23 srpna, 2025

Plán B měl jen jeden…

Rusko lze k míru donutit jedině silou… to je výrok, se kterým Zelenský přijel za Trumpem do Washingtonu. Není to nijak nová mantra. Do omrzení nám ji opakuje náš kinderministr Lipánek i náš světový lídr. Jenže minimálně od neslavné ukrajinské ofenzívy v roce 2023 je vidět, že tu sílu, která by Putina donutila k jednání, tu nemá ani Evropa a zřejmě ji nemají ani Spojené státy. Na počiny Donalda Trumpa hledím se sympatiemi, ale nedělám si žádné iluze, že by Rusko s chutí nedorazil, kdyby seznal, že je to možné udělat.

Západní zbraně a západní technika prostě selhaly. Byly konstruovány pro úplně jiný boj, než jaký na Ukrajině nastal. O technologické převaze Západu přestal mluvit dokonce i Marian Kechlibar, který na začátku války ještě nadšeně popisoval výhody svatých Himarsů a Javelinů. Žádná západní zbraň nedokázala rozplést válečný gordický uzel. Podle všech pouček a všech propagandistických úvah už byli Ukrajinci dvakrát na břehu Azovského moře, ale realita je úplně jiná. Osmnáct balíčků sankcí mělo Rusko srazit na kolena, ale nestalo se. Nepomohl Muskův Starlink, nepomohly střely ATACAMS, nepomohlo nic.

Zato Rusku pomohly levné íránské drony Geran, pomohly nesestřelitelné hypersonické rakety, vlastní drony Lancet a pak masová výroba dronů na optických vláknech. A díky tomu postupují. Ani ten nejzavilejší rusofob už neočekává brzké zhroucení ani ruské ekonomiky ani ruské vojenské mašinérie. Ruská armáda může minimálně několik dalších měsíců dělat to, co dělá, zvolna postupovat, obkličovat městské aglomerace a čekat, až dojdou Ukrajinci… zprávy z bojiště napovídají tomu, že docházejí…

Putin je jediný, kdo ví, jak dál. On je jediný, komu je vlastně jedno, jak dopadnou všechna jednání. Ovšem pro USA, Evropu i Ukrajinu je to bludný kruh. Nejprve měla síla Západu uštědřit Rusku strategickou porážku. Pak ho měla alespoň vytlačit za hranice. Pak ho měla alespoň zastavit. Před půl rokem ho měla alespoň přivést k jednacímu stolu. Jaký byl výsledek? Putin si chodí po červeném koberci na americké půdě a klidně si řekne o celý Donbas… Za to by byl ochoten zastavit ofenzívu. Všimněte si, on neřekl, že za tuto cenu by podepsal příměří nebo mír. Je ochoten dál nepostupovat.

Vlastně mě děsí, že tuto diplomatickou jemnůstku nikdo nerozebírá a docela by mě zajímalo, jestli s ní Trump při svých jednáních se Zelenským pracoval.

Sledujeme čistě západní hemžení, které má nějak rozetnout gordický uzel této války. Buď bude pokračovat se všemi zničujícími důsledky na západní ekonomiky a na Ukrajinu jako celek a nebo bude ukončena, ale s velmi bolestivými důsledky pro Ukrajinu i pro Evropu. USA mohou vyváznout, ale bude to vypadat blbě. Mnohem blběji, než když vyvázly z Afghanistánu.

Putin naproti tomu zřejmě počítá s tím, že Ukrajina už překročila bod, odkud není návratu a ukončení války pro ni bude mít stejně zničující důsledky, jako její pokračování. Už není zapotřebí, aby Ukrajinu ničilo Rusko, teď ji bude ničit vlastní vyvolaný démon – Stěpan Bandera a jeho nacionalismus.

Všechna ta divná jednání, kdy Trump Zelenského vyhazuje a zase ho přijímá, kdy se s evropskými lídry baví podstatně zpupněji než s Putinem, to je prostě jen vnější projev toho, že neexistuje žádné elegantní řešení, protože ho nikdo nedokáže najít. Putinovi se možná nesplnil plán A – obsadit Ukrajinu za tři dny (pochybuju, že něco takového vůbec chtěl), ale měl připravený plán B, plán C, D a další. Evropa měla jen jeden plán: Ukrajinci to za nás všechny Rusku nandají, stačí, když jim dáme naše zázračné zbraně. Jakmile Rusové uvidí, že se přes pole blíží naše wunderwaffen, vezmou nohy na ramena, protože to jsou jen ožralí mužici, co bojují polníma lopatkama. Nikdo nepočítal s tím, že neutečou…

Summit ve Washingtonu je důsledkem absence plánu B. Proto Trump narychlo vymýšlí plán C, alespoň pro Spojené státy. Ale ani ten se neobejde bez ztráty kytičky… tedy velmocenské kredibility. Je vlastně úplně jedno, co si západní lídři dojednají. Rus na to má připravené varianty. Ruská ekonomika už předběhla tu německou, čínská ekonomika předběhla tu americkou a uskupení BRICS předběhlo G7. Tři roky rozplétání tohoto uzlu nikam nevedlo a teď vlastně všichni čekáme, jestli ho Trump prostě rozetne mečem.

Pokud ano, bude to bolet, ale bude mír. Pokud ne, bude to bolet a ještě bude válka. Rus ví, co bude dělat v příštích měsících. Ukrajina ani Evropa už to nevědí a Spojené státy vědí, že z toho musí ven… Takhle jsou rozdané karty a moc si nedovedu představit, že by někdo měl ještě nějaké eso v rukávu.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.

392 thoughts on “Plán B měl jen jeden…

  1. Věřím tomuhle, co píše Vidlák: Už není zapotřebí, aby Ukrajinu ničilo Rusko, teď ji bude ničit vlastní vyvolaný démon – Stěpan Bandera a jeho nacionalismus.
    Jenže jak dlouho bude ten démon Ukrajinu ničit?

  2. V redakci Idnes řádí horečka dengue.

    „Stereotypy o Rusku nám dělají dobře. Rusko ale nekrachuje, říká z Moskvy JustStereotypy o Rusku nám dělají dobře. Rusko ale nekrachuje, říká z Moskvy Just“

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/jiri-just-moskva-rusko-rozstrel-nekrachuje-stereotypy.A250818_141837_zahranicni_vov

    „„Rusko není totalita v čele s polonahým Putinem, jak se to na Západě často líčí. Je to autokracie, ale složitější,“ říká v Rozstřelu spolupracovník iDNES.cz v Moskvě Jiří Just. Podle něj ruská ekonomika nekrachuje, i když trpí sankcemi. Putin podle něj mír chce – ovšem jen takový, který bude vypadat jako jeho vítězství.“

    1. “80 procent penze důchodců padne na bydlení a jídlo. Ale i oni nějak přežívají,“ dodává.” – Just tamtéž.

        1. Po zavedení mechanismu ETS 2 zdraží jídlo, energie, doprava, léky – prostě vše. Takže se dostaneme klidně na 300 % průměrného důchodu?

        2. Jina:
          Z pozice důchodkyně hlásím, že velmi podobně. Protože mám psa a auto, jsem s běžnými výdaji na stu procentech.

  3. Vidláku, měli byste někde mít „opravník mediálních manipulací“. Putin nikdy nechtěl dobít Ukrajinu za 3 dny. Velice správně to řekl plukovník McGregor – Putin vysílal signály a čekal, že si KoZa uvědomí realitu. První signál byl rychlý postup na jihu a ke Kyjevu. Rusové nasadili (údajně) 190 tis. vojáků vůči 800 tis. ukrajinských vojáků, tedy sílu, která nedostačovala ani k dobití Kyjeva. Pak se Rusové zastavili a čekali, jak KoZa zareaguje. Zelenský zareagoval vysláním vyjednávačů do Běloruska a později do Istambulu. Putin, jako signál dobré vůle stáhl vojáky od Kyjeva a rychlým manévrem je převedl do Donbasu a Chersonské oblasti. Vyjednávání zhatil Biden a jeho posel Boris Johnson. Od té doby to pokračuje stejně. Rusové vyšlo signál a čekají, jak KoZa zareaguje. Zdá se, že Američané konečně prozřeli.

    1. Nepolemizuji s fakty ani s názorem, ale PROSÍÍÍÍÍM !!!!!
      – hřebík až po hlavičku = DOBÍT
      – město, území = DOBÝT
      YPSILON
      YPSILON
      YPSILON
      YPSILON
      YPSILON

  4. “Americký ministr zahraničí Marco Rubio prohlásil, že jeho země „již Ukrajině nedává zbraně, už jí neposkytuje peníze“.
    Místo toho budou zbraně prodávány prostřednictvím struktur NATO a hrazeny evropskými zeměmi.”

      1. Ukrajina rovněž slibuje…

        Zbrane, ktere SSA nemaji, koupi EU za penize, ktere nema, a da ukravine, ktera k tem zbranim nema vojaky. Ale odhlednouc od tohohle je to supr plan.

        1. Ne tak úplně pro ty, kdo to vše budou platit. Země neochotné se budou bránit a země ochotné to zaplatí i za ně.

          1. Klicove sluvko je „casem“
            Casem tady nemusi byt ukravina, ani eu, a kdyz uz jsme u toho, tak ani ssa jak je zname dneskajc

  5. Informací o konkrétních výsledcích jednání ve Washingtonu moc není. Z průběhu ale lze usuzovat , že se věci i přes zatažené brzdy Británie a EU šinou k nějaké dohodě.
    Těžko odhadovat detaily, ale lze počítat, že ze strany Ruska nebude přijata žádná dohoda, která by nezahrnovala trvalou stopku NATO pro Ukrajinu a +- získání toho, co bylo vybojováno.

    Bude zajímavé, jak takovou dohodu přijmou některé radikální skupiny na Ukrajině.
    To nemůže proběhnout v klidu.

      1. To si myslím taky – a už dost dávno. Pověsí si ho raději sami.
        Někteří proto, že to cítí jako zradu a jiní, kteří by v tom cítili Komikovu slabost a možnost zaujmout jeho místo. Plynová princezna třeba. S podporou nějakého ukrajinského Richelieua.

        1. Nepověsí, StK.
          I přesto, že jsou to vesměs náckové a také poněkud horkokrevnější, tak nepověsí.
          Nacistán není Maďarsko, kde v roce 1956 opravdoví vlastenci rozvěšeli kolaboranty a členy ÁVH po kandelábrech. I s cedulemi na krku oznamujícími, kdo to je a co spáchal.
          To se v Nacistánu nikdy nestane.

          Mimo veškerý ten bordel, jaký si tam nepředstavitelnou korupcí a současně bezuzdným řáděním nácků nadělali, tam panuje podobná společensko-sociální atmosféra, jaká byla k vidění u nás během „normalizace“, tj. od roku 1970 dál.
          Střelba našich vlastních ozbrojených lidí, do našich vlastních neozbrojených, jen protestujících lidí, dne 21. srpna 1969, byla zatraceně „přesvědčivým“ aktem a poučením do budoucna.

          Nikdo, vůbec nikdo a to patrně ani z armády, nebude stát o vyvraždění zbytku užší i širší rodiny jenom proto, že jeden její člen se postavil proti.
          Kromě toho – v té nacistické armádní mašinérii je současně také největší zdroj korupčních peněz. Sakra těžko kontrolovatelné milióny dolarů z Ameriky, to je sakra dobrá motivace, takzvaně „hledět si svého“. A nestarat se o nějaké nastrčené figurky.
          Myslím, že nemáme ani představu, kolik se už „odklonilo“ a kdo ve skutečnosti tahá za drátky.

          1. A víte, že je mi to úplně jedno?
            Ukrajinskou povahu jsem dosud nepochopil a asi do smrti nepochopím. Když úřady násilím sbírají rekruty a ulici, křičí jenom jejich nejbližší. Matky a manželky. Ostatní procházejí kolem a tváří se, že to nevidí. Nehledě na povinné úplatky a kupčení se vším.
            Tedy spíše „česká povaha“ než slovenská nebo polská.

          2. Třeba ho nepověsí, ale zastřelí na útěku, nebo až se bude „vzpouzet zatčení“. Nejde jen o to, kdo a za co ho nenávidí. To by nějak zvládl. Ale dokonce i ti, co tahají za drátky, budou chtít nějaký hromosvod a jediného pachatele, na kterého budou moci všechny problémy hodit. A naopak nebudou chtít, aby se proti tomu bránil a třeba i moc mluvil o těch drátcích..

              1. 😀

                S věštci jsou jenom problémy.. To se takhle spolehnete na předpověď „Překročíš li s vojskem řeku Halys, zničíš velkou říši.“ A pak dostanete strašnou nakládačku a tou zničenou velikou říší je čistě náhodou ta vaše.

            1. Kdesi jsem zaslechl (asi v nějaké kovbojce či co) frázi: „Mrtví nežvaní!‘
              Tedy i tu pohádku o drátkách, odkud a kam vedou atd. pak lze úspěšně „relativizovat“.

          3. Re: Teco

            Jak znám Ukry, rozkradou se min. 2/3 poskytnutých prostředků, a to se držím hóóódně při zemi.
            Btw. kdyby se z přišlých zbraní a peněz nerozkradlo vůbec nic, Ivana by hóóódně bolela hlava.

      2. Homer:
        Já si dokonce myslím, že ho Rusové právě kvůli tomu i střeží. Taky aby nevzniklo sebemenší podezření, že mají „na rukou krev světového lídra demokracie.“ Si to představte…..hnusní Russsssssssáci ! zamordovali hrdinu dnešní doby! Nebo v tom určitě mají prsty!

  6. Hodně lidí uvažuje v rámci , musíme opustit EU a NATO .
    Ten problém leží jinde . Pro přežití nastávajících opravdu složitých časů , které už se vlamují do dveří , bude nutné navázat úzké kontakty minimálně v rámci V4+ a vytvořit tak silný BLOK , který bude schopen odolávat vnějším i vnitřním tlakům .
    Poslechněte si část přednášky profesora Staňka . On to zde srozumitelným jazykem vysvětluje a popisuje tak procesy , které spějí k vzájemnému střetu .
    https://youtu.be/-HArliDw7RQ?t=5927
    EU , NATO , západ , to je minulost . Teď v přítomnosti se musíme připravovat na budoucnost , která nám funí za krk .

    1. s polskem to nepůjde, to se bude držet evropy (a ameriky). budeme muset doufat, že na UA nedojde k dohodě a rusko dojde až na západná hranici. aby byla aspoň nějaká cesta ven z obklíčení…

  7. Chápu, že Vidlák je fčil na roztrhání, ale přece jen bych varoval před podceňováním nepřítele. Americké zbraně v zásadě fungují, mají jich hodně a jsou zatraceně mocné a efektivní. Pravda, jsou drahé, ale na to, nejen ve válce, sere pes. Nota bene, pro jejich producenty je to bonus. A nejen pro ně.
    Nesmíme si nalhávat, jak to doopravdy je. Jediné, co ušákům brání smést ruskou armádu z bojiště je to, že zatím nedovedou spolehlivě eliminovat riziko jaderné odvety, ke které by jejich otevřený vstup na bojiště téměř okamžitě vedl.

    1. Na něco jste zapomněl: na logistiku. Přesně z toho důvodu je nedávno odkudsi vypráskali sandálníci a kozomrdi. A Rusové na UA jedou tak na půl plynu, pokud vůbec.

      1. Proto Putinovi vyhovuje boj v pásmu kolem ruských hranic.
        Otestuje nové zbraně, zjistí kvalitu nepřátelských zbraní…

      2. Proč bych měl zapomínat? Mluvíme o Ukradině. Ušáci mají efektivní zbraně účinné na dálku (bezkonkurenční dálkový průzkum, rakety, tomahavky a především letectvo, včetně toho namořního). Pro obsazení území na zemi pak naprosto dostatek ochotných úkáček.
        Příklad s kozomrdy není vůbec validní. Tam byly nejméně dva zásadně odlišné faktory, které v našem případě nejsou. Zaprvé neměli na místě žádný spolehlivý lokální kanonenfutr, zadruhé nemůžete skutečně porazit kmeny, jejichž příslušníci jsou v dostatečném množství ochotni zemřít, když si s sebou budou moci vzít pár okupantů, a k tomu navíc používají i brutální teror vůči vlastním kolaborantům a odpadlíkům. Plus jim drahé americké zbraně ani dvakrát nemají co zničit.

        S tím půlplynem bych byl opatrný. Jestli to není spíše balancování na hraně možného. On ten plný plyn by asi vyžadoval rozsáhlé agresivní akce nutně spojené s velkými ztrátami lidí i materiálu. Na rozdíl od kozomrdů, myslím, jednak nebude u Rusů nějak velká ochota padnout za cara a ródinu, druhak jejich zdroje skutečně nejsou neomezené.

        1. rakety, tomahavky a především letectvo, včetně toho namořního

          Co z toho muzou/risknou pouzit na usraine? Muzete i s podrobnostmi, ja si budu zapisovat

          1. No asi všechno, jinak bych o tom přece nepsal. Ale tady nepomůže dělat si poznámky, je třeba chápat text a souvislosti.

            1. Asi… – to jsou ty podrobnosti (alef to nazval logistika)? Vidim ze jste zkusenej strateg, taktiku prenechavate podrizenym

            2. Přeštěte si pár memoárů geberálů z 2. sv, války. Pak zjistíte, co to znamená vést válku, a že bez funkční logistiky ji NEMŮŽETE VYHRÁT. Na 12 amerických letadlových lodí stačí 24 hypersonických raket, odpálených odkudkoliv z 16 milionů km2 Ruska. Na zničení všech podstatných základen a přístavů NATO v Evropě bude těch raket potřeba méně než 100. Ve chvíli, kdy nemáte odkud posílat letadla na Burlaky – kteří zdaleka nesídlí jen na březích Volhy – a kdy nemáte jak a kudy dopravit svým vojákům munici ani potraviny, jsou sny o ovládnutí Ruska naprosto mimo realitu.
              A zapomínáte na to nejpodstatnější: Čínu a její výrobní kapacity. A nejspíš i na to, co řekl před pár dny čínský ministr zahraničí čivavě Kallasové. „Porážka Ruska je pro Čínu NEPŘIJATELNÁ.“
              Tečka. Přeberte si to jak umíte.

              1. Představujete si to jak Hurvínek válku. Za druhé velké války byly ještě zbraně všech účastníků v zásadě souměřitelné. Nevím, jak někdo zrovna MĚ může nazývat naivním 🙂

                Ušáci mají i tu logistiku. Celou KoZa Evropu mají zmáknutou, dělají si tu co chtějí a místní pacholci jim dělají, na vlastní náklady, pomyšlení.
                Jenom ušácké letectvo má jenom v Evropě 80 základen. Nato, včetně vazalských, stovky, ne-li tisíce. Taky si nemůžete s úspěchem představovat, že na zničení jedné základny stačí jedna raketa. Leda prd, pokud není jaderná. Hádám, že ty hlavní ruské rakety jsou určeny v zásadě k té jaderné odvetě, k odstrašení. Takže, pokud bychom odhlédli od nich, což ve skutečnosti samozřejmě nelze, v konvenční válce toho zase asi tolik nemají, natož nezastavitelného. Aktuálně nedokážou pořádně roztřískat ani Ukradinu a to ji mají za humny. Těch pár Oříšků to nevyřeší.
                Tečka. Přeberte si to jak umíte.

                1. No, podle mne bude pravda někde mezi těmito krajními postoji a ověřovat ji v praxi asi nikdo nechce.

                  Nesmíte zapomínat hlavně na to, že US vojákům by se v konvenční válce s Ruskem chtělo umírat ještě o dost míň než ruským na Ukrajině. A že by těch pytlů s mrtvolami lítalo zpět za oceán o dost víc než z Vietnamu nebo odkudkoli jinud.

                  1. Berete mi to z úst. Ještě bych připodotkl, že při milionu mrtvých U eSAmanů by demonstranti vzali Bílý dům útokem, zatímco v Rusku, zvlášť při útoku na jejich strategická města, by deset milionů Rusů dobrovolně rukovalo bránit vlast.

                2. Zdá se, že máte lepší informace než ušáci a natovazalové.
                  Kdyby bývali byli věděli, jak se ve skutečnosti věci mají, dávno by mužíka převálcovali, že ano.
                  Ale oni evidentně nevědí, páč jste jim to neřekl.
                  A tak místo toho zoufale tvrdohlavě vyprazdňují sklady svých zázračných zbraní a nábojů všelikých, které nějakým způsobem tak nějak rychle mizí. Rychleji, než stačí vyrábět nové.
                  Takže ještě byste měl pustit do placu, jak vyřešit ten problém se střelivem, náhradními díly, specialisty na obsluhu mizejících raket a jiných prskavek. Jako doplněk k té skvěle vyřešené logistice.
                  Rád si o tom počtu abych měl zase o něco klidnější spaní.

        2. Nic není neomezené, ale jsou i věci „relativně neomezené“. Zkuste vypít třeba Štrbské pleso, nebo Bajkal! 😺

    2. Ruská hranice není bránitelná. Proto ji zajišťuje strategie jaderného odstrašení. USA stále zkoušejí, co Rusko snese.

      1. Pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) přišel s nápadem na založení Národní kosmické agentury, jakési „české NASA“. Podle Dolínka, který působí také jako předseda poslaneckého podvýboru pro kosmonautiku, by skrz ni ročně proudily stovky milionů korun určených na výzkum a vývoj kosmických technologií.
        Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/ceska-nasa-prazsky-radni-dolinek-usiluje-o-narodni-kosmickou-agenturu.A181018_121039_ln_domov_krku

        No, nepovedlo se. Snad příště.

            1. Jo, je to takový přičmoudlý gangster, jeden z těch nejhorších, co ČSSD vygenerovalo. Zločinec od pohledu.

            2. Jj, on radním radním přes dopravu na Mafiánském náměstí byl. Kdysi. Teď na téhle konkrétní sesli sedí Hřib Pirát. (On ten článek sice je z 19., ale října roku 2018.)

              P. S. Aktuálně Okrademe Důsledně Spoluobčany přichystala pro Prahu dárek – bude se zdražovat v MHD. Ale až po volbách a prý jen jednorázové jízdenky.. Asi už není v DP co tunelovat a odklánět.. 😀
              (Kupóny následují vždy se zpožděním, aby nebylo v jedné Praze příliš nasraných lidí najednou.)

      2. Ovšem za cenu astronomického zadlužení. A s rizikem, že ostatním jednou dojde, že mnoho psů – zajícova smrt.

    3. Toto je docela naivní představa. Kterou jako válku USA od druhé světové vyhrály? V Koreji to byla plichta, Vietnam totální poděl. V Jugoslávii to nebyla válka, ale regulérní agrese proti suverénnímu státu zmítanému občanskou válkou, kterou USA vyvolaly a financovaly některé ze stran konfliktu. Irák bylo pro změnu zákeřné napadení včerejšího spojence. A v Afghánistánu si vylámali zuby. A to mluvíme pouze o těch větších konfliktech. USA se navíc celkem úspěšně rozkládají zevnitř, ony totiž plány globalistů na postupné zlikvidování většiny celosvětové populace nejsou směřovány jen vně USA. Dnes tam máte například miliony lidí závislých na „lécích“, které jsou od tvrdých drog téměř k nerozeznání. Trump se tváří jako mírotvůrce ani ne tak proto, že by nechtěl používat sílu, ale proto, že moc dobře ví, jak by takový konflikt skončil v řadě případů pro USA neslavně.

      1. Zkuste rozvést v čem je ta představa naivní. Já myslím, že je prudce realistická 🙂
        Vyhráli především studenou válku – a to bylo veliké vítězství! Dodnes se jich bojí celý svět. Jediná možnost, jak je porazit, je to, co zkouší Čína. Čert ví, jestli se jim to podaří.
        Agrese proti Srbsku je dobrý příklad, jak by to asi mohlo vypadat, kdyby nehrozila jaderná eskalace. Srbsko nebylo asi možné obsadit, taky šlo jen o ukradení Kosova, ale roztřískat jim všechno nebyl problém.

        1. Přečtěte si můj příspěvek výše (nechápu, proč tu není možné opravit překlepy).
          Víte o vedení války asi tolik jako já o zakřivení času ve vesmíru.

        2. Srbsko bylo možné uskutečnit v tom nedlouhém časovém okně, kdy: „Evropa i Američané Ruskem opovrhovali. Bylo slabé a chudé a Západ by udělal, co chce“. (G. Friedman, Ohrožená Evropa https://www.databazeknih.cz/knihy/ohrozena-evropa-rodici-se-krize-269694 ). Srbsko, ve kterém mají své zájmy Čína i Rusko, by dnes už uskutečnit nešlo. Ostatně už tehdy se USA chytly za frňák, když jim Srbové sundali neviditelné letadlo F-117 (prý nedopatřením, oni je totiž viděli) a vrak půjčili Číňanům k prostudování.
          https://www.businessinsider.com/f22-f117-rumors-about-how-china-got-j20-stealth-tech-2023-5

          Od roku 2008 je Rusko opět na scéně. Na to narazil Saakašvili ve svém zásahu proti Jižní Osetii. USA mu poskytly zbraně a expertízy, jenže ono to nestačilo. Rusko hnedle vedle, Evropa i USA daleko. Saakašvili to tehdy v Gruzii sbalil a šel na Ukrajinu dělat gubernátora Oděsy.

          1. Saakašvili to tehdy v Gruzii sbalil a šel na Ukrajinu

            Pak sbalili jeho, a ted si odpykava 12 let jako sprosty podezrely odsouzeny

      2. Podle klasiků USA nepotřebují vyhrávat války. Potřebují držet kontrolu nad světem, jeho zdroji a cestami. Držet si sbor vazalů, neutralizovat síly rivalů, mařit spiknutí barbarů.
        „Divide et impera“, v moderním hávu.

        Popularizátor geopolitiky George Friedman píše:

        „Když pomineme veškerou rétoriku, prvořadým cílem Spojených států vůbec není dosažení míru v Eurasii. Spojené státy také nemají zájem, aby naprosto jednoznačně vyhrály válku. Stejně jako ve Vietnamu nebo v Koreji je účelem těchto konfliktů prostě blokovat moc nebo destabilizovat region, nikoliv nastolit pořádek. V příhodnou dobu je dokonce přijatelná i přímá porážka. Princip využití minimální vojenské síly, když je to absolutně nezbytné pro udržení eurasijské rovnováhy sil, je – a zůstane i nadále – hlavní hnací silou americké zahraniční politiky i během jedenadvacátého století.“
        (G. Friedman, Příštích sto let, str. 68 https://www.databazeknih.cz/knihy/pristich-sto-let-35286 )

        „S výjimkou Operace pouštní bouře Spojeným státům se po druhé světové válce nepodařilo vyhrát žádnou válku. Úspěšná impéria používají pokud možno co nejmenší vojenské síly a k udržení svých zájmů jsou závislá na regionálních napětích mezi národy. Británie nevyslala statisíce vojáků, aby ovládla Indii. Využívala rovnováhy sil v Indii.“
        (G Friedman, Bouře před klidem str. 228-229)

        Pokud tedy přijmeme myšlenku, že US metodou není cesta od vítězství k vítězství, ale respekt založený na obavách z jejich zásahu, kterému se sice dá vzdorovat, ale za strašnou cenu, vypadají i výsledky těch „neúspěšných“ válek jinak.

        Současná tragédie Ukrajiny upevnila závislost evropských vazalů USA na jejich energetických zdrojích, zbrojním průmyslu atd. Plus. Ukrajina zaplatí svými nerostnými zdroji – další plus.

        Problém nastal úplně jinde.

        Zbygniew Brzezinski ve Velké šachovnici důrazně varuje před možností, že by neobratná politika USA svedla do jedné koalice Čínu, Rusko a Írán. Čína se do válčení nehrne (naposledy malá válka s Vietnamem 1979) a tudíž šetří své zdroje. Její průmyslový potenciál z ní učinil rovnocenného partnera USA – to je cosi, na co nejsou zvyklí. A momentálně svůj potenciál ještě posiluje tím, že kryje Rusku záda. Někdy za to bude chtít odpovídající protislužbu a dostane ji.
        Z pohledu USA je vlastně jedno, jestli se Rusko stane vazalem Číny, nebo jestli budou rovnocennými partnery. Brzezinským i Kissingerem vyznávaná taktika „vyvažování“ Ruska Čínou a vice versa není v novém uspořádání uplatnitelná.

        1. A co takový zánět? Nezabije, ale dá se udržovat neomezeně dlouho – dá se zlepšovat, zhoršovat. Dá se ale hlavně neomezeně dlouho léčit, a o proces jde primárně. Léčba je drahá a nemocný vydá poslední korunu, vyvolání zánětu levné. Stačí do těla zamýšleného pacienta k „léčení“ vpravit dostatečné množství bakterií zvenčí (vždy to tak začíná) a pak tyto napadnou orgán a už samy sají energii a proces je nastartován a jede s minimálními vklady zvenčí. Smyslem parazita není hostitele zabít, ale udržovat ho živomrtvého přesně na té úrovni, která vyhovuje nejvíce. Ve světle takového příkladu vypadá pojem „udržitelnost“ jinak. A pokud někoho napadnou některé souvislosti se světem, ve kterém žijeme, tak vězte, že to spolu naprosto nijak nesouvisí.

    4. Nesmysl. KoZa nevstoupí otevřeně do války z obavy z eskalace. A samostní Ukrajinci bojovat za banderovce a Zelenského nechtějí. Stačí se projít noční Prahou, Plzní, Brnem a člověk potká velké množství Ukrajinců, kteří se vyhýbají vojenské službě.
      Američané mají jistě zajímavé zbraně, ale mají také vyprázdněné sklady a nebudou riskovat, že by je někdo nachytal nepřipravené. Připomínám, že když Cameron a Sarközi bombardovali Libyi, došly jim bomby a Obama je musel zachraňovat.

    5. Ale prosím vás, to vám řekl Oťásek na PŠM?

      Opravdu si stojíte za tvrzením „mají jich hodně a jsou zatraceně mocné a efektivní“?

      Nemají jich hodně – to je vidět jak na Ukrajině, tak to bylo vidět v Rudém moři a naposledy při podpoře Izraele proti Íránu. Kdyby měli ušáci hodně zbraní, proč by asi přeplácela „muniční iniciativa“ Strnada, aby sháněl různě po Africe a kdo ví kde ještě letité zásoby?

      Nejsou efektivní. Možná byly na začátku, ale Rusové se učí – a každá „zázračná“ zbraň má tak pár týdnů, maximálně měsíců, dlouhé časové okno po svém prvním nasazení – a dneska už ušákům nezbylo v podstatě nic, co už by nezkusili a proti čemu by si Rusové nevyzkoušeli účinnou obranu. Většinou jim stačí GPS rušičky a spolehlivě eliminují „přesné“ chytré střely. O tom, jak dopadly západní tanky, které měli zahnat mongoloidní hordy na útěk jen co se objeví snad ani není nutné se rozepisovat.

      „Bonus pro producenty“ už desetiletí spočívá v tom, že jim stát platí za cokoliv jakékoliv částky – a dodat nakonec nemusí vlastně nic. Úspěchy F-35, které odmítájí vojáci přebírat a neustále rušené a nahrazované projekty „nových a lepších“ zbraní (např. M10 Boker) jsou snad dostačně výmluvné.

      Jestli jste to myslel vážně, tak prosím o konkrétní údaje:

      – jaké západní zbraně jsou podle vás mocné a efektivní

      – kolik jich je k dispozici pro nasazení na Ukrajině (a nezapomínejte na Izrael, Tchajwan a další solventní zájemce).

      1. Kolik funkčních negramotů se tady ještě vyrojí? 🙂
        Zkuste si toto vlákno přečíst ještě jednou, pokud možno od začátku. Já přece říkám, že ušáci ZATÍM nemohou mužika převálcovat, jak by jistě chtěli, protože mužik by na ně vytáhl jaderné zbraně posledního soudu a šli bychom všichni společně do pekla.
        Až a pokud dokážou s vysokou mírou pravděpodobnosti eliminovat tuto hrozbu, tak si buďte jistý, že ty ostatní problémky vyřeší s prstem v nose. A aby do té doby nemuseli „zoufale tvrdohlavě vyprazdňovat sklady svých zázračných zbraní a nábojů všelikých“, když se ukázalo, že mužik se hned nesesypal, tak se Trumpeta snaží to prozatím odpískat.

      2. Jistěže stojím.
        V tomhletom článku je tabulka výzbroje nejsilnější ušácké zbraně – letectva. Přes 2000 bojových letadel ve službě:
        https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Letectvo_Spojen%C3%BDch_st%C3%A1t%C5%AF_americk%C3%BDch
        Kromě toho má silné palubní letectvo i námořnictvo a menší i další složky ušáckého vojska. Taky hojně dobře nasaditelných dronů – především MQ-9 Reaper s oblíbenými Hellfajry. Když si kliknete na jednotlivý typ letadla, můžete si dohledat jejich výzbroj. AIM-7, AIM-9, AIM-120, AGM-65, AGM-84, AGM-88, AGM-154, AGM-158, okrem iného, „obyčejné“ bomby nepočítám. Různé ušácké složky mají ve výbavě „docela slušnou“ a osvědčenou BGM-109, čili Tomahawk. Co z tohohle vseho ušáci vyplýtvali na Ukradině?
        Strategické rakety vynechám, Himars je strašidlo, ale vyrobilo se jich přes 500 systémů, z nichž na Ukradině shořelo tak maximálně do deseti. Ani ATACMS s dlouhým doletem do nich banderovci moc nedostali, asi jen v rámci testů reálného nasazení, PrSM ani prd.

        Stačilo by to takhle?

        1. Aha. Tak Tomahawk, říkáte?

          A z čeho byste je chtěl odpalovat? Tohle je totiž dnes už v podstatě jen lodní (ponorková) raketa, pozemní odpalovače pro jakousi variantu snad kdysi existovali, ale už snad 30 let (on je ten Tomahawk taky docela starý šrot) nejsou nikde.

          K jejich počtům – tady máte jakýsi docela podrobný rozbor z loňského ledna, mj. dochází k závěru, že americké námořnictvo nebylo nijak oslabeno tím, že ztratilo technickou schopnost doplňovat rakety na širém moři, ale zvládlo by to už jen v (některých, několika málo) přístavech – ono už totiž nemá dost raket ani na to, aby obsadilo všechny pozice na dosud provozovaných lodích, takže nebude nutné nic doplňovat (bo není a nebude z čeho):

          https://x.com/ArmchairW/status/1746694260366454852

          Ohledně spotřeby – ne snad přímo Tomahawků, ale i jiných raket – nemusí být vyplýtvány přímo na Ukrajině. Třeba v Rudém moři podle tohohle článku zahučelo za 15 měsíců víc raket, než kolik jich spotřebovali za celou dobu od Pouštní bouře v roce 1990 – a bude jim trvat roky, než je nahradí:

          https://taskandpurpose.com/news/navy-missiles-red-sea/

          Ukrajina nic z toho nedostane. Nemají dost ani sami pro sebe, ani pro své nejbližší (Izrael) ani pro své zamýšlené použití (Čína – ať už kvůi Tchajwanu nebo kvůli Filipínám nebo kvůli komukoliv jinému postradatelnému).

          Možná jsme se na začátku poněkud minuli a vy nehlásáte, že jsou ušáci schopni vyzbrojit Ukrajinu (což jsem patrně špatně pochopil z poznámky „Mluvíme o Ukradině.“), ale že jsou schopni osobně porazit Rusko – a s výhradou, že od toho je odrazuje hrozba jaderné odvety. No, právě proto mají nejen Rusové, ale třeba i Kim ty jaderné zbraně, že. Sadám je neměl, Kadáfí je neměl, Asad je neměl – ale třeba už ajatoláhové je možná mají… a jak rozdílně se k nim svět s USofA v čele chová, že.

          Zbytek už bych ani moc nekomentoval – ale třeba ten MQ-9 Reaper je tak mocná zbraň, že sandálisti v Jemenu je sestřelují jak myslivci u nás kachny (odhady se různí cca od 15 do 20, těžko říci z kolika prolétajících zrovna kolem – ale celkem jich prý je v činné službě něco mezi 200 až spíše 300 – ten váš odkaz na wiki uvádí přizdisráčských 163). Nemyslím, že bych ji Rusko v případě nasazení proti nim nezvládlo zlikvidovat bez většího zadýchání většinu.

          A třeba to, že kolem Ukrajiny beztrestně pendlují západní výzvědná letadla (se někdy podívejte na záznamy tras z flighradaru) a Musk má se Starlinkem jen problémy, které si sám zaviní neznamená, že pokud by se rozhořelo otevřené nepřátelství, tak tohle nebudou jedny z prvních cílů, které Rusko nemilosrdně zničí. A budou slepí a hluší, bez informací i bez spojení.

          Já myslím, že Stačilo! (ale jinak jste se teda moc nerozpovídal – na dotaz “ kolik jich je k dispozici pro nasazení na Ukrajině “ jste řekl bych hodil dost bobek)

          1. Ještě k těm MQ-9 (ono se moc odkazů do jednoho příspěvku nedá dát).

            Tady je tvrzení Húthiů z letošního dubna, že jen za měsíc jich sundali 7 a od začátku kampaně po 7. říjnu to bylo celkem 22:

            https://www.aljazeera.com/news/2025/4/22/houthis-say-group-downed-us-drone-in-northwest-yemen-as-us-strikes-continue

            A tady máte rovnou video (nikoliv AI), že Rusové jim na ty Reapery ani neserou, stačí když chčijou:

            https://www.aljazeera.com/news/2023/3/16/us-releases-video-of-black-sea-drone-incident-with-russian-jet

            Zkráta mocná a efektivní zbraň – to nemohu říct.

            1. Na vašem místě bych těm ručníkařům každé slovo nevěřil. Jasné je, že Reaper nebude vybojovávat vzdušnou převahu. To je tak na dočišťování demoralizovaných jednotek.

          2. Tomahawk – okrem iného, říkám, jo.
            Odpalovali by to nejdříve z ponorek, až by oslepili ruskou obranu, klidně i z raketových křižníků z okolních moří.
            Já věděl, že si kvůli vám nemusím zřizovat špionážní agenturu a že si k nějakým číslům sám pomůžete. Takže třeba těch tomahavků mají nejméně 3500 🙂

            Pro Izrael žádná ušácká oběť není dost velká. Ale přesto Trumpeta raději z té války s Íránem rychle vycouval. Ale všimněte si, že šlo hlavně o rakety, o kterých zatím ani nebyla řeč – SM-2, SM-6, ESSM a SM-3. Plus asi rakety do Patriotů, THAAD a izraelského Arrow. Ne, že by nebyly důležité.

            Možná jste konečně pochopil, co od začátku říkám 🙂

            1. No vida, tak se shodneme:

              – pokud mají ušáci ještě nějaké zbraně, Ukrajině je rozhodně v nějakém smysluplném množství nedodají

              – pokud mají ušáci ještě nějaké zbraně, proti Rusku je sami nepoužijí, protože by sami shořeli v ohni jaderné odvety

              Lze tak? Jestli ne, tak prosím o tabulku – typ zbraně, dle vás dostupné počty pro použití na Ukrajině, stručný důvod „moci a efektivnosti“. To, že tu házíte typová označení všelikého šrotu nepovažuji za argument. Sbohem a Stačilo!

              1. No jistě, že tak lze. Když vynecháte „pokud“, tak nic jiného od začátku netvrdím.
                Tato ušáky vyprovokovaná proxy válka má/měla za cíl poškození/oslabení Ruska, ne SSA. Standardní ušácký modus operandi. Zda se to daří/podařilo zatím nelze spolehlivě říct. Finis coronat opus.

    6. Re: Taky dvakrát

      A které superzbraně máte na mysli?
      Tanky na hovno,
      BVP na hovno,
      dělostřelectvo – nevím nic,
      raketové vojsko – Ivan se naučil zarušovat GPS,
      Letadla, průser s počtem dodaných kusů.
      Co tam máte dál?

  8. ,,Takhle jsou rozdané karty a moc si nedovedu představit, že by někdo měl ještě nějaké eso v rukávu.“

    Pořád tady máme ty atomové zbraně a KOZA, kde se to různými lipánky jen hemží.

    1. Když jsem se naposledy díval, tak Praha nebyla skleněný kráter, takže předpokládám, že ty atomovky spravujou rozumnější lidi než náš knedlíček.

  9. Dneska nezlévejte zahrádky, bude nás skrápět libtardí pláč!! V USA upečeno, evropští sráči odejeli se sklopenýma ušima a čekejte že do pár měsíců hodí Ukrajinu přes palubu, bo jim už není ani trochu užitečná – ba je to přímo balvan na noze neplavce uprostřed oceánu.

    Tipuji stejný vývin jako u tzv. epidemie čínské rýmy. 3 roky se šaškovalo a zachraňoval se svět a z minuty na minutu to přestalo existovat. Teď se dělá, že se to nestalo.

    Budou mě neskonale bavit milovníci Ukrajiny, kteří tou zemí do 24.2.2022 (po právu) plně pohrdali aby pak tři roky za ní „dýchali“, jak zase plynule přejdou do fáze pohrdání 🙂

    Snad se příští vláda kolektivně shodne na tom, že je třeba ty ukrajinské milovníky války navrátit (po dobrém či po zlém) zpátky do jejich vlasti, ať si tam udělají pořádek a dají do kupy, co se ještě dá. Hlavně by jim mělo být řečeno, ať volí příčetné politiky a ne kretény, kteří zase poženou svoji zem do války hlava nehlava.

      1. „Mnichovská dohoda“ na Ukrajinu nepasuje. Ukrajina je nacistickej stát, který vyvolal válku, a teď se ho chtějí za každou cenu zbavit.

          1. Mnichovska dohoda c. 2 , je predevsim zase ,na populaci EU behem jednani ctyr mini fuhreru, /macaron,mertz,starmer a skret z U./, ve Washingtonu
            a ostatni clenove, eunuchove EU, musi drzet hubu a krok.
            A vsecko zaplatit..Az nebudou narody EU mit cim zaplatit, nebudou treba..
            Pohlti je uprchlici ,ze vsech stran…Miliony fasistu z U.
            Ktery upalili v Odese,desitky nevinnych obeti a neni duvod si myslet ,
            ze prestanou.
            Mimo to probiha nerusene postupna a pliziva ofensiva ze vsech stran , globalniho , korporacniho WEF ,na teroristickej fanatickej antihumanismus
            a na vyhubeni zivota na zemi.

  10. Chce to program, nenavist je malo.
    Nasi experti vs jejich politicti podnikatele to je to same. Ale sanci Stacilo ma, narozdil od Veci Verejnich trochu stabilnejsi zakladnu. Tak uvidite. Za me at si kazdy blaboli co chce, ale at ma plusovy rozpocet.

  11. UPEČENO

    ON-LINE: Schůzka Putina a Zelenského je dohodnuta

    Šéf Bílého domu Donald Trump se v pondělí večer setkal s ukrajinským prezidentem Volodymyrem Zelenským, se kterým hovořil mimo jiné o možných bezpečnostních zárukách pro Ukrajinu. Zhruba o dvě hodiny později následovalo jednání mezi oběma prezidenty a lídry evropských zemí. V průběhu jednání Trump zavolal ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi a dohodl s ním, že bilaterální jednání Zelenského a Putina se uskuteční do dvou týdnů. Veřejnost o tomto výsledku informoval německý kancléř Friedrich Merz.
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-on-line-trump-prijme-zelenskeho-v-bilem-dome-40534742

    1. Trump mluvil s Putinem 40 minut

      Trump informoval Putina o svém jednání se Zelenským a Evropany v asi 40 minut trvajícím telefonátu, oznámil v noci podle světových agentur Kreml.

      Oba prezidenti se domluvili, že nadále zůstanou v těsném kontaktu ohledně Ukrajiny a dalších aktuálních otázek, a také posuzovali možnost zvýšení úrovně zastoupení Moskvy a Kyjeva při přímých rusko-ukrajinských rozhovorech, informoval novináře podle ruských agentur Putinův poradce Jurij Ušakov.

    2. Ze stránek Kremlu – Komentář asistenta ruského prezidenta Jurije Ušakova k výsledkům telefonického rozhovoru Vladimira Putina s prezidentem USA Donaldem Trumpem:

      J. Ušakov: Vážení kolegové!

      Před půl hodinou se na iniciativu prezidenta USA uskutečnil telefonický rozhovor mezi Donaldem Trumpem a Vladimirem Putinem. Náš prezident srdečně poděkoval svému americkému kolegovi za pohostinnost a dobrou organizaci summitu na Aljašce a za pokrok dosažený v průběhu setkání v oblasti mírového urovnání ukrajinské krize.

      Prezident USA zase informoval o právě skončených jednáních v Bílém domě s Vladimirem Zelenským a lídry několika evropských zemí. V průběhu dalšího telefonického rozhovoru se Vladimir Putin a Donald Trump vyslovili pro pokračování přímých jednání mezi delegacemi Ruska a Ukrajiny.

      V této souvislosti se zejména diskutovalo o myšlence, že by bylo vhodné prozkoumat možnost zvýšení úrovně zástupců ukrajinské a ruské strany, tj. těch zástupců, kteří se účastní zmíněných přímých jednání.

      Je charakteristické, že Vladimir Putin a Donald Trump se dohodli, že budou i nadále úzce spolupracovat v otázkách Ukrajiny a dalších aktuálních tématech mezinárodní a bilaterální agendy.

      Ruský prezident znovu zdůraznil význam osobních snah Donalda Trumpa o nalezení řešení, která povedou k dlouhodobému urovnání situace na Ukrajině.

      Rozhovor měl upřímný a velmi konstruktivní charakter.

          1. ‚Jinýho tam nemaj‘. 😉
            Tím pádem mají problém typu Hlava XXII, protože tenhle jim tam bude oxidovat, dokud nezvolí jiného a ten se neujme funkce. Volit jiného ovšem nemohou, protože ten starý jim ještě včas vyhlásil stanné právo, které volby jaksi vylučuje.. (a jakousi zvláštní shodou okolností jistě potrvá tak dlouho, dokud se „Khaki triku“ nepřihodí nějaká nehoda. Smrtelná, pokud možno..)

              1. Jistě. A parlament odhlasuje to, co si emeritní prezident zrovna přeje. Klidně i opak toho co odhlasoval včera, jako třeba při tom drobném zádrhelu s protikorupčními institucemi.

      1. Ukrajina má odevzdat území a to se také nesmí podle ukrajinské ústavy. Zelenskyj se sice dopustí porušení zákona, ale také se může sám omilostnit. Nebo může prohlásit, že nejedná s putinem, ale Trumpem.

    1. No a já jsem zase přesvědčená, že Česko poškozuje prezident, který
      „S touto optikou bude také na kandidáty těchto stran hledět při sestavování vlády po říjnových volbách. ..“ (citace z článku)

      Je to docela hrůzostrašné, že jeden bývalý komunista a zelený mozek může takhle vyhrožovat ignorací statisíců voličů opozičních stran.

      1. On bude Rozvědčík po volbách sestavovat nějakou vládu? Chystá se snad provést vojenský převrat? Nebo ta „žurnalistická hvězda“ Brodníčková neumí ani sestavit správně větu?

      2. Maneca:
        Vždyť je to hlava chunty, tak co by nemohl. Ale odporné to je. Nakonec, co je na chuntách krásného.

      3. Maneco, kdyby jen to, ale on přísahal bránit socialistickou vlast a budování socialismu, bojovat proti NATO a třídním nepřátelům! A teď, když má konečně možnost přísahy splnit, nesplní, co přísahal? A už zase?

  12. UPOZORŇENÍ

    ‼️ Prolomí se soukromí evropských občanů? ‼️

    Chat control – Evropská hydra ohrožující soukromí se opět vrací

    Již několik let se v Evropské unii projednává regulace, jejímž deklarovaným cílem je ochrana dětí před sexuálním zneužíváním. To zní chvályhodně pouze do chvíle, než si uvědomíme, že součástí návrhu, jenž je známý pod názvem „chat control“, je i oslabení principu koncového šifrování online komunikace a povinnost poskytovatelů automaticky prohledávat soukromé zprávy, e-maily a skupinové chaty na WhatsAppu či Signalu ve jménu detekce dětské pornografie a jiných podezřelých materiálů. Pod rouškou ochrany dětí se tak skrývá nástroj pro masový dohled nad digitální sférou a drastický zásah do soukromí evropské veřejnosti.
    https://www.echo24.cz/a/HrQVw/komentar-ruzicka-chat-control-evropska-hydra-ohrozujici-soukromi-se-opet-vraci

    1. Přitom by šlo vše řešit úplně jinak. Dnešní operační systémy by byly schopny znemožnit fotit, natáčet či chatovat s jakýmkoli sexuálním obsahem, pokud by se jednalo o osobu pod zákonem stanovenou hranicí. A rozhodně by k tomu nebylo ani potřeba být online. Je-li například telefon schopný rozeznat vaši tvář, zcela jistě pozná nahotu na fotografii či videu, nedejbože sexuálně laděnou komunikaci.

        1. Anebo jste mě ani jeden z vás dvou nepochopil 😉 Takže ještě jednou pro vás oba – kdyby se opravdu chtělo, tak už dávno telefony neumožňují vznik takového obsahu. Ale o ten ve skutečnosti vůbec nejde, protože se dá úspěšně komercionalizovat, například v podobě „uniklých“ videí na darknet, případně použít jako vydírací potenciál. Ale odvolávání se na boj s ním slouží jako dobré alibi pro šmírování občanů a utahování šroubů.

          1. To není technicky tak jednoduché, jak to vypadá. Pokud by šlo jen o natáčení skutečných dětí, než se u nich rozvinou sekundární pohlavní znaky, řekněme pod 10 let, tak by to teoreticky šlo, jenže trestnost toho „kdo přiměje, zjedná, najme, zláká, svede nebo zneužije dítě k výrobě pornografického díla nebo kořistí z účasti dítěte na takovém pornografickém díle“ trvá třeba u nás do 18 let a třeba v USA v některých státech snad až do 21 let oběti. A sedmnáctiletou, potažmo dvacetiletou, holku nerozezná od právně „dospělé“ o pouhý rok starší ani člověk, natožpak algoritmus. To by se pak muselo zablokovat pořizování záznamů s nahotou úplně…

            S tou textovou komunikací by to šlo jedině tak, že by se uživatel před použitím jakéhokoli zařízení musel přihlásit pomocí nějakého ověření věku, které by bylo obtížné překonat. A po přihlášení by do určitého věku uživatele telefon automaticky blokoval komunikaci se sexuálním podtextem. Ale znamenalo by to konec anonymního použití komunikačních prostředků, přihlašovat by se musel každý.

            Ale jinak naprosto souhlasím s tím, že jde jen o vhodnou záminku, jak získat další přístup do soukromí za účelem kontroly „nepohodlných“. A pro některé politiky ještě jako bonus nahánění bodů za „boj proti zneužívání dětí“.

      1. Ale páánové – to se přece už dávno děje!

        Schválně, majitelé mailboxu u Seznamu, vyzkoušejte jednu maličkost :
        Napište svému známému, též majiteli mailboxu u Seznamu, nějaký mail o deseti-dvaceti větách, ve kterém budete rozebírat například nejvhodnější vrtáky do betonu, nejlepší okna do novostavby, nebo podlahovou krytinu do kuchyně – to je úplně jedno.

        Garantuju Vám, že nejpozději do čtvrthodinky máte kterýkoliv druh prohlížeče (a samozřejmě úvodní stránku Seznamu) vytapetovaný reklamou přímo na druh zboží, o kterém jste si v mailu psali.
        Komu to nedocvakává :
        Dnes už neexistuje žádné telekomunikační tajemství, ani žádné jiné opatření, které by Lukačovičovi či Volnému zabránilo přečíst si Vaše maily, resp. jakoukoli korespondenci, vedenou přes Seznam i Google.

        Jste naprostí blázni a šílenci, pokud se v tomto druhu mailboxu (seznam, volny, google) bavíte o ryze soukromých věcech, např. o Vašich zdravotních či finančních problémech, nebo záměrech něco konkrétního udělat.
        Buďte si jisti, že o Vašich problémech, záměrech, nebo o zájmu o určité služby se jako úplně první dozví Lukačovičovy algoritmy. Ty rozhodnou, jestli bude mail adresátovi doručen, kdy bude doručen, nebo jestli vůbec, případně bude doručen někam úplně jinam, kam to rozhodně nechcete.

        Vyzkoušejte si to. Nic Vás nepoučí tolik, jako osobní a přímá zkušenost.

        Stejným způsobem jsou už dávno monitorovány další síťové služby včetně FB a jeho derivátů a odvozenin, pravděpodobně to provozuje i bývalý Twitter a nedělám si iluze ani o ostatních, včetně Telegramu.
        Za to, co máte zadarmo, platíte informacemi o sobě.

        Asi jediná věc, která tohle příliš, resp. vůbec nerespektuje, ale za kterou je tedy nutné pravidelně platit, je Protonmail. U něj si tajemství přenášených informací musíte zaplatit – majiteli Protonu prostě zaplatíte náhradu za to, že Vaše informace a data o Vás nezpeněži jinak a jinde.

        1. Teco:
          Těch reklam jsem si před časem všimla taky. Pikantní na tom je, že vám vnucujou zboží, které jste právě zakoupili, čili je to kapku naprd. A taky jsem zjistila, že je systém zcela zmaten, když koupíte jeden den tenisky, druhý den řetězovou pilku a třetí den knihy.

          1. Hádám, že se zmatky dějí proto, že do toho procesu už vůbec nezasahují lidé, ale celé to řídí boti.

            1. Teco:
              Však jo, já jen, že mě velmi těší mátat ty robůtky. Existuje povídka – teď nevím, tuším že Lem – kdy letí pilot vesmírem, sám, sameček a dostane se do potíží. Ajka vymejšlí miliony řešení, jemu se nezdá žádné, tak neudělá nic. Ajka šílí, jenže na konci se ukáže, že právě to nicnedělání bylo jediným správným řešením.
              Ráda bych si to přečetla znova, ale zapomněla jsem autora i sbírku 😄 natožpak název.

                1. tdx.
                  Za á s Ajkama nekamarádím a prozatím to nemám v úmyslu a za bé si povídky v případě potřeby dokážu vygenerovat sama 😜

              1. Markýza
                Tudle jsme se s ženou bavili na ulici (ona matlafoun v batohu, já v kapse), že bude potřeba vyměnit dveře v altánu na zahradě.
                Když jsme přišli z nákupu domů, co myslíte?
                Bylo to tam.
                Každý třetí příspěvek na Fakingbůku byla reklama na nějaké dveře.
                Na Databázi prakticky nechodím, žena má jako úvodní stránku myslím Centrum, tam bylo také předveřováno.

                    1. Ne vše, tekoucí voda je dobrá.
                      Jenom musí být srovnatelná hlasitostí s užitečným signálem.

                    2. To Janka:
                      Jistěže stačí. Nebo ho vypnout ->>> pro jistotu vytáhnout akumulátor. Ale ta tekoucí voda docela stačí.
                      Plus méně stihomamu…

                1. Pivoj:
                  Jo, už jsem to několikrát slyšela. Já mám naštěstí blbce par excellence – patnáctiletou Nokii. Ono je pěkný být na síti, pokud nejste ovšem v síti. Ale hádám, že až to bude větší problém, než otravné reklamy, lidská vynalézavost na něco přijde….anebo Ajka ztroskotá na opačném pólu, na lidské blbosti. Uvidíme.

                  1. Jo, tlačítkovou Nokii mám taky. Smartfoun sice mám, ale používám ho spíš jako foťák. Nokií komunikuju při internet bankingu a potvrzování plateb kartou. Ono platit mobilem je sice takový efektní a pohodlný, ale taky podle mne daleko lépe narušitelný. A takový to klikněte na odkaz taky řešit nemusím.

                    1. Dělám to taky tak.
                      Dvoucestné potvrzení transakcí v jednom aparátu je přece výzva pro hackery.
                      A nepožívat WiFi!! Synáček pracuje pro banku – ajťák pro bezpečnost mezibankovního styku a když byl jednou doma na návštěvě, ukázal mi, jak se snadno dostane do mého počítače, aniž by znal jakékoliv heslo.
                      Trvalo mu to asi pět minut a použil k tomu jenom svého chytrouše. Dost to se mnou otřáslo, k oběma počítačům jsem další den natáhl LAN síť kabelem a WiFi vypnul.

                    2. Katango:
                      mně ještě fascinuje, jak ty smartfouny příšerně zdržujou. A jak se v nich lidi hrabou a nemůžou to najít a to je pořád „počkej, někde to tam musím mít“ a když se něco poséře při platbě smartfounem, je na nohou půlka Teska……..zlatá Nokie!

                2. PivoJ

                  Když jsem přečetl „bylo to tam“, tak jsem si řekl, hle, konečně nastává ten pohádkový komunismus s jeho heslem „každému podle jeho potřeb“.

                  Ale vy jste tam neměl ty dveře, jen reklamu, kde si je koupit.

                  To je myslím celkem hezký ilustrativní příklad hlavního ideového rozdílu mezi komunismem a kapitalismem…

                3. Pivoj 9:53

                  To funguje, ale moc intelektu v tom není:
                  Po zakoupení foťáku Panasonic se objeví hafo nabídek na objektivy Nikon, Sony, Canon, případně i na celé foťáky. Přitom není blbější investice , než další objektiv s odlišným bajonetem. Stejně tak si k akumulátorové vrtačce nikdo nekoupí ještě jednu
                  ( s odlišným akumulátorem).

                  1. Jednou jsem si v eshopu koupila sazenici fíkovníku (mmch je již devět let v zemi na dvoře a pokud léto úplně neproprší, krásně plodí). Ještě půl roku poté se mi zobrazovaly reklamy na koupi fíkovníku. Ale proč bych měla kupovat další? Mně stačí jeden. Kdybych chtěla další, tak si ten můj namnožím.

              2. Jedna povídka od Lema, kde správným řešením problému bylo nedělat nic, mě napadá: Patrola. Ale tam zase chybí ta Umělá Stupidita, problém vyráběla jen úplně obyčejná vadná obrazovka. A na řešení musel přijít Pirx vlastní hlavou, pokud nechtěl beze stopy zmizet v kosmu. 🙂

        2. Reklama se má zobrazit ještě před tím než na zboží pomyslíte :-). Tuhle si spinám, dramatický sen a najednou – přerušen reklamou na nějakej nesmysl z Hornbachu i se znělkou na závěr. Pak sen v pohodě pokračoval…

          1. Myslím že máte nejvyšší čas navštívit psychiatra. Na utkvělé představy jsou snad už i prášky!

  13. Evropští lídři u Trumpa. „Díky vám se něco změnilo,“ chválila Meloniová

    Evropští lídři jednají s prezidentem Donaldem Trumpem a ukrajinským prezidentem Zelenským v Bílém domě. Před samotným setkáním mluvili i o změnách, které do konfliktu přinesl americký prezident Donald Trump. Především italská premiérka Giorgia Meloniová zdůraznila, že ruský prezident tři roky odmítal jednání, nyní však svůj postoj změnil. „A to díky vám,“ dodala směrem k americkému prezidentovi.
    https://www.echo24.cz/a/H9dtG/zpravy-svet-evropsti-lidri-pred-jednanim-s-trumpem

      1. A bude to napínavé, z peletonu se utrhl černý kůň:

        https://www.cbsnews.com/live-updates/trump-zelenskyy-meeting-white-house-ukraine/#post-update-06c7b01d

        – kdo si lámal hlavu nad tím, proč ke strýčkovi Donaldovi berou hen ti „evropští lídři“ ausgerechnet finského prezidenta, když doma nechali nejen Pjotra Fyjalenka ale dokonce i zástupce Polska, teď si mohl rozsvítit žárovku nad čelem:

        „Zkouším najít něco dobrého na naší současné situaci, a našli jsme řešení v roce 1944, a jsem si jistý, že budeme schopni najít řešení v roce 2025, jak ukončit ruskou agresivní válku a přijít s trvalým a spravedlivým mírem.“ řekl Stubb (hen ten finský premiér Cai-Göran Alexander Stubb)

        I když legenda o „Bílé Smrti“ (Simo Häyhä) v rusofrenních kruzích stále vzbuzuje orgasmické plácání po zádech nad zabíjením mongoloidních hord, historickou pravdou zůstává, že Finsko prohrálo jak Zimní válku (a přišlo o více území, než kolik Stalin původně chtěl vyměnit) tak i právě v roce 1944 tu Pokračovací (kdy stálo na straně nacistického Německa – možná po novu už jen Nacisticka).

        Nevyšlo z toho pravda zas tak špatně – a i díky neutralitě a dobrým vztahům se sousedním Sovětským svazem se mohlo Finsko docela vyšvihnout (kdo si dnes vzpomene, že dnes už americkým Microsoftem dávno zničená Nokia původně začínala jako dodavatel toaletního papíru do SSSR). Ale přece jen asi bývalý carský maršál Mannerheim požíval u sovětských velitelů o dost větší úcty a respektu než pyjanista Zelenský a zajistil tak své vlasti až nemírně mírné podmínky.

        1. Paralela s řešením situace Finska v roce 1944 kulhá na všechny nohy.

          Mannerheim si během WWII nezakázal přímá jednání s protivníkem. Když se situace pro Německo vyvinula nepříznivě a on si spočítal, co by znamenala úplná porážka Finska a jeho obsazení, domluvili PŘÍMO finští vyjednavači s Alexandrou Kollontayovou, velvyslankyní SSSR ve Švédsku, obsah toho, co v následujících letech mělo dostat jméno „Finlandizace“. Začínalo to vyhnáním nebo odzbrojením jednotek dosavadního spojence Finska na jeho území, dál bylo potvrzení územních zisků SSSR z předchozího období, závazek k TRVALÉ NEUTRALITĚ, pronájem strategicky významného prostoru pro vojenskou základnu SSSR a dále závazek k reparacím ve stanoveném rozsahu a formě jejich plnění. SSSR si vymínil plnění v průmyslových výrobcích – odtud vyvstal stimul k poválečnému rozvoji finského průmyslu i v odvětvích, která Finsko dříve řešilo dovozem.

          K takovému historickému řešení že poukazuje představitel čerstvého člena NATO? Nevěřím svým očím.

            1. Finsko po rozpadu SSSR využilo situace a od původní smlouvy odstoupilo (respektive zrušilo její platnost) s tím, že druhý účastník už neexistuje. Zároveň si s Ruskem (Jelcinem) dohodlo volnější uspořádání vzájemných vztahů, které explicitně neutralitu nepožadovalo. Přesto svou spolupráci s NATO drželo v umírněné formě členství v tzv. West European Union (WEU). Jelcinovo Rusko s tím nemělo problém, a to Putinovo také ne, až do nedávného finského „coming outu“.
              https://en.wikipedia.org/wiki/Paasikivi%E2%80%93Kekkonen_doctrine

              1. Jak sam pisete, od smlouvy se da bez problemu odstoupit, pristoupit a zase odstoupit ale na druhou stranu, takze to klidne svedomi bych nestracel)))

                1. Bez problémů od smluv odstoupit lze, pokud je protistrana momentálně slabá a ještě dlouho bude. Smlouvy jištěné reálnou silou a možností sankcí se tak snadno jednostranně neruší.

                  Koneckonců Finsko mělo svého času i smlouvy s hitlerovským Německem. Mannerheim ve svých pamětech přetiskuje znění omluvného dopisu německému protějšku, aby pochopil jeho situaci. Že musí myslet na osud svého národa po válce, jejíž výsledek již je předvídatelný. A bylo. Němci sice na odchodu udělali ze severu Finska spálenou zemi, ale to bylo všechno. Pro Finy pořád líp, než čekat na další postup Rudé armády.

                2. Dodatek. Stubb si hloupými řečmi nadrobil.

                  Normálně ten odchod od závazku trvalé neutrality byl považován za překonanou historii. Ale když na svoji zemi ten finský aktivista teď zbytečně upozornil, Sergej Lavrov si neodpustil komentář.
                  https://tass.com/politics/2004665

          1. ved prave, Finsko najlepsie zarabalo na obchode medzi vychodom a zapadom, tak ako Rakusko. A tedar sa toho vzdalo. Takze Rusi z Petrohradu uz nechodia minat svoje peniaze do vychodneho Finska, to stratilo lacne ruske drevo na drahe finske produkty, stratilo najkratsiu letovu trasu cez Rusko do Ciny, takze finskym leteckej leteckej spolocnosti hrozi krach, ak ich vlada nezachrani, maju drahe energie (ako zvysok EU)+to novu jadrovku, co im postavili Francuzi relativne casto odstavuju (za ine prachy a v inom casovom harmonograme, to sa fakt oplatilo). Vobec nechapem, ze tento premier este ma hlasy doma, pritom ucet za jeho aktivity este len pride potom ako sa budu musiet splacat zaruky na ukrajinske dlhy a americke zbrane

        2. Důvod je jiný, Alexandr Stubb, finský prezident, má s Donaldem Trumpem přátelský vztah z hraní golfu. Ještě lepší než Keir Starmer z Velké Británie. Zatímco Merze prý Trump vysloveně nesnáší a Macrona taky nemá rád.

          1. No a ten přátelský vztah se projevuje tím, že si ho Trump ani nevšimne, když sedí přímo proti němu:

            https://timesofindia.indiatimes.com/videos/international/trump-forgets-finland-pm-at-eu-leaders-table-despite-name-cards-stubb-shouts-im-here-watch/videoshow/123375447.cms

            ale pořád lepší než Merz s Macronem, to zas tedy ano. Možná kdyby Meloni přibrala Kaju Kallas místo té staré ochechule, tak by z Donalda něco vymáčkly (pokud by se Melanie chvíli nedívala).

    1. Seděli tam na na chodbě na židličkách jak na prvním pracovním pohovoru – elita EU – che, směšní smradi. Troufají si pouze na vlastní obyvatelstvo, rozežraná smečka dacanů.

          1. Macron má nohy dvě, i když jednu o pár čísel větší než druhou, chudák. Ale mezi ním a ženou v tyrkysových šatech (Uršula?) sedí někdo se špičatýma botama na podpatku, ale bez těla. Tři nohy má zdá se žena v červených šatech (Meloni?), jednu sdílí s Uršulou, takže ta má nohy taky asi tři.

            🙂

            1. Vidíte, pořád strašíte hen tou onou AI – a ona ani neumí správně distribuovat nohy na namalované fotografii….
              Tohle že má jednou vládnou světu? 🤷‍♂️

              1. no .. právě že přesně proto je třeba se toho obávat. protože nemá ve skutečnosti ponětí a je jí to jedno.

              2. Víte, každý problém má více řešení. Jedno je, že AI zjistí, že to má spočítané špatně a naučí se ty nohy přiřazovat správně. A druhé je, že si řekne, že ona to má spočítané dobře a špatně to mají lidi.

                A začne ty nohy přiřazovat správně…

                1. Pozor, každý ne! Existují problémy (je jich dokonce nekonečně mnoho), které mají pouze jediné řešení, a existují i problémy, které řešení nemají.

  14. Ale toz, Vidlaku. Nemate pristup ke korektoru?
    Neni od vas fer, nutit lidi cucet do textu, a lovit v tom nesmyslu smysl.

    Jako dnes napr. “ lzemk.“ Huh? A korektor by nas taky usetril hrubek jako Wersailles.
    Neni to jen dnes, a neni toho malo. Obcas uz mi to neda, a musim protestovat.

      1. Kdyz pisu clanek, tak si davam setsakra pozor. Jinak by mne stejne nekdo sepsul. A kdyz mne nekdo upozorni na chybu, tak to opravim. Vidlak nikoli.

            1. Ne vždycky korektor pomůže.
              A taky jste tak vytížená? Já nevím, možná od rána do rána něco organizujete, jezdíte na setkání s občany, nespíte, komentujete…a ještě stihnete vyšlehnout článek (každý den!) bez jediné chybičky…asi jste superžena.

                1. Vevčo,
                  někdy je nutné význam slova jen naznačit úmyslnou hrubkou, protože trestní stíhání a Igor Mříž bdí ostřížím zrakem.
                  Ale v případě Vidláka půjde o překlepy rychlého datlování článku někde ve vozidle.

              1. Občas pomůže dát jen přečíst text někomu druhému, který si vněm všimne chyb a překlepů na první dobrou.
                Ale jinak souhlas s tím, že je obdivuhodný Vidlákuv záběr toho, co za den stihne!
                Odpoledne jsem o něm četl, že během dne dělal v Práglu kontaktní kampaň a večer šup další velmi kvalitní text plný inspirativních myšlenek na webu! Je to respektuhodné. To by taková Ivanka Smetanová nedala ani s hrstí plnou prášků, přepravkou alkoholu a dvěma kartóny cigaret!

        1. Je rozdíl psát článek týden anebo den. A unavenej snadno přehlédne podtržení chyby zvláště, když používá slůvka nezvyklá, neběžná a neobvyklá.

        2. Vevča:
          Jéžiš Vevčo….pochopili jsme všichni smysl? Pochopili. Možná Vidláka tolik nebere, když ho někdo sepsuje za takové blbiny – mně by to teda taky nebralo.

    1. Jestli to nechápete čtěte blogy vytvořené AI- umělá inteligence. Můžete si vyzkoušet svůj blog-pohádku cokoliv, zadáte klíčová slova jména co tam chcete mít a za chvíli hotovo.

      1. Kdyby jen blogy – ale i ty komentáře! Ty komentáře!

        Třeba tady tu ten: stačí zadat klíčové slovo klíčové slovo, chtít tam mít AI – a za chvíli bylo hotovo. Jen na to jméno někdo zapomněl…

    2. Vevčo, když se na to podíváte objektivně, uvidíte, že Vidlák klapnul písmeno „M“ místo mezerníku, který je hned vedle. No, přečíst si to měl, ale už je to opraveno.

      1. Ja jsem nikdy netvrdila, ze se to neda prelustit, Alefe. Jen si myslim, ze korektor by Vidlakovi usnadnil psani, a nam cteni. Ale jinak dik za kybl s mopem. 🙂

  15. 😁 Tak a volá se do Kremlu prezidentu Putinovi

    Zelenskyj a lídři EU řeší v Bílém domě záruky pro Ukrajinu, Trump volá Putinovi

    Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj a zástupci několika evropských zemí jednají v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Zelenského přijeli podpořit generální tajemník NATO Mark Rutte či šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová. Na prvním výstupu před novináři prezidenti mluvili o ukončení války na Ukrajině, kterou před třemi lety vyvolalo Rusko. Podle Bildu Trump společné jednání náhle přerušil s tím, že zavolá do Kremlu.

    Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/usa-bily-dum-setkani-trump-zelenskyj-ukrajina-evropa-valka-rusko.A250818_185205_ln_zahranici_halu

    1. Mňo,vrtá mi hlavou jestli jurop lídři přijeli do WH Tumfovi vynadat nebo si přijeli pro notičky jak dál.
      Čas ukáže

    2. Situace dospěla do stavu, kdy americký president MUSÍ svůj postup, resp. jednání s evropskými bezmocnými mopslíky, konzultovat s presidentem RF.
      Resp. musí se presidenta RF zeptat, zda s nějakým krokem alespoň rámcově souhlasí.

      Za mne to je od konce 2.SV naprosto nevídaná, přímo fantastická situace. Naposledy byl takto mocnostmi respektován Stalin. Z Chruščova měli respekt spíš proto, jak byl nepředvídatelný a čeho byl schopen.
      Až donedávna to bylo zcela opačně.
      Vítejte opět v bipolárním světě, kde tentokrát větší vahou rozhodování, vládne Ruská federace.
      Jsem rád, že jsem se toho dožil…

    3. 2 A_M:
      Jsem si skoro jist, že k tomu „jednání“ s Evropany byl pasivně připojen i VVP.
      Pokud ne oficiálně, tak neoficiálně naprosto jistě. Witkoff to nepochybně zařídil, volný kanál se najde vždy.

      Dva majitelé v současnosti největších ptáků na planetě, se prostě na Aljašce domluvili na svých zájmech.
      Další postup bude společný, koordinovaný a bude respektovat hlavně zájmy obou těch prcířů.
      Jeden prcíř chce vrtat-bejby-vrtat suroviny, tak dostal území a bude si vrtat podle libosti.
      Druhý prcíř si chce rozhodovat o dalším osudu toho Náckova sám, tak si bude rozhodovat sám a bez toho, aby mu do toho kecali vrtáci odvedle.
      Oděsa bude společná jak pro vrtáky, tak pro denacifikátory.
      Za mě naprosto ideální stav!

      1. Myslíte, že jako agent KGB na státních návštěvách umisťuje odposlechy? Možné to je, prostě vytáhne z kapsy hrst štěnic a rozhodí je tam. 🙂

  16. 2 Alef 0:
    Když se tu a tam sejdeme s Marianem Kechlibarem na kafi, už se nesměje, když mu doporučím prohlídku školního atlasu. Jak se totiž praví jedné reklamě „na velikosti záleží“. A když máte na 100 km2 jednu fabriku a mezitím je tajga, špatně se to bombarduje. A v té tajze se dokonce tu a tam najde i nějaká ta „cenná zemina“.

    Zajímavé je, že se Marián trefil co se týče použití válečných dronů. Ale jenom v beletrii. V „Krvavých levandulích“ popisuje dokonce i spící drony, které tiše sedí někde na zemi a do akce se vydávají, až když mohou škodit.

      1. Jasně, on to předeslal o pár let dřív. Ale taky tam předpověděl biologickou válku a ta naštěstí nenastala.
        Ale „Levandule“ jsou o invazi islámu do Francie. Možná se něco z jeho vizí objeví, až se bude ve „zbytkové Ukrajině“ bojovat o vládu. Jestli „Bandera a Šuchevič“ nebo…

        Nebo kdo?

        1. no .. na férofku: stejně si myslím, že ten únik COVIDu z tý laboratoře ve Wuhanu byl ve skutečnosti provozní test: pánům, Faucimu a hlavně pánům co stáli za ním se zdálo, že už je to zralý …

          1. urcite ano, nahody takehoto ramca sa prilis nedeju a ked sa aj zadari, tak sa to hned rychlo utlmi. Ked si vezmete ako sa to sirilo do sveta, tak taka nahoda je imho neuveritelna…..asi ako nahoda, o ktorej tvrdili, ze vznikol covid, kde v retazci opica-luskon-had-netopier (casto zijucich na uplne nesuvisiacich uzemiach) sa vyvinul virus, ktory zabijal Cinanov priamo na ulici, ale ked dosiel do Europy, tak najviac ludi zomrelo na neliecenie

            1. Smiřte se s tím Janko, že některé příhody z historie se nikdy nedozvíme.
              Jak to bylo s potopou a tak podobně.

    1. Jak už jsem někde psala, Kechlibarovy zapomenuté příběhy a krvavé levandule se mi líbily. Ale jeho komentáře k současnému dění už ne.

          1. Víte, pokud nedáte jméno, automaticky naskočí Anonym.
            Tedy, asi pokud nejste trvale přihlášený.
            Ale mě štve, že procházím cenzurou, čili mé příspěvky se zobrazují až s dlouhým zpožděním.
            A někdy vůbec, hlídač mi napíše „Píšete příliš rychle, zpomalte“ a příspěvek nepustí.
            Je vidět, že zdejší diskuze je na inde-xu a jsme pečlivě monitorováni.

            1. blok na rychlý psaní je jednoduchá obrana enginu proti spambotům. aby vidlák večer nenapsal článek a do rána pod ním bylo 300000 reklam na prezervativy.

  17. Že cukne Amerika tomu bych i věřil když uvážím jejich astronomický dluh ale že by to zabalili evropští ratlíci? Když Ukradina prohraje urychlí to rozpad EU, někde jsem četl, že když stát vede voják dovede ho do války, když ekonom dovede ho k prosperitě,tak mě napadlo,kam nás dovede bývalá gynekoložka a nechci to ani domýšlet.

      1. Ale to zase není tak špatná perspektiva pro heterosexuální muže a volnomyšlenkářské ženy…

        😉

        1. Borowitz:
          No….myslela jsem si, že jsem dostatečně volnomyšlenkářská, ale zřejmě nejsem 😄 Ale vám to kluci přeju.

  18. Ono to je v podstatě strašně jednoduché – anglosasům nastal konec světa … přesněji, končí způsob, jakým řídili davo-elitářskou společnost. Prostě staré osvědčené způsoby přestávají fungovat, proto nemají žádný plán „B“. Zatím ho nikdy nepotřebovali, zatím ty jejich triky vždy vždy fungovaly … ale už to nefunguje, protože máme hen tú on-line výměnu informací.
    Je to opravdu jak s tím kouzelníkem – jakmile pochopíte a rozšíříte mezi lidmi, na čem jsou založeny jeho „kouzla“, tak přijde o obecenstvo … nevratně., stává se z něj profláknutý manipulátor až podvodník.

    1. Kéž by, ale obávám se, že se mýlíte. Plánem „B“ Anglosasů bylo vždy „když to nejde po dobrým, tak to rozbijeme“. V historii použito mnohokrát.
      A ač se nabízí otázka, zda se jim to, díky informovanější on-line výměně informací, povede i tentokrát, obávám se, že k otesání tohoto „on-line“ prostoru a zblbnutí většiny lidí propagandou jim nebude trvat déle, než pár měsíců, neřku-li týdnů.

      1. vcera som citala jednu analyzu o Britanii ako state a tom, ako stratili imperium. A podla vsetkeho sa prave UK v roku 2021 ponorila tak do financneho marazmu, ze prave to bol dovod Johnsona na zmenu mozneho mieru na vojnu v 2022 na UA. A ta zaroven rucila za velku cast ukrajinskych dlhov Svetovej banke (to bolo pre mna novum, ja som myslela, ze to cele budeme calovat, ale vyzera to, ze zrejme len cast). Okrem toho na jej popud do ukrajinskych dlhopisov investovali velki hraci, tych ale nasledne UA s pomocou Rotschillda ako poradcu, prinutila najprv akceptovat dobrovolnu stratu -37% z dlhu aby nasledne Zelensky vyhlasil neplatenie. Takze Bank of England bude musiet defacto vratit tie peniaze nakolko oficialne oznamili, ze budu akceptoval repo obchody so vsetkymi dlhopismi (teda zrejme aj s tymi stratovymi). Lenze UK ma klauzulu, ze britska vlada MUSI uhradit vsetky straty BoE, co teraz uz vyzera na cca 150 mld. Takze sa tocia v cykle a prave z toho vychadza cela ta zarputilost Britanie ohladom vojny s Rusmi, oni zrejme vsadili skoro vabank a teraz je problem. Okrem toho britske firmy utrpeli velke straty v dosledku odchodu z ruskeho trhu. Viem, ze viac menej je to to, co sme vedeli, ale ja som tak nejak cakala, ze to nebude take urputne a ze sa v tom zaangazoval cely stat, ze to proste bola taka investicia, ale tu vyzera, ze UK ide o hodne vela.Mimochodom, utok na Kursk zrejme naplanovali Briti par dni po navsteve Zelenskeho v Britanii a chvilu po zmrazeni splacania zo strany UA.
        Ak to niekoho zaujima https://alexkrainer.substack.com/p/the-coming-collapse-of-britain (da sa prelozit v prehliadaci, nemusi sa pocuvat do video na zaciatku, je to z roku 2024, ale take veci sa znacne natahuju a mozno dokazu Briti tu plechovku odkopnut znovu)

    2. ad David Dvořák (22:27)
      „Je to opravdu jak s tím kouzelníkem – jakmile pochopíte a rozšíříte mezi lidmi, na čem jsou založena jeho „kouzla“, tak přijde o obecenstvo … nevratně., stává se z něj profláknutý manipulátor až podvodník.“

      Dodal bych, že stejné to je i s „kouzlem“ ochoty civilizovaných občanů moderního světa ve velkém vraždit a nechat se vraždit. Trik spočívá v tichém souhlasu celé slavné křesťanské civilizace s etalonem Boha od počátku požadujícího krvavé oběti, aby byl usmířen…

      Právním základem křesťanství totiž není Ježíš, ale Abrahamova smlouva. Ježíš jediným výrokem o „nové smlouvě“ sice potenciálně moc této krvavé smlouvy nad Židy ukončil (a nikoho jiného se netýká) a ještě před tím se výslovně a opakovaně distancoval od ztotožnění boha Otce s židovským Jahvem slovy „Neznáte mne ani mého Otce“. Ovšem autoři knih Skutků, Dopisů a Zjevení, ve shodě s křesťany všech následujících dob ve všech svých spiscích, Ježíšovy výroky z Evangelií bez výjimky důsledně negují a ignorují. Jak slovy, tak i skutky. (Autoři Dopisů & spol. Ježíše citují Ježíše jen JEDNOU a ještě pokřiveně…)

      Prolínačka Ježíšova milujícího Otce s krvavým Jahvem Starého zákona, to je křesťanský majstrštyk. Důsledkem je, že křesťané z neznalosti nevědomky berou satanistickou Abrahamovu krevní smlouvu o zotročení a vyhlazení všech národů bránících anexi slíbené země mezi Středozemním mořem a Eufratem jako boží a tudíž legitimní. Dodnes, bohužel. Duchovně jinak ukotveným „gójímům“ je to fuk. Ke společné škodě.

      Takže Ježíš sice říká Židům (i „poslíčkům“): „Neznáte mne ani mého Otce“, ale v praxi dodnes drtivá většina křesťanů považuje princip vraždění „těch špatných“ za správný. Říká to přece „Bůh“ už ve „Staré smlouvě“, ne?

      Škoda jen, že nám nedochází krutá aktuálnost Abrahamovy smlouvy. MY jsme dnes těmi „národy bránícími anexi Abrahamovi zaslíbené země“ v plném rozsahu. Křesťanská i arabská civilizace jsou tím „duchovním Edómem (Ezau)“, který podle Jahveho slova musí být coby překážka „naplnění božího slova“ zničen. To neříkám já. Tak zní oficiální výklad Talmudu. Poslechněte si pár kázání dnešních rabínů na toto téma na Rumble (zadejte třeba „rabbi, Esav“). To nejpodstatnější z Ježíše jsme prozatím naprosto nepochopili, praktické důsledky našeho nepochopení rovněž ne. A pochopili jsme vůbec něco? Že nám zvoní hrana, protože to je v plánu?

      „Kdo je slepý, ne-li můj otrok, a hluchý tak jako můj posel, kterého posílám? Kdo je slepý jako ten, za něhož jsem zaplatil, a slepý jako Jahveho otrok?“ (Izaiáš 42:19) To je o křesťanech…

      Ve finále pak stačí gigantické motivační platby správců měn na příslušné účty, a lidský kanónenfutr s touto karikaturou „Boha“ v hlavě navlékne odosobňující uniformu smrti. Jdou pak společně vraždit a jsou vražděni… A prozatím živí v zázemí budoucích válek nadšeně oslavují co nejmasovější vyhlazování TĚCH DRUHÝCH. Jahve je spokojen, boží soudy s krví až po uzdy koní „jedou“ podle plánu.
      Je spokojen i Ježíš, co myslíte?

      S ničím to určitě nesouvisí, a jde jistě o pouhý souběh zcela nahodilých okolností, ale dovolte otázku: Tradiční rodiny správců měn i představenstva veškerých globalistických finančnických institucí bývají obvykle spojovány s jakou národností?

  19. „Ani ten nejzavilejší rusofob už neočekává brzké zhroucení ani ruské ekonomiky ani ruské vojenské mašinérie.“

    Evidentně podceňujete naše čacké borce ze Seznamu/Novinek. Zrovna dneska psali, že Rusku dochází benzín a na řadě míst jsou prázdné čerpací stanice. Včera to bylo taky cosi podobného. Podle všeho je Rus v totálním háji. Psaly Novinky.

    1. Minulý týden se zas na Novinkách jásalo, že v Rusku dochází brambory. Kolik těch chytráků vůbec ví, že hlavní sklizeň je až na podzim ?

      1. Teď už největší příznivci Anglo-Francouzů hubujou na ně, že jsou tlučhubové.Teď najednou přiznávají Rusům udatnost, sílu, vidí že mají kanónů dost a že i ruské kanóny daleko zanáší! Napoleon chystá slavnosti k vítězství nad Sebastopolem, ale kdo ví, bude- li je světit! A i kdyby i padl, i Krym opanovali, Mikuláš nepopustí.

        Z dopisu Boženy Němcové manželovi 14. listopadu 1854

        tedy never ending story

  20. Já čekal na dnes článek spíše o tom jak začal Blažek zpívat 😀 Ještě bude pětikolkářům horko, on nechce být obětním beránkem.

    1. Mezi mafiány je zvykem nezpívat. Páč kdo zazpívá, zpívá naposledy, takže už se ani nedočká reprízy v soudní síni.

        1. Markýzo, když ono je už těch mrtvých kolem Vitta di Dosimetro tolik, že se na některé lehce zapomene. Ale máte pravdu, ředitel kampeličky tam taky patří. 🙂 Jistě nebyli posledními. 🙁

      1. A tady to máš zasazené do reálného ekonomického rámce:


        Ireland 2024 705,755.79
        Chile 2024 684,594.68
        Iraq 2024 665,966.38
        Austria 2024 657,343.62
        Ukraine 2024 656,527.76
        Czechia 2024 618,168.36
        Peru 2024 609,160.44

        Nás předběhla i Ukrajina – že by to bylo fyjalovým transferem bohatství od nás nejen na západ ale už i na východ?

        1. Kategorie Ukrajina (2024) Česká republika (2024) Výsledek

          Celkový HDP (PPP) ~656,5 mld USD ~345 mld USD (běžný HDP) Ukrajina výše
          HDP na obyvatele (PPP) ~18 550 USD/osobu ~31 700 USD/osobu (běžný) Česko výrazně výše

        1. To bylo vtipne, jeste ted se smeju. Ze jste vy v minulosti psal texty Ludkovi Sobotovi, je tam videt stejna ruka mistra

        2. imho nie az tak. Ono tie stovky miliard, ktore opustali rocne Rusko a teraz az v takej miere nie, maju svoj efekt. Dalsia vec u ktorej si Zapad strelil do vlastnej nohy

    1. Vůbec poslední hlášeni německého rozhlasu : „Pod nepřátelskými letadly se nenachází žádné říššké území.“ 😀

    2. Archanděl:
      Hezká a vypovídající. Bývalý premiant, který to parádně posral a pan učitel, který se ještě pokouší přivést ho na dobrou cestu.

Napsat komentář: Stalda Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *