1 listopadu, 2025

Jako tenkrát, když to začalo…

Přátelé, pamatujete si poslední týdny předtím, než Rusko překročilo ukrajinské hranice a zahájilo invazi? To se tenkrát kolem ukrajinských hranic motaly velké kontingenty ruské armády, cvičení stíhalo cvičení, probíhala různá jednání na mezinárodní úrovni, Ukrajina zase pořádala na druhé straně čáry svoje vlastní cvičení, naše republika ve velkém dodávala Ukrajině dělostřelecké granáty a většina analytiků tvrdila, že na plnohodnotnou válku nedojde, protože není v zájmu ani Ukrajiny ani Ruska.

Byl jsem tehdy jeden z mála, který tvrdil, že pro válku jsou splněny všechny podmínky. V čem? V provokacích. Tenkrát to nebylo poprvé, co Rusové dělali blízko Ukrajiny cvičení, různé manévry probíhaly i dříve, ale vždycky si obě strany dávaly pozor, aby nepřekročily určitou mez. Neprovokovaly se. Vysílaly jasný signál, ale držely se na své straně. Pak vždycky nastoupili diplomaté, jelo se do Moskvy, Kyjeva i Minsku a vyjednávala se nějaká nová (a okamžitě porušovaná) dohoda.

Ano, válka nebyla nikdy v zájmu ani Ukrajiny ani Ruska, čas už nám tuto pravdu ukázal. Na Ukrajině probíhá už čtvrtým rokem šílený masakr, který spotřebovává mnohem více lidí i peněz, než si kdo dovedl představit.

Byla půlka prosince roku 2021, když jsem poprvé napsal, že tentokrát z toho válka bude, protože jsem měl od svých ukrajinských přátel zprávy o tom, že de facto skončilo křehké a často porušované příměří na Donbase a odpovědí ukrajinské armády na ruská cvičení bylo dělostřelecké ostřelování Doněcku. Jo, to jsme se z majnstrýmu nedozvěděli.

Toto ostřelování postupně sílilo a týden před začátkem ruské SVO už to bylo v podstatě plnohodnotné dělostřelecké bombardování, které skutečně Rusy vyprovokovalo k útoku. Poslední tři měsíce před začátkem války už byly obě strany odhodlané dosáhnout svých cílů pomocí zbraní. Rusové věřili, že to zvládnou, Ukrajinci věřili v pomoc NATO. Výsledek sledujeme na vlastní oči a jako v každé válce, propaganda nás udržuje v dostatečně nelidskosti vůči podlidem z východu a pořád ještě půlka obyvatel věří ve vítězství, jen co se nám zachce. Nějaký pád Pokrovsku (a Mariupolu a Severodoněcku a Bachmutu a Kupjansku) na to nebude mít vliv.

Dnes jsme o čtyři roky dál a dovolte mi říct, že začínám vidět něco podobného, co jsem viděl tenkrát.

V poslední době už není slyšet o žádných ukrajinských úspěších na frontě. Ale zato je hodně slyšet o ukrajinských útocích proti ruským rafinériím. Skoro to vypadá, že veškeré zdroje, které Ukrajina ještě má na válku, jsou přesměrovány na tyto dálkové útoky v dalekém ruském vnitrozemí, které na situaci na frontě nemají vliv. Ano, ruský civilista má možná dražší benzín (litr už stojí i dvacet korun), možná je občas palivo na čerpačkách nedostupné, možná to i způsobuje citelné hospodářské ztráty, ale na armádu to rozhodně nemá vliv. Ta má nafty dostatek a k tomu má dostatek munice, lidí, i čipů z praček. Po třech letech to začal připouštět i majnstrým.

V podstatě sledujeme v bledě modrém takové ostřelování Doněcka ve snaze vyprovokovat útok, který se pak dá prodat Evropanům jako zákeřnou agresi mongoloidních hord proti mírumilovné banderovské demokracii. Jen tentokrát nedopadají granáty na doněcká náměstí, ale drony na Putinovy rafinérie.

Vidím stejnou snahu jako tenkrát – vyprovokovat Rusko k nějaké ošklivé reakci, díky které by evropští daňoví poplatníci souhlasili s dalším snížením důchodů a zvýšením daní a Trump by neměl na výběr než dodat Tomahawky a peníze. Ten chlap si dovolil dokonce stáhnout část amerických sil ze základen NATO… i v Rumunsku! Představte si to. Američané chtějí snížit počet svých vojáků v Evropě o dvacet tisíc.

Jinak, Macron převzal za Fialu post nejméně oblíbeného světového lídra, Merzovi se rozpadá průmysl i energetika a Británie už je ztracená. Bude z ní chalífát s atomovkami.

Proto ty drony nad Polskem. Proto ty bombastické zprávy, že ruské tankovací letadlo vlétlo na několik vteřin pár metrů do evropského vzdušného prostoru. Pokud má válka pokračovat, je zapotřebí nový jasný důkaz ruské krvežíznivosti a nějaký pád Myrnohradu na to stačit nebude. Obzvlášť, když za války v Gaze zahynulo mnohem víc civilistů než na Ukrajině. Proto ty řeči o střelách, co jsou schopny zasáhnout Moskvu nebo Petrohrad. Je třeba vytvořit vnitřní tlak v Rusku, který bude nutit Putina k další eskalaci, která by pohnula evropským veřejným míněním… i tím americkým.

Nemám z toho úplně dobrý pocit, protože se to může podařit. Jako jsem před čtyřmi roky říkal, že podmínky pro válku jsou splněny, tak teď jsou splněny podmínky pro hnusnou eskalaci. Koneckonců, ještě pořád něco máme. Ještě pořád chodí důchody, ještě pořád existuje zdravotnictví. Ještě pořád mají lidé na kontech dost peněz. Tohle všechno se dá na válku hladce použít.

A ještě bych chtěl upozornit na jednu provokaci, která na Rusy velmi dobře funguje – deportace jejich lidí z Lotyšska. To víte, sice v Lotyšsku žili celý život, platili daně, ale teď nesplnili jazykovou zkoušku a odmítli podepsat formulář, že souhlasí s demolicí památníků ze sovětské éry. A tak staré dědky a babky deportují do Ruska… A Putin nemusí nic… jen nechat národ, ať se na to kouká a zatíná pěsti…

Vývoj se mi vůbec nelíbí.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

285 thoughts on “Jako tenkrát, když to začalo…

    1. Máte pravdu, že nic nepřikrášluje, dělá úplně ze všeho tragédii. Ano, ve spoustě věcí má pravdu, ale strašně to přehání, jako ukázka třeba zde https://youtu.be/LVAnOD0ZQ2k?t=1255 . Nemůe brát hlasy pro ANO a Motoristy jako automatické hlasy pro setrvání v EU. Osobně znám lidi, kteří tyto strany volili, ale v referendu by jasně hlasovali pro vystoupení.

      1. Pak je ovšem jasné, že tito lidé (jak píšete) se vůbec nezajímají o programy volených subjektů, nýbrž volí podle nějakých svých dojmů, představ či víry. Jejich konceptualita je rovna nule. Jinak by věděli, že EU, NATO a WHO jsou hlavními kořeny všeho současného zla, a nikdy by podporovatele tohoto zla volit nemohli.

        1. Nikoli, znamená to pouze, že je pro ně pár volitelných stran, které mají X bodů v programu a ti lidé vybírají podle svých preferencí s vědomím, že nelze splnit všechna jejich přání jedním programem.

          1. Jenomže při tomto vybírání je třeba postupovat od zásadního k margináliím.
            Např. u těch Motoristů je sympatické, že jsou proti zákazu spal. motorů v (nových) autech, ovšem zároveň chtějí setrvat v EU – odkud tento zákaz vzešel a je protlačován.
            Tudíž –> věří v jakousi reformovatelnost bruselského byrokratického systému EU. Což je zhruba na stejné úrovni jako věřit v neposkvrněné početí Panny Marie.
            I u Babišova ANO(fertu) by se našly analogické příklady.
            Čili u těch pol. programů je na místě posuzovat jejich realističnost; přesněji, co je v nich primární a co sekundární, a jestli jedno s druhým není v rozporu.

            1. mozno skor veria tomu, ze je zbytocne si nici ekonomiku vystupovanim z EU, ked ta sa mozno zosype aj sama. Minimalne mozno tomu veria. Uvidime. Osobne vidim casovy priestor ze sa zacne zuzovat naozaj okolo toho roku 2028-29. Len nepredpokladam, ze zautoci Rusko, ale skor ze udrie financna kriza este ineho rozsahu, ako hrozi ta teraz kvoli americkemu dlhu, ta udrie kvoli europskym dlhom, ktore EK naseka kvoli UA

            2. Co mi tyto volby nejvíce ukázaly, je jak jsou důležité realistické cíle. Tedy bych k Vašemu „od zásadního k margináliím“ přidal, či spíše předřadil, od nejrealističtějšího k tomu nejméně.

      2. Včera jsem vyhazoval staré noviny. Na první straně deníku Metro ze 2.10. je celostránkový předvolební Babišův inzerát, kde po vzoru lorda Kitchenera apeluje na voliče.
        ( https://www.posters.cz/plakaty/lord-kitchener-your-country-needs-you-v15649?srsltid=AfmBOoqb9zx23kH2QxAVXVXvCZXLzqXoyp0iG5-HRb2rUG3ci6lZCOjO)

        JEDINÁ MOŽNOST PORAZIT FIALU.
        Váš hlas rozhodne, nenechte ho propadnout.
        Volte 22

        Takže asi dostal i dost hlasů od voličů, kteří by ho jinak nevolili. Ale Fialovci a Rakušanovci jim vadí víc.

      3. zčásti máte pravdu, i já znám jednu voličku ANO, která by ihned vystoupila z EU, ale neberete v potaz, že voliči by dostali masírku, předpokakali se a v referendu hodili to tak, abychom setrvali v EU

        zůstat v EU je smrt

        tudíž voliči mají smůlu, jejich chyba

        1. Nebo o tom vystoupení strany nemluví, aby se nedostaly do křížku s PePou; aby jim nemohl dělat obtíže s jmenováním vlády.

  1. Už před oznámením o chystaném budapešťském summitu Američané stále více pochybovali o tom, zda rozhovory s Rusy někam povedou, pokud Moskva nezmění svůj postoj. Financial Times zmiňují, že američtí zástupci byli šokovaní neústupností Lavrova, který v září během krátkého setkání s Rubiem v New Yorku opakoval nepravdivá tvrzení, že Ukrajině vládnou nacisté.
    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/trump-putin-zruseny-summit-budapest.A251031_074535_zahranicni_pari

    1. Oni pořád pochybují. I teď na ten Burevestnik, ten je prezentován dost asertivně, ale budou pochybovat, dokud jim to fakt nespadne na hlavu.

      1. Ano, zpochybňují-nevěří-zesměšňují-znevažují a k tomu pokaždé lžou.
        Je to prý projekt už ze 60.let, který Američani odložili jako nebezpečný, neperspektivní a nákladný.
        Aha – tak jak je potom možný, že Rusům to umí lítat 15 hodin ve vzduchu ???
        Kdo je tu teda hňup, anebo jen sprostý lhář?
        😀

        1. Ten rozpor tam vidíte mylně. Ono to lítalo i těm Amíkům, takže ruský test nic nevyvrací. Nukleární pohon raket opravdu je nebezpečný a nákladný, fyziku neobkecá nikdo. Lišit se může pouze názor na to, zda je to perspektivní, a v tom ten ruský test také nic nového nepřináší. Amíci měli k dispozici flotily, které jsou schopny konvenčními raketami zaútočit kdekoliv. Z jejich pohledu tedy přínos nukleárního pohonu nebyl dost velký na to, aby to stálo za tya potíže. Sovětský Svaz a posléze Rusko tyto možnosti neměly, tudíž se jim mohlo vyplatit něco, co Amíkům ne.

          1. Ano, připouštím. Flotily jaderných ponorek byly ale zhruba srovnatelné.
            Ale tohle je asi zbraň, kterou z žádné ponorky nejspíš vypouštět nepůjde.

    2. Tady je to v bleděmodrém:
      https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-zruseni-schuzky-v-budapesti-americany-sokovala-lavrovova-neustupnost-40546501

      Pan Lavrov si může tu neústupnost dovolit, protože za ním stojí celá Rus i s presidentem.
      Dopadnout to nakonec může i tak, že to bude právě VVP, kdo už nebude mít zájem o schůzky s DJT – a bude vymalováno.

      Rusové už byli tolikrát usmlouváni a nakonec podvedeni…Ne, už žádné polovičaté dohody.
      Buď to bude podle nás, silnějších sousedů UA, nebo vůbec. Ale pak si to zodpovíte před zbytkem světa. Proto i to pozvání novinářů, na to je potřeba řádná vojenská i morální převaha!
      Závidím jim presidenta. Tento nenápadný rozvedený chlápek, vejde do dějin jako doslovný zachránce ruské země, která už-už-už byla Jelcinem nachystaná k vyrabování. Presidenta – hospodáře.
      Závidím jim koule toho jejich nenápadného chlápka, s jakými to začal dávat dohromady a čeho za dvacet let dosáhl. Koule pozavírat všecky ty zloděje, oligarchy i vlastizrádce – a nenechat se při tom zabít.
      ……………

  2. „Rusové věřili, že to zvládnou..?“ A myslis si, ze nezvladaji? Oprostis-li se od titulku mejnstrymu, uvidis zcela jiny obraz: Frontova linie se temer nehne. Ne proto, zeby to Rusko nezvladalo, proste nechce… Tahle valka je opotrebovaci, uspesne vytahla z Evropy veskere zbrane, ktere mela na skladech, zustal jenom pruvan a neschopne armady… Tak treba ta ceska ma 4500 bojeschopnych muzu, to se vejde na stredne velke parkoviste… Nemecka armada je rovnez nepripravena. Bez sojoveho late ani tuk… Pred nedavnem si hrali na manevry, zapomeli je nahlasit, postrilela je policie… Snad jedina vetsi armada je ta polska… ALE: Jiz pred mnoha lety Rusko hlasilo to, co vytahuje dnes, Poseidony, Burevestniky na atomovy pohon, Armaty atd. Smali se jim. Nebrali je vazne. Reknu vam, co jeste rikali, kdyz jste nenaslouchali. Maji systemy, ktere znici veskerou elektroniku v EU… V malem to demonstrovali na lodi Donald Cook, parkrat nad ni drze proletlo letadlo s malou bedynkou, vse prestalo fungovat, na brehu spousta namorniku odesla z armady… Tak ja bych ty svetry, co jsme nakoupili na radu Pekarove nevyhazoval. Fungovat i nadale budou praky, pestne kliny a kyje. Ale pujdu jeste dal: Osobne si myslim, ze Trump v zakulisi prebral veskerou moc, nici Babylonske loutkovodice, a ze je davno domluveny na prave probihajicim akcnim filmu s Putinem, s Cinanem i s Indem. Ano, ano, smejte se mi. 🙂 I ja to delam opacnym smerem…

    1. Myslím, že Rusové dělají od začátku to, co chtěli dělat. Ale nemyslím si, že jim to nedělá vrásky. Pustit se do války s KoZa, to není žádná sranda.

      1. Dodnes si vzpomínám, jak se tvářil, když podepisoval smlouvy s oběma „vzbořeneckými republikami“. Jak z něj většinou nejde úplně moc vyčíst, tak tehdy úplně jeho tvář říkala, potřebovali bychom ještě tak rok dva na přípravu, ale nedá se nic dělat.

    2. Vidím, že překlady ze soplivecké slovenštiny do češtiny, jsou za pomoci AI čím dál dokonalejší, ale furt to není ono 😀

  3. Že bude průser…..
    Když jsem sledoval konferenci, na které to prokecl, otázka jestlto byl řízený únik informací, náčelník FSB, Putin ho za to setřel, že to není na pořadu dne, pomyslel jsem, že je to blbé.
    Pak se stalo. Hostomel, Putinovo „Gallipoli“. Pak pozemní operace řízená „tlustými plukovníky“. S dopadem na civilisty jaký byl. Buča, a další. Ne, že ne. Vojáci, lidský materiál, nejsou absolventy „nedělní školy“. Navíc pod tlakem. První vozidlo kolony, poslední vozidlo…. To nebyla přehlídka v rozesmáté Moskvě. Ani osmašedesátý v Československu. Pak se do toho vehementně vložil Západ. Jen tak aby se nestal přímým účastníkem. Putin, když vyhlašoval „Speciální operaci“, tvářil se kysele. Jako Klaus když vyhlašoval amnestii.
    Tušil průser. Takhle to nechtěl. Jenže dostal nůž na krk. Od „jestřábů“ a od Dumy. Materiál co tam sedí není hitparáda. Známe ze zdejší ho parlamentu. I nového, bohužel. Jaký strom takové ovoce…
    O záměru „Západu“ jsem už psal. Pořád to samé. Expanze, zdroje, zisky zbrojařů.
    Ve jménu svobody, demokracie, lidských práv. Že si jich ty už miliony mrtvých po celém světě už jen za posledních osmdesát let, užily. Nasrat.

          1. Borowitz.
            Já bych řekla „začni každý sám od sebe“, ale to bych asi narazila 😊 Lze puknout přežráním? To ještě dějiny myslím nevyzkoušely.

                1. No to už bylo jasně řečeno ve filmu Výchova dívek v Čechách. Podnikatel říkal, na hromadu se musí pořád přidávat, jinak se ti začne zmenšovat.

                  Základní heslo kapitalismu. Bohužel neudržitelné, planeta má zdroje omezené a neobnovitelné.

    1. Re: Šumi

      Ad Buča. Ve vraždění civilistů ruskými speciály, kteří se tamtudy stahovali někam do pryč, nepasuje ani místo, ani čas, ani totožnosti mrtvol.
      Najdete na vlkově Kose.

      1. Na Buče mě šokovalo, kam až jsou Banderovci schopni zajít, aby popudili západní obyvatelstvo proti Rusům. A to, že západní politici a média byli ochotni na tu nechutnost přistoupit a hrát tu hru s nimi.

          1. Spíš znechutilo. Říkal jsem si, že to nemůže být až takový kolektivní ksindl. Že je mezi nima třeba někdo trochu normální.

            1. Totéž jsem si kdysi říkal taky.
              Právě v té kolektivní ksindlovatosti je klíč. Viz přísloví o vlcích a vytí.
              Pokud se mezi ně vetře někdo normální, kdo výt nechce, je záhy vypuzen.

          2. vzhledem k tomu, že na UA se nehne ani lísteček bez MI6, vůbec bych se nedivil, kdyby koza celou tu věc v první řadě vůbec vymyslela a nařídila provést. aby pak mohli bejt zděšený.

        1. Re: SB

          Já jsem zažil Vukovar a další podobné chuťovky, takže mne spíš udivuje jistá zdrženlivost soudruhů.
          Mohli tam ty civily a pseudocivily taky rozpárat a vnitřnosti rozvěšet po stromech. Anebo hlavy mrtvol vystavit ke vrátkům do zahrádek.
          Akorát křižování na vrata stodol by jim moc nešlo, žádné stodoly jsem tam neviděl.

          Druhá věc je, jestli to nebyly jen obyč mrtvoly z probíhajících bojů, které převlékli do civilu a nepoházeli je po ulici. Viz Račak.

        2. No na buče bylo i zajímavé, že tam byla jednotka Kraken. Nyní už z nich i vylezlo, že to jsou Budanovovi hoši. A už vůbec by mne neudivilo, kdyby v pozadí bylo nějaké to MI.

      2. Buču pravidelně připomínají v OSN Rusové. Nazývají tu událost „provokace“, připomínají okolnosti zveřejnění (časová osa) i to, že Ukrajina nebyla schopna dodat jmenný seznam údajných obětí.
        Chtějí, aby se na to nezapomnělo. Zrovna včera to zmínila Maria Zacharova pro TASS.
        https://tass.com/politics/2037693

        1. Připomínají, ale málo. Málo často..
          A nikdo se nepozastaví ani nad tím, co by tím údajným masakrem Rusové získali.

          1. Sergej Lavrov nejspíš ví co dělá. Nepřipomíná to co týden, proč taky. Na to, aby příslušným lidem připomněl, že je tady nevyřízená agenda, ta jeho frekvence stačí. Západní mainstream by stejně nepřesvědčil.

  4. Radiožurnál dnes ráno dával reportáž o ukrajinské domobraně, kterou vede bývalý soudce, zvaný Sas.
    „…všechno co sestřelíme, máme i na videu…stanoviště máme na vysokopodlažních budovách…“ říkal ten hrdina.

    1. Mne se tady ztratily 2-3 prispevky vo idiotech a blbech , ktery nam skodi ,stiznosti na ne se mnozi ,
      ale, kupodivu , jejich porucnikum slouzi a vsecky prikazy jim uspokojive vyplni…
      A nikdo to nemuze vysvetlit .
      Snad chudaci prispevecky /ovecky , nezahynou, jako obeti v Buce.

      Starou vladu bych hned ted zavrel , /stejne porad skodi a koleduje si/ a pockal bych , az se priznaji ,
      az si sami urci tresty , za sve podle skutky.
      Nova vlada i treba ministerskyho turecka , by urcite byla ochotnejsi , neskodit narodu , vubec..

      Potom bylo psani vo trpaslickach trumpickach a vo trpaslicce krivonozce ..A jak chodili v Asii a nepochodili..
      Se ukazalo , ze lecos, je letos , este horsi. Trumpicek dostal , presneji receno vyzebral si , rok podminku,
      za dobry chovani ..
      Kdyz celej rok nic neprovede a bude se chovat slusne , tak Cinan da ty vzacny kovy. To vysvetluje velmi strohe a prisne chovani k trumpickovi vod , nejvic vrchniho cinana../Vrchni ,zmiz a prchni/.
      Kdyz podminku behem roku svym chovanim porusi , tak nic.

      /Von se zblaznil do tarifu a s tem tarifama vyvadel jak pominutej. Blaznivej trpaslicek vrhal 750% ,
      na Cinu , 500% na kazdyho, kdo by si vzal kurku vod rusa ,atd./ Natropil uz hodne ..Napr.
      Zadarmo ani kure nehrabe..
      Kdyz jeho vojackove jako prvni ,v trumpickovy vlade , v usa prvni ,nedostanou , neshrabnou
      vod prvniho, zadnou vejplatu.
      Kdyz zavrel vladu. Kdo asi vybouchne tu zkusebni atomovku ,aby to nesverili nakejm soukromnikum,
      ktery by na tom chteli udelat vejvar. To zname , /Vrbetice delali bum asi 4 nedele/..
      udelaji bum a vsecky prachy sou v prrr…li.
      Kazdopadne Venezuelska vlada americkym vojackum ,zbytecne tam otaleji , vejplatu neda ..
      Ani zadnou rakev, ani jednu..A bez vejplaty , rovnou ke dnu.

      1. Pálili do panelákových čtvrtí Doněcku, na jeho tržiště a nádraží desítkami kompletů Grad a českých Vampire.
        To jsou prosím salvové raketomety, takové modernější Kaťuše. S dost podobným rozprachem, ale s násobným účinkem.
        A my Češi, my jsme je tady přičinlivě vylepšovali, vyráběli a banderovcům je zdarma dodávala česká vláda.

        Němci z Waffen-SS měli z Kaťuší i záda posraný, „Stalin-orgel“ jim říkali.
        Jedna salva Kaťuší, přeorala do hloubky 30cm skoro kilometr čtvereční země.

  5. Valka, zejmena ta na Ukrajine, potrebuje jasneho viteze, aby lide konecne pochopili o co ve skutecnosti jde, jaky je skutecny stav sveta a ti hloupi konecne zmenili svuj nazor.

    Po druhe svetove to vydrzelo bohuzel jen jednu generaci, pak lide zacali zase blbnout, coz se vyhrotilo prave nyni na Ukrajine.

    Ale pokud je tech hloupych lidi na Zemekouli opravdu vetsina a zustanou hlupaky i dal, pak je jaderna valka v podstate vitana.

    Velmi se mi libi prispevek Stareho kocoura (0:37) … kdyz je lidi jenom par … No a toto ta jaderna valka zaruci … Nebo si snad, vazeni ctenari, myslite, ze je nas zivot tak jedinecny, ze se Zemekoule bez nas prestane otacet ??

    1. Prvni vetsi potopa elity smete a splachne a bez nas je utopi i v bunkrech , jako kotata..
      Protrhne neudrzovany prehrady.
      Kdyz prezijou dostanou z bahna epidemie. Hladomor..
      A zadnou zdravotni peci , vod nikoho.
      K . aspon fantasiruje ty nejhorsi konce sveta a z toho , ze nepricetne nema rad lidi.. A neni sam ,
      vrchnost jim to naseptava..

    1. Odpověď dávají halyvúdské bijáky o invazích z vesmíru. Třeba takový Den nezávislosti. Akorát si musíte představit Západ nikoli v roli těch hrdinných obránců, ale těch cizích nájezdníků (kterými mimochodem v dějinách předkové dnešního Západu většinou byli). Tam je ten mechanismus poměrně přesně popsán – létají od planety k planetě a vždycky, když spotřebují všechny místní zdroje, táhnou drancovat dál. Ve dvojce je dokonce doplněn princip, že když nevyjde první pokus, neodradí je to a budou to zkoušet stále znova, pokud bude co drancovat.

      Architekti Západu prostě spoléhají na to, že ruské surovinové a jiné zdroje budou stačit na dost dlouhou dobu, aby mezitím vymysleli způsob, jak expandovat do vesmíru. První je na řadě Měsíc a hlavně Mars, kde jsou k drancování příhodnější podmínky, jen to tam je o hodně delší cesta. A pak dál a dál – v duchu upraveného rčení per asperarapinas atque caedes ad astra.

      Naštěstí pro mimozemšťany je Mars neobydlený a dostat se mimo Sluneční soustavu je patrně technologicky nemožné, přinejmenším do doby, než kapitalistický systém zničí sám sebe.

      1. Re: SB

        Teď je nutné si položit otázku, jestli už „čirou náhodou“ není Mars vydrancovaný. Všichni totiž tvrdí, že tak kdysi tekly řeky…

      1. Cina tiez nie je az tak velmi bohata na prirodne zdroje. Ale je pravda ze s nou musia superit. S ohladom na problemy s REE to je skor o tom, ze Cina kontroluje prakticky cely vyrobny retazec a USA uz zabudli ako sa to robi a nemaju na to ani ludi. A Cinania zrejme prestali byt ochotni po absolutoriu a zapracovani odist do USA a zacat tam prinasat know how

        1. Jsem toho názoru, že téměř veškeré to základní knowhow, na kterém Čína „vyrostla“, pochází ze Západu. Protože Západ byl už líný a zároveň nenažraný, tak nechal Číňana makat za misku rýže. Jenže to knowhow jim k té práci musel chtěnechtě dát a naivně si myslel, že to Číňan nikdy nezneužije.
          Opak byl pravdou. A co nedodal Západ sám, nebo dodat nechtěl, tak to si ukradli, případně to reverzně a 1:1 okopírovali – já si ta léta zoufalého napodobování japonských a amerických výrobků ještě pamatuju.
          Pro zpracovávání surovin platí to stejné – potvrzuje to Rusko, které žádné problémy se vzácnějšími surovinami nemá.
          Další dění už je v režii technické evoluce a v nutnosti, živit přes 2 miliardy krků.

            1. No bohužel..
              Můj ty Bože, jak já si pamatuju všecky ty SOMY, TOSHINA a AIMA z osmdesátkových tržnic Vietcongu. Většinou to byly jen přibližně, zatraceně mizerně okopírované, uvnitř na kost oholené a dávno vyběhlé modely Panasonic, Sony a Aiwa.
              Autorádia „stereo“ – a uvnitř jeden noname TDA2003, krčící se nakřivo a na tenoučkém, obvodovém FeSn plechu.
              Za necelé tři tisíce káčées, tehdy prakticky celou jednu výplatu.
              Nebo ještě koncem těch 80.let fejky 2N3055, 2N3773 a kdečeho jiného, vždy známého a často používaného. V otřesném celoželezném TO3 a zpravidla s červeným logem Toshiba. Co bylo uvnitř, o tom se mi ani nechce psát…
              Spousty lidí na to bohužel naletěly, protože to bylo za třetinu, nebo jen čtvrtinu ceny originálu. A už tehdy někteří tvrdili, že „oni“ to holt umějí levněji.
              Vím zatraceně dobře, na čem Čína „vyrostla“…

              1. Áno, lenže to bolo vtedy. Teraz už beží 3.generacia inžinierov ktorí sa vzdelavali v tejto oblasti. Plus je ich 1.4 mld, takze ak majú 1% géniov, tak je to 14 mil.,kazdy rok promuje x viac stem ako v usa. To prinesie svoje ovocie. Aj ruski inžinieri boli možno za cára smiešni. Ale v 61.? Už nie

  6. Je čas připomenout si, co psal Thúkididés o Peloponéské válce, soupeření Athén a Sparty.

    „Nejpravdivější důvod a zároveň nejzamlčenější vidím v růstu Athén, který donutil vystrašené Sparťany k válce.“

    „Velmi brzy po vypuknutí války si řecká veřejnost zvykla na masové popravy a nerespektování náboženských pravidel (podobných mezinárodnímu právu), kterým se dříve cítila povinna při vedení války. […] Vrcholu nelidskosti bylo dosaženo, když Athéňané v létě roku 413 vypustili do své vlasti vražedné thrácké žoldnéřské vojsko kvůli nedostatku peněz a pod vedením athénského důstojníka Dieitrefa vyvraždili veškeré civilní obyvatelstvo a zejména všechny děti shromážděné ve škole v malém bojótském městě Mykalessos.
    Thúkydidés nastínil tuto epizodu, která nebyla pro válku ve skutečnosti důležitá, podrobně, aby ukázal různé aspekty válečných zvěrstev a brutalit, za které byly válčící mocnosti přímo i nepřímo odpovědné.

    Sparta i Athény válku nechtěly. Přesto k ní došlo eskalací spojeneckých závazků, a byla ničivá. A podobně začala i Velká válka 1914-1918.

    1. Mnoho lidí si přeje mír na Ukrajině ,ale nějak jim nedochází jaký mír to bude.Rusku nezbývá než pokračovat v osvobozování svého území které bylo kdysi darováno. Až bude Oděsa a Kyjev neutrální a zmizí oslavy a pomníky Bandery a spol. pak může být nastolena otázka a jak dál.

  7. No mě současná situace také připomíná konec r. 2021.
    Tehdy Rusové chtěli po západu a Ukrajině bezpečnostní záruky a když je nedostalo, tak vlítlo na Ukrajinu. Nyní Lavrov opět požaduje bezpečnostní záruky od Západu a ty opět nepřichází …

    Co asi tak bude následovat?!

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-lavrov-nabizi-evropske-unii-a-nato-bezpecnostni-zaruky-40546152#utm_content=freshnews&utm_term=Sergej%20Lavrov&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

    1. Jaké bezpečnostní záruky to měly být?
      Jestli myslíte ten požadavek, aby banderostán nesměl do NATO a přestal být vyzbrojován Západem, tak ten byl a je legitimní.
      Zcela přímo by to ohrožovalo bezpečnost RF, neboť by se NATO v banderostánu dostalo přímo k předlouhé hranici s RF.
      Proto byl jeden ze tří základních cílů SVO, pojmenován „demilitarizace“!

      Ten propagandistický blábol z Novinek, považujete za relevantní informaci?
      Patří mmch. do kategorie „aspoň jeden denně“ co se protiruské rétoriky daného média týče.

      1. jakou cenu mají bezpečnostní záruky vydaný někým, kdo porušuje smluvy milisekundy po podpisu, někým, kdo vůbec v první řadě uzavírá smlouvy proto, aby je porušil?

      2. Je to jak za dob Rudého práva. Musíte ignorovat propagandistický balast a soustředit se na to podstatné.

  8. Mohl bych poprosit, jestli by se už konečně mohlo přestat s těmi dětinskostmi, jako jsou výrazy „afroameričanová“, „fialenko“, „zelí“, „lipánek“ a podobně? Už jsem tu občas zaregistroval i výrazy typu „trumpeta“, „ďáďa puťka“ a podobné.

    Já dokážu rozumět tomu, jakou intenzitou větší část členů Institutu českého venkova nenávidí lidi, kterým dává tyhle přezdívky.
    Ať jsou co jsou, mají svá příjmení.
    Máme zatím ještě stále svobodu slova, takže za uvedení jejich skutečného příjmení Vám všem a na tomto webu, nic nehrozí. Tedy – dokud Koudelkova BIS nezavře Vidláka, jeho bráchu a Alefa, kteří většinově znají IP adresy a podle příspěvků Institutu českého venkova i jména přispěvatelů, podle kterých lze poměrně snadno dohledat skutečnou totožnost člověka.
    Kromě toho si myslím, že je to jen dětinské, je to hloupé a komplikuje to porozumění textu těm nově příchozím, zejména mladším, kteří nemusí tyhle místní přezdívky znát.

    Možná jste si všimli, že já sám píšu namísto Ukrajinců „banderovci“.
    Možná mne někdo vyvedete z omylu – ale mně se to zdá takto v pořádku. Naprostá většina etnických Ukrajinců, hlavně na střední a západní Ukrajině, ale i těch zbývajících na Donbase, se dobrovolně přihlásila k idejím a odkazu teroristy a nacisty Stěpana Bandery. Bandera Party…
    Dobrovolně si zvolili banderismus jako vzor státní ideologie, za plnohodnotný politický směr země, pojmenovává po něm důležité ulice a staví mu sochy – namísto zbouraných soch skutečných hrdinů VVV.

    O nic se Vám nezkrátí žíly, když napíšete Černochová, Fiala, Zelenský, Lipavský a v případě státníků použijete zavedené zkratky DJT či VVP. Nestojí to tolik času navíc, napsat jejich jména správně.
    Kromě toho – naše příspěvky pak nebudou působit na nově příchozí tak buransky.
    Prosím.
    Sám asi někdy, svými příspěvky působím jako hrubián a sprosťák – ale to bude tím, že holt už takový jsem a vyrůstal jsem v generaci, kde „vole“ bylo něco, jako dneska „kámo“, nebo moderněji „bro“.
    Nezapůsobilo na mě ani vyrůstání mezi československými hipíky, mezi které patřila i bláznivá učitelka.
    Tihle hipíci mezi sebou naopak mluvili velmi slušně, byli k sobě až neskutečně zdvořilí i přesto, že tam kámen mrdal cihlu, hodně lidí nebývalo nad ránem tak úplně samo sebou a šly z nich věci, nad kterými mi mrznul úsměv – ale málokdy jsem mezi nimi slyšel sprosťárny, ty nemám od nich.
    Často jsem napsal „estébák“, ale u tohoto výrazu asi všichni věděli, koho tím myslím.
    Napsal jsem i párkrát „ten omrzlej čurák Fiala“ – a všimněte si: Nechal jsem mu pravé příjmení, aby u tak hrubé nadávky bylo naprosto jasné, komu je určena 😀
    Děkuju všem, kteří se nad tím zamyslí.

    1. K tématu dnes velmi trefně Petr Hampl:

      Rusko vyhrává? Rusko prohrává?

      I ukrajinská strana už oficiálně přiznává, že pád Pokrovska je otázkou dnů. Stejně jako na jiných místech, ukrajinští velitelé (většinou etničtí Rusové) a jejich anglosaští poradci obětovali tisíce a tisíce ukrajinských životů pro pár měsíců držení města. Od první minuty bitvy o Pokrovsk věděli, že nemohou vyhrát nic víc než pár měsíců držení místa, které už nemá žádný význam. Když byla ve stejné válce obdobná situace na druhé straně, ruské velení sporné místo vyklidilo, aby šetřilo životy svých lidí a opevnilo se na bránitelné linii. To je tak, když jedna strana se snaží vyhrát na bojišti a druhá se snaží vygenerovat úžasné novinové články. Obě nakonec dostanou, co chtějí. A co chtějí, možná dostanou i čerstvě vyznamenaní umělci, až natočí film o hrdinství ukrajinských obránců. Hlavní roli může hrát třeba Aňa Geislerová. Snad jim to motoristický ministr nepřekazí. Vidíte, kdyby šetřili životy ukrajinských vojáků, tak by to neměli.

      Což by mohlo svádět k tvrzení, které možná zaznělo i v mých článcích. Že ruská strana vyhrává nebo už vyhrála. Tentokrát ale musím opravit. Ono je to mnohem komplikovanější. Ano, ruská armáda předvedla, že je schopná porazit vše, co NATO dokáže postavit. Ano, Rusové vyhrávají bitvu za bitvou a získávají další území. Jenže to přece nebylo cílem války. Rusko nezahájilo válku kvůli dobytí pár měst či okresů nebo kvůli demonstraci síly. Jestli ještě vzpomínáte na to, co zaznělo v letech 2021 a 2022, tak na prvním místě byla obava, že Rusko může být napadeno z ukrajinského území a že by se jen těžko dokázalo bránit. Což se potvrzuje. Američani, Britové, Němci nebo kdokoliv jiný může střílet na cokoliv Rusku. Vzhledem k velikosti území je jeho celé pokrytí protivzdušnou obranou nemyslitelné (jak vidíme v současné době, kdy Rusové dokážou ochránit vojenské objekty, ale neumí chránit i celý průmysl a produktovody). A není možná ani odveta. Nemusí být hned jasné, kdo vlastně střílel, navíc je útočící země daleko a ukrajinské škody nikoho nebolí.

      A přesně to se děje. V Rusku to nepochybně posiluje přesvědčení, že zahájení války bylo nutné. Nicméně ono to s koncem války nemusí skončit. I kdyby příští ukrajinská vláda chtěla, bude schopná zamezit takovému využívání vlastního území?

      Navíc je pořád ještě někde v pozadí možnost, že by tak mohla být zlikvidována možnost ruského odvetného úderu, což by zemi učinila zcela bezbrannou vůči případnému jadernému útoku.

      Z toho pohledu se Rusko neblíží dosažení svého cíle, a nepřiblíží je k němu ani dobytí dalších měst nebo okresů.

      Takové ukončení války, které by nebylo jen předehrou k další válce, může být obtížnější, než zdá. Minimálně do té doby, než válka začne bolet i Američany nebo aspoň některé velmi vlivné skupiny v USA.

      1. Re: SB

        Autor nemá pravdu. Ivan se ke svému cíli blíží.
        Jak?
        Masomlýnek.
        Důkaz?
        Odpovězte si na otázku, proč chce Putin dostat do Pokrovska západní novináře.

        1. Targus.
          Jenže on potřebuje změnit ukrajinskou protiruskou atmosféru a vášeň pro banderovce. Jakož i touhu patřit ke KoZe.
          I když možná máte pravdu….zatím to vypadá, že i k tomuto cíli povede pouze masomlýnek.

        2. Denacifikace, demilitarizace. Druhe se dari, tim prvnim si nejsem tak jist. Prominentni nacci si daji sakra bacha, aby se dostali nekam, kam nemaji.

      2. ono to uz niekto na nete uviedol. Do nedavna viac menej vsetky ruske rakety, ktore mohli letiet na USA, by sli po balistickej alebo kvazibalistickej krivke. Vdaka satelitom by bolo relativne dost casu a bolo by evidentne, ak by Rusi odpalili rakety. Takze sa bralo, ze ak by NATO na Rusko zautocilo a zlikvidovalo povedzme 60% rakiet, USA by zostalo dost toho na pripadny odvetny utok. Takze sa prestali bat. Burevestnik to dost obracia na hlavu. Satelity nepomozu, radary su zamerane viac menej na vysku cca 9000 m, takze Burevestnik preklzne (kedze vyska ma byt 25-100m), Zlata kopula, co chce Trump tiez nepomoze. Je mozne, ako uviedol jeden britsky analtik, ze prave toto pomoze zmenit drahu a prestaneme sa sunut stale blizsie ku katastrofe. Uvidime ako dlho……KoZa to tiez nerobila len z pleziru. Putin raz zomrie alebo strati vladu a pridu novi, ktori mozno nebudu tak mudri. Alebo budu ostrejsie tuzky v potencialnej jadrovej vojne

      3. Ruská armáda, že „předvedla, že je schopná porazit vše, co NATO dokáže postavit“?
        Ale prd. Jestli si tohle Hampl opravdu myslí, tak je hloupější, než jsem si myslel. Možná by se měl držet své sociologie, než se vyjadřovat k věcem, kterým nerozumí. Ono to není nikde dvakrát komentováno, ale je zjevné, že jedině široce aplikovaná, mnohem sofistikovanější a účinnější než ruská, válečná technika NATO drží ruskou armádu u huby a nedovoluje jí nic více, než pomalý postup pomocí infiltrace malých skupinek. Při kterém za každý metr území krvavě platí. A jenom hrozba jaderné eskalace brání naťácké útočné válečné mašinérii, aby tu slavnou ruskou armádu rozstřílela na hadry. Zatím to ale ani není potřeba. Dokud jakž takž drží banderovský kanonenfutr, je to takhle mnohem efektivnější a výhodnější. Maximální užitek za minimální náklady.
        Když budeme stavět na nesprávných premisách, nemůžeme dospět ke správnému výsledku. Rusko bojuje o přežití, a to zoufale.

        1. No… s tim krvavym placenim bych si v soucasnosti nebyl tak jisty. Rusko neni tim, kdo mobilizuje kazdeho, kdo ma ruce a nohy ani tim, komu se pri vymenach vraci navesy plne tel. Tohle neni Bachmut a Prigozinovi propustenci.

        2. tak tak…..miliony Rusov uz padlo, ti stale ustupuju a prehravaju, len si pomylili smer, jedine kedy sa im dari su mohutne ruske vlny, dochadzaju pracky a mikrovlnky, z ktorych dolovali cipy, nemaju pohonne hmoty, bojuju lopatkami a na osloch. Nezabudnime na neustale umrtia dvojnikov trojnikov, kedze sam Putin je bud v mrazaku alebo niekde v kute pochovany ako pes, kedze mal Alzheimera, Parkinsona, rakoviny vsetkych druhov. Ruske cintoriny sa masivne rozsiruju a vsetci dobrovolnici, ktori im tam rukuju, si to len nevsimli. A este su izolovani, od Ruska si nikto nevezme ani uncu zlata:-)
          A NATO vobec sa nestazuje, ze nema municiu, rakety, zbrane a ze mozno to dohoni do roku 2027. Ekonomika KoZy len tak kvitne, dlhy klesaju a nove zbrane po cinskych obmedzeniach vzacnych zemin sa budu sypat z vyrobnych liniek v x-nasobnych mnozstvach ako su tie, ktore sa znicili na vychodnej fronte. A populacia je cela stastna, ze sa moze nechat zomliet, co to taram, na vychodnom fronte su len opiti muzici, na ktorych poluju slavni zapadni bojovnici, ako na safari:-)
          Tak??

    2. NJN, každý to vidi jinak.
      Já sice pro Babiše používám Babiš nebo familiárnější Andrejko, ale pro Pavla mi rozhodně PePa připadá mnohem vhodnější než PP . A Fialenko? To je vystižnější než Vidlák.

      Lipánkovi jsem snad jestě nikdy neřekl jinak. Není v tom moje nenávist, ale jeho vlastní směšnost – nemohu si pomoci, vždy se mi vybaví ta „polní verze“ s přilbou na hlavě 😄

      Ostatně, proč by autor příspěvku do něj nemohl sem tam vložit nějaký rebus nebo test IQ?

          1. Aha, tak to jo.
            Nově příchozím na tento web, tohle dává ještě větší smysl a je to ještě přehlednější.
            Nesnažím se rýpat, snažím se jako děcko dopátrat „proč“ 😀
            Teď už je to naprosto jasný.

              1. Opus:
                Njn. To je pekelná zbraň, tyhle posměšky. Na to já jsem nezřízeně pyšná – že nás smějícími se bestiemi nazvala skutečná bestie z masa a kostí. Na tom je to celé hezky vidno.

      1. Pokud bych měl psát něco jiného ne Lipánek, tak jsem tu zahlédl Knedlík, to sice tvarově sedí, ale Vás by to asi nepotěšilo, tak se omlouvám, ale zůstanu při starém. To mi připomíná, Starou mysliveckou jste naštěstí nerozporoval, ani to bych nemohl akceptovat, sedí naprosto dokonale.

    3. Záleží na náladě diskutérů. Pokud se budeme držet korektních výrazů, mohou sem psát například Petři Drulák, Hampl nebo Robejšek. Expresívní jména jsou reakcí na nekorektní postupy mainstreamu. Vzpomeňme na ,,Vidlákovo žebrání“ , ,,krvavou fenu“a podobné dramatizující výrazy ze Seznamu. Google zná i výrazy ,,ulízaný blbeček“ nebo ,,blběna“. Vypadlo ,,pekari“ a ,,stará myslivecká“. V těch výrazech se odráží emotivní vztah diskutérů ke zmiňovaným osobám.

    4. Sakra Teco, teď mi to teprve docvaklo, Vy jdete proti letité tradici našeho národa. To nám zakážete i starého Procházku, abyste to vzal řádně od podlahy ?

  9. Tak tohle je jak kulomet, který nejde zastavit.
    Po té, co začal být Rajchl chca nechca připouštěn v debatách v mejnstrýmových médiích, se okamžitě odkopal jako skvělý až výjimečný rétor (šlape Zemanovi na paty) a dál zraje jak víno.
    Jo, ten bude českým Orbánem.

    Jindřich Rajchl | Horká linka
    https://www.youtube.com/watch?v=qKpg6DmjLhs

    Nenechte si to ujít, fakt to stojí zato.

      1. Zatím se Rajchl jeví jako Hrabalův strýc Pepin, výborně ztvárněný Hanzlíkem ve filmu Postřižiny.

        Všemu rozumí, všechny překřičí.
        Uvidíme, co dokáže ve sněmovně.

    1. Podle mého skromného názoru by si měl Rajchl najmout nějaké odborníky a zapracovat na vzhledu, jinak to půjde hodně ztuha. Já ho třeba dokážu poslouchat, protože mluvit opravdu umí, ale je mi až nepříjemné se na něj koukat. A to jsem člověk, který většinově souhlasí s tím, co říká, nikoli někdo, koho je o tom potřeba přesvědčit.

      První věc – spravit zuby, tedy především odstranit tu příšernou mezeru mezi jedničkami nahoře. Pak bych navrhoval takovým tím nedbale elegantním „strništěm“ dodat (místo úlisného advokáta) dojem trochu drsňáka. Možná ještě zkusit nějaké brýle?

      Že se vám vybavil Fiala? To je dobře, protože na něm je krásně vidět, co „imagemakeři“ dovedou. Dostat nehezkého, necharismatického blábolila až do křesla premiéra. Nebo mrmlavého ehmmm… ehmmm…. rozvědčíka, který má projev uspávače hadů a žádný vlastní názor, na Hrad. Politika je divadlo a herci se taky do rolí maskují.

      Tohle mi vyhodila AI, když jsem jí zadal pár pokynů ve smyslu shora uvedeného:

      https://ibb.co/BVdrfb1z

      Tenhle by to s výřečností Rajchla podle mne na premiéra dotáhl taky.

      1. Nasazení image-brýlí jsem kdysi dávno sledoval ve zpravodajství ČT.
        Například Železný v nich vypadá jako všechno možné, jen ne důležitěji a seriózněji.
        Zvlášť když už dávno víte, že v civilu nikdy brýle nenosil a nenosí.

        1. Na Slovaci jsou popularni „Korcokovky“. Jak jsem kdysi cetl… „ako vyzera zapredany kokot? Vsade rovnako“ a u toho byly fotky Krocoka, Starmera, Merze, Fialy a vsichni meli bryle jak z te samy Ocni optiky.

        2. Konkrétně u těšch brýlí jsem psal „případně“. Zkusil jsem si v AI namodelovat Rajchla i s brýlemi, no a ten bez nich, co je v odkazu, vypadá líp.

          Prostě bych neřešil detaily, podstatná je změna „imidže“, aby ho začali(y) poslouchat ti(ty), kdo se rozhodují také/hlavně podle toho. Jak jsme viděli na volbě soudruha rozvědčíka prezidentem, vyskytují se u nás v množství větším než malém.

          1. celou dobu se drahošovi a fialen-… fialovi posmívám za ty intelektuálský brejle, co vůbec nelámou světlo – tak teď bych musel i rajchlovi?
            ale když jsme u toho – i na tý řeči by se dalo trochu zapracovat. výslovnost, protažený nosový éé na konci, kapku mě to iritovalo. ale obsah dost dobrej.

            1. Lámou světlo, nelámou světlo…Brýle na dálku zmenšují. Vidíte jasně, arci pouze v určitém úhlu pohledu na hlavu dotyčného, že část obličeje za brýlemi se jeví menší.

              1. v určitém úhlu pohledu na hlavu dotyčného vidím, že linie obrysu tváře mimo brýlí naprosto přesně navazuje na linii pod sklem; to se mi třeba na mých 0.75 při samokontrole v zrcadle neděje … ?

      2. Stan Borowitz

        Vcelku s vámi souhlasím. Vzhled je v politice důležitý. Nicméně se domnívám, že nemusí být nutně na prvním místě.
        Mně osobně mezera mezi zuby nevadí, ale s tím strništěm vousů to bude problém.
        A myslím spíš zdravotní. Pan Rajchl má velmi poničenou kůži na obličeji ( odhaduji nějakou spáleninu)
        a tam mu vousy nerostou a asi už nenarostou. Při zvětšení jeho obličeje nebo záběru zblízka je to patrné. No a ty brýle…vybaví se mi slavný stahovač králíků. Dodnes musí nosit brýle s obyčejným sklem 😉.
        Odhaduji, že to nechá tak jak to je. A pokud se mu podaří plnit předvolební sliby, tak to bude většině lidí jedno.

      1. KarelD:
        Ty kurvy, které to spískaly, to radiační peklo přežijí o pár týdnů až měsíců déle, to se spolehněte.
        Budou totiž mít hlavně informace, ke kterým se my, obyčejní lidi nikdy nedostaneme. Budou mít připraveny i potřebné zdroje, které jim to delší přežití zajistí.
        Nakonec ale stejně budou muset z těch děr vylézt, z nejrůznějších důvodů.
        Sám si tipuju na okamžik, až se tam začnou řezat mezi sebou o zbývající zdroje.
        Mají to totiž doslova v genech, urvat co se dá, třeba i za cenu životů jiných lidí.
        Chlad, Babiš a stovky dalších podobných, nejsou miliardáři proto, že jsou to tak kvalitní lidé…víte?

    1. Nejdriv ze vseho ty tri oblasti jenom nesouhlasili s ilegalnim prevratem a zbesile krvavym a s nadiktovanou zapadem vladou ..Ktera porusovala sjednany dohody /Minsk/, a zacala ozbrojeny konflikty , na vetsinou bezbrannou a ukrajinskou , ale narodnostne mensinovou ,ruskou populaci .
      Tedy zase dalsi masakry rasove motivovany a zapadem hystericky potlacovany napr. v SA a v Jugoslavii a jinde. A zacali se spravedlive branit.

      Ukrajinci neverili a nejdriv se ridili zdravym rozumem a dukaz je v tom , ze hned bezeli do Istanbulu vyjednavat , ale nechali si po podpisu dohody , nadiktovat se slibama , pokracovani ve valce .
      Vyjednavace na dukaz zabili.

      V prubehu a v usili proti rasismu , na zapade a po vzoru intrik bolsevika Lenina , ze bolse mensina , je jejich propagandou a nasledkama vetsina a ze velka vetsina trockistu, je mensina..
      Takze vetsina evropanu sou ted ve vetsine ,ale jenom mensina ,kterou totalne ovlada mensinova vetsina.
      Takze mensina uprchliku ma na nas v planu, nas vetsinu okupovat a ovladnout aby se stali vetsinou ..
      Jak to radsi nechci ani pomyslet ,jako v Rusku po revoluci ,asi.
      Ja vim je to maglajz , ale je to tak..To kazdej vidi a vi..

  10. Trump je ako aprilove pocasie. Dnes povie, ze 20 tisic vojakov z vychodnej europy stiahne, zajtra zase ze ich o 20 tisic navysi…. Za mna sa sprava ako 8-rocne decko, ktore dostalo novu pocitacovu hru a uci sa ju hrat, tak skusa rozne akcie a sleduje, ake reakcie tym sposobi. A ked to nevyjde a uvidi napis GAME OVER, tak si len zahresi a klikne na PLAY AGAIN.

    1. Máte zcela špatný – dětinský odhad, prominte.
      Trump to hraje na OBĚ strany, jinak by nepřežil. Tomu slíbí to a onomu zase opak.
      Hraje se o čas, který je nutný k tomu, aby se dokončily jisté globální procesy..

    2. Buď je hloupý jako poleno (jak poznamenal Douglas Macgregor), nebo chce zachovat status quo a proto to hned zprůměruje.

  11. Jak se vyplňují představy dystopiků:

    Marian Kechlibar předpověděl „spící drony“, které na kraji cest číhají na projíždějící transportéry nepřítele. A dokonce obří drony, které přenášejí menší útočné drony „kamikadze“ na místo použití.
    A drony začínají být vybaveny AI (z čipů ukradených praček), které útočí samy v organizovaných skupinách.
    Druhá strana se zase snaží o převzetí velení nad takovými skupinami dronů, aby je nasměrovala podle svých potřeb.

    Jules Verne zase ve Vynálezu zkázy předpovídá výbušninu nesmírné síly, kterou se snaží šílenec Roch pokořit svět. Jenže nedokáže vystřelit na křižník s francouzskou vlajkou. Dneska to žádného šílence nezastaví.

    Čapkův Krakatit je už také realizován – jenom v horší, nenávistnější podobě. A Bílá nemoc a Válka s Mloky a tak dále. Nikdo z těch spisovatelů nepočítal s takovou nenávistí mezi lidmi, jaká dneska existuje a podřízeností obyčejných lidí svým vojenským šílencům. Nějaké detaily té nenávisti jsou nepodstatné.

    Pravda o Bohu: V závěru románu se vynálezce Prokop setká se starcem, který mu ukazuje, že svět není jen o velkých objevech, a že zodpovědnost a obyčejná práce mohou být důležitější. Prokop nakonec zapomene vzorec krakatitu a najde klid.

    Takže všechny ty dystopie vlastně končí lépe, než pravděpodobně skončí nás současný svět. Ten nový, vybudovaný zbytkem lidí na troskách toho našeho světa (Robert Merle – Malevil) možná dá lidem druhý pokus. Po „Velkém Výbuchu“.

    Ale abych pravdu řekl – nevěřím, že se lidstvo změní.
    Jsme vzteklé, sobecké opice, které se nedokáží poučit ze svých chyb.

    1. To ještě holkám rostly vlasy, to bylo před tím výbuchem….zpívají Framus 5 v koleji Yesterday , takže šance po výbuchu, no nevím nevim

    2. lidstvo se skládá z lidí. A pokud se nezmění člověk, nezmění se ani lidstvo. A pokud někdo stvořil člověka k obrazu svému (ať to byl bůh nebo mimozemšťani), nemůže svůj výtvor opravit jinak než tak, že ho zničí a pak ho nahradí novým, vylepšeným modelem. A nebo se v deníku objeví poznámka „experiment č. 37 se nepovedl, došlo k autodestrukci“ …

      1. Někdy mám pocit, že když je lidí jenom pár, že to funguje jinak. Je to jako s uranem 235. když ho přidáváme na hromadu, je to pořád dobré – až do nadkritického množství Pak to udělá bác. (Zjednodušeno).

        1. Prý je to tak i u myší. Když jich je málo, žijí vedle sebe v pohodě. Když se ale přemnoží, stanou se agresivní a rvou se o každý žvanec …

          1. A protože štěstí přeje připraveným, je moudré trénovat boj o žvanec. Až to přijde přežijí jen dobře trénovaní jedinci.
            PS: Nezaměňovat s aktivním bojem o flašku našeho kdysi presidenta!

      2. Jen dovětek – Bůh=mimozemštan..
        Ale to hlavní – lidé jsou z podstaty DOBŘÍ, jen se zde na Zemi usadil jistý parazit, který potřebuje ke svému životu NEGATÍVNÍ energie, vycházející z negatívních lidských emocí.
        Jak ten bude zničen, tak nastane očekávaný Nový Zlatý věk lidstva.

    3. Sem napsal vo tom na AE, jak se nam rus utrh ze retezu..

      Nech K. na jiny , co sme , pis vo sobe. Zatim se ta vztekla opice se vo tebe stara, abys nechcip.
      A sel si do kramu koupit co potrebujes a mas strechu nad hlavou a nikdo te nemuze , ani tvoji tvoji rodinu zabit , s peci prave vod ty vztekly vopice.
      Ktera se udajne nemuze zmenit..A to je dobre, ze se nemeni.

      Mozna ,ze pises vo sobe a pokrytecky tu vzteklinu svadis na jiny a ty sam ses vztekla vopice.
      Svedena k tomu jinejma. Na tvuj velkej vybububuch. Ze zlocinu nekolik silencu ,obvinis kazdyho vcetne nemluvnat. A proc si dalsi vztekly vopice ty sam zplodil.

      Navzdory vypatlanych a navzdory vsemu a informacim , tvrdohlave zblblych distopu a dalsich, ktery nepricetne siri jejich fantasmagorie a nikoliv predstavy ..
      Nikdo z nich z idiotu ,prej nepocital s nenavisti ,kdyz maji v bibli Kaina ,kterej prave proto zabil Abela.
      Mimo dalsi strasny tragedie z nasili , motivovany nenavisti v cely historii ,kazdej rok.

      Vcetne nasilne vnucujiciho jeho poucky, didakta Capka a jeho vynalezce, kterej nejdriv slepej , ale starcem a taky bohem, prohlid , jako sv.Pavel na ceste do Damasku a byl hned poucenej a potom jen a totalne a uz bezvynalezove normalni ..

      1. Huufgh…na něčem takovém bych makal celý den. A kdoví jestli by se mi ta forma povedla.
        To je nářez. Volební právo, vole!

    4. Re: Sk

      Jste zapomněl v poslední větě na slova:
      blbé, velmi lehce zmanipulovatelné.

      Jen si dovolím připomenout slova Vidlákovy příbuzné, která reagovala na jeho údiv nad vyvěšeným obrázkem Bandery slovy, že to je nyní jejich nové náboženství.

      1. Netřeba.
        Moje prateta z Drážďan, vdova po vojákovi Wehrmachtu, měla (skoro deset let po válce) v kredenci, za míšeňským porcelánem, schovanou kolorovanou fotku Vůdce. ON to přece myslel dobře, jenom mu to pokazili…

        Pikantní na tom bylo, že se o tom bavili s mým tátou, který jen tak tak přežil hitlerovský koncentrák. A dokonce na sebe neřvali a prateta nám upekla fantasticky dobrý štrůdl – po válce, všechno na příděl!
        Vždy mě napadne ten samý Einsteinův výrok o tom, kdo se vzájemně zná a kdo se vzájemně zabíjí.

    5. Malevil je špatně. Úplně špatně.
      Jsou v něm totiž položeny předpoklady a podmínky, které dnes nemá, ale ani nemůže mít ani jeden obyčejný člověk ze sta tisíc, možná i z milionu.
      Zrovna opravený i šikovně situovaný hrad, v něm a pod ním, nebo jeho blízkém okolí fakticky bohaté zásoby všeho možného (na to, že v něm trvale přebývalo doslova jen pár lidí!), od osiv, soli až po mouku na chléb i uzené kýty, hektolitry vína, zázračně nekontaminované vody, až po radiací nezasažená a přeživší domácí i pracovní zvířata – a jako bonus zcela nulovou radiaci venku, dokonce i po dešti.
      Úplně špatný je tam předpoklad toho, že kamarádi od dětství se přece vždy domluví.
      To přece není pravda, už vůbec ne v takto hraničních podmínkách.
      Ano, je to dystopický román, který je ale potřeba tak brát. S bohatou literární fikcí, která nemá s realitou zhola nic, takže jako „příklad“ sloužit nemůže, ani teoreticky.

      1. Pane Teco, máte samozřejmě naprostou pravdu! Neskromně a nadutě se domnívám, že v románu je ještě jeden příběh. Nerovnováha v počtu mužů a žen. (málo žen-hodně mužů). Stejná nerovnováha je popsána i v románu „Muži pod ochranou“. (málo mužů-hodně žen)
        Přestože pan Merle popsal v románech příčiny takto vzniklých disbalancí, ani zdaleka a přibližně neodhadl důsledky a následky takových katastrof. Ano i zhroucení rovnováhy mezi počtem mužů a žen považuju za katasrofu.

        1. To VČ:
          Původně jsem tuhle linku do hodnocení nechtěl motat, ale samozřejmě máte plnou pravdu.
          Umím si představit situaci, kdy šest zdravých chlapů mezi 40-50 lety, po téměř jednom roce nedobrovolného celibátu, uvidí jednu mladou holku krev-mlíko. A zachová jakési to francouzské dekorum, později se dokonce i spravedlivě dělí a nehádá.
          Pcha! 😀

          1. No… 40-50, to uz by mozna slo. Jak v tom starem vtipu:

            Ctyri muzi, 20, 30, 40 a 50 let, se vali na pisecnem brehu reky a relaxuji. Nahle se na druhem brehu objevi ctyri zenske a zacnou se opalovat.
            Dvacatnik se podiva na druhy breh a navrhne, aby vsichni preplavali na druhou stranu, kazdy si vybral jednu a vyrazili si uzit.
            Tricatnik oponuje, ze neni proc si vybirat, ze je to pekna prilezitost pro hromadnou bestialni souloz.
            Ctyricatnik souhlasi, ale navrhuje, ze se mu zda zbytecne plavat na druhy breh a navrhuje pockat, az ty baby preplavou k nim.
            Poklidny hovor nahle prerusi padesatnik, vztyci se na nohy a pridusenym hlasem pronese.

            „Kurva chlapi, mizime, ony sem fakt plavou!“

            1. Jooo 😀
              Vzpomínám si na podobný, kde padesátníkům to prý jde nejlíp na schodišti.
              Vždycky se dá říct : „Nejde někdo?“

  12. Když už se tu píše o masomlýncích,bylo by škoda nezmínit Ilovajsk a Debalcevo. To sice bylo v r. 2014, resp. 2015, ale je to jak přes kopírák. Sevření města do kleští a ponechání úzkého průchodu, u kterého se zaučují mladí vojáci ve střelbě na běžící terč.

    My, staří ubrblanci můžeme říci, že Ivan se ještě pořád nenaučil nic nového.

    1. Moje zkušenost s masomlýnkem je taková, že se nože rychle obalí různými blánami a tukem a přestanou pořádně řezat …

        1. pomůže jen trochu. Nepomohl ani nový nůž. Obavám se, že to je obroušeným dírkovaným kolečkem, co po něm běhá ostří …

            1. Toníčku, zabalte celé složení mlýnku (desky i nůž) do balíčku a pošlete to do firmy Seveza Huštěnovice, adresa je na jejich webu.
              Mají veškeré vybavení k broušení těchto a podobných věcí (nožů do nářezových strojů, nožů do řeznických kutrů apod.). Stojí to asi 300,- bez poštovného a mlýnek bude dalších 10 let mlít lehce a jemně. Osobní zkušenost.

            2. Re: Tonda

              Pokud se OPRAVDU bavíme o „flajšmašynce“, máte zřejmě některý z těchto problémů:

              1/ ojeté hrany dírek na „sítku“. Sítkem myslím tu“šajbu“ s kulatými dírkami.
              Přebrousit na kameni, což v běžné domácnosti moc neuděláte a budete se s tím srát minimálně hodinu
              2/ ojetý šnek, neboli podavač. S tím neudělá nikdo nic, kromě výměny. Musíte usilovněji mačkat maso a housku dovnitř.
              3/ špatný náběžný úhel ostří na rotační hvězdici, pokud jste to už brousil.
              4/ velká vůle mezi noži (to je ta hvězdice) a sítkem – šajbou. Neboli hvězdice se dostatečně nepřitiskne k sítku z důvodu opotřebení některé ze součástek, nejpravděpodobněji to bude vymačkané uložení hvězdice na šneku.

              Než do toho začnete hrabat a utrácet za poštovné, zkontrolujte si ty vůle.

              1. No… já si tyhle části „na kameni“ přebrušuju sám, není to tak těžké a hodinu to určitě netrvá. A funguje to dostatečně dlouho. Celkem no problem.

                1. Re: spit…

                  Právě že přebrušujete. Neboli opravujete lehce ztupené ostří.
                  Jestli je z toho „kus kulatého železa“, hodina bude málo.
                  A taky se na to musí umět trochu koukat, co je dobře a co ne.

                  Btw. brousíte na vodě, nebo na oleji?

          1. Vyraz masomlynek je vod uskocne podvodnych akademiku,pisalku a hojne navzajem a poucne vopakovanej ..
            A stupidni vod zacatku. Dava absurdni dojmy a predstavy , ze se na fronte a ve valce jenom objevuji mlynky a ze nepratele jima melou vojaky jiny armady na sekanou, napriklad.

            Akademici notoricky a zrudne a hnusne lzou za ucelem falsovani skutecnosti ,zalhavaji daleko drastictejsi a sileny skutecnosti..Sou jen totalne dehumanizovany humanisti , isolovany peclive v jejich kancelarich a ani jeden na frontu nesmi , protoze by se posral.
            Jenom do valek nahaneji jiny..Sou nepratele lidstva ..Lzou..
            Aby z valek udelali uplne neco jinyho na prikaz jejich porucniku..

            Aby dalsi generace nevedeli , co je valka a zase na povel do valek bezely..
            Kdykoliv se sami akademicky universitne vzdelany pouckari dostanou k moci nastane silenstvi orgii nepricetnyho nasili na vyfantazirovany nepratele , ktery si este kvuli tomu sami rozmnozujou. I sami na sebe.
            Priklady , francouzsky a bolsevicky revoluce a dalsich..

          2. na mlynčeku sa MUSÍ vždy brúsiť súčasne nožík aj doska. keď sa to opakuje viackrát, môže nastať problém so zbrúsením a závit nemusí stačiť na potrebný prítlak. To sa rieši buď podložkou, alebo novou doskou.

    2. Existuje jeden chlap, který by dokázal SVO když ne zastavit, tak docela zásadně změnit situaci.
      Majitel Starlinku.
      Ale proč by ho vypínal, když prodej kompletů, licenční poplatky a stálé platby běží, no ne?
      Zkurvení farizejové.

      1. Stacil by Trump. Zhasnout v jedne budove v Rammsteinu. Chapu ale, ze pri druhem pokusu by uz nemusel cuknout hlavou v ten pravy okamzik.

  13. Koukám na Rajchla na XTV. Ten jede jak kuna. Mluví třeba o tom že chce prosadit zákon FARA atd.. Neboli jinak řečeno, doslova luxuje program Stačilo. Fakt jsem zvědav, co se dá čekat od sjezdu Stačilo. Už teď je ze Stačilo jen skořápka. Aby nedošlo k omylu, za pokus to stálo a jen – jen že to nevyšlo a jak jsem už zde v minulosti psal (ahojky Alefe 🙂 ) kdyby to vyšlo, semínko strany Stačilo by se dostalo na úrodnou půdu a mohlo by za 4 roky zapustit slušné kořeny – nebo když ne celá strana, tak některé její osobnosti. Jenže nezadařilo se – takže jse zvědav co za králíka z klobouku čekat na tom sjezdu. Podle mne tam žádný není.

    1. Teď jste dokonale předvedl, v čem je hlavní problém celé alternativy. Rajchl luxuje program Stačilo.

      Neni důležité, že se někdo chystá udělat to, co jsme chtěli i my. Důležité je, že nám to Rajchl vyluxoval …

    2. No, pokud by nekdo vyluxoval program Stacilo a USKUTECNIL jeho podstatne body, bude mit Vidlak splneno. Sveho casu se tu zminil, ze jeho idealem je Pozarsky.

      1. Na toto téma mám taky připravený článek. Ono je skutečně vidět, že setba zapadla a vzešla. Jsem rád, že se zákona FARA někdo chytnul a doufám, že to nebude jediná věc z našeho programu, kterou tam ve sněmovně zrealizují.
        Svým způsobem trochu napodobuju osud Konvičky a Hampla – ti první mluvili o nezvládnuté islámské migraci, schytali to, do sněmovny se nedostali, ale ty myšlenky už zůstaly. Převzali je jiní a z původně tabuizovaného tématu se stala diskuse.
        Když to takhle bude i v tomto případě, budu jen rád. Nedělal jsem to proto, abych se prodral do čela, ale aby se něco změnilo.

        1. Pokud dvě strany mají ve stejném čase v programu stejnou věc, jak se pozná, kdo koho vyluxoval?

          Prostě jde o programovou shodu.

              1. Začínám chápat, kde se berou ti režimní „ale on napřed (dostatečně důrazně!) neodsoudil!“
                PodstAtné je tam to slovo USKUTEČNIL, je dokonce velkými písmeny… S tou optikou to bude ještě naléhavější, než to prve vypdalo.

  14. Koho poslechnou?
    V. Putin během své návštěvy Ústřední vojenské nemocnice P. V. Mandryky, prozradil, že je ochoten vyhlásit příměří v Pokrovsku a Kupjansku a umožnit západním a ukrajinským novinářům, aby se vydali k obklíčeným ukrajinským jednotkám a vysvětlili jim situaci, ve které se ocitli.
    Obklíčení Ukrajinci však slyší i pouze svého velitele ozbrojených sil O. Sirského „nepokoušet se opustit města, ale zůstat a bojovat, jinak budou popraveni jako zrádci.“

    1. „jestli se nenecháte zabít, tak vás zastřelíme“
      radost mít takový velitele
      volba z toho plynoucí je ovšem naprosto jednoznačná a naprosto nechápu, proč ty chudáci radši pořád ještě seděj v těch svejch sklepech. když se přitom všude kolem válí spousta papírků s telefonním číslem.

          1. Popřípadě, po dokončení telefonátu, může oknem do toho sklepa klidně vletět dron od vlastních, protože vlastní dobře znají pozici/souřadnice toho sklepa.
            A zabije tak úplně všecky, kdo v něm sedí.
            Třebas i včetně civilů, jim na bábuškách nesejde. Namísto tří flašek vody přiletí tři granáty.

      1. Nejen to , jejich velitele sedi daleko za frontou a kradou zivejm i mrtvejm vojakum vejplaty.
        Cerny duse , sou mrtvy vojaci vedeny jako zivy, na vejvar.
        Neco daji svym poskokum na miste , aby zastrelili kazdyho podezrelyho , kterej ale potom
        zustava porad na uctu ,kterej posilaji nahoru , zivej a delsi dobu..To neni mozny overit.
        Smrt beha vsude kolem ,lidi ubejvaji , ale penize se z nich mnozi ..Zivej, mrtvej vsjo rovno.

    2. Okolo Pokrovska je okolo 10.000 až 11.000 těch nejlepších ruských vojáků z elitních jednotek, uvnitř města je přibližně 750 až 1.000 ruských tzv. „záškodníků“, kteří do těch sklepů a děr začnou na pokyn velení házet svazky granátů, pokud se ten zbytek nevzdá, nevyleze a nezachrání si tak život.
      Něco mi říká, že Rusové už mají plné zuby těch politických manipulací banderovců – a že to začnou řešit nikoli atomem, ale tzv. „po svém“. Tak, jako to dělali jejich otcové s Němci, které zaháněli až do Berlína.

      Taktický atom je až ta úplně poslední možnost, kterou nevylučuju. Ta se může týkat nikoli nás, ale jistě zmapovaných oblastí v banderostánu, kde se stále vybavují ultralighty a Cessny výbušninami, dálkovým ovládáním a přídavnými nádržemi na palivo tak, aby doletěly do Moskvy.
      Když si uvědomíte, co Moskva pro Rusy znamená (úplně všechno, nač pomyslíte), tak není nemožné, aby např. na 4-5 míst přiletěly třeba 50kt kazety, oddělené od jedné jediné rakety.
      Rusové nutně potřebují ten vnitrozemský terorismus zlikvidovat, protože lidi by se mohli začít ptát..

      1. ono problem je skor ze nemozu az tak velmi postihnut tych spravnych vinnikov. Az by klakla MI6 so svojimi sefmi+vacsina z britskych elit, mozno by zvysok prestal to brat ako video hru. Takto nasledky nesu ini a vzdy sa najde dalsi debil, ktory tu bombu prenesie, dron odpali……mozno decko, ktore zverbuju za 50 eur niekde na socialnej sieti, mozno Ukrajinec, mozno dochodca, ktoreho budu vydierat niecim. V takej velkej krajine je to skutocne tazke. Ale ano, co sa tyka Ua, tam to pojde stale k horsiemu a horsiemu:-(

  15. Co asi u nás málokdo ví.
    To, že RF po tom, co se koncem roku 2021 obrátila na KoZa s návrhem dohody související s nerozšiřováním NATO dále na východ, konkrétně na Ukrajinu, a co ji USA a KoZa arogantně poslali „do háje“, se asi docela ví. Že však ukrajinští představitelé počítali zcela najisto s válkou /jestli s vlastní útočnou, nebo se připravovali na SVO ze strany RF, těžko říct/, o tom věděli nejen oni, ale i náš fialový hnus /nevěřím, že „ministrantka“ Afroameričanová by si něco takového troufla bez „šéfa“/, to dokumentuje mj. toto „UJEDNÁNÍ MEZI MINISTERSTVEM OBRANY ČESKÉ REPUBLIKY A MINISTERSTVEM OBRANY UKRAJINY O SPOLUPRÁCI V OBLASTI POSKYTOVÁNÍ LÉČEBNÉ PÉČE RANĚNÉMU VOJENSKÉMU PERSONÁLU UKRAJINY“ – viz celý text zde – https://www.zakonyprolidi.cz/ms/2022-3

    Všimněte si data podpisu – 1.2.2022 – skoro měsíc před započetím SVO.
    Fakt si to přečtěte celé. Týká se to tohoto – „Účelem tohoto Ujednání je upravit spolupráci smluvních stran v oblasti poskytování léčebné péče raněnému ukrajinskému vojenskému personálu (dále jen „pacienti“) v českých vojenských zdravotnických zařízeních.“
    Dále se dočtete, že všechny náklady, na transport do ČR, pobyt, léčebné náklady a také případnou přepravu zemřelých zpět na Ukrajinu bude hradit česká strana.

    Věděli, pappenheimští, co chystají.
    A nejen oni, ale i náš fialový hnus. A když on, tak jsem přesvědčen, že se to netýkalo jen ČR. Ten průser se chystal grandiózní….
    🙁

    1. Tehdejší ředitel STRATFOR George Friedman řekl už 3. února 2015 (mimo jiné, celé je to na YouTube) toto:

      … asi před deseti dny generální velitel US Army v Evropě Hodges navštívil Ukrajinu. Oznámil, že US-školitelé teď přijdou oficiálně, nejen neoficiálně. Předal medaile ukrajinským bojovníkům, což není ve shodě s protokolem, když americká vyznamenání se cizím bojovníkům nedávají. On tak ale učinil poukazujíc na to, že toto je jeho armáda. Následně odjel a v Pobaltí oznámil, že USA budou přemísťovat výzbroj, obrněné dělostřelectvo a další vybavení do Pobaltí, Polska, Bulharska a Rumunska. Včera USA oznámily, že budou dodávat zbraně, dnes večer to popřely, ale i přesto zbraně poputují. V tom všem USA jednaly mimo rámec NATO. Protože NATO musí mít 100 % hlasů a kterákoliv země může vetovat cokoliv. Také Turecko to bude vetovat, jen tak pro zábavu.
      Trik je v tom, že USA jsou připraveny vybudovat sanitární kordon okolo Ruska. Rusko si je toho vědomo a věří, že USA chtějí rozbít Ruskou federaci. Rusko si myslí, že jak to řekl Peter Lawrie „nechceme vás zabít, my vás chceme jen tak trochu poškodit“.
      Jinak řečeno, jsme zpátky ve staré hře …

      A všimněte si data: 3. února 2015 😄

      1. No jo, no.
        Jenže to byl následek „anexe“ Krymu bez války.
        Nic, co by se vztahovalo k SVO a ke smlouvě o léčení ukrajinských vojáků, na kterou upozorňuju já….
        Nesouvisí.

        1. Máte nepořádek v datech. A tím pádem i v kauzalitě. Střelba na Majdanu začala 20. února 2014 a – na rozdíl od lži na Wikipedii – je dnes už známo, že jedna část střelců střílela z budovy obsazené Pravým sektorem (Jarošovi ultranacionalisté) , druhá pak z domu obsazeného Gruzínskou (Saakašviliho) gardou. V každém případě byli cíleně zabíjeni demonstranti i policisté. Cílem bylo vyvolat občanskou válku.
          První neoficiální (skoro jistě ruští) „zelení mužíci“ se na Krymu objevili 27. února.
          A ještě pár poznámek k tomu, co předcházelo:
          – 2008, G. Bush jr. „nabídl“ členství v NATO Ukrajině a Gruzii, ačkoliv Merkelová (DE) řekla „NE, Ukrajina je neutrální“ (viz např. Budapešťské memorandum, 1994) a Sarkozy (FR) byl ještě upřímnější „To je šílený nápad“.
          Přesto si Bush jr. dělal co chtěl. A po něm i Obama. A také Blair (UK). I houpací kůň si při pohledu na mapu uvědomí, že mezi Krymem a Gruzií je Kerčský průliv, což je jediný přístup Ruska k jižním (teplým) mořím. A tentýž houpcí kůň si vzpomene, že válka USA proti Vietnamu začala tzv. „incidentem v Tonkinském zálivu“.
          Už za Bushe jr. nekonečná série zpravodajských fabulací (her) a psychologických operací proti Rusku. Američanům i Evropanům jsou tudíž vymývány mozky už skoro 20 let. Všechny lži sloužily k uvalování sankcí, embarg atd.
          Že „otrava novičokem“ Skripala nebo Navalného, u nás Vrbětice a „ricinový vrah“, ale třeba i nedávné „ruské drony v Polsku“ neměly žádnou logiku – protože tím Rusko nemohlo nic pozitivního získat – evropští „lídři“, média ani občané neřešili a neřeší.
          Stejně tak neřešili to, že všechna ta tvrzení přinášely stejné tajné služby stejných zemí, které lhaly o genocidě v Račaku (Kosovo), atomových a biologických zbraních Husajna (2003) a které se podílely na zničení v zásadě fungujících států jako Libye (2011) nebo Sýrie (2013). A neřeší ani to, že ty služby a státy za poslední čtvrtstoletí nevedly jedinou obrannou válku, zato provedly úctyhodnou řádku agresí proti zemím, které nikoho neohrožovaly.
          Ukrajinci udělali katastrofální chybu, že se nechali zatáhnout do nevyhlášené války NATO proti Rusku. Měli trvat na neutralitě, kterou měli koneckonců přímo v ústavě. Místo toho nechali V. Nulandovou financovat juntu složenou z oligarchů, ultranacionalistů a neonacistů, která pak skoro 8 let vraždila vlastní spoluobčany (ruské národnosti) na Donbase a v Luhansku. Minské dohody (2014+2015) byly jen pro srandu (kyjevským) králíkům. I houpací kůň už dnes chápe, že jediným cílem bylo donutit Rusko zasáhnout.
          Všechno ostaní jsou kecy.

          1. Kteréž plemeno, kterýž národ se zmocnil vlády na Ukrajině?
            1- Ukrajinci
            2- Eskymáci
            3- Ti, jejichž jméno je lépe nevyslovovat

            Co je správně?
            Rusům ani Ukrajincům válka nic dobrého nenese. (natož Eskymákům) Kdo profituje?

          2. Hal:
            Slušná faktografie.
            Banderovci si to po právu odeserou se vším všudy.
            Nevěřím, že tam nebylo ve vládě aspoň pár gramotných lidí, kteří by si to nedokázali spočítat. Spočítat, že ani futrování od NATO a EU, jim nepomůže Rusy porazit vojensky, ani jinak.
            Banderovci neměli a nemají žádnou rozumnou motivaci ani cíl, kdežto Rusům jde o všechno.

            1. popletená kategorie, Teco = proč to tvrdím?

              Protože se nečteme!

              … jsem si už mockrát tady všiml, že každej si jede po svý linii, prostě nic překvapivýho, než že to skoro vždycky, že jeden o voze s druhej o koze!

              SVO tak, jak o ní napsal „j.“
              &
              kauzalita událostí jak ji popisuje „Hal“

              jsou (už) historicky samozřejmě spojený nádoby, o tom žádná! Ale to „j.“-ovo bylo o tom, co věděli všichni ti fialovití o SVO, totiž že SVObude a nám lhali, že nebude a když, tak jen proto, že ji zahájí pouze Rusko a už taktně pomlčeli o tom, co všechno dlouho chystali a chystají pro to, aby válku na Ukrajině vyprovokovali! Všechno, co pak následovalo pak už bylo jen a pouze pro jednoduché povahy, neboť a g r e s e , vole!

              Přítel „j.“ sice píše o té smlouvě v souvislosti s tím prý pro celej KoZa překvapujícím zahájením SVO, ale ta smlouva fakt jasně mluví o tom, že minimálně Fiala musel vědět od těch, co už byli rozhodnutí do války s RF jít!!!!!!, že válka na Ukrajině bude!!!

              Ale pro mě bylo mnohem čitelnější to už spuštěný největší cvičení amerických sil v Evropě za posledních 25 let -„Defender Europe 20“, pamatujete-li si ještě???, který chválabohu koronavir zastavil, to za prvý.

              A za druhý ten už bezprizorně a neužitečně se v Iráku válející vojenskej šrot , kterej tam Amíci nahromadili z obou válek a kterej se prej (jak jinak) zase odvážel z Iráku do USA přes „polský přístavy“(!!!), kde se z velký části ztrácel neznámo kam. Oni sice do dneška tvrděj, že ten šrot celej odvezli do USA, ale neznám většího blba přes logistiku (tedy kromě českýho intervjůka a Fialových nohsledů), kterej by vozil z Iráku do USA cokoli přes polský přístavy!

              Dokonce si dovolím spekulaci, že podle toho ruskýho docela divně-rozpačitýho začátku SVO, Rusové tu chtivost válčení KoZa značně podcenili a asi fakt nevěřili, že si to s nima KoZa rozdá!!!

              K Halovo pravdě s tou kauzalitou pouze podotýkám , že vlastně popisuje obecně známá „kočkování“ mezi USA s CCCP(…Ruskem)tak, jak ho prakticky známe v různých obměnách už od 2.sv.v.

              1. … dokonce Amíci to dotáhli do takový „výtvarný“ dokonalosti (a všem těm barvoslepým rusofobům to nepřijde vůbec divný), když tu tam dodávanou veškerou UŽ jenom obrannou (jak jinak) vojenskou techniku pomalovali pro Ukrajinu tolik typickýma maskovacíma „polníma barvama v odstínech písku“ shodou okolností úplně stejnýma, jako v Iráku!!!

                … připojuju smějící se smajlík

    2. Někteří to dokázali zkrátit do bonmotu: Válka je, když se zabíjejí lidé, kteří se navzájem neznají, na rozkaz lidí, kteří se dobře znají, ale vzájemně se nezabíjejí. (Albert Einstein)
      A žízeň po majetku a moci je u těch nahoře neuhasitelná.

  16. Ještě jinak.
    Doník ani zbytek světa nechce pochopit, že Ivan je už zády opřen o zeď s nápisem ZNIČENÍ RUSKÉ FEDERACE. Už nemá kam ustoupit, ani kdyby chtěl.

    Takže už žádné další kecy o červených čárách.
    Tady jsou Ivanovy podmínky, přes které nejede vlak.
    Kdo to nepochopil nebo stále pochopit nechce, do Pokrovska s ním.
    Kdo si myslí, že se ho Pokrovsk netýká, tomu ho udělá Ivan na kterémkoli jiném místě, které si vybere.

    1. Ty báby v čele se Sommerovou, co dneska blekotaly před Národním muzeem kvůli žluto modrému banneru , nepochopí nikdy. Nemají na to kapacitu.

        1. Sommerová se rozvedla po 30 letech se Špátou a v TV blekotaly, že kvůli tomu, že nikdy neměla orgasmus a on byl tak blbý, že si toho nevšiml. V důchodu ji něco takového začalo vadit. To o té kapacitě vypovídá hodně. Její dnešní kecy před muzeem Radim do stejné kategorie.

  17. Ano, souhlas.
    Ivan se nenaparuje jen tak, pro nic za nic.

    Rovnice je jednoduchá:
    1/Vasilovi dochází maso. Konec války je proto na obzoru.
    2/ Odjezd USA do prdele z fleku PRVNÍHO SVĚTOVÉHO DRÁBA se zrychluje.
    3/ Zbrojaři mají žně, jak už dlouho ne.

    Lidí, kteří by chtěli promluvit do nového rozdávání karet, které je na obzoru, jsou doslova mraky.
    Jen připomenu heslo, které nám bylo podsouváno v r. 1989. Sice v úplně jiné konstelaci hvězd, ale to je u hesel úúúplně jedno.

    „Kdo, když ne my, kdy, když ne teď!“

    Přemýšlejte, proč je Putin ochoten zastavit masomlýnek v Pokrovsku a přitáhnout tam západní novináře.

    Ano – správně. Je to MOŽNÁ poslední pokus probudit holotu, která čumí jen na fejsbůk a žere reklamy na Seznamu.

    1. je tu velké ALE . Rusové těm pisálkům bezpečí zaručí ale co chochli ? A za druhé , jak ta reportáž bude vypadat ? Si to sestřihají a zase a znova udělají z Rusů debYli…

      1. Chochli jsou schopni po novinářích střílet, aby pokud možno zbrzdili únik pravdivých informací – a následně to svedou na proradné Rusy. Jak už naznačil Zelenský – že Rusové zatím všechny dohody a příměří porušili. Leda hovno. Jakékoli zakolísání, nebo dobrou vůli Rusů si chochli vyložili jako jejich slabost…
        Být těmi novináři, kteří se tam přece jen odváží, tak bez kordónu Rusů a silné protidronové ochrany ani krok. Posledně přežil útok banderovského FPV dronu P. Lancaster jen díky tomu, že jel na pickupu s členy protidronové jednotky Achmat, kteří jej na poslední chvíli sestřelili brokovnicemi..
        Stejně tak se budou chochli chovat dnes. Oni nechtějí, aby pravda o kolapsu UA armády šla do světa. Přišli by o většinu zbraňové podpory i financí..

    2. Rus je v tom neunavne taky snazivej ,furt upozornovat, ale bez vysledku. Horsi je to ale na zapade.
      Se tomu rika , ze sou z teflonu, vsecko z nich sjede nic se nezachyti a nemuze , jako voda z peri kachny.
      Teflon je samozrejme , ideologie ,ktera spolehlive zaridi , ze nevi ,ani nevidi ,protoze nemuzou a nesmi..
      Ideologove bdi ostrazite , jejich obeti taky bdi a vzajemne se hlidaji aby ani trochu nepovolili ,
      ve vire nejvyssi , nikdy nespi a trestaji..
      A tak snazivou ochotou, vsemu veri a muzou se treba prerazit..Nic nepomuze.

  18. Hlásenia OBSE boli verejné a dokonca aj na iDěs písali články o tom, ako ukrajinská armáda zintenzívnila ostreľovanie z 10tok na tisícku a viac granátov denne. Boli články o tom, ako sa Ukrajina pripravuje na útok Ruska, horné dve poschodia panelákov vysťahovali a urobili tam guľometné hniezda a pozorovateľne. To všetko za asistencie inštruktorov z NATO. Aj fotečky s úsmevmi boli v každom článku. Možno sú tieto články ešte v archlíve uDěsu, neviem, nehľadal som. Pamätám si ich, aj tie srandy čo som vtedy schytával ako aktívny diskutujúci.
    Katastrofa neskutočná je táto zbytočná vojna. Úplne neuveriteľne príbehy by som napísal, len z môjho okolia. Snaha pomôcť a výsledky…
    Ale už to evidentne končím a prehrali sme všetci, aj Rusko. Táto vojna nemá víťaza.

    1. nuz ostava nam len dufat, ze to ma cele vyznam z takeho vyssieho hladiska. Ze vdaka tomu skonci KoZa mozno aj ekonomicky natolko, ze uz si tie dalsie vojny jednoducho nebude moct dovolit. Jednak pridu nasledky a jednak nicia si vlastnu podstatu, za chalifat im vela povodnych obyvatelov bojovat nepojdu a novo prichodzi zasa nepojdu bojovat za liberalov. Tak ako 2.sv. mala svoje nasledky, vdaka tomu sme si jednak ako obycajni ludia zvysili zivotnu uroven (vzdy ma bavi ako zacnu porovnavat za socializmu a zapadne Nemecko, nikto nejak neporovnava zivotnu uroven za 1.republiky a socializmu), jednak sa zvysila celkova vzdelanost a jednak sa ludia naucili bat vojny, Skoda, ze tie ucinky uz vyprchavaju:-(

  19. Rusko potřebuje dokončit SVO stejně jako RA 2.světovou válku a to při co nejmenších vlastních ztrátách vojáků. Získat území, kapitulaci v Kyjevě a na zbytku Ukrajiny okupační správu buď americkou nebo mezinárodní.

    1. Oni územi nepotřebují, mají ho dost. Potřebují neutrální Ukrajinu, která by je oddělovala od NATO, a slušné zacházení s rusky mluvícím obyvatelstvem. A samozřejmě bezproblémový přístup k Černému moři.

      1. Patrně jste nepochopil, že mluvím o území s rusky mluvícím obyvatelstvem i o Oděse, tak jak to již několikrát definovalo Rusko vč. neutrality zbývající části Ukrajiny – vše viz výše

        1. Americká okupační správa. Trefa!
          V jedné části budeme škůdce likvidovat, do druhé části si škůdce sami pozveme.
          Bože můj, tys blb..

  20. Správný pesimista vždy najde důvod k obavám z budoucnosti. Takže vítej mezi správnými pesimisty, Vidláku! 😄

  21. No, jo, celkem do dává smysl, proto i ta varování Poseidonem a Bouřnákem. A když se Rusy nepodaří vyprovokovat (a že ti si to nejspíš zvládnou ohlídat), pak je jistě v záloze nějaká false flag operace třeba u Pšonků nebo Frantíků. Ti mají ostatně leckde takový bordel a i k bezpečnostním otázkám řádně žabožroutský přístup, že na místě nějakého i náhodného incidentu stačí navíc pohodit 2 pasy ruské federace…

      1. Tak mediální přípravu na něco takového můžeme také pozorovat. Například ty přelety „neznámých dronů“ nad vojenskými základnami – přičítáno RF. Vojensky to nemá moc smysl, natož v noci (dron je slyšet, informace se dají získat i jinak ať již satelitně, nebo špionáží i třeba chytrých hodinek vojáků), ale dobře se to prezentuje veřejnosti jako útok.
        V ČR např. zapálený autobus, před tím Vrbětice…
        V podstatě stačí počkat na nějakou nehodu v Explosii, Zevětě či S&B (a že to tam mnozí za 20.000 Kč/měsíc mají dost „na banánu“), a vyšetřovat ji jako sabotáž GRU.

Napsat komentář: Markýza Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *