18 února, 2025

Follow the money

Tak už víte, že STAČILO! jde do voleb s pěti prioritami. Že mír je základem všeho, protože bez míru se nedá udělat vůbec nic. Aby mohl být mír, musí být nějaká sociální spravedlnost. I Fiala už ví, co se děje, když má naštvané poddané. Že sociální spravedlnost nemůže být bez funkční ekonomiky a to takové, kdy peníze zůstávají doma. Náš HDP je nám na houby, když jsme zároveň krmelcem Evropy v dividendách. Že fungující ekonomika nemůže být bez svobody, protože český Elon Musk nevznikne cenzurou internetu a ti, kterým byla „zavřena huba,“ ti nemají důvod bránit svou vlast. A že svoboda nebude ničím bez vědomí našich tradičních hodnot, rodin bez minulosti a bez struktur, ve kterých jsme doma už tisíc let.

Už také víte, že se zavazujeme k přesnému opaku toho, co dělá Fiala. Chceme přísně omezovat migraci, chceme českou korunu, chceme aby si lidé rozhodli o EU i o NATO, chceme právo na hotovost i právo žít offline. A také chceme zestátnit Českou televizi a zavést obdobu amerického zákona FARA, tedy zákon o registraci zahraničních agentů a neziskových organizací.

Na tiskovce to bylo, jako když střelíte do vrabců.

Hele, čekali jsme takovou tu klasiku. Že se nás budou ptát, proč se neštítíme spolupráce s KSČM, ale to už je tak vyčpělé, že to nevytáhl ani Radek Bartoníček. A nebo že jim bude vadit, že chceme odejít z NATO a EU. NATO je přece základem naší bezpečnosti a pokud nebudeme v NATO, okamžitě nás Rusko pohltí, to je jasné. A bude to jasné přesně do chvíle, kdy Donald Trump z NATO vyvede Spojené státy. Pak to z minuty na minutu bude jinak. Ostatně, už jsme u Kábulu bojovali za Prahu a přestalo to platit v tak krátkém okamžiku, že Jeník Cemper ještě faktčekoval, jak se naše spřátelená vláda v Afghánistánu udrží celé roky…

Víte, z čeho vyletěli nejvíc? Z toho zákona FARA. Všichni se na to zeptali. A půlka z nich dělala, že vůbec netuší, že tento zákon mají Spojené státy. Oni jen vědí, že ho má Rusko a Gruzie a že je to fůůůj. V tomto ohledu měli všichni naprosto stejné notičky. Tady se jejich řídící orgán překonal a nasáčkoval jim to do hlav naprosto dokonale. Zákon o registraci zahraničních agentů a neziskovek NESMÍ PROJÍT!

Kvikot nastal ihned. Hned odpoledne už se majnstrým hemžil články o tom, že chceme zákon, jaký mají v Rusku a vyjadřoval se k tomu lecjaký Bartošek. Samozřejmě, nikdo z nich nezmínil, že tento zákon vznikl v USA a to ještě před Druhou světovou válkou.

Proč tento zákon nesmí projít? Protože by se ukázalo, že neziskovky nedělají svoji LGBT osvětu ve školách z čistého altruismu a nejsou financované po pětistovkách z obětavosti českých babiček. Ukázalo by se, že server Demagog má své konkrétní zahraniční sponzory. Ukázalo by se, kolik cizích peněz stojí za všemi těmi instituty pro evropskou integraci. Ukázalo by se, kdo je skutečně placen cizí mocí a vykonává pro ni tu nedovolenou činnost. A zřejmě by se ukázalo, že tak nějak celá pražská kavárna je tak či onak placena ze zahraničí a neprosazuje tu hodnotovou politiku z vlastního přesvědčení, ale prostě pracuje pro cizí moc.

Ukázalo by se, že EVROPSKÉ HODNOTY JSOU JEN PŘEVLEČENÉ AMERICKÉ ZÁJMY.

Mě osobně by hrozně zajímalo, kdo opravdu platí Boba Kartouze, který tak pěkně mluví o tom, jak v USA skončila demokracie. Ale možná že teď, když byl zvolen Trump, už nikdo. Vypadá docela zuboženě.

Přitom celý ten zákon je jen sledování cesty peněz. Nic víc. Jen by ukázal, kdo koho platí a za čí zájmy se kdo staví. Americký FARA nestanovuje sankce za to, že je někdo zahraniční agent a mluví za zahraniční peníze ve jménu zahraničních zájmů. On jen ukládá sankce za to, že příslušný agent cizí moci tají, že je agent cizí moci. A kdo je agent cizí moci? Ten, kdo je od cizí moci placen. Follow the money… koho chleba jíš, toho píseň zpíváš.

Zároveň to ukazuje, že demokracie a svoboda nepotřebují cenzuru. Američané tento zákon zavedli (tuším) v roce 1937, kdy byli němečtí nacisté v USA celkem v kurzu a bylo rozumné vědět, kdo se po Spojených státech motá a co tam německé peníze financují. Ale nic víc zapotřebí nebylo. Američtí politici se bez problémů vypořádali s německým zájmem, protože mohli transparentně ukázat Američanům, že je to německý zájem, zaplacený německými penězi. Nemuseli Němcům ani vypínat „dezinformační weby,“ nemuseli jim rušit vysílače, nemuseli jim zavírat huby. Bohatě postačila transparentnost. V USA za války nebyl žádný trest za poslech cizího rozhlasu.

Dneska se EU třese před naprosto marginálním webem Voice of Europe a bojuje proti dezinformacím cenzurou, místo aby proti nim bojovala transparentností.

Mimochodem… i v evropské komisi vznikl návrh podobného zákona. Jmenuje se to „Návrh směrnice o transparentnosti zastupování zájmů jménem třetích zemí.“ Pokud se na to chcete podívat, zde je odkaz: https://commission.europa.eu/document/9cc58fb0-8b39-467c-8e66-38fd5f9b4992_en, ale bacha, je to jen pro silné nervy. Vytvořila to předchozí komise v roce 2023, projednávání stále běží a ještě dlouho poběží. Ale různí Bartošci mají jasno, je to zlý russácký zákon. Tak russácký, že ho do europarlamentu poslala samotná Evropská komise s Leyenovou v čele… A takhle si tady žijeme.

Vzhledem o tomu, že intervjuci tentokrát naprosto opustili klasická klišé o zlých dezinformátorech, ještě zlejších komunistech a jako jeden muž se vrhli do boje proti zákonu FARA, zdá se, že jsme udeřili hřebíček na hlavičku a vyvolalo to ve mně pocit, že nikdo z nich nemá, ohledně činnosti pro cizí moc, úplně čisté svědomí. O to víc máme chuť tento zákon prosazovat a začít sledovat cestu peněz… Ostatně, vždycky mě zajímalo, jak to má henten ASPEN institut… nicht wahr?

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

315 thoughts on “Follow the money

  1. Tak jsem si trochu zameditoval o významu „Follow the money“. Ano, obvykle to má význam „zjisti kdo to platí a máš viníka“, ale ono to má taky význam“jdi za penězi, tj za tím, kdo ti dá peníze“. Takže bacha, Vidlaku 😀😀

  2. Kurva, kolik se toho ještě zavře? Není týden, aby něco nekleklo. Ten fijalovej matlák to tu rozesral tak, že to po něm nikdo nedá dohromady.

      1. Kdybychom byli co k čemu, tak vyhlásíme národní bojkot jejich výrobků. Kdyby byla vláda co k čemu, zavede jim cla.

      2. No, on se tu Oetker „prosadil“ (vypudil levnější konkurenci z „márketů“) dosti agresivně.
        Pamětníci socialistického pudinku Amyl za 40 haléřů
        https://amylon.cz/app/uploads/2023/08/str02.jpg
        https://cdn.aukro.cz/images/sk1639164057178/retro-socialisticky-puding-amyl-113491280.jpeg
        mohou pudinky, bramborové knedlíky v prášku, škrob a prdopeč nakupovat od nástupce – firmy Amylon https://amylon.cz/cz/produkty/
        Ta zatím nezkrachovala.

          1. To By se vám asi nelíbil pudink, který jsme v mládí mimo domov v nouzi udělali z kyselého mléka. 🤣 😂 👀

          2. Já to asi nikdy nepozřel. Nebo si to nepamatuju.
            Ovšem ano, výrobce byl Amylon
            https://www.jihlavske-listy.cz/radnicni_noviny/clanky/zr/2010-01/publicistika_16.pdf
            +
            https://www.jihlavske-listy.cz/radnicni_noviny/clanky/zr/2010-01/publicistika_17.pdf

            Ale vzpomínám si na skutečná (hotelová) mejdlíčka (malá mýdla)
            https://cdn.aukro.cz/images/sk6952401809/stare-hotelove-mydla-interhotel-cssr-62770130.jpeg
            Jak jsem Vám onehdá psal, že až Vás znárodní, tak že než dělat ZS na vrátnici, bylo by výhodnější protekcí si sehnat místo recepčního ve zotavovně ROH a tam krást motanej hajzlpapír, povlečení, ručníky a mejdlíčka. A šprýmovat s rekreantkami.

            1. Velmi mlhavé vzpomínky, kdysi mi je koupila babička a zlobila se, že to plivu na zem.
              Hotelový mejdlíčka si pamatuju líp, ale ty jsem nejed nikdy. Jednou jsme byli v dorostu s fotbalem na soustředění a sázeli se, jestli je někdo sní, myslím to ale nedopadlo. Kdosi to mám pocit zkusil, ale hned to vyflus. Ani jsem se nedivil.

              Až já budu znárodněn…, počkat, to jako já pak budu patřit celému lidu, budu jím společně vlastněn? Huh!!
              Nebo jen všechny mé výrobní závody budou? Jestli, tak to by bylo snesitelnější. To bych pak ale asi byl reakcionář nebo revizionista, každopádně živel. Tak si nejsem jistý tou zotavovnou. Jako, recepcí. Jestli, tak topiče tam. A to jo, to já na to jsem dělanej. To bych měl takovou tu lesklou svalnatou postavu do půl pasu, to rekreantky rády. By chodily s obtisknutou rukou na šatech. Ale v disentu nevím, jestli bych byl…

              Jo, a, Tymákovane, kyselý mlíko já tuze nerad. Takže nelíbil.

              1. Jsme na tom podobně, ale hlad je hrozná svině, to nebylo soustředění, ale dvoutýdenní závody, stravovali jsme se celou dobu sami. Ale nebojte, kyselé mléko ve výsledku nebylo. Rozpadlo se to na takové želé mejdlíčka připomínající, zřejmě ta pudinková část, na sladký tvaroh, zřejmě to kyselé mléko a cukr z pudinku, a taková divná mléčná voda.

                1. Pudink s tvarohem je náhodou moc dobrej. 1 uvařenej trochu sladší pudink a čtvrt kila tvarohu. Smícháte hned po uvaření pudinku a necháte pořádně vychladnout. Můžete to i vrstvit s piškotama a nějakým ovocem.

              2. Si taky prd pamatujete 😎
                Jak já mám vědět, jak budete znárodněnej, vždyť jste s tím přišel Vy : „v případě přelevicování bychom se pak stali v tom podniku možná vrátnými. Pokud by nám to národní správce dovolil“ https://web.litterate.cz/krasa-strida-nadheru/comment-page-1/#comment-369356 (poslední odstavec)
                a já už reaguju jenom na to, tam hned pod Vámi [25 listopadu, 2024 (16:08)] a pak jsem to tu připomněl dneska.
                Vy jste to tam snad nečetl, pak nevíte co a jak s rekreantkami.

                1. Tak to si teda pamatuju. Ale až jste to teď připomenul. To já tady tak občas malovávám, co by se kdyby se. Navíc jsem si teď přece nemohl nechat ujít ten vynikající obraz, že já osobně bych se stal majetkem dělníků, rolníků a pracující inteligence.
                  Panečku, ale musím uznat, že ty rešerše opravdu máte pod kůží.

        1. Mejdlíčka jste teda neměl, ale koukám, že jinde zase ozdrojováváte ty kšandy. Tak mě napadlo, aspoň lacláče jste nosil? To bylo o dost později, řekl bych tak konec 70., možná začátek 80. Celkem hitovka, já ale do toho nešel. Přišlo mi to diskoťácký.

          O dost později jsem ale od kohosi koupil skoro plnej náklaďák čínskejch lacláčů – montérek. A přeprodal to…, já za to opravdu nemůžu, že už zase to tu je, no, do Pardubic. Do Rybitví, protože tam byla přímo nekonečná spotřeba. Stačilo se otřít zevnitř o stěnu nuče a druhý den tam byla díra jak dlaň. Jé, nasrávačky, radoval se jejich OOP nákupčí, ještě radši byl, že jsem mu je dal jen tuším za devadesát kaček.
          Ale zvláštní je, že v jednom výzkumáku v Český Třebový vymysleli acidofobní apreturu na kepr, já z toho nechal ušít vzorky právě pro Kypy v Rybitví. Něco do snad čtyř stovek bych se s tím tehdy vlez s prodejní cenou. Navíc to opravdu fungovalo, vydrželo to i po pravidelném praní (na což tam nebyli moc zavedení, protože se to po pár dnech rozežrané rovnou vyhazovalo) minimálně desetkrát dýl než obyčejný. Zvláštní teda není to popisované, spíš to, že jsem neuspěl. Nechtěli to.
          Na druhou stranu, pak se mi podařilo ještě jednou sehnat ty čínský nasrávačky a dát to tam, takže jsem na dvou dodávkách vydělal víc, než bych měl na těch acidofobních za rok.

          1. Lacláče jsem nenosil, oblékal jsem se „na somráka“: džíny (nebo manšestráky) a nahoře podle počasí triko/flanelová košile/džíska/párkr(nebo nějaká jiná zelená bunda).
            A díra z nuče: to musela být určitě nějaká sulfonace anthrachinonu nebo tak něco, poněvadž díry tohoto typu pácház nuče: to musela být určitě nějaká sulfonace anthrachinonu nebo tak něco, poněvadž díry tohoto typu pách jedině kyselina sírová. Solná ne a dusičná jen koncentrovaná. Trefil jsem to?
            A nyní se s přáním dobré noci loučím, neb již usínám.

            1. No dyť to říkám, že už usínám.
              Sorry, oprava:
              A díra z nuče: to musela být určitě nějaká sulfonace anthrachinonu nebo tak něco, poněvadž díry tohoto typu páchá jedině kyselina sírová. Solná ne a dusičná jen koncentrovaná.

            2. Tak si to prosímvás přečtěte, až budete z kutí ven. Nejprve, že jsem rád, že jste je nenosil a nebyl tím pádem diskoťák. Se somráky jsem vycházel mnohem líp. Do vojny ve druháku jsem pěstoval „Tomáše Skuhravého“, to byl ten přiblblej účes o dost kratší vpředu a nahoře a delší vzadu. To jinak nešlo, jednak jsem byl ten fotbalista a jednak se to tehdy nosilo. A vzadu jsem to ale nosil v gumce, to bylo takový jako odvážný (bezesporu pamatujete), takový jakože znak vzdoru. A navíc, to si pamatovat budu pořád, páč to bylo mimořádně důležitý, holky si o mně šeptaly – kterýho hezkýho myslíš? Aha, toho s tím copánkem, no to jo, ten je dobrej… Teda, jsem přesvědčenej, že takto nějak si to šeptaly. Tuhle jsem si pravda poplet kalibraci s aretací, ale přece se snad nebudu plést ve všem!

              Aromatických sulfonací tam dělali (asi pořád dělají) víc. Ano, chlorovodík je slabý kafe, vždyť jsme si v tom myli ruce. HCl byla koneckonců jednou ze složek mycího agens, který si na azo i na kypech dělnictvo vyrábělo, aby pak doma nemělo modrý zelí. Nebo i jinačí barvy zelí, nebo i jinačí barvy jinou potravinu. Jak jsem uváděl, druhovýsledkem nicméně byla prakticky dokonalá depilace především rukou, já je pak měl jak mimino. Možná jsme tím vyráběli nějaký hydrolyzát.

              A je to tak. Předváděl jsem jim tam ty vlastnosti, tak jsem na tu textilii u nich v laborce pipetou kapal dusičnou a sejrovku, aby viděli, jak to po tom stejká v kapičkách jak z deštníku.

              1. Diskoťák. To je zajímavé a sémanticky určitě vhodnější slovo než vekslák. My takovým osobám ale říkali veksláci, třebaže skoro nikdo z nich neveksloval (no, vlastně, jak tak o tom intensivně dumám, bylo i slovo diskofil, ale vekslák byl frekventovanější).
                V zásadě u nás byly 4 typy: somráci (slovo máničky se už jako zastaralé nepoužívalo) [džíny/manšestráky, párkr nebo plátěná somrbunda, případně takový ten charakteristický somrácký svetr, dlouhý vlas, přípustná pokrývka hlavy: zmijovka, plátěný futrál od plynové masky zvaný somrtaška, nebo ještě lépe řádně zahněděná kožená lovecká brašna, přes rameno, zásadně jen na jednom rameni, křížem přes prsa to by nosil jenom debil!, obutí v „čínách“, v létě v kristuskách, v chladu orthodoxní jedinci ve filcových důchodkách], pak veksláci (řidčeji diskofilové) [balonové kalhoty nebo lacláče, nějaká debilní mikina (to by na sebe somrák nikdy nevzal!) nebo žlutý (!!!) svetr, někdy trvalá ondulace, černé brýle vysunuté nad čelem, začasté pestrobarevný lehký šátek kolem krku], početně mnohem méně potom pankáči (výzor nepopisuji, každý zná), a ještě méně tesiláci/slušňáci (vyleštěné polobotky, tesilové kalhoty a nahoře svetr ze kterého vykukuje límec košile).
                S tím jsme si vystačili.
                Bylo to v dobách, kdy se hrála čára (poslední házející se hlásil – nevím proč – slovem arci – nevíte proč byl poslední arci?, doplňuji, že předposlední byl „před-arci“) a pila Pompela.
                Pompela byla (vím, že Vy to víte, uvádím pro mladší ročníky) nesycená ovocná limonáda, kalná, žlutooranžová, sladká a navinulá, s chutí po pomerančích (popis podle knihy „ABC o nápojích“, Merkur, 1986) vyráběná v národním podniku Pražské cukrárny a sodovkárny od roku 1971, v kelímcích po 0,18 l za 1,50 Kč. Na Spartakiádě v roce 1985 se na Strahově prodalo 442.300 kelímků (pro zajímavost: vyčepovalo se též 699 hektolitrů limonády Liberta) zdroj: Výživa lidu 1985, č. 10, str. 150. Zajímavé je, jak jsem se dočetl, že byla vyráběna z holandského pomerančového koncentrátu. Devizová surovina? (Proč nezpracovávali pomeranče z Ostrova Svobody?) A navíc v Holandsku myslím pomeranče běžně nerostou.
                Kdyby nebylo jasné, proč píšu o Pompele, tak kvůli těm mejdlíčkům. Jako že někdo mlsal mejdlíčka, jinej ne, ale zato pil Pompelu.
                Obdivné holčičí šuškání o mně jsem neslyšel, asi jsem neměl tak vyvinutý sluch jako Vy.
                A aromatické sulfonace, ty jsou ostré, někdy jako oleum!

                1. erratum: Kč → Kčs
                  A startky, somráci kouřili jedině startky, pokud možno tak intensivně, aby měli zahnědlé konce palce, ukazováčku a prostředníčku. Na dotazy učitelů a rodičů pak drze tvrdili, že to mají od toho, jak loupali ořechy. Méněcenní nekuřáci zvyšovali cenu svých akcií alespoň šňupavým tabákem.
                  Veksláci kouřili ameriky nebo aspoň sparty, pochopitelně jedině tvrdé.

              2. Dám to s dovolením (to je vůbec divný obrat) pod sebe.

                Tak, určitě. Sice nejsem hokejista, ale my, fotbalisti, tento obrat taky umíme použít. Totiž, tak, určitě, oleum už patří do kategorie Chuck Norris, Sandokan, Petr Fiala a Timur Lenk. Dokonce ani já jej nenatahoval hubou.

                Balonové…, nemyslíte tím mrkváče? Mrkve a trvalá, ano, to byl neodmyslitelný dvojboj diskoťáka.
                Do charakteristiky somráka bych ještě dodal lenonky a dlouhý vlasy nahoře na prdelku zásadně zapadající za uši. A pouhopouhá jedna výhrada, některý byli neholený, ale vousy jim rostly jen na podbradku a po stranách k uším. A trochu pod nosem. Což vypadalo neesteticky, spíš blbě.

                Jenomže co se mnou? Ty čtyři kategorie jste celkem vystih, ale kam já se mám dát? Do položky „ostatní“ se mi nechce, asi si teda budu muset přiznat, že jsem byl trochu chameleónek.
                Ne až takový, co jeden, ten v pátek trsal v mrkvích na dýze a v sobotu se hodil do takového toho starého hrubého pepito saka (vevnitř rolák k tomu v zimě a triko v létě) a kristusek a šel s námi někam vyřvávat Uzený na hrášku (Pepa Nos). Bylo mu to ale tolerováno, protože měl peníze a k vyřvávání donášel rum a zelenou pro všechny.
                Ale asi ten chameleónek, protože ani jedna specifikace na mě nesedí.

                1. Divný obrat, tento obrat…
                  Nemají se blízko sebe dávat stejný slova, co se ale vztahují k jiným věcem.
                  Divný je to – s dovolením, protože to bych nejprve musel čekat na to dovolení.
                  Tento obrat je samozřejmě – tak, určitě…

                2. Mrkváče, ano, mrkváče byly charakteristické. Máte pravdu. A já se kaji, měl jsem je tam napsat.
                  Ovšem je to důkaz, že jsem nikdy nebyl ani trochu vekslák (diskofil), jinak bych si mrkváče okamžitě vybavil.

                  Vámi uváděné údajné chameleonství neumím posoudit.

                3. Nejspíš jsem se pod vlivem mého až moc doslova vzetí Vaší kategorizace dostal do potřeby kategorizovat i sebe. Kdy typově jsem nebyl ani jedno z těch Vašich.

                  Vsuvka, to já tehdy zas s tím šeptáním až tolik nevěděl. Až teď to vím, že jistě to tak tehdy bylo. I jiné věci jsem si uvědomil až po padesátce, že například jsem byl vynikající fotbalista, hudebník a tak. Že jistě to tak tehdy taky bylo.

                  Ale pořád přemýšlím, jakej na sebe udělat šuplík. Vy jste se zašuplil jedna dvě. Chameleónek, to se mi taky nelíbí, to jsem měl napsat jinak.

                  1. Píšu o vás knihu, bude se jmenovat Splétání života. Je to práce ale ovšem na leta volných chvil, neboť těch není. Màm svolení, že ano? Dík. Nicméně, nebojte, poznáte se, všecko bude věrně zachováno, do nejtrpčího pocitu, jak si jej pamatuji. Màm totiž plán

                    1. A kde se to bude odehrávat? Jako, jestli tam bude jmenováno třeba nějaké město, nebo tak něco.

                  2. Ad: „pořád přemýšlím, jakej na sebe udělat šuplík“:

                    Co třeba:
                    oscilátor (колебатель) ?
                    Viz pеакция Белоусова-Жаботинского
                    https://www.youtube.com/watch?v=1FTP01i7y3U
                    https://www.youtube.com/watch?v=GZnwjyVjH_I&t=180s
                    To nezní tak zvířecky.

                    [Roztok A (38,00 g KBrO₃ se rozpustí v 1 litru destilované vody), roztok B (32,00 g kyseliny malonové a 7,00 g KBr se rozpustí v 1 litru destilované vody), roztok C (10,60 g (NH₄)₂Ce(NO₃)₆ se rozpustí v 1 litru 2,7 M kyseliny sírové předem připravené zředěním 144,6 ml konc. H₂SO₄ v 1 litru roztoku), ferroin (0,5% vodný roztok). Postup: Do kádinky odměříme 50 ml roztoku A a 50 ml roztoku B, mícháme . Po uplynutí 60 vteřin přidáme 50 ml roztoku C a přibližně 0,75 ml indikátoru ferroinu.]

                    1. Brom nebrat!
                      Všichni přece dobře vědí, jaké destruktivní následky způsobuje v kolektivu oblíbeným fotbalistům a hudebníkům! Třebaže jde, tedy šlo, o pouhou šeptandu.

                      P.S. V kolektivu jsem oblíben byl určitě, nikoliv až po padesátce. Svědčí o tom zápis do mých materiálů na voj. katedře.
                      „Oblíben, ale projevují se u něj prvky falešného kamarádství.“
                      Ano, tuto nepříjemnou poznámku do nich vepsali. Stalo se to při odborné výuce, jak nejlépe bránit vlast a její soc. zří. A vedle sedící obr. vl. (obránce vlasti, tehdy tedy teprve nastávající) šel o přestávce na pokoj a usnul tam. A já to vojensky neohlásil. Že jednotka není v zaměstnání v plném stavu. Ale pak na to zkušený důstojník přišel. Soudruhu studente, jak to, že jste nesplnil povinnost a neohlásil…?! A tato kaňka mi byla zanesena do hodnocení…

                    2. To Vám chválím. Mně kolega student nahlásil pozdní příchod, ač o něm nikdo z lampasáků nevěděl a už se dozvědět ani nemohl.

  3. 34 mega za reklamu ODS ze státního pro vládu a ODS. Vraždil mladý a digitální Evropan.
    Ať už ku..va táhnou bez návratu do toho místa mezi bruselí a síkelí.

  4. Díky za ten pozitivní program.

    fungující ekonomika nemůže být bez svobody Absolutní souhlas.
    přísně omezovat migraci Částečný souhlas, vidíme, kam vede příliv kulturně nekompatibilních bubáků, a asi tak je to myšleno (?), ale uzavírat se úplně nemůžeme, potřebujeme pracovní síly.
    chceme právo na hotovost i právo žít offline V podstatě souhlas, ale bude tu i právo na elektronické platby a právo žít online? Mám spíš problém s neakceptací karet/elektronické komunikace než s opakem…
    zestátnit Českou televizi a zavést obdobu amerického zákona FARA Zestátnit? Zprivatizovat ne? Státní televize bude manipulovat méně než kvazistátní televize? Nebo jak tomu mám rozumět? A s FARA zákony naprosto souhlasím, každý má hrdě přiznávat své (třeba Ušácké) sponzory a ne se schovávat.

    chceme českou korunu Tady naprostý nesouhlas. Koruna je víc inflační měnou než je např. euro, dolar nebo dokonce švýcarský frank. Má-li být cílem udržení hodnoty měny (majetku), je přechod na euro lepší než držení koruny (jistě jsou i lepší měny, třeba ten CHF).

    1. Pracovních sil máme vlastích dost na to aby tady byla pozlacená i svodidla na dálnici. Tedy migranty,až na pár odborníků, nebrat. Přijetím eura přijímáme na přímo i rozhodnutí ECB.

    2. Proč by mělo být právo na platbu kartou? Kde je ten vzývaný trh, který tohle přece řeší? Koukám, že někteří pravičáci by si ochranu státu pěkně vyfňukali, když se jim to hodí.
      A eurem, když se vám tak tuze líbí, můžete platit už dneska. A skoro všude. Korun se můžete zcela zbavit. Nikdo vám nebrání mít ani třeba eurový účet … a zase, kde je to pravicové laissez-faire, když ho nutíte všem?
      (Mimochodem, s tou hodnotou majetku se mýlíte. Peníze libolné měny mají hodnotu, dokud jim věří nadkritické množství jejich držitelů. Chytrému prý stačí napovědět.)

    3. 1. Nemáme nic proti příchodu pracovitých lidí. A dokonce to i tahle země umí. Například s Vietnamci nejsou žádné problémy. Ale inženýry ze Sýrie nebrat…

      2. Když se devadesátiletý důchodce nechce učit s počítačem, tak prostě nemusí. A nebude stát stovku, aby mu pošťačka donesla důchod domů, když nechce ani kartu ani účet. Ale jinak, ať si každý platí jak chce. Jen prostě hotovost zůstane.

      3. Českou televizi zestátnit a zmarginalizovat. Žádná divoká privatizace a další tunel. Česká televize má hodnotu 200 miliard a to z ní musí stát dostat.

      4. Však můžete mít euro. Já mám také eurový účet a v peněžence mám nějaká eura, když pracuju v Belgii. Ale budeme mít vlastní měnu. Je to základ suverenity. Nikdo vám nebude bránit, abyste si vzal úvěr v eurech a pro mě za mě ho splácel v dinárech nebo juanech. Ale zůstane česká národní banka a česká měna.

      1. Jak píšu u článku o neověřených informacích. Opasek i kšandy.
        Něco z toho se bude hodit. Nevýhodou pohodlného elekronickýchplateb je to, že jsou centralizované a tedy snadno ovladatelné silou, která se zmocní systému. Třeba i zahraniční. Protože vaše úspory jsou jen Byty v počítači. Lze je anulovat během několika sekund. U papírových peněz je třeba provést měnu.

      2. A celoplošná média? Buď zestátnit a přinutit tak k podpoře státní politiky nebo zrušit.
        Ale o zbylou technologii a profesionály nastane rvačka.
        V éteru je snadno nahradí soukromá média, která dostanou od státu jen podmíněnou licenci.

    4. Mě by osobně nevadilo, kdybych si musel TV kanály platit.. vybral bych si jako na Internetu.. tam to tak je.. paušál je vlastně daň, kvalita programů je mimo.. programy jsou staré a stále se opakující, výběr mizerný

  5. Follow the money…
    Útok na Českou poštu. Tak se to dělá. Sami MY Češi si ničíme stát a potřebné služby.
    Je to jak s tím sklem. Jeden lehký úder naruší sklo, další vytvoří pavouka na skle a poslední úder rozsype sklo na kousíčky, které už se nedají dát dohromady.

    Kdo nečeká, není Čech. Antireklama na Českou poštu ovládla sítě, smějí se i pošťáci

    Sociálními sítěmi se od středy rychle šíří zábavné video režiséra Vladimíra Špičky, které si dělá legraci z České pošty. Ke čtvrtečnímu odpoledni zaujalo video na platformě Instagram více než 170 tisíc uživatelů a je pravděpodobné, že tento počet se bude nadále zvyšovat. S reakcí dlouho neotálela ani samotná Česká pošta, která ji přijala s úsměvem.
    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/ceska-posta-video-socialni-site-legrace-humor-balik-doruceni.A250116_145614_ekonomika_jla

    1. Sranda to je, ale k nápravě to zjevně nevede.Nejlepší je ten fór „Já jsem doma“, „Ale já jsem vás nezastihl“. To je přimo ze života 😀

  6. Dalsi do denicku

    Lídr hnutí ANO Andrej Babiš pro Echo24 řekl, že pokud se po volbách dostane do vlády, chce po vzoru Španělska zavést 100% daň na nákup nemovitostí ze strany cizinců ze zemí mimo Evropskou unii, kteří nemovitosti aktivně neobývají. Dani by navíc podle Babiše neměly podléhat jen domy a byty, ale také půda.
    Dále řekl, že cílem hnutí ANO je efektivní výběr daní a jejich snižování, zatímco prioritou vlády Petra Fialy (ODS) je podle něj daně špatně vybírat a zvyšovat.

    1. Jsou státy, kde jako cizinec půdu nemůžete koupit, ale co je na ni ano. Půdu budete mít na leasing od statu a to na dané roky. Bohužel, našly se klíčky, jak tyto zákony obcházet.

          1. Hříbata se rodí jako vraníci, vybělují okolo šesti let. Srovnání s politiky je nekorektní. V§či koním.

  7. Upaluje se imrvére, naposledy v Mostě.

    Před 56 lety se na protest proti rezignaci lidí na vývoj společnosti po okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy v srpnu 1968 upálil student Jan Palach.

    Jan Palach zemřel za velkých bolestí a jeho poslední slova byla :

    – za Dubčeka, za gen. Svobodu a za komunizmus s lidskou tváří.

    1. berkowitz:

      Za svobodu se bojuje, ne upaluje. Jinak jeho poslední slova byla: „Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí“.

      Já tu dobu pamatuji a už tenkrát lidi s jeho demonstrativní sebevraždou nesouhlasili a někteří mu nadávali do bláznů. Já podobné chování taky odsuzuji, protože takové chování není normální, ať už to někdo dělá z nešťastné lásky, špatnému prospěchu ve škole, kvůli zaměstnání, manželce, manželovi , nebo kvůli pitomé politice.

      Jsou zde ale lidé, kteří v sebevraždě Palacha vidí hrdinství, jako že se obětoval za vlast a podobné nesmysly. To je třeba odmítnout a čin Palacha odsoudit jako selhání jedince a všech kteří za tím stáli. Pomník si Palach zaslouží, ale pouze na hřbitově a ne na veřejném místě. Tyhle vzpomínky jenom burcují psychicky labilní jedince k podobným krokům.

      1. Blíží se volby do PS na podzim. Naše pravdomluvná ČT nyní bude salámovou metodou uvádět pořady, aby očernila všechny (hlavně Stačilo), krom Spolu. Stačí jen připomenout hrdlořezy Mašíny a Palach je další ukrojené kolečko salámu.
        A pěkný večer.

    2. V pořadu historie cs věnované Janu Palachovi mezi diskutujicími / k mému úžasu / rudá kráva Šiklová .Čekal jsem ,že poví nějakou veselou historku z padesátých let ,jak vyhazovali studenty za špatný původ …… A ono nic kázala o demokracii a o té doby nesleduji historiics.

  8. Erár je studna bezedná.
    Nová údolní rozhledna,
    aquapark v každé vísce,
    blbeček velí BISce.

    Zámková dlažba až do lesa,
    Eva má brokát, jak komtesa,
    národní výbor jako hrad,
    pořád a pořád je kde brát.

    Vládne dotační průmysl,
    koupí se každý nesmysl.
    Většina zůstane za nehty,
    drobky zbudou pro paznehty.

    1. Když rozhledna, tak jedině v udolí!
      Tam z ní je něco vidět (třeba pěkný ženský). Na kopci vidíš jen dalši kopce 😀😀

      1. Tak to bude podhledna a divil byste se, jaký z ní je pěkný výhled. Podhledna Svinná, prý jediná v Evropě.

    1. No a proč ne. Na takové pozici by měl umět nejen rusky, ale i čínsky. Zelenský se taky honem učil ukrajinsky, když mu Amíci dohodili to prezidentování 😀😀

    2. Někoho s takovým vtipem, pohotovostí a rozhledem bych si dovedl představit na místě, které v současnosti okupuje zapšklá a neúspěšná prodavačka telefonů.

  9. A to se jen chce aby bylo jasno, kdo je platí, až se jim šáhne na peníze to bude teprve jekot.
    „Více než mocných obávej se jejich lokajů!“ Gilbert Cesbron

    1. def
      Už za Babišove vlády se to projednávalo ze pro nezizkovky jde moc peněz,něco.přes 13 mld.Takže, nejen Soros platí nezizkovky,ale i primo stát.

            1. A vite o tom, ze kdyz ve slove LASKA zmenite ctyri pismena a jedno vypustite, dostanete slovo PIVO?

              To nemuze byt nahoda!

              🙂

                  1. a ten o Pepovi jak si jde nechat na záda vytetovat tank znáte?

                    Za 15 minut: „Tak oblíkat, hotovo“
                    „Cooo? Tak rychle?“
                    „Však to jsou jen 4 písmena…“

                    =)

                    1. Myslím, že ta si tanky jen strká do kabelky. A to nevím, jestli bych mu úplně přál…

                  2. Tak jsem se dobře pobavila všemi vašimi odpověďmi na ten příspěvek anonyma 😀 . Jen si myslím, že sem píší čím dál větší blbci jako tento anonym, to nemají přece jenom inteligentnější lidi? Asi nemají.

              1. A když ve slově PRIDE přidáte k I vodorovnou čárku _, vznikne vám písmeno L, které po přesunutí na konec slova dává jasný signál, že opravdu nejde o náhodu ani náhodou.

  10. EU se před webem Voice of Europe netřese, to je trošku nadsazený, jenom ho účelově využila. Bohužel musím konstatovat, už poněkolikáté, že nesdílím optimismus, že se po volbách něco zlepší. S Babišem jako dominantním vítězem voleb určitě ne. Koaliční partner bude víceméně do počtu. Dneska jsem četl, že část poslanců poslala otevřený dopis USA, aby byly zodpovědnější v boji proti dezinformacím. Podepsaly ho všechny strany mimo SPD a KSČM. Tedy i ANO. S Babišem nás lepší zítřky rozhodně nečekají.

      1. Co navrhuji? Popravdě řečeno nevím. Jít k volbám pro svůj pocit, že jsem aspon něco málo udělal proti současnému režimu.

        1. Nejde jen o pocit, podívejte se na rozdíl, pokud bude vládnout koalice ANO + ODS/STAN oproti ANO + SPD/Stačilo. Už to je rozdíl, plus je to dobrý začátek.

          Navíc podle mého není pravda, že „Koaliční partner bude víceméně do počtu.“. To záleží plně na tom partnerovi, jeho inteligenci a horisontu plánování. Pokud si prosadí věci do vládního programu, které by se neplnily, musí z vlády odejít. Tím buď vyvolá nové volby, voliči situaci samozřejmě uvidí a zareagují, nebo ANO přejde do jiné koalice, čímž alespoň výrazně zkrátí čas škodění a opět ukáže voliči jak se příště u uren rozhodovat.

          Do té doby, než nám pomůže změna mezinárodní situace, musíme vylepšovat po krůčcích. Jak dlouho předkům trvalo, než získali samostatný stát ? Raději se ani neptám, za jak dlouho jsme o něj my přišli.

                    1. Druhý pád koho čeho – Bruselu. Pátý pád oslovujeme voláme -Brusele.

                    2. Taková zásadní neznalost: brusel se skloňuje podle vzoru (ta) síkel, takže koho čeho brusele jako síkele.

    1. Trochu se to zlepší. Ale nic zásadního se nezlepší. Vše půjde setrvale do prdele. Až to bude opravdu v prdeli – migrace, green dealem zničená ekonomika, zadlužením zničené peněženky lidí atd. – pak se uvidí, jestli tupý lid to vezme vážně anebo ne. Ti, kteří mají mozek to mohou pouze sledovat a čekat. Taková je realita; není extra hezká.

      1. Ono už to frčí. Je zima, nikdo nikam moc nejezdí, když nemusí – a Natural 95 stojí 36,50…
        Všichni jako o závod zdražují.
        Přijde mi to, jakoby se ještě na poslední chvíli bouchaly prachy, na čemkoliv se dá.
        Včera jsem byl ve stavebninách a nestačil se divit těm cenám. Ještě v listopadu 2024 tam některé běžně a často používané záležitosti stály o třetinu méně.

        Byl jsem i v elektroskladě.
        Vcelku běžně průmyslově používaná, stíněná silová šňůra CMFM 3Cx2,5 , vyráběná v Kablu, kterou používáme od výstupů záskokových invertorů k rozvaděčům s filtry a jištěním (stínění je kvůli vyzařovanému rušení výstupů invertorů), stála loni v září okolo 48 až 50,-Kč/metr.
        Dneska už není CMFM v této žilové konfiguraci a průřezu vůbec k sehnání, nedá se v Kablu ani objednat, protože prý nemají měď.
        K dostání je jen varianta Helukabel, která nám ale nevyhovuje, pak je k mání sice vyhovující náhrada od Lappkabel, ale za úplný nesmysl, za praktický 1,5-násobek ceny toho tuzemského CMFM…
        Pozorujete to zdražování technických věcí taky?

    2. pavel napsal:16 ledna, 2025 (10:42) „dneska jsem četl“…

      Ale to není novinka bohužel Pavle, už v 2019 vedli „praví demokrati“ boj za svobodu a demokracii“, voláním po potlačování svobody, tímto dopisem.
      ******
      Nu a kdo souhlasí níže s textem údajného DOPISU tehdejších poslanců ČR do Kongresu USA už z roku 2019, který nejspíš zařídil Farský/STAN, ten by určitě neměl kandidovat ani na kandidátce SPD, ale už vůbec ne pak u STAČILO!

      Ten nehorázný dopis/žalování na americké firmy Facebook, Twitter a Googl podepsali údajně poslanci STAN, ODS, TOP09, Lidovci, Piráti a co hůře a bohužel také ANO a ČSSD.

      Výzvu nepodpořili jen a pouze tehdejší poslanci SPD a KSČM.
      ********
      A protože odkazy lidi nečtou, kopíruji sem ten údajný dopis, jak zatočit se svobodou projevu střih 2019 sem nakopíruji i s CHYBOU ze zdroje. ROK 2019 a boj za svobodu a demokracii po „lepševicku“:
      Lidé prosím čtěte, kopíruji:

      „Vážné členky, vážení členové Sněmovny reprezentantů,
      obracíme se na Vás jako na reprezentanty státu, který vnímáme jako kolébku demokracie a svobody s obdivuhodnou tradicí, jako reprezentanty státu spojeneckého. Dovolujeme se na Vás obrátit v otázce, kterou považujeme za mimořádně důležitou pro naši zemi i celý náš region.
      Předně bychom Vás chtěli ubezpečit, že důvodem, proč se na Vás obracíme v otázce, kterou považujeme za mimořádně závažnou, je to, že nám velice záleží na budoucím demokratickém vývoji v našich zemích.
      V posledních letech musí naše demokracie odolávat novým závažným útokům, které ji PODKOPÁVAJÍ a které ji vnitřně ROZKLÁDAJÍ, mezi ně patří masivní šíření lží a dezinformací.

      S politováním musíme konstatovat, že americké firmy, jako jsou Facebook, Twitter a Google vytváří prostor právě pro masivní šíření dezinformací, a navíc nastavením svých algoritmů je samy podporují.

      Chtěli bychom Vás ujistil, že NAPROSTO respektujeme svobodu slova a nechceme zavádět jakoukoli formu cenzury, protože PROBLÉM LZE VYŘEŠIT na úrovni algoritmů extrémně cílené reklamy.

      Stávající stav, kdy se v našich společnostech masivně šíří lži a dezinformace, vnímáme jako neudržitelný. Paradoxně se nástroje vytvořené představiteli západní civilizace stávají zbraní proti ní.

      Tyto platformy MUSÍ přijmout odpovědnost za škody, které způsobují. Negativní dopady jsou významně vyšší než zisk pro akcionáře těchto firem, či veřejné rozpočty. s politováním také musíme konstatovat, že z našich zkušeností západní firmy včetně amerických masivně inzerují na dezinformačních serverech, a i tímto je podporují a de facto také přispívají k šíření dezinformací, lží a podkopávají hodnoty demokracie a SVOBODY, na kterých naše západní civilizace stojí.

      Vážné členky, vážení členové Sněmovny reprezentantů,
      apelujeme na vás, abyste s respektem ke svobodě slova a soukromému vlastnictví svou morální autoritou vyzvali americké firmy, jak ty, které vytváří platformy pro šíření lží a dezinformací, tak i ty, které inzerují na dezinformačních serverech, k ODPOVĚDNÉMU chování v zájmu zachování demokracie a svobody i pro příští generace.“

      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dopis-do-usa-poslanci-tlak-na-socialni-site-dezintormace.A191129_102611_domaci_kop

      MAJKA:
      Kéž by SPD, či KSČM na stránkách STAČILO zveřejnili voličům tehdy pod dopisem podepsané se jménem i stranou.
      Nebo by mohli Motoristi přímo dopis 2019 s podpisy si nyní vyžádat od kongresu USA, když tam údajně mají kamarády.
      Jistě i Musk… by měli radost, kdo na ně tehdy a jak žaloval….

      Voliči by měli vědět, kdo takto přemýšlí a dle toho se rozhodnout, zda si opětovně zvolí utlačovatele svobody projevu a žalobníky „vrchnosti“…

      Já bych moc prosila i politika Vidláka…, skutečné novináře, pokud zbyli, aby sehnali a zveřejnili ten dopis a hlavně zveřejnili VŠECHNY ty podpisy jmenovitě i stranu a to opakovaně až do voleb dokola a dokola.

      Ať každý volič právě pro budoucnost ví, kdo je kdo a to i zejména za tu původní ČSSD a ANO!

      A POZOR už vůbec na takové lidi na společné kandidátce…

    1. No vidíte co tu už tři a půl roku máme. 🤡

      Přijde mi, že kdyby napsali Hledáme debily co nám to hodí , výsledek bude stejný.

    2. Ale vždyť to pro všechny nechápavé pan premiér tak srozumitelně vysvětlil: přišla přece ukrajinská válka a museli to všechno spláchnout do hajzlu a místo toho s těžkým srdcem zavést:
      1. Ochrana mafiánů a vyděračů (Dozimetr, Jurečka s úřadem práce, střelba na FF)
      2. Snížení reálných mezd a zvýšení daní
      3. Právo na korigované informace, včetně návodů, o čem a jak správně mluvit
      4. Můžete si myslet cokoliv, co bylo schváleno
      Jen teda drobounkou chybičku jinak zcela dokonalý superman premiér udělal – nějak to zapomněl voličům říct.

    3. Prace a poctiva , to je moc jhezky ,kdyz vas kazdej idiot muze vyhodit z prace..
      A nikdo nehne prstem za pracujici.

  11. Proč se to možná Stačilo! nepovede:

    Prolítněte si zdejší diskusi a zjistíte, že platí co uskupení, to jiné, ovšem nejsprávnější řešení.
    Kolik potenciálních voličů, tolik řešení a všechny jsou správné. Pobavilo mě, že například Mladí demokraté považují KSČM za pravicovou stranu. Je-li KK proti nim pravicová tak oni jsou extrémní levice. Kdejaká stranička nabízí řešení – většinou buď vágní, neurčité nebo částečné. Nesmiřitelné, sebestředné antagonistické postoje, pro 95% populace nevolitelné.
    To povede k tomu, že nakonec budou zvoleni ti, kteří budou mít největší billboardy a nejvíc vystoupení v TV. Tedy „jako obvykle“.

    Zvolená strategie Stačilo! se mi po jistém zaváhání zdá být docela dobrá. Třeba pořádáním tiskových konferencí s amatérsky působícími účinkujícími vzbudí zájem velkých médií a začne se celonárodně řešit klobouk páně Vidláka nebo řezavý hlas Kateřiny Konečné. Ale už budou v méduíích, velkých sdělovacích prostředcích a někteří posluchači/diváci se možná začnou zajímat i o to, co Stačilo! jde.

    Vím, že tady nejsem moc populární – nehádám se s oponentem, netapetuji zdejší prostor informacemi, které jsou volně přístupné a stačil by odkaz. Ale občas musím něco podotknout.
    Tedy nemusím, ale zdá se mi to vhodné.

    1. S velikostí bilboardů to nemá nic společného. Spíš to souvisí s rozpočtem BIS, která má teď asi hodně práce rozeštvat navzájem celou alternativu.

      Hlavně ale o výsledku voleb rozhoduji ti, co nepřijdou volit, a dokud tihle nebudou mít prázdná břicha a kapsy, nic se nezmění.

      1. Ani tolik nesouvisí s rozpočtem BIS, jako s tím, že Koudelka by v čele BIS za jiné vlády asi rychle doKoudelkoval. A to mu třeba od Babiše nehrozí…

        1. Věřím, že hrozí. Přečtěte si Spiknutí. není to tam explicitně, ale zamyslete se, co si na základě toho musí o vrchním čučkaři myslet. Samozejmě moc závisí na koaličním partnerovi.

          1. Babiš za Koudelkovo povýšení horoval u Zemana, i když neúspěšně, tak jen hádám, že mu Koudelka jistě rád a kolegiálně nabídne svoje služby.
            Lidi mají obecně Fijaly plný zuby, tak volí Babiše, ale to nepřinese žádnou větší změnu. A jestli půjde Babiš, jak avizoval s Motoristy, tak i kdyby jim Koudela vadil (? intel na druhé zdarma?) tak si je Bába pohlídá.

            1. To bylo před dějem Spiknutí. Tam Babiš poznal, co je Koudelka zač. A na rozdíl od nás čtenářů Babiš jistě konkrétně ví, čím je čučkař vydírán, ne jen že je. A prý je to těžký kalibr.

      2. Kde berete jistotu, že ti co nechodí volit, by volili STAČILO! (většina ani nezná) nebo SPD?
        Např. typicky velká skupina, co nechodí volit, jsou Romové. A pokud by začali chodit ve velkém k volbám, tak by nejspíš obratem vznikla nějaká Romská strana, s pro ně se vstřícným (na první pohled) programem – třeba dvojnásobných dávek.

        1. Nic takového netvrdím. Jen řikám, že při volebni účasti 30% se nejedná o volby, ale o souboj dvou nesmiřitelných táborů …

    2. Jinak asi po dvacáté připomínám, že asi musí být o dost hůř, aby „vlky z lesa vyhnal hlad.“
      Jo a fara je obydlí faráře a jeho farské kuchařky. Není ovšem nutné, aby tam bydlel i kostelník.

    1. Chrenek nic přesouvat nemusí, patří mu Agel, polikliniky lékárny, zisk jistý a pravidelný. V tom se nějaké přesuny jistě skryjí. Podniká tu v tomto od revoluce.

      1. Ako vravel feldkurát Chre…ééé Katz: To sa nám hoduje, keď nám ľudia (cez povinné zdravotné poistenie) požičiavajú!

        1. Jedna z mala pozitivnich veci v tomhle smeru byla windfall tax (ted nehodnotim kdo, co a proc, jen k cemu to vedlo). Sam jsem se motal kolem realizace stavebni akce, ktera byla potrebna, ale nikdo na ni nechtel dat prachy. Presne do te doby, nez jim rekli, ze jim to zdani. Najednou to slo. Logicky, byli pred volbou „odevzdat stovky melounu eraru“ nebo je utratit za vec, ktera jim pomuze, ale ktera byla v zebricku pririt o neco nize nez „poslat penize majiteli“.

          1. Winfall tax je na houby. Asi by bylo potřeba vypovědět všechny ty slavné smlouvy o zamezení dvojího zdanění a pak udělat zákon, že peníze vydělané v ČR se musí v ČR i utratit, jinak 90% daň.

      1. A není to náhodou skoro to samé? Jakože Vám neseberu polovinu Vaší výplaty, ale donutím Vás ji utratit v mé firmě?
        Proč má pořád někdo tendenci šátrat v cizích kapsách?

          1. Vy to fakt myslíte vážně.
            Musí Vás hodně mrzet, že již nejsme ve středověku, kdy v každém městě byl cech řezníků, ševců, obuvníků, klenotníků, … pár šenků s právem vařit pivo, … a všichni byli chráněni cly před přespolní konkurencí.

            1. Tak už vám zbylo jen nálepkování a hloupé osobní útoky. Slyšel jste o Trumpovi a clech, Číňanech a clech ? Také jim napíšete, že jsou ze středověku ?

            2. Mělo to něco do sebe. Každý politik, by v první řadě měl chránit prosperitu těch, kteří ho zvolili – vždyť to jsou de-facto, jeho zaměstnavatelé.
              Navíc v dnešní době se tyto cla, jenom přejmenovaly.

  12. Tak ja musim za sebe napsat, ze me to presvedcilo. Jen tak dal! Obdobu zakona FARA proste potrebujeme a jak Vidlak pise v zaveru clanku, asi bych tomu dal i prioritu pred vsim ostatnim. Kdyz budeme vedet, kdo pro koho a za kolik, budeme se moct vyporadat s ruznymi takovymi temi „to nejde“ a „to tady nemuzes udelat“.

    Pokud to nepodelate nejakym znarodnovanim majetku soukromych osob nebo potlacovanim investic do nemovitosti (misto toho stavte bove byty), tak mate muj hlas. Mate hlas celozivotniho pravicaka. Presvedcili jste me.

      1. Tentokrát nevím. I když budete vědět, že Aspen institutu posílá ročně Soros přesně 156 Mega CZK (a to je zcela legální), proč a jak se s tím chcete „vypořádat“?

        1. Mnoha lidem to oteve oči a pochopí jejich záměry. Vy to asi nikdy nepochopíte, buď nechcete nebo na to nemáte, ale když už to nezjistíte z popisů, zkuste se třeba zamyslet ( nebojte, nebolí to ) proč by to jinde dělali a proč proti tomu libtardi tak úporně bojují.

          1. Jakože jsme vždy nebyli, a ani dnes nejsme, ve sféře vlivu mocností a vládneme si tu sami a nezávisle? Ne, tak to nechápu. A nemusím si platit další úředníky aby mně řekli, kde a kdo tahá za nitky.

        2. teoreticky to nemusi vadit nikomu a nic ozrejmovat, ale povedzte sam…..tieto FARA zakony sa snazili uzakonit vo viacerych europskych krajinach a vsade bola reakcia rovnaka. Aj v Rusku v case, kedy este s nim obchodovali……co im na tom tak vadi, ked podla Vas je to o nicom? ale vadi

    1. Ano, ten zákon FARA jsem propagoval už před lety, ještě než ho zavedli v Rusku.

      Hlavně v diskusi na PL, než mi ji jistá Kateřina Synková se svoji tlupou „moderátorů“ znechutila tak, že jsem se odhlásil.

  13. Tak jsem si přečetl henten S! program – a nevypadá to, že bych přesměroval svůj hlas od SPD. Chápu, že na to asi nebylo moc času, ale myslím, že to šlo udělat líp. Je to taková standardní nicneříkající socanská vata.

    Za mě nestačí říct, že chceme (dát lidem) referendum o vystoupení z EU a Nato. Je potřeba jasně říct, že budeme vystoupení PODPOROVAT a budeme pro ně DĚLAT co se dá. Ono když bude referendum a nikdo nebude pro vystoupení nic opravdu dělat, tak ovce taky nebudou nic dělat a budeme po referendu kde jsme byli před ním. Ba hůř, vlastizrádci budou výsledek interpretovat jako že v těch odporných koloniálních organizacích být chceme! Je potřeba jasně říct, že členství v nich je hlavní příčinou naší dnešní morální a ekonomické bídy, zadlužení a směřování k totalitnímu otroctví. U Uhnije je to složitější, ale u Nato navíc není žádný racionální důvod se na tom účastnit a existuje velice atraktivní alternativa v podobě rozšíření středoevropské zóny neutrality. Při současném ušetření gigantických financí, což by mohlo být solidním volebním tahákem nejen pro každého rozumného vidláka.

    Vidlák v článku učinil vlajkovou lodí programu zákon FARA. Zní to jako klasický slaměný panák. Už tu někdo psal, že FARA sám o sobě je bezzubý. Ziskovky i ztrátovky se (přinejhůř) podle něj zaregistrují – a co? Aby to k něčemu bylo, musí se přidat zákon o činnosti pro cizí moc a tuto činnost postihovat – a kde to jsme?
    Přitom mi v programu chybí daleko jednodušší deklarace – okamžitě zbavíme všechny politické ziskovky státního financování. Když už si cizí moc chce vydržovat u nás své agenty, ať to aspoň dělá za své! Současně se s tím velmi exponuje a zviditelní ta vzyvaná „cesta peněz“.

    1. No… je tak bezzuby, ze tam, kde se o nem jen zacne uvazovat, zvedne se proti nemu obrovska nevole ze strany postizenych. Takze asi tak bezzuby nebude, ze?

      1. To je typické nepochopení. Ve skutečnosti to není žádná nevole. To si jen Stačilo naběhlo na vidle, na nichž je ti vlastizrádci budou s rozkoší rožnit. FARA je slaměný panák, který se dá snadno interpretovat v kontextu zavádění „proruskými“ silami (odkaz na recentní zavedení v Rusku, Gruzii). Pro normální ovci je to nesrozumitelné, přitom reálně v našich podmínkách bezzubé (nic proti němu, ale je to nástroj spíše pro mocnost, než pro kolonii). Maximální náklady, minimální zisk. Zatímco odříznutí politických ziskovek od státního financování je naprosto každému srozumitelné a pro každého okamžitě atraktivní.

        1. Vidim, ze usilovne presvedcovani, ze FARA je zbytecny, nefunkcni a nedemokraticky nastroj uz zacalo. Pozdravujte ridiciho dustojnika a pozadejte o aktualizovane pokyny.

        2. Možná bude jednodušší , zkusit to v jiném oboru . Na ohlupování druhých je potřeba fištron .
          Na druhé straně chápu , že takové opatření může snadno svou účinností vést k likvidaci zavedené živnosti .

    2. On ten zákon neni tak bezzubý. Každý „agent“ musi vést podrobné záznamy o tom, komu za co zaplatil, podlehajici kontrole. A musí předem předkládat prokurátorovi VŠE, co hodlá publikovat (v mediích, na webu, atd). Neplnění těchto povinností je trestné … Je tam toho víc. Někde v PC mám překlad.

      1. A tak je to takové bezzubé otravování, které skutečné škůdce neodradí. S tím předběžným předkládáním publikací, myslím, nemáte pravdu pokud jde o SSA, možná v Rusku. Nejsilnějším nástrojem je asi možnost perzekuovat ty, kteří se nezaregistrují. Ale já proti FARA, samozřejmě, nic nemám, akorát je nesmyslné z toho dělat vlajkovou loď.

  14. Tak schválně, jestlipak naše malé presstituty napadlo, jakou krásnou synergii by mohla FARA nabrat s koalou prosazovaným gumáckým zákonem o činnosti pro cizí moc? Mě to přijde, že by šli automaticky bručet všichni 🙂

  15. To co se děje v politlce EU, s cenami a spotřebou energií a s odchodem velkých firem na jiné kontinenty dokazuje, že budoucí americký prezident Trump využil čas minulých čtyř let a velmi dobře se připravil na své druhé prezidentské období. Cena energií to dokazuje především. I jeho proamerické plány, které bude mít možnost v následujících čtyřech letech přizpůsobovat aktuálnímu vývoji politické situace. Navíc Trump si našel a dnes již má k dispozici tým kvalitních spolupracovníků, na které se může spolehnout. Na plno to spatříme již za 5 dnů, včetně dneška. To to teprve začne naplno fungovat.
    Pro nás to je i není dobrá zpráva. Některým to pořád nedochází. Nezdá se, že sedm z deseti Čechů, ti co si zvolili současnou politickou reprezentaci, jsou na tuto velkou změnu připraveni. Mám pocit, že mnozí z nich si vůbec neuvědomují, co svým blbým rozhodnutím způsobili a některým to navíc i teď pořád vyhovuje. Změna přesto příjde. U nás není jisté kdy. Nyní na přípravě dělá jen pár lidí z alternativy. Víc jich u nás ani schopných není. Ti co na tom dělají očekávají, že dostanou podporu, která jim umožní podílet se na budoucí vládě v nějaké příští koalici, ale pořád zbyde dost prostoru pro kazisvěty. Dokud voliči nedostanou rozum a dokud budou čekat a vyhlížet vládu, která pro ně udělá první poslední, bude to tak jak o tom kdysi zpívali Plastic Peoples of Univerze DG 307 – Anti – text: běžím s hovnem proti plátnu, do plátna to hovno zatnu.

    1. Trump si udělá co chce, America first, bez ohledu na naše politiky. Je otázka, jestli není lepší mu vše odkyvat, než se cukat a být usankcionováni nebo dokonce bombardováni, jak oni umí. Plus má za sebou celou EU, ta teď zas sankcionuje a chce odstřihnout Evropu od ruského hliníku. Takže nestačí jen energetické suroviny,ale všechny. Nečekají nás pěkné časy a kdo si nadělal 5 dětí, může si začít trhat vlasy, co to provedl.

  16. Proč si myslím, že dozajista přijde nějaká pohroma, nějaký Rychetský a hodí do těch spojeneckých plánů vidle?

  17. Mně by se víc líbilo mít obecné referendum, než nějaké specifický šité na EU a NATO.
    Klidně bych je i zavedl podle “prezidentského návrhu” tedy že napřed budou referenda obecní, za dva roky krajská a za další dva roky celostátní.

    Taky bych lobboval za decentralizaci, tedy rozstěhování ministerstev a dalších orgánů státní správy do krajských měst, ono to zní jako blbost, ale začínáme tady mít pomalu situaci jako s bohatým Londýnem a zruinovaným zbytkem VB, což je skutečně problém. Multiplikátor, který výdaje těchto institucí přinesou regionům je nezanedbatelný, zatímco Praha jej ani nepotřebuje. Bych to spojil s návrhem na výstavbu rychlovlaků a pak by bylo hezké heslo na billboardy “DEMOKRACIE = DECENTRALIZACE + RYCHLOVLAKY”

    I tak ale má Stačilo můj hlas jistý. Už za to zaměření na odliv zisků, což je největší hospodářský problém ČR.

  18. mladí sociální demokraté v Praze:

    Odmítáme spolupráci s KSČM a hnutím Stačilo. Jedná se o krajně pravicové subjekty plné populistů a dezinformátorů, příznivců Ruska a Číny a žádný sociální demokrat nemůže takové spojení podpořit.

    Kromě toho sama Konečná je velká lobbistka nadnárodních společností a fosilního průmyslu. S levicovou politikou to nemá nic společného.

    1. Pokud část sociálních demokratů považuje levicové Stačilo za krajně pravicové, logickou úvahou to znamená, že ti sociální demokraté jsou krajně levicoví extrémisté non plus ultra. Jinými slovy, že jsou tak extrémističtí, že se nacházejí na úplné extrémně extrémisticky extrémní hranici levého spektra natolik, že už nikdo nemůže být levicovější, než oni.

      Tak či onak, zaráží mě, že Stačilo stojí o SOCDEM. Pokud by došlo k dohodě a spolupráci mezi Stačilo a SOCDEM, považoval bych to za významné zvýšení nedůvěryhodnosti Stačilo. Vidím to jako ekvivalent jisté ztráty důvěryhodnosti SPD po spojení s PRO a potenciálně i Svobodnými.

      Spojování se je důležité, protože v jednotě je síla. Ale ty spojené subjekty nesmí mít výrazně jiné pohledy na některá témata. V takovém případě to totiž namísto posílení a součtu potenciálů zúčastněných subjektů přinese spíše oslabení všech participujících, kdy místo součtu potenciálů zůstane jen průnik. A ten může být i menší, než potenciál samotného jediného nejsilnějšího člena spolupracujících stran.

      1. Mládež v Praze je tak prožraná morem libtardizmu, že se nic jiného nedalo čekat. Maláčová ma jasnou volbu, buďto si prosadí svou a připojí ke Stačilo nebo socdem nebude v parlamentu.
        Jinak jestli chápu správně, teď je míč na straně Socdem, buďto se připojí k programu jak jej podepsaly tři strany zakládající Stačilo, nebo ne.
        Pokud by se Socdem připojila, vznikla by jednotná fronta levice do voleb a to má taky obrovskou hodnotu Aspen neaspen. Takhle poskládaná koalice vyhrála ve Francií volby.
        I když by se pak asi socdemisté v parlamentu trhli a založili si vlastní klub a obecně vždycky platilo „Wer hat uns verraten – Sozialdemokraten“ takže je třeba s tím od začátku počítat.

          1. A není to jen proto, že proti ní vedla libtardí média šílenou kampaň v době kdy vedla v Babišové vládě ministerstvo sociálních věci a vám to zapadlo do podvědomí?
            Jinak prakticky: když za Maláčové bylo třeba vyplácet různé mimořádné covidové dávky tak všichni dostali co měli hned a to byly uzávěry, úřednici často nemohli do práce a obecně mimořádná situace.
            Za Jurečky v běžném provozu lidem nebyli schopní měsíce vypočítat důchody.

          2. Ale tak zase Alefe – Vy byste přece Stačilo nevolil ani bez Maláčové, že ne!

            Jinak: Míč je na straně socdem, za delší konec provazu tahá Kateřina. Můj názor je jít do toho společně a důsledně kroužkovat, ať se ukáže. Těch 1 – 2 % pro soc.dem by bylo škoda nechat propadnout, na druhou stranu Stačilo nesmí dopadnout jako Piráti s vykulbulvou. Že se případný poslanecký klub časem rozpadne je téměř jisté (naštěstí od těch největších demokratů je nastaven minimální počet na 4 * poslance.) a je potřeba si ohlídat, aby kazišukování aspen prostitutu v barvách vlastenců nepřesáhlo únosnou mez.

            *) Zajímavá je historie těch minimálních počtů – na počátku bylo 10 poslanců, což odpovídá 5 % klauzuli. V roce 2006 se snížila na 6, čímž jistě jen shodou okolností mohla přesně na limitu utvořit klub strana vzniklé vládní koalice vedené ODS. A v roce 2021 se snížila na 4, čímž jistě jen shodou okolností mohla přesně na limitu utvořit klub strana vzniklé vládní koalice vedené ODS.

        1. připojí ke Stačilo – nepřipojí ani omylem, to by byla od Stašilo sebevražda a oni to moc dobře vědí.

          Jak brojím proti propadání našich hlasů, tak toto je u mne výjimka, raději ať propadnou než toto spojení. Samozřejmě i tak apeluji na všechny potenciální voliče SocDem Nevolte je, propadnou vám hlasy a pomůžete péťismečce .

          1. Apelovat „nevolte“ netreba. Staci apelovat „prectete si pozorne, co z nich leze“. A taky KDo to rika:

            Mgr. Jiří Dienstbier, MO Praha 2
            Dr. Libor Rouček, MO Družec
            Ing. Karel Machovec, MO Husinec Řež
            Mgr. Michaela Marksová, MO Praha 2

            To jsem vypichl jen ty me zname…

      2. angsoc Guardian použil kdysi „far right“ i na Zemana
        tolik k diskusím kde se asi tak nacházejí dnešní progresivističtí liberalisti

          1. Říká se, že když půjdete na Západ, dojdete nakonec na Východ. Tady platí to obdobné. Krajní levice přechází plynule do krajní pravice.
            U nás se podařilo mainstreamové propagandě dokonale zmást řadu pojmů. Hlavním měřítkem levicovosti a pravicovosti není ani jaké procento HDP se přerozděluje, ani výše daní, ani to, jestli více utrácí nebo šetří. Hlavním měřítkem je poměr k rovnosti lidí. Levice se domnívá, že lidé mají mít stejné příležitosti a rovnost lidí je žádoucí. Pravice se domnívá, že nerovnost mezi lidmi je normální a žádoucí. Progresivcům nejde o nějakou rovnost. Oni chtějí kořistit na úkor druhých a chtějí těm lidem určovat, co smí nebo nesmí dělat, co si mají nebo nemají myslet. Progresivci tedy nejsou žádná levice. O otázku menšin jim vůbec nejde, jde jim jen o to, jak si zajistit bezpracný zisk v politických neziskovkách, které se nechají pást jednotlivými oligarchy.

      3. Pokud by se Konečná chtěla do Stačilo ! Maláčovou a spol., což je progresívní levice, zatímco Stačilo! se vymezuje na konzervativní levici, tak je v nevolím.
        A to jsem plánoval roznášet letáky Stačilo! v místě svého bydliště….

    2. Mladí sociální demokraté dnes , včera bojovníci s uhlíkem , nadějní zítřejší objevitelé 119 pohlaví . A to i přes ten nedostatek , že nedokáží smysluplně popsat a rozeznat těch prvních jedenáct pohlaví .

    3. By možná stálo za průzkum, zda mladí sociální demokraté jsou aspoň dva, aby mohli používat množné číslo a zda jsou opravdu aspoň trochu mladí.

  19. Když vláda,prezident, pracuji na pokyn USA velvyslance,tak to snad není činnost pro cizí moc?Takže věznění disidentů bylo oprávněně.

  20. Paragraf o činnosti pro cizí moc je jiná verze amerického FARA. Když ho budete dobře využívat, bude efekt podobný.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *