Ve středu jsem byl v ostravském klubu Parník, kde jsme si povídali s Ládikem Větvičkou a naše nevymáchané huby držela na uzdě Martina Kociánová. Na jaře jsme si tento formát vyzkoušeli v Pardubicích a výsledek Ládik velmi trefně zhodnotil: „Synku, podívej, tolik lidí zaplatilo vstupenku, aby se přišli podívat na k.koty, jako zme my dva… A tak jsme poreferovali divákům o jeho cestách po postsovětských republikách a mých cestách po neomarxistickém Bruselu. Chtěli jsme zhodnotit události posledních měsíců a pohádat se o jejich interpetaci. Ale nakonec to byly dvě hodiny hořké komedie.
Já byl optimista, že se demokracie a svoboda se dá ještě zachránit, Ládik k tomu byl skeptický. Ani jeden z nás nehorlil pro nějakou novou utopii nebo nový horor pro Evropu, ani jeden jsme neměli žádný zázračný recept na budoucnost a vlastně jsme jen trefně či méně trefně popsali, jak si s námi svět vytírá Síkel. Nic víc…
Příští týden jsme měli mít další představení. Tentokrát v Olomouci v Pevnosti poznání. Ale mít ho nebudeme. Akce zrušena, protože majitelem je Olomoucká univerzita a ta „čelila totiž dotazům a kritice, proč umožnili pořádání takové besedy.“ Teď, když se lidi (a novináři) začali ptát, se tam všichni vzrušeně dohadují, kdo vlastně může za zrušení a házejí vinu jeden na druhého.
Ne, fakt se nehodlám zabývat hledáním někoho, kdo za univerzitu nakonec besedu odpískal. Ono je to totiž jedno. Ve skutečnosti to udělal nějaký líbodégoš, který se živí slíděním po internetu, psaním výhružných dotazů a udavačských dopisů. A lidi se prostě bojí, protože mají proč se bát. Bojí se, že by mohli kontaktovat jejich nadřízené a ti by mohli vyvodit důsledky. Bojí se mediálního shitstormu, bojí se, že by mohli přijít o své živobytí. Bojí se, že by jim mohli vypovědět smlouvy na další akce, mohli by je napsat na černou listinu, mohli by je zařadit do příslušné kolonky a oni by za chvíli skončili na pracáku. Ano, výpovědi mohou být bez udání důvodu, že?
Prostě se velmi oprávněně bojí POLITICKÝCH NÁSLEDKŮ.
Tohle přece nedávno řekla jistá organizace Charity Lukáši Polertovi a pro jistotu mu zrušila pozvánku na akci, kde jeho přítomnost měla zajistit účast a také nějaké peníze pro dobročinné účely. Mají obavy z politických následků!
Zbytek je autocenzura. Havlova esej o strachu. Demokracie dozrála do stavu, kdy se lidé bojí mluvit. Dozrála do stavu, kdy vás za názor vyhodí z práce. Dozrála do stavu, kdy musíte přemýšlet, co říkáte. Dozrála do kriminalizace a vlastně už i do politických vězňů. Dozrála do stavu, kdy lidé přemýšlejí, jaké pro ně bude mít jejich vlastní názor politické následky.
Děje se to samo. Vždycky stačí jen pár odstrašujících příkladů, aby většina začala držet hubu a krok. Stačí jeden MikejePán, který si dovoluje na Ivana Smetanu. Stačí šikanovat jednoho. Ostatní si to rozmyslí. Stačí odměňovat to správné jednání, jako když obecní zastupitelé kdesi v jihočeském kraji vyslovovali souhlas a pochvalu nad tím, že nám pořadatelé zrušili sál pro předvolební debatu.
V naší demokracii se lidé bojí politických následků. Bojí se toho, co udělali paní učitelce Bednářové. Ostatní učitelky budou mlčet a klopit zraky. Jandejska za jeho politické názory navštěvují státní kontroly dnes a denně a za jakýkoliv prohřešek mu vyměřují maximální pokuty.
A stačí na to nějaký uhrovatý jedinácek, který jen zvedne telefon a nebo napíše mail. V civilu třasořitka, ale v této společenské atmosféře má víc moci, než byste čekali.
Navenek mají strach z nás, z našich názorů. Mluví o nás jako kolaborantech a dezinformátorech. Ale ve skutečnosti mají strach ze svých. Nemají strach z toho, že by jim ublížili dezoláti. Nikdo na Olomoucké univerzitě se nebojí, že by jim nějaký Větvička gang přišel v noci zapálit posluchárnu. Ale bojí se, že by s dýmovnicí mohli přijet Havloids memorial club, jako to udělali v sobotu po volbách před sídlem KSČM. Dobře vědí, že Vidlák jim neobjede auto korunou, ale jejich fanatičtí kamarádi by to udělat mohli, jen co by se ukázalo, že se odchýlili od Foltýnovského postoje. Mají strach, že by je Oldřiška Blujová s Michaelem Oganesjanem mohli začít šikanovat, stejně jako šikanují vozíčkáře u petičního stánku. Bojí se, že police nic neuvidí a neuslyší. Mají strach, že o nich Řezníček bude v České televizi lhát, až se mu bude od huby prášit a oni s tím nebudou moci vůbec nic udělat. Mají strach, že o nich v Mladé frontě vyjde článek, že jsou kolaboranti a dezinformátoři.
Bojí se těch svých. Když někdo může beztrestně rozřezávat petiční stánek a polévat ho kyselinou máselnou, aby to hodně smrdělo, může to udělat komukoliv. Třeba i Olomoucké univerzitě, za to, že není dostatečně hodnotově ukotvená.
A tak olizují ruku, která je bije. Bojí se, že by je mohla přestat krmit. Bojí se, že by je vyhnala ze stáda. Bojí se režimu, kterému zároveň slouží.
Tohle se už v dějinách stalo mockrát. Strach je dobrý nástroj na ovládání. Je levný a funkční. O to víc peněz se dá dát do Babylonských hradeb… tedy, dnes do stíhaček F-35. O to víc peněz zbude pro mocné a hrabivé, aby si prodražili digitalizaci stavebního řízení nebo zdvojnásobili svoje majetky za enrgetické krize.
Ale pak se stává, že ty mocné hradby nikdo nebrání. Babylon nepadl po dlouhém obléhání, kdy na hradbách stáli v jedno šiku muži, ženy i děti, ale šlo to hladce a rychle. Prostě jednou dobyvatelům otevřeli brány a lid je vítal. Když Řím padl, jeho obyvatelstvo to přijalo s ulehčením. Germánské bezvládí bylo lepší než útlak jejich vlastního císaře.
Ustrašení lidé totiž své pány bránit nebudou. Nelze mít stažený ocas z naší liberální demokracie a zároveň mít kuráž před Rusem. Dá se to předstírat, ale není to opravdové. Člověk, který pro jistotu zruší Polertovi pozvánku, nebo kdo pro jistotu vyhodí Igora Němce za to, že byl v Příčovech, ten nikdy nebude silný. Jakmile se otočí vítr, otočí se i on. Pouze svobodný a sebevědomý muž bude hájit vlast před nepřítelem. Pouze ten, kdo dokáže obhájit sám sebe, ten bude hájit i svou zemi. Kdo se musí obávat politických následků, ten se bude obávat i jiných věcí. Kdo se jednou naučil lízat ruku, která bije, ten bude lízat jakoukoliv ruku. Ten vymění pána lusknutím prstů a bude dál ohnutě sloužit.
A já zase po čase musím poděkovat všem, kteří nás podporují. Děkuji, že jste s námi, děkuji, že se o vás můžeme opírat. Děkujeme, že nemusíme být závislí jako je olomoucká Pevnost poznání. Děkujeme, že se nemusíme bát existenčních následků jako Charita Červený Kostelec. Jen díky vám ještě pořád můžu mít nevymáchanou hubu a mohu se vysmívat i těm stížnostem, kterými už teď vyhrožují, že je podají k etické komisi evropského parlamentu.
Děkuji všem.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Tento článek (naštěstí) nevyjadřuje oficiální názor Evropského parlamentu.
Co cenim jak kurva ,osobnu odvahu a stat pri svojich murom zbranou,slovom,ci len nemym stanim z presvedcenia,nie za skurveny peniaz,od maleho hovna sa zaujimam o takych ludi.V nasej historii,takych ludi prehrstia,zistil som,su to vatsinou radova holota,nijaky vyznamny politici,ci vedci obycajny ludia.Co jich k tomu vedie?preco takmpostupuju,prve ze vidia nepravost a ojeb,nie buciny,nepravost na prvom mieste vedie tych ludi k jich konaniu,zachovaniu a potom sa moze popisat vlastenectvo a dalsie nazvy a vidlak tak kona,prispievatelia tu mu davaju kopa,take sumne slovo je souzni,co ja nemusim tak ,aby bolo jasne majme odvahu,ked pride na lamanie chleba.
Zpětná vazba jak kurva
To jak mne,bo viem,ze mojej hatlanine tu rozumie par co mi najmenej zily trha a hlavne ja vobec nemam sajnu ci dakto reagoval na moj drist bo neviem jak to zistit,ci proste vediet,co tiez mam na haku.
Vzhledem k Vašim dřívějším lžím (elektroměry, občanství pro potomky sudetských němců, malý dosah tenet media) opravdu není nic překvapivého na tom, že s Vámi univerzita nechce mít nic společného.
Kdybyste uměl číst, tak byste věděl, co jsem ve skutečnosti napsal.
Zbytečně reagujete na libtarda Jasánka
Kurva tu je lakirnik…
Universita určitě ne, ale ta verbež, která ji momentálně řídí.
Chápu, že ve vašem vesmíru to pochopitelné je.
Skuste pochopit, že existují vesmíry, kde to pochopitelné není a kde Vidlákova interpretace je validní.
Velice dobré !!! Naprosto přesné !!!
Zdavím Vidláku – Danieli!
Mám k vám prosbu: dostal jsem záchvat marnivosti a rozhodl jsem se pořídit si takový kožeňák, jako máte vy.
Vybavuji si, že jste v nějakém příspěvku psal, že vás domácí nabídka neuspokojila a že jste si ten klobouk musel pořídít z ciziny. Prozradíte mi odkud?
Předem děkuji.
Josef Smolík
Já nemám kožený klobouk, ale normální plstěný. Koupil jsem na Australian wear.
Můj hlavní problém je v tom, že mám obvod hlavy přes 62cm a klobouky na moji velikost jsou málokdy k dispozici.
díky za info
Mám kolem hlavy 57 cm, což je na ženskou hodně. Shánění klobouků znám důvěrně a soucítím s vámi. Taky byste si klobouček mohl nechat udělat v kloboučnictví, ale nevím, jestli tam pány vůbec pouštěj.
Nepouštěj. Kloboučnictví je zóna bezpečí. Jestli se chlapi chtějí taky cítit bezpečně, ať si jdou na fotbal. A tam by jim klobouk stejně zahodili, protože by šlo přes něj blbě vidět.
1o galonovej sirak z Texasu by se hodil , taky pod nim clovek nezmokne.
Alois Oulík už není sprostý podezřelý a dělá zase řemeslo?
Ovšem klobouček či čepičku typ čupřina už u něj nenajdete.
Kdysi jsem navštívil výrobce klobouků na Moravě (TONAK) a nakoupil
několik stetsonů s tímto rozměrem – je s podivem,jaká maličkost
může lidi spojovat.Takže mám tmavomodrý – k saku,šedý – k saku,
smetanový – k saku,černý ke všemu.Ale má to jeden háček.Můj průměr
nikoliv hlavy ale kolem pasu se zvětšil,tak ta saka nevyužiju,snad kromě
modrého.Tenkrát tam měli prodejnu přímo ve fabrice.Po exportních
zakázkách jim vždycky něco zbylo.Pro tehdy malou dceru jsem
objevil malý vínový a pro většího synka černý.Už jsou jim malé,tak
je schovávám pro vnoučata.Až se budete zase kutálet z Ostravy,
přibrzděte,třeba najdete něco zajímavého.
Objednas daj si australian hat.
„Zaútočte na Rusko a bude z vás „skvrna“ – Medveděv
Malé státy NATO, které vyhrožují, by si měly pamatovat jaderné odstrašení Moskvy, uvedl bývalý prezident.
Malé členské země NATO, které sní o útoku na Rusko, by měly vědět, že článek 5 není účinný proti taktickým jaderným zbraním, prohlásil zástupce předsedy ruské bezpečnostní rady Dmitrij Medveděv.
Bývalý ruský prezident a premiér komentoval nedávné prohlášení estonského nejvyššího generála o „preventivních“ úderech na Rusko ve službách cílů NATO.
„Čím hloupější je stát, tím větší je arogance jeho jednotlivých šílených vůdců,“ řekl Medveděv v pátek novinářům. „Lidé by měli vzít v úvahu jediné: pokud Rusko použije, řekněme, taktické jaderné zbraně proti státu, který si dovolí taková prohlášení, nezbude po něm nic než skvrna.“
„Jistě, článek 5 Washingtonské smlouvy může platit, ale takový stát už nebude existovat,“ dodal Medveděv s odkazem na známé ustanovení NATO o vzájemné obraně.
[…]
Náčelník estonského generálního štábu generálmajor Vahur Karus minulý týden uvedl, že nové pohotovostní plány NATO pro případ konfliktu s Moskvou počítají s tím, že pobaltský stát provede úder přes hranice.
„Naše schopnosti úderu dlouhého dosahu jsou v plánech NATO plně zohledněny a NATO nám říká, že se musíme postarat o určité cíle [v Rusku], a tehdy mohou přijít [do Estonska] a podniknout další kroky,“ řekl Karus estonské státní televizi ERR.
Karus popsal novou misi jako „zásadní změnu“ estonské vojenské doktríny a poznamenal, že před konfliktem na Ukrajině blok vedený USA očekával, že pobaltský stát vydrží asi 10 dní, než dostane posily NATO.
Bývalá sovětská republika vstoupila do organizace v roce 2004 a byla jedním z nejhlasitějších podporovatelů Ukrajiny v konfliktu s Ruskem.“
https://www.rt.com/russia/604798-medvedev-estonia-nuclear-deterrent/
Článek 5 NATO je jen falešný pocit bezpečí.
Píše se tam : v případě napadení ….bla bla bla…. mu přispěchají ostatní státy na pomoc podle svého uvážení.
Nejde o voj. pomoc, vrazi z Volstrýtu by nám mohli poslat (podle jejich uvážení) třeba vagon suchých rohlíků.
No hlavně… pomoc do deseti dnů vs. raketa za RF minut tak asi pět i s celou režií okolo.
Tam není přispěchají na pomoc, je tam uváží, jak pomohou.
článek 5 tam hlavně není kvůli pomoci napadanému státu. Celé NATO i ten článek vznikly v době, kdy si celý svět čerstvě pamatoval hrůzy světové války a předpokládalo se, že proti agresorovi, který by chtěl rozpoutat novou válku se spojí úplně všichni, aby se těm hrůzám zabránilo hned v počátku.
Nikdo nechtěl riskovat, že bude považován za agresora.
I do Koreje se USA a jejich spojenci vypravily oficiálně pod hlavičkou OSN.
Ten článek pět pak jen říká, že pokud by se do konfliktu zapojili i další státy NATO než ten jeden napadený, tak i oni musí být považování za bránící se stranu, nikoliv za útočníka na původního agresora. Ale k žádné reakci nikoho nijak nezavazuje, vše „dle vlastního uvážení“.
Kryjí si zády před světovým veřejním míněním, nic jiného. Např. pokud by teď USA napadli Libanon, budou (poprávu) považovány za agresora. Ale pokud by měli s Izraelem uzavřen „článek pět“, mohou tvrdit, že Libanon napadl Izrael (ať už si o tomto tvrzení myslíme cokoliv) a oni se jen společně brání, nejsou agresor, to ta druhá strana.
„Strany se dohodly, že ozbrojený útok proti jedné nebo více z nich v Evropě nebo Severní Americe bude považován za útok proti všem, a proto se dohodly, že dojde-li k takovému ozbrojenému útoku, každá z nich uplatní právo na individuální nebo kolektivní sebeobranu uznané článkem 51 Charty Organizace spojených národů a pomůže napadené straně nebo stranám tím, že sama a v součinnosti s ostatními stranami neprodleně podnikne kroky, které bude považovat za nutné, včetně užití ozbrojené síly, s cílem obnovit a udržet bezpečnost v severoatlantické oblasti.
O každém takovém ozbrojeném útoku a veškerých opatřeních přijatých v důsledku tohoto útoku bude neprodleně uvědoměna Rada bezpečnosti. Tato opatření budou ukončena, když Rada bezpečnosti přijme opatření nezbytná k obnovení a zachování mezinárodního míru a bezpečnosti.“
(ať se tu nebavíme o tlustém bez chleba)
P.S. Možná by si všichni chciválkové měli před článkem 5 přečíst a do krve nechat přejít článek 1:
„Strany se zavazují, jak je stanoveno v Chartě Organizace spojených národů, řešit veškeré mezinárodní spory, v nichž mohou být zúčastněny, mírovou cestou takovým způsobem, aby nedošlo k ohrožení mezinárodního míru a bezpečnosti a spravedlnosti, a zdržet se ve svých mezinárodních vztazích hrozby silou nebo užití síly jakýmkoli způsobem neslučitelným s cíli Organizace spojených národů.“
Vopravdu dobrej napad , voni reknou , hele, ty di napred a neboj se ,
my te za chvili dozeneme , jenom se trochu poradime.
Kdyz by prislo k dodrzeni ty dohody ,coz nepripada v uvahu ..
Zachodovej papir by zlevnil , kdyby se moh misto na smlouvy, dohody a charty pouzit a lepsi zuzitkovat..Na to taky dojde..Uz doslo..
A ukr sel napred…
Ten Medveděv je pěkně vostrej. Von by snad udělal mastnej flek i z našich polních maršálů. Řehka a IQ107 by měli trošku ubrat, aby nakonec nedostali přes hubu?
Z nekerejch jenom stin na sutru a nebo na zdi. Medvedev podcenuje moznosti jejich zbrani.
Jinak jsme zase o pořádný krok blíže třetí světové – Izrael zabil šefá Hizballáhu.
Nejen to. „Izrael podnikl v sobotu na jižním předměstí Bejrútu další útoky. Cílem byly sklady zbraní libanonského hnutí Hizballáh, jež jsou umístěny pod civilními obytnými budovami, oznámila izraelská armáda. Současně vyzvala obyvatele, aby uprchli.“
Zuřivá snaha o vyprovokování Íránu.
USA sice skuhrají, aby židovští náckové zklidnili hormon, ale ti už se zjevně vymkli jakékoli kontrole. Část židů navíc nadšeně hýká, takže vrchnímu náckovi stouplo sebevědomí.
EU jen zděšeně mlčí.
Odstředivky odstřeďují a snad budou dostatečně rychlé a výkonné, protože čas se krátí stále rychleji.
A k tomu Blinkenův blink:
https://www.state.gov/secretary-antony-j-blinken-at-a-press-availability-52/
Lavrov vodmit zadost na setkani s Blinkenem.
Na Lavrova nikdo nemá!
Čím déle se Írán zdrží odvety, tím větší sympatie si získá v zemích globálního jihu. Tím větší bude mezinárodní podpora toho, až se jednou nezdrží. Balancuje mezi vnější a vnitřní podporou, které jsou proti sobě.
Zabili Nasralláha, budou nasraní.
Sion brothers,zese samy na seba pletu bic,co,chuj,ale do toho bude zase zatiahnuta brudna holota,vdaka ktorej opeuzuju,bez nas by boli 0.
Vdaka ,ktorej su este tu…
Hnutí odporu obyvatel nelze porazit zabíjením jeho představitelů. Jediné „řešení“ pro agresora je vyhladit obyvatelstvo.
O což se Izrael již desítky let v Gaze i na Západním břehu snaží.
A teď to asi Izrael rozšíří i na Libanon, protože v Gaze prohrává – a naprosto očividně – tak se snaží zatáhnout do války USA a možná i celé NATO
Odporu obyvatel?
Jsi si jist tím, že všichni obyvatelé sdílejí myšlenky a názor pana Nasralláha?
Není to třeba tak, že pan Nasralláh si pro realizaci svých myšlenek, vzal ty obyvatele jako živé štíty?
A oni s tím nemohou nic dělat, protože Alláh je velký a pan Nasralláh promlouvá jeho jménem?
Zkaza kazdyho statu , kterej potom touzi /i treba ,aniz by si toho uvedomil/, zacina vzdycky zevnitr. Vostatni potom vypomuzou..
Kolik miliard usak krvaci do vostatnich statu a ukradne to svym obcanym ,
je nekonecny vykrvaceni ..Nektery rikaji ,ze nemaji uz ani na prestehovani vojenskych zakladen zpatky..
Zase nejvic jim skodi hout ,ale bezi na Libanon.
Kdyz skodil saudi , bezeli na Irak a Afg. Z toho ,ze se musi branit , az na celym svete ,uz poradne nevedi, jestli maji aspon naky zbrane na svoji obranu ..
At sem bit ,jen dyz se peru..
Este dalsi fakt , uz ani ucetni u nich neumi pocitat a ucetnicovat .A maji na to nejlepsi university na svete ,aby se to naucili….
Uz po druhy !!! se jim ztratilo v Pentagonu pres dva triliony..
Jestli z tohodle nebude velká válka na blízkém východě, tak už z ničeho.
Nebude a současně si spousta lidí oddechne.
Mimochodem:
Podle čeho, nebo podle jakých vnějších znaků, se pozná člen hnutí Hizballáh?
Treba kuknut do prirucky sion brothers,tam napisane,ze vsetko vedia od boha,bo boh jich vyvolil,len boha casamy o nich zabudal a bol len svedkom.Bo je na palici,boli eliminovany zyklonom B a samy k eliminacii druhych pouzili sofistikovanejsiu technologiu,jichntreba chapat bojuju o svoj stat,co im boh dal,ale boha,ze aj hadraci tam ziju,oni chuj,oni nie od boha,ta boha neviem co ten alah robi.
To je snadné: Nemá na sobě uniformu IDF. 🙂
Nu, dělají vše pro to, aby na ně byl někdo vošklivej.
A pak zase budou fňukat, že je na ně někdo vošklivej. Jenže po všech těch zločinech, co stihli za posledních 80 let, to tentokrát nebude nikoho zajímat.
Velmi pěkný pan Schneider jako vždy, doporučuji vyslechnout celého, ale dávám odkaz do bodu, který mi smíchy málem urval bránici. Posuďte sami.
https://youtu.be/DYqPV4b9zMk?t=1814
https://www.youtube.com/watch?v=zP-StXj7Dik#utm_content=organic&utm_term=Jitka%20Molavcov%C3%A1%20Pust%20vsegda&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Toto je česká verze písničky snad z roku 1964.Zpívala se i na Západě v anglické
verzi.Poslal jsem odkaz do Country Radia,ale neodvysílali ji,měli STRACH.
Z písničky o míru,kterou zpívá dítě…..
V roce 1962 složil Arkadij Ostrovskij.
Asi byla dobrá,když si z dětství pamatuji slova.
V Bratislavě na nějaké demonstraci ji pustili rusky.
To kdyby se stalo u nás…..už za Slovákama zaostáváme.
Vo proti slovakum sme v prdeli ani na Tatry se nezmuzeme.
Voni si pusti nakou starou pisnicku a my ne..To je votresny, jak sme pozadu.
Zajímavý, nedávno jsme ji začali na hudební seanci u nás v restaurantě a od druhého-třetího taktu řvala celá putyka. Jo, hluboko ty slova a melodie zůstaly…
Memento
Dnes má svátek Vašek, kterému radili, ať nechodí s pány na led, protože mouřenín posloužil, mouřenín (MikejePán, Havloids memorial club, Oldřiška Blujová , řeporyjec Pavel Novotný, Foltýn, Anonymové) může jít.
Kam?
Svatý Václav – dvě verze
V neklidné době se sv. Václavem
Svatováclavské zamyšlení
Praktická víra / Pavel Konzbul / 28. září 2011
…. Václav přistupuje na podmínky smíru, pro nás ovšem zdánlivě nevýhodné, a nejde jen o známé odvádění volů do Německa. …
…Možná nám pomůže pražský německy píšící spisovatel židovského původu Franz Kafka, který napsal: „Já pražský nevěřící Žid stal jsem se věřícím. Svatý Václav, plod ducha doby a výraz naděje 10. století v Čechách, je také můj svatý Václav a projev mé víry jakožto věřícího Žida, který je otevřen křesťanství Františka z Assisi a svatého Václava, jímž oběma děkuji za víru v budoucí posmrtný život.“ ….
…V čem se jeho moudrost projevila, můžeme vidět třeba na tom, že měl smysl pro spravedlnost. Zasazoval se o vykupování otroků a omezování hrdelního trestu. V jeho politice se střídá energické vystupování s uváženým kompromisem, což je projevem odpovědnosti. ….
https://www.christnet.eu/clanky/4683/v_neklidne_dobe_se_sv_vaclavem.url
Lída Rakušanová: Kolik stojí mír?
27. září 2024
Když se svatý Václav na sklonku 1. tisíciletí n. l. rozhodl vykoupit od východofranckého krále Jindřicha I. za 500 hřiven stříbra a 120 volů ročně pro svou zemi mír, nejspíš netušil, že ho to záhy bude stát život. …
….Vojenským konfliktům se snažil vyhnout. Svrchovanost mocného souseda uznal v domnění, že tím nastolí politickou stabilitu a ochrání české země před útoky Svaté říše římské.
Dnes bychom řekli, že se vlastně jednalo o výpalné, ale v ranném středověku se to tak nebralo. „Tribut pacis“ se tomu říkalo, tedy daň za mír. A platily ji svým mocným sousedům dobrovolně i země, které nebyly přímo obsazeny.
Nepřímo tím ovšem přiznávaly, že jsou slabší a bezmocnější. Václavovi příznivci to považovali za nutné zlo. Jeho protivníci za ponížení. Za slabost a ztrátu suverenity. Patřil mezi ně i Václavův bratr Boleslav.
Boleslav si servítky nebral.
Své protivníky likvidoval dřív, než si mohli uvědomit, že jsou proti němu.
K českým zemím připojil Moravu a část Slovenska, kontroloval Slezsko a Krakovsko, dostal se až k hranicím Kyjevské Rusi.
České země pod jeho vedením prosperovaly a politicky získávaly na váze. Začaly se razit první mince, zakládala se nová města. Dnešní historici hodnotí Boleslava často jako jednoho z nejvýznamnějších přemyslovských panovníků, který položil základy pro budoucí rozvoj českého státu…..
…Už třetím rokem se tak děje na pozadí brutální války na Ukrajině rozpoutané Ruskem. Mír je v nedohlednu, protože Rusko pod tímto pojmem rozumí výhradně jen totální kapitulaci.
A my, bohužel, nežijeme v raném středověku, kdy se dal mír koupit za kupu stříbra a stádo volů. Vlastně to musely být zlaté časy.
Autorka je dlouholetá komentátorka Rádia Svobodná Evropa a Českého rozhlasu
autor:Lída Rakušanová
https://plus.rozhlas.cz/lida-rakusanova-kolik-stoji-mir-9321212
Rakušanová? Jako vážně? Je fakt dojemné, že ti, kteří dva roky zpátky vykřikovali, jak russák rozumí jen síle a je potřeba mu dát přes držku, najednou píší takové litanie: „Už třetím rokem se tak děje na pozadí brutální války na Ukrajině rozpoutané Ruskem. Mír je v nedohlednu, protože Rusko pod tímto pojmem rozumí výhradně jen totální kapitulaci.“
Za minulého režimu,kdy byl mír,lidi nikdo z práce nevyhodil jen tak,
kdy lidi bydleli,jedli skutečné potraviny nikoli náhražky náhražek,
kdy lidi opravdu žili,kdy stát byl státem na všech šesti prioritách,
sloužila tato paní nepříteli,který ani nebyl státem – snad v roce 1974
zrušilo SRN zákon,podle kterého musela mít žena písemný souhlas
manžela,že smí nastoupit do práce.A dodnes není Německo suverénní
stát.Je hezké,že nám připomněla dějepis.Proč nám třeba nepřipomene,
že dříve jsme měli přísné normy na potraviny,ale dnes nám ti,kterým
tak oddaně sloužila,posílají do prodejen sračky.Rusáci byli v naší zemi
20 let a prakticky jsme o nich nevěděli.Němci za 6 let zavraždili
300 000 našich občanů,Rusáci za 20 let byli při úmrtí asi 384 lidí,
když některé příběhy byly nehody.Koho se tedy máme oprávněně
bát?Číslo hovoří.Paní Rakušanová by snad ani nemusela….
Bojte se svého hrdinství.
Za minulého režimu,kdy byl mír,lidi nikdo z práce nevyhodil jen tak,
—
Lháři prolhaná.
Dělali to ještě v roce 88, dělali to samozřejmě hned na začátku a masivně to dělali i po okupaci v roce 68.
Hele, bacha, at ti nepraskne zilka…
Takže to nemáš jak popřít.
Popirat slinty anonyma vystourane buhvi odkud? Takhle sve mladi utracet neminim…
Tak běž dělat něco užitečnýho, místo lhaní na netu.
A jakýpak je poměr vyhozených z práce za minulého režimu ve srovnání s tím dnešním, co?
Tehdy to bylo nejmíň tak půl miliónu.
Dneska hrstečka.
🤣 Panebože, to snad nemůžete myslet vážně 😂
Kolik že byla nezaměstnanost už začátkem devadesátek? Deset nebo jedenáct procent? Dtto 2004-05: https://magazin.portu.cz/wp-content/uploads/2024/02/nezamestnanost_CR.jpg. V letech 20010-12 kolem deseti. Podobný bláboly si choďte vypouštět na schůzky provládních libtardů. Jinak ta vaše dnešní „hrstečka“ pořád čítá desítky tisíc lidí.
Já mluvím o vyhození z práce kvůli politickým důvodům.
To, že vyhoděj někoho z univerzity a milostivě ho nechají umejvat okna na statistiky zaměstnanosti nemá vliv a je to zničenej život.
To, že zavře firma a vy hledáte novou práci, to není politickej trest, o kterých mluvíme.
Ale houby 😁 Je to vinou celého politicko-ekonomického systému, tedy konkrétních lidí v mocenském aparátu a v pravidlech, která nastavují. Nikdo myjící okna nemá zničený život, protože nepřijde o vše a neskončí jako bezdomovec bez jakékoli šance na změnu ani neumrzne na ulici, jako se tomu dělo celkem nedávno u nás. Nemluvě o naprosto neřízené pandemii drogové závislosti, sebepoškozování a dalších „libůstkách“, které současný režim ve velkém produkuje, často zcela záměrně, protože na tom někdo těžce finančně profituje. A penězovody přes nejrůznější pračky vedou až do vrcholné politiky.
Jinak ti chudáčci intelektuálové za minulého režimu trpěli ve výzkumu a vývoji v nejrůznějších výzkumných ústavech nebo na vysokých školách, dneska můžou spokojeně chrochtat tak leda v montovnách patřících nadnárodním korporátům.
Dnes se vždycky směji, když vidím řadu filmů z minulého režimu právě z těch nejrůznějších výzkumáků, jak se tam řešili fakt hrozně tíživé existenční problémy typu kariéra, domnělá prázdnota vlastního života, pokrytectví společnosti či absurdita režimu, aby za pár let titíž byli často na dlažbě v novém režimu a měli skutečné existenční problémy.
To je všechno jedno.
Prostě je vyházeli z politickejch důvodů z práce. To se dneska skoro neděje.
Byli to komunističtí intelektuálové, nicméně je vyhazovali.
Ve starejch filmech vidíte cenzurovaný příběhy.
Nevím co si pamatujete,ale nikdy jsem po roce 68 nepotkal
člověka,který by řekl,že ho vyhodili z práce a už žádnou nesehnal.
Že měli někteří problémy s fízlama,to ano.Stačilo ale nevyřvávat
protistátní slova na veřejnosti a nechat si svoje myšlenky jen pro své
známé – a nic se mi nestalo.A nebyl jsem sám.Potkal jsem člověka,
který dostudovával když jsem já začínal.Ze školy ho vyhnali
právě kvůli jeho radikálním názorům.Chvíli pracoval a pak
dostudoval až k diplomu.Půjčil mi několik zakázaných knih.
Dost jsem se z nich dověděl.Ještě k těm vyhazovům – po
roce 1968 probíhaly třeba v armádě prověrky a opravdu sem
tam někdo armádu opustil.To samé asi i u policie.Ale ozbrojené
složky všude na světě mají poslouchat rozkazy – ovšem od svých
velitelů.Dnes – vysoce postavený fašista ve státní správě dá rozkaz
policistům a ti zničí člověka – mohu písemně doložit.I se jmény.
V demokratickém státě….ne po vojenské okupaci.
Jakože dneska někdo nesežene ani práci v Amazonu ani ho nenechaj uklízet nádražní hajzliky nebo mejt nádobí?
Komouši vyházeli statisíce lidí a ti pak šli k lopatě.
Byli všude.
Vy tu minulost znáte jen z vyprávění ČT a dějeBISu, viďte.
Ne, já si ji pamatuju.
Ty ji znáš jen ze školení.
Tak určitě 😂 Je zajímavé, že vy, ten jinej oddíl, co sem chodí prudit, nakonec vždycky přecházíte na tykačku, protože argumenty jaksi nemáte 😉
Co je to za pomatenej argument mi říct, že znám minulost jen z ČT, když mi chceš dokázat, že tu za normalizace nevyházeli z práce statisíce lidí.
Piš chytřejší věci, ať člověk nemá pocit, že mluví s pětiletým.
A všichni se ocitli na tehdejších úřadech práce nebo rovnou na ulici, viď.
Tehdy Úřady práce nebyly, ty znalče minulosti.
–
Ne, měli si hledat práci sami a policajti je mohli zavřít za příživu, protože žádnou práci neměli.
Nějakej odbor je posílal na to nejhorší.
Podívej se, když jsi nikdy neměl práci, co máš rád a nikdy nic nevybudoval, tak nemáš ponětí, jak to lidi ničí, když se jim to sebere.
Jakoukoliv práci dneska seženeš. Zeptej se Ládíka, ten o tom vypráví z vlastní zkušenosti.
Vy mě dojímáte, protože nechápete ani ironii. Jestli vám to ještě nedošlo, sprostě si z vás utahuji. Jasně, že nebyly úřady práce, nebyly totiž potřeba. Práce totiž byla a nějakou sehnal každý. A že musel? No to je fakt děsivé, to nikdy v dějinách nebylo, co feudalismus pamatuje. A v kapitalismu se vlastně pracovat nikdy nemuselo, práce byla i pro ženy, které se nemusely živit potupně prostitucí a děti nemusely krást nebo umírat hlady. Ne ne.
A blábolíte děsné blbosti. Každý, naprosto každý režim dělá to, co ten minulý. Jen někdy z jiných důvodů nebo příčin. Všechny výhrady, které se kdy vyblily proti minulému režimu, se dají aplikovat na libovolný jiný. Takže s odstupem času bledne jakákoli snaha přišít tomu zlému minulému režimu něco neodpustitelného. Toho se dopustili jen Němci za války a okupace.
V každém režimu se vyhazuje z práce, v každém režimu nemůže řada lidí naplňovat své sny a přání nebo žít plnohodnotný režim podle svých tužeb, protože jim v tom ten režim brání. Vyhodilo se tenkrát x lidí z práce? A co, tenhle režim to dělá pravidelně co cca osm let v souvislosti s ekonomickým cyklem nebo restrukturalizací ekonomiky.
Je úplně jedno, jakou kartu vytáhne, ihned se dá kontrovat něčím, co dělá tenhle režim v bleděmodrém nebo často ještě mnohem hůř. Na ty pohádky o zlém minulém režimu už jsem fakt alergický. Američani vyhladili miliony původních obyvatel, zotročili miliony jiných, ale to je vlastně cajk, protože to bylo tak nějak v rámci pokroku, průmyslové revoluce a industrializace. A oni se navíc omluvili, to ty mrtvé jistě zahřálo u srdíčka. Ale když prakticky totéž provedli Rusové o pár desetiletí později, jen místo barevného obyvatelstva původního či dovezeného měli lidi vlastní, je z toho nejhorší zločin v dějinách ever. A je úplně jedno, co se dělo předtím za cara nebo jaké hrůzy má na svědomí západ během obou světových válek. To jsou totiž diametrálně úplně jiní mrtví, jiní zavraždění či umučení. No a když Angličani v důsledku své koloniální politiky mají na svědomí desítky milionů mrtvých hlady, jsou to jen dějiny, prostě se to stalo. Když ale hlady na UA zemřely asi dva miliony lidí, a to vinou především politiky západu, což přiznávají i samotní Ukrajinci, je to opět nejhorší zločin v dějinách způsobený komunisty a Ruskem. A to nemluvím o všech těch dalších stovkách milionů mrtvých, které má celý slavný západ nejprve pod praporem křesťanství a o něco později kapitalismu na svědomí v tzv. koloniích.
Dneska taky seženete nějakou práci. Mizernou, ale seženete.
Rozdíl je v tom, že dneska příjdete o práci, protože zavřou fabriku. Není to osobní.
Tehdy vás komunisti vyhodili z práce, protože šlo o vás. Fabrika fungovala dál,
Kde máte ty statisíce lidí vyhozených z práce za politické názory? Nejsou.
Co do toho taháte indiány, černochy a Rusáky? – Prostě komunisti za politiku vyhazovali z práce masivně a dnes se to děje minimálně.
A že na to máte alergii. Je holt víc svobody, tak vám to lidi řeknou. Tehdy jste se měl dobře, o jiný se nestaral, tak oni dnes kašlou na to, že se osypete z toho, že pro ně to bylo hrozný.
„Rozdíl je v tom, že dneska příjdete o práci, protože zavřou fabriku. Není to osobní. “
To je pouze váš omyl. Skáčete na lep tomuto systému, který má podobné věci těžce ošéfované. Vždycky je to osobní a vždycky je to chyba systému, pokud chcete pracovat, pracujete dobře, ale stejně o práci přijdete bez náhrady. Rozdíl mezi minulým a současným režimem je, že tenhle lidem nalhává, že podobné věci nejsou systémovou vadou, ale údajně vždy a jen chybou jednotlivce. Nonsens.
Jasně.
Zrušej celou fabriku, protože chtěj potrestat jednoho zaměstnance. :-/
Úplně mimo.
Úplně mimo jste vy. Ano, zruší se celá fabrika bez náhrady, protože trh, že? A je to vlastně osobní chyba podnikatele, kterému patřila, je to i osobní chyba těch zaměstnanců, že se tam nechali zaměstnat a nevyužili lépe své schopnosti na trhu práce, je to vlastně chyba úplně každého jednotlivce, co s tím má co do činění. Vůbec ne nějakých makroekonomických faktorů, zejména nejrůznějších globálních spekulací na trzích všeho druhu, které nemá šanci nějaký zaměstnanec nebo běžný podnikatel nejen postřehnout, ale hlavně jakkoliv ovlivnit.
To přece ale nevadí, že se kapík svým diktátem trhu vůbec nechová dle ideologických pouček libtardismu, nýbrž je ovládán nadnárodními korporáty a bankami, přičemž všechny nitky vedou na pouhých pár míst na světě. Nebo fakt může člověk ovlivnit to, že přes x trojských koňů skoupí rozhodující část akcií firmy, kde dělá, jakýsi BlackRock, jehož majitelé se zrovna rozhodli, že celý sektor ekonomiky pošlou do kopru, protože vydělává míň, než oni si přejí. Vy jste prostě povinen jakožto normální smrtelník všechno tohle vědět a zakalkulovat to do svého pohybu na trhu práce. Jinak je to vaše osobní selhání, které se systémem nemá nic společného. Ale jinak, ale vůbec nikdo vám nikdy nedává za osobní vinu, že jste idiot, který chce uživit rodinu.
Vykládám vám to trochu jako pohádku, protože naivita vašich úvah o tom, jak to „není osobní“ je fakt úsměvná. Smiřte se prostě s tím, že to osobní je. Za minulého režimu kvůli tomu, že jste někdy nešel v souladu s oficiální linií (a mohl jste si vybrat, jestli ano, nebo ne), dneska je to totéž, navíc ale jako bonus k tomu máte soustavně nad sebou Damoklův meč hrozby nezaměstnanosti z příčin, které nejste nijak schopný ovlivnit. Nicméně pokud je nejste schopen odhadnout, budete za idiota vy, nikoli systém.
Ano, protože trh.
Celou historii lidi přestávají dělat to, co nevynáší pro něco, co vynáší víc. Jinak bychom žili ještě na stromech nebo zkoušeli lovit mamuty i po jejich vyhynutí.
Ona to nemusí být ani osobní vina podnikatele, ale třeba politiků, kteří nastavili špatně pravidla.
Máte na výběr jen ze dvou možností. Propustit ty lidi, aby si šli hledat jinou práci nebo je dotovat z peněz těch, co vydělávají a potopit nakonc všechno, jako se to udělalo za socialismu.
S ekonomickým zákonem, že podnikání a práce si musí vydělat sami na sebe se nedá hnout, jako se všema ostatníma přírodníma zákonama.
Ekonomický zákony platěj za socialismu i kapitalismu pořád stejně. Tomu se nedá uniknout.
Osobní znamená, že jde o vás, ať děláte kde děláte. To bylo za socialismu.
Uzavření fabriky je neosobní. Půjdete dělat jinam a je po problému. Ne, že po vás pojede stát, ať se hnete kam hnete.
Ano, damoklův meč nezaměstnanosti nad sebou mám pořád. Považuju za normální, hledat si práci, když jedna skončí.
Neím, proč dělat něco zbytečnýho a nechat se sponzorovat od ostatních.
mna za boha ,jak protistatnej zivel nevyhodili a to som marxa na prvejo maja jebnul ku obrubniku a dneska neni problem najst zlaty cesky rucicky do roboty,len treba dat kasu a budu si vyberat,jak na miss world,bo makacov tam je,ale nie otrokov za kokot,bo zakonite nenazranost workoholikov zakonite buduje vyjebanost u delnicky tridy a vies preco,bo vedia,kolko jedna plus jedna ty stotisicovy dave.Mne pripada tie stotisice jak by za komuny sme mali ludnost china,ty kurva nelietaj tak vysoko,bo ti chyba kyslik a zacinas bluznit.
Čobolíku, Vy jste teda číslo 😀
Citizen,ty asi jeden z dvoch tu co rozumie,mojej hatlanine a hlavne vie,kde palim a preboha nevykaj mi ja nie president,ja executive manager pick up, dog,deer and goose shit.
Čobolíku, rád bych vám odpověděl, ale nevím, co se snažíte říct.
Ja ta preboha prosim neodpovedaj a kamaradi hej.
Když odpovídáš na můj post, tak to vypadá, že chceš něco podotknout k tématu. Tak to nedělej a je to.
Abys ponal,ja tu nikomu neodpovedam,nikomu nie toboz tebe,ja si pisem jak mi jebne v siske a hej,nebudu to delat co chces,aby som nedelal abys jses z toho nepodelal,kamaradi hej.
Ne, nejsme kamarádi.
Píšeš pod můj post navazující text, tak odpovídáš mě.
Píš to pod Vidláka a bude mě to jedno.
Viete anonym, ze zaujímavá je jedna vec. Havel ako symbol boja proti totalite a nepriateľský zivel bol v kotolni a nedovolili mu študovať výšku ale jeho brat vyštudoval matfyz a prežil totalitu v kľude a v žiadnej kotolni
No a co já s tím?
Byl s komoušema jedna ruka.
Jakože dneska někdo nesežene ani práci v Amazonu ani ho nenechaj uklízet nádražní hajzliky nebo mejt nádobí?
Komouši vyházeli statisíce lidí a ti pak šli k lopatě.
Dost dobrý, ne?
Co je na tom dobrýho?
V kolebce demokrace,pred volbamy,jak zvolili pinocia,NSA narodna bezpecnostna agentura ,ktora povolala 20000 national guard boys,bo sa bali,ze sa zamiesa nieco,1500 vyjebali,bo preklepli jich computers a zistili ,ze nepasuju do demokracie,nesouzni s ideamy demokraticky narodni fronty,tomkurva,ked neveri svojim vojakom,jak lavrentij.
Potom by stálo za úvahu zaujmutí rozhodného nesouhlasného postoje. Vůči všem těm ztroskotancům, co to překrucují.
Jako, těm, co řeknou nebo napíšou takový ty lži, že – tak se nám vrací totalita, už se zase zavírá za názor, vracejí se manýry jako před 89. Co se jako vrací, jaký zase??! Odkud se co vrací?? Kde na takový kecy přišli, vždyť to tam bylo tak bezva! Myslím i ten Vidlák by za to měl být pokáranej, von tuším taky měl kdysi takový divný řeči o tom vracení nebo o čem!
A že byly nějaký zakázaný knížky, co se tajně půjčovaly? To je…, ehm, jen takovej přebrept, vždyť přece byly rekreošky ROH v chatkách a kdo držel hubu, klidně se na ně moh přihlásit. Dokonce mu to kolikrát i schválili!
Já kupříkladu nikdá nebyl zavřenej a vodnikad mě nevyhodili. Jen párkrát zadrženej a pár pendrekem, no bóže. A jen kárnou komisi a podmínečný vyloučení ze školy. Ale sám jsem si za to moh, to soudružsky uznávám, protože jsem neměl co kdesi hulákat závadovýho Kryla.
Stejně tak tchán. Kdyby bejval souhlasil se vstupem spřátelených přátel , mohl si zůstat náměstkem. Taky si sám za to moh! Ke všemu jej nenechali na dlažbě, mohl pokračovat v poctivé dělnické práci na bagru u písáku. A jeho dcerám se taky za to prakticky nic nestalo. Jen nemohly ve svým kraji na žádnou školu. Na průmyslovku v tom vedlejším směla jen jedna z nich, to se v klidu dá udejchat. A s tou druhou taky vyloženě nezametli, protože úplně normálně směla na intr a učňák!
Ztroskotancům zavřít hubu!
Paní Rakušanová ještě v roce 1987 burcovala z RFE, že Češi si libují ve smrádku, ale pohodlném teplíčku. A že by se s tím jako něco mělo dělat.
Poslouchal jsem ji tehdy na sovětském rádiu Riga 103 a měl při tom smíšené pocity.
Žádný smrad jsem okolo své rodiny neměl, teplíčko bylo, ale nikoliv přičiněním paní Rakušanové a jí podobných. Spíše to bylo tak, že jí navzdory..
Já už sice tyju jako důchodce ze státních peněz, na které jsem desítky let přispíval, nicméně: pokud bych dostal vyhazov z práce za minulého režimu, u lopaty bych své tři děti uživil. Pokud někdo dostane vyhazov dnes, na dlažbě uživí těžko sám sebe, natož potomstvo. Pochopil jsi rozdíl, onanyme?
A ještě malý dodatek: nikdy jsem nebyl v ČSM, v SSM, ani v žádné politické straně. Moje jediná „angažovanost“ byl rok – nebo dva? Už si to vážně nepamatuju – v pionýru. V pohodě jsem vystudoval gymnázium, později při zaměstnání průmyslovku. Nikdo mě nikdy – ani na vojně! – necpal do KSČ ani jinam. Mám pocit, že jsem asi žil někde jinde, když to tady čtu.
Dneska taky nemusíte na tý dlažbě zůstávat.
Dnešní lopata je IT. Je to otravný, ale pracák každýmu zaplatí kurz a ty tři děti tím uživíš dneska taky.
Chápeš, co říkám Spitfire? Jsou blbý práce a dá se tím dobře uživit. Jen to dnes není lopata, ale počítač.
Chápeš, že je to úplně stejný? Jen tu není všemocná Strana, co s tebou může kdykoli zatočit?
Když začala rusko-ukrajinská válka, tak povypínali pár webů a většina jich byla rychle zpět a pak se na to vyflákli anikdo nešel sedět. Za komunistů se sedět chodilo a ještě jsi dostal nakládačku. Vidlák by tehdy seděl za příživnictví nebo nedovolené podnikání. Tak na co si hraješ?
Nemůžeš pochopit, že jsi měl prostě štěstí? Nikomu jsi nepřekážel ani ty, ani tvoje rodina. Nebylo, co ti ukrást. Neměl jsi žádný názory, který by zrovna někomu vadily. Nepatřil jsi do nějaký skupiny, která někomu vadila. K ničemu jsi se nepřichomýtl, nikdo si tě nevyhlídnul. Nehrál jsi muziku, která by někomu vadila. Tvý místo na škole nepotřebovali pro někoho jiného. Neměl jsi aktivního ředitele, co by tě nutil do SMS. Neměl jsi žádného aktivního nadřízeného, co se potřeboval vykázat co největším počtem straníkům.
Taky jsi se viditelně o nic nezajímal, protože někoho, kdo měl s režimem problém, měl v dohledu každý.
Jsou lidi, co propluli i koncentrákem. Spousta lidí tam umřela.
SSM ne SMS
Ja v sarasota fl,dristal s poliakom z AK,co proplul kl auswitz,co ma prve jeblo,cislo na predlakti a hned druhe,ze nemal nechty na rukach,on nemusel strihat nechty uz nikdy v zivote na rukach,bo proplul vysluchom gestapo v krakow,kde mu urobili dozivotnu manikuru,ked mi to proplouvani mluwil ten pan,som sa kus vhujovo citil a kukal na svoje drapy, a ty rusky zajatci,co vysraly svoje streva,este proplouvali kominamy.
Neznesiem jak kurva,ked place,kde sa zdychalo horsie jak prasivy pes,kdes sa za najmensiu chujovinu trestalo smrtou,sa napise proplouvani,abo ta ruska holota co proplouvala blokadou,kde v meste nenasiel jednu kocku,ci psa ,kde potkanov nebolo a zralo sa najblizsich svojich,kde mraz jak kurva a zeny stali pri sustruhoch na 35 stupnovom mraze a dostalo zozrat 30 deka chleba z coho bola polovica celuloza zo stromu,tiez propluli,to kurva by som zajebal lyzicu do gagora,aby sa svojou krvou zazdusil,tak jak sa robilo v tych miestach proplouvani,jak mluwil,ten polak,bo sa rovnali ucty a najmocnejsie slovo tam mali komousi.
To je podstata problému.Vyhození profesoři byli u popelářů
a vydělávali mnohem více.Jenom ale na chvíli,všichni nakonec
šli dělat to co uměli.Doba byla taková.I ten poslední vyhozený
v novém jakémkoliv zaměstnání měl možnost bydlet na ubytovně
za pár korun.Obědy za pár korun.Nikdo neskončil na ulici,
pod mostem,nebo jinde nedůstojně jako dneska.Bylo hodně
lidí,kteří si z režimu utahovali,a těšilo je to víc než nějaké
disidentské šaškárny.Všimněte si kolik těch disidentů a Havloidů
se nakonec objevilo na seznamech Stb.Havel pracující v kotelně
měl Mercedes.Co dodat.
Jak vysvětlit někomu, kdo poměřuje svět jen prachama, že pro lidi, co něčím žijou, je největší trest jim to sebrat.
Ono se tady navíc bavíme jen o normalizaci. Když vás vyhodili v padesátejch letech, tak jste se zpátky nedostal a ani za normalizace se zdaleka ne každej vrátil. Nejspíš se jich nevrátila většina.
Rubali v dolech do revoluce nebo seděli někde v kanclíku. – Dneska je to pořád daleko lepší.
Myslím že jsi nepochopil co napsala
U paralel, které jsou ještě navíc stavěné na historickém konstruktu stavěném na spoustě neznámých až rovnou na fikci, není nad čím přemýšlet. Každý si pak může takový konstrukt přiohnout libovolným způsobem, jaký se mu zrovna hodí.
Pochopil. I já. Tento inteligenční virus je schopen kdykoliv napodobit dílo soudruha Rychetského. Tehdy to rozhodně neměli zapotřebí. Bez smyslu života nezůstali. „Skřivánci na niti!“
Jasne ,ze ta pizda vie,ze ta demokraticka ukrajina,bude zrazena do kolien,bo rusky vrahovia nemluvniat a jich pedofilny vojaci,co znasilnuje 2 rocne ukrajinske rebjata,sankcie vydane aj na chovatelov maciek v rusku,so zakazom ucasti na medzinarodnych vystavach,bo to vrahoch a pedofiloch ,tomnormalna retorika ma neudivuje,ale tie kocky ,to som kukal jak tela v sankcom zozname,myslim,ze treba vyslat stihacky a strielat aj stahovavych vtakov,co vyletuju z tej rusie,ci len maju migracny koridor,bo ja ked sluchammtake pizdy,ci takych kokotov sam som prchky jak kurva,ale tie kocky,to som si daval foukacku a dumal,ludvo jses pojeb,ale pozor musis to dotahnout vys…
Tohle je ještě lepší zpětná vazba.
Pokud tenhle příspěvek rozklíčují libtardi, tak mají v ruce výborný indikátor mentálního nastavení dezolátů. Co jim ten indikátor ukáže, snad ani nechci vědět
Kseftovani na trhu a este taky ponizujici s mirem se nikdy nevyplatilo ..
A ponizujici smlouvani , handrkovani a vyzebravani miru ,kolik mne to bude stat .
Sv.Vaclav musel bejt poradne blbej a predposranej ubozak…
A jenom dalsi vysmech ,ze nas nekdy povede a k este horsimu..
Mimo to este horsi , pac kseftovani ma dopad moralni a psychickej na populace.
Jako rakovina mozku. Z toho duvodu je lepsi padnout v boji..
/“Poutnice zvestuj “ a este vejdes do historie ,ale ne jako naka sracka.
Ktery to zachazeni jen patri..Nebranit se vyderacskym zrudam ,je zaroven utok proti nasi lidskosti .
Tim se navic platici zeme zruinuje a nepritel se navopak napakuje a vojskem za stedre poplatky porizenym , zahaji utok a vokupaci na ty vozebraceny , na dalsi korist..
Pac nema nikdy dost. Pak stacilo na nas zahnat ty stada volu , co sme jim dodavali.
Fuhrerove Mnichova dobre vedeli ,
ze nase pohranici Hitlovi nestaci.Na ceste na SSSR.
A kopnout do zebraka je snadny. Mimo to, za co platit !!! ,kdyz narod ma dobry svedomi , ze neni zlocinec. A neni nic ,za co platit.
Lepsi ,misto placeni , si koupit zbrane a zaplatit zoldaky. A nebejt vul.
Kdyz prohraju bitvu vyjde to na stejno, nepritel vyhraje ..
A zadna okupace netrva vecne a pomsta za to neni nikdy vyloucena a nabidne se brzy.
My se tech Vaclavu, Benesu ,Hachu nikdy nezbavime..
Ani tech, co porvavavli ze Pravda zvitezi. Vzdycky je to jejich zajmu
vylhana pravda, proti nam.
Je to rok od roku horší, tak nečekám zlepšení,ani když bude vládnou ANO,natož, když se spojí s ODS.Jak už jsem psal,zatím dezoláti napadají slovně, takto nebude trvat dlouho a budou napadat fizicky.
Dejte vědět až nastane ta fizická operace, ať to nepropásneme.
taky by me zajimalo, „napadaji dezolati nebo dezolaty„, malicko ta pologramotnost meni i smysl…
Ach ten češtin. Já jsm to původně četl jako že: …dezoláni někoho napadají, nikoliv, že jsou napadáni. Já bych to „y“ úplně zrušil, jako třeba v italštině. Oni si bez toho žijí celkem spokojeně. Ale už je pozdě honit bicha, že.
„Ale už je pozdě honit bicha, že.“ Tak tenhle češtin už vážně bolelo…
Když to „y“ neříkají, tak ho nepotřebují.
My ho potřebujeme, protože ho říkáme a mění to význam.
Lepší je se doučit češtinu.
Zbytečné doučování, afričani češtinu nepoužívají a my tu nebudem.
Nejspíš to dopadne jako hospodská operace na obrázku pana Lady.
Tak on Řím v postklasickém obodbí je už něco dost jiného, než co si pod slovem Řím obvykle představujeme. Ani není lehké zformulovat, proč „Řím“ „padl“, zda padl, kdy padl, a zda či v jakém smyslu jsme pokračováním Říma.
Vidíte, vědci zjistili, že za pádem Říma jsou klimatické změny. Takže oni moc spalovali. A vy za tím hledáte kdo ví co
https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-klimaticke-zmeny-vedly-k-padu-rimske-rise-zjistili-vedci-75211
Z toho vyplývá, že ty jejich změny jsou tu porád nelze proti nim bojovat, je to nesmysl.
A není ta změna náhodou trest Boží za zpustlost a sodomii? Protože přesně tam se slavný Řím nacházel, když padnul. A nemohlo to být horší než dnes.
Až uhodí mrazy, jetřebí přestat topit, nebo padneme jako Řím!
https://www.youtube.com/watch?v=k8OXo479Sto
Skvělý článek. Díky za něj, Vidláku.
Výborný a přesný článek.
Jak jich bude ubývat, částečně prozřením a částečně „odhalením uhnutí od linie“, představuji si jejich konec jako v Básníkově písni V tom roce pitomém. Nemusí být jen dva, můžou jich být dva tisíce. I časově by to mohlo vyjít na pitomý rok, kdy odešly války.
Hodně mi to připomnělo Vaculíka s jeho 2000 slovy: „Pravda zbyvá, když už je všechno ostatní prošustrováno“. Takže nám už zase zbyvá jen ta pravda, jen tentokrát od Vidláka.
Díky.
To jste vybral vzor.
Chartista, komunista a znovu vstoupil do církve na základě pokání před Tomášem Halíkem.
Nic nebylo prosustrovano bojovnikem za pravdu , nekdy v pravde komunistickym..
Valka taky nevodejde ,nema ani nozicky. Nikdo nechce valky a sou porad , tak je obecna povedomost ,kdo vladne.
Mozna by stalo za to se povohlidnout, po nejaky pojistovne a dat si sal pred vystoupenim pojistit , proti zruseni..
A nechutnej vobšourník, co o tom ještě psal.
Napsal byste třeba o ženě, s kterou žijete a máte dvě děti, že stojí ve vaně a (z přirození, už si nepamatuju, jaký slovo použil) jí teče voda jak krávě z huby? Nebo že jste do ní zarazil svůj pičipáč?
Obojí z jeho knížky Jak se dělá chlapec.
Ten všivák svým pamfletem 2000 slov posichroval, že se vláda ještě v roce 1968 rozhodne, opět zavést cenzuru. Což se i stalo.
Netvrdím, že by se to nestalo i tak, ale možná o dost později. Každopádně, vydatně k tomu přispěl nevymáchanou hubou. Literát…
Paktování se s havlistickou klikou, to je téma samo o sobě.
Co tak úplně nechápu, tak Vaculíkovo údajné přátelství s M. Zikmundem.
Nejsem si úplně jist, ale pan Zikmund viděl opravdu dost velký kus světa. Chci tím říct, že už mohl mít zkušenost, držet se od podobných lidí, jako byl právě Vaculík, v bezpečné vzdálenosti.
Vaculík tvrdil, že jej s panem Zikmundem spojovala „věc bezčasí a bezpráví“, což prý pan Zikmund pocítil i na vlastní kůži.
Věc se má tak, že pan Zikmund po návratu v roce 1969, dost dobře neodhadl politickou situaci a otvíral si hubu dost podobně, jako Vaculík o rok dříve.
A ještě zajímavější je, že Vaculík jako jeho „velký kamarád“, jej vůbec nevaroval.
To by mohlo ale také znamenat, že Vaculík někde někomu něco podepsal. Protože podle svých slov „chtěl tvořit a narodil se pro to“.
Zajímavé to je hlavně proto, že pan Zikmund skutečně a prokazatelně perzekvován byl, kdežto Vaculík prakticky vůbec a jeho havlistická parta jen symbolicky.
A celé to uzavřel pěním nadčasového songu Kníže má k lidu blíže.
Co dodat.
Co se lidi v padesátejch letech naučili, to v nic je dodnes.
Nadvláda Mongolů zas změnila Rusy, Viktoriáni změnili Angličany, Fridrich II Němce.
Francouzská revoluce změnila Francouze a Americká Američany vznik státu Izrael Židy. Není nad to vyhrát boj sám za sebe.
Nadvláda Mongolů je židovský podvrh jako nadvláda Němců nebo Rusů.
Když myslíš.
To za Dolfiho bylo vše ok, že… Hmmm, další „expert pamětník“, dle něhož dějiny začínají po r.1948… Před tím byly asi jen plavuně a možná dinosauři … Svatá prostato…
Jako vzdycky, cim mladsi
debil pisalek>anonym, tim vic ho poznamenala 50-ta letaSajze, tak jeste jednou…
Jako vzdycky, cim mladsi
debil pisalekanonym, tim vic ho poznamenala 50-ta letaAle chlapečku, vždyť vás to nevratně poznamenalo všechny.
Jen se na to podívej, na jedný straně komouši a spol. co jsou schopni tvrdit, že i Horáková se měla dobře a její poprava není nic špatnýho a na druhý straně havloidi, schopní tvrdit, že i hladový, špinavý, smradlavý bezdomovec s vypadanejma zubama se má nejlíp, co se kdy měl a jestli v zimě umrzne, tak o nic nejde, může si za to sám, takže se mu to vlastně líbí.
http://kubac.jecool.net/petr-kubac.blog.cz/1704/duchodci-verze-2-0.html
Tim vice ho,pisalka , poznamenali poucky !! Ktery studoval pilne.
Nikoliv ty leta, ale zdeformovany akademicky pomluvy ..
Dogmaticky neustale poucovany studentum.Ktery se musi ucit nazpamet ,
u zkousek opakovat, jinak propadnou..
Jednou v televizi byli pozvany na diskusi vo 68 jen ty ,co v ty dobe este
nebyli na svete. Ani jeden..
S vyjimkou stary komunisticky baby ,ktera furt vypravela , ze jeden ustredni vybor strany byl chytrejsi, nez ten dalsi.
Takhle si akademicki pojistujou, a porad zajistujou , zarucenou akademickou prechytralost na vsechno nade vsechny a zmocnujou se , a urcujou jejich poucky na dogma jejich a jima zfalsovany , historie..
Zadnej jinej ,nez akademik se diskuse nesmel zucastnit.
Absolutni zkaza sveta vzdelanosti ..
Historii musime zrusit, jinak je konec.
Navic ji akademicky zrudne falsuji..Tu skutecnou zakazuji.
Ze staryho Recka ,kdy se vodehravala explose filozofickych vymyslu ,
se na nas rozmnozujou dalsi a dalsi vymysly a spekulace a behem staleti akademici ,podobne jako knezi , ted knezi vedomosti ,
je opakuji ,kopiruji ,jeden vod druhyho ,co se komu libi a pridavaji si k nim svoje dalsi .A nuti ostatni se je ucit nazpamet.
Musi bejt jako knezi , sluhove nabozenstvi vedeni poucek a zaroven strazci dogma ,ze vi vsechno a nikdo jinej.
Postupem staleti se vse zacalo menit do maglajzem nacpanych a smrtonosnych ideologii ,tech nejchytrejsich a tak napr, filozof fasismu G.,
byl nejpilnejsi student marxismus,kterej znal nazpamet..
Takze ted vsecko je spatlany se vsim a v chaosu stale se menicich maglajzu poucek ,spatlanych do ideologie a potom zase do jiny , neni a nemuze bejt uniku. Uniku z votroctvi a sveraci kazajky jejich dogmat .
U knezi je to napr. bible ,snuska vymyslu a lzi z te doby recka ,psany v aramaik jazyku
a na kterou kde jakej vrajh a zlocinec prisaha
s jedinou jistotou ze prisahu nedodrzi..
Za Hitlera bylo jako za vás.
Za Hitly to byla jeho vokoprovana idea ,ze povysenci musi furt bojovat a vyhravat..
Struggle a zelezna vule ,teorie ledu a dalsi kecy.
Nekonecny maglajzy vedomosti vod jinych vokopirovany ..
Potom jich milony strugglistu museli a bezeli na frontu na rusa a kupodivu, aby meli vubec co zrat a cim strilet , vybaveni ,atd. to museli obstaravat praci ty podradny nestrugglisti , urceny na vodpis.
Moznost vitezstvi zaviselo uplne na nich ..
Nekonecny vodvozeniny a rozpatlanosti z marxismu, socialismu zna kazdej.
Fasismus konglomeratu , nazyvaji napr. demokratickej liberalismus..
Nehlede na skutecnost plnou strasnych valek. Atd.
Je velký rozdíl mezi oficiálními dějinami a mezi cítěním národů.
Z každého národa se vždy a všude oddělí vrstva bezpáteřních
poskoků.Podle nich ale nelze soudit národy.Vždyť to pan Vidlák
píše jasně.Strach zavírá lidem ústa.Ale fakt,že se země stala fašistickou,
neznamená,že národ s takovou špínou souhlasí,mlčení není
vždy souhlas,když míříš samopalem,nemůžeš kecat…
Já jsem psal o cítění národů.
Ale Plho, o tom tu již dobrých 5 let hovoříme…
Sic, třeba s Konvičkou o nelegální migraci, ale furt ta samá špinavá hra.
Moláček, Cemper, Hrebenár a jim podobní idioti…uhrovitých a zamindrákovaných následovníků mají na každém prstu deset.
Modrá šance
Pokud budeme lidem před volbami otevřeně říkat, co máme v plánu, nikdy ve volbách nevyhrajeme.“ Mirek Topolánek, předseda ODS , Lidové noviny, 15. 4. 2006
To by se hodilo na billboard, že?
Já ten slogan hledal na našich browserech, nenašel jsem ho a tak jsem se obrátil na Yandex.ru, žere i Latinku, nepotřebuji transpordovat text do Azbuky.
No teď už to všichni vědí a nikdo nepochybuje….
Text ukládám mezi zásadní.
Co je dobré slovo podle vašeho nastavení?
Volba potřeb přeci, neznáte Sasina ?
„Z hlediska vyššího principu mravního vražda na tyranu není zločinem.“
Tím se oni řídí taky.
Jo ale místo „“tyrana““ si doplňte „“občana..““
Ne, to si tam doplňujete vy.
Pro ně jste vyhnanej tyran, co se chcce vrátit.
Nakonec se budeme scházet tajně, v zapadlých hospodách a kdy a kde to bude budou vědět jen zasvěcení?
Pokud se nepovede „strhnout davy“ bude to pořád stejné. Tak strhnout davy – přinutit vlky vyběhnou z lesa.
„Nuzota z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad.“
Villon byl zkušený pán…
Hospody jsou dnes většinou prázdné, to bude práce Nutelína – Signalisty, poněvadž by se tam mohl scházet obyčejný lid a pobuřovat, nebo pomlouvat veleúspěšné vládnutím Signalisty.
„Kdyz bida z lidi ,lotry cini“ ..Villon byl basnik……
Ale telefony nechat doma. Než budeme očipování tak to pomůže zmást slídiče
Kdyby to čtenáře nezajímalo, tak sem nechodí.
Proč sem chodíte vy, když se vám to nelíbí? Někdo vás nutí?
To mi připomnělo ten film Pupendo. Jakmile to měl sochař Polívka kádrově polepený, tak už od něj ani vekslák Matěj Rupert ušatý prdele nevzal. Taky ze strachu.
Kdo se bojí, sere v síni.
Tohle neplatí pro svini.
Ta si sere do příkopů,
klidně kálí do zákopů,
i na barvu modrou, žlutou
pásem tanku rozhrábnutou.
Sere klidně na foltýna,
na hradního manekýna,
na telčského štětináče,
na práskače, na tlampače.
Demokracii zachráníme tak, že zrušíme jedinou politickou opozici. Vskutku demokratické!
„ …vládnou ale strany úplně jiného typu, to jsou globalistické strany, které před volbami lidem slibují to, o čem ví, že to lidi chtějí slyšet, že je zvolí, a potom po volbách ale dělají úplně opak toho, a lifrují jiným zadavatelům. Lifrují většinou nadnárodním koncernům, prostě lobbistickým skupinám, takže to je to rozdělení, a protože oni vládnou a mají všechny přístupy i k médiím, tak nás ostrakizují těmihle pojmy, aby se nás zbavili, aby zabránili tomu, že nás lidi volí, aby lidi měli strach se s námi vůbec setkávat… Takže to je jejich taktika,“
asi Petr Bysroň, AfD
A to nejde sehnat něco jiného ? V nedávném Nalevo vyprávěl profesor Drulák, jak jim pár dní před besedou s Lenkou Procházkovou a paní učitelkou Bednářovou zrušili sál a náhradu našli.
Také děkuji za pěkný článek.
Lupo Anetta Vidlákovo,
netuším, zda ho znáte, občas něco složí, zazpívá a dá na youtube. Neumí zpívat jako Enrico Caruso, zato má aktuální texty, co lidem osvěží paměť. Jeho nová píseň nazvaná Brouci v hlavách rozhodně taková je.
A k dnešnímu článku, nejhorší co na něm je, je fakt, že je to všechno pravda. To co Vidlák dnes napsal, opravdu tak funguje. A funguje to tak proto, že všechny ty potentáty co nám vládnou, jsem si dobrovolně posadili na židle v Parlamentu, v Senátum ve Vladě, i na židle v Bruselu a také na Pražském hradě. To jsou věci, které za nás nikdo jiný neudělal. Za to co se dějej si můžeme výhradně my sami. Snad to tentokrát trochu napravíme. Možná…
https://www.youtube.com/watch?v=efasWAPCLyo
Po Ládíkovi další dobrý angažovaný umělec :o)
pamětníci ocení i původní sovětskou melodii…
https://youtu.be/SPiKWX7ahEM?si=64-InSUAxXdzEDhY
Původní znění bez titulků
https://youtu.be/SPiKWX7ahEM?si=64-InSUAxXdzEDhY
Omluva za duplikát :o)
https://www.youtube.com/watch?v=zP-StXj7Dik#utm_content=organic&utm_term=Jitka%20Molavcov%C3%A1%20Pust%20vsegda&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Kdysi to byla slavná písnička (1964 ?),která obletěla svět.Zpívala se i
na Západě v anglickém překladu.Poslal jsem odkaz do Country radia,
ale měli STRACH to odvysílat….písničku o Míru !!!!!
Je to trapné, jako když kavárníci rádobysměšně imitovali Zemana.
S tímhle jste sami proti sobě.
Ja cekam, kdy nam zazpiva Vidlak cerstvy zpravy a informace z Bruselu.
Prece jenom, je za ne zaplacenej.
Ni sagu nazad order#227.
No pozor. Ten byl právě vydanej proto, že nazad šagali až moc.
Je třeba se scházet na soukromé půdě.
Vlasta Chramostová taky provozovala bytové divadlo, když jí nenechali hrát.
Můj sen je komunitní centrum – právě ta soukromá půda. Pro dvacet lidí i s přespáním. Kvůli tomu se honím jako blázen, místo abych prostě jen psal…
S ohledem na všeobecně známou míru respektu libtardů (Etzler, Novotný, Šarapatka, zmínění Oganesjan, Pávkové milice, … ) by bylo vhodné ke komunitnímu centru pořídit ještě několik přítulných pejsků. Nebo aspoň rozmetačku prasečí kejdy s pokročilou adresností. Vím, že by to byla škoda, ale někdy je vyloženě prospěšné použít pro lepší srozumitelnost komunikace velmi přímou řeč.
S tím bych si poradil… můj Šaryk už dnes odstrašuje velmi dobře. 🙂
To jo, akorát to má limit lokální dostupnosti.
Pokud chcete být v kontaktu s lidmi celorepublikově, určitě se najdou fanoušci, kteří vám půjčí garáž nebo jiný prostor.
U nás se bude budovat komunitní centrum v zámeckém parku, ale obávám se, že by tam Vidlák a spol. neměl šanci.
Bude tam galerie, čajovna a místo pro setkávání s přáteli?
Ty se tváříš jako kdyby nebylo a jako kdybys nevěděl kde je. Kdy jedeš přes Prahu?
Na to musí být splněny dvě základní podmínky: finanční i jiná podpora cizí velmoci a tichá podpora části vrcholných straníků. Což u dnešní opozice vůči režimu není na rozdíl od tzv. totality splněno ani v jednom z těch bodů. Tak jako tomu bylo u velké části onoho slavného „disentu“, aby se mohl takový prominentní šíbr jako Vašík projíždět v Mercedesu, aby všickni čuměli.
Vynikající článek, Vidláku, naprosto výstižný ! Děkuji za Vaši práci a odvahu.
Do háje, chystali jsme se.