Pamatujete, jak nám politologové s vážnou tváří vysvětlovali, že pro Rusko je nevýhodné dodávat ropu a plyn do Číny? Protože jde o nevyrovnaný vztah… Čína je velká, silná, bohatá, mocná… Rusko je zaostalé, neschopné, prolezlé korupcí a jejich nepoměr je příliš veliký. Čína si s Ruskem vytře řiť, nadiktuje mu dumpingové ceny a kdovíjaké podmínky… zkrátka a dobře, pro Rusko je lepší držet hubu a krok a prodávat do Německa.
Kromě toho se Číňané začínají rozlézat po Sibiři, nějak podezřele dobře se jim tam daří… na což Putin nemůže koukat příliš milostivým okem, bo by se ta studená, ale nerostně bohatá oblast mohla stát čínským zájmovým územím. Rusko prostě v tomto vztahu nemá žádné dobré karty a ty Síly Sibiře mu vlastně vůbec nepomůžou.
Nebyl to právě ten energozmocněnec Bartuška, který dokolečka dokola tvrdil, že Rusko se nikdy neodvrátí od dobře platící Evropy, protože tady je to mnohem rovnější vztah? Že se Putin bojí grýndýlu, protože mu klesne odběr a tím peníze? Vlk tuto věc mnohokrát ve svých úvahách rozebíral, samozřejmě mnohem fundovaněji a odborněji. Zde na Kydech na to také mnohokrát došla řeč.
Přidejte si k tomu velvyslance Etzlera, který v Číně viděl vždycky jen to nejhorší a pokud o Pekingu nemluvil s despektem, tak jen v případě, když nadšeně líčil, jak Čína slupne Rusko jako malinu.
Zkrátka a dobře, všichni to říkali stejně. Všichni věděli, že se Rusko k Číně nepřimkne, protože by se stalo čínskou onucí. Že to Putin nikdy neudělá, protože přece není blbej. Ti stejní teď klidně říkají, že Putin blbej je, protože zaútočil na Ukrajinu a tím se sám vyloučil z okruhu civilizovaných států a nadšeně komentovali, že Čína sice Rusko neodsoudila, ale sankce pěkně dodržuje, protože chce dodávat zboží za zelené papírky do USA… jo jo, to bude překvapení.
Ejhle… on to Putin věděl a počítal s tím. Ano, Rusko se nechce stát čínskou onucí. Sice spolu podepsali smlouvy o nehynoucím přátelství, sice spolu budou dělat plynový byznys dalšími trubkami, sice Čína nakupuje ostošest, ale jinak je spíše zdrženlivá, alespoň navenek, ale Rusko fakt nechce být onucí.
A tak se Putin domluvil s Indií… Dal jim slevu na ropu, zajímavou, ale ne tak velkou, jak si na Západě všichni mysleli, Indie v podstatě nahradila skomírající export do Ojrópy a v Rusku teď dělá velký byznys ve farmacii a dalších oborech, které ojrofirmy opustily.
Ejhle, to je mnohem rovnější vztah že? Indové se na Sibiři neroztahují, zároveň mají s Čínou i nějaké ty spory, takže jsou rádi za ruskou vstřícnost, jsou velicí, mají kupodivu silnou ekonomiku, ale chudé obyvatelstvo, ropu a plyn potřebují jako sůl a je jen příjemný bonus, že mohou takřka bez práce přeprodávat ruskou naftu do Evropy. Putin to prostě viděl stejně jako Bartuška… není vhodné být čínským mopslíkem.
No a když už byl v tom jednání s Indy, tak netroškařil a domluvil se i se Saúdskou arábií… to nebylo tak těžké, prostě mu bylo jedno, že Sálmán nechal rozpižlat novináře a soustředil se na to podstatné – pokud Saúdové odejdou od dolaru, tak budou nikoliv chudší, ale bohatší. Se Saúdy si prostě prohodil zákazníky. Saúdové teď dodávají do Evropy a jejich režim je samozřejmě naprosto v pohodě a žádný líbodémo demokrat nemá z tamního středověku osypky a nikde je neventiluje. No a Rusko dodává Indii… Pokud spolu s Ruskem a dalšími zeměmi Saúdové přejdou na měnu založenou na surovinách, tak nebudou podléhat americkému tlaku na zvýšení těžby, ale budou v balíku ještě dlouhá desetiletí. A vo tom to je…
A když už jednal se Saúdy, pokračoval v úspěšných vztazích s Brazílií, Jihoafrickou republikou, natáhl plynovody do Turecka, pobratřil se s Asadem i Haftárem… sakra co on toho musel sjezdit a nebo v Kremlu přijmout… Podle našich novinářů ale seděl doma a byl osamělý… A přitom mu Saúdi (a mnoho dalších) chtějí vstoupit do BRICS… Správný a uvědomělý redaktor Novinek by se měl zastřelit… Nějak jim uniklo, jak Putin jezdil po světě a dělal kamarádšofty…
Nikdo jsme si toho nevšimli. Nikde nebyla žádná analýza, že se Rus domlouvá s Indem takhle dobře. Zato analýz o ožralých mužicích máme neurekom… Ani já, ani Vlk ani nikdo jiný, nikdo jsme nenapsali ani řádku o tom, jak Putin bude řešit, že nechce být ani čínskou ani evropskou onucí. Přitom to bylo jednoduché – v multipolárním světě existují docela velké země, které nejsou ani Čína ani Západ.
Já se vlastně už vůbec nedivím, že Putin tady na Západě vůbec nebudoval žádnou pořádnou proruskou kliku. Že ta jeho hybridní válka nikdy neexistovala, nemá tu žádné proruské politiky, nikde se nevyrojili proruští sabotéři, nikdo neblokoval dodávání zbraní na Ukrajinu. Asi si vyhodnotil, že je to moc práce, moc peněz a výsledek nejistý.
Prostě to dělal po svém. Stejně jako tenkrát, když přebíral moc a každý privatizační ruský oligarcha byl bohatší než on. Když měl armádu prolezlou korupcí, zemi v bídě a kdejaký hejhula si za výdělky z ruské ropy stavěl stometrovou jachtu…
Tenkrát Putin nevyhlásil křížové tažení, neposlal armádu do ulic, nezačal občanskou válku za lepší zítřky. O to čileji pracoval v pozadí. Začal mezi oligarchy chodit, mluvit s nimi a za chvíli už se v nich vyznal, některé získal, jiné zastrašil, Chodorkovského zavřel a nikdo ani nevěděl jak a Putin začal oligarchům jejich hru soudcovat a brzy je měl ve svém Versailles všechny pěkně pod kontrolou. A nějak politicky přežil křik ruských farizejů, že se Putin kamarádí s takovým hajzlem, jako je Abramovič.
V posledních osmi letech udělal zřejmě něco podobného. Má číslo na mobil všech důležitých státníků, mluvil s nimi, některé získal, jiné si koupil a ejhle… Rusko najednou zase hraje první housle… Je sice slabší než Čína, i než Indie… ale je to přece benzínka maskovaná za stát. K čemu se kamarádit se Salvinim… Módi, to je terno. K čemu se kamarádit se Zemanem… Bin Sálmán, to je jiný level. K čemu se snažit u Scholze nebo Merkelové, stačí zaplatit grýndýlisty, aby Evropu rozvrátili… Žádné velkohubé prohlášení o tom, jak bude Evropa platit. Žádné velké řeči, žádné vyhrožování, ani slovo o tom, co doopravdy udělá.
Jasně všechny ty Zemany, LePennové, Salviňáky a ostatní je třeba přijmout a vyslechnout. Ale zřejmě si Putin udělal naprosto realistickou představu, že žádnou opravdovou moc nemají, že za nimi nestojí ani průmysl, ani zbraně ani lidová podpora a nestojí za to je nějak moc podporovat.
Marian Kechlibar psal, že teď má Rusko nejvyšší potřebu svých zmobilizovaných přátel. Teď právě Putin potřebuje přátele, co mu budou krýt záda a podrží ho. A má je. Jen ne tady. Prostě si našel lepší, větší, výkonnější, ochotnější. Inu.. hledal je v jiných vodách. Hledal je tam, kde jsou na Západ naštvaní… A tady se mu pochechtávali, že v EU nepochodil. Nepochodil… ani se nesnažil. Zařídil si to jinde, potichu, bez velkých prohlášení, bez kupy řečiček, ale teď, když se na něj sesypaly největší sankce, tak to Rusko ustálo.
Kolik je to let? Skoro dvacet, co měl Putin památný projev a všichni se mu tady smáli. Debil… chce převrátit americký světový pořádek.
Před nedávnem měl na Perohradském fóru druhý… a také se mu smějí…
Porovnejte si Rusko mezi prvním a druhým projevem a promítněte si budoucnost, pokud to Putinovi bude vycházet jen tak, jako doposud.
Něco hodně nepěkného se chystá na Ukrajině.
Američané vyzvali své občany k odchodu ze země a mimořádně zasedá ruská Duma. Asi jde o chystanou ukrajinskou ofenzivu do ruské zdi v Chersonu. Očekávám obrovský masakr a boj „do posledního Ukrajince“. Sponzoři zbraní pro Ukrajinu chtějí vidět krev.
plus:
Maďarský ministr zahraničí uvedl, že mají „vojenské nouzové“ scénáře na ochranu 150 000 Maďarů v ukrajinském Zakarpatí, ale úřady by se takovým scénářům rády vyhnuly.
Tak ja jim preju aby a)k nicemu takovemu nemuselo dojit, b)se neukazalo, ze vetsina tech Madaru je „Nem tudom, more“.
😀
Humphreyvan.
Něco podobného jsem napsal vedle,také mne to děsí a dělá to nebudou.
USA si nemůžou dovolit prohrát,nastal by nekontrolovatelný zmatek v USA,ve finanční oblasti,tak trnu,čím to chtějí na čas odvrátit.
Tiskem peněz. Řešili to tak skoro vždy, i za ropné krize v sedmdesátkách. O inflaci se bude cudně mlčet, jako se teď cudně mlčí u nás. A tipuju, že to odskáče ta další vláda, hned po Bidenovi.
Dokud mohli vyvážet falešné peníze ven a dostávat hodnoty, bylo to extrémně výhodné.
Je možné, že oni budou chtít pokračovat, ale nebudou už ochotní příjemci,kromě vazalů. A ti nasycení falešnými dolary se jich budou chtít zbavit, ideálně za hodnoty z USA.
Tohle nemá jiné řešení, než válku, nebo výprodej USA.
USA použijí nás pro sycení dolary a jako nástroje pro válku proti Rusku. Uvidíme, jak dalece se jim bude dařit svoje plány realizovat.
Tisknout uz moc nemuzou, protoze o papirky klesl zajem, takze by jim zustaly doma. Mlcet o inflaci se da do urcite miry- drahotu, pracujici v case, skryjete jen na pocatku a po urcitou dobu.
Poslední rok jeli pěkně divoce, ne?
Nepřestanou, dokud budou mít vazaly, které umí přinutit je brát.
Asi tak. Treba za molekuly svobody, ktere tak „nutne potrebujeme“.
Vazaly budou mit vzdycky, nepocitam s tim, ze by Amerika odesla ze svetove sceny.
Ale je tu samozrejme zvyk, ktery nas nuti premyslet tak, jako by se veci nemely nikdy zmenit. Napriklad v roce tak 1987 jsem myslel, ze komancove tu budou jeste dalsich 100 let. V tomhle smeru si dejiny svuj dluh vyberou vzdycky a cas od casu se svet radikalne zmeni a to i proti nasemu nejhlubsimu presvedceni.
V nasi situaci je to jeste umocneno tim, ze kdyz Amerika, tak i my a rozhodne k horsimu a do toho se samozrejme nikomu nechce. Takze apatii a vyckavani osudu docela dobre chapu.
Dle pravidel WEF spravneho chovani .
WEF zase az po nas.
Telegram:
„Nizozemští a němečtí zemědělci se rozhodli vyměnit si na hranicích mezi oběma státy vlajky a dohodli se, že budou i nadále vystupovat proti zelené agendě, která ničí jejich podnikání.“
Telegram:
„Náš zdroj uvádí, že ukrajinské občanství je mezi zeměmi třetího světa velmi populární.
Všichni se nyní snaží „koupit“ ukrajinský pas nebo jiné dokumenty potvrzující jejich „nějaký druh pobytu“ na Ukrajině, aby získali status uprchlíka v EU a právo na dávky a další výhody.
Například nizozemské noviny De Telegraaf zveřejnily článek, v němž se uvádí, že většina „ukrajinských uprchlíků“, kteří se registrují na amsterodamském hlavním nádraží, nemá s Ukrajinou vůbec nic společného.
Stále více rodáků z Jordánska a Pákistánu se vydává za Ukrajince.
V článku není uvedeno, zda se registrují s ukrajinským pasem nebo jinými doklady, které je spojují s Ukrajinou.“
„Čím víc řečí znáš, tím více jsi člověkem “ už neplatí.
Dnes platí „Čím víc pasů vlastníš, tolikrát jsi uprchlíkem“.
Mimochodem – má někdo zkušenosti s tím, jak si může celoživotní občan ČR opatřit ukrajinský pas a stát se uprchlíkem ?
Fakt to nechci pro sebe, ( mně vem/vezme čert, ale nedokázal jsem na tuto otázku odpovědět samoživitelce, která bydlí v paneláku s ukrajinskou „státo“živitelkou. Opravdu jí nezávidí, opravdu chápe její situaci, opravdu s ní soucítí – jen by potřebovala stejné podmínky k přežití zimy pro své dvě malé děti
Nevíte, na jaký společný účet se posílají úplatky ukrajinské a starostenskynezávislé mafii? Existuje nějaké koordinační mafiocentrum? Nebo je až na úrovni EU?
To by slo , kazdej ukrajinec se ted muze dle Putinova pravidla ,stat v momentu, rusem. Putin se stara vo svy obcany, a nemuze to vysvetlit jinejm.
Proc to dela. Ani nezakazuje svejm ,ten plyn. A zradlo.
Pravidlo je zakerny ,pac takovy ty „zruSovany“, /s samozrejme bez hacku, nebo s hackem, oboji se hodi a ma dva vyznamy ,cestina je nejlepsi/,
potom nemuzou ani kdyby chteli ,/jako rusove/
bojovat za U.
Chybou Putina je jeho muzicka slusnost ,kdyz se snazi na kazdy sebe stupidnejsi obvineni slusne odpovedet, jako zacek u tabule,
misto aby je poslal rovnou a hned , do prdele.
Potom voni si myslej ,ze samou slusnosti pokazdy couvne ..
Nedorozumeni zavladne , kdyz potom Putin z niceho nic ,uderi..
I kdyz je skutecnosti ,ze v 2014 agent KGB /nevyzvedacsky/,nejak nevyhodnotil a zaspal ty dulezitosti ,ale nezavahal s Krymem , potom v unoru ,ale udelal ,co zapad pro nej naplanoval a uchystal.
Zapad a Bida Putina ukriceli, do ty akce.
Kdyz napisu „voni“ ,znamena to, kde stojim a ze ziram zdola nahoru .
A ze voni nemuzou bejt ,svym chovanim ani trochu, Oni.
Psani jsou ruzny druhy a je to remeslo jako kazdy jiny, ani dya krytyky, nezmuzou, zmeny a nic na smysl…
Tak pismena textu se skladaji do slabik, slov a vet a je ponekud infantilni predstirat, ze slova umistena do kontextu jedineho smyslu, maji smysl jiny dle rozmarnych prani nekterych.
Kdy slovosled ,neumoznuje chapat jinak , napr. do fantasii lidskeho vylucovani tekutin..
Chlap nepredstira ,to maji radi zeny a deti a ti co chodi ven vencit svoje pudly.
Diky za pozornost,porozumeni , se lidsky zlepsovat a vyznat , so long comrades.
Zakladateli, něco jsem psal a omylem odklikl jako anonym. Ach jo. A nezobrazuje se to, abych se k tomu „přiznal“. :-/
Mrknu na to a podám hlášení.
Nikde nic – ani v koši, ani ve spamu.
Zkuste, půjde-li to, několik kroků zpět. A podepsané postnout znovu.
Ok. Možná se to ztratilo.
Doufám, že to nebylo tak dlouhé, aby to vyšlo na další článek! Jsou mezi námi takoví psáči 😉
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/lenka-prochazkova-ceska-vlajka-na-hrade-rozmberk/
se divím
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/arabove-nechteji-od-joe-bidena-jenom-velkohube-sliby/
Vůbec jsem nepochopila ten zmatený článek.
Írán nemá žádné agresivní ambice. Jenom chce z bezpečnostních důvodů také jádro. Což není nic divného, protože jaderné zbraně mají všichni okolo nich.
Fakt je, že jádro mají i daleko horší státy než je spořádaný Írán.
Napůl rozpadlý Pákistán má jaderné hlavice a nikdo se nad tím nepozastavuje. Pákistán je sice “ přítel amerického lidu” , ale toho Bin Ládina si tam pro sichr raději odlovili Amíci sami.
Kdyby se Kaddáfí dobrovolně nevzdal vývoje jaderného programu, tak by býval neskončil ve zmrzlinovém mrazáku. A Evropa by nebyla zaplavená Afričany z CK Libye.
Proto se také nikdy tlustý Kim nevzdá jádra, protože nechce, aby ho , dle místních zvyklostí, dali soukmenovci sežrat psům .
Írán je jediná země, kde dostali Američané na zadek, jako nikde jinde.
Osazenstvo ambasády v Teheránu podrželi studenti v zajetí krásných kulatých 444 dní. 😀
A ještě o té nakládačce Amíci natočili plačtivý film Argo. 😅
Jinak: Přepadením a rozvrácením Iráku se Američanům podařilo vytvořit tzv. šiítský půlměsíc.
Tedy přesně to, co je nejvíc děsí.
Po rozpuštění irácké armády složené převážně ze sunnitů se dostali k volantu právé většinoví šiíté.
A navíc se nepokoje pokořených sunnitů přelily i do Sýrie a máme další rozvrácený stát, zástupy pořádně naštvaných muslimů v Evropě.
To ale Američanům nevadí. K nim to mají džihádisté přes Atlantik poněkud z ruky.
Hypocrisy , ukrutny pokrytectvi, se domnivam ,je sestra ideologie..
Okolnosti ,prohlubujicich se nedostatku a hrobovych chyb , casto donucuji ,klickovat..
Kdyz se toho nekdo vsimne, tak se povsimy zakazou.
Tak dlouho se zakazuje, az se zakazuje zivot.
Dobře vysvětleno!
Petr Fiala, nejznámější signalista v Evropě!
Chtěl jsem původně napsat „v Česku“, ale než jsem se rozhoupal, přesáhl náš nejoblíbenější premiér hranice našeho českého dvorečku a povýšil do předsednictví celé Evropy. Domácí palčivé problémy vyřešeny, tož vzhůru do světa!
Mnohé na toto téma už bylo řečeno a pochvalných statí napsáno, ale komu čest, tomu čest. Protože věren svému odkazu a jsa dobře připraven, pan Fiala nezahálel a začal vysílat signály okamžitě po svém nástupu do funkce. Dosud mi sice připadal více jako ukrajinský viceprezident, nebo mluvčí amerického konzulátu, ale to se změnilo. Po mimořádném, otcovském projevu k národu, kterému slíbil, že ho opravdu nikdy neopustí, zamířil zažehnat krizi do Evropy.
Zdroj: https://jurcak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=789471
„Na posledním kongresu už jsem pro Petra Fialu ruku nezvedl. Lidsky ho mám rád, ale krizová doba ukazuje, že je člověkem spíše na pozici šéfporadce nebo tak něco. Řada domácností, co nebudou mít čím topit a za co svítit, roste, vláda slibuje a analyzuje a místo jasných řešení se pan premiér objímá s bruselskými byrokraty a myslí si, že řídí EU. Prdlajs řídí. Že na něho není bohužel nikdo zvědavý, to jsme viděli při projevu v europarlamentu. Sál skoro prázdný, na oficiálním YouTube kanálu, kde jsem se díval já, to sledovalo dalších asi dvacet lidí. Dvacet lidí z půl miliardové Evropské unie! Stál tam jako kůl v plotě. Řeknu vám, že jsem v naší ODS snad nic smutnějšího neviděl a to jsem členem od září 1991. Nikdy jsem nikomu nic nedlužil, nikdy si nepůjčil, nemám ani hypotéku, …
—-
Lidsky ho má rád…!!…Asi opravdu láska i hory přenáší.Nebo stockholmský syndrom.
Tak zase neoprehanejte, on je akcni az o je…
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/plan-restrukturalizace-cez-by-mel-byt-hotovy-do-poloviny-roku-2023-rekl-fiala/2231256
Vláda BY MĚLA (zvyrazneno mnou) do poloviny příštího roku připravit plán restrukturalizace státní energetické společnosti ČEZ. Agentuře Reuters to dnes řekl premiér Petr Fiala (ODS).
Coz mi pripomina onen vtip o chlapkovi popisujicimu, proc ho vyhodili z postu krmice v ZOO.
„Otevrel jsem klec, zelvy udelaly frrr, frrr a byly pryc…“
Ale je zas veselé vidět někoho tak pevně věřit, že tou dobou bude ještě existovat tahle vláda a on bude premiérem.
Jozka 13:23
Jestli přitom nemával ručičkama, tak mu nevěřím! Ale třeba se do poloviny příštího roku rozhodne, „žebyměl“ něco jiného.
——
„Jen si to , strécu, v té své kotrbě přeberte, néni žádné kvalt“ (JdC: Dlouhý, Široký a Krátkozraký )
Dům hoří, dům plápolá, dědeček se češe (Vodňanský – S Úsměvem idiota)
hmm
https://www.youtube.com/watch?v=Cq73LnuRkg4
Z téhož zdroje (omlouvám se mohl jsem to dát do jednoho příspěvku):
https://gpovanman.wordpress.com/2022/07/08/of-chinese-fortunes-and-cookies/
Kapku z jiného konce
https://brnenska.drbna.cz/krimi/24790-v-centru-brna-radil-desetikilovy-hlodavec-vydesil-zenu-a-brzdil-dopravu.html
Zdá se, že to s EU pomocí Ukrajině nebude tak slavné, jestli vůbec bude. Němci už se zkoušejí z přislíbené půjčky vyvléct úplně.
Z AK:
„Nadále se rozvíjí téma blokace nové půjčky Ukrajině z Evropské unie. Půjčka ve výši 9 miliard eur má zpoždění, jak jsme již řekli, blokuje ji Německo. Bloomberg píše, že Berlín se snaží snížit svůj podíl na této půjčce, protože dříve poskytoval Ukrajině nevratné granty.
Podrobněji jsme analyzovali publikaci Bloomberg o tom, proč Evropa odkládá finanční pomoc Ukrajině. Pozastavení půjček je způsobeno obavami z plynové krize.
Již dříve EK převzala závazky k rekonstrukci země, která se odhaduje na 750 miliard dolarů. Nyní se EU obává obrovského úsilí, které bude zapotřebí k obnově a korupčním problémům na Ukrajině. Také se v Evropě obávají, že na pozadí rostoucích cen energií nebude vládní podpora pro Kyjev obyvateli EU podporována. Bloomberg píše, že situace by se mohla stát „ještě žalostnější“, pokud Rusko zavře kohoutky pro toky plynu do Evropy. “
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&start=13680#p275921
Nějak se nám ten válečnický patos začíná zadrhávat. Ale v ČR jsou protektorátní úředníci úplně v klidu.
To zkouseli i z dodavek zbrani a jak hezky slapou brazdu. Oni jim to vysvetli…
Co vlastně udělali Rusové toho 11.7., kdy měl plyn do Evropy přestat proudit úplně?
Proudí, nebo neproudí? Mainstream jako obvykle mlčí.
Neproudi. Maji odstavku.
Turbiny se uz oddiskutovaly. Nic tady neujde pozornosti bystrych .
Proud zarizujou turbiny. Turbiny a rovnou 6, jich ,zaridily rozproudeni krvave hadky, mezi U. ,Kanadou a Nemeckem. O tom.
Jak se plni plan porazky Ruska.
Plánované odstávky zařízení, generálky a opravy. Kanada zadržela opravenou turbinu. Předpokládám, že kdyby všecko šlo normálně, že by se třeba průtok jen dočasně snížil, ale takhle to stopli komplet.
Sranda byla, jak zadržení turbiny Kanadou byla napřed putinovská lež a jak to tak je, stalo se to pravdou během pár dní. Ale chybu neuděláte, když to dáte Putinovi za vinu osobně.
Souvisí to s Vidlákovým povídáním o Číně jen z části, ale významně:
https://gpovanman.wordpress.com/2022/07/12/crashing-a-continent/
Dodáno dodávkou (říká můj překladač): Zhroucení kontinentu
Ti nadělají, vždyť my to měli už v padesátkách ve škole. Mají zpoždění… nebo
https://aeronet.news/video-radnice-mesta-new-york-poprve-od-karibske-krize-v-roce-1962-naridila-televiznim-stanicim-vysilat-psa-video-s-instrukcemi-pro-preziti-po-termonuklearnim-uderu-na-mesto-video-vyvolalo-ve-meste/
Aktualna sprava !!!!
prave zacalo mimoriadne neplanovane zasadanie ruskej statnej Dumy
Putin stiahol vsetkych poslancov aj z dovoleniek a pod …. ide zjavne o urgentnu zalezitost
nieco vazne sa asi stalo …..
ak niekto vie viacej tak prosim dajte info ….
Tady odkaz:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rusko-vjaceslav-volodin-moskva_2207150707_hav
Ale informační obsah nula. Prostě se sejdou, nic konkrétního.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/okamzite-opustte-ukrajinu-vyzyva-americka-ambasada-sve-obcany-40403041#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Na to už upozorňoval nick st. hroch v úterý u Bavora pod článkem o ostřelování Nové Kachovky (Hilmars atd.):
„…Mimochodem se spekuluje, že včera narychlo svolaná mimořádná schůze Státní dumy nebude mít v pátek za hlavní body programu „posouzení iniciativ na podporu občanů RF a ekonomiky země“ – jak tvrdí její předseda Volodin. Spekuluje se o oficiálním vyhlášení války Ukrajině, případně o zastavení veškerého obchodu s nepřátelskými zeměmi – tak to alespoň vyplývá z dopolední ankety politického komentátora Sergeje Mardana na Rádiu komsomolská pravda…“
https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/co-je-znamo-o-ostrelovani-nove-kachovky-62cd35890a9ef99d8ea9e2c9
Zastavení veškerého obchodu s nepřátelskými zeměmi…!
Dojde-li k tomu, Zeman měl pravdu, Putin je šílenec! Vždyť on dalece předbíhá naše sankce vůči Rusku!
Zítra, nejpozději pozítří se Rusko pod tíhou na sebe uvalených sankcí zhroutí. Uvidíte.
Právě neuvidíte, protože se nesmíte ani dívat. Musíte věřit popisu, jaký vám zprostředkuje Posel Pravdy a povinně ho opakovat. Cokoli jiného jsou lži, desinformace, za které režim trestá káznicí, nebo i smrtí.
… a naopak: opakovat ho povinně a Plavdy Poser zprostředkuje vám jaký, popisu věřit musíte.
A když Plavdy Poser řekne, že se hroutí, tak se hroutí – i kdyby rozkvétalo jako ty jabloně a hrušky, když mraky pluly nad řekou 😀
Poslal jsem vam postel
My jich mame dost, ale dekujeme.
Lado se stalo…
Jaké „i kdyby“? Co rodina Romancovových spolu s pornohercem a zahrádkáři označí za pravdu, je pravda. Stříž mě netrestej…
Oznámí úplnou a okamžitou kapitulaci, svoji rezignaci, rozpuštění Ruské federace, rozpuštění Dumy, zveřejnění seznamu nabyvatelů území bývalé Ruské federace, předání Sibiře Číně a pak před nastoupeným parlamentem spáchá seppuku.
Akorát mi ty fóry ňák nejdou ani přes pysky, ani přes klábosnici…
P.S.:
1) Možné jmenování Denise Manturova (ministr obchodu) premiérem.
2) Projednání propojení právních systémů LLR a DLR s RF (příprava na připojení)
3) Nůž na krk západu: http://duma.gov.ru/en/news/54950/ (vypadá to, že se Putin definitivně nasral)
Buď západ přijme to, co Rusko nabízí, nebo začne skutečná válka.
Variantu 2) bych asi vyloučil – tady není důvod, aby to byl takový kvapík.
To si nemyslím.
Teď jde o dvě de facto, ale NIKOLI de iure, samostatné enklávy, které akutně potřebují ruskou vojenskou pomoc. Rusko je sice uznalo, ale je si vědomo právní vachrlatosti vyhlášení samostatnosti, takže se zdráhá vstoupit vojensky do LLR a DLR (jež jsou de iure stále ukrajinským územím).
Pokud by požádaly o připojení k RF, byl by vstup ruské armády právně podloženější.
Takhle ve zkratce to vypadá šíleně, ale tak to prostě je.
Manturov byl jmenován 11. místopředsedou vlády. Jenom jedenáct? Není to málo Antone Pavloviči?
Takové rohlíky, co jsem sežral teď, měly za komanče název “banketka”.
Pchééé, já zase byl po dlouhý době nucenej sestoupit z našich kamenitejch hor, neb mě ta moje stále ještě žena poslala do údolního PENNY, abych koupil dalamánky a ták. Tak sem je koupil, a protože je mám rád (tedy ty křupavý, čersvě v tý prodejně rozpečený), tak sem se na parkovišti do jednoho hned zakousl a…a vono hovno, Ládíku, byl uprostřed zmrzlej, fakt nekecám. Nevěřícně sem ty další dalamánky (=8ks!!!) probodl ukazováčkem a vždycky sem narazil na zmrzlej prostředek, něco jako těstovitej led. Sem se tedy vypravil zpět k pokladně a říkám tý kasa-babě, že chci zpátky peníze, že sem si koupil dalamánky a né zmrzlinu! Kasa-baba na to, proč sou v nich díry, tak sem řek, co sem řek a vona, že mám prej smůlu, ale že může vrátit peníze pouze za neporušený zboží, že jako na to má svý příkazy. Tak sem si nechal zavolat vedoucího za brblání hromadící se fronty před kasou = prej ať nezdržuju. To mě taky dopálilo a vůbec sem už nevypadal jako klidnej důchodce, když mě v tomhle rozpoložení přišel pod ruku vedoucí, tak mu říkám, ať si předem rozmyslí, co mi bude povídat na obhajobu zmrzlejch dalamánků. Jenže von, ten pacholek, úplně klidně vzal do ruky jeden můj mým ukazováčkem rozpíchanej dalamánek, rozlomil ho a prej … vraťte mu peníze a omluvte se!!! Sám vysekl takovej buzerantskej úsměv a omluvu s pozdravem, že sem skoro zalitoval, že mám jen jedno zcela konkrétní pohlaví. Všichni zkoprněli, tedy až na kasa-babu, ta furt vykazovala známky pořádnýho nasrání. Dokonce několik předtím držkujících dam ve frontě hrdinně vykročily k regálům s pečivem a vracely do něj zřejmě taky zmrzlý pečivo a věřte nevěřte, některý, bohužel, jen ty ošklivý se na toho furt zkoprnělýho důchodce dokonce usmály.
A ptáte-li se co já? No přijedu domů a prej, kde máš dalamánky, nezabili byste ji?
a přežila?
Když už je tady řeč o onucích:
Rajchl: „Challenge accepted!“
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=8&p=275897#p275849
Takže, pane ministře: (patrně míněn Rakušan)
(…)
Seberte poslední kousek cti, pokud vám ještě alespoň nějaká zbyla, a zachovejte se jako muž! Máte kliku, že žijeme u nás a ne v Japonsku. Tam byste měl spáchat seppuku – v našich končinách byste měl vystačit s demisí.
Podruhé jste se totiž přiznal k naprosto neetickému jednání.
(…)
Kdyby mělo přijít na seppuku, poskytl bych pro ten účel panu ministrovi cvičné bambusové wakizashi.
Ten Rajchl se mi líbí čím dál víc. Budeme ho víc sledovat a asi ho pozvu na zabijacku.
To vyznelo hodne divne…
Asi jako v devadesatkach „prijed na Orlik, bude sud“.
Pěkné 🙂
Jo, jo. Bude sud.
🙂 🙂 🙂
(10:57) Je to podivuhodné, než jsem si vás přečetl, málem jsem odeslal totéž – a vypadal bych jako plagiátor…
Kolektivní telepatie nebo synchronicita? ,hádali by se nejspíš dnes večer kucí u nás v hospodě, kdyby ještě měli na točené pivo.
Ne, je to prirozeny jev. Stejne jako kdyz podate dvema ruznym lidem s podobnym metabolismem stejnou davku Saratice, u obou dojde ke stejnemu prodlouzeni kroku.
Vono to z toho proste couha na prvni dobrou 🙂
Dojde k začapnutí.
Tak hlavne aby nedoslo k zaCaputnuti.
Správně. – My technici s oblibou říkáme, že podobná zadání vedou k podobným řešením.
Coz mi pripomina stredni skolu a RNDr. L….e, ktery mne pri jedne prilezitosti uzemnil vetou „Kdyz mate stejny zadani, nemuzete mit stejny vysledky“ a obdaril petkou za opisovani.
I ja byl puvodne v sirsim vyberu na zabijacku, ale nejmenovanou damou jsem si to posral, nu coz, jdu do hytlermaketu koupiti si jitrnici z umele hmoty od Tricatela, totiz Babise 😀
Ale ne hulvathe. Vy pěkně přijedete a s jmenovanou dámou se potkáte naživo. Už to plánuji.
Kdyz damy se deli na damy a neda mi, a muzi se deli zase na muze a nemuze..
Indie není pro Rusko náhradu jako spíš dalším doplňkem v obchodu. Eurasijská integrace má být multipolární spolupráce skoro všech v Asiii minimálně v dopravě a obchodu. Čína nemluví pořád do ruských vnitřních věcí jako Západ. Tohle musel zodpovědět už Alexandr Něvský, jestli se spojit s Řádem německých rytířů a papežem proti Mongolům nebo s Mongoly a potom bojovat proti rytířům. Překvapivě zaplatil daně Mongolům a potom porazil rytíře na zamrzlém jezeře. Protože chána zajímaly jen daně, ale nemluvil do ruské kultury, zákonů a pravoslavnou církev respektoval na rozdíl od křižáků.
Dnes v Hospodářských novinách rozhovor s indickým ministrem zahraničí (býval i velvyslancem u nás). Byl velmi zdrženlivý….
https://www.michalapetr.com/mip-77-zavirani-tovaren-na-prikaz-bruselu-uz-zacalo-konec-evropskeho-prumyslu-je-tady-a-s-nim-bruselska-zima-bida-a-hlad/
Někdo, myslím že Strejda nebo Brtník, tady opakovaně tvrdil, že žijeme v zajímavé době. Měl recht.
Zajímavé mi přijde i to členění.
Mládež do cca třiceti let současnou krizi neřeší, živí či alespoň podporují je rodiče (prostřední vnuk si půjčil moje auto /natankované/, odměnou za úspěšná obtížná studia dostal na cestu stopadesát éček, další od rodičů, naložil stan a slečnu a odjel do Slovinska – a já se mu nedivím, na jeho místě bych se asi choval stejně)
Ti cca do padesátky vidí co se děje a chystá a tak si chtějí ještě něco užít – proto ty dovolené v Chorvatsku apod.
Ještě o zub starší jsou vyděšení, protože představa o klidném blížícím se stáří vzala za své a také starost o děti a třeba už i vnoučata.
Nu a pak mi stařící kolem sedmdesátky a víc…. své jsme si užili, nic už neovlivníme, demonstrovat se často nedobelháme, nic už nejspíš ani nevyděláme….. mám pocit, že jsme hlavně zvědaví, protože nic podobného jsme ještě nezažili (šedesátý osmý, to byl čajíček). Závan nikoliv rezignace, ale fatalismu….. podle toho zenového mistra – „uvidíme“.
P.S.: Jako v tom starém vtipu, že voják v případě jaderného úderu upřeně hledí směrem do epicentra, protože nic takového už nikdy neuvidí.
Podobnost EU se zahnívajícím socialismem let osmdesátých lze vysledovat právě i na starých vtipech. Vzpomínáte, jak seděli v porouchaném autě Husák a spol. a „budeme dělat, že jedeme“?
Jenže ty vtipy a vůbec situace konce osmdesátek, to bylo založeno na dojmu, že komouši by chtěli, ale neumí, protože jsou blbí. Tak předstírají.
Dnes to vidím tak, že nás cíleně likvidují. Že když by se na UVKSČ napsalo, že občané budou v zimě mrznout, že komouši budou lítat sem a tam, nejspíš něco zařídí, asi nějak zabrání katastrofě, lidi na ně budou nadávat, oni se budou hájit a předstírat, že je to lepší než to je.
Dnešní kolaboranti z Aspenu pokývou hlavou, řeknou si mezi sebou, že zadání splnili, na lidi sereme a dokonce to poslední řeknou i nahlas. Je to jako si stěžovat v Osvětimi, že muklům hrozí vážné zdravotní problémy.
Nebo řeknou měli jste se líp učit
Ale asi jen na moderním VUMLu, protože přírodní vědy jsou s učením neobolševiků v zásaním rozporu.
Nejvíc mladí páchají sebevraždy kolem 20 let,tak nejde paušalizovat.
tak ale tam je otazka dovodu…..ak ju pachaju kvoli laske ci pocitu izolovanosti alebo z depresie, ze nie su in v kolektive ci nemaju iphone najnovsieho typu a teda za nic nestoja. Pochybujem, ze je vysoka miera samovrazd kvoli tomu, ze si nemozem vziat hypoteku na byt a musim byvat u rodicov alebo na ubytovni. Depresie nastupuju, to je pravda, mladi vidia, ze pravdepodobnost kupy svojho bytu sa vzdaluje, ale zasa je tam vnutorna silna viera v buducnost ako typicka crta mladosti a urcitej bezstarostnosti. Navyse do 20 rokov skutocne maju za sebou rodicov v praceschopnom veku, takze skor je to o sklamani z ocakavania….nemam pracu za 2000 eur, nemozem si vziat hypoteku na novostavbu v centre Bratislavy, nemozem sa tak skoro stat sefom. Este to nie je o tom, dobre, pojdem robit instalatera, aby som si zarobil viac, hoci som studoval politologiu a neziskovky su uz plne
pořád stejný ☻
https://www.youtube.com/watch?v=t0b-DMXItsM&ab_channel=HomoHumanus
Gogo, 9:39,
nejen PŘÍRODNÍ vědy!
Ale v rozporu je i sociální psychologie, matematika, logika, historie, …
Myslím, že po chvíli zamyšlení může každý z nás pokračovat…a zbytečně si vybíjet baterii svých noťasů.
—-
Koncem roku 1967 jsem pobýval coby student v prvním ročníku VŠLD Zvolen.
Pochopitelně jsme jako všichni VŠ (prý s výjimkou tehdejších teologických fakult) měli přednášky z marxismu. Vedoucí katedry nám vysvětloval, že JAKÁKOLIV pravda je třídní.
Zeptal jsem se, zda to platí bez výjimky – třeba i pro matematiku.
A jak zabránit tomu, aby mi při výzkumu nějakého jevu po vložení dat posléze nevyšel třídně nesprávný výsledek. Dozvěděl jsem se, že ideově pevný výzkumník se NIKDY nepustí do výzkumu, kde hrozí ideově nesprávný výsledek.
Pokud se to stane, vložil ideově nesprávná data.
Čas oponou trhl – dnes ti mladší nevloží ani ideově nesprávné fyzikální zákony, protože o nich ve škole v životě neuslyší.
Zatím se za výuku zákona o zachování hmoty a energie neupaluje….ZATÍM!
Samozřejmě, že nejen přírodní. U těch politických to tak bylo vždy a nikoho to nepřekvapuje.
Vtip je v tom, že neobolševici politicky a ideologicky posuzují i realitu a vynucují ideologicky „pravdy“ v rozporu s přírodou a popisem přírodních věd. Tím se dostali v debilitě daleko nad komouše 80. let.
Tady jsem o tom kdysi psal článek
https://nautilus2.wordpress.com/2022/01/18/chvala-doublethinku/
Ze souteze vo zase ,Zlatou mriz.
Jdou dva tajny po moste a dole v rece se topi chlap. A krici pomoc,pomoc.
Po chvili se tomu starsimu fizlovi chlapa zzelelo ,nakloni se pres zabradli a krici, chlape umis rusky , chlap okamzite zjisti vo co de a krici nahoru umim rusky perfekt ,fizl krici zpatky ,tak to vidis ty starej vole , mel ses ucit plavat misto toho, a dou dal,ale chlap neni hloupej ,vynori se a zarve vlada stoji za velky hovno, fizlove okamzite ,kabaty dolu a skoci pro chlapa , zachrani a vedou na straznici.
A za co sem zadrzenej pta se „chytre“ utopenec, za rvani vo vlade a ze stoji za hovno. Dostane odpoved.
Ale ja sem soudruzi nejmenoval !!!, ktera vlada….
A ten starsi fizl jen upozorni ,poslys , ja sem u policie 30 let a ja musim vedet nejlip !!!, ktera vlada stoji za hovno..
Umis rusky ,se treba vymeni za, neumim a nikdy sem se neucil /nenavidim rustinu /, a odpoved , tak ses mel misto toho ,aspon naucit plavat…
Několik málo málo konstruktivních poznámek:
– Váš vnuk opravdu udělal dobře. Ve slovinských Alpách jsem byl bohužel jen jednou, ale byl jsem obrovsky spokojen. S batohem a stanem jsem se pár dní toulal (výchozí místo – Tolmin) kolem hory Krn a okolí. Skvělé. Na slovinské Alpy vždy, když je dobrá dohlednost, mlsně koukám, když jedu kolem Lublaně
– i ti, co mají lehce přes šedesát, jedou na dovču do HR – víceméně právě z toho důvodu, který jste jmenoval u padesátníků. Být vyděšen nemám čas, poněvadž už jsem zase v zápřahu, jinak bych se snad sbalil a jel do HR znovu
– jestli se bude demonstrovat, asi se přidám. Jediné, co by mně v tom mohlo zabránit, je práce: začíná se to pomalu rozbíhat (doufám), dokonce i železo prý trochu zlevnilo, ale start uprostřed léta je opravdu velmi pozdní – očekávám, že ještě den před Vánocemi se budu brodit sněhem někde na stavbě, protože všichni budou dohánět jarní a letní skluzy
– podobnost se zahnívajícím socialismem tu je, ale tehdy se musel Západ snažit, aby pro nás vypadal lákavě. Proto při lapání ptáčka znělo jeho pěkné zpívání svůdně jako song Sirén, fasáda byla pečlivě udržovaná a chodníky zametené. Teď už se snažit nemusí: ze svůdně pějící Sirény se stala vyžilá děvka, která o sebe už moc nedbá. A naše podařená věrchuška pilně předstírá, že to tak není. Ale je, je to tak: lidový humor smějících se bestií to nevývratně dosvědčuje
Hlavně ty výkladní skříně,to byl ten špek. A Neckerman a Quelle,zkrachující hned v devadesátkách,příznačné
Nechci generalizovat, jsem dost soliter – ale – já se začínám dost bavit – právě tou zajímavostí ve smyslu, že dochází na má slova a že ti fousatí klasici bolševičtí vlastně měli pravdu a že dialektika dějin jak to hlásá D.M. vlastně funguje a že ona základna určuje vše – byť je tím co je nad ní ovlivňovaná, proto ty zajímavé časy a protože už vlastně patřím do těch osmdesátníků co mají tu zubatou za dveřmi s gustem sleduju jak se ten kapík se.e.
Nedá mi to (geny nevychčiješ, ani ty matematické) – měl jste pravděpodobně na mysli hypocentrum, epicentrum je jen jeho kolmá projekce na povrch zeměkoule
Čína zatím Rusko nepodrazí. Zatím. Ale jestli přestanou zvládat Ukrajinu a bude hrozit kolaps, tak se bude muset Čína zabezpečit, aby se z Ruska nestala druhá Ukrajina – nyní proti nim.
Mohla by Čína ještě zavést sankce proti EUSA. Nedodat ani prd. A jestli, tak za suroviny. Podívejte se kolem sebe, co by zmizelo, kdyby Rumburak otočil prstenem a zmizelo všechno Čínské.
Mohla by si zabrat Tajwan. To udělá, ale až se jí to bude hodit a bude to chtít udělat bez ohňostroje. Žijí tam jejjch lidi, potřebuje průmyslový potenciál. Buď je přeplatí, nebo to tam ovládne, ale nebude to jak USA Irák.
Čína hraje svoji hru. Musí eliminovat nebezpečí USA, může se radovat, že se to mele v Evropě a ne u nich. Musí udržet Rusko ve hře asi jako USA Ukrajinu. Musí si dávat pozor na USA a jejich vazaly a musí využít posledních pár let relativně volného obchodu. Musí se nachystat na válku a nenechat se do ní vmanipulovat někým v nevhodné konfiguraci.
To jsem vždycky obdivoval, jak jde kámošům vykouzlit zvláštní velvyslancování, za kterým nená vidět zbla, ale trvá pěkně dlouho. Zatímco řádný velvyslanec je tak 4-5 let někde venku, ten zvláštní dlí na trůnu na dobu neurčitou. Bartuškové, Pánkové, Ondráčkové… mají stejnej šolich jako čeští meteorologové – nebude li pršet, nezmoknem.
Blíží se volby, z bažiny vylejzá prase v sukni:
https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/114238/holcova-slovensko-je-divoky-vychod-caputova-malo-radikalni-mexicke-drogove-kartely-uz-jsou-v-evrope.html
Na koho zase šije prasárnu?
A jakou?
A proč jí u toho asistuje Čestmír Strakatý?
Vlastně do toho zapadá i vývoj války na Ukraině – nepatrný postup RF, prakticky od nikud nikam.
Cesta je cíl!
Napodzim, ať již předčasné volby nebo přímo lidové bouře na základě rozvrácené EU ekonomiky buď povedou k výměně elit nebo k dalšímu ekonomickému propadu EU. Dokud nedojde k výměně elit nebo obyvatelstva.
to odnikud nikam je zatím 20% z 603 548 km²….kolikže km² mělo Československo? ….jiná cesta není než vyměnit obyvatelstvo…..
Takhle to vyznít nemělo, 20% zvlášť té produktivní části UK je samozřejmě silný “zákusek”, ale také to není ten avizovaný blitzkrieg.
Zamrznuti konfliktu při spotřebovávání muzeální techniky a neklidných Čečenců se RF nejspíš vyplatí..
ale pokud vím tak rusáci nikdy žádný blitzkrieg neavizovali…to dělali naši západní análitici….
byl/a jste rychlejší…
A není snad jedno, jak to momentálně budeme nazývat, zda nezdařený blitzkrieg nebo speciální vojenská operace? Důležité je, že Ukraina a Západ krvácí víc než RF, která světu ukazuje licoměrnost a slabost Západu a utváří mu za zády nová protizápadní spojenectví. Spojenectví na základě stabilního partnerství (uhlovodíky z RF do EU stále jedou, jen dráž a v menších objemech – jen díky západním sankcím). Taktéž se ukazuje slabost fiat měn západu oproti těm krytým nerostným bohatstvím. Atd.
To co se děje pod pokličkou, pod oponou té divné války, která je rozehraná na mnohem větších bitevních polích než je hranice RF-Ukrainská, to je oč tu běží. Jedním z těch bitevních polí jsou např. komoditní trhy a finanční, kde momentálně EURo zrovna fakt nevyhrává.
Hluboké lidské příběhy o utržených ukrainských nohách zaslepují většinovou společnost aby neviděla, kam to směřuje. Směřujeme přes Holanské zemědělce na Cejlon.
K tomu nám dopomáhá rozvrat veřejných financí, 30 let školství a eurobruselské směrnice na cokoliv stejně tak jako americká angažovanost.
Kompexita světa (globalizace), hloupost a nenažranost západu jsou na samostatný článek, či článkt. Mít víc času, asi bych něco napsal na téma „jak jsme si rozbili starý svět“.
od začátku konfliktu tvrdím že jde jenom o moc a peníze….mezi Ruskem a usa….
je to víc vrstev konfliktu, ne jen USA x RF ( + Čína).
Jde o střet rozmazlené dekadentní společnosti (skvěle ilustrováno LBQT+) se společnostmi, kterým zbyl rozmnožovací pud a třeba i náboženská víra, byť se na ně většinu díváme svrchu jako na primitivy. Také chtějí žít, a také lépe než dosud, a budou protože jsou prostě životaschopnější..
Jde dále o střet ideologií jako ekologie, dluhové ekonomie a s tím souvisejícího úpadku školství (= EUsměrnice popírající přírodní zákony).
A jde i střet generační, to by bylo přirozené kdyby…
Vymírá generace lidí „analogového věku“ – děti už neznají elektronky, ale umí s tablety a mobily (rčení koukáme na bednu už nechápu), vymírá generace schopná vzít do ruky vrtačku, pilník (natož kosu, a to nemyslím vzor Sa.58).
Děti i na venkově pomalu věří, že maso roste u řezníka na háku.
bravo!
no blitzkrieg je asi opravdu něco jiného….a že se střílíme do vlastní nohy je naprostá pravda….jenže co mají usavazalové dělat? …dolar se pomalu řítí do řiti…na emerickou demokracii už nikdo se zdravým rozumem nesází….žvástům že je lepší americká svoboda a demokracie než dostupnost komodit nevěří snad ani hloupá market….a že Rusko je technologicky zaostalé a primitivní tomu možná věří jen lampasák s malým pindíkem…..
No, dolar možná, ale zatím prudčeji oslabuje EURo, jako že fofrem. Takže si nás stále koupí za hubičku. Rubl je o nějakých 25% výš než byl před válkou. ECB i FED provozovali desetiletí kvantitativní uvolňovaní, to se přelévalo především do akcií (ano, i témeř mrtvých firem) a realit (máme 2. nejdražší reality v EU!), nyní to přeteklo i do ostatních komodit (i skrze emisní povolenky), které by zdražovali i skrze horší dostupnost (obilí i energie).
ECB se navíc chytá do vlastní pasti, nemůže zvednout základní úrokovou míru bo jinak Itáli pošle do bankrotu. Asi nejen tu Itálii. Jak s tím souvisí rezignace premiéra Draghio, třeba nijak? Třeba tak, že se nechce ušpinit.
Mainstream nás krmí HLP, zatímco ve světě probíhají hluboké strukturální změny. Jo, Fijala si myslí, že šéfuje EU? Vždyť nešéfuje ani ČR. ČR jako jediná z V4 dosud nepodnikla žádné praktické kroky, ke zmírnění ekonomických dopadů. Pokud něco dělá, je spíš ku škodě (na dluh). Návrhy budoucích rozpočtů jsou ještě deficientněší než vysekl Babiš. Atd.
Dokonalá bouře. Na podzim.
Nejdrive zapad vyprovokoval Rusko a ted zase Rusko provokuje zapad.
Kdyz polaci dodaji 200 tanku T72 ukrum a dostanou za ne Abramsy ,
proc Usa nedoda potrebne Abramsy do U.
Proc je tolik americkych laboratori v celem svete.
V S.Leone , v Africe ,se vyskytla ebola , proc nestudovat tu nemoc ,vedecky rovnou na miste , proc ebolu , velmi nebezpecnou nemoc , dovazet do U. a tak do Evropy a jinam.
Proc si korporace CEZ nemuze pujcit od banky, jako to delaji jine korporace.
Zahlid jem obrazek tech vetrnych turbin na vyroby elektriny a nerozumim ,proc maji tri „paratka“ ,kdyz by asi bylo lepsi mit nejaky vrtule ,ktery by se automaticky roztahovaly na vetsi plochu pri mensim vetru a naopak , zmensovaly by si plochu pri vetrech silnejsich.
Proc demokracie se vzdy zmeni do ideologie nasili a teroru a potom do valek vseho druhu a valek svetovych.
Paw: Protože americká elita zvolila třetí nejhorší možnost mezi dvěma možnostmi. Mohla buď dotlačit ukrajinské politiky ke kompromisu v duchu Minsku a válce zabránit nebo ještě v lednu umístit na Ukrajinu své vojáky i na letiště a třeba 100 HIMARS s americkými posádkami. Potom by invaze byla nemožná, pokud by to Rusové nechtěli hnát až k jaderné válce. Místo toho vyhrála třetí možnost, nedovolit Ukrajině v ničem ustoupit a dodat jen menší množství zbraní. Hrát si s vazaly jako kočka s myší. Vydělat na prodeji HIMARS po ukázce jejich síly…
Idnes to potvrzuje. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-ukrajina-zapad-vojenska-pomoc-valka-francie-nemecko-usa-prohra.A220715_160038_zahranicni_jhr?zdroj=otvirak
Manuel ..Dovolim si jeden povsim z dalky.
Mam dojem ze komunisti neshnili ,ale zasli a zkolabovali na nedostatek energie a novy generace..
Milos byl blb, ale nas. To se pocitalo.
Nedostatky byly ,ale z omezeni prijmu dolaru atd.
Aby ,ale nebyly dluhy..
Zatimco americka hniloba opilcu Jelcina a Havla a ekonomistu, prisla brzy na povrch..
Diky za inspiracne konspiracni zminku ,kdyz mne hned napadlo , jestli Zeli /a spol/,vlastne neprijde draz , nez ten Himars..Nebo vic jich..
Za kolik by se jeden Zeli /a jeho pohadkovej majetek/, moh vymenit Himarsu???
A co vlastne je vic potreba pro obranu Ukrajiny..
A to samozrejme zase zpetne ukazuje na ty, co urcuji ty poradi dulezitosti. /Doufam a vim ,ze mi das za pravdu/. A.
Mimo zvoleni Bidy , neni mozne, to je videt,
/jak pises/,aby mohl on a ty dalsi , jeste neco jinyho , zvolit.
Pokud si dobře pamatuji, tak jediní, kdo psali o blitzkriegu, byli naši vysoce kvalifikovaní anál-lytici, jejichž hlavní kvalifikací je, že mají do prdele díru…
ale důležití jsou jako by měli díry dvě….
Opravdu si myslíte, že permanentní opotřebovávací válka je pro Rusko lepší než to, co dělal dosud – rychlá operace + zamrznutí?
Už jsem to dával k jinému článku, tak to dám ještě sem.
https://m.vk.com/video719503885_456239052?list=2cced477fa433594e7
Pozorně je poslouchejte, Rusko by mohlo i prohrát, jestli neprovedou změny. Stávající cesta vede spíš k prohře než výhře, pokud jde o vojenskou operaci.
Vojensky možná ano, a možná to nedovedu vidět a pochopit a možná jen nemáme dost informací.
Ale politicky a národohospodářsky stačí Putinovi nějak vydržet do toho podzimu, kdy situace bude neudržitelná bo lidé na dovolených vyčerpají poslední úspory a doma je čekají složenky. Složenky o desetitisíce! korun vyšší než před dovolenou (hypošky, zálohy energií, potraviny…).
Pokud ten plyn fakt už nepustí, tak EU padne bez jediného výstřelu.
Padne Putinovi k nohám.
Evropa není v ohrožení od Putina, ale od EU a USA. Zájmem USA je použít Evropu, nebo aspoň její kus, jako Ukrajinu.
Pro USA bude úplně v pohodě, když se bude Evropa vybíjet, nakonec depopulační projekty hlásali už i veřejně v Davosu.
Nejde jen o tu Ukrajinu. Jestli Rusko nezvládne operaci tam, budou se MUSET sousedi zařídit podle toho. Čína, Turecko.
Rozhodovat budou uvnitř Ruska váhající. Jsou lidi, co se vždy přidají k vítězící straně.
Pusťte si ten rozhovor, dávají tam i historické paralely.
Já tady nejsem v roli fanouška UA, já mám obavy o budoucnost a snažím se to vidět komplexně a realisticky.
Nejspíš máte pravdu. Na další stranu není třeba hledat konspiraci tam kde postačí vysvětlení prostou lidskou hloupostí. Hloupostí umocněnou hrubou sílou ukřičených aktivistů na sociálních sítích a jdoucích pěkně na ruku globalistickým strukturám. A hloupostí umocněnou (těmito strukturami podporovaným) fanatismem.
Fanatismem nahrazujícím dříve státotvornou víru (i ten tmářský pobělohorský katolismus byl víc státotvorný než současný stav „apostáze“), fanatismem ať typu greendeal, gender, multikulti, LBQTxyz… prostě rozvracejícím původní společnost.
Vážně nevím jak přesně, ale to, jak se konspirátorům podařilo udělat z pojmu „konspirace“ tabu je vážně mistrný tah. Konspirace jsou tak staré jako lidstvo samo, každá církev je de facto konspirace, zednářská konspirace je nezpochybnitelná, a stejně tak spousta dalších polotajných i tajných organizací, kartelů, mafií atd.
Přesto si z nějakých důvodů spousta lidí myslí, že když to budou ignorovat, dokazují tím svou racionalitu. Neuvěřitelné.
Myslim na ten fanatismus a opakovany vyskyt v minulosti casto , uz proto ,ze se o jeho vyskyt nikdo poradne nestaral..Natoz resil.
Po Bile Hore nasledovala 30.leta valka.
Na misto statotvornosti.
a pár století temna jako bonus! Jenže Jiráskovo Temno zas takové temno, minimálně při pohledu na barokní architekturu nebylo, kaju se z kacířství první či druhého řádu, ale na konci toho Temna byla průmyslová revoluce. Řekněme, verze 1.0.0.
Nevynucená, vlastně docela přirozená. A té další průmyslové revoluce 4.0.(?) chceme nyní dosáhnout kvantovým skokem notabene nařízeným z Bruseli? No, good luck… ony ty kvantové efekty mohou být dost Schrodingerovské, ala jeho kvantově „polomrtvá kočka“.
Ztraty populace Evropy vyhlazovanim, byly daleko, horsi, nez vsecky temna..
A nezbyl kamen na kameni, epidemie ,hladomory, skudci vseho druhu ,navic …Ani lidi.
A snad horsi tim , ze nikdo na 30.lete valce nevydelaval , snad jen amerika, dodavkou populace..
Horsi ztraty , nez v pomeru hitlerovskyho, Napoleona.. A delsi prestavka ve vyvoji sveta ..
I Husa zmenili vychovatele naroda , fyzicky a ve vyznamu. Rozvinout neco, je ale na delsi text.
není to ten zmrd bartuška, který odpovídaje na otázku o možném vtrhnutí ruských vojáků bez poznávacích značek v zemích Pobaltí uvedl: „Pokud se jim postavíte rychle čelem, jako to udělali třeba v Oděse, kde je prostě upálili, nebo v Dněpropetrovsku, kde je prostě zabili a pohřbili u silnice, tak máte klid. Když to neuděláte, tak máte válku. To je celé.“…???
Jeste bych doplnil, ze je to Vondruv kamos a Vondra ho pred mnoha lety dosadil do teple funkce „Zvláštní zmocněnec pro energetickou bezpečnost“. (musel jsem to prekopirovat)
Cela leta tam bral penize za nicnedelani, energie byly za levno z Ruska.
Kdyz se to loni zaclo srat, tak Babis o nem ani nepipnul. Ted se to posralo jestge vic, a Fiala ani nepipne…
Cela leta mu stacily dve fraze:
1/ Rusak muze byt rad, ze Evropa kupuje, jinak by tam chcipli hlady
2/ Rusak muze byt rad, ze Evropa kupuje, protoze klidne taky muze kupovat odjinud
Jeste jednou sem dam jmeno jeho prace: Zvláštní zmocněnec pro energetickou bezpečnost
Jeste se nekdo divi, proc je to tak v prdeli?
Ani jeden novinar do toho nerypne, ani jeden novinar se nezepta Vondry, proc naprosto nekvalifikovane vemeno jmenoval do tak dulezite funkce.
A kdyby jenom novinari.
Kde je treba Okamura? I on se kritice tech ODSsackych kamaradsoftu vyhyba.
Od Piratu mohl cekat nastup proti klientelisku jenom idiot.
tak to jsem vůbec nevěděl….ale vím co je vondra zač….
najkrajsie ale pritom bolo, ze stale rozpraval o tom, ze EU sa od Ruska odpoji, skor ci neskor a ze nech si Rusi nevyskakuju, lebo to urychli. No a teraz konstatoval, ze teda Rusi sa podla toho nastavili a pocitali s tym bez ohladu na vojnu. Ale ze aj on bol jednym s tch predstavitelov, ktori toto kricali a nic pritom neurobili, to mu nevadi a nevadilo. Ale tak zasa klasicky clovek a la neziskovky alebo a la novinari. Len kricia, ze treba zlych Rusov odpojit a potom no co sa s tym da robit:-(
Zakázali svítiplyn
zakázali uhlí.
Povolili slzný plyn
po hubě nás struhli.
Na příděl voda
na příděl teplo
v rádiu Óda
mnohé už kleplo.
V Beloruskem pohranici rozbihaji tzv. „tepelny vikend“ – nabidka pro evropske zajemce plne vytapenych hotelovych pokoju, pro ty movitejsi i apartmany s teplou vodou. Rezervace je mozna od rijna, kratkodobe vizum v cene.
Ale Cina predsa na rovinu povedala, ze si je vedoma toho, ze jak Rusko padne, tak zapad zautoci na Cinu. Len zapad ma nejakych blbych tlmocnikov, co to furt prekladaju akoze Cina Rusko rozdrti ….
Si vazne myslim, ze to je nasledok toho vecneho ‚pestuj v sebe vnutorne dieta‘ a ‚moje deti ma tolko naucili‘ … mojim detom tiez mozem dokolecka vykladat, ze ked si pojdu po krku, budu mat zaracha, a cuduju sa rovnako ako dnesne elity, ked toho zaracha naozaj dostanu, a este pridu aj o vec, o ktoru sa stekali.
Přesně, nevím že by Čína někoho drtila, to dělal ten jejich soused na japonských ostrovech.
Ten by to rád udělal, ale nemůže.
Německou onucí
jsme už 30 roků;
tak jako pravnuci
máme trámy v oku.
Staráme se o jiné
sami máme průser.
Že jo, Švejku, vojíne,
při hlášení user.
Omotávka nohy
to je naše pýcha.
Žádné kopí, rohy.
Jitra jsou zde tichá.
Omotaná chodidla
omotaná lýtka
nasazená udidla
ministryně pitka.
Hybaj chátro na Rusy
žádné ruce vzhůru!
Rozsekám vás na kusy
hybaj do mundůru!
Západ je nemocný. Žije v minulosti a myslí si, že je rok 1910. Tehdy byla Evropa ještě všemocná, konkurovaly jí jenom USA a jinak byly všude jen evropské kolonie a lvi.
„Celý svět odsuzuje ruskou agresi, celý svět podporuje války za svobodu a demokracii v Iráku, v Sýrii, v Lybii, v Afgánistánu…, celý svět touží po západní liberální demokracii“. Je to jen blud a klam, odlesk dávných kolonialistických snů o nadvládě a údělu bílého muže.
Dřív za šířením „pravé, křesťanské víry“, za koloniálním přinášením „pokroku a civilizace“ stála reálná moc, podpořená penězi a moderními zbraněmi. A tak se svět před Západem třásl a trpěl.
Dnes už je to jenom blud, fata morgána založená na předsudcích o nadřazenosti západní ideologie a falešném blahobytu života na dluh. A tak se svět dnes Západu směje a chystá odplatu za všechna dřívější příkoří.
Západ by se měl bát budoucnosti. My bychom se měli bát.
Kdyz ideologie jsou vzdy nastroje a zbran v rukach elity ,za ovladnuti sveta.
Tedy strategicke plany jsou globalni ,svetovladne..
Musi mit vyvoj.
Jinak by nemely smysl. Ideologie pouziva fanatiky, pomylene duverivce ,snadno ovladatelne , skoly a organizace ,publikace , dalsi ,kteri chteji se mit lepsi, kriminalni zivly a moralne a mentalne zdegenerovani ,neustale zotrocovani atd.
A propagandu 24hod. denne ,v neposledni rade.
Elity degeneruji do lzi a nasili k prosazeni svych cilu ,nesmi se zastavit a pouzivaji spolehlive, nebo zdeformovane a poslusne, na ukor schopnych.
Spolu s korupci, chamtivosti ,lzi /lzou sami sobe/ a sklonu k nasili a zlocinu atd. se vzdy dostavaji na zacatek jejich konce.
Dnes to muze byt jejich nepricetnost , ze svet jde jinym smerem , nez jaky chteji a potrebuji urcovat ,prikazovat a dostava se jim vysmechu a pohrdani /kvuli mnozicim se neschopnostim a rostouci vedomi bezmoci/, a nebezpeci muze byt prave ta nepricetna zurivost jejich prevazujicich impulsu destrukce …
Kdyz my nebudem, tak vy taky ne..!!!
Kreml se nejaky cas se pojistoval a stale pojistuje vynalezem,tzv. Mrtve Ruky.
Kdyz vy nas SSSR a Rusko napadnete prvni a znicite nas ,potom Mrtva Ruka zmackne knoflik a znici vas taky.
HumphreyvanWeiden: Tohle je přesné! Kavárníci v diskuzích v českých mainstreamových médiích pořád věří, že USS EU a NATO mají monopol na pravdu. Monopol na to určit, jaká preventivní válka je spravedlivá a který separatismus správný a který ne. Věří, že není nutné prosazovat mezinárodní právo, aby platilo pro všechny. Západ prý může stát nad právem. Nikdo jiný nesmí. Dnes se pokoušejí postavit nad právo i jiní, tomu se nedá tleskat, nejde o nic radostného, a tito myslitelé jsou šokováni. Jen sklízí své otrávené ovoce! Ovoce svého pokrytectví. Spisovatelka Faina Savenkova z Luhasku už několik let volala po míru a psala evropským politikům. Ti ji neodpověděli. Dostávala jen nic neříkající odpovědi od jejich asistentů. Smutné. Jemže do sebe zahleděný čtenář mainstreamu ji ani nezná, protože o ní nic nevyšlo a tzv. dezinformační weby on přece nečte.
Manuel, jestli se chce dobrat neceho ,neni to jen pokrytectvi zapadu ..
To otravene ovoce se domnivam, zacina a spociva ve strnule dodnes ideologii, velmi prisne moralky a ethiky protestantismu..
A jeho totalni ovladnuti mysli populaci v mnoha zemich..
Priklady Stoltenberg ,nebo ten schwabo-Rutte z Holandska atd..
Ale rakouskej Hitler byl zrejme vybranej katolik, pouzit na vhodnou protestanskou populaci s vyjimkou Bavorska .
Ja nevim , proc tyhle nepsany zakony, tak krute pronasleduji i ty, co mirne protestuji..
bohužel, Vidláku, až ták nedohlédnu, ale uznávám, že ze sila leze dohlídnout dál, tak Vám zkrátka budu věřit, uvidíme.
Kdybych já byl šéfem sila
prodával bych zrno.
Moje síla by děsila
i to velké Brno.
Kdybych já byl šéfem Brna
měl tam sochu Jošta,
nakopal bych do prdele
magistrátní správu města.
Kdybych já byl občan Brna
tlačil bych na vedení
Aby na tom Joštovi
zachovalo brnění.
Kdybych já jel na tom koni
místo markraběte Jošta
k Vidlákovu silu zrní
poslal bych hned posla.
Jestli posel vše vyřídí
jak to myslel Ládík,
pak to Brno představte si,
bude v pěkný ryti!
řiti = jak jinak,
Západ se již dlouho drží podivné mantry že svět je takový jak si Západ přeje. Vychází z toho, že svět je takový jak ho popisuje třeba český tisk. Pokud chci s někým úspěšně bojovat, je nejlepší mu nakukat jak jsem slabý a nemožný. Třeba obr na hliněných nohách.
Rusko má své plány a své plány má i Čína. Jejich plány se protínají v geostrategické pozici. Obě kontinentální velmoci se životně potřebují a vzájemně si kryjí záda. V tom je jejich síla a jen hňup to nevidí. Čínský pohled je jiný než evropský. Čínská filosofie a politika uvažují v mnohem delších časových řadách. Vzpomeňme na třítisící vážné varování. Brali jsme to jako opakovaný trik. Dnes varují USA Čínu a raději to nepočítají.
Pro Čínu i Rusko je výborné když rozšiřují okruh svých přátel, společných i individuálních. Ví, že jsou v nesmiřitelném boji se Západem a uvažují v kategorii, tvůj přítel je i mým přítelem. Cílem není souboj ale společné vítězství – a pak se uvidí co dál.
Ekologove, ekonomove, politologove, epidemiologove, zurnalisti…elity kompletne selhaly, to je zakladni a nejhorsi zjisteni, na jehoz pozadi se odehrava cela nase mizerie.
Podle mě je to proto, že výsledkem jejich práce je lež.
Je to horší než lež, oni tomu dokonce věří!
Jak kdo, jak kteří, Strejdo1:57.
Jsou výrobci lží,
obchodníci se lží,
ti, kteří využívají lež jako surovinu pro výrobu dalších lží –
– a mezi těmi všemi jsou jak ti, kteří jim věří, tak ti, kteří jim nevěří.
Jakož i ti, kteří jim v práci, v redakci, na kazatelně, tribuně, za katedrou, v televizi UPŘÍMNĚ věří.
A když přijdou domů, stejně UPŘÍMNĚ jí nevěří.
Nevěříte tomu?
Nevím, jestli mám říct, že máte smůlu nebo že máte štěstí….ono je totiž hrozně depromující s tímhle vědomím žít i pro holuby. Radši tomu nevěřte, bude se vám lépe spát.
Je to horší, tihle mamrdi byli placení za svoje lži a nebyli to odborníci v oboru. Je to jen taková simulace tam, kde obor existuje a u některých oblastí se o odbornosti nedá mluvit vůbec z principu. Došlo k takové degradaci, že už ani lidi, kteří se považují za chytré, nemají snahu a asi mnozí ani schopnosti, ty věci rozebrat do dostatečné hloubky na to, aby se mohli dobrat nějakého závěru.
Přebíjí jednu absurditu jinou absurditou a jako měřítko chápají kolik lajků dostali nebo kolik lidí s nimi hopsalo na náměstí.
Toto jsou kořeny té mizérie. Můžeme chtít vyhnat kolaboranty, ale velmi pravděpodobně je nahradí podvodníci a hňupi. Kolik z vás má zkušenost s odbornými diskusemi v politických stranách?
Shání opoziční strany odborníky na obory, které je potřeba zachránit? Většinou mám pocit, že shánějí ksichty na billboardy.
V kazdem pripade jde z pohledu lidu o selhani elit, coz je velka rana pro myslenku demokracie.
Jako prvy selhal Zelezny a jeho Nova, kteri slibili (a dokonce byli smlouvou zavazani) dat velke % zviratek, ale po prideleni licence bez skrupuli jeli erotiku a komerci.
Od te doby visi otazka selhani elit ve vzduchu a resi ji jen par radikalnejsich levicaku.
Ale resi ji blbe, protoze vychazi ze „selhani“, pricemz z hlediska elit o zadne selhani nejde, naopak se se zcela pragmaticky priklonily k vitezi souboje „lid vs. kapital“ a jedou agendu pro noveho zadavatele a platce. Takze se ocitame na velke krizovatce dejin, kdy se radikalne meni usporadani (vzhledem k postoji elit jsme jiz ZA krizovatkou).
Elity nemají s demokracií moc společného a „elity“ už vůbec nic.
Já si myslím, že kdyby byla referenda, že by nic jako manželství pro buzny, 100 pohlaví a zákaz ruského plynu nikdy neprošlo. Natož import Afghánců a další afro-islámských imigrantů.
Demokracie by eliminovala většinu nejšílenějších excesů, zejména ty sebevražedné.
Souhlas…
„My všichni jsme Gogo“
Před nedávnem zrovna Švýcaři ty buzní svatby v referendu schválili.
Bez těch elit to fakt nepůjde, což je patrné zrovinka u nás. Lidičkové, co za něco stáli, tak ty jsme vyhnali (Prchala, Osuský, Jaksch…), abychom je nahradili nýmandy. A to vakuum trvá.
Elity nepadají ze vzduchu, ale vyrůstají z kořenů společnosti, která si váží hodnot pro elity nezbytných. To moc dobře vědí propagandisté a manipulátoři, kterým jde o zničení národů a národních států, a proto se mnoha způsoby postarali o degradaci a profanaci těchto hodnot. Infiltrace frankfurtské školy a podobných konspirací nese své plody. Mladí neoliberální intelektuálové jsou určitě svatě přesvědčeni, že právě oni jsou nositeli těch správných hodnot a tudíž elitami. A za současného rozložení sil, kdy jsou všechny nástroje potřebné i manipulaci a indoktrinaci v rukou „nepřítele“, vážně nevidím možnost změny.
Dříve jsem chodil hledat houby. Dnes hledám les.
„Elity nemají s demokracií moc společného“
Dokud budou ti lide voleni, budou se nazyvat elitou, jinak by to byli safari, tyrani a podobne.
Zatim nejvystiznejsi popis mi prijde ten muj: elity zmenily zamestnavatele (a lid ztratil vuli ke sprave verejnych veci, takze elity voli i nadale, i kdyz pracuji proti nemu).
Psát bez diakritiky, uznávám, má své kouzlo: šafáři i safari, a teď si vyberme, co chtěl Stridor napsat!
Chtěl psát o panských pohůncích, nebo o tom, že bude safari, lov?
A možná obojí, pěkně po pořádku, nejdřív jedno, pak druhé.
Omlouvam se, ale diakritiku nemam na software sveho pristroje. Bylo tu, neni tu.
Omluva není potřebná, vždyť to bylo krásné! Hlavně aby to pochopili pochopové, až vás přijdou uchopit, že vyzýváte k honu na přectavitele 🙂
—
To poslední dopovím: bylo víno v sudě, teď tam voda bude. A budeme rádi, když to vyjde tak, aby ta voda byla pitná více než jedenkrát.
Z jakého důvodu nemáte ve svém přístroji češtinu?
Prakticky do každého ji lze doinstalovat. Nebo jste další takzvaný ajťák/programátor tvrdící, že to šetří čas? A ukazující tak, že zvysoka sere na ty, kdo to po něm budou číst?
Ano, v podstate na ne seru. Kdo chce, ten precte, kdo me ma za idiota, ten neprecte.
Nainstalovano jdem mel, ale za nic to nestalo, tak jsem to dal pryc. Jsem lenoch, takhle mi to vyhovuje.
To byste ale neměl. Pak ani nechápu, proč tedy svoje, často i hodně dlouhé příspěvky píšete. Protože je vám vlastně jedno, jestli je někdo bude louskat, nebo ne?
Podívejte se na takového goga.
Jemu by, při frekvenci a délce jeho příspěvků, absence diakritiky opravdu ušetřila mnoho času.
On si ale dává záležet, aby se jeho příspěvky dobře četly, vyznívaly jednoznačně a vybraní příjemci je dobře pochopili 😀
Pisu je proto, ze psani vas nuti strukturovat to, co se vam toci volne hlavou. Vemte to ale opacne: Vy me „nutite“ do prace navic, abyste mel lepsi pohodu pri cteni, to take neni uplne kolegialni 🙂
Diskuze je takovy volny ptak, ty nejlepsi prispevky zustanou opomenuty, pod kravinami se roztahne dlouhe vlakno. Vychazim z toho, ze zde nejsme na trhu a ja nepotrebuji prodat (ani presvedcit). Pokud nekdo na muj prispevek zareaguje, tak me to potesi, jako asi kazdeho. A jsou ruzne typy diskutujicich, vetsina ale pise pro sebe, tim jsem si skoro jist.
Nemohu udelat nic jineho, nezli se za svou nedostatecnost omluvit, plne to chapu, ale nedokazu s tim nic delat, je to silnejsi nez ja a psat s diakritikou nedokazu. Neni to arogance, ale neschopnost.
Tak zrovna u toho vzniku Novy jsem byla přímo v centru dění. Původní licenci měl na Slovensku slovensko/maďarský psychiatr, kterému ji zaplatil Soros. Když Čarnogurský vytušil problémy a vyfakoval ho, přestěhoval se do Prahy, sestavil bandu výhradně vyvolených, a cíleně připravil novácký podvod s podporou známé lobby. Šlo o hodně, Nova měla být prvotním nástrojem debilizace a degradace společnosti. Konspirátoři se poštěkali o koryto, Železný získal převahu – a zbytek je historie.
Zajímavá úvaha. Jsou to přeci lidé s vysokým IQ, vysokoškolským vzděláním dle přísných vědeckých principů a jistě si o sobě myslí, že jsou racionální. Jak jen mohli zklamat? Žeby IQ, vzdělání a racionalita přeci jen nezaručovaly výsledek, pokud jsou ve hře nezvládnuté emoce?
To bylo pro Stridora, jako reakce na jeho zklamání ze zklamavších elit.
Vsak pisi, ze elity se ze sveho pohledu chovaji racionalne, zklamani z nich je termin lidi, kteri si mysli, ze ulohou elit je pracovat pro obecny zajem. Takze pokud tu neco zklamalo, pak intuice a nikoliv rozum, ten je, bohuzel, v poradku 🙂
Podle meho je situace uplne jasna a zmatky plynou z mylneho vykladu situace, ve ktere se predpoklada cosi jako demokracie formou zastupcu lidu. Staci se jen rozhlednout a behem minuty zjisti pozorovatel bez predsudku, ze to tak neni. Ale ne lid, ten chce byt klaman. Pozorovatel bez predsudku je ve vleku procesu vyplyvajicich z verejne iluze o tzv. demokracii a trpi a nemuze s tim nic delat.
Stridore 11:48,
je obrovský rozdíl mezi „služebnou elitou“ a „diskrétní elitou“.
Ta služební je spotřební materiál, vyhřívající se v přechodné záři reflektorů a přízni dam obého pohlaví.
Asi jako aztéčtí prominenti, kteří byli cca na rok polobohy – aby posléze byli připoutáni k obětnímu kameni a žrec jim zaživa vyřízl srdce a ještě tepající ho ukázal jásajícím davům…
Dnes vyjde jejich nástupce z internetového “ výběrového řízení“ (porotou je umělá inteligence!), plamennými slovy odsoudí svého předchůdce, nechá si odsouhlasit výkonné pravomoce- a pod heslem „přišel jsem JÁ, jinší sekáč“ , udělá totéž co předchůdce – jen desetkrát bezohledněji .
Příslušníků diskrétní elity je v tuzemsku MAXIMÁLNĚ deset kousků, tj každý milióntý.
No a i oni jsou v globální třídě diskrétních elit jen druhá až třetí garnitura, s pouhým právem poradního hlasu.
Souhlas, Holube, ale tohle je tema na dlouho, ja jsem to z praktickych duvodu zkratil na:
„elity jsou ti, kteri verejne vladnou a maji nejaky mandat lidu“ (v nasem pripade volebni).
Zaobirat se faktickou vladou v pozadi je na vlastni tema, nechtelo se mi to delat zbytecne slozite.
Mandát lidu ve svobodných (v dešní terminologii „demokratických“) volbách měl i Adolf Hitler. Podle TOHOTO(!) KRITÉRIA byl zvolen demokratičtěji než Fialokolka.
Podle procenta obdržených hlasů z počtu oprávněných hlasů na tom byl lépe než naprostá většina z dnešních „demokraticky zvolených“ představitelů zdrcující většiny zemí světa.
(S výjimkou některých , jejichž volbu usilujeme my, coby euroatlantisté , anulovat.
A hlasovat se bude tolikrát ( a s tak dlouho upravovanými mechanizmy!), dokud nebude dosaženo globální diskrétní elitou předepsaného výsledku.
Na nás, minimálně sedmi dolních miliard Pozemšťanů, serou všichni liberální psi světa!
Jo, příklad s Hitlerem zřetelně ukazuje, že „demokratické“ volby vždy vyjdou tak, jak někdo potřebuje. Jak řekla máti Rotschildová – když budou mí kluci chtít válku, bude válka. A vida. lid si demokraticky zvolil Hitlera.
Jasne, Holube, ale pro nase tema plati, ze i Hitler byl elita. Dodnes se preci pise „elita NSDAP“. Vim, ze slovo elita naznacuje neco lepsiho i kdyz muze jit ve skutecnosti o povl.
Ale vemte to takhle: Nejakych 60% lidi k volbam chodi, coz znamena, ze uznavaji legitimitu procesu. Proti tomu se ve verejnem prostoru tezko argumentuje. Demokraticky proces je 60% volicu uznan jako legitimni, proti tomu tezko neco nadelate. Ja vyvody tech 60% prijimam a o zvolenych zastupcich mluvim jako o elite.
V soukromi, anebo na alternative si muzete myslet ruzne veci, ale vase myslenka narazi na realitu a vsude to skonci stejne: Skupina lidi se navzajem utvrzuje v tom, ze ti nahore jsou debilove a ti co je zvolili jsou idioti.
Nic proti tomu, ale takovy postoj je krute neproduktivni a vede k osobni nasranosti z nemohoucnosti. Dle meho je lepsi si udrzet odstup a stat se pozorovatelem, pak se vice dovite a treba na vas vyskoci i nejake to reseni.
Nenamítám, že se elity ze svého pohledu chovají racionálně, namítám, že racionalita je nahovno, když je emocionální a sociální zbytek jejího nositele hnůj. Nevěřím, že sám nevidíte, jak slovíčkařením kličkujete a mlžíte.
Pak mu začne hučet v klacku a je po racionalitě.
To je samozřejmě v pořádku. Problém je v tom, že naši „racionalisté“ odmítají přiznat tento primární důvod, a čím mají vyšší IQ, tím víc nás, ale hlavně sami sebe, přesvědčují, že vše, co učinili „pod vlivem“, má vlastně naprosto racionální důvody – protože jejich mozek se přeci nenechá ovládat něčím tak primitivním.
To je vec pristupu, ne mlzeni. Muj rozum vidi, ze jeste pred par lety manipuloval system obcany vyloucenim informaci, cenzurou (tedy omezenim rozumu), dnes to je hlubinnym apelem na instinktivni procesy, proti cemuz neni obrany.
Ano, socialni slozka je na cucky, ale nejde opravit zevnit, nebot je sama poskozena jiz v zakladech. Topiciho se nezachrani dalsi topici se, jedine ho ho stahne pod hladinu. Na to musi prijit nekdo z venku, v nasem pripade rozum, ten jen tak poskodit nelze. Rozum muze rezignovat, ustoupit, byt omezen, ale nemuze byt ohnut jako emoce.
Revoluce zlomenych dusi by se stala revoluci deprivantu, to uz je lepsi tupe stado.
„To je věc přístupu“ znamená „to je věc apriori iracionální, emocionální preference“.
Tak si o tom občas něco přečtěte, namátkou
https://www.researchgate.net/publication/228168700_Emotion_and_Rationality_A_Critical_Review_and_Interpretation_of_Empirical_Evidence
abstract:
The relation between emotion and rationality is assessed by reviewing empirical findings from multiple disciplines. Two types of emotional phenomena are examined incidental emotional states and integral emotional responses and three conceptions of rationality are considered logical, material, and ecological. Emotional states influence reasoning processes, are often misattributed to focal objects, distort beliefs in an assimilative fashion, disrupt self-control when intensely negative but do not necessarily increase risk-taking. Integral emotional responses are often used as proxies for values, and valuations based on these responses exhibit distinct properties: efficiency, consistency, polarization, myopia, scale- insensitivity, and reference-dependence. Emotions seem to promote social and moral behavior. Conjectures about the design features of the affective system that gives rise to these seeming sources of rationality or irrationality are proposed.
!!!!!Therefore, any categorical statement about the overall rationality or irrationality of emotion would be misleading!!!!
Ano, tak to je.
Nahore jsme zacali nadejne tema o zklamani z elit a po nekolika vasich obvyklych intervencich to skoncilo znamou uvahou, ze na rozum neni spoleh. Abych pravdu rekl, neni mi jasne, jake vystupy ma rozhovor s vami mit, kam to vede? Ze emoce pri rozhodovani prevazuji? Ano, prevazuji. Co to ma co do cineni s dalsim vyvojem vztahu obcanu a elit mi neni jasne. Mozna, ze elity budou obcany balamutit az do skonani sveta a vesmiru? Zrejme budou. Na to vase neustale odvadeni od tematu se spatne reaguje, protoze vse smeruje k jednoznacnemu tvrdemu konstatovani, se kterym nejde dale nic delat a nejde rozvijet.
Moje vstupy jsou reakci na neustálé zdůrazňování nutnosti racionality, racionální diskuze, racionálního uvažování atd., které provází nejen zdejší diskuze s vytrvalostí hodnou lepší věci. Pokud někdo zase nezačne něco deluzivně mlít o racionalitě, skončí nutně i mé reakce na to.
A nemáte pravdu, že s tím „tvrdým konstatováním“ nejde nic dělat – lze ho přinejmenším skutečně pochopit, a následně se podle něj chovat. Pokud by se to pochopení promítlo do reality, nediskutovali bychom už desítky let „racionálně“ o stále stejných věcech, aniž bychom tím na realitě cokoliv změnili. Pokud má diskuze “ k tématu“ o něčem být, je naprosto nutnou podmínkou vědět, jaký funguje nástroj, „kterým diskutujeme“.
A jak probuh chcete tyhle vedecko,roboticko -mechanicky a mrtvy poucky, aplikovat na neco zivyho? Na vubec neco.
/Ani nemuzou bejt categorical , misledading, conjectures even roboticky proposed /.
A jeste ten pristup…
Pletou si vlady s elitami a naopak. Elity se ridi svymi zajmy a vybiraji a poveruji jine s jejich vykonavanim..
Nektery elity zname ,ale nektere jejich akce,na rozdil tech v Holandsku jsou anonymni ,plizive, tezko povsimnutelne..
Protoze musi pouzivat stupnovani akci, udrzovat si nepritele ,aby ospravedlnili jejich spatne skutky a zlociny ,jejich pocinani a zamery jsou stale silenejsi a neni pro ne cesta zpet.