22 listopadu, 2024

Poslední kapka nemusí být největší

Tak jsme se od našeho náčelníka generálního štábu dozvěděli, že se nemusíme bát překračovat ruské červené linie, protože vpád Ukrajiny do Kurské oblasti nevyvolal ruskou jadernou reakci. Zhruba totéž tvrdí i naši ojroposlanci Kolář, Farský a Nerudová, kteří shánějí europodpisy pod svůj dopis Pepíkovi Borellovi, aby se tím zvýšil tlak na spojence, kteří by povolili Ukrajině zasahovat západními raketami ruské území do hloubky. Ideálně, aby Západ dodal Ukrajině rakety opravdu dlouhého doletu typu Tomahawk…

Ruské reakce se prý nemusíme obávat. Kurská oblast je toho jasným důkazem. Ukrajinci tam slavně hynou v otevřeném terénu a Rusko žádnou atomovku nepoužilo.

Přemýšlím, kdy podobně hloupé chování skončilo u mých dětí a myslím, že to bylo někdy kolem desátého roku věku. Tam nejpozději zjistili, že jednou svoje vzájemné provokování přeženou a špatně to dopadne. Že i trpělivá máma nebo táta mají své limity a původně mírné domlouvání se v krátkém okamžiku vyvine v mnohem pádnější argumenty. Ano, děti si testují svoje hranice. Udělají přesně to, co jim rodič ještě dovolí. Ale někdy kolem desátého roku věku už jsou děti zpravidla dost vyspělé na to, aby si uvědomovaly poměr sil mezi sebou a rodiči.

Zdá se, že do našeho generálního štábu tato schopnost ještě nedorazila. Ale vlastně se tomu nedivím. Už tři roky posloucháme, jak je Rusko zaostalé, neschopné a slabé. Rusům už mnohokrát došla nafta, munice, vojáci i rakety. Rusko už mnohokrát hospodářsky zkolabovalo, jeho HDP kleslo 40% a podobně. Rusové bojují polními lopatkami a dávají si na tanky takové směšné stříšky proti dronům. Ukrajinci mají ve všem převahu…

Zá války se vždycky dělá propaganda, ale zdá se, že funguje především na naše generály a politiky. Vždycky se říkalo, že Rusku pomohl generál Zima nebo generál Bláto, ale jak trefně nedávno podotkl Petr Hampl, Rusku pomohl vždycky především generál Podcenění. Proč? Protože o Rusku není možné vést seriózní debatu. Není možné se o Rusku bavit bez emocí, bez příkras, ale s validními informacemi. Ruské arzenály se odbývají mávnutím rukou a běda, kdyby někdo kromě ruských slabostí upozornil také na ruské výhody. A tak celou debatu o Rusku úplně minulo to, co si můžete přečíst třeba v deníku TO o ruských vojenských kapacitách.

Zkuste někde říct, že Rusko je průmyslově silné, že jeho ekonomika možná není lídrem v inovacích, ale je poměrně hodně robustní, že je to sice světová benzínka, ale to se také počítá. Zkuste někde říct, že ruský národ má hlubokou militaristickou tradici a ruská vojenská škola je sice drsná, ale o to tvrdší vojáci z ní vycházejí. Zkuste někde říct, že ruská diplomacie je jedna z nejúspěšnějších na světě a Lavrov je velmi oblíbený ministr zahraničí. Všude, kromě Západu.

Jo, kdyby nad tím mávli rukou někde při debatě u sójového latté v pražské kavárně, tak to bude asi jedno, ale oni nad ruskými jadernými arzenály a ruskou převahou v dělostřelbě nějak mávají rukou i na generálním štábu a jejich náčelník je schopen vlézt do médií s myšlenkou na úrovni divocha z pralesa, že když nám Rus vytyčil linii, my ji překročili a nic se nestalo, že vlastně žádné červené linie neexistují…. a vlastně nejspíš neexistují ani ty ruské atomovky. Není třeba se jich bát, můžeme dodávat rakety a střílet na ruské rafinérie či letiště.

Pardon, tomu divochovi v pralese křivdím. Ten by naprosto intuitivně chápal, že jeho provokace jen nebyla dostatečná. Že medvěd nevystartuje hned, když ho někdo šťouchá klackem. A také by věděl, že medvěda je rozumné nedráždit a pokud ano, tak je zapotřebí se na něj opravdu seriózně připravit a ne dělat haura.

Normální člověk by byl rád, že je Putin trpělivější a zdrženlivější, než říká navenek. Byl by rád, že ani vpád do Kurské oblasti nebyl tou poslední kapkou, kvůli které pohár přeteče. Byl by rád, že jaderné zbraně jsou stále pěkně hluboko v odpalovacích silech. Ale my ne, my budeme přidávat kapku ke kapce a argumentovat tím nejstupidnějším způsobem, že když se teď nic nestalo, můžeme přitvrdit a nic se nestane ani příště.

Česká kotlinka je v Evropě takové zvláštní místo. Je mimo hlavní strategické osy a mimo hlavní válčiště. Miliony vojáků zahynuly na sever a na jih od nás. My jsme tak nějak mimo a jsme strategicky významní jen pro Němce, kteří si nemohou dovolit mít hned vedle sebe nepřátelský stát. Ale Němci už nejsou co bývali, nikdo na ně ohled nebere a klidně jim ničí podmořské trubky. Proč by měl někdo brát ohled na nás, že?

A tak si začínám říkat, že jsme ideální kanárek v dole. Řehkové budou provokovat ruského medvěda, štěkat na něj zpoza nohy Velkého bratra, budou do něj dál bohorovně šťouchat klackem a hledat, kde jsou ty ruské červené linie doopravdy. Jsme jen malá kapka. Tak malá, že Zelenskému nestálo za to, nás vyjmenovat mezi státy, které poskytují Ukrajině významnou podporu. Ale ta poslední kapka nemusí být největší. Jako bychom byli určeni k tomu, abychom přetečení poháru zajistili my. Co je komu do nějaké České republiky, že?

V poslední době mám pocit, že Fialu, Černochovou i Řehku čeká skutečně oslnivé vyvrcholení jejich kariéry. Bohužel, my se v tom svezeme s nimi. Jestli existuje něco, co na Rusech opravdu nesnáším, je jejich povaha, ve které se ze ztrátami prostě počítá a jednotlivec má na cestě dějinami jen velmi malou cenu.

________________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Tento článek (naštěstí) nevyjadřuje názor Evropského parlamentu.

391 thoughts on “Poslední kapka nemusí být největší

  1. 💩 „Snaží se zastavit Rusy, abychom my (Američané) nemuseli bojovat s nimi.

    Potřebují jen zbraně, aby osvobodili svou zemi. Sedí na nerostných surovinách v hodnotě bilionu dolarů, které by mohly prospět naší ekonomice.

    Proto chci i nadále pomáhat našim přátelům na Ukrajině.“
    
    To vše říká senátor Graham, zatímco stojí vedle Selenského…

    Tohle nepokrytě ten senátor řekl, když byl Zelensky v USA, na videích se tedy ošíval, když to ten americkej dědek žvanil.
    Doma udělal rošádu, vykopl Kulebu, je tam teď místo něj nějakej jinej. Vykopl více lidí, ti se už asi stěhují jinde.

    1. Utikaji ,jenom Zeli ma cisarsko-kralovskou gardu z Britanie. Vsicky maji britsky
      obcanstvi a este jedno dalsi, za zasluhy.Kdyz vo ukrajinsky nestoji..

  2. „MAJKA napsal: 10 září, 2024 (10:56)
    Mám dotaz na ústavní právníky a může to být třeba bomba!“
    https://web.litterate.cz/posledni-kapka-nemusi-byt-nejvetsi/comment-page-2/#comment-335015

    Majko,
    zdaleka nejsem „ústavní právník“, jen obyčejný dělník práva dávno mimo výkonnou činnost.
    Nicméně Váš „problém“ mě zaujal, a tak jsem se pokusil si jej objasnit.
    Nahlédnutím do stenozáznamů o předmětném jednání Poslanecké sněmovny jsem si ověřil, že hlasování, kterými bylo o vydání souhlasu s ratifikací rozhodnuto, proběhla v naprostém souladu s pravidly jednacího řádu Poslanecké sněmovny č. 90/1995 Sb. Hlasování byla řádně uvedena, předmět, o kterém bylo hlasováno, byl řádně označen, usnesení byla konstatována zcela bezchybně, tedy že „Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Protokolu o přístupu Finské republiky k Severoatlantické smlouvě podepsaného v Bruselu dne 5. července 2022.“ – v hlasování s pořadovým číslem 81, a že „Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Protokolu o přístupu Švédského království k Severoatlantické smlouvě podepsaného v Bruselu dne 5. července 2022.“ – v hlasování s pořadovým číslem 83. Řídící schůze jednání o těchto bodech uzavřel slovy „Konstatuji, že Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR schválila přístup jak Finské republiky, tak i Švédského království k Severoatlantické alianci…“, a vše je řádně podchyceno v přepsaných stenozáznamech z jednání..
    Problém, na který správně upozorňujete, vznikl v administrativním zpracování, tj. při označení protokolů o hlasování, kde bylo v obou případech uvedeno, že jde o Švédské království.

    Protože zákon o jednacím řádu Poslanecké sněmovny na podobné případy, resp. ani na jejich nápravu nepamatuje a o jiném předpisu, který by toto adresně pro Poslaneckou sněmovnu upravoval, nevím, jsem toho názoru, že je třeba použít analogie, v tomto případě argument „per analogiam iuris“, tedy opřít se o jiný, obecný zákon nebo významově nejbližší zákon, který takovou situaci upravuje.
    Takovým zákonem je, podle mého názoru, správní řád č. 500/2004 Sb., konkrétně § 18 o Protokolu, kde se v odst. 5 a 6 uvádí – cituji –
    „(5) Opravy zřejmých nesprávností, kterými jsou zejména chyby v psaní a počtech, v protokolu provádí oprávněná úřední osoba, která je stvrdí svým podpisem. Každá oprava musí být provedena tak, aby původní zápis zůstal čitelný. Může-li mít oprava právní význam, účastníci řízení se o ní vyrozumí.
    (6) V případě jiných oprav, než které jsou uvedeny v odstavci 5, se o provedení opravy rozhodne usnesením, které se pouze poznamená do spisu.“

    Závěr?
    Jsem přesvědčen, že souhlas Poslanecké sněmovny s ratifikací smluv byl vysloven platně bez nejmenších pochybností, a že došlo jen k administrativní chybě v označení v jednom z protokolů, kterou lze snadno opravit – někdo by k tomu měl dát podnět /třeba někdo takový Vidláka čte, „úředních osob“ je tu jistě dost a dost/.

    Ale to víte, nejsem „ústavní právník“, ani „Kocour“ – doufám, že si tu přezdívku ještě pamatujete, ani Koudelka – samozřejmě ne ten z STS Chvojkovice-Brod, jsem je obyčejný bývalý dělník práva z venkovského buranova, takže bych nikomu tyhle své názory nechtěl nutit, jen si to myslím, když už na to přišla řeč.
    A třeba se i mýlím, vždyť to znáte o těch „dvou právnících“…..

    1. Díky za tu práci milý Lexi, i za fundovaný názor.

      Není však nakonec „písemný“ výsledek hlasování již dokonce „veřejnou listinou“ se všemi důsledky?
      Třeba, že zvláštností a specifikem veřejných listin je veřejná víra v jejich pravost a SPRÁVNOST?

      Zaměnit Finsko za Švédské a dokonce přidat království u výsledků hlasování č.81 sice může někdo zkoušet považovat za onu „zřejmou nesprávnost, kterými jsou zejména chyby v psaní a počtech,prostou chybu psaní“, ale i zde byl jasně podán důkaz komentujícími dokonce 2 x , že „listinu/protokol“ hlasování číslo 81 suverén LID považuje za správný výsledek hlasování o Švédsku a nikoli o Finsku, o kterém se dle stenozáznamu mělo hlasovat.
      Tím je navýsost jasné, že „zřejmá“ chyba to skutečně není, když LID věří v její pravost i co do nesprávně uvedené země.

      Pokud by to byla „jiná oprava“ viz odstavec 6 § 18 Správního řádu, pak je zřejmé, že ono „usnesení“ by mělo/muselo být odsouhlasené opět poslanci, protože ti by všichni měli přece o takové chybě vědět,
      i oni byli uvedeni v omyl, o suverénu LIDU pak nemluvě.

      A jsem zpět, a platí pak taková původní nesprávná „listina/protokol hlasování č. 81 vůbec, když je v podstatě nepravdivá?

      1. Majko,
        jsem přesvědčen, že skutečně jde „jen“ o administrativní chybu, která je odstranitelná bez následku na meritum věci.

        Dovolte, abych Vám sdělil, že jsem právě odeslal na podatelnu PS PČR e-mail s upozorněním na uvedenou chybu a požádal jsem, aby mi bylo potvrzeno doručení e-mailu stejně jako vyrozumění o nápravě.
        Tak jsem zvědav, co a jak na to úřední šiml.

        1. Napovídáte jim, ale i tak moc děkuji.
          Moje znalost práva je dost omezena a už IK ví, že jsem dost otravný tazatel….

          1. Majko, nevím, co míníte tím „IK“, ale to nevadí.

            Pokud jde o onu „nápovědu“, ano, lze to brát jako nápovědu – ale často se na nahodilé chyby nepřijde jinak, než nahodile, a k nápravě nemůže dojít jinak než upozorněním na chybu. Ať již z číkoliv strany, tedy především ze strany toho, kdo na chybu přišel. V tomto případě jste to byla Vy, doufám, že nežárlíte, že jsem dopis poslal já, je koncipován tak, že si tu zásluhu nijak nepřivlastňuji. Nemyslím si, že u dokumentu dva roky starého by na to pracovníci Sněmovny jen mírnyx týrnyx přišli sami.
            V tom jste fakt jedinečná.
            Abyste neměla pochybnosti, tady je obsah mého e-mailu zaslaného podatelně Poslanecké sněmovny –

            „Dobrý den!

            Chtěl bych, aby se k odpovědným osobám Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR dostala tato informace – upozornění:

            Při náhodné práci s dokumenty Poslanecké sněmovny bylo zjištěno, že v digitální knihovně ohledně 33. schůze, 81. hlasování, 27. srpna 2022, 04:17:00, je archivován dokument nazvaný Prot.o přístupu Švédského království k Severoatlantické sml. Hlasování Poslanecké sněmovny – 33/81 (psp.cz) ačkoliv návrh na hlasování č. 81 zcela správně zněl „Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Protokolu o přístupu Finské republiky k Severoatlantické smlouvě podepsaného v Bruselu dne 5. července 2022.“
            Je zcela zřejmé, že došlo k administrativní chybě při koncipování názvu uvedeného protokolu, a to tím spíše, že stejně /a tentokrát správně/ je označen protokol o hlasování č. 82, ve kterém se skutečně hlasovalo o přístupu Švédského království. Hlasování Poslanecké sněmovny – 33/82 (psp.cz)
            Podotýkám, že obě hlasování proběhla řádně a správně podle správně formulovaných návrhů, jediná nesrovnalost spočívá v onom označení Protokolu o hlasování č. 81.
            I přesto jde o nikoliv zanedbatelnou chybu v dokumentech zákonodárného sboru.
            Věřím, že dojde obratem k nápravě, a to i za cenu nezbytné procedury.

            Žádám, abych byl o doručení tohoto dopisu příjemcem rovněž cestou e-mailu informován, stejně jako o době a způsobu nápravy.
            Děkuji.“

            Pro informaci ještě – e-mail jsem odeslal dnes v 14.58 hod.
            Asi měli na podatelně „krátkou šichtu“, informaci o doručení jsem neobdržel.
            Uvidíme.
            Vlastně bych se ani nedivil, kdyby nabobové z PS e-mail ignorovali.

            1. Milý Lexi,
              absolutně nežárlím, jsem naopak ráda, že jste něco zkusil, ačkoli je opravdu možné, že odpověď nebude valná. Sám vidíte, čte tu kde kdo i služebně a reagoval jste Vy a vzal jste moje upozornění dokonce vážně, za to naopak děkuji.

              Jistě jsou zde i tací, kteří mne budou mít pouze za otravnou ženštinu…
              Ale já jsem profesně zvyklá listiny číst a projít dostupné podklady a analyzovat
              jakékoli rozpory a nebýt toho, že sem někdo 2 x opakoval Švédsko a hl 81 , nenašla bych tu chybu SNÉMOVNY ani já.

              Inu, poslanci budou přesvědčeni, že hlasování 81 je o Finsku úplně bez chybky,
              ačkoli je označeno jako hlasování o Švédském království
              a LID bude naopak v omylu, že 81 bylo již hlasování o tom Švédsku….

              IK je zkráceně označení již bohužel zřídka sem píšícího právníka s nickem Immanuel Kant. Omlouvám se, že jsem to nevysvětlila hned.

              Pokud Vám odepíší něco k věci, pak budu ráda, dáte-li mi nějak vědět u článku toho dne, tady už bych si nevšimla, i dnes jsem to zde otevřela jen náhodou.

    2. Ustava a zakony a policie soudy a vezeni sou na nas..
      Na vladu , generala , ratifikatory sou pozvanky, aby se nekam dostavili pro rozkazy..
      A pak zase zakony , policie a soudy so na nas..Kdyby se ty rozkazy nekomu nelibily.

  3. Dobry nápad odjinud:
    HLAVNI TEMA VOLEB MELO BYT “ LIKVIDACE ZDRAVOTNICVI A ŠKODOVKY ” .

    Proč to žádná národní strana nezvedla. Tisknete ty clanky ( nebo jen cast clanku s www a hodte do schránek, do čekárny u lékaře, ukažte na pracovisti ( s tím ze Vám to někdo hodil do schránky tak to čtete -aby jste si neudělali nepřátele v kolektivu, tak to takhle povězte)

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Privatizace-zdravotnictvi-Lobbiste-uz-se-tesi-varuje-poslanec-lekar-Sila-761222

    1. To není novinka – příčetný jedinec s destrukcí zdravotnictví počítal v případě vítězství stávajících vládnoucích hyen – nakonec to mají v hledáčku od začátku devadesátek – nebo se nepamatujete ? A co další, opakované snahy o radikální změnu financování zdravotnictví, také nic ?
      Plebs je tak proreformní a přeposlání, lokajský, že bude držet jako obvykle pysk …
      Nóvum jsou možné komplikace největšího plátce do st.rozpočtu, f.Škoda, potažmo vyplouvající problémy gigantu VW – a stávající vládnoucí EU verbež, včetně stávající Teutonské, to klidně nechají dojít do horkého konce.
      Né, že bych vůči koncernu choval nějaké extra sympatie ( cenová politika, upadajici kvalita výroby i materiálů, angažmá v energokreténismu, mnohdy arogance ), ale jde o jednoho z největších výrobců.
      Půjde o dominový efekt, masivní …
      Pokud i toto Teutoni spolknou …
      Bohužel jsou v zemích EU u moci ti nejmíň vhodní, kteří sami nevědí, netuší – EU jest destruktor …

      1. Je to tak. Stále máme nejstarší Oktávky, pravda začínají rezavět, ale to jsou auta 20 let staré. Nové se kazí také fest, mladí, kteří nemají rodiny, do nich vesele cpou peníze.

      2. Máte skvělý „opravovač“ v textovém editoru – „Plebs je tak proreformní a přeposlání, lokajský, …“.
        Hlídá, abyste „neprodukoval“ vulgarismy – aspoň si to myslím, že tam mělo být „proreformní a PŘEDPOSRANÝ“ – nebo ne?

        Jinak nápad, že čeští praktičtí lékaři i ambulantní specialisté vypoví zdravotním pojišťovnám smlouvy a budou pacoše kasírovat v hotovosti stejně jako „plombaři“, je skutečně neotřelý. Docela by mě zajímalo, co na to ten „s bradavicí mezi obočím“, aniž bych se ho chtěl dotknout, oni to mají s ministrem spravedlnosti asi jako poznávací znamení ohledně místa svého trvalého pobytu…?

        1. Vážený Lexi, ano, onen nástroj , součást dotykové klávesnice na androidím tabletu je skutečně opruz, a pokud spěchám, a nečtu svá „veledíla“ co by korekci, nestačím se sám divit, co že za výrazy jsou zničeho nic v textu, jak originálně destruuji jazyk mateřský hlava nehlava.
          Znovu se omlouvám, datluji vše na tabletu, a chyb je mnohem více, než by mělo jak díky vlastní neznalosti, tak zásahu vyšší elektronické moci v souběhu s mojí nepozorností …
          Ano, Váš předpoklad ohledně formulací byl navýsost správný …
          😄 Víte Lexi, politická entita – především z řad nynějších pomazaných partají, mně za 35 let naučila počítat vždy s tím nejhorším, a i toto dokázala stávající smečka u vesla překonat jak rozsahem, hloubkou, tak rychlostí i nepokrytou otevřeností ( svoji roli hraje děsivý stav plebsu ) …
          Hrozivý, ve svých důsledcích smrtící až nevratný, je totální nezájem, nechuť, odevzdanost, apatie, lhostejnost, lenost, připosranost i vychcanost elektorátu projevit i jen slovní nesouhlas …
          Lexi, tento „materiál“ se tím sám odsuzuje k likvidaci, k eliminaci, k asimilaci v tom lepším případě …
          Ona znamení, respektive brněnská stigmata , jste mi vzal z klávesnice 😄 … K těm platbách- jsou schopni všeho, naprosto všeho, a i když působí jako banda mentálních mrzáků, jde u mnohých o pózuje, neb se figuře s pověstí veřejného blba lépe, bez třenic s veřejností , prosazují zvěrstva … Samozřejmě za odpovídající souhlasné médiální kanonády …

  4. Tip na kvalitní knihu na sobotu a neděli pro rozšíření poznáni, jak to s námi dělají.

    Koupení novináři
    Udo Ulfkotte
    https://1url.cz/a1Gtt

    Knihu dopsal a odneslo to životem.

    Poslední článek odvážného německého novináře, který přiznal, že média lžou, a který zemřel údajně na infarkt: Pedofilní hrátky německých politiků a novinářů v Afghánistánu
    https://casopis-sifra.cz/posledni-clanek-odvazneho-nemeckeho-novinare-ktery-priznal-ze-media-lzou-a-ktery-zemrel-udajne-na-infarkt-pedofilni-hratky-nemeckych-politiku-a-novinaru-v-afghanistanu/

  5. Nepotřebujeme Řehku, stačí Zelenskij. Ten chlap je opravdu drzý. Prý na podzim ukončí válku, protože spřátelené země vyvinou na Rusko tlak a Rusko bude muset přijmout podmínky Zelenského. Připomínám, že jeho podmínky zahrnují nejen vyklizení Krymu a Donbasu, ale i reparace a vydání ruských představitelů k potrestání do Haagu. Naopak neobsahují žádné bezpečnostní záruky pro ruské a ruskojazyčné obyvatele Ukrajiny. Připomínám, že Krym byl až do roku 1954 součástí Ruské federace a Ukrajině jej věnoval Ukrajinec Chruščov. Vše je možné, ale pochybuji, že by Rusko připustilo etnické čištění Krymu a východní Ukrajiny. Navíc, tamní obyvatelstvo by se asi bránilo zuby nehty.

    1. Zelenský je moskal?????????????? putinova čubka????? bojujeme snad až do konečného řešení podřadné russké otázky, ne?

    2. Pane Sláma
      Jak se říkalo, číst mezi řádky, Zelenskyj o něčem ví,,co chystá KoZa na Rusko.
      Jinak by mluvil jinak a snažil se jednáním sRuskem zachránit co nejvíce území pro Ukrajinu. Pořad uvažují o tom,že to chtějí udělat do voleb,demokraté si nejsou jisti pokračováním vládnutí v USA.

      1. https://www.michalapetr.com/map-2091-zelenskyj-kaput-ksenia-judajeva-putinova-globalni-financni-carodejka-miri-na-prani-globalnich-bankeru-a-se-svolenim-us-administrativy-prevzit-vysokou-reditelskou-funkci-ve-washingtonu-sa/

        Putinova finanční čarodějka Ksenie Judajeva převezme k 1. listopadu funkci výkonné ředitelky MMF se sídlem ve Washingtonu.
        Druhou – MMF obnovuje spolupráci s Ruskem, která byla v roce 2022 sankcemi přerušena, a vysoká delegace MMF bude ve dnech 16. září až 1. října vést rozhovory v Moskvě.

        1. Ta to jak,to citam a kukam,jake by mi prislo oznamenie z US congress,ze som prezident,kolebky demokrace nerealne…

    3. No podzim je cca za 12 dnů a do vánoc 3 měsíce, to by to muselo jít vše nějak moc rychle a situace na frontě tomu nenasvědčuje..
      Nebo myslel podzim 2025 – 2026 ???
      Ale jinak o všem rozhoduje západ, ne Zelenskij, tak klid ..

    4. Hej hej pepo,take predpovede dava napoleon zelensky,co prve bude preklaty v historii ukrajiny a jednat s nim nebudu,ani veverkyco sa vratia do kurskej oblasti,ja ked tak nan kukam jak,rozprava,co prve mi jebne,ci vie vobec,co rozprava,cele okolie okolo neho,cela ta ich verchovna rada poslala na smrt podla mojej agentury minimum 350000 jich chlopcov,uz ked zdechli,branili svoju zem,to kazdeho povinnost,otazka,jak zastavili agresora a jak vyhnali,6 septembra bol pohreb vo lvove matka a jej 3 dcery uz slecny,zabila ruska raketa,otec lahko poraneny,treba kuknut na YouTube,chcel by som daco povedat,radsej drzim picu,hej poviem totu banalnu vyhovorku skurvena vojna…

  6. Profesorka účetnictví (nyní myslivosti) Blbuše vážně prohlásila při debatě na CNN Prima News z Bruselu (doporučuji shlédnout – uděláte si obrázek o kvalitě našich europoslanců), že Rusko má HDP na úrovni Itálie.
    Tento výrok je ukázkou úrovně českého vysokého školství. Studenta bakalářského studia by za to vyhodili od zkoušky, protože i studenti bakalářského studia musí vědět, že k porovnání nepropojených ekonomik nemůže používat HDP dle nominálních hodnot, nýbrž HDP dle parity kupní síly. HDP Ruska dle parity kupní síly je, podle údajů Světové banky, vyšší, než HDP jakékoliv země EU, včetně Německa. HDP Ruska je 4. nejvyšší na světě. První je o parník Čína, za ní USA, Indie a za Indií Rusko.
    Ovšem, mělo by se vzít v úvahu, že do HDP se započítávají i „služby“, včetně „služeb“ politických neziskovek. To je ovšem výkon ekonomiky, který nikomu nic nepřináší. Takže o tyto „služby“ je reálný výkon západní ekonomiky nižší.

  7. Tohle vykoumal George Friedman, zakladatel a tehdejší ředitel thinktanku STRATFOR (Council of Foreign Affairs, Chicago 3. 2. 2015):

    … Doporučil bych vést takovou politiku, kterou vedl Ronald Reagan proti Iránu a Iráku. Sponzoroval obě strany a tak zajistil, že nepůjdou proti nám. Je to cynické, určitě ne morální, ale funguje to. Trik je v tom, že USA nemohou okupovat Euroásii. Jakmile vstoupíme na pevninu, zjistíme, že jsme totálně demograficky přečísleni. Nemůžeme porazit armádu, nemůžeme okupovat Irák. Představa, že 130 tisíc vojáků okupuje zemi s 25 miliony lidí je nemyslitelná. Např. poměr policistů a občanů v New Yorku byl větší, než jsme nasadili vojáků v Iráku. Takže nemáme tuto možnost, ale máme schopnosti podporovat v prvé řadě vícero soupeřících sil tak, aby koncentrovaly politickou podporu na sebe. Umíme hospodářskou podporu, vojenskou podporu, poradce. A v krajním případě to, co jsme dělali v Japonsku, severním Vietnamu, Iráku a v Afghánistánu pomocí preventivních útoků, které nejsou určeny k porážce nepřítele, ale k jeho vyvedení z rovnováhy. To se nám podařilo v každé z těchto válek …

    A gosudar Putin jim to sežral i s navijákem 😀

    1. Vidím, že se vyznáte.
      Takže malé vysvětlení od vás – co byste dělal od roku 2014 na místě V. V. Putina?
      Dík za odpověď.

      1. Těžka odpověď. Možná bych varoval USA a někde blizko v mezinárodních vodách odpálil další 50 Mt Car-bombu ….

  8. Pár desítek raket v ceně 1 milion USD za ránu mají otočit válku? Tomu snad nevěří ani na ČT24. Navíc u takových zbraní se ani nedá předstírat, že je obsluhují Ukrajinci a ne vojáci NATO.

    Jestli tato válka má nějaké racionální pozadí, tak už jen to co nejvíce poškodit Rusko bez ohledu na nějaké Ukrajince či někoho jiného od Německa na východ.

    P.S.
    Jak to měl napsané Babiš na tom plakátu v prezidentské volbě? „Nezavleču zemi do války, jsem diplomat ne voják“. Český člověk ohrnul nos. A brzy budeme bohužel zase o pořádný krok blíže.

    1. poškodit Ruskou federaci se moc nedaří
      racionalita Západních korporací bude spíš v zisku ze zbraní + z podniků, polností atd. na Ukrajině, až si to vezmou za neuhrazení půjček

      1. Na ty velky vladnouci banky sankce neplati ,ovsem. Sou plne zasoupeny v Rusku a kseftujou s tim plynem, ropu asi elektrinou a ja nevim s cim este..
        Uz vite proc je vsecko tak drahy.
        Jedna banka napr. plati Putinovi miliardu dolaru jen na danich..Pro lepsi predstavu..
        Jenze Lejna , star vojna si zrejme podrezava vetev na ktery sedi
        a chce ty banky vod ruskyho koruta vodehnat..
        Zrejme ji ani nezachrani ,ze je svarny devce z Berlina..
        Ani blbost se asi neda natahovat do nekonecna a prehanet..
        A zrejme ani iniciativa bez rozkazu.

    2. Řekl bych, že od Guantanama na východ. Německo, Francie, Britanie jsou odepsatelné položky stejně jako my, Polsko, Pobaltí, Rumunsko.

    3. Český člověk je totiž blbec a je přesvědčený, že válka z Ruskem musí být. Znám takových ze svého okolí plno. A žádný rozumný, věcný argument na ně neplatí. Co dělá naše vláda, dobře dělá.

        1. Opravdu zábavná představa:
          Řehka na invalidním voziku, který tlači Černochová, mává berlemi a vykřikuje „Na Moskvu, na Putina“ …

          1. Nechci Vám do toho mluvit, ale už nějak zdomácněla představa Švejka jako obtloustlého debilně vypadajícího člověka. Pokud takového ve dvojici máte, nemůže tlačit.

        2. Ne, i lidi s VŠ titulem. Na fakt, že půjdou také mají pohotovou odpověď s úsměvem Oni nikdy, Oni totiž mají Modrou. Ovšem ve sportech trhají rekordy. Tak asi.

      1. Český plebs – jeho nemalá, spíše většinová část, je vychcaná jak veverky, podlá, lokajská a především zbabělá, a to včetně tzv.rádoby vrchnosti. Šikana, ostrakizace, pronásledování, udávání, občas i terorizování, buzerace, okrádání, atd.maximálně vlastních – před cizím lokajsky ohnutý hřbet, podlézavost, zbabělost, ochota zaprodat a zradit kohokoliv, cokoliv … Hustý je Čech pouze na vlastní. Ty kvanta žvanilů z hospod, atd., by ve finále držely tak jako vždy hubu a krok, a zuby nehty by se bránily jít příkladem a fyzicky se přímo bojově angažovat.
        Celkově pro nezúčastněného pozorovatele jsme opravdu vcelku nechutná tlupa beze cti, vykořeněná, odnárodněná, bez úcty ke svým předkům, své minulosti, s velkou ochotou se bratříčkovat s katy vlastních předků i současníků, s likvidátory národní identity, atd., aktivně sama od sebe těmto sloužící …
        Jednak EMR ač kdysi povinná četba, byl i je na obtíž, a ta „k západu patřící masa“ bohužel k procitnutí potřebuje skutečný očistec tak jim jej nastínil jistý zatím lokální psychopat zvolený jinými místními psychopaty …

  9. Petr Hampl se netrefil.

    Seriózní debatu o Rusku není možné vést, protože ti, kteří by ji rádi vedli, nejsou schopni si tu debatu vynutit.

    To je jádro problému.

    Ne, že to nejde, oni to neumí.

    Skončej na tom, že je nepustěj do televize, nechaj se uštěkat, odmávnout, neporaděj si s emotivními reakcemi protistrany atd.

    Říct „není možné“ je jako konstatování o přírodním zákoně. „Neumím“ je o tom tedy jít a naučit se to.

    Náčelník generálního štábu má myšlenky na úrovni divocha, protože přesně podle toho byl vybrán představitelkou pražské kavárny, která je jeho šéfovou a za zadkem má Němce a USA.

    Komu by mělo záležet na našem přežití, když to nikoho moc nezajímá ani u nás.

    1. Náčelník gšt především nemá vést – a ani připouštět – jakoukoli diskusi, má plnit státnické zadání.
      Leč žádné státníky nemáme (neplatí jen pro ČR) a to, co se u nás nazývá politiky, buď na Rusko štěká nebo se ho bojí, obojí bez hmatatelného výsledku.

      1. Inu, právě ti raťafáci, co se nejvíc bojí, obvykle i nejvíc štěkají.

        Hlavně když jsou „v bezpečí“ mezi nohama páníčka (nebo o kousek výše)
        😀😀

        1. No jo.

          Ale hrdý Zápaďan má pak poněkud problém volit mezi politiky, kteří se třesou před ruskými atomofkami a vzdali by se čehokoliv a politiky, kteří jsou úplně blbí a nechápou ani základní pravidlo “silnější” (nikoli demokratičtější, zelenější a teplejší) pes m*dá.

    2. At ty debaty vo Rusku , ty co se chteji vnucovat , nechaj na rusech.
      A do zpraseny fridrich CT , za ucelem se vyzvanit , nelezou.
      I s jadrem problemu , at radsi dou delat neco poradnyho.
      Nic nam a nikomu do toho neni. /My si vo tom tady soukrome zastebetame a to je vse/.
      Rus se vo nas taky nestara..
      A kdyz tak odpovi na utoky nasi vlady.

  10. Kousek vodníka…

    Nevesely, truchlivy
    jsou ty české kraje
    když si v Lipsku Fiala
    s cenovkama hraje.

    Tu slunéčko nezahřívá,
    díra v kase zeje.
    Chladno, ticho –
    jako žel v srdci bez naděje.

    Nevesely, truchlivy
    jsou ty kraje české;
    za vlád tvůrců kapíku
    zmizlo všechno hezké.

    Hrad agentů prostranný,
    bohatství v něm dosti:
    z Pentagonu jen se v něm
    zastavují hosti.

  11. Ještě doplním slova svého kamaráda, byvalého sympatizanta ODS, který letos volil tuším SPD nebo Stačilo.
    “Míň škody nadělá kvalitní nepřítel než stupidní sympatizující dobytek.”

  12. Rusko je agresor a kdokoli ho podporuje nebo omlouvá, dopouští se zločinu proti míru a spolupráce s nepřítelem (i jedno z toho postačí) a dost mě překvapuje, že se naše pitomá demokracie víc nebrání, má lepší nástroje než pohůnka, který v médiích sprostě a zcela bezzubě nadává.

    Naneštěstí Vidlákem jmenovaní a hubou proukrajinští politici (od Fialy po Nerudovou) jsou právě ti, kteří společně se svými vzory z EU dostali EU do tragického postavení slabé a zaostalé bývalé velmoci, která nemá ani zbraně, ani ochotu bojovat a dobývat, ani odvahu. Myslím, že ruští stratégové se musí usmívat nad západní zbytečností (jistě ostražitě čekají, kdy “to” přijde. Ale nepřijde.

    Z pohledu voliče je to krajně neveselá situace; můžu volit mezi nepřítelem, zbabělcem, slabochem a kariéristou.

    Jenže já chci evropského Putina. Nebo alespoň Churchilla. Ne bláto.

        1. Ani s tím se nedá souhlasit (nebo z většiny). Dlouhodobé zahraniční konání USA je naprosto zřetelné , viz třeba konference v Bukurešti, myslím, že 2008. Lituji prostých ukr, ale pro zahr hybatele a domácí oligarchy hrají roli užitečných idiotů a kanonenfutru. A vědecká propaganda-reklama je mocná zbraň – to můžete vidět na jejích účincích okolo sebe.

          1. V ten moment můžeme zcela přehodnotit dějiny minimálně 20.století, a zpochybnit iniciátory třeba dvou světových konfliktů ( u toho druhého již političtí i pokrevní potomci údajně poražených dějiny aktivně připisují ). Na výběr je vícero verzí…

            1. Pouckari se v jednom kuse povysujou a pomoci english.
              Misto sireni lzi v otrocky sluzbe vlade ,akademik napise ,strategicka komunikace a tak ten prolhanej hnus a sebe porad povysuje .
              A vsicki se po nem vopici.

        2. Západoukrajinci proti Východoukrajincům. Jedni táhli od roku 1990 (na mapě) doleva a druzí doprava. Západoukrajinci přitom dali na sliby USA a Putin se toho snaží využít.

    1. Re: K43

      Vladimír Putin zcela jasně a srozumitelně definoval oblast zájmů RF. V reakci na bukurešťskou pozvánku GE a UA do NATO prohlásil, že Rusko bude hájit své zájmy všude tam, kde se nacházejí Rusové.
      Kecama o tom, že si UA a GE mohly a můžou dělat, co je napadne, nás nezasypávejte.
      Nemůžou.
      Úplně stejně, jako si nemůžou dělat, co je napadne, státy, které se nacházejí zeměpisně poblíž USA.

      Takže běžte vysírat jinam.

      1. To jste ovšem vůbec nepochopil, co jsem psal.

        Putin hájí zájmy Ruska velmi dobře. Problém je, že zájmy Západu hájí jeho politici laxně, popřípadě vůbec.

        1. Re: k43

          Zájmy, které chcete hájit, musíte ponejprv
          DEFINOVAT.
          Teprve pak – po jejich PŘESNÉM nadefinování – můžete zhodnotit možnost jejich dosažení a následně navrhnout operačně taktické pokrytí jednotlivých kroků, kteréžto jsou jednotlivými díly celkového zámyslu.

          Zámysl Ojropy – sekundovat USA bez jakéhokoli rozpracování takové doktríny. Takže na hovno. Stejný výstřelek, jako jít na lov ledního medvěda s plácačkou na mouchy.
          Proto je Ojropa úplně v dámském přirození a navíc bez lubrikačního gelu.

          Zámysl USA – rozbít RF jakýmkoli způsobem, nejlépe implozí – zhroucením federace dovnitř – a následným ochočením pozůstavší množiny koníků – Šemíků v podobě pidirepublik či chanátů za horským hřbetem, občas nazývaným Ural.
          Jelikož na přímou vojenskou akci nemají USA koule, doposud hledaly spojence v bývalých státech SSSR. To se (ne)podařilo jak ve Středoasijských republikách, tak i na Kavkaze. Bohužel nikde se nedostavil onen kýžený efekt vnitřního zhroucení.
          UA je, resp. byla poslední šancí, jak udržet procentuální poměr v rozumných číslech. Proto se jede na doraz.
          Řekl bych, že Ivan má z nich tak trochu srandu…
          1/ Z Ukradiny nezbyde nic použitelného,
          2/ Ojropa jde ekonomicky na kolena kvůli cenám energií a vypleněné průmyslové základně.
          3/ Soudruhům zbyl doma z výrobní základny pouhý Rust Belt…

          Ivanovi postačí jen sedět a čekat…

          1. Dovolím si optimismus do budoucna. Prohraná válka na Ukrajině přivede západ včetně EU k rozpracování takové doktríny a vygenerování sebevědomých, silných a trochu nemilosrdných politiků. V určitých věcech bychom si měli vzít z Ruska a Číny inspiraci.

            Na popisu reality se víceméně shodneme.

            1. Re: k43

              Dovolujete si zbytečně moc.
              Nic takového se nestane. Žádní silní a nemilosrdní politici se konat nebudou.
              Proč?
              Protože školství v rozvalu a indoktrinované kusy s palicemi vymytými už od mateřské školky.

        2. Podpora války na UA je zájem Západu??
          Pak schvalujete kakimenův zákon, který zakazuje mírové rozhovory. A Ženevě vojnu do horkého konce.

          1. Orbán se pokusil, vida sebemrskačství západu a neochotu být velmocí v plném smyslu slova, získat alespoň separátní výhody.
            Je to v jistém smyslu pochopitelná zrada. Nepodařilo se mu to.

            Meritum věci je jinde. My (západ) máme na svých zájmech lpět stejnou měrou, odhodláním a silou jako Putin. Alespoň to zkusit a nebýt shnilí.

            1. Re: k43

              Orbánovi se nic nepodařilo?
              Na rozdíl od Čechistánu mu Ivan staví další atomku a má plyn za třetinovou cenu oproti naší.
              A to je hen ten neúspěch…
              … tak jo…

            2. Kádvojka:
              (Všimněte si prosím, jak jsem vás z kvéru předělala na velehoru)
              KoZa je maximálně tak Za, Ko ani omylem. Jak chcete hájit zájmy pytle blech, které se spolu tři tisíce let perou? Mně osobně stačilo, že už se neperou, díky. Tyhlety přihlouplé nápady, jak udělat z Finů Portugalce, z Maďarů Bulhary a dohromady béžovou a růžovou Ůnii nějak nefungujou – zaregistroval jste? Natož k tomu přihodit ještě Amíky. Kde chcete vzít sjednocující myšlénku, za kterou vám půjdou všichni?
              Amíci hájí svoje. Poláci taky hájí svoje. Němci………no, kdyby nebyli regulérně okupováni, asi by taky hájili, takhle jim to trochu drhne. Francouzi a Italové místy taky hájí svoje.
              Možná by se Ůnie mohla přiučit v Rusku, jak se dělá multikulti velmoc, ale to je jednak ideologicky nepřijatelné a druhak nemáme tolik plochy jako Rusko a naopak máme pětkrát víc lidstva.

              1. Angeliko,
                místa je na světě málo. Máme-li kvalitně přežít, nezbývá než zapomenout na “duhové” spory a učinit ze Západu opět velmoc. I Britské impérium bylo multikulturní, přestože jedna kultura byla jasně nadřazená.
                Tam bych hledal paralelu.

                1. Ze Západu samozřejmě jednou velmoc zase bude (pokud se do té doby vzájemně nevyhubíme). Kyvadlo se nezastaví, pohybuje se od jednoho extrému k druhému. Aktuálně se kyvadlo nachází zřejmě poblíž jedné z úvratí.
                  Jenom je potřeba vzít na vědomí, že jeho pohyb se řídí jinými zákonitostmi, než je štičí rozkázání a naše úsilné žádání.

                    1. Nevyzkouším.
                      Stačí se podívat na tuhle diskusi; kde by člověk čekal čtenáře hrdé na náš národ, evropský národ, bílé etnikum.

                      A co? Nic. Posmíváte se vesměs hlouposti našich politiků (právem). A tím to končí. Kdyby přišel nový Cecil Rhodes, Jindřich VII nebo třeba Karel IV., vypískali byste ho a žvanili byste o rasismu a teroru.

                      Není vhodný čas.

                    2. Nu… já jsem to tak nemyslel, ale vy to chápejte, jak se vám líbí.
                      Pokud hledáte (v této diskusi) někoho, komu byste vadil, je dost překvapivé, že jste se zastavil zrovna u mě. Jiní se v tomto směru vyjádřili naprosto explicitně 😀 😀 😀

                    3. A priori nehledám. Nicméně jsou tu lidé, které má smysl číst a přemýšlet nad tím (tam řadím např. Vás a část litteratoru), lidé, kterým má smysl vysvětlovat (pro ty píšu) a šumění větru (vaši jiní).

                      P.S.: Asi jsem svou otázkou reagoval na příspěvek, který jsem si omylem přiřadil k Vašemu sluchátku. 🙂

                2. Re: K43

                  Takže všechno je, jak má být. Héérenfolk velí Slejvům z Bruslogradu a úspěch je již předem zaručen.
                  Jste naprosto genitální – pardon – geniální.

                3. Duhové spory….no hezky, Kádvojko. A teď otázka za sto bodov: JAK to hodláte udělat? To je totiž zcela kardinální otázka. Co kdy kde – to umí vymyslet každý. Ale to jak…..

                  1. Angeliko, já to opravdu nevím. Kdybych to věděl, šel bych do politiky a realizoval bych to.

                    Domnívám se, že cesta vede podobným směrem, kterým jde Čína; trpělivost, v ekonomice tvrdý kapitalismus a v ideologii vědomí si vlastní nadřazenosti a nepřipouštění diskuse a kolaborace s protivníkem.

                    1. Kádvojka:
                      Nevíte a nikdo neví. Politici už vůbec ne. Proto jsem to od počátku považovala za nesmysl – a jsem ráda, že jsme k tomu došli. Momentální – nikdo neříká, že navždy, nikdo neví, co uzraje v miliardách myslí, ale až to uzraje, poznáme to, protože to se uskuteční.

                    2. Vies kto vybudoval kapitalizmus s lidskou tvari v tej china,ten tvoj zapad,ktory si myslel,ze nasiel blbeckov za murikom,zasranych komunistou,co chodia s ksiltovkach jak Mao a budu robit pre zapad zadarmo,najvacsi us patrioti ,aby nemuseli, platit v kolebce prachy a hlavne dane ,srali na patriotizmus a davaj do zlutaskova,dnes china burza urcuje,business,buduje co ostatok sveta ,oproti nim to sa bavy na piesocku ten zapad,proste china diktuje tempo a nie dajaky zapad a biely clovek a proc,bo komunista umi a demokrat,bude jebat o slobode,humanite a ma holu rit.

                4. Potěš koště reinkarnovat ono impérium, tedy především jeho odvrácenou, reálnou podobu… Včetně toho, co a jak si počínali doma, natož jinde … Apropo, chybí krveprolití, teror, feudalismus a právo útrpné ?
                  Jen pusťte tu hyenu z řetězu – je otázkou, zda bude vůbec mít kdo konstatovat svůj omyl jako v případě snad bývalé volby modrých gaunerů…

              2. Markýzo,
                ta druhá nejvyšší „velehora“ záměrně vysírá, provokuje.
                Pomíjí, že státnost a budoucnost rozhodují zdroje. Přírodní zdroje a možnost /a cena/ jejich využití.
                Ty zdroje už jsou víceméně jen na území Ruska plus mínus, a v Africe. Ne náhodou si Afriku vzalo Rusko a Čína „pod svá ochranná křídla“.
                KoZa má z těch přírodních zdrojů tak akorát „velké kulovaté“. Jeho odchod od fosilních paliv není vůbec dán nějakým „zeleným údělem“, ten je ne nepodobný „z hovna biči“, z nouze ctnosti. KoZa dobře ví, že to, čeho mají dost /podobně jako ostatní/, už je jenom sluneční svit a vítr.
                Navíc to má z jeho pohledu i politický rozměr v tom smyslu, že ekonomiky Blízkého východu, který byl předtím državami USA, stojí na zdrojích ropy a plynu /podobně je tomu pořád s Ruskem/. Jenže on ten Blízký východ se poněkud emancipuje, dříve pevný spojenec USA Saúdská Arábie /který dříve – myslím za Nixona – zachraňoval ekonomiku USA, když umožnil odchod od zlatého standardu dolaru na „petrodolar“/ už je jasně navázaný na BRICS, a tak je třeba těm státům ukázat „zač je toho loket“ cestou „strčte si svou ropu a plyn za klobouk“, už vás nepotřebujeme /jistěže potřebují, ona totiž ta ropa je základem nemalé části chemického průmyslu včetně výroby umělých hnojiv/.
                Prostě – chcípající kobyla nejvíce kope.

                1. Lex:
                  Ale to já vím, že vysírá. Taky mi samosebou neodpoví na otázku, kterou jsem mu výše položila, protože to zkrátka nikdo neví. Ani velehora.
                  Víte, ono je to vlastně dobře, že se děje, jak se děje, protože KoZa nějak pozapomněla, že nejdůležitější nejsou banky a tiskárny peněz, ale právě ta pole, lesy a případně výrobní fabriky. Tak ať si to hezky zase zjistí.

                2. Pro zdroje (suroviny) je třeba si umět dojít, jiné zdroje (mozky) je třeba nasát. Umělo to již mnohokrát vzpomínané Britské impérium, uměly to Spojené Státy v minulosti. Jde to.

                  Škodolibě se koukat, jak to umí ostatní a sami se vznášet na obláčku z lických práv skončí tvrdým pádem na zem.

                  1. Kádvojka:
                    Zaprvé – oceňuji, že jste mi odpověděl na otázku „jak“.
                    A zadruhé…..doby docházení si pro něco jsou už skutečně pryč, namouduši, na psí uši. Myslím, že vidíme v přímém přenosu z Ukrajiny, jak takoví docházeči dopadají dnes.

                    1. Markýzo, krmíte trolla… Pokud věří tomu co z něj padá, je zralý na odbornou péči …

                    2. Myslím, že si Rusko vcelku úspěšně došlo na Donbas. Jsem si téměř jist, že – a zrovna Doněcká oblast je surovinová bonanza – Rusku zůstane, ať už rusko-ukrajinská válka dopadne jakkoliv.

                      Doby docházení jsou tu pořád, jen my (západ) jsme se nějak zapomněli a docházejí si ti ostatní. Zatím ne do našeho jádra, ale do našich bývalých kolonií ano.

                      Vy (a i další nicky) si neuvědomujete, že se na věc nedívám z hlediska fanouška momentální vládnoucí garnitury v ČR, ale z hlediska občana usazeného na západě. Který může uznat, že si Putin počíná vcelku dobře (pro svou zemi), ale vzhledem ke konečnosti země jako celku to není dobře pro nás.

                3. Ano, záměrně vysírá a provokuje… Jde o to, zde je to Nick disktéra, nebo jeden z mnoha služebních, dobrovolnický od elfů, pirátů či jiné verbeže , popřípadě jde o usilovného provokatéra …
                  To ovšem nic na smyslu ani obsahu toho, čím ti mává, nemění …

              3. V Rusku tvoří 80% obyvatel rusové, zbytek jsou z velké části domorodci v zaostalých koloniích( Sibiř). V EU jsou početně nejsilnější Němci, těch ale z celkového počtu není ani 20% a zbytek jsou navíc svébytné, moderní státy, často s koloniální minulostí. Logicky tak EU nejde spravovat stejně. Byla by jste například ochotná skousnout že celoevropský povinný úřední jazyk bude Němčina? I když lokální jazyky se budou také užívat. Že se všude bude povinně platit eurem? Že se bude povinně rukovat do celoevropské armády řízené z Berlína? A která by klidně mohla být nasazena proti separatistům( viz Čečensko). Že by daně primárně plynulý též do Berlína? A další? Z toho by jste se zbláznila.

                  1. My tu ovšem nemáme tak obrovské zásoby ropy a plynu. Pravda plyn by jsme mohli frakovat, a před deseti lety se o tom uvažovalo. Z toho by se ale opět spoustu lidí zbláznilo.

                    1. Pokud je kdosi echt idiot, začne o frakování v hustě obydlených oblastech, územích uvažovat a prosazovat. Klidně si doma třeba do bojleru nebo do vany pod tlakem ta svinstva např.pro lepší hygienu hrňte, váš problém. Kontaminovat ovšem hluboké vrstvy podloží a zdroje vody tou šmakuládou je zločin …

                    2. To: Markýza
                      To byla odpověď na ten Surgut, který žije hlavně z ropy a plynu, v tom článku na Wiki se přímo označuje za hlavní ruské ropné město. To tam přináší spoustu peněz a tak je na investice. Kdyby tam ta ropa a plyn nebyly tak by přes Ob jezdili na přívozu dodnes. Prostě jsou tam prachy. Takových těch měst kde nikdy nic nebylo, nebo kde vše zkrachovalo protože se to nevyplácelo bude na Sibiři také dost, kdežto Surgut je jenom jeden. U nás také vypadá Mladá Boleslav lépe než třeba severní Čechy nebo části Ostravska. No a jelikož jsme země s největším procentuálním podílu průmyslu na HDP z celé EU tak toho bude na výměnu dost.

                1. Anon:
                  To byla takzvaně řečnická otázka. Která má za úkol podívat se na věc z jiné strany a případně pošťouchout diskusi. Já – na rozdíl od velehory – jsem si velice dobře vědoma, že jsou rozdíly mezi národy, jazyky, náturami a přírodními podmínkami, a že každý musí dle své karty. A navíc, mně se ty rozdíly líbí.

                2. Sjednotit měnu a armádu by byl dobrý začátek. Úřední jazyky jsou i v takovém Švýcarsku tři, respektive čtyři, to není zásadní problém.

            3. Kdyz nebejt shnilej , se provadi provokaci k valce ,smrt statisicu zatim
              a k nuklearnimu konfliktu . Poplatky za vzdelani vratej a radi
              i s urokama ..Za stejnou miru a vodhodlani..

    2. K tomu, aby vyrostl hřib, je potřeba nejdřív podhoubí. Často hodně dlouho předem. A někdy ani z toho podhoubí nic nevyroste 😀

    3. První odstavec alá NEW EU IV.Říše… V nejlepší tradici JG, a Faltýnovic bystrého střelce …
      Tak agresor, hmmm, tolik moudra najednou …
      To je opravdu nutné zmínit pro inkasování odměny ?
      Pravda, ve vlákně je těch Vašich perel víc …
      Zadarmo to příčetný jedinec nedělá, i když dnes má nejen pojem „příčetnost“ podezřele rozplizlé kontury a význam …

    4. „Kdyz se nekdo brani ,aby mu Nato nevlezlo az do Kremlu, tak je agresor.
      Kdokoliv neveri , je zlocinec proti miru“.

      Chodi to dlouho do skoly , studuje nazpamet z ucebnic psanych nejlepsima akademika z ustavu , vzdelava se to pod dozorem nejschopnejsich ucitelu
      s diplomy a pak sou z toho ,takovydle vysledky.

  13. Vidlák se opět stal tématem televizní debaty na ČT : prý šíří nebezpečné lži a navíc neumí anglicky…
    (Předvolební debata v plzeňském kraji)

    1. Foltýn vykope příkop kolem jeho chozjajstva a kvalita člověka se pozná podle toho, jestli mluví anglicky, nebo ne.

      1. Angličtina je lingua franca dnešní doby.

        Ve světě kam vstoupil, je to jako být negramotný, ovšem i negramotní mohou být vysoce inteligentní a vysoce úspěšní.

        Když se Vidlák do půl roku, do roka naučí anglicky, tak o to víc to bude pak působit.

          1. Negramotní králové zas měli mnichy, kteří za ně četli a psali. Taky to fungovalo.

            Překladatelé sedí v kukaních či na jednáních, kde je přesný překlad důležitý, že je pro jistotu používají i ti, kteří anglicky umí dobře. Nikdo si nebere překladatele na záchod či do kantýny.

            Když umíte anglicky, tak můžete prohodit pár vět třeba s portugalským kolegou nebo holandskou servírkou.

              1. Milý Aleši, jsi schopen pochopit koncept příkladu?

                Tak si tam doplň místo holandštiny finštinu nebo jakýkoliv jiný jazyk, který obě strany neumí a kde by se lingua franca
                hodila.

                Jo, vlastně ještě se mohou skvěle domluvit obrázky, rukama a nohama nebo pomocí slivovice. Tak nic.

                1. V dnešní době není třeba umět jazyky. Technika pomůže plynule rozmlouvat komukoli s kýmkoli v reálném čase.

            1. Rozporuji, nemají šanci. Četla jsem předčasem rozbor, že čeština je něco jako maďarština. Je to prý nejtěžší známý jazyk a nedělají to jen nabodeníčka. Je to hlavně bohatost řeči, na kterou jiní nemají.. Dokáže prý vstřebat kdeco z jakéhokoliv, ale má tu schopnost, že si všechno počeští. A tím pádem, asi díky rozmanitosti je tak těžká. Ale když jsem se obrátila na knihy – předsumeťácké a porovnávala, tak jsem pochopila, že je to fakt. Ono stačí si přečíst pořádně pravidla. Naučí se tak maximálně nějaké fráze, které ale každý rozhovor znerozumní. Stačí si poslechnout naše třeba presstituty nebo komentátory a zjistíte to docela snadno.

              1. Ve skutečnosti byla za socialismu na Moravě škola, kde učili cizince česky jako přípravu na VŠ.

                Zvládali to za rok, někteří tak dokonale, že nebylo poznat, že nejsou Češi. To se samozřejmě učili i psát.

                První slovíčka se naučí hned první den.

                1. jistě, akorát že je učili pouze to co potřebovali k oboru. A protožr spousty odbotných slov v jakémkoliv oboru jsou tzv. mezinárodní, tey do čewštiny převzaté z jiného jazyka. Nedá se to brát jako znalost češtiny. Proto tam taky byli specialisté na výuku pracovní češtiny. V běžném nepracovním hovoru to bylo ouvej.
                  Princip je stejný, jakože se válčí na ukrajině a přijímají se přesídlovatelé odkudkoliv, přestože se válčí, když se podíváte na mapku tak na +/-10% rozlohy.

                  1. Ne, učili je česky.

                    Obor se naučej pak na vejšce, protože se to tam současně učej i čeští studenti.

                    Měl jsem známýho, co se tam česky naučil a nebylo to poznat. Že byl někdo natvrdlej, to věřím, ale rok stačí na naučení jakýhokoliv jazyka. Když dotyčný úplně nevzdoruje.

                    Umíte vy nějakej jazyk?

                    1. Zakladateli tam je problem s používáním a rozeznáváním hlásek, u nichž my neslyšíme rozdíl. Ale přesto rok je strašně dlouhá doba a pokud se učí intensivně a je neustále tomu jazyku vystaven, myslím že to jde.

                      Příklad našich vysokoškolských spolužáků z Afriky a Asie tu již byl. Ano, bylo poznat, že nejsou rodilí mluvčí, psaní byl pro některé velký problém, ale domluvili se v pohodě o čemkoli.

                      Druhý příklad jsou ty handly kdysi, vyměnili dítě na určitý čas do cizojazyčného prostředí a to se naučilo jen komunikací.

        1. Zaujímavé je, ze nikto nespomenie, ze vidlak hovori nemecky. Angličtina nue je oficiálnou rečou EU, ak sa nemylim. Nemčina je

    2. Je dobré, že ČT se snaží Vidláka očernit.

      Alespoň je jisté, že je to člověk na svém místě a že jde správným směrem.

    3. No to je argument leda tak pro IQ trouby. Oni snad neslyšeli mluvit anglicky Cernochovou nebo číst angl. text Fialu? V jejich případě by bylo lepe kdyby mluvili jak jim zobak narostl.
      A Vidlak není ministr natož premiér.
      (sorry mobil)

    4. usa je zas agresor v iráku, tak se můžou kamarádit, když jsou oba agresoři, ne? příště mohou někoho napadnout spolu, nebo udělat Spolu koalici agresivní

      1. Potká žralok žraloka.
        „Nepadl’s mi do oka!“
        řika první žralok.
        „Ty jsi žralok, já jsem žralok,
        zajdem spolu někam na lok.
        Sotva rty se omočí,
        budem bratři žraločí“.

        (Mateřídouška někdy kolem 1970)

    5. Na jedny strane V. se snazi a snazi .
      Na strane druhy , Foltynove ,CT a media a jecici dav vlastencu, potrebujou nepritele ,
      aby s nim za vic nez 10 melounu rocne , mohli bojovat..

      Napriklad korporace by nemeli nadavat Rusku a Putinovi , kdyz se jim takhle vyplati a bohatnou na nem nepricetne , ale bejt Rusku vdecny , dostavaji jen v Usa trilion rocne .
      A Rusko je uz po staleti spolehlivej nepritel a nezklame.
      A tohle vsechno chteji fujtajblove nenazrany ,zadarmo.

    6. Jaky fajny debater v pilsen,kto nevie anglicky ,je negramotny a neide s narodni demokratickou frontou,ja poznam kopu,co anglicky materinsky jazyk,kurva cigan z jarovnic ma viac v palici…

  14. Mám dotaz na ústavní právníky a může to být třeba bomba!

    Už včera jsem psala pod odkazem na hlasování k ratifikaci FINSKO/NATO

    https://www.psp.cz/eknih/2021ps/stenprot/033schuz/s033112.htm

    A dnes Antihavlista dává opět odkazy stejně jako včera honzík.
    Jenomže v PS někdo udělal zřejmě kardinální botu!

    TISK 274 byl a měl být o FInsku
    a k tomu bylo hlasování 80 o umožnění schválení v 1. čtení.
    a hlasování 81 mělo být právě zásadní usnesení: „Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Protokolu o přístupu FINSKÉ republiky k Severoatlantické smlouvě podepsaného v Bruselu dne 5. července 2022.“

    A přitom nadpis toho hlasování 81 pak chybně uvádí ŠVÉDSKO, o kterém se ale hlasovalo až k tisku 275
    a tedy hlasování až 82 a 83. A máme tak ke Švédsku nadpis 3 x a u Finska nadpis toho podstatného úplně chybí a proto to zde někdo opakovaně podává jakoby hl. 81 že by bylo již Švédsko, ale o tom tehdy poslanci fakt ještě nehlasovali.

    Ústavní právníci, dala vůbec PS platně pak souhlas s ratifikací Finsko/Nato, když píší místo Finska Švédsko? A vstoupilo Finsko pak se platně se souhlasem všech členů NATO, když se to našim nějak nepovedlo ?!

  15. Že to byla posledni kapka poznáme, až když spadne a další už nemá odkud padat. Totéž platí o poslední raketě. Je zde ovšem malý rozdíl – jen málo z nás bude mít příležitost té poslední rakety se dožit ….

    1. „Ti co přežijí, budou závidět těm, co nepřežili“.
      Ale Černochové a Řehkovi to z plného srdce přeji 😀😀

  16. Zkoukl jsem něco jako Program koalice STAČILO! pro Krajské a senátní volby. Nenašel jsem nikde jestli chtějí znárodňovat (od drobných podnikatelů, přes zemědělce, majitele bytů a nemovitosti, až po velké firmy a energetický byznys). Není to tam.
    A mám také pár nejasností k uvedenému:

    3) Konec odsávání zisků do zahraničí
    Ušlechtilá myšlenka, jenže ČR má všechny mezinárodní smlouvy nastaveny tak, že byla, je a bude levnou montovnou Německa, vše dle Plánu.
    Cit.: „… placení daní z příjmu v zemi, kde byl vytvořen zisk … investice financované českým kapitálem (bankami s českými vlastníky)“ Tím českým kapitálem je myšleno třeba PPF danící zisk v Holandsku?
    Jakákoliv zahraniční firma si díky vnitropodnikovému účtování dokáže optimalizovat zisk v ČR na čistou nulu.

    1. Kdyby se mně podařilo vybudovat velkou firmu, což je vzhledem k mé povaze téměř vyloučeno, okamžitě mizím do daňového ráje. Prachy na školství, vědu, výzkum, zdravotnictví, důchody, těch se stabilně nedostává; zato na stíhačky, granáty a platy mlaskajicich politiků, jakož i opulentní podporu ziskovek, to je peněz vždycky dost, a kdyby ne, však nám zatím půjčujou.

      Jen hlupák by tohle platil, kdyby nemusel.

      1. Ano, ale pokud by stát fungoval jak má, tak byste to neudělal, v tom je rozdíl. Jinak je velké svinstvo EU, že umožní daňový ráj uvnitř.

    2. Optimalizovat zisk v ČR na čistou nulu dokáže i jakákoliv tuzemská firma. Možná že i vykazovat několik let ztrátu 😀

  17. Zkoukl jsem něco jako Program koalice STAČILO! pro Krajské a senátní volby. Nenašel jsem nikde jestli chtějí znárodňovat (od drobných podnikatelů, přes zemědělce, majitele bytů a nemovitosti, až po velké firmy a energetický byznys). Není to tam.
    A mám také pár nejasností k uvedenému:

    2) Efektivní sociální politika, minimální důstojná mzda
    Cit.: „Bydlení je základním právem … podpoře nové bytové výstavby především městských bytů … regulaci krátkodobých pronájmů nemovitostí skrze online platformy.“ Toto podporují všichni, ale potom vždy narazí, protože postavení nové 2+1 v paneláku dnes vyjde, díky novým normám z Brusele, tedy téměř v pasivu, na cca 5 milionů (+ drazí a nedostatkoví řemeslníci, drahé firmy, drahý stavební materiál, …).
    Takže pro všechny to nebude a těch pár bytů se prožene korupcí přes známé.

    Proč regulovat krátkodobé pronájmy? Jako rodina, několikrát ročně, si takto pronajímáme na týden za 10 – 15 tisíc vilku pro 4 člennou rodinu po celé Evropě (od Norska po Gibraltar). Takže lidem zakážeme a donutíme je platit drahé hotely? A jako bonus najmeme nové úředníky, co to budou stíhat.

    https://www.stacilo.cz

    1. KSČ si do programu nikdy nenapsala, že bude znárodňovat drobné podnikatele nebo je posílat do lágrů. NSDAP si tam také nepsala koncentráky.

      1. Proto se ptám, ono to znárodňování ve spojení s komunisty, tak nějak vyskakuje samo. A tak by to chtělo natvrdo napsat, že o žádném znárodňování neuvažují a ani o nějakém znevýhodňování soukromníků oproti státnímu. Tedy pokud to tak vážně má členská základna. Aby se jednou Vidlák nedivil, že je v místním JZD.

        1. Prosím ještě o pár týdnů trpělivosti. V krajských volbách nikdy o znárodnění nepůjde. Jak bude vypadat budoucí uspořádání republiky, to se dělá v poslanecké sněmovně.
          Ale jestli Vám to pomůže, zúčastnil jsem se debat na vykoupení minoritních akcionářů ČEZu, zůčastnil jsem se debat ohledně toho, jak vrátit vodárny do rukou obcí a krajů, zůčastnil jsem se debat, že potřebujeme novomanželské půjčky… ale ani jednou jsem se nezúčastnil debaty, že by bylo zapotřebí znárodnit zedníky, klempíře nebo místní strojírny. Dokonce jsem se ani nezúčastnil debaty, kde by se uvažovalo o znárodnění Škodovky nebo Komerční banky… V tomto byl Beneš podstatně radikálnější.

          1. Já Vám v tomto věřím. Ani já si nemyslím, že by Konečná chtěla nějak více znárodňovat, ale není jediná ve straně a bylo by férové to zcela jasně napsat, ať máme v tomto všichni jasno.

          2. Co napriklad , dalsi totalni znarodneni volicu.
            A tridni boj ,vselijakych zakazu a zakonu , na ne.

            Napr. co si takovej obcan muze vzit a nemuze na sebe.
            Pak v zime se muze nachladit a zemrit bez zakazanyho munduru,
            jako ten znarodnej kapitalista vod soudruhu , predtim.
            Nebo aspon zajit na malej duchod a vysoky ceny.
            Popravu elektrickym kreslem si dneska muze dovolit jen velkej bohac.

            Znarodovani zacku a studentu /vod rodicu a vod spolecnosti/,
            ve skolach je taky v plnym proudu..
            Pedagog/obcan se podreknou a uz sou znarodnovany u soudu.
            De tady vo jasnej tridni boj.

            „Plany volicu a obcanu bez gati zhati ,
            tridni boj nasich demokratu ,
            akademicu a bohaci svati. %(^%$$$$$..

        2. Re: Vidlákova ces…

          Ono by bylo pro vás docela poučné, kdybyste si nabouchal do hlavy, co vlastně taková družstva jsou a od kdy na území Rakousko-Uherska družstva fungovala.

          1. Vidím jisté rozdíly. Kibuc, družstvo, JZD. Ale máte pravdu, že Holandští zemědělci se před vstupem ČR do EU dost báli. Jenže Telička podepsal.

            Vy tu mluvíte o dobrovolných družstvech a dobrovolném vstupu. Po válce to ale u nás bylo trochu jinak. Soudruzi se usnesli a na výběr moc nikomu nedali. Prosím, bez opakování.

            1. Klasické kecy… Zdroje vody, mnohdy distribuce i úpravny skončily v cizích rukou, a nikdo se nikoho neptal. Zrovna tak kvanta veřejného majetku, či budovy, stavby postavení přímo lidmi v různých akcích, o rozkradení rekreačních objektů, a majetku mládežnických a dětských organizací nemluvě. A držel jste pysk, držíte dodnes, jen 35 let trolíte …
              Tady se rozkradlo, a to doslova, ohromné množství, kvantum majetku vícero druhů v řádech bilionů, zemědělství je na huntě, bývalá potravinová soběstačnost v háji, a vy blbě melete…
              Že jste se tak nestaral, když se rabovalo v devadesátkách, když se pokračovalo po r.2000, a proč držíte kušnu teď , když probíhá zcela otevřená deindustrializace této kolonie, chytráku …

        3. Jaké znárodňování ve spojení s komunisty naskakuje vašnostovi v souvislosti s BBC, Bank of England, důlního průmyslu a dopravy Velké Británie v poválečném období?

      2. To je ale drsná argumentace. Příspěvek byl o bydlení a nikde a nikým nezmiňovaném znárodňování a vy tady s lágry a koncentráky.
        ODS si do programu nikdy nenapsala, že bude zvyšovat zadlužení země nebo zvedat daně.
        Piráti si tam také nenapsali, že digitalizace způsobí omezenou funkčnost, atd.
        Dokonce veřejně deklarovali opak jako volební sliby a program, pro které (nejen pro ně) se do křesel dostali. Takže, podle Vaší logiky je to ještě větší chucpe? Slíbit A a udělat Z.

        1. Přesně jako ta dnešní ODS a Piráti, ani KSČ v roce 1946 nikam nepsala, že bude zavírat kulaky a střílet na hranicích po rádoby emigrantech.

          Nedá se věřit ani jedněm.

  18. Zkoukl jsem něco jako Program koalice STAČILO! pro Krajské a senátní volby. Nenašel jsem nikde jestli chtějí znárodňovat (od drobných podnikatelů, přes zemědělce, majitele bytů a nemovitosti, až po velké firmy a energetický byznys). Není to tam.
    A mám také pár nejasností k uvedenému:

    1) Fungující a soběstačná ekonomika
    Cit.: „Zájem lidí musí mít přednost před zájmy na rychlém zbohatnutí a krátkodobém zisku.“ To je myšleno jak? Kterých lidí? Lidé mají různé zájmy.

    1. No ideální pro vás je se zeptat na setkání nebo YT vysílání kandidátů Stačilo, možná to zjistíte už při poslechu jejich YT relací. Ale za mne to znamená, že chtějí zlepšit stav společnosti, aby nebyla nastavena na extrémně vysoké zisky energobaronů, developerů a podobně, ale aby lidé poctivě vykonávající svou profesi mohli v klidu žít.

      1. Já myslím, že na tom nešupí. Jakékoli předvolební sliby, stejně jako sliby, pronesené ve stavu opozice, lze později kdykoli jakkoli porušit.
        Precedens už máme.

          1. Politikům se nevěří, politici se kontrolují.

            Až bude uveden do provozu a praxe mechanismus skutečné kontroly politiků, odložím své obavy o věci příští.

            1. Nase cestina je ciste slovanskej jazyk , na rozdil vod madarstiny tatarstiny ,z mongolsky stepi…
              Nemusite vsechno co si prectete sirit.
              Dneska sedi na klavesnicich ,kde kdo ..

    2. Re: Vidlákova…

      Asi by bylo dobré se ptát na sekretariátu strany, nikoli na diskuzním fóru uslintaných dědků a kulhavých babek.

      Vysvětlivka – zájem lidí – slovem „lidí“ jsou zřejmě míněny řadové lopaty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *