22 listopadu, 2024

Neúspěch se neodpouští

To je jeden z atributů naší západní civilizace, ne? Úspěšný člověk dosáhne uznání. Dosáhne obdivu, bude mít spoustu peněz, bude si moci koupit vlastně cokoliv, nebude ve svém úspěchu omezován, protože je dobrý, šikovný, nejlepší na světě. Je to jeden z motorů bývalého Západu. Kdo je v něčem nejlepší, tomu se dostane výsadního postavení, jeho úspěch bude vyfutrován penězi a čím větší úspěch, tím větší peníze, tím větší vliv, tím větší bohatství. Chceme, aby auta vyráběl někdo, kdo je fakt umí dělat. Chceme, aby nás operoval doktor, který je v tom opravdu dobrý. Atomovou elektrárnu nemá stavět žádný rychlokvaška. Kdo je dobrý, ten je i dobře placen. Proto jsou dneska nejlevnější rakety od Elona Muska a ne od NASA a proto má Elon Musk víc peněz, než ředitel NASA.

Opačnou stranou této mince je to, že na neúspěch jste sami. Dokud vám to jde, máte všechno. Jakmile vyhoříte, na chvíli zastavíte, necháte se předběhnout konkurencí, tak vám nikdo nepomůže. Stejně jako u úspěchu nezáleží na tom, zda to bylo prostě štěstí a nebo tvrdá dřina a pracně získané znalosti, u neúspěchu zase nezáleží na tom, jestli to byla prostě smůla, jestli jste naletěli a nebo vám prostě došly síly. Úspěch znamená výsluní, neúspěch znamená zapomenutí. Je úplně jedno, jestli se jedná o jednotlivce nebo nějakou skupinu či firmu. Počítá se jen a jen úspěch. Takhle to tu máme nastavené.

Ne, nechci dneska řešit, jestli je to tak dobře. Nechci naši honbu za úspěchem a propady do neúspěchu řešit jako morální dilema. Tohle se řešilo předchozích sto let a nevyřešilo se to. Vznikly sociální i socialistické systémy, uplatňuje se dobročinnost, nepotismus, existují vazby rodinné, klanové i kmenové, existují státní, zákonné i nezákonné zásahy, existují pojišťovny i mafie,  ale žádný pokus o regulaci úspěchu jaksi nebyl úspěšný. Svět prostě funguje tak, že úspěch je od neúspěchu velmi striktně oddělen. Deset úspěchů vám nedává žádné právo na deset neúspěchů. Dokud vám to jde, svět vám leží u nohou, ale jakmile vám to jít přestane, svět už leží u nohou někomu jinému.

Proč to všechno píšu…

Když sleduju, jak se Ukrajina snaží bojovat s Ruskem a sleduju, jak vypadá tamní situace, nemohu se ubránit dojmu, že ukrajinská válečná strategie hrála od začátku právě na ten úspěch před světem. Od začátku Kyjevu nešlo o to, ubránit své domovy, nebo zachovat co nejvíc ze své suverenity, ale šlo jim o úspěch v očích EU a USA. Úspěch je, když poníží Rusa. Úspěch je, když Rus prohraje. To je vítězství. Všechno ostatní je prohra. Já si nemyslím, že by to takto kolem Zelenského někdo definoval, ale přirozeně k tomu směřují, protože takhle náš Západ funguje. Ukrajina se stala kandidátem Západu na ponížení Ruska. Připravovali se na konflikt, ale ne tak, aby ochránili svoje, ale tak, aby v očích Západu zvítězili. Protože pak jim Západ bude ležet u nohou. V takovém případě přijdou západní prachy, válečné škody se opraví, protože Rusko to nakonec bude muset zaplatit.  Ukrajinská krev zajistí levný plyn i levnou ropu, protože Rusovi nezbyde nic jiného.

Jenže ono to začíná vypadat jinak. Všichni ti Visingrové, Zrnové a dalších analytici v posledních dnech začínají obracet. Rusko jaksi zase nedělá, co se od něj očekává. Já jsem pořád čekal na nějaké překvapení, protože mi nešlo do hlavy, proč by Rus dělal přesně to, co avizuje a čekal jsem na něco chytrého, ale netušil jsem, že to překvapení bude takhle jednoduché. Taktika buldozer. Pomalý pohyb vpřed, přičemž nepříteli nezbývá nic jiného, než přinášet oběti a držet se na zbytečných pozicích, protože cokoliv jiného je porážka. Tento konflikt je o Rusku. Buď pro něj, nebo proti němu, ale není o ničem jiném. Není o Ukrajině.

Mimochodem… já měl Putinovi za zlé, že zaútočil na Ukrajinu jako první. Podle mě měl přece počkat, až Ukrajinci vtrhnou na Donbas a pak se měl teprve pustit do války. Byl by za osvoboditele a ne za agresora. Ale když vidím, jak se ta válka doopravdy vede – bez momentu překvapení, pomocí ručních raket a těžké artilerie, přičemž postup vpřed je nesmírně riskantní a pomalý, ničící všechno, tak vlastně rozumím tomu, proč Rus zaútočil první. Všechno to ničení se odehrává na půdě protivníka a ne jejich vlastní. Kdyby ukrajinská armáda zaútočila proti Donbasu, tak by Doněck a Luhansk teď vypadaly jako Mariupol.

A aby nedošlo k mýlce – rozumím taktickému aspektu ruského útoku, ale nemám z něj žádnou radost, protože Rus vyzval Západ na souboj a šetřit nás nebude i kdybychom tu byli všichni proruští… o čemž se v horizontu několika let zřejmě přesvědčíme.

Karty v této válce byly rozdány dlouho předem. I přes několik trumfů v ukrajinských rukách, je trend den ode dne zřetelnější. Včera musel Zelenský přiznat, že Rusové obsadili dalších 42 vesnic. Ale zároveň musel říci, že je to jen dočasné, protože musí věřit ve vítězství a vítězství je jen a jedině vytlačení Rusa z Ukrajiny. Rozumnou taktikou Kyjeva by v této chvíli bylo opuštění východního břehu Dněpru a opevnění toho západního. Zachránit, co se zachránit dá. Ale oni nemohou. Protože to by byla také porážka. Všechno, kromě vyhnání okupantů z celé země, je porážka. A porážku Západ neodpouští.

Brzy začne Zelenský zjišťovat, že všechny západní sliby byly podmíněné. Marschallův plán pro Ukrajinu neměl být nikdy zaplacen Západem, ale Ruskem. Jeho levnými surovinami získanými díky ruskému rozvratu. Jako v devadesátých letech. Všechna vojenská i finanční podpora platí jen do chvíle, dokud si západní lídři budou myslet, že Ukrajina dokáže Rusko porazit. Jakmile se ukáže, že Rusko postupuje a vítězí, budou peníze opět na prvním místě a k neúspěšné Ukrajině se nikdo nebude znát. Západní snažení se zaměří na jiné místo i jiný slibný potenciál a Ukrajina si bude muset se svým neúspěchem poradit sama. Takhle to u nás přece chodí.

Pamatujete, jak dopadla Gruzie? Ponížení Ruska se nepodařilo a dál se s tím Sákašvilli musel vypořádat sám. Teď se na Ukrajině začíná dít to, co se dalo čekat od začátku. Rusko má možná horší armádu, ale má ji větší, má větší ekonomiku, víc surovin, víc možností a zřejmě má i lépe krytá záda.  Den za dnem je Ukrajina na kratším konci páky. Logika by velela obětovat východ a opevnit západ. Stáhnout všechno a všechny. Uhájit alespoň půlku, protože to je pořád lepší, než o všechno přijít. Ale… oni nemohou. Protože by to byl neúspěch a nikdo nebude dotovat neúspěšnou Ukrajinu. Proto zřejmě Ukrajinci  prohrají ještě mnohem více, než by museli.

Až to tady na západě všem dojde (a už se to blíží), tak se vsaďte, jak se najednou najdou všichni ti ukronáckové a banderovci. Najednou si vzpomenou na pochodňové pochody a hákenkrojce na vlajkách. Najednou se zjistí že na Ukrajině je strašná korupce. Najednou se zjistí, že Zelenský svými požadavky nehorázně obtěžuje. A první si vzpomenou Poláci. Protože ti také nepomáhají Ukrajině, ale bojují proti Rusku. Dost možná tomu Ukrajinci ještě napomohou, protože při jejich vítězném ústupu brzy dojde těm Azovům a Ajdarům trpělivost a začnou vládnout sami i bez prezidenta.

Teď právě to začíná… ukrajinská propaganda už nemá videa zničených ruských tanků. Už nema videa úspěšných protiútoků. Už jim zbývají jen ruské válečné zločiny, ale ani to už nejde tak pěkně, jako před čtrnácti dny. Zato ruská propaganda přímo oplývá záběry z ničení nacistů. Když ten Konašenkov dělá svoje brífinky, tak se přímo tetelí blahem. Rusové teď odstřelili spoustu mostů přes Dněpr. Jako by čekali, až jim tam Kyjev naveze všechnu techniku ke zničení a jejich hlavní starost je nikoliv její bojová hodnota, ale aby jim neutekla pryč.  Ruský buldozer se rozjel.

Ukrajinci bohužel ztrácejí krok za krokem úspěch. Nemají žádnou možnost říci, že alespoň uhájili půlku země, nebo že uhájili Oděsu jako poslední přístav. Vmanipulovali se do rozpoložení, kdy všechno, kromě totálního vítězství, je prohra. A bude to prohra fatální. Neúspěch jim Západ neodpustí.

133 thoughts on “Neúspěch se neodpouští

    1. Třeba i může, co my víme: Rusko padne na kolena a my tady na Západě padneme na hubu. – Ležíte-li na hubě, vstává se o poznání hůř než z pokleku.

  1. Titulek:
    „Prahou prošel průvod Habsburků. V čele šlechticů kráčel vnuk posledního českého krále“

    Ani se mi to nechtělo rozklikávat, takže nevím…
    Nějaká tradice?

    1. Všimněte si těch bílých čar na stromech napravo.
      Ty by měly označovat hranici mezi dvěma porosty.
      Pokud se soustředíte, zjistíte, že porost nalevo je starší, než ten napravo.

      No nic, pouze taková profesionální deformacička…

      1. Celé je to přírodní rezervace Ropice.
        Já se v lese celkem vyznám, kdysi jsem celý měsíc měřil průměry stromů kosou (dřevěnou).

            1. Koukám, přímo uprostřed porost nalevo, dva proužky bílé nad sebou.
              To neznačí hranice porostu, to je turistická značka.
              Ovšem na takto přehledné cestě dávat turistickou značku mě přijde zbytečné. Pokud by zde někdo omylem odbočil z cesty, nemít značku, není to turista, ale debil, tudíž si zaslouží Darwinovu cenu a ať zhyne v houští.

            2. Na druhou stranu to chápu.
              Jsem někde četl, že my zde máme nejlépe vyznačené turistické trasy na celem světě.
              Takže nadšenec a značič jde, v jedné ruce sprej, v druhé šablonu a najednou dva kiláčky jasná trasa, nikde nejde odbočit, tak si prostě sem tam stříkne. Nic proti turistům.
              Ti si chodí po cestách a neserou se mi do lesa. Houbaře nesnáším.

              1. To je pravda. Jsme, nebo snad – ještě donedávna jsme byli – kartografická velmoc. Tak kvalitní mapy jako v ČR jsem zatím nikde jinde běžně v obchodech neviděl.
                Espaňa – slabota; Rumunsko – cha…! Chorvatsko – ujde; Řecko – hrůza. Čína – to je trochu jiná kategorie, ale poměřováno našimi zvyklostmi – omalovánky. V Egyptě pomalu nevěděli, co to mapa je, ale už je to dávno, co jsem tam byl.

      1. To bych tak kategoricky netvrdil 🙂 Vezměte si třeba takové docela pacifistické zvolání – Máme holé ruce!
        Stačí trochu si pohrát s diakritikou a předložkami – a rázem jsme někde jinde.

    1. Můžu vědět, jaký přesně má smysl postování podobných hovadin místní komunitě? Díval se z vás někdo alespoň někdy na aktuální mapu? https://aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=25614&sid=4dd0471d4177812627859e917fa6428c Je snad Oděsa ostrov?

      Fakt někdo z vás trpí pocitem, že Oděsa byla „zachráněna“? Jaký má smysl si něco nalhávat dalších cca čtyři až osm týdnů? Ruská operace prakticky od začátku postupuje relativně pomalu, takže místní docela dlouho spekulují proč a zatím dost předpovědí vychází. A ty předpovědi nejspíš vycházejí proto, že se neopírají o žádná zbožná přání, ale jejich autoři se snaží sledovat dostatečné množství relevantních zdrojů. Potopení té lodi tu už tak pomalou operaci nijak neovlivní, a že by ji dokonce zastavilo, je fakt sci-fi.

      1. Re: AN

        Archimédes, Archimédes, to je nějaký hospodský povaleč?
        Asi jo, když neumí hy-, chy-, ky-, ry-, dy-, ty-, ny- a nechce se psát správně česky Archymédes.
        Nahlásit ho Střížovi, že píše schválně blbě písmenka. V tom má stopro pracky Putin!

  2. „Čína se snaží vstoupit do hry po odchodu společnosti Shell z Ruska – média
    Čínské státní energetické společnosti jednají o převzetí podílu britského energetického gigantu v projektu Sachalin-2.
    Největší čínské státní energetické společnosti údajně jednají o možnosti odkoupit podíl ve významném ruském projektu vývozu plynu od společnosti Shell poté, co britská ropná a plynárenská korporace opustila Rusko kvůli konfliktu na Ukrajině.
    Podle osob obeznámených s touto záležitostí, které citovala agentura Bloomberg, vedou společnosti Cnooc, CNPC a Sinopec Group společná jednání se společností Shell o 27,5% podílu v podniku na zkapalněný zemní plyn Sachalin-2.
    Jednání, která jsou v počáteční fázi, údajně zahrnují prodej podílu jedné nebo dvěma čínským firmám nebo konsorciu všech tří hlavních společností. Společnost Shell je rovněž otevřena jednání s dalšími potenciálními kupci mimo Čínu, uvedly zdroje, které si přály zůstat v anonymitě.“

    Jednání, která jsou v počáteční fázi, údajně zahrnují prodej podílu jedné nebo dvěma čínským firmám nebo konsorciu všech tří velkých společností. Shell je otevřen i jednání s dalšími potenciálními kupci mimo Čínu, uvedly zdroje, které si přály zůstat v anonymitě.

    https://www.rt.com/business/554376-china-shell-stake-russia-sakhalin/

  3. Nešly by ty tanky, ótéčka a pod. dělat šlapací?
    Vzadu by z tanku čouhala tyč, k ní přidělaných na každé straně pět šlapadel na dlouhém řetězu a na zádi tanku krycí zástěna (aby šlapači neviděli, kam se řítí).
    Ještě musím dovymyslet převodovku; možná by se dala kolečka nějak přehazovat dálkově z kabiny.

    1. Nebo pohon větrný, systém plachetnice. Vztyčit stěžeň…..
      Bylo by to vyvážené – útočník by postupoval po větru a obránce ustupoval stejným směrem. Až by se vítr otočil, šlo by se zase obráceně.
      Spravedlnost!

      1. … šlapací nebo větrný pohon … ha, ha … tohle jsou dávno překonané techniky.
        Aktuálně přeci je top elektřina – takže ebonitové tyče a liščí ohony. Ostatně o tom má i povídku G+Š … tuším, že to bylo tak, že na vrátnici zaměstnanci fasovali liščí ohony a třeli s nimi o ebonitové tyče tak usilovně až se z komína kouřilo.
        U těch vojenských věcí by museli nějak vyřešit to kouření – bo nepřítel …

    2. Re: Občan

      Jste zcela hloupý občan, musíte z Alíka objednat dostatečně dlouhý lankovod a namontujete tam „přehazulu“ Šimááno.
      A kluci pojedou, jako draci.

      1. Hezký vtip má Kemel. Jedou 2 tanky válečnou zónou a ten menší se ptá když se budu dobře učit můžu být traktorem?
        A v tom je to mírové poselství,přetavit zbraně na pluhy. Ale dneska se mládež učit nic nechce.

        1. Kdo překová zbraně v pluhy, bude je potřebovat, až bude dřít na toho, kdo takovou blbost neudělal…

            1. A Ukrajinci,že by bez tanků drželi na Rusy? Neni to jinak? Že i s tanky budou dřít na toho,kdo jim ty tanky prodal?

    1. chlapec hovoří snad upřímně

      byl první, kdo schytal narůstající nenávist pražské kavárny ( konče Babišem )

  4. drzé čelo je lepší než poplužní dvůr …

    Ukrajinský velvyslanec Jevhen Perebyjnis: Vidíme faktickou porážku Ruska
    Čím silnější podle něj bude reakce mezinárodního společenství, tím dříve se podaří „ruské barbary“ zastavit. „Když padne Ukrajina, Putin půjde dále. Ostrava leží jen pár set km od ukrajinských hranic. Může někdo zaručit, že ruské tanky nepřijdou sem? Zdá se mi, že nikdo,“ uvažoval velvyslanec.
    Podle velvyslance ale nyní vidíme „faktickou porážku“ Ruska. „Uděláme všechno pro to, abychom přiblížili naše vítězství. K tomu ale potřebujeme ještě silnější podporu našich přátel. Bez ní bude cena za naše vítězství mnohokrát větší,“ doplnil Perebyjnis.

    1. Že nikdo? Napadá mě jako první zdravý rozum. Už to píšu níže, Putin nebude muset hnout ani prstem, a stejně vysoce pravděpodobně dosáhne svého.

    2. Je to primitiv. Ale tragédie je, kolik inteligentních, vzdělaných a hodných Čechů téhle masírce opravdu věří.
      Opravdu věří, že Putin je něco jako Hitler a touží pozřít celou Evropu. Nás jako předkrm.
      I člověk, který je pacifista od pohledu, podporuje tuhle prašivou válku a má zato, že Ukrajinci bojují za naši svobodu.
      Holt víra má asi fakt zvláštní komůrku v mozku a se zdravým rozumem vůbec nic společného.
      Plačící smajlík.
      😢

  5. (…) Faktom je, že Ukrajina už stráca Azovské more a podľa všetkého príde aj o Čierne more. Čo to znamená pre Poľsko? Poľskí analytici sú zdesení. Po Mariupole vidia aj stratu Odesy ako „katastrofu“ pre kyjevský režim.

    Varšava vypočítala, že zablokovanie námorných trás Azovského a Čierneho mora, položí ukrajinskú ekonomiku. Export zohráva kľúčovú úlohu, najmä pokiaľ ide o produkciu z ocele a potraviny. Dve tretiny exportu z Ukrajiny pritom išli po mori.

    Iné obchodné cesty sa hľadajú ťažko, tvrdia poľskí experti. (…)

    https://sk.news-front.info/2022/04/22/polsko-nepotrebuje-ukrajinu-bez-cierneho-mora/

    1. A na to přišli polští soudruzi analytici až nyní? Vždyť tady o tom již dobré dva měsíce hovoříme… Což by teprve měli vědět ti, kteří se tím živí?

      Západní soudruzi by si měli položit několik klíčových otázek. Jednou z hlavních by měla být, pokud ukrajinský režim padne, kdo, jak a čím bude splácet všechny ty astronomické půjčky, které jsme poskytli a ještě máme v plánu poskytnout? A pokud by nalezli odvahu si na tuto otázku alespoň trochu pravdivě odpovědět, měli by již v tuto chvíli emisaři z celého západu leštit kliky v Kremlu, případně Pekingu. Protože z těch peněz už neuvidí nikdo nic. Tak alespoň ty suroviny, byť čtyřikrát dražší, než původně mohly být.

      A mimochodem, Putin ani nebude muset nikoho dobývat. Až začnou přilézat s prosíkem země bývalého východního bloku, řekne jen: „Ale jistě, suroviny budou. Až vystoupíte z NATO a vyhostíte posledního amerického vojáka z vašeho území. V EU si klidně zůstaňte, alespoň budete blbnout mezi sebou a na pruzení směrem k nám vám nezbude energie. Že ne? Že jsou takové požadavky drzost a zcela nepřípustné? Nu což… Až přijdete příště, naše podmínky zůstanou stejné, jen cena bude dvojnásobná.“

        1. Re: Homér

          Vy jako myslíte zřídit Šestou gardovou samostatnou obveselovací četu?
          Možná by to Vladimírka zaujalo, kdo ví…

  6. K vojenským dovednostem se nechci vyjadřovat, bo nejsem Černochová (její věk bych brala, ale já jsem byla blbá vždy a nestrkala jsem všude rypák), neumím zpívat tak pěkně jako Parkanová 😅

    Co jsem si přečetla a hlavně přeložila, je zajímavý zvyk ukrajinské armády a to „vlézt do kotle“. Proč to robí i po katastrofách v Ilovajsku a Debalceve, nevím. Prý jim to radí z Ameriky a Británie, asi jsou fakt na tom západě blbí.
    Opevnit se v Azovstalu je ze stejného kanálu. No oni i v těch filmech utíkají na střechu, odkud můžou akorát skákat dolů… tohle vždy nás*alo zemřelého manžela, který to komentoval: no a poleze na střechu…co jsem říkal…debil utíká na střechu!!!!

    1. Náááhodou… ☺

      Sklep taky není špatnej.
      Nebo všeobecně suterén… neznámej, neosvětlenej a čím hlouběji v podzemí, tím líp.

      1. Vo tom žádná!
        Dokud nepřijde nějakej místní jouda v holinách a zmijovce, s hadicí nebo s krumpáčkem na uražení ventilu či stavidélka 😀

  7. Ukrajinská vláda (konkrétně tajemník Národní bezpečnostní a obranné rady Oleksii Danilov)
    vyhrožuje zničením Kerčského mostu. „…Danilov said that as soon as Kyiv had a chance to hit Kerch, or Crimean, bridge, it would be…“ (jakmile by dostal Kyjev šanci „zasáhnout“ Kerč, udělal by to).

    Mainstream k tomu – vyjma telegraph. co. uk, kde jsou zadarmo jen tři řádky ze článku – k tomu ani písmenko.

    1. (…) V rozhovoru pro rozhlas Radio NV Danilov řekl, že „v případě, že bude taková příležitost, určitě to uděláme“. (…)
      (…) Ukrajinský poslanec Roman Kostenko pak rozhlasu řekl, že „by bylo dobré, kdyby nám naši partneři dodali něco, čím bychom mohli zasáhnout Krymský most“. „To by vyřešilo mnoho našich otázek,“ dodal. (…)

      https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/kyjev-nevyloucil-uder-na-krymsky-most-moskva-zuri-40394691

      1. Možná to bude tím, že „česká“ hlavní média už úplně ignoruji a hledám anglicky nebo německy 😊

    2. Nyní, když už se dá na Krym dojet po souši, to už nemá vojenský význam. Dokonce už i vlak jezdí.

  8. Telegram Kyjev:
    „Past na prezidentskou kancelář, kterou sami vytvořili, když mysleli spíše na PR než na realitu.
    Všichni vědí, že Zelenští slíbili bydlení všem, kteří o něj přišli, a nyní pilně shromažďují i tyto žádosti a přihlášky prostřednictvím agentury Dia. Zatím se jich moc neshromáždilo, ale žádostí je každým dnem více a více.
    Stažení Rusů z Kyjeva, Černihova, Sumů tak odstartuje zradu, kdy Kancelář prezidenta bude muset rychle potvrdit své sliby a začít vracet Ukrajincům bydlení.
    Kancelář prezidenta si nad tím již láme hlavu.
    Snaží se získat čas a vyzývají lidi, aby se nevraceli domů. Následovat bude dlouhé odminování, ale za dva měsíce dosáhne situace kritické úrovně. Proto Kancelář prezidenta připravuje několik „demonstračních“ staveb pro kamery. Takové „výstavní obrazy“ vytvářejí iluzi.
    Iluzi však nebude možné vytvářet dlouho a na podzim roku 2022 nabude problém pro úřady katastrofálních rozměrů.

    Dlouhá válka odstartuje mnoho sociálně-ekonomických problémů, které Kancelář prezidenta nebude schopna vyřešit bez velkých finančních injekcí ze Západu.
    Současně nezmizela korupce, nedbalost a neprofesionalita ve veřejné správě.“

    1. Tak hrozby jsou dvě:
      – první je reálná. Jde o to, že současné zastavení výroby by museli před soudem zdůvodnit jako zásah shora, jinak by se jednalo o úmyslné poškození podniku vedoucí k bankrotu. Jde o výklad již platného zákona a odpovědný je ten, kdo vydal příkaz. Ve většině podniků je nejvyšší vedení z mateřských podniků, tudíž cizinci a ti mohou před ruským právem zdrhnout domů.
      – druhá se blíží. V ruské dumě je návrh zákona, který umožní znárodnit ten podnik, který nebude déle než 5 pracovních dnů vyrábět. Přesné znění neznám. Ale spousta podniků patřících zahraničním firmám poslali lidí domů, nevyrábí, nefungují, ale platí výplaty – někde 100%, někde méně.
      Předpokládám, že jak se vyřeší dodávky plynu za ruble – na jednu nebo druhou stranu, tak se prioritou ruského vedení stane problém s pozastavenou výrobou v podnicích se zahraničními majiteli.

      1. Ten problém s obnovením výroby by nemusel být tak velký.
        Pokud zahraniční vedení podniku déle než – řekněme – měsíc prokazatelně nevykonává své řídící funkce (jedno zda dálkově, nebo na místě) a nepodalo návrh na insolvenci, konkurs nebo ochranu před věřiteli a je-li podnik schopen obnovit výrobu (má skladem suroviny, polotovary a pod. a zaměstnance), lze jej považovat za opuštěný. V takovém případě by bylo možno uvést jej pod dočasnou státní správu a jednat s nefungujícím vedením a s mateřským zahraničním podnikem o vo co vlastně gou.
        Případný zisk, dividendy a pod. deponovat ve prospěch zahraniční matky dle původní smlouvy. Základní plat nefungujícího vedení deponovat rovněž (bez jakýchkoli odměn etc., neboť nepracující vedení).
        Vysvětlovat bude muset zahraničí.

      2. Tohle má dvě roviny, které jsou ošetřeny i u nás.
        1. – vedení zastaví výrobu. Tady připadá min. něco o řádném hospodaření a odpovědnosti – směrem k majitelům (i minoritním) a zaměstnancům.
        2. – majitel zastaví výrobu. V případě, že není 10%% vlastník, tak může poškozovat minoritní vlastníky. Další věc je, zda např. dopředu nahlásil na PÚ hromadné propouštění, jak to tedy vyřešil směrem k zaměstnancům, zda nemá nějaké sankce s dodavateli nebo odběrateli atd.
        V těchto případech vždy záleží na tom, „zda se chce“ nebo nikoliv. V RF asi „budou chtít“, takže výsledek asi bude, že pro náhradu škody se použije hodnota (vlastnictví) daného podniku.
        Bude to asi takové druhé naprosto legální znárodnění – první proběhlo tak, že když Západ zaútočil na rubl (aby ho položil) tak šel volným pádem dolů vč. cen ruských akcií. No a protože vedení RF na tohle bylo vtipně připraveno, tak následoval pokyn tomu jejich fondu bohatství, aby okamžitě za ty historicky nízké ceny okamžitě vykoupili dostupné akcie. Než namachrovaným chytrolínům na Západě došlo, která bije, bylo už pozdě :-).
        No a teď bude asi druhá fáze, kdy se asi do poslední kopějky vyúčtují všechny možné škody a neškody a … a započte se to s daným vlastnickým podílem.
        Bude to podle současného práva – jen s tím rozdílem, že pokud např. náš stát nechtěl konat v případě Bakalových bytů, tak v tomto případě RF konat bude asi svižně.

  9. Doba, kdy Západ oceňoval „úspěch“ je dávno pryč. To jste trochu Apoštole zaspal. Dnes je to dokonce přesně naopak. Mohl bych to rozvést- od dotací, ekonomiky, neziskovky až po školství a kulturu…ale nemám čas. Uvedu jediný příklad. Dříve bylo nemyslitelné, aby v reklamě na kosmetiku hrála tlustá modelka. Oceňujeme neúspěšné. Obezita pro mladou holku je jednoznačný neúspěch (opravdu to není nemoc, jen a jen příjem a výdej. Jen vůle). A my tou reklamou říkáme- mladá holko, když ti z bikin tečou špeky na všechny strany je to naprosto ok.

    1. Je to velké téma, bohužel nemám čas. Ale tohle je právě jeden z aspektů rozpadajícího se Západu. Přestali jsme oceňovat skutečný úspěch a začali jsme oslavovat průměrnost.

      1. Já si naopak myslím, že jsme si nechali vnutit zcela zcestnou představu úspěchu. To, co kapík považuje za úspěch, v naprosté většině úspěchem není.

        A ten příklad s bikinami – pro civilizaci a člověka je opravdu zcela fuk, kolik se prodá módních bikin, to bych s pojmem úspěch vůbec nespojovala. A ty holky – ať tlustý nebo hubený, by se měly soustředit na jiné věci než demonstrace plavek. Rozumějte – mě je to v zásadě fuk, co dělají – jen to nepovažuju za žádoucí životní úspěch.

        1. To jste trochu nepochopila. Bikiny jsou fuk. Ale to oceňování průměrnosti je důležité. Na bikiny se holky mohou vykašlat, ale tvářit se, že být tlustý je v pořádku,je cesta do pekel. Říkat klukům, že můžou být slabí, že nemusí posilovat, je cesta do pekel. Neznámkovat děti ve škole a místo toho jim rozdávat sluníčka,je cesta do pekel. Sypat peníze do nesmyslných, neekonomických projektu je cesta do pekel. Vybrat jako moderátora koktavého retarda (aby všichni měli rovné šance) je cesta do pekel….neupinejte se na ty bikiny, to byl jen příklad. Jde o to, že tu je zcela patrný zájem o průměrnost. A já myslím, že to je záměr a cesta do pekel. Cesta k regeneraci, stagnaci a vytvoření tupého, poslušného stáda.

          1. Jako hradní pán nebo jiný vládce oceníte situaci, kdy většina poddaných bude „hlupa jak cyp“ … takže to jde správným směrem :-).
            Chyba jen je, že se na to většina nedívá pohledem té vyvolené menšiny … cypi jedni, dobře jim tak :-).

            1. Jedna věc je snaha zglajchšaltovat společnost, ale v téhle argumentaci se dostáváte na tenký led. Kdo je podle Vás hlupy jak cyp? A podle vaší zkušenosti – ti chytří jsou vždy a za všech okolností přínosem pro společnost?
              Ono to bohužel není tak jednoduché, a sám princip respektu k odlišnosti je vlastně opakem snahy o zglajchšaltování. Vždy jde o to, kdo a proč příslušnou ideologii hlásá.

          2. Ale pochopila, jen ten příkladbyl podle mne špatně zvolený. Celé odvětví módy, přehlídek a s tím spojené „smetánky“ je v zásadě zbytný rozmar a doufám, že půjde v krizi do kopru mezi prvními. A s tím ale souvisí i požadavky na „ideální“ míry u žen. Všichni víme, že tloušťka není dobrá, stejně tak ale nejsou dobré poruchy příjmu potravy u nezletilých holčiček, které se chtějí vyrovnat vychrtlým manekýnám. Osvěta ohledně obezity by se měla vést z jiných pozic než z pozice tlustých manekýn. Vychrtlá manekýna rozhodně není etalonem „úspěchu“.

      2. Kdosi poznamenal, že jsme se stali obalovou společností, jak v přímém, tak v přeneseném smyslu slova.
        Když se nad tím zamyslíte, tak …
        Když jdu koupit 2 šrouby, koukám jak jsou zabalené v plastové krabičce, krabička zavěšená na tyčce, tak si říkám, zda ten obal nestál víc než ty šroubky.
        Když se podíváte na politiky, umělce, spisovatele, tak není důležité to, co umí, ale jaké má PR = obal.
        Když si prolistujete staré odborné časopisy, tak v nich najdete i popisy postupů, které k ničemu nevedly. Dnes by vás ani nenapadlo se o jakémkoliv neúspěchu zmínit.
        A principy, na kterých se budovala EU – tady už se dá říci jediné nahoře huj a vespod fuj.

        1. Svatá pravda, tesat do kamene. Loni v létě mě šokoval kelímek u pokladny s cukrovou vatou. Protože ten stroj vlastním, tak vím co obnáší to uchovat (aby nenavlhlo) a taky kolik to stojí. V tom kelímku mohlo být cukru tak max. za 0,50 Kč …. a teď cena kelímku, zavakuování, doprava …

          A ještě doplním, že vedle doby obalové máme i informační dobu klipovou. Prostě fundované dlouhé články jsou ee … stačí nadpis nebo krátký klip.

          1. SMSkovou.
            Děti už nejsou schopny napsat větu delší než na tři slova a souvětí je pro ně neřešitelným problémem. Včera jsem opravoval čtenářské deníky 🙁
            Češtinu už doučujeme tři hodiny týdně – 2 hod. mluvnice a 1 hod. čtení a PSANÍ!

            1. I děti které v ranném dětství rády četly, třeba chodily do veřejné knihovny už v pěti letech, postupně přestanou číst. Zřejmě ztrátěj schopnost přelouskat delší text.
              Vnučka , která si jako šestiletá do noci četla, dneska do noci videokonferencuje s holkama.
              A když se dívám na vnukův čtenářský deník, který si vedl ve druhé třídě , tak si nejsem jistá, jestli by dneska, jako primánek, dokázal tak hezky popsat obsah knížky Bylo nás pět.

              1. Jo, ztrácejí.
                Třetina čtvrťáků místo čtení slabikuje a pokud text nakonec nějak přeškobrtají, nerozumějí jeho obsahu a nejsou schopni říci ani velmi obecně, o čem to bylo.
                Jsou vlastně funkčně negramotní.

                Vedu školní knihovnu a ze čtyř set žáků jich chodí pravidelně cca 30 a dalších zhruba 50 alespoň občas. A to tam máme koberec a sedací pytle, takže se mohou válet dle libosti; a ještě si mohou vybrat, jestli chtějí pustit muziku a jakou. Příjemně mě ale překvapují někteří sedmáci až deváťáci, bo si chtějí o knížkách povídat a líbí se jim i vážná hudba; takže si děláme taková příjemná literární odpoledne a snažím se podchytit, co jde.

                1. Re: Občan

                  Ve školní knihovně jsem nebyl vůbec nikdy.Řídil jsem se heslem – škola – fuj, blééé!
                  S psaním souhlas. Když jsem viděl před týdnem svého desetiletého vnuka při psaní úkolu, zděsil jsem se.
                  Jednak nad tím, jak pomalu a hnusně psal, druhák nad tím, že do předtištěných vět pouze dopisoval slova, případně jen písmena.
                  Doslova trága.

                  1. Popravdě – kdo ještě dneska píše psacím? Spíš tiskacím, nebo nějakým hybridním písmem. Ale klávesnici ovládají brilantně. 😀

                2. Občane, ale moje vnoučata četla už v předškolním věku. Oba se naučili číst na komiksech, stejně jako kdysi i moje děti louskaly detektiva Štiku.
                  Teď ale nečtou , poslala jsem tomu dvanáctiletému knížku povídek, kterou považuji pro jeho věk za důležitou. Ale myslím si, že se do toho nepustí.
                  Budiž mu omluvou, že hraje hokej a má dost nabitý program.
                  No a ta čtrnáctiletá chodí šopovat s holkama a taky hraje ragby.
                  Nemají čas. 🙁

            2. Doučujete nebo vyučujete ty 3 hodiny týdně?
              Rok 68/69, paní učitelka Lebedová zadala nám prvňáčkům dlouhodobý úkol. Každý z nás předstoupil před lavice a převyprávěl svou oblíbenou pohádku, pak samozřejmě les rukou, kdo jí zná a která postava se mu líbí.
              Denně domácí úkoly – nácvik psaní byl na stránku v sešitě, počítání 4 -8 příkladů, čtení stránka v slabikáři, na víkend dvojnásobek. Každou krátkou básničku v slabikáři jsme se učili zpaměti.
              V druhém pololetí jsme už psali „slohy“ – 3-5 vět, popiš maminku, co jsi dělal v sobotu odpoledne. Nejlepší slohové zadání bylo – vzít těch pár vět příběhu ve slabikáři a do každé věty doplnit 1-2 slova a příběh napsat. Pak jsme za odměnu dostali právo vymyslet jednu větu na začátek nebo konec příběhu. Každý z nás chtěl přečíst každičkou vyšperkovanou větu nahlas.
              Celou dobu mého studia bylo 5 vyučovacích hodin češtiny týdně, vždy jedna sloh, mluvní cvičení v češtině na každého vyšlo 2x – 4x do roka.
              O 30 let později vyrazila do první třídy dcera, školu jsme vybírali dle paní učitelky. S domácími úkoly jsme zápasili, nikdy to nebylo svaté trio – čtení, psaní, počty. Vždycky něco chybělo a rozsah úkolu byl symbolický 2-3 příklady, 2-4 řádky psaní, půl stránky čtení. K tomu nám paní učitelka na každém rodičáku domlouvala, ať dítě nepřetěžujeme.
              Těžko jsme se smiřovali s jinou dobou.

              1. Těžko říci.
                Výuka mluvnice je každý den, dvakrát týdne navrch hodina čtení nebo slohu. PLUS tři hodiny doučování od 7:00.
                U některých témat mám pocit, že je místo doučování vyučuji stále kolem dokola a pokaždé začínám od nuly. Ale to není jen čeština; podobně to je i s matikou a anglinou.

                S úkoly je problém.
                Metodiky praví, že žák prvního stupně by neměl mít víc než dva lehké domácí úkoly denně a na víkend vůbec nic.
                Já šel do první třídy v r. 1967 a s dnešní dobou to bylo co do náročnosti naprosto nesrovnatelné.
                A jsem moc rád, že dítka stihla vychodit ZŠ do konce devadesátek. Pak už ta katastrofa nabrala rychlý spád.

                1. Nebude to ucenie stale dokola vdaka inkluzii? Holka ma inkludovanu spoluziacku, je z nej na prasky a rano nechce ist do skoly … ale ze vraj na jednu vec je ta inkludovana dobra – dovoluje im spat v matike .. ked sa jej vyucujuci venuje, zvysok triedy si moze schrupnut …

                  1. U nás jsou čtyři žáčci s menší poruchou, mají společnou asistentku.
                    Ta se jim věnuje, takže zbytek třídy nijak netrpí.
                    Asi je to jak kde, někde na asistentku nemají finance.

                  2. To taky.
                    Nejhorší na tom je, že inkludi na hranici LMR si zatraceně dobře uvědomují, že to nedávají ani s asistencí, soucitnými spolužáky a kufrem pomáhátek, a pobyt v běžné škole je pro ně každodenním peklem.
                    Ono, mít na vysvědčení odshora dolů samé čtyřky a v pololetí i pětky, to nikomu moc chuti do pokračování nedodá. A slovní hodnocení nic neřeší; spíš je to ještě horší než ty čtyřky.

                    Do prdele s celou inkluzí.
                    Přitom ti, co ji prosazují, mají svoje děti většinou na inkludůprostých soukromých alterškolách.

        2. Je to šílenství, s těmi obaly.
          Dneska má každý školák v brašně PETku s nějakým pitivem.
          My jsme se napili ve třídě z kohoutku a nikdo neumřel žízní.
          Každá ženská měla v kabelce síťovku, igelitky ani nebyly.

            1. Nebo na výlet ve škole v přírodě. Pokud byl celodenní. Jinak ne.
              Dneska má v tramvaji i každý druhý dospělý PETku s pitím, aby nevyschnul. To nechápu !
              Nevím jak jinde, ale tady v Praze je voda z kohoutku minimálně stejně kvalitní, jako ta balená.
              Holt byznys, nó…

              1. Nasi si v tej PET-ke nosia vodu z vodovodu … ale ja odmietam aj tu … vazim 50 kil aj s postelou, a budem so sebou tahat zbytocne minimalne pol kila … ako … preco?

                Obcas hudrujem, ze by deti mohli dokazat vydrzat 3 hodky bez pitia … manzel ma zotre, ale potom povie, ze na vojne dostali na cely den cutoru, a vecer ju museli vratit plnu …

        3. Ja som teda len ‚blba tvorilka‘, ale ked si vezmem komunisticku knizku o pleteni po mamicke, a dnesnu knizku o pleteni, alebo aj blbu ‚pestujeme izbove kvetiny‘ s datumom vydania 1970 a 2010, tak … ta nova je PEKNA … ta stara je UZITOCNA …

    2. Oni propagují pestrost, různost, jejich heslo je diverzita.
      Třeba blbeček se dnešním ňůspíkem řekne “ intelektově diverzifikovaný”.

  10. Cituji za AK: „Arzenál v Balaklya obsadila Ruská armáda a zásobuje odtiaľ svoje jednotky na Donbase. Jedná sa o najstarší sklad munície v Európe a s plochou cca 350 hektárov patrí medzi najväčšie. V r.2017 tam vybuchla vonku uskladnená munícia no cca 300 železobetónových skladov sa to nedotklo. Takto Rusi získali niekoľko desiatok tisíc ton munície.“

    1. Opět můj údiv – boje v Balaklije trvaly dlouho. Proč SVU sklad nezničila? nebo se pokusila zničit, ale Rusové jim to překazili?

  11. K tomu úspěchu a neúspěchu.
    Úspěšný člověk, který se náhle , z různých příčin, stane neúspěšným, určitě neprožívá nic příjemného.
    Má dvě možnosti. Buď se úporně snažit znovu vyškrábat nahoru, anebo to vzdát a smířit se s porážkou.
    Pocit úspěchu je relativní, i miliardář se užírá, že mu chybí to, anebo ono.
    A bezďák zažívá pocit úspěchu, když najde měkkou matraci, ( soused má jenom štos kartonů) , a objeví za marketem karton jahodových jogurtu.
    Odnese si je do svého pelíšku, hoduje na měkké matraci a ještě podělí kamarády, protože tolik jogurtů sám nezvládne.
    Má pocit, že je vedoucím dne, prostě se srovnává se svým okolím.
    Miliardář s miliardářem a bezďák s bezďákem.
    Kdyby tomu tak nebylo, byl by svět smutný a plný zášti.
    ( Uznávám, že ti , kteří mají potomky, to mají složitější. Jejich motivace vyškrábat se co nejvýš je větší. )

  12. “ já měl Putinovi za zlé, že zaútočil na Ukrajinu jako první. Podle mě měl přece počkat, až Ukrajinci vtrhnou na Donbas a pak se měl teprve pustit do války. Byl by za osvoboditele a ne za agresora.“

    Apoštole, nemáte pravdu, ve výsledku by to vyšlo Rusům nastejno. Media by z nich udělala agresory i kdyby bránily před Ukrajinci Rostov na Donu. Stačí se podívat co produkuje mainstrém dnes.
    Tak si Putin řekl, pěšky nebo za vozem. A soustředil se jen na to jak to udělat co vojensky nejsnadnější.

      1. Re: liška
        Lišky nemám vůbec rád, protože jsou chytřejší, než opice..

        Ano, v honu na Putina a na jakéhokoli Rusa na světě se už tak nějak pozapomnělo, že Ivan NEJDŘÍVE odvážel civily z Donbassu, protože Vasil bombardoval vše, co připomínalo lidská obydlí v dostřelu jeho zbraní, navezených na opevněnou hranici.

        Problém je, že TEĎ se o tomto faktu pilně mlčí…

    1. Putinovi je jasné, že mu Západ půjde po krku tak jako tak.
      Havel měl pravdu v jedné věci. Americkým kongresmanům řekl , že “ Chcete – li pomoci nám, pomožte Rusku. “
      Kdyby po naivním Jelcinovi nenastoupil energický Putin, tak je dneska Rusko dál miláčkem Západu.
      Chudé a rozvrácené Rusko je bezva, ekonomicky sílící Rusko je fůůj.
      Ách jo.

    1. Výživné proč? „Nemáme zapotřebí se s někým přátelit za peníze.“ V tom pořadu nebylo řečeno nic neznámého. Ano, Američané si kupují tzv. opozice na barevné revoluce a instalaci svých lokajů, ano, financuje to často Soros, protože USA to nechtějí dělat přímo, ano, Rusové tohle nedělají (já dodávám, i když je z toho západ obviňuje).

      1. Ruskému vedení možná stačila jedna lekce v Afganistánu a poučili se, ty africké s podporou „národně-osvobozovacích hnutí“ tak nějak ignorovali.

  13. Trochu divoce si zaspekuluji. Napadlo mě, že na Ukrajině bude po všech těch bojích celkem nedostatek mužů v produktivním věku. A Čína má údajně několik desítek milionů mužů v produktivním věku převis z dob politiky jednoho dítětel. Soudruzi ze SSA žádný Marshallův plán 2 realizovat nebudou, ale ti čínští by po dohodě s RF možná mohli. Se vším všudy. Bohatý Číňan s dostatečně vysokým sociálním kreditem by nejspíš nebyl v zemi s astronomickým dluhem a rozvrácenou ekonomickou k zahození.

    1. Aby to nebylo naopak. Na Ukrajině zbydou válkou poznamenaní mladíci a mladé, půvabné Ukrajinky budou oblažovat skutečné Evropany. Zákon nabídky a poptávky je železný, ba co dím, je ocelový – stal.

      1. Re: strejda

        O tělesně a duševně zmrzačené přišelce, kteří prohráli vojnu, zas taková bitva nebude…

    2. Politiku jednoho dítěte zavedli Číňané už v roce 1979! V roce 1980 se rodili už první jedináčci, dívky byly zabíjeny, aby mohli vychovávat syna.
      Kde ti čínští ogaři stáří 40 let shánějí roby nevím.
      Číňan nežije věčně, muselo už zákonitě dojít ke snížení počtu obyvatel.

      Leda by Ukrajinky se vydaly do Číny, Šanghaj jim nedoporučuji, po shlédnutí videa Pavla Dvořáka, není tam nic dobrého.
      Dobrovolníci dovezou jídlo a mažou na 14 dní do karantény.
      V jednom videu vypráví, jak pozitivní Číňanku vezli do místa, kde jsou izolování pozitivní lidé, ale měli plno, tak ji vozili po těch centrech, nikde ji nevzali a tak ji dovezli před tu čtvrt, kde bydlela. Tam ji nechtěli, že je pozitivní a musela spát na lavičce.

  14. Ukrajina je jen scéna bábkového (krásné to slovo) divadla. A *elenskyj je je pouhé pimprle a dělá to, co si loutkovič přeje. Vše ostatní je pouhý humbuk.
    Za čas se bude celá ukrajinská speciální operace rozebírat ve vojenských školách. Asi jako umění Michaila Illarionoviče Kutuzova. Ukrajina se vyčerpala několika uměle nafouknutými propagačními akcemi a přitom přišla o základ. Nechala se nalákat na střelnici, kde bude zničena. Poté, když Rusku bude přát osud, bude se Ukrajina ještě chvíli bránit a Rusko obsadí Oděsu. Je ale možné, že bude mít Rusko smůlu a Ukrajina hodí ručník do ringu a začne licitace. Ukrajina si Oděsu ponechá.
    Prostor pro vlastní rozhodování má *elenskyj malý. Jeho hlavní problém je zda a jak to vše přežije. Šel s pány na led ……
    Geniální taktika je nalákat soupeře na jeho vlastní představy, posilovat ho v nich a nakonec udiveného zničit. Dnes se domněnky vykládají jako fakta a lidé se hádají kdo je v řečech uvědomělejší. Pak čumí, jak budeme na podzim čumět my.

    1. Clanky jsou kvalitni ,navic ponekud normalni a to potvrzuje prispevkova ucast.
      Ani mne nebavi nesouhlasit tu a tam ,kdyz se objevi stimulace/provokace/…
      Prispevky jsou taky na urovni..
      Primluvil bych se trochou, nenapadny solidarity vespolek ,ktery je porad malo a je treba vic, nez celej solnej dul.
      Ja se divam zdola nahoru a jako clen prostyho lidu mam taky sklony k /nekonstruktivnimu/ posmivani..Nez to rupne. Zakon schvalnosti neni neznamy mne.
      Nektery pres veskere snahy neudelaji nic dobre. Jiny jsou z toho samyho obvinovany denne i kdyz dobre spravne delaji. Vselike snazeni,toliko…
      A vubec, kde je zase ten mir??!!!
      Jeste jsem mel na mysli to klise ,ale vystizne k clanku .
      Vitezstvi ma mnoho otcu, ale porazka je sirotek. Co vsak udela sirotek,s mocnym klackem po ruce? Tady nechci vedet…Nemusim vedet vsechno, to uz vim davno.
      Nebo zajimavejsi tema je, jak Iran uci rusy uspesne svindlovat se sankcema.
      Jako ucitele reseni pomeru dnesni doby, bych uznaval Harryho Jelinka/Karlstejn/, Yellow Kid, a naseho Kinga z podkrkonosi ,co prodaval Eifelovku a nekolikrat..Pac.
      Jako v kazdy zmene epochy panuje ,co panuje, vevodi jungle krivych lzi ,slibu a prisah, podvodu, predstirani ,vysmech stredotridni moralky, radost z upadlych triku a blufu na jine, vcetne rezani vetvi na kterych se sedi, kopani tunelu a poradani vselijakych svindlu ,kterych obeti se stane zhusta svindlujici sam, atd..
      At sem podvadenej , jen kdyz podvadim..
      Koukate a vidite mirumilovnej had ,stara se o sebe , otocite se a uz vas skrti , bez milosti.
      A este vas pritom vokrade vo zlaty hodinky. Jako spravnej clen vrchnosti. Nemuze jinak.
      Hadky v rodinach /rusove a ukrove napr./jsou daleko nebezpecnejsi,lziva obvineni letaji vzduchem jako pesti na irsky svatbe.. a jde casto o miliardy rozvodneho.. Nejsou nezname rodove nenavisti trvajici po staleti…Tak napr. kojenec je zavrazden za neco, co se stalo pred dveste rokama..
      Nez takova pokojna slovanskohumanni Ladovska bitka ,slouzici hlavne, aby zase bylo o cem tydny mluvit.
      Nakonec to konci /a kupodivu i zacina/u detskych her , jako, chodi pesek vokolo… ,polivka se vari maso na taliri…a jak trampove kriceli ,… f poli stoji strasak ,nebojme se avsak a jdouce do lesa prespat, museli se posilit na kuraz ohnivou vodou…
      Uz tenkrat setrili klima. Bez deGretu.
      Nevedel jsem donedavna ,ze se tyto nevinne hry promitaji do vysoke strategie a taktiky v rosadach /kdy kral se s vezi pohne,preskokem dvakrat najednou/, nejvyssiho veleni….
      Az ted. Kdy rusove poradaji legracky na nepritele..Jako.
      „Bu,bu !! to jste prekvapeny, ze sme vyskocili na vas z rosti a sme tady pred Kyjevem , to ste necekali ,ze jo, leknete se strasne ,my se zase schovame a mezitim se nepozorovane odsuneme v poctu 60 tisic k strategickymu mestu Mariupolu ,/ktery uz 50 dni potrebujeme dobejt,koho by to napadlo /,aby bez vaseho povsimnuti sme na vas zase vyskocili a bu,bu !!!,to sme vas zase zase radne vystrasili ,leknete se /, najednou uplne necekane a jinde ,v M“. /Kde s dodavkami elektriny se vhani do katakomb vzduch ,aby se obranci nedusili/.
      Podvedenej nepritel a komik kterej ma ty legracky na starosti ,jest sokovane zahanben, nachazi utociste na dne sklenky..
      Nebylo k zahozeni Kyjev obklopit a pucit si toho hlavniho /sou na to cviceny lidi,treba jak Skorzenej ukrad toho Mussoliniho/na vytouzene jednani v pratelskem duchu , plnem positivniho souhlasu a obou stranach….Jako v Cierne pri Cope.
      A vubec ,kdyz neni mir ,kde je aspon , kde je ten general..

  15. Ano harašení zbraněmi má velmi příznivý vliv na zvýšení cen ruských komodit a jak je vidět, tak na to stačí podstatně menší armáda než má Ukrajina. Dokonce to lithium na Donbasu a Mariupolu údajně 50% ze svět. množství zásob a lehce povrchově těžitelné). Tak to v tomhle ekonomickovojenském harašení bude lithium pro Rusko navíc k tomu všemu ještě bingo. Jo jo není nad pořádné vojenskoekonomické argumenty, pak i všechny komodity eurosajuz zaplatí Rusům v rublech. To nemá chybu.

    1. Re: František

      O lithiu nic nevím. Povídejte a přehánějte!
      Já vím, že zásadní zlom ve vývoji na UA přišel se zvládnutím technologie hydraulického štěpení břidlicových plynů. Těch má UA víc, než dost. V r. 14 UA už prodávala koncese k těžbě…

      1. Targusi, vy máte stejné info jako já.
        Celé ta západní podpora Ukrajiny, organizace Majdanu a státní převrat, nevznikly z touhy popichovat Rusko a už vůbec ne mít základny poblíž ruských hranic. Všechno to nastartovaly zájmy firem o těžbu břidlicového plynu, neboť Ukrajina sice koncese nabízela, ale chtěla něco jako zlatou akcii a v žádném případě nechtěla prodávat půdu a ještě ta koncese obnášela spoustu opruzujících podmínek. Ukrajinci, tedy ukrajinští politici a podnikavci, také viděli slípku dlouhodobě snášející zlatá vejce a chtěli podíl, nikoliv jednorázové odstupné. Podle mých JPP celou akci spustila britská a nizozemská vláda na nátlak lobbistů od Shellu, všechna ta politika a válka a angažmá USA jsou jen doprovodné události.
        Co se týče lithia na Ukrajině:
        Nějaké zprávy na veřejnost pronikly kolem r. 2018, je to v ukrajinštině, ale mapka nalezišť stojí za shlédnutí https://www.epravda.com.ua/publications/2018/01/31/633606/ .
        V geologických zprávách se to samozřejmě objevilo dříve, na veřejnost se to dostalo v rámci boje za podíly za prodej těžebních páv, pozemků atd. atp.
        Mediální mela vypukla po otištění článku v ruské mutaci Forbesu v březnu 2021 (to už byl „medvěd“ naporcován – zainteresované strany si už namastily kapsy a rozdělily sféry vlivu)
        https://forbes.ua/ru/money/tyazhelyy-metall-chto-meshaet-naladit-dobychu-litiya-v-ukraine-04022021-961

      2. Nemá.
        Má dvě těžitelné lokality: (zdroj wiki) „…Ukraine has Europe’s third-largest shale gas reserves at 1.2 trillion cubic meters (tcm).[20] There are two potentially large shale gas fields.[20] The Yuzivska gas field located in Donetsk Oblast (province) and Kharkiv Oblast; and the Olesska gas field in Lviv Oblast and Ivano-Frankivsk Oblast.[20] Ukraine signed a shale gas 50-year production sharing agreement with Royal Dutch Shell on 25 January 2013 involving the Yuzivska gas field.[3][25] The $10 billion deal was the largest foreign direct investment ever for Ukraine.[25] Full shale gas production depends on successful results from 15 test wells.[25] On 13 September 2013 Ukrainian Prime Minister Mykola Azarov stated that the (containing all expenditures) price of shale gas will be $120–130 per 1,000 cubic meters.[36] Ukraine originally expected commercial shale gas extraction to begin in 2017,[37][nb 7] but Shell pulled out of the project in 2015 as a consequence of the war in the Donbas region.[38]…“

        Na Juzivku už mohou Ukři zapomenout zcela a s Olešskou budou mít plné ruce práce ji udržet.
        Jenže…
        Juzivku propachtoval ještě Janukovyč v r. 2013 Royal Dutch Shell. A Anglosas svůj claim nárokuje stůj co stůj.
        PROTO ta britská „podpora obraně ukrajinské celistvosti a nezávislosti“!

        1. A ještě jeden moc zajímavý článek z r. 2015:
          https://www.euractiv.com/section/energy/opinion/russia-s-silent-shale-gas-victory-in-ukraine/

          PROTO majdan a vše následující vč. ukropokusů o násilnou derusizaci Donbasu.
          Anglosas nikdy neměl problém s depopulací zájmových oblastí. Buď si zaplatil lokální kmenovou genocidu, nebo ji holt provedl sám.

          A PROTO ruská „speciální vojenská operace“ tamtéž.
          Protože Anglosasové na Donbasu by znamenali jejich vojenské základny přímo na hranicích Ruska.

    2. Jo.
      https://www.electrive.com/2021/11/08/european-lithium-secures-ukranian-lithium-deposits/
      Strojový překlad: „…Australská těžařská společnost European Lithium je v procesu zajišťování dvou slibných ložisek lithia na Ukrajině s cílem stát se největším dodavatelem lithia v Evropě a nezbytnou součástí integrovaného evropského dodavatelského řetězce baterií.

      Dvě ložiska, objevená a následně prozkoumaná v 80. a 90. letech 20. století, se nacházejí v Shevchenkivske v Doněcké oblasti a v Dobré v Kirovogradské oblasti na západní Ukrajině. Obě lokality jsou prý podle moderních metod „nedostatečně prozkoumány“ a „obsahují významné očekávané zdroje“, uvádí se v prohlášení australské společnosti, která se v Evropě dosud prosadila především jako vlastník a provozovatel projekt těžby lithia ve Wolfsbergu v Korutanech v Rakousku. Nyní byla dohodnuta „postupná akvizice“ těchto dvou vkladů, přičemž se očekává, že transakce bude uzavřena v listopadu 2022….“

      Rakušáci jsou, koukám, stejně mladí, chytří a krásní jako Ukrové nebo Češi, co se týče těžby a zpracování strategických surovin…

      1. A zde je možná důvod, proč Sitting Ping nepomáhá Vasilovi proti Ivanovi.
        Jestli ukrovláda fakt vyhlásila aukci na lithiové claimy a pak to připsala Australanům, ačkoli Číňané nabídli víc a lépe, tak maji Ukrové OPRAVDU VELKÝ PROBLÉM, bo žluťáka dožrali.
        Zatímco Ivan má setsakra velkou motivaci ložišťata „osvobodit“ a spotřebovat je SPOLU s Číňany.
        https://www.mining.com/web/chengxin-submits-bid-for-ukraine-lithium-deposits/

        1. Tak hlavně Si Ťin – pchingovi je jasné, že po případném ekonomickém zničení Ruska bude na řadě Čína. Pro Spojené státy je dnešní Belzezub č. 1 Čína.
          Pokud má vzniknout nové, další, mocenské centrum někde na východě, tak bez spolupráce Ruska, Číny, Íránu, Indie a asi i Turecka to bude složité.

  16. AA se ve svém hodnocení poněkud mýlí. I kdyby se VSU stáhla za Dněpr, nezměnilo by se vůbec nic.
    Ponechme nyní hodnocení vojenské taktiky, jakož i nerostných zdrojů a ekonomického potenciálu.
    Šílenskij kvičí, že chce všechny zbraně světa. Jenže stejně, jako všichni ostatní, zcela pomíjí, že veškeré moderní zbraně jsou vám k ho**u, pokud nemáte co nalít do nádrží motorů, které je pohánějí.
    A to Ukrové prostě nemají. A pokud by omylem měli, Ivan jim to vyhodí do luftu. A jsme tam, kde jsme byli. Scénář se jeví jasně. Z donbasské pasti už není úniku, bo kdo má zbytky nafty, ten nemůže přes Dnipro – mosty jsou v řiti – pardon – ve vodě.

    Jednoduchá úvaha Ojrosoudruhů a UŠÁků byla, že se Ivan posere a do otevřeného střetu nepůjde, bo sankce a prachy za plyn.
    Ivan na ně udělal dlouhý nos. Sankce už tu byly za „krádež“ Krymu, takže zhruba věděl, co ho čeká. A teď si dělá z našich – vašich vypatlaných Ojro-šul**ů doslova dobrý den. Sedí u kohoutku s plynem a čeká, jestli bude poprava Ojro-ekonomiky hned, anebo až na podzim.
    Jediným polochytrým se jeví Atilla – čti Otyló, který si narve kapsy na přepálených cenách za hnojivo, případně prodejem přebytků elektřiny z elektrárny Paks-2.

    1. já si třeba myslím, Targusi, že Amík (pro)dá tank Ukrům s plnou nádrží, alespoň tak to někdy dělaj některý autoprodejci … no a pak hrrrr na Rusa … v čem je problém?

      1. Jde tu o čísla. Těch tanků na počátku konfliktu bylo na obou stranách kolem 1500-2500 kusů, teď je jich spousta zničených, ale i tak. Může jednorázová dodávka 50-70-200 tanků SVU změnit poměr sil, zvlášť když vidíte čísla denních ztrát? Na druhé straně jedou opravny v DNR(spousta videí) a z výrobních linek ruských vojenských závodů sjíždí nové tanky denně.
        Problém je v průmyslu.
        Před plyšákem existovalo v každém českém podniku, označeném jako důležitý pro zbrojní průmysl ve válečném období, oddělení „A“, obvykle osazené blby s důležitými prověrkami. Nicméně i u nás v ocelárně se muselo jednou v roce uvařit několik várek zbrojních značek, kdy „áčkaři“ ověřovali kvalitu v laboratořích, počítali cosi do svých tabulek. Občas se na jejich nátlak museli zvednout zásoby legur nebo změnit jejich dodavatel. Tohle bylo nastavené podle sovětských norem a předpokládám, že se RF zase dodržují. Proto si myslím, že tu doba, kdy byl Šojgu mediálně nezvěstný, trávil na inspekcích jak tzv. jaščiků(podniky výhradně vojenské výroby), tak i těch v druhé linii.
        Šokovalo mne sdělení na americkém provládním TV kanále , že firmy v USA nejsou schopny ročně dodat víc než 700 kusů nových javelinů a že zvýšení výroby je velmi obtížné, protože chybí suroviny/součástky a výrobní kapacity(= když budu vyrábět víc javelinů, tak budu vyrábět méně něčeho jiného) a hlavně chybí lidi, jako př. uváděli svářeče a soustružníky(??)- asi ne vše je plně automatizované. Byl to jak za totáče, přehlídka lidí se zásobou důvodů, proč to nejde.

        1. Re: Králík62

          Já se tedy nedivím vůbec, protože jsem vzal v úvahu existenci Rust Belt v USA.
          Tím je řečeno vše.
          Jinak řečeno pro pitomce (za kterého vás samozřejmě nepovažuji) – výrobu oceli neosouložíš. A když nemáš ocel, nemůžeš mít zbraně, pokud nechceš vést válku dřevěnými meči.

          Ivan si průmyslovou základnu ponechal a teď z ní těží.

      2. Re: blbíš

        Problém je v tom, že než tank dojede do palpostu, bude ta nádrž DÁVNO vykradená.
        Mrkněte, jak daleko je z polských hranic na Donbass.

    2. Lidé z Moldávie hlásí, že po železnici přes Moldávii projíždějí z Rumunska na Ukrajinu ešalony s plnými cisternovými vozy.
      Kdyby náhodou ruská rozvědka zaspala, tak na veřejných kanálech uveřejňují čísla vlaků, plánované trasy, čas přechodu moldavsko-ukrajinské hranice.
      Nevím, zda se smát nebo si zoufat. Kam to ti analytici dotáhli. Tohle každý, kdo pobýval v SSSR (tím nemyslím turisty) viděl. Sice sovětského člověka se komunistům vypěstovat nezdařilo, ale namixovat etnické složení obyvatel se jim povedlo dokonale a díky školní výchově vypěstovali i pocit sounáležitosti s Ruskem.
      Ruská armáda nepotřebuje budovat výzvědné sítě, má je zdarma a v takovém množství, že je snad ani nestíhá vytěžovat.

    3. A proto musi fosilni paliva pryc, elektricky tank dojede vsude a muzeme zachranit planetu, pres noc staci dobyt

      Nemuzeme spolehat na nespolehlive dodavky nafty v cisternach

      (Ironie stop)

      1. Re:Tjj

        Naprostý souhlas.
        A tankové baterie budou dobíjet přes noc ruští mužici, kteří budou třít ebonitové tyče kožichy ze snědených lajek.
        Pro neznalé – lajka je druh psa.
        Myslím, že si oba zasloužíme pochvalu, jak skvěle jsme vymysleli naše příští Ojrovítězství!

        1. 😀
          Nejsou voni scénárista z Barrandova?
          Přímo vidím dorostence z Junarmie ( něco jako Hitlerjugend, Svazarm, Sokol, každý si vybere dle svého zaměření ) , prý už jich v Rusku mají 200 tisíc. Mládežníků připravených k obraně vlasti.
          A teďka rota pubertáků sedí u ohníčku pojídá pečenou lajků a leští tyče. ( Některé i z ebonitu. )

  17. No mne treba velice zklamal analytik Visingr. Mel jsem ho predtim za velice rozumneho, zdravym usudkem se ridiciho. Casto se dobre vyjadroval i o schopnostech Ruska – pokud byl nazoru ze si rusove za neco pochvalu zaslouzi. Jenze to bylo v dobach kdy si to mohl dovolit, protoze nebyl pod tlakem postavit se na tu „spravnou“ stranu – cili na tu, kterou ovladaji momentalni majitele Pravdy. Ted se ukazalo, ze i on je pouze „varietni umelec“, neco jako Andor Sandor, ktery nechce prijit o svou zivnost, cili publikovani v mainstreamovych mediich. Tato doba je mizerna, ale pod tlakem se vyjevuji charaktery. A ne kazdy zapomene na to jak se kdo vyjevil.

    1. Tohle je problém se všemi mediálními odborníky. Pokud se v oblasti jejich specializace zhruba orientujete, jsou většinou velmi dobří, protože jejich analýzy mají hlavu a patu, nikde z toho netrčí zjevný nesmysl.
      Jakmile se o oblast jejich specializace začnete víc zajímat, začnete vidět mušky i mouchy v jejich analýze, zainvestujete čas a jste z pana odborníka zklamán.
      Šándor to umí, vždyť se tím živil. On pro mne ztělesňuje Haškovu stranu mírného pokroku v mezích zákona. Jede na pěně dní a ví přesně, kolik informací pustit, aby byl zajímavý pro média a aby ho představitelé zákona nechali na pokoji.
      Visingr získal bakaláře z kybernetiky, takže hlavu úplně dutou nemá. Ale pak se shlédl v bezpečnostních a strategických studiích, brněnská MU, fakulta sociálních studií. Zkušenosti nemá žádné, PR veliké.
      Dalšího mediálního analytika Matyáše Zrna odstřelí už jeho profil: německá a rakouská studia na fakultě sociálních věd KU, pracovník konzervativního think-tanku, zaměstnanec CNN Prima News. Pár zkušeností má, ale především jako šéfredaktor.

  18. Máte pravdu A.A. takhle nějak to dopadne.
    Dnes už probleskla zpráva, že si v USA posvítí na Zelenského účty. Asi mají pocit, že někam mizí prachy. Jasně , že to věděli, ale to ještě měli pocit, že by to Ukrajina mohla snad vyhrát. Dnes už pochopili a začínají se na to připravovat.
    Němci nejspíše těžkou techniku nedodají a EU již nemá problém zaplatit za ropu a plyn v rublech. Jo, jo hořké konce se blíží a to ještě se prý ta pravá ofenzíva má spustit až někdy začátkem příštího týdne.
    To bude frmol.

    1. Re: Hnidopich

      Počátkem příštího týdne se zahájí demilitarizace v přímém přenosu. Kotle budou nachystány k uzavření a v nich budou připraveni ti, kteří potřebují denacifikovat.
      Nečeká nás nic hezkého…
      Matka Všech Bitev bude spíš řádně nasr*nou macechou.
      A Ukrajinu bude čekat těžké probuzení.

      Mám vedle v baráku nového souseda. Je z Černigova. Je mu sedmdesát, je tu čtrnáct dní, nic nechápe a přišel mne poprosit o nějaké staré boty do lesa, kam chodí dělat jako brigoš.
      Asi ho zítra naložím do auta a zajedu mu něco koupit…, člověku se z toho chce brečet.

  19. OT pro Evix:

    Kua!!! Jsem si přečetl váš odkaz o Habeši ze včerejší diskuze a zjistil jsem, že jsem stará a navíc hnusná Habešanka!!!
    Co to sem cpete, babo? Fčilek abych na vás byl sprostý a Halef mne kvůli vám zabánuje!!!
    A až to zjistí Stará jahoda zavře mne do chlívka ke koze!!!
    A co já s kozou bez netu!!!

    1. Při čtení toho článku o Habeši mi došlo, že dnes by z něho National Geographic vyrobil alespoň 3 monotématická čísla, tolik je v něm informací.

    2. 😂😁😀 ale bylo to zajímavé i ten kousek o otrokovi. Barvu pleti pro jistotu neuvádím.
      A tím se dostáváme ke složení obyvatelstva, ti černí tam byli patrně dovlečení jako otroci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *