14 května, 2025

Konzervativní kemp ještě jednou…

Ještě jednou se dnešním článkem ohlédnu za Konzervativním kempem. Už se k němu vyjádřili všichni intervjuci, kteří tam byli a prakticky nikdo v očekáváních nezklamal. V pozitivním i negativním. Daní za vstřícnost byla snůška lží a blábolů a já jsem vlastně přestal chápat, proč jsme si někdy mysleli, že jsou novináři nějací hlídací psi demokracie. Stále více si myslím, že byli zaprodaní vždycky, jen jsme v době předinternetové prostě neměli možnost se tomu bránit.

To hlavní, co novináře dráždilo, byl ten název. Konzervativní kemp. Konzervativní. Konzervativní se přece vždycky rovnalo pravicové. A teď najednou se tam motá jakási konzervativní levice, představovaná hnutím STAČILO a Vidlákem, který tam byl jediný levičák a vadilo to jen evropsky hodnotným presstitutkám. Jinak nikomu.

Když jsem tam přednášel náš ekonomický program, kývali na něj víceméně všichni, protože všichni se ze svých výchozích pozic nakonec dobrali k tomu samému. Je třeba bojovat proti penězům, které utíkají do ciziny, je třeba zestátnit ČEZ a zlevnit tak elektřinu, je třeba bojovat za národní stát a bránit se rozpouštění ve šťastné evropské lučavce královské, je třeba odmítnout militarizaci a efektivita ekonomiky už není jediný faktor – je třeba myslet i na její robustnost, která může stát na běžných technických oborech a nemusí být nutně hi-tech. Je třeba využívat primárně domácích surovin a provádět důslednou politiku všech azimutů a dobrých vztahů se všemi.

Mnohokrát jsme se tam společně zasmáli nad naivismem naší vlády, která ještě žije v době unipolárního světa, kdy jediná politika byla lézt Washingtonu co nejhlouběji do rekta.

Dovolte mi proto, abych našim novinářským nedoukům dnes vysvětlil, co to dneska znamená, když řeknete, že jste konzervativní.

Znamená to, že jste si vědom své vlastní nedokonalosti a složitosti světa, takže nevěříte v žádnou utopii slunečního či sluníčkářského státu, protože prostě víte, že svět je komplexní systém a vše, co uděláte, vyvolá někde nějakou reakci, která může být horší než to dobro, co jste zamýšleli. Příkladů máme mnoho. Migrační pakt, grýndýl, emisní povolenky, podpora solárů, hodnotová politika…

Být konzervativní znamená, že tuto negativní a nechtěnou reakci nebudete ani banalizovat, ani zakrývat a už vůbec se nebudete tvářit, že neexistuje. Když vidíte, že jste v Evropě vyrobili nadstandardní množství chirurgů z dovozu, tak nebudete banovat a blokovat ty, kteří na to upozorňují, ale půjdete v řetězci příčin a následků nazpátek až do místa, kde to vzniklo. Když vidíte, že jste za tři roky války dokázali jen vyrobit hromadu mrtvol, nebudete volat po další válce.

Být konzervativní znamená, že si o sobě nemyslíte, že jste superman ani světový lídr a používáte tu prostou a základní metodu poznání, která se jmenuje „pokus – chyba.“ Prostě něco zkusíte a když to nefunguje, jdete od toho a nesnažíte se problémy Evropy opravit požadavkem na víc Evropy a když nefunguje neviditelná ruka trhu, nekřičíte, že je zapotřebí víc neviditelné ruky trhu. Prostě děláte konkrétní opatření, bedlivě sledujete zpětnou vazbu a když to nefunguje, zkusíte to jinak.

Být konzervativní znamená, že smyslem reformy je vrátit se do stavu, kdy věc fungovala. Snažíte se vrátit k jednoduchosti a přímočarosti a ne k najímání dalších úředníků, kteří řeší problémy, které by nebyly, kdyby je předtím nevytvořili. Být konzervativní znamená, že nevkládáte víru v další utopickou společnost, která konečně nastolí ráj na zemi, ale prostě se snažíte neudělat ze země peklo.

Být konzervativní znamená, že se mluví o všem, i o nepříjemných věcech a činí se tak bez konzultace s Českou televizí a předpojatého nálepkování. Být konzervativní znamená, že potřebujete kočku, co chytá myši a neřešíte, jestli je černá nebo bílá. Být konzervativní znamená, že se pravda hledá, ne, že ji někdo vlastní. Být konzervativní znamená, že nemusím předstírat vševědoucnost a neomylnost, ale mohu si dělat legraci i sám ze sebe. Být konzervativní znamená, že mohu změnit svůj názor i svou pravdu, pokud potkám lepší, která mě dovede dál.

Být konzervativní znamená, že se opíráte o národ, nikoliv o Norské fondy, Open society fund, či USAID a děláte to úspěšněji než Milion chvilek, u kterých zdá se, bez odměny nechodí ani demonstranti.

A nově – být konzervativní znamená, že se dokážete dohodnout, protože řešení existuje.

Máme novou politiku, máme podpůrné struktury a máme i národ, který ještě nezahynul, ale začíná se svou obrodou. Ve volbách se to projeví. Víc než si myslíte.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

209 thoughts on “Konzervativní kemp ještě jednou…

  1. „Zvláštní vyslanec amerického prezidenta Keith Kellogg prohlásil, že v rámci možného ukončení války na Ukrajině se opět zvažuje varianta nasazení zahraničního vojenského kontingentu a to západně od řeky Dněpr. Na východním břehu řeky by měly být rozmístěny „mírové síly“ ze třetích stran, které by pomáhaly monitorovat dodržování příměří. Kellog, který se chystá na možná čtvrteční jednání o míru do Turecka, to řekl dnes v televizi Fox News.“
    https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=5c78add0faf1124e9bf37d7c06e5fac4&start=22400#p426335

    No tak jestli tam jedou s tímhle, tak je zcela evidentní, že absolutně nechápou, v jaké jsou vyjednávací pozici. Poražený si jede diktovat podmínky, a ještě takto idiotické?

  2. Odepisování ZÁPADU bojujícího za lidská práva?

    Zabíjeli spoutané děti, líčí britští veteráni „psychotické vraždění“ v Afghánistánu

    Bývalí příslušníci britských speciálních sil prolomili léta mlčení a poskytli očité svědectví o válečných zločinech, které údajně páchali jejich kolegové v Iráku a Afghánistánu. Tito veteráni poprvé veřejně popsali, že viděli, jak členové jednotek SAS vraždí neozbrojené lidi ve spánku a popravují spoutané zajatce včetně dětí.
    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/afghanistan-irak-britanie-specialni-sily-vrazda-civiliste-vysetrovani.A250514_113242_zahranicni_dtt

    1. Oni se omluví a bude to zas cajk jako vždycky. To jen cokoli z ruské strany je neodpustitelné a mnohonásobně děsivější a horší, než kdyby to udělal kdokoli ze západu. No a co na tom, že jsme se na provádění těch zvěrstev a jejich krytí dvacet let podíleli. Ale ti odporní russáci nás „okupovali“ jednadvacet let! A to je neodpustitelné! Sice tu prakticky až na nějakých pár excesů nic moc nikdy neudělali, ale je to neodpustitelné!

  3. 30.9.2022 vydal ukrajinský president dekret, který “ konstatuje nemožnost jednání s presidentem Ruské federace V.Putinem“.

    Dekret nebyl zrušen, takže není jasné, proč dnes Zelensky předstírá, že chce zítra jednat v Istanbulu s Putinem.

  4. Soud rozhodl!

    Evropská komise pochybila, měla zveřejnit zprávy v kauze Pfizergate, rozhodl soud

    Evropská komise pochybila, když zamítla žádost novinářky o přístup k textovým zprávám mezi předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou a šéfem americké farmaceutické společnosti Pfizer Albertem Bourlou o vakcínách proti covidu-19. Rozhodl o tom ve středu unijní soud, který zrušil zamítavé rozhodnutí komise.
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pfizergate-ursula-von-der-leyenova-pfizer-vakciny-zpravy-evropska-komise-soud.A250514_101629_domaci_svm

  5. Jako makroekonom jsem naprosté tele,ale selský rozum mi velí, že k tomu abychom tady vybudovali prosperujici společnost,bude potřeba mimo jiné opustit EU a pěkně vzít čepici do ruky a poprosit strýčka Putina co jsme si to jsme si.

      1. Když už čepice, tak v pokleku se zadnicí vystrčenou k východu? Osvědčený postup i v historii. V našem prostoru mají právo na vlastní omyly jenom hunové.

        1. naco by sa to malo realizovat takto? Putin nie je na tie zadky zvedavy. Erdogan sa tiez musel ospravedlnit a zmenit politiku, aby mu bolo odpustene zostrelenie ruskeho lietadla. Ak tam bude pri moci terajsia vlada, nepomoze ani capica a lezenie po styroch. Ak tam nebude, tak sa imho bude dat dohodnut dostojne. Nemyslim si, ze Putin potrebuje pokorovat vsetkych takymto sposobom

      2. Žmoulat čepici bychom nemuseli.

        Když si ale uvědomíme, že se nám podařilo doslova nasrat všechny tři jaderné supervelmoci, tak trocha pokory by asi nězaškodila.

        Ještě by nám mohlo pomoci, kdybychom poslali do Washingtonu, Moskvy a Pekingu nějaké světové lůzry v řetězech. Třeba by nás pak zase brali vážně. Ale tohle je samozřejmě jen takové blábolení v rámci teorie slovních her.

  6. A co kdyby stát ty arbitráže prostě neplatil a svůj mejetek na svém území ochránil vojensky? Jsme zase u lidových milicí a jejich smyslu?

    1. Toto praktikuje KLDR a částečně Kuba. Je to spolehlivá cesta k totálnímu průseru. Co já vím, tak jednou, a to v jediném případě, to prošlo Islandu, který si ale GB a USA rozmazlují, kvůli strategické poloze.
      ČR by byla prakticky zrušena. Nedostala by žádní další půjčky, byla by na ni uvalena mezinárodní exekuce (to znamená, že by kdokoliv mohl zabavit jakýkoliv majetek ČR nacházející se, byť krátkodobě, mimo ČR, od zaplacených surovin, po exportované zboží, přes vlakovou soupravu, …).

      1. Ono by také mohlo vyjít najevo, že ČR nic nevlastní. A to by se občané divili. Možná by i chtěli složit účty.

        1. ale vlastni, vlastni…..este vlastni pomerne dost pody, lesov, zdravotny system a dochodkovy system este nie su plne sprivatizovane. Ono totiz z financneho hladiska nie je dolezite az tak, kolko si doteraz minul a prip. kolko toho mas, ale kolko este dokazes zarobit, prip. kolko by sa dalo vytazit z aktiv, ktore si vlastnil a ktore pojdu na uhradu. A ludi, ktori budu este platit dane v najblizsich 30 rokoch, este stale nie je malo

      2. To neúspěšně zkoušel Šťáva ve Vídni. Zabavit obrazy z výstavy. Jenže nebyly majetkem ČR.
        Mezinárodní exekuci se lze vyhnout, bez půjček se lze obejít. Využívat sílu velkého světového zahraničního kapitálu lačnícího po zisku z obchodování. Ve vztahu k EU lze vydír … éé….hrozit odchodem z NATO. Na postih majetku ČS občanů a právnických osob v cizině lze reagovat recipročně i společně na základě dohod s neevropskou částí světa s miliardami lidí. A konečně, těžitelných zásob uranu máme hojnost, a šikovných lidí také. Technicky, co svede Izrael, svedeme také. S námi nikdo podlahu nebude vytírat. Záleží jen na nás.

        1. Odverp:
          Nechcete dělat ten přídavnej motor naší české plachetnici, zmítané vichry Komise? Vypadáte skoro jako motor z chrajzlera!

        2. Izrael drzia nad vodou americke financie a americke zbrane. Teraz nedavno kupoval Google izraelsku firmu za nejakych 34 mld.usd, malo sa to tykat AI, ktoru chcu inkorporovat do svojho systemu. Velmi pochybujem, ze sa moze CR s Izraelom momentalne rovnat. Uz len s ohladom na kapital ktory za oboma krajinami stoji. Cesky sa nepovazuje az tak za cesky, skor europsky ci dokonca nadnarodny. Izraelsky je stale izraelsky, bars by mali dotycni aj americke obcianstvo. Pri samostatnom vystupe CR z EU by ekonomika skolabovala, nakolko cla by ju pochovali. Ani GB z toho nevysla lacno, doteraz sa nespamatali. Ina vec by bola, ak by slo o zoskupenie viacerych krajin, najlepsie susediacich

  7. Proboha, jak souvisí zestátnění ČEZu s levnou elektřinou?
    Levnou elektřinu můžeme mít okamžitě, stačí politické rozhodnutí.
    – Zrušit placení dotací „solárním baronům“ od spotřebitelů a nechat to na státu. který si to vymyslel. (Platba OZE).
    – Zrušit platby na vybudování paraelní distribuční sítě, kvůli OZE, a nechat to jen na producentech OZE. (Platba za distribuci).
    – Snížit/zrušit DPH.

    1. Vypadá to jednoduše a měl by to pochopit každý, kdo někdy viděl faktutu na elektřinu a umí číst a počítat.
      Ale má to několik úskalí.
      – platbu OZE tu schálili poslanci napříč politickým spektrem, protože to sype napříč politickým spektrem. To je prvotní příčina
      – Kdyby stát tak štědře nedotoval OZE, tak by nevznikaly jako houby po dešti a každé tydýt by nežil v představě, že si zaplácne střechu a bude rentiér a tedy nevznikla by ani potřeba budování paraleleních sítí. To je důsledek.

      Oba dva body, pokud stát zruší, by ho nic nestály na rozdíl od hýbáním s DPH. Ovšem za předpokladu, že mezitím nezabudouval do zákonů nějaký správný šrapnel v podobě budoucí arbitráže. A osobně jich očekávám mnoho, protože cecík jménem OZE je pro politiky „jistota desetinásobku“.

      1. OK. Asi tak.
        Snížení DPH by se stát neměl obávat, když na druhé straně uvažuje o daleko větších ztrátách. A to:
        – Výkup minoritních akcionářů ČEZu (cca 250 miliard) a následné prohrané arbitráže (0 – 1.000 miliard).
        – Aby potom stát zlevnil cenu elektřiny, tak bude muset obětovat své dividendy z ČEZu (cca 50 miliard ročně).
        – Žaloby a arbitráže od konkurence ČEZu za nedovolenou podporu a umělé snižování ceny.
        – Úroky ze státního dluhu

        1. A taky, až stát ovládne ČEZ, tak administrativním rozhodnutím může sice snížit prodejní ceny vyrobené elektřiny od ČEZu prodejcům. Ale nijak neovlivní výkupní ceny od dalších výrobců elektřiny a taky bude záležet na prodejcích elektřiny, za kolik ji budou prodávat lidem a firmám, zda vůbec zlevní a o kolik.
          Každopádně je to jen přehazování peněz státu z jedné kapsy do jiné. O to co ČEZ prodá levněji, o to přijde stát na dividendách ČEZu, a na tyto chybějící prachy si musí vzít půjčky a ty splácet i s úroky. A to ještě musí vykoupit minoritáře, se všemi následky.

          1. Já vůbec nechápu to nesmyslné očekávání levných energií při kompletním zestátnění ČEZu. To jsou náklady tedy výdaje státu a ty musí zaplatit zaplatit daňový poplatník. Pokud ale stát nebude dotovat OZE a stavět kvůli nim paralelení infrastrukturu, tak to jsou peníze, které stát ušetří tedy daňový poplatní je nemusí zaplatit. Co bude lepší pro daňového poplatníka ? Začínám mít pocit, že si tu velká část populace nechá dobrovolně hrabat do peněžek s vidinou nějaké slevy na svatýho Dindy a pěkně si u toho přede.

            1. Pánové, Tykač a Křetínský si na poslední tři roky zdvojnásobili majetky… Tam jsou ty peníze za drahou elektřinu. To je celé. Spočítejte si, kdybychom započítali jen tu mimořádnou daň ČEZu a tento majetek, tak to dělá asi 300 miliard.
              Ale klidně se dál uskromňujte a nechte se okrádat. Fiala se směje.

                  1. V historických chvílích je Vždycky někdo nejrychlejší. Platilo to i v roce 1945 při zabírání majetku vystěhovaných česksch Němců.

                    Agrobanka je jeden z příkladů, jak to fungovalo v devadesátkách.

                1. Aleš:
                  To není tak jednoduché. On je od nás a mám kamaráda, který s ním chodil do školy. Vyprávěl, že to byl vždycky rozený šíbr a vždycky že se uměl pohybovat přesně na hraně žiletky. No a kdo to umí, že?

              1. Tykač a Křetínský vydělávají, protože vyrábí levně elektřinu a té je nedostatek. Jak jejich zisky klesnou, když stát zestátní ČEZ a ten zlevní elektřinu?

              2. „Kdybychom započítali jen tu mimořádnou daň“, ale tu přeci měli a vytřeli si s ní prdel. Prostě jen (účetně) zaoptimalizovali. Zisk si prostě neposlali na účet ale utratili (tedy alespoň účetně) a vysmáli se vládě.

                1. Eta, ako to funguje ale vo FR,neviete? Tam vykupili jadro, nejakym sposobom zastropovali cenu energii a maju ju cenovku 34 eur/MWh. Taliani maju 103, SR+CR 72, pobaltie si pomohlo na 93. Ako to dokazali tak, aby to mali ekonomicky dopad taky aky chceli?
                  https://euenergy.live/

            2. „Já vůbec nechápu to nesmyslné očekávání levných energií při kompletním zestátnění ČEZu.“
              Každá síťová infrastruktura (voda, plyn, elektřina..) vytváří přirozený monopol. Je totiž ekonomický nesmysl, budovat x rozvodných sítí na totéž vedle sebe.. podle dodavatele. V monopolním prostředí pak trh jaksi nefunguje „správně“ a ani snaha Error komis předstírat, že monopol svým nařízením zrušila – nuceným oddělením distribučních sítí od výroby – na tom nic nezmění.
              Dokud bude mít ČEZ nějaké minoritní soukromé akcionáře, jakákoli snaha o snížení ceny (a tím jejich zisku) narazí na soudy, hájící posvátné právo kapitalistů bez omezení rejžovat zlato v kapsách zákazníků. To znamená předstíraný trh a lipská burza navždy.. a tam vždycky bude někdo, kdo bude sanovat Geniální Nápady grýndýlistů. Pokud tedy bude evropská grýndýlová civilizace chtít dál používat elektřinu.
              Schválně, kdo je to teď? Každý stát s klasickou energetikou – dokud fouká a svítí sluníčko, dotované OZE vytlačují ze sítě klasické zdroje (v Německu na to mají zákon) a snižují cenu na burze až do záporných hodnot. (U koncového zákazníka se ale záporné ceny nijak neprojeví, ti si naopak za ně ještě připlatí za stabilizaci sítě.) A když zrovna nesvítí a nefouká, klasické elektrárny nesmí OZE parazity diskriminovat a musí jim prodávat za obvyklou „tržní“ cenu.
              „Pokud stát nebude dotovat OZE a stavět kvůli nim paralelní infrastrukturu..“
              Stát žádnou paralelní infrastrukturu nestaví a stavět ani nemůže. Jakmile ta dvě vedení někde propojíte, ty ošklivé špinavé elektrony se sprostě pomíchají s hodnými zelenými a budete mít docela obyčejný „šedý“ proud. Může za to prý nějaký pan Kirchhoff. Distributor ovšem musí v jednotné síti udělat taková opatření, aby se mu při změnách výkonu Občasných Zdrojů Energie síť nesesypala jako domeček ze španělských karet. A taková sranda něco stojí. Obvykle docela dost. A můžete jednou hádat, kdo to nakonec všechno zaplatí. (Provozovatelé OZE to nebudou, ti mají na poplatky za regulaci sítě generální pardon.)

              1. K tomu co jste napsal, stále nechápu, jaká je tak záruka levné energie se státním ČEZ.
                Vykoupení od minoritních akcionářů není za málo , stát má z ČEZu dividendy, peněz má stále nedostatek, dluhy stále větší, takže nevím, zda je racionální očekávat snížení ceny elektřiny.

                Řekl jsem to špatně, ne paralelní, ale dodatečnou infrastrukturu (to nejsou jen dráty a přenos) tady budovat a udržovat budete muset, protože o energetickém mixu rozhodují idioti podle ideologie. Ostatně sám jste napsal, že to stojí hodně.
                Opět se dostáváme k tomu zda je racionální očekávat snížení ceny elektřiny.

                1. osobne si myslim, ze stat by v prvom kroku nemusel CEY vykupovat, stacilo by zarusit, ze sa bude musiet financovat s ohladom na JE z dividend sam, stat by sa teda zriekol buducich dividend

        1. ale udajne Poliaci maju trafaky, ktore ich od nemeckych prelievajucich sa pridov odrezu….toto planoval aj CEY, neviem preco by do toho mala kecat EK

  8. Jistě, můžete se opírat o národ a být národovec. Ale nebude to fungovat, pokud ten národ, jakožto množina obyvatel daného území, již chce většinově nebýt národ, ale, v případě ČR, součást Evropy. Mít se jako Francouz či Ital, říkat si Evropan. A také záleží, kam směřuje vektor národovectví a kdo je joho nositelem, zda mladí nebo důchodci.

    1. Tohle jsou, Anonyme, jenom matoucí věty. Už to nefunguje.
      Daniel S. to řekl jasně na Parlamentních listech:
      ….Ukrajinu čeká občanská válka, která bude mnohem horší než to, co zažívá teď. Bude okleštěna ze všech stran a její žalostné zbytky v sobě soustředí to nejhorší, co v této válce vzniklo. Myslím si totéž.
      A až bude takový rozhovor třeba na i-dnes (není to nemožné, až tamní intervjůci usoudí, že je čas si zachránit vlastní pr*el, tak to klidně udělají) tak už situace pojede opravdu z prudkého kopce.

    2. Vidlákova cesta tam a zase zpátky napsal:
      14 května, 2025 (7:33)

      Naivní lidé ještě existují
      Jak dlouho jsme v EU?
      Přibližuje se naše životní úroveň „starým“ evropským zemím?
      Srovnali jsme cenovou úroveň, příjmovou ne.
      Klesá podíl obyvatelstva ohrožených chudobou?

      Čisté příjmy českých domácností vzrostly v roce 2023 meziročně o 7,2 %, reálně však poklesly o 3,1 %. Míra ohrožení příjmovou chudobou v roce 2024 dosáhla úrovně 9,5 %, materiálně a sociálně deprivovaných domácností bylo 6,1 %.
      https://csu.gov.cz/zivotni-podminky-domacnosti-eusilc?pocet=10&start=0&podskupiny=161&razeni=-datumVydani

      A nyní prosím
      O Červené Karkulce

      1. Ano, životní úroveň se nejen přibližuje, ale srovnala se. Tedy těm, co příležitost „být v EU“ využili. Jednak mí známí, žijící a pracující ve Vídni (ano to je důsledek být v EU), přesunuvší se do Španělska či Německa, …
        Řezník, dojížějící ze Znojma do Rakouska, si vydělá 150 tisíc měsíčně.
        Praha a její životní úroveň je silně nad evropským průměrem. Tedy přiblíženo, srovnáno a překročeno. A vážně, typického „Pražáka“ nezajímá životní úroveň někoho v zapadákově na vesnici v Beskydech.

        1. Prostě dcera, až dostuduje medicínu, buď zůstane v Olomouci, nebo se přesune do Prahy či Vídně, či kamkoliv jinam po EU. Protože může, když jsme v EU. Což je pro ni to nejpodstatnější.

          1. Kolik platí za studium? Moje neteř v Kanadě 13000 kan.dolarů ročně + každá přednáška 600 kan.dolarů.
            Něměl by jste to tu psát, protože dnes studuje kdejaký nýmand a západ blbce nechce.

            1. to si necha zaplatit statom vzdelavanie, tak samozrejme ze je pre nu to najlepsie sprivatizovat zisky a naklady hodit na stat:-(

          1. Já nereagoval na Vás, ale na Vidláka, který prosazuje národovectví ČR. Předpokládám, že nejde o separatismus a nechce odtrhnutí Moravy, ale o kompletní „češství“ (vědomí příslušnosti k českému národu a české národní identitě) v dobrém slova smyslu. A tam ta Praha jistě bude.

    3. Abyste se nedivil. Ti mladí jezdí do západní Evropy a na vlastní oči vidí, co to „evropanství“ obnáší. Být cizincem ve vlastní zemi, bát se vyjít večer ven, přestoupit na islám, aby vás spolužáci nezmlátili, apod. Oni ti mladí jsou často konzervativniční než důchodci. Zkuste si někde zjistit kolik mladých Němců podporuje AfD!

      1. To co říkáte, dává smysl, ale moje zkušenost je opačná. Nikdo, kdo jezdi do záp.Evropy si na toto nestěžuje a ještě se diví, proč se na to ptám.
        Jedna kamarádka mně řekla takovou tu frázi ( ale ona to myslela vážně), že když jsme je tolik let zneužívali, tak teď jim musíme pomáhat.

      2. To může napsat jen ten, který po Evropě nejezdí. Ti, co mají naježděno, to vůbec neřeší. Prostě do No-go zóny nejdou. Já se jim také vyhýbám (a to i těm v ČR, né že je tu nemáme).
        Doporučuji, zajeďte si do Vídně a vyzkoušejte na vlastní kůži a ve zbytku Rakouska to jistě horší není – zkuste si pár dní projet na kole a porovnejte s ČR.

        1. No-go zóny v Česku sice nezažívám, ale tam, kde jsem mohl bez problémů jít ve dvě v noci, se teď občas bojím jít v poledne. Inu, pokrok nezastavíš. Jásejte – teď!!

        2. neviem, citala som nejake komentare ludi, ktori ziju v Nemecku a maju problemy s detmi v skolach, pokial nechodia do sukromnych. Sikana, bitky, problemy…..kopa z nich je migrantov, uroven a naroky na deti klesaju…..spekuluju kam sa odstahovat

    4. Vektor je určen velikostí, směrem, smyslem a orientací. Vektor národovectví si nedovedu představit. To je kokotina.

      1. Vektor stanoví sílu a směr, a o to jde i v jakémkoliv sociologické prognóze. Tedy nejen aktuální (statický) stav, ale dynamický odhad, kam půjde vývoj. A jelikož „důchodcovský“ pohled bude vymírat, tak pohled těch dnes mladých bude sílit. Především na základě jejich vlastních zkušeností.

        1. … ano, až posléze dojdou do důchodového věku a jejich názory budou podobné jako ty dnešnich důchodců. Ale než k tomu dojde, příjdou noví svazáci s debilními nazory a vše se zopakuje.

          Říká se tomu pokrok, někdy též vývoj po spirále. Základní otázka ovšem je, zda ta spirála směřuje k něčemu lepšímu, nebo do řiti 😀😀

          1. Lze též popsat jako pohyb koncoveho bodu vektoru ve stavovém prostoru. Může se pohybovat, ale nemůže opustit stavovy prostor …

            1. Z jistého úhlu pohledu máte pravdu. Ale těch úhlů je více a pravd tedy také.
              Ta spirála, při pohledu shora, se jeví jako věčný kruh.

              Nebo empiricky se podívejme do historie. Litovali uzurpátoři z Evropy, že kolonizovali Severní Ameriku? Litovali Prusové, že se spojili ve velké Německo? Rakušané, že se nespojili? Češi, že se nespojili? Potom Češi, že se spojili se Slováky a zvolili si komunisty? Litovali komunisté, že si zvolili Havla?… Samé otázky.

    5. Mám stejnou zkušenost. Všechno spotřební zboží kupujete zahraniční. Na dovolenou jezdíte do zahraničí. Pracujete v nadnárodním korporátu. Stát je pouze správní celek daného území a v něm jsou prostě jeho obyvatelé. Národ patří do historie.

      1. Ano.. obyvatel je ten, kterému je úplně jedno kde žije. Může to být i ten, který si přinesl jiné náboženství, jiné kulturní zvyky a který třeba z nějakého důvodu opustil svoji zemi.. nicméně stále je příslušníkem nějakého národa a paradoxně v místě, které obývá svoji původní národní kulturu, zvyky a náboženství zachovává.. jen málokdo je ochoten se s původními obyvateli asimilovat.. Jak praví wikipedie: „Etnický národ stojí primárně na sdíleném jazyku, dále pak na historii a kultuře – za příslušníky národa jsou považováni všichni jedinci, kteří hovoří stejným jazykem, sdílejí stejnou historii a kulturu“.
        A proto národ nikdy nemůže patřit do historie.. je to to pojítko, které „obyvatel“ na území cizího státu mít nemůže(a nechce). To je úhelný kámen EU.. rozbití národa a rozpad národních států.. k tomu však nikdy dojít nemůže .. občanská válka visí ve vzduchu.

      1. Tak, pokud se, dle Vás, Čech má lépe než Francouz či Ital, tak jsme již dohnali a máme se dobře.

        1. No, ještě na mě nikdo neřval „Aláhu akbar“, ani se mě nepokusil nakrojit nožem, chirurg jeden. Takže se asi ZATÍM máme docela dobře. Dokdy?

  9. Musím se příznat, že (asi jako jeden z posledních příslušníků této civilizace) vyznávám zásadní potřebu pokroku a současně (většinou) souzním s odpůrci grýndýlu, Eurouhnije, války atd.

    Tím pádem jsem progresivista.
    Domnívám se, že lidstvo už došlo příliš daleko v čerpání (snadno dostupných) zdrojů, v nekontrolovaném množení (8 miliard?), v zatěžování přírody, aby je mohl zachránit návrat k páře a ručnímu obdělávání půdy. Bez pokroku lidstvo končí, dřív, nebo později.

    Důležité ovšem je říct, co je to pokrok. Pokrok je rozvoj vědy a techniky, pokrok je hledání nových zdrojů, nových obzorů, osvobozování populace od tělesné i duševní dřiny ve směru k tvořivé práci, která přináší uspokojení danám poracovníkům a užitek ostatní populaci. Pozor, tento přístup nebyl jenom oficiální přístup komunistů, ale psal o něm třeba i Jules Verne (který ještě slovo komunismus neznal).
    Pokrok ovšem není genderismus, nesmyslné prosazování nedokázaných hypotéz (GreenDeal), pokrok není neomezené právo na imigraci, pokrok není právo na deset dětí.

    Kde jsme teď?
    – Zatímco USA stačilo pár (10?) let, aby začali hopkat na Měsíci (pokud to ovšem celé nebyl podvod – stále více si myslím, že byl), teď mají fakt velké problémy doletět na orbitu. SSSR mělo funkční Lunochod už nevím kdy – před padesáti lety? Teď Rusům sonda zhavarovala ještě dřív, než se mohla pokusit o měkké přistání
    – Zkušební termojaderný reaktor ITER, který měl najíždět na částečný provoz v tomto roce, postupně odložil nájezd na rok 2038. což podle mě znamená, že nenajede nikdy
    – Zatímco už možná třicet let roste procento vysokoškoláků v populaci, nevzniklo v ČR ani jedno technické dílo, které by stálo za řeč, a naopak celou dobu se likvidují ta již existující.
    – Zatímco v dětství pro mě byly chudoba, války a podobně jenom ošklivé pohádky, teď se s tím roztrhl pytel

    Takže já jsem konzervativní progresivista.

    1. Doplním, že chudoba a válka jsou dnes dokonce cool! Trendy. Kdo chce mír je mírový štváč.
      Samozřejmě, nejvíce pro ty humanitně vzdělané, z vybraných daní dobře živené a drobnýma ručičkama máchající individua z tribun. Pro ty, kteří pevné věří, že jich, ani jejich děti nebo vnuků se odvody a přídélové hospodářství týkat jistě nebudou, protože oni se udrží na vrcholu vlny. A ta spláchne jen ten tupý plebs dole, který stejně nechce pochopit dobra, která oni přinášejí. Včetně „užitečných idiotů“ v něm.
      I toto dokáže dlouhodobý pobyt v mediální plynové komoře.

    2. Pokrok dnes znamená jiné věci než před třeba 20 lety. Doba zmatení jazyků. Děkujeme, „nezávislá“ meeedia.
      Střípek do mozaiky. Ruská vláda již před časem vydala pokyn vypracovat metodiku pro přechod na národní systém vzdělávání. Hodlá odstoupit od boloňského systému. Který máme i my a zbytek hrdě ne-růstové Evropy. Má se z něj ponechat jen vysloveně přínosná část a zbytek doplnit vzděláváním z dob Sovětů plus doplnit o moderní vlastní poznatky.
      Zdůvodnění bylo prosté. Boloňský systém neprodukuje kádry, schopné posouvat vývoj a přinášet nová řešení současných výzev. To je z oficiálních zdrojů.

      1. Čím dřív to uděláme taky, tím větší šance je, že se naši vnuci a pravnuci dožijí něčeho lepšího. Děti už ne, tam je to pozdě v každém případě.

        1. Pozor, něco lepšího už dávno žijete. Nejstarší z mnou jmenovaných tří změn je těžba uhlí. Dřevo totiž začalo docházet (fotky nejsou, dochovaly se ale obrazy a úřední záznamy. ).Včetně změn úhrnu srážek a poklesu úrodnosti půdy.Dřevo vykáceli skláři a železáři. O úrodnosti půdy už se dost vědělo a nutnost hnojení byla známá. Ale limitem úrodnosti se stal dusík, dostupný z čilského ledku a omezeně z kyanamidu vápenatého
          ,,vápnodusíku“, ale to nestačilo. Za Napoleona se seškrbával Ca(NO3)2 ze stěn stájí, ale tím se dalo v nouzi střílet, nikoli hnojit. V desátých létech se objevovaly předpovědi hladomoru, s ohledem na rostoucí počet
          obyvatel. Pánové Haber a Bosch vyvinuli technologii výroby amoniaku, která vedla od počtu obyvatel 1,6 miliardy až asi k sedmi miliardám. Zbytek závisí na dostupnosti pitné vody.

      2. Možná je skutečný název Blboňský systém. Protože výsledky současného systému vzdělávání u nás by tomu plně odpovídaly.

    3. Názorná ukážka viery v konšpiračné teórie a dezinfo blbosti.
      Pristátie na Mesiaci je tak dobre zdokumentované a dokázané, že kto verí na konšpirácie o tom, tak tomu jednoducho veriť chce, lebo „zlé USA“ a pod.
      A bude veriť aj nezmyslom z ruskej propagandy a jej „kazateľom“.

      1. Tak proč teď museli američtí astronauti čekat devět měsíců na mezinárodní kosmické stanici, než je byli schopni vyzvednout, – pane, co se stydíte napsat své jméno?
        Jestli tam skutečně byli, tak je to ještě horší – jedná se ukázku toho, že pokrok se zastavil někdy kolem roku 1970 a od té doby se jedná o regres.

        1. …pokrok se zastavil někdy kolem roku 1970 a od té doby se jedná o regres.

          Bingo!

          Jen bych dodal „pokrok na Západě“. Přesně to koreluje s přechodem z průmyslové ekonomiky na tzv. „ekonomiku služeb“, v překladu ekonomiku finančních a jiných spekulací a na to navázaných služeb.

          1. Tzv. ekonomiku služeb nebo dokonce tzv. znalostní ekonomiku si mohli dovolit možná v US, kde je centrum finančních operací (spekulací?) a peníze se i jen tisknou nebo klikají. Protože si za takovou měnu dovezou vše zvenčí a levně. Podle činů nového prezidenta to začíná vypadat, že tamější pohoda končí – naklikané peníze chce stále méně subjektů a on se zuřivě snaží oživit tu starou, špinavou, upocenou a smradlavou….ekonomiku výrobní. I za cenu toho, že ji přetáhne z tzv. Evropy. Aby US měli co směňovat – něco, co svět ještě nemá a chce.
            Protože spekulace, finanční hry a všeobecně adorované rentiérství na úkor producentů opravdových směnitelných hodnot jsou jen tenkou vrstvou na hrubé vrstvě poctivé a neokecatelné dřiny davů. Prvně musí být CO distribuovat, na ČEM se přiživovat a s ČÍM spekulovat. A to CO, ČEM a ČÍM , to je právě ta reálná ekonomika.

            1. Přesně tak. A dokonce i v US (a některých dalších západních zemích) si tu virtuální „ekonomiku služeb“ mohli dovolit živit jen proto, že předchozí průmyslová/výrobní ekonomika dokázala vytvořit tak vysoký polštář z reálných vytvořených hodnot, že trvalo skoro padesát let ho prošustrovat. Respektive cca polovinu té doby trvalo ho prošustrovat a další polovinu více či méně úspěšně to maskovat a utíkat před realitou vydáváním nekrytých peněz a zadlužováním.

        2. No pretože mali „prekvapivo“ práve vtedy problémy s vlastnými prepravnými raketami, zrušili raketoplány.
          A z hľadiska ceny sa im vyplácalo využívať aj ruské rakety.
          Teraz lietajú na obežnú dráhu vcelku bez problémov, lacno a lepšie než tuto adorovaní Rusi.

          1. Když lítají vcelku bez problémů na oběžnou dráhu, tak proč trvalo tak dlouho, než ty astronauty sundali dolů?
            Na to jste neodpověděl, takže znovu a jasně!

        3. Je to zvláštní. Poslední dobou na to hodně myslím. Jako dítě jsem totiž sledoval, co se na poli kosmického výzkumu děje a tak jsem tehdy věděl o projektu Deadalus. Psal o něm totiž Marcel Grün. Po něm následoval projekt Longshot.
          Nebylo to žádné sci-fi. Jednalo se o projekty, které byly založeny na existujících technologiích a které měly umožnit mezihvězdné cesty, byť pro nepilotované výzkumné sondy.
          Všechno to umlklo.

          Zkrátka mám dojem, že žijeme v nějakém „Limes inferior“, v nějakém podivném „zakonzervovaném matrixu“, který má za úkol potlačit jakýkoli smysluplný vývoj a výzkum.

          1. Tak já jsem jako cca desetiletý chlapec taky třeba hltal trilogii Cesta slepých ptáků, Runa Rider a Sluneční jezero od Ludvíka Součka a považoval je za faktografické knihy. Docela vážně jsem tehdy chtěl napsat rozhořčený dopis do časopisu Vesmír, když tam psali o tom, že o existenci života mimo Zemi a návštěvách mimozemšťanů na ní nejsou žádné věrohodné důkazy. Dnes už bych to nedělal… 🙂

            1. Ludvík Souček měl hodně co říci a jistě by měl hodně co říci i dnes. Otázka je, zda-li by mu to bylo umožněno.

              Nedávno tu někdo dával odkaz na knihu, která by mohla pomoci lidem s parkinsonem a jinými neurodegenerativními nemocemi. Ta kniha je nesehnatelná kromě trhu knih, kde byla v nabídce jediná a za 9000,- Kč. Vzhledem k tomu kolik bezopsažných kravin vychází, je s podivem, že knihy, které umožňují duchovní růst, anebo, jako ve výše uvedeném případě, sebeléčení, jsou fakticky nedostupné.

              A pokud jde o Ludvíka Součka. Zrovna osud poslední jeho knihy (Tušení světla ??) je přinejmenším hodně „podivný“.

          2. Zkoukněte pár filmů ze 70. let, třeba z Francie. Nádherné moderní budovy, Pierre Richard bloudí budovou velké firmy. Moderní interiéry, technika, kterou vidím i dnes. Nebo moderní hotely s krásně a vkusně zařízenými pokoji – lahoda pro oko.
            A teď střih, 50 let po. Co je nového? Kam se posunula architektura? Styl bydlení? Nevidět velký rozdíl. Srovnejte léta 70. s léty 20. Nebo léta 20. s rokem 1870. Ohromné pokroky. Nemluvě o tom, jak ve filmech vypadaly ulice a kdo po nich chodil.

      2. Sověti ani Rusové přistání Američanů na Měsíci nikdy nezpochybnili, tak nevím, co tady melete o „ruské propagandě“…

        1. No lebo to je obvykle v jednom „balíku“, ako u Václava a že to ani Rusi nezpochybnili ho nijako v jeho konšpiráciách nerozhodí.

          1. V jednom balíku je to vždycky akorát u liberální propagandy, která cokoli, co jde proti současnému oligarchickému protofašismu (vy tomu říkáte liberální demokracie), hází do jednoho pytle s konspirátory, antivaxery a dalšími podivíny…

            1. Navíc Václav neřekl, že to popírá, jen čím dál víc pochybuje. A pochybovat o něčem znamená o tom přemýšlet. A přemýšlení je lepší než slepá víra.

              1. No áno, to „zpochybňovanie“ je také „prefíkané“ vyznávanie konšpiračných teórií aby sa z toho vedeli „vykrútiť“.

                1. Máte zásadní problém s chápáním pojmů. Například evidentně nerozumíte rozdílů mezi výrazy „pochybovat o něčem“ a „něco zpochybňovat“…

                  Znovu jsem si přečetl Václavův příspěvek, který vám přiměl vyskočit jako čertík z krabičky, a nic takového jsem tam nenašel. Prostě ho jen zaráží, že ani Američani, ani Rusové nezvládnou dnes to, co zvládali před padesáti lety.

                  Proč je tomu tak, nechává otevřené, příčiny naznačujeme spíše já a Majkl níže ve vlákně.

      3. Anonym napsal:14 května, 2025 (7:35)
        Názorná ukážka viery v konšpiračné teórie a dezinfo blbosti.
        Pristátie na Mesiaci je tak dobre zdokumentované a dokázané, že kto verí na konšpirácie o tom, tak tomu jednoducho veriť chce, lebo „zlé USA“ a pod.

        Hihi, konspirátoři..
        Vůbec neberou, ti nešťastníci v úvahu, že z doby, kdy emeričani poskakovali a skotačili na Měsíci, tam až do dnešních dní vlaje ve svěžím měsíčním větříku vlajka s hvězdami a pruhy. Kterou tam zapíchli do tamního měsíčního prachu.
        Takže, měsíční závod vyhráli, úkol splnili. Tak proč by tam lezli znova, fčíl poletí raketou na Mars. Říkal děda Trump. A ten si nedává malé cíle.

    4. Snad nikdo není proti vědecko technickému pokroku co činí život lepším a pohodlnějším.

      Ale nová doba udělala obvyklý fígl a vzala staré slovo a vyměnila jeho obsah.

      V tomto případě vzali slovo pokrok a vědu a techniku nahradili pavími pery v rektu.

  10. Chtěli ruské suroviny
    dostali kop do řiti;
    teď s pomocí Ukrajiny
    chtěli Rusko zbořiti.

    Napoleon, Hitler, Biden
    chtěli celou zemi;
    mysleli si, že za týden
    projdou černozemí.

    Dostali zas po čumáku,
    my bohužel taky.
    Facek chytli, jako máku!
    Nenažrané straky.

    1. Komunisti znovuvybudovali povojnovu republiku .. demokrati vratili republiku na povojnovu uroven … ako, stale mame elektrifikovanu kazdu prdel, plyn v skoro kazdej prdeli, ale jaksi sa nam ‚stratili‘ cesty, elektrarne, fabriky … no vratili sme sa priblizne do stavu po vojne. Akurat ze teda bardejovsky JAS nie je v rozvalinach kvoli bombam, ale kvoli pokroku, no.

      1. CR by malo dostavat JE kvoli nahrade konciacich starych. Kedze sa to nestihne, zrejme sa z cisteho exportera zmeni na dovozcu elektriny so vsetkymi dosledkami pre ekonomiku. Takze ani s tou elektrinou si nie som ista

  11. Milý konzervativní pane Vidláku,cenu elektřiny nesnížíte tím že znárodníte 30%Čezu,ale jedině tím, že buď opustíte EU nebo přerušíte přenosovou soustavu s Německem, buďte zdráv.

    1. Znárodnění je první krok, jestli že chci kormidlovat, musím kormidlo ale držet sám a ne se s někým přetahovat. Potom už můžu libovolně manévrovat.

      1. Samozřejmě, že 100% je 100%,ale současných státních 70 je málo na odhlasování opuštění burzy a nastavení ceny na třeba 2,50/kWh ?
        Není, ale není vůle vlády o tom rozhodnout (spíš strach) ..dále hlava v německé řiti a dividendy na ukrajinské dobrodružství ..

          1. Dividendy byly tuším 200 MLD Kč.. nevím za jaké období .. nicméně jsou slyšet hlasy, že by to na vyplacení akcionářů stačilo..
            Otázkou je samozřejmě okamžité spekulativní navýšení ceny akcie na burze..

            1. Proti navýšení ceny akcie se dá udělat protitah. Spekulativně vypustit zprávu o znárodnění ČEZ. To by byl výprodej roku😀

        1. Myslím, že tady jde trochu o nedorozumění. Průměrná cena silové elektřiny v ČR na den 14. května 2025 byla kolem 1,80 Kč/kWh, což je méně, než požadujete výše. Problém tedy není ani tak cena „z výroby“, ale vše, co následuje. Cena za přenos a distribuci, příspěvek na OZE, stálé platby, DPH, marže obchodníka…

          To vše se dá řešit i bez „zestátnění“ ČEZu a přehodnocení přístupu k burze (jakkoli s obojím souhlasím). Vlastně se to skoro celé dá řešit mimo ČEZ.

          1. Cena diskutované v éteru, tuším 2,50 Kč, by prý pokrývala všechny uvedené náklady vč. přiměřeného zisku ČEZu.

      2. Původní.
        svatou pravdu díte. přetahování se o kormidlo jsem zažila v reálu na moři – tam se naštěstí velice rychle ukázalo, jakej by to byl průser a bylo po přetahování.
        Vidlákovi děkuji za precizní formulaci konzervatismu.

  12. Konzervativní levice vychází ze stejných základů, jako konzervativní pravice. Čili je tam někde styčný bod, který se vyjeví jen v nejhorší krizi, protože jinak jsou ideologicky na docela odlišných nadstavbách.
    A podobně liberální levice tíhne k liberální pravici, a společně se klaní mimo ČR. Jednou do Moskvy, podruhé do Washingtonu, potřetí do Bruselu, ale nikdy směrem do ČR.
    Ale dostihne je neviditelná ruka trhu, která v páce vyhrává nad rukou krmenou Timmermansem. Pokud nedojde ke zlevnění cen energií, EU nemá v globálním světě šanci. A pokud k prozření v Bruselu dojde pozdě, EU skončí, či utrpí velmi vážné ztráty. Budoucí historici budou hodnotit působení Jean Clauda Junckera a Ursuly von der Leyen vysloveně negativně bez špetky uznání. Uršula si jen neuvědomila, že rajtuje stejně mrtvého koně jako Kandidátuše Drahuše, která je loajální ke každému režimu. Slovy Miroslava Sládka, pokud zde budou vládnout Tataři, Kandidátuše začne shánět syrové koňské maso.
    Kandidátuše je na morální i intelektuální úrovni PePy 107 ve společném IQ manželů s hradní kočkou.

  13. Některé zprávy se komentují samy… Novinky: „Ukrajina udělila poslanci Žáčkovi řád Za zásluhy“. Fakt není třeba nic dodávat. Snad jen, že jsme věděli už dávno, s kým máme v ÚSTRku tu pochybnou čest.

  14. V konzervativním kempu
    slivovicu tam chlempú.
    Zapíjajú ňou klobásky
    a dívajú sa pod masky.

    Na pravicovém srazu
    nálada na bodu mrazu.
    Hubou skýpanou od medu
    zpívají v létě koledu.

    Fiallah v rouše populisty
    úspěchem je si jistý.
    Čuník prská na roštu.
    Hlasů má plnou poštu.

      1. Prošel jsem se vinným sklepem,
        a opravdu letěl cukuletem,
        jenže lahvím fialovým
        podíval jsem se na dno důkladně,
        a teď si hovím
        patřičně nezpůsobně.
        Kritizuji českou vládu,
        sotva jsem začal,
        jenže ale neodhadnu,
        že jsem její průšvihy jen načal.
        A tak se marně ptám
        zcela sám:
        „Dojde mně dřív víno
        nebo čtivo?“
        Ještě, že mám taky rum,
        jinak bych měl utrum!

  15. Ne šrapnel, ale atomová bomba dne.

    Včera jsem psala pod Milana44 k EDU II a jak se lže k tendru a „spokojenostii“ Úřadu ….a dnes vyšla zpráva, že jak vláda Usnesením 30.4.2025 změnila ekonomický model u dostavby 1 bloku Dukovan , tak tím padla ta již dříve dosažená notifikace z EK k podpoře /financování ze strany ČR.

    Z veřejných zdrojů jsem našla, že je to usnesení 317.
    Tak EU vládním a politickým nedoukům a servilům nedošlo, že tím shodí platnost té notifikace, získané za jiných původně podmínek a vybuchlo jim to!

    A musí si proto vláda ochotníků zažádat znovu o co se sama připravila…nově notifikovat i tu původní podporu našeho státu u dostavby – BRAVO!
    https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/dusledek-noveho-investorskeho-modelu-paty-blok-dukovan-je-nutne-notifikovat-znovu

    Sláva servilům, to je masakr motorovou pilou, ve firmě by letěli s žalobou o náhradu škod…možná i trestní oznámení nedbalostí ve smyslu péče „neřádného“ hospodáře.

    Tito chtějí další 4 roky a který volič chce vládu takových kopanců i vlastních gólů z blbosti?

    To přece musí vadit úplně všem i těm se zbytkem rozumu v ODS, u Lidovců i TOP09 a dokonce i ve STANu, proč vůbec vyhazovali Piráta, když sami……takoví diletantismus, takové selhání!

    Co opozice na to, co Babiš…..?

    1. A jinak… zkuste si na chvilku přeci jen představit, že to dělají záměrně a na objednávku někoho mimo ČR. Tolik náhod nemůže vygenerovat ani sám bůh Chaos.

      1. Napadlo mne to na chvilku, ale obávám se, že tito fakt NE…

        Prostě jsou jen ve vleku vnějších událostí a nestíhají, jedou blbou kampaň , kde jediné pravdivé je, že „jim jde o všechno“ a při tom všem stání, už prostě stojí opodál…..Vždyť kdo to ohlašoval mediálně podpis konečné smlouvy 7.5.?

        Nakonec prý vše dopadne dobře a pokud to není dobré, ještě to není konec..
        Ono stavět na naše náklady pro Lipskou burzu ze 70 % …teda taky nic moc pro koncové zákazníky,
        nás domorodce v ČR.

        1. Jaroslav Ungerman dostavbu rozebral v článku “Kauza Dukovany : Co vlastně chceme.” v !Argumentu.
          Stojí za pozornost.

      2. Tak, záleží na úhlu pohledu. Vždyť růst je dnes špatný, trendy je ne-růst. Což je jen ( úmyslně ?) špatný překlad z AJ a mělo by se psát úpadek. Ale to by mohlo vařenou žábu zneklidnit a proces vaření narušit.
        Jo, i v Čechách máme odborníky na newspeak a spin a jsou dobří. Jednou bych rád někoho z nich potkal. To nikdo neví, kdo to tu má na starosti?

      3. Přesně, podle mě si chce líznout westinghouse nebo jiné globalistické jebky. Samozřejmě že nic nepostaví, ale to jim nezabrání si líznout pár miliard. Mě tohle vysvětlování blbostí už dost unavuje, když jsou to mnohdy očividné zločinné záměry.

      4. Tak si zkuste na chvíli představit sám sebe v roli toho objednavatele.. svěřil byste nějakou složitou intriku Fialovi&spol.? Já tedy ne.
        Ale kdybych chtěl jenom ČR zničit, aby se pak zbytky daly levně koupit, to bych ho do „Strakovky“ klidně protlačil. Jeho „schopnosti“ už by zařídily zbytek, aniž bych se mu do toho musel plést. 🙂

  16. Takhle se to dělá:
    Radní města Brna odpustili roční nájem Divadlu Bolka Polívky, které od města podle kritiků dostává nadstandardní dotace. Opozice rozhodnutí kritizuje.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-divadlo-bolka-polivky-nemusi-mestu-rok-platit-najem-dvoji-metr-zni-kritika-264493
    https://www.hlidacstatu.cz/Osoba/Dotace/boleslav-polivka
    Známý herec pomáhal brněnské primátorce Markétě Vaňkové v předvolební kampani. Ta na něj nezapomněla. Odnést to má Národní divadlo Brno.
    https://denikalarm.cz/2023/04/brnenska-ods-si-koupila-bolka-polivku-a-chce-pro-nej-znicit-narodni-divadlo/

    1. Aha, tak proto se teď tak prostituoval, majdanoval na slovensku apod. Nj herecká šmíra vždy pluje tam kam jde vítr, je komické, že z nich média dělají nějaké morální majáky.

        1. Asi ano. Nebo má zcela jiný názor, než vy, Polodebile. Já mám sice stejný názor jako vy, ale Bolek byl dobrý herec a ztvárnil několik nezapomenutelných rolí. Že je „děvka“ ? A kdo aspoň trochu není?
          Herce musí mít publikum rádo a Polívka mylně usoudil, kdo tvoří převažující publikum. Spletl se. Na a co? Všichni jsme omylní.

          1. Jeho „spletl se“ neberu. Stejně jako Vetchého „mejlku s dronama“. Jsou to veřejné tváře, tak mají zodpovědnost za formování veřejných názorů. Až kvůli těmhle fešným dementům jiní dementi ukotví další nejhorší vládu všech dob, tak mi jeho „se spletl“ bude k prdu jak papežovi pytlík.

          2. A navíc se nespletl, vždyť si můžete přečíst, co dostal na oplátku. Takže je to opravdu prodejna děvka.

  17. „Znamená to, že jste si vědom své vlastní nedokonalosti a složitosti světa, takže nevěříte v žádnou utopii slunečního či sluníčkářského státu, protože prostě víte, že svět je komplexní systém a vše, co uděláte, vyvolá někde nějakou reakci, která může být horší než to dobro, co jste zamýšleli. Příkladů máme mnoho. Migrační pakt, grýndýl, emisní povolenky, podpora solárů, hodnotová politika…“

    Ve skutečnosti nikdy nešlo a nejde o nějaké „páchání“ dobra. Pokud se člověk s alespoň trochu chladnou racionalitou podívá na dění pozorněji, tak zjistí, že se na naplňování oněch údajných ideálů a hodnot někdo vždycky zatraceně dobře napakoval nebo aktuálně pakuje. A když se podívá ještě trochu lépe, tak zjistí, že za vším stojí na konci všech finančních a majetkových řetězců stále titíž – vlastníci globálního finančního systému a pod nimi všichni ti užiteční političtí, aktivističtí a novinářští idioti a s nimi úslužní (vůči těm nad nimi) a despotičtí (vůči všem pod nimi) oligarchové, kteří jsou pro „dobro“ své kapsy a aktuálního prospěchu schopni zaprodat či zničit všechno a všechny.

    A o motivech těch šmejdů úplně na konci všech finančních a majetkových řetězců si netřeba dělat iluze, protože oni je tak nějak průběžně na všech těch Davosech a jiných podobných místech svým způsobem zcela otevřeně vytrubují do světa.

      1. A tak to bylo od začátku plánováno. A to mnohem dřív než od listopadu osmdesát devět. Minimálně od konce druhé světové.

  18. Už je to ryze politický blog a vidlák už není bloger, ale politik. Ale přidám svoji definici konzervatizmu:
    Stát oběma nohama na zemi, nehledat nové cesty, když jsou j dispozici ty vyzkoušené, nazývat věci pravými jmény. A hlavně – nepovažovat se za spasitele světa.
    To je vše, vylezu teď zpátky na sloupek a budu čušat.

      1. Co jedly? Kupovaly! Naše kočky ho pravda žerou, ale nekupujou, ty potvory se nechávají vydržovat. Ještě za něj ani jednou nezaplatily.

        1. Moji babičce se kočka občas odvděcila tím, že jí na podlahu v kuchyni narovnala chycené myši. To ovšem byla kočka vesnická, tedy užitková 😀

        2. Mně kocour platí.
          Když přijdu domů, jde se se mnou přivítat. Když jdu spát, dá mi „Dobrou noc“.

          A ještě před nedávnem jeden z nich se mnou spal. Je to možná nehygienické, ale příjemné. Už na mě čeká kdesi za temnou řekou.

          1. Proč by to bylo nehygienické? Kočka je velmi čistotný tvor.

            Jediné, co je trochu problém, je otáčení z boku na bok během spánku, obzvlášť když spí v nohách.

            1. Stan:
              Bodejť. Ono se to s tou hygienou nesmyslně přehání. Se mnou spí vlková – to je dost velká kočka 😊 ale zas nám nedělá problém otáčení. Někdy ji shodím i schválně, když si mi lehne na nohy…..čtyřicet kilo je čtyřicet kilo.

              1. To už je opravdu macek. Náš největší kocour má necelých deset a taky se pronese, respektive proleží…

                1. Stan:
                  Deset?? No to je kus….není to maiňák? My měli největšího sedmikilového a i ten byl dost mohutnej. Já bych kočku chtěla hodně, ale už mi utekla tři koťata – nějak neustojí vlkovou.

          2. Mne moc mrzí, že ani jedna z našich koček se mnou nespí. Spala se mnou jedna z dřívějších. A ano, kočky toho přinášejí daleko víc, než nás stojí. Sem chtěla bejt ftipná, no.

          3. Ano, kocour překusuje potkany. Vrací se ráno, ale musel jsem změnit pozdrav ,,Nazdar ,ty starej kamaráde, tak u který kočky jsi zase chrápal“ na neutrální ,,Nazdar“, protože někteří sousedi se nechápavě otáčeli.

        1. Ten můj to „blééé“ umí udělat na cokoliv. Nedá se odhadnout kdy a na co to udělá.
          Jindy totéž spucuje, i misku vylíže. Jsou to vybíraví tvorové. Ale neřvou a nechtějí chodit na procházky.

    1. Tak blog je v podstatě zápisník, kde se člověk dělí s ostatními o to, co se v jeho životě děje. A ve Vidlákově životě se teď prostě děje politika, když se na ni dal. Dřív mohl psát do jitrnicích a bramborách, když měl čas se tomu věnovat.

      1. Ona si každá doba žádá své. A některá bohužel i oběti a dělání toho, co by jinak jeden dobrovolně nikdy nedělal. Teď je prostě čas zásadních politických rozhodnutí a jde o samotnou existenci státu. Stačí celkem málo, abychom se opravdu nenávratně (minimálně v časovém rámci přesahujícím život kohokoli z nás tady) rozpustili v německé zahnívající a notně páchnoucí břečce čtvrté říše zvané EU.

    2. … a konzervatizmus s přívlastkem „pravicový“ či „levicový“ je zhruba totéž co různé ty „přívlastkové“ demokracie, tj nemá s konzervatizmem (dle teto definice) moc společného — viz známé srovnaní demokracie s kazajkou 😀

  19. Dnešní debakl Fialy u Masarykova nádraží, to bylo panoptikum jak nikdy. Nespočet fízlů tajných i netajných i v okolních ulicích, protože jinak by nám pan premiér moh bejt ukradenej. Vypitá troska Polívka. která si zřejmě za bakšis nechá klidně namalovat na čelo syslí penis, když na to přijde.
    Fialovy bezobsažné fráze a lživé bláboly, na které reagoval jen nějaký kompars pozitivně. Fiala už sere i mladé, kteří mu tam přivezli fialovou krávu v životní velikosti. A kompars neměli problém přeřvat i nějaký mlaďasové s vlajkama Palestiny, kteří posílali světového lídro k soudu do Haagu, protože v Gaze hladoví děti.
    Za zmínku snad stojí ještě šílenáí Pazderková, která jim řekla, že dneska mají palestinskí vlajky, ale příště si možná přinesou ruské a řvala tam jako smyslů zbavená. Ta ženská patří do blázince, sebral bych jí občanku.

      1. Bez dotací od brněnské ODS by to mělo jeho divadlo těžší. Vždycky když je volební rok, dotace najednou „zázračně“ stoupnou a za to je holt třeba udělat ze sebe kašpárka.

          1. Geniální textař. Ale takových jsme měli spoustu. Dnes už zbyl asi jen Jarek Nohavica, ten k tomu navíc umí i hudbu.

            1. Horáček je na můj vkus moc hysterickej. Já jeho texty ráda nemám a Horáčka tuplem ne. Nohavica je podle mne básník, ne jen textař.

              1. Osobu nehodnotím, taky mi nesedí. Texty má horší a lepší. A lehce „hysterické“ texty mi nevadí, mám rád šansony, ke kterým hysterie neodmyslitelně patří. Viz třeba Hana Hegerová.

                1. Mně připadá, že jsou jeho texty hysterické přespříliš. A šansony bych hysterickými nenazývala. Velmi emotivní, možná. Ale to neznamená hysterický. Hysterie je prázdná vloha a Horáčkovy texty mi připadají prázdné. Naleštěné, ale prázdné.

    1. No, kdybych býval byl věděl, že je dnes Fiala u Masarykova nádraží, i s polívkou a pazderem v zadku, ani by mě nenapadlo podnikat. Stáhnul bych roletu a šel bych čumět na světového lüdra.

    2. Copak, že by naší mladí zjistili, kolik stojí pronájem bytu, a že se dále každoročně zvyšuje?? A že v aukci je keťas nebo tzv. Investor vždy přeplatí? Musí se na vše dívat hodnotově a hájit potřeby, ty cizí ovšem!
      Makléři a překupníci,
      Rentiéři, podvodníci,
      To je terno dneška!
      Kdo se zasek v rachotě,
      Má akorát peška.

  20. Jak zlevní elektřinu zestátnění ČEZu ? Myslel jsem ,že elektřinu zlevní konec obchodování přes lipskou burzu. Minoritní akcionáři ČEZu si nechali líbit windfall tax která je minimálně poslední rok absolutně neodůvodněná proč by si nenechali líbit nízké ceny elektřiny?

    1. Jedna z verzí zní, že dokud nebude stát stoprocentním vlastníkem ČEZu, odchod z Lipské burzy není možné zrealizovat, protože se mu budou ti drobní akcionáři bránit.

      1. Síkela predsa na Prime povedal, že ak Češi prestanú obchodovať el energiu cez lipskú burzu, tah Nemci vypnú plyn…

        1. Čemuž bychom se mohli klidně smát, kdyby nás naše vládní koalice páté kolony a proněmeckých kolaborantů téměř neodřízla od soběstačnosti v téhle oblasti. A ještě to drze neoznačovala jako to, že jsme se zbavili „závislosti“ na ruských energiích. Tak určitě.

      2. To jsem již psal….. Účinně se nebrání mimořádné dani, nezmůžou ani nic proti odchodu z lipské odrbárny.

        1. Teoreticky by slo zalovat o nedostatocnu spravu majetku, kedze cez DE by boli vyssie ceny a teda aj zisky firmy a potom aj akcionarov

    2. Abyste mohl přestat obchodovat přes lipskou burzu, je třeba nejdříve vykoupit podíly minoritních a. a tedy, v podstatě „zestátnit“ ČEZ.

    3. Zkusím vysvětlit fintu Fialenkovy vlády (včetně fake-windfall daně):
      Vláda neregulovala – úmyslně – cenu EL u zdroje, ale nechala vše projít burzou v Lipsku a zpět. Každý asi chápe, že na burze si pouze pakují kapsy překupníci, jelikož elektřina necestuje, nemění se na německou a nevrací se zpět do ČR. Z takto uměle vyhnané (absurdně vysoké) ceny pak sice „minoritní akcionáři“ (např. důchodové fomdy z USA) zaplatí windfall-tax, ale i tak jim díky zmíněné uměle vyšroubované ceně zůstaně fakticky stejný zisk jako v letech předtím, v prvním roce dokonce výrazně vyšší. Pro vládu to mělo především tu výhodu, že od ČEZu nafasovala výrazně vyšší dividendu, z níž mizivou část vrátila pár nejchudším občanům a zbytkem vylepšila – cca o 45 mld Kč – totálně zfušovaný rozpočet. To byl smysl celé „regulace“ – jinak by rozpočet skončil schodkem hóóóóódně přes 300 mld, což by se těžko vysvětlovalo např. ratingovým agenturám.
      Že požadavek na prodej přes Lipskou burzu přišel z Německa snad víte – v r. 2009 to realizovala Topolánkova vláda, i ona si pomocí dividend od ČEZu vylepšovala Kalouskovy deficity. Smyslem je, že výrobně mnohem levnější elektřina česká (i francouzská) vyvažují=dotují astronomickou cenu německých OZE neboli občasných zdrojů elektřiny. Bez této kompenzace z „levných! zdrojů by Němci platili za elektřinu cca 2,5 násobek současné ceny. Ale to jen tak mimochodem… 🙂

      1. Vidím, že používáme stejný výraz pro OZE (občasné). A už jsem to posunula dál na Ojebávací Zdroje Energie a nebo také Ohrožující Zdroje Energie (viz blackout ve Španělsku).

  21. Konzervativní je významově blízko výrazu tradiční nebo léty osvědčený. Zkrátka – návrat do stopy, když jsme sešli z cesty.

Napsat komentář: JosefS Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *