Hele, my nakonec ještě vyvázneme. V posledních hodinách jsme se totiž dozvěděli o definitivním americkém vítězství nad Íránem, práce bude dokončena během dvou až tří týdnů a pak se Spojené státy stáhnou, i kdyby žádná dohoda s Íránem nebyla. Samozřejmě, může to být mlžení před Velikonoci, kdy bude burza zavřená čtyři dny a americký Čingischán by toho mohl využít pro nějaký pokus o pozemní úder, Donaldovi by to bylo podobné – uklidnit Revoluční gardy a pak zkusit nějakou zákeřnou likvidaci ještě jednou… ale já osobně si teď spíš myslím, že se Donald z Perského zálivu fakt stáhne. Přání je otcem myšlenky….
A hned poté začne přehodnocovat americké vztahy s NATO… Které mu nepomohlo, i když žádnou pomoc nepotřeboval, ani o ni nežádal a od nikoho ji nechtěl… ani od Zelenského ne. Pomoc sice nepotřebovali, ale budou si pamatovat, kdo ji neposkytl. Vzhledem k tomu, že ani Polsko se tentokrát k Američanům nepřidalo, řekl bych, že na náš, lokajský český postoj, Američané brát ohled také nebudou. Jsme prostě příliš malí, než abychom je zajímali bez širšího trojmořského konceptu.
Mimochodem, Andreji! Když teď Trump bude přehodnocovat postoj k NATO, pořád kupujeme ty jejich stíhačky? I když nám je mohou z pomsty vypnout? I když není vůbec jisté, jestli nám je dodají, protože v poslední době mají sami málo? A ještě tu někdo chce americkou základnu, když to přitahuje projektily a vůbec to nechrání? Dokonce i tmářský a údajně kozomrdský režim si troufnul Ušákům odporovat a tak strašně prohráli, že teď budou vybírat poplatek za průjezd Hormuzem. Great deal!
Jak to teď bude s tou smlouvou o obranné spolupráci, kterou s USA podepsala minulá vláda? Tenkrát, v roce 2023, když to ve sněmovně odmávali, napsal jsem článek, že pro hnutí ANO je to čistá ztráta. Nemuseli u toho asistovat, nemuseli se k tomu přidávat. Tenkrát mi Andrej zavolal a hodinu na mě do telefonu křičel, že tomu nerozumím, že takovou dohodu má i Orbán a že bych měl naopak lidem vysvětlovat, jak skvělý je to nápad. Uběhly necelé tři roky a krásně to uzrálo.
Milá vládo, hlavně pokračujte v nastoupeném kurzu, pěkně kupujte od USA zbraně, které nedostaneme, stíhačky, které nepotřebujeme a pak si ještě nechte od Velkého oranžového Otce vynadat, že jste mu málo pomohli. Orbánovi to za čtrnáct dní může prohrát volby. Sázka na Trumpa a USA se ukázala poněkud pochybná.
Myslím, že bych měl začít chystat videjko s předvolebními sestřihy našich lídrů, kterak plamenně hovoří o NATO a Spojených státech jako základu a garantu naší bezpečnosti. Ještě měsíc a bude to groteska jak sviňa.
Sám Trump říká, že NATO je papírový tygr, že stáhne svoje vojáky z Evropy a že článek 5 je k ničemu… Myslím, že v Kremlu bedlivě naslouchají, pečlivě analyzují a i když nahlas nic neříkají, rozhodně to vezmou na vědomí a zařídí se podle toho. Spojené státy, které nebudou bránit své spojence, to je nejkrásnější hudba, která může v Moskvě zaznít. A přitom stačilo tak málo. Nežinýrovat se a střílet přímo na americké základny. Oni totiž byli tak sebejistí a arogantní, že si tam ani bunkry nepostavili.
Světové trhy se trochu uklidňují, ceny benzínu zatím dál nestoupají. Ruská ropa je teď nejdražší, kvůli jistotě dodávek. Ještě před měsícem se prodávala za třetinu dnešních cen. Kallasová opatrně hlásí, že Ukrajina svou půjčku devadesáti miliard euro možná ani nedostane. Putin uctivě děkuje. Není nad to, když jsou jeho nepřátelé blbci.
Mexiko ohlašuje, že na Kubu rovněž pošle nějakou ropu. Teď, když ruský tanker prolomil blokádu, se ostatní nějak přestali bát. Nejzajímavější bylo, že v kubánském terminálu pro vykládku ale nebyl jen jeden tanker, ale rovnou dva. O tom druhém se nikde nemluvilo, ale evidentně také doplul a vyložil náklad.
Nějak vyprchal strach ze Spojených států a nějak vyprchal punc oběti holocaustu z Izraele. Jak přibývá požárů v prádelnách a hořících izraelských tanků, mění se nám narativ. Dokonce ani Zelenský už nemluví o vítězství, ale o ultimátu, které mu dala Moskva. Do dvou měsíců se má (ještě rád) stáhnout z Donbasu. Jinak budou chtít Rusové víc.
Nakonec Trump splní to, co před volbami sliboval. Stáhne se na americký kontinent. Ale místo, aby ho za to doma milovali, budou ho nenávidět za zbytečnou válku. Podzimní volby má spolehlivě prohrané a za další dva roky se prezidentem nejspíš stane nějaké nebinární Kamalo z Demokratické strany. Izrael ukázal celému světu, že jeho obrana je prostřelitelná a možná umí vybombardovat Gazu i jižní Libanon, ale nedokáže ta území ani trvale obsadit, ani trvale udržet. Děsivé vyhlídky pro jejich budoucí existenci. Nejhorší na tom je, že to ještě dlouho nemuselo nastat. Ještě dvacet let mohly USA i Izrael předstírat sílu.
Mimochodem… na konec NATO se nejvíc těší Erdogan… Už dlouho mlsně pokukuje po ostrovech v Egejském moři i po Sýrii a narozdíl od zbytku Evropy, má i solidní armádu.
Nejhorší není to, že NATO končí. Nejhorší je, že končí ne proto, že bychom my byli silní. Končí proto, že Spojené státy jsou už slabé. Nekončí proto, že bychom odsud USA vytlačili, ale proto, že to sami nejsou schopni udržet. Nekončí proto, že bychom se v Evropě probudili a měli v čele chytřejší, vzdělanější a čestnější lidi, ale proto, že už na to prostě nemají.
Když v roce 89 odcházel Sovětský svaz (z přesně stejných důvodů), měli jsme tady dost chytrých i schopných lidí, kteří byli schopni tíhu státu unést na svých ramenou. Byť toho také podělali dost. Teď odchází Spojené státy a my máme Nerudovou… Jakeši, vrať se, vše je odpuštěno. Když si představím, kdo sedí ve Sněmovně v této převratné době, je mi opravdu úzko. Blbci totiž zůstanou blbí i když se doba změní. Blbci budou blbci i tehdy, když Spojené státy odejdou.
No nic… možná ještě vyvázneme. Ale nedostáváme k dobru několik let. Maximálně několik měsíců.
PS. Trump bude mít v noci projev…. asi něco, čím bude potřebovat přebít ten blízkovýchodní průser. Na jeho americké vlajce už je padesát šest hvězdiček… A nebo je to fakt jen snaha o ukolébání Íránu. Ten sázkař, co už několikrát dobře odhadl (a nebo věděl) Trumpovy kroky, dneska vsadil na pozemní operaci…
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
✡️Trump začal lží, že 🕎SSA cílí👿 na světového největšího sponzora teroru, Írán.
„V 🕎operaci Epická zuřivost proti Íránu 😱došlo k mnoha rychlým, rozhodným a drtivým vítězstvím“.
🕎 „rychlé, smrtící, násilné a respektované po celém 🕎světě.“
-ÍRÁNSKÉ NÁMOŘNICTVO JE PRYČ, LETECTVO V TROSKÁCH
👿VĚTŠINA ÍRÁNSKÝCH VŮDCŮ JE MRTVÁ
-OMEZENA SCHOPNOST ÍRÁNU VYPOUŠTĚT RAKETY A DRONY
👿: ROPU Z BLÍZKÉHO VÝCHODU NEPOTŘEBUJI
😱Nikdy nedovolím Íránu mít jadernou zbraň
„V podstatě jsem udělal to, co žádný jiný ✡️prezident (SSA ?) nebyl ochoten udělat.“
Další lži pedofilní vydírané loutkyTrumpa:
-KLÍČOVÉ STRATEGICKÉ CÍLE V ÍRÁNU SE BLÍŽÍ DOKONČENÍ
– TYTO STRATEGICKÉ CÍLE SE BLÍŽÍ DOKONČENÍ
-MUSÍME DOKONČIT MISI V ÍRÁNU
– DOKONČÍME PRÁCI VELMI RYCHLE
– BLÍŽÍME SE K DOKONČENÍ PRÁCE V ÍRÁNU
– JSME NA CESTĚ K DOKONČENÍ VŠECH VOJENSKÝCH (lupičských) CÍLŮ
Hormuz není problém 🕎protektorátu SSA😱
Bloomberg: významní světoví producenti surovin pro výrobu plastických hmot ruší své dodávky s odvoláním na „vyšší moc“
Přidali se i čínští producenti, kteří toho využili k odvetě usákům za jejich cla a další šikanu
Moc bxy mne zajímao, proč se tam 107čka tak cpe, copak má za lubem proit nám.
https://www.youtube.com/watch?v=_2vaffPsYZs
ach jo -oprava
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/836638/hrad-vzdoruje-pavel-dal-pocita-s-cestou-na-summit-nato-i-pres-zaracha-od-babise.html
Názorovým oponentům nadával do prasat, čubek, tupců, ožralců a sviní. Voličům SPD či Trikolory by prý zakázal plodit děti. Nyní by chtěl novinář Tomáš Etzler zasednout v Radě České televize. V případě svého zvolení se chce zaměřit především na etický rozměr zpravodajství.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Ja-bych-prizpusobil-retoriku-Sprostarny-dohnaly-Etzlera-pri-slyseni-789357
Válka na Blízkém východě/v Persii je další takzvanou mesiášskou válkou; nyní jde o loupení v Íránu, předtím byl cílem parazitů Irák – ve skutečnosti jsou všechny války na Blízkém východě (v západní Asii) a dokonce i mimo něj, včetně Ukrorujny, poháněny sionismem
Tyto války byly planovany už pred léty, jenže vše neslo podle plánu, tak se časová osa posouvala. „Během 5 let zlikvidujeme 7 zemí: Irák, Sýrii, Libanon, Libyi, Somálsko, Súdán a Írán…“
https://www.globalresearch.ca/we-re-going-to-take-out-7-countries-in-5-years-iraq-syria-lebanon-libya-somalia-sudan-iran/5166
Kapku děsiv=
https://www.youtube.com/watch?v=_2vaffPsYZs
kolik je u nás cizinců se nevi????????
ema:
Holubník česko. Tady ani neví, čím se tito cizinci živí.
Na ČVUT si pořídili robota z vyspělé ciziny a snaží se ho pochopit reverzním inženýrstvím.
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-hardware-cesti-studenti-pitvaji-humanoida-z-ciny-natocili-jsme-co-umi-a-jak-vypadaji-jeho-streva-40570977
Celkem přesvědčivý příznak zaostávání.
Nepodceňoval bych, zrovna Čína začínala podobně.
Ano. Ale nyní se role obrátily. Jedna věc je že se to stalo. Druhá věc je, jak rychle se to stalo. A trendy jsou stále stejné. Tady úpadek, tam vzestup. Kde to bude za 5-10 let?
Slavnému západu už nezbývá moc oborů, kde mu neujel vlak.
Pravda, slavné revize vzdělávacích programů ZŠ (další pohroma srovnatelná s působením strany Zelených na ministerstvu školství za Topolánka) byla o rok odložena. Vyhráno ještě není, ale krůček správným směrem to je.
Souhlas.
Školství je samozřejmě klíčové. Naštěstí bych řekl, že lidí znalých školství máme daleko více než lidí použitelných k obnově průmyslu. S vysycháním penězovodů amerických progresivistů a rozpadu EU struktur bude jejich hlas i vliv sílit. To je ta dobrá zpráva. Ta špatná je že změny ve školství se ve společnosti projevují nejdříve za deset let, spíše ještě déle.
„Tady úpadek, tam vzestup. Kde to bude za 5-10 let?“ Začínalo to všechno mnohem dřív, a už v devadesátkách se na ČVUT říkalo, že je nedoženem ani kdyby nám šli naproti.
Re: Tymák
V Čajně ovšem neměli tak rozmnožené zelené magory a inkluzní vypatlance, kteří tvrdí, že čím blbější děcka, tím větší úspěch.
Targusi https://web.litterate.cz/papirovy-tygr/comment-page-2/#comment-605306
Samozřejmě že následovalo povinné plivnutí přihlouplých redaktorů, viz odstavec s názvem Fiasko.
adx:
České trubky si koupily hračku z Číny, kterou nejsou schopni ani pochopit, natož vyrobit. Místo, abychom se od nich učili, poslali jsme na Taivan Skůtra, který všechno dokurvil.
No já bych spíš řekl, že je to jasný příznak, že autor tohoto příspěvku neumí ani číst. V článku se o ČVUT nic neříká, toho robota rozebírají kluci ze střední školy se svým učitelem, je to tam jasně napsané.
Ad předsednictvo, jenž povede kolektivně hnutí Stačilo!:
https://stacilo.cz/hnuti-stacilo-vyzvalo-ke-spolupraci-v-komunalnich-a-senatnich-volbach/
Dovoluji si podotknout, že podstatné jméno předsednictvo je rodu středního, a tudíž tvar vztaženého zájmena má být jež:
předsednictvo, jež povede kolektivně hnutí Stačilo!
Opravte si to.
vztažného
Stačilo cílí na nespokojené voliče dnešní koalice, jenže levicové voliče ve volbách 2025 posbíral Babiš a ti podle průzkumů nespokojení nejsou, Babiš má stále 30+ %
Fascinuje mne vaše posedlost hnutím, které nikdy volit nebudete.
Už jsem se po přečtení Vaší první věty divila, že zrovna Vy byste udělal takovou chybu 😉. No každý děláme chyby, nebo téměř každý, ale zrovna na tuto jsem alergická a bohužel čím dál víc lidí ji dělá, včetně samozřejmě žumpoidních pisálků.
Včera byl sněm Stačilo, žádný článek…
Bude komentář dnes?
Británie dává dohromady setkání 30 zemí, kde budou dumat, jak otevřít Hormuzskou úžinu
Bude to jistě takový hezký Volkssturm, taková Koalice ochotných (sebevrahů). Usáci, kteří přeci jen mají největší armádu z celého kolektivního západu, se tam bojí a EU-JPN Volkssturm to zachrání
Nikdy bych nevěřil, že po prohrané válce NATO proti Rusku krví ukrajinců se najde někdo, kdo do prohrané války USraele proti Íránu(+Rusku+Číně) chce jít spáchat národní seppuku
Prohraná válka? RF si stanovila jako vítězství tyto body: 1) denacifikace = nácků mezitím přibylo spíše, 2) demilitarizace = to se taky moc nepovedlo a 3) dobytí zpátky nově včleněných území – to se taky extra ultra nedaří.
Re: asdf
1) Nácků přibylo, když už Ukři ženou do zákopů i baby. Jako fakt?
2) demilitarizace se nepovedla, když v celé KoZ-e už nejsou rakety?
3) Momentálně Ivan hlásí kompletně vyčištěnou Luhanskou oblast. Evidentně šetří lidi a Oranžista se mu postaral o doplnění kasy zvednutím cen ropy a částečným zrušením sankcí. Takže na pohodu.
A Zelňák si musel vyslechnout oznámení, že pokud nevyklidí zbytek „ruského světa“, budou kapitulační podmínky zase jenom horší.
Já si myslím, že Rusové vědí, že Zelňák pojede dál, protože zatím se nemluví o Oděse.
O Oděse se nemluví z více důvodů.
A jestli se o ní začne mluvit, pak až tehdy, co o ní promluví Putin.
A tehdy uvěřím, že se blížíme ke konci bojů.
1) fakt, v EU nácků přibylo mega moc
2) demilitarizace je komplexní věc, pokud se zbavili (a to jestli) raket pouze, není to demilitarizace; jaktože RF dodává poslední dobou zase více oceli do ČR, kde se z toho vyrábí věci na vraždění rusů?
3) to, že něco hlásí ještě neznamená, že je to pravda a že to je významné
4) zelnak si vyslechl – to nic neznamená, Putin již milionkrát oznámil červené čáry – ty byly opakovaně překročeny a téměř nikdy nebo nikdy nedošlo k avizované drsné reakci
Re: adsf
1) Ojropa není UA ani náhodou. Možná jste si toho nevšiml.
2) Ojropa už nemá nic použitelného, jinak by to jelo na UA. už jste zapomněl na ty vlaky a přecpané dálnice směrem na východ?
3) významné to je min. z hlediska propagandy
4) Putin už 2 × poslal Kyjevu lísku. Že by to bylo nevýznamné, tomu nevěřím. Jinak by nám ukázali ty díry po lísce, což se zatím nějakou záhadou nestalo.
1) fakt, v EU nácků přibylo mega moc
nepřibylo. byli tam vždycky.
1) Ženou, přece si nenechaji vybít ty nejlepší nácky. Jak se chcete zbavit nácku, když jich je plná Evropa a i ti nejmladší to už mají v krvi.
2) Kde jste na to přišel? Pokud dobře čtu, v Rusku dochází čím dál tím víc k větším škodám.
3) Po které už to vyhlasil. Navíc po čtyřech létech války, kdy bylo zabito statisice Rusů, je to spíš Phyrrvovo vítěztvi.
Podle alternativy by už Rusko mělo mít Rusko převalcovanou Ukrajinu, stokrát. Hlavné při převaze těch jedinečných raket a celkové výzbroje co prý Rusko má.
No jedna věc je úspěšně zastavena – útoky armády proti vlastním obyvatelům(byt rusky mluvícím).
Je také třeba podívat se na cíle druhé strany krym je pořád ruský, rusko není rozděleno na pidistáty a neplatí tribut koze atd.
Re: dols
Přišel jste v nepravou chvíli. Budete kousnut a plivnut.
Nicméně souhlasím, že kdyby Ivan nevyjel proti Vasilovi, už by se malovaly na mapách Sibiře US claimy.
Zastavená, tím že Ukrajinci je ženou do války proti vlastním. Krym dostali ještě před tím než začali válčit. To že Rusko neni rozděleno na pidi země, snad není zásluhou této války, ale může se stát, pravě proto, že se tato válka neustale prodlužuje.
re: Gene
Píšete jako Středoevropan, nikoli jako Rus.
Vyberte prachy z knížky – stejně vám budou k hovnu – zajeďte si do Volgogradu a navštivte Mamajev Kurgan.
Anebo jinak – který z národů si vyrobil Nesmrtelný pluk?
V Rusku jsem nebyl, tak nemohu posoudit. S Rusama jsem mluvil naposledy před dvěma rokama. Ač, byl pro Putina, stěžoval si na drahotu a řikal že ta válka drzí ekonomiku na nohach. To je jediné co znám. O těch národech. My také byli jiní než naší předkové. Nemyslim že ruská mládež je na tom jinak. Hodně velké procento bude načichlé západni propagandou. Nedělám si iluze.
Re: Gene
1) vybíjet je tak dlouho, až jedoho dne prostě dojdou.
2) četl jste nějaké kvalifikované odhady škod, anebo je to jen váš dojem futrovaný alternativními i oficiálními médii?
3) o ruských ztrátách víme hovno, stejně jako o ukrajinských. Prozatím je jediná jistota, že Ivan zatím nemobilizoval a Vasil sbírá z ulice všechno, co má i nemá ruce a nohy.
Podle alternativy RF pořád ještě válčit ani nezačala.
Já bych řekl, že začala už dávno, ale pořád to jede na půl plynu.
Proč?
Protože nechce připustit, aby se staly z ukráckých mrtvol památníky ve stylu vybombarovaných Drážďan, nebo Hirošimy.
Co, když dříve dojudou Rusové?
Ja nevím jake zdroje máte vy, ale ja ty oficiálni nechodím, někdy nanejvýš něco zaslechnu. Většinou čtu je alternativu a podle nich docházi ke značným škodám na obou stranách. Ano ta valka jede na půl, ale v koho zajmu? Myslite že to prospíva Rusku? Jak dlouho bude trvat, nez se lide naserou?
O ztrátach víme hovno, tak jak víte že koza je hotová, že nic nemají? Ja nevím spoustu věcí, ale vím ze ta válka je nějak divná a oficialni media, nebo alternativa nás bulikují.
ztráty Ruska jsou s velikou pravděpodobností zanedbatelné – jednoduchý argument:
– kdyby ztráty byly vysoké, tak se to rozkecá mezi lidmi, nic se neutají
– nikdo by pak nechtěl dobrovolně do armády, což není pravda
– busifikaci by nedělali ukroši ale rusové
naopak ztráty banderistánu jsou zřejmě fakt strašlivé – viz fotky obrovských a stále rostoucích hřbitovů, stejně tak staršlivá videa násilného odchytu „mobiků“ – ukrjainci vědí, že jejich ztráty jsou obrovské a proto nechtějí do armády (debílci už zřejmě došli i na ukrajině)
A to zřejmě není spousta Ukrajinců vůbec pochována a jsou prohlášení za nezvěstné. Alespoň soudě podle občasných zpráv z Ukrajiny o rodinách, které nedostávají slíbené finanční kompenzace za zabité vojáky.
A to víte, nebo to je vase přáni? Je těžko sehnat nějaký zdroj, který je nezavislý. O ruských stratach jsem našel tady toto.
https://www.russiamatters.org/news/russia-ukraine-war-report-card/russia-ukraine-war-report-card-march-25-2026
Re: Gene
Z vašeho zdroje.
„V prvním roce války odešlo z Ruska 1 mio Rusů.“
O.K.
Rusy všichni a odevšad vyháněli, protože fuj, a on jich zdrhnul rovný milion.
Laik žasne, odborník se diví.
Mluvil jsem s pánem, který byl loni v RF skoro 3 měsíce. Lépe řečeno, on je tam každé léto.
O válce se skoro nemluví, protože není důvod. Všeho je dost, lidi se neztrácejí. Problémem je inflace, protože válečná výroba přináší prachy ruským lopatám v míře nadnormativní.
Ja netvrdím ze jsou čísla stoprocentni, ale co kdyby jste tu předložil vaše zroje ztrát, a nebo Rusko žádné nemá. Spíš bych řekl že to prochází cenzurou, tak samo jak cenzuruje Ukrajina, USA, Izrael, Irán a další státy.
Nevím kolik Rusu zdrhlo, ale vím že, kdyz jsem byl naposledy v Asii, bylo jich tam spousta a né jako turisté. Meli své podniky, spousta jich tam žilo na trvalo.
Jak víte co se rozkeca mezi lidmi? S kolika Rusy jste ve styku, kteří vás o tom informují?
tak ještě jednou, spešl pro vás:
všechno se rozkecá
a co se rozkecá, to lidé vědí a chovají se podle toho
a do armády, která má velké ztráty nikdo nechce (kromě velikých vlasteneckých vzepětí alá obrana SSSR před genocidou ze strany západu, rukama německých nácků za WWII)
to platí naprosto obecně
Rozkecalo by se to mezi lidmi v Rusku a nikdo by do ruské armády dobrovolně nechtěl.
Tak to podle mne pan kolega myslel a já s ním plně souhlasím. Rusové o dobrovolně rukující vojáky nouzi nemají. Zatímco Ukrajinci mají obrovský problém odchytit i ty, co to mají nařízeno povinně.
IMHO mají banderovci ohromující ztráty, které mohou dosahovat klidně až několika miliónů lidí.
Svatoš se hodně drží při zdi, při těch svých výpočtech z pohřbů jen v jedné lokalitě.
Je to i důvod, proč Zelenský sám zveřejňuje naprosto nesmyslné údaje, kterým nikdo na UA nevěří – dívají se kolem sebe!
Jistěže by se to rozkecalo i v Rusku – vojáci s kratšími kontrakty se vracejí a neutajilo by se to.
Zvlášť tam v Rusku, kde panují čilé a časté sousedské kontakty a kde je tak velká pospolitost lidí, jakou my už si neumíme ani představit !!
2 Gene
Proboha, jak můžete napsat „Co když dříve dojdou Rusové?“
To nejde ani principálně početně!
Rusů je okolo 147-150M, ale spíš o dost víc. Přibylo jich, protože tam uteklo nejmíň 10M rusky mluvících i smýšlejících lidí.
Utekli tam všichni ti, kterým náckové házeli na hlavy Vampiry při ATO.
A kolik těch nácků od Vampirů zbylo na UA? 20-22M? A vy nevidíte, jak poslední použitelné kusy zoufale sbírají z ulice?
Plus tam zůstaly nějaké ženské – a hafo starých lidí, kteří mají převážně v péči malé nacisty. Mladší ženské jsem ani nepočítal, protože jsou stejně rozlezlé po Evropě.
Došlo Vám, jakou píčovinu jste napsal?
Copak nevidíte ze to je jen zástupna válka, která ma za úkol nadělat čím jak nejvíc škod? Čím déle bude trvat, tím hůř i pro Rusko. Nebo si myslíte že mladí Rusové budou mít zájem bojovat, aniž uvidí nějaké výsledky.
Gene 18:47
Nečtete, jenom sem prášíte ty své cypoviny o divné válce.
S jedním Rusem v kontaktu jsem, psal jsem to tady několikrát. A psal jsem i o způsobu, jak se kontaktujeme.
Kdybyste nebyl furt přidřený jak píst v Pionýru, tak byste si to možná pamatoval…
Británie jen dodržuje tradici. Jsou to jakože cosi jako tradicionalisté a tak se budou slézat s ostatními ochotnýmijak švábi na pivo, předpokládám 1x za měsíc. Popř. častěji.
Pozvou samozřejmě Zelenáče, když nepozvou, pozve se sám. Protože Zelenáč se stal součástí zavedené zvyklosti. Zelenáč si zažebrá, pronese projev, a sláva Ukrajině. Pak dají klábos s vybranými novináři, vypotí společné prohlášení.
Společně se vyfotí, pak něco zhltnou a popijí. Potom rozchod a za měsíc repete. Ojropa to celé zacáluje. A šmitec až do příště.
Není na tom nic, co by mělo někoho nějak překvapit.
Překvapivé, až podezřelé by bylo, kdyby žádná slezina neproběhla.
Dokonalý popis.
Nato se ukazala jako organizace na demonstrace zbabelosti.
Napadnout Jugoslavii ,jezdit se klanet s penezma do Kyjeva , ale uz jenom pomysleni na valku s poradnym nepritelem ,ukazalo , ze ta smlouva neni, ani posranej papir.
Možná by pomohl Český Krteček.
Stačilo by, aby vedle Hormuzu vyhrabal tunel, zaplavit ho a lodě by mohly Hormuz v pohodě objet 😀
ne ne, ne anonym. To zase zapracoval google …
Velikonoční dárek kocourům a sociologům …
https://necenzurovanapravda.cz/2026/04/vakcinacni-mafie-byvaly-hlavni-toxikolog-spolecnosti-pfizer-obvinuje-farmaceuticke-firmy-urady-a-lekare-video/
[Není zač …]
Demokratická.
Nejsilnější spojenec
je jak velký kojenec.
Bratrům bere živiny,
ať jsou navždy miminy.
Malý bratr nemá zuby
pro velkého urve z huby
třeba sousto poslední.
„Jenom na mne dohlédni!“
Bratr obr vypne prsa:
„Vy holoto úzkoprsá,
bando zrádných lakomců,
teď jste s dechem na koncu.
Teď vás nechám chcípnout hladem,
k tomu ještě kousnout hadem.
Dali jste mi strašně málo.
Kolo se mi polámalo!“
Od brzkého rána prohledávám net a našel jsem nějaké obrázky, údajně z 28.3.
Nic nenasvědčuje tomu, že by Írán „drtivě Prohrál a bude Nás Prosit o Slitování, až Hormuz Otevřeme“, jak to tím svým specifickým způsobem napsal předešlý den DT na TruthSocial. Převzala to jen část US médií, evropské žádné.
Nevyvázneme, ani škaredě odření a s nějakými zlomeninami ne.
Zásoby nafty/benzínu/plynu se ukáží rozkradené, jako ve známém případě firmy Viktoriagruppe, který nikdo ani nevyšetřil, protože by museli zavřít Švagra ze SSHR, pod kterého to spadalo. A pan Švagr toho asi hodně ví, bránil by se a mohl ukázat na někoho jiného.
Nebo nám je prostě seberou, jako nám několikrát sebrali nakoupený ochranný materiál při chřipečce.
Je nás jen 10M, hroutí se u nás hlavní producenti HDP a všem (mimo Slováků a snad i Maďarů) jsme u prdele, nebo pro smích. Všichni o nás vědí, jací jsme šašci a lokajové.
Hardcore německých levičáků píše, že na nás není spolehnutí podobně, jako na 5 let starý preservativ.
Tak dlouho prý nám trvalo, než jsme se zbavili ultrapravičácké rusofobní vlády – a jen proběhly volby, máme to tu zas, jen v jiném balení a sedí to v samotném symbolu češství – na Hradě..
Tady mám pocit, že se ten Jürgen sice nestrefil do periody našich voleb, ale v zásadě má pravdu…
S touto vládou, budou s námi opět orat i vláčet, jako v nějakých středověkých despociích. My s tím vůbec nic nenaděláme, takže se raději budeme skládat na banderovce…
ropa +12%
hádám, že nám vysavač oznámí, že má na zahradě taky vlastní vrt s ropou kromě těch záhonků, na které chodí močit celá jeho rodina 😉
Pardon, asi mi něco uniklo – kdože je ten „vysavač“?
ETA, myslím.
💡- jó, jasně!!
Kromě baskidské teroristické organizace, znamenala tč. značka ETA taktéž českého výrobce vysavačů. 😁
Vysavač je už kompletně v pasivu. A jestli má svůj vrt, tak ten bude taky kompletně v pasivu.
Von má ouplně všecko na elektřinu, solára, baterky… nepotřebuje nic a když tak vodloupne trošku ze zakopaný zlatý cihly s v lidlu nakoupí.
Kdysi dávno už přece USA udělaly zkušenost s výpadem do Iránu. Tehdy to byl docela směšně končící pokus o osvobození rukojmí na velvyslanectví v Teheránu. Co si pamatuju, tak se jim tam srážely helikoptéry, auta neprojela rozkopanou ulicí, kde se zrovna opravovala kanalisace… Už si nepamatuju detaily- napovězte. I nějací mrtví tam byli… Tož možná si to američtí supermani chtějí zopakovat, nemyslíte?
trumpova jednání s íránskými představiteli
https://vlkovobloguje.wordpress.com/wp-content/uploads/2026/04/img-20260331-wa0003.jpg
Arabské země těží cca 30 % světové těžby. Bez toho se dá žít. Za zhroucení petrodolaru to stojí. Skončí jejich umělá města a vrátí se tam středověk. Nakonec, oni o to stojí. Ty mrakodrapy a umělé ostrovy, to je jen takový velmi tenký nátěr na středověkém myšlení. Nakonec to bude jako v tom vtipu, jak vnuk zase jezdí na velbloudovi.
Obávám se ovšem, že za této situaci bude většina Jewropanů jezdit na oslech.
Koneckonců – svůj ke svému, jaký pán – takový krám.
Už jsem zde propagoval hru „Osel a stín“. Vizionářské dílo V&W, naznačujicí jaký osud nás čeká. Spojení ANO a SPOLU do strany Osla a Stínu ….
Skvělá ukázka, že pro dobrý dýpfejk není potřeba žádná umělá inteligence. Stačí pár klasických fotek a inteligentní komentátor 👍🤗
Nebyl jsem v Hormuzském průlivu, ale myslím, že Írán nic neblokuje. Nejméně 10x za sebou prohrál a je v době kamenné. Tok ropy omezují Spokojené státy americké.
To je pravda. Tok ropy omezuje USrael.
-> Prostřednictvím Íránu, který byl bezdůvodně USraelem napaden.
Aby to nejvíce poškodilo koho?
-> Evropu, nemající kromě greendealu žádné vlastní zdroje.
A proč?
-> Poněvadž ti bruselští dementi se odstřihli od spolehlivých dodávek laciné energie z RF.
Komu to poslouží ?
-> USA i RF. Ceny fosilních energií prudce vzrostly a obě vyvážející velmoci se napakují.
Jak jednoduché, milý Watsone.
Koho to nejvíc poškodí? Ne ty, co válku vyprovokovali, ale nás, obyčejné lidí. Komu to nejvíc poslouží? Aní ne tak USA, nebo Rusku, ale spekulantům a těm nejbohatším, kteří drží opratě vedení. Mi to připadá že svět jde přesně podle plánu tkz. elity. Neboli – nebudeš nic vlastnít a budeš muset být šťasný, nebo ti vezmeme body sociálniho kreditu.
Írán je připraven uzavřít dohody s evropskými, asijskými a arabskými zeměmi o využívání Ormuzského průlivu, prohlásil předseda informační rady při vládě Islámské republiky Elias Hazrati. Takto reagovaly íránské úřady na prohlášení Trumpa, že lodní doprava v Ormuzském průlivu bude po ukončení konfliktu plně obnovena.
Íránskými podmínkami volného proplutí Hormuzem ovšem jsou:
1. Náklad proplouvajících lodí bude obchodován v čínských Juanech (útok na petrodolar)
2. Majitelé těchto lodí ještě Íránu zaplatí průjezdní clo ve výši 10% ceny převážejícího nákladu (finanční bonus pro Írán).
Pro splnění těchto podmínek nikdo USrael nepotřebuje. Či snad ano?
Ale potřebuje. Kdo ještě uvěří v nějakou stabilitu středního Východu? Navic dát vše do stavu jak to bylo před válkou, neveme pár měsiců.
Čili pokládáte uhlovodíkové zdroje z Perského zálivu za definitivně ztracené?
Po posledních Trumpetových hláškách je to už docela možné.
tak jistě, že ne. čím jiným by se tam ty země živily? předváděním lidových tanců a písní? americkej model: naftu bude kupovat čína, co nespotřebuje sama, prodá s dopravní přirážkou do evropy…
Ale kdeže vyvázneme. Obávám se, že to bude přesně naopak. Trump a Satanjahu jako správní patologičtí narcisové na odchodnou všechno rosekají namaděru a Irán recipročně zničí kompletně težební zařízení na blízkém východě, což asi vyvolá obrovské migrační vlny. Spekuluje se, že takové hnutí obyvatel nejde v podstatě zastavit vojensky a na cestě do Evropy smetou i „Vyvolený národ“, což by bylo asi nejkomičtější rozuzlení. Nicméně celosvětový výpadek 20% energií tak bude na dlouhá desetiletí a jelikož odtamtud evropa údajně bere až 40% své spotřeby (což nejde nijak nahradit), tak hospodářsky zkolabuje. Dá se očekávat nějaký výjmečný stav spojený se státní distribucí potravin (přídělový systém, potr. lístky) a jak znám čechy, bude to zase krásná ukázka naší malosti, zkorumpovanosti, závisti a komoušství (podobně jako za covidu). Otázka je co udělají ukrajinci. Existují obavy, že se sem naplno přesunou banderovci, zorganizují tu stávající ukrajince (tzv. na silu) a ještě si s nimi užijem. Uznávaný geopolitický bloger Simplicus to také očekává (vývoj v Iránu, ty úvahy o ČR jsou z mé pesimistické hlavy), resp. mé závěry odvozuji především z jeho článků, viz. https://simplicius76.substack.com/p/trump-signals-final-sadistic-punishment
Nech nas Cechy na pokoji Keres nemocnej nenavisti… Uz dopredu se musi ukajet…
Budeme rádi, když vzájemné ničení neskončí použitím jaderných zbraní.
Nevím jak Vy, ale mě to bude úplně jedno.
Jde vám ten odkaz otevřít?
Už u několika podobných linků se mi stalo, že to nejde.
ad NATO a trumpovy zoufalé pokusy o citové vydírání – polský ministr obrany:
„Bez USA neexistuje NATO a je v našom záujme, aby prevládal pokoj. Ale bez NATO neexistuje ani moc USA,“
naprosto přesné
A americkí zbrojari budu mat menšie zisky
My jim to dorovnáme, už jsme podepsali smlouvy. Nechceme, aby chřadly až by uchřadly.
Ú nemôže poskytnúť Ukrajine úver kvôli vojne v Iráne, — Berliner Zeitung
▪️Odpor Maďarska nie je jediným dôvodom, prečo EÚ neposkytuje Ukrajine sľúbený úver vo výške 90 mld. eur.
▪️Energetická kríza spôsobená vojnou s Iránom zvyšuje tlak na vlády krajín EÚ a v rámci únie sa čoraz hlasnejšie ozývajú hlasy za aspoň čiastočný návrat k energetickým kontaktom s Ruskom.
▪️Európe je čoraz ťažšie presadiť nový obrovský balík pomoci Kyjevu.
▪️Ak nebude schválený, pravdepodobne to prinúti Kyjev prehodnotiť svoje podmienky v mierových rokovaniach.
oprava: Ú = EÚ
Tady je názorně vidět, jak ráno je moudřejší večera.
To neexistuje, abychom „možná ještě vyváznuli“! To by tak hrálo! Kdo by platil MAGA dluhy?
Vypadá to, že „oranžový pedopleška“ (©ard), potažmo epštajnova koalice, přechází do plánu B, když plán A se prozatím zadrhl. Takže rozstřískáme Írán, necháme vydusit zbytečně bohaté šejky a zkasírujeme Evropu.
Vzhledem k tomu, že zablokování Hormuzu, jakožto následek agrese, předpovídalo jedenáct z deseti tajných služeb, je jasné, že se s tím předem počítalo, nebylo-li to dokonce jedním z vedlejších cílů celé operace. Vždyť si všechny ty energie, vy holoto, můžete koupit u MAGA!
ANO, dobře jste to vystihl, myslím si to samé.
A co je na tom pro běžného Amíka, Trumpova voliče, blbě?
Cena benzínu.
Zadny problem, prevede si auto do pasivu.
Svaří se 2 kolobky a je elektroauto.
Promiňte, samozřejmě, zapomněl jsem. Já tu EtaUniversitu moderního keťase nikdy nezvládnu.
Která bude čtvrtinová než v EU.
A jako bonus následné benefity, a to od přesunu firem do USA, až po zisky USA z prodeje plynu a ropy…
Pakliže tvrdíte A, musíte dodat i to B:
Takový stav v Uhnii dlouho nevydrží a brzy i těm nejtupějším evropským voličům dojde, že jejich upadající životní úroveň zapříčinili absolutně neschopní a zkorumpovaní bruselští politici, Uršulou počínaje a např. takovou českou Danuší konče.
Následný voličský hněv smete celou uhnijní pol. garnituru. Ta nová snad konečně pochopí, že prosperita států EU vede skrze laciné a dostupné energie, nikoliv přes greendeal. Tedy přes jádro + spolehlivé a cenově přijatelné dodávky uhlovodíků z RF. Otázkou zůstává, jestli po tom všem bude mít ještě zájem i RF?
To je nemístný optimismus.
Těm tupým evropským voličům tohle nikdy nedojde. Už dlouho se jim dějí i horší věci – a nic. A i kdyby, nemají na to žádný vliv.
Hlavními zločinci jsou ovšem lživá mainstreamová mééédia, která to tupé stádo denně krmí. Zde je třeba začít.
ano, ale jak vidíte, nejsme schopni ani přestat platit fašistická média, porušující zákon o vyváženosti a objektivnosti
Vidím, že máte rozhled jako americký volič. Ten, pokud náhodou ví o nějaké EU, tak absolutně netuší její ceny beznínu, natož aby je srovnával se svými. Kdo bude v těch firmách dělat, obzvláště až dolar nebude světovou reservní měnou. Dosti nejisté zisky z prodejů volič neuvidí.
Jinému bych napsal, aby se zamyslel než napíše podobnou kravinu, ale chápu že vy toho nejste schopen.
Eta: 1) Amikom je imho fuk, ake su ceny v EU, keď byde ho stat benzín 10usd/galon 2) pokial bude predávať za draho energie EU, dlho to nevydrží, keďže ta nebude mať peniaze na to, takže následkom bude, že EU stiahne peniaze, ktore su zainvestovane v USA a súčasne USA nebudu vedieť nájsť kupcov pre svoj rastúci dlh, takže rast inflacie sa zvýši. Naozaj nemôžete izolovať jeden bod a na jeho základe očakávať nekonecne pokracovanie
Myslím, že si ti usraelští dementi opravdu představovali, že si Írán na nic netroufne, na žádnou účinnou odvetu, že na Írán nahází pár bomb a Írán se připlazí po kolenou, odzbrojí a nechá se dobrovolně rozkrást
Ad země Zálivu – ty jsou naprosto poslušnými usáckými pudlíky – jakákoli jejich škoda, je škoda usáckého impéria. Ne přímo, ale o nic méně.
USrael sám sebe dostal do neřešitelné situace, do situace, kde buď prohraje všechno hned nebo zítra nebo pozítří – na výběr mají jen termín
Vážně vsadili všechno – a o všechno přijdou
Nemyslím, že si to usraelští dementi takhle představovali, jak píšete. Fakt bych je z hlouposti nepodezříval. Došlo tam zřejmě k nějaké chybce v načasování, když izoši předčasně vyvolali lokální rebelii (nebo, spíše, nečekali, že bude tak rychle potlačena). Izoši chtěli útok za každou cenu a epštajnovi zombíci si jenom spočítali ty plány A a B.
Právěže ti pudlíci měli zbytečně moc peněz a vyskakovali si. V poslední době se třeba chtěli zaranžovat i s Čínou. A zbytečně moc jim toho patří i v SSA. Takhle se hodně z původně jejich peněz přemístí do kapes zasloužilých usraelců.
už jsem to sem psal:
Plán usáků byl naprosto jasný – Make America Greta Again znamenalo „zotročíme všechny země světa a budeme všem vládnout a všechny okrádat“
S Ruskem usáci předstírali „jednání“ o urovnání ukrajinského konfliktu.
A s čímpak přišli? S návrhem Minsk III „milé Rusko, vyhráli jste válku proti NATO krví ukrajinců, tak se pojďme dohodnout na dočasné plichtě; my se příště lépe připravíme na další útok proti ruské menšině na Donbase a lée se připravíme na její vyvraždění, abychom tím rozložili vůli ruského národa a tím si připravili zničení a následné rozkradení Ruska samotného“
Pak teda za podvodného „jednání“ „o míru (kapitulaci neb o rovnou sebevraždě Ruska) na Ukrajině“začali vytvářet „Trumpův koridor“ v oblasti středoasijských republik a Kavkazu – aby odřízli Rusko od Íránu a zablokovali čínskou hedvábnou stezku. (To jsi ty celou dobu ignoroval ve svých komentářích, protože jsi žil v té své zoufalé a zcela mimózní naději, že trump není fašounská svině ale hodný strejda mírotvorce)
Pak Venezuela – naprosto jasná snaha oslabit a postupně zničit BRICS, oslabit a postupně zotročit Indii, Rusko a Čínu
No, a pak – Írán, kde plán oranžového fašounka byl:
– když to nevyšlo s majdanovským převratem, tak tam naházíme pár bomb a oni se vzdají
– my tam nainstalujeme loutkovou vládu
– tím ovládneme komplet dodávky ropy a plynu (a dalších zdrojů – hliník, helium, síra….) ze Zálivu, Hormuzský průliv budeme spravovat my, usáci, a budeme tam vybírat tarif od 15 do 150 % podle poslušnosti zainteresovaných zemí a podle okamžité nálady oranžového fuhrera
– Indii, která už tak je docela poslušný pudlík, tak Indii donutíme výhrůžkou zastavení jakýchkoli dodávek ropy a plynu k naprosté a totální podřízenosti v rámci které
—– Indie bude povinna okamžitě ukončit členství v BRICS
—– Indie bude povinna ukončit jakýkoli obchod s Ruskem
—– Indie bude povinna okamžitě ukončit jakýkoli obchod s Čínou nebo jakoukoli další zemí, která by snad neposlouchala oranžového fuhrera na slovo
– na to celé si usáci dali 3 týdny – když to nevyšlo na přelomu roku, tak už měl oranžový fuhrer „mírotvorce pěrestrojkář americký gorbačov“ už jen málo času do setkání se Si – proto ta uspěchaná a zoufalá válka, založená na typické usácké premsie „všechno dopadne o milion procent líp než jak nejlíp to dopadnout pro nás usáky může“
– a když se ukázalo, že se to tak trochu sere, tak přišel odkald jednání se Si, perotože původní usácký plán vydírat čínu je tak trochu v háji
– protože původně měli usáci v plánu na jednání se Si uvést svůj plán podle kterého:
—– my, usa, neumožníme žádné dodávky ropy a plynu ze zemí Zálivu ani z Ruska (ruské tankery budeme krást a přepadat na moři s pomocí vazalů z NATO, případně je 15 000 km od ukrajinského pobřeží odpálí „ukrajinské“ torpédo)
—– Čína by byla povinna ukončit jakýkoli obchod s Ruskem
—— Čína by byla povinna investovat 2 až 3 tisíce miliard dolarů do chcípající usácké ekonomiky
—— Čína by byla povinna mít všechny finance z obchodního přebytku na zvláštních účtech výhradně v USA a bude povinna to investovat výhradně do bezcenných usáckých dluhopisů
—— Čína by byla povinna dodat všechny vzácné kovy potřebné k obnově usáckého zbrojního arzenálu
—— Čína by byla povinna dodat technologie a za vlastní prachy vybudovat v usákistánu závody na zpracování rud vzácných kovů
—— Čína by byla povinna tyto závody následně za dolar převést na usácké firmy čistě náhodou propojené s oranžovým zlodějským fuhrerem a/nebo jeho zlodějskou famílií
– no a následně by podle usáckého plánu oranžový fuhrer zcela izolovanému a obklíčenému Rusku předložil už teď někde v usákistánu sepsané a připravené ultimátum, podle kterého by
—— Rusko bylo povinno okamžitě předat všechna území DOnbasu i Krym ukradinskému banderistánu
—— Rusko bylo povinno okamžitě se vzdát všech svých rezerv ve prospěch nějakého „fondu reparací“ spravovaného oranžovým zlodějem-pedofuhrerem
—— Rusko bylo povinno do tohoto fondu převést ještě dalších 500 – 1000 miliard dolarů z budoucích výnosů, částečně hrazeno z rozprodeje ruského národního nerostného bohatství a dalších aktiv za ceny stanovené oranžovým zlodějským pedofuhrerem
—— Rusko bylo povinno samo sebe rozdělit na několik „demogratytských“ „lickoprávňých“ republik, které by samozřejmě byly naprostými vazaly usáckého ympéryja
No a tím by byla podle tohoto bezva usáckého MAGA plánu zaručeno přežití dolaru, zaručeno dalších pár desetiletí života líných tupých a nenažraných usáků na účet a na úkor zbytku světa.
Chybička se jim vloudila, prootže spěchali a viděli svět a možné scénáře podle svého wishful thinking. Zbrklost se samolibostí a s totálním podceněním protivníků
Vynikající geopolitický rozbor, těžko něco dodat. 🏆
Uděluji 🐓🐓🐓🐓🐓
Však jo. To je ten plán A.
Pořád se ještě může naplnit.
už ne, válka s Íránem je prohraná
vlastně byla pro USrael prohraná ještě dříve než začala
A Írán v „době kamenné“.
Tak uvidíme, co přinese víkend.
Tak určitě !
Když to tvrdí zoufalý oranžový pedofuhrer, který už válku proti Íránu vyhrál za poslední měsíc nejmíň padesátkrát, stokrát už zničil všechny íránské rakety a drony a odpalovací zařízení (a je jen chybou Íránu, že se podle toho nechová a pořád úspěšně zasahuje cíle raketami a drony), každý den ho všichni Íránci prosí na kolenou, aby s nimi uzavřel příměří,
Hormuzskou úžinu oranžová pedopleška otevře levou zadní neboť tam pošle jůes nejvy, jak řekl před třemi týdny. Vlastně teda Hormuzskou úžinu musí otevřít EU a Japonsko. Nebo vlastně jen stačí aby měl kapitán tankeru odvahu. Vlastně teda usáci už tak slavně zvítězili, že teď už to je hračka a zvládne to i válečné námořnictvo některého z vazalů, možná i naše námořnictvo by to zmáklo, po tom slavném vítězství usáků nad íránskou armádou Ale vlastně usáci vůbec Hormuz nepotřebují. Ale vlastně ….
Trump se prostě pomátl a mluví už úplně z cesty…
Vybombardovat Írán do doby kamenné je 1. vlhký pubertální sen usraelských fašounů a 2. snaha zoufalé pedoplešky udělat dojem na usácké voliče a3. zoufalá naděje pedoplešky, že když už Írán ví, že usáci válku prohráli a krátí se jim čas, tak že se třeba leknou jeho žvástů a vzdají se
Iran za cenu svych obeti zachranil svet vod teroru vlady Usa ,ale nikdo nezachrani americany vod jejich vlady.
Přesně 👍🏻👍🏻👍🏻
Oni Trumpa neprosí jen o příměří. Oni ho prosí, aby se stal jejich ajatolláhem, ale je u se nechce. Tedy někde jsem to zachytila a ve světle ostatních prohlášení Pomerančíka bych tomu i věřila.
….jemu se nechce…
Kdy už tu bude možnost editovat příspěvky?
No, ale na místě Íránců byste v nadcházejících týdnech být nechtěl, že?
Co jsem si dost jistý je, že ti prohrávající bandité jsou schopni Íránu zničit daleko více hodnot, než Íránci šejkům. Navíc šejkové pořád budou mít daleko více peněz na nápravu škod, než protistrana.
A prostředky, které případně Írán pošle na šejky, by se asi daly mnohem užitečněji vynaložit na malého satana.
Tak snad ten psychopat nakonec dostane rozum (nebo mu to někdo vysvětlí) a jenom „vítězně“ vycouvá…
Vy znáte nějakého psychopata co dostal rozum? Nebo čerpáte poznatky jen tak z luftu, či brusele?
Ale coby ne. Když se psychopatovi názorně vysvětlí, k čemu to povede, může to pochopit. Psychopati jsou nezřídka inteligentní.
Samozřejmě, pokud jsou ty předpokládané následky pro epštajnovu koalici žádoucí, plánované, jsou všechny naděje marné.
no, nic ve zlém – ale imho je to přesně naopak. Írán může velice snadno zcela zničit všechny vazalské státy Zálivu – velice snadno.
dochází jim prachy.
Bude brzy docházet jídlo.
Zničení/poškození odsolovacích zařízení činí země Zálivu neobyvatelné.
Struktura obyvatelstva je velice křehká rovnováha – při vážných problémech nebude nijak ohromující ani loajalita ani strach těch 30-90% populace ze zahraničí (bez občanství a bez práv)
domácí populace místních herrenvolk je velcie rozmazlená – sojoví latéčkáři jsou proti nim hotové Rambo; co se stane s morálkou národa při nedostatku jídla, blackoutech, žadné klimošce, nedostatku vody – už jen ty fronty u benzinek v Dubaji musí být fakt silný šok. a to se vlastně ještě nic moc nestalo.
Ropné vrty je nutné konzervovat – na to chybí v zemích GCC potřebné (v dostatečném množství) a dovézt to půjde teď těžko
To může vést k poškození technologií i samotných nalezišť – třeba i nevratně, nebo minimálně na dlouhou dobu
A íránská společnost a ekonomika jsou odolné po padesáti letech sankcí a usraelského teroru – na rozdíl od Dubaje, Kuvajtu, Bahrajnu, Saudské Arábie, Kataru….
usrael vůbec nepředpokládal, že by Írán zablokoval hormuz a nebo vůbec šel do asymetrické odpovědi.
Je to vidět imho úplně jasně na těch usáckých )úvahách o obsazení ostrova Kharg – usáci zásadně vychází z představy, že Írán po obsazení (které je samo o sobě velikou otázkou) nebude usácké jednotky na ostrově ostřelovat „protože si přeci nezničí svůj bankomat“ (90% exportu íránské ropy jde přes terminály na ostrově Kharg)
Ale imho by Írán logicky reagoval přesně opačně – všechno na ostrově by zapálil a usmažil usácké speciální jednotky. Ropovody na ostrov by nechal v provozu – ropa by v mělkém zálivu spolehlivě vyřadila všechna odsolovací zařízení usáckých vazalů na měsíce a měsíce (membránové filtry) – a Írán by s úsměvem mohl usáckým vazalům říct „nojono, fakt je nám líto vaší situace, kterou vám způsobili usáci za vaší aktivní pomoci“
USrael prostě vždy předpokládá, že protivník bude reagovat tak, jak USrael potřebuje, aby to nezpůsobilo žádné vážné škody USraeli
Já bych opravdu usrael nepodceňoval. Vede to, mimo jiné, k nesprávným zavěrům.
Obsazení ostrova Kharg ale nemá s Hormuzem žádnou bezprostřední souvislost. Cílem by bylo ovládnout a kasírovat íránský export ropy (za předpokladu pádu nebo neutralizace režimu). A i když se stále nedá vyloučit, za stávající situace asi nedává smysl riskovat ztráty při jeho obsazení (už by to byla jenom demonstrace schopností). Jednodušší je prostě zničit tam zařízení. Obsadit se to dá kdykoliv, kdyby to bylo potřeba.
obsazení ostrova Kharg a usácké představy o tom ,jak to proběhne, dávám pro ilustraci, že usáci prostě neumí myslet v kategoriích „něco by se mohlo pokazit“, bo v holyvůckých fylmech to dopadne vždycky éňoňéňo pro usáky
energie a vše ostatní si nemůže celý svět koupit u usáků – na to nemají dost.
Nestačí to ani pro nejvěrnější usácké vazaly a slouhy (EU, Japonsko, Jižní Korea, Tchajwan, Argentina,….)
Navíc nejde jen o ropu a plyn, ale i o hnojiva, hliník, helium (tedy výroba čipů), síra (kyselina sírová =>zpracování rud kovů)….
Vzpomeňte si na problémy s různými nedostatky při covid lockdownech – a to byla sranda proti této pandořině skříňce, kterou z hlouposti a nadutosti USrael otevřel
Jo, jo to byl rachot, když se v Suezu na týden šprajcla jedna loď.
Však může MAGA prodávat i ruskou. Ruský plyn, ruské suroviny.
A že nestačí, to je jenom dobře – bude dražší. Což sekundárně podpoří investice do nekonvenčních zdrojů.
A tim se vyresi…
Budeme muset šetřit…
úplně jasně to bylo vidět na tom vyhrožování oranžového pedofuhrera, že zničí všechny elektrárny, ropné vrty a facility, všechna odsolovací zařízení Íránu – a poté, co Írán odpověděl „ok, my uděláme totéž všem vašim vazalům a spojencům, včetně izraele“ tak okamžitě začal oranžový pedofuhrer vykládat, že to vlastně dělat nemusí, protože ho prý Írán na kolenou prosí o příměří a posílá mu bambiliony darů
To TACO oranžového pedofuhrera nebylo že by mu snad bylo líto Íránu nebo že by ho skutečně kdokoli z Íránu prosil o příměří, ale prostě a jednoduše proto, že se v tom jeho týmu kreténů a dementů našel někdo, kdo není až tak úplný kretén a dement (třeba uklízečka, sekretářka, řidič, komorník nebo tak někdo) – a ten někdo výjimečný v jeho týmu s IQ větším než dnešní datum mu vysvětlil, že když budou zničeny země Zálivu tak je konec s usáckými vazaly na celém světě a že je konec s usáckou měnou (zcela bezcennou bez krytí ropou ze Zálivu)
Fakt je to dokonalá Trumpva past:
Sun Tzu by to formuloval asi takto:
「你绝不要发动一场你无论用任何方式都无法赢得、且在任何情况下你都不能不赢的战争,因为那将意味着你的帝国的终结,你这橙色的傻逼。」
Nǐ jué bùyào fādòng yī chǎng nǐ wúlùn yòng rènhé fāngshì dōu wúfǎ yíngdé, qiě zài rènhé qíngkuàng xià nǐ dōu bùnéng bù yíng de zhànzhēng, yīnwèi nà jiāng yìwèizhe nǐ de dìguó de zhōngjié, nǐ zhè chéngsè de shǎbī.
tedy česky:
„Nikdy nezačínej válku, kterou nemůžeš žádným způsobem vyhrát a kterou nevyhrát si zároveň nemůžeš dovolit za žádných okolností, protože to bude znamenat konec tvé říše, ty oranžový debile.“
usácký banderawehrmacht našel dalšího dobrovolníka:
https://ok.ru/video/13332477840000
a tady je něco o tom, jak se daří nadšeným minulým „dobrovolníkům“ ukrowehrmachtu
https://ok.ru/video/13332483279488
Pole jsou ještě pohnojená, tak se nedostatek ledku a dusičnatých hnojiv projeví až za rok. Máme tedy rok času postavit technologie na výrobu hnojiv na bázi dusíku ze vzduchu. Jde to, jen je zapotřebí levná energie.
Dále hrozí nedostatek benzínu a nafty, a že bude na příděl. Opět máme nějaké možnosti výroby ze vzduchu a vody, ale je potřeba velké množství levné energie. Času máme méně, ale jde to také, jen omezení budou trvat poměrně dlouho.
Čas ovšem nemáme na další inflaci. Za Fialy byla 30%, za Babiše klidně může být 30% také, protože cena ropy.
Závěrem stojí za to si připomenout, které 4 prvky jsou obsaženy v 99% výrobků alespoň jednou kategorií:
1. ocel a hutní výrobky
2. cement a vápno
3. amoniak a deriváty dusíku
4. výrobky z ropy a plasty
Za sebe ještě dodám:
5. elektrická energie
Body 1., 2. a 5. jsme si zakázali Green Dealem. Body 3. a 4. ohrožuje zablokovaný Hormuzský průliv. A protože Írán hodlá po konci války zpoplatnit průjezd průlivem, nárůst cen inflací bude trvalý.
A) Hnojiva jsou různá. Upraví se normy a použijí se kaly z čističek. Použije se hnůj. Použije se popel. Zelené hnojivo. Vysoké ceny sníží plýtvání a nikdo hlady neumře.
B) Pohonné hmoty na příděl. OK. Elektromobilitě to nevadí – elektrokolo mám nabité ze solárů za chvíli. Zvýhodní se lokální potraviny.
C) Inflaci se lze úspěšně bránit.
D) Co tak nového nezbytného si musíte v nejbližších letech koupit – vážně se nedá využít bazarové zboží nebo oprava?
Zastaví se výstavba bytů. Stavební materiály elektromobilem převezete jen na krátkou vzdálenost. A asi se ztratí efekt globalizace a nastane lokalizace výroby, protože drahá doprava vytvoří příležitosti pro menší lokální výrobu. Ale Váš plán předpokládá záměrné zchudnutí větší části obyvatel. Ekofanatici se soláry se o to snaží, ale co ti ostatní?
Máte pravdu. Bude to jiný svět.
Někteří se toho děsí (místní důchodci).
A jiní se na to těší (typicky sekta Green Dealu) a zchudnutí si mohou dovolit.
A není to můj plán, jen pro upřesnění.
Re: Gerd
Žádná výstavba FINANČNĚ DOSTUPNÝCH bytů pro lopaty neexistuje.
Elektrické energie pro elektrokřápy NEBUDE dostatek, ani náhodou, ani omylem, nemluvě o tom, že nabíjení velkokapacitních baterií do nákladních aut vyžaduje daleko robustnější přípojky.
V ČR je zhruba 150K nákladních aut.
Pokud budeme předpokládat, že v blízké budoucnosti by mělo přejít nějakých 50K NA na baterky, musíme vyhradit nabíjecí příkon v nočních hodinách cca 150 kW pro jedno auto, tzn. 7,5 GW za hodinu!!!
Za 8 hodin 60 gigawattů!
Pokud mi moji pražané nerozumějí, na nabití elektrokřápů na převoz (velmi zhruba!!!) poloviny denní spotřeby matroše v ČR, potřebujete práci 60 000 kW el. výkonu na JEDNU HODINU.
Ono to není moc, ale musíte zrychtovat 50 000 nabíjecích míst… A to nejsou jen přípojky, to půjde na výměnu transformátorů v distribuční síti, posílení vedení (nové a silnější „dráty“), blablabla…
Dál se nemluví o tom, že se RAZANTNĚ sníží nosnost NA. Dnes je běžný balast v podobě nespálené nafty v jednom autě okolo 500 litrů = 450 kg, která zabezpečuje dolet auta na 1600 km. Baterie v osobáku váží stejně, přičemž je schopna zajistit pouhou desetinu potřebné energie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pokud bychom chtěli zajistit rozumný dolet kamionu, dostáváme se na hmotnost baterií okolo pěti tun, přičemž kamionová souprava s naftovým pohonem má nosnost okolo 24 tun…
Máte pravdu v tom, že současné technologie neumožňují smysluplný přechod náklaďáků na elektro. Tudy tedy vývoj nepůjde – doprava bude tak drahá, že lokální produkce získá velkou komparativní výhodu a autodopravci budou krachovat.
On automobilsmus klesně výrazně obecně. A s tím i potřeba dalšího rozvoje silniční sítě, tedy i dopravních staveb tohoto typu.
Výstavba bytů také klesne, neb drahé energie budou tlačit na sestěhovávání rodin (dokonce možná i chudších jednotlivců).
Byl by to jiný svět.
Někteří se toho děsí.
A jiní se na to těší.
Jiný svět ???
Na který se ti někteří jiní těší ???
Na ja, taky už to tady bylo, Roubíček. Akorát ti před nima nebyli tak … ti před nima si většinou netroufali pomyslet, že to vyřeší sestěhovávání rodin (dokonce možná i chudších jednotlivců). A pokud si snad troufli pomyslet, neopovažovali se to psát po všech internetech.
Vlastně si ještě po mnoha desetiletích pamatuju i básničku:
My chceme jiný, lepší svět,
ten starej ať se zřídí … nebo snad zřítí ?
Starší si to jistě pamatují: Nemáme, zeptejte se zítra, to nám přijde zboží
Re: Targus – Trambus napsal:2 dubna, 2026 (13:16)
Snad by se situace v nákladní dopravě dala uspokojivě vyřešit návratem k železniční dopravě. Česko mělo za socíku jednu z nejhustších železničních sítí na světě. K tomu téměř každá fabrika měla svou vlastní vlečku. Případně bylo žel. překladiště s manipulačními kolejemi v dostupné blízkosti.
Pokud by došlo k obnově vleček a překladišť, za situace rozsáhlé elektrifikace žel. tratí za posledních 35 let, plus k tomu masivní přechod na kontejnerovou dopravu, značná část po silnicích přepravovaného nákladu by mohla zpátky na železnici – v kontejnerech. Ty by pak mohly na krátkou vzdálenost přepravit bateriové elektronáklaďáčky tam, kam by nevedly železniční vlečky.
Samozřejmě, nějaká doprava stylu „just in time“ by takto byla minulostí. Mezisklady a skladníci by zažili renesanci. Každá legrace však něco stojí.
Re: Charon
Ani náhodou, ani omylem.
Proč?
Protože Statistická ročenka.
Mrkněte se na tuny přepravené po silnic a tuny přepravené „po železe“.
Mrkněte se na vytíženost železničních uzlů (Prágl, Č. Třebová, Přerov, Bohumín, Břeclav).
Dál jste prozatím nebral na zřetel rychlost přeprav, resp. nutnost řazení vlaků, kteréžto neojebete žádnými kontejnery.
Spadne vám brada.
Pokud byste některým číslům nerozuměl, klidně se zeptejte.
Nedal jste odkaz a googlit se mi to nechce. Určitě máte za stávajícího stavu dnešní situace pravdu.
Nicméně, při akutním a trvalém nedostatku nafty (nehledě na její cenu), vám stejně nic jiného nezbude, než přejít na jiný zdroj paliva.
Vodík? No, nevím. Desetitisíce pojízdných Hindenburgů na silnicích nepovažuji za výhru. A jádru ani nemluvě.
Takže elektřina, pakliže se nechcete vrátit k páře a uhlí. Jenomže elektrifikovat nezávislou trakci je mnohem těžší než trakci závislou (trolejemi). Ledaže by někdo přišel se nějakou zázračnou baterií —> s nízkou hmotností a obrovskou kapacitou.
A zase – vozidla s takovou baterií o obrovské energetické hustotě by se rovnala pojízdné bombě.
Pořád to vidím spíše na tu železnici. Koridory, seřadiště a překladiště se dají postupně (znovu) vybudovat. A nakonec – i energetická a ekologická bilance vychází ve prospěch železnice – železniční dvojkolí má mnohem menší valivý odpor silniční než náprava s pneumatikami. Plus prakticky nízké ztráty v řádově desetinových hodnotách stoupání/klesání oproti silnici (rekuperace elektrodynamickým bržděním).
Co ce týče el zdrojů. Existuje spousta zdrojů ze kterých se dá dělat elektřina, jenže velké korporace nemají zájem investovat do něčeho, co jim nepřinese velké peníze a navíc oslabí jejích moc.
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆
Targusi, než levnou výstavbu nových bytů to raději generace Green Dealu vsadí na dědictví, aneb místo do důchodu bude eutanázie? Co se týká kamionů, sice někteří výrobci blouzní o bateriovém pohonu kamionu, ale jiní sází na vodíkový pohon.
A přitom už dnes dobře vědí, že dva volci vepředu, dva náhradní vzadu a mezi nimi žebřiňák jim bude muset stačit.
Na lokálnu vyrobu potrebujete suroviny, lacne technologické celky a odbyt. Kde to chcete vziať?
Re: Eta
Soudruhu Vysavači, vy jste mamlas, viď?
Víte, PROČ se nehnojí hnojem?
1/Páč není dobytek, který by se navšechno vysral a my měli čím hnojit.
2/ Páč je zpracování a vývoz hnoje na pole, resp. jeho následná zaorávka tak neefektivní, že cenově nemůže konkurovat přímému hnojení kapalnými hnojivy na list v průběhu vegetačního období, pokud vezmeme v úvahu povýšený výnos z 1 ha obdělávané půdy.
Problém je, že když je nafta za páďo, bude to ještě horší = ještě dražší + MÉNĚ efektivní!!!
Hnojení hovny NIKDY nemůže docílit stejné efektivity = výnosu z plodin, jako hnojení kapalinou na list.
Jesli se něco vyplatí nebo ne, rozhodne trh, tedy cena na vstupech a výstupech. Nechte to na zemědělcích zda a čím budou hnojit.
S nižším výnosem potravin máte pravdu – zvedne se cena potravin – sníží se plýtvání a změní se i struktura jídla (obecně, ale nejvíce u těch chudých).
Re: Eta
Vy jste FAKT mamlas.
V zemědělství trh nerozhoduje VŮŮŮŮBEC.
V zemědělství rozhodují POUZE obdržené dotace. Bez dotací jste v zemědělství bez jakékoli šance na přežití.
Průserem je, že dotace se dávají na takové způsoby hospodaření, které doslova kurví půdu.
Takže čekejte dál na to, až eurokomise povolí a hlavně ZAPLATÍ hnojení eurohovnem.
Dotace jsou (rušivou) součástí trhu, tak jako je pravidlo ofsajdu součástí fotbalu. Každý zemědělec je má zakalkulované.
Každopádně trh si cestu najde, jako vždy.
Re: Eta
Ano, když rozhodčí pískne ofsajd, dostanete hovno a ne dotace. Takže výnos z ročního pinožení se rázem dostává do mínusu.
Ale podle Ety jsou dotace součástí trhu a VŮŮŮBEC nic neovlivňují.
Přestaňte fetovat.
Kde jsem napsal, že dotace nic neovlivňují?
Dotace jsou extrémně podstatnou poožkou v podnikání v zemědělství a každý zemědělec je má zakalkulované. A proto jsou součástí podnikání a součástí trhu, který extrémně ovlivňují a prakticky určují kde, kdo, jakým způsobem a co bude pěstovat.
Stačí to takto?
Pro nás méně chápavé, kterého trhu, prosím ?
Toho trhu, který extrémně ovlivňují, anebo toho trhu, který si každopádně cestu najde, jako vždy ? Nebo snad že by šlo o stejného subjekta ? Podivuhodné…
Já tedy znám jinak ještě více trhů, i toho co sbírá ty psí hovínka.
Re: Eta
Ano stačí. To, co jste napsal, naprosto vylučuje, aby si sedlák hnojil tím, co považuje za vhodné, nebo dokonce výhodné.
Musí udělat PŘESNĚ to, co po něm chce ofsajdová komise v Bruslogradu.
Konec diskuze o eurohovnech.
>> …Hnojení hovny NIKDY nemůže docílit stejné efektivity ….< no nevím, zdá se mi že je pomalu celý svět "NA HOVNO" tak by se možná toho docílit dalo… Doník to zkouší určitě
Re: Kosk
Pokud vám, Doník žebral neúspěšně po kolóónyjích Čtvrté říše nějakou, jakoukoli zásilku bojových hoven.
Nicméně s jeho rozesíráním máte pravdu.
Koupím repasovaný počítač, protože W10 končí. Koupil jsem foťák a transfokátory, protože v listopadu zloděj. To jsou dva směry ,,rozvoje“ , které trvají grýndýl , negrýdýl.
Re: idio…
Opravdu?
A já ještě pořád jedu na W7…
To ale hodně bolí.
Už vidím ty kontaminovaný kaly z čističek plný antibiotik a různýho svinstva na poli. Hrozná představa.
Dva miliony dolarů za jeden tanker je prkotina která nestojí za řeč. To je jeden dolar za barel.
Třeba je to jen taková první vlaštovka.
Dva miliony nejsou prkotina , to sou dva miiony.
Navic spekulanti ropu a plyn zdrazi , jako by platili dvacet milionu, misto dvou. ..
Na vetsi zdaneni se prisakne vlada..Jde nejvic vo diesel ,do nakladaku..
Vodík na výrobu čpavku haberboschovou metodou lze získat i zplyňováním uhlí. Kde vodík tvoří přes polovinu získaného svítiplynu a lze ho ze svítiplynu oddělit.
Toto byla původní metoda výroby vodíku pro výrobu čpavku haberboschovou metodou před nástupem levného zemního plynu.
Bylo to dražší, avšak umožnilo to produkci umělých hnojiv a výbušnin.
Pokud zemní plyn nebude/bude ho málo by mohlo stát za to začít uvažovat o této původní metodě výroby čpavku. Avšak to bude nutné vypráskat zelené pijavice i s jejich výmysly.
Keďže uholne bane sa zatapaju
Kozoroh II … 😎😎😎
https://necenzurovanapravda.cz/2026/04/mise-artemis-2-jak-je-mozne-ze-po-54-letech-od-udajneho-posledniho-pristani-na-mesici-jej-tentokrat-jen-obleti-videa/
Ferda
Mne to vysvetľoval zať, že prečo to bolo vtedy jednoduchšie pristáť na mesiaci. Tá technika bola tak jednoduchá, že nemali inú voľbu len pristáť a vrátiť sa späť.
Má VŠ ,ale nejako som sa stratil v tom jeho vysvetľovaní…..a keď som namietal ,tak ma odbyl, že on to má všetko naštudované…..dobro došli 😂
Jetřebí si toho hajzlíka dobře prohlédnout ze všech stran. Před lety na to nebyl čas, všichni se soustředili na malý krok pro člověka…
IMHO celé je to jen klasická propagandistická sračka jak jsou USA velicí, skvělí, slušní a užásní. Prostě ten jejich klasický domeček z karet.
Sračka? Ono to úžasné je – co dokáže člověk.
člověk? v tomhle případě, jak určitě potvrdí každý fanda Southparku – co dokáže člověk, ženská, negr a kanaďan
Prej se jim rozbil jedinej záchod na vesmírné lodi, takže sračka zcela jistě.
Valka ilegalni a nevyhlasena ,atrocity na bezbranne nemuze byt nikdy domecek z karet. Jenom pro psychopaticky sadisty.
mna pobavilo, ze uspesne na Mesiaci pristala a z Mesiaca odletela snad len Cina.
Rusom sa to rozbilo hned, Indom sa to pokazilo, detto japoncom.
A doteraz mi nik nevysvetlil, ako sa lunarny modul dokazal spojit s velitelskym a nasledne taxi dodom.
V podmienkach bez signalu a navigacie.
To su ine haluciancie.
Odpověď je jednoduchá: Autor článku by si měl něco nastudovat, než začne psát. I úplný laik musí vidět, že letos se na Měsíc neletí v kopii techniky z 60. let, ale jde o zcela nové systémy a konstrukce. Rozhodně tedy neplatí tvrzení, že už to bylo dávno otestováno. Naopak to otestováno není a nyní se to děje. A kdyby si autor trochu nastudoval, tak by zjistil, že i před tím půlstoletím amíci nejprve Měsíc jen obletěli, než si troufli přistát. Že to dnes jde pomaleji? Samozřejmě, stačí srovnat dvě věci: Množství peněz, které se do toho nalívá tehdy a dnes, ochota společnosti nést riziko a schopnost se do něčeho pořádně opřít. To je vidět všude, nejen v kosmonautice, stačí porovnat, jak dlouho se stavěly jaderné elektrárny dřív a jak to funguje dnes.
Veď nikto netvrdí, že sa dnes letí v kópii prvého letu na mesiac……
Správně, ani já jsem nikdy něco takového netvrdil.
Recyklované součásti raketoplánu, které pohánějí misi Artemis II k Měsíci
Hlavní motory jsou převážně recyklované motory raketoplánu, spolu s některými znovu použitými částmi pomocných raket. Některé z těchto dílů létaly na misích raketoplánu již v roce 1982.
Divne je ze Amici vrámci Apolla neurobili oblet Mesiaca s ľuďmi. Šli tam sondy. Neviem ci sa nejaká vrátila, mam pocit ze nie. A teda ani netestovali štart z Mesiaca a nasledne pripojenie na mesacnej orbite. Rovno na ostro s ľuďmi v priamom prenose….ktori tam potom skákali a vôbec sa nebáli, ze nejakou nešťastnou náhodou sa im poškodí skafander a oni tam zomrú.
To, co hledate a nenachazite se jmenovalo Apollo 10.
SSA nemaju ani ahnung o tom, kde ze Iranci zapotrosili svoju poltonu obohateneho matrosu. Bombarduju miesta, kde si myslia, ze by to akoze mohlo byt, ale ak by sa len priblizne trafili, radioaktivita by tam poskocila.
A ono furt nic. Musi to byt pre trumpetu a jeho sefa dost frustrujuce.
Verejne pokaranie od VVP nie je caste a Pasinian si to strihol. VVP si dava svoje kavkazke civavy do pozoru. O azerovi je hlboke ticho. Gruzini supu nohami.
EU palivove suchoty mozu mat zaujimavy nasledok. Ked sa rozkrikne, ze EU ma fakt palivo len na 90 dni, ako to bude s pripadnymi vojenskymi aktivitami?
Zrovna ked sa ponukli ELALI + Fi a zadali krasny casus belli pre RF, kedze z ich uzemia lietaju nejake drony. Heh – a kde je povedane, ze tie drony leteli do Finska z UA? Naco si komplikovat veci a preco to rovno nepustat z Fi? Asi nebudem jediny, komu to napadne. Rozpravky o niekolkotisicovom lete si mozu ukacka nechat od cesty.
Zbranove a surovinove suchoty NATO su dalsi doplnok k palivovej a energetickej krize. SSA rusia sankcie, by nevyzerali ze na ich nariadenia uz serie uplne kazdy.
No ked uz idu rusit PURL, kde za pengy (a este predrazene) odmietnu dodat vojensky material pre EU, ktora to ma v plane darovat UA – a zarezat tym biznis svojich zbrojarov – za tym moze byt uz len jednoznacne prazdny sklad materialu a snaha odvratit hanbu a stratu postavenia.
NATO je rovnaky pripad. Stoji na zbranovych systemoch zo SSA. No ale ked SSA nemaju sami pre seba dost, ako mozu drzat spojencov, ktori su zavisli na ich dodavkach. Je lepsie to rozpustit pod kontrolou, ako by sa im to malo rozpadnut chaoticky.
Re: Zved…
Jak tu půltunu chcete najít, když se vám to vejde skoro do jednoho vojenského kanystru na benzín?
Měrná hmotnost uranu je asi 19 kg na 1 litr. Do běžného plechového kanystru nacpete 22 litrů.
Kde to chcete hledat a jak to chcete najít?
Stačí najít ten kanystr a je vyhráno. Nejlépe se hledá v noci, protože by měl nepřehlédnutelně zářit. Kdyby rafinovaně nezářil, lze jej najít pomoci decimálky.
Řekl bych, že půltuna vysoce obohaceného uranu soustředěného do jednoho kanystru, by vytvořila i jiné, daleko zajímavější efekty, než pouhé záření… 💣
Re: Charon
1/ udal jsem velikost objemu pro představu nevzdělanému lidu.
2/ nestalo by se celkem nic. Pokud chcete spustit řetězovou štěpnou reakci, musíte provést iniciaci. Kdysi v branné výchově nás učili, že jsou k tomu potřeba dvě třináctikilové polokoule, které se – kromě dalších podmínek – musejí iniciovat dvěma současně provedenými explozemi po stranách oněch polokoulí, pokud jsou tyto přiloženy rovnými plochami k sobě.
Ale je možné, že jen kecali. Vždyť to byli komunisti…
Nebo rychle vyčerpat vzduch mezi polokoulemi, viz magdeburské polokoule Otto von Guericka. Ani 15 koní je pak od sebe nedostane, drží jak helvétská víra.
Nebyla ona „iniciace vybuchem“ jen to, ze se ta dve podkriticka mnozstvi dostala k sobe a stala se mnozstvim nadkritickym?
Protoze pokud je date do jednoho kanystru, iniciaci uz jste provedli 🙂
Re: Jožan
Dvě nadkritická množství musíte iniciovat. Je na to výpočet, jaké množství energie musíte dodat, aby se nastartovala štěpná reakce.
Když to řeknu hodně blbě, musíte zajistit volnému elektronu dráhu v patřičné hmotě a pak mu správně kopnout do prdele. Tak nějak nás to učili.
Re: Jožan
Tady to máte od neplacené AI
podmínky:
Přítomnost štěpného materiálu: Je nutné použít izotopy schopné štěpení, nejčastěji Uran-235 (vysoce obohacený) nebo Plutonium-239.
Dosažení kritického (nadkritického) množství: Materiál musí mít dostatečnou hmotnost, aby počet neutronů vzniklých štěpením převýšil počet neutronů, které z materiálu uniknou. Pro sférický tvar je kritické množství přibližně 47 kg u Uranu-235 a cca 10 kg u Plutonia-239 (při normální hustotě).
Okamžitá komprese (zvýšení hustoty): Aby byla zbraň efektivní, používá se tzv. implozivní metoda. Konvenční výbušnina obklopující štěpný materiál (jádro/pit) se odpálí současně, čímž stlačí materiál do vyšší hustoty. Při vyšší hustotě klesá nutné kritické množství a reakce probíhá mnohem rychleji.
Rychlé spojení podkritických hmot (Gun-type): Alternativně (jako v Hirošimě) se jedna podkritická část uranu vystřelí proti druhé, čímž vznikne nadkritické množství.
Neutronový reflektor (Tamper): Materiál obklopující jádro, který odráží neutrony zpět do reakce, čímž snižuje potřebné kritické množství a zvyšuje efektivitu výbuchu.
Ve zkratce, jen 235-U lze použít pro Gun-type (potkají se dva podkritické kusy – většina se odpaří, štěpí se tak 1% materiálu), pro plutonium zase naopak jen implozní schéma (těsně podkritická masa je stlačena na cca 2x násobek hustoty a stává se tak superkritickou – štěpí se i nad 20 %).
To implozní řešení je efektivnější a lze jej snáze “posilovat” až na stovky kilotun (megatun), ale extrémně náročné technologicky, samotná plutoniová koule musí být kulatá s přesností na mikrony atd. To samé platí pro další uspořádání iniciátorů (ty musí bouchnout všechny současně – EBW) nebo u nejmodernější dvoubodové iniciace “Swan” pak dokonale navržený a přesný tvar trhaviny (a ta také nemůže být jen tak nějaká z teroristovy vestičky).
Tedy uran je materiál na atomovku chudých států, a na jistotu 10-20 Kt TNT.
– mimochodem, čistý uran moc nezáří
Takže k vašemu kanystru je třeba ještě z každé strany připlácnout něco plastelíny z Pardubic + dvě synchronizované roznětky.
Přinejhorším ta věc bude „špinavá“…
Re: CHaron
Dejme tomu…
Tehdy v Americe přiložil jistý Slotun dvě polokoule teď nevím jestli uranu nebo plutonia k sobě když mu spadl šroubovák. Objevilo se modré světlo a dotyčný se po nějaké době odebral pod drn, protože ho to prosvítilo až moc důkladně.
Takže dostatečné množství pohromadě by taky mělo udělat bum bác. Sice možná neefektivně, ale mělo.
Dr. Slotin experimentoval s ostrou, na vzduchu podkritickou koulí plutonia. Jenže o kritičnosti rozhoduje více parametrů, geometrie, hustota a okolí – zda neutrony mohou volně unikat ven nebo jsou odražený zpět. Takovým odražečem je i kovové berylium, v tomto případě si plutoniová koule hověla ve větší beryliové polokouli a Dr. Slotin z vrchu přibližoval druhou polokouli. Ta se mu nějak vysmekla a berylium tak dokonale obklopilo plutoniovou koulí. Pak už stačil jediný neutron aby se rozeběhla (na poměry jaderné zbraně vlastně velmi pomalu) řetězová reakce. A bylo vymalováno, mimochodem ta samá koule už před Slotinem zabila jiného vědce Harry Daghliana.
Neměli si s koulema hrát, berylium by mu koule neobklopilo. Navíc je jedovaté až běda.
Ta půltuna se jmenuje radioaktivita.
Re: Pivoj
500 metrů pod zemí?
Anebo kilometr pod zemí?
Anebo v desetikilometrové zalamované chodbě pod dva kilometry tlustým skalním masívem?
Vy jste ale kecka.
US army PowerPoint intelektuali navrhli uz sposob.
Vraj chcu vybudovat letisko v Irane, aby tam mohli pristat transportne lietadla, ked budu odvazat matros.
Ako vtip roka to nebude mat asi konkurenciu.
https://t.me/casusbellilive/250363
No fakt, je to tak:
https://www.washingtonpost.com/national-security/2026/04/01/trump-commando-plan-seize-iran-uranium/
to jsou vážně dementi
Military planners have outlined a complex logistical sequence. US forces would need to enter Iran, transport excavation equipment, and construct a temporary runway capable of handling heavy cargo aircraft. These aircraft would then be used to extract the uranium from the site. The operation could involve hundreds or even thousands of troops and unfold over several weeks, significantly increasing exposure to Iranian defenses.
😀
To je skoro tak báječný nápad, jako když pedofuhrer prohlásil že pošle jůes nejvy jako doprovod tankerů v Hormzuské úžině
A Írán následně nabídl volný průjezd skrz Hormuzskou úžinu kterékoli lodi, která přemluví usáckou vojenskou loď k doprovodu