Na přírodních katastrofách se vždycky lámou charaktery. Ony jsou zesilovač všeho dobrého v nás i všeho zlého. Nasvěcují jako silný reflektor. Ukazují bez příkras, jak se věci mají. Například, když vidíte premiéra, jak obhlíží zkázu Ostravy v polobotkách a slušivém obleku, tak už nemáte co dodat… Děkujeme za všechno, pane premiére. A když říkáme „za všechno,“ tak myslíme „za nic.“
Za pětadvacet let se nenašla vláda, která by zaplatila těm několika obyvatelům, kteří bydlí v území plánované přehrady Nové Heřminovy, dostatečný balík, aby byli ochotni své domy odprodat. I kdyby jejich majetky přeplatili pětkrát, či desetkrát, pořád by to bylo směšně levné proti škodám, které teď napáchala velká voda. Bylo jednodušší se bít za jejich právo nebýt vyvlastněni, nebýt odškodněni a zůstat na místě. I kdyby za každý dům v oblasti přehrady dali dvacet milionů a cestu kolem světa, bylo by to pořád mnohem levnější, než poničený Krnov a Opava.
Zato investice do zelených Khmerů má krásné a jasné kontury. Hnutí Duha dostává spoustu peněz i z evropských fondů. Jejich úkolem je blokovat, škodit, zdržovat, kazit a soudit se. Dělají to dobře za ty prachy… Umějí to. Hodně protipovodňových staveb zablokovali. Víc, než byste řekli. Vždycky to podle nich mělo nějakou ekologičtější alternativu, na kterou ovšem také nikdy nedošlo. Ani ty meze na polích nedokázali zařídit.
Také se poprvé začalo mluvit o moderních bazmecích pro vytápění. Všechny moderní kotle jsou plné moderní elektroniky, která teď nefunguje a musí se vyměnit… Tedy, až přijede nějaký moderní odborník, který to umí. Ze starého Viadrusu jste vylili vodu a topili jste dál. Teď už v něm topit nesmíte, i kdybyste ho nakrásně měli doma a sakra by se hodil na sušení promočeného zdiva… Zatopte si ve starých kamnech a sousedi vás ve vašem neštěstí ještě udají.
Volby prý odložit nejde… ani v postižených regionech ne. A tak se o vedení moravskoslezského kraje rozhodne tentokrát bez podzámčí. Lůza totiž v době voleb bude uklízet a zachraňovat skrovné zbytky svého majetku, zatímco na zámku si půjdou odvolit svoje oblíbené liberální ikony, které teď za dešťů hrdinně stály na stráži. Zatímco v Krnově se začíná s úklidem, ve Sněmovně se TOPka snaží o odvolání Luboše Xavera Veselého… Priority jsou jasně poskládané…
Raději ani nemyslím na organizační horor, kdy leckde doteď nejde proud a nefunguje mobilní signál a do toho se budou hledat volební urny a lidé do volebních komisí…
Ale je to jediná šance na slušné volební výsledky pro vládu. Jakmile si lidi uklidí, budou chtít účtovat a mají proč. (A budou se ptát, kam zmizel mlíkař… totiž Xaver…)
Mimochodem… viděli jste ve středu Kateřinu Konečnou na plenárním zasedání ve Štrasburku, kterak apeluje na příslušného komisaře, aby otevřel vrecko fondu solidarity co nejrychleji? Kdo rychle platí, dvakrát platí… A viděli jste ji pak večer na TV Prima v předvolební debatě vysílané z Prahy?
Dneska ji můžete vidět zase ve Štrasburku na hlasování a večer to snad stihne na hlavní předvolební debatu v České televizi. Podle našich odhadů dorazí tak na poslední půlhodinu debaty… Za dva dny dvakrát do Štrasburku a dvakrát zpět… Proč?
Inu, hlasují se návrh usnesení ohledně další podpory zbraněmi pro Ukrajinu a návrh usnesení ohledně povodní. Obojí je právně nezávazné, je to jen stanovisko parlamentu, ale kdyby na hlasování nebyla, za půl roku, až už by si tohle nikdo nepamatoval, někdo by si její hlasování vytáhl a před volbami by vítězně rajtoval, že europoslankyně nehlasovala o „tak klíčových věcech.“ Nikoho už nebude zajímat, že to moc neznamenalo, jen po sociálních sítích budou lítat obrázky, jak pan kandidát XY hlasoval vlastenecky, narozdíl od paní Konečné, která hlasovala protinárodně. Myslím, že si to z eurovoleb ještě pamatujete… nikdo nechtěl slyšet vysvětlení, že hlasování o těchto rezolucích je takové hlasování o zbožném přání.
Přitom nejvíc bude záležet na tom, jestli, jak a kdy si vláda o evropské peníze požádá. Když teď máme to „silné portfólio pro Síkelu,“ tak bude třeba vrchnímu signalistovi hloupé, zase si hned říct o něco dalšího. Eurokomisař pro soupeření s Hedvábnou stezkou… V roce 2021 slibovali, jak budou tlačit na Komisi, aby se snížila cena emisních povolenek a za českého předsednictví nám prodávali jako obrovský úspěch, že se emisní povolenky ještě zpřísnily. Stejně nám vysvětlili další úspěch, že emisní norma Euro7 bude přísnější a když to pak za švédského předsednictví zase zmírnili, tak to byl také velký úspěch… prý alespoň nám ty diesely ještě chvíli zůstanou. U tohodle všeho jim Síkela svítil.
Vládní rozpočtová rezerva je vyčerpaná, jak dobrovolní í hasiči , kteří jezdí pumpovat, řezat, uklízet, zachraňovat, pak jdou do práce a pak zase jedou pumpovat, řezat a zachraňovat… a nikdo jim to neplatí… ani v takových krizových situacích, kdy je každá pomoc placená zlatem, jim to nikdo neplatí.
Obce přistavují kontejnery na zkažené potraviny z mrazáků. Bez elektřiny se nedá klikat na pokladně, nedá se vážit, nedá se platit, nedá se vybírat z bankomatů. V roce 97 jsme ještě hodně z těchto vymožeností nepotřebovali… Teď je ta pravá chvíle jít lidem vysvětlit, jak je skvělé, že mohou platit mobilem a už víme, jak super bude ta digitální budoucnost.
Hromada lidí teď začíná také zjišťovat, jaký je v jejich pojistných smlouvách rozdíl mezi záplavou a povodní, jak důležitou roli to teď hraje a marně se ohánějí, že jim to „ta příjemná paní na telefonu“ při sjednávání řekla jinak.
Armáda poslala dva vrtulníky. Prý měla v záloze ještě čtyři další, ale neměla už v záloze žádné další piloty… Jo a tohle vás určitě potěší… pomohla nám i americká armáda. Dala nám (ZDARMA!) k dispozici svůj dron Reaper, který se zrovínka účastnil nějakého cvičení o kterém nám zase nic neřekli a ten prý monitoroval situaci.
Díky všem, kteří do postižených regionů dopravili potřebný materiál. A vlastně poprvé je v postižených regionech vedle čistících prostředků potřebná obyčejná hotovost. Na Moravě už se prakticky nedají koupit ani košťata či lopaty, ani savo, nejsou elektrocentrály ani čerpadla. Alespoň tohle nikdy nezklame. Obyčejná lidská solidarita, vyhrnuté rukávy a úklid.
Když přišlo tornádo do Hrušek, tvrdil jsem, že si pohroma vybrala špatné místo. Že tamní lidé jsou zvyklí pracovat a brzy to tam bude hezčí než dřív. Přejme si, aby totéž platilo i o současných povodních.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Tento článek (naštěstí) nevyjadřuje oficiální názor Evropského parlamentu.
Buzerovat a vydírat státy to jim šlo. Kua, už se ozvala ta úúúúnie jestli její poskoci nepotřebují pomoc? Nebo poskoci musejí v předklonu prosit?
Jó, voni na nějaké lokaje nemají čas. Tady je jejich priorita https://1url.cz/I1lOV
Vidláku, objevil jste Ameriku, ale také jste napsal naprostou hloupost.
Hnutí Duha může zdržovat stavby jen proto, že je justice a státní správa v rozvalu. Pokud by vše fungovalo, jak má, tak by žádná zdržování nebyla.
Za normální situace si požádá investor, tedy např. Povodí Odry, o povolení stavby. Dle správního řádu se povolení vydává okamžitě, nejdéle do 30 dnů. Rozhodnutí je vypraveno do datové schránky, fikce doručení je 10 dní. Pak běží lhůta na odvolání 15 dní. Hnutí Duha zašle odvolání poslední den lhůty ve 23:59 do datové schránky. Druhý den si je převezme úředník, napíše výzvu účastníkům řízení, dá jim lhůtu na vyjádření, řekněme 5 dní, obešle je do datové schránky, opět platí fikce doručení 10 dní. Za 15 dní dostane do datové schránky vyjádření účastníků řízení. Úředník zabalí digitální spis a odešle jej odvolacímu orgánu. Tam si jej převezme úředník, prostuduje a rozhodne okamžitě, nejdéle do 30 dnů, že rozhodnutí potvrdí, čímž je rozhodnutí účinné a může se začít stavět. Takže zpoždění může být cca 45 dní. Pokud se taková věc párkrát zopakuje, tak to dr. Patrika přestane bavit a bude po zdržování.
Dr. Patrik může napadnout rozhodnutí žalobou u správního soudu, ta však nemá odkladný účinek. Pokud bude stavebník co k čemu, tak stavbu dokončí dříve, než soudce správního soudu otevře žalobu (běžná doba u Městského soudu v Praze jsou 4 roky). Pokud je ovšem žaloba zamítnuta, nic se neděje, celé soudní řízení běží bokem. Problém je, že soudy správní rozhodnutí ruší. Důvodem bývají jednak nedostatky správních rozhodnutí, které padají na vrub úředníků, jednak aktivismus soudců. Skutečným důvodem je však nebetyčná hloupost vrcholových politiků, kteří připustili jak rozklad státní správy, tak i justice.
Bohužel tak úplně pravdu nemáte, v rámci správního rizeni6je tisíc dalších možností, jak řízení zdržovat, zcela legálně, aniž by doputovalo k soudu.
Dále jste pominul institut „předběžného opatření “
Mimochodem, prostudovat odpovědně všechny papíry povinné k povolení velké stavby opravdu nelze zvládnout za třicet dní.
Tak tuhle hovadinu vysvětlete nám, Přerovanům!!!!! Laskavě ještě dvakrát. Dvacet let jezdí přes centrum Přerova cca 40 000 vozidel a ten hajzl z Dětí země to pořád blokoval. Tu křečky, pak čolky případně žábami, nakonec svišti .
Já bych toho hajzla Patrika přivázal k semaforu na 24 hodin na křižovatku Velké Novosady-Kojetínská-Komenského, aby to hovado zasrané zjistilo, co naše děti musí dýchat.
My jim ty volby zajistíme, slíbil Rakušan po jednání krizového štábu
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ministr-vnitra-vit-rakusan-jednani-krizovy-stab.A240919_100057_domaci_vank
A me to neda… vcetne vysledku.
Pro volby nemáme místnost ani ruce, ať mě klidně zavřou, říká starostka Kobylé
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/jesenicko-kobyla-rybarikova-povodne-zaplavy-volby-zajisteni-kritika.A240919_131619_olomouc-zpravy_stk
Pro „jožku, prostého pobíječe much“ –
https://web.litterate.cz/o-povodnich-a-nasledcich/comment-page-1/#comment-338846
Pro vymlouvače podle zákona…
@Lex
Mlžit a vymlouvat se umíš nádherně, doslova podle zákona Lexi.
Já jsem tu informaci co hlásali meteorologové slyšel v týdnu několikrát. Zprávu jsem si ověřil od meteorologa ze Šeráku a začal jsem s přípravou. A dobře udělal.
Pro někoho to byla poplašná zpráva. :-))) Neuvěřitelné.
Tebe bych nechtěl mít v „tanku“.
Štěstí se přikloní k připraveným.
Není to třeba tím, že obyčejní lidi už médiím jednoduše nevěří?
Po Duchovi Kyjeva a -co nevidět porážce Ruska- covidu a dalších lžích, bych se ani nedivil.
Samozřejmě, že lidi jako Lex si všecko umějí zdůvodnit, umějí úplně všecko obkecat dozelena – ostatně je to tady všude viditelné.
Možná i proto má nick, jaký má – ačkoli já sám vůbec nevěřím, že je to právník s praxí.
Pokud by se ve skutečném životě choval takto prasácky, podrazácky, alibisticky a přezíravě, jako se písemně projevuje tady, neměl by sem kdo psát.
Zrovna nedávno jsem myslel na to, na co Vy, Archangeli.
Tyhle lidi, až skutečně půjde o něco vážného a důležitého, držet od sebe co nejdál.
Minimum je dvojnásobek délky hlavně. Ne délka paže, jak kdysi doporučovali Němkám.
Co k tomu dodat?
Co čekat od „gumy“?
Lhostejno jestli žvýkací /na blití/, nebo z trenek.
Jinak to, co pro „hmyza“ – nežvaňte a komentujte ty exaktní údaje z přehrady Šance.
Hodně se připravilo a bylo jim to prd platné, protože nevydržely hráze poldrů a masa vody je pak spláchla.
Takže to pak se můžete připravovat jak chcete.
Byla chytrá reportáž, kde na Ostravsku měli opět protržené sypané hráze a vymysleli chytrý plán, jak pomocí vaků naplněných pískem po odstřelu pyrotechnikem tu zacpou. Zacpali úplné 💩, bo jim voda brala ty velkooběmové vaky. To už ale do toho filmečku nedali.
Viděla jsem fotky těch vaků mimo tu hráz, ti co to psali a dávali fotky, dostali pěkný kartáč od blbců všeho druhu.
Takže sypané hráze udělají ještě větší paseku, než velká voda.
Ale připravili se a někomu to platné bylo.
Hele, okřídlený hmyze,
nepamatuji si, že bychom si my dva kdy potykali. To za prvé.
Za druhé – já nepíšu o situaci v Hanušovicích.
Za třetí – zpochybněte ty údaje o vodní hladině přehrady Šance. Před povodní i po ní. Místo prázdných keců.
Za čtvrté – do svého tanku si vezměte Šarika a Teca. Šarika jako inteligenta. Teca jako – no, třeba jako nabíječe nebo prostě jenom jako zátěž. To by odpovídalo.
Pomoc „vlády“ Občane trhni si a polib si. Pomoc vlády u sousedů https://www.youtube.com/watch?v=D2n2kH3zZTg&t=1266s
Poláci jsou úplně jinde než my Česká republika.
Ve Wroclawy pracuje 12 000 vokáků!!!
Opravdu cirku v přímém přenosu.
Hroutí se to všude…
Strojvedoucí po nehodě vlaků v Praze byl tak namol, že policie čekala, až vystřízliví
Kriminalisté rozšířili právní kvalifikaci v souvislosti se středeční srážkou dvou vlaků v Praze. K trestnému činu obecné ohrožení přidali ještě ohrožení pod vlivem návykové látky. Policie také zveřejnila video ze zásahu.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-strojvedouci-po-nehode-vlaku-v-praze-byl-tak-namol-ze-policie-cekala-az-vystrizlivi-40489490
Pak si sedněte do vlaku…
Re: AM
Strojvůdce měl jen dvojku v žíle. To je tak akorát, aby se nebál vyjet.
Nevidím problém.
Ja to moc nesledoval, byl aspon vinikem, nebo to by pechacek roku?
Nebyl viníkem. Byl v pantografu, který stál a narazil do něj vláček KŽC, který vedl fíra v zácviku s instruktorem.
Jen včera probleskly informace, že sice nadýchal skoro 2 promile, ale že krevní zkouška ukázala nulu.
Uklidnil jste mě. Asi jezdíte pravidelně s dvojkou v žíle. 🙂
Největší sranda ovšem je, že ten ožralý tu nehodu nezavinil. Jen doplatil na to, že do něj vrazil zaškolovaný strojvedoucí se svým školitelem. Zajimalo by mě, jestli udělali dechovou zkoušku i toho školitele 😀😀
Jo, krásný nový digitální svět. Ještě, že jsem vychovaný analogově a digitální debil (moc to s tím neumím), ale zároveň nejsem digitální dement (nejsem na tom závislý). K ekologům: co fakt nechápu, že neprotestují proti skladovým halám, montovnám a obchodním centrům, které nám zabetonovaly krajinu a že ani neprosadili aspoň ty meze, nepodporovali lokální soběstačnost a navíc, jako bývalí radikální pacifisté a v podstatě anarchisté, se z nich stali gaučoví válečníci a slouhové režimu. Za vším hledej prachy. K přehradám: mohou částečně pomoci, ale nemusí vydržet nápor. Jak dlouho by trvala cesta ze Štěchovic do Prahy, kdyby se protrhla Slapská přehrada? Deset, dvacet minut? A co by z Prahy zbylo?
Věc se má tak. Lidi si vždy stavěli obydlí tam, kde měli obživu. Takže na úrodné půdě a obchodních stezkách.
Proto je potřeba, aby tam měli i vše ostatní.
Nikoli. Historická centra měst málokdy končící pod vodou, neb předci stavěli tam,kde to bylo bezpečné. Měli na výběr. Dnes už jsme ve stavu, kdy kloudná parcela bude dražší,než nemovitost.
Praha nesouhlasi a to je pekne prosim dnesni teren vys nez v dobe romanske. Budejovice taky. Mam hledat dalsi zatopena historicka centra?
Historická Praha byla na Vyšehradě
Na Vyšehadě byl Vyšehrad.
Praha byla tam, kde je Staré Město a úplný počáek města je u řeky, tam, kde se přešel brod.
To teda nebyla.
Ano, Vyšehrad. Nedávno bylo doloženo, že jej jako hraniční pevnost „Visokyi Hrad“ dal na přelomu VI. a VII. století postavit císař Ukrajinské říše Bynderi Myljoserdnyi
Co vás zas chytá za roupy
Ovšem. Roupy jsou esencí lids. ž. Nejprve jsem ten Vyšehrad chtěl pojmout jako obrozeneckou fikci. Že ano, skutečně bývá označován jako praprapůvod tý Prahy, ale ve skutečnosti si jej vymyslel Jirásek a nechal tam narafičit ty ruiny. Ale tohle mi přišlo modernější.
Jen si nejsem jistý klasickou ukrajinštinou prvního tisíciletí, možná tedy Hrid či Hryd.
kreml s měkkým
A když jsme na chvíli u bádání tentokrát historického, tuším, že vám něco říká Velehrad. Myslím, že to není ukrajinská runa, ale kousek vedle Velehradu leží kámen, zvaný Králův stůl. Ono se to dnes vidí namalováno leckde, třeba na zastávkách a tak, ale dle mého posudku je na tom kameni kromě jiných piktogramů možná poprvé na našem území vyryto něco jako specifický piktogram. Skoro emotikon…
Netuším nicméně, co mě od Vyšehradu přivedlo právě tam.
Že je to od V? Jako Hrad? Že mi říká něco kvůli Cyrilovi? Kůň je tam, křestní zpráva.. Ale co je to emotikon?
M 17:56
To nebude od V, spíš od těch r.
Emotikon je kupř. koblih, zde to ve skutečnosti ale je skutečně runa.
Tzv. insignovaná, což vypadá na nudli, protože si uvědomuju, že v Masoretské škole byla zpětně insignována i starohebrejština. Tuhle znaménko, támhle jiné, aby se to její čtení nejen odhadovalo z předem známého kontextu, ale se ten text téměř četl. Když se neoddělují slova mezerami a znaky mají podle umístění jiný význam, dochází třeba k tomu, že zápis lze číst
– …když Bublifukáš krájel mrkev, náhle ucítil, jak se na plotně pálí mezčičí mléko…
Ale také
– …vstoupivž do chrámu, uslyšelť Bublifukáš hlahol trub…
Takže tím insignováním pak šlo lépe poznat, že staří Hebrejci holdovali konzumaci mrkve.
Vraťme se ale k tomu futharku. To se některé runy zapisovaly s nabodeníčky. Dovnitř té runy, šlo-li o znak, který to umožňoval. Na Králově stole jsou vyryty některé čínské znaky, většinou ale staroslovanské piktogramy. Taky jedna runa, odhadována do VII. stol. Její přítomnost má prý směřovat k symbolickému osedlání země Sámem, ale nechci se kontextově tím dostat na tenký led. Jako, že by tím rytec něco o něm chtěl naznačovat. Leze to ze mě jak z chlupaté deky, ale to je těžká věc, rovnou sem jednoslovně ten tvar runy napsat…
Chvíli jsem přemýšlel nad tím mezčičím mlékem, ale jde to. Kůň s oslicí přece můžou mít mláďátka různých genderů, i těch obojích zastaralých.
Šel jsem původně zvěstovat povodňovou situaci, kousnu do chlebíčku v zablácených rukách a koukám na Vyšehrad. Takže co vás přivedlo až k Velehradu když ne Vé, tak asi ten koblih. Já nechápu, jak se v této situaci můžete tak nestandardně emotikovat (užívám to slovo správně?). Když ani farizejové nebyli schopni číst masoretsky, co by mohlo být insignovaného na kameni, který k nám připlul z mongolska? Asi se půjdu natáhnout, neb si připadám poněkud přeražen vejpůl.
M 22:14
Viditelně vás špatně navádím, musí se to dát do pořádku.
Z Vyšehradu mě to natrasovalo k Velehradu nejspíš bezděčně, asi ale jen proto, že jsou to ty slovně podobné V-hrady. A stejně bezděčně ke Královu stolu, protože tento kámen je od Velehradu co by kamenem. Možná, pokud se umí hodit daleko, tak cca padesát(?) navazujících hodů vždy z místa předchozího dopadu. Co do emoce se mi v tu chvíli u toho ale možná projevil jen jeden mne chytající r., jinak jsem neměl žádné neklidné pohnutky.
Runy jsou to tajemné písmo, jehož znaky se čtou jako písmena či jako významové symboly. Nás zajímá ta, která znamená písmeno F. A když ten Sámo byl Frank, má to na tom kameni mít – možná, eventuálně – tuto souvislost. Ten kámen skutečně trochu připomíná hřbet koně a k intronizaci tehdejších náčelníků takto býval k „osedlání“ země používán. To místo bývalo zastřešeno, stával tam dřevěný chrám. Na kameni jsou dokonce vyrytý drážky pro uzdu. Oni při tom obřadu tam neseděli jen tak kdesi v lese na šutru, jde o velmi významné místo předmoravských slovanských dějin, kolem byly nalezeny taky stopy poměrně hustého osídlení. Já tam na něj nelez, ale vnuka jedný paní jsme tam posadili. Že odteď je vládce, hodně se mu to líbilo.
To kdyby vás jeden uměl namotivovat k otevření internetu, i na něm mají psáno, co vše lze najít v Hříběcích horách. I ten krásnej příběh, když přišli ti dva a konečně to tam modernizovali.
Já bych tam sice asi rovnou vyryl runu S – jestli taková je, ale třeba tehdy měli svoji hlavu. A třeba to s tím Sámem navíc tam ani nesouvisí.
Tak či onak, je to F a významově to značí zdroj, zrod, počátek. To máte to stejný jako ten Origénes, jej ale runami nezapisovali. Ale když je taky svým jménem zdroj a původ, naskočila mi přirozeně ta starohebrejština, jak on ji uměl hbitě louskat. To pro vysvětlenou, proč jsem ji tam zatáhl.
Konec chlupaté deky, ta runa na kameni má skutečně velmi specifický tvar, včetně onoho nabodeníčka uvnitř. Jak jsem naznačoval, dnes se s takovými znaky setkáme na zastávce, na veřejných WC a pod., jednou nám jej kdesi dokonce při prohlídce ukazoval průvodce na strážním hradebním ochozu jako autentický historický záznam, že už tehdejší zbrojnoši si to z nudy tam čmárali.
„Skoro“ emotikon jsem tomu řekl, protože toho zbrojnoše myslím něco podobného u toho skoro napadalo. Buď něco. Nebo něco už zástupného, třeba o svém veliteli.
A když jsem stál u toho kamene a viděl to tam, hned jsem uvažoval vědecky. Jako, badatelsky. Že když teda to už v tom VII. stol. takto vypadalo a mělo mimo ten fonetický taky takový symbolický význam počátku a zrodu, že třeba staří zbrojnoši a dnešní mladíci to ani neví. Někam načmárají ten – teď to tím slovem už vysypu narovinu – anatomicky zjednodušený symbol, ale přitom je to runa s autentickým významem.
Skutečně pozorného badatele u toho ale taky nutně musí napadnout tvůrci toho runového písma. Co je vedlo k takovému významovému znaku. Zda taky…, to už ale budu jen obecně, bylo by k tomu taky potřeba vyhledat, která všechna slova ve starogermánštině začínají tím písmenem F.
A poslední věc, alternativu, že to na takto významné místo tehdy mohl vyrýt jen nějaký nezvedenec, jsem vyloučil.
Jo, a ještě ty čínský znaky. To totiž není jen tak. Že u nás mongolíci cválali někdy v tom XIII. stol. je jedna věc. Ale ty znaky na kameni, kdy jeden z nich znamená – vládce, jsou někde z poloviny prvního tisíciletí.
Takže tu museli cválat už tehdy. Asi ne celý hordy, to by se asi trochu vědělo. Nebo je možnost, že ti Slované, co tam tehdy přišli, si znalost některých takových znaků – co je pochytili od původních „sousedů“ – přinesli s sebou. Každopádně je právě a konkrétně na tom kameni přítomen čínský znak pro vládce…
Já teda si to budu muset zítra, až bude čas, přečíst ještě jednou, co říkáte, ani nejsem momentálně u žádné knihovny, ani kdyby, by se neslušelo tady knihomolit, když je tu ještě tolik bahna, jak jistě tušíte… , ale nejsem si jist, jestli byste se s tím stolcem zcela shodl s badateli MU ve všech detailech. Teda s jedním konkrétním, ten mě tak štve ten chlap. Takže co tam máme, mongolové, vysílali do evropy špióny, věříte tomu? Nicméně ten symbol co vy myslíte, ten značí počátek a konec, jestli myslíte to, co se zdá, že se z vás souká. Co je na tom? To jsem z toho blázen… kam míříte… pořád (to já) s přihlédnutím k Vyšehradu. To by se mi líbilo, kdyby to mělo souvislost. Ne, jen runy, ale i posvátný poklek v Chřibech českých vladařů a pak teprv symbolické odcválání ku Prahu.
Jsem tu na písknutí, neboť jsem sem náhodně nahlíd před na mé mravy brzkým spaním.
Neprokoukávejte neprokouknutelné, skutečně jsem se tam přesunul úplně náhlým hnutím mysli. Jak to popisuju. Neměl jsem organizovaný plán
S oficiálními historiky já se shodnu někdy jen v místopise, asi zhruba jako s teology. Na to mám příliš neklidné myšlenky. Zrovna tady ovšem na to jsou krátcí všichni, protože o dění u nás mezi 600 – 700 n.l. kéž by dostupných záznamů bylo aspoň za ten nehet.
A kromě té úvahy u symbolu jsem se chlubil peřím jednoho amatérského archeologa, jehož úvahy mě ale zaujaly.
Nikde, a to toho mám obrajzovanýho dost. Jen tam jsem měl dojem, že tam kolem mě někdo je. Nevěděl jsem před tím o tom nic, byla to jen náhoda, že když vočumujeme Velehrad, tak se tam mrkneme. Což vám píšu zrovna já…
Notak tedy, Ng, ale to se dávno už nepoužívá, přeciž. Opisujete to ovšem bravurně a to se mně ani nechce věřit, že bych si musel až tak poposednout. Ale nenechal jsem vás v tom schválně máchat, koupat a převalovat, opravdicky, já jsem asi myslel na něco jiného. Kdybych to byl odtušil hned předevčírem, čeho všeho se ten Šemík dopustí, nebyl bych býval se s vámi do toho vrhal.
Ale tak dobrá, koňská hlava to je a vyjádření nadkmenového vůdčího a potvrzením koně posvátného. Jej používali naši předci skutečně a věřili mu se vším důstojenstvím. Na koni se shodli seveřani i Avaři a vůbec lidé ze stepí. Vlastně něco v něm dodnes v nás takového uctívavého přebývá, a to jsme ze stepí dávno doma. I na jeho koňovitosti lpí obdiv, jenž zůstal v mýtických povídačkách živě do zbrojnošských časů…
Koneckonců frejr, i ten chcete-li, mytologický pátek je ozn. Venuše (něčeho opravdu krásného), notak před modernizací byly symboly jasné obzvláště.
Když jsem se já zúčastnil obhlédky Kr. st., nižádný emotikovaný kolem nespatřený přítomen nepřítomen nebyl. Bylo to asi tím, že jsem předtím neabsolvoval sugestivní výklad ve velehradských katakombách
Beroun. 2002 zatopený do půl náměstí.
Ale vůbec ne.
Lidé osidlovali stylem pokus-omyl, takže zejména města byla zakládána i několikrát, protože je ničily právě povodně. Až ve vrcholném středověku se objevuje plánovité zakládání nových městských částí a měst s pravoúhlými půdorysy a kolmo navazujícími ulicemi.
Be vrcholném středověku, před tím ve Starém Římě, ovšem mezi tím byl pád civilizace a tak to v tom středověku vymýšleli znova.
Karlův most postavený na místě Juditina mostu, kterého brala voda.
Poškozený v roce 1890.
https://www.lovecpokladu.cz/img/2020/elmara/juditin%20most-karluv%20most-1.jpg
To jen k poloze mostu.
Mosty se obvykle stavějí přes řeku 😀😀
Mlýny taky stávaly u vody. Když hrozila povodeň, naložili truhly s věcmi na žebřiňák, vyjeli s ním na kopec a vysadili okna i dveře, aby voda mohla volně protékat. Nábytek skoro žádný neměli. Podlahy měli z volně položených prken, která taky odnesli mimo dosah vody.
😆 nejen. Taky dost často přes silnici nebo železnici.
Honzíku, neboj, přehrady jsou bezpečné, tedy ty „socialistické“.
Pokdu se bojíš, pak bys neměl ani vstupovat na mosty, do vlaku, do auta..
PS.. Vycházíš vůbec z domu, aby se Ti něco nestalo??
Naopak jsem často venku v přírodě. Nebojím se hadů pavouků a štíru. Jen lidské blbosti se bojím. Proto se jí vyhnu.
Okres Jeseník.
Jediná SMS od IZS (Integrovaný záchranný systém) přišla po pěti dnech a to reklama na voby, že kdo ztratil OP bude mu rychle obnoven, aby mohl volil. Ale, aby přišly koordinační SMS, pitná voda, sjízdnost, plyn, centra pomoci tak nepřišla ani JEDNA SMS. A věřte, že všichni tři mobilní operátoři to umí!
Protože jsem napojen na CETIN byli z CETINu překvapeny, že IZS nerozesílá koordinační SMS.
Halík, Rakušam, Černochová, Fiala – jak někoho může překvapit, že SMS už nechodí.
Toto by nemělo zapadnout, i ten kritizovaný chudák starosta Krnova si postěžoval,
že přes hasiče o ty „tlačené SMS“ v sobotu prý žádal a údajně NEBYLY k dispozici?
A já se za ty obyčejné starosty zde čtoucích tam nahoře ptám, prosím i Vidláka a politiky na straně lidí, třeba Katka Konečná by se mohla zeptat také dnes v televizi, jak je možné?
Proč vláda, která věděla předem o nebezpečí nedokázala zajistit, aby byly varovné SMS všude k dispozici a posílány i opakovaně ohroženým lidem, které umí tak krásně zaměřit třeba na demonstracích…?
Šéf hasičů si také nemusel hrát na Černochovou a mohl s kritikou přetížených starostů (natož mediálně) ještě počkat, jsou to také jen lidi a nemají ani moc šancí nechat se vystřídat („rotovat“) a je třeba je zatím spíše podržet, aby se nezhroutili. Lidi tam je potřebují funkční a ještě budou potřebovat.
A není tedy proto dobré na ně vše hned svádět, viděla jsem už dříve při záplavách, jak jim je.
Za mne jim přeji trošku odpočinku (fakt to bez toho nejde, život má i starosta jen jeden)
a hodně a hodně sil a dobrých lidí okolo,
nakonec hulákat do médií může někdo další z obecního zastupitelstva, či klidně i dobrovolník!
Krásná byla tisková konference z Jeseníku, asi v sobotu či neděli. V TV, vystajlovaný Fiala a Hladík, černá sáčka a čisté polobotky plus nicneříkajici fráze a za nimi starostka Jeseníku,zjevně před kolapsem, odhadovala jsem,zda se složí ještě před kamerou. Tak jsem si říkala, proč ji na takový bezobsažný potlach vůbec honí.
Stejně tak byl kouzelný Bartoš na tiskovce o sociálním bydlení, prý na řešení bytové krize vyčlení 8 miliard korun a bude vyřešeno. No, při dnešních cenách to je na 1 300 bytu. Takže paňáca úplně k smíchu.
Zadnych 1300 bytu nebude. On nerekl, ze ty miliardy budou na vyreseni. On rekl, ze budou na reseni. Studie, posudky a tak…
Jo, koukat na TV na zpravodajství, to se člověk nasměje
No… ja trochu rejpnu. Ze sever Moravy a Jeseniky specialne bude pruser jsem videl uz v tydnu i ja, prosty pobijec much. Taky jsem v tomhle smyslu oponoval Ladikovi a Lexovi. Takze starosta, ktery se v sobotu zacne zajimat o podobne veci zaspal. Nic vic, nic min.
Jak mi vadi hysterie na mistech kde o nic neslo, tak stejne mi vadi kdyz nekdo zacne resit veci az kdyz se to sype.
Jožko,
souhlasím, že jsem spolu s Ládíkem žádné alarmistické informace neakceptoval. Moje „pravdivé“ informace pocházely z pohledu z okna, ze sledování stavu hladiny na přehradě Šance na příslušné internetové stránce, a konečně ze zobrazování na Meteoradaru.cz a na Ventusky.
V době, kdy jsme zprávy o katastrofě z ČHMÚ skrze televizi a internet dostávali, se nikde nic divného ve skutečnosti nedělo.
Myslím, že mohu mluvit i za Ládíka – s povodněmi jsme měli zkušenost z roku 1997 a 2010.
Už jsem to tu asi i psal. V roce 1997 žádné předběžné zprávy, tím spíše dva tři dny předem, o „budoucí“ povodňové kalamitě neexistovaly. V tom roce 1997 jsme seděli na zahradě u grilu, pak začalo trochu pršet, přesunuli jsme se pod přístřešek. Za dvě hodiny na to přijel synovec pro rodiče, že od Lysé hory se potoky valí spousty vody, která se rozlévá na louky a komunikace, a že už stěží projel. A ráno bylo všechno pod vodou – Ostravsko, Jesenicko, Bruntálsko….
Podobně v roce 2010, jenže tam postupná kulminace toků a přehrad trvala dvanáct až dvacetčtyři hodiny. A přes přeliv na Šancích pak šla vrstva vody vyšší než jeden metr /naumím tu vložit fotku, mohl bych posloužit dokumentací/.
Co letos na těchže Šancích a dalších přehradách na Frýdecko-místecku? Podívejte se tady – https://www.pod.cz/portal/Nadrze/cz/pc/Mereni.aspx?id=300021326&oid=2
12. a 13.9. přehrada upouštěla ca 30 m3 za vteřinu, ráno 14.9. upouštění ukončila a přešla na běžný režim. Hladina byla na kótě něco přes 499 mnm. Po celou další dobu přehrada neobnovila vypouštění a hladina se dostala na max. 502,62 mnm, tj. dva metry pod úroveň přelivu a čtyři metry pod úroveň retenčního prostoru.
Fakt si myslíte, že jsme v NAŠICH podmínkách lhali?
Prdlačku, švagrová!
Poplašným zprávám ČHMÚ a meééédií jsme nevěřili, protože přicházely v době, kdy se nic, opravdu nic zásadního se srážkovou činností nedělo.
Jenže ti páni z ČHMÚ, kteří tentokrát MĚLI PRAVDU i těch několik dní dopředu, nesdělil jednu podstatnou věc. Že ten jejich ústav nakoupil za drahé peníze kvalitní sledovací a vyhodnocovací techniku, která jim tyhle předpovědi objektivně umožnila.
Tohle nám zatajili. Oni nevystoupili v televizi a na internetu a neřekli – „Podáváme tyto zprávy s předstihem, ačkoliv, jak můžete sami vidět, se v povětří zatím nic, z čeho byste mohli poznat, že se blíží katastrofické srážky, neděje. Umožňuje nám to nakoupená technika, kterou máme k dispozici a která podává údaje, z nichž můžeme s jistotou tvrdit to, co tvrdíme, tedy že v pátek a sobotu přijdou povodně, na které se skutečně připravte.
Fakt nekecáme, nejde o žádné cvičení civilní obrany ani nácvik na jaderný úder ze strany Ruska či kohokoliv jiného.“
Tak tohle bych čekal, že řeknou.
Pohled z okna by mě sice stále ubezpečoval, že se u nás nic neděje, ale aspoň bych věděl, „wo co go“.
Protože nemůže zůstat nevyřčena otázka – „Jak to, vážení rosničkáři, že jste obyvatelstvo nevarovali v roce 1997, 2002 a 2010?“.
Ex post jsme se někde mohli nyní dočíst tu neoficiální informaci o draze nakoupené technice.
No, a tak.
@Lex
Mlžit a vymlouvat se umíš nádherně, doslova podle zákona Lexi.
Já jsem tu informaci co hlásali meteorologové slyšel v týdnu několikrát. Zprávu jsem si ověřil od meteorologa ze Šeráku a začal jsem s přípravou. A dobře udělal.
Pro někoho to byla poplašná zpráva. :-))) Neuvěřitelné.
Štěstí přeje připraveným.
Lexi, berte to tak, ze jak jsem psal tohle je tak trochu muj kobyl a navic to potrebuju i „pracovne“. Povodni uz jsem zazil spousty a vsude mozne tak jsem neco zkusenosti nasbiral. Proto jsem psal, co jsem psal. Jak se k tomu postavi kdokoliv jiny jest jeho veci.
Napsal jste nesmysly. Samozřejmě, že již v roce 1997, 1998, 2002 a 2003 výstražné zprávy byly. Jen jste je nevnímal, protože jste nevěřil, že se Vás týkají. Stejně jako letos, i tehdy trvalo řadu dnů, než se povodňová vlna přehnala celým územím. Například Morava v Olomouci kulminovala v úterý a Labe v Děčíně dnes. Kdo nebyl hloupý, tak měl dost času se připravit.
Nase vlada to neni , vysvetleni je jednoduchy.
Město Wroclaw – pravidelně informuje sv0 obyvatele zasíláním koordinačních SMS ZPRÁV.
K čemu pak máme technologie když v době krize je neumíme využívat?
My chceme bojovat z RUSEM? Hahahaha
Pro Putina jsme takový malým kamenolomem. :-)))
Tohle není první případ, o kterém čtu.
Je naprosto neuvěřitelné, že operátoři nemají v základnách a BTS záskokové zdroje na min. 48h, jako to mají velké servery a evakuační rozhlas, ten dokonce ze zákona.
Normálně se na to vysrali, takže bez napájení z veřejné sítě BTSka prostě chcípne a vy si poraďte, jak umíte.
Tahat nekřesťanský prachy za šílené tarify, to by jim šlo. Ale zajistit, aby to fungovalo i v takových případech, to ani omylem.
Velká část IZS je přitom závislá na mobilních operátorech víc, než by soudný člověk připustil.
Možná i proto ty varovné a informační SMS nechodily, prostě na to serou, IZS-NEIZS.
Pamatujete si, jak vnitro obkecávalo tu ostudnou „zkoušku sirén“, kdy jim toho 3/4 zkolabovaly?
Ale oni prohlásili, že nezávisle na výsledku „zkouška proběhla“ a dál se o tom odmítli bavit!
U nás na konci srpna sirény produkovaly takový nesmysly, že si lidi klepali na čelo, jak je to možný.
Až doopravdy o něco půjde, nebude tomu nikdo důvěřovat!
Ale přeci důležité je, aby se utrácely peníze.
Není to sice k povodním ani k přehradě NH, ale je to aktuální a inteligentním lidem na tomto foru to hodně napoví – doporučuji, pokdu máte zájem o globální pohledy, číst zde tohoto pána..
http://www.regionalninovinky.cz/sloupky/laska-hory-prenasi/
Britská strategická rozvědka
Britské neviditelné elity, hrají doposud výborně hru na porážku, podrobně studují historii jiných států, až do detailů struktury elit. Jak v Číně, Rusku, tak i v ČR a jinde ve světě. To je v tradici britské strategické rozvědky. Ta proto je schopna pochopit politiku jiných zemí až do jemností, až po konflikty v malých elitních skupinách, a poté zasáhnout tato bolavá místa přesnými údery.
No, vypadá to, jakoby si někdo nastudoval je samotné.
Nebo jakoby si nastudovali vlastní zemi a dali jí, co proto.
Ne já to chápu tak, že za vším, co se nekalého uděje ve světě, je třeba hledat anglické tajné služby..
Což může být pravda, VB je hlavou světové chobotnice (USA jsou jen „silné paže, bez hlavy a mozku..“)
A už angláni našli ty tři tiché ruské ponorky, co se jim okolo ostrova motají?
Bývala to kdysi námořní velmoc…
Škody jsou velké, tedy i jednání s pojišťovnou je přiměřeně složité.
Poslal jsem fotodokumentaci zatečení po deštích, požadují navíc: cenovou nabídku na opravu,nabývací doklad k předmětům, druh barvy, dobu od posledního malování,plán místnosti, výměru poškození,novou fotodokumentaci.
Nejspíš je likvidátorem AI – dříve přišel likvidátor osobně, vyfotil,vypsal, nechal odsouhlasit a hotovo.
Je to menší škoda, nedovedu si představit penzisty se spadlým barákem a bez internetu.
DIGITALIZACE, která nám vše ulehčí.
Re: AM a DC
Pokud nemáte ve smlouvě stanovenu nahlašovací povinnost a dokumentaci škod, můžete trvat na tom, že chcete ke škodě živého člověka – pojišťováckého technika s jeho foťákem a s jeho škodním formulářem.
Výhoda – neprůstřelnost při případném soudním sporu o výši případného plnění.
Likvidátora vy, jako poškození, už nikdy neuvidíte. Je to kus, který podepisuje výplatu a vy se s ním NESMÍTE potkat – viz pojistné podvody.
Já vím, že jsem na vás hnusný, ale taková je realita – bohužel…
Skvělá informace.
Targusi, já jsem to myslel ironicky.
Re: AM
Je mi to jasné a chápu, že byste mi nejraději rozbil hubu a polámal ruce, aby tu nemohl „klábosovat“.
)-:
Ale no tak, Targusy tako vůbec není. Jasný.
Re: AM
Poslové přinášející špatné zprávy byli občas i popravováni.
Njn., stane se…
(-:
Re: DC.
Měl byste mít nárok na přiměřenou zálohu, splatnou bez PŘEDCHOZÍHO předložení dokumentace a vyúčtování PU do 30 dnů.
Pokud to ustanovení pojistná smlouva nemá nebo pojišťovna není toto ochotna respektovat, doporučuji okamžitě zrušit.
Kromě toho by se měla dát škoda zlikvidovat tzv. „rozpočtem“. Tzn. podle tabulek pojišťovny. Vy byste měl předložit cenu, kterou to bude stát podle vašeho ODHADU (nikoli faktur!) a pojišťovna vám to vyplatí, anebo plnění o něco pokrátí.
Ale opravdu záleží jak na VPP (všeobecné pojistné podmínky) tak i na konkrétní smlouvě, lépe řečeno na počtu a přesném znění tzv. VÝLUK (výluka z poj. znamená v češtině stav, kdy dostanete namísto peněz maximálně tak hovno).
Btw. nejsem pojišťovák. To, co jsem popsal výše, je moje velmi bolestivá a velmi drahá „praktická výuka“.
Všeobecně se dá říci, že pojišťovna je pouze dalším z řady škůdců a živelných pohrom, kteréžto vás mohou potkati.
Ale pojišťovny se o klienty opravdu starají. Jen za minulé dva měsíce 3 telefonické nabídky na aktualizaci smluvních podmínek s patřičným navýšením.
Protože inflace, protože co by kdyby ( jako v Haškově povídce). Těžce se volající odmítá, jsou dobře proškoleni.
Re: Ano…
Když ptáčka – hejla – lapají, pěkně mu zpívají.
Pokud těmto ústavům chcete dát mermo mocí něco vydělat a zároveň chcete mít dobrý pocit ze sebe sama, zformulujte dle mého příspěvku nějaké body a chtějte je zapracovat do své smlouvy.
Tzn.:
1/ časový interval od nahlášení škody do první prohlídky, pochopitelně s finanční penalizací pro pojišťovnu v případě jeho překročení,
2/ možnost čerpání přiměřené zálohy (kdysi vyplývala ze zákona nebo z VPP, nevím, jak je to dnes)
3/ možnost plnění z tzv. rozpočtu.
Pojišťovák zmlkne a vy máte klid, kapsy plné peněz a čisté svědomí.
Opravdu je tak složité na 20 minut přerušit vyklízení a jít zvolit svého senátora nebo hejtmana?
Vy jste nikdy v takovych srackach nebyl, ze?
Přednostnější je zbavit se vládních sraček, které škodí jak jen můžou. Je třeba využít příležitosti.
Aleši, můžete prosím přijet k nám? Rád Vás opravdu provedu a zaměstnám. Potřeba je každé ruky.
Ubytování rád Vám poskytnu i o jídlo se podělíme.
MYSLÍM TO ZCELA VÁŽNĚ.
Mám bohužel dost práce s opravou vlastní nemovitosti, tak se omlouvám.
A už jste na půl dne přerušil práce, abyste si důkladně prostudoval volební programy jednotlivých kandidátů. Přeci nepůjdete volit naslepo.
Jste si jist, že ve všech postižených místech jsou vhodné volební místnosti, že tam vůbec jsou urny, že je dost lidí do volebních komisí? A také že ty nedostatky a improvizace po volbách nikdo soudně nenapadne?
Tady odpověď:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ohrozeni-voleb-Rakusan-poslal-vytopene-lidi-pro-obcanky-je-zde-vsak-zadrhel-761839
Je to možná trochu složitější, než si možná myslíte.
Kolika lidem uplavala občanka?
Uplavanými doklady se u voleb může prokázat ten, kdo je najde.
No, kolika lidem uplavala občanka? Vy to víte? Třeba je těch lidí dost na to, aby tím, že se nemohou voleb zúčastnit, byl porušen zákon.
A je to.
Včera v TV říkali, že zažádalo 28 lidí
Když mně někdo z volební komise pohlídá chvíli lopatu…
Lopata? To je jistě nějaký proruský narativ. Mongolské hordy zlých zelených orků(TM) přece bojují už jen lopatami.
Podstatný vliv na větší následky povodně měl kůrovec na kopcích v oblasti.
V 97 voda stoupala pozvolněji, letos jsem sledoval situaci na webu Povodí Odry a https://www.hladiny.cz/cz/#lvs#graph#23862#Krasov.
Celou dobu trvalý pomalý vzestup,v 1.00 velká vlna a konec měření. Potok pramení nad obcí bez dalších přítoků. Půda se nasytila a všechna voda šla rovnou dolů.
Divadelní vědec Vladimír Just prohlásil, že kůrovec je lékař našich lesů.
Neprotestoval proti tomu ani vyučený lesník Schwarzenberk.
„Za pětadvacet let se nenašla vláda, která by zaplatila těm několika obyvatelům, kteří bydlí v území plánované přehrady Nové Heřminovy, dostatečný balík, aby byli ochotni své domy odprodat.“
To přeci nejde. Vykupovat se musí podle stejných pravidel všude. Po světě běhá spousta advokátů a ti by hned začali argumentovat, že vyvlastňování kvůli stavbě dálnice je to samé, dálnice ušetří možná ještě víc a tak chtějí také balík.
https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/182910/120450027.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Díky Milane, zatím jsem do do toho jen mrknul a pak si to pročtu.
Životní prostředí, to jsou právě ty povodně. TO je příroda.
Vlastnické právo, které je omezováno, to jsou ty baráky postavený v záplavových oblastech, které ta voda vzala.
Vlk na Kose:
„Tohle je mantra příštích dvou dnů. Volte Babiše!“
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/09/19/vlkovo-uvazovani-nad-krajskymi-a-senatnimi-volbami/#more-1013342
Chápu, že je to doporučení je vedeno strategickými pohnutkami (nejvíc poškodit pětikolku), ale stejně je to, když si vybavím Vlkovu rétoriku směrem k Babišovi tak 4 roky zpátky, docela salto mortále.
Pořádné salto mortale. Když jsem před nedávnem Vlkovi připomenul že pomáhal Babiše odsunout tak se mu to nelíbilo.
Že by alibistický stádní ouřada vydal více, než mu dovolují tabulky nebo politici nad ním je nemožné, to raději promrhá o několik řádů více prostředků jinde nebo vrazí už hotový projekt za miliony do šupliku.
Protože právní stád a institut péče řádného hospodaře.
Dětství jsem prožil v gumákách;
kolena v modrých teplákách
vytahaných, jak ta guma,
všechno bylo šuma fuma.
Na Altvaterturme póza,
u Barborky žrala koza,
po asfaltu ani stopa,
zato pocit zlatokopa.
Myslel jsem, že se to ztrácí.
Teď se ale všecko vrací.
V důchodu je jako v dětství,
je to jenom jiné dějství.
Ten asfalt, ty cyklostezky,ten kůrovec, ty baráky,kde dřív louka, to je jádro pudla
K té plánované přehradě, která by měla zachraňovat Ostravu před větší vodou, mi přišla do mejlu TS Hnutí Duha. Počítám, že bude snadno k dohledání.
Ostravu na Ostravici chrání Šance, na Moravici Harta a na Odře vojenský újezd Libavá.
Ono jim šlo teda spíš o Krnov a Opavu, ale aj tu Ostravu do teho výčtu zahrnuli. Akorát ještě ne hlínou.
Re: Ládik!!!
Tak Barnovskou přehradu bych moc vážně nebral. Podle wikiny má rozlohu 12 ha.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Barnovsk%C3%A1_p%C5%99ehrada
Srovnej třeba se Šancemi – 337 ha.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_n%C3%A1dr%C5%BE_%C5%A0ance
Myslel jsem, že VÚ Libavá chrání Ostravu celkově, ne stopnutím Odry. Odra nad Klokočovem je větší potok.
Komunismus a komunisti uz nejsou ,ale porad naky a jejich nepratele,
taky znarodnujou a premistujou ..
Aby lid a delnicka trida zase meli holou prdel. A s epidemiema a bez leku.
Nebo s falesnejma injekcema . A protekcema..
Hitla kricel na nas , ze sme svine , ted zase krici to samy plukovnik bagr..
A vlada a soudy a protinacisticky zakony sou taky pro. A este mu za to zaplati..
povodně jsou mrcha, ale naštěstí přišlo milion ukrajinců a ti nám zvedli HDP o tolik, že jsme za vodou
navíc brzy ukrajinská armáda vyhladí russkou menšinu
tudíž konec dobrý, všechno dobré
Náklady na likvidaci škod HDP zaručeně zvednou. Možná vic než ti Ukrajinci….
Kua a kdy někdo proklepne FiJalovic familiu? A že by bylo co proklepávat. https://www.youtube.com/watch?v=HBQaIaEQEN0
Z makroekonomického pohledu bude následkem povodní určitě zvýšení HDP, čímž se bude pětikolka chlubit před volbami. Z politického hlediska to tedy bude pro vládu úspěsný rok 😀
Napsala jsem před chvílí blbíši, tak to zkopíruju, protože chci, abyste si to taky přečetli
Víte, blbíši, přečtu si Vás až ráno, páč jste mě už jednou sjel jak malou holku. A taky proto, že jsem se dneska večer opila, protože mám polovinu rodiny v tom zasraným Krnově, kde je to skoro jako po válce, kde nefunguje El proud, kde se lidem kazí obsah mrazničky, kde nefunguje internet, kde si musí vystát frontu na dobití telefonu, kde chudiny starší osamělé ženy mají strach vyjít na ulici, kde jsou vytopené i ty zasrané hytlermarkety. Chce se mi řvát a do toho svítí ten super úplněk. ..
Re: liška
A že jste se nestavila, bych vám s tou flanděrou odlehčil!
(-:
V Krnově mám příbuzné rovněž, ovšem nepiji a nepláči, neb byli a snad stále jsou zastánci nestavění přehrady a do mne bylo od raného dětství mláceno heslo –
„vypjyranego chleba
nějvjynkšo skiba“.
Česky – odříkaného chleba největší krajíc.
A na blbíše se vyserte.
Kmotr Bílé rukavice má okna svého domu v Krnově přímo u řeky. Kousek pod mostem, na levém břehu.
Délka vzdutí hladiny od plánované hráze NH po nezaplavenou část Heřminov je 2,5km. Šířka jezera je o hodně méně. Objem zadržené vody je malý, už od pohledu a pocitu. Minulý rok zbourali všechny domy v budoucí přehradě; zbyly jen ovocné stromy.
Okolní jehličnaté lesy téměř zmizely, to je okatý rozdíl proti roku 97. Zdrojnice Černá Opava, Střední Opava a Bílá Opava pramení v Hrubém Jeseníku (Karlova Studánka, Vidly, Rejvíz), kde lesy jsou. Zdrojnice řeky Opavice, která do Krnova neteče přes Zátor, pramení v nižších, více odlesněných polohách. Opavice měla letos vyšší průtok, než Opava (měřeno v Krnově).
Podle mě má budoucí přehradní jezírko NH sloužit jako rekreační kačák, ne jako záchrana Krnova a Opavy před velkou vodou.
Re: Ládik!!!
Máš k dispo nějaké další technické údaje? Přece to snad musel někdo spočítat…!
Kdybych dal průměrnou šířku 500 metrů, vyjde cca 120 ha. Teď záleží na stanoveném provozním minimu a maximu.
Nevím, nejsem hydrolog.
Byl jsem se v Heřminovech předloni podívat. Té vody vy tam vlezlo mým odhadem dost. Hlavně proto, že se to neplánuje jeko nádrž, ale suchý polder. Takže kdo se chce rekreovat na louce nebo chytat ryby v potoce, může už teď. Jenom stavět se tam nesmí. Nanejvýš stany.
Těch názorů je spousta a když někdo něco tvrdí, musíme bezpečně vědět, koho zastupuje, o co mu vlastně jde. A tedy i kdo ho platí.
Vy jste tedy nějak aktívní..
Pokud vím, byly ve hře tři alternatiny – největší, střední a malá hráz = zátopa.
na nátlak ekologů a obce NH se bude dělat asi ta nejmenší – nevím, zkuste se zeptat tiskového mluvčí Povodí Odry.
ANO, tak malá nebude mít moc význam, ale aspon něco..
Dále někde psali, že vykoupeny jsou všechny pozemky, kromě jedné soukromé osoby a obce NH..
Ta jedna soukromá osoba bude nejspíš Ládik!!!
Já mám rekreační plovárnu na Hartě:
https://postimg.cc/zHJVXWbm
Zase jedna fotka typu „průhled z hradní střílny“.
Kdy se ti lidi konečně naučí fotit a filmovat širokoúhle…!
Zejména když se jedná o krajinu.
PS:
To je ta maringotka u břehu, kousek od Razovské zátoky?
Naproti vidím břeh, kde v létě bývají dva skautské tábory. Zátoka potoka Rýžovník od Volárny.
🙂
Něco na zlepšení nálady
https://www.youtube.com/watch?v=q0zNzqsOUUc
Metro v Petrohradu
Skvělá věc, hlavně pro člověka, který odmítá, aby mu někdo „organizoval“. Věděl jste bez doptávání, kde jste a kam dojedete. Za 40 rublíků – kamkoliv. Tehdy cca 12 Kč.
A že je Petersburg opravdu rozsáhlé a krásné město!
Re: Sk
Pitěr byl pro mne černá můra, když jsem přes něj tranzitoval na cestách do Finska a zpět.
Je ovšem pravdou, že se jednalo o léta devadesátá.
Jednou jsem málem vjel v noci na Auroru. Byl tam udělaný nájezd ze silnice a poliši mne na něj navedli. S kým si mne spletli, netuším.
Jinak to byla vždycky dobrá prdel. Jedno Finsko jsem točil za deset dnů a během dvanácti měsíců, co jsem tuto práci dělal, jsem snad nikdy nejel po totožné trase.
Pitěr a Kaliningrad, to byly moje černé můry. Absentovalo jakékoli značení, veřejné osvětlení nehrozilo ani náhodou, ani omylem, silnice byly v příšerném stavu a průjezdy vycházely na noc, takže se nebylo koho zeptat.
Takhle jsem viděl Petersburg já…
Díky za připomínku,.
Já mám nezapomenutelnou vzpomínku na Petrodvorce. Přijeli jsme loděmi těsně před desátou , takový mišmaš národů – Úderem desáté gong a začala „Leningradská“ do toho pomaloučku spouštěli vodotrysky. Když skončila, tak nad tím ohromeným lidským mišmašem se celým parkem neslo šumění těch vodotrysků.
Bylo to neskutečné
Hodím vám do toho vidle, emo.
Připlul jsem hned druhou Raketou ráno, zaplatil dost vysoké vstupné a šel. Na mostku, v jehož pozadí je vidět ta slavná kaskáda vodotrysků se už hádali a pak i rvali svatební hosté a fotografové, kdo tam zvěční novomanžely dřív – a tedy kdo může dřív odjet zpátky do města na svatební hostinu (a pijatyku). I když je „Pítěr“ moje „srdeční město“, pořád vidím realitu. My staří kocouři jsme už takoví.
[;>))
Nevím kdy to bylo, byli jsme tam několikrát dávno před perestrojkou, možná se to změnilo, kdo ví.
Úžasné, dík za info.
Tak jste asi jezdil kolem nas, pres Grzechotki, ne?
Re jozka
Když čumím na mapu, nic mi to neříká. Tenkrát fungovalo Mamonovo, ale jen pro bezcelní průjezd. Naložená auta musela na přechod Bagrationovsk – Bartoszyce a muselo se to „umět“, jinak vás otočili. a nazdar bazar.
Ve zkratce – musel jste umět nahlásit svůj průjezd přes policejně-celní kancelář v Kaliningradu, což byl tenkrát dost velký telefonní problém.
A samozřejmě předání drobné pozornosti do patřičných rukou.
Jinak vás čekala třídenní fronta na Brestu, protože přechod do Litvy ještě „jakože“ nebyl.
V praxi přes HP Lazdiai – Ogrodniki jezdily jen exporty a importy do LT, tranzity nepouštěli, resp. nepustil vás Ivan do RF, pokud našel v dokladech, že jste jel přes Lazdiai, protože na jejich hranicích se občas střílelo.
Byl to tenkrát „Divoký Východ“ a pro normální smrtelníky velmi obtížně pochopitelný.
jasne, Mamonovo, S22 je novejsi. My totiz mame rodinu dole u Zalewu Wislanego, obcas tam dodnes jezdime. Jednou, v devadesatkach jsme si rekli, co se podivat do Ruska na kolech, ale za Braniewen nam docvaklo „co viza?“ a otocili jsme se.
Re: jozka
Víza do Malého Ruska se dala koupit na netu za 4€.
Jinak manželka letos kopala do hraniční závory v Piaskách na Baltijské kose/Mierzeja Wiślana.
Původně jsem zájezd do MR chtěl uskutečnit, ale byl jsem přehlasován. 4 éčka na osobu byla prožrána v Krynici Morskiej.
Ciste technicky, kdy jste v Krynici byli?
…bez elektřiny se nedá klikat na pokladně, nedá se vážit, nedá se platit, nedá se vybírat z bankomatů. V roce 97 jsme ještě hodně z těchto vymožeností nepotřebovali… Teď je ta pravá chvíle jít lidem vysvětlit, jak je skvělé, že mohou platit mobilem a už víme, jak super bude ta digitální budoucnost…
Koncentrace čehokoliv do jednoho celku, centra systému nebo přístroje vás při jeho poruše nebo ztrátě vystaví velkým, až neřešitelným problémům. Když máte ve svém chytrém mobilu bankovnictví i e-občanku, tak vá snadno vybílí konto – dokonce ani nemusíte ten aparát ztratit. Dvoucestné potvrzování je náhle neúčinné. Ani QR kód vám nepomůže.
Platí i ve válce. Především tam. Jeden útočný dron za pár desítek tisíc snadno zlikviduje tank za pár desítek miliónů. Atd. Každá válka dokonale pozmění důležitost různých postupů. Teď je každý pod dohledem dronů, elektronické rozvědky i internetu. Špioni už nepotřebují vysílačky, posílají na druhou stranu fronty SMS a videa.
Nebo Izraelci (přes prostředníky) dodaji Hizballáhu levné pagery,protože ti si všimli, že Izrael sleduje cvrkot na GSM síti a podle toho řídí bombardování Palestinců – a pager je aparát zcela pasivní. Jenže nesmí mít v sobě pár gramů výbušniny, která se dá iniciovat určitou zprávou a upravený SW v nich po 10″, až si daný člen Hizballáhu zvedne přístroj k obličeji, ji přivede k výbuchu.
Tohle si vědomí každý, kdo aspoň trochu logicky uvažuje. Je v tom určitá politická naděje do budoucna. Čím víc bude stávající politický systém – od Deep state přes vrcholné politiky až po posledního podúředníka jednolitý, provázaný, tím snadněji a rychleji se zhroutí.
Ovšem na druhé straně: Opozice je dokonale nejednotná až atomizovaná, tedu nemá sílu. Spousty těch, kteří chtějí být v čele. Nositelů jediné pravdy.
Tahle stávající situace nemá rozumné řešení.
Ještě k pilotům vrtulníků.
Máme moderně vybavené centrum výcviku vrtulníkového létání, jsou tam špičkové simulátory různých typů strojů. Cvičí tam své piloty mnohé státy. Třeba i Saudská Arábie. Kromě Česka.
Asi tím „kromě Česka“ nemyslíte „spolu s Českem“? Jazyk je někdy sviňa.
České piloty jsem tam (já) nepotkal. Jenom české instruktory a personál. A pochopitelně naše papaláše.
„Nejméně 100 lidí bylo zraněno při nových explozích v Libanonu, informovala televizní stanice Al Hadath.
Podle posledních zpráv vybuchují nejen rádia, skútry a auta, ale také notebooky a telefony, včetně iPhonů.
Vybuchují celé obchody s technikou, hoří obytné domy. Podle libanonských médií rádia zakoupil Hizballáh ve stejné době jako pagery, tedy asi před pěti měsíci.“
Vydařená akce, akorát, neotřese to poněkud důvěrou spotřebitelů ve výrobky určitých značek? V Číně se jistě velice radují…
Nejen v Číně… Izrael použil teroristickou metodu, která může způsobit globální pokles prodeje elektroniky.
Po ekologické úzkosti možná přijde elektronická úzkost …
Ticho po pesine napr. vo tom jak iranskej president spadnul z niceho nic ,nedavno ,
s helikopterou ..
Na druhou stranu, jak píšete, atomizovanou opozici těžko zasáhnout. Nejsou jednolití, nejsou provázaní, nemají centrum ani šéfa. Podobají se oblaku hmyzu, do kterého můžete třeba střílet brokovnicí nebo ho pálit plamenometem a nemá to žádný podstatný účinek – hmyzáci bodají a otravují dál. Možná je to celkově dobře, že se opozice nedokáže sjednotit.
Ale tak zůstává jenom tím rojem hmyzu. Otravuje, ale jinak není nebezpečná…
Hmyz nakonec vyhraje. Počká si a nepřítele ve finále sežere. Mouchy nakladou vajíčka…
A pak jsme tu ještě my, obyčejní obyvatelé. Jeden každý z nás.
Prostě vždy existuje dno, na které lze padnout. A protože vždycky, vyplývá z toho, že jich je nekonečné množství, jedno pod druhým.
Takže asi takhle: když nejde elektrika, je to špatné. Ale zase ne tak, jako když vám voda barák zdemolovala. A když s vámi spadne auto z mostu a unáší vás zuřící živel, jde vám o jediné – dostat se na břeh. Nějaký mrazák vám je absolutně u prdele …
TV serial, kandidat a pes policejni , volby ,pestitel vizi ,svestky, zkusenosti ,pagery a mobily, atomizace ,volby, madar, sankce ,Masarik,kde ty lonsky pravdy sou ,petiletky a rok 2030 …
Kdysi davali serial Preziji rok 2000. Tak nase zviratka uz to maji zpeceteny ,kravicky nejdriv.
Dozije se kandidat voleb ? Kdo vi , bomba v aute , pes policejni bombu vycuchal v aute ,
kde mel kandidat vystoupit, kandidat neutekl, ale ridic utekl do lesa.
Potrebujeme serial vo nas ,Preziji rok 2030 . Nepotrebujeme, mame zpravy ..
Nektery chteji CT zrusit, kde to vsecko je.
Potreba Kozaku , kdyz v kazdy skole sou ty pagery a mobily , nebo se tam
dodaji na vyuku, uz klesne.
Kdyz sme atomizovany ,potrebujeme dalsi atomovky, nebo si stacime sami na sebe..
Lzou ty ,co rikaji kdyby volby mohli neco zmenit, lzou , volby meni vsecko a jak.
Aby i ty atomovky prezily..
K horsimu, az se kazdej pohorsuje. Ale sou a budou a furt.
Kdyz se v hospode dva pohadaji , staci vecicka do kapsy zimniku..
Madar ma na kahanku ,chce stehovat migranty tam, kde je milujou nejvic.
Aby tak na nej taky sankce..Nebo vylouceni aspon z EU , za trest.
A poucnej akademik se setkava…. s jinymi , pac je „pestitelem vizi“..
Pestovani svestek ,zadna slava..S prasatkama lepsi..Do Bruselu az.
Kdyz svet mizi..Na pokracovani..Hrana vyzvani.
A kdyz nekdo porad v mediich krici propagandu, je nejvic podezrelej..
Sou s tim bohaty a porad vobohacovany a vobohacovaci ,zkusenosti.
Ze chce neco zasmelit a zatloukat ..Nejvic vo pravde a furt , nakej Masaryk.
Uplne vsecky kazdyho docista zpravdoval tou cistou jeho pravdou .
Pravda sem ,pravda tam , pravda furt ,se ukazalo , ze nevladla ,ale presto ,pravda furt vitezila ,vsude vod zacatku i na deti ve skolach ,
az nikdo neslysel a nemoh nic jinyho..I to strileni do deti v Radotine ,prehlusila.
Pak nam este dosadil Benese. A nasledky..A bez petiletky.
Oni si nic k obličeji nezvedali. Vybuchlo jim to u pasu.
V TV ukazovali záběry z bezpečnostních kamer z tržiště, kde došlo k výbuchu.
Máte pravdu, že absolutní závislost na čemkoliv je cesta do pekla. Celkem hezky to lze ukázat na elektrizaci železnice. Jsem velkým milcem elektrizace, ale realita např. v době války nebo přírodní katastrofy je taková, že elektřina nebude, dráty budou potrhané a nikam se nepojede. Kdežto do dieselové lokomotivy se doplní nafta a jede se dál.
Re: Black
Jste trošku mimo, ale to nic.
První úder na týl je vede na sklady ropy a nafty. Bez výjimky.
Proto Ivan STÁLE drží na Sibiři depa s uskladněnými parními lokotkami, které umějí jezdit na dřevo z lesa.
Lesů je na Sibiři docela dost…
NO nevím, o železnici se zajímám a řekl bych, že ta depa jsou spíše musejními areály s rezavějícími stroji.
Pošlete odkaz nebo foto, jinak to beru jako „fake“..
Re: Targus
Jste trošku mimo. První úder je veden na velitelská centra, raketová sila na zemi i na moři apod. To, co píšete platilo pro II. sv. válku a omezeně pro dnešní Ukrajinu, kdy se bombardují sklady PHM. V globální válce (a možná nedejbůh jaderné) by takto nikdo útočnými prostředky neplýtval. P.S Kolik úsilí stojí udržet v provozuschopném stavu pouhé 1 až 2 parní lokomotivy, se můžete zeptat třeba v Osoblaze na úzkokolejce, až tam budete na dovolené. Takže báchorky o parních lokotkách, nachystaných někde ve skladech, vykládejte dětem.
Za povodní v 97 do nedostupné vesnice u Krnova přiletěl vrtulník a přivezl vodu a chleba.
Stejné zajišťovali vojáci v Krnově.
Letos letos pomáhali jen hasiči. Mají to ale dobré. Rakušan navrhl vládě, aby policajti a hasiči dostali odměny-zaplatí jim hodiny přítomnosti při zásahu u povodně.
Jak velkorysé.
S obsahem článku souhlas.
Až na ty volby…..
Možná jste se, Vidláku, mohl podívat, nakolik krajské volby zajímají občanstvo v MS kraji.
Můžete to udělat teď – celý MS kraj za minulé volby v r. 2020 je zde – https://www.volby.cz/pls/kz2020/kz21?XJAZYK=CZ&xkraj=13
všimněte si, prosím, volební účast 32,71 % oprávněných voličů.
Pokud jde o nejpostiženější okresy letošní povodní, vypadalo to v roce 2020 následovně –
Bruntál https://www.volby.cz/pls/kz2020/kz4?xjazyk=CZ&xnumnuts=8100
tj. 27,89 procent, Opava 34,48 %.
Máte za to, že bude záležet na tom, jestli k letošním volbám tam přijde o 5 % voličů více nebo méně?
Krajské volby jsou předmětem minimálního zájmu voličů. Ono tam ve skutečnosti ani nejde o vyhraněné politikum ve smyslu stranictví, jako ve volbách do Poslanecké sněmovny.
Méně zajímá voliče už jenom Senát. Oprávněně.
O to víc na tom bude záležet
Proc vy Lex s kazdym hovnem a svindl statistikama bez konce na Vidlaka. Ze souhlas.
Ste zanedbanej a tak se domahate furt pozornosti,nechte Vidlaka na moment aspon zit..
Bruntaaal, tj. 27.89 procenticek.
No vidíte.
Já jsem ve svém komentu sice oslovil „Vidláka“, ale samozřejmě vím, že on to nečte, že tolik času, aby četl každý koment, navíc od nějakého „zanedbaného“, nemá. Ten můj koment i s tím Vidlákovým oslovením byl určen čtenářům, kteří jej opravdu četli.
Vy jste jen dokladem.
Ten koment má ovšem, kromě oslovení Vidláka /které je tam jen jako „vějička na prostoduché“/, svůj věcný obsah.
Který je ovšem nad vaše mentální možnosti, jak patrno, když pro vás znamenal jen povel k útoku „ad hominem“.
Ubohosti!
Lexi, jen abyste věděl, že své komentáře nepíšete nadarmo – všechno si čtu. Jen reaguji málokdy. 🙂
Obdivuji.
Musíte být masochista!
🙂
V TV proběhly rozhovory s obyvateli postižených regionů. Někdo jim měl „napovědět“, že nemají odpovídat, že nepůjdou k volbám, nýbrž že nemohou. Protože někteří naši politici se již vyčůraně nechali slyšet, že volby jsou právo, nikoliv povinnost. Evidentně se tak již chystají na možné žaloby na neregulérnost voleb.
Volební účast s jiných krajích není moc odlišná.
Ty Heřminovy se přeceňují.
Lobby je silná
Re: Oo
To běžte povídat těm, kteří už nemají co opravovat a vysušovat.
Neměli by i tak. Ládik to napsal jasně.
Re: Oo
Ládik!!! napsal, že lobby je silná.
Předpokládám, že myslel lobby, která tlačí na NEVÝSTAVBU.
Tady máte něco na čtení a přepočítávání.
https://www.pod.cz/novinky/protipovodnovy-efekt-pripravovane-vodni-nadrze-nove-herminovy-je-nezpochybnitelny.html
Btw. čekám na vaše připomínky pouze v podobě důkazu špatných matematických výpočtů.
Píšu více pod Ládikem
Ten asfalt, ty cyklostezky,ten kůrovec, ty baráky,kde dřív louka, to je jádro pudla
Tímhle by se mělo začít a stálo by to zlomek. Zmenšit urbanizaci krajiny. Přehrada je též urbanizace. Všude betonovat, stavět měnit, pod praporem že něco zachraníme, je nekonečná neufinancovatelná cesta do pekel
Re: Oo
Základ přehrad se nestaví z betonu.
To jen tak na okraj…
Asfaltové cyklostezky souhlas, paneláky naležato souhlas, kůrovec je dílem šílených – pardon – zelených kokotů, nikoli urbanizací krajiny.
Povodně nezvládnete tím, že nebudete proti nim NIC dělat. Pokud nechcete urbanizovat, můžete se akorát odstěhovat, nic mezi tím.
Nesmysl. Ládik o tom ví prd.
Re: Onanym
Souhlas. Ládik!!! je blbééj úplně ganc a neumí ani číst, ani si pustit zprávy v telce. No prostě klasický dnešní dezolát – důchodec s inženýrským titulem.
A navíc i když tam vyrostl, vůbec nezná slovo Jeseníky. Já se ho na to ptal.
Už jsem to rozepisoval v diskuzi pod minulým článkem, v čem se Ládik zásadně plete. Račte si to vyhledat, nebudu to sem vkládat copy-paste.
Jenom podotýkám, že Ládik minule navrhoval místo přehrady NH raději přesunout obyvatele Nových Heřminov dále od řeky výše do strání. Že to jako přijde levněji.
Fajn. V duch této „logiky“ přesuňme tedy i všechny ohrožené/dnes postižené obyvatele (a jejich nemovitosti) z Krnova, Opavy, Ostravy, Bohumína, apod…
Pořád to vychází levněji???
Podezřívám Ládika, že má na NEPOSTAVENÍ přehrady NH nějaký osobní hmotný zájem. Případně, že bude taktéž členem ekoteroristického hnutí DUHA či jemu podobných.
Re: Anonym
Nečetl jsem, nevím.
Pro obyvatele NH je samozřejmě řešením přestěhovat se dále od řeky.
Pro obyvatele Ostravy spol. přehrada NH nic neřeší, pokud nebude regulována Odra.
Stran Krnova a Opavy asi tolik – soudruzi započali stavěti na místech, kde se voda rozlévá poměrně pravidelně. Jejich boj, že se na to nepřipravili, resp. že nasekali vilové čtvrti a suproše do zátopových oblastí.
Tato povodeň není ani první, ani ničím mimořádná a dokonce ani ne nenadálá. Není nač se vymlouvat, můžeme se leda zeptat – jak to dělali místní obyvatelé dříve?
Nicméně skuhrat, že není voda a elektřina, když žiju v lokalitě, kde znamená každý liják ohrožení, mi přijde poněkud slabomyslné.
Ale nééé… ten Krnov, plus ty vesnice a městy nad ním (ty různé Jeseníky a Lipové…) mají +/- stejnou dispozici už od dob Teutonských rytířů. A záplavy , atd., se tam jednou za čas děly.
Ale pak těm rytířům, co já vím, pomohly jiné, nezaplavené komendy…
re: MK
Rytíři určitě nestavěli baráky a haly v místech, kde byly záplavy časté, až každoroční.
Psal jsem o Zátoru, ne o stěhování NH. Včera jse tam byl. Karlovice (nad vodním dílem NH) jsou poškozeny více, než Zátor. Nikomu to nevadí.
Byl jsem i na Hartě a jejich zdrojích. Voda v Hartě je čirá. Přítok nebyl nic moc. Obce nad ní měly méně vody, než v 97. Mám tam ségru a tetu, fotil jsem to včera odpoledne.
Těrlická nádrž je plná bahňačky, to vidím denně.
Ládik píše, že místo stavby přehrady by se mělo udělat 100 jiných, jednodušších a levnějších opatření a ne zase betonovat,betonování ke ta prvotní příčina
Ládik tou cestou jezdí 60 let.
V Krnově evakuovali do zaplaveného evakuačního střediska, které posvětili hasiči…. a teď je poprask. Nekompetentnost leze ven. Že by už výsledky školství?
Tyhle průsery se v 97. a 02. děly taky.
Zažil jsem zblízka obojí. Byly to blázince.