26 října, 2025

Koalice ochotných…

Tohle známe, ne? To byla ta koalice, která byla ochotna spolu se Spojenými státy zaútočit na Irák pod smyšlenou záminkou. Součástí této koalice ochotných byla i Česká republika. Starým zemím EU se do toho moc nechtělo, protože si ještě dovedly domyslet důsledky. I když… myslím, že žádný Kohl, Schroeder nebo někdo další si nedovedl ještě představit, že ty důsledky se zhmotní v podobě chirurgů z dovozu a znásilňovacích novoročních oslav.

Když se na to dneska podíváme zpětně, mohli bychom název této koalice doplnit. Byla to koalice ochotných k jakékoliv hanebnosti. Koalice neštítících se žádné špatnosti. Koalice lokajů, odezírajících od úst svých pánů a hlavně, koalice nepřipouštějících si žádnou špatnost. U Kábulu se bojovalo za Prahu, naši armádu jsme podle toho přezbrojili a pak, takřka ze dne na den, to skončilo neslavným útěkem. Byla to koalice, která moralizovala všechny okolo, ale sama se postarala o miliony mrtvých civilistů. Koalice, která je dodnes stejně ochotná k čemukoliv.

Už tenkrát zněla varování, že si zaděláváme na průser v budoucnosti. Tenkrát ale ještě Spojené státy dominovaly světu a tak šlo spíše o apely morální. Že americké intervence nemají nic společného se spravedlností. A ještě se smělo svobodně diskutovat… o Kosovu, Afghanistánu, Iráku i Libyi. První potlačování svobody projevu nastalo až s migrační vlnou a událostmi kolem ukrajinského Majdanu. Čím více díky drahým a vzdáleným válkám upadal americký vliv, čím více se z největšího světového věřitele začal stávat největší světový dlužník, tím méně svobodně se dýchalo.

V době, kdy jsme se Spojenými státy ochotně rozbíjeli Irák, Afghanistán i Libyi, v době, kdy jsme pomáhali bourat Asadův režim v Sýrii, kdy jsme otevírali vzdušný prostor pro americké bombardování Jugoslávie, ve stejné době se u nás objevil děkan Kindl a jeho supermarket s tituly na Plzeňských právech. Od té doby jsme mnohokrát byli svědky kauz s různými plagiáty magisterských prací, které byly ale bez problémů přijaty. Objevila se Danuše Nerudová s její koňskou lampou za sto padesát tisíc a také se kolem ní vesele kupčilo s tituly.

Stejně tak se objevil strejda Redl, který se společníky tuneloval Pražský dopravní podnik a dělil se o kořist se STANem i TOP 0,9%, objevila se Fialova kampelička, Blažek pral špinavé bitcoiny a Eva Destroix to zametla pod koberec, Deník N to celé spustil ve jménu tajných… ani nechci říkat služeb… a vrcholem pro všechny se stala válka na Ukrajině, protože tam se ta ochota k jakýmkoliv hanebnostem zhmotnila úplně dokonale. Poslední počin jsem komentoval včera. Raketu Dana Drábová.

Za posledních pětatřicet let jsme dopustili vytvoření společnosti, která odměňuje ochotu k čemukoliv. Jakýkoliv stín morálky je potlačován už v zárodku. Na Turka donáší jeho bývalý kamarád, který svého kocoura pojmenoval Adolf Kittler a který teď rychle maže svoje vlastní blbé kecy. Pravdomluvná intervjučka ZBISlava Pokorná, si údajně také při získání vysokoškolského titulu pomohla obšlehnutím částí jiné práce. O různých druzích Otakarů Foltýnů ani nebudu mluvit…

Před dvaceti lety tato společnost zasela vítr. Teď sklízí bouři. Tehdejší sémě nemorálky a lokajství vůči Spojeným státům vyrostlo a vydalo ovoce v podobě Petra Fialy, který na válku dal z našich peněz víc než dvě stě miliard korun. Vyrostlo v podobě spolku Dárek pro Putina, který už vybral dost peněz na několik nemocnic, ale raději za to koupil trhavinu, tank a vrtulník. Vyrostlo v podobě stíhání učitelky Bednářové, v honu na čarodějnice ruské hybridní hrozby… kurňa, i ti Američané se už vlastně poučili, ale tehdy potřebovali k čemukoliv ochotné lokaje a teď je mají… Respektive, teď je máme my.

Nikdy jsme neřekli „NE!“ žádné hanebnosti, kterých se Západ dopustil. Nikdy jsme nebyli stranou, nikdy jsme nebyli k ničemu zdrženliví a ještě jsme to rozvinuli v různé Dozimetry. Morálka neexistuje. Je to jen dobrý klacek na plebs. Dodnes tento stát trestá ty, kteří včas upozorňovali na problémy a kteří zpochybňovali naši fanfaronskou ochotu k čemukoliv.

Můj tatínek byl k mému politickému (ale i blogerskému) angažmá spíše skeptický. Vždycky říkal, že naše společnost potřebuje pokání, které on nevidí a které nedokáže zařídit žádný politik ani lídr. To může přijít jen od Pánaboha a většinou přichází poté, co nám někdo udělá to, co jsme my dělali a přáli jiným. Přijde, až ochutnáme vlastní medicínu. Přijde, až zjistíme, co jsme si to tady vlastně vychovali a čemu jsme otevřeli dveře. Do té doby je možné jen zmírňovat následky, ale není možné je odvrátit… hele, to je přesně budoucí vláda Andreje Babiše, ne? Vláda zmírňování následků…

Svému osudu jsme neunikli, byť jsme na tom proti západní Evropě ještě dobře. Ale dohání nás to. Dohání nás všechny ty intervence, dohání nás naše vlastní zpupnost, dohání nás, že morálka je vlastně jen součást tržní ekonomiky, dohání nás, že jsme byli součástí koalice ochotných a stále jsme ti nejochotnější z ochotných, když jde o další válku. Dohání nás to plíživou cenzurou, rozpadem společnosti na dva bloky, nemožností diskuse a zhoršujícími se ekonomickými problémy.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

305 thoughts on “Koalice ochotných…

  1. Pro tdx a Schumacher. Proč nepokračujete v diskuzi? Začalo to být zajímavé. Oba dva jste dle mě intelektuálně na výši.

    1. takhle to dopadá, když si člověk dá štamprličky už před obědem. Jak se nacpe, tak po chvíli intelektuálně odpadne.

      1. A takhle to pro změnu vypadá, když se tak nějak intelektuálně nedá kde brát. Tam to se štamprličkou i bez ní vyjde nastejno a je úplně jedno, jestli už dotyčný odpadl, nebo stále ještě ne 😉

        1. Německé kulturní prostředí od 17. století. Němci přece nebyli jednotný národ. Např. Bavorák, Prus nebo Němec od Severního moře nebyli totéž. Narážím na ten vámi řečený proces, jež vyústil v nacizmus.

    2. Jsem intelektuálně na dně. Přes hodinu jsem se jako „helpdesk“ snažil najít proč v „Seznamu“ do vyhledávacího pole nelze psát, proč na stránce nelze rozlovat nahoru, dolů. Co se stalo. Vysvětloval co je touchpad (ta plocha po které šoupe prstem) co je to kurzor, na co slouží tlačítka. Přes odpor „mě to nezajímá, nechci vědět, nikdy jsem to nepotřeboval, to mi nevysvětluj, chci vědět jenom co mám zmáčknout“ Člověku, pro kterého Internet je Seznam. Není schopný ano popsat co vidí na obrazovce. Který, mimo jiné akademické vzdělání má diplom z mezinárodní diplomacie. Víc než dvacet let pracoval s počítačem. Prostřednictvím jiných…. Pak odešel do důchodu…
      Jsem naprosto trop.

      1. Ve vašem postupu vidím zásadní problém, v důsledku čehož bylo předurčeno, že selžete: absence indického přízvuku.

        1. Čeká mě další kolo. S fyzickou přítomností.
          „Co je tohle? To tam nebylo?“
          „No asi bylo

          „Proč, že to tam není když jsem se na to ptal?“
          „Já to nepokládal za důležitý“
          …..
          „Mě nejde tiskárna. Potřebuju pomoct s ní do auta. Do opravy.“
          „Co nefunguje?“
          „To já nevím, nejsem odborník.“
          „Jak byla zapojená?“
          „Nevím. Ona měla být zapojená?“
          „Do počítače. Přes usb. Kde je kabel?“
          „To nevím, nejsem technik.“
          „Od kdy netiskne?“
          „No jak jsem ji koupil.“

          Ááááá!!!!

          Oproti tomu zdejší diskuse jsou intelektuální lázně.

          1. Užij si, Schumi.
            Já tohle míval několikrát ročně.
            ====
            – Proč bych se neměl trefit s bicíma do celé kapely? Vždyť se to přizpůsobí, máte počítače, ne? Kapela hraje podle rytmiky – basa, bicí, klávesy…
            – No právě – oni to nahráli podle kliku…
            – Proč to nenahráli podle bicích?
            – Protože tam ještě nebyly…
            – Tak je tam přihrajeme…
            – Podle čeho? Klik jste přece chtěl vypnout!
            – Já že chtěl něco vypnout? Vyloučeno!
            (Stopa s klikem se ozve ve sluchátkách)
            – Ale ono to nekliká tak, jak já hraju.
            – Klik je rutina, neslyší vaše hraní!

            Po několika málo minutách se omluvím a jdu si zakouřit na balkon…

            – Tak můžeme začít?
            – Jistě.
            – Proč mi tam pořád pouštíte ten klik, mě to ruší!
            – A podle čeho chcete bubnovat?
            – Podle sebe!
            – Ale přece…
            (Řve:) – Jste neschopní. Jdu to točit jinam!!

            Konečně to pochopil a vysmrděl… …a týden se vrátil a nahrál to podle kliku.

  2. Možná si toho ještě někteří nestihli všimnout, tak nezbylo než aby to Scott Ritter explicitně uvedl: „Trump je hloupý, jak poleno.“
    PS: Naše Evropské vůdce známe lépe, takže si každý na ně může učinit závěr sám.

    1. Josef Švejk
      Spíš je kolem Trumpa více natlakovych skupin,když jeho jednání je tak překvapive.
      Hloupej není, typický kšeftman,jinak mluví a sleduje jiný cíl.

  3. naše společnost potřebuje pokání, které on nevidí a které nedokáže zařídit žádný politik ani lídr. To může přijít jen od Pánaboha a většinou přichází poté, co nám někdo udělá to, co jsme my dělali a přáli jiným. Přijde, až ochutnáme vlastní medicínu. Přijde, až zjistíme, co jsme si to tady vlastně vychovali a čemu jsme otevřeli dveře. Do té doby je možné jen zmírňovat následky, ale není možné je odvrátit… hele, to je přesně budoucí vláda Andreje Babiše, ne? Vláda zmírňování následků…
    —–
    Jak řekl kdosi moudrý – „když skončí impérium, jsou náhle splatné všechny směnky“ a my, kolektivní západ, teď v blízké budoucnosti za všechny zločiny, sviňárny, zlodějny i pokrytecké moralizovaní a věčné poučování a komandování ostatních zaplatíme.

    A vláda Andreje Babiše není o žádném zmírňování následků, vláda Andreje Babiše je o tom, aby svině libtardi měli na koho svést důsledky své vlastní kreténské politiky

    Babiš následky grýn dýlu, migračního paktu, emisních povolenek, zničení průmyslu, drahé energie a tedy navěky nulovou konkurenceschopnost EU – nic z toho Babiš nijak nezmírní. Ale všechno to na něj Fiala, Rakušan, Jurečka a Hřib, plus média plus EUlibtardi svedou. A zdevastované státní finance, které pětikoalice ani bez kovidu nepřivedla do lepšího ale jen do mnohem horšího stavu – to Babiš taky nemůže zlepšit. Ale všechno svedou na něj.

    1. Naše společnost potřebuje….Pokání…
      Nepotřebuje. Společnost nic nepotřebuje. Jenom člověk potřebuje. Myslet, učit se, starat se, pracovat…
      Jaký je člověk, taková je společnost, kterou tvoří.
      Kdo říká, že „společnost potřebuje“, většinou tím zamýšlí, aby druzí dělali co on si přeje. no

      Pokání…
      Hovno, pokání. Myslet, učit se, starat se, pracovat…radovat se.
      Hovno, pokání. Plazit se v prachu…
      Ne. Hledět ke hvězdám. Jít. Dál, výš, lépe, více.
      Jedni blesk k myšlenkám spřahají a noha parou cválá…Zatím co jiní se plazí v prachu před vystavenými i pomyslnými modlami, a nechají se ovládat jako tupé stádo. Hotovi rozdupat každého na koho ukáže Vůdce, Guru, Kazatel, Vyvolený, Spasitel…
      Skvělý, jedinečný, vedoucí ke světlým zítřkům, tou jedinou správnou cestou spásy. Třebaže sám…
      Dál nebudu pokračovat… Máme svobodu, demokracii, lidská práva, Alefa a Nulu.
      Dál neb

      1. Až na Alefa absolutní souhlas. Naprostý.

        Bez Alefa by tu byl bordel už nerolovatelný. Možná k zamyšlení.

        Est modus in rebus.

      2. Schumi:
        Dobře, pokání skutečně evokuje podobné obrazy národu, který byl dán do klatby a byl cílem křížových výprav. Ale nemáme bohužel slovo, které by to vyjádřilo líp – už tu nad tím dumám pět minut a nenašla jsem. Myslím tím ten stav, kdy si človo uvědomí, co udělalo v životě blbě a říká si „kurva, tohle opakovat nebudu“ Stav, kdy se – byť v duchu – omluvíte všem a za všechno, co jste pokunďabil. Stav bez pýchy, abych tak řekla.

        1. Mno, tomu já bych říkal syndrom zmarnění… „Co já ještě vůbec pohledávám na této galéře?“
          Ale Schumi má pravdu – v týhle chvíli je nutné si připomenout, co vše jsem dokázal a dokázal udělat dobře! Přinejhorším aspoň to, že jsem kdysi byl ta nejsilnější a nejrychlejší spermie.
          To pokání nám vnucujou černoprdelníci všeho druhu – a natahují ruku pro odpustky a další úplatky, místo aby pilně nacvičovali auto-da-fé! Nasrat! Není na světě horší verbeže!

          1. Pes:
            To se ovšem vůbec nevylučuje. Vy oba zřejmě předpokládáte, že človo se může vidět buď jako hajzloidní, nebo jako vítězoidní – což sice může, ale moc štěstí to nikomu nepřinese.
            Nejlepší je rovnováha.
            Nehledě k tomu, že syndrom zmarnění v tom vidíte vy – já rozhodně ne. 😊
            A víte vy co – tak to vymyslete. Slovo pro ten stav, o kterém jsem psala já – když vás tedy to „pokání“ tak štengruje. Mně se nezadařilo, třeba budete úspěšnější.

        2. To je „sebereflexe“. Kritický nanavdhled nad sebou. Zdravě kritický. Ne zašlapávání sebe do prachu. Stačí, že se o to pokoušejí jiní.

  4. Targusi, kamion zastavíte, odstavíte, ale když máte pole a na něm třeba rajčata, tak je musíte zalívat a pečovat o ně.
    Před 10 lety jsme tam v Řecku byli a čekali až se bratranec s manželkou vrátí z pole. Přišli, naštvaní, protože tehdy tam poprchávalo (u nás horko a slunečno) a rajčata jim praskala a museli je vyhazovat, tehdy skončil ve ztrátě. Odběratele to nezajímalo.
    Před 6 lety už nepodnikal, co dělá teď, nevím.
    Hákování na tři směny si pamatuji, pracovala jsem tak od roku 1997 do roku 2023, s přestávkama, když byla krize, nedostatek materiálu, tak dvě směny, ale tohle bylo až při covidu a po covidu.
    A hákovat chtěl, jenže jak na potvoru mu maminka umřela před 2 roky v požehnaném stavu 93 let a žádná LDN či DD tam není, lidé se starají o stařečky do konce života.

    Jinak já mám odpracováno v zemědělství 11 let, linku vypnete a jdete na víkend domů. Krávu nebo prasnici ne, ty chtějí žrát každý den, dvakrát denně, nějaký víkend či svátky jim nic neříkají.

    1. Proto taky nakonec lidi ty JZD přijali, protože když potřebovali, někdo tu práci vzal za ně. Dnes se to stát snaží řešit tím, že samostatně hodpodařicím cpe dotace, samozřejmě na úkor těch, co jen smazali to J a zůstali dál v ZD.

      1. Teď bude samostatné zemědělčení propagovat truhlík Kotek. Jsem zvědavá, jak dlouho vydrží v sestavě on, manželka a dvouletý syn. Prý chtějí být dobestační z 80% . Už ho vidím, měšťáka.

        1. Je to zase obšlehnuté, už to tady bylo – seriál „Malá farma“ a před tím z anglie “ Chalupa u řeky“ a následné pokračování …

      2. To jste hodně zjednodušil. V JéZéDé a Státních statcích lidé hlavně přestali být nádeníky. Zvýšila se produktivita výroby, podstatně se zlepšila úroven života na vesnici, atd.

        1. Strašně záleželo na představenstvu JZD. Pokud byli rozumní a vybrali si do představentva lidi co uměli a rozuměli, pak to družstvo prosperovalo. Vím to osobně – táta původním povoláním elektrikář, a uměl. No a tak, když se jim v JZD něco posralo, rychlý posel za tátou, ten si vzal montérky a šel jim to spravit. Oficiální oprava by dorazila třeba až za týden. No a bylo hezkým zvykem, že se pak tátovi nějak revanšovali… No a všem šlo o prosperitu vesnice, tak se snažili…

  5. Svoboda slova končí tam, kde začíná názor většinové společnosti. Výrok Vrchního soudu v kauze učitelky Bednářové. Dle mého má názor většinové společnosti hodně hnědou barvu.

      1. Proč právě fašismu?
        „Kdo se rouhá proti Bohu či popírá existenci Boží, bude potrestán smrtí.“
        Ze zákonů osamostatnivších se britských kolonií Nového světa. Kolébky svobody, demokracie a lidských práv. Essence lásky k bližnímu svému. O Starém světě nemluvě. Ten láskou k bližním překypoval.
        I zde planou virtuální hranice za doprovodu mumláním pravověrných.

        1. Kdybyste něco o fašismu skutečně věděl, nekladl byste podobné otázky. Začal bych tím, že bych si položil základní otázku, proč fašisté/nacisté adorovali Fichteho a Nietzscheho místo Marxe nebo proč se v Německu místo obdoby socialistického realismu vytvořil doslova kult kolem Wágnera, Carla Orfa či Leni Riefenstahlové. A pak si začal klást otázky ohledně toho, že když je ideovým základem fašismu/nacismu zvulgarizovaný filozofický idealismus, asi to nějak bude souviset s tím, na co se ptáte.

          1. Jsem zhruba obeznámen. Začal bych Platonem a jeho představou „ideálního státu“…. Když už. Wagnera poslouchám. Ostatně Bedřich Smetana je „Wagnerovec“…. Před lety jsem stříhal audio pro předsedu Wagnerovy obce… Leni Riefenstahl považuji za vynikající filmařku a fotografku. Žádná ideologie.

                  1. Já to ani nekomentoval, protože je to svým způsobem z vícero důvodů nesmysl. Ono totiž u Wagnera nejde jen o styl komponování, ale i o jeho celkové vnitřní „duchovní“ nastavení. A to je dost někde jinde než u českého Smetany. Wagner zcela zjevně propadl německému romantickému nacionálně-spirituálnímu blouznění, které bylo v německém kulturním prostředí přítomno už někdy minimálně od sedmnáctého století a které nakonec vyústilo v německý nacismus.

                  2. Tymák:
                    Jestli skládání to netuším, byť jsem z muzikantské rodiny. Ovšem co se poslechu týče je v tom podobný rozdíl, jako ve slovech „krieg“ a „válka“. Slyšíte to? Jo a to nemám ze sebe, to Ivan Olbracht 😊 tedy srovnání těch slov.

                  3. Nejen odraz evropského romantismu vrcholícího v devatenáctém století, obrozenectv,í a objevované, vytvářené a přetvářené národní mytologie odrážející se v libretech, ale i součást tehdejšího hudebního proudu. Epičnost, lyričnost a dramatičnost přecházející do burácivého vzepětí. U Bedřicha Smetany příkladmo Šárka, její strhující finále.

                    Jenže jsou tací, jejichž myšlení je zglajchšaltované. Ve všem hledají a nalézají něco ideologického vůči čemu by se vymezili. A vůči komu.
                    Tak ti, kteří se vymezují proti onomu jsou stejní jako ti, kteří příkladmo jazz označovali jako židonegerský vřesk.
                    Jako ti, kteří genetiku a kybernetiku označovali za buržoazní pavědu.
                    Jako ti, kteří odmítali vidět člověka spokojeného. Jen vyžraného kapitalistu na straně jedné, a hladového proletáře na straně druhé. Nic pro ně nebylo a není aniž by označili podle omezeného spektra svého vidění. Na vše pohlížejí zdeformovanou optikou indoktrinace.

                    1. Wagner je v podstatě Smetanovec, to byste nenapsal, že. To radši židonegerský vřesk.

                    2. Simplifikace. Kořeny některých věcí jsou mnohem hlubší, než se vám jeví. A podobnými trivializacemi to prostě nezakryjete. Německý romantismus je něco úplně jiného než ten anglický a obé je úplně něco jiného než romantismus v českých zemích. To že tam dnes hledáme nějaké styčné prvky neznamená, že to v dané době ti, kteří jej tehdejší aktéři spoluvytvářeli, viděli stejně. Najděte mi laskavě jednu jedinou obdobu Fichteho, Schellinga nebo Hegela v dějinách českého myšlení 1. poloviny 19. století, a to se stejným dopadem na myšlení intelektuálů či mladých té doby. A věřte, že kdyby to ve své době v Německu nerezonovalo se světoobrazem řady Němců, dnes by jejich jména nikdo neznal. Nemluvě o jejich předchůdci Goethovi a následovníku Nietzschem.

                      Němci prostě během 18. století začali propadat čím dál více se stupňujícímu kolektivnímu šílenství, vycházejícím ze silně zromantizovaných představ o své dávné minulosti a spirituálně-okultním rozměru svého vývoje. A není tím myšleno šílenství ve smyslu duševní choroby, ale odtrženosti od reality a objektivity. A obávám se, že tohle nikdo jiný kromě Němců nedokáže v úplnosti pochopit ani posoudit. Takže uplatňovat na jejich dějiny a myšlení posledních dvou až tří století ten váš jakože odstup a neideologičnost a tvrdit při tom, že jsou to tací, co „ve všem hledají a nalézají něco ideologického vůči čemu by se vymezili“ je výrazem zásadního nepochopení, co se v tu dobu dělo a co má přesah v západním myšlení až do dnešních dnů.

                    3. Jako ti, kteří odmítali vidět člověka spokojeného. Jen vyžraného kapitalistu na straně jedné, a hladového proletáře na straně druhé.
                      …………
                      Člověk spokojený je střední třída, která dost chudne.
                      Spokojeného dělníka chtěl třeba Baťa, viděl podobný systém v USA.
                      https://www.youtube.com/watch?v=C-FWIwJtz8k

                  1. A co jako, že Smetanovi byla poněmčená rodina uvádí i Wikipedie a že chodil na německé gymnázium, no kam jinam, když česká nebyla, poděkujte Marii Terezii, za germanizaci českého národa ji postavili pomník v Praze, v parku, kde kvůli tomu ukradli část parku českému odbojáři Morávkovi , takhle my si tu žijem, ale co byl Bedřich srdcem vyjadřují jeho opery, české národní. To jediné mohl mít společné s Wagnerem, ten taky psal národní opery.

                1. Viz třeba opera Dalibor. Soudobí kritici psali rovnou: Dalibor – Wagner!
                  Prakticky stejný styl. Proto taky z oper se hrála snad skoro výhradně Prodaná nevěsta, protože to opravdu Wagner nebyl…

                  1. Pes:
                    No já teda nevím….že by Dvě sovy, Hubička, nebo Tajemství byly zrovna wagnerovské? Ba ani ta Libuše mi nepřišla – jen toho Dalibora jsem neviděla, takže nemůžu říct.

            1. Nicméně jste to evidentně stále nepochopil. Vzhledem k principiálnímu idealismu, na kterých stojí, má náboženství ze své podstaty blízko k fašismu/nacismu. Samozřejmě že v běžném životě bude spousta věřících v pohodě, ovšem pouze do okamžiku, než někdo šikovně začne drnkat na podobné strunky, jako třeba Hitler ve dvacátých a třicátých letech. Takže váš dotaz, „proč právě fašismus“, byl prostě zbytečný. Míra filozofického iracionalismu roste směrem vpravo na politické škále zcela přirozeně.

              1. Naopak. Ono k náboženství.
                Vpravo? Pravici mám asociovanou s vyšší mírou individualismu.
                Extrémy nejsou dlouhodobě funkční.

                1. Kam zařadit anarchii? Mám v tom trochu guláš.
                  Slovní logiku to ale má. Výchozím bodem jakéhokoliv systému je anarchie.
                  Ta je uprostřed. Tabula rasa.
                  Ostatní řešení jsou jen úchylky.

                  1. Anarchismus je extrémně levicové hnutí. Vyplývá to z logiky věci – čím víc vlevo, tím víc rovnosti a tím i méně uznávání autority a jakékoli společenské hierarchie. Až to dojde do bodu, kdy se nikdo nepodřizuje nikomu.

      2. Potom nechápu tu spokojenost s vítězstvím tzv. opozice – ANO, Motoristi, Svobodní – , která tu esenciální podstatu nehodlá změnit. Nemám na mysli nikoho konkrétního.

          1. Kde píšu něco o jásání? V některých příspěvcích je víra v Babiše, že bude líp. Copak tu nebyly příspěvky na obranu Turka? I Vidlák se ho zastává. To je Filip Turek sem, Filip Turek tam. Aspon mám takový pocit, ale samozřejmě si to mohu vykládat špatně.

      1. Janka 20:29
        Vypozorováno v Čadci 1991, kdy tam byla docela silná dehonestační kampaň proti společnému státu a proti Čechům obzvláště:
        „Veď ludia to tak chců!“
        (omlouvám se, pokud jsem to napsal gramaticky nesprávně, moje slovenčina už není, co bývala).
        Ano.
        Lidi to tak chtějí.
        Upálit Husa, Bruna. Koperníka dehonestovat. Odsoudit Bednářovou.
        Házet hovna na Vidláka.
        Odvážili se zpochybnit nezpochybnitelnou autoritu.
        Říkali něco jiného, než jim předžvýkal pan farář, nebo než co hlásala oficiální média.

  6. Následuj mne. Jsem Boží syn, daleko lépe než Ty vím co pro Tebe je dobré. Což zvěř v polích a ptactvo nebeské? Neorají, nesejí, a přesto jsou živi.
    Nestarej se a následuj mne, syna Tvého Pána. Neboť i Ty jsi vyvolený. Pro Tebe jsem byl obětován, pro Tebe jsem vstal z mrtvých. Nebudeš mít nedostatku. I na hodiny piána bude.

    1. Takhle, vážení čtenáři, dopadnete, když propadnete iluzi, že jste – jak říká Targus – mladí, chytří a krásní, ale reálně jen trapně prudíte a vaše příspěvky jsou duševně… řekněme prostinké.

            1. Nejste schopný nic obdobného někde na internetu vybudovat, a to včetně velké stálé skupiny čtenářů, takže ta vaše otázka je naprosto irelevantní.

        1. Ony ty hodiny náboženství vůbec nemusely proběhnout někde na faře či ve školních škamnech. Ono má náboženství mnoho podob, například ve formě některých politických ideologií. Například typicky (neo)liberalismu.

  7. Řekněme si, že za všechno můžou Hapsburci.
    Utvrzujme se, že bránit zlu násilím je špatné. Že zakopat do kulata a rozkopat držku tomu kdo krade registrační značky je špatné. Naopak, že správné je chránit zlé lidi před dobrými. Volit ty, kteří vydávají takové zákony. Neboť taková je Sieť viery pravé a vůle Boží. Udeří-li tě zlý v tvář, nastav druhou. Nevyzpytatelné jsou cesty Páně, jež člověku nepřísluší posuzovat. Neboť jen Bůh žárlivě milující ví co pro člověka je dobré.

  8. Chápu. Manželka mě také úkoluje, že třeba tohle a támhleto, kdežto já dávám přednost řešení našeho vzrahu k Tchajwanu.
    Nestěžuj si. Buď pokorným křesťanem. Trpělivě snášej všechna zdánlivá příkoří. Bůh Tě zkouší. On ví co pro pro Tebe je dobré. Budeš odměně věčnou blažeností, neboť Tvé je Království nebeské.
    Dosud si nikdo nestěžoval…

    1. Re: Šumi…

      Vy řešíte Tchai-wan?
      Já zase hloubám nad tím, jestli se Albert Einstein nesekl a všechno po něm přepočítávám a ověřuji. Jeden nikdy neví, jestli někde neudělal nějakou chybku.
      A má manželka rovněž prudí s nákupy, vysavačem, natřením plotu a dalšími podobnými zcela nedůležitými trivialitami.

        1. „…jestli se Albert Einstein nesekl …“
          No zlý jazykové tvrdí, že Albrt Einstein moc počítat (tedy v matematice) neuměl … prý počítala za něj manželka. A prý již to bylo i několikrát přepočítáno, před 50-60-ti lety a NESEDÍ TO !!
          No já to nechávám historii, tý to již nevadí …

      1. Řešení Tchajwanu je součástí zdejší národní identity. Hned po fotbalu a nadávání na Hapsburky.
        Co Ajnštajn… Ale Packalův zákon.
        Plný barák Packalových zákonodárců….

        Kterej blbec může za to, že jsem jazýčkový relé místo přes spínací modul zapojil na hulváta, rovnou? Že nevydrželo papírovýho půl ampéru na dvanáct voltů. Asi špička při spínání. Chtěl jsem si ušetřit trošičku práce. Tak nakonec ten modul, čtyři dráty a šroubky navíc.
        Kdo za to může…. Hapsburci. Za všecko můžou Hapsburci.

      2. Eisteinovi to počítala manželka Mileva Marićová. Měl o ní zájem i Tesla, tedy údajně měl, ale to už by byl nebezpečný pár.
        Nedávno jsem zaslechla, že Tesla vlastně umřel hlady.

  9. Jo, jo, dalsi Vidlakuv delsi text je vodou na muj nazorovy mlyn.
    Ano, lidi, volici v CR jsou neskutecni hlupaci. Na tento muj poznatek mi vcera Pavel napsal, ze „lidi jsou zmanipulovane obeti konzumu.“ Ja k tomu dodavam: ano, jsou to hlupaci na druhou.
    Volby byly v podstate referendem o vystoupeni z EU a NATO. Ta EU nas dlouhodobe nici, ale ti hloupi volici rekli jasne: Chceme tam zustat !!
    No, s takovymi tupci se neda nic dokazat, leda lezt zapadakum do prdele dal, jako tech poslednich Vidlakovych dvacet roku …

    1. Nějak tak, další 4 roky v ****.
      Máme kotel na pevná paliva, na hnědé uhlí. Už při pořízení jsem chlapovi řekla, že se zbláznil, že uhlí je přece fuj. Poslal mě někam…a pak si umře. Co teď?

      1. Chlapům se nedá věřit. Prorazte díru do stropu a střechy, založte na podlaze ohniště a pilně sbírejte dřívka v blízkém lesíku (pozor na hajného). Také sledujte bystře indiány kolik dřeva si připravují oni, tedy bude-li zima tuhá či nikoliv.

      2. Evi, zjistěte si diskrétně, zda máte kotel zákonem zakázaný či ne, jakou má emisní třídu, nemáte-li emisní třídu minimálně 3 a ty novější, či ty nepovolené a pod sankcí už jen 1 či 2 .
        Kotel na uhlí ještě nemusí být tedy každý zakázaný.

        Zde je namátkou nápověda:
        https://ceska-peleta.cz/clanky-klastru/krok-za-krokem-jak-poznat-zakazany-kotel-a-jak-ho-vymenit/

        Moc ani nevěřím, že si majitelé nechávají každých 36 měsíců ty běžné kotle kontrolovat a pak se při pojistných událostech kde kdo nestačí divit, co vše naše zákony chtějí a neznalost…..

        Hlavně se neptejte na obecním úřadě, či sousedů. Někdy to je i na štítku kamen uvedeno, možná dle typu kamen na internetu i k nalezení a ověření, ale sem to určitě veřejně nepiště.

        Bohužel nešvar udávat sousedy je v zemi zdejší hojně rozšířený a kouř se prostě neutají a pokuty jsou likvidační, až 50 tisíc i opakovaně za nevyhovující emisní třídu kotle a obecní úřady to kontrolování a pokuty mají v zákonné gesci.

        A to už se pošuci v EU chystají údajně zakázat topit i plynem, na který nedávno dávali dotace….
        Ale termín 2040 prý zatím není závazný a tak uvidíme, co ta Babišova vláda zmůže, pokud nás tedy premiér a pošuci domácí nezatáhnou do horké války i s celou ČR….

        1. Je to opravdu problém. Taky , už 8 let hnědouhelný automat, doma opravdu staří rodiče, manžeka má na tyhle věci mně a děti máme pryč. Něco se mi v topné sezoně stane, a do 4 dnů zkolabuje topení. To není jen přikládat a přikládat.
          Majko- nevím kde žijete, ale tady nelze sehnat člověka na opravu nebo revize vůbec- leda by snad člověk dal dopředu tučný úplatek!!Plynový kotel revize…už měsíc po kontaktování jednoho pána čekám a nic nic neslíbeno. Blbá revize!! Když voláte většinou je otázka- kdo vám to montoval? Ten vám to servisuje a kontroluje.
          Kotlík na uhlí a revize? Třeba jen i tlakové nádoby, pojišťováky , nebo v bojleru anodové tyče- vysmějí se vám- udělají projekt celkové vytápění ideálně i s dotačním programem a pak papá- na takové drobky nemáme čas. A tak tu žijem. Čest vyjímkám.

  10. Mám z toho všeho pocit jako při čtení zdravovědných knih z předminulého století. Poctivá snaha o vyřešení problémů, kterým nerozumějí.

    A k popularitě politiků jsem si kdysi uložil jeden citát:
    1 % ovládá svět.
    4 % jsou jejich loutky.
    90% spí.
    5 % je vzhůru a snaží se těch 90 % probudit.
    1 % použije 4 % loutek, aby zabránily 5 % v probuzení zbývajících 90 %.
    Nechápeš co říkám?
    SPI DÁL…

    K tomu dodávám, že v naší společnosti je spousta opic, které se nedávno zmocnily ořechu v láhvi, teď nemohou pracku vytáhnout a raději se nechají chytit a zabít.
    Ale až za chvíli. Zatím pevně drží ten ořech.

    Je dost šokující, že se situace ve společnosti dá postihnout dvěma postuláty.

    1. Ano, ta indická metoda chytáni opic je perfektní přiklad, jak to funguje.

      Opici samozřejmě rozbít láhev nenapadne, a to ze zjevných příčin:
      1. nikdy neviděla, že se láhev dá rozbít;
      2. chová se, jak je zvyklá a jak se chovají ostatní opice.
      3. nepřemýšlí kreativně, protože to neumí.

      U lidí je to podobné ..

      1. Opice nikdy nepustí ten ořech, protože je chamtivá jako lidi.
        Pocházíme z opic. To je hlavní naučení a podle toho taky dopadly poslední volby.
        Možná že opravdu byly poslední…
        Зачем буквы, всё ясно!

        1. Jsou mezi lidmi rozdíly, Kocoure.
          Možná znáš ten příběh o „prosťáčkovi“, který byl tak neuvěřitelně blbý, že když mu dali nabídli, aby si vybral – vezmeš si jeden dolar, nebo jeden cent? tak si vždycky vybral jeden cent.
          To našeho prosťáčka nakonec tak proslavilo, že ho navštěvovaly davy lidí, kteří se chtěli přesvědčit, zda je opravdu tak hloupý, aby se mu s dolarem a centem mohli vysmát. A on je nezklamal: vždycky si vybral jeden cent.

          Myslím, že dál to asi není třeba rozvádět 🙂

          1. A nebyl to náhodou nějaký ten obhospodařovatel jízdného v Pražském dopravním podniku se sídlem někde na Seychelách?

          2. Jo, pane, když Vám milion lidí dá každý jednu korunu, jim to neublíží a z Vás je milionář. Tohle uměl Baťa – motivovat lidi, aby on na tom vydělal!

              1. Ono navíc – i motivovat se musí umět.
                Jedna moje kolegyně za mlada pracovala u Bati. Měla ho ráda stejně jako tisíce jejich vrstevníků. Staral se o ně. I mimo směnu. Ubytovny, stravování, volný čas.
                Ostatně: pionýři a svazáci bylo po válce totéž směřování. Obklopit člověka péčí ať chce nebo ne. Dodnes vzpomínám na zájmové kroužky v Pionýrů, Svazarm, prvomájové nebo lampionové průvody atd. Nebo předtím Hitlerjugend případně mladí Banderovci na Ukrajině dnes. Rudé gardy v Číně atd. atp.
                Takže jakou nálepku dáme „hnusnému kapitalistovi“?

      2. Láhev bývá přivázaná, aby s ní opice neutekla. A pro jistotu jsou odstraněny kámeny okolo, aby tu opici nenapadlo náhodou tu láhev rozbít.

  11. Docela by mě zajímalo, jestli si Vidlák všiml, že už je po volbách …
    … volby skončily! Bořit rozbořené hrady z písku je trochu zbytečná snaha.

      1. Pak je vedena tím vůbec nejpitomnějším způsobem, který mě napadá.
        Může oslovit jen hrstku nejzaťatějších militantů. Zbytek voličů má úplně jiné priority, což očividně prokázaly výsledky těch minulých voleb.

    1. A už prezident někoho pověřil sestavením vlády?
      Evidentně si nevšiml, že jeho spolek volby nevyhrál…Nebo všiml?

  12. Víte o tom, že se má konat Sjezd Sudetoněmeckého krajanského sdružení v Brně?
    Akce je plánována na příští rok, předběžně v některém pavilonu BVV.
    Dnes je v Brně první demonstrace proti tomuto záměru.
    Sejdeme se ve 14.00 před sochou Edvarda Beneše, na ulici Veveří u vchodu do Právnické fakulty MUNI.
    Brňané, neseďte doma a přijďte !!!
    Další info o setkání a následně průběhu akce na vlkovobloguje.wordpress.com

      1. Většina účastníků se ani nenarodila na území ČR. Těch narozených v ČR zbyla už jen hrstka. Všichni si nemohou pamatovat nic z událostí roku 1945. Sudetoněmeckou otázku jen záměrně někdo přifukuje. Jinak by byla považována za přežitou.
        Vztahy Sudetských Němců s ČSSR byly vyřešeny mezistátní smlouvou v 1970. Další pak byla podepsána v 90. letech. Němci mají možnost se přestěhovat na území ČR a vlastnit zde nemovitosti i firmy. Pokud někdo opravdu toužil po vlasti jeho předků, mohl zde již dávno žít.
        Vztah je vyřešen, stačí jen řešení připomínat dostatečně často. Že se tak neděje, ukazuje, že jsou zde jiné zájmy ve prospěch někoho neznámého, kdo touží zabrat majetek lidí na území bývalých Sudet a darovat jej potomkům Sudetských Němců. Přesněji jde o sprostou krádež, která je morálně ještě horší než krádež majetku po Únoru 1948. Politici, kteří se na srazu objeví, nebudou hájit zájmy obyvatel ČR, ale ponejvíce šlechty vyvlastněné na základě Benešových dekretů. Můžeme jen odhadovat politiky s příchylností k Sudetským Němcům, i když u některých návštěvníků srazů je jejich orientace známa.
        Je s podivem, že Koudelkova BIS vydává zprávy o všem možném, ale o nebezpečí ze strany Sudetoněmeckého landsmanschaftu nijak nezmiňuje nebo nezvýrazňuje.

            1. No nejen poraženému. Hlavně tomu, který byl označen za agresora a viníka, byly mu dokázány naprosto bezprecedentní válečné zločiny a jen v našich zemích se podíleli na vyvraždění minimálně tři sta šedesáti tisíc lidí, a to z řad civilního obyvatelstva.

            2. ČSR žádnou válku nevyhrála, protože od března 1939 neexistovala. Slovensko bylo samostatné a zbytek byl součástí říše.

      1. Chceme protestovat proti tomu, aby se sjezd landsmannschaftu nekonal zde, v Brně.
        Ať se sjíždějí doma, v Mnichově.

        1. Přesně. Tady by hajlovali a nosili hakenkrajc a MV by se blbě obhajovalo, že oni mohou a jiní ne. I když by jistě zdůvodnili, že to je u nich folklor a u jiných terorismus.

        2. Promiňte mi trochu troufalý dotaz. Budu rád za odpovědi všeho druhu.

          Proč se sjezd těch zkurvených bastardů a latentních nácků, řeší tady na webu?
          Notabene pod článkem, který se jmenuje „Koalice ochotných“ a řeší něco zcela jiného?

                1. A nebo jinak. Prosím neberte to špatně, snažím se odpovědět a už musím pryč. Vy zde pořád opakujete větu otce „Tihle to nebyli.“. Jsem si jistý, že na pořadatele tohoto srazu by ji nepoužil.

          1. Protože jsem si dovolil vážené účastníky debaty pozvat na dnešní demonstraci, pokud jsou z Brna nebo okolí.
            Děkuji za pozornost této věci.

          2. Když holt dnešní článek, tak holt dnešní článek!

            Ale co kdybyste se, Teco, i Vy zkusil zamyslet, než poplísníte diskutující za zdánlivý odskok od tématu, nad diskutujícími propojenou příčinnou souvislostí následujících vět:

            „Koalice ochotných“
            &
            „Chceme protestovat proti tomu, aby se sjezd landsmannschaftu nekonal zde, v Brně!

            Nebo jste přesvědčený, či dokonce si myslíte, že ta „koalice ochotných“ kolaboruje pouze TAM někde daleko pouze na úrovní EU v Bruselu a sporu landsmannschaftu & ČR, který trvá už od předválečné doby, se to netýká?

          1. Nevím, Schumachere, opravdu nevím, ale jako syn táty, kterého k ránu 17.listopadu vyhnali němečtí vojáci v pyžamu pažbami pušek z dřevěných baráků VŠ kolejí do zaplachtovaných náklaďáků, aby přes děsivé ponižování nakonec skončil v koncentráku v Sachsenhausenu, Vám pravím, že to rozhodně význam má!

            Děkuju, pane Řezníčku!

    1. Omlouvam se za odboceni od tematu, ale konecne mam moznost napsat panu Reznickovi z Brna.

      Pane Reznicku, vy v Brne svitite proti valce, ale ta valka musi byt dobojovana az do konce. Pokud byla zahajena, musi mit jasneho viteze, jinak byla bojovana uplne zbytecne. Primeri by bylo drtivou chybou.

  13. KOALICE OCHOTNÝCH NEZAHÁLÍ, ani dnes!!!
    NEJLEPŠÍ PREMIÉR A SVĚTOVÝ LÍDR PETR FIALA po pátečním jednání takzvané koalice ochotných podpořil ukrajinské vojenské údery na energetickou síť a vojensko-průmyslový komplex v hloubi Ruska. Je to šikovnej chlapík a fešák. Londýnského rokování se účastnil prostřednictvím videokonference. Přímo v britské metropoli byli mimo jiné ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj, další šikovnej chlapík a navíc feťák.

      1. To je ta hodnotová politika nerozborně jednotné EU 😀
        Pokud to dělají ukroši, tak vlastně páchají teroristické činy v členských zemích EU a NATO…a nic, nikdo nebije na poplach, nikdo neplácne ukroše po prackách?! Hm, takže s EU a NATO cvičí podělaní východní barbaři…??!! A ještě jim za to máme strkat peníze??!! Tvl.! tak to je konec naší civilizace.

        1. A ještě dodám, neobanderovští ukroši jsou vlastně ozbrojenou pěstí EU, použitou proti vlastním členům, kteří se nechtějí podvolit eurounijní genocidní politice.

        2. Bazalko,
          promiňte mi prosím delší text.
          Neřekl bych, že je to konec naší civilizace, ani s velkou nadsázkou.
          Je to jen názorná ukázka několika věcí a dějů současně :

          Nesmírného pokrytectví podstatné části původních „starých“ států EU – a zároveň je to další kýbl benzínu do stále silněji hořícího, protiruského ohně.
          Další kýble té hořlaviny přilévají mainstreamová EU média. Konfliktní události, lživá protiruská propaganda a hlavně dehumanizace Rusů jako podlidí, jednoduše zvyšují čtenost.

          Rusové jsou totiž momentálně úplně sami a jediní, kteří jsou schopni a hlavně ochotni, něco dělat s tím, stále více se rozlézajícím fašismem, nacismem a terorismem.
          Dělají to tak, jak umějí a jak je to naučil život a hlavně VVV.
          Ano, moc se s tím neserou – jako se s tím moc nesral Stalin poté, co mu ukázali fotky naprosto zbytečně vypálených a vyvražděných, tisíců městeček a vesnic.
          První bitva s nacismem, stála Sověty 27 miliónů jejich vlastních lidí.
          Skoro dvě vyvražděné tehdejší ČSR a k tomu škody, z nichž mnohé nebyly dodnes napraveny.

          Dělají to, přestože už poučeni, opět za cenu obětí z vlastních řad.
          Bojují proti fašismu a nacismu dokonce i za cenu toho, že z jejich vítězné bitvy vlastně budou přímo profitovat i ty státy, které jsou dneska vyhraněně, až hystericky protiruské.

          Tohle, co za nás fakticky dělají Rusové, je opět hodno nezměrné úcty, nikoli špinění, lhaní, konstrukce kampaní a i každodenního pomlouvání Ruska v médiích.
          Budou z toho profitovat i ty hystericky protiruské státy, jako jsou baltské vymíráty, čím dál černější Francie, zfetovaná Belgie, ale třeba i zčernalé Švédsko. Tyhle státy už dneska terorismus, nacismus i čím dál více otevřenější antisemitismus doslova požírá zevnitř.

          I za tyhle dnešní, hystericky protiruské bastardy, jakými jsme většinově bohužel i my Češi, opět pokládají Rusové oběti z řad vlastních lidí, aby se terorismus a hlavně nacismus, nerozlézal až ke hranicím Ruska, nebo dokonce dovnitř něj.

          Nejsem přitom žádný povrchní, jakože proruský „fanda“, jak je to dneska moderní označovat.
          Jen jsem trochu studoval historii 2.SV a Velké Vlastenecké války – ale hlavně, třikrát jsem v ruské části SSSR/Ruské federaci trochu déle pobyl, tamní život a ruské lidi poznal.

          Libtardi mi píšou: „Tak proč se tam neodstěhuješ?“
          Třeba proto, že jsem Čech a Moravák, protože mám kořeny, přátele, trochu práce, rodinu i nějaké povinnosti k ní – tady?

          1. 👍👍👍 😺
            Opět souhlas s TECO.
            Není nic lepšího než si věci ověřit osobně na místě.

            Už se asi nedožiju toho, abychom se vymanili z vlivu KoZa.
            Do sféry vlivu nějaké velmoci pak určitě spadneme.
            To Rusko je nejsnesitelnější…

          2. Libtardi ať si políbí šos…
            Teď jsem poslouchala Michala Svatoše a on odpovídal na otázku ohledně Kalergiho plánu.
            Tak ten magor (Jméno Kalergi pochází ze stejnojmenného byzantsko-krétského šlechtického rodu, s vedlejší linií Callergi v Benátkách) měl dva ty plány, které se doplňují, vyměnit obyvatelstvo Evropy, změna jeho genofondu má udělat z národů Evropy hnědé hloupé obyvatelstvo schopné práce.
            A druhý plán je dobít Afriku, což je v současnosti díky ruským žoldnéřům pasé. Tohle Evropa prohrála.
            Dále zlikvidovat Rusko, což opět nevychází.
            A ovládnout USA, tohle mě překvapilo a Trump jim do toho výrazně hodil vidle.

          3. Ahoj Teco, souhlas, jenom malickosti …

            1) Myslim, ze Rusove si udelaji poradek pouze na Ukrajine a vsechno zapadneji nechaji shnit. Myslim, ze profitovat z toho opravdu nebudeme.
            2) A ty tvoje „kyble protiruske horlaviny“ jsou urceny prave a pouze hlupakum, kterych je mezi lidmi drtiva vetsina.

  14. Perfektní článek na těžké téma – sám mohu potvrdit, že to není jednoduché.
    Vždycky jsem se trošku více zajímal o dění u nás i ve světě a byly doby, kdy jsem mainstreamu věřil … z dnešního pohledu musím uznale konstatovat, že to měli a stále mají zmáknuto velmi dobře. V době hlasování o vstupu do EU jsem by na moři, ale hlasoval bych „Pro“. Pokud by v té době bylo hlasování o NATO, tak bych rovněž souhlasil. Když byly zprávy, že v Kuvajtu vyhazují novorozence z inkubátorů, tak jsem zprávám věřil. Na bombardování Jugoslávie nás všechny připravovali mj. scénami o novodobých koncentračních táborech … a že to musí skončit, proto budeme bombardovat. Prostě, z dnešního, zdůrazňuji z dnešního pohledu, jen kroutím hlavou nad svou naivitou, což nemám problém přiznat. Je tady ale obrovská množina lidí, kteří nejsou ochotni přiznat naivitu a budou zastávat nesmysly do konce věků.
    První zakolísání přišlo, když jsem si zpětně uvědomil, že Powell v OSN nemohl mít v pověstné lahvičce nic extra nebezpečného – co kdyby mu třeba upadla, že? A pak už to šlo ráz na ráz … začínáte hledat odpovědi na sporné otázky a nestačíte se divit, jaký zcela nový film se začne odvíjet. Jenže, jenže to zabere spoustu času, proto bych nebyl tak přísný k těm, kteří ještě dnes mainstreamu věří. Z vlastní zkušenosti vím, že nemá cenu ostatním říkat, že mainstream lže. Cenu má stále dokolečka dokola prezentovat fakta, netlačit na lidi a nechat jim čas, aby si SAMI uvědomili, že něco je jinak, než jak tvrdí mainstream. Nazývat je ovcemi je spolehlivá cesta, jak se utvrdí a nezmění názor, ani proti přesvědčivým důkazům. Cesta je poukazovat na fakt, že mainstream zneužívá jejich nedostatku času pro kontrolu informací a podsouvá jím hodně lhaní mezi střípky pravdy. Neříkat, že jsou oběti, ale zdůrazňovat, že to lepševici dělají fakt dobře až uvěřitelně dobře a prokouknout to je časový problém …
    A mimochodem – změna nebude možná, pokud se nevrátíme k elementární morálce.

    1. Říkáš – na móři si byl ? Kdysi daleko a dávno, jsem dostal na veletoku na řični lodi kabinu po vyhozenem lodniku. Pod posteli byli supliky a vše jsem vyhazoval. Jedna drevena krabice a v ni ňaka žlutohneda hmota. Rozvinul jsem to po posteli a nasel navod v anglictine nadepsany : NIKI – nafukovaci nevesta pro namorniky. Návod znel : „Vyberte Niky z krabice a foukejte ji do palce na noze. Dejte pozor, aby jste ji nenafoukali prilis. V pripade nutnosti opravte trhlinu prilozenym lepidlem jako dusi na byciklu. Vyrobila Cisařská kaučukova spolecnost v Jokohame.“ Kdyz jsem ji nafukoval, bylo to jako z horroru jak se ji rovnali ruce, vlasy rostli kolmo jakoby sahla do elektricke zasuvky… Jenze kdyz jsem ji chtel naustek ucpat, stary kovovy rezavy stupl se zlomil, a vyfucela mi se zapachem po kadidle. Ovsem bylo ji najednou 3x tolik nez predtim a uz nevlezla do skatule. Tak jsem ji dal do ruksaku a večer kdyz se nikdo nedival, ji tajne hodil pres palubu.

            1. A nevšimli jste si náhodou, jak tím kreténismem zastínil dost zásadní příspěvek pana Dvořáka ? Není vám to divné a nevadí vám to ?

    2. Ale voni taky ne !!
      Abstraktne akademicky vyjadrovani zrejme vzdycky zvitezi a nas geobelsovskou propagandou udola. Takze..
      “ To byla ta koalice“..
      „Starym zemim se do toho moc nechtelo“../naky zeme se do toho/.
      „Byli to koalice ochotny,nestitici ke kazdy spatnosti“..
      „Koalice lokaju „..
      Takze naky koalice a uuu udesne spatny. A hlavne nekonkretni a uz je clanek.

      Co je to ta zlocina koalice , se ale nedozvime a kdo byli ty clenove ,misto konkretnich informaci ,
      namydlena klouzacka abstrakce , vod koalice ke koalici..Starych taktik pres sto let.
      Hodi se koalice na nas.?..Jo hodi.
      Byl Vidlak s dostatkem hlasu ochoten taky ke koalici s jinejma stranama?

      Nespokojenost hysterickych akademiku s narodem neunavne sirena na vsecky strany .
      Pod rouskou kritik skryvaji povysenou nenavist na spoluobcany.
      „Nikdy sme nerekli NE „! Kdo nerek to ne , nezajem ..Takhle utoci a podrazeji nam nohy, jejich notoricky spatnym narodem ..
      To se jim hodi aby porad psali ty jejich ochotny utoky proti narodu a proti kazdymu z nas.
      Az narod nenavistnou propagandou otaceji proti narodu . /Stockholm Syndrom/.

      A sklizi akademici tu nenavist jednotlivcu ,kterou cteme v prispevcich. A kdo by chtel zustat pozadu.
      Nejen my sme nerekli…Ani nemluvnata probuh ,nerekli NE. Tak sou strasny. Teror na ne.

      Podivejte se tamhle zamavali praporem a my nikdy nezamavame.
      Tamhle maji sracku a may zase nemame. !!!!
      Taktika akademiku,pisalku ,kdyz pod rouskou kritiky spolupracuji s vladama a s mocnyma sveta..
      Proc nic nedelate , krici poucky na nas hystericky z kancelari. A divi se.
      Kdyz narod nejdrive zpracovali , tak obvinovanej denne ze vsech spatnosti ,narod si rekl , nic a s vama a dost. To radeji s Drabovou.

      Protoze lide se takovym fanatikum utocnych ,agresivnich a negativnich abstrakci nikdy nezavdeci.
      Vecne narodu vyhrozujou vsim.
      A nikdy nehnou prstem ,aby se sami nespalili.
      Ted vynaseji Turka az do nebes..
      A narod ,ten pocka , at je oplakavanej elitni bohac s 5ti % , ministrem. Podivejte se, jak mu ublizujou.
      Se jenom zajima vo penize a nacisty..

      Vsechno u nas je spatny a spatnejsi. Nenachazi nikdy nic positivni , dlouhymi clanky ,jen opakuji a vyjmenuji vsecky nase spatnosti a nic dobryho na nas pouckovaci nepratele ani najit nesmi. Proc?
      Nikdy sme nerekli NE! Ale voni taky ne…

    3. Pane D.D. SV píše na sousedním webu,že 5 PNZ není jen návrh programu voliču,ale i mechanizmus jak svrhnout republice implantovaný kapitalismus bez přivlastkú.
      Proto ho naš šef VIDLAK tady zakázal A TO JE DOBŘE ,no ni?

        1. Colin Luther Powell (5. dubna 1937 New York, USA – 18. října 2021 Bethesda, Maryland, USA) byl americký politik a generál, v letech 2001–2005 ministr zahraničních věcí Spojených států amerických.
          Takovej velkej černoch, toho času už asi v pekle.

    4. Pro mě byl moment probuzení dokument o 11. září, který mi dal kamarád někdy v roce 2004 nebo 5. Řekl, ať se na to podívám a že budu asi hodně překvapený. Jmenoval se In plane site. Nevěřícně jsem na to koukal a říkal jsem si, že to přece není možné, že by to mohlo být jinak a čím víc jsem pátral po internetu, tím víc jsem narážel na nesrovnalosti a další a další materiály, že to celé mohlo být jinak. Poskytl jsem několika kolegům z práce kopii toho videa a několik měsíců a možná i pár let jsme spolu sdílely všechny nové neoficiální informace, které se týkaly toho tématu. Myslím, že nás to probudilo všechny a dnes se díváme na svět zcela jinak. Měl jsem tehdy potřebu šířit dal ty informace, ale narážel jsem na tři typy lidí. Jeden typ byl, že je to vůbec nezajímalo a nechtěli o tom nic vědět. Druhý typ lidí odmítal vůbec uznat, že by to mohlo být jinak než oficiální verze. Jejich hlavní argument byl, že by to nikdo nedokázal udělat tak aby se to neprovalilo a v demokratické systému tyto věci nejsou možné. Třetí typ lidí byl, že se mnou o tom diskutovali, i se na dokument alespoň v rychlosti podívali, ale veškeré předložené argumenty považovali za nesmyslné. Dokonce ani pád WTC7 je nepřesvědčil, že je to lež jako věž. Přijali oficiální argument, že wrc7 bylo strukturálně poškozeno od trosek padajících budov wtc1 a wtc2, došlo k požáru v přízemí budovy a ta se pak zhroutila když všechny pilony selhaly v jeden okamžik. U některých jsem pozoroval jakýsi náznak pochybnosti, ale zároveň i strach si přiznat, že byli obelhani a že je pro ně jednodušší „zalézt zpátky do ulity“. Pro mě pak byla třešničkou na dortu forenzní analýza prachu z manhatannu, kterou provedli na univerzitě v Kodani a profesor Niels Harrit zjistil přítomnost nespaleneho nanoteritu a prohlásil, že jediná konspirační teorie v celém příběhu je ta oficiální. No a od té doby pozoruji, že svět není v pořádku. Už nikoho nepřesvědčuji. Pokud je někdo ochotný diskutovat, předložím argumenty a tim to pro mě končí. Věřím, že většina lidí má někde své 11. Září a přijde jejich moment probuzení. Včera jsem diskutoval se svojí dcerou, 24 let, VŠ vzdělaná. Začala naříkat, že jsou ztracená generace, že nebudou mít ani na důchod, ani na to si koupit byt a proto mnoho jejich vrstevníků nechce zakládat rodinu a ani mít dítě. Tak jsem se jí ptal, proč volí piráty a ne nekoho kdo to bude chtít změnit. Odpověď byla, že z podstaty systému i kdyby se tam dostal někdo kdo bude mít chuť to změnit, nebude na to mít sílu. Obávám se, že má z velké části pravdu. Systém je nastavený na divide et impera.

      1. Takže to ani nezkusí a volí ty, kteří ji zaručeně dokurwí budoucnost? Hm, něco je s těmi mladými lidmi špatně.

      2. Dceři můžete sdělit, že pořízení vlastního bydlení nikdy nebylo snadné v žádné době, a že tedy musí začít přemýšlet, jak to zařídit v nových podmínkách. Zkušenosti starších generací jsou jim k ničemu, leda jako studium jedněch podmínek, kdy dnes jsou podmínky a možnosti zcela jiné.
        Ale osobně soudím, že s Green Dealem jsou podmínky mnohem těžší. Další odstranění potíží by přinesla změna stavebního zákona.
        Jenže generace 15 – 30 let věku už není zaměřena na uvažování, jak zvýšit nabídku bydlení. Místo toho zvažují, jak snížit poptávku po bydlení, a co nejvíc bydlení prodražit. Zvolili si takovou budoucnost, nechť se s tím poperou. Hodně jich to nezvládne.

      3. Pepe Walker:

        A tady jsme u kořene poznání, že narodní politiku převažuje politika mezinárodní a tu zase politika světová . Tu světovou politiku řídí pár panáků, které známe, ale už neznáme , kdo je nad nimi a zda je to článek moci poslední. Naším českým politickým písečkem je malé dětské prochcané pískoviště, kde máme povoleno rozbíjet si bábovičky a srát do rohu.

        Ale pořád mě nepřestane udivovat, jakého vola ze sebe umí dělat politici a snad ještě více, jak jim to žerou jejich voliči. Např. Fiala dostal k moci výkonné úzkou uličku a do zadku ho přitom vidlemi píchá Lejnová a tu zase atd… Pro mnoho voličů je Fiala důstojným politikem, který dělá hodnotovou politiku, takže vlastně tady máme, to co si zasloužíme.

          1. Má 7 dětí, už v roce 1994 byla trojnásobnou matkou a nepokračovala v odborném výcviku (automatický překlad z německé wiki), takže nemůže být gynekoložka.
            Někdo ji tedy píchal 😀
            Pak žila v Kalifornii s manželem. Pak zase chvíli studovala medicínu, jiný obor, dokonce ji podezírali z plagiátorství.

    5. Mám to stejné až na tu Jugoslávii, máme tam rodinu a tak jsme věděli, že je to jinak.
      Navíc v 90.roce jsme se tam byli podívat (i v Řecku) a šokovala nás média, ta doslova vytvářela nenávistný obsah proti Srbům, jak bijí druhé národy. Což nebyla vůbec pravda.
      O tom, že kosovští Abánci vyvolali válku i s vedlejší Makedonii se nepíše vůbec, v roce 2004 tam bylo tisíc mrtvých. Tu ale ihned Američané ukončili, tedy tak nějak to vyprávěl strýc, který byl na náštěvě v Polsku u svého příbuzného a stavil se u nás při cestě domů.

    6. Zdravím. Má osobní zkušenost říká, že „stále dokolečka dokola prezentovat fakta“ k ničemu nevede. Je to odmítnuto a vyvráceno jiným „faktem“. Asi vzpomínka na školní docházku, kdy jsme museli znát tu správnou odpověď. Lepší je klást otázky a chtít vysvětlení podivností. Např. kde vezmeme v zimě elektřinu na topení, když je přes den zataženo a málo fouká? Nebo jaký smysl má poslat své vojáky obsadit nějaký objekt a pak nechat jiné své vojáky, aby ten objekt ostřelovali?
      A mluvit o variantách „pravdy“. Neodmítat přesvědčení druhého, pouze zpochybnit a představit svůj pohled jako jinou variantu. Nesmí se to dostat do osobního sporu kde je pravda a kde lež. To končí hádkou nebo alespoň oboustranným rozčarováním (přesnější by bylo jiné slovo s „r“ uprostřed) .

    1. Nase spolecnost potrebuje pokani , klecet na kolenou a pokorne se vyznavat se z hrichu ,
      ze vsech ktery, na nas hodi..Pak je lide nezvoli a sou za to nasledky.
      Ta spolecnost, zase to hodi na nas …My sme ta ,za kazdou cenu ta spatna spolecnost ,porad narodem zklamanych pisalku ponizovana…Ktery ani nevi ,nejsou schopni vedet , co bezohledne pro svuj prospech a koryta pachaji .
      A vedet nechteji !!!..

      Zase jinej abstraktni nazev pouckaru ,dulezitej na odvadeni pozornosti a na zakryvani konkretni skutecnosti …
      Totiz ,ta spatna spolecnost nas Cechu …..Kdyz jde ve skutecnosti o nekolik gangsteru sdruzenych do vlady organizovanyho zlocinu …Kterym se za baksis ,klani a podlezaji stada sluhu,,ale ….MY sme nerekli NE!!

  15. Perfektní článek.
    Ti všichni se bojí komunistů ,dokonce i předat řízení státu opozici.
    Neodpustim si velký na tom všem, sionistů M.Zemana.

    1. Někdo mental ve zprávách, že to dělat nemůže, že nemá zkušenosti a Turek tekl, tak jako Lipavský bych to uměl taky. Konečně něco vtipného.

      1. To se ale Turek hodně podceňuje, srovnávat se s Lipánkem. S jeho sebevědomím bych spíš čekal srovnaní s Kissingerem 😄

        1. Turek řekl o Nerudové, že je kvalitně blbá.
          V tom měl pravdu, ale sám toho rozumu také moc nepobral.
          Jediný kvalitní kandidát na post ministra zahraničí je Petr Drulák…

          1. Slyšel jsem Turka mluvit v ČT – vyjadřoval se k aféře. Podle projevu bych odhadoval, že tam inteligence bude.

            Nejvhodnější kandidát pro MZV? Z možných je to Zahradil.

            1. Po Lipánkově angažmá je vhodným kandidátem na lepšího ministra zahraničí i šimpanz. Pracoval by za trs banánů.

        2. Turek provozuje kamaráčofty s lidmi, jako je Chlad.
          S lidmi, které bych nechtěl ani potkat, natož tak s nimi cokoliv mít.
          Počínání Zdislavy je mi většinou odporné, ale tak trochu sympatizuju s její snahou zjistit, kde vzal Turek vysoké desítky až stovky miliónů na ta auta, která má ve své „sbírce“.
          Výsledek bude zajímavý, pokud se skutečně jedná o majetek Turka a ne třeba někoho jiného, kdo se Turkovým jménem jen kryje.

          Například Lamborghini Countach z první výrobní série, to není něco, co by si mohl koupit úplně kdokoliv. F-430 je sice „celkem obyčejné Ferrari“, jenže tohle údajné Turkovo je po někom, kdo vyhrál tuším šest mistrovských titulů ve F-1, takže nejde o zase tak obyčejné auto.
          Stejně se to má s různými Bentley a dalšími luxusními vozy.
          Bude zajímavé sledovat, jak dopadne paní Zdislava a jak dopadne pátrání.
          Já jsem nikdy nikomu nic nezáviděl, pokud si na to vydělal vlastní prací, nebo šikovností.
          Pokud si na bohatství někdo vydělal podrazy a okrádáním jiných lidí, tak s tím mám velký problém.

          1. ZBISlava najde jen to, co bude chtít BIS zveřejnit. Všichni budeme zdíšeni a ochuceni, jen Vyděšená Myrka bude zděšená a znechucená.

  16. Jako článek o neexistující morálce ve vyšších patrech dobrý, ale po včerejším článku jsem čekal nějakou úvahu o dalším směrování STAČILO. Aspon první nástřel.

    1. Další směřování je IMHO zřejmé – tam, kam to směřovalo od počátku – na smetiště dějin. Zahájit politickou kariéru spojením s komunistickou kariéristkou a dalším spojením s provařenými prominenty bývalé ČSSD byla těžká chyba. A ta, jak známo, je horší, než zločin.

  17. Budu sprostý, ale je to coitát. Můj kamarád, dpolužák a spolubydlící na koleji často citoval jakéhosi mistraxzcfabriky, kam chodili na gymplu na výrobní praxi: „Lidi jsou kurvy. Jen lžou, kradou a mrdají“.

    Ale to bylo někdy před 65 lety. Teď už se naučili i zabíjet …

        1. Nedávno jsem to slyšel jinak.
          Šli jsme po Vaňkovce a kámoš hlásil: „Lidi jsou kurvy. Kradou, lžou – a rozhlídnul se – „a furt telefonujou!“

  18. Danieli, ten stud který cítím, když si uvědomuji že jsem taky součásti národa českého není moc viditelný. Ale naleptává to vlastní sebevědomí – tedy уверенность в себе, pewność siebie, Selbstgefühl a tak dále.
    Máte to taky tak?

        1. S tímto již souhlasím. Víte, neberte osobně, proto jsem se zeptal, protože jsem věřil v podobnou odpověď, ale mně strašně vadí ta móda pomlouvání našeho národa. A bez toho doplňku mi to váš výrok evokoval. Nezlobte se.

          1. Mě taky. Opravdu nevím proč se tak podceňujeme.
            Ale osobně si myslím, že nám to někdo podsouvá, dobře si pamatuje, že se dokážeme pěkně nas.rat a vyleze jakýsi Žiška a všem to natře,
            A ani generál Svoboda se nepřipomíná, jen ten pajtaš na hradě, co dělal bůhví co.

            Já mám zase příbuzné na Slovensku a v Řecku, odkud odešli do různých končin světa.
            A nezapomenu na svého bratrance, který mi záviděl náš průmysl a moji tehdejší práci v Hyundai. Byl zemědělec a nebavilo ho to, nechtěl být každou sezónu od svítání do večera na poli.
            Oni vlastně mého otce obdivovali, že si vybral Československo.

                1. O nás v muzikálu zpívali oba – Žižka i Žiška.
                  Ten, co se jmenoval jako husitský vojvoda ovšem pak zavraždil svého souseda v domě kde bydlel a je v báni. Ten druhý je už, myslím, v penzi.
                  To jsou věci…

            1. Re: Evix

              Tak to nevím, jestli by se mu líbilo hákovat na tři šichty, anebo dokonce v karuselu celý rok, od vánoc do vánoc.
              Jsem si vzpomněl, jak prudili řečtí zemědělci, kteří dokázali stávkovat = blokovat silnice dva měsíce v kuse.
              Pochopitelně mimo vegetační období…

              1. Targusu,
                Můj osobní otevřený dopis pro Tebe. Na základě Tvého příspěvku z 5:31.
                Bude to trochu delší, ale zkus to přelouskat, třeba Ti to s něčím pomůže.

                Mohl bych teď upustit nějakou jedovatost v tom smyslu, žes se mohl trochu líp učit a trochu míň pičovat na všecky okolo, ale neudělám to 😀

                Možná, že ve Tvém případě by fakt stačilo, trochu ubrat z toho, co všechno jsi už viděl, zažil i přeskákal, jen o trochu víc držet jazyk za zuby, třebaže v daném okamžiku Ti kudla doslova propíchává kapsu.
                A možná bys měl i stabilnější práci, ve které bys byl snad spokojený finančně, nenadřel se tolik a byl i psychicky víc v pohodě.
                Ale nechodím ve Tvých botách, takže jen odhaduju a určitě se v některých věcech pletu – to už tak bývá.

                Víš, já jsem si to pičování i machrování na všecko a na všecky, odbyl už před svou třicítkou.
                To je zrovna takové období, ve kterém si smrad (někdy i oprávněně) myslí, že už umí všechno, proto může poučovat ostatní, jak a co by měli správně dělat, kritizuje všecky okolo, co dělají blbě…
                A taky si ve třiceti myslí, že je tak neodolatelný, že může prcat všechno, nač si pomyslí. Třeba sekretářku a nakonec i dceru generálního…
                Nooo..zůstal jsem naživu, nechybí mi ani šulinek, ani mě generální nenechal vykastrovat – a to je přece výhra 😀

                Tomu mému sebevědomí nahrávalo i to, že se mi v životě i v práci skutečně dařilo.
                To, co si ostatní museli většinou pracně odedřít, systémem pokus-omyl, často si na tomto systému i rozbili hubu – tak tohle mně šlo, shodou náhod, skoro samo.
                Možná i proto, že jsem měl danou práci zároveň jako koníčka. Už někdy od osmi-devíti let, kdy mi Ježíšek pod stromeček nadělil Avomet dvojku, RLC desítku a nejnovější model trafopáječky TRP2-69. Stálo je to spoustu výplat…
                To, co ostatní museli pracně nadřít na všelijakých školeních a kurzech, já měl už dávno načtený i vyzkoušený.
                Mě tehdy neskutečně bavilo čtení odborné literatury, často přes kantory a knihovníky vypůjčené z tehdejší Státní vědeckotechnické knihovny.
                Nasával jsem všechno nejnovější, ale i to osvědčené, jako houba vodu.
                Vlastně až dodnes mě baví čtení odborné literatury ve třech jazycích i bastlení zároveň. Bastlení a plná hlava nápadů, to se už někdy v mých 13-14 letech přetavilo ve veleúspěšné stavby vlastních HiFi zesilovačů, nikoli jen tupé skládání nějakých předžvýkaných stavebnic, jako byl třeba TW30G, britský Sinclair P60, nebo legenda TW40 a TW120 Junior.
                A ještě mi zbýval čas i na holky 😀
                Ale to jsem zbytečně odbočil.

                Ty to pičování provozuješ dodnes a má to následky, jaké má – jak tak sleduju při čtení Tvých příspěvků.
                Ale nic ve zlém, je to jen nesmělý pokus o radu od ročníka 53…

                Staří psi mě ale tenkrát, ještě před tou třicítkou, poměrně rychle vyvedli z omylu.
                Přichystali mi pár desítek velmi poučných, tzv. „špeků“ a „hrobů“, tedy všelijakých pastiček na čas i na mozek, jak se v mém oboru říká úporným, nepravidelně se objevujícím závadám, které nejdou jednoduše odhalit žádným okamžitým měřením, ale jen a jen dlouholetou praxí se zkušenostmi.
                Musím poctivě přiznat, že naprostou většinu těch hrobů jsem zvládl zasypat dočista sám, za což jsem sice sklízel oprávněné uznání oněch starých psů, ale i tak mi to šeredně pošramotilo sebevědomí už proto, že k něčemu takovému vůbec muselo dojít, tedy k těm „výchovným pohlavkům“…

                Ty dostáváš výchovný lepance co tři měsíce – a stejně to není nic platný.
                Uvažuj nad tím, jestli by ke stáru, kdy už ubývají síly, nebylo dobrý ubrat na intenzitě toho pičování.
                On žádný manažer, ani třeba obyčejný garážmistr, či vedoucí dopravního úseku firmy nenese zrovna lehce, když mu „obyčejný točvolant“ začne vysvětlovat, jak by se to mělo dělat líp – děláš tím díry do jejich sebevědomí a podkopáváš jejich autoritu, často i nezaslouženou.
                V každé takové situaci je potřebné mít na paměti, že vedení firmy pověřilo řízením úseku dopravy a logistiky nikoli Tebe, ale toho dotyčného.
                Ať je to jakýkoliv píčus, je to prostě tak dané. Žádným pičováním, ani naschvály z Tvé strany se to ani neprohodí, ani nezlepší.
                Vždycky a všude to odsereš Ty, protože jsi ten nejníže.

                Targusu, po všech Tvých příspěvcích věřím, že jsi čestný a rovný chlap, ale možná až příliš přecitlivělý na všelijaké ty nespravedlnosti a podrazy světa okolo Tebe.
                Sám na tom daném stavu nic nespravíš, naopak.
                Protože jsi nejhlasitější a umíš se vyjadřovat někdy až „pregnantně“, odsereš to vždycky jen Ty sám.
                Potáhne se to s Tebou dál a výsledky mohou mít podobu padáka už po zkušebce, protože nikdo z těch blbečků, kteří předstírají řízení úseku prostě nechce, aby mu někdo jiný kecal do práce, nebo dokonce rozvracel morálku ostatních.

                Tak to prostě je a dokud tohle nepochopíš, budeš se každého půl roku plácat od firmy k firmě, od jedné smlouvy ke druhé – a pak nakonec hledat nějakou firmu, ve které Tě ještě neznají…
                Neber si to moc osobně, bohužel jsem tohle mockrát viděl a stále vidím. Nefunguje to a fungovat nebude – ne v této verzi kapitalismu.
                Pokud takových rovných a čestných chlapů, jako jsi Ty, nebude v dopravním úseku firmy padesát – a nebudou mluvit stejným jazykem, nikde a nic se nezmění.
                Bude to jen horší a horší, protože bude slyšet jen Tebe.

                Alefe prosím – pokud by to kvůli délce spadlo do spamu, vytáhněte to. Díky.

                1. Ne vždy souhlasím s tím, „co čte a málokdy píše“.
                  Měl jsem podobný běh života na začátku. Ale „prozřel“ jsem dříve. Není možné nikomu vnucovat vlastní moudra. „Vlastní moudra“ si musí každý odpracovat sám.
                  Teď už se na nesmyslná rozhodnutí jiných (nadřízených) dívám z povzdálí*. Jednou nebo dvakrát upozorním, že cesta vede jinudy – a dál si chráním jednom vlastní pr*el. Někteří chytřejší to pochopili a za čas se přijdou zeptat, jak to vidím.

                  */ To je důvod, proč jsem předal vedení svému „korunnímu princi“.

                2. Re: Teco

                  Jsou to asi tak dva dny, co mi mnohem slušněji sdělil totéž mnohem mladší kolegáček, se kterým teď jezdím na docela dlouhé školení.
                  Jen pro info – platím si ho sám.
                  To školení, vy prase!

                  Ad slušnost – byl mnohem decentnější, páč by mi mohl dělat nikoli syna, nýbrž vnuka.

                  Pochválil jsem jej za upřímnost a formu sdělení.

                  Pak jsem mu vysvětlil, že:
                  1/ se nehodlám okrádat od jedinou svobodu, která mi zůstala – to jest poslat kohokoli do prdele, kdo mi „nekonvenuje“,
                  2/ nemám za životní cíl dělat čur… – pardon – kašpara komukoli, kdo rozhoduje o výši, resp. vůbec nějaké existenci mého příjmu z „povinného“ pracovního poměru,
                  3/ státem vyměřená délka nucených prací mi znemožňuje získat JAKÝKOLI alespoň trochu normální pracovní poměr (chybí mi něco maličko přes dva roky),

                  pročež to mám VŠECKO ÚÚÚPLNĚ U PRDELE.

                  1. Targusi, já Vám rozumím, mám trošku podobnou povahu, také je pro mne ta svoboda velmi vysoká priorita. Ale někdy je to už příliš drahé. Zvažte sám.

                    1. Re: tymák…

                      A co je to „to už příliš drahé“?

                      Resp. zkuste mi vysvětlit, o co přicházím?
                      Abyste při vysvětlování měli jasno, na jídlo a bydlení mám dost. Veškerého majetku jsem se již zbavil – ano, možná příliš brzy.

                      Co tam máte dál?

                    1. Re: Teco, Tymák, JŠ a další

                      Jedna věc je držet hubu, krok a řadu v případě, že nejde o vlastní kůži. Nemám pripomínek a plně chápu (hypošky, lízingy, blablabla…)

                      Drsný dotaz se žádostí o VAŠI upřímnou odpověď.

                      Také byste bez keců šlapali brázdu, pokud by vám šlo doslova o rypák?

                      Z příhod lišky Bystroušky jen namátkou za posledních cca 5 let:
                      – nefunkční hlavní světlomety a požadavek nočních jízd,
                      – únik převážené látky z cisterny (300 l za každou přepravu),
                      – zlomený rám vozidla naloženého zchlazeným dusíkem (20 tun, -190°C),
                      – prasklá hadice při stáčení asfaltu, nekontrolovaný výtok asfaltu o teplotě 170 °C pod tlakem 3 bary z třícoulového ventilu (pokud víte, kolik je 1 coul)
                      – nefunkční brzdy na pravé straně vozidla (při šlápnutí fičíte hezky do protisměru).
                      – kolaps počítače řídícího motor, převodovku a brzdy v rychlosti 90 km/h,

                      Ruku na srdce – kdo z vás by na to měl – jezdit dál a šlapat brázdu?

                    2. Re: JŠ

                      Už se stalo. Smysl mého žití redukose zval na pomoc mým potomkům.

                    3. Targu,
                      proč děláš posledních pět roků u pochybných firem, které své řidiče nechávají jednou nohou v kriminále?
                      To potom ta virtuální svoboda pěkně hořkne v hubě, to Ti povím…

                    4. reakce na Teco, 18:25
                      Protože, v tomhle věku a s ČID (invalidním důchodem) Vás nepřijmou ani na takovou práci, jako je rovnání nákupních košíků před sámoškou.
                      Teco, pochopil?
                      Přičemž si samozřejmě nemyslím, že by některý ze zde působících hytlermarketů byl serizní firmou.

              2. Tak to nevím, jestli by se mu líbilo hákovat na tři šichty, anebo dokonce v karuselu celý rok, od vánoc do vánoc.

                Targusi, asi jsem podle tebe úplněcypeganz blbej, protože posledních 22 let před důchodem jsem pracoval výhradně ve třísměnných nebo nepřetržitých provozech – a velice mi to vyhovovalo. Naopak od 6 do14 hodin pro mě byla noční můra. Klid, když všichni ostatní byli v práci, žádné dopravní špičky, návaly, zácpy na silnicích… no nic, každej sme ňákej. 🙂

                1. Re: spit…

                  Jen taková maličkost – moje poznámka se týkala zemědělce, kterému se nelíbilo v sezóně – cca 9 měsíců – hákovat od slunka do slunka, resp. úniku jeho příbuzného do Čechoslááákije.
                  A vy si hákujte třeba ve dvou kolotočích naráz, jestli vám to vyhovuje.

              3. Na tři směny jsem pracovala od roku 1997 až do důchodu, s přestávkama.
                Bratranec žije u městečka Kastoria, tam žádné důležité tahy nejsou.
                A pracovala jsem i v zemědělství 11 let a dost. Linka se dá vypnout, kráva nebo prasnce nikoliv.

            2. Evix + Tymák:
              přidávám se. Takovýho sraního do vlastního hnízda aby pohledal. Já už na to začínám být alergická.

          2. Souhlas. Já startuji jak motorovka na slovo „čecháček“. To je tak dehonestující a od toho Černýho i Havla hnusný že až.

            1. Nevím kdo jste, ale plně s vámi souhlasím. Promiňte mi ten výraz, ale to je přímo poznávací heslo těch, co si ze sraní do vlastního hnízda dělají vrcholový sport.

        2. A můj dědeček, ale nevím to jistě, byl údajně polský žid z osady Chrzenchochorzice, powiad Lekowody. Pokud je to tak, tak jsem z jedné čtvrtiny žid. Moje bývala právoplatná domácí majitelka, když se se mnou hádala o peníze, říkala že to ze mně proráží na povrch 😀

          1. Re: kšandista

            Vy jste hlavně kecka.

            Nikoli powiad, nýbrž powiat.
            Nikoli Lekowody, nýbrž Łękołody.
            Nikoli Chrzenchochorzice, nýbrž Chrząszczyżewoszyce, v češtině zhruba CHŘONŠČYŽEVOŠYCE.

            A ukradl jste to z filmu „Jak rozpętałem drugą wojnę światową“, neboli „Jak jsem rozpoutal druhou světovou válku“.
            A nejmenujete se Velký kšandista, nýbrž Grzegorz Brzęczyszczykiewicz.

            V češtině to zní zhruba takto:
            GŘEGOŘ BŘYNČYŠČYKJEVIČ.

            Dobré ráno.

          2. Víte, co je mi stále divné?
            Kde se na blogu jihomoravského blogera, vzalo tolik lidí ze severní Moravy, z pomezí ostravsko-opavsko-karvinského a Polska ??

            Čekal bych tu lidi z celé republiky (mimo Prahu, samozřejmě), hlavně tedy z té chudší a velice tvrdé jihomoravské části – z Valašska a Slovácka, moravsko-slovenského pomezí, ale třeba i z okolí Pardubic u Hradce 😀 a třeba i jižních a západních Čech.
            Ale Severomoraváků a různých česko-polsko-německých kříženců 😀 je tu až tolik, až je to někdy zarážející, fakt. Není to nic proti ničemu, ale prostě mě to zajímá.
            Čím to je, nebo jak se to stalo?
            Nahnala sem lidi ze severní Moravy, k JM blogerovi, sociální situace tamních lidí obecně, nebo jak se to vlastně stalo?

            1. Proč tu nečekáte lidi z Prahy? Já z Prahy jsem a jistě ne jediná. Nejsem na tom špatně materiálně, mám dobrý vzdělání a přední zuby mi ještě držej. Přesto jsem volívala SPD a letos tedy S! a hodlám v tom pokračovat.

              Tohle stereotypní myšlení mi tak krapet jako vadí. Seš z Prahy, tak volíš libtardy, pohrdáš venkovem, piješ sójový latéčko a jseš nafoukanej, i když nemáš na co.

            2. Lidi z prajzké jsou prostě zvláštní, zapšklí, ale sví. Lidi od Targusova kraje jsou zase krapetek jiní. Taky si všímám, že tu je poměrně dost sousedů- a snad se na nás dívá a sleduje i náš společný známý, co nedávno náš svět opustil. Ale úplně vypovídající to není, protože zdaleka ne každý, kdo tento web navštěvuje tady taky přispívá. Bez mučení se ale přiznám, že bych se odsud odstěhoval. Klidně do oblasti Bílých Karpat. Už například na Valašsku jsme s bráchou šli vesnicí, a byli jsme úplně v šoku z toho, že nás cizince zdraví místní děcka vracející se ze školy domů. To tady nepozdraví ani sousedovic ratolesti.

              1. Folďas
                Potvrzuji stejný jev ve Viganticích ve večerních hodinách.
                Léta předtím , na Starém intru v Rožnově jsem zapomněl náramkové hodinky ve společné sprše a za chvíli běhal člověk po patře a ptal se, komu patří…
                To v Plzni na ubytovně v Zahradní ulici mi odervali jízdní kolo, přizamčné k radiátoru. Byli to zaměstnanci ubytovny, která spadala pod Útvar pro kádrovou a personální práci.
                Kádry rozhodují vše, četl jsem kdesi.

            3. Nic ve zlém, ale tím okolím Pardubic u Hradce myslïte Chlumec? Já že tamní sedláci už mají s vrchností bohaté zkušenosti 😄😄

      1. Ke studu : Málo je známá esej „My – Anglosasové“, ve které se Twain čestně a upřímně snažil odpovědět na otázku, kdo jsou Anglosasové ve skutečnosti. Ve své tvorbě Mark Twain popisuje elitní banket, a situaci, které se stal osobním svědkem. V hale – jeho slovy – byla celá americká elita – bankéři, průmyslníci, finančníci, vojáci a další mocní lidé. Klub byl také nazýván velmi symbolicky – „Daleko na konci Země“. Zatímco Mark Twain chodil po sále a pozoroval všechny přítomné, na scénu přichází předsedající klubu, udeřil pěstí do stolu a vykřikl:
        „Jsme Anglosasové, a když Anglosas něco potřebuje, jde a vezme si to!“
        Vyhlášení, které tento večer zahájilo, vyvolalo v hale bouři potlesku a právě tento okamžik vzbudil v mysli Marka Twaina touhu objasnit tuto otázku. Spisovatel ve své eseji později napíše: „Na banketu bylo nejméně sedmdesát pět civilistů a dvacet pět důstojníků armády a námořnictva. Trvalo to nejméně dvě minuty, než vyčerpali svůj obdiv k tomuto prohlášení. Sám inspirující „prorok“, který ho vytrhl ze svého nitra, stál a zářil úsměvem. A já se na to díval a pomyslel si, vždyť jestli to co bylo řečeno, přeložíme do jednoduchého jazyka, pak se ukáže, že my Britové a Američané jsme zloději, lupiči a piráti, a ještě jsme na to pyšní.“ V následujících částech eseje si spisovatel stěžuje, že se neodvážil na sebe převzít oponentní funkci. Twain si pomyslel, že by byl v roli spravedlivého na této schůzce směšný.

        1. Jeden standup komik indického původu to půvabnou angličtinou popsal zhruba slovy:“Byl jsem v Britském muzeu, ale britského tam nebylo nic. A všechno byly dary sběratelů. V Británii se zlodějům říká sběratelé? Něco, jako Alibaba a 40 sběratelů?“
          Publikum mu tleskalo.

    1. Člověk by měl cítit stud sám za sebe, protože za ostatní lidi nemůže.
      Tam Ty se nemáš za co stydět.

      A na Český, Moravský, Slezký, (Ještě dříve Lužický i jiný) národ můžeš být hrdý.
      Více než 1000 let zadržujeme Germány na hranicích a nezanikli jsme, i když to někdy bylo o chlup.
      Nejsme o nic horší, než národy okolo nás.
      Nemusíme se stydět za kolonialismus a neokolonialismus.
      Naše bohatství nevzniklo z loupení na mořích ani jinde, ale vlastním přičiněním.
      Neprováděli jsme genocidu jiných národů.

      A to, že v našem národě jsou jedinci, kteří by se měli stydět…
      Karma je (a bude) zdarma.

  19. „KGB Bieloruska: oponenti Minska pripravujú v EÚ „osloboditeľskú armádu“

    Politickí oponenti bieloruských orgánov pripravujú na území krajín Európskej únie takzvanú osloboditeľskú armádu s počtom až 15 tisíc ľudí. Vyhlásil to prvý podpredseda Výboru štátnej bezpečnosti republiky Sergej Terebov na tretej konferencii SNŠ o boji proti terorizmu a extrémizmu, ktorá sa koná v Dušanbe, píše agentúra BELTA.

    „Významné riziko pre národnú bezpečnosť krajiny predstavuje príprava nepriateľskej sily na prevzatie moci, vrátane vytvorenia takzvanej bieloruskej osloboditeľskej armády na území Európskej únie. Podľa plánov oponentov moci by mala byť vytvorená podľa štandardov NATO a mala by pozostávať z troch brigád s celkovým počtom 9 000 až 15 000 ľudí,“ povedal.“

    https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=41&sid=97471b3a1c464128436c348a5809da67&start=1360#p442560

    Nepochybuji, že v tom máme smočeno i my. Opět. X let zpátky si pamatuji, jak jsme už tehdy posílali snad sedmdesát milionů z rozpočtu kteréhosi ministerstva na podkopávání oficiálního běloruského režimu.

      1. To nebudou regulérní armáda, ale záškodníci. Rozptýlení po celém území státu můžou udělat dost velkou paseku.

          1. mohl by se tam angažovat agent Pávek, ten je vycvičený záškodník a podřezávač již z Prostějova od paragánů ze zpravodajské správy ZVO. Koneckonců se kdysi chlubil, že dokáže zabít holou rukou. To samozřejmě umí víc lidí, ale ti se tím obvykle nechlubí.

            1. už ne. toho parfému je 100ml a i tak stojí jenom 2/3 unce.
              už 90k, o +10k za nějaký 3-4 měsíce. notyvole! pardon.

      1. To nemáte bazén? Spořivý důchodce po sezóně vytáhne zbytky bazénové soli a použije to na posyp příjezdové komunikace k nemovitosti.
        Stejně by sůl do příštího léta zhrudkovatěla. Tedy, pokud nemá tu cestu vyhřívanou.

      2. Srnám dávám himálajskou sůl. Je růžová a zřejmě jinak voní, protože ji preferují. Když ji dám mimo, hned ji najdou.

Napsat komentář: PeS Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *