18 února, 2025

Exekutivní příkaz…

Tak nám USA odstoupily od Pařížské dohody o klimatu, vystoupily ze světové zdravotnické organizace, zrušily kvóty na elektroauta a hodlají těžit, těžit a těžit bez ohledu na broučky, žabičky… i spodní vodu. Co jiného také má dělat země, která má rozvrácený průmysl (kromě toho zbrojního), ale chce zůstat velmocí, že? Prostě se stanete benzínovou pumpou s atomovkami. Ne, vůbec mi to nic nepřipomíná a ani se tomu valně nesměji.

Dokonce si k tomu USA pořídily vlastního Vladimíra Putina. Vládne pomocí exekutivních příkazů, posílá armádu na problematickou jižní hranici, kde v horách vládnou podivní Čečenci, totiž Čejeni a mluví o ohrožení země hybridní válkou cizích mocností. Vznáší nárok na Krym, totiž na Grónsko a vznáší nárok na jednu strašně důležitou mořskou dopravní cestu. Jen, novináři v tomto případě méně prskají a jako diktátora ho vykreslují jen ti blbější, kterým ještě nedošlo, kdo je doopravdy platí.

Vy nemáte své zájmy? My tady VŠICHNI máme své zájmy! Kromě Fialy, teda…

Ano, chcete-li dát zemi dohromady, potřebujete prachy, prachy a zase prachy. Rezervní měna už není co bývala, protože předchozí silně senilní prezident ji svými patnácti koly sankcí tak nějak odrezervoval. Dolaru se ve světě potřebuje spíš čím dál méně než čím dál více a už to nepokrývá silně zápornou obchodní bilanci.

A tak se musí frakovat plyn, těžit ropné písky, ochránit alespoň zbytky průmyslu pomocí různých tarifních i netarifních překážek a když už Amerika nemůže světu nabídnout skvělé pračky či mikrovlnky, tak mu nabídne alespoň ropu. Pokud jí bude dost, dá se z výnosů udělat i krásně výstavní Moskva… totiž New York.

Možná proto má Trump sympatie k Putinovi. Používá jeho recepty. Chce blahobyt své země postavit na bohatství v podzemí. Už chybí jen vyhlášení platební neschopnosti a restrukturalizace amerického dluhu. To je jediné, co Trump od Putina zatím nezkopíroval. Zatím. Ale jinak by to asi fungovat mohlo. Putin se těší velké oblibě lidí a malé oblibě liberálů, Trump to má dost podobně.

Navíc říká, že Ukrajincům se nevěří, Ukrajinci se kontrolují…

Amerika je odteď takové efektivnější Rusko… Navíc má Trump za viceprezidenta naprosto ukázkového konzervativního levičáka, který mluví o míru, ochraně pracujících a normálních rodin s dětmi, že by mohl vystoupit na kterékoliv debatě hnutí STAČILO! a nikdo by s ním neměl problém. Trump prý dokonce podepsal příkaz, kterým zastavuje veškerou americkou pomoc cizím zemím na devadesát dní, aby se přezkoumala jejich užitečnost. V Praze se dneska žere Xanax po celých baleních. Další výplata už zřejmě nepřijde.

Emise… ty už nezachráníme. Strážce klimatu, Timmermans, má smůlu. Sice se mu podařilo vychovat generaci, která je hrdá na to, že se má hůř než jejich rodiče, která nemá ani vlastní práci, ani vlastní bydlení, ani vlastní rodinu (a tím pádem ani důstojnost) a tak si libuje v prasárnách na sociálních dávkách, o které se nemá stydět si požádat, ale bohužel, množství uhlíku v atmosféře poroste i přes sebemrskačství R.I.P.tardů.

Jak se k tomu postavit? Úplně jednoduše. Budeme muset najít českého Trumpa a dát mu dost moci, aby všechny ty šílenosti posledních let mohl ukončit podpisem exekutivního příkazu. Protože, když můžete podepsat dekret, tak to jde snadno. Za pět minut je hotovo. Můžete během chvíle ukončit migrační krizi, můžete ukončit grýndýl, můžete ukončit kvóty na elektromobily, můžete vystoupit z nadnárodních organizací a dokonce (ó hrůzo) můžete zavést cla a z neviditelné ruky trhu udělat nástroj, nikoliv božstvo.

Pomocí exekutivních příkazů se můžete vrátit k těžbě uhlí a zřejmě by se tím dal docela rychle dostavět Temelín a postavit dvě další jaderné elektrárny. Pomocí exekutivních příkazů můžete LGBTNSDAP vykázat do patřičných mezí, můžete napravit školství… dokonce můžete vyházet čučkaře, kteří lhali, kudy chodili a pletli se do politiky. Dokonce můžete pomocí exekutivních příkazů ukončit cenzuru nebo odejít z Lipské burzy.

Jeden podpis a je to. Včera jsme to viděli.

Dokonce máme trochu času, abychom se mohli podívat, které prezidentské dekrety se povedly a které se nepovedly…

My máme navíc výhodu, že nepotřebujeme žádný Panamský průplav ani netoužíme po Grónsku. Potřebujeme si tu prostě jen pořádně uklidit. Nebát se neposlušnosti, nebát se mocných. Trump čelil nejmocnější mašinérii na světě a přece ji zdolal. Dokonce ji zdolal tak, že se přímo před očima rozpadá.

Kdo od nás pojede do Bruselu, aby jim tam suše oznámil, že se poměry změnily? Kdo se před nimi neposere? Kdo má odvahu, být neposlušný? Kdo stál rovně v době, kdy ostatní byli ohnutí? Kdo byl ochoten bojovat, i když proti němu stála přesila? Kdo bude podporovat domácí byznys, domácí průmysl a domácí zemědělství proti tomu nadnárodnímu? Kdo bude bránit a podporovat tradiční rodinu? Kdo vyžene ze škol úchyly z neziskovek? Kdo zařídí, že znalosti dětí opět porostou? Kdo dá lidem naději, že snaha o budoucnost má smysl a bude odměněna?

Ano, kdo bude schopen se když tak postavit i samotnému Trumpovi?

Na jeho nalezení, vybrání a zvolení máme devět měsíců…

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

439 thoughts on “Exekutivní příkaz…

    1. Všichni kdož se na to podílejí nechť si vyfasují motyky a ve spořádaném útvaru odejdou na řepné pole k jednocení.

      1. Re JŠ: Nevím, jestli si z toho děláte srandu, snad ne, ale na tyhle věci se NESMÍ zapomenout a hned po mocenské změně po těch kurvách nelítostně jít. A dát jim ochutnat spravedlnost na základě JEJICH VLASTNÍCH zákonů.

        1. Škoda odírat barvu na kandelábrech.
          Ale zlo se potrestat musí. Nepotrestané zlo bude pokračovat.
          Na občanech této země se dělo a děje mnoho špatného, z pera vlády.
          Skončí imunita – vyšetřit, obžalovat, potrestat.
          Jinak si ti další budou zase myslet, že jsou beztrestní.
          Žádnej chleba do protisměru, žádné nastavování druhé tváře.
          Už Stačilo.

    2. Při troše snahy by na další projednání mohlo dojít až po volbách.
      Argumentce, že svá tvrzení říkala dětem v rámci povinné školní docházky, je nesmyslná, protože tento trestný čin nemá kvalifkovaného adresáta jako příkladmo při ohrožování mravní výchovy mládeže. Pro naplnění znaků skutkové podstaty není zákonem vyžadováno kvalifikované publikum, nýbrž postačí postačí publikum obecné. Naopak, zvláštní vlastnost publika, například na odborné konferenci, při politické rozpravě, mohla by být okolností vylučující trestnost. Jen v případě hraničním, publikum, příkladmo nezletilí ve výuce, mohlo by být okolností zvyšující škodlivost činu (paragraf 12 trestního zákoníku, od rekodifikace 2009, oproti předešlému pojetí materiálnímu, kompenzující nově formální pojetí trestní odpovědnosti ) nad práh trestní odpovědnosti. Ovšem jen v případě naplnění znaků skutkové podstaty. Jejich nedostatek není nahraditelný jakkoli vysokou měrou škodlivosti činu. Víc, z odborného pohledu by mohla doplnit Klára.

    3. To je na úrovni z obžaloba rozsudků „komunistické“ justice. Ale i v meziválečné judikatuře jsou lahůdky. A v předcházející. Byl by takový proces možný krátce po roce 1989? Podle mě ne. Třebaže podobné, příkladmo se Zítkem, za vydání MK byl, jenže měl specifickou příčinu v doznívající indoktrinaci z předešlého období. Však se setkal se silným odporem a skončil zproštěním. Jak si vysvětlit nynější procesy? Možným vysvětlením je doznívání starého, mezigenerační kontinuum v justici, politologické temno, v kombinaci s „neočkovanými“ naopak nově indoktrinovanými dílem oportunistickými ambiciozními mladými nepamětníky. Přes nový obsah, staré vzorce jsou rozpoznatelné.

      1. Nepochybuji, že kdyby na to došlo, ti samí by zpracovali pokyny a stanoviska, proč trestat za popírání, schvalování, podněcování globálního oteplování, že uprdnutí či přechovávání většího množství luštěnin je celopanetární zločin.

        Ovšem, vyhrajte volby, rozdejte své noty, a spousta z nich a noví že stejného kulturního kadlubu jsou k vašim službám. Bude-li poptávka, příkladmo za hanobení Kultu svatého Václavoleváka, budou padat flastry jako hrom. Brilantně argumentačně vyfutrované. Těmi samými.

        Musíte se více snažit, pane správce.

  1. Návrh na zařazení bodu “stažení Ukrajinské vlajky z budovy úřadu Ústeckého kraje.”

    Pro zařazení bodu “Stažení Ukrajinské vlajky” hlasovalo:
    Z ANO hlasovalo 3 pro a 23 zastupitelů nepodpořili
    Z ODS nikdo bod nepodpořil
    Z STAN pro 2 a 5 nepodpořilo
    Z SPD 6 pro podpořili
    Z STAČILO pro hlasovali 4 a 1 nepodpořil.
    Z Lepší sever 2 pro podpořili, 2 nepodpořili.

    Vskutku nemilé. Proč 1 člověk ze Stačilo nepodpořil správnou věc? Co to tam zase je za kádry?

      1. Ukrove samozrejme hlasuji a souhlasi s jejich vlajkama vsude na verejnych mistech , jako na Ukrajine. A vo cem nechteli hlasovat si jejich zastupitele samozrejme,
        vetsinove vodhlasovali.

        1. V Usti nad Labem , zase pred valkou meli vetsinu rakousko germansky , ale pronemecky hitlerovi ,fanaticky fasisti a co chteli si vodhlasovali..
          Nic novyho..Potom zase meli vetsinu kremelsky fanaticky komunisti
          u nas je to tak porad. Potom zase slovensky husakovy komunisti..
          Nepamatuju se ,ze by nekdo ,nekdy hajil zajmy Cechu v Cesku….

    1. Vlada ma moc pevne v ruce ,ani opatrny ,nesmely a kosmeticky a nezakonny malickosti neprojdou , zkorumpovany loutky ,vode zdi ke zdi se potacejici opozici..
      Babis ,topra Cech , by pro nas udelal vsecko ,vsecko zase potom proti nam , aspon vi co chce..

  2. MY máme Senát, ten sice nevydá příkaz, ale netroufne si většinou vrátit paskvil,
    který právě projednává jako senátní tisk 35, kde je k řešení uprchlíků z Ukrajiny, navíc diskriminační řešení občanství ruských, jen pokud zajistí zákonné zrušení ruského, vyšší odpočty darů „pro Ukrajinu“ až
    do 2026 ještě ten přílepek §318a „nedovolená činnost pro cizí moc“ a už se zrovna dnes vyjadřuje mediálně kde kdo a troubí, jak je to nevinné, nezneužitelné…potřebné…

    Tak uvidíme, zda se také senátoři „nechtějí dostat do hledáčku BIS“, či jak to ve sněmovně říkala Válková z ANO….. a pokud jim to odmávnou a já si myslím, že ano, zda bude mít pak právě to ANO odvahu podat ústavní stížnost na přílepek a co případně pak ještě soudci na to…..
    ******
    Senátor Hraba do toho tepe, tedy právník u něj zvítězil, pak i jemu tleskám a připraví se další právník paní Hamplová …“Musíme předpokládat, že taková skutková podstata může být zneužita, nepřímý úmysl, příprava..velmi nebezpečné“…..

    1. Milí čtenáři,
      senátoři se vypovídali a rozhodli dnes tedy jako ta chytrá Horákyně.
      Při potřebném kvóru 38 , to pojali alibisticky a stylem:
      -nejsme většinou ani pro schválení
      -ale nejsme většinou ani pro zamítnutí
      -a ani pro pozměňovací návrhy senátorů /pro možné vrácení do PS) tam většina nebyla.

      A tím končí marně lhůta k projednání a je to.

      Už jen podpis prezidenta na to a ANO může (jediní mají počet poslanců) sepsat a podat tedy hned ústavní stížnost…ideálně s přednostním projednáním.

      Uvidíme co bude dál, na koho to a proč §318a !nedovolená činnost pro cizí moc“ v takovém spěchu a podloudně upekli!

  3. 2 vidlák – co furt melete o devíti měsících? To plánujete další mimino?
    Stačil jeden den a „pokroková Evropa“ sere magi v kostkách. Je otázka, jak a jakým tempem to bude pokračovat. Ale je naděje, že se to rozjede jako lavina. A už ani Brusel to nezachrání. Ty chytřejší už pochopili a začínají obracet – jen jde o to, co jim to bude platné… A ty kandelábry jsou dost nevyužité…

    1. Tady jen podotknu, že všechny kandelábrové symboly z Maďarska 1956 zmizely z internetu.
      Prostě nejsou. Zmizely, nebo jsou jen v placených fotobankách.
      A že jich bylo! Já je viděl!

  4. OT:
    Na Ukrajině voják z nacistickými symboly (zas a znova) – “to jsou tradiční vychodoslovanské symboly a jsou to hrdinové bojující proti asijským hordám”
    V Estonsku pochody na oslavu Waffen SS – “to byli bojovníci proti bolševikovi”
    V Kanadě pomník Waffen SS, parlament tleská vestoje bývalému náckovi z Waffen SS – “takové drobné nedopatření ale stejně to byl vlastenec bojující proti bolševikovi”
    Autista Musk symbolický vrhá své srdce do davu – “nácek, nácek, nacismus je naprosto nepřípustný”

    1. Ano, taková denacifikace Kanady by rozhodně prospěla… Kanada přímo ochraňuje a pěstuje nácky všeho druhu – kam se hrabe Argentina…

      1. Kanada ma ještě jednu perličku – z pomníku “obětem komunismu” museli odstranit všechna jména, no skoro u každého se ukázalo že to byl nácek

      1. Obeti komunismu byly a sou vsichni fasisti a nacisti..A na ten pomnik patri.
        Mimo dalsich a evinnych obeti jejich zbesilosti.

  5. KDO?
    Jmenovitě teď NIKDO! Potenciální exot tohoto druhu musí teprve prokázat odvahu jít do mlynice nikoli s podporou mocných, ale v linii Orbanu, Ficu, Wagenknechtovych a dalších, jejichž jména se mi teď nevybavuji. Nesmí být zranitelny majetkem – Babak, ideologií – Konečná, klientelismem – ? apod.
    Teď můžeme tak leda obecně charakterizovat, jméno vypíše nebojacnost.

    1. Orbán a Fico hrají poněkud jinou ligu než Wagenknecht v Německu. Koneckonců se to za měsíc ukáže v německých volbách.

      1. Jaka je to, ta jina Liga , pouc nas pouckari??? Co se konec koncu ukaze za mesice
        v nemeckych volbach??? Volici porad v kleci a..Naka zmena jmen. Ale.
        Loutkova Liga zase v plnym poctu u svych koryt.
        A naky nespokojenci z dalky zase skuhraji a nic neudelaji..NIc novyho..

    2. Orinoko, zapomínáte na důležité – TEN ONEN musí mít také silnou hroší kůži a schopnost intriky a vhledu, aby věděl, která hra se hraje.

  6. Bohužel český Trump, alias velký trpaslík, nemůže podepsat exekutivních příkaz, protože je jen trpaslík a je ten slabší, který musí dodržovat veškeré smlouvy, které má uzavřené s těmi silnějšími. Tak jednoduché to je.

      1. Re: Aleš

        Ve většine smluv jsou jisté klauzule, které by slabší stranu vůbec nenapadlo použít, protože slouží jako převodová páka silnější straně.
        Pak je to o pohádce, kterak hloupý a slabý Honza sebral páku ležící na zemi či na podpisovém archu a sejmul silnější protistranu.

        1. Ale pokud to nebude pohádka, ale realita, tak ta silnější strana se oklepe a zadupe milého Honzu do země. A ještě bude v právu a zbytek světa ji podpoří.

          1. Re: Eta

            Ano, to vidíme na příkladech Maďarska a Slovenska versus Čtvrtá říše. Už jsou zadupáni uplněcypeganc.
            Anebo rebelujícího Turecka versus NATO.

            1. Re, Targus:
              Nechci se s Vámi hádat a ani Vás v diskuzi nějak „porazit“, tak mi jen věcně napište, v čem vidíte, že Fico nebo Orbán likvidují tu Bruselskou loutkařskou lobby a jejich peněžní toky (přesun Soroše do Vídně nebo omezení agitek LGBT+ ve školách každoroční toky stovek miliard moc nepoznamená).

              1. Re: Eta

                F a O nemusejí likvidovat loutkařskou lobby z Bruselu. Důležité je, že se nenechají likvidovat oni, resp. státy, kterým ti dva šéfují.

                Orbán – Pakš II., dodávky ropy a plynu z RF, NEdodávky zbraní na UA ze státního, blokace sankcí RF, blokace finančních injekcí pro UA.

                Fico – alespoň pokus o výhrůžky NEdodávání elektřiny a nafty na UA, NEdodávání zbraní na UA z erárních zásob.

                1. Papirovy certici obcas vyskoci na podium na obou stranach , s pridelenyma rolema..Mavani pestickama ,a la ,infantilnim Trumpem ,kdyz nepritel nikde..
                  Vyhrozovani ,z podia a z kancelare a z dalky..
                  Revolucni bohac dela kosmeticky zmeny , bez poruseni staryho systemu. Na to nema .
                  Zase de na vec jako blabolpolitik, politicky.
                  A dopadne to /jako s kazdym saskem/,jako vzdycky.

                  Obklopenej armadama hlidacu a jejich zbranema ,ktery ani vojak ve valce nema ..Chodi snad nekdo na verejnosti a tkahle mava rucickama /pestickama ..Dela todle borec Putin.
                  Ukazka slabosti a predstirani neceho co, neni a sakra schazi. ..Kdyz naky eskymaci v Gronsku nebudou souhlasit, tak je vybombarduje z velky vejsky ,do neexistence , jako bezbranny zeny a deti ,vsude ve svete a jako obvykle.

                2. Jestlize Orban a Fico zustavaji v Nato a v EU , podlehaji totalni vlade sorosu,akorat z jiny strany i kdyz je vyhnali..Remcani nepomuze.

      2. Však je také obecně a v podstatných věcech dodržují. Jen v dílčích jednotlivostech občas revoltují. Vážně si nedovolí, to co teď dělá Trump od odstoupení od Pařížské dohody a zřeknutí se Green Dealu, přes zastavení migrace a vracení migrantů, až po uvalování cel a obchodní války či územní nároky a přepisy mezinárodních smluv).

    1. To je jenom mantra, která se dokola omílá.
      Například migrační pakt je pouze nařízení nějaké komise ohledně řešení krizových situací, kterou někdo z vlády parafoval a zavázal se tím k plnění. Je to pouze dohoda.
      A tak samo může někdo toto nařízení deparafovat a tím tuto dohodu přestat plnit.
      Specifikací spousta lidí je hledat proč to nejde, místo toho aby našli řešení, aby to šlo.
      Viz. Exekutivní příkaz – všichni se můžou z toho posrat, všichni kvíčí jak před porážkou, všichni volají TO NEJE!!, TO NEJDE!!!!!!!, ale to je tak všechno co můžou udělat.
      Prostě a jednoduše to jde.
      Jen mít na to koule.

  7. Vidlak, hovotiš o sebe? Ty si ten spatiteľ, novy otec Čech, ktorý vyvedie narod z duhovej liberalnej bažiny ku svetlym zajtrajšom?

    1. Zrusenim a docasnym ,/ je treba vedet /, nekterych narizeni globalistu , siTrump,
      asi jenom chce uvolnit ruce a mit a poridit i vic prostredku /dolarku/ a moci ,na prosazovani jeho, ale zaroven a predevsim jejich zajmu,
      jinymi zmenenymi metodami a jinym zusobem ,jiny kecy ,atd..

      Mysli si a treba je uz presvedcil za kulisama ,/vypada to tak , zdalky /
      ze dokaze ty zajmy prosadit s vetsi podporou vetsiny usaku..
      Coz neni obtizny po mega selhani, bidenkamalu .

      Napriklad rozdavanim hlavnich funkci
      obsazenych podivnymi osobami ,vyskytujicimi se ve vedeni v jejich priprave
      a udrzovani velkych pozaru ,co nejvetsich ,v K…
      Urcite neslo o uhaseni a zlikvidovani pozaru , dodnes Kalifornie hori..
      Mimo velkou podporu jinych a daleko horsich tragedii a poskozovani hlavnich zajmu
      Usa ve svete i uvnitr Usa ..

      Vysledkem a reakci byla velka nespokojenost , velky casti populace …
      Zatim ma v tom jejich plnou podporu..Jedna bohacka T. dodala, napr. 120 milionu..
      Aby zajistila taky nadvladu bankerskych neamericanu,miliardaru a konglomeratu ,atd.
      v Americe , beze zmeny….

    1. Re: Ep

      Příliš mnoho předpokladů, kterým se alespoň trochu obezřetný Ivan elegantně vyhne.
      Můj názor, který nehodlám nikomu vnucovat.

      Ivan se bude chtít vyhnout přímému sousedství s Pšonkostánem. namísto toho bude preferovat vznik demilitarizovaného území.
      Proč?
      Protože reakční čas, potřebný k uvedení armády do pohotovosti.

      Druhá věc – maximálně nejistá proměnná je postavení NATO, resp. vojenské základny NATO v příští hře. Vladimírek totiž řekl jasně – rok 97.

        1. Re: jina

          Jistě vyměnit může a my s tím nic neuděláme.
          Nicméně požadavky Vladimírka měly své racionální jádro. Zatím mne nenapadá, za co by je mohl odprodat, pokud OPRAVDU hraje o bezpečnost RF.

          1. Uz Putin zatocil s Nato. Je to pouze hystericka vyderacska gangsterska ,a la Chicago organizace , podobna jako EU a vlady ,kdyz nam vy nedate dalsi
            miliardy za nic, ste proti ,rus udela co ??
            Vybuduje Evropu /jako predtim EU z rusa prosperovala / , jako vybudoval cely Rusko a znici samozvany gangstersky fasisty ..
            A ted se bezmocne tresou , snad nas za zlociny a zkazu nepotrestaji ..

      1. No, pokud jsem pochopila ze slovenských kanálů (mimo Denníka N apod) na YT, tak se tam otevřeně mluví o trestném činu vlastizrady. A hlavně se o tom plánu mluví. Pak bývá obtížnější ho provést. Mimoto slovenská tajná služba má údajně daleko víc informací než zatím zveřejnili. Tak se nechme překvapit. Fico do Šimečko šil v parlamentu s kadencí kulometu a Šimečko jen sedělo a tvářilo se, jako že tam není a nikdy nebylo. A to sedělo jen kousek vedle.

    2. Nesdílím optimimus autora článku, když uvažuje o nějaké menší okleštěné Ukrajině, na které zůstanou Ukrajinci a nebudou emigrovat za lepším životem. Žít tam bude velmi těžké – vybudovat znovu průmysl a přitom splácet obrovské válečné dluhy? To nebude pohodlný život.

          1. Mimo to ,znacny zmnozeni clanku a zaplvy prispevku ,vsude , ktery se staraji a uverejnuji a nevynechaji jednu udalost a snad kazdou blbost, vokolo Fica/Orbana , aby tak co nejvic udrzovali zajem a celkem uspesne odvadeli nasi pozornost od nasich problemu a jejich reseni..

        1. Ptám se blbě. Ti Banderovci zde zůstanou, nebo potáhnou na západ. Protože 1997 a navíc cíle SVO jednoznačně definují směr hlavního úderu.

          1. Pokud sem po Jaltě II dosáhnou Rusové, tak někam potáhnou, je mi zcela jedno kam. Jinak máme těžký problém a jde nám o naši zemi i přežití.

            1. Proč by sem Rusové sahali?
              Sám bych byl rád, kdyby tu byli přítomni v množství větším, než malé – ať už tak, nebo tak, politicko-vojenská správa země, nebo cokoli jiného.
              Jsou to lidi, kterým ještě zbylo hodně zdravého selského rozumu, který dneska potřebujeme, jako sůl.
              Pokud by to sem přišli postavit do latě a vymlátit dacany, tak jim budu držet palce, aby jich pochytali co nejvíc – důkazy o jejich předchozím chování se stále na internetu dají najít.
              Dyť se kruci podívejte, co vyvádějí ti ze Spolu, které tam navolili lepšolidi, různí havlisti, soploši a Praha. Během nějakých 15-20 let poslali do hajzlu celý zbytek českého průmyslu, který se ještě držel, poslali do hajzlu laciné energie a suroviny, všecko – a říkají tomu úspěch.
              Pokud sem přijdou Rusové, symbolicky zase v květnu, tak banderovci vysmahnou jako první, což také uvítám, celou náručí šeříků…

      1. Re: Admirál

        Na Donbassu jsou všechny kusy schopné boje pečlivě vymítány. Nemyslím si, že ty, které přežijí, budou nějak extrémně funkční a zejména motivované k pokračování.

  8. Tak mel Hulvath pravdu, na Slovaci uz utoci umela inteligence!

    V príspevku na sociálnej sieti uvádza : „Milí priatelia, milé priateľky, urobili tu dnes z nás rozvracačov štátu pre email, ktorý sme si ako organizátori protestov poslali začiatkom januára. Ten email išiel asi 120 ľuďom, čiže v žiadnom prípade nebol tajný.“

    Podľa organizácie email pripravil ChatGPT – nástroj umelej inteligencie , “ktorý čerpal zo zdrojov o nenásilných protestných hnutiach.“ Organizácia Nie v našom meste zverejnila aj zadanie, ktoré dala ChatGPT na vypracovanie emailu : “priprav protesty na 7 týždňov dopredu tak, aby sa zvyšoval tlak verejnosti na zodpovedných predstaviteľov, pri zachovaní nenásilného charakteru“.

    https://www.hlavnespravy.sk/organizacia-nie-v-nasom-meste-odtajnila-mail-ktory-bol-predmetom-tajnej-spravy-sis/3797106

    😀

    1. Šimečka prý za svého působení v Anglii (studium?) napsal práci, kde se přípravou a provedením převratu zabývá podrobně.

      A tajná služba má jistě víc informací a indicií než jeden mail, který mohla sepsat AI, ale taky nemusela.

    2. Otázka je, jak se organisace Nie v našom mestě dostala k obsahu utajované zprávy. Čili buď blábol nebo hodně závažný trestný čin. Spíše to první, protože ve zprávě byly i hodně podstatné informace o atentátu na pana Fica a o něm si snad v lednovém veřejném mailu nepsali.

    1. Babiš možná pootočí kormidlem, sem a tam, jenže i on míří do stejného přístavu.

          1. V tom s vámi oběma souhlasím, ale Babiš je o trochu odvážnější než Fiala.

            Nikdo jiný s voličskou podporou zatím na scéně není.
            V pohádkách někdy přijede rytíř na bílém koni, v politice se objeví spíš bílý kůň sám…

            1. A ještě častěji než bílý kůň se v politice objeví zabahněný osel nebo vůl s kilem másla na hlavě.

              1. A neb „Nechci slevu zadarmo“.
                U Babiše se dá předpokládat, že to má snad dobře spočítané, protože kdyby to měla dělat Pětikolka, tak by to nejspíš skončilo arbitrážema a ve finále propadnutím i těch 70% co zatím patří státu.
                Akorát mi není zcela jasné, jak vlastnictví ČEZu státem sníží ceny energií.

                  1. Takže místo toho, aby měl ČEZ zisk třeba 100 miliard (a ten šel do státního rozpočtu), tak slevní elektřinu přesně o těch 100 miliard a skončí na nulovém zisku.
                    Tím lidé sice ušetří 100 miliatrd na platbách za elektřinu, ale budou se muset složit na 100 miliard pro stát, které státu budou chybět.
                    Kde vidíte nějaké ušetřené peníze? Vždyť je to jen účetní přehazování, z jedné kapsy do druhé.

                    1. Ale ale, co tak vyhnutí se Lipské burse ? Aha, nejdEto, je to zabetonovné, že ? No počkejte a uvidíte.

                    2. [též pro Trambus – Targus 11:09]
                      [Nejsem ekonom, takže si nejsem jistý, a v případě, že uvádím nesmysly, nechť jsem někým znalejším opraven.]

                      Dosavadní akciová společnost ČEZ je veřejně obchodovatelná firma, která se řídí zákonem o obchodních korporacích (zák.č. 90/2012 Sb. , ve znění pozdějších předpisů), z čehož plyne, že povinností jejích manažerů je, dle zásady péče řádného hospodáře, tvořit co možná nejvyšší zisk.
                      Po vykoupení minoritních akcionářů, kdy by stát vlastnil 100 % akcií, by byla zrušena veřejná obchodovatelnost akcií a posléze by akciová společnost byla přeměněna (bez likvidace přeměnou s právním nástupcem) na státní podnik, který se řídí zákonem o státním podniku (zák. č. 77/1997 Sb. , ve znění pozdějších předpisů) – státní podnik provozuje svým jménem a na vlastní odpovědnost podnikatelskou činnost za účelem plnění významných strategických, hospodářských, společenských, bezpečnostních nebo dalších zájmů státu .
                      Mám za to, že stanoví-li se, že významným zájmem státu [státní zájem!] je levná elektřina pro domácnosti (nebo též jiná vnitrostátní spotřeba), tak zkrátka bude legální a žádoucí (a nebude v rozporu s péčí řádného hospodáře) prodávat objektům státního zájmu elektřinu levně (za nikoli tržní, nýbrž státem určené ceny), a teprve co zbyde jiným za tržní ceny (co nejvyšší zisk).

              2. Re: ZH

                Co kdyby nikoho nevykupoval a ceny jednoduše snížil? Minorita by měla jasný výběr: buď dostaneš méně, anebo vůbec nic.

                1. Minoritni akcionar neni to same jako bezmocny. Obzvlast kdyz tim minoritnim jsou lide sedici za oceanem, kteri by pri takove hrozbe zvedli telefon, zavolali nekam, odkud by zavolali Fialovi a ten by se posral.

                  Ze to tak probehlo neni vylouc.

                2. Navrhuji vůbec nic. Ať si vyhrne rukávy a živí se poctivěji. Takových co mají nohy na stole a s faxó jim lezó peníze máme dost.

                3. Jakože manželka vlastnící 70% baráku (SVJ) může na schůzi odhlasovat, že sousedův byt se bude používat jako kočárkárna a v půdních bytech bude klubovna?
                  Přečtěte si něco o ochraně minoritních akcionářů, on by taky stát mohl přijít i o těch svých 70% ČEZu.

      1. Vazba mezi kormidelním kolem a kormidlem může být velmi volná. Případně žádná. Točit kormidelním kolem neznamená ovládat kormidlo.
        Bismarck.

  9. Lži soudruha Rubia z USA;
    “Ačkoli jsme bezelstně přivítali Komunistickou stranu Číny do éry světové globalizace, tak oni využili všech jejích výhod, a ignorovali všechny její závazky, a odpovědnosti. A místo toho prováděli represe, lhali a podváděli, a vedli hackerské útoky, a ukradli si tím vším přímou cestu ke statutu globální supervelmoci, a udělali to vše na naše náklady, a na úkor lidí své vlastní země.“.

      1. Samozřejmě! Číňané totiž nevědí, co je pro Číňany dobré. Co je pro čínský lid dobré, vědí jen na dvou místech na světě: v Americe a v redakci Sinopsisu.

  10. Trump ma ovsem za sebou mohutne kridlo armady. Zmnohonasobil kapacitu Guantanama a nikdo presne nevi, co tam jiz nekolik let delaji vojenske soudy… O tom se jaxi porad taktne mlci… Tu a tam neco napise realrawnews.com… K Bidenovi se pri jeho inauguracni jizde vojaci lemujici ulici obraceli zadkem…

  11. Nezapomenout na exemplární potrestání všech těch, kdo nás do tohoto srabu dostali.
    Nepotrestané zlo bude bujet dál. Vy jste si toho od 89 nevšimli?

  12. Myslím si, že nikoho hledat nemusíme. „Nový Trump“ se úspěšně prosazuje. Na rozdíl od toho amerického není sice obchodník, podnikatel a dokonce ani muž. To ale není potřeba.
    Na všechny níže uvedené otázky, napsané v tomto článku lze jako odpověď napsat jedno jméno: Kateřina Konečná.
    Tomio Okamura je sice také dobrý, ale chybí mu ona ráznost. Nelze se divit, že Kateřina Konečná je mezi liberály je tím nejvíce nenáviděným politikem. Nikdo jí neusiluje o život, protože libtardi nevěří, že se prosadí. Cinknuté průzkumy tvrdí, že Stačilo! se tak tak nedostane do Parlamentu. Pokud se tam přece jen dostane, tak vzhledem k nízkém počtu voličů bude bezvýznamné.

    Babiš se stylizoval do role Trumpa, ale vůbec jím není. Na rozdíl od Trumpa Babiš kličkuje a hledá kompromisy i tam, kde je nelze najít a podléhá nátlaku. Viděli jsme to v době covidové, kdy byl premiérem. Libtardům proto nevadí a předpovídají mu proto téměř většinu.

    Kdo od nás pojede do Bruselu, aby jim tam suše oznámil, že se poměry změnily? Kdo se před nimi neposere? Kdo má odvahu, být neposlušný? Kdo stál rovně v době, kdy ostatní byli ohnutí? Kdo byl ochoten bojovat, i když proti němu stála přesila? Kdo bude podporovat domácí byznys, domácí průmysl a domácí zemědělství proti tomu nadnárodnímu? Kdo bude bránit a podporovat tradiční rodinu? Kdo vyžene ze škol úchyly z neziskovek? Kdo zařídí, že znalosti dětí opět porostou? Kdo dá lidem naději, že snaha o budoucnost má smysl a bude odměněna?

    Ano, kdo bude schopen se když tak postavit i samotnému Trumpovi?

    Odpověď zní: Kateřina Konečná

    Nikoho jiného nemáme.

    1. Píšete:
      „Babiš kličkuje a hledá kompromisy i tam, kde je nelze najít a podléhá nátlaku.“
      Se vzpomínkou na cirkusové vystoupení Babiš + Hamáček k Vrběticím plně potvrzuji Vaši tezi.

      1. …což má – bohužel – ještě další souvislosti. On, aby to zakryl/kompenzoval, je hyperaktivní v oblasti, kde je to sice zbytečné či dokonce škodlivé, ale nikdo ho tam neomezuje. Asi jako když VÚ zmrdá VR, že jeho rota odbyla přechod na zimní provoz (protože bažanti nestíhají a mazáci to mají v paži, a s těma on nepohne), a tak VR hyperaktivně řeší vyleštěné kanady a znalost Zákl-ř a Vojenské přísahy.

        Babiš se před celým národem za asistence Červené Mikiny exemplárně posral a to mu už nikdy nikdo neodpáře. Viděli to všichni.

        1. S posledním odstavcem sice souhlasím, ale i tak budu rád, že dojde alespoň k nějaké změně, oproti té kalamitě, kterou teď máme tady. Ale to je jedno.
          Mne jen pobavilo, s jakou samozřejmostí jste požil zkratky VÚ a VR. Myslím, že na jiných diskuzních fórech by většina čtenářů vůbec netušila o co jde. Jen mne tak napadlo, kolik z těch dnešních „nadplukovníků“ a generálů někdy vidělo pohromadě kompletní pluk alespoň stát na buzeráku. Natož mu velet i s kompletní technikou. VÚ 4425 Prachatice, SO BVP, 1. prapor třetí rota.

          1. re: JT

            Nevím, kolik vás bylo v Prachaticích, ale v plzeňské divizi byly stavy bigoš-pluků okolo 1,5K lidu.
            Kde byste to chtěl dnes sebrat?

          2. Kdo byl aspoň rok na vojně (= téměř každý VŠ coby „špagát“), určitě se s těmi zkratkami setkal.

            Já jsem si dával setsakra dobrý pozor, abych to na vojně nějakým omylem daleko nedotáhl. Nejvyšší funkce, do které jsem se jako špagát dopracoval, byla tělesná stráž velitele roty. Mým úkolem bylo dopravit ožralého velitele kamkoli na kavalec a tam uložit do stabilizované polohy. VR mi pak vždy děkoval zhruba těmito slovy:
            „Alef! Ty si taký dobrý chalan, ale si taký kokot! Keby si aspoň trocha vedel veleť tým chlapom…!“ – jistěže. Kdybych „velel tým chlapom“, on by už neměl důvod aspoň občas vystřízlivět.

            Náš VÚ byl v hodnosti majora. Když se pluk shromáždil ráno na buzeráku, vykřikl „Nazdar – soudruzi!“ a my jsme mu sborově odpovídali „Zdar – soudruhu – majore!“ Někteří lišáci v posledním slově rafinovaně zaměnili souhlásku „j“ za souhlásku „g“, a VÚ si nebyl jist, co provoláváme: majore, nebo magore? I zvolal znovu své obligátní „Nazdar – soudruzi!“ a celá hra se opakovala.
            Někdy jsme na buzeráku takto na sebe vzájemně hulákali celé dopoledne.

        1. Rozklepaný byl, jak drahý pes.
          Takový týpek by dokázal odporovat hyenám z brusele?
          Nedokázal odporovat ani těm z WHO a podobným!
          Do krizového štábu za chřipečky, namísto skutečných odborníků z příslušných oborů, nainstaloval bandu laiků, co to řešili pokus-omyl a umírali lidi!
          A ty skutečné odborníky nechal kriminalizovat!
          Babiš! Pcha!

    2. Re: Ll

      Už jsem to tu psal mockrát,
      Babiš je velmi lehce vydíratelný přes Agrofert. To je jasná věc.
      A přes kolik dalších kostlivců ve skříni je vydíratelný MIMO Agrofert, protože o jeho vstupu mezi elitu pracháčů se pilně mlčí a ještě pilněji nevyšetřuje, to je otázka minimálně za milión.

      Konec diskuzí.

        1. re: tonda

          kdybyste pilně mlčel, byl byste mladý, chytrý a krásný dědek.
          Fčil už hovno, když se furt prokecáváte…

    3. viete ja Vidlakovi fandim, ale ak by sa malo zrealizovat to co pise vyssie, doslovne, tak CR je do mesiaca pod vodou (obrazne povedane). Ja mu fandim, ale system pridem do Bruselu a oznamim, ze pomery sa zmenili znamena, do par dni je CZK potopena. Nie nadarmo aj Orban laviruje opatrne. Aj jemu pri tom jednom z hlasovani o Ua (uz neviem ci to bola podpora, rucenie dlhov alebo co) sa nakoneic stalo, ze musel ist v case hlasovania na kavu, pretoze mu sucho oznamili, ze ak to zasabotuje, tak najazdnici mu znicia forint.
      Obavam sa, ze jedina cesta je stale pokracovat v posilnovani spojenectva, presmerovavani toho, co sa da (napr. dane na odvody do zahranicia mam pocit, ze mozu sa zdanovat), posilnovani ekonomiky, ale exekutivne prikazy, ktore su v rozpore s nariadeniami EU maju zatial nizsiu platnost. Ak ju zakonne prevysite, pridu nasledky, na ktore podla mna zatial CR nie je pripravena.
      Pomoc samozrejme moze prist zvonku prerozdelenim vsetkeho a musi byt na to stat pripraveny. Ale to je tak vsetko

  13. Oni to všichni ti hodní strýčci (a tetičky) s lidmi myslí dobře, že?
    Docela dobře si umím představit, jak nám sem, až nás totalně vyrabují, budou posílat náklaďáky s humanitární pomocí. A my budeme skákat na ještě jedoucí naklaďáky a shazovat pytle s rýži a moukou ….

    1. Budou volby.. takže rozum do hrsti a volit jen ty, kteří budou podobní Donaldovi.. kteří jsou dnes v opozici..

  14. Vidláku, už i tady? Tihle dva matláci, to je dílo. Z opozice znectí každého, kdo jim přijde pod hubu a vládní paznechty nechávají v klídku hospodařit.
    Že ten Havel klesne tak hluboko, jak se snaží, aby byl podrbán za ouškem😎 prej vlastenci. vlastencihttps://www.youtube.com/watch?v=mgxxd0-ZS6I&t=6154s

      1. To je hrůza. Vydržel jsem ty dva … (doplňte si sami) poslouchat necelých 5 minut a začalo mi být z nich nevolno.

  15. Alefe pozor, Vidlák začíná psát sociologickou SF! (Aby se ti nenastěhoval do Kovárny!)

    A daří se mu to přenáramně. Všichni zdejší (nebo skoro všichni) naskočili na jeho hru a hrají si s ním. Jenom Starý kocour na sloupku od vrátek ospale a snad i nechápavě mžourá do toho zářícího výbuchu sebevědomí. Nebo možná spíš fantazie. Jako bratři Strugačtí.
    Jo, je hezké jak už řešíme stabilitu podloží pro AE a vodní zdroje. Tolik wikipedistů…
    Fajn, jenom Targus mě zklamal. Zůstal proti svému vnitřnímu přesvědčení zcela při zemi. Prý je jedno, jestli tu vodu vypijeme, vylijeme nebo vypaříme. Prostě voda nebude. Targusi, Targusi – copak se to dělá?

    Ten V. I. L. nebyl hloupý člověk. Někdy vyslovil tak obecnou pravdu, že by se měla do žuly tesat! (Jako že se často tesala. Ale ne ta nejpodstatnější.) Myslím tu pravdu o vůdci. Vůdce totiž není člověk s širokým rozhledem, ale člověk s osobním kouzlem, charismatem. Pábitel s neodolatelnými feromony. Hraje hru, kterou si sám! vymyslí. A okolí jen zírá jako Vizír a nadšeně aplauduje, platí jeho dluhy – a jde hrdinně umírat. Až do smrti. Své, nebo jeho.

    Přitom Targus má fantazii prakticky bezbřehou. Četl jsem si v ní.

    1. Re: SK

      S tou vodou to je asi tak. Já na vodu seru, páč piju pouze kořalku.
      Svůj problém mám vyřešen.
      No dobře, tak spustím. když je úplně nejhůř, nechám si Jahodou vnutit čaj s rumem.

      Kdyby se atomky chladily „špyrytusem“, to by byla jiná. To bych začal rovíjet teorie. Co „achtlik“, to teorie.
      Ale za vodu…
      Poznámka pro nevzdělance – achtlik je osminka litru, jestli to moc nepletu 0,125 litru, převedeno na jiné měřítko šest a čtvrt malé štamprle. Není to tak dávno, co u nás hospodští prodávali kořalku nikoli po štamprlích, nýbrž po achtlikách.

      Tenkrát ovšem byla jiná doba. Gorole sváželi v zimě dřevo z hor k železné dráze koňmo a po poledni se stavovali po cestě domů k Jahodině babičce do hospody na teplé jídlo a jeden achtlik.
      Babička je pak zkasovala, naložila je na saně či povozy, flákla koně přes prdel a vydelegovala je takto kamsi do horských hvozdů…

      1. Targusi, vy jste jak ta babka z anekdoty:
        Paní Nováková se dožila 100 let, i navštívil ji novinář, aby s ní udělal rozhovor: „A jaký životní styl jste udržovala, paní Nováková, že jste se dožila tak požehnaného věku?“ „I, panáčku, když jsem nastydla, dala jsem si slivovici, když mi bylo špatně od žaludku, pomohla jalovcová a když jsem nemohla spát, pivko zabralo.“ „A co voda, nač ta je?“ „Tak nemocná jsem nebyla nikdy.“

      2. „Kdyby se atomky chladily „špyrytusem“, to by byla jiná. “
        Rosatom 2013, prof. Kuzněcov s velkým smíchem.
        Že prý Ukrajinci udělali z rozestavěné JE v Charkově „vadóčnoj zavód“, protože v tlakové nádobě (z kvalitní nerez oceli) skladují vodku.
        Nu vida, Targusi, skoro jsi to trefil.
        🙂

        1. Tlaková nádoba jaderného reaktoru není z nerez oceli, má pouze navařenou jedno nebo dvouvrstvou výstelku z austenitické nerez oceli.
          Vlastní nádoba je z nízkolegované chrom-molybden vanadové , nebo z chrom-nikl-molybden vanadové oceli.

            1. Poradenská příručka/17 „Oceli pro jadernou energetiku“ je základní literatura každého milce jaderné energie.

            2. Až bude ve Škodě JS den otevřených dveří, jděte se tam podívat. Mají tam jednu tlakovou nádobu reaktoru pro JE Żarnowiec, kterou Polsko neodebralo.
              Je rezatá jak liška.

              1. Re: fn

                Jistě, že je rezatá, protože nerezová ocel v obecném pjetí významu slova fakticky neexistuje. Existují jen speciální oceli s vyšší korozivzdorností pro určité, přesně definované prostředí.

            3. Re: Sk

              Nauka o materiálech, myslím, že druhý ročník SPŠS. Ale pouze myslím, protože jsem tam moc nechodil. Asi tak tři měsíce z deseti za každý ročník.

          1. Re: fn

            A teď začnete tvrdit, že chrom, nikl, molybden a vanad se nepoužívají na výrobu nerezové oceli?
            Můj ty Tondo kolenatej, proč mě mí vychovatelé nedali na výuční obor „operátor ovčího stáda“…

            1. Ukažte mi, kde jsem tvrdil, že chrom, nikl, molybden a vanad se nepoužívají na výrobu nerezové oceli?

              Pokud si myslíte, že přítomnost těchto prvků automaticky znamená nerezová ocel, jste na omylu.

              1. Re: FN

                Zde prosím.
                „… není z nerez oceli, má pouze navařenou jedno nebo dvouvrstvou výstelku z austenitické nerez oceli.
                Vlastní nádoba je z nízkolegované chrom-molybden vanadové , nebo z chrom-nikl-molybden vanadové oceli.“

                Naprostostejná hovna, jako tvrzení, že voda ze Švihova doteče sama od sebe do všech bytů v Práglu.

                1. Naprostostejná hovna, jako tvrzení, že voda ze Švihova doteče sama od sebe do všech bytů v Práglu.

                  Tohle tady taky nikdo nenapsal.

                  1. Re: jozka

                    Já jsem napsal, že voda se dá pumpovat. Jako příklad jsem uvedl dva vodovody. Naproti tomu ostatní tvrdili, že voda doteče do Práglu bez pump.
                    Nebudu tady zabíhat do vybavení úpraven vody a jejího filtrování tamtéž, které se obejde bez motorů docela obtížně, pokud se budeme bavit o 70 kilometrech délky potrubí a nějakých 20 metrech spádu. Jistě voda tam doteče. Jak ji dostanete na druhou stranu Práglu bez pump a v dostatečném objemu, to bych opravdu rád viděl.

                    Pokud se neorientujete v ocelích, doporučuji z antikvariátu nějakou soc prc učebnici Nauka o materiálech. Ptejte se po diagramu železo – uhlík

                    https://cs.wikipedia.org/wiki/Bin%C3%A1rn%C3%AD_diagram_%C5%BEelezo-uhl%C3%ADk

                    a legování železa

                    https://cs.wikipedia.org/wiki/Legov%C3%A1n%C3%AD

                    Maturitní otázky, případně studium na VŠ strojárně, první ročník.

                2. Proč máte vždycky potřebu se vyjadřovat k něčemu, o čem nemáte ani páru?

                  Pokud si ještě jednou pozorně přečtete co jsem napsal, možná si všimnete slova „nízkolegované“.

                  Hovna o tom, že voda ze Želivky se pumpuje 70km jste psal jenom vy.

                  1. Re: fn

                    A nízkolegovaná ocel je podle vás „nerez“ nebo „rez“?

                    Nás hnusní komouši učili, že nerezová ocel neexistuje. Existuje pouze ocel se zvýšenou korozivzdorností pro přesně definovaná prostředí.
                    Ale je možné, že komouši věděli ještě větší hovno, než my studenti, a schválně nás to naučili blbě.

                    A co se týká vody, vzpomněl jsem, že se dá pumpovat s poukázáním na existující funkční přivaděče. Nic více a nic méně. Až mi předvedete, jak voda teče do kopce, klidně se omluvím, že zasviňuji diskuzní prostor.

                    1. No tak pokud je někde vysoko vodojem, tak voda teče do kopce na principu spojených nádob, takhle se řešil vodovod na vesnicích, že v každé byla vysoko taková koule plná vody a pak to teklo samo. Do toho vodojemu se občas muselo pumpovat asi čerpadlem, ale bylo to běžné. Jednu takovou kouli vidím z okna a jednou zachránilo, když jsem zabloudila v lese, ale jestli je funkční nevím.

                    2. Držte se koulí a nezabloudíte. Alespoň vidíte, jak jsou koule důležité.

                    3. Nízkolegovaná ocel je, řečeno vaší terminologií, „rez“.
                      „Nerez“ je vysokolegovaná ocel, s obsahem minimálně 10-12% chromu.
                      Reaktorová ocel je např. 22NiMoCr37, obsahuje max. 2,3% Ni+Mo+Cr.

                    4. feliz navidad
                      Taky stará láska nereziví, asi je také vysokolegovaná.

    1. Je dobře, že to v PL trochu rozmázli, chyba je, že je to zatím romáznuté málo. Doba začíná vysílat signály,že by se hodilo provést výrazné, ale opravdu výrazné personální změny.

      1. Ano, stále jednoznačněji se potvrzují objevující se úvahy o vládě vojenské junty v ČR… Mrazí z toho. Tahle varianta možného budoucího vývoje je mnohem horší, než samotní neschopní všehoschopní politici (pokud by zůstali bez těchto paznehtů v zádech).

      1. A tak to má být.
        Za chvilku budou pro věrchušku akutním nebezpečím ne dezoláti, nýbrž jejich vlastní soukmenovci.

        Éto znáčit (that means), že už to nemají tak úplně pevně v ruce.

  16. Tu Aljašku fakt lituji. To bude exploatace, bohužel poškozené ekosystémy se už nikdy neobnoví, na to tam je moc drsné klima.
    A ten Musk, to je taky neštěstí, nikým nevolený megaloman a jak se předváděl v záři reflektorů.
    A ty plastové báby s odhalenými hrudníky a hrudníčky na inauguračním plese, také hnus. Melanie už se nemůže ani usmát, aby ji nepovolily stehy od plastik a nevylil se botulotoxin a tohle máme sledovat a ještě podle toho cvičit.

      1. Taky se mi líbilo, když psali na internetu, že Melanie moc s Trupem nikam nechodila, že je svá a prý institut první dámy v USA není nijak stanoven a ani nevychází z nějaké tradice, některé manželky s muži na akce chodí a nějaké úkoly si vymyslí a některé ne, bylo to tam rozebrané od války manželka po manželce. To akorát tady bychom kvůli slípce chtěli zavádět nějaký institut manželky a platit ji výlohy, být papežštější než papež a zavádět něco zřejmě jako jediní na světě.

                    1. Tak jsem slysel, ze ses ozenil, to musis bejt stastnej, ne?
                      No… musim.

                1. Už mě přestávalo bavit chodit do hospody, tak jsem se oženil.
                  A dobrý?
                  Jo, teď už tam chodím zase rád.

        1. Institut manželky chtěla zavádět už Dášenka. Akorát v tý době se ještě nemluvilo o penězích nahlas.

  17. „Všichni, kdo měli v Pentagonu na starosti Ukrajinu, byli propuštěni nebo suspendováni, uvedl ukrajinský novinář Roman Bochkala, který je v USA.

    „Všichni, kdo měli na starosti Ukrajinu – vyhozeni nebo suspendováni. Nebo převeleni někam na jiné pozice. Úplný reset. Takže určitě dojde ke změnám. Nový formát vztahů,“ napsal na Facebooku po setkání s novináři z The Washington Post.

    Připomeňme, že dříve dnes ministr zahraničí Rubio řekl, že ukončení války na Ukrajině bude klíčovým bodem politiky USA.“

    https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=903ef963b679a7e5bbf4fbe59dcf469f&start=21580#p415260

      1. Ono nebude stačit jen ukončit válku, ale taky aby se Ušáci tak po světě nerozlézali. A to ten žlutý řvoun nenaznačuje, spíš naopak.

        1. Re: Gaia

          Spíše bych to chápal jako záblesk zdravého rozumu. Pochopil, že na Sibiř a k Černému moři OPRAVDU ne.
          Proto Kanada a Grónsko (těžba), proto Panama (doprava). Neboli náhradní řešení.

      1. Však bude potřebovat armádu doma. Grónsko, Panama, mexická hranice, zabrání Kanady… Co mu je do světa.

  18. Opatrně s exekutivními příkazy. Představte si Vencu Flašku, nebo ageta107 s takovou pravomocí. Nebo klidně kteréhokoliv z těch nadržených čekatelů u poslední volby.

    1. Tak u Flašky stačilo podškrábnout amnestii a hned měl pazoury od krve. Ale pak se teda omluvil. Něco ve stylu: „Sorry jako, no, že, ehhmm…“

      1. hlavne ze co viem, mu jeho poradcovia toto rozhodnutie o amnestii znacne vyhovarali, ze to bude mat krvave dosledky….namiesto toho, aby amnestoval povedzme politickych vaznov, sli vonku pedofili…..a jedno malicke dievcatko to neprezilo:-( to ze sa pedofil nasledne vratil do basy, jeho rodicom urcite nestacilo…..ani sorry:-(

  19. Hele jen k tem dvema Temelinum navic, dotaz.

    Ono ta jaderka potrebuje docela dost vody a dost vody pak mizi z chladicich vezi.
    Zaroven tu mame nejakou taskarici s tim, ze se mnohde meni podminky, kdy zaprsi a kdy nezaprsi, srazky dokaze prinest vitr z jinych smeru, nez driv…
    Nemuze v pripade vystavby dalsich jaderek skrze odparovani tak velkych kvant vody dojit k tomu, ze se tahle para vyprsi az nekde fuc v zahranici a nam tu zas trocha srazek zmizi?

    Jen tak mne to pri cteni clanku napadlo… (pocasi mne docela zajima prave z pohledu lovce bourek, zajimavych mraku a nocni oblohy a vseho kolem)

    1. Vzhledem k tomu, kolik vody z ČR odtéká, nějaké řešení by se nepochybně našlo.
      Nicméně úvahy o dalších dvou JE překračují hranici našeho/mho věku a nejspíš i dětí.

    2. Temelín má připravený plochy na další dva reaktory . Prý jsou jenom zasypaný . A Želivku postavili kvůli vodě pro Temelín . A tu zásobuje nejenom Lipno přes Vltavu . Proto taky zvedli minimální průtok v korytě už z Lipna . Jenže – rusa sem nepustí a ti zbylí to budou stavět +10 let a min 2x dráže , než bude domluvená cena . Protože něco na styl Orbána a jemu podobných tady nevidím ani v jedný partaji…

      1. Jistě, plánované byly čtyři bloky.
        S Rusy/JE máte recht, mají před zbytkem světa náskok mnoha koňských délek. Vida je, mužiky v láptích…..

      2. Co mám od lidí co tam něco počítali, tak Temelín má vodní zdroje naplánované a z většiny i postavené na 4 reaktory (dnes tam stojí 2).

        Jaderná energetika ale musí začít od výchovy nové generace jaderných inženýrů. A to prakticky nezačalo.

          1. A nebyli by tam k mání termo-jaderní ( čili fúzní) inzenýři? Že bychom ten svět konecně nejen dohnali, ale rovnou předehnali
            😄😄😄

            1. Sepište kolik a jaké inženýry potřebujete a pošlete to Síkelovi. Je to jeho agenda. On zařídí zbytek.

        1. Kdyz jsem v osmdesatych letech makala na CEZu, tak se na Temelin pocitalo se 4 reaktory. Vody je tam dost. Vychova nove generace jadernych inzenyru je otazkou 7 roku. Rosatom zajistuje studium pro svoje reaktory v Rusku. Vetsinou nestuduji zadny stredoskolsky ucha, ale jiz hotovi inzenyri, co maji uz vystudovane elektro. Plus pak maji dva roky praxe na elektrarne v Rusku. Kdybychom to zadali naprimo Rosatomu jako Orban, mohli bychom mit nove bloky v roce 2035.

          1. ČEZ se už také snaží, shání mladé. Třeba mého vnuka (stipendium, konzultace, konference), který studuje 4. ročník JS v Plzni (v ročníku jsou 2, slovy „dva“ studenti tohoto oboru!). Pak prý dva roky na trenažeru někde v Brně. Potom práce v Temelíně či Dukovanech, protože nová jaderka…. kdo ví kdy a zda vůbec.

            1. Re: Godot

              ČEZ shání kohokoli, kdo je ochoten se nechat zaměstnat.
              Už jsem tu psal, že synek si po škole dodělal za 9 měsíců výuční list a zkoušky na silnoproud. Byli za ním třikrát.
              Platové podmínky v místě a čase vůbec ne špatné.

          1. Stále jsou to elektrárny „klasického“ typu kde je topení jadernou reakcí.. limitujícím faktorem je konstrukční materiál.. a bezpečnost..

            1. A jak jinak bys chtěl roztáčet turboalternátor?
              Všechno je konstruováno stylem „záloha zálohy“, konstrukční materiál jsme uměli už za socialismu. Viděl jsem výkresy pohonu střešních oken a žaluzií reaktorové haly.
              To se prostě nemůže posrat. Je tam ztrojené hypoidní soukolí, poháněné třemi motorky, které jsou za sebou na společné hřídeli a spojené elektromagnetickými spojkami. Všechny tři motorky mají samostatná ložiska. Pracovní motor je ten poslední v řadě.
              Kdyby mu shořel stator, nebo se mu zadřela ložiska, elmg. spojkou na společné hřídeli se odpojí od zbylých dvou a napájení se automaticky přepne na další motor v řadě.
              A kdyby se posral i ten, pořád je tam ten poslední, třetí.
              Pravděpodobnost, že shoří, nebo se zadřou všechny tři, by byla možná jen tehdy, pokud by všechny tři motory pocházely se stejné výrobní série – to ale nepocházejí, na to je taky předpis, že ze stejné série být nesmí. Plus k tomu osvědčení o zkouškách každého z tří kusů takto kriticky důležitých, zálohovaných systémů.
              Primární čerpadla jsou v Dukovanech zálohována 2x přímo v okruhu, plus v ochozu s ventily je připraveno ještě jedno záložní. Neuvěřitelná technika, zíral jsem na to s hubou dokořán.
              Všechno v tom baráku má 3 prdele certifikátů a já obdivuju lidi, co se v takovém papírovém chaosu vyznají.
              Ale evidentně je to funkční..

              1. Měl jsem na mysli teplotní režim v generátoru.. pevnost materiálu je limitovaná teplotou u člověka pro ilustraci cca 42°C.. z toho pak vyplývá účinnost… Atd.. výše po rozklad přenašeče energie…

              2. Re: Teco

                Hmm, jsem si vzpomněl na scénku, jak v labině prováděli pokus. Všichni za sklem a ve skafandrech, a v polovině se jim zasekla dálkově řízená mechanika, takže všecko v prdeli.
                Zvedli havarijní telefon a za chvíli dorazil borec z úklidové čety bez skafandru, který vešel dovnitř a udělal to místo zaseklého mechanismu.

                Tím chci sdělit, že méně je někdy více.
                Jako ruční brzda na autě Praga V3S byl v kabině kus železa, kterým se ovládala bubnová brzda u kardanu.
                V posledním autě to byl dvojčinný čudlík, který se ovládal úplně stejně, jako onen klacek ve vejtřasce s tím rozdílem, že byl – dejme tomu – padesátinásobně dražší a měl padesátinásobně vyšší poruchovost, protože byl poháněn elektřinou z palubních baterií přes řídící jednotku a ovládal vzduchovou soustavu, která byla pod kontrolou řídící jednotky, blablabla…

                To jen tak na okraj tématu spolehlivost a blbuvzdornost.

    3. Re: odpověď laikovi

      nyní vás ZCELA zaskočím.
      Starý kocour sice pravil, že jsem blbéééjuplněcypeganc (asi má pravdu, anžto furt sedí na vyšadce a pozoruje, jaké blbosti zas vyvádím), ale jednu věc vím docela jistě. Uhelky – uhelné elektrárny potřebují tu vodu ÚÚÚPLNĚ stejně, jako atomky.
      To je, co?
      Takže se nabízejí vodní zdroje na severní Moravě – zrušený průmysl – a v severních Čechách – již brzy zastavená těžba uhlí.

      To je, co?

      1. Nelze stavět jaderku na písku. Si najdete geologickou mapu ČR a jaderky lze stavět jen tam, kde je to červené. Což MS kraj není.

          1. Nevím nevím usazené horniny, to je nepevné podloží

            Hornina: jíl, varvy
            Minerální složení: pestré
            Zrnitost horniny: jíl, (0)
            Index horniny: 40
            Éra: KENOZOIKUM
            Útvar: KVARTÉR
            Oddělení: pleistocén
            Stupeň:
            Souvrství:
            Oblast: kvartér
            Region: kvartér akumulačních oblastí Českého masivu
            List ZM50: 2512

            1. Re: Gaia

              Už jste slyšela slovo BETON?
              Už jste slyšela o tom, že voda se nechá pumpovat (např. Želivka – Prágl 70 km, nebo Těrlicko – Třinec 20 km)?

              Jižní Čechy – ruly, pararuly, písčité sedimenty, jíly. Chybí tam akorát to uhlí, a to kdo ví jestli.

              1. Český masiv, už název naznačuje . Někde jsem to četla, že jaderky nelze stavět, kde vás napadne. Právě kvůli podloží

                  1. Plovoucí jaderné elektrárny jsou v podobě ponorek, ledoborců.. tam je chladivá dost .. za odpadní teplo by poděkovaly tepelná čerpadla..

                  2. Re: buldatra

                    Snílci nás neustále bombardují fixními ideami tzv. kontejnerových atomek.
                    Přijedete na místo, nemusíte dělat
                    !!! VŮBEC NIC(uplněcypeganc) !!!
                    položíte kontík a máte pro město zajištěnu elektriku.

                    Btw. Kterési město v RF na pobřeží dálného východu je zásobováno reaktorem na kotvící lodi.
                    Ale to jsem četl…

                1. Jaderky se staveji tam, kde je predpoklad seismicke stability (ne, ze by to neslo, ale neco to stoji). Kdyz bude pisek v seismicky stabilnim uzemi, da se postavit jaderka i tam. Barakah nuclear plant, najdete si to.

                2. Re: Gaia

                  Když si rozkliknete mapu Českého masivu, zjistíte, že to, čemu se říká masiv, je z hlediska stavařů tragédie. Sedimenty od prvohor až do dneška a do toho tektonická činnost. Takže poměrně nestabilní přeměněné horniny typu amfibolit a břidlice, jíly, písky.
                  Daleko větší roli hraje přítomnost vody a (ne)propustnost podloží.

                1. Re: FN

                  Voda ze Želivky neteče do práglu přes čističky a rozvody?

                  Jinak nadmořská výška v práglu je do cca 400 m n. m. a to nepočítám výškové budovy. Hráz v, n, Švihov je někde okolo 380 m n. m.

                  Těch 20 metrů nosí pražáci v putnách a štoudvích?

                  1. Voda DO Prahy tece samospadem (do Vestce). Pak uz je to klasicka vodarenska soustava, vytlacite do vyse postaveneho vodojemu a odsud opet gravitacne.

                    1. Re: jozka

                      Takže pumpy. Nebo to budem tlačit buldozerem?

                    2. Kdysi jsem počítal Fortranem vodovodní sítě.. jednalo se o rozsáhlou rourovačku doplněnou vodojemy.. existuje k problematice publikace.. ale chladící věže je jiný problém, tam se řeší i růst mechu, větrání, mikroklima

    4. Atomové elektrárny lze stavět na místech bývalých uhelných (těch co už jsou zrušené a nepůjde je restartovat). Neboť i uhelná elektrárna potřebuje vodu na chlazení. Která mizí chladicími věžemi. Tudíž tento problém je takto vyřešen, neboť chladící vodu potřebují oba zdroje.
      Navíc areály bývalých uhelných elektráren jsou průmyslovými oblastmi, mají dopravní a energetické připojení a alespoň částečně vyškolený personál (generátor mají obě elektrárny funkčně stejné, jen pro obsluhu reaktoru nepotřebujete kotelnika, ale operátora s patřičným vzděláním, znalostmi a výcvikem. Což už bude též chtít řešit…

      1. Voda nemizí úplně!! Jen co se odpaří.. každá elektrárny má vodní hospodářství.. zpracování končí Demi vodou.. prakticky H2O.. nemohou si dovolit nějaké znečištění..

    5. Víte, ona ta jaderka potřebuje docela dost vody, pokud je to dnešní (resp. docela dost včerejší) technologie.

      Kdybychom chtěli stavět něco pokročilého, bývali bychom měli šanci – dokud nám vrchní tchajwanec a jiní zabedněnci nezavřeli cestu k čínským technoligiím.

      Ještě letos chce Čína začít stavět moderní jadernou elektrárnu – v poušti Gobi:

      https://www.neimagazine.com/news/china-to-build-worlds-first-thorium-molten-salt-npp-in-gobi-desert/

      Už má tu thoriovou technologii vyzkoušenou, a dokonce ji před více jak padesáti lety měli vyzkoušenou i v USA – jediný problém byl, že z thoriového reaktoru nelezl štěpný materiál pro jaderné bomby, tak moudří vůdci ve Washingtonu celý projekt přestali financovat (senátor Holifield nechal vyrazit šéfa programu, fyzika Weinberga). Však k čemu by lidem byl bezpečný a spolehlivý reaktor, když by z něj nebyly zbraně…

      Skoro bych se vsadil, že dřív bude Čína provozovat jaderky v poušti (a rozvíjet dosud řídce osídlené vnitrozemí za linií https://cs.wikipedia.org/wiki/Linie_Chej-che_%E2%80%93_Tcheng-%C4%8Dchung ) než u nás poběží jediný další reaktor (ať už v Dukovanech, Temelíně či kdekoliv jinde)

      1. A jen ještě k dostavbě našich jaderných elektráren – omlouvám se, že to tady rozesírám, ale to už se asi tak od diskuse dá čekat (a bohužel mě to téma neskonale dlouhodobě síří – bez energie není a nebude nic a budoucnost je zatím jen a pouze v té jaderné).

        Tady je pěkné shrnutí, jak šel čas s „dostavbou“ Temelína:

        https://www.denik.cz/ekonomika/cez-zrusil-zadavaci-rizeni-na-dostavbu-dvou-bloku-temelina-20140410.html

        – vyhlášeno 2009, v roce 2013 to už už vypadalo, že se to hne – ale Šlachta řekl ne (nemám pro Petra Nečase špetku sympatií, ale přece jen na rozdíl od Petra Fialy v tom brnééčku vystudoval nikoliv politologii či podobnou pavědu ale poctivou fyziku a jeho vláda to mohla konečně rozštípnout – a asi zadat konsorciu našich – a ruských, kdo jiný nám tu ty všechny jaderky před tím pomohl stavět – firem), v roce 2014 dáno k ledu definitivně. Od té doby se raději mluví o Dukovanech než o Temelínu…

        Když se podíváme na přehled ruských jaderných elektráren na rusku určitě nestranící wokepedii:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_power_in_Russia

        tak vidíme, že doma jim trvá postavit jadernou elektrárnu tak 10 let (Leningrad II – 2008/2018, 2010/2021; Novovoroněž II – 2008/2017, 2009/2019; Rostov – 2009/2014, 2010/2018), ale třeba v Čině to jde i rychleji – 5 až 7 let (Tianwan – 2000/2007, 2012/2018, 2013/2018). Pravda, v Indii se to vleče (Kudankulam – 2002/2014, 2002/2017). Ale asi není příliš smělé tvrzení, že kdyby to tady to konsorcium s účastí našich firem stavělo alespoň od toho roku 2013/2014, tak už jsme dnes mohli vyrábět (oni by nám to sice zase všechno vyssáli milí krajané do Němec, ale přece jen by to byla lepší situace než teď)

        Blbé je, že za jedno volební období se to asi stihnout nedá (ani v té Číně, a ani ti snad nakonec vybraní Korejci to pod pět let nezvládnou…). Vidím to dost beznadějně.

          1. Merklová a zelení.. kapitola sama pro sebe.. měkké zdroje a kolísání vÿkonu, přenosové problémy.. sankce a stop energií a jsou v Arschi.. atd atd

    6. Laiku,

      té páry, co se odpařuje z chladicích věží Temelína není mnoho. Navíc nedosáhne ani oblasti tryskového proudění a prostě jen spadne v okruhu 10 až 20 km formou rosy v noci. Jako nejzazší hranici vlivu odhaduji po koryto Vltavy. Takže nikoliv, voda zůstane nadále na území ČR a postupně odteče směrem do zahraničí. Ono je pak skoro lhostejné, kdyby odplula korytem řeky či v mraku. Ale na ten mrak ani nedojde.
      Berte to jako odpaření vody z přehrady. Kolem přehrady ještě nějaký vliv je, o pár kilometrů dál už je sucho.

      ČR má prostor pro pro více JE, ale potřebu jen pro 3 JE se 4 reaktory. Dvě místa jsou už daná, Temelín a Dukovany. Třetí místo je v prostoru severních Čech, a jako optimální se jeví Tušimice mezi Ohří, Nechranickou přehradou a jámou dolu Nástup. Jámu by šlo zatopit, takže vody pro JE by bylo dost. A šlo by to doplnit přečerpávacími elektrárnami v Doupovských horách a Krušných horách, kdy by dolní nádrže byly právě jámy po dolech na uhlí.

      Zmínili zde i Blahutovice, ale tam je místo tak na jeden reaktor, víc by asi geologické a hydrologické podmínky neumožnily. Ale zase by mohl zásobovat teplem Ostravu.
      Tetov mezi Pardubicemi a Hradcem Králové je asi mimo hru, ač je v Labi dost chladicí vody.
      Místa jsou, chybí peníze a vůle.

        1. Tak teď jsem asi něco spletl. Nebo ne? Tetov mezi Pardubicemi a HK? Nenašel jsem. „Můj“ Tetov je kousek od Přelouče a Chlumce n.C.

            1. Aha. Teď si vzpomínám, že jsem o tom kdysi svým horším uchem cosi zaslechl, ale považoval jsem to za blábol. No nic, já se nedožiju ani Dukovan, ani Temelína, natož Tetova. K Labi pro vodu je to ale cca 10 km.
              Pobavil mě překlep na mapce – obec Hlavenečník (jako mravenečník 🙂 ). Správně je Hlavečník.

      1. Diky za osvetu, dotaz jste trefil spravne. U nas se nedavno zastavil pan docent Pokorny na povidani o Sumave, kurovci, malem vodnim cyklu a vecech s tim spojenych, a ze ty hrebeny bez stromu jsou prusvih. Rychle se to vyhreje, stoupajici proudy horkyho vzduchu do velke vysky a vyprsi se to nekde hodne daleko.

        Cili ja to smeroval prave timhle smerem, ne z pohledu zdroje vody, nybrz prave s tim, co se stane po odparu, co je v bezprostrednim okoli (prazdne strniste po sklizni?) atp…

        Jeste jednou diky.

  20. „Kdo od nás pojede do Bruselu, aby jim tam suše oznámil, že se poměry změnily? Kdo se před nimi neposere? Kdo má odvahu, být neposlušný? Kdo stál rovně v době, kdy ostatní byli ohnutí? Kdo byl ochoten bojovat, i když proti němu stála přesila? Kdo bude podporovat domácí byznys, domácí průmysl a domácí zemědělství proti tomu nadnárodnímu? Kdo bude bránit a podporovat tradiční rodinu? Kdo vyžene ze škol úchyly z neziskovek? Kdo zařídí, že znalosti dětí opět porostou? Kdo dá lidem naději, že snaha o budoucnost má smysl a bude odměněna?“
    Ehm, já bysem s dovolením věděl…
    Jindřich Rajchl

  21. Kolikpak nás asi bude stát: „Free Tibet“, „Ich bin ein Tchaiwanec“, „Putler a russáci“ a konečně „odpudivá lidská bytost, které bychom ani ruku nepodali“?

      1. Velký bussines pořád funguje na má dáti/dal.
        Kecy úchyláků už na tom teprve nic nemění…

      2. To jsou lidé, kteří jsou mimo. A Mimoni je delegovali.. škoda.. jsou země, kde se za škody trestá někdy i absolutně.. asi jako a vojně za dezerci..

      3. Jeden z mala pripadu, kdy bych si lajsnul vylit s Tchajvanickou i dite.

        Znate to, kdyz se kaci pes, letaji rizky.

  22. „Kdo od nás pojede do Bruselu, aby jim tam suše oznámil, že se poměry změnily? Kdo se před nimi neposere? Kdo má odvahu, být neposlušný? Kdo stál rovně v době, kdy ostatní byli ohnutí? Kdo byl ochoten bojovat, i když proti němu stála přesila? Kdo bude podporovat domácí byznys, domácí průmysl a domácí zemědělství proti tomu nadnárodnímu? Kdo bude bránit a podporovat tradiční rodinu? Kdo vyžene ze škol úchyly z neziskovek? Kdo zařídí, že znalosti dětí opět porostou? “

    Že by třeba Okamura, který teď posledně (s polanci SPD) netleskal ve stoje, když k našim „zákonodárcům“, přes obrazovku, hovořil největší demokrat na planetě?

      1. Už se Rajchl zbavil Vacka? Protože jestli ne, tak stále obdivují NATO a EU a tedy pochybuji, že by byl zrovna on ten kdo se před nimi neposere.

        1. Ve dnech 18.1 – 19.1 se v Ledči nad Sázavou uskutečnil třetí celorepublikový sněm strany PRO, na kterém došlo k vytvoření hlubšího porozumění vybraných témat (sic!) a ke hledání efektivních řešení.
          Nové republikové vedení strany PRO prokázalo silnou vůli a odhodlání na plnění (sic!) cílů a priorit.
          Vedení je připraveno čelit výzvám, které před nimi (sic!) stojí, a intenzivně pracovat na tom, aby zabezpečilo potřeby občanů a prosazovalo hodnoty, které strana reprezentuje.
          Vzhledem k silné účasti a proaktivnímu přístupu je jasné, že strana PRO je rozhodnuta hrát důležitou roli.
          Předseda: JUDr. Jindřich Rajchl
          místopředseda: JUDr. Petr Vacek
          https://www.chomutovky.cz/2025/01/19/politicka-strana-pro-mela-treti-celorepublikovy-snem/

          1. Rozhodnout se hrát důležitou roli je důležité! Každý, kdo se tak rozhodne, bude nadále důležitý.

  23. U nás asi situace ještě nedozrála.
    „Jedinec nevytvoří revoluční situaci, ale revoluční situace si najde svého jedince“ (tuším V.I.Lenin ?).

    1. Re: Godot

      Akorát že Valóóóďa čekal za bukem, ža půjde hen ta situace okolo, a přisál se na ni jako klíště.
      Njn., štuóó děééélať, že jo…

    1. Už se stalo a já vím jak. Pan Sterzik přišel včera pozdě do práce. „Nezlobte se šéfe, ale dnes ráno jsem se stal otcem.“ Přísná Babišova tvář se rozplyne do úsměvu : „Gratuluji. A co je to, kluk nebo holčička ?“ „To se prosím dozvím až o devět měsíců !“

      1. hulváth
        Tomu já se nemohu, ale opravdu nemohu smát.
        A co u vás?
        Přijde tatínek do porodnice a gratulka taťko.
        „A co se mi narodilo?“
        „Nevíme, ještě jsme to nechytili!“

          1. Mě se zase vybavily povidky Šimka a Grossmana:

            „Vyborně, mladý muži, výborně. Čtvereček už zformujeme daleko lépe“.

      2. Nezáviďte, narozdíl od někoho si zase pořadně “vrznul”. A s opravdickou ženou, to rukou nenahradíte
        :- D

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *