22 listopadu, 2024

Argument ad Putinum

Včera jsem zaregistroval, že se kromě běžných státních zaměstnaců začínají bouřit i policisté, protože jejich život podražil stejně jako všem ostatním, také přišli díky inflaci minimálně o třicet procent úspor, také jim jejich výplata přestává stačit na živobytí, i když Fiala tvrdí, jak je všechno růžové… a tak se prý chystají protestovat. Prý na podzim odejde od policie hodně lidí a rozhodně bude horko… Zbytek článku byly běžné bláboly režimních intervjuků, že ministr co slíbil to splnil a podobné kecy.

Na stejných novinkách byl také článek, že si lidé koupili na vytápění tepelná čerpadla a připlatí si za jejich provoz desítky tisíc korun navíc. Tak samozřejmě, jen blbec by si kupoval něco na elektřinu, když všichni říkají, že jí bude nedostatek. Navíc, tepelné čerpadlo funguje skvěle, když je relativně teplo. Čím větší mráz, tím víc se chová jako obyčejný (ale zato drahý) elektrokotel.

Od září je zakázané topení ve starších kotlích nižší emisní třídy i přesto, že jich jsou v provozu ještě stovky tisíc. Lidé prostě na výměnu nemají peníze a upřímně… už je jim to prostě jedno. Ať totiž u nás člověk udělá cokoliv, vždycky je to špatně. Nejprve si všichni měli pořídit kotel na plyn, protože plyn e ekologický, pak jsme se najednou museli od ruského plynu odstřihnout a pořídit si tepelné čerpadlo, pak nám řekli, že uhelné zdroje elektřiny se budou odstavovat, takže elektřiny bude nedostatek, pak přišel Síkela s tím, že Německo už nám s nedostatkem plynu nepomůže a žádné odstavení části svého průmyslu kvůli šajse čechen se neplánuje, ale také nám moc plynu nedodají, protože sami mají málo.

Kdo by v takovém případě chtěl přecházet na moderní kotle, které vám bez elektrického proudu stejně nebudou fungovat, ať už v nich spalujete cokoliv?

Zemědělci se ještě nedomohli ani požadavků, které měli na začátku roku. Kromě trochy držhubného se nic nezměnilo, ba naopak, vše se ještě rapidně zhoršilo. Vstřícnost byla k ničemu, ale Doležal s Pýchou na tom určitě neprodělali.

Liberty steel jde do bankrotu přes všechny Středulovy kecy a předstírané vyjednávání o ničem. O práci přijdou tisíce lidí a další tisíce o ni přijdou následně, až ti první budou mít hluboko do kapsy. Šušká se, že propouštět bude i Škodovka.

Bartoš v podstatě zastavil všechny stavební aktivity v této zemi, protože jeho slavný digitální systém nefunguje. Málokdo zasáhl tak hodně a tak přímočaře tolik lidí. Architekti, projektanti, technici, stavební podnikatelé, zedníci, zadavatelé staveb… všechno stojí, protože úředníci nemohou udělat vůbec nic. Uhlíková neutralita je za dveřmi. Nejenže nebudete nic vlastnit, ale také se nebude nic stavět. Proč? Protože nejde počítač, vole!

Nevyjmenoval jsem ani zdaleka všechny křiklavé případy, jak jde všechno do háje. Další jen zkratkovitě: V Bruseli znova zvolili Leyenovou, zahajovací ceremoniál olympiády je na jůtubu nejvíce negativně hodnocené video všech dob, banky s námi hodlají dělat pohovory o našich penězích, Křetínský raději investuje do Britské pošty než to těžby uhlí a výroby elektřiny, vláda dá na munici pro Ukrajinu ještě víc peněz, válka Izraele proti Hizballáhu je na spadnutí a ve středu bude v Praze kvintesence nacismu – Azováci.

Co nám brání povstat? Co nám brání vypovědět prostě poslušnost? Vždyť tahle vláda nic nemá. Je na tom mnohem hůř než třeba francouzská vláda, která má ještě alespoň nějakou armádu a nějaké policajty. Ale i když je má, stejně jim islamisté už celou zemi vzali. Olympijské hry se odehrávají obehnané ostnatým drátem, ale už to vypadá, že Západ je uvnitř ohrady a islamisté jsou naopak venku.

Petr Fiala nemá ani to. Nemá na své straně ani policisty ani vojáky. Nenávidí ho jeho vlastní úředníci. Nesnášejí ho odboráři i obyvatelstvo. Každý den zatlouká do své politické rakve další hřebíky. Vlastně ho už nemají rádi ani ti zbrojaři. Naše vláda si znepřátelila Maďary, Slováky, co nevidět si znepřátelí i Rakušany, o Číně ani nemluvím a posmívá se nám celá Afrika i blízký východ.

Co nám brání, abychom prostě vypověděli poslušnost? Co brání odborářům, aby prostě udělali velkou stávku? Co brání zemědělcům, aby přijeli do Prahy s traktory i hnojem? Co brání policistům, aby Vítka poslali do háje? Co brání vojákům, aby poslali do háje Černochovou? Co brání důchodcům, aby vypískali Jurečku? Od doby, co mají mladí rádi Turka a ne Piráty, co brání studentům, aby poslali do háje Beka? Je ještě ministrem školství, že? Já už vlastně ani nevím.

Jediné, co tomu ještě brání, je Rusko. To Putin je největším ochráncem Petra Fialy a kdyby neexistoval, musel by si ho Fiala vymyslet. Jakmile totiž kdokoliv povstane, okamžitě je to ruský kolaborant. Okamžitě se spustí mediální křik. Je úplně jedno, za co protestujete a co se vám nelíbí. Jakmile jste proti vládě, jste proruští. A pořád to ještě zabírá. A ano, zabírá to proto, že před padesáti lety Rusové přijeli na tancích. Že to už nemá žádnou relevanci? Že už je Rusko úplně jiné a Česká republika také? To ano, ale emoce se na to neptají. Emoce mají i velmi iracionální spouštěče.

Však se podívejte, co se stane, když vás označí za proruského. Vyblijí se na vás. Začnou vám nadávat. Čím sprostěji, tím lépe. Je úplně jedno, jestli jde o dlaždiče, psychiatričku, hokejového brankáře nebo ředitelku úřadu pro jadernou bezpečnost. Neuslyšíte žádné argumenty, jen nadávky. Rusko prostě vyvolává emocionální výlev. Proto vám mohou naráz tvrdit, že pokud Rus na Ukrajině vyhraje, tak dojde až sem a ve stejné chvíli říkat, že ruská vojska jsou neschopná, používají čipy z praček a bojují polními lopatkami. Vyvolává to stejnou emoci.

Foltýn to totiž říká správně. Každý, kdo ho považuje za cenzora, je proruský. Tečka. Proč to říká? Protože to jako argument stále ještě funguje. Sice už podstatně hůř než před dvěma roky, ale pořád to ještě zabírá dost na to, aby lid držel hlavy dole. Saša Vondra také přišel před zemědělskými demonstracemi argumentovat to televizního studia Ruskem. Nepřinesl si nějaký graf, který by ukázal, že se zemědělci mají dobře. Přinesl si kompro v azbuce. Proč? Protože mu marketéři řekli, že to bude fungovat.

Rusko je to jediné, co ještě zadržuje hráz lidové zloby v naší zemi. Argument ad Putinum drží tuto vládu u moci. I Andrej Babiš se především stará, aby nebyl označen za proruského. Toho stejného se bojí Středula, toho stejného se bojí Doležal s Pýchou, toho stejného se bojí vlažný občan, který se o politiku nezajímá. Lidé u nás nevěří, že za všechno může Putin, ale bojí se následků, když budou za proruské označeni. Vyhazuje to z práce, z kolektivu a dokonce i z kostela. Být proruský, za to vás mohou popotahovat u soudu, ba dokonce podávat dovolání k nejvyššímu soudu (jak ví učitelka Bednářová).

Ale celé je to jen v hlavách. Není to vyfutrováno žádnou skutečnou mocí. V den, kdy toto strašení přestane fungovat, v ten den skončí Fialova vláda. Okamžitě. V den, kdy se lidé této argumentaci vysmějí, v ten den bude revoluce. V den, kdy tento argument v mééédiích poprvé nezabere, v ten den budeme svobodní. V ten den se od Pětikoalice odvrátí úplně všichni. Oni totiž jiný argument nemají a ani žádný nehledají. Drží se své argumentace Putinem a démonickým Ruskem. Ale je to jako s každým opakovaným vtipem… postupně ztrácí na účinnosti. Samá zpráva ministerstva vnitra konstatuje, že další skupiny se přidaly k „proruskému narativu.“ Jinými slovy, argument ad Putinum přestal fungovat na další skupinu obyvatelstva.

Den, kdy tento argument přestane fungovat naprosto většinově, se blíží. A protože naše vláda nemá žádný plán B, dopadne přesně tak, jak dopadla ukrajinská ofenzíva. Nic jiného už vládu nechrání a od jejího žalostného konce nás nedělí ani armáda, ani policie ani nějaká speciální jednotka, ani zájmy byznysu. Nikdo už o tuto vládu nestojí. Jediné, co nevíme, kdy to nastane. Je to o emocích a to se těžko měří.

Přispět k vládnímu konci můžeme jednoduše. Stačí jen vládu nutit, aby tento argument jalově používala co nejčastěji. Aby vyprchal. Aby přestal dráždit emoce. Aby se stal tak běžným, že už nikoho nebude zajímat. V den, kdy se to stane, skončí tato vláda.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

483 thoughts on “Argument ad Putinum

  1. Nebudu se ani omylem zastávat 5K, i když jsou některé věci rozumné (snížení přímých daní – ale to zařídil Babiš, digitalizace, snížení závislosti na nestabilních exportérech surovin, péče o ŽP), amatérismus je neskutečný.
    Chybí mi krok k pozitivnímu programu, než se začne něco bořit. Nemyslím si, že vláda skončí před termínem, ale ať skončí kdykoliv, bude následovat Babiš. Not great, not terrible.

    Za mě je hlavní problém v nepochopení role vlády ČR. Vláda (politici) tu nejsou proto, aby se každou chvíli přimkli k nějakému jinému zájmu, ale aby hájili zájmy lidí, žijících na tomto území. Nejsme velmoc, abychom se mohli míchat do rusko-ukrajinské války, náš postoj by měl být obdobně rezervovaný jako postoj Turecka; i to je členem NATO a přestože dodává UA zbraně, rozumně diskutuje i s Ruskem, neboť ví, že obchod poběží i po válce, ať už dopadne jakkoliv.
    Lokajská mentalita nás bohužel provází od roku 1938 a při každém konfliktu odejde část kvalitní populace do zahraničí. A co my – místo abychom vytvořili kvalitní diasporu a pomáhali si i tímto prostřednictvím, emigrantům nadáváme a ztěžujeme jim volit.
    Úplně stranou ponechávám zakyslé milovníky socialismu z diskuse pod článkem. Pokud dnes máme částečně spolupracovat s Ruskem, není to proto, že bychom mu z minulosti za něco vděčili (sice není vinou Ruska, že tu bylo 40 let komunistické poroby, ale minimálně spolupachatelem je), ale proto, že je to taktické. Neodřezávat si žádnou z cest. Krom toho v Rusku je relativně ekonomicky liberální kapitalismus, který by mohl být naším vzorem. A nejen v Rusku. Dívejte se na Čínu.
    Kromě toho, normální Rusové jsou velmi fajn lidi. Když se nebavíte o politice.

    Vidlák tu míval hezký citát, tuším Baťův; základem všeho je morální bída.

    1. nejsem expert na emigranty, ale co jsem vždy zaznamenal, tak už jejich děcka neumí česky. Za mě má volit jenom ten, kdo tu platí daně a jenž ponese následky volby. Nějak netuším, kde se vzala myšlenka, že kecání všech do všeho je více demokracie a je to správné. Vždy platilo, že existují nejenom práva, ale i povinnosti.

      1. Dobře, jako bych nic neřekl. 🙂

        Na margo toho placení daní – pokud by platilo opravdu to, že volební hlas bude úměrný odvedeným daním v předchozím volebním období, sice by nevolili emigranti, ale volily by i právnické osoby a přestala by existovat levice. Byl by ráj na světě.

        1. to je extrapolace, kterou jsem neřekl:) ale pointa „platí daně“ je zřejmá. Ono i nepracující na konci dne platí minimálně DPH, když si koupí i rohlík.

          A odbočka k daním – lidi platí do státního rozpočtu více než 2x tolik co právnické osoby. a s nadsázkou – až půkde právnickou osobu zavřít až zčerná, ať volí:)

          1. Inkaso DPPO mírně převyšuje DPFO, spotřební daně a DPH se těžko rozdělují, platba na sociální pojistné se v průběžáku zase hned rozfrcá, tohle se poměřuje těžko, kdo je větším/menším plátcem jestli PO nebo FO.

            Právnické osoby jsou v ČR vystaveny i hrozbě trestu smrti – zrušení PO. Moc se to nevyužívá, ale v zákoně to je. 🙂

                    1. K43 s nelokajskou mentalitou ,kterou mame jenom my ,se nemusi tady votezovat a hledat si ty sobe rovny nelokaje jinde…
                      Nebo si zaridit nelokajskej blog.

            1. Aký veľký problém je aby miesto Vahostavu vznikol Vahostav SK? Áno je s tým oštara, treba odvolať klientov, vybaviť papiere ale inak? Ak sa to správne naplánuje, tak odkúpi aktiva so zlavou, dlhy odpise a ide ďalej. Nesmie sa to samozrejme prehnat aby nenastvali mafiu ci dôležitých ludi ale to je tak vsetko

    2. Základem všeho? všeho úpadku snad. Třeba digitalizace podle vás lidi povznáší? Nad zbytečnosti třeba? Tvořit stát pro vlastní národ tak, aby mohl být součástí globálu, nejde vybudovat uslintaným socializmem, zalezlým do několika diskutérů, ale pozitivním výzkumem občanstva? Trochu popořádku. Kromě toho žijou i normální Rusové, vždyť my už myslíme i demokraticky po těch letech. Co jsme si, to jsme si, hlavně, že nás zaostalci přestali zdržovat. A už tam budem?

      1. Digitalizace (a nejen ta, ale je to dobrý příklad) je způsob, jak se posunout do 21. století. Kdysi byla Evropa nejrozvinutější část zeměkole a kulturně všechny přitahovala. Jestli něco český (ale platí pro valnou část EU) stát musí změnit, pak je to podpora infrastruktury. Té reálné (od energetiky (JE) přes rychlovlaky, optické sítě až po zóny pro podnikání) i té virtuální – digitalizace.
        Dneska jedete do Číny a zjistíte, že otázka není, kdy nás Čína dožene, ale kdy my doženeme Čínu. Zaspali jsme, protože krmíme gendertetky a socky.

            1. Žádné rychlovlaky nepotřebujeme. Až dobudujeme všechny cyklostezky, budeme se rychle přesouvat na kolech a kdo nebude šlapat s námi, bude šlapat proti nám!!!

            2. Vysokorychlostní vlak, abych byl v Brně o půl hodiny dřív a pak to prokecal někde u kafe? Nebyla lepší spolehlivost vlaků podle současných jízdních řádů?
              A netahejte na mě, že by se z Berlína dostali rychleji do Vídně…. co je mi do toho? EU se rozpadne (doufám) a na nových (starých) hranicích se bude stejně čekat.

              1. Ano, takže zůstaneme zaprděnou infrastrukturní pouští, odříznutou od civilizace, se všemi nevýhodami. Ať už se EU vyvine jakkoliv, státy okolo nás nikam nezmizí a obchodní/kulturní výměna mezi nimi také. Politika s tím moc nemá co dělat.

                Výhody VRT jsou notorieta a můžete si to najít, nejdůležitějším důvodem pro její stavbu v ČR není ale VRT sama, ani touha se vyrovnat Číně (:-)), ale nutnost uvolnit stávající koleje pro nákladní dopravu.

              2. Ono se tam čeká už dnes. Jel jsem z Plzně do Chamu v Bavorsku vlakem. A na hranicích ve Furth im Waldu policie prošla vlak, zda tam není migrant. Cizincům doklady zkontrolovala. Pěkných cca 30 minu zpoždění z toho bylo.

                Obdobně na dálnici do Drážďan. Celá doprava do jednoho pruhu, sjezd mimo dálnici, defilé kolem policie a pak zpátky na dálnici. Taky zdržení na půl hodiny v koloně minimálně.

          1. Von je blbej , na kvadrat , Cina dostala vsecko zadarmo z Usa a z EU .
            Cina dostala zadarmo celosvetovy trhy ..Potom si udelala rychlovlak.
            A my mame dohanet a ze prej sme zaspali..
            Takovy tady nejvic a porad krici..

            1. Cina si rychle vysekala vokolo 3 trilionu na obchodu a s Usa a na kupovani statnich papiru Usa. Ted se toho zbavuje.
              Velka snaha byla tak rozdelit tak Cinu vod Rusa..
              Tady nakej slabomys mele vo Cine.A ze my sme pozadu.

        1. A ještě se pobavme o tom, jestli by měl povinně každý člověk žít digitálně a to i v případě, že by se chtěl živit soukromě s požehnáním státu, jestli by se všechno mělo státně demokraticky sjednotit, aby všichni v lati věděli, zač je národní loket. To vážně ani v jednadvacátém století si nemůžem dovolit vypustit lidé z kójí? Možná ne. To proto, abychom byli rychlejší a nejrychlejší? Pokrokově?

          1. Úplně nerozumím řeči vašeho kmene, ale zjevně digitálně žijete taky, neboď používáte internet. 🙂
            Odmítat elektronické komunikace je něco podobného jako před 50 lety odmítat písmo a elektřinu.

            1. O hodně dříve než před padesáti lety zavedli už „komunisté“ elektřinu do každé vesnice. A psát uměli lidé asi lépe než dnes (z vlastní zkušenosti).
              Před padesáti lety se psal rok 1974…….
              Elektronická komunikace je fajn, ale jak už to bývá, každý úspěch něco stojí. Tato gnóma je sice poněkud otřepaná, leč i v tomto případě pravdivá.
              Vidím mladé dsvojice v tramvaji, jak se spolu nebaví, jak spolu nevnímají okolí, jak je společně nesdílejí, ale každý z nich čumí do svého telefonu.
              Úplně normální mi to nepřijde.

              1. No, ja v tomhle smeru doufam, ze tady bude fungovat takove to kyvadlo dejin. Ze dalsi generace se bude smat svym rodicum, ze furt jen cumi do mobilu. Jina vec je, ze vinou toho cumeni ta dalsi generace bude o dost slabsi…

                1. Určitě, další generace bude mít zase lepší hračky, ono klofání do klávesnice a šmrdlání po displeji mobilu taky není ideál.

                  1. bwah! Ti dnešni mladí, jedou v tramu, nečumí z okna, nečumí do tabletu, ale čumí do blba bo jsou furt připojení na tom blbém neurolinku…no hrůza.

                    1. O Neuralinku sním, jenže on se těm pokusným lidem velmi brzy odhojuje… Organismus se brání.
                      Ale ta představa mít vylepšenou vlastní chatrnou paměť…
                      Aspoň tricordér ze StarTreku by se šiknul.

                    2. K43:
                      Pokud potřebujete už dnes nějakou podpůrnou konstrukci, pořiďte si prozatím francouzské hole.

              2. Každá technologie má krátké období nekritického nadšení a pak delší období adekvátního využívání.
                V jedné hospodě zavedli sklenice s vybráním na mobil, které bez něj nestojí. 🙂

            2. Ono v te digitalizaci jde o něco jiného. Makrosvět je analogový, a jeho digitální podoba je důsledkem vzorkování (v hodnotě a v čase). Tim si ho ovšem zjednodušíme natolik, že už to bude něco uplně jiného, jakási karikatura n-tého řádu. Důsledkem bude, že se budeme snažit žit v něčem, co neexistuje ….

              1. Kvantoví fyzici by s Vámi úplně nesouhlasili a pro nás ostatní je tu FLAC, alespoň pokud jde o muziku. 🙂
                Ale díky za postřeh, je k jádru jdoucí.

          1. Být autokratem, NOZ bych obohatil o paragraf, kdy každý naříkavec a defétista bude jat obecním biřicem a na náměstí mu bude vyplaceno pět ran býkovcem.
            Obecnému slohu NOZ to bude konvenovat, když už je řešen pacht a právo pastvy.
            Pro začátek.

              1. Pro začátek by měl stát přestat překážet (omezující a byrokratická legislativa), méně danit (to je jasné) a méně živit (neziskovky a socky).

                Tak, aby se mohl objevit nový Baťa.

                    1. Vyhlížet nového Baťu mi přijde podobné, jako doufat v nového Husa.
                      Dvakrát do téže řeky?

                    2. Baťa je do jisté míry příklad.
                      A ano, úkolem státu je vytvářet podmínky pro to, aby schopný člověk mohl prorazit a vybudovat něco, co ho přesahuje.
                      Ne ho daněním uštvat xmrti.

                    3. A tam se houby naučí. A tak z něj Baťa nikdy nebude. Nejde o konkrétní znalosti, ale nebude mít vycvičený mozek. Jako generace jeho vrstevníků co by to jeho impérium měla budovat.

                      Každá zaostalá země, když se v ní dostalo k moci kompetentní vedení co chtělo pokrok, začala tím že nahnala děcka do škol a tam do nich pod tlakem narvala vzdělání.

                      To je akce na generaci. Zkratky neexistují.

                    1. Na tech valecnych , na tech supove a hyeny vydelavaji obrovsky zisky ,vojak na fronte si nesmi stezovat ,na kvalitu..To je vyhoda ,tak se vydelava.

        2. My Čínu nedoženeme. My se můžeme jenom stát součástí systému, který funguje na přirozených zákonech. A to kozácķý prostě není, viz olympyjáda.
          Koza systém je výběrčí daní pro určitě mega korporace, kterým garantuje trhy a zajišťuje spotřebu jejich zboží. A brání trh před konkurencí zvenčí. Politici jsou tu proto, aby hlídali hladké fungování systémuna místních úrovních, asi jako když rychtář zodpovídal feudálovi za odvedené daně, robotu na panském, hlídal a hlásil vzpurné živly ve vsi a vybíral kluky pro verbíře.
          Jestliže Čína pracuje na svoje dobro a peníze v zemi zůstávají, naše peníze a hodnoty plynou pryč z naší země, a aby tu vůbec něco fungovalo, dostáváme malou část vyvedené hodnoty zpet ve formě tzv. Dotaci. Ovšem, ty jsou pouze pro poslušné. Tak, pro vlastní peníze třeba hrbit hřbet. Tak nějak jsem to už někde četl.

    3. „Nebudu se ani omylem zastávat 5K, i když jsou některé věci rozumné“ 🤣 Jasně, nechci slevu zadarmo 😁

      „snížení závislosti na nestabilních exportérech surovin“ Nám nemusíte dokazovat, za koho tu kopete 😁 Tím nestabilním dodavatelem má být jako Rusko, jo? To Rusko, které za nasmlouvané ceny dodávalo bez přerušení ropu, zemní plyn i uran.

      1. Ach jo. Když v další větě píšu náš postoj by měl být obdobně rezervovaný … rozumně diskutuje i s Ruskem, neboť ví, že obchod poběží i po válce, mohlo by být jasné, že nestabilním dodavatelem myslím státy Blízkého východu.
        Ale vy jste osobně zaujatý, protože nesnáším cokoliv od lidovců doleva. 🙂

    4. Sem netusil co vsecko moralni bida zastane. /A co este ta nemoralni/..
      Nikdo se nemusi vod zakladu namahat, necha to na ty
      moralni Batovy bidy a jeho ziskuchtivy moralni miliony.

      1. Volby se počítaj do povstání? Výsledek voleb byl dán nedávnou tragickou zkušeností a rozdělením Evropy na sféry vlivu vítěznými mocnostmi.

  2. Cit.: „Co nám brání povstat? Co nám brání vypovědět prostě poslušnost?“
    To myslíte vážně? Nebo si to snad i přejete?

    Vojáci ani policisté žádnou revoluci nechtějí, neb se mají dobře. A to, že prý budou na podzim tlačit na vládu, znamená jen, proč si nezkusit přilepšit. Kdo neřve, přidáno nedostane.
    Tu revoluci si přeje nanejvýš 5-30% nejchudších. Jaksi si ale neuvědomují, že to oni jsou vesměs ti nejzranitelnější – závislí na důchodech či dávkách všeho druhu. Je tak jednoduché jim to různě seškrtat.

  3. Tepelná čerpadla a “ … jen blbec by si kupoval něco na elektřinu.“ Vidláku, a chytráci by si měli kupovat co? Co poradíte? Je jasně napsáno, že plyn pro domácnosti nebude (prostě jej zatíží takovými poplatky, že se nikomu nevyplatí), uhlí a dřevo to samé. Pokud to tedy přímo nezakáží.

    Jasně, TČ jsou drahá, ale vše ostatní se dá také uměle zdražit, a pokud budou chtít, tak třeba na dvojnásobek. A oni chtít budou.

    1. Uhlí se dá koupit do zásoby, dřevo nemusí být palivové. Například se dají pálit palety… apod apod. Dá se také neuposlechnout, ignorovat… dá se dělat spousta věcí.

      Ale já vím, nejde to. Jde jen pronajímat lidem byty a do smlouvy si dát, že nejsou určeny pro celoroční obývání.

      1. Občanská neposlušnost je výborné řešení když lidé drží v zásadních problémech při sobě, ale tady máme rozdělenou společnost na několik skupin, které není možno stmelit. V USA to je jednodušší, tam jsou skupiny pouze dvě.

      2. Problém je, že to právě jde. A velmi jednoduše.
        Pokud budou chtít, a oni chtít musí, tak Vám nejprve nařídí filtr do komína. Revize celého systému 1x ročně od certifikovaného odborníka. Do toho placení emisních povolenek za spalování uhlí, dřeva, plynu, … Dále Vám prodraží palivo o speciální (nejen ekoligické) daně, na násobky dnešní ceny.
        A je úplně jedno, jestli to je teď Pětikolka, nebo potom Babiš. Loutkovodiči v tom mají jasno.

        PS: Sám jsem zvědav co se bude dít v září po nuceném odstavení starých kotlů. Prosadí si to tvrdě stát (a denně ve zprávách budou reportáže s udělováním vysokých pokut) nebo „jen“ na udání nebo se to nechá nějak vyšumět?

        1. Nekdo za rok naridi filtr do komina ? Do peti let ?

          Kdo ty filtry vyrobi a instaluje ?

          Neztrapnujte se svymi napady proc to nejde a co zakazou a proc to vsichni budou dodrzovat.

          1. Dokud nebude filtr na sírné plyny, tak budete platit ekodaň i za toto, Třeba tak, nebo úplně jinak.
            Někdo níže dával odkaz na debatu u Bobošíkové, kde to moje „nejde“ potvrdila Šichtářka. To zdražování, není nějaký doprovodný efekt GD, ale cíl. Ještě se musí hodně zdražovat, aby celá společnost změnila (kvůli cenám) své vzorce chování. Vytápění ještě musí hodně zdražit, aby se důchodci (rodiny, přátelé) sestěhovávali, sami a dobrovolně. Stejně tak potraviny musí ještě hodně podražit, aby lidé přestali jíst maso a začali jídlem šetřit a aby hlad nebyl sprosté slovo.
            Nic nebudete vlastnit a budete šťastni.

            1. Ty jsi ale fakt kokot.
              Neštěstí tohoto národa, jedinci jako ty.
              Vychcaní vohnouti, kteří vymýšlejí všemožné způsoby, proč to nesmí jít. Namísto vymýšlení toho, jak by to jít mohlo.
              Že parazituješ na státu, to je jedna věc – stát je blb, když ti to trpí.
              Ale ten způsob uvažování, to je horší.

              1. No – to jsou jen momentální nápady – jak by to šlo, nebo nešlo.
                Podstatu to neřeší, plán se úspěšně plní na 100% – a podnikatelé s normálním, různými -„EU -dealy“ nepozanenaným myšlením, to vidí jasně.

                Např. – překvapivě na Seznamu !!! – velmi zajímavý článek – rozhovor s podnikatelem, jak to ve světě byznisu chodí, tedy nikoliv Fialovy bláboly, ale tvrdá realita a přímo děsivý výhled pro EU (tu to samozřejmě nevyděsí, členové mají dostatečně nahrabáno a jistě už i dlouho připravený „plán B“.

                https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-juricek-evropa-je-dnes-skoro-horsi-nez-rvhp-256773

                „„Všichni víme, že Evropa je – když to řeknu hrubě – skoro horší než RVHP. Když jsme před 20 lety vstupovali do Evropské unie, byli jsme všichni šťastní a cítili se jako Evropané. Tenkrát Evropa dělala z hlediska světového HDP 27 procent. A kam se to posunulo? Dnes dělá 17 procent a nikomu to nevadí. Nikdo se nezamyslí, jak je možné, že se Evropa tak hrozně propadá. A to jsme na začátku – všechny ty regulace, které se postupně objevují, budou náš průmysl čím dál víc zatěžovat,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys.“

                (To slovo „skoro“ v první větě bych určitě škrtla!)

                1. Ani on si ale neodpustil protiruský sentiment:

                  „Vy jste zároveň nezavřeli svůj závod v Rusku. Ten zásobuje Čínu také?
                  To je jenom pro ruský trh. A musím říct, že to už je taková hibernace. Nešlo to prodat.

                  Proč to nešlo?
                  Ruská vláda rozhodla, že když tam chcete něco prodat, musíte projít auditem. Za ten bych já s aktivy zhruba 300 milionů v korunách zaplatil 20 procent a to dal vládě. Proč bych to dělal. Raději to nechávám hibernovat. Putin tam nemůže být věčně.“

                  Putin ne, ale Rusko tam z našeho pohledu věčně bude. A myslím, že podnikatel neříká celou pravdu. A proč došlo k utlumení výroby nevysvětlil prakticky vůbec. Za sankce a nařízený odchod západních firem, pro které jeho firma dodávala, fakt nemůže ani Putin, ani RF.

              2. Neurážej, kolega jen popisuje, co na nás chystají.
                ON ZA TO NEMŮŽE !!
                Ano, jiná vláda by to mohla zrušit, ale kdy ji budeme mít ??

        2. Re: Eta

          Prosimich, študentíku, jak vypadá takový „filtr do komína“?

          A od kdy budeme platit ekologickou daň za palivo, které si pořídíme na černém trhu, neboli z lesů, luk a strání, případně ze zahraničí?

          Jedna věc je vydat nařízení, druhá věc je vymoci jeho dodržování. Tady mají soudruzi ještě velké rezervy.
          Čímž nechci tvrdit, že nějakou další 3,14-čovinu nejsou schopni vymyslet. Když mohl být v římském senátu kůň senátorem…

          1. 1) Nějaký ten odsířený komín v Česku snad již je. Běžte se podívat tam. Ale o ten filtr vlastně vůbec nejde, je to jen další bazmek za 100K.
            2a) Do auta také používáte palivo ze kterého neplatíte daň? Netuším, jak bych to obcházel. A dovoz ze zahraničí jistě podléhá národní dani, kterou platí dovozce.
            2b) Dřevo jistě ukrást můžete, ale většina nebude schopna a ochotna. A nejspíš si majitelé budou více hlídat a stát kontrolovat samotné topení dřevem.
            3) O ochotě a způsobech vymáhání zákazů se přesvědčíme brzy. Již od září je zákaz topení ve starých kotlech 1. a 2. emisní třídy, či kotlů necertifikovaných.

            Furt nepište, že to nejde, ono to jde.

            1. Nejprv vymysli, jak obejít domovní svobodu, chytráku.
              Druhá věc je, nepouštět si do baráku -kromě běžných odečtů- různé ty „revizní techniky plynoměrů“ a podobné flígny, při kterých těm takzvaným revizorům, lítají poblíž kotelny oči sem a tam.
              A zajímají se, jakým kotlem topím, v čem ohřívám TUV a vyptávají se, proč je zrovna teď, v červenci, plynový kotel zakrytý plachtou. Asi aby se na něj neprášilo, né?

              1. Obejít domovní svobodu?
                Za 20 let jsem měl podobných kontrol ve svých nemovitostech již mnoho. Teď zrovna řešíme s manželkou odvolání na Kraji. Na jaře jsme dostali každý pokutu 5K od Stavebního úřadu za to, že jsme nepřijeli do Hranic na kontrolu stavu krovu v domě (byla to již cca 5. kontrola po hygieně ohledně výskytu potkanů, stavu septiku, kanalizace), a to jsme se předem omluvili, že tentokrát nemůžeme.
                Prostě Vám přijde obálka s modrým pruhem nebo oznámení do datové schránky s termínem a časem kontroly. Ze zákona jste povinen kontrolu umožnit, jinak opakované pokuty.

                1. Cim ste ich tak dozrali? O kontrole krovu samosprávou som ani nepočula. Nie je to súkromné vlastníctvo a teda nikoho nič do toho? Teda pokiaľ to neohrozuje susedov

                  1. Zda se, ze pronajmem nejake ruiny, kde tecou hovna ze zdi, lednice zamykaj aby jim je potkani nevyzrali a narokem doplatku jako za Ritz.

                2. Psychopatova novela zavádí de facto domovní prohlídky bez soudního příkazu – pro nedržitele zbrojních průkazů
                  Posted on 20/05/2024 AuthorTomáš Gawron Comments(2)
                  Vláda předložila sněmovně návrh novely současného zákona o zbraních č. 119/2002 Sb. (“starý zákon o zbraních”), který má představovat legislativní reakci na vražedné útoky studenta FF UK spáchané ve dnech 15. a 21.12.2023. S ohledem na okolnosti vzniku se pro návrh již dříve vžil název “psychopatova novela” (EKLEP 271/24, PS 9/689). Novelu lze považovat za problematickou v celé řadě směrů, které jsou naznačeny mimo jiné v dokumentu vypořádání připomínek. Ten úplně nejzásadnější, naprosto relativizující článek 12 Listiny zaručující nedotknutelnost obydlí, dopadne paradoxně především na osoby nedržící zbrojní průkaz.

                  Úvodem
                  Úvodem považuji za nezbytné shrnout několik základních informací:

                  Tvrzení, že novela pouze zapracovává ustanovení již schváleného zákona č. 90/2024 Sb. (“nový zákon o zbraních”), který nabyde účinnosti v roce 2026, je lživé. Zajišťování zbraní dle starého ani nového zákona o zbraních nedopadá na zbraně nynější kategorie D (nově “NO”). “Policejní déčková nadstavba” představuje mimořádný výdobytek psychopatovy novely.
                  Tvrzení, že § 123 odst. 1 písm. h) nového zákona o zbraních (“paragraf BIS”), tedy vágní ustanovení umožňující zabavování zbraní na základě “stanoviska nebo informace orgánu veřejné moci”, představuje výstup podrobné odborné debaty, je lživé. Dané ustanovení bylo do návrhu nového zákona o zbraních vloženo na popud Bezpečnostní informační služby až v samotném závěru připomínkování návrhu nového zákona o zbraních.
                  Kategorii D pravidelně a dlouhodobě v rámci tohoto webu označuji za “nezbraně“. Jedná se sice o střelné zbraně, ale z hlediska účinnosti (nebezpečnosti) jde spíše o makety, které jsou spíše “hračkami pro dospělé” než zbraněmi. Lze obecně konstatovat, že například kuše, která je zcela mimo zákon o zbraních, představuje mnohem nebezpečnější předmět než nezbraně kategorie D (např. “slabé” vzduchovky).
                  Psychopatova novela navrhuje rozšíření oprávnění policie vstoupit do obydlí v případě nevyhovění výzvy k vydání zbraně také na kategorii D. K tomu podrobně níže.
                  Historický vývoj policejního oprávnění zajišťovat a odnímat zbraně a vstupovat do obydlí
                  1996 – 2016
                  Článek 12 Listiny zaručuje nedotknutelnost obydlí a úzce vymezuje situace, za nichž může státní moc toto nezadatelné individuální právo prolomit.

                  Speciální ustanovení upravující problematiku zajištění a odnětí legálně držené zbraně do české legislativy zavedl až zákon č. 288/1995 Sb. Uvedené oprávnění se pojilo se zahájením trestního stíhání a důvodným podezřením na ztrátu spolehlivosti. V odstavci 4 zákon stroze stanovil, že:

                  Pokud osoba nesplní povinnost uvedenou v odstavci 3, mohou jí být zbrojní průkaz, zbraň a střelivo odňaty.

                  Otázku vstupů do obydlí zákon o zbraních specificky neřešil. Lze tedy předpokládat, že pro policii existovaly následující obecné možnosti obdobné současné právní úpravě:

                  Současný § 40 odst. 1 zákona o policii umožňuje vstup do obydlí bez soudního příkazu, pokud “věc nesnese odkladu a vstup tam je nezbytný pro ochranu života nebo zdraví osob anebo pro odvrácení závažného ohrožení veřejného pořádku a bezpečnosti“.
                  Při nesplnění výše uvedených podmínek pak alternativu představuje standardní proces odebrání zbrojního průkazu, poté v návaznosti na nevydání zbraní postup dle trestního řádu v souvislosti s obviněním z nedovoleného ozbrojování (např. zajištění věci), tedy na základě soudního příkazu.
                  Přestože právní úprava neobsahovala zvláštní ustanovení ve vztahu k vstupu do obydlí za účelem odebrání zbraní, toto oprávnění již policie měla (a má) v obecné rovině, byť za úžeji vymezených podmínek. To lze z ústavního hlediska považovat za žádoucí.

                  Z praktického hlediska také této právní úpravě není co vytknout. Pokud má policie konkrétní poznatky o tom, že osoba představuje nebezpečí pro život nebo bezpečnost, není důvod činit rozdíly mezi rozsahem oprávnění zásahu proti takové osobě na základě ne/držení zbrojního průkazu. Frenštát 2013, Lenora 2019, Vejprty 2020, Bohumín 2020 – a ostatně i nejhorší masová vražda v moderních českých dějinách, Měděnec 1984. Všechny tyto útoky představují memento, že nástroj je pro odhodlané pachatele zaměnitelný.

                  Od 2016
                  Výše uvedená úprava v mírně pozměněné podobě přetrvala až do roku 2016. Následující novelizace byla přijata jako reakce na útok aktivního vraha v Uherském Brodě. A to po podrobném vyšetření a zhodnocení veškerých nedostatků rok a půl po samotném útoku. Nové znění, které v zásadě přetrvává dodnes, rozšířilo oprávnění policie následujícím způsobem:

                  Oprávnění policie zadržet zbraně pro důvodné podezření, že u držitele zbrojního průkazu došlo k takové změně zdravotního stavu, která může v souvislosti s nakládáním se zbraní představovat ohrožení jeho života nebo zdraví anebo života nebo zdraví jiných osob.
                  Oprávnění policie vstoupit do obydlí, pokud držitel zbraně neprodleně neodevzdá (..), nebo nesdělí místo jejich uložení a neumožní jejich převzetí policií.
                  Tím byla zavedena jasná dvojkolejnost právní úpravy vůči držitelům a nedržitelům zbrojních průkazů. V případě široké veřejnosti policie může porušit nedotknutelnost obydlí, pokud věc nesnese odkladu a současně je to nezbytné pro ochranu života a bezpečnosti (ad.). U legálních držitelů zbraní postačuje důvodné podezření, jehož obsah může představovat ohrožení života (ad.).

                  Psychopatova novela, kategorie D a nesplnitelné výzvy
                  Výše uvedená dvojkolejnost je nicméně v případě legálních držitelů střelných zbraní v současnosti podmíněná. Pokud držitel výzvě vyhoví a zbraně vydá, policejní oprávnění ke vstupu do obydlí se neaktivuje.

                  Zásadní souvislost představuje skutečnost, že současná právní úprava, stejně jako nový zákon o zbraních s účinností od roku 2026, toto oprávnění policii přiznává pouze ve vztahu k zbraním podléhajícím registraci. Existuje tedy obecné legitimní očekávání, že policejní výzva k vydání zbraní bude směřovat vůči osobě, u níž lze obecně očekávat, že této výzvě bude schopna vyhovět. Protože jednoduše při plnění registračních povinností by tyto zbraně měla mít u sebe (případně vědět, kde jinde se nacházejí).

                  Stejná logika platí i pro zbraně kategorie C-I, které podléhají registraci (ohlášení), avšak pro jejich držení není potřeba zbrojní průkaz. Stát ví, kdo má, resp. měl by mít tyto zbraně u sebe, a tedy kdo může, resp. měl by být schopen vyhovět výzvě k jejich vydání – a tím také předejít možnému vzniku oprávnění policie ke vstupu do obydlí bez soudního příkazu.

                  Psychopatova novela nejenže chce do starého zákona zavést paragraf BIS (který sám o sobě nabyde účinnosti v novém zákoně 2026), ale hlavně už i tak silně autoritářský posun legislativy prohlubuje orwellovsko-kafkovským způsobem skrz rozšíření oprávnění policie zajišťovat nezbraně kategorie D, a především s tím spojeným oprávněním vstupovat do obydlí.

                  Ať už by šlo o omyl oznamovatele, omyl policie, cíleně lživé oznámení (např. v souvislosti s rozvodovým řízením), či i účelové zneužití právní úpravy. Pokud bude psychopatova novela přijata, nedotknutelnost obydlí se stane pouze teoretickým konceptem:

                  “Pane, dostali jsme oznámení, že jste z okna mířil vzduchovkou. Vyzývám vás dle zákona o zbraních k jejímu vydání.”

                  “Žádnou vzduchovku nemám.”

                  “Pokud ji neodevzdáte, jsme oprávnění vstoupit do obydlí.”

                  “Žádnou vzduchovku nemám.”

                  “O tom se přesvědčíme sami, uhněte ze dveří.”

                  Paragraf BIS
                  Samotný paragraf BIS, bez “policejní déčkové nadstavby“, představuje zvláštní ustanovení:

                  § 123 Zajištění zbraně, střeliva nebo souvisejícího dokladu nebo listiny

                  (1) Krajské ředitelství policie může rozhodnout o zajištění zbraně podléhající registraci nebo zbraně kategorie PO, střeliva kategorie S1, S2 nebo S3 nebo souvisejícího dokladu nebo listiny, (…) h) pokud ze stanoviska nebo informace orgánu veřejné moci vyplývá, že osoba, která s nimi nakládá, představuje vážné nebezpečí pro vnitřní pořádek nebo bezpečnost.

                  Jeho doplnění do nového zákona o zbraních bylo odůvodňováno poměrně logicky a jako takové bylo také přijato, byť k němu došlo velmi pozdě v procesu přípravy návrhu zákona. Bezpečnostní informační služba poukázala na potřebu okamžité reakce především v souvislosti s případy radikalizace, kde ať už z operačních nebo důkazních důvodů není možné docílit zajištění zbraní skrz zahájení trestního stíhání.

                  Po vražedných útocích studenta FF UK se výklad tohoto ustanovení v politickém a mediálním diskursu zásadním způsobem posunul. Od původního étosu reakce na zásadní informace bezpečnostního charakteru od zpravodajských služeb je nově důraz kladen na šíři pojmu “orgánu veřejné moci”, k nimž patří mj. i školní jídelny.

                  Posun od špionů k vedoucím kuchařkám je vypovídající sám o sobě, i bez ohledu na skutečnost, že ještě nikdo nedokázal říci, jak přesně by toto ustanovení mohlo pomoci v případě zjevně dlouhodobé “lone-wolf” přípravy prosincových útoků.

                  Shrnutí
                  Sněmovní tisk č. 689, známý také jako “psychopatova novela“, zásadním a bezprecedentním způsobem rozšiřuje oprávnění policie ke vstupu do obydlí. Nově jej policie bude mít také za účelem odnětí nezbraní kategorie D, jako jsou například vzduchovky. Jelikož jejich držení nejenže nepodléhá zbrojnímu průkazu, ale především není nikde evidováno, tak si nikdo nemůže být jist, že nebude čelit výzvě k vydání vzduchovky, kterou nikdy nevlastnil. Nevyhovění výzvě k vydání aktivuje právo policie ke vstupu do obydlí. Přestože jde o novelu zákona o zbraních, ve svém důsledku rozšiřuje možnou svémoc policejního státu především vůči neozbrojené veřejnosti.

                  Vláda návrh předložila ke schválení ve zrychleném režimu již v prvním čtení, bez podrobné legislativní debaty. Je tedy možné, že bude schválen dříve, než se rozšíří povědomí o jeho dopadech a důsledcích.

                  Tedy až budete čelit výzvě k vydání vzduchovky, kterou jste nikdy nevlastnil a poté ji začnou hledat v kotelně, nebude proti takto zjištěnému stavu Vašeho kotlo žádný dostupný argument.

              2. Vy jste tedy hrdina.. Když budou moc chtít – někdo vás udá – dojde kontrola s PČR a vy budete mít v gatích mokro. Myslete hlavou a ne tím, co máte mezi nohama.
                Tak jak exekuce – takových siláků na puse bylo, ale jak jim došli do baráku, tak jim sklaplo.
                Domovní svoboda je jen na papíře.
                Pokud jsou protilidské zákony, moc šancí na odpor není.

            2. Re: Eta

              Vy těžce nedáváte rozdíl mezi obyč odsířením a vypouštěním ostatních škodlivin, jako je polétavý prach, dehet, benzol, atd.

              Dostudujte si to a pak můžem dát řeč.

              A až najdete ten váš „filtr na komín“, dejte vědět.

              A taky mi dejte vědět, jak se bude danit palivo na hranicích mezi státy v rámci EU, když máme volný pohyb osob a zboží. To mne zajímá nejvíc.

          2. „Filtr do komina“ bude vypadat stejne jako rakousky filtr, ktery v el.zasuvce odfiltrovaval elektrony vyrobene v jadernych elektrarnach.

    2. Eto,
      topit elektřinou je projevem technického diletanství a energetické perverze. Elektrická energie v zimním čase se u nás vyrábí převážně v tepelných elektrárnách jejichž účinnost v kondenzačním režimu je cca 30%. Tzn. že i když bude zdražovat uhlí, dřevo, plyn… tak elektřina pro topení bude vždy (!) cca 3x dražší než primární zdroje energie. Naopak v létě, kdy nepotřebujete topit, kdy jsou přebytky elektrické energie z FVE, které v zimě profukují jen 1/10 své letní produkce, bude naopak cena elektřiny velmi nízká někdy i záporná.

      Dlouhodobě bude proto vždy výhodnější topit primárními zdroji energie nežli elektřinou. Jakýmikoli.
      Já bych doporučoval zejména tím, co se dá doma dlouhodobě uskladnit. Vyhnete se tak problémům v časech energetických krizí.

      1. Jenže Vy, ve své argumentaci, zákeřně používáte fyziku a matematiku. Ale tady jde o Green Deal, tedy o politiku, resp. přání loutkovodičů. Takže vše se dá různě poupravovat. Zamotají se tam dotace a ekodaně, virtuální baterie, zlé chemické prvky, možná dokonce i vojenské aspekty demokracie.

        A najednou Vaši rodinu bude stát topení uhlím ve svém kotli dvojnásobek než v TČ.

        1. Tak znovu. Jestliže v zimních měsících budete vyrábět elektřinu z uhlí s účinností cca 1/3 a tou elektřinou budete topit, tak jaká asi bude cena té elektřiny, když na uhlí pro jeho emise uvalíte 100
          % emisní daň?

          Už si rozumíme?

          V reálu to spíše bude plyn, ze kterého se ta elektřina pro tepelná čerpadla bude v zimních měsících vyrábět, ale na podstatě to nic nemění. Elektřina na topení bude vždy(!!!) cca 3x dražší než primární zdroj, ze kterého je vyrobená. Přijde mi proto ekonoicky logičtější vytápět tím primárním zdrojem, nežli elektřinou. Strategicky uvážlivější mi pak přijde topit tím, co se navíc dá doma skladovat do zásoby.

          1. Ještě jsem zapomněl zdůraznit slůvko dlouhodobě. Krátkodobě lze různě švindlovat, tahat lidi za fusekli, lákat je dotacemi, ale dlouhodobě se však fyzika nakonec prosadí nad ideologií a důvěřivým naivům zůstanou jen oči pro pláč.

            1. Re: Eta, pK

              Pane Kolemjdoucí, Eta má bohužel pravdu.
              Jelikož jste zcela zřejmě staréééj a blbéééj, užíváte k přemýšlení svůj vlastní mozek, vycepovaný k racionalitě socprc školstvím.

              Závada vašeho modelu spočívá v racionální úvaze, že nikdo nemůže být tak moc zatmělý, aby páchal činy nelogické a ekonomicky nevýhodné.

              Může.

              Podívejte se na to, co dělá fialová demoliční divize. Německem diktované ceny ruského plynu a české elektřiny, zakoupení prázdných trubek na plyn z Ruska do Čechistánu za násobnou cenu prodejní a navíc s mnohamiliardovým dluhem.

              1. Tak „činy nelogické a ekonomicky nevýhodné“ jsou to jen z Vašeho úhlu pohledu. Cílem GD je zdražení všeho (energií, potravin, …) až tak, aby se změnily vzorce chování společnosti a ta se stala unifikovaná, závislá a lehce ovladatelná.

                1. Sorry Eto – mně se naopak zdá, že zdražení všeho (energie jsou nejdůležitější, najdeme je prakticky za vším) není cíl, ale prostředek. Jinak souhlasím se vším, jak tohle téma vidíte a popisujete.

                  Vždyť nám už dlouho všechny „konspirace“ říkají, že bylo rozhodnuto konkurenční Evropu zlikvidovat – a co vidíme?
                  Další ukázku, jak se tzv. konspirace mění ve skutečnost.

                  A bohužel – vším nutným se beze zbytku zásobovat nikdo nedokáže.
                  Ale i kdyby – každá (a neobnovitelná) zásoba někdy dojde a kolaps Evropy – pokud všechno půjde podle plánu globálních parazitů – nebude krátká epizoda typu ničivé povodně, tornáda, zemětřesení omezeného rozsahu.

                  Zatím to vypadá, že JIM všechno vychází – za naší (vládní) aktivní pomoci.

                2. Proto nám budou montovat do RD nový elektroměr s dálkovým přístupem, aby
                  mohli energii kdykoli vypnout.
                  S TČ klesla spotřeba z cca 15-16 MW na 6,5. Takže budem první na řadě.
                  Platíme srovnatelně jako před zvýšením cen.

                    1. Neboj, to bude aktivováno až ve chvíli, kdy budou odstavené uhelné elektrárny a kdy bude hrozit přetížení sítě, tehdy dojde i na dálkové odpojovaní odběratelů s tepelnými čerpadly. Nebo, dočkáš se.

          2. Tak znovu.
            Brusel nasadil takové emisní povolenky, aby uhelné elektrárny nebyly konkurenceschopné vůči solárům. Stejně tak může nasadit takové ekodaně na domácí kotle na uhlí, aby nebyly konkurenceschopné vůči TČ na elektřinu.
            Je to jen hra dotací a daní, fyziku sem nepleťte.

            A jestli může, tak to i udělá. Je to v Plánu.

            1. Pardon, zcela jsem zapomněl na rozšířené kompetence Komise EU a EU-parlamentu na možnost přijímání změn také přírodních zákonů …

            2. Eta:
              Tak to mně tedy řekněte, co to Němce napadlo, začít budovat novou uhelku….ostatně jsem se dočetla, že nové uhelky jsou prakticky bezemisní. Domysleli to soudruzi až do konců?
              Elektřinou už jsme hromadně topili, byly na to masivní dotace – kolem roku 84. Nějak se to neosvědčilo a tiše to vyšumělo.

              1. Vždyť jsem to psal. Neřešte fyziku.
                I u této konkrétní elektrárny bude záležet jak budou nastaveny dotace, daně a emisní povolenky. Jak budou upravena pravidla ohledně závěrných odběrů (poběží jen v zimě, nebo celoročně?).

                  1. Když mi stát dostatečně prodraží vytápění plynem, tak i drahé vytápění přes TČ bude pro mě třeba násobně levnější.

                    1. Eta:
                      Huš! Sám jste říkal – netahat do toho fyziku! A prachy jsou taky fyzika, ačkoli se tváří že nejsou.

              2. Uhelky, jaderky, povolenky, uhlíkové stopy – v ničem nehledejme (mimo peníze) žádný smysl, natož logiku.
                Záleží jen a jedině na tom, který politický nevzdělaný eurounijní vysoký činitel vymyslí nějakou pitomost, EU parlament , nebo nějaká komise? schválí (a proč ne, schvaluje se absolutně všechno) a „eurootroci“ ochotně provednou.
                Nejlépe, když to přijmou jako nové náboženství – a kacířství se netoleruje!

            3. Pokud se ohřevu vody (topení) týče, zatím nejsou omezení na sluneční kolektory (kovové absorbéry v evakuovaných trubkách, které vykazují násobně vyšší účinnost oproti FVE a nižší pořizovací cenu (nebereme-li v úvahu dotace). Omezení se vztahují na noc a zataženo, nic nesvítí. Sodnovápenatodraselné sklo a slitina Fe-Ni.

    3. Ale on má Vidlák pravdu!
      Kdo si pamatuje masírku ČEZ a státu na akumulační kamna a finanční příspěvek? A pak zdražení nočního proudu? Kdo si pamatuje masírku ČEZ a státu na elektrické přímotopy místo kotlů a radiátorů? A pak zdražení elektřiny?
      Kdo vidí tu masírku ČEZ a státu na tepelná čerpadla, už jim nenaletí!
      Ale jsou vždy noví hejli, kteří se jim na ty ČEZ skořápky zase nachytají.
      Ještě jsem od nikoho s tepelným čerpadlem neslyšel, kolik na tom zázraku techniky ušetřil elektřiny a peněz.

      1. To byl přelom roku 1995/1996. V únoru roku 1994 jsme instalovali systém EtaTherm (komplexní řízení elektrického vytápění) v tehdy rekonstruovaném, luxusním hotelu se 180 lůžky a vším možným tehdejším luxusem. Úplně všechno v tom baráku, od vytápění po kuchyň bylo na elektriku, protože byla za pár šušňů. Přívod do hotelu tvořily 4 paralelní kabely AYKY 3×240/1×120, které v zimě měly co dělat, trafostanice 630kVA také.
        Ani jeho majitel, už tehdy pravděpodobně miliardář nevěděl, co se ze strany ČEZu chystá za sviňárnu.
        V roce 1996, po tom prudkém zdražení NT, byl celý ten hotel na hranici krachu.
        Nejen zásobníky TUV, ale i ohřev bazénů a akumulační kamna v některých sekcích, s levným nízkým tarifem přímo počítaly. V roce 1997 pak šlo jen říci „dokonáno jest“.
        Stojí v lokalitě, kam ani nešel přivést zemní plyn, vytápění PB z cisterny, které se tehdy ještě někde vyskytovalo, by vyšlo mnohem dráž, než zdražená elektřina.
        Dnes je z luxusního hotelu fakticky troska, postupně jaksi lacino přebudovaná na ÚT, s kotelnou na TP a funguje, jako levná ubytovna.

        1. Teco:
          Já si teda pamatuju dotace na elektrkotle 1984, tak teď abychom se usnesli, o kterém jde řeč. Jak to proběhlo tehdy si ovšem už nepamatuju, jen že to bylo zatraceně masivní a pak to vyšumělo.

          1. Ty osmdesátky, to byla epizoda, která se týkala jen nově stavěných domů, resp. tehdy módních řadovek a souviselo to s kapacitními možnostmi rozvodů plynu.
            Kde byla kapacita plynu dostatečná, tam o té elektrice fakticky ani neslyšeli.
            Já si to pamatuju jen díky tomu, že část strejdovy rodiny tehdy řadovku stavěla a zpočátku opravdu topili elektrokotlem.
            Trvalo to asi tak 2-3 roky, než do té lokality přitáhli dostatečně dimenzovanou odbočku ze středotlaku – stavěly se další tři řady. Pak okamžitě všichni přešli na topení i vaření plynem, protože byl za pakatel a bylo to jednoduché.

            Nejvíc si pamatuju ten brutus podvod z devadesátek. Bylo to první, fakticky plošné ožebračení lidí, pokud nepočítám tzv. privatizaci.
            Nejprv jim masivní reklamou vnutili šmejdové přímotopy s mizernou účinností i životností, aby ti lidi za 2 roky zjistili, že nemají na topení.
            Mezitím samozřejmě vyhodili plynové kotle, wawky i sporáky, často i zrušili plynové přípojky.

      2. Agarin:
        Nojo, pravdu díte – zdražení. To mi docela vypadlo, zato ty dotace mi utkvěly, měnili jsme tchýni kotel za elektrický a pak to zřejmě bylo velký badabum. Ale to už si nepamatuju, měla jsem malé děti a tudíž jiné starosti.

      3. Nevím zda ČEZ, ale přímotopy velice vehementně tlačil bývalý ministr hospodářství Karel Dyba.
        A když si je lidé pořídili, tak vláda zdražila elektřinu.

        1. No vidíte a do dneška lid nepochopil, že když ministr otevře zobák, má přes něj okamžitě dostat, aby zase sklapnul.

    1. Tomu říkáte poměrně často? Jedna věc, která navíc není proruská, jen prostě není antiruská. Co všechno takhle „poměrně často“ míváte? Stolici? Nějaký mentální výron?

  4. Kateřina Konečná – ohledně akce AZOVu v Praze
    SDÍLEJTE a pošlete nesouhlas ministrovi Lipavskému (ministr@mzv.cz) i klubu, kde se má akce konat (info@endorfin.cz)❗️

      1. Mně by spíš zajímalo, kdyby Lipavský vysvětlil, proč se AZOVáci courají po návštěvách, když se Ukrajincům tak moc nedostává kvalitních vojáků, že musejí vraždit už svou mladou generaci!
        A může existovat „liduprázdný“ stát?

        1. AZOVaci se po navstevach necouraji, bo jim *vsude odmitli poskytnout prostory k prezentaci, z duvodu bezpecnosti.

          * s vyjimkou Ceska a nejakeho prijebaltickeho statu

          1. I tak – místo pravých vlastenců většinou bývá v první linii – to jim jejich politrukové měli vysvětlit.
            Není hrdinnější oběti než padnout za „císaře Zelenského a jeho majetek“.

  5. Ziadna revolucia nebude, pretože tu niet odhodlanych iniciatorov, ktorí by boli ochotni za pad vlady dat do stavky vlastnu karieru a mozno aj nadobro zniceny zivot.
    Ano, vacsina mozno nenavidi Fialu a jeho blbovladu, ale nie je ochotna za jej pad podstupit sebazničenie. Preto obycajny clovek caka nato, az tu „revoluciu“ odstartuje niekto za neho a on sa len prida, lebo vtedy to uz pre neho nebude take riziko, ako keby on bol jednym z iniciatorov.
    Nakoniec aj v 1989 to muselo odštartovat ŠTB, lebo keby čakali na spontannu revoluciu zdola, tak tu komunisti vladnu doteraz.

    1. Ano, nikdo nechce riskovat kariéru nebo život. Ale zvednout prdel a jít k volbám může každý. Zatím za to vyhazov ani rána obuchem nehrozí. V červnu se neobtěžovalo přes 60℅ voličů. Asi spokojenost.

      1. Tu plati zname heslo: Keby volby mohli nieco skutočne zmenit, tak by už boli davno zakazane.
        Co na slovensku zmenil Fico?
        Na ukrajinu davame viac zbani ako za nadfasa. Na konferencii NATO poslusne zahlasoval za všetko, co mu povedali. V europarlamente zase dosiel kolenacky k socialistom, ktori ho predtym vyhodili, aby ho vyhodili druhy x.
        V STV stale ti isty prestituti siria rovnaku progresivno-protirusku propagandu. (v posunu k lepsiemu skor doslo v sukromnej markize).
        Nikto nie je stihany za kovidteror a pod.

        1. To známé heslo neplatí, to jsme dostali proto, abychom si omluvili svou lenost, neznalost nebo neochotu myslet.
          Takové laciné slogany mají zblbnout, zpohodlnět a naučit lidi poslušnosti – přitom i k provedení zlého úmyslu je třeba lidí – ale „správně“ motivovaných!

          A že Fico na Slovensku nic nezměnil? Jak to víme? Dnes se zvolí, zítra jsme „za vodou“?

            1. Keby bol Fico naozaj taký zlý, tak by všetky médiá ho chválili ako o závod. Ci kradne jeho skupina alebo Matovicova, byim bolo jedno

            2. To ale nijak neovlivní čas, potřebný k provedení nějakých změn. A nejen čas, ve hře jsou ještě jiné faktory – mezinárodní situace, ekonomická situace daného státu, možní spojenci, síla domácí opozice apod.

      1. Šichtařová je pravicová, jak to říct slušně, řekněme pravicově předpojatá dáma.
        V kritice progresivismu by se s ní člověk shodl, ale v chápání světa a příčin světových sraček je ta paní v zajetí svých pravicových bludů a logicky nemůže se dobrat skutečných příčin.
        Kapitalismus holt aby fungoval, tak musí neustále někam expandovat, jinak kolabuje. Když to nejde po dobrém, tak to musí jít silou. Proto 1 WW, 2. WW a proto stojíme na prahu či spíše úvodních dějství 3. WW.

        1. Osobně mám Šichtařovou za pravicovou populistku.
          Dobře se to poslouchá, člověk by s ní často i souhlasil.
          Jenže ona, zcela záměrně, neříká všechna ta důležitá „ale“.
          Jako ekonomka o nich jistě ví, ale záměrně je zamlčuje.
          Myslím, že je to úplně stejně nebezpečné, jako byl Klaus.

  6. Pravda, argumentace lživým argumentem má omezenou sílu působení, která se častým používáním snižuje. Ale je zde ještě jeden důvod, proč je strašení Putinem tak populární. Nejde jen o to ukázat, že patříme do správného tábora, ale strašení pomáhá udržet ovce v jednom stádu. Co na tom, jestli jde o strach iracionální typu strašení malých dětí bubákem pod postelí. Funguje to, protože lidský mozek je zaměřen spíše vnímat jako hrozivou vysoce nepravděpodobnou událost v budoucnosti s hrozivým dopadem (základ katastrofických filmů) před jistějším odvrácením hrozby s mírnější negativní jistou ztrátou. Máme sklon odkládat negativní dopady a nadhodnocovat pozitiva. Vliv amygdaly a hormonů štěstí.
    Pokud strašení Putinem přestane fungovat, začne strašení globální změnou klimatu, vnitřním nepřítelem dezoláty, kteří brání úspěšnému budování utopické společnosti. Když to dopustíme, vrátí se 50. léta i s politickými procesy. Nenávist ve společnosti už je, jak ukázal čin proti starší paní Libušce v Brně.
    Infantilní společnost vyprodukovala dětské vojáky, lidi kruté a bez soucitu. Jenže ta krutost se může obrátit proti současné vládě, až provládní dětští vojáci zjistí, k čemu je zmanipulovali. Ovšem někteří jso unatolik blbí, že to nezjistí do smrti.

    1. Hon na vnitřního nepřítele už tu máme. Učitelku M. Bednářovou už dva soudy osvobodily, a stejně si nejvyšší státní oStříž nedá pokoj a podal dovolání.
      A za celou kauzou je vnuk a syn disidenta Daniela Kroupy.

  7. Já to vidím takhle:

    Než mohamedány, tak radši Putina!

    Tohle heslo by mohlo spoustu lidí oslovit. Každý přece vidí, co se na KoZa děje.

          1. Jenže v Rusku jsou součástí společnosti respektující pravidla, v tom je značný rozdíl. Chápu že pro blbce tvého formátu jsou to hodinky jako holinky.

            1. Tak to jo,no musíte číst právé ruské noviny regionální, a delší dobu a pak pochopíte jak se jím to tam geometrickou řadou rozrůstá.Vraždy střílení na ulicích únosy atd … pravoslavní rusové to nebývají. Agentura Tass o tom psát nebude.

  8. Také nechápu tu paranoiu některých „spoluobčanů“ z roku 1968. Oproti tomu co se dělo v Maďarsku v roce 1956 to tady byla “ selanka“. Tam jim pověsili premiéra Imre Nagye, v ulicích Budapešti byla regulérní válka, a podívejte se na sebevědomí postoj Maďarska dnes. Už vůbec neporovnávám okupaci 1968 s okupací nacistickou! 400 000 mrtvých včetně dětí , Lidice, Ležáky!!!! Ach joooo

    1. 400 000 mrtvých včetně dětí , Lidice, Ležáky!!!! Ach joooo …. proto máme rádi Němce.
      300 mrtvých v r.68 ………………….nenávidíme Rusy,
      Chocholoušku…

      1. Jina.
        Taky mě to velice zaujalo. Neumím si to vysvětlit jinak, než že v tom hraje roli čas – ještě 30 let a budeme se i k Rusům chovat tak, jako dnes k Němcům.

      2. à propos – nenávidíme Rusy…
        Kdo měl v posledním více než století Rusko v rukou? Car Mikuláš byl Němec. Lenin a Trockij byli Židi. Stalin a Berija byli Gruzíni. Chruščov a Brežněv byli Ukrajinci. Logický závěr: musíme nenávidět Rusy!

        1. Tak, tak. Ukrajinci nenávidí Rusy, protože jim Gruzínec Stalin způsobil hladomor.
          Až tak lze propagandou nějaký národ zblbnout.

    2. @ Fanda S. 7:50

      V Maďárii to Rusům nezapomněli.
      V každé druhé ulici v Budapešti je nějaká připomínka, pamětní deska, pomníček.
      Přímo vedle parlamentu je jakési umělecké dílo, které to připomíná.
      Ve vedlejší ulici je jakási výstava pod úrovní terénu.
      U Margaretina mostu je na levém břehu Dunaje parčík s památníkem I. Nagy-e.
      Denně jsou tam čerstvé kytky.

      Na druhou stranu Maďaři vědí, ze které strany je namazaný chleba. Z mého pohledu to hrají na dvě i tři strany, podle toho, co je pro ně právě výhodnější.
      Na jednu stranu nedodávají do UAruiny zbraně ze státního (a zadarmo), ale dodávají 40 % elektřiny a hodně nafty pro válku. Za penízky.
      Na jednu stranu blokují sypání peněz z EU do černé díry U404, na druhou stranu ucuknou, když to můžou za něco „vytrejdovat“.
      Z hlediska grýndýlu jsou zelenější než EU.
      V supermarketu za každý pytlík na rohlíky nebo na ovoce platíte přirážku 15 HUF.
      Větrníků mají jak nasráno.
      Vybudovali velkou fabriku na baterie a na elektrokrámy.

      1. Kádárovi jsme se vysmívali, že ze socialismu udělal guláš.
        A z toho „našeho socialismu“, jsme tam jezdili nakupovat značkové džíny, trička, bundy, desky, kazety i západní elektroniku, protože tady to bylo jen pro vyvolené v Tuzexech.
        První walkman Sony, mé starší dcerky, pocházel právě z Maďarska.
        Byl tam skoro o polovinu levnější, než u nás v Tuzexu. Aktivní zmrdi na hranicích mi jej mermomocí chtěli zabavit, jak se jim líbil.
        Tak kdo na tom byl i za toho socialismu lépe?

        1. Tuzex přece byla filiálka STB. Prodejem bonů za několikanásobek hodnoty ziskávali „rychlé prachy“, které nepotřebovali schválit od ÚV KSČ. Prodej zajišťovali veksláci, které hezky drželi pod krkem, protože to byla tresná činnost. Proto museli pro STB šmirovat zákazníky a hlásit, komu co prodali. A tím pak drželi pod krkem i ty, co bony koupili ….

          1. No není vyloučeno, že nějaký vekslák spolupracoval s STB, ale protože jsem měla docela dobrého známého, který také veksloval, tak vím určitě, že ty prachy, co z toho měl, rozhodně měl jen pro sebe.

          2. Vás někdy vekslák před Tuzexem legitimoval, nebo se ptal na jméno ? Ti mumlali jen to svoje: bony, vole, nechceš bony ?

      2. Ale my máme víc neziskových grup a nikdo pořádně neví, kdo je ještě kromě státu živí a proč! Heč!
        Komunisti se tady v padesátých letech taky vešeli mezi sebou, ale netahali na sebe cizí vojska. Až v tom roce 1968. Bilakovici se báli, že budou viset jako jejich soudruzi v Maďarsku. Dubček by to zvládnul. Pro slávu a potlesk cokoliv.

  9. Přátelé, proč si něco nalháváme? Žádná revoluce nebude. Na Ukrajině lidem neskutečně lhali, jejich syny namleli do konzerv a vzbouřil se lid, který je navíc ozbrojený? Nikoliv. Tak si nelžeme do kapsy, že snad my se vzbouříme. Moji staří rodiče mi každý den říkají, že už se ta západní evropa musí brzy vzbouřit proti těm muslimům a tak…ze soucitu jim to vždy odkývám, ale vím, že se nic takového nestane. Např. ti bohatší němci utečou do zahraničí, ti ostatní se podvolí, přijmou alláha a jejich tradice, část jich pojde, jednotlivci udělají blbosti – média to zneužijí a pojede se dál, časem z toho bude velkoTurecko. Turecko už nemusí žádát o vstup do EU, časem bude „EU“ žádát o vstup do velkoTurecka. Proč si nalhávat, že reálný život a pohádka jsou 2 zásadně odlišné žánry? Ano můžeme se ptát, co se s tím případně dá dělat, ale jsem u té otázky trochu skeptický, protože to nezáleží na odhodlaných jednotlivcích v Evropě, ale na tupém poslušném a podvoleném stádu dobytka.

    1. Anti havlista:
      Nejde o nějaké bouření. Jde o myšlenky – kam směřují a proč. Když vás něco přestane zajímat, jako by to nebylo, že? Tak asi.

  10. Foldyna v Parlamentních listech opět skvělý. Říkám si, jak by asi naše země vypadala, kdyby takový člověk dělal premiéra. Tedy osoba, která nemá v hlavě nasráno a nepodléhá zavile potřebě lézt zdegenerovanému západu do prdele.

  11. Já se narodil až 20 let po tom přijetí „ruských“ tanků, ale díky bohu nebo kerýmu manitůovi za ně, protože ta západní banda musela rozkrádačku odložit.

    1. Nejvtipnější na tom celém je, že v letech 1966-1968 se v ČSSR objevilo tolik západního zboží, kolik do té doby nevídáno, nebo jen v Tuzexech.
      Ve Smečkách v Praze jste si mohli za kačky koupit japonský či švýcarský magneťák, komplet japponské sestavy Pioneer, americkou přenosku Shure, či německé gramofony Lenco a Thorens s japonskými přenoskami, byly tu k mání tři prdele značkových cívkových pásků i kazet Agfa/Basf/Maxell/Ampex, ale i běžného spotřebního zboží.
      Speciálně Kotva tím byla doslova futrovaná, byla tam údajně nějaká dohoda s Neckermannem i Quelle, což bylo ostatně i vidět na sortimentu, v květnu 1968 jsem tam s rodiči byl.
      Západní výrobci a exportéři ucítili šanci, že by se tu mohli po změně politické atmosféry uchytit, tak hbitě vytvářeli „partnerství“ s našimi podniky – jak s Teslou (Přelouč a Bratislava), PZO Kovo a Motokov se činily taky, ale vytvořili partnerský podnik i s oficiálním výrobním družstvem Svazarmu, podnikem, který se od r. 1970 pak jmenoval Elektronika.
      Vzniklo tu několik desítek soukromých firem na bázi výrobních družstev, vyrábějících (s pomocí některých důležitých součástek ze Západu) solidní HiFi zařízení.

      Všechno tohle, je možné zjistit z mohutné barevné inzerce v tehdy vycházejícím, hudebně-technickém časopisu Hudba a Zvuk (vycházel 1967-1971).
      Pravda, ten západní sortiment nestál zrovna málo. Důležitá ale byla ta možnost, koupit si to, pokud jste na to měli. Předtím, asi do roku 1965 vůbec a po přelomu 1969/1970, než doběhly smlouvy se Západem, pak už aniprt.

      1. Teco:
        Jo a pak za normalizace to zas pěkně zmizelo. Jestli vy jste neklepl hřebík….když teda odmyslíme ten fakt, že mezi lety 68 a dejme tomu tak 75 byli všichni nasraní, otrávení a pořád na sebe štěkali – všichni a všude. Zejména taková MHD, to bývala lahůdka.

        1. O to utažení kohoutů stran západního zboží, by snad až tolik nešlo.
          Lidi byli nasraní a podráždění, přestože jsme pořád měli „společného nepřítele“.
          Místy to smrdělo až vendetou – to když sousedil přívrženec stalinistů a příznivec reformistů.
          Nemohlo to ale být primárně způsobeno právě tím přeražením páteře, pokořením, faktickou kapitulací?
          Kdy nám bylo dovoleno jen hrozit pěstí, nebo maximálně vystrčit čumáky aut z garáží a troubit, až do spálení klaksonu či vybití baterky?
          Jen si tak pro sebe hádám ty příčiny, víte? 😀

          1. Teco:
            Taky si myslím, že bylo, jednou jsme to přeražení ustáli jakžtakž, podruhé už to bylo moc. Jen že ty západní cingrličky byly aspoň malá náplast a i ta zmizla.
            Zvláště chlapi z toho musejí mít trauma dodnes. Proto říkám, že to chce dalších třicet let – jako s těma Němcima (a nakonec i Anglánama a Frantíkama) Prostě až to bude daleko v čase.

            1. Jinak řečeno, musí komplet vymřít ročníky, které to věrohodně pamatují a mají k tomu co říci. Mádl už nesehnal dostatek věrohodných lidí a v takovém duševním stavu, aby mohl složit přesný obraz osmašedesátého v rozhlase. Půlka filmu jsou domněnky a půlka smyšlenky.
              Vzpomněl si pozdě.
              Lidi, kterým bylo tehdy třicet – a v rozhlase fakticky teprve začínali kariéru, jsou už skoro všichni mrtví!
              Pár dalších zádrhelů by se ještě našlo, ale tohle je asi to hlavní. Kolektivní paměť.
              Podívejte se, co se začalo dít, když fakticky vymřeli všichni pamětníci poslední války, kteří k ní měli co říci, kteří měli přístup k médiím a mohli varovat.
              Začíná to vypadat, jakoby další válka už nebyla žádný problém, dokonce ani jaderná.

  12. „Spletl jsem se“, praví s hlavou svěšenou místní duchovní Vidlákovi při náhodném setkání kdesi v Miroslavi.

    Asi tak je naivní Vidlákův Argument ad Putin.

    1. To první (omluva náčelníka místní církve panu domácímu) se principiálně stát nemůže – církve se nikdy za nic neomlouvají, protože všechno, co kdy učinily a učiní, bylo v dobré víře.

      Kdežto to druhé, to se při solidní koncentraci nasranosti lidí, stát může.
      Uvidíme, co se bude dít, až VW zavře Škodovku.
      Jako že ji v dohledné době zavře, jen není přesně známo kdy, páč nevidíme do výsledků a čísel VW.
      Uvidíme, co se bude dít, až lidi začnou kvůli nemocem z přepracování, odcházet z otrokáren ala Amazon či Hyundai. Sám to vidím na těch zbytcích PALu v KM. Kindermanagement se tam chová tak nemožně, že většina místních už to vzdala a ten takzvaný management najímá divoká úkáčka z agentur. Ta úkáčka nemají ani kvalifikaci, ani motivaci slušně pracovat, protože je agentura odere o polovinu mzdy. A za halami se pomaličku, ale jistě vytváří ghetto, kam není radno chodit ani ve dne.
      Postavili jim tam, vedle upraveného, původně skladového likusáku (doplnili přepážky a sociálky) provizorní kontejnerové městečko, ve kterém jsou narvaní po čtyřech i po šesti na jednu buňku – na bidlech, jako na vojně.
      To nemůže dopadnout dobře. Viz ta vražda v Luhačovicích.

      1. A přece se vícekrát už stalo, že spíš jednotlivec přišel posléze s omluvou, když ta společnost mu před očima na vlastní kůži udělala paseku.

      2. Církev může uznat omyl, zásadně však až po smrti nespravedlivě obviněného / útrpnému právu vystaveného.

        Co nám brání povstat proti vládě, ptá se Vidlák.

        Na to namítám, že naše vláda sem nepřijela na sovětských tancích. Tudíž Vidlákův apel by nejprve musel vyvolat džihád uvnitř sebe. „A ty bys to nevzal?!“ ptala se mě kdysi jedna příbuzná při debatě o prodejných politicích. Její samozřejmý výraz v obličeji mě přesvědčil. O nesmyslnosti cokoli namítat. 🙂

        Ale tak vlastně souhlasím, nějaká rebelie proti jinému, kdo za ten marast může, možná bude.

        1. „A ty bys to nevzal?!“

          Nádherné. Národ je dnes rozdělen na ty, co by odpověděli „ano“ a ty, co by odpověděli „za tu cenu ne“.

  13. 🇪🇺🇺🇸Evropská unie vyvíjí plán „cukru a biče“ v boji proti Trumpovi v oblasti obchodu, píše list Financial Times.

    Pokud republikán vyhraje volby, obrátí se evropští představitelé na jeho tým, aby projednali uvolnění cel na řadu strategického zboží a také rozšíření bezcelních kvót.

    Pokud nedojde k dohodě, Evropská komise sestaví seznamy dováženého zboží ze Spojených států, na které uválí vysoké dovozní cla – 50 % a více.

    1. Ani prt.
      EU zaštěká a pak…
      Pak zaleze zpět do boudy.
      Stejně jako to bylo s těmi výnosy ze zabavených ruských aktiv. SSA vymyslely, že se to Rusům sebere, EU zaštěkala, že tedy ne a pak to Rusům sebrali.

    2. Jakože místo čtyřnásobný ceny z USA místo z Ruska to budou brát z USA za osminásobný ceny?
      To budou jezdit v autech z Číny?

  14. No vida, stačilo pouhých pětatřicet let a jsme prakticky dokonalá banánová republika. I prezidenta v uniformě máme, jen zatím nekouří silná havana a nechlastá veřejně rum.

    „Ruské ministerstvo zahraničí na svém webu uvedlo, že si předvolalo českého chargé d’affaires v Moskvě Jana Ondřejku, neboť jednoho ze zaměstnanců ambasády viní „z pokusu o pašování silně působících látek“.“ I taková Kolumbie by nám mohla závidět. Jestli on ten Ondřejka navíc není od Pirátů.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/V-Rusku-si-predvolali-hlavu-ceske-ambasady-Jde-o-pasovani-leciv-759183

    1. Povrchnosti ,abstraktni povrchnosti v clancich a uz dlouho slouzi predevsim k hnusnym,podlym ,anonymnim ,spinavym utokum na nas. Vsichni zabelci se ukajeji a blijousvoje vodporny tupy,opakovany eklhafty ,tady.
      Zvrhlu vseho druhu ,sou stada…Vyuzijou a zneuzijou vseho. Posedlosti fialou , nekonci.
      Kdyz tohle bagr zastavi ,udela jen dobre.

      Vy povstante. Vy. Nic vam nebrani..
      Nejdrive vam doporucujou koho zvolit…Ted vlada nema plan B. Tak na co cekate.
      Nikde zadna moc. Vypovidejte poslusnost ,my z podia se uz nemuzeme dockat.
      Poslete do haje tohodle , jinyho zase vypiskejte ..Verte nasim instrukcim a co vam doporucujeme.Kdyz nemaji zadny akademicky argumenty. To je snadny..
      Zadnej vas ale nepovede..

      To je takhle . Revolucionari sni v kancelarich /pravdolaskosti, rovnosti ,bratrstvi /,
      dostanou zaplaceno ,recni velky projevy a sepisuji spisky ,vono se to dobre cte, takovej Voltaire ,Russeau , ale beda kdyz lid povstane.
      Nevi nic pouckari, nicemu nerozumi,nejsou schopni vest ani sebe a beda sou
      este daleko horsi ,vubec nejhorsi v historii , nez rezimy ,ktere lide svrhli ,teror nenavisti zavladne , pokazdy..
      Ty pred 89 nebyli jiny dostali zaplaceno, aby zajistili vyderacky vladu bohacu a korporaci.
      Kdyz lide demonstrovali a rezim vobracel kabaty , az potom vyskakovali na balkony jako Gottwaldove a spol.!!!!! Vlada nenavisti pokracovala zase a dal.
      Pak se parasiti z kancelari vrhnou na vsecko ,
      sami na sebe vyvrazdujou pac mimo zvastu neni nic a pokracujou v tom nejhorsim v masakrech v hladomoru …Zvani do posledni chvile..
      A vlada prejde do rukou tech ,jako ve Francii ,uz stoleti pred. Mezitim stat a narod mnohokrat vykrvaci..A potom se to cely zase opakuje..

  15. A takhle to vidí Foldyna:

    Jak se vám líbilo zahájení olympijských her?
    Šlo o demonstraci toho, čím je dnes Západ.

    A čím je?
    Zvrácenou společností fascinovanou hnusem a sexuálními úchylkami. Společností, která nenávidí kořeny, ze kterých vyrostla, a proto, podobně jako strom s přeťatými kořeny, nepřežije. Ale je dobře, že to každý mohl vidět. Někteří politici pořád opakují, že patříme na Západ. Nevím jak vy, ale já na takový Západ patřit nechci.

    Co se s tím dá dělat?
    Buď před tím utéct, anebo se to pokusit změnit.

    Řekl jste, že Západ nepřežije. Co se podle vás stane?
    Myslel jsem to tak, že nepřežije ve své současné podobě. Pokud se Západ neprobere, tak bude pohlcen muslimským světem s tím, že jeho části možná spadnou do ruské zóny vlivu. Myslím, že o tu ruskou část pak bude mezi lidmi docela rvačka.

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zvracenost-hnus-uchylky-Zapad-nemuze-prezit-Na-vyber-podle-Foldyny-bude-islamska-nebo-ruska-sfera-758917

    1. ja len dodám v podaní Pavly Tajanové na FB: Olympijské úřady v Paříži zakázaly brazilskému surfaři používat surfovací prkno s obrázkem Ježíše.
      Surfař João Chianca dostal zákaz používat surfovací prkno s vyobrazením slavné sochy Krista Vykupitele v Riu de Janyeros.
      Surfař ve svém příspěvku na Instagramu uvedl, že mu dva týdny před soutěží bylo sděleno, že „obrázek nesmí být na olympijských hrách použit, protože Kristus je náboženská postava a hry mají přísná pravidla zaměřená na naprostou neutralitu“.

      No, to jsme viděli při zahájení 😂

      1. hry mají přísná pravidla zaměřená na neutralitu… … … hry… … věnujte prosím pozornost slovu hry … … … ne zahájení her… … … … ale hry… … … technicky zahájení ještě nejsou hry žejo… … … … ty hry jakože začínají… …. … … až po zahájení… … … … žejo… … … …
        … … …

        *šeptem* Myslím, že jsme se vykroutili. Tak honem pryč, než jim to docvakne.

  16. Myslím, že všem těm LGBT+, transvestitům a trasgenderům jde hlavně o to připoutat pozornost té normální, heterosexuální části obyvatel. Jejich skutečný pohlavní život není pro ně tak důležitý. V tlupě zvrhlíkůse sice cítí „mezi svými“ ale zase nikoho z nich moc nepřekvapí.

  17. k modrému Dionýsovi… To modré opalizující hov…o , světélkující jako
    ománkové víno, má potenciál způsobit rozštěp mysli několika generacím :))

  18. Zdravím Vidláku,

    Den, kdy “ruský argument” přestane fungovat je hodně vzdálený. Demagogických příslušníků klubu “Mindrák 21. srpen 1968” je příliš mnoho v Zemích českých.

    Také se jim daří vychovávat generaci následovníků. Už jsem zaregistroval na FB příspěvek člověka narozeného v 80-tých letech, že má psychický problém s touto událostí.

    Takže nemějme velká očekávání, znám to z vlastní zkušenosti v rodině.

    1. Těch pohrobků 21/8/1968 není tak moc, jak si myslíte. Že s tím má problé někdo narozený v osmdesátkách je výjimka spíš k politování.

      Pokud se toho residua týče mám zcela opačné zkušenosti. Omašedesátý je důležitý jedině pro ty, kteří žijí venku. Je to pro ně poslední vzpomínka na vlast. Ale tady to valná většina přežila a teď konstatuje, že dneska je to horší. Ano na prvomájovýpochod emusejí. Ale jinak…

      To, co drží masu při zemi je strach, že pod palbou „čackých journalistů“ a progresivistů přijdou i o to málo, co mají. Neuvědomují si ale, že všechny vyhodit nemohou.

    2. Souhlas. Synovi byly v r. 1968 dva roky a je z toho vyšinutý dodnes.

      Volí STAN a nedá si rozmluvit, že to tehdy nespustili žádní „Rusáci“, ale Dederoni, Poláci, Ukrajinci a další, co se báli, že když se povede Pražské jaro, přijdou o koryta.

      Ale nezpůsobili jsme to výchovou my. To nasál ze společnosti.

      1. ..tonicek ,zvrhlove,pod vedenim akademiku , to vsecko a vzdycky a cokoliv ,
        svedou na nas….
        68 se zneuziva v propagande na ty zotroceny co poslusne z otrocky pohodlnosti veri a opakujou..Vrchnost to zada.
        Kde je tedy propaganda nenavisti a kam se ztratila proti okupujici polakum,
        ulbrichtum a dalsim statum Varsavsky smlouvy..Se vyparila, jo?

    3. Protoze vlada uz nic nema, zbyva ji jen zahranicni vojenska pomoc z SSA.

      Takze kdyz v listopadu odmitneme respektovat vsechny prikazy a pravidla (topeni a staveni na cerno) Fiala povola pratelskou pomoc na ochranu hodnot demokracie a zakladen. Cerni chlapci se s nejakym slovanskym/ruskym povlem nebudou mazat a 1968 vam bude pripadat jako cajicek.

      Tehdy verni SSA naskacou do letadel ostatni dostanou lecbu jako ve vsech zachranenych demokraciich a otevrou bojuvky islamskeho statu.

      Jeste prosit rusko budeme …

  19. Zdražit, přidat kolaborantům je klasické vykořistění. Komu se nepřidá sáhne do úspor. Druhé kolo. Zdražit, přidat kolaborantům je klasické vykořistění. Komu se nepřidá sáhne do úspor. Třetí kolo. Zdražit, přidat kolaborantům je klasické vykořistění. Komu se nepřidá sáhne do úspor.

    1. Ale Němec je kámoš. Minimálně 360 000 tisíc zavražděných nebo umučených, to je cajk, páč Němec se přece údajně podle Venci a spol. omluvil. Takže cajk. O rakouských Němcích za Rakouska nemluvě. Co na tom, že nás ten poslední degenerát vehnal do jednoho z nejděsivějších válečných konfliktů všech dob. Rakušák je taky kámoš, vždyť on vlastně s ničím v minulosti nemá ani nic společného, že. A banderovci jsou taky kámoš, co těch pár vyvražděných lidí. Ale russák, no to je Kainovo znamení a prvotní dědičný hřích v jednom. No považte, jednadvacet let tu měl kasárny! A přijel tu s tanky! Může úplně za všechno! A teď ještě Putler!

        1. To byla ironie. Tohle je zcela evidentní. Mohli jsme tu například mít Turků jako Rakušáci. Nemluvě o tom, že dost možná už bychom neměli žádný stát, protože sudeťáci by si sebrali pohraničí a západ by je podpořil.

        2. Pavel: Na to mne neuzijete. Mozna bez tech tanku mohl ten typ socialismu prezit, diky reformam. Tech dalsich dvacet let v limbu zarucilo, ze to nakonec krachne.

          1. No to fakt ne. Ty reformy by „zaručily“, že bychom ten dnešek měli o dvacet let dřív. A na steroidech v některých aspektech.

          2. Buďme realisté.
            Češi (a trochu i Slováci, ale ne tolik) si vymysleli jakousi třetí cestu – obrozený socialismus s lidskou tváří.
            Ukázalo se, že takové uspořádání nechtěli Rusové, nechtěli ho Američané, nechtěl ho nikdo, jen Češi.
            Pupek světa jako obvykle, začalo to Husem.
            Za dvacet let se pak ukázalo, že ten typ socialismu už nechtějí ani Češi.
            Teď by ho (možná) někteří chtěli, ale doba už je jinde, resp. vývoj už je jinde.

            Vyčítat teď Rusům rok 1968 je naivní a hloupé. Udělali jen to, co museli. Což se mnohým u nás může nelíbit, ale to je tak všechno, co s tím mohou dělat.

            1. Kukam hudacku,ze zapomnul vol,ze telatom bol,ostatne tak 10 roky,aj v pepikove bo v cobolove to vo velkom,ze boli len buciny lepsie a nad tatrou to taka holota,pamatam jak dnes ty zajebany cobolsky politici,nebudeme robit na tych jebanych pepikov a v pepikove,trhli jse at jdou do hajzlu coboly,take ja sluchal primitivne chujovstva,prvykrat som tam prisiel po 18 rokoch,navstivil obidva uz teraz velmociCZ a SK po 80 rokoch sa naraz zistilo,ze to byl slepenec,chujovina a tu v tej riti jebanej som isiel autobusom,cez Lincoln tunnel kurva bo autom by som sa nervovo zrutil,neviem ani kolko pomaly 40 rokov su tam dlazdicky,cely ten tunel ojebany na ktorych,pise Made in Czechoslovakia a mam na haku ci boli vyrobene v Pribram,ci Kezmarku hej a teraz zase pojdem pokukat na tie velmoci svetove ekonomickych obrov,bo tu ukazuju NY o big city,America kurva ja v tym big city videl,podobne do lunik8 a v podaktorych statoch us unie divny veci asi tak.

          3. Vevčo, krachnul SSSR, když kapitáni průmyslu a šéfové podniků zahraničního obchodu spolu s různě uplacenými v silových složkách, realizovali myšlenku, že než mít státní daču, parádní byt či vilu ve čtvrti „významných“, auto se řidičem, to všehovšudy jen po dobu výkonu funkce, bude lepší si to zprivatizovat a mít to nejen doživotně, ale i dědičně. Podporu k tomu měli dlouhodobě i ze „západu“. Jistěže ne nezištnou. Bez velmocenské podpory i „opory“ SSSR, včetně dostupnosti surovin a energií, komunistický režim v žádné z evropských „socialistických“ zemí, pod tlakem a propagandou západu, přežít nemohl. Ne proto, že by onen společensko hospodářský systém musel být neefektivní.

            1. Hlavním momentem změny bylo, že se přestali bát jeden druhého, všichni ÚV KSS a následně té spodiny, které vládli.
              Jako v Rusku za Gorbačova a Jelcina. Z komunistů oligarchové.
              Žrali se mezi sebou, ten kdo moc mlaskal to odnesl. Vzpomeňme třeba na ředitele Škodovky Zapadla a jeho syna.

        3. Nejen to. Ještě 21 let se nic nemohlo rozkrádat, likvidovat, za babku rozprodávat, zadlužovat…. 21 let tu nebylo zapotřebí více takových Kožených, alkoholiků na hradě, ODSáků, lidovců, vypatlaných pirátů aj. 21 let musely na svou příležitost čekat i všelijací Karl Fürst zu Schwarzenbergové, typičtí Češi na svůj kte tomof muj. A mnoho dalšího.

            1. Ale jo, „V městě je řád, a pro každého práce“, zpíval Karel Kryl.

              Mě spíše šlo o ten následující verš: „Buď ještě rád, když huba, oněmí“.

              Taková kontrola myšlení společnosti, jakou měla strana tenkrát, je dnes jen ve vlhkých snech foltýnových. Zatím.
              Zatímco přijela na sovětských tancích, tedy zjevně, ta nová přijíždí na charakteru českého obyvatelstva. Tedy se nedá porazit na barikádách, jak projektuje Vidlák.

              1. To nemůžete myslet vážně. Přečtěte si ten článek znovu. Proč myslíte, že se tomuhle systému přezdívá dluhové otroctví? A o dnešní míře cenzury, autocenzury a digitální kontrole všeho a všech mohli soudruzi nechat jen zdát. Akorát že tehdy lidi hlídal stát, dnes kromě něj především privátní nadnárodní korporace.

            1. Dobrý kotelník si týkal i s ředitelem. Za jejich politické názory je z práce nevyhodil.
              Pokud topili dobře, měli je lidi rádi.
              Kádrováky neměl rád nikdo. Ani ten ředitel. Dnes je všude kádrováků jako tajnejch na demonstraci na Václaváku.

          1. Vy jste fakt trapný, bežte někam..
            Není to ale spíše tak, že ti, co sloužili západu a chtěli republiku prodat, nebyli vlastenci ale zaprodanci ??

            1. Kdo jde pořád na východ, voctne se na západě, kdo jde pořád na západ, přijde na východ, zpívá Pepa Nos v písni Země je kulatá.

              Tedy, pokud bych trapně ve vašem textu textu zaměnil východ za západ, co by se změnilo?

              🙂

              1. Tady někdo chtěl prodat republiku na východ ? Jako zničit hospodářství, rozkrast vše co má cenu ? Přehnaně dlouhý pobyt na sluníčku ?

                1. Tenkrát se ne všechno měřilo penězi. Prodávala se moc. Možnost ovládat druhé. Vedoucí postavení.
                  Tudíž někdy bylo i ospravedlnitelné podepsat přihlášku do KSČ. Aby se vedoucím nestala některá daleko větší svině. A nebylo to tu jak v Severní Koreji.

                  Československá republika patřila v letech 1918-1938 mezi nejprůmyslovější země Evropy. A v r. 1989?

      1. tdx preboha čo to tárate, človeče 🙂 Vy naozaj neviete, že banderovci a všeobecne pravý, nefalšovaný Ukrajinci sú vyvolený národ? Veď moskal, ork je podčlovek, kríženec fína a mongolov. Orkov treba vykántriť do posledného… ˇvšetko to začína v Ukrajinsko Lvove na vysoké škole, kde hlavní hrdinka Irina Farionová vyučovala ukrajinskou literaturu a ukrajinštinu. V roce 2005 se stala členkou ultranacionalistické strany Svoboda, za níž nastoupila 2012 do parlamentu. V únoru 2010, na Mezinárodní den mateřského jazyka, byla Farionová natočena, jak instruuje děti z mateřské školy, aby nepoužívaly ruská jména. Byla to hvězda všech ukrajinských nácků, jež povýšila nenávist na akademickou půdu a od roku 2013 působila jako předsedkyně parlamentního podvýboru pro vysokoškolské vzdělávání v oblasti vědy a vzdělávání.
        Průměrný ukrajinský ultranacionalista si i na základě řečí Iriny myslí, že obyvatelé dnešní Ukrajiny jsou skutečnými dědici někdejší Kyjevské Rusi, nikoliv jejich východoslovanští soukmenovci. Je přesvědčen, že Ukrajinci jsou „čistí Slované“, zatímco Rusové jsou údajně příliš promíchaní s Finy, Tatary a dalšími skupinami, než aby je bylo možné stále považovat za Slovany. Farionová byla studnicí nenávisti i důvodem, proč se na Ukrajině na etnické Rusy a ruskojazyčné Ukrajince hledí svrchu a jsou považovány za podlidi. ……… píše Pavel Šik na FB….

        1. Ten z Rajky:
          No bodejť! Vždyť vykopali i Černé moře, aby se měli kde koupat a do EU si zažádali už v patnáctém století!

    2. Tendle pavel, nevi , jestli , ale i to jestli se hodi na nenavistnou spinu na nas..
      Daleko vic shnilyho hnoje a cervu v nem ,nez v Reporyjich..
      Uz sou v koncich a tak jestli…Prijde vhod..Na dne .Ale furt prohlubujou .
      Tady mate vystrahy ,az takovy nam zavladnou..

    1. To není celé. Řada takyČechů vždy čeká na příležitost něco trhnout na úkor ostatních. Kdykoliv jakkoliv. A tenhle režim takové příležitosti vytváří. Tak proč se bouřit.

    2. A co je na tom českého? CO bránilo Francouzům, Švédům, Belgičanům, Rakušanům, aby povstali proti tomu, aby z nich udělali cizince ve vlastní zemi a vnutili jim 60 pohlaví a grýndýl? Taky česká předposranost? Kdepak. Lidé jsou na celém světě přibližně stejní.

      1. Co jim bránilo? Stádnost a iracionální poslušnost vůči jejich tzv. elitám. Nejsou všude stejní. Rusové jsou ochotní za svou vlast bojovat.

        1. To i někteří Ukrajinci se vydali do boje, jen netušili, že zemřou za SSvětové lupiče, majitele BlackRock.
          Nejméně dvě třetiny lidí je obdařeno stádovitostí.

            1. Lepsie bude si kuknut,nieco o tych sion brothers,hlavne black rock,FED a hlavne s nimi pozit s tyma zasranymy sionistamy 2 petiletky som jich sledoval,hlavne tych pojebov chazarskych kosher,to bys koukal vole,pokukaj,co uci,Talmud a Torah,budes koulet vocima,sleduj jich zachovanie kukni,jak zabili Bernadotteho,kukni kolko rezoluciiUN dodrzali,kurva kukni kolko teroristov z Hamas zabili co sa volaju,zeny a deti,kurva kukni jich nastupenie v gaze jak vyzera ,ty kukni kolko miard $ dostali od reichu za holocaust a kolko od casov nixona od bileho otce a potom picuj o antisemitizme hej…

          1. Tak hlavně to vidíme teď, včetně ohromné pomoci hlav KoZa aby se Rusové co nejvíce semkli. Putin děkuje, tentokrát bez klíčenky.

      2. Toto pravda,tu v kolebce to namiesane jak kurva,ale celkovo ludia,su priposrany,jak v pepikove,cobolove,abo belgicku,len pozor dvaja najvacsi hraci kolebka demokrace a traktar ,co sa tyka nasadenia rozdiel na svetelne roky,ten kgbista vladimirovic to roky dozadu vysvetlil americkemu vyvazenemu pisalkovy, rozdiel medzi boys a muzikami v podstate nijaky co sa tyka zivota,ale jeden rozdiel je,boys daju ostatny $ co maju pri svojej dusi na zachranu kolebky demokraci a muzici,daju za zachranu traktarova,ostatnu kvapku krvy,ked som to kukal sedel som jak by ma jebol prud z reaktora temelin,bo toto neni pravda to realita napisana storociamy tou ruskou holotou,co ona vyzrala to kurva zbytok sveta to by bol len mliecna draham a preboha mi nepisat ze som rusofil,len sledujem tu holotu z traktarova a jej vykony za tisic rokov kazdy,kto o nich zavadil,zdlavili do prachu,bestie ruske…

      3. Zvrhlove ,pane polo ,tady ovladaji s nenavisti ,temer vsechno .A este budou..
        Nevadi ,ze vitezna mocnost frantici meli dokonce svoje Gestapo a policii ,
        taky tajnou a udavace a posilali vojaky na rusa a casti Francie vladla pobocka hitlovy vlady, ve Vichy.
        Nevadi ,ze Francii skutecny vladci dodali hitlovi.Dneska zase jinam.
        Gaula a generala meli , jen aby kricel ,jak frantici bojujou na hitlu z bezpeci Londyna..
        Bojovat z dalky a z bezpeci je prvni starost generalu s vyjimkou tech ruskych….
        Ze 68 byl soucast revisionismu. To je vyraz akdemickej ,aby zamaskovali….
        Tedy ,ze se smocnili v Rusku vlady kolaboranti se zapadnim imperialismem..
        Od ty doby 53, delali co nejvic aby dokazovali jak je socialismu nejhorsi ,
        aby postupne dospeli, k 89 u nas a v Rusku.
        Zvrhlove maji svuj program a plan tady..Ten program je zvireci
        zbabela iracionalni nenavist. Siri otrocky ,co je v nich ..

    3. 🍥předposranost

      …je jaksi univerzální.
      V židovském protektorátu Francie právě probíhá perverzní satanistická maškaráda. A ovčané různých protektorátů na to tupě čučí. Kolaboranti zvrácenosti dokonce oslavují.

    4. Milý Švejku, zkušenost zdá se ukazuje, že revolucionáři ještě hynou na barikádách a ti, kteří na barikádách ani nebyli, už mají obsazena vítězná křesla. Může to být dobrý důvod, proč s hrdinstvím šetřit.

    5. Švejk.
      Někteří z nás tomu říkají pud sebezáchovy a pud zachování rodu. Funguje to bezpečně vždy a všude, neb jsou to první dva zákony přírody.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *