Tohle je ukázkový příklad toho, že už se ve školách nebude učit myslet, ale co si máte myslet.
Samozřejmě je to zabalené do slovíček jako je tolerance, porozumění a přijímání jinakosti. Jenže my bychom sice měli tolerovat, měli porozumět, ale neměli bychom dětem tvrdit, že něco takového je normální, nebo dokonce žádoucí. Ono totiž kdo bude určovat tu hranici, o které se jako o normální učit bude, a o které už ne? Je normální být homosexuál? Je normální cítit se jako kůň? Je normální pojmout za manžela most? Všechno tohle se už na západ od nás děje, a nenechejme se uchlácholit, že tady se to nestane.
Děti v pubertě jsou nejzranitelnější, hledají sami sebe a to, že ji budeme říkat, že je normální cítit se jeden den jako holka, druhý jako kluk a třetí jako pejsek s kočičkou dohromady, jim to neusnadní. Naopak. V obvyklého chaosu v dospívání to udělá ještě větší chaos, nebojím se říci bordel ve skutečném významu toho slova. Takové dítě potřebuje vědět, že je normální mít v hlavě v tomto věku zmatek, nikoliv ho ale v tom zmatku podporovat. Že je normální cítit se nejistě, ale není normální nechat si kvůli tomu nechat uřezat prsa nebo penis, protože to v drtivé většině přejde. Že v případě, že by to nepřešlo není to nic dramatického, nikoliv z toho ale dělat cool normu.
Protože pak se divíme, že tu máme různé dětské psychózy a ismy, o kterých se nám dříve ani nezdálo. My jim tímto nepomáháme, my je ničíme. Pokud se dospělý člověk cítí jako letadlo, je prostě něco špatně, ale nechť si třeba dává k snídani kerosin. Ale dětem je třeba dát jistotu, oporu a pocit bezpečí. Zkrátka že rodina je tatínek a maminka a ony. Ty stereotypy tu nejsou pro srandu králíkům, udržují společnost funkční a existující. My se strašně divíme, že máme porodnost na historickém minimu, ale neděláme nic proto, aby nebyla. Proč neučíme ve škole děti, že mít děti je žádoucí, že mít za ně odpovědnost je žádoucí? Proč je jim chceme výukovými programy, za kterými stojí organizace jako Prague Pride, Pedagogická fakulta UK, Queer filmový festival Mezipatra a organizace Transparent nutit jejich pohled na svět? Protože to, že budou nezaujaté si asi nemyslí vůbec nikdo, že.
Děti mají mít přece právo na nestrannou a kvalitní výuku. To se od škol chce, a o tu by se měla starat. O nic jiného. Od toho tu jsou, nezlobte se na mě, rodiče. Ideálně oba. Protože to je to zázemí, to je ta rodina, to je to, co každé dítě potřebuje nejvíc. A je špatně, když to tak není. Nehrajme si na nic jiného.
A víte, co k tomu uvedla sama mluvčí ministerstva Tereza Fojtová? „Nelze zaměňovat podávání objektivních informací o jakémkoli tématu, které je v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem (RVP), za vnucování ideologie či konkrétních postojů.“ A kdo bude určovat, co je objektivní? Organizace jako Prague Pride nebo Queer filmový festival? Děláte si srandu? Osobně doufám, že Bek vyjede z ministerstva jako fluidní letadlo s celou touhle šílenou smečkou dřív, než se mu podaří napáchat podobné fatální škody. Už aby to bylo.
OT pro Boomer
Jsem ten papír ze socky našel. Kupodivu celkem ledabyle.
rok 1986 ….. 12 911 Kčs (jen 3 měsíce, předtím ZVS)
………87 …… 45 121 Kčs
……….88 …… 54 748 Kčs
……….89 …… 48 950 Kčs
Klidně vám pošlu kopii, jestli vám to udělá dobře.
Re: Targus, 26 října, 2024 (10:23)
.. akorát že nechápu, vocogou. Můžete osvěžit moji paměť nebo mě nějak nasměrovat ?
Děkuji předem.
Re: Boomer
Jde o to, že jste přirovnal můj popis socprc reálií 80. let za Pohádky ovčí babičky.
Jistěže za socíku bylo růžového po málu. Ekonomika státních firem šla do prdele zrychlujícím se tempem a komouši byli zděšeni docela oprávněně. O tom se mluvilo už na konci sedmdesátek.
Ale se stavem dnešním se to jaksi moc porovnávat nedá.
Neboli komouši se probudili pozdě, když už bylo jasné, že je to v prdeli a jejich pokusy o reformování nastavení národního hospodářství jednoduše neprojdou.
Proč tomu bylo právě tak a nikoli jinak, o tom můžeme vést velmi dlouhé debaty.
Já jsem to kdysi shrnul do jednoho souvětí.
V ekonomické prdeli byl především západ a otevřením, resp. vykradením zemí socprc tábora oddálil SVOU ekonomickou krizi o nějakých deset až dvacet let.
Další dojení východu se zajistilo vstupem do EU a následným podpisem Lisabonské smlouvy.
Ale to jsem už někde úplně jinde.
Jádrem mého sdělení původně mělo být, že kdo byl zdravý a byl ochoten pracovat, měl se ekonomicky mnohem lépe, než jak se má dnes.
Re: Targus; 26 října, 2024 (10:46)
.. no, a jádrem mého sdělení bylo, že za hovno stál režim, který z pracovního procesu vyhazoval kvalifikované lidi, kteří až do okamžiku toho vyhození pracovali velmi dobře, jenže mávnutím kouzelného proutku/z rozhodnutí někoho, se stali společensky nebezpečnými a taky pro společnost bezcennými.
V příbuzenstvu jsem měl i okresního soudního radu, který se odmítl podílet na kriminalizaci tzv. kulaků a nehodlal akceptovat politické zasahování do soudního řízení. Za týden už fasoval sbíječku v dolech. V pozici soudce mohl mít díky svojí kvalifikaci(JUDr.) pro společnost výrazně vyšší přínos, než v pozici nekvalifikovaného horníka, kterému museli od začátku vysvětlovat vše, s čím se v dolech potkával. A na jeho soudcovské místo zasedl absolvent dvouleté Právnické školy pro pracující, který soudil tak politicky uvědoměle a kvalifikovaně, že řada jeho rozsudků musela být v pozdějších letech přezkoumána a zrušena v rámci rehabilitací, a to ještě před rokem 1989!!
A dnes? Ševčík?
Re: Opravník omylů; 26 října, 2024 (12:39
.. hm, a co jako čekáte od systému, který po sametu formovali „bývalí komunisti“ ruku v ruce s lidmi jako Čalfa? Co čekáte od systému, kde se to na rozhodujících pozicích jen hemží lidmi s exemplárním bolševickým způsobem myšlení a nahlížení světa? Snad mi nechcete tvrdit, že tohle je kapitalismus?
Felix Edmundovič Dzeržinskij by se tu cítil jako ryba ve vodě…
Nic. Proto taky nemá cenu dělat revoluci.
Re: Opravník omylů; 26 října, 2024 (13:44)
.. v tomto případě s vámi musím souhlasit. Tohle mi nedělejte… ;o)))))
re: Boomer
Tady to máte.
„… dospívám k přiznání, že příspěvky Targuse i některých dalších nedokážu brát zcela vážně a současně se mi s nimi nechce začínat hlubší diskurs k věci, on to zdejší systém ani nepodporuje…“
Re: Targus, 26 října, 2024 (10:48)
..jo, už jsem v obraze, tady narážíme na omezení počtu reakcí na příspěvek a poněkud nejasné/málo přehledné řazení, v tom ohledu by Vidlák snad mohl něco málo upravit. Já si to řeší, pomocí Re:…. Což ovšem nic nemění na faktu, že vás opravdu moc vážně neberu, vaše argumentace je založena na taktice úhybných manévrů od meritu věci k margináliím jen velmi volně, vzdáleně souvisejícím. A na to já nehraju… ;o)))
Re: kočka skliba; 25 října, 2024 (16:52)
Vaše tvrzení ze včerejšího večera o novomanzelskych půjčkách je přesně to, co se Vám u Targuse nelíbí. …………………….
No, začínáte mě zajímat, totiž právě tuhle teorii jsem poprvé použil na střední v hodině předmětu „ekonomika a organizace“ což byl zrovna v té době a místě eufemismus pro občanskou nauku. A profesorka Z..ová z toho dostala hysterák, v jehož důsledku se rozhodla, že budu po škole! Což jsem jí ovšem rozmlouval poukazováním na jakousi ministerskou vyhlášku, podle níž jeden učební den ve středním školství nesměl být tvořen více jak šesti učebními hodinami. Nepovolila a dokonce se mi postavila do cesty při odchodu ze třídy, což ovšem pro judistu nebyl problém, ale ani jsem se jí nedotknul, pouze ji „obešel“ přemetem přes lavici. Hůře už dopadl školník, který mě popadl na schodech zezadu za vlasy, tady jsem zase tvrdil, že jsme se nějak zamotali a při pádu mě vzal sebou. Já padat uměl, ona zjevně ne. Naštěstí svědků bylo požehnaně, šlo o závěr poslední vyučovací hodiny a tak byla celá aféra ututlána. Snad právě od té doby nemám v oblibě diskutující z pozice „..má je pravda a vy kušte!“ a snažím se jim občas poskytnout ochutnávku jejich vlastní meducínky.
A tím, poněkud klkatě, dospívám k přiznání, že příspěvky Targuse i některých dalších nedokážu brát zcela vážně a současně se mi s nimi nechce začínat hlubší diskurs k věci, on to zdejší systém ani nepodporuje. A taky je nechci rovnou posílat tam, či onam, tudíž… ;o)))
P.S.
..na jednom webu jsem byl adminem poučen, že dráždit blbce smíchem diskusi neprospívá, ale co už včíl, v mém věku…
To je tedy celibát tohle, hm. Jak netěžké je se nechat pohltit. Ale jako demonstrace příná. Tak, myslím, by to mělo vypadat. Žádné teoretizování. Jste dobrej.
Takže zrcadlo bychom měli, a teď spolu mluvte zase jako normálně, díky.
.. sergeji, s potěšením kvituji, že kvalita vašeho slovního salátu je den ode dne vyšší, ale pořád to není jazyk srozumitelný prostému venkovanu…
…. se zdá .. den ode dne.. atd.
Ehm?!
Co bylo špatného, že komouši podporovali sňatečnost a úplné rodiny a ne samoživitelky, jak dnes?
..no, rozvodovost za socíku byla jako prase. Akorát že komunisti neplatiče alimentů zavírali, aby to stát nemusel platit za ně, jak tomu je dnes u samoživitelek. Žádná samoživitelka neotěhotněla ze vzduchu nebo Šrámkových veršů a většina z nich žije s nějakým chlapem na tajňačku( o které ovšem ví široké okolí..) a státní podpora je pro ně vylepšením pracovních příjmů. Kdyby stát stopnul podporu samoživitelek nebo zpřísnil kontrolu v tomto ohledu, bylo by brzy dosamoživitelkováno.
A tak žijeme v kapitalismu s lidskou(socialistickou..) tváří.
To jsou hnusné myšlenky. Bohužel odpovídající realitě.
Rer: Starý kocour; 26 října, 2024 (9:54)
.. snažím se, aby moje myšlenky byly v co největší míře očištěny od osobní podjatosti, osobních priorit stejně, jako od vnějších vlivů ve stylu.. ale to se přece neříká!
A situaci kolem samoživitelek popisuji ze zkušeností z okolí…
Zato jste si ucvrnkl, jak jste byl King na schodech.
.. byli jsme mladí a divocí. Vzpomínáte?
Vzpomínáme. Asi všichni.
Ale taky se mi občas zdá, že i na boomera dost žvaníš.
Takoví většinou byli uťáplí, úča si je vychutnala, ale před publikem pábili, jak byli za Kinga
Re: Opravník omylů, 25 října, 2024 (18:59)
..jo, jo, tak dlouho pábili, jak jsou dobří, až je dostihl zákaz studia na všech školách v ČSSR, aby si ve výrobě zchladili hlavu. Trochu pozměněná praxe z let padesátých, ale z pohledu soudruhů stále funkční.
Vy toho o mém životě víte skoro tolik , jako Anonym a já jsem rád, že jste… ;o)))))
Re: Boomer
Copak se vám nelíbí na mém povídání o strašlivém socíku?
Pohádka o tom, jak Jahodina babča vzpomínala, že do základní školy chodila za první republiky bosa pěšky 8 km a k obědu měla krajíc suchého chleba a kousek cukru uštípnutý z homole?
Anebo, že jsem po vojně vydělával v karuselu čtyřku netto a za byt jsem dal deset takových výplat?
Knížku se měsíčními známkami příspěvků do ROH jsem už dávno zahodil, ale mám roční výpisy příjmů pro výpočet starobního důchodu.
Boomer ; 26 října, 2024 (11:13)
No, kdo strčil učitelku ze schodů, jen kvůli tomu, že nebylo po jeho, si studium na výběrové škole opravdu nezasloužil. Všimněte si, že píšu výběrové, tak se za sociku říkalo středním školám a mělo to něco do sebe.
Re. Opravník omylů, 26 října, 2024 (10:18)
.. vy se v tom motáte. Ale náhodou jdu kolem a tak ten omyl spolu opravíme, jo?
– extempore s profesorkou se odehrálo ve třídě, tam schody nebyly, a výslovně bylo uvedeno, že jsem se jí ani nedotknul. První věc, kterou do vás trenéři a instruktoři bojových sportů „hustí pod tlakem“ .. získané schopnosti budete používat jen při napadení vaší osoby nebo ochraně jiné napadené osoby, konfliktům se pokud možno vyhýbáme. Žena není protivník !!! Dobrý? Stačíte to brát? Jo? Tak jedem dál:
– po schodech jsem padal první, za mnou školník, který se mě pokoušel při odchodu z budovy školy zezadu zadržet uchopením za moje dlouhé vlasy, které ho neskutečně dráždily.. ty už mě dlóho srat nebudeš, ty chlupoňu! Tudíž kdo koho srazil, to je oč tu běží. Sebekriticky uznávám, že v první fázi mého pádu jsem mu tu ruku v mých vlasech přidržel a jak jsem uvedl dříve, já padat uměl, on ne.. pořád jste v obraze?
K výběrovosti oné stření školy jen tolik, byl jsem jediný, kterého přijali bez přijímacích zkoušek, jen na základě vysvědčení, ani ta trojka z mravů jim nevadila. Jaké důvody je k tomu vedly jsem plně pochopil až v průběhu studia, při vyhodnocení psychotestů.
No, a to je asi tak všechno, co vím o krevetách, Forreste.
Ovšem tím se nezříkám závazku pomoci vám s opravou případných dalších omylů… ;o))))
Reagovala jsem na…..zákaz studia na všech školách v ČSSR
jako že někdo si to zasloužil.
A příklad
Jedna učitelka od nás byla kleptomanka a kradla v samoobsluze.a ti zlí komunisté ji nevyhodili, jen přeložili na vesnici ( tam samoobsluha nebyla) a ona musela do důchodu dojíždět. A hups. Ona po převratu žádala o odškodnění za perzekuci režimem.
A tak to bylo myslím u většinu těch vyhozených , údajně za názory a ve skutečnosti za šlendrián.
Re: Opravník omylů; 26 října, 2024 (12:49)
.. joó?! A kdo naspal tohle? Že by vám někdo hacknul váš nick?
Opravník omylů napsal:26 října, 2024 (10:18)
No, kdo strčil učitelku ze schodů, jen kvůli tomu, že nebylo po jeho, si studium na výběrové škole opravdu nezasloužil.
.. já o rehabilitaci nežádal, na krajském školském úřadě totiž pořád seděli stejní lidi, kteří se pod ten papír podepsali. Na takové omluvy ex post kadím jak Bílej Tesák.
K tématu od Štěpána Chába:
https://www.krajskelisty.cz/praha/32018-udelat-ze-skoly-netflix-komentar-stepana-chaba.htm
„Děti mají mít přece právo na nestrannou a kvalitní výuku.“
S tímto tvrzením nelze než souhlasit, jen dodám: a když děti kvalitní výuku nedostanou, budou psát texty stejně děsivé, jako paní Marková. Téma slohové práce nebylo zvoleno špatně, ba naopak. Ale chtělo by to ubrat angažované hysterie a přitlačit tam, kde škola to vzdělání viditelně zanedbala.
Moje češtinářka takovéto elaboráty házela studentům na hlavu s tím, že hodnocení se vymyká běžné pětistupňové škále. – Takhle bychom to Národní obrození 2.0. vážně nevybudovali, paní Marková.
Ovšem na druhou stranu…. Je to zátěžový test.
Trochu OT:
Zelenskyj před zimou navrhuje Putinovi příměří. Neútočit na energetickou infrastrukturu.
https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&p=406768&sid=902a3dd6f4c95969d7e862eccdb742d2#p406768
Tak už ne peremoga, ale příměří? Mír až do příští války?
Hele, vy teď na nás přestanete útočit, my zatím vybudujeme opevnění, dorostou nám noví branci, dostaneme bambilion západních zbraní a munice, no a hlavně ve spolupráci se západními tajnými službami dopravíme na naše území rakety dlouhého doletu včetně těch s jadernými hlavicemi, no a pak můžete zase útočit, ju?
.. jo, tohle je situace, kdy se jeden chová jako idiot a když to nepřináší žádoucí výsledky, začne vyžadovat idiotské chování od protistrany…
Bať.
Podle standardů NATO zavedených před 25 lety má Zelenský možnost zastavit útoky jedním seriózním telefonátem. Stačí přece bez dalších výhrad přijmout podmínky protistrany a je hotovo.
Tak nějak to vysvětloval Jamie Shea když na tiskovkách odůvodňoval útoky na energetickou infrastrukturu Jugoslávie.
Není to tak dávno, ti, kdo dnes rozhodují tu dobu už zažili. Někteří pamatují, jiným asi neuškodí připomenout.
Viz: Yugoslavia: NATO Defends Bombing Of Electrical Power Sources https://www.rferl.org/a/1091318.html
„Concerning the power outages, Spokesman Jamie Shea said in Brussels today that NATO regrets any civilian inconvenience. But he insisted the alliance’s aim was to disrupt „the Yugoslav war machine.““
Doporučuju malý experiment – nechte si od nějakého bývalého spolužáka vysvětlit něco z učiva ZŠ z oboru, kterému vy sami rozumíte a který ten spolužák nemiloval… Třeba vyčíslování chemických rovnic… A uvidíte, jak škola naučí dítě vyčíslovat chemické rovnice.
A úplně stejně ta samá škola naučí děti myslet, pokud se bude snažit naučit je myslet. Statisticky v průměru celkem blbě, jako ty rovnice. Vlastně ještě hůř, protože na učení myšlení nejsou učebnice a ani se nedají z myšlení dávat domácí úkoly…
Hloupá otázka:
Kolik lidí ze sta potřebuje v životě vyčíslování chemických rovnic? Třeba to i věděl, ale zcela zapomněl, protože už to nikdy v životě nepotřeboval.
A proč chodí lidé do posilovny? S mozkem je to stejné. Sval, i když hladký
Protože se děvčatům líbí, je-li někdo silný jako silnice a silnici se líbí, že se to děvčatům líbí. Všichni jsou nadšení ze svalů jen se svalit.
Mozek není sval…
Asi tak dva lidi za sta… Pochopení podstaty a zobecnění může být užitečné pro každého…
Asi jako u LCR obvodů nebo polovodičové diody.
Reagoval jsem jen na to povzdechnutí o učení myslet. Když si dáte jako cíl naučit děti myslet, dopadne to stejně blbě jako s těmi rovnicemi. Někteří se dokonce myslet naučí, ale pak to zapomenou. Jiní se jen nabiflují zápis za sešitu.
Kdysi se ve školách učilo. Dnes se tam edukuje. Spíše už celá desetiletí.
Výplody školských ústavů v Praze vždy překvapí nejen rodiče školáků, ale i většinu učitelstva.
S velikou slávou se zničily školní osnovy. Dřív byly učebnice stejné po celé republice. Dnes nějaké sešity, které se musí zaplatit, aby se na konci ročníku vyhodily zčásti počmárané.
A to, co produkuje to edukatizerství, to je smutná skutečnost.
X:
Petr Fiala
@P_Fiala
Rozpočet na vzdělávání je rekordní. Do školství jde 291 miliard korun.
Re: Ládik!!!
Vysvětlení je prosté. Školství ještě NIKDY neživilo tolik darmožroutů, jak je tomu dnes.
Jiný výraz pro tzv „asistenty“ a tzv. „tandemovou výuku“ nemám.
Nezapomeňte na „neziskovky“. Největší prachy dnes tečou do Člověka v tísni a jeho „super“ projekt s fýrerovským názvem „Jeden svět na školách“. Ein Folk, Ein Reich…
X:
Petr Fiala
@P_Fiala
Děláme všechno pro to, abychom postupně uzdravili české veřejné finance.
Asi má bordel v peněžence, tak to napravuje.
Nebo zapomněl peněženku v bordelu…
Nenecháme nikoho padnout, ani člověka ve finanční tísni. Říkal náš momentální Ein Führer.
K tématu jsem před rokem publikoval svůj poslední blog v iDNES s názvem Móda transgender žáci https://blog.idnes.cz/zdenekhosman/moda-transgender-zaci.Bg23090083 s částmi Identitární politika levých liberálů. Genderová lingvistika a sociální konstrukty sexuality. Módní ideolologie transgender žáci. V celém textu vycházím věcně z hlubší znalosti a souvislostí transgender problematiky, např. feminismu, výstižnější název by mohl být „brécologie;“ kriticky a s příklady posuzuji multipohlavnosti LGBTQIA+ …
V červnu r. 2023 přišel do českých středních škol (nevím, zda také do ZŠ a do všech škol či jen vybraných) dotazník, který připravoval terén pro budoucí zavedení indoktrinace žáků a studentů škol (ve svém blogu jednu stránku ze zaslaného dotazníku čtenářům nabízím).
Pane jo. Tolik cizích slov a odbornosti.Já bych to nazval lapidárně s Haškem ,polibte si ……!
Chtělo by to živočišné uhlí nebo co se používá na písmenkový průjem.
No ty bys to mel polykat jak lentilky
S tou nejistotou nevím. Přišlo mi, že můj „kolektiv“ to nejprve neřešil vůbec, pak holky začaly kluky považovat za ukrutný pitomce a ti zase je za bezcenný tvory k ničemu. Což se postupně začalo měnit, pak sice nevím, jaký měly nejistoty holky, ale kluci měli především nejistotu co se stane, když ostatní tlupa zjistí, že koukají po holkách, následně nejistotu co na to ty holky. Holky třeba, možná, nemůžu za ně mluvit, měly nejistotu, jestli jim budou fungovat jejich pastičky, protože to věčný strkání do nich a nešikovně okázalé pohrdání jimi je bavilo čím dál míň. Tak se začaly orientovat o třídu nebo dvě výš, tam už místo toho měly i náznaky zájmu, samozřejmě prvoplánově o jejich tělo.
Asi hodně zjednodušeně popsáno, ale tak nějak si to, aspoň teda myslím, pamatuju. A asi to byla ta přirozenost vývoje. A především, nějaký nejistoty, jestli jsem kluk nebo holka, ty se vyskytovaly jen v rámci přírodního výskytu.
Jestli měl někdo v tom problémy, tak asi ti, co jim to šlo do stejnopohlavna nebo do obou naráz . Neumím na to mít empatii, ale nejspíš to měli blbý.
A asi to teď děti a puberťáci mají pořád stejně,l. Tada, nerušeně by měli.i když spíš internetově, to je ale technikálie. Jenže se jim do toho silně montuje ta vynucovaná „povinná tolerance“. Spojená s různě daleko dotaženými „poskytováními svobody rozhodování“ třeba podstrkovaním hraček a oblečení (za což bych bolestivým způsobem usmrcoval), taky těmi školeními o tý jinakosti. Za což bych bolestivě usmrcoval taky, ovšem tehdy, když by u toho docházelo k záměrným manipulacím – ty jediný/á máš už právě teď právo (ve smyslu prakticky povinnost) taky bejt jinačí, nejlépe s hormonálním či chirurgickým „potvrzením“ tý jinakosti.
No, pokud by mělo dojít k tomu usmrcování, asi bych musel předběhnout spoustu masových vrahů…
Vliv prostředí. Když se dítěti od malička předkládá příslušná norma, zde třeba normálnost stát se takhle po ránu ondatrou a nechat si na to přišít kožíšek, začne to dřív či později za tu normálnost brát. Převážně se mu to přímo šíleně nelíbí, ale považuje to za hotovou věc.
To je pak oprsvdu v prdeli, když má někdo nejistotu, jestli po tý holce koukat, když se neví, jestli zejtra ráno on nebo ona nebude tou ondatrou. Ještě víc je v prdeli, že to všichni vědí. Včetně těch, kdo mají moc něco s tím dělat. Ale přesto se těm monstrům, který toho hlodavce dětem do hlavy vlamují každý den a ke všemu to považuji za svý poslání, moc stébélek přes cestu nepokládá.
Co to s námi, lidmi, je? Jak se nám do hlav dostanou takový ukrutný hovadstva („tolerování“ přešívání na ondatru je jen jedno z nich) a proč jim pak tak smrtelně věříme a prosazujeme je? Je jedno, že „jen některým“, protože těch „jen“ je až moc. Ptám se na to už pořádně dlouho, ale asi mi to k ničemu nebude.
Zas se bude říkat doma něco jinýho než venku s dovětkem „tohle ale nikde neříkej“. Resp. ono se to už delší dobu děje, akorát přibude téma.
Mám ale pocit, že všichni tihle vnucovači neberou v potaz jeden národní rys. Když se do lidí něco moc cpe, začnou si myslet opak. Proto taky tady selhali všichni ti předvolební zahraniční poradci a samozřejmě ti, co se jejich skvěle placenými radami řídili.
Pamatujete na profesionálního syna Dientsbiera ml. v předvolebních debatách (první přímá volba prezidenta)? Furt seděl jako buchta a najednou začal s energickými gesty a rozhazoval rukama zcela bez souvislosti t tím, o čem zrovna mluvil? Například.
Ale 2x to dotáhl do seníku.
Pamatuju, že mně děsně lez na nervy. A byl bych raději, kdybych už i to zapomněl.
To lidský psyché mi nedá pokoj, přesněji řečeno mě sere. Ale s tím obráceným efektem je tam aspoň něco dobře. Kéž by to bylo ještě tak, že čím větší zhůvěřilost, tím ten efekt silnější a rychlejší. V tom ještě máme mušky na zdokonalování.
Kartous a celý Eduin.
Ptejme se, proč existují a tak dojdeme i k tomu, co a proč dělají.
Náhodou – děcka nejsou úplně blbý ani dnes. Vidí nějaké chování u rodičů a prarodičů, přitom jim něco jiného říkají ve škole.
Nejprv se radí mezi sebou – a potom u těch rodičů a prarodičů.
Jde to pomaličku, pozvolna a opatrně, ale když děcko rodičům 100% věří, tak je to snadné a rychlé, jako to bylo u mých vnuček.
Průser je, když jsou rodiče takových zvědavých dětí už taky indoktrinovaní, nebo jen obyčejní debilové, vymaštění propagandou ala „můžeš být čímkoliv chceš“.
To potom nemusí skončit úplně dobře.
Bohužel přibývá tzv. rodičů, co si děti pořídili jen jako společenský status. Nepřeháním.
Kdyby to tak nebylo a nezvyšovalo se to, nepsal bych o tom.
Přibývá rodičů, co jsou viditelně otrávení z toho, že „musí pro smrada do školky“ a pak se o něj starat, nebo spíše strpět ho doma. Fakt, nekecám.
Přibývá toho a jsem z toho zděšený.
A tím pádem ubývá počet děcek, kteří nejsou úplně blbý.
PS: I Mirka je zděšená.
Povinně poslouchat indoktrinaci musí být docela sranda. Něco podobného jako PŠM. Účinek minimální. Mohli by to dávat pro obveselení na čt09 po 20. hodině.
Děti poslouchali
a
jsem letadlo
je obojí špatně. Čeština se ale naučit dá nebo se jedná o překlep, ale co s letadlem? Chyba to podle dnešního „odborného“ mínění být nemůže – každý se může cítit, jak se mu ráčí. Ovšem, jak vnímat letadlo co vypadá jako člověk? Je zvláštní, že letadlo tak nepohoršuje jako přebytečná tečka nebo chybné i/y.
Když se identifikujete jako stíhačka, můžete nepřátelské letadlo třeba sestřelit nebo taranovat.
Kámošova stará byla stíhačka jak vyšitá a ani nemusela studovat nějakej blbej džendr
Z titulku článku: „…aby vaše děti ve školách povinně poslouchali“
Autor/ka by si měl povinně po sobě přečíst alespoň titulek.
Ono to začíná už v porodnici:
Gratulujeme, je to kluk. Zatím.
Již brzy v našich porodnicích:
„Nevíme, ještě jsme to nechytili…“
Než jsme to stačilo chytit, protavilo se to čtyřma palubama a sežralo většinu posádky.
Autorku jsme politovali, můžem přikročit k řešení problému.
Asi jedna třetina populace -náctiletých je ve špatném psychickém rozpoložení a čtvrtina dokonce potřebuje IHNED zásah psychiatra. O tom se žvaní úplně všude.
Zde je univerzální lék na tento neduh:
MALÝ DVOREK a VELKÝ BIČ.
Jiná formulace téhož, jak ji nadefinoval jeden z mých četných praujců.
„Z rozbjéééhem ho kopnuť do řiti a potem mu přidať roboty.“
Ochráncům dětí a jejich domnělých i skutečných práv si jen skromně dovolím připomenout, že tyto léčebné metody jsou určeny nejen pro dospívající ročníky, ale ZEJMÉNA pro soudruhy školitele a plánovače, které vyjmenovala nebohá autorka (tu tečku si odserete, paní Janičko).
Re. Targus
Přesně tak, to by bylo nejrychlejší. Akorát bych tomu dal „právní rámec“ v podobě povinné psychiatrické léčebné procedury, klidně na pojišťovnu… takže spokojení by měli být i ti, kdo tvrdí, že je u čtvrtiny mladistvé populace potřeba zásahu psychiatra.
No, byl by to alespoň nějaký>/b> projev pozornosti ze strany dospělých.
Protože ty děti jsou velice často psychicky narušené právě proto, že na ně rodiče kašlou nebo nemají čas.
Pardon, takhle to mělo vypadat:
No, byl by to alespoň nějaký projev pozornosti ze strany dospělých.
Protože ty děti jsou velice často psychicky narušené právě proto, že na ně rodiče kašlou nebo nemají čas.
Když chce malé dítě získat pozornost rodičů, velice často začne zlobit. Protože pak si tu pozornost stoprocentně získá.
Pro Targuse: jako psychiatr (a ze 40 let praxe též 16 let jako dětský psychiatr) s vámi rozhodně nemohu souhlasit. Už v dětství a častěji pak v adolescenci a rané dospělosti se mohou objevit závažná onemocnění z okruhu schizofrenie či těžkých depresí. Taková obsedantně kompulzívní porucha taky není nic, s čím se dá žít. A o mentální anorexii, která začíná leckdy ještě těsně před nástupem puberty a to u obou pohlaví, i když u holčiček častěji, snad mluvit nemusím.
Furt si myslím, že jste chytrej člověk, ale co se psychiky a jejích poruch týče, projevujete se jako blbec.
Mám v jednom smyslu „blízko“ k pasťáku na brněnský Hlinkárně. Jako dětský psychiatr jej jistě znáte, nedávno se stěhovali kousek vedle ke starším mladistvým. Je to tam vedle prvotního účelu ústavu často i retenční nádrž pro děti, co se do plných (prý dlouhodobě přeplněných, ale to jisté umíte lépe posoudit) psychiatrických zařízení nedostanou. A když je tam k tomu kombinované postižení, je naprosto deprimující vidět dítě s více vývojovými vadami (jakýsi „divné namalovaný“ chrobáček) a třeba s maniodepresivitou, když při návštěvě nejprve z okna nadšeně volá na mámu, jenže sotva ona vyjde schody, je přivítána zuřivě nenávistným řevem.
Pro rodiče musí tohle být horší než peklo.
Neznám, nejsem z Brna.
No, ale to malé i velké dítě má mít tu pozornost automaticky.
Ne v každej moment, ale aby to nebylo jak u Kopeckýho, co na dceru kašlal, až se jí povedla manifestační sebevražda.
Ano, dítě má mít pozornost, zejména pak tehdy, když je hodné.
Re: Občan
Opravdu?
Já jsem byl v době dospívání psychicky narušený, protože si mě pořád někdo všímal!
To jsou věci…
Souhlas, taky si pamatuju, jak já i mé kámošky jsme byly vždycky šťastné, když rodiče nebyli doma.
Jo, ale v jakém věku a na jak dlouho.
Píšu o malých dětech. V prepubertě a pubertě už je tomu jinak.
To i dávno dospělý děti trpěj, když na ně rodiče serou.
Jen ten nedostatek pozornosti vypadá trochu jinak.
To s váma souhlasím. Měl by arci nastat tehdy, kdy obě strany chtějí a mohou.
Naše generace většinově od půl roku v jeslích plus i v sobotu, to byl až do poloviny 60. let normální pracovní den, narozené v porodnicích, kde hned po porodu děti depatovány od matek,prý aby je nenakazily, přesto těch hroutících se tolik nebylo.
To jen nebylo vidět.
Řešili si to chlastem, cigárama a vybíjením se na slabších i vlastních dětech.
re Targus v mojom detstve (1954-1972 ukončená SVŠ) platilo jedno pravidlo. Ešte som nestačil dohovoriť a už letela facka za špatnú interpretáciu mojich potrieb 🙂 🙂 …..prežil som tie ťažké roky bez újmy na psychickom zdraví…….. dnes počúvajú moje príbehy vnúčatá neveriacky :)… dedo ako si to prežil? 🙂 …. dnes sa na haranta ani nesmieš úkosom pozrieť…. parchanti si preto moc dovoľujú……
Targus 1332
Vaše metoda (malý dvorek, velký bič) byla použita proti mně a nemyslím, že udělala něco jiného, než škodu. Bylo mi šest a učitelka představovala velkou autoritu. Když mne chytila před školou a obvinila z toho, že jsem nabádal spolužáka k pošlapání družstevní louky, protestoval jsem, ale spolužák nme ,,usvědčil“ svým svědectvím (křivým). Musel jsem zatrest napsat 100x jakýsí kombecilní text a ještě se omluvit před třídou za pokus o lhaní a slíbit, že už to víckrát neudělám. Škole jsem již nadále nedůvěřoval. V pozadí stál spor uvnitř organizace KSČ mezi mým otcem a matkou
spolužáka.
Kolikrát bylo doznání nevinných pilířem socialismu?
Re: idi…
Kdybych vám měl vypisovat příhody lišky Bystroušky – totiž mé Staré Jahody – z úúúplně obyčejné ZŠ, založil byste dobrovolnou sbírku na nákup kádí plných tekutého mýdla a horolezeckých lan, nakrácených na půl druhého metru.
A pak byste to dobrovolně ve svém volném čase šel rozdávat školským pracovníkům už se zhotovenými smyčkami z namydleného špagátu, aby se mohli rychle a pohodlně oběsit.
Ještě jinak. Vaše souška včelka vás měla na starosti třicet smetáků, které musela nějak okřesat.
Moje Jahoda má na starosti třicet rozežraných zmrdů, jejich hlavním cílem dne je připravit vyučujícího o poslední zbytky duševní rovnováhy.
Ještě mi zkuste vysvětlit, proč jste tomu spolužáčkovi – bonzáčkovi nerozmlátil ciferník, aby se jeho vymyšlené bonzování už NIKDY neopakovalo?
Já jsem naštěstí vyrůstal v prostředí, kdy měly velmi těžký život zejména holčičky, protože jakékoli naprášení bylo nekompromisně postihováno bez ohledu na důsledky pro vykonavatele rozsudku.
Takhle to fungovalo „za nás“.
Práskačství a křivárny se řešily na místě a ihned, jakmile to bylo možné – zpravidla o nejbližší přestávce, ale nejpozději ten den před školou, nikdy později.
Byly z toho nějaké drobné obtíže v podobě ředitelských důtek, nebo dvojkou z chování nanejvýš na jedno pololetí. Ale tyhle obtíže bohatě vyvážil pocit aspoň dočasně dosažené spravedlnosti. Když se to popravdě vysvětlilo doma, tak z toho ani nebyl nášup, teda většinou.
Nášup byl jenom jeden, takový symbolický, při kterém se táta řehtal. Takže bylo jasný, že před mámou holt „musí“.
To bylo tehdy, když jsem bonzáka záměrně prohodil dveřma na dívčí hajzl. Protože jsem věděl, že holky si to vyloží, jako narušení jejich teritoria.
A taky že jo – uvnitř si ho podaly podruhé. 😀
Kdo rychle dává, dvakrát dává. Jediné nač je třeba dávat pozor je, aby každá rána padla přesně kam má.
Jakej je rozdíl, mezi těma dvěma učitelka? Je to to samý.
Ja přestal věřit učitelkám ještě dřív než idiotronic a když si vzpomenu na naše učitelky dneska, tak si říkám, jaký to jim rušil důchod.
Poslouchaly – TY děti, ONY.
Jak Vám toleruji leccos, paní Marková, tak tuhle hrubiznu byste opravdu měla opravit. Už jen proto, že v článku píšete o školství.
Re: Občan
Jste starééj a dál to znáte.
Paní Marková přešla na nová, mnou vytvořená pravidla českého pravopisu, protože chce býti ještě mladší a ještě krásnější.
Takže:
– ten ryb,
– ten myš,
a tak dále.
Chlapééé, trochu invence a nových pohledů! Zachovat si pružnou páteř, otevřenou mysl, a tak dále!!!
Kdo chvíli stál, již stojí opodál a je fpéérdeli!
V tomto případě stojím za Občanem. Trestuhodná hrubice!
Lidi, vy už nečtete zprávy? Nějaká shoda podmětu s přísudkem nikoho z „redaktorů“ a psáčů nezajímá, střelí tam, co je zrovna napadne. A taky může jít o obyčejný překlep. Takže bych vás poprosil: nepovažujte překlep nebo chybu okamžitě za blbost. A nepovažujte blbost okamžitě za zlý úmysl. Děkuji.
Re: Ládik!!!
Ty seš úúúplně out off, páč bydlíš v lese – nemáš rozhled – a navíc na bývalé sopce.
A ještě v zacofanym kraju!!!
Jak to chceš s takovým přístupem jednou dotáhnout na největšího sopečného fešáka v Těšíně a okolí???
(-:
Autorce
Janičko, Janičko, vy zas DOSTANETE KARTÁČ za tu tečku v nadpisu!!!
.. a bude to kartáč po zásluze, když k tomu ještě přihodíme “ indokrinaci“.¨
Kdo chce zapalovat, sám musí hořet .. a já dodám, že jasným a čistým plamenem.
Možná si to Hus zpočátku myslel také, ale když stál na té hranici, tak si zřejmě říkal, že by se to nemuselo brát až tak doslova.
.. no nevím, nevím, oni ti heretici bývali dosti zatvrzelí. Třeba Slánský už s oprátkou na krku byl toho názoru, že má co si zasloužil…
Je ovšem možné, že si to lidé z celého srdce přejí. Jinak by přece neustále nevolili ty samé velevoly. Chtějí mít i z potomků velevoly, neboť jedině tak se z nich mohou stát dobře placení bekové.
To je další příklad vnucování změn v pravidlech a chování většiny oproti pár jedincům co si říkají vláda. Opět je potřeba změnit systém a rozhodování nechat na lidech co v tom státě žijí. Pokud se neustále budeme bát se veřejně hlásit ke svým postojům a názorům, tak si necháme kálet od pár jedinců na hlavu.
Tak objektivní informace by byla třeba taková, že někteří lidé mají vrozenou větší či menší poruchu sexuální orientace nebo dokonce identity, že je třeba tento fakt akceptovat stejně jako to, že třeba někdo má vrozenou bipolární poruchu osobnosti nebo se třeba narodí bez nohou. Že takové osoby nesmíme šikanovat ani diskriminovat, a to ani pozitivně. Že je potřeba se k nim chovat stejně ohleduplně jako k jiným lidem s vrozeným postižením.
Na to stačí jedna hodina v rámci některého vhodného předmětu, třeba ZSV. Cokoli nad tento rámec je jednoznačně indoktrinace a vnucování ideologie, ať si Bek nebo jeho mluvčí tvrdí cokoli.
No tak zrovna poruchu sexuální orientace lze jednoduše vyléčit důkladnou kontrolou a porovnáním dané oblasti. Prostě máme jen dvě a konec. Co víc v tom chcete hledat.
To, nač narážíte, je porucha sexuální identity, ne orientace (to je třeba homosexualita nebo zoofilie). Popírat ji nebo před ní zavírat oči taky nemá smysl. Hledat v tom nebo porovnávat není třeba nic, postižení dobře vědí, co v dané oblasti mají, ale nechtějí nebo nemohou to přijmout. Řešit to mají v rámci kvalifikovamé psychologické nebo psychiatrické péče a jejich okolí by jim v tom mělo být nápomocno. To je asi tak vše.
Ha ha ha.
Haaaa ha ha ha ha ha.
Kdepak seženete kvalifikovaného psychologa nebo psychiatra?
Teda pokud kvalifikovaným myslíte, že tomu rozumí a nejen, že má bumážku (a i těch s bumážkou je málo).
Šel byste třeba k profesoru Horáčkovi, který vám bude nabízet ketamin, má tiky a v TV vysvětluje, proč hloupí desoláti věří konspiračním teoriím? Poslal byste svoji dceru k Cimickému, který se snaží odháčkovat, co projde? Nebo k profesoru Höschlovi, který má znamenité známé jako třeba Sorose, Havla, Svěráka, kterými se musí pochlubit a taky navštivil z neupřesněných důvodů Thajsko?
Sestupte na zem.
Je obecným omylem domnívat se, že mediálně známí lidé musí být nutně odborníci. Mohou, ale nemusí.
..šmankote opatrně, zdá se že pán byl dříve úrovní odborníků zklamán a potřebu má stále akutní, tak ať se toho nechytne! Vám bych ho nepřál a vás jemu taky… ;o))
Boomere, nevím, o co ti jde, jestli jsi taky od fochu, ale úroveň je hrozná.
Když si tvůj soused nechá spravit auto a oni mu to podělají, tak taky víš, že ta autoopravna stojí za hovno.
Chceš si zahrát na pacienta? Jak se cítíš ohledně nekompetentních terapeutů? Svěř se, v čem se tě to osobně dotýká?
Re: Anonym, 24 října, 2024 (21:38)
.. takže asi takhle: nesedí mi to srovnání opravy auta s psychoterapií. Auto přistavíte do servisu a tím vaše spoluúčast na jeho sanaci končí až do okamžiku jeho převzetí zpět a zaplacení za odvedenou práci.
K zdárnému průběhu psychoterapie je nutná vaše spoluúčast na témže, jinak trpíte vy i terapeut a výsledek bude nevalný. A pokud vy sám s výsledky té vaší nejste spokojen, bylo by záhodno připustit, že míra zavinění může být v poměru 50:50.
Tolik můj pokus o nestranný rozbor vámi předloženého problému.
A teď můj osobní postoj k věci.. není vám pomoci, pokud trváte na tom, že vám pomoženo být musí podle vašich představ, ač v oboru nejste dostatečně kompetentní. Slepé střevo si taky nebudete operovat sám či jen v místním znecitlivění, abyste do toho mohl chirurgovi kecat…
Jistěže je úspěch terapie závislý na obou stranách. Někdy si ale docela prostě lidsky nesednou. A často po vás klienti chtěj něco, co jim nemůžete nebo nechcete dát. Nebo byste neměl.
Vybavuji si jednu dámu, jednu z oněch dvou, s níž jsem se rozloučila. Svou předchozí terapeutku si vycvičila tak, že jí údajně mohla zavolat i o půlnoci, že jí terapeutka vymýšlela konkrétně, jak má řešit ty či ony situace i s větama, co by použila. Tedy soudím podle pochvalných slov oné dámy.
Já jsem ji vyhodila po ztropení úžasné scény v čekárně, kdy se domnívala, že je objednaná, ale nebyla.
Víte, terapeut může nabídnout svůj prostor a čas, vytvořit bezpečné (nehodnotící, vstřícné, osobní) prostředí ke klientově introspekci a hledání a vývoj sebe sama. To ostatní je už záležitostí klienta. Takže ne padesát na padesát. Klienta pojímáme, alespoň my rogeriáni a opstatníterapeuti s humanistickým přístupem, jako dospělou, svébytnou a odpovědnou bytost schopnou růstu. Na nás je pouze vytvořit jí takové prostředí (v ordinaci), kde by jí v růstu nic nezabraňovalo.
Ale terapeut má mít situaci pod kontrolou pořád. Do toho patří i to, že některé klienty odmítne, protože na ně prostě nemá.
Ten případ, co popisujete, to je jak Marylin Monroe. Ta taky měla jednoho terapeuta na plný úvazek jen pro sebe, snad i bydlela u něj. Terapie 8 hodin denně, co to proboha je? To ho evidentně vodí za nos a on ji neprokoukl.
To má bejt taky součást přípravy terapeuta.
Bettelheim psal jak měli na klinice kluka, co pořád něco zapaloval a po létech z něj vypadlo, že když ho dali domů tatínkovi na návštěvu, tak ho tatínek znásilnil. – To ovšem měli hledat. Bettelheim byl sice podvodník, ale s ním tam byl celej barák psychiatrů.
V Mlčení jehňatek se ptal Lector hned z kraje, jestli po ní jako malý chtěl pěstoun felaci – a hned se o vraždění jehňátek snadněji mluvilo. Určitě byl provní, koho to zajímalo.
Klienta byste neměli vidět jako dospělou, odpovědnou bytost, ale jako zoufalé, trpící děcko, které natahuje ruce, aby ho někdo, kdo do toho vidí víc protože to léta studoval u lidí, co o tom přemýšleli celý život, vytáhl ze sraček, které on, trpící, ani nechápe.
Dospělé, odpovědné bytosti nechodí na terapie, protože těch pár, co existuje, si své starosti řeší sami. V nejlepším případě jsou dospělí, odpovědní na všechno ostatní, jen ne na ten problém.
Hlavní, co byste měli nabízet je chápaní světa a znalost toho, co se děje za oponou. Jestli se terapeut nedokáže vyrovnat ani s existencí disfunkčních rodičů, tak je k ničemu.
Re: katango;25 října, 2024 (15:56)
..no, já vás varoval a už je to tady. Asi to zoufalé trpící děcko budete muset občas pohladit přes mříže…
Boomer, ty taky vypadáš jak trpící dítě. Zlobivý, protože to je pořád lepší, než si říkat o pomoc a bejt odmítnutej bezohledným, nevšímavým okolím, ke kterýmu máš navíc rozporuplné emoce, protože jindy jsou zase hodní a laskaví.
Je to přeci jen dost věcí na rozplétání.
Už jsem v.v.
Jako pacienti choděj různý lidi a se všema si musíte umět poradit, i s těma,který si nepřejete.
Jakožto psychoterapeut jsem (slušně) vyhodila z terapie dvě hysterky, u nich neměla a neměla by efekt a pro mne byla terapeutická hodina s nima, co se mé únavy a vyčerpání týče, adekvátní složení metráku koksu.
Re: katango; 25 října, 2024 (1:00)
.. no, ač nejsem odborník, do kategorie srovnatelné s oběma hysterkami klíďoprďo přiřadím i Anonyma. Člověk, který vyšiluje nad tou strašlivou pracovní zátěží navíc, způsobenou zřízením DS, a souběžně se celý den vykecává na litterate, mi normální fakt nepřijde.. takže platí co jsem napsal na počátku našeho vlákénka.. on „za trest“ pro vás a vy pro něho.
Boomere, jenže hysterčení tomu říkáš jen ty, protože se chceš povyšovat.
Jsou statisíce lidí, kteří to odmítají dělat a odmítali by to, i kdybych vůbec nebyl. Já jsem mluvil za ně a je nad slunce jasný, že k tomu nějakej důvod mít museli, protože všechno, co děláme, děláme z nějakého důvodu. Tak už to prostě je, ať tě to uráží nebo ne.
Ty máš nějakej problém, že musíš lidem něco vnucovat, jak to má bejt správně, aby jsi si vylepšil sebevědomí a ujistil se ve tvejch vnitřních nejistotách. Ani se nesnaž mi protiřečit, protože to je vždycky takhle a jediný čeho dosáhneš, je že budu přemejšlet, co ti tak rodiče udělali. Ani si nehraj na to, že neudělali. Je do tebe vidět, jak do čirý sklenice.
Re: Anonym; 25 října, 2024 (9:04)
..hochu drahá, já a že mám jeden problém? Já mám problémy dva!
1. kdykoli jsem byl nucen mluvit za jiné, tak jako vy teď mluvíte za statisíce lidí, vždy jsem měl v kapse lejstro s jejich souhlasem, abych za ně mluvil.
2. kdykoli mi kdokoli cizí začne tykat, aniž bychom se na tom předem dobrovolně shodli, podlehnu puzení a pošlu takového nevychovance do prdele, což činím i teď s vámi.
P.S.
.. o tom, co mi tak rodiče dělali, můžete přemýšlet do alelujá, ovšem relevantního výsledku se nedoberete, anžto jste je osobně nemohl a neznáte ani mě, což odvozuji z toho, že si nejsem vědom, že by se k naší rodině kdy přiblížil dobytek vašeho formátu.
Dnes to vypadá na příjemný pozdně podzimní den…
To už bylo ve Starcích na chmelu, jak studenti zlobili a Kemr ( hrál manžela kuchařky) říkal Kačírkové( hrála učitelku)
Víte, paní učitelko, já té Vaší vysoké pedagogice nerozumím, to nás táta vždycky srovnal rozporkou a bylo.
Boomere nekecej. Urážíš se tu, že lidi nechtěj datovou schránku, jako by jsi byl stát nebo nějakej ouřada, co to má na starostim přitom ti po tom může bejt velkej prd.
Máš lejstro s jejich souhlasem? Nemáš, prostě jen blbě žvaníš, abys žvanil a hrál si na autoritu, kterou nejseš.
Když někdo nesouhlasí s tím, co píšu a místo aby mi přímo napsal, kde se mýlím, mě začne posměšně komentovat, ještě s falešnou lidovostí (..šmankote opatrně), tak si pomyslím, že je to bezohlednej hulvát, co takhle shazuje lidi kolem sebe celej život a může se mu klidně tykat, protože si navzájem už stejně prokazujeme neúctu.
Můžeš se hned u Katango objednat a probírat tvý chování k lidem všeobecně. Jsi plnej utrpení a komplexů a je to hned vidět. A ona si alespoň vydělá.
Nevychovanej jsi ty sám. Když se chováš jako hulvát, tak se ti to vrací. Tam, kam mě posíláš, jsi mě přeci poslal hned na začátku.
Já se k tvý rodině vůbec přibližovat nemusím. Ta je poznat z toho, jak se chováš a tvý mentální strategie jsou vidět.
Napřed se chováš urážlivě a pak děláš, že vy jsi byl uraženej. To je perverzní a doma jsi to buď pochytil nebo to nechávali projít.
Pózuješ jako mluvčí státu/úřadu a pak přijdeš s tou pitomostí, že já mám mít nějaký lejstou se souhlaem od druhý strany. Prostě zase zvrhlé.
Taková byla tvoje rodina a jestli to byl otec, matka nebo babička je podružné.
No a kde tedy seženete ty odborníky, které kníže Stan Borowitz tak sebevědomě nabízí jako řešení?
Děláte, jakoby to byla houska, co je stejná v každým pekařství.
O těch známejch jsem psal, protože ty si může každej ověřit.
Někde jsem napsal, že je to řešení? A kde, prosím? Říkám jen to, že je to práce pro psychologa nebo psychiatra, nikdo jiný s tím nemá co do činění. Teda po tom, co se Targusovou metodou oddělí skutečně nemocní od těch, co si na to z rozežranosti jen hrají. Takže hrubým odhadem, co se oddělí 5 % zrna od 95 % plev. Pak už nebudou ti odborníci tak přetížení a uvidíte, že se někdo najde…
Obávám se, že zrna je daleko více než 5%. Minimálně 20%, možná víc.
Re: katango; 25 října, 2024 (1:02)
.. sdílím vaši „obavu“ a troufám si ji dokonce podšprajcovat Paretovým principem a ještě posichrovat Gaussovou křivkou IQ
No, psal jste nahoře, že to maj řešit kvalifikovaní psychoterapeuti a psychiatři – podívejte se tam. Proč to?
Ve skutečnosti to může řešit kdokoli, kdo do toho vidí a jestli je zrovna terapeut s tím nemá, co dělat.
Rozhodně to má s tím co dělat.
Omlouvám se, nepoznám, na co se to váže.
Co s čím má co dělat?
Váže se to na příspěvek, pod kterým je to zavěšeno a dává to perfektně smysl. Pokud nepochopíte ani na druhé přečtení, hledejte chybu na svém příjmači, určitě ne na vysílači ani přenosu.
Tymákovane, já jsem chtěl konrétní citaci a od ní,
Její názor se můžu dozvědět jen od ní.
Re: katango; 25 října, 2024 (15:57)
..no, jak tak koukám, ten chlapec je opravdu magor. Ale díky němu jsem se o svých rodičích a prarodičích , potažmo vlastně celé rodině, konečně dozvěděl vše, na co jsem se jich nestihl zeptat, když žili.
Až /pokud to nešťastné dítě půjdete pohladit, navštivte nejdřív nejbližší kynologický klub a oni vám rádi půjčí „ringo bundu“, čím těžší, tím lepší, úplně nejlepší je s kevlarem…
Když budete vytrvale házet Beka z okna na dlažbu uvidíte, že v určitém okamžiku najednou změní svůj názor.
Re: JŠ
Ovšem bacha na provedení takového házení!
V okamžiku kdy se ústa již nacházejí těsně u prdele téhož nositele, tento začíná artikulovat se značnými obtížemi.
Jeho problém. Může si napsat písemné prohlášení předem a v příhodný okamžik zahájit usilovné mávání. Podobně, jako Chamberlain with peace treaty.
Mával námořní smlouvou s Německem. Mnichovskou dohodu neměl po ruce a stejně nikdo nevěděl, jakým papírem doopravdy mává.
Vracíme se do doby, kdy rodiče doma dětem říkali něco jiného než učitelky ve škole.
Ptejte se avých dětí a vnoučat, ať opravdu víte, co se ve škole naučily.
Přesně tak, rodina opět začíná být kritickým článkem společnosti proti jejímu zničení.
Ano, všechny (totalitní) režimy se snaží/snažily rozbít rodinu.
A co všechny ty postavené školy, školky a jesle a třeba novomanželské půjčky nebo bezúročné půjčky ba bydlení za těch fujfuj komunistů?
Tak asi režim nebyl totalitní 🙂 .
Re: Pivoj a KŠ
Jste zcela nevhodné kusy a tak dále.
Ihned vysvětlím proč.
Mladým lidem je vštěpováno, v jak strašné době žili jejich fotři a mutry (to jako my, dědci a báby) protože za totality neexistovaly hypotéky.
Fakt si nedělám prdel, takto je jim prezentováno, v jak strašné době jsme to žili…
Ano, místo hypotéky byla „nevratná půjčka“. Fuj.
Ano, a ta „nevratná půjčka“ znamenala, že se ty peníze vzaly někomu jinýmu. Proto to zkrachovalo.
Všem levičákům nakonec dojdou cizí peníze. Jednoduše proto, že když se vám bere co vyděláte, tak nemáte důvod pracovat.
Teď je to docela podobný, jen místo novomanželů s nataženou rukou máme Ukrajince s nataženou rukou.
Re: Onanym
Jak velké dluhy měli komouši, a jak velké dluhy nasekal FIala?
Že by byl komouš a komouši nebyli komouši?
No tak komouši na začátku ukradli všechny výrobní prostředky.
Do 5 let zbankrotovali a ukradli lidem veškerý úspory.
Po sametový revoluci se tu rozkradlo odhadem tak mezi půl a dvěma mega na osobu.
Co jsem četl, tak dneska máme státní dluh tak 300 000 kč na osobu.
Nevím, kde mám ovšem vést tu dělící linii, když před i po kradli ti samí lidé/rodiny. Tak to nechám na vás, ať tu neslovíčkaříme.
Kontroloval všechno. Proto totalitní.
Socialismus byl skvělej pro přízemní lidí bez ambicí.
Ze všech udělal pašíky jak z chlívku.
Ze mně tedy ne.
Mluvte jen za sebe. Že jste pašík.
Nevím, neznám vás.
Ale vidíte, co lidí tu má ještě po 35 letech absťák po nesvéprávnosti.
👍 Kočko Šklíbo, byla jste zase rychlejší.
Poslední dobou jsem na toto téma několikrát přemýšlel a dospěl jsem ke stejnému výsledku. Systém nebyl demokratický ( jaký je, že ? ), ale ani totalitní, protože byly věci, které jsme nemohli, ale na druhé straně stát se nesnažil ovládat příliš naše životy a spoustu koníčků dokonce podporoval.
Jo, ale takovejch, co se mu hodily do krámu. V tom je ten problém.
Totalita znamená, že stát kontroluje církve, skautíky, podnikání a všechno ostatní. Že na pracovišti musíte být v BSP, protože se to sleduje, musíte být uvědomělí, aby se vaše děti dostali na školu, že všechny organizace musí být v Národní Frontě a musíte uznávat vedoucí úlohu strany.
To byl třeba problém Jazzové sekce. Máte nějaké rozumné vysvětlení, proč strana strkala nos do spolku lidí, co maj rádi jazz a proč z toho byl takovej problém?
To dělalo totalitu totalitou.
Mohu mluvit jen za sebe, ale otec vystoupil v roce 1968 ze strany (sám), maminka nikdy ve straně nebyla. Pokud vím žádné BSP, já se dostala na VŠ bez problémů. Na střední školu se mnou chodilo docela dost dětí tzv. disidentů. Takhle si totalitu nepředstavuji. Nakonec je všeobecně známé studium bratrů Havlových, idiota Vondry a mnoha dalších nynějších i minulých kolaborantů , takhle vy si predstavujete totalitu?
Re: kočka skliba; 25 října, 2024 (10:34)
..no jo, to bylo jak kde, ale na lontu jsme disidenty neměli.
U nás se ze strany nevystupovalo, anžto se do ní nikdy nevstoupilo. Se mnou soudruzi zametli poprvé už v deváté třídě, když mi zabouchli dveře od umprum, kam jsem byl pozván na talentovky na základě předložených prací. Ale jinak byli moc hodní a dali mi na výběr.. vojenské gymnázium nebo báňská průmyslovka. Nic z toho jsem nevzal, užíval si prázdnin a šel na železniční dopravu, tam jim stačilo, když jsem napochodoval na personální týden pře koncem prázdnin, opálený a zarostlý, s vysvědčením z devítky, nebýt trojky z chování, mohl jsem mít vyznamenání… ;o)))))
.. no tak novomanželské půjčky či půjčky na bydlení vedly k rozbíjení rodin a to tak, že potřeba jejich splácení vyvolávala potřebu zaměstnání obou dospělých členů rodiny, což zase vedlo k tomu, že děti musely do jeslí, poté hned do školky, kde byly vystaveny socialistické převýchově.
Moje babička(z matčiny strany..) nikdy nepracovala za mzdu nebo plat, plně se věnovala domácnosti a řádné výchově pěti dětí, aniž by k tomu potřebovala jeslí či školky, stabilitu rodiny ohrozili až komunisté, kteří je ze solidního bytu vystěhovali do suterénu a živitele rodiny vyhodili od policie. Naštěstí v té době už děti, díky mateřské výchově a otcovskému příkladu, stály jakoš takoš na vlastních nohou, tudíž dokázaly ten následný socialistický blahobyt přežít, ač nešlo v žádném případě o idylickou procházku růžovým libosadem…
A to jo, na tom se shodneme.
Nebylo všechno růžové (zkušenosti mé i rodiny).
A také nebylo vše černé nebo bílé.
Možná byl třeba určitý rozdíl mezi 50., 60., 70. nebo 80.ými léty.
„Možná byl třeba určitý“ – nikoli, zaručeně byl nesmírný rozdíl mezi padesátými lety a zbytkem.
Re:PivoJ;24 října, 2024 (23:55) +Tymákovan; 25 října, 2024 (0:08)
..každý systém se vyvíjí, a v období, které pamatujeme my, se to nevyhnulo ani socialismu, ani kapitalismu…
No jo, to byl rozdíl jak stehno.
Co vám sebrali v 50 letech jste v 80 letech pořád ještě neměl.
Prostě pokrok nejde zastavit.
Ano, byl to rozdíl. Můžete to zkusit popírat, ale to je asi tak všechno, co s tím naděláte.
Díky za názor broučku.
Re: Boomer
To je zajímavé, že u nás lopaty uživily z lesáckého nebo jezeďáckého platu tři, čtyři děti i s manželkou a dokonce si postavily vlastní bydlení, takže nemusely do suterénu.
O lopatách v železárnách vůbec nemluvím, ve srovnání s dneškem to byl zlatý důl.
Re: Targus, 24 října, 2024 (23:56)
.. vaše lopaty měly svoji kvalifikaci a žily na vesnici, rodiče mojí matky měli svoji kvalifikaci a žili v poměrně velkém městě. Kdyby se nedostali k moci komunisti, jejich životy by se odvíjely jinak.
Vaše hrušky a moje jablka.
Co takhle to zkusit znovu a jinak, rozhodně ale ne jako PŠM…
Re: Boomer
Moje lopaty byly především zvyklé od dětství pracovat rukama.
Kvalifikace byla nula nic. A kecy o tom, že „ve velkém městě“ si strčte do zádele. Rodiče vaší matky mohli klidně na tu vesnici vyfičet, když to bylo ve městě k nevydržení.
Re: Targus, 25 října, 2024 (11:09)
.. za komunistů to pro ně i mnohé jiné bylo k nevydržení všude, takovým se říkalo třídní nepřátelé, buržoazní živly a podobně.
Spojení lopaty s kvalifikací nula nic je tak nějak přiměřený svazek. Spojení absolventa klasického gymnasia na úrovni první republiky, s dlouho praxí u kriminální policie, už tak moc do kupy s lopatou nejde. Moje matka na vesnici vyfičela, ovšem maturita z reálného gymnasia těsně před II. světovou válkou, jí po roce 1948 byla na hovno.. nejvýš, kam to s laskavým svolením komunistů dotáhla, byla lukrativní pozice jeřábnice a později soustružnice.
Lopaty byly dělnická třída, o ně se ten režim opíral.
To je jak lidem z Amazonu chválit dnešek, že se maj dobře ajťáci.
Re: Onanym
Problém je jaksi v poměru počtu dnešních ajťáků k počtu oněch někdejších lopat, že?
A ten poměr je jakej?
Jinak k lopatě může jít každej i ajťák. Obráceně to nejde.
Taky jsem dělal lopatou, když se máte učit otravný věci, tak je ta lopata dokonce zábavnější, ale jako životní kariéra to je málo.
To neposilovalo rodinu,ale porodnost, to je rozdíl.
Mám arciť na mysli rodinu, jaká bývala dřív – rodiče, děti, prarodiče, strýcové a tety, bratranci a sestřenice, žijící blízko sebe. Jako dítě jsem v něčem podobným vyrůstala. Nemluvím o nukleární rodině- otec, matka, děti.
V širší rodině si můžete pomoci, třeba hlídání dětí, u nás třeba se i pracovalo vzájemně na stavbách a opravách RD. Pokud se rodina vyvede, máte v ní neformální podpůrnou skupinu, takže těch psychologů, psychoterapeutů a psychiatrů bude potřeba míň. Nukleární rodina si všechno, čím si pomáhají členové širší rodiny, musí platit.
Nukleární rodina je snadněji ovladatelná a je zranitelná.
Nejsem sociolog, tohle jsou mé názory na základě mých životních zkušeností a zážitků z dětství.
Re: kata…
Já jako dítě pamatuji ještě časy, kdy ke stavbě nového domu „už ne ze dřeva“ chodila celá vesnice. Beton na základy a „deky“ se míchal v míchačkách, kdo nemohl přijít k betonování, ten pomáhal při šalování nebo při dovozu materiálu.
Druhá věc je, že vlastně celá vesnice byla nějak spřízněná.
Třetí věc – ženské si pečlivě hlídaly, kdo přišel a kolik odmakal, protože tenkrát patřilo k bontónu pomoc „vracet“.
Nezapomenu, jak jsem navážel cihly na stavbu kulturáku do obce HRČAVA.
Přijel jsem tam před polednem. Chlapi byli v práci, na soupravě jsem přivezl 22 tun tvárnic.
Během půlhodiny se shromáždily všechny ženské, které byly doma, za další hodinu jsem se s nimi hádal, kdo bude zametat podlahu na korbě. Prý kde jsem to viděl, aby chlap zametal…
Žádnou z nich nenapadlo, že by jednoduše nepřišla…
Re: Targus, 25 října, 2024 (11:23)
.. inu, zjevně jste jako mladý šofér koukal pracujícím ženským pod sukně až tak usilovně, že jste přehlédl soudruha tajemníka, který za oknem národního výboru stejně usilovně a ještě k tomu pečlivě zapisoval jména brigádníků do prezenční listiny. Aby byl přehled, kdo kam patří, ženské už to znaly, vy ještě ne…
Nejste jediný, kdo žil za socialismu na venkově, a tak se prosím nesnažte působit dojmem, že jen vy víte, jak to bylo doopravdy.
Ale o to samé se nesnažte ani Vy. Nejlepší je totiž jít příkladem ostatním.
.. předložil jsem jen svoje zkušenosti z mého prostředí. Nikomu ale nehodlám tvrdit, že pouze ony byly ty jediné skutečné, reálné a jinak nic…
poněkud humorná nadsázka je reakcí na Targusovo podání, které se právě tou paušalizací vyznačuje.
Vaše tvrzení ze včerejšího večera o novomanzelskych půjčkách je přesně to, co se Vám u Targuse nelíbí .
No to teda není šklíbo.
Když budete moc příkladný, tak vám budou závidět a okradou vás a zavřou.
Ano, reciprocita k tomu patří/patřila.
Když sousedka donesla „na ochutnání“ talíř koláčů nebo něčeho jiného, nebylo myslitelné ten talíř vrátit prázdný.
Něco takového v havířské kolonce prostě nebylo možné. A tak se na vracení talíře čekalo i týdny, až ho bylo čím naplnit.
Inu mentalita „hloupých havířů“ a jejich robek. To se vám vpálí do mozku.
Ale nevím, jestli to chápou i jiní než třeba Targus nebo Ládík.
Re: Starý kocour; 25 října, 2024 (17:51)
..buďte bez obav, chápou to i jiní, reciprocita v mezilidských vztazích existuje v každé fungující sociální skupině, jen ta forma bývá odlišná, v hornické kolonce to byl talíř s něčím k ochutnání, na vesnici třeba zabíjačka, čerstvě vypálená slivovice nebo hrouda másla, ovoce ze zahrady, u střední třídy třeba pravidelné sedánky při čaji o páté nebo domácí hudební produkce…
Kéž by jste měl pravdu!
Ale nemáte.
Re: Starý kocour; 25 října, 2024 (18:35)
Kéž by jste měl pravdu!
Ale nemáte.
………
.. kéž byste aspoň neprznil mateřský jazyk!
Ale przníte.
A navíc vám uniká, že tvrzení bez důkazu nemá hodnotu argumentu.
Kocoure a neukradli náhodou ti havíři ve 48 celej důl?
To by pak reciprocita byla jim usekat ty jejich chmatavý ruce a přitlouct je na dveře od baráku.
U každýho soudu vám vysvětlí, že nesmíte brát zákon do vlastních rukou a pošlou vás za to do báně.
Takže je lepší si nechat nasrat na hlavu.
Když není reciprocita v tom podstatným, tak na co se namáhat v prkotinách.