28 září, 2025

Nedělní kázání od Vidláka…

V pátek večer jsem byl v České televizi. Na sedm minut… zpovídala mě Kroužková a hned na začátku se mě ptala, co říkám na změnu slovenské ústavy, kde bylo zakotveno, že existují jen dvě pohlaví. Muž a žena. Ptala se mě, co si o tom myslí hnutí Stačilo! No, co asi? Myslíme si, že je to návrat ke zdravému rozumu, stejně jako ty ostatní změny. Vyučování sexuálních prasáren bude podléhat souhlasu rodičů a při adopci bude zvýhodněna tradiční párová rodina. Když se mě Kroužková zeptala, jestli bychom takto chtěli změnit ústavu, řekl jsem, že ano.

Jeden z důvodů mého vyhazovu z kostela byl, že jsem se dost hlasitě stavěl proti progresívním novotám, které Českobratrská církev evangelická nadšeně zaváděla. Neměl jsem radost ze sňatků stejnopohlavních párů. Neměl jsem radost z nadšené válkychtivosti. Nelíbil se mi odklon od biblického učení a nemlčel jsem. Moji předci byli pronásledováni, protože byli učedníci Petra Chelčického. Museli na dvě století opustit vlast, ale neodrodili se a zachovali si víru i jazyk. Vadilo mi, jak snadno mladí moderní dynamičtí křesťanští jinoši odhodili na smetiště dějin učení, které jejich předchůdci platili krví či arestem.

Když přišli progresivisté s jejich eutanázií, surogátním mateřstvím, přesvědčením, že senioři jsou z evolučního hlediska zátěží, přešíváním pohlaví a sňatky všeho se vším, co udělaly církve? Některé tomu radostně a s potleskem otevřely dveře, ty ostatní se dívaly jinam a předstíraly, že se jich to netýká. Koneckonců, bylo zapotřebí udělat henty církevní restituce a tak žádný biskup neprotestoval, když si Lidovci podávali ruku s manželstvím pro všechny, blokátory puberty a draq queen, které se producírovaly ve školkách a nebo v České televizi. Žádná biskupská konference neřvala, když se do škol k našim dětem dostávaly materiály jak pro pornofilmy. Ozývali se jen jednotlivci, ale ti byli brzy progresívními úderkami ukřičeni.

Žijeme v převráceném světě, jak za Jana Husa. Dnes budou ve všech kostelích číst dopis věřícím od pánů biskupů, které budou varovat zlem, které představuje hnutí Stačilo! a horovat za dobro, které představuje demoblok, s Miss Eutanázií, Šebelovou, s náhradním mateřstvím Jiřiny Pospíšila, manželstvím pro všechny Zdeňka Hřiba a předstíráním, že u toho není Marka Výborného. Stačilo! je zlo, protože chce všem měřit stejně a chce mít nástroje proti důsledkům migračního paktu dona Vita di Dozimetra.

Mimochodem, v dopise od biskupů není ani zbla varování před prorůstáním organizovaného zločinu do hnutí STAN. Není tam ani slovo o praní špinavých peněz po desítkách miliard v bitcoinech. Není tam ani slovo o kampeliče, kde se vybíralo v hotovosti po stamilionech. Zlo je hnutí Stačilo!, protože by církvi mohlo sáhnout na peníze…

Zpochybňování pohlaví, mrzačení dětí při změnách pohlaví, eutanázie, surogátní mateřství, manželství stejnopohlavních párů, toto všechno je maličký ba nepatrný hřích. Progresivistická hydra je vlastně spojenec proti těm, kteří by mohli církvi sáhnout na prebendy. Je zapotřebí před Stačilo! varovat věřící v kostelích a vyzvat je, aby volili ty, kteří mají ničení křesťanských hodnot v programu a dokonce si to dávají i na bilbórdy. Netají se tím. Párová tradiční rodina není z pohledu církve zas tak důležitá hodnota v porovnání s penězovodem od státu k církvím. Klérus má jasno… jak jde o prachy, jsou všichni stejné víry.

Vím, že mě čte celá řada duchovních. Dnešní bohoslužby vám nezávidím. Budete varovat před kacíři, kteří horují pro ryzí ideály křesťanských hodnot (patří mezi ně i apoštolská chudoba) a budete vyzývat k volbě těch, kteří si vzali za úkol zničit rodinu, národ, stát… a církev koneckonců také. Kdybych ještě chodil do kostela, plakal bych tam nad vámi jak Ježíš nad Jeruzalémem. Plakal bych nad vaší vlastní zkázou – bojíte se úkladů světa, bojíte se o majetky, ale nebojíte se Hospodina.

Takhle se to stalo i poprvé, že? Tenkrát, když kněží provozovali hampejzy, kdy na všechny hříchy existoval dispens a spravedlnost se dala koupit za plnomocný odpustek. Ti, kteří se nad tím pohoršovali, hořeli na hranicích, a ti, kteří kázali vodu, dál pili víno. Rozetnulo to jednotnou klenbu křesťanského světa a už se ji nikdy nepodařilo znovu spojit.

Tak vzhůru na kazatelnu! Přečtěte svým ovečkám, že se mají bát těch, kteří chtějí skutečné křesťanské hodnoty, na kterých vyrostla naše civilizace! Varujte před hnutím, které si vetklo do preambule milosrdenství, protože chce řešit sociální otázku. Zahromujte si nad Kateřinou Konečnou i Vidlákem, označte je za kacíře, dejte jim na hlavu čepici s čerty a vyhlaste nad nimi klatbu. A pak řekněte věřícím, ať ještě více a radostněji volí manželství pro všechny, sto padesát pohlaví, adopci dětí homosexuály, náhradní mateřství a eutanázii od čtrnácti let. Řekněte věřícím, ať volí chlapy převlečené za ženy, kteří se budou lascivně producírovat před dětmi ve školách. Řekněte věřícím, ať volí divadelní představení o penisovém lese a vulvové louce.

I kdybyste to jenom šeptali, vaše slova budou křičet až k Bohu. Tedy… jestli v něj ještě vůbec věříte. Jestli už nevěříte jen v dobré bydlo díky majetkům.

A já za Stačilo! znovu slibuju, že se budu bít za skutečné křesťanské hodnoty. Budu mít rodinu na prvním místě, budu chránit naše děti před sprostotou a zvrhlostí. Budu bojovat za babičky a dědečky, aby se mohli dívat na své děti a jejich děti. Budu se snažit, aby manželství rodinu chránilo a stát aby chránil manželství. Budu pracovat na tom, aby maminka bylo to nejdůstojnější a nejprivilegovanější postavení pro ženu a otec aby byl ten nejžádanější titul pro muže.

Pokud se církve k tomuto boji přidají, budou našimi spojenci a my jim budeme vzdávat čest i úctu. Pokud se církve postaví za progresivismus a woke hodnoty, nejsou Pánubohu v tomto světě k ničemu, i kdyby byly (jak za Husa) největším feudálem v zemi.

A teď šup, šup, klére! Běžte číst pamflet proti Bohu i člověku. Běžte přesvědčovat věřící, aby radostně volili svoji i vaši zkázu.

Dnes bez žádosti o podporu. Dneska jde o skutečné hodnoty. Prosím o sdílení.

235 thoughts on “Nedělní kázání od Vidláka…

  1. Hezký článek …
    Jen v naprostém !!! rozporu se vším, oč usiluje aspenská chátra s rudo-zeleno-oranžovou Maláčovou v čele … Jak Vám pak někdo může věřit?

    1. Maláčová u Tomáše Lukavce na Zákonech bohatství jednoznačně popřela, že je nebo byla členkou Aspenu.
      Údajně byla pouze jednou v Aspenu na semináři, kam jí vyslal předseda vlády, když byla ministryní.

        1. Aspen, Aspen…
          Co to vlastně je ten aspen.. Něco jako exkrement dinosaura? Dá se o něho umazat a špatně to jde dolů, ani převlíct se nepomáhá…

  2. Kalendárium- ještě u znělky povídám kolegovi- jsem zvědavý jestli dneska hodí jedovatou slinu na komunisty- a nešť!!! Hned první reportáž o svatovítské koruně, pár obrázků na hodné okupanty a onkela Reinharda kterak si klenoty prohlíží, aby vzápětí ta slina přišla- zasakroval jsem a vypnul.Tohle fakt ne.

  3. Dnes ráno jsem byl na mši v kostele Panny Marie Pomocnice křesťanů, mši vedl kněz Salesián v 7.30 hod.
    Jediné slovo o volbách: Slavíme svátek sv. Václava, patrona země, týden před volbami.
    Před koncem se četlo zamyšlení k sv. Václavovi a tam na konci bylo řečeno, aby se politici, kteří budou zvolení řídili evangeliem sv. Marka:
    KDO CHCE BÝT PRVNÍ
    BUĎ ZE VŠECH POSLEDNÍ
    A SLUŽEBNÍKEM VŠECH
    Tak pokud toto si vezmou politici k srdci, bude nám jenom dobře…
    Jinak církev katolická se hodně snaží zalíbit se světu (nekritizovat LGBT+ atd) a to je cesta špatná.
    Pro církev bych zase připomenul slova Krista:
    NELZE SLOUŽIT DVĚMA PÁNŮM
    NELZE SLOUŽIT BOHU I MAMONU.
    Amen

    1. Jen tak na okraj, znalí poznají:

      Vůči svému Pánu člověk vskutku nevděčný je,
      a dokonce sám to dosvědčuje.
      Horlivý však je věru v lásce k majetku!
      Cožpak neví, že až bude to, co je v hrobech, převráceno
      a to, co v hrudích je, odhaleno,
      Pán jejich v ten den dokonale o nich bude zpraven?

    2. Prosím Vidláka o link na to, co se mělo dnes číst ve všech (patrně katolických?) kostelích. U nás se nic nečetlo, tak jsem se ptal pana faráře, zda nic ke čtení nebylo, nebo jestli to bylo tak strašný, že se vzepřel a nepřečetl.

      Dušoval se, že nic k přečtení nebylo.

      Domnívám se, že Vidlák má v tomto oboru (vztah k církvím) slepou skvrnu (pravděpodobně má nějakou každý z nás)a kecá.

      Na závěr mohu prozradit, jak to se svou slepou skvrnou dělám já: Jsem si vědom tématu, kterého se týká, a zásadně se k tomu tématu, natož pak veřejně, nevyjadřuji.

      1. Takže smyšlená úhroza ?

        („Dnes budou ve všech kostelích číst dopis věřícím od pánů biskupů, které budou varovat zlem, které představuje hnutí Stačilo! a horovat za dobro, které představuje demoblok…“)
        Četlo se někde něco takového?
        A mělo se číst?

  4. Na eutanazii neni vubec nic spatneho ani chybneho. Pokud chce clovek opravdu odejit z tohoto sveta, je to soucast jeho osobni svobody a spolecnost mu to ma lidsky umoznit. Tedy kulturne a bezbolestne a nenutit ho skakat do Macochy nebo se strilet ….
    Hazet eutanazii do jednoho pytle s opravdovymi uchylnostmi je od Vidlaka hloupost.

    1. Kdo vám dal život, ten máte od Boha a jen On má právo vám ho požehnat, dát dlouhý život, nebo vzít.

          1. Pokud bych trpěl nevyléčitelnou a bolestivou nebo omezující chorobou, uvažoval bych o sebevraždě. A just vám potom nic nenapíšu!

            1. To už byste měl doma tolik prášků, že byste nic uzákoňovat nepotřeboval a z asistenta dělat vraha taky ne a zabít byste se mohl sám. Ale to ne, to zbabělec a potřeboval byste zodpovědnost převést na někoho jiného?

            2. Pokud jste byl v kontaktu s někým v terminálním stádiu nemoci, chápu Vás.
              Moje vlastní zkušenost s blízkými v této neřešitelné situaci je taková, že oni sami na nic takového nemysleli.

            3. Re: spit…

              Tak to bych už měl být zeutanázovaný nějakých 18 let. Naštěstí mi hráblo teprve před 7 lety a navíc to nevyšlo.
              Takže jsem spoluvychoval svého syna.
              Podle vás je to špatně…

              1. … to jsem netušil, že máme mezi sebou takového geroje, který byl před 18 lety v terminálním stádiu a ještě stačil spoluvychovat svého syna!

                Myslím, že leckterý doktor zabývající se paliativní medicínou by si Vás rád vyslechl, rozpovídejte se.

                A teď vážně, eutanazie by měla být výlučně věcí pacienta/blízkých a jeho doktora/rů, stát by měl mít pouze zákonem přesně stanovenou dohlížecí (nikoli tedy rozhodovací) povinnost proti zneužití.

    2. Ale ona se ta eutanázie u nás nepřímo provádí i bez uzákonění. Nesnesitelné bolesti se tlumí opiáty, které nakonec utlumí i dýchání ..

      1. Máte pravdu,eutanasie se provádí třeba v psychiatrických
        nemocnicích formou velkých dávek léků.Normálně lidi
        léky zabíjejí a většinou neléčí,ale tam je to cílené.Jinak
        po volbách bude třeba zlikvidovat svinstvo personálu
        divadla v Chebu,které z dotací vyprodukovalo šílené
        představení s názvem Penisový les pro předškolní děti.
        Pro tento zločin není ani dost sprosté slovo.

    3. To je amorální blbost. To jste vymyslel sám? Je to stejná demence jako přešívání kluků na holky a obráceně. Jakmile totiž něco tak hovadského zlegalizujete, nemáte ani tušení, jak snadné bude manipulovat lidmi, aby to začali dělat „dobrovolně“.

      1. Žádná legalizace! Je to až strašidelně zneužitelné. A jak vidíme už pětatřicet let, tak lidi zneužijí všechno, co se snadno zneužít dá.
        Nechce se mi, postarat se o nemocné rodiče a navíc mám zálusk na jejich peníze?
        Šup a je to…
        Ne, nesouhlasím se žádnou formou a budu vždy proti.
        Protože i lékaři jsou zneužitelní, jak krásně ukázal covid.

      2. Právě jsem chtěla napsat, že si neumím představit nic více zneužitelného než legalizaci eutanazie. Typu: Jsi starý a máš byt ? Nestydíš se žít ???!!!!!!

          1. Eutanazista. Nájemný vrah – kdysi tajené, dnes vyhledávané povolání, s vlastní Komorou – možná že název bude trochu jiný, ale na tuto problematiku se vyrojí spousta neziskovek, marketérů a školitelů… tohle je ta nejjednodušší otázka v celé soustavě.
            Věřte tomu, že jen co to spustíte, stane se z tohohle hodně výdělečný podnik.
            I když podle mně, spuštěn nebude, nikoliv ze soucitu s člověkem obecně, ale ze strachu- ani ti nebohatší by se před ní neměli kam schovat…

      3. Přesně tak.

        Je to stejný model „krájení salámu“ jako propaganda, kterou použili na LGTBQ nebo migraci – nejdříve dojemné příběhy ve stylu „12-letý sirotek, chudinka“ nebo „dva homosexuáloví, jeden umírá na rakovinu a druhý ho ani nemůže navštívit“ a podobné HLP budou i pro zmanipulování lidí k akceptaci eutanazie.

        A v dalších kolech bude manipulace k tomu, „už jste v důchodu? chcete se vyhnout bídě?“ „sniž uhlíkovou stopu“ „nejsi spokojen se svým životem? zab se!“ – úplně stejně jako zmanipulovali mraky lidí, aby se nechali přešít, aby se prohlásili za homo apod (standard je 4% homo v populaci, v UK např si není 30% lidí do 35 let jisto svojí hetero….proč asi? Propaganda, vymývání mozků, oslavování homo a 150 pohlaví jako receptu na všechny problémy člověka)….

        1. Naprosto přesně. A protože mladá generace je čím dál hloupější, tedy spíše čím dál víc podléhá propagandě, protože se pomalu odnaucila myslet, tak to bude fungovat.

    4. Ales Tichy:

      Pokud se někde chce zabít, ať se zabije, ale neměl by chtít svojí sebevraždu posvětit (potvrdit, uzákonit) od ostatních.

    5. Aleši, Aleši. Až vy budete starý a systémově neproduktivní, možná si vzpomenete na dnešní den, jak jste obhajoval eutanazii. Protože tak jak je dnes propagována, bude v budoucnu zneužita.

      Už vidím ty billboardy 2050 – zvýšíme věk dožití eutanazie!

    6. Je to velmi citlivé téma, v podání STANU to spíše vypadá, že jsou si vědomi do čeho nás uvrtali, a tak nám ten odchod chtějí zjednodušit…ale vážně, navrhovat to od 14 let je šílené…tady, a nejen tady, samozřejmě, by mohlo docházet k šílenostem, děckama tříská puberta. V ostatních případech je to zneužitelné….nedočkavý dědicové, podmáznutí doktoři…. jako hlavní téma do voleb hloupost, nebo možná zákeřnost.

  5. Ať si podhradí láteří;
    Pávek s gumovou páteří
    splní vždy cizí zadání;
    má k tomu zvláštní nadání.

  6. Není překvapením, když všichni u nás dělají všechno špatně, že tu všechno zvorá i církev. Proto asi chodí tak málo lidí do kostela.
    Ještě že ten Svatopluk ví jak to tu má vypadat. A Stačilo! i SPD samozřejmě. Stačilo nás z toho navíc vyseká! A vezme si zemi zpět! Za týden bude hotovo!
    Překvapilo mne, že na Hradčanech se sešlo tak málo lidí. Na fotkách to aspoň tak vypadá. To tak málo lidí touží po změně?
    Ale hlavně, že pan prezident mohl poslouchat a vzít na vědomí co má dělat. Doufám, že z tlampačů se mu pod okny rozléhaly samé moudré a revoluční myšlenky. Možná i on byl překvapený.

    1. Jo z tlampače tam četli jména lidí popravených komunisty. Copak tomu asi pan prezident říkal ? To mu udělali naschvál ?

  7. I církev evangelická se živí odpustky,topiš Ruským plynem,topiš dřevem, to je hřích, tak si musíš koupit odpustky,,emisní povolenky.Podobně se postupuje i u dalšího zboží.

  8. Nádhera. A moc děkuji za Vaši skvěle odvedenou práci. Opravdu jste se nadřel a zasloužíte si nás reprezentovat.
    Tento Váš text nakopčím a strčím do schránek všem „svíčkovým babám“ (jak jim tady říkáme) okolo.

  9. Ráďa Bartoníček na twitteru:
    „Nezlobte se účastníci dnešní demonstrace Spolku Svatopluk, Stačilo, SPD a PRO, ale vrátil jsem se z této akce šokovaný. Necítili jste se alespoň trošku divně, když zazněla protiválečná písnička, ale vy jste vůbec, vůbec, ani jediným slovem za celou akci nezmínili o Rusku, Putinovi, vraždění ukrajinských civilistů?“

    Tihle šmokové by to rusko nejraději nacpali i do receptu na bábovku.

    1. Maneca napsal:
      28 září, 2025 (2:36)

      Ladislav Vrabel
      Je to blázen, nebo zoufalec?
      Kdo chce kam, pomozme mu tam.

    2. Ten billboard jsem viděl u dálnice. Chápu, že nenechal pana Vrabela klidným. Je to opravdu unikátní svědectví doby.

      1. Jo,to mě napadlo v páté třídě,když jsem byl s babičkou
        v kostele.Velmi starý farář ale kázal opravdu lidsky.
        Když umřel v požehnaném věku,nahradila ho mašinerie
        chudákem,ze kterého vyzařovalo všechno jenom ne
        víra v Krista.Tím,že zdevastovali duši národa,vymetli
        automaticky víru z našich duší.Tedy – tu marketingově
        potřebnou víru,kterou lze zinkasovat.Tu svoji vlastní
        si každý ponechává podle vlastní vůle.

  10. Tak nějak mi to kázání dnes připomnělo to slavné „z hlediska vyššího principu mravního vražda na tyranu není zločinem“.

    1. No to je teda nářez, obzvlášť Mnislava Zeleného by měl někdo před volbama přečíst v ČT.
      Díky za sdílení.

    2. Nevím. Dřiv jsem Větvu četl pravidelně, ale od té doby, co misto vlastní tvorby opisuje cizí, mě to už nebaví …

    3. Alef Nula napsal:
      27 září, 2025 (23:16)

      Předvolební degustační vzorek

      …..Socioložka se zaměřením na stárnutí Lucie Vidovićová (48 let):
      Z evolučního hlediska nedává smysl, abychom tady měli seniory. Z hlediska evoluce má smysl se rozmnožit a umřít. Existuje teorie pro přežití babiček, podle níž mělo v historických dobách dítě větší šance na přežití, pokud byla v klanu přítomná matčina matka.
      Byla to určitá evoluční výhoda. Ale to už dnes neplatí. A už vidím to spravedlivé rozhořčení čtenářů, nicméně mít seniory tedy nepřináší žádnou výhodu.

      Mila Lucinko, tady kusek za Katowitzama je taky udržovany komplex z palenych cihel, obehnany dratama, aby byl ordnung a je uplně neobyvany. Aji nedaleko od Prahy mate Terezino město, tež mi připada nevyužite. Zasatav se a pobavime se o tym, v jakem věku by se tam ti evolučni senyjoři mohli koncentrovat.
      Ale pospěš si, bo jestli stanovime povinny věk na 50, tak za dva roky ti to už jede…

      https://www.ladikvetvicka.cz/blog/patecni-veticky-26-09-2025

      1. Josef původní napsal:28 září, 2025 (5:22)

        A co samečci
        Jako u kudlanek, nebo včelek?

        …U kudlanek se vyskytuje sexuální kanibalismus. To znamená, že samička po páření sežere samečka. …
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Kudlanka_n%C3%A1bo%C5%BEn%C3%A1

        ….. Na konci léta dělnice vyženou trubce z úlu, protože snůška je přerušena déletrvajícím nepříznivým počasím. V zimě se tedy trubci v úlech nacházejí jen ve výjimečných případech. ….
        https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%8Dela_medonosn%C3%A1

      2. Paní socioložka je namyšlená a značně neinformovaná kráva. Existence prarodičů má a měla obrovský evoluční význam, protože se starali o vnuky, a rodiče se mohli věnovat shánění obživy, úkrytů, přístřešků či bydlení, a taky bezpečnosti. A co je ještě důležitější, prarodiče byli zásobárnou zkušeností a vědomostí, které byly pro tlupu či společenství životně důležité. Třeba jako hele, tuhle kytku nejezte, nebo umřete. Když děláte střechu, dělejte to takhle, nebo na vás spadne atd atd.

        Ona si možná paní geniální socioložka neuvědomuje, že jesle, školky, školy, zdravotnictví a obrana státu existují jen posledních pár desítek let.

        1. Ten její názor je jen zvulgarizovaný Richard Dawkins.
          Český biolog Jan Zrzavý napsal opačný článek: O nezabíjení babiček.

          1. Nevím, jestli to je RD. Sobecký gen se chce replikovat. A prarodiče pomáhající s vnuky k tomu dávají rodičům protor. A čím víc přežije potomků a jejich potomků, tím víc se jejich genetická informace rozšíří.

            1. Lucie Vidovićová je z Masarykovy univerzity v Brně. Odkud pochází Petr Fiala a Danuše Nerudová? Asi je to líheň zvláštních nápadů.

        2. A tohle – Vidovičová – za peníze daňových poplatníků vystudovalo a takto úplně beztrestně ovlivňuje další generace studujících dutých hlav. No,věk už se jí nachyluje,snad zůstane své teorii věrná !!!!!

            1. Nic.
              V éře papírových inflačních peněz se s tím nedá dělat vůbec nic.
              Před padesáti lety jsem začal vydělávat první peníze.
              Dával jsem si stranou stovku (ne na důchod). Jakou hodnotu by ta stovka měla dnes? Dvě piva.
              A to byla stovka komunistická, proti té dnešní bídě relativně tvrdá.

                1. Bazalkou, zlato taky nesmysl. Je to neobnovitelný zdroj, zásoby jsou omezené a těžba silně neekologická. Zlato ať zůstane v zemi. A pokud by se našel způsob jeho levného získávání, třeba tou alchymistickou transmutací, bude ho dost a hodnota klesne taky.

                2. K drahým kovům i bitcoinům jsem skeptický.
                  K jejich praktickému použití je musíte nejdřív směnit na ty papírové bezcenné peníze.
                  Kde?
                  Kdy?
                  Za kolik?
                  V další diskusi na tohle téma nebudu pokračovat, akorát se tady seběhnou libertariánští fanatici a spustí flame, který už proběhl na sítích milionkrát.

                1. Mladé by mělo zákonitě děsit, že jsou v té samé pasti.
                  Cokoliv si dnes odloží, bude mít za padesát let cenu potištěného papíru.

                  1. Mladé může zákonitě děsit, že při dnešním tempu zpřísňování podmínek důchodů, oni budou celoživotně jen platit a čerpat nebudou nic, nebo jen symbolicky.
                    Možná si ty děti ani nepořizují proto, že jim nechtějí být v budoucnu pro starost.

                    1. Tak by snad měli být pro změnu podmínek průběžných důchodů?
                      Jinak jestli je dnešní generace mladých tak rozměklá a rozbředlá jak píšete, nemá stejně žádnou naději, ať s důchody nebo bez.

            2. Re: pomlčník

              Kdo to spočítal? Prozatím to soudruhům moc nevychází.
              Za deset let začnou sedmdesátníci houfně vymírat na infekce a totání rozvrat organizmu z důvodu konzumace těch epesních potravin ze suprošů.

      3. Od toho je jen krůček k myšlence – když mám brzo umřít,
        proč pracovat?Proč vůbec běhají do zaměstnání ženy.
        Od věků se staraly o rodiny a bylo dobře.Jenže HYENA
        ucítila zisky a vehnala ženy do fabrik,i do hutí!!!!
        Z vícegenerační rodiny nikdy nevzešel zločinec.

      4. Mít zbytečné socioložky nepřináší žádnou výhodu. Babě přeju, ať ji její vnoučata prodají na maso kanibalům!

  11. Jsem úplně nejvíc totálně nevěřící.
    Ale, Vidláku, s Vámi bych se možná na tu víru možná i dal (nadsázka!).

      1. Na diskuzi s podobným tématem mně jeden známý řekl- věříme všichni, jen o tom nevíme, vem si situaci kdy se blíží srážka s autem, kdy vidíš okamžik před katastrofou- co lidi volají? Pane bože nebo Ježiši kriste…Něco na tom bude

        1. Tak to ten váš známý nemá moc nastudované. Spousta lidí volá „Kurva!“ Taky jsme to zažili, když se nás pokoušel na dálnici zabít rumunský kamion.

          A pan Slávek si plete pojmy. Ateismus je víra, protože je to přesvědčení, že bohové neexistují. To je něco úplně jiného než nevěření v žádného boha. To žádná víra není, je to nepřítomnost víry. Viz agnosticismus.

          1. Ano, několikrát jsem v diskusi dokazoval, že pokud člověk bere jméno boží nadarmo, jedno z božích jmen musí být KURVA.

        2. Re: Folďas

          Opravdu? Já vždy volám DO PI** !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Asi mám vzdělání, které není adekvátní ke komentování neformálních jevů ohrožujících samotnou existenci mluvčího.

    1. Godote, jakýsi Carl Jung tvrdil, že když se E ropa zbaví starých mýtů (náboženství), volný prostor obsadí mýty nové. A proto je doba tolika zvrácených ideologií.

    1. Tady v KM, na Kristovi u zámecké kaple, visela celé dva dny cedula :
      „Sundejte mě dolů, ať můžu jít nakopat Fialovi!“…

      Celé dva dny trvalo, než se sehnali tři lidi – dva na jištění žebříku zespodu a někdo třetí s odvahou, vylézt tam – protože první šprušlu žebříku nebylo kde pořádně opřít, hned nad Kristem je plechová stříška a zezadu kříže to nešlo.
      Evidentně to tam pověsili nějací mlaďoši, kteří po té zadní straně sloupu i po Kristovi (sloup stojí asi 40-50cm od zdi kaple) dokázali vyšplhat a zavěsit mu tu ceduli kolem krku.
      Mezi Kristovou svěšenou hlavou, resp. trnovou korunou a křížem, je mezera asi 1,5-2cm.
      Někdo musel sakra šikovně vyšplhat nejméně do výšky Kristových prsou, fakticky tváří v tvář Kristovi, aby jednou rukou dokázal přehodit drát té cedule přes trnovou korunu, druhou rukou a nohama se přidržovat tesaného dubového kříže, který má odhadem profil 20x20cm.
      A celý kříž s Kristem je až poměrně neobvykle vysoký, odhadem má tak 7,5-8 metrů, dotyčný šplhoun teda nebyl žádný posera! Moje generace by to díky fyzičce z tělocviku i z různého lezení po stromech a sloupech dokázala – o to víc mě překvapuje, že to dokázal někdo z dnešní mládeže, která má fyzičku někdejších našich poslabších holek 😀
      Z naší generace by si na to ani v mládí nikdo netroufl.
      Všichni jsme měli v úctě úžasného p. Františka Tomečka a jeho ještě úžasnější přístup k mládeži – kvůli kterému tady nakonec musel skončit a byl „převelen“ až kamsi k Velehradu, aby prý byl pod lepším dozorem. Připomínám, že šlo a jde o ŘK kapli, kostel i faru.

      Totiž – za p. Tomečka na faře duněl bigbít a počátky hardrocku. Díky bráchovi v Itálii, dostával p. František spousty desek, ale hlavně – dovoloval nám, téměř kdykoli mimo „pracovní dobu“ přijít za ním na faru s magneťákem a z jeho kvalitního aparátu si ty desky nahrát..
      A taky, při tom nahrávání se vedla řeč o všem možném i nemožném, takže p. František byl prakticky nejinformovanějším člověkem v dané čtvrti, ne-li městě 😀
      Jeho všeobecný rozhled po světě a jeho fungování, byl prostě úžasný. Navíc nám to všechno podával stravitelnou formou a zčásti i „naším jazykem“, tehdy mu totiž bylo asi osmatřicet. Dalo se takto poslouchat i diskutovat celé dlouhé hodiny a o všem možném, včetně holek. A to zajistilo, že míval v sobotu i v neděli plný kostel i kapli mladých lidí. Kázání stravitelné jak pro babky, tak i pro mladé.
      Zlaté časy..

      1. Re: Teco

        Jste velmi hlo…, ááále, dnes jsem vám již vynadal, už mne to neba…

        Vy žijete stále v éře vzniku hnědého uhlí.
        Pokud není kříž v uzavřené místnosti, není nic lehčího, než nakopnout dodávku se zdvihací plošinou a nechat se k Ježíškovi hezky vyzvednout.
        Který magor by vám DNES lezl do osmimetrové výše?

        1. Myslím, že tam šušni jednoduše vylezli. V osmnácti bych to dokázal taky..
          Chytře v pátek v noci, viselo to tam celý víkend. Šušni nejspíš dobře věděli, že o víkendu ani církev nesežene ochotné lidi se žebříkem. Až v pondělí to nějak sundali.
          😀

          1. Re: Teco

            Nevylezli. Vy mi fakt připadáte jako pasáček mamutů.
            1/ jsou LÍÍÍÍÍÍÍÍNÍÍÍÍÍÍÍÍ
            2/ prostě to nedají, protože na to nemají kapacitu, neboli potřebnou sílu a um, a to už nemluvím o bariéře, zvané strach z výšky. Neboli musíte to mít na takový výkon (šplh na 8 metrů s „břemenem“) natrénováno.

            Kdy jste naposled viděl někoho šplhat nebo aspoň lézt na strom?

  12. Pět babiček….na vesnicích,v městečkách. Ve městech, různých,tak jak se jimi občas pohybuji různě po republice, vídám kostely docela plné, aspoň v neděli.

  13. Vidláku, jenom dotaz. Říkáte (zdaleka nejen teď), že vás vyhodili z kostela, resp. modlitebny. No, prosím. Ale co vám brání tam chodit i nadále? Každou neděli, farizeům pastorům na vztek? To tam snad mají před modlitebnou vyhazovače?
    A co takhle, kdyby někdo z nich na vás ukázal se slovy „odejděte, jste exkomunikovaný“, odpovědět „běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci!“
    Možná byste se divil, s jakým ohlasem byste se setkal…

    1. Re: Přema

      A teď mi politicky vysvětlete, proč by si měl Vidlák dobrovolně kurvit zdraví zvedáním hladiny adrenalinu, když to není potřeba.

      1. No, on třeba ten Hus si to zdraví v Kostnici „zkurvil“ ještě o dost víc…
        Ale pak se děly věci, které odstartovaly reformaci.

        1. Re: Přema

          Žijete v těžkém bludu.

          1/ Vidlák není Džon Has, takže žádný koncil v Konstanz, protože Vidláka nikdo nikam nezve, spíš naopak.
          2/ Husa upálili v r. 1415 a první nepokoje byly až v r. 1419. Víte proč? Husovo upálení měli všichni na párku. Nepokoje vznikly nikoli kvůli smrti Husově, nýbrž kvůli neúrodě v r. 1418 a následnému problému se zásobováním Práglu bufetem, resp. stahování holoty, která neměla na venkově co žrát, do Práglu. Totéž platí i pro roky následující.

          Nečtěte Jiráska, studujte historii ze serióznějších pramenů.

          1. Možná \přemysl žije v bludu, ale v obecně přijatém bludu. Učí se to i ve školách. Bludy?

            Ale nebýt toho politováníhodného činu církve, nebyla by žádná doba husitská. Byly by to nepokoje, které nebyly nijak zvláštní. Hus dodal ideu a byl mučedník.

            Dnešek vidím obdobně, nebude se nic moc dít, dokud nebude moc zle, až pak si někdo vzpomene na Vidláka a Kateřinu z Jičína, jak burcovala – a začnou se dít věci. V celé Evropě.
            Doufám, že už doba pokročila a nebude se upalovat.

            1. Re: SK

              Nerozporuji ani jedno písmenko z toho, co jste napsal.

              Btw. skutečnosti, které jsem popsal (neúroda a s tím spojený přesun holoty do Práglu) pochopitelně nemám ze své hlavy, nýbrž z knížek všeobecně uznávaných historiků.

            2. Já pochybuji, že by lid povstal proti vládě. To spíš hladoví půjdou proti najedeným, jak věštila moje babička. A to už začíná. Útoky nožem, co myslíte, že to je?

          2. Ale hovno Targusi, sice máte pravdu s tou neúrodou, ale ta v té době byla v podstatě pořád. V lidech nabýval pocit odcizení, učení Husa bylo jako ta jiskra a k tomu se přidávalo kázání o konci světa a tomu všichni opravdu věřili. Přečtěte si o tom něco a pak mudrujte.

            1. Re: Hnidopich

              Když se aspoň trochu budete snažit, zjistíte, že kokotiny označované pojmy, jako „stěhování národů“, byly VŽDY spuštěny existenčním ohrožením skupin, které se dávaly do pohybu jako první.
              To existenční ohrožení bylo způsobeno takřka výhradně klimatickými jevy, tedy výraznými výchylkami počasí, které ovlivňovaly či rovnou bouraly standardní cyklus počasí. A nebylo potřeba žádného Husa, za záminku se použilo COKOLI, co se zrovna hodilo.
              Skutečnost, že se zrovna na území Čechistánu objevila anomálie v podobě Husa, je naprostým dílem náhody, nic více a nic méně. Takových, jako byl on, byly po celé Evropě minimálně desítky, pouze s tím rozdílem, že dnes neznáme jejich jména.

              1. Ještě dodatek – projeďte si dějiny křesťanství, potažmo odnože, z níž se vyklubala dnešní katolická církev. Zjistíte, že Hus nebyl naprosto nijak mimořádným zjevem.

                  1. Re: Pepa

                    Páč víra je na 3,14-ču.
                    SLušněji – víra znemožňuje chladný racionální kalkul, bez kterého s vámi bude bez milosti a velmi tvrdě vysouloženo.

                    Zdroj – cca 60 let života v Gorolském Národním Parku a přilehlém okolí – od Pembroke Dock po Bratsk, od Athén po Archangelsk.

          3. A pokračovalo to tak,že si nižší „“šlechta““,nebo
            spíš byroaparát s nějakým vzděláním uvědomil,
            že kláštery jsou plné zlata.Tak se postavili do čela
            nespokojených mas a vzali si z církve co nakradla.
            Někteří pěkně zbohatli.Účel světí prostředky.

            1. Re: JP

              To je hen ta víra kontra kalkul a vysouložování napříč společností. Když se to rozjede moc, může se to zvrtnout do méně přijatelných poloh.

    2. No, oni si u Vidláků k modlení vystačí sami, je jich doma dost. Sranda by byla, kdyby se k nim začali přidávat ostatní. To by mohl ten jejich pokrokový duchovní zabalit 😀

  14. Vytisknout a přibít na dveře kostela? Jak symbolické a přitom marné. Pro těch pět babiček co tam přijde? Spíš pro ten povyk, co by to mohlo vyvolat…
    Měl jsem dnes ukázkový rozhovor s jedním lepševikem. Neváhal půlku dřívějších kamarádů označit za dezoláty, co kopou příkopy, a to jen pro to, že Okamura to má jako bussines plán.
    Příkopy co budou zahlazovat celé příští generace.
    V tom se možná nemýlil, možna se nebudou příkopy zahlazovat ale lidé vyhlazovat. To jde obvykle lépe od ruky.
    Ale s rozdělováním společnosti nezačal Okamura (Vidlák, Konečná), ale právě tihle lepší lidé, z Prahy, bohatých rodin, se zlatou lžící v ústech. A nikdy to nepochopí. Nikdy nepochopí, že těmi odsudky, ostrakizací protivníka, tím jak pospolu drží vartu kolem peněz (kšeftů) co si přerozdělují vyhloubili příkop občanské nesoudržnosti, kdy staví staré proti mladým, venkov proti městu, svým způsobem je tu “třídí boj” opět bohatí (co si to mnohdy o sobě jen myslí a jen slouží ještě mnohem bohatším) proti chudým (kterým je upřeno vše, od školství, po dnes již bydlení i rozmnožování).

    1. Pět babiček….na vesnicích,v městečkách. Ve městech, různých,tak jak se jimi občas pohybuji různě po republice, vídám kostely docela plné, aspoň v neděli.

        1. Soudil jsem podle okolí polovidlákova, kostely jsou tu vesměs zavřené, faráři se vypůjčují z jiných farností a mše se ohlašují jako vzácná událost – kromě Půlnoční a něco na Velikonoce…
          A v tu neděli, ti kdo tam dorazí, jsou to ještě Věřící nebo “věřící” – ti “lepší”, a volili by jinak bez biskupských mouder?
          Jeden jiný kamarád po zvolení PePy byl nadšený, že má za prezidenta konečně někoho kdo je slušný a nebyl komunista…

          1. No,Jene , myslím, že právě babičky jsou ze staré školy a před všemi progresivistickými novotami se s hrůzou křižují. 🫢
            I ostatní body programu Stačilo jim a jejich povětšinou zdravému selskému rozumu dávají rozhodně smysl. Spíše je otázkou, zda jich je většina dostatečně obeznámena s tím programem a postoji hnutí.

            1. Hádám, že u těch “babiček” převládne voličský konzervatizmus (tj. hodím to těm co minule), popř. nátlak doma.

              1. Moje bývalá spolužačka katolička mi kdysi řekla, že volí lidovce a pak se jde pomodlit. By jí to pánbůh odpustil. Na otázku proč tedy nevolí někoho jiného neodpověděla.

                1. No, jo no, pak je biskupský pamflet jen přesvědčováním přesvědčených.
                  Voliče Stačilo! Nejspíš nijak neovlivní, tím že je v mediích (a ono církev tu zrovna populární příliš není), ji můžeme považovat spíš za reklamu. Sice negativní, ale reklamu stejně hloupou jako od Voltů.

          2. S kamarádem občas procházíme různými menšími vesničkami. Pokud tam je kostel, tak skoro vždycky zavřený s vývěskou, že mše bude tehdy a tehdy (obvykle tak jednou za měsíc). Takže – pokud vidíte dost lidí na nedělní mši, je to hlavně proto, že je jediná v širém okolí.

            1. Ano, i v naší oblíbené podhorské rekreační lokalitě o 200 km dál na severovýchod je situace obdobná. Kostel je tam pěkný, jen 130 let starý, přesto že na náměstí, tak s vytlučenými vitrážemi a břízkami rostoucích ze střech nad lodí, a otevřený jsem ho přes Vánoce viděl jen párkrát, vývěska zve pozůstalé věřící kamsi jinam a jméno kněze je obvykle polské…
              Ostatně i v nedalekém v Polsku je pozorovatelný ústup církve ze života mladých poláků, zjevně s propagandou přetáhli strunu (radio Maria, to je tedy něco – poslouchám radio abych si polštinu udržel naposlouchanou), a tlak světských slastí v bohatnuvším Polsku také roste.

              1. Tady na střední Hané je jeden farář na pět kostelů, na kostele je rozpis který den bude sloužit mši a kde. A taky je to polák.

    2. Re: JzP

      Když to přibijete na vrata kostela, máte na krku poškozování kulturní památky a spočítají vám to až k tomu Husovi.

      1. Možná, když by to oznámil nějaký mladý progresivista, to pak ano. Jinak “péče církve” o jim svěřené, restituované památky, snad s výjimkou těch kulturně vyhlášených se solidní návštěvností a tedy plnící kasičku je tristní.
        Vím o kostelu, odsvěceném, přesto pěkném, kde hnije oltář, kde byla “kontrola” po ccca 20ti letech a kde při větru padají tašky ze střechy. A není to žádná nedostupná pohraniční lokalita.

        1. Jene, opravoval jste někdy starý dům ? Pokud ano, víte co to spolykalo práce a peněz. A jistě jste si někdy povzdechl : Tady je práce jako na kostele. A víte kolik těch kostelů církev vlastní ? A v jakém stavu je dostala zpět ? A těch dalších staveb – klášterů,far, kapliček ….., které se jí vrátily v ruinách. Můj kamarád dělá už třicet let stavebního technika pro jednu diecézi. O co víc svou práci na záchranu krásných historických staveb miluje o to víc propadá celé ty roky zoufalství. Z důvodu jen limitovaného množství financí,kapacit stavebních firem i odborných sil lze dát do pořádku třeba jen jednu z dvaceti potřebných staveb, neustálá Sofiina volba,kterou zachránit a které nechat spadnout.
          Určitou pomocí, hlavně morální,jsou pro církev mnohá dobrovolnická hnutí, která ve spolupráci s ní udržují nebo obnovují drobné památky – kapličky, poutní kostely, křížové cesty. Díky Bohu za každého z nich.

          1. Žel, opravuji nový dům (do 20 let stáří). Dřívější stavitelé, nejen že uměli a stavěli z klasických materiálů, ale stavěli “na věčnost”, a stavbě pak stačila základní pravidelní údržba a jednou za “sto let” novou střechu nebo omítku.
            Dnes, nejen že pravý úhel v domě je pomalu vzácnost, ale staví se z materiálů a konstrukčních dílů, kdy životnost je tak 10 let a to ještě za předpokladu, že to není od začátku zfušované – což při dnešní řemeslné úrovni obvykle je. Tedy, každý rok je potřeba investovat minimálně desítky tisíc do něčeho, co prostě “uhnilo” a kontrolovat co uhnije příště.
            U těch starých staveb, když je kontrola 1x za 20 let pak není divu, že jsou na spadnutí. Protože když někam léta zatéká, nevětrá se, ze střechy rostou stromy a jiné letité se o stavbu opírají, pak je i z kamenného hradu časem jen zarostlá ruina.

      2. Targusi,
        dnes se nepřibíjí, lepí se logistickými kolečky s polyamidovým nebo kaučukovým lepidlem. Na odstranění zbytků lepidla ze dveří pak stačí horká voda a saponát.

    3. Oni to ani nechtějí pochopit, protože naprosto prvotní jsou pro ně jejich „kšefty“.
      Nechápe to pouze určitá část „lůzy“, početně velká skupina, která se stydí za svůj skutečný společenský status a křečovitě chce patřit mezi „lepší“ lidí.

    4. Když Moravec dostane miliardu na “boj z dezinformacemi” pro tyto peníze jsou schopni ledasčeho.

      Celá léta jim to fungovalo, uřvat své odpůrce a udržet si privilegia. Pamatujete ještě nenávist vůči Zemanovi nebo později Paroubkovi?

      Smutné je, že pokaždé když vyhrajou oni, stane se něco nevratného, když vyhrajeme my, tak jen na 4 roky zastavíme sešup dolů a někdy ani to ne, bo byl to premiér Zeman co nás dostal do NATO.

      1. Re: JVO

        Bimba fakt nemusím, resp. mám k němu milión výhrad, ale do NATO bychom BYLI VSTOUPENI za jakéhokoli jiného předsedy vlády.

        1. JVO má pravděpodobně na mysli nevratné změny, tj. ty demografické. Kdy Češi ubývají a ubývat prostě budou (vytvořit podmínky pro vyšší natalitu je na víc než 1 x 4 roky jedné pročeské vlády, nejen, že se musí zlepšit životní podmínky, dostupnost bydlení, zmizet strašení válkou – ale lidé tomu musí uvěřit, a pak když přejde strach o budoucnost -musí dostat nějaký podnět ty děti mít, a to je snad ještě těžší. Ono mít děti je odříkání, ne že ne, a současné generace jsou vychovány k úplně jiným “hodnotám”, kdy převládá hedonismus, sobectví, povrchnost, aj.. A zatím se sem hrnou “naštěstí” jen “kulturně bližší“ Ukrajinci, což už nyní stejně vede k lokálním třenicím, kriminalitě a nedostatku bydlení – a až skončí válka na Ukraruine, dle nejpravděpodobnějšího scénáře, bude tento migrační tlak ještě stoupat.
          Prevít Rakušan ovšem stihl podepsat migrační pakt, a pokud by se sem ještě nahrnuli Ahmedi a Mohamedi, byl by to definitivní konec. Podívejte jen na Rakousko, tam je místo 10 % Ukrajinců právě 10 % muslimů, a je to už jiná úplně země. Na báby hidžábnice s tlupou rozjívených parchantů narazíte už i u horských jezer… večerní procházku městem si dvakráte rozmyslíte, co kdyby nějaký chirurg z dovozu chtěl přeoperovat vaši krční páteř bez anestezie, s umrtvením ex post ovšem definitivním?

        2. Přesně tak. Stejně jako jsme byli vstoupeni do VS. Prostě jsme do toho neměli co mluvit, protože velmoci se dohodly a basta.

          1. Re: Spit…

            Nebudu odporovat, jen si dovolím upozornit na dnes již bezvýznamný detail.

            NATO v r. 1949
            VS založena v r. 1955.

            Neboli budování VS asi nebylo úplně dobrovolné i ze strany hen té jedině špatné velmoci.
            Jinak souhlas.

  15. Taky jsem byl v Českobratrské církvi. Asi ještě jsem, ale nevím o tom.
    Nějaký divný věřící… Protože jsem asi od sedmi let nevěřil v Boha.
    Práce mého neznabožského dědy. Babča, Polka věřící byla. Silně. Učila mě modlitby česky i polsky. Ale do kostela taky nechodila. Že prý si každý nese svého Boha v srdci. A přesto žili s dědou spolu bez hádek a se vzájemnou úctou až do smrti.

    Každý rok před Vánoci mi posílal tamní kněz dopis s přáním k Novému roku a prosbou o finanční pomoc, kterou jsem mu vždy splnil. Vlastně taky takový odpustek od nevěřícího psa.
    Církev se postarala o pohřeb mé mámy, protože já byl dost nepoužitelný. Nic za to nechtěli ale pozvali do kostela celý operní sbor ve kterém máma celý život zpívala. Zařídili autobus. Zařídili všechno, co se musí v takovou chvíli zařídit.

    Nic jsem nevěděl, ale když se najednou shora z kůru ozval sbor Židů z Nabucca, brečel jsem jak malý kluk.
    K tomu, bych řekl, že asi církev je. Podepřít člověka, když je mu zle.

    Od té doby má pro mě Sbor Židů úplně jiný význam, než předtím. Takový – posvátný.

  16. Skvěle napsáno, Danieli. Pokusím se vytisknout alespoň třicetkrát a těsně před mší rozmístit na kostelní lavice. Pokud nezvládnu do zítřka,tak na další mši v týdnu. Ostatní katolíky prosím o totéž.
    Každá farnost – nebo skoro každá – má své webové stránky nebo Facebook. Prosím ty technicky zdatnější , vůbec nemusí být katolíci nebo věřící , umístěte tento Vidlákův článek na co nejvíce z nich. Taky se o to pokusím. Stejně tak jej vytištěný vyvěsím na kostelní nástěnky nebo aspoň na vrata.
    Díky Danieli, dobrý křesťane, modlím se za zdar Stačilo i SPD u voleb.

  17. Četl jsem dopis Biskupské konference před volbami věřícím, je to napsáno velmi obecně.
    Je to apel, aby křesťané volili kandidáty podle tří hledisek:
    + budovat mosty, vnímat slabé a vést dialog se světem
    + usilovat o svobodu a spolupráci demokratických států, bránit právní stát a mír
    + kandidáti aby byli v souladu s evangelii, poctivě hledali pravdu a nesnažili se lacino zalíbit všem.
    Tečka, nic víc tam není, je to velmi krátký a strohý text.
    Pokud k tomu nepřipojí farář svůj komentář s kazatelny, ale pouze text přečte, těžko může někdo něco namítat.
    V minulosti býval text delší a vyloženě podprahově vybízel volit KDUČSL.

    1. Tuhle obecnou výzvu posílá ČBK 14 dní před každými volbami. Je tam typicky „k volbám byste měli jít a volit pokud možno kandidáty, kteří se zásadně neodklání od křesťanského pohledu na svět“. Většinou se v tom dala dobře poznat podpora KDU a když byla v koalici, tak nejméně jednou byla zmíněna i možnost „upřednostnění kandidátů“.
      Tohle, o čem píše Vidlák, je ale zřejmě něco jiného. Jestli je to samé, co vydali někdy v úterý, a jestli to fakt mají všichni přečíst … no, některým fakt nezávidím. A dovedu si dobře představit, že někteří se k tomu odváží připojit komentář o hodnotách, které na rozdíl od dopisu zmiňuje Vidlák.

      1. Prohlášení Stálé rady České biskupské konference k riziku omezení náboženské svobody
        (22.09.2025)

        Zbývají poslední dny do voleb, ve kterých se chystáme na další čtyři roky svěřit moc svým
        zástupcům v parlamentu i ve vládě.
        Naposledy při této příležitosti voliči vyřadili ze sněmovny komunistické poslance. Ti se tam však nyní chtějí vrátit pod značkou Stačilo!. Vedeni mocenskými ambicemi a zřejmým kalkulem, že lidé rychle zapomínají a volební programy nečtou, se nijak netají úmyslem znovu omezit náboženskou svobodu, tedy i dosavadní svobody církví. Není možné k tomu
        mlčet a považujeme za nutné na tyto úmysly upozornit:

        https://www.cirkev.cz/public/uploads/cp/60574_prohlaseni-stale-rady-ceske-biskupske-konference-k-riziku-omezeni-nabozenske-svobody-2509221.pdf

  18. Vidláku,byl jsem dnes na Hradčanském náměstí,dokonce v první řadě, protože jsem musel za svojí sestrou, která již tři měsíce leží v motolské nemocnici musel jsem odejít hned po skončení . Chtěl jsem Vám tam popřát, popřát už jen hodně Štěstí , dokonáno jest, takže činím tak nyní.

  19. Ano, kněží se teď budou muset osmělit. Na Slovensku kdysi prišel za farářem kostelník, že mají kontrolu, biskupa v civilu. Farář se velmi lekl, a aby se osmělil, hrknul si dvě půldeci borovičky. Po kázni za ním přišel biskup : Bylo to celkom dobré, spolubratře, až na pár maličkostí. Kain nenakopal Abéla do zadku, ale zabil ho. A po kázni se říka Amen a ne Ahoj.

    1. Re: Ano

      Po dvou půldeckách by žádný slovenský farář toto neřekl. To by musel vypít dvě půllitrovky.

  20. Ano, kněží se teď budou muset osmělit. Na Slovensku kdysi prišel za farářem kostelník, že mají kontrolu, biskupa v civilu. Farář se velmi lekl, a aby se osmělil, hrknul si dvě půldeci borovičky. Po kázni za ním přišel biskup : Bylo to celkom dobré, spolubratře, až na pár maličkostí. Kain nenakopal Abéla do zadku, ale zabil ho. A po kázni se říka Amen a ne Ahoj.

    1. Poněkud jste to zestručnil.
      Originál je:

      Mladý kaplan přijel ze severních Čech na jižní Moravu. Před první mší nakoukl do kostela…a zhrozil se. Vrátil se tedy k děkanovi a povídá:
      „Víte, já na takové davy věřících nejsem zvyklý. U nás byly na mši jen tři babičky. Co mám dělat?“
      Zkušený pan děkan povídá: „Nic se neboj, chlapče. Běž do sakristie a tam za lekcionáři najdeš placatici. Dej si štamprli a všechno bude v pořádku.“

      „Tak co, jaký to bylo?“ ptá se po skončení mše.“

      „Dobrý, dobrý,“ odpovídá děkan, „jen bych měl pár poznámek“:

      1. Říkal jsem štamprli, ne celou flašku.
      2. Máme deset přikázání, ne dvanáct.
      3. Bylo dvanáct učedníků, ne deset.
      4. Ježíš byl pomazaný, ne namazaný.
      5. Jakub vsadil svého osla, ne posla.
      6. Ježíše Krista nenazýváme Ježou.
      7. Otec, Syn a Duch svatý nejsou táta, junior a strašidlo.
      8. David zabil Goliáše, nedal mu lekci, na kterou Goliáš do smrti nezapomněl.
      9. Kámen srazil Davida z jeho oslíka, ne oslíka z jeho Davida.
      10. Svatému kříži se neříká „velký téčko“.
      11. Když rozlomil chléb při poslední večeři, Ježíš řekl: „Jezte, neb toto jest mé tělo.“ Neřekl: „Sežerte mě“.
      12. Panna Maria není „Mařka, co to nikdy nedělala“.
      13. Doporučené požehnání před jídlem není: „Číňan Japonec Pitomec, díky Ti za ten dlabanec, ó Bóže“.
      14. Hříšníci se posílají do pekla, ne do prdele.
      15. Na konci kázání se říká „Amen“, ne „A šmitec“.
      16. Z kazatelny se schází po schodech, nesjíždí se po zábradlí.
      https://www.christnet.eu/clanky/1222/proc_nepit_alkohol_prede_msi.url

      1. No jo, život je plný překvapení. Rok 1944. Po ulici v Krakovu jde mladý seminarista Karol Wojtyla. Přijdou k němu dva Hitlerjugend, začnou mu nadávat, kopat do něho. Jakýsi chodec je uklidňuje : Přestaňte, vždyť možná ubližujete budoucímu papeži ! Nato se jeden hitlerjugend zasměje : Cože, tak když tento tady bude papežem, tak já budu papež hned po něm. 😀

        1. Poslal Áda Goeringa do vatikánu, aby s papežem cosi vyjednal. Za dva dny dojde telegram „Vatikán hoří stop Papež mrtev stop Tiára padne jako ulitá stop Svatý otec Hermann Goering“

Napsat komentář: Starý Kocour Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *