Tak nám vláda s velkou pompou schválila novou důchodovou reformu. Zajímavého na ní není nic, jednoduše proto, že to žádná důchodová reforma není. Prostě si tam ve Strakovce řekli, že seniorů přibývá, ale peněz v důchodovém systému nepřibývá a tak prostě snížili počet důchodců. Eutanázii zatím ještě dělat nesmějí, takže prostě prodloužili věk pro odchod do penze, čímž budou lidi platit důchodové pojištění o dva roky déle a čerpat ho budou o dva roky méně.
Jeden zasloužilý celoživotní Marek Benda a jeho kolega NeanDr. Jan Jakob se pak postarali o zredukování skupiny těžkých profesí, které měly odcházet do důchodu dříve, čímž definitivně zničili KDU-ČSL a především Mariana Jurečku, pro kterého právě tohle bylo stěžejním bodem programu. Ale Marian už není předseda, nahrabáno má, takže už zřejmě nebude kandidovat.
A takového kraválu se kolem toho nadělalo. Přitom na takovou reformu by stačila kterákoliv vrchní účetní úřadu práce. Prachy nejsou, nikdo není ochoten dát víc, populace stárne a tak je prostě zkrouhneme o dva roky v důchodu. Jednoduché jak facka. Příklad ve sbírce úloh pro druhý stupeň základní školy. Trojčlenka.
Takovým opatřením se v normální společnosti říká „poslední zhasne.“ Je to způsob, jak se postarat, abychom šli ke dnu pěkně spořádaně a zodpovědně. Prakticky stejná opatření si zavedly i české církve. Peněz ubývá, takže se bude škrtat a až se jednoho dne proškrtáme až na dno blahobytu, poslední zhasne a pošle na ministerstvo oznámení o rozpuštění. Nikde nezůstanou žádné dluhy, nikdo z toho nebude mít těžké spaní, prostě další instituce nepřežila to, jak se máme dobře, jen to lidem furt vláda neumí vysvětlit…
Mimochodem… Tohle je u každé politické strany začátek konce. Když po zpackaných volbách začnu říkat, že to dělají dobře, ale nedokážou to vysvětlit voličům, je to neklamná známka, že už tady s námi dlouho nebudou. Je to jen vzletnými slovy maskovaná odtrženost od reality a tu si mohou dovolit jen někteří diktátoři a ani ti to nemohou praktikovat moc dlouho. Kontakt s voličem je základní a každodenní chleba politika a vědět, jakou voličskou skupinu vlastně obsluhuji, to je základ všeho. Máme se dobře, děláme, co je třeba, ale nedokážeme to voličům vysvětlit ani pomocí debilní kampaně, to je prostě konec a nezachrání to ani bílá košile ani premiérský Tik Tok.
Důchodová reforma je, že vymyslíme, kde na důchody vzít peníze. Že si teď třeba utáhneme opasky a za ušetřené peníze postavíme něco, co nám pak bude generovat zisk. Třeba atomové elektrárny. Nebo přehrady. Nebo konečný terminál na nové Hedvábné stezce… A ne, že by peníze nebyly. Na českých kontech leží tři biliony korun.
Takhle to třeba v podobné situaci kdysi udělal Gerhard Schroeder. Zavedl celou řadu nepopulárních sociálních reforem typu Harz 4, ale dojel se domluvit s Putinem na levném plynu pomocí Nordstrýmu. A fungovalo to moc hezky. Vydělalo to tolik peněz,že si pak Merkelová mohla dovolit šestnáct let ve funkci vypínat jaderné elektrárny, přijímat miliony migrantů, mohly se stavět obrovské mešity a dávat sociální dávky mladým Turkům, mohly se dávat solidní zakázky českým subdodavatelům, živilo to přebujelou bruselskou byrokracii a zřejmě by ještě dlouho bylo všechno v pořádku, kdyby se Američani nerozhodli, že do toho Němcům hodí vidle a neodpálili jim trubky.
Nakonec to dopadlo blbě, ale Schroeder byl ještě státník Kohlovského typu. Olaf Scholz je proti němu už jen slabý odvar. Takhle nějak vypadá reforma, která myslí na budoucnost. Byla to tak dobrá reforma, že si Němci mohli vymýšlet takové cypoviny, jako grýndýl, emisní povolenky a desetitisíce větrníků, slunečníků a měsíčníků, protože za nimi stály solidní plynové elektrárny napojené na tlustou plynovou rouru, které v případě mlhy a bezvětří zachránily situaci.
Dokonce to byla tak dobrá reforma, že Němcům stále ještě nedochází, v jakém průseru se dnes nacházejí.
U nás není zapotřebí nic menšího, než to, co kdysi udělal Schroeder. Je zapotřebí prostě přivést levné suroviny a prací k nim přidat co největší přidanou hodnotu. K tomu je zapotřebí mír a dobré vztahy se všemi, protože jinak jsou Američani hrozné svině a odpalují vám kritickou infrastrukturu a Rusové se tomu ještě škodolibě smějí. Důchodová reforma je, že si český premiér sedne do letadla k Orbánovi a pokusí se zařidit, aby Hedvábná stezka nekončila v Maďarsku, ale natáhla se až k nám. Důchodová reforma je, že si postavíme další dvě jaderné elektrárny. Území jsou už vytipovaná a zabraná, to ještě Jakeš s Biľakem stihli udělat. Důchodová reforma je, že že budeme u nás elektřinu prodávat levně a Němcům draze. Důchodová reforma je, že nebudeme energetické zdroje tlumit, ale pokud bude přebytek, tak pomocí proudu budeme vyrábět z vody a CO2 izobutanol, který má prakticky stejné vlastnosti jako benzín, dá se místo něj použít a nemusí se měnit ani benzínky ani cisterny.
Mimochodem… v litru kapalného vodíku je míň vodíku jak v litru jakéhokoliv kapalného uhlovodíku. Litr kapalného vodíku váží 71gramů. V litru benzínu je 120 gramů vodíku, zbytek je uhlík, který také hoří.
Bohužel, u nás se teď podle vyjádření všech bude investovat do armády… Na tom se Fiala s Babišem hladce shodnou. Alespoň v poslední Partii na Primě to tak vypadalo. Jen SPD a Kateřina Konečná se k tomuhle šílenství nepřidali. Samozřejmě to není žádná investice, i když se to tak počítá. Investice do zbrojení jsou prachy spláchnuté do kanálu, protože to bude živit výhradně americké zbrojovky a my z toho nebudeme mít nic. Jen hromadu obrněného šrotu, který nám bude platný asi jako Izraelcům Merkavy… A to tam bojují proti údajným primitivům.
Sakra, i boj proti vyvádění dividend a proti účelovým fakturacím by byl lepší důchodová reforma než tohle…
Zkrátka a dobře, pokud se nezačne dělat opravdová hospodářská politika, tak za pár let přijde další vláda, která zase zkonstatuje, že takové důchody si nemůžeme dovolit (ale stíhačky si dovolit můžeme, stejně tak si můžeme dovolit, aby ze země ročně odcházel skoro bilion korun) a halasně „sebere odvahu“ na další podobnou důchodovou reformu, kdy nám opět prodlouží dobu placení a zkrátí dobu pobírání penze.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Není to napsáno přímo, ale mezi řádky je popsáno jak by důchodovou reformu chtělo vyřešit STAČILO!
– Někde (myšleno nejspíš Rusko) nakoupit levné suroviny a vyrobit z nich něco na export, s co nejvyšší přidanou hodnotou. V éře Green Dealu a pod dozorem Brusele nelze, neb Brusel právě toto nechce a nedovolí. To raději někdo odpálí energovody nebo nasadí cla. Nedovolí to ani konkurenční firmy v EU.
– Zariskovat výstavbu atomek? Bankám se to nechce financovat, neb hrozí, že než budou postaveny, někdo vymyslí levnější zdroj energie. Ale hlavně hrozí, že v EU převládne ideologické hledisko a jejich spuštění bude jednoduše zablokováno. Času na to mají dost. A berte také jako fakt, že elektřina z atomek může jít na trh, až jako poslední, tedy ve slunečných a větrných dnech bude za vyrobenou elektřinu ještě platit sama, nebo bude vypnutá. To bude mít na ziskovost docela vliv, aby měla vůbec z čeho splácet půjčky.
– Proč by si Maďaři měli dobrovolně nechat vyfouknout koncový terminál na Hedvábné stezce? Nevěřím, že to nemají již smluvně ošetřeno.
– Krouhnout zahraniční firmy o peníze? Když překročíte jistý bod, tak vyberete spíš méně než více. A když to přeženete extrémně, tak nevyberete nic a firmy změní domicil (což již většinově mají) a rozjedou arbitráže (mají lepší právníky než stát, a mohou i podvádět a vše uplatit, což státní úředník z principu nemůže), neb využijí smlouvy proti dvojímu zdanění a smlouvy o ochraně investic
NejdETO
Je to debil, on ani není schopen pochopit, že je tu všem k smíchu. Že by jej za to někdo vážně platil ?
Nemyslím si, že máte pravdu. Ačkoliv se moje a jeho názory hodně rozcházejí tak diskutuje slušně a k většinou k věci. A domnívám se, že i tyto názory je dobré si přečíst a Vidlák měl, podle mého, na mysli právě takové diskutující, když psal o oponentnich názorech. To je tady hodně jiných, většinou tedy anonymové, kteří jsou opravdu debilové.
Kočko Šklíbo, v zásadě s Vámi samozřejmě souhlasím, ale v tomto konkrétním případě ne. Zaprvé je Eta amorální příživník a obchazeč zákonů, který je přesvědčen, že je něco více než ostatní. Takovými opovrhuji. Zadruhé swm nechodí dávat oponentní návrhy, ale zanášet bezmoc že nic nejde a řasto i záměrně provokovat. Podívejte se, jako ilustrativní příklad, na příspěvek Vidlákova cesta tam a zase zpátky 12 listopadu, 2024 (12:14)
Bod 1 – naprostý blábol, Maďaři dovážejí a nic se neděje, navíc řešíme jak se dostat z naší ekonomické situace, takže diskriminační pravidla EU budou muset jít pryč
Bod 2 – atomové elektrárny jsou dnes jednoznačně nejlepší zdroj energie v zemi našeho typu. Opakovaně, bez ohledu na vysvětlování, to tu rozporovat není oponentní názor, ale čisté zcela úmyslné vysírání.
Bod 3 – všichni dobře víme, říkali to dokonce oposiční poslanci již při uzákoňování, že windfall tax byla dělána podvodně podle pravidel bank a koncernů, aby je nepoškodila. Musí se udělat dobře. Opět milionkrát zde vysvětleno, dopad na příživníka nulový.
Ani mne to netěší, ale na takovéhoto kreténa jinak neumím.
Ad 1) Slyšel jste někdy o Nodr Streamu? Takže asi tak. A ani konkurenční EU-firmy nedovolí Česku používat levné energie a suroviny. Takže cla.
Ad 2) Co takhle postavená a nikdy nespuštěná atomka Zwentendorf v Rakousku, nebo odstavené atomky v Německu? Nemůže se to opakovat? Nemůže rozhodnout Brusel?
Ad 3) Windfall tax podvodně. A zopakovat se to již nemůže? Kde berete tu jistotu? Arbitráže nehrozí?
To bylo pro Kočku Šklíbu, na debily, co záměrně nechtějí pochopit, časem opravdu neplýtvám. A tady, když se na to dívám, musím citovat Targuse, Eta zase namlel hovna.
Tymákovane já vám tleskám v stoje.
Děkuji Vám, vážím si toho.
K bodu 2
taky bych se bála výstavby jaderky kvůli možnosti politického zákazu ze dne na den. EU je nevyzpytatelná a přeci jen je to velká investice.
Předpokladem veškerého zlepšení naší situace je zneplatnění dnešních pravomocí hloupých evropských byrokratů. Jinak je minimální šance. Ani ne že bychom neměli zvolitelné politiky, ale že máme příliš neziskovek a podobných škůdců. Podívejte se na to z úhlu, že nám „dovolí“ ji postavit, ale jen když vydělávat na ní budou oni. Je toto normální a možné chování ?
Prostě my si jaderku nezakážeme a nesmíme si je nechat zakázat. Mimochodem co takobá Francie.
Co taková Francie? Na to se zemědělci ptají již dlouho. Prozradím Vám tajemství: ČR není Francie.
I ta mletá hovna (c) Targus, již nějak řídnou. Srovnávat výši dotací s povolením JE, zvláště poté, co jsem vysvětloval o platnosti pravidel EU pro zvednutí našeho hospodářství, to může buď to totální bezmozek nebo naprosto zoufalý lhář.
Co by EU neudelala a von Hovno , pro zvysovani emisi..
V boji za usili za snizovani emisi..
Ted bere nejvic plynu vod Usa ,dovazeny lodema ,at zije EUmise.
A z Ruska potrubim, z Norska taky lepsi, brat min a min..
Já s Vámi také v zásadě souhlasím, souhlasím i s tim, jak tu někdo napsal, že je to sobec, možná ódesácký, spíše bych řekla že volil další mafiány STAN, ale debil to není a diskutuje k věci. Tak proč ho takto podceňovat?
Jak jsem již psal, my dva se lišíme v názoru na to, zda diskutuje. Ale ujišťuji Vás, že jej nepodceňuji.
Mě přijde jako typický ódéesácký sobec. Chce zabetonovat ten bordel co je protože mu to tak vyhovuje.
Naprosto přesné, dá se říci definice. 🎯
Současný bordel mi vyhovuje asi tak, že jak se děcka postaví na vlastní nohy, tak s manželkou mizíme z ČR.
ODS ani 6-ti koalici nevolím, manželka volí SPD.
Jak, Vy, všechno víte a nemáte žádné pochybnosti.
Hele mlamoji, přečti si to ještě jednou a pomalu.
To po něm nemůžete chtít, taková námaha to byla poprvé. A pochopit, že šlo o charakteristiku, kde se o hlasech ve volbách nic nepsalo, no to už vůbec ne.
Věříte tomu, že:
– konkurenčním firmám v EU nebude vadit dovoz levných energií z Ruska.
– ziskovost atomek je zarušena.
– Čína nám dá přednost před Maďarskem a ti nemají žádné smlouvy.
– Majitelé zahraničních firem se rádi vzdají svých dividend. (Viz. loni banky a windfall tax.)
Tak potom je to brnkačka.
Eto, vy si věřte čemu chcete. Tohle není věc víry, tohle je věc chtění a nechtění. Tak si představte že po volbách se třeba já stanu diktátorem a jako první založím národní banku a skrze ní se budou povinně vyplácet důchody, nemocenské, podpory a moje drzost bude taková že i mzdy. A protože jsem nelidskej diktátor tak nabídnu skrz tu banku lidem hypotéky na 2% na 30 let. No a konkurence je v piči. Další příklad?
Beru Vás jako diktátora přes bankovní politiku, máte můj hlas.
Přes jakou banku se vyplácejí důchody dnes?
Ptám se pro kamaráda…
Přes kterou si určíte podle toho, kde máte účet a těm bankám to pak hromadně převede OSSZ ze státního rozpočtu, je to jen klik
Že peníze přijdou na můj účet v bance, kterou si vyberu, to je jasné.
Jaká je ale odchozí banka? Není snad pro všechny důchody, dávky atd jen jedna?
Takže se nic nezmění.
Změní, když jako důchodce budete mít prachy na účtu státní banky.
Co je komu do toho, kde mám peníze?
Takže se vrací komunistický režim? Hmm…
Snad vidíte, že tento systém je ve slepé uličce. Navíc ne chybou, ale ze svého principu. Budou se muset udělat změny, ideálně podle fungujících systému. Některé z nich mohou vypadat směrem zpět, ale nazývat to komunismem se mi zdá být demagogií. Jak byste to dělal vy ?
Bankovní systém je ve slepé uličce?
Asi bude nejlepší střádat peníze doma, ve slamníku.
„Takže se vrací komunistický režim?“ – psal jste o režimu, já také. U vás jsem očekával, že to pochopíte.
Ok, takže bankovní systém není ve slepé uličce.
Kapitalismus je lepší než socialismus, ale horší, než jsem čekal. ©Jiří Suchý
Žádné peníze nejsou, jen se kliká . A důchod posílá ČSSZ.
A jelikož to bude ekonomicky neudržitelné, tak se rozjede hyperinflace a dolar bude ráno za tisíce, večer za desetitisíce a tak pořád dál. Nikdo Vaši měnu nebude chtít pijímat a lidé začnou používat třeba EURO.
To víš že jó Bobíku, a proto to tak udělal Putin v Rusku.
👍
nic v zlom, ale trochu si to predstavujete ako hurvinek valku (ja som si to predstavovala kedysi tiez rovnako)…..ak date ludom 2% hypoteky na 30 rokov, kde budete brat na to kazdy rok peniaze? Na urokoch sa Vam vrati zanedbatelne mnozstvo a po uveroch sa len zaprasi (aj ked to obmedzite na moznost financovania prveho bytu a ak nejakym zazrakom zabezpecite, aby sa ziadna banka netunelovala a peniaze nedavali stranickym kamaratom na ich podniky), takze po par rokoch banka vycerpa kapital a ludia, ktori budu chciet uvery neskor si budu stazovat, ze nedostavaju uvery…… Inak na zaciatku tieto banky boli, neviem ci CNB priamo, ale NBS ano, aj ked len v tej miere ze obsluhovala statnu spravu…..ale postupne to slo inde. Dost mozne, ze bol tam aj rozpor medzi monetarnou politikou centralnej banky a jej nezavislostou a faktom, ze bola priamy ucastnik financneho trhu a teda nemala by z logiky konkurovat ostatnym bankam. V kazdom pripade stat si na to urobil nasledne statnu pokladnicu, ale ta sluzi okrem obsluhy statnej spravy a samospravy hlavne tomu, aby zabezpecovala predaj dlhopisov statu a obsluhu dlhov. Ale v klasickom systeme, ktory mame si viem predstavit, ze bude obsluhovat dochodky, nemocenske ci podpory (mzdy uz je otazka, kedze by museli viest ucty vsetkych zamestnancov statu priamych aj nepriamych a to je silna koncentracia), ale poskytovanie uverov uz nie. Lebo budete sanovat dalsiu banku, skor ci neskor. Nehovoriac o tom, ze za historiu CR obdobie, kedy realne inflacia bola max. 2% je imho zanedbatelne…..takze banka by defacto dotovala dlznikov…..a teda by ich dotovala vlada…..a zasa by boli ti, ktori by na to nemali narok, ale platit dane by museli…..ja nehovorim ze to nejde, ale tazko v tom systeme, ktory tu mame….a o zmene kapitalizmu sa nehovori
Re: Vct…
Už jste někdy slyšel o tom, že smlouvy se dají vypovědět, anebo jednoduše NEdodržovat?
Do sraček zabředáváme nějakých 35 let. Náprava bude trvat minimálně dvojnásobek času.
Chcete-li vypovědět smlouvu, musíte být ten silnější. Nehledě na to, že ty smlouvy jsou následně zabetonované dalšími smlouvami. Ale i kdyby nebyly, tak Vás na společném trhu nenechají mít výhody oproti konkurenci – budete odejit.
Re: Vidlákova cesta tam a zase zpátky; 12 listopadu, 2024 (11:50)
..to máte marný, vy tady předložíte několik argumentů k ilustraci rizika spojeného s výstavbou jaderných elktrárenu nás, s ohledem nasoučasné podmínky.. ignorant vám odpoví takhle: atomové elektrárny jsou dnes jednoznačně nejlepší zdroj energie v zemi našeho typu. A připojí dovětek: „Opakovaně, bez ohledu na vysvětlování, to tu rozporovat není oponentní názor, ale čisté zcela úmyslné vysírání.“
Vy jste se totiž nejdříve dopustil myšlení, následně publikování myšleného současně s racionálním odůvodněním téhož. A to se tady trpět nemůže, tady je „levicovo“ a pravičáci jsou amorální příživníci a obcházeči zákonů. A na takové jednou opět musí dopadnout tvrdá pěst dělnické třídy! Jen co se po volbách podaří prosadit příslušné zákony, jen lehce oprášené Made in 1948…
„Kolikrát jsme se už přesvědčili, že kde stranický blb, tam je vždy nebezpečno. A aktivní blbec — ten je horší než cizí, případně i třídní nepřítel.“ © Jan Werich
tak oni maju pravdu, ze mnoho veci sa da vyriesit, ale musi sa zmenit system…..otazka je ako to bude v buducnosti. Samozrejme je kludne mozne ze o dva roky najdeme energiu zadarmo, rovnako ako ze za 5 rokov sa rozpadne EU. Na druhej strane, Madari ziskali JE (a EU zrejme na to dalo suhlas), takze je mozne, ze ak by sa spojili viacere krajiny (a pri troche stastia prestane fukat/svietit ako minuly tyzden v DE, kde sa zastavilo vsetko a museli spustit uholne elektrarne), tak proste sa podari prevalcovat EK. Samozrejme so sucasnymi nastaveniami pre novu JE, co dostala CR, to pojde tazko.
Co sa tyla toho 1948, to je riziko, ktore vyplyva zo sucasneho nastavenia spolocnosti…..ked si pravica mysli, ze riesenim je to, co robili doteraz (a je jedno ci hovorime o privatizacii statu, minimalnych dochodkoch a zodpovednosti ludi v dobe, kedy su vsetky modely postavene cisto na americkych akciach a ak by USA ekonomicky padli, tak zrazu polovica buducich dochodcov zisti, ze nemaju ani na to seno), tak proste tlaci stale vacsiu cast ludi tam kde to povodne nechcela.
Re: Janka; 12 listopadu, 2024 (15:19)
..systém „se“ nezmění sám od sebe ze dne na den, vyvíjet se může dlouhodobě, nikdy však není jisté, kterým směrem ten vývoj půjde. Jisté je, že ten vývoj se budou podle svých představ snažit usměrňovat různé zájmové skupiny, mezi něž ovšem nepočítám politiky, ti jsou jen „převodové páky“.
.. radikální/skoková změna systému teoreticky možná je, ovšem platí pro ni stejné podmínky co do usměrňování, jako pro změnu přirozeným vývojem.
.. pokud někdo hlásá, že něco změní, měl by to hlásání doplnit jasným vyjádřením „jak to změní“, měl by předložit co nejkvalifikovanější technologický postup toho procesu změny a měl by se v něm vyvarovat faktorů, které leží mimo dosah jeho vůle.
.. naivkové, věřící v možný restart „Made in 1948“ si neuvědomují, že vše, co by rádi opět přerozdělovali, může z jejich dosahu zmizet rychlostí blesku. A nebudou mít za prdelí klacek s nápisem CCCP.
.. současná tzv. pravice je ve skutečnosti prodloužená ruka neomarxistů, kteří však za objekt svých ochranitelských choutek už nemají dělnickou třídu, hodili ji přes palubu pro její ochabující revolučnost a tendování k přiměřenému blahobytu. Dnes jsou předmětem ochrany menšiny, jejichž výhoda spočívá v možnosti libovolně je vytvářet/definovat a podle potřeby také nechat zaniknout, to je výhoda doslova k nezaplacení.. když totiž začnou menšiny zlobit, k tomu nezaplacení( všemožných dávek..) může dojít ze dne na den.
Co je, proboha, zase myšleno tím, že Cit.: „Na českých kontech leží tři biliony korun.“ ve spojitosti s nedostatkem peněz na důchody?
A) Stát nabídne vysoce úročenou investici?
B) Stát je nějak lidem ukradne a přerozdělí důchodcům?
Já jen říkám, že tady jsou volné peníze, se kterými by se dalo pracovat lépe než jen tím, že se nechají ležet na účtech za nula celá nula nic úrok.
Já osobně bych třeba nabídl jaderný dluhopis – nebudeme si ba jaderku půjčovat u EU (a plnit její podmínky) půjčíme si u vlastních občanů – solidní úrok a po postavení ještě jako benefit nižší cena elektřiny.
Re: Vidlák
Za slib solidního úroku bych nedal ani halíř.
Dal bych všechny finanční rezervy za úrok 0% a inflační doložku.
Jo, to jsem udělal než to Stanjura zrušil. On si raději půjčuje u bank za vysoký úrok.
Re: Alldo
Protože soudruh elektrikář je chytrý, mladý a krásný a určitě má najednou „z ničeho nic“ spoustu chudého příbzenstva, zatímco vy jste hnusnéééj dezolááát.
A jak to tak vypadá i nechutně bohatý. To se musí změnit.
Jak jsem následně psal, jaderky jsou hrozně riziková investice. Vytunelovat vlastní občany zavání velkým průserem.
👀 🤣 😂
Zato vytunelovat vlastní občany pomocí slunečníéků větrníků a měsíčníků, to je bez problémů…
Kurňa ETO, tohle prostě nemá cenu. Já jsem ten blbec, který neví, že to nejde a pokud budu mít možnost, tak půjdu a udělám to!
Já nejsem prototyp vůdce typu Rajchl. Nebudu vám říkat, abyste se seřadili, že vás všechny povedu ke světlým zítřkům. Nebudu mluvit o novém světě ani o novém člověku a nebudu slibovat, že díky mně tu už nebude žádný chudý a všichni budou bohatí.
Ale když naznačím směr, tak tam první vlezu a poslední vylezu. Dělám to i teď. První půjdu prošlapat cestičku a pokud zjistím, že to nejde, tak řeknu, že tudy ne, přátelé. Ale tak jako jsem byl jako bloger vždycky ten blbec, který nevěděl, že něco nejde a nevěděl, že všichni jsou svině a stejně jsem šel a zkusil to, tak tohle budu dělat i dál. Ano, kdybych byl před třemi roky tak moudrý, jak jsem dneska, neudělal bych tolik chyb. Ale kdybych neudělal tolik chyb, nebyl bych dneska moudrý.
Nikoho nebudu nutit, aby šel se mnou a nikoho nebudu nutit, aby mi věřil. Ale budu rád, když se mnou někdo půjde a uvěří mi. A slibuju, že vždycky si „na ty dráty“ první sáhnu já a pak teprve někdo další. První šlápnu do bláta a první si v bažině namočím boty. Nebudu nikoho posílat, aby si to vyžral místo mě.
Cestičky ven z dnešní byrokratické pasti budou křivolaké a mnohokrát budeme muset udělat čelem vzad. Bude to obyčejná hrubá, ošklivá a špinavá práce. Nic heroického. Neexistuje žádná zkratka. Jen si plivnout do dlaní, zkoušet, zkoušet a nevzdávat to. Ale já prostě půjdu a zkusím to.
A Vy si opakujte, že nic nejde. NEJDTE TO, nikdy to nešlo a až se Vaše děti postaví na nohy, tak odejdete pryč.
Nádherně napsané, bohužel se obávám, že na straně příjemce není schopnost to pochopit, natož ocenit.
To, že jste udělal v poslední době fůru chyb, ještě neznamená, že jste zmoudřel.
Tunel „Solární baroni“ bylo právníky geniálně vymyčlené samonaplňující se proroctví, kdy ti z rozhodovacími pravomocemi byli zapojeni do této akce. A sami, ve vlastním zájmu, to salámovou metodou dotlařili až ad absurdum.
A vlastně, jak to teď bude s těmi solárními parky jak jim skončí dotace – tedy vážně ty babičky, na jejichž pozemcích to vše stojí, to za statisíce ekologicky zlikvidují, nebo natáhnou ruce a státe zaplať?
Co s tím má Vidlák společného, co je to za blábol ? To je už stejné jako mu napsat, že mlátil černochy.
Ne, to především znamená, že jsem neseděl na gauči a tak je nějaká šance, že se třeba něco změní. Zato u Vás je jistota, že se nezmění vůbec nic.
Re: Vidlák; 12 listopadu, 2024 (13:22)
„Já jsem ten blbec, který neví, že to nejde a pokud budu mít možnost, tak půjdu a udělám to!“
.. takže:
1. pokud tomuto svému prohlášení sám věříte, asi neberete na vědomí realitu nebo se domníváte, že po volbách bude mít vaše strana prostou většinu mandátů v PS.
2. nebo se svou kampaní cílíte na absolutní blbce, u nich předpokládáte/očekáváte neschopnost uvědomení si nereálnosti bodu 1.
za podmienok, ktore dala EK ano……ale za normalnych podmienok?? Mochovce 3.blok sa natiahol casovo aj financne (ale aj tak to stihol skor a lacnejsie ako Westinghouse za tu dobu pri vystavbe dvoch JE v USA….jedna po preinvestovani 23 mld. z povodnych 8 zastavili a jej vybavenie, co uz vyrobili, chceli strelit pri rekostrukcii ukrajinskych JE, neviem kde to je teraz), ale len vdaka nej a Matovicovi (za co mu napriek vsetkym jeho nedostatkom patri vdaka obcanov) mame relativne lacnu elektrinu (aspon obcania, ked uz nie podnikatelia)….inflacia ide hore a obavam sa, ze inflacna vlna este neskoncila……keby boli JE postavene miesto OZE, co solarni baroni presadili, uz mohla byt splatena a mozno by ste aj usetrili a inflacia by znizovala naklady
V čem přesně, jsou jaderky hrozně riziková investice?
Komunisti postavili Dukovany i Temelín a žádných rizik se nebáli. Nebáli se ani rakouských křiklounů, ani jihočeských matek – nikoho.
Naprojektovali, postavili, spustili a hotovo.
Banky s nimi obchodují, aby měly výnosy. Myslíš si snad, debile, že tam celou dobu jen tak leží a množí se samy ?
Kdysi psal, že by chtěl být „Advocatus diaboli“
Dnes je z něj „Diabolica moron“
Kouzlo nechtěného, že?
B je správně, ale důchodcům je nerozdá :):):)
Jinak k těm důchodům, založení “norských fondů” do kterých stát pomoci speciální daně za “využití přírodních zdrojů” bude ukládat prostředky by bylo dobrým protiargumentem pro všechny co vykřikují že demografie zničí průběžňák, bo malý rozdíl v dalekém budoucnu mezi výběrem a výplatou by mohl takový fond snadno pokrýt, pokud jsou argumenty o individuálním spoření pravdivé. Už se těším na ekvilibristiku volnotržních fanatiku jak napadnout tento fond aniž by zároveň neodhalili jak jsou všechny třetí pilíře jen podvod.
Vždy, když se někdo chce starat o cizí peníze, tak zbystřím.
Vy totiž automaticky předpokládáte, že se někdo cizí postará o ty prachy tak, že budou předbíhat inflaci, ale to není žádná jistota. Stačí se podívat na různé investiční fondy jak si vedou za posledních 5, 10, …, 50 let.
„že takové důchody si nemůžeme dovolit (ale stíhačky si dovolit můžeme, stejně tak si můžeme dovolit, aby ze země ročně odcházel skoro bilion korun)“
situace pripomina stary vtip:
FialoTati, ted kdyzmame ten deficitti snizili plat, tak budes minposilat na ukruinupit?Ne synku, ty budes min jist!
a hele, v posledni vete jsem ani nemusel nic skrtnout…
trump sice vyhrál, ale ukrajina pořád vyhrává, takže svět je pořád ok místo k životu
Sláva!
Z přehledu územních zisků/ztrát
https://comw.org/pda/two-years-of-territorial-changes-in-the-donbas/
https://pbs.twimg.com/media/GaBnMoDXMBE6aNJ?format=jpg
je zřejmé, že peremoha je blíž a blíž!
Re: ZH
Jste hnusnéééj harfeník a kazíte tu soudruhům hen tu „bojovou morálku“.
FUJ, vy jeden onéé!!!
Fiala údajně telefonoval s Trumpem.
Trump tuto informaci nepotvrdil.
Dovedu si ten rozhovot živě představit.
Ano, ano, jistě pane prezidente, jistě, samozřejmě, můžete se spolehnout, jistě, je mi potěšením, jistě, samozřejmě, také jsem toho názoru, jistě, jistě, ano.
Jojo a ani na druhém konci nemusel ten Trump být.
Bingo!
Neumí anglicky.
Přes telefon nelze ani signalizovat tím jeho šíleným máváním rukou.
Bude to asi nějaký fejk.
Nenapálil ho Patrik Hezucký?
Zapomněl jste – „pečlivě si pane prezidente zapisuji“
Nevím proč, ale když slyším a vidím Fialu, vyvstane mi na mysli poručím Mazurek z Černých baronů…
Přeloženo do Fialové angličtiny:
„Yes, yes, yes …yeees, yes, yes ,yes….YES,yes, yes.
Javol.
Senkjů
Možná přidal i nějaké ofkous.
re: Michal
Hen to „Yes, yes, yes …yeees, yes, yes ,yes…“ znám z erotických filmů.
Ehm…, tedy spíše z tvrdého porna. V nich hen ty pracovní soudružky oděné do střevíců s vysokou podrážkou volaly na kameramana vééélmi podobně, či dokonce stejně!!!
Pokud protistrana tuto informaci nepotvrdila, tak to může značit, že oni si možná vystačí docela sami se sebou. Jako když ČT si volá pro (předem očekávaný) názor neznámým expertům z neznámých tink-tenků, pivních univerzit nebo jednočlenným žurnalistickým institutům někde ze zahradní osady. Možná někdo z občanské společnosti dělal Dona.
Není důležité, co je, ale co se tváří, jako že je – co má být. Spousta lidí se inspiruje knihou The Secret od Rhondy Byrne.
… a už jsme zase u Rádia Jerevan 😀
Neumím si představit skutečný telefonát, tzv. ucho proti uchu. Možná, pokud by Trump uměl česky.
Tyranosaurus je, ať to zní jak chce, humanitní vědec, měl by tím pádem mít blízko k jazykům jako takovým. Ke komunikaci pomocí slov, protože ta by měla být jeho pracovním nástrojem i předmětem zkoumání. Ale nemá. Nemá přímo ukrutně. Jeho cizojazyčné pokusy nejsou komunikace, ale zdroj zábavy. Zábavy, aby nemusely být zdrojem zoufalství.
Jeden z nejpitomějších jím vytvořených obrazů byl ten, když ve stejném okamžiku, kdy vedle něj stojící Netanjahu pronesl slova darkest hour (nejtemnější hodina), začal se ten blbeček „chápavě“ culit (zdroj k prohlédnutí tu byl vícekrát předložen). V podstatě přitom ani nemusel rozumět, měl přece nejen z tónu, ale i z principu (šlo o komentování toho útoku Hamásu) chápat vážnost toho okamžiku. Ale nejspíš prostě odhadoval jak se tvářit, což mu nevyšlo. Pohříchu, jako ve valné většině jeho odhadů.
To je české specifikum:
Celý zbytek bývalého ostbloku má Fialu za nepříčetného blba.
Přitom se podívejte sami – každý druhý Čech z diskusí iDnesu, jej doslova obhajuje jako „nejlepšího premiéra, jakého jsme kdy měli“.
Dtto president.
Bolševická křivopřísežnická guma, která byla ochotna a schopna škodit jiným lidem.
Bolševický politruk v roli první dámy státu.
Už nakecal a nechal si nakecat od Koláře tolik hovadin – ale pro lidi, kteří čtou iDnes a kterých rozhodně není málo, je to nejlepší president, jakého jsme kdy měli.
Co to je za lidi?
A jakým působením se vlastně stalo, že je jich tolik???
Třeba je někdo kadí. Lidi jsou málokdy schopni objektivity. V případě těchto dvou potentátů to nejde nevidět, co jsou za nuly. Musí se proto chtít to nevidět, něčím „ošklivých“ si to překrýt. Ošklivým Babišem, ošklivými dezoláty, pak už to není fandění, ale protifandění vůči té překrývce. Tím si sami sobě pak vsugerují, že ti dva emani jsou vlastně ve skutečnosti ok. Věří tomu. Jinak to nejde, protože málokdo si přizná, že dělá naschvály a v důsledku to kazí I sám sobě.
Ukrajina připravuje svůj „plán vítězství“ s ohledem na možné Trumpovo vítězství, citoval list Financial Times své zdroje.
Dva ze tří bodů plánu měly Trumpa zaujmout a Zelenský mu je předložil na zářijovém setkání – nahrazení části amerických vojáků v Evropě ukrajinskými a využití ukrajinských přírodních zdrojů.
Zdroj tvrdí, že Trumpa tyto dva body „zaujaly“.
Američtí a evropští spojenci, včetně vysoce postavených republikánů, již dříve radili Kyjevu, jak nejlépe formulovat návrhy na podporu užší spolupráce s Washingtonem v případě, že se Trump stane prezidentem.
Trumpovi bylo rovněž nabídnuto právo prověřovat investory na Ukrajině, aby se zabránilo přílivu čínských peněz. Průmyslová odvětví závislá na Pekingu by mohla přejít na americké dodavatele.
https://t.me/stranaua/176110
Homer :
Opravdu si někdo myslí, že Rusko se vzdá své země bez použití atomových zbraní? Opravdu si někdo myslí, že v případě prohrávajícího Ruska bude Čína a S. Korea hrát mrtvého brouka? A opravdu si někdo myslí, že západní evropané půjdou místo ukrajinců do zákopů válčit s Rusem a Ukrajinci budou tady dohlížet na pořádek místo vojsk NATO?
Pokud si někdo tohle myslí a má moc spolurozhodovat , tak bude III. světová válka za použití atomových zbraní.
neviem si ani predstavit to, ze by europske staty suhlasili, aby na ich uzemi hliadkovali ukrajinske vojska…..jednak je to ponizujuce, pretoze to hodne evokuje porazku krajin a jednak preco by to robili? Aby EU platila ukrajinskym vojakom pobyt na svojom uzemi po nimi prehratej vojne (a v pripade vyhry predsa tazko ich budu mat tolko, aby to malo vyznam, budu musiet obsadzovat ruske uzemia) je podla mna nedostyzne scifi
Re: Janka
Až prodáte tolik koksu, co zblajznul Vrchní Zelí, budete se zádumčivě ptát kolik stojí nějaký hezký menší ostrůvek v Tichomoří.
Pochopitelně s vlastním letištěm.
Tak se nedivte, že soudruh fantazíruje o záměně Ukrů za US-ry.
Ostatně on ani netvrdí, že by soudruzi z Ameriky měli jet domů. Podle jeho představ by měli „strážit hranici“ proti šílenému Ivanovi.
Na ceste do praveku bude dnesni zimu zastavka, topenim s uhlim.
Pac to tak vychazi..Finance vodchazi a zima prichazi..
Samozřejmě by bylo nejlepší nekupovat předražená a zbytečná letadla, kupovat levný ruský plyn a obchodovat s Čínou a vlastně celým světem bez omezení ALE!!!, to bychom nesměli být jenom čísi kolonií, která je ovládána přes fialový, či jiný hnus. Taky by se nesmělo tolik švejkovat, obracet kabáty, špiclovat a lézt do análu každému hejhulovi v euprdlamentu.
Zatím jsme se tady shodli, že ani Babišovo ANO s tím nic dělat nehodlá, že ANO je jenom trochu schopnější obchodník, který myslí hlavně sám na sebe a aby měl služebnictvo dobře oblečené a nikdo netrpěl hladem a zimou ve stylu vojenská pakárna léta páně devadesátá.
Zbojník Orbán se na revoltu připravoval asi 20 let a ani dnes netahá za delší konec provazu a opozice živená Sorošem jenom čeká, kdy mu podtrhne stoličku.
U nás nečekám žádné zemětřesení. Politické úřednictvo má pevně vybudované pozice, dobrý plat a voňavé kafíčko. Pokud zdejší nevolník zabrousí na úřad a něco chce, tak se musí něco naběhat. Na každou blbost dostane x razítek a tunu potištěného papíru, protože úředník je u nás nepostradatelný element a výměnou vlády se pro něj nic nemění.
Moje generace pořád čeká na osvícenou a spravedlivou vládu, kde by se měl běžný člověk slušně a nebál se co přinese každý další den. Zatím je to pořád stejné. Pořád nám vládnou političtí gauneři, kteří mají napsané noty a jsou dobře placení za svou špinavou práci.
Když tak kolauduji celý svůj život, tak se jenom modlím, abych umřel v míru a v klidu, něco si ještě užil a nepřišel o to co už mám. Nevěřím už nikomu.
“ K tomu je zapotřebí mír a dobré vztahy se všemi, protože jinak jsou Američani hrozné svině a odpalují vám kritickou infrastrukturu“
Jakou konkrétní kritickou infrastrukturu máte na mysli?
Vaše vyjádření působí jako záměrně vágní vyjádření zbabělce, který se bojí, že by konkrétní tvrzení musel podložit fakty.
Skelope, tvoje vyjádření působí jako vyjádření prasete, který sem zase přilezlo z kanálu zasyflit diskusi.
Chcípni.
Celá věc má mimořádně zábavný aspekt v tom, že hrdina, který se bojí podepsat a pokřikuje na Vidláka zpoza křoví jako anonym, vyčítá mu zbabělé vágní vyjádření. Je vidět, že statečnost je jeho silná stránka.
🙂 🙂 🙂
Předmětné vyjádření je vágní zcela záměrně. Inteligentnímu čtenáři tím dává možnost domyslet si souvislosti, a pozor, rovněž otevírá prostor k určitým docela věrohodným predikcím. Pohov. Po tomhle se vozíte zcela zbytečně.
Daleko spíše jste měl autorovi vytknout, že rozděluje společnost: na vás blbce a na ty ostatní.
Alefe díky, přebírám do repertoáru a nechám si to do ČT na Řezníčka… 🙂
😀 😀 😀
Horsi nez blbej je bejt zvotrocenej..
Dle tvych prispevku to vypada, ze tys to koupil hned dvakrat
Re: Onanym
Jakou konkrétní kritickou infrastrukturu máte na mysli?
Nordstream, ty debile.
Na důchody se u nás vyplácí cca 8% HDP. Průměr v EU je cca 10%.
Takže ne, že nemáme peníze, jen s nimi špatně hospodaříme.
Rozpočet je určen protektorem. O vlastním hospodaření bych nemluvil.
U nás není zapotřebí nic menšího, než to, co kdysi udělali komunisti kdy jsme byli schopni vyrábět od špendlíků po lokomotivy a byli soběstační v základních potravinách.
poviem na rovinu, neviem si to ani predstavit, ze by sa to stalo. Primarne prevazna cast vyroby patri zapadnym firmam, za druhe vystup z EU znamena cla a CR/SR nemaju ani pristup k lacnym surovinam ani k lacnym energiam
… a před 30-ti lety vyhráli globalisté. ČR nemá a nemůže mít technologie na výrobu moderních čipů (4 nm nebo 2nm technologie) a nevyrobí sama ani mobil ani PC, nezprovozní (jen ze svých výrobků a technologií) mobilní sítě či net.
A nemá ani co exportovat, neb nic nepatří státu.
Překladiště hedvábí
investory přivábí.
Mul a oslů karavany
vezou myrhu, paravany,
oleje a kadidla,
i umělá sladidla.
Cítím vůni orientu.
Smrady z Yorku nebo Kentu
zůstávají za kanálem.
Nadlábnu se plodů palem.
Mám rád fíky, datle.
Trochu se to matle.
Dokážete si představit blyštivého Péťu s Lipánkem jak zajišťují levné zdroje v Rusku. Jednání třeba s Lavrovem? Ten by jim tak podal akorát svůj klobouk, aby mu ho odložili do šatny.
Teď čtu na PL o jakémsi Pražském obranném summitu, kde Lipánek, mimo jiné, vyslovil svoje zbožné přání o pomoci některým zemím s diverzifikací zdrojů – asi aby jako nekupovali od zlého Putina levně, ale asi od hodných USA draze 😀 Kristepane, ty to vidíš, ty to slyšíš…dej mu alespoň na minutu možnost prozřít…
U Lipánka se pořád nemůžu rozhodnout, jestli je vážně tak blbej, nebo navedenej a sakra dobře zaplacenej.
Jedno nevylucuje druhe
A už vůbec ne třetí (poslední uvedenou). 🙂
Re: Matzurka, ws
Obojí je správně.
Číslo 1 to není, ale bude se vám lépe žít, když si to budete myslet. Podcenit nepřítele je základní chyba.
Blbej je, protože si podle všeho neuvědomuje, že „mouřenín posloužil, mouřenín může jít“.
Je to ještě horší, on neví že je mouřenín. Možná ani co je to mouřenín.
To, co jsem napsala, to mělo implikovat. Asi jsem se blbě vyjádřila. Ovšemže neví, že je mouřenín.
Kdyby mouřenín věděl, že je mouřenín, zůstal by mouřenínem?
Mouřenín zůstane mouřenínem i když neví, že jím je. Dokonce i kdyby vylezl na největší horu světa, zůstane mouřenínem, nebo přesněji blbcem par excellence. Na ně máme v ČEZku monopol.
Dobře, ale zůstane mouřenínem, když ví,že mouřenínem je?
To máte jako s trpaslíkem. Ať to ví nebo ne jím zůstane. Dokonce i kdyby vylezl na velký kopec.
A dokonce i kdyby se oženil s obryní.
Máte pravdu, moje chyba.
Zásadní vystoupení AfD v němckém parlamentu.
🇩🇪 Alice Weidel, September 11, 2024, Economy, Immigration, Democracy
https://www.youtube.com/watch?v=zKZBlAUjY9A
Mooc dobré…jen aby si to vzali k srdci Němci a dle toho volili.
Vidláku, legenda hutori, že keď vtedy dávno neboli banány sa odchádzalo do dôchodku v 56 rokoch a v 60 rokoch života. Moja mama išla do dôchodku v 56 roku a dožila 91 rokov…….
Záleží na tom, co se dělá, ne za jakýho režimu.
zdravotná sestra v kojenckom a potom v detskej nemocnici ktorú po 1989 demokratcky a slobodne rozjebali…… a je veľmi dôležité v akom režime…. bo v dnešnom režime nedožijete ani dôchodok…….
V současné době chodí muži na Ukrajině do penze ve věku šedesáti let. Ženy do důchodu odcházejí dříve, ve věku 55 let. Zdroj:
https://missexpat.cz/kdy-se-na-ukrajine-odchazi-do-duchodu/
je len otazka casu, ako dlho….mimochodom niekde som citala, ale neviem ci to aj preslo, ze su navrhy, ze stat zastavi vyplatu dochodkov (aj ked su velmi biedne), pretoze ani na to nema a nebude mat
A vlada ,pribehliku CR ,ty duchody zaplati ukrduchodcum tak, ze nasim duchodcum je ukradne vod huby..
A duchodovej vek u nas zvysi..
Ale zase ty banány všude a celý rok, to vyváží. Jo a nezapomenout na cestování. Do 40 to asi smysl dává.
Muži chodili v 60, ženy v 55, podle počtu dětí.
Kdyby jenom to. Ale považte! Ty banány jsou levnější než jabka! Tomu říkám blahobyt.
Banány, hajzlpapír, vložky a cestování musí být. Jinak plyšák neměl smysl. Důchod skoro k 70, zubaři za vlastní a nájem místo vlastního je pak ok. Jinak je všechno „kupředu levá“ – tedy tyranie a špatně.
Banány jsou symbol. Banány celoročně na pultech jako symbol správného spol. ekon. systému jsou nedotknutelné. I když se vozí přes půlku světa, je v nich „otrocká práce dětí“ a jsou zlité chemikáliemi a trhány za zelena, aby to všechno přežily. A pak ještě nasvíceny speciálním světlem, aby se tvářily žlutě – i za zelena. Protože když opravdu žloutnou, tak už skoro hnijí. Mazut spálený lodní dopravou z druhého konce světa pak není problém, i když planeta pláče.
Tady vůbec nejde o rozum, argumenty a rozhodování dle priorit. Tady jde o emoce, obrazy vypálené do podvědomí letitou propagandou. Jak pak toto změnit? Asi jen náraz do zdi může ty barevně-voňavé obrazy neexistujících rájů odstranit.
To je to jediné, za co současný režim stojí.
Za banán…
Co by takovej Dominik Feri dneska dal za neoloupanej banán…
Žiletku po předchůdci ?
No možná žiletku po předchůdci ? Vlastní něco jiného ?
Jako deti sme videli film ze stredoveku a trhovkyne tam naplno pokrikovala , „banany , melouny , broskve.. a my chodili ze skoly a zpivali co ta trhovkyne vo pokroku az za stredovek..“banaaany ..
/Zase , to byl spatnej dejepis a ucitel nerek nic /.
Majkl: muži chodili v šedesáti a umírali v sedmdesáti.
otazka skor je, cim to bolo…..je mozne, ze ak by system fungoval dalej, tak by umierali v rovnakom veku ako teraz pretoze by mali po celu dobu menej stresov a rovnako dobre lieky ako mame my teraz……ale to su len take tie keby bolo keby
Málo stresu?
Proto do sebe lidi lili alkokohol a kouřili, aby ten žádnej stres zvládli.
To je dobře, že dneska žádný stres není, a tak už nikdo nepije a
nekouří.
Žijem si jak na zámku, ať to trvá věčně. ( R. A. S)
Já neříkám, že dneska není.
Já říkám, že tehdy byl zrovna taky. Ne-li víc.
nic v zlom, ale aky realny stres mali ti ludia?? Bali sa o pracu, ze ich vyhodia z bytu kvoli peniazom, ze ich Husak realne posle na front? ano, boli ti, ktori trpeli kvoli politike ci mali smolu na sefov a ti sa po nich vozili……vedci, ktori nemohli sa realizovat napriek skutocne vyznamnym ideam, ktore mali a ktori ak sa dalo, utekali z republiky…..boli taki, co im liezli na nervy politruci, ale to nie je horsie ako teraz, ked sa po niekom vozia progresivci so svojimi blbostami……vacsina ludi riesila problemy, ako dostat svoje deti na dobre skoly, aj ked mali na to schopnosti, ziskat byt ci lepsiu stenu do obyvacky alebo kachlicky a bezne ludske problemy. Vzhladom k tomu, ako rastla populacia a vlastnictvo chat/chalup by som povedala, ze to asi nebolo realne horsie…..skor ten alkohol bol historicky zvyk
Re: Aleš
Protože tenkrát ještě neexistovaly léky na ředění krve a na vysoký tlak. Takže infarkty myokardu a cévní příhody v mozku a v plicích.
Jaké další hovno máte v zásobníku?
No právě.
Když jdete do penze v šedesáti a zemřete v sedmdesáti, systém to ufinancuje.
Když jdete do penze v šedesáti a zemřete díky medicíně v devadesáti, systém se finančně zhroutí.
Nezhroutil by se, kdyby se peníze nepromr…haly na zbytečnosti.
Reseni je na ceste ,ukrmetoda , malokdo se dozije duchodu..
To teda existovaly.
Krev ředí i aspirin, což je konec 19 století.
Léky na vysoký tlak byly už v sedmdesátkách. Příbuzní je brali.
Re: Anonym
Kyselina acetylsalicylová má při dávkách zřeďujících krev vedlejší účinky.
Léky na vysoký tlak existovaly, ale nefungovaly zdaleka tak, jako léky nynější.
A samozřejmě i pokrok v medicíně – zprůchodňování věnčitých cév, atd.
Nicméně vše se už odehrává ve věku, který neumožňuje významnější pracovní nasazení.
Taky bych prosil nějaké statistiky, kolik lidí bylo na tehdy zcela běžném ID, což dnes nehrozí, ani náhodou, ani omylem.
Ad Targus
„Kyselina acetylsalicylová má při dávkách zřeďujících krev vedlejší účinky“. Jaké?
Na „ředění“ doporučení lékaře 1(/2 tbl. 1x denně , lékárníka 1/4. Co je správnější by si měli sjednotit lékaři s lékárníky, ale nějaký extra rozdíl mezi těmi dávkami nebude.
Problémem se začíná stávat cena – dnes blistr 10 tbl min. 65 Kč, v „akci“ občas i 50,- .
Asi před 5 léty stálo stejné balení lolem 20,- Lč.
Re: Albi
A teď bych prosil nějaké parametry, nejlépe číselné. A pochopitelně porovnání s jinými jedy – pardon – léčivy.
Šup, šup.
Mám spolužáky, kteří si už svou krev ředit musejí, pokud nechtějí riskovat nějakou ucpávku. Porovnám si vaše data s jejich předepsanými kvanty jedů.
Ideální je používat na ředění krve víno.
Záleží také, jaké léky kromě kys. acetylosalicylové berete. Účinek se zvyšuje užíváním antirevmatik, některých analgetik – těch léků je celá řada.
Vega: i nežádoucí účinky acylpyrinu se kombinací s uvedenými léky zvyšují. Krvácení do trávicího traktu třeba.
Já jsem vám jen říkal, že byl.
Heparin byl v ČSSR od roku 1961. Další lék na ředění krve. Vynalezen už dlouho před druhou světovou.
Že jsou dneska lepší léky na tlak neznamená, že tehdy nebyly vůbec. Dalo se s tím žít do 90.
Heparin je účinný pouze při podání do žíly, což krapet komplikuje jeho běžné užívání nehospitalizovanými občany.
Neexistovaly operace srdce (bypass), které se dnes provádí běžně. A tak by se dalo pokračovat – třeba transplantacemi.
Re: Vega
Bypassy ano, ale měl jsem na mysli vkládání šroubovic a spirál, kteréžto jsou schopny postižené místo adekvátně roztáhnout a zpevnit.
Což vůbec neznamená, že provedení takového zákroku nějak výrazně zvýší možnost pacoše pracovat rukama. Stačí to tak na posedávání v patlamentu.
Tomu se říká stenty.
Můj otec se dožil 94 let a matce bylo 96 a furt tu ještě je.
Důchodový systém pracuje s průměrnými hodnotami. V roce 2013 se dožívali muži průměrně 76,9 roku.
Ale jako doktorka víte, že existují také nějaké predispozice, nějaké zdravá či nezdravá výživa, nějaké zdravé a nezdravé životní prostředí, nějaký stres a podobně.
Oni vás měli v osmdesáti?
Re: Po
Ne. V devadesáti, protože byli mladí, chytří a krásní.
A proto je ona (kata…) taky až moc chytrá. Nakazila se od nich.
27, 32.
Strejda umřel v 60, týden před důchodem. A to byl kovozemědělec, měl vlastní ovoce, zeleninu, kozy, králíky, slepice, husy, holuby, občas i prase. Dnešní městská chátra bude ráda, když se dožije těch 60.
Podle toho, jakou mají životosprávu.
Tím bylo myšleno, že když děláte fyzicky náročnou práci, tak si zničíte záda, klouby atd. za každého režimu, práce na směny vám také zkrátí život za každého režimu a lehká práce, třeba v kanclu pojišťovny vám tělo nezničí, taky za každého režimu.
To poslední není tak úplně pravda. Sezení na židli v kanclu pojišťovny vám zajistí problémy s bederní páteří. Problémy s bederní páteří vám zajistí problémy v oblasti hrudní páteře a šíje. Odtud je přímá linka k nekonečným migrénám a potížím s očima.
Problémy s bederní páteří vám taky zajistí sníženou pohyblivost kyčlí. Problém v kyčlích vám následně zajistí problémy s koleny vlivem jejich přetížení; koleno je nejsložitější kloub v lidském těle, a jakmile se jednou rozesere, jen horko-těžko, pakli vůbec, ho dáte zase dohromady.
Snížená pohyblivost spolehlivě přivodí obezitu, která dále snižuje pohyblivost a generuje spoustu dalších potíží.
Nyní dávám slovo lékaři, je-li tu jaký. Po něm přijde na řadu hrobník.
Já bych ještě přidala stress. Protože jsou povolání, jako třeba to moje, kdy sice sedíte, ale pracovní problémy nenecháváte v kanceláři, nosíte si je domů. Pořád uvažujete, zda jste všechno udělali správně a současně si uvědomujete, že ani to vás neochrání před průserem. Protože nastane-li, posuzujou to kolegové, kteří už znají výsledek. To se pak dobře soudí, co jste měl udělat jinak. Znáte to, po bitvě… A to je jen příklad, je toho víc.
Ano, to je další aspekt celé věci. Ten jsem neuvážil – dal jsem se svést představou sezení na židli v pojišťovně 🙂
Re: AN
Ja bych se dal svést představou sezení na židli ve VLASTNÍ pojišťovně 🙂
V takovém případě nesedíte na židli, ale v pohodlném křesle a občas taky v plážovém lehátku, v resortu, na Maledivách.
Jo, to souhlasím.
Když na ní budete sedět pořád.
👍👍
Re: tzR
Ženy šly do důchodu v 57 letech a za každé dítě, které porodila se jí nárok na důchod posouval o jeden rok, ale nemohlo to být méně, než 54 let.
A potom fungovaly okolo rodičů svých i manžela, takže nebylo potřeba tolik starobinců, jako dnes.
Cigánky ve 45 a předtím je na MD.
Zda se, že nejvíc na současném systému prodělají právě ženy. Na ně to kladivo dopadne nejpádněji. To je pořád, emancipace, stejné platy, rovnost…., tak se jim to splnilo. Už jsou osvobozené, od ženství a jeho výhod. Můžou v 63 třeba na stavbu, kropit beton. Tak se současná společnost odmění matkám za to, že porodily a vychovaly deti pro budoucnost. A až bude legalizována prostituce, a zapsána jako povolání, Můžou to dostat jako pracovní nabídku na UP. Po odmítnutí bez dávek.
Re: Majkl
Betony už se nekropí, ale na stavbě by mohly soudružky svazačky zaujmout „pozici“ vazačky.
Vazač je takový mamlas, který zavěšuje břemena na ocelová lana jeřábu.
A soudružky můžou začít budovat druhou kariéru.
Po válce na Donbase těžily uhlí ženy, protože chlapi byli vybití válkou.
Taky třeba pokládaly asfalt.
Re: Onanym
To jsou kecy v kleci. Sóudružky mohly „dole v dole“ akorát tak nosit svačiny a mačkat elektrické čudlíky.
Těžba uhlí je ještě pořád o práci rukama a nikdy jinak.
Neboli všechno, co je pro těžbu uhlí „na předku“ potřeba, je nutno DONÉST (nikoli dovézt) až na místo použití. Takže výztuže, spousta potrubí na vzduch, vodu, olej (všechno tam i zpět), elektrická kabeláž, zabezpečovací zařízení nejrůznějšího druhu, komunikace – buď pásy nebo koleje (pozemní nebo visuté), a na spoustu dalších věcí jsem zapomněl.
Svatoše znáte, tak mu napište, že kecá.
Re: Ano…
Mně je jedno,co píše Svatoš.
Já vycházím z toho, co jsem viděl a slyšel na vlastní bulvy.
Kolik ženských postaví ze země hydraulickou stojku, která má běžně 130+ kg?
Kolik z nich vydrží 6 hodin denně dotahovat matice a šrouby obouručním klíčem? Jak dlouho vydrží ženy takové šrouby dotahovat obouručním vzduchovým utahovákem o hmotnost nějakých 20 kg?
Kolik žen jednorázově uzvedne a PŘENESE část důlní výztuže o váze 30 – 60 kg a kolik jich to vydrží dělat 6 hodin v kuse?
Havířina, to je dřina, říkávali mi příbuzní, kteří fedrovali celý profesní život. Bohužel jim musím dát za pravdu.
Ale to byly sovětské ženy
Re: Gaia
A neměly nohy, bo na co, že jo…
Rusky zeny vobetave vybudovaly skoro vsecko v socilalismu,chlapi byli vymlaceny valkama a chlastali v dusledku a se znicenym zdravim sedeli v kancelarich..
Naopak problem otroctvi , je zneuzitej..Vsude pracovali zotroceny chudy deti , po nekolik staleti. Pracuji dodnes v nekterych zemich. Kdo z humanistu se zmini..
No a co jste viděl v dole na Donbase v roce 1953?
tak je mozne, ze v baniach naozaj pracovali muzi, ktori ostali a zeny ich nahradzali v oblastiach, kde sa to aspon v urcitej miere dalo. Ale je znamy fakt, ze ano, robili to, co muzi, proste ich to makalo na jednej veci viac+tie cisla ktore ukazoval ZSSR v tej dobe ohladom ich dozitia, boli dost hrozne, rychlo sa zodrali. Koniec koncov ale to bolo vidiet aj na nasich matkach, 40 rocna bola babka, 50 rocna uz starenka. Neslo len o zamestnanie, tie zeny sa nezastavili ani doma…..chces mat, musis si zasadit, zavarit, spotrebice prichadzali neskorsie a v mensej miere suplovali pracu ludi. Spominam si, ked som pomahala mame prat na pracke ROM, tak to bola robota na 2-3 hodiny…..namocit vo vani, klast do pracky po kuskoch, rucne to vyplakat cele, vyzmykat, v druhej vode a definitivne vyzmykat.Chrbat mi odchadzal aj ked som bola mlada. Aj ked prisli automatiky, neboli az take dobre prasky, pradlo byvalo „zajdene“. Samozrejme oproti babke a jej rumpli na potoku to bol pokrok.
Re: Targus; 12 listopadu, 2024 (12:44)
..hm, a vy pevně věříte, že všechny ty vámi vyjmenované bebechy měl v poválečné době sovětské ženy-havířky k dispozici?
Pondělní Jasné zprávy Jany Bobošíkové:
Jasné zprávy: Šikana řidičů – Inspekce na máslo – Piráti a ODS – Krym Rusku?
Aby bylo jasno
https://www.youtube.com/watch?v=1R4ZYfLObRY
https://vasevec.info/domaci-politika/potrebujeme-se-v-ramci-levice-kadrovat
tohle by měl Vidlák(Drulák)komentovat
Paroubka?? Vždyť to je také jeden z těch, co dláždili cestu současným rozvracečům.. nechápu proč vůbec vylézá z nory.
Když jsme u ty trojčlenky, když půl života se učím a pak jsem v důchodu (do 25 škola a od 65 důchod s dozitim do 80),kolik musím vydělat v produktivním věku, aby mě to umožnilo důstojný zivot ?
Re: Lojza
To záleží na tom, jaká banda idiotů bude právě okupovat ministerstvo financí, potažmo vedení ČNB.
Od věci by rovněž nebylo určit přesné parametry zaklínadla „důstojný život“.
Každý dvounožec má o důstojenství zcela jiné představy. Někomu stačí postel, kamna, stůl a na něm tři jídla denně, jiný kus má představu, že je zcela nedůstojné, když tráví na Zanzibaru méně, než 6 měsíců v kalendářním roce.
Targus
Beru možnost A . Krásně jste to vystihnul . co bych v tý prdeli dělal . Já su nenáročný kluk z vesnice ,co umí podpálit les 🙂
Naučte se raději podpalovat Strakovku, či něco podobného.
Lojza:
Nejde o to, kolik vyděláte v produktivním věku, ale jak se svými penězi hospodaříte.
Navíc vám stát 50% vydělaných peněz sebere na všelijakých daních.
Re: Aleš
V první řadě jde o to, kolik vám z úspor sežere NSZ – Nejvyšší Státní Zloděj, maskovaný zkratkou ČNB – řízením inflace. Žvaní o dvou procentech, reál v hodně dobrých dobách je okolo pěti.
Takže pozor – FINÁLE!!!
– pokud nespoříte máte HOVNO
– pokud nespoříte máte k výše uvedenému HOVNU i hromadu papíru ekvivalentního k použitému hajzláku.
Už nás připravují na další nápor přistěhovalců.
Další nápor ukrajinských uprchlíků může přijít se zimou
K 381 tisícům uprchlíků z Ukrajiny s dočasnou ochranou by mohli přibýt další v zimě, která bude podle odborníků pro válčící zemi zatěžkávací zkouškou. Největším problémem pro nově příchozí lidi utíkající před ruskou agresí by bylo bydlení a pak také kapacity lékařů a škol.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-dalsi-napor-ukrajinskych-uprchliku-muze-prijit-se-zimou-40496844
Už je na čase uzavřít klondajk pro ukroše a obnovit vízovou povinnost
Přesně tak. Ukrajina je velká jak Francie, místa mají dost, boje neprobíhají na celé Ukradině. A vůbec, ať to řeší OSN! Na co ta banda vyžírek je?! Jo vlastně, aby zařídila NWO, tedy otrokářský systém a depopulaci planety.
Tož pravda je, že jsem se, v poslední době, s nějakou masou Ukrajinců nepotkal. Kdysi ano, dělal jsem s nimi a zkušenost výborná. Přesto všechno, jak se do uprchlíků obouváte, myslím si něco jiného. Ukrajina je veliká, to je pravda. Ale muže tam loví ve velkém, a všude. Velikost UA neuchrání obyčejné lidičky od zimy. Jasně, slyšíme občas o rozežraných UA baronech s krásnými auty a rozmařilým životním stylem. Ale většina z nich jsou chudáci, kteří prostě nechtějí zabíjet jiné Slovany, kteří nechtějí nechat se zabít. A proto od těch u nich vládnoucích Židů jednoduše zdrhli. Kteří nechtějí, aby jejich děti seděly ve sklepě, místo toho aby se učily ve škole. Tak nějak to vymyslel Žid Porošenko, že? Místo dodávek zbraní a munice by bylo lepší přichýlit uprchlíky, nechat je u nás pracovat, nechat je vydělat si… Ukrajinci, které jsem potkal, jsou pracovití a šikovní lidičkové, kteří nepotřebují, aby je někdo živil. Jsem proto, abychom jim pomohli v rozumné míře a po potřebnou dobu. Koneckonců, i naši prarodiče přijali ve své době uprchlíky z Ruska, když to tam přestalo být k žití…
Ano, to by nebyl problém. ALE je tu veliké ALE.
Kde vidíte Ukrajince? Prodavačky, uklízečky, pomocné pracovníky, recepční, stavebnictví atd. Prostě pozice, kde je vezmou zaměstnavatelé na hůl, minimální mzda, ojebané smlouvy, práce na černo. Ukrajincům to stačí, protože dostávají doplatky od státu, ale bohužel to dopadne na české nejnižší příjmové skupiny.
Jednak přijdou o práci, a jednak se zdegradují už tak nízké mzdy.
A samozřejmě u těch nejnižších příjmových skupin se to nezastaví. Takže se nedivte, až místo vás přijmou Ukrajince s polovičním platem a vy skončíte na pracáku.
Je to pomalu plížící se průser, který dopadne na všechny a bude vám úplně u prdele, že jsou pracovití a šikovní lidičkové.
A jednak nám můžou rozložit stát tak jak si ho rozložili DOMA NA Ukrajině.
Stačí jen trochu…
👍 🐓 🎯 🏆
Přesně tak ! Plus mafie.
Plus různé nekulturní návyky a choroby.
Ty jejich „pracovní agentury“ platí daně tady, nebo na UA? A platí je vůbec?
Bude to stejný problém, jako s rákosníkama..
Jakmile se tu upeleší, začnou vyjebávat se státem a už je odsud nedostanete.
Větší polovina z banderovců neutrácí ty peníze v místní ekonomice, ale u turka je smění za dolary a tahají na UA. Tady utratí jen naprosté minimum, k tomu dostávají všemožnou „pomoc“ od státu, včetně zdravotní péče!
Pusťte jich sem ještě jeden milión k tomu, co už tady je – a do pěti let je stát v hajzlu, bude z něj jedno velké banderovské hnízdo.
Plus jejich mafie.
Poslední dobou jsou vidět jako sekuriťáci. Asi jim ty uniformy tolik nevadí.
Mne neni jasna ta demokracie zapadu a vo co de , ze po zvoleni demokrati jednaji a poskytujou vsecko soukromym osobam , ktery jen predstiraji , ze sou presidenti, ministri , strana sluhu naroda. atd..
Klani se jim , krici slava v jednom kuse, tem podvodnikum ,co predstiraji ,
ale to muze prece bejt kazdej..Nebo nemuze??
Nebo dalsim podobnym , ktery si ukradli vlady po ilegalnich teroristickych
utocich a masakrech a zase predstirali vladu a zase nebyli zvoleny..
Ale byli taky hned demokrati …Neni ,predstirani za ucelem podvodnyho vylakani penez a neni terorismus taky nahodou zakazany ,zakonama ..
Vlastimil Čech:
Problém je v tom, že náš stát není nafukovací a nesmíte zapomínat na to, že my jsme si všechno předplatili a kdokoliv příjde k nám, tak jenom bere. Vemte si například svoji rodinu. Vy se honíte, aby se rodina měla dobře a jiní se o rodinu nestarají a poprosí Vás, aby jste se o ně postaral. Budete se v paneláku starat o děti sousedů a snižovat přízpěvek na své vlastní děti? Asi ne, že? Každý stát se má starat o své občany, to platí odjakživa. Nejdříve rodina, národ a pokud mám přebytky, pomohu s přežitím, ale ne na úkor vlastních lidí.
5. 2024 celkem 274 322 uchazečů o zaměstnání, o 5 756 méně než v dubnu. Podíl nezaměstnaných ke konci května činil 3,6 %, meziměsíčně poklesl o 0,1 procentního bodu. V meziročním srovnání s květnem 2023 byl vyšší o 0,1 proc.
————————
Tak prý nejsou peníze, jooo. No a kolik, že to jde na Ukrajinu? Neposílali tam náhodou zase nějaké drobné, tentokrát na zdravotnictví?
Tak nezaměstnanost je dost nízká, DPH z drahých potravin je taky k dispozici, tak kde jako ty peníze tedy jdou? Ukrajinci a je tu i hodně Moldavanů, pracují převážně v šedé ekonomice, tak ti asi neodvádějí daně, leda, že jsou v šedé ekonomice jen z poloviny. Ofiko dostávají minimálku a zbytek na ruku. Můj bratr taky tak pracuje, ale on je invalidní důchodce na inzulínu, on jinou možnost ani nemá, je čerstvý šedesátník.
Jurečka díky bratrovi už odčerpal necelé 4 stovky milionů, kolik si vzali ti další? Buď lžou s % v nezaměstnanosti, nebo se důchodci stihli naklonovat a je jich 3x tolik?
Hlavně chátristi a disidenti aby měli pěkné důchody, o to se Jurečka stará a pak ještě jeho manželka a dost.
Jo ti dva co stanovali před úřadem vlády. Ostatní mohli pracovat od 89 roku, ale jiný prostě byl v ilegalitě v Austrálii a když zestárl, honem si vzpomněl na matičku Česko.
2 nebyli, viděla jsem Jurečku v TV včera ve zprávách a to číslo vyžírků, co přiznal, mi úplně vyrazilo dech. 430. Plus kohorta „historiků“ z ÚSTR, kteří jim hledali pro to papíry, což považuji za také neproduktivní osoby.
Na druhou stranu zrušili snížili o něco důchody generálům od StB. Taky není zač jim platit.
Šlo v obou případech o pár tisíc.
Devadesátkový tunelování nás každýho stálo tak 500 000 – 2 000 000. Možná víc, nikdo neví přesně.
Dvojí metr na lidi , to není dobré. A že někdo bije černochy? Je 35 let po sametu, disidenti si mohli vydělat, na Jurečku to nehází dobré světlo
Jak dvojí metr?
Za zločiny by se důchody neměly platit vůbec.
Za zločiny má bejt kriminál.
S důchody to nemá nic společnýho.
No jo, ale to si dohodli při předání moci.
500 komunistických papalášů má teď důchod snížený o 1300 kč.
Tři miliony důchodců mají důchod snížený o 1000 kč.
A to se vyplatí!
Na těchto základech můžeme stavět!
No těch 500 papalášů trochu zaplatí ty disidenty.
Ty tři milióny důchodců platěj za to, že z nich moc volilo pětikolku. Kdyby mě poslouchali víc a volili proti nim.
Člověk by řekl, jaký bude ten Charlie Soukup mít krásný důchod. 9 let ve Francii, 30 let v Austrálii. A nakonec mu ho musel vystávkovat John Bok v Praze.
V tý Austrálii se toho moc nenapracoval. Protestně se flákal.
Prý poustevník.
Terminál na nové Hedvábné stezce?! Jakoby z oněch slov zavanul puch pekelné síry! Zkusil jsem nad tímto článkem otevřeným v mobilu, který jsem v úleku upustil na podlahu, použít své siderické kyvadélko a to se zcela nezadržitelně vychýlilo do pravého úhlu směr Peking. O chvíli později se zablýsklo i v křišťálové kouli usazené ve stříbrném podstavci ve tvaru hada požírajícího vlastní ocas, kterou naše rodina kdysi darem obdržela od samotné madam Blavatské, a z mlžného oparu uvnitř se zhmotnil obraz Si Ťin-pchinga, který se po několika dalších záblescích za ďábelského chechotu změnil na samotného arciďábla Putina. Záchranu z tohoto děsivého vidění přinesla až horoucí modlitba k ikoně sv. Uršuly von Leyenové. Tohle mi už nedělejte, úplně cítím, jak je to ganc nehodnotové a vůbec to nevysílá žádné signály.
Nechcete k tomu dopsat nějaké čínské znaky? Aby to bylo ještě arciďábelštější?
😀
Máte volnou ruku. Já bych si netroufl 🙂
Pane TDX, to zhmotnění mi připomnělo jeden film, kde se zhmotňovala postava ženského pohlaví – Silael.
Máte u mne pochvalu před zastavenou lokomotivou, jen nevím, jestli trakce závislé, nebo nezávislé. Parní mašiny vylučuji, jelikož pára s oleji svým odérem připomínají síly pekelné.
re: berkowitz
Ještě může být šlapací.
Šlapací drezína.
Sirael.
…tak čas odvíjí, odvíjí příběh dávný:
Já mocí kouzelnou
paprsky svázal
a stvořil dívku Sirael
Hned si to jdu pustit 🙂
Ale nedotýkat se! Substance je ještě velmi křehká. 🙂
To je doslova příšerné! Příště, až to začne, se ihned otočte k Si Ťin-pchingovi zády, ještě než se promění v Putina. O 360°, jak to umí německá ministryně zahraničí Baerbocková. Že to funguje, se ukázalo, když tato paní přiletěla vládním německým letadlem do Pekingu, a protože ji tam nikdo neuvítal, zase vlezla zpět do mašiny a odfrčela zpět. Si Ťin-pching se ji zcela zřejmě bál. Takhle se na to musí!
Opravdu???? he, he, he…
Jojo. Před dotyčnou cestou do Číny tato ychtělygentní ženská nazvala v několika interview pro mezinárodní tiskové agentury čínského prezidenta Si Ťin-pchinga „diktátorem“ a silně se angažovala v zavádění protičínských cel. I na Tchaj-wanu byla. Výsledek se dostavil…
Zdá se, že z Německa maj prdel ledaskde ve světě.
https://www.iportal24.cz/zahranici/nemeckeho-prezidenta-nechali-v-kataru-pul-hodiny-cekat-na-rampe-na-katarskeho-emira/
To by se mu v Praze rozhodně stát nemohlo. 😀
To je těma otočkama o 360°.
Když jich uděláte příliš, zavrtáte se pod zem. Přírodní zákon.
Statni navsteva..Na cinskym letisti pusto a prazdno ..
Měla na něj jestě ze schůdků vystrčit – holou německou prdel. To by se mu určitě líbilo ….
To ona není zvyklá zadarmo.
Takový pěkný čínský rychlovlak co povede přes Blavu či Vídeň až do Budapešti říkáte? 22 minut do Brna, 15 do Blavy a pak 18 do Pešti říkáte?
Doufám, že to na Vaší duši nenechalo žádné šrámy, které by nešly vyčistit bez porušení podstaty látky.
Tady kousek od nás byla opravna duší, musím se podívat, jestli jsou ještě v provozu.
Psychiatři v provozu jsou, ale je jich málo. Duší čekajících na opravu je moc.
Slibů se důchodci, i budoucí, nenapapají
Tady nejde pouze opravdovou hospodářskou politiku.
Divíte se, že ANO boduje?
Jestli to STAČILO, i s ! nepochopí, tak může jít do Brusele.
Nejlépe se mají důchodci v Norsku, Česko kvůli covidu a inflaci propadlo
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-nejlepe-se-maji-duchodci-v-norsku-cesko-kvuli-covidu-a-inflaci-propadlo-246490
My jsme v Bruseli, kde budete vy?
https://archiv.hn.cz/c1-67248420-vysel-prehled-zemi-kde-je-nejlepsi-jit-do-duchodu-nahoru-leti-slovinsko-cesko-je-propadak-roku
Josef původní napsal:11 listopadu, 2024 (22:52)
https://socialnipolitika.eu/2020/02/cesko-dava-na-socialni-ochranu-mensi-podil-hdp-nez-polsko-madarsko-nebo-slovensko/
https://www.e15.cz/duchody-a-seniori-v-evrope-srovnani
v porovnaniach nie su zahrnute naklady na byvanie. Samozrejme je tazke porovnavat nejakeho Viedencana, ktory ma cely zivot statny najomny byt a Prazaka so sukromnym vlastnictvom, ale zasa si myslim, ze naklady na byvanie a splacanie hypoteky budu lepsie smerom na vychod. Novych obyvatelov statnych najomnych bytov v Rakusku bude asi stale menej domacej proveniencie, co som pocula, tak aj domaci si setria na hypoteku, aby sa presunuli z oblasti, kde to vonku zacina byt neprijemne, niekam kde su domaci
Norsko ovšem těží plyn a ropu.
V muslimskej ropnejch zemích spousta lidí ani nemusí pracovat.
Co těží tam
Výdaje na sociální ochranu směřují hlavně na výdaje spojené se „stářím“, tedy zejména důchody, které představovaly v roce 2018 v EU 10,4 % HDP. Nejvíce na ně dává Finsko, Francie, Itálie a Řecko (více než přes 13 % HDP). Naopak nejméně Irsko (3,2 %), Kypr (6,1 %), Litva (6,2 %) a Nizozemsko (6,4 %). Viz tabulky níže.
https://socialnipolitika.eu/2020/02/cesko-dava-na-socialni-ochranu-mensi-podil-hdp-nez-polsko-madarsko-nebo-slovensko/
Zasnil jsem se a představil si, že dnešní Vidlákův článek vyšel jako „op-ed“ (doslova „názor editora“ – úvodník, vyjadřující názor redakce, obvykle od hlavního redaktora/editora listu) v celostátních novinách. Protože je to tak dobrý text, že by si to zasloužil. Aby to četly ráno při kafi miliony lidí.
Těžko něco psát o národním hospodářství, uvažovat o takových věcech jako o zdrojích na budoucí důchody, když režim velice usilovně útočí třeba i na samotnou národohospodářskou katedru hlavní ekonomické univerzity, pražské VŠE. Ševčík, který národní hospodářství učí mraky let, je dezolát, odpudivá bytost, demonstrant u muzea na Václaváku a vůbec, zřejmě i ruský šváb. Samotná kategorie ekonomiky jako „národní hospodářství“ je zapovězená nika, máme přece hentů onů globalizaci, no né? Ovšem globalizovaný kapitalismus důchody neplatí, mimo jiných věcí, které také nedělá. Co ovšem dělá, že organizuje neziskovky, které ničí Ševčíky a jiné zloduchy, páchající ideozločin výuky o národním hospodářství.
A takhle my tady žijem‘.
Taky se mi ten článek líbil – ovšem:
„Je zapotřebí prostě přivést levné suroviny a prací k nim přidat co největší přidanou hodnotu.“
A dál? Kde ty suroviny zpracujeme, kde k nim přidáme tu hodnotu, když nám už nepatří snad ani jediná továrna? Jestli tu najdme ještě nějaké nezdevastované provozy, českého na nich bude maximálně název – a často ani ten ne.
Výsledek pak bude – pokud suroviny dovezeme, možná se tu i zpracují. A zahranirční majitel shrábne zisk a šup s ním do zahraniční banky.
Nakonec – i taková Česká spořitelna je rakouská, takže by bylo třeba „probrat“ banky a znárodnit je – která vláda tohle udělá – bez trestu a bez nějakých zahtraničních „sankcí“?
Ne – suroviny a ochotné české ruce jsou sice nutné, ale nedostatečné – k prosperitě to nestačí.
V začátcích 1. republiky to nebylo jiné: většina firem byla cizí, Republika musela přijmout plno zákonů, aby zabránila vývozu dividend nebo zrušení/přesunu výroby do jiných zemí. Nic nového pod sluncem – řešili to mnohokrát i jinde… Jak se říká, když je vůle, tak je cesta.
Radikální změna je možná pouze za příznivých zahraničních okolností – jako byl konec WWI nebo WWII. Až se rozpadne „dosavadní světový řád“. Což nebude zřejmě moc dlouho trvat…
ja osobne skor vidim problem vo vyvoze. Ak by nastalo to, co pisete, asi by vyvoz tovaru bol zo strany okolitych krajin zatazeny clami, nie?? Neviete ako to bolo po rozpade R-U? Ci vtedy to nevadilo, kedze priemyselne vyspelych krajin bolo vtedy relativne menej a bol tak zabezpeceny dopyt?
Nemusíte banky znárodňovat, stačí jim udělat jiné předpisy.
Nemusíte banky vůbec řešit. Chce to jen založit banku vlastní, státní a přes ni vyplácet důchody, podpory, nemocenské a veškeré mandatorní výdaje státu. Se zbytkem financí zbylé banky, moc jich zde nezůstane, díru do světa neudělají.
Doufam, ze se demonstrace za ucelem sudani nepratelskych vlajek nad nasi vlasti ,nepratelskou vladou narizeny , kterou povede Vrabel ,se zucastni Sevcik a Stefec..
Chlapi. Vono to nejak u nas zacit taky musi..
JIny ty povyseny , „editorove“ , nad nas a tak se poznaji, zase drzi tradici ,nadvlady jinych cizich reci nad nasi rodnou Cestinou..Vohnou se kam je treba.
Spolu s vladou , ktera zavadi zpatky nemcinu.
Slava!
Já to už tu včera poznamenal, ale jakobych hrách na stěnu házel. Už i sluníčkofanatik Jan Čulík si ohledně této důchodové reformy všiml její naprostou irelevantnost vůči rychle nastupujícímu trendu umělé inteligence a robotizace. Utěšovat se dnešními omezenými možnostmi těchto technologií, je jako být tlustým rejdařem, který v roce 1920 shovívavě hledí z paluby svého zaoceánského parníku na ztěžka letící dvouplošník 🙂 A svou pro svou bohorovnost nachází i „odborné“ zdůvodnění, třeba jeden inženýr firmy Boeing začátkem 20. let řekl že si neumí představit zkonsturuování většího letadla než pro 25 lidí 🙂 Dnes je tím rejdařem kterýkoliv politik (jak správně postřehl ten Čulík) a tím „inženýrem“ (na můj ůdiv) třeba jinak výborný autor Marian Kechlibar, který předevčírem napsal v Neviditelném psovi že zatím neví zda AI je bublinou na 20, nebo až 80 procent 🙂 Jediné vysvětlení této neuvěřitelné zabedněnosti je asi to, že změna – ztráta (nad)hodnoty většiny lidské práce bude natolik novým, historicky rychlým a zcela bezprecedentním krokem, že to prostě psychika drtivé věšiny lidí – Vidláka zdá se nevyjímaje – řeší popíračstvím nebo alespoň mlčením…
Dotaz, ctný dentisto:
Je atomová bomba nějak nebezpečná, když ji nikdo nepoužije?
Nebo dokonce vymyslí, ale nesestrojí?
AI je bez člověčí vůle (invence, sebeuvědomění se) jen rozsáhlá počítačová databáze se samoučícím se vyhledáváním.
Tolik k nebezpečnosti AI…
Milý Kocoure, nebudu zde rozvíjet naprostou vědeckotechnickou irelevantnost takového „protiargumentace“ – lidová moudrost by poznamenala cosi o jablíčkách a hruškách – ale odpálím na smeč jinak : Spomínáte atomovku. V 1940 byla víceměně – až na „stolní“ fyzikální pokusy – více méně jen teoretickým konceptem, velice exotickým z pohledu průměrného člověka – i vzdělaného. V 1945 už bouchla. Jak to ? Obrovský tlak situace a mobilizace prostředků. A dnes je to jak ? Dnešní strategickou zbraní bude právě AI. Jak vojensky, tak ekonomicky. Kdo to nezachytí a nechá konkurenci ať to má a on ne – bude přesně ve stejné situaci jako mocnost bez jaderných zbraní nebo továrník bez elektřiny. Jakože fabriky bez elektrických strojů byli ješte koncem 19. století 🙂
A furt…
A furt…
A furt…
A…
(da capo al fine)
O voze a o koze…
Lépe nechat tak.
Zadnej poradne vystudovanej vedec nevynecha jednu prilezitost k zniceni sveta..Pospicha s tim hodne..
Proto sou rozmnozovany ,jako politici a diplomati,atd…
Kompjůtr nepodojíš, vole.
„Kompjutr“ vole, ti za max. 15 let svýma hnátama (robotickejma) vykydá hnůj zpod krav, nanosí slámu, zapojí dojičku a když bude třeba, vyprstí i tu jedinou ženskou která tím pádem bude sama stačit na dohled nad celým kravínem – nebo i pěti kravíny… 😀 A co s těmi najednou zbytnými 50 dnešními dojičkami, krmičkami, apod, – tam tvůj muší mozeček už nedohlédne…
Re: DŽ
Jak tak čtu ta vaše moudra o kravínu, vy jste něco takového asi viděl ze Žluté ponorky při 3. povodňovém stupni, když byla zakalená voda, že?
Taky vám soudruzi nakecali, že se krávy chodí dojit jen tak samy, když je to zrovna napadne?
Kupte si gumáky a domluvte si tam týdenní brigádu, pak nás těch vašich kravínových hoven ušetříte minimálně měsíc.
Targusi, nevidíte si od konce nosu. Najděte si pár článků o tom jak Čína – ale i Elon Musk – chtějí za 2-3 roky začít doslova chrlit humanoidní (případně psoidní, apod.) roboty. A 3 roky budou ve vývoji AI celou epochou. Vy to vidíte jako socialistické kulturní schvalovací komise, co hleděli na umělce “ třídním“ pohledem 🙂 – a neuvědomili si že mimo této škatulky existuje vše ostatní – třeba ABBA či Amanda Lear 😀 Vy hledíte na aplikaci AI a robotiky stejně úzce zabedněně, jako skupina cowboyů, kterí v knize Buffalo Bill kontra Jesse James, ve vlaku v roce 1880 diskutovali nad novinovým článečkem, že jednou bude ve vagónech elektrické světlo. A to jako jak, co za blbost je to, to vlak za sebou potáhne drát ? , řehnili se. I vám nedochází že tato nová infrastruktura sice opravdu pomůže jen částečně ve stávající průmyslové struktuře – ale postavit tu novou, už od začátku přizpůsobenou a zcela optimalizovanou pro roboticko – Ai práci, to bude rychlý a nevyhnutelný další krok. Nevyhnutelný proto, že někdo ho udělá první. A ostatní ho budou muset okamžitě následovat, aby je nezničil, nevytlačil z trhu.
Tak v práci nahradí lidi stroje a lidi budou konečně mit čas na rodinu, koníčky, svůj seberozvoj. Co na tom bude špatného?
To je ta optimistická varianta. Není zcela vyloučena – ale jak níže odpovídam Lojzovi, ne jediná. A obávám se, že ta negativní je pravděpodobnější. Protože stačilo sledovat třeba počínání lidí za covidu, kdy (na rozdíl od dnešních uřvaných „antivaxerských“ generálu po bitvě) nikdo nic jistého nevěděl že s čím máme do činění. Procento mužů v plné síle a rozpuku, rázně bez respirátoru ulicemi kráčejících ve stylu „co mi kdo má co rozkazovat !!“ bylo značné…
A takovým ten současný binec vyhovuje.
Mame zase dve moznosti , kdyz dostanou byrokrati AI , je s nama konec. Hodej vsecko na ne. My za nic nemuzeme, to rozhod stroj.A pod.
Na strane druhy.
Velka automatizace muze prinest obrovske zisky ,temer zadarmo , uvolni masy , aby zacali zit jako lide a zisky zaplati pohodlne vse co je potreba i normalnich duchodu na vsecky.
Re: DŽ
Já hledím na údajně nastupující robotizaci tak, že dvounožci nebudou stíhat ony krásné, mladé a chytré stroje opravovat, neb soudruzi nejsou schopni dodržovat kvalitu a životnost.
Mé OSOBNÍ zkušenosti s kompy jsou totiž katastrofální. Letos jsem zde zveřejnil jednu nemilou příhodu,tak si ji můžete najít v archivu.
Druhá věc – všichni vidíme, jak mladě, chytře a KRÁÁÁSNĚ dopadá digitalizace, a to všude, kam se člověk hne.
Re: DŽ
Hele, Déžo, tady hen tu robotizaci máte.
https://web.litterate.cz/pilotem-snadno-a-rychle-aneb-event-stoleti/
Ten Elon Musk, co nekd v roce 2017 rekl, zeza dva roky prejede Tesla sama cele USA.
Tak to jsem v klidu.
Přejede, tomu věřte. Na podvalníku.
Jak chcete provozovat umělou inteligenci bez energií?
¨ú)´wš jš
(to tam dopsala kočka)
Kočka ?
Konečně něco rozumného!
Vaše kočka taky píše? Ty naše se snaží dopsat něco do soudně znaleckých posudků. Furt říkám manželovi, ať to tam nechá, ale on ne.
Ten mladší (maiňák) ne. Od kotěte jsem mu naznačoval, že po klávesnici se nešlape, tak si to zafixoval. Starší (sibirjak) mi sice leze občas do postele, ale ne na stůl, když vidí, že tam něco, pro kočky nepochopitelného, dělám.
Kotata píšou pouze toto, když běží přes klávesnici.
Ale starší, to už jsou ajtáci. Takových funkcí, co já neznám.
Mají to hned, já to potom někdy dávám i půl hodiny do původního stavu.
[;>D)
A čím se to bude všechno pohánět? To tu elektřinu dovezeme z Měsíce? Nebo na každém záhumenku mikrojaderná elektrárna? 🙂 Při současném plánování to tak vidím – humanoidní robot dojí krávu a padesát lidí na rotopedech vyrábí proň elektřinu a ještě to funguje jen v případě, že nevypadne signál 5G.
Krávy se skutečně naučí chodit do dojírny samy, stejně jako si v mnoha kravínech umí dojít pro příděl jádra již dnes a velice rychle se naučily, že stroj jim po dojení vydá jen jednu dávku.
Kráva velice dobře pozná, kdy je čas dojení a opozdí-li se obsluha, je přivolávána velice hlasitě.
Zeptejte se nějaký matky, co kojí, jak umí tlačit mlíko.
Já jednou vezl mlíko z krámu na motorce. Páč jsem neměl batoh, vezl jsem ho pod bundu. Tlačilo šíleně.
🙂 🙂 🙂
O způsobu realizace jakékoliv činnosti rozhoduje pouze ekonomická výhodnost. Pokud je AI levnější než člověk, pak není o čem. Pokud je nasazení AI dražší, prostě tam dáte lidí. A pokud budou roboti levnější než lidí a překročí určité procento, budou předmětem daní.
Ano, Lojzo. Jenže to nodpovídá na otázku, co s těmi – z historického hlediska „náhle“ nepotřebnými masami lidí dělat. Ano, to zdanění roborické a AI práce jim dá nepodmíněný příjem (ani to nepůjde lehce, konzervativní politici a ekonomové si to připustí až pod hrozbou rozzuřených mas) ale ten příjem jim nedá SEBEREALIZACI. Kterýsi klasik řekl že „člověk není jen trávíci roura“. Přesně tak. Ne každý to vyřeší za sebe “ klidně“ – chlastem, drogama, virtuální seberealizací v hrách. Nesmírně vzroste zásoba materiálu pro všeliký debilní aktivismus, ekologický, politický, lidskoprávní. Aby se nestala společnost neřiditelno, rozvrácenou – představme si ne 10 jako dnes, ale třeba 5 000 přilepených k silnici – tak bude muset nevyhnutelně nastoupit i zcela jiný model občanských a politických práv. Jaký ? Skoro nikdo nemá o tom odvahu ani přemýšlet. Bude to ve vleku událostí a dystopie jako ve filmu Soudce Dredd, není vůbec vyloučena.
A Vy tomu věříte? Proč tedy se stále prosazuje a vnucuje:
– elektromobilita
– slunečníky, větrníky a měsíčníky
– přidávání biosložek do benzínu
– atd..
Ano, není o čem. Šéf BlackRock, Larry Fink, na WEF hovořil o tom, že už pracují s ekonomickými modely s AI jako faktorem práce místo lidí. Pro globální lichváře ztrácí člověk hodnotu nevídaným tempem. Představa, že komunitě litterate se stupidita vyhýbá v menší míře než třeba komunitě tvůrců a čtenářů Respektu, je sama důkazem stupidity a toho, že tomu tak není.
Kopelmane, já měl iluzi ze na litterate je menši stupidita nez jinde 🙂 Stačí se podívat na změny které přinesli bývalé průmyslové revoluce – ale s jednou zásadní, bezprecedentní změnou, a to takovou, že nová ekonomicky aktivní zaměstnání v masovém měřítku už nevzniknou. Mašiny disponující kognitivními schopnostmi vezmou stále více a více uplatnění i manuálním profesím a tam kde ho (prozatím) nevezmou, tam nepřímo vytvoří obrovský tlak na zaměstnanost a příjmy. Ano, zdejší oslové řvou že „kompjútr nepodojí“ , apod. Ano – ale teď třeba instalatér nebo elektrikář vydělává jako manažér protože jich je málo. Ale když se nahrne na trh práce masa rekvalifikovaných, bílých i modrých límečků, tak ceny této práce zas klesnou k nepřežití. A těch na první pohled neviditelných systémových důsledků bude velmi mnoho. Zdejší točvolant co se vytěšuje že to bude vše poruchové a zbytečné, bude moc překvapen. Nejhorší je, že pan domácí Vidlák na toto téma mlčí jak zařezanej – a přitom říkal že to sleduje. Co to znamená ? Že ani on neví co s tím. Ale čekáním na OSUD si ještě nikdo nepomohl.
tak mna by fakt zaujimalo ako bude Blackrock zarabat, ak vacsinu dobre platenej prace nahradi AI a ostane len ta tazka a zle platena…..samozrejme je kludne mozne, ze to pojde krok za krokom, ale ta kriticky nastvana mnozina sa nahromadi. Nikto ale Vam neoponuje realne, kedze s tym nic nemozeme robit a jedine, preco piseme je, ze sa branime strachu.Plus su tu samozrejme argumenty typu ze realnu kreativitu tam to AI nema, takisto ako naklady na elektrinu ci opravy.
Ved napiste clanok co navrhujete, okrem toho bat sa?? Pretoze jedine co od Vas citam je upozornenie na to, ake to bude hrozne….ale ved my to vieme. A co s tym?? mozeme dufat, ze to presmeruje sa niekam do inych koryt, nez to vyzera teraz….mate nejake lepsie navrhy ?
Je to dron v dnešní době, žádná AI války nevyhrává, to ještě naštěstí neumí, protože je to jen software.
I ten traktorista co má GPS v traktoru, musí nastavit souřadnice do kompu a pak už to jede.
Automatická dojírna či dojící automat sám také nic neudělá, někdo musí krávě upevnit na nohu čtečku a opět dát data do kompu.
To samé krmení drůbeže, prasat, automatické líhně, všechno to zase potřebuje operátora.
Re: Evix
Lehce jste vynechala kontrolu a dezinfekci vemene, nahnání krávy k dojicímu mechanizmu, porody telat, kontroly a čištění žlabů na hovna a chcanky, kontroly a čištění žlabů na futro a vodu a milion dalších „zbytečností“, které se v kravíně musejí dělat.
Škoda vašeho času na vysvětlování mamlasovi…
Slovenský soplivče, přestaň vysírat.
Tebe jak se zdá, ta tvoje AI převálcuje jako první.
Zbyde na tebe jen doplňování surovin do mašiny!
Trochu se opakuji, někde už jsem to napsal, leč ještě jednou.
AI je simulakrum, celkem nic víc.
Tady nejde o zabedněnost (pokud tedy nemáte na mysli sám sebe, Chlóre alias Hulváte/Bandito). Tady jde o něco poněkud jiného.
Vidlák napíše článek o důchodech – vy vytáhnete umělou inteligenci.
Vidlák napíše článek o politických výhledech – vy vytáhnete umělou inteligenci.
Pan Dvořák napíše článek o kotrmelcích – vy vytáhnete umělou inteligenci.
Bohdalová napíše článek o Křemílkovi a Vochomůrce – vy vytáhnete umělou inteligenci.
Victor Hugo napíše článek o Petru Pavlovi a jeho příteli na telefonu – vy vytáhnete umělou inteligenci.
Příčina všeobecného odmítnutí vašich úvah bude někde jinde, než vy myslíte. Konzultujte s umělou inteligencí.
Je to tak, že dřív byl pod každým článekm vocas s potřebama a pak k tomu přibyl ještě vocas s umělou inteligencí. 😀
Přesně.
Zrovna jsem si říkal, že na majitele nejméně tří banů tu blije docela dost. Jako kolovrátek, ale ten při tom alespoň přede, zde žádný přínos.
To jste mi připomněl Erbena:
Vrrr, zlou to předeš nit!
Přišla jsi krále ošidit.
Sestra tvá v lese v duté skále,
ukradla jsi jí chotě – krále,
vrrr – zlá to nit!
Normálně bych si na Erbena ani nevzpomněl, ale má nejmladší ratolest to měla nedávno ve škole 🙂
—
Svůj názor na umělou (i na uměleckou, to je jiná kapitola) inteligenci jsem tady prezentoval už mnohokrát, netřeba se opakovat.
A zase: kdyby Chlor sepsal nějaké ucelené pojednání o AI, Vidlák mu ho stoprocentně vydá. A jsme u toho: Erben strašil klekánicí a umrlcem v márnici a pověrčivé báby se u toho křižovaly a zapalovaly svíčku. Ale doba se změnila: teď se strašíme umělou inteligencí; jestli se u toho Chlor křižuje a zapaluje svíčku, však nevíme.
Než mohlo děvče uprci, obklopili ho umrlci.
„Chceš prcat?“ řekla dívka směle –
– umrlci zdrhli do…
—
A když pak dozněl řev a křik,
jediný nezbyl nápadník.
Erben už znal Gregorovou ? No při tom jejím ksichtu je možné, že je nějaká zombie.
AI povede k změně “řemeslné” kvalifikované práce “bílých límečku” na tovární práci na kterou bude stačit každý mírně chytřejší člověk ze základním vzděláním a ani nebude muset umět jazyk ve kterém se má výsledný “produkt” vyrobit.
Není třeba nic vymýšlet, co se stane když taková změna proběhne perfektně popsal jakýsi Karel Marxů v prvním díle knihy co se jmenuje Kapitál.
Takže se dočkáme zase “bídy jakou svět už dlouho nepoznal než v době války a hladomoru”, “ztrátu obživy pro statisíce dobře placených tkalců teda programátorů které nahradila levná ženská a dětská práce, dnes reprezentovaná Indy s ChatemGPT” a moderní Luddity, kteří budou do povětří vyhazovat datová centra.
Vřele doporučuji četbu Kapitálu, když se prokousáte částmi o hodnotě zboží tak popis situace britského průmyslu a jeho zaměstnanců je tak aktuální, že je to děsivé.
Konečně jeden chytrej tady 🙂 i když komentovat to z pohledu marxistické ekonomické teorie mě zatím nenapadlo 🙂 Ovšem jde pouze o správný popis důsledků, ale řešení vůbec zřejmé není…
Aneb když mám v ruce kladivo, vše vypadá jako hřebík.
A včera jsem se dočet v Kapitálu,
že láska prý,
má vlastní zákony.
(asi Jesenin, dostal jsem ho jako dárek od partnerky v Tanečních)
ono to doopravdy vypadá že AI je bublina, finančnická.
Podobně kdysi ředitel IBM prohlásil, že na světě bude potřeba tak max. 5 až 7 počitačů, a Bill Gates prohlásil, že si nedovede představit aplikaci, která by vyžadovala přes 1 megabyte paměti. Odbornici jsou tu proto, aby vývoj neprobihal tak rychle 😀😀
Kdepak. 64 KB operační paměti.
Nadějné vyhlídky, že?
No, mně už ukradnou jenom ty úspory. Těch „valorizací“ důchodu už moc nezažiju. A synovi to konec konců přeji. Volí STAN, tak ať si to hezky užije …
Jen vnoučat mi je líto. Dětství v prdeli, do důchodu daleko. Hóóódně daleko …
Tak nevím, jak máte stará vnoučata, ale myslím si, že se synem jezdí do Egypta a na Kapverdy.
My jsme v dětství měli oblečení po příbuzných a do školy jsme chodili přes les pěšky!
Re: Pepa
Nedej bože, kdyby se nějakou záhadou vnoučata octla v lese. To by byla fpééérdeli uplně-cype-ganc, že?
No alespoň ta strana už svým názvem nepokrytě naznačuje, jak skončí její voliči, když ji budou opakovaně volit – pod stanem s holou zadnicí.
Jo, ještě k tomu „obnovitelnému“ izobutanolu. jestli ono nebude jednodušší z toho CO2 v atmosféře nechat vyrůst stromy, a pak jezdit na dřevoplyn. Pamatuju, že po válce na něj jezdily i autobusy 😀😀
No jo, ale porovnejte:
– kolik lidí se napakuje na dřevoplynu
– kolik lidí se napakuje na izobutanolu
Rubáš nemá kapsy…
A kam si pak mrtví dávají kapesník?
Právě že nikam. Utírají si nos do rukávu rubáše.
Taky o tom často přemýšlím. Kdy přijde chvíle, kdy bude třeba začít po sobě uklízet.
Vidláku, to je tak vzletný text, že by se snad měl předělat do volných veršů (Ládíku!!??)a zhudebnit – aspoň jako voiceband.
Ale beze srandy:
Ano, tak to řeší lidi, kteří myslí hlavně na to, co nejdéle se držet státního cecíku – než bude čas zhasnout.
Něco jako „poslední zhasne, symfonie pro bicí a lesni roh“? 🤗
zatím si můžeme zpívat „dopadlo to výborně, jsem jen trochu v šoku, z důchodu mi sebrali zatim jenom trochu“ 🤗🤗
Přesně tak. A smíšený sbor dezolátů bez hudebního nadání.
Utáhnu si opasek
vyhrnu si rukávy
oprostím se od vrásek
tatarák dám do hlavy.
Budu makat jako kdysi
nechci volné soboty;
kamarádi jsou už lysí,
pokořím i roboty.
Na nástěnce rudý bodík,
úsměvy před praporem.
Ládik stlačil volný vodík!
Zapíše se do norem.
A ten vodík ještě na to stlačení (ani nemluvě o zkapalnění), spotřebuje dost energie, pořádné láhve na 400 Bar (ve Vítokovicích umí, ale je to pak solidní těžký bezešvý výkovek), rád uniká a difunduje leckterými látkami, a vůbec je to takový hořlavý a hezky výbušný neřád.
Mimochodem, například ta explose v JE ve Fukušimě po tsunami byla právě způsobená vodíkem…
Izobutanol by asi nebyl špatná volba, je nejedovatý (skoro), je skoro i “bio”, není rakovinotvorný (narozdíl od benzenu v benzínu) a pokud se pamatuji správně, má i docela vysoké oktakové číslo a navíc “netáhne” do sebe vodu jako etanol (líh, biolíh).
Jestli někdy bude existovat nějaké zelené palivo, bude to právě izobutanol.
Ono přece už existuje. Dřevo příroda vyrábi velmi levně (ale bohužel pomalu) právě z toho zlého CO2 v atmosfeře …
Auta na dřevoplyn? Elektrárna na dřevo?
Vždyť to uz tady bylo. Říká se tomu gasicfikace. To si můžete koupit z Číny- https://www.made-in-china.com/productdirectory.do?subaction=hunt&style=b&mode=and&code=0&comProvince=nolimit&order=0&isOpenCorrection=1&org=top&keyword=&file=&searchType=0&word=gasification+power+plant&log_from=1
Na ceste do praveku ,je zastavka s uhlim , pac plyn a ropa dochazeji.
Putin je duvod z jedny strany , EU z druhy a nejdrazsi plyn na svete
z Usa je treti duvod.
Maly duchody sou jenom zacatek , naklepnuti rizku ,kdyz vlade prosly ,tak skrceni duchodu ,zvopaknou ..
Re: JzP
Samozřejmě, že izobutanol do sebe vodu vstřebává.
A té vody je v butáči právě tolik, aby naše krásné nové autíčko nejelo a nejelo a nejelo…
Ale jsem starý, hnusný a blbý soudruh dezolát, neberte mne úplně vážně. Jenom trošičku…
Mísí se s vodou, ale jde o mnohem polárnější “mastnější “ molekulu než je etanol, tedy z tohoto pohledu je určitě lepší.
Tlak udáváme v pascalech. Bary jsou vhodné pro konzumaci alkoholu a lov holek.
Re: Franta
Když někomu něco řeknete o Pascalech, začne na vás čumět, jak tele na nová vrata. Bar nebo atmosféra se nadále drží v mluvě obecné.
Proč?
Protože hektoPascaly jsou prostě dlouhé a mladí soudruzi je ani neumějí přepočítat.
Teď jste se přiznal:vy udáváte! Styďte se a jděte do sebe!
Když jsem chodil do základní školy, žádné paskaly nebyly, to jsou nějaké novoty!
Jednotkou tlaku byla atmosféra, případně milimetr rtuťového sloupce neboli torr.
Ohledně baru dnes každé inkludované dítě ví, že je to 14,503799999999998 libry síly na čtverečný coul (lbf/in²).
No a teď beze srandy: bar je úředně povolená jednotka
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-264#f2069596
a dosud se běžně používá, i v normách pro měřidla tlaku.
No, ale dobře se to pamatuje, ta konstanta 14,508 lbf/in² (nechtělo se mně vypisovat, tak jsem to účelově zaokrouhlil, jinak si samozřejmě pamatuju, že je tam deset devítek a za nima osmička).
Představa, že v jednotnách lbf/in² vyjádřím napětí v betonu, je úchvatná. Jednou to zkusím, jako experiment, zda to někdo vůbec čte a kontroluje 😀
Vaši poznámku beru jako důkaz, že zdejší diskuse opravdu nejsou marné 🙂
Na poli tlaků jsem ztracen v nevědomosti. Ale samostudiem jsem dnes naznal, že v USA je jednotka lbf/in² živá – viz například https://ww2.eagle.org/content/dam/eagle/rules-and-guides/current/offshore/232_guide_for_buckling_and_ultimate_strength_assessment/lfrd-buckling-guide-july16-new-logo.pdf
a i u nás jsou v prodeji manometry s touto stupnicí https://1url.cz/T14Rf
lbf/in² = psi (pound-force per square inch)
——————————
A ohledně bystření stárnoucích mozků je to u Vidláka úplně senzační. Například v tomto článku mne zaujalo tvrzení „v litru kapalného vodíku je míň vodíku jak v litru jakéhokoliv kapalného uhlovodíku“
By si jeden na první letmé pomyšlení třeba mohl říci, že když kapalný vodík je 100%, tak v uhlovodíku (sloučenině s vodíku s uhlíkem) by ho mělo být méně než 100 %. A ono ne, protože hustota:
Jako příklad uhlovodíku jsem zvolil pentan.
Kapalný vodík má (při 20 K) hustotu přibližně 71 g/l a molekulární hmotnost přibližně 2 g/mol.
71 ÷ 2 = 35 molů vodíku v litru
Avogadrova konstanta 6,022 x 10^23
35 x 6,022 x 10^23 = 2,10 x 10^25 molekul vodíku v litru
Protože molekula vodíku je složená ze dvou atomů, vynásobíme dvěma a dostaneme
4,20 x 10^25 atomů vodíku v litru kapalného vodíku.
Kapalný pentan má hustotu přibližně 626 g/l a molekulární hmotnost přibližně 72,15 g/mol.
626 ÷ 72,15 = 8,68 molů pentanu v litru
Avogadrova konstanta 6,022 x 10^23
8,68 x 6,022 x 10^23 = 5,23 x 10^24 molekul pentanu v litru
Protože molekula pentanu (C₅H₁₂) obsahuje 12 atomů vodíku, vynásobíme 12:
12 x 5,23 x 10^24 = 6,28 x 10^25 atomů vodíku v litru pentanu.
Takže ano, má to Vidlák správně, v litru uhlovodíku je víc vodíku než v litru vodíku.
Nádherně jsem si to osvěžil.
Také jsme měli ve škole molekulu a ta vážila asi 110 kg.
Věřím: https://1url.cz/T1438
Naštěstí mě se to už netýká, ale a radostí blahopřeji mladým svazákům a voličům hodnotové politiky vlády nejlepšího člověka roku 2022 k důchodu v 70 letech.
Čest práci.
ti už nepůjdou do důchodu, ale rovnou do penálu.
Pokud nebudou platit sociální daň, tak je to i možnost.
Dnes opět nezbývá než konstatovat, ano je to přesně tak.