26 března, 2026

České Cintulo…

Tak už máme také svého teroristu. Youssefa Moursiho. Egypťana studujícího na Karlově univerzitě, ukázkového angažovaného liberála, který chce dekolonizační querr vzpouru, která zruší rodinu a angažuje se v hnutí Druhá směna, které útočí na spolky jako Hnutí pro Život nebo Aliance pro rodinu, přičemž toto hnutí podpořil dotací z veřejných peněz minulý ministr kultury, Martin Baxa. Zároveň to není ani tak terorista, ale nebinární teroristko. Nedělám si srandu.

Obhajovat jeho zapálení kanceláří zbrojovky v Pardubicích bude Jan Čižinský. To je ten, který má na svém stolečku na radnici ukrajinskou vlajku, palestinskou vlajku a íránskou vlajku. Neptejte se mě, jak to spolu souvisí, myšlenkové pochody pražské kavárny už delší dobu naprosto nechápu.

Tak dlouho se tady brojilo proti ohrožení přicházejícím od „proruských živlů,“ až najednou přišlo přímo z nejhlubšího progresivistického lůna těch jedině správných a hodnotově ukotvených.

Když milé teroristko přiváděli k soudu, před budovou mu vyjadřovalo podporu několik soukmenovců. Dovede si představit, co by následovalo, kdyby takhle přivedli k soudu nějakého Rusa a venku by za něj někdo demonstroval? Okamžitě by byli všichni obviněni ze schvalování genocidia a užili by si to jako Martina Bednářová. Pokrok prostě nezastavíš. Tak dlouho hledali Koudelkové svého Rusáka, až jim pod jejich bdělým okem proklouzl český Egypťan a Američanka.

Samozvaní strážci demokracie už samozřejmě spustili, že je to určitě operace pod falešnou vlajkou a všechny propalestinské skupiny v Evropě platí Rusko, takže stejně za vším stojí Putin osobně a víte co, já bych to v tomto případě podporoval. Ať se na to policie hned podívá, ať to rozkryje, ať udělá óóóbří zátah na tyhle skupiny. Všechny jsou v Praze a všechny jsou progresivistické až na půdu. Jen ať se ukáže, kdo s kým seděl u sójového latté. Už víme, že to Baxa platil a Čižinský to bude obhajovat.

Tyhle Putinovy rejdy je zapotřebí co nejdříve rozkrýt, než shoří účetnictví v další firmě dodávající drony na Ukrajinu. Je třeba okamžitě zjistit, kteří pražští kafírníci brali peníze od Gazpromu, aby u nás rozvraceli republiku. Třeba tím, že povedou boj proti jaderné energii a proti průmyslu. Protože kdyby nás chtěla jakákoliv mocnost nějak poškodit, nemohla by to udělat lépe než přes emisní povolenky, zavření uhelných dolů a přetížení energetické sítě. Nejlepší způsob, jak nás zničit, je platit organizace, které z mužů dělají nebinární teroristka.

Takže, milí policisté, šup, honem do toho, hledejte cizí agenty. Začal bych Filozofickou fakultou, protože tam se to zřejmě líhne i verbuje. Pak bych se podíval k Čižinskému na Prahu 1, k Pirátům na Magistrát a nevynechal bych ani ODS, která prostřednictvím Baxy nejspíš teroristy platila z veřejných rozpočtů. A prověřte také platební platformu Darujme.cz, přes kterou naše teroristko žádalo o peníze a přes stejnou platformu vybírá peníze i nás Miki Minář.

Nevynechal bych ani Českou televizi, která těmhle lidem dává podezřele hodně prostoru. A taky Člověk v tísni! Ten tyhle myšlenky za zahraniční peníze šíří v českých školách. Určitě jsou to russsssské peníze. A taky prověřte Apolenu Rychlíkovou!

Mocinky se těším na vyšetřování. Nemohu se dočkat, až se ukáže, že stopy vedou do samého srdce liberální demokracie, mezi kluky, co spolu mluví a jejich hodnotové ukotvení je tak skvělé, že nemohou dělat chyby. Stejně tak se nemohu dočkat, až se ukáže, že stopy vedou i na Ukrajinu, kde je tak málo korupce, že třetím největším prodejcem značky Bentley, je dealerství v Kyjevě.

Poslechl bych Petra Ludwiga, Štít demokracie i Milion chlívek a začal bych okamžitě se šťárami i vyšetřováními. To by tak hrálo, aby k nám ruský vliv směřoval skrze Karlovu univerzitu a nikým nekontrolované pražské politické neziskovky. To by tak hrálo, aby Gazprom financoval naše ekologické organizace. To by tak hrálo, aby byly pražské radnice pod zlotřilým Putinovým vlivem. Nedovedu si ani představit, s kým své temné rejdy domlouvá Šimon Pánek.

Neměl by se na to udělat nějaký zákon? Třeba zákon na registraci zahraničních agentů? Slyšel jsem, že v USA už to zavedli a docela to pomohlo.

Šup, na nic nečekejte! Vyšetřujte ruskou stopu. Říká vám to sám datlový věnec Petr Ludwig a ten se ještě nikdy nezmýlil. Rusko nám infiltrovalo samu podstatu liberální demokracie a teď vysílá do útoku nebinární agentka, aby zakroutili/y/a krkem kapitalismu. Obzvlášť tomu kasínovému kapitalismu, který se dělá pomocí půjček na Ukrajinu a zpětné provize do fialových kampeliček.

Kdyby se v hentom Islámábádu Američané s Íránci nějak dohodli a nebyla z toho Třetí světová, budeme mít docela zábavné léto s odhalováním, kdo je skutečným nebezpečím pro tuto zemi. Nakonec se ten konec světa dá docela vydržet. Je to větší sranda, než jsem si myslel. Pokrok prostě nezastavíš. Nebinární teroristko, to jsme tu ještě neměli.

__________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

275 thoughts on “České Cintulo…

  1. Poté, co Írán oznámil, že propouští lodě zemí, které nejsou nepřátelské Íránu, jen od nich vybírá 2 mega poplateček, tak oranžový kreténský pedofuhrer prohlásil, že mu Írán daroval dárek, aby ho přesvědčil, že ti lidé, se kterými jedná dle svých fantasmagorií a halucinací, že ti lidé mají reálnou moc a tedy že jako má smysl, aby s těmi neexistujícími lidmi oranžový pleška jednal

    CNBC: https://www.cnbc.com/2026/03/26/trump-iran-war-oil-strait-of-hormuz.html

    a ti dementní presstituti ty bláboly oranžového kreténa komentují jako vážnou věc, jako něco co je skutečnost a ne jen zoufalý blábol idiota

    Je konec.

    Jako civilizační okruh nejsme sto vnímat nebo si dokonce ani jen připustit realitu – a proto na ni nemůžeme reagovat jinak než zcela chybně

    1. Arde, Trump musí hrát svou roli, kterou asi nechápete, tak Vás to stále rozčiluje.
      Trump v žádném případě není idiot, jen hraje ve hře, které nerozumíte..
      Zkuste ho prostě ignorovat a bude Vám podstatně lépe.

        1. Třeba nám neo vysvětlí jakou že to roli vlastně Trump hraje, protože on to, jak vyplývá z jeho psaní, chápe. On je zřejmě ten chytrý. Nebo, že by se mu Trump svěřoval?

            1. Už to píši poněkolikáté. Trumpovi hrozilo v průběhu volební kampaně trestní stíhání za účetní podvody. Souhlasil s úkolem mu navrženým a trestní stíhání bylo pozastaveno.

              1. Re: Pája

                Jinak – ano, může být. Trampka toho má za sebou hodně, páč je to muž postaršího vydání a po celý život nešetřil nikoho kolem sebe.
                Je dosti možné, že jej někdo drží za koule a občas lehce zamačká.

            2. Re: Pája

              Hmm, tak to není nic moc výhled…
              Vykládala se u nás po hospodách taková historka.

              Přijel soudruh okresní tajemník do železáren na aktiv a vysvětloval, co to ta perestrojka vlastně je. Lidi čuměli s otevřenými chlebárnami a furt nic moc. Když už měl být konec, přihlásil se jeden soudruh označený za kádrovou rezervu a znovu se zeptal, co to ta perestrojka má vlastně udělat s neutěšeným stavem hospodářství.
              Soudruh tajeník převrátil oči a zavelel: „Přineste mi dva kbelíky, jeden prázdný a druhý plný matiček a šroubů.“
              Za deset minut stály u řečnického pultu dva kbelíky, jeden prázdný a druhý plný matiček a šroubů.
              Soudruh tajemník popadl plný kbelík a přesypal šrouby s matičkami do prázdného kbelíku. Pak udělal totéž ještě jednou.
              „Viděls to soudruhu?“ zeptal se tajemník soudruha rezervisty.
              „Nóóó, viděl!“ vykřikl nesměle soudruh rezervista. „A jestli jsem viděl opravdu dobře, tak se nic nezměnilo!“
              „Nezměnilo,“ odpověděl soudruh tajemník, „ale toho kraválu, co jsem tu nadělal!“

              1. Náhodou se toho změnilo hodně. Matičky a šrouby se promíchaly. Ty, co byly dole, se při troše štěstí mohly dostat nahoru, a naopak ty nahoře, které měly smůlu, se zase propadly někam dolů.

                Každopádně ale jestli je někdo předtím do toho kýble pečlivě seskládal třeba podle stupně potřebnosti, tak teď je v něm takový bordel, že se ho už nikomu nebude chtít dávat dohromady. 🙂

                1. Re: SB

                  Na pořadí matiček a šroubků ve kbelíku kadí Bílý Tesák. Sleduje se VŽDY úhrn.
                  Jak pravil soudruh Stalin -úmrtí jednoho člověka je tragédie, smrt padesáti tisíc lidí je statistika.

                  1. Když se u nás v roce 1989 ten kýbl přesypal tam a zpátky, tak i tam, kde byl do té doby relativní pořádek a šrouby a matky docela srovnané, vznikl neuvěřitelný bordel. Namátkou školství.

                    Ale kraválu se u toho nadělalo dost, to je pravda. A úhrn se (tehdy) taky prakticky nezměnil, i to je pravda. Dokud zvonku aj zvnútra nenavrtali do kbelíku díry. A pak ještě třetinu nevysypali. A nakonec ho nenechali totálně sežrat rzí.

      1. neo napsal:
        26 března, 2026 (17:54)
        ———
        Takže ten, kdo se směje blábolení oranžového dementa je podle vás nechápavý, zatímco ten, kdo za tím jeho zoufalstvím a lhaním vidí nějaký super tajný a super geniální plán je génius neo, right? 😉

  2. Dnes jsem slyšel hanebnou lež! Prý Halík píchal Mináře. Hnusní dezoláti. Taky to tvrdil pplk. Koller včera v dezo pořadu CasusBelli.

        1. Re: TzR

          Tak to dopadl slušně. Hrdzavý drát v prdeli taky není moc velká výhra! Si představte, když se ve vaši řiti začne odlupovat hen tá ona vyonďatá hrdza. To nepomůže ani voňavá a jemná vazelínka!

          No fůůůj, co jsem to zas napsal?
          Za to můžete VY!!! Jste čuně!!! A z Rajky k tomu!!!
          (-:

  3. A už to jede, profesionální lháři začali fejkovat fotky a vyrábět lži jak na běžícím pásu.

    Dane, ty jsi ten hajzl, co vyrábí fotečky těch teroristů s těmi, které nemáš rád? Nebo to u Vás v (se)hnutí dělá někdo jiný?

    1. Prosím o podrobnosti, dejte sem celé kompro na Vidláka, nebo alespoň dovysvětlete. Předem děkuji.

      1. Já jsem se Vidláka zeptal. On má za sebou bohatou minulost lží a k fejkům se hrdě hlásí.

        Možná to dělá jeho bratr. Nebo někdo jiný z Vidlákovy politické (ne)ziskovky?

        1. Prosím konkrétněji. Nejlépe odkaz na fejkovou fotku s doprovodnými lžemi. A proč si myslíte,že se mu daří obelhávat touto fake-fotkou lidi? A jaký může mít cíl?

          1. Podle popisu a klíčových slov (lži, nenávist, teroristi) možná myslí toto, ale to už bylo dávno a nedělal to zaručeně Vidlák. 🙂

    2. Myslíte tu fotku Mináře s Halíkem, kam někdo dokreslil to naše teroristko? Tak to sorry, to nemohu sloužit. Tak daleko moje fantazie nesahá, abych spojil Lucifera s blbečkem.

      1. Ale hlavně veškeré Vaše fejky jsou dělány tak, aby každému včetně silně retardovaných anonymů bylo zcela jasné, že jde o fejk pro pobavení.

        1. Naprostý souhlas. Jaký je rozdíl mezi sestříhanou fotkou a například tvrzením, že je někdo „proruský“? Obojí jen popisuje cosi, so se odehrává ve fantazii autora…

    3. Vždyť je to taková legace, Pravdaaláska s tím má bohaté zkušenosti. Ať ochutnají polívčičku podle svého receptu…

  4. Filda Univerzity Karlovy, detašované pracoviště Aspenu, opět v hlavní roli. A pom by stačilo tak málo – placené studium – aA ten zvěřinec podporovatelek On/Ona/Ono (tuto squadru nešlo v TV přehlédnout) by neexistoval. Vážně to musím platit ze svých daní?

      1. Všichni kdo platí daně, jakékoliv i DPH. V Kanadě bylo nižší, 7% pro federální vládu, 7% pro provincii (před 31 lety).

    1. Filda je Filosofická fakulta, ta v tom tentokrát nefiguruje, tedy jde o Fakultu humanitních studií (FHS). To je ta líheň.

      1. Je to nepodstatné, ale pro puntičkáře – Zmatení pravděpodobně pramení z toho, že:
        Jeden ze zadržených studuje na Filozofické fakultě UK v Praze (historický/filozofický obor).
        Další z podezřelých se v minulosti pohyboval v prostředí Fakulty humanitních studií (FHS), ale není tam v současnosti zapsán jako řádný student.

    2. V USA mají takových pošuků na vysokých školách mraky i když tam platí vysoké školné.

      Nepřihřívejte si na tom svoji ideologickou polívčičku.

      1. Jakože není souvislost mezi placeným školným na fildě (třeba 300 tisíc za rok) a počtem studentů tamtéž? Jakože by ty hulákající individua s kroužky v noce, v puse a v obočí, v hadrech jak z cirkusu, nabuzené ryze přírodními životabudiči, že by tyto boží děti „studovaly“ na fildě i za svoje prachy (proptože by je žádná firma zcela jistě nesponzorovla a neměla zájem o jejich např. desetiletý úpis)? (Na rozdíl od medika, technika, IT studenta, …, kteří by si mohli vybírat které firmě se upíší).

        1. Školné ty lidi nevymaže. Stejně jako je nevymazalo v USA. Ti lidé obvykle nejsou z chudých poměrů. Ti nejradikálnější tam zůstanou.

          Když se bude studovat jen to co nějaká firma (nebo bohatí rodiče) zaplatí, tak například nebudou učitelé do základek.

          1. No tak. Když nebudou, tak se zvedne jejich cena na pracovním trhu (výplat, morální ohodnocení, fasování bytů, důchodové výsluhy, …). A až se zvedne dostatečně, tak zase budou. Zákon nabídky a poptávky.
            A vážně by se nemělo studovat to, co firmy poptávají a jsou ochotny platit? Má to být naopak -tedy studovat to, co pracovní trh nepotřebuje?

            1. Jsou věci, které trh nepotřebuje a lidé ano. Nehledě na to, že ten mýtický volný trh, který má být lékem na všechny bolesti, neexistuje nikde na světě.

              1. To je téma na diskuzi: Co trh neocení, ale lidé ano?

                A máte pravdu, že volný trh není univerzální dobro – je to jen, dle mého, zatím nejlepší varianta ze známých. A dá se různě doplňovat – charita s mecenáši, církve se svými Bohy, …

                1. Ty nejdůležitější věci na světě za peníze nejsou. Mír, láska, přátelství, zdravá příroda, dobré vztahy….

                2. např. zdraví

                  trh to neocení, lidi ano, ale stejně se jdou očkovat, páč jsou dementní a maj vymytý kebule jako ETakokos

                  1. Někteří, kteří byli či jsou nemocní již vědí, že revizák léčbu schválit nemusí, a ošetřující lékař se jen zeptá, jestli je rodina ochotna těch 12 (30, 80, 120, …) tisíc měsíčně doplácet ze svého.

                3. Rozumný sociální smír.
                  Nemá s trhem nic společného, ale lidi by jej ocenili velmi vysoko.
                  Pro dlouhodobý politický i sociální klid je nutný, protože sociální občanská válka nedopadla v žádném státě dobře, pro nikoho.
                  My se teď nacházíme doslova na hraně toho, co je ještě snesitelné, ale máme namířeno směrem k sociální válce.

                  Už jsme ho tu měli, rozumný sociální smír.
                  Nevážili jsme si ho až natolik, že jsme si jej nechali sebrat hrstkou navedených dacanů, tzv. disidentů.
                  A také úplně zblblých, cinkajících Pražáků.
                  Byla to pro nás taková samozřejmost, že jsme ji ani nevnímali.

                  Nikdo nevěřil tomu, že kapitalismus zlikviduje sociální smír téměř bezezbytku.
                  Kdo tu vlastně 1989 mluvil o kapitalismu?
                  Nebyla náhodou přednostně řeč o demokracii, ale o kapitalismus, natož takhle divoký a zlodějský, tehdy nikdo nestál?

                  1. Většina, a to drtivá, to chtěla zkusit. Tak se to zkusilo. A pořád to drtivé většině voličů vyhovuje (proti je snad jen KSČM a Stačilo, tedy jestli vůbec).

                    A ty nůžky bohatí/chudí se logicky rozevírají – bohatí, obecně, s lepším vzděláním a vybudovanými kontakty, mají jaksi výrazně vyšší platy, mají úspory v investicích, které generují další nezanedbatelné příjmy, bydlí levně ve vlastním, vyrábí si vlastní elektřinu, …
                    Jak si představujete změnu (zabavit úspory a investice bohatým, dát uklízečce podobný plat jako primáři, …) ?

                    1. Na to existuje jednoduchý a zcela demokratický recept. Ten se jmenuje progresivní zdanění majetku.

                      Třeba ve Švédsku to fungovalo desítky let, než byl ten systém záměrně zničen.

                    2. Stan Borowitz 26 března, 2026 (18:30)

                      Opravdu jste chtěl napsat majetku a ne příjmů ? S příjmy souhlasím, s majetkem ne.

                    3. Odpovědět: Tymákovan

                      Nejspíš obojího. Protože tomu zdanění příjmů se poměrně snadno obchází. To progresivní zdanění majetku se samozřejmě myslím tak, že se nebude vztahovat na jeden dům, jeden byt, jednu jachtu, ale na každý další dům, další byt, další jachtu. Zjednodušeně řečeno.

                    4. Protože zdanění příjmů se poměrně snadno obchází. tam mělo správně být.

                    5. Stan Borowitz 26 března, 2026 (19:02)

                      Děkuji rozumím Vám, ale pořád s tím mám trochu problém. Zaprvé jsem u nás alergický na neřešení příčiny ale nějak flikovat následky. Klasický příklad pro ilustraci, lidé kradou kovy a zpeněžují je v kovošrotech, tak se místo boje proti krádežím uzákoní povinnost posílat peníze na účet. Toto řešení obcházení zdanění příjmů mi to nejen připomíná, ale hlavně i z milionu jiných důvodů se musí udělat vše pro to, aby se obcházet nedalo. Nepřijde mi, že by to dnes bylo až tak těžké, spíše jsou zájmy aby se daly příjmy skrývat.

                      Váš návrh nedanit první kus majetku je rozumná, ale já si pořád myslím, že člověk by měl mít možnost si bez problémů udržet majetek, na který si svou prací vydělal a ne se bát, jak z něj na pensi zaplatí daně. Pokud kterýkoli svůj majetek používá k výdělku, musí danit zisk.

                    6. Odpovědět: Tymákovan 26 března, 2026 (19:32)

                      Tak jsou to jen takové úvahy, jak ten problém rozevírajících se nůžek a z toho pramenícího společenského rozkladu řešit. Chtělo by to podrobně rozebrat a namodelovat tak, aby se mnohem větší daňové břemeno přeneslo na nejbohatších cca 5 % populace.

                      Skvěle o tom píše Petr Hampl v textu Daně a úpadky civilizací:

                      Zajímavý postřeh ze včerejšího semináře docenta Téry o byzantské civilizaci. Co je nejčastější příčinou kolapsu civilizací, říší či impérií? Úpadek morálky? Ztráta ideálů? Ani náhodou. Takové jevy mají vždy nějaké strukturální příčiny a moralizování je jen výmluva, že se nám nechce ty skutečné příčiny hledat (nebo je nám nepříjemné, co bychom se dozvěděli).

                      Nicméně co je tedy tou příčinou, která vyplývá z Térova výkladu? Příliš nízké daně pro několik nejbohatších procent! Na první pohled to může znít absurdně, protože nejsme zvyklí o tom takto přemýšlet, ale při bližším pohledu je to docela logické.

                      Existují různá uspořádání. Někde je vlastníkem všeho panovník. Když s tím hospodaří dobře, dokáže financovat mnoho věcí. Když hospodaří mizerně, má jeho stát problémy. Ještě výhodnější se ukazuje možnost, kdy stát zavede nějakou formu soukromého vlastnictví, nechá lidi samostatně hospodařit a vybírá od nich daně. Naopak nejhorší varianta nastává ve chvíli, kdy se příliš velká část majetku (či příjmů) dostane do rukou lidí, kteří nenesou odpovědnost za chod státu. Tahle úzká majetková elita postupně získá takové bohatství a moc, že se dokáže vyhnout placení daní. A dokáže dokonce rozšířit představu, že pokud by měli chod státu financovat ti nejbohatší (jak je logické a správné – vždyť chudí zase dávají svou práci a ochotu bojovat), bylo by to údajně amorální, ekonomicky iracionální atd.

                      Daňové zatížení se pak přenáší na méně majetné skupiny, ale ty pod ním kolabují. Stát není schopen financovat ani brannou moc, ani veřejné stavby, ani vzdělávání a nevyhnutelně přichází úpadek.

                      Mimochodem, i na začátku současné civilizační krize, tedy na přelomu 70. a 80. let, došlo k prudkému snížení korporátních daní a k růstu manažerských bonusů, spolu s neoliberálními slogany o tom, že „zdanění je krádež“, vlády mají „ruce v cizích kapsách“ apod. A výsledky se dostavily: hluboce zadlužené státy, zavřené fabriky, rozpadající se infrastruktura, úpadek vzdělanosti a neschopnost národních států čelit skupinám fanatiků. A co neoliberálové navrhují? Problém je prý určitě v úpadku morálky.

                      Tři kontrolní otázky:

                      Vyvrací tenhle pohled něco z toho, co jsem napsal dříve? Samozřejmě. Nízký věk, nízká krystalická inteligence – i já jsem produkoval moralistní pitomosti.

                      Můžeme formulovat nějaké obecné pravidlo?
                      Snižování daňového břemene nejbohatších tří procent je vždy spojeno se společenským úpadkem. Bez ohledu na to, zda je to dáno snižováním sazeb, způsobem výběru nebo něčím jiným.

                      Prognóza:
                      Všechny příští úspěšné pokusy o regeneraci budou obsahovat také radikální změnu rozložení daňového břemene, a to tak, že mnohem větší část břemene ponesou nejbohatší. Jedinou alternativou je masový nárůst státního vlastnictví.

                    7. Stan Borowitz 26 března, 2026 (20:29)
                      Moc děkuji, tento obor jsem u docenta Téry neznal. Mám jen jednu drobnou výhradu. Podle mého je to s úpadkem morálky svázané, protože popisované schema vede k vládě bez morálky, dokonce snad ji i vyžaduje. Samozřejmě ty daně se výrazně lépe kvantifikují.

                  2. Odpovědět: Teco

                    Kapitalismus se za demokracii schovával nejen v roce 1989. On se za ni schovává neustále. I dnes nám neustále tvrdí, že žijeme „v demokracii“, přičemž to samozřejmě není vůbec pravda. Svůj každodenní život žijeme v kapitalismu, demokracie je jen forma, kterou se jednou za čas vybírají ti, kdo dohlížejí na to, aby měli kapitalisti „klid na práci“…

                4. Odpovědět: Eta – Vidlákova cesta tam a zase zpátky

                  Co trh neocení, ale lidé ano?

                  Namátkou kvalitu, když se budeme držet ekonomických hodnot. Lidi by si třeba často rádi koupili kvalitní zboží, ale nemají šanci se o něm dozvědět, protože trh jim prostřednictvím reklamy vnucuje nekvalitní šunt od nadnárodních korporací, které mohou na reklamu vydávat nekonečně peněz. A výrobce kvalitního zboží zkrachuje, protože „trh“ tu kvalitu neocení.

                  1. A já si myslím, že je to právě naopak. Při srovnání s minulostí žijeme v době neskutečné informační exploze – není problém si najít svého výrobce kloboku, porovnat a vyhledat komponenty na jízdní kolo, farmičku s výrobou sýrů, malého producenta vína, … a pomocí škály platebních metod zaplatit. Dodají Vám až do bytu.

                    Zkuste namátkou jmenovat zboží, u kterého Vám nevyhovuje jeho kvalita a já zkusím najít možnosti.

                    1. Jo, informační technologie to trochu vylepšují a „demokratizují“, jenže musíte investovat vlastní úsilí, tedy vyvinout individuální lidskou aktivitu. Trh vám ze všech stran tlačí ty, kdo mají nejvíc peněz na reklamu.

                      Potřeboval bych doplnit sadu příborů, které jsem před cca 30 lety koupil ve Švýcarsku. Jsou to příbory špičkové kvality, nicméně trh zařídil, že jejich výrobce zřejmě zanikl nebo už je nevyrábí, tak když mi je seženete, budu rád. Klidně pošlu fotku.

          2. A pro úplnost, nezůstanou nejradikálnější, ale nejbohatší, kteří si budou studium platit sami (resp. jejich rodiče). Proč ne? Jestli má někdo koníček hru na trombon nebo jej baví feminismus v díle O. Sekory – jeho věc, jeho peníze.

            1. Hm… zajimavy… prej nejbohatsi. Nepsal tady Eta horem dolem, ze nic takoveho nehrozi, protoze bezurocne pujcky a tak?

              Udrzet konzistenci Eta, udrzet konzistenci. Nazoru, aby bylo jasno, konzistence cehokoliv jineho je vas problem.

              1. Ten kdo nemá na rozhazování, nejspíš nepůjde studovat obor, který nemá uplatnění. Půjde tam, kde A) půjčku z platu splatí, nebo B) přímo se upíše nějaké firmě, která za něj studium (a to komplet – nejen studijní polatky) zaplatí. Již dnes, i když je studium zadarmo, někteří rodiče nemají milion na studium na VŠ pro každé dítě.

            2. Ano, zůstanou nejbohatší a ti, kteří mají styky.
              Trochu ale začíná být problem, že za peníze si inteligenci ani tvořivost nekoupíte.

          3. Obávám se, že ti nejhorší pocházejí z opravdu bohatých rodin, takže roupama nevěděj co dělat, jak by řekla moje babička z Holic.

    3. Když vás čtu, mám radost. To je jako poslouchat škrkavku,že je nutné nasadit ta antibiotika na angínu.

      1. Jednoduchá odpověď zní NE.
        Ta složitější zní ANO – že to rodiče stálo dost peněz za ubytování, kapesné, vybavení (PC), … A ani tak to nebylo zadarmo – platili to v daních.

          1. A mladý lékař, vystudovaný zadarmo (a logicky tedy s nižším platem) jistě motivační nabídky pharma firem odmítá. I Vy naivo.
            PS.: Manželka pracuje ve pharma businessu hned od školy, od roku 1993, a prošla si hodně pozicema. Tady mám info z první ruky.

              1. I já, ale Etova manželka jako zástupce pharma firem se logicky setkává spíše s těmi, kteří od ní berou úplatky ( Eta to jistě nazývá jinak, třeba provize ) než s těmi našimi poctivými.

            1. Můžete napsat, jak pharma firma motivuje absolventy a mladé lékaře?
              Pokud mám správné informace, potom platí občas účastnické poplatky,někdy cestu a ubytování na kongresu, a to jen primářům a jejich zástupcům.
              Protože nemocnice, i ty fakultní, to platí jen málokdy. Stejně tak odborné specializační kurzy.

          1. V roce 1987 jsem nastoupil v Žilině na obor „Teoretická kybernetika, jako buržoazní pavěda“. Programoval jste tak, že jste prográmek napsal na formulář a nechal si vyjet děrné štítky (několik dní), potom jste je v gumičce nechal v dřevěném kastlíku na sále a za několik dní Vám předali přetištěnou obrazovku (s chybovou hláškou většinou). Občas nějaký dobrák, Vám pro pobavení přehodil nějaké štítky.
            Nebo jste měl vlastní PC s emulátorem programovacího jazyka.

            1. Jo, tu zábavu se štítkama si taky pamatuju. I to, s jakou posvátnou úctou jsme na ně hleděli, když jsme je viděli poprvé.

              S tím přímo placeným vzděláváním s vámi částečně souhlasím, mohlo by fungovat jako regulační prvek, ale představoval bych si to nějak takto:

              Stát, tedy nikoli banky, by na začátku studia studentovi poskytl bezúročnou půjčku na krytí školného, takže student by nic neplatil. Nebo by mu za každý ročník naskakoval dluh u státu, opět bezúročně. Po dokončení studia by za každý odpracovaný rok dostával daňovou úlevu/bonus tak, aby se úvěr/dluh do doby splatnosti úvěru umořil. Při práci ve vystudovaném oboru by bylo umořování rychlejší. Stát by také (ne)poskytováním daňových úlev mohl určité obory podpořit zrychleným umořením, nebo naopak znevýhodnit tak, že by se umořila jen část dluhu a zbytek musel absolvent doplatit. Pokud by se absdolvent po skončení studia rozhodl odejít pracovat do zahraničí a daně platil tam, výhodu umořování formou daňových úlev by ztratil a musel by celý dluh (nebo nesplacenou část) doplatit. Totéž při nedokončení studia z jiných než nezaviněných důvodů.

              Prostě v žádném případě se do toho nesmí pustit banky a jiní privátní „dobrodinci“ s jejich „výhodnými nabídkami“, jinak dopadneme jako v USA.

              1. Já naštěstí štítky ne, my měli pásky.

                Zbytek plný souhlas, jen záleží na seznamu nezaviněných důvodů.

                1. Já jsem konec éry štítků chytil v prváku (proto i ta posvátná úcta), později už jsme taky přešli na pásky.

                  Ten seznam je samozřejmě důležitý, třeba zdravotní důvody jsou jasné, ekonomické taky (i bezplatné studium je hodně drahé). Z opačné strany spektra mne napadá třeba „už mě to prostě nebavilo“. Za odpadnutí v prváku bych asi nikoho nepenalizoval, v tom věku člověk snadno přecení své schopnosti. I když já to pořád poměřuju náročností z našich časů…

  5. CNBC: Trump says Iranian negotiators ‚better get serious soon, before it is too late
    (Trump říká, že íránští vyjednavači by se měli „brzy začít chovat vážně, než bude příliš pozdě“.)

    Myslí tím snad, oranžový fuhrer, TY vyjednavače, se kterými už týden jedná, oni ho týden prosí na kolenou, ať s nimi uzavře deal, darovali mu bambiliony bambilionů dolarů v ropě a plynu, dohodli se s ním, že Hormuzskou úžinu bude vlastnit USA a Trump tam doživotní CEO a tak vůbec?????

  6. Dobrý výkon, jako obvykle.
    Doplním o podobně úderný závěr
    „nebinární teroristko“ se ukázalo více akceschopné, než vlastenci házející zápalné láhve do romského bytu, než „Důchodce, který chtěl vykolejit vlak“, apod: „ono se to“ pokusilo udělat něco, co mohlo mít nějaký reálný dopad na „situaci na bojišti“ (netuším, pro koho a co firma vyráběla, stejně jako většina).
    Znamená to snad, že nějaká možnost změny systému (nejen výměna u koryt), případně revoluce přijde teprve až se zvýšením počtů LGBT a s výměnou populace? Asi ne, koryta jsou, až na vyjímky, důležitější pro všechny.
    A „vyjímky“ dělají většinou jen „zbytečná gesta“, v lepším případě z přesvědčení.
    Praví hrdinové, jako třeba já, sedí u PC a komentují.
    Všichni jsme disidenti, za minulého režimu jsme obvykle sedávali v hospodách.
    !!!
    Prosím, nutně potřebuji peníze na nákladnou opravu svého přítele, plyšové Lišky-polštáře.
    Peníze posílejte na konto „Člověk v tísni“ s variabilním symbolem „Rozpáraná Liška“.
    (A dejte se vycpat).

  7. Lehce OT:
    Litva předala Rusku oficiální protest proti narušení vzdušného prostoru, kterého se dopustil… Ukrajinský dron. (Aktuální konflikty)

        1. Leda britskou, proč by Putin posílal své drony na svou rafinerii v Primorsku v Leningradské oblasti?
          Protože ten dron byl z té série co doletěla do té rafinérie a vyvolala obrovský požár. Co ekologové?
          NIC? TOHLE JE EKOLOGICKÁ KATASTROFA…

    1. Z toho bych soudil, že Litva již dotyčné území pokládá za Ruské a žádá Rusy, aby si tam udělali pořádek. To mi přijde jako docela prozíravé chování Litvy.

  8. CNBC:
    Země Zálivu vyhrožují vstupem do války.

    No, tak to je asi už nebaví být bohatými tyrany a rozhodli se být opět chudými beduíny ve zbídačené zemi…

    Nikdy bych nevěřil, že se najde někdo, kdo se přidá ve válce ke straně, která válku prohrála a už to nemůže zvrátit – ale svět je plný překvapení a o sebevražedná politická rozhodnutí v něm není nouze

    1. Já z toho čtu, že Saudi a SAE nejsou ve skutečnosti tak suverénní jak se prezentovali a pravděpodobně přes prachy/byznis to tam ovládají sionisté.

      1. Mají nakoupené americké dluhopisy podložené vírou v petrodolar. Koho by ještě před několika málo lety napadlo, že petrodolar bude v ohrožení. Ano, takže přes ty dluhopisy tam mají sionisté vliv. Padne-li petrodolar úplně, budete vlastnit bezcenné papírky.

      2. imho, v tom problém nebude, zato v provozní slepotě, v syndromu vynaložených nákladů nebo v setrvačnosti je myslím hlavní problém
        stará paradigmata přestala platit – a ti, co v nich jsou navezeni, to nevidí

  9. https://www.youtube.com/watch?v=TjFrnJ_Vvrk
    Včera mi nabídl Jůtube tohle video a já asi začnu věřit na duchy. Měsíc mě bolí koleno, levé, teď už i pravé a já jsem nic nehledala na netu/Temu, kromě stahovací bandáže.
    Ta paní mluví o epidemii artrózy, že to dříve v takovém měřítku nebylo a může zato změna stravy, přestaly se jíst vývary, jí se dietní strava.
    To není jen covid, toho je víc co nám zkracuje život.
    Už delší dobu sleduji, že lékaři nejsou vedeni aby byl pacož zdravý, zájem je o vyšetření, které nepotřebujete. A jsou lékaři, kteří vás začnou nesnášet, pokud už potřebujete léčit třeba bolavá záda, jako má bývalá lékařka. Je jediná, která má stále volnou kapacitu a přijímá pacienty.

    1. Kdybyste včas umřela jako naši předkové, nic by vás nebolelo nebo jen chvíli .
      80% nákladů na zdravotnictví spotřebovávají lidé nad 70. U lékaře si jen kupujeme čas navíc.
      Žijeme prostě moc dlouho.

      1. V Ovčárech u Kolína je hrob manželů Černíkových. Pán se dožil velmi solidních 80 let, jeho žena 103!! Vzhledem k tomu, že zemřela v r. 1923, asi ji nějaké blbosti o „zdravé výživě“ nestačily zasáhnout.

    2. Léčeni je byznys, proto pacient musí být spotřebitel a vylečený člověk přestáva být pro pharmabyznys spotřebitel. Což je pro ně neefektivní.

    3. Re: Evix

      Epidemie artrózy je tu proto, že máme v populaci 70% kusů s nadváhou. Konec, tečka.
      Shoďte dolů 20 kilo a budete lítat jak čamrda.

  10. POTVRZENO! DOZIMETR byl propojen na politiku.

    V kauze Dozimetr vypovídá bývalý ředitel DPP Witowski. Přiznal napojení na politiku

    Ve čtvrtek v kauze Dozimetr vypovídá u soudu bývalý generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Petr Witowski. Toho z pozice odvolali na podzim 2024, kdy kriminalisté v sídle podniku provedli zásah kvůli jiné kauze. Na začátku líčení Witowski vypověděl, že byl nominantem hnutí Praha sobě. Na většinu otázek státního zástupce odpověď nezná nebo uvedl, že si na souvislosti nevzpomíná.

    Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/soud-dozimetr-dpp-witowski-svedek.A260326_070524_ln_domov_lval

    1. Za vším hledej ženu. Světlanka W. vždycky ví, na koho se přilepit. Předtím na Witowského, teď na protokoláře. Záruba asi nebyl takový terno, v déledobějším horizontu.

Napsat komentář: Josef Švejk Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *