13 července, 2025

Junta…

Jsme ve válce, říkali nám. Zlý Rus okupuje nebohou Ukrajinu a protože je neschopný, rabuje čipy z praček a co nevidět mu dojdou zásoby, obsadí ji za dvě stě padesát let. Ale zároveň Rus zbrojí sílí, provádí svou hybridní válku a do pěti let zaútočí na Evropu. Musíme se připravit. Je třeba zbrojit, dávat pět procent HDP, tedy dvacet procent státního rozpočtuj na armádu (a její předražené polní kuchyně), je třeba zavést dobrovolnéí předurčení pro armádu a začít cvičit zálohy.

Ale bacha… jen ty správné a evropsky uvědomělé zálohy! Žádné jiné. Sice u nás máme unikátní zbraňový zákon, díky kterému jsou Češi jedním z nejozbrojenějších národů Evropy, ale běda, kdybyste ve svém volném čase cvičili, jak s těmi zbraněmi zacházet. Běda, kdybyste využili služeb stovek střelnic a tisíců komerčních instruktorů a desetkrát běda, když z toho dáte fotky na internet. To jste hned hrozba pro národní bezpečnost.

To vás hned protáhnou médii, zeptají se na vás expertů na bezpečnost, kteří potvrdí, jak moc jste nebezpeční, vládní čivavy typu Zdechovský hned začnou křičet, že je třeba vás zakázat a rozpustit. Protože hned zítra vy a vašich deset kamarádů zahájí ozbrojený převrat… A nebo se vám vysmějí, že si hrajete na vojáčky. Obojí generuje pro libtardy stejnou předvolební emoci.

Armáda prý bude platit klukům, co jsou ochotni v létě běhat po lesích a cvičit vojenské dovednosti čtyřicet tisíc korun, ale opovažte se, si podobný trénink zaplatit sami. Součástí armádního výcviku je totiž nepostradatelné PŠM plukovníka Foltýna, který vám vysvětlí, že každý s jiným názorem je svině a pokud jsou jeho názory odlišné od těch vládních, je možné ho zavřít. Viď, Mariane Jurečko?

Stejně tak třikrát běda, pokud máte názor, že v současné době máme v té naší/vaší EU demokracie nějak pomálu. Už jsme viděli zrušené volby, Okamuru stíhají za pravdivé plakáty, na Babiše znovu vytáhli Čapí hnízdo, schválili zákon o zákazu komunistických symbolů (což nebrání vládě, aby podepisovala dohody s komunistickým Vietnamem), Šafr mluví o tom, že hlavním úkolem jeho Volkischer Beoachteru 24 bude zastavit Vidláky, na ulici se vyskytují Oganesjanovská Fialajugend, která se ani netají tím, že chce lidem dělat to, co dělali nácíčci ve třicátých letech Židům…

Hlavně v takovém případě nikde neříkejte, že chcete demokracii a svobodu bránit. To se nesmí. Co EU dělá, to dobře dělá a náš moudrý a vlídný profesor je pro nás to nejlepší. To se na vás opět sesypou média a začnou řvát jak píchlé prase, že jste nepřítel státu. Ano, každý, kdo je ochoten bojovat za svobodu, je vždycky nepřítel státu.

Ve stejné době nám tu naše vlastní česká armáda využívá své zdroje na to, aby vytvářela jakési proskripční seznamy. Vyrábí si seznamy vnitřních nepřátel. Jak upozornil poslanec Pavel Růžička, Velitelství kybernetických a bezpečnostních sil rozpracovalo dokument Volby 2025, kterým se armáda pěkně politizuje a místo aby se starala o cenu polních kuchyní a batohy zaseklé v Rusku, hodlá zasahovat do voleb. Místo aby armádní velitelé počkali na nového ministra a s ním řešili, jak ochránit hranice, diskutují o tom, jak opozici co nejlépe zakroutit krkem a rozpracovávají seznam těch, kteří jsou k armádě kritičtí.

Vlastně to ani není divné. Vrchní velitel se přesně na tohle kdysi cvičil. Jak nejlépe eliminovat disidenty. Teď přišel na to správné místo, kde může své dávné znalosti co nejlépe uplatnit.

Jak se říká zpolitizované armádě? Junta. Ozbrojené složky státu jsou vždycky místem, kam přirozeně směřují ty nejhorší povahy a v demokracii musejí být pod mnohem přísnější kontrolou než jakékoliv jiné organizace. Diktaturám se říká „policejní stát.“ Neříká se jim „hasičský stát, ani myslivecký stát, ani kamioňácký stát.“

Proč to nikdo neřeší? Protože to světovému lídrovi vyhovuje. Petr Fiala potřebuje nějaké Pasovské v Čechách. Vlastní národ ho nenávidí. Na debaty musí chodit obklopen kordonem těžkooděnců. Proto mu vlastně nevadí, že předává armádě do rukou nástroje, které by jí žádný skutečný demokrat nikdy nedal. Proto dopouští na úřadu strategické komunikace dokonalého zupáka, Foltýna z Edelstadtu. Proto dopouští fanatického Zelinku, kterému „selhává pistole“ z jiných názorů.

Proto prezident nadšeně podporuje vedoucí úlohu Německa v Evropě a je připraven ji podporovat… Už ztratil mandát od vlastních voličů i vlastního národa. Už je jen držen na cizích bodácích. V tom se neliší od Šmardy, který je jen menší děvka. Ale stejně prodejná.

Nejenže jsme kousek od rozvratu hospodářství, energetiky, školství i zdravotnictví. Jsme kousek od toho, aby tady poměry začala určovat armáda s Řehkou v čele. Nikdo se u nás necvičí na obranu státu a obranu hranic. Cvičí se proti vlastním občanům.

I o tom budou volby…

Jak řekl Jiřina Pospíšil, pokud se Stačilo! a Motoristé nedostanou, bude dál vládnout Fiala a jeho skvadra. Volby vyhraje Babiš, ale bude sakra záležet, jak bude vypadat rozložení sil. Bude sakra záležet, s kým bude moci sestavit vládu. My můžeme udělat maximum v kampani. Můžeme připravit rozumný program, můžeme se postarat, aby se o nás dozvěděli všichni voliči. Ale karty rozdáte vy… Vy rozhodnete o osudu této země.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik

273 thoughts on “Junta…

    1. Video zhlédnuto, super. Ale ohledně BRICSu si myslím, že byli oba poněkud mimo. A to v příčinách, proč tak vadí SWIFT a proč vlastně BRICS vznikl a proč v roce 2022 tak šláplo Rusko i Čína na plyn. Je vidět, že jsou oba komentátoři Američané. Největší problém SWIFTu nespočívá v tom, co je uvedeno ve videu, ale že je zcela ovládán privátními subjekty z týchž banksterských rodinek, které se pokoušejí ovládat celou světovou ekonomiku. A to je prostě od základů celé špatně.

  1. Velmi zajímavé informace se derou na povrch.

    Svědectví o 11. září: T.Carlson & Curt Weldon rozhovor

    Po dvaceti letech v kongresu se Curt Weldon měl stát předsedou sněmovního výboru pro ozbrojené služby, když veřejně zpochybnil zprávu o útoku na WTC z 11. září, jako odvetu Bushova administrativa poslala federální agenty do domu jeho dcery a ukončila jeho politickou kariéru. Weldon se ve svých 77 letech rozhodl říct pravdu o tom, co se vlastně 11. září 2001 stalo.
    https://rumble.com/v6s9cq7-svdectv-o-11.-z-t.carlson-and-curt-weldon-rozhovor.html

    A budou další díly.

    1. Myslím, že nebudou. Uvidíte.
      Sám Carlson zpochybní důvěryhodnost toho pána.
      A aby mohl Carlson jako novinář dál pracovat, nasype si popel na hlavu.
      Žádná pravda nebude, uvidíte. Bude to stejný, jako s vraždou JFK.
      I pan Carlson musí takzvaně „platit složenky“.

        1. Tu oficiální (vládní) zprávu o 11.září 2001 zpochybnilo již o pár let později rozsáhlé svědectví amerických inženýrů a architektů. Ti rozcupovali ten vládní blábol na ještě větší prach, než byl ten, co se tehdy vznášel nad N.Y.
          Bylo to tenkrát na netu a vydával(i) jsme to dokonce na DVD i s českými titulky.
          No vidíte – a nestalo se nic. Stokrát opakovaná lež zůstala pravdou. Dokonce jí i dodnes mnozí věří.

          1. To, co napsali ti inženýři je podstatné. Pře to vlak nejede. + k tomu, stačí se na to podívat optikou statistiky. A je jasno.

    2. Teď už to nemá žádný význam, protože došlo k zásadním a nevratným změnám ve světě, bylo povražděno několik milionů lidí a další miliony životů byly zničeny. Nic z toho nelze vrátit zpět a oběti se nikdy nedočkají zadostiučinění. Nezbývá jim než se mstít, což dělají a budou dělat.
      Spousta tehdejších pachatelů je mrtvá nebo to jsou starci nad hrobem jako Weldon. Co si na nich kdo vezme?
      Tahle pozdní přiznání jsou totálně k ho.nu 🙁

      1. Pane Občan
        Napadá mne,že Boží mlýny melou, sice pomalu,ale USA už se nedaří a nebude dařit. Mnoho lidí tu pravdu zná a těch zločinu,lži, je příliš mnoho.Bohužel, zatím maji ještě hodně pomahaču,jak třeba humanitárne bombardovat,nebo v Kábulu bojovat za Prahu.

      2. To že je to pozdě, nic nemnění na tom, že je u válku, ten boj třeba stále vést, ať se ví.

        Že se z toho lidé nepoučí? Co na tom. Mají to v genech. Za celou známou psanou historii lidstva se nepoučili. Nejsou na to vybaveni, nejsou toho schopni.

  2. Dostávám se do situace, kdy obhajuji armádu, což pro mne není zrovna přirozená pozice…

    Na každou práci je potřeba určité nářadí. Existují univerzální sety, kterými lze udělat všechno, ale nic pořádně. Mám raději kvalitní nářadí určené ke konkrétnímu účelu a vyznávám teorii, že lepší je mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít.

    Odcházím na ryby, mějte se :─)

  3. jiné téma – mediální hnojomety už jedou kampaň, aby se nedostalo STAČILO se SOCDEM do PS ČR. Srdceryvné vyjádření voličů pravice, jak mají strach o SOCDEM.

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-make-malacova-poslankyni-again-jen-o-to-jde-v-namluvach-socdem-s-komunisty-281553#dop_ab_variant=1507400&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Je tu zase snaha pravice a mainstreamu, aby propadlo co nejvíce hlasů.

      1. Očistit SocDem od libtardů (a eurohujerství) je jako očistit černocha aby nebyl černý.
        Znal jsem jednoho takového, co se té černoty zbavil – jmenoval se Michael Jackson. A ten na tu svou metamorfózu hodně doplatil.

        1. Na vašich postojích je vidět, že hodně čtete čučkařský Areonet, jehož role v předvolbním období nabývá na významu, pro který byl založen. Zatímco mainstream pálí do opozice a snaží se o její diskreditaci v očích nerozhodnutých voličů z libtardích pozic, tak falešná alternativa jménem Areonet se snaží o diskreditaci opozice z pohledu čtenářů alternativy. Výsledek pak je, že ti první zůstávají doma a nebo volí libo-demo přímo a ti druzí pokud nezůstanou doma volí strany bez šance na postup do sněmovny.

          Libo-demo pak i s menšinou odevzdaných hlasů(!) ovládá s pohodlnou většinou poslanců parlament a řádí jak černá ruka!

          1. Souhlas.
            Mi to přijde, že tento týpek požaduje tak dokonalé strany, politiky …. a tím pádem Fialu nadále u kormidla.
            Popsal jste, dle mě, přesně činnost toho týpka, který tu pracuje pod nickem Charon.

            PS.
            Voliči 5koalice odpustí svým stranám evidentně skoro vše, ale voliči opozice musí volit jenom skvělé, neumazané, čisté lídry, …. kteří v reálném životě neexistují.

            1. Nemusí, mohou rovněž volit zkorumpované či skandálními kauzami či minulostí zatížené opoziční politiky.
              Jenže – jaký pak to potom bude od těch vládních rozdíl?
              To jako pod heslem – „je to sice gauner, ale je to náš gauner?“
              Taková volba vás uspokojí?
              Není potom lepší raději zůstat doma?
              A má vůbec smysl v takové společnosti setrvávat a žít?
              Otázky, samé otázky…

              1. Potom nerozumím, proč sem vůbec chodíš, když se usilovně snažíš podkopávát úsilí potenciálních nositelů změny?
                Zvaž, zda pro Tebe nebude lepší zůstat tedy doma, nikam nepsat a nikoho neotravovat. Ani tady nemusíš prudit.

                Charon napsal: 13 července, 2025 (15:26)
                To jako pod heslem – „je to sice gauner, ale je to náš gauner?“
                Taková volba vás uspokojí?
                Není potom lepší raději zůstat doma?
                A má vůbec smysl v takové společnosti setrvávat a žít?
                Otázky, samé otázky…

                1. A proč sem chodíš ty? Aby sis zaštěkal se smečkou?
                  Mmm, to musí být hodně statečné, nemít vlastní názor…
                  😀

                  Jó, aha – já zapomněl: Mít vlastní názor, podložený mnohaletou zkušeností a pamětí, je u tebe pruzení a otravování. Tak to jo. Pak už je mi jasné, proč se dnes česká společnost nachází v takovém svrabu, pokud se takovéto myšlení stalo obecnou normou.

                  Kam se podělo ono heslo z listopadu 1989, které bylo tehdy všude vyvěšeno:
                  TVŮJ NÁZOROVÝ OPONENT NENÍ TVŮJ NEPŘÍTEL, NÝBRŽ PARTNER PŘI HLEDÁNÍ PRAVDY

                  Pouze jsem si dovolil upozornit na reálná rizika plynoucí ze spojení jakékoliv národní opozice se socdem.
                  Podle tebe jsem si nejspíš dovolil moc. Sorry.

                  1. Ale Tobě o diskuzi nejde.
                    Chodíš tu trolit, …. nic nejde, nic nemá smysl, … musí to být skvělé, čisté, protože jinak to nemá cenu ….
                    Takže, souhlas, je to Tvoje vidění světa, ale když ho už po desáté tady prezentuješ denně, tak je pro mě evidentní, že nemáš zájem na změně, i malé změně.
                    Jestli je to služebně nebo Tvým vnitřním nastavením, to víš jenom Ty, nebo případně i Tvůj šéf.

                    1. No to je zajímavé poznání.
                      Já jsem tu po delším čase (a návratu z cest) prvních 24 hod., tebe si z předchozích diskuzí nepamatuji, ale ty tvrdíš, že sem chodím trolit denně…
                      Jak dlouho jsi tu ty? A už tě odtud někdo vyhazoval?

                      Víš, já mám zájem na změně, ale takové, která by měla smysl a byla k lepšímu. Zatím mi 35 let čeští politici neustále nějakou změnu slibovali, ale pokud už nastala, tak to byla změna k horšímu.
                      Nediv se tedy, že jsem po těch letech (a vlastním působení v politice) už poněkud skeptický. Možná, kdybys prožil to co já, tak bys byl též takový.
                      PS:
                      Šéfa už (zaplať pámbů) žádného nemám a jsem tomu rád.

              2. Mně před každými volbami naskočí do zorného pole Rychetský.
                A většinou je tím vymalováno i s tím vším vybíráním „menšího zla“.
                Ono žádné menší zlo neexistuje.
                Zmrd totiž pořád zůstává zmrdem, ať je to náš zmrd, nebo jejich zmrd.
                Je jenom jedno zlo, které je podle mě nedělitelné, asi jako je nedělitelná svoboda.

          2. To je značně zjednodušené tvrzení a čirá spekulace (ohledně toho čučkařství). Já čtu hodně ledasco, ale vybírám si. Na AE-News jsou většinou zajímavé zprávy ze světa. Občas i z ČR.
            Pokud se AE výjimečně zabýval kritikou nějaké domácí opoziční partaje, tak si to ten spolek nepochybně zasloužil. Jako např. SPD v kauze Volný a spol.
            Co podle vás v ČR NENÍ falešná alternativa? Pokud tedy je to vůbec alternativa…

            1. Právěže letité zkušenosti s AE hovoří jednoznačně. Už roky je to dokola pořád stejné. V mezidobí láká čtenáře na zajímavý obsah, zatímco v předvolebním období pod rouškou ideové čistoty vede čtenáře k tomu aby volili ve prospěch libo-demo. Kromě jiného.
              Aneb jak se praví v klasice „po ovoci poznáte strom“!

              1. Ještě tam mají za maskota webu Paroubka?
                Pokud ano, pak je to jasný.
                Hybatelem toho webu je zneuznaný, zavržený a zapuzený bývalý člen některé z vládních partají.

              2. Můžete uvést nějaký konkrétní příklad nabádání k volbě libo-demo?
                Děkuji.
                Já si totiž ničeho takového nevšiml.
                Tím neříkám, že jsem se nemohl přehlédnout, či že se vším co vykládá a píše tajemný pan VK bezvýhradně souhlasím.

                1. Nepodsouvejte nic,co jsem nepsal! O výzvách AE k volbě libo-demo nebylo ani zbla.

                  Psal jsem o výzvach AE VE PROSPĚCH libo-demo!
                  To se projevuje buďto šířením nihistickych nálad ve smyslu „nic nemá cenu“ a formování čtenářů alternativy, aby zůstali doma a nebo aby volili partaje s nulovou šancí na úspěch. Přesně tak, jak to teď předvádíte vy teď.

                  1. Jasně jsem napsal už ve svém prvním příspěvku, že mi Vidlák svými námluvami se socdem ulehčil rozhodování mezi S! a SPD+3.
                    Takže mi pro změnu Vy nepodsouvejte nějaké šíření nihilistických nálad.
                    Pokud nejste s to přečíst diskuzi celou, já to nebudu speciálně pro Vás neustále opakovat.

                    Jenom nevidím logický smysl v boji proti Bruselu se spojovat s ultraortodoxní probruselskou partají. Pokud Vy ano, je to Vaše volba.
                    Mě to zavání dalším podvodem na voliče ve stylu Oposmlouvy 98.
                    Chytrý se napálit nenechá, průměrný pouze jednou. Ale jen absolutní blb naletí stejnému šejdíři znovu a znovu na stejný trik.
                    Ale jak jsem již napsal, je to vaše volba.

                    1. O tom, že byste plédoval za volbu SPD jsem si v tomto vlákně opravdu nevšiml. Přičemž bylste to Vy kdo se do něj zapojil.
                      Nihilistické nálady tady šíříte ostošest.
                      Vaše neustálé shazování spojení STAČILO! se SOCDEMáky očištěnými od progresivistických liptardů budiš toho důkazem.

          1. Pak bych Vám rozhodně doporučil, pomaličku od této víry upouštět.
            Je to ještě šílenější, než Kristův příběh – a to už je co říct.
            Později to v politice velmi oceníte, protože politika není o obracení od zla k dobru.

              1. Ale vždyť to máte už nějaká léta taky před očima, není Vám přece dvacet!
                V ČR nikdo nechodí do politiky cokoli napravovat!
                Pokud budete první, zákonitě skončíte s rozbitou hubou.
                Průkopníci slepých uliček to měli vždycky nejtěžší.
                Pokud Vám někdo slibuje, že Vám s tou nápravou pomůže, tak lže.
                Ve skutečnosti se chce po Vašich, alternativě známých zádech, vydrápat nahoru.
                Nejsem nejmladší a převrat jsem zažil už ve zralém věku.
                Bude mě mrzet, že si někdo další rozbil hubu zbytečně, nedbaje varování.

                  1. Mně je úplně jedno, jak to zní.
                    Viděl jsem v průběhu těch cca 35 let, jací lidé se do politiky dostávali a stále dostávají. Stále ti stejní, přivandrovalý vlk z cizí smečky bude roztrhán a sežrán.
                    Jak jsem napsal:
                    Bude mě mrzet, když si někdo další rozbije hubu zbytečně.

                    1. V klidu.
                      Karel je tu podle všeho nový. Teprve se na Vidlákově dvorku rozhlíží, co je kdo zač 😀

                    2. Tak pokud touto cedulí pravidelně máváte před očima nadějnému, začínajícímu politikovi , tak to zcela jistě může být vyhrůžka, nebo snaha o znechucení, zastrašení, demoralizaci ….

                    3. Jo a malej Benda.
                      Toho si pamatuju tmavovlasého a s řádně orosenými brejličkami, jak srdnatě bojuje jménem svého tatínka u sněmovních mikrofonů.
                      Co je z něj dneska? Šiřitel obecného dobra?

                1. Jestli je náš svět už tak rozbitý, že v něm zbyly jen kurvy a svině, tak to nezachráním. To se mohu jedině také stát kurvou a sviní. Ale já nechci. Já chci věřit, že se to zachránit dá. Chci věřit, že existují napravení hříšníci. Chci věřit, že ze Šavla může být Pavel.
                  A vy mi všichni prosím pomozte, abych měl důvod si to myslet co nejdéle.

    1. Tak to jsem v klidu …. kdyz vidim, kdo se vyjadruje

      Kdo je v porotě Seznam Zpráv

      novinář, publicista, komentátor Seznam Zpráv, jeden z autorů a moderátor videopodcastu Šťastné pondělí Jindřich Šídlo,

      ředitelka výrobce luxusních vířivek a swim spa USSPA Kateřina Kadlecová, dle Forbesu jedna z nejvlivnějších žen Česka, která je zapojená ve výzvě Druhé ekonomické transformace, je členkou představenstva Asociace českého průmyslového designu

      emeritní předseda Ústavního soudu, právník, ministr spravedlnosti, místopředseda tří vlád, signatář Charty 77 a někdejší senátor Pavel Rychetský, nositel státního vyznamenání Řádu Tomáše Garrigua Masaryka I. třídy

      vědkyně, chemička a popularizátorka vědy, Adéla Šimková, její výzkum se soustředí na léčbu rakoviny pomocí chemických látek, které cílí přímo na nádorové tkáně, mimo jiné stojí za projektem Zeptej se vědce, který umožňuje veřejnosti klást otázky odborníkům z různých vědních oborů

      spisovatelka, překladatelka, moderátorka, držitelka ceny Magnesia Litera za prózu za knihu Teorie podivnosti Pavla Horáková, kromě jiných přeložila do češtiny díla Thomase Pynchona, Kurta Vonneguta, v roce 2000 obdržela Tvůrčí odměnu Obce překladatelů

      satirik a spisovatel Dominik Landsman, mimo jiné autor bestselleru Deníček moderního fotra, který se v roce 2021 dočkal i zfilmování, v roce 2020 získal ocenění Kniha roku v kategorii kniha pro děti s titulem Kapitán Adorabl a bambitka černokněžníka Vorána

      novinář deníku SME Adam Blaško, kromě dalšího autor úspěšného politického satirického podcastu Piatoček, podílel se také na tvorbě podcastových minisérií jako My se vám ozveme a Transfér

  4. Lidi, neblázněte s tou armádou. Rovnou píšu, že ZVS byla pro mne ztracená doba a na vojně jsem se naučil nenávidět, čehož jsem se dost dlouho zbavoval.
    Ale – psychopati? I kdyby, měli bychom být rádi, že jsou shromážděni v jedné organizaci a pod kontrolou. Jenže to už neplatí, většina je jich v politice.
    Otrocké vykonávání debilních rozkazů? Umíte si představit akceschopnou armádu, v níž se o rozkazech diskutuje? Když náčelník vydá rozkaz, očekává a počítá s tím, že bude uposlechnut. Jakýkoliv pokus o „demokratizaci“ armády znamená, že přestala fungovat jako organizovaná síla, a to je přeci jejím posláním.
    Ano, armáda je drahá sranda, pokud nic nehrozí. Až / jestli něco hrozit bude, nebude čas na nějaké demokratizační procesy, hlasování a podobně. Tím chci říci, že armádu buď takovou, jaká je, nebo žádnou.
    Zároveň to znamená, že kdo ovládá velení, ovládá armádu. Není třeba se navážet do jejích řadových příslušníků. Oni půjdou zabíjet nebo zemřít, a očekáváte to od nich. Také byste mohli jít sami.

    A když jsem začal ZVS – každá civilizace měla nějaký rituál dospělosti, obvykle dost hnusný, aby si adept na dospělost sáhl na dno a poznal se. U nás to byla ZVS. Dva roky bylo moc, ale šest až devět měsíců by mohlo být akorát. Člověk se o sobě dozvěděl, zda je frajer nebo sráč. Zda vyjde s partou, bude samotář, práskač nebo třeba vlezdoprdelka. Kde má fyzické limity…

    Tohle chybí dnešním mladým. Nejsou zlí nebo špatní, jen jsou nehotoví. Nevědí o sobě nic, jen dojmy.

    1. Pokud rozkaz vydá generál s IQ 107, budu mít pochyby, zda vše zvážil, a neposlal vojáky na zbytečnou smrt. Jako léčbu z válečného nadšení doporučuji film Signum laudis.

      1. Viděl jsem i jiné filmy. A na vojně zemřelo dost mých kamarádů, i já se jednou probudil na intenzivce. A vždy za to mohla nějaká guma. Nemusíte mne přesvědčovat. Jen chci napsat, že armáda je taková, jaká je a buď ji musíme akceptovat, nebo zrušit. Já bych ji nerušil, jen bych bedlivě sledoval, kdo jí velí.

        1. Vzhledem k tomu, že česká armáda již dávno slouží jen jako fíkový list agresivním a kořistnickým velmocím KoZa, zrušil bych ji okamžitě. Místo toho bych se snažil o neutralitu s nějakou formou domobrany.

        2. No, armáda je odrazem celé společnosti. Je to pouze o tom, jakcí charakterové se dostávají nahoru a do rozhodovacích pozic. Je to stále o tom samém – pravomoce vs zodpovědnost + etika.
          Pokud toto není vyvážené, moc to nefunguje nikde.

    2. Nic z tohoto textu nemění nic na skutečnosti, že jakékoli uniformy nadané mocí nad civily, přitahují téměř výhradně vadné charaktery.
      Sedm dní v týdnu se o tom můžete přesvědčovat na silnicích, u městských živých pokutovacích automatů.
      O armádě odmítám diskutovat, maje za sebou ty dva roky ZVS.
      A to jsem měl štěstí na opravdu fešáckou vojnu, která měla za svou největší závadu jen vzdálenost k domovu.
      Kdybych ale měl hodnotit ty organismy, které vydávaly rozkazy, o nichž se nediskutuje – pak ano, zrušit bez náhrady a směr neutralita.
      Než něco takového, co přikáže v noci před prověrkami stříkat trávníky, zeleným latexem a malířským rozprašovačem, tak to radši nic.
      Sluší se poznamenat, že 107 je pro vojáka vysoce, vysoce nadprůměrné. Spíš je to výjimka, o které majitel velmi dobře ví. Jinak by totiž tuhle hodnotu nikdy nedovolil zveřejnit.
      Od organismu s IQ v pásmu imbecility, což bývalo v ČSLA naprosto běžné u hodností do majora včetně, nemůžete nikdy očekávat smysluplný rozkaz, o kterém se nediskutuje.
      Tím se dostáváme zpět k přitažlivosti pro závadné charaktery a i jinak nepříliš kvalitní lidi, kteří bez uniformy a tím váhy svého postavení, jiného uplatnění nemají.

    3. vlku,
      kolik mladých znáte? Z jakých jsou sociálních skupin? Jak jsou vzdělaní (vědy LGBT a pod. se nepočítají)?
      Rozdělíte je nějak věkově (pubescenti, postpubescenti, věční studenti atd.)? Jsou sportovci?
      Atd.
      Absolvoval jsem dva roky ZVS a na konci jsem o sobě nevěděl o nic víc, než na začátku. Jiní to mohli mít jinak. Generalizovat je ošidné.

      1. Ano, někteří mí spolužáci také měli pohodovou vojnu, a zpravidla se o sobě nedozvěděli nic. Pokud nebyli před vojnou na internátu, zpravidla s nimi mělo posléze problémy okolí, oni se citíli v poho :─)

        Samozřejmě je každá generalizace ošidná, nicméně dnešní mladí neumějí žít v názorově pluralitní sociální skupině, jen ve své bublině, ať virtuální, nebo fyzické. Znám jich dost.

        Jinak tzv. Západní okruh, nepřeju to nikomu. Byť jsme byli předurčeni k postřílení, což protistranu zdrží, než se zformují vojska odplaty ;─)

    4. vlk napsal: 13 července, 2025 (11:33)
      Poslyšte, celá debata na toto téma začala jako reakce na Vidlákovo prohlášení:

      „Jak se říká zpolitizované armádě? Junta. Ozbrojené složky státu jsou vždycky místem, kam přirozeně směřují ty nejhorší povahy a v demokracii musejí být pod mnohem přísnější kontrolou než jakékoliv jiné organizace. Diktaturám se říká „policejní stát.“ Neříká se jim „hasičský stát, ani myslivecký stát, ani kamioňácký stát.“

      Myslím, že smrtibrácha(!) a tupý zelený lamasácký debil plukovník (!) Foltýn coby bývalý náčelník vojenské policie a šéf STRATKOMu vlády, náčelník generálního štábu Generál Řehka vyhrožující poslanci braně-bezpečnostního výboru „rozkopáním držky“, velitel 91. skupiny informačního pole (!) vyhrožující lidem s rozdílnými názory tím. že mu „selže pistole“ plukovník Zelinka, jsou jasný důkazem pravdivosti Vidlákových slov. O rušení armády v něm nebylo ani zbla.

      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/06/28/strategicky-komunikator-foltyn-ma-fakt-toho-prima-brachu/

      https://cnn.iprima.cz/vyroky-otakara-foltyna-o-svinich-budi-rozruch-podle-zemana-pripominaji-projevy-nacistu-445001

      https://www.echo24.cz/a/HYsmS/zpravy-karel-rehka-nacelnik-generalniho-stabu-vyhruzky-nadavky-rozbiju-ti-drzku-a-rozslapu-ksicht-poslanec-ruzicka-cernochova

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Selze-mi-pistole-vtipkuje-plukovnik-Zelinka-Prisla-ostra-reakce-770178

    5. Pane domácí,
      napsal jsme komentář vyzdrojovaný několika linky, který mi spadl do spamu, mohu zdvořile požádat o jeho oživení?

    6. Rituál dospělosti zažije většina mladých nejpozději v okamžiku nástupu do prvního zaměstanání, kdy musí žít za svý a není to brigídička na pivko. Tam se člověk o sobě rychle dozví, „zda je frajer nebo sráč, zda vyjde s partou, bude samotář, práskač nebo třeba vlezdoprdelka“. Většina z nás nebyla dítě šťestěny, které někam dosadili s mega platem.

      Co se týče debilních rozkazů a odobně. nikdo nemá problém s tím, že armáda funguje na rozkazy, stejně jako třeba korporace, kde se tomu jen neříká rozkaz, ale manažerské rozhodnutí. Velkým problém ale je v nepochopení vztahu rohodnutí a odpovědnost. To, že někdo je debil v pozici guma s frčkama nebo ředitel ho ještě nezbavuje odpovědnosti za hloupá rozhodnutí. Naopak, pokud má systém fungovat, musíte vyvozovat odpovědnost a exemplárně trestat debilní rozhodnutí, jinak se systém rozloží. A rozkladu jsme už delší dobu svědky v přímém přenosu.

    1. A puberťák by si nikde za prázdninyčtyřicitku nevydělal, tak si jde hrát na vojáčky, netuše, že už je na seznamu a v případě potřeby narukuje první.

  5. Veškeré argumenty proti komunistům vzaly za své volbou Petra Pavla na Hrad do funkce prezidenta. Již jako malému dítku mu v rodině jasně vysvětili okupaci v 1968, on sám byl aktivním členem ZO KSČ v armádě, absolventem kurzů KGB.
    Jeho volbou byla legitimizována KSČM jako demokratická strana. Už je konec strašením komunismem, protože kdyby se voliči SPOLU báli komunismu, nevolili by Petra Pavla, hrdého obránce Varšavské smlouvy.

    Dále se zde rozjela diskuze, jaké typy lidí armáda přitahuje. Psychopaté mají rádi uniformy a rádi ovládají lidi rozkazy, protože si nedovedou získat jejich náklonnost jinak. Proto je jich tolik v armádě, kde z nich dělají navíc nemyslící stroje, které uposlechnou i debilní rozkaz. My jsme svědky indoktrinace a výchovy k poslušnosti předkládáním absurdních nesmyslů. Oceněna je jen okázalá věrnost straně a vládě, momentálně Petra Fialy. Ale odpudivé lidské bytosti nemají žádný problém po změně režimu stejně okázale a věrně sloužit novému režimu, protože mají mentalitu lokajů.
    My jsme svědky vývoje, kdy se nás vláda a armáda snaží ze všech sil připojit k Německu, což je opět jakýsi dávný ideál z roku 1970, který už dávno zmizel a nostalgie po něm není ničím podložena. Samotné Německo se mění a připojovat se k němu nedává smysl.

    Ještě bychom mohli probrat euro, protože po jeho přijetí také politici často volají. Opravdu to není politická otázka, ale čistě ekonomická otázka. Jsou země, které na přijetí eura škaredě doplácí zpomaleným ekonomickým rozvojem, což jsou Řecko, Portugalsko, Španělsko, Itálie. A jsou země, které z eura profitují, což je Skandinávie, Německo, Nizozemí, Belgie, Rakousko. Dělící hranice je HDP dané země oproti průměru HDP zemí eurozóny. Země, které jsou pod průměrem, a to je i případ ČR, se přijetím eura staly zakonzerovanými a jediný hospodářský růst, který mají, je tažen inflací. Zemím nad průměrem HDP eurozóny euro pomáhá, protože jejich samostatná měna by byla pro export příliš silná, a tak mají benefit mírné trvalé devalvace a nižších nákladů, které platí země pod průměrem HDP eurozóny.
    Země, které mají HDP pod průměrem, si totiž nepomohou pomoci devalvací a zlevnit tak své výrobky na světovém trhu. Takže o přijetí eura se má smysl bavit, až ČR dosáhne hodnoty HDP lepší než je průměr eurozóny. Protože je zde jistá setrvačnost vývoje ekonomiky, pak přijetí eura je vhodné zhruba při 110% úrovně HDP ČR oproti průměru HDP eurozóny. Díky Fialovi je takový cíl hodně daleko.
    Cíl 110 % je přibližný, dá se stanovit přesně vzorcem z makroekonomických veličin ČR a průměru eurozóny, ale to ponechám ČNB a většina lidí stejně preferuje jednoduchou cifru.

    1. ad jaké typy lidí armáda přitahuje.

      Když vezmeme z minulosti, třeba CV lidi co byly za války posláni jako odbojáři, či se nějak proslavili, velmi často začíná..byl 4. 5.6. dítětem chudého dělníka rolníka a po skončení vojenské služby, která byla povinna, na vojně zůstal. Proč asi. ( napovidam výše k dnešní situaci.) 40 litrů za pár týdnů cvičení, kdo z mladých to má.

      ad euro. Nadhodnocené euro ke koruně má stejné devadtační účinky na naši ekonomiku a když tu dřou dělníci za nízké mzdy v korunách a jejich výrobky prodá tady cizí firma se svou značkou a za ceny v eurech, jen přepočítané zpět na korunu, naše ekonomika si nepomůže ani s eurem ani s korunou, bo wrazi z wallstreetu

      1. Tak to se mohou nechat naverbovat do armády ukrajinské, která dává velké bonusy. Jen polovina je až po přežití 1 roku, takže se s dlouhým přežitím naverbovaných jaksi nepočítá. V dnešní době armáda soupeří o lidi s policií a hasiči. Také plukovník Foltýn moc nadšení pro službu asi nevzbudí.

    2. Jenom k euru:
      Cit.: „…. Jsou země, které na přijetí eura škaredě doplácí zpomaleným ekonomickým rozvojem, což jsou Řecko, Portugalsko, Španělsko, Itálie. A jsou země, které z eura profitují, což je Skandinávie, Německo, Nizozemí, Belgie, Rakousko. Dělící hranice je HDP dané země oproti průměru HDP zemí eurozóny. …“

      Dělící hranicí je árijství a tím pádem příslušnost k ýbrmenšům.
      Zakladatelské země kdysi EHS jsou všechny z anglosaského, franského a germánského okruhu. Propojené tisíciletou společnou historií i kolonialismem. Apeninský, Pyrenejský i Peloponéský poloostrov jsou pouhé kolonie obývané untrmenši.
      Žádný HDP na tom nic nezmění. Nemluvě o tom, že HDP lze snadno srazit do záporných hodnot bez jediného výstřelu. Řecko, které sama EU ekonomicky zlikvidovala uzbrojením a olympiádou, nám budiž varováním.

      ČNB se stala protistátním a de facto soukromoprávním subjektem, řízeným zahraničními penzijními fondy.

      1. Když už bude mít letos euro Bulharsko, jistě je důvod, proč ne my a tím je to, co píšu, Němcům se s eurem zatím nevyplatíme. S Hercem o euru by se mohlo hóóódně polemizovat.
        A říše římská už 2000 let se chová stejně, takže souhlas s Občan

      2. Spíše to vše souvisí s HDP. Euro je nadnárodní měna pro všechny a průměrná, takže nikdy nebude vyhovovat zcela potřebám národního státu. Jeho jediným pozitivním efektem je umělé snížení měny oproti reálnému kurzu.

        1. – Dánsko k euru vypsalo referendum v r. 2000 a euro bylo odmítnuto. Což je super.
          Jinak je agresivním členem NATO a nenápadným členem EU, takže má celkem klid na vlastní hospodářskou a silně sociální politiku.
          – Švédsko k euru vypsalo referendum v r. 2003 a euro bylo odmítnuto. Bezva.
          Donedávna bylo celkem prosperující ekonomikou se silným sociálním státem; stejně jako Dánsko. Uvidíme, co se švédskou ekonomikou udělá členství v NATO.
          – Finsko dopadne stejně jako Pobaltské vymíráty. Vstup do NATO to urychlí, protože finská ekonomika vůbec není připravená na zběsilé zbrojní výdaje.
          Do 60. let 20. století to byla chudičká agrární země, kde se mimo města skvěle dařilo negramotnosti a incestu. Koncem 70. let tam SSSR začal podporovat industrializaci , což trvalo až do nástupu až do nástupu Jelcina a rozpadu SSSR v r. 1991. Pak se Finsko ekonomicky položilo, ale za pomoci EHS se poněkud vzpamatovalo a v r. 1995 bylo přijato do EU.

  6. Pane Fischere, máte v tom trochu hokej.
    „Opozici představuje šíbr co se nikdy nenaučil česky“ není opozice.
    Dovolím si udělat přehled co tu máme:
    1. Eurohujeři – budete-li je volit, vy nebo vaše děti půjdou umřít do války nikoli za naši zemi, ale za Merze, Starmera, Macrona, Zelenského a americké zbrojovky. Vaše domy vám seberou v exekuci protože jste neměli dost peněz na dohnání každoročně se stupňujících požadavků na energetický průkaz budovy. Budete překvapeni jak to že i u nás začínají najíždět muslimové autem do davu a že se začínají množit útoky muslimů nožem na nás bezvěrce a přibývá znásilnění muslimy žen. Špatné zákony lze zrušit, změněnou demografii dovozem muslimů již změnit nepůjde nikdy. Zavedením EURa ztratíme podstatnou část zbytku naší suverenity – následovat bude zrušení hotovosti (najděte si nedávné výzvy EU Slovensku, že nemohou mít v ústavě právo na hotovost když mají EURo). Zrušením hotovosti budeme muset mít všechny peníze v bance. Pokud budeme mít peníze pouze v bance, mohou nám na ně uvalit daně nebo zrušit účet – jste-li nepohodlní (již se dokonce děje nyní). Pokud nebude hotovost, nebudete mít (v prvních hodinách než se vykoupí) čím zaplatit jídlo v případě blackoutu.
    Zde seznam eurohujerských stran:
    a) 5-koalice ODS (Fiala, zavedl grýndýl) , STAN (Rakušan, podepsal Migrační pakt) „Starostové“ – nejsou to žádní starostové skuteční, TOP09 (Niedermayer – v EU parlamentu hlasuje vždy neomylně proti ČR) , KDU-ČSL, Piráti (Bartoš – vítač migrantů)
    b) ANO (Babiš) – rádoby pro některé domnělá opozice. Hodně lidí si myslí že když budou volit ANO, tak volí opozici. Ve skutečnosti však bohužel kopou za EU a proti ČR. Stačí se podívat že v EU hlasují vždy pro migraci a grýndýl – i když v našich sdělovacích prostředcích říkají opak. O to jsou nebezpečnější.
    2. Vlastenci – komu záleží na naší zemi, měl by volit vlastence, ať už jakéhokoli zaměření. Nenechte se znervóznit řečmi o propadlých hlasech – je lepší volit vlastence, kteří se pokusí naši zemi spravit, než eurohujery, kteří naší zemi spolehlivě zničí. Jiná volba není. Nejít k volbám je také špatně, znamená to částečně podpořit eurohujery.
    Zde seznam vlasteneckých stran:
    a) Stačilo! Daniel Sterzik (Vidlák) a spol. – pro spíše levicově zaměřené. Ondřej Dostál – právník řešící zdravotní kauzy, nový poslanec europarlamentu od r. 2024, hlasuje vždy v zájmu ČR. Je dobře, že se Stačilo! snaží na levici posbírat všechny rozumné hlasy. Neřešte komunistku Konečnou za KSČM – v r. 1989 jí bylo 8 let, pokud Vám nevadí na hradě komunista Petr Pavel, kterému bylo v r. 1989 28 let a který byl v té době vycvičen Moskvou na boj proti NATO. Nyní se přidal i Zaorálek (dříve ČSSD).
    b) SPD – pro spíše pravicově zaměřené. Rozumní lidé jako Foldyna, Ivan David (najděte si jeho obsáhlé zprávy z europarlamentu), Radim Fiala. Najděte si jak poslanec Tomio Okamura jako jediná aktuální skutečná opozice blokoval v českém parlamentu nesmyslné zákony. Vyslyšeli hlasy pro spojování opozice aby nepropadly hlasy, domluvili se a přibrali na kandidátky PRO (Rajchl), Svobodní (Vondráček) a Trikoloru.
    c) JaSaN – praktici, lidé z praxe ze zkušenostmi, např.: Vladimír Štěpán – energetik, makroekonom (najděte si jeho besedy na youtube) , Zdeněk Jandejsek – zemědělství, Ivan Kratochvíl – vojenský specialista, Marek Obrtel – záchranná služba, domobrana, Vítězslav Pilmaier – ekonom, Jaroslav Štefec, vojenský analytik, Ivan Vyskočil – herec.
    d) Motoristé – rozumné hlasy z bývalé Klausovy ODS – Filip Turek (nový poslanec europarlamentu od r. 2024, hlasuje vždy v zájmu ČR), Petr Macinka.
    Jděte k volbám, přesvědčujte své okolí, že je potřeba jít k volbám. Je koho volit. Nyní jde o budoucnost naší země, teď je to opravdu vážné. Buďto převládnou kolaboranti a je s naší zemí amen – nebo budeme mít šanci nenechat se strhnout do propasti a pokusit se naši drahou zemi opravit a žít zase spokojeně, abychom se mohli těšit na každý nový den – tak jak jsme měli domnělý závan svobody počátkem devadesátých let. Nebuďte líní si dohledávat informace i z jiných zdrojů než je ČT, Novinky, Aktuálně a Idnes. Čtěte si např. Parlamentní listy, Necenzurovanou pravdu, Echo24 a mnohé další. Čtěte si komentáře zde na Litterate.

    1. Dobrý den. Děkuji za poučení a zejména za objasnění a vysvětlení mého hokeje. Vždy se rád poučím a jiné názory konfrontuji se svými osobními dlouholetými zkušenostmi. Uvidíme po volbách, jak to dopadne.

    2. Vlakone, napsal jste to skvěle, všechna čest, ale co taková ČSSD alias Socdem?
      Vždyť je to klasická probruselská partaj, která svým eurohujerstvím poškodila republiku stejnou měrou jako ODS & spol. A teď se lísá ke Stačilo!
      A Zaorálek, zvaný Zadolárek? Jeho působení na zamini mám ještě v paměti. Ten snad vystoupil ze Socdem a podal přihlášku do Stačilo!?

      1. Takže raději budete riskovat, že Stačilo díky dehonestaci médií zůstane těsně pod pěti procenty, další dvě procenta opozičních hlasů propadnou u ČSSD, ze které sice už utekly téměř všechny probruselské kolaboranské krysy, a naplní se Brodníčkové vlhký sen, že pětidemolice znovu sestaví vládu, která nás už skutečně dovede do války s Ruskem?!

          1. To nejsou žádné výmlu, ale jen popis reality.
            Babiš má jednak neporontaelně leší PR zázemí, vycházející z jeho finančních možností, se kterým se STAČILO opravdu nemůže měřit. I přesto vývoj preferencí ukazuje, že na část populace mají tyto dehonestační žumpalistické útoky vliv. Jen jeho výchozí hladina je někde jinde. Jestli mainstereamové dehonestace poškodí ANO o 2%, tak se nic tak zásadního neděje. Jestli STAČILO! díky mediální anikampani hnojometů příjde o 2% hlasů, tak může zůstat před branami sněmovny a opozice tak přijde o dalších necelých pět procent, plus další dvě procenta od Socanů, další čtyři od Motorisů …
            To v úhrnu dělá nějakých třináct procent.

          2. Jenomže o Babišovi všichni mnoho let ví, o těchto nových stranách lidé nevědí, protože mainstream je velmi úspěšně utajuje.

            1. Přesně. Však ANO2011 když se objevilo v politice, tak na tom také nebylo jako nyní.
              Bylo na tom podobně jako Stačilo! teď. Ovšem se zcela nesrovnatelným zázemím.

          3. Kdyby šla média tak tvrdě, jak jdou proti opozici, proti vládním stranám, tak budou mít problém se dostat přes 5%. Můj názor

          4. Když Babiš s „ANo, šéfe!“ začínal, měl vlastní média a pořád má podstatně víc peněz, než kterýkoli začínající subjekt, budovaný zdola a bez přízně štědrých sponzorů Bártů.
            Mohl byste vzít na vědomí, že »vyhrát volby« a »sestavit většinu v parlamentu« jsou dvě naprosto rozdílné věci? A že když zůstane složení parlamentu co do účasti stran stejné jako teď, dostane profesor Nutella ty své „další čtyři roky“ a tím bude prakticky vymalováno?

      2. To Charon: máte pravdu. Taktéž se toho bojím. Ale vypadá to, že se Vidlák snažil pohlídat si společný program tak, aby Maláčová (kterou já jinak opravdu nemusím) znechutila těm kovaným Socdem eurosoudruhům další setrvání v Socdem a ti hromadně nedávno již odešli, dá se to dohledat. Plus myslím že nebudou na předních místech kandidátek (snad). Možná (a to je čistá spekulace) si Maláčová uvědomila díky své nemoci, že chce zemi spíše pomoci než eurohujerovat jako dříve. Každopádně je hodně levicových voličů Socdem, dříve ČSSD, kteří nechtějí EU „hodnoty“ a hledají koho reálně volit. Pro ně může být Stačilo! rozumnou volbou. Za ten risk to stojí. Hrozba EU SPOLU nebo EU ANO zla další 4 roky (zahájení migrace, emisní povolenky pro domácnosti, hrozba odvodů na Ukrajinu, další pandemie soukromé WHO) pokud skutečná opozice dostane málo hlasů je mnohem horší.

        1. Chápu vaše argumenty, je to lavírování mezi dvěma zly. Na jedné straně mezi tím, že S! nepřekročí nedemokratickou hranici 5%, a na druhé straně, že sice hlasy od SocDem pomohou, ale S! za to zaplatí obrovskou cenu, takže to bude Pyrhovo vítězství. Protože SocDem má eurohujerství a zradu národních zájmů přímo zakódovanou ve svých genech.
          PS:
          Už si socani alespoň zrušili to své Bohumínské usnesení o zákazu spolupráce s komunisty??
          Já bych od nich očekával, že chtějí-li se přimknout ke Stačilo!, tak nejprve zruší nejenom ten „Bohumín“, ale zásadně i změní své základní programové teze ohledně členství ČR v NATO a EU.
          V opačném případě se mísí voda s olejem, či spíše oheň s vodou.

          1. Tak se s tím smiř, že v politice se často lavíruje mezi dvěma zly.
            Teď je důležité položit Fialový hnus, ale evidentně pro Tebe je důležitější čistota politiky, ale s Fialou nadále ve vládě.
            Nestarej se o Pyrhovo vítězství Stačilo, když evidentně chceš u vlády Fialu.

            1. Předtím bylo důležité položit Babišův hnus, hnojometi kvůli tomu zorganizovali i největší srocení lidí po r. 1989 – dostali čtvrt milionu Pražáků na Letnou.
              A co se tím změnilo, tím položením Babiše?
              Hovno.
              Někteří z těch Pražáků si dneska raději ani nepamatují, že na té Letné byli.

              Říká někomu něco jméno Sandra Pogodová?
              Mně také ne.
              Ale na té Letné stála vedle Ivana Trojana, Geislerové, Kartouse a všech těch Svěračů. Byla z nich nejhlasitější a křičela, že dobře tady bude, až všichni tihle estébáci půjdou do prdele!
              Takhle přesně to tam řekla. Sklidila velký aplaus!

              Změní se leda velký hovno. Se Stačilo, nebo bez něj.

    3. Cit.: „… domluvili se a přibrali na kandidátky PRO (Rajchl), Svobodní (Vondráček) a Trikoloru….“
      Všechny tři partaje jsou jednoznačně pro NATO, dvě i pro EU a tím pádem pro válku.
      Vůči pětikolce jsou všechny subjekty této čtyřkolky v opozici pouze pokud jde o připrchlíky, gender, duháčky a grýndýl. Ve všem ostatním jsou s 5K ve shodě.

      SPD4K i Stačilo! nutně potřebují, aby volby vyhrálo ANO.
      Ani SPD4K, ani Stačilo! ani oba subjekty dohromady volby, z objektivních příčin, nevyhrají. Bez ANO skončí OPĚT v beznadějném postavení těch, kdo nemají šanci cokoli ovlivnit; Okamura i Babiš by mohli vyprávět. Takže Babišovo vítězství nutně potřebují, neboť neuspěje žádný jiný politický subjekt, s nímž by mohly alespoň vyjednávat o koalici. I když velmi silně pochybuji o tom, že by SPD4K stála o účast ve vládě.

      Ano, bude to Babiš, kdo si v případě volebního úspěchu SPD4K a Stačilo! bude vybírat. To je realita a je nutné se chovat pragmaticky, což znamená mít mu co nabídnout. Jakékoli fanfaronství není a nebude namístě.

      1. To Občan: že volby vyhraje ANO je dost pravděpodobné. Myslím si ale, že s Babišem bude mít skutečná opozice lepší vyjednávání, bude-li mít více hlasů právě na úkor ANO. To, že je skutečná opozice nestejnorodá a nedokonalá, je fakt. Nicméně by bylo dobré inspirovat se i od nepřítele, dělá-li něco dobře: SPOLU táhli (a táhnou) za jeden provaz, i když mají mezi s sebou značné rozpory. Sjednocuje je hlavní společný cíl: peníze za kolaborantství s Bruselem, potažmo s Německem. ANO jak jsem psal je kapitola sama pro sebe: tváří se jako opozice, kope ale za EU. Skutečná opozice má společný cíl: proti migraci, proti grýndýlu, podpora rodiny, proti odvodům na Ukrajinu, za potravinovou soběstačnost, pro Českou republiku.

        1. Pokud získá nynější vesměs mimoparlamentní opozice hlasy na úkor ANO, tak se situace vůbec nezmění; jen se hlasy v jedné bedničce přesunou z jedné hromádky na druhou a po volbách budou všichni příznivci „Seberme hlasy ANO!!!“ OPĚT zděšeně zírat na 97 mandátů.
          VLASTENECKÁ opozice by měla usilovně vzývat všechna božstva, aby ANO získalo 40+ % hlasů, a sama lovit hlasy hlavně mezi těmi, co k volbám nechodí. Aby k volbám dorazilo co nejvíc hlasujících a aby to hodili ANO a cca vlastencům.

          1. To tedy neumíte počítat. Kdyby se v minulých volbách přesunuly 4 procenta hlasů od ANO k SocDem, KSČM a Přísaze tak dnes nemá Fiala většinu v parlamentu. Naopak opozice by měla v parlamentu pohodlnou většinu.

              1. Snad jim to dojde tentokrát, že když chtějí změnu, dokonce i změnu s Andrejem Babišem, tak mají volit Stačilo

    4. Přidávám se . Máte pravdu.Jen aby STAČILO SPD zůstaly jednotní ve svých názorech.Az po volbách řešit dané jednotlivé názory jak dál.Prvotni je vydržet jednotní Babišovi nevěřím .Je to jen Na team ODS a pravice
      Ten by nás prodal.Ted je otázka jestli to už neudělal při pandemii covid.Armada to je kapitola sama . Nezákonné vyvážení dronu na Ukrajinu.Bez souhlasu parlamentů je dost na to aby bylo vedeno vyšetřování.Techto příšeru je už moc a hlavy nepadají.Tohleto není demokracie.

      P

  7. Problém je v tomto: „Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní, nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.“ A proto tedy také volí Piráty, ODS, STop09, Kdu, STAN.

    1. Demokracie, voe. Hlas těchto Vámi uvedených má u voleb stejnou váhu, jako hlas toho, kdo se o politiku aktivně (či pasivně) zajímá celý život a celkem se v ní i vyzná.

      „Nejzásadnějším argumentem PROTI demokracii je pětiminutový rozhovor s průměrným voličem.“
      Winston Churchill

      1. To Charon: někde jsem kdysi četl dobrý nápad: váha hlasu ve volbách by se měla odvíjet od odvedených daní vytvořených skutečnými hodnotami užitečnými pro zemi. Tedy doktor, instalatér, truhlář 10, idioti všeho druhu 0 (0-bez volebního práva, 10-maximální užitečnost pro zemi). Asi by to chtělo ještě doladit.

        1. Takže hajzl s titulem, který např. úmyslně nechává zemřít stařečky v důchoďáku, bude mít 10 hlasů, zatímco stařečkové budou mít nulu, protože již neplatí daně?
          Ženyjální!

          1. Nápad byl spíše satira a ironie, v praxi zřejmě neuskutečnitelné. Stařečkové nebudou mít nulu, již hodně daní zaplatili. Jak poznat hajzla s titulem nevím 🙂 Taktéž nevím jak definovat idiota 🙂 Psal jsem že je to potřeba doladit 🙂

    1. A co jste tím chtěl sdělit?
      Myslím, že většina to již dávno četla u Lukačeviče. Linkem sem tomu akorát zvedáte relevanci pro internetové vyhledávače. Nic jiného.
      Ze strany žumpalistky Brodníčkové přitom nejde o nic jiného než o manipulaci voličů ve prospěch pětidemolice. V reálu totiž dnes oproti situaci před čtyřmi roky mají lidi možnost srovnání. Vědí že, pětidemoliční gang je spolek prodejných grázlů, který vždy udělá pravý opak toho, co slibuje.
      Pevně doufám, že tentokrát jim už většina občanů na špek neskočí a že naopak pětidemolice utrpí drtivou porážku.

      1. Poučení je prosté: od 5% preferencí v červenci je ke křeslu ve sněmovně v říjnu daleká cesta.

        Snad se spojením sil povede zabránit propadnutí hlasů.

  8. Fikce?

    Přišel prášek do všech pošt.
    Policie má zas košt.
    Přišlo to až z Kolumbie!
    Všichni víme, která bije.

    Po pitkojnech teď zas tohle.
    Všechno rovné máme ohlé.
    Zejména to právo –
    více, než je zdrávo.

    Ale neva, to se vsákne.
    Staňura to lehce zmákne.
    Novináři posvětí.
    Nikde žádné podsvětí.

    1. Dobrý den pane
      Vase příspěvky jsou něco extra
      Máte prosím někde vše sepsáno hodilo by se to vydat jako sbírku .Na každou situaci v naší zemi.Klobouk dole ať vám to vydrží
      S přáním krásného dne Rosi

      1. Díky. Nesbírám to, píšu, co mě napadne. Ani to po sobě nečtu a mnohdy se stydím. Jsem však splachovací, s vírou, že bude líp.

  9. Šedý bobr hryže lípu,
    hnědý bagr kope v Řípu.
    Konec strdí! Konec mléka!
    Republika těžce heká.

    Z ampliónů kráká Klus.
    Teče fialový hnus.
    Ze soudků i z polícije.
    Nácek Onan babku bije.

    Na lidi se lepí smůla.
    Jen Jurečka hula hula
    po večírcích tančí
    na soukromém ranči.

  10. Foltýn velí: “Stačilo!”
    Vojsko právě svačilo.
    Celá rota plive sousta,
    na zemi je chleba spousta.

    “Roto pozór! Na koně!”
    Naskakují synchronně.
    “Pojedeme na Vidláka!
    Zatknout toho pajduláka!”

    Armáda se tryskem řítí,
    za chvíli jsou všichni v řiti.
    Zbylo po ní trochu smradu,
    podobného, jako v Hradu.

  11. Zelené sukno, botky hnědé,
    šedý zrádce vojsko vede.
    Bez letadel, bez tanků,
    vede jakous sebranku.

    Bez ruksaků, bez kanad,
    pět- šest lidí na granát.
    Jeden říká: “Pepo zvolni!
    Támhle vidím kuchyň polní!”

    Vojsku svírá břicha hlad.
    “Musíme si pomáhat!”-
    dí politruk Řechka,
    nádoba to křehká.

      1. Čech:
        Zmáčknete ikonku vindous oken (dole vedle ctrl) a tečku současně a vyjede vám tabulka, kde se dopídíte i slepic 🐔🐔 kohoutů 🐓🐓 ba i kuřátek.🐤🐣…….👍

    1. Nejenom k armádě.
      Když instaluješ křiváka na Hrad, jako čelního představitele národa, tak co to vypovídá o tom národu??
      Budeme to za pár roků okecávat, že šlo o politováníhodný omyl, který se tu stává jednou za sto let?
      Nebo že křiváka pomohly zvolit vysychající vagíny klimakteriček?
      Nepřiznáme si, že křiváci pomohli do čela zvolit křiváka?

  12. Dobrý den, pane Vidlák. Stále Vám to dobře píše, stále Vás sleduji a stále s Vámi ve velké většině souhlasím. Stále se prohlubuje rozvrat zdejší rozkradené, devastované neokoloniální gubernie. Na hradě sídlí zaprodaný rozvědčík s politručkou a vládní klan okupuje fialový slimejš pomazaný exkrementy ze všech bruselí a jiných nordatlantických zadelí. Opozici představuje šíbr co se nikdy nenaučil česky, jeden polojaponec a jeden frajer co jezdí třístovkou. Dobrý. A pak jste tady Vy. Rajchl se ukázal jako problematický spojenec, tak jste si vybral (nebo jste byl vybrán ?) Konečnou, která za celou dobu své kariéry nebyla schopná ani přejmenovat svůj partajní klan. Už jsem Vám to několikrát napsal. Už nejste bloger, jste politik a účastníte se politické řežby nez pravidel ve stylu chyť jak můžeš. Budete usilovat o hranici 5%. Pokud to dokážete, máte vůbec představu jak to koresponduje s Vaším výrokem „vezmem si stát zpátky“ ? Sledoval jsem Váš projev v souboji s traktoristou Jurečkou. Musíte mít silnou víru ve svůj úspěch a plán a vědět nejspíš něco, co je veřejnosti skryto. Přes všechny mé, nejspíš zbytečné a marné, pochybnosti, Vám přeju hodně pevné nervy, až se dostanete do mlýnice zájmů a vztahů nejen s ostatními soupeřícími klany, ale také (a zejména) mezi Vašimi nejbližšími členy Vaší skupiny.

    1. Právě takové slabomyší komentaře proti komunistům brzdí naši republiku. Pomalu se ukazuje pravda o socialismu ,proto ta panika. Holt pravdu nelze zakázat .

    2. Já věřím, že jsme odvedli svůj kus práce a že volby dopadnou jinak než průzkumy. Alespoň tak jinak, jako na Slovensku.
      Teď dotáhnu kampaň, pokusím se pobrat co nejvíc hlasů, aby nepropadly a pokud ve volbách uspějeme, začneme ukazovat, že jako se takřka bez zdrojů dal udělat největší blog v zemi a politické hnutí, dá se i s malými zdroji a dvaceti poslanci dělat dobrá politika. Tak jako teď odvádím práci, budu ji odvádět i po volbách a postupně dokážeme celému národu, že změna je možná.
      Za čtyři roky jsem od „žvanění na internetu“ došel k hnutí Stačilo! a reálným politickým šancím. To vše díky trpělivému jednání, dobrým vztahům na všechny strany a ochotě pracovat.
      Nevím, jestli toto úsilí bude dostatečné, ale budu si moci říct, že jsem udělal všechno, co bylo v mých silách. Pokud prohraju, tak s vědomím, že okolnosti byly prostě silnější než já a i když jsem udělal všechno, nestačilo to. S takovou prohrou se dá žít.

      1. Super, dobrá práce již teď.
        Snažme se každý taky udělat něco reálného – i kdyby to mělo být „jen“ to, že každý přesvědčíme 3 lidi typu „nekaž mi tím náladu, mě politika nezajímá, všichni politici jsou stejní, k volbám asi nejdu, jedu na chatu“ ze svého okolí, aby k volbám šli.
        Snažme se informovat své okolí o tom, co nám reálně hrozí a které strany má smysl volit, abychom neskončili v pekle.
        Ti co k volbám nechodí se pak budou divit – to ale už bude pozdě.
        A rozumní lidé se nechtějí s nimi svézt.

    3. Vidíte pane Fischere, a já si za to paní Konečné nesmírně vážím. Nepo…la se a stojí si za svým, když jsem jednou komunista, tak jsem komunista a ne nicneříkající top nebo schovávačka za starosty a podobně. A podívejte se, co dělají mééédia se Stačilo!. S! je spolek tří subjektů ale mééédia tlačí lidem do hlavy, že jsou to přejmenovaní komunisti, a o zbylých dvou stranách neuvidíte nebo neuslyšíte ani ň.

  13. Já bych ještě chtěla v této souvislosti připomenout posílení pravomocí vojenské policie. K čemu to vláda fialového hnusu potřebuje??!!

  14. Proboha lidi (velká část tady), jděte s tím by jsme, kdyby jsme už konečně do háje! Dyť na první kliknutí myšítka si můžete zjistit, jak má být správně podmiňovací způsob slovesa „být“:

    Tabulka tvarů podmiňovacího způsobu slovesa „být“:
    Osoba—Jednotné číslo—–Množné číslo
    1.————– bych—————– bychom
    2.————– bys ——————- byste
    3.————– by ——————– by

    V čem je problém?

      1. Ale kdež. Národ a jazyk jedno jsou. Úroveň jazyka koresponduje s úrovní myšlení. Kdo nebere vážně a s úctou svou mateřštinu, jen stěží bude zastáncem vlastního národa.

        Kromě toho:
        Kdo veřejně píše, nabízí čtenářům své myšlenky a úvahy; a forma, kterou tak činí, vypovídá o jeho vztahu ke čtenáři. Vypovídá o tom, jak si autor svého čtenáře váží a jak si vposledku váží sám sebe.
        Podobně – když hostitel servíruje hostům pokrm, úroveň stolování vypovídá o úrovni hostitele a jeho vztahu k hostům: je stůl čistý, nebo jsou na něm zbytky včerejšího oběda? Jsou nádobí a příbor čistě umyté, nebo je na něm patrno, co měl hostitel včera k večeři? Když ubrus a talíře vypadají, jako že na na nich před chvílí posvačilo prase, co platno, že pokrm, na nich servírovaný, má skvělou nutriční hodnotu?

        S autorem, čtenářem, textem a psaním má se to podobně.

        1. Alef Nula a lujjza
          ja tiež s tým súhlasím, že vyjadrovanie by malo korešpondovať s materinským jazykom a preto som dal úsmev. Tým som chcel len povedať ako sa napr. na FB odpútava pozornosť. Ja osobne si myslím svoje ohľadne gramatiky,ale úprimne poviem, že toľko przníme rodný jazyk používaním všelijakých O.K., pubov, managerov a všetkého možného 😁😁😁takže sorry 😁

        2. Ti, co sem píší, jsou „osoby z lidu“. Buďte trochu tolerantní, nemají státnici z češtiny. Vezměte si raději na paškál novináře, jaká jazyková zvěrstva produkují. Na i/y jsem už rezignoval, ono je toho i tak dost. Zvláště mě rozesmává snaha o používání přechodníků – to už dnes neumí asi nikdo… Novináři by asi spisovně česky psát měli.

          1. pro spytfyre:

            Tak Vi jste rezygnoval na i/y; no, to jste na to vizrál. Blahopřejy.
            Chápu správně, že se tím vlastně chlubýte?

            Přechodníky nejsou složité, stačí pochopit několik jednoduchých pravidel.

            Spisovně není totéž, co gramaticky správně.
            A nepodceňujte „osoby z lidu“, mnohé z nich si mateřštiny váží a na y/i nerezignovaly.

              1. Vivýjet, jste asi chtěl napsat 🙂
                —-
                On je spytfyre pašík!
                Nebo pašák? Teď nevím… rezignoval jsem totiž na á/í; obojí je dlouhá samohláska, tak proč se s tím trápit.

          2. Přechodníky samozřejmě i dnes spousta lidí umí a občas i používá. A když je přechodník vhodně použit, pak, čta větu s přechodníkem, ani si ho nevšimnete – tak je to přirozené.

          3. Spitfajr:
            Jak – neumí přechodníky! Jsa létadlem a byvše létadlem vždy, měl byste….no, teď nevím, jen jsem si chtěla zapřechodníkovat 😂 Ona i taková osoba z lidu může umět po česku, pokavad dost čte. Nakouká se vám to. Ať vás potěším – osoba z lidu, čtouc a vstřebávajíc naučí se mluvnici lépe, než ve školních škamnách.

        3. Pěkný den,
          veškeré příměry … jsou svým způsobem argumentační faul.
          Co chce kdo sdělit, je dáno opravdu jen tím, co sděluje. Ne tím, jak to sděluje.
          Čeština se svými pravidly, z nichž polovina neplatí, protože výjimka (např. psaní s/z), pro mne osobně není žádnou hodnotou. Důvod? Domnívám se, že existuje mnoho užitečnějších věcí, které bychom se měli (ve škole) naučit.
          Také použiji příměr: lidé, kteří poukazují na gramatické chyby jiných mi přijdou titíž, kterým se nelíbí, když si někdo vezme do sandálů ponožky.

          1. …lidé, kteří poukazují na gramatické chyby jiných (?) mi přijdou titíž, kterým se nelíbí, když si někdo vezme do sandálů ponožky.
            Nepatří za slovo jiných čárka?

          2. Nu, zkuste se na to podívat trochu šířeji: obsah sdělení je to, co autor říci chtěl, forma sdělení pak říká i něco navíc: vypovídá o tom, co autor třeba ani říci nechtěl, ba dokonce i o tom, čeho si autor není vědom.

            Příměr není argumentační faul. Příměr je analogie, zobecnění příčinné souvislosti.

            Z okolnosti, že konkrétně pro vás není psaní s/z žádnou hodnotou, zdaleka neplyne, že to nepředstavuje hodnotu pro jiné. Je to projev jazykové kultury. – Váš příměr není až tak výstižný: s/z nese mj. sémantický obsah, který ztratíme-li, ztrácíme přesnost výpovědi. Kdežto ponožky v sandálech, byť je soudobá konvence považuje za projev buranství (a to se, mimochodem, právě v současné době začíná měnit), mají nezpochybnitelný zdravotní přínos.

            Kromě toho – v internetové diskusi je asi na místě rozlišovat chybu z neznalosti a překlep. „Kdyby jsme“ rozhodně překlep není. Když někomu „ulítne“ překleo namísto překlep, je to zjevně ta druhá varianta.

                1. Cituji:“ Národ a jazyk jedno jsou. Úroveň jazyka koresponduje s úrovní myšlení. Kdo nebere vážně a s úctou svou mateřštinu, jen stěží bude zastáncem vlastního národa.“ O takové lidí vlastenecká strana nemuže stát.

          3. Pavel:
            No, pokud pro vás čeština není žádnou hodnotou, nebylo by vám lépe jinde? Nemluvě o tom nesmyslu s argumentacemi. Pevně doufám, že vaše žena – máte-li jakou – používá tento váš argument ve chvíli, kdy na vás vztekle ječí. „zlato! Co se urážíš? Je dáno jen to, co sděluju a ty nemáš morální nárok na to, soudit jak to sděluju“ 😄

              1. Švejk:
                To netuším, bylo to pouze příkoladmo a hypoteticky. A všimněte si, že na vaše lascivní narážky nereaguju, leč znamenám!

        4. Alefe, deset slepic! Naprostý souhlas!

          Taky jsem se dřiv rozčiloval nad neznalostí mateřského jazyka, ale hlavně nad przněním jazyka pod heslem „vždyť to není důležité, je to jenom čeština“. Jenže postupně jsem rezignoval. Povzdechnu si a zařadím si pisatele do škatulky „blbec“ …

        1. Markýza
          mňa to pichá hlavne u „novinárov“, žurnalistika predpokladá dôkladnú znalosť rodného jazyka. Na Slovensku máme veľa nárečí. Prídem na „východ“ do Sniny a mám problém porozumieť… Záhorie, Trnavské nárečie, Nitrančina …….. jazykový „babylon“ 😁😁

          1. Tzr.
            Novináři by bez pradonu měli umět mluvnici. Nářečí si chovejte v bavlnce, v Čechách už prakticky doskomírala a když občas slyším od kamarádky „šla jsem tou ulicej“ vyloženě se raduju.

            1. Novináři mluvnici umět nemusí, bo nemluví, ale píšou. Sice hovadiny, ale píšou! A ti co mluví, by měli přes mluvnici dostat a sklapnout.

      2. Opravdu?
        Tady jsou spíš jazykové prostředky používány jako prostředek šikany. Ale když myslíte…

        Krom toho má pravdu. Mně z toho, jak zde někteří zacházejí s jazykem, také naskakuje vyrážka. Ale s vypětím sil si říkám, že přece záleží na obsahu.

    1. A doplním: oslovujeme 5. pádem: pane Vidláku, pane Fischere, …
      Forma „pane Vidlák“, „pane Fischer“ je germanismus; pak ovšem poznámka o šíbrovi, který se nenaučil pořádně česky, vyznívá poněkud komicky, pane Fischere 😉

      1. AN
        Germanismy…
        V němčině představuje der Ausschuss výbor, výběr či zmetek. V češtině zdomácnělý aušus je výhradně zmetek a nic jiného. Posun významu je při převzetí výrazu odjinud častý. Výraz chip se ve tvaru čip objevil na prahu sedmdesátek. Představoval kus křemíku s realizovanou strukturou integrovaného obvodu s kontaktními ploškami, popřípadě s pokovenou spodní plochou. Po nakontaktování a zapouzdření se z něj stal integrovaný obvod. V dnešní obecné terminologii je čip již hotovým integrovaným obvodem. A tak se věta o tom, že ,, čipy z Rožnova se vozí do Asie k zapouzdření , čímž se z nich stanou čipy“ nedá napsat, ačkoli skutečnost je právě taková. To máme za to, že jsme odmítli jednoslovný název ,,integráč“.

        1. Je to samozřejmě jen můj názor, názor jazykového skoropuristy, čili nic závazného. Mám ale za to, že tam, kde čeština nemá odpovídající výraz, což bývá právě zhusta u vědeckotechnických novinek, je na místě cizí výraz převzít a případně, pokud možno „kulturně“, počeštit.

          Jsou ovšem výrazy, které bych raději do češtiny vůbec, pokud možno v žádné podobě, neumisťoval – třeba… nebo… či… a také… 😀 😀 😀

    1. Foltyn vyhrozoval a besnil na nas Cechy a positivni vysledky se dostavujou , kamos Novotny bruci v base.Coz si prala vetsina naroda.

      1. Pavel Novotný je v base kvůli volbám. Dostal tři měsíce mediálního mlčení, protože je natolik odpudivá lidská bytost a jeho výroky jsou natolik blbé, že to došlo i Petru Fialovi, a ten má hodně dlouhé vedení. Proto jako doporučení, jak využít Pavla Novotného v předvolební kampani zaznělo: „Zavřít!“. Nic jiného s ním totiž podniknout nejde. Taky Oganesjam nějak omezil aktivitu, přeci jen si jej až příliš mnoho lidí spojuje s jednotkami SA (Sturmabteilung) z dob nacizmu.

    2. njn.. Nechci dělat reklamu, ale zkusil jsem Temu a člověk žasne nad tím, že tam je vše, co najdete v našich obchodech a 2-3x levnější. Takže se nabízí otázka, co se u nás ještě opravdu vyrábí ??

      1. Kdyby jenom několikrát levnější, ale mají tam výrobky, které tady u nás nejsou vidět. Třeba všelijaké kravinky do kuchyně, pro kutily apod. My jsme přešli na Shein, protože Temu spolupracuje se zásilkovnou, a ta je tady u nás k nepoužití. A když chceme něco, co má být kvalitní, tak kupujeme u Amazon.de. A i tam je to obvykle levnější než u nás a je tam větší výběr.

  15. „Ozbrojené složky státu jsou vždycky místem, kam přirozeně směřují ty nejhorší povahy a v demokracii musejí být pod mnohem přísnější kontrolou než jakékoliv jiné organizace.“
    To jako fakt, Vidláku? Takže legionáři, letci v Anglii, bojovníci na východní frontě se generovali z těch nejhorších povah?
    Bože to byl zase zobecňující žvást. Kolik % z toho nejen povahového úpadku, který si zde 30 let pěstujeme, asi padne na lidi z ozbrojených složek a kolik na lidi z jiných odvětví? Odkud se generuje libtardí výkvět? – Fiala, MPÁčko, Ostereich, Bartošek, Farský, Nerudka, Kéž by Zdechlovský, Kolářovic rodinka, Šafr, Moravec, Fridrichová, Halík a další až do aleluja.
    Kde není řád, tam vládne neřád a to platí i v každém jedinci. Řádu se nejvíce bojí neřádi.
    A kontrola má být na každé odvětví, nejen na ozbrojené složky. Pak ti teprve může společnost fungovat. Jestli obchodníci nešidí, jestli učitelé a duchovní neučí ideologické hovadiny, jestli zemědělci pracují s láskou k zemi a ne pro mamon, zda doktoři upřednostňují pacienta před svými zájmy atd atd.
    Vše je o kvalitě jedince, či jeho úpadku…ne o tom, co zrovna dělá.

    1. Ale děte.
      Každý, kdo byl na vojně a má s lampasáky osobní zkušenost si o tom myslí svoje.
      Do smrti nezapomenu jak na nástupu praporu (cca 1 tis. vojáků) gumoval velitel praporu našeho velitele čety za to, že nemá pohodu, kterou on sám přitom neměl …

      1. Re: pK

        Asi myslíte tzv. dohodu, že jo. To byl takový ten řemínek, který šel komandííírovi od opasku zepředu přes rameno k opasku vzadu. To aby ho nemusel mít tak utažený, jak to chtěl po vojclech.

        A jedna fangle měla plus mínus 400 kusů, tisíc ani náhodou.

        Čímž vůbec nechci tvrdit, že velitel fangle nebyl kokot.

          1. Re: pK

            Pokud se máme spolu přít o počtech vojclů, přepokládám, že bychom se měli přít o počty v ČSLA nikoli vy jakýchsi hypotetických jednotkách, které uvádíte.
            Tady máte ke študýrce zdroj:

            http://www.csla.cz/armada/taktika/index.htm

            Jelikož jsem sloužil u štábu divize bigošů, velmi zhruba si pamatuji, že motostřelecké pluky, které podléhaly štábu, měly okolo 1500 kusů. V nich byly tři prapory – fangle, každý velmi zhruba o 400 kusů. Tady záleželo na výzbroji toho kterého pluku.

            Zjevný nesoulad čísel vychází ze skutečnosti, že u pluku byly i jiné jednotky, které pokrývaly tzv. služby – např. oddíly dělostřelců, průzkumníků, chemická rota, četa PVO, blablabla… A samozřejmě týlové služby – podle potřeb rota nebo četa týlového zabezpečení (ČTZ, RTZ), totéž v opravách techniky (ČOTE, ROTE), zdravotnický oddíl, blablabla…

            Všechno, co jsem uváděl, byly mírové stavy, bojové stavy šly až na trojnásobek.

            Stran brigád – neměl jsem tu čest, ale co se týká počtů lidí a tachniky, taky se o nich mluvilo jako o tzv. dvojpluku.

            1. Pane Targusi, tentokrát s Vámi (zcela vyjímečně !) tak úplně nesouhlasím. Pan Původní Kolemjdoucí zřejmě sloužil u praporu, který byl na trvale bojových stavech. Těch praporů na bojových stavech nebylo moc, ale vojáčků v nich jak naseto.
              Nejednalo se ovšem o pěchotérii. Mohlo se jednat například o prapor PVOS, který vlastně fungoval i v míru naplno. Možná to podobné mohlo býti i u Pohraniční stráže… i když to vlastně nebyla armáda. 🙁

              1. Re: VČ

                Odmítám se s vámi přít, páč je neděle a hodlám čekat v klidu na šnycl.
                Ale že by byla PVO na bojových stavech i v době míru, o tom silně pochybuji.
                PROČ?
                Protože u jiných jednotek ČSLA znamenalo pouhé zvýšení BP (bojové pohotovosti) – nikoli uvedení do bojového stavu – okamžité utužení režimu. Zažil jsem takové zvýšení několikrát.
                1/Řadoví vojcli – zákaz vycházek, u vybraných jedinců dokonce omezení pohybu v prostorách kasáren.
                2/ Pro voj-z-povol omezení pohybu na posádku (sídelní město útvaru) a dokonce i v rámci posádky.
                3/ Tzv. spojky (vojcli nesoucí pěšmo nebo na moto zprávu nařizující aktivaci v mimopracovní době) lítali po městě, jak utržení z řetězu.

                Co se týká malých jednotek, které pařily k naší divizi, nic takového jsem nepozoroval, spíše naopak. Odloučená stanoviště PVO byla velmi často pro kontrolní skupiny z divize špatným snem.

                Často vzpomínám na Štokov (silnice Tachov – Chodský Újezd). Vojcli sídlili v bývalé malotřídce a při našem příjezdu visely dozorčí šňůry na smetáku, zatímco dozorčí se opaloval v trenkách na zahradě a pomocník očesával tamtéž rybíz za účelem výroby domácího vína.

                1. Bohužel, manželé vojákyň nepodléhali zvýšené BP a tak se stávalo, že vojákyně se nemohli dostavit na palebnou pozici, ježto jim manžel přilehl noční košili a vojákyně se stala nebojeschopnou.

                2. Třeba náš prapor PVOS zajišťoval i v době míru provoz dvou letišť a držel službu na lokátorech… Myslím, že v době války se ani nepočítalo s navýšením stavu. Veškerá technika, která tam byla, byla celou dobu plně obsazena mužstvem. Druhá věc je, že by nás s velkou parádou hned v první hodině války rozmázli po skalinách, borech i lučinách. I se všemi lokátory, planžetisty, radiotelegrafisty, letovody, sály a vůbec „ganz“. Možná by více štěstí a trochu delší život měli hláskaři. Při nástupech na bu.er platzu vždycky aspoň 1/4 (???) mužstva chyběla, protože byli ve službě.

                  1. Jo, důležití Voj.zpovo. měli takový aparát, který se připojil do kterékoliv el. zásuvky ve městě a hle! Byl to telefon z kasáren. To víte mobily nebyly a pevných linek telefonních bylo tehdy pomálu. Zajímalo by mne, jak řešili průchod signálu skrze transformátory ve městě.

                    1. Přirozená kapacitní vazba mezi vinutími nn a vn.
                      V rámci jednoho města, třebas i s několika přípojkami vn, to fungovalo velice spolehlivě. Nosná byla jen asi 40kHz a stačil i poměrně malý vf výkon.
                      Naprosto stejně funguje HDO, jen v nižším kmitočtovém pásmu a přímo, bez nosné. Stejně fungovala a někde ještě funguje vf komunikace po vedeních vn a vvn.

                3. Já čistě náhodu plnil svou vlasteneckou povinnost právě u PVOS u praporu radiotechnického zabezpečení přiděleného stíhacímu pluku.
                  Zákaz vycházek jsme neměli, ale nejprve musely být zaplněny služby, obsazena trvalá stanoviště na letišti a tzv. pohotovostní jednotka. Na vycházku mohlo až to, co zbylo, což někdy bývalo jen pár kusů. Kdokoli z letiště mohl na vycházku jen tehdy, když za něj byla provozuschopná náhrada. Totéž platilo pro dovolené a opušťáky.
                  V obdobích, kdy nejstarší ročník už byl pryč a nový ještě nenastoupil, nebo se „flákal“ v přijímači, vycházky a dovolené neexistovaly vůbec. Náhradou za ně se zbylí vojáčci točili ve službách ob čtyřiadvacet, dokud se „bažanti“ nezačali vracet z kurzů.
                  Ale fakt je, že na plných bojových stavech jsme nebyli snad nikdy. Něco z nových „posil“ nemělo být vůbec odvedeno a felčaři to postupně vraceli do civilu, něco evidentně nepatřilo k odbornému útvaru, což znamenalo funkční zařazení „strojník elektrocentrály“ – když chyběl ten, nikdo si toho ani nevšiml protože nastartovat elektrocentrálu uměl řidič vozidla, které ji táhlo – a trvalé přidělení na službu pomocníka v kuchyni, která se jinak používala jako trest..

            2. Targus – Trambus
              Podstata mého sdělení byla opravdu někde jinde.

              Chtěl jsem tím popsat jednu z mnoha osobních zkušeností, která vypovídá o tom, co za podivná individua se na vojnu dobrovolně hlásí. Přičemž jsem se pokusil pro čtenáře, kteří na vojně nebyli, přiblížit že toto potupné a současně pokrytecké ponižování, jehož jsem byl svědkem, probíhalo před zraky opravdu velkého množství vojáků.

              Z hlediska pointy příběhu je fakt jedno, jestli nás tam bylo 500 a nebo 1 tis.

          2. Jó, popsané jednání je specifikum pancéřových hlav. Myslím, že i v řádu vnitřní služby bylo stanoveno, že veliteli se před mužstvem hlava nemyje. Při bezprostřední potřebě se svolali důstojníci před útvar, útvaru zavelelo čelem vzad a přikročilo k pojebu.

            1. Re: ZC

              Když se mělo přečíst v denním rozkaze udělení trestu poddůstojníkovi, museli všichni vojáci s nižší hodností opustit nástupiště útvaru – tzv. buzerplac. Tzn. zůstávali pouze vojcli se stejnou a vyšší hodností. Toto pravidlo platilo pro celou armádu.

              Velitel praporu byl kokot a postižený jej měl hnát na raport k jejich společnému nadřízenému, tzn. k náčelníkovi štábu pluku či brigády, případně k veliteli pluku.

              Málokterý podřízený na to ovšem měl koule.

    2. To PŠM tam studentíci urcitě mit budou, ale co by člověk smrdici korunami neudělal pro 4O tisíc, že?
      Takže bych to nepřeceňoval. Za bolševika tim PŠM prošli všichni, co neměli modrou knížku a projevilo se to jak?

      Stejně nám to PŠM ďělá 24 hodin denně ČT a ČRo, takže nějaké ty hovory k mužstvu se v tom ztratí. A navíc, pokud tu politickou masáž dělá TZLD podobný Foltýnovi, lze očekávat výsledek přesně opačný, než byl záměr 😀

    3. Možná by bylo dobré poněkud rozšířit hodnotící spektrum. Podle mých zkušeností je velký až velikánský rozdíl mezi civilistou povolaným na vojnu a žoldnéřem, který má vojnu jako povolání. I žoldnéři jsou rozdíly mezi specialisty, jakými jsou třeba piloti, radisté, chemici atd. a obyčejnými vojáky určenými k boji.
      Naprostá většina československých legionářů byli narukovaní záložáci po povinné vojenské službě. Legie měly velké problémy z nedostatku důstojníků. Piloti byli specialisté, kteří především chtěli létat a armáda jim to umožnila.
      Pokud je něco žvást, tak vaše sentence určená k tomu si kopnout do Vidláka.

    4. Re: Fysis
      Ozbrojené složky státu byly vždy za mírového stavu místem, kam směřovaly všelijaké morální zrůdy a jiné pokřivené charaktery. Neboť tam mohou své úchylárny legálně realizovat a nemusejí se živit skutečnou prací.

        1. I tak je to dle mého názoru přehnané, i když věřím, že Váš názor vychází z osobní zkušenosti ze ZVS. Já mám zase v podezření klauny z povolání.

          1. .. zapomněl už jsem spoustu věcí, ale ty záběry si pořád ještě vybavím: tenkrát tu snad Paroubkovu technopárty a ty totálně nepříčetný magory ze zásahovýho pluku, v rauši z toho, že si zase konečně jednou můžou do někoho pořádně.
            ne, nastoupit do armády nebo k policii, to opravdu neudělá úplně jakejkoliv charakter.

            1. CzechTek 2005 – Zrovna krásný příklad.
              Tam, kde jsme, jsme proto, že se většinová populace v ČR v obdobných případech kloní pod mediální (a historickou) masáží na stranu fetek a anarchistů a šlape po normálních lidech, kteří doma řádně vychovávají rodiny a svou činností přispívají k chodu země (policistů). Že organizátoři těhle akcí a i účastníci několik předchozích let kašlali na práva majitelů dotčených i okolních pozemků a na okolní osadníky nyní pominu (omluvou tehdy bylo, že si mladí přece jen na chvilku zablbnou). Řeknu konkrétní lidský příběh mého známého – tehdy mladého policisty mírné, z mého pohledu příliš altruistické povahy, který na místě byl.
              Na otázku, jak to tam probíhalo, mi řekl, že stáli v rojnici a dlouho čekali na pokyn k vyhnání účastníků (generální pokyn k ukončení akce již byl vydán). Nikdo však nechtěl dát pokyn (klasická připosr….. vedení) a tak stále jen stáli a megafonama vyzývali k opuštění louky. Mezi tím účastníci akce vytvořili také rojnici, tedy spíše hradbu z těl, kdy si v řadách nejblíže k policistům mírumilovně, ale nepropustně sedli na zem. Ovšem za nimi stála jejich „bojová kohorta“ a začala na ně (policisty) házet láhve a kamení. Chvilku se odmlčel a smutně k tomu dodal. „Když se o tebe rozbije první láhev, tak to ještě dáš, ale po druhé jdeš vpřed a mlátíš to hlava nehlava, aby si se odtud ve zdraví dostal“…

              Ono se to blahosklonně kecá o právech, svobodě, osobní nedotknutelnosti a povahové integritě, když ti nic nehrozí. Moje zkušenosti hovoří, že právě takhle hovořící typ (cyp) nejraději vstupuje do práv druhých, ale jen mu křidélka trošku přistřihneš, tak kvičí… policieéé pomoc.

              Někdy si říkám, že by si tenhle národ zasloužil tak na týden až 14 dní nečinnost policie a beztrestnost po tuto dobu. Ono by ho to z toho Havlem a podobnými vybudovaného anarchoegoismu vyléčilo…

    5. Armáda by se obecně neměla montovat do politiky a vnitrostátních záležitostí a každé podezření by mělo být vyšetřeno, o tom žádná. Při posledních povodních si naše armáda také moc dobré jméno neudělala, byť za to nemůže armáda jako taková.

      Nemyslím si však, že by v armádě bylo nějak výrazně větší množství psychopatických magorů než kdekoliv jinde. Problém je ve služebním poměru – v civilu se mohu k magorovi otočit zády a jít pryč, v armádě to nejde, a i rozumná guma musí přenášet rozkazy shora na stále nižší a početnější úroveň podřízených.

      Co byste Vidláku chtěl? Aby se armáda vzbouřila proti vrchnímu velení? Vyměnit velení – to ano. Plivat na armádu jako takovou (zatím) není důvod.

      1. Tak se zkuste i jako civil k magorovi v uniformě otočit zády a jít pryč, když vás nesmyslně buzeruje. Já to jednou vyzkoušel (na svém pozemku) a měl jsem s tím roční vysvětlování po všelijakých státních komisních úřadech.
        Prý že „neuposlechnutí zákonné výzvy“…
        Hlavně, že prý svoboda a demokracie, voe.

        1. Ano, zpravidla je to zvláštní typ lidí. Ale „morální zrůda“ je moc. Ne že by tam nebyly, ale jsou i jinde.
          Víte, všechno lze dělat dobře nebo špatně. Když se člověk se silně vyvinutým citem pro svobodu (také ho mám) potká s jedincem, který má silně vyvinutý smysl pro právo a pořádek, zpravidla to končí hůř, než by muselo. Také to znám. Ale uznávám, že většinou – kdybych býval couvl o půl kroku, on by možná o ten půlkrok couvl také, a ušetřil bychom si spoustu nepříjemností. Nebo také ne, nemáme paralelní vesmír na zkoušku.

          1. Člověk, který nastupuje do armády musí počítat s tím, že bude nucen zabíjet jiné lidi. S tím se normální člověk jen tak snadno nesrovná. Pokud tam vstupuje někdo dobrovolně, tak buďto mu to nedochází a nebo má poněkud jiný přístup k životu.
            A opakuji, že kdo někdy v životě měl co dočinění s lampasáky, tak ví svoje.

            1. If you kill for money, you are mercenery
              If you kill for pleasure, you are sadist
              If you kill for both, you are a Ranger

              Zdroj ( byla to kniha českého předlistopadového autora) už jsem zapomněl, je to dlouhá doba.

    6. Fysis

      100%

      Všetci hore idú z dola. Ako hore, tak aj dole. Ako dole tak aj hore. (Smaragdová Doska-Hermes Trismegistos)
      História sa neustále opakuje a ľudia majú iba takú vládu, akú si zaslúžia (či sa nám to páči, alebo nie).

      A kto si myslí, že keď sa tam hore vymenia, tak sa niečo zmení, tak bude velice prekvapený…

      Nechcem nikomu brať ilúzie, ale sa stačí trocha pouvažovať a trochu poštudovať aj históriu.

      Mysleniu zdar…

      1. Tak poraďte ako dosiahnuť zmenu? Mame vsetci meditovať a snažiť sa byť ešte lepší ako sa snažíme? ( ono každý sa snaží, len nevie ako to uplavat v svete ktorom je aby sa neutopil). Name čakať kým sa zlepší vacsina? Máme dúfať ze politikov osvieži duch Svätý alebo ze progresivci pochopia? Kým budete toto robiť, skončíte na východnom fronte. Pretoze druha strana stkaca plynový pedál a zrýchľuje to. A vy sa ba to pozeráte a dúfame v zmenu. Lenze taja zmena ako píšete to nenastane len tak. Ani neviem ze by sa to niekedy stalo.

        1. Vážená Janko, nechci vynášet soudy, na ot nemám, ale vše již bylo popsáno v klasické řecké tragedii – marný souboj lidí s Bohy !!! Prostí lidé nad nimi NIKDY nemohli vyhrát, takže vše končilo tragicky..
          A dneska – když si místo Bohů dosadíte ELITY, tak to vychází nastejno. Někdo, kdo má neomezené finanční prostředky může dělat neomezené věci. Od mediální masáže v tisku po fyzické odstranění nepohodlné osoby. Bohužel, s tím nic nenaděláme, na BOhy nemáme.

          A východisko – že se někdo z Bohů přidá k lidem a pomůže nám. Třeba tím, že pod svá křídla vezme nějakého schopného politikaa (dosadte si sama..) a zajistí mu ochranu proti temným..

          Prostě zde probíhá souboj mezi Dobrem a Zlem, at si za tím představíte cokoliv, klidně „zelené a šedé mužíčky“ či Astara Ašrana, či jak se jmenuje.
          Jak to vystihuje přísloví – Děj se vůle BOží !!

          A na závěr optimisticky, dobré síly nabírají na síle, dobře to dopadne – tak praví Hvězdy (naše galaxie vystoupila z temných energií pod rovinou Mléčné dráhy nad tuto rovinu, do sféry dobrých energí, či tak nějak..)!!

    7. Ozbrojené složky státu i soukromých firem, tedy armáda, policie i ochranky, jsou přirozeným cílem směřování těch nejhorších povah.
      To neznamená, že by se ony ozbrojené složky skládaly výhradně či většinově z těchto.
      K tomu slouží ona co nejpřísnější kontrola – zažil jsem zásah vojenské policie, která dva majitele předmětných povah odvezla přímo z bojového rozdílení.
      Vaše schopnost tvůrčího čtení, Fysisi, je nadprůměrná, ale ještě ji lze zdokonalit, tužte se!

  16. To je ukázkový skandál, na který pan Růžička statečně poukázal. S výjimkou alternativy a Parlamentních listů ticho po pěšině. Meinstream včele s veřejnoprávními méééédii to statečně vymlčuje!
    A pak nám budou tvrdit, jak jsou nepostradatelnými hlídači demokracie a jak si v zájmu demokracie musíme na ně nedobrovolně připlácet…
    Je to hnus velebnosti, chce se mi blejt.

  17. Neříkám že se to stane,ale co když po prohraných volbách vykopnou toho fialového blba a dosadí tam Kubu,nepochybuju o tom , že by to byl partner pro Babiše a pro nás velká komplikace.

    1. Bába,je kořen,ale má už prý nervy v kýblu, ten bude chtít za sebe instalovat jakesiho Hajzlička,tak žadna křeč🇨🇿!

    2. Kuba by rád, moc rád – ale mají na něj nabito pachatelé z tlupy. Už to sice použili jednou, ale zásoba jeho křiváren jest poměrně obsáhlá, stačí na držení se u provinčního koryta v tom velmi, velmi pěkném koutu ČR plném naprostých idiotů. Asi nějaké vrozené dispozice z dob posluhy pánům, z časů štolbů, pansek a morálky čeledníku se jim tam překopírovaly přes generace až do dneška a čím je pán větším vykukem, tím více ho človíčkové „berou“. „Mámo, vidělas, jak vydrbal s tím Svobodou na radnici“? Mámo, ten ho pěkně vožulil, toho Zimolu, nemá být blbý, dobře mu tak“. Takhle se tam baví v „Masnejch“. K tomu Kolářovci, kdysi odessman Vlach, senátor Faktor… Ne odtud nefoukají dobré větry, co do politiky.

  18. Jop, Vidlák dobře a pořád jen na “půl plynu” bo je to ještě fskutečnostiještě horší.
    Tedy ne, že bych si přál “myslivecký stát”, to už by bylo úplně “nejvíc”, ale tohle demo-demokracie se zblblíky voliči a naprostou paraelou z Kryla:
    “ Vždyť prvním z rytířů
    je veličenstvo Kat
    Kněz – Ďábel co mši slouží
    z oprátky má štólu
    Pod fialovou komží
    láhev vitriolu
    Pach síry z hmoždířů
    se valí k rudé kápi
    prvního z rytířů
    Hle – veličenstvo Kat”

    je už tak dost zlé..

    1. Samozřejmě, že se nás systémoví hráči a slouhové snaží dostat pod absolutní nadvládu a pod totální podvolení. Na řetěz na dvorek tak, jak to často děláme my našim domácím mazlíčkům.
      (Vyoral na PL)
      Já nemám pocit, že bych byl zrovna „domácí mazlíček“ stávající moci. A vy?

      1. nedrtí mě hypotéka, nejsem tedy otrok 1. Řádu.
        Ale mám rodinu, ZP, ŘP, a RD – a systém si uzurpuje prostředky, jak mě připravit i o to (ZP- u lékaře či přestupkem, dtto ŘP, RD- ESG, majetková daň).
        Tedy úplně nepostižitelný nejsem, a ač Onansonova bojůvka mi může při dostatečné hlouposti dát záminku k nutné obraně, nepředpokládám tento scénář. I oni vědí, kam až můžou zajít – a natočit hodně akční (= výnosné) video. Navzdory výsměchu, kterým jim zde věnuji, jsou to lotři velmi mazaní a zběhlí v úředních přestupkových a j. řízeních…

      2. .. ale uvědomujete si, že na vašem vlastním pocitu přitom vůbec nezáleží, žejo? to může bejt jenom obyčejnej stockholm.

  19. Zřejmě máte lepší informace o armádním dokumentu Volby 2025 než jiní.
    Z dosud zveřejněných útržků se toho moc vyčíst nedá.

    1. Není vůbec důležité co v tom cáru je napsáno, podstatné je, že se „demokracií“ v ČEZku začíná zabývat jakási tlupa ozbrojených státních dementů ve spolupráci s dementy ze Strakovky a Hradu, kteří vám nařídili tyto jejich kratochvíle pilně platit! A obyvatelstvo tiše sedí s rukama v klíně a odevzdaně čeká na Godota, jak tupé ovce.

      1. Odjakživa je lampasák nejhorší forma života!
        Pokud chce jakkoliv profitovat na volbách, je to okamžik vysokého rizika, že systém dosud pesudokemokratický přejde v otevřenou vojenskou juntu popř. nějaký podobný hybridní totalitní systém..
        Mj. Zmizí mlíkař, vidlák…

      2. Pokud chce armáda dohlížet na průběh voleb, bude to podobné jako na Krymu nebo na Donbase.

        Třeba bude ten dokument zveřejněn a ubere Fialovi další body z preferencí.

          1. A to nemluvě o tom, že zatímco občan může dělat vše, co mu zákon nezakazuje , tak státní orgán smí konat jen a pouze to, co mu zákon ukládá. Zde se Řehkové a jeho podřízení zcela evidentně pohybují mimo zákon!
            Krom toho, že ohrožují samotný princip demokracie!!!
            Pokud by jsme byli právním státem, už by konaly OČTŘ a příslušné gumy včele s Řehkou by již spytovaly svědomí ve vazební věznici. Ale že máme tu liptardí demokracii, provládní hnojomety nahánějí Klusáčka…

            1. Tak s trochou soudnosti – Klusáček jim ty hnojomety pomohl nabít vrchovatou měrou, systém takhle funguje minimálně 10 let od Konvičkových akcí.
              A funguje s Geoblessovskou urputností výkonně..

              1. To jistě ano, ale když by nebylo toho, vyrobili by si něco jiného. Viz dlouhodobá produkce exkrementů Brodníčkové.

                Podstatné je, že Klusáček nedělá nic nezákonného a i to co zaznělo v jeho proslovu je jen parafráze znění ústavy.

Napsat komentář: Charon Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *