V Bruselu se v posledních dnech děly i jiné věci, než Evropská rada o penězích pro Ukrajinu. Zatímco evrfopská věrchuška seděla ve svých betonových palácích, na ulicích bylo živo. Opět se tam sešli zemědělci takřka z celé Evropy, aby mohutně demonstrovali proti dohodě se zeměmi MERCOSUR a vůbec proti zhoršováním svých podmínek. Demnstrace to byla řádná, byly bitky s policisty, bylo sypání hnoje, metání kejdy i polévání močůvkou, byly traktory s radlicemi, které tlačily policejní zátarasy, hořely pneumatiky, byla řada zatčených… prostě pořádný protest se vším všudy.
Jediný člověk, který může jít mezi protestující zemědělce, je Viktor Orbán… a také mezi nimi zase byl.
Čeští zemědělci tam prý byli také… ale jak Agrární komora nezapomněla zdůraznit, jen svým odhodlanějším kolegům drželi palce a sami se žádných „výtržností nezůčastnili.“ Hledal jsem na obrázcích nějaký traktor s českou vlajkou nebo alespoň člověka s českou vlajkou, ale nenašel jsem. Českých zemědělců ale byly prý asi dvě stovky. Říkal to Jan Doležal, šéf Agrární komory, kterému věřím každé slovo, protože má teplé křesílko místopředsedy v bruselské zemědělské neziskovce.
Věřím mu asi stejně, jak Tykač věřil Síkelovi, když mu přišel říct o nesnesitelné situaci s uhelnými elektrárnami, kdy je cena elektřiny skoro celá dána cenou stále se zdražující emisní povolenky a Síkela ho sice vyslechl, ale neudělal nic, protože už se viděl jako eurokomisař pro hanojské metro a nechtěl si to zkazit. Obzvlášť, když viděl, jak dopadl jeho předchůdce Michalík, který zemřel přirozenou smrtí na kauzu Dozimetr.
Abych vás uvedl do kontextu, dovolte mi byznysovou odbočku. Před několika lety, když jsem psal o tom, jak to v zemědělství chodí, jsem říkal, že pokud chcete vydělat na mléku, potřebujete kravín pro tisíc krav. Protože jedině tak si můžete dovolit zaměstnat a zaplatit opravdové odborníky, můžete mít dobrou genetiku, špičkově namíchaná krmiva a krávy se tam budou mít dobře, protože pokud nemají pohodu a klid, tak vám prostě mlíko nepustí.
Na takový kravín potřebujete miliony, ba spíše miliardy peněz, které fakt nemá každý. Úvěr pro takovou investici dostanete jedině tehdy, když už máte podobné projekty za sebou a jste silná velká firma, která tohle umí. To samé platí pro skleníky na rajčata, vepříny, závlahové projekty a podobně. Buď jste kapitálově silní a nebo zkrachujete.
Dnes jsme už zase dál. Pokud chcete ziskový kravín, potřebujete nikoliv tisíc, ale tři tisíce krav. Jednoduše proto, že v jiných částech světa to přesně takhle dělají. Stejně tak se stavějí vepříny pro pětadvacet tisíc prasat a začaly se ve velkém stavět lodě, na které ta prasata (nebo býky) naženete, ona vypluje a za těch deset dní, co je na moři, všechna zvířata zabijí, zpracují do úhledných celofánových balíčků nejvyšší kvality a veškerý odpad neproženou přes drahou evropskou čističku odpadních vod a kafilérii, kterou hlídá sto úředníků, ale prostě to všechno vylejou do mezinárodních vod. Do oceánu se toho vejde…
Evropa zvládla udělat jen jednu věc – má přístavy, kam tyto lodě připlují.
My, tady na východě, máme jednu výhodu. Přece jenom jsme tu zemědělskou velkovýrobu měli a pořád ještě máme. To je také jediný důvod, proč čeští zemědělci obstáli, i když mají nižší dotace než na Západě. Jednak tu máme prostě větší stáda i větší výměry a jednak ti zlí komunisti postavili ty vepříny i kravíny tak pevně a dobře, že se ani po čtyřiceti letech takřka bez údržby ještě nesesypaly. Sto krav v kravíně vám na mlíku ještě zaplatí mzdy i krmivo, ale na nový kravín si nevyděláte.
Na Západě nic podobného nemají. Tam mají jen vysoké dotace a závislost na nich. U nás zemědělství krok za krokem přechází do rukou velkých hráčů, na Západě prostě nenávratně krachuje. Obzvlášť, když je tam nutí, aby kravám přidávali do krmení přípravky proti prdění a pak zjišťují, že kráva nedojí a nebo si dokonce v klidu uhyne.
U nás se teď stal ministrem zemědělství Martin Šebestyán. Je nominovaný za SPD, ale je to Babišův člověk. Dlouholetý šéf SZIFu, znalec finančních toků a skutečného stavu v zemědělství. Je velmi opatrný ve vyjadřování a jeho tvář nebude zřejmě plnit přední stránky novin, ale bude směřovat zemědělství k tomu, k čemu nás nutí svět. Ke kravínům o třech tisících kravách. K dotacím na produkci nikoliv na hektar. K racionalizaci a velkým projektům, které ovšem nebudou realizovat Frantové Vomáčkové z Horní Dolní, protože jim se banka při žádosti o půjčku vysměje.
Fialova vláda vedla zemědělství k tomu, co mají v Německu a ve Francii. Se vším, co k tomu patří. Babišova vláda ho zřejmě povede k tomu, co mají v USA, Rusku, Číně, ale třeba i na Ukrajině pod heslem, že když to neděláte ve velkém, tak nevyděláte. A když nevyděláte, potřebujete vysoké dotace a když máte dotace, jste na nich závislí a řešíte svoje problémy nikoliv zlepšováním výroby, ale sháněním dalších dotací. Viď, Šebku!
Nikdy nebudeme schopni konkurovat situaci, kdy někdo vyrobí maso tím, že veškeré bioodpady zlikviduje spláchnutím z paluby do moře. Nikdy nebudeme schopni konkurovat stepím na Ukrajině či v Rusku s kvalitní černozemí o mocnosti několika metrů. Nikdy nebudeme schopni konkurovat Číně a jejím vepřínům v podobě třicetipatrového mrakodrapu. A jen velkou racionalizací výroby a mohutným investicím do velkých projektů budeme schopni alespoň konkurovat německým dotacím. Všechno ostatní je prostě smrt zemědělství jako takového.
Jestli chceme mít vedle velkých kravínů i nějaký vesnický život se stračenami a čuníky, jestli chceme, aby kokrhali kohouti a bylo možné si u tetky koupit tucet domácích vajíček, tak potřebujeme zákon na ochranu venkova, který těm malým umožní, aby jim stálo za to, obdělávat záhumenky. To je totiž půda, která nikoho nezajímá. Zpravidla se tam nedá postavit dům, jinak by to starostové už dávno prodali jako stavební pozemky a také se tam nedá dostat těžkou technikou, jinak by to už dávno nějaký koncern obdělával.
Na českém venkově jsou tisíce a tisíce hektarů neobdělané půdy v malých štráfcích. Neobdělávají se, protože to nestojí za to. Dělají to jen nadšenci jako jsem já. Na to, abychom pro sebe i sousedy měli dobré brambory, na to nepotřebujeme dotace. Nepotřebujeme dotace, abychom si udělali fakt dobrou marmeládu nebo švestková povidla. Ale hodilo by se nám, aby nám hygiena a veterina neházely klacky pod nohy. Hodilo by se nám, abychom alespoň lokálně mohli naše domácí produkty nabízet. Hodil by se nám prostě zákon na ochranu venkova.
A běžné zemědělství buď bude velké, tak jak je to ve světě… a nebo nebude vůbec. Tak jednoduché to je.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
To je fór
https://i.postimg.cc/25r2NBW5/pavek-stacilo.jpg
Hnutí Stačilo! blízké prezidentovi Pavlovi neuspělo ve volbách. To jediné chtělo ZMĚNU REŽIMU, která spočívala především ve zvýšení pravomocí prezidenta.
Pavel tuto porážku těžko nese a snaží se provést ústavní puč na vlastní triko nejmenováním Turka ministrem.
Je třeba komunistům ukázat, že ústava není trhací kalendář a zabránit opakovaní roku 1948.
Když se blíží ty vánoce, třetí díl oblíbeného seriálu
https://degener.cz/dedkove-3/
‚Udržitelné zemědělství‘ s ‚nulovými čistými emisemi skleníkových plynů‘ je orwellovská dvojmluva… Ve skutečnosti se pod názvem ‚udržitelné zemědělství‘ propaguje nejradikálnější
👹 destrukce zemědělství na celém světě.“
Podle Organizace OSN pro výživu a zemědělství … do roka FAO spustí „zlatý standard“ pro snižování emisí takzvaných skleníkových plynů ze zemědělství.“
Impuls k této válce proti zemědělství nepřekvapivě pochází od velkých finančních institucí, [iniciativy] FAIRR, britské koalice mezinárodních investičních manažerů, která se zaměřuje na „podstatná rizika a příležitosti ESG způsobené intenzivní živočišnou výrobou“.
Mezi jejich členy patří nejvlivnější hráči v globálním finančním světě, včetně
🕎BlackRock, JP Morgan Asset Management,
Allianz AG (Německo), Swiss Re,
HSBC Bank, Fidelity Investments,
Edmond de Rothschild Asset Management, Credit Suisse,
Rockefeller Asset Management,
UBS Bank a mnoha dalších bank a penzijních fondů s celkovými spravovanými aktivy ve výši 25 bilionů dolarů.
Páchají válku proti zemědělství podobně jako proti energii… FAIRR bez důkazů tvrdí, že „produkce potravin představuje zhruba třetinu celosvětových emisí skleníkových plynů a je hlavní hrozbou pro 86 % světových druhů ohrožených vyhynutím, zatímco chov dobytka je zodpovědný za tři čtvrtiny úbytku amazonského deštného pralesa.“
FAO plánuje navrhnout drastické snížení celosvětové produkce hospodářských zvířat, zejména skotu, který je podle lží FAIRR zodpovědný za „téměř třetinu globálních emisí metanu spojených s lidskou činností, uvolňovaných ve formě říhání dobytka, hnoje a pěstování krmných plodin“. Pro ně je nejlepším způsobem, jak zastavit říhání krav a kravský hnůj, eliminace chovu dobytka.
Skutečnost, že se Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO) chystá zveřejnit plán na drastické snížení tzv. skleníkových plynů z globálního zemědělství pod falešným tvrzením o „udržitelném zemědělství“, které prosazují největší správci bohatství na světě… vypovídá mnoho o skutečném programu.
To jsou jedny z nejzrůdnějších finančních institucí na planetě. Nikdy nevloží ani padělaný dolar tam, kde nemají zaručené obrovské zisky. Jejich dalším cílem je válka proti zemědělství.“
„Udržitelné“ pro koho?
Engdahl poukazuje na to, že termín „udržitelný“ vytvořil
👹 Malthusiánský Římský klub Davida Rockefellera. Ve své zprávě z roku 1974 „Lidstvo v bodě obratu“ Římský klub argumentoval, že národy se nemohou stát vzájemně závislými, pokud se nevzdají části své nezávislosti.
Aby Klub podpořil toto vzdání se nezávislosti, vypracoval generální plán
„udržitelného růstu a světového rozvoje založeného na globální alokaci všech omezených zdrojů a novém globálním ekonomickém systému“. Tento generální plán tvořil základ toho, co se nakonec stalo Agendou OSN 21, Agendou 2030 a Velkým resetem.
Přesně tak to je. Chtěji dostat lidí pod totálni kontrolu. Tento proces probíha dost skrytě. První to začína kontrolou, potom omezováním a končí zákazy. To se bude jenom nás plebs.
Zrovna ti co jste jmenoval tu zemědělskou půdu skupují.
https://sovereignfinance.substack.com/p/will-blackrock-soon-control-your
https://x.com/MichaelARothman/status/2003108351518138437
Řidička autobusu vyhozena z práce.
Diane Crawford je 66 let. Třicet let byla řidičkou školního autobusu. Žádné stížnosti, žádné aféry.
Nyní byla nemilosrdně vyhozena z práce za to, že požádala španělsky mluvící rozjívené žáky, aby v autobuse mluvili anglicky. Zkušená řidička byla vyhozena za to, že se snažil audržet pořádek ve vozidle.
Teď je závislá na sociálních dávkách a na antidepresivech.
Kariéru jí ukončili jedním dopisem plným chladného úřednického ptydepe.
Vysvětlovala jim, že tu cedulku ala za okno kvůli jednomu „studentovi“, který dělal dlouhodobě problémy.
V Britanistánu máte problém už jen když si na svůj dům vyvěsíte britskou vlajku. Prý tím pobuřujete a urážíte muslimské spoluobčany. Zato skupinové znásilňování nezletilých bílých školaček muslimskými gangy se léta zametalo pod koberec – dnešním min. předsedou Stairmerem, tehdejším ministrem vnitra.
Až tam to kdysi „hrdý Albion“ dotáhl.
Jsou v háji, 70% Londýňanů je nebritského původu,a navíc zemřel Chris Rea.😢
Když tak sleduji to povolební dění, myslím si, že protřelý, všemi mastmi mazaný Babiš si přece jenom měl nechat těch 100 dní hájení a nedělat machra, že to nepotřebuje.
Potřebuje. Už jen proto, aby ladil a sladil ten celý svůj amsámbl a to proto, že složen je z dosti různorodých prvků. Aby vykouzlil symfonii, je třeba nástroje naladit, popřípadě notoricky falešně znějící vyměnit za jiné, lepší.
Když vezmu do ruky kytaru, tak ji také musím naladit a popřípadě sladit s ostatními nástroji, pokud se účastním nějaké společné produkce.
Disharmonicky znějící Zúna zatím asi nejvíce kazí dojem a zajímalo by mě jaký bude další osud tohoto výtečníka v hen té naší nové vládě.
Já osobně bych tuto strunu vyhodil do smetí a nahradil nějakou novou.
Teď se začnou lámat karaktery.
Jak jsme na tom? No hodně blbě.
Zahraniční dluh Česka vzrostl. Většina jde za soukromníky
Ve 3. 1/4 2025 dluh se zvýšil o 193.8 mld.
Meziročně byl dluh vyšší o 372,6 mld. korun
Celkový dluh 5.551.000.000.000 bilionu korun
Zadlužení 66 procent hrubého domácího produktu.
Vyplývá to z předběžných údajů, které v pondělí zveřejnila Česká národní banka (ČNB).
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zahranicni-dluh-ceska-vzrostl-vetsina-jde-za-soukromniky-40554450
Abychom si tady nelhali do kapsy. Státní dluh k HDP je na konci Fialovy vlády – po válce – prakticky stejný jako na konci Babišovy vlády – po covidu – (cca 42% HDP). Tedy z hlediska zadlužení státu Fiala žádnou pohromu nezpůsobil. Dluh soukromých subjektů je zhruba dvojnásobný než státní dluh (85% HDP) – a to byl i dřív, dluh domácností se snížil z 34% na 30%. Problém je spíš v tom, že není žádná perspektiva, žádná pozitivní budoucnost. Vzhledem k tomu krachujícímu hospodářství je spíš s podivem, že to tak je a že není hůř. Užívejme, dokud je čeho. Hezké Vánoce!
Až na to, že dnešní HDP je „vyhoněno“ zbrojní výrobou. Po odečtu výše uvedeného je celý růst HDP fuč a ČR je v mínusu.
Tohle je trajektorie vedoucí ke kolapsu anebo k válce (k pokušení ty zbraně použít).
A je to. Asi tlak byl velmi silný.
‼️Koaliční rada ministrovi Zůnovi přistřihla křídla
Ministr obrany Jaromír Zůna, kterého nominovalo hnutí SPD, smí od nynějška komentovat pouze záležitosti armády. K zahraničním věcem včetně Ukrajiny se má napříště vyjadřovat jen premiér Andrej Babiš (ANO). Dohodla se na tom v pondělí koaliční rada, řekl místopředseda SPD Radim Fiala. Zůna minulý týden v pátek prohlásil, že Rusko je agresor, podpora Ukrajiny je samozřejmost a muniční iniciativa má pokračovat. Pochvaloval si také nákup stíhaček F-35 předchozím kabinetem.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ministr-zuna-uz-k-ukrajine-nic-rikat-nebude-dohodla-se-koalice-40554472
Tohle zní jako emergency damage control ze strany SPD i Babiše směrem k voličům. Otázkou je, jestli se tímto usnesením bude do budoucna Zůna i řídit. Protože evidentně SPD nepodléhá, ač je jejich nominant.
Kdo jej skutečně ovládá se už dnes ví.
Charon
Zuna řekl to co si mysli Babiš,zkrátka,Zuna si chtěl šplhnout,je to jeho názor.
Myslím si,že jde o rozklad, rozbití SPD.
Stojí za poslech.
19. 12. 2025
‼️Prezident Putin opět rozdrtil komentátora z BBC.
https://youtu.be/Qqh9pzM3bJI?t=375
Kompletní video
‼️ Vladimir Putin: Koncoročný prihovor 2025. Voľby na Ukrajine pod tlakom NATO a Anglicka| TVOTV
V tomto vystúpení sa Vladimir Putin rozsiahlo vyjadruje k:
– možnosti konania volieb na Ukrajine a otázke ich bezpečnosti,
– téme vonkajšej kontroly Ukrajiny a legitimity moci v Kyjeve,
– útokom ukrajinských dronov na ruskú civilnú a energetickú infraštruktúru,
– potenciálnej eskalácii konfliktu, vrátane Kaliningradu,
– politike NATO, EÚ a Spojených štátov,
– obvineniam zo zasahovania do volieb a téme „zahraničných agentov“,
– budúcnosti Ruska, Európy a možnej spolupráce so Západom.
Všichni kdo tady opět a zase plivou po alternativě, by si měli uvědomit, že páteční Babišovo odmítnutí ručení daru Ukrajině, ho muselo stát mnoho a v rámci kličkovaní mezi dvěma kulkami, musel blbečkům předhodit nějakou ohlodanou kost.
No a teď se všichni poser….., že Zůna něco plácl.
Škodolibost, nenávist a tupost – toť vaše krédo – jdu se vyblejt.
ani nie, len proste su to vsetko idealisti. To aj u nas nikto nie je dost dobry, Fico je takovy a makovy, Republika onaka, Danko nemozny atd. Lenze na vyber proti nim mame moralnych gigantov ako Nad (efektivne a zadarmo jednak odzbrojil nasu armadu a jednak donutil ju nakupovat nove zbrane za ine peniaze), Matovic (rast dlhu o vyse % za roka….beriem to cakumprask aj s jeho nasledovnikmi, nakolko ich drzal z parlamentu pri moci), Simecka (ktory ani nevie cim je, ale je velmi efektivny v napojeni clenov rodiny na eurofondy a pritom nekritizovatelny v MSM), ostatni su na tom velmi obdobne, jednak by sme rucili za vsetky ukrajinske dlhy, jednak by sme zo statneho rozpoctu platili vsetky zbrane pre nu, ktovie kolko vojakov by tam uz natiahlo kopyta a nenavistna kampan voci Rusom by mala ine obratky. Ale to nevadi. Pritom najst ten ideal, ktory je neskorumpovatelny, vie vo vodach plavat tak, aby ho netahali uradnici za nos, mal vsetky crty dobreho politika a zaroven bojoval za svoju krajinu, mal viac nez dostatok penazi (ale pritom ich nesmie mat tak, aby ho EU mohla vydierat), to proste nie je mozne. Koniec koncov Putin vytiahol svoju krajinu zo sialeneho marazmu ale je technokrat a diktator, ma x stoviek miliard, jeho milenka a matka x deti zije v Svajci (neviem preco prave tam, asi aby bola po ruke pre pripadne vydieranie), vyhadzuje spravnych ludi z okien, je to zidovska babka prip. priamo Zid (lebo bol defacto nemanzelske dieta, teda vraj), ako Zid pripravuje UA pre novy Izrael, zabija slovanskych vojakov po statisicoch ak nie milionoch (namiesto toho aby za 3 mesiace mal celu UA dobytu aj ked by to stalo x nasobok zivotov vojakov) , idiot, ktory veril Zapadu (a preto sa pripravoval celu tu dobu pred vojnou na relativne lahky priebeh SVO pre obcanov), slaboch, ktory sa nechava vydierat Zapadom a cele jeho cervene ciary su na smiech, blbec ktory chce obchodovat s USA, blbec ktory nechava Cinu aby mu plundrovala Sibir (aj tak im ju necha), blbec ktory nechava Nabilinu (ci ako sa vola) aby riadila ekonomiku tak, ze napriek obrej vojne a nakladom s nimi spojenymi maju skrotenu inflaciu (neviem ci sa to niekomu podarilo, naposledy USA ale az po vojne a vdaka riadnej masirovke populacie, aby nakupovali vojenske dlhopisy, ktore nasledne stracali vdaka inflacii na hodnote, zradca, ktory zradil Asada a teraz zradi Madura…..vynechala som nieco??:-) (aj tak je v mrazaku a Rusi len vytahuju novych dvojnikov povodnych trojnikov:-))
No, aspeňák Zůna tam toho nablil vícero, nešlo jen o jedno plácnutí. Pokud jste se už vyblil také Vy, možná by vás zajímalo docela střízlivé a věcné zhodnocení uplynulého dění od Petra Hájka na jeho Protiproudu:
https://protiproud.info/adventni-vybuch-jako-vzdy-kdyz-to-kazdy-nejmene-ceka-zunova-tiskovka-jako-rozbuska-doufani-smetenych-se-naplnuje-uz-i-certik-vyskocil-z-krabicky-roztrzka-zablesknuti-boure-co-by-mohlo-n/
Takže není třeba na nikoho plivat, ale pozorně a napjatě sledovat další dění. Situace je totiž vážná. Pokud to vážně nebyl jenom nějaký Zůnův úlet, tak tento Babišův lampasák spolu s rozvědčíkem-lampasákem na Hradě jsou schopni strhnout Česko do války – což si toužebně přejí všichni západoevropští váleční štváči.
A SPD u toho bude sekundovat.
Ano, plivání je zdejší kolorit a správně píšete je třeba sledovat další dění ale ne podporovat hysterickou radost liberálních debílků.
Jak už jsem psal. Ty neustále mediální útoky mají svůj účel. Úkol zní zcela jasně. Rozklížit koalici a doufat, že přečasné volby dopadnou lépe.
Proč asi naskočit na kydy opět náš všemy milovaný anonym.
Nehrejte tu hru s nimi.
I zemědělství chtějí ovládnout korporace USA.Jde a půjde o velké zisky.Víme jal nám byl zlikvidován zbrojní průmysl,textilní průmysl, těžký průmysl, léková vakcinová výroba. Bohužel, už v přístupových jednáníc,naše zemědělce byly poškození a děje se to pořád.Nemáme kvalitní zastání v Bruselu a od velkostatkářů také ne,ono maji své zájmy. Stát by se měl uživit sám a dokázali jsme to,když k tomu vláda nepostaví kladné, budeme jist brouci
Když ovládáte ropu, ovládáte národy. Když ovládáte potraviny, ovládáte lidi. Henry Kissinger
Čeští političtí a novinářští posr*nci celá desetiletí pořvávají na výrostka za plotem, nadávají mu a hrozí pěstičkami, a teď se podivují, že on ten plot, za kterým se cítí domněle chránění, někde končí, a dokonce je v něm díra, kterou se dá v pohodě protáhnout, ani se ten výrostek nebude muset moc shýbnout.
Ale zcela jistě to je nevyprovokovaná agrese!
Co nějaká holá řiť vystrčená na diváky v přímém přenosu Pavkou Novotným v jakémsi pořadu na kterési ruské televizi. Co celé defilé politiků a novinářů, kteří se roky předvádějí na obrazovkách svým liberatním voličům, nosí trička f*ck Putin, mluví o Putlerovi a vyřvávají, jak ruSSSSSSSSSSSSák rozumí jen síle a že půjdeme dát ruSSSSSSSSSSSSákovi přes držku. A co na tom, že desetiletí lijeme peníze do „demokratických opozic“, pomáháme s převraty všude kolem RF a neustále mluvíme o svržení vlády v RF. Ty stovky miliard, které v tom zmizely za všech vlád od roku devadesát, by už nikdo ani nedohledal. Ale pamatujte, je to nevyprovokovaná agrese!
„Pořád tomu ještě nevěříte? Tady je výběr ruských výroků o České republice
Vysoce postavení ruští představitelé i propagandisté pravidelně vyhrožují České republice útoky či podmaněním. Hovořil o tom ruský šéf diplomacie Sergej Lavrov, který si přeje návrat do roku 1997, tedy před vstupem řady zemí do NATO, což by se dotklo i Česka. Ruský exprezident Dmitrij Medvěděv hrozí preventivními údery vůči Evropě nebo tím, že Evropu potrestá všemi dostupnými prostředky či nasazením jaderných zbraní. V pořadu propagandisty Vladimira Solovjova pak různí lidé pravidelně vyhrožují konvenčními i jadernými údery proti evropským metropolím, včetně Prahy.“
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-porad-tomu-jeste-neverite-tady-je-vyber-ruskych-vyroku-o-ceske-republice-40553873
Jen bych rád upozornil liberastní novináře, politiky i jejich fanoušky, že my pro celý slavný západ a hlavně USA, k nimž se teď hodláme ještě více přichýlit, neznamenáme vůbec nic. A pokud by pro USA naše odepsání, spolu s ostatními státy bývalého východního bloku, mělo znamenat, že jejich ekonomika nezkrachuje až tak rychle, tak to prostě udělají.
to řekněte panu Zůnovi, zástupci alternatývy na ministerstvu národní protiruské obrany 🙂
Dnešní čerstvý článek na AE rozebírající páteční extempore generála Aspen Zůny, údajného ministerského nominanta SPD (ve skutečnosti Babišova koně), je obzvlášť „výživný“ a jistě „potěší“ všechny členy i příznivce a voliče Okamurovy partaje. Ti už jsou i tak ve varu, a k tomu jim prý ještě ze zdí padají i hodiny… 🙂
Odkaz sem tentokrát nedám (jistě to každý nalezne sám), abych zase nerozčílil pana SPD kolemjdoucího. Jen se ho chci touto cestou zeptat:
„Spadly hodiny ze zdi i Vám? Anebo jste je jakožto věrný „svědek“ stihnul přidržet?
Ten Zůnův a SPD případ bych nenafukoval víc, než si zaslouží.
Celé SPD je jenom podnikatelský projekt a Babiš je s ním seznámen.
Nemá žádný reálný vliv. Celé ty roky jsou to od SPD jenom provokativní kecy, na které bohužel naskákalo vždycky dost voličů, aby byl ten projekt pro Okamuru silně výdělečný.
Udělala SPD někdy něco reálného? Prosadila nějaký zákon, který by byl prospěšný všem lidem ČR?
Řídila SPD někdy něco, kde je potřeba nějaké odpovědnosti za činy?
Běžte už s Okamurou do prdele.
Že je sever Moravy, nebo i sever Čech tak slepý a blbý, že mu to nahází – za to já nemůžu, ani to neovlivním.
Proč to tak je, to tu radši nechci rozebírat, protože by to stejně Alef smazal.
No, na druhou stranu je třeba objektivně zkonstatovat, že až doposud byla SPD vždy v opozici a v tamním libtardím parlamentním pekle takto nemohla ze svého programu prosadit vůbec nic.
Ovšem co se týče vnitrostranické Okamurovy politiky, tak to byla v SPD téměř vždycky mizérie.
Už jen ta prezidentská nominace socana Bašty. Nebo podrážení a ostrakizace svého europoslance gen. Blaško (který naopak nikdy nepodrazil) za to, že si „dovolil“ v eurovolbách přeskákat z nižší kandidátské příčky preferované SPD bafuňáře a být narozdíl od nich zvolen. Roztržku Okamura vs. Volný ani netřeba rozvádět. A bylo toho samozřejmě mnohem více – bývalí espéďáci by mohli vyprávět, protože ti stávající ze strachu raději mlčí.
Sever Moravy bych si do úst nebral – ten tentokrát volil převážně JUDr. Rajchla z PRO, který byl na tamní krajské kandidátce SPD jakožto lídr, a doposud je bez poskvrny. Taky obdržel více preferenčních hlasů než Okamura.
Děkujeme převozníče na druhý břeh, za referát o tom, co si přeje gen. Čoudelka, abychom si o dané věci mysleli.
Můj příspěvek byl o setbě a sklizni. Ten váš se pouze pokouší o destrukci diskuse.
Setba běží už léta.
Teď, kdy platíme za plyn, ropu, jaderné palivo a suroviny jako mourovatí Západu, což jsou jen ideologicky očištěné a původně ruské, se to ještě vydatněji hnojí – a hlavně toho Rusa co nejvíc odlidštit. Nasírat a provokovat.
Jakékoli negativum se okamžitě hodí na Rusa, Novinky/Seznam/iDěs nejméně jeden, ale spíš dva články denně.
Sklizeň ještě skoro žádná nebyla, ale až přijde její čas, tak si ji vyžerem všichni a bez rozdílu – ta novinářská žumpa stejně, jako třeba já, nebo Ty.
Rozdíl je v tom, že žumpa vůbec netuší, co sklidí. My starší, my to nejen tušíme, my to víme.
Nic příjemného to nebude, pro nikoho.
A právě proto by se všichni ti provokatéři měli modlit za to, aby Putin vydržel co nejdéle. Jeho nástupce zdaleka nemusí tak uvážlivý a trpělivý.
Dovolím si pro inspiraci sem umístit mnou dnes zaslaný email koalici SPD. Udělejte totéž, děkuji moc!
„Dobrý den,
velmi se mi (a celé mé rodině) nelíbí (a to se ještě držím slovně při zemi) názor vámi nominovaného ministra obrany. Pokud nedojde k nové tiskovce, kde dřívější prohlášení budou napravena, či zda nedojde k vašemu oficiálnímu návrhu na jeho odvolání adresovaný premiérovi, potom musím konstatovat, že jsem vás – já i má rodina – volil naposledy. Dr. Rajchla a ostatní koaliční předsedy prosím o jednoznačné distancování se od názoru p. Zůny – nikoliv k „diplomatickému“ distancování se a okecávání ve stylu Fialovo party; je mi jasné, že situace je složitá a akorát to nahraje pokusům o tříštění vládní koalice, ale nedá se nic dělat, protože věc je to principiální. Došlo k naprostému popření slibů v zásadní věci. To tam klidně mohla zůstat Černochová a v zásadě nic by to nezměnilo, takhle jednoduché to je – jak říkává Dr. Rajchl.
Očekávám jasné činy v přiměřeném čase, pokud k nim nedojde, zařídím se u všech dalších voleb podle toho a budu přesvědčovat ostatní aby učinili totéž.
Děkuji
S pozdravem“
Komu: okamurat@psp.cz fialar@psp.cz rajchlj@psp.cz majerovaz@psp.cz vondracekl@psp.cz
Souhlasím, jednoznačně a jasně napsáno. Velmi jsem zvědav na večerní report Jindry Rajchla po jeho návratu z mimořádné schůze poslaneckého klubu SPD, kam dnes ráno odjel ze své rekreace na Šumpersku.
Pane Okamuro, jsem váš volič od začátku, proboha vás moc prosím okamžitě zlikvidujte toho Zůnu- prázdnou samolibou namyšlenou nádobu, který nepochopil a nikdy nepochopí o co jde. Tohle neuvěřitelně posral nebo začal poslouchat tu černochovou co mu napsala rukou psaný dopis to se nemělo stát. Je to průser, něco s tím rychle udělejte nebo příští volby neprolezete. Tam musí být lidi, kteří mají koule plnit náš volební program a ne bázlivci a patolizalové. Co je to za vojenského odborníka, který horuje pro F 35??? přiletí 1 kinžál nebo orešnik do hangáru v Čáslavi a je po letectvu za stovky miliard!!! pane bože !!! S pozdravem
skvělý članek na PL: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Sledujte-co-se-bude-dit-Dulezity-vystup-proti-tajnym-sluzbam-784584
Gerry Nolan (Islander):
„Moderní říše kritiky vždy neumlčují, často je naopak usměrňují, povolují omezené přestupky, udržují nesouhlas uvnitř a využívají řízenou opozici k opětovné legitimaci systémů, které ve skutečnosti nikdy nemění směr“.
„Když mír ohrožuje zájmy, je třeba nebezpečí zveličovat. Rusko nesmí být vnímáno jako stát s legitimními bezpečnostními zájmy, ale jako civilizační predátor s neukojitelnou chamtivostí. Teprve pak lze ospravedlnit cenzuru, kriminalizovat nesouhlas, schvalovat nouzové rozpočty a dohnat veřejnost k fatalismu.“
Lepší popis liberáldemokratizmu jsem zatim nečetl 😀
Amish….
Před několika lety jsem o tom napsal článek. Je k najití na blogu StK.
Tydle pouckari sou zavislaci , ktery sou zdrogovany z poucek a sou neunavny. Porad hledaji abstraktni poucky ,vseho druhu a potom je prenaseji porad a vopakujou porad dokola.
Cihaji ,jak nekdo rekne nakou poucku, aby ji jinde uverejnovali..Maji hodne radi ,
prazdny zvasty parasitickych a zbytecnych diplomatu…Ktery se tak snazi svoji zbytecnost zakrejvat.
Nic konkretniho , to je videt nechapou ,nerozumi…Verbalni tsunami ,beznadejny zaplavy z klaves..
Hezke pocteni Vidlakova clanku a zejmena te diskuse pod nim. Mohu s klidem pouzit stale stejne slovo: hloupost lidu obecneho prevlada stale vice. Na vesnicich diky hypotekam stavi hloupi mestaci a ano, je to tak, venkov se zamkovou dlazbou, okrasnou zahradou a autem do super-hiper. Nyni dokonce jeste lenosneji s dovozem az do domu. Jo, pitomost lidi opravdu nezna mezi 🙁
Mam 74 roku a ziji bez auta, bez televize, bez mobilu, ale s obdelanou zahradou a za chvili jdu pesky do vedlejsiho mesta na nakup, s batohem na zadech. A divam se kolem na ty line pitomce, jejichz auta stoji pred Penny …
A kdyz pak sleduji deti cucici do mobilu … Treba nekdo vymysli digitalni zahrady ci dokonce digitalni zradlo 🙂 No, neceka vas lidi nic dobreho, ale muzete si zato sami.
Trochu optimizmu do toho umietania……
Pan Tichý by se měl zajet podívat do HUmpolce na krematorium.
Ale když ho to baví, den co den zde dávat svá depresívní moudra „Já jsem vám to říkal“, tak at si udělá radost. Je fakt, že v 74 letech takoví negatívní lidé už moc radosti ze života nemají..
A Vy okolo sebe vidíte nějaká skutečná pozitiva, ze kterých by bylo možno, nefalšovaně se radovat?
Nemám problém přiznat, že jsem pesimista/realista a vždy vidím věci možná hůř, než doopravdy jsou. Ale umím se radovat z toho, když to nakonec dopadne výrazně lépe, než jsem čekal.
Zatím věci dopadají výrazně hůře, než jsem původně čekal, takže v tomto bodě souhlas s panem Tichým.
Směřujeme opravdu do hajzlu a jediný rozdíl bude v tom, jestli budeme jen smrdět, nebo se v něm utopíme.
Že mám zatím zdravé děti i vnuky – to pokládám za normální a samozřejmé, nikoliv jako nějaký výdobytek této doby! Ještě před 35 lety to bylo přece samozřejmé, že zdravé a hlavně mnohem mladší matky, předtím neživené chemickými sračkami, rodily zdravé děti! Pamatuju to!
Tak proč mi někdo například podsouvá pocit a názor, že zdravé děti žádnou samozřejmostí nejsou a že je to právě výdobytkem tohoto systému – toho dnešního, okolního mravního i materiálního marasu?
Nikdy předtím, myšleno před těmi 35 lety, nebylo tolik všelijak poškozených dětí i tolik všelijakých diagnóz, jako je dnes.
Pro komunisty bylo samozřejmé, že pracující člověk měl za svou práci pro společnost právo, mít střechu nad hlavou, kterou mu nemohl nikdo vzít.
Pracující člověk měl právo na teplo, světlo i tolik jídla, aby z platu muže, zpravidla hlavy a živitele rodiny, byla ta rodina spolehlivě zajištěna – i se dvěma dětmi.
Proč tohle po 35 letech už samozřejmé není, když to odpovídá lidské potřebě a přirozenosti?
Proč někdo posunu do marasmu, říká pokrok?
Zkuste: https://pozitivni-zpravy.cz/
Vono to je většinou nejen v hlavě… i okolí formuje =)
Tak ono je to taky o tom, být schopnej na tu zámkovou dlažbu a hypersuper auto vydělat. Kdo není, musí chodit s batohem na zádech pěšky na nákup. Samozřejmě, pokud to berete jako sport a „lajfstajl“, vaše volba. Jiná věc ale je, jestli to děláte proto, že vám nic jiného nezbývá. Lidé tají, kolik vydělávají a čím, ale to je právě to jádro pudla. Mělo by se o tom mluvit.
Re: Kadlas
Tak ony se ty příjmy tají proto, aby se mohli lépe a radostněji sdírat ti, co mají před důchodem, že ano.
Ad zámkovky. Nejsou drahé, akorát se pak lidi diví, že je čím dál méně vody. Proč asi …, s určitostí víme, že je globální oteplování a voda teče zpátky do kopce poté, co steče z naší zámkovky do potoka…
Taky když se míchá beton, na tu zámkovou dlažbu, je potřeba i voda. Takže ta voda je vázána v tom betonu, jak v ledovci. Čím víc zámkových dlažeb, tím míň vody.
A základy baráků se izolují, aby zdi byly suché. A zase míň vody 😀😀
Většina těch domů je postavena na hypotéku. Tedy dotyčný je schopen přesvědčit banku, aby mu dala úvěr a že je schopný hypotéku splácet, dokud vydělává. Ale co když hypotéku přestane splácet?
Sedne do auta na leasing a odjede. Někam do pr…yč.
A na leasing má i rodinu a manželku. Které má k užívání, jen dokud platí splátky leasingu. Žijí v poněkud zvláštním světě.
Obydli a kazdej majetek zakoupenej na zapade , domnelymu majiteli ,kterej za nej
stedre zaplati , nepatri.
Vsecko je lez a uskocnej podvod a jejich vyvoj a postupny zdokonalovani…
Vsechno a kazdej patri rezimu a moci kazdy vlady.
To je a nebo neni , vytisteny v dlouhy kupni smlouve asi pul milimetrovym pismem,
kterou kazdej podpisuje , aby to kazdyho odradilo vod cteni .
Dale je to sepsany v podvodnych frazich uskocnych judru.Aby tomu nikdo ,ani po precteni nerozumel a jasal, ze mu obydli patri..
Ale kdyz moc chce ,tak najednou nepatri.
To nepatreni niceho obcanum ,se postupne realizuje..Kdyz si nekdo chce povsimnout , skutecnosti ,misto vymyslu a pasti na ktery si vetsina nabehne , skoci ..Nic jinyho neni pro normalniho cloveka mozny ,ale hloupy pouckari vresti poucky ,ze lidi sou hloupy..
Normalni clovek zije a pracuje poctive , nemysli na lzi a podvody ,jako voni a proto za svinstva zaplaceny dobytkove, kazdyho snadno podvedou..
K tomu vlastnictví shledávám jen pár nepatrných rozdílů mezi svazáky z 50. let a dnešními pirátskými voliči ohledně sdílení majetku. Ten nejvýznamnější rozdíl je, že ani svazáci v 50. letech nechtěli oficiální sdílení manželek či manželů.
Nemělo by se o tom mluvit. O výši platů, nebo třeba i o tom, čím si kdo vydělává.
Závist je tady tak pevně zakořeněná už z dob socialismu, že je schopna napáchat opravdu strašidelné škody.
Už v 70.letech nesměly být výplatní listy k podpisu formou tabulek, včetně uvedených částek k výplatě.
Ta byla uvedena jen na sáčku. Později byly na výplaty používány opakovatelně použitelné, tuhé sáčky z tenkého prešpánu, na kterých byly kolonky s částkou a pro podpis.
Kvůli vyprázdnění a vrácení takového sáčku, pak mzdová účetní, která nosila výplaty na dílnu, dávala „některým lidem“ sáček až jako jedněm z posledních.
Bylo to tak bezpečnější.
Opravdu není dobře, kdyby kolega uviděl ve Vašem pytlíku skoro dvojnásobek toho, co dostává on.
Párkrát se to přihodilo a bylo kolem toho strašně zlé krve, marného argumentování typu „podívej se na hodiny a výkonovku“, všechno marné…
Oni ti závistivci už samozřejmě nevidí všechno to předchozí, co jste museli pro ten výdělek obětovat – vidí jen tu částku.
Nevidí hromady práce, často po sobotách a 10-11h denně, vidí jen tu hromadu v sáčku a okamžitě začne závidět.
A závist je fakt strašná věc, dovede to poničit vztahy na pracovišti až k úplnému rozkladu.
Jó, sáčky… Pamatuji, jak v našem podniku o cca 220 zaměstnancích pokladní sáčkovaly.
V dobách, kdy chlastat v práci nebyl zločin, pokud někdo nedělal výraznou ostudu.
Paní pokladní si pozvala kolegyni na výpomoc a otevřely si k tomu láhev vína.
Venku už čekali zaměstnanci, a dámám chyběly peníze. A počítaly a počítaly.
To je na tom to zajímavé :
Dvě ženský nesly na nějaké pracoviště, v dřevěné polootevřené krabici třeba půl miliónu, nebo i milión korun československých – a nikdo se je nepokusil přepadnout, okrást, zabít.
Nebyli tu žádní vetřelci a všelijaká náplava, o jaké jsme nic nevěděli.
Jo, byli tu všelijaké větve, Mongolci, Kubánci a jiná netahavá svoloč, ale ani ti divocí Kubánci si tady moc nedovolovali.
Pár výjimek se našlo, skončili nakonec ve vyšetřovací vazbě a nakonec vyhoštění. To bylo zhruba takhle :
Dva takové netahavé a navíc i úplně blbé Kuboše, nám nakýblovali i do RTVS.
Podle tehdejších kubánských měřítek, to měli být oba středoškolští elektromechanici, s obdobou naší maturity – už si nepamatuju přesně ten anglický titul.
Já jsem ty jejich „certifikáty“ i viděl, byly jen v angličtině, bez českého překladu.
Potvrzovaly absolvování čtyř let studia a jednoho roku nějakých jejich „zkušebních prací“ v oboru slaboproudé elektromechaniky.
No – že u nás vydrželi jen asi měsíc, to nebylo až tak podivné, jako spíše to, že oba neměli ani ponětí o tom, co to je elektronika jako taková.
Nejen já jsem si pak myslel, že jejich „certifikáty“ ze školy, byly buď falešné, anebo ve skutečnosti byly někoho jiného – nikdo jejich totožnost nekontroloval…
Ještě tak se dalo z nich vymačkat povědomí o tom, co to asi je transformátor, ale jinak skoro čistá nula. Kdejaký, průměrný československý amatér věděl a uměl 100x tolik, vážně.
Pochopitelně skončili oba u vyskříňování a hlavně čištění přístrojů, které u nás bylo vyřešeno opravdu luxusně, západoněmeckým vybavením od firmy Papst – s plynulou regulací tahu u sání a tlaku u pistolí, zvlhčováním/odvlhčováním apod.
Jenže i u toho napáchali tolik vedlejších škod, například na obrazovkách, na otevřených vinutích cívek, na feritkách i reproduktorech, že je vedoucí po jednom týdnu odtud stáhl.
Tři týdny pak vegetili v hlavním skladu. Jenže.
Tam tito netahaví „elektromechanici“ i bez základních znalostí zjistili, že po některých komponentech je mimo podnik hodně velká poptávka, než po jiných – a už to jelo. Polovodiče snad všech typů, pak od PL36 až po PL509, PY82 až PY88, PCL/ECL a EL/ECC snad všech typů, vn – vertikálová – síťová trafa, dokonce dokázali přes vrátnici nějak dostat i 13 obrazovek, z toho 3 delty.
Prostě průser jako blesk z čistého nebe, při inventuře to dělalo mínus asi 3.000.000,-Kčs ve skladových hodnotách, tedy tři milióny ve VOC a ve skutečnosti mnohem vyšších.
Dokázali to za pouhé tři týdny a pár dní – a to neměli od toho skladu klíče! Nikdo nevěděl, jak to dokázali, někteří snad radši ani nechtěli vědět.
Byla to taková rána, že se to řešilo i politicky, přes pražskou ambasádu, jejich pražské el-comandante a dokonce o tom psali i v okresním plátku, takový to byl průser.
Pamatuju si je i ze Zlína, tehdejšího Gottwaldova a tamního Svitu.
Byli tam na nějakých ročních, nebo snad půlročních jakoby stážích.
Během nich se údajně měli o tom řemesle naučit co nejvíc, chodili do nějaké socialistické obdoby Baťovy školy práce – a měli pak pomoct u nich doma, vybudovat a rozjet příslušný podnik či fabriku.
Netuším, zda to některému Kubánci k něčemu pomohlo, ale jedna otřesná zkušenost s nimi, mně fakt bohatě stačila. A to prý měli být vybraní potomci z kubánské elity – potom bych snad nechtěl ani vidět ty méně elitní, ty obyčejné kudrnáče a prdelaté šlapky. Tfujtajbl.
Souhrnný přehled poskytovaly známky povinného ROH. Sáčky s hotovostí na pracoviště (asi pro dvacet až padesát lidí) roznášeli zaměstnanci těchto pracovišť. Je zajímavé, že skupinu, která nesla milionovou částku z centrální účtárny , nikdo nepřepadl se zbraní v ruce. Od té doby však společnost pokročila…
…A proto jako Čech, s nějakým trvalým pobytem, nějakou totožností a tedy i možností, otevřít si účet u kterékoli banky, nedostanete už skoro nikde výplatu v hotovosti.
Leda snad v nějakých nestandardních zaměstnáních, pracích na krátkodobé smlouvy/dohody a tak. Fakt jako tuzemec nevím o podniku/firmě, kde by se případně dalo dělat za např. týdenní či dokonce denní hotovost.
Možná, že už se to mezitím posunulo jinam, ale nemám o tom povědomí.
Za víc hotovosti se tehdy nedalo pořídit adekvátně víc žádaného zboží. Takže risk z krádeže či dokonce loupeže nestál za to…
ale no tak, nemam pocit, ze obchody boli prazdne a chodili sme v starych osupanych satach a topankach. Alebo ze by pred Tuzexom nebyvali normalne vekslaci a v Tuzexe predavacky nevedeli co od nudy kedze tam aj tak nic nebolo:-( Makyta a Ozeta v 80.rokoch (to uz som mala nejaky rozum) produkovali kvalitne vlnene latky, Bardejov kozenu obuv, na ktoru sa nechyta ani ta dnesna. Ano, chodilo sa primarne, ked prisiel tovar, hlavne kvoli velkostiam.S potravinami rovnako, prisiel tovar, kupovali ste, lebo bol vyber. Ale ze by ste salamu si nekupil, pokial ste prisiel po praci, sa mi nezda. A ak ste mal peniaze, kupil ste co ste chcel, trebars ten Martel v Tuzexe. To som tam vzdy obzerala, ked som sla pozerat na sminky (ktore som si nekupila), ze ako to moze chutit, ked je tak drahy:-)) A rovnako som chodila obzerat pulover v Priore (stal 450 Kcs a vtedy to bolo stipko na cely mesiac), velmi sa mi pacil, ale holt, musela som si ho odopriet
macek,
to je ale pitomost! Za případně uloupeného půl miliónu korun československých, že se nedalo pořídit víc, než normálně?
Co třeba postavit dvě dvougenerační řadovky? Za půl mega spolehlivě.
Ne, že by to nestálo za to. Určitě stálo, ale kromě většinově hloupých zločinců, z podstaty nemakačenek, nikdo z obyčejných lidí neměl tu potřebu!
Například na žádané věci z Tuzexu, na ty si lidi dokázali vydělat i bez loupeží, tím to bylo.
Vzal jsem vydělané pětikilo, šel za známým řidičem TIR, nafasoval od něj 125 bonů a šel si koupit třicítky Štrausky. Žádný problém.
Že se dneska krade všude a kradou všichni, což ostatně potvrdil i někdejší premiér, to souvisí s úpadkem morálky společnosti.
Jasne , at zadnej nezavidi , ze za stejnou praci na zapade, tam berou , nejmin trikrat vic.
Votroci maji zavidet , navic zakazany ..
Závist tady byla odjakživa. Za komančů se vstupovalo do strany jenom kvůli prospěchu a ani dnes nejsme o moc dál, kdo netvrdí , že Rusko je agresor a nepřispívá na Dárek pro Putina, jako by v lepší společnosti ani neexistoval.
Teco, kolik ti je ? Nepamatuješ si socík. Trochu blb, ale v tzv. spolku, bral min. 2x až 3x víc než nečlen. Tvl, ale teď je to podobné, ne-li horší !!!
Ne, jako třiapadesátý ročník si nepamatuju nic ze socíku.
Jestli máš na mysli členy Strany, tak nebrali 2x až 3x víc, než nečlen – nepiš tu pičoviny.
Ani můj někdejší šéf, komunista šéfující celkem 31 lidem, neměl jako výše postavený THP dvakrát vyšší plat, než já…
Oni měli jiné výhody, o kterých jsme my, nečleni neměli tušení, nebo možná ani nechtěli tušit.
Je fakt, že tento konkrétní komunista, poctivý člen Strany, díky tomu členství i vyššímu postavení ve Straně, pak mohl tahat z politických i jiných sraček některé z nás. Ty, kteří za to vytažení stáli.
Jinak ze sektoru socialistických služeb žádné další spolky už nepamatuju, to byla záležitost jiných sektorů.
Re: teco a všichni nad ním
Ono to všechno bylo jaksi nastavením v tom kterém podniku, lépe řečeno u toho kterého mistra.
Pracoval jsem v kolektivu lopat – údržbářů v železárnách. Přišel den, kdy se ráno na začátku šichty všichni nahrnuli k nástěnce a cosi tam studovali.
V deset hodin, když začínala pauza na jídlo, pak vyšel mistr z kanclu a zeptal se, kdo má nějaké připomínky k rozdaným prémiím. Z asi 20 přítomných se ozvali tři, pokud si to dobře pamatuji. Mistr si zaznamenal jejich jména a řekl jim, že výše jejich prémií jim bude podrobně vysvětlena na konci směny.
Na konci směny jim pak řekl, kolik jim stáhl z prémií a proč tak učinil.
Btw. byl to jediný mistr, který „přežil“ ve své funkci listopadové třeštění a hlasování o tom, kdo bude šéfovat, a to hned třikrát za sebou.
Proč?
Protože lidi dokázali ocenit jeho hru „na rovinu“. Nikdo mu nemohl říct, že někomu nadržuje a přihrává mu peníze navíc zadarmo.
To bude mileniál, produkt polistopadového školství.
Tichy lidi nenavidi , uz za to , ze si dou koupit co nutne potrebujou k zivotu a deti za to ,ze si hrajou s telefonem. Chodi lide do prace, aby si vydelali penize , na zivobyti..
Podle nej by nemeli delat nic a s rodinama jenom umrit. Pak dle pouckare/uchyla , nebudou hloupy.
No, až proděláte dvě mrtvice a zlomíte si dva bederní obratle, budete vděčnej, když vám někdo ten nákup přiveze a když vás někdo autem dopraví k lékaři.
A protože u nemocnic nejde zhusta zaparkovat, bude vděčný, až se za pár hodin uvolní nějaká sanitka a přijede si pro něj. Po ošetření už volná nebude a tak se o něj postará místní, nebo dálková doprava – pokud na ni bude zrovna mít a pokud zdolá schůdky.
Bingo! Bohužel. 🙁
Jo, jo, z tech negativnich reakci mohu mit jen radost … to je zavisti, ze to ve svem veku v pohode zvladam a ziju zcela svobodne 🙂
A s pobavenim sleduji ty hlupaky, kteri svuj zivot meni za ty hmotne kramy a dokonce jsou presvedceni, ze je skutecne potrebuji 🙂
Ale pokud je smyslem jejich zivota hodne makat, hodne vydelat a pak nakupovat, at to ti hlupaci maji 🙂 🙂
Já jsem ve svém příspěvku popsala svůj zdravotní stav, a to ještě ne celý. A co se vás týče, nezávidím vám. Neřekl byste, jak málo stačí a celý váš život se zhroutí. Ať už předtím žijete zdravě a ctnostně anebo ne.
Jednou večer jsem v deset usnula a ráno v osm se vzbudila (resp. mne vzbudili) na jednotce intenzívní péče. A nefoukejte si, že u vás to je vyloučené. Není.
Katango: Zadny z nas nevi ani dne ani hodiny… a zadny z nas se odsud nedostane zivy. 🙂 To jste mela kliku, ze vas odvezli vcas! Preju vse nejlepsi do noveho roku a pekne vanoce.
Děkuji.
Ředitelka tajných služeb Tulsi Gabbard varuje před evropskými válečnými štváči.
https://www.facebook.com/share/v/1BybPKiURE/
Voliči SPD byli podvedeni. Názory, reprezentované jejich představiteli, jsou přímo protipólem názorů voličské základny. Neměli by poslanci za SPD zahodit své mandáty a jít zpátky do práce?
Sezóna nadbíhání voličům bude zas za čtyři roky. Do té doby se věnujte vlasteneckému brebentění u Vidláka, fňukání u rýmovaček a onanování nad ukrajinskou krví.
Pak to hodíte stejným vlastencům znova.
Ale klidně. Když to pomůže vám dát zase na prdel, jdu do toho. 😀
Pán to má zřejmě jako zaměstnání.
možná i povolaní 😀
Sezóna nabíhání bude brzo. Na podzim 26 se bude volit do obcí a třetiny Senátu.
To zas bude mimoňů, co to hoděj STANu, Pirátům a obrozené ODS.
@Ládík
Voliči SPD byli rozhodně ošizeni. Rozpor mezi voličskou základnou a politickými reprezentanty je naprosto fundamentální. Ale aby poslanci SPD zahodili své mandáty a šli pracovat, to by byl krok naprosto mimo. Jejich ministři nejsou členové SPD, které by lid zvolil. Poslanci SPD, kteří byli zvoleni, za to nemohou. Tohle byla zákulisní vyjednávání vedení strany. A především, odchod zvolených poslanců za SPD by znamenal realizaci snad té nejhorší varianty volební matematiky. Opakování předchozí vlády s minimálními kosmetickými úpravami. Jsem si jistý, že současná vláda, přes veškeré výhrady, které vůči ní mám, bude nesrovnatelně vhodnější pro zájmy ČR, než by bylo kosmetické pokračování té minulé.
Co se s tím dá dělat a co si z toho vzít? Především si uvědomit nutnost obnovení fungování principu akce a reakce a zvážit, co by se pro to dalo udělat. V současnosti je významná část voličů ČR tak zfanatizovaná, že by volili předchozí vládů bez ohledů na cokoliv. Nestačí jim předchozí tragické výsledky a zhoršení úplně všeho, co se jakkoliv dotýká suverénních zájmů ČR a jejich občanů. Nestačí jim pro probuzení ani naprosto bezprecedentní sekera v rozpočtu, kterou se snažili zalepovat ožebračením důchodců a následně i všech ostatních občanů. Pro ně prostě vůbec neplatí antecedent implikující konsekvent. Oni mají volbu mafiánských služebníků jako výchozí axiomatický bod, na který nemá nic žádný vliv. Ve srovnání s tím, alternativně založená skupina obyvatelstva ČR, do které mimo jiné voliči SPD náleží, princip akce a reakce stále zvažuje a uplatňuje. U příznivců alternativy se kroky politických představitelů projeví a budou mít následky. U alternativní skupiny jde hlavně o přiměřenost reakce. Existence reakce samotné je samozřejmá. Zatímco u skupiny hlavního proudu není znatelná vůbec žádná reflexe a reakce.
Čím je to způsobeno? Především propagandou a manipulací zaměřenou na emoce a na potlačování kritického uvažování. Mnoho lidí si vůbec neuvědomuje, že neuvažují a nerozhodují se racionálně, ale emočně. Z tohoto důvodu se zcela míjejí s naprosto elementárními základy logiky, jako je podmíněnost akce a reakce. Oni se spokojí s jednorozměrnou emoční konstantou.
Jak to zkusit napravit? Je více možných cest, ale já bych doporučoval především jít vlastním příkladem a přistupovat k věcem pimárně racionálně a se snahou o objektivitu, bez manipulativního apelu na emoce, který je zcela typický pro hlavní proud a bohužel i pro jistou část alternativy. Myslím si, že tohle je naprostý základ. Podmínka nutná, nikoliv však postačující. Může to vypadat jako že je to málo, ale pro mnoho lidí je už jen tohleto téměř nedosažitelný cíl. Dokonce i pro Vidláka, který si často nemůže odpustit zesměšňující komolení jmen svých názorových oponentů, což ale je na druhé straně vůči nám děláno ještě častěji. Porazit tento přístup založený na manipulaci s emocemi nebude snadné.
Ano, já to tak myslel. Napsal jsem to úmyslně provokativně, protože rozdíl v uvažování normálních lidí a jejich politických reprezentantů je nebetyčný. Vždycky bude. Člověk bez politických ambicí se bude na ty druhé vždycky dívat přes prsty.
Demokracie je jedna velka lez, predstirani ,podvod a zkaza. Vzdycky konci vnestesti .
Konci nasilim , silenstvi a valkama.
A nemusime chodit ani za humna..
Takze Benes a nase vlady pred valkou ,davali obrovsky a stedry zakazky bohacum /z penez pracujiich z penez naroda/, aby rezim kupoval zbrane , vyzbrojovala velkou armadu , platil za zbudovani velkych pevnosti atd..
Potom ale lide v 1938 demonstrovali a volali , na Benese a vladu dejte nam zbrane ,dali sme si na ne.
Odpoved silenyho Benese byla , vylizte si prdel a dostanete hovno..Vsecko uplne vsecko dostane Hitler a nacisti..Pro kteryho se vse vyrabelo. A vod zacatku.
Vlastne dostanete ,ale nacistickej Protektorat a nekonecny masakry…
Takze vod zacatku , spojenec bohacu Hitler vykrikoval teroristicky hrozby na svet ,aby se bohaci na obrane statu napakovali ,kazdej rok v miliardach..
Potom silenec , kterymu pomahali uzitecny idioti , ty co vladli u nas propagandou ,se vratil a neuveritelne a jako osvoboditel a poridila nam este komunismus.
Ale prispevkem nad , sem napsal jenom jako uvod k bizarnimu deni dneska.
Co mě to jenom připomíná?✌️🤪
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/stoji-pred-muzeem-aby-na-nej-vratili-vlajku-ukrajiny-nic-proti-cesku-zduraznuji/r~aaa29cf908b1ee6aa4889b2cde29766e/?utm_source=centrumHP&utm_medium=doporucujeme&utm_campaign=zpravy.aktualne.cz&utm_content=doporucujeme
Nás ostatní přitom napadá,že ti nosiči cizí vlajky chtějí to co generálská klika.
Mate poslat své syny a dcery do boje za ně,tj ty,kteří místo,aby měli na svou Ukrajinu a bojovali za ní ,radši mávají u nás fangli a čerpají davfki.
Gerry Nolan (Islander):
„Když mír ohrožuje zájmy, je třeba nebezpečí zveličovat. Rusko nesmí být vnímáno jako stát s legitimními bezpečnostními zájmy, ale jako civilizační predátor s neukojitelnou chamtivostí. Teprve pak lze ospravedlnit cenzuru, kriminalizovat nesouhlas, schvalovat nouzové rozpočty a dohnat veřejnost k fatalismu.“
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/stoji-pred-muzeem-aby-na-nej-vratili-vlajku-ukrajiny-nic-proti-cesku-zduraznuji/r~aaa29cf908b1ee6aa4889b2cde29766e/
Takto to fakt stačí
Takto to je jeste lepsi
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/stoji-pred-muzeem-aby-na-nej-vratili-vlajku-ukrajiny-nic-proti-cesku-zduraznuji
A to je dobře že tam stojí… já taky chci aby tam stáli. S vlajkama, transparentama, peticema, dny, týdny a klíďo i měsíce, aby tam vesele mrzli, mokli, nebo se zase vařili, ať si tam postaví i modrožluté stany a grill z popelnice… a taky chci aby je všemožní kokoti plácali po zádech jak tam hezky stojí, že oni by taky stáli ale víte… no… … … žejo. A aby toho byly plné noviny, naše bejvalá televize… Brodničková by si tam taky mohla na chvíli stoupnout… Filaja by mohl nadávat, že lídé stojící u muzea vládě nestojí ani za vyjádření, Babiš by se taky mohl postavit před kamery a žbleptnout že vláda naopak stojí za těmi co stojí u národního muzea… A až tam teda budou fakt dlouho stát… chudáci, špinaví, hadoví, uvaření, promočení a zmrzlí… tak bych teda vyvěsil nějakej hezkej plakát. Třeba „pojďte se kouknout na mamuta“.
Oprásknuto z twitteru:
„Chci se tak nesměle optat, když vylezu na ulici v triku, kde vepředu bude písmeno Z a vzadu znak SS Divize Galizien, za kterou stranu trika budu zatčen?“
@VclavHavel10
😀
Vy dobre vite, ze znak divize je cislo 44, a ptate se jen abyste provokoval 🙂
😁
Adidas v tom ma napriklad jasno
https://www.bbc.com/news/world-europe-68708981
Ovšem nejlepším srandistou týdne bych vyhlásil pana Solovjova :
„Prostá odveta za 17. balíček sankcí. Prostě je vymažeme z mapy. Elysejský palác je dávno zastaralý, není tam vůbec co dělat.
Říšské kancléřství můžeme bombardovat ze zvyku,“ uvedl tehdy Solovjov.
Ve které části Německa se objevoval ten nápis, že Němci prosí Rusy, osvobodit znova?
😀
Myslím v Berlíně, Tiergarten.
https://www.jugendopposition.de/system/files/asset_image_3x2/150478-3×2-galerie%5B1%5D%20Kopie%20jugendopp.jpg
Několik slov o symbolech </a nesmyslně velkému významu, který jim přisuzujeme.
Re: pithart
Jelikož takovýmto počinem zcela zmatete soudruhy Pomahače, jejich kolegové – soudruzi Chráničové – vás seberou za to, že v nejbližší CHKO ničíte životní prostředí svým nemytým podpaždím, na kterýžto smrad nemáte zakoupeny emisní povolenky a navíc z oblasti hromadně prchají všichni divočáci.
Takže pithart půjde do lapáku a problém bude minimálně na 48 hodin vyřešen.
To zní pravděpodobně.
Doporučuji zeptat se jednoho bývalého předsedy ZO KSČ. Ten již jako malé dítko na příkladu přátel ze SSSR pochopil přínos okupace 21.8.1968. Opovržlivý postoj jeho spolužáků jeho názor jen utvrdil.
A nyní stejně vehementně hlásá názor opačný. To je naprosto vhodná osoba k vykládání toho, co máme považovat za správné. Jako agent Pávek k tomu byl dobře vyškolen.
Dokud jsou ve vedení Eu tihle, nic se nezmění
https://degener.cz/kdo-ridi-eu/
Jestli chceme mít vedle velkých kravínů i nějaký vesnický život se stračenami a čuníky, jestli chceme, aby kokrhali kohouti a bylo možné si u tetky koupit tucet domácích vajíček, tak… tak to by lidi hlavně nesměli být líní. Kdo má dnes na vesnici na zahradě slepice, nebo záhonek? Jenom zámkovka, kamínky, pergola, trampolína a okrasné dřeviny. Všechno si přece můžou koupit. I ty rádoby bioprodukty. A na OÚ si stěžují na kokrhání kohoutů. A na úrodných polích kolem vesnic se staví vesele dál.
Kolik toho máte vy?
Nebojte, dost. Slepice, brojlery na maso. Brambory, cibuli, česnek a ostatní zeleninu. Hrušky a švestky na kořalku, jabka na uskladnění, meruňky a višně na marmeládu.
A jednou za rok koupím celé prase od známého. Na chov prasat už nezbývá čas. Chleba kupujeme v malé pekárně a zbytek ( mléčné výrobky, drogerie) u nás v COOPU. Do nějakého hypermarketu bych nevkročil.
Re: Iggy
A jak to dělali vaši ředchůdci, že chodili do práce, dělali přesčasy a ještě si stihli to prasátko vychovat?
👍
Taky tak činím. Už 30 let jsem nekoupil německý jogurt. Jak jednoduché.
Ano. Dá se žít i bez něho.
Re: AM
Takže si děláte domácí z německého mléka, že ano.
Anebo ještě lépe, děláte si ho z poctivého českého mléka s německou nebo francouzskou fakturou (např. Klatovy).
Úžasná kombinace.
No, ono to německé mléko může být původem z ČR. Vím o kravíně, kde mají komunismus (pro krávy) a mléko se vozí do Němec ..
Plha: „Hrdobec, to jsem ještě nikdy neslyšel.”
Profesor Hrbolek: „Ale o tom zde už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!”
Kupujeme mléko v mlékomatu vedle kravína 😀
A dlouhou dobu jsme z něj i vyráběli jogurt, teď už bohužel není čas.
Re: MK
Jogurtování záhy přešlo všechny, kteří mi nadšeně vyprávěli o tom, jak to je príma mít „svoje“.
Zářný příklad mého synka. Má nárok na 19 litrů neodstředěného kravského mléka měsíčně.
Přinesl to domů jednou. Pochopitelně JENOM 4 litry. Pak zjistil, že je zcela zbytečné řešit kecy obdarovaných.
My jsme vydrželi asi 5 roků, pak už opravdu nebyl čas, navíc nám odešly kultury a nebylo kde je sehnat. Dodnes tam ale kupuji 6 litru mléka týdně, děti krabicové nechtějí.
Re: MK
Výmluvy na nedostatek času absolutně neberu.
Kolik času projeb… – pardon – promrháte u kompu a telefééénu, co děláte o víkendu, a tak dále…
Nikoli, je to obyč lenost.
Pane chytrý, nakupujeme u zdejší malé farmy. Jogurty ve skle o kterých se Vám může jen zdát.
A další desítky produktů.
Mléko od krav z horských luk. Tam kam jste ještě nestihl dojet náklaďákem.
Tak to žijeme celkem podobně, jen nemam to drobné zvířectvo a ovoce na kořálku. Zato i ten chleba si pečeme sami, z vlastní mouky.
Kdo má slepice…
Já. 5 slepic, králíčků kolik macecha příroda dovolí, jednu zahrádku u domku a druhou z dob manželství o pár km dál. Zásobuju částečně rodinu, občas sousedy (z přebytků), ale hlavně sám sebe. Ne že bych byl soběstačný v banánech, ale vyhovuje mi to takhle. Pořád ještě stíhám, i když to rok od roku víc bolí. Jo, sedm křížků neokecáme…
Kohouti jsou malí páni! Jitřenka řídí kokrhání!
😀
Jo jo, hygiena, veterina….ale ve finále hlavně hitlermarkety nechtějí, aby se domácí produkce prodávala, protože by jim utekly prachy….i ti kapři jsou jim trnem v oku….
Re: Baza…
Jedna věc je skutečnost, že si u nich ty jejich hampejzy nekoupíte, druhá věc, že jim do toho suproše vůbec nedorazíte, tudíž nekoupíte další milion zbytečných věcí.
Zapomínáš na lenost a pohodlnost.
To je totiž to, co poničilo Čechy po roce 89 nejvíc.
Němci i Frantíci (Carrefour) nám všechno mazaně navozili až pod rypáky, protože oni už po tolika letech kapíku věděli, jak člověk v dostatku zleniví.
Všechno bylo blýskavě zabalené a načančané, jako jsme viděli kdysi v těch Neckermannech, co jsme nad nima slintali..
A poctivě si řekni, kolik lidí by dneska bylo ochotno, učinit takovou oběť lenosti a pohodlnosti, že by se zavázali např. nevkročit do toho prašivého-zasraného-zkurveného bordelu Penny, ale jet třeba o 30km dál k sedlákovi ?
Moc takových asi nebude, že?
Já to totiž pozoruju sám na sobě, víš.
Jak naskakujou leta, tak mi ubývá i ochoty, účastnit se toho blázince na silnicích, co tam dneska je. Takže pokud vyloženě někam nemusím pracovně, tak kvůli nákupu potravin už vůbec.
Prostě kvůli nějakému nepravidelnému, dennímu nákupu (a navíc ještě těch otřesných sajrajtů z Penny) nejsem ochoten ujet ani kilák.
Pokud nejedu zrovna okolo, tak si radši nechám zajít okamžitou chuť na nějakou tu jejich předraženou sračku.
Dělám i pro bláznivou učitelku nákupy na týden až dva, pokud možno v Coopu či Albertu – a i tak mi to už leze na nervy.
Odbočím trochu od krav a volů.
V klubu SPD, a co mám zprávy i ve členské základně Okamurovců, to po pátečním Zůnově faux-pas na oné tiskovce docela vře. Vynikající je dnešní Jindra Rajchl:
https://www.youtube.com/watch?v=Ok2y0J1oRyw
Okolo 30. minuty se věnuje i pátečnímu Zůnovu extempore. Zítra kvůli tomu mají espéďáci mimořádný sněm svého poslaneckého klubu.
Zůnovi koupit letenku na Kergueleny a pobyt na 4 roky.
Pobývat se dá i na Mírově.
„pokud chcete vydělat na mléku, potřebujete kravín pro tisíc krav. … A krávy se tam budou mít dobře.“
Jo, to určitě. Krávy milujou ty tisícikusové kravíny. Taková pohodička…
Už za Nixona říkal jeho ministr zemědělství, že prý „get big or get out.“ Tedy „zobrovštěj nebo odprejskni.“ Jak to dopadlo? Miliony menších farem zkrachovalo, když si zemědělci brali půjčky na to „zobrovštění.“ Zatímco amišové takové rady neposlouchali, a jedou stejně úspěšně jako dřív, s malými stády krav. Na to kvalitní mléko a jiné zboží si lidi rádi připlatí. Jednoho takového se bidenovci snažili zničit. Amos Miller… v Pennsylvánii, postavila se za něj půlka Ameriky. Nakonec se jim to nepodařilo (i když byrokrati po něm ještě pořád do určité míry jdou).
Amišům taky pomáhá, že můžou prodávat ze dvora, a nemusí mít drahou komerční kuchyň. Ale co jim pomáhá nejvíc je malá režije, minimální dluhy, a hodně dětí.
Jeste dodam: mel-li by nekdo ze ctenaru zajem poslat synka ci vnuka na zkusenou do Ameriky mezi amise, aby se primo od nich naucil, jak to oni delaji, mohla bych neco takoveho pomoct zaridit.
Amišové jsou sebezásobitelé, Vidlák píše o těch, kteří zásobí zemi potravinami. To je něco zcela jiného.
Oni to delaji jako nasi predkove. Samozasobitelstvi na prvnim miste. Kdo pestuje jen treba soju, a musi vsechno jidlo kupovat u korporatu, nikdy nebude mit ty jejich moznosti. Pak teprve prodat to, co zbyva.
Maji i sve obchody kde nakupuji ty zakladni potraviny jako cukr ci mouku ve velkem., daleko lacinejc. A prodavaji sve prebytky primo zakaznikum, maji stanky u cesty, nebo vyvesi cedulku u domu (clovek tam jde, kdyz nejsou doma, uvidi zbozi, vezme si co potrebuje, a necha v krabicce penize podle instrukci). Nebo kdyz maji na podzim velkou urodu, tak si sednou na parkovisti u Walmartu s nakladem dyni nebo kukurice, a prodaji to vsechno za chvilku. Maji sve vlastni syrovny — vlada jim hazela klacky pod nohy kvuli „nemodernimu“ (bez elektriny) uskladneni mleka, tak misto aby se podridili, tak si zorganizovali sve syrarske druzstvo. Atp.
Mohla bych psat i o nevyhodach jejich zivotniho stylu, ty pochopitelne existuji — ale co se kvality potravin dotejce, a pece o pudu (obdelavani s pomoci koni) tak je tezko jim nezavidet.
Hlavně tu čistotu. Ja kupoval prasata u hutterites a nechlali mne projít jejich stáje, všude čisto. Je to jíny svět.
Jo, hutteriti jsou modernejsi, a vic kolektivni. V kterem state to bylo?
Kanada, jih Alberty. Teď nakupují u mormonu, pro změnu na severu Britské Kolumbie.
Re: Vevča
Buďte si jista, že ve Čtvrté říši by prodej vlastnícho zboží na parkovišti u hypáče neprošel. Do hodiny by tu kohokoli sebrali poliši.
Jojo, byl jsem v roce 1991 u jednoho festovního zátahu na větve na Mexikoplatz.
Někteří měli „krámek“ třeba jen v kufru kombíku, nebo v otřískané dodávce VW.
Tamní poliši se s nima fakt nesrali, větev nevětev.
Víceméně do roka a do dne, až na drobné výjimky, byla Vídeň od větví prakticky vyčištěná.
Rakušáci se nechtěli nechat okrádat od větví, ojebaným čínským a taiwanským šuntem.
To byly fakt naleštěný prdy už tenkrát. Většinově to byly technicky mizerné, ale vizuálně velice pěkné kopie starších, dávno vyběhlých a původně japonských modelů, ale v čínském provedení ohlodané až na kost.
Třeba s mazáním v kazetovém magneťáku, udělaným přiklápěným kouskem magnetu. Oscilátorový tranzistor pro předmagnetizaci tam sice být musel, ale mohl být slabší a tím levnější – a hlavně se ušetřila mazací hlava.
Ušetřilo se i na počtu kontaktů přepínačů, velikosti plošňáků, na kabelech k mazací hlavě, odlaďovače, oscilátorové trafo…na všem. Až na tu kost pouze základní funkcionality, plus mizerné materiály.
Halíře dělaly talíře. U těch zpropadených rejžáků pak určitě.
Tenhle „tygr“ se vykrmoval zásadně krádežemi cizích úlovků a dělá to tak dodnes.
Otázka je, co bude potom, až ostatní přestanou lovit taky a budou jenom krást, jedni druhým…Myslím, že ten problém už je na stole.
A dneska si možná ti stejní Rakušáci říkají, jestli ty větve nebyly o fous snesitelnější než ten ksindl, co si tam nechali nalézt někdy po r. 2010…
Vždyť na Moravě běžně vidím prodávat ovoce a nějaké ty domáci produkty na parkovišti (ne městským) a okraji cest (odpočivadlech).
To parkoviste patri Walmartu. Je privatni. Kdyz da Walmart povoleni, co do toho maji co poliši kecat?
Měla by jste vzít v potaz , že společenství Amišů funguje jen díky tomu , že je to dlouhodobý globální experiment .
Je to jeden z mnoha programů , na kterém se generačně zkouší a vybrušují možné směřování globálního uspořádání světa . V tomto případě , plně soběstačná zemědělská společnost , která funguje s minimem technosféry a její „odpad“ je plně přírodou vstřebatelný .
Bez této podpory , kdy Amišové jsou „paseni“ , jako odlehlá skupina mluvícího pracujícího „dobytku“ , ve zvláštní ohradě , za předem stanovených podmínek , by žádný takový kmen neexistoval .
Dopadl by stejně , jako indiáni .
Ve chvíli , kdy experiment dojde k požadovaným vyhodnocovaným výsledkům a skončí období hájení , se pojem Amiš stane historickým faktem pro archeology .
Blbost, žádný experiment.
Na experiment to běží až moc dlouho.
Oni existovali v izolovaných koloniích už v době, kdy Steinbeck psal Hrozny hněvu.
Jen se jim možná tenkrát tak neříkalo, ale byli to v malých skupinkách fakticky izolovaní farmáři, na kterých nikomu moc nezáleželo – a už vůbec ne bankám.
Oni totiž peníze fakticky nepotřebovali, nebo jen nezbytné množství – na ty nejzákladnější nástroje či možná osiva, aby udrželi nějakou výši produkce, která komunitu s rezervou uživila.
Hospodařili na nezajímavých místech a nezajímavými výsledky, ostatně i proto je komunita dnes tak rezervovaná i konzervativní vůči okolí.
tak imho ono je to skor o tom, kam to cele ma spiet. Amisi si ziju svoj spokojny zivot obdobny ako pred 200 rokmi (az na male vynimky), ale ziadne antibiotika nevymyslia, ziadne lety do vesmiru nezrealizuju, energeticku krizu nevyriesia, ziadne umelecke dielo a la Raffaelo ci stari Greci nevytvoria, neobjavia asi ziadny prelomovy objav. A ja nejak verim, ze zmyslom pozemskej civilizacie nie je len zit ako nasi predkovia, to aj ti Pygmejovia v Afrike ci indianske kmene v Amazonke si ziju spokojne. Ale zivot ide dalej a koniec koncov prave koniec indianskych ris, ktore za stovky rokov si zili spokojne v povodnom stave dokazuje, ze toto nefunguje. Proste raz pride niekto silnejsi alebo vyspelejsi a ovladne ta alebo znici. Ti, ktori to v urcitej miere dokazali absorbovat (teda toto ponaucenie) ziju a mozno dokazuju povodnym dobyvatelom, ze teraz oni/ony stagnuju a vyvoj sa pohol dopredu. Amisi si mozu spokojne zit a hospodarit, ale to je tak vsetko
Amiši začali emigrovat do Severní Ameriky na počátku 18. století; nejprve se usadili ve východní Pensylvánii, kde zůstává velká populace. Říkají si tak od dob Jakuba Ammana, zemřel kolem 1730. Původní novokřtěnci byli ve Švýcarsku, a tenkrát jim říkali švýcarští bratříci. Holandská odnož jsou dnes Mennonité. Habáni šli ze Svajcu přes Tyrol až na Moravu, kde tehdá vzkvétala náboženská tolerance nevídaná v celé Evropě. Je to zajímavá historie… ale pronásledovali je tak těžce, že nakonec vsici odešli do Ameriky.
Re: Vevča
Proberte se, tady žádný prodej ze dvora NIKDY nebude.
Tady nikdo nepůjde do dobrovolné chudoby, aby stlačil náklady na výrobu a mohl tak konkurovat velkovýrobě.
Tady = Čtvrtá říše.
Jen takový maličký příklad. Jezdím v autě z r. 2003, které je v naprosto skvělé kondici. Přesto jsem svým okolím považován za naprostého kreténa, který si není ochoten koupit lepší, protože novější auto.
Che – můj pažout má skoro 25 let, je ve slušné kondici a když někomu řeknu, že mi žere 5,5 – 5,8 litrů, nechtěj mi to věřit ti, co mají moderní vozy. Stál mě pře 9 lety v AAA 45 litrů i s byrokracií. Samozřejmě, že něco sem tam odejde, protože životnost. Ale furt nemám důvod si kupovat něco novějšího.
Nápodobně.
Mám štíhlé sexy autíčko, které i s řidičem neváží ani celou tunu. Je z něj bezkonkurenčně vidět na všechny strany – a to i bez kamer. Uvnitř je o dost víc prostoru, přestože to není tak odporně nafouklé, jako ty současné, naduté a opuchlé kozy na obrovských kolech.
Žere v létě 6,5 a v zimě okolo 7, to je daň za nechuť, nastupovat do zmrzlého auta.
A protože v něm není, kromě jednoduché motorové, prakticky žádná další nepostradatelná elektronika, nemá se v něm co posrat.
Desetiletí až dvanáctiletí kluci už serou na nějaká Ferrari a Lamba.
Už nějakou dobu obdivujou tahle malá a štíhlá sexy autíčka, kterých je čím dál míň.
A fotí si je s podobnými řečmi : „Jé kámo, kůl Felda! A origoš, rádio taky!“
A když narazí na fakt pěkného Favorita v metalíze, můžou se zbláznit. Vypadá to, že současná opuchlá auta, jsou všechna tak stejně hnusná, že už je zajímá jenom kus, který je tak výrazně jiný, než je průměr na parkovišti.
😀
Nejraději bych poslala sama sebe, Vevčo ! Moc by se mi líbila taková exkurze!🙂 Ale povinnosti tady mi to asi nedopřejí.
Díky za všechny informace nejen o Amiších a přeju vám i vaší čtvrtkoze ( to mne pobavilo) krásné požehnané Vánoce !
Tenhle komentář se zařadil až dolů, patří k nabídce pobytu u Amišů. To by se mi moc líbilo, jenže….. už si to asi nedopřeju.
Skoda, Olgo! Pamatujte na tu moznost pro zivot pristi! (Kdovi, treba maji pravdu lidi, co si mysli, ze se narodime znovu. 🙂
Krasne vanoce i vam, a spoustu dobrych veci v novem roce. 💗❄️🌟💗
To jsem byla ja, Vevca.
Vevčo, není nijak snadné, být Amišem.
A čím být je snadné ?
Vidláku, Amiši mne hodně zajímají již více než dvacet let, trochu blíže jsem je mohla sledovat během několikaletého pobytu v Americe, průběžně sleduji vše dokumentující jejich život. Neřekla bych, že v kontextu života v USA není snadné být Amišem. Není snadné podřídit se řádu, alespoň pro některé. Není snadné odolávat všem výdobytkům a pokušením moderního světa, který je obklopuje , hlavně pro mladé. Ale oplátkou dostávají život, který bych přirovnala asi k tomu našemu socialistickému,v těch jeho lepších stránkách. Už i srovnání s nároky života v současných Čechách je dostatečně výmluvné, v Americe je nutnost získat slušnou práci, udržet si ji, udržet životní standart ještě mnohem víc stresující.
Mladý Amiš sice – bohužel,to je podle mne zbytečná škoda – vstupuje do pracovního života téměř nedotčen vzděláním,ale svou pracovní pozici má zajištěnou díky příslušnosti ke komunitě a jejímu po generace budovanému a udržovanému majetku až do smrti. Musí sice dost tvrdě fyzicky pracovat,ale většina z nich pracuje ráda,se zvířaty ,v lese, ženy v domácnosti a hospodářství. Tomu koneckonců i vy dobře rozumíte. Není na nic sám – zapojí se do pracovního společenství, které rozumí své práci mistrovsky ať už se to týká stavění proslulých stodol na zakázku po celé Americe či zemědělských prací na pozemcích vlastněných komunitou či jednotlivci. Znalosti a zkušenosti se předávají po generace.Ti šikovnější potom zajistí prodej komodit do okolního světa a každý z mladých Amišů si tak slušně vydělá na vybudování vlastního rodinného života, slušný dům, vybavení domácnosti a to vše většinou bez hypoték a dluhů,jak píše Vevča …pro jejich americké i evropské vrstevníky třeba se třemi vysokými školami je dnes skoro nemožné pořídit si vlastní bydlení,rodinu, děti….U Amišů děti vítány , jasně že je uživíme ! A dětství si užijí krásné,v přírodě,se zvířaty,bez mobilů a srovnávání na Instagramu či čem,bez drog…. prostě takové to naše někdejší socialistické. Tak mi připadají – jako členové nějakého menšího socialistického JZD uprostřed nelítostného dravého korporátního světa.
Olga: Je to tak. A to, ze nemaji formalni vzdelani (skola jim konci ve 14) se uz dnes v dobe, kdy jsou skoly spis indoktrinacni nez vzdelavaci, zda jako vyhoda. Prave jako „nedostatek“ televize. 🙂
A oni uz dnes nejsou odriznuti od okolniho sveta, jak byvali. Pomoci knizek a internetu se kazdy dnes muze dostat ke sebevzdelani. (Oni maji internet spis pro byznys, ale prece jen.)
Jejich vzdelani se soustreduje na prakticke veci. Kazde devce, kazdy kluk, se umi uzivit a postarat o hospodarstvi v osmnacti, dvaceti letech, kdy se sezdavaji. Pred svatbou casto pracuji v nedalekem meste a privydelavaji si, rodice je vedou k setrnosti, a kdyz se sezdaji, maji uz penize prichystane na zakladni veci. Treba postavi prvne stodolu, a tam si udelaji maly bytecek. Kdyz si pujci na dum, vezmou si hypoteu na 15 let, a vyplati se z ni za deset, tim, ze kazdy mesic neco priplaceji navrch. V nasi kulture maji decka v te dobe hlavu plnou teoretickych detailu, z kterych vetsinu v zivote potrebovat nebudou, a o sebe se postarat neumi.
Vidlaku, vy rikate, ze byt amisem je tezke. Ja si spis myslim, ze je daleko tezsi dnes byt Cechem, a divat se, jak vymirame, a jak se mladi odroduji. Oni naopak vzrustaji a prosperuji, a jejich mladi si povetsine ceni jejich zivotniho stylu.
Re: Vevča
Sebevzdělávání má jednu vlastnost. Stavíte dům svého vědění bez jakýchkoli základů.
Což mívá následky poněkud fatálního rozměru.
Třeba takového, že v USA zřejmě neumí nikdo spočítat a následně postavit stodolu, protože ve škole se učí hovna.
Začínám rozumět tomu, že v devadesátkách vyjela do USA partička zdejší netáhel, kteřížto vyletěli jako první z fabrik, které se začaly hromadně zavírat, a v tito týpkové se v pohodě docela dost let živili stavěním a opravami střech, byť těžili pouze ze znalostí „šéfa“ party, který občas musel chodit na fušky se svým tatíkem – vyučeným tesařem. On sám se ani nedoučil, dělal posunovače na dráze.
To jsou takove nesmysly, Targusi. Stredoveke katedraly staveli taky lidi be moderniho vzdelani. A stoji dodnes. Ucili se od mistru, pri praxi.
Také mne pán rozesmál.
Re: Olga
Mistrovské stavění stodol? To jako fakt?
Můj ty Tondo kolenatej…
Vlastně co se divím, Čechistán směřuje k témuž mílovými kroky. Umět nemusíš nic, důležité je to umět hezky zdůvodnit. A neméně důležitá je powerpointová prezentace…
Jak kdysi pravil v reklamě na Vizír pan Suchý – my zíráme, vy zíráte…
Oni umí,Targusi ! Opravdu umí a to mistrovsky. A proto jsou povoláváni farmáři po celé Americe,aby jim takové stodoly postavili. K takovým výdělečným cestám po neamišském světě mají samozřejmě povoleno vlastnit a používat automobily i mobilní telefony na obchodní jednání.
Proč by byl po desetiletí o jejich práci zájem ? Protože prostě umí, přijedou a odvedou kvalitní práci. Zkuste si o tom něco vyhledat na internetu.
Oni jsou ta enkláva starobylé poctivosti ve světě powerpointových prezentací.
Re: Olga
Já se vám zase snažím sdělit, že postavit stodolu tak, aby nespadla, dokud její dřevo totálně neshnije, umí každý československý VYUČENÝ tesař. S těmi českými si nejsem tak úplně jist, ale pokud umějí spočítat krovy na barák, měl by si poradit i s blbou stodolou.
Čímž nechci nijak shazovat umění Amišů postavit stodolu, nýbrž se pouze podivuji, jak hluboko klesla úroveň vzdělání za Velkou louží…
Neboli ještě jinak. Stodolu jsem nikdy nestavěl, ale troufám si postavit jakoukoli velikost, kterou si u mne objednáte, pokud předtím na dva dny opráším středoškolskou učebnici s nápisem STATIKA, pak tabulky se stavebními materiály a nakonec si udělám výlet do nějakého skanzenu, aby spoje byly echt historické.
Jo, a budu potřebovat vědět,jako výšku sněhové pokrývky to chcete postavit. U nás se staví na metr sněhu a koeficient bezpečnosti 1,5; tzn. min. 600 Kg/mq.
Ale Targusi, proč stavět novou stodolu, když lze přestěhovat starou? https://www.youtube.com/watch?v=VrNilOj-GEg
Otázka je,jak bude vaše práce efektivní ve srovnání s tou amišskou. Tam dorazí sehraná parta , která ví jaké materiály jsou nejlepší a nejvýhodnější a kde je výhodně vzít,pokud ne z jejich vlastních lesů, a za pár dní máte poctivou stodolu na sto let. Prostě profíci na slovo vzatí.Podívejte se na nějaké fotky jejich staveb, stačí zadat Amish barn building.
To není stodola, to je menší hangár 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=AsTB0HnM6WM
(to se jim to staví, když je jejich tam jak psů 🙂 )
To byla jen malá amišská rodina, otec a jeho bratří a jejich děti. A ani nebyli všichni.
Kdo chce mit festovne a kvalitne postaveny barak, a muze, tak si najde amise. Stavi nejen stodoly. 🙂 Taky vyrabeji vyhlaseny nabytek, a spoustu dalsich veci.
Tady si leckdo mysli, ze oni jsou chudi. Nejsou.
Proč Amiše? Vždyť tady postaví stodolu, kdejaký farmař a dobře.
Oni stavi kvalitne, po staru. A neosidi. Proto.
Tak to jo. Už jsem myslel že budete tvrdít že ti ostatni si to neuměji spočítat, jak ten pán v komentáři nad váma.
No přesně, Vevčo ,čtu v článku o kravínech pro tisíce krav,vepřínech pro desetitisíce vepřů, zabíjení na lodích….a děsím se kam jsme to jako lidstvo v honbě za ziskem dovedli. Hrůza pro ty živé tvory, bytosti !
Zlatí Amiši, kteří dokázali udržet hospodaření v lidských rozměrech. Dobré nejen pro ta domácí zvířata, která se zde mohou cítit milovaná a vážená,ale i pro ty lidi. Není sice lehké podrobit se ve všem řádu ,ale čím dál víc vidím prozíravost jejich někdejších vůdců. A čest Americe, že si zde mohli svůj životní styl udržet !
A vite, Olgo, jeste nedavno se jim Amici (oni Amikum rikaji englišáci) posmivali. Dnes jim spis zavidi. A kdo neblbnul za covidu? Prave amisove. Oni nemaji kostely, a schazeji se na bohosluzby doma kazdy druhy tyden. Mainstream na ne jecel, ze se nemaji schazet, ale jak jim to zakazat, kdyz jejich cirkem neni institucni, ale neformalni? Oni proste rekli, ze oni poslouchaji bozi zakon, a delali si po svem. A nikdo si na ne netroufnul.
… cirkev…
„nikdo si na ne netroufnul“
Geneticky to jsou Chazaři, takže milostivá vrchnost KoZa, stejné rasy, je k nim většinou shovívavá. Snad neplatí i některé druhy výpalného.
Prostí otroci v SSA jsou soustavně zadluženi. Stále v průměru každý na kreditkách dluží banksterům několik tisíc. Kdo není zadlužený, jako by nebyl. V tom úžasném fašistickém systému si nemůže asi pronajmout garsonku za tři tisíce dolarů měsíčně.
Děti Amišů mají většinou potřebu se, po zkušené se zvrácenostmi pravdoláskařského režimu, vracet ke svým lidem a hodnotám.
Nejste vy tak trochu mešuge? Kde jste na to prisel, ze jsou chazari? Takovy nesmysl jsem uz dlouho neslysela.
Začněte študovat.
Aha. 😁
🙄
Studujte vy,anonyme. Konkrétně si nastudujte hnutí novokřtěnců v šestnáctém století ve Švýcarsku a jeho šíření různými sektami po německy mluvících zemích,odkud se jedna sekta – Habáni – dostala i na Moravu. Další – a to je myslím to,na co narážíte – sekty potom našly útočiště na území dnešní Ukrajiny a Polska,tedy i někdejší Haliče. To jsou hlavně dnešní američtí Hutterité, ne Amiši. Společné všem je náboženské učení i stále vnímaná přináležitost k původním zemím,ze kterých vzešli a jejich jazyku, což jsou různé varianty němčiny. Tím se v Americe vymezovali a stále vymezují proti okolnímu anglicky mluvícímu světu,tedy „Angličanům“.
Život Amišů je dřina na polích. Ale také je to sen všech stoupenců Green Dealu, neb Amišové elektřinu moc nevyužívají, a auta také ne. https://www.stoplusjednicka.cz/zivot-v-zastavenem-case-skromny-zivot-ultrakonzervativnich-amisu
Jen mě napadá, kdy to naši páteční bojovníci za klima zjistí, a začnou horovat pro život Amišů. Zvláště studentky pak zjistí, že u Amišů je žena podřízena muži a rodí obvykle 6 a více dětí.
Tady to zase kvete…Mlady Amis se nic nenauci ,ale kazdej zamestnavatel
kazdymu A mysovi , ihned prihraje dobre placenou praci .
V ktery si skoro ihned vydela na stodolu .. Pak je vsecko v pohode ,
nic nevi , ale umi vsecko a ma nejvetsi brambory. A ma se automaticky dobre.
Pozoruhodny je jak se kvuli Amisovy, stali banky a velky farmari uslechtily.
Vubec se nesnazi ,podvodama a trikama , pujckama na vysokej urok , je vselijak zbavit jejich uzemi , zrejme kvalitni , na kterym Amis hospodari..
Coz delaji kazdymu a porad a vod vzniku Usa.
Mrtvych v mistnich valkach vo pozemky sou a byly z toho nepocitane.
Navic kazdej poradnej politik v Usa ma povinnosti . Napr. nenavidet komunisticky kolchozy a vsecko , co by je jen pripominalo.
tak skor ma zaujima, ako to maju Amisi s tym, ked ochoreju…..poistenia zrejme nemaju, choroby si nevyberaju, su na tom lepsie ako ti ostatni bezni ludia?? Vevca neviete? teraz nemyslim taku tu chripku, ale normalne vaznu chorobu, prip. aj operaciu
Janko, oni to maji zarizene ruznymi zpusoby. Nekteri (spis Mennonite) maji zvlastni vlastni skupinove pojisteni. U Amisu je to vetsinou tak, ze si drobnosti sami zaplati (a ze plati v hotovosti, maji lepsi sazby) a kdyz prijde nejaka vetsi zdravotni zalezitost, tak se na to cely cirkevni okrsek slozi.
Pawe, mladý Amiš má tu velkou výhodu, že žádného zaměstnavatele nepotřebuje. Sám si je svým vlastním zaměstnavatelem, případně celá jeho komunita. Dělá na sebe. V systému kde milion úředníků nehází podnikatelům klacky pod nohy jako je tomu u nás.Kdo to dneska má ? To je ten důvod proč v klidu a ve vlastním zakládá početnou rodinu.
Banky na Amiše nedosáhnou neboť ti nedělají dluhy, mají vlastní rozlehlé pozemky,inovovat moc nesmí a to i jejich morální zásady je vyřazují z bezhlavé honby za stále větším ziskem podmíněným nekonečným růstem , skupováním konkurence,boji o trh….. uživí a vlastní prací – stavby domů, šití oblečení, opravy nářadí a mechanických strojů…-
zabezpečí sebe téměř na sto procent a okolnímu světu nabízí kvalitu v zemědělských přebytcích i řemeslných pracích. Na to žádné bankovní úvěry nepotřebují.Takže banky na ně nedosáhnou.
A americká ústava jim stále ještě zaručuje to podstatné – svobodu vyznání i způsobu života a nedotknutelnost majetku.
To by se tady díky komunistickému převratu nepodařilo.A dnes by jim majetek klidně zabavili třeba i ve Švýcarsku . Za vyřčený názor ,jako se teď stalo jistému analytikovi. Oni tam klidně můžou jezdit ve svých koňmi tažených bryčkách a kdyby si na ně napsali obrovské šarlatové Z, tak – představte si – jim za to nikdo pole nesebere ! 🙂
Gerd: U amisu na green deal sere pes. Oni si to proste delaji po svem. Zrovna eko bio nejsou. A mate pravdu… postaveni zen je tam problematicke, a prumer je 8 deti v rodine… zadna spolecnost neni perfektni.
Ale na rozdil od nas, maji skvelou perspektivu do budoucnosti. To, jak ziji, je tradicne perspektivni. Vcetne toho jejich rozdeleni prace a autority mezi muzi a zenami. To, jak zijem my, neni.
Tim neargumentuju, ze bych tak chtela zit, kdyby mi bylo 20. Jen rikam, ze je to jedna z proverenych cest do budoucnosti. Nas model, kde holka studuje a dela karieru do petatriceti a pak zjisti, ze dobri kluci uz jsou davno zadani a jeji fertilita je v cudu, je spolecenskou sebevrazdou.
Tu pětatřicetiletou bezdětnou potom zahřejí pracovní úspěchy místo dětské náruče. 🙂 Takové si potom bezdětnost omlouvají záchranou planety, aby nemuseli zrcadlu říct, že je nikdo nechtěl. Výjimkou jsou jen ženy, které nemohou mít děti ze zdravotních důvodů.
V Rusku to dělají dobře a je proto dobré se od nich učit nebo od USA, kde to dělají stejně. Věřím, že bude zákon na ochranu malých zemědělců. Pořád lepší když ty kousky půdy, které nejsou pro nikoho zajímavé, obdělávají vesničané než aby ležely ladem. Když něco leží ladem, tak to nic nepřináší. Je proto lepší, když to bude někdo využívat, tedy někdo, kdo nebude konkurence, což drobní zemědělci nemohou být.
Fiala a jeho vláda na co sáhli, to zničili, byli velice schopná a výkonná demoliční četa. Bylo nutné je vyměnit, jinak by oni vyměnili nás a my bychom byli zničeni. V USA odstoupili od zeleného šílenství, které dělají v Německu, ve Francii, proto také jejich ekonomika padá. Pokud bychom je následovali, tak letíme ke dnu.
V Americe ale jedou GMO, to fakt ne.
Vždyť už se pomalu ti svinstvo dostáva i do Evropy.
https://www.eurofins.de/food-analysis/food-news/food-testing-news/new-eu-gmo-approvals/
USA ovládá nejničivější ksindl
Způsoby zotročování a lupičství v zemědělství popsal skoro před stoletím John Steibeck. Nazval ty zrůdnosti Hrozny hněvu. Od té doby je situace jako se smyčkou provazu kolem krku. Stále více jí utahují. BlackRocky se šíří jak rakovina. Nejen na Ukrorujně nebo v Holandsku.
„Hledal jsem na obrázcích nějaký traktor s českou vlajkou nebo alespoň člověka s českou vlajkou, ale nenašel jsem.“
Ceske a slovenske vlajky na zemedelskem protestu v Bruseli
https://t.me/neCT24/84077
Potřebujeme zákon o tzv prodeji že dvora. Tzn že maly zemědělec může prodávat svoji vlastní produkci bez plneni tisicu papiru a vyhlasek. Jenom pri zachovani zakladniho hygienickeho standardu. Jako to maji v rakousku
Jistý malý zemědělec to zvládl i bez zákona. Dal si prostě na vrata ceduli „Krmný kozí sýr pro zvířata. Testováno na lidech“. A že si to lidi kupujou pro sebe? Tak s tim přece prodejce nemá nic společného 😀
To se tady deje taky. Leckdo prodava syrove mleko „pro psy.“ Ale v Coloradu se to obchazi tak, ze clovek zaplati za „pulku“ kozy ci „ctvrt“ kravy, potom je jakoby vlastni, a kazdy tyden si vyzvedne sve mleko. Ja „vlastnim“ kus kozy kdesi na prerii, a vetsinu roku z toho mam kazdy tyden dva litry mleka. Delam vlastni syr a tvaroh. (V Americe se nas tvaroh tezce shani.)
Vevčo, jaký tvaroh není v Americe k mání, měkký nebo tvrdý na strouhání a sypání na ovocné knedlíky ?
Jirka: Oni nas tvaroh nemaji vubec. Cemu rikaji cottage cheese je bud sussi v takovych gumovych hrudkach (fujka) anebo takove ridke rozhnapane cosi (taky fujka). Tvaroh v cihle na strouhani (farmer cheese) se dostane ve vetsich mestech u Nemcu ci Polaku ci Rusu, ve velke cihle, a clovek to pak nestaci snist. U nas tady na mensim meste to vubec neni k mani.
Ja delam tvaroh ze smesi mleka a smetany s pridanim reckeho jogurtu a trosinecku syridla v jogurtovniku (takovy mekky na pribinacek) a ten tvrdy co se droli, ten varim z reckeho jogurtu s pridanim citronove stavy. Ten potrebuje byt horky.
Je to vyborne, a taky to ma tu vyhodu, ze vim, co v tom je. Zadne pofiderni chemicke chutovky. 🙂
🤩👍
Vevčo, co se stane, když kus kozy odnese párek kojotů? Jak se to projeví v množství mléka?
Sou pojisteny, ty kozy. Kojoti nejsou..
Reckej jogurt fuj ,zatraceny kyselo..
Sa spýtám – to aj za komunistov byly henty dotácie, alebo byla iba ona „diferenciálna renta“ https://www.marxists.org/cestina/marx-engels/1894/kapital3/ch40.htm
lebo, pokial sa pamätám, tak v potravinách zme boli prakticky sebestačný……
Re: ano…
Soukromí zemědělci sdružení do družstev neplatili daně ze mzdy. Neboli co vydělali, to dostali do výplatního sáčku.
O ničem jiném nevím.
Jezedak dostal , kazdej mesic trochu penez , aby mel na cukr ,na mejdlo aby nebyl spinavej a na tabak.
Jednou za rok se vsechno secetlo ,vodecetlo a rozdelilo /a byly to vopravdu sumy/, na verejny schuzi s tancovackou , kde dostali zadarmo rohlik s parkem..
Nejenze neplatili dane jako primarni vyrobci, bez kterejch by i vlada chcipla a druhej den uz si bezeli prednostne kupovat auta a mlady motocykly, s kterejma se vytahovali na devcata
a po skonceni zabavy vozraly /na chlast meli penez porad dost/,bylo tech nehod taky dost..
Vo znich si stezovali ze, sedi doma..Kombajnama vsecko sklizeny za par dni ,po zaplaceni jich velkej vejvar pro JZD. To bylo JZD na chudy vysocine..
Ale kdy je neco dobry a funguje to , zadnej rezim to tak nenecha..
Zacali jim hrozit chruscevem , kerej to videl na zapade , slucovanim nekolik cizich vesnic a JZD dohromady..
ČŠR bylo v soběstačné v zemědělství i za první republiky.
A kolik % lidí dělalo v zemědělství za první republiky? 30 %?
Ešte by som sa pána „gene“ spýtal, ako vyzerala tá sebestačnosť z hľadiska spotreby – koľko mäsa, pšenice a vôbec zrnín, zeleniny, ovocia, mlieka atď. bolo vyprodukovaných na jedného občana a koľko jeden priemerný občan toho spotreboval – a porovnal by som to s údajmi z osemdesiatych rokov. A s dneškom. Vraj – Prvá republika!
Za prvni tepubliky lide jedli velmi malo masa. Měli maso 1-2 týdne a ještě docela malé porce. Například se uvařila jedna slepice maso se obralo nakrajelo na kousky do omáčky a bylnedelni oběd pro 10 lidi. Nebo se vzaly dvě klobásy nadrobno nakrájený do brambor a upeklo spolecne asi jako francouzske brambory. Nna člověka tak tři deka masa. Vyprávěla.mi babička.
Kdyz v protektoratu byly zavedene listky na 2-3 kila masa na mesic na osobu, pro delniky to bylo vyrazne zlepseni, že měli maso temer každý den.
Spotřeba bílkovin byla pokryta hlavně mlekem, tvarohem, , vajíčky a hrachem a celozrnym cernym chlebem.
To je take pravda, jenže od te doby pokročila nejenom spotřeba potravin, ale také technologie. Takže i v dnešní době by neměl být problém českých zemedelců republiku uživit.
Vždyť to je naprosto jedno. Jedná se o princip.
Tvrdil mi kamarád, soukromý zemědělec s VŠ zemědělskou, že nejvýnosnější systém = stromy + husy.
Nejvýnosnější jsou husy v parlamentu. Stačí jich pár a máte od plátců daní slusnou podporu za volební výsledek 😀
A ty stromy, to bude nejspíš lán japonských topolů, které se jednou za pár let uříznou kombajnem metr nad zemí a „sklizeň“ se odveze do teplárny…
Ještě by chtělo doplnit údaj, kolik ty topoly představují v uhlí nebo plynu. ČR nemá rozlohu pro extenzívní hospodaření.
To nevím Já měl na zahradě jen jeden, a pak jsem 5 let likvidoval kořeny, které se rozlévaly do půlky zahrady. A ze špalků pořezaných na podzim a uložených v suchu na jaře vyrazily větvičky 😀😀
Jo, a z těch kořenů rostly samozřejmě nové stromečky taky. Všude.
Japonskej nezmar.
Banzai-!
Jóó kúrva, tak s tímhle parazitem jsem si naběhl !
To tak dopadne, když se někdo rozhodne, zčásti obechcat to známé pravidlo „postav dům, zasaď strom, zploď syna“.
Dobře, dům jsem stavět nemusel, zbyl mi po rodičích.
Holky prohlásily, že ony se o baráky starat nechtějí, tak jsem upustil i od nápadu, postavit něco pro ně a každé předal klíče od panelákového bytu.
Syna neberu tak doslovně – zplodil jsem dvě zdravé holky, od kterých mám čtyři zdravé vnučky, tady není co řešit.
Zbýval ten strom.
Po vyslechutí všech peripetií s ovocnými stromy a ve zdejší lokalitě, které měli ostatní majitelé trochu větších zahrad, jsem pojal ten debilní nápad se šesti japonskými topoly, aka větrolamem i protimrazovkou pro dva ovocné.
Málem mi z toho jeblo!
Už i chápu, proč jsou Asiaté tak jebnutí i úporní, jako sračka. A navíc sami vymýšlejí ještě úpornější věci, než jsou oni sami.
Až bude někdo chtít zlikvidovat Rusům půdu, tak mu poradím tak deset rojů nějakého agroletadla se zvětšeným doletem, upravených na rozmetání semen tohoto svinstva – a rozprášit to nad tou jejich úrodnou černozemí…
Dovedu si totiž představit, jak by se tomuto úpornému svinstvu dařilo v černozemi, když se tomu tak vedlo i tady, fakticky na lepší navážce…!
Se šesti soustavami kořenů jsem bojoval tři roky a zdá se, že už bude pokoj.
Při tom boji byla samozřejmě zahrada mimo provoz, páč případné další produkty z ní, by určitě zabily i slona.
Nevíte, zda někdo dostal za tento ničivý vynález Nobelovku?
Jestliže Nobel vymyslel skutečně ničivou věc, tak příslušná banda šlechtitelů japonských topolů měla být už po krátké době experimentů buď vyznamenána, nebo radši spíš odstřelena za úsvitu.
Re: Tonda
Navrtat, do děr nalít kyselinu.
to už je naštěsti historie 😀
Stačí pařízek japonského topolu po uříznutí natřít hustým randapem. Udělal jsem to a 90% jich už neobrazilo. Zbytek stačilo po obražení pořešit stejným způsobem a nezbylo tam skoro nic.
Japonský topol vydrží 6-7 obmýtí, pak už tolik neroste. Výhřevností mírně převyšuje smrk.