27 května, 2025

Co týden dal a Fiala vzal…

Tak jsme se dozvěděli, že si náš světový lídr dovede představit, že na zbrojení budeme vydávat pět procent HDP. To víte, Rusko sice dle Bartoška postupuje na Ukrajině tak pomalu, že se do Kyjeva dostane za dvě stě let, ale pokud nebudeme řádně militarizovat, za šest let dobude celou Evropu. Rozpor v těchto prohlášeních neřešte, jde jen o to, vybudit správné libtardí emoce a doublethink je k tomu vynikající nástroj.

Co už ale z těch pěti procent HDP na zbrojení nevyzní, že je to pětadvacet procent státního rozpočtu. Jo, kdyby Fiala řekl, že chce dávát na zbrojení čtvrtinu státních výdajů, tak už by se možná i sem tam nějaký liberál polekal. Tak nějak mám pocit, že je to víc než dávalo na zbrojení Československo a v roce 1990 to byl jeden z nejdůležitějších argumentů, proč se máme špatně. Kdybychom totiž tak nezbrojili, mohli bychom mít ještě víc bytů, víc ledniček, praček i myček a všichni bychom měli na BMW. A tak jsme zbrojní průmysl s velkou havlovskou slávou zrušili a výsledek se v privatizaci brzy dostavil…

Teď jsme to ovšem vylepšili. Tenkrát jsme dávali peníze alespoň na vlastní továrny a v nich dostávali mzdu čeští pracující. Teď budeme dávat zálohy na zbraně, které vyrobí dělníci někde jinde. My je u nás jenom rozbijeme. To zvládneme dokonce i bez války. Pamatujete, co dokázala jedna Fábie s pěti Pandury?

Tedy… pokud ty zbraně vůbec dostaneme. Jednu předraženou polní kuchyň, kterou dodává firma bývalého senátora, nemůže armáda dohledat. Kuchyň je asi pětkrát předražená, ale zato je už tři čtvrtě roku po termínu dodání. Tak hlavně, že na to dáme čtvrtinu rozpočtu. Koneckonců, ještě pořád chodí nějaké důchody, že? Ještě pořád máme alespoň nějaké zdravotnictví… Příslušná zahraniční neziskovka, jako je třeba GLOBSEC, nám pak zase udělá nějakou statistiku, ve které budeme nejvyspělejší země světa, Fiala bude nejlépe hodnocený premiér a všichni budeme připraveni za takovou vlast položit život na východní frontě. Obzvlášť za Oganesjana, Pavlíka Řeporyjce Novotného a Berndta Possetta. Za takovou vlast všichni rádi složíme kosti tam někde na Donbasu.

Dále jsme se dozvěděli, že při přijímacích zkouškách školy upřednostňují cizí studenty před vlastními, kteří nemusejí dělat test z českého jazyka a tak jim stačí méně bodů, aby uspěli. Dokonce i Seznam zprávy si toho všimly, takže to musel být hodně masový jev a muselo to naštvat hodně českých rodičů. Toto stejné médium se ve stejné době vysmívalo Trumpovi, že lže o genocidě bílých farmářů v JAR. To je tak, když jdou všichni novináři z té stejné globalistické líhně. Pero je opravdu ostřejší než meč. Mééédia dokázala patnáct let udržovat dojem, že masivní příliv muslimských migrantů je kulturní obohacení a teprve teď najednou přetiskují zprávy francouzských tajných služeb, že Muslimské bratrstvo jim tam infiltruje státní správu… Ano, už je pozdě.

U nás zase čučkaři hledají ruské (nebo alespoň íránské) hybridní hrozby, ale je to nějaké slabé. Musejí to dělat přes populární jůtubery a pak se od jejich infromací raději distancují… Moc jsem se nasmál při projednávání té petice za odtajnění materiálů o Kateřině Konečné, když se najednou ukázalo, že čučkaři vlastně žádné materiály nepořizovali a i kdyby pořizovali, tak by o tom nemluvili, protože je to proti diplomatickému protokolu.

Mimochodem… když jsem se od té Ilse Koch, co se tam na parlamentním slyšení chlubila, jaké všechny materiály na Kateřinu má, dozvěděl, že Katka jednala o dvaceti milionech tun obilí (které Rusové ukradli Ukrajincům), neudržel jsem se smíchy a poprskal jsem monitor, protože toto množství asi tak třikrát převyšuje kapacitu všech skladů a sil v naší republice. Naší republice by toto obilí stačilo na sedm let. Jediný, kdo by něco takového byl schopen vymyslet, by byl Marian Jurečka s Markem Výborným, ti chtějí české zemědělství zničit a přesně takhle to dopadne, pokud budou ratifikovány dohody s MERCOSUR.

A aby toho nebylo málo, prý zase budeme brát jaderné palivo do elektráren od amerického Westinghousu. Ruské jsou fujky fujky, takže je koupíme z Ameriky (které ovšem teď vládne zrovna špatný prezident). Westinghouse nám buď zase dodá vadné pruty a nebo je prostě koupí od ruského TVELu, přirazí si demkokratizující přirážku a přeprodá nám je. Výsledkem bude dražší palivo = dražší elektřina, ale zato budeme mít skvělý pocit, že stojíme na té správné straně.

Každou chvíli na mě vyskočí nějaký fejsbůkový obrázek, jak se Rusové tetelí radostí před oprýskanými stěnami LDNky, že alespoň mají silnou armádu a hodnotoví spoluobčané se tomu smějí. Ale naši libtardi se nechovají jinak. Tetelí se radostí, že se budou mít hůř, jen když budou mít svou hodnotovou politiku, která za poslední čtyři roky nedokázala nic jiného než lidem sebrat třetinu úspor, snížit jejich kupní sílu, zdražit energie a vyvolat vlnu bankrotů a propouštění. A ještě musejí lidem lhát do očí, jak se mají dobře ve frontách na zubaře a na úřadu práce.

Za čtyři měsíce si svou zemi musíme vzít nazpátek. Musíme říct STAČILO! tomuto hlupství a stát se zase normální sebevědomou zemí. Tuhle liberální nemoc je zapotřebí konečne vyléčit. Jednou to modroptácké mediální strašení musí přestat fungovat.

Je za pět minut dvanáct!

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Hnutí Stačilo!

255 thoughts on “Co týden dal a Fiala vzal…

  1. „Německo již nebude omezovat možnost Ukrajiny provádět dálkové údery hluboko v Rusku, včetně použití zbraní německé výroby, prohlásil kancléř Friedrich Merz. Moskva opakovaně varovala Berlín, že takový krok by z Německa učinil přímého účastníka konfliktu.“

    „Německo zbrojí na možný konflikt s Ruskem – Reuters
    Armáda země údajně dostala pokyn, aby byla do roku 2029 připravena na případné útočné operace.
    Německá armáda musí do roku 2029, kdy současná vláda očekává potenciální hrozbu ze strany Ruska, výrazně zvýšit své zásoby zbraní, vyplývá ze směrnice vydané šéfem obrany země, kterou získala agentura Reuters.
    Rozkaz nazvaný „Směrnice Priority pro posílení připravenosti“ podepsal 19. května generální inspektor Bundeswehru Carsten Breuer, uvedla v neděli agentura.“

    (Zdroj RT)

    1. Asi nejtrefnejsi reakce na to, co jsem cetl.

      Pri minulem pokusu to Rusum trvalo do Berlina ctyri roky. Ted to bude kolem triceti minut.

    1. Stalo se to bez skrupulí:
      makron dostal po papuli.
      Špatně umyl toaletu
      a pyskoval i za letu.

      Emane, ty staré čuně!
      Co to z tebe jde za vůně!
      Tohleto tě zabolí!
      Ty ses nažral fazolí!

  2. Vidlák napsal: „Každou chvíli na mě vyskočí nějaký fejsbůkový obrázek, jak se Rusové tetelí radostí před oprýskanými stěnami LDNky, že alespoň mají silnou armádu a hodnotoví spoluobčané se tomu smějí.“

    Na první pohled se zdá, že jde o velký problém, ale ve skutečnosti je řešení velmi jednoduché. Dokonce existují dvě možnosti.

    Tou první
    je trvalý mír, smlouva kterou je Rusko ochotno ihned podepsat. Hlavní výhodou je, že po podpisu skončí umírání ve válce.

    Tou druhou
    je užití vojenské síly k dosažení téhož výsledku tak, že Rusko využije 50 000 mužů shromážděných v oblasti Charkova a dalších 100 000 mužů, čekajících na povel na východní a jihovýchodní straně fronty.
    Čerství vojáci, s novým vybavením a „žízniví“ po vítězstvích. Přibližně 400 bojových tanků T-90M a T-72BM, stejně jako 200 bojových vozidel pěchoty BMP-3, tvoří novou útočnou frontu.
    Do leteckého útoku ze soboty na neděli se zapojilo 367 ruských letadel,  včetně dronů, střel s plochou dráhou letu a operačně-taktických raket.
    Bombardovány byly vojenské cíle v Dněpropetrovské, Charkovské, Mykolajivské, Žitomirské a Ternopilské oblasti.
    Ruské letectvo nyní používá upravené verze dronů Geran-2  s motorem, který jim umožňuje dosáhnout rychlosti přes 290 km/h.
    Hmotnost hlavice se ztrojnásobila, a s ní i její ničivá schopnost.
    Aby se zvýšila složitost útoku , Rusové používají falešné cíle a útočné formace jsou pokaždé jiné a obzvláště vynalézavé.
    Navíc  se nejmodernější modely dronů nebojí ukrajinského elektronického boje.
    Dříve Geran-2 operovaly v nízkých nadmořských výškách, aby se snížila jejich detekce radarem.
    Podle svědectví ukrajinských vojáků  drony blíží k cílům ve velmi nízkých výškách.
    Poté se let ruských dronů zvýší na 2 000 až 2 500 metrů, což znamená, že jsou  mimo dosah kulometů M2 Browning  používaných mobilními jednotkami ukrajinské protivzdušné obrany.

    Nevýhodou druhého řešení je, že v průběhu speciální operace budou umírat mladí chlapi na obou stranách.

    1. Jako teorie dobré, le realita je jiná. Každá smlouva je jen kus papíru. Anglosas, nikdy neupustí od snahy škodit Rusku. Jedine řešení je bohužel, ta druhá možnost. Vcelku dobrým příkladem je Čečensko.

      1. mna skor fascinuje, aky je nenazraty…..koniec koncov Rus suroviny predaval, relativne za lacno. Aj odoberal zapadny tovar, aj investoval do zapadnych vladnych dlhopisov, oligarchovia vyvazali peniaze ako o zivot, kupovali si tam jachty, vily…..a stale to nebolo dost. Pritom, ak dokaze Putin transformovat uspesne ekonomiku po skonceni vojny a najst si dostatocnych naslednikov, aby sa to zasa nerozbilo, tak budu Rusi blahorecit SVO ze prebehla, napriem vsetkym obetiam. Miesto exportu plynu, presmerovanie do druhotneho spracovania, miesto exportu kapitalu a dovozu tovaru zo zapadu, ten obieha v krajine a financuje vystavbu nahrady dovozu, miesto toho, aby mladi sa videli na zapade ako svoju buducnost, tak rastie im doma vlastenectvo, namiesto toho, aby liberali mohli vsetkym rozpravat, ako dobry je zapad, musia drzat huby…….proste defacto zachrana Ruska. Stacilo, aby zapad vydrzal este nejakych 20 rokov a uz by to nikto nedal v Rusku dokopy

    1. ja si pamatam tie clanky v ceskych mesiach o tom, ako po zruseni regulacie najomneho ceny klesnu, kedze sa majitelia prestanu bat problemov s moznym zvysovanim najmov:-))

        1. Máte pocit ze ak ochrana sa nezmenila, tak riziko sa natoľko znásobilo? Ako mne nevadia vaše byty, len naozaj ak by všetci to mali mat ako vy, ani vy by ste nič nemal. A ak vacsina sa tak mat nebude, tak to povedie k rozdelenej spoločnosti, ktorú nič nebude spájať

            1. Ospravedlnujem sa…..eta hovoril, ze kedze sa nezmensila ochrana najomnikov (co mam pocit, ze z definicie regulacie najomneho nemoze byt pravda), tak ostala aj „rizikova premia“ a preto su najmy tam kde su. No a ja som sa vyjadrila, ze imho, riziko nestuplo vyraznejsie, skor naopak (kedze regulacia uz nie je). A ze ak by vacsina ludi mala ist cestou kumulacie kapitalu a kupy jedinecnych statkov (povedzme pre dochodok), ktorymi byty su, tak by boli prazdne a nemal by kto v nich byvat. Na druhej strane ak vacsina ludi bude musiet byvat v najmoch, tak sa bude prehlbovat rozpoltenost v spolocnosti so vsetkymi dopadmi aj na majitelov bytov. Vid situacia v USA. Je to zrozumitelnejsie?

  3. Za Muslimským bratrstvem stojí i nějaká Huma Abedin, celkem šeredná baba, která dělala volební kampaň paňmámy Hillary Clinton v roce 2016:
    Jako dlouholetá pobočnice Hillary Clintonové se Abedin od začátku angažovala v prezidentské kampani Clintonové na nejvyšší úrovni. V profilu Vanity Fair z roku 2016 časopis shrnul vztah mezi těmito dvěma: „Kamkoli Hillary půjde, Abedin jde.“[ 3]

    V červenci 2015 Politico oznámilo, že Abedinové role – která byla předtím na cestě s Clintonovou – se měla změnit na roli náhradníka a manažera operací. „Abedin byla povýšena na nejvyššího člena staré gardy Clintonové a osoba, která plní roli, kterou si Clintonová vždy vážila: silného, důvěryhodného, ženského poradce.“ 4] Její oficiální titul v kampani je místopředseda. 5]

    Podle profilu Vogue v srpnu 2016 měla Abedinova role v kampani mnoho variací. Strávila čas s Clintonovou na cestách, ale také se zapojila na nejvyšší úrovni v diskusích o tónu, zasílání zpráv a strategii. Podle profilu byla Abedin předním stratégem, který stál za myšlenkami na zahájení kampaně na Rooseveltově ostrově, na posunu stranických strategií pro New York na úsilí bloku po bloku a na vydání reklamy pro Clintonovou, ve které se představí Shonda Rhimes, Kerry Washington, Viola Davis a Ellen Pompeo. Vogue uvedla: „Její hodiny jsou dlouhé, částečně proto, že její úsudek mají tendenci být pro tento proces zásadní.“ 6]
    ————————-
    Je to automatický překlad, snad jsem to poopravila vše.
    No a tahle panička se sčuchla s mladším synem Soroše a že budou párem, přitom se ještě před lety psalo, že je gay.
    Nikdy není pozdě i francouzské tajné služby jdou očistit, ale už nikoliv sametově. Oni to Francouzi ani jinak neumí.

      1. Povědomé jméno – ta dáma (?) byla v dobách, kdy její boss Hillary pomýšlela na mety nejvyšší, provdána za jiného Demokratického (patrně nikoliv demokratického) politika – Anthony Wiener, pardon Weiner (nomen omen, ha ha ha). I na té ballotpedii je (jako poznámka pod čarou) zmíněn článeček:

        https://www.nytimes.com/2016/08/30/nyregion/anthony-weiner-sexting-huma-abedin.html

        „Anthony Weiner a Huma Abedin se rozcházejí po jeho posledním sexuálním skandálu“. – ušlechtilý státník se přiznal k rozesílání obscéních (vlastních) fotografií mnoha ženám, a protože mezi nimi byla i nezletilá, odseděl si nějaký čas i v chládku a dodnes je registrován jako sexuální predátor (ale taky už prý zase někde kandiduje).

        Buď má neuvěřitelnou smůlu na chlapy, nebo je jí jedno do jakého humusu šlápne, hlavně když to prospěje kariéře.

  4. > Za čtyři měsíce si svou zemi musíme vzít nazpátek

    Jestli do té doby nevymřeme všichni, páč NESOUVISÍ …
    [Ale na to se zeptejte přítele Hampla, resp. jeho báječných modelů]

  5. Vidláku, hluboký omyl v tvrzení, že „… za poslední čtyři roky … sebrat třetinu úspor.“ Jako zkratka sice nejspíš nejblíž pravdě, ale po zamyšlení, hluboký omyl, a vtom je jádro problému s voliči.
    – Maník s vlastním bydlením (klidně i po polovině splacené hypotéky) a disponabilním dalším majetkem cca 10Mega (ne v hotovosti v CZK, ale tak blej není nikdo) to tak nevnímá. Hodnota jeho nemovitosti, kde bydlí, poskočila nahoru, tedy OK. Na běžné poraviny vydává 8% svých příjmů, takže i zdražení na dvojnásobek jej ožebračí o nějakých 8%, které obratem jsou kompenzovány nárustem platu o 8%. A jako bonus se mu skokově ještě zhodnotí majetek (nemovitosti, akcie, zlato, obrazy, …).
    – Maník s příjmy 50K měsíčně, který má mandatorní výdaje 35K(nájem/hypotéka, energie, voda, net, mobily pro celou rodinu, léky, kroužky děcek, …) a průměrně utrácí 10K za jídlo, má problém. Jelikož jídlo zdražilo na dvojnásobek, tak nyní mu již ani nezbydou peníze na jídlo a musí na jídle šetřit a hlavně mu přestalo zůstávat pár tisíc, kterých bylo třeba vždy na zaplacení potřebného. Tak ten má problém.

    Ne, není to 30% pro každého. Každý máme jiný spotřební koš.
    – A někdo s příjmem 20K musí jít žebrat.

      1. Já to nebral jen na úspory, ale na finanční situaci, jako celek. Majetek se neustále různě přesouvá a těžko někdy striktně určit co je úspora, co investice, co aktuální stav, a dokonce co očekávaná blízká a vzdálená fbudoucnost.

        1. Pravda by to byla v případě, že hodnota nemovitosti vzrostla o inflaci. Třeba 30%. Ale co když nevzrostla, protože díky inflaci ubylo kupců?

            1. Protože zvýšenou cenu nemovitosti naspořenu nemají a nedostanou už vyšší hypotéku. Hypotetický příklad, kdy žadatel o hypotéku na koupi domu má naspořeno 20% peněz a na 80% kupní ceny žádá hypotéku. Pro jednoduchost řekněme cena nemovitosti 5 mil. Kč, 1 mil. Kč úspory, 4 mil. Kč hypotéka. Cena vzroste kvůli inflaci o 30% , protože Fialova vláda, takže nemovitost najednou stojí 6,5 mil. Kč, ale kupec má pořád jen 1 mil. Kč. A najednou potřebuje navíc 300 tisíc Kč, aby vůbec měl šanci hypotéku dostat. Tedy 1,3 mil Kč vlastních úspor a 5,2 mil Kč hypotéka s příslušně vyšší měsíční splátkou. Jen málokdo to dokáže financovat, proto ubyde potenciálních kupujících, a tedy i cena nemovitosti musí jít dolů, a nelze promítnout celou inflaci do požadované prodejní ceny. Zájemců je asi dost, ale reálných kupců málo.

          1. Cena nemovitosti se projeví jenom při prodeji.Samozřejmě
            při změněně pojištění.Ale každá věc má cenu až při směně
            za peníze.Do té doby jsou úvahy o její ceně zbytečné.Takže
            pokud se nemění pojištění,není důvod mluvit o ceně nemovitosti.
            Pokud ji subjekt prodat nemůže,nemá žádnou cenu.Jedině
            v porovnání výdajů za užívání a za ekvivalentní nájem.

            1. Pokud máte doma zlatou minci, krypto, akcie, nemovitost, … online můžete sledovat její cenu. Podělit děcka. Zbytek jsou jen kecy.

              1. Kdo nemá zlatých mincí, kryptů, akcií, nemovitostí či chleba může onlajny sledovat u těch šťastnějších, kdo je má. Kdo nemá onlajnu může si pořídit chytrý mobil a sledovat to onmobil. Chudí, kdo nemají onlajny ani onmobily mohou číst cenovky v marketech, alespoň co se chleba týče – zatím se tam neplatí vstupné.

              2. Eta, vzdy je dobre podporovat to, aby sa mali dobre aj ti dole, nielen ti hore….pretoze inak Vam hrozi, ze Vas niekto vykradne ci tresne po hlave, unesie Vam dieta alebo nejak sa inak vyvrsi z hnevu na Vasom okoli. A mne osobne by vobec nerobilo dobre, ak by som videla, ze deti na dvore su hladne a zavidia inemu, ktore ma desiatu. Mozno nejde priamo o luxus, ale o dostatok pre vsetkych.

                1. Rodiče nás učili, že se máme o svačinu podělit s těmi, co mají málo.
                  To samé učím i vlastní děti, dnes už i vnoučata.
                  Na to nepotřebujeme zákony.

            2. Stejnou validitu má i otázka, jakou hodnotu má Vaše tisicikoruna pod polštářem nebo na důchodovém spoření. Její hodnotu zjistíte, až ji budete chtít použít.

              1. Validitu budou mít tisícikoruny ve strožoku, až dojde k blackoutu ala Španělsko.
                Nic nešlo koupit, kromě malých krámků – a zásadně za hotové, bankomaty nevydávaly peníze (jak to, že nemají zálohu aspoň na 24h??), nešlo zaplatit ani na malých soukromých benzinkách, které sice měly agregáty, ale jen pro čerpadla, pro pokladny už ne, takže zase jen za hotové.
                Všichni, kdo píší o přibližující se možnosti blackoutu v rámci celé Evropy (velmi se o tom rozepisuje Václav Cílek v knihách Tři svíce za budoucnost a Ruka noci podaná – vřele doporučuji) mají za to, že peníze na účtu jsou Vám v této situaci k hovnu stejně, jako kryptoměny, nebo zlato. Cihličku zlata Vám v krámku nerozmění na menší, abyste si mohli koupit aspoň pár balení čisté vody na pár dní..

                Vácav Cílek doporučuje mít „ve strožoku“, resp. v takovém tom batohu pro případ nouze, obnos mezi 2.000 a 3.000,-Kč a to zásadně v menších bankovkách, ideálně dvousetkorunách a stokorunách. Zabalených v černém vodotěsném sáčku.

                Doporučuju zamyslet se nad tím zvláště těm, kteří žijí „ze dne na den“ co budou dělat v případě, že elektrika nepůjde třeba těch 20-40 hodin, jako v tom Španělsku.
                Doma toho obvykle mnoho navíc nemají, dokonce ani tu balenou vodu ne, protože jsou zvyklí cestou z práce nakupovat téměř každý den a všechno čerstvé.

                V okrajových částech Španělska i Portugalska byli bez elektřiny i několik dní nepřetržitě, než se vůbec povedlo je připojit k již fungující, větší sestavě měst a obcí. Obvykle je to způsobeno tím, že lidi doma nechají všechno zapnuté, jak bylo před výpadkem a jdou do terénu zjišťovat, co se děje.
                Mezitím se energetici pokoušejí „nahodit“ jednotlivé části, ale protože ty jsou zatížené naplno (okamžitě startují mrazáky, lednice, klimy a další žrouty), tak se stává, že jim to i po několika pokusech spadne znova.

                Viděl jsem to po dvanáctihodinovém, předem hlášeném výpadku u nás.
                Jednu smyčku 22kV, která z jednoho mzm vedení krmí čtyřikrát dvě sesmyčkované trafačky po 250kVA, se povedlo nahodit až po mnoha předchozích „blikancích“.
                Zřejmě jen díky tomu, že modernější lednice a mrazáky mají u kompresorů zpožděnou tepelnou pojistku, která blokuje časté pokusy o start kompresoru (např. při poruše termostatu).
                Vyzkoušejte si to doma – vytáhněte vidlici ledničky s běžícím kompresorem ze zásuvky a za 2s ji opět zasuňte. Kompresor znovu nastartuje až za několik desítek sekund.

                1. „bankomaty nevydávaly peníze (jak to, že nemají zálohu aspoň na 24h??)“
                  Nebyl problem v samotnych bankomatech, ale v nefunkcnim spojeni mezi bankomatem a bankou, ktere slouzi k overeni karty a zustatku na uctu

    1. To co Fiala předvedl je měnová reforma naruby. Spekulanti a rentiéři to prakticky nepocítili. Zato lidi co se točí z práce do práce a mezitím se nějak starají o děcka, ti dostali přes držku nejvíc.

      Mně osobně pomohlo, že mi náhodou skončila hypotéka krátce po tom když Fiala začal vylepšovat lidem životy.

      1. Ale kde, fiala předvádí pouze jednu věc – neustále rozhazuje ruce, jak rybář, aby národu znázornil, jak velký je čurák.

        1. toníček, Alef Nula – máte samozřejmě pravdu a ví to i pan profesor (von není tak blbej jak se jeví) – na radu svých poradců pracuje jako decimálka.

        1. „Ne každý“ je výraz poněkud vágní.
          Virtuální nůžky se jen zase o kus pootevřely.
          Myslím, že jednotný model neexistuje a jednoduchá aritmetika tu tak úplně nefunguje.

          Na vaší straně stojí argument, že velká část společnosti zádné úspory (už?) nemá, tudíž o těch 30 procent přijít nemohla. Cynismus takového argumentu s vámi sdílím.

          Vaši tezi podporuje i pravděpodobnost, že nejbohatší umějí dopady vysoké inflace eliminovat/omezit – mají na to odborníky.

          Zdá se tedy, že prohrávající je spíše střední třída a z ní především důchodci. I když své prostředky diverzifikují, nemají už dostatek energie, aby hledali rychlé přesuny prostředků tam či onam, kde to bude protiinflačně nejvýhodnější. Vaše další teze v podobě “ pronájem nemovitostí“ je pro ně také už poněkud obtížná, protože tato činnost rozhodně nepřináší bezpracný zisk.
          Prostředky uložené například ve zlatě útok inflace celkem odrazily, zejména v případě vlastnictví skutečně fyzického zlata „v trezoru“. To jsou ale svým způsobem umrtvené prostředky (krabička poslední záchrany), nemající v běžném provozu žádný praktický význam.
          Vzhledem k prachbídné valorizaci důchodů právě středních vrstev (vnucená solidarita s nízkopříjmovými důchodci) a neschopnosti získat finanční prostředky navyšováním platů (neschopnost už pracovat), dopadá tedy 30 % inflace významně na možnosti této skupiny uchovat si dosavadní životní úroveň. Proto významný podíl nízkopříjmových a důchodců mezi voliči opozice, aniž si uvědomují, že nerovnost je přirozený lidský stav, jež by ovšem (se vzpomínkou na Bastilu, VŘSR či Vítězný únor) neměla překročit určité meze. Zatím jí není dosaženo (Kocourovi vlci stále dlí v lesích).

          Promiňtě, byo to delší, jak je mým zvykem, neb „není krátkých historek“.

          1. Ano, jako ve hre Monopoly, kdyz jste dole je nejlepsi strategii jit do vezeni. Usetrite.
            Je dohrano.
            Potom začíná nová hra.

          2. Před necelým rokem jsem kamaradovi prodal ruinu na Kopecku u Olomouce za 560K na luxuxusnim místě, neb já na dotace nemám nárok. Nabral miliónové dotace všeho druhu a baracek opravil tak, že může pronajímat pro turisty za 15K za týden, nebo tam sám luxusně bydlet. Kde je problém?

            1. Děkuji za výtečnou oponenturu.
              V této celé, 15-ti leté, akci ale byli všichni zúčastnění spokojeni. Babička prodala ruinu za 60K a obratem dostala nájemku na 5K měsíčně + přímotopy (nezvládala již zatápět). Vše ji zaplatil stát a jako bonus i energie a vodu. Poprvé v životě jela k moři. Spokojená.
              Já jsem dostával každý rok 60K. Spokojenost. Jako bonus jsem vyfasoval přes půl Mega.
              Kamarád absolutně nejspokojenější – má baráček v pasivu, který mu zaplatil stát, dnes v hodnotě cca 8 Mega.
              Starostka spokojená – vesnice místo ruiny má krásej baráček s krásnou zahradou.
              Sousedé spokojeni.

              1. A pokud to dá na AirBnb, tak i ti „holanďané“ budou spokojeni. Je tam 8 míst, takže buď velká rodina, nebo spíš dvě rodiny po čtyřech. Těžko by v Olomouci sehnali pluxusní ubytování za 250 kaček za noc za osobu. Grilovačka. Udírna.

  6. Zajímavé, že Vidlákovi ještě nekoukají brambory ani z hlíny. Já už je mám půlmetrové. Letos nezmrzly, takže za měsíc už budu první sklízet – zkouším odrůdu sunita. Aby to nakonec u Vidláka nebylo jako s tou neúrodou v padesátých letech, kdy dodatečně zjištěná příčina byla, že nezaseli.

    1. Záleží na tom kdy Vidlák sázel.
      Polorané jsem třeba já sázel před 2 týdny, rané vysazené na konci března budou stejně jako u vás za měsíc ke sklizni.

    2. Já dávám brambory vždycky až do teplé hlíny, tedy po půlce dubna. Letos jsem je sázel až v posledním dubnovém týdnu a pak byla až doteď zima, kdy noční teploty padaly skoro až k nule.
      Brambory vykukují až teď.
      Já se nesnažím o ranné, tak mi to nijak nevadí. Ale prostě je letos zima.

      Ani rajčata ještě nemohu dát ven a o paprikách ani nemluvím.

      1. Neprozřetelně jsem minulý týden dal ven svých pár paprik a mám po nich!
        A potom že: Čím blbší sedlák, tím větší zemák!

        1. Jo, skoro se mi to stalo taky. Sadbu jsem ňuňal v květináčích, tahal denně domů a ráno ven, vysazoval až v neděli. Pátek, sobota, neděle – po ránu mrazík. A to žiju v polabí.

      2. Ale zase je na tuhle roční dobu hodně vláhy, takže úroda by nakonec nemusela být vůbec špatná.
        Po suché zimě jsem se bál, že to bude příroda dohánět povodněmi a ono naštěstí zatím ještě nic. Zatím se mi zdá, že příroda je k nám docela shovívavá. Stromy kvetly jak divé, včely je stihly opylit .
        Za mě zatím docela dobrý.

    3. Mi vylezla jen jedna lodyha, zbytek z nějakého důvodu ještě ne. Těm co sadili brzy pomrzly. Letos opět i jasany jsou šlehlé a přitom je to velmi pozdě rašící strom.
      Soused má už roky Asiminu trilobu a opět jako loni přišla o listy.

    4. Půlmetrovou bramboru jsem ještě neviděl. Budete-li takto pokračovat v jejich pěstění, bude nutná distanc mezi nimi asi jako u telegrafních tyčí. Jinak se Vám budou vzájemně hňahňat.

  7. Pane Vidláku fotka zrádce národa vedle té Vaší je velmi nevhodná.
    To tam raději dejte prdelku pěkné ženy.Když vidím tuto figuru v TV
    vypínám.Neposlouchám co říká.Mám přečtené vše co udělá.Když
    se zmocnil vlády ihned odjel do Vatikánu aby zradil a prodal naši zemi
    jezuitům.Ihned jsem na svinstvo,které se nepovedlo Cyrilu Svobodovi,
    kterého Václav Klaus vykopal a smlouvu o otroctví k Vatikánu hodil
    za ním,upozornil některé poslance,dokonce jsem jim dal na DVD rozsáhlý
    materiál.Ale nyní už zrádci národa ve sněmovně i v senátu akt prodeje
    a zrady národa odhlasovali.PP to údajně nechal ještě prověřit
    Ústavním soudem,ale to je poslední možnost,jak náš národ zachránit,
    a Ústavní soud manipulací se zákony vládu zrádců národa umožnil,
    takže co asi udělá nyní???Jestli nás prodá Vatikánu,nemají volby smysl.

    1. Pavel nic prověřit nenechal,
      nechal to na 17 senátorech (díky jim), ti (Uhl) to podali 6.3.2025 na Ústavní soud a jen se právníci prezidenta 25.4.2025 vyjádřili dopisem Ústavnímu soudu, ale díky jim i za to.

      Senátoři:
      https://www.usoud.cz/fileadmin/user_upload/Tiskova_mluvci/Navrhy/2025/n%C3%A1vrh_Pl._%C3%9AS_8_25.pdf

      Vyjádření právníků pak prezidenta, odkaz je pak zde:
      https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2670369

      Vláda údajně tlačí na přednostní projednání a uvidíme tedy, čí zájmy dostanou u soudců přednost a jak si s tím ústavní soudci poradí. Zda budou chránit ČR, sekulární republiku, která se nemá vázat na ideologie a dělá to a ani na víru…, či dají přednost svobodě „většiny“ zastupitelských zákonodárců, kteří si v PS přikradli obyčejným zákonem mandáty z milionové úplně jinak svobodně vyjádřené vůle LIDU“ a mezinárodní smlouvě, s absencí protiplnění a se spoustou závazků na straně ČR, potvrzující privilegované postavení církve, cizího státu a již tak chráněného kanonického práva….

      Už jen toto by mělo každému občanovi ČR stačit:
      „ustanovení o závazku katolické církve dodržovat právní řád České republiky bylo s ohledem na stanovisko Svatého stolce vypuštěno“…..

      Chápu, že věřící a mnozí naivní to vidí jinak, ale zejména věřící katolíci FIRST, by to určitě neměli rozhodovat, zejména pokud je smlouva pak téměř nezrušitelná….a ti co obchodují s církevními subjekty se mohou pak jednou divit, co může být (či nebýt) „spravedlivé“ dle kanonického práva….

      1. Pokud náš národ Ústavní soud prodá Vatikánu,tak
        ho nepotřebujeme.Pak už nebudeme stát a nemůžou
        platit zákony,pro koho,když stát bude vlastně v rukách
        Vatikánu,a ten má svoje.Takže i třeba terorismus nebude
        právně postižitelný……

        1. Údajná Macronová je přebouchaný chlap, co ztrácí testosteron. A v tomto věku ten zvenčí přifukovaný už nefunguje, jak má.
          Ženská by se takhle nechovala, zvlášť ne tehdy, když je na očích novinářů.
          Asi se s tím mrňousem v letadle pohádali o nějakého koloucha z doprovodu, tak po sobě vyjeli, jako správní hysteričtí buzíci.
          Tak za deset let se Francie nebude stačit divit…

    1. Blízký spolupracovník prezidenta se následně na dotaz AFP celý incident snažil vysvětlit jako typické „hašteření“ mezi manželi.

      „Prezident a jeho žena se naposledy hravě uvolňovali před začátkem cesty,“ dodal. „Byl to okamžik sounáležitosti. Nic víc nebylo potřeba k nakrmení mlýnů konspiračních teoretiků,“ dodal tento zdroj s tím, že zprávu prý šířily z velké části proruské zdroje.

      Byl to moment sounalezitosti, vy proruske svine 🙂

    2. Vzhledem k tomu, že je jí 72 let, bude mít ten „mladší“ s takřka jistotou kosu v ruce kostnatější než má stařka Macronová.

  8. Šéf mladé SOCDEM: Prázdné byty bych znárodnil nebo za ně pokutoval. Je to v zájmu státu
    https://cnn.iprima.cz/sef-mlade-socdem-prazdne-byty-bych-znarodnil-nebo-za-ne-pokutoval-je-to-v-zajmu-statu-474426
    ——————
    Zdá se mi to nebo je to opravdu tak, že mladí SOCDEM, mladí ODS, mladí Motoristé, mladí Piráti, mladí…
    jsou ještě větší paka než jejich rodičovské strany?
    S takovými pitomci v politice nás nečeká moc pěkná budoucnost.

    1. Byt je z podstaty věci omezený statek, stejně jako radióve frekvence a je naprosto správně že podléhá regulaci. Nikdo vás ostatně nenutí podnikat v regulovaném odvětví, klidně můžete byty prodat (z obrovským ziskem) a jit se svým kapitálem někam jinam.

      1. Bydlení může být těžko předmětem podnikání jako mobily, auta, akcie… . Bydlet se musí, auto mít nemusím. Podnájemník je vlastně pořád jednou nohou na ulici, v nejistotě. Musí snést rozmary „trhu“, který jede na zisk tady a teď.

        1. Budete se muset ale rozhodnout, zda si každý může vybrat, kde a jaký ten byt chce.
          – Všichni by chtěli pasivní novostavbu na klidném místě v centru Prahy se zahradou s bazénem.
          Má jim ji stát zajistit?
          Byty totiž volné a levné jsou ve Šluknově, v Ostravě, na vesnici mezi poli, jenže tam maldí nechtějí. Tak jak to zařídíte? Dodnes to bylo řešeno přes cenu, tedy pomocí trhu, ne jako nějaké „právo na byt“. A na trhu se musí pohybovat jednak ti co nabízejí (mají volné byty) a ti, co poptávají (chtějí si byt koupit) a na ceně se musí dohodnout. Když zabavíte volné byty, tak se zhroutí trh.

            1. Spekulant na trhu je a vždy byl součástí trhu. Nic negativního, je-li to v souladu se zákony.

              Vy tím myslíte asi někoho, kdo nakoupí nemovitosti a nechá je prázdné. A je to pro Vás čiré zlo. Přitom snížil cenu bytů všem, kteří se zůčastnily daného developerského projektu, resp. umožnil jej vůbec realizovat.

              A víte, že existují spekulanti, kteří koupí nové auto, obalí je igelitem a uskladní. Vůbec jej nvyužívají. To samé jiní s teniskama, nebo limitovanou edicí nějaké hračky.

              1. Aby někdo mohl schovávat výrobky z limitované edice, musí napřed existovat edice hromadná, kdy výrobek byl obecně dostupný pro široké vrstvy. Jinak by z něj zajímavá kuriozita nevznikla.
                Byty tu nikdy nebyly obecně dostupné. Pětina bytů v Praze do roku 1945 měla jen jednu místnost.

                1. Není nutná limitována edice. I ty běžné tenisky, spekulantsky uskladnene mohou za 20 let mít hodnotu dvacetinasobnou.

      2. Byly doby, kdy vlastnictví něčeho přinášelo povinnost se chovat podle nějakých regulací, aby ten majetek z hlediska společnosti dobře fungoval.

        Dodnes se to dochovalo u vlastnictví zemědělské půdy a hlavně lesa.

        Volná ruka trhu u bydlení řádí už dost dlouho aby se dalo konstatovat, že to skončilo katastrofou. Rentiéři, spekulanti, banky a nájemníci co to musí všechno a všem zaplatit (typicky v paneláku po komunistech). A výsledkem je málo dětí. Největší škoda, co dnešní doba napáchala.

    2. Víte, ti mladí začínají cítit tu dluhovouoprátku, která je na ně přichystána. A která nemá moc východisko, kromě se dobře narodit nebo oženit, anebo se hodit na dávky. Protože to mezi tím, to je pro odolné. Je to past.
      Všechno někomu patří, ten někdo se vidí jako rentiér.
      Do toho Etovy řeči o školném na další hypo.
      Byla vytunelována víra, že když se dobře učíš, pak dobře pracuješ, tak si vybudujes dobrý život s dobrým důchodem. Což je cesta většiny společnosti.

      1. Mladí očekávají, že vylezou že školy, pořídí si domeček se zahrádkou a pejskem.

        Jenže vybudovat si dobrý život s dobrým důchodem chvilku trvá, i když se dobře učíš a dobře pracuješ. Kdo chce odejít od rodičů v osmnácti, nemůže čekat komfortní život hned.

        1. to je sice pravda, ale predsa len je pravda aj to, ze sanca na ziskanie bytu/domu sa stale viac vzdaluje….pocet rocnych platov, ktore clovek potrebuje na to stale rastie. A to nehovorim ako clovek, ktory je tym postihnuty, ale musime mysliet aj na buducnost. Ak to bude pokracovat takto dalej a budu sa propagovat tezy a la eta, tak proste mladi odidu aj z EU a aktiva rentierov budu aj vdaka pokracovaniu kurzu EK padat……alebo teda nie padat, ale v hyperinflaovanych cenach nebudu schopne udrzat hodnotu

          1. – Tak jak klesá počet ochotných makat na stavbách, tak logicky roste cena práce zedníka a zejména řemeslníka (od obkladače, přes pokrývače, až k vodaři) kdy 500 za hodinu je již málo.
            Roste cena materiálu. Rostou požadavky EU-normy až na téměř pasivní dům. Ceny bydlení nemohou klesat.
            – Chytry rentier se zavčasu zbaví neperspektivních aktiv a nakoupí ty perspektivní (třeba akcie firem, kam se přesunou chytří mladí). To je úloha investorů ve společnosti – přesunou prostředky do perspektivní oblasti a pomohou pokroku.

        2. Nikdo vás přeci nenutí kupovat ve dvaceti byt nebo dům.
          Můžete bydlet v nájmu. Tam neřešíte počet ročních platů.

          1. Můžete sdílet bydlení s kamarády…
            Nebo bydlet u rodičů a ukládat si peníze na „dobrý život s dobrým důchodem“.
            Kdo nic neriskuje, bude se mít pořád stejně.

                1. Pokud jste bydlel 40 let v nájmu a nebylo to v zahraničí a ještě jste u toho stavěl dům, tak většina toho času byl nájem za před rokem 1989, což byla symbolická částka. A ne půlka platu jako dnes.

                2. Od dob komunistů uplynulo 35 let, letošní listopad nepočítám, je teprve květen.
                  Takže jste využíval regulovaného nájemného a proto jste měl na koupí bytu.
                  V zemi se po politických událostech roku 1989 uvolnily ceny, bylo možné podnikat a vznikala tržní ekonomika. Po roce 1991 v souvislosti s vracením bytového fondu původním vlastníkům vydalo Ministerstvo financí nový předpis regulující stávající nájemní vztahy. Regulované nájemné se týkalo všech nájemních bytů, kterých bylo přibližně 1,5 milionu. Nikdo z uživatelů těchto bytů neměl platnou, svobodně uzavřenou smlouvu s pronajímatelem. Původním záměrem regulace bydlení bylo poskytnutí dostatečného přechodného období pro přizpůsobení nájemníků novému stavu, pozvolný nárůst nájemného na úroveň výše tržního nájemného a vytvoření mechanismů pro ochranu sociálně slabších obyvatel. Například v sousední bývalé Německé demokratické republice úplná deregulace na úroveň tržního nájemného proběhla během sedmi let.
                  Od roku 1998 do roku 2002 bylo možno zvýšit regulované nájemné o inflaci cen stavebních prací, takže nešlo o skutečnou deregulaci, ale jen o valorizaci (stejně jako se např. valorizují důchody). Reálná hodnota nájemného tím od roku 1998–2002 zůstávala na stejné úrovni.
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Regulace_n%C3%A1jemn%C3%A9ho
                  Tady to máte celé.
                  Bydlím v rodinném domě a rodiče si byt kupovali dva roky po převratu.

                    1. To nemusíte, ale dávat za vzor něco z doby před 20 lety jako řešení stavu dnes je na hlavu. Nebo že se někdy něco povedlo vám, jedné osobě. My potřebujeme řešení systémová pro většinu.

                    2. Každý se musí přizpůsobit aktuální situaci, nečekat, až budou nastavený optimální podmínky.
                      To platilo dříve a platí to i dnes.

                    3. Člověk je jediný živočich, který umí přizpůsobit podmínky sobě ku prospěchu. Přizpůsobují se podmínkám jen zvířátka. Tady podmínky nevyhovují , tak je potřeba změna

                  1. Ti, kdo se dokáží přizpůsobit aktuálním podmínkám, budou ovšem o krok vpřed před těmi, kdo čekali na změnu podmínek…

              1. Já to pochopil jinak. Když nemají na chleba (vážně někdo takový v ČR existuje?), tak zajdou do potravinové banky a nafasují, včetně těstovin, rýže, konzerv masa,…. Nebo začnou pracovat a zvýší si příjem. Nebo si ten chleba za pár kaček upečou, stejně jako většina lidí v minulosti a dnes na světě.
                Ale Vy jistě očekáváte, že vyfasují chlebovné. Ostatní zaplatí.

        3. Ale tu jde o to, že domek je dnes už skoro pasé. A s důchodem prý nemají počítat. Jde o to, že dostupnost takové kvality se rapidně zhoršila. To, co píšete, je už dnes moc i na tu střední třídu.

          1. V minulém století to fungovalo tak, že rodina dala dohromady finance, sehnali se strejdové a bratranci a aby mohli mladí bydlet, přistavilo se patro.

            Dnes jsou tyhle rodinné vazby nahrazeny penězi, proto je bydlení nedosažitelné.

            1. S druhou větou se dá souhlasit.
              K první, je tu jedna zásadní změna. V minulém století se šetřilo. Spořivost byla standardní věcí a ctností. I za toho bolševika. Šlo to. Dnes je inflace tak vysoká – a v nemovitostech extrémní, že prostě nedošetříte. I když budete investovat, tak to asi nedoženete. Dnes se úvěruje, tzn., žečím dříve si někdo vezme úvěr, tím je levnější a je větší pravděpodobnost, že to stihne uplatit. Takže, recept z minulého století nebude fungovat. Tady je někde i kořen toho, že mladí chtějí velké peníze hned – jinak nebude úvěr. A hypo ve 40 nebo 50, to se sakra prohnete a risky jsou ohromné. Pokud vůbec dostanete.
              Je doba dluhů a nejistot.

              1. ono prave jednym z problemov je inflacia…..totiz este do 1.sv.vojne sa dalo sporit v zlate…..niekto hovoril, ze ich „domaci“ zid ked mu zaplatili zlatkou miesto papiera, tak im pridal stamprlu zadarmo. No a voci tempu rastu cien zlata tempo rastu cien nehnutelnosti povedzme v obdobi 2000-2025 klesa (teda samozrejme relativne)….v 2004 koniec roka vysiel priemerny m2 priemerneho bytu 2,5 unce zlata, teraz 0,92. Samozrejme je to priemer, urcite tam je zapocitany m2 v BA aj v Svidniku, ale aj tak…..v BA ked to pocitam tak je to zhruba 1:1. Predpokladam, ze v CR to bude obdobne

                    1. mne to v mobile ponuklo prehlad od AI, ktory v prehliadaci notebooku neviem najst: Rakúsko-uhorská zlatka (alebo zlatý) bola mena v R-U. Hmotnosť 3.387 gramu a bola razená z 900/1000 Au (rýdzosť). Napriek tomu, ze wiki tvrdi, ze to skoncilo do 1892, tu je link na takuto mincu (ofico 10-korunacka z roku 1911)
                      https://zlataky.sk/zlata-mince-desetikoruna-frantiska-josefa-i-rakouska-razba-1911
                      Myslela som tuto…..na striebro uz v tej dobe asi nebola prilis velka dovera

        1. Jste normální? Bydlet v chatě v záplavovém území, nebo mobilheuimu na parkovišti a zahradu lze jen pronajmout? A půl mega za to.

            1. Tohle je idealni bydleni, zvlaste kdyz se zakazou kotly na fosilni paliva a prijme se vyhlaska o povinne energ.uspornosti budov nebo co to planujou.
              Koupis za pul mega a pak zacalujes zbourani a odstraneni ekologicke zateze)))

            1. Taky názor. Bylo to super – pařba skoro každý den. Velkej sklep, VHS rekordér a kazety s nejnovějším Rambem, Hříšnej tanec, a hlavně ty porňáče. To holky doslova žraly.

      1. Bytů a dmů je v některých oblastech hodně a jsou levné. Jenže tam není práce a pokud je, je většinou někde v montovně a zrovna nejsou nijak extra placené.

        1. A proto ty ceny. Nejvíc hodně dobře placené práce je v Praze. Proto ty ceny. Tam se tedy budou fasovat novostavby zadarmo?

  9. OT. Jen technická – ta ranní nedostupnost obou webů (lit+kydy) okolo sedmé hodiny byla porucha, nebo DDOS útok?

    1. Taky jsem to zaznamenal, připojení bylo nezvykle dlouhé, používám OS Linux a browser Ohnivá liška.
      Jiné weby nabíhaly normálně, třeba čučkaři umístili do servru nechtěného obyvatele.

      1. Ale ten někdo tedy dost riskuje. Za pár měsíců se mění vláda a může se vyšetřovat. Tem kdo takto riskuje, přeci musí počítat s tím, že nebude problém to následně dovyšetřit (příkazy, finanční odměny, zúčastnění, …). Tedy leda tak vlk samotář.

        1. kto to bude vysetrovat? ved budu dolezitejsie veci a to dokonca aj keby sa zmenila vlada. Je kludne mozne, ze to ide cez nejaku neziskovku a ta priamo nevydala prikaz, len sa niekto nahneval na Vidlaka:-(

      2. Že by na Vidlákův web útočili ruští hackeři? Nebo ze Severní Koreje, Ukrajiny či místní elfové? Nebo sám generál Koudelka? Bude-li Vidlák poslancem, možná by to stálo za interpelaci.

        1. Ne, jsou to ti třetí jmenovaní, nebo ten poslední zmrd.
          Rusové nemají proč na tento web útočit.
          Taky mají překladače jako my – a možná dokonalejší, ne ty cenzurované od googlu, víte?

  10. KoZa se pořád zabývá zvýšením výdajů na zbrojení na úroveň 5% HDP.
    Podle ročenek vydává mírová firma NATO na zbrojení cca 10 x více, než úhlavní nepřítel Rusko.Na jaké cifře se to má zastavit, na dvacetinásobku?
    Resumé : viacej polných kuchyní!

    1. 5% HDP je 20% příjmů státního rozpočtu.

      Jestli už teď je 85% výdajů státního rozpočtu „mandatorní“ – důchody, dávky, platy státních zaměstnanců -tak zvýšením výdajů na zbrojení se dostaneme do uzavřeného kruhu bez možnosti investovat do silnic, železnic nebo zkvalitňování sítí.

        1. Střílet ne, ale bacit do čela umí.
          Tuhle jsem šel pěšky z nedalekého bigbítu, že ty mizerné patoky, co tam vydávali za červené víno, pitelné jen colou, cestou nějak vychodím z krve.
          A zničehonic se silnice sama zvedla a bacila mě do čela!

      1. Šíříte dezinformace. U Tománkové Hřib tvrdil, že na zbrojení dají „jen“ 3,5 %, zbytek půjde na dopravní infrastrukturu, protože jsme tranzitní zemí a vojska se budou valit našimi dálnicemi a železnicí.

        O investice a životní úroveň se nemusíme obávat – vezmeme si na to úvěry. Zadlužení za to stojí.

  11. Včera na ČR Vlak dětství a naděje. Pořád mi ten současný rozbíječ stánků a požduchávač babek někoho připomínal. Je to tady: Sep.
    Ten seriál je prorocký. Už zase jedeme do tmy. Už zase tu chtějí zavádět „pořádek“ takyčeši.

  12. Položme si otázky:
    Opravdu chce Rusko zaútočit na Evropu?
    Proč by to dělalo?
    Co by tím mohlo získat?
    Kde by vzalo potřebný počet lidí, financí, zbraní a techniky?

    Je pozoruhodné, že o ruském nebezpečí pro Evropu blábolí ti samí, kteří se tetelí blahem, že Rusko nedokázalo za tři roky ani obsadit Ukrajinu.

    Samozřejmě, otázkou je, zda to opravdu Rusko chtělo, nebo spíše dochází v obráceném gardu k tomu, co zavedl Reagan, když označil tehdejší SSSR jako „Říši zla“ a rozhodl se tehdejší SSSR uzbrojit.
    Povedlo se.

    Dnes je „uzbrojená“ Evropa.

    Těch 5% má být skutečně na obranu?
    Nebo spíše na neskutečné zisky zbrojařů a tedy na dostatečné zdroje na „všimné“ pro bandu všivých politiků a všechny zúčastněné?
    Zaznamenali jste snad snahu o vybudování civilní obrany, tedy příkladně sítě krytů a nouzových zdravotnických zařízení nejen pro případ konfliktu, ale i ekologické katastrofy?

    Já jsem nic takového nezaznamenal, zato neustále zaznamenávám urputné cpaní záloh na vojenskou techniku, kterou možná dostaneme v době, až bude poněkud zastaralá… asi jako dnes koňský povoz.

    A vojáci si kupují za své mundůry a fusekle…

    Dokud Evropa spolupracovala s Ruskem a odebírala levné ruské suroviny, prosperovala a bohatla.
    „Závislost“ na Rusku nahrazujeme skutečnou závislostí na USA s poněkud nevyzpytatelným prezidentem, u něhož není jisté, zda se silně nenasere, že ze sprchy mu teče voda jen čůrkem, a na odvetu nevyhlásí třeba padesátiprocentní vývozní přirážku na vysoce ekologicky těžený a přepravovaný zkapalněný plyn.

    Mimochodem, kde je zelená pakáž? Najednou ta těžba, drastická pro životní prostředí, ani přeprava nevadí?

    1. Víte, něco podobného bylo i za komunistů, a to hlavně ve stavebnictví.
      Tam bylo taky nutné „proinvestovat“ přidělené peníze za každou cenu, tedy i za cenu zbytečného předražení stavby. Vracet něco nebylo „taktické“, protože ve finančnám plánu na další rok by jste dostal méně.
      To byl velký neduh minulého režimu a komlikace v plánování.
      A jak je vidět, historie se vrací – důležité je za zbrojení UTRATIT, ne něco koupit a dostat.

  13. Stačilo dělá stále reklamu Fialoví zdarma.
    Lepší by bylo prezentovat a podrobně vysvětlovat vlastní řešení problémů.
    Co dělá špatně Fiala víme dobře.

    1. To máte těžké.
      Když S! jasně řekne, že bude znárodňovat, tak odejde Bobošíková a hodně voličů. Když jasně řekne, že znárodňovat se nebude, tak odejde hodně voličů „těch neúspěšných“.
      A tak je to i s jinými body. Ti protestní voliči jsou ze širokého spektra a očekávají různá řešení, někdy i protichůdná.

      1. Stejné riziko podstoupila minulé ODS společnou volební koalicí a fungovalo to. A podobně to dnes zkouší i Okamura.

        Moje poznámka mířila na to, že v mnoha komentářích Stačilo jen shrnuje , co všechno dělá vláda špatně. Podstatnější ale jsou řešení, která Stačilo nabízí. Ne jenom nablýskaná hesla.

        1. Já S! přeji volební úspěch. Snad si mne osud nevychutná a Vidlák mi byty neznárodní.

  14. 5% HDP na zbrojení?
    Inu, doba je zlá. A mužík ve stepích Donbasu číhá.
    Až sem vtrhne, vypije nám všecko pivo. Nebo tak něco.
    A tak možná náš blyštivý ukrajinský premiér, při své inteligenci, plánuje za ty love zaplatit atomovou ponorku a ledoborec, nebo dva. Či letku neviditelných bombardérů B-21 Raider.
    Popřípadě armádní základnu na Měsíci.
    Mužika jest nám třeba dnes a denně strašit až do úplného zastrašení.

  15. Vážení, přečtěte si prosím na Nové republice článek od Vlka Asiaté už se od Evropy nedají zastrašit,je to úžasně poučný článek jak nás vidí lidé z asijského kontinentu, myslím, že si koledujeme o pěkný průšvih.

  16. “Protektorát je v mezinárodním právu pojem, který označuje stav, kdy jeden stát (protektor) poskytuje jinému státu (protektorát) ochranu, obvykle výměnou za určité omezení suverenity. “ AI

    Protektorát Bémen Méren
    plný lékáren a heren,
    filiálek, skladů, skládek,
    prosperitě hodně dalek

    potřebuje řádně zbrojit.
    Lid se musí umět dojit,
    ať dá mléko každé ráno.
    O seno je postaráno.

    Sice nejsou běžné léky,
    děti vydávají skřeky,
    obrací se každá kačka,
    ale státní kalkulačka

    našla nové velké zdroje.
    To zas budou stejnokroje!
    Z jedněch juchtovina vane,
    druhé budou pruhované.

    1. Lékárny už taky mají na kahánku, převálcovaly je řetězce, a ty se teď budou válcovat mezi sebou, až bude zas v každém městě a možná jen větším, zase jen 1 lékárna, jako za totality.

      1. Jenže za totality patřily státu, z čehož plynulo vše ostatní, dnes budou patřit privátnímu vlastníkovi v zahraničí, z čehož také vše plyne.

          1. Sere se to na hromadu
            tleská tomu zrádce z hradu.
            Ze Strakovky projímadlo
            na úrodnou půdu padlo.

            Sereseto kol dokola,
            posraná je práce, škola,
            čistá je jen státní správa.
            Přichází to zase zprava.

          2. A to nemluvím o tom, že většina léků v tehdejších lékárnách byla domácí výroby. Dnes si o české výrobě českých léků můžeme nechat leda zdát. A to i těch, které se vyrábějí celá desetiletí v podstatě v nezměněné podobě.

            Holt, nesmíme zapomenout na nesmrtelná slova jednoho z kreténků návratu kapitalismu do Čech a na Moravu a zároveň i české politiky a privatizačního ksindlu Kočárníka: Vyrobit, to není umění, to umí každý; prodat je umění!

              1. Soudruh toho nedomyslel mnohem víc. Pokud není, co vyrábět ani jak to vyrábět, tak jaksi není ani co prodávat. A když se navíc prodá i to, kde se to vyrábělo a čím, soudruh a jemu podobní si sice užili nějakou tu tučnější prebendičku za to všechno na úkor všech, ale poslali těch zbyvších deset milionů do WC na další generace. Budou-li ještě nějaké.

                Dodnes nechápu, kdo je mohl volit. Ty jejich kecy byly stupidní už tehdy. A na jejich základě skutečně dokázali „rozhýbat“ naše hospodářství. Bohužel střemhlavě ke dnu.

                1. Pokud chcete prodávat, tak někdo musí kupovat.
                  A za co budete kupovat budete-li nezaměstnaný?
                  Sice budeme moci vše dovézt, ale téměř nikdo nebude mít peníze na nákup.
                  Green deal a nezaměstnanost zvítězí.
                  Německo třicátých let ukazuje, jak to končí.

                  1. este stale mate ladviny, este tu kopa ludi vlastni podu, este nase/vase dane v buducnosti odvedene su zarukou, este sa mozu zvysit dlzoby beznych ludi:-(( nie som z toho stastna, ale historia uci, ze v kapitalistickom svete sa to nezlepsuje, skor naopak. Vidiet to aj na USA, aj tam to bolo fajn, kym bol socializmus ako konkurencia…..jedna vec boli 90.-00 roky, kedy sa inkasovala dividenda z rozpadnuteho vychodneho bloku, druha vec je teraz, ked podobne ako teraz som citala svojho casu neuspesna operacia byvalej slovenskej spevacky v USA stala 120 tis.usd a musel muz zaplatit 20% (teda 24 tis), pretoze to poistovna nehradila. Ona potom zomrela.

                2. Přesně, kdo mohl ty gaunery volit po tom, co byli 1 volební období u moci také dodnes nechápu. Že je volí dnes je pochopitelnějsi, protože školství a propaganda v mainstreamu vymývá mozky už 30 let, ale tenkrát to teprve začínalo a lidé tak zblblí snad ani nebyli. I když třeba na Samkové vidíme, že mohli být.

              1. Český Acylpyrin je ještě k dostání. V Benu mají balení 10 tablet za 89,-
                Přitom Aspirin od Bayeru stojí o 10,-Kč míň.
                Panadol Novum, když je v akci, tak pouhých 69,-Kč, jinak 85,-
                Volně prodejný oblbováky nevím, to nežeru, ale prý podražilo všecko a plošně, včetně Celaskonu a B-Komplexu.
                A suverénně nejdražší jsou dětské verze…zmrdi!

            1. RE tdx:
              – Vyrobit generika není problém. Problém je cena, neb ta z Indie se tam vyrábí tak levně, že to v ČR nelze. A v lékárnách jsou levná.
              – Nové léky jsou ultradrahé, ale jejich vývoj a certikaci pro uvedení na trh, český státní rozpočet nikdy nezaplatí. Ceny jsou astronomické, počty zúčastněných na několika kontinentech (budované desítky let) již nevybudovatelné.

              1. Už jsem Vám tu na podobný blábol odpovídal před pár týdny.
                „Od r. 2008 nevyvinuly korporace Big Pharma ani JEDINOU účinnou (=léčivou) látku“ (min. zdr. Indie, 2022, video na Youtube).
                Celý byznys Big Pharma +Gatese se točí kolem fake „léků“, které potlařují symptom nemoci, ale NELÉČÍ ji. Z toho plyne snaha uvádět na trh „léky“, které musíte brát stále znovu a znovu, což zajišťuje zisk korporace do nekonečna.
                Nejklasičtější ukázkou jsou mRNA „vakcíny proti Covid19“. Sice nezajistí – na rozdíl od klasických vektorových vakcín – že neonemocníte, resp. že nebudete nemoc roznášet, ale za to máte jistotu, že si 2-3-4 boostery budete povinně dávat každý rok až do (vaší) smrti. Bez smyslu a bez výsledku =bez VYLÉČENÍ.
                Neb to jest pravý cíl WHO a Gatesovy nadace. Peníze hovoří.

                  1. Máte pravdu. Jenže to nejdražší není lék vymyslet, ale jej certifikovat, tak jak si to BigPharma firmy prosadily a tak to Západ aplikuje.
                    Máte tedy dvě možnosti: Celou tu ultradrahou (stovky miliard) certifikaci zrušit a jít do rizika, že nový lék napáchá více škody než užitku, nebo to zachovat i s tím, že nikdo jiný tu certifikaci není schopen zaplatit, než BigPharma firmy.
                    Vyberte si a potom nebrečte.

                    1. a preco nie kompromis?…..certifikacia nemusi byt taka draha alebo si staty mozu zabezpecit testovanie bezpecnosti, aby stat vedel co ako funguje? nakoniec ta ultra draha certifikacia vacsinou aj tak nezabranila tomu, ze mRNA viac skodila ako pomahala. Nechcem to hadzat do jedneho vreca, ale prave v tom je problem, ze bohate bigfirmy dokazu toho uplatit podstatne viac ako nejaky cinsky startup

                1. Acylpyrin prokazatelně léčí.
                  Ředí krev a brání tvorbě sraženin, takže snižuje riziko infarktu.
                  Ze všech antipyretik snižuje horečku nejlépe.
                  Bohužel jej netolerují žaludky čím dál více lidí.
                  Za mého mládí nic jiného proti horečce nebylo a tolerovaly ho žaludky úplně všech – protože jsme je neměli dokurvené mizerným žrádlem!
                  A kromě toho kdysi proběhla médii ničím nepodložená fáma, že Acylpyrin prý může podporovat růst některých nádorů…
                  Já na Acylpyrin nedám dopustit. Možná i proto mě v mém věku ještě netrefil šlak…A na žaludek mi nikdy nic nedělal, protože jsem ho nikdy neužíval nalačno..

                  1. Pamatuju Acylpyrin a Acylcoffin ještě v těch celofánových vyloupávacích platech, pamatuju Superpyrin, Penicilin od 200.000 do 800.000 j. i východoněmecký Tetracyklin.
                    Čtyřicítka horečka z prudké angíny, červené mžitky před očima, sotva při vědomí. Dva Acylpyriny v kombinaci se zábalem z prostěradla, namočeného v ledové vodě.
                    Řval jsem sice, jak třiapůla v bahně, ale za 15 minut ukazoval teploměr jen 37°.
                    A přežili jsme to všichni..Nebylo tolik infarktů, mrtvic, ani všelijak poškozených děcek. Staří lidi v naprosté většině umírali stářím v kombinaci s upracováním. Byli to dříči, proti kterým moje generace nedokázala ani polovinu toho, co oni..

  17. Musíme hľadať inzinierov z Indie pac u nás už nie sú. Na Viedenskej univerzite úspešne končí štúdium menej ľudí než na sociálnych vedách. Nemáme žiadne zdroje, posledný kameňolom bol otvorený za sicíku.
    Aj tí inžinieri z Indie chcú peniaze a tak po 2-3 rokoch odchádzajú do Nemecka.
    Neviem aká sila tento brutálny úpadok dokáže zastaviť…
    Skôr zázrak by to chcelo. Ale zázraky sa nedejú. Len tvrdá drina a vytrvalosť . Ale bez zdrojov to nepôjde… A jediné ekonomicky výhodné zdroje sú v Rusku, lenže s tým sme vraj vo vojne .
    Nevidím východisko . Bol som optimista, ale uvedomil som si, že optimista je len zle informovaný pesimista.

      1. Indové to nevytrhnou, jsou to r stratégové a zde málo sluníčka. Navíc si je každý bude plést s Cikány.

        1. To mi připomíná tři fáze vývoje socializmu:

          1. fekalizmus (všechno stoji za hovno)
          2. antifekalizmus (už ani za to hovno to nestojí)
          3. neofekalizmus (kéž by to stálo aspoň za to hovno)

          Jak se ukazuje, platí to zcela obecně.

          A také relativně. Kdykoliv můžete současnost označit za dobu fekalizmu a bude platit, že období antifekalizmu a neofekalizmu teprve příjdou 😀

    1. Myslím, že ten poslední otevřený kamenolom už se zase zavírá, protože čmeláci vole, nebo ještěrky. Ačkoli ověřené zásoby jsou na desítky let.

  18. Dočasné ochrany v Česku se desítky lidí domáhají soudní cestou

    Když na to nemáme právní nárok, tak si to vysoudíme.

  19. Kde na zbrojení a těch 5% HDP vezmeme finance? Více se zadlužíme. Smysl by to zbrojení mělo, kdybychom do částky započítali i opravu infrastruktury, tedy dálnice a železnice, což dělají Poláci. Jenže my vlastně nestavíme.

  20. A Foltýn dal…

    Echo Prime Time: Potřebuje Česko stratkom? Otakar Foltýn vs. Jan Zahradil

    Potřebuje Česko Stratkom – tedy strategickou komunikaci státu? Jak moc vyhrocená bude předvolební kampaň – ovládnou sociální sítě a veřejný prostor dezinformace a útoky na kandidáty vládního i opačného tábora? Jaké je pozadí sbírky Nemesis na drony pro Ukrajinu? A máme se bát Ruska, nebo spíš neschopnosti Západu být jednotný?

    S vládním koordinátorem strategické komunikace Otakarem Foltýnem a bývalým europoslancem a ex členem ODS Janem Zahradilem bude v Echo Prime Time diskutovat Pavel Štrunc. V neděli ve 20:00 na Echo 24 a Rádiu Prostor!
    https://www.youtube.com/watch?v=KYJem6gWbE0&t=353s

  21. HDP je podvod
    Lže to jen o tom kolik se protočilo padělané měny, ve stylu já pojistím tebe a ty mě. Nebo vyrobíme X raket a žoldáci je vystřílí. A hned máme více. Podvodů.

    Takže Fialový Světoobčan je nadšen úkolem od své vrchnosti, že nám vymyje mozky heslem o zářných zítřkách s -5% HDP, čili čtvrtiny státního rozpočtu. Na co vlastně? Na obranu to určitě není. Na výpalné?

    1. Přesně tak, navíc se neustále „zdokonaluje“ o další a další podvodné položky, nedávno například tzv. „imputované nájemné“.

      Kdyby se spočítalo reálné HDP, tedy očištěno od položek bez faktické hodnoty a smyslu, to by bylo divení, jak by se změnilo světové pořadí…

      1. a pak se chlubíme jak je ten vyspělý záchod na tom hospodářsky skvěle proti russácku, kde tyhle zhovadilosti pravděpodobně nevedou.

  22. “Vztah HDP a státního rozpočtu je složitý a dynamický. HDP slouží jako základní ukazatel ekonomického výkonu a ovlivňuje příjmy státního rozpočtu. Státní rozpočet zase ovlivňuje HDP prostřednictvím svých příjmů, výdajů a fiskální politiky.“
    AI

    1. Koukala jsem do tabulky a letos spotřebuje o 6 a něco % víc, než vytvoříme , to HDP. Obsluha státního dluhu tvoří pomalu 5% státního rozpočtu. A to prý jsme málo zadlužení, dluh tvoří je n 43% toho, co vytvoříme za rok. Tak si v Evropě žijeme.

  23. Biologický muž vyhrál medaili v ženském turnaji s mečem
    Ve sportovním centru Soccer City v Oklahoma City konal jarní turnaj Fechten, který pořádala škola západních bojových umění Cymbrogi.

    Akce slouží jako „předpremiéra“ pro jejich větší každoroční mistrovství „Gesellen Fechten,“ které se bude konat později v tomto roce. Kromě soutěží s dlouhým mečem se konaly i soutěže s meči a dýkami, stylizované podle tradičnějších středověkých bojových umění.

    Během akce s názvem „Ženský ocelový dlouhý meč“ si Beatrice, dříve Brice Lostracco, odnesl zlato a pochlubil se svým vítězstvím na X v oslavném příspěvku.

  24. Jestli mě paměť neklame, tak na konci minulého režimu výdaje na armádu činily 13% státního rozpočtu …,
    Ale to je číslo bez záruky.

    Přičemž si nemyslím, že výdaje na armádu byly výmluva pro nedostatek spotřebního zboží v regálech. Armáda byla priorita a tak se jí vše přizpůsobovalo. Navíc naší tehdejší komunisti dbali na to, abychom si nežili na dluh(!) a kromě toho se stavěly továrny, plynovody, elektrické vedení, přehrady atd.

      1. Však ano, má replika směřovala na Vidlákovu informaci v článku o tom, že 5% HDP odpovídá 1/4 rozpočtu. tzn. že za zbrojení máme utrácet téměř 2x víc než za bolševika s armádou o cca 200 tis. vojáků. Podotýkám, že dnes jich máme něco kolem 20 tis.

            1. Chtějí nás uzbrojit, o tom žádná, uzbrojili Sovětský Svaz, teď uzbrojí EU a pak se pustí do Číny. Otesánek.

            2. Může být v podstatě oboje. Rozdíl mezi tabulkovými a skutečnými stavy.

              Tady je nějaký historický (novodobý) článeček:

              https://acr.mo.gov.cz/scripts/detail.php?id=3894

              …Po dosažení dohod o likvidaci některých druhů zbraní byly snižovány i počty vojáků. Československo se zavázalo snížit počet vojáků v bojových jednotkách a zvýšit jejich počet u stavebního a železničního vojska. Československá armáda měla k lednu 1989 téměř 200 000 příslušníků….

              …V důsledku těchto změn a masového odchodu vojáků z povolání ze služebního poměru klesl skutečný počet vojáků k říjnu 1990 na 150 000, i když tabulkové počty předpokládaly téměř 190 000 funkčních míst….

              Jak to vede samostatná ČR se dá do roku 2022 najít tady:

              https://mocr.mo.gov.cz/scripts/detail.php?id=129653

              V roce 2022 měla Armáda 27 197 vojáků z povolání (těžko říct, kolik jich patří třeba k hradní stráži) a 4 191 aktivních záloh (Marhoul, Zdechovský & Jakub Janda v ceně)

              1. Kdyby se v tom chtěl někdo šťourat, tak asi jakési výchozí údaje (které by ale bylo dobré zkonfrontovat s nějakým nezávislým zdrojem, tady vše pochází z ministerstva) jsou zde:

                https://acr.mo.gov.cz/assets/finance-a-zakazky/resortni-rozpocet/fakta-a-trendy-2025.pdf

                – na straně 15 tabulka uvádí pro rok 2025 „výdaje na obranu“ ve výši 161 miliard, HDP ve výši 8 032 miliard a státní rozpočet (plánovaný) ve výši 2 327 miliard. Takže ona 2% HDP je vlastně 7% rozpočtu. Jen pro porovnání – ta zlodějna důchodů, kterou kvůli volbě PePy protlačili protiústavně až po jeho volbě měla ušetřit usoplených 20 miliard za rok (15.4 miliardy navýšení místo 34.4)

                Pikantní je i uvedení skutečných (resp. evidovaných) stavů vojska – strana 16. V letech 2021, 2022 a 2023 byly opravdu skutečné stavy vojáků 26 331, 26 550, 27 011 – pro roky 2024 a 2025 už nejsou uvedeny skutečné stavy ale na kolik míst byl schválen rozpočet, imaginární skok o víc jak dva tisíce: 29 234 a plánované zvýšení ještě o tisícovku: 30 334 (ale proslýchá se, že vojáků spíše ubývá…)

                Každopádně v jedné kategorii už jsme komunisty a patrně i většinu armád civilizovaného světa dávno trumfli – máme jednoho generála na každou rotu vojáků:

                https://denik.to/ceska-armada-ma-jednoho-generala-na-120-vojaku-neni-to-malo/

                1. A ještě si přihodím jeden příspěvek (ať ta URL projdou) – tady je ta konfrontace plánů ministerských plánovačů s realitou – článek z letošního ledna:

                  https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armada-loni-prisla-o-rekordni-pocet-vojaku-40506157

                  …vloni armáda zaznamenala rekordní počet odchodů – z ozbrojených sil odešlo do zálohy 1450 vojáků….

                  …podle strategického plánu by měla do roku 2030 armáda zvětšit síly na 30 tisíc mužů a žen ve zbrani. Dnes je vojáků necelých 24 tisíc….

                  …„Čistý přírůstek vojáků z povolání byl loni okolo 350 lidí. Šlo o příslušníky Hradní stráže, Vojenské kanceláře prezidenta republiky, Vojenské policie a studenty Univerzity obrany, v samotné armádě to bylo pod sto vojáků,“ podotkla Dvořáková. Podle informací Novinek jich přibylo okolo padesáti….

                  …„Prvotní odhad, kolik budeme potřebovat lidí, abychom zvládli všechny povinnosti, které budeme mít, je 37 tisíc lidí,“ varoval na konci loňského roku Řehka….

                  …žádost o službu v armádě podalo loni asi čtyři tisíce lidí. Více než polovina z nich ale nesplnila některou z podmínek, jako je trestní bezúhonnost, zdravotní způsobilost nebo minimální požadované vzdělání….

                  Tak hlavně, že na to máme rozpočet. Ale skončíme s armádou plnou trestaných neschopných debilů (no, ono vlastně už dneska je tam plno těch neschopných debilů, ale chtělo by to ještě je řádně trestat – od Foltýna po Řehku, bez výjimky)

                  1. Re: Šťoura

                    Jste veééélmi hnusnéééj šťoura. Určitě budete nějakéééj protivnéééj dědek. Asi na vás pošlu komando, které vám zlomí klábosnici a přesekne káblík k wifině.

              2. K tomu musíte ještě připočítat vojska ministerstva vnitra, tedy pohraniční stráž a jiné útvary ministerstva vnitra.

    1. Arm Gen VACEK » 03 zář 2014, 20:41
      „V roce 1990, když jsem byl ministrem, měla ČSLA roční rozpočet na 200.000 vojáků, 687 letadel ( z toho 470 bojových nadzvukových, 101 bojových vrtulníků a 11 letišť), 4580 tanků, 4900 OT, 3445 RM, D,M, 77 oz raket, 540 PT raket. kompletů = 30 miliard korun československých (Kčs) a představovalo to asi 7% HDP (tolerujte některé mé nepřesnosti, protože nevlastním žádný osobní archiv).“

    1. Možná to, že spousta lidí nemá zubaře! Já bohužel patřím k nim! U soukromého zubaře jsem za vytržení osmičky platil pět tisíc!

      1. minule mi hovoril mlady fyzioterapeut svoje skusenosti s bratislavskymi sukromnymi zubarmi.4x extrakcia osmiciek á150 eur kazda…..dalsich 6 zubov mu vytiahli za 100 eur (pritom chodil pravidelne na prehliadky), potom na nejakom zube mu vytiahli nerv, ale nechali zub povodny (ani som nevedela ze to sa da), 950 eur po zlave…..implantat by stal vraj 2500 eur. Modlim sa, aby moj stary zubar este vydrzal co najdlhsie, ja som mala u neho korunku za 230 eur:-(

        1. Tady začíná být i problém, jestli všechny ty zákroky byly v zájmu pacienta, nebo v zájmu zubařovy kešeně. Pro zubaře je finančně pochopitelně výhodnější vytrhat všechny zuby a dát implantáty, to je balík okamžitě, ale moje stará zubařka zastávala zásadu, že i blbý zub je pořád lepší, než ta nejlepší náhrada, a tak se bastlila a Nimrala s každým kazíčkem, bylo to pracné, nimravé a prd za to, ale pro pacoše nejlepší. Ale toto lékaři už asi vymřeli nebo brzy vymřou.

        2. Pokud máte zánět zubní dřeně, tak vám samozřejmě „vytrhnú zubný nerv“, ale zub nechají na místě. Stane se z něj mrtvý zub. Svou práci udělá. Bohužel nemá takovou výdrž jako živý zub.

      2. RE Pepa:
        A je nějaká představa, jak by to S! chtělo řešit?
        Co já vím, tak mladej zubař, v zakoupené praxi, klidně nepodepíše s pojišťovnama smlouvy a jede za platby v hotovosti (To by S! zakázalo?), nebo nějaké podepíše, ale část jede zase mimo za platby v hotovosti (To by S! zakázalo?) a odůvodní to tím, že „Jen vyvrtat a zablombovat odmítá – běžte jinam, trvá na extrakci kanálků a to mu pojišťovna neproplatí – zaplať. Takže kliente vyber si.“ A dentální hygiena před zákrokem je důležitá pro minimalizaci rizika infekcí a zlepšího hojení – zaplať.

    2. Re: Sk

      Vidlák nám sdělil, že máme mít zbtrojní výdaje ve stejné procentuální výši, jako je měl před svým pádem SOVĚTSKÝ SVAZ.
      Neboli 25% rozpočtu má jít na flintičky, kdežto za hnusných komančů toto číslo oscilovalo mezi 12 a 15 %.
      Neboli soudruh Nutelín Dobrotivý nám chce napálit dvojnásobnou raketýrskou taxu, než kolik nám napalovali soudruzi.
      Čemu na tomto sdělení nerozumíte?

        1. re: Sk

          Oznamuje to svým potenciálním voličům.
          A prozatím nemám důvod vás považovat za blba. Spíše jste malověrný a nechce se vám už za nic bojovat, čemuž rozumím, protože životní zkušenost, i když s takovým postojem příliš nesouhlasím.
          Proč?
          Protože kdybych měl stejný přístup, moje rodinka by bydlela pod mostem a já bych splácel domnělé dluhy do svých nedožitých sta let.

          Takže jsem šel do předem prohrané války a výsledek se dostavil, i když vyhráno není ani zdaleka.

Napsat komentář: Bazalka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *