22 listopadu, 2024

Končím!

Ne, prosím nelekejte se. Nekončím s blogem. Neodrodil jsem se. Nepřičichl jsem v Bruselu k velkému světu a nepořídil jsem si žebřík pro rektální alpinismus do bruselských zadnic. Dál budu psát každý den jeden článek. Dál budu komentovat dění okolo sebe. Dál budu bojovat proti Pětikolce a dál budu především tribunem lidu. Dál budu přinášet postřehy, které jiní nepřinášejí, dál povedu souboj s majnstrýmovými mééédii a s Českou televizí zvlášť. Dál budu říkat, abyste nekrmili hydru a nevolili Petra Fialu.

Ale těmito volbami končím s poučováním opozičních stran. Končím s poučováním do vlastních řad, končím s kritikou těch, kteří jdou stejným směrem jako já, jen to podle mě nedělají dobře.

Ne, nedělám to proto, že by mě někdo ukecal, nebo že bych změnil své názory. Jen jsem dospěl do stavu, kdy jsem už napsal OFF. O fšech fšechno. Už nemám, co bych dodal. Každý už nastoupil svou cestu a za ten rok, který nás dělí od parlamentních voleb, se na ní už vlastně nemůže nic změnit. Věci už teď prostě půjdou před se vším dobrým i špatným a všichni moji čtenáři už vlastně dávno vědí, jak se na naši opoziční scénu dívám. Všichni vědí, co si o kom myslím, všichni vědí, co si myslím o jejich taktice a všichni si mohou snadno dohledat moje předpovědi. Už bych se jen opakoval.

Kdyby si chtěl někdo moje postřehy připomenout, moje kniha o posledních třech letech politiky je před dokončením a do distribuce půjde zřejmě na začátku listopadu. Bude se jmenovat „Jde po nás nějaký bloger.“

Navíc, už není koho poučovat. Jestli jsou tyto volby něčím zvláštní, tak tím, že nikoho nezajímají. Poprvé za sedm let psaní mám pocit, že se nemohu spolehnout na svou zpětnou vazbu z diskusí a dopisů. Eurovolby zajímaly všechny a tak přišlo o dvacet procent víc lidí. Zdráhám se to říct, ale teď mám pocit, že přijde o dvacet procent lidí méně.

Komu doteď nebylo vzájemné rady, tomu už nebude hospodářské pomoci.

Až tyto volby skončí, je mým nepřítelem už jen a jedině Pětikolka. Z ní je třeba strhat pravdoláskařské masky a jak řekl Ivo Budil, je zapotřebí chystat manuály na dobytí Bastily. Je třeba se připravit na hroucení stávajících struktur, protože události posledních týdnů tomu nasvědčují. O výši daní se pohádáme pak. Až bude česká státnost zachráněna. Je třeba udělat vše pro to, aby parlamentní volby za rok byly onou kýženou operací Uran ve které už veškerá iniciativa přejde na naši stranu.

Odteď už nekritizuju, protože to nemá smysl. Všichni z opozice teď po krajských volbách zhodnotí svoje možnosti a nastoupí cestu, ze které už nepůjde nijak uhnout. Buď budou mít za rok úspěch a nebo nebudou. Kampaně i kandidátky budou připravovat velmi brzy. Stejně tak už se nezmění marketingové strategie. Krajské volby budou předjímat ty parlamentní. V dobrém i ve zlém.

V dnešním článku ještě zmíním jména některých senátorů, kteří jsou podle mě na naší straně, a nebudu se tajit tím, že sám budu v krajských volbách volit STAČILO! Koho zajímají jména, tak v Libereckém kraji to vede Michal Klusáček, na jižní Moravě Petra Rédová, v Plzeňském kraji kandiduje Ondra Dostál, jižní Čechy má v gesci Kateřina Jirousová a Jana Turoňová, v Olomouckém kandiduje za STAČILO! Marek Obrtel. V Ústeckém kraji kandiduje Bubeníček, který už hejtmanem byl a bylo to období bez kauz a policejních vyšetřovaček.

Ve svém domácím znojemském obvodě senátní volby letos nemám, takže budu ostatním jen držet palce. Po volbách si neodpustím poslední hodnocení, jak to dopadlo, ale dál už nikomu z opozice nebudu komplikovat jeho cestu za politickým štěstím. Veškeré kvalifikace pro Sněmovnu teď právě končí a bude zapotřebí se chystat na hlavní závod.

Upřímně, neznám všechny kandidáty v senátních obvodech, neznám všechna jména na krajských kandidátkách a nebudu se kasat, že ruzumím místním poměrům. Říkat vám, koho stojí za to volit, by v tomto ohledu bylo poněkud povýšené. Proto jen okomentuji to, co je všeobecně známé.

Na Praze 4 si to zkazila Šichtařová, takže gratuluji postrachu králíkáren Drahošovi k dalšímu období a kdybych tam volil, tak to v této chvíli hodím Folajtárovi, protože je mi lidsky sympatický.

V Náchodě bude souboj mezi ODS a ANO. Jsou tam jen tři kandidáti a tím třetím je Tomáš Magnusek. Budu mu držet palce. Kdyby se dostal do druhého kola místo Červíčka, bylo by to super.

Vsetín si vezme Čunek a v jeho případě mě to vůbec nemrzí. Ten bude brzy hledat, kde u Lidovců nechal tesař díru. Čunek je takový český Michael Krestschmer.

Na Praze 2 je na jedné kandidátce Zažímalová, Bárta a Hilšer. Tady bude spíš důležitější hlasovat ve druhém kole proti Hilšerovi. Čistě z pomstychtivosti.

Sokolov asi urve Vildumetzová za ANO.

Ve Svitavách mohl projít Petr Štěpánek… ale když mu tam Jindra Rajchl nasadil ještě generála Blaška, tak to vidím černě. Tohle byla ryzí schválnost, protože Blaška mohli bez problémů dát na kterýkoliv jiný obvod. Blaško tam není doma. Ale jestli to nevadí SPD, kdo jsem já, aby to vadilo mně?

Na Praze 12 obhajuje rusofob Fischer. Máte tam i známého Milan Urbana za SPD. V liberální Praze toho dezoláti moc neudělají, tam zbývá fakt jedině pokus Fischera odstřihnout. Zřejmě to bude marný pokus.

V Prostějově kandiduje za SPD Dopita. Zajistil si širokou podporu.

V Litoměřicích Skalický, v Břeclavi Zdeněk Koudelka, v Třebíči profesor Turánek.

V Chomutově má velmi slušnou šanci Komínek. Je tam doma, je známý a kromě Kulhánka tam nemá vážnější konkurenci.

V Teplicích si Zdeněk Žák zajistil podporu napříč celým dezolátstvem. To se cení.

V Mladé Boleslavi kandidují Kobza za SPD a Nozar za SOC-DEM. Nozar je velký Šmardův opozičník a líbí se mi jeho kampaň „Skladník do senátu“

Za Benešov chce do senátu Dominik Hašek. Ten se do senátu dostat nesmí a blbých voličů je na světě dost. Takže prosím raději Helenu Válkovou za ANO, nebo Zdeňka Hrabu. I když je ODSák, je to ryzí konzervativec.

V Rokycanech nesmí projít Karpíšek za ODS. To je největší zlo na kandidátce, možná i největší zlo ze všech kandidátek. SPD nebo ANO, nebo marťani. Cokoliv je lepší.

Na Ostravě kandiduje Leo Luzar. Ten by také mohl projít.

Senát je složitý. Dvoukolový systém má za následek, že se ve druhém kole „všichni spojí proti ďáblovi.“ Postup přes první kolo ještě málo znamená. Bylo by ale dobré, abychom všude věděli, jak si dezolátská scéna stojí a jak si tam stojí naši lidé. Takže určitě k senátním volbám jděte, i když ho považujete za zbytečný. Každý člověk, kterého tam dostaneme, bude jednou strašně důležitý, i kdyby jen kvůli tomu, aby hlasoval pro senátní rozpuštění.

Jak jsem už psal, tyto volby zřejmě ukáží, že Pětikolka má ještě nějakou sílu. Tak se pokusme, aby ta síla byla co nejmenší.

________________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

260 thoughts on “Končím!

  1. K tomu výběru kandidátů:
    Myslím, že je při posuzování vlád a vládců zanedbávána věc, která mi vpřipadá velmi důležitá. Zaprvé je nutno říct, že každá lidská společnost potřebuje vedoucího, pokud možno takového, který ji vede k prospěchu všech. Denně se přesvědčujeme, že demokratická kontrola vlády je mírně řečeno problematická, anarchistická představa, že vládce vždycky škodí a je nutno žít bez něj je nesporně blbá. Nakonec nezbyde, než doufat, že vládce bude mít takové morálni vlastnosti, že se bude o prospěch všech snažit.
    Pro poznání, jak velká je pravděpodobnost, že je vedoucí nadějný je dobré měřítko. Záleží na tom, jestli se cítí být členem svého spolku, národa či státu, nebo jestli se cítí být elitou. Pro názornost dva příklady. Národní obrození bylo vedeno intelektuály. Ti intelektuálové ale dávali mnoha způsoby najevo, že se cítí být spojeni s těmi tehdy prakticky bezprávnými. Opačný příklad můžeme vidět na vládnoucí vrstvě Ukrajiny. Ta je zjevně přesvědčena, že občané jsou jejím soukromým majetkem, se kterým může libovolně zacházet.

  2. Tak urciteeeee ….
    „Pokud bude Trump zvolen prezidentem USA, může Kyjevu a Moskvě nabídnout zmrazení současné frontové linie a odmítnutí vstupu Ukrajiny do NATO.

    Uvedl to republikánský kandidát na viceprezidenta JD Vance.

    „Pravděpodobně to bude vypadat zhruba jako současná demarkační linie mezi Ruskem a Ukrajinou. Stane se z ní něco jako demilitarizovaná zóna, která bude silně opevněná, aby Rusové znovu nevtrhli do země,“ vysvětlil Vance.

    Zároveň si podle něj Ukrajina zachová svou suverenitu, ale zaváže se k neutralitě tím, že odmítne vstoupit do NATO a dalších vojensko-politických aliancí. Vance rovněž uvedl, že Německo a další evropské země budou muset převzít finanční odpovědnost za obnovu Ukrajiny.

    „Rusko chce, aby tato válka skončila. Ukrajina chce, aby tato válka skončila. Evropa, která tuto válku nedostatečně financovala, zatímco američtí daňoví poplatníci byli k Ukrajincům štědří, si také přeje, aby válka skončila, protože zvyšuje ceny energií,“ popsal Vance kontext, v němž by Trump mohl navrhnout mírový plán..“

    1. Papalasove vodjeli na U. poprosit, aby si mistni vlada, vladnouci vlade usa ,
      vzala dalsi stovky milionu dolaru /cash/.
      Skutecnych bankovek do pracek. Sluhove naroda , tam slouzi narodu,
      az do posledniho ukra..Na U.
      Protoze kazdej zacatek je tezkej , tak az se premisti ,kdyz uz nebude komu slouzit ,
      /voni sou ovsem vyjimka ,protoze maji pasy a obcanstvi jinejch statu/ ,
      aby meli ty jejich zacatky jinde, ulehceny..
      Jinak ted lovi posledni devcata, aby meli nekoho poslat na frontu..
      A kdo je to ta Ukrajina , ktera chce valku skoncit. A s Banderou ,otcem ,
      si udrzet neutralni suverenitu..Maji s tim zpozdeni asi 10 let a valku fananticky zboznujou..
      Dle hesla. /At treba chcipnu, jen kdyz muzu valcit s rusem/.

      Prohravajici U. je blby pro s nima prohravajici demokraty . Snazi se neco
      na posledni chvili udelat, kdyz se nezdari pochopum , nedostrelenyho Trumpa odevzdat
      dle zakona , do hladomorny..

    2. může Kyjevu a Moskvě nabídnout zmrazení současné frontové linie
      a existuje vůbec nějaká možnost aby s tím moskva souhlasila?
      nemyslím to, že ještě nemá celej donbas
      ale nemá oděsu – fakt by putin moh bejt schopnej připustit, že mu tu americkou námořní základnu, co měla bejt v sevastopolu, postavěj prostě jenom kousek vedle?

      1. Ani omylem, to by bylo vše jejich úsili, všechny oběti zbytečné. Ale jedna otázka je hranice a druhá status Ukrajiny do budoucna a jeho záruky, což budou garantovat jiní než KoZa.

    1. 12.října 1988 vznikla petice za propuštění Ivana Polanského, slovenského obhájce Tisova režimu….
      V prosinci 88 byl Polanský propuštěn.

    1. Mně se nejvic libí to „umožní“. Mohli by to teochu rozvést, co všechno to znamená, že? kdo najde na satelitních snímcích ty cíle, kdo je naprogramuje do navigace a kdo ty „stíny“ připraví k odpálení? Ukrajinec? Možná zmáčkne nějaké tlačítko ….

    2. Re: Pender…

      Klídek…

      1/ Tyto střely už Ukrové nasadili, takže Ivan nebude překvapen.
      2/ Na odpálení těchto bazmeků je potřeba letadel. Uměly to ukrácké Su-24, kterých už asi moc není a z F-16 to zatím kluci neumějí.
      3/ Čím delší trasa, tím větší šance, že jim to Ivan sundá.

  3. Pro Majku –
    ostatním se omlouvám, že to dávám sem, ač už je „několik dní po sezóně“ /jde o několik dní starý článek, pod nímž ta diskuse byla/, ale snad to četli i někteří jiní a zajímá je to.

    Majka napsala –
    „Inu, poslanci budou přesvědčeni, že hlasování 81 je o Finsku úplně bez chybky,
    ačkoli je označeno jako hlasování o Švédském království.“
    Ano, Majko, hlasování 81 bylo o Finsku a bylo naprosto „bez chybky“, jak píšete. Bylo naprosto přesně anoncováno a poslanci hlasovali o přistoupení Finské republiky, a tak je i zadokumentováno v záznamu z jednání pléna PS.
    Vyhotovení „Protokolu“ nemá s vědomím poslanců nic společného, jde o činnost mimo poslance uskutečňovanou personálem PS následně, stejně jako přepis stenoprotokolů či hlasového záznamu ze schůze /ale to Vy velmi dobře víte/.
    Pro informaci – kopii mého dopisu zaslaného do PS jsem poslal mému známému poslanci, který mi sdělil, že informaci odevzdá legislativnímu odboru PS.
    A dnes ráno mi přišlo automatické sdělení podatelny PS, že – „Vaše zpráva byla zaevidována ve spisové službě Kanceláře Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a bude předána adresátovi (adresátům).
    V případě, že budete chtít tuto žádost doplnit, prosíme, uveďte č. j.
    PS2024/017944, pod kterým Vaši žádost vyřizujeme.“.

    „подождем, посмотрим“

    1. Díky Lexi, počkáme a uvidíme, tam plně souhlasím.
      (Ostatním, které to nezajímá se omlouvám a nebojte, já už k tomu budu mlčet.)

      Hlasování PS by bylo dle mne úplně bez chyby, kdyby skončilo i bezchybným „protokolem“ o výsledku hlasování, tedy včetně jeho jasného a správného označení o jakou to zemi šlo, v tom spolu stále nesouhlasíme.

      Takové chyby by se prostě neměly v PS, která páchá zákony, stávat ani jednou za….
      Mohla tím být podstatně narušena veřejná víra v pravost a správnost výstupů z PS.
      Protože právě suverén LID tu chybu totiž bere pak za hlasování o úplně jiné zemi /zde hned 2x/
      a nikoli za „zřejmou nesprávnost“…

      V opačném případě by to navíc znamenalo, že záznam o hlasování je jen taková zbytná formalitka
      a já si možná naivně a třeba i nesprávně nadále myslím,
      že je to dost podstatná součást celé schvalovací procedury PS a tedy vada záměny Finska za Švédské království mám za chybu nikoliv malou a to i když poslanci sami věděli, že hlasují o Finsku.

      1. Ještě přidám druhý důkaz , že opravdu nešlo o žádnou jen malou chybku v psaní….
        https://www.psp.cz/sqw/hl.sqw?o=9&s=33&d=20220827
        Kopíruji, kde je jasně potvrzeno, že 81 ani systém PS za hlasování o Finsku vůbec nepovažoval!!!

        „Hlasování
        33. schůze, 27. 8. 2022

        1. Novela z. o pojistném na veřejné zdr. pojištění
        76 – 78 (27. 8. 2022)

        2. Prot. o přístupu Finské republiky k Severoatlantické smlouvě
        79 – 80 (27. 8. 2022)

        3. Prot.o přístupu Švédského království k Severoatlantické sml.
        81 – 83 (27. 8. 2022)

        1. Majko,
          poněkud jsem zmaten, co se mi snažíte svým odkazem sdělit.
          Protože když jsem jej nakliknul https://www.psp.cz/sqw/phlasa.sqw?o=9&s=33&l=cz&pg=4
          a poté příslušné body, tak vše (už) je v naprostém pořádku. Všechno jak má po správnosti být, i ty protokoly o hlasování č. 80 a 81 jsou správně označeny Finskou republikou.

          Skoro bych si neskromně myslel, že kancelář PS zareagovala na zjištěnou chybu okamžitě a nesprávné názvy protokolů nahradila správnými /ani k tomu nevyužili postupu podle analogie správního řádu, jen nesprávný údaj odstranili a vložili správný/. Jestli na základě mého e-mailu podatelně PS, nebo na základě intervence toho mého známého poslance /jak jsem Vám psal/, nevím, snad se podatelna nebo i ten poslanec ozve.
          V každém případě je věc napravena.
          Nebo Vy ještě stále nacházíte „mouchy“, které mi unikají?
          Pokud ano, apeluji na Vás, abyste se pokusila striktně oddělovat zákonodárnou činnost poslanců /která nebyla zatížena žádnou vadou/ od administrativní činnosti kancelářských „makačů“ při zpracovávání výstupů z jednání PS.
          Si myslím.

          1. Nu, apelovat na mne nemusíte Lexi, pro mne je ponaučením, že se v PS neštítí ničeho.

            Už jen fakt, že lze PŘEPSAT něco jen tak zpětně PO více jak ROCE trvání chybného stavu
            a je fuk, zda jen administrativní údajně chyby, by měl v mém světě nadzvednou každého, natož právníka a to bez ohledu na to, kdo v PS a jak chyboval.

            Naposledy jste psal( i jako již „oddělující “ právník) legální a dle Vás možné a správně varianty nápravy také spíše takto:
            „Takovým zákonem je, podle mého názoru, správní řád č. 500/2004 Sb., konkrétně § 18 o Protokolu, kde se v odst. 5 a 6 uvádí – cituji –
            „(5) Opravy zřejmých nesprávností, kterými jsou zejména chyby v psaní a počtech, v protokolu provádí oprávněná úřední osoba, která je stvrdí svým podpisem. Každá oprava musí být provedena tak, aby původní zápis zůstal čitelný. Může-li mít oprava právní význam, účastníci řízení se o ní vyrozumí.
            (6) V případě jiných oprav, než které jsou uvedeny v odstavci 5, se o provedení opravy rozhodne usnesením, které se pouze poznamená do spisu.“
            ***************************a sprostý přepis -a na chybu zapomeňte, tam nebyl*******

            Že budu za otravného (či blbce)“neoddělujícího“ nejen (ale i) u Vás já obyčejná Majka, která zkopírovala ještě dnes před odesláním sem ten oficiální CHYBNÝ stav cca ve 13 hodin z odkazu na stránkách PS a tehdy odkaz ukazoval přesně to, co jsem ještě pro jistotu nakopírovala pod něj, to klidně unesu.

            Že budou za zmatené pitomce i ti další, kteří zde opakovaně psali, že hlasování 81 je ke Švédsku, už mi teda vadí dost, protože tak to dosud všechno veřejně a oficiálně prostě uváděno bylo a tito lidé si to nezaslouží už vůbec.

            A pokud mohou TAKTO zpětně „kancelářští makači“ i bez oznámení CO a jak OPRAVILI PŘEPISOVAT PO ROCE TRVÁNÍ CHYBNÉHO STAVU je nejen hnus,
            ale jednoho napadne a co dalšího mohou ještě pak zpětně takto si přepsat, že?

            Upřímně, ani na Finančních úřadech jsem nezaznamenala za celou kariéru,
            že by někoho z nich napadlo, když už chyba i jen a pouze údajně administrativní,
            či těch „kancelářských makačů“ je zaznamenána, takto přepisovat..a zapomeňte.
            Natož po více jak roce trvání chybného stavu!

            Opravdu mne ale zaráží a myslím to upřímněji, než svého času Gross a nic s tím nenadělám, že to může právník považovat dokonce nyní po roce takto za OK
            a ještě být navíc zmaten prý ze mne, ačkoliv to PS ho zmátla tím drsným přepsáním
            v mezičase.

            Ale fakt už na to kašlu.

            1. Cim vice stiznosti na urady ,tim vice budou mit prace a potom si budou muset nabrat vic uredniku a urednic , /radsi vic nez min , jako
              zacali urad bagru a dalsi ,rostou jako houby po desti /
              a my to z naseho zaplatime.
              Dalsi rana vsem demokratum.
              Z tech ran se my ,jen tak nevzpamatujeme..

        1. V tom případě, příteli, myslím, že mohu konstatovat, že Majčin ostříží zrak při sledování dokumentů „padajících“ z Poslanecké sněmovny, a moje iniciativa k nápravě chybného stavu vzniklého pochybením úředníků, byly úspěšné, a dokumentace ohledně hlasování o přístupu Finské republiky a Švédského království k NATO již nenesa žádné známky formální nesprávnosti – viz link výše.
          Druhou věcí je, jestli je to dobře nebo špatně – tedy při pomyšlení, že by se chybou těch úředníků Finsko a Švédsko zatím reálně členy NATO nestaly.
          Ale jistě víte, co by se oni nato mohli – jo, vys..t.
          Bombám a raketám jsou nějací úředníci PS PČR tak nějak u řitního otvoru.
          Dějiny píší vítězové.
          I to, co je správné a co je nesprávné.
          V tomto ohledu možná souvisejícím fenoménem je hodnocení, kdo je agresor a kdo obránce ve věci SVO.
          Bezpochyby na to mají země KoZa zcela opačný názor, než RF a některé další země. V Česku a jistě i jinde jdou lidí do krimu za to, že akceptují ruský výklad, a v Rusku jdou do krimu lidé, kteří akceptují narativ KoZa.
          „To jsou paradoxy, paně Vaněk!“

          1. To neni zadnej paradox , tyhle veci sou obvykly,kdyz dva a nebo vice statu se ocitli ve vzajemnym nepratelskym konfliktu..
            Sireni ukr propagandy je samozrejme potlacovany v Rusku.
            Komunista u nas potlacoval vod 48 a bez valky. Hitla vod 33 , rovnez..

  4. Trochu jsem projela telegram, opravdu svět vedou nějací postižení:
    Ukrajina nie je ❗️proti tomu, aby Maďarsko uzavrelo dohodu

    o tranzite ruskej ropy ropovodom Družba

    cez územie Ukrajiny.

    Uviedol to premiér Šmyhal.

    Podľa dokumentov

    už nepôjde o ruskú ropu, ❗️

    ale o maďarskú ropu.

    Otázku o vplyve ukrajinských sankcií voči Lukoilu na takéto dodávky adresoval Rade pre národnú bezpečnosť a obranu.

    Šmygal : Ukrajina nebude rokovať s Ruskom o pokračovaní tranzitu ropy a plynu.

    Povinnosť zabezpečiť tranzit je pritom stanovená

    v asociačnej dohode s EÚ a Kyjev je pripravený túto požiadavku splniť, ale

    „nie je pripravený spolupracovať s Ruskom a nebude pokračovať v dohode“.

    t.me/miroslavkamensky

    1. Evix:
      E-e? Jsem z toho laň. Tak co ten Šmyhal vlastně řekl??? Jediné, co jsem pochopila je to, že v Maďarsku už to nebude ruská ropa, ale ukrajinská, páč přejela Ukrajinu. Tak to dá rozum, žejo. Scholz taky tvrdil, že zbraně, které dorazí na Ukrajinu už nejsou německé, ale ukrajinské.

      1. Ona to nebude ruska ropa uz na Ukrajine. MOL si ji prebere naprimo od Rusu misto Ukrajincu. Kdyz Ukrajinci navrtaji ropovod (ukrajinsky), tak ji nebudou krast Rusum, ale Madarum.

  5. V pátek byl u vchodu do metra (!) na Praze 4 spatřen šest let neviditelný loser prezidentské volby s falešnými brýlemi. Rozdával jakési letáky, ale lidi ho celkem ignorovali a on sám moc iniciativně komunikativní též nebyl. Budilo to dojem, že poslední věta, kterou doma slyšel, byla: Mazej ven a jestli to nerozdáš všechno, seš bez večeře.
    Když už byly zmíněny jiné obvody hlavního města, tak ještě kandidátní listina za Prahu 8. To je totiž taková komedie, že si zaslouží probrat celá.
    Číslo 1 je stávající senátor Wagenknecht za Piráty. Před šesti lety, tedy ještě před nástupem Pirátů na ničení veřejné správy i před boomem jejich preferencí, porazil ve finále coby o fous menší zlo kandidáta za TOP09. Od té doby o něm nebylo slechu, až cca od letošního května se na místní samosprávě jako pozorovatel symbolicky účastní jednání o zahušťování sídlištní zástavby. (Neboť zlí komunisti „nahnali lidi“ do neobyvatelných „kchálíkáchen“, zatímco hodní libtardi s ještě hodnějšími kapitalisty zástavbu „modernizují“, tj. odstraní přebytečné dětské hřiště, borový hájek nebo veterinární kliniku a namísto toho postaví věžák a záslužně sídlišti zařídí další desítky aut, která potřebují zaparkovat. To jen tak mimochodem.) Wagnknecht v tomto ohledu reálně neudělal nic, nicméně ruku podal a „chápavě vyslechl“. Pár bodů si tím určitě získal. Žalobníčkování na ČR a fňukání na Babiše se už tolik nepřipomíná.
    Číslo 2 je David Kopecký ze Šmardovy trosky kdysi důležité strany. Neznám.
    Číslo 3 je Vítězslav Novák, za koalici SPD a Triko. Je to místní zastupitel, aktuálně v opozici, nicméně při rozhodování o výše uvedených zvěrstvech hlasuje podle dostupných údajů s koalicí. (Tu mimochodem tvoří už druhé volební období po sobě ODS, TOP09, STAN, ANO a „Patrioti“. Zelený je strom politiky na lokální úrovni! Padouch nebo hrdina …)
    Číslo 4 je Pavel Fischer. Ano, Pavel Fischer, ze strany … chvilka napětí … Mourek, bývalý Libeňský mourek. Pár srandistů si před 4 roky řeklo, proč nenadojit nějaké veřejné peníze a stylem „všechno je prdel“ dali dohromady kandidátní listinu. Zřejmě to nedopadlo úplně marně, protože se přejmenovali a začali s tím ve velkém, kandidovali i do Eulamentu. Když před pěti lety přesáhli 1,5% vykukové s názvem „ANO, vytrollíme europarlament“ (dostali „vylosované“ nižší číslo než ANO 2011, proč asi), co by se to nepovedlo s Mourkem? Teď se to úplně nepovedlo, ale s Fischerem to není zlý nápad. Za mě kvalitní trolling.
    Číslo 5 je MUDr. Erbrt, primář kardiologie na Bulovce, za Svobodné. Neznám ho, ale ze všech kandidátů na mě působí jako ten nejsolidnější. Při dodržení principu „do Senátu volte osobnosti, ne strany“ a vidlákova „o výši daní se pohádáme potom“, nejspíš by můj hlas dostal. Protože jinak jsou pro mě Svobodní ODSkou na steroidech, zatím bez příležitosti na nějaké větší kmotroviny.
    Číslo 6 Vladimíra Ludková. ODSačka, místostarostka. Zjevně žije nuzně, protože na volební letáky používá asi tak 15 roků starou fotku. Navržená je koalicí ODS, KDU a „Patriotů“ a hádejte, co najdete na oněch letácích: Patrioti podporují Ludkovou! O lidovcích, natož o ODS ani zmínka!
    Číslo 7 Zdeněk Kučera za ANO. Pán dělá starostu v MČ Praha 18, což je moderní název pro Letňany, nákupní centrum, špetku historické vesnické zástavby a pár satelitů nacpaných na louky připojené k Praze v roce 1974. Věřili byste, že v Praze může dělat starostu člověk za ANO? Tak může, ruku v ruce s ODS, Svobodnými a TOP09. Zelený je strom … no nic, už tak je to dlouhý. Neznám.
    A číslo 8 je důkazem, že k tučným korytům se dá jít nejen Spolu, ale i sólově – Jan Korda za TOP09, ředitel základky hned vedle Palmovky.
    Pětikoalice má tedy tři kandidáty a ještě se jí do toho sere ten Mourek s Fischerem. No, solidní sebevědomí. Bod pro Stačilo je, že netříští opoziční síly (byť před 12 roky kandidát za KSČM vyhrál první kolo. Nekecám, v Praze v roce 2012!!!) a má u mě plusový bod do sněmovních voleb. Ale koho z těch opozičních? Zapomenou v Senátu, že na obci se vezli v kárce s pětidemolicí, ani se nezačervenali? V Praze je obvykle druhé kolo zbytečné, ale tady se obávám, že bude důležitější než první 🙁

    1. Na toho Drahoše musel být boží pohled. Už tehdy zlí jazykové říkali, že on ani tak nechce být prezidentem, jako že paní Drahošová touží být První dámou.

  6. Je pro mě zvláštní a nepochopitelné, že včerejší výročí zde, mezi dezoláty, vlastně nikoho nezajímá. A přitom se jedná o zásadní zlom ve světových dějinách. Nejvýznamější událost do konce WW2. Odstartovala všechny následující agendy jako je greendeal, US lokální války v Evropě a okolí, pandemie, migrace…

    Zdá se, že veřejní zástupci dezolátní opozice mají strach překročit červené čáry.

    1. Vše, co bylo jinak či vypadá na první pohled podezřele, už zaznělo. Vše už bylo označeno za konspirační teorie. Účel světí prostředky:

      §1 Vyšetřovací komise má vždy pravdu
      §2 Pokud pravdu nemá, platí §1

      1. Re: Teco

        Efekt mávnutí motýlími křídly nemůžete vyloučit.
        Nicméně většina racionálně uvažujících lidí si dokáže spojit „nutnost“ ekonomického růstu (HDP) a efektu nástupu nových technologií (z posledních např. telekomunikace).
        Prostě „svině“ nechtějí platit a utrácet a zadlužovat se.
        Viz dnešní Kosa, odkaz na ni jsem dal do zdejší Tribuny.

      2. Teco, někdy je lepší mlčet.

        Jednoduše. Patriot Act zahájil převýchovu západního obyvatelstva. Greendeal je logickým pokračováním.

        Veškeré souvislosti a návaznosti předem plánovaných agend je potřeba hledat a vědět o nich. Většinová veřejnost stále spí hlubokým spánkem a věří MS médiím. Jako by už byli v Metaversu.

        Co k tomu dodat, ptá se Jožka? Všechno a znovu a dokola. Dokud se nepochopíme navzájem ve společnosti poddaných, naše šance do budoucna jsou mizivé.

        1. Kdo nepochopil doted, nepochopi ani odted. Protoze nechce/nema na to. Zborit nekomu baraky neni to nejhorsi, co muzete nekomu udelat. Z toho se oklepe. Ale kdyz mu zborite jeho svet, je v prdeli, nema se ceho chytit, takze se instiktivne brani bez ohledu na realitu.

          1. ANO ONI mnozí dodnes věří, že dvojčata spadly strachem z BenaLádina, aby se jim nezbořil jejich BUBLINKOVÝ svět, takže se instinktivně brání, bez ohledu na UPADAJÍCÍ svět kolem nich.
            Psaní názorů, blogování na youtube, twiteru, instagramu a nakupování kradených statků, za účelem prodeje, půjčování, pronajímání a exekucí kradených statků, říkají „práce“.

    2. Kolem:
      Zásadní zlom, jo? Takových bylo, je a bude……spektakulárních. Těch skutečně nejzásadnějších si dlouho nikdo ani nevšimne.

    3. Na TV Protiproud (Hájek) debata ohledně zhroucení dvojčat, vypadá to, že mnoho odborníků na statiku se přiklání k názoru, že to byla řízená demolice.
      Naše vláda je také taková řízená demolice, tentokrát státu…

  7. Maneca to trefila…jak může na hejtmana kandidovat Petra Rédová, která nemá žádné zkušenosti s prací v zastupitelstvu???

    1. Protoze ma dobry kadrovy profil a je to kamaradka.

      Kde ja uz jsem tohe slysel.

      I kdyz na druhou stranu, radsi bych dal tu zidli ji, nez nejakymu zlodejovi z tech ostatnich.

          1. Po prevratu a vosvobozeni , vod zlocinnyho komunismu ,prave komunisti se zmocnuji nejdulezitejsich funkci a jak tohle muze bejt. Kdo za to muze??
            Deeemoookraaacije adije a komunisti do vlady , hyje…
            A Putin a rus zadnou nemaji , tak dopadli. A este vyhravaji s
            demkroautama ,ktery si povolavaji komunisty do sluzby ,
            vrchnich velitelu armad /nacisti uz vymreli tak nejsou pro NATO k dostani/, zastupuji nas v Bruselu ,Merkal , svazacka z NDR ,byla kanclerka a mela vysledky nad ocekavani .
            Minsky dohody a vedci vodevsad v milionech…Zacatek konce a ted byl videt scholcka, ke kterymu byl strach se priblizit na dva metry , jak besnil , maval zurive pestickama , skakal a strasne nahlas nadaval..

            Mimo vlad ,vsicki teroristi a vsude sou zaplaceny zapadem ,
            aby sirili vsude teror.
            Na vybouchnuti dvojcat si pozvali do Usa , ze Str. Vychodu ,
            fanatickyho islamistu ,
            kterej zorganizoval a vedl utok s pomoci 600kg trhavin , v 93 ,ale chybicka,
            a veze bohuzel nespadly. Opakovani se vyvedlo i s postovnim utokem ,
            kde nakej vedec posilal dopisy obetem v obalkach s antraxem..
            Pro ty slavnostni uctivani ,nejak nebylo.
            A napadeni Iraku ,/a Afg./ , kterej nikoho neterorizoval , jenom mistni, se mohlo realizovat..
            Utrata zhruba 10-12 trilionu..
            Kde vzit ,kdyz neni kde ukrast, na valku na Rusko, ta prijde hrubym vodhadem ,vic draho.

            Ted ukazovali a povidali vo tom, jak velitele ve vietnamsky valce ,
            si nebyli jisty, kdo je jejich nejvetsi nepritel .
            Spali jinde nez ve svych stanech ,atd..Pac rambove nechteli nikam , do akce ,jako nejvic zurili ,kdyz je zahnali na dobyti Hamburger Hill a sotva ten kopecek dobyli ,tak z nej na rozkaz ,vodesli..
            A kde slo vo kejhak . A branili se prej vic proti svym velitelum, nez vietkongum.

    2. Myslím, že je to v dnešní době prakticky jedno. Vždyť když to „zvládli“ ostatní, tak to klidně také dá. Dneska na funkce kandidují a i více funkcí vykonávají onačejší hlupáci. Možná bude nakonec ještě lepší, když nebude součástí stranických penězovodů…

    3. Karel Jarůšek – fotbalista, mistr republiky 1978, reprezentant ČSSR také kandidoval do senátu za ODS bez zkušeností a dostal se tam na jedno období.
      Pražáci o něm říkali: Férové borec ze štatlu, kterej góme fusec….

  8. Odstavec „… je zapotřebí chystat manuály na dobytí Bastily. Je třeba se připravit na hroucení stávajících struktur … O výši daní se pohádáme pak. Až bude česká státnost zachráněna. Je třeba udělat vše pro to, aby parlamentní volby za rok byly onou kýženou operací Uran ve které už veškerá iniciativa přejde na naši stranu.“ buď nechápu, nebo nechci chápat.

    1) To jako má někdo volit STAČILO! a až po Parlamentkách se dozvím, jestli se náhodou nebude znárodňovat, nebo zvedat znovu daně? Nedělá se to obráceně? Napřed základní body programu a podle nich si zvolit tu svoji stranu.

    2) A ta iniciativa přejde na jakou stranu, která je ta naše/vaše? Prozradím malé tajemství, ty volby vyhraje Babiš a jen on si rozhodne s kým bude vládnout (já osobně vsázím na Kubovu ODS). Nebo Babiš je snad pro vystoupení z EU, NATO, … , co rušení dotací, co válka na Ukrajině, co se zdravotnictvím, co s dostupným bydlením, … samé nepříjemné otázky.

    2)

    1. Polský stát vlastní 15% národního hospodářství.
      Jižní Korea a Taiwan tvrdě plánují národní hospodářskou politiku v pětiletých plánech.

        1. Nový klacek a zaklínadlo? „Znárodňování“ jako nálepka? Nový čert na scéně? Znárodňovač?
          A v Číně se nepodniká? Ve Vietnamu také ne? A forma dotací nekřiví a nesvazuje podnikání žádoucím, předem naplánovaným směrem? A to velmi dobře a velmi dlouhodobě naplánovaným směrem – jako např. to zelené náboženství. Bez dotací na trhu firma těžko obstojí, když ostatní dotace dostanou. A dotace rozdává z daní a půjček na obyvatele kdo? Stát. Jehož zástupci brojí proti plánované ekonomice. To jsou paradoxy, co.

        2. V Jižní Koreji není nic znárodněno. Oni jedou tvrdě v systému na prvním místě je naše ekonomika, ostatní je druhotné.
          A bylo to tak i v době postavení automobilky v Nošovicích, kdy začala krize začátkem 2009 roce. Omezili výrobu dodavatelů v Polsku a co se dalo převážet po moři lodní dopravou, to vozili. Doma musela být zajištěná výroba.

    2. Bohužel, na volebním programu nezáleží. Každý si tam napíše co chce a pak dělá stejně něco úplně jiného. Řídit se dá jen podle názorů konkrétních politiků a důvěřovat v jejich alespoň minimální integritu osobnosti a podle toho, který z nich míň krade a kdo ho sponzoruje (komu dělá loutku). Takové schema – kdo je v zákulisí koho – to bychom potřebovali.

      1. To máte sice pravdu, ale jistá zpětná vazba je tam od začátku.
        Třeba u STAČILO! by jasné a opakované, písemně dostupné prohlášení že se budou znárodňovat byty, soukromí zemědělci, firmy či „jen“ energetika mělo zásadní vliv na vlastní členskou základnu.
        To samé u ANO třeba konkrétně o povolební spolupráci, zda s ODS, SPD+T, STAČILO!, Motoristé, Přísaha, PRO, …

        1. Energetika by měla být státní a zemědělství se neznárodnilo ani po roce 1948, družstva jsou starší než 100 let a fungují po celém světě.
          Korporace jsou dobré k čemu?

          1. Myslíte, že pochopil? Dnes něco zakřičí a zítra už bude křičet něco jinéh. A tak to je pořád dokola a dokola.

            1. Na tohoto trolla je zbytečné reagovat, ať už má nick na tři písmena nebo šest slov. Pořád stejné SVÍTÍ – NESVÍTÍ.

              1. Psal jsem již včera, že na samotných družstvech není nic špatného, zvláště když byly podpořeny STSkama a proto se jejich konkurenční holandské rodinné farmy po Revoluci sakra bály. Telička ale podepsal.
                Kdyby vznikly na dobrovolné bázi, byl by to krok vpřed. Vadí mi ta forma tvrdého nátlaku při jejich zakládání a státním zvýhodňování později.

    3. Jakože nechápete. Mně se také zamlouvá myšlenka budilovidlákovská, která vtíravě bude kladena těmi levity před spoluobyvatele, kteří zapomněli, co neměli a jako jasným světlem bude jim najednou v jejich po kolena, už po bradu, močále. Dovedete si představit ten údiv jejich? To potom předčítat jim z knih se bude paměť národa, škoda, že tady nezbyde asi ani tak dlouhá palice, bychom se z močálu jí vyprostili, a pochopitelně ani ty knihy. Jen volat na se budeme, klesajíce, moudra. A tak Vidláka přešlo všechno toto. Čím víc člověk ví… (díky za každého ustavičného, který je i přesto, že ví.. Nezištně)

      1. Tak jestli tenhle text vyprodukovala AI, tak jsem zatím klidný. Vypadá to jako čeština, ale není to česky. Vypadá to na ruku, ale má to šest divně dlouhých prstů. Poměr délky předloktí a paže, odpovídá spíš poměru u lidoopů. V klidu..

        1. Jo, a mně už to pomalu připadá jak šikana, Tecočampe, v klidu nejste vůbec, jestli to nebude tím ustavičným čtením.

          1. Začni psát jako český bílý heterák a nikdo tě nebude jak-šikanovat.
            Nejsem první ani poslední odsud, kdo tvým slátaninám nerozumí.

      2. Poucky ty ,kdyz sou pro kocky.
        Jeleni v lese ,este nejsou zeleny ,
        schazi rozkazy CO2 ,veleni ,
        co zakaze na vanoce, vanocky.
        A kocky uz sou skoro, sezrany.

        Sodovkovej plyn je skudce.
        Chybi vo nem infopoucky,
        chybi taky poucny kocky,
        Musi se zakazat prudce.
        Koci co bez kocek, zerou, bucky.

        Metanovej plyn v mocale.
        Porad bubla emise,
        kde je naka komise,
        kdyz mame na male.
        Lid lidu, este ,nelibi se.

        V Americe zerou kocky.
        Sodovka plyn k tomu pijou,
        psi tam vsude vyjou,
        auta nevytoci zatacky .
        Prej tam z toho taky ,blijou..

        Ve svete prej vladne nerad.
        Vsecko je na hrane,
        do more z brehu ,zahaneji vorvane
        A ten nerad je furtporad.
        A vsude stehujou naky zbrane.

        Poucky sou uzzas pro kocky.
        Po nas nakonec ,mozna zbude kanec,
        Nebo aspon jeden lakomec,
        Zakazou vanocky a bucky.
        A taky na urok pujcky , sichr vec.

        1. Ze dva kandidati na presidenta nejmocnejsiho statu sveta ,Usa,
          budou sporne resit v debate vysilany do celyho sveta , kterej kockozrout
          jim zere v Americe kocky a nebo kdo ne,
          to by mne ani ve nejhorsim snu, nemohlo napadnout.

      1. Vlastně čehokoliv a to přímo či nepřímo. Možnosti jsou.

        Zabaví Vám úspory pomocí inflace či hyperinflace. Zestátní Vám dividendy z akcí ČEZ nějakým zákonem. Zestátní Vám investiční byt, přímo po pirátsku, nebo přes daně a ekonesmysly na které zrovna Vy nebudete mít nárok na dotace. Zabaví Vám firmu, protože zrovna Vy nedostanete dotace na rozdíl od konkurence. Zestátní Vám zdraví přes bezplatné zdravotnictví. Zestátní Vám Vaši výplatu přes navýšení daní ve prospěch potřebných. Zabaví Vám krypto přes nějaký zákon. A nakonec Vám zestátní i tu Vaši pseudosvobodu. …

        1. Co není naše (co všecko v tomto vybrakovaném státě je vlastně ještě naše?) a bude zestátněno, vrátí se vlastně domů, není-liž pravda?
          Apropos, například ve Francii mají zákon, který umožňuje znárodnit, co se hodí. A to je panečku nějaká demokracie. Rozvinutá, západní. Žádnej druhořadej východ.
          Takže klídek, Vidlákova cesto tam a zase zpátky-koneckonců, i Váš nick vlastně ilustruje, jak to ve světě vezdejším chodí.

  9. Vezmete 175 mil. K4 a vytvoříze nástroj na odhalování dezinformací.

    Univerzity vyvíjejí AI nástroj na odhalování dezinformací
    Grant 175 milionů korun z Národního plánu obnovy získal společný projekt vysokých škol a několika partnerů na zvyšování odolnosti české společnosti vůči dezinformacím. Peníze podpoří vývoj a využívání nástrojů umělé inteligence odhalující manipulativní tvrzení ve veřejném prostoru nebo zvyšování digitální a mediální gramotnosti. Projektu CEDMO 2.0 NPO se účastní České vysoké učení technické, Univerzita Palackého, Masarykova univerzita, ČTK a server Demagog.cz.
    https://www.lupa.cz/aktuality/univerzity-vyvijeji-ai-nastroj-na-odhalovani-dezinformaci/#newIndex1

    1. Nejspíš se jen rozeberou prachy, ale i kdyby z toho něco nakonec vypadlo, je tu základní otázka: Kdo bude zadávat vstupní parametry (dnešním jazykem narativy)?

    2. No jo. Komunisté taky bojovali proti fámám.

      AI svede boj s pohledem lidí do vlastní peněženky, jako komunisti sváděli boj s pohledem lidí do výloh obchodů.

        1. No samozřejmě.

          Protože tam byly na jednom místě vidět chyby a nepružnost plánování, nedostatky vyroby, nadřazenosti ideologie nad zdravým rozumem i všeobecná lemplovitost demotivované populace.

          Pořád něco chybělo, tu hajzlpapír tu čočka. Něco nebylo vůbec. Pořád se něco muselo shánět.

          Stát dokonce sám potvrzoval vlastní neschopnost prodejnami Tuzex a později Eso, kde se draho prodávalo západní zboží. Ty prodejny by nemohly existovat, kdybyste si mohl koupit v elektru a sámošce lacinější, lepší, místní zboží.

          Dokonce i vyslání Václava Klause režimem na západní Università degli Studi Federico II a Cornellovu univerzitu znamená, že naše ekonomické univerzity nic moc, protože na co by ho tam posílali, kdyby se mohl naučit všechno u nás.

          To je tak, když svou ekonomii postavíte na názorech doktora filosofie.

          1. Jo, pamatuju si řidiče kamiónů, jak líčili, že v Amsterodamu byly ve výlohách šlapky. Oči navrch hlavy z toho měli ☺

              1. A hned ta vaše bída byla veselejší.

                Pak tu fňukáte, že nám tu v ČR nic nepatří.

                Přesně takhle se k tomu došlo. Než se nad problémem zamyslet, tak si řeknu první blbost, abych si svědl sebevědomí.

                Už jste byly v Albertu? Prostitutka tam není ani jedna a je to holanskej krám. Napadá vás, jak k tomu došlo, frajerky?

                1. Anonyme, obávám se, že jste povrchní hlupák, který je schopen soudit svět, společnost, hospodářství atd., pouze a jen podle možností vlastní spotřeby. Došlo vám vůbec, proč jsou státy západní Evropy natolik „rozvinuté“, že k nim hledíte s takovým obdivem?

          2. A co z toho? Zbytečně přeplněné obchody zbožím, které pokud se neprodá, skončí na smetišti. Spousta lidí na to zboží neměla a nemá, tak jen stojí s přilepenými nosy na výloze a čumí.

            1. Stařenka:
              Mně nejvíc….chtěla jsem napsat štve, že ať jsem slušná, ale mně to se-re! To vyhazování jídla. A kurvítka v přístrojích, třeba. Ukazoval mi to náš pan opravář v pračcce…..jenže klasik by pravil „a výrobci praček nebudou mít co žrát.“

    3. a tak to mají jednoduchou práci.
      kritéria jsou známý už dávno:
      mluví to v náš prospšch – je to pravda
      je to něco proti nám – je to lež a dezinfirmace. puťýýýýn!!!
      protože přece řád na pravidlech.

    1. Kdyby hypoteticky zítra padla vláda, tak máme už předem přichystaného „našeho“ předsedu vlády, ministra vnitra, ministra obrany a policejního presidenta?
      Máme leda hovno. Čuměli bychom, jako vyorané myši, neschopni čehokoli. A vzápětí se začali hádat o pičoviny.

  10. Hmmm, Vidláku… je zajímavé, že na Praze 12 jsi zmínil Fischera a Urbana, ale ignoruješ Borise Šťastného, který kandiduje za Motoristy a byl by v senátu velmi užitečný.
    Stejně tak jsi v Břeclavi zmínil Koudelku, ale ignoruješ Šlachtu za Přísahu, což není malé jméno. I Šlachta by byl v senátu užitečný.
    Tak se mi zdá, že po eurovolbách považuješ Přísahu s Motoristy za konkurenci Stačilo!

    A mimochodem, jak chce Petra Rédová pracovat nebo být dokonce za Stačilo! hejtmanka JMK, když v životě neseděla v žádném zastupitelstvu, působila doposud jen jako aktivistka a je zaměstnaná a žije v Anglii???

      1. Bytostný Fízl s velkým F a v Senátu? Nebo tentýž bytostný Fízl na sesli ministra vnitra?
        K tomu nikdy nesmí dojít. Nikdy! Ani po případném dalším puči, vedeném kýmkoliv.
        Četli jste tu jeho knížku? Já jo – a proto píšu, co píšu.
        Je to zkurvený zmrd, který by nejraději zavíral lidi na dlouhá léta, jen na základě pár jeho chatrných, nepřímých důkazů, pár odposlechů a pár vágních podezření.
        Že mám pravdu, tak o tom svědčí to, že většinu jeho návrhů NSZ vždy shodilo ze stolu s tím, že dokud nebude mít skutečné a neprůstřelné důkazy (které ani nebyl schopen zajistit – s celým rozbujelým aparátem ÚOOZ), tak ať jim nic neposílá.
        Je to nevyskákaný, impulsivní, prchlivý a mstivý kretén, který by sázel dlouhá léta za pět stonků, které si důchodce vypěstuje na mastičky.

            1. Kočka:
              Opravník vyjebává. Lehký úskok do strany.A přesně na takových kličkách musí skončit UI…..tohle má takových vrstev, že se to nemůže dát naprogramovat.

              1. To by jste psala o užitečném Borisovi. To jako vážně?
                I když užitečný, no jak pro koho. Ale určitě Maneca není z těch.

              2. To KŠ, Markýza:

                Jistěže jsem psal o Šlachtovi.
                Začínám mít podezření, že jen AI je schopna, za jí kdysi vygenerovaný nick, posadit skvostnou tečku.
                Anebo je to člověk, ale v péči MUDr. Šťastného.

      1. Není ten vykurvenec Šťastný náhodou startérem celého toho antikuřáckého honu na lidi?
        Který vygradoval tím, že majitel hospody už nerozhoduje o tom, zda bude jeho podnik kuřácký či nikoli?
        Nadšený podporovatel „krásných obrázků“ na dvou třetinách krabičky, kdy už ze vzdálenosti 1,5m není poznat, o jakou jde značku?
        Nadšený zamlčovatel toho, jak se tenhle stát na tabákovém byznysu pakuje?
        Fašista, jako když ho vyšijete, ale je to náš užitečný fašista?

    1. Maneco, všichni, které jsem zmínil a podpořil, se mnou mluvili. Všichni. Nezmínil jsem jediné jméno, o kterém bych nevěděl, co plánuje a co chce dělat. Šlachta se mnou nechtěl mluvit, Šťastný se mnou nechtěl mluvit.
      Ale také se mnou nechtěl mluvit Vojta Filip, Ivan Maštálka nebo Šprtel. Proto se ani o nich nezmiňuju. Nevím, co plánují, nevím, jak to vidí dál. Já nepodporuju nikoho, s kým si nepokecám a to dokonce ani tehdy ne, když jsou ze stáje od Kateřiny Konečné, kterou mám rád.

      Jo, kdyby místo Šťastného kandidoval Macinka, tak bych ho určitě zmínil. Motoristé a STAČILO! si nekonkurují. Nemají stejné voliče. STAČILO! si konkuruje s SPD a ANO, ale fakt jsem neměl problém zmínit jak SPĎáky tak AŇáky. Kateřina vedla s Okamurou několik jednání, na téma vzájemné podpory kandidátů a nasadila jen tři v místech, kde je šance. Všichni kandidáti za SPD, kteří stáli o moji podporu, tak ji dostali.

      A ke kandidátce JMK:
      Myslím, že Petře Rédové nikdy nepřišlo na mysl, že by mohla být hejtmanka. Přece jenom si ve STAČILO všichni tak nějak uvědomují hranice svých volebních možností. Petra Rédová může být v nějakém krajském výboru nebo komisi a třeba by mohla být náměstkyní třeba pro zdravotnictví. Proto také Petra jako jedna z mála lídrů kandidátky nemá na plakátech napsáno nabubřelé „kandidátka na hejtmana.“

      Pokud STAČILO v JMK uspěje a bude v koalici, Petra skončí v Anglii a bude se naplno věnovat práci pro kraj.

  11. 30let se mele stále to samé a jede to už od pěti k jedné. Každý rok se probudí jeden ospalec který začne psát o tom stejném, běžte volit ty hodné, poctivé, vyjmenuje celou plejádu papalášů, zlodějů a stále vychytralejších politických podnikatelů. Ti starší už to slyšeli třicetkrát, a že už je to přestává bavit, je nasnadě. Nepomůže nic jiného než genocida papalášů, čili změna režimu.

    1. „Italka pachatele následně ještě třikrát přejela autem a poté, co ležel na zemi, vystoupila z vozu, klidně si vzala zpět svoji kabelku, nastoupila zpět za volant a odjela.“

      Nezkoušejte naštvat Italku, chlapi.

      1. Nová italská komedie, volné pokračování příběhu Dívka s pistolí, pod názvem Dívka s mercedesem – již brzy ve vašich kinech na vašich náměstích!

          1. Teď jsem četla diskuzi pod článkem a tam táta z USA hovořil, že jeho syn je jediný, kdo mluví ve třídě anglicky a proto dostal překladatele, aby rozuměl spolužákům 😳

        1. Monice Vitti bylo v roce 1968, kdy film vznikl, 36 let /ani se tomu nechce věřit, vypadala na pětadvacet – https://www.csfd.cz/novinky/7648-zemrela-herecka-monica-vitti/
          To je hlavní, v čem se oba příběhy liší……

          PS
          „…Vincenzo Macaluso …. venerické choroby ve vedlejší budově…“
          Když se člověk zaměří na současnou filmovou tvorbu, ani se nechce věřit, že se něco podobného kdy točilo.
          To platí i o české a československé filmové tvorbě.

      2. Byl to břídil.
        Každé rumunské cikáně ví, že kabelku musí okamžitě vybrat, obsah předat svému „řídícímu důstojnikovi“ a kabelku zahodit. Kdyby ji neměl v ruce, asi by ho ta dáma mezi soukmenovci nepoznala ….

        1. Ne, byl si vedom sve beztrestnosti, takze se nemusel o lup delit s temi, kdoz mu ponizi riziko trestu. Jaksi ovsem nepocital, ze pretahl strunu natolik, ze trest muze prijit i z jine strany nez od statu. Neni mi ho lito.

          Ta baba si to vezeni zaslouzi. Ovsem v te ohradce s ni maji stat i ti, co to k tomuhle stavu dovedli. Z policie, soudu, vlady, neziskovky…

          1. Ještě v tom vězení není, nepospíchejte. Já bych jí dal nanejvýš podmínku, protože společenská nebezečnost jednání toho migranta (dlouhodobá!) je vyšší než společenská nebezpečnost jistě doposud bezúhonné staré paní, která jednala v afektu, mimochodem vyvolaném právě oním zabitým lupičem: on okradl starého člověka, u něhož předpokládal bezmocnost, zatímco ona zbavila svět doloženého parazita.

            Že toho zlodějského šupáka není žádná škoda a že měl být eliminován už dávno, si jistě nemyslím jen já.

              1. Jak to ? Ona se oprávněně, ale stále v afektu, bála k němu jít, proto jej musela zpacifikovat. Doufám, že její právník barvitě vylíčí, co vše v kabelce měla ( životně důležité drahé léky, památku po rodičích atd. ) a vyjde s podmínkou. Ano, stoupne tím i odvaha jiných Italů bránit se podobně, ale to snad není špatně.

                1. Tak se pak nedivte, az vas nekdo zvalchuje do mrtva a oduvodni to tim, ze mu pred chvili zmizela stejna taska jako mate vy a v ni mel dulezite leky. Ze to nebyla ona? No a co? On byl v afektu a mel pocit, ze je v pravu. Ze keca? Dokazte mu to! jo, vlastne, vy jste mrtvy… tak nic.

                  A hlavne to neresi ten pravy duvod.

                  1. Máte pravdu v rom, že to neřeší ten pravý důvod. To rozhodně ne.
                    Ale není v moci jednotlivce v takových okamžicích ty důvody řešit (natožpak vyřešit).
                    Souhlasím s Vámi i v tom, že v ohrádce před soudem by měli stát také (a především) ti, co halasně tvrdili, že „výr šafendás“.

                    1. Přesně, protože následky jejich arogance dnes tlačí lidi k nutnosti bránit se sami místo státních orgánů.

              2. Asi ne; ale nebyli jsme u toho, a nemyslím jen tu závěrečnou popravu autem, ale zejména tu úvodní loupež.
                Jen si to představte: ona – metr šedesát, křehká stařenka; on – dvoumetrový stokilový chirurg z dovozu. Po prvním nárazu se třeba ještě vrtěl a něco povzbudivého volal.

                Netoužím se dostat ani do jedné z těch dvou situací. Ale pro tu paní mám pochopení.

            1. To se nazyva neprimerena obrana, von na ni nozem a vona na nej velkym autem . Napadeny musi nejdrive zjistit zbran utocnika ,
              /po pripade zmerit velikost utocnikova noze ,aby se nebranil nozem vetsim ,nez je nuz utocnika , to je trestny./.
              Jestlize by mela taky nuz a este rtenku pude za katr.

              Utocnik mel pravda nuz a kabelku na svoji obranu ,ale protoze je clenem vlady
              afroarabskych svetovych supremacistu , tak se lecos prehlidne .
              Muzou ukrast v obchodech ,co chteji , ale to neni tak vzrusujici jako moznost bodat do cloveka,.

            1. Ne. Nemam problem s

              Po několika minutách muže nalezla, a aby získala své věci zpět, rozhodla se coby zbraň použít své vlastní SUV. Do migranta na chodníku žena podle serveru najela a přimáčkla jej svým vozem na výlohu obchodu s námořními elektronickými systémy.

              Je to mimo paragrafy, ale sikovny pravnik by asi dokazal hodne. Nicmene nasledujici

              Italka pachatele následně ještě třikrát přejela autem a poté, co ležel na zemi, vystoupila z vozu, klidně si vzala zpět svoji kabelku, nastoupila zpět za volant a odjela.

              uz dost tezko.

              1. Od přimáčklého s nožem by kabelku zpět nezískala.
                Proč by to nemělo projít jí, poté co všechno prošlo jemu ?
                Omluva, příliš jsem na Vás vyjel. Berte mne jako člověka, který byl již mnohokrát vykraden a policie jako vždy.

                  1. Ještě dodám, že u jednoho známého pachatele jsem byl rozhodnutý, přijít k soudu v pracovních botách a jak bude sedět na chodbě jej nakopnout vší silou, což u mne není až tak málo, do rypaku i s vědomím, že afekt mi nepomůže. Kdo si myslíte ýe mne zachránil ? Policie, k soudu se to ani nedostalo, nic se mu nestalo.

                1. Jedna z věcí, která je s to vytočit mě do nepříčetnosti, je, když hajzl, vědom si své obrovské fyzické převahy, troufá si na slabého, bezbranného člověka – ideálně starou ženu. Nebo dědka o holi, v trojnásobné přesile, někde u bankomatu. A tak.

                  Takoví jedinci mají být bez soudu komisionálně utraceni pohodným.

        1. Ne, ne, ne! Nic Vám nepodsouvám! Je se podívejte, co jste napsal: „Je třeba vzit si přiklad z 67-lete Italky.“ Rozumím tomu tak, že si máme všichni koupit mercedes.

          Ale na dealerství mercedesu není nic špatného, jsou to dobrá auta, a poslední dobou mají dokonce i docela pěkný dygaz… ne, zydajn… taky ne. No, prostě – jsou pěkná.
          🙂

  12. V našem volebním obvodu se letos do Senátu nevolí. Tak se dopustím drobné glosy o volbách krajských v našem statutárním městysi.

    Lídrem STAČILO je tu člověk jménem Valenta (KSČM), což je komunista čistě a tvrdě bolševického střihu, uslintaný demagog. Tím je pro mě osobně STAČILO u nás nevolitelné.
    Naopak ačkoliv je pro mne osobně nevolitelná šmardovská SOCDEM, jejím lídrem je ředitel zdejší Fakultní nemocnice MUDr. Šimánek, mimořádně slušný a solidní člověk.
    A teď si z toho vyberte…..

    Vybral jsem si na společné kandidátce SPD a Trikolory, protože tam mi nikdo nevadí a navíc na pátem místě (za Trikoloru) kandiduje Honza Šneberk, s nímž jsem byl léta v pracovním kontaktu, znám ho a tudíž ho zakroužkuji. Snad to vyjde. Na místě desátém (bez šance na zvolení) tam (za SPD) figuruje střelec Honza Kůrka, můj hodně kdysi dávno klubový střelecký kolega – slušnějšího člověka snad ani neznám.

    Nevolitelný je pro mě kdokoliv z pětihrůzy a místně i ANO, protože primátor našeho statutárního městyse je na městě v holportu s STAN a mafiánským sdružením PRO Plzeň.

    Nu, výběr je to tak trochu rébusový, pravda?

    1. Pan Kůrka je skvělý chlap, v myšlení a názorech s obrovským přesahem přes běžný standard. Prosazovala jsem ho mnohokrát, ale se vší úctou zohledněte věk.
      S panem Valentou mám dobré zkušenosti, kdy se osobně angažoval v lokálních tématech i přesto, že sám už fungoval jako poslanec, mu nikdy nebyla regionální témata lhostejná. Na rozdíl od jiných vždy osobně odpovídal na moji kritiku. Je konzistentní celý život a jeho předchozí nasazení v mladších letech se podobolo práci K. Konečné. Je možné zakroužkovat na jejich kandidátce č. 2 O. Dostála, který je záruka dobré práce.

      1. Tak tak. Když porovnáme dva příspěvky – Godota a Daniely, tak z jednoho čiší nálepkování a z druhého docela konkrétní věci, proč ho Daniela považuje za volitelného. Protože Godot se neobtěžuje s nějakými konkrétnějšími výhradami a jeho ‚uslintaný demagog“ je nálepka jak vystřižená z hovinek od primitivních tamních diskutujících.

        1. Nu, já Godota tak trochu znám a vím, že co říká/píše, má něčím vždy podloženo. – U dotyčného pána či soudruha by za Godotovým odsudkem mohla stát třeba osobní zkušenost…

          1. Netvrdím, že ne, ale v porovnání s Danielou jen dal nálepku a to je na úrovni, jak jsem psala, idiotských komentářů na hovinkach.

          2. Alef.
            Možná, ale těm, co ho osobně neznají, to zavání kapánek lepševictvím. Chtělo by to aspoň nějaké důvody.

              1. Tak nevidím důvod Godotovi nevěřit, kdyby dal konkrétní údaje, není to přece nějaký nový diskutér, naopak.

          3. Neobtěžovala bych se reagovat, kdybych neměla ke Godotovi respekt.
            Myslím, že to bude v tom, že p. Valenta je celý život komunista z přesvědčení a to od mládí, kdy jeho vrstevníci kroutili hlavou. Přes dobu v 89tém kdy nepřekabátil a na rozdíl od jiných rozvědčíků nikdy nevrátil stranickou knížku.
            Mě to nevadí, pokud si poodstoupím a vyslechnu jeho názory, konstatuji že byly a jsou rozumné. Vždy komunikoval s občany a v rámci koalic se snažil dělat, co se dalo.

  13. To je zajímavé, zrovna dneska jsem si říkal že liberálové jsou takové zlo a destrukce země že to u mne přebijí jakékoliv dřívější pravolevé spory a kdybych byl v Praze tak byť kovaný levičák, klidně to hodím i pomatené libertariánce Šichtařové, která blábolí o minimálním státu a že je třeba více kapitalismu jen proto aby zabrala místo někomu z pětikolky.

  14. Problém je u Vidláka v tom, že odmítá uznat své chyby a přešlapy. Dvě výrazné udělal a mlží kolem nich. Nepřítel toho hojně využívá.

      1. Nejspíš to s tím odpojování elektřiny, nic jiného mě nenapadá. Pro tyto směšné blbečky je to už rok trvající výtka na které se točí, nic jiného nemají.

        1. Pritom nikto neuzna, ze jedina chyba bola v nazve spolocnosti. Pretoze ked sa povie CEZ, tak vsetci vedia ze ide o elektro a nemusim hovorit presny nazov firmy. Pretoze to, ze niekomu odpojili energiu jed vzrastli ceny 4x, je vysoko pravdepodobne

  15. Krajské volby letos nedostaly žádné celostátní téma (pamatujete na třicetikorunový poplatek v nemocnici? S tím se dalo vyhrát) takže nejsou mediálně zajímavé.
    Jediný, kdo skutečně rozvířil hladinu stojatých vod, je Okamura a jeho chirurg s nožem.
    Všimli jste si, že na stejnou strunu hraje Trump s imigranty pojídajícími kočky? V jednoduchosti je síla.

    1. Naproti tomu stojí hejtmanka Pecková (stan) a u ní je na bilboardu nápis <<návrat hnutí ano. Nebo tatáž žena s hadicí v ruce myje neviditelné auto… Co to je za kampaň?

      1. Marketingova strategie , je jenom jinej nazev pro pokrik a prekrikovani
        trhovcu pred volbama. A nazvat tyhle mizerny ubohosti , strategii .
        Jde o to povysovat anglictinou ,ale proc…
        Kdyz jde o klickovani a ulisny snahy urvat obet zmatenyho volice na vylhany
        a podvodny sliby.Nekolika gangu v boji vo koryta.

    2. Jo. Jenže narozdíl od Prahy, tak pro občany Springfieldu je tohle každodenní realita. Divoši z Haiti nežerou jenom domácí mazlíčky, ale i husy a kachny z parků. Spousta výpovědí místních domorodců to potvrzuje. Z některých oblastí už se domorodci stěhují pryč, protože se tam už regulérně bojí o život.

    3. Ti migranti co útočí na kočky, husy, kachny jsou z Haiti a si přečtěte jak vznikl tento ostrovní stát. Jak naložili s bílým obyvatelstvem.
      Je už dávno prokázáno, že se dědí i povaha a když přežívají jen ti agresivní, časem je agresivní i obytalstvo.

      1. Potopit jako ostrov to nejde, tak co ale s tím?
        Co s „lidmi“, kteří jdou a bez hnutí brvou překročí mrtvoly svých sousedů, aby vybrakovali zbytky jejich chudého příbytku?
        Jdou brakovat, aniž by se aspoň povrchně zabývali tím, že za 2-3 dny budou těla v tom vedru řádně smrdět, budou je ožírat hladoví agresivní psi, bakterie a viry z rozkládajících se těl mohou ohrozit i je samotné, nějakou náhodou ještě žijící.
        Na takové počínání, na to je teda potřeba řádné porce fištrónu.
        Jestli oni ti hlásači údajné vyšší inteligence těchto opičáků, nakonec neměli pravdu

      1. Strategickej utok Ruska ,na most v mirumilovnym Nemecku.
        Ted tudy neprojedou obranny pancire.
        Aby rozvedka generalniho stabu nahodou nezaspala..
        To je porad U. a agenti sou jinde bez povsimu..

      2. 2024/09/12 – 14
        Na Čechy spadne voda shůry.
        At čumím z okna nebo na Meteoradar.cz, jen tu a tam mžení a nikde na obzoru v Evropě žádná fronta, něco teď trochu nad rakousko-slovinskou hranicí https://www.meteopress.cz/radar/#7/47.021/16.018
        Ale pravda, zítřek a sobota jsou ještě daleko….
        Nicméně – chtěl bych se plést – to na mě působí jakou apriorní pouštění hrůzy.

        подождем. посмотрим

              1. Ekonomika , ale vod keramika.

                Rus chce abysme chodili v plavkach ,posila tsunami , abysme odplavali , ale tentokrate bude seredne zklamanej..
                Meli sme Husa , utopime rusa./A Kozinu Psohlavce ,skonci naplavce./
                Tanky mu hodime do Vltavy , jenom tak se bydak ,napravi/..
                Nebude mit plavky , pit za trest bude, jenom slivky.
                Uhodi rusovi posledni hodina , marne bude volat
                na pomoc ,Hospodina a nebo Putina..To si bude moct vybrat.

        1. Protoze to nejvetsi ma teprve prijit:
          hxxps://www.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/ov/aladin/results/ala.html#prec?

          teprve to zacalo a uhrny jsou 20+ mm
          hxxps://www5.pla.cz/portal/srazky/pc/CelkovaMapa.aspx

          Zadelano je na stejny postup, nejdriv normalni dest, povodi nasakne a pak, za den dva prisel ceres, kterej uz neslo vsaknout a zacalo rosambo.

          Shoduje se na to nekolik ruznych modelu z vice zemi. Treba Jesenik si a uzije, predpokladane uhrny v mm plus rozmezi (na mm vam to nepodskrabne nikdo).
          hxxps://www.meteoblue.com/cs/po%C4%8Das%C3%AD/po%C4%8Das%C3%AD-na-14-dn%C3%AD/jesen%c3%adk_%c4%8cesko_3074281

          Ct -20 (18-35)
          Pa – 70 (50-95)
          So – 110 (75-150)
          Ne – 90 (60-120)
          Po- 20 (5-40)
          Ut – 5 (0-10)

          Suma sumarum 315 (198-450). I kdyby se drzeli dole, bude „jen“ povoden.

          1. Jeste dodatek. Bela (to je to, co tece Jesenikem) ma o kousek niz na vystup z CR ted as 5 m3/s. Prepovedni krivka vystrelila kamsi do vysin, visi tam

            Modelová předpověď vodního stavu dne 15. 9. neodpovídá modelové předpovědi průtoků. Během dne bude dodána nová měrná křivka průtoků a hodnoty budou opraveny.

            takze jsem zvedav na to, co vyvosli. Protoze ta krivka, co neodpovida hovori o kulminaci na kulminaci prutoku na hodnote cca 350m3/s. Kazdopadne asi ted zadna pojistovna v Jeseniku novou smlouvu uzavirat nebude.

          2. Já nechci polemizovat s „odborníky“ a jejich prognózami.
            Nicméně se mi zatím vždycky osvědčilo podívat se z okna. Dneska k tomu mám ještě digitální „okno“ = Meteoradar.cz a vlastní kvalitní meteostanici. Ta mi právě hlásí, že úhrn dnešních dosavadních srážek činí 5,2 mm, tlak 1010 hPa, vítr okol 1 m/sec. Pohled z okna mi říká, že velmi drobně mží a meteoradar tohle https://www.meteopress.cz/radar/#6/48.590/9.481
            Všimněte si, že na celé západní Evropě „nula bodů“ stejně jako na východní.
            Opakuji ovšem, že počasí není můj obor, takže netvrdím, že „něco“ nemůže přijít. Jen jaksi zatím nevím odkud, když okolo nás nula od nuly pojde a srážky nepřicházejí z pevniny ale z oceánů, pokud se nemýlím.

            Zato mám poněkud nejasnou obavu, jestli se za tím alarmismem neskrývá něco úplně jiného.
            Všímáte si, že národ je presstituty a tv žumpalisty permanentně udržován ve strachu a stresu?
            Nevěděli to už dávní /i nedávní/ vládcové, že vylekanému národu lze klidně sr.t na hlavy aniž si toho všimne?
            A že té kejdy a mrvy na nás vlády a parlamentu /prostřednictvím mééédií – tj. tzv. „hlavního proudu“/ padá „neúrekom“.

            1. No, tohle byt tak trochu muj kobyl, takze ja az tak v klidu nejsem, navic budu o vikendu spolupachatelem jedne ne uplne male akce. A taky jsem z titulu techto skutecnosti podobnych situaci uz par zazil. Tady je splneno pro pruser docela dost. Mimochodem, prisel mi email od pojistovny. Oni vi, kde bydlim.

              Jo a byt Slovinec, tak tech nula bodu asi citim malinko jinak, toliko k vasemu odkazu 🙂

              O tom, ze medialni mrdky si jedou svoje se prit nehodlam.

            2. Lex:
              Lidstvo je udržováno v udržitelném napětí, to je pravda. Blbý ovšem je, že lidstvo taky zajímají jen strašidelné zprávy. Pamatuju, jak vzniklo rádio, které si vzalo zasvé, že bude vysílat jen hezké zprávy…..no jak dlouho si myslíte, že vydrželo?
              Čili je to začarovaný kruh a mě by zajímalo, kdo, kdy a jak ho přetne.

              1. Zájem o strašidelné zprávy bych lidstvu nevyčítal. Mám za to, že je to přírodní zákon a dědictví po předcích, součást naší psychiky.

                Pravděpodobně jde o to, že „špatná zpráva“ je zvěstovatelem nebezpečí, zvěstovatelem, že by mohlo jít třeba i o život. V takové situaci se vyplatí věnovat okolnostem zvýšenou pozornost, je to evoluční výhoda.

                Dobré zprávy signalizují, že se nic strašného neděje a je možno věnovat se běžným a příjemným činnostem, třeba práci.

                Druhá věc je, že této přirozené vlastnosti lidské (a jistě nejen lidské) psychiky je zejména médii široce zneužíváno…

    1. Jj, mohli tam vypíchnout tu vědecky zdůvodněnou zprávu o pádu wtc7. Že byl způsoben a urychlen rohovými ocelovými nosníky, které rozkmital pád trosek ze sousedních dvojčat. Takže zdivo budovy de facto svým kmitáním vtloukaly pod sebe, což vysvětluje její sesun rychlostí vyšší než volný pád. (Má pozn., moc mě mrzí, že patrně kmitaly tak velkou rychlostí, že na záznamech zásunu té budovy kamsi pod zem to očima nejde vidět.)
      Tuto bravurní část zprávy komise o pádu budu navždy považovat za její zlatý hřeb…

      1. No tak bůhví jak to bylo, ale oficiálně se myslím říká, že požár ve WTC7 vznikl z plynového či benzínového potrubí (myslím že benzinové, a nebylo jen někde v přízemí, ale šlo do vyšších pater), které bylo v té budově. Je to zvláštní, ale budovy v Americe asi mají taková potrubí. Neptejte se mě na co. Jo a neříkám že vím, proč ta budova spadla. Jen že jako příspěvek se uvádí požár vzniklý či živený údajně z toho. Just saying.

        1. Spodek té budovy nebyl stavěný na takovou zátěž, byla tam rozvodna a konstrukce spočítána na mnohem menší budovu. V ní samé byly záložní generátory, proto potrubí s naftou( nikoliv benzínem). A navíc v ní byla velká nakládací rampa, tedy prostor bez nosníků který rovněž konstrukci oslaboval.

          1. Jo jo. Samozřejmě. Prostě to nejrenomovanější stavenbní firmy špatně spočítaly, při schvalování to schvalovací úřady přehlídly a co čert nechtěl, spadlo to samo zrovna pár hodin po tom, co vedle spadly dvojčata. Jen tak, čirou náhodou.

        2. Pusťte si video s pádem. Žádný požár tam nebyl.

          Jasně, budovy v USA mají benzínová potrubí. Kdyby si třeba někdo chtěl natankovat v 37 patře.

          1. Re: M

            A kdo vám nakecal, že jsou vzdělaní? A navíc konsensuálně?

            Coby student jsem si vždycky zoufal, PROČ se musíme učit ptákoviny, které nám NIKDY k NIČEMU nebudou. Neboli proč se učíme nějaké triviální ptákoviny od samotného základu, od nejjednoduššího k nejsložitějšímu.
            Pochopil jsem při prvním střetu s realitou.

            Realitou byly
            1/ samostudijní kusy, poté např.
            2/ absolventi specializovaných škol,
            3/ absolventi škol v blízkém i vzdáleném zahraničí a po převratu
            4/ absolventi kurzů a rychlokurzů.

            Perlička – absolventi tříměsíčního kurzu třískového obrábění kovů ani vzdáleně netušili, jak se ve výkresové dokumentaci označují sváry.
            O nějakých fyzikálních vlastnostech svařenců se nebudeme bavit vůbec.

            A takový materiál přijde a tvrdí, že sežral všechnu strojírenskou moudrost světa.

            1. No jo, odbývá se to, povoluje se uzda, totiž rousseauovské lano je už nepřiměřeně rozvolněné, skoro to vypadá, že jeho druhý konec nikdo nedrží, konsensuálně

    2. Taky jsem si to říkal.

      Ve zprávách bylo vidět oficiální pietní setkáni i s Kamaluší a Trumpem, ale nějakej připomínkovej pořad nebyl.

  16. A třetí kniha by se mohla jmenovat „… ten, jak proti nám píše ty básničky“.
    A jinak – gratuluji k rozhodnutí přestat házet hrách na stěnu. Ono „je to marný, marný, marný“, jak se ukázalo ve sněmovních i prezidentských volbách. Na Slovensku rozum měli, proto tam prezidentské volby nedopadly zle. Eurovolby ukázaly, že závan rozumu je možný i u nás, takže zůstávám velmi mírným optimistou.
    Jo a tipuji dnes nálet služebních protažených xichtů z nadpisu a obsahu článku 😀

  17. Dnes akorát dorazily hlasovací lístky. Z dvou mnou uvažovaných stran, tj. SPD nebo STAČILO ve středočeském kraji zůstanu věrný SPD.
    Jiří Kobza je jistota. Vaška Boška mi odsunuli na 5. místo, ale asi mi zítra řekne víc.

    Bohužel SPD považuje STAČILO za konkurenci.
    A bohužel, Stačilo má hned jako druhého kandidátka Pavla Havránka, oportunistu, přeběhlíka a a vlastně žádné jiné osobnosti. Dokonce je tam naprostá většina lidí bez politických zkušeností.
    Stačilo z mého pohledu v těchto volbách ve Středočeském kraji nemá valnou šanci na úspěch.
    Příznivci Stačilo, nepovažujte prosím, SPD za konkurenci, ale za alternativu, jinak zase propadnou hlasy a dopadne to blbě…

  18. 13. září 2024:
    Geomagnetická aktivita na úrovni kindex 6/9 představuje mírnou geomagnetickou bouři. Tato úroveň aktivity je důsledkem zvýšeného slunečního větru, který může ovlivnit geomagnetické pole Země. Pro citlivé jedince, jako jsou lidé trpící migrénami, srdečními problémy nebo duševními poruchami, může taková aktivita přinést různé nepříjemnosti. Mezi možné příznaky patří zvýšená úroveň únavy, podrážděnost, potíže se spánkem a zhoršení zdravotního stavu. Lidé citliví na změny v geomagnetickém poli by měli být obezřetní a případně upravit své aktivity v okolí tohoto data, aby minimalizovali vliv na své zdraví. Je důležité sledovat aktuální informace a doporučení od odborníků.

    To jsou důležité informace, ne odhady, kdo kde bude šaškovat po místních volbách.

    1. Já koupím v rybářství řepku a zaseju ji do brambořiště. Prý bude pršet.
      A když budou velké deště, navštívím severní svahy Ropice a pofotím vodopády.

          1. Jo takhle. Já myslel, že se jedná o klasiku, tedy že voda letí vzduchem minimálně pět metrů nad terénem. Ale přesto dík.

          1. Byla jsem tam před 3 týdny, okolí nádherné. Bohužel plno lidí, 10 psů motajících se mezi lidmi a chodník úzký.
            Šla jsem nazpátek po silnici a dole jsem šla proti proudu. Daleko jsem se nedostala, protože bych musela přebrodit říčku a tak vyčkala až přijde dcera s vnučkami. Pomohla jsem jim na břeh.

          1. Neberte to osobně, ale mě zajímají všechny ptákoviny, proto pokud to časově stihám, čtu všechny dostupné blogy.

      1. Nakoupím řepku
        Naseju řepku
        Jestli mi vzejde, uvidíš, Pepku
        Kde roste řepka tam je plny stul
        Kdo to čte je vul

        V betonu ocel
        Už neni ocel
        Zubata dava chodcum něžny fajny pocel
        Byval tu most, já pišu o tom post
        že už toho měl dost

    2. Tohle jsou snad universální záležitosti, které značná část kydačů určitě sleduje a ví, jak je ovlivňují.
      Mě teď zajímá, kdo mě dál bude obírat o daně/důchod a kurvit/nekurvit životy mých vnoučat.
      Zajímá mě, jak v SČ dopadne J. Foldyna, když chce práci pro c….ny, zajímá mě, kolik kolíků to hodí křivým ksichtům. Já to s posledními zbytky důvěry i přes leckdy trpké životní zkušenosti hodím STAČILO!
      Vidlák zraje jako jeho (neochutnané) portské, jen to víno nepřearchivovat.

      1. Pamatuju doby, kdy desinformátoři nebyli.

        Jen jste si se známejma říkali fámy a karavany táhly dál.

        Dnes se karavany lekají každé desinformace a točí se dokolečka jako jančící kůň.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *