Někdy v zimě, to ještě nebyla válka, jsem napsal článek o hnojivovém průseru, který byl tehdy zhruba poloviční proti dnešní době. Do Evropy šlo málo plynu, do toho henten grýndýl, každý tupý debilní ministr zahraničí řval, že se bez ruského plynu obejdeme, Nekula u nás právě zaváděl deagrofertizaci zemědělství zvýšenou podporou těch, kteří dělají krávu s příběhem a plecko u nich stojí devět stovek za kilo, všichni měli plnou hubu ojrohodnot a všichni věděli, že žádná válka na Ukrajině nebude.
Tehdy jsem napsal, že jeden z největších výrobců hnojiv v rakouském Linci je na prodej. Protože za současných podmínek není možné vyrobit konkurenceschopně nějaké dusíkaté hnojivo. Firma Borealis patří pod koncern OMV a její hlavní předností byla především řeka Dunaj, která umožňovala snadnou a levnou dopravu po i proti proudu. Samozřejmě nejde jen o jednu jedinou továrnu na jednom místě, ale o celý konglomerát různých výrobních závodů a distribučních center. Všechno mají hi-tech, protože Němci i Rakušáci si na to potrpí.
A byl to jeden z nejvýznamějších konkurentů Agrofertu.
Tehdy jsem napsal, že Andrejko má o koupi zájem. Ale jen za velmi nízkou cenu, protože v dnešní době podle mě není cílem rozběhnout výrobu hnojiv v zemi, která se chce odstřihnout od ruského plynu a všechny ostatní varianty budou dražší. Těžko kupovat obrovskou chemičku, když není vůbec jisté, jak to celé půjde dál. Spotřeba hnojiv poklesne, protože jsou příliš drahá, apod, apod.
Včera proběhla tiskem zpráva, že Agrofert závazně nabídl za dusíkovou divizi této firmy 810 milionů EUR. Tedy zhruba dvacet miliard korun. K nám na veřejnost se samozřejmě nedostanou žádné informace, co přesně je předmětem obchodu, co do té dusíkové divize patří a co tam nepatří. Ale troufám si tvrdit, že se moje slova potvrdila – Agrofert nabízí za docela velkou továrnu směšný pakatýlek dvaceti miliard korun.
Kdyby byla normální situace ve světě, tak by to byl jeden z nejlepších kšeftů, co kdy Andrejko udělal. Ale také si troufám tvrdit, že by nikdo neprodal slepici snášející zlatá vejce nějakému pochybnému oligarchovi z východu. Produkce hnojiv byl vždycky příliš dobrý byznys, navíc dobře plánovatelný, předvídatelný a nepříliš logisticky obtížný. Dneska je to samozřejmě jinak. Lepší necelá miliarda euro v kešeni, než se dívat, jak to všechno krachuje, protože politici se rozhodli, že si budou hrát na vojáčky proti Rusku.
Částka skoro miliardy EUR vypadá impozantně, navíc nevíme přesně, co všechno je předmětem prodeje, ale troufám si tvrdit, že tohle je cena podobná našim privatizacím v devadesátkách. A vzhledem k tomu, jak to teď v Evropě vypadá, tak smyslem této koupě není rozjet výrobu hnojiv, protože Lovochemie má tajnou recepturu díky které budou náklady na výrobu v Linci poloviční. Smyslem této koupě je, zbavit se konkurence. Smyslem je, aby Borelias nevyráběla.
Celá tato transakce nám o skutečné budoucnosti naší zemičky i Evropy řekne asi víc než všechna politická prohlášení naší Uršulky Leyenové i Petra Ignoroviče Fialenka. Velký byznys totiž zpravidla ví víc než my. Všichni ti vrcholní manažeři chodí na obědy s politickými náměstky všech ministerstev a tak mají velmi dobrou představu, kam směřuje vývoj.
Já osobně bych si nejvíc vsadil na rozkulačení. Firma se koupí, vše použitelné se zdemontuje, haly se prodají a Agrofert si nechá jen ty překladiště mezi Dunajem a železnicí. To se může hodit. Zbytek je zbytečný. Hnojiv se bude prodávat (a tedy i vyrábět) méně, to zvládne i Lovoška, Šaľa a Precheza. Ceny naopak budou vyšší, protože není konkurence. Když si vezmu o kolik hektarů jde a jak velkou roli tohle bude hrát, tak mi to na tu kupní cenu celkem vychází. A Andrej je asi jediný, kdo je ochoten dát alespoň těch 800 milionů EUR, protože ti ostatní by nedali vůbec nic.
Ale mohu se také mýlit. Dnešní svět je tak uhozený, že vlastně nic není jisté. Může to být i přesně naopak. Rakousko je neutrální, s Putinem si vyjednali ceny za plyn a naopak se bude vyrábět v Linci a nebude se vyrábět v Lovošce. Ale pak nechápu tu nízkou cenu, respektive nechápu, proč OMV prodává generátor peněz. Může to být samozřejmě i tím, že správná nadnárodní korporace má tu správnou firemní kulturu, kde není ani jeden skutečný lídr, jen velká banda patolízalů, kteří přesně vědí, co musejí říkat na poradách a tak prodávají chemičku na hnojiva jen proto, že není dostatečně zelená. Od té doby, co západní korporace opustily ruský trh a všechno všecičko tam nechaly Putinovi skoro zdarma, tak už vlastně nemohu vyloučit ani variantu, že korporátní grýndýlisti pokračují v páchání západní ekonomické sebevraždy. Jó, kde jsou ty časy, kdy si ve Wolfsburgu v centrále Volkswagenu dupli a v Berlínském Reichstagu se z toho posrali…
Mimochodem… nikdo neudělal pro velikost Ruska tolik, jako západní korporace. Jen naprostý vymaštěnec mohl vymyslet, že si třicet let kupujeme lístky na ruský vlak, ale na vztek průvodčímu teď půjdeme pěšky.
Každopádně se teď vyplatí sledovat, co se bude dít v Rakousku s tamní chemičkou. Jestli tam propustí lidi a zdemontují stroje, tak je Evropa opravdu v řiti, protože klesne spotřeba hojiv, budou drahá a vlastně se ještě chvíli vyplatí obírat zemědělce o zbytky jejich majetku, než definitivně zkrachují. Pokud naopak se v Rakousku rozjede výroba, tak ví Babiš něco, co my nevíme… to by mělo znamenat, že se za čas všechno vrátí do starých kolejí, válka skončí nějakou dohodou, Ukrajina bude příštích sto let splácet válečné půjčky a plyn bude proudit všemi trubkami nerušeně dál, ať už budou politické kecy jakékoliv. Pokud se rozjede výroba v Rakousku a začnou naopak demontovat zařízení v Lovošce, tak se rakouští neutrálové dobře domluvili s Putinem na cenách plynu a aby to nevypadalo, že na grýndýl kašlou, budou tvrdit, že za všechny emise v Rakousku může český oligarcha… a v prdeli bude jen ta naše zemička, co je vůči Rusku papežštější než papež.
Takže to sledujme…
Rusové odpověděli…
http://www.infokuryr.cz/n/2022/06/05/vycvik-provadeli-zahranicni-instruktori-ruske-ozbrojene-sily-zautocily-na-delostrelecke-vycvikove-stredisko-ozbrojenych-sil-ukrajiny/
Škoda,že je tady vidět obrovskou kakofonii lidových komentů namisto,aby názory jako obrovská čočka směřovaly k tomu,aby se hledaly body řešeni!
Je jasné,že nás voliče nemini naši tzv zastupci zastupovat a zneuživaji svou mnohdy podvodně ziskanou moc proti těm,kteři je zvolili!
40 procent voličů se neciti nikým zastoupeno a možná i proto nejdou k volbám.Napadá mi kdy začne o tomto problému neexistence Plánu Národni Zachrany i tady diskuse.
No ni?
Jára da Cimrman měl plodné koule a rozséval své semeno po celé Evropě!
Jeho potomci vládnou.
https://echo24.cz/a/SMtNj/radikalni-navrh-na-zlevneni-ropy-zapad-muze-podle-draghiho-rusum-diktovat-cenu
—-
Nejlepší je, že evropská unie, která byla založena proti tvorbě kartelů se transformuje na unii tvůrců kartelů.
Brusel a USA budou levně nakupovat ropu od Rusů a draze ji prodávat – mj. nám.
Kdo se na celé planetě opováží ropu koupit DRAZE od Rusů, bude tvrdě sankcionován.
Logické by bylo, že kdo ji naopak koupí LEVNĚJI než Němnyje, měl by obdržet nějakou tu miliardu odměny: Nabízí se naopak Čína, která jeuž teď v tomto ohledu zcela vzorná!
Při správně nastavené výši odměny za dostatečně levný nákup ruské ropy by pak mohle Čína použít peněz z odměny na nákup další ruské ropy, čímž by měla ropu zadarmo a celou čínskou spotřebu ropy bychom mohli platit my, ćímž bychom posílili nejen hospodářsky, ale stoupli bychom u Číňanů v oblibě natolik, že by nám zobali z ruky a netrpělivě čekali na naše další geniální nápady..
Asfaltový holube, dovolím si spekulovat, protože je tu spousta náznaků, ale málo potvrzených informací.
Myslím si, že se nám tu začíná z temných vod vynořovat další plán Putina. Prvním krokem byl požadavek „plyn za ruble“. Tady si EU celkem předvídatelně vymyslela taktiku a státy rozdělila na slabé, co podlehly a platí a silné, co nepodlehly. Těm silným budou samozřejmě dodávat potřebné množství ty slabé s patřičnou přirážkou za přeprodej. Přeprodeje se vyladí a budou chvíli fungovat. Jen co Rusko najde odběratele jinde začne škrtit množství prodávané do EU, protože slabé státy nemají dlouhodobě nasmlouvané objemy dodávek, až na pár výjimek. Státy EU se začnou štěkat mezi sebou, jak to snížené množství proporcionálně rozdělit. A na závěr Rusko zakáže přeprodej. A kdo poruší, nedostane nic a bude si muset nakoupit jinde s vysokohorskou přirážkou.
Rusko má své staronové odběratele – např. skvělá spolupráce s Indií, která navýšila objemy nákupu za cenu s podstatnou slevou a v klidu přeprodává dál za burzovní cenu. Předpokládám, že tam bude tichý souhlas Ruska, možná i případný dodatek smlouvy, že si výnos z přirážky dělí. Odkud myslíte, že se bere ruský podíl v tzv. lotyšské naftě, co tak vesele nakupuje Shell?
Mám pár dotazů:
1) Za jak dlouho se EU + USA + Japonsko +Jižní Korea + Velká Británie budou schopny na něčem dohodnout, obzvlášť, když se v tom budou točit dlouhé peníze?
2) EU se soustředila na řešení problému s ropou a zemním plynem, problém s obilím a hnojivy odsunula do pozadí, ale Rusko se mezitím posunulo o krok dál a vytvořilo novou krizi zákazem vývozu inertních plynů. Kdy bude EU řešit tohle? Nápad s ropou dostali činovníci EU v podstatě po 3 měsících a ještě je založen na něčem, co popírá dosud prosazované principy.
3) Je hezké, že autoři nápadu pokládají prodejce ropy za blby, kterým nedojde, že pokud se tohle kartelu podaří, tak další ceny, na které bude kartel tlačit budou ty jejich? Vlastně nejde jen o prodejce ropy, ale prodejce čehokoliv. Už nestačí WTO, tak si vytvoříme kartel a budeme diktovat každému, kdo se nám znelíbí.
4) Jsou si schopni autoři nápadu představit, že Rusko za tu cenu neprodá? A že sankcemi naženou zbytek světa do rusko-čínské náruče? A že Rusko zainvestuje do zpracovatelského průmyslu a nebude prodávat ropu, ale její deriváty? Rusko má nasysleno ve Fondu národního bohatství tolik, že pár let(odhady jsou různé 3-5-8 let) nemusí prodat ani M3 plynu, ani barel ropy, ani kilo uhlí a přesto státní rozpočet neutrpí výpadek příjmů. Čím a jak zaměstnají Rusové lidi z těžebního průmyslu je věc jiná. Jak rychle zakonzervovat vrty nebo kde ukládat vytěžené, to je také otázka.
5) Jako příklad stačí obcházení sankcí na prodej ruského uhlí v oblasti ruského Dálného východu, v kterém se vezou firmy z celého světa včetně USA, EU, Japonska, Austrálie, Velké Británie. Všichni o tom ví, pár firem si na tom mastí kapsy, a všichni drží bobříka mlčení, protože se bez ruského uhlí zatím neobejdou.
AH lidový komentátore,taktiku přeprodeje už pan Putin začal cladnokrevně použivat!
Co hloupi politici EU nezpozorovali je,že EU postupně s použitim sebevražedných sankci samo začne podle přáni Ameru sobě zastavovat plyn!Putin prohlédl taktiku CHUCPE tj v ringu se dva bijou a to tak,že jeden se tluče do vlastni hlavy sám a druhy Putin,ten stoji a divá se na to!
No smeje se a pro EU je jen jeden předpoklad totalniho vitězsrvi!
Putin praskne smichem a bude z toho nebožtik!
No ni?!
Z AK: „Předseda maďarského parlamentu Laszlo Kever kritizoval Volodymyra Zelenského a prohlásil, že má „psychický problém“. Domnívá se, že ukrajinský prezident „nevhodně“ požaduje pomoc od Západu.
„Nepamatuji si, že by se prezident země, která potřebuje pomoc, odvážil proti někomu vystoupit tak, jak to dělá prezident Zelenský, a to nejen proti Maďarsku, ale dokonce i proti německému kancléři. Obvykle je člověk, který potřebuje pomoc, zvyklý slušně požádat,“ řekl Kever.
Podle něj je třeba „pouze žádat, nikdy nevyžadovat a už vůbec ne vyhrožovat“. „Člověka většinou ohrožují jeho nepřátelé a jen zřídka ti, které chce získat jako přátele. Je to nějaký jeho osobní, psychický problém, se kterým nevím, co dělat,“ řekl mluvčí maďarské televizi Hír TV.“
Myslím, že ten psychický problém má i jméno: perník.
Tvrdí se, že spíš koks.
…aj tak sa móže. Já tomu moc nerozumím a tyto dvéře míjím, aniž bych je otevíral.
Byla ,nebyla ,kdysi lod Liberty a potom se president velky zeme omlouval ,ze tu lod nekam poslal a souhlasil , ze musela ta lod bejt napadena..
Ta velka zeme samozrejme musela valecne napadnout , treba Vietnam..
Kdyz a z duvodu ,ze nejakej /vymyslenej/ clun u Vietnamskych brehu, napadl velkou valecnou lod..Tak, ze z napadeni ,zadna skoda nevznikla.
Zadny omluvy z dlouhy valky , nejak , nebyly treba..Asi sou ruzny druhy zavislosti ,zalezi…
OT z Ukrajiny:
1) Zelenský vyslal poslankyni Marianu Bezuglou do Severodoněcka, aby velela/kontrolovala VSU. Podle zpráv z místa se aktivně účastní porad, kde se plánují úkoly. Zní to jako vtip, ale není. V Ukrajině už dotyčná má přezdívku Bezumnaja(bez rozumu), většina ukrajinských komentářů „vojáci v S. jsou v pr..“.
2) CNN zveřejnila reportáž, jak tým armády USA řídí/kontroluje/koordinuje operace na Ukrajině.
3) Představitel Ukrajiny požádal Německo o dodávku ponorek.
ad 1) Jmenuje se to politruk.
ad 2) Tak kdo velí? Bezumnaja nebo US poradci?
ad 3) Třeba jsou to říční ponorky.
Re: KuJi
ad 2/ Kdo tomu velí, je už nyní zcela jedno. Rozhoduje se jen o tom, zda bude umleto dříve, anebo později.
A vy jste blbéééj, páč kladete ZCELA nevhodné dotazy.
A já jsem taky blbéééj, páč jsem vás ještě FURT nenahlásil soudruhům, že se projevujete jako závadný kus.
A tuhle válku vyhrajeme!
Už asi tak za deset nebo patnáct minut!!!
Sláma Ukravína!!!
Ještě jednou KuJi.
S těmi ponorkami jste na to kápl(a).
Říční ponorky jsou ovšem drahé a blbé, proto mám daleko lepší plán.
Pustíme soudruhům z Ukradiny film Jak utopit dr. Mráčka. Tam je znázorněno, jak se elegantně a rychle cestuje vodovodními trubkami. Soudruzi by pak mohl nenadále zaskočit ožralé mužiky obchvatem provedeným přes vodovod, anebo ti skuteční borci by mohli postupovat přes odpadní potrubí.
Problém je vyřešen, sláma u kravína, tuhle válku vyhrajeme, mužikům už nepomůže ani moje henryovka.
Targusi,
naopak – pnorka je konstrukčně nejjednodušší a nejlevnější – nejen plavidlo, ale obecně i jako dopravní prostředek. Každá ponorka- jakkoli navržená, pokud není zkonstuována ze dřeva, korku či pěnového polystyrénu – se dokáže ponořit alespoň jednou. To dosvědčí každý opilec (resp. jeho pozůstalí), který přeměnil po vjezdu do rybníka svoji škodovku v ponorku.
PONORKA je bohužel katastrofálně zvolený název, podmínkou praktičnosti ponorky není ponořit se, nýbrž se po ponoření i opakovaně vynořit!
Ponorky by se proto měly okamžitě přejmenovat na VÝNORKY !
Uz kdysi jsem resil tu ponorkovou dopravu.
V povidce Posledni Upir v Cechach , zcivilizovana hlavni postava krev cucala ,ale krev vycucanou,vzdy obeti radne i zaplatila, ale zajemcu bylo malo a Upir musel zacit krast plechovky s darovanou krvi z nemocnice.
/Ztrata plechovek z nemocnice byla uverejnena, jako skutecnost v novinach, byla tady motivem /.
Upir byl jiz tehdy vselijak napred a matne si pamatuju ,ze vocumoval z hladu vecer do bytu, na maly Strane. Ale nevim uz proc.
Potom chudobou ohrozovan a aby nestradal , emigroval nejlevnejsi ricni ponorkovou dopravou ,Praha ,Branik , Dobris a Pariz /stavi vsude/,kde ,aby se mel lip.
Konci povidani tim ,ze se od te doby nejak nevysvetlitelne a navzdory , Upiri v Cesku i jinde z Ceska rozmnozili../Zrejme se mnozi dodnes i v zahranici ,aby nas uz konecne dokolonizovali ,ale to uz je jina opera/..
Povidka byla sice popularni ,ale nikoliv tam kde ,bylo mozny ziskat aspon malej kapital na splacani aspon nejtizivejsich dluhu..
Nezbylo , nez se obratit s duverou ,na tehdejsi CT, ktera jako upir taky vysavala, /na rozdil od Upira , kterej vysani CT ani nepomyslel/,s necim jinym..Prechodne jsem zbohatl a jeste zbylo na rundu pro celej pajzl..
Tenkrat to bylo jiny..Pac Upir bolsevik nebyl chudej ani prilis ,lakomej..
To by tu henryovku museli mužici ukrást, protože myslím správně předpokládám, že uvažujete, že byste ji bezúplatně předal hrdinným obráncům naší demokracie, resp. Evropských hodnot. Tuhle vojnu vyhrajeme, jak jinak. Zdravím oStříže.
ad1) Bohužel poslední zprávy ukazují, že Mariana Bezuglaja je tam nikoliv jako dohled, ale jako prodloužená ruka týmu Zelenského, aby náhodou generální štáb VSU nechtěl znovu stáhnout vojáky. Navíc to vypadá, že cizinecká legie podléhá jen jejímu velení a je tam jako její osobní garda.
Působí to dojmem, že se generální štáb vzpírá plnit přání Američanů, a tak jim vypomohli Britové a poslali posilu. Druhá varianta, že se přání Britů(= Zelenského tým) a Američanů(=armáda) začala rozcházet je velmi nepravděpodobná.
Britové si vedli, co pamatuji, svou vlastní politiku.
V Sýrii.
Zasahovali i do US voleb (Trump).
Podkopávali Trumpovu zahraniční politiku.. Nevidím jediný důvod, proč by v tom nemohli pokračovat i nyní.
Dnešní dopolední koment JP
(dávám k doplnění Homérova odkazu na zprávy ze CNN.)
Chci se ještě ještě jednou vrátit k ději v Severodoněcku, protože posledních několik dnů ukazuje, nakolik se prohloubil vnitřní konflikt mezi ukrajinským velením (genštáb VSU) a politickým vedením.
Již dříve se dalo usuzovat ze skrytých a nepříliš zjevných příznaků a rozporů, že vojenské vedení má své vidění vojenské situace a politické vedení posílá v duchu zadání ze zahraničí ukrajinské jednotky do ztracených misí.
Už před několika dny bylo jasné, že nejlepším postupem vzhledem k situaci na bojišti by bylo spořádaně ustoupit ze Severodoněcka a opevnit se v Lisičansku. Uvolněné jednotky by pak bylo možno užít jak k posílení obrany v lisičanském kotli, tak i k rychlému vybudování nových obranných pozic na linii Bachmut, Solidar, Seversk.
Ale předevčírem večer se tento plán narychlo změnil a velení VSU pokusilo narychlo organizovat protiútok na Severodoněck.
Tento protiútok byl proveden velice špatně a jednotky nasazené na tuto operaci byly přivedeny k porážce. Přitom i v případě úspěchu by následoval stejný scénář, jako v Mariupolu, v němž byla zničena 36. brigáda.
Tento scénář se už stává v ukrajinském vedení tradičním, protože politické vedení státu má zřejmě jiné úkoly, než je efektivní vojenská obrana území.
Z toho jasně vyplývá, že Zelenskij nezastupuje zájmy Ukrajiny, nýbrž zájmy Velké Británie a USA, protože jejich zájmy se nekryjí se zájmy Ukrajiny jako svobodného a svrchovaného státu.
Vzpomeňme na historii. Rok 1944 a hitlerovské Německo a skupinu generálů – vlastenců, kteří si tenkrát uvědomili, kam Hitler vede německý národ a německý stát.
Do stejného propadliště – k samotnému ohrožení další existence Ukrajiny, resp. jejímu roztrhání na kusy sousedními státy – ji nyní vede politické vedení v Kyjevě.
(Jen znovu připomínám, že z mé strany se nejedná o překlad, nýbrž o parafrázování komentu JP. Proto v něm posluchač znalý ruštiny může najít odlišnosti ve formulacích kvůli lepšímu porozumění textu, z toho vyplývající nepřesný překlad některých slov, blablabla…)
Targusi, kdy se Rusi pusti do Donecka? Co jsem naposled slysela, tak furt tam jeste ty chudaky ostrelovali a zabijeli.
Re: Vevča
Rusové do Doněcka zatím určitě ne, protože Doněck je hlavním městem separatistické republiky.
Pokud myslíte, kdy se pustí do Ukrů, kteří se neustále snaží Doněck ostřelovat, rovnou napíšu, že nemám tušení.
Jak jste na to přišla, že bych to mohl vědět?
Pokud si najedete na nějakou mapu v kompu, mrkněte, kde je Avdějevka, o které se JP zmiňuje takřka každý den. Je to vlastně předměstí Doněcka. Od toho se odvíjí vše ostatní. D pásma souvislého osídlení to je cca 10 km.
Houfnice DANA vz. 77 čs. výroby má dostřel ve staré verzi 18 km.
Sovětský kanón Hyacint pálí ještě o 10 km dál.
A dalekonosný Pion (Pivoňka) dává v poho 60 km.
Z toho vyplývá, že v Doněcku bude klid, až Ivan vytlačí Vasila minimálně někam za Pokrovsk.
Myslela jsem si, ze mate treba nazor. Informovanejsi, nez muj.
Re: Vevča
milá Vevčo,
mé názory už dávno nikoho nezajímají, a pokud ano, pak jen v tom smyslu, jak ze mne pumpnout nějakou službu, anebo prachy.
Infošky sbírám stejně jako vy, to jest z netu, a to ještě velmi laxně.
Zkuste se zde zeptat třeba pana Králíka62, který si MINIMÁLNĚ dává mnohem více práce se sběrem info a rozhodně není zcela vymatlaný, o čemž svědčí skutečnost, že ho neustále tupím, nadávám mu do hlodavců a posmívám se mu, seč mohu, páč v něm vidím velmi nebezpečného konkurenta mé chytrosti, mládí a krásy.
Abych napsal aspoň jednu normální větu – VVP a jeho mužický ansámbl má dar udělat to, co nikdo nečeká, neboli otočit cokoli, co udělá zbytek světa, proti původci samotnému.
Napsal jsem tu, že oproti mému PŮVODNÍMU očekávání bude tato vojna dlouhá a krvavá, se spoustou obětí. protože jen smrt nejbližších dává možnost se zastavit, zapnout zbytky mozku a zauvažovat, jestli není něco špatně.
Pokud by Ukři prohráli za týden, bylo by to sice efektní a vysoce efektivní, ale naprostá většina Ukrů by si NIKDY nepřipustila, že zakazovat někomu jeho rodný jazyk, potažmo jej kvůli tomu nálepkovat, ostrakizovat a šikanovat, není to nejšťastnější řešení, které přinese lék na všechny bolesti světa.
Ale zajímají. Existují weby, kde by si od Vás rádi přečetli nějaký pěkný text.
Taky si myslím, že Targus – z vrozené skromnosti – kecá.
A ano, zajímají.
Co ses to za vola ,ze z tebe neni mrtvola ,prej ze ty cetny zajatci , nejsou spokojeny s tim, ze sou zajatci a ted buntujou silne proti presidentovi Zeli..
Dovolil bych si poznamenat a predevsim upozornit !! , ze nejaky prohry za tejden /takovy napady sou velmi zcestny a zpytovat svedomi je ted treba /, by znamenalo nechat celej zapad ,trikrat beda ,na Holickach!!!
S ropou , plynem obilim a vsim co hrdla raci zajisteny , zivoreni nedostatkem sankci na rusa, nemoznost poradne pomahat Ukrajine a jeste pohodlne nadavat na Putina, kdykoliv je ctena libost..atd..To snad se mi jen zda….
Hitler byl jistě zločinec a v r. 1944 i narkoman s vypáleným mozkem.
Nicméně navzdory mizejícím strategickým schopnostem jistě na tom Hitler nebyl tak mizerně jako by byl Zelenský, pokud by dnes stále ještě jednal alespoň v souladu s ukrajinským oligarchou-warlordem, který jej původně do funkce dosadil.
Uvažovat dnes o tom, že Zelenský jedná v souladu se zájmy ukrajinského lidu je snad ještě absurdnější než uvažovat o tom, že fialová pětikolka jedná v zájmu lidu českého.
Bohužel – Fiala, Zelenský- ale i Putin(!) zatím více či méně plní letité vlhké sny skutečných vládců USA.
Přičemž Putin si to ještě donedávna neuvědomoval.Nejspíš přecenil úroveň svých mladších kolegů-zpravodajců.
Doufejme, že na Zemi přežijí alespoň ti inteligentnější než jsme my – například mravenci.
Protoze se skladame…..
Z iracionalnich a racionalnich casti, tak se taky podobne svet pajtluje ,pac je to bejt furt rozumnej, k nevydrzeni../Nekdy k zesileni/.
Potom je i mozny si votom v klidu i povypravet…
/Kdyz vrchnost dopusti i tady, spusti , motyka a je rotyka/.
Druha polovina lidstva, tam je vic toho emocionalniho a proto je volena do cela vlady, dneska vsude../Maji ted drinu s prejmenovanim Beloruska, napr./.
Jiny sou z toho zase ,vydreny!!
Spolecenskej a politickej filtr /muj vynalez/,zase zaridil ,ze ty ve vlade, by se neuplatnili ,ani jako uklizecky exkrementu a tak je aspon produkuji..
Pak to nevyhnutelne dopada , ze nakonec v roli presidenta zaroven uklizecky , Putin doopravdy muze za vsecko…Neprimo i u nas. Totiz.
Ma co uklizet. Vo tom nejsou zadny dohady.
Nekdo to musi delat, nejsou lidi.
Ptaci nebesti, co neseji a prece sklizeji , nadelaji spousty tech exkrementu.
„Kdyz se ti splni tvoje prani , to je opravdova tragedie“, napsal …Jmeno, az si vzpomenu. /Taky skoncil v satlave/.
Jak to ma Pravda s tema pranima tezky, je videt ze zivori 21.5 roku ,od zacatku nove vlady v Rusku.
Vyse zmineny tvrzeni ukazuje na ty lecky , az se dojde ke splnovani tech prani…
Tvrzeni to se navic furt vyplnuje.
Ale uspechy Ruska jsou nepopiratelny..
Jako typicka obet zapadu ,kdyz tenkrat zbozi zapadu slouzilo taky jako mocna ideologicka zbran, /u nas vsecko lepsi a bezvadny/ jsem bezpodminecne si pral a tak i musel mit Rifle bundu a Wrangle ,Lee cka..Nic jinyho se nedalo nosit , ve dne v noci ..
Boty ,rovnou vod zapadniho a kvalitniho porad Salamander ,k dostani v NDR, /Salamander sil a dodaval boty ve Vidni pro cisare a celej dvur /…
Dodnes se vodehravaji ty iracionalni ,tuhy ,nekonecny souteze, ktera bude mit drazsi ,ale zhusta neprakticky ,model satu, kabelek, bot, materialnich potreb ukojeni ,atd..
U vyse zminenych a udelaji , ta druha polovina, vsecko a jeste vic pro to.
Ta prvni cast to dela kvuli ty druhy ,kterou maji doma..
Jako treba Gorbacev , neukojitelne jesitnej a tak zaroven blbej jako futral a zapad si na tu jesitnost hral jako na fujaru..A Rajsa zase z druhy strany..
A tech exkrementu potom , k neuklizeni..
A pratelstvi se Satanem, kterej tohle rozdava ,uplna normalka.
Ples Upiru potom ,muze taky,zacit.
A sen je splnenej, kdyz se muze kazda vybrana a zvolena , potom zucastnit a je pozvana na vecirky ,dychanky , tech hornich , co neni mozny zamestnat, ani jako uklizecky..Ale.
Protoze se skladame ,veci se slozily ,ze …
To zase nedopadlo , duch nezvitezil nad hmotou ,ale rozum zase prohral s iracionalnem, kdyz sem na beton chtel psat neco zavaznyho ,votom hitlrelovi..
Tak.Az pak.
https://e-republika.cz/item12551
***
(…) Konkrétně je na webu ČEZu uvedeno, že největší počet soukromých akcionářů podle geografického rozdělení pochází ze Severní Ameriky, a to přesně 46,2% a potom dlouho a dlouho nikdo.
Teprve na druhém místě s velkým odstupem jsou akcionáři z Polska, kteří drží 15,2% akcií.
Třetí místo připadá na investory ze zemí Kontinentální Evropy, bez započtení ČR a Polska. Občané ČR drží v ČEZu celkem 6,1% akcií.
Takže, přátelé, doufám, že už chápete, proč je vyloučeno, aby Fialova vláda udělala něco pro lidi ohledně cen elektřiny, protože to by musela ta vláda mít koule a musela by umět zatočit s americkými hedgeovými fondy, které drží skoro polovinu z toho 30% minoritního balíku! (AE News) (…)
Fialovi křivdíte: O jeho koulích těžko cokoli zasvěceného říci, ale nelze vyloučit, že jeho úkolem je nepřihlížet při odsátí státního majetkudo zahraničí i likvidaci soukromých úspor ani v nejmenším k jakýmkoli zájmům českého obyvatelstva .
Řekl bych, že při rychlé likvidaci této republiky si vede na všech frontách nanejvýš úspěšně, ať už metody iniciativně určuje sám či pouze stoprocentně plní pokyny loutkovodičů.
Zatím máme v přepočtu na kupní sílu obyvatel nejdražší elektřinu na světě.
Po zdražení na trojnásobek budeme možná rekordmany v celé galaxii.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/sudetsti-nemci-podle-posselta-vkladaji-do-ceskeho-predsednictvi-velke-nadeje/2215089
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/sudetsti-nemci-ocenili-prezidenty-rumunska-a-ukrajiny-iohannise-a-zelenskeho.A220604_133642_zahranicni_lre
Sudetští Němci na sjezdu v bavorském Hofu nedaleko českých hranic udělili v sobotu Evropskou cenu Karla IV., své nejvyšší vyznamenání prezidentům Rumunska a Ukrajiny Klausi Iohannisovi a Volodymyru Zelenskému.
P.S
Co dodat? Loni ji dostal Daniel Herman.
Asi jde o geniální strategii.
1. Naši jižní sousedé mají zajištěnou dodávku plynu, pravděpodobně za výhodnější cenu, než my.
Rusko nepřeruší dodávky plynu do Rakouska.
27. 5. 2022, 19:06
Jitka Zadražilová, Novinky
Rusko bude nadále v plné míře dodávat plyn do Rakouska, řekl rakouský kancléř Karl Nehammer po pátečním telefonátu s ruským prezidentem Vladimirem Putinem.
2. Upoutala mě zmínka že „Firma Borealis patří pod koncern OMV a její hlavní předností byla především řeka Dunaj, která umožňovala snadnou a levnou dopravu po i proti proudu.“
Vygůglil jsem si, že „Průplav Rýn–Mohan–Dunaj spojuje řeky Mohan a Dunaj od Bamberku přes Norimberk až do Kelheimu.
Tato splavná vodní cesta spojuje Severní moře s Černým mořem.
Při letmém pohledu na mapu Evropy a okolí, jde o bezpečnou dopravní cestu, jak dostat levné ukrajinské a ruské komodity, které nezbytně potřebujeme, nebo kterým neumíme cenově konkurovat, do EU.
Co dodat?
Kdo umí, ….
A kdo neumí, dělá „zásadovou“ politiku. Jako náš Fiala.
Telegram:
Západní svět pomalu připravuje Ukrajinu na pád: v zahraničním tisku se začínají objevovat články, které nejsou pro Kyjev vůbec optimistické.
CNN, hlásná trouba americké propagandy, najednou píše, že američtí představitelé se v posledních týdnech pravidelně setkávají se svými britskými a evropskými protějšky (a to bez ukrajinské strany!), aby projednali možný rámec pro vyjednání ukončení konfliktu.
Americký levicově-liberální The Atlantic pak varuje, že vojenská a ekonomická podpora Ukrajiny už není v zájmu západních států:
„Ukrajina nadále požaduje větší podporu od svých západních spojenců. Kyjev však nyní potřebuje takové finanční prostředky, které mu umožní nejen odrazit ofenzívu ruských ozbrojených sil, ale také získat zpět ztracené území a něco udělat s mohutným ruským dělostřelectvem. Bidenova administrativa se stále více zdráhá tuto pomoc poskytovat a je těžké si představit, že by iniciativu od USA převzaly jiné země.
Jedním z hlavních důvodů tohoto chování je, že ekonomické náklady války začínají vážně znepokojovat americké a další západní politiky. Inflace v eurozóně dosahuje 8,1 %, zatímco ve Spojených státech je nejvyšší za posledních čtyřicet let. Přední ekonomové se obávají recese v příštím roce, zatímco někteří podnikatelé (vzpomeňme na slova Ilona Muska!) se obávají, že by mohla přijít mnohem dříve.
Je legrační číst takové články poté, co jsme před třemi měsíci přísahali, že Rusko je ekonomicky zničené.
Spydell_finance nedávno napsal, že Rusko „vstupuje do dokonalé bouře (nástup nejhorší globální krize od Velké hospodářské krize ve 30. letech) lépe než kdokoli jiný“, a zdá se, že je to pravda.
Mit ganzem Krieg kann man uns Arsch lecken!
Wir schaffen das! Copak nemá ČUR peníze?
Admirále, dovolím si vás trochu poopravit:
„…am Arsch lecken…“
Asi máte pravdu, správně je to s am.
Tohle je přesný citát ze Švejka – písecký rytmistr Koenig o svých podřízených.
V to jsem doufal. Že aspoň bohaté firmy pochopí, že celý ten zbytečný konflikt je OPRAVDU drahý.
Teď ještě najít nějakého komika, který tu otočku vysvětlí obecenstvu.
Důležité, a ten úkol ČT a ostatním demogratickým sdělovadlům ten ÚKOL nezávidím, vysvětlit populusu, že jsme DRTIVĚ VYHRÁLI!
Re: Admirál
Vy jste úplně ganc hloupý, protože jste do teď nepochopil to, co vám tu všem mlátím do hlavy.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ je natlouct do palic VŠEM okolo, že jsou chytří, mladí a krásní!!!
Pak vám jsou ochotni sežrat návnadu nejen i s navijákem, nýbrž i s prutem a rybářem, který tu návnadu na konci háčku obsluhuje!!!
Nezapominat ,ze ty nejchytrejsi /kdyz miliardar vi vic ,nez vobyc milionar/, vedi to, co my ne, ze mala obet dneska ,prinese velky vyhody a nekonecny zisky zitra , kdyz dojde na porcovani udesne a nekonecne bohatyho a tak mocnyho, medveda..
Vo vrabcich v hrsti ,tak nemuze bejt ani rec..Vrabce splasi kazdej vobycejnej zajic..
Telegram:
„TASS: Italští zemědělci hlásí pokles světových cen obilí.
Podle sdružení zemědělských výrobců Coldiretti, ceny klesly na úroveň cen z dubna poté, co Vladimir Putin prohlásil, že Ruská federace je připravena zajistit nerušený vývoz ukrajinského obilí přes přístavy pod svou kontrolou.“
Už jsem tu naznačoval, že to je to poslední, co nám ještě Putin může udělat – těsně před žněmi podtrhne cenu obilí a celé unijní zemědělství bude rázem na huntě.
Nekam jinam , nez do hrobu….
Nevyhody oligarchismu, kleptokracismu.
Centralni banka Ruska si nechala ukrast 300 miliard . Ale vznikl s lupem dost zakladni problem. /Jenom komplikace jsou s Ruskem/.
Nektery to chteji ukrast a jiny ze ne. Ukrast to do svych kapes laka a laka…
Jakmile se ale zacne krast-znarodnovat , rozmuze se to a nebude to mit konce. Zaminky nejsou problem..Vsichni zacnou masove krast..
Tedy nejsou v tom uz davno ,zadny zacatecnici..
Kdyz muzou EU a USA nas jedine spravnej vzor ,tak….
Dalsi soutez , tentokrat, kdo ukradne vic, hrozi nejen anarchii a je tezky videt ,co by nastalo.. Navic se rozmohlo tsunami lhani , vlady lzou obcanum , lzou i sami sobe a lzou i spratelenym vladam,spojencum na U.,nepriteli v Rusku a nebere to konce..
Babicky nas uz davno varovaly , kdo lze ten krade.
Na Rusko,mimo to , se vyhlasujou dalsi ,taky zlodejsky sankce c 7 , dale je v konfliktu nejen s U. , ale prijela delegace africkych narodu do Kremlu a pozaduje energii a obili.
Rusky lode nesmeji na more a pojistovny maji zakaz je pojistit. Nejlevnejsi a nekratsi je cesta pres Belorus , /ministri cele evropy ted maji napilno s prejmenovanim Beloruska/,ta je zakazana…Maji v B.presidenta legalne ,demokraticky zvolenyho.
A beda, vyvrhel nepliva v jednom kuse ,smerem na Rusko.
Kdyz rus sveri nekomu jinymu dopravu obili , ukradnou to.
S podivem je ,ze africani ,chteji ,ale neberou zadny ohledy na situaci Ruska.
/Rusko jeste brani Syrii a ja nevim co jeste, Armenii, Osetii..atd./.
A coz EU a USA by nepomohli vyjimecne , treba taky pro zmenu jinam ,
nez do hrobu..$$%%&&@??.
To teda…
To teda by od toho na smrt nemocného, v bunkr zalezlého diktátora, bylo nesmírně zákeřné…
Re: Admirál
Ano, ano. Fuj, hanba a tak všelijak podobně. To by Mirek Dušín nikdy neudělal.
Teď mne napadla taková srandovní věc – přejmenovat Ojropskou uhniji na Bratrstvo Kočičí Pracky.
To zase bude kavárna a spol. řádit a vymejšlet odkud že „doopravdy“ ty peníze vzal
Hnojomet vlády Antibabiš pojede na plné obrátky, však taky kromě Ukradiny jiná témata nemají.
Že by nám soudruzi zpoza oceánu zkoušeli vyvolat konflikt v Arménii? V Jerevanu bylo evidentně včera večer veselo.
Stalo se i-dnes, tj. včera:
——————————–
STALO SE DNES: Válka na Ukrajině trvá sto dní, v Bavorsku vykolejil vlak
3. června 2022 18:00
V Severodoněcku lákáme Rusy do pasti, tvrdí Ukrajina, zatímco od začátku ruské invaze uplynulo sto dní. Favority na prezidenta zůstávají Babiš a Pavel, třetí už je Středula. Na jihu Bavorska vykolejil vlak, zemřeli nejméně čtyři lidé. Oto Biederman zůstane nadále ve vězení. Soud zamítl jeho žádost o podmínečné propuštění. Přinášíme přehled pátečních událostí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stalo-se-dnes-ukrajina-rusko-preference-prezident-bavorsko-vlak-nehoda.A220603_164311_domaci_dape#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=domaci&utm_content=main
Včera železniční neštěstí na Slovensku, vzápětí smrtící vykolejení v Bavorsku.
Alesoň ve frekvenci železničních průserů a vládním rektálním alpinizmu jdeme Evropě příkladem!
Před Prahou přes noc někdo „zprivatizoval“ kabely na dráze. Některé vlaky končily v Ceském Brodě, ráno bordel ve spojích. údajně makaly přes 4 hodiny, než to alespoň trochu zprovoznili …
Mate podezreni na urcitou skupinu spoluobcanu ? Nejspise na tu co ja ? 😀
Ukrajinští Romové potřebují nabíjecí kabely pro své elektromobily, na které se složí po několika rundách finančních dávek, které postupně obdrží pod různými jmény.
Nikdo jim přece neřekl, že se nemají tak rychle přizpůsobovat tuzemským zvyklostem.
Mluví z vás rasýstická závist! 🙂
Přituhuje.
https://kolinsky.denik.cz/podnikani/jatky-kourim-firma-zavreni.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&fbclid=IwAR2Nc18BeGwCeoGwGTQPj7yZhwPbSj-tlPPGWzNdo7EOmR4AuKFSFeHrajQ
hmm
https://aeronet.news/slovnaft-je-zdesen-ze-6-sankcniho-baliku-eu-proti-slovensku-protoze-proti-rusku-namiren-vubec-neni-a-za-8-mesicu-bude-hrozit-ze-nejvetsi-byvala-ceskoslovenska-rafinerie-ve-stredni-evrope-zavre/
Postčeská postrepublika v širších souvislostech:
https://www.krajskelisty.cz/praha/27316-nova-tvar-dekonstrukce-manesuv-orloj-s-tvaremi-black-lives-matter-a-ucesy-od-osmanyho-laffity-svet-tomase-koloce.htm
Koloce čtu ráda. Jako by mi mluvil z duše, jen to neumím tak pěkně vyjádřit.
Hitler market Billa v Praze Chodov ukončila provoz k 4.6. Asi už to není takový vývar, co kdysi. Jen nevím kam dají těch cca 12 Ukrajinek, co byli za kasami a doplňovaly zboží … Třeba je vrátí domů …
„Ukrajina 2022
Lidské výkaly na schodech. Na hlavním nádraží v Praze mají problém
Lidské výkaly na schodech. Na hlavním nádraží v Praze mají problém
REPORTÁŽ „Dřív to nebylo, ne, nebylo,“ uvedla pro PL pracovnice úklidové služby. Právě ona nás na ak…..“
——
(PL – aktuality)
„Sudetoněmecké krajanské sdružení, které zastupuje zájmy sudetských Němců odsunutých po druhé světové válce z Československa a jejich potomků, dnes na sjezdu v bavorském Hofu udělí svá nejvyšší ocenění prezidentům Rumunska a Ukrajiny Klausi Iohannisovi a Volodymyru Zelenskému.
Cenu pro Zelenského označil nejvyšší představitel sudetských Němců Bernd Posselt za symbol solidarity s Ukrajinci, kteří čelí ruské invazi. „Bojují za nás“ řekl Posselt na páteční tiskové konferenci.“
———————————-
Nechápu, opravdu nechápu, proč Posselt ještě neohlásil kandidaturu na českého prezidenta.
Ústavní soud by jistě bleskurychle objevil, že je to zcela v souladu s Ústavou ČR a kombinace korespondenčního a internetového hlasování by mu jistě zajistila drtivé vítězství již v oprvním kole.
——–
nemalujte čerta na zeď. Pražská parta může promptně vyhovět…
Jatka zavřeli, tak má šanci.
Posselta se zelím a knedlíkem? NIKDY!
To už radši geneticky modifikované sojo-knedlo zelo.
—-
Jsem humanista- padni komu padni! (tzn. že mám rád i sebe).
Re: AH
Páč víte ho*no, jaká to je lahoda, takový šašlik z hezky prorostlého bůčku!!!
Nicméně rozumím vám. kdo by pak za vás lítal, kdybyste se denně přecpával šašlikem z německého bůčku!
Fuj! Ještě že jsem to četla až po jídle! 🙂
Ovšem takoví lidojedi, ti by si na něm pošmákli, měli by jídlo na pár týdnů.
Takže zaprvé, jakého prezidenta? Ta funkce se jmenuje zastupující říšský místodržící, jen se tento název dočasně oficiálně nepoužívá.
A za druhé, jak z výše uvedeného vyplývá, do této funkce je dotyčný úředník jmenován, takže naprosto nezáleží na vyjádření lokálních institucí jako je Ústavní soud, ani na výsledcích dobře proškolených sčítačů hlasů. O naprosto nulovém významu hlasů voličů se netřeba zmiňovat.
Kdybych byl targus, musel bych vás teď škaredě vyplísnit.
To se teda těším, jak bude Vepřová hlava rypáčkem dávat Zelenskému hudlana na tvář. Bude nádhera je vidět spolu „-) 🙂
No, to slavnou fotku Bushe st. s nyjícím Václavem Ruzyňským nemají šanci překonat.
Já si ji vytiskl a kdykoli mám hlad, podívám se na ni a přejde mě chuť k jídlu.
🙂 🙂 🙂
K dnešnímu článku Vidláka jen pár amatérských postřehů. Bydlím nedaleko Babišovy Sechezy i Preolu. V Secheze se dříve vyrábělo leccos, ale když fabrika jela hnojiva, potom vždy čoudila a smrděla až k nám, pokud foukal západní vítr. Hnojiva nevyráběla pořád, vždy jen pár měsíců. Takže bych amatérsky řekl, že má velké výrobní rezervy.
Pokud jde o podnikatelskou filozofii Babiše, tak ta je stejná jako u jiných oligarchů. Příkladem budiž zakoupení roudnického masokombinátu Procházka i velkého skladu uzenin u Doksan s nájezdem na D8. Obě firmy už přestaly konkurovat Kostelecké a jiné fabrice, v podstatě zejí prázdnotou.
Řekl bych, že to má Babiš dobře spočítané a rozhodne se podle rozvahy s tím, že nejspíš stejně jako německé a francouzské firmy z automotive počítá s tím, že do 6 let bude nad Ukrajinou vyčištěný vzduch. Viz. opce Renaultu na zpětný odkup ruské fabriky a chlácholící dopis VW ruským dealerům, ať vydrží, že je stále budou podporovat dodávkami náhradních dílů.
Prostě v lóžích zednářů už je vše dávno nalinkováno.
Další kulka do hlavy eurozemědělců a jiných eurovýrobců: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/evropska-unie-rusi-na-rok-dovozni-cla-na-ukrajinske-zbozi-40399075
Bezcelní dovoz všeho ukrajinského do EU – údajně na rok.
Jojo, taky jsem koukala.
Ivan David už o tom pár let píše, jak se EU furt snaží procpat nám sem ty ukrajinské zemědělské výrobky/suroviny, u kterých se nedá určit – a nikoho to nezajímá, EU nejméně – kolik (a jakých) zdraví neprospívajících šmakulád případně obsahují.
a ještě -v Bille ruská zmrzlina 9,80, ukrajinská 18,- 🙂
Do naší ulice jezdí žluté auto s nanuky a včera dávali k nákupu ruskou zmrzku zdarma.
Ruská zmrzlina ZDARMA! Jestli to není nějaká finta. Já jsem teda před několika roky četl, že Ruská zmrzlina se už v Rusku dlouho nevyrábí. Ta, co kupujeme u nás v krámech je prý z Olomouce.
Ta co kupujeme u nás není určitě z Ruska. Ovšem před třemi lety (skoro přesně) jsme si na té jejich pravé pochutnávali v Petrohradě na trávníku na břehu Něvy před Petropavlovskou pevností. Krásný den, zmrzlina byla výborná, takže bych řekla, že snad ještě vyrábějí. Jaká je ta z Olomouce nevím, ale nabízejí ji u nás na náměstí velkými písmeny napsanými bílou křídou na tabuli před hospodou spolu s denním menu. Tak nevím nejedná se o provokaci?
Na obalu není výrobce jen prodejce.Ale je to jediná zmrzka od Family Frost bez palmového tuku a obsahuje dokonce smetanu.
„Naše – vaše“ ČT opět nezklamala:
– článek s bombastickým nadpisem – „Válka na Ukrajině trvá už sto dní. Podle Kyjeva padly ruské jednotky v Severodoněcku do pasti“
– následně v onlinech hodnocení aktuální situace „08:29 Poradce ukrajinského ministra vnitra Vadym Denysenko připustil, že je situace ukrajinských sil v Severodoněcku „velmi složitá“ vzhledem k posílení ruských jednotek.“
to je zpravodajství hodno Švejkovy země.
https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/rusko-ukrajinsky-konflikt/3497785-valka-na-ukrajine-trva-uz-sto-dni-v-severodonecku-padly
Re: Claivaux
Proč zbytečně utrácíte za drahou elektřinu?
Nikoliv, to je zpravodajství hodné ČT.
Se Švejkem tohle nemá nic společného.
-Být potomkem Jaroslava Haška, žaluji každého, kdo uráží Švejka srovnáváním se „zpravodajstvím “ české talevize..(Akorát nevím, jaká je nyní aktuální cena za spravedlivý rozsudek, resp. kolik bude pro mne příznivý rozsudek stát v době soudního rozhodnutí. Spravedlnost je přece zboží jako každé jiné!)
– Pokud bych ale chtěl být maximálně sprostý, urazil bych zpravodajství ČT srovnáním se současným ústavním soudem. Tam je ovšem prohra předem zajištěna, Švejka mají v malíku.
Já Vám nevím, není to jen jejichtv. Marně dumám, proč se naše/jejich zpravodajství tak liší. Jestli je to tou slabou znalostí presstitutů u zakopečkových jazyků a vč.ČTK, nebo špatnou činností překladače strejdy gůgla. Když tak bloumám po světových press dává mi to podstatně jiné informace a zcela jiný obrázek o dění světa.
Jen si tak říkám, proč by to gůgl dělal. Tam bych čekala, že bude jinak orientovaný. Leda by… kdo ví…
„“No už jsme tam dodali velitele průzkumníků. A má mezinárodní mančaft, dokonce se nechal vyfotit , tak aby ho nikdo nepoznal. Ted to těm Rusům nandají. Prý se nezakecá …
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-fotky-s-ceskym-velitelem-v-terenu-rusove-vedi-ze-tu-jsme-musime-jet-204672„“
Dám mu ránu, koukám kde je a on mi stojí nohou na krku.
Zahnal jsem ho do kouta a tam mě dobil jako psa.
Ještě OT poznámečka k tématu, které jsem zde zavlékl, to jest maličký odkázek na AK v tom smyslu, že Ivani projevili přání zrychlit jmenovité otáčky masomlýnku na Donbasu.
Týká se to i oněch Pšonků, kteří jeli dobýt svět a nyní nejsou relevantní zprávy, kolik hrdinských činů již stihli spáchat.
Zároveň bych si přál, abyste můj poznatek brali jako výrok mamlasa a šťourala, neb to je opravdu moje jediná kvalifikace.
V uplynulých dnech jsem se mohli dočísti, že věčně ožralí mužici více či méně úspěšně likvidují logistické kapacity Vasilovy rozbíjením mostů, tunelů a trafostanic elektrické dráhy.
Všiml jsem si, že na území vytýčeném levým břehem Dněpru se v podstatě nic takového nedělo, pominu-li dvojí vyčištění nádraží nedaleko Donbasu (přesná jména měst si samozřejmě nepamatuji, bo jsem sklerotik a mám tady k ruce své „poskoky – encyklopedisty a čuchmajstry“ Králíka a Občana, kterým se v umění získávat a filtrovat info nikdy ani nepřiblížím, bo „nima času“ a oni jsou prostě lepší).
Ze začátku jsem myslel, že si Ivan šanuje území, které chce zabrat. Přece jenom – prachy jsou prachy, i když mi to kazí prakticky nepřerušená zásobovačka „ruského“ Charkova.
Pak mne napadla taková hříšná myšlenka, že:
A/ Ivan má dokonalé zpravodajské krytí na této straně vody,
B/ Ivan si takto PŘESNĚ dávkuje počet přisunovaných kusů, určených k biomasizaci.
https://outsidermedia.cz/p-c-roberts-na-ukrajine-nadchazi-rusum-cas-rozhodnuti/
A tak Kreml sice úspěšně osvobozuje Donbas, ale jeho cíl demilitarizovat Ukrajinu a učinit z ní neutrální stát, aniž by přitom bylo nutno obsadit celé území Ukrajiny, se vzdaluje
Re: Tony
Vaší zásadní chybou, stejně jako chybou všech ostatních, je utkvělá představa, že pokud chce Ivan UA demilitarizovat, musí lítat po celé UA jak šašek sem a tam.
Nikoli.
Ivan sedí na stejném fleku, má zmáknutý terén, v němž se bojuje, má zmáknutou logistiku a vždycky jen počká, až Zelený magor doručí další várku kusů určených k porážce, neboli k biomasizaci.
A dělá to svým obvyklým způsobem. nepřítel se domnívá, že schází už jen jeden prapor s tanky, jediná dělostřelecká baterie (kdepak by ji asi Ukři vzali, že ano), jedno družstvo s kulometem a vítězství je v kapse.
Úplně stejně, jak tomu bylo v Mariupolu. Ivan zaútočil s polovičními stavy mužstva, oproti Ukrům. A všichni se smáli. Pak měsíc schovávaček v bunkrech a teď všichni Azovníci hnijou v base.
Kreml začišťuje vlastní škodiče – tedy zatím zřejmě hlavně v armádě … Bez toho se nedá vítězit.
Re: yoker
Nevýkonných šplhavců jsou v přírodě doslovné mraky. A to dokonce i v tak pitomé profesi, jako je řidič nákladní dopravy, kde by to normální člověk vůbec nečekal. Těch storek by bylo na román rovnající se délkou Jiráskovu celoživotnímu dílu.
Tak Targusi, o řidičích nákladní dopravy nemám přehled. Já je jen pouštím, když chtějí vyjet z vedlejší. Protože mi připadá, že většina z nich je hodně opatrná a zdrženlivá.
A o těch parazitech mezi zvířaty: Zimmer – v knize Vládce parazit – říká, že 90% všech živočichů jsou paraziti!! Ale jen málo vědců má zájem je zkoumat. Jsou nám prostě odporní! Oni mají úplně jiný způsob uvažování.
Ještě jednou Re: Tony
Zde fór jů.
Válka na Ukrajině (03.06.22 v 21:00): Bitva o Donbas – Zelenskij zakázal kapitulaci Severodoněcku
Zelenskij, zrušil rozkaz velitele AFU Zalužného vzdát se Severodoněcku a nařídil držet město až do konce. A za tímto účelem byl urychleně zahájen přesun rezerv z Kramatorské oblasti.
A to vše odsuzuje AFU v této oblasti ke krvavé bitvě s předem daným výsledkem.
Zdroj: https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&start=12600
Pokud se na onu Babišovu akci „DUSÍK“ podíváme z jiné strany, tak ApošVidlák je mimo mísu. Babiš dlužil 40 miliard, nevím jak je to dnes, ale dalších 20 musí být na dluh. Je dosti velký předpoklad, že svůj majetek má zastavený ve prospěch oné čtyřicítky, tudíž bude muset ručit jinak, což není podstatné, ale bude muset v žádosti o úvěr uvést jak s těmi penězi naloží. Tudíž bance musí být známo co se bude s akci „DUSÍK“ dít. Jen drobnost, jednat s penězi mimo rámec úvěrové smlouvy je podvod. Z mého pohledu je to vcelku nezajímavá událost.
Daleko zajímavější je událost s ukrajinským obilím++. Rusko souhlasí s přepravou, leč má podmínku, Ukrajina odminuje přístavy a svět ukončí sankce na „pojišťování“ lodí Ruska a ti zajistí bezpečný koridor. Svět mlčí. Ukrajina navrhuje, že odminuje, ale dozor budou mít lodě NATO. Klasické zablokování možnosti na dohodu.
No, a nezbývá než učinit závěr: potraviny budou stále dražší.
Zbývá přece jen ještě drobnost, otázka a malinkatá spekulace. Kdo je na forhontě, kdo drží kratší stranu provazu, komu svědčí čas.
Ona spekulace, Ukrajina není na forhontě, drží kratší stranu provazu a nesvědčí ji čas.
Re: věštec
Ale, ale, ale …
Bance se dá nakecat cokoli, když potřebujete úvěr. Pak se „náhodou“ změní jeden parametr v podnikatelském záměru a celý byznys jede „do prd*le.
Dobrý podnikatel typu Babiše, jehož startovací kapitál není dohledatelný a vysvětlitelný, a který byl několikrát nucen kličkovat před soudy stran podvodného získání většinového vlastnictví svých firem, má na produkování smluv tohoto typu doslova celé stádo právníků, kteří jsou vycvičení v umění kvalitního vysouložení jak s bankami, tak i s obchdoními partnery.
Targusi, držím slovo, ale jistě tušíte, že důvod vás zesměšnit tu stále je.
Re: Věštec
Klidně si ulevte, máte-li potřebu. Zadržování je matkou všech nemocí. Z vlastní zkušenosti ale vím, že pokud vám banka jednou pošle prachy a vy splácíte podle kalendáře, má docela problém ošéfovat toky peněz z vaší kapsy do…, jinam. Nebo-li pokud splácíte a už po bance nic nechcete, podaří se soudruhům bankéřům ošéfovat částku, která se zapisuje lim x = 0
Babiš osobně tutově nedluží nikomu nic.
Dokonce ani Agrofert a jeho svěřenské fondy tutově nedluží nikomu nic.
Dluží maximálně jednotlivé podniky holdingu. Ovšem ty jsou po právní stránce zcela samostatnými subjekty.
To urcte byla takova zkratka.
Asi stejna jako kdyz Babis tvrdi, ze mu Agrofet nepatri, ze je to majetek svereneckych fondu.
Takove oblbovani a odklaneni, aby koza zustala cela.
Babiš nic netvrdí. Agrofert JE majetkem svěřenských fondů přesně v souladu s „lex Babiš“.
Babiš si ostatně tento čistě anglosasky produkt, určený výhradně k praní špinavých peněz a majetkovému odklánění pro nejvyvolenější, NEvymyslel.
A k vložení majetku do téhle prasárny byl DONUCEN naprosto zběsilým vydíráním. Jak však velmi rychle zjistil, bylo mu to stejně zcela k hovnu a kampaň proti němu nejenže neustala, ale naopak dosáhla ještě obludnějších rozměrů.
Hele, já ho nemusím a NEJSEM jeho voličem (zatím).
Ale s tím, co je vedeno proti Babišovi, jsem se ještě za 40 let své dospělosti nesetkal. Zrůdnost kampaně a těch, již ji vedou, nejsem schopen pojmenovat publikovatelnými výrazy. A je mi houbelec platný když vím, že to ti z…i dělají proto, že proti němu nic nemají a nejsou schopni mu ničím konkurovat.
Kampan by ti jedine spravni vedli proti komukoli. V Americe se tomu rika deep state nebo pro sirsi vrstvy liberalove, u nas se vzilo pojmenovani prazska kavarna.
Rozil mezi Amerikou a Cechy je ten, ze Trump vlozil majetek do svereneckych fondu a tak ho s tim prestali otravovat, a nasli si kolaboraci s Ruskem.
Ale co se tyce majetku, on naplnil literu zakona, a dali mu pokoj. U nas Babis udelal to same a pro kavarniky jako by se nic nestalo.
Tim ty sverenecke zakonny nehodnotim, jakkoli jsou nesmyslne a site na miru pro bohace z te spravne party.
Takze jeste jednou:
Tvrdit ze Agrofert Babisovi nepatri, protoze podnik vlozil do svereneckych fondu (najdete si, komu asi tak ty sverenecke fondy patri), je stejna blbost, jako kdyz Elon Musk celil zalobe u soudu a tvrdil, ze ma jeho majetek je jenom par stovek dolaru. U nas byli stejni vytecnici, jeden z ODS argumentoval „odklanenim“, protoze ty penize prece vydelal on, proc by tedy mely byt soucasti vyrovnani s manzelkou.
Jiny hezky aktualni priklad je, ze USA tvrdi, ze nejsou s Ruskem ve valce.
Ale zasobovani zbranemi a vycvikem vseho druhu neni problem. Kybetneticke utoky, ke kterym se sami priznali, rovnez ne. Poskytovani kompletniho spionazniho/informacniho servisu, vcetne americkych satelitu k navadeni ukrajinskych(americkych) zbrani. Instruktori primo na miste boju a velci staby v Rumunsku a Polsku…
Na tisic a jedno embargo vynucovane silou po celem svete radsi zapomeneme.
Ano USA nejsou s Ruskem ve valce a Babisovi Agrofert nepatri.
Drahý občane, pokud nejste schopen připustit, že pod pojmem Babiš je myšlen Agrofert, tak je něco špatně.
K té samostatnosti subjektů,
Uvedu jen jeden příklad:
Obchodní firma: Agrobech, s.r.o.
Společník: Primagra, a.s
Obchodní firma: Primagra, a.s.
Jediný akcionář: AGROFERT, a.s.
Už se to s tou samostatností začíná zamotávat. Nakonec zjistíte, kde je všude jediným akcionářem, či společníkem, a přes kolik firem je vlastník Agrofert.
V každém případě máte pravdu v tom, že “ jsou po právní stránce zcela samostatnými subjekty“.
Nakonec uděláte konsolidovanou uzávěrku a tak zjistíte jak na tom Agrofert je.
Ony ty události nejsou tak přímočaré jak by se na první pohled, nebo neznalému, jevilo.
Panebože, on to vše vlastní, podle pravidel EU, když šel do vlády, převedl majetek do svěřeneckého fondu, ale pochopitelně je to vše Agrofert. Nebo by to mělo být co?
No a kdy byste byli spokojeni? Kdyby to Babiš všechno prodal, anebo nejlépe, daroval? Komu? Němcům? EU? USA?
Drahá Aleno,
pláčete na nesprávném hrobě, dokonce i na nesprávném hřbitově.
Situace kolem Borealis je poněkud matoucí.
Na jednu stranu probíhá prodej nitrátové divize Borealisu Agrofertu, který by měl být dokončen ve druhé pol. r. 2022:
https://ooe-orf-at.translate.goog/stories/3159183/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc (strojový překlad)
a na druhou stranu ÖMV uzavřel JV (25% v Borealis vlastní Dubaj, resp. jeho státní firma ADNOC prostřednictvím státního fondu Mubadala) se záhadnou italskou firmou „Reclay Group“ (záhadnou proto, že má pouhých 170 zaměstnanců v osmi pobočkách po celém světě, ačkoli má operovat v oblasti recyklace zejména plastových odpadů) a dubajský ADNOC převedl svých 25% v Borealisu ze státního fondu Mubadala na sebe a následně vloží podíl přímo do OMV: https://www.mees.com/2022/5/6/news-in-brief/adnoc-replaces-mubadala-at-borealis/e0f51de0-cd3c-11ec-9a41-bf0b3668a225.
Aby nebyl Andy nepříjemně čekvápnutej…
V přenechávání Černých Petrů jinověreckým hejlům jsou totiž blízovýchodníci nepřekonatelní bez ohledu na to, jestli nosí na hlavě ručník nebo šábesdekl.
Jo, a také jsem narazil na několik květnových článků, v nichž se píše o tom, že OMV chce ASI zkoušet přeměnu plastových odpadů na cosi schopného spalování v motorech, za čímž účelem posiluje svoje plastové a recyklační provozy.
Ja myslim, ze je to od Babise takova zaloha, „hedge“ se tomu rika.
Nemecko i Rakousko maji dlouhodobe smlouvy za levno. Nic neni na vecnost, a na prislusny rozkaz z jedne ambasady se vsichni podelaji, viz Slovnaft.
Jist se bude porad a hnojiva se tedy budou prodavat at to stoji co to stoji.
Budto plyn pujde do Nemecka a odtamtud do Lovosic, nebo do Rakouska a k tomu bude treba ta OMV chemicka.
Za pozorovani stoji tendence zapadnich firem se zbavovat infrastruktury a zarizeni zavislem na plynu. U nas Nemci prodavaji pynove zasobniky a Rakousaci chemicku na hnojiva…
Zaroven Nemci i Polaci vyvlastnuji ruskou plynvou infrastrukturu.
Za normalnich okolnosti by to nikdo neprodal. Spolehlive ulozene penize.
Mozna je Babis ochoten jit do riskantnejsiho biznysu, nez to druzi.
Ze si na celou zalezitost pujcil je jasne. Takhle to v dnesnim svete chodi.
Pred par tydny Elon Musk zahlasil, ze kupuje Twitter za desitky miliard dolaru, a pak se drobnym pismem doctete, ze presvedcil konsorcium bank, aby mu ty penize pucily…
Mě by zajímalo, jestli se strategická rozhodnutí dělají doma na hajzlu nebo se sejde tým expertů a tříbí rozumy.
Já mám představu, že ti se borci večer u pokeru sází, kdo vymyslí větší cypovinu, aniž by ho za to lidé pověsili. Nic jiného mi smysl nedává.
Doteď jsem si myslel, že se strategická rozhodnutí přijímají odpoledne na golfu…
Už ne. Na hajzlu nebo při pokeru je nesledují přes satelit.
No, s tím WC bych si nebyl úplně jistý…
Jsem se tak zasnil a zjevil se mi kruh toi-toi(ek) s otevřenými dveřmi, kde v jedné každé z nich sedí jeden všemocný se spuštěnými proužkovanými kalhotami, s krovkami žaketu rozhozenými po kadibedně a rokují o budoucnosti světa. Kruh je zaštítěn alobalovým slunečníkem a paravánkem.
Kdyby existovaly dvojtoitoiky, mohli by sedět i po dvou dle příslušnosti k tomu kterému klanu.
Ve starověkém Římě, který si honosil tím, že je vrcholem civilizace (a v němž se tak rádi vzhlížejí Američané), byly veřejné záchodky celkem divočina. Docela to té vaší představě odpovídá: https://bit.ly/3MmclJY
To je sněmovna.
No Petr Müller napsal nějakou knížku o sametu ( bez jím zorganizovaného průvodu ČKDáků by prý lidi nedostali do ulic) a v té je jak Havel se seznámil s Junkem na záchodě( jaké pak udělali obchody je známé) a prý tak,že Junej řekl Mullerovi,že by potřeboval mluvit s Havlem,kterého neznal a nevěděl,jak se dostat a Müller řekl,až půjde Havel na záchod,tak půjdeme taky. A bylo.
Ale ano, to je osvědčený princip,dlouhodobě praktikovaný eu; skádá se ze dvou kombinovaných postupů: salámového a v návrhu přestřeleného do pro voliče naprosté blbosti. Po několikerém zopakování uvednýchnkroků se většinou oné blbosti povede dosáhnout. krásně popsáno v knize Circus politicus – autory teď z hlavy nedám, jsou to dva Francouzi
Pokud bychom měli kontakt na pisoárovou stařenu (dříve hajzlbábu) amerického velvyslanectví v Praze, věděli bychom, jaké strategické rozhodnutí učiní Fiala – o měsíc dříve než k němu „dospěje“ sám Fiala.
Hulváte ejdžistickej, takhle s o „hygienic facility managerce“ nemluví! Jasný?! JASNÝ?!!!
Když jsme u těch pakatýlku, tak si stále znova kladu otázku, co na tom proboha chceme jako opravovat?- takže ČEZ vyrobí kilowathodinu za 25 halířu. Prodá to na burze V Lipsku, zpátky koupí a vidlákům prodá za 10 kaček na kilowathodině. A ČEZborci si pak rozdají pakatýlek 150 míču, jak výbordelně hospodařili. Neviditelná ruka trhu. Já vím, že jsem naprostý ekonomický ignorant, ostravské tupé hovado a vidlák, pro kterého je volebního hlasu škoda, ale ta otázka mě budí ze spaní. Co chceme proboha, na tomto báječném systému opravovat?
Tech 150 micu je v tomto pripade opravdu pakatylek. Management hodili timhle politici plebsu k lyncovani.
Doopravdy se ale napakovana nekdo uplne jiny – banky, fondy, a dalsi hraci na burze v Lipsku.
Ten mnohonasobny rozdil mezi vyrobni cenou a prodejni cenou se nikam nevypari a nejakych 150mil nebo i miliardovy zisk CEZu jsou proti tomu burzovnimu vyvaru maprosto k smichu.
Takze by stacilo najit, kdo kupuje od CEZu na te slavne burze za 30 haliru a pak budeme doma.
Ale dopadlo by to stejne s nemeckou 500% prirazkou k ruskemu plynu.
V tomhle pripade vime presne kdo to preprodava a za kolik, a stejne nikdo ani necekne.
Tak jsem to myslel. Těch stopáďo je už opravdu zanedbatelných. Mě zajímá, proč se vyrobí za 25 halířů a prodá za deset korun.
Bud je nejakej prekupnik, ktere se pakuje na burze, nebo si to prodava vyroba a distribuce primo mezi sebou aby nejak mohla legalne stoupnout cena
Protoze vydelavaji kluci, kteri spolu mluvi.
Nadsene jim to pred lety odkyvali Cssd, ODS a vlastne vsichni dalsi.
Podle ticha po pesine bych typoval, ze vydelavaji Nemci (jejich banky a penzijni a investicni fondy).
Tomu by i odpovidalo soucasne i minule patolizalstvi nasich politiku.
Madar se rovnez pakuje na plynu a rope z Ruska, a taky ho za to poradne propiraji ve sdelovadlech, vcetne kyblu spiny a vsemoznych privlastku.
Ohledne elektriky nikdo prstem neukaze, pritom prece musi byt kupec levno eletriny dohledatelny.
Kdyz nekdo ma ty koule a jinej zase kulovy…
Abstinenti skodi.
A Zizka napr. chytre strilel koule ,aby nemel kulovy.. Bylo a je podezreni ,ze taky chtel nejaky ty vodpustky ,prisne zakazany Husem.
/Jako navalte pokladnicky se zlatakama jinam nevodpustim a neprestanu strilet ty koule/..
Kdyz vsichni vokradaji jednoho ,nebo nekolik , to je k nicemu, to zkouseli uz bolsevici a zajimavy je ,ze si toho tenkrat nikdo nevsim a proto to musi bejt vzdycky obracene..
Puvodne sem chtel psat vo tom hitrlelovi ,ale ted je na rade uvest aspon nejakej priklad..
Kdyz se dobejval Zimni Palac a Anton Ovsejenko /s oddilem revolucionaru/ vlez dovnitr , aby vyhnal ministry pryc ,nezbyl uz vubec nikdo, kdo by zabranil ,aby se vsichni vrhli do sklepa.
Car tam mel velky sklady vytecnyho chlastu.
Osud narodu i sveta visi casto na tenky nitce ,nebo jenom na nedopatreni..
Zrejme si revolucionari ,bylo dost sero ,spletli cestu.
Protoze zbylo jen neco malo ministru a jejich dobejvani tak jako tak ,nemohlo zabranit vuli lidu. Lid mel koule ..
Kdyby to bylo obracene, nejdriv hura do sklepa, tak by Lenin nevyhral..
/Chlast Lenin nemel, ani proto zadnej neslibil/.
To zapricinilo taky hodne nesouhlasu v narode.
Lenin a Trockej ,voba tezky proletari a tak cekali a cekali nervozni , kde jinde ,nez v taky palaci…
Na dobyti jich ,taky vrchnosti a taky v palaci, zrejme energie nezbyla..
Chybicka se vzdycky vloudi..
Potom vyslali dalsi posilu a zase cekali ,nikdo se nevratil ani jeden a nic zase nevedeli..
Az potom za dlouho se dovtipili zrejme vod nejakyho neprejicicho udavace a nejaky vyslany specialni ,prohibicni abstinenti zacali z tech sklepu vynaset a rozbijet flasky na dlazdeni a velkej dav se jal olizovat to dlazdeni…
Stoji za povsim ,ze abstinentni prohibice vypukla brzy taky v USA.
Taky tam lidu nechteli doprat poteseni..
Na Aurore ,na ty namorniky taky nebyl spoleh. /Jedine v bordelu tak akorat/.
A tak naboje se nehodily do kanonu a navopak. Nedalo se vystrelit a tak se hledalo.
Signal k vitezstvi mela bejt taky cervena lucerna vysoko na stozaru.
Mela ,ale nebyla. Ani jedna.
Veslovalo se, nic jinyho nezbylo ,namornici vedeli dobre kde hledat a najit, od bordelu k bordelu a lucerny se tam nejen ukradli, ale hodne jich ,namorniku se tam nejak taky zdrzelo a taky na chvilku zustalo…
Bez lucerny ,Lenin taky nemoh vyhrat , zadna Rijnova ani jina..
Navzdory neprizni okolnosti se potom nejak,vystrelilo.
Jeden ty koule mit nemusi , kdyz mu jiny prihrajou ,ale musi se delit ,pak je to slozitejsi ..To je takova slusnost a zdvorilost mezi lupicema..
Ale casto to skonci ze vsichni vokradaji vsechny..Vo tom uz nic nevim, ani nechci ,jenom vim, ze sem chtel napsat vo tom zatracenym , hitrlelovi…
Od Macka na PL:
„Energetický expert Ivan Noveský:
Víte, tady je zásadní problém, na který se skoro nikdo nedívá. Ale proč se tolik zvedá cena elektřiny? Máme snad postavenou novou jadernou elektrárnu, která by se musela začít splácet? Máme snad postavené nové uhelné elektrárny, které by se musely splácet? Nebo tady máme pořád stejné zdroje a pouze se úplně nesmyslně pořád navyšuje cena bez jediného důvodu?
Plyn je zcela jiná kategorie, protože ten nemáme vlastní a nakupujeme ho. Přesto tady je životně důležitá otázka, proč nakupujeme předražený plyn od Němců za mnohonásobně vyšší ceny než ho Němci kupují od Rusů a nám ho pak přeprodají. Proč plyn také nenakupujeme přímo jako Němci, Rakušané, Maďaři a další státy? Cena plynu by neměla u nás překročit 15 Kč za kubík. Realita je úplně jiná, podle nových ceníků vychází u nejfrekventovanější skupiny spotřebitelů cena 50 Kč za kubík včetně distribuce a poplatků. Kde to jsme? Totální nesmysl.
Cena elektřiny je pak dána pražskou burzou, která je dceřinkou té lipské a ceny se určují v Lipsku. Ceny na burze absolutně nesouvisí s vlastními náklady, nesouvisí s ničím.“
Protoze to prodavaji sami some tak je to super vyvar
Cez vyroba to proda cez distribuce, ale aby to nebylo tak napadny tak jako pres burzu, at nikdo nemuze nic rict a pekne sedrem lidi, us fondy a stat se napakuje na dividende
A potom to takhle vypadá:
https://ibb.co/pvm1rCJ
Protože sám jsem teoretický miliardář, tak mám přehled, jak se čemu říká. Míč, to je označení pro drobnou sumu. Pro miliony. Subjednotkami jsou tyče neboli tisíce. O těch samozřejmě nemá smysl se bavit. No a smysluplnějším částkám se říká Jardové. To jsou miliardy. Nedávno jsem jen tak z nudy pár Jardů investoval. Teoreticky…
Opozice , omezena , sjednocena do jedne opakovane , zlostne , omezene situace.
Zadne jine rozumne nazory, zadne nehodici se informace , reseni nejsou pripusteny..
Odchazi tlupa jecivych samozvanych „elit“, do mlhy neznama a zapomneni ???
„Close mind“, je uzavrena mysl , ktera nepripousti nic jineho ,noveho, zadne zmeny ,je znamkou standartne ,zotrocene individuality..Do pohodli ,ktere nic nerusi..Nesmi.
Proberu se v klidu /uleva, nemusim nic cmarat/ a netusim , ze zase neco na mne vyskoci. Roluju dolu nepodvoleni a tuhnu, co vidim na titulkach…Chtelo se mi kricet.
Tohle neni zadna Opozice vlade. A nikdy nebude.
Vsude se hemzi titulky plne maximalni ,totalni negativity, zastiplnych /petty/ hnevu, az do totalni protestantske nenavisti. Ktera nepripousti nic jineho..
A tam nekde zatim opodal ciha podobne . Ztotozneni se vsim oficialnim dneska ,antihumannim, do bludiste antiexistence..
Pouhe reakce s pouzitim,zneuzitim pouze jednoho druhu informaci o udalostech a stale stejne zavery ,dsti na nas stale dokola a reakce s potlacenim /common sense/, praktickeho ,uvazliveho ,pragmatickeho pristupu k zivotu nas vsech…
Ktere diktuji nase kazdodenni existence a kazdodenni aktivity.
Zalozeneho na pevnem zaklade odkud se vyviji v poklidu vse dalsi..
Ale tohle prece nemuze byt opozice , ktera nas ma vest za lepsim svetem..
Denne prezvykovane a shromazdovane ,omilane zpravy z celeho sveta a vsechno se hodi v tomhle usili.
Nevidim jeden normalni ,neutralni , strizlivy text a rozumne ,klidne posuzovani situace v ktere se ocitame..Hrozby neustale trci z nich , plne sjednocene hystericke snahy vyhrozovani pouze informacemi o hrozne pritomnosti a jeste horsi budoucnosti..
V detailech az do vetsich closvetovych zaberu..
Velmi omezene ,zjednodusene a s hystrionickou snahou provokovat ctenare, aby si myslil ,obaval se o to nejhorsi..Kazdy den a nic jineho..Jinak nic.
Vidim za tim , ignoraci vlady ,ktera nebere vazne, tuhle smecku stvavych ,akademickych prechytralych hysteriku..A kam az je to zavedlo a kam vedou ostatni ??
Proc se tak snazi!!
Do isolovane negativity a nic jineho. Tuneloveho videni situace , zklamane ambice vetsiny ,kteri nemohou prejit pres to , ze jejich nihilisticky ucebnicovy moudra nejsou treba.
Studovali prece dlouhe roky a ted je neberou vazne..Hraji roli opozice a hraji ji bidne.
Nic dobreho nejen neni a nesmi byt ,pro jejich okazale detske urazene jesitnosti ,ktera nezna nez, vykriky zoufalych ,radikalnich fanatiku do vseho opacneho..
Kdyz omezena mysl touzi po pohodli zarucenych posic,vsevedoucich patriarchu v narode . Ale vcerejsi jistoty , bez novot ,ktere vyvoj prinasi a pomiji poucky davno mrtvych ,ale stale vnucovanych ,az do stadia ,kdy se sami ocitaji v bazine stojatych zahnivajicich vcerejsku..
Na ztrnulou negativitu jednech reaguji a snazi se prebit pouze dalsi jeste horsi ,stereotypni , ztrnulou a z casti zurivou a rovnez ,negativitou.
Paw(e),
technická připomínka:
Vaše texty často obsahují podnětné myšlenky, ale jsou často velmi, velmi obtížně srozumitelné, takže je většina zdejších čtenářů přeskakuje.
Zkuste je raději napsat v jednoduché angličtině (protože v angličtině myslíte) a pak strojově přeložit do češtiny.
Třeba jen gogle translátorem.
https://translate.google.com
Viděla bych to stejně jako Holub, nicku Paw!
Diky za pripominky ,ale zatim to jinak nejde. Vyjadreni a sestava vet nedava uceleny smysl .. Asi ,10 minut jsem psal a myslel. Neni zatim zadne tezke mysleni ,slo jen o to…Vyjadrit nahle pocity. Upozorneni . Na jedny hromade.
Neco vet na vyber, neco podnetu ,stimulaci k zamysleni ..Nic vic.
Ja sam , taky hodne nectu ,jen skacu pres titulky..
V jinych jazycich i kdyz znam slova , nenachazim smysl textu ,uvnitr vet..
So long, comrades.
Tak zkuste alespoň českou klávesnici…
Tu, zatracenou Kla-Vesnici uz hledam vod zacatku stvoreni sveta ,nemaji tam ,ani to Kla-, tam, ale dycky mi do toho neco vleze../Viz 6.03/.
Neztracim nadeji ,pac sem taky z, Kla-tov.
Skvělej nápad – zkopíroval jsem příspěvek do translate.google.com překlad čeština -> angličtina.
Poté jsem vzal anglický text a nechal přeložit do češtiny a ejhle, vono je to čitelný 🙂
Takhle ten paw vyleze po dvojí konverzi v http://www.DeepL.com/Translator (free version)
Opozice , omezená , sjednocená do jedné opakující se , rozzlobené , omezené situace.
Žádné jiné rozumné názory , žádné jiné nevhodné informace , žádná řešení se nepřipouštějí.
Banda cizích samozvaných „elit“ odchází, do mlhy neznáma a zapomnění?
„Uzavřená mysl“, která nepřipouští nic jiného, nového, žádnou změnu, je znakem standardní, zotročené individuality.
Probouzím se klidně, nemusím nic nasávat a netuším, že na mě zase něco vyskočí. Neposlušně sjíždím dolů a tuším, co vidím na titulcích… Chtělo se mi křičet.
Tohle není žádná opozice vůči vládě. A nikdy nebude.
Všude se to hemží titulky plnými maximálně totální negativity, pendrekového hněvu až totální protestantské nenávisti. Která si nic jiného nepřipouští…
A tam někde v dáli se objevuje podobné… ztotožnění se vším oficiálním, dnes antihumánním, v bludišti antiexistence…
Jen reakce s používáním, zneužíváním jen jednoho druhu informací o událostech a stále stejných závěrů, kladených nám stále dokola a reakce s potlačováním /společného rozumu/, praktického, ohleduplného, pragmatického přístupu k životu nás všech…
Které diktují naši každodenní existenci a každodenní činnosti.
Vycházející z pevného základu, od něhož se vše ostatní pokojně odvíjí.
To však nemůže být opozice, která nás má dovést k lepšímu světu.
Denní zprávy z celého světa, shromážděné a nacvičené, a vše zapadá do tohoto úsilí.
Nevidím jediný normální, neutrální, střízlivý text a rozumné, klidné hodnocení situace, v níž se nacházíme… Neustále z nich tryskají hrozby, plně sjednocené hysterické snahy hrozit jen informacemi o strašlivé přítomnosti a ještě horší budoucnosti…
V detailech, až po větší detailní záběry…
Velmi omezeně, zjednodušeně a s hysterickou snahou vyprovokovat čtenáře k přemýšlení, k obavám z nejhoršího… Každý den a nic jiného… Jinak nic.
Vidím za tím, ignorujíc vládu, která to nebere vážně, tuhle partu zkostnatělých, akademických, vychytralých hysteriků.
Proč se tak snaží!!!
Do izolované negativity a nic jiného. Tunelové vidění, frustrované ambice většiny, která se nedokáže přenést přes to, že jejich nihilistická učebnicová moudra jsou zbytečná.
Studovali je mnoho let a teď je neberou vážně.
Nic dobrého není a nesmí být pro jejich dětinskou, uraženou, dětinskou nejistotu, která nezná výkřiky zoufalých radikálních fanatiků o opaku.
Když omezená mysl touží po pohodlí zaručených pozic vševědoucích patriarchů v národě. Ale včerejší jistoty, bez novinek, které přináší vývoj, a bez ohledu na dávno mrtvé, ale neustále vnucované poučky, až do stadia, kdy se ocitají v kaluži stagnujícího zahnívajícího včerejška.
Reagují na zatuchlou negativitu jedněch a snaží se prorazit jen dalšími, ještě horšími, stereotypními, zatuchlými a částečně zuřivými a také negativními.
No, je to lepší!!!
Je vidět, že umělá inteligence supertranslátoru je ve srozumitelném psaní o dva kroky napřed před autorem a o dva kroky napřed přede mnou jako čtenářem, snažícím se o čtení s porozuměním. 🙂
Novoty je třeba zavádět ve skutečnosti, třeba na obecní úrovni. A zde v matrixu? Inu, je dobré sbírat i různé informace. A jestli se z toho něco vytříbí? Uvidíme při brzkých volbách, to může být ukazatelem. I když voliči jedou stále ve stereotypu, volí stále stejně,…
Chtel jsem nejak jen poukazat ,ze opozice vlade ma byt ve vsem lepsi /aby byl ten pokrok,ze jo a jinak neni, ani nemuze byt skutecna opozice / a prave dnes to je uplne snadna vec..
Kdyz vidime, jak vsude vladne predmenstruani a jina napeti, jeste bourliva vzedmuti ,nezvladatelnych zlaz, biochemickych procesu v tele..
Bohuzel ovlivnujici chovani ,jednani a jiny casti tela a jejich funkce …
Jinam, nez by si kdekdo pral..Uplne jinam..
Marie Divišová
14 hod ·
Mám ve svém archivu několik desítek plánků, jak se různí američtí „politologové a specialisté“ chystali rozparcelovat Rusko. A pak se chystal Západ dosadit svoje loutky do nejzajímavějších regionů, bohatých na nerostné suroviny.
Ale tenhle nejnovější plánek reaguje na aktuální situaci tím, že se nejenom Rusko rozseká na kousky, ještě si mají okolní státy zabrat velké kusy ruského území, asi jako odměnu za dlouhodobé provokování Ruska. A tak si prý Gruzie a Ukrajina rozeberou úrodnou ruskou Kubáň a budou spolu sousedit. Sachalin zabere Japonsko a už nebude muset dovážet ropu a plyn, bo bude mít vlastní. Nad dodržováním liberální demokracie v Něněcké a Sibiřské republice budou určitě dohlížet známé opory světového řádu, aby se chraňbože tamní ropy a plynu nezmocnil nějaký diktátor.
Jen mi není jasné, jestli Petrohrad bude hlavním městem Finska nebo Estonska? Nebo vznikne Finstonsko?
Bylo by to k smíchu, kdybych tu mapku nezkopírovala z tweetu od jednoho aktuálního ukrajinského politika.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10160024384504253&set=a.10151268468884253
Hezký plány. V jiných šuplíkách jsou třeba zase plány, jak VS OSN vyjádří vážné znepokojení nad stavem demokracie na Aljašce a vyzve k bezpodmínečnému respektování práva na sebeurčení tamních obyvatel.
https://auto-mania.cz/prodej-novych-aut-v-rusku-kolabuje-nejvice-se-prodavaji-lady-a-korejska-auta-evropske-znacky-spadly-na-dno/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
něco z jejich
https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/rusko-ukrajinsky-konflikt/3498496-rusko-zacalo-zit-vlastnim-zivotem-oddelene-od-sveta?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
akorát ty dokumenty na netu ukazují něco jiného… hmm tak nevím
Kdo chodí študovat stránky AK, možná zaznamenal kratičkou zprávu o tom, že Ivan začíná tlačit na urychlení operací.
Čemuž – dobrovolně přiiznávám – moc nerozumím, protože na UA panuje pro Ivana naprosto ideální stav.
Ivan sedí na prdeli – skoro doma – a ostatní mu vozí doslova až pod nos všechno, co si on přeje, aby bylo rozmláceno. Tedy vojenskou techniku a bojechtivé hajlovací vylízance ze světa širého.
A jako bonus se Ivanovi všichni složí, aby netrpěl nouzí
Jestli on třeba nechce předejít zavlečení vyšinutých Poláků do aktuálního masomlejnku. Páč pak už by se fakt musela začít vytahovat esa z rukávu.
Ze by Kremlove vynikali nejakou premrstenou sdilnosti se rict neda.
Zalezitosti a Informace vojenske povahy a jejich zatajeni se daji pochopit…Ale,alou.
Maji ted material /zajatce a dokumenty,svedky /a spousty ,na uverejneni a zatim nic..Plny archivy ,ktery taky neradi uverejnuji..
Medved asi jinej nebude , nazabruci..To bude tim, ze rad prekvapuje ?..
Zase na druhou stranu,casto ziva na svet /tuhle prohlasil , vsak voni se zase uklidni/, ale nepoucuje a to mam taky hodne rad…
O prvním soudu se zajatci prosáklo na web:
– tribunál se bude konat v Mariupolu někdy koncem června/začátkem července,
– soudit budou azovce, zahraniční legionáře, zahraniční instruktory
Uvidíme.
Re: tdx
Soudruzi už byli vyloženi v Pavlogradu, načež Ivani tuto lokalitu adekvátně zrychtovali.
Tudíž si dovoluji domnívat se, že míra hrdinských činů pšonských soudruhů byla minimálně umenšena, pokud nebyla dovršena jednou provždy.
Urychlení operace pustil do světa Ramzan Kadyrov po svém rozhovoru se Sergejem Šojgu a ostatní předávají dál. Vzhledem ke zdroji je její pravdivost třeba správně ocenit.
Ukrajina denně ztrácí 200-500 vojáků, druhá strana podstatně méně. Není důvod chvátat, možná je třeba odtlačit Ukrajince od ruské hranice v charkovské oblasti, aby se ztížili útoky na obydlená místa v RF.
Jednou si Erdogan nakoupil uplne nejlepsi Leopardy z Nemecka ,v poctu 350 a deset milionu jeden, kousku a ze se s nima vyda dobit Syrii. Ale hned u mesta Albab 2016, utrpel jednu z nejhorsich porazek v historii Turecka, od teroristu Isis…
Armada se mu bourila.
Ted se Pardalove dodavaji do U.
Rusove jeste nevytahli Amaty , 90km/hod. ,co strileji automaticky a bez obsluhy ,ve vezi neni nikdo..
Usa dodaji Himars /neco jako daleko lepsi Katuse/,co strileji od 80-350km ,mozna dal, zalezi na nabojich..
Ale Putin rek ,ze do vseho zapadniho picne. Neco takovyho,ale rada kupuje Cina.
Zajimava taktika.
Kdyz opravdu statecnej ukrajinec zadupe na Zajice, ty uprchnou ,aby vylakavali z opevneni a pak zacnou strilet z kanonu. Malo strilej tema presnejma a drahejma, /guided,rizenejma/, ale strileji ve dne , ale hlavne v noci a pak se ukrajinskej vojak ,nekde na poli ,nevyspi a je unavenej..
Zrejme s nechvatanim se pocita ,ze vsechno se bude dal zdrazovat , v dusledku, ze zapad nic z Ruska nechce a nebude chtit..
Koho by to napadlo v tanku , v tech pocetnych organizacich ,THINK Tanku.
Kdyz think znamenal myslet a zaroven se nevoblbovat tupe, hovadinama..
Nebo neco jineho ,kdyz ted pomery jsou jiny a i anglictina musi pomahat…
ryze hypoteticky bych dnes byl schopen uvažovat i o variantě, že Babiš dostal nabídku, která se neodmítá:
Koupíš za ušmudlanou almužnu dvacet miliard korun továrnu na hnojiva, pak zlikviduješ její funkčnost (podobně jako výrobny hnojiv na českém či slovenském území) a poslíze prodáš za jeden …řekněme bitcoin/ rubl/dolar/ hřivnu/říšský fenik/ budovy a pozemky, aby náhodou někdo v budoucnosti nemohl zabránit opětné výrobě hnojiv – a tím kýženému evropskému hladomoru…spodních padesáti procent eurobyvatel.
Jako protihodnotu této dvacetimiliardové almužny mu mohlo bylo slíbbeno, že zůstane se svou rodinou naživu.
No nekup to!!!!
Schválně nebudu (hádat)