13 března, 2026

Stále lákavější možnost…

Válka proti Íránu je už prakticky vyhraná, holedbal se několikrát Donald Trump. Vzápětí Íránci zapálili několik dalších tankerů, zasáhli další přístavní infrastrukturu pomocí levných dronů, odmítli jednat a odmítli se vzdát. Je tak nějak houby platné, ukazovat grafy, o kolik méně íránských střel denně létá, když toho nejdůležitějšího pořád schopni jsou. Doprava přes Hormuzský průliv je zastavená, přístavy i tankery hoří a lepší to nebude i kdyby se stíhačky F-35 na hlavu stavěly.

O rychlém vítězství nejvíc svědčí to, že do oblasti míří plnou parou třetí letadlová loď a Západ uvolňuje ze svých strategických rezerv milionby barelů ropy, aby stlačil cenu dolů. Peršané, jak se ukazuje, nejsou největším nepřítelem Donalda Trumpa. Ve skutečnosti Trump bojuje proti Demokratům a vysokým cenám benzínu. Íránci tomu jen trošku pomáhají. Izraelci jsou také určitě nadšení skvělým vývojem války, kdy přece tak skvěle zničili Hizballáh a ten jim najednou zase ostřeluje Galileu. Trestná výprava proti tmářským ajatoláhům se změnila ve vleklou válku s technologicky slušně vyspělým nepřítelem, který se na takový den dlouho předlouho připravoval nejen vojensky, ale také ideologicky.

Takhle nějak vypadal pro Američany rok 1945. Ve válce proti Japoncům měli obrovskou převahu. Bombardovali si jejich města zcela dle libosti. Potopili jim většinu jejich flotily. Blížili se k japonské pevnině a začali zjišťovat, kolik sil, peněz i životů jejich vítězství bude stát. Začali zjišťovat, že svazy bombardérů nad Tokiem nestačí a Japončíci budou bojovat klidně pomocí klacků a kamenů, ale prostě nepřestanou. Ano, je možné zvítězit, ale cena bude hrozná.

Podle mě, teď Donalda zásobují podobnými analýzami. Režim se nerozpadl, ba naopak, posílil. Réza Pahláví tam má asi takovou podporu jako Putin v Kyjevě, americká podpora války je možná rétoricky dostatečná, ale jen do oznámení odvodů… Žádní spojenci, kteří by se obětovali pro evropské a transatlantické hodnoty už nejsou k dispozici, bo všichni viděli, jak dopadli Kurdové v Sýrii a Ukrajinci na Donbase. V Íránu už není co bombardovat, aby z něčeho CNN mohla dělat zprávy o brzkém triumfu… A celý svět se na to dívá.

Nový multipolární řád váží americkou sílu a shledává ji lehkou. Američané nedokázali ochránit své spojence, nedokázali ochránit obchodní trasy, musejí stahovat rakety ze všech koutů světa a uvolňovat své ropné rezervy. Perský lev se nesklonil před americkým orlem a ono to stačí. Soudruhu Si, před čtyřmi roky si na Američany troufnul Putin, teď si na ně troufli Íránci, copak my budeme kolem Tchajwanu pořád jen dělat cvičení? Takhle to teď musí vypadat v brífingových místnostech v Pekingu.

Cena za americké vítězství bude hrozná… Skoro tak hrozná, jako posměch za americkou porážku od „kozomrdů z Teheránu.“ Takhle to ještě před týdnem říkali podporovatelé americké intervence, ne? Předháněli se v líčení primitivnosti íránského režimu a zdůrazňování vlastní vyspělosti. O to je horší, když tato vyspělost podlehne prostému odhodlání a ochotě k obětem. Každá prohra je ponižující, ale když prohrajete se soupeřem, který vás vlastně ani nebyl hoden, je to ještě horší.

V roce 1945 Američané svou kvadraturu kruhu rozetnuli. Jestliže nechtěli zaplatit statisíci padlými za pozemní invazi na japonské ostrovy, museli nasadit atomové bomby. Můžeme se dohadovat, jestli Japonsko kapitulovalo kvůli jaderným úderum na Hirošimu a Nagasaki, nebo kvůli sovětskému útoku na japonskou Kuantungskou armádu, ale Američané jsou dodnes přesvědčeni o tom, že právě jejich atomovky zkrátily válku a zachránily statisíce amerických životů.

Donald Trump je v podobné situaci jako Harry Truman. Ne, je na tom vlastně hůř. Má nad Íránem volné nebe, ale nemá jeho kapitulaci. Může ještě bombardovat civilisty, ale nikdo s ním nechce jednat, nikdo si za Ameriku nehodlá pálit prsty, jeho domácí nepřátelé se už šikují a on nemá čas. Navíc, Íránci, hajzlové jedni, exportují víc ropy než před válkou. Nepřítel Číňan ropu má, ale nemá ji spojenec Japonec. A se spojencem jakým je v této válce Izrael, už žádného nepřítele vlastně nepotřebuje. Jestli to celé Trump rozpoutal kvůli Epstein files, tak musím suše konstatovat, že tato páka na něj existuje i nadále.

Jsem úplně mimo, když si začínám myslet, že jediný způsob, jak to mohou Američané ještě vyhrát, nemít u toho velké ztráty a udělat to rychle, je atomovka? Nedovedu si totiž představit, že by to prostě ukončili a odešli domů. To by jim jako vítězství neuznal ani Maršál Petrla, ba dokonce ani Tomáš Zdechovský. Uznávám, že v Afghanistánu to proběhlo podobně trapně, ale tam už se stahovali po dvaceti letech a všem už byl Tálibán ukradený. Ohledně Íránu ještě únava neproběhla a před týdnem ještě velké množství lidí Donaldovi tleskalo, že to toho šel. Ti mu teď nezatleskají za to, že toho nechal a oni jsou za blbce.

Jestliže má válka s Íránem skončit brzy a prakticky beze ztrát, buď musejí „Ami go home“ a nebo musejí „Bomb, baby, Bomb!“ Konvenční bombardování je drahé a už se obrátilo proti nim s jednou školou, takže Trumpovi zbývá buď ukázat epické odhodlání a udělat nemyslitelné a nebo ukázat, že světový hegemon už na to nemá. A pokud na to nemá světový hegemon, nemá na to ani Izrael, protože když vrtíte psem, musí to být velký a silný pes.

Neříkám, že Američané (nebo Izraelci) do atomovky půjdou. Jen říkám, že v této situaci jim nezbývá nic jiného, než tu myšlenku zvažovat a že je den ode dne lákavější. A víte, jak dneska přemýšlí celý Západ – když něco nefunguje, chce to víc! Evropská integrace nefunguje, chce to víc integrace. Sankce na Rusko nefungují, chce to víc sankcí. Bombardování na Írán nezabírá…. chce to větší kalibr. Atomový kalibr. Jsme přece nejsilnější, nejlepší, největší, nejdokonalejší… my můžeme všechno!

S každým dalším dnem, kdy je Hormuz zavřený (a Američané bezradní), se zvyšuje pravděpodobnost extrémního rychlého řešení. Je to jediné řešení, které by z vleklé války a světové krize ještě udělalo vítězství. Za hroznou (ale neamerickou) cenu. Bohužel, jedna a jedna jsou dvě.

__________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

231 thoughts on “Stále lákavější možnost…

  1. Při hodnocení Iránu bych si dovolil vzít v úvahu i to, že Peršané nejsou Semiti. Peršané jsou Jafetovi potomci. Arijci. Dokonce prý i samotný název země nějak vychází z toho, že ho obývají Arijci. Jsou to lidi jako my! Přesto, že se k jejich náboženství a náboženským způsobům nepřikláním ani trochu, je mi jejich země líto. Přál bych si, aby ve válce, kterou Židi z Israele a Židi z USA zahájili přepadením Iránu zkončila vítěstvím spravedlnosti. Tedy vítězstvím statečného Iránu.

  2. Jsem úplně mimo, když si začínám myslet, že jediný způsob, jak to mohou Američané ještě vyhrát, nemít u toho velké ztráty a udělat to rychle, je atomovka?

    Nejste úplně mimo, Vidláku. To je ten plán B, o kterém zde byla diskuse minulý týden.

    Je ovšem zásadní otázkou, zda by Írán po zabití několika milionů nevinných kapituloval. Myslím si, že ne..

    1. Není snadné každý den přijít s úderným článkem… Nicméně by bylo ve světle rostoucích cen pohonných hmot zajímavé udělat průzkum, kolik občanů nejen USA, ale i naší milované kotlinky, by souhlasilo s „ryze preventivním, obranným a humanitárním“ svržením atomové bomby na největší íránská města.

      A u nás specificky udělat to obvyklé novinářské dělení na to kolik z nich je v jednotlivých věkových skupinách, podle vzdělání, obyvatelé velkých měst vs. „venkov“, podle volebních preferencí a tak dále.

      Anketní otázka: Kolik procent mladých voličů pětikoalice středního a vyššího vzdělání z velkých měst by podle vás bylo pro?

    2. Atomové blouznění má pravděpodobnost někde mezi 10-20%, dle mého odhadu. Před několika lety byla určitě pod 5%. Nic nenasvědčuje tomu, že by se trend měl otočit nebo zastavit.

  3. A už je to jasné o co jde Izraeli.

    Prohlášení!

    Video 1 min.
    ‼️🇮🇱 Netanjahuova fantazie o supervelmoci odhaluje jeho pravou tvář

    Izraelský premiér prohlásil Izrael za „regionální a globální supervelmoc“ a zároveň prosazuje válku, kterou Izrael nemůže vést, jen aby si zajistil politické přežití.

    „Když se staneme regionální supervelmocí a v mnoha ohledech i globální supervelmocí, budeme mít sílu odrazit hrozby a zajistit si budoucnost,“ řekl.
    https://t.me/geopolitics_prime/66658#

        1. Takže judaista a nikoli žid. Vlastně ani ten judaista ne, protože prý ve skutečnosti není ani věřící. Prostě ukroš

  4. Zdá se, že se budou ještě dlouho nahánět.

    Íránská ultimátní zbraň k ucpání průlivu

    Námořnictvo IRGC má v rukávu kartu, kterou dosud nevyužilo: roje rychlých útočných člunů třídy Ashura vyzbrojených tepelně naváděnými raketami Qadr.

    Proč je tak smrtící:

    🌏 Dosah: 25 km – dostatečně daleko na to, aby zasáhly tanker z íránských vod.

    🌏 Rychlost: 90 km/h – objeví se, vystřelí a zmizí za méně než 20 minut.

    🌏 Navádění: tepelné navádění, odolné vůči elektronickému boji USA.

    🌏 Cena: Levná výroba, velké zásoby. Pokud se 20 člunů vynoří z různých směrů, situace se rychle zkomplikuje.

    Mohou také nést protidronové a protivrtulníkové rakety, které představují hrozbu, na kterou americké námořnictvo nemá odpověď.

    Tyto čluny dosud nebyly použity v boji. Dosud se Írán spoléhal na drony a řízené střely. Nicméně nůž je již na stole.
    https://t.me/geopolitics_prime/66645#

  5. Za mě, Iránci jsou váleční hrdinové. Jediní z mála si troufli na USA a navíc jsou v tom sami. BRICS se rozložil.

    Video 2 min. 20 s
    ‼️🇮🇷 vs 🇺🇸 Rozsah škod způsobených útoky Íránu na 17 vojenských základen USA na satelitních snímcích ukázal New York Times.
    https://t.me/RVvoenkor/110982#

        1. Vlastimil Čech
          Zdanie niekedy klame….. satelitná pomoc a rôzne formy pomoci v zbraniach asi tiež boli významné….. myslím si, že systémy sa dodávali dávno pred touto US agresiou….. Irán sa pripravoval od 2003 po agresii na Irak od USA…..

    1. Je treba doplnit o cem se diskutuje. Iranci sou velmi kvalitni a inteligentni a
      tvorivej narod a vynikaji v lidskosti a na urovni civilizace.
      Proto sou v tomhle svete za obeti../To kazdej vidi ,sou ohrozovany k zaniku a presto nechteji ty zbrane hromadnyho niceni ,ani krutej a fanatickej druh islamu nemaji..
      Problem je islam , kterej je neco , /si myslim/, jako komunisti i nas..
      Druhej problem, je jejich pokojna snasenlivost a souziti s mensinami..

      NIkdy napr. nezacinaji konflikty a do posledni chvile se snazi jim zabranit..
      A mimo kurdy sou tady este jedna mensina , ktera je horsi..
      Bejvalej president Ahmadenizad, to vysvetlil, ze kdyz si museli a zalozili kontraspionaz , ta duvera a spolehnuti prave na cleny ty jedny mensiny, se jim nevyplatila…
      Ty necekany utoky na iransky politiky , vedce a vojensky vudce byly a sou vysledek..
      Ten Ahmadenizad , je velice popularni v Iranu a kamkoliv prijde lide mu davaji najevo jejich lasku.. A zrejme ,co sem cetl vod nej , vysoce inteligentni v mysleni ..

      1. Napsal jste:
        „Iranci jsou velmi kvalitni a inteligentni a tvorivej narod a vynikaji v lidskosti a na urovni civilizace.“
        Úplně souhlasím, pane Pawe. Jsou to Arijci, jako my.

    2. BRICS je v prvni rade o ekonomicke spolupraci. Nikdo nezatahne svoji zemi do valky, jez se ho bezprostredne tyka na zaklade clenstvi v ekonomickem spolecenstvi. Tedy pokud neni jen lokajem. A paragrafy o vojenske spolupraci s Ruskem, ktera by zeme zavazovala k vzajemne pomoci v pripade konfliktu Iran odmitl (logicky, Rusko bylo v jednom probihajicim konfliktu)

      1. Ano, máte zcela pravdu..
        Bohužel, mnoha diskutujícím zde chybí elementrární znalosti ze světové politiky a hospodářství.
        Proto jsou zde někdy některé komentáře na úrovni „Hurvínkovy představě o válce“.

          1. no v tomto ma imho pravdu…..Vy by ste poslal svojho syna bojovat za Cyprus proti Turecku kvoli EU?? asi tazko…..hlavne ked v jednek vojne ste a taha sa to. Na strane druhej zasa asi nikto neuveri, ze vsetky tie rakety a rusiace pristroje sa zhmotniuli vdaka tomu, ze iranskym vedcom sa zrazu prisnilo, ako urobit hypersoniku……ani ze vsetky tie presne zamerania sa deju vdaka vybornemu zraku vojakov, ktori to zameriavaju. Imho Rusi a Cina pomahaju co to da, kedze Iran bojuje a elity to nevzdali ako vo Venezuele ci v Syrii, tak vojna sa bude natahovat. Cina si pritom pretrenuje cez satelity ako Amici funguju vo vojne (kedze imho skor ci neskor to inak neskonci), Rusi si nieco zarobia nad ramec predpokladov, NATO sa kapanek este viac odzbroji, USA sa este viac zadlzi a ak sa k tej rope nedostanu, tak to bude velka sranda. Arabi budu musiet stiahnut dolare u USA, aby obnovili krajinu aj tazbu, Cina preventivne. No uvidime….rok ohniveho kona este len zacal, nevyzera to na malo mrtvych

  6. Oranžový plešatý pedofuhrer sahá k novým zbraním pro ekonomické vydírání zbytku světa a požadování plateb výpaleného líným tupým usákům. Nově mj. zahajuje „vyšetřování“ (a následné trestání povinností platit výpalné) pro „dětskou práci“ – konkrétně dokonce i celou EU.

    https://www.cnbc.com/2026/03/13/us-section-301-probe-trade-trump-labor-practices.html
    The Section 301(b) probes cover 60 economies, including China, the EU, India and Mexico.

    Potrestá i usácké firmy a korporace, které v Asii ale i v samotném usákově zaměstnávají děti (v usákově z řad nelegálních migrantů)?
    Budou všechny, ale úplně všechny usácké korporace platit mega-pokuty za dětskou práci, která se využívá při výrobě „usáckých“ výrobků (v Bangladéši, Vietnamu, Thajsku, Malajsiji, Indii….)?

    1. Klicem je zrejme ten Hormuz ,bez kteryho obsazeni nevyhrajou. Mozna uz nevyhrali.
      Isolace za Iran , zapadu , za kruty , brutalni , plny sileny nelidskosti a bezohledny chovani do silenstvi , zfanatizovanych , zapadnich predstavitelu,bez zabran ,
      zrejme poroste.. A musi , pro zachranu pred nima.
      Nejdrive EU narovnavali banany a ted rychle zkrivuji i deti a vsecko , na sahnou.. …

      A nechut , zvyseni obrany a sjednoceni velky casti sveta do jednoho houfu ,
      uz dokoncili trumpove..
      Kdyz neni mozny s nima vubec nejakym zpusobem vyjit ,udrzovat aspon trochu normalni vztahy.. Sileny vydirani ve vsem to nedovoluje..
      A kdo jim pujci a prijme jejich dolar a euro..
      Tenhle proces a zmeny uz probihali nakej cas a vetsinou probihaji pod povrchem..

      Napr. kolikrat uz Trump telefonoval a jednou se setkal s Putinem. Ted jeho poslove skoro v Kremlu bydleli a co. Vubec a nikdy nic ,ani trochu..Vladnou jim izr a ukr.
      Postupne este chudsi a zaostalejsi a vod svetovyho vyvoje oddelenejsi , nez RVHP..Uz sou , v mnoha smerech …Osud fanatiku ideologie a jejich terorismu na svete..
      Inkvizice, jezuiti, predtim. Revolucionari ve Francii, v Rusku, nejde jim porozumet..

      Na druhy strane , pisou , ze Putin dostava 150 milionu denne vejvar ,
      cista ruka ,uz ted…..
      A kolik je to za rok..Ted nechteli a nemaji ! Se nedoplatej….
      A kolik rozda Putin , je velkorysej , kolik zpatky, prave proti zapadu
      Kazdej chvilku taha pilku.

    1. „Muži musia tiež odmietnuť neviditeľné znečistenie spôsobené veľkými technologickými spoločnosťami. Elektromagnetické polia (EMF) zo smartfónov, Wi-Fi a 5G infraštruktúry predstavujú veľmi reálne, synergické zdravotné riziko, ktoré je zámerne nedostatočne preskúmané a bagatelizované.“ Tak to chcu vidět a zažít.

      1. Též.

        Ale účinky reziduí (z moči našich dam) hormonální antikoncepce v říční vodě, kterou pijeme, rybáři znají.

        Ani čističky odpadních vod ani úpravny pitné vody tato rezidua neodstraňují.

  7. Dnes Borek v TV vykládal, jak obyvatelé Izraele musí pořád běhat do krytu, jak tito běžní obyvatelé jak dlouho toto budou zvládat? A jak ti Gazané, kteří byli vyhnáni do stanů a žádné kryty jistě nemají. To bude lidí s psychiatrickým syndromem. Z toho se nemohou do smrti vyhrabat. Narušený celý národ.

      1. Vážně bych chtěl konečně slyšet vysvětlení, kdo jako že ti Židé, ale vlastně židé neboli vlastně Semité jsou? Židé jako národ jsou definováni čím, náboženstvím? Takže jsou to vlastně židé, ale pak může být židem kdokoli, kdo vyznává judaismus. Ale vlastně nemůže se jím stát jen tak, musejí mu to dovolit. Ale kdo vlastně, židé, nebo Židé? Nicméně již jen kladení podobných otázek, nedejbože na ně hledání odpovědí, lze dle zákonů platných v řadě nežidovských států kvalifikovat jako antisemitismus. Tedy nesnášenlivost vůči Semitům. Nejsou ale Semity i ty národy, které jsou vlastně Araby? Takže nejde o národ, ale etnickou skupinu? Která je definována čím, náboženstvím? A které to náboženství vlastně je, judaismus, nebo sionismus? Nebo sionismus není náboženství, ale politická ideologie? Ale není to náhodou politická ideologie založená na náboženství? Ale vlastně žádný sionismus neexistuje a kdo to tvrdí je antisemita, tedy pokud to netvrdí žid. Nebo Žid? A co když to řekne Palestinec, který je taktéž ze semitského národa, je to pak taktéž antisemitismus?

        1. Židem z vlastního rozhodnutí (konvertitou) je např. Benjamin Kuras, původním jménem Miloslav Kuraš, rodák ze Zlína (1944).

          1. Hm. Byla jeho maminka Židovka? Nebyla? To pak klidně může vyznávat to jejich náboženství, ale Židem je asi tak stejně, jako kdybych já se rozhodnul, že jsem malej zelenej kyblíček i s lopatičkou.

              1. Protože Židé jsou více nesnášeliví. Takový D.Herrmann, Žid původem, se stal dokonce katolickým knězem,vítačem „drahých spoluobčanů“ a křesťanům to je fuk..

          2. Můj dědeček prý byl polský žid z osady Mazepka. Pokud je to pravda, tak jsem i já z 1/4 žid. Moje bývalá pravoplatná majitelka, když ze mne tahala peníze, říkala že to ze mně proráží na povrch 😀

            1. Nejste, to se dedi po matce, nikoliv po otci.

              Nedavno jsem zjistil, ze mym prapra (sest generaci zpet) byl jisty lvovsky zid, ktery mel nemanzelske dite (hlasil se k nemu a zaopatril ho).

              Zidem nejsem. Jsem uplne obycejny skrt.

        2. Mohu poradit jen toto, že Palestinci jsou vlastně ti Filištínští z Bible. Pokud vím, v arabštině neznají hlásku P. Takže třeba Platóna přejmenovali na něco jako Eflatún.

          1. Etnicky ne. Ti zmizeli už dávno. Jen název území byl převzat od Římanů, kteří, páč Židy porazili, tak jako potupu toto území nazvali po dávných nepřátelích.

        3. A proč tak otrocky přejímáte , to záměrně podstrčené slovo nenávist ? Antisemitismus může znamenat nedůvěru , nesouhlas , odpor k něčemu , ne k někomu . Takže je to nesouhlas s nějakým konáním Semitů a vzhledem k tomu , že největší semitskou skupinou jsou arabské kmeny , tak je antisemitismus vyjádřením nesouhlas s konáním , myšlením , postojem , filozofií Arabů .
          Ten složený slovní patvar antisemitismus , je záměrně podstrčená ideologická lež , kterou je nutné vyvrátit a to tak , že tuto lež odmítneme otrocky a bezmyšlenkovitě přijímat .

          1. Dobře, Vy.
            Já jsem třeba hodně naštvaná na to, že se pořád mluví o holokaustu, ale to, že v likvidačních koncentračních táborech byli i ostatní, to je jaksi potlačováno. Poserem se tady z Izrele, ale klidně tady bude mít sešn landsmannschaf, což je velká potupa a urážka památky těch, kteří rukou Němců umírali v koncentračních táborech!!!! Já to beru velice osobně, protože památka mého dědečka je mi drahá!!!

            1. Bazalka
              Asi tak nejako… všetko sa to točí len okolo toho…..Slovanov v holokauste zahynulo mrte ale to akosi nevadiy až tak…..

                1. A u nás, příští neděli bude akce čištění kamenů zmizelých. V době, kdy mizí díky potomkům těch zmizelých násobek nevinných,na které sere pes, mi to přijde dost nevhodné

        4. Odpovědět: tdx

          Dobré otázky. Osobně si myslím, že je spousta Židů, kteří nejsou židy a vlastně v určitém smyslu ani semity (protože neodmyslitelnou součástí semitství se zdá být nenávist až za hrob zejména k jiným semitům). Příkladem může být třeba Albert Einstein. Svého času měli v Izraeli i jednoto takového premiéra, ale skončil špatně, zavraždili ho jeho vlastní semité. Jicchak Rabin se tuším jmenoval.

      1. V zájmu symetrie je ovšem třeba ptát se na totéž také u Araba útočícího na Žida. Logika je sviňa 😀

  8. O Íránu toho moc nevím,dnes jsem zahlédl dokument žlutou žábou do Mongolska (vím,ten novinář je na druhé straně),ale v tomto díle projížděli Íránem a překvapilo mě, jací přátelští a ochotní lidé tam žijí,o to větší je to tragédie.

    1. Ch: No, jak kdo. Ta policie za moralku, co zeny bije, kdyz jim spadne satek z hlavy, asi moc pratelska neni.
      A on cely Iran neni prece islamsky. Jak mistni krestane? Jak jine mensiny? Co oni chteji? Pamatuji Persane jeste svou predislamskou historii? A je tu sance, ze se siitsky islam trochu pohne? Ma li nekdo link na trochu historie nebo primych zprav z dola, dejte k dobru.

      1. No myslím, že pověsti jak jinde policie lidi rovnou střílí jsou podloženější ne tyto.
        Křesťanů je tam zanedbatelně.

        1. Gene. Zadne kecy.
          „Gasht-e Ershad, obecně známá jako íránská morální policie, je trestní jednotka, jejímž úkolem je prosazovat islámské předpisy týkající se oděvu a chování na základě státního výkladu práva šaría. Jejich primární úlohou je zajistit dodržování povinných zákonů o hidžábu pro ženy, které vyžadují, aby si na veřejnosti zakrývaly vlasy a krk, ačkoli přesné normy jsou často nejasné a podléhají osobnímu výkladu.

          Hlídkují na veřejných prostranstvích, včetně ulic, nákupních center a stanic metra, často v neoznačených dodávkách, a mohou být doprovázeni paramilitárními silami Basij. Ženy, které poruší pravidla oblékání – například nesprávným nošením šátku, odhalenými vlasy nebo nošením těsného či odhalujícího oblečení – obvykle dostanou varování, jsou odvezeny na policejní stanici nebo do „převýchovného centra“, kde jim jsou přednášeny islámské hodnoty a jsou povinny zavolat příbuznému, aby jim přinesl „vhodné“ oblečení, než budou propuštěny.

          Muži jsou také sledováni kvůli porušování předpisů, včetně nošení západních účesů, nadměrného líčení nebo veřejného stýkání se s ženami. Tato jednotka je spojována s svévolnými zadržováními, fyzickým týráním a psychickým zastrašováním, přičemž existují zprávy o bití, nuceném stříháních vlasů a veřejném ponižování.

          Smrt Mahsy Aminiové v roce 2022 ve vazbě po jejím zatčení za údajné porušení předpisů týkajících se nošení hidžábu vyvolala celostátní protesty a celosvětové odsouzení, což vedlo k dočasnému pozastavení hlídek. Navzdory tomu morální policie obnovila svou činnost v červenci 2023, a to s obnovenými represemi a přísnějším vymáháním předpisů, včetně výpadků internetu, které se časově shodovaly s jejím návratem.

          V roce 2024 dospěla Organizace spojených národů k závěru, že íránské bezpečnostní síly, včetně , byly odpovědné za násilné bití, které vedlo ke smrti Aminiové , a zdokumentovala systematické porušování lidských práv během protestů. Prosazování těchto pravidel se zintenzivnilo a tresty zahrnují pokuty, zákazy cestování, vězení, nucené práce a dokonce i označení za duševně nemocné.“

          1. Tak mi vysvětlete ty fotky, kde je mix. Navíc omlouváni zabíjení lidí, nějakou moralni policii je ubohé. A co třeba Syrie, kde to je mnohem horší, co Irák Lybie, kde to doj.bali úplně. Vždyť to je vše v zájmu Izraele. Kde se američan cpal v posledních desetiletích, tam zůstaly jen mrtvoly a rozbita země.

            1. Proboha Gene, vam to mam vysvetlovat? Je to zlo vs zlo. Iran neni zadna chudera obet bez poskvrnky.
              Ja odmitam byt zapojena do teto valky, a predstirat, ze jedna strana je dobra, jen ta druha je zla.

              Ze vam neni trapne, minimalizovat to, jak se tam chovaji k zenam. Snazit se to okecat… !

              1. Zde se nejedná o to jestli je Irán zlý, nebo dobrý, ale o to že amíci napadají jiné státy. Jsou v pozici hitlerovského Německa. Nejde být nestranný.
                Ještě jste mi nevysvětlila, jak to že nezahalené ženské na fotkách nejsou bity.

                1. Gene: Zkusme to jeste jednou.
                  Iransky (vladni) system = zlo.
                  Americky system = zlo.
                  Brusel (EU) = zlo.
                  Cesky system = zlo.

                  Vsecky tyto systemy valci ci profituji z valek, ozebracuji a trapi sve lidi, berou jim svepravnost, napadaji druhe, podporuji zbranemi a penezi valky jinde, nici krajinu, nici tradice a tradicni zivotni cesty ktere fungovaly, a cpou jim moderni nesmysly, atp podle svych moznosti.

                  Jsem proti.
                  A odmitam se teto vasi zasti ucastnit.

                  Co se Iranu dotejce, doufam, ze se ten jejich system ubrani, ale bude na nej natlak, aby modifikoval sve stredoveke brutalnosti. A preju jim, aby se jejich vesnicim podarilo ubranit proti tradic-nicicimu urbanismu, a jejich zenam, aby mely vic mista na slunci.

                  1. Prosil bych, abyste nás neházela do jednoho pytle s vámi američany, kteří už 300 let dokola neustále někoho vyhlazují, „osvobozují“ a „demokratizují“ a ještě si to pak v rámci své pokřivené a pokrytecké protestantské morálky zdůvodní jako čisté dobro. Češi jsou sice knedlíci a stádní lokajové, ale k odporným američanům (vrahům a manipulátorům) máme ještě hodně daleko.
                    IRÁN narozdíl od vás až do jeho napadení nikoho nebombardoval. Podpora hizbaláhu a jiných skupin je sice neoddiskutovatelná, ale vztahy na blízkém východu jsou složité, ale Izrael má spoustu másla (a nyní i krev) na hlavě, tam není komu fandit. Nevím jakým způsobem ohrožuje Irán vaši zemi, když je tisíce km daleko a zatím mi to nikdo nevysvětlil. Zatím jste tou svou vražednou kampaní ohrozili akorát tak sebe a své vazaly, protože do měsíce vypukne energetická krize jaká tu ještě nebyla. Nechápu proč bychom se měli srát do nějaké cizí kultůry a jejich zvyklostí, to je sakra jejich věc. Tohle odporné vnucování své a nutno podotknout dnes už notně pokřivené a zdegenerované kultůry celému světu, protože VY jste přece ti „nejlepší z nejlepších“ vás právě přivedlo až k dnešku.

                    1. USA jsou typická (neo)koloniální velmoc a toto vše jsou charakteristické průvodní jevy kolonialismu. Včetně postoje Verči jako poměrně rozumně uvažujícího obyvatele kolonizující země, něco jako misionáře. Ona s metodami (rakety a bomby) nesouhlasí, s cíli (vnutit koloniím náš způsob života, protože je nejlepší) ale ano.

                      Putin měl pravdu, že rozpad Sovětského svazu byl největší geopolitickou katastrofou století. Otevřel totiž stavidla tomu „šíření dobra“, protože tady třicet let nebyl nikdo, kdo by se mu byl s to postavit. To je celá jedna generace.

                      My jsme se díky své poloze a velikosti kolonizátorem nikdy neměli šanci stát. My jsme navždy odsouzeni k tomu být něčí kolonií.

                    2. Moje vrazedna kampan. Aha. To je tak asi jako vase vrazedna kampan na Ukrajine, ze jo. Protoze vase penize sly na zabijeni Rusu.

                    3. Stan: „Ona s metodami (rakety a bomby) nesouhlasí, s cíli (vnutit koloniím náš způsob života, protože je nejlepší) ale ano.“

                      Prectete si to jeste jednou. Nesouhlasim ani s jednym ani s druhym.

                  2. Přeháníte to. To co poslal Gene, je naprosto relevantní. Vaše argumentace naopak svědčí o indoktrinaci amerického ražení: Nejdřív přesvědčíme veřejnost, že bojujeme proti zlu, pak útočíme.

                    Vždyť to tak dělají minimálně od devadesátek.

                  3. Vevča 13 března, 2026 (5:48)

                    Tak nejdřív píšete, že o Íránu nic nevíme, s žádným Íráncem jsme nemluvili, jen momenty v TV a teď víte přesně, že se tamní systém musí modifikovat. Ale ten bias a zmatení, to je u vás běžné. Diskuse je ztráta času

              2. Jste trapná Američanka, která bohužel mluví česky Vevčo.
                Takže vaše verze humanismu je, když v Iránu „utlačují“ ženy, vybombardujeme je do středověku. Nevadí, že bombardují právě ty utlačované ženy a jejich děti. Hlavní je, že my Američané máme ty hodnoty a prosadíme je i za cenu zabití všech.
                Dokonce si myslím, že ani anglicky pořádně neumíte, protože kdyby ano byla byste schopná si na netu najít rozumné, dokonce i excelentní jedince, kteří se geopolitikou živí. Na youtubu je několik kanálů, které mají denně několik významných komentátorů. ( Judging Freedom – soudce Napolitano, mohla byste ho znát z Foxu, Dialogue Works – kánál vede inženýr z Iránu, žijící v Brazílii, další jsou Řekové A. Mercouris a A. Christoforou na kanále The Duran, ale oba mají i své vlastní účty. Speciálně mohu doporučit Alexe Christoforou, který má každý den výběr zpráv dne.
                Když já z domu mohu tyto věci koukat osm hodin denně, proč ne Vy?

                  1. Víte Vevčo, mne zase uráží vaše Americká tupost. Dokonce ani ten zbytek češství nedokáže zakrýt čím jste se stala. Jste napuštěná propagandou nejhrubšího zrna. Melete h…a a ještě se tím tady chlubíte.
                    My tady u Vidláka máme na humanitární bombardování jasný názor.
                    Vy se prezentujete jako typický redneck.

                    1. Já tady pozoruji spíš jasný názor, že za všechno můžou Židi.

                    2. Odpovědět: Sokolí Oko

                      Bohužel se to tady zaplavilo emocemi, už se to moc neliší od „diskuse“ na Seznamu, jen stačí zaměnit cíle těch emocí. Místo „Russáků“ dosadit „Židáky“, místo „dezolátů“ dosadit „ovce“ a nepoznáte rozdíl. Až na pár výjimek, nebudu jmenovat, oni se snad sami poznají.

                      Jo a pak je tady paw, toho ani na Seznamu nemají.

                    3. Sokolí Oko napsal:
                      13 března, 2026 (6:35)

                      Já tady pozoruji spíš jasný názor, že za všechno můžou Židi.

                      —–
                      Tak určitě ! Kdokoli kritizuje cokoli na izraelské politice, ten je antisemita, nácek, rasista a zločinec nejhoršího ražení,
                      Stručně řečeno: Kdo kritizuje Izrael, ten schvaluje plynové komory

                    4. Odpovědět: ard

                      Nemáte pravdu, kritika Izraele a dokonce ani konkrétních osob židovského původu (Netanjahu, Rotschildové a podobně) tady rozhodně nikomu nevadí. Aspoň o nikom takovém nevím.

                      Problém je, že tady několik lidí (záměrně? služebně?) začalo nadávat na Židy jako celé etnikum en bloc. Což je jednak nefér, jednak nezákonné a může to velice snadno vést k tomu, že to tady hoši od Koudelky jednoho dne rozpráší. Nebo že to jednou pisálci použijí proti Vidlákovi, až bude kandidovat na prezidenta…

                    5. Stan Borowitz 13 března, 2026 (7:43)

                      Přesně tak. Také mi přijde, že posledních pár týdnů zde diskuse docela upadá. Smutné.

              3. Na USrael a celý kolektivní záchod platí:

                Podívali jsme se zlu do tváře
                …a zjistili jsme, že se díváme do zrcadla

      2. Tak určitě !
        Říkají to na ČT už třicet let
        A taky nesmíte zapomenout, že

        – Irák má tisíce tun zbraní hromadného, ničení, říká to ČT

        – Kaddáfí rozdává svým vojákům viagru, aby mohli znásilňovat ženy a děti hodných demonstrantů za demokracii a lidská práva říká to ČT

        – proti demonstracím pak nasadil stíhačky a ty z kulometů postřílely 30 000 demonstrantů říká to ČT

        – při zcela pokojných majdanovských demonstracích v Íránu, kde ozbrojení teroristé v boji za demokracii a lidská práva stříleli na vše co se hýbalo (ve snaze o íránský majdan), postřílely íránské pořádkové síly 30 000 demonstrantů říká to ČT

        – Saudská Arábie a další vazalské a poslušné režimy jsou přímo vzorem pro lidská práva, sice tam na rozdíl od Íránu nesmí ženy ani studovat a náboženská policie by je umlátila, kdyby šly po ulici tak, jak je v íránských velkých městech pro ženy a dívky běžné, ale to nevadí, na ČT říkají že zlo je Írán, tak je zlo Írán říká to ČT

        – v Severní Koreji umírá každý den bambilion lidí hladem a je tam strašná bída, chudoba a hladomor, zatímco ve všech asijských zemích alá Bangladéš, Myanmar ale dokonce i Jižní Korea – tam všude vládne naprostý blahobyt, jsou tam samí boháči a žádní chudí lidé tam neexistují říká to ČT

        – Rusko napadlo hodné ukrajinské nácky, kteří zcela mírumilovně od roku 2014 vraždili ruskou menšinu na Donbase, a to se smí, říká to ČT, zato bránit se proti tomu se nesmí, říká to ČT

        – taky nesmíme zapomenout, že ruská armáda už od března 2022 nemá vůbec žádnou munici, boty ani jídlo, bojuje polními lopatkami a ukrowehrmacht slavně vítězí říká to ČT

        – negramotní 40-letí muži z Afriky jsou ve skutečnosti syrští nezletilí sirotci, kteří již vystudovali univerzitu, někteří i dvě, a jejich životním snem je pracovat 24-7 a vydělávat Evropanům na důchody říká to ČT

        – Írán vyvíjí jaderné zbraně a pokud nebude okamžitě vybombardován, tak nejpozději příští rok bude mít atomovku a vyhladí nebohé izraelské občany říká to ČT už 30 let společně s izraelskou propagandou

        …..

      3. Tady taky policie bila lidi za to, že neměli roušky. Ale to bylo vysoce demokratické, a proto není nikdo potrestán, žeano! Tím ten teokratický režim neomlouvám, ale Západ není v mnoha věcech o nic lepší. Vládnou nám tady ti od peněz prostřednictvím politické pakáže, která nemá svědomí…a stejně jako v těch teokratických režimech se darebákům nebráníme.

        1. No to snad ne… já tady ty nesmysly kolem kovidu, které tady někteří soustavně vypisujou, snáším celkem dobře, ale tohle je už trochu moc i na tak mírnou povahu, jako jsem já.

          Zrovna včera jsem stál ve frontě v krámě a za mnou byla matka s frackem, který byl evidentně nachcípaný, bo každou chvíli kejchal. Ani ho nenapadlo dát si ruku před pusu a matku ani nenapadlo mu to říct. Bo lická práva dítěte šířit nakažlivou nemoc, že. A i na tu posranou chřipečku každoročně lidi umírají, někteří přitom úplně zbytečně, bo by stačilo, aby si tihle fakani (ne nutně děti, už jsem to zažil i u dospělých), dali před ten svůj zasranej ksicht ruku, když už nemůžou vydržet pár dní sedět na prdeli doma nebo si nasadit „uslintanej hadr“, jak je třeba zvykem v civilizovanějších a ohleduplnějších společnostech na Dálném východě.

            1. Já ze svýho zasranýho ksichtu na nikoho nic neprskám, pane superarbitrovanej. Což je dost zásadní rozdíl. A kdyby náhodou jo, tak bych si aspoň tu ruku nebo kapesník před něj dal.

              To by snad nemělo být těžké pochopit ani pro vás s vaší diagnózou od vojenské komise…

          1. Řekl bych, že jim to určitě na zdraví neškodí a věk dožití nijak nezkracuje.
            Náhodou jsem na netu našel přenos basketbalu odněkud od šikmookých. Všichni bafuňáři a víc než třetina diváků mělo ty uslintané hadry, jak tady píše Švejk. No prostě hrůza, Švejku, že? Totalita!!

              1. No jo, trochu jsem se nechal unést tím srovnáním bylinkové paní. Sorry jako, opravuji – ten roztomilý obličejíček toho milého chlapečka.

          2. Tuhle se mi stalo to samé a když jsem babu napomenul a, tak jsem dostala kartáč, že ona jde od doktora, musí si nakoupit, protože děcko nemocné a ona s ním bude muset být doma a nemá zásoby. Takže nemocné děcko uznané od doktora a ještě musí vydržet nákup v marketu, kde nakazí kde koho.

            1. Já už jsem to napomínání vzdal, nechci se dostat do kriminálu, protože některé reakce přímo vybízely k fyzickému napadení.

              Navíc nepatřím k bezprostředně ohroženým, respirační chorobu jsem neměl už několik let. Přesto nepopírám jejich existenci, jako někteří i zde…

            2. No pokud máte správnou imunitu, tak Vás hned tak něco nemůže nakazit.
              Nejste snad skleníková bytost..
              A zkuste pochopit tu ženu, že třeba nemá dítě kam dát a musí ho vzít sebou.
              Někdy je to těžké, ale zkuste se vžít do jejího postavení.
              Pěkný den..

                  1. To teda mám. Lidi prskají, chrchlají, bezohledně, plivou chrchle na zem , je to nechutné, bezohledné, odpuzující. A já jsem oslabená.

              1. Odpovědět: neo

                My jsme svoje děti vychovávali tak, že si při kašlání nebo kýchání mají dávat ruku před pusu a pokud to jde, otočit se tak, aby kapénky nelétaly mezi ostatní lidi nebo na potraviny.

                Kupodivu nebylo tak těžké je to naučit.

      4. Íránští Židé mají garantované místo v parlamentu, synagogy fungují, v Hamadánu je jedno z jejich poutních míst z Bible, náboženství je uznáno jako oficiální náboženství.

  9. Vaření žáby funguje, ne že ne. Ještě tak před pěti lety by jen zmínka o použití atomu vyvolala celosvětové protesty bez ohledu na barvu dresu, dnes už víceméně čekáme, kdy a kde to spadne…

    1. Nespadne, ponížení Trumpa nebo SSA nejsou až tak kritické problémy, pro které by si zmetci v pozadí ztěžovali život.

          1. Sebe taky a mozna este vic. Naklepavaji jako rizky na usmazeni..
            Nejhorsi nebyli ty, co kecy z bible poslouchali v nedeli v kostele .
            Ale zdaleka nejhorsi byli ty , co ji cetli a snazili vyuzit propagandu a masakry v bibli , ukladny vrazdy ,teror , do jejich silenych zlocinu proti lidskosti.

            Bez bible by nic takovyho nebylo a ani mozny.
            Pak mate fasisty,komunisty.
            Co hodne cetli , jako Klement G. ,venku na ulici..Cetli a cetli , poucny blaboly ,marxistu ,socialistu.. A co to s nima vsema udelalo.Stali se besy , nelidsky hyeny , mao ce tungove sveta..

        1. Pokud vím, tak vaření žáby znamená, že si většinová společnost zvykne a bere jev za normálníí a běžný. Nemyslím si, že by toto platilo o atomových bombách. Mimochodem podívejte se na nějaké dokumenty o situaci u nás před 15.3.1939, starší od lidí kteří to zažili, také tehdy ze strachu probírali leccos.

    2. Nejen porucnici , ale vsichni postupne a nezadrzitelne , zblbavame…
      Vidlak se prestehoval mezi Donaldy, Iran ,Tokio ,japoncici, pahlavi , Truman ,Hormuz…
      Tedy mentalnim zajmem se orientuje a musi ,na druhej konec sveta , kde nikdy nebyl..
      Tajwan , Teheran,Cinan…A prispevky vypadaji podle toho..
      Co je dole je i nahore.

      A nikdo dodnes pritom , neslysi a nerozumi, jazyku a kazani teroristu a jejich chovani..
      Popisujou ,milionama slov ,se vyhnou a nenazvou..Nevi.
      Kdyz to je klicem pochopeni , kazdodennich udalosti a situaci..

      Kdyz neco nefunguje , je co…Kdyz to funguje , dle jejich zameru..
      Vedeli dopredu zapadni teroristi, co udela ,ze vseho nejdriv, Iran..A.
      Udelali vsecko , aby to udelal. Na Hormuz, vocud , na svet.
      A. Rakety na Stredni vychod a na zniceni , vseho..
      Aby krev sveta ,energie ,prestala obihat …A bez transfuze..
      Rusovi potapi tankery ,aby byla pro ne ropa a plyn ,este vic drazsi..
      A este vic zaplavili Putina ,obezivem..

      Donutili Iran , statnim terorem trumpskych fanatiku , se zase branit ,aby byly este vetsi nasledky, nez predtim..Terorismus je nazev na vopravdovej konec a na zkazu sveta..
      Nic je nemuze zastavit.Jen oni sami..
      Protoze se terorizujou navzajem..

      Denne vydavaji vladni teroristi ,na teror v Iranu pres dve miliardy .
      Na Orbana posilaji teroristi z Kyjeva trestny vypravy ,verejne..Na Fica strili.
      Nejvetsi hrich je vokrast zlodeje.

      Zadny pedgogickosti multipolarnosti ,opakovanosti , taky nejsou. Ani k videni
      Valky elit a jejich vyvoj a sireni multiterorismu , akorat, vsude na vsecko.

      Pustina, temnota je moci ,
      v ni slepcum, vladnou slepci.

      Tma denni ,jako tma v noci,
      Slepe temnotam, otroci slepci.

      Vladnou pustinam, vzdy na konci,
      spolecne otroci, otroci a slepci.

      Pustinou chaosu,ve dne, v noci.
      Hydre temnoty a bezedny moci..

      Je to lopata , ale vzdycky je to marny , je to marny , lopata musi bejt,
      vsecko jiny, nez lopata.
      My stat a narod musime doplatit este stomiliard doplatek za letadla , ale slysime velvyslance , jak krici na vladu a na podelance, poslance, krici, ze platime malo na zbrojeni..
      Platime ukrum, platime spojence tarify a sankce , sbirky milionu
      sou tance , na reje korupce a na zamaskovani nacpou prachama ,
      presidenty a herce..

      Castym jevem bylo i u nas , ze rakousky feudalni fasisti , germani , nas hnali do jejich a bankeru valek .
      A nacisti hnali zeny muze a deti pred tankama a soudruzskej demokrat se hnal do Berlina..Pozenou nas znova ??…A koho to zajima..

  10. Už jsem to tu psal, myslím, že na vypouštění raket s jadernými hlavicemi nedojde. Cestou tak nějak na východ leží hned několik států, které mají taktéž jaderný arsenál, a nejsou zrovna chápany jako spojenci USA. Namátkou (kromě RF) samozřejmě Čína a hlavně Severní Korea. A to nemluvím o Indii a Pákistánu. Ono tak nějak po posledních zkušenostech asi nebude stačit telefonické ujištění ze strany ussáků: hele, hoši, letí to sice na východ, ale určo to neletí k vám. Přísaháme bohu na minské dohody a mírová jednání s ajatolláhem Chámeneím.

    1. Mozu to vystrelit z lietadlovej lode, z ponorky alebo niektorej svojej vojenskej zakladni. Urcite to nepoleti z USA cez polku sveta.

    2. Ta přísaha se mi moc líbí, budu používat, když se budu chystat udělat něco úplně jiného, než slibuji…

  11. Že to tak nějak může dopadnout (AB), už jsem zde psal.
    Podobně k tomu mají nakročeno i nácíčkové na UAruině, ikdyž tam by se spíše jednalo o nějakou ne úplně čistou bombičku.
    Ale proč by to SSA dělaly? Už teď vyhrály.
    Ovládají cca 90 % světové těžby a distribuce ropy a plynu. I ten ruský LNG jde do EU přes americké překupníky.
    Ti, co mohli zbohatnout, zbohatli.
    Na obyčejné lidi u pump nebo v obchodech v SSA (ale i jinde ve světě) kaká Bílý Tesák (viz ta úžasná cla).
    Na spojence také (Kurdové by mohli vyprávět).
    A zablokování Hormuzského průlivu?
    Pro majitele peněz win-win-win situace.
    Samozřejmě, pro některé jedince magory z Bohem vyvoleného národa ta atomofka dává smysl.
    Tam ta apokalypsa prostě musí být, aby mohl na svět přijít Mesiáš (pozor, Mesiáš Bohem vyvoleného národa se liší od křesťanského Mesiáše). Bez ohledu na vlastní i cizí ztráty. Jinak by to nebyla ta správná apokalypsa. A bez apokalypsy nebude Mesiáš.
    No, máme k tomu slušně nakročeno.

    1. Můj názor to není, ale jistě je na místě otázka, kdo všechno mohl mít v historii názor na židy vlastně docela oprávněný.

  12. Premiér Benjamin Netanjahu prohlásil, že současná operace představuje bezprecedentní vrchol americko-izraelské aliance

    Donald Trump u hrobu rebeho Menachem Mendel Schneersona v New Yorku, 7. října 2024
    Donald Trump s představiteli bostonského ústředí americké sekce Chabadu

    Donald Trump plní úlohy Chabadu svědomitě a s nadšením, zatímco sliby dané voličům a davům goyim, kteří mu dali hlas, důvěru má na salámu.

    Lindsey Graham je dlouholetý přítel Trumpa,
    roky pracuje plně v žoldu🕎 zbrojních korporací.
    Sen. Lindsey Graham Declares He Will ‘Be With Israel Until Our Dying Day’

  13. S tou atomovkou na BV bych to neviděl tak žhavě. Ti pasgřivci ji sice umí zacílit na konkrétní místo, ale pak tady máme radiaci a spad, což tak pod kontrolou už mít nemusí. A Izrael zase tak daleko není.
    Větší šanci pro použití bych viděl rukama Zelího – jestli bude zamořena UA s půlkou východní Evropy (vč. RF) je jim šuma-fuk, navíc by to perfektně odvedlo pozornost od debaklu USA s Íránem.
    Za velmi pravděpodobné bych ale viděl vyslání pěšáků do Íránu, což v důsledku bude jenom vykopání větší díry, do které USA míří. Na výsledek jsem opravdu zvědavý, protože ani teoreticky nevidím dobré východisko pro USA.

      1. Ani voni sami nevi ,co udelaji, za chvili..Poucovat vo tom , neni mozny, je to vrchol ,vedeckyho bolsevismu ,prorockismu a spatlanyho s jasnovidectvim….
        Hitler mel tisic let risi, bolsevici zase vedeckej marxismus ,kterej skonci vsecko jiny.

      2. Evidentně trpěli nedostatkem informací a defektním uvažováním. Řekla bych, že jejich uvažování bylo (ve světle toho, že věděli hovno) racionální a jejich kroky podle nich rozumné. Všechno už zničili během těch předchozích dvanácti dní a zaostalí Arabové si nic novýho nepořídili, jejich režim je udržovanej jen brutální silou, takže národ bude šťastnej, že jim USA dovolí zvolit si někoho, koho jim navrhnou. Protože USA jsou největší, nejlepší, nejdemokratištější na Zemi, amen.

  14. Vidláku víš toho dost, ale citovat světovou a hlavně USA agitku o tom, že atomovky ukončily válku s Japoncema je u tebe s podivem. Válku ukončila záruka USA o zachování japonského cisařstvi a nedotknutelnosti císaře. Samo, že si to usa sesynchronizovaly s ostrou zkouškou uranové a plutoniové bomby. Mimochodem po Nagasaki už tehdy žádnou neměly.

    1. Souhlasím.
      Jedná se o americký narativ z doby, kdy ještě americké narativy dávaly alespoň trochu smysl. Japonsko bylo před kapitulací, zdroje došly. Poznámku o klaccích, kamenech a odhodlání určitě nebyla míněna vážně. Použití jaderných bomb byla především zpráva Stalinovi.

  15. Ale fuj, Vidlaku. Myslite si, ze takove stvani je k necemu dobre? A jeste k tomu kecy o atomovce. Jako byste je k tomu hecoval. Neda se to tu vubec cist. Vidim, ze jste se radostne k te valce pridal.

    Co kdyby nam tady nejaky cesky Iranec povedel, jak to tam vlastne ted je? Co rikaji lidi ve mestech? Co rikaji lidi na vesnicich? Chteli by vsichni, aby se Iranky zacaly oblekat jako polonahate kurvy, jak na zapade? V Americe a v Kanade sel iransky exil do ulic, stastny, ze se to tam hejbe. Ovsem, to jsou lidi meststi, vzdelanejsi, a pro-zapadni. Co rikaji miliony Irancu, kteri do teto kategorie nepatri?

    Kdyz fuknul Putin do Ukrajiny, meli jsme aspon nejake zpravy odtud. Z Iranu nemame nic. Jen prazdne tlachy od komentatoru, kteri vedi houby.

    1. No Íránci jsou určitě celí nadšení a natěšení, jak jim to tam Američan demokratizuje. Ti vzdělaní i ti hloupí jdou v tomto jistě zajedno.

    2. Ano opozice nejdříve vyrazila a za velkého jásotu oslavovala smrt Chameneího. Dnes už jsou zalezlí a zatím možná nesměle, ale již začínají reptat proti USA. No není divu, lid Iránu se semkl(opravdu) a boj proti bezvěrcům a odpadlíkům začíná. Navíc oslavovat ničení své rodné země, může jen úplný debil.

      1. Potreba vedet , kdo a vodkud pribehli ty opozice , jinejma slovama dalsi teroristi.
        Kazdej vedel, /coopyright Vevca/, podrobnosti kdo byli, ty co strileli ze strech v Kyjev na namesti na lidi. /Najmuty, privezeny a zaplaceny ,gruzinsky ostrelovaci /..

    3. Nezlobte se, Vevčo, ale kdyby nám sem v 89. nasypali demokratické bomby, tak bych rozhodně nadšená nebyla, zvláště, kdyby nám pozabíjeli děti! A na nějaké demonstrace proti režimu bych se vysr*la a byla zalezlá někde v krytu (které jsme tenkrát ještě měli).

  16. Vidláku pardon, přidávám se k úvodníku nezapomětníka, opravdu dnes některé věci bolí číst. Krom toho co napsal a Vašeho evergreenového nesmyslu s Taiwanem ještě atomovka. Kolik by jich museli na Írán hodit, aby jim to pomohlo, co by to udělalo s okolím, co by to udělalo se světovým míněním i politikou ? Viděl jste ty útoky na americká zastupitelství už teď ? Co si myslíte, že by se stalo potom ? Co myslííte, že by se stalo s Israelem po první atomovce na Írán ?

    1. Saša je blb, který celému národu tvrdil, že neumí rusky ani na základní úrovni. Což u člověka, který prokazatelně absolvoval 10 let výuky toho jazyka a má z něj maturitu, je opravdu na pováženou.

  17. Strýček Sam má ještě jednu možnost, o které se zatím kupodivu nemluví. Tak já začnu.

    Amerika by se mohla domluvit s Íránem a rozbombardovat Izrael. USA má poslední dobou takovou pověst, že tento krok by její reputaci nijak zásadně neuškodil – a kdo ví, možná by při tom shořely i Epštajnovy složky a ti, kdo mají na Doníka páku, byli by eliminováni.

    Možná by to měl Velkému Oranžovému Otci z Bílého domu někdo poradit.

      1. Taky si říkám … není nad otevřenou diskuzi :-). Teď ještě rozebrat, proč se o této možnosti nepíše :-).
        Už vidím ty titulky v barvě …
        Donald se spletl!! Gaunerem není Írán, ale Izrael. To víte, Mistr je zaneprázdněn mírovým řešením na UA a chybu udělal jeho poradce XY. Trump si bohužel nevšiml drobného rozdílu v názvu státu, protože oba státy začínají na „I“ … ale nevadí, v zájmu demokracie a míru to napravíme a … a srovnáme se zemí Izrael.

        1. Co vy vsichni do jedny budoucnosti ,ste schopny,vsecko ,napatlat a nacpat….
          Proroctvi , sou dalsi fenomen ,otroctvi …a zotrocenosti..
          Uz se ty vase vsechny zaruceny budoucnosti , do zadny budoucnosti ani nevejdou..A co vsecko uz jenom jeden Trump , buu de..

    1. Originalitu to má, lepší než pokračovat ve válce s Íránem to určitě také je. Jediná otázka, co by dělali přátelé Israele v USA. To by nemusel přežít Donald ani XY. No nemusel, spíše nemohl.

    2. To uz se stalo , s usackou lodi Liberty. S rozdilem, ze se nemuseli s nikym domlouvat.
      Karabacem na otroky , aby tam s jejich lodi , neprekazeli..

      1. Protoze pred japoncema usaci prchali a nekonecne prchali ,jako mysi do der.
        V cele s hlavni krysou ,Mac Arturem..
        A britove snad este vic, co plavalo, jim potapeli ,co litalo, to jim na zemi znicili…
        Az se blbi japonci samou silenou zurivosti sami rozpatlali vsude a nemohli ty obrovsky uzemi udrzet ani zasobovat..Meli planovaci generaly vystudovany v Usa.
        Az se to nenapadne strategicky podobalo , utoku nacistu , na SSSR..Treba .
        Okupace Filipin ,napr. , se sto tisicema usaku , jako obkliceni Kyjeva.

    1. Nicméně – to co by dokázal kobercový nálet několika stovek bombardérů dokázala jedna atomová bomba. To byla taková ukázka síly, že se z toho japonští generálové pos*ali. I císař.
      Nagasaki byla už skoro zbytečná, to byl spíše vzkaz – máme takových dárečků víc.

      1. Často se objevuje názor, že USA použily bombu spíše jako demonstraci síly vůči Sovětskému svazu na počátku studené války, než jako nezbytný krok k porážce Japonska.

        1. Přesně. Vzpomínám si, že o tom před lety mluvil Okamura. Oni už se vzdali, či se jednalo…ale s USA nic neplatí.

          1. Nikdy jsem o kapitulaci Japonského císařství před Hirošimou nečetl.
            Byl by nějaký hodnověrný odkaz na jednání z této doby?
            Je to už sice skoro sto let pasé, ale přesto.

    2. Targu, doba je už ale jinde.
      Jenom tak mimochodem připomenu rychlé obsazení Ukrajiny na začátku konfliktu a stejně rychlý ústup Ruska, protože narazilo na armádu, která tehdy(!) bojovala jinak, než tlustí ruští generálové předpokládali.
      ===
      Ona ani ta válka na Ukrajně ničím nepřipomíná II. světovou, ba ani I. světovou. Takže dneska postup o 150 km/den je jenom pověst ze starých časů. To bude možné, až to Ukrajina vzdá.
      Neříkám, že to nebude brzy. Podpora Ukrajiny se hroutí, Zelenskij vyhrožuje, ale Evropa i USA teď mají jiné straosti než jednoho zešílevšího televizního komika. EU na to, že je všechno jinak taky přijde. Chce to jen trochu času.
      Slavjansk a Kramatorsk.

      1. SK , ste ted velkej ,poucne vedeckej expert s velkym zajmem vo valky a mate je rozdeleny vsecky , na ruzny druhy valek a pred chvili ste pisemne nekolikrat vedel , vopakoval a rozhlasoval , ze valka je vul..

        A mate velky starosti ,vo starosti Usa a EU , ze uz nemaji starosti vo komika…
        Neni to jeden komik , je to cela Ukrajina ,staci se podivat ..
        Nevalci jeden komik.
        Vite,vsecko co je mozny, az to ukr, vzda.
        EU na to prijde,ze vsechno je jinak, ale jak ?
        Poucte? Nebo vite ,jenom .Neni to osobni…..Jako tady vsichni.
        Zadrzte tsunami prorockismu ,umeni..

        Vsechno pristi , uz si tady vsichni lepso proroci , budoucna vedci , totalne usurpovali …Vsech veci , vedci..

        Valka je vostrej do srdce sveta ,kuul ,
        vime vsechno, ale nejen valka , je vuuul..

  18. Vidláku, snažně vás prosím, doplňte si vzdělání.

    Mám vás rád, píšete čtivě a poutavě, většinou i pravdivě, souhlasím s vámi a fandím vám – i jsem vás volil a jestli bude Stačilo! znovu kandidovat, volit vás i budu.

    Ale ta vaše vibe-dějeprava je opravdu utrpení.

    Japonci byli ochotni se vzdát už před atomovkami, chtěli jediné – aby jim barbaři nesahali na jejich božského císaře, na což barbaři samozřejmě přistoupit nechtěli. A ke kapitulaci je nedohnaly atomové bomby (trpěli už dost z běžných náletů a věděli, co spojenci dokázali udělat třeba z Drážďan – ta jedna atomovka se od kobercového bombardování celých svazů až tak nelišila) ale postup sovětů v Mandžusku, kdy jim za pár týdnů zlikvidovali milionovou kwantungskou armádu. Ostatně ten kousek Kuril, které stihl SSSR obsadit, je píchá dodnes.

      1. Ano, máte pravdu, omlouvám se, měl bych si sám doplnit vzdělání a oprášit zapomenuté.

        Stydím se a děkuji za opravu.

        1. Nesvadel bych vsechno na vzdelani ,nezapomentik, nekery vam to nesezerou, kdyz to dela kazdej..Nejen spolecenskych ved vzdelani , vede do voblbovani.

      1. Aaa, tak ještě jednou – omlouvám se, sypu si popel na hlavu a (pro dnešek, do půlnoci to snad vydržím) končím s komentováním.

        Nějak mě prostě ta první zmínka nadzvedla a ozval jsem se, než jsem dočetl.

        Mea culpa maxima.

      1. Atomovky to je rychly , daleko strasnejsi a nepredstavitelny je zlepseni od upalovani nevericich vo cirkvistu s hlucnym modlenim doprovazeny , je bombardovani napalmem jejich potomku..Jedna fotka a zacal konec valky ve Vietnamu..

    1. Asi to nebude atomovka, tu skutečně zřejmě nemají, ale špinavou bombu zcela určitě a na sto procent právě teď sestavují. Na malý Izrael, aby byl na dlouho neobyvatelný by to nejspíše mohlo stačit a to je myslím si ta pojistka proč se to o čem je zde řeč nestane. Šimon Peres jaderné výzkumné centrum (Dimona) by nejspíše také bylo napadeno a jak už nám ukázalo hnutí Hizbolah, přetížit protileteckou obranu lze. Takže má-li Izrael ještě trochu rozumu, tak případné úvahy tímto směrem rychle odhání. A já říkám, zaplať nám Bůh.

    2. To je ta správná otázka.
      A co se stane potom až na Persii, dejme tomu Teherán nějakí AP dopadne ?
      Co na to Rusko? Co Evropská unie? Co Čína? Političtí žvanilové nebyli schopni předpovědět ani ten úporný odpor Iránu. Kdo proti komu a kdo s kým? Při tak zoufalé neoblibě Sturmea, Macrona, Merze? Národ do boje, kde může i zemřít asi pod nimi nepůjde se zpěvem bojových písní a milionových demonstrací jako v Teheránu.
      Jak by ty „mluvící hlavy“, které se údajně radí s AI mohly vědět, co se stane po použití té největší síly, kterou lidé ovládají?

      1. Nakoupil bych trochu jódových tablet… 😺
        A střelivo. Budou tu pobíhat bandy hladových ozbrojených lidiček, kteří přišli o všechno kromě života. Sice všechny nevystřílíta, ale třeba je zrovna vy přestanete zajímat když se tak bráníte a zkusí to jinde…

        1. A kdepak se asi tak dají koupit jódové tablety?
          Tedy myslím v koncentraci jódu vyšším než je zhruba setina potřebné koncentrace.
          Já mám archívní tablety s koncentrací 50 mg I na 1 tbl.
          Dá se něco takového ještě běžně sehnat (kromě nějakých vojenských přípravků)?

          1. U nas se to bezne da koupit jako jidlovy pridavek.
            Anebo si poridte jodovou tinkturu a kazdy den si to namazte na břuch.

          2. No jo, fotolaboratoře (KI) už patří minulosti. Lékárny měly analytickou soupravu včetně jódu.Skončilo to v popelnicích.

            1. AI mi rika: „Jódové tablety pro ochranu před radioaktivním jodem (např. Jodid draselný HAMELN 65 mg) jsou volně prodejné v ČR, a jejich výdej není vázán na lékařský předpis – můžete si je koupit v libovolné lékárně, pokud jsou na skladě.
              V některých případech (např. jiné indikace) může být výdej vázán na předpis – např. u některých léčivých přípravků jako KALIEV JODID.
              Výrobky jsou dostupné v různých formách: tablety, kapsle, tekuté koncentrátu, spreje – např. Jód z mořské řasy, Jód ionizovaný tekutý, Vegan Health – D3 B12 železo a jód ve spreji.“

              1. Lidské tělo při jaderném výbuchu vyrobí (nejlépe na kameni) krásný stín. Nemyslím, že totéž zvládnou jódové pilulky.

Napsat komentář: Stařenka Oggová Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *