4 prosince, 2024

Nic se nenaučili…

Krátký korejský úvodník:

Tak nám v Jižní Koreji začal vojenský puč. Tamní prezident, který je podle světových žebříčků neoblíbenosti ještě větší kretén než Petr Fiala, vyhlásil výjimečný stav. Ausgerechnet den poté, co jihokorejský parlament odmítl dodávat zbraně na Ukrajinu. Ale to samozřejmě s celou věcí nijak nesouvisí.

Parlament následně prezidentovo rozhodnutí přehlasoval, takže se tam teď mohou všichni navzájem zatknout, všichni jsou nelegitimní a to je chvíle, kdy má pravdu ten, kdo má největší klacek. Demokracie, vole! Oni tam mají už sedmdesát let příměří, nikoliv mír, takže mají pro případ výjimečného stavu poměrně drakonické zákony i drakonická opatření.

Kim Čong Un děkuje, Vladimír Putin děkuje, Sitting Ping děkuje. Není nad to, když si zemi rozjebete sami…

Neměli nám Korejci stavět ten atomový reaktor? Pardon, paní Vesecká, zase jsem jízlivý a lepší to nebude…

Ale prý už je po všem, prezident je sesazen a Petr Fiala se konečně stane tím nejméně oblíbeným lídrem…

A teď už dnešní text:

Tak nám zaměstnanci Volkswagenu vstoupili do stávky. Udělali to s německou důkladností. Na výzvu odborového svazu IG metal prý každá směna v závodě ve Cvikově na dvě hodiny přeruší práci. Postupně se prý přidají zaměstnanci osmi z deseti továren VW v Dojčlandu. Krize přišla i na firmu, která od druhé světové války ani jednou nepropouštěla pro nedostatek práce. Dokonce ani za krize 2008 nepropouštěli. Dělala se kurzarbeit, stát firmě pomohl, ale nepropouštělo se.

Že by se této stávce a této situaci čeští pravdomluvní novináři nějak významně věnovali, to nemohu říct. Vždycky jen problesknou krátké zprávy a jejich tón je, jako že bylo teplé jaro, sníh roztál brzy a tak byla zimní sezóna pro vlekaře poněkud krátká.

V Německu se samozřejmě o tématu mluví hodně, protože zavírání továren Volkswagenu je příliš symbolické, než aby to naše západní sousedy nechalo chladnými. A tak tam rozhovor stíhá rozhovor, řeší se propouštění, řeší se, co bude dál, řeší se, kde se vlastně stala chyba a já na to tak koukám a prakticky na první pohled vidím, že čas ještě nenazrál. Grýndýl za to totiž pořád ještě nemůže. Může za to německá vláda, může za to vedení Volkswagenu, může za to čínská konkurence, ale rozhodně za to nemůže koncept elektromobility jako celku, nemůže za to zavírání elektráren a už vůbec za to nemůže boj proti klimatické krizi.

A tak nám němečtí odboráři bojují proti krizi ve Volkswagenu tím, že mu pomáhají ještě k větší krizi tím, že se v době stávky nevyrábí. Ale tohle funguje jen v době, kdy firma šlape na plné pecky, nestíhá a lidé chtějí mít na této konjunktuře větší podíl. Ve chvíli, kdy můžete na firemních parkovištích vidět tisíce neprodaných elektroaut a lepší to nebude, tak si můžete stávkovat jak chcete. Vedení Volkswagenu dnes není kapitalisticky nenažrané, které vykořisťuje dělníky. Je prostě bezradné, protože doba, kdy si ve Wolfsburgu dupli a na kancléřství se podělali, ta doba je dávno pryč.

U budov Evropské komise a u Europarlamentu je klid. Tam nikdo neprotestuje. A i kdyby protestoval, zřejmě by si netroufl grýndýl zpochybnit. Netroufl by si říct, že elektromobilita v podmínkách nedostatku elektřiny je oxymórnon. Netroufl by si říct, že za všechno mohou grýndýloví fanatici.

Naopak… i naši novináři nezapomínají zdůraznit, že grýndýl se nedá zrušit. Nedá! Prostě nedá! Říkají to s uspokojením, že jim nikdo jejich bábovičky nemůže rozkopat. A krize ve Volkswagenu s tím jednou provždy NE-SOU-VI-SÍ! Stejně jako nesouvisejí bombové útoky ve Švédsku či hořící kostely ve Francii s muslimskou migrací a naše konsolidační balíčky a důchodové reformy nesouvisejí s válkou na Ukrajině. Jasné?

Evropští zemědělci loni alespoň věděli, kde se to všechno tvoří a kde musejí zasáhnout. A tak se postarali, aby v europarlamentu byl ještě několik týdnů cítit pach hořící slámy a pneumatik. Postarali se, aby europoslanci chodili do práce zadním vchodem. I v Německu agrární komory věděly, proti komu protestují. U nás se Jan Doležal s Martinem Pýchou postarali o krotké jízdy odnikud nikam a k protestu před Strakovkou se odhodlali jen jednou. Nebýt „zlých zemědělců,“ tak by o tom naše mééédia také neměla co říct.

Němečtí dělníci z automobilek se zatím nepoučili. Jejich protesty jsou striktně apolitické a nemíří proti vládě. Míří proti vedení firmy, které je stejně bezmocné jako oni a rozhodně nezpochybňují oficiální klimatické náboženství. A tak není nic, co by se mohlo změnit. Neexistuje žádný parametr ve Volkswagenu, který by se mohl změnit, aby se nepropouštělo. Není žádné byznysové a obchodní opatření, které by zařídilo, aby se továrny nemusely zavírat. Klíč k řešení leží jinde, ale oni ho ještě nechtějí ani vidět ani o něm mluvit.

A tak se k odbytové krizi ještě přidá i výrobní krize…

Zajímavé je, že Škodovku to zatím míjí. Ale zřejmě to také nebude na dlouho. V Německu jde do kytek celý průmysl. V první chvíli nám to vlastně skoro pomůže – přece jenom se u nás vyrábí levněji, takže v první fázi se část ztrátové výroby přesune k nám. Ale jen na chvíli. Pak se továrny přesunou do USA nebo do Číny a s nimi i zakázky pro české subdodavatele.

Za rok budeme v situaci roku 1990. Tehdy kolaboval Sovětský svaz a my byli ze dne na den bez tamního trhu. Teď úplně stejně kolabuje Německo a my do roka a do dne budeme… ano, bez tamního trhu. Ne, že by nás někdo vyhazoval… z Ruska nás také nevyhazovali. Jen prostě najednou neměli jak zaplatit…

Ale stejně pojďme raději řešit hentu Koreu… To bude zajímavější diskuse.

_______________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

244 thoughts on “Nic se nenaučili…

  1. A ještě ke všemu přestala téct do ČR ruská ropa z východu. Další splněný bod Fialový vlády.

    Slovensko a Maďarsko nemá problém…

    1. Česko nebude usilovat o prodloužení výjimky z evropského zákazu na dovoz ruských ropných produktů. Informaci agentury Reuters potvrdilo ministerstvo průmyslu a obchodu. Platnost výjimky skončí 5. prosince. Zákaz dodávek byl schválen v rámci sankcí, které Evropská unie uvalila na Rusko kvůli jeho agresi vůči Ukrajině, výjimku ze zákazu dostaly kromě Česka také Slovensko a Maďarsko.

      1. Původně jsme měli nahradit zavřený ruský ropovod posílením kapacity italského ropovodu TAL, ten ale má být v provozu až během roku 2025…

        Asi sem bude ORLEN dovážet chvíli levnější benzín z Polska :o)

  2. Brecite na špatném hrobě. Zkuste se projet Teslou M3 a pochopíte proč VW nedokáže konkurovat už teď. A to ještě budete muset za ocean, abyste si vyzkoušel, co bude poslední hřebík do VW rakve Tedy pokud včas nelicencuji FSD v13.

    Gruss von Texas

    The Cortex

    1. FSD? To je ten bazmek, co zajistil, ze Tesla SAMA prejela staty uz v roce 2019, jak slibil Musk asi dva roky predtim?

      Nebo nezajistil? V tom aby se cert vyznal…

      1. Mno, nechci malovat čerta na anonymovu zeď, ale když porovnám vývoj hen té Tesly a vývoj číňanův, pak může logo Tesla brzo znamenat zkratku technicky slabší. Už fčíl na tom Tesla ta není nejlépe co do kvality dílenského zpracování a nejen toho.

                1. Má pravdu, dobrý vojáku. Představte si tu katastrofu, kdyby si při manévru s parníkem přejel prodlužovačku k nabíječce! S hořícím parníkem z garáže nevyjedete, to dá rozum.

                  1. Po najetí na prodlužovačku nenastane požár. Pouze se v místě najetí prodlužovačka ztenčí a nastane dočasné hňahňání elektronů.

  3. Korejci jsou stále jeden národ. Krev není voda. Když ti z Jihu Kima pěkně poprosí, on prostě nebude mít na vybranou a bude muset zahájit nějakou tu speciální vojenskou operaci.

    1. Krev sice neni voda, ale trictvrte stoleti odlisneho vyvoje neni zadna sranda. Staci se podivat za kopecky na BRD a DDR a ti nemeli az tak moc odlisne podminky a trvalo to polovicni dobu.

      1. Pak ale moc nechápu, jak mohou v jižní Koreji existovat „proseverokorejské“ politické síly a ještě mít nezanedbatelné zstoupení.

          1. Nemáte pravdu. Korejci mají snad ještě silnější národní soudržnost než Vietnamci u nás. Když přijde někdo nový, perfektně se o něj postarají, dotyčný se ale musí podílet na podpoře dalších. Oni vnitřně to rozdělení nikdy nepřijali, jsou národ. Na rozdíl od západní části Německa tu jejich jižní půlku neovládly imperiální pudy tak, aby přebily vlastenectví, v tom siilně pomohli i Japonci.

              1. Ono se stačí podívat na libovolný jihokorejský film či seriál odehrávající se v současnosti, aby si člověk uvědomil, že život tam je celkem peklo. Natož když má člověk osobní zkušenost. A to ne t nějaké týdenní dovolené, ale delšího pobytu.

            1. Ve skutečnosti jsou dost jiní.

              Severokorejci přijdou do Jižní Koree, vypadají jinak, protože na špatné stravě méně rostou, mají jinej přízvuj a v spoustě životních situací reagujou jinak, neznají společenské kódy a lidi se od nich odtahují.

              Jsou tam sami bez příbuzenských a společnských vazeb.

            2. Re: tymák…

              Nechci vám kazit iluze, ale moje čotka zažila hromadnou rvačku Vietnamců ve špitále.
              Nasáčkovali je do československých špitálů kvůli žloutence a tubeře, kterou si přivezli z domova.
              Proč?
              Protože jedni byli ze severu a druzí z jihu.
              Podotýkám, že to bylo cca 10 let po ukončení války.
              Pak se to řešilo tak, že příchozí rákosníci museli uvést, z jaké oblasti pocházejí a jaké jsou jejich politické preference.

              1. To mi nekazíte iluse, ale myslím, že Vietnamská válka je trošku jiný příběh a kdysi se u nás říkalo, že podle chování je poznat, ze které části Vietnamec pochází. O Korejcích jsem o tomto dělení neslyšel. Vietnamce jsem uváděl jako příklad komunitní podpory u nás.

              2. U nás někdy před 20 lety dělala v jedné firmě oficielně skupina severokorejek. Asi 20 a měli s sebou jednoho dozorce. Bydleli kousíček ode mne v ubytovně. Tam to obsluhovali a udržovali mí kamarádi, co s nimi chodím na pivo.
                Co říkali, režim tam drželi – no takový zostřený pionýrský tábor, ráno rozcvičky, sami nikam, jen ve skupině.
                Slavili tehdejšího Kima, zpívali a tančili u toho. Sušili chleba, veškeré ovoce, co našli a sebrali. Nakonec požádali správce ubytovny, že by si vykopali za ubytovnou jámu, a chovali v ní prase.
                Po nějaké době se odstěhovali, ani nevím, jak skončili.

          2. Když dělal Trump námluvy s Kimem, byli z toho jihokorejci docela nadšení, takže sentimenty vstřícné ke sblížení obou Korejí tam budou silné, ale rozhodně ne ve smyslu, v jakém to použil jižní prezident.

      2. Zapomínáte na jednu podstatnou věc. Německo bylo sjednoceno v roce 1870. Do té doby se jednalo o spleť různě velkých zemí a zemiček, které měly dost odlišný vývoj. Obyvatelé se spíše považovali za Sasy, Bavory atd., než za Němce.
        Kromě toho se dost liší i geneticky. Němčina fungovala jako „lingua franca“, ale převzali ji i potomci Polabských Slovanů, kteří stále tvoří nezanedbatelnou část genetické diverzity severovýchodní části Německa.
        Naproti tomu Korejci jsou jednotným národem již řadu staletí.

    1. Nápodobně.
      Zásoba je údajně na 45 dní, ale to v případě lhářů ze SSHR, pravda nebude.
      A zásoby se stejně musejí nechat pro sanitky, hasiče, fízly a co zbyde, tak železnici a dopravním podnikům.
      Škody na zastavené rafinerce samozřejmě zaplatíme my, kdo jiný.
      Občánek bude vždy až na posledním místě, bonusem bude cena 100/litr.
      Kapitalismus vole. Just in time.

      Těším se na ten kvikot, až budou zavírat Škodovku.
      Jak se to sakra mohlo stát, když jsme takoví skvělí hospodáři?

        1. U nás není ani jedna rafinerie na zpracování ropy v českých rukou, tzn., ať si vlastník oněch rafinerek sežene tu ropu sám.

          Konečně bude Signalista Nutelín spokojený.

    2. Dotankováno. Když tahle vláda tvrdí že zásoba je na 45 dnů, tak tipuji, že max. na týden. Na Strakonické v Praze má prý OMV za páskované stojany a natankovat se nedá. Top bude pěkná panika

  4. Systém, zřízení, stát … který je založen (zejména a hlavně) na zákonech proti zdravému rozumu,
    na zákonech i na připitomělé záležitosti, na vyhláškách, na restrikcích, na nesmyslně vysokých pokutách, na sankcích (a „povolenkách“) na Fšechno a za Fšechno, tak ten je řízen ve jménu liberální kdemochkracie a lid, občanstvo (masově!) NIC ??

  5. Český (a nejen český) občan si musel (dobrovolně) koupit listek do absurdního kina, kde je pouze divákem a kde děj tvoří buhvíkdo. Samozřejmě se nám to moc nelíbí a tak jsme založili svůj vlastní klub na promítání hodnotných filmů ,,5 bratrů v triku“, ale ti začali točit jenom sračky. V záloze máme Hnízdila Motýle, který nám ty filmy trochu ohřebejkuje a podbarví hřejivou melodií. Výsledkem bude vánoční nuda a novoroční střízlivění.
    Potom Řezníčka a Poura vystřídá Řezník s Foltýnem, postaví nás do latě a tak budeme mít co jsme si sami objednali. Na konec zvonec a rychle do šaten obrátit kábát na ruby.Diváci si nejdříve vezmou švejkovy kabáty a na věšáku zůstanou jenom kabáty Mašínů a jenom pár diváků si vezme kabát Hasilů. Závěr budou tvořit chartisti , kteří budou namícháni ze všech indengriencí ČR občana , kteří nakonec vyhrají a opět vznikne skupina vyvolených bla,bla…

    Dnes jsem špatně spal, zítra už to bude zase r̷ů̷ž̷o̷v̷é̷ fialové.

  6. Zajímavé je, že Škodovku to zatím míjí. Ale zřejmě to také nebude na dlouho. V Německu jde do kytek celý průmysl. V první chvíli nám to vlastně skoro pomůže – přece jenom se u nás vyrábí levněji, takže v první fázi se část ztrátové výroby přesune k nám.
    ———-
    Imho nepřesune.

    Německé vedení žádného německého koncernu si nemůže dovolit dávat práci Čechům a vyhazovat z práce Němce.
    Jediným výlsedkem bude německý tlak na české dodavatele na nižší ceny, větší výkon za méně peněz.

    Tak fungují korporace našich hodných milých bratrů ze západní Evropy již 35 let a nikdy to nebude jinak – mají dvojí normy, dvojí ceny atd. Protože životní úroveň dokonce i německých dělníků někdo dotovat musí – konkrétně pak čeští dělníci.

    Známý má firmu, dodqávatel pro automotive. A říkal jak to funguje – německý odběratel, velký koncern dodá přesné závazné pokyny strojního vybavení (vč. výrobce strojů), technologických postupů, prostě komplet.
    Dodá dokonce i normy na jednotlivé úkony.
    No, a jak to funguje – uvedl mi jeden příklad za všechny:
    – jeden konkrétní úkon
    – – – norma pro české dodavatele 15 minut
    – – – norma pro belgického dodavatele (s tím samým technol postupem a s tím samý strojním vybavením dle povinných předpisů německého koncernu) – norma na absolutně to samo 45 minut
    – – – odměna belgického dělníka 5.000 EUR za třetinovou práci
    – – – odměna českého dělníka u českého dodavatele za 3x větší výkon na úplně stejných strojích, úplně stejná práce – 1.100 EUR, protože na víc ceny nadiktované německým koncernem prostě nestačí
    Protože belgický dodavatel dostane od německého koncernu násobně větší ceny za stejný výrobek, stejné kvality.

    Proč mají lidé v západní Evropě vyšší životní úroveň? Protože nás okrádají, kde mohou.
    A ve statistikách to vypadá jako vyšší produktivita – v daném případě skoro „5x vyšší produktivita“ dle ekonomických statistik, i když je reálně TŘETINOVÁ

    A tak si tady v EU žijem

  7. Němci jsou spořiví a typický zaměstnanec VW má naspořeno na důchod statisíce EUR v zelených fondech či přímo v akciích zelených firem (které pořád vytváří nadstandardní zhodnocení díky dotacím všeho druhu). Tak jak jim již od začátku radí jejich finanční poradci. Proto nemohou jít proti Green Dealu a nepůjdou a nepůjdou. A až to bouchne (nebo lépe těsně předtím), prachy vyberou a půjdou dožít do Argentiny či Thajska.
    Mladým většinově vyhovuje „Nic nevlastnit a být šťastni“, neboť na pořízení vlastního vlastní bydlení, auta, rodiny, … nemají sílu a nervy.
    A někteří jsou vážně tak zblblí a Green Deal prostě chtějí, tak nějak pocitově.
    A někteří se díky GD drží na svých dobrých pozicích, kdežto jiní je zkouší napodobit při karierním růstu.

    A teď to sečtěte a pochopíte kudy se půjde.

    1. neverite snad skutocne tomu, ze az to buchne alebo tesne predtym tie peniaze vyberu. Skor to dopadne nejak tak, ako ked buchla internetova bublina a zrazu zo stoviek dolarov za akciu spolocnosti sa v lepsom pripade stalo par dolarov v horsom celu firmu pochovali.
      Ak sa to bude dostatocne dlho natahovat, tak akurat sa moze stat, ze aj ked zrusia green deal a rozhodnu sa vratit k povodnemu stavu, tak uz bude neskoro, nakolko nebude uz kto by to kupoval. Rusi si zvyknu na cinana, Europania s kurzom 0,7eur/usd by sice kupovali, ale nebudu mat za co a Amici kupovat nebudu, lebo cla a tarify:-(

    2. Fondy nebo ještě lépe akcie nejsou žádná charita, ale poměrně riziková investice, kde každý, kdo do nich investuje, by si toho měl být vědom. Pokud někomu vždy vydělávají, tak těm, co žijí z jejich obsluhy. Prachy možná vyberou ti rovnější. Zelené fondy a GD svůj hlavní poneciál, kdy byl neomezený dotační Klondajk už vyčerpaly. Teď nastává prostor pro hyeny a tam se se zaměstanci a důchodci, co si spoří nepočítá, to jsou kolaterální škody. Osedlávat s současné době GD je práce pro skutečné mrchožrouty, kteříí se neštítí ničeho.

      Ještě jednou pro ty, kteří nerozumí. Banka už zavřela, internetové bankovnictví má dočasnou nedostupnost pro údržbu a vedení má poradu s tiskovým oddělením, jak bude znít ranní zpráva, že si můžete stoupnout do fronty hejlů. Tak a místo Banka si dosaďte dle libosti.

  8. Situaci u našich generálních dodavatelů/věřitelů tendru na dostavbu v Dukovanech neznám, ale ani čučkaři asi fialovou pohromu nevarovali před rizikem a nyní by se mělo vše znovu prověřit a uvážit.
    Není vůbec jisté, co se tam bude ještě dít, když údajně NIKDO, ani čučkaři USA spojenečtí netušili.
    Nejsou pak také rizikem, když se na ně tak pitomě spoléháme?

    Ale spojenecký „soudruh“ jihokorejský prezident nám poodhalil hlubinu duše pravých demokratů a nedělejme si iluze. Jiho-Korejec asi také usoudil, že kdo neskáče s ním, je hrozbou pro tu liberální demokracii a napomáhá nepříteli (kde já to jen slyšela…).

    Tam to chtěl vzít ten ryzí demokrat zřejmě zkratkou a nedošlo mu, že to může být zkratka k jeho konci.
    Údajně bývalému prý prokurátorovi v roli prezidenta se stanným právem napovídal ministr obrany/války. A možná tam ještě mají dokonce i trest smrti…, inu uvidíme.
    *****
    Pro evropskou politiku je však ještě bližší riziko, že již dnes údajně čeká francouzskou Macronovu „proti všem“ vládu hlasování o nedůvěře, s důsledky možná pak i pro EU francouzské příspěvky…ale Macron taky prý neodstoupí…

    A za sebe si jen tak říkám, snad to slavnostní otevření opravená katedrála „přežije“, až 50 hlav států a předsedů vlád tam prý na 7.12. dorazí, i Trump prý přiletí……, kdo od nás?
    Kolář snad zůstane doma, stejně jako jím údajně oprávnění “ šakalovití smetači se zbraní „…..
    ******
    Včera večer PS schválila/ čtyřkolka protlačila namalovaný zákon o rozpočtu na 2025, před kterým utekl i ekonomický poradce Marek (radí radši jen Pavlovi). A prezident asi „odpovědně“ zákon vládě nakonec po nějakých kecech podepíše, možná i protože ho drží čtyř-strana a vláda za „kule“ zase tím ošatným a uzákoněním jediné manželky -nově státního zdravotního pojištěnce a zajištěným počtem let do důchodu pro „dámu“. A o to mu jde tak nějak nejspíš first, co je doma, to se počítá…
    A bez podpisu by mu to nemuseli ani do konce ledna schválit,
    ale střet zájmů to není, ba ani náznak podivné až korupce, to dá rozum…

    A takto si tu žijeme, snad bude klidná i druhá adventní neděle, kéž by!

    1. Tak oni Korejci maji demokracii nekde, ze… a pod kuzi to neni. Dnes je sice zvykem koukat na sever jako na diktaturu a na jih jako na demokracii, ale po dlouhy cas to tak nebylo, diktatura jako remen byla po obou stranach linie primeri a neni to zas tak davno.

    2. Zvykla som si pozerat korejske filmy … pretoze americke maju taky slovnik, ze sa ja, stara baba, cervenam pred telkou … a je mi za nich trapne … no nic, takze pozeram korejske filmy … oni tam stale idu kasty, povod a prachy … kto ma prachy, prejde mu vsetko. V tych filmoch teda nie, tam po 30 rokoch vzdy vinnika potrestaju 😀 … ale prosto ten princip, ze kto je bohaty, moze aj vrazdit, a kto je chudobny, drzi hubu aby prezil je tam tak nejak vseobecne v kazdom filme … takze asi to nebude ciste len umelecka fikcia, povedala by som.

      1. tak porodnost tam maju pomaly mierne nad ukrajinskou, hoci tam uz 60 rokov nie je vojna ani nedostatok. Ale ked tlaky na vykonnost a cenovky sa dostanu tam, kde sa dostanu, zacnu mladi sa snazit z toho uniknut, casto su to pokusy ci priamo samovrazdy a ked to inak nejde, tak nebudu mat ani rodiny. A takuto atmosferu v spolocnosti tazko zmenit……osobne si neviem predstavit, ako sa moze tato spolocnost zotavit

      2. Taky jsem viděl pár jihokorejských filmů, něco od Kim Ki Duka. Celkem slušně depresivní filmy, ve kterejch mě místy unikaly souvislosti. Pak jsem viděl ještě Parazita, což ač komedie bylo taky hodně depresivní, je to přesně o těch kastách, o kterých píšete.
        Z severokorejské kinematografie jsem viděl ještě za dob hlubokého míru film Rim kok čon nebo tak nějak. O hrdinovi rolnického povstání.
        Na ulož.to blahé paměti bylo korejských filmů překvapivě hodně…

        1. Ja pozeram na asianc.co online, ale teda v povodnom zneni s anglickymi titulkami … a je jedno, ci pozeram detektivku, horor, alebo nejaku romantarnu … kasty nemaju pomenovane jak v Indii, alebo to aspon z tych filmov nie je poznat, ale vsetci ich respektuju

    3. slavnostní otevření opravená katedrála „přežije“ – přežije z mnoha důvodů. Putin slíbil, že bude varovat, aby nezahynuli civilisté. Rusové by nezničili kostel. Takový útok by Rusům pocuchal světový kredit, teď jim celý Jih proti KoZeUkrajině fandí. Po Trumpovi nepůjdou, toho potřebují na vyjednávání, navíc by byla šílená eskalace.

      1. Já ale o ruském riziku útočení fakt nepsala.
        Nějak (a nevím jak) jste v mém komentáři našel, co tak skutečně není, mne Rusko dokonce ani vůbec nenapadlo.

        Pouze vnímám tak politickou masívní akci znovuotevření jako obrovské současné riziko z mnoha spíše jiných stran… a ještě s tím Trumpem, na kterého se již střílelo, navíc!

        A právě proto se také o tu katedrálu obávám, operace pod falešnou vlajkou jsou dost oblíbené,
        teroristi i „Šakalové“ jsou různí, jako i záminky bohužel k válečným stavům raz dva!
        O tom byl můj komentář.
        *****
        Trubky, strategickou infrastrukturu, také údajně vyhodili jen proto, že se někdo ožral a pak to Zelenský údajně už za střízliva jim nestihl odvolat nebo co….
        Říkala to i naše média a jistě je to pravda, ověřená z více zkopírovaných zdrojů ….to dá rozum!
        /pokus o sarkasmus/ tak snad nebudu zase zaskočená reakcí…

    1. Ztrátová výroba se z Německa k nám přesouvat nebude, protože už tady je.

      Jestli se zastaví výroba v Německu, zastaví se i u nás, protože jsme často součástí dodavatelských řetězců.

      Možná měl Fiala spíš slibovat německé podpory v nezaměstnanosti.

  9. Plamen Paskov už před dvjema roki upozorňoval na vjetší míru automatizace v korejskejch automobilkách.Liďi užý nejsou skoro potřeba.Navíc se rozvíjí technologije na vírobu ďeťí ze skumavek v umňelejch ďelohách https://www.youtube.com/watch?v=Y73aifUWWvU Tak se mi už ňejakou chvíli zdá,že násčeká ňeco jako devadesátki v Rusku.Česká tv o tom tenkrát natočila povedenej dokument Od LeŇINA K LEŇINOVI https://www.youtube.com/watch?v=rFsSwuDQJH8 Mňe o tom viprávjela ruská sousedka.Ťežila drahé kovi na dálném víchoďe.Každé leto připlul ledoborec se zásobama.Za Gorbačova nepřiplul.Mńeli jen tolik uhlí,abi si mohli doma zatopit na 12 stupňů.Venku bilo -40.

  10. A je opět po puči,
    jde se zpět do papučí.
    Emoce jsou minulostí
    vítěz ještě chvíli kostí
    partu starých slabochů,
    odloží je do lochu.

    Od puče k puči.
    Kde se to učí?
    Kde je ta škola,
    co k puči volá?

      1. Pta se pop cerstveho vdovce:
        „A styska se ti Vasile, styska se ti Vasiljevici?“
        A Vasilij Vasiljevic odpovida:
        „Styska se mi pope, styska se mi popici…“

  11. „U budov Evropské komise a u Europarlamentu je klid. Tam nikdo neprotestuje. “
    Co chcete po zemi, která si za obrovského aplausu zavře jaderky, pozve miliony barbarů a nechá si vyhodit do luftu plynové potrubí….vždyť jsou to totální mimoni! A my ještě větší, že se jim aspoň veřejně nesmějeme.

      1. lenze prdel je, ze Nemecko Bruselu defacto vladne….ak by chceli Nemci van Leynovu odstrelit, podla mna by sa im to v pohode podarilo

    1. nee, určitě to byli Čuk a Gek s Putinem. A ještě předtím překopli Finům kabel a chtěli to hodit na Číňnany.

  12. Tucker Carlson je v Moskve, natocil interview s Lavrovem.
    Pry se ptal po Washingtonu, zda nekdo s Rusy jedna aspon v pozadi, a pry nikdo.
    Jak u blbejch.

    Tak se tam vypravil sam. 🙂

    1. Jak poznate skutecnou demokracii i kdyz pozde, dle toho jak konci v nasili a vzdycky..

      Jak a kdy opravdu poznate, ze mate pravdu?? Kdyz se na vas zurive vrhnou hydry.
      Aby vas odstranily.
      Na Vidlaka a Nulu nejsou zadny. Potlacujou vas ,mazou prispevky a dle jejich skutku ,
      vzdycky poznate je..

      1. Dejte si nicka, chovejte se slusne k druhym diskutujicim, a jestli vas dal budou mazat, tak si o tom muzem promluvit. Anebo tu jako onanym muzete skuhrat do aleluja.

    2. Zajímavé. Ta ignorance. Co snoubí se s pitomostí.

      Podobnou ignoranci lze spatřit u stávkujících VW, jak upozorňuje Vidlák.

      Tipuji, že studeno-válečnické vymývání mozků vítězná strana pak dovedla k dokonalosti.

  13. A je po korejske krizi, po 6 hodinach musel prezident vyjimecny stav odvolat. Nerozumim tomu celemu, musel mit nejaky plan, neceho chtit docilit… Neco brblal o ohrozeni liberalni demokracie. Co je to puč, kdyz mu ho dokazal zrusit parlament ? 🙂 Pripomina mi to stary slovensky film, kde v unoru 1948 sedel na dvore fabriky i reditel a jeho pochopove, a dedek delnik se divil : To je čo za štrajk, keď aj páni štrajkujú ? 😀

    1. Nejdriv parlament vyhlasil impíčment prezidentovi. A prezident to chtel tim vyjimecnym stavem anulovat. Ale nepodarilo se, parlament se obratem zvladnul sejit a ten vyjimecny stav zrusit a prezident je finalne odvolany.

      1. No, jeste tomu zruseni pry trochu pomohlo, ze velitel armady to odpiskal a poslal vojaky spatky do kasaren, ale fakt jen minimalne 😉

  14. A takhle se, milé děti, kalí ideologická ocel made in USA celosvětově:

    „Vyšetřování, které v pondělí zveřejnil francouzský Mediapart a jeho partneři, včetně Drop Site News (USA), Il Fatto Quotidiano (Itálie) a Reporters United (Řecko), odhalilo, že Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP), největší světová síť investigativní žurnalistiky, je tajně kontrolována vládou USA.
    Zpráva odhaluje, že Washington poskytl přibližně polovinu finančních prostředků této organizace a má významný vliv na její vedení a redakční směřování, což vyvolává otázky ohledně nezávislosti zpravodajství této sítě.“

    Dále z článku jen bodově:
    „Washington má právo veta nad vedením OCCRP
    Soros poskytuje významné finanční prostředky
    OCCRP byla založena na základě tajného grantu vlády USA.
    Vláda USA financuje vyšetřování zaměřená na oponenty, jako je Rusko
    Zprávy OCCRP slouží jako zbraň k ospravedlnění sankční politiky USA.
    Propagandistický nástroj určený k poradenství zahraničněpolitických zájmů USA“

    https://shorturl.at/29uGy

    Tak takhle se „utváří“ mezinárodní veřejné mínění. A nedělejme si žádné iluze, že u ostatních organizací je to jiné. Vzpomínáte si třeba na Světovou antidopingovou agenturu a všechnu tu šikanu ruských sportovců dávno SVO? O svém financování ze strany US vlády dokonce tato organizace píše oslavné články: https://www.wada-ama.org/en/news/wada-welcomes-us-government-decision-fulfill-its-2021-financial-contribution.

      1. Tajný je cíl – „Šířit a posilovat investigativní žurnalistiku po celém světě a odhalovat zločin a korupci, aby veřejnost mohla nést moc k odpovědnosti.“, ale jen na konto a s cílem destabilizace geopolitického protivníka.

        Arcizloděj křičí chyťte zloděje. Jeho křik se opírá o nějaký reálný základ, ale v podstatě jde o manipulaci veřejného mínění. CIA nikdy studenou válku neskončila a systematicky ji vede i dnes. Tohle je jedno z chapadel.

  15. Že je, jak píše autor, jihokorejský prezident ještě větší kretén než Fiala?
    Ne, s tím nelze souhlasit.
    Protože to zkrátka není možné.

    1. Fiala je takovy kreten, ze kdyby bylo mistrovstvi sveta kretenu, tak skonci druhy. A vite proc? Protze je to kreten…

  16. Když začínaly světové kovidové hry, bylo velmi brzy zřejmé, že ekonomiky čeká krach a lidi budou bez práce. Nyní ten čas nastává.

    Řešením hluboké hospodářské krize je válka. Jiné řešení kapitalismus k dispozici nemá.

    1. Jedno další řešení mě napadá – bolševická revoluce. Po ní byl klid a mír víc jak sedmdesát let. Na rozdíl od kapíku, který pořádá nějakou větší válku tak v odstupu maximálně dvaceti let, případně to střídá s velkými hospodářskými krizemi či jinými vychytávkami typu covid.

          1. Zapomínáte , kdo ten „mrtvolný klid“ zařídil. Zapomínáte na západní intervenci do Ruska. O tom se u nás jaksi nepíše. Předcházel tomu Únorový (Purimský) převrat ( „Únorová revoluce“ 1917) v režii západního a ruského zednářstva, svržení cara a nastolení bezvládí ( sice pod hlavičkou Prozatimní vlády ), které mělo napomoci rozpadu Ruska na malé státečky. Za situace, kdy vládnutí Prozatimní vlády vedlo zemi k vnitřnímu chaosu, vojenské porážce a rozpadu, moc se obrazně řečeno „válela na ulicích“, bolševici byli jediní, kdo ji byl ochotný zvednout. Z odtajněných dokumentů vyplývá, že carský Generální štáb je vnímal jako jedinou sílu schopnou zachránit zemi a podporoval je. Tento boj vyvrcholil v říjnové revoluci ( VŘSR ). Generálové generálního štábu v čele s Potapovem se poté stali zakladateli Rudé armády.
            Vývoj po Říjnové revoluci se ovšem nelíbil západním kurátorům a tak došlo k intervenci a zařízení občanské války, kde ve vedení bílého hnutí bylo mnoho osob, které měly za svůj cíl ani ne tak obnovit státní řízení a hospodářskou činnost jako spíš co nejrychlejší rozprodej úlomků Ruska nadnárodnímu kapitálu za co možná nejvyšší cenu, a přisvojení si získaných prostředků.
            Na západní frontě zasahovali britští a francouzští interventi, polská armáda (maršál Piłsudski) a zpočátku i německá armáda.
            V severním a severozápadním Rusku zasahovali západní interventi, především britský a americký kontingent, který obsadil v červnu 1918 Archangelsk a Murmansk.
            Negativní roli sehrály i čs.legie, ale to už je jiná kapitola.

                1. Ja ale nic takoveho nerozporuji 🙂

                  Ja jen, ze tdx napsal, ze po bolsevicke revoluci byl klid. Nebyl a nerozbiram proc, neni to podstatou.

        1. A socík přichází po rabujícím korporátním kapíku. Funguje to jako stroj. Reakce na vykradenou zemi, kde se musí rozdělovat, aby se vůbec přežilo. Je to taková automatická obranná reakce okradených.

          1. ono keby to bola pravda, tak by to bola opakujuca sa historicka situacia. Obavam sa, ze ale nie, skor to bola mimoriadna zhoda okolnosti podopreta skupinou ludi, ktori dokazali udrzat funkcny stat a tym, ze socialisticke bolo aj ZSSR ako zdroj surovin, tak to fungovalo. Preto aj vtedy zapad maloval pozlatko, kde sa dalo a socialny system bol na vyssej urovni ako vo Varsavskej zmluve. Ale skoncil socializmus v Rusku, skoncil aj vo VS a zapad uz nemusi nic sypat, naopak, moze brat vo vacsom tempe ako kedykolvek predtym.
            Povedala by som, ze sme mali stastie, ze sme zili v tej dobe……zatial mam pocit, ze zapad sa do priepasti zenie so stale vacsim elanom:-(

            1. Venezuela je mi příkladem tohoto mechanismu. Bez znárodnění ropného průmyslu a silné role státu by jim nezůstalo nic. Uvidíme, jestli se něco podobného nezopakuje i v naší části světa. Po implozi Západu se bude hledat jiný model společenské smlouvy.

  17. Když jsme nevyhráli tak si ten stát alespoň zničíme…

    FOTO: Gruzií otřásají již pátý den nepokoje, v Tbilisi hoří barikády
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-foto-gruzii-otrasaji-jiz-paty-den-nepokoje-v-tbilisi-hori-barikady-40499673

    Nepoučitelní. Co ještě vytáhnou, příští týden Rumunsko?

    V jedné zemi taky skákali na náměstích dospělí, studenti a děti. Po 10-ti letech doskákali. Rozutekli se na všechny strany.

    1. Jaká kobyla kope nejvíc? (Víš to, služební čtenáři? Za pár, za pár …)
      Jetřebí se nenechat kopnout. Nebo aspoň pokopat. Ideálně zařídit, aby kobyla pokopala sama sebe. Judisti by mohli poutavě vyprávět. Šachisti taky. Neřkuli judisti, co dobře hrajou šachy.

    2. V Gruzii 14.12. volí presidenta. Proto je třeba udržovat dav v ulicích ještě pár dní…
      Možná se objeví i nějaký ten mrtvý student Martin Šmíd.

  18. Pro nás nejzávažnější je ta Vidlákova poznámka o jihokorejských reaktorech pro nás.
    Vzhledem k tomu, co se děje ve Francii, ani jejich reaktory nevypadají nijak nadějně.
    Američané číhají za bukem.
    Opět pozdě zjistíme, že ruské reaktory mohly u nás možná už běžet ( pro hnidopichy – mírná nadsázka).

    1. 53 let jsem v pohodě topila ruským plynem a teď čtu, že do roku 2030 to chtějí zakázat. Je to možné, nebo hoax.

      1. Sama přestanete dřív, až Vám jej násobně zdraží díky emisním povolenkám a poplatkům za uhlíkovou stopu.

      1. Re: Kolem…

        To je ÚÚÚPLNĚ stejné, jako houfnice Caesar, ze kterých „už dávno střílí“ naše AČR, vyloženě OBRANNÉ stíhačky F-35, které mohou vozit po nebíčku rakety s jadernými hlavicemi, atd.

        Jitrnice, jakou svět neviděl…
        Neviditelná jitrnice, neviditelné houfnice, neviditelné stíhačky, neviditelné elektrárny…, vsjóóó ravnóóó…

        1. Ale naše penízky, ty jsou ty nejskutečnější, a jak cinkají, když utíkají k novým, mazanějším majitelům jitrnic, jaké svět neviděl a neuvidí.
          Mozek nerozlišuje, jestli je něco představa nebo skutečnost. Tak si vytvořte dokonalou představu a je to jako bysme to už měli.

      2. A to je další, drobný důvod, proč tu stavbu atomek nechce žádná banka financovat.

      3. „Já to přece říkal.“ No fakt, včera jsem psal, že tu ten reaktor nebude. S technickou poznámkou, jak ho v Dukovanech chtějí uchladit, když vodní zdroje jsou prakticky vyčerpané.

        1. 1) Dva reaktory jsou de facto nahradou za dva stavajici.
          2) Chlazeni vzduchem.

          Zas tak blbi nejsou, aby tohle prehledli, s vladou nemaji nic spolecneho.

            1. Re: jozka, Godot

              Jaképak „sraní v bambus“?
              Týnecká Jawa se taky chladí vzduchem a jak hezky to občas někdy i jede!
              Jen malý člověk si klade malé cíle a tak všelijak podobně!
              Cvajtakt nebo jaderka, vždyť je to skoro stejné!
              Kupředu ! Levá! A tak dále…

              1. Taky jsem na to koukal, ale pisou ze to maji ozkousene, proc ne?

                Ostatne, nedavno jsem videl nahradu velke chladici stanice z 60.let mobilni chladickou sestavajici se z nekolika kontejneru. Otazkou bude zivotnost a tak, ale tohle povazuji za pokrok, na rozdil od Green Dealovych halucinaci.

          1. TAkže dva reaktory se odstaví a dva zbudují? Pochopil jsem to dobře? Jo, a chlazení vzduchem je pitomost na kvadrát. Jak chcete uchladit 1000 MW?

  19. A desetitisíce Gruzínců je nadržených vstoupit do EU, aby mohli v Evropě pod agenturou hákovat za minimálku. Takže třeba ta auta zlevní. Pracovní síla je drahe zboží a když zlevní, třeba se projeví na nižší ceně výrobku.

  20. Jestliže zaplatim za energie ročně o 70 tisíc víc a další poplatky,dražší potraviny,tak se to musí projevit v nákupech dalšího zboží. J.Korejci teď poznávají byť přítelem USA.

  21. Však už je to nějaká doba co tvrdím, že ke změně může dojít až budeme všichni “žrát kořínky”, a to ještě jen ve svátek.

  22. VW zaspal vývoj, nejdřív byla dieselgate, pak zaspání v bateriích a elektromobilitě. Naproti tomu Tesla a BYD rostou, prodeje neustále narůstají a do 5 let vše převálcují.
    VW by mohl zachránit jen plně elektrický Golf s cenou pod půl milionu korun (pod 20 tisíc EUR).

    1. Ne. Elektroležáky nechce nikdo. Proč? Protože jsou ve všech podstatných parametrech horší a ještě k tomu dražší než auta se spalovacím motorem. NIKDO TO NECHCE.

        1. Mám Golf už přes 15 let, jen každé 2 roky si nechám udělat servis a olej a spolehlivě jezdím. Jen benzin je drahej pro důchodce. Jo kdyby ten elektrickej byl pod půl mega a fotovoltaika doma na střeše tak bych si lebedil. Vy ne?

            1. Ale směšné autíčko mistra Beana v hybridní verzi za 736 litrů základ, to je výsměch pracujícím východní Evropy. A ještě ztrháno při zkušební jízdě.

              1. Ke všemu ta cena elektřiny se bude stále zvyšovat. Když se zelenej eurobordel rozhodl zničit energetické zdroje, nic jiného se stát nemůže.

          1. Ale takových lidí není dostatečný počet, aby to udrželo v chodu firmu a rozežrané německé odbory. Firma, která nedá svým zákazníkům to, za co jsou ochotni jí zaplatit peníze, prostě uhyne.

              1. Re: Šmodrchel

                Ano, elektroauto na pohon LPG předělat lze a moc práce to nedá.
                Otázkou ovšem zůstává, jestli to nakonec nebude
                !!! KONEČNÉ ŘEŠENÍ !!!

                (-:

            1. Kdepak, at si to necha predelat na elektriku. Neustale kazdemu cpe ty svoje halucinace, jak je obcasna energetika a elektromobilita skvela, ale sam si o tyhle veci kolo neopre. A kdyz na nej nekdo zatlaci s tim, ze to az tak skvele neni, tak pripusti, ze obcasne energetika je tak skvela, ze pro nej neni problem sem tam nejake uhli spalit.

              Je to magor.

            1. Re: Vevča

              Požáry jsou na elektrokřápech klasickou závadou.
              Stačí jeden větší přechodový odpor mezi bateriovými články a už to fičí!

          2. „.. Jo kdyby ten elektrickej byl pod půl mega a fotovoltaika doma na střeše tak bych si lebedil…. “
            Fotovoltaika taky není zadarmo.
            Asi nejezdíte přes zimu.

            1. Re: Jura

              Jste neobyčejně hloupéééj Jura, páč nevíte, že oblíbená kratochvíle a milionářský rozmar soudruha Milana je jízda se psím spřežením.
              A psi ještě na elektriku nejsou.
              Tudíž když mu sníh zasype FV panely, soudruh Milan startne své polární brko – totiž zapřáhne do sáněk psí spřežení, namísto vysokokapacitní baterky hodí na sáňky pytel se sušenými rybami, pro sebe si vezme namísto hot dogu jeden kus pemikanu, naláduje svou henryovku, nebo z čeho to střílí na všelijakou lůzu a sběř, a vyráží na trať!

              1. No jo, ale neprdí psi stejně jako krávy metan? A nevydechují C02? A nežerou maso? Všechno je to negryndýlové!

            1. Re: adx

              Neopruzujte laskavě, ano? Soudruh Milan to má vymakané – fšeckouplněcypeganc!!!
              Když je nejhůř, za inverze dobije baterky pendrekem!
              To si říkáte policajt, když neumíte dobíjet baterky pendrekem?

          3. Co když nebude svítit sluníčko a bude zataženo nebo neustálá inverze, kolik vám toho ta FVE doma na střeše vyrobí?

            1. Od listopadu do března to nestojí za řeč, kvůli rekonfiguraci FVE ji mám odpojenou abych netrápil baterky a pustím se do toho až na jaře.
              V létě, to je něco jiného, FVE denně poháněla pračku, sušičku, filtraci bazénu….

              1. Tak určitý segment lidi v zimě moc nejezdí , ani nechce do Alp na jeden zátah. Ti by si to elektroauto koupili , ale jak píše Milan, do půl mega.

                1. Re: Gaia

                  Určitý segment majitelů zjistí velice záhy po nabytí, že elektrokřáp je príma věc, ale nabitá baterie BEZ průběžného „přinabití“ jednoduše ztrácí energii, která do ní byla vložena.
                  Takže po dvou letech provozu, až baterie lehce zestárne, bude muset onen segment nabíjet TĚSNĚ PŘED jízdou, nikoli po dojezdu domů, aby byl samohyb nachystán k dalšímu rychlému odjezdu.
                  Což je, jak sama uznáte, nezanedbatelné mínus. To raději cestovat parovozem a vyrábět pod kotlem páru bukovými polínky.

                2. Za půl mega je nové auto na benzin, s daleko jednodušším úplně vším. A ani hodnotu zdaleka neztrácí tak rychle.
                  Váha baterky = rychlejší ojetí pneu, leckam už elektroauta ani nepustí z požárních důvodů jako LPG, výdrž baterie v zimě prudce padá (ono, to odpadní teplo z benzínu není tak úplně odpadní).
                  Elektrochemie baterií a akumulátorů s nižší teplotou jde do háje. Počet cyklů Li-ion baterií než se opotřebí je cca 1000 (Evropa), u baterií LiFePO4 (Čína), které jsou navíc méně hořlavé cca 4000x.

      1. problem je imho v bateriach…..kazdy s trochou logiky vidi, ze1) proste sa potom v tych bateriach utopime aj s ekologickymi nasledkami proti ktorym sa teoreticky teraz bojuje, 2) nemame tolko elektriny, aby sa to mohlo hladko prevadzkovat, hlavne ak by naozaj malo dojst k aspon 80% nahrade spalovacich motorov 3) uspory z nahrady benzinu sa viac ako vynuluju tym, ze kazdych 5-8 rokov bude treba kupovat za polovicu ceny auta novu bateriu a predat take auta bude problem

      2. Můj 23 let starý pažout 306 na plnou nádrž ujede 750-800 km. Tenhle dojezd mu na pumpě natankuju za 20 minut i s kafem. Nevím o elektrodebilu (opravte mě, prosím), který by měl takový dojezd, a hlavně, jak bych mu mohl „natankovat“ těch 800 km za 20 minut s kafem.

    2. Milane, Milane. Když oni nejvíc „zaspávají“ zákazníci, hajzli jedni. Oni by pořád chtěli dát aspoň Praha – Ostrava a zpět bez nutnosti doplňování paliva (což v rozměrech reichu zas takový kotel není) jako můžou v té zastaralé překonané technologii. A to i když je zima a tma.
      Jako na režim „rakouský důchodce v neděli na náves do kostela a přes týden dvakrát 10 km do kaufu a jednou za dva měsíce do města k doktorovi“ to úplně marný být nemusí. Ale že by to utáhlo prodeje klíčový evropský automobilky, chm, to těžko. Pořád je ještě hodně zákazníků v režimu „v létě s kolama na Šumavu, v zimě s lyžema do Alp, ob rok k moři a to všechno s rodinou“. Na tohle jsou prostě el. auta nepoužitelný, bez ohledu na proklamace „až se za 5, 10, 20, 35 roků probudíš, pionýre, bude všechno jinak, my už tu fyziku nějak přimějem, aby se dívala jinam“.

        1. O Této novince Xiaomi byl článek tak před týdnem a prodáno letos po uvedení na trh již přes 100 tisíc kusů a parametry se mi líbily.
          Nevyznám se v tomto, poradí někdo? Když si založím v Turecku firmu a koupím si tam toto auto na tuto firmu (je tam levné), přijedu si s ním do ČR a nechám na tureckých značkách a majitelem zůstane (moje) turecká firma – Co jsem povinen tady absolvovat? Po 6-ti letech v Turecku technickou? Emise u elektroauta asi ne, že?

          1. Vzdycky mne fascinuje schopnost zmrdu vymyslet ochcavacky, ktere zmrdi pro ostatni povazuji za OK.

            Vsak si to Eto zkuste a poreferujte. A doufam, ze az vas zkrupmluje nejaky osobak evropskeho strihu, nebudete chtit po statnim zdravotnictvi nic.

            1. Tentokrát vůbec netuším, co mu vyčítáte. Zmrdi jsou ti, kteří rozhodují o tom, že je cena stejného zboží u nás několikanásobná oproti jiným zemím, a ještě lidem brání si ho v té levnější zemi koupit a používat u nás. Pak se nelze divit tomu, že se to lidi snaží nějak obejít.

              V principu je to stejné jako s nákupy levnějších potravin v Polsku, akorát ty vám (zatím) nikdo nezakazuje u nás sežrat.

              1. Tak si ho nekdy prectete, az zase bude obhajovat to, co se tu deje. A co se zmeny tyce… nejdEto…

                Jeden by cekal, ze si nekdo takovy s jiskrou v oku bude uzivat zarnych zitrku, ale ono ne. Vanecek je podobny pripad, na potkani bude jak je elektromobilita super, ale sam se drzi jak hovno kosile sveho patnact let stareho benzinoveho Golfa.

                  1. Je to jeho klasické obcházení zákonů. Plně chápu, že to u něj joškovi vadí. Navíc si myslím, že jeýdění u nás na tureckých značkách není povolené, když nutí na české značky i Ukrajince.

                    1. A jak dlouho tu může jezdit Turek se svým autem na tureckých značkách (14 dní, měsíc, 3 měsíce, rok, 3 roky)?
                      Já když zajedu svým autem třeba do Itálie, tak tam můžu být na českých značkách jak dlouho (14 dní, měsíc, 3 měsíce, rok, 3 roky)?

          2. Je to nějak ošetřené, dokonce na úrovni EU, nedávno jsem o tom četl v nějaké diskusi. Z toho, co tam psali, jsem pochopil, že byste se musel nechat vozit Turkem, aby to bylo bez problémů. A ten mít dlouhodobé vízum, jinak musíte tuším po třech měsících i s Turkem opustit EU. Tak nějak to myslím bylo.

          3. Re: Eta

            Ohledně technikálií u aut.

            1/ Ze kterého státu je RZ (SPZ), od tohoto státu musí být doklad o provedení TK, ovšem pozor – pokud je v zemi registrace takový proces PŘEDEPSÁN!!!
            Abych byl konkrétní – můj Pinocchio má motorku na polských RZ, v jejímž techničáku má zapsáno slůvko BEZTERMINOWY.
            Problém je vyřešen. Tedy Pinocchiův problém…

            2/ Budete mít problém s povinným pojištěním. U českých poboček světových pojišťoven to půjde velmi ztuha.
            Takže Turecko. Pokud se nic neposere – pohoda, klídek, tabáček. POKUD…

            3/ Soudruzi v Čechistánu zjistili, že se od řidičů aut registrovaných v cizině blbě vybírají pokuty za rychlost z automatických bazmeků. Z toho důvodu započali silně tlačit na registraci v ČR. Česky řečeno – bydlíš ofiko v ČR, budeš mít českou registraci, kterou dostaneš po oznámení „nějakého“ bydliště v ČR – konec, tečka.
            Jaký je skutečný stav v praxi, to si netroufám komentovat, protože to jde mimo mne.

            1. To neni problem jen nas. Z meho okoli vim o Dansku, kde si musela pribuzna auto s ceskou znackou preregistrovat, protoze tam uz zije (prodala ho, dansky blahobyt neco stoji) a o Svajcu, kde mel kamarad povolen provoz po dobu jednoho roku, pak opet preregistrace.

              Podrobnosti nevim.

      1. Většina rodin má dnes víc aut, je to nutnost. Tak proč nemít jeden spalovák a pro manželku na nákupy a vození děcek do školky, elektro. Protože dnes, bez auta nemůžete mít děcka. U nás 3 MŠ v centru a dosahu MHD postupně zrušeny a zůstaly 2 zvětšené na vídrholci, kam bez auta není možné děcko dostat.

        1. Protoze je to zalezitost ceny. Rodin, ktere si mohou dovolit 800+ tisic za druhe auto zas tak moc neni. Ono vlastne neni ani moc rodic ktere si to mohou dovolit i za prvni auto.

          1. Problém ceny se ale už řeší, a to rovnou na úrovni EU. A tam to mají vymyšlené, ale trochu jinak, než bychom si přáli. Chystají se totiž zavést cosi jako úřední životnost automobilu, po jejímž uplynutí už bude zakázáno jej opravovat. Takže si budete muset koupit auto nové – to, které bude v nabídce, tedy to drahé. I ceny ojetin samozřejmě stoupnou, ale nezbude vám nic jiného, než si to dražší auto koupit, nové nebo ojeté.

            Nebo – jak píše Targus – používat vlastní hnáty.

            1. Jo, ja vim, cetl jsem, proto si myslim, ze EU ma v zasade jen dve moznosti. Rozpadne se, protoze ji prestanou brat vazne (jak toho generala ze Svejka) i ti nejvetsi hujeri nebo tady vznikne diktatura jako remen. Tak jako tak, pad na drzku nas ceka vsechny.

              A o to vic mne to sere.

              1. Re: SB, jozka

                Ano, soudruzi tak chtějí podpořit poptávku po nových elektrokřápech. Četl jsem.
                Teď je potázkou, jak to soudruzi chtějí kontrolovat, např. takový zákaz svařování nosných dílů – např prahy pod dveřmi aut.
                Čipy? Vyražená čísla?
                To je problém vyříznout problémové místo a umístit je na adekvátní díl karosérie?

                Opravy motorů či převodovek – JAK?
                Čísla motorů se dnes už do TP nepíšou. Jak pozná kokot z kanclu, že jsem vyměnil klikovku, anebo předlohový hřídel?

                Takže jedna věc – zakázat, druhá věc – vymáhat.

                Nicméně souhlasím, že se jedná o velmi nebezpečnou snahu eurozmrdů komplikovat lopatám život.

                  1. Re: jozka

                    Já si to také nemyslím, ale znám spoustu šikovných lidí, kteří nejsou registrováni jako měniči klik. Neboli za peníze v Praze dům.

            2. No vida. Tak proto se papírový techničák ruší a nahrazuje elektronickou evidencí. Úředník ani nebude muset mačkat knoflík, vše vyřeší předem nastavené datum – šup, a jste bez platného technického osvědčení. Dobře vymyšleno!

              1. Re: AN

                Přesně tak. Ještě k tomu chybí nezpochybnitelná povinnost KAŽDÉHO občana mít datovku, aby takto potěšující zprávu dostal co nejdříve, nejlépe dva dny před odesláním z ministerstva.
                Btw. v Polsku už papírové techničáky zavádějí zpět. Důvody nevím. Každopádně je problém se starými doklady z doby před r. 1989, kterých je ještě v oběhu ještě spousta.

        2. V ekonomice 2.0, kde se preferuje sdílení oproti vlastnictví, můžete přece svou mzdu sdílet s taxikářem, který bude děcka vozit do školky a zpět.

          Nesmíte myslet tak přízemně a nemoderně. To se pak nemůžete divit, že nemáme ty platy jak v Německu. Dejte Fialovi ještě 4 roky a uvidíte ten frkot.

        3. Re: Gaia

          A co takhle použít VLASTNÍ NOHY?
          Mí spolužáci zcela běžně chodili do školy 60 minut a dokonce to i přežili.
          Moje babička docházela do měšťanky 7 km.

          1. Je to jenom otazka priorit… parkrat se nas v praci nejaky excelovy guru ptal na co potrebujeme auto, kdyz najezdime jen 200km za mesic. Odpoved byla jednoducha. Nepotrebujeme, klidne si vystacim s dvoukolakem na cajky. Jen az mi priste nekdo zavola, ze nas tam potrebuji, ze uz tam maji bagr, bude odpoved znit „tak za dve hodky tam budu. A vic jak dve akce denne ode mne necekejte, to nestihnu“.

            1. Re: jozka

              No jo! Ale jak štíhlý pas byste obdržel od matičky přírody, kdybyste LASKAVĚ ZAPOJIL SVOJE HNÁTY!!!
              (-:

            1. Re: SB

              Mám-li se přidržet reálných příměrů a relativně nedávných vzorů:
              – v šest zahrčel budík
              – v půl sedmé vypochodovala hromada děcek z baráku a starší sourozenci měli za povinnost ty mladší odevzdat ve školce, případně na první stupeň ZDŠ.

              Teď nepíšu o Zapadlých vlastencích autora J.Š. Baara, nýbrž o realitě, kterou jsem zažíval já. Tedy cca 50 let vzad.

              Šlapat do školy hodinu a půl nebyl pro mé rovesníky žádný problém. Bayla to denodenní realita.

              1. Dovysvětlení – slezsko-horalský typ osídlení krajiny byl poněkud jiného charakteru, než jihomoravské či jihočeské vesničky.

                  1. Re: Gaia
                    Já šel přes silnici č. 11. Pětatřicítka je jejím pokračováním směr Prágl.
                    A tenkrát na ní nebyly opravdu žádné semafory. Dnes jich je na 35 v každém městečku jak nasráno.

                    1. No tak před 50 lety jsme měli i krásné náměstí, dnes je z něj jedno velké parkoviště.

              2. Re: T-T

                No tak já jsem chodil do školy od první třídy taky sám a pěšky s aktovkou na zádech, jenže to bylo tak cca 20 minut volné (a bezpečné) chůze. Do školky jsem nechodil, ale ta byla hned vedle školy, takže po určitém zaškolení a instruktáži bych to možná od 4 let zvládl taky.

                Přesto bych to dnešním rodičům v dnešní době nedoporučoval a už vůbec nevnucoval. Parametry té cesty a vůbec všeho, cos ní souvisí, se od té doby výrazně změnily. Staré dobré časy se prostě nikdy nevrátí (pokud vůbec kdy existovaly)…

          2. re Targus
            Mí spolužáci zcela běžně chodili do školy 60 minut a dokonce to i přežili.
            Moje babička docházela do měšťanky 7 km.“

            No jiste, to je řešení můj prapraprapraprapra…. dědeček taky skákal po stromech.

    3. VW doplatilo na neoliberálne menežerské riadenie, keď nevzdelaní, ale poučene nenažraní menežeri riadia výrobu, o ktorej nič, okrem nejakých tých ekonomických aspektov, nevedia. Pretože v klasických autách narastala konkurencia a tým všeobecne klesala miera zisku, videli títo ekonomickí géniovia možnosť ju zvýšiť výrobou elektrických áut. Dúfali, že v predaji im budú pomáhať rôznymi normami, dekrétmi a dotáciami aj zelení neandertálci v nemeckej vláde a im podobní v Bruseli. Keby ich všeobecné vzdelanie bolo len o trochu lepšie, tak by chápali, že fyzikálne princípy nepustia a z elektroáut môže byť niečo, až keď príde revolučný objav možnosti skladovania veľkého množstva elektrického prúdu v málo objemových zariadeniach, dovtedy ani ťuk. Ale od menežerov, trénovaných len v počítaní peňazí a v práskaní bičom, sa pochopiteľne nejaká zložitejšia duševná aktivita čakať nedá. Preto to dopadlo, tak ako to dopadlo. Horšie je, že zelenej propagande sadli na lep aj mnohí bežní ľudia a uverili perspektívnosti štvorkolesových elektrospotrebičov. A tí duševne slabší si ich dokonca aj kúpili!

    4. Lzete jako obvykle. Tesla poslednich par let rozhodne nic takoveho jako „raketovy rust“ nema. BYD jede na steroidech v podobe dotaci a omezovani pri pridelovani registraci v Cine.

      VW zaspal vyvoj to ano, ale z jineho duvodu nez se snazite tvrdit. dopadne jako Nokia, ta taky zacala tvrdit, ze mobil jen s Windows a to alternativlos. Jenze zakaznik se jim na to vyto. A stejne tak dopada elektromobilita. Tam, kde zakaznik ma alternativu, tak se jim na to…

  23. Oni nemůžou uhnout. nemůžou přiznat, že všichni ti vyvrhelové, které 15 let urážejí a nadávají jim do cizích agentů, dezolátů, pátých kolon a kolaborantů, , měli od začátku pravdu. Raději povedou půl miliardy lidí do škarpy.

      1. Strach z toho, aby nebyl zařazen mezi ty komunisty, židy, kulaky, protisocialistické živly a nopvě proruské dezoláty, byl vždycky velkou motivací se zařadit do stáda, i když rozum byl ostře proti. Stádo má naopak tendenci zbít toho, co měl pravdu, než toho, kdo je do toho průseru dostal.

      1. Pokud je jako zvukař dobrej a mají ho tam rádi, ať zvučí všem nám ku prospěchu. Rady bez rad hercům za klobouky.

        1. Ono se to nevylučuje. Dobrej doktor, projektant, instalatér, strojvůdce, zedník, řidič, stavbyvedoucí, havíř, advokát, zvukař, zubař… ti všichni mohou mít ve svých řadách excelentní blby. A ano, blbé rady a kecy za klobouky.

        1. Coz je ovsem duvod k temuz oznaceni.

          Ale osobne si myslim, ze se proste jen nekudy musi ten zdvihnuty malicek vyvalit. Nekdo ma holt tezky zivot…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *