20 února, 2026

Ironie dějin…

Tak nám vystoupení Petra Macinky s Killary Clintonovou nasdílel přímo Donald Trump. Našeho ministra zahraničí pochválil, čímž udělal pěknou tečku za libtardím kvičením o ostudě, kterou Macinka naší zemi udělal. Minimálně americký prezident si to nemyslí… Česká republika je najednou v USA populární a jestli to takhle půjde dál, dočká se Macinka (s Turkem) i svých ovací vestoje v Kongresu. To oni Američani tak dělají, když jim jdete na ruku. Havlovi také tleskali za to, že pomohl rozpustit Varšavskou smlouvu a rozprodal republiku pod cenou, ale na rozpuštění NATO netrval…

Je to taková ironie dějin. Zrovna, když se nám v zahraniční politice začíná dařit, zrovna, když jsme se zbavili Knedlíčka Lipánka, zrovna, když si nás americký prezident v dobrém všimne, přichází chvíle, kdy se USA z Evropy stahují a očekávají od nás už jen peníze za stíhačky bez radarů a nejspíš i dostavbu Temelína či Dukovan… Máme to u americké administrativy dobré… ale bohužel se Spojené státy rozhodly, že si na velmoc budou hrát zase někde jinde. Poklepou nás po zádech, ale pochybuju, že Babišovi a Macinkovi zařídí nějaký penězovod pro konzervativní neziskovky, aby se trochu vyrovnalo skóre.

Zrovna ve chvíli, kdy sedí Petr Macinka jako pozorovatel v Trumpově Radě míru, chystá se nové kolo geopolitické přetlačované v Perském zálivu. Všichni už se na to randes vous dostavili. Rusové tam mají bojovou fregatu, Číňané tam mají také něco takového a prý tam míří celá řada dalších bojových plavidel. Ve středu pak íránští spojenci společně na chvíli zavřeli Hormuzskou úžinu při společném námořním cvičení… a ceny ropy hned začaly stoupat. A Trump nemůže couvnout, protože by ztratil tvář… to si velmoc nemůže dovolit.

To prosím není Macinkova vina, ten udělal všechno správně a je třeba to vyzdvihnout, ale sakra, vždycky to přijde ve chvíli, kdy Američané z vnitropolitických důvodů potřebují někoho zbombardovat, protože to jediné přehluší otázky ohledně stále rostoucího federálního dluhu, který se nedaří zkrotit žádnými prostředky. Nepomohl Elon Musk a jeho škrty, nepomohla cla a nepomohl ani hospodářský růst, který byl větší než ten čínský. Bohužel to ale nebyl hospodářský růst z nových přehrad, nových elektráren a nových automobilů, ale růst z nových úvěrů a jiných finančních produktů. Za peníze se především dělaly peníze… Jo, zisky z finančních spekulací jsou prostě vyšší než zisky z polí a továren.

Svým způsobem za to ani Trump nemůže. Minule ho Netanjahu postavil před hotovou věc. Minule celou válku s Íránem začal Izrael, ale velmi rychle se ukázalo, že oba soupeři toho uměli víc, než se čekalo. Izraelci dokázali rozvrátit íránskou protivzdušnou obranu a systém velení, Íránci zase dokázali prostřelit izraelský Iron drome. Ovšem, Trump si nemohl odpustit své velikášské řeči, ultimáta a varování. Teď z toho těžko vede jiná cesta, než splnit hrozby.

Chtěli jsme se přimknout k mírotvorci, ale než jsme to stihli, mírotvorce se nám proměnil v naprosto standardního amerického prezidenta. Jak to říkali Putin i Sitting Ping? Multipolarita je neodvratná. Nemá alternativu. Prostě se stane a ani Trump na tom nic nezmění. Prosím, všimněte si, že Američané kolem Íránu utahují impozantní smyčku, ale jen leteckou. Ani Spojené státy už nepočítají s pozemní operací. Tuto schopnost Američané předvedli naposledy v roce 2003 při útoku na Irák… jo, tenkrát jsme u nich také byli v kurzu. Také jsme je tenkrát v jejich válečném úsilí bezpodmínečně podpořili… i patřičný dopis jsme zformulovali a podepsali. Ale panská láska po zajících skáče. Trump už za to žádnou vděčnost necítí. Ale zato cítí vděčnost k Macinkovi, že se ho zastal.

Zpět k věci…

Přemýšlím, jaký je rozdíl mezi nadšeným českým souhlasem, bombardovat Libyi, Irák, Sýrii či Kosovo a podobně nadšeným souhlasem, bombardovat Írán. Pro obyčejné lidi tam na zemi se nezměnilo nic. Zase přišel Velký Satan a chce vládnout. Zase přišel Západ, aby udělal bordel. Zase se nikdo nepoučil. Bambardování režim nezměnilo, chce to víc bomb. Vlastně bych se nedivil, kdybychom už prostřednictví nabízeli naši protichemickou jednotku… To víte, u Teheránu se brzy bude bojovat za Prahu. Za tu konzervativní a správnější Prahu. Ne za tu liberální. Jen, blamáž to bude stejná. Když si to tak vezmu, jen Václav Klaus si jako prezident žádnou válku nepochvaloval. Všichni ostatní ano.

Víte, co mě na současném harašení zbraněmi kolem Íránu děsí nejvíc? Že tentokrát Putin ani Sitting Ping nevarují. Neříkají, že tato válka není v nikoho zájmu. Neříkají, že rostoucí ceny ropy poškodí ekonomiku. Tentokrát prostě poslali vojenské vybavení a válečné lodě. Ani Izraelci už neujišťují Írán, že nezaútočí jako první a Saúdové už také na Donalda netlačí. Poslední, kdo všechny varuje, je paradoxně turecký Erdogan. Ten Erdogan, který si ze Sýrie udělal pašalík. Ten Erdogan, který by Kurdy vymazal ze světa… a teď varuje svět před válkou proti Íránu.

Ironie dějin…

Kdyby to někoho zajímalo, Olympiáda končí v neděli…

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

167 thoughts on “Ironie dějin…

  1. ad „Našeho ministra zahraničí pochválil, čímž udělal pěknou tečku za libtardím kvičením o ostudě, kterou Macinka naší zemi udělal. Minimálně americký prezident si to nemyslí…“
    Připomíná mi to Dobytí severního pólu – „Děkuji ti náčelníku, že ses mě zastal“…

  2. 1) Přimknutí se k EU a jejímu směřování ve všech směrech bez výhrad, tak jak to prosazovala a praktikovala minulá vládní garnitura.

    2) Následovat Trumpovu geopolitiku, sdružit se se státy středojižní Evropy s logickým odmítnutím zeleného údělu a kontroverzního směřování EU.

    Na stole jsou nabídky. Uvažuje se. Obě dvě cesty jsou hodně problematické. U Trumpovi cesty je nejasné, kam povede, u té EU cesty je bohužel už dost dobře vidět, kam vede.

    Nabídka „východního“ směřování (navázání se na BRIC) není na stole, proto nemá zastánce.

    Současná vláda vyčkává. Což osobně považuji za správné.

    1. Ona taky vláda pidistátečku, jako je česko s.r.o., nic rozumnějšího ani dělat nemůže. Kam vede slepá víra, poslušnost a následování, bylo názorně vidět v minulém období za Fialové pětikolky.
      Česko může být maximálně tak jazýčkem na vahách. A i k tomu je zapotřebí značné státnické odvahy.

  3. “Na vojenskou agresi Američanů rázně zareagujeme, pohrozil Teherán” (idnes)
    Írán je hnusný agresor, jako Rusko.

    1. Ládik!!!
      Veľký biely otec v tej chyži by mal byť opatrný…..Irán nie je Irak 2003 ……. 😁🐦‍⬛🐦‍⬛

      1. TzR
        Biely otec to chce zvládnout za jednu noc,na delší dobu nemá peníze ani armádu. Zatím se jim povedlo rozvrátit, oslepit protivzdušnou obranu, jak v Íránu, tak ve Venezuele ostuda Ruské a Čínské elektronice.Myslím, že se to pokusí znova udělat, za tak krátkou dobu,Írán nepředelá celý systém obrany.V případě útoku na Írán, zaútočí Ukrajinci ve velkém na Rusko.

          1. Starý kocour
            Pan Targus je lepší voj.stratég, ale mne to tak vychází, jednodenní válka, aby nepadl dolar,ale spíš posílil a posílili i akcie USA firem.
            Vsadil bych 1000 Kč.

        1. K oslepení íránské protivzdušné obrany na počátku 12denní války:
          – agentům Izraele se podařilo zavirovat software
          – část obsluhy byla podplacená
          – velitelé některých oblastí vydali příkaz nereagovat
          – některá zařízení byla mechanicky poškozená
          Stále panují dohady, kdo pomohl se softwarem – zda Rusové nebo Číňani, ale odpoledne prvního dne začala PVO Íránu pracovat. Druhý den už pracovalo vše, co měli k dispozici.

        2. No, 12-denní válku USA-Izrael versus Irán USA s Izraelem potupně prohráli a museli společně prosit o příměří, jak vykecal užvaněný Trump
          (který na Truth Social napsal, že mu zavolal Netanyahu, jestli by nemohl Trump dohodnout příměří, Trump následně zavolal Katarskému emirovi, ať poprosí Irán o příměří a Irán velkoryse souhlasil).
          Jediné, co Trump dosáhl bylo to, že si vyprosil na Iránu ten fejk útok na jaderná zařízení (domluvil se ve středu s Iránem, že USA nastřílí pár rachejtlí do okolí podzemních jaderných zařízení a Irán pak následně nastřílí pár rachejtlí na americkou vojenskou základnu v Kataru) Irán pak následně pro jistotu zahrnul vstupy do podzemních prosotr zeminou, protože se co kdyby se ti matláci usáci netrefili do stodol v okolí ale do vstupu do podzemí. Usáci pak pro jistotu jen z ponorek nastříleli pár Tomahawků, zlé ale dobře informované jazyky uvádí, že zřejmě ani nedošlo na Bunker Buster Bombs a neviditelné bombardéry, to asi Irán Trumpovi nepovolil,.

          Před tím už Trump prohrál válku proti jemenským povstalcům, kteří mu jednu letadlovou loď poškodili a tu druhou, kterou poslal na výměnu, tu patrně zasáhli a sejmuli 2-3 stíhačky na palubě. Trump pak vyhlásil, že slavně zvítězil a stáhl US Navy do bezpečí.

          A Venezuela? Ty Trumpovy bláboly o discombobulátoru jako strašně tajné a zázračné zbrani, tak to je cool pro MAGA-idioty, ale ty jeho a usácké lži okolo ukazují jasně, že je to nesmysl. (Už jen to, že to údajně vyřadilo veškerou vojenskou elektroniku v Caracasu a na celém pobřeží – ale přitom to nevyřadilo ani jeden jediný mobil, TV, ledničku, mikrovlnku, civilní radary…) Imho to část vlády dohodla předem, vydali takhle MAdura a ostatní jsou už jen trumpovské bláboly alá „mám zázračné zbraně, které mění čas a prostor“ nebo „ruské hypersonické rakety jsou naše americká technologie, kterou nám Rusko ukradlo, a nejpozději do dvou let my taky budeme mít hypersonické rakety“ (r.2017, 9let pryč a furt mají usáci hofno a ne hypersonické rakety)

          1. Jo, a to ještě museli usáci strpět tu potupu, že na oplátku za fejk usácký útok na iránská jaderná zařízení nastřílel následně Irán přesně podle domluvy rakety na usáckou základnu v Kataru, největší v oblasti

  4. Tak si po ránu čtu názory zdejší bubliny/bublin.
    Fakta o Donaldovi:
    Je bohatý. Jakým způsobem to dokázal nevím, ale bohatý je.
    Je to naprosto sebestředná osoba – „Jájínek“. Vždycky byl, ale teď je to mnohem víc vidět.
    Je to žvanil, který říká, co ho právě napadne – a projde mu to. Většinou. Takže na jeho plánech nelze stavět.
    Ti, kteří chtějí jeho post a „slávu“ nejsou o nic lepší.
    99,99% jeho kritiků nikdy nedosáhlo a ani nedosáhne je popularity.
    Ale ani on se nevyhne exitu – smrti. Ale nikdo neví kdy a jak se to stane.
    Nástupce nějké sice nějaké má, ale nakolik budou úspěšní neví nikdo. Snad ani Bůh a sv. Václav.

    Konstatování, že každý politik je skvělě placený herec je, myslím, správné. Až na to, že někteří herci se do svých rolí vžijí natolik, že jim uvěří. A je to role dost nebezpečná – politici se pomlouvají, dehonestují, střílí se na ně nebo se věší za krk. A po smrti jsou buď oslavováni nebo zatracování, ale nejčastěji se na ně zapomíná.

    1. Alex Krainer neustále tvrdí , abychom Trumpa neposlouchali, ale dívali se na to, co dělá. A když vyhodnotí jeho aktivity, tak se mu daří.

        1. Jistě. Kdybych diskutují měl brát příliš vážně, asi bych musel odsud zmizet, abych „neporušil integritu své osobnosti“ – pokud ovšem nějakou mám. 😸

      1. Fakt máte všechny bůstry pod kontrolou, kocoure ??? 😰😰😰

        [Rozpad integrity hrozí již po pár dávkách …]

      1. a to ja hej….otazka ale skor bude ina…..ako vo vojnovych podmienkach sa bude takymto robotom darit a ako dlho vydrzia ich baterky…..predpokladam, ze ich bude riadit AI, takze je otazka, ci dokazu ludski oponenti ich nejak oklamat. A primarne aj tak ide o to, aku moralku si udrzi Cina v pripadnom ostrom boji….tie roboty by boli dobre na dobyvacnu vojnu alebo obranu proti Rusom, Amici tazko poslu svoju pechotu proti Cine. A vo vzduchu/vode to bude skor na bojovych skusenostiach a moralke ludi, nez pocte robotov. Celkom by ma zaujimalo, pri takom tempe robotizacie, ako dlho vydrzia zasoby prvkov, ktore do tych baterii idu

          1. A jak budou oni roboti, pokud budou nasazeni v armádě, chráněni proti EMP? Člověk, pakliže nemá např. kardiostimulátor, je proti EMP silně odolný. Elektronický stroj, byť inteligentní, při zásahu EMP shoří jak papírový čert. Nebo by musel být neustál chráněn Faradayovou klecí, což je silně nepraktické.

    1. Ferda_Šiška napsal:20 února, 2026 (8:45)
      Na AE-NEWS vydává často pozoruhodné zprávy, ovšem vždy je u tohoto zdroje být nanejvýš ostražitý a informace si ověřovat. Stejně jako kdekoliv jinde.
      Dobrým prubířským kamenem je tamní diskuze. Stačí tam napsat něco, s čímž admin jejich diskuze není srozuměn, a ihned vás smáznou a podle IP adresy i dalších metadat vás zabanují. Stejně jako na Novinkách & spol., akorát že v opačném gardu. Tudíž – jedni za 18, druzí bez dvou za 20.

        1. V 60. letech psali ve 100+1 o žlutém nebezpečí a že nás jednou Číňani utlučou čepicemi. Dnes to je možné, kdo ví co do čepic přidají.

  5. Fakt nechápu to uchvácení Macinkou a jeho ánštandem s Hillary Clinton.
    Ne že by si to ta tetka nezasloužila, ale ono je fakt nějak super, když Velký oranžový otec na nás soustředí svůj zrak a pochvalně zamručí? To je pro nás nějak důležitý a významný? Spíš bych se toho obávala…
    K čemu NÁM – jako zemi – to bude/může být dobrý? (Že to prospěje Macinkovi, o tom vůbec nepochybuju – chlapec nejspíš udělal velikej skok ve své kariéře.)

    Teď se ještě navíc (podle všeho) zúčastnil Doníkovy „Rady míru“.
    My v ní chceme být? Jestli ano – proč?

    Naprosto souhlasím s panem Kovářem, který napsal toto:

    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/trumpova-rada-miru-obchazi-osn-a-stepi-svet/

    1. Nepřítel mého nepřítele je můj přítel.

      Jemu to pomůže proti koordinované štvanici, kterou na něj uspořádala pravdaaláska.

      Rada míru? Jede tam jako pozorovatel. To není nic proti ničemu. Věřím, že si Kmoníček dobře vyhodnotí vhodnost členství. Lavírujeme.

      Volba mezi současnou rudozelenou válečnickou neschopnou EU a Trumpovou Amerikou je Sofiina volba. Nic jiného na stole není.

      1. „Nepřítel mého nepřítele je můj přítel.“

        Někdy to tak opravdu – na nějakou chvíli – může být.
        Ale NE u Doníka.

        1. Zatím jsme v časovém úseku „na nějakou chvíli“.

          Trump je doopravdy ohavná bytost. Nezbývá, než chodit pravidelně na náměstí podporovat Petra Pavla.

          1. Jak to souvisí? Tím, že jsme si někteří z nás vědomi toho, že Trump opravdu není nic jiného než další gauner máme jedinou možnost, a to podporovat dalšího gaunera, v tomto případě domácího? Takhle jednoduché to máte?

            1. Mám. Já si to mohu dovolit. Nehledě na to, že Trump není tak černý, jak je vykreslen.
              Vláda správně lavíruje.

              1. Pořád nechápu Vaší úvahu. Když vidím, že Trump je gauner tak z toho plyne, že musim podporovat generála Zradu? Vysvětlete to . To, že Vy si to můžete dovolit není žádné vysvětlení.

          2. „Trump je doopravdy ohavná bytost.“ … – Nejspíš máte pravdu, Admirále.

            „Nezbývá, než chodit pravidelně na náměstí podporovat Petra Pavla.“ … – Když nejásám nad Doníkem, tak určitě podporuju PePu, Admirále? Ale notáák, takovej nesmysl bych zrovna od Vás nečekala.

            Ale co už… Přeji hezký den.

    2. ad „Rada míru“:
      – Trump osobně je jeho doživotním předsedou
      – který má jako jediný právo veto a právo rozhodujícího hlasu
      – vybírá/jmenuje svého nástupce
      – kohokoli může kdykoli vyhodit

      A propos, co je Trump za hovado, ukazuje další příklad – zarazil již schválenou federální dotaci na projekt tunelu z New Jersey do NYC, s tím, že tu dotaci uvolní až po něm pojmenují mezinárodní letiště ve Washingtonu a stanici metra Penn Station
      Ale soud mu to omlátil o držku, takže to musel uvolnit.

      Ale zato Florida CaligulaTrumpovi vleze do prdele – přejmenují letiště v Palm Beach na Trumpvoo letiště

        1. Ano, ano, „srovnejte Hitlera s takovým Ebertem, nějací židi a slovani mi jsou u prdele“ si jistě říkalo spousta Němců

            1. Admirál: Ano, Trump je odporná bytost. Chodíte, doufám, pravidelně na náměstí podporovat Petra Pavla?

              Sdělte, prosím, vaši představu kam by mel chodit, ten, pro kterého oba stejně odporní…

      1. Je to totéž, jako když jsme přejmenovali letiště Ruzyně na Letiště Václava Havla nebo Mošnov na Janáčkovo letiště. Ve všech případech aktuální „doprdelevlezlismus“. Mluvil jsem o tom s Leošem Janáčkem (pořád sedí na Kuřím rynku i s Bystrouškou) a neříkal nic. Jen se díval významně do dálky…

        1. No, jeden velký rozdíl, který zaslepení zoufalí fanoušci fašouna Trumpa přehlížejí, je ten, že Havel o to osobně nežádal a už vůbec nevydíral. A další zcela zásadní rozdíl – přejmenování se stalo až po Havlově smrti.

          Vy ty rozdíly opravdu nevidíte?

          1. Rozdíl je jen v tom, že Havel řekl svým nohsledům, ať letiště přejmenují až po jeho smrti. Efekt stejný.

                1. Tak je dvojí
                  A, není jsou fuj, druzí nefuj
                  B, jedni jsou nefuj, druzí fuj

                  2 varianty, tudíž metr dvojí

                  1. O něčem to vypovídá. Proto ty názvy. Proč před ruskou ambasádou je Navalného náměstí? Ty názvy zas taková prkotina nejsou.

            1. Ostatně – Václavské náměstí přece lze přejmenovat na Fialovo (Babišovo) náměstí nebo jakkoliv jinak. Třeba Náměstí Bratrů Mašínů.
              Změní se něco v historii nebo v názorech na ni?

                  1. Vlastenectví, patriotismus je citový, mravní, uvědomělý vztah k vlasti jako životnímu prostředí lidí promítající se do jejich aktivní činnosti.
                    nacionalismus je ideologie a politika buržoazie v oblasti vztahů mezi národy a národnostmi. Vzniká v počátcích kapitalismu, kdy upevňující se kapitalistické vztahy dovršují proces utváření národu.

                    Příklad, Božena Němcová jistě byla vlastenka, nacionalistkou by ji jistě neoznačil ani nezmizel.
                    A třeba její manžel, když musel do války do Itálie, vzal si s sebou do torničky knihu Jungmannovu Slovesnost a když u Kaplice opouštěl vlast, poklekl a políbil zemi. Toto je projev vlastenectví, nikoli nacionalismu. Nacionalista by nelíbal zemi předku, ale dál by do zubu prvnímu cizinci, kterého by potkal. Vlastenectví totiž by bylo bezmocné ve válce obyčejného Čecha proti obyčejnému Italovi, proč by také proti sobě měli něco mít? Ale nacionalismus dává munici, aby se obyčejní lidé vzájemně řezali.

      1. A ta Rada Miru? Připominá mi jedno sprostonárodní dílko, často recitované v hospodách za mých studenských let:

        My jsme malé pionýrky,
        máme jenom malé dírky.
        Až budeme Ženy Míru,
        budeme mit velkou díru ….

  6. Na shromazdeni hnusnych vladcu sveta ten nas blb cosi rekne a vsichni u nas jsou z toho podelani. Na obou stranach barikady, coz je znamka ubohosti vsech. Protoze rozhoduji ciny, nikoli slova.

        1. a 30 mld. uz zazmluvnenych bez moznosti vypovedania? to sa bude tazko obhajovat….ale aj tak si myslim, ze ked uz CR potrebovala stihacky a musia byt americke, lebo vypalne, tak to mohli byt F-16….su lacnejsie na prevadzku aj cenu, nie su primarne nosicmi jadrovych bomb (aspon myslim), nepotrebuju take uzasne ciste prostredie pre vzlet….neviete ake boli argumenty pre f-35 miesto toho? ci to ceska vlada ani nezvazovala?

    1. @ Ales Tichy (7:58)
      „Na shromazdeni hnusnych vladcu sveta ten nas blb cosi rekne a vsichni u nas jsou z toho podelani…“

      Pana Macinku za blba nepovažuji. Až na očividné výjimky většina těch, kdo to dotáhnou „takhle daleko“ velice dobře ví, co a proč říkají. Politiky v jejich vrcholných rolích už asi od svých dvaceti let považuji za skvěle placené herce a jejich skutečné osobní názory v tom, co a kdy na mikrofony říkají, skutečně nehledám…

      Rozdíly mezi jejich projevy plynou pouze z toho, jestli nastupují za modré nebo červené a jak silný part zrovna dostali na stůl. Ano, někteří jsou slabší v odezírání ze rtů nápovědy. A jak to s herci bývá, většina to nedotáhne dál než na křoví v obskurních seriálech. Někteří se ale dokáží do role vžít velmi přesvědčivě, na ty pak bývá radost pohledět. Asi tak. 😉

      1. No pan Tichý je typický narcis, všchni jsou blbci jen on je letadlo.
        Resp. měl by si připomenout přísloví „Podle sebe soudím tebe“..

      2. No , dyz Macina chodi kolem a porad nahlas vykrikuje vykrikuje ,ze Turek musi bejt ministr zahranici a kdyz je to zalezitost Babisky a nakonec Turek nemusi bejt a misto nej musi bejt Macina, tak je
        u mne trotl. Podvodnej 6ti procentni k tomu, matorista, se vzil do role, radost …

  7. No, fakt si nemyslím, že bychom měli být hrdí a slavit, že jsem vlezli do prdele fašounovi Trumpovi a že Macinka jel dělat kulisy v Trumpově naprosto odporném projektu „Rady míru“, projektu usácké fašistické tyranie nad celým světem pod osobní doživotní a dědičnou kuratelou CaligulyTrumpa.

    Fakt, že libtardi jsou z toho nasraní, nedává žádný důvod ani k té nejmenší radosti nikomu soudnému. Radovat se z toho je stejně idiotské, jako kdyby vidlák-žid v roce 1933 oslavoval nástup Hitlera, protože „ten určitě nakope prdel frantíkům“.

    1. Přečtěte si sedm bodů, které Macinka publikoval v New York Post.

      Macinka startuje sebevědomou českou zahraniční politiku. Jestli udrží tempo, může za čtyři roky ve vládě udělat hodně užitečné práce.

      1. tak určitě!
        Třeba by mohl úspěšně napomoci při organizování pokusů o převrat v Bělorusku, jak naznačuje jeho dosavadni činnost na zamini, což by byla ale parádní ukázka „nové sebevědomé politiky“ usáckého pucfleka 😀

          1. Tahle fanouškovská „logika“ je hrozná – „když nemá rád Trumpa, tak určitě miluje Fialu, komoušského rozvědčíka a fon der Lejnovou“.
            Je to jako scéna z filmu Proč? – „kdo to byl? asi nakonec nějakej slávista!“

  8. Dva Jachonty na hladinou
    odpáleny omladinou.
    Tak, jako General Belgrano,
    jde kr dnu Gerald Ford hned ráno.
    Tolik lidí, tolik duší!
    Do jednoho byli hluší.

    1. Já jsem nedávno utratil zbytečně 600 Kč na Aukru, protože potřebuji z něčeho vykuchat CD mechaniku na opravu audiověže a AI mi tvrdila, že v CDP215 je stejná.

      Není, je o 3 cm delší a nevejde se …

  9. No ale konec srandiček s řešením těch minulých problémů, když ty nové se k nám blíží ohromnou rychlostí, t.j. v řádu let. Včera jsem sem dal úvahy Šika, dnes na něj neméně dobře nechme navázat Chába (celý text na https://tinyurl.com/ym67cdht) :

    „Teď by měly politické špičky sedět u jednoho ohně a přemýšlet, jak udržet společnost pohromadě a neuvést ji do chaosu.
    Co se nabízí?
    Globálně zavést, aby každý robot, každý AI agent, každý mechanismus, který nahradí člověka v práci, musel platit sociální i zdravotní pojištění. K němu pak další „pojištění“ z blahobytu. Tedy zavedení jakéhosi „platu“ pro robota, AI agenta…, který by šel na udržení lidské společnosti. Ty peníze pak nějakou formou přerozdělovat ve společnosti.
    Protože svět práce očividně končí. Příliš mnoho lidí už se prací neuživí. Musí se tedy změnit celý systém v celém světě. To v celém světě je pak klíčové, protože kdyby podobné „pojištění“ i „plat“ pro roboty a AI agenty zavedla kupříkladu jen EU, bude to pro ni likvidační. Byznys by okamžitě utekl za hranice.

    Bylo by to proti byznysu? Bránil by se takovým „socialistickým“ opatřením? Nebránil, protože pokud by k něčemu takovému nepřistoupil, sám padne. Svět by se dostal do chaosu, lidé by neměli za co nakupovat a sám byznys by tedy také pošel na úbytě.
    Je v tomto kontextu Jurečkova reforma a Juchelkovy dodělky téhož vůbec k něčemu? Proč právě o tom se nevedou vášnivé debaty mezi politiky? Proč právě toho není plný veřejný prostor?
    Budoucnost jeví se mi úžasně fascinující, ale budí v člověku i paniku, když naše politické špičky jedou stále v módu minulého století a jeho pravidel. Vždyť Juchelka na tiskovce, kde oznamoval dodělky Jurečkovy reformy, velmi plamenně odmítl snížit roky povinného pojištění z 35 na 25 let. Tím vlastně ukázal, že netuší, stejně jako nejspíš většina z nás, kam se budoucnost pohrne. Přesto, jeho rolí ve vládě je předvídat a připravovat společnost na citelný přerod, který se očividně blíží. Cítím až naléhavý pocit, že bychom to měli velmi vážně řešit, nehledět na přicházející dobu obklopeni jalovými debatami o procesech minulého století. S touto optikou je totiž debata o parametrech průběhového důchodového systému skutečně nesmyslná. Nastavuje pravidla dneška na pravidla budoucnosti, která ale bude pracovat na úplně jiném principu.“

    1. Pan Cháb to popisuje skvěle. A v poslední větě dochází k naprosto logickému závěru. Bohužel. Protože jednotná globální daň na roboty/AI je naprosté scifi. A když už jsme u žánru fantastiky, řekl bych to slovy hrdiny jedné z marvelovek (které si budou za chvíli dělat děcka sama na počítači, respektive telefonu) – z celého nekonečného počtu budoucností máme šanci na přežití jen v jedné jediné.

      A tu jsme si „odcinkali“ do nenávratna před šestatřiceti lety…

    2. No ono nejde jen o roboty v budoucnu, ale o Čínu v současnosti.
      Pokud se budou v Eu a u nás stále zavírat továrny a vše se bude vyrábět v Číně, tak co s našimi lidmi??
      Opravdu by mě zajímalo, co se u nás ještě vyrábí za průmysové zboží a spotřební zboží.
      Co vidím na TEmu, tak vše znám z našich obchodů (i v hobby marketech atd..), jen 3-5x dražší !! Čili toto vše, co se prodává u nás, pochází z Číny.
      Jak dlouho může tento systém vydržet? Tak, jak Čína bude chtít a jak řekne stop, tak jsme v zádeli.
      Možná si odpovím sám – mé známé datum 2028-20230..

      1. Poucky nakyho Chaby a skvely , nemaji zadnou podstatu. Ze si maji sednout , to at vypravi svejm kockam..
        Zase dalsi pokus se vyhnout realnymu stavu sveta ..At ty si sedaji a bla bla..
        Vo robotech a jejich robotech.
        To zacalo s Reagenem a vodsunem zapadu prumyslu do Ciny a podpory vsemoznyho vyvoje Ciny a vymrsteni na svet teorismu..
        A kriceni na Cinu , ty ty, aby se poradne mohla vyzbrojovat..Tady vladnouci kruhy miliardaru mysli a nejen mluvi zcela pravdive../Ale lid si vypravi pohadky vo zasedani 12ti mesicku u vohne a taky v lednu a nebo v unoru /..

        Takze , robot pracuje 24hod. , na zmacknuti knofliku a furt , nezere , nesere , nestezuje si , nekazi prirodu, kdyz je nemocnej tak se zahodi , neni treba aut , zdravotnictvi , skolstvi , soc. pece , ,za nekolik tejdnu se amortizuje a vydelava zisky , posloucha na slovo , nejsou treba obchody, nemocnice , dobiji se sam a baterii si taky vyrobi, udela pocetnou milonovou armadu a potom zase dalsi , kdyz je treba ..
        A vo nic se nikso nestara, je rizenej UI a do niceho nos nestrka a taky nekeca.
        Vzduch nedejcha..Zadny zradlo taky nechce..A milion dalsich veci..

        A ted co nam povidaji uz delsi dobu ,jednaji vo atomovych valkach, masakruji valkama vsude na svete lidi,
        krici , ze skodime svetu , ze je nas moc , euthanasie , chcema bydlet a do vseho kecame..Pracovat chceme ale jen vocud az pocud ,furt sme naky nemocny ,pece vo deti a penize chcem taky …………….
        A hlavne zadnej robot , vod zadnyho bohace nechce ,zadny penize !!! Zadny penize !!!

        Zadnou ekonomiku , politiku , volby , zhovadily a prolhany politiky , jejich novinare a media..
        A co si myslite ,ze si vladnouci bohaci nejen prejou , ale uskutecnujou..
        A jejich Schwabachove vo tom , porad vypraveji..Nebudete mit nic !!! To nic neni ,ze nebudete mit kde bydlet, nebo co zrat..

  10. Ono to vypadá, že nakonec opět všechno zlé je k něčemu dobré.

    Kdyby Pávek neodmítl jmenovat Turka ministrem zahraničí, tak by se ministrem zahraničí nestal Macinka.
    Škoda, že jsem si nezapatovala, který politolog komentoval záměnu Turka a Macinky na ministertvech už tehdy v tom okamžiku jako obrovskou chybu Pávka, protože Turek by podle něj byl džentlmensky umírněný zamin, kdežto Macinka bude neřízená střela jasně ideologicky zakotvená.

    No a dnes to Turkovi ve svaté trojici Turek-Wasserbauer-Červený na MŽP náramně sedí a sluší a Macinka dobývá svět, což mu určitě závidí nejen Pávek, ale i Babiš.

    Ani Turek, ani Babiš by nikdy nemluvili s Clintonovou tak, jak s ní mluvil vydrzlý Macinka.

    1. Přesně tak. A to ještě PePa neví, že Turek už spřádá ambiciózní plán své příští kariéry mimo koridor pravomocí prezidenta. Jen co nasměruje ministra Červeného, půjde dál. Vidím ho někde na pomezí EU a USA. Vyhlídky má nadějné.

      1. PePa asi neví, ale jeho řídící orgán Kolář už ví, jak by PePa dopadl, kdyby Macinka mluvil s PePou jako s Hillary Clintonovou.

        1. No ono k takovému rozhovoru může ještě dojít, až bude za dva roky proti PP kandidovat na prezidenta Macinka.

    2. Ano, zní to impozanzně – Macinka to nandal Clintonové. Ovšem, ta už je politická mrtvola. Chtělo by to vynadat Trumpovi, že se pokouší rozpoutat konflikt, který může vést ke 3. světové. Třeba na to jeho mírové radě. To by byl počin, panečku! Tulit se k neoCaligulovi, jak ho nazývá Pepe Escobar, není nic, co by bylo hodno obdivu.

      1. No ono to je obráceně – kdyby nejednal Trump tak, jak jedná vůči svému Deep State, tak by 3.WW hrozila více, než dneska. DS se jaderné války nebojí, mají představu, že to v bunkrech přežijí, ale Trump ví, co by to znamenalo.
        Je to lepší herec než tušíte a jeho role je přimo kolosální – ze světového „namyšleného a sebestředného světového hegemona s jadernými zbraněmi“ udělat normální stát – jeden dílek ze světové unipolarity.
        Čili o řád snížit jeho moc.
        Pokud to Trump dokáže bez vzniku jaderné války, zapíše se (stejně jak Putin a Si Ti-ping) do dějin..

  11. „Tak nám vystoupení Petra Macinky s Killary Clintonovou nasdílel přímo Donald Trump.“ : ))
    Hlavně by Macinka teď neměl vycházet z domu bez šály. Aby se nenachladil a nedostal arkansaskou chřipku.

  12. Ja osobne si myslím, že útok na Irán prebehne a na žiaden Ramadán sa ohľad brať nebude.
    Možno dnes v noci, možno zajtra, možno cez víkend…
    Dopadne to zle, samozrejme, ako inak. Ako každá vojna.
    Nebude žiaden víťaz, len porazení.

    1. Nechapal sem ,vo cem je ten zajem ,po zmateny Macinkovy reakci na Killary../Este mumlal dost zmatene ustrasene ,ze nemuze vedet vsecko /…
      Prohlasil , my nejsme nacisti ani fasisti..Ted kdo neni a kdo je a kdo koho podporuje..

      My lidi samozrejme ,ani napad nejsme , tak vo nas a za nas nemluvil…Clen udajne Cesky vlady..
      A kdo sou ty nejsme , neni jasny a demagogie..

      Ted kdo je. Vedeni Ukrajiny vod jejich demokratizace pres Maidan , vytvoreni armad Azov , upalovani v Odese , oslavy nacismu s fasismu a banderismu a sireni jejich symbolu v cely zemi..
      Za ktery by se Dolf ani Bandera nestydeli..Za jejich fanatickou nenavist Ruska a jeho lidu ,kultury a vseho..

      Ale Macinka nedavno kricel ,ze prave chce aby Ukrajina zvitezila nad Ruskem , ktery fasismus a nacismus zakazuje a snazi se potlacovat..
      A bojuje za odstraneni nacismus , fasismu ,protoze zabijeni ,masakry a terorizovani civilniho obyvatelstva.

      Ted , kdo naplno pomaha ukro nacistum a fasistum..Sou to vsechny vlady EU a Nato a zapad….
      Pres protesty lidi Evropy…
      Ted dusledek je napr. zakoupeni tech letadel ,kvuli Rusko..Cernochova zakoupila a Babiska s Okamurou souhlasi s nakupem a vsecko zaplati..S umyslem na valku na Rusko , kdyz sou to utocny letadla..
      Pouzivany Usa na bombardovani v hodne zemich..
      Ted velka podpora a kazdy vlady pro miliardare a jejich aktivity a ksefty s zbranema pro U..
      President vyhrozuje ,ze nepodepise nizsi rozpocet na zbrojeni..Tak ten je taky jasnej..
      A za co teda , vychvalujou Macinku , az do nebes…

      1. Ted ty financni machinace ,vypadaji , jako kdyz se upir snazi vysat posledni kapky krve , ale z mrtvoly..
        Ale z ty svoji, k tomu. Se to nazyva pratelstvi , spojenectvi a jindy zase kolonizace..
        Upir sou vlady zapadu , bohaci a tzv. power brokers a vede je hlavni upir, Zeli.
        Bejvalej amaterskej sasek na vysokych kramfliccich , rozhoduje verejne, co chce a co ne, co dostane ze zapadniho sveta a Trump je bezmocnej..

        Normalni bezny vykoristovani ,kazdodenni zdrazovani a este inflacni , novy tarify, novy prikazy na vydaje na vyssi zbrojeni a nakupynejdrazsich zbrani ve vic miliardach , na sprateleny zeme s Usa.
        Na nespratelelny zeme a staty zadnej tarif..A zadnej upir z nich nic nevysaje , ale naopak , musi jim platit ,za vsechno, co potrebuje…A muzeme videt, ze naopak vychod upiruje zapad ,
        cim dal tim vic.
        I nas a intensifikaci toho zprateleni , vedou prave macina ,babiska a magoristi..
        Aby se co nejvic zavdecili a na narod kaslou.

        „Na Aljasce zlato lezi, chrani ho bilej smrti stin ,kdyz te blizzard nezasnezi „. /zpivali trampove/..
        Rusove ted vytahli ,ale vopravdovou giga mrkev , na Trumpa.. Spolecnej rozvoj Sibire a navrch tunel mezi Ruskem a Usa za pocatecnich /staggering/, 12 trilionu..
        To s Trumpem nabeton , zavravora a votrese..Kseft stoleti..

        Rus ma tu velkou a sirokou dusi a je velkorysej a zadnej troskar..V pocitani vykseftovanych greslicek.
        Rus snad chce v rozhazovani penez prekonat i bankersky vlady zapadu.. Ale v tom ,co ma vergla.
        A vod kumpanu ,ktery prodelavaji kam se podivaji ,spolecne s EUa Nato , Trump urcite sklidi sichr , velkou pravdu a este vetsi lasku..
        Jejich usili slapat vodu, ochabuje , upirovani se nedari ,aby se celej zapad neutopil..
        A nikdo zatim nespocita , kolik by si mohli naupirovat, na Sibiri..Protoze to je jen zacatek..

  13. Do íránské solné poušti
    Doník Trampů bomby pouští.
    Dašt e Lut, Dašt e Lut,
    bomby padaj do kalut.

    V městě Kom jsou zlaté střechy,
    Doník vidí zlaté plechy.
    Mohly by krýt dolar v bance!
    Nehledí se na škrábance.

    V Chůzistánu ropná pole.
    Doník tleská na topole.
    Dnes je čtvrtek, zítra pátek.
    Tohle je náš hmotný statek.

  14. Ještě že ten Putin začal tu SVO, jinak měl veškerý ten válečný ansámbl na svých hranicích s Ukrajinou.

  15. Očekávám, že první US nálety na Írán budou eliminovány čínsko-ruskou protiletadlovou obranou. Několik stíhaček bude sestřeleno a Trump zavelí k ústupu.

    Všeobecná krize koloniálního západu se blíží..

    1. Stíhaček ? Proč by tam měly létat stíhačky, pokud vím, tak v podobných případech létají spíše jen různé typy raket.

      1. re: Tymák

        Donald tam nahnal dvě loďky. Nemsylím si, že udělal to úplně nejlepší, co mohl. Ivan a Rejžák se evidentně chystají k řízení PVO a PRO, nikoli k vypouštění raket na loďky. To budou dělat jiní.

        1. Špatně jste mne pochopil. Kolemjdoucí psal o amerických letadlech. Útočník střílí rakety. Bral jsem jako jednoznačné, že píši o amerických raketách.

        2. „Dve loďky“ ?
          50% aktívnych lodí (ak nepočítame zálohy, ktoré môžu rotovať) = 2 lietadlové lode + doprovod (torpédoborce, mínolovky, ponorky…), to sú tak dve stovky Tomahawkow plus bomby a rakety vypúšťané z palubných lietadiel.
          A k tomu ďalších 50ks F35, zásoby náhradných dielov a munície na okolité základne.
          Toto nie je „bu bu bu“, toto je že „a teraz vás rozmrdáme“.

          Nie som si istý, či by som vsadil na víťazstvo USA v tomto konflikte, ono stačí jedna iránska raketa aby prešla cez protivzdušnú obranu lietadlovej lodi, zasiahla reaktor a … áno, doteraz utópia, ale Iránci majú aj „hypersonické“ strely. Aspoň to tvrdia.
          Jeden presný zásah Iráncov a je to hotové = 3tia svetová. To by USA nerozdýchali, takúto potupu.

          1. Řada amerických komentátorů pochybuje o americké připravenosti a argumentuje např.
            – videem z jedné z doprovodných lodí, která ukazuje loď jako zrezivělý neudržovaný šrot
            – videem, které ukazuje kolizi dvou z doprovodných lodí
            – skupina letadlové lodi Gerald Ford přesluhuje, doba jejího bojového nasazení je za limitem a už by měla být v údržbě a mužstvo by mělo odpočívat
            – jemenskými Houthi

          2. jen tak pro porovnání: kolik je tam těch ruských a čínských lodí? co jsem viděl po netu, tak rusko 1 fregata a 1-4 korvety. čína 1 destroyer (jak je to česky? doslovnej překlad se mi hrubě nelíbí …) a 1 fregata. taková síla už by si v případě potřeby se dvěma svazama letadlových lodí hravě poradila, žejo?

            1. Jestli se nepletu, tak „destroyer“ je ve vojenštině na moři „torpédoborec“ a na souši „stíhač tanků“ či tak nějak… 🙂

            2. No tak stačí, aby ruská lod vypustila 2 kindžály na US letadlové lodě a je „game over“..
              Někdy nerozhoduje kvantita ale kvalita.

              1. nie, to neurobia….imho tam nie su kvoli tomu….mozno jednak ziskavaju cas pre Iran (predsa len da sa cakat, ze USA nezautocia pocas cvicenia Iran+Cina+RF), jednak ak sa aj rozvinie vojna, skor budu poskytovat v priamom prenose data Iranu (nieco obdobne ako robili USA Ukrajine……uvidime ako sa to bude Trumpovi pacit, prip, ci RF a Cina necuvnu

      2. Usak ma jenom ,tretihorni Tomahawky , na GPS..Ktery se casto netrefujou..
        Kolemjdouci zase sel ,az nasel nakou protileteckou obranu , kde je a kdo ji vobsluhuje ,jak se menuje nevi ,ale vi , ze na ni bude utoceno..
        A tak doma sedi a ocekava a ocekava..Jak usak tu obranu eliminovava..

  16. „Přemýšlím, jaký je rozdíl mezi nadšeným českým souhlasem, bombardovat Libyi, Irák, Sýrii či Kosovo a podobně nadšeným souhlasem, bombardovat Írán.“

    No hlavně čím se to liší, když v šedesátém osmém hlasovaly země Varšavské smlouvy o vstupu na naše území. Jenže u nás se prakticky nestřílelo, rozhodně ne ve srovnání s tím, jaké peklo jsme pomáhali rozpoutat a udržovat ve všech v článku jmenovaných zemích, zato si ale u nás neustále budou liberasti vyplachovat držky šedesátým osmým a otírat se o Rusko. Je to na blití. My jsme stát agresor. My máme na svědomí statisíce až miliony mrtvých civilistů ve všech těch blízkovýchodních a afrických zemích. A za největší poskvrnu v našich dějinách považuji náš podíl na zničení Jugoslávie a bombardování srbských civilistů. Jsme odporná okupantská země v důsledku toho všeho. A zajímá to někoho? Řeší to někdo? Sype si alespoň jeden jediný aktivní politik popel na hlavu? Ne. Zato šedesátý osmý, to byla hrůza!

      1. Není dopyt větší v praktické politice po takovémto moralizování, u mladých rozhodně ne. Si představme že by někdo moralizoval o státní politice c.k Dvora – tak mladým připadáme už jen s polemikami o letech 70. a 80. – natož 1968. Budou jiné starosti. Za ňákejch 15 let si vyjdu v neděli na procházku do parku, já se svým robotem. Potkáme Vidláka. Já robotovi : Vidíš tamtoho, v těch brejličkách ? Jdi a vytřes ho z kalhot ! 😀

      2. Jak nic takovyho rozhodne na svedomi nemam..Ani statisice ani miliony ,odmitam mit na svedomi..
        A odmitam kazdyho poucnyho idiota , tdx, kterej me do takovych zalezitosti porad snazive nacpava. ..I sebe..
        Odmitam zodpovednost za nacistickou okupaci, za okupaci v 68 , za dve svetovy valky a za komunistickej prevrat a za dalsi pseudo antikomunistickej..
        Nejsem ani my , ani stat..Akorat mi rozum zustava ,z tech zalobcu/pouckaru, stat..
        Vodmitam rovnez dejiny poskvrny, nakyho Veskrny..Za kazdyho a za vsecky podrztasky ,
        co nejdou vodtrhnout vod koryta a vod flasky..
        Odmitam a budu vzdy odmitat../Go to the hell/.

        1. 👍

          Taky nechápu, proč by za to měli nést odpovědnost ti, kdo byli a jsou proti a byli a jsou umlčováni. My jsme jen rukojmí těch gaunerů…

            1. Svého času byla v časopise Reportér polemika žurnalisty Hanáka o vině řadových členů KSČ na poválečném vývoji, v níž navrhoval osobní finanční účast každého z nich na nápravě škod.
              „Měls průkazku,plať ! “ Dobrá myšlenka pro dnešek, stačilo by uplatnění pro dnešní mocné. „Posral’s to, plať !!!“

            2. Myslel jsem to poněkud jinak – neseme odpovědnost za to, že se tam dostali a mají takovou moc. V životě jsem nevolil žádnou ze stran byvší pětikoalice, ani žádného z jejich užitečně idiotických předchůdců počínaje ODA a US, ale bohužel jsem ve své mladické naivitě hlasoval pro vstup do EU, protože jsem chtěl věřit, že to pomůže spláchnout pachuť devadesátek a raných let nultých. A máme tu novou totalitu, v níž už se otevřeně mluví o odebírání občanům práv o něčem rozhodovat a sankcionování států, které nedrží lajnu s triumvirátem EU Komise.

              1. Tak to jo, chápu. Sice ohledně vstupu do EU mám svědomí čisté, ale zase jsem v mládí nedokázal dohlédnout, jak až nás jednou dokáže ždímat volná ruka trhu. Takže ano, v tomto nesu svůj malý díl viny.

                Ale myslím, že už jsme si ho oba odpracovali 😉

      1. Re: MV

        Milošek se Srbům omluvil, že se aktivně a vzorně posral? To jako fakt?
        A copak si Srbové za takovou omluvu koupí?
        Nový špitál místo vybombardovaného?
        Nové mosty místo těch spadaných? Nový klášter místo zbořeného?
        Nové cestující z civilního vlaku namísto těch pozabíjených?

        Povídejte!
        Přehánějte!

          1. V Bělehradě nechali vybombardovanyý kostel a dali k tomu nápis Odpouštíme, ale nezapomeneme. Na turisty to působí impozantně.

    1. @ tdx (22:18)
      Ano, vy mluvíte o tvrdých datech v porovnání počtů mrtvých. Skutky spojenců v NATO = plánovité vraždění technologicky výrazně slabších, včetně civilistů bombardováním pěkně na dálku. Liberastům nezbývá (jazykově vypipláno, děkuji), než hystericky vyzdvihovat šedesátý osmý jako velikananánské emoční bebí. Rozkazy k vraždění nebyly, pouze přecitlivělá sebeúcta povadla. Ano, skutkově neporovnatelné. Máte naprostou pravdu.

  17. Uvidíme, zda USA zaútočí v době muslimského ramadánu, který začal 18.2. a trvá do 19.3.2026. Všichni muslimové budou vnímat útok v době ramadánu velmi negativně, ale zase budou íránští vojáci ramadánem poněkud vyčerpaní, tak nastat může jakákoliv situace. Zatím vše připomíná poker, kdy soupeři zvyšují sázky a vzájemně se trumfují, je USA Trumpují. Může být hodně veselo, protože bude-li válka USA proti Íránu jakožto nejslabšímu členovi osy Moskva – Teherán – Peking, můžeme se dočkat její eskalace velmi rychle. Velkou válku v 1914 také nikdo nechtěl, ale nakonec přesto vypukla a byla ničivá. Možná nám sklapne Thúkydidova past.

    1. Ta mrcha historie říká něco jiného, když Američané napadli 7. listopadu 1944 sovětská vojska u srbské Niše, tak se také domnívali, že ruští mužici budou slavit VŘSR a budou „liknavý“. Ruské stíhačky Jak 3 startovaly do 5 minut a napadnutá kolona, kde byl zabit generál Kotov se také rychle zorganizovala a sestřelila jeden Lightning. Jaky sestřelily další dva a něco poškodily. USAF pak odtáhla.
      Takže, u dobré armády je na svátek vždy větší pozornost. A íránská armáda je opravdu dobrá.

      1. otazka je, kolkych maju Amici kupenych….ak ich bude dost alebo su na vyznamnych miestach, moze to dopadnut ako u Venezuely

    2. Jestliže se jedná o odchylku/výraznou odchylku od normálu, ramadán se nedodržuje/nemusí dodržovat. Takže např. nemocní, staří, děti… mají normální (neramadánový) režim.
      Tím spíš by měli mít ten neramadánový režim vojáci (když hrozí útok)…

  18. Když za tanky nejdou pěšáci, nejedná se o dobyté území. O území nejde, jde o gigajouly z ropy a směr dolarového proudu.

  19. Jestli něco smrdí jadernou válkou, tak je to to okolo iránu.

    Podle mého, tam Moskva a Peking nemohou strategicky couvnout.

    Dobro došli.

      1. Proboha film Vlákna mi ani nepřipomínejte. Mám nakoukáno spoustu postuapo a dystopických filmu, ale tohle byla opravdu soda.

    1. Olypiáda je už len… šaškec. Jeden zo spôsobov, ako vytiahnuť prachy od štátu a dať ich nadnárodným spoločnostiam.
      „Poslednou všeobecne uznávanou ziskovou olympiádou boli letné olympijské hry v Los Angeles v roku 1984.
      Salt Lake City 2002 (Zimné): Často sa spomínajú ako úspešné hry, ktoré vygenerovali prebytok zhruba 100 miliónov USD.
      Vancouver 2010 (Zimné): Podľa auditu boli tieto hry na hranici zisku a vyrovnaného rozpočtu (bez výrazného deficitu).
      Väčšina moderných hier po roku 1984 skončila v prevádzkových stratách alebo v extrémnych dlhoch, pokiaľ nezapočítame dlhodobé prínosy pre infraštruktúru mesta (prípadne Barcelona 1992, Peking 2008).“

Napsat komentář: Starý kocour Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *