23 října, 2025

Poslední zhasne.

Čína se rozhodla k tomu, že nás trochu vydusí a přiškrtí od listopadu vývoz svých vzácných kovů, nezbytných v mnoha průmyslových odvětvích. Mimo jiné zcela zásadních v průmyslu automobilovém.

Nutno dodat, že já osobně jsem tento krok očekávala, a dost se divím, proč ho neočekávali špičkoví manažeři západních společností. Čína už nemá aktuálně jediný důvod nám posílat svoje suroviny, když nám může posílat celé výrobky. Proč by to dělala. A my sami jsme tomu šli neskutečným způsobem naproti, a já opravdu nerozumím tomu, co za lumeny napadlo si na Číně, kterou nenávidíme, vytvořit totální surovinovou závislost.

Jako Evropa jsme rozjeli šílenost jménem Green Deal, a tím jsme se zcela odstřihli od výrobků a technologií, které dokážeme tak nějak vyrobit z vlastních zdrojů. Nahradili jsme je technologiemi zcela závislými na drahých zeminách, které i kdybychom snad někde měli, okamžitě jsme si v rámci ekologie zakázali jejich těžbu.

Možná jste o nich ani nikdy neslyšeli, ale nový čínský seznam kontroly vývozu, který má začít platit od 8. listopadu, zahrnuje prvky jako ytterbium, holmium a europium. Díky inovativním technologiím, které jsme si nuceně nakázali například v automobilech mít, se nám tak lehce může stát, že nebudeme mít auta inovativní, ale žádná. V lepším případě čínská. Evropa, tahle mekka průmyslu, se sama vzdala svého výsostného postavení a přenechala je šikovným Číňanům.

Už nyní se evropská auta s těmi čínskými rovnají jen těžko, a už vůbec ne cenou. Dostupný automobil evropské produkce začíná být něco jako paní Colombová, kdy o něm všichni sní a mluví, ale ještě ho nikdo neviděl. A tímto způsobem ani neuvidí. Pokud si tedy Evropa nevytáhne hlavu z pseudoekologického pozadí, kdy problém „špinavé“ těžby přenáší na Čínu a jiné země, kde to asi nevadí.

Pokud jde dámy a pánové o těžké vzácné zeminy, Čína kontroluje 99,8 procenta celosvětové rafinérské kapacity, takže i kdyby byly, naše alternativní zdroje jsou zanedbatelné. A nejde jen o automobily. My sami si nyní vytváříme závislost mnohem nebezpečnější, a to energetickou. Odkud si myslíte, že jsou všechny ty komponenty pro solární energetiku a větrníky? No hádejte jednou. Zde jsou též magnety vzácných zemin zcela nezbytnou součástí, pokud nechceme začít k fungování používat zvířecí či lidskou sílu.

Jak z toho ven? No špatně, protože už je strašně pozdě. Odmyslete si cokoliv čínského a máte trávník, koně a dřevěný povoz. Taky pazourek, kyj a holuba místo telefonu. Proč jsme na to nemysleli, když jsme Čínou pohrdali, poskytovali ji svoje know-how jako levnému výrobci, a ještě si mnuli ruce nad tím, jak jsme nad komoušskými Číňany vyzráli? Opravdu netuším. Jediné možné vysvětlení je, že naši vůdci jsou úplně hloupí, nebo jsou to všechno čínští agenti. Odpověď na tuto otázku nechám na vkusu každého soudruha, a jdu si pomalu ulovit toho poštovního holuba.

18 thoughts on “Poslední zhasne.

  1. Když se podíváme trochu z nadhledu , kde nestraší aktuálně probíraný strašák , tak zde můžeme vidět řadu procesů , které centimetr po centimetru ne pomáhají , ale nechávají parazitický západ jeho vlastnímu sebepožírání .
    To , co skupina řídící Čínu provedla není útok , ale odpověď na dlouhodobě projevovanou stupiditu západních zdegenerovaných elit .
    Až se západ plně rozvalí a tento okamžik visí v prostoru , jak masa sněhu na svahu , tak teprve tehdy začne šrumec , protože se řada hráčů bude snažit zařadit do svého scénáře procesů i střední Evropu .
    Takže budoucnost je stále mnohovariantní a to , co je dnes ideologicky nemožné , už zítra může být všedně běžné , ke zděšení mnoha parazitických klanů , pevně uchycených na ocase likvidačních ideologiích , které při svém konci zlikvidují i je a jejich parazitické klany .
    Vezměte si jen ten seznam 500 set parazitů – vjedců , kteří se v přelomové době umístí na seznam idiotů , díky kterému bude společnost vlastnit mustr , koho už nepřipojit k cecíku vjedy .
    Stejná zaslepená stupidita , jako na konci roku 89 vstoupit kariérně do KSČ .
    Procesy běží tak , aby souhrnný vliv těchto mnoha procesů vytvořil jim nadřazený proces . Svět postavený na mustru jiných pravidel , podle Míry jiné morálky , neslučitelné s tou současnou .

  2. Skvělý článek! Nejvíc mě baví ta nadutost našich a bruselských hodnotovců, kteří stojí na té správné straně. Oni se tváří jako bozi, přestože to naše národní i evropské vozidlo řídí do zdi.

    1. Neuveritelna zhovadilost zapadu si poridit takovy absolutni zavislosti na zemich s kteryma chce bejt za kazdou cenu nepritel.
      Ja sem pro stary typy aut , s karburatorem ,kterej se profouk , se svickama ktery se vocistili a s motorem kterej se moh za hodinu vymenit ,za jinej …Zadny zbytecny komplikace a taky na co.

  3. Za vším hledej peníze.
    Nejsou to jen vzácne zeminy,ale i komponenty pro automobily,plechařona díly motorů, převodovek,čipy to velký problém.
    Jak někdo včera napsal, prý jdou do praček,ale do praček na peníze.

    1. Auta se budou vyrábět stále (zaměstnanost voe!), jen se pro jejich výrobu budou používat součástky z již dříve vyrobených. Zvedne to zaměstnanost při jejich rozebírání.

  4. Zakázat Evropě eur-opium, to bude hrozné.

    Jinak zeminy se vzácnými kovy se nacházejí leckde, ale netěží se, protože to je energeticky náročné.
    A ještě náročnější je zpracování, které je ekologicky fujky, fuj.
    Proto zpracovává téměř výhradně Čína, kde si s ekologickou zátěží (ještě nedávno) hlavy nelámaly.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *