30 prosince, 2025

Klíčem je Kramatorsk…

Včerejší článek vybudil poměrně širokou diskusi o blízké ukrajinské válečné budoucnosti a já bych dnes rád v této diskusi pokračoval. Máme před koncem roku, zítra to bude spíš na bilancování a Nový rok zase bude o předsevzetích a plánech, tož dneska vám naservíruju to, co ve světě vidím svýma Vidláckýma očima a udělám nějakou geopolitickou předpověď pro příští rok. Samozřejmě, není to žádná zjevená pravda od Pánaboha, jen názor jednoho obskurního blogera opřený o pár argumentů.

Začnu tím, co považuju za konstantu, která se za poslední čtyři roky nezměnila a která se určitě nezmění ani v roce 2026. Když válka na Ukrajině začala, napsal jsem, že skončí obsazením Kramatorsku. Ne proto, že bych viděl ruským generálům do diářů, ale jednoduše proto, že to od začátku byla hlavní strategická osa ruského postupu a také to byl kus Donbasu, který byl od hranic nejdál. Po čtyřech letech války vidíme, že se veškeré mírové iniciativy točí právě kolem tohoto posledního cípu Doněcké oblasti. Ukrajina ji nechce pustit a Rusko ji naopak mocinky chce. Zde Rusko na začátku nejtvrději postupovalo a zde také přišlo při protiofenzívě o největší kus dobytého území.

Proč?

Protože Donbas je to, co dělalo Ukrajinu silnou. Uhlí a ocel… Každý dron, každý náboj, každá hlaveň, takřka každá věc, která se na Ukrajině ještě vyrábí, začíná někde v dolech u Pokrovsku nebo Slavjansku. Tam jsou prvotní suroviny, které vám dávají strategickou nezávislost a jejich ztráta znamená závislost. Prosím, všimněte si, jak houby platná je Německu (v podmínkách takřka válečného stavu) vyspělá technologie, když musí všechny suroviny dovážet. Včetně plynu… Surovinová základna je to, co z vás dělá mocnost. Jakmile musíte všechno dovážet, nakonec vás vaše kolonie převálcují… třeba jen tím, že vám vymění obyvatelstvo. Je vám úplně na nic, že máte jaderné zbraně. Viď, Starmere! Británie přestala být velmocí ve chvíli, kdy přestala doma těžit. Jakmile nemáte doma uhlí a ocel, brzy přijdete i o doky, které umějí vyrobit velké lodě. Vzniknou někde, kde tohle všechno mají levně k dispozici. Ve chvíli, kdy Thatcherová zlikvidovala britský uhelný průmysl, měla Británie sice slavnou minulost, ale už žádnou budoucnost.

Je úplně jedno, co bude na zbytku ukrajinského území. Bez Donbasu tam budou jen montovny. Základní výkovky, trubky, kolejnice, traverzy, plechy, pláty, pancíře, to se bude muset na Ukrajinu odněkud dovážet. Řeči o mírové armádě osmi stech tisících mužích jsou nesmysl všech nesmyslů, protože tato síla bude držena zvenčí pomocí několika dopravních koridorů. Montovna bude fungovat přesně do chvíle, dokud někde bude existovat ocelárna, která ji zásobí polotovary. Pokud Ukrajina ztratí Donbas, stává se stejně závislou na cizině, jako celá EU. Ano, ještě tu umíme udělat vyspělý soustruh nebo vyspělý litografický stroj. Ale z čínského železa… I ta nejvyspělejší technologie se nakonec odstěhuje tam, kde se taví železo.

Za Kramatorskem už jsou jen třešničky na dortu… Ano, ovládat Záporoží je super pro kontrolu dopravy na Dněpru. Je fajn mít Pavlograd a bylo by pro Rusko super, mít Charkov či Oděsu, Putinovi by to zase zvedlo už tak dost vysokou popularitu, ale nostalgie po minulosti není strategická. Strategické jsou díry v zemi, ze kterých Ukrajina fedrovala miliony tun kvalitního uhlí. Strategický byl Azovstal, který produkoval miliony tun oceli. Dávné propagandistické plakáty o Donbasu jako srdci sovětského hospodářství, nelhaly. Oděsa je „jen“ přístav, který stejně brzy koupí nějaké čínsko – americké konsorcium.

Proto také Rusku nevadí, že by Ukrajina vstoupila do EU. Rozkradená zkorumpovaná díra, zbavená svého strategického významu, bude pro Evropu jen zátěží a jablkem sváru. Jo, v roce 2014 to ještě vadilo. Tehdy měl Janukovyč na výběr mezi východním nebo západním partnerstvím a jedno vylučovalo druhé. Donbas a Krym v EU, to je strategická prohra Ruska. Ruský Krym i Donbas, to je strategické vítězství.

Zbytek Ukrajiny v EU, to je základ pro budoucí ruskou výhru bez jediné kapky krve.

Když přišel Trump k moci, tak podle mě jen rozpoznal, že Donbas je pro Západ ztracený a usoudil, že cpát do této války peníze se prostě nevyplatí. Nevadí mu, že Rus při svém postupu krvácí, české přísloví říká, že co můžeš urvat, urvi a co nemůžeš, to zkurvi. Přesně podle této taktiky teď Spojené státy jedou. Zároveň si dávají pozor, aby to nepřehnaly, protože mají s Ruskem i jiné styčné body.

Prosím vzpomeňte si, jak uměřeně se Rusko chovalo v případě amerického útoku na íránská jaderná zařízení i v případě izraelských náletů. Rus byl ten, kdo Írán vyzýval ke zdrženlivosti. Říkejte si, co chcete, tohle byla první dohoda Trumpa s Putiem z Aljašky. Budování důvěry. Stejně tak nevidíme žádné okázalé návštěvy ruských generálů ve Venezuele, ba ani v té Sýrii. Rus si v souladu se svou diplomatickou školou dává pozor, aby neslíbil něco, kvůli čemu by pak ztratil tvář.

Od setkání na Aljašce pracuje Trump na změně západního veřejného mínění a myslím, že se mu to celkem podařilo. Ještě před rokem byl jediný možný konec války ruská prohra a Putinova hlava na talíři. Ještě se občas najde nějaký slabomyslný liberál, který s tím pořád operuje, ale ti chytřejší, jako třeba Zdechovský, ti už přešli na mantru, že zlý Rus odmítá nabídky na příměří a hodná Ukrajina se všemi souhlasí. Samozřejmě, že Rus odmítá nedostatečné mírové nabídky… je silnější. Před rokem ještě všichni věřili, že silnější je Ukrajina a tak odmítali jakoukoliv diplomatickou aktivitu. Viď, Maršále Petrlo! Šéfredaktor Reflexu, můj oblíbený tupec, Martin Bartkovský, ještě před rokem nechápal proč chce Trump s Putinem jednat, když ho může zamáčknout jediným švihnutím malíčku… jen chtít.

Tohle už skončilo. v posledních týdnech jsme téměř denně ujišťováni nějakým libtardem, že přece vždycky věděl, že je Ukrajina slabší a zbraně tam musíme posílat ne proto, aby vyhrála, ale protože je to morálně správné… Dost pravděpodobně právě kvůli tomuto debilnímu narativu trvá válka tak dlouho. Není nad to, když nepřítel posílá pěkně postupně, salámek po salámku, všechny své zbraně do vaší palebné převahy, abyste se s nimi mohli pohodlně seznámit a pak je spálit… i s milionem Ukrajinců.

Teď najednou i Kyrylo Budanov, šéf ukrajinské tajné služby, mluví o tom, že je třeba přímo jednat s Moskvou. Říká to ve chvíli, kdy je Zelenský na cestě do Spojených států. Ve stejné době NABU zatýká čtyři poslance ze Zelenského strany Sluha národa a Valerij Zalužný oficiálně žádá prezidenta, aby ho uvolnil z velvyslancování v Británii. Jestli tohle není příprava prezidentských voleb (a nebo prezidentského převratu) tak už nevím, co by to mělo být.

Za mě bude příštím ukrajinským prezidentem právě Budanov. Je větší drsňák než Zalužný a má k dispozici válkou takřka netknutou mocenskou strukturu. On nemá pod sebou demoralizované velitele, kteří krok za krokem přicházeli o města i většinu mužů. On má za sebou úspěchy – odpálení krymského mostu, poškození ruského strategického letectva… První střety s lidmi okolo Zalužného už nastaly. Možná si vzpomenete na přestřelku mezi armádou a tajnými o jisté sanatorium…

Budanov zároveň není Banderovec jako Zalužný. On není ideolog, on je brutálně efektivní technolog války. To budí respekt i v Rusku a také víme, že kontakty mezi ruskými tajnými službami a Budanovem už také existují. Poreferoval nám o nich americký jenerál Driscoll. A upřímně… Budanov je asi jediný, kdo může na Ukrajině udržet jakž takž kázeň, aby z jejich prohry nebyla občanská válka. Má dobré vztahy s USA, buduje vztahy s Ruskem, je respektovaným hrdlořezem non plus ultra… Samé výhodné vlastnosti. Něco jako syrský Šara.

Zelenský má podle mě jen dvě špatné možnosti. Buď bude souhlasit se ztrátou Donbasu a bude to zrada ukrajinské věci a nebo s ní souhlasit nebude a Rusové Donbas dobudou, což bude podobně velká zrada ukrajinské věci, jen o něco později. Trump už na něj nespěchá. Komu není rady, tomu není pomoci. Pokud bude Ukrajina držet Kramatorsk, nemůže držet Hulajpole nebo Záporoží…

Já osobně čekám dohodu někdy v březnu 2026. Opět, ne proto, že bych politikům viděl do poznámek, ale že přesně toto si cvrlikají vrabci v Rusku. Tehdy bude situace zralá. Mimochodem… v Rusku je největší odpor proti válce v Moskvě a Petrohradu, tedy tam, kde mládež do války nemusí. A největší podporu má válka na vesnicích, které dodávají rekruty. Za těchto okolností se dá válčit do nekonečna…

Zelenský se stane obětním kozlem. Budou na něj naloženy veškeré hříchy a stane se z něj hlavní viník celého ukrajinského neštěstí.

Na Ukrajině dojde ke (krátkému) mocenskému střetu mezi Zalužným a Budanovem, ze kterého vyjde vítězně Budanov. Už proto, že se poslední dva roky neválel v Londýně, ale upevňoval si moc doma. Moc se nasměju, až si s ním Petr Pavel podá ruku.

Na mírovém summitu v Budapešti (konec března) už Zelenský nebude a evropští libtardi se budou stydět za své ukrajinské vlajky na profilech, protože, aby Zelenského nikdo nelitoval, bude vykreslen jako arcizloduch a velekněz ukrajinské korupce. Další krok už byl učiněn. Trump „je v šoku“ z toho, že Ukrajina zaútočila drony na sídlo ruského prezidenta… Kdo to řekl? Sám Putin Trumpovi. Jestli byla zapotřebí záminka, proč definitivně vycouvat z podpory Kyjeva a proč je Zelenský zloduch, právě byla zajištěna.

Ale ať to dopadne jakkoliv, konec války nastane, až bude Slavjansk a Kramatorsk v ruských rukou.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

205 thoughts on “Klíčem je Kramatorsk…

  1. Zástupy dezolátů dostali zahřáté sesličky. Zahradníkové-Majerové dali, Rajchlovi ještě víc, i na Koudelku se dostalo …. a Vidlák zase nic. To není fér.

    1. ti vaši analytici jsou lepší – covid vakcíny bude jen jedna dávka a nikdy už neonemocníte, ukrajina vyhraje válku, greendeal je ekonomicka prilezitost, migrace bude prospesna – migracci budou makat na duchodce atd.

      takze tak

    2. Hajaja vychoval miliony Čechů.
      Slýchaly ty české děti krásnou, čistou, spisovnou, srozumitelnou češtinu!
      Dneska ti umělci z pražské kulturní fronty neumí ani český, ani mluvit, natož přednášet pro děti a seniory.
      Hajaju by měly povinně denně pouštět dětem ve školce a v 1. i ve 2. třídě školní.
      Aby slyšely češtinu, jaká nás dělá lidmi a národem.

  2. Kde vzít peníze na válečný dárek pro pana Zelenskyho?

    https://dfens-cz.com/kde-vzit-penize-na-valecny-darek-pro-pana-zelenskyho/

    Máme zde 2,45 miliónu voličů proválečných politických uskupení, takže se dá předpokládat, že mají k válce kladný vztah.

    To dělá asi 37.000 Kč per capita militarem. Chcete ručit panu Zelenskýmu za válečný grant? Tak ručte. Nikdo nezakázal, abyste si založili nějaký fond, vložili do něj majetek a ručili za půjčku sami. Žádný strach, dostanete to zpátky, až Rusko prohraje válku a zaplatí reparace. Nebo až pan Mindič prodá svůj zlatý záchod na e-bay.

    Je to hodně peněz? Ale no tak! Chcete válku? No tak ji mějte! Válka je drahý špás. Veďte si ji za své, jako pan Lukačovič. Odpusťte si dovolenou a zaručte se za grant na proxy válku panu Zelenskymu.

    1. Kupujte akcie společnosti obnovu Luhanska, přiděleného Česku. Jistota desetinásobku. Kupujte ukrajinské dluhopisy. Do léta bude osvobozen Krym, ruská armáda bude vyhnána z ukrajinského území. Sankce fungují Russko je na dně. Musí být poraženo a jeho zdroje spravedlivě rozděleny mezi vyspělé západní demokracie. Nevěřte dezolátské prorusácké proputinovské propagandě. Věřte jen veřejnoprávním médiím, která před třemi roky když ještě nebyla prolezlá dezoláty, pravdivě informovala o krachu Russka.
      Stop Temelin! Viršafndas! Bleklajfsmetr! Sláva Grétě! Stop Kohle! Jinak se utopí všichni lední medvědi. Jedna dávka stačí. Tečka. Dvě dávky. Tři dávky. Další dávka. Do vyčerpání zásob. Musíme stát pevně! Hokejkový graf! Pět procent! Vyberte si z mnoha pohlaví! Refjudžísvelkam! Když nezvýšíme výdaje na nálup nových zbraní, krachující agresívní Rusko, kterému už před více než dvěma lety došlo úplně všechno, se roztáhne od Vladivostoku po Lisabon, a i ještě dál. Jak říká deset z deseti veřejnoprávních politologů. Babiše do koše! Okamuru za mříž! V bezuhelné, bezulíkaté, bezmotorové, plně elektrifikované bezjaderné, bezprůmyslové, vegetariánské, multipohlavní Evropské Unii na věčné časy a nikdy jinak!

      S bezdružským pozdravem Fuj práci!

      1. Schumacher
        Niekedy sa mi zdá, že je to taký zlý sen…..prebudim sa a ľudstvo bude bádat ako využiť bohatstvo našej planéty zmysluplne….no vidím, že chamtivosť človeka prevláda nad ….. No je to jedno ☹️☹️☹️

        1. Kulturní vzdělání lidé s titulem přece nepijí z PETky jako nádeníci.
          Elity pijí ze sklenice nebo z poháru.
          Jenom dobytek pije přímo z kýble.

  3. Ono je vcelku skoro jedno, co tam bude dal, protoze to pro CR asi nikdy nebude dobre. No treba, co nasemu statu zbylo po tom sametu 1989 a Klausove kuponove privatizaci ?? Taky jsme skoro uplne zavisli na okoli …
    Ale jinak.
    Obcas zde diskutujici vyjadruji nazor, ze jde o „nepochopitelnou valku a zbytecne obetovane zivoty“ a chteji ten „mir“ co nejdrive. Ale ja myslim, ze je to chybny nazor. Ta valka je nejvyznamnejsi udalost po druhe svetove, protoze ta valka na Ukrajine preformatuje cely nas svet.
    No, mohu si myslet, ze pokud by ta valka nebyla, tak by nase „milovana EU“ byla snad nesmrtelna …

      1. @Motýlí křídla
        Ruský prezident Vladimir Putin čtvrtý rok v řadě neposlal vánoční a novoroční pozdravy valné většině evropských lídrů. Výjimkou jsou premiéři Maďarska a Slovenska Viktor Orbán a Robert Fico a také srbský prezident Aleksandar Vučić.

        To k tomu přeformátování

          1. Kreml – Putin blahopřál zahraničním vůdcům k Vánocům a Novému roku https://tass.com/politics/2067017
            Z lídrů NATO přijali Putinovo pozdravy americký prezident Donald Trump a turecký vůdce Recep Tayyip Erdogan.
            MOSKVA, 30. prosince. /TASS/. Ruský prezident Vladimir Putin zaslal řadu zahraničních vůdců a politiků veselé Vánoce a šťastný nový rok, oznámil Kreml.

            Ruská hlava státu pozdravila své brazilské, indické, čínské a jihoafrické protějšky v BRICS, jakož i vedoucí představitele globálního Jihu a Východu, včetně indonéského, barmského a mongolského prezidenta a vysokých vietnamských představitelů. Telegramy od Putina obdrželi severokorejský, venezuelský a kubánský vůdce, stejně jako spoluprezidenti Nikaraguy a etiopský vůdce.

            Jeho přání všeho dobrého byla adresována také většině vedoucích představitelů SNS, konkrétně prezidentům Abcházie, Ázerbájdžánu, Běloruska, Kazachstánu, Kyrgyzstánu, Jižní Osetie a Uzbekistánu a vedení Arménie, Tádžikistánu a Turkmenistánu.

            Putinův vzkaz však obdrželo jen několik evropských lídrů, včetně srbského prezidenta Aleksandara Vučiće, maďarského premiéra Viktora Orbána a slovenského předsedy vlády Roberta Fica. Z lídrů NATO Putinovy ​​pozdravy obdrželi americký prezident Donald Trump a turecký vůdce Recep Tayyip Erdogan.

            Ruský prezident také zaslal blahopřání k Vánocům a nadcházejícímu Novému roku papeži Lvu XIV. a řadě bývalých zahraničních vůdců, včetně bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera, bývalého kazašského vůdce Nursultana Nazarbajeva a bývalého kubánského vůdce Raúla Castra.

    1. Ta válka , nebo alespoň to , co chápeme slovem válka , je pouhý led nad hladinou vody . To , co je pod hladinou zakryto , jsou ty ostatní druhy válek , u kterých si většina lidí není schopna uvědomit , že jsou souborem válek proti celému lidstvu .
      A životnost čtvrté fašistické říše EU je pouze taková , jakou životnost má používaný nástroj řízení .
      Pokud si někdo vytváří svůj nástroj , pomocí kterého bude ovládat určité supersystémy , tak už dopředu počítá s tím , že po dosažení cílů řízení , nebo v případě krachu řízení , bude nutné nástroj „přetavit“ , či zahodit . A to se týká i užitečných idiotů , kteří ten nástroj obsluhují .

    1. Evropa neprochází běžnou bezpečnostní krizí, ale systémovým rozpadem. Současné evropské elity se nechovají jako správci společnosti, kteří by hledali cesty, jak stabilizovat ekonomiku a vrátit lidem důvěru, nýbrž jako skupina, která si uvědomuje, že její éra končí, a proto sahá po nejstarším nástroji politického přežití, po strachu a po válce.

      1. Pořád se to opakuje, pořád nejsme v cíli, ale za chvíli to bude jistě lepší, jenom si teď na chvíli utáhneme opasky a pak bude ráj na zemi a my budeme pod zemí.🤪✌️

        1. V městě je řád
          a pro každého práce
          Buď ještě rád, když huba oněmí
          Může tě hřát, že nejseš na oprátce
          nebo že neležíš pár inchů pod zemí
          Může tě hřát, že nejseš na oprátce
          nebo že neležíš pár inchů pod zemí

          1. Jó, to jsem si hvízdal v osmdesátkách , když jsem po hlavním schodišti stoupal do šestého patra a ozvěna vylepšovala dozvuk. Jeden kolega dokoce poznal, co to je. Jenže stačilo na třicet let přestat a já zjistil, že neumím hvízdat…

          2. Celé je to takhle:
            Karel Kryl Karavana mraků

            Slunce je zlatou skobou na obloze přibitý
            Pod sluncem sedlo kožený
            Pod sedlem kůň
            Pod koněm moje boty rozbitý
            a starý ruce sedřený
            Dopředu jít s tou karavanou mraků
            Schovat svou pleš pod stetson děravý
            Jen kousek jít, jen chvíli do soumraku
            Až tam, kde svítí město
            Město bělavý
            Jen kousek jít, jen chvíli do soumraku
            Až tam, kde svítí město
            Město bělavý
            Vítr si tiše hvízdá
            po silnici spálený
            V tom městě nikdo nezdraví
            Šerif i soudce – gangsteři, oba řádně zvolený
            A lidi strachem nezdraví
            Sto cizejch zabíječů s pistolema skotačí
            a zákon džungle panuje, je, je, je
            Provazník plete smyčky
            Hrobař kopat nestačí
            A truhlář rakve hobluje
            V městě je řád
            a pro každého práce
            Buď ještě rád, když huba oněmí
            Může tě hřát, že nejseš na oprátce
            nebo že neležíš pár inchů pod zemí
            Může tě hřát, že nejseš na oprátce
            nebo že neležíš pár inchů pod zemí
            Slunce je zlatou skobou na obloze přibitý
            Pod sluncem sedlo kožený
            Pod sedlem kůň
            Pod koněm moje nohy rozbitý
            a starý ruce sedřený
            Pryč odtud jít s tou karavanou mraků
            kde tichej dům a pušky rezaví
            Orat a sít od rána do soumraku
            a nechat zapomenout srdce bolavý
            Orat a sít od rána do soumraku
            a nechat zapomenout srdce bolavý

            1. Kryla si můžete poslechnout na Country radiu, asi jediné naší stanici, dokud nezačala vysílat Hvězda Protiproudu. Každý den je na Country alespoň jedna písnička. Já mám z toho, co se tam od Kryla na hraje, nejradši Martinu.

    2. Američti zmetci, první dostanou Evropu do té situace, potom kritizují. Další věc je to že jsou ještě horší. Tlačí do války s Venezuelou, Iránem a bombardují kde co. To co provedli Evropě je jen v zájmu přemístění Evropského bohatstvi do USA.

    3. Amerika žene občany k bohatství tím, že jim vezme prachy a dá je miliardářům. Chytrý!

      O bídě v Evropě nám několik let deklamují sborovým zpěvem Putin a Trump. Už jste snědli křečky a kupujete benzín litr za stovku?

      Hele, já je chápu. Většina Rusů a Američanů chudne a je potřeba jim politicky vysvětlit, že při klesajících reálných mzdách se cítí vlastně líp.

  4. Poslední dobou se nám tady rozmohl takový nešvar. Kde kdo se snaží vykládat co udělá prezident Pavel, nebo premiér Babiš. Oba zmínění pánové by přitom měli jasně říci , jak se věci mají, ale obě osoby zatím jenom mlží. U Petra Pavla mě to nepřekvapuje , ale u Babiše se mě to vůbec nelíbí a nechápu, proč se neumí postavit za koaličního partnera Motoristů Filipa Turka? Proč Babiš stále kličkuje? Já bych za to Babiše nejraději nakopal do ……!!!

  5. „Nejen rezidence.“ Ukrajina se pokusila zaútočit na ruské velitelské stanoviště pro jadernou válku – Arestovič
    09:25, dnes
    …..V noci jednání mezi ukrajinským a americkým prezidentem Volodymyrem Zelenským a Donaldem Trumpem se Kyjev pokusil zaútočit na ruské velitelské stanoviště pro případ jaderné války, v níž by Rusko mohlo v reakci použít jaderné zbraně……..
    ……„Ukazuje se, že Trump v této situaci vypadá jako naprosto zdiskreditovaný gentleman, neschopný zajistit kvalitní jednání a absenci provokací, a to i přesto, že s největší pravděpodobností druhé straně slíbil, že proti podstatě a obsahu jednání nebudou podniknuty žádné kroky,“ řekl Arestovich.
    Podle jeho názoru Zelenskyj s podporou Evropy „hraje proti Trumpovi“ a snaží se protahovat jednání, dokud Trump neprohraje volby do Kongresu v polovině volebního období…….
    https://strana.today/news/497507-arestovich-zajavil-o-popytke-kieva-udarit-po-osobo-vazhnomu-stratehicheskomu-obektu-rf.html

  6. Nezbývá než se modlit, aby v tom útoku, pokud k němu opravdu došlo, jakkoli nefigurovala ČR. Celkem by to odpovídalo křivárnám, kterých se jako stát od listopadového převratu dopouštíme. Nemluvě o tom, že tu máme ze pár válkychtivých magorů v uniformách i civilu, kteří už nás mimochodem do docela bolestivých dopadů v budoucnu zavlekli.

    1. Máte smůlu již tam jsme vedení.Pripad dronu a posílání vojáky z 601 Prostějov.Na diplomatické pasy. Bez svolení parlamentu a vlády.To asi není fér.Proc asi Ruská federace ukončuje platnost smluv s bývalými zeměmi varšavské smlouvy.Bude veselo.A nás vede EU k zářným zítřkům. Náš nepřítel není Rusko ale EU a kolaboranti ve všech stranách jenž vládnou od roku 1989.

      1. Proč si vlastně stát pěstuje tyhle „speciály“?
        Chlapy, schopné jako kdysi Pávek, zabít jiné chlapy potichu a holýma rukama? Nastražit někam trhavinu a někoho poslat k čertu? Zabít někoho ze zálohy, nebo na kilometr?
        My tyhle jejich schopnosti, v naší sranda-armádě, která má víc generálů než vojáků, k něčemu nutně potřebujeme?
        Neříkejte mi, že na ochranu státu před teroristy.
        Leda tak na ochranu protistátně konající vlády před nasranými davy lidí, kteří budou pod tlakem okolností odhodlaných ke všemu.
        Ale na to přece máme těch 40.000 fízlů, jejich dalších civilních přisírek a tisíce dalších fízlů z různých ochranek, které také podléhají MV!
        Nač máme několik rot vojenských speciálů – primárně útočníků a záškodníků?
        Umíte mi někdo prosím odpovědět?

  7. Vojenské strategii nerozumím, ale občas si v googlu vyhledám oblast na Ukrajině, kde boje probíhají a je to věru smutný pohled na ty vesnice a města, která dnes existují už pouze na fotografiích. Ty škody na civilní a státní infrastruktůře jsou děsivé, stejně tak oběti této nesmyslné války.
    Pro obyčejného člověka je tato válka nepochopitelná, protože každá strana konfliktu jí vykládá naprosto rozdílně. Ani u nás se občané pravdy oficiálně nedopátrají, protože je zde pouze jeden výklad této války a sice že je Rusko ten agresor a Ukrajina se pouze brání. Takto nám to vykládá Fialova Pětidemolice a dnes dokonce i Babišova koalice. Vnímavější občané tam přitom vidí více příčin, ale ty jsou u nás většinou zamlčované a proto platí jenom jedna verze.

    My voliči si to přesto necháme líbit i přesto, že dnes vládne Babiš. Asi to bylo vždy tak, že dějiny píše vítěz. KDO JE DNES VÍTĚZ? Pořád se tu jenom lže.

  8. Oděsa je neméně podstatná než Kramatorsk. Já, jako holka o tom musím něco vědět, páč jsem kdysi chodila s vojákem :-))

    1. Hm Oděssa měla přezdívko město HIV díky tomu že tam byly vždy k dispozici sociální pracovnice a čilý obchodní ruch.A za pozice náčelníka přístavní správy se platilo miliony v hotovosti v zelených žabích kůžích.Tak doufám že ten voják vám byl aspoň věrný po dobu co jste s ním chodila 🙂 Jinak samozřejmě když RF získá Oděssu tak UA ekonomicky kompletně vykastruje ….

  9. Další broukosáčkový článek.
    Za půl roku bude autor tvrdit něco zcela jiného a ujistí nás, že to říkal dávno, ba dokonce vždycky, už „před válkou, s panem okresním hejtmanem“

      1. Nejlepší je neoznamovat „takhle to bude, uvidíte, povídají si o tom báby v Moskvě, takže je to tutovka“ a o pár měsíců později „teď tvrdím opak, ale to jsem vždycky říkal, už před x měsíci/roky, už před válkou jsme s panem okresním hejtmanem“ 😎

        Trapněji vystupuje jen poslední rok+ michalapetr, kde také oznamují jako zcela zaručenou, garantovanou, hotovou a definitivní věc nějaké svoje fantazie ve stylu „ááááá, strašná zrada, rusko prohrálo válku áááá“ a druhý den „ááá, úžasné vítězství díky gosudarově genialitě“ a třetí den „ááááá,…..“

              1. Musím se RTR poněkud zastat.
                Taky beru všechny zprávy, ke kterým se dostanu. Ale věřit jim to je jiná věc.

                Ale nevyrábím (až na naprosté výjimky) proroctví. Nejsem Sibyla ani Slepý mládenec. Každý by si měl uvědomit, že ten, kdo je nadán spolehlivě věštit budoucnost, bude se tím (skvěle) živit jinde, ne na Kydech. Když si uvědomíte, jak nepatrný podnět může změnit běh dějin světa. Co kdyby se Trump tenkrát neotočil k tomu plakátu? Dostal by kulku do hlavy a svět by dneska byl úplně jinde.

    1. Pardon, to patřilo úplně dolů.

      OT.: Díval jsem se chvíli na přenos tiskovky s Trumpem a Zelenským z Mar-a-Laga a i když neumím anglicky, bylo to hodně zajímavé. Těch grimas, které předváděl ukrajinský komik Zelenský, když mluvil Donald bylo tolik, že se by to mohlo stát nedostižným etalonem pro bohatou neverbální komunikaci. Hledám záznam té konference s překladem do ruštiny nebo němčiny. Měla by se na konzervatořích promítat jako lekce herectví.

    1. Re: FŠ

      Za prvé nevím, co je „emoji“,
      Za druhé vámi použité slovo permutace nesplňuje svou definici.

      Neboli za třetí melete hovna.

      1. Ne každý hovna mele. Jetřebí tedy ocenit, jestliže se mletí někdo ujme. Je to práce nevděčná a jeden je pak celý zapráskaný.

  10. Dmitrij Medveděv:

    O uplynulém roce

    Na konci let 2022, 2023 a 2024 jsem publikoval ironické předpovědi o nadcházejícím novém roce. Jak to často bývá, mnoho futuristických bláznovství se nakonec stalo skutečností, ale skutečný život přinesl ještě větší absurdity. Dnes se však obejdeme bez předpovědí.

    Vážně řečeno, odcházející rok přinesl mnoho různých, složitých a velmi důležitých událostí. Naše ozbrojené síly pokračují v statečném ničení nepřítele. Naše ekonomika se navzdory západním předpovědím nerozpadla a kurz rublu posílil. A samozřejmě, nyní všichni chápou nevyhnutelnost našeho vítězství. To je nejdůležitější výsledek roku.

    Přání k odbíjení hodin jsou ještě před námi. Nicméně jediné přání, a to ne zrovna příjemné, vyslovím hned teď. Nedávno jeden otrhaný bastard přál smrt „jednomu člověku“. Všem je jasné, že nechce smrt jen „jednoho člověka“, ale nás všech a naší země. A nejen že to popřál, ale vydal i pokyny k masivním útokům. Nebudu zde psát o jeho násilné smrti, i když právě teď smrtka často dýchá tomuto bastardovi na krk. 

    Přeju si něco jiného – pro vědecké účely. Je velmi důležité, aby v budoucnu, po jeho brzké smrti, bylo tělo zeleného homunkula zakonzervovano v alkoholu a vystaveno v petrohradské Kunstkamere, kde ruští carové sbírali zrůdy pro pobavení svých potomků. A pečlivě prozkoumán, protože je docela pravděpodobné, že před námi máme dalšího přivandrovalce z dalekého vesmíru zvláštní rasy scurra sordidus, který k nám přiletěl z trpasličí galaxie v Tucanu.

    Takže, jak se říká v jejich malotukanském dialektu, „S posledním rokem, zatracená loutko!“
    https://t.me/medvedev_telegram/623

  11. UA by chtěla držet po válce 800 000 armádu?
    Chtít může, ale nemá šanci to zaplatit.
    ČSSR měla 200 000 vojáků a 20% HDP šlo na její potřeby.
    Pokud bude mít UA 800 000 mužů ve zbrani, bude to financovat EU.
    A nám se řekne, že si musíme utáhnout opasky, bo musíme živit hráz proti russkému imperialismu….

    1. Re: ŘzB

      Není důležité, na co UA prachy má, anebo nemá.
      Důležité je, aby taková možnost byla obsažena v případné smlouvě.
      Proč?
      Protože – Tonda Zápotockých a Vstanou noví bojovníci.
      Nikde není napsáno, že za 50 let nebude stát na hranicích RF milionová armáda sestavená ze zvláště vypečených kousků z dovozu.
      Já být Ivanem, kývl bych MOŽNÁ tak na desetinu.

      1. poražená země po dobu probíhající denacifikace a reedukace nemá co mít armádu. občanský nepokoje můžou zvládnout policajti a přírodní katastrofy dobrovolný hasiči.
        takže čistou nulu.

        1. @im0

          AI radi, patra, informuje:

          Po obsazení Iráku americkou armádou v roce 2003 došlo k zásadnímu a velmi kontroverznímu kroku:

          📌 Rozpuštění irácké armády (2003)

          V květnu 2003 vydal Paul Bremer, šéf Koaliční prozatímní správy (CPA), nařízení č. 2, kterým:

          👉 byla oficiálně rozpuštěna irácká armáda, bezpečnostní složky a ministerstvo obrany.

          To znamenalo:

          cca 400–500 tisíc vojáků a důstojníků přišlo ze dne na den o práci

          bez platu, bez penze, často se zbraněmi doma

          většinou šlo o sunnity, kteří byli páteří armády za Saddáma Husajna

          🧨 Důsledky rozpuštění armády

          Tento krok je dnes považován za jednu z největších chyb okupace:

          1️⃣ Bezpečnostní vakuum

          neexistovala funkční armáda ani policie

          začalo rabování, chaos, kriminalita

          2️⃣ Povstání a terorismus

          bývalí důstojníci:

          se přidali k povstalcům

          nebo vytvořili nové ozbrojené skupiny

          mnoho z nich později stálo u zrodu:

          Al-Káidy v Iráku

          a později ISIS (Islámský stát)
          👉 paradoxně špičkové velení ISIS tvořili ex-důstojníci Saddámovy armády

        2. Jako napr. Nemecko , s armadou a zbrojarskyma koncernama co vyrabeli pro Hitlera ,urednici pracovali dal a duchody dostavali nacisti ,fasisti a zivili bandery..
          Pockej ruse my ti dame tes se az v roce 2030 ,bude v EU vybudovany vsecko na valku s rusem..
          Je oficialni plan..

    2. Zaplatit to může stádo oveček-4.říše, větším problémem může být sehnat 800 000 živých lidí … 🙁

      1. stale ma zaujima, bude na to vobec aspon teoreticky EU mat?? kradnutie na UA nevymizne, ekonomika je v troskach a tazko Rusko bude budovat tu cast, ktora im nepripadne, Donbas ako hlavny zdroj prijmov mat nebudu, takze UA to financovat nebude moct. A 800 tis. vojakov + provizie co sa bude dat ukradnut, to budu desiatky miliard eur, ktore uz teraz EU nema…..plus dopadnu na nu platby ukrajinskych dlhov. Samozrejme potencialne to otvara stale moznost vybudovania miliona v buducnosti, ale aj tak

        1. samozrejme, ze na to EU bude mat

          staty EU disponuji svymi otroky, tj. obcany, tito ruci za veskere statni vydaje a dluhy
          a otrokum, tj. obcanum je porad co brat – jejich nemovitosti zdanit ohromne atd.

          a my si to nechame libit, tak jako vzdy

      2. Žádný problém. Chcete rovnou 2 000 000? Na západě mají tolik řidičů, kterým se plaší auta… . Ani dost aut pro ně nemají. Tak proč si je pořád přivážejí……. .
        Peníze nejsou problém. Na válku se vždy bere úvěr, který se splácí z kořisti nebo to splácejí místní vovce dalších 100 let, takže si zuby můžou opravovat v garáži sami. Dalších 100 let. Ten, kdo úvěry podepisuje má absolutní krytí od poskytovatele a zajištění na generace. Takže, podepíše cokoliv. Pro banku je to super hypotéka.
        Na zbraně jsou peníze vždy. Na chleba , zdravotnictví nebo důchody chybí. Válka je blíže než si myslíme. Je to jen soukromý názor a chci se mýlit.

        1. Máš pravdu souhlasím.jen jsou 3 varianty.velka válka,rozpad EU, občanská válka.Tabory jsou rozdělené a na vzestupu agresivita.To nám dala ta slavná demokracie dle EU.

    3. Hlavně nebude co financovat.
      Kde by těch 800 tisíc zelených ukroušů vzali? O většinu těch, co šli dobrovolně, už přišli a mladí pro jistotu zdrhají jak to jde …

      1. Možná to chystají podle knížete Potěmkina. 80-tisicová armada bude pochodovat v kruhu, aby to vypadalo, že jich je 10x tolik, a po EU budou chtít finance pro 800 tisic 😀

        1. U nás je u silnice papírový policajt a docela to prý funguje. A tuhle bylo v TV, že dávají i papírové holčičky k přechodu pro chodce a těm prý řídíči brzdí více, než papírový chlapečkům.

  12. Ukrajina se v noci během jednání Zelenského s Trumpem pokusila zasáhnout ruské velitelské stanoviště pro případ jaderné války a Rusko by v reakci na to mohlo použít jaderné zbraně, prohlásil bývalý poradce úřadu prezidenta Alexej Arestovič.

    Odvolává se přitom na své západní zdroje.

    „Podle jejich informací k útoku došlo – to neříkám já, to říkají oni. Za druhé: nešlo jen o rezidenci, ale o speciální objekt Ruské federace určený k řízení ozbrojených sil Ruské federace v případě jaderné války. To znamená, že z hlediska významu je to, jako by někdo zaútočil na letoun Air Force 1 – prezidentské letadlo USA. Je to speciální objekt, celé město s vnějšími stavbami, podzemními stavbami a komunikačními uzly,“ uvedl Arestovič.

    Podle jeho slov ukrajinské drony letěly na komunikační uzly, „ale nedoletěly, řekněme to na rovinu“.

    „Proč jsou Rusové tak rozhořčeni? Protože se jedná o útok na centrum řízení jaderné triády a obecně na ozbrojené síly Ruské federace v mimořádném období – v období rozsáhlé války. Jedná se tedy o útok na svatyni svatých. A podle ruské jaderné doktríny, a vlastně podle jaderné doktríny každého státu, který vlastní jaderné zbraně, je to důvod k jaderné odvetě,“ řekl bývalý poradce prezidentské kanceláře.

    Domnívá se, že tato událost „má charakter nejrozsáhlejší provokace od dob, pravděpodobně, karibské krize.

    Úder na část strategické jaderné triády (jako během operace „Pavučina“ – pozn. red.) je ve srovnání s úderem na centrální velitelské stanoviště jako dětská hra. Je to úplně jiná váha,“ říká Arestovič.

    Podle něj Kyjev „uspořádal grandiózní provokaci proti samotnému faktu jednání a zprostředkovatelské misi Trumpa“.

    „Vypadá to, že Trump v této situaci působí jako zcela zdiskreditovaný gentleman, neschopný zajistit kvalitní průběh jednání a absence provokací, přestože s největší pravděpodobností slíbil druhé straně, že nebudou podniknuty žádné kroky proti podstatě a obsahu jednání,“ řekl Arestovič.

    Podle jeho názoru Zelenský „hraje proti Trumpovi“ s podporou Evropy a snaží se protáhnout jednání, dokud Trump neprohraje průběžné volby do Kongresu.

    Je třeba poznamenat, že ruské úřady neoznámily útok na jaderný objekt. V Moskvě tvrdili, že Kyjev se pokusil zasáhnout Putinovu rezidenci v Novgorodské oblasti (Zelenský útok popírá).

    Média předpokládají, že se jedná o rezidenci „Večeře“ u Valdaje ve vesnici Dlouhé Brody, ale o jejím „jaderném“ účelu nejsou v otevřených zdrojích žádné informace. Komplex byl postaven již v roce 1934 pro potřeby vedení SSSR a rozkládá se na 250 hektarech. Podle popisů, které jsou o něm veřejně dostupné, se nejedná o vojenský objekt, ale o běžnou venkovskou rezidenci, i když velkého rozsahu.

    V roce 2021 o ní provedl vyšetřování Navalného fond. V něm se uvádělo, že na území se nachází asi 80 budov. Mezi nimi je hlavní čtyřpatrový dům o rozloze 3500 metrů čtverečních a lázeňský komplex o celkové rozloze téměř 7 tisíc metrů čtverečních.

    Zároveň se v Novgorodské oblasti, ale ne v blízkosti Putinovy rezidence, nýbrž ve vzdálenosti více než 100 kilometrů od ní, podle údajů z otevřených zdrojů dříve nacházel vojenský objekt jaderného určení „Novgorod-17“. Média však píší, že již nefunguje.
    https://t.me/stranaua/221126

      1. Čtvrtá věc je, že Budanov, který to naplánoval a od Britů dostal svolení a souřadnice, bude viset a ne, že bude prezidentem.

        1. V tomto nesouhlasím s panem domácím.
          Budanov je především nácek s řeznickým stylem, žádný diplomat a technolog moci.
          Bude jedním z prvních, koho Rusové zlikvidují tak exemplárně, že se řadoví ukrajinští náckové a ještě 20 let poté, budou při vyslovení jeho příjmení pochcávat strachy.

          Z Budanova zbyde jen hromada rudé kaše, kterou budou nabírat lopatkou do kýblu. Tedy jen to, co se nevsákne v místě úderu.
          Takové věci svede jeden jediný dron s jednou speciální kazetou, ze které jsou výbušninou vymrštěny desítky vysokootáčkově rotujících hvězdic, podobných těm z mlýnku na maso.
          Tu kaši pak i s kýblem, na kterém bude visačka se jménem, za přítomnosti ruských kamer spálí tak důkladně, aby po něm nezbyla ani jediná buňka.

          1. Souhlas. Budanov je všehoschopný, bezcharakterní parchant, ideolog systému. Nechtěl bych být v jeho kůži, protože jeho souřadnice jsou Rusům známé a je otázka, jestli ho chtěj postavit před soud, nebo je to chlap s velkou brašnou, co nesmí projít…

    1. A ty drony na Novgorod, kde je sídlo prezidenta Ruské federace letěli podle jaké navigace? Nebo snad podle kompasu?

      1. I podle kompasu (tj. magnetického pole Země) možno (ale nesmíte pak zapomenout např. na Kurskou magnetickou anomálii ;))

        Způsobů, jak navigovat střely/drony je opravdu mnoho – nejde jen o satelitní navigaci (kterých je také více – americká GPS, ruský GLONASS nebo i čínské BeiDou či evropské Galileo), ale i předprogramování trasy pomocí inerciální navigace (soustava setrvačníků uvnitř střely, kdy se evidují změny směru a dopočítává se poloha z měřené rychlosti v čase), ještě nedávno používaly lodě i letadla navigaci přes pozemní vysílače (LORAN), teoreticky se můžete zaměřovat i ke známým vysílačům televizních či rádiových vln (prý to používali američtí mládežníci při dobrodužných plavbách na jachtách na Hawai – stačilo běžné rádio, zhruba držet směr a pak korigovat dle síly signálu) a v dnešní době pokročilého HW a SW se dá i kamerou sledovat terén a porovnávat s uloženými podrobnými mapami nafocenými nedávno ze satelitů.

        O přímém řízení (není-li rušen signál) ať už pomocí Starlinku nebo jen s vloženou SIMkartou místního operátora do GSM modulu za pár dolarů ani nemluvě.

        Otázkou je pak samozřejmě přesnost a spolehlivost – ale pokud máte téměř jistotu, že vás stejně před cílem sestřelí, tak vám na pár metrech už tak nezáleží 😉

    2. Pane Homer
      Všimněme si jiné věci, jak lehce si lítaji UA drony nad Ruskeem.
      Také zatím nenašli účinku zbraň na ty Anglické nizkoletici rakety,proto si myslím,že ten útok na to sídlo Putina je věci MI6,jako určitý test PVO Ruska.

    3. Tohle ale nevypadá na Zelí. Spíš bych za tím hledal Starmera a jeho MI-čka, připadně duo Starmer-Merz. Minimálně to někdo musel Zelí přinést pod nos jako „nabídku, kterou nelze odmitnout“

  13. Myslím, že ani pan Putin současný stav doma jako vítězství neprodá. Moskvané a Petrohraďané volající po míru musí vydržet. Ukrajina nesmí mít přístup k moři a to lze zajistit jen převzetím Oděsy, Chersonu a propojením RF s Podněsterskou republikou. Mírová dohoda jako základ budoucího konfliktu není v zájmu Ruska, protože ani to si nemůže dovolit v každé generaci ztratit pětinu mladých mužů v západem vyprovokovaných válkách.

    1. Ja se divim ,ze nejsou rusove uz v Odese. Po Krymu je to z U. asi nejdulezitejsi oblast.
      Taky proto,ze ukrove na Krym utocili a porad utoci z Odesy..

  14. Tak Donbas je samozrejme jasný cieľ, vojna sa musí vyplatiť a niečím zaplatiť. Kdesi som čítal kompletný zoznam priemyslových a ťažobných zariadení, a je to teda vysoko lukratívna korisť.
    Ale zaujímavý bol aj súpis firiem a zariadení, ktoré svojou návštevou “poctili” ruské špeciálne jednotky, keď pobiehali po Kyjeve. Šli po dátových nosičoch.

    1. Zacnu tim, ze po Kujevu rusti vojaci nepobihali. A vlastne tim i skoncim, protoze – lukrativni tezebni a prumyslove zarizeni?!? Vybudovane v dobe CCCP a do kterych za poslednich 40 let ukravinci neinvestovali ani halir a jenom vyvadeli zisk na zapad? To myslite jako vazne?

      1. Doufám, že ani Vy to nemyslíte vážně. Při hlubinné těžbě uhlí není důležité to, co je na povrchu, nýbrž to, co je pod zemí. Ty šachty a štoly se budují po desítky let a moc modernizací se tam dělat nedá. Podobně u železničních tratí je důležité těleso trati – položit štěrkovou vrstvu a kolejový rošt už je jen brnkačka. U mostů není důležá ani tak mostovka, jako založení – i dnes se často modernizují mosty na založení, které je více než sto let staré.

  15. Budanov je chytrý, když má k dispozici všechny zpravodajské služby KoZa.
    Má také na svědomí!i mnoho mrtvých, čeká ho předčasně opuštění tohoto světa.

      1. Budanov je primitivní kokot, něco jako náš Koudelka, ale krvelačnější – takový umírněný terorista po banderovsku. Proto dokáže vymyslet akce, při kterých vždy umře spousta vlastních, na které se zásadně neohlíží. Po jedné prohlásil „chlapů je dost, nedostává se nám informací a lidí, ochotných je poskytovat“ čímž nejspíš myslel ruské zrádce, nebo kolaboranty z řad Rusů.
        Zelenského pomalu odřezávají od informací i od vlivu.
        Co se útoku na Putinovu daču týče – buď jej sám nařídil a teď lže, jako malé děcko, anebo to opravdu nevěděl a různí Budanovové si dělají akce na vlastní pěst za Zelenského zády, který to pak za ně schytává.

        Počítám, že Trump teď vzkáže Zelenskému natvrdo:
        „Už sem nejezdi, nedává to smysl. Nevěřím ti, žádné záruky nebudou. Do konce roku ti běží naše data, další si ber, kde chceš a to se týká i dalších zbraní. Pokud ti je Starmer zaplatí, tak je dodáme, ale v základních exportních verzích.
        Za zády Donalda Trumpa si nikdo nebude dělat žádné akce na vlastní pěst, jasný?
        To ti nestačilo, že jsme za tebe museli žehlit ten průser s MH17?“

    1. Taky zrejme von , dela ty seznamy nepratel U. , ktery potom jeho agenti muzou zabijet vsude na svete..
      I v Rusku../Nebo to byl ten Jermak. Ted nevim/.

  16. Jestli Rusové získají Oděsu a další přístavy, tak myslím že všem zemím u Černýho moře spadne kámen ze srdce. Protože ty ukrohovada jsou schopný střílet někam na turecký přístavy a na to nikdo neni zvědavej.

    1. tak. oděsa není „jenom přístav“. oděsa je hlavně bezpečný černý moře, i pro novorosijsk a soči. a, pochopitelně, podněstří by si taky oddychlo.

    2. Oděsa hlavně vždy byla „ruská“, třebaže územně a správně patřila pod UA.
      Jestli někdo ví přesně, co se v Oděse dělo posledních 25 let, tak to nejsou Ukrajinci, ale Rusové.
      Žije (žilo) jich tam přes 200.000 a s nimi spousta rodin a příslušníků.
      Oděsu si vezmou zpátky, až pro to budou podmínky a nastaví tam ruská, ne UA pravidla. Odborníků na logistiku má Rusko tři prdele.
      Rusko má cesty, na kterých se vjíždí do lesa, ale z toho lesa kamion vyjede na straně a v místě, kde by jej nikdo nečekal. Ty cesty tam ústí pod zem, do podzemních komplexů, kde žijí desetitisíce lidí a pracují na společném úkolu. Obelstít špionážní satelity druhé strany, což se jim už léta daří efektivně.
      Mimochodem KV „bzučák“ momentálně utichl a těsně před vypnutím, vysílal nižším výkonem a opět z jiného místa – z Ukrajinského Charkova !!
      😀

        1. Myslím, že ne. Ten vysílač byl poměrně silný a vysílal reálný signál ze stacionárního vysílače, který šel snadno zaměřit, pokud víte jak. Na KV je to ještě snadnější, než na SV a do zaměření se mohou plést maximálně tak odrazy od F-ionosféry, pokud jsou k jejich vzniku podmínky.

          1. Problém je Teco v tom, že nikdo přesně neví, jaký je jeho smysl. Ale nějaký smysl má, když ho stále udržují. Ale teorií, k čemu je určen najdete na netu desítky. 😎😸🔇

  17. No a naše vláda by se měla urychleně zabývat jak zabezpečit hranice České republiky a teď je krásná příležitost nepouštět k nám Ukrajince, kteří odjeli na svátky a že jich je.

    1. Jak říkal Rajchl před vánoci, doprava na Ukrajinu je do konce roku vyprodaná.
      S kamarádem jsme si schválně vyhledali autobusy jedoucí z Berlína na Ukrajinu – v jeden den před vánoci 61 autobusů.

  18. Na Ukrajině se nalézá řada přírodnich zdrojů, nejen na Donbasu.

    https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/uxcn0n/ukraines_natural_resources/

    UI:
    Klíčové přírodní zdroje Ukrajiny:
    Minerální suroviny:
    Železná ruda: Ukrajina má jedny z největších zásob v Evropě.
    Uhlí: Bohatá ložiska, zejména v Donbasu.
    Mangan: Významný producent a zásoby.
    Různé kovy: Zlato, titan, rtuť a další.
    Energetické suroviny:
    Zemní plyn: Důležitá domácí produkce i tranzitní role.
    Ropa: Menší ložiska, ale stále relevantní.
    Uran: Zásoby pro jadernou energetiku.

    1. Co se týče toho uhlí, je stále obtížněji těžitelné a stále nižší kvality.
      Tepelné elektrárny, postavené na místní uhlí před desítkami let, již není možné provozovat bez přídavku kvalitnějšího uhlí.
      Z výše uvedených důvodů jsou uhelné doly na ruské straně hranice již léta postupně zavírány.

  19. Ale Putin bude chtít celé ukrajinské pobřeží Černého moře. Přijde-li Ukrajina o Oděsu a Charkov, bude zase o velký kus slabší. Ale v dané chvíli asi Putin cítí, že by mohl skončit, jen se mu moc nechce, protože pak bude muset řešit domácí problémy. A také chudší oblasti, které dodávají rekruty pro válku, pocítí ztrátu platů vojáků.
    Že Putin dovolí Ukrajině vstup do EU je jisté. Pak začne odpočet konce, protože Ukrajina spolehlivě vysaje všechny eurofondy, a ještě bude hodně chybět.
    Máme se toho děsit? Buď fondy EU zmizí na Ukrajině nebo v rozhlednách v údolí. Takže většina obyvatel EU to dobrodiní přílivu peněz z EU stejně nepocítí. V tne okamžik je skoro lhostejné, zda fondy zmizí na Ukrajině nebo v projektech EU. Snad na Ukrajině vybudují něco hodnotného.

      1. Určitě máte pravdu a článek je moc pěkný. Jen nezapomínejte, jak je symbolismus v ruské kultuře také hodně důležitý. Myslím, že se o Oděsu pokusí, pokud to rozumně půjde.

        1. Nejde jen o Oděsu – jde i o spojení s Podněstřím, nemůže si dovolit je nechat obklíčené, byla by to jen budoucí záminka pro další střet „západu“ s Ruskem, a tuhle situaci asi bude chtít i měkota Putin vyřešit když už ne „jednou pro vždy“ tak alespoň na dostatečně dlouhou dobu, ne jen na pár let.

      2. Kedysi som bol na iDěs registrovaný, veľa rokov, a prehlásil som, že Putina síce nemusíme mať radi a suhlasiť s ním tiež nemusíme, ale je to asi najvýznamnejší svetový politik tohoto storočia.
        Možno ešte príde niekto iný, veď sme v prvej štvrtine…
        Ale stojím si za mojim názorom.
        Tie fotky keď začínal, oblečenie a tak…. A teraz?
        Šaty robia človeka.
        A zuby, to je ďalšia vec.
        No a potom čo z toho pekne oblečeného zubatého tvora vypadne.
        Tým som chcel jemne naznačiť, že istý nie príliš úspešný herec, by si mal nechať upraviť chrup, páč…
        Jazdiť v Porsche a prísť na verejnosť s chrupom, ktorý vyzerá ako noty na bubon, je faux paux minimálne všade naokolo.
        Pretože prezentácia vole, že áno? Keď sa ti niekto chce pozrieť na zúbok, tak nech má na ktorý…
        Drahé to je, ja viem, veď platím sebe, manželke aj deťom. Ale politik by to mal brať ako samozrejmosť. Sa pozrite do USA, čo sicko si aj černošskí politici nechávajú vybieliť…

        1. Julio, na reprezentaci máme přece prezidenta a ten má chrup snad v pořádku, přepokládám..
          A pokud jde o pana Rajchla, tak není důležité, jaký má chrup, ale co mluví a jak jedná.
          Nezlobte se, ale jste povrchní člověk, snad pochopíte proč..

          1. Třeba měl tím hercem na mysli Zelenského. Ale co my víme, jak přišel o zuby. Třeba přesvědčování ze strany CIA, třeba banderovců. Nemusí být vše tak, jak se jeví na první pohled.

          2. Odpovědět: neo

            Nezlobte se, ale je to přesně naopak, povrchně uvažujete vy, kdežto juLLio přesně vystihl podstatu toho, jak se rozhoduje značná část voličstva. Vzhled je součástí osobnosti, toho, jak působíme na okolí, a pro politika to platí dvojnásobně. A v dnešní době dvacetinásobně. Prostě se to nedá ignorovat. Takže ano, u pana Rajchla je důležité nejen to, co říká a jak jedná, ale i jaký má chrup. I to rozhoduje o tom, kolik procent dostane on, potažmo subjekt, který zastupuje, ve volbách. Jak je vidět na příkladu rozvědčíka, někdy i víc než to, co říká a jak jedná.

            Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžeme dělat.

            1. Chápu, že nemůže mít neošetřené zuby, ale mezera mezi přednimi zuby mi přijde pro člověka charakteristická, patří k němu. Pokud je pro kariéru nutné ji odstranit, tak to říká hodně špatné věci o naší společnosti. Nerozporuji tím, co píšete, neposoudím to.

      3. Vidláku,
        Putin jistě čekat umí, ale Charkov a Oděsu asi bude chtít zabrat. Jakmile už bude mít Ukrajina bezpečnostní záruky ze strany států NATO, už se k nim nedostane. Takže bez ohledu na jednání bude dále válka a požadavek úplné kapitulace Kyjeva. Nebo rozpad Ukrajiny na více celků?
        Putin teď vyvíjí tlak a nepoleví, a to ani pod tlakem Trumpa. Možná se jen dohodli, že Putin jednoho dne prohlásí, že Trumpův plán by přijal, ale po modifikaci Merze, Starmera a Macrona už ne. Tak se bude sice ještě nějakou dobu o plánu jednat, mnohdy bude už před podpisem, ale k míru jednáním nedojde a rozhodne až kapitulace jedné strany.
        Také nesmíme zapomenout, že Putin má domluvenou strategii s Čínou. Už to také řekli. A Čína chce připojit Tchajwan, tak se jí hodí, aby byly USA a EU zaměstnány Ukrajinou.
        Válka může ještě trvat. Zatím se pořád bojuje na místě, které už bylo boji dost poničeno. A logistiku mají Rusové kratší než Ukrajinci.

      1. Re: ygorek

        Putin určitě má co mluvit ohledně vstupu UA do EU, protože Ukři budou čekat jak na smilování, aby se znovu otevřely hranice s Ivanem.
        Protože vstup UA do EU by znamenal přenastavení celních sazebníků, aby dotované zboží z EU nemohlo tranzitem přes UA a výměnou faktur likvidovat ruské producenty, jak se tomu dělo za Jelcina.

    1. Odesa by si vyžadovala masívny výsadok z mora a to by asi určite nedopadlo dobre pre Rusko. Takže idú metódou tisícov malých rezov.

        1. To je asi tá posledná vec, čo si ktokoľvek praje = ďalší utečenci. A ďalšie detičky, ktoré už nikdy neuvidia svojho milovaného otecka.
          Skurvená vojna!!!
          Také veci musím riešiť s mojimi deťmi (5 a 8) že tomuto spolužiakovi zomrel taťko vo vojne, a ich dom zhorel…
          Nehovoriac o kolegoch a kamarátoch z UA, ktorí tu žijú desiatky rokov a teraz sa starajú aj o deti širokého príbuzenstva…
          To sú strašne silne príbehy, dnes a denne.

          Takže jedine MIER a nič iné!

      1. proč výsadek z moře? jakej smysl by mělo izolovaný město, obklopený nepřítelem? pěkně po zemi, až po hranice oblasti.

          1. Nechci tedy také nijak shazovat samozvané české proroky, ale mám (i s ohledem na mezinárodní právo) za podstatnější, co se stalo již 11. května 2014, kdy se konalo referendum o samostatnosti, pro kterou se údajně vyjádřilo 90 procent lidí tam v celé původní administrativní oblasti Luhanské a Doněcké.
            https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-separatiste-jsou-pri-chuti-vznaseji-pozadavky-na-dalsi-ukrajinska-uzemi-40387923

            A mapa „žlutě“ v odkazu a dokonce na Novinkách z 22.2.2022 ukazuje, kde to prý proběhlo a jak to tedy a tehdy zřejmě Ruská Ústava i mezinárodně uznala (s Kramatorskem také) jako samostatné republiky.

            A pak jde o to omílané kde kým mezinárodní právo, právo na sebeurčení…..A rovněž kdo by mohl být po válce zrovna tam „okupant“ first, pak ani nemluvě.

            P.S. A pokud si na Zákonem určeném dni oslav Vánoc 25.12. Zelenský vyslovil takové fakt podivné křesťanské přání „ať zhyne“. A následně byl údajně podniknut 28/29.12. útok, mohl by to být považováno nejen symbolicky jako dokonce „povel“ představitele státu se všemi důsledky.

            Prostě povinností všech i na tom našem slavném Západě bylo udělat vše, aby na vojenské střetnutí s jadernou velmocí vůbec nedošlo. Ale já jsem jen obyčejná MAJKA a mohu se jistě i mýlit, jen myslím na ty mámy těch zbytečně mrtvých a nedokážu vnímat se Zelenským jako zázrak tu ukrajinskou „zbraň“ tedy odvahu a statečnost umírání Slovanů pro zejména cizí zájmy. Zní mi to pokrytecky od Zelenského, dosud ukrytého před první linií, o jeho rodině nemluvě. Také vůbec netuším, proč mu dal Zeman tu medaili, když to byl Zelenský, kdo se chvástal před volbou, že zařídí po zvolení mír a jen proto byl jeví se i zvolen a „zařídil“ co?!

            Ale to je spíš pro válečné a mezinárodní právníky a budoucnost ukáže, kdo bude mít pravdu, jak správně před svátky podotkla Klára Samková na PL, většinou to bývá vítěz…

    1. Uz nekolik mesicu postupujou vo 30km /2. Za Pokrovskem uz je ta lajna Slavjansk, Kramatorsk a dole NIkolajevka a pres ni je votevrena cesta na Odesu..Vod ni sou rusove ted zhruba 20km ,daleko …
      Prave na ty lajne se branili ty vodtrzeny , ctyri oblasti , proti pucisticky a ilegalni vlade , nez museli ustoupit. Jenom nechteli takovou vladu..Na rozdil vod demokratu..

      Problem je taky , ze rus vymlati valkou mlady lidi, ktery neutekli a kdo bude mit kvalifikaci a na U. pracovat..
      A kdo je bude porad zivit a z ceho. Putin bude muset si vzit naky prachy , za rozpoutani vlaky..
      To si rusove na nem pohlidaji,..
      Voni ty vsechny dohody s rusem sou moc hezky ,este zbejva najit nekoho na zapade kdo je dodrzi.

        1. Ono by to šlo. Pro Rusko by nebyl problém udělat to v americkym stylu. Tedy vybombardovat to do doby kamenný, potom tam přijet a vyfotit se. Jenže Rusy asi svazuje ten sentiment, že dnešní Ukrajina je jejich stará vlast a celou jí zničit nechtějí. Američanům bylo jedno, kolik lidí zařve v Iráku nebo Jugoslávii.

          1. Navíc myslí na budoucnost, chtějí s nimi zase mít dobré sousedské vztahy. Oni si jednou porovnají, jak se k nim kdo choval.

            1. Porovnávají to kontinuálně.
              A Kotlinku nikdy nezařadili mezi „vragí“ – nepřátele. Naše pozice byla „nědrúžestvennaja straná“. Něco jako pomýlený občan za Husáka. Dá se to časem zapomenout.

                1. Vono to s tou Odesou bylo tak , ze za cara , to bylo asi tak hlavni mesto tzv.
                  Pale Setlement . Kde byli v ty oblasti , vod cara umisteny ..
                  Velmi vhodny misto a pristav k obchodovani a taky tam velice bohatli..
                  Pod Odesou byla velka sit podzemnich chodeb a tam partyzani bojovali s nacistama..
                  Po valce se tam rozmohli velky zlocinny gangy az Stalin na ne musel poslat dokonce velkyho general Zukova..
                  Bitva na Dnepru bude urcite zajimava , uvidi se jak si rus poradi a jak zdolatelnej je jako prekazka..

              1. Pardon, napsal jsem to nejednoznačně. Já tím mým „Oni si jednou porovnají“ myslel na Ukrajince, ale pravdu máte jistě i vy, jinak bychom na tom byli hodně špatně.

              2. Dodatek – ano, ten náš obrat probírají v různých zprávách dost často. Až Babiše podezírám, v dobrém, že ten Zůna byl Babišův skvělý diplomatický tah.

                1. ano, šlo o to, aby bylo dostatečně zřejmé, ze nicý kurz je jiný že je důležitý ta že to stoji i za zostuzeni ministra. Ovšem téz to byl podraz na SPD, o tom žádná …

              3. Re: Sk

                Souhlas. Tento název překládají mamlasové jako nepřátelská země. Já bych to přeložil, jako: „Hlupák, který s námi nechodí na pivo“.

          2. Soukrome si myslim , ze kdo tam na U. zbyde , nebude chtit zivorit a pracovat a vodejde do EU.
            Protoze ,EU je vsech uprchliku raj. A proc by se meli na U. spatne , kdyz se muzou mit v EU dobre a za nase..Uniknou taky ty vod rusa stihany , za zlociny ..

        2. Ono je ale možné pokusit se o Oděsu i z moře – a bylo by to dost „kino“ na ukázku současných schopností Ruska (je to tam asi silně zaminované, ale pokud by dosáhli v produkci vodních dronů podobných kapacit jako se vzdušnými drony, není to neřešitelné).

          Před časem Rusko (patrně docela úspěšně) útočilo na mosty k Oděse ze západu (přes ústí Dněstru), je v dostřelu z Kinburnské kosy, kterou ovládají a při současném vyčerpání AFU (pád Seversku takřka bez boje, rychlé obsazení Guljapole a za chvíli nejspíš i likvidace odevšud vyškrábnutných ukrajinských sil soustředěných v Kupjansku) by odpor nemusel být nepřekonatelný.

          Uvidíme…

          1. Re: hurvajs

            Vasil už mele z posledního. Pokud bude dostatečně studená zima, Ivanovi na jaře nezbyde nic jiného, než pořádat parádemarše.

          2. Pred casem sem neco takovyho navrhoval , ale asi by nemeli jit do plnych vylodenim na Odesu kde to asi ukrove cekaji nejvic ,ale nejaky kilometry vedle , kde by si nasli nahlidanej prostor a nebo tak..

        3. Re: Vidlák

          Není úplnou náhodou Cherosonská oblast začleněná do RF?
          Pokud si Ivan uhájí svoje, jako že nejspíš ano, bude na pravém břehu Dněpru.

          A stran Oděssy by se dala použít finta vyhlášení referenda a následné vyhlášení exklávy Oděssa. Úplně stejně, jako je např. Sevastopol. Jmenuje se to „město federálního významu“. A problém je vyřešen úplně stejně, jako ho vyřešili soudruzi z Londýna s Gibraltarem.

          1. Porad zapad navrhujou to primeri , pac chteji zabrzdit aspon, velkou iniciativu rusky armady, ktery veleni to ma vopravdu skvele zorgnizovany ../Zadny prusery, coz je neobvykly ve velkych armadach/. To znamena , ze se nepritel ani nevyspi, aby neprosvih nakej utok nekde a nevi kam skocit driv….
            Putin asi bude mit problemy jak je zastavit a ukocirovat , pac vojacek a general chteji vitezit ,kdyz na to sou..Kdyz dohodne neco , muzou mu nadavat , ze ustoupil zapadu..
            Putin porada v uniforme ty verejny schuze veleni, kde mu hlasi vsecko a von je porad chvali..
            Taky uz nekolikrat vrchne veliteloval ,blizko fronty , aby si lid povsim…

            Stalin napr., se ze zacatku montoval do veleni , ale nekdy pod odrazeni nacistu vod Moskvy ,ustoupil a nechal generaly, planovat a rozhodovat a vest valku..A dobre udelal..
            Protoze porad radil neustupovat a delat protiutoky a u Vjazmy takhle projel asi dve armady najednou..

          2. takhle to dělat nechcete. bude to už v míru, takže budete za agresora, už zase, a dostanete tím izolovaný město, na stovky kilometrů okolo obklopený diverzantama a sabotérama, koledující si o blokádu všeho, třeba vody (jak už jsme viděli na krymu). a hnedka vedle, když už to nepůjde přímo ve městě, bude stát ukrobritská základna na sabotáže a útoky po celým moři.
            jestli to nezabere komplet všechno, celý pobřeží (na kterým nějakou náhodou zrovna leží i O.), teď, dokud se zabírá, pak už na to nedojde, protože to město mezitím od ruských domorodců vyčistěj‘ a už nebude ani žádná záminka.

        4. To je sice pravda. Nicméně v hlavě mě uvízli tři informace:
          – Chersonská oblast je pokud mě paměť neklame jednou z těch v nichž proběhlo referendum o připojení k RF a její velká část leží za Dněprem.
          – při posledním vyjednávání mezi UA a RF byla údajně na ukrajinské odmítnutí reakce, že odmítli dohodu na začátku války, kdy mohla UA zůstat v tehdejších hranicích, a že když teď nesouhlasí se ztrátou čtyř oblastí příště přijdou o šest.
          – v Chersonu by vojáci RF měli údajně mít pod kontrolou část města na západní straně Dněpru, nějaký ostrov.

          Nu a potom je tady silný motiv proč zbavit UA přístupu k moři a ten, jakkoliv není jediný, dávají RF do rukou samotní Ukrajinci svým pirátským ohrožováním plavby po Černém moři.

          1. A vida, už o podobném scénáři píše Gargamel:
            jediný mírový plán, který Rusko přijme, jak včera opět potvrdil Vladimír Putin, znamená “kapitulaci Kyjevského režimu”, “kompletní vyklizení starých ruských historických území Kyjevskou brannou mocí”, a úplnou a faktickou “demilitarizaci” a “denacifikaci” Ukrajiny, a zrovnoprávnění ruštiny s ukrajinštinou.

Napsat komentář: kočka šklíba Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *