To je takový náš evrgrýn ne? Velmi častá námitka v disusích: „Ale Vidláku, já nechci volit menší zlo, já chci volit hento dobro.“ Zpravidla se vzápětí dozvím, koho diskutér za dobro považuje. Trikolóru, Rajchla, Okamuru, Březinu, Luboška Volného, Hamplovou, Kovářovou… pak se také dozvím, kdo je to zlo – Havel, protože chtěl Vrábelovi ukrást projekt, Vrábel, protože je egomaniak, Babiš, protože jel covidovou agendu a teď se dokonce jeho poslanci přidali k prohlasování parlamentní deklarace, že Rusko je teroristický stát… atd, atd. Mohl bych pokračovat donekonečna. Každý je dobro a každý je zlo. I já mám své fanoušky a své bytostné odpůrce.
Já na to odpovídám, že právě tato touha volit dobro způsobila, že při posledních parlamentních volbách propadlo milion hlasů Alternativy a díky tomu se teď musejí všichni tito voliči dívat, jak je zastupuje Fiala… A nejen to, musejí se dívat, že jedinou opravdovou silou v opozici je Babiš, kterého také nesnášejí a právě proto volili všechny ty Trikolóry, Šlachty a Volné bloky, které se do sněmovny nedostaly… Ani Okamura není podle jejich gusta, protože kdyby byl, hodili by to jemu. Volili a k ničemu to nebylo, naopak to dopadlo úplně nejhůř jak mohlo.
Při takové konstelaci pak nezbývá nic jiného, než to, co tady melduju už víc než rok – taktika menšího zla. Prostě si naprosto cynicky určit, zda je horší Pětikolka a nebo Babiš a pak jít volit toho, kdo vyjde o chloupek lépe. Milion lidí tohle neudělalo, nechtěli se nechat zatáhnout do debaty o menším zlu, byli přesvědčeni, že je třeba volit dobro v podobě Šlachty, Zuzky Majerové, Komunistů, Luboška Volného, Svobodných a dalších straniček, které mají víc místopředsedů než členů. Výsledkem bylo, že si jejich propadlé hlasy rozebral Babiš s Fialou a jsou to právě poslanci ANO a poslanci za Spolu, kteří teď mluví jménem tohoto milionu voličů, kteří přesně tyhle nechtěli, nechtěli a nechtěli.
Ale tohle jsme si řekli už mockrát. Diskutujeme o tom pořád dokola. Je to téma i pro prezidentské volby. Jestli nebude v druhém kolem Babiš, bude tam Pavel a Nerudová. Můžete pak k volbám nejít, ale hlasy těch, kdo nepřijdou, ty si pak přivlastní vítěz a bude mluvit a podepisovat i za ně. I pod tímto článkem by se našla celá řada komentářů, že zlo volit nebudou a nebudou… Ale nenajdou se, protože vám dneska řeknu, co s tím.
Hele, já už docela dlouho čekám na někoho z těch, co nechtějí volit hento menší zlo, aby kromě hysterie malého děcka, že ne a ne, přišli s konstruktivním návrhem. Ale je to jako vždycky. Co si člověk neudělá sám, to nemá. Takže úvod máme za sebou a zbytek článku je dneska pro všechny, kdo nechtějí volit menší zlo, ale chtěli by podpořit svoje lízátkové revoluce a žluté špendlíky a jejich lídry, co nemají žádnou šanci dostat se do parlamentu
Vždyť je to kurva jednoduché – dejte si na první místo všech vašich minivolebních programů základní požadavek – zrušit tu pětiprocentní hranici pro vstup do sněmovny. To je to, co vás doopravdy limituje. To je to, co Vidláka a jeho příznivce nutí do taktiky menšího zla, protože nejsme úplně vypatlaní a víme, že žádný radikální a militantní program se nikdy nemůže přes těch pět procent dostat. Proč se tam nemůže dostat? Inu protože program Svobodných je program pro 1% populace. Program Luboška Volného je program pro 1,5% voličů. Podobné je to s Trikolórou, Přísahou a dalšími hnutími. Přes pětiprocentní hranici se tohle nikdy nedostane a pokud ano, tak jen za cenu kompromisů, které malou straničku spolehlivě rozloží. Okamura musel svojí SPD budovat v podstatě natřikrát…
Co dělají lídři malých stran? Perou se mezi sebou o pár hlasů alternativy, musejí se vymezovat mezi sebou a dokazovat, že právě oni jsou ta nejalternativnější alternativa, aby někomu sebrali hlasy a při trošce štěstí přeskočili 5%. Do toho se jim Vidlák jízlivě posmívá, že je to ztracený boj, který povede jen k propadnutí hlasů a vyzývá svoje čtenáře, aby raději volili menší zlo Okamuru nebo trochu větší menší zlo Babiše… a mám s tím samozřejmě úspěch, protože ne každý alternativec se chce koukat na to, jak se mu Fiala vysmívá do očí.
Ti velcí v politice jsou samozřejmě spokojení. Malí se vyčerpají bitvou mezi sebou, je to vlastně docela bžunda a navíc jim to přidá hlasy od Vidlákovců, které by normálně nikdy nemohli dostat, protože ti voliči jsou ideově jinde, ale nakonec to hodí tomu menšímu zlu. A když nehodí, nic se neděje, hlasy propadnou, mandáty si za ně naberou vítězové a všechno je v pořádku.
Proč s tím kurva musím přijít zase já a dělat z toho téma? Proč to už dávno nemají všichni ti malí jako první bod ve volebním programu? Proč se o tom od začátku nemluví na demonstracích? Vždyť na tom se přece automaticky shodnou všichni od Majerové po Rajchla! Tohle je jasný a nezpochybnitelný společný jmenovatel pro všechny.
Odstranit pětiprocentní hranici pro vstup do sněmovny a jeho snížení na půl procenta. Máme 200 poslanců, jeden představuje půl procenta hlasů v republice. To je o dost spravedlivější ne?
Samozřejmě, sněmovna tím bude rozhádanější. Ale komu to vadí? Je lepší, když tam nic nedělají, než dělají. Dnešní parlamentní politická strana se dostala do sněmovny díky tomu, že vyvažovala. Že někde nasadila poslance víc doprava a někde víc doleva. Někde radikála, někde liberála. Foldyna přinesl SPD spoustu hlasů v Děčíně, ale v Praze by to bylo kontraproduktivní. Čunek může uspět ve Zlíně, ale v Karlových Varech by s ním vyběhli. To platí i pro ANO, víme? Poslanec ANO z Prahy bude úplně jiný, než poslanec ANO z Frýdlantu. Velké strany to udělat mohou. Malé strany na toto vždycky dojely, protože mají tak specifické voličské skupiny, že je snadné se od nich dočkat obvinění, že se odkopali a že jsou zrádci. Velké strany ale pak vypadají vlastizrádně vždycky, protože hlasují především podle toho, co jim preferenčně nejméně uškodí. A Babiš si umí spočítat, že hlasovat pro rezoluci, že Rusko je teroristický stát, je menší škoda, než hlasovat proti, nebo se zdržet. Pro Okamuru je zdržení se také drahý špás – opět nevyroste, protože tohle gesto ocení jen alternativci.
Proč už dávno nemají všechny malé strany v programu odstranění pětiprocentní hranice? Proč jsou schopni sedět na přípravném výboru demonstrací a tam se hádat o funkce ve stínové vládě a přitom jim na stole leželo JEDNO VELKOLEPÉ SPOLEČNÉ TÉMA a jasný politický požadavek, který není ani totalitní, ani nedemokratický – snížit práh pro vstup do sněmovny na 0,5%. Tohle měl být požadavek číslo jedna, dva i tři ještě před demisí vlády a vypsání předčasných voleb.
Je úplně jedno, co si tady kdo myslí o Volném. Já například ho nemám rád. Ale kurňa na tomto bodu bychom se shodli. To je náš společný zájem. Jestliže tady všichni meleme o sjednocení, kterého nejsme schopni, tak sakra se sjednoťme takto. Aby se i půlprocentní strana dostala do sněmovny. Představte si, kdyby každý poslanec (ať z velké či malé strany) věděl, kterým voličům je odpovědný a co ho do sněmovny dostalo. To by to hlasování o Rusku jako teroristickém státě dopadlo zřejmě o dost jinak. Sedělo by tam třicet poslanců z různých malých straniček a ti by neměli důvod hlasovat podle průzkumu, aby to neuškodilo straně. Nikdo by nemusel přemýšlet o tom, zda straně pro překročení pěti procent pomůže víc hlasovat pro nebo hlasovat proti. Není hranice – není problém.
Proč s tím musím přijít já?
Chcete volit srdcem ty pravé vlastence typu Libor Vondráček? Chcete volit srdcem Zuzku Majerovou? Chcete pomoci Rajchlovi? Chcete, aby Vidlák a jeho příznivci přestali mluvit o taktice menšího zla? Chcete, aby si Vidlák vyndal z huby Babiše a začal se víc dívat na ty, kteří dělají politiku srdcem? Chcete, abyste se nemuseli takticky semknout kolem nějakého jména jen proto, že potřebujeme aby prorazil tu mediální masáž a dostal se tam? Nechcete se shodovat na někom, kdo vám vlastně vůbec nevoní? Nejste ochotní se shodnout na SPD? Tak se kurva všichni shodněte na zrušení pětiprocentní hranice pro vstup do sněmovny a začněte to razit jako první a hlavní požadavek.
Dneska se bude demonstrovat. Přijedou lidi z celé republiky. Kluci, co kdybyste to tam hned nadnesli? To máme společné bez ohledu na jiné neshody. Co takhle udělat v lednu demonstraci právě kolem tohoto požadavku? Co kdyby nám s tím pomohli i blogeři, kteří jinak nevěří v účinek těchto demonstrací?
Co kdybychom vnesli do veřejného prostoru TOTO JEDNO SPOLEČNÉ TÉMA! Kvůli tomu by se na jednom pódiu mohli potkat všichni ne? Bez ohledu, zda mají plán národní obnovy a nebo Česko na prvním místě. Tohle by se nám všem hodilo a je úplně jedno, jestli to děláme pro prachy nebo z altruismu.
Ať se nám všichni ti Fialové a Babišové odkopou. Ať se pěkně odkopou i prezidentští kandidáti. Ať nám řeknou, co je na tomto požadavku totalitního a proruského. Ať koktají a blábolí, proč to není dobrý nápad. Ať nám ukáží, jestli ctí opravdovou demokracii. Zeptejme se jich na to teď před prezientskou volbou…
Ať se každá strana, která dostane půl procenta hlasů, dostane do sněmovny. Pak si můžete s pánembohem volit srdcem a já neřeknu ani popel. Pak se nutnost taktizování přenese na soudruhy poslance a my blogeři nebudeme muset zkoušet najít shodu tam, kde žádná není. A nebudeme muset poslouchat ty kecy, že za někoho kopeme a že jsme někoho jiného zradili. Já vám prostě jen řeknu, koho budu volit já a bude mi srdečně jedno, koho volíte vy, protože budu vědět, že hlasy nepropadnou, zastoupení bude fér a ve sněmovně se to vytříbí. Budu vědět, že to tam budou mít mnohem těžší než dnes a tím pádem bude i menší inflace zákonů.
Na tomto požadavku se my dezoláti shodujeme i s mnoha standardními voliči napříč politickým spektrem. I leckterý skalní volič ANO by neměl nic proti, kdyby nepropadaly hlasy. Tohle vadí jen předsedům. Pro ně by to byla ztráta. Prebendy za propadlé hlasy pobírá patnáct poslanců za ANO a patnáct poslanců za Spolu a strany za ně inkasují od státu miliony, protože prachy tečou za mandát, nikoliv za volební procenta. Snížení hranice pro vstup do sněmovny by dokonce generovalo i prachy pro alternativu…. tak jednoduché to je. Na tomto výslovně demokratickém požadavku se shodujeme od konzervativních pravičáků, konzervativních levičáků, libertariánů, přes aktivisty, antiwaxery až ke komunistům a středovým voličům, ba dokonce by to mohlo přitáhnout i některé notorické nevoliče. Volby mohou něco změnit – už půl procenta hlasů se započítá.
Tak se ukažte lídři! Kdo se toho ujme? Který prezidentský kandidát si to vezme jako téma? Který lídr politické strany to zařadí do programu na první místo a při vzájemných jednáních s jinými si budou notovat o společném zájmu za který stojí za to demonstrovat a prosazovat ho všemi možnými cestami? Kdo z kolegů blogerů a redaktorů se přidá, abychom tím dnes, zítra a pozítří zahltili mediální prostor, aby se i TV Seznam musela vyjádřit, Česká televize se musela vyjádřit, Petr Pavel se musel vyjádřit, Danuška taky, Babiš taky, Březina i Bašta rovněž…
Až jednou bude Fiala odstřelen pod tlakem rostoucích demonstrací proti drahotě a Babiš bude zjišťovat, co lid vlastně chce, ať uslyší od všech stejnou odpověď – předčasné volby a snížení hranice pro vstup do sněmovny na půl procenta. Tohle nám dejte páni papaláši a my přestaneme demonstrovat, přestaneme vám sypat hnůj před Strakovku, přestaneme vám blokovat Jižní spojku, protože si své zástupce budeme moci úplně normálně zvolit. Je to jasné všem?
Ale než se tak stane, tak kurva volte takticky, aby se mohlo vyplnit alespoň tohle. Pochopili?
Snažila jsem se podívat na webu na vystoupení Pussy Riot z dnešního Vaclavaku.
Na Blesku opatřeno i titulky.
Zcela nehodnotné hudebně, snůška aktivistickych výkřiků proti všemu a všem , odpudivé pro všechny smysly. 44 minut… protrpela jsem 8.
Je mi stydno, ze tuhle squadru si Češi vysloužili jako hlavní hvězdu oslav. Jen ze sdílené nenávisti k Putinovi.
kousek pochodu
https://www.youtube.com/watch?v=enYVut82rhc
Krátké, povedené, díky.
Demokrati …., Vidlák nadhodil téma blokační 5% kvoty pro vstup do sněmovny, ale taky by myslící demokraty mohlo napadnout , že ta kvota je v rozporu s demokratickými principy našeho ústavního řádu a obecně s demokratickými principy, když zbavuje voliče práva mít své zástupce ve sněmovně …
Co s tím ? Prostě zahájit kampaň za zrušení této hranice (je ve volebním zákoně) a „požádat“ ústavní soud (v Brně, ne v Bohnicích) „ústavní žalobou“ aby tu protiústavní kvotu zrušil … Jednoduše Zrušil !!!, žádné snížení na 0,5 % !!!, méně než 0,5 % nestačí na 1 poslance, a je to …
Už mnohokrát jsem to dával do diskuze třeba na PL ihned po volbách, ale je to marný, marný, marný, nikdo jakoby si nevěděl rady a pořád jenom žvaní o nějaké roztříštěnosti sněmovny, a na principy ústavní demokracie se odvolat je nenapadne …
Tak je to se vším v našem ústavním řádu, občanském právu, atd., které jsou jenom opsány od opic a nikdo nedosahuje lidské úrovně aby chápal podstatu té opsané opičí demokracie libtardů …
Vidláku s tím označením -nálepkou libtardi, retardi se ti to povedlo …
maxim.
To je ten problém,propadle hlasy,jsou hlasy,kteří nechtěli volit stávající strany-hnutí,chtěli změnu,ale nakonec si tyto hlasy přidaly ti,které by vůbec nechtěly v parlamentu.Proto je potřeba něco s tím udělat,jinak ta skepse jít volit naroste.
Pavel Hasenkopf:Pokud někdo prosazuje poměrný volební systém, říká tím, že ve většinovém vyhrát neumí.
Pokud někomu přijde 5% hranice příliš vysoká a chce ji snížit, říká tím, že je politicky slabý, když ani 5% mu nestačí.
Pokud chce tu hranici snížit na 0,5%, říká tím, že je politicky zcela bezvýznamný, jde mu jen o zvolení a ve Sněmovně se chce jen vézt a brát za to prachy.
https://www.facebook.com/pavel.hasenkopf.5
Tak. Hasenkopf umí brilantně vypointovat. Jeho pohled je systémový, politicky hodnotově neutrální.
Máte naprostou pravdu. Ještě bych doplnil ještě další část jeho komentáře, která s výše uvedným souvisí:
Poměrný systém je založen na myšlence, že každá myšlenka a sociální skupina musí být zastoupena, vede k rozhádanosti a politické impotenci.
Většinový systém stojí na myšlence, že je třeba zjistit, co většinová společnost chce, a najít přirozeného politického vůdce.
Za ty politické s.r.a.č.k.y, do kterých jsme se dostali, může poměrný volební systém zcela zásadním způsobem – celých 33 let rozleptává a ničí společnost.
Vám se zdá třeba Británie být v problémech menších? Nebo ta velká země za oceánem? Taková nerozdělená, jednotná?
Nejsem si jistý, že poměrný systém je jádrem problému a že ten většinový přinese více klidu…
Většinový systém je minimálně stejně nebezpečný, a z důvodů systémové „zakonzervovanosti, totální uzavrenosti“ degeneruje možná ještě rychleji. Stejný idealismu, jaký vyčítá onen právník poměrnému systému, používá při adoraci systému většinového.
Ono je to malinko složitější, protože volební systém by měl korelovat s historickou pamětí, tradicí, odkazem, historií národa jako takovou, s druhem náboženství a jeho rolí, z toho vyplývající mentalitě, stupni a šíři vzdělanosti, stejně jako její délce a kvalitě v historii, k válečným úspěchům i prohram, s ohledem na to, zda území bylo v něčím područí – jak dlouho, jak silně, a jak to poznamenalo mentalitu, atd.
Libtardí rychlokvašky jsou hloupé, duté nádoby… Za pokřivený politický systém si můžeme zčásti sami – škodné byly už u kolébky, a realitu tvrdil zájmy jiného charakteru, viz opakovaná sporná role ÚS a jeho předsedy, zjevné kousky různých vládních stran a poslanců v PS, o médiích nemluvě.
Lid, plebs jen přihlíží, co přihlíží, dnes už je řekl bych mimo nejen mentálně, a s radostí pošlape „vlastní právo“ v momentě, kdy se téhož odvolává protistrana.
Lintardi si udělali nejen z Ústavuy, ale z pol. systému celkově svoji hračku, BIČ, bianko šek, drogu i beranidlo.
Druhý právník, kterého můžu… [;>))
Většinový volební systém je u volby prezidentů, je to soutěž, kdy je potřeba zvolit hlavu státu, která nahrazuje v republikánském státě panovníka …
Parlament je o konsensu a vyjednávání, původně vznikl v Anglii a jeho smyslem byl konsensus v oblasti daní, který omezoval daňovou libovůli panovníka ..
Většinový systém na projevení vůle lidu byl praktikován v cirku …., bylo v Římě, hry o nejlepšího bijce, potom se to v Byzanci stalo politikou, kde v Konstantinopolském cirku byla strana modrých a zelených, a ta rozhodovala při hrách o podpoře panovníka -basilea, některý měl podporu modrých, některý zelených ….
Dnes máme fotbal a Spartu a Slávii, v USA mají americký fotbal a republikány s demokraty, nepotřebujeme takovou fotbalovou sněmovnu …
hranica na 0,5% to uz tu bolo za 1 CSR
sami si odpovedzte ci to bolo dobre aebo nie … z vtedajsich dobovych materialov
Sleduju RaptorTv. Demonstranti se vydali na Národní třídu. Během cesty Vrábel hovoří o tom, že je třeba otevřít válečné reparace s Německem …. a to se mi poněkud nezdá, protože v mé paměti je informace kterou z devadesátek, že reparace a návrat majetku sudetským němcům se navzájem započítávají. Pamatuje si to také?
Na ceskenarodnilisty.cz byl o reparacích článek,prý stále platí,pokud máte zájem zkuste si článek najít v jejich archívu.
http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky2/Rusov%C3%A9%20n%C3%A1m%20ji%C5%BE%20splatili%20dluh%20ze%20sov%C4%9Btsk%C3%A9%20%C3%A9ry.%20Kdy%20n%C3%A1m%20N%C4%9Bmci%20zaplat%C3%AD%20reparace.htm
Asi se inspiroval v Polsku. Tahat ven věc starou třičtvrtě století? To mi přijde na palici. Beru to jako ryzí populismus.
To bychom také mohli požadovat reparace od Švédů. A mnozí Evropané reparace od nás, za husitské spanilé rejsy.
😀
Ale prosimvás, to je čirá demagogie. Mimochodem bychom jim pak všem mohli započítat škody spáchané křížovými výpravami, třicetiletou válkou, následnými pobělohorskými krádežemi majetku, čarodějnickými procesy a několik století naprosto tragické rakouské vlády, která to tu tunelovala a neustále, většinou neúspěšně, válčila a zatáhla nás do řady válek včetně jedné z nejhorších, první světové.
Bavíme se tady o zcela neuzavřené historii, kdy se Němci dopustili naprosto bezprecedentních, neomluvitelných a hlavně nepromlčitelných zločinů, a jejich vina se musí táhnout jako nesejmutelné břemeno další generace. Tohle fakt není, co jsme si, to jsme si. A přestaňte tu pořád Němce hájit, začínám na to být vážně trochu alergický. Němci prostě ať v tomhle ohledu drží pysk a šoupou nohama.
Největšími radikály jsou nepamětníci. Podobně jako ve vztahu ke „komunismu“.
Byli to jiní Němci a jiní Češi. Je to uzavřená historie. Kdo ji otevírá, promítá do ní svoje osobní problémy, nebo to má jako byznys projekt. Jako zaznělo na Václavském náměstí. „Bílá hora, tři sta let jsme trpěli…“ Někteří na to slyší.
Jsou lidi, co si okupaci vyžrali, tak mluvte jen za sebe.
A i mladý, co za okupace přišly o příbuzný, který nikdy neviděli to berou vážně.
No a? Co s tím mají společného mladí v Německu? A kdekoli jinde? Že co zlého něčí dědci, pradědci, prapradědci… provedli jejich dědkům, pradědkům, prapradědkům..?
Kolik generací do toho zahrnout?
Jasně, co spáchal tzv. západ, je vždycky dávno uzavřená minulost, co spáchal či údajně spáchal východ, to byl nejhorší zločin historie, nesmí to být nikdy zapomenuto a vždy to musí sloužit jako klacek na onen východ. Takže nějaké německé bojůvky v pohraničí před válkou, sabotáže, mrtví a tak, vyhnání Čechů z pohraničí, šest let teroru za války, mučení, vraždy, koncentráky, no to je dávná historie, to už přeci nebudeme řešit, to nechme dějepisu. Ale ten divoký odsun, který sice stát vůbec neorganizoval a neřídil, no to se vy vrazi, Češi, styďte, padá na vás kolektivní vina ještě dalších alespoň pět set let a koukejte navalit ty majetky, které jsou naše, stejně jako pohraničí. A držte huby! Jo jo, některé věci se prostě nemění. Viz teď Ukrajina.
Souhlas, tdx, a je to o to nebezpečnější, že roli aktivistů nemají náckové v Germánii, ale jejich Česká varianta, Poturčenci horší Turka, kolaboranti a vlastizrádci napříč společností.
Je zajímavé, že nejvíce, nejlehčeji, nejsnadněji, a dá se říci že nenejbezohledněji vůči obětem náckovské okupace plus jejich řádění i před válkou jsou buď potomci kolaborantů, nebo vlastizradců, konfidentů, disidenti vděční SDL za sponzoring, malíři tlustých čar, a ti, jichž se to vůbec nedotklo…
Roli fest aktivních nácků převzali tzv. Čeští demokraté a politici, což jen demonstruje to, že komouši o nich nelhali…
Jen za přístup k vlastním obětem, historii a utrpení vlastního obyvatelstva, za odporný tanec a kálení na hroby obětí z řad našich předků, si ten politický dobytek zaslouží skončit v pekle – mimo světské řešení…
Helanov jako obvykle…chudáci Němci, tak za první republiky trpěli, pak byli nespravedlivě vyhnáni a dnes pro nás chtějí jen to dobré, že?
Kdeždo podčlověk Rus nám vždy jen ubližoval…
Kapitola reparací ve vztahu s Německem je definitivně uzavřena. Poslední smlouva na toto téma asi v roce 1972 až 1974, za prezidenta Gustáva Husáka. Lze najít i na netu. Česká republika je ve smlouvách nástupcem Československé socialistické republiky. Nevím jak to má Polsko, někdo tam s tím vylezl dřív, jenže to je záležitost Polska.
Že by nějaké dvoustranné prohlášení, navíc uzavřené za režimu, jehož plnou právní kontinuitu my neuznáváme, což prokazujeme mimochodem retroaktivitou práva a nepromlčitelností dávno promlčených věcí, byla víc než mezinárodní dohody uzavřené vítěznými mocnostmi?
https://www.politologickycasopis.cz/userfiles/file/1997/3/1997-3-5-David-Spravedlnost%20vs%20legalita.pdf
Můžeme diskutovat nelegálnost „komunistického“ režimu. Ve kterých oblastech.
En bloc?
Tohle hlásal Hus, hlásá Cibulka…
Neplatilo by nic. Civilní rozsudky a jiná rozhodnutí, notářské zápisy, zápisy do katastru nemovitostí, správní rozhodnutí, rozsudky ve věcech činů obecně i nyní uznávaných za trestné…
Tehdejší „komunistickou“ protirevanšistickou vládu označovat za pronacisticky kolaborantskou? To že má být důvodem neuznání smlouvy, která onu dějinnou kapitolu měla uzavřít ve prospěch budoucích generací? To je“nářez podle všech pravidel“.
Zbývá „Vraťte nám naše léna!“
„Tři sta let jsme trpěli“ na Václavském náměstí, v onom novodobém kargokultickém chrámu, také zaznělo.
„Jeden z největších symbolů sametové revoluce, tedy píseň Marty Kubišové Modlitba pro Martu, si nedobrovolně museli vyslechnout demonstranti u sídla České televize na Kavčích horách, protože jim někdo ze střechy jedné z budov ČT píseň přenesl pomocí silného reproduktoru“.
Takhle škodolibě komentuje mainstream demonstraci na Kavkách.
Já si naopak myslím, že ta píseň přesně vystihuje to, co demonstracemi chceme dosáhnout.
„Ať mír dál zůstává s touto krajinou,
Zloba, závist, zášť, strach a svár,
ty ať pominou, ať už pominou.
Teď když tvá ztracená vláda věcí tvých
zpět se k tobě navrátí, lide, navrátí.“
Kubišová je sice senilní havlistka, která neví co plácá a která lacinými gesty v roce 1968 hodila za hlavu kariéru (na rozdíl od zbytku Golden Kids) a pak kvůli tomu byla celý život zapšklá baba, ale tahle píseň je aktuální možná víc než v listopadu 89.
Zloba, závist, zášť, strach a svár = vše čím ČT škodí.
Není to věc televize. Ta to jenom fokusuje. Ten svár, zášť je v každém jednom z nás. Je na něm,nakolik si to uvědomí. S rusofobií je to úplně stejné.
Ne, televize to právě dělá.
Tam se rozhoduje, jestli máme nenávidět Rusy nebo Ukrajince a podle toho se dává slovo jedněm nebo druhým. Tam se za pachatele masakrů označují jedni nebo druzí. Ma se rozhoduje jestli raketa dopadlá na Polsko je ruská a musí se to Rusům už konečně pořádně nandat nebo ukrajinská a rusové jsou sice hlavní viníci, ale protože raketa vyletěla z Ukrajiny, když ani nebylo kolem co ruskýho sestřelit, tak to teda ještě nezmáčknem.
Já si můžu nenávidět koho chci a svět o tom ani neví i kdybych chtěl.
To televize dělá, že Ukrajinec je dobrej, i když zrovna hajluje, kdežto Rus je špatnej, i když je dítě, který zrovna granát trhá na kusy.
Nikdo jinej tu moc nemá. Jen média.
Titulek článku na mainstreamu: demonstranti vedení vrabelem měli čepice v barvě vlajky RF. Ale nebyly to spíše barvy české trikolory??
Bohužel ne, i když ty čepice prodává nějaký e-shop pro fanoušky českého hokeje.
Správná kombinace je dole modrá, uprostřed červená, nahoře bílá. Paní ale může tvrdit, že přijela za Slovenska podpořit demonstrace, slovenská trikolora je stejná jako ruská.
Vážený, je to věc textu, ne interpretky. A nepište tady věci, o kterých prd víte. Děláte ze sebe nenávistného neználka.
Co se týče residuí: Můj táta, který jen náhodou přežil německý koncentrák mi na dotaz, jak se může přátelsky bavit s neodsunutými sudetskými Němci odpověděl: „Tihleti to nebyli!“
Mimo jiné – do toho německého koncentráku ho dostali komunisté, když mu řekli, že zabijí jeho sestru, moji budoucí tetu, pokud neprovede sabotáž. Provedl. Měli ho za čtyři hodiny.
Nenávidět Němce, komunisty, Rusy, Američany, cikány, černochy, Araby, Židy, homosexuály…
Celý svět. Asi to nebude chyba toho světa, ten je jaký je, jsme jeho součástí. Všichni.
Nedá mi to, musí z hloubi přitakat. Hřebíček na hlavičku.
Občas je to tady duševní ozdravovna.
Je. Jenže někdy, bouhužel častěji, jak tuhle hospodu na základě stoupající publicity nalezá leckdo, naopak jako psychiatrická léčebna na vycházce.
Pamatuji vysokou úroveň článků a diskusí Neviditelného psa, když přístup na Internet neměl každý. To platí obecně ve všem.
toto je můj příspěvek včera 16.11. na Pokec24.
Co jsme si za dekády navolili to máme ,říká se ,že lid má takovou vládu ,jakou si zaslouží.
Celá desetiletí nám chybí jednota a vůdce.
I dnes se političtí aktivisté hádají kdo půjde na podium a pomlouvají se navzájem,tento fakt sráží důvěru a účast na demonstracích.
Také je nám voličům doporučován lživý ,falešný Babiš z Aspen institutu jako nejvhodnější kandidát k volbě prezidenta ,jako nejmenší zlo,jako strategická volba.
Je vidět,že stav republiky je žalostný a s tím i možnosti voličů.
A co si Kuky přiznat, že naprosto tristní je stav, úroveň českého voliče, společnosti, že onen český volič vůbec není oběť, ale aktivní spolupracovník buď podporou nebo absolutním salámem, svojí vychcaností, bezpáteřností a fanatismem???
Pětihnus je pouze nastavené zrcadlo společnosti, nic víc. Tzv. Střední třída, její zbytky vyřvává na náměstích : Sláva Ukrajině, vyvraždili by ochotně Rusy a s nimi i ty zapráskané dezoláty, kteří jim kazí nebe na zemi… Demokraté, poradci, experti, komentátoři, politologové, redaktoři a experti na všechno v médiích jsou brunátní vzteky, odhodlání fanatici, všeho schopní fanatici – nezažil jsem v minulém režimu tolik a tak otevřeně doslova stříkající nenávist 48 hodin denně, která se s rostoucí vzdáleností od plyšové komedie exponenciálně zesiluje, zvětšuje…
Mně vůdce nechybí. Každý den, přinejmenším ráno a večer, vidím ho v zrcadle. Zatím vypadá příčetně a jazyk plazí ve střední čáře….
Z diskuse pod článkem ,,Chcete volit srdcem? “ na Pravý prostor :
Eurydika 17.11.2022 13:41:28
Nesouhlasím!
Žádné menší zlo už volit NIKDY nebudu!
Vidlák by měl konečně pochopit, že covid teror není maličkost, protože umírají statisíce lidí ve světovém měřítku a další ještě zemřou jen proto, že je bezcharakerní gauneři jako Babiš donutili opíchat se povinně exp.lektvarem. Babiš rozhodně není zárukou, že se ten teror nebude opakovat, naopak, je jednou z největších hrozeb. Nemlich poté, co si zase ta svině Schwabova cintala pentli v Indonésii a vyjevila, jak se na nás chystá s globálními covid pasy.
Pro nás, kteří si svého zdraví vážíme a nepodlehli jsme, je pro nás tato otázka existenciálně důležitá!
Jde o zdraví a o životy našich dětí. Nechceme, aby to svinstvo povinně píchali do kojenců jako v USA.
Takže bude-li to Babiš nebo Pavel, nepočítejte se mnou. Oba jsou to šmejdi par excellence!
Kuky dodatek : dnes na Národní při kladení věnců opět babiš lhal do kamer české televize.
Neslyším zlo, nevidím zlo. A hlavně nesnáším ublížené lidi.
Kuky:
Naprostý souhlas. Už nikdy žádné „menší zlo“, poněvadž je to také zlo, a to pak velmi rychle vyroste a stane se velkým ZLEM. Koneckonců, jedno takové původně „menší“ zlo ještě stále sedí na Pražském Hradě… a co se jenom navyvádělo za poslední rok… Kdysi jsem jej rovněž volil (až ve II. kole, se skřípějícími zuby a v gumových rukavicích) a dodnes mě to mrzí. Takže volbu menšího zla už ponechám jiným, pokud můj favorit nepostoupí do II. kola. Agent Bureš to v žádném případě nebude, ani nikdo další z aspeňáků, kterých je většina kandidátů.
ano. a úplně přesně proto tam bude sedět soudruh diverzant anebo čaputoklon. a budete moct bejt se sebou spokojenej. sice ve sračkách, ale bez morální poskvrny.
to im 0x00:
Mám-li si vybrat pouze mezi cholerou a leprou, je lépe obojí obejít obloukem. Skolit mě sice může obojí, ale řešením není infikovat se předem.
Řešením je vyhledat lékaře a zahájit léčbu. Ta může být i velmi bolestná. Bureš ale tím doktorem NENÍ, to přesvědčivě dokázal během covidismu.
Vy se, vážený převozníku, sice údajně vyhněte lepře a choleře, ale s radostí budete líbat nohy a ruce morové ráně. Tím jste tomu dal korunu. Ale volba je čistě osobní věcí a záležitostí. Vaše výhra bude „větší“, než výhra jistého Pyrrha…
Nuže dobrá, budiž vám to otlučeno o hlavu pokaždé, když si na nově zvolenou hlavu státu budete stěžovat…
Na fejcbůku jsem ulovil tohle. Nevím, jestli to je pravda, ale jestli jo, tak si asi můžem volit jak chcem…
O téhle prasárně víte? novela volebního zákona upravující zákon č. 275/2012 Sb .o volbě prezidenta ČR
—Sdílejte jako o život !!!
Předseda ústavního soudu JUDr. Pavel Rychetský má připravenu novelu zákona č. 275/2012 Sb. o volbě prezidenta ČR pro nastávající prezidentské volby. Jednotliví kandidáti mohou utvořit koalici kandidátů a vstoupit do voleb o hrad jako tým. Hlasy, které jednotliví kandidáti získají se sečtou a budou porovnány s počtem hlasů, které získají kandidáti, kteří vstoupí do voleb jako jednotlivci. V případě, že koalice kandidátů ve volbách zvítězí větším počtem hlasů, zvolí si pak koalice v tajném hlasování ze svého středu jednoho, který se pak stane prezidentem České republiky.
Na dotaz novinářů zdali tento zákon vstupující v platnost těsně před prezidentskými volbami nemůže poškodit kandidáta, který kandiduje sám za sebe proti přesile koaličních kandidátů, odpověděl JUDr. Pavel Rychetský, že v žádném případě. Jasným důkazem mohou být loňské volby do poslanecké sněmovny, kdy na základě podobné novely volebního zákona pětikoalice SPOLU a STAN jasně a s převahou převálcovala Babišovo hnutí ANO. A to je to, oč tu běží.
To vypada jako nesmysl.
Zrejme to siri schvalne, aby se pak mohli alternative smat, ze sdili vsechno a veri vsemu.
Pokud by to pravda byla, čemuž se nechce věřit, pak je to podraz a prasárna.
Pokud vím, tak předseda Ústavního soudu ČR nemá zákonodárnou iniciativu a rozhodně není členem Parlamentu ČR. Pokud by vytvářel jakoukoli novelu zákona, dopouštěl by se tím porušování jednoho ze základních principů demokracie daných ústavou, a to oddělení moci zákonodárné, výkonné a soudní.
Osobně mi to přijde jako hoax, dost možná pokusně vypuštěný elfy nebo nějakou z těch pseudoorganizací na „odhalování“ „fakenews“ a hoaxů.
… jenže R je jeden gang s pětiběsem, kt. má většinu v parlamentu. takže úplně snadno úplně cokoliv.
Nesmysl. ZATÍM!!!
Samozřejmě nelze vyloučit, že Rychetský má něco v šupleti a je domluvený s Prostrčilem a s Pekari na prosincovém ústavním převratu. U pětidemolice už je představitelné absolutně cokoli.
Ale sám o sobě nemůže legislativu změnit.
Potřebuje pro to ústavní stížnost nebo jiný návrh dle zákona. Ovšem když to někdo podá začátkem prosince, do Silvestra kucí vyprdnou „vynález“ jako nic a v lednu pětidemolice nainstaluje, koho jí Bílá chalupa navelí.
Úlovek z fejcbůku, jestli to je pravda, tak se můžem uvolit a stejně nám bude plat prdný:
O téhle prasárně víte? novela volebního zákona upravující zákon č. 275/2012 Sb .o volbě prezidenta ČR
—Sdílejte jako o život !!!
Předseda ústavního soudu JUDr. Pavel Rychetský má připravenu novelu zákona č. 275/2012 Sb. o volbě prezidenta ČR pro nastávající prezidentské volby. Jednotliví kandidáti mohou utvořit koalici kandidátů a vstoupit do voleb o hrad jako tým. Hlasy, které jednotliví kandidáti získají se sečtou a budou porovnány s počtem hlasů, které získají kandidáti, kteří vstoupí do voleb jako jednotlivci. V případě, že koalice kandidátů ve volbách zvítězí větším počtem hlasů, zvolí si pak koalice v tajném hlasování ze svého středu jednoho, který se pak stane prezidentem České republiky.
Na dotaz novinářů zdali tento zákon vstupující v platnost těsně před prezidentskými volbami nemůže poškodit kandidáta, který kandiduje sám za sebe proti přesile koaličních kandidátů, odpověděl JUDr. Pavel Rychetský, že v žádném případě. Jasným důkazem mohou být loňské volby do poslanecké sněmovny, kdy na základě podobné novely volebního zákona pětikoalice SPOLU a STAN jasně a s převahou převálcovala Babišovo hnutí ANO. A to je to, oč tu běží.
Taktickou volbu značná část voličů nepochopila a nikdy nepochopí.
Je to na ně příliš složité.
Ověřil jsem si to, Mimo jiné i zde, při diskuzi o volbě prezidenta.
( Kromě těch procent pro vstup do parlament, dnes Vidlák pouze opakuje mé dřívější myšlenky a postřehy u těch diskuzí. Věnoval jsem tomu pár dnů a padlo tam i to „volba srdcem“ a další.)
A nejen při volbě prezidenta.
Při poukázání na podivuhodnou neschopnost opozice vést normální politickou nebo informační kampaň, což pátá kolona zvládá bravurně, jsem poukázal na fakt, že Rajchl v jednom svém projevu nejednal takticky (snad je to už mainstreamem zapomenuto!) a vyjádřil, pro mnohé kontroverzní požadavky, předem. Reakce jedné diskutující, volně:“chápu vás (jako mne), ale proč by o tom Rajchl nemohl mluvit…“ (což je silný protimluv) a nemožnosti jí to vysvětlit, proč ne a reakcím čtenářů, že budou volit podle srdce a z důvodů morálky nebudou taktizovat, protože nejsme jako oni, jsem tehdy propadl malomyslnosti.
Otázka taktické volby a taktické kampaně, kdy je nutno získat hlasy neangažované většiny, je prostě pro část populace příliš složitá na pochopení.
Na základě jistých argumentačních stereotypů, se domnívám, že aspoň u některých se jedná o naučený stereotyp v myšlení, jakýsi blok, protože mladá generace má své stereotypy a bloky, dané dobou, kdy se jim vytvářel způsob uvažování, taky; ale zrovna v otázce taktické volby, kupodivu ne. Ale, to by bylo na dlouho…
________________________________
Otázka snížení potřebných procent hlasů na zvolení ve volbách na půl procenta, je hodně kontroverzní.
Je to, totiž, takový recept na již MINULÉ volby. Kdy platila hranice 5%.
Zkusme se zamyslet:
VOLILI BY LIDÉ V MINULÝCH VOLBÁCH, JAK V NICH VOLILI, KDY VOLEBNÍ HRANICE BYLA 5%, KDYŽ BY BYLA 0,5% ???
Než se dostaneme k této otázce která není tak triviální, jak se může zdát, když výsledek minulých voleb známe..
Především.
1. Pokud bude volební hranice 0,5% místo 5%, lze čekat, že drastickým způsobem vzroste počet stran ve volbách!
Nebude jeden Volný, pidistraniček budou stovky. Mandát a k němu přidružené peníze, budou mocné lákadlo. S 0,5 %, bude mít šanci každý! Dovedu si tedy představit třeba desítky Volných bloků a celkově stovky (možná dokonce přes tisíc, protože výhra je lákavá!), pidistraniček naprosto identických, s téměř úplně nebo úplně identickými programy, kde budou bojovat Vůdcové, podporovaní hrstkami „obdivovatelů“, „volících srdcem“, mezi sebou o své místo „na slunci“, tedy u koryta.
2. Již zavedené politické strany budou nestabilní, neboť se budou odtrhávat regionální pidiVůdcové a různí myslitelé a inovátoři, nesouhlasící i s třeba jedním bodem a padesáti ano, ve volebním programu nebo s Vůdci nad sebou, maje pocit, že jsou lepší, chytřejší nebo třeba nedostali místo na kandidátce.
3. Tato nestabilita postihne hlavně levicové a vlastenecké, politické spektrum. Proč??
ODS má, ještě z privarizace, finanční toky a má štědré sponzory, domácí i zahraniční, co mají peníze. A tak hájí jejich zájmy. Sponzoři to budou sypat velké straně, co má možnost něco prosadit. Tozn. že tomuto typu strany je lépe ve velkém houfu. (Bakala „přispěl“ svého času, na založení TOP09 a VV, částkou kolem 30 ti mega – a oplátkou nová modrá vláda s ministry Kalouskem a Trautenbergem, zrušila jeho trestní stíhání a legalizovala krádež hornických bytů. Tedy přispěl na malé strany. Ale to bylo účelové, kdy tyto strany, po volbách se ihned spojivši s ODS, měly pouze zachytit bývalé pravicové voliče, znechucené modrými krádežemi. Dnes je scéna tak polarizovaná, že na malé strany se nahraje.)
Strany vlastenecké a levicové, sice hájí zájmy většiny voličů, ale méně majetných. Takže pojivo, zvané „velký prachy“ od sponzorů, nemají. A nejsou tak ideově ukotvené. Tozn., že nestabilita a štěpení členské základny, je postihne daleko více. Otázka je, jestli tohle právě chceme?
4. Tyto nové pidistraničky, aspoň část z nich, budou mít ve vedení, řekněme, osoby poněkud podivné. A voliče také.
Dnes hysteriky přitahuje zděšená, morální Milka a jedno, dvě procenta, tak ODS získá. Novotný, obdobně, přitahuje i agresivní psychopaty. Identifikují se s těmito lidmi, kterým „rozumí“ a tak jim to hážou. Důležité je(!), že jejich myšlenky a tužby, se ve velké straně rozmělní a nejsou naplňovány.
Naprosto jiná situace nastane, když tito lidé a jejich myšlenky (typy jako Rasputin nebo guru Jára, jsou ještě v poho), dnes stojící na okraji, budou mít vlastní strany, třeba jen pidi a budou moci hlásat své myšlenky (zdaleka nejen vykrvení prezidenta, rozstřílet opozici a upalovat jako v Oděse!) a mít poslance v parlamentu! Nejen, že lze, v obrovské konkurenci, čekat všeobecné zhrubnutí politické kultury.
Riziko, že vzniknou podhoubí, líhně, přitahující podivné lidi, je značné. V podstatě se rovná jistotě. Zvláště v dnešních podmínkách s rozvrácenou státní ekonomikou, dřívějšími myšlenkami a ideály, válkou v Evropě, to vše při obohacování domácí populace, migranty zvenčí.
Z obdobného podhoubí, za obdobných ekonomických, politických a společenských podmínek, se v Evropě zrodily různé myšlenkové proudy. Naposledy jistý A.H. a to tedy byl fičák!
Nenechme se mýlit. Že to bylo dávno, Apod. Jisté je, že v případě 0,5%, u nás půjde k volbám islámská strana! Tento politický směr má disciplinované voliče, o to se věřící vzájemnou kontrolou, všude na světě, postarají! A mají jasný cíl. Takže štěpení nebo dokonce zánik, se zrovna těchto, týkat nebude! Až budou silnější, fičák to bude na beton.
5. Otázka peněz politickým stranám za počet odevzdaných hlasů.
Náklady státu na politické strany stoupnou. Pokud snížíme volební hranici, musíme snížit dosažený počet hlasů, za který je nárok na státní peníze.
Přesto, tohle vidím jako nejmenší problém.
6. Konečně se dostáváme k otázce!
V minulých volbách kandidovaly určité politické strany za určitých podmínek, jako 5% hranice na postup do parlamentu. Voliči měli karty rozdány, měli určitou strategii a volili, jak volili.
Když budou jiné podmínky, tedy bude hranice pro vstup do parlamentu 0,5% a větší počet politických stran, když budou karty rozdány jinak, ZMĚNÍ SE KVALITATIVNĚ, VOLEBNÍ STRATEGIE VOLIČŮ???
Nebo prostě voliči, co volili uskupení, která nedostala potřebný počet hlasů, vybírajíce z daleko větší nabídky, rozprostřou své hlasy ve volbách mezi více subjektů, zase „podle srdce“ a zase část jejich hlasů propadne??? 😐
Jisté taky je, že se, možná geometrickou řadou, zvýší rozhádanost parlamentu a následně neakceschopnost!? O sestavení vlády, ani nemluvě?!
Vláda i parlament, aspoň někdy, musí být akceschopní. Pokud ne, může to ohrozit celou zemi.
Vidlákovo tvrzení, že „je lepší, když parlament nepracuje“, je pak až příliš laciné, klišé.
Měj milý čtenáři, svůj názor.
Ale já v tom vidím obrovská rizika, daleko převyšující případné zisky. 🙄 …
Tohle je na mě moc dlouhé. Nové míče!
Pokud vám k vyjádření myšlenek, pouze Tweety…
Jste halt z twitterové generace!😉
Rok výroby 1948, nikdy žádná sociální síť. Holt tweeťák. [;>))
Jenom nemám rád písmenkový průjem. Ale někdo to tady třeba ocení.
Některé myšlenky nelze vyjádřit tweetem. Svět dsokaze být složitý.
Myšlenkový průjem jsou právě tweety. Krátká heslovitá prdění, sice o ničem, zato hodně. 😉
Lidé nevolí podle volební hranice, ale volí podle kandidátů a hlavně co která strana hlásá, či jak se v minulém volebním období chovala.
Proto po vládě Nečase se propadla ODS na hranici 7% z 28%, asi, přesné čísla nebudu hledat.
Po Sobotkově vládnutí měla ČSSD také šílený propad na podobnou hranici, ale nepoučila se, dále žonglovala s Hamjdou a dojela na ten novodobý směr.
Babiše porazil koronavir a hlavně ústavní soud, který dopomohl Pětikoalici. Nikdo si už nepamatuje jak záhadně byla zachráněná TOP09, když spadl server a z 4,5% se naráz vyšvihla na 5,1%.
Takže volby mohou změnit poměr sil, proto tu máme henten soud aby zasáhl. Koronavir řádil i na západě, ale tam ovlivňoval jen ty země, kde vládl někdo kdo nešel někomu pod vousy, třeba Trump.
V Kanadě Trudeau je také blb, ale přijatelný a vydržel.
Uvidíme jak dlouho vydrží rebelové ve Švédsku a v Itálii. V Turecku zničeho nic vybuchují auta či batohy.
Díky, dobrá analýza. Jsem tak rád, když někdo myslí za mě. Dyť by sme se ucaprtali, vymyslel všecko sami.
Mluvila Bobo (Bobošíková) a mluvila dobře.
Tak zpět, Vrábelovci už to poonďali. Řeší kovid a Prymulu. Ublížená MUDr. Zelená.
Už chápu svoji německou pratetu, která věřila Hitlerovi, i když ji připravil o muže i dům. Prostě v člověku se něco zadře a pustí ho to až po smrti.
Hitler nebombardoval německá města a nezabíjel německé vojáky.
… nechápavý pohled spisovatele z luxusní vily se zahrádkou na obyčejného Němce, který v letech 1914-1918 přišel o příbuzné, v letech 1918 -1925 o většinu majetku a v roce 1930 i o práci
– Tyhle události jsou, proč se Hitlerovi věřilo.
Jistě. II.WW byla přímým důsledkem, I.WW, kdy dostali Německo na kolena.
A on ho ten Adolf zdvihl.
A dneska se snaží Západ dostat na kolena Rusko. Myslím, že to nedopadne dobře. Je tu totiž kromě nazlobeného ruského medvěda i čínský drak, který hodně zesílil. Situace se mění.
Jako voják bych se ptal na to, proč ukravínci deaktivovali autodestrukční systém, který má raketu PVO zničit ještě ve vzduchu a v případě, že mine cíl.
Tak by na zem dopadla troška drobného šrotu a maximálně pár lidem poničila pár tašek na střechách.
Ale jako zaseklý propagandista furt dokolečka píšu, že to byla raketa ruské výroby a že nebýt raketové akce Rusů při SVO, tak by nebyla vystřelena.
V podstatě celá ukravina je momentálně bez elektriky. 7M odběrných míst je imho celá ukravina a její infrastruktura, včetně fabrik a krematorií. Celý výrobní a distribuční systém je/byl vybudován striktně podle sovětského systému i norem, takže do něj nic „západního“ nepasuje. Možná tak pojistky a vypínače, ale i ty blbé nn zásuvky, mají Rusové a ukravina jiné. Až na výjimky je mají bez zemnicího kolíku, protože celá soustava je budována s izolovaným uzlem. Něco jako kombinace našich IT/TT soustav.
A tohle se ukravíncům fakt vyplatí, nechat si za 5G dolarů měsíčně, rozmlátit celou vn a nn síť.
V jedné věci měl Havel pravdu. Když řekl v americkém Kongresu :” Chcete – li pomoci nám, pomožte Rusku. “
Řekl to ještě před tím, než dočista zblbnul.
A neříkal náhodou “ pomožte si v Rusku“. Ono mu takhle bylo houby rozumět, jestli předtím popil nějakou whisku a ještě blekotal anglicky, tak bych se ani nedivil. A navíc Amíci se podle jeho rady za Jelcina přesně v Rusku chovali. Nebo to taky může být chybička v překladu.
Havel taky neřekl, že útoky na Bělehrad v roce 1999 jsou humanitární bombardování. On totiž řekl, že „ehm to bombarrrrdování, jak bych tak řekl má humanitarrrrní charrrakterrr“. On toho s těžkým jazykem naplácal opravdu mnoho. Jím pořádané pitky na Pražském hradě pro kámoše s disentu byly vyhlášené. Jestli je Zeman alkoholik, tak Havel by musel být neustále otrávený alkoholem.
Zajisté.
Tak i I. měla také příčiny. Které nejsou součástí osnov nejen školního dějepisu. A tak dále do minulosti…
Většině, která dějepisnou děvku ve službách politiků pokládá za vzdělání, to stačí,
Kocour
Tam nešlo jen o Hitlera .
Prateta by musela opustit svůj veškerý hodnotový žebříček. Ano žebříček je to správné slovo.
Představte si, že plavete v rybníce. Jestli jste měl plavecké kolo, najednou ho nemáte. Jestli jste uměl dříve plavat, najednou to neumíte. Všechno je pryč. Záchranný žebřík nikde. Vše je pryč. A vy se topíte.
Takový otřes to je, změnit názory a hodnoty.
Telegram Ukrajina, Odesa
Všechny prodejní stánky fungují na generátory a na mnoha místech je na tržnicích organizováno spontánní dobíjení mobilních telefonů – zdarma. Bez vody zůstalo také mnoho obyvatel Oděsy, zejména těch, kteří bydlí ve výškových budovách, kde se voda čerpá elektrickými čerpadly. A také bez teplého jídla: výškové budovy jsou vybaveny elektrickými troubami.
V obchodech je velká poptávka po hracích kartách a stolních hrách – večer jimi lidé nahrazují internet. Na generátory je obzvlášť velký nával – supermarkety jsou zcela vyprodané.
U čerpacích stanic stojí fronty nejen aut, ale i lidí s kanystry s palivem do generátorů. Téměř všichni majitelé aut se však snaží natankovat, protože se proslýchá, že cena pohonných hmot pravděpodobně vzroste. Ceny svíček se téměř zdvojnásobily – také se nakupují v balíčcích.
Ve městě jsou velké problémy s přístupem k internetu, zejména v domácnostech.
Mobilní internet téměř všude ukazuje 3G, ale je velmi pomalý, ale na některých místech šťastlivci chytí 4G. Ale ne na dlouho. To způsobuje problémy i těm, kteří pracují a studují na dálku.
Někteří majitelé musí vyjmout baterie ze svých aut a přivézt je domů, aby si mohli nabít domácí zařízení a telefony.
Úplně to vidím. Domů do chladna přinesený auto-akumulátor od 45 do 60Ah a zapalovačové autonabíječky s USB, s účinností okolo 80%.
Po nabití tak pěti-šesti telefonů či tabletů /laptopy, až na speciální výjimky a speciálními nabíječkami, v autě s 12V instalací nabíjet nelze/, je akumulátor vymlácený tak, že s ním v té zimě nepůjde auto nastartovat. A není ho mimo vůz čím nabít. Stejně tak nelze napětím 12V DC jen tak jednoduše napájet internetová koncová zařízení, switche, wifiny atd.
Zajímavý přístup…:D
Některé starší auta mají i startovací kliku. Jak tak pozoruji, většina patří do „starších
aut, některá dokonce do veteránů.
Aut s klikou už moc nebude. Kdy se tenhle systém opustil? Myslím že na přelomu 50-60 let. Na druhou stranu stovečka a první žiguly se daly roztlačit na 9V baterečku. A moje BX se bez baterky obejde docela. Jenom je problém ho zhasnout, bo přísun paliva se vypíná elmag. ventilem…
jsem 136. hvězdička u Vlčákova článku pro Václava
a stále mne udivuje, že jich není 136 tisíc
nemá diskusi – tak děkuji s prominutím ZDE
Není jich víc, protože si to jiní pamatují jinak.