Můj dnešní článek je reklama na Zdeňka Svěráka. To abyste viděli, že nejsem jednostranně zaměřen a nezáleží jenom na tom, zda za mnou jmenovaná osoba přijede. Zdeňka Svěráka jsem skutečně nikdy k sobě nezval a ani on prozatím neprojevil zájem za mnou přijet. Nicméně Svěrákův poslední politický počin mě tak moc potěšil, že jsem se rozhodl o něm napsat. Myslím, že už tušíte…. ano… jde o Svěrákovu podporu generálu Petru Pavlovi v jeho prezidentské kampani.
Začnu trochu zeširoka. Předpokládejme, že u nás všechno dopadne, jako obvykle. Že na podzim nedojde na žádnou výraznou proměnu naší politické scény. Demonstrace a nátlakové akce se ukáží příliš slabé, vláda se bude držet koryt zuby nehty, Rusko trochu povolí a tak stále bude v trubkách plyn (možná poteče přes Nordstrým 2), Síkelův tarif nějaké peníze mezi lidi pustí a nebude třetí světová válka. Prostě bude jen o trochu větší bordel, než je dneska, ale nikde nebudou žádné pochodňové průvody, nebude žádný převrat ani Majdan, prostě se bude čekat na volby o něco netrpělivěji než obvykle.
Předpokládejme, že Fiala tlak ustojí. Jednoduše má podporu ze zahraničí, podporují ho pravdomluvná mééédia, jeho odpůrci se ukáží slabší a taktika nic nedělat a tím pádem nikoho z koaličních partnerů nenasrat, se ukáže jako kupodivu dobrá. Koalice sice ztratí nějaká ta města v komunálních volbách, ale vyhodnotí si to jako ještě malou ztrátu a my tady na Kydech budeme spekulovat, jak se mohlo stát, že Hřib je znovu pražským primátorem a zdatně mu sekundují Čižinský a Pavka Novotný. Lid bude frustrovaný, nespokojený, ba i zoufalý, ale nic mu to nepomůže, protože ústavní zákon je ústavní zákon. Demokracie first. Budou volby, žádné puče.
A bude prezidentská volba. Protože nám vláda nepadne, tak se Babiš nakonec rozhodne kandidovat na Hrad. Ze všech kandidátů je nejtěžší vahou. Má za sebou třicet procent voličské veřejnosti, republiku objíždí už teď, jako obvykle nenechává nic náhodě, má peníze i poradce a nejen že si je platí, ale dokonce jim i naslouchá, je pracovitý a zvyklý brzy vstávat, takže bude mít Kotlinku objetou líp než blahé paměti Zeman s autobusem. Myslím, že nejsem daleko od pravdy, že Babiš má bianco šek na postup do druhého kola. Potvrzují to i průzkumy. Nikdo jiný tolik hlasů nedá ani zdaleka. Jeden další kandidující miliardář se už oddělal v přímém přenosu na Slavíkovi a druhý na tom teď intenzívně pracuje na fejsbůku. Moc vážných kandidátů nezůstává.
Naše mééédia už mají svou favoritku v podobě Danuše Nerudové, protože když to vyšlo na Slovensku, co by to nevyšlo i tady že? Spousta Slováků je dodneška z Čaputové naprosto unešená. A pak je tu ještě náš Petr Pavel, jehož reklamy na vojáckou mužnost musely zejména v Praze slušně zabrat. Podívejte na Svěráka, jak pěkně se to povedlo.
Zpátky k Babišovi…. Je to asi rok zpátky, kdy jsem si přečetl rozhovor s Jiřím Paroubkem, který tvrdil, že Babiš se hladce dostane do druhého kola, ale i když má působivé procento příznivců, ve druhém kole to stačit nebude, protože má ještě větší procento odpůrců. Koneckonců, to se projevilo i ve volbách do sněmovny. Babiš je výrazný politik, který budí nejen sympatie, ale i antipatie. Paroubek prostě a jednoduše tvrdil, že Andrejko má nadbytek fanatických odpůrců, kteří to hodí komukoliv, jen aby se prezidentem nestal slovenský STBák a že těchto odpůrců je víc než příznivců.
V poslední době mám stále neodbytnější pocit, že si tento rozhovor přečetli i v babišově volebním týmu, případně z průzkumů zjistili to samé. Prvním kolem Babiš bez problémů projde, ale pak se proti němu spojí nadkritická většina jeho odpůrců, které nemá šanci přesvědčit. I kdyby mluvil o Evropské unii jako o ztělesnění ráje, i kdyby adoroval Bidena a USA jako největší maják svobody a demokracie, stejně mu to ve volbách nehodí. A zároveň, pokud nebude používat slovo Orbán, zřejmě mu to nehodí ani jeho příznivci.
Tento rébus má ovšem politické řešení. Stačí, aby do druhého kola s Babišem postoupil náš neohrožený generál. On je totiž jako Babišovo dvojče. Také soudruh, také protekční, také měl pletky s komunistickou mocí, také byl řádně prověřený a spolehlivý. Prostě STBák číslo dva. Když budou v druhém kole dva Babišové, jeden jak druhý, tak by voliči prostě mohli zůstat doma a nehodit to ani jednomu. Výběr mezi ptačí a prasečí chřipkou, to už se u nás jednou osvědčilo a Zeman to díky tomu uhrál. Na Schwarzenberga stačilo jen ve správnou chvíli vytáhnout Benešovy dekrety a bylo vymalováno. Že to Kchárl ještě vylepšil neznalostí české hymny, to už byla jen třešnička na dortíčku.
Vlastně se vůbec nedivím, že se soudruh generál topí v penězích na kampaň. Být Babišem, také bych mu nějaké poslal. Utkat se s Nerudovou, to je o hubu, protože v takovém případě by její hezký ksichtík mohl na vítězství stačit, ale dostat do druhého kola Petra Pavla, to je vlastně jediná Babišova šance.
Pokud mám pravdu, tak teď bude náš generál pěkně kampaňovat, bude to mít v klidu, v televizi bude moudře hovořit a nikdo si na jeho minulost ani nevzpomene. Svěrák ho bude podporovat a veškerá negativní kampaň se zaměří na Nerudovou a ostatní přicmrndávače, aby generálovi uvolnili cestu. Petr Pavel se dostane do druhého kola. A pak přijdou ty televizní debaty, kde se Svěrák nejspíš zase vyznamená jako u Schwarzenberga a najednou se všechna ta historická špína na soudruha Pavla vylije naráz. Třeba se najde i jeho diplomová práce na téma Socialismus – budoucnost lidstva, možná se najde nějaký dávný kamarád, co na něj něco napráská, bude mu položeno pár zajímavých otázek o jeho změně smýšlení a lidi zjistí, že se to JežiBabišovi dá docela v klidu hodit, protože vedle Petra Pavla jsou jeho hříchy vlastně malé. A ti, co Andreje vysloveně nenávidí za jeho minulost, ti budou nenávidět i Petra Pavla za takřka totožnou minulost a k volbám ani nedojdou….
Pochopili? Děkuji.
Je to taková hezká ironie, že Svěrák neochvějně (a možná i zdarma) pracuje, aby se Babiš stal prezidentem.
Generál ve výslužbě Petr Pavel je podle mě jen otrávená návnada,
respektive jak jsem napsal již před dvěma roky zde:
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/general-petr-pavel-jako-predvolebni-navnada-ci-nosic-vody
Gegerál vv Petr Pavel byl vybrán aby, řečeno cyklistickou hantýrkou, „rozjel peloton a připravil výhodnou pozici pro jiného lídra“. Přičemž se domnívám, že jeho brzký start měl vylákat případné další zájemce o Hrad aby o sobě dali vědět a oni tak předčasně “vyvrcholili” a bylo více času na ně hledat komro.
Tehdy ještě nebylo jasné, kdo byl šíbry v ústraní předurčen jako „stájová jednička“ dnes je však zřejmé, že jde o Danuši Nerudovou. Proto taky je tzv. mainstreamem včetně „veřejnoprávního“ tolik protěžovaná, zatímco na gen. Pavla jiný kavárník Kraďousek, pardon Kalousek již vytahuje jeho temnou minulost, neboť v průzkumech má před ní náskok větší, než je chtěné. Domnívám se proto, že buďto jej v průzkumech Danuše Nerudová předběhne a nebo ve správný okamžik gen. Pavel odstoupí v její prospěch a Danuši Nerudovou navrch ještě podpoří.
Pokud k tomu skutečně dojde, pak se dle mého názoru bude jednat o podvod a snahu obejít zákonné finanční limity na vedení kampaně. Ale nebude to poprvé a nejspíš to ani nikdo nebude řešit. Neboť na Slovensku tuto taktiku ve snaze protlačit Čaputovou již použili, ona jim vyšla a hlídači zákonnosti voleb to nezpochybnili.
No a Svěrák podle mě jen čeří vodu, aby to nebylo tak okaté. Ve správnou chvíli přehodí výhybku na Nerudovou…
Kyž roztpili tu pec, viděli tam hrozný věci.
Důl mi nemůžou vzít.
Musíme vzít v úvahu, kdy cimrmanský tým tvořil ty nejlepší hry – za hlubokého socialismu. Co přišlo po převratu už byl slabý odvar (Blaník, vlastně už skoro trapné České nebe….).
Jako všichni komedianti (to slovo nemá být urážkou), když se začnou plést do politiky a využívat své popularity z oboru zcela jiného.
Ovšem skutečný majstrštyk se povedl mému kamarádovi Vaškovi Chaloupkovi, který se díky večerníčkovým medvědům Kubovi, Matějovi a Vojtovi stal senátorem. Také registrovaný agent StB, což přiznává.
A tak to u nás chodí….
STANkařům jeho engagement zjevně nevadí. Ani v rámci kraj, ani v rámci městského zastupitelstva (tam všude už Váš kamarád byl), ani pro letošní senátní volby, v nichž s podporou STAN obhajuje senátorský mandát.
A kdo se zaplete se STANkaři, pro mne skončil.
Výrok je asi 20 let starý a pochází ze Slovenska, ale pro jistotu jej uvedu česky:
,,Nejlepší způsob, jak se umělecky znemožnit, je politicky se vyprofilovat“.
Třeba znáte autora, připojte jeho jméno.
Škoda, mohl tam být Koller.
Pokud si dobře vzpomínám, i generál Šedivý byl velitelem tankového pluku. Nerad zevšeobecňuji, ale to byla obvykle ta největší paka.
No já byl na vojně u bigošů a tankysti měli rotu pod námi. O jejich veliteli se tvrdilo, že je tak inteligentní, že by byl schopen udat i sám sebe … To jen tak na odlehčenou.
A začínal ve Stříbře na tankovém praporu u VÚ8015 🙂
Nehodnotím, pouze konstatuji.
Česká republika na 1.místě!, mají mé sympatie.
SPD mají své jisté, a v době krize výrazně posílí.
https://www.spd.cz/lide/
Hnutí ANO má nejvyšší volební potenciál, tým lidí, celostátní působnost.
https://www.anobudelip.cz/cs/lide/stinova-vlada/
Když se výše uvedení domluví, a nebudou se ve volbách vzájemně přebíjet, tak mají v kapse vše.
Volby v obcích, nové senátory, prezidenta, i novou Vládu
Na prezidenta má šanci pouze Babiš, záleží pouze na něm, jestli bude kandidovat.
Předpokládám, že předčasné volby budou ještě za prezidenta Zemana, ale může to být již za nového.
Bez komentáře:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Mame-plyn-na-zimu-Fiala-si-asi-mysli-ze-ten-plyn-v-zasobnicich-je-jen-nas-Vysvetlete-mu-to-nekdo-Makroekonom-se-neudrzel-710496
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Spocitaji-to-Fialovi-Makroekonom-Sulc-sleduje-deni-v-radach-dolnich-deseti-milionu-708523
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ivan-Hoffman-to-vidi-Vnucuji-nam-bidu-A-jeste-nas-nuti-se-na-ni-tesit-710543
Těšíme se?
bolševickýho lampasáka – komunistu kterej přeběhnul k NATO jistě volit nebudu. Nebejt plyšáku, tak dneska sedí na generálním štábu ČSLA . Ne, děkuji.
Jak Němci nevyzbrojují Putina a ničí ho sankcemi aneb kam se hrabe Jára da Cimrman:
—————————————————————————————————————–
„germany russia hand
5.8.2022 13:54
Navzdory sankcím příjem Ruska z obchodu s Německem stále roste, uvedl ve čtvrtek komentář na portálu deníku „Die Welt“. List přiznává, že ruský prezident Vladimir Putin nebyl stlačen, přinejmenším v současnosti, na kolena.
Podle nejnovějších údajů německého Federálního statistického úřadu, jen v červnu do Ruska od německých zákazníků odešlo 3,5 miliardy euro. Znamená to nárůst o 5 procent oproti květnu. Oproti květnu 2021 je růst ještě vyšší, jde o 39 procent růstu. A to navzdory sankcím a konfliktu na Ukrajině.
Za první pololetí letošního roku byly ruské příjmy z prodeje zboží do Německa 22,6 miliardy euro, což je více, než byl dosud rekordní rok 2012. Ruské zisky vyplývají zejména z cenových změn, v tunách byl totiž německý import oproti loňskému roku nižší o 30 procent.“
———————
Takže Rusové na sankcích vydělali, Němcům se pomocí (amerických) sankcí daří poškozovat vlastní hospodářství a ničit své kolonie – a ještě Rusové ušetřili miliardy na dopravních nákladech.
Dokonalé!
Sice OT, ale velice zajímavé:
Zřícená větrná turbína byla součástí projektu Nysäter, který se má stát ústředním bodem rozšiřování výroby energie z obnovitelných zdrojů ve Švédsku a který byl s velkou mediální pozorností zahájen právě minulý měsíc. Jedná se o jednu z největších větrných turbín v Evropě a jednu z nejmodernějších. O to víc je zelená veřejnost v Thunbergové vlasti tímto incidentem podrážděna.
Spotřeba oleje až 800 litrů.
Ve skutečnosti si díky tomuto kolapsu pravděpodobně více lidí ve Švédsku uvědomí, že větrná energie není zdaleka tak „čistým“ zdrojem výroby energie, po kterém se tolik touží, než by si ekologičtí lobbisté přáli…
https://www.wochenblick.at/welt/havarie-in-schweden-enthuellte-enormen-oelverbrauch-und-umweltschaeden-durch-windraeder/
Citace z článku:
„Odbornice ze společnosti Pitsel & Associates Ltd. odhaduje, že průměrná větrná elektrárna se skládá ze 150 větrných turbín, z nichž každá potřebuje 80 galonů oleje (asi 364 litrů) jako mazivo. Celkem tedy větrná turbína potřebuje ke svému provozu asi 45 000 litrů ropy. Olej je třeba vyměnit jednou ročně. K úplnému zásobování města velikosti New Yorku větrnou energií by bylo zapotřebí více než milion litrů rafinované ropy.“
Plus to nadělalo v lese docela slušnou paseku: https://www.windpowermonthly.com/article/1793389/nordex-turbine-collapses-new-rwe-wind-farm-sweden
Nemluvě o energetické stopě při výrobě, přepravě, provozu a likvidaci…
No, Občane, přiznejme turbíně malé významné plus – při vlastní likvidaci významným způsobem využila ekologické větrné energie! 🙂
Ale velmi malé, protože sice využila ekoenergii, ale došlo jen k velice omezenému rozložení se na prvočinitele.
Moderní větrné elektrárny jsou bez mechanické převodovky. Tak to s tím olejem asi nebude tak hrozné …..
Když nějaká část rotuje a jiná část stojí, tak mezi nimi musí být ložisko. Ložisko bez oleje se zadře natotata. Bez ohledu na typ ložiska.
Souhlasím s Vidlákem. Babiš má šanci jen proti generálu Pavlovi. Protože Babiš byl jen agentem, zatímco generál Pavel byl důstojníkem vojenského zpravodajství, tedy vojenského ekvivalentu StB. Jeho strmá kariéra byla nepochybně podmíněna jeho stranickou horlivostí.
Pamětníci rozumí, že pro Babiše, pokud vůbec byl tím agentem, to byla daň za to, že pracoval v podniku zahraničního obchodu a jezdil do ciziny. Takže to patrně bylo ze všech stran jen taková předstíračka. Řídící důstojník předstíral, jak důležitého agenta zverboval a agent předstíral, že přináší nějaké důležité informace. Zatímco Pavel, to muselo být jiné. On musel jít doslova přes mrtvoly. Hřbitovy jsou plné vojáků základní služby, kteří zemřeli jen pro ambice mladých, nadějných stranických kádrů.
On nemusel předstírat žádné důležité zprávy.
Jen podával zprávu o tom, co se stalo. Nestalo-li se nic, napsal že se nestalo nic. Stejné zprávy podávali úplně všichni jeho kolegové a zaměstnanci úplně všech ostatních podniků zahraničního obchodu (PZO). Kdo nebyl ochoten tyto zprávy podávat, nemohl pracovat v PZO.
Ostatně stejnou zprávu museli sepisovat všichni, kdo vycestovali na západ služebně.
nejen.
Stejnou zprávu museli sepisovat i pokud někdo přijel za nimi sem. A to i v případě, že to byl kámoš nebo dokonce manžel/ka kámoše/šky a jelo se na vodu na Lužnici.
Ale vy na to koukáte z pohledů lidí, co socík zažili. Vy víte, že Pavel musel být větší svině, protože byl kontráš a to byly obrsvině. Jenže od plyšáku uběhlo 33let, hromada lidí neví co byli kontráši a generál Pavel přece vše odčinil službou v NATO.
Navíc tohle jeho angažmá je prezentované, jako že byl nejlepší a stal se proto předsedou vojenského výboru NATO, tím jakoby velitelem NATO.
Což není pravda, byl jen vojenským poradcem generálního tajemníka NATO (což nemusí být voják, uvažuje se o Borisovi pochcaná sláma z Anglie). Nikdo taky nezdůrazňuje, že ta funkce je putovní a volí se každé tři roky z evropských náčelníků gen. štábů. Teď je to třeba admirálporučík Rob Bauer z Nizozemska, příští rok zvolí někoho jiného. Je to taková funkce aby se vlk nažral a koza zůstala celá pro šéfy evropských armád (nemůže se jím stát Amík), aby to vypadalo, jako že NATO nevelí Američané. Je to funkce o ničem, v případě války je velení NATO stejně v rukou předsedy Sboru náčelníků štábů Armády Spojených států.
Jen technická: „kontráš“ je příslušník VKR – vojenské kontrarozvědky. Tedy organizace působící proti cizím rozvědkám a tzv. vnitřnímu nepříteli. Pavel byl krátce příslušníkem vojenské rozvědky – organizace provádějící špionáž v zahraničí (tehdy samozřejmě na západě). VKR spadala pod vnitro (byť pokud nosili uniformy, byly tyto vojenské, nikoli VB) a spadala pod StB, vojenská rozvědka byla opravdu vojenská a spadala pod GŠ ČSLA.
Mohl. Ale nedostal se a) nikam do ciziny, b) ani omylem do kteréhokoli západního oddělení a c) z pozice řadového referenta.
Seděl v Praze v kanclu jako řadový ouřada a měl trvale „zaražený prdy“.
Jistě máte alespoň takových 10 vojáků na které se hodí Vaše sdělení: „Hřbitovy jsou plné vojáků základní služby, kteří zemřeli jen pro ambice mladých, nadějných stranických kádrů.“ A tedy ověřitelné informace o jejich smrti a její příčině. Já znám docela dost mužů, kteří byli na vojně (jak normální záklaďáky, tak i absíky) a tedy všichni přežili, takže by mě zajímalo kde jste přišel k takovým docela drsným tvrzením, které tady sdělujete jako pravdu. Ono tvrdit že „hřbitovy jsou plné“ mně připadá jako mainstreamové tvrzení bez důkazů.
Během mé ZVS v 70.letech a v Západním vojenském okruhu, přišla ze štábní spisovny informace, že za uplynulé dva roky zpět, přišlo ve službě o život 14 řadových vojáků.
U jedné z mimořádek-u sebevraždy, jsem byl těsně po sedmi měsících služby osobně, resp. poslali nás, jako stále zobáky, uklidit zbytky hlavy a mozku dotyčného.
Šlo o půlrok staršího vojáka, který už měl být nejmíň před měsícem na řádné, stále nadřízeným poručíčkem odkládané dovolence. Za celý ten rok služby, se nedostal kvůli charakteru té služby, domů. Vycházek měl -za celý ten rok služby- pouze asi 10. Zastřelil se ve strážní službě v autoparku samopalem Sa.58, přepnutým na palbu dávkou.
Pochybuji, že ten poručík přišel a řekl, že to ten voják udělal protože mu nepovolil dovolenou, takže je to jen Vaše domněnka, předpokládám, že nebyl sám, kdo měl měsíc i více odloženou dovolenou a přesto se kvůli tomu ostatní nezastřelili. Takže to není “ plný hřbitov“ ani po Vašich domněnkách. Že docházelo k sebevraždám nepopírám, ale to dochází i v civilu. Prostě tvrdit něco takového je blbost.
Re: ks
Ja zase znal nekolik takovych, kteri vojnu neprezili. A nebylo ro jen kvuli mazákum.
Tak povídejte, znáte jistě ověřená a ověřitelná fakta. Že docházelo k sebevraždám nepopírám ale důvody těchto tragédií mohly být, a často byly, úplně jiné než „ambice mladých a nadějných kádrů“ a rozhodně těchto nešťastných mladých lidí nejsou a nebyly plné hřbitovy.
Je hezký že rejpete, ale bylo to asi takhle:
https://domaci.hn.cz/c1-66350920-v-ceskoslovenske-lidove-armade-umiralo-200-vojaku-rocne-od-roku-1964-se-z-vojny-nevratily-skoro-ctyri-tisice-lidi
Každá hra na vojáky může vyvrcholit krvavou rvačkou.
200 kluků ročně je hrozné číslo. ČSSR měl cca 100 okresů, to jsou v průměru cca dva kusy na okres ročně.
Je to hodně nebo málo?
Můj spolužák z průmyslovky Jirka Šůcha, moc hodný kluk, se na vojně taky picnul do hlavy. Nevěrná manželka…. a nejspíš i šikana, byl pro ni vhodný objekt.
Vzato statisticky, bylo nás ve třídě 36 kluků (plus dvě holky), to jsou ztráty 2,77 % – to už je docela slušná přestřelka v normálním boji.
Vlk:
„Ad peníze….. několikrát už jsem použil bonmot, že státy třetího světa mají rády naše peníze, ale nikoliv nás. A nyní jim došlo, že Západ už vlastně nemá ani ty peníze. Dokonce už ani dost potravin, aby uspokojil potravinovou potřebu hladové části světa. V čemž ji utvrdila záměrně vyvolaná západní hysterie ohledně hrozícího hladomoru, pokud se ukrajinské obilí nedostane námořní cestou do světa. Podle mne je to sice nesmysl, ale takhle to zkoušel světovému společenství samotný Západ, aby ukázal ruskou bestialitu. V daném případě ovšem jde o další ránu do vlastního nosu. Protože třetí svět si snadno spočítal, že jestli hlad vyvolá chybějící ukrajinské obilí, tím spíše by ke globálnímu hladomoru došlo, pokud by dodávky na světové trhy zastavil Putin a jeho země. To už by opravdu nešlo nijak nahradit. A protože Rusko je dominantním výrobcem hnojiv na Zeměkouli, tak příští úrody závisí od jeho dodávek agrochemikálií!!!!“
Co to je za generala, ktery ke svemu zvoleni potrebuje volby ??? …. 😀
Jo, byli i jiní kabrňáci:
„Kapitáne, všechny tahle lidi mi vyžeňte ven…!“
A bylo po demokracii.
🙂
Zdeněk Svěrák – vstup do Ksč 1961.
Vystoupil 1969.
Podpis Anticharty .
On se mu ten podpis Anticharty docela vyplatil.
Příjmy uměleckých elit v roce 1988, Svěrák je tam také uvedený
https://www.krajskelisty.cz/praha/13375-unikly-honorare-umelcu-pred-rokem-89-kolik-kasirovala-bohdalova-bartoska-hanicinec-svoboda-a-dalsi-padnete-do-kolen.htm
Je tam i známý bojovník proti komunistům Kocáb
Však my víme, že Jakeš na Červeném Hrádku nekecal. Jenom to neobvykle a trochu nešťastně lidově podal..
Je to psáno nejspíš na Slovensku a na slovenské verzi psacího stroje.
Všimněte si divného, „nadvakrát“ psaného ř (nejprve háček a pak písmeno), které má na českých verzích psacích strojů, na své klávese háček podstatně blíž písmenu, podobně jako je to u písmene č.
A nasvědčuje tomu i ta slovenská věta o 10 letech 1978-1988.
LOL 🙂
Koho havloid Svěrák podporoval, ten zkrachoval, knížepán i kožkař Drahoš.
Takže, unylý lampasák Petr Pavel dostal polibek smrti a na pražském Hradě bude oligarcha Andrej Bába.
U mě dobrý…
Kdo by se líbil vám?
Mě by se líbil naklonovaný Orbán.
Nebude.
Bude tam Aspenka Nerudová nebo někdo jinej, koho zatím ještě upozaďujou.
To už zkusili dvakrát a dvakrát jim to krachlo.
Poslední dobou usilovně točí kabelkou Míra Kalousků a média ho protlačují, jak to jen jde. Jestli dělá předskokana něčemu ještě horšímu, těžko říci; ale výsledek zatím nulový.
A protože začali další nenávistnou AntiBabiš kampaň příliš brzy, nejspíš jim to také nevyjde.
Zapomínáte na to, že mezitím dorostla nová mládež – noví voliči, kteří jsou bez zkušeností, zato o to víc plni nadšení a elánu a aktivismu.
Už vidím jak budou nadšení z výpadku elektřiny. A ten opravdu hrozí, nevěřím, že Peťa sežene dostatek plynu a lidé budou topit přímotopy a vším možným.
Ale smradům to přeji.
I Kalousek je Aspen? Všichni jsou Aspen? Nebylo by pak lepší psát, kdo není Aspen ???
Někdy mi připadá, že Aspen není vymejvárna mozků pro absolventy samotné, ale spíš pro ty, kdo chodí na jeho stránky lustrovat lidi.
Aspen Institute: Dekonspirace
21.7.2021
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Aspen-Institute-Dekonspirace-671243
———–
Myslím, že Kalousek v Aspenu není.
On už fakt, že žádný z nepříliš početných jenerálů ČSSR (za nás velitel divize byl nanejvýš podplukovníkem) se aktivně politicky neangažuje proti současnému režimu o něčem svědčí. A to všichni přísahali, všichni byli v KSČ a všichni byli prověřeni kontrášema, pokud sami kontráši nebyli. Takže?
No bídná to tehdejší práce kádrová a politická.
Svěráka znám snad od roku 1965, kdy jsem poprvé večer poslouchal na rádiu po drátě přenosy z nealkoholické vinárny U pavouka. Od té doby mám jeho humor moc rád. Setkal jsem se pouze s jedním člověkem, který tomu humoru nerozuměl a to byl můj nadřízený za doby totality, který se přísně řídil nařízením z orgánů.
A je mi jedno, že Svěrák je havloid a příslušník pražské kavárny. Genejál Pavel je ovšem horší případ, nejen že je křivopřísežník a kontráš a kariérista a oportunistický havloid, on je prostě zelenej. Už fakt, že se svými předpoklady to dotáhl až do NATOVského Brusele o mnohém svědčí. O vlastnostech a předpokladech prezidenta mám ale onačejší představy a nemusí zrovna jezdit na koni. O genejálovi platí známá průpovídka od nás z pod Řípu (kde prý bydlí). Když Praotec rozpouštěl mužstvo dosáhnuvší Hory, řekl údajně: „Vy chytří se rozejděte do kraje a vás blbce si nechám zde, abych vás měl pod kontrolou.“
Stran Babiše doufám, že nebude až tak hloupý, aby se na Hrad sápal. Samozřejmě, že se proti němu všichni sejdou do jednoho šiku. Ale s tím jeho objímáním kozatých dam v kanonickém věku si jeho zdravým úsudkem nejsem jistý. Bohužel jde úroveň intelektuální i odborná pretendentů na Hrad dolu vodou.
zelený mozek nám ještě chyběl,v tom souhlas. A Svěrák má dobré filmy a divadlo,proč by ale měl lidem dávat politické rozumy a být něčeho arbitrem. Stejně jako nevzdělaná Aňa Lucka a jiní komedianté.
Komedianti v politice – zaručená katastrofa.
Domnenka:
Pokud do toho Babis nepujde, bude se volit petr nebo pavel, hladce, mozna za volicskeho nezajmu.
A tak končí (aspoň tedy doufám!! ) naše komédie, zlo prohrává a dobro žije…
Klasik Karel Čapek :
Kdo zradil jednou, zradí vždycky!
Takže se vlastně mezi sebou utká Babiš z Aspenu s Pavlem z Aspenu, se Středulou z Aspenu, s Nerudovou z Aspenu. Zapomněl jsem na někoho podstatného? Možná ještě ten Hilšer z Aspenu by se mohl připojit. Já bych tedy moc nejásal…
Babiš je z Aspenu?
Jeho profil byl z Aspen Central Europe účelově stažen, ale je tam. Ještě nedávno tam jeho profil byl.
Pro mnohé věc neznámá.
Ale ne.
Babišův profil byl na Aspenu tuším předloni (když se rozbíhal kovid) a pobyl tam pouze pár dní – jen tak dlouho, aby si lidi všimli a začali o tom psát.
Je možné, že tam ten profil byl naopak účelově umístěn.
Čímž netvrdím, že Babiš není Aspen – ostatně není to tak podstatné.
„Náš“ premiér v seznamech Aspenu taky není a škodí nám přímo vzorově (on je ovšem „jinde“).
Aspen na svych strankach zamerne vytvoril falesny Babisuv profil, aby ho poskodil? To myslite vazne?
Zbývá zodpovědět otázku, proč tam pár dní byl a pak ho stáhli. Osobně jsem ho viděl, na Twitteru z toho byl poprask.
Když mu dokázali dovalit na volební setkání autistického „školáka“, aby tam udělal čurbes, tak vytvoření falešného profilu považuji spíš za jistotu. Tahle špína se nezastaví před ničím.
Dokonce jsem se dočetl v nějaké diskuzi účastníků, že autistického synka vyhecovala k akci vlastní matka, co tam s ním byla.
Marek Hilšer je koncentrovaná pravdoláska. Nevím jestli byl v Aspenu, ale působil jako lékař v neziskovce v Africe, žil ve Francii a pokud bychom hledali někoho s ještě ostřejší rétorikou proti Ruskou, těžko najdeme. Mimochodem v první volbe prezidenta nezískal podpisy občanů, ale senátorů – a hádejte kterých – domácí úkol 🙂
Jinak je lidsky velmi příjemný (znám ho osobně), milý, umí vystupovat a zejména ženy ho budou hodnotit navíc jako fešáka. Takový mužský opak Čaputové.
https://web.archive.org/web/20201208201009/https://www.aspeninstitutece.org/people-profile/andrej-babis/
Díky 👍
Svěrák… já nevím. V jeho, ehm, díle jsem humor nikdy nenalezl, a byla doba, kdy jsem se o to hodně snažil. Spolužáci se při poslechu řezali smíchy a citovali při každé příležitosti. Já jsem tehdy ještě toužil zapadnout do kolektivu, a když se tomu všichni nadšeně smáli, muselo na tom, sakra, přece něco být!
Vše marno. Mně se při poslechu Svěráka pocitem trapnosti kroutí i palce na nohou.
A protože o Svěrákovi vím, co vím, pocit trapnosti se dostavil i teď.
Svěrákův pocel panu generálovi je v souladu s vyzněním jeho dosavadní umělecké kariéry. Ba dalo by se i říci, že je jejím zlatým hřebem.
Náhodou já bych jej nepodceňoval, třeba nesmrtelná scénka Vichr z hor je myslím výborným manuálem pro naši současnou vládu, jak se vyhnout hněvu davu. Mám pocit, že už podle toho v mírné úpravě Vichr z Moskvy nějakou dobu jedou. https://youtu.be/jSazfffR72I
Já ho nepodceňuju. Ale nedokážu se tomu smát.
Smích má mnoho druhů: může být osvobozující, úlevný, zlomyslný, škodolibý, rozpačitý, veselý, smích ze studu i z pochopení… je celá plejáda emocí, na které lze reagovat smíchem. Někteří lidé to nedokážou rozlišit a na tom, soudím, Svěrák založil svou kariéru.
Takhle to mám s Bolkem Polívkou. Odjakživa. I s těma palcema na nohou.
Prostě nerozumím, nechápu. Pro mě to není humor, ale trapárna.
Svěrákovy scénáře jsou upravenými vzpomínkami na jeho dětství a mládí, potud dobrý.
Jakmile ale dojde na Cimrmany, nebo se Z.S. sám pokouší o něco jakože-humorného, neumím se tomu smát. Schválně jsem si pustil záznam jednoho představení té party okolo Cimrmanů – na momentech, kdy se tamní publikum smálo, jsem neshledával nic k smíchu. Z celého představení jsem si odnesl takový neurčitý pocit trapnosti, že se někdo snaží, doslova z ničeho, vystavět si pomníky.
A netýká se to jen Z.S., dost podobné pocity jsem měl i z jeho profesního kolegy Smoljaka.
Sto lidí, dvěstě chutí. Ať se každý baví u toho, co mu libo – ale páně Svěrákovo morálně-politické školení, ať už ho dělá v komunikačních médiích, ve filmech, nebo na demonstraci McH, prostě do kumštu nepatří.
Ať si je kvalitní herec v soukromí třeba nácek, ať si do sklepa chodí po každém povedeném představení hajlovat před vlajku III.Říše a portrét Adolfa Hitlera. Pokud to nebude ani náznakem tlačit do svého hraní, ať si v soukromí provozuje třeba sodomii.
Namátkovými odstrašujícími příklady budiž Geislerová, Hřebejk, Vetchý, Zaňáková, Koller, Dusilová – a ostatně i údajná poslední dáma ze zpěvaček, Marta Kubišová. Tu podle mého jen zneužili havlovci se slovy „a teď Ti vynahradíme všecko, oč jsi za bolševika přišla“ a už to jelo. Podobně naložili havlisti i s paní Moučkovou. Trojan, Geislerová, Pazderková, Issová, Kolářová, Hrzánová…čím to, že nikde nebylo vidět a slyšet například Vandu Hybnerovou?
Zdá se mi, že takový Karel Gott dokázal po celou svoji profesní kariéru, zůstat víceméně politicky neangažován, až na tu nešťastnou Antichartu. Jedno je ale jisté – kdyby tenkrát projev za muzikanty a zpěváky v Divadle hudby odmítl, tak by bolševik zcela jistě oželel ztrátu přísunu cenných valut, jen aby se pomstil. A Karel Gott by skončil přinejlepším (pokud ne v emigraci v Německu) skončil v nějaké lepší vinárně, kde ostatně i začínal. Oni (ti předchozí bolševici) se uměli mstít i bez ohledů na následky a ztráty pro ně samotné.
Takový Karel Svoboda – slyšeli jste o něm někdy, že by kdy něco říkal k politice? Držel prozíravě hubu, dělal si to, co uměl nejlépe, vydělával opravdu, ale opravdu velké peníze – a díky držení huby si cestoval mezi Německem a ČSSR zcela bez jakýchkoli omezení. Až tak, že nikomu nemusel nic hlásit a na příslušných hraničních přechodech byl zařazen mezi seznam těch málo desítek lidí, které celníci nesměli kontrolovat a kteří mohli republiku opustit, kdy se jim zachtělo. A to neměl diplomatický pas a imunitu!
Marie Rottrová, skutečná dáma mezi zpěvačkami – slyšeli jste od ní někdy politický kecy, nebo dokonce názory? Ona to přece nepotřebovala.
Nedávno zesnulý Josef Abrhám, či národem milovaná paní Libuška – slyšel někdo něco o jejich politických názorech či preferencích?
Jakmile se kumštýř začne montovat do politiky, je z toho jen trapas.
Nejen kumštýř, i hospodský (zaplať si pivo a kecej si co chceš) nebo koloniálnice.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-To-je-ta-krava-co-se-soudi-s-Babisem-Aktivistka-z-Milionu-chvilek-zavira-obchod-na-venkove-Pry-ji-tam-schvalne-nechodili-mistni-629501
„a ostatně i údajná poslední dáma ze zpěvaček, Marta Kubišová“
Opravdu asi jenom údajná, pokud je naživu Věra Nerušilová.
no já bych jen nepřeceňovala. Dle mého je jen obyčejná vyžírka. Nevšimli jste si, jak po odchodu Smoljaka jel sešupem dolů? Tenkrát když byla ta jednání o práva o která jeho syn bojoval ,vyšla ven pěkná ehm ehm. A taky fakt, že od té doby na co šáhne to pohnojí… furt by se zviditelňoval, ale nějak mu to nejde. takže tak
Jo. Se Svěrákem je to takové zamotané. Já jsem to, co vytvářel do r. 89 většinou bral. Vypadalo to, že české povaze rozumí. Ale podle toho, co začal dělat potom (a zvlášť v poslední době), to beru zpět. Svěrák není Čech. Jeho úkolem je (a vždy bylo) své posluchače manipulovat. Nejdřív si musel vytvořit posluchačstvo, a teprve pak je mohl postupně manipulovat a podsouvat jim nečeské chování jako typicky české.
Už to jeho Paraple! Najednou Dobročinnost! Dobročinnost pro toho, koho vybere Svěrák! O lidi, kteří to potřebují, se musí postarat stát.
A tak, abych to shrnul: Kolem Svěráka bude stále diskuse, protože některé jeho věci jsou typicky české a zábavné / humorné a některé jsou manipulativní, nepřátelské a možná i protilidské. (Jeho pozdější tvorbu nesleduji.)
Jeho podpora generála podle mě není projevem hlouposti, ale nepřátelství vůči většinové společnosti.
moc zamotané se mi to nezdá. Stačí si přečíst a porovnat
CV -https://cs.wikipedia.org/wiki/Ladislav_Smoljak
a
https://cs.wikipedia.org/wiki/Zden%C4%9Bk_Sv%C4%9Br%C3%A1k
Podle mne ten uměleckiy tažnej kůň byl Smoljak
Jo, je to možné. Po roce 89 se Smoljak osobně moc neangažoval. Ale Svěrák ano. To je trochu podezřelé. Ten umělecký přínos je asi dost těžké posoudit. Člověk je většinou vnímá jako kolektivního autora. Řekl bych, že by to mohlo být dobré téma na diplomku …
Pěkné. Ale O Budulínkovi je lepší.
Svěráka si vážím. Je to tvůrčí člověk, je za ním kus práce, která i po jeho smrti nezmizí a zůstane tu po něm vyrytá stopa.
Pečlivě v přístupu k tvůrčím lidem všech směru odděluji, jejich profesní dílo a politické názory. Nemohu se pak dostat do problému s tím, že Vladislav Vančura byl velký spisovatel ale byl to komunista a nemůže mne napadnout, jak někoho po 89., že by se pro to mělo jeho dílo upozadit, nevydávat, hodit do stoupy.
Udělali to tak Drdovi, autorovi mých nejoblíbenějších pohádek a laskavých próz z Příbramska. Zkuste si dnes v knihkupectví koupit něco od něj.
Svěrákovy politické názory jsou mimo, nesouhlasím s nimi. Pavlovi, jak píše Vidlák sice mohou pomoci ale ze strategického pohledu přes druhé kolo je Pavel špatná volba. Tudíž – nerušme nepřítele, když dělá chybu. Starejme se o to, abychom ji neudělali my. Tím, že roztříštíme své hlasy mezi 10 kandidátu, kteří nemají v druhém kole proti Pavlovi šanci, muže také dojít k tomu, že tam stanou proti sobě dva pro nás absolutně nepřijatelní kandidáti.
Neco jineho jsou politicke nazory a neco jineho aktivni politicka agitace. Tezko pak oddelit laskavy humor od politicke subverze. Sverak, oslavujici kulturni cesstvi, je zaroven jeho aktivnim politickym hrobarem, podle meho tohle brat oddelene neni mozne. Bud si z patriotu dela legraci, anebo vede rafinovanou probruselskou diverzi, nakonec se musite priklonit k tomu, co je vam blizsi.
Jo.
„Vladislav Vančura byl velký spisovatel ale byl to komunista …“
Po První (i Druhé) světové válce bylo přirozené být komunistou. Když člověk viděl na vlastní oči, jak to vypadalo ve válce. A to, že komunisté, když se dostali k moci, dusili pravici, šlechtu a klér je naprosto přirozené. Teď tu fašistickou verbež máte u moci. Jste spokojen?
Ve hře je ještě takové malé míchání Středulou. Podzim ukáže, jaký bude finální koktejl.
volím Skálu
Koho budete volit v 2. kole?
Ano, také bych klidně volila Skálu.Ale!
Dostane se do 2. kola?
A to je ten problem.
„Kdo to nezkusí, ten to neopraví“ 😉
V prvním kole Skálu a pokud se nedostane do druhého, tak Babiše.
Zase to bude nikoli mé přání, ale volba menšího ze dvou zel. Ale nedali mi na výběr.
Jak je na tom Skála s podpisama? Fanklub minulého předsedy mu hází dost klacky pod nohy. Jinak – první kolo pokud tam bude je jasné.
Volit Skálu je propadlý hlas a proto bych ho nevolil stejně, jako bych nevolil svého oblíbence Daniela Landu, byť si myslím, že by z něj byl skvělý president.
Ale jednak nekandiduje a jednak by byl v otázce volitelnosti, u zblblé většiny národa nevolitelný podobně, jako Nerudová či Skála. Je to škoda.
Moment, Nerudová nevolitelná u zblblé většiny národa jako Skála? To jako vážně?
skálu
Soudruh Svěrák dostal stranický úkol a je v jeho nejvlastnějším zájmu do splnit. Je kovaný!
Zdeněk Svěrák podpořil Petra Pavla?. Nu bodejť, když oba stáli pevně na stráži socialismu: https://pohranicnik.blogspot.com/2016/06/cesta-podporucika-ps-do-usa.html
Na tom článku je nejzajímavější když se porovná kde vykonávali VS oba Svěrákové a kde sloužili oba Pavlové.
Petrpavlovův reflex: když ucítíš funkci, zaslintej.
O tom, jak člověk, který dokázal vymýšlet tak povedený humor a který ve svých dílech rozumí české povaze, může být tolik naivní ve skutečné politice, že je to docela záhada, přemýšlel i sociolog Petr Hampl. Dá se článek dohledat na jeho webu. Mimochodem pan Svěrák sám popsal, že v minulosti v přímé volbě prezidenta vždy podporoval toho, kdo nakonec prohrál.
Ano, proběhly jen dvě přímé volby prezidenta, ve kterých Zdeněk Svěrák podporoval Karla Schwarzenberga a Jiřího Drahoše. Oba prohráli. Teď podporuje Petra Pavla. Tak do třetice všeho dobrého?
Ano, ano. Odkaz na Hamplovu úvahu o Svěrákovi zde: https://www.petrhampl.com/sverak/
Včera, v sobotu, vyšel v Plzeňském deníku (a asi i v dalších Denících) dvoustránkový rozhovor s tím „mužným generálem“.
Autorka rozhovoru, Kateřina Perknerová mu vlastně nepoložila ani jednu nepříjemnou otázku, kromě toho členství v KSČ (za které se dnes stydí) a v té rozvědce (která podle něj neměla s StB nic společného).
On prostě byl voják a chtěl bojovat za vlast, což nebyla KSČ, ale lidé této země, které měl rád. Neměli bychom hledět do historie, ale do budoucnosti. Současná vláda možná dělá drobné chyby, ale předcházející byla podstatně horší – to všechno z rozhovoru vyplývá. „Naprostá většina příčin současné energetické krize a vysoké inflace souvisí s ruskou válkou proti Ukrajině,“ říká generál.
Chce spojovat lidi. „Kdykoliv se dostáváme do těžkého období, musíme hledat to, co máme společného, a nehádat se“. Co máme společného jsem se ovšem natěch dvou stranách nedočetl, tak to asi bude to, co chce pan generál, ale to nám úplně přesně neřekl, to se jen domýšlím.
Jedno plus jsem našel – není nakloněn nákupu amerických stíhaček F – 35, vyjádřil se k jejich nákupu: „Gripeny) nejsou tak hypermoderní, ale pro naše účely by stačily, ………. proto bych volil gripeny.“
Nevím, zda kandidát na funkci prezidenta ČR musí mít nějaký program, ale tak nějak intuitivně bych to očekával. O žádném programu jsem se nic nedočetl.
Ale fešák, tak teda fešák to je, to zas jo…..
Re: Godot
No chlape, vy jste ale protivné stvoření.
Cpát se stejkama, chlemtat drahé víno a otravovat slušné lidi s programem – to by vám šlo…
Ale poradit, jak vyběhnout s Putinem a kde vzít prachy na nějaké krásné, mladé a chytré zbraně, to ne-ééé…
No fešák,já vždy rozlišovala hezké chlapy a hezouny. Tenhle je ten hezoun.
Spíš jenom „hezounek“. A pro mě jaksi zvláštně… oslizlej… nebo jak bych to formulovala.
A to si představte, že by na návštěvu Izraele přijel náš nově zvolený pan prezident se svou první dámou Aguš a na letišti je vítal velvyslanec pan Stropnický s kyticí.
Dost možná, že by v doprovodu pana prezidenta byla i první matka.
A pak by si tam všichni vjeli do vlasů 😀
„On prostě byl voják a chtěl bojovat za vlast, což nebyla KSČ, ale lidé této země, které měl rád. Neměli bychom hledět do historie, ale do budoucnosti.“
Československá republika měla ve svých „nejlepších letech“ 1,53 miliónu členů KSČ a ti všichni měli rodiny, jejíž členové v tom svinstvu žili a vyrůstali.
Mohl bych drze oponovat tvrzením, že mezi lidmi této země, by tehdy bývalo snadnější hledat komunisty, než nekomunisty.
Jak pan Hudec ví, že dotyčný voják měl a má rád lidi této země? Dokázal to například zběhnutím od přísahy lidu této země rovnou k NATO? Aktivní účastí v kontrarozvědce? Nebo něčím jiným, podobně výjimečně odporným?
Ja jsem prisahal lidu CSSR,nikoli pazgrivcum ze Strakovky,takze asi tak.
NATO je daleko vetsi humac, nez byla VS. Ivani nikoho nenutili, aby umiral za jejich prijmy z prodeje zbrani a cizi ropy.
„Naprostá většina příčin současné energetické krize a vysoké inflace souvisí s ruskou válkou proti Ukrajině,“ říká generál.“
To je přece lež, jako věž. Takže dacan lže už ve svém „programu“.
Naprostá většina příčin současné energetické krize a vysoké inflace, souvisí s proxy-válkou NATO proti Rusku, ostře protiruskou a konfrontační rétorikou už té předchozí vlády, v té rétorice současná vláda jen pokračuje.
Přičemž do politickovojenského sporu Rusko-Ukravina, nám vůbec nic není. Ukravina není oficiálně ani uznanou demokratickou zemí, ani členem žádného spolku a nás, stejně jako Maďary, k rozvrácené a rozkradené Ukravině neváže žádná povinnost.
Mohli a měli jsme zůstat stát stranou, jako stojí Maďaři a pak nemusela být ani energetická krize, ani vysoká inflace.
Toto všechno přímo zavinila zčásti předchozí a z větší části současná vláda.
A současně tvrdí, že se musíme vymanit ze závislosti na Rusku, za jakoukoliv cenu.
Chceme si za presidenta zvolit křivého zmrda, co lže už ve volebním programu?
Ken
Četl jste to vůbec?
To netvrdí Hudec, ale Petr Pavel!
Bože…
https://plzensky.denik.cz/zpravy-z-ceska/petr-pavel-rozhovor-volby-prezident-20230804.html
no ona se ta Katka už taky přizpůsobila, bývávala dobrá, ale ……
Ts že fešák, nevím jak byl za mlada, faktem je, hp nesleduju, ale pokud jsem jej zahlédla , tak včil mi připomíná k potřebě zresetovanýho bajdna. Kožený vypnutý ksicht, pohyby jako loutka……
Nic lidského.
Pokud se soudruh Svěrák uvolil podporovat našeho jedině správného soudruha jeneralissima, je mi úplně jasné, koho bych volit opravdu neměl, je-li mi život můj, i mých potomků, milý.
Zdeněk Svěrák zřejmě rozdává polibky smrti. Asi převzal štafetu po Václavu Havlovi. Strana, kterou Havel podpořil, ve volbách do Poslanecké sněmovny vždy prohrála. Ale jistě by volil generála místo Velkého Bociana.
Re: Gerd
Mám-li vyjádřit svůj náhled, bylo by lepší – pardon – o něco méně špatné, kdyby se stal vrchním velitelem „ozbrojené sranda-party Čechistánu“ člověk, který se obává o svůj nasyslený majeteček.
Soudruh převlékač sbalí jen do příručního zavazadla své pseudomedaile, generálské epolety a nový manuál z West Pointu, načež naskočí do posledního vzdušného spoje, aby pokračoval v hrdinném odporu odněkud „ze Zámoří“.
Targusi, omyl převlečený soudruh generál si sebou nebude brát nic z minulého dědictví, aby ukázal, že bude věrný novému režimu. Bude přísahat potřetí, tak už v tom bude zběhlý.
Výsledek takové volby ovšem nebude ponechán náhodě/sčítání hlasů.
Mně se to také líbí, že soudruh Svěrák podpořil soudruha Pavla. Teda Petra. Kolikrát jsem se bavil myšlenkou, když jsem četl v diskusích příspěvky rozených demokratů, že po plyšáku se měli komouši rovnou věšet. Takže tito dva Svěrák i Pavel – spolu chyceni, spolu pověšeni ? Mimochodem, z Chátristů by také asi moc živých nezůstalo…
Pane, řekl jste charta nebo chátra? 😉
Re: dep
Tak ono to vyjde skoro nastejno, že jo…
… morální profily soudruhů podpisovačů bych tu zas tak moc nepitval…
– Cizinče, řekl jste „Fuj Kolalokově limonádě“?
– Ano! Řekl jsem: Fuj – Kolalokově – limonádě!
Před rokem 1989 mi tento film připadal jako strašná legrace. Teď už ne, stalo se to skutečností.
Poslechněte, Alefe, jen tak mimochodem, Květu Fialovou/Tornádo Lů, v tom skvělém dílu ve zpěvu „dabuje“ velmi konzervativní dáma Yveta Simonová (nevím, zda ji pamatujete s Milanem Chladilem, to byly hity pro moje rodiče). Nikdy bych byl býval nevěřil, jak se dokázala položit do „whisky to je moje gusto…“ a „Když v báru houstne dým…“.
Na tu paní asi před dvěma roky narazil můj vnuk, který byl jako fyzioterapeut (student) na praxi v rehabilitačním ústavu v Kladrubech. Její jméno mu samozřejmě nic neřeklo, ale mluvil o „velmi noblesní dámě, prý bývalé zpěvačce“ a jméno, přece jen kdysi poněkud nezvyklé, si zapamatoval.
Tož tak k té Kolalokově limonádě.
Tak jsem naschvál rozžhavil gůgl a opravdu, žije a je jí 93 let.
Zvláštní, jak může člověk sejít z mysli.
https://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/195878/yvetta-simonova-si-doprala-relax-na-slapech-jsem-jako-znovuzrozena.html
Tak možná, že to bylo na Slapech a ne v Kladrubech.
Kdo si má pamatovat, kde všude ti naši „malí“ šmejdi jezdí….. 🙂
Nejde o to kde, ale o to co povídá a jak vidno, většina jí může závidět
Stále častěji mě napadá, že bych – podobně jako Tornádo Lou – chtěl být jiný, lepší.
Ale cosi mně našeptává, že lepší už to nebude.
https://www.youtube.com/watch?v=tf–BzkuiXQ
njn bývávalo
Aneb soudruh soudruhovi soudruhem. Je zajímavé vidět jednotnou stranickou linii bývalých členů KSČ i 30 let po revoluci.
Tak to jsem se jim, Gerde, odrodil.
Možná je to tím, že jsem z KSČ nikdy nevystoupil, ale ona, strana rodná, mě opustila a nechala na pospas vichrům kapitalistické doby.