26 září, 2025

Miloš Henč…

Znáte ho? Je to umělec z Jihlavy. Dělá do pouličního umění, něco jako Banksy. Zhruba před rokem a půl začal „zdobit“ rozpraskaný asfalt na chodnících různými malůvkami. Praskliny jako vlny na moři, jako skáliska na útesu, jako netopýři na stropě jeskyně nebo jako brázdy na polích. Má plný fejsbůk fotek svých obrázků. Je jihlavský patriot, tak se jeho dílka hemží ježky všeho druhu. Dnešní doprovodný obrázek je jedno jeho dílko.

Dlouho takto maloval a lidem se to líbilo. Dokonce i jihlavským radním se to líbilo. Vkusným způsobem poukazoval, co by potřebovalo opravit a zároveň to ta místa zkrášlovalo. Rok a půl takhle maloval bez jediného problému.

Pak udělal neodpustitelnou chybu. Začal do svých dílek přidávat názor. Na chodnících se objevil český lev, česká vlajka, či ústa sešitá cenzurou. Objevil se nápis „mír.“ Objevily se jemné náznaky nesouhlasu s duhovou propagandou nebo žal nad rozpadem Českoslovenka. Nic vulgárního ani přímočarého. Čiré umění.

V tu chvíli narazila kosa na kámen. Najednou se stal nepřítelem radnice, poslali na něj policajty a spustili správní řízení, protože svými malůvkami „znečišťoval“ veřejné prostranství. Dopustil se přestupku, znečistil veřejné prostranství tím, že namaloval českého lva a českou vlajku. Městu Jihlava tím „vznikla škoda třicet tisíc korun,“ když ty malůvky odstraňovalo.

Hádejte, kdo vládne na jihlavské radnici… ano, Modroptáctvo! Člověka to už vlastně ani nepřekvapí. Když jsem se Henčův příběh dozvěděl, bylo mi předem jasné, že to musí dělat ODSák, protože nikoho normálního by to nenapadlo. Rok a půl ho nechají malovat, ale nedej Bože, když se přizná ke své české orientaci. Nejhorším zločinem je česká vlajka. Největším přečinem je patriotismus. To nejhorší, co můžete udělat, je upozornit na to, kým jsme.

Pan Henč mi řekl celou řadu podrobností o tom, kdo ho přišel na radnici napráskat a jak vypadalo jednání o něm, ale nebudu to sem psát. Jednak by tam hned začali řvát jak píchlé prase, že jsem si to vymyslel a není to pravda a jednak byste z toho zvraceli, stejně jako já, když jsem se to dozvěděl.

Dovolte mi proto konstatovat, že být členem ODS je prostě diagnóza. Jestli se někde zkoncentrovaly nejhorší vlastnosti tohoto národa, tak jsou to Modrý straky. A jestli se někde zkoncentrovala mafie, je to hnutí STAN. Ne nadarmo je jejich součástí i Miroslav Tomanec. To je ten frajer, který nesnáší komunisty, protože vstoupil do Strany v prosinci 1989 a Strana ho zradila, protože se vzdala vedoucí úlohy a distancovala se od minulosti. A tak se stal největším komunistobijcem.

Když jsem s Milošem Henčem mluvil, hrdě mi řekl, že si svou pokutu zaplatí sám a pokud by mu chtěl někdo přispět, ať dá raději peníze na charitu nebo na práci pro vlast. On udělal, co považoval za správné a potřebné.

Já jen dodám, jestli se ve volbách ukáže, že je takové jednání normou a že je správné potlačovat naši identitu a náš národ, tak si ten migrační pakt prostě zasloužíme. Zasloužíme si i ty emisní povolenky, i všechna ostatní prokletí, která na nás Fiala uvalil a čeká nás osud Lužických Srbů (nebo bílých Němců), protože národ, který se nebije za sebe sama, ten o všechna svá práva přijde.

O tom budou volby. Jsme už jen jednotlivci, kteří se rozpouštějí ve velkém evropském mišmaši a nebo jsme ještě národ? Jsme ještě schopni se vzepřít? Máme v sobě ještě alespoň kapku husitské krve? Vadí nám taková šikana? Je to pro nás důvod změnit volební preference? Jsme ještě schopni unést na zádech odpovědnost za tuto zemi?

To uvidíme za necelé dva měsíce.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.

224 thoughts on “Miloš Henč…

      1. Tak kvalifikaci na to má.
        Takový učitel tělocviku Konrád to dotáhnout taky vysoko!
        A K.H.Frank knihovník ještě výš!
        Tatínek byl jeho posledním vystoupení před pražským publikem v roce 1946.
        V roce 2026 by mohlo být repete.

  1. Ono jaksi obecně platí, že když se zamindrákovanej krypl, shodou okolností, dostane na vysoký post, tak se jej drží zuby nechty, protože ví, že se mu to již nikdy znovu nepovede. A jakýkoliv náznak oponentury ihned trestá, neb se bojí.

    1. Naši milí židovští přátelé a vláda ČSR by přece nikdy toto nedopustili.
      Vždyť přece vynalezli slovo holocaust.
      Jenže ten neplatí ani pro Indiány, ani pro Slovany, ani pro Palestince.

  2. OT:
    Čínské stíhačky J-20 přeletěly Tsushimskou úžinu bez odhalení!

    https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=18&p=435541&sid=4a88a3f04f09088e34bdef30f044fa29#p435541
    Elitní piloti z první letecké brigády Lidové osvobozenecké armády provedli utajené hlídkové lety nad Bashi kanálem a především přes Tsushimskou úžinu, jednu z nejvíce sledovaných oblastí ve vzdušném prostoru východní Asie. Bez toho, aby byli zachyceni japonskou, jihokorejskou nebo americkou radarovou sítí.

      1. Jirka II:
        Kvůli transkripci si upravoval jméno i disident Anatolij Ščaranskij. V dobách jeho věznění psali Němci příjmení jako Schtscharanski. V azbuce jeden úder- šč- , německy úderů sedm. Anglicky se jmenuje v současné době Natan Sharanski.

        1. Takže ruskej Tolja je anglickej Nathan?
          Aha, von vlastně není anglickej, von je
          vlastně úplně jinýho etnika.

  3. Tento Vidlákův článek se objevil na Nové republice, ale i s reprodukcemi maleb p. Henče. Líbí se mi.
    Pokud to sem už někdo napsal, tak pardon.

    1. Nevíte o čem mluvíte.
      V 50 letech by soudkyně hned napoprvé zametla s obžalovaným.
      Tady ale soudkyně uznala námitku obhajoby a rozhodla o odročení procesu.

      1. Hlavně, že si to pamatujete. Umíte určitě i číst, tak si zjistěte jak se chovala argentinská chunta, čilská chunta. Tam jsou dodnes desetitisíce nezvěstných lidí. Už je to několik desítek let a nikdo neví jak skončili. Ví se jen, že Argentinci je házeli z vrtulníků do moře. A Čile to samé. Kdyby jste náhodou nevěděl, jedná se o státy Jižní Ameriky a kdo tam má prsty?

      2. Ano, ovšem krom tohoto spíše kosmetického rozdílu, který STAN v případě volebního úspěchu jistě rychle zkoriguje, zde není podstatnější odlišnosti.

      1. Byli přebyteční 🙁
        Nedávno jsem četla nějaké články na National Geographic a oni tam žádají v každém článku redukci lidí.

        1. Ti, co to žádají, by měli jít příkladem, a prostě se zredukovat.
          Normální lidi by si vodfrkli a planeta by určitě taky neprotestovala.

  4. OT
    V nejnovějším výzkumu společnosti STEM pro CNN Prima NEWS za červenec se výrazně zlepšilo hodnocení někdejší ministryně práce a sociálních věcí Jany Maláčové (SOCDEM). Ta ve sledovaném měsíci kývla na spolupráci s hnutím Stačilo!, které vede KSČM. Nejpopulárnějším politikem zůstává Andrej Babiš (ANO) před Karlem Havlíčkem (oba ANO) a Tomiem Okamurou (SPD). Nejvíce negativně hodnotí respondenti premiéra Petra Fialu (ODS).

  5. Trochu bych poupravila „kdo vládne“ v Jihlavě.
    Pravda je, že z jedenácti zastupitelů Jihlavy je primátor z ODS od 2022, ale sama ODS se 4 mandáty vládnout nezvládne.
    K většině prosté potřebuje další a ty má buď – dva z KDU (SPOLU) a nebo někoho z pěti za ANO.

    Vidlák nepopisuje, jak a kdo spustil to správní řízení, možná by mohl někdo z Jihlavy, či přímo zastupitelé se vyjádřit, když zde čte kde kdo…to se asi nestane.

    K meritu věci, hypoteticky jen – dokud a POKUD měl autor na malování po chodnících i ústní a nezpochybněný souhlas města a to se dá najít, pak bez ohledu na nějakou podmínku, vnímám jako právně problematický přestupek „znečištění“, do doby odvolání takového souhlasu, když by vlastně nevadilo „znečišťování“ samo, ale jen téma (obsah). A to je právně něco dost jiného.

    Navíc, odstranění malby viz příklad
    https://www.facebook.com/reel/1203335234874119

    na místě poškození chodníku vlastně ve skutečnosti je spíše provedenou opravou, kterou by bylo stejně město povinno na své náklady provést. Je sporné to vykládat pak jako škodu k tíži autora, který vlastně dílem označil výrazně ty vady na chodnících….Ve skutečnosti tak město jen splnilo povinnost, kterou tak jako tak má ze zákona a vždy na vlastní náklady.

    A malíř nakonec naopak možná pro občany plnil důležitou funkci nejen uměleckou (tam dle vkusu každého i z nás zde), ale zřejmě urychloval opravu právě a spíše pak nevhodným „značením“ (pro ty pohoršené „obsahem“) Mohl proaktivně pomáhat a chránit majetek občanů i předcházet zraněním, kdyby si nebýt malby toho poškození nevšimli, pohoršení to neoznámili a město bez toho tak rychle možná s opravou nereagovalo…..

    Prostě to chce šikovného právníka, pokud je ještě šance se bránit.

    1. … předpokládám, že i přítel „j.“ jako profík, stejně tak já, Majko, jsme si Vás rádi opět přečetli/(čteme).

      Ano, máte zcela pravdu, na videu je vidět, že se jedná o prokazatelnou opravu trhlin v asfaltu. Ano, takhle se opravují trhliny asfaltových koberců silnic, ale abych řekl pravdu, takhle opravovat chodníky jsem ještě neviděl = usuzuji, že je to asi finančně náročné!

      Kdyby malbu Hanče pouze přetřeli štětcem s asf. penetračním nátěrem, pak by se asi dalo mluvit JEN o odstranění oné „výtržnické“ malby. Jenže pak by se trhliny v asfaltu nezacelily/neopravily/neodstranily a oprava by stála „pětník“ . Hančovi by pak nemohli přišít takovou pálku na tzv. „odstranění“ jim nemilé malby.

      Škoda, že Hanč je ochotný těch 30 táců zaplatit rovnou aniž by ve správním řízení poukázal na tento evidentně prokazatelný a do očí bijící rozpor. Byla by to před případným soudem příležitost pro šikovného opozičního advokáta postavit na hanbu ubožáctví vládnoucí věrchnušky v Jihlavě.

      (Poznámečka – byla byste dobrá soudkyně, Majko, škoda že jste „jen účetní“ (domnívám se z toho, co jste už tady všechno napsala), neb podle mého mínění často správně používáte prachobyčejný selský rozum opřený o zákony. Máte pro něj holt cit, třeba zrovna na rozdíl od jihlavských papalášů, kteří asi fakt netuší, co je asf. penetrační nátěr a k čemu se dá používat štětec.)

  6. Je v tom případě potřeba postihnout všechny novomanžele a jejich kamarády za všechna ta srdíčka s iniciálami a daty svateb. Jen v okolí jich je tu po silnicích hned několik. Navíc se tím vysílá nebezpečné politické poselství, že manželství je výlučně svazek mezi mužem a ženou. Jak se pak mají cítit různá další pohlaví či příslušníci nejrůznějších sexuálních menšin?! Komu s těmi všemi srdci prospíváte?! Putinovi a russku! Zavřít a upokutovat až zčern… totiž až vás ta služba arciďáblu z mongolských stepí přejde!

    1. tdx:
      Vy škaredý! To chcete říct, že hychykyry nemají srdce, či co?? Já pořád doufám, že se vdám za katedrálu svatého Víta a to si pište, že tam bude srdce jako hrom!

  7. O.T.:
    Hosté na pohřbu Jiřího Krampola:

    Jiří Paroubek
    Jan Přeučil
    Uršula Kluková
    Upír Krejčí
    Zuzana Bubílková
    Felix Slováček
    Ivan Vyskočil
    atd. …

    Všichni umělci, všichni za zenitem své kariéry, všichni z Prahy…
    Novou a nejnovější generaci ovšem naprosto nezajímají. Až vymřou, zase jedna epocha zmizí v propadlišti dějin. Jako my. Smiřme se s tím, nic s tím neuděláme.
    Všechna sláva polní tráva.

      1. To je selektivita, neschopnost vyhlédnout ze své bubliny. To není o „oslovení“. Když nemám rád dechovku, nechodím na koncerty na korzu.
        Když jsem si přečetl diskuzi tak jsem si uvědomil, že jsem tady v „cizí hospodě“. Nesnášenlivost jak bič. A rozpatlávání. Řeší se, jak říkávala moje babča, „absolutne capoviny“. Kresba křídou na chodník…. Panebože!

    1. Možná Vám to přijde divné, ale Uršula Kluková byla a je z Broumova. To je to město, které si Hindenburg spletl s Braunau am Inn, a nazval A.H. pejorativně českým kaprálem. A těžce ho podcenil.

    2. No, ten herecký potěr (mladí) se ani nedá nazvat herecký…já, když se po nějaké době vrátila domů, tak mne to neumětelství docela vyděsilo. Odchází poslední generace HERCŮ a zůstávají nám jenom neherecké sračky. A ti, kteří ještě žijí se přizpůsobují těm neschopným lejnům. Stačí mi ukázky a vím, že se na to či ono dívat nebudu. Ani mluvit to neumí, cosik furt drmolí…hnus!

      1. Myslím, že o ten samotný výlet nejde. Že by konečně doběhlo svědomí? Nebo už je jasné, že volby má Spolu prohraný a páně ministrův sen o možných auditech na ministerstvu po volbách…

        1. Komunista Ransdorf, to byl charakter. Když se provalil skandal se švýcarskou bankou, tak umřel od hanby 😀

          1. Neumřel od žádné hanby, ale díky chybějícím lékům, které mu ve vazbě zapomněli dát.
            A proč umřeli ti mladší společníci, kteří tam měli údajně majetky jejich příbuzných, kteří zahynuli za 2.Světové války?
            https://zpravy.aktualne.cz/domaci/cesky-rozhlas-zemrel-muz-kvuli-nemuz-byl-zatcen-ransdorf/r~f0f2fd2ac4a811e993a6ac1f6b220ee8/
            https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zemrel-muz-z-afery-europoslance-ransdorfa-zustaly-po-nem-smenky-na-18-miliardy-korun-45542
            Také od hanby?
            Nečteš a nevíš!
            Ústav soudního lékařství došel k závěru, že manželova smrt nesouvisí s jeho léčbou při pobytu v cele předběžného zadržení ve Švýcarsku,“ sdělila Seznamu vdova Vlasta Ransdorfová.
            Vdova po Miloslavu Ransdorfovi také zpochybňuje péči, kterou personál věznice jejímu manželovi věnoval.

            „Vazební lékař ve výslechu uvedl, že si na manželův případ dobře vzpomíná, protože šel s policií pro manželovy léky do jeho hotelu. Opravdu netuším, kam pan doktor a policisté šli a co kde dělali, protože manžel v žádném hotelu ubytován nebyl, pouze po příjezdu do Curychu zaparkoval svoje auto na parkovišti hotelu Marriott,“ prohlásila Ransdorfová.
            I přes závěry policie však pozůstalí říkají, že smrt Ransdorfa byla podezřelá. Tvrdí, že ji mohl zapříčinit také nebývalý tlak, kterému mu byl Ransdorf po svém návratu ze Švýcarska vystaven.

  8. Mám poněkud ambivalentní postoj. Některé obrázky se mi líbí, ale asi jako každý, kdo vlastní nějakou zeď či plochu, nesnáším sprejery a jiné zkráslovače. Svoboda vyjadřování ještě neznamená, že si může každý svůj názor vyrýt na moji fasádu.

    Pokud obrázky nevadí místním, proč ne. Chce-li autor vyjadřovat své politické postoje, měl by to dělat na místě k tomu určeném nebo na svém. A úplně nejlepší by bylo, kdyby byly chodníky a cesty opravené.

  9. Tak jsem mrkla už několikrát na Médium a klikla pod Vidlákovým článkem na Líbí se…a u článku pětinásobné prokletí klikám a ono ze 127 na 126 a pak zase na 127 a pak zas na 126….

  10. Obrázek svázaných úst je vtipný. Podíval jsem se na internetu i na další obrázky toho pána. O většině z nich toto řící nemohu. Pokud on bude hradit pouze odstranění výtvorů a nedostal k tomu za svojí činnost navíc žádnou pokutu, tak je k němu místní radnice vlastně stále shovívavá.
    Sprejerství – malování na cizí objekty, bez souhlasu vlastníků dotčených ploch, v pořádku není. Něco takového si troufne udělat pouze jedinec uvažující jako levičák. Normální člověk cizí majetek ctí.
    Pokud jde o zmíněnou modroptáckou radnici, stěží má k udělení tichého souhlasu pro zmíněnou činnost mandát. Navíc, státní symboly, například zapíchnutá české vlajka v hromadě hnoje, nebo zobrazená v podivných politicky motivovaných výjevech, zhotovených na cizích chodnícich v blízkosti veřejných budov, navíc podepsaných jsou projevem vandalství.
    Je chybou autora, že značka ODS nebyla řádně ochráněna proti zneužití, ke kterému v tomto případě došlo. Snad se povede, že modroptáci – modré straky po volbách utrpí dostatečnou volební porážku. Všichni víme, že existuje mladá, úspěšná politická strana, pro kterou je porážka ODS jedním z důležitých cílů.
    Modroptáci, to je odpovídající, trefný název pro progresivistickou politickou stranu, která se drze skrývá pod značkou ODS, proti vůli jejího autora. Jednání představitelů téhle strany je vlastně srovnatelné se sprejerstvím, které ale jejím zástupcům překáží. Pokud ODS zkrachuje a přestane prakticky existovat doufám, že nebude následovat to co nyní vidím u socánů, strany která po odchodu Miloše Zemana skončila kvůli neschopným politikům. A přesto se těm neotřesnějším starým socánským strukturám podařilo nacpat se znovu do politiky jinde. Podařilo se to před časem Haškovi a nyní i Zaorálkovi s Maláčovou, asi i některým dalším.
    Příští politické směřování ČR, zdá se, od toho minulého nemusí být očekávaným krokem dopředu.

    1. Prostudoval jsem snad všechno na netu k případu výtvorům pana Henče.
      On je na Jihlavsku poměrně známý výtvarník, byl domluven z radnicí, že bude malovat na chodníky akrylátovými barvami, dokonce byl učiněn o tom zápis, kde byl upozorněn, že malby nesmí mít politické nebo náboženské zabarvení. Zprvu maloval symboly Jihlavy, tedy ježky, později začal přidávat vlaječky a to stále měl podporu radnice.
      Když jeho malby začaly mít politické zabarvení, začali si na radnici stěžovat libtardi a tak radnice nemohla udělat nic jiného, než mu malby zakázat, protože porušil podmínku, že malby nebudou mít politický podtext. Radnice v podstatě asi nemohla udělat nic jiného, soudruzi si stěžovali a tak museli reagovat…

    2. Malování na cizí objekty (chodníky apod.)…to je docela sporné, vlastně je to veřejný prostor, který si občané platí…tohle přivlastnění si udělala politická pakáž po 89. roce. Vlastně lidem pomyslně veřejný prostor sebrala. A vzpomněla jsem si na Lenonovu zeď na Kampě, to bylo minulému režimu také trnem v oku…podobnost čistě náhodná…

      1. Pokud se nemýlím, naše soudy neshledaly nic závadného v Praze na ukravinské vlajce nakreslené na chodníku před domem obývaným Rusy. Zjevně kreslili také levičáci, že ?

    1. Obecně je čmárání na chodník trestný čin.
      Kdo poškodí cizí věc tím, že ji postříká, pomaluje či popíše barvou nebo jinou látkou, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.
      https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40?text=#f3920227
      Trestní odpovědnost zaniká, jestliže pachatel dobrovolně škodlivému následku trestného činu zamezil nebo jej napravil.

      1. Takže děti, co si barevnejma křídama v parku na asfaltovou cestu namalujou skákacího panáka, se dopustily trestného činu ? Nebo se ho dopustila babička, co je hlídala ?
        Když v noci zaprší, a malůvka se smeje, bude jim odpuštěno ?

        1. To je velmi složitá problematika 😎 , na kterou nestačím.
          Viz např. spolupachatelství tří nezletilých, z nichž jeden donesl do školy fixy a dva těmito fixami popsali stěnu budovy školní tělocvičny nápisy „X smrdíš jako chcíplej pes“, „Pepsi je vhodné pro psi“, „Y je žumpa“ a „Z ty krávo, ty píčo, ty děvko“:
          https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nscr/8-tdo-1426-2013

          1. „Pepsi je vhodné pro psi“
            Tak za tento nápis by fakt následky nést měli. Minimálně sníženou známkou z ČJ. 😀

            1. To je otázka.
              V některé literatuře na pomezí sci-fi a fantasy se termínem „psi“ souhrnně označují jevy, jejichž podstatou jsou telepatie a telekineze, vyvolané mentálním působením některých v tomto směru mimořádně disponovaných osob. – Na pozemek, označený cedulí „OBJEKT JE STŘEŽEN PSI“, nevstoupil bych ani vybaven samopalem a pepřákem na medvědy. – Pepsi mně docela chutná, ale zatím jsem jí zřejmě nevypil dost.

              1. Chybí vám alobalová čepička, ta psi spolehlivě odráží. Jinak Pepsi ani jinou colu doporučuji nepít, obsahuje totiž kyselinu fosforečnou, což je pro organismus docela zátěž.

                1. MUDr. Petr Lukeš z Boskovic :
                  “ Když řeknu, že Coca cola je nejzdravější nápoj u nás, tak 90 procent lidí, kteří jsou zblblí podplacenými lékaři, se chytne za hlavu a myslí si něco o mé pomatenosti. Když chci psát nebo povídat o Coca cole, tak své tvrzení musím mít podložené, což se o mnohých pisatelích říci nedá.
                  Já vypiju denně 2 litry coly. Nepředpokládám, že by doktoři byli tak hloupí sami od sebe, když vystudovali medicínu, a že by si nepamatovali, že například kyselina fosforečná je pro nás nejdůležitější kyselina na této planetě. Drží totiž genetický kód DNA, protože ta jediná je schopna tvořit esterické můstky, které drží šroubovici DNA, aby se nerozpadla. Kdybychom tu kyselinu neměli, budou se rodit různé zrůdy. Coca cola, která je konzervovaná kyselinou fosforečnou nám vůbec neškodí, právě naopak.“

                  https://www.lecitel-janvas.cz/cz/p/mudr-petr-lukes-lekar/

                  1. Ovšem je rozdíl jaká je to coka cola.
                    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nemcum-cukr-a-Cechum-Podivejte-se-sami-co-vam-dava-do-piti-Coca-Cola-777825
                    Osobně také nápoje nepijí, ale pokud bych si dal, tak jedině mexickou, která je slazená cukrovou třtinou a plněná do skla jako potravinářská přísada Pan doktor ovšem zapomněl podotknout, že E338 ve vysokých dávkách má nepříznivé účinky na zdraví. Příliš mnoho fosforu může vést k tvorbě ledvinových kamenů a osteoporózy. Také narušuje vstřebávání mnoha cenných minerálů a způsobuje erozi zubní skloviny.

                  2. Všeho moc škodí, každý extrém je nezdravý. Sem-tam doušek koly asi nikomu neublíží.
                    Pepsi-cola mimo to prokazatelně pomáhá při tlumení žaludečních potíží, na které nám u dětí nezabralo vůbec nic. Jedna polévková lžíce pepsi 1x za hodinu – a do večera bylo vše OK.

                  3. 2 litry denně? No měla jsem kolegyni, která takové množství tohoto nápoje pila. Dostala se na váhu víc než 150 kg. Když ji gynekolog řekl, že bude mít problém s otěhotněním při takové váze, začala místo 2 litrů Coca coly pít aspoň sycenou vodu.
                    Váha se jí snížila o těch 50 kg, ale vydržela to jen půl roku. Nakonec ji přítel opustil a zůstala sama.
                    Pan MUDr je asi ten typ, co po náštěvě WC je o 5 kg lehčí.

            2. Já bych to naopak hodnotil jako dobrý jazykový cit. Když Pepsi, tak psi. Pravopis zde musí ustoupit …

              Např. z majálesu 1968 si pamatuji na papírový tank, popsaný veršovánkou:
              „Na zemi i na móři
              porazíme agresóři.
              I ve vzduchu, ejchuchu“

        2. Akrylové barvy se hůře odstraňují než běžné křídy. Ale výše píší, že měl smlouvu s radnicí a pokud tam nemaloval naší vlajku (proč vadí česká vlajka a nevadí americká, opravdu nechápu) a symboly LGB + ti co jim dělají medvědí službu, tak bylo vše v pořádku.

      2. Harfyton:
        Jo? No vidíte a já považuju za trestný čin některé chodníky. To je vidět, nač ti zákonodárci myslejí – na samý blbosti.

      3. „nebo napravit“ = viz ten můj štětec s penetrákem tady někde pod Majkou. Ale to gesto Hanče za 30 táců se mi nezdá jako dobrý postoj (připouštím, že snad jen pro něho samotného, to asi jo), neb po zaplacení pokuty se na něj zapomene, prostě na něj kálí Bílý Tesák = to se mi zdá jako škoda. Ale to už je věc pana Hanče, nepřísluší mi to posuzovat.

  11. Citace z článku: „Jednak by tam hned začali řvát jak píchlé prase, že jsem si to vymyslel a není to pravda a jednak byste z toho zvraceli, stejně jako já, když jsem se to dozvěděl. “

    Vážený Vidláku, nejde jen o tuhle jednu větu, ale je to dobrá charakteristika nejen tohoto článku. Bez ohledu na to, že má pan Henč mé sympatie a jiné vaše články se mi zpravidla líbí, vždy mě odrazuje, když v nich sklouzáváte k manipulaci. Silně pochybuji, že by čtenáři zvraceli, pokud byste zde vyjevil praktiky, se kterými se musel pan Henč potýkat. A ještě silněji pochybuji, že jste zvracel vy, když vám o tom pan Henč vyprávěl. Nevěřím tomu, co píšete.

    Co mě obecně asi nejvíce odrazuje, je očividná zaujatost, které jsou plná média hlavního proudu. Proto jsem je přestal číst a proto jsem hledal jiné zdroje informací na alternativní scéně. Ale velmi mě mrzí, když i na alternativní scéně vidím podobnou zaujatost, sugestivitu, až manipulaci, která se mi tak příčí u hlavního proudu. Je to vážně tak těžké nebýt tak očividně zaujatý, že až sklouzáváte k manipulativním vyjádřením?

    Pravdivější a objektivnější obraz reality by nebyl méně varovný. Není třeba přimalovávat zlému čertovi větší rohy, než má. Když ale přesto budete zkoušet „přikrášlit“ realitu, vaši podporovatelé vám pravděpodobně budou ještě více tleskat a vaši odpůrci na vás pravděpodobně budou ještě hlasitěji bučet. Ale ti i ti už na vás měli nějaký názor, který velice pravděpodobně nezmění. Co ale očividné přikrášlování reality může změnit, jsou názory nerozhodných, nezaujatých, hledajících … A můžete hádat, kterým směrem to ovlivnění u těchto skupin občanů pravděpodobně půjde.

    1. Tak jo.
      Bitcoiny jsou pro Vás asi přijatelné, zbytečně drahé energie (desítky miliard do kapes Tykačovi atd.) a inflace taky, militarismus taky,
      ….. ale kvůli tohoto článků by STAČILO neměli volit nerozhodnutí voliči.
      Tak lze chápat Váš vstup.
      Evidentně máte zvláštně sestavené priority.

      PS.
      Začala směna?

      1. Vidlák vyvěšuje své články na Seznam, takže se může stát, že čtenáři Seznamu chodí číst jeho články i sem. Buďte rádi za vyšší sledovanost.

        Se směnami to nemá nic společného.

        1. A JAK ČÍST TOTO VAROVÁNÍ?
          Když ale přesto budete zkoušet „přikrášlit“ realitu, vaši podporovatelé vám pravděpodobně budou ještě více tleskat a vaši odpůrci na vás pravděpodobně budou ještě hlasitěji bučet. Ale ti i ti už na vás měli nějaký názor, který velice pravděpodobně nezmění. Co ale očividné přikrášlování reality může změnit, jsou názory nerozhodných, nezaujatých, hledajících … A můžete hádat, kterým směrem to ovlivnění u těchto skupin občanů pravděpodobně půjde.
          PS.
          Ano, každá „chybná maličkost“ ztratí STAČILO nerozhodnuté voliče, kteří tolerují „bitcoins“, „energie“, vysokou inflaci.
          PS1. Nejedná se spíše o přání vaší směny?

          1. Karle, čo je to ten hentý oný nerozhodnutý volič?
            Pokud něco takového existuje, tak je to živočich bez vlastního názoru.
            A řídí se podle toho, co mu třeba řeknou v televizi.
            Hlavně nevybočovat z davu, vlastně čo to tàrám, z většinového názoru.
            Ten Vidlâky nikdy volit nebude.
            Řekl bych, že je to od Brettschnaiderů – Řehků takový pokus, taktika, „nepiš, co by popudilo imaginárního nerozhodnuté ho voliče….“

    2. Plést si nadsázku a tzv. uměleckou licenci, která je pro publicistiku typická, s manipulací, to chce vážně hodně svobodného ducha, dost odpoutaného od reality.

        1. Od novinářů nelze očekávat objektivní, vyvážené a pravdivé informace. K tomu z principu noviny nikdy nesloužily a novináři na to nemají ani vzdělání, ani rozhled, často ani jakékoli hlubší zkušenosti. Typické pro novinařinu bylo vždy šíření propagandy vládnoucí moci (dnes často i cizí moci, pokud dostatečně platí a udržuje síť svých agentů-novinářů) nebo senzací, které často s realitou neměly nic společného. Vidlák naštěstí není novinář a Kydy/Litterate nejsou novinami. Na druhou stranu se užívání obrazných uměleckých prostředků od publicistických formátů (až na pár výjimek) očekává, jinak by to čtenáři ani nečetli.

          1. tdx:
            objektivního není nikdy nic, co jaký tvor zplodí, to bych ani nežádala. Ale zřetelný příklon k nějakému názoru/postoji, ten by tedy v publicistice být neměl. Sice chápu, že pak by možná publicista neměl co žrát, ale zas na druhou stranu – ať se tedy nikdo nenazývá publicistou. Protože to slovo nepoužíváme v původním významu, ale kapku posunutě.

    3. Hlavně ať ti nerozhodnutí, nazaujatí sedí doma, pokud byli voliči SPOLU a chtěli je znovu volit. Zmrvili co se dalo a je to jejich vina jak to tu vypadá.

    4. Vážený, realita je vždy relativní.
      Dle pozorovatele. Takže slovo objektivní realita je dobré leda tak v nějaké totalitní společnosti.
      Peace 🤗

      1. Trump to dnes v noci potvrdil.
        Teď záleží na tom co udělá za prasárnu EU s Anglií, jestli tedy budou mít odvahu něco udělat…

    1. Ten pisálek se snad vyučil v Rudém právu „blahé paměti“. Minulý režim takto podobně kritizoval máničky, pankáče, oděvy ve stylu západních hudebních skupin 😀

          1. Ten by mohli dát na všechny vlajky, co existujou, a podle situace vytáhnout vždycky tu pravou. Univerzálně použitelnej ksicht.

    2. Liška:
      Je to jako vždycky a všude. Je úplně fuk, kdo je naprášil. Důležité je, jak se k tomu postavili jihlavští konšelé.

  12. Nic nového v kotlince, a nemusí jít ani o umění. Stačí tykadýlka. Tušim, že se to tenkrát taky týkalo politiků ODS a KDU-ČSL. Romana Smetanu tenkrát taky odsoudili za „škodu“ …

    1. Ano, na mafii se nesmělo sáhnout ani tenkrát. Zajímavé ovšem je to poškozování cizí věci, když si politici vlastně pořídili plakáty z peněz daňových poplatníků (ty peníze, co strany dostávají za voliče, ty jdou přece z rozpočtu).

        1. Nevím. V bývalé práci byl leták, kde sháněli i řidiče MHD v důchodovém věku, prý je to práce vhodná pro důchodce.
          A když nebudou řidiči, tak se zruší linky.

  13. Jak by asi vedení Jihlavy reagovalo, kdyby tam byly ty správné provládní a proevropské obrázky?
    Pana Henče jsem neznal a maluje pěkně.

      1. No nevím. Když by ty správné hodnoty byly namalované na chodníku, někdo by mohl přijít s tím, že jsou pošlapávány 🙂

      2. Stařenka:
        Dostal, i kdyby čmáral jako největší patla. Pan derniér to říká furt – je zapotřebí zvolit Stranu. Jde jim o všechno.

        1. Ne ne ne. Nejlepší premiér říká, že je třeba srát na správné straně. Viděl jsem to na billboardu, ale, pravda, neměl jsem správné brýle. 😀

    1. A co treba vlajka UA? Taky by to bylo znecisteni veřejného prostoru?
      Nebo co ty krize po celém staromaku za covidu? Jo vlastně, to bylo v pořádku, to bylo proti Babišovi tenkrát.

      Tomu pánovi tu fantazii závidím.

      1. Pokud by tam byla neobanderovská vlajka, tak by to ohradili a lidé by museli našlapovat opatrně a s úctou kolem.

    2. Jihlavští radní dozajista vyhlásí vyhlášku, že malování po chodnících je odedneška zakázáno. Oni ti jihlavští radní si třeba jako děti nekreslili na chodnících „panáky“? Nebo cestičky, nebo zahrádky? ZAKÁZAT! Všechno zakázat! A všem, ať je spravedlivost!
      A co děti? Mají si kde hrát?

      1. Jeďte do Jihlavy, někde zaparkujte – pokud pochopíte systém jihlavského parkování, projděte se městem a pochopíte, co za idioty řídí to ubohé město.

        1. To tak funguje skoro všude. Udělá se rekonstrukce a řidiči nechápou jak to mohli tak zmrvit. Zužují se jízdní pruhy, tam kde byla 50tka, je 30tka a kde se jezdilo 90tkou, je 70tka. A jak na potvoru nehod neubylo.

  14. Jsem moc rád, že takoví, jako pan Henč, mezi námi jsou. A velmi nerad, že i takoví, jako radní města Kocourkova, pardon, Jihlavy. Inu, ti holt patří do party Markéty Bílý Prášek Vaňkové…

  15. Vidlaku, krasa. Treba by vam i udelal neco na volebni plakat. Velice vystizne…

    Vlastenectvi se tresce… to jsme to dopracovali… a to je vsude ve woke svete, ne jenom doma…

        1. Alef:
          Já taky. Asi dva dny jsem uvědoměle víčka nechávala tam, kde je výrobce přivázal a pak mi půl džusu nateklo mimo sklínku a bylo po uvědomělosti.

          1. Pokud by všechno v EU drželo tak pevně jako neoddělitelná víčka, bude náprava snadná.
            Stačí jeden dobře provedený „šmik“!

      1. A symbolem odboje Čechů je to víčko ustřihnout a hodit do směsného odpadu 😀
        _________
        Gogle mi to sice přepsal na „směšný odpad“, ale přistihl jsem ho a opravil to.

        1. To jste neměl, gůgl to měl náhodou dobře.

          Víčko nestříhám, nýbrž trhám. Když otevřu láhev s přidělaným víčkem, vždycky se tak naxeru, že bych snad přetrhl i ocelové lanko.

          1. Já jsem polovičatý. Já to víčko (se dvěma camfourky) vždycky otočím, až jeden praskne. Víčko pak už tolik nepřekáží a to mne uklidní …

            1. Zkusím to tedy podle Vašeho návodu. Mně se to zatím nikdy nepovedlo, protože jak utr-tr-tr-trhnu první ocásek, víčko odletí a setrvačností utrhne i ten druhý.

              1. Alef:
                Voni jsou tam dva camfourky?? No toto. Já to prostě urvu a camfourky jsem tudíž nikdy nepočítala.

                  1. Alef:
                    Český lev má ovšem dva camfourky už od dob Přemysla Otakara, toho jména druhého. To by muselo být víčko keramické. Ale kdoví….třeba i na to dojde. Pravda je, že ten zamiňáckej není stříbrný v červeném poli, to Lipánkovci pokurvili.

                    1. Za dob Přemka O-takara měl český lev camfourky až tři, prostě – byl to samec jaxepatří a náleží. Soudobému logu ten (po)hlavní camfourek chybí. To už mohli na logo vypodobnit rovnou dvouocasého Fialu.

                    2. Alef:
                      Jo tenhle camfourek! Chudák lefík, pravda…..i když na Zamini by se s ním vyjímal nepatřičně a možná by děsil pana ministra.

                  2. Nikoliv. Každá nemá dva. Plastová lahev s olejem má canfourek jeden. Podezrivam Hladíka, že tam to okoukal. A aby nebyl za plagiatora, tak přidal druhý. Nebo, že by to chtěl zjednodušit?

          2. Vtipné je, že firmy na recyklaci plastů tiše, leč neuvědoměle brblají, neboť víčko je zhotoveno z jiného druhu plastu, než láhev. Nelze je tedy recyklovat společně. Jak typické.

        2. Můj odboj ohledně víček, spočívá v nenakupování věcí v PETkách. Takhle nemají aspoň DPH.

                  1. Gene:
                    Když já nemůžu alkohol, respektive můžu jen líznout 😩cukrovka mi nedovolí. Bývávalo moje oblíbené, to jste mi nasypal do rány sole!

                    1. Markyza: Ajta krajta. Ja se s tim ted taky potykam. Jak vysoke cislo mate na A1c?

                    2. Harfyton.
                      Děkuji. Sice to vzápětí pustím z hlavy, protože mi to k ničemu nebude, ale přesto děkuji 😄 A mohl byste mi tedy přeložit do lidštiny, nač se to ptala ta Vevča? Na hladinu cukru, předpokládám – tak se tomu říká v řeči běžné.

                    3. (okamžitá) „hladina cukru“ = glykémie
                      je koncentrace glukózy v krvi v okamžiku stanovení

                      Glykovaný hemoglobin ukazuje na průměrnou koncentraci glukózy v krvi za dlouhou dobu.

                      Podrobněji je to vysvětlené v tom odkazu.

                    4. Harfyton.
                      díky, tak tomu už rozumím i já, které je to fuk 😊

                    5. Vevča:
                      Tak mi to Harfyton vysvětlil a konečně vám můžu odpovědět – ale nepotěším vás. Neměřím si nic a pokud vím, nějakou průměrnou hodnotu za delší dobu mi moje Mudra ani neměřila. Když si vzpomenu, dojdu tam a oni mi naměří, trošku mě pokárají a je hotovo. V běžném životě se řídím vyloženě citem, takže jsem například zjistila, že je jeden druh mufínů, které můžu snídat a nic mi to neudělá.
                      Když mám chuť na indiánka (dělají tady v Boleslavi fantastické) prostě se zeptám své tělesné schránky a ta buď souhlasí, nebo ne. 😊

  16. Rád bych použil ten obrázek k jednomu ze svých článků. Kolik by si pan Henč účtoval?
    (Můj blog je totálně nevýdělečný a bezpartijní.)

    1. ODS se časem zcela zkazila, shnila. Už není dokonce ani vpravo nebo vlevo, už je to jen vývěva na peníze.
      Ale doufám, že to neznamená, že všichni její členové jsou takoví.

      1. Ano, jeden takový není. Bohužel nikdo neví kdo to je a nikdo jej dosud neviděl. Možná se nakonec ukáže, že žije v Himalájí a jmenuje se yetti.

        1. jeden byl i tady nedaleko, v Krkonoších. Měl takový dlouhý plášť, dlouhé fousy a v ruce hůl. Ale jednou byl na členské schůzi a tu hůl mu tam někdo ukradl …

      2. ODS byla zkažená a shnilá od samého začátku. Každý, kdo ji volil víc než dvakrát (až takovou velkorysost projevím!), je nesmazatelným spoluviníkem dnešního stavu.

            1. Ani to jablko není úplně shnilé.
              Je nepoživatelné, ale kousek dužiny tam mohl zůstat.
              To jenom k (jakémukoliv) absolutní u hodnocení. (…jeden spravedlivý..)
              Ale nezastávám se ho. Jenom říkám, že pravděpodobně někde existuje.

              1. Ale ano, na Parlamentních listech byly myslím dva otevřené dopisy nějakého odésáka (jméno si bohužel nepamatuji) a ty si ODS za rámeček nedala. Takže Starý kocour má pravdu, kousíček dužiny tam asi zůstal, ale opravdu miniaturní. I když se divím, že poměrně rozumný člověk s takovými názory může v tom spolku gaunerů vůbec být.

                1. No jo, ale když vznikla ODS za starého Klause, nebyla ještě tváří této s(t)rany prdel Pavla Novotného.
                  Je potřeba ocenit, že ODS osobou vepřoryjce vysírá veřejnosti zcela jasný a srozumitelný signál, v čem tkví její nezastupitelný přínos. Takovou míru poctivosti směrem k voličům jen tak u nějaké politické strany nenajdete!

                  1. Zakladateli máte pravdu, že byla jiná forma, ale obsah zcela totožný od samého založení strany. Znám pár lidí, kteří ODS zpočátku volili, vždy stejný modus operandi – oni říkali, jak jsou tu pro nás podnikatele a já neměl(a) čas si to ověřovat, makal(a) jsem od nevidím do nevidím, teď se za to stydím.

                  1. No nevím, ale ten druhý otevřený dopis byl někdy vloni, takže byl tam určitě do loňska. Bohužel jméno si opravdu nepamatuji a hledat se mně to nechce.

              2. Kdysi nám v závodní jidelně uvařili ledvinky, po kterých to v jidelně smrdělo jak v prasečáku. Závodní doktor jim ale při kontrole klidně napsal „jidlo je zdravotně nezávadné“. Když se ale lidi vzbouřili, honem běžel do kuchyně a připsal „leč nepoživatelné“. S tou ODS je to podobné …

      3. ODS asi taková byla od počátku. Pamatujete si LTO?
        A pokud nebyla, tak to „správné“ křídlo vyhrálo velice rychle.

        1. A když někdo z ní vystoupí, tak je to hned kariérista, převlékač kabátů a pro druhé zrádce a zbabělec.
          Nevstoupit, veřejně nesympatizovat! Nevystrkovat hlavu nad zákopy!

    1. Jeden úderný obrázek vydá za stránky slov. Majakovský současného street artu. Úderné, srozumitelně, potřebné.

        1. A už si se ses přihlásil, Toničku?
          Na frontě dochází žlutomodré maso do mlýnku.
          Tak šup šup.
          Končí sranda a období humoru.
          Situace vyžaduje osobní nasazení, ne jen řeči.

Napsat komentář: zemedelec Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *