Minulý týden byl bohatý na hosty. Postupně se zmíním o všech, o víkendu jsem měl první letošní zabijačku a to bez návštěv už vlastně nedělám, ale dneska vám poreferuji o někom, kdo mi udělal opravdu radost. U mého stolu jsem měl Rostislava Čubu. Ano, syna TOHO Františka Čuby, který ve Slušovicích vytvořil baťovskými metodami podnik, který byl tak unikátní a úspěšný, že se nehodil ani do socialismu ani do kapitalismu.
Tři hodinky jsme si moc pěkně popovídali.
Zavzpomínalo se na minulost, jak ve Slušovicích stavěli most, jehož stavba byla projektově rozplánovaná na šestnáct měsíců a oni ho postavili za šestnáct dní… a rovnou dva vedle sebe, mě hodně zajímalo, jak během krátkých několika let zvýšili plošně dojivost krav v celém Československu, jak zvýšili během jednoho roku výnos kukuřic o mnohem víc než dvacet procent, ale to byla jen taková omáčka…
Oni ti Čubové jsou skutečně vizionáři. Většina našeho rozhovoru se netočila kolem minulosti, ale kolem budoucnosti. Pan Čuba mi nasvítil směr, kterým jsem se ještě nikdy nepodíval, protože mě to prostě nenapadlo. Starého pana Čubu to napadlo už dávno a pan Čuba mladší tomu nezůstává nic dlužen. Ukázal mi pár grafů, vysvětlil mi jejich smysl a…. já vám to vlastně ani nemůžu napsat, protože byste to asi nepřijali a jednom bychom se tady hádali o pojmech. Jo, postupně vám to všechno napíšu, rozepíšu a vysvětlím, ale potrvá to. A vy, co si myslíte, že vás Vidlák zbytečně podceňuje, vám pustím jen jednu drobnost – Zavedení digitální měny. Snesete to? Pokud ano, mohu pokračovat dál.
Většina vizí je vlastně hrozně jednoduchá. Jen člověk musí unést tu přímočarost a vydržet ránu své ješitnosti, když se ukáže, že myslel blbě a někdo jiný myslel podstatě lépe. Že se prosazuje něco, co sám nechtěl a prosazuje se to, protože to je lepší, silnější, výkonnější a schopnější. Že některé trendy jsou v podstatě zákonitostmi a nemá smysl s nimi bojovat. Že se některé věci prostě stanou, i když se nám to nelíbí. Když jsem s Čubou mluvil, měl jsem chvílemi pocit, že je to vlastně jen o nutnosti se smířit s nevyhnutelným a využít to ku svému prospěchu.
Ale o tom to dnes nebude. Ještě hodněkrát se k Čubovi vrátíme. Dnes se budeme držet mnohem přízemnějšího, ale bezprostřednějšího tématu, které se nás bezprostředně dotýká. A tím je zvyšování cen elektřiny nad jakoukoliv myslitelnou míru. Když jsme toto téma nakousli, Čuba to ohodnotil jednoduše:
Vyrobit u nás kilowatthodinu energie stojí korunu. Se vším všudy. Dokonce i v dnešní předražené době. Pokud si ovšem kupujeme tutéž elektřinu na deset korun, tak je na tom marže tisíc procent. Nejmenuje se to náhodou lichva? Nemáme náhodou paragraf 218 trestního zákoníku? Přečtěte si ho a zjistíte, že to lichva je. Nezáleží na tom, že někdo vymyslel systém burzovních spekulací, které to umožňují. Lichva má v zákoníku svojí definici a tohle jí víc než dobře odpovídá. Máme nějakou policii a ta by to měla vyšetřit, ne?
A tak vymyslel žádost o prověření, zda nebyl spáchán trestní čin. Někdo tu prodává elektřinu s marží tisíc procent. Vypadá to skoro jako zločinné uskupení, které ohrožuje samé základy tohoto státu. Hrozí nám výpadky proudu, hromadné propouštění, hrozí nám energetická chudoba a přitom k ní není žádný důvod. To je slušný zločin, ne?
Kromě toho, že demonstrujeme, tak tu máme celou řadu policejních orgánů, kteří se tím snadno mohou zabývat. Stačí jim jen poslat příslušný dopis a vybídnout je, aby konali.
Jasně, když přijde jeden dopis, tak se nestane nic. Ale když jich budou stovky a tisíce, všechny poslané doporučeně, tak si na to budou muset na policejním ředitelství svolat nějakou poradu. V diskusi na poradě zjistí, že se různí právníci mohou začít ptát, co s těmito oznámeními policie dělá. Mohou se ptát různí novináři, redaktoři a další hlídací psi demokracie. Musejí to mít zapsané v došlé poště a protože byrokracie je byrokracie, musejí u toho mít štempl, jak to vyřídili. Musí se k tomu vyjádřit nějaký nadřízený, tomu se nebude chtít, aby náhodou neudělal něco blbě. Nějaký státní zástupce může zažít horkou chvilku, jak se ho někdo od Parlamentních listů zeptá, proč to shodil ze stolu. Nějaký vládní politik bude muset vzít na sebe to, že před kamerami bude muset říct, že paragraf 218 trestního zákoníku se na to nevztahuje. Oni nebudou mít chuť tohle udělat, protože na tom se dá jen prodělat.
Tak si třeba někoho z ČEZu pozvou k podání vysvětlení. Ten si tam sedne, policie se ho bude ptát a on může kváknout nějakou blbost, která se dostane do protokolu. To může nějaký aktivistický právník vzít a rajtovat na tom. Atd, atd. Prostě pojďme využít samotné zákony ve svůj prospěch.
Je to jednoduché – Čuba sepsal mustr. Stačí kliknout. Ke stažení ho máte zde:
https://www.vidlakovykydy.cz/zadost_o_provereni.docx
Je to normální wordovský soubor. Stačí dopsat jméno a adresu, zjistit, které krajské policejní ředitelství je to vaše, podepsat se, strčit to do obálky a doporučeně poslat. A není to napsané jako dogma. Nelíbí se vám v tom textu něco? Tak to vymažte. Chcete tam něco dopsat? Tak to tam dopište. Nemáme na to žádný kopyrajt.
Není žádný důvod říkat, že je to neuděláte, protože je tam nějaká blbost, kterou nezkousnete a která tam prostě nesmí být. Prostě ji vymažte. Nebo se to nedá poslat, protože tam chybí něco důležitého? Tak to tam dopište. Žijeme přece v údajně právním státě, máme tady orgány, kteří mají toto právo zajišťovat a vymáhat, máme právo jim poukázat, že se tu děje cosi nekalého a desetinásobné ceny energií jsou pořádně nekalé. Tak ať se orgáni snaží. Ať to na podatelny přijde tisíckrát. Ať popíší celé stránky knihy došlé pošty tím stejným.
Psalo mi hodně příznivců, že nám na demonstracích fandí, ale sami tam nemohou dojet pro různé životní překážky. Tak nám pomozte takhle. Stáhněte text, doplňte, vytiskněte a pošlete doporučeně. Když nemůžete hulákat na náměstí, tak zahulákejte byrokratům jejich vlastní řečí. Ať si na to pěkně udělají porady, ať si lámou hlavu, jak zamést deset tisíc dopisů pod koberec, ať se bojí, že se jich někdo přijde oficiálně zeptat, jak konají. A ať si mezi sebou vyberou nějakého sebevraha, který vystoupí v České televizi a řekne národu, že tohle žádná lichva není a že je to v naší velmi hodnotné EU normální
Jednoduchá věc, která vás bude stát padesát korun a cestu na poštu. Není to nic nelegálního, není to nic špatného, Cempeři a spol. to dělají denně. Každou chvíli někdo dává trestní oznámení. Tak to pojďme udělat hromadně. Nebo jsme na tom už tak špatně, že nedokážeme ani zahltit podatelny krajských policejních ředitelství? Budeme zase vědět předem, že je všechno špatně že to nemůže vyjít, že to nikdo nepošle a i kdyby poslal, tak se nic nestane?
Nebo si prostě řekneme, že tohle je tak jednoduché a tak přimočaré, že těch padesát chechtáků za to stojí?
Já s tím jdu na poštu dneska.
Už je tomu dávno, co mi jeden moudrý muž, který také u Čuby pracoval, do hlavy vštěpil jednu zásadní poučku: „Co není možné odmítnout, je potřeba přijmout.“ Když tu čtu zprostředkované vyjádření mladého Čuby, tak chápu mnohem lépe její rozměr.
Byl jsem u Čuby na návštěvě. Exkurze, čili P.R. pro Slušovice.
Byla tam úplně jiná atmosféra než ve zbytku Československa, Například jsem tam poprvé uviděl internet.
Ja jsem tam byl taky, jeste ve skole.
Mate upnou pravdu, citil jsem se tam jako na Marsu, kdyz to srovnam s jinymi exkurzemi.
Atmosfera tam byla jina, takova pracovnejsi, kde kazdy vedel, co ma delat.
Zaroven nevypadali, ze by tam otrocili od nevidim do nevidim, proste se neflakali v pracovni dobe.
(mladsi rocniky uz asi nevi, co to bylo „zasivat se“, a jak casto se to delalo)
Taky bylo vsude cisto, a vsechno bylo cerstve natrene. Tohle taky asi mladsi rocniky nepochopi.
Ti vyprávěl děda, jo?!
Byla jsem tam, bylo to jako na Západě. Konkrétně v obchodě nevídané zboží.
Protože ostatní neměli možnost si ho dovézt.
Přišla revoluce, dovážet si mohl každej, co chtěl, a bylo po zázraku.
Dílem to tak být může, ale kdyby byl hlavní důvod, tak Vašek Veškrna neměl takovou potřebu jim hned ze startu ještě během hadráku tak intenzivně mydlit schody, na to by se nemělo zapomínat.
Veškrna myslil schody komu se mu zachtělo.
Z toho se o dotyčném nedá nic vyvozovat.
„Až tady jsem poznal, jak jsou zvířata báječná! Na nic se Vás neptají, nekritizují Vás, nic po Vás nechtějí, jen být váš kamarád.“
A pochopil jsem, že se mezi takovými velikány, jakými jsou mnozí zdejší diskutéři nemám šanci uplatnit.
Veletrh moudrosti!
Možná to je ten problém- chtít se uplatnit. Pokud přijdete pohovořit, podiskutovat, někdy se i pohádat, někdy se něco dozvědět a u ostatních diskutujících hledáte spíše přednosti než chyby , zjistíte, že lidé mohou být inspirující. Pokud přicházíte „uplatnit se, vyniknout, dokázat, jak jsou všichni hloupí“ budete vlastně pořád ve špatné společnosti.
Nejde o to, být ve špatné společnosti. To jste asi pochopil.
Jenom nemám rád písmenka jako výplň digitálního prostoru.
To asi většina. Na druhou stranu diskuzi beru, jako dobrou hospodu- řeči se vedou, pivo teče a mezi všemi těmi půllitry běžného moku se občas objeví perla sedmiletého, karibského rumu. To je vzrušující, ne?
Tak jest, pravil jste.
Ale chce to hodně času. Toho mám jako PrDůch bohužel(?) docela málo.
A z toho piva (zvětralá desítka) se někdy člověku udělá nevolno.
Házím perly sviním…Tak jste to myslel?
Ne, jenom jsem čekal, kdo bude protestovat. [;>))
Jak se stanovuje tržní cena?
Ruka trhu žehná ceně
svobodně a nenuceně.
Když nechceš tak nekupuj
když nemáš, tak pokukuj
jak si druzí užívají,
za dotace všechno mají.
Musíš trhnout správnou stranu
chodit jenom po tartanu
neskákat po kamení,
sedět jen na prameni.
Energetický zákon 458/2000 Sb definoval účastníky trhu s elektřinou jako:
-výrobci
-provozovatel přenosové soustavy 110 kV a výše mezi fázemi
-provozovatel distribučních soustav (do 110 kV)
-operátor trhu (koordinuje nabídky a poptávky)
-obchodníci s elektřinou (nakupují od výrobců a prodávají konečným zákazníkům)
-koneční zákazníci (od 1.1. 2006 se nazývají oprávněnými zákazníky)
-technické dispečinky – zabezpečují provoz elektrizační soustavy.
Nevylučuji, že trh objevil potřebu ještě pár mezistupňů přidat ať již z iniciativy EÚ či domácích slimáčků.
Není to lichva. ČEZ prodává za cenu, za kterou může prodat. Problém je, že trh s elektřinou je víceméně celoevropskej, a to že v nějaký Čekiji uměj vyrobit elektřinu v průměru za korunu, neznamená nic. Hodnota kilowathodiny je určena celoevropským průměrem a ten je značeně vyšší. ČEZ tak realizuje dodatečný zisk. Majitel větrníku, kterýmu nefouká, ale musí odepisovat hodnotu větrníku, ať vyrábí nebo ne, realizuje ztrátu. To samé majitel francouzské JE, která mu stojí skrz nějaký technický problém. Prostě levné elektřiny je v EU málo.
Ano, ale problem je, ze trh s elektrinou je celoevropsky, ale platy a socialni zabezpeceni (a cela rada dalsich veci) uz ne.
Takze momentalni ceny se jinak podepisou na spolecnosti u nas, a jinak treba v Nemecku.
To, ze vyrabime za smesne nizkou cenu je takova tresnicka na dortu, ale ma to dva hlavni duvody:
1/ Naprosta vetsina dnesni energticke soustavy byla postavena na naklady statu za sociku. Takze nebyl od zacatku tlak na navratnost investic, dividendy a tak dale.
2/ Nizke platy zamestnancu i v tom CEZu zajisti nizke naklady. Nemyslim tim ted management, ti si to dorovnali uz pred lety 🙂
Flippy. Když už máte ten trh.
Proč majitel větrníku tedy nezkrachuje?
Proč je dan na obnovitelné zdroje?
Proč náme větší ceny ale nižší platy?
Není to proto, že ten trh je nějaký zvláštní?
je to spíš
TRHNI SI
Výtěžek lichvy jde na zbraně banderovcům, což je zájmem i naší vlády.
Jeden by neuveril , co se vsecko vyklubalo a jeste vyklube a vyskube z uctivani toho Bandery..
OT: Mám takové lehké tušení, že někde tam, jo, TAM, došlo k nenápadnému přepřáhnutí. Už druhý takový článek během tří dnů a přitom tak pevně ideolo, totiž transatlanticky demokraticky ukotvený oligarchův plátek. To není samo sebou. Buď detekovali příliš mnoho slabin nebo potřebují někoho mnohem tvárnějšího, kdo jim dobře připraví půdu pro okupaci cizí mocností, prostě jako na Slovensku.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-facebook-vymazal-historikovi-text-o-petru-pavlovi-kdo-to-zaridil-40412472
Viděla bych v tom jenom potvrzení mého předpokladu. Že bude pětihnus tlačit Středulu.
Preventivní odstranění možného kandidáta.
Podle mne Nerudovou. Uvidíme.
Středula se prezentuje jako táta pracujícího lidu. A pětihnus ví, že bude muset notně podojit erární kasu. Z toho důvodu se velice rád zaštítí Středulou. Vždyť původní program zněl : snižovat zadlužení.
Jak z toho ven ?
Nasadit Středulu. To my né, to on. Nesmíme oslyšet hlas lidu.
Nerudová se prezentuje jako nová Čaputová. Ještě mladá, relativně pohledná blondýnka s čistou duší plnou mravních ideálů. Co na tom, že při bližším pohledu je to postarší bréca s máslem na hlavě?
tak česká Čaputová je Nerudová, no…. 🙁
off-topic, no comment …
„Polovina sýrů bude veganská, plánují sýrárny v Želetavě
Rostlinná revoluce je podle výrobce Veselé krávy a Kiri nevyhnutelná. Francouzská skupina se sýrárnou v Želetavě nebude stát na jejím okraji. Naopak. Chce, aby polovinu sýrů, které vyrobí, tvořily rostlinné alternativy.“
Omylem jsem koupila rostlinný eidam, nalákaná akční cenou, ze je z trávy, jsem zjistila až doma.
Sýr to připomínalo jen vizuálně, na chleba nelze, není to dobré. Zapékat nelze, je to ohnivzdorné, nerozteká se. Kupodivu to sežral pes.
Své milovníky to možná mít může, ale nechápu snahu vegetariánů vše zatrvrzele nazývat dle živočišné předlohy. Rostlinný steak to je něco jako vitální smrt.
Inu konec dobrým časům, kdy do mlékárny proudily cisterny, protože nyní tam budou jezdit valníky. Stejně jako do masokombinátů.
„Kupodivu to sežral pes.“
Asi si myslel, že je to leyno. Ty oni občas žerou.
No to bude dobrota.
Fuj.
A může se to nazývat sýrem?
Pokud to bude v souladu s cili EU, pak to bude jediny mozny syr. Ale nedejpriroda, kdybyste chtel pojmenovat treba „Rum“ neco, co trtinu nikdy nevidelo…
Rubikova kostka. Vynalezl ji maďarský sochař a architekt Ernő Rubik 19. května 1974, patent podal 30. ledna 1975. Výrobní náklady cca 5 Kč. Prodejní cena cca 100 Kč. Tedy 20x více. Taky lichva?
Bez Rubikovy kostky se snadno obejdete a nemusíte ji kupovat. To elektřinou jaksi nejde…
Definice lichvy nerozlišuje podle toho co kdo nutně potřebuje a co ne. Navíc je to subjektivní. Co tak zubní implantát? Pár gramů titanu a z něj šroubek. Cena 7 Kč za gram. Výroba cca 50 Kč . U zubaře 30 – 60 tisíc. Potřebujete nutně nebo ne? Je to lichva?
A práce zubaře nebo laboranta co ho modeluje, tam není kalkulována proč?
A když už cena samotného implantátu je průměrně 12,5 a implantace je dalších 15.
Mě ho dělali sice jednou, ale příprava + otisky byli 4 návštěvy, pak po implantaci 3 další.
P.S. A cena titanového šroubu 7kč? Kde nakupujete šrouby, bych bral takovou láci 😉 bych čekal, spíše 30 a více kč za titanovej šroub…
Máte pravdu. Ale já nepsal, že by implantát měl stát 7 Kč (1 gram titanu stojí 7 Kč). I když tam zakomponujete všechny úkony, tak někde je skryto obrovské navýšení. Buď v ceně implantátu, nebo v ceně stomatologické práce, pokud já musím zacálovat 30-60 tisíc.
Ono taky než se ten zubař naučil zubařinu, natož implantování, musel studovat šest (?) let a dále se specializovat. To nestojí jen čas a podporování studenta od rodičů, ale také dosti značné sumy, které se za tu dobu vydělají ti, jenž nestudují. Co na tom, že po splnění kvalifikačních kritérií a je-li šikovný, si takový zubař vydělá daleko víc? Jo a takové vybavení zubní ordinace koštuje milióny. A zdalipak víte, že musí mít odlučovač olova z odpadních vod a kvůli rtg mají co dělat i s ouřadama pro jadernou energii nebo jak se ty ouřady jmenují. A nejsem zubař.
No, moje lepsi polovicka kdysi (cca 10 let zpet) dostala nabidku na nahradu implantatu. Ta puvodni, z 90.let az tak skvela nebyla (a taky ji opustila celist). Cifra byla nahozena na 77 tisic. Dostala k tomu deset radek s rozepsanymi polozkami co kolik bude stat. Zaujalo mne tam lepidlo… za 1500 voci. Kolik ho bylo asi tak potreba? Kybl?
Ne. patent.
A kdo nechce, nemusí ji koupit – Rubikova kostka není pro běžný život nutná. Dtto vstupenka na fotbal, operu, metalový koncert.
Netuším jestli lichva, ale blbě hoří. Na topení absolutně nevhodná.
Ukázkový příklad, jak elegantně odrazit pokus o odklánění. Tleskám!
Jak byl ten starý vtip:
Rubikovu kostku vyrábíme v několika variantách.
Pro komunisty – celá červená
Pro předsednictvo ÚV KSČ – ještě k tomu nepohyblivá
Trochu off, ale přijde mi, že co tak vidím po openspacekanclu, známých a příbuzných tady v Praze, tak v těchto dnech má Covid asi tak každý pátý. Tedy jsme na vrcholu velmi silné vlny. Je to v příkrém rozporu s tím, co ukazují grafy. Většinou je onemocnění tak desetidenní záležitost, ale na ulehnutí do postele a neschopnost to je. Hodně při tom bolí kluby a svaly, poměrně spolehlivě to detekují běžné antigenní testy. Takže bacha na návštěvy rizikových osob. Uvidíme, jestli to časem bude vidět na grafech nadúmrtnosti.
No vidíte a nikde žádné zdravotnické gestapo. Je válka na Ukrajině, není čas se zabývat nějakou čínskou rýmou. PS. absolvoval jsem C19 certifikovaně 2x. Loni v květnu a teď na přelomu srpna a září. První setkání bylo subjektivně horší. V mezičase jsem se nechal opíchat JJ, abych mohl do hospody.
Je ,nebo neni covid lichva . A co phizerie pichava..?? A Burla a Vonursula.
Ty paw, nemohl bys to zkusit? Psát jako normální, bílý český heterák?
Vidláku, uvedl jste mne do rozpaků …
To platí i o 3. části Vašich hovorů na Kupředu … (první dva se mi velmi líbily).
Kdybych přesněji věděl, čím jsem Vás uvedl do rozpaků, mohl bych to zkusit rozptýlit a nebo potvrdit.
Klídek, Vidláku.
Mě jste do rozpaků neuvedl. Navíc respektuji jiné názory, pokud nejsou hloupé. Ty, co jsem včera slyšel hloupé nebyly. Zatím co tady v diskuzi se topím mezi vlnami moudra a vědění. Takže tady jsem taky „vidlák“ na konferenci „vědců“.
Panebože, Ty to vidíš. Tolik chytrých lidí a místo toho, aby seděli ve Strakovce tak se vyjadřují na litterate.
No nevím. Lichva…?
Nicméně jsme s panem domácím, jenž je mimo jiných titulů také JUDr., podávali podnět na antimonopolní úřad (ÚOHZ). Jádro pudla tkví v tom, že ČEZ sám sebe za monopol nepovažuje a odůvodňuje to tím, že jeho trhem je celá EU, v rámci které vskutku monopolem není, na což existují jisté výroky. Existuje však také výrok, dle kterého je trhem ČR, a dokonce lze tento výrok zatím ještě stále považovat za judikát, dokud tedy někdo urychleně nerozhodne jinak. Nehodlám v souladu se svou paranoiou dávat do této souvislosti poslední plky Lejnové o tom, že se EU má stát jednotným trhem s energiemi, jež madame dala do placu minulý týden. Nechci si fandit, nakolik jedna taková naše soukromá diverzní akce může zamávat se stabilitou německého kolonialismu.
Je však přinejmenším pozoruhodné, že takto formulovaný podnět kromě pana doktora (s přispěním mé maličkosti) dosud nikdo nepodal. Lze to prověřit právě na stránkách antimonopolního úřadu.
Místo toho se to hemží vcelku snadno a rutinně zamítnutelnými podáními na zcela jiné ouřady, viz podání pana Rajchla, přičemž nyní se vyzývá lid zde k další podobně marné akci.
Ovšem zpět k věci. Jelikož antimonopolní úřad na naše podání nereagoval v zákonné lhůtě třiceti dnů, nastává nyní čas na urgenci, kterou dám dohromady, jakmile dnes dobouchám svých povinných osm hodin pro korporát. Pan doktor dodá paragrafy, já stylistiku, gramatiku a pravopis. O průběhu tohoto podání v případě zájmu velmi rádi přidáme podrobnější info. Kdo ze zde diskutujících máte kontakt na jistou angažovanou paní doktorku práv, toho času téměř senátorku – a že podle toho, jak to tady sleduji, vás bude povícero – tak ta o této aktivitě z Ostravy ví.
Netuším, jak vydatně a jak dlouho je antimonopolní úřad schopen vytírat si zadnici s urgencemi ojedinělých aktivistů. Bude však určitě poučné sledovat celou záležitost v přímém přenosu včetně toho, jakým způsobem a v jak nebývalém kalupu bude uveden na scénu tzv. jednotný evropský trh s energiemi. Já osobně si už dávno myslím, že pokojnou cestou to prostě nejde a upřímně doufám, že se všichni sejdeme, až nám bude zima a půjdeme se ohřát kupříkladu k někomu z těch, kdož vestoje tleskali v ojroparlamentu tomu, jak se slavně odstřihujeme od ruského plynu.
Mimochodem, kdyby někdo měl k dispozici soukromou adresu někoho z Nich – já mám zatím jen tři – písněte mi ji, prosím, na adresy007@gmail.com. Děkuji předem.
Mám dotaz.
Píšete
„přičemž nyní se vyzývá lid zde k další podobně marné akci“
Tímto je míněn nápad pana Čuby jun. nebo obsah jeho souboru, předloženého Vidlákem?
Co by na to řekl občas zde přispívající Immanuel Kant?
„Co by na to řekl občas zde přispívající Immanuel Kant?“
Taky by mne zajímalo.
Potkala jsem již „hafo“ slovutnějších jmen, jejichž nositelé mi tvrdili naprosté hovadiny. Jinak – mám-li se ztotožnit s nějakým názorem v této diskuzi vyřčeným, bude to názor účastníka skrývajícího se pod nickem „maxim“. Patrně soudruh. Možná se dokonce i známe.
Je blbost bojovat s někým zbraněmi, které nám dotyčný dal sám k dispozici. Když nám je dával, věděl dobře, co dělá a proč.
Ta odůvodnění, proč v kterém konkrétním případě je ta která dotyčná státní instituce nečinná, bývají někdy naprosto dechberoucí. Už jsem zažila tolik vzájemně si odporujících rozsudků či rozhodnutí institucí, že by to bylo na hodně tlustou knihu. Vlastně už mám u každé instituce extra černý puntík. Vidí moje jméno, vědí, že je třeba zamítnout, zadupat – a nejlépe ještě návdavkem přidat pokutu za drzost (nedostatečnou součinnost, pohrdání… oni si vždy něco najdou, vždyť přesně takto je systém nastaven).
BTW – adresa na nějakého toho činovníka, kam se půjdeme ohřát, by nebyla?
Paní Kateřino,
zeptám se znovu a snad srozumitelněji:
Považujete Vidlákem a p. Čubou nabídnutý „formulář“ za něco, co bude mít nějaký efekt, v případě zaslání v listinné podobě alespoň převyšující použití jako náhrady toaletního papíru?
Určitě si toho všimnou, to jo. Otázkou je, jaká bude interpretace, a to tady už kdosi chytřejší, než jsem já, napsal. Úplně živě si představuju tu publicitu kolem toho ve smyslu, „podívejte se, jací jsou to pitomci, ani paragrafy správně aplikovat neumějí. Jestli my bychom ty přístupy na portály zveřejňující zákony ČR neměli omezit, když jsou v rukou hlupáků tak nebezpečné.“ Následovat bude výčet člověkohodin, které to nebohé státní zaměstnance stálo, vyčíslení škod / nákladů státu z toho vyplývající, pak široká veřejná diskuze o tom, jestli může státní rozpočet takto plýtvat na podivné aktivity podivných individuí.
Stačí vám to takto? Nebo chcete více podrobností? Já mám v tomto ohledu rozsáhlou představivost, neboť disponuji širokými zkušenostmi v jednání s psychopaty. Tohleto je jen prvotní nástřel, prakticky od boku a bez přemýšlení.
děkuji stačí, takže asi ztráta času…..
skvělá iniciativa, díky moc, dejte vědět jak proces pokračuje
Na záležitost trhu s energiemi je potřeba použít trochu zdravého rozumu, o který ale v blázinci zvaném Evropská unie je velká nouze …
Ještě koncem minulého století, kdy naše republika nebyla ještě součástí blázince EU, přetrvával v „právním vědomí“ naší vlády a společnosti názor, že trh s energiemi (i s některými dalšími monopolními trhy) nemůže být volný, ale musí být regulovaný, je to monopolní trh, kde neviditelná ruka trhu se „svátostí“ regulující konkurence je bezmocná …
Regulace cen proto byla svěřena cenovému úřadu ministerstva financí, který regulované ceny stanovoval podle kalkulací cen, předkládaných výrobci, které překontroloval a vyhlásil regulovanou cenu …
Regulované ceny jsou kalkulovány z ze skutečných výrobních nákladů, a dále z podílu režijních nákladů se zakalkulováním stanoveného procenta přiměřeného zisku (jako to bylo za normálního socialismu) …
Se vstupem do blázince EU, se tamní blázni rozhodli že vytvoří trh s energiemi bez regulace cen, a předají řízení trhu neviditelné ruce … Vytvoření trhu jsou ty nesmyslné energetické úřady v členských zemích, s jejich pomocí vytvoření rozdrobeného trhu s obrovským množstvím konkurujících si distributorů, je přidána podpora nákladných alternativních zdrojů energií, kde zvýšené náklady rozdělují zmíněné energetické úřady do cen ostatních zdrojů k zaplacení všemi spotřebiteli bez rozdílu (to je asi hlavní účel těch energetických úřadů) ..
No a největším geniálním počinem bláznů k vytvoření trhu s energiemi je vytvoření energetických burz, kde neviditelná ruka trhu stanovuje ceny energií …
Když už máme ty energetické úřady s nesmyslnou náplní činnosti, bylo by smysluplné jim svěřit regulaci cen, to ale nelze považadovat po vládních a zákonodárných bláznech, musí se najít lidé se zdravým rozumem …
Docela by mne zajímalo, co na to paní Samková.
Že je to celé úmysl + vědomá nečinnost regulátora je jasné.
A nejen v tomto.
Paní Samková nedělá hospodářské právo. Spíš rodinné a trestní.
Tipuji, že po Vidlákově sobotní výzvě ke státnímu převratu si Samková dvakráte rozmyslí, zda se zde ještě bude nějak angažovat. Zajisté jste si všimla, že od té doby zde ani nehlesla. Ta, na rozdíl od mnohých jiných, patrně pochopila, že kamarádíčkování se záhumenkovým Chegevarou poněkud zavání krimem s malým „k“ a měkým „i“.
A nechám na vás, jestli si to přeberete jako zastrašování a nebo jako kolegiální radu/informaci …
Žádost o prošetření trestného činu (nebo jak se to jmenuje) je dobrý krok. Po tom volám celou dobu- používat jejich vlastní zbraně. Ordinovat jim jejich vlastní medicínu. Určitě to pošlu, jen prosím, nenašel by se někdo se schopností komunikovat s úřady a s alespoň základními znalostmi práva a celý text zkrátil a zhutnil? Za mě je to příliš rozevláté a pro mnohé potenciální zájemce (třeba u mě v práci) zbytečně dlouhé.
Myslím, že na krajských ředitelstvích budou moc rádi, že v čase zdražujícího toaletního papíru a jeho očekávaného nedostatku budou mít co na záchod. Vidláka bych pak jen poprosil, aby následně zveřejnil odpověď, které se mu dostane.
Na výsledek si rád počkám, zejména zda se bude nějak zásadně lišit od výsledku oné slavné Vidlákovy petiční akce.
Na druhou stranu Čoudelka bude jistě velmi rád za aktualizovaný seznam jedinců, jimiž bude moci věnovat svou pozornost.
Zastrašováním ani šikanováním to nezachráníte.
Dříve, nebo později, se vám to vymkne z rukou.
Aktualizovaný seznam, který STB může věnovat pozornost? Jsem rád soudruhu rozvědčíku, že se už ani nesnažíte hrát na schovávanou. Mnohé se tím usnadní.
Ale vždyť má pravdu a je poctivé na to upozornit.
Je naprosto jisté, že osobní údaje z těch trestních oznámení skončí u BIS. Ta si je propojí třeba s informacemi „vytěženými“ z protokolů o internetovém provozu, které je v souladu se zákonem povinen ukládat a poskytnout jim poskytovatel hostingu domény litterate.cz (registrována a hostována v ČR) a sdružení cz.nic (ano, to jsou ti, co na pokyn BIS vypínali na jaře weby), případně s dalšími databázemi (různé veřejné i neveřejné registry, včetně interního registru tváří nasnímaných kamerami na demonstracích), a včechmno to „integruje“ do osobních svazků „Putinovy páté kolony“ kolaborantů a dezolátů.
Tak to prostě v liberální demokracii chodí a nemá smysl se tvářit, že tomu tak není. A je důležité s tím počítat a být připraven.
Tohle nijak nezpochybňuji. Jen jsem vypíchl, jaké kreatury zaměstnává Kartous.
Ano mate pravdu v tom, kde ty data v liberalini demokracii skonci.
Na stejnych mistech, jako v lidove demokracii.
Ale jinak si myslim, ze uz tam potencionalni odesilate stejne maji, byli na demonstracich, chodi na dezinformacni weby…
Jeden dopis na tom vubec nic nezmeni.
A ti, kteri jeste u starsiny cerny puntik nemaji, protoze do dneska vzrorne sledovali CT a cetli bakaloviny, tak ti zadny dopis posilat nebudou.
Protoze Fiala na tom dela a EU uz ma skoro hotove celoevropske reseni.
Budou mit prednost v narukovani na frontu na U.
Aby toho Čubu nezavřeli za pobuřování, když ho Vidlák práskl jako původce.
Myslím, že pana K podcenujete. Pokud o to stál, zcela jistě již adresy nás všech vlastní.
Spisy je potřeba doplňovat, zájmové osoby profilovat a sledovat, práce nestojí…
tuhle psali. že v Brixenu je pěkné počasí ☺
naše Goebbels, dobrá Goebbels, ja ja? jawohl!
snad se svědomím od krve dokážete žít….jednou každý zaplatíme….
A co porušování povinností při správě cizí věci? Technicky vzato, politici jsou správní rada, my jsme akcionáři – a oni nám tu naši společnost normálně tunelují pod rukama. Zadlužují nás, aby ty vypůjčené peníze dali někomu jinému… rozdávají naše majetky… znehodnocují naše akcie… pracují pro konkurenci…
pivonka napsal:
24 října, 2022 (4:46)
Dobrý postřeh.
Zejména, když se k tomu sami hlásí.
Za vysokou odpovědnost, mají vysoké platy.
Datum vydání: 7. 10. 2022 | Deník
Ministr financí je ve vládě od toho, aby hlídal každou korunu, kterou stát vydává.
Zbyněk Stanjura, první místopředseda ODS, je s touto pozicí srozuměn.
Přesto tvrdí, že snižování schodků není momentálně jediným jeho úkolem.
* Přečtu vám jednu větu: V zájmu zdravého hospodaření státu nedopustíme žádné další zbytečné zadlužování a připravíme taková opatření, která umožní průběžně snižovat rozpočtové schodky.
Víte, odkud je?
Z programového prohlášení naší vlády.
* To už dnes asi neplatí, že?
Platí to, ale půjde to pomaleji, než jsem čekal ještě v lednu letošního roku.
V rozpočtu na příští rok máme tři priority, které podle nás musí obsahovat.
Jednou je rozpočtová odpovědnost, druhou udržení sociálního smíru a poslední investiční aktivita státu.
https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2022/rozhovor-ministra-stanjury-pro-denik-48953/
Ďábel se ukrývá v detailu, v tomto případě ve vysloveném slůvku zbytečné a v nevysloveném Putin.
Stan Borowitz napsal: 24 října, 2022 (6:37)
Česko si půjčí deset miliard na pomoc Ukrajincům
21. 10. 2022
Česká vláda schválila [19.10.] využití úvěru až do ve výše 400 milionů eur [cca 9,8 mld. Kč] od Rozvojové banky Rady Evropy [CEB] na základní životní potřeby Ukrajinců v Česku.
Od CEB Česko již čerpalo grant ke stejným účelům.
„Cílem vlády je poskytnout efektivní humanitární pomoc těmto lidem, která s sebou nese i neočekávané výdaje státu vynakládané na základní životní potřeby lidí prchajících před válkou,“ uvádí na svých stránkách Ministerstvo financí ČR [MF ČR]……..
………………. Nejvíce dá Česko do dávek pro uprchlíky
Co se týče celkových nákladů na zvládání uprchlické krize, největší položkou zůstávají výdaje na humanitární dávky.
Podle mluvčí Úřadu práce Kateřiny Beránkové od března do 13. října vyplatil úřad práce 1 334 608 humanitárních dávek v celkovém objemu přes 7,06 miliardy korun.
Upřesnila, že uprchlíci podali skoro 90 procent všech žádostí elektronicky přes webovou aplikaci…….
https://www.fintag.cz/2022/10/21/cesko-si-pujci-u-ceb-deset-miliard-na-pomoc-ukrajincum/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Laický dotaz.
Humanitární dávky je možno čerpat pouze na území České republiky, za podmínky pobytu na tomto území?
Hlídá Stanjura každou korunu?
Samozřejmě, že nehlídá. Víte to vy, vím to já, ví to nakonec i Stanjura.
Ale nemůže za to přece Stanjura, ale Putin. A pokud to povede k jeho porážce, pak to přece nebylo zbytečné, naopak to bylo v zájmu nejvyššího dobra a Stanjura za to ještě dostane hezký metál od nějaké US organizace, zcela jistě navázaný na nějaké peněžité nebo jinak hodnotné plnění…
Tak už je to na světě od Pánaboha zařízené…
Na Putina nedosáhneme.
Ale na Stanjuru…
a ak to k porazke Putina nepovedie?
Budou zase levnejsi penze.
Ještě k těm opatřením, která umožní průběžně snižovat rozpočtové schodky – zde je jedno z nich:
„Státům EU letos docházejí peníze a tak zoufale hledají, komu by nějaké zabavily. Před pár dny uzavřelo Ministerstvo sociálních věcí Česka (lidojed Marián Jurečka z KDÚ-ČSL) smlouvu za 837 tisíc korun se soukromou firmou (viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/21916225?backlink=3vqe1). Ta se ministerstvu zavázala, že zpracuje pro Českou republiku analytický materiál, jak by bylo možné zpoplatnit sociální péči poskytovanou důchodcům v domovech důchodců, místo toho, aby ji musel dotoval stát. Z příloh smlouvy je evidentní, že Fialová vláda plánuje povinnými platbami za péči o důchodce v domovech důchodců zatížit nejen důchodce samotné, ale protože vláda tuší, že tito důchodci už žádné nadbytečné peníze nemají, tak plánuje zatížit povinnými alimenty příbuzné důchodců. Alimenty se dokonce nemají odvíjet od výše příjmů příbuzných, ale z jejich majetku. Typicky tak šedesátiletá důchodkyně vlastnící byt bude dostatečně movitá, aby musela platit alimenty za péči o svoji 85 letou matku umístěnou v domově důchodců, ačkoli oběma ženám z jejich důchodů díky drahotě nic nezůstane. Fialová vláda se tak evidentně chystá zabavovat důchodcům a dalším lidem jejich nemovitosti, na základě jejich neschopnosti platit alimenty za péči o své příbuzné.“
(převzato z michalapetr.com)
hmmm, tak to ziram.
Kdyz tu Vidlak pred casem prorokoval, ze lidem seberou vsechno, tak od nemala diskutujicich sklidil nesouhlas, a od kluku od Boba vysmech.
Dalsi z jeho prognoz se bohuzel naplnuje.
Přečtěte si celý text na tom webu, je tam víc zajímavostí o celoevropských plánech „reformy“ důchodové péče a jejich „transpozici“ do českého prostředí.
Jinak další zajímavosti z domácích luhů a hájů, ohledně toho, co se na nás chystá. Rakušan a Koudelka posilují stavy:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-bezpecnostnim-slozkam-chybi-tisice-lidi-bis-shani-i-kutily-40411613
Naoko shánějí řemeslníky a pomocné profese, ale kdo čte i za první odstavec, tak se dozví, že Tak zrovna tyto pozice jsou již obsazené. I nadále hledáme pracovníky pro sběr informací v terénu, IT specialisty, analytiky, operativní pracovníky,“
No a s jejich výchovou bude od jara pomáhat nová koncepce výuky na ZŠ přípravená přímo Bobem Kartousem. Důraz by se v něm měl klást na občanské vzdělávání, finanční či mediální gramotnost.
https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-prvni-verze-uprav-vzdelavani-v-zs-by-mohla-byt-na-jare-40412329
Zajímavé je rovněž, že společnost, která zpracovává výše zmíněný analytický materiál vznikla před rokem, její hlavní činnost je nespecializovaný velkoobchod, dále se zabývá osmi dalšími činnostmi, mmj. reklamní činností, pronájmem a leasingem výrobků pro osobní potřebu a převážně pro domácnost, podpůrnou činností pro scénická umění, dále maloobchodem v nespecializovaných prodejnách či ostatními úklidovými činnostmi.
Podpurna cinnost pro scenicke umeni. Cemu na tom nerozumite? Jsou v oboru pro ktery maji gebir? Jsou.
Ono by to nějaké hezky formulované oznámení chtělo.
Ale jak jsme viděli s kovidem, ani řada protiprávních nařízení zamítaných soudem, nevedla k nějakému postihu jejich autorů.
Což je docela zajímavé, pokud žijeme v právním státě.
“ Ó , správa věcí se lidu navrátila. “
( Těm od havlérky. )
🥶
„A co porušování povinností při správě cizí věci?“
To by museli jit do lochu vsichni. Za privatizace, tunely, pokoutne ksefty…
Navic ted jsem otevrel dnesni vtip u Vlka, a jenom ziram. Pry si Fiala pujcuje 10miliard (na urok pul miliardy rocne), na pomoc Ukrajincum.
A to zima jeste ani nezacala.
Podle MF ČR přijatý úvěr navyšuje státní dluh, a tedy i dluh sektoru vládních institucí ve stejném rozsahu jako v případě prodeje státních dluhopisů. Deset miliard dluhu v tomto případě stojí Česko na úrocích přes půl miliardy korun za rok.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/10/24/nevtip-na-tento-den-kvuli-ukrajine-se-zadluzime-radi/
Cast pujcky si vlada ponecha a zbytek pujde na U. kde si cast pujcky vlada ponecha a co zbyde ,nestoji za rec..Pak uz bude zima..
Jenom učiním technickou poznámku, kdo má datovou schránku může použít zcela doložitelný způsob podání a může tak učinit nejenom na policii, ale také na státní zastupitelství a je to jenom chvilka si zjistit adresu datové schránky příslušného policejního odboru , či státního zastupitelství a je to zadarmo a nemusíte nikam chodit na poštu a je to způsob průkaznější a jistější, než mít podací lístek z pošty, kde se stejně může zásilka kouzelně „ztratit“ a nic si na poště nevezmete. Námět je to správný , pouze si nejsem jist výsledkem , protože u nás soudy s velkou nechutí soudí lichvu, protože když se zamyslíte, tak možná více jak 20% obchodních případů je hodně na hraně , až za hranou lichvy a to bychom mohli také popírat princip samotného tržního mechanismu,, který je v podstatě na nějaké formě „lichvy“ založen! Úspěšný „podnikatel“ , který má velké výdělky je v mnoha případech za hranici slušného a morálního výdělku a může být postižen za lichvu. Lichva má mít nějakou stanovenou procentní hranici, co je ještě slušný výdělek a co už by mohla být lichva, ale u nás se to v „justici“ moc nenosí a ČEZ se bude hájit , že takové „výdělky“ nemohl očekávat a nakonec tyto lichvářské a vydřené peníze z lidí a těch nejchudších , stát přeci zdaní, ale je dobře , že byl článek napsán a problém spatří světlo světa , protože opravdu zásadní a řádná debata o problému lichvy je tady potřeba , především kdy možná třetina až polovina obyvatel je uvržena do podmínek nezplatitelných účtů za energie, potraviny, nájmy a další nezbytné potřeby k životu.
Nejsem pravnik, a tedy nevim, jestli to naplnuje definici lichvy, spis ne.
Ale podle me to nevadi. Paragrafy jsou gumove a daji se ohybat na vsechny strany, podle potreby.
Me se na tomhle hrozne libi, ze Vidlak jenom netlacha na netu, ale i neco ve skutecnosti dela.
Neni to dokonale, ale je to neco.
Jako ty demonstrace. Organizatori nebyli dokonali, ale kvuli nim tam lidi neprisli.
Porad to bylo nesrovnatelne lepsi, nez sedet doma a nedelat nic.
Pokud to posle, nebo osobne doruci dost lidi, tak se to vsichni dozvi.
U Bati se pracovalo, u Čubů byly stranické konexe.
Slušovice mohly, to co jiní ne.
Za nového režimu privilegia neměli a pes po nich neštěkne.
30 let po revoluci žádný zázrak není.
Zemědělské impérium má Babiš.
Zůstáváte na povrchu.
Moc špatné.
Nic moc, tedy.
Cubu soudruzi vetsinou vubec nemuseli, i mu dost hazeli klacky pod nohy, neb uspech se neodpoustel ani za sociku.
On proste umel v tom rezimu chodit a navic vedel, co dela.
Umel to o neco lip, nez napr Horacek, Babis, i ten Pavel.
Jinak to, co vytvoril Cuba ve Slusovicich mohl prece dokazat kazdy stranik, kdyz pisete, ze ruda knizka bylo to hlavni. Takze se sam usvedcujete z dvojiho metru.
Slusovice si vedly velmi dobre i po prevratu, ale jenom do te doby, nez nas prezident (jenom na chvilku, pak zase pujdu do divadla) celkem jedovate a nenavistne zacal hovorit o chobotnicich a temnych nitkach.
Pak se toho ujali Luxovi hosi z Kdu-Csl a pohadky byl konec. Na netu je toho o zamernem rozkulaceni dost.
Ja jsem byl tenkrat mlady a mel jsem jine starosti, ale dneska to vidim tak, ze uspesne a produktivni zemedelstvi se na zapad od nas nehodilo, tak Havel dostal „domaci ukol“.
Za dalsi domaci ukoly povazuji humanitarni bombardovani, a zebravy dopis, at uz ten Irak konecne napadnou.
Ani jedna z tech veci mi k Havlovi nesedi, a presto to udelal.
Zato jeho absolutne nekriticky a naivni obdiv k zapadu je vseobecne znam, a proto domaci ukoly delal vzdycky na jednicku.
Tak si to přečtěte ještě jednou a pořádně.
Nenapsal jsem tam nic o rudé knížce.
Napsal jsem tam, že měl konexe.
Ve straně byl kde kdo, ale mít konexe na správné soudruhy, aby vám bylo povoleno, to co jinejm ne, to už je jiná a vlastně na to nemusíte ani být ve straně.
Ostatní komunisti na vás můžou být klidně i naštvaní, ale nemůžou na vás.
Ano, Havel a spol je nechali potopit. – Jenže všichni odstatní za socialismu byli přiškrcení předpisama, jen oni ne. Proto ty výkony.
Kdyby to bylo o baťovskejch výkonech, tak září dodnes.
Re: Ynys
Vy jste přilítl předevčírem z Marsu, že jo!
Anebo si myslíte, že jsme z Marsu přilítli my.
Neznal jsem a neznám nikoho, kdo měl za socíku „konexe“ a neměl červenou knížku.
Když ne stranickou legitimaci, tak aspoň z ROH. Ta byla taky červená.
Takže nám tu nevrtejte třetí dírku do nosu.
Zrejme jste mladsi rocnik a cerpate z dokumentu.
Protoze tohle je blabol:
„Nenapsal jsem tam nic o rudé knížce.
Napsal jsem tam, že měl konexe. “
Targus vam to rekl jasne – vsichni, kteri meli vliv a konexe meli i rudou knizku.
Navic nechapete psany text:
„On proste umel v tom rezimu chodit a navic vedel, co dela.“ – to jsem o Cubovi napsal ja.
Pro jednodussi jedince: tim jsem myslel, ze Cuba umel rozlisit nemehlo s rudou knizkou a „dobre konexe“ s rudou knizkou.
A pokud si nekdo mysli, ze konexe nejsou dneska treba, tak je zrejme jeste ve skole.
Targus to řekl zmateně.
Vždyť do „rudý knížky“ počítá i průkazku ROH.
Myslel jste, že stačí rudá průkazka ROH a dotyčný dokázal, co chlápek s konexema na ÚV?
Napište na to jenom ANO myslel jsem to tak – NE nemyslel jsem to tak.
Já jsem neříkal, že ti s vlivem a konexema rudou knížku neměli. Já jsem psal, že sama o sobě ta rudá knížka vliv a konexe nezaručovala.
Proč se pouštíte do debat, když nemáte tohle zvládnuté?
Dále:
S.
Pro jednodussi jedince: tim jsem myslel, ze Cuba umel rozlisit nemehlo s rudou knizkou a „dobre konexe“ s rudou knizkou.
Takže ta rudá knížka (beru, že se vám to v hlavě nerozjíždí všemi směry a mluvíme pořád jen o průkazce KSČ a už ne o ROH, SSM, pasu, průkazce baráčníků a dalších průkazkách, co mohly býti červené) je tam v obou případech.
Jestli je rudá knížka/členství v KSČ v obou případech, tak nedělá žádný rozdíl.
Takže pak jde jen o ty konexe.
Jedinej rozdíl tam je v těch konexích. – Myšleny ty skutečně VÝZNAMNÉ konexe, abychom zas debatu neutopili na tom, že Máňa z dílny přidružené výroby, členka KSČ, měla konexe na řezníka i v drogérce a to je důkaz, že si i zdejší JZD mohlo postavit závodní dráhu na dostihy a mít tam švédské stoly zásobené privátně ze západu.
Já jsem hned od začátku psal, že konexe stojí za „Slušovickým zázrakem“ a ne nějaká vyjímečná „Slušovická pracovitost“ která kamsi zmizela s pádem socialismu.
Rozdíl je ovšem opět v těch konexích. Jak jistě víte, tehdejší trh byl trh prodejců a porevoluční trh byl trh kupujících.
Po revoluci nebyl problém pro nikoho vyjet ven, nakoupit spotřební zboži a prodávat to v místním Quatru. Jen už to může udělat každej a tak máte problém to prodat. Takový problém ve Slušovicích za socialismu neměli, takže systém jel skvěle.
O těhle konexích jsem mluvil. Na to, co jde dnes i bez konexí.
Dneska potřebujete konexe na magistrát, aby vám prodali pod cenou byt. Potřebujete konexe na dopravní podnik, aby vám podepsali pro ně nevýhodnou smlouvu. Potřebujete konexe na soudce, abyste nešel do vězení nebo aby vůbec nebyl soud.
To je jinej druh konexí.
Neumíte číst ?
Rudá knížka vám zaručila vždy „nějaké“ konexe, takže jste nebyl jako ti podlidi bez ní.
Jenže konexe jsou různých úrovní a pán s konexema na okrese nedokáže to, co pán s konexema na kraji a ten zas to, co pán s konexema na ministerstvu a ten zas to, co pán s konexema na UV KSČ.
Tohle přeci víme všichni, nevím, proč se o tom hádáte.
Přece mi nebudete tvrdit, že člověk vstoupil do KSČ, dostal rudou knížku a už si byl roven se všemi ostatními soudruhy?
Vůbec nechápu, co mi tu chcete dokázat. Napište to když tak jasně, k věci a nemluvte o nosních dírkách.
RE : Ynys
Dělal to pro SVOJE lidi, chápete to?
Ve Slušovicích se měli dobře a každý jim záviděl. Přesně tak se chová šikovný vůdce. Byť i jen, v tomhle případě, JZD.
Kdyby se tak chovali všichni co byli na vedoucích pozicích, tak by nikdo na hadrák ani nepomyslel.
( Nakonec i tomu Standovi Devátemu se ve Slušovicích nevedlo zle. Jinde by ho už dávno kopli do pozadí. )
Samozřejmě, že to nechápu Helanove.
Nejsem z klanové společnosti, kde každá víska bojuje s těma sousedníma.
Byl tu socialismus, který sliboval blaho pro všechny. To znamené i z jiných vesniček než Slušovice.
Takže jestli vymyslel něco extra, jak to dělat líp, tak se to mělo být stranou umožnit všem. Jestli zneužil situace, a na účet ostatních Slušovice hrabaly pro sebe, tak jen potvrzujete, že všichni Slušované byli bezohlední sobci a lidi je neměli rádi právem.
Kdyby se tak chovali všichni na vedoucích pozicích (a spousta jich chtělo), tak se systém zhroutí, protože by se nemohlo jít podle stranické ideologie, ale podle zdravého rozumu.
Na hadrák by se pomyslelo, protože ho dělala StB.
Ale Čuba nerozvíjel ty Slušovice na úkor někoho. Prostě jen pracoval pro svoji obec a podnik. A zdařile.
Byla jsem tam, opravdu se tam měli v mnohém líp než v Praze.
No to teda rozvíjel na úkor ostatních.
Když si postavíte na vesnici dostihovou dráhu, tak to má smysl jen když široko daleko žádná jiná dráha není, protože kdo by k vám proč jezdil, když to má na kraji svého města či vesnice taky.
Abyste to mohla pochopit, tak nebylo potřeba jezdit do Slušovic, kde měli na všechno výjimku, bylo potřeba jezdit do těch ostatních JZD a státních statků, kde tu výjimky nemají a trošku se jich na to vyptat. Mluvili o tom celkem rádi.
Jinak ten „dobrodinec“ to JZD pak po revoluci úspěšně vytuneloval o ziskové firmy, které některé fungují dodnes a jiné se ocitly v likvidaci.
Tohle co jste napsal jsou jen povšechné plky, napište konkrétně co mohl Čuba a co ostatní JZD ne, jaké konexe a co přes ně prosadil. Vy o tom vůbec nic nevíte, on totiž nebyl sám, jen byl nejznámější. Více JZD mělo velmi dobré vedení a velmi dobré výsledky, takže se muselo po převratu velmi rychle do toho zasáhnout, protože jak bychom pak mohli dovážet ze Západu ty chemické hnusy. My byli totiž v zemědělství soběstační a naše komodity byly na rozdíl od německých, holandských a jiných ze Západu mnohem méně chemicky ošetřené. Což trvá dodnes, ale už se jim naše zemědělství podařilo rozvrátit.
Stranické krytí v AK zajišťoval předseda celokombinátního výboru (i to slovo museli vymyslet, byl to první kombinát u nás!) Pavel Čmolík. Zbytek vykonávala pravá ruka pana Čuby, druhý Pavel, tentokrát s příjmením Drha.
Nějaký rok jsem pro ně pracoval (nikoli přímo u nich) a od lidí se ledacos dozvíte, tady se rozkecá všechno. O pozici, činnosti a kárných opatřeních dacana Devátého (kterého kvůli negativní publicitě nechtěli vyhodit) by se snad dala napsat knížka. Já tenkrát, u svého tehdejšího lukrativního zaměstnavatele provádět totéž, co prováděl Devátý v AK, tak by mne snad i zavřeli za pobuřování. Devátému to procházelo přes dva roky, pobíral plat fakticky za agitaci v pracovní době a naprostou neschopnost, uřídit malou pracovní buňku v SWS, obsazenou pouze sedmi lidmi. Nikdo jiný si něco takového v AK nemohl dovolit, jen pan Devátý.
Jinak AK fungoval náramně. Paní Čubová jezdila nakupovat do běžného Kvatra, kam mohli i ostatní z blízkého i vzdálenějšího okolí. Neměla tam žádná privilegia, jen jako ostatní neplatila hotově, ale kombinátní bankovní kartou. Už tehdy..
Když už jsme u toho Devátého, nikdy jsem nepochopil, o co vlastně šlo.
Pochopil bych, kdyby za ním Čuba stál, kdyby to byl nějakej manažerskej kouzelník nebo génius jednoho či druhého oboru, ale jestli to byl lempl, jak si vy i já myslíme, tak tam neměl logicky, co dělat.
Protože tam i tak byl a to velmi privilegovaným způsobem, tak tam je nějakej další důvod.
Někdo k tomu musel starýho Čubu nějak motivovat/dotlačit. Z jeho strany to musela bejt jen službička za privilegia. Živit jednoho lempla se vyplatí, když z toho do budoucna něco kouká.
Ani Čuba nemohl jít přímo ani proti straně, ani proti StB, protože otevřený konflikt s nima by neustál ani on, ani ti, co ho kryli, ale službička jedné klice proti druhé, to už dává smysl.
Možná jste zaslechl nějaký zvěsti, ale myslím, že ti kdo věděli, radši byli zticha.
Čuba za nim nestál, ale nechal ho dýchat. Měl jiné zájmy, než honit disidenty.
Myslím, že
Devátý mu byl putna.
Zaměstnal ho, podle toho, co píše „Ten co čte a málokdy píše“ tak za ním stál.
Jiní by vyletěli, protože nebyli dost výkonní. Pořádně si to tam přečtěte.
Nemít žádné zaměstnání bylo „příživnictví“ a chodilo se za něj do vězení. Takže to byla obrovská pomoc.
Navíc Devátého měla v merku StB a která také s Čubou byla v kontaktu.
Ale nejsou to povšechné plky.
Plkáte vy.
Přece jste vy nedělala v zemědělství, když kladete takovéhle otázky „co konkrétně?“. Každej v zemědělství věděl, že kde co.
Jste jak ti internetoví hádači, co na všechno chtějí odkaz, i na to, že venku je zrovna den a bez odkazu to není pravda.
Ano, i jiná JZD měla dobré vedení a výsledky, ale Slušovice byly totálně mimo systém.
Kdyby Němci, Francouzi a Holanďani tak moc chtěli zničit naše zemědělství, tak by zničili i Babiše.
Jak říkám, kdyby to bylo jen o pracovitosti, tak jsou tady pořád.
Přečetl jsem si vaše diskuzní příspěvky a lituju, že jsem s vámi ztrácel čas. NIC konkrétního jste tady na podporu svých plků nenapsal, mimo to, že výhody souvisely se stranickou knížkou. Co konkrétního o systému AK Slušovice jste nastudoval a jaké konkrétní osobní zkušenosti s tou organizací máte. Tak se předveďte, nebo si ty vaše zevšeobecňující plky strčte za klobouk.
NIC o tom nevíte a jen omíláte postrevoluční mantry. Ale ať se co chce říká o genialitě systému, Baťa i Čuba nejvíce těžili z toho, že lidem nadstandartně zaplatili a pak po nich mohli vyžadovat (a také vyžadovali), naprostou poslušnost a také nadstandartní výkony.
Slušovice pohřbil porevoluční chaos , nepřízeň pražského „revolučního centra“ a Havlovy a Devátého „temné slušovické nitky“.
Samozřejmě také rozdrobení na spoustu menších ekonomických celků, protože většina bývalých ředitelů a vedoucích chtěla „své“ prachy rychle a hned. Spousta těch firem dodnes funguje.
Já postrevoluční mantry neznám, zato si pamatuju předrevoluční poměry.
Slušovice prostě neměly stejnej systém jako ostatní.
Jak už jsem napsal, Baťa žil v systému, kde to mohl dělat každej. Čuba ne.
Když Baťa umřel, dělal to tak dál jeho bratr Antonín. Fungovalo to dál.
Dělal to pak i v cizině, kde byl jinej systém, a fungovalo to dál.
Pak ho okradl synovec a režimy u nás i na západě skoro o všechno, ale ještě pořád to dělal v Brazílii a fungovalo to dál i tam.
(Kdežto linie jeho synovce udělala z ukradenýho zbytku firmy nudnej korporát s nudným sortimentem, kterej prodává boty, co indický dětičky slepěj na zemi někde v sweat-shopech v Indii. Baťovskej ethos už tem není.)
—
Ano, ty nástupnické firmy, vzniklé a rozjeté v socialistickém podnikatelském vakuu BEZ KONKURENCE dodnes existují. – (Zaručte mi, že pro mě nebude konkurence a založím vám několik korporátů, protože budu mít ten největší trumf a všechny budou růst a prosperovat, protože bez konkurence se podniká náramně snadno).
Já neříkám, že se tam nepracovalo nebo že by Čuba/ředitelé nic neuměli.
Já jen říkám, že to nebylo hlavní tajemství jejich úspěchu, protože to by změnu režimu přežili jako nic, ať jako celek nebo rozdrobení.
Slušovice byly za socialismu fenomén jen díky protekci. Bez toho splaskli a šli do kopru. Že je zrušil Devátý – jsme o nějakejch 25 let. Čubovi se otevřel celoevropskej trh a nic.
Vlastně ani moc nevím, proč na tom mýtu tolik lidí lpí.
I já si velice dobře pamatuji předrevoluční poměry, tím pádem samozřejmě i ty porevoluční. Proto trvám na tom, předchozím příspěvku a tvrdím, že jen zjednodušujete.
Jistě jste slyšel něco o cause Diag Human a co nás to „uřeknutí“ stálo a ještě bude stát. To je, v kontextu s Havlovým výrokem, Devátého odvetou a akcemi pražského centra jen čajíček. Ale klidně vás nechám při vašich představách, že za úspěchem Čuby a Slušovic stála strana. Pokud měli totiž v něčem vyjímečné postavení, museli si to, velmi často i proti oficialnímu negativnímu stanovisku srany, tvrdě odmakat.
Lichva je obvyklá mezi cigány. Není to ciganizace?
Vláda to nazve neočekávaným ziskem a vysvětlí většině národa, že by byli sami proti sobě, kdyby vládu v přijetí zdanění neočekávaných zisků (tedy i od ČEZu) nepodpořili. (Nejsem si tak úplně jistá, jestli to myslím jako vtip, nebo jestli slyším trávu růst.) Nicméně, ať už to dopadne jakkoli, Vidláku, děkuju.
Mate pravdu, vlada urcite prijde s nejakym lacinym vysvetlenim a jak CEZu zdani ty nadmerne zisky.
Ale problem bude v tom, ze na preprodeji pres burzu podle vsecho vydelavaji jini.
Muzou byt nejakym zpusobem propojeni s CEZem, ale nemusi.
Zdanit čezu zisky?
To by poškodili minoritní akcionáře.
To už řekli, že nemohou.
Ačkoliv já se tu stále oháním minoritními akcionáři a arbitrážemi, tak zrovna zdanit můžou. A zvlášť pokud je to posvěcenou celou EU. To by se ty německé a USA fondy museli soudit s EU a po EU požadovat kompenzace.
ad imigracia dobry clanok ktory varuje pred konanim sucasnej ceskej vlady
https://kechlibar.net/2022/10/22/pokukovani-po-propasti-i/
…
abychom neopakovali trnitou nizozemskou, německou, francouzskou … cestu, jejíž průběh se dá shrnout sekvencí hesel:
–
“Náš průmysl zkolabuje, takže nutně potřebujeme pracovní sílu odkudkoliv.”
“Nemáme vůbec žádný problém, ale obohacení.”
“Jenom xenofobové, neonacisti a rasisti mají nějaký problém.”
“Problémeček sice je, ale těch extremistů a zločinců je titěrná menšina.”
“Je jich možná trochu více, ale nějakých 10 % určitě zvládneme.”
“Máme problém, ale vyřešíme ho důslednou integrací dalších generací.”
(pokrčení rameny) “Teď už s tím nikdo nic nenadělá.”
–
Měli bychom tedy opravdu dávat pozor. Na rozdíl od těch Francouzů či Holanďanů v roce 1970 totiž ani nemůžeme říci, že bychom netušili, jak to taky může dopadnout.
,,,
Na levici existuje pojem, který to docela dobře vystihuje – privatizace zisků a socializace ztrát (i když průměrný příznivec moderní levice by se raději poskvrnil, než aby jej použil v souvislosti s imigrací).
Co tedy uděláš, milá vládo, aby se takové věci nestaly i u nás?
—
Fialova vlada vykrocila cestou vitania imigrantov napriek odporu naroda
Dnes jste mne, Vidláku, upřímně vyděsil s tím naznačeným nadšením pro digitální měnu, a pokud má pan Čuba takové choutky, rychle pryč od něj. Digitální měna je završením totálního zotročení a ovládnutí „mas“, tedy nás. Jednoduchý nástroj, jak si vynutit poslušnost kdykoli a na komkoli. Svatý grál nové aristokracie.
Pánbůh s námi a všechno zlé pryč!
Re: SB
Soudruzi vypnou proud a úspěch je zaručen.
Doufám, že už brzo umřu.
Stejná ho*na chystají zavedením digitálních technických průkazů aut.
V souvislosti s řízenou likvidací spalovacích motorů v autech a motorkách už i digi měna dostává VELMI ostré kontury.
Docela by mne zajímalo, kdy se zavede povinné čipování lidí.
Drobná zkušenost z Lidlu(před asi 2 roky):
Všechny pokladny náhle přestaly přijímat platební karty.
Náhodou jsem měl dostatečnou hotovost a pokladny jako takové fungovaly – zboží se dalo namarkovat a zaplatit.
Nevím, jak dlouho tam ti lidé s koši naplněnými zbožím museli čučet, nebo jestli to tam raději nechali a šli domů. Naštěstí mi to mohlo být jedno. Tož tak.
Nepodceňujte lidi, v jednom velkém supermarketu optimalizovali „na pokladnách pokladní“ a byli fronty na 30 minut, docela velká část nechala plný košík a odcházela po 15 minutých čekání, překvapivě druhý den, na pokladnách 2x víc pokladních 😀
Digitalni mena je samozrejme nuz s dvojim ostrim.
Plusu je tam mnoho, ale ty jsou v Marxovych knihach taky.
Jakmile se to dostane do rukou Homo Sapiens, tak nahle vsechno, co lze zneuzit, bude zneuzito.
Hezky priklad jsou nedavne demonstrace v Kanade, kdy si vlada podle ezpezetek identifikovala ridice blokujicich kamionu, okamzite jim pres banky zablokovali ucty a zabavili auta.
A to vsechno digitalni mena jenom usnadni.
Nekteri z tech soferu totiz meli i trochu hotovosti, ale vetsinou malo.
Penize v bance a platit vsude kartou je tak pohodlne…
Pokud zmizi hotovost a prejde se na digitalni menu, tak to podniti cerny/sedy trh, kde budou fungovat tradicni platidla, cekam zlato, stribro a vymenny obchod.
Klidně bych vzal zlaté/stříbrné mince místo hotovosti za fušku 😉 Ale zatím nikdo nenabízí. Jediné co praktikuju u někoho je výměnný obchod, kdy vyměním odbornou prácu a oni pak odmakají u mě nějaký den brigády, překvapivě na to lidi přistupují.
Neplete si tu někdo digitální měnu se zrušením hotovosti a pouze digitálním platebním stykem?
Nabo jestli si třeba někdo někde neplete digitální měnu s měnou nezávislou na státu?
Na vědomí vidlákovi/vidlákům.
https://brnensky.denik.cz/zpravy-z-ceska/nedostatek-hnoje-v-cesku-20231021.html
jo jo máte recht,
Ale digitálního hnoje máme na rozdávání. Stačí se podívat na telku nebo na Seznam.
Jj, zemědělství 2.0 zažívá nebývalý boom.
Poprosím souseda o vytisknutí formuláře a pošlu doporučeně.
Děkuji za tu možnost.
Tomu říkám praktický čin. ( Né že bych měla něco proti demonstracím. )
Tak jo, já to pošlu.
Lidi neblbněte …., není to lichva …
§ 218 Lichva
(1) Kdo zneužívaje něčí rozumové slabosti, tísně, nezkušenosti, lehkomyslnosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru, nebo kdo takovou pohledávku uplatní nebo v úmyslu uplatnit ji na sebe převede, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.
V právní vědě socialismu to co máte na mysli při předražování energií a z toho vyplývající „nadměrný zisk“ se nazývalo neoprávněný majetkový prospěch, a tento trestní čin musel být jako první vypuštěn z trestního zákoníku ihned po sametru, aby mohlo být legalizováno kapitalistické podnikání (jehož podstatou je ten neoprávněný majetkový prospěch, prostě nápálení a „okradení“ klienta, obchodního partnera, spotřebitele atd….)
V právní zprzněné pavědě současnosti se podobné jednání nazývá bezdůvodné obohacení, ale platí pouze pro „občany“ a pro podnikání nejde použít, tam je bezdůvodné obohacování smyslem celého podnikání a obecným povoleným a žádoucím jednáním ….
Ma to jednu chybu, neobratili jste se na nejvetsiho ceskeho experta na podavani trestnich oznameni. https://www.lidovky.cz/relax/lide/manzeli-vondrackove-se-nelibi-vyrok-ze-podavani-trestnich-oznameni-je-jeho-hobby-na-autora-podal-dal.A180704_121958_lide_rsa
Jestli to opravdu přeleze tisícovku (což, pokud to opět převezme největší „dezinformační web“, jistě přeleze), tak to nepůjde úplně jednoduše zatlouct, takže přijde metodá bubnová palba:
Proruští trollové, dezoláti, ztroskotanci a zaprodanci (závistivé socky, třicetikorunáči, koblihy, flastenci, … doplňte dle libosti a zkušeností) hanebně zneužívají demokratických vymožeností demokratického systému a záměrně zahlcují atd. Nicméně tento systém je právě před takovými … (viz seznam výše) razantně bránit! Proto je nutné okamžitě zasáhnout a … Podepsáni Šarašlapky, ecleři, vepřoryjci, řiditelé z homotanku, tělocvikáři s funkcí, odulá Vendula a když jí spadne glazurka, jako že jí poslední dobou padá často, tak i Zděšena.
Vidlákovi se splní jeho přání stanout mezi úředně stvrzenými největšími „dezinformátory“ jen nepřímo – tím, že jednoho dne bude náhle „server nedostupný“. A týdeník ricin zveřejní (pro začátek) z každého kraje pět adres prvních proruských zneužívačů.
Neuveritelny,jak se rychle tady ztraceji moje prispevecky , votocim se a prispevecek je v prdeli..Beze stopy. Nikdo nic nevi , nikdo nic nerika, ticho po pesine i jinde , treba v tom dezinformatoru , v nekterejch zemich se takhle potom ztracej lidi a nikdy se uz nenajdou..
VIDLÁK JE HLOUPÝ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vidlák samozřejmě hloupý není a já to napsal jen proto, aby si všichni se zájmem přečetli, co tu ten blbec Targus zase vyblil.
Takže, milé damstvo a panstvo,
za poštu není potřeba utrácet.
Vy si ten dopis vytisknete hezky dvojmo a zajdete na nejbližší policejní služebnu. Tam jim podáte dva stejnopisy Vašeho trestního oznámení, nebo co to vlastně Vidlák narafičil, soudruh policajt vám na jeden stejnopis potvrdí, že právě takový dopis od Vás přebral, a druhý stejnopis si ponechá, resp. postoupí svému řídícímu důstojníkovi – pardon – služebně výše postavenému soudruhovi.
A kdo z vás nemá nohy, může totéž poslat mailem s tím, že se do mailu či na trestním oznámení identifikujete. To znamená, že tam postačí napsat vaše jméno a příjmení, a trvalé bydliště, anebo datum narození.
Mnohokrát vyzkoušeno, já jsem profesionální potížista a posílám stížnosti a trestňáky co pět minut.
Pokud to pošlete na krajské sídlo, nic nezkazíte, ale opravdu stačí kterákoli služebna.
Jinak když si rozklikáte stránky kteréhokoli krajského ředitelství Policie ČR, po chvilce hledání najdete vcelku postačující infošku, jak někoho efektivně naprášit.
Přeji vám veselou mysl a pevnou ruku při klikání.
Pokud to dotáhneme aspoň na tisícovku, umím si představit ty jejich ksichty.
A šlo by to doufám posílat i z datové schránky, to je na roveň doporučenému dopisu.
Re: Maida
To je samozřejmé.
Bajky , cajky a sveraci kazajky..
Cet sem clanek..Syn baji o otci ,stokrat opakovanym vypravenim, vypulirovanym vypravenim , jaksepatri vysperkovanych prednosti na vetsi dojem a tvori legendu..
Lid to vetsinou slysi rad , potrebuje nejaky obdivovany kazajky tech legend..
Lichva, objevena ,zjevena ,se vraci jako bumerang , je treba pitva , jako Shylock paral libru masa v Fsakspirovi..
Kdyz po staleti lichvari pucovali vrchnosti a dyz vrchnost nemela, tak s nima zatocila..Kolikrat byli vyhnany z E. se neda ani spocist..
/Kazdej ted je zlocinec a ted za to muze/.
Ale se vraceli furt a rychle zpet pac ,jinde nebylo komu pucovat.
Aby byl zadarmo vejvar..
Uz sem vo tom skromne v koutku napsal ,ze potom zjistili ,ze je lepsi vymrstovat revoluci ,aby pak meli navrch v pucovani a za sebou draby, policii , armady , vlady ,urady , tajny agenty , zbrojni korporace ,organizace atd.,dyz nekdo nechce platit a potom, taky v pripade kdyz nekdo nechce platit, kdyz si nic ani nepucil../Cina /.
Aby este kazdej na ne otrocil . /Akademik vi, ze je to uzasnej pokrok a uci to/..
Tak si ty revolucionare a revoluce na to ,jednoduse zakoupili..
Ty ohromny , uzasny novy myslenkovy proudy fravoluce na svet..
/Lid hynul, ale co je jim potom /koho lid zajima ,nuda psat tisici vo tomhle strankovy pojednani /, hlavni je Napoleon doted , muze se psat v delce , treba kolikrat sel za den na hajzl, nebo zase nesel ./.
Lid penize nevydela…..Vydelky jim se sice musi vydrit z nezajimavyho lidu ,ale jen pomoci vlady a moci …Koho chleba jiz toho pisen ….
No, máme někoho kdo něco velkého dokázal = Čuba a pak tlachala na netu, koho nikdo nezná = paw a člvoěk si pak říká, určitě budu brát vážně pawta, protože vidím, že on je ten pravý co vše zná 😀
Spíš uvěřím pohádce o Čubovi, kdy se Deváty veřejně do médií chlubil, že dal 3-4 miliadrdy tehdejších korun na zničení Slušovic, než Pawtovi, který tlachá, že nic vlastně ani jako Slušovice neexistovalo 😉
Znal jsem chlapa , kterej byl asi stokrat vic nez Cuba..
Mel tovarnu ve Vych.Cechach nekde kolem Usti n/O.
Udesnej machr.
Vynalez ten bezvretenovej spradaci stroj. V celym svete z toho padali na huby a museli to mit.. Nez to prosadil dostal dva infarkty..
Potom byl clen UV KSC , v parlamentu a co chtel to mel..I tovarnu dostal ,tam zkousel nejaky dalsi vynalezy..
Clanek byl prevazne o Cubovi a jeho JZD a prisel k tomu syn a 3 hodiny se povidalo a po precteni clanku ,nevim zase nic. Jako predtim.
Historie a vznik toho JZD , jak to tam delali a jakej byl konec..NIc.
Vehrozovalo se predtim ,ze bude clanek prave vo Cubovi a JZD.
Hovno , hovno, zlata rybko..Nic vo tom co dokazal a co ne.
Alespon strucne.
Takze co vlastne existovalo ,kdyz se o tom ,lautr nic /z jitrnic/ , z plnejch plic ,nenapise , nic??
Vynosy kukurice a vysoka dojivost ,zase nic..Co existovalo ?
A číst uměj Paw, že tvrděj, že sliboval Vidlák článek o Čubovi?
Osobně, bych řekl, že když napsal Vidlák v textu „bude článek“, tak bych čekal narozdíl od tebe, že někdy v budoucnu jeden z článků a více bude o Čubovi, ale jak píšu, to si myslím já ubohý malý člověk, co nemá známého co něco vymyslel a seděl v parlamentu…
Jestli takto posuzuješ i Čubu, že někdo něco řekl/napsal, ale ty slyšíš něco jinýho, pak to hodně vysvětluje 😉
Tak vida. Čin. Zazlobíme. [;>))
Tak čin čin na ten čin. 😀
Škoda že se nedozvím, kolik lidí využije tuto možnost.
Já určitě. Ještě dnes.