21 dubna, 2025

Nikdo nám to neuvěří…

Přátelé, za deset let nikdo neuvěří, že jsme mohli mít za premiéra něco jako Fialu. Nikdo neuvěří tomu, že ministr životního prostředí chtěl instalovat obří fény, které by mařily nadbytečnou elektřinu a nepokoušel se stavět nové Dlouhé stráně. Nikdo neuvěří, že Markéta Pekarová Adamová existovala. Jen Stará myslivecká bude pořád na etiketách a bude budit smích. 

Nikdo nebude věřit, že Síkela zcela vážně mluvil o tom, jak Německo zastaví část výroby, aby se podělilo s Českem o plyn. Nikdo nebude věřit, že jsme začali „urychleně stavět“ plynové elektrárny přesně ve chvíli, kdy nám vyschly zdroje plynu. Nikdo nebude věřit, že existoval levný plyn, který nám přesně jako hodinky dodával „zlý ruský nepřítel“ a náš hodný americký spojenec nám dodával molekuly svobody třikrát dráž a třikrát hůř. 

Nikdo neuvěří, že ministryně obrany měla tank v kabelce, že existoval „Vlastík Leopardík,“ že jsme se totálně odzbrojili… nikdo neuvěří, že politici nosili trička s fakáčem na Putina nebo na F-35ky. Nikdo neuvěří, že Svoboda jel na převýchovu na Libavou. 

Nikdo neuvěří, že se prezidentem stal komunistický rozvědčík a že to jedním tahem eliminovalo veškeré hodnoty Sametové revoluce. Nikdo neuvěří, že se staří disidenti objímali s někým, kdo byl cvičen, aby jim podřezal krk. Nikdo neuvěří, že protokolář Kolář mohl mít nějakou moc a vliv.

Nikdo neuvěří tomu, jak média vymlčovala senilního Bidena, že se mluvilo o sto padesáti pohlavích a že rodiče ve jménu gender ideologie radostně nechali mrzačit své děti. A také zřejmě nikdo neuvěří, že Británie nebyla chalífát…

Bylo toho samozřejmě mnohem víc. Byla to přehlídka psychiatrických diagnóz, zhmotněné šílenství. Žijeme v době, která nám umožnila pochopit, jak mohly plné stadióny hajlovat a jak se mohlo stát, že sousedé udávali své přátele. Umožnila nám pochopit, proč kdysi Židé neutíkali, i když museli vidět, kam to celé spěje a proč bylo tak málo těch, kteří se odvážili stát proti. Na vlastní oči jsme mohli vidět, že totalita přichází za potlesku a radostného hýkání a že lidská blbost je fakt nekonečná.

Dali jsme dohromady nějaké prostředky, abychom tohle všechno mohli zarchivovat a udělat z toho kroniku doby. Jsem si jistý, že leckdo z vás má postahované záběry z televizí, má někde uložené odkazy na videjka či dobová meme. Fiala se prohrabuje v nábojnicích, dělá zaječí uši, začala válka na Ukrajině, dva svetry, předělávky videí, hlášky politiků… prostě cokoliv, co jednou pomůže našim dětem pochopit, v jaké době jsme žili. Hodně jsem se v tom angažoval, ale nemám samozřejmě všechno.

Pokud něco takového máte, pošlete nám to prosím na tento mail: politika2022@protonmail.com

Za pár týdnů už všichni pojedou volební kampaň a bude se mluvit o turbulencích současnosti. Hodně se toho teď stane a bylo by škoda, kdyby to nové zahrnulo to staré.

V dnešní diskusi si zavzpomínejme na nejlepší perly, slibme si, že na to nezapomeneme a předáme to jako varování svým potomkům.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

346 thoughts on “Nikdo nám to neuvěří…

  1. 🇺🇸Biden označil Zuckerbergovo rozhodnutí učinit sociální sítě svobodnějšími za „ostudné“
    Nyní podle amerického prezidenta budou miliony uživatelů internetu budou „číst nesmysly“.
    „To je zcela v rozporu se vším, co Amerika představuje. Myslím, že je to ostudné,“ dodal americký prezident.

    1. Cukrberk se teď bude libtardům a wokeistům mstít. Byl ponížen hned dvakrát: poprvé, když se před nimi sklonil, podruhé, když to na něj prasklo. Dokud neodpustí sám sobě, neodpustí ani jim a nebude mít slitování.

      1. Ten Zuckerberg, který záměrně ponechával běžet „kontroverzní“ témata, včetně hádek a flamewarů, protože se na nich dá nejvíc vydělat?
        Zuckerberg a mstít se libtardům a wokeistům? Třeba tím, že zruší cenzuru? Vždyť tyhle sorty lidí jej celá léta živily svou propagandou!
        Sám to v některém rozhovoru prohlásil, že na velmi kontroverzní záležitosti uživatelé z řad obyčejných lidí klikají jako diví. Navíc shlédnou při jejich sledování i kvanta reklamy – další peníze. Komentáře a flamewary nechal prokládat další reklamou – další peníze.
        Zuckerberg je odlidštěná, německy precizně seštelovaný stroj na peníze. Občanství nerozhoduje. Množství těch nahromaděných peněz a majetku, ve výši asi 180.000.000.000 USD ke konci roku 2024, si nejspíš nikdo ani neumíme představit.
        Ani to, co všechno by s jejich pomocí mohlo být vymyšleno, či postaveno ve prospěch lidstva.
        Je to momentálně 4. nejbohatší člověk na planetě.

        Čekat od majitele 180 MLD USD i tu nejmenší sebereflexi, nebo dokonce nějaké kroky a opatření, směřující k uvolnění dosud utažených cenzurních šroubů, je podle Tecova názoru čirá naivita.

  2. Stran měnové reformy, s tisíckrát omílaným projevem Tondy Z.. Kdysi v polovině šedesátek minulého století, jsme na střední měli v seznamu povinné četby román F. L. Věk. Protože to bylo povinné, samozřejmě jsem to nepřečetl a když bylo třeba, pomohl jsem si nějakým tahákem. Věnoval jsem tehdy čas jiné literatuře. Teprve nedávno jsem si vyhledal onu knihu, v pdf na internetu a dohnal jsem, co jsem zanedbal jako student. A co jsem se nedozvěděl? Že Rakousko tehdy, jako reakci na válku s Napolionem a obří inflaci, vyhlásilo státní bankrot, který udělal z Františka Věka (Heka) bezdomovce. Tutlání přicházejícího průšvihu bylo stejné jako za každého režimu.
    Prosím zde znalé o vysvětlení, o co přišel nemajetný dělník v tom 53. po měnové reformě u nás?
    Mi to vychází tak, že měnové reformysy se konaly po každé válce a všude.

    Jardo Godote, o protestech dělníků v Plzni, díky svým chodským příbuzným, vím. Ale i tak. V čem byla měnová reforma 53 jiná, než všechny předchozí měnové reformy minimálně od dob Napoliona?

    1. David Dvořák napsal:

      30 listopadu, 2023 (12:33)

      Jak to dokázali?? …
      Základem byla měnová reforma 1953, celkem srozumitelně o tom natočil video Ľupták. Základem bylo
      odstřižení od 👹MMF a tím přestaly finanční odtahy z republiky směrem ven. Vše zůstávalo doma a za to se vše postavilo.
      Dnes máme údajně lépe řízenou ekonomiku, výkonnější, ale na nic peníze nejsou a zadlužujeme se raketovou rychlostí … ale jsme v MMF a máme odtahy peněz směrem ven z republiky.
      A mimochodem – z východního bloku pouze dvě země přijaly „výhodný“ tzv. Marshallův plán a určitě jenom nešťastnou shodou okolností byl v těchto dvou zemích nedostatek na hranici hladomoru.
      Ty dvě země byly – Polsko a Rumunsko.

                1. Re: jozka

                  Četl jsem o přijímání MP v ČSR asi toto.
                  Soudruzi se aktivně přihlásili, protože se jim to zdálo velmi výhodné. A to i přes hudrování Stalina, protože ten tvrdě odmítal poskytovat informace o výkonu jednotlivých výrobních oborů. Tyto informace, resp. jejich povinné poskytování totiž bylo nedílnou součástí této půjčky.
                  Přeloženo do češtiny – legalizovaná průmyslová špionáž.

                  Nicméně soudruzi vyrazili na US ambasádu pobesedovat co a jak. Jenže tam jim bylo řečeno, že pokud se chtějí zúčastnit, musejí napřed splatit všechny škody, které utrpěli US občané, potažmo občané, kteří to už zabalili a zdrhli do USA. Neboli soudruzi z USA chtěli jedině uprchlíky prachaté, nikoli oškubané.
                  Jak je vám určitě známo v r. 1945 proběhlo znárodnění velkých fabrik a dolů, v nichž měli soudruzi z USA své „zájmy“.

                  Jelikož republika pochopitelně NEMĚLA prachy na splacení požadované částky, řekli soudruzi z USA, že jim pochopitelně rádi zařídí půjčku a až PO PŘEVODU částek eliminujících škody vzniklé znárodněním se může ČSR zapojit do MP. Což tehdy byl ekonomický nesmysl, země se vzpamatovávala z války.

                  Jen taková perlička – kvůli tomuto tématu si mne zablokoval vlk – ano ten vlk, který vydává Kosu.
                  Protože jsem si dovolil tvrdit, že MP stál za hovno.

                  A teď zdroje. Jelikož jsem nebyl v dřívějších letech pořádkumilovný tvor, zdroje jsem si pochopitelně nepoznamenal, takže si to ode mne přeberte, jak uznáte za vhodné.
                  Tenkrát, když jsme se o tom bavili s vlkem, už jsem ty zdroje nenašel. Řekl bych, že to asi byla wikina, o níž všichni dobře víme, jak funguje.

                  1. Ano, nicmene uplne puvodni pointa byla, ze Polsko se nakonec MP neucastnilo.Nacez se do toho vesrala souska ucitelka a zacala bazirovat na naprosto vedlejsi veci, navic blbe.

    2. Jedním z podstatných faktorů pro měnovou reformu byl existující přídělový systém. Tiskly se falešné poukázky, až jich bylo v oběhu tolik, že to vyvolalo INFLACI. Komunisté prostě vyřešili inflaci. Takže žádné ožebračení národa, ale ozdravení a nastartování ekonomiky.

      1. No jak se to vezme. O většinu úspor lidé přišli.
        Vklady do 10 tis Kčs se přepočítávaly 5:1 . Vklady do 20 000 Kčs v poměru 10:1, do 50 000 Kčs 25:1 a vyšší v poměru 30:1.
        Takže, když si někdo našetřil na pozemek k postaveni domku (cca 2,5 -5 tis Kčs podle výměry), tak začínal spořit téměř od znova.

        1. Vy uvádíte příklad osobních financí, ale oni museli vyřešit veřejné finance. Viz Wikipedie – finance. A píšu – jedním z faktorů -. Další máte uveden výše – vyvázání se z MMF.

        2. Kdo si tak asi po válce za 8 let mohl našetřit na domek? Proberte se. Mimo keťasů a šmelinářů,se kterými bylo záhodno zatočit.

        3. Re: Sat

          Máte podivuhodné pojetí matematiky.

          A/ pozemek k postaveni domku (cca 2,5 -5 tis Kčs
          B/ Vklady do 10 tis Kčs se přepočítávaly 5:1, //tedy redukce vkladu je 0,00 Kčs//

          A přesto chudák začínal znova.

          Já chci TAKY TAK začínat znova…

          1. V popsaném příkladu je redukce vkladu 80 procent, tj. 2000 – 4000 Kčs. Zbylo mu 500 – 1000 Kčs.

      2. Ale prdlajs,bylo to odstřižení se od finančního systému západu, který pořád sankcionoval. Byl nastolen převoditelný rubl místo dolaru a keťasové, co měli nasyslíno utřeli. Většina lidí neměla po válce nic, tak o nic nemohli přijít.

    3. Jestli po každé válce a všude, potom by například musely být ve všech zemích, kterých se dotkla druhá světová..

      A moc se mi tu ve vláknu líbí, jak to vlastně celý bylo správně, že na to doplatili jen mrzcí keťasové, protože dělnictvo mělo holou prdel a bylo mu to jedno. Navíc se to udělalo protikapitalisticky, takže nemá cenu řešit, že se to jen kohosi dotklo. Vždyť to nikoho neožebračilo (jen de facto všechny, kteří skutečně neměli jen tu holou řiť), navíc se za to všechno postavilo. A vyřešilo to inflaci. Ozdravilo nás to.
      Vždyť – můj dodatek – podobně nás ozdravila i kolektivizace zemědělství. Dělnictvo přece taky nemělo pozemky, tak mu to bylo jedno. Nasrat na Františka! Byl to kulak! I na mlíkaře a ostatní šmelináře!

      Hm, jako, doopravdy? Skutečně je někdo schopen tohle napsat?? Prostě normálně při plném vědomí??
      Prý má diskuse být taková, že se v ní argumentuje. Nemám argument. Pouze gratuluji k vynikající myšlenkové práci.

      1. Nic nenaděláte, je to tady Rudý koutek, a já, pravicově smýšlející a podnikatel, tady ztělesňuju nádvorní četu. To jsou paradoxy, Ferďinande – chtělo by se říci. Tak jsem to napsal.

        1. Jste si měl rozmyslet, komu postoupíte svůj web. Co se natáhlo za vidlákem je důsledek toho rozhodnutí.

        2. Ale prosímvás, to je zase co? Vy jste jednoduše hned měl být znárodněnej, jaképak copak! A bylo by to ve prospěch lidu!

      2. Picco,tomuhle, říkáte ožebračení měnovou reformou? Staří starého kocoura koupili 3 krámy z druhé ruky a už si pochvalovali, že nepřišli o všechno. Co bych měla říkat o ozebračování já, když jsem musela 18 měsíců platit za plyn místo 2800 kč tech Kč hned 7800.To jsou všichni zapšklí , jací ti komunisti byli hrozní a co jim udělali před 72 lety, ale že teď vás okrádají dennodenně, důchodce už Jurečka okradl o desetitisíce a říká tomu pyšně, že vybral zatáčku, jak sdělil hrdě , v dopise každému penzistovi , např. já jsem Opravník omylů, tak uvádět na pravou míru obecně oblíbené omyly je mojí povinnosti.

        Starý kocour napsal:11 ledna, 2025 (23:40) ( ukázka toho ožebračování, k smíchu to i starý kocour)
        Moje babča taky.
        Děda dostal od jednoho známého žida, který přežil KL echo a stihl na poslední chvíli koupit sedací soupravu v kůži, mahagonový psací stůl a pianino. Nepřišel tedy o všechno…

        1. Po každej vojne je menová reforma, skor ci neskor. Pretoze cez vojnu sa natlacia peniaze aby bolo čím financovat vojnu a následky až po nej. Len sa to nevolá menova reforma. Variantou je vlna veľkej inflacie ktorá to zmaze an block vsetkym

          1. No tak v protektorátu Bohmen und Mahren se toho moc nenatlačilo. Naopak protektorátni koruna měla k rišske marce tak nevýhodný kurs, že ožebračení byli úplně všichni Češi.

            1. A ta postihne nejvíc chudáky. Reforma postihla boháče, keťasy, šmelináře a válečné zisky. Proto jejich potomci tak řvou a ukřivdění do desátého kolena. A na tohle nemohou uplatnit restituce a reparace.

        2. Všichni jsou ve vláknu zapšklí kvůli tomu, co jim komáři provedli před tolika lety? A k tomu navíc plyn a Jurečka? V takovém případě skutečně nasrat na Františka…

        3. Mimochodem, děda v takovém případě byl keťas. A jistě i šmelinář se kterým se na poslední chvíli nepodařilo zatočit.

          1. Kurňa, tak umí někdo napsat, o co obyčejný nemajetný člověk, kterých byla většina, přišel?
            František Věk, kupec z Dobrušky vyhořel, potom se zadlužil, aby dům znovu postavil a potom o všechno přišel a navíc mu dluhy, závazky z podnikání reformou znásobili.
            Zbylo mu jen to, co naštudoval u piaristů.
            Obyčejnému dělníku jen jeho ruce a znalosti (tedy zlaté české).

            Ale hlavně na rozdíl od F.L.Věka po 53. nijdo neřešil problém pod který most s rodinou zamíří.

            1. V tom 53. už sice byla majetková egalizace dávno v plném proudu, nevím ale, jestli je platná argumentace většinou. Taková, že „nemajetným“ nějaké zhroucení peněz asi či nejspíš nevadilo. Kdybych argumentoval podobně, jistě sice mělo tu holou prdel hodně lidí, ale stejně tak ji hodně nemělo až tolik, že by jim tím pádem pád měny byl u ní.
              Nemajetným tedy neuškodila. Ale ani nepomohla. Tak jo. A co ty další miliony lidí? Hm, asi teda to u prdele. Jménem lidu a jejich prdelí, vždyť, jak je tu uvedeno, vyhrál lidově demokratický stát, vždyť šlo jen o nějaký pitomý soukromý prachy.

              Dokola se tu „vysvětluje“, že přece ty elektrárny a stovky tisíc bytů (a samozřejmě taky vynikající rekreace ROH v chatkách, vždyť večer byla harmonika a častušky), kdy novinkou teď je, že to měla umožnit taky ta měna.
              Takže kdyby tu zůstal ten ukrutnej kapitalismus, nic z toho by se „nevybudovalo“? Jako, lidi by neměli kde bydlet a nešla by elektřina? Nebo sice jo, ale bylo by to hnusně kapitalistický drahý?
              No, jen jestli by to náhodou nebylo tak, že by prostě byla jiná cenová struktura. Podstatně dražší bydlení, proto víc v nájmu než ve vlastním, ale taky podstatně vyšší příjmy, za které by si lidi – žili. Třeba kupovali to, co chtějí. Kupovali, což je jiný termín, nežli sháněli. Neměli by oči navrch hlavy, že v Maďarsku maj fáčový košile. Šli by do obchodu a tam koupili to, co zrovna chtěli a měli na to peníze, protože by to v tom obchodě ty kurvy jedny kapitalistický tam – měli.

              K tomu by tu přirozeně byla příslušná nezaměstnanost, chudí by byli na dávkách a kapouni by tu bydleli ve vilách. Taky by tu byli bezdomovci, lidi by k zábavě měli nejen dechovku, drogy by tu byly, rušily by se štvavé vysílačky Rádio Svobodný CCCP a Hlas Východu (spíš ale ne), na ulicích by se nepovaloval stoletý bordel, většina domů by nebyla šedivě voprejskaná a proletariát by se z toho celýho moh posrat…

              1. Ad 15:59 „potom by například musely být ve všech zemích, kterých se dotkla druhá světová…“

                Tak namátkou:
                1945 Švýcarsko
                1946 Maďarsko
                1946 Itálie
                1947 Rakousko
                1948 Německo
                1949 Holandsko
                1950 Polsko
                1952 Bulharsko
                1952 Rumunsko
                1953 Československo
                1959 Španělsko

                1. Z mé strany v tom nešlo o protiargument, pouze o logické dovození. Které jste tímto potvrdil, respektive to, že když válka nepřinese reformu měny všem, rozhodně mnoha.
                  (Protože nesnáším pokrytectví, skutečně to ode mne není oblíbená diskusní „pohotová“ výhybka, že „já to přeci myslil jinak.)

                  A zde naprosto vážnou (ve vláknu jinak píšu „svým stylem“) formou, patrně ta reforma byla nezbytná (nejsem ekonom, proto nemůžu hodnotit vyloženě zasvěceně) právě kvůli nutnosti zpětně tu měnu po válce stabilizovat. Rozhodně však nešlo (viz Vámi uvedené země) o věc, která je zde uváděna. O reformu, učiněnou a prospěšnou právě pro socialismus a jeho budování.

                  Žádná reforma není spravedlivá, vždy jde o krádež. Ale slovo reforma je to samý, jako slovo fotbal (já jej pořád musím do něčeho zatahovat). Fotbal může v jednom provedení být líbezná hra, v jiném zase ukrutná holomajzna. Právě proto, že ale ani nejsem ekonom a ani nemám k dispozici směroplatný info, nechci se pouštět do hodnocení té naší. Do jiného, než že betonově nešlo o reformu socialistickou, namířenou proti vnitřním (keťasům) i vnějším (kapounům) třídním nepřátelům.
                  A šlak by mě trefil, když se dočtu, že ta naše byla ve prospěch pracujícího lidu, protože mu stejně prosvítala skrze kalhoty ta hubená řiť a tím pádem mu to bylo jedno. A že nasrat na všechny ostatní, který to okradlo víc, než by zatím stihlo pět Tyranosaurů najednou.

                  1. Jo. Měnová reforma je krádež – a patrně byla nezbytná.
                    Ta 1948 v Německu prý „byla jedinou možnou cestou, jak nastolit volnou hospodářskou soutěž a konkurenční prostředí“.
                    To by Vám mělo konvenovat, taková pravicová krádež.
                    Tam byla fajn. U nás to byla levicová krádež, a z té by se člověk poblil.
                    Mně je to jasné.

                    1. Alef, já, k tomu jistě i pár dalších. To víte, kapitalistická verbež.
                      Skoro ale mám pocit, že to celý není postaveno na mnou prosazované správné (i když to tak přirozeně správně je 🙂 ) pravicové krádeži. Spíš tu tuším je psáno, že naopak ta levicová byla tuze bezva…

                      Pravicový kapitalista Alef tu měl něco o kapitalismu, kde člověk člověku je vlkem, kdežto v socialismu je to obráceně. A protože mám taky pravicově kapitalistický uvažování, vyšlo mi z toho, že tím pádem je v tom socíku vlk vlku člověkem. Asi to teda znamená, že je to v něm samej člověk. I v lese. A v kapitalismu si naopak všichni honí blechy.

                    2. Podstata/důsledek všech měnových reforem (pravých i levých) je stejná/stejný: připravit lidi o peněžní úspory.

                      V pravicové německé krádeži prý měnová reforma „postihla především sociálně slabší vrstvy obyvatelstva a majitele vkladů, kteří obdrželi pouze 5 % svých úspor“ [způsob výpočtu jsem nepochopil, ale na tom nezáleží] „Podnikatelům a vlastníkům nemovitostí měnová reforma naopak pomohla, neboť jim vytvořila podmínky pro podnikání.“ (str. 46, v prohlížeči 48)

                      Na str. 45 (v prohlížeči 47) se dočteme, že měnová reforma se stala výchozím bodem pro hospodářský rozvoj, současně s měnovou reformou se uskutečnila i reforma hospodářská, tím se podařilo osvobodit hospodářství od centrálního řízení a otevřít tak cestu k hospodářské politice založené na konceptu sociálně tržního hospodářství; cílem měnové reformy bylo především očištění měnových poměrů po dvanácti letech nacistického hospodaření, obnovení důvěry obyvatelstva a zejména pak podnikatelských kruhů v měnu, a tím vytvoření předpokladu pro zformování podnikatelské základny. Hlavním úkolem reformy bylo vytvoření nového peněžního systému, který by zabezpečil stabilitu měny jako základního předpokladu fungování tržní ekonomiky.

                      Nu a konečná blahodárnost pravicové státní krádeže je prokázána na straně 113 (v prohlížeči 115): „V okamžiku měnové reformy byly u všech bankovních institucí vklady ve výši 71 miliard RM. Přes ztráty, ke kterým došlo zavedením nové měny, začaly úspory opět růst. Na počátku roku 1949 činila výše vkladů 4,5 miliardy DM a úspory rostly i v následujícím období. Do konce roku 1950 uložili občané SRN v peněžních ústavech 4,07 miliardy DM, avšak v jeho druhé polovině došlo vzhledem ke korejské krizi k situaci, kdy výběry převyšovaly vklady. Spolková vláda s cílem zvrátit tuto situaci přijala zákon o změně daní z vkladů, který daňově zvýhodňoval tříleté vkladové smlouvy. V roce 1954 dosáhl podíl zvýhodněných vkladů na celkových úsporách 2,2 miliardy DM. Je tedy zřejmé, že už v roce 1953 vzpomínky na měnovou reformu a nebezpečí inflace vybledly a vklady stále rostly. Různé státní podpory a nové formy spoření způsobily další růst úspor. V roce 1958 dosáhly vklady z úspor nevídané částky 36 miliard DM“

                      zdroj: https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/7485/150016786.pdf

                      Chci tím říci, že měnová reforma u nás v roce 1953 byla svinstvo. Ale jiné měnové reformy po 2. sv. válce v cizině (a to v obou „táborech“) byly svinstvo taky. A u nás i tam jinde k těm svinstvů byly dobré důvody.

              2. Víte, ono je to možná tak: ti, co dnes oslavují měnu v roce 53, mají jistotu, že měna roku 53 se jich nedotkne. Počkejme do další měnové reformy, ta prý po válce (jsme přece ve válce) vždycky přijde. Pak možná, ba jsem si tím jist, uslyšíme jiný nápěv.

                    1. Hlavně sám po sobě.

                      : ti, co dnes oslavují měnu v roce 53, má jaký význam? Když ne : ti, co dnes oslavují měnu v roce 53,

                    2. Ale to je přece jednoduché.
                      „ti, co dnes oslavují měnu v roce 53“ nemá význam „ti, co dnes oslavují měnu v roce 53“, nýbrž to znamená „ti, co dnes oslavují měnu v roce 53“.
                      Co na tom nechápete?

              3. Vaše úvaha je zdánlivě realistická.
                Doporučil bych ale auditoriu vzít v úvahu skutečnost, že pro řadu lidí na západ od nás byla myšlenka socialismu celkem lákavá, ať už z jakýchkoliv důvodů (neznalost, naivita, přesvědčení, vlastní chudoba či neschopnost….). Proto tedy nikoliv tvrdý kapitalismus, ale cosi „sociálně tržní“ – aby se někteří lidé snad nevzpírali.
                Když socialismus jako ekonomicko-politická formace skončil, změnil se i kapitalismus a nějké sociálno postupně bere za své. Trvá to , ale trend je jasný. Pár desítek let ještě bylo možno těžit z poražených (socialistický blok), ale už je vytěženo a zrovna Rus už toho měl postupně taky dost.
                Takže následuje evropský úpadek – to snad není pochyb.
                Amerika je trochu jiný příklad, především kvůli dolaru – živí ji celý zbatek světa. Kdo živit nechce, nedopadne dobře (Husajn, Kadáfí).
                Prostě není to s tím hodnocením jednoduché.

                1. Když socialismus jako ekonomicko-politická formace skončil, změnil se i kapitalismus a nějké sociálno postupně bere za své.

                  Myslím, že tuto skutečnost bychom měli mít na paměti vždy, když vyhodnocujeme situaci mezi těmito zřízeními. Ještě bych dodal, že se ale týká spíše západní Evropy, protože jinde se na sociálno kašlalo už tehdy a leckdy nejen na sociálno, američany dosazený masový vrah Pinochet budiž příkladem.

                  Děsí mne, že se tady nedá věcně a bez emocí diskutovat ani o přes sedmdesát let staré měnové reformě. Jak se potom máme v zemi domlouvat na současných věcech ? Opravdu nechci znít jako Starý Kocour, ale nešlo by trochu více pochopení a tolerance pro druhého, nevykládat výrok tím nejhorším možným způsobem ?

                  1. Jenže životní zkušenost říká, že ono to dopadne tím nejhorším možným způsobem VŽDY.
                    Klausovy privatizace měly být nadějí pro další generace, ale dopadly tím úplně nejhorším možným způsobem.
                    Tak by se dalo pokračovat od privatizace dál, ale asi tušíte, jak by to dopadlo. 😀

                    1. Já měl na mysli výroky zde diskutujících kolegů.

                      Jinak si myslím, že privatisace dopadla přesně jak ji papatunel zamýšlel.

                2. Myšlenka socialismu je záležitost dlouholetá a prakticky celosvětová. Přinášející při pokusech o její realizaci příslušné plody.

                  Sice se tu pouštíme do alternativní historie (kapitalismus u nás totiž nezůstal), na druhou stranu ale on asi na západě opravdu nemohl plně uplatnit své predátorství. Právě kvůli té (jak správně uvádíte, neznalostní naivní) reklamě, kterou socík posílal tím směrem. Asi proto lze říct, že taky díky nám přestal tamní proletariát mít vysoko do žlabu, působili jsme tam jako „ideová hrozba“
                  A nabízí to tím pádem ještě jednu verzi té alter historie, tu, že nebýt soc. tábora, i s tím životem v západních společnostech by to tehdy bylo jinak. Jak ale, to už by bylo té alternace moc…

            2. Pokud nemajetní lidé o nic nepřišli, tak Vám trochu nesedí ti škodováčtí dělníci v plzeňských ulicích.

      3. → piccolomini 15:56 a 16:50
        Už Vás to zase chytá …

        Měnová reforma v Československu v r. 1953 bývá označována jako státní krádež.
        V Německu na území „západních“ okupačních zón (americké, britské a francouzské) byla provedena měnová reforma 20. června 1948. To státní krádež nebyla?

        1. Jaký zase chytá? Nikdy mě to přece nepustilo. V Německu to asi krádež, bude-li se měřit stejným metrem, taky byla. Ale komu ? To, bez kličkování, nevím. A myslíte, že to taky bylo dělnictvu šuma fuk a doplatili na to jen keťasové? Jestlipak jste mě tím teď taky snadno zahnal argumentačně do kouta a polil mě tam pivem? Patrně to sice ani tolik v úmyslu nemáte, ale já jsem radši vostražitej. Už mi tu říkali, že se mi to zrovna (obrazně) děje, tak proto jsem. Víte co, já tam z toho byl hotovť, protože jsem netušil, že jsem až takový hovado.

          Takže tedy, myslíte, že to tam dělnému lidu taky bylo u tý prdelky? A že taky za to Západoněmecká kapitalistická republika postavila elektrárny a statisíce bytů (ale nikoliv ve prospěch lidu a socialismu, nýbrž jen intrikování)? Nebo to tamní kapouni spíš po svém zvyku prošustrovali za kaviár a zbytek si, právě na úkor lidu (kterému to že mnou nepochopených důvodů bylo u tý zmíněný prdelky) nacpali do strožochů?
          Ještě mě napadá, že to tam ti kapouni ale schválně celý překrucovali (viz intrikování). Víte co, z propagandistických důvodů. Furt to tam dokola uklízeli, všude věšeli ty blejskavý reklamy, pořád cosi stavěli. A hlavně, naoko dávali dělnictvu ty západoněmecké platy, aby tím zmátli rychle se rozvíjející pokrokovou lidově demokratickou hráz míru.

      4. – piccolomini – Měnová reforma ozdravila – konsolidovala – veřejné finance a výsledkem byl rozvoj průmyslu a infrastruktury. Taky bylo po tzv. sametu co rozkrádat. Kolektivizace – ukažte mi v historii nějakou spravedlnost. Několika lidem bylo ublíženo, ale většina lidí si polepšila. I v zemědělství.

        1. Nějak jsem se tu dnes „rozdiskutoval“, tak odpovím i tady. Jestli se něčím nikdy – míněno nikdy – ohánět nebudu, tak společenskou spravedlností. Proto, že jde o sice vytouženou, nicméně chiméru. Spousta lidí to možná myslí doopravdy, že v celosvětovém socialismu by to bylo lepší, protože by se lépe žilo mnoha ostatním. Nepatřím do té spousty.

          Jen pozn., takže jen několika ublíženo, to však ve prospěch lidu. Hm, budovatelštěji to asi napsat nešlo

          1. Proboha ,za 35 let v té době ( od roku 1918)měli lidé za sebou už 3 měnové reformy ,Rašínovu kolkovací reformu, krizi ve 30. letech, válku a znehodnocení protektorátní koruny kursem k říšské marce, ukradení zlatého pokladu Brity a Američany ,lidem se ubližovalo 35 leta vy melete je o 53.

          2. Re: picco

            Jen poznámečku k té kolektivizaci.

            Ta proběhla úplně všude. I v USA. Akorát že namísto JZD kasovaly banky a korporace. Ne nadarmo se krize v USA řešila tak, že se nasypalo pod knutou státu – eráru malým zemědělcům, aby se ti, kteří ekonomicky přežili, mohli znova rozjet.

            Nu a kde se nekoletivizovalo?
            Ty dva státy z blízkého okolí už byly zmíněny:
            1. Polsko – od šedesátek do konce osmdesátek tři potravinové krize a doslova šílené dluhy za dovoz fazolí z USA.
            2. Rumunsko – tam podhoubí přirozeně neznám. Nicméně si velmi dobře pamatuji, jak ještě v polovině devadesátek tahali vyhublí koníci přeložené vozy s kukuřicí z polí do rumunských vesnic.
            Když jsem přijel poprvé z Turecka, můj parťák nechápavě hleděl na žlutohnědý kamion, když jsem původně odjížděl s modrým a šedou plachtou. Kromě dveří, které jsem si omýval v kalužích u cesty, byl kompletně od hoven až po střechu.

            1. Zb. Ha. má výše seznam zemí s poválečnými měnovými reformami. A já mu tam odpovídám, tu stejnou odpověď bych mohl dát i sem.

              1. piccolomini – Jednoduchá otázka. Kolik bytů postavil tenhle kapitalistický režim? A ještě jedna. Jakou infrastrukturu vybudoval? Rád se nechám poučit.

                1. Že by internet? Tuším tam o tom něco píšou, dokonce i ČSÚ. Ale dobrá, na první otevřené adrese mají, že průměr je ca 30.000 ročně, což by znamenalo něco kolem milionu.
                  Ještě byste se moh zeptat, jestli jsem měl víc socialistických, nebo kapitalistických žen.

  3. A vždyť ani tyhle rádoby blogy Vidláka nikoho nezajímají ve své podstatě. Je to podobné jako Otázky Václava Moravce akorát s menším dosahem tady tak pro 50 skalních fandů.

      1. Evidentně analytici české spořitelny Vidláka čtou:
        „Neoliberalismus je mrtvý, ať žije caesarismus! Jak se připravit na budoucí politickou a ekonomickou krajinu” píše na dnešní iHned David Navrátil hlavní ekonom České spořitelny

        1. Bez mrknutí oka převlékají kabáty. Stále na svých místech. Oni přece nic, oni jen plnili rozkazy.
          Vidí příležitost v nové uspořádání. Vidět příležitost, vo to gou. Víte, kdy se něco změní, k lepšímu? Až ti velcí tuneláři přijdou o své majetky, o své equity, slovy Bakaly. Až zmizí beztrestnost a krytí zvenčí. Až bude právo platit pro všechny.

    1. Ovšem. A proto sem chodíš pravidelně vysírat rádoby ve své podstatě, že. Měl by ses Vidlákovi poklonit a pobít čelem o zem, zase tě zachránil před odstřelem.

      1. Pořád stejný autor, nebo AI? Má služební projev. Toho se nejde zbavit.
        Ale zase z druhé strany, udržuje diskutující v argumentační formě. Škoda odstranit.

  4. Svoboda: Trump s Putinem budou jednat o novém světovém uspořádání. EU nezbyde než to přijmout

    https://cnn.iprima.cz/svoboda-trump-s-putinem-budou-jednat-novem-svetovem-usporadani-eu-to-bude-muset-prijmout-462739?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

    Byla tu o tom řeč, až tak daleko se EU vypracovala, že se bude jednat o nás bez nás.
    A to si pamatuji deklarace těch cílů, které EU vytrubovala o své samostatné politice a pólu světa.

    Kosti od stolu sbírat budeme.

  5. Nikdo nám to neuvěří … velmi rozumná iniciativa, přispívejme, kdo může a chce.
    Mnohdy je nesnadné podpořit argument důkazy, přestože se TO stalo rel. nedávno a tak nějak každý TO ví a zná . . .
    Je nutné mít „cosi v ruce až se čas posune“!

  6. Nikdo nám to neuvěří … velmi rozumná iniciativa, přisívejme, kdo může a chce.
    Mnohdy je nesnadné podpořit argument důkazy, přestože se TO stalo rel. nedávno a tak nějak každý TO ví a zná . . .
    Je nutné mít „cosi v ruce až se čas posune“!

  7. Opsáno z twitteru:
    „Kdysi se říkalo „být hladovej jako herec“. Teď se prý říká „být blbej jako anděl páně“
    @RistrettoF

    1. Je to tomu Petronelovi-Matlovi zapotřebí?Akorát nasral spoustu lidí,kteří jeho herecké schopnosti velmi uznávali.Petroneli Petroneli,jak by řekl pán Bůh,takhle jdeš tomu peklu naproti a bereš nás s sebou.

  8. Mě hodně překvapil a zároveň zklamal jablonecký patriot a mecenáš Dalibor Dědek. D.Dědek který toho tak hodně udělal pro Jablonec nad Nisou, který zaměstnává lidi a nechá je vydělat slušné peníze, zasloužil se o o pomoc pro nemocné a staré lidi, domovy důchodců, pomoc bezdomovcům, zakoupil v Jizerských horách rozlehlé louky a pozemky, aby tam nenasytní podnikatelé nepostavili lunaparky a ohyzdné megastavby a jiné záslužné činosti, tak ten samý Dalibor Dědek se též zasloužil, aby válka na Ukrajině měla ještě víc mrtvých a zmrzačených lidí, udělal sbírku na tanky, děla, letadla a munici, prostě se zasloužil, aby ta proklatá válka trvala ještě déle. V tomhle počínání našel odezvu u mnoha českých občanů, kteří ho i nemalou finanční částkou podpořili. Patriot a mecenáš Dědek, tak úspěšně zlikvidoval svoji pověst, kterou tak dlouho a úspěšně vybudoval.

    Hodně mě zklamali i někteří známí a kamarádi, s kterými jsem si přestal úplně rozumnět. I oni podlehli fijalovým lžím a nesmyslům, které se na nás každý den valily. Pokud byla naše společnost před volbou prezidenta PePy hodně rozdělená, tak po ní to bylo ještě horší. Ani dnes, kdy prezidentčík nadělal tolik zla se toho mnoho nezměnilo. Prezident P.P. je pro ně stále jejich prezident, za kterého se nemusí prý stydět.
    A takhle si tu žijeme v rozdělené a vykradené republice, kde je samá faleš a přetvářka, kde se pravda trestá a zlo zde vládne.
    https://postimg.cc/gallery/BLRX7xr

      1. Na Dědkovu firmu Jablotron jsem narazila před mnoha lety, snad 15, snad i víc. Potřebovala jsem mobil pro tatínka, který možná nechtěl a možná už neměl kapacitu se s něčím novým naučit. Jablotron vyráběl mobil, který vypadal úplně stejně jako pevná linka. Naprosto ideální pro mého tatínka.

    1. Lidský charakter je nevyzpytatelný. Reinhard Heydrich pocházel z hudební rodiny, byl výborný hudebník a šermíř. Hudba ho provázela celý život.

          1. Tzv. „Kulturní člověk“ V jeho pokřivené formě, zjemnely intelektuál se těžko prosadí v ekonomické soutěži reálných hodnot. Proto rád a skoro okamžitě naskakuje na politický výtah moci, kde může uplatnit své soft skills. S pružnou páteří je úspěch velmi pravděpodobný.
            Obchod je pro něj špinavý kšeft. Peníze, to je něco nízkého. Ubližovat zvířatům, jist je, je špatně. Oni jsou nad věcí a obvyklými kategoriemi, jsou více, elita. Vládnou jemným umenim manipulace. Co byl KH Frank? Porovnejte se současností.

          2. Právě proto se ptám. To že je někdo dobrý v jakémkoliv oboru a kultura je v nynější době a v ČR skvělým příkladem (Trojan, Svěrák, Vetchý a spousta dalších) neříká vůbec nic o charakteru dotyčných. A spíše to nyní vypadá, že naopak kultura je v ČR semeniště odporných jedinců (omlouvám se těm, bohužel, nemnohým normálním v tomto oboru).

            1. Podle mého to má co dělat s neměřitelností výkonu. Pokud je výkon měřitelný, není o čem diskutovat, účastníci jsou jasně seřazeni. Pokud ne tak nastupují různé vztahy, politikaření, pletichaření, udržování vzájemných podpor a podobně. Prostě kdo chce s vlky být, …

            2. Ivan Trojan šlape brázdu.
              Mladý vypadá na to, že půjde v jeho stopách, soudě už podle toho, že dostal do ruky scénář a i přesto se nechal obsadit do té děsivé slátaniny ze Štědrého dne. Zcela jistě po poradě s otcem..
              Kolega z Anděla Páně, Jiří Dvořák, se k ničemu nevyjadřuje.

            3. Trojana neznám, ale Svěrák a Vetchý byly programový kurvy už dlouhodobě. Z obou je mi už několik let na blití.

              1. Vetchý se mi nikdy nelíbil ani jako herec. Připadalo mi, že hraje pořád tu stejnou postavu, stejnej hlas, stejný ksichty. A co je nejhorší, jak vypadá, když se směje.

    2. Slyšel jsem od lidí z branže, že už způsob, jak se Dědek v Jablotronu zbavil spoluvlastníků hodně smrděl.

      Díky za obrázky.

      1. To by potvrzovalo tezi, které se vzpírám uvěřit, totiž že za velkým majetkem je zpravidla zločin. – Kupuje si Dědek svou angažovaností u dnešních mocných odpustek…?

    3. Během SVO na Ukrorujnu v roce 2022 ukončil spravedlivý soudruh Dalibor Dědek veškerý prodej Jablotronu do Ruska a Běloruska. Navíc 👹zablokoval datové služby uživatelům Jablotronu v těchto zemích.

        1. V mejnstrýmu dokonce kdysi psali, že vzdáleně otevřel vstupy k bezpečnostním systémům u klientů v Rusku. Jejich zabezpečovací byly volné dostupné komukoliv. Tak to psali.

    4. Teďka chce stavět megalomanský sportovní stadion pro 20 000 lidí ve vilové čtvrti v klidné odpočinkove části města Pardubice. Bude ležet v žaludku čím dál víc lidem a jen potvrzuje úsloví, že peníze kazí charakter.

  9. OT (jiz brzy i u nas …. )
    Na Ukrajině plánují úřady, aby studium fyziky, biologie a chemie na středních školách bylo na školách nepovinné, informovala místní média s odvoláním na údaje ministerstva školství.

    Zahraniční literatura, světové dějiny a zeměpis již nebudou povinné. Zároveň zůstanou povinné dějiny Ukrajiny.
    https://t.me/rian_ru/276363

      1. Má to znamenat, že ti pozdější, kteří jsou ještě na západní UA ve školách – a po konci SVO, po vítězství RF a ovládnutí UA, se budou valit sem a na Slovensko po vysokých desetitisících, budou ještě o dost blbější než ti, co už tady jsou?
        Se spoustou z nich, není rozumná domluva už teď – a to jde vesměs o střední generaci.
        No, tak to se máme nač těšit..

  10. To co zde Vidlák popsal jsou tvrdá fakta. Fakta dlouhodobě obecně známá. Taková je naše politika, vnitřní i zahraniční a takoví jsou naši političtí repezentanti. Ukažme si to na příkladu:
    Vítězem prezidentských voleb se stal člověk, který netajil svojí minulost, ani náklonností k minulému režimu. Vše co bylo potřeba k rozhodnutí znalo dopředu všech 3 359 301 jeho voličů. S velkým jásotem mu umožnili zastávat nejvyšší úřad v Česká republice. Takoví my jsme, tak to tu chodí. Konáme, radujeme se jak jsem to skvěle zvládli a zároveň nadáváme. Ne všichni, ale každý třetí včetně dětí, prokazatelně. Když číslo 3 359 301 znásobíme třemi dostaneme výsledek 10 077 903. Plus mínus právě tolik v naší zemi žije českých obyvatel celkem.

    Vychází nám milé děti,
    Petra volil každý třetí!!!
    Každý třetí co zde žijí,
    přispěl k dnešní historii.
    Naši Petři nejsou svatí,
    nespadli k nám z nebe.
    Počali je komunisté,
    stranu mají v genech.
    Učili je komunisté,
    dotáhli je k cíli.
    Levá láska nerezaví,
    vždyť levice sílí.
    ,,Vezmeme si zemi zpátky,
    a vládnout v ní budem.
    Nic nebude fialové,
    vrátíme se k rudé.“

    1. Minulost ano, náklonnost je něco úplně jiného, a PePa rozhodně náklonností k minulosti netrpí. Naopak.

  11. Hlavní sídlo společnosti Proton AG je v Ženevě ve Švýcarsku, dále má pobočky v San Franciscu ve Spojených státech amerických, ve Francii, Makedonii a Litvě. Od roku 2017 má jedno ze svých vývojových center v Praze.[6] Samotné servery služby jsou umístěny ve Švýcarsku, tedy mimo jurisdikci jak Evropské unie, tak Spojených států amerických.[7][8]

    ProtonMail nabízí bezpečný, ale nikoli zcela anonymní e-mail. Na vyžádání úřadů poskytne IP adresu uživatele, nikoli ale obsah jeho zpráv.[9]

    Kromě služby Proton Mail vyvíjí firma i produkty Proton VPN, Proton Calendar, Proton Drive a Proton Pass.

    Za služby ProtonMailu je možné platit bitcoiny.[10].

  12. Dnešní doba vše počítá na peníze a maximalizuje krátkodobé zisky bez ohledu na cokoliv jiného.

    Když jím pokřivená pravidla „byznysu“ s elektřinou vedou na to postavit zařízení na ničení elektřiny s výkonem Temelína, tak to udělají bez mrknutí oka.

    Nové Dlouhé stráně by uvítali, jen pokud bych se jich někde zmocnili tím že by někde zavedli své hodnoty a svobody.

  13. Možná mi něco uniklo
    Moravec dostane konkurenci. Chystáme nový diskuzní pořad, říká ředitel ČT Souček
    Napsal/a Ondřej Neumann 18. dubna 2024

    ROZHOVOR. Maximálně po deseti letech ve funkci přichází provozní slepota. Mandát šéfa České televize bych proto zákonem omezil na dvě funkční období, říká v rozhovoru pro HlídacíPes.org generální ředitel ČT Jan Souček. Ten nedávno završil prvních šest měsíců šéfování veřejnoprávní televizi.
    V rozhovoru Jan Souček mluví mimo jiné o novém diskuzním pořadu, nedostatcích ve zpravodajství o konfliktu na Blízkém východě, podivných pronájmech v Ostravě i o snaze otevřít ČT lidem, kteří „nesouzní s většinovým étosem české společnosti“…….

    https://hlidacipes.org/moravec-dostane-konkurenci-ceska-televize-chysta-novy-diskuzni-porad-rika-reditel-soucek/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

    Děje se něco, nebo platí sliby chyby?
    Existuje v ČT trezor pro nepohodlné příspěvky?

    Uloupené Kosovo
    Nemáme licenci pro přehrání na internetu
    Dokumentární film mapující složitou národnostní situaci v Srbsku v historické perspektivě.
    …více
    • Vyrobeno 2008

    • Země původu Česko
    https://www.youtube.com/watch?v=iZDCPXqDzCQ

    1. Re: Jp

      Panu Součkovi bylo politicky vysvětleno, že ve své nové funkci NEMŮŽE NEBÝT mladým, chytrým a krásným.
      Paňátno?
      Takže si pokecal a uvedl se do funkce – no a pak se zařadil a šlape brázdu.

      Kdybych měl být svině, dovolil bych si připomenout, že PePa 107 si taky jednou – hned na začátku – dovolil meknout, že Ukrajina prohraje. To se prostě novým mluvicím hlavám občas stane. Buďme velkorysí…

  14. Nikdo neuvěří, že se prezidentem stal komunistický rozvědčík a že to jedním tahem eliminovalo veškeré hodnoty Sametové revoluce.

    AMEN!

    1. O jaké hodnoty té akce, které říkáš Sametová revoluce“, přesně jde?
      Máš na mysli třeba „nejsme jako oni“, nebo to známé zaklínadlo o pravdě a lásce?
      S tím jdi laskavě do prdele.
      Kromě tebe tu všichni vědí, že šlo o přesně řízené předání moci, žádnou revoluci a už vůbec se netýkala nějakých „hodnot“.

      1. Fanda S. opravdu nemůže za to, že jste si v článku Vidláka té věty Teco nevšiml.

        Nedat to do uvozovek snad není zločin a už vůbec důvod druhým tykat, podsouvat jim, co si údajně dle Vaší hlavy myslí a předem a rovnou druhé komentující pak zde urážet…

        Do „prdele s tím“ posíláte Vidláka FIRST a Fandu S. maximálně za souhlas s Vidlákem.

        Máte potenciál takto vyhánět Vidlákovi čtenáře, komentující (zřejmě „kmenového“ Občana) a co hůře, možná i voliče…

        A na to nemáte žádné právo, zejména pokud jste tu sám tak dlouho Vy trval na omluvě od jiného!

        Mne spíše udivuje, že to Vaše chování k druhým zde „všichni“ tolerují a zrovna u Vás přecházejí,
        protože ani Občan si nezasloužil to tykání a toho „školníka“…..

        A pokud jste chlap, také se mu veřejně omluvíte a přestanete s tím už konečně i u všech ostatních!

    2. Fanda S
      Proč se podivovat,když víme, prvorepublikové agenty převzali za války Němci,po Němcích je převzali Rusi,po Rusech Američané.

    3. A směl bych prosím vědět, jaké že to byly ty hodnoty sametové revoluce?
      To jako předat majetky té správné bandě komunistů a vzápětí nechat rozkrást americkejma židama? Dosadit za prezidenta notorickýho alkoholika, kterej ty krádeže požehná? Kterej byl určenej za prezidenta už na jaře 89? A mohu prosím vědět, jaké jsou hlavní rozdíly mezi ním a PePou107?

  15. WEF: Globální komise pro ekonomiku vody, která byla zahájena na výročním zasedání Světového ekonomického fóra v roce 2022, bude informovat o způsobech, jak změnit pravidla hry, aby si lidé vážili vody a hospodařili s ní jako se společným statkem.
    Kazisvětským klíčovým slovním spojením je zde „společné dobro“.

    1. Voda nad zlato…Aby nechteli ovladnout vodu na celym svete..Ve statech kde byla voda zprivatizovana ,patrily korporaci jezera, reky ,potoky studny s vodou ,ale i kaluze a deste i snad mlha byla soukroma.
      Lidi si museli kupovat poukazky na vodu ,ale ty chudy na to nemeli..Tak museli vykopavat v noci potrubi a vsecko mozny..Asi v ty Kalifornii je taky uz voda soukroma a nedivil bych se ,to je pokrok..

      Dalsi dukaz a fakt ,ze vlady Usa s presidentem jako reditelem konglomeratu je vystupovani Trumpa..Dale ty co mu dali na volby ,ty Muskove sou investori a jako v kazdy korporaci ,vladnou v ni nejbohatsi investori /maji nejvic hlasu /a za nic nezodpovidaji…
      Takze kdyz si treba kororace najme armadu a ta prepadne Panamu , tak za nic nemuzou ,ale nekdo kdo ved tu armady muze bejt nepomenutej aby to nedela aspon pristi tejden..
      Investor ale z uchvaceni Panamy zbohatne a bohatne a tak je to se vsim..
      Trump je reditelem a stara se vo reklamu ,ze maji investori moc i schlamstnout Gronsko.
      Danovy poplatnici to vsecko zaplatej ,jako zaplatej nekolik dani i kdyz si koupi rohlik.

  16. Votápek 19.09.2023
    Bývalý český generální konzul v Petrohradu a zahraničněpolitický analytik Vladimír Votápek tvrdí:
    „Stále větší příklon Ruska k zemím jako KLDR nebo Írán ukazuje na slabost ruského prezidenta Vladimira Putina a celého Ruska. Místo aby se Rusko jako jedna z bývalých velmocí soustředilo na celosvětové výzvy pro lidstvo, zbytečně zdržuje svými válečnými choutkami.

    Rusko je potřeba porazit a odstranit Putina. Vidím, že tady chybí hodnotové odmítnutí Ruska a Putinova režimu. Chybí to, co jsme viděli v 80. letech, kdy Margaret Thatcherová nebo Ronald Reagan jasně pojmenovali Sovětský svaz jako říši zla a šli do toho natvrdo,“ říká Votápek.
    Putin se vědomě vzdaluje Západu a buduje svou politiku na lži a na popírání vědy😂

    1. Přemýšlím, jak moc velký idiot musí být autor podobných prohozů. Taky je to doklad toho, jaký materiál v posledních cca třiceti letech vysílala ČR jako své zástupce do RF, Číny, KLDR apod.

        1. Jako že je rozdíl mezi velvyslancem jako politickým trafikantem, který si takto jede značně přilepšit k důchodu, ulít se někam, kde nemusí prakticky nic dělat, ale může se podohově dovolenkovat i s celou rodinkou za státní, a mezi někým, kdo nenávidí danou zemi i všechny lidi v ní, je agentem cizích tajných služeb a do úřadu nastupuje především proto, aby pomohl rozvrátit stávající politický a ekonomický režim.

      1. „..doklad toho, jaký materiál v posledních cca třiceti letech vysílala ČR jako své zástupce do RF..“

        Tak ono stačí svázácké prase Kolář (senior).
        Nejen že je normální nácek. On je navíc úplně blbej a bez úrovně, což prokázala jeho naprostá a hysterická ztráta tváře po zvolení Trumpa. Nikdo jsme si nedovedli představit, že „mazaný diplomat a tvůrce prezidentů“ je šupák s chováním řeznického psa.

              1. Jak to?

                Dosavadní US amabasador vyklidli pole.
                On si snad myslí, že ten nový ho za štěkání na novou US-vládu podrbe za ušičkama? Nebo že ho vytrhne Britíánie, kterou mají Trumpovci zjevně na seznamu zemí „k odstřelu“?

                Možná si ho ale chtějí nechat, aby rozvracel dosavadní (pro-Bidenovskou) místní vládní partu. A to štěkání na Trumpa je mlha, aby mu Peťka a spol. nadále důvěřovali. Jedině toto by mohlo být „chytré“ štěkání na Trumpa. Vše ostatní je hodně hloupé štěkání.

        1. No, pane kolego, já jsem si to představit dokázal… Jednou jsem byl náhodným svědkem jeho vystoupení a už tehdá bylo jasno, že to dotáhne daleko.

    2. Boha, to je ako od slovenských dYplomatických jelít ako slovenská Nezábudka aka Tchorčok, alebo Káčer idinachuj.

          1. Rozumiem. Ja som vybral iba kariernych dYplomatov. Plešatý Žaluď a Krúpa neboli oficialne dYplomati ako Emericky Ajvenko Ajdontforgetju a Mr. Mejldak. 😁

  17. Od nástupu kapitalismu se mzda zvedla 20násobně (ze 2300 na 46000Kč, kdežto bydlení nejméně 50násobně a hypotéka se bude dědit.

    1. Průměrná mzda byla v roce 1989 asi 3000 Kčs hrubého ..
      Téhož roku jsem za garsonku v Praze na Žižkově platil 43 Kčs měsíčně.

  18. Jestli bych mohl poradit, bylo by dobré trochu šlápnout na brzdu. Několik posledních článku se nese v optimistickém duchu, že v blízké době bude jenom líp. Kde se bere ta jistota? V Trumpovi? Nebylo by dobré počkat na německé volby? A podle nich odvozovat co bude dál? Opravdu Bruselu dochází síly a přestává mít kontrolu nad jednotlivými státy? Nestraší vás rumunské volby? Rakouský Kickl bude úzce spolupracovat se státy bývalého východního bloku proti Bruselu? Pořád je to Germán a vždy bude mít blíž k Německu. Opravdu nevím, jestli ten optimismus není předčasný.

    1. Máte pravdu.

      Měli bychom s optimismem vyčkat (čímž neříkám, že se má čekat s rukama v klíně, ba naopak) – bude dobré sledovat nejen volby ale i celou povolební situaci v Německu, dát si pozor na dění v Rumunsku a určitě nespouštět ze zřetele ani podvratnou činnost (nevím, jak jinak to přesněji napsat) progresivistů na Slovensku a vlastně i v tom Maďarsku. Polsko a změna jeho vedení budiž příkladem.

      Nám se může zpod fialových podrážek naší vlády zdát Orbán jako silné dubisko, ale stojí v podstatě osaměle (+Fico) proti celé EU (viz to už ne snad jen zadržení ale přímo ukradení nemalých financí, na které mělo Maďarsko nárok) a zbytkům sorošovské mašinerie (sice slábne, ale může se na něj soustředit – u nás i jinde už má hotovo) – a nemá to prý vůbec lehké (lidé brzy zapomínají, jak ouzko jim bylo pod minulým vedením a kdo je brání proti potenciálním hrozbám – a za medové sliby jsou ochotni zradit pro nejmenší aktuální chybičku i toho nejlepšího správce a podlehnout klamu a mámení… viz „Nebudeme zvyšovat daně. Tečka.“)

      Aby za půl roku nebyly šrouby ještě utaženější a situace bezvýchodnější. Ono to prioritní schvalování korespondenční volby či pendrekového zákona a další chystané nástroje („úřad pro určování lží ve volebních kampaních“) nejsou jen tak pro nic na nic – potřebují je a nebudou váhat je použít.

      1. Vymrstilo se opravneny podezreni uz driv /napr. v Italii/, ze by volby v koloniich EU ,
        MOHLY NECO VOLBY ZMENIT..Zakrocila komise a vyhlasila , ze na volby
        dohlidne a to hned v Nemecku..Protoze … Po kazdejch volbach sou lidi nespokojeny …

    2. Ten optimismus je ryze účelový. Jak jinak přesvědčit průměrného skeptického Čecha, aby ho volil a aby si pak mohl nějakou tu výživnou židli nalepit pod prdel? Ono stačí sledovat ten publikovaný názorový vývoj… Přímo umělecké lavírování – a k tomu ten bezbřehý optimismus prostě patří. No a pak se řekne – mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky!

  19. Takto komentoval Orbánovo vystoupení Ondřej Kolář za TOP 09:
    Neochota pomáhat Ukrajině Evropě nepomůže. Paktování s Putinem Evropě nepomůže. Pouštět přes Maďarsko ruské agenty Evropě nepomůže. Projev Orbána ale ukázal, že naše slabina je naprosto viditelná, posilující vliv extremistů, kteří pro peníze a vlastní zisk neváhají škodit.

      1. Aspenistický kolaborant Kolář se v podstatě přiznal;
        „vliv extremistů, kteří pro peníze a vlastní zisk neváhají škodit.“

  20. Šetřme síly. To nejlepší ještě určitě přijde.
    Neexistuje objektivní měřítko, který výrok/akt/činnost je blbější než jiný, jedná se o čistě subjektivní hodnocení. Nicméně myslím, že lze sledovat určitý trend – blbosti stále větší a větší.
    Možná Alef by na to uměl sestavit nějaký matematický model.
    Já jen tak od pasu:
    – Řekněme, že nejdřív to byly Fialovy předvolební sliby. Přes značnou míru nedůvěry se mohlo zdát, že alespoň z části se budou realizovat. Výsledek známe.
    – Pak poměrně rychle přišlo znásilnění ústavy, okradení důchodců
    – Gradovalo to neuvěřitelným zvolením rozvědčíka do nejvyšší funkce ve státě
    Atd., nechce se mi v tom babrat, Vidlák část z toho dnes připomenul.
    – Ještě vyšší úrovně bylo dosaženo instalováním Foltýna do obskurní funkce propagátora

    Jako matematickému laikovi mi to připomíná hyperbolický průběh, ale nejsem si jist, ve které části té křivky se nacházíme. O jejím vrcholu až někde v nekonečnu (?) ovšem nepochybuji.

    1. Máte prohozený druhý a třetí bod. K tomu okradení došlo tak nehorázným způsobem právě proto, aby to neohrozilo zvolení 107.

      Ten druhý odstavec jako že nevidím 🤣 😂

    2. Další postupným bodem křivky, strmě dotýkající se hvězd, jsou ty slavné „mařiče“ nadbytečné elektřiny; vymyslet něco takového, to není jen tak: v zájmu ochrany klimatu nastavíme větrníky a slunečníky, a když jimi vyrobenou energii nedokážeme spotřebovat, nenecháme lidi, aby si elektrikou zatopili, kdepak! Necháme ji vyfučet do luftu a tím přispějeme ke globálnímu oteplování.

      Pane vachmajstr, voni sou hlava.

  21. RNDr. Alexandr Vondra (* 17. srpna 1961
    „disident“ a signatář banksterské Charty 77, 
    atlantista a
    kolaborant Rockefellerovy Trilaterální komise
    V roce 1987 podepsal Chartu 77, sponzorovanou Serešem. Od 2. ledna 1989 do 6. ledna 1990 vykonával funkci mluvčího Charty 77. Je jedním z autorů petice Několik vět.

    https://www.novarepublika(tečka)cz/2025/01/tv-prima-news-je-fico-prisluhovac-ruska-hoste-ivan-david-a-alexandr-vondra-9-1-2025

    Zednář Vondra, který na stará kolena se nechal slavně pokřtít, prý neumí rusky. V azbučtuně však předložil v debatě na CNN údajný Jandejskův zvací dopis.

    „My všichni chceme mír. Ale ten mír nesmí být kapitulací Ukrajiny a nesmí být pozvánkou k dalším ruským dobyvačným imperiálním choutkám,“ prohlásil Vondra, jakoby citoval Brzezinského ml..

    „Jsem rád, že vláda mé země zablokovala to poraženecké prohlášení, které bylo tady panem (Josepem) Borrellem navrženo,“ řekl Vondra v rozpravě věnované eskalaci konfliktu mezi Izraelem a Hizballáhem, v níž Borrell vystoupil. „Stojíme a máme stát jednoznačně za Izraelem. A pokud nás bude ovládat strach, naivita nebo dokonce nenávist k Izraeli, tak je s námi amen,“ řekl Vondra. (Europarlament jednal o konfliktu v Izraeli.)

    1. Vcera bol tento clovek na prestrihu ako host po telefone/otvarac druhej casti debaty na TA3. Je to hovado par excellence. Docent Chmelar ho ale dobre zrusil, ze na jeho komentare neni co komentovat pretoze je to znamy klamar a pritakavac ameriky, a jeho nazor je nereprezentativny voci nazorom v ceskej politike a CR vobec.

    2. Když už je řeč o Sašovi – pro připomenutí jedno video ze starší doby – „České obavy z amerického radaru“
      https://www.youtube.com/watch?v=uIru1T42zzM
      Tenkrát jsme se ještě dokázali sjednotit a postavit proti.

      (PS – video je v angličtině, ale pro ty, co to neznají – lze nastavit české titulky přes ozubené kolečko na liště videa)

  22. Moc hezký, optimistický text.

    A tak budu trochu „alarmista“ a zkusím do toho hodit vidle (pokud se opakuji, tak se omlouvám)

    Jak sleduji paniku předních euro-leftardů, tak se pokusí zplichtit novodobou Osu, a sice Berlín-Londýn-Paříž (možná s bruselí jako ozdobou, určitě s Prahou a Baltama jako dvorními šašky).

    Záminka bude jasná, „zastavit Putina“ (+ zachránit Klima, Hodnoty a Civilizaci, ostatně jako vždycky), realita pak zoufalá snaha zachránit se před vězením (Starmer, Lejnová a spol.), případně celoživ. ztrapněním a pádem do nicoty.

    Nic bych nedal na argument, že nemají zbraně, zdroje, prachy, loajální obyvatelstvo – protože tihle pitomci netuší o realitě nic, nakonec A.H. toho taky moc neměl, a neváhal vyhlásit válku Americe v prosinci 1941, zrovna když dostával přes prdel u Moskvy. Idea a vůle, přátelé, jsou pro tyhle tvory víc, než ocelárny a tankové brigády.

    Jiná věc jsou US jednotky v Evropě. Chimérické „armády evropského křídla NATO“ by zfoukly jak svíčku, ale bylo by to hnusné, nastal by u toho bordel, leftardskou část populace by to jen ujistilo ve svatém odhodlání.

    Válečný střet je ovšem absurdní. Absurdní není, že začnou pomalu přivírat hranice, ztěžovat pracovní a obchodní kontakty, prostě dělat to, co totality, včetně těch operetních, dělají.

    To je, ovšem, černý/varovný scénář – za pravděpodobnější pokládám, že jsou v prdeli.

    1. V okamžiku, kdy by první bota některého ze středoevropských či západoevropských vojáků vyslaného oficiálně danou zemí vstoupila do místa konfliktu, přestala by do cca deseti až pětadvaceti minut daná země existovat v bojeschopném stavu. Rusy by totiž už nic k nějaké zdrženlivosti nevedlo, země NATO by už byly s RF v otevřeném konfliktu, takže co. Nemluvě o tom, co by se dalo použít na samotné nepřátelské vojáky, například nějaká hodně vylepšená verze Buratina. Já myslím, že Rusové rozhodně ještě neukázali, co mají doopravdy ve svém arzenálu. A to, že to nepoužívají, je začasté dáno pouze tím, že nemají v úmyslu Ukrajinu totálně zničit, případně zbytečně zabíjet zbytky civilního obyvatelstva, které z nějakého důvodu zůstávají v některých místech i přes válečný stav.

      1. Zatím civilní obyvatelstvo na poměry jiných válek RF velice šetří. Kolaterální škody a zabití jsou spíš důsledkem PVO, eventuelně selháním jednotlivců – pokud vůbec.

      2. O tom, co by s „armádami evropského křídla“ udělal Rus, jsme samozřejmě ve shodě.

        Poslední výkřiky různých Scholzů, Macronů a Starmerů spíš otevírají otázku, co s nimi udělají Yankees.

        Nejspíš samozřejmě nic, ale namachrovaně hysterické výkřiky zmíněných šašků (a přilepeného „ekosytému“ všelijakých fialů, kallasových, tusků a spol.) vyvolávají podezření, že ti šílenci něco zkusí. Ne vstup do Ruska – spíš „vyšetřování za proamerickou činnost“, omezení letecké dopravy, stažení diplomatů / vízovou povinnost, a podobné pitomosti.

        Samozřejmě, že nemají šanci. Ale můžou být otravní.

        1. Myslím, že nejtvrdší jádro podporující EU v současné podobě se zaměřuje i na pronásledování Muska. Nedivila bych se kdyby chtěli zakázat síť X v Evropě.

      3. no, tam kde se teď bojuje, se civilní obyvatelstvo sestává většinou z Rusů, takže se snaží jich zabít co nejméně. Ze stejného důvodu tam civilové zůstávají, případně ti, co mohli (oficiálně okolo 3,5 mil.) utekli do Ruska.

  23. Pokud by byl problem, prosím smazat. Děkuji, je tu půjčeno od Vlka:

    VálekLéků je v ČR dostatek, i penicilinu, jen nevím kde jsou.

    SíkelaNěmci platí za elektřinu 15 Eur a Češi 200 Eur, protože je Lipská burza v Německu.

    ČernochováSice školství přijde o 11,5 miliardy, ale děti budou mít tu nejmodernější leteckou ochranu.

    RakušanKolik je tu uprchlíků z UA, nevím, ale v přepočtu na obyvatele se pořád jedná o násilné činy jednotlivců.

    VystrčilMusíme donutit ruské civilní obyvatele, aby dobrovolně opustili Krym.

    FialaTo, že se ekonomice nedaří, mírně klesá životní úroveň, je výsledkem naší dobré práce.

    PekarováMusíme zabránit tomu, aby na Slovensku vyhrál Fico.

    ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    Tímto zdravím „lovce dezinformátorů“, nájemného psáče z Deníků.cz – jistého Krupku! Jistě si to užije!

    JurečkaSoučasní důchodci si za 30 let vzpomenou, že byla tato reforma nutná a udělali jsme správnou věc.

    VYSTRČILSenior dostane přidáno méně než činí výše inflace, ale koupí si za svůj důchod více ….. ! ! !
    To je výrok na Nobelovu cenu ! ! !

    1. Váš příspěvek smazán nebude, je zcela k věci. Pouze jsem si dovolil graficky ho upravit.

      Všechna prohlášení jsou skvělá a i každé samo o sobě by bylo ozdobou silvestrovské estrády.
      K uvedeným výrokům mám jenom dvě připomínky:
      a) je dobré si uvědomit, že Vystrčil je původním povoláním učitel matematiky
      b) Jurečkovi vzkazuju, že jsem po meči i po přeslici z dlouhověkých rodů, a že si na to těch třicet let počkám; to uteče jak voda. A jestli dožije i Jurečka, tak si to potom povíme.

        1. Je pravda, že dřív, než se toho Jurečka dožije, nasraní důchodci ho zabijou.
          A Vystrčil… to je jasné: matika mu moc nešla, taxe dal na politiku. A je to!

          1. Nekdo z vlady prohlasil ,ze se urcite mame lip i duchodci ,ale ze vo tom nevime. Nase chyba..
            Muzi se deli na muze a nemuze , zeny zase na damy a nedami a ty mame,
            se rozdelujou na mame a na ty nemame..

            Pisou ze zase na U. schazi zbrane ,dolary v miliardach neschazi, ty sou dodavany , takze shaneji lidi, zbrane netreba a armada bojuje s rusem
            rovnou vojakama../Na mnozstvi nehledme a generalove sou posilany do Londyna./.

            Este vetsi pozary v Kalifornii ukazujou , az mne napadlo ,ze pro nedostatek vody ,prilejvaji volej do vohne , aby nebyl nedostatek voteplovani a emisi..
            Za vejplatu sefovy pozarniku, jenom 750 tisic , nemuze zadnej chtit
            aby vedela vsecko.
            Hodne pozarniku propustila ,vodu zakazala a taky propustila do more ,
            dyz politicky korektni je nehasit../Co te nepali/.
            Kdyz se upaluje Kalifornie/jako driv Hus , Bruno, carodejnice / ,hori trisky , se to driv nazejvalo ,auto da fe ,
            dum uspesnyho herce Gibsona ale nespokojenyho, taky shorel …
            Vyrobil film vo taky pronasledovanym Kristu ,velmi uspesnej ,ale ani to nepomohlo…
            Pomery v nebi , taky nebudou nejlepsi..

    2. Vidlákovo shrnutí a Vaše ukazuje, že, koncentrace lidské blbosti je snad největší v dějinách.
      Mne teda naprosto fascinuje, že cena energie je v záporných hodnotách…tak proč nám nedoplácí, žeano?! Fakt jako, Cimrman hadra. 😀

  24. A možná se naopak bude za 10 let vzpomínat na dnešní dobu jako na staré zlaté časy. Tak jak dnes vzpomíná většina lidí v předdůchodovém věku (co se důchodu už ani nedočkají) na šťastné „devadesátky“.
    Zatím ještě česká ekonomika nespadla ve spirále smrti do úplného kolapsu. Zatím se ještě v ČR neválčí – ani proti cizákům, ani proti spoluobčanům, ani proti strojům. Zatím je ještě co jíst – pravda, nákupní vozíky vyjíždějící z hytlermarketů jsou už o něco lehčí, ale stále ještě dost plné. Zatím ještě lidi nevystěhovávají z jejich nemovitostí, protože neměli na zaplacení daně z nemovitosti. Atd, atp.
    Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůř.

    1. Charone,
      hodně lidí nazývá devadesátky „šťastnými léty“ jednoduše proto, že tzv. elity byly tak moc zaměstnány rozkrádáním státního majetku, že neměly čas na buzeraci obyčejných lidí.
      Jen si vzpomeňte – v devadesátkách nic nebylo problém, jak na úřadech, tak v běžném životě.
      Exekutorská mafie se už sice formovala, hlavně na základě požadavku bank, ale tehdy ještě nikdo nepřicházel o střechu nad hlavou.

      Nikdo s ničím zbytečně nevysíral, nemontovala se do nás ještě ani EK a každý mohl dělat, nač mu stačil rozum, síly a finance. Děr na trhu byla spousta, realizovat se mohl skoro každý.
      Ti, kterým bylo v době toho převratu aspoň dvaadvacet, nutně museli vidět, k čemu to směřuje těmi hesly:
      „nejsme jako oni“
      „musíme udělat tlustou čáru za minulostí“
      „pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí“

      Střední a starší generace, zvláště pak válečné a těsně poválečné ročníky musely vědět, že nepotrestané zlo zůstane přítomno – a bude bujet.

      Přiznám se, že ani já, téměř odjakživ pesimista, který se ale rád nechá překvapit dobrou zprávou, jsem absolutně nečekal, k jakému stavu, který vidíme třeba dneska, to dojde.

      Jako správný pesimista dodávám, že tohle ještě není opravdový konec.
      Konec není to, že na Hradě sedí bolševické štětky, vnitro dělá gauner z Dozimetru a ministra zahraničí dělá úplně blbý bakalář.
      Ještě bude hůř a to velmi.

      Když jsme u toho převratu – kolik asi bylo v roce 1989 zdejšímu panu domácímu?

  25. Tak to je nářez:

    Dánsky poslanec Karsten Honge povedal, že ak sa napätie vystupňuje, možno sa budú musieť obrátiť na Rusko, aby zabránili invázii USA do Grónska.

    Rusko by nechcelo, aby Grónsko padlo do rúk USA, takže by pomohlo.

    Vo svete, kde člen NATO požiada Rusko o pomoc, aby sa ochránil pred iným členom NATO, a realita je taká, že člen NATO, ktorý žiada o pomoc, už daroval väčšinu svojej armády Ukrajine, bude zaujímavé sledovať, čo sa stane vo svete, kde sa to stane oficiálnym.

    https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=12&p=414297&sid=7a88a2a23e908e3d2fb873251c5d92ba#p414297

    Žijeme v zajímavých časech. Vypadá to na abrurrrdní drrrama, jaké by nesestrojil ani sám Velký Přikulovač.

    1. Nejvtipnější je, že Rusko za takový druh pomoci, pokud by se rozhodlo ji poskytnout, rozhodně nebude chtít ani zlomek toho, co si běžně žádají USA. A tím fakt nemyslím jen peníze.

      1. Dneska musí být nějaké humoristické skvrny na Slunci, nebo co. – Co přinesl do diskuse (kousek výše) honzajan, to je fakt bingo. Válím se smíchy.

        1. Scenar na prvni dil serialu , „Jak sme dobejvali Gronsko, az nas zase dobil ten rus“,je hotovej k nataceni.. Predtim ucinkoval ,na kanalu TV , Trump v serialu, Apprentice /ucen/,kde kricel na kazdyho „You are fired „!!!.
          /“S ohnem v srdci s puskou v ruce “ se u nas taky zpivalo/ …
          Ted je rada na Kalifornii..Potom zrejme na Dansku ./Fire = ohen/…
          Pro uplnost Zeli je taky bejvalej ucinkujici v TV kanalech.

          A kdo by si tenkrat pomyslel.
          Demokrati asi ted litujou, ze letadla teroristu nezbourali, Trump Tower i s nim.
          Patalie s Trumpem nehodlaji skoncit..
          Trump se prejmenoval z nemeckyho Trumf , coz vocenej hraci Mariase..
          Ma este porad vohen i v srdci, jak je videt..Melanie aby nezustala pozadu
          se soudi vo 100 melounu s hydrou , drive TV kanal.
          Kanal je kam se vsecko splachne ,co cekala jinyho.

    2. Z toho soudím, že Dánsko je ještě docela demokratická země. Dovedete si představit, že by toto někdo řekl u nás ?

      1. Tymákovane,
        v15.1. se tedy uvidíme. Poznáte mě snadno – jsem malý, tlustý, starý a plešatý. A mám licousy ála Franz Josef.

        1. Děkuji. Viděl jsem Vás na fotce, myslím že budu schopen Vás identifikovat. Až na toho Franz Josefa podle Vašeho popisu vypadáme jako jednobuněčná dvojčata.

        2. Re? Godot a Tymák taky

          A je sympaťák už na druhý pohled!
          (-:
          Tímto zdravím západní Čechy!!!
          (-:

            1. Re: Tymák…

              Nepřijedu, páč bych musel Godotovi zrekvírovat všechen vinný chlast, o kterém umí tak dojemně psát, a ještě by pochybělo!
              Mně totiž od nějakých deseti let začali přezdívat „kvitpumpa“ (co znamená v gorolštině slovo kvit, to už víte).
              A od patnácti let jsem se musel naučit slyšet na oslovení „pulyr“. Pulyr byl poslední půlnoční vlak, kterým se vraceli ze šichty častí opilci – pulyři.

          1. S tím osobním setkáváním je to ošidné.
            Třeba takový Targus se tu může jako o život prezentovat coby hulvát a sprosťák, ale ve skutečnosti takový není. Ale nikomu to neříkejte.
            Godot chce naopak vypadat jako bonviván a vzdělanec, ale ve skutečnosti….
            To je na píču, takhle se odhalovat.
            🙂

            1. Je a není, jak se to vezme.
              Nikomu svůj názor nenutím, ať každý dělá podle vlastního rozumu. Když vidím na láhvi vinětu s nápisem „Chcánky“, a já nejsem ten, kdo ji tam nalepil, ani mne nenapadne zkoušet, není-li v ní náhodou portské.

    3. https://www.youtube.com/watch?v=cyPsqsH8I4M Tato desatrocna parodia je naprosto aktualna – jednalo sa o posmesnu pesnicku ked sa niektore svedske sily uz pred cca. 12 rokmi hystericky tlacili do NATO.
      Pre ludi neznalych rustiny alebo anglictiny – po celu pesnicku spevak komicky zvelicuje rusku hrozbu, ako uz na stabe otvaraju mapu, ako ich zbombarduju, zaplatia domacich rebelov a potom sa budu tvarit ze oni nic…
      a vtedy si uvedomi, ze, pockat, ale to je metoda prace NATO, nie Rusov.
      A piesen konci tym, ze by bolo lepsie poprosit Rusov aby Svedsko ochranili od NATO…

  26. Vždy, když si myslíme, že nemůže být horší situace, přijde něco ještě horšího. Mnozí nadávali na Babiše, a často oprávněně. Až Přešel Fiala. Nadávali jsme na mizerný výběr kandidátů do volby prezidenta, až přišel Petr Pavel. A za všechny ženské političky přišla nově Danuše Kandidátuše. Za Marka Bendu mladý Filip Neruda, co chce volební právo od 16 let a box v rámci tělocviku. Za všechny ministry pro místní rozvoj a nadávky na délku stavebního řízení přišel Ivan Bartoš s digitalizací stavebního řízení, která se hodně moc nepovedla.

    1. Re: Gerd

      Tak s tím boxem v hodinách Tv bych problém neměl…, a samozřejmě i dívky a slečny.
      A hned od první třídy. Zaručeně by ubylo na školách šikany, resp. celý problém šikany by téměř zmizel.

      V mém dětství šikana v pravém slova smyslu nebyla. Za to jsme se občas servali jako koně. Napětí se uvolnilo, zatlačily se boule, případně se sešily natržené rty a uši a jelo se dál.

      1. Každý je frajer do první inkasované rány. Ale učit se box v dnešní době může být trochu zastaralé, pokud boxer narazí na někoho se znalostí kopů nebo brazilského jiujitsu, když upadne. Pro slečny a dívky jsou asi vhodnější jiné způsoby obrany než box.

      2. Ani za mého.
        Celá třída byla z drtivé většiny jedné sociální skupiny. Semtam se vyskytlo doktorské, nebo zelinářské či řeznické děcko – takže vytahovat se jeden na druhého fakticky nebylo čím.
        Rvačky naprosto výjimečně a to tehdy, když nějaký sráč ublížil holce, nebo něco napráskal.
        Šikana v mé generaci neexistovala ani na intru, z výše popsaného principu a dokonce ani mezi ročníky ne. Tam se přidávalo částečně i to, že na tu školu se -až na řídké výjimky- nedostávali pitomci bez sebevědomí, které by si museli zvyšovat pokusy o šikanu. Nikdo z nás to neměl zapotřebí.

        Co to je šikana, jsem měl možnost pozorovat až na vojně, kde už z principu docházelo k určitým koncentracím pitomců. Naštěstí to nebyla záležitost naší malé roty, složené víceméně ze specialistů, poměrně inteligentních lidí.
        Byli jsme povýšeni na mazáky, jedním dílem prutovky od R3AT, ale jen symbolicky, trojím mírným plesknutím přes holou prdel, žádné ožralecké mlácení a jelita, jako k tomu došlo na vedlejší rotě spojařských bigošů.
        A povyšovali jsme svoje mladé taky, stejným způsobem – původně dokonce bylo v plánu, od povyšování upustit, ale naši mladí si to povýšení sami vyžádali! 😀

    1. Když vyhraje AfD tak slibuje, že okamžitě zprovozní „Severní Proud 2“. Pokud by se to podařilo, byl by to jeden z prvních kroků k normálnosti. Ale zbývají jich stovky.

      Zuckeberg „vypnul“ cenzurní oddělení FaceBooku, zrušil inkluzi a podporu LGBT. Dal miliardu dolarů Trumpovi na podobné kroky v celé USA.

      Několika desítkám VIP shořely v Hollywoodu jejich residence a najednou zjistili, že podpora transgender a Green Dealu není přesně to, co měli podporovat a už „pyskují“.

      Těch obrácených „cukrových hor“ bude zanedlouho hodně… V převlékárně kabátků bude tlačenice.

    2. Nó, hele… Jak před 35 lety, to tedy fakt nevim.

      Kdybys ale řek před 34 a 3/4 rokem, to už bylo něco diametrálně jinýho. To už totiž běžela volební kampaň, a v ní se vobjevoval takovej bizár, že cosi srovnatelnýho bylo pozorovati snad až L.P. 2021…

      Koneckonců seš to Ty, ne já, kdo ustavičně zdůrazňuje, že politici jsou toliko obrazem (odrazem) voličů.

  27. Perfektně popsaný karneval roztodivných šíleností, kde se tančí bez ohledu na zítřek a bohužel nejen u nás.
    Titanic. V podpalubí už umírali lidé – ale na horních palubách se tančilo.
    Chtělo by to nějakého specialistu. Krysaře, který by odvedl ty nejvíce jásající někam za město, kde by (možná) ve tmě, chladu a o hladu pochopili, že onen karneval dnešních dní není nic reálného, že vede k jedině trvalému šílenství a smrti.
    Těm ostatním pak nezbude než si „vyhrnout rukávy“ a dát ten „bordel“ po karnevalu do žitelného stavu.

    1. Lezou mi na nervy s tim Titanikem..Vsecko je jinak. Zhoustnu to …
      Uplne nejdrive byli postaveny lode dve, uplne stejny Olympic a Titanic.
      Olympic se nabourala a zpatlali ji vselijak dohromady a premenovali Titanic.
      Byla uz rozhasena tak zrala pojistenim na dalsi bouracku..

      Tydle podvody se dejou furt , bohac vydela majland a ostatnim se zvysi poplatky za pojisteni.
      Vic samozrejme nez aby dostali jenom zpatky, co zaplatili bohacovi. Spokojenost.
      Lod proto mezi ledovcema rozjeli na nejvyssi rychlost..

      To neni vsecko. Miliardari se rozhodli , ze pojedou Titanicem,bejvalym Olympicem
      a pak cast jich v posledni chvili lstive nenastoupila .
      Cestovali jenom ty , co nesouhlasili se zalozenim ,Reserve Bank v Usa.
      Astor,Guggenheim atd. Uz se nevynorili..Pojistovna zaplatila pojistku za Titanic.

      Podobne jistej Janda zalozil skupinu Olympic , aby vydelal velkej majland a este potopil , komunisty..
      Olympic sky hry sou dalsi potapeni , kdo je porada toho potopi do velkej dluhu ..
      Staty zaplati zaucast desitky milionu ,ale to neni vsecko , si musi vydrzovat sportovce a ty taky nejsou zadarmo.
      Umisti se uspesne treba na 16tym miste..A sou jich davy a nejsou zrovna levny,
      a este potrebujou vybaveni, dochtory, trenery , masery ,psychiatry ,prasky ,cestujou za nase po svete a tak za bydleni ..MInisterstvo sportu/nevim jestli dneska/ ,
      OLympijskej vybor v kazdym state je povinnej a spousty uredniku ,at si Mafie vydela….Sportem k trvaly invalidite , ale nas co vsecko zaplati , ani nesmime vedet, co vsecko…Vlady nas zadluzi co nejvic bez ptani a pak zmizi , kdyz a my to musime zaplatit..
      Kdyby delnik takhle pracoval….

      1. S těmi loděmi máš poněkud hokej. Byly tři. Titanic se potopil 1912, Britanic najel na minu 1916, Olympic šel do šrotu 1936.

        1. To se nevylučuje. Psal o tom, že po havárii Olympicu byl prohozen jeho název s Titanikem.
          Obě lodě tehdy kotvily v loděnicích Belfastu vedle sebe. Titanik právě dostavovali a Olympic po srážce s americkým křižníkem opravovali. Stačilo provést pár dodatečných konstrukčních úprav a trupy přemalovat. Prohodit nápisy – a opravený šrot mohl vyjet na svou první/poslední plavbu.
          Morganové & spol. to věděli, proto na poslední chvíli svou účast na plavbě odřekli.

  28. A nikdo neuvěří, že většina voličů to tak chtěla a ještě nyní chce.
    Že blbci jsou velká skupina lidí jejichž názor je chráněn trestním zákoníkem.

        1. Možná jen Vašík Klausů před svým nástupem do křesla ministra financí. A pak Kalousek. Nejnověji Stanjura (to je ten, který ví úplně přesně, kolik nul má miliarda… něco mezi pěti až třinácti).

        2. Zápotocký to řekl prý takto: „Naše měna je pevná jako naše zřízení.“
          Ta citace je zaručeně pravdivá, poněvadž mně ji nevyprávěl T. Taxis Taylor, ale dokonce moje babička, která tu „měnu“ osobně zažila.

          1. Moje babča taky.
            Děda dostal od jednoho známého žida, který přežil KL echo a stihl na poslední chvíli koupit sedací soupravu v kůži, mahagonový psací stůl a pianino. Nepřišel tedy o všechno…

              1. „Dopadlo to jako vzdycky,“ ..zpivali trampove…
                Taky prohlasil rus Cernomirdin po 91 v Rusku a predtim Kropotkin ,anarchista ..
                Po vitezstvi delnicky tridy nad kapitalismem v 48 u nas ,to dopadlo jako vzdycky , vozebracili ….delnickou tridu.
                Po vitezstvi demokratu nad komunistou ,vozebracili krati
                ty demo ,aby dalsi Unor c 2, se moh uskutecnit.
                Dopadne to jako vzdycky ?

              2. Tak to dopadla dobře, moje maminka prý pláštěnku a její bratr kravatu . Asi to bude trošku přehnané, ale tak to vykládala.

          2. Re: AN

            Moje babča říkala totéž, takže asi jo.
            Nekoupila si nic, páč měla hovno a ne nasyslené prachy.

          3. Tak nějak to bylo, tuším ještě slovíčko „socialistické“.
            Ač sám jsem „měnový ročník“, vyprávěli mi o tom moji rodiče, když jsem přiletěl ze školy s očima navrch hlavy poté, co nám o roce 1953 a tehdejším dění, vyprávěl náš poctivý dějepisář, shodou okolností i místní kronikář a písmák.
            Moji rodiče tehdy měli úúplně jiné starosti, těch peněz moc neměli, všecky nasypali do vylepšování našeho tehdejšího, státního bytu III. kategorie, takže vlastně o moc nepřišli.

            Kolega, spolužák z průmky, který pak ještě vystudoval radioelektroniku na FEL a který dlouhá léta pracoval v technice ČT (vedoucí přenosářů) mi ale vyprávěl, že v Praze je známa historka, jak rozhlasáci v třiapadesátém, když na Hradě dva dny předem, předtáčeli ten Zápotockého rozhlasový projev, tak se od pracovníků Hradu mezi řečí dověděli, že měna bude a to velice brzy.
            Pracovníci Hradu odpověděli otázkou: „A proč si myslíte, že tenhle extra projev Tondy asi točíte, co? V pátek odpoledne?“
            Traduje se také, že hned po dotočení projevu, narychlo naházeli drahé mikrofony a kabely do vozu, natočené pásy v krabicích strčili pod paži nejmladšímu elévu z posádky. Ten pěšky a elektrikou mazal na Vinohradskou, Tondův projev prostříhat a sestavit.
            Zbytek rozhlasáků objel tím záznamovým vozem (upravená Praga RN) všecky známé a kamarády hlavně rozhlasáků, kteří to pak telefonicky roznesli ještě dále ke svým rodinám.

            Tradovaná historka také říká, že ačkoli rozhlasáci měli už tehdy na Hradě k dispozici přímou linku do studia na Vinohradské, tak Zápotocký prý nebyl v žádném případě schopen, celý nedlouhý projev odříkat bez chyb a zásadních přeřeků, proto se to předtočilo do rozhlasového vozu a poté ve studiu přestříhalo. Některé pasáže projevu se musely opakovat i několikrát, než je vynervovaný president byl schopen říci bez chyb. Dodatečně opakované pasáže se pak letmým střihem, z jedné pořízené kopie, vkládaly do zbytku projevu.
            V rozsáhlém archivu rozhlasu existuje jak podrobný záznam o pořízení téhle nahrávky, ale hlavně se zachoval i původní pás Agfa CS, na kterém je originál sestříhaného projevu.

            Přijde mi zvláštní, že sice Zápotocký v předvečer měny ujišťoval, ale skutečné oznámení o měnové reformě, prý udělala v přímém přenosu nějaká pověřená úřednice ze SBČS.
            Měla to asi být ochrana proti nějakému neřízenému průvalu celé akce, režim měl jen velmi omezený čas k rozvozu nových bankovek po celém území.
            Peníze rozvážely kromě aut SBČS a Československé státní Spořitelny i auta Čs. spojů a poštovní auta, kterých tehdy bylo k dispozici nejvíc.

            V samotné Praze, kde mimochodem byly skladovány a dále přisunovány i nové bankovky, vytištěné v SSSR, tehdy došlo k mnohem větší „záchraně hodnot“, nežli ve zbytku republiky, který nic netušil. A přesně tak to bude i v současnu, kdy cenné informace budou k mání pouze „u zdroje“.
            Něco ohledně měny také prosakovalo z tehdejší Spořitelny, kde měli nějaké své příkazy. Něco málo snad mělo prosáknout i ze mzdových účtáren velkých podniků, ale nikdo tomu pořádně nevěřil, kór po Zápotockého projevu.

            Podobnost s dneškem? Čistě náhodná! Pokud se něco má semlít, tak jako první o tom bude informována Praha, resp. věrchuška z Prahy.
            Zbytek se to dozví od Lukačoviče.

            Omlouvám se za délku, je to ve zkratce vše, co o měně 1953 vím od rodičů a kamarádů

Napsat komentář: TRAKTORISTA Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *