už nic. Kdyb to nic, tedy ty křápy, plné věcí, které kromě špehování a naplňování pravidel zcestných a praštěných zelených nápadů mají samé necnosti, kdyby tohle si lidé nekupovali, tak evropské automobilky už dávno zkrachovaly, nebo vyházely ty zelené blby co je řídí. Stejné je to i u ostatních věci. Během dvou let to mohlo být vyřízené. Ale místo toho se lidé ujišťují, jak je to všechno výborné a ekologické. Klidně to přeplácejí a ty blby co tohle vedou dokonce volí. Tak vidíte, není na co si stěžovat. Máme co jsme chtěli. Řešíme problémy, které by v normálním tržním prostředí nikdy nenastaly.

    1. Souhlas.

      Těm „pravicovým“ stranám ve vládě zřejmě vadí a tak ty antitržní nesmysle, ničení energetického trhu vehementně podporují.

      1. Re: Xixao

        Životnost baterie vypnutí systému S-S zvýší, ale o málo. Pokud toto vypnutí doplníte dalšími zásahy, zvýšení bude markantnější.
        Techniku nových křápů skupiny VW nestíhám sledovat, protože naprostý nezájem, ale na dřívějších modelech postačilo sundat jeden jediný kabel ze svorky mínus (-) a problém byl vyřešen.
        Nicméně předpokládám, že soudruzi vymysleli za ta léta již poněkud sofistikovanější řešení. To by bylo, aby si majitel auta startoval, jak ho napadne!

        1. Mi to vypnuli v řídící jednotce ve spřáteleném servisu, kde jsem jim vyprojektoval spalování vyjetých olejů, aby ušetřili za teplo z CZT.

          1. Co na to říká Odbor životního prostředí? Pokud vím, spalování vyjetých olejů není zrovna to, co by bylo legální podle Zák.185/2001 sb. o nakládání s odpady.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *