21 července, 2025

Když ta blbost funguje…

V neděli musel být Jindvuich Šuídvo hodně mrzutý, když jeho STEM musel hnutí Stačilo přiznat bezmála sedm a půl procenta a ještě k tomu skoro tři procenta pro Sociální demokracii. Zároveň musel konstatovat, že skvělé a jedinečné vládní SPOLU úplně netáhne, STAN se svou „dobrou kampaní“ o eutanázii pro čtrnáctileté neboduje a hnutí ANO preference naopak o něco narostly. Chudák Jindra… příští týden bude mít co dělat, aby nám to nemusel sečíst.

Suše konstatuji, že předpovědi těch, kteří nás od spojení se SOCDEM zrazovali, se nenaplnily. Proč se nenaplnily? Protože voliči čtyři roky volají po tom, aby se opoziční strany spojily, ne aby si každá sama držela svou ideologickou čistotu. Pro českého voliče má větší hodnotu, že se kohouti umějí domluvit, protože kdo umí něco vyjednat před volbami, ten to pravděpodobně bude umět i po volbách. STAČILO! a SOCDEM jsou levicové strany, jejich program je na 95% kompatibilní… jedna a jedna jsou dvě.

Stejně tak se ukazuje, že není žádný problém v referendu o EU a NATO…. případně o zavedení eura. To je jen noční můra liberálů a jejich loutkovodičů, kteří nesnesou ani nejmenší odlišnost názoru. Ale nositelé tohoto inkvizitorství už SOCDEM opustili (Jana Maláčová je ani nemusela vyhodit) a ano, ne každý náš volič by nyní hlasoval pro odchod z EU či NATO, ale každý náš volič je demokrat a chce o takových věcech rozhodovat sám. Jestli něco ve Stačilo! nesnášíme, je to pokrytecký prezident, který by na jedné straně dal volební právo šestnáctiletým, ale na druhé straně nechce voličům dovolit rozhodovat o zásadních otázkách, protože na to jsou podle něj příliš hloupí.

Nejsou. Voliči hloupí nejsou a mají právo rozhodovat, protože to rozhodnutí nakonec vždycky dopadne na ně a zaplatí ho z vlastní kapsy. Politici jsou tu od toho, aby lid zastupovali, nikoliv aby ho vychovávali.

Když jsme ve čtvrtek oznámili, že jsme se dohodli, dostal jsem celou záplavu mailů. Byly jak přes kopírák. „Pane Vidláku, jsem bývalý volič Sociální demokracie, levičák a konečně zase mám koho volit. Doteď jsem se skřípějícími zuby volil ANO nebo SPD, ale konečně se vracíme ke konzervativní levicové politice.“

A tak to je. Jsme levičáci přes důstojné mzdy a práva pracujících. Jsme levičáci státem garantovaného důchodu, kterého se člověk dožije ajehož výše bude poděkováním za celoživotní práci, nikoliv žebračenkou. Jsme levičáci přes zdravotnictví pro každého, placeného ze zdravotního pojištění. Nespíme z toho, že lidi nemají zubaře a obvoďáka. Štve nás, že máme milion lidí pod hranicí chudoby. Chceme školy, které děti něco naučí… kromě znalostí třeba i odolnosti před stresem.

Jsme levičáci národních zájmů, levičáci suverenity, levičáci hrdosti na tuto zem a všechny výdobytky našich předků. A když říkám výdobytky, myslím všechny výdobytky ze všech dob. Jsme levičáci dostupného bydlení a kvalitních veřejných služeb.

Nejsme levičáci ani Uršuly Leyenové, ani Marka Rutteho. Nejsme levičáci lipské burzy ani mnichovského dispečinku energetické soustavy. Nejsme levičáci migračního paktu ani inkluze, ani rektálního bruselismu. Nejsme levičáci ani pro banky, ani pro korporace, ani pro zbrojaře a už vůbec ne pro minoritní akcionáře ČEZu nebo Tomáše Prouzu.

My nejsme levičáci zmírňování evropských hovadin. My se jim postavíme čelem. Nepřátel se nelekneme, na množství nebudeme hledět.

Jsme levičáci umlčované většiny, nikoliv menšin. Jsme levičáci těch, kteří tuto zemi drží svou prací nad vodou. Jsme levičáci pro české zemědělce (ne nebudeme vás nikdy znárodňovat), jsme levičáci pro české oceláře, české keramiky, ale i české ajťáky (obzvlášť ty, co dělají světově proslulé počítačové hry) Dane Vávro, ty nás určitě volit nebudeš, ale u nás to budeš mít dobré.

Jsme levičáci pro kluky, kteří chtějí založit rodinu. Jsme levičáci pro holky, které chtějí mít hodně dětí. Jsme levičáci tradiční rodiny a státní podpory takovým rodinám. Chceme lidem zařizovat práci a to dobře placenou práci, nikoliv sociální dávky.

Jedno internacionální téma jsme si ale ponechali. MÍR! Protože mír se musí řešit univerzálně. Mír potřebuje diplomacii a diplomacie potřebuje diplomaty, nikoliv Lipavského nebo našeho Uršulína Fialu. Milujeme tuto zemi, ale jestli v něčem zůstáváme mezinárodní, je to důsledná mírová politika všech azimutů.

STAČILO! vrací českou levici tam, kam patří. Mezi ty, kteří pracovali a budovali tak dobře, že po pětatřiceti letech je tu pořád co krást. Mezi ty, kteří s láskou a péčí vychovali své děti, dali jim vzdělání i budoucnost. Mezi ty, kteří jsou i po pětatřiceti letech rozkrádání ochotni to znovu zkusit. Mezi ty, kterým Vlast nezemřela v srdcích. Možná nebudeme zemí, která dá světu nový fejsbůk nebo novou umělou inteligenci. Ale můžeme být zemí, kde se dobře žije.

A za pár dní, až odevzdáme kandidátní listiny, tak zjistíte, že jsme skutečně i levičáci nového začátku.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik .

221 thoughts on “Když ta blbost funguje…

  1. Hezky napsáno. Teď nasadí na kandidáty svoje novináře, někdy to stačí. Pokud ne, Začnou se používat zbraně těžšího kalibru. Na našeho Vidláka čekám, že v pravý čas vytáhnou nekrm hydru.Nepřeji si to a nemám z toho radost pokud se tak stane, to předesílám. Nu a pokud už budeme mít ty zástupce ve sněmovně, a nedostanou rozum, Budou tlačit jako na Fica. A i když bychom pak měli být v ulicích a ukázat že nás je dost, nevím, zda budeme. Každopádně držím palce a u voleb nashle.

  2. Vím víc Stačilo stoupá, tím víc je diskuse zaneřáděná příspěvky kde se rozbíječi hnidopišsky točí na z kontextu vytrženém slovíčku.

  3. Jenom pár kontrolních otázek pro minoritního akcionáře ČEZu:

    1. Jak jste se konkrétně Vy podílel na částce 74 mld. Kč, která byla ČEZu, tedy naprosto volnotržní, neregulované entitě, založené čistě za účelem zisku, poskytnuté z prostředků výlučně majoritního akcionáře z daní občanů. Máte za to, že je správné, abychom Vám my, občané, poskytovali půjčku, abyste nám Vy mohl prodávat elektřinu přes Lipskou burzu, tedy za peníze, kterých byste bez té burzy nikdy nedosáhl?

    2. Proč mi neplatíte za zabrání mých nemovitostí pro výstavbu Vašich sloupů a jejich ochranné pásmo? Protože elektřina patří mezi věci, které potřebují všichni a proto si za její rozvod nic neúčtujeme? A proč si teda účtujeme za její výrobu?

    3. Vaše akcie je pořád jenom podíl na majetku firmy. To, že ji můžete realizovat přes burzu, kde se počítá její tzv. tržní hodnota úplně jinak, než jako podíl na majetku, je fajn pro Vás. Ale co se stane, když se zjistí, že ČEZ je vlastně jenom nafouklá bublina? Pak budete mít nárok jen na to, co na Vás zbude po vypořádání všech závazků.

    4. Napadá mne ještě spousta jiných oblastí, kde ČEZ vůbec tržní není a kdybychom z něj udělali skutečně tržní entitu a požadovali hrazení jeho závazků, bude v konkursu ajn cvaj.

    1. Odpovím na vše : CENA je částka, kterou je kupec ochoten zaplatit a prodejce akceptovat. Tečka.

      – A to jak s Lipskou burzou – i kdyby ČEZ na ní nebyl, tak jako někteří jiní výrobci, tak se stejně domluví na maximální ceně s kupcem, kterou tento ještě akceptuje. A oba se předem poočku podívají, jaká je cena na burze.
      – A tak je to i s cenou mé každé akcie – je přesně taková, za jakou já jsem ochoten ještě prodat a za jakou ji ode mě kupec ještě koupí.

      (Poplatek za členství na burze je jen složená záloha a platby za elektrické vedení (?) jsou jen politikum).

  4. Kdyz ta blbost funguje:
    „Nikdy bychom nezalezli do rudé zadele kvůli dvěma flekům ve sněmovně, vpálil vicepremiér a ministr práce Marian Jurečka (KDU-ČSL) šéfce sociálních demokratů Janě Maláčové. Ta nezvládla kritické hlasy, které se začaly ozývat po spojení SOCDEM s komunistickým hnutím Stačilo! a zaútočila na lidovce. Ve svém příspěvku na sociální síti tvrdila, že Sociální demokracie nebyla na rozdíl od nich „celý minulý režim v Národní frontě“. Podle Jurečky nemá Maláčová žádné hodnoty ani páteř.“

    1. Kolaborace lidovců v národní frontě se musí zmiňovat při každé vhodné příležitosti.

      Jurečka už cítí, že mu teče do bot, ale jede stále svou kolovrátkovou melodii. Tím lépe pro Stačilo.

      1. Jurečka je jeden z největších zkurvenců, co tam nalezli.
        Nezapomenu, jak se po tornádu předváděl na traktoru.
        Byl tam mimochodem úplně na hovno, jezdil s prázdným vlekem tam a zpátky.
        V tom daném týdnu byly zpočátku potřeba úplně jiné věci, než jeho traktor a vlečňák, ale on se potřeboval ukázat před objektivy.
        Vyfotili se tam i Babiš s tetkou. Taky tam byli oba k hovnu, ale ty objektivy..

    2. Včera u Xavera Malačová říkala, že vstup do Stačilo! odsouhlasilo předsednictvo strany 70% hlasy, že to není jen její rozhodnutí.

      1. Je docela zábavné, jak média zdůrazňují několik jedinců, kteří odešli ze SocDem po spojení se Stačilo.
        O většině SocDem, která se společnou kandidátkou souhlasí, ani slovo…

  5. To je program pro zdravou budoucnost. Ať se nazve levicovým nebo jiným.
    Dobrou budoucnost si nelze přiimigrovat, zaplatit nebo přiválčit. Ta se buduje vlastními silami a dětmi. Jinak žádná budoucnost prostě nebude a to, co je, o to se přijde.
    Zkrácené úvazky pro ženy s dětmi, motivující daňové odečty pro stabilní rodiny, osvobození žen pro rodinný život. Protože pokud má nastat obnova společnosti, může přijít jen zdola, vždy to tak bylo.
    A že kde na to vzít? Když je na vojnu, je na všechno.

  6. Jelikož tu zase začínají exhibovat nejrůznější blouznivci, musím znovu sepsat historii znárodňování 1918-48:
    1919-38 Masarykova pozemková reforma, čtyři milióny hektarů zemědělské půdy.
    1939-42 Arizace židovského majetku. Naši úhlavní němečtí přátelé zabavili majetek v hodnotě asi šestnáct miliard předválečných korun.
    1945 Benešovy dekrety: znárodnění průmyslových podniků, bank a německého a maďarského majetku.
    1948 znárodnění zbytku komunisty.
    Paběrkování.

    1. Tu je zvlast badatelna absolutna argumentacna absencia u komunistov.
      Priklady od taticka Masarycka by dost vzali vietor z plachiet roznym diskuterom na temu, ako komousi vsetko znarodnili.

      1. Ne, nebolí.
        Stejné následky měla i masarykova pozemková reforma, kdy se šlechta musela stěhovat z vesnických zámečků na který najednou neměla.
        Začnu tě brát vážně, až se rozpovídáš na tohle téma.
        Do tý doby tě mám jen za antikomunistu.
        Nejnižší formu života, asi jako buchanky.

        1. „Milá slečno, kdysi jste něco měli.
          Velké jmění, ale od té doby se moc změnilo. Dluhy rostly, hypotéky se množily (…)
          Představte si, na jedné straně rodina a chce jmění, ale ono tady není(…)
          Holčička udělala hačačá!“

          Vlasta Burian, Ducháček to zařídí, 1938.
          Důsledky pozemkové reformy.
          Za peníze zahrál všechno, moc ho nemusím

          1. Jak se to liší od dnešního chování Trojana, Kollera z Lucie a fakticky všech dnešních „umělců“?
            Nemají vůbec žádné morální limity, za prachy cokoliv.
            Limity mají paradoxně jen starší generace – ty, které pamatují komunisty.
            Ti současní jsou možná ještě větší děvky, než jakou děláme z Buriana.

            1. To, ze zahraje vsechno neni problem. Ostatne je to komediant, vesak na postavy. Problem je, kdyz se zacne tvarit ze z titulu sveho herectvi je neco vic, ze jeho nazor ma vetsi vahu.

    2. Uf, tak s tím paběrkováním nesouhlasím.
      Například – při vzniku n.p. Tesla byly znárodněny i poměrně velké firmy, zahučela tam spousta typicky soukromého majetku. Ne, to určitě nebyly paběrky – a ti majitelé, kteří už něco tušili, stihli i hodně majetku vylifrovat jinam.
      Potomci majitelů, například velké brněnské firmy REL Electrum, by mohli vyprávět.
      Podobně majitelé Telegrafie Pardubice, další velká firma. Nene, kdepak paběrky.

      1. Hele, já se nezastávám komunistů, ale měřím jedním metrem.
        Proti tomu, co znárodnili Masaryk a Beneš to byly paběrky.
        Ty velký majetky znárodnili a přerozdělili jiní.

        „Státy se udržují idejemi, z nichž vznikly.“
        Hádej, kdo měl drzost to říct a co to znamená pro naši budoucnost?

  7. Někteří čeští politici ke komunikaci stále využívají platformu přímo napojenou na Kreml. Předseda hnutí Stačilo! Daniel Sterzik zde má dokonce pravidelnou rubriku. Podle expertů jde o přímé bezpečnostní riziko.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-proc-spolupracuje-s-ruskym-nastupcem-sputniku-necenzuruji-me-rika-vidlak-282136
    A ještě kolaborant Ziegler
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/vidlak-zklamani-a-zdeseni.A250718_174856_p_politika_nef

    1. Víte, že čtení seznamzpravy, neviditelnypes i lidovky má za následek předčasnou demenci? Člověk prý pak všude vidí Kreml a někteří i tulákovo hovno v trávě.

    2. A někteří čeští politici dokonce věří, že zákazem srpu a kladiva dosáhnou znovuzvolení.

      Nefandim ani levici, ani pravici, ale zdravému rozumu. Čim chtějí zatloukat hřebíky?

  8. Kdepak. Na to nenalítnu. Po spojení s pozůstatkem strany, která slibovala znárodnění velkého kapitálu. A když na základě lživých slibů byla zvolena a stala se STRANOU, sebrala i ševcovskou dílnu.

    1. Vy už zase blouzníte, soudče.
      Velký kapitál přece znárodnil president Beneš, svými dekrety.
      K tomu komunisti nedostali ani čuchnout, na ně zbyly jen ty ševcovské dílny.
      Ti už jenom paběrkovali.

  9. OT
    Čím hloupější člověk, tím aktivněji se pouští do politických hádek, zjistili vědci.

    Studie ze Singapuru ukázala: politické diskuse na sociálních sítích nejčastěji přitahují lidi s nízkou inteligencí a antisociálními rysy.

    Nejaktivnější byli:
    • Psychopati — stabilně se účastní sporů, vybírají si prostředí, kde mohou manipulovat, provokovat a dominovat.
    • Narcisté — pouštějí se do diskusí kvůli pozornosti a uznání.
    • Lidé s nízkou inteligencí — snadno se nechají vyprovokovat, diskutují impulzivně a s agresí.

    Vědci poznamenávají: čím nižší inteligence, tím vyšší stupeň hádky.

      1. „… nejčastěji přitahují lidi …“
        fízly to nijak [IMO] extra nepřitahuje, ti účast v diskusích prostě mají v denním rozkazu.
        samozřejmě, i mezi fízly se můžou najít jedinci, co mají svojí práci opravdu rádi.

  10. Socialisté šíří svou nejnovější předvolební ideologii. Nedá se spočítat, kolikátá už to je. Mají recept. Slibují a slibují, pořád něco slibují. Dělají to tak odjakživa přesto, že to nefunguje. Chtějí opět dosáhnout na totéž co měli možnost realizovat už dávno. Vždyť své zástupce měli a mají u moci po celou dobu, od padesátých let do dnes. Využijí k tomu opět své aparátčíky. Programové texty jsou takovými reklamními letáčky či ,,kydy“ od psacího stolu, podobné těm, co jsme četli i v předlistopadové době. Tehdy nebyly Vidlákovy.
    ČSSD, dnes SOCDEM je prý moderní levice živená aktuálním programem komunistů. Dnes své báchorky tohle uskupení opět obřadně vyhlásí. Teď už naštěstí, jejich aktivity nebudou mít zásadní význam. Jak to dopadne, zjistíme to až po volbách. Teprve v té době dozvíme kolik najivků na to skočilo. Nebezpečí ale stále hrozí. Hrozí od těch co jsou Spolu.

  11. Problém v referendu o EU a NATO není zase až tak marginální. Včera v Partii Plus Havlíček znovu zopakoval, že s takovými ani jednat nebude. Nevadí? A proč to pořád opakuje, inu proto, že 80-90% voličů si žádné vystoupení nepřeje. (Ale chápu Vidláka, neb 10-20% si zase přeje a to by byly krásné volební hlasy).

    Ale z jiného koutku. Dle Pirátů (a já dodám i STAN, KDU/ČSL) jedním z prvních referend by bylo hlasování o zákazu lokálních topenišť (tedy topení dřevem, uhlím). Ideálně tak někdy po Novém roce, kdy jsou lidi nasraní na souseda co topí. A drtivá většina městskejch by byla pro zákaz, stejně tak i ti ze satelitů a další, co již topí plynem, elektřinou, či dálkově.Opět těch 80-90%. To jen aby se tu někdo zase nedivil, když si přál zákon O obecném referendu. Může se to splnit.

        1. Prý dřevo nevadí v nějaké vesnické spalovně, ale lidi nejvíc sere to topení nějakým magorem, co třídí na „hoří/nehoří“ a ohlídat se stále nedaří. Tak to vyřeší referendem takto definitivně.

      1. nehodláte-li diskutovat o samotném členství v EU, nemá cenu se pinožit nad důsledky, které toto členství přináší nebo přinést může …

    1. Problém s NejdEto spočívá v tom, že někdo tady stále (úmyslně?) nechápe, že uspořádání referenda o čemkoli nezaručuje konkrétní výsledek toho referenda, ale jen to, že se k otázce budou moci vyjádřit všichni občané přímo a nikoli prostřednictvím nejdEto poslaneckých kaprů: Bendů, Jakobů, Výborných a Havlíčků.
      Ale z jiného koutku: žádné lokální topeniště neprovozuji, ale nestojím o to, aby je nějaký Dobrotrus z důvodu vyššího dobra zakazoval. A když to nějaký přesto zkusí referendem (oni mají raději vrchnostenská nařízení, „ouřad“ se vždycky zpracovává líp, půjdu hlasovat proti zákazu, nejdEto!

      1. Stačí v kampani před referendem postrašit lidi, že po prudkém zdražení energií, si někteří pořídí lokální topeniště a začnou pálit vše co hoří. Doplněno fotkama na smogem zamořené město a máte výsledek referenda jasný.

        1. mate sice pravdu, lenze sa kludne moze stat, ze po prudkom zdrazeni energii bude pocet ludi, ktori radsej budu palit vsetko co zhori nez triet zimu, prudko rast. Plus nastvani nebudu na susedov, ako teraz ale na politikov, ktori ich k tomu donutili. Koniec koncov Vy mate byty bez vykurovania. Zrejme si platia najomnici elektricke vykurovace a stat im preplaca nadmernu spotrebu. A ked tieto dotacie sa utnu systemom, ze stat na to nema lebo musi platit zbrane a vsetky druhy povoleniek ci novych dlhov EU? Asi kurit budu dalej, len je otazka cim.

  12. Milý Danieli.
    Blahopřeji ke stoupání preferencí, ale ještě se nepřeskočilo.
    Naše vojenská krypto chunta a se už třepe na to jak vás i jiné zdiskreditovat tzv. Ruskou stopou.
    Viz. tady https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-poslanec-ano-siri-ze-armada-smiruje-politiky-vyuzila-to-ruska-propaganda-282077
    Jestli se dostanete až do parlamentu, bude třeba s těma hajzlama začít něco dělat.
    V armádě i v Seznamu. Co má armáda společného s volbami?

  13. stran cezu a spekulovani zaznelo v diskusi mnoho horlivych nazoru ukazujicich jak zdarila je manipulace mienkotvornych medii, pokud ctenari daji vice na jejich emocni vyzneni pokud nevladnou dostatecnyma znalostma. vypichnu dve nejkriklavejsi neznalosti. majoritnim akcionarem cezu je stat. o vysi dividendy rozhoduje valna hromada akcionaru. neexistuje varianta jak by mohl minoritni akcionar prehlasovat toho majoritniho. a stran hanlive spekulace – spekulant je defakto kazdy z nas v jakemkoli nasem rozhodovani. i treba vyber skoly a povolani je spekulace, kdy se snazime maximalizovat nas budouci prijem. s investovanim vlastnich vydelanych a zdanenych penez to je uplne stejne. nekdo spekuluje ze kdyz je prochlasta tak se bude citit lepe. nekdo sazi na lepsi pocit ze kdyz si za ne zalozi vlastni firmu anebo koupi podil v jine firme (akcie) tak mu to prinese lepsi uzitek. nekdo ma lepsi pocit z peknych dovolenych, jiny zase z nemovitosti. vyzdvihovat jine typy spekulaci pred investovanim zavani retorikou volajici po rozkulacovani.

    1. Nějaké to rozkulačování bude muset proběhnout. Kulaci a keťasové jsou přemnožení.
      Jejich výdělečné spekulace zpravidla zaplatí desítky jiných lidí.
      K tomu, aby se jeden spekulant mohl mít lépe, se musí dalších deset nespekulujících dělníků mít hůře.
      Nejde přesně o toto?
      To přece není volání po absolutní sociální rovnosti, ale po rozumném sociálním smíru.
      Je to jen o přiměřenosti, krásně vyjádřené heslem: „Nám dobře a nikomu zle“.

      1. no k tomuto “spravedlivemu” rozhorceni jeste vede paradox prezivsiho namornika. ne kazde zivotni rozhodovani konci vitezne. o spatnych investicich se nemluvi a nikdo nema potrebu solidarne odskodnovat ty co prodelali, ale na ta uspesna rozhodnuti ktera jsou videt je hned hromada spravedlivych, kteri by se o ne chteli podelit.

    2. Hážete jen hrách naa stěnu. Levicově zní tak nějak lépe v jednom článku „zemědělce znárodňovat nebudeme, nebojte“ a zároveň „minoritní akcionáře ČEZu krouhneme“. Je to jen lákání těch správných voličů. I Vidlák volí své potřeby a tak je to v pořádku.

  14. Celá debata o minoritních akcionářích STÁTNÍHO Čezu je komická.
    Stát dal, stát vzal.
    Investovat peníze do státem vysoce regulovaného oboru přináší rizika, se kterými investor musí počítat.
    Je to riziková investice a ne sociální dávka.

    1. Ej Aj:
      “Práva minoritních akcionářů:
      I když nemají rozhodující vliv, minoritní akcionáři mají stále určitá práva, jako je právo na podíl na zisku (dividendy), právo účastnit se valné hromady a právo na informace o společnosti. “

    2. Slovenská Ej Aj:
      “Akcie si kupujú investori, ktorí očakávajú zisk z dvoch hlavných zdrojov: dividend a rastu hodnoty akcií. “
      Očekávat zisk může (podle mě) spekulant. Je spekulant levičák? Podle mě není. Ale může být levicový spekulant a to je velmi zajímavá kategorie.

      1. Jako bych na háček připíchl žížalu, hodil to do kaluže a čekal na pstruha. Není lepší si vykasat rukávy a jít pro něj do potoka?

      2. Vsadil jsem na makačenka –
        jako bulhar by měl makat.
        Ať mi kvete má Kačenka,
        snad nebude hladem plakat.

        Makej, makej makačenko,
        ať mi roste dividenda.
        Chvilku počkej, má Kačenko,
        uvidíme, co mi den dá.

        Makačenko zlomil ruku,
        v koutě dílny táhle úpí.
        Nekoupím ti tu paruku!
        Netahám ty prachy z dupy.

      1. Kdo, komu, co? Má pravdu AI jebo ČEZ?
        Ad malý akcionář:
        Proč se tedy stát stále vymlouvá na malé akcionáře ČEZ, když vlastně nemají na chod vliv? Nemusí se od nich po dobrém ani po zlém vykupovat žádné podíly. Vyvázání se z Lipské burzy by tedy mělo být realizovatelné. (Nevyznám se tom, viz byl jsem akcionářem jedné státní firmy a po jejím krachu jsem dostal zpět ani ne původní cenu akcií. Protože inflace. „Jistota jednobnásobku!“ Měl jsem to prodat Koženému.)

        1. Protože když ČEZ odejde z lipského burzování, mohou mu klesnout zisky. A takový menšinový akcionář se pak může žalobou domáhat nápravy, protože on přeci má posvátné právo vydělávat neomezeně. A český stát má zvláštní schopnost takovéhle spory prohrávat. Samozřejmě to vyžaduje, aby ten menšinový akcionář měl více než 10% akcií a peníze na slušné (a drahé) právní zastoupení. V případě ČEZu jsou tyto podmínky bohužel splněny. Ovšem nějakého starého kocoura s pár akciemi lze vcelku bez problémů vytěsnit. Když už není výhodnější zkrachovat. 😉

          1. Klesnout zisky? Na burze lze získávat jen tím, že společnost produkt pro konečného spotřebitele zdraží. No a to se právě děje a nelíbí se to.
            Žádné „právo na zisk“ přece neexistuje! Akcionář vlastněním akcií riskuje. Dobrovolně.

  15. Nejsem levičák, jsem pravicově zaměřený člověk se sociálním cítěním,mé heslo je – abych se měl dobře já musí se mít dobře každý kdo poctivě pracuje ,ta zmínka o akcionářích,no moc se neprovedla neukradl jsem je ale poctivě koupil za zdaněné peníze, přeju hnutí Stačilo!aby uspělo ve volbách protože v parlamentu ČR ho bude třeba.

    1. Víte, on je minoritním akcionářem ČEZ třeba takový BlackRock. Jako bez urážky, ale tohle je minoritní akcionář, ne někdo, kdo vlastní maximálně nějaké to promile z celkového množství akcií. A je vám doufám jasné, co za peklo může někdo takový v zájmu svých vlastníků rozpoutat. Takže znovu, to není proti někomu jako vy.

      1. Nedovedu si představit, jak vytěsníte zahraniční důchodové fondy a BlackRock, a přitom zachováte to promile z našich akcionářů. Je to jako klasická věta z laciných detektivek – promiň, není to osobní.

        1. Pokud bude chtít být stát stoprocentním vlastníkem, tak vám prostě v prvním kroku nejspíš nabídne odkup vašich akcií za aktuální tržní cenu. Pokud nebudete souhlasit, to už si netroufám věštit, nejsem členem (natož nějakým mluvčím) Stačilo!.

      2. No a co? Minoritář jako minoritář. Koupil z volně obchodovaných akcií, které vlastník – stát prodal, a se kterými je obchodováno.
        Že to může být pro stát – většinového vlastníka nevýhodné? Že někdo skoupením akcií se stane významným minoritářem a uplatní i politický vliv? Ano. To bylo jasné na začátku. Stát sice může vyvlastnit minoritáře, připravit je o podíl a zisk, jenže tím se stane nedůvěryhodným. Nikdo už od takového vlastníka nekoupí podíl na čemkoli. a nedůvěryhodným obecně.
        Jsou firmy, jejichž majitelé „si zakázali“ obchodovat se státem, ale i s „veřejným sektorem“.

    2. naprostý souhlas, už tak nás skutečné drobné akcionáře, stát ojebal tou daní z „nečekaných zisků“, je to stejné, jako udělat pogrom na celé gheto, kvuli jednomu lichváři…

    3. Re: Char…

      “ pravicově zaměřený člověk se sociálním cítěním“ neexistuje. Je to oxymóron.
      Neboli je to stejná blbost, jako „svítání na západním obzoru“.

      1. preco Targus? Uz len to, ze dotycny praviciar si uvedomuje, ze nie je panom vesmiru a ze je kopa ludi dole, ktori by sa mali mat dostatocne dobre, aby sa nemusel bat po ulici, ze ho niekto okradne len tak alebo preto aby mu nebolo zle pri pohlade na hladne deti, uz to je znamka socialneho citenia. Alebo teda cynicky povedane, praviciar si moze uvedomovat, ze krava, ktoru chce dojit, musi byt dobre zivena:-( Ale nemyslim si, ze ide u vacsiny takychto ludi o cynizmus. Proste aj tito ludia maju nejaku empatiu, cely rozdiel je, ze si myslia, ze clovek sa ma primarne snazit sam a nie naopak len ziadat pomoc od ostatnych bez vlastnej aktivity. A tam zisti clovek, ze medzi beznym praviciarom, ktory nie je majitelom mega firiem a beznym laviciarom a la Vidlak, nie je az tak velky rozdiel. Vacsinou len pojmovy…..jeden sa boji, ze mu zoberu jeho malu firmu, druhy sa boji, ze mu zoberu garantovanu minimalnu mzdu s evidentnymi nasledkami

    4. I takový ČEZ může postupně prodávat svůj majetek jiné státní firmě. Takže by se dalo začít znovu, bez chyb.

  16. /Dobře. Velmi dobře.
    Jenom se mi moc nelíbí výraz levičák. Raději bych tam viděl jiný výraz, protože výraz „levičák“ už je hodně ušpiněný. Nejsme proletáři, ale lidi, kteří vidí nejen kolem sebe, třeba ze sloupku, ale taky dopředu v čase.
    ===
    Nespojujme se způsobem „Proletáři všech zemi spojte se!“ – když tak jen s lidmi podobného ražení, kteří si zvykli na to, že může být mír třeba i osmdesát let. Můžeme se pohádat, ale nenechme se vtáhnout do války, která je tak potřebná pro zbrojaře, banky a třeba nadnárodní farmaceutické korporace.
    ===
    A hlídejme si lidi, kteří se už teď těší, jak si na „novolevičátsví“ namastí kapsy. Jsou všude! Držme si na krátkém vodítku politiky, kteří budou námi zvoleni a tedy by nám měli sloužit – ne naopak.
    ===
    Omezme lhaní aspoň v hlavních médiích hlavního proudu. Ne každý se dívá kolem sebe protože má svých starosti dost a informace (ideologii) čerpá právě z nich. Lhaní (propaganda*) totiž není názor, ale pohrdání posluchači, čtenáři i diváky – kteří, protože z různých důvodů nemají možnost slyšet jiné názory.

    */ https://youtu.be/0uuvuvXWAQE

    1. Vy to stále nechápete. Zbavte Stačilo! „nálepky“ levice a levičáci a jste opět bez většiny voličů. Tak až prosté to je.

          1. Zkušenosti s liberalizací ČSSD a hledání bájné blairovské „třetí cesty“ dosti zřetelně ukazují, kudy vede ta jediná cesta, jež nekončí v Římě.

              1. To bych si netroufal tvrdit. Část zřejmě ano, ale část prchá i proto, že zřejmě nedojde k očekávanému rozprodeji stranického majetku, kvůli němuž se pokoušeli stranu přivést cugrunt.

  17. Pročpak je minoritní akcionář ČEZu postaven na roveň se sviní Leyenovou, lipskou burzou a zmrdem Prouzou například?

      1. Já bych si tipnul, že proto, že minoritní akcionáři ČEZu bývají tím argumentem, proč údajně nelze slevnit cenu elektřiny pro spotřebitele. Stejně jako se jimi argumentuje, proč ČEZ nemá stavět nové jaderné reaktory tzn. proč nemá myslet na budoucnost a místo toho se chce aby ČEZ vyplácel dividendu.

        Jinak ona vidlákova věta zněla: „Nejsme levičáci ani pro banky, ani pro korporace, ani pro zbrojaře a už vůbec ne pro minoritní akcionáře ČEZu nebo Tomáše Prouzu.“

        1. Dobrá. Ovšem nejen dluhopisy, ale i akcie (tedy i ČEZu) jsou součástí důchodových fondů (nejen zahraničních). K vysvětlení, proč jsou nepřátelé zářné budoucnosti i pracující střádající si na důchod bude potřeba vyšší dialektiky.

          Ovšem Vidlákova věta mi zcela jasně říká, že se mnou coby důchodcem starající se o svůj důchod (také) akciemi revolučně zatočí.

          1. O kolik vám dividendy z ČEZ zvednou důchod? A o kolik přijdete díky zdražení lautr všeho, bo drahá energie se propíše všude?

              1. Za posledních pět let se hodnota akicie ČEZu ztrojnásobila. Jako bonus i nějaké ty dividendy, co zaplatily dovolené.
                Takže odpověď na Vaši otázku, ano cca 3 miliony výdělku za posledních 5 let mi pomohly. Od začátku je to násobně více.
                Není to lepší spoření než nějaké důchodové fondy?

            1. Tady se nabízí jediné vysvětlení:
              Buď bude elektřina levná pro všechny, nebo pro nikoho.
              Žádní vyvolení, žádní spekulanti. To evidentně nefunguje.

              1. Když bude levná pro všechny, tak Vám sem třeba Slováci přesunou výrobní linku své hliníkárny (nebo jen nakoupí levnou elektřinu a dopraví si ji k té hliníkárně). A elektřina rázem nebude.
                Navíc ČEZ má jen 38% trhu. Proč by slevňovali ostatní?
                P.S.: Místo hliníkárny dosaď cokoliv jiného.

          2. Není člověk ten, který by se zavděčil všem.
            V zájmu prosperity CELÉ ekonomiky je, aby ceny energií byly nízké a tomu je potřeba přizpůsobit ostatní.
            Stejně tak je v zájmů naší energetické soběstačnosti, budovat nové generátory elektrické energie, protože ty stávající časem doslouží. To je realita, jejíž řešení má vyšší celospolečenskou prioritu než Vaše emoční vydírání.

            1. Jaké emoční vydírání? Za své, poctivě vydělané peníze jsem zakoupil nějaké akcie. Mimochodem, ty akcie mi vynášejí víc, něž kolik by činila hypotetická úspora na el. energii, ale to není podstatné. Psal jsem jinde – nevadí mi vykoupení za férovou cenu. Nemám ale pocit, že o tom se v článku nepíše. Pravděpodobně se půjde místní obvyklou cestou – majoritní akcionář (stát) způsobí znehodnocení akcií nějakou operací a potom je vykoupí za směšnou cenu, a nebo je rovnou ukradne. Nu což, přišel jsem o víc a nepoloží mne to. Většinu majetku mám tam, kam stát nedosáhne. Jen mi není zcela jasné, proč bych měl jásat.

              1. Čím jsem starší, tím víc mne překvapuje, kolik lidí považuje spekulace za způsob obživy, který vyžaduje zvláštní ochranu, protože je přece rovnocenný práci vytvářející reálné hodnoty… Ale vždyť samotné slovo „spekulace“ v sobě inherentně zahrnuje možnost ztráty, ne-li dokoce pravděpodobnost. V podstatě jsou vaše stesky totéž, jako byste se domáhal vrácení sázky plus vyplacení nějaké „zasloužené“ prémie, když si vsadíte ve Sportce a nevytáhnou vaše čísla…

                1. O spekulacích píšete Vy. Živil jsem se rukama, po úrazu holt pracující inteligence. V soukromu, bez dotací, lidé si mne platili dobrovolně. Utržený peníz jsem neprohýřil, ale investoval do něčeho, co mi přinášelo zisk a užitek. Díky tomu teď žijeme tak, jak chceme, a nebezpečí hrozí jen z Brusele a zelených khmérů, a jejich místních přisluhovačů. Akcie kupuji napřímo, protože přes fondy to není výhodné.

                  Prostě jste mi vysvětlil, co bude s těmi, kteří se postarali sami o sebe. Děkuji.

                  1. Mám poněkud pochybnosti o vaší schopnosti objektivně analyzovat fakta.
                    – KAŽDÉ zdražení energií se propisuje do koncové ceny pro zákazníka. Zdražují výrobci, zdražují se služby, provoz nemocnic, škol, doprava, prostě všechno.
                    – 32% kumulované inflace je fakt – a tuto inflaci žene kupředu KAŽDÉ zdražení energií, ať je jeho příčinou EU nebo spekulující „finančníci“.
                    – tvrdím s NAPROSTOU JISTOTOTU, že Vámi citovaných „pár akcií“ Vám tyto uměle a extrémně zvýšené náklady kompenzovat NEMŮŽE.
                    – Existuje celá řada pravidel vč. nadnárodních (WTO), převedených do zákonů v ČR i EU, hlídaných mezinárodní arbitráží, které Vámi uváděné „znehodnocení majetku minoritních akcionářů“ vylučují. Možná jen nevyspekulujete tolik, kolik jste předpokládal, ale to je rozoko spekulace. Ale také platí pravidlo, že minoritní akcionář nesmí mít možnost vydírat, zvlášť když jde o otázku národní bezpečnosti (což energie jsou).
                    – za uplynulých 35 let jsem naopak zaznamenal celou řadu případů, kdy bylo vlastnictví státu cíleně znehodnoceno, aby mohlo být privatizováno /rozkradeno hluboko pod cenou „investorům“.
                    – nikdo Vám nic „nevysvětlil“. To jen Vy pokládáte za normální, že kvůli pár stovkám (tisícům) Vaší dividendy se musí elektřina prodávat přes spekulanty na burze v Lipsku. Následně se vrací papírově 20-násobně předražená (české uhelky vyrábí 1kW za cca 28 hal, jaderky 35 hal), kterýto cenový skok platí český občan i firma. „Papírově“ píšu proto, že v ČR se ta elektřina vyrobí a přes naše vedení a trafa (ČEPS) se dostane k adresátovi – zemi neopustí ani na vteřinu jinak než účetně, tj. „papírově“.
                    A z tohoto nesmyslného předražení pochází Vaše „dividenda“. Myslím, že moralizovat je v tomto případě chucpe.

                  2. Samozřejmě že SÁZET na růst/pokles ceny akcií není nic jiného než spekulace! Nevzniká ani haléř přidané hodnoty, přesto (někdy) vzniká zisk. Ten by ovšem vedl ke znehodnocení (infalci), ergo tento ZISK spekulanta musí ZAPLATIT jiný ztrátou – jiný spekulant, většinou ale JINÝ, NEZÚČASTNĚNÝ OBČAN, jehož práce přidanou hodnotu generuje.
                    V ČR se n1 kw elektřiny vyrábí za cca 28 hal (uhelky) a 35 hal (jaderky). Perverzní zdražování vzniká tím, že elektřinu, u nás vyrobenou a ČEPSem rozvedenou ke klientům (občané, firmy) PAPÍROVĚ zúčtováváme na burze v Lipsku, kde je PAPÍROVĚ zdražena na 20-násobek. Z tohot papírového zdražení pochází Vaše dividenda. Prosím, nemoralizujte. Děkuji.
                    P.S. Pokud opravdu vlastníte jen „pár akcií“ ČEZu, tak Vám se 100% jistotou říkám, že NEMOHOU kompenzobat onu 32% kumulovanou inflaci za Fialovy vlády. Obří nárůst cen energií zdražuje vše – výrobu, služby, dopravu, vzdělávání, provoz nemocnic… „Pár akcií“ ČEZu tuhle zvrácenost nevyrovná, fakt ne. Ale to určitě víte.

                    1. Z peněz spekulantů je veškeré bohatství Západu. Bez jejich peněz by firmy nevznikly a každý druhý Váš dělník by umřel hlady, protože by nebyl, kdo by jej zaměstnal a zemědělství bez špičkové techniky by populaci neuživilo.
                      Asi tak.

                2. 2 SB:
                  „Mimochodem, ty akcie mi vynášejí víc, něž kolik by činila hypotetická úspora na el. energii, ale to není podstatné.“

                  Tohle přece úplně stačí, ne?

                  1. Ja bych spis rekl, ze mu nedochazi o kolik celkove prichazi kvuli cene elektriny. Rozhodne to neni jen to, co uvidi na svoji fakture.

              2. Samozřejmě, že emočně vydíráte.
                Podívejte, já jsem v druhé vlně kupónové privatizace investoval do Severomoravských vodovodů a kanalizací. Pak většinu akcií skoupila Francouzská Veolia. Nabízeli mi odkup akcií, já jsem odmítal a díly tomu jsem měl roky docela hezký příjem z dividend. Až jednoho dne se většinový akcionář rozhodl vytěsnit menšinové akcionáře a bylo vymalováno. Odhlasovali si na Valné hromadě vyvlastnění (ne jen) mých akcií! Poslali mi pár drobných a hotovo dvacet!

                Takže když lze vyvlastňovat akcie menšinových vlastníků akcií v zájmu nadnárodního kapitálu, tak stejně tak lze činit národohospodářské kroky ve prospěch ekonomiky na úkor nadnárodního kapitálu!
                Že se s tím sveze pár drobných našich spakulantů, jsou už holt ty kolaterální ztráty.

                1. Měla jste smůlu, že na Vaší straně nebyli velcí zahraniční hráči. Jinak by proběhly arbitráže a mohla jste být za vodou, kyž už se bavíme o té Veolii.

          3. Vlku – ty „důchodové fondy“ jsou jen příkrm pro bankéře – ti vydělají víc jako ty. Je to jen zlodějna na oblbnutí lidí (Páníček ti pohodí kostičku)

        2. Stát si s akcionáři dělá co chce.. windfall tax… žádní minoritní akcionáři tuhle zlodějnu nezastavili, když může být windfall tax může být levná elektřina pro všechny, stát má pořád většinu. Mimochodem já být státem tak nabídnu státní akcie k prodeji srazím cenu a dokoupím zbytek. 👍🏼

      2. Nic ve zlém, ale já si pod pojmem „minoritní akcionář“ nikdy nepředstavoval človíčka vlastnícího pár akcií. To je prostě držitel akcií, dříve asi DIK. Minoritního vlastníka si představím tak, že drží nějaké menší procento akcií z celkového počtu (nebo počet ve výši alespoň desetin procent). Není to na to, aby měnil dění ve firmě, ale dost na to, aby do všeho kafral.

        1. Obávám se, že minoritní akcionář je v případě ČEZu kdokoliv jiný než stát. Nezajímá mne procento, ale že mám z ČEZu ročně další důchod navíc a případný růst ceny akcií.

          1. Lepší je mít k důchodu několik důchodů každý měsíc. Bohužel prací a bohužel za pokutu (daň z příjmu a zdrávko).

          2. A můžete nám tedy jako údajný minoritní vlastník, když se za něj považujete a nelíbí se vám mé vysvětlení, říct, jak se budete účinně bránit odchodu z lipské burzy? Tedy jako stejně účinně jako třeba BlackRock.

            1. To je nepochopení. Nemám problém s vykoupením akcií za přiměřenou cenu. Nicméně z článku mám jistý dojem, že znárodnění také není vyloučeno.

              1. Vůbec nechápu, proč byste s něčím takovým měl nebo neměl mít problém. Vy jste se rozhodl spekulovat, tedy riskovat. Vsadil jste na to, že ceny akcií půjdou za každých okolností nahoru. Ale ono tomu tak přece nemusí být. Dával vám snad někdo nějakou záruku, že se vaše prostředky zhodnotí? A kdo prosím?

                1. Nic ve zlém, ale pokud máte barák, tak podle Vaší logiky spekulujete s majetkem a nemůže se divit, až Vám stát barák zabaví, nastěhuje nájemníka nebo vykoupí za cenu, kterou si určí tím, že do okolí nastěhuje několik snědých rodin.

                  Samozřejmě je cena akcií volatilní, zvlášťe v některých oborech. Ale bavíme se o vytěsnění, až znárodnění. Že nemáte rád spekulanty, to chápu. Také je nemám rád. Vysokorychlostní obchodování už nevytváří cenovou hladinu (neurčuje vzácnost zdrojů), ale jen a pouze zvyšuje cenu. Ovšem standardní držení akcií je stejné držení majetku, jako třeba barák, auto nebo cokoliv dalšího.

                  Předpokládám, že také nebudete mít problém, až stát zabaví důchodové fondy. Tak je to správné, tak to má být. Pryč se spekulanty.

                  1. Re: vlk

                    Jak nemovitost, tak i auto ztrácejí na ceně v čase.
                    Což akcie ČEZ-u nečiní.
                    Proto je váš příklad těžce mimo mísu.

                    Zásadní problém.
                    Pokud se bavíme o podílu na majetku státní firmy, vyplácení dividend by mělo být v souladu se zamýšleným rozvojem firmy, nikoli v souladu s nenažranými manažéry důchodových fondů, kteří vyhrožují v případě snížení či dokonce nevyplacení ročních podílů arbitrážemi.

                    1. „Nemovitost … ztrácí na ceně v čase.“
                      Výrok roku.

                      Poradím Vám: Vy vážně raději nespekulujte.

                  2. pokud máte barák, tak podle Vaší logiky spekulujete

                    Vy kupujete barak, aby vam vydelaval prachy, jako akcie? Tak mi prozradte to vase nou-chau, ja do toho svyho je jen vrazim.

                  3. Ano, vlk z Wall Street. Vysokorychlostní obchodování.

                    Spekulace, které netvoří žádnou hodnotu pro společnost, ale jen pro pár vyvolených jedinců, budou muset pryč.
                    Úplně stejně, jako zde nebyly před rokem 1989.
                    Vracíme se před tento letopočet, protože tehdy to fungovalo a lepší recept nemáme.
                    Zdivočelý kapitalismus se neosvědčil, to už po 35 letech víme.

                  4. Nesmyslný argument.
                    Nekoupil jste si barák = SAMOSTATNOU NEMOVITOST, nýbrž BYT v BYTOVÉM DOMĚ, který vlastní (např.) družstvo, SV atd. A v tomto společenství vlastníků platí, že chtějí dům udržovat, racionálně provozovat a žít v něm. Vy ovšem chcete „dividendu“ a strašně se divíte, že (v případě ČEZu) 70% vlastníků sleduje jiný dlouhodbý cíl = kvalitu produktu, cenu a z ní vyplývající prosperitu firmy, státu i občanů.
                    Příště zkuste zvolit odpovídající model.
                    P. S. Nikdo Vám nic „znárodnit“ nemůže, jsme členy EU, ale také WTO i IMF. Může být pouze zestátněn za náhradu, určenou arbitráží (i mezinárodní). Ovšem EU Vám může na provoz toho „baráku“ nadiktovat takové podmínky, že se ho rád zbavíte i zadarmo. Neboli pláčete na nesprávném hrobě.

                    1. nadiktovat takové podmínky, že se ho rád zbavíte i zadarmo = „znárodnit“

                      Dodejme, že svoboda je poznaná nutnost. Logické důsledky tohoto tvrzení si čtenář za domácí úkol odvodí sám.

                    2. Ciste technicka poznamka… pokud se tyce vytesnovani minoritnich akcionaru… neprobehlo uz tohle jednou pod taktovkou ODS a Marka Bendy osobne? Tak patnact let zpatky.

          3. Samozřejmě že SÁZET na růst/pokles ceny akcií není nic jiného než spekulace! Nevzniká ani haléř přidané hodnoty, přesto (někdy) účetně vzniká zisk. Takový by ovšem vedl ke znehodnocení měny (infalci), ergo tento ZISK spekulanta musí ZAPLATIT jiný ztrátou – jiný spekulant, většinou ale JINÝ, NEZÚČASTNĚNÝ OBČAN, jehož práce přidanou hodnotu generuje, leč nedostane za ni zaplaceno.
            V ČR se 1 kw elektřiny vyrábí za cca 28 hal (uhelky) a 35 hal (jaderky). Perverzní zdražování vzniká tím, že elektřinu, u nás vyrobenou a ČEPSem rozvedenou ke klientům (občané, firmy) PAPÍROVĚ zúčtováváme na burze v Lipsku, kde je PAPÍROVĚ zdražena na 20-násobek. Z tohoto papírového zdražení pochází Vaše dividenda. Prosím, nemoralizujte. Děkuji.
            P.S. Pokud opravdu vlastníte jen „pár akcií“ ČEZu, tak Vám se 100% jistotou říkám, že DIVIDENDY NEMOHOU kompenzovat onu 32% kumulovanou inflaci za Fialovy vlády. Obří nárůst cen energií zdražil vše – výrobu, služby, dopravu, vzdělávání, provoz nemocnic… „Pár akcií“ ČEZu tuhle zvrácenost nevyrovná, fakt ne. Ale to určitě víte.

          4. Spekulante! Levicový uvědomělý občan nekupuje podíl na státním podniku aby měl zisk. Pojímá to jako charitu.
            Levicový uvědomělý občan nekupuje pro svůj budoucí zisk. Přidělené zrno semele a sní. Domáhá se zrn z klasů těch, kteří zrno zaseli. To považuje za spravedlivé.

    1. Bruno – protože to spolu souvisí! Ještě jednou si přečti: – … Nejsme levičáci ani pro banky, ani pro korporace, ani pro zbrojaře a už vůbec ne pro minoritní akcionáře ČEZu nebo Tomáše Prouzu. … – právě díky těm „akcionářům“ a Lejnové (a dalších) se nejde „odhlásit“ z Lipské burzy atd. Přemýšlej a možná ti to dojde (a i to ostatní co Vidlák napsal)

  18. Vážně PePa s IQ 107 prohlásil, že voliči jsou podle něj příliš hloupí? A co soudružka politručka? Ta je snad chytrá? Ale i člověk s veskrze průměrnou inteligencí se může stát předsedou ZO KSČ před 1989, důstojníkem ČSLA a absolventem kurzů KGB, generálem NATO a prezidentem závislé kolonie. Lidé si jej zvolili a jeho odpůrci se s tím smířili, ale jako arbitra inteligence bych jej opravdu v žádném případě nepovolal.

    Růst preferencí Stačilo je jen dobře, teď už je bude nutné brát vážně i ze strany novinářů, a zvát do předvolebních debat, kde proti nim nastoupí politici typu Signalisty Nutellína, Dona Dozimetra, digitálně neschopných Pirátů či nevěřící KDU-ČSL. A teď si vezměme sněhové vločky vládního tábora opečovávané provládními novináři a herci, jak najednou musí čelit palbě otázek opozice, která si jich ani trochu neváží.

  19. Takže, doma máme jasno a teď budu doufat, že to o volbách klapne 🙂
    Hlavou mě teď ale vrtá, jak to bude za Velkou louží a v Evropě.

    🇺🇸 🇪🇺 🔥
    Myslíte, že v případě zhroucení americké ekonomiky by mohlo v USA dojít k občanské válce?
    Třeba, kdyby se z Unie odtrhnul Texas?

    V tom chaosu by pak mohli mezi sebou navzájem začít bojovat o moc, vliv a peníze gangy Latinos (jsou jich v USA miliony), Afroameričané, Asiaté (triády) a bílá menšina, (no, na tu bych si nevsadil, třetina z nich jsou různí LGBT🏳️‍🌈 bezmozci, pomatené nebinární bytosti a submisivní levicoví pacifisté, nemluvě o drogově zavislych).🤦🏻
    Každý proti každému.

    Tady v Europrotektorátu Čechy Morava a Slezsko (stejně jako na Slovensku i jinde, bude velký problém, až skončí konflikt na UA 🇺🇦 a začnou sem proudit desetitisíce bývalých vojáků, žoldnéřů, těch nejhorších psychopatů, řezníků a jiných vrahů z fronty.

    Proč? Protože UA bude rozvrácená jako Somálsko, nebo Gaza a v EU je budou čekat nadstandardní sociální dávky, bydlení, luxusní zdravotní péče a neomezené možnosti podnikat v organizovaném zločinu.

    Obyvatelé budou úplně bezmocní, Policie ČR nepřipravená, Armáda ČR je v podstatě beze zbraní (ty shořely na Ukrajině).

    Bojím se, že se tady budou odehrávat hrůzy jako ty ve 40.létech, ve Volyni.
    Ukronacisté to mají ve své DNA, tyhle zrůdnosti a krutosti (plus panovačnost a nevděk).

    Zní to hloupě, ale vpodstatě Rusko a Čína nebudou muset dělat nic, jen si sednout s popcornem a colou k TV a sledovat všechen zmar v hodnotově ukotveném Západě.

    Nechci malovat čerta na zeď, ale jak sleduji situaci, vše k tomu směřuje, nebo ne?
    No a utéci už skoro není kam.
    Pokud se ve své hypotetické úvaze mýlím, tak mě prosím opravte.

    1. Stačí zřídit uprchlické tábory u německých hranic a pravidelně je pouštět na vycházku s mapou okolí v ruce. Klidně by mohli absolvovat jednu cestu až k německé hranici, aby nezabloudili. Na víkend je vybavit pořádnou svačinou či dávkou jídla na celý víkend, slovníkem ukrajinsko – německým, v pátek odpoledne pustit na vycházku a zamávat jim, že se mohou vydat, kam jen chtějí. Pak zde v ČR zůstanou jen ti, kdo zde chtějí zůstat a žít. A ty uvítejme vstřícně.

  20. Jsem neskutečně rád, že slova levice a levičák dostala konečně opět svůj pravý smysl! Už bylo taky načase… Když každý pravičák s nimi šermoval jako s univerzálním zlem a vše, co bylo špatné, bylo automaticky levicové, protože jen pravicové je přeci dobré… Tak se stali „levičáky“ třeba Piráti (pro hardcore libertariány je levice vše kromě nich samotných), „levicová“ je údajně i EU, „levicové“ jsou dotace…
    Jo jo, už bylo načase… 🙂 A velký dík a úcta těm, kteří se v potu tváře o tuto renesanci zasloužili!

    1. S pojmy levice a pravice se šermuje, protože chybí jednoznačné termilogické ukotvení.

      Jedna z mých oblíbených „definic“ je: “ Pravice – každý může vyhrát. Levice – nikdo nemusí prohrát.“
      Problém je, že tohle tvrzení je sice líbivé, ale úplně vágní (nic z něho apriori nevyplývá, každý si může za „Nikdo nemusí prohrát“ může dosadit jaká opatření chce), z toho plyne, že tahle definice není užitečná.

      Jediná užitečná definice L -P je ekonomická -> Pravice, můžete si nakládat se svým majetkem jak uznáte za vhodné X Levice, nakládání s vaším majetkem je regulováno anebo zdaněno. Pokud vyjdeme z této definice, tak je EU extrémně levicová, dotace jsou levicové a piráti taky (a s nima většina politických stran v ČR).

      Pokud chce člověk s někým o nečem diskutovat, definice a vymezení používaných pojmů by měl být krok č. 1

        1. Minimálně Marxova definice kapitalismu je „problematická“ a z mého úhlu pohledu neplatí.

          „Kapitalismus je ekonomický systém, ve kterém jsou výrobní prostředky (jako továrny, stroje a půda) vlastněny soukromými jednotlivci nebo korporacemi. V tomto systému je cílem maximalizace zisku, což vede k soutěži mezi podnikateli.“

          Je výrobní prostředek auto? (Asi jak pro koho taxikář x kadeřnice) -> nejsme schopni vymezit termín, v jeho době šlo hlavně o továrny a stroje, ale dneska můžete být „kapitalista“ – provozovatel eshopu s chytrým telefonem a pronajatou garáží.

          Hlavní chyba Marxovi ekonomie byla objektivní hodnota práce.
          (Teorie práce jako zákládní hodnoty x subjektivní hodnota, závisející na individuálních preferencích a užitku tedy NE na množství vynaložené práce na výrobu.)

          Se subjektivní teorií hodnoty se celý Marxův systém hroutí (pokud chápeme že hodnota je subjektivní, tak ztrácí smysl Marxova „nadhodnota,“ bez nadhodnoty nám padá ono vykořisťování atd.)

          Marx má některé zajímavé myšlenky, ale je třeba ho číst s rezervou, protože prakticky všechny jeho úvahy stojí na chatrných základech – což neznamená, že někde nemohl mít nějaký dobrý postřeh.

          1. Jste toho Marxe pravděpodobně nečetl dost podrobně.

            Auto je výrobním prostředkem nicméně taxikář pracuje ve svém autě sám, nemá kapitál. Je z to ekvivalent řemeslného tkadlce, jejichž vytěsnění strojní výrobou Marx popisuje.

            Pokud ovšem jste taxi firma, která vlastní stovku taxíků a používá imigranty jako řidiče, tak zde funguje co popsal Marx bezezbytku.

            Jinak genialitu Marxe si brzy na vlastní kůži budou moci ověřit miliony programátorů, kterých právě bude nahrazena AI, a jsem ochoten se vsadit že to proběhne přesně tak jak to Marx popisoval akorát že dnes díky Marxovi přesně víme proč a jak to bude probíhat.

      1. Byl byste prosím tak hodný a nechal svou definici vytisknout na billboardy a polepit jimi republiku? Lepší reklamu hnutí Stačilo! udělat snad ani nemůžete.

        Každý plebejecvětšinový volič totiž dnes už tak nějak tuší, že v EU (a nejen tam) je regulováno a zdaněno jen nakládání s majetkem nepatrné hodnoty a že od určité (nemalé) kritické hodnoty si naopak „můžete nakládat se svým majetkem jak uznáte za vhodné“, třeba ho i použít k okrádání těch, kdo se nad kritickou hodnotu majetku nedostali…

        1. To platilo vždycky a ve všech systémech, že od určité hranice bohatství anebo moci stojíte nad systémem anebo mimo něj. („Všechna zvířata jsou si rovna, ale některá jsou si rovnější.“)

      2. Pravice, můžete si nakládat se svým majetkem jak uznáte za vhodné

        Presne to! Jen bych tu definici malicko doplnil – se svym majetkem bez ohledu na to, jak jste k nemu prisel, zhasneme svetla a uteceme pred pravniky a tak podobne. Non olet, kdo nema milion muze jit do prdele, jistota desetinasobku

        1. Nemůžu se zbavit dojmu, že v závorce toho, co píšete, je nevyřčený předpoklad, že kdo se domohl majetku, domohl se ho nepoctivě. Napište rovnou, že majetek je automaticky a z principu podezřelý.

          Zase to tady začíná vypadat na Rudý koutek.

  21. Sliby jsou chyby. A všichni levičáci na světě umějí slibovat jako nikdo jiný. A komunisté obzvlášť. Výsledkem pak je, skutek co utek! Do voleb ještě zbývá čas. Možná se někdo těší, že se zase bude maláčovat. Nebo na kousky, jaké předváděl a bude předvádět socialistický aparátčík Zaorálek. Možná nějaký nepoučitelný volič Vám na to skočí. Uvidíme později.

        1. A ten připravovaný zelený a hlavně bezvlastnický ráj ve vás obavy nebudí? Dyk to rovnou říkají. Nic nebudeš mít a ještě budeš (povinně?) šťastný.
          Pořád se dělá bububu Ruskem a komunisty, přitom je to produkt Západu, jen vyexportovaný na Východ v zapečetěném vagónu. A logicky dnes přichází ze Západu, je v jiné barvě.

    1. Tak jako Signál I. Fiala a ODS ovšem nikdo slibovat neumí. 🙂
      A sorry jako, ale Signál I. Fiala ani ODS nejsou levice, natožpak komunisti.

  22. Od každé strany v této zemi chci jen jedno. Dodržování demokratických zásad a hlavně SVOBODNÉ VOLBY. Winston Churchill, kterého také občas citujete, Vidláku, řekl: „Mnoho forem vlády bylo a bude zkoušeno v tomto světě hříchu a strasti. Nikdo nepředstírá že demokracie je perfektní nebo že všechno ví. Ve skutečnosti bylo řečeno že demokracie je nejhorší forma vlády – s výjimkou všech těch ostatních co jsme kdy vyzkoušeli…“
    Myslete na to.

        1. Když blbec řekne blbost tak co zpochybňovat? Toho blbce, nebo tu blbost? – Ale k uvedenému citátu Winstona – kouzelně (a zakukleně) řekl, že demokracie může být jen JEDNA a to ta bez příkras a bez přívlastků. Demokracie = DEMOKRACIE.

            1. výjimkou všech těch ostatních co jsme kdy vyzkoušeli…“

              Řekl ten váš Churchill , tak se ptám, jakou demokracii vyzkoušeli kdy v Británii? Tak leda námořní lupičství.

    1. Vytahovat Churchilla aneb britského koloniálního vyhlazovače a vraha, to vždycky pobaví. A to, že někdo pronese nějaký výrok, neznamená, že domnělá autorita nebo historická fiktivní aureola autora výroku povyšují onen výrok na pravdivý. A zrovna tenhle je ukázkový blábol. Jediné, co reálně pozorujeme, je skutečnost, že se demokracie v podobě, jak ji známe z historie i současnosti, ukázala jako skvělý nástroj pro udržení moci globálních finančních a hlavně nikým nevolených elit (a jejich lokajských lokálních pseudoelit) a pro absolutní ovládání všech ostatních. A to tak, že si svou lokajskou či otrockou pozici ani neuvědomují a ukájení některých tělesných potřeb prakticky neomezeným způsobem mylně považují za projev své „svobody“. Sorry jako.

        1. To přece není uzavřená věc. Stejně jako se mění doba i společnost a především ekonomický základ, z nějž se vše odvozuje, musí se dynamicky měnit způsoby řízení společnosti. Ustrnout v jednom modelu, hýkat nadšením, jak je super, i když už vůbec nic nefunguje, a neustále se ukájet hesly, že je to nejlepší ze všech nejhorších systémů řízení a žádný lepší není, je nejrychlejší cestou do pekla. Současná tzv. liberální demokracie se přežila na rozhraní sedmdesátých a osmdesátých let, kdy se k moci dostalo duo exemplárních dementů Reagan a Thatcherová, pod jejichž neschopným vedením a politikou si současné globální elity vybudovaly přesně ten bordel na kolečkách, který tu máme dodnes.

          Podívejte se, jak dopadl blábolící Fukuyama s jeho údajným „koncem dějin“ po pádu „železné opony“ a „vítězství“ neoliberalismu. Tak leda houby. Současná hra na „demokracii“ rozhodně není ničím z toho, co se snaží ten váš citát sugerovat a udělat z toho nezpochybnitelný axiom respektive dogma. Je to pouhé demagogické tvrzení.

          Rozhodně vám neřeknu, který model řízení „je ideální“, protože nic takového neexistuje. Model řízení společnosti by měl především vycházet ze stávajících ekonomických podmínek. A pokud to společnost nechápe, nebo se tomu dokonce jako v současnosti aktivně brání, tak prostě během několika málo generací skončí.

          1. Díky za názor. Demokracie v čisté podobě ovšem přece nijak nedestruuje to co píšete, tedy dynamicky měnit způsoby řízení společnosti. Dává nám jenom jistotu toho, že směr kterým se toto řízení společnosti bude ubírat, bude většinově schválen nebo zavrhnut každé čtyři roky ve volbách. V tom druhém případě potom může přijít někdo kdo to zkusí lépe (hůře). V tom vidím smysl demokratického zřízení. Churchillův citát směřuje právě na to. Není jiný způsob jak kontrolovat politiku než ve svobodných volbách. A nakonec to přece i funguje, jinak by lidi nevolili dnes ve většině zemí proti bezbřehému liberalismu. Tento způsob řízení společnosti se evidentně začal zajídat. A tak je to v pořádku. Zkusme tedy něco jiného, mně to nijak nevadí, pokud na to budu moci co čtyři roky dát razítko svým volebním hlasem.

            1. Demokracie je příliš krátce probíhající experiment na to, aby se dalo cokoli usuzovat o jeho úspěšnosti nebo neúspěšnosti. Navíc i za tu krátkou existenci dokázal zdegenerovat v tzv. liberální demokracii, kterou rozhodně za lepší než všechny ostatní formy vlády považovat nelze, protože se v podstatě jedná o návrat do feudalismu.

              Takže zásadní otázka zní – jak chcete dosáhnout té vaší „ryzí demokracie“? Není to podobná utopie jako ryzí komunismus?

              1. Je to dle mého názoru o něco menší utopie 😉 Přívlastky na demokracii lepí bohužel vítězové voleb. Pro mě je důležité že ti co tam nalepí přívlastek „liberální“ ty volby nezruší a já je příště nezvolím, zatímco ti co tam přidali kupříkladu přívlastek „lidová“ by mi tuto možnost zřejmě zakázali. Takže ryzí demokracie je pro mě ta která mi vždy dá možnost svobodných voleb.

                1. Můžete prosím definovat pojem „svobodné volby“? Jsou například svobodné volby takové, kdy vládnoucí oligarchie ostrakizuje prostřednitvím masmédií opozici nebo jí dokonce neumožní se voleb účastnit?

            2. Jenže vy berete demokracii jako jakýsi ideální abstraktní model visící ve vzduchoprázdnu. Jenže takhle to nikde není. Demokracie byla kritizována už v antice (Sokrates, Platón, Aristotelés aj.). My ale musíme vycházet z reality, kterou jistý americký politolog Dahl označuje jako polyarchii. Podle něj žádné reálné demokratické zřízení nenaplňuje všechny podmínky demokracie, ale vždy je některé. Z toho lze logicky dovodit (to už netvrdí on), že je demokracie nerealizovatelný ideál. A tudíž všechny konkrétní realizace lze podrobit velmi těžké kritice i demontáži, protože prostě nejsou demokracií. Jen se tak tváří. A to, co tu máme dnes, neslouží ani lidu, který má být základem demokracie. Slouží čistě globálním elitám a jejich poskokům k naplňování ryze privátních zájmů oněch elit. A všechny kecy o demokracii jsou jen účelové plky, kterými ona neviditelná, ale vše ovládající skupina brání jakémukoli nadzvednutí opony a rozhrnutí kulis, aby bylo zřejmé, co se za nimi skutečně skrývá.

              Zkuste se na to současné blábolení o demokracii, zejména té liberální, podívat úplně stejně jako na středověkou církev a křesťanství. Církev o sobě a její realizací křesťanství tvrdila úplně totéž a k obhajobě svých mocenských zájmů a pozic používala analogické nástroje odpovídající době a technickým možnostem ovládání zbytku společnosti.

              1. A mimochodem, všimněte si, že ten Dahl uznává, že nejedná o demokracii, tj. vládu lidu tedy všech, ale o polyarchii neboli mnohovládu tedy „vládu mnohých“. A těmi mnohými můžou být mnohé minoritní a čistě privátní zájmové skupiny, ale vůbec už tam nemusí hrát jakoukoli roli obyčejní občané, tedy onen lid. Taky se nám z toho vytrácí princip volby, protože chod státu v polyarchii většinou ovlivňují zcela nevolení.

                1. Zájmové skupiny budou vždy a všude. V každém věku a v každém zřízení. Jak se jich chcete zbavit? Lze se zbavit švábů? Lidi jsou většinově sobecké svině, protože je to nejlepší evoluční strategie k přežití v krutém světě. Proto nebude nikdy funkční ani liberalismus, ani komunismus, ani zelené úděly.
                  Chcete tedy svět bez zájmových skupin, nevolených loutkovodičů a odporných mezinárodních korporací? Vždyť to je ještě větší utopie než ten komunismus. Kdo by nás jich měl zbavit? Armáda altruistů? Já si o světě fakt nedělám iluze, ani ty nejmenší. Ano, možná jsou i svobodné volby takovou iluzí, ale potom by v nich Vidlák a podobní nemohli uspět.

                  1. Mýlíte se, svinská sobeckost je relativně novodobý vynález, prvobytně pospolná společnost (mimochodem nejdéle fungující společenské uspořádání) byla vůči ní poměrně imunní. Nejlepší evoluční strategií lidstva po většinu doby jeho existence byla vzájemně výhodná spolupráce. Příživníci (mezi něž počítám u svinské sobce) měli dvě možnosti – přizpůsobit se, nebo zemřít.

                    Tohle by bylo fajn obnovit.

                    1. Ale abych taky nebyl fantasta, chápu, že k tomu je potřeba reálně existující bezprostřední existenciální ohrožení, kterým lidstvo po většinu svých cca 2 milionů let vývoje procházelo. Většinu těch problémů, o kterých mluvíme, přineslo posledních pár tisíc let relativního blahobytu. „Demokracie“ vlastně není nic jiného než pokus o návrat do těch dávných časů, akorát že panta rhei…

    2. Platón demokracii prokoukl už hodně dlouho před tím, než se WCh narodil.

      Navíc lze demokracii považovat za nerealizovatelnou utopii podobně jako komunizmus. Demokracie nikdy neni pro všechny, vždy je jen pro někoho. V kazdé demokraticke spolecnosti jsou vedle plnoprávných „demokratů“ neplnoprávní otroci, kteří musí na ty, co si hrajou na demokraty, dřit a živit je …

  23. Výborný článek KuLidakise v Lidovkách:
    https://www.lidovky.cz/nazory/volby-do-poslanecke-snemovny-strany-demokracie.A250719_112521_ln_nazory_halu
    …..“ Voliči Stačilo! si úctu nezaslouží?
    Úplná pikanterie se odehrává kolem spojení Stačilo!, kde prim hraje KSČM a SOCDEM. Kateřina Konečná se svým uskupením uspěla ve volbách do Evropského parlamentu se ziskem 283 935 hlasů. Tito voliči si úctu nezaslouží? Platí snad, že volič je suverén a může si volit, koho chce, jen pro některé?
    Výpady proti Stačilo!, že to jsou zakuklení a maskovaní komunisté, jsou směšné. Jak k tomu přijdou SOCDEM, SD-SN a ČSNS (v této straně byla mimochodem i Milada Horáková). Říká snad stranám Spolu někdo, že jsou to jen ODS nebo TOP 09 nebo lidovci? Případně Pirátům, že jsou Zelení, a naopak? A jak si někdo k voličům může dovolit tvrzení, že jen strany vládní jsou demokratické a ty ostatní (tudíž včetně jejich statisíců voličů) demokratické nejsou?
    Kritika na SOCDEM za spojení, to je síla. Předsedkyně Jana Maláčová s plánem široké levicové koalice byla zvolena do čela strana. Kritika bývalého předsedy Šmardy je stejně hodnotná jako jeho dosavadní práce, kdy sociální demokraty dostal v preferencích po hranici státního příspěvku za volby a sám v komunálních volbách ani nekandidoval za sociální demokracii v názvu subjektu.
    Levicoví voliči jsou méně hodnotní? Všichni žijeme před rokem 1989, kdy byly Konečná a Maláčová malé děti? Neuběhlo snad té doby skoro 40 let, nežijeme v roce 2025, nemáme dost problémů současnosti i budoucnosti? Obecně jsou odkazy na dobu minulou festival pokrytectví. Nebyli snad lidovci součástí Národní fronty? Nesedí ve vládě ministr Bek, komunistický kádr? Obdobně nesedí komunistický kádr na Pražském hradě a nekandiduje komunistický kádr za Piráty v Karlovarském kraji coby jednička?….

    Trefa do černého!

    1. To jsou ty správné narativy.
      Zvolení rozvědčíka udělalo tlustou čáru za bojem proti komunistům. Dnes jsou rovnocenými konkurenty lidovcům a dalším.

    2. Ale idiocie v diskuzi jen kvete. Holt, každý provládník bude své vyvolené hájit, třeba i proti fyzikálním zákonům.

      1. S ohledem na šílenou cenzuru v posledních cca deseti až patnácti letech (byla od samotného listopadu, ale o drobet menší) nelze diskuse v mainstreamu brát vážně. Diskutují tam spolu převážně boti, příspěvky umělé inteligence, placení diskutéři a fanatičtí nenávistníci. Většina ostatních má dávno zabanovaný přístup nebo se bojí naplno projevit svůj názor.

  24. Jestli bylo spojeni s exCSSD pozitivni se teprve uvidi. Pral bych si konsolidaci narodne orientovane levice, ale neverim jim nos mezi usima;) hyn sa ukaze;)

    1. Podle rrrrrrrrráčkujícího prrrrrrrrropagandisy a prrrrrrrrovládního krrrrrrrrrripla Jindrrrrrrrrrry Šídla,
      který se u tohoto poznání musel vztekem hryznout do vlastní tučné a rozlehlé prdele

      1. Nesmíte se na něj zlobit. Na něm se podepsaly ty Krkonošské pohádky, kde se komunistická lůza Anča Kuba a Hajnej fláká a kde je zesměšňován Tvautenbevk, ktevý pfedstavuje sudetské Němfe utiskované českými bestiemi v pohvaničí..

        1. Re: polo…

          Máte tam pvavopifnou chybu. Fpvávně fe pífe BEFTYJEMI, nikoli „bestiemi“.
          Afi to bude tím, ve fte hlouuupéééj uplněfypeganf.

Napsat komentář: Argonaut Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *