22 listopadu, 2024

Předměty doličné…

Přátelé, říkám to nerad, ale tento týden jsem se dopracoval k naprosto stejnému pocitu jako na podzim 2021, kdy jsem začal psát o tom, že na Ukrajině jsou splněny všechny podmínky pro válku. Navzdory tehdejším odborníkům, kteří tvrdili, že se to nestane. Můj pocit tehdy pramenil z toho, jak se na Ukrajině takřka ze dne na den změnily mediální narativy a zakrátko jsem je slyšel z úst mých příbuzných, kteří tamní televizní kanály konzumovali.

Najednou se tam totiž válka stala přípustnou a vlastně žádoucí a zřejmě i v Rusku se dopracovali k názoru, že do střetu s Ukrajinou (a NATO) prostě půjdou bez ohledu na následky.

Dnes mám naprosto stejný pocit ze změny mediálního narativu u nás. Najednou se začalo mluvit o vyslání našich vojáků na Ukrajinu… samozřejmě tam budou jen dělat výcvik, či tak něco. Začal to prosazovat Macron a i když to další politici odmítli, ukázalo se, že existují mapy a plány na rozmístění těchto vojáků. Od té doby všichni Alexové Švamberkové a ostatní vojenští analytici mluví o tom, že NATO je na nukleární válku vlastně dobře připraveno.

Jsou to ti stejní analytici, kteří poslední dva roky bagatelizovali sílu ruské armády a pokud na to někdo upozornil, nálepkovali ho jako kolaboranta.

Stále víc se mluví o tom, že je lepší jít do války teď, než Rus ještě více zesílí. To jsou mimochodem stejné argumenty, které měl Hitler, když připravoval plán Barbarossa. Zaútočit co nejdřív, než Stalin dokončí přestavbu Rudé armády. Zaútočit, než Rusové dobudují průmysl a obranné linie.

Američané z konfliktu dokonale vycouvali a vůbec bych se nedivil, kdyby se s Rusy rámcově a přes prostředníky domluvili, že případné atomovky budou lítat jen na evropská města. Pokud vůbec bude muset na atomovky dojít.

Političtí ratlíci v Lotyšsku či Estonsku už štěkají na plné obrátky a člověk z nich má pocit, že válka už vlastně začala.

Před dvěma roky Jana Černochová „zpražila“ senátorku Hamplovou, která se ptala, proč naše armáda necvičí Ukrajince na Ukrajině. Prý by to bylo zapojení do konfliktu. Jsme o dva roky dál a žádné mééédium na tento rozpor neupozornilo. Ani Jana Černochová tento předmět doličný vůbec nevytahuje, mlčí a vlastně s vysláním vojáků počítá. Ne, nepůjdou na Donbas. Budou Ukrajince cvičit ausgerechnet u hranic s Běloruskem. To není zapojení do konfliktu…

Tohle je první předmět doličný.

Zdá se, že jsme se vůbec nespletli, když jsme před rokem varovali, že Petr Pavel nás zatáhne do války… že tento prezident bude mobilizovat. Před rokem se nám pošklebovali, jak jsme hloupí a teď už se o tom naprosto otevřeně mluví.

Jako by naše věrchuška věděla něco, co my ještě nevíme. Jako by věděli, že ruská armáda se brzy pohne výrazně vpřed. Jako by věděli, že Ukrajina opravdu mele z posledního a stane se něco, co vše rapidně posune. Jako by věděli, kam doopravdy může ruská armáda dojít. Jako by věděli, že se už brzy někde v New York Times zveřejní skutečné ukrajinské ztráty a bude to šok.

Nemohu si pomoci, ale podle mě je v kuloárech už rozhodnuto. Vojáci na Ukrajinu půjdou. Mobilizace bude…

Jediné, co nevím, jak se na to bude dívat Putin… Bude to pro něj zapojení do konfliktu? Bude to brát jako důvod k otevření nukleárních raketových sil? Je domluvený s americkým deep state, že nechá na pokoji Chicago a oni nechají na pokoji Moskvu? Je připraven udělat nějaký demonstrativní jaderný úder na bezvýznamného člena NATO, třeba Estonsko? Nebo na Kyjev? Nebo na Prahu, když ho ten Fiala tak nějak sere?

Postupně o tom budu psát víc, teď si teprve třídím myšlenky a dávám si dohromady souvislosti, ale mám pocit, že začátek Třetí světové války už není v našich rukou. Naše pravda z Hradu a láska ze Strakovky se už rozhodla. Teď záleží, co si o tom bude myslet nepřítel. Ale evropští vojáci na Ukrajinu prostě půjdou.

Koneckonců, deník Echo přinesl zprávu, že kromě SPD, jsou všechny sněmovní strany pro debatu o našich vojácích na Ukrajině. ANO (ústy svého místopředsedy) také. Ale je to prý jen jeho soukromý názor… Předmět doličný číslo dvě…

Pevně doufám, že se tentokrát mýlím.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

391 thoughts on “Předměty doličné…

  1. Hybatelem politického vývoje nejsou influenceři, ti mohou způsobit jen krátkodobé mělké oscilace, nýbrž hospodářská situace.
    Vnitřní události, politika, jsou a budou podmíněny událostmi vnějšími. Jak pozorujeme. Zde více než například v Maďarsku. Z příčiny přirozenosti obyvatelstva a jeho kultury.

  2. Dnešním pohledem, v horizontu dvou let, nejpozději volbami nynější vláda skončí. Volby vyhraje ANO, nynější opozice se porve o moc mezi sebou. SPD bude, v nejlepším, hrát druhé housle a nakonec bude pokračovat v pohodné opozici. Do pozic se budou rvát ti, kteří čekají v pozadí na příležitost, například jihočeský Kuba. Ukrajinské triko bude zapomenuto. Bude to jen trochu jinak blbé. A všeobecně horší, z příčiny dlouhodobého hospodářského úpadku a pokračující deindustrializace. Zvýšení daní ve snaze udržet „sociální smír“ a pro nakrmení nových hladovců deroucích se k moci.
    Pokud rychlá změna, tak k horšímu. Naproti tomu k lepšímu by potrvalo déle několik desetiletí, nejméně generaci. V nejlepším případě.

  3. Překvapil mě Filip Turek (závodník formule) s pohledem na konflikt na Ukrajině.

    Dva roky války na Ukrajině – Kde jsme teď? | PO ŽNÍCH K TURKOVI
    https://www.youtube.com/watch?v=xHvS89rTI4M

    Je dobré, že jeho informace osloví lidi, kteří nevědí o Ukrajině vůbec nic. Počet vzhlédnutí 250.000 mluví za vše.

        1. Není úplně můj šálek kávy, protože pořád je podle toho, co říká ve svých pořadech u Xavera, klausovec. A já osobně to vnímám tak, že Klaus, a může dnes hlásat úplný opak, je jednou z příčin, proč jsme dnes tam, kde jsme. Navíc mi ta strana Motoristé připadá, že aktivistům vyčítají extrémismus, ale oni v jistých momentech vytvářejí podobně vyhrocený protipól. Například všechno, co je špatně, je podle nich levicové, byť geneze toho jevu je ukázkově pravicová (ti, kdo dnes skutečně vládnou EU, nejsou žádní levičáci, ale pohrobci nácků napojení na banky a nadnárodní korporáty). Ale na druhou stranu, v tuhle chvíli je to pořád lepší než cokoli z pětikoalice.

            1. Ano, s tím naprosto souhlasím. Hádat se v politice o drobnější věci se dá kdykoli poté, co ti váleční šílenci zmizí v propadlišti dějin.

              1. Klaus, Turek, Trikolóra to je z deště pod okap, jediný rozdíl je v tom, že nejsou u vesla.
                Turek je jen tupější verze Kalouska…

            2. Ale cas uz davno pokrocil ,pres poucky a fasisti nemusi bejt jen
              pravicovy , ale socialisti , ty mame z nazvu Nsdap..
              Parta , praci udrenych socialistu..Nasich nemeckych..
              Pak chteli bejt vsude.
              Muzou to bejt ,klidne ty internacionalisti..Predvoj tech zase udrenych ,
              socialistu , ktery taky chteji bejt vsude.
              De jenom vo predstirani.

  4. Trochu OT, omlouvám se, ale to jsem zde dát musel.
    Je to snad poprvé, kdy na kanálu/pod videem poměrně úspěšného (a samozřejmě provládního) influencera na Youtube drtivě převažují nesouhlasné názory s jeho interpretací nedávné Fialovy ignorace Slovenska. Je to celkem radost číst a jsem z toho upřímně docela paf. Na tento kanál totiž chodí podle všeho spíše mladí lidé. Navíc, argumentace odpůrců páně influencerova názoru je věcná a slušná, zatímco provládní přikyvovači se zmáhají pouze na tradiční strašení Ruskem, nadávky a výkřiky do tmy. Že by se začínaly ledy hýbat? Bude provládním vlastníkem/influencerem diskuze vypnuta, protože se neubírá požadovaným směrem?
    Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=MLi8i6uKzrc

    1. Žalud je jenom streamer, co hrál hry na Twitchi. V poslední době se snaží dělat něco jako politickýho komentátora, ale je to většinou k smíchu.

  5. Žiadny odpor obyvateľstva, všetci pripravení na umieranie za jedinú pravdu….. Pápež naznačil vyvesenie bielej vlajky Ukrajinou ….. žiaľ, sere pes na nejakého pápeža ……… 🙁 🙁 ……..

    1. Váha toho, co řekl papež, bude pro vás a pro jednoho z největších exponentů katolické církve v naší politice v novodobých dějinách nejspíš dost jiná. Fiala má před sebou celkem smrtelné dilema (Vatikán, nebo Brusel), pokud to papež myslel vážně. Protože – jak už jsem psal v minulé diskusi – jestli to nebyla nějaká papežova partyzánština, tak tímhle „poselstvím“ tlumočil postoj bankovních domů, u nichž má Vatikán uloženu většinu svých aktiv.

  6. Každý má právo

    Je rozdíl bránit svou vlast, a školit domorodce v cizině.

    Domorodce v cizině jsme již školili tak, že jsme jim tam zanechali i výzbroj.

    Jindřich Rajchl na stránkách strany PRO, má ke stažení VZOR odmítnutí mimořádné služby ve stavu ohrožení.
    Každý má právo vyjádřit svůj postoj.
    Na Slovensku mají jiné zákony, ale mnoho obyvatel svůj postoj vyjádřilo.

    1. Právník, lejstro…co jiného. …Dojde-li to tak daleko, lejstrem se nikdo nebude zabývat. Buď chcípnout na frontě nebo popravčí četou. A nebo….
      To by byly extrémy. Jenže zdejší nátura i kultura jsou ohýbací. Ne jako například v Rumunsku…. Bude všeobecná snaha se z toho vykroutit. Na obou stranách. Nějak přežít a pak mávat fanglí vítěze a pořádat soudní procesy. Tak to skončí zas právníky a lejstry.

      1. Schumacher napsal:
        10 března, 2024 (10:59)

        1. Na Slovensku to zafungovalo.
        2. Jestli Schumacher vyjadřuje myšlení SPD, tak děkuji nechci.

  7. Spíš tu Prahu tipuji, v Tallinu je pravoslavný chrám a početná ruská menšina.
    Jinak Antonín Baudyš věští zabití Trumpa pod falešnou vlajkou a tím umožnění otevření druhé fronty směrem na Irán. Tudíž by bylo záhodno nahradit docházející Ukrajince a zaměstnávat Rusy, v Sýrii dělali problémy.
    https://www.youtube.com/watch?v=QwhDBREHCbw

    Místo užití atomovky mohla by posloužit nová měny BRICS. Čili konec neúměrně zadluženého petrodolaru. Zadarmo ani žoldák nestřílí a Černochová neukazuje triko.

    1. Mladý Baudyš je přibližně takový astrolog, jako byl starý Baudyš ministr obrany.

      Prizmatem dneška nahlíženo je to vlastně pochvala, ačkoli jsem to tak původně nemyslel.

        1. Ale on je astrolog druhé generace, ne ? Starý Baudyš o ní přeci také vyprávěl. 😀

          Jinak jako že nejsou schopni nic udělat s Rusy a tak začnou, vedle Gazy, ještě i s ( téměř velmocí ) Íránem ?

          1. Pro Izrael je Írán největším nepřítelem v regionu a Netanyahu je jím dá se říci posedlý.
            Podle Mearsheimera se vliv AIPAC ještě značně zvýšil od doby vydání jeho knihy:
            https://www.zbozi.cz/vyrobek/john-j-mearsheimer-stephen-m-walt-izraelska-lobby-a-americka-zahranicni-politika/
            A není nic lákavějšího, než obětování us životů za izraelské zájmy.
            A Saúdská Arábie a Írán jsou dnes ve společném BRICSu a navázali se sebou po dlouhé době diplomatické vztahy. A genocida Palestinců je všechny dále spojuje.
            A dedolarizace je na pochodu a astronomický dluh USA stále hrozivěji roste, to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou.

            Zabili nám Trumpa, tak tu máš přes držku. Dvě mouchy jednou ranou.

      1. Jenomže v tomto případě nejde o astrologii, ale spíše o intuici nad logickými argumenty.
        A intuici by měla mít i kartářka, jinak by k ní lidi nechodili.
        Nevylévejte s astrologií i logiku.

        1. Ale já nevylévám ani astrologii, ani logiku. – Přečtěte si důkladně mé sdělení a seřaďte si předmětné osoby a funkcionáře podle relace „je lepší než“.

    1. Tu samou cenu dostal prece i Obama.
      Bombardoval prece Libyi a mel rad umirnenou opozici v Syrii.
      Dalsim lureatem bude Netanjahu.

      1. To je mysleny jako vodmena , pro toho , kdyz nekdo bojem za mir,
        znici treba celej svet. Jo.
        Tak za tohle dostane Nobelovu cenu miru…
        Jinej zase bojuje podobne ,proti CO2. Nebo proti zradlu,pro nas.
        Kazdej ted chce za neco bojovat podobne..Bildeberg, Davos a jak se nadrou..
        A co tun CO2 tak soukromyma letadlama a obrovskejma majetkama ,
        pridaji do vzduchu , aby meli jistotu ,
        ze budou mit ….
        porad proti cemu bojovat..
        Ty co sou za mir , zase potrebujou ty valky , co nejvic jich…A takhle to de furt.
        Zustat u koryta je zkratka velka drina. Este nejakej cas bude.

  8. Drobná taktická poznámka…Neoliberálové EU ve vrcholových postech mají „čas“ ke kruciálnímu rozhodnutí, tj. zda vyslat vojenské kontingenty na Ukrajinu, maximálně do 20.ledna 2025. Toho dne dojde k „výměně stráží“ v Bílém Domě. Trump s velkou pravděpodobností nahradí senilního Bidena a zahrávání si s ohněm pucflekům aka Macron nadobro skončí. Otázka zní, co se bude dít do konce letošního roku. Vyeskalují evropští libtardi konflikt s Ruskem? Toto dilema, my čtenáři vidláka, nevyřešíme. Jisté je jen jedno…V následujících 10 měsících bude osud Evropy viset na vlásku.

    1. Touha neoliberálů po eskalaci konfliktu je veliká. Polský vůdce Tusk o současnosti už otevřeně mluví jako o době předválečné. Musíme doufat, že naše vedení zastaví nedostatek vojenského vycvičeného personálu a výzbroje.

      1. V pátek na D1, v té kamionové zácpě, UA tahače s polskými PZ na návěsech s kontejnery ozačenými EXPLOSIVES.

        Člověka napadají nepěkné myšlenky na možnost nehody a případné následky.
        Takový Myškin a Čepiga někde na mostě by byl dobrým argumentem pro invazi Čs.army po tvrdém ultimátu Lipavského a povelu vrchního velitele z Hradu.

        1. odpověď na: Dc. 10 března, 2024 (8:13):

          Záleží, jaké třídy ty výbušniny byly.
          Targus vám snad potvrdí, že při splnění určitých pravidel ADR se dají výbušniny přepravovat auty, nebo vlakem.
          https://en.wikipedia.org/wiki/Explosives_shipping_classification_system
          Regulace IATA DGR zase říká, že některé typy výbušnin z divize 1.4 můžou za určitých podmínek nacpat jako náklad i do civilních letadel s pasažéry.
          Nebo třeba radioaktivní látky ☺
          I jiné sračky 🙁
          Jo, člověk si takhle letí na dovolenou a ani neví, na čem sedí. Myslí si, že sedí na kufrech a ono to není vždycky pravda.
          https://www.iata.org/en/publications/newsletters/iata-knowledge-hub/what-you-need-to-know-about-the-transport-of-dangerous-goods-by-air

          Otázka je, jak UAčka budou dodržovat pravidla.

          1. Prožidovský a proruský nacista, se řehtá té poslední větě 😀 😀
            Pravidla a UA, to jde výborně k sobě 😀

  9. Něco od Vlka, a jeden z důvodů, proč to i já zase hodím SPD (no, ne že bych z nich všech měl kdovíjakou radost, ale můj hlas nepropadne, mají už i slušné a chytré lidi, infrastrukturu, a pak to, kdyby uspěli, Okamuru přinutí vylézt z bezpečí opoziční ulity:

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/03/10/jak-a-proc-se-politicky-sejdir-a-santala-okamura-stava-cim-dale-tim-vice-jedinou-alternativou-pro-konzervativniho-levostredoveho-volice-vlka/#more-1006903

    1. Vlk přišel na to, na co mnozí z nás přišli už tak před deseti lety. Nebo respektive si konečně připustil, že se v jistých ohledech plete.

      1. Ja tohle rikam porad, ze nejaky cas pred volbama by mel naprit Vidlak vsechnu propagandu pro Okamuru. Bubiš dostane dost i tak, ale nesmi se zas opakovat za zadnou cenu milion propadlych hlasu.

        1. No tak napsat že Vidlák dělá propagandu mi přijde jako dost urážka, ale že by jeho čtenáři volili podle jeho „propagandy“ ještě nechutnější.

            1. No, už jsem před časem zkoušel spojit Daniela s kamarádem z SPD – Vaškem Boškem (Kladno), třeba se nějaký rozhovor uskuteční a uvidíte, že Vašek je osobnost, pro kterou stojí zato hlasovat.
              Někoho představit není propaganda, a představit slušného kandidáta je dnes obzvlášť záslužná počit.
              Připomněl bych, že současné politické osobnosti “uvedl na trh” kapitál způsobem jako se uvádí na trh prací prášek nebo šampón. S Vaškem můžete zajít na střelnici, poklábosit (i v AJ i Japonštině), umí hrát na housle a jsa tatínkem, jistě mu leží u srdce osud ČR víc než bezdětné domině z MO, hidiotovi* Fijalovi nebo preVítkovi.

              *hidiot, vypůjčeno z Červeného Trpaslíka, ze scény kdy Listerovo sebevědomí nazve Holografického Rimera (idiota) “H-idiotem”

        2. já si spíš myslím , že Vidlák by měl před volbama se věnovat polím, lukám, zahradám a dalším potřebnostem ke zlepšení života tak koldokola,. Dát si od olitiky pauzu. Myslím, že by tobylo jen k dobru.

      2. tdx napsal:
        10 března, 2024 (2:13)

        Vlk se možná plete, ale čeho za těch deset let Okamura dosáhl?

        Já více věřím panu Vidlákovi a koalici STAČILO!
        https://www.stacilo.cz/
        Mají větší, a akčnější celostátní základu.
        To se uvidí u EUvoleb, kde ale bude podstatné vyřadit kandidáty, kteří vystupovali proti zájmům Česka.

          1. Ale my nacisti přece víme, proč Okamura „politiku“ dělá a proč se drží mezi těmi 10-12%.
            To je skoro přesné, procentuální zastoupení hejlů v populaci, kteří mu to hodí vždycky a myslí si, že Okamura je schopen něco změnit.
            Tihle hejlové nejsou ani schopni, ani ochotni připustit, že Okamurovi opakovaně naletěli a jsou tak za hlupáky. To je, podle nacisty, ochoten si připustit málokdo.
            Nacista v devadesátkách samozřejmě volil transformované OF, všichni víme, jak se dodnes jmenuje. Nácek sledoval, co a jak se bude měnit, nebo nakolik budou dodrženy dané sliby.
            Bylo to jediné volební období, na které nácek tento politický subjekt volil. Pak si připustil, že je mezi spoluobčany za úplného debila. Zvláště poté, co tento politický subjekt náckovým spoluobčanům v „privatizaci“ doslova šlohnul fabriky pod rukama a náckovi spoluobčané se tak octli na dlažbě.
            Náckovi samotnému potom, v dalším volebním období, tentýž politický subjekt sebral dosud prosperující podnik, doslova pod prdelí, taky.
            Ta dvě volební období po roce 1990, to byl pro nácka důkladný výcvik Saigon, po kterém už volil něco úplně jiného. Zčásti ze vzdoru, zčásti proto, že ty ostatní, tehdy existující politické subjekty, postupovaly jako přes kopírák.
            Nácek se po roce 1995 zařídil po svém, což sice nebylo úplně jednoduché a neobešlo se to bez hrubých chyb, ale ty ho poučily.
            Už nikdy nácek nebyl závislý na libovůli jakéhokoli politického subjektu.

      3. Bohužel neumíte číst. Vlk nepřipustil nic o omylu, myslí si pořád to samé ale situace je taková že přesto co píše o Okamurovi , ,já si přesně myslím to samé,, je jeho volba přesto menší zlo. Já osobně budu volit Konečnou.

      4. Delat opozici dneska je zlato. Sem tam vykrikovat opak toho, co vlada.
        Koryto zaruceny na furt. Velka penze taky.
        Pred volbama se rekne neco blbyho , aby byla jistota nezvoleni a ze volici zase
        zase zvoli blbce na ktery opozice /vladou placena/, potom pohodlne nadava..
        Nez se nechat vlacet bahnem , dneskaeste Vidlakovym hnojem ,
        kdyz za nic opozice nemuzou a nejsou zodpovedny..
        Proc se pred volbama snazit vo zvoleni..

      1. Prožidovský a proruský nacista si myslí, že jste hloupý hejl – viz výše.
        Okamura není schopen ničeho, natož vládnutí s někým v koalici. Nikdo si takový holport nelajsne.
        Babiš, to už je nějaký gauner – ale i ten dával od Okamury ruce pryč, přestože ho čekala krkolomná vyjednávání se socany a komunisty.
        Proberte se, člověče nešťastná.

        1. Tak vzhledem k tomu že ANO a Babiš je béčko pětikoalice, tak s SPD nepůjde ani náhodou…vy si člověče nešťastná volte koho chcete…jedinej kdo je schopný jim do toho bordelu trochu hodit vidle je Okamura….ostatně dnes už SPD není jen Okamura

    2. Usiluje Okamura o vládu o převzetí odpovědnosti? Je nynější opozice získat nadpoloviční parlamentní většinu schopna sestavit funkční vládu a udržet si podporu většiny voličů? Je většina voličů spojena společnou pozitivní kulturou a dlouhodobým zájmem, a ne jen krátkodobými potřebami a vzplanutími?

      1. Vlk v dnešním článku o volitelnosti SPD říká jen polovinu pravdy. Ano, Okamura je také politický podnikatel, kterému rozhodně nejde o to nést politickou odpovědnost účastí ve vládě, nýbrž pouze o inkaso státních příspěvků za hlasy ve volbách.
        Ta druhá část Vlkova sdělení, je vyslovená lež a jen dosvědčuje, že Vlkova nenávistná předpojatost k Babišovi nebyla zlomena ani pobytem v nemocnici. Stačí si poslechnou Králíčka (ANO) z oné relace Událostí a komentářů https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/224411000370308/ v čase 22:15. Králíček tam říká, že o účasti vojsk států NATO na Ukrajině musí být konsensus, což je podmínka nesplnitelná. Jsem rád, že ANO má konečně na problematiku zahraniční politiky rozumného politika místo nulitního Bžocha.

  10. Nemalujme čerta na zeď . To skutečné čerty přímo přitahuje.

    Sleduji situaci na Ukrajině od Majdanu. Nacionální nenávisti. Souboje oligarchů. Vměšování USA a NATO.
    A v průběhu času jsem se stal poněkud proruským. Lžou všichni, ale Ukrajina a USA víc.

    To harašení zbraněmi v EU je pochopitelné. Rusko pomalu a opatrně vytěsňuje UA z rusky mluvících území nynější Ukrajiny. Minimalizovat ztráty – to je to, co armáda RF praktikuje. Štěkání ratlíků je nepodstatné. Rusko, prohrát nemůže. Podívejte se na mapu. Hlavně na hustotu osídlení. Prostoru a zdrojů má RF opravdu dost a obyvatelstvo není většinou protivládně naladěné. Spálit na uhel takovou rozlohu nelze.
    Nejhůř by dopadla Evropa s její hustotu obyvatel a minimálními přírodními zdroji.

    Vlády v Evropě jsou natolik neoblíbené, že se jakéhokoliv úspěchu RF bojí. Mohly by padnout i bez boje, občanskou válkou. Deep State je ale v té agresivní politice podporuje, protože po občanských válkách v EU bude snadné je americkým kapitálem ovládnout. A USA budou opět veliké. A bude velcí budou jenom USA, RF a Čína. Indie a se připojí později. Austrálie, která je na straně USA je dost daleko na to, aby hrála vojenskou roli, je to přece jen nejmenším kontinent.

    Znovu opakuji: Máme v „nedrúžestvenných stranách“ zvláštní postavení, Rusko si je vědomo, že u nás vláda a lidé mají docela odlišné názory a že Západ se v našich myslích pomalu a jistě přesouvá do neoblíbených“. To by nás mohlo trochu ochránit.

    Ani vlastně nevím, jestli bych to měl zveřejnit. Spíše si to píšu jenom pro sebe, na srovnání myšlenek.

    1. Souhlasil bych, nebyt toho zaveru.
      Myslet si po vsech tech volbach, ze vlada/prezident a lide maji odlisne nazory, je lhani si do vlastni kapsy.
      Kydy jsou mala bublina., ktera se od vetsiny obrovsky lisi.

      Vzdycky tu po nejake udalosti, nebo hrozive predpovedi hledam prispevky od Gerga a Kantango.
      A oni vzdycky napisi to, co potvrzuje vyse napsane:

      Vidlak hrima o lidech vykompnutych na ulici, o nezaplacenych slozenkach… Gerd hlasi, ze restaurace citelne zdrazily, ale stejne jsou natriskane.
      Kantango pise, ze jeho spolupracovnici z korporatu na nejake slozenky serou, a na demonstranty se divaji jako na smes dezolatu a Putinovych slouhu.

      Dale pak tu rada ucitelu referovala o volebnich prefenrencich svych kolegu… Ta jejcich „stavka“ za to stala, a taky podle toho dopadli.

      Ted se do toho dali zemedelci, a tesi me, ze konecne poradne, ostatne maji inspiraci z okoli.
      Z ceho je mi ale na bliti, je reakce „normalnich“ lidi, a to jak nizkou podporu zemedelci maji.
      To jsem NIKDE na svete nevidel.
      EU ted masivne bubnuje do valky, a „normalni“ lidi jeste souhlasne hykaji.
      Lejnova vyhlasila torbo-masivni vyzbrojeni Evropy. A vyvoj/vyrobu zbrani pristi generace, ktere budou vyhravat na bojisi.

      „In doing so, Europe should strive to develop and manufacture the next generation of battle-winning operational capabilities“

      Bylo by to k smichu, protoze kam tohle jelito sakne, tam 100 let trava neroste, ale v tomhle pripade bude za hjeji hloupost umirat hodne lidi.
      Protoze se ukazuje, ze k42 mel opet pravdu, kdyz tu za nesouhlasu jistich nicku tvrdil, ze Rus zapad ve zbranich predbehl a zapad nema jak to dohnad, neb nejsou lidi, nejsou fabriky a tiskarny na penize vojclove neoceni.
      Ty jsou tak maximalne pro zbrojaze, kteri si myslki, jak se ted konecne napakuji.

      1. Vsak presne tomu nerozumiem. EU nema vycvicenu armadu ( ani členské štáty, FR vraj nozu poslať tak 25 tis.ludi, ostatní ešte menej), nemá municiu ani zbrane. Väčšinu poslala na vychod. Ma síce asi viac lietadiel, ale rakiet nie+je to plnohodnotný konflikt s tým všetkým. Mobilizácia je na dlhsie, musia ich vycvicit+jed sa budu vracať tela späť, tak to ťažko vlády unesú. Mne to príde skôr ako presmerovať peniaze do európskych zbrojarov, ved to za rok neviem ci stihnu. A UA nemá cas

      2. Obchody a restautace jsou mozna natriskane, ale trzby prinejlepsim stagnuji, co to znamena v kombinaci se zdrazovanim asi vite.

        1. Já to vidím trochu jinak. Restaurace jsou natřískané, protože jich už moc nezbylo. V centru jednoho krajského města, které občas navštěvuji, už zavřelo několik restaurací. Několik dalších se k tomu blíží, protože nemají dobrý poměr cena/výkon. Je to trochu jako kapitalistický ráj – přežijí jen ti nejsilnější.
          Nízko a středněpříjmové skupiny do restaurací na obědy nechodí – vaří si doma a ohřívají si na pracovišti jídlo v krabičkách. Vracíme se tak do 30. let minulého století, akorát místo jídlonošů máme krabičky a můžeme si jídlo ohřát v mikrovlné troubě.

      3. Katango vám nerozumět.

        Já píšu, co si myslím, a mám nějaké své zkušenosti, které úzce souvisí s mým povoláním. Pokud něco děláte čtyřicet let, nutně vás to ovlivní. Celých těch čtyřicet let vedu rozhovory s lidmi. S lidmi různého stáří, intelektu, vzdělání, názorů, zaměstnání nebo povolání…Prostě různými. A tak ve mně leccos uvízlo. Jejich postoje, názory, představy…

    2. No tak Anglosasové se dlouhodobě nasírají do celého světa a nelibě nesou když se jim někdo šprajcuje. Nynější kampaň proti Rusku je pokračováním téže politiky. Přinejmenším od Krymských válek.

  11. Evropa není připravena na delší válku. Má málo zdrojů. Chybí vojáci, zbraně i munice a navíc má chybnou válečnou doktrínu. U nás vidíme, že je naprosto nepřipravená na větší přírodní katastrofy či epidemie. Nejsou léky.
    Ovšem ve vypjaté atmosféře kterou sami vytváříme se i celý incident může stát rozbuškou. František Ferdinand by mohl vyprávět kdyby mohl.
    Zajímavé jsou postřehy, že by jako centrum symbolického odhodlání jít do jaderného konfliktu může být Česko. Splňuje všechny parametry, počínaje Semtínem, přes nepřátelské obyvatelstvo až po podivíny v politice. Příprava na katastrofu je zbytečná. Pokud to skončí jen demonstrativními zásahy dostaneme masivní humanitární pomoc a všichni v EU budou rádi, že je to minulo. Pokud to půjde dál, bude mrtvým lépe než živým.
    Nezbývá než čekat. My jsme jen objekt.

    1. Nějak chlapci a děvčata zapomínají na to, že na území EU se pohybuje několik milionů údajně Ukrajinců. A těžko odhadnutelný počet zbraní, munice, výbušnin atd. Fakt by mě zajímalo, jestli ty naše slavné tajné služby dokáží odlišit Ukrajince od těch BISkou proslavených ruských agentů. Copak asi nastane v okamžiku, kdy se některý stát EU rozhodne to jít na UA zkusit? Těch sabotážních akcí, co najednou můžou nastat… Když si člověk představí, jak máme „skvěle“ zabezpečené rozvody energií, vody, přehrady a další infrastrukturu…

      1. Ono by stačilo jediné „vypnutíčko“ celé republiky na týden a budeme totálně v prdeli. Úplně a ganc, protože všechno běží na elektriku, elektroniku a na dálku. V mnoha barácích ani neotevřete dveře, protože jsou na nějaký elektronický vehement.
        Zažil jsem to v miniatuře, když nám v baráku vypadla elektřina na půl dne. A bez ní nešla vzduchotechnika a my se začali trošičku dusit, protože ten barák měl neotevírací okna. Když pár lidí omdlelo, pustili nás domů. Jenže nejezdily výtahy a barák měl 17 pater plných lidí. Nerad na to vzpomínám.
        No, a vypnutí se dá zařídit i konvenčními zbraněmi…

        1. „No, a vypnutí se dá zařídit i konvenčními zbraněmi…“

          A těch je na území EU propašovaných za ty dva roky naprosto nekontrolovaně z UA obrovské množství. A pokud jsou tu vyškolení agenti, zdánlivě uprchlíci z UA, ale ve skutečnosti vyškolení ruští profesionálové, bude to opravdu rychlé.

    2. Ano, z hlediska případného demonstrativního jaderného úderu se skutečně jevíme jako vhodný terč, jen si nemyslím, že by to byl Semtín. Z vojenského hlediska by dávaly smysl zcela jiné cíle. Ovšem mělo-li by jít o demonstrativní úder, tak se domnívám, že by byl volen také demonstrativní cíl, proto aby bylo jeho poselství správně pochopeno…

      1. Druhý pěkný cíl je genštáb na Praze 6. Ale to by musela být hodně přesná a malá atomofčička, protože RF má dost blízko svou ambasádu a komplex budov.
        Nadruhou stranu, americká rezidence je ještě blíž 😀

        Pokud ale trefí úřad vlády při zasedání, bude je lid vítat asi jako v roce 1945 😀 Nakonec, i šeříky už brzy pokvetou…

        1. Co přesně nevím, ale Karlštej bych netipoval, to by progresivně vzdělaní tupohlavové nemuseli pochopit. Naopak by to mohli vyhodnotit jako projev slabosti, jako malé odhodlání. Obzvlášť ti za velikou louží.

        1. Taková dobře trefená JETe by splnila vše v jednom. Akorát bydlím poblíž, snad právě povane čerstvý jihovýchodní vítr!

    3. To už jste zblbli nadobro. Na co chcete čekat, až k nám něco přiletí a budou mrtví, neviní spoluobčané. Vždyť tuto situaci chce vyprovokovat jen několik lidí cca. stovky darebáků-vlastizádců, především politici, poslanci a novináři. Tyto je potřeba minimálně zavřít do vězení a soudit za vlastizradu a přípravu na válku. Všichni co válku nechtějí, všechno obyvatelstvo, musí zvednout zadky , obklíčit hrad, sněmovny, vládu a čTV a tyhle lidi min. vyházet z oken. Co píše Vidlák je defétismus – poraženectví nejhubšího zrna,nečinně čekat až to začne nebo nezačně?
      Bohužel, když byly mírové pochody, proběhly za účasti a zájmu tak malého množství občanů,
      že varianta českých čekajících ovcí na porážku je pravděpodobnější !

        1. Přesně tak.
          Hlavně že jste se smáli našemu pátečnímu svícení…
          Je potřeba, aby se teď všichni zvedli od klávesnic a šli do ulic.
          Kdyby každý pátek zaplavili lidé všechna náměstí v republice, a nevymlouvali se , že za tmy nechodí ven, musí nakupovat na víkend nebo jsou unaveni po celotýdenním sezení v kanceláři…
          Lidi, vzpamatujte se dokud je čas.
          My co svítíme každý pátek už máme skoro rok a půl jasno, jak toto všechno dopadne, pokud lidé nezvednou zadky!!!!

      1. To je taková drobná nevýhoda zastupitelské demokracie, těch pár darebáků co si za pomoci jiných darebáků z ústavního soudu překroutilo demokracii má za sebou represivní orgány. Asi asi 40.000 policajtů (některých i zjevně natěšených střelit si do živého), několik tisíc zaměstnanců a spolupracovníků BIS (zdravíme zpravodajce – chlapci co to tu monitorujete, nechcete zase změnit stranu? Ani vaše rodiny na téhle vládní sebrance nic nezískají a ve válce jenom ztratí).

        A zatím jediní kdo opravdu můžou změnit situaci jsou zemědělci se svoji těžkou technikou a tím odhodláním, které jsem zmiňoval dříve a které je dané tím, že padnou na hubu, oni první a úplně zugrunde. A jsou to oni co také přišli s kůží na trh.
        Ostatní by tedy neměli radit a natož kritizovat, zejména ne od gauče pokud se nějak nezapojí alespoň odesláním finanční podpory. Ono svícení za mír je hezká věc, ale nezdá se, že by po roce neslo nějaké výsledky…

        1. Ano, ono svícení je ekvivalentní usilovnému mávání třepetalkami někde na náměstí. Dokud se metody radikálně(!) nezmění, dotud se nezmění vůbec nic.

  12. zbraní bude dost, uniforem určitě taky
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ceske-pusky-cz-bren-2-se-budou-montovat-primo-na-ukrajine-246471
    doprava už je zajištěná
    https://zdopravy.cz/regiojet-konci-s-vlaky-do-chorvatska-prednost-dostane-spojeni-na-ukrajinu-191059/
    příprava už jede měsíce, a jak to do sebe hezky zapadá, výcvik bude na ukrajině, takže žádné zbraně doma,
    a co bude chybět, jistě zaúvěrují a dodají amíci

    1. Luboš.
      Přesně.
      Jen dostat vojsko NATO na Ukrajinu a o to jde.
      Při jakýmkoliv dotyku s Ruskou armádou by použili zbraně,takže by došlo k rozpoutání války mezi NATO-Rusko,to právě chtějí,jinak Rusko nejsou schopni zastavit.Co by se dál dělo,ani domyslet.

      1. Prožidovský a proruský nacista nabádá k poslechu rozhovoru s ruskými vojáky, na webu AK, Ukravina, strana 953. Oni mají v rozkazech šetřit všechno, co nemá uniformu a pokud je to možné, neničit civilní zástavbu, pokud se v ní neukrývá nepřátelský raketomet.
        Bohužel často ukrývá, takže je nutné zničit jinak užitečnou nemocnici, nebo dokonce kostel – ze kterého si fašisti udělali raketodrom a spoléhá se na to, že většinově pravoslavný Rus, nebude ochoten na kostel této víry střílet.
        Nacista sleduje web AK poměrně pravidelně a ví, že Rusové už takových objektů museli zničit stovky – banderovští fašisti si z nich udělali doslova živé štíty.
        Ale tak, co čekat od banderovců, že.
        Nacista si myslí, že o Oděse ještě uslyšíme.

  13. Svým způsobem musí být vláda i vděčná zemědělcům, že svými protesty odpoutávají pozornost od příprav na válku. Na MO jedou nákupy jak na Ježíška, vypouštějí se balónky k odvodům. Dokonce i Němci kontrolují své atomové kryty, ale masmédia v ČR řeší Mis World, Českého lva – klídek, tabáček, plutónium…

  14. Nemyslím si, že vrcholní představitelé jednotlivých zemí a Bruselu jsou tak hluší, slepí a hloupí, aby nevěděli, kam svojí politikou celou Evropu přivedli. Green Deal, energetika, zemědělství, průmysl, LGBT, inkluze, imigrace, dotace, cenzura, fašismus, prostě totální destrukce a kolaps Evropy. Ale teď přece nemohou přijít a veřejně prohlásit, sorry jako, spletli jsme se, musíme to nějak napravit! Právě naopak: svoji spásu vidí ve válce. Až většina chlapů bude na frontě, na Evropu budou padat bomby a starostí každého bude přežít do příštího dne, tak na tyhle nesmysly už nikdo ani nevzpomene. Tento politický a ekonomický systém již dávno není životaschopný, ale sám od sebe neustoupí. Musí být smeten z povrchu evropského, možná i s původními obyvateli, aby vznikl prostor pro nový začátek. Koneckonců historie je plná podobných paralel.

    1. Neviděl bych to tak černě. Za týden jsou prezidentské volby v Rusku a po nich se vše vybarví. Myslím, že za dva týdny(je nutno počítat s nějakou setrvačností) uvidíme v mainstreamu zcela jinou rétoriku než dnes.

      1. Preco? Naozaj nerozumiem. Pokial sa nieco obr velke nestane, vyhra Putin. Doveru ludi ma, takze co mu tak zapad moze? Ze ho neuzna ako vitaza, ako niektori radia? Pokial Rusko vyhra, tak mu moze vies co

        1. Většinu toho jsem zde již psal, ale pokusím se o stručné shrnutí.
          Osobně se domnívám, že byť Rusové hovoří o svých protivnících jako o Kolektivním Západě, tak motivace zúčastněných států bude různá a z toho vyplývající rozdílný přístup.

          USA
          -nesplatitelné zadlužení a téměř deindustralizovaná země s výjimkou vojenskoprůmyslového komplexu. Pro ně je válka na Ukrajině výhodná jednak coby snaha o erozivní oslabování jejich největšího vojenského konkurenta, který jediný je dnes schopen ve světě vojensky vyvažovat moc USA. Celkem jednoznačně to prohlásil zakladatel „soukromé CIA“ – STRATFOR George Friedman na Chikagské konferenci 2015

          https://www.youtube.com/watch?v=FiiIlOkL7TE

          kde Rusku vysílá vzkaz, že jim primárně nejde o zničení Ruska, ale jen o jeho oslabení o jeho „vyvedení z rovnováhy“. Takže USA se snaží Rusku škodit ukrajinskýma rukama jak to jen jde, ale ne tak aby se Rus nasral moc. Zde si myslím, že se USA jejich záměr nedaří naplňovat ze 100%, jak by patrně chtěli.
          Současně se USA snaží o oddělení Německého do nedávna rozvinutého průmyslu od ruských surovin a ruských technologií. Protože to představuje pro USA hrozbu velké konkurence a vyvázání se německého podřízeneckého postavení vůči USA. Zde naopak USA slaví více než 100% úspěch.
          Současně USA velmi vyhovuje válka v Evropě která nutí jeho „spojence“/vazaly, nakupovat předražený americký vojenský šrot a tím držet nad vodou americkou ekonomiku. Viz naše nákupy F35, teď se pomalu začíná mluvit o Patriotech atd.

          Nicméně v USA budou na podzim volby a tamní deep state potřebuje aby americký volič nebyl nijak stresován, potřebují s blížím se termínem voleb celkové uklidnění situace.

          Velká Británie
          Velmocenský mindrák, snaha o maximální sblížení s USA. Někdy se mi až zdá, že za americkým deep state je britská královská rodina případně další vlivné rody. Že sice formálně jsou USA osamostatněné, ale že někde vzadu je velmi těsná vazba, která nutí jednat obě tyto země ve shodě. Tudíž si myslím, že VB bude konat to, co bude výhodné pro USA, protože z toho budou profitovat i oni.

          Země jako Francie, Německo
          Vrcholní představitelé těchto zemí si před začátkem SVO podávaly v Moskvě dveře ve snaze ji zabránit. Jenže tehdy je již Putin po špatných zkušenostech s Minskými dohodami již odbyl s tím, že se nemá s nimi o čem bavit, protože jsou jen tajtrlíky USA. Že on je ochoten se bavit pouze s tím, kdo má reálnou moc a tím oni nejsou. Což pro tyto státníky představovalo nesmírné ponížení a tak se mu po celé dva roky snaží pomstít. Proto ty dodávky zbraní a podpora UA. Což samozřejmě nasralo Putina a tak na oplátku škodí jejím ekonomikám tím, že se snaží je odstřihnout od levných energetických a surovinových zdrojů jinde ve světě. Osobně si myslím, že za státními převraty v Africe a vyštípání Francouzů z jejich bývalých a znovuobnovených kolonií v poslední době bude právě Rusko. Což vede Makrona k o to větší snaze se Putinovi pomstít.

          Domnívám se, že veškeré to napínání svalů a šponování strun k prasknutí je směrováno k ruským prezidentským volbám. Zdá se mi, že USA s podporou svých vazalů se pokouší navodit v Rusku situaci podobnou té, která byla v na konci rou 2021 v Kazachstánu. Nemyslím, si že by to mělo šanci na úspěch větší, než byla právě v tom Kazachstánu, ale také si nemyslím, že by je to odradilo od toho se o to pokusit.

          Nicméně všechno má své meze. KoZa na válku s Ruskem není připraven a tak se domnívám, že po ruských prezidentských volbách by mohli začít zařazovat zpátečku. Frantíci chtějí v létě organizovat LOH a tak pro ně nebude výhodné začínat válku s Ruskem a USA mají na podzim volby, ve kterých bude chtít tamní deep state uspět. Proto si myslím, že po těch ruských volbách by mohli být ochotni uklidňovat situaci.

          Ale to jsou jen mé domněnky byť vycházející z dlouhodobého sledování situace, mohu se také mýlit. Pokud se pletu, tak jsme opravdu ve velkém průšvihu a pak by dávalo smysl začít si hledat jiné místo k životu, dokud ještě fungují letecké linky, my chlapi nemáme omezenou možnost vycestovat a pod. Osobně bych se soustředil na termín ruských voleb, Buďto se do týdne po nich změní válečná rétorika a pak bude šance na zklidnění a nebo ne a pak bude nejvyšší čas se balit a nebo organizovat masivní celospolečenské mírové hnutí odporu.

  15. „Je připraven udělat nějaký demonstrativní jaderný úder na bezvýznamného člena NATO, třeba Estonsko? Nebo na Kyjev? Nebo na Prahu, když ho ten Fiala tak nějak sere?“
    Ano je připraven…Odrecituji fragment analýzy „michalapetr.com“ ze dne 7.3.2024:
    „První ruský jaderný výstřel bude odstrašující, aby zamezil nepřípustné eskalaci konvenční války, pokud USA nebo někdo jiný (v žoldu USA) nezaútočí na Rusko dostatečně nebezpečně, aby vyvolal úplnou jadernou reakci Ruska. Tak Putin nedávno definoval použití jaderných zbraní Ruskem. A z něj je jasné, že Rusko myslí své výhružky prvním omezeným jaderným útokem vážně. Cílem takového to útoku nebudou ani USA, ani Francie ani Británie, protože by mohly útok špatně pochopit, a vyvolat úplnou jadernou válku. Cílem útoku tak bude někdo jiný, kdo je v Rusku zapsán na česné listině největších nepřátel. ČR na ní stojí hned za USA. Útok na ČR je tak logický. Navíc vyřazením výroby střelného prachu v Pardubicích dojde k většímu narušení vojenských příprav NATO na válku s Ruskem než vyřazením jednoho či dvou letišť, rafinerií, či základen. Úder by provedla raketa s taktickou jadernou náloží, tak aby v okolních městech nedošlo k masivním obětem. Pokud se generálové Řehka a Pavel a jejich válečná náčelnice Černochová skutečně domnívají, že jsme na prahu války s Ruskem, jak trvale hlásají, je s podivem, že nerozmisťují u klíčové továrny celé NATO pro výronu munice žádné protiraketové systémy! Pražským politikům zřejmě na osudu obyvatel jiných měst ČR pranic nezáleží! K tomu lze dodat pouze – volte raději realistu Babiše, je nejen pro mír, ale ani nehodlá na válce vydělávat, jak prodejem Synthesie dokázal! A nebo volte další realisty z jiných stran, ve volbách bude na výběr! “
    PS. Já jen dodám, že kvůli firmě Explosia Pardubice a.s. v jakési bezvýznamné banánové republice velení Severoatlantické aliance článek 5 aktivovat nebude. Na životech slovanských untermensch západním mocenským elitám vůbec nezáleží, viz. Ukrajinci…

    1. Úder na Pardubice byl byl zajímavý i z jiného pohledu než , že bude vyřazena z provozu jedna (ze dvou)
      výroben klíčového produktu pro munici.
      Nejvíce zajímavé by totiž bylo, co by nastalo pak – a já si myslím, že by nikdo za ČR do války s Rusem nešel … byly by řeči, vyhrůžky, možná i nějaká menší (ale „rozhodná a ostrá“) akce, ale to by asi bylo tak vše.
      Zkrátka by byl konec řečem o článku 5.

      1. Jako volba cíle Explosia nemá chybu, ono hned přes cestu stoji Synthesia. Tam vyrábějí zbytek chemie. Od amoniaku po kyselinu dusičnou. ČR by byla chemicky na kolenou. A obě fabriky nejsou úplně v centru města – tedy cíl je docela legitimní (město fabriky jen do-obrostlo a novousedlíci si občas stěžují na barevné nevoňavé čmoudíky a sem tam nějakou ránu).

          1. Myslím že pokud Rusové dokáží prostřelit PVO třeba do Pardubic, bude to asi každý brát vážně. Ale ještě vážněji by asi brali, pokud by KoZa neprostřelila tu ruskou.

            1. Prožidovský a proruský nácek připomíná, že ČR skoro žádnou PVO nemá, pokud se tím nemyslí 2x recyklované, údajně „vylepšené“ staré sovětské komplety Kub. Pokud nácek ví, tak klasické PL baterie byly dávno zrušeny. Všechno je prakticky omezeno pouze na možnost sestřelení teroristy uneseného letadla, letícího na nějaký důležitý cíl v ČR, například na Dukovany. Ono se o tom z pochopitelných důvodů moc nepíše, resp. vůbec, ale kdo zná lidi např. z aktivních záloh AČR, což jsou většinou takové pologumy a nadšenci, tak se i ledacos dozví.
              Dozvíte se například, že není jak a čím sestřelit malou, třeba i dálkově ovládanou Cessnu, letící velmi nízko nad horizontem a směr Dukovany, nafutrovanou trhavinou. Dtto jakýkoli větší dron, způsobilý provést destrukci nějakých větších transformátorů v rozvodnách, nebo i rozvodny rozmlátit celé.
              Nemáme čím tomu zabránit. Naše věrchuška byla tak hladová po penězích a statcích, že zrušili a zlikvidovali i to, co by žádná příčetná vláda nelikvidovala, kvůli vlastní bezpečnosti.
              Všecky ty kroky vycházejí z domněnky, že „NATO nám kryje záda“.
              Je to samozřejmě ostuda, ale nikoliv naše, jako občanů.

              1. Není co dodat. Snad, že z takového Krymu je to do Pardubic cca 1500 km, takže Kinžal je tu asi za 10 minut…
                To že střelu asi nikdo nad Rumunskem nebo Slovenskem nikdo obtěžovat PVO nebude bych si i vsadil a těch pár minut co bude na monitoru přehledových radarů ČR bude obsluha akorát čumět s otevřenou hubou…

                1. Nacista se ptá dospěláka, jakou on měl možnost, ovlivnit zastarávání a cílenou likvidaci české PVO?
                  Nás nacistů, se na to nikdo neptal, ostatně vás libtardů se nikdo neptal taky.
                  S faktickým zrušením armády (AČR nepovažuju za armádu) zmizel i provozovatel systémů PVO, které údajně nebyly kompatibilní s NATO.
                  Jakpak že to bylo – s tím dospíváním?

                  1. No já jen, k hrdočechům bušícím se do prsou (zdravím Alefa), Fialu, Pávka, Afroameričanku, Ropušáka, ani tu řeporyjskou svini, atd. atpod., si nezvolili Marťani, nevytrhávejme z trhaviny roznětku.

      2. Pane Dvořák,
        článek 5 smlouvy o NATO říká, že ostatní poskytnou pomoc dle svého vlastního uvážení.
        Nikoli, že okamžitě a vojensky pomohou.
        V praxi by to mohlo vypadat tak, že bude napaden vojenský kontigent třeba v Litvě, klidně i provokace jako byly Glivice a my už mašírujeme všichni do války.
        Na druhou stranu pokud by byly atomově vyzmizíkovány třeba Pardubice, nebo Mošnov, ostatní státy NATO by nám poslaly třeba lekárničky, nebo jodové tablety.
        Tím by splnily svoji povinnost.

          1. Ano, mohli by nám vyjádřit účast v naší nelehké situaci. A ihned vyslat výzkumné týmy testující nějaké prostředky protiradiační ochrany a experimentující na našem ozářeném obyvatelstvu, podobně jako tomu bylo donedávna na UA.

              1. A ted si predstavte, ze by nekdo pri tom nasvecovani jen prohodil poradi barev. Pri tom pripadu „dezolatska cepice na demonstraci“ malem prasklo nekolik nedezolatskych cevek. Stat se tohle, tak to nase zdravotnictvi neda.

        1. Prožidovský a proruský nacista si myslí, že k jadernému úderu nedojde dotud, dokud nebude RF mít nahoře pohromadě všechny satelity, spolehlivě odolné vůči EMP.
          Pak tu máme radioaktivní spad, ozáření a zničení infrastruktury, vítr, působení dešťů, dezaktivační zóny a potom ve výsledku i nutnost, vyhýbat se způsobené radioaktivní zóně v dalších desetiletích.
          Podle nácka jsou s tím jen komplikace.
          Ten počáteční wow efekt, spolu s radioaktivními mrtvolami i s vědomím, kdo další a proč to použil, velmi rychle zmizí a zůstanou tu jen ty komplikace.
          Zatím všichni využívají satelity nějakého stáří, nových je tam (kromě Muskových) velmi málo.
          A kupodivu – největší procento těch nových vojenských, tam poslední 3 roky dopravili Rusové, svými spolehlivými nosiči. Jen si najděte, kolik EU-NATO nosičů, s nákladem vojenských satelitů spadlo, či vybuchlo za ty poslední 3 roky.
          Zatímco patnáct plánovaných vojenských satelitů Západu, shořelo ještě víceméně na Zemi, tak Rusové potichu a bez větší pozornosti, dopravili na orbitu 12 satelitů čistě vojenského využití.
          Přitom jeden starý, potenciálně překážející a špatně ovladatelný, Rusové cvičně a velmi přesně odstřelili směrem dolů, což vyvolalo veeelké pohoršení Západu ohledně údajných trosek.
          Už ale zamlčeli, že Rusové to cíleně odstřelili tak, aby se trosky dostaly blíže gravitačnímu poli Země a tak, postupným sklesáním, shořely v atmosféře bez sebemenších škod na Zemi.
          Někomu i hodně tupému došlo, čeho jsou Rusové už dávno schopni a jaké technologie už dobře ovládají. Čirou náhodou jsou to ty, ve kterých je Západ pozadu nejméně 12 let, ale spíše patnáct.

  16. Česká vláda je vlastně junta. Demokraticky zvolená.
    Doufám, že v naší armádě bude dostatek dezertérů, aby nakonec jeli jen velitelé ( i když – velitelů je víc, než vojáků). Jejich autobus bude mít poruchu a bude po vtálkach.

  17. Tady je logicke mysleni zbytecne, dejiny valek nam rikaji ze se to rychle vymklo z rukou vsem co to planovali. Ada taky nechtel z politickych duvodu – spokojenost vlastnich obcanu – zavest valecnou ekonomiku, udelal to az v 1942 kdyz uz bylo pozde. Udelat o o 2 roky drive, porazi Anglii i Rusko (stacilo jednoho z nich) a mel by to v kapse i bez wunderwaffen 🙂 Za Velke valky Svejk take myslel ze bude doma do Vanoc…Penny v Diteti divociny od Rawlingsove sel do valky severu proti jihu s tim ze se vrati za nekolik mesicu – vratil se za 4 roky… Atd. atd. Jednotlivec muze udelat jen jedno, pripravit se na obtizne podminky. A nevi jake. Jen obecne se da poradit zlepseni kondice, preventivni navstevu zubare, alespon ramcove obeznameni se se zbranemi, vodni filtr, kamna na drevo, par tisic dolaru a nake zlate mince pod polstarem – a hlavne pripravit se na doslova vlčí mezilidske vztahy, ktere pri nouzi nastanou.

    1. Ovšem, máte pravdu, pane Hulvathe. Ti boháči, kteří Vaše rady vyslyší se mohou připravit a zařídit se podobně jako to udělal třeba pan Vidlák. Měděná střecha, uhlí na sedm zim, etc., etc. A co my? Staří, opotřebovaní, chudobní, bezzemci, no prostě my ostatní? Ani toho zubaře nemáme…(můj šel do penze)
      Vaše rady, pane Hulvathe jsou poněkud knížecí…
      A nemyslím to ve zlém, myslím to „ve smutném“….

      1. A co my?
        Umřem, Vlastimile Čechu. 🙂
        A nemyslím to ve zlém, každý umře.
        A místo o rvaní se o poslední místa na záchranných člunech potápějícího se Titaniku, užijme závěrečné tóny muziky.

  18. Je čas vyslat na Ukrajinu síly EU. Mocný americký think-tank z Washingtonu vyzval k vytvoření nárazníkového pásma vojsk EU na ukrajinsko-běloruské hranici, což by uvolnilo 20 ukrajinských brigád a více jak 100 000 vojáků AFU, kteří by se mohli přesunout na frontu doteku v Záporoží a na Donbasu! Plán na “porcelánovou obranu” má podporu Pentagonu.

    https://aeronet.news/je-cas-vyslat-na-ukrajinu-sily-eu-mocny-americky-think-tank-z-washingtonu-vyzval-k-vytvoreni-naraznikoveho-pasma-vojsk-eu-na-ukrajinsko-beloruske-hranici-coz-by-uvolnilo-20-ukrajinskych-brigad/

    PS. Vlhké sny Macrona o vyslání vojsk některých členských zemí Aliance (=těch, které podepsaly bilaterální smlouvy s neonacistickou ukrajinskou juntou) se tak (možná) vyplní. V tom případě nesmí Ruská federace váhat s nasazením taktických jaderných zbraní. Kontingenty KoZa musí být na území Banderistánu zničeny (viz. analýzy „michalapetr“). Zde více než kdy jindy platí Putinovo: „Je-li konflikt nevyhnutelný, udeř s maximální razancí jako první.“

    1. Tipuji, že na území Ukrajiny jaderné zbraně použity nebudou. Rusové totiž Ukrajinu berou jako území své a „svých bratří“ …. takže žádné radioaktivní zamořování se konat asi nebude.
      Ale takové Česko … jednak je daleko a druhák – v ořích Rusů jsme nevděčníci, protože za naši svobodu prolévali vlastní krev a my se dnes teda odvděčujeme …

    2. AMERICKY think tank posila EVOPSKE vojak na Rusko.
      Tak to jsem se rychle dopracovali na urovem zblblych mudzahedinu a Ukrajincu.
      Delat pro USA spinavou praci a umirat.

  19. Na druhou stranu Ukrajina možná padne dříve, než se podaří válku eskalovat. K této úvaze mě přivedl článek:
    https://echo24.cz/a/H8wDD/svet-zpravy-ukrajinci-zacali-hromadne-vybirat-ucty-odpurci-mobilizace-boji-zabaveni-vkladu
    To znamená tzv. run na banky, což může zcela položit ukrajinské hospodářství. Banky nemají nikdy v hotovosti tolik peněz, kolik odpovídá vkladům a při takovém runu jim brzy dojdou peníze. Krize se pak řítí dominovým efektem.

    1. Divil bych se, kdyby během příštích hodin nezavedli nějaký limit na výběr a převod…
      V tak demokratickém státu to jde ajn cvaj…

      1. Tak nejprve – pokud si dobře vzpomínám, tak hladina hotovosti se udržuje na 5-10% vkladů.
        Dále, pokud direktivně zakážou výběr hotovosti, tak to v případě UA je asi konečná – bylo by to jen potvrzení, že je „velký střet“ před námi.

        1. Co jim brání tisknout ? Jasně, nepůjde to rychle, ale v principu jim, myslím, v tisku nic nebrání. Zaprvé by vytiskli jen na pokryti bankovních vkladů, tedy peněz stejně použitelných k nákupům. Zadruhé stát nemnoho dnů či týdnů před válečnou kapitulací asi nějakou inflaci stejně neřeší.

        2. Otazka je ci nema vacsina urobene konto niekde vonku a tam presunu peniaze. Teraz uz nie je nutna hotovost, ake mat penuaze mimo dosah statu.

  20. Vidláku, nemyslím si, že by Rusko poslalo atomovku na Kyjev nebo Tallin. Je to „Русский мир“. První atomovky půjdou na nějaké soustředění vojsk. Tipnul bych si na základnu Rzeszów, možná základnu Яворів nebo jiná podobná místa v Polsku nebo na Západní Ukrajině.
    Musíme si ovědomit, že pokud bude KoZa chtít válčit přímo s Ruskem, začne útokem všemi prostředky ze všech směrů. Prvními cíly bude Kaliningrad a Krym. V okamžiku, kdy směrem na Rusko zaútočí velké množství raket schopných nést jaderné hlavice, odpoví Rusko patrně odpálením všech strategických zbraní, protože na nějaké velké dumání nebudou mít čas.

      1. Uz to tu psal.
        Rusko je o desetiletu vepredu a odkaze zachytit vetsinu raket.
        Problem je, ze kdyz jich poleti 100 tak je proste vsechny nezachyti.
        A to je taky jediny duvod, proze zapad cpe na Ukrajinu ty slavne rakery Scalp/Taurus atd.

        Ovce si mysli, ze jsou posedli krymskym mostem a pomoci Ukrajine za kazdou cenu, ale ve skutecnosti jde o testy ruske protivzdusne obrany.

        NATO/zapad prohrali.
        O tom netreba diskutovat. V USA se smali Leopardum, a mnuli si ruce, jak vytlaci Nemce z trhu. Abramsy ale vypad aji pdstatne hur.
        Uz zase se tu mnozi blaboly, jak mozna Putina Rusove/oligarchie svrhne…
        A podivejte se ho historie, co delaly staty tesne pred prohrou.
        Japonci meli kamikaze a Nemci rozdavali stredoskolakum kvery.

        1. „Uz zase se tu mnozi blaboly, jak mozna Putina Rusove/oligarchie svrhne…“

          Mezi osočováním druhých z „blábolení“ vřele doporučuji naučit se rozlišovat mezi snahou KoZa o svržení Putina a úspěšně dokonaným činem, jste-li toho schopen…

          1. Nazyvam veci pravymi jmeny.
            Kdyz nekdo blaboli, tak tomu riakm blaboleni.
            Blaboleni o tom, jak Rusove nebo rusti oligarchove svrhavaji Putina bylo HODNE jak v mediich, tak i tady na Kydech. (od jistych lidi)
            Ted je to v mediich uz zase v mode.
            Pokud se vam to zda realne, tak se vam urcite termin blaboleni nelibi, to je pochopitelne.
            I taci tu jsou, a podle jejich zarucenych predpovedi mel Basta 20% jistych…

            1. Ale já si na ty vaše urážlivé žvásty také pamatuji. Nebojte, nezapomněl jsem a i teď dokazujete jak nemáte problém posouvat význam sdělení do jiné roviny, než byla napsána aby vám to pasovalo do krámu. Takže mě ta vaše namyšlená arogance zase tak nepřekvapuje…
              Akceptujete jen to co je ve shodě s vašim názorem, vše co se od něj odlišuje umíte jen urážet a dehonestovat.

        2. Prožidovský a proruský nacista se domnívá, že sovětská/ruská PVO byla výborně prověřena, zdokonalena a následně kádrově pečlivě čištěna po 26.9. 1983, ale hlavně po tom spektakulárním představení, poblíž Rudého náměstí, 28.5. 1987.

          To byl pro PVO takový průser – přestože po celou dobu letu o něm věděli a předávali si jej – že to nemohlo zůstat bez odezvy.
          Pokládat cizí, nehlásící se Cessnu, za spřátelený vrtulník jen proto, že letí zhruba podobnou rychlostí a že poblíž zrovna probíhá jakési cvičení, to prostě JE průser.
          Nacista si myslí, že lepší praktické lekce si Rusové, nebo jejich PVO ani nemohli přát.
          Myslím, že nebýt to zrovna konec osmdesátek a hlavně Gorbačov, co potřeboval být se Západem zadobře, tak bychom o Rustovi ani nevěděli. Letěl by jak sekera do rybníka, už 150km od Moskvy a nikdo by nic nevěděl, protože Rust svůj úmysl oznámil jen jednomu člověku, který se pokoušel mu to rozmluvit.

          Nacista tedy předpokládá, že k Moskvě, ale i Petrohradu a dalším důležitým ruským místům, se nyní nelze dostat ani hračkovým čínským dronem, třeba by měly jeho akumulátory takovou výdrž, aby tam například ze vzdálenosti 100km doletěly.
          Tam, do Ruska, podle názoru českého nacisty, nepronikne ani lítací, z praku vystřelená myš, natož tak neco, co má křídla a motór. Ani hovno, řeklo by se tady u nás.. 😀

          1. Tam, do Ruska, podle názoru českého nacisty, nepronikne ani lítací, z praku vystřelená myš, natož tak neco, co má křídla a motór.

            A co ty údery na Kreml, nebo v Petrohradu, letiště se strategickými bombardéry a jiné?

            1. Ono by nepreniklo keby toho bolo par kusov. Ked sa to presili kvantitou, vsetko sa da prekonat. Otazka je, ci potom Rusi zasa neposlu vsetko spat

  21. Myslím, že vše se ukáže během příštích dvou týdnů.

    Mě to to připadá tak, že současné šponování struny až k prasknutí je primárně motivované snahou o to , co nejvíce znepříjemnit ruskému prezidentu jeho volby a vše co se děje je motivováno snahou zaškodit, neboť jej nutí k velmi tvrdé rétorice, která jej může u jeho voličů poškodit. Navíc očekávám nějaké snahy o vnitrostátní převrat. Viz ono varování vazalských ambasád USA svých občanů před hrozbou teroristických útoků v Rusku. To bylo naposledy před pokusem o státní převrat v Kazachstánu.

    Pokud se však v Rusku podaří teroristickým útokům zabránit, odvrátit snahu o státní převrat, prezidentské volby řádně proběhnou a bude řádně jmenovaný nový prezident, tak se domnívám, že dojde i k uklidnění na úrovni hrozby rozpoutání 3. světové války.

    Pokud se mýlím, tak tlak to budeme vidět již za cca dva týdny, kdy se válečné bubny neutiší a naopak zesílí.

    Mou útěchou jsou jisté náznaky toho, že bych mohl mít pravdu, zde:
    Papež: „Ukrajina by měla mít odvahu vyvěsit bílou vlajku“

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-papez-ukrajina-by-mela-mit-odvahu-vyvesit-bilou-vlajku-40463653#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Uvidíme, pokud se mýlím, pak bude potřeba se skončení ruských prezidentských voleb plně opřít do protiválečného úsilí a to včetně neskrývané občanské neposlušnosti. Protože hrozba války bude akutní.
    Snad se do té doby nestanou žádné fatální nevratné kroky.

    1. No, výhodu mívá ten kdo udeří dřív. A šlo by demonstrovat připravenost k jaderném úderu i poškodit nepřítele bez jediné přímé mrtvoly. Tou událostí, už jsme to zde řešili, by byl stratosférický odpal, EMP by zhaslo EU a bylo by.. TMA.
      Jedinou složitější přípravou je stáhnout své satelity z ohrožených drah a neusmažit si je. Tím oslepne i nepřítel, zhasne Muskův Starlink a ten poloostrov na konci Asie (Evropa) začne řešit skutečné problémy..
      Ono o hladu, bez komunikace a s kolapsem společnosti se šturmuje dost blbě i těm nejšílenějším Füherům…

      1. Strategickou možná, politickou těžko. Jsem přesvědčený, že Rusko po celou SVO myslí i na svou pověst ve světe, samozřejmě v zemích mimo KoZa, obzvláště v kandidátech na vstup do BRICS. Proto si myslím, že budou i v použití jaderných zbraní maximálně zdrženliví.

        1. To si myslím také, speciálně u Čínanů, válka kór jaderná kazí bussines. Ale vymazání poslední konkurence v podobě chemického průmyslu v ČR, tedy v zemičce (s celkovým množstvím obyvatelstva jako má každé vetší Čínské město) a která je v Číně známá především díky Tchajwanstrčilovi jako nepřátelská, úplně velký problém s nukleárním vymazáním nějaké chemičky u jinak bezvýznamné vesnice Pardubice mít nebudou.
          Možná, že Čínská panda tak leda nesouhlasně zamručí..asi jako že by to stačilo…

          1. To máte pravdu, že pokud by do výběru cíle mluvili Číňani, zvedá to díky Tchajwanstrčilovi a Dvousvetrové naše šance na ránu rostou, ač jinak bych opravdu favorisoval Polsko.

  22. V posledních dvaceti čtyř hodinách se objevilo několik zajímavých informací.
    1) Papežovo vyjádření ohledně UA – měla by vyvěsit bílou vlajku. Zajímalo by mě, zda jde o nějakou papežovu partyzánštinu, nebo vydal toto vyjádření na popud majitelů bankovních domů, kde má Vatikán svá „aktiva“.
    2) „Evropa musí být připravena na odchod USA z NATO, varují diplomaté. Vlády musí „provést plánování“ a přehodnotit obranné kapacity ve světle hrozeb Donalda Trumpa.“ https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/03/09/europe-must-be-ready-for-us-to-leave-nato-diplomats-warn/

  23. No …otázka zní, čím ty vojáky vyzbrojí a ošatí ?…otázka další …při oblíbenosti, třeba české vlády je moudré rozdat zbraně mezi povl neřkuli páté koloně…byl bych hodně opatrnej…mohlo by se to taky rychle obrátit proti nim…ale to je jen taková úvaha…

    1. Přesně tak, pokud chcete válčit, tak musíte mít čím a musíte mít v čem. To se mi zdá na Západě už nejsme. Během dvou let se v rámci SVO podařilo KoZa docela slušně demilitarizovat. Na což se Rusko pilně připravovalo 8 let. A to zde nevidím. Dává mi to jistou naději v lepší zítří.

      1. Vy na to jdete logicky, ale předpoklad má jednu vadu – že nešéfuje šílený a zfetovaný Füher. A kontrolní otázka, kolik politiků v EU je racionálních a kolik fetujících, nebo víc podobných tomu rozklepanému Adolfovi, co úkoloval již neexistující divize?
        Ten si nakonec, rovněž bezdětný, objednal pár kanystrů benzínu, kyanid a po svačince se picnul…

  24. Já si myslím, že se bude ukradina dělit.
    Ta mapa za Medveděvem…
    Třeba už je to domluveno…
    A je třeba udržet pořádek na západní části.
    Lavrov a maďarský min. zahr.?
    Ta náhlá žádost z Podněstří a prohlášení Ruska, že se postará…

  25. Občas jste se, Vidláku, zmýlil, ale moc často ne.
    Dospěl jsem už před časem ke stejnému názoru.
    P.S.: Vnuky pošlu, budou-li chtít, do Jižní Ameriky.

  26. o válce bylo rozhodnuto již dávno. další indicie k tomu je zhovadilé ekonomické chování západu v čele s USA – zadlužování nabralo exponenciální křivku. je rozhodnuto. dluhy nikdo nebere vážně a snaha je urvat před jejich vymazáním co nejvíce. válka je i řešením k zabránění politické změně, během války žádné volby nebudou. proto se pětidemolice chová jako by neměla brzdy ze strachu z politické vým,ěy. jsou si jistí, že u kormidel zůstanou děj se co děj.

    1. Předběhl jste mně. A jsou to dluhy nejen USA. Takové dluhy už nelze splatit resp. vyřešit jinak než válkou. Mimochodem Frantíci jsou jedni z nejzadluženějších vůbec. Viz.:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_zem%C3%AD_podle_zahrani%C4%8Dn%C3%ADho_dluhu

      Těch indicií je již příliš. Tragikomické je, že MAD* bez vycouvávajících USA fungovat nebude bo Fr i UK mají atomovek proti RF o dva řády méně. Takže je to sebevražedná mise bláznů. Kreml může být velkorysý a vyzmizíkuje jen nějaké strategické místo (Pardubice, Explosia – je jedna ze pouhých 3 výroben nitrocelulosy v EU – více na https://www.michalapetr.com/ ) anebo jim dojde s idioty trpělivost a vygumují hlavní města).
      A na to stačí pár desítek Kinžalů po 20-300 kT TNT bo něco si musí nechat na skutečné odstrašení USA.

      * https://cs.wikipedia.org/wiki/Vz%C3%A1jemn%C4%9B_zaru%C4%8Den%C3%A9_zni%C4%8Den%C3%AD

      1. Já se domnívám, že motivací Makaróna a dalších papalášú EU v podpoře válčení na Ukrajině bylo jejich ponížení kdy v časě před vypuknutím SVO si v Moskvě podávali dveře a Putin jim tehdy řekl, že s nimi již nemá o čem rokovat, že oni o ničem nerozhodují a že jediný s kým je ochoten jednat jsou USA. Ate´d se mu snaží vše oplácet. Nicméně se domnívám, že po skončení prezidentských voleb by je to mohlo přejít.
        Teda doufám.

  27. Vidláku,
    Vy přece nemůžete nevědět, že to, co se děje na Ukrajině, je AMERICKÁ proxy válka s RUSKOU FEDERACÍ skrze ukrajinské maso. Vy nemůžete nevědět, že konkurentem USA v boji o ruské zdroje přece není Ruská federace, která má být exploatována, ale EVROPSKÁ UNIE. Vy nemůžete nevědět, že USA nemají spojence, nýbrž pouze ZÁJMY.
    Že tedy ten, kdo má být v té válce poražen, není na prvním místě Ruská federace, ale EU. Porážka Ruské federace by pro USA byl jen bonusem. Protože v okamžiku, kdy bude z konkurence vyřazena EU, se USA s Ruskou federací už domluví.
    Na tohle schéma je dostatek indicií, možná i důkazů. Nemíním je teď hledat, možná byste něco našel ve zprávách „Rand Corporation“ i jinde.

    Ale klidně si svůj názor ponechte, já si ponechám svůj.
    Kdo bude bliž pravdě už asi nezjistíme.
    L.

    1. Souhlas.USA to všechno rozvrtalo,aby se Evropani do sebe pustili.Včas vycouvaji,nebo už vycouvali.Nakonec to dopadne tak,že se s Ruskem spojí proti Evropě.

    2. Pane Lex
      Přesně.
      Podobně o tom uvažují, ze to vzniklo k vůli USA a chtějí to jen zezadu tlačit.
      To rčení, dvě mouchy jednou ranou,uplatňují právě USA.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *