24 září, 2025

Hejtman Grolich a jeho Spolu chtějí omezit svobodu jízdy autem

Na Zastupitelstvu Jihomoravského kraje 22. 9. 2025 radniční koalice SPOLU lidoveckého hejtmana Jana Grolicha prosadila aktualizaci Klimatického akčního plánu Jihomoravského kraje.

K tomu vystoupil předseda Klubu zastupitelů SPD, Trikolora, PRO, Svobodní Libor Bláha z Vyškova s vysvětlujícím komentářem, proč se členové zastupitelstva za SPD, Trikolora, PRO, Svobodní zdrží hlasování, byť plán obsahuje některé pozitivní prvky např. v oblasti hospodaření s vodou v krajině. Libor Bláha poukázal na to, že v plánu, který vychází z ideologie klimatického alarmismu, je mimo jiné plán snížit individuální automobilovou dopravu o 30 %.

Možnost jezdit autem je součástí materiálního základu svobody člověka, proto je něco takového pro SPD nepřijatelné. Libor Bláha vtipně uvedl, že současná věrchuška SPOLU reprezentovaná vládou Petra Fialy a krajskou koalicí Jana Grolicha si vzala příklad z politiky Sovětského svazu, kde také totalitní ideologové tvrdili, že sovětský člověk auto nepotřebuje, aby se nějak vyrovnali s neschopností systému vyrobit dostatek cenově dostupných aut.

Je vidět, že Petr Fiala a Jan Grolich, kteří reprezentují politiku porušování ústavnosti např. Fialovou vládou iniciovaného protiprávního vypnutí vládě nepohodlných webů v roce 2022 a kteří chtějí omezovat automobilovou dopravu, si berou vzory z bývalého Sovětského svazu. Tahají nás na Východ a do minulosti.

35 thoughts on “Hejtman Grolich a jeho Spolu chtějí omezit svobodu jízdy autem

  1. Dvě poznámky:
    1. Typické SPD: jsme zásadně proti tomu a tomu a tomu, a proto se … zdržíme hlasování.
    2. To ohánění SSSR vypadá hezky, ale když se člověk ponoří do té doby trochu více, bude překvapen co všechno ti „neschopní komouši“ dokázali. Je to jako vyčítat jim, že sovětské vozy té doby neměly ABS, GPS, klimatizaci a dokonce ani LED žárovky. Ale porovnejte si Čajku, Volhu a nebo Pobědu s americkou produkcí té doby a nebudete chápat, kdo od koho ve skutečnosti opisoval technická řešení. Totéž v letectví, či v kosmonautice.
    Doporučuji například knihu O světě křivých zrcadel 1 od Pjakina na http://www.zakazanevzdelani.cz

  2. Máte pravdu, že je to šílené. Tedy z našeho úhlu pohledu.
    Z jiného úhlu pohledum – některých mladých, zelených, přírodních, těch co nemají rádi auta, … to je ale jejich přání. A bude v demokracii záležet, kterých bude více, resp. kteří budou více volit. A starých ubývá a mladých přibývá – tedy je to jen otázka času. Automobilismus bude jen pro bohaté a bude silně redukován co do počtu aut (třeba na desetinu – tedy decimace).

    1. Som zvedavý, kto (a čím?) bude v zime tým zeleným xmulom čistiť tie ich vysnené „cykloztezky“ keď náhodou nakydá sneh.

  3. Vždy mě fascinuje, jak se různí politici „zdržují“ hlasování.

    V politice nejsem a nikdy nebudu, ale i kdybych byl, dovolil bych si vždy luxus názoru, že jsem buď PRO, nebo PROTI. Združují se jen sráči, oportunisté a alibisté. Nepomohou ničemu a poserou všechno.

  4. Sleduji tuto „svobodnou“ spolecnost uz dlouho.
    Jeji prioritou je stale tvrdeji realizovana skutecnost, ze kdo nema osobni auto ani mobil, jiz neni plnohodnotny clovek.
    V tomto je skutecna shoda mezi STACILO, SPOLU, MOTORISTY, STAN, ODS …. a vsemi ostatnimi.

    A take zde, v diskusi nejenom o tom omezeni, jsou diskutujici, kteri prekypuji nenavisti k jinemu nazoru. Proto i po pripadnem vitezstvi STACILO! bude styl politiky porad stejny, protoze volby tu masu hloupych lidi proste nevymeni. Hloupost zde zustane ….

  5. hm. oni „se zdrželi hlasování“ o návrhu, jehož podstatou je nebetyčná sviňárna, protože „obsahuje některé pozitivní prvky“, namísto aby se to pokusili celou svou vahou a vahou případných dalších spřátelených zástupců zaříznout? proč si asi, kua, myslej’, že tam ty „některé pozitivní prvky“ v první řadě vůbec jsou?
    jestli jsou ty „některé pozitivní prvky“ tolik důležitý, aby „neumíraly naše děti„, tak ať to prostě předkladatel podá znova, bez tý sviňárny.

  6. Tak hlavně aby tam byl kostel, když se bude modlit od rána do večera ta mu bude naděleno a ta malá uhlíková stopa taky není k zahození.Léčit se netřeba, hřbitov je v místě 😁.

  7. Jetřebí odebrat hejtmanu Grolichovi služební vůz. Plat má jistě dostatečný, takže si může nechat podrazit kecky, aby se mu dobře šlapalo. Karel Hynek Mácha také chodil pěšky a nijak mu to neublížilo.
    PS: To tam na Moravě nemají lidi trochu rozumu a volí voly?

  8. Čtu poprvé, že by někdo v SSSR chtěl omezovat indivindi dopravu.
    Nicméně je faktem, že kdo chce psa bíti, hůlčičku si najde.

    1. Ono to tak ale bylo, proto po valce soudruzi zarizli pripravu a vystavbu dalnic. Cca za dvacet let pripustili, ze to byla kojotina a vratili se k ni.

      1. Re: jozka

        Kteří soudruzi a ve kterém státě?

        Pokud máte na mysli Československo, což není SSSR, byla dána jasná koncepce – primárně ZKVALITNIT tehdejší stávající silniční síť.
        Kteroužto zásluhou je dnes Čechistán nejprůmyslovější zemí v EU.
        Proč?
        Protože komouši postavili silnici doslova do každé prdele, aby tam dojely autobusy a mohla se tamtéž postavit minimálně jedna hala s přidruženou výrobou ke každému JZD.
        Btw. dnes jsou v těch halách bývalých přidružek lisovny, svařovny a obrobny, vyrábějící základ pro automotiv.

        Pokud máte na mysli SSSR, račte si najít mapy poválečného SSSR a porovnat je s mapami okolo roku 1989. Spadne vám brada.
        Pokud vám brada nespadne, račte se laskavě obtěžovat na místo činu a projeďte si třeba takovou AN6, bývalou M5. Ale přiberte si svačinu, dojedete po ní až do Vladivostoku. Pokud si pořídíte kazašské tranzitní vízum, je to jen nějakých slabších 9 000 Km, s čínským tranzitem to sklepnete o cca 1 000 Km.
        Have a nice way!

        1. Pokud máte na mysli Československo, což není SSSR, byla dána jasná koncepce – primárně ZKVALITNIT tehdejší stávající silniční síť.
          ——————————————————–
          To vymyslel uz Bata (kniha Stat pro 40 mil lidi) a soudruzi v tom uz len pokracovali i ked strasne pomaly (napriklad na Slovensku sa spravila dialnica jedine z Bratislavy do Brna a z Bratislavy do Piestan a Hornej stredy a dialnica v Tatrach, cast okolo Liptovskeho Mikulasa)

          1. Re: KM

            Nerozporuji. Jozka psal ale o komouších, nikoli oBaťovi.

            Ad rychlost výstavby dsálnic.
            Ano, komoušům to šlo strašně pomalu, protože stavěli takové kraviny, jako byty pro lopaty (co slovenské město, to tři čtyři sídliště), desítky přehrad, nové fabriky a i na Slovači asfaltové silnice do všech prdelí světa, co jich na Slovači máte.
            Souhlasím s tezí, že s dálnicemi se mohlo začít dřív nebo stavět rychleji. Z druhé strany dnes to těm vandrákům ze Štrabagu, Skansky a Metrostavu nejde o nic rychleji a ještě to, co postaví, navíc stojí za minimálně pět hoven. Kam kopnou, tam je za pět let reklamace.

            Srovnejte to se starou betonkou z Bráglu do Blavy. Kdyby ti zmetci zabrušovali spoje, jak bylo předepsáno v údržbových listech, jezdilo se po ní dodnes.

        2. Protože komouši postavili silnici doslova do každé prdele, aby tam dojely autobusy

          No a to je to same, co pisu. Dalnice a soukroma mobilita se nepestuje. Vyasfaltovat stavajici cestu (protoze tech skutecne novych zas tak moc nebylo, kdyz vynecham preoranou krajinu podkrusnohori) aby tam dojela MHD ano 🙂

          1. Re: Jožan

            Tak nějak nelapám, o čem píšete.
            A pokud vám není známo, komouši padesátkách zvedli únosnost silnic na úroveň, která je dnes celoevropským SOUČASNÝM standardem – 10 tun na nápravu. To za 1. republiky nebylo ani náhodou.
            Za tímto účelem se silnice z pohledu občana – laika nijak výrazně neměnily, ale sežralo to kvanta peněz, protože se stavěly nové mosty, vyšší tunely a pod asfaltové kryty se dělaly nové kufry.

      2. Bych řekl, že měli po válce poněkud jinačí starosti. Nevíte někdo, jaký byl po skončení války poměr muži/ženy?

        1. Re: Spitfire

          V ČSR na pohodu, neb jsme příliš neválčili.
          V SSSR to bylo fpérdeli. Tam chyběli chlapi ještě v sedmdesátkách, tedy 30 let po vojně. Baby tam běžně zedničily, svařovaly, blablabla…

      3. To jozka: Kdybyste se obtěžoval nastudovat si něco o tom v jakém stavu byla zdevastovaná Evropa, CSR nevyjímaje, po skončení 2. sv. války, tak byste se dozvěděl, že byly v té době mnohem prioritnější věci, než stavba dálnic. Posuzovat dnešníma očima a dávat hraběcí rady, co měla ČR dělat před 80 lety, to je opravdu idiotské.

    2. aj v CSSR bola preferovana hromadna doprava, auto sa povazovalo za luxus a platila sa z neho vysoka „dan z luxusu“, ale napriek tomu sme na tom boli lepsie dokonca ako vychodni nemci ktori nemali sancu (na auti cakali az 10-15 rokov) a o dalsich soc krajinach ani nehovorim

      1. Njn, ale teď je auto na vesnici nezbytností, protože veřejná doprava šla dopryč. Nemáš auto nebo nemůžeš řídit (třeba ze zdravotních důvodů)? Nezájem, polib si šos.

      2. S temi dalnicemi opatrne. Kdyz soudruzi v sedesatkach naznali, ze to s temi dalnicemi nebyl dobry napad, zacali je stavet. Za dvacet let jich postavili priblizne stejne jako rezim novy.

    1. Re: Ládik!!!

      Ne. To může vymyslet jenom krásný, mladý a chytrý lidovec.

      A teď to napíši na plná ústa.
      To může vymyslet jenom pičus, který má už dopředu nachystanou výjimku pro elektromobily a má u baráku Teslu, v horším případě kopii z Čajny.

      1. A kdo nemá barák,na sídlišti asi nenabíje. Ale nelitujte ty, na které to dopadne, zas tak moc. Velká část z nich stojí pevně na správné straně a zastává hodnotová stanoviska, hodí to hodnotové spolu. Protože tyto individua volí nejčastěji baráčníci, kterých, jak oni věří, se problém nedotkne. Mají navíc solary na střeše, takže se těší, že jezdit budou levněji než se spalovákem. A s dotací právě od jurecky. A na blbce z měst se můžou přece vykašlat, také si měli postavit. Tak ať jezdí sockou. Tolik pozorování okolí.

      2. Targusi, není to ani krásný, ani mladý, natož chytrý lidovec.
        Je to jen lidovecky vychcaná entita.
        A právě proto, že entita lidovecká, má v zádech církev svatou a ta, ústy svých žreců ze svatostánků, ho podporuje 24 hodin denně+hodinu v noci.
        A věřící jsou samozřejmě disciplinovaní, neboť nedej bože aby jim bylo království nebeské odepřeno.
        Páč věří, že klíče vodtamtaď má v pařátech má církev.

      3. Třeba v obci Řeka, 550 stálých obyv., zavřeli obchod a banda musela do Smilek do Godulanky, kde zdražili tak, že i Albert byl levný. 2 roky tak škubali lidi, ti jezdili až do Frydku. Letos v létě změna – obec snížila nájem a vzala to Vietnamka, je nonstop. 6-18 s prodavačkou, 18-6 automat s aplikací.

        1. A nemusí to být ani Vietnamka.
          V naší horské vsi před lety zavřeli Budoucnost, že se nevyplatí. Za dva roky se otevřely dva soukromé obchody, jen o kousek dražší než supermarket ve Vrbně nebo Albrechticích.
          Otevřeli ty obchody ve vlastních barácích, baví je to a dokonce se holky domluvily, kdy která bude mít zavřeno aby tam bylo možno nakupovat každý den.
          (Tedy na Štědrý den, svátky Vánoční a Nový rok ne…) [;>)

          Z hospodou to bylo podobné. Nevaří sice, ale ohřátý párek je ale taky jídlo když má člověk fakt hlad.

Napsat komentář: Ales Tichy Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *