V pátek večer jsem byl v České televizi. Na sedm minut… zpovídala mě Kroužková a hned na začátku se mě ptala, co říkám na změnu slovenské ústavy, kde bylo zakotveno, že existují jen dvě pohlaví. Muž a žena. Ptala se mě, co si o tom myslí hnutí Stačilo! No, co asi? Myslíme si, že je to návrat ke zdravému rozumu, stejně jako ty ostatní změny. Vyučování sexuálních prasáren bude podléhat souhlasu rodičů a při adopci bude zvýhodněna tradiční párová rodina. Když se mě Kroužková zeptala, jestli bychom takto chtěli změnit ústavu, řekl jsem, že ano.
Jeden z důvodů mého vyhazovu z kostela byl, že jsem se dost hlasitě stavěl proti progresívním novotám, které Českobratrská církev evangelická nadšeně zaváděla. Neměl jsem radost ze sňatků stejnopohlavních párů. Neměl jsem radost z nadšené válkychtivosti. Nelíbil se mi odklon od biblického učení a nemlčel jsem. Moji předci byli pronásledováni, protože byli učedníci Petra Chelčického. Museli na dvě století opustit vlast, ale neodrodili se a zachovali si víru i jazyk. Vadilo mi, jak snadno mladí moderní dynamičtí křesťanští jinoši odhodili na smetiště dějin učení, které jejich předchůdci platili krví či arestem.
Když přišli progresivisté s jejich eutanázií, surogátním mateřstvím, přesvědčením, že senioři jsou z evolučního hlediska zátěží, přešíváním pohlaví a sňatky všeho se vším, co udělaly církve? Některé tomu radostně a s potleskem otevřely dveře, ty ostatní se dívaly jinam a předstíraly, že se jich to netýká. Koneckonců, bylo zapotřebí udělat henty církevní restituce a tak žádný biskup neprotestoval, když si Lidovci podávali ruku s manželstvím pro všechny, blokátory puberty a draq queen, které se producírovaly ve školkách a nebo v České televizi. Žádná biskupská konference neřvala, když se do škol k našim dětem dostávaly materiály jak pro pornofilmy. Ozývali se jen jednotlivci, ale ti byli brzy progresívními úderkami ukřičeni.
Žijeme v převráceném světě, jak za Jana Husa. Dnes budou ve všech kostelích číst dopis věřícím od pánů biskupů, které budou varovat zlem, které představuje hnutí Stačilo! a horovat za dobro, které představuje demoblok, s Miss Eutanázií, Šebelovou, s náhradním mateřstvím Jiřiny Pospíšila, manželstvím pro všechny Zdeňka Hřiba a předstíráním, že u toho není Marka Výborného. Stačilo! je zlo, protože chce všem měřit stejně a chce mít nástroje proti důsledkům migračního paktu dona Vita di Dozimetra.
Mimochodem, v dopise od biskupů není ani zbla varování před prorůstáním organizovaného zločinu do hnutí STAN. Není tam ani slovo o praní špinavých peněz po desítkách miliard v bitcoinech. Není tam ani slovo o kampeliče, kde se vybíralo v hotovosti po stamilionech. Zlo je hnutí Stačilo!, protože by církvi mohlo sáhnout na peníze…
Zpochybňování pohlaví, mrzačení dětí při změnách pohlaví, eutanázie, surogátní mateřství, manželství stejnopohlavních párů, toto všechno je maličký ba nepatrný hřích. Progresivistická hydra je vlastně spojenec proti těm, kteří by mohli církvi sáhnout na prebendy. Je zapotřebí před Stačilo! varovat věřící v kostelích a vyzvat je, aby volili ty, kteří mají ničení křesťanských hodnot v programu a dokonce si to dávají i na bilbórdy. Netají se tím. Párová tradiční rodina není z pohledu církve zas tak důležitá hodnota v porovnání s penězovodem od státu k církvím. Klérus má jasno… jak jde o prachy, jsou všichni stejné víry.
Vím, že mě čte celá řada duchovních. Dnešní bohoslužby vám nezávidím. Budete varovat před kacíři, kteří horují pro ryzí ideály křesťanských hodnot (patří mezi ně i apoštolská chudoba) a budete vyzývat k volbě těch, kteří si vzali za úkol zničit rodinu, národ, stát… a církev koneckonců také. Kdybych ještě chodil do kostela, plakal bych tam nad vámi jak Ježíš nad Jeruzalémem. Plakal bych nad vaší vlastní zkázou – bojíte se úkladů světa, bojíte se o majetky, ale nebojíte se Hospodina.
Takhle se to stalo i poprvé, že? Tenkrát, když kněží provozovali hampejzy, kdy na všechny hříchy existoval dispens a spravedlnost se dala koupit za plnomocný odpustek. Ti, kteří se nad tím pohoršovali, hořeli na hranicích, a ti, kteří kázali vodu, dál pili víno. Rozetnulo to jednotnou klenbu křesťanského světa a už se ji nikdy nepodařilo znovu spojit.
Tak vzhůru na kazatelnu! Přečtěte svým ovečkám, že se mají bát těch, kteří chtějí skutečné křesťanské hodnoty, na kterých vyrostla naše civilizace! Varujte před hnutím, které si vetklo do preambule milosrdenství, protože chce řešit sociální otázku. Zahromujte si nad Kateřinou Konečnou i Vidlákem, označte je za kacíře, dejte jim na hlavu čepici s čerty a vyhlaste nad nimi klatbu. A pak řekněte věřícím, ať ještě více a radostněji volí manželství pro všechny, sto padesát pohlaví, adopci dětí homosexuály, náhradní mateřství a eutanázii od čtrnácti let. Řekněte věřícím, ať volí chlapy převlečené za ženy, kteří se budou lascivně producírovat před dětmi ve školách. Řekněte věřícím, ať volí divadelní představení o penisovém lese a vulvové louce.
I kdybyste to jenom šeptali, vaše slova budou křičet až k Bohu. Tedy… jestli v něj ještě vůbec věříte. Jestli už nevěříte jen v dobré bydlo díky majetkům.
A já za Stačilo! znovu slibuju, že se budu bít za skutečné křesťanské hodnoty. Budu mít rodinu na prvním místě, budu chránit naše děti před sprostotou a zvrhlostí. Budu bojovat za babičky a dědečky, aby se mohli dívat na své děti a jejich děti. Budu se snažit, aby manželství rodinu chránilo a stát aby chránil manželství. Budu pracovat na tom, aby maminka bylo to nejdůstojnější a nejprivilegovanější postavení pro ženu a otec aby byl ten nejžádanější titul pro muže.
Pokud se církve k tomuto boji přidají, budou našimi spojenci a my jim budeme vzdávat čest i úctu. Pokud se církve postaví za progresivismus a woke hodnoty, nejsou Pánubohu v tomto světě k ničemu, i kdyby byly (jak za Husa) největším feudálem v zemi.
A teď šup, šup, klére! Běžte číst pamflet proti Bohu i člověku. Běžte přesvědčovat věřící, aby radostně volili svoji i vaši zkázu.
Dnes bez žádosti o podporu. Dneska jde o skutečné hodnoty. Prosím o sdílení.
OT – zatraceně dobré čtení, Větva:
https://www.ladikvetvicka.cz/blog/patecni-veticky-26-09-2025
Jsem úplně nejvíc totálně nevěřící.
Ale, Vidláku, s Vámi bych se možná na tu víru možná i dal (nadsázka!).
Kristův vzkaz Biskupské konferenci: „Kdybych nebyl přibitý, kopnul bych vás do řiti“.
Pět babiček….na vesnicích,v městečkách. Ve městech, různých,tak jak se jimi občas pohybuji různě po republice, vídám kostely docela plné, aspoň v neděli.
To patří pod JzP,omluva.
Vidláku, jenom dotaz. Říkáte (zdaleka nejen teď), že vás vyhodili z kostela, resp. modlitebny. No, prosím. Ale co vám brání tam chodit i nadále? Každou neděli, farizeům pastorům na vztek? To tam snad mají před modlitebnou vyhazovače?
A co takhle, kdyby někdo z nich na vás ukázal se slovy „odejděte, jste exkomunikovaný“, odpovědět „běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci!“
Možná byste se divil, s jakým ohlasem byste se setkal…
Re: Přema
A teď mi politicky vysvětlete, proč by si měl Vidlák dobrovolně kurvit zdraví zvedáním hladiny adrenalinu, když to není potřeba.
Já věděl, e to někdo napíše výrazně lépe než já 👍 🤣 😂
No, on třeba ten Hus si to zdraví v Kostnici „zkurvil“ ještě o dost víc…
Ale pak se děly věci, které odstartovaly reformaci.
Re: Přema
Žijete v těžkém bludu.
1/ Vidlák není Džon Has, takže žádný koncil v Konstanz, protože Vidláka nikdo nikam nezve, spíš naopak.
2/ Husa upálili v r. 1415 a první nepokoje byly až v r. 1419. Víte proč? Husovo upálení měli všichni na párku. Nepokoje vznikly nikoli kvůli smrti Husově, nýbrž kvůli neúrodě v r. 1418 a následnému problému se zásobováním Práglu bufetem, resp. stahování holoty, která neměla na venkově co žrát, do Práglu. Totéž platí i pro roky následující.
Nečtěte Jiráska, studujte historii ze serióznějších pramenů.
Možná \přemysl žije v bludu, ale v obecně přijatém bludu. Učí se to i ve školách. Bludy?
Ale nebýt toho politováníhodného činu církve, nebyla by žádná doba husitská. Byly by to nepokoje, které nebyly nijak zvláštní. Hus dodal ideu a byl mučedník.
Dnešek vidím obdobně, nebude se nic moc dít, dokud nebude moc zle, až pak si někdo vzpomene na Vidláka a Kateřinu z Jičína, jak burcovala – a začnou se dít věci. V celé Evropě.
Doufám, že už doba pokročila a nebude se upalovat.
Vytisknout a přibít na dveře kostela? Jak symbolické a přitom marné. Pro těch pět babiček co tam přijde? Spíš pro ten povyk, co by to mohlo vyvolat…
Měl jsem dnes ukázkový rozhovor s jedním lepševikem. Neváhal půlku dřívějších kamarádů označit za dezoláty, co kopou příkopy, a to jen pro to, že Okamura to má jako bussines plán.
Příkopy co budou zahlazovat celé příští generace.
V tom se možná nemýlil, možna se nebudou příkopy zahlazovat ale lidé vyhlazovat. To jde obvykle lépe od ruky.
Ale s rozdělováním společnosti nezačal Okamura (Vidlák, Konečná), ale právě tihle lepší lidé, z Prahy, bohatých rodin, se zlatou lžící v ústech. A nikdy to nepochopí. Nikdy nepochopí, že těmi odsudky, ostrakizací protivníka, tím jak pospolu drží vartu kolem peněz (kšeftů) co si přerozdělují vyhloubili příkop občanské nesoudržnosti, kdy staví staré proti mladým, venkov proti městu, svým způsobem je tu “třídí boj” opět bohatí (co si to mnohdy o sobě jen myslí a jen slouží ještě mnohem bohatším) proti chudým (kterým je upřeno vše, od školství, po dnes již bydlení i rozmnožování).
Pět babiček….na vesnicích,v městečkách. Ve městech, různých,tak jak se jimi občas pohybuji různě po republice, vídám kostely docela plné, aspoň v neděli.
Plný souhlas. Podle mého škoda tím prvním odstavcem poškodit jinak moc pěkný příspěvek.
Soudil jsem podle okolí polovidlákova, kostely jsou tu vesměs zavřené, faráři se vypůjčují z jiných farností a mše se ohlašují jako vzácná událost – kromě Půlnoční a něco na Velikonoce…
A v tu neděli, ti kdo tam dorazí, jsou to ještě Věřící nebo “věřící” – ti “lepší”, a volili by jinak bez biskupských mouder?
Jeden jiný kamarád po zvolení PePy byl nadšený, že má za prezidenta konečně někoho kdo je slušný a nebyl komunista…
No,Jene , myslím, že právě babičky jsou ze staré školy a před všemi progresivistickými novotami se s hrůzou křižují. 🫢
I ostatní body programu Stačilo jim a jejich povětšinou zdravému selskému rozumu dávají rozhodně smysl. Spíše je otázkou, zda jich je většina dostatečně obeznámena s tím programem a postoji hnutí.
Taky jsem byl v Českobratrské církvi. Asi ještě jsem, ale nevím o tom.
Nějaký divný věřící… Protože jsem asi od sedmi let nevěřil v Boha.
Práce mého neznabožského dědy. Babča, Polka věřící byla. Silně. Učila mě modlitby česky i polsky. Ale do kostela taky nechodila. Že prý si každý nese svého Boha v srdci. A přesto žili s dědou spolu bez hádek a se vzájemnou úctou až do smrti.
Každý rok před Vánoci mi posílal tamní kněz dopis s přáním k Novému roku a prosbou o finanční pomoc, kterou jsem mu vždy splnil. Vlastně taky takový odpustek od nevěřícího psa.
Církev se postarala o pohřeb mé mámy, protože já byl dost nepoužitelný. Nic za to nechtěli ale pozvali do kostela celý operní sbor ve kterém máma celý život zpívala. Zařídili autobus. Zařídili všechno, co se musí v takovou chvíli zařídit.
Nic jsem nevěděl, ale když se najednou shora z kůru ozval sbor Židů z Nabucca, brečel jsem jak malý kluk.
K tomu, bych řekl, že asi církev je. Podepřít člověka, když je mu zle.
Od té doby má pro mě Sbor Židů úplně jiný význam, než předtím. Takový – posvátný.
Moc pěkné.
https://m.youtube.com/watch?v=2VejTwFjwVI&pp=ygUVbmFidWNjbyBwb2Nob2Qgxb5pZMWv
Mám prosbu na čtenáře…Nedohledal jsem interview pí. Kroužkové s Vidláčkem. Nemohla by nějaká laskavá duše uveřejnit zde link?
https://youtu.be/1Loh8C9G8dc?si=qDQpGHE9Dbasekhs
snad je to ono
Díky moc. Imho „je to ono.“
Skvěle napsáno, Danieli. Pokusím se vytisknout alespoň třicetkrát a těsně před mší rozmístit na kostelní lavice. Pokud nezvládnu do zítřka,tak na další mši v týdnu. Ostatní katolíky prosím o totéž.
Každá farnost – nebo skoro každá – má své webové stránky nebo Facebook. Prosím ty technicky zdatnější , vůbec nemusí být katolíci nebo věřící , umístěte tento Vidlákův článek na co nejvíce z nich. Taky se o to pokusím. Stejně tak jej vytištěný vyvěsím na kostelní nástěnky nebo aspoň na vrata.
Díky Danieli, dobrý křesťane, modlím se za zdar Stačilo i SPD u voleb.
Četl jsem dopis Biskupské konference před volbami věřícím, je to napsáno velmi obecně.
Je to apel, aby křesťané volili kandidáty podle tří hledisek:
+ budovat mosty, vnímat slabé a vést dialog se světem
+ usilovat o svobodu a spolupráci demokratických států, bránit právní stát a mír
+ kandidáti aby byli v souladu s evangelii, poctivě hledali pravdu a nesnažili se lacino zalíbit všem.
Tečka, nic víc tam není, je to velmi krátký a strohý text.
Pokud k tomu nepřipojí farář svůj komentář s kazatelny, ale pouze text přečte, těžko může někdo něco namítat.
V minulosti býval text delší a vyloženě podprahově vybízel volit KDUČSL.
První hledisko splňuju i já 😀
Ále nekandidujete, škoda.
Já se držím svého kopyta. Nebo koryta, jak se to vezme. Je z předpjatého betonu, mosty už se dnes z jiného materiálu skoro nestaví.
Ale takový řádně předpjatý poslanec – to by mělo něco do sebe…
A poslanec s nohama zalitýma v betonu…
Tuhle obecnou výzvu posílá ČBK 14 dní před každými volbami. Je tam typicky „k volbám byste měli jít a volit pokud možno kandidáty, kteří se zásadně neodklání od křesťanského pohledu na svět“. Většinou se v tom dala dobře poznat podpora KDU a když byla v koalici, tak nejméně jednou byla zmíněna i možnost „upřednostnění kandidátů“.
Tohle, o čem píše Vidlák, je ale zřejmě něco jiného. Jestli je to samé, co vydali někdy v úterý, a jestli to fakt mají všichni přečíst … no, některým fakt nezávidím. A dovedu si dobře představit, že někteří se k tomu odváží připojit komentář o hodnotách, které na rozdíl od dopisu zmiňuje Vidlák.
Prohlášení Stálé rady České biskupské konference k riziku omezení náboženské svobody
(22.09.2025)
Zbývají poslední dny do voleb, ve kterých se chystáme na další čtyři roky svěřit moc svým
zástupcům v parlamentu i ve vládě.
Naposledy při této příležitosti voliči vyřadili ze sněmovny komunistické poslance. Ti se tam však nyní chtějí vrátit pod značkou Stačilo!. Vedeni mocenskými ambicemi a zřejmým kalkulem, že lidé rychle zapomínají a volební programy nečtou, se nijak netají úmyslem znovu omezit náboženskou svobodu, tedy i dosavadní svobody církví. Není možné k tomu
mlčet a považujeme za nutné na tyto úmysly upozornit:
https://www.cirkev.cz/public/uploads/cp/60574_prohlaseni-stale-rady-ceske-biskupske-konference-k-riziku-omezeni-nabozenske-svobody-2509221.pdf
Vidláku,byl jsem dnes na Hradčanském náměstí,dokonce v první řadě, protože jsem musel za svojí sestrou, která již tři měsíce leží v motolské nemocnici musel jsem odejít hned po skončení . Chtěl jsem Vám tam popřát, popřát už jen hodně Štěstí , dokonáno jest, takže činím tak nyní.
Podle mého gusta – jeden z nejlepších Vidlákových textů, které kdy napsal.
Ano.
Slyšeli jsme slovo Boží.
Skvěle napsáno, škoda že toto není ve volebním programu místo některých šíleností.
Ano.
Ano, kněží se teď budou muset osmělit. Na Slovensku kdysi prišel za farářem kostelník, že mají kontrolu, biskupa v civilu. Farář se velmi lekl, a aby se osmělil, hrknul si dvě půldeci borovičky. Po kázni za ním přišel biskup : Bylo to celkom dobré, spolubratře, až na pár maličkostí. Kain nenakopal Abéla do zadku, ale zabil ho. A po kázni se říka Amen a ne Ahoj.
Jak zvojtit starej dobrej vtip, lekce č. 1.
👍 🤣 🎯
Re: Ano
Po dvou půldeckách by žádný slovenský farář toto neřekl. To by musel vypít dvě půllitrovky.
Ano, kněží se teď budou muset osmělit. Na Slovensku kdysi prišel za farářem kostelník, že mají kontrolu, biskupa v civilu. Farář se velmi lekl, a aby se osmělil, hrknul si dvě půldeci borovičky. Po kázni za ním přišel biskup : Bylo to celkom dobré, spolubratře, až na pár maličkostí. Kain nenakopal Abéla do zadku, ale zabil ho. A po kázni se říka Amen a ne Ahoj.
No mam pravdu 🙂
Poněkud jste to zestručnil.
Originál je:
Mladý kaplan přijel ze severních Čech na jižní Moravu. Před první mší nakoukl do kostela…a zhrozil se. Vrátil se tedy k děkanovi a povídá:
„Víte, já na takové davy věřících nejsem zvyklý. U nás byly na mši jen tři babičky. Co mám dělat?“
Zkušený pan děkan povídá: „Nic se neboj, chlapče. Běž do sakristie a tam za lekcionáři najdeš placatici. Dej si štamprli a všechno bude v pořádku.“
„Tak co, jaký to bylo?“ ptá se po skončení mše.“
„Dobrý, dobrý,“ odpovídá děkan, „jen bych měl pár poznámek“:
1. Říkal jsem štamprli, ne celou flašku.
2. Máme deset přikázání, ne dvanáct.
3. Bylo dvanáct učedníků, ne deset.
4. Ježíš byl pomazaný, ne namazaný.
5. Jakub vsadil svého osla, ne posla.
6. Ježíše Krista nenazýváme Ježou.
7. Otec, Syn a Duch svatý nejsou táta, junior a strašidlo.
8. David zabil Goliáše, nedal mu lekci, na kterou Goliáš do smrti nezapomněl.
9. Kámen srazil Davida z jeho oslíka, ne oslíka z jeho Davida.
10. Svatému kříži se neříká „velký téčko“.
11. Když rozlomil chléb při poslední večeři, Ježíš řekl: „Jezte, neb toto jest mé tělo.“ Neřekl: „Sežerte mě“.
12. Panna Maria není „Mařka, co to nikdy nedělala“.
13. Doporučené požehnání před jídlem není: „Číňan Japonec Pitomec, díky Ti za ten dlabanec, ó Bóže“.
14. Hříšníci se posílají do pekla, ne do prdele.
15. Na konci kázání se říká „Amen“, ne „A šmitec“.
16. Z kazatelny se schází po schodech, nesjíždí se po zábradlí.
https://www.christnet.eu/clanky/1222/proc_nepit_alkohol_prede_msi.url