Pak přišel Brusel, Green Deal a šílenci pro které je ideologie víc, než zdravý rozum.
Volkswagen hlásí úspěch. S předčasným důchodem souhlasilo 20 000 jeho zaměstnanců. Tak to gratuluju. To je fakt úspěch, zavřít sám sebe. Prý to má automobilku stabilizovat v turbulentních časech. Přeloženo: Nechali jsme se vykopnout z trhu Čínou.
A ten slavný úsporný program, na kterém se vedení Volkswagenu dohodlo s odbory koncem loňského roku, počítá s tím, že do roku 2030 zanikne v německých továrnách až 35 000 pracovních míst. To jako škodováci chcete slyšet. A chcete to slyšet i jako nejprůmyslovější země Evropy, která je na automotive životně závislá. Chcete to slyšet jako část jejich dodavatelského řetězce.
Ale je úplně jedno, co chcete nebo nechcete slyšet teď. Celé ty roky jste mlčeli, protože manažerská výplata pořád chodila, služebáky se měnily jako ponožky a velký šéf říkal, že ta cesta je správná. Nejste hloupí, věděli jste, že je to blbost a že to bude průšvih. Věděli jste, že ta auta jsou příliš drahá, že máte nejhorší software ze všech, že rezne a upadává i to, co nikdy nerezlo a neupadávalo. Věděli jste, že Němec je šílený jako vždycky.
Vědeli jste to, věděli jste, že plná elektromobilita není cesta. Věděli jste, že naše zisky sanují německou matku a její ekošílenosti. Neozvali jste se. Řešili jste nástěnky o třech covidových mušketýřích, o tom jak se máte chovat k fluidnímu pohlaví a kapající kohoutky. Dělali jste, že to do té zdi nabombíte s úsměvem na rtech a písní v duši. Tak budete mít možnost. Už bych si připravovala píseň. Pokud se něco dramaticky nezmění, bude labutí.
Česko nebylo nikdy automobilovou velmocí. Tou byly USA, GB, D, I, F, Japan, Korea. Nyní je to Čína. My jsme velmoc tak leda v pití piva.
Celosvětová produkce všech aut s motorem s vnitřním spalováním ICE vyvrcholila v roce 2017 a od té doby klesá.
Celosvětová produkce ropy C&C crude+condensate, což je jediná surovina vhodná k destilaci benzínu, nafty, kerosinu a mazutu, vyvrcholila v listopadu 2018 hodnotou 84,5 mb/d a od té doby klesá.
Těžba ropy a vozidla se spalovacím motorem jsou propojeny jako siamská dvojčata. Bez fosilních paliv se neobejde téměř žádné vozidlo. Ropa poskytuje energii pro pohon. Ropa dodává energii pro těžbu ropy. A poskytuje velkou část energie pro stavbu vozidel a silnic. Celosvětově se pro motorová vozidla používají téměř výhradně spalovací motory, podíl elektromobilů se pohybuje v řádu procent (1,4 % v roce 2021). Siamská dvojčata lze někdy oddělit, jinak žijí a umírají současně.
Extrapolace údajů o prodeji aut v závislosti na ceně ropy ukazuje, že od roku 2027 bude prodej ICE automobilů trvale a prudce klesat.
Pokud bude současný trend pokračovat, výroba ICE vozidel skončí v roce 2034.
Výroba a vývoz automobilů z Německa od roku 2018 klesá. Jako viníci jsou v tisku často uváděny krize způsobená koronavirem v roce 2020, krize v dodávkách polovodičů emisní normy a válka na Ukrajině. Jelikož však pokles začal už v roce 2018, je vysvětlení neúplné. Extrapolace údajů o německé výrobě ukazuje, že již v roce 2028 se v Německu nebudou vyrábět žádné další automobily.
V letech 2028-2029 bude množství energie potřebné k těžbě ropy vyšší než obsah energie v ropě. Pak již nebude mít těžba ropy z energetického hlediska smysl. Protože se však k těžbě ropy používají i levnější energie než ropa, například plyn nebo uhlí, může mít těžba pro producenty stále finanční smysl. Okamžik, kdy výrobci již nebudou schopni vyrábět se ziskem, závisí nejen na jejich vlastní nákladové situaci, ale také na budoucích cenách uhlí a plynu a je obtížné jej předvídat.
Zdroj:
https://peakoil.ch/media/files/lebensdauer-von-motorfahrzeugen_221012.pdf
https://peakoil.ch/media/files/the_end_of_oil_covered_230920.pdf
https://www.wallstreet-online.de/diskussion/1157619-neustebeitraege/peak-oil-und-die-folgen
Extrapolace moji spotreby potravin kolem osme rano ukazuje, ze do vecera snim asi tak metrak.
Extrapolace trendu vyroby a prodeje elektromobilu ukazala, ze uz se davno vyrabi vice BEV nez ICE. Lid zvolil elektromobilitu!
Akorat lidi na to tak nejak serou, takze kdyz automobilky nevyrobi, to, co zakaznik zada, tak zakaznik nekoupi. A tak vyroba novych aut klesa, prumerne stari vozoveho parku roste, vyrobci placi a pozaduji dotace a staty se prehrabuji v kapsach (svych poplatniku) a smutne koukaji.
A ruzni ti Dipl. Ing., kteri s vaznou tvari vedli Nemecko a potazmo i zbytek Evropy ke svetlym zitrkum ted delaji,ze s tim, kam ji dovedli (tj. do prdele) vlastne nemaji nic spolecneho.
Mimochodem, peak-oil nastal kolem roku 1990 a do roku 2040 uz nebude ani kapka ropy. Psali to v jedne modre knizce, vydane v sedmdesatkach, mozna bych ji jeste doma nasel.
Taky jsme se to učili. Ale není šprochu, aby na tom nebylo pravdy trochu. A když dojde ropa, auta budou to poslední, co bude muset skončit.
Jozko,
celosvětový peak oil konvenční ropy byl v r. 2005-2006. Celosvětový peak oil C&C byl v r.2018. Na těchto datech se shodují všichni, prože data o těžbě jsou veřejně dostupná.
Tvrdíte:
…….uz se davno vyrabi vice BEV nez ICE…. Kde? Kolik? Uveďte data a zdroje.
…….do roku 2040 už nebude ani kapka ropy…… V zemi bude ropy dost, akorát se nebude těžit.
Konec ropného věku předpověděl Marion King Hubbert už v r.1956.
Váš příspěvek Jozko dokazuje vaši neznalost.
Ale prd… uznavam, ironie se v psanem textu tezko poznava. Muj text nesmeroval k nejakemu zpochybneni oil-peaku, on jednou musi prijit z logiky veci. Zpochybnuji nepochybnitelne predpovedi nezpochybnitelnych autorit. Ta s temi BEVxICE pochazi ze stejneho ranku jako ty vase. Ropny vek skonci az ropa nebude potreba nebo nebude kde tezit. A zatim potreba bude sakra dost, je na nas abysme nasli reseni. Zatim ho nikdo realne nema, existuji jen dilci zlepseni efektivity.
Jozko, právem pochybujete. Nejpozději kovidiáda, greendeal, údajné antropogenní změny klimatu a pod. nesmysly nás k tomu donutily.
Pokud chcete zpochybňovat můj názor, že peak oil a peak car spolu úzce souvisí, musíte uvést relevantní argumenty, jinak to nemá smysl.
Berndt Warm je fyzik a těžbou ropy z termodynamického hlediska a energetických nákladů na těžbu ropy se zabývá již víc než 10 let. .
Uveřejnil na toto téma řadu odborných prací. Své teze pravidelně verifikuje na blogu Peak oil und die Folgen, viz mé zdroje, pod nickem Keepitcool. Já jeho práce dobře znám a zdají se mi plauzibilní. 2.větu termodynamickou vyvrátit nelze.
Pokud máte výhrady k jeho závěrům, zapojte se s ním do diskuze.
P.S.Je pravda, že v Číně se prodá více NEV (včetně PHEV) než ICE ale odbyt obou klesá.
https://www.wallstreet-online.de/diskussion/1157619-1-10/peak-oil-und-die-folgen#beitrag_77596894
ak by to bola pravda, rastla by cena ropy/benzinu na svetovych trhoch. Lenze moc tomu to nenasvedcuje. Ano, pridu problemy, ked USA skoncia s frakovanim (tam sa hovori, ze uz to dlho trvat nebude), ale zatial by som povedala, ze celkovo to asi az tak zle nebude. Otvaraju sa nove loziska v Arktide…..celkovo, ak by ropa fakt dochadzala, tak by sa Briti od ruskych lozisk neodpojili, aj keby sa Johnson na usi chcel postavit, skor naopak, BP a Shell by ho rychlo spacifikovali. Miesto toho je to naopak. Iste mozno uverili vlastnym tezam o elektromobilite (tak ako EK), ale aj tak.
Janko, argument, že když bude ropy nedostatek, stoupne cena je mylný názor mainstreamových ekonomů. Mnohokrát ho vyvrátila Gail Tverberg, redaktorka blogu na svém blogu https://ourfiniteworld.com/
Nově objevená ložiska jsou příliž malá a těžba v těžkých podmínkách bude energeticky nerentabilní. A objemem nikdy nenahradí pokles těžby ke kterému nyní už 7 let dochází.
https://ourfiniteworld.com/2024/09/11/crude-oil-extraction-may-be-well-past-peak/
Dnes se automobilovou velmocí stává Maroko.
Firmy, které v automotive něco znamenají, tam mají své pobočky.
Bývali jsme strojírenská velmoc, suverénní soběstačný stát.
Teď už jsme jen vykradená zadlužená kolonie která se dala dohromady se zločineckým Západem.
ono to bolo este dedicstvo Rakusko Uhorskej monarchie
este v 50 rokoch sme boli spicka strojarenstva potom sme ostavali pozadu kvoli komunizmu ale este stale sme boli aspon spicka komunistickeho tabora, dokonca vychodni nemci mali radsej ceskoslovenske auta ako ich nemecky trabant
Po pade komunistov sme boli aspon tie najlepsie pobocky koncernu VW (aj slovensky zavod v BA aj cesky zavod v MB)
ale generacie technikov postupne vymieraju a nema ich kto nahradit, raketovi inzinieri a chirugovia zo Somalska a Pakistanu to zial inteligencne nezvladnu
a tak sme dopadli ako dedusko ktory stale menil menil az vymenil hrudu zlata za mlynsky kamen ktory nakoniec aj tak zahodil
Hloupost. Špička strojírenství jsme byli až do 89.
Pozadu jsme nezůstávali kvůli socialismu ale proto, že nám Západ škodil ze všech sil jelikož jsme po válce odmítli přijmout „pomoc“ Marshallův plán.
Nehledě na to, že jsme si mohli dovolit jen to, na co jsme si vydělali. Neměli jsme žádné kolonie na rabování ani jsme nemohli žít na dluh.
Souhlas na sto procent.
Víte o tom prd a auta nejsou všechno. Investiční celky, dieselcentrály atd. po celém světě a např. tramvaje.
CSR sa podielalo na vystavbe jadrovych elektrarni , nemyslim, ze ich v strojarstve komunisti nejak poskodili, skor naopak.
Po mnoho generací se již nic dramaticky nezmění. To je holý fakt. Samo nemůže a lidi nechtějí.
Začíná to na škole, od 1. třídy ZŠ. Rodiče nechtějí pro své děti stres, nechtějí domácí úkoly, vlastně stačí pohlídat děcka. A tak to je i na střední.Hlavně žádný stres, žádné memorování. Bezplatné VŠ a většina na měkkých oborech (od genderu po rekreologii).
Následuje věda, výzkum a vývoj (i v tom automobilismu) a zkuste porovnat počet nových patentů (Čína, Jižní Korea, Japonsko, USA, Evropa, …). A máte rozřešeno.
To, že suroviny má dlouhodobě Rusko, které je na sankčním seznamu a zajistila si je Čína, není nic proti tomu, že Evropa vymyslela a dokonce i realizovala neoddělitelné vršky na PET lahvích. Ano. Tak proto.
A jak dnes Vidlák připomněl k tomu školství, … a inkluze. Aneb jak ještě více prohloubit rozdíly ve vzdělanosti mezi Evropou a Asií. Inu „Právo na štěstí pro každého“ a pohlídání děcek zdarma = Bezplatné inkluzivní školství.
Tak.
Automobilovou velmocí, resp. strojírenskou velmocí, specializující se na výrobu aut jsme samozřejmě NIKDY nebyli. To nám pouze mlátili do palic soudruzi „UKOMUNISTI“ a po nich to přebrali soudruzi MODROPTÁCI, aby lidi drželi hubu a doufali v zázrak, který přišel úplně stejně, jako jistý pan GODOT!!! (Kdo nezná dílko Čekání na Godota, nechť dál nečte, je to pro něj zbytečná činnost).
Počty aut, resp. počty motocyklů, které vyrábělo prvo a druhorepublikové Československo, byly doslova směšné, kvalita výrobků katastrofální, invence (invencí myslím progres v koncepci výráběných vozidel) poněkud jalová, až nulová.
Kdo (mi) nevěří, ať tam (ne)běží a nastuduje si historii motocyklů PANONIA.
Kdo že je vyráběl?
Honvédi na ostrově Csepel!!!
1/ Koncepčně naprosto stejný křáp, jako hujdy z Týnce,
2/ počty vyráběných kusů stejné, jako hujdy z Týnce!
Akorát že Maďaři byli ochotni si uznat, že vydělat prachy je možno i jinak, takže výrobu ukončili už za hlubokého socíku.
https://www.garaz.cz/clanek/smutny-pribeh-madarskych-motocyklu-pannonia-21005384
Totéž platí o autech osobních i nákladních.
Ano proto Veselý ještě v 50 letech vyhrával na našich motorkách různé mistrovství světa silničních motocyklů 😀 To že za komunismu to stálo za vyliž prdel není pře, ale komouši težili z prvoreplublikového průmyslu do 60 let. Nechápu jak to můžete napsat.
To že se tu dělali tatry s motorem chlazeným vzduchem bylo proto, že nám to tak nařídilo SSSR , jim se tato koncepce velmi hodila na ural a do ropných polí na severu, kde bylo třeba jednoduché nákladní auto s jednoduchýma opravama což motor chlazený vzduchem byl…
Co třeba letadla ty jsme měli taky za první republiky na hovno ? Dál potom L39 a podobně ?
Že jsme byli schopni ve velmi přesném průmyslu/strojírenství výměníky do atomových reaktorů, kde to je výslovně o kvalitě, přesnosti taky nic ?
Radši se vrať s těma polopravdama na dfense
Kdo byl ten Veselý? Já znám jen jména jako Vitvar, Šťastný, Havel, Bartoš, Malina…ale Veselého na motorce ne. Jen na kole v Závodu míru.
Těžký průmysl se budoval většinou až po 2.Světové válce, bo sankce západu na státy Varšavské smlouvy. První republika měla spíše průmysl lehčí.
Ale je pravda, že jsme byli vyspělí už za Rakouska-Uherska, což mohla být celá monarchie.
Ale nebyla, těžila z toho co se nějak vyvinulo v historii.
I polská část Slezska je daleko průmyslnější než ten zbytek, co bylo původní Polsko. Ono dělat nájezdy na východ, krást tam lidi do otroctví, ještě žádnému národu dlouhodobě nepomohlo.
Máte samozřejmě pravdu. Jen drobnost: Vyrábět tatry nám SSSR nenařídil, ty se tady vyráběly už za 1. republiky. A mimochodem, legendární Tatra 111 se začala vyrábět za okupace. RVHP pouze využila toho, že jsme byli v tomto segmentu a s touto koncepcí ve srovnání s ostatními státy RVHP špička, tak jsme prostě byli určeni pro výrobu pro celé RVHP.
Re: Snoumen
Pana Veselého neznám. Co vyhrál, to netuším. Jediný jezdec, který za něco stál, byl Franta Šťastný.
Komouši z ničeho netěžili, protože prvorepublikový průmysl stál za hovno. Srovnatelné auto stálo v Německu polovinu, v USA čtvrtinu.
SSSR nám žádné vzduchem chlazené motory nenařídil, seznamte se s konstrukčními pracemi Hanse Ledwinky.
Ano, letadla stála za hovno, byla o jednu generaci za německými.
Že by byly v AR výměníky, slyším poprvé. Pokud vím ty jsou řazeny do cyklu o trochu dál. A není na nich nic zvláštního, pokud berete v úvahu provozní teploty a tepelnou roztažnost použitých matrošů.
Já si myslím, že tady jako alternativa děláme chybu.
I Čína má svůj “green deal” a podporu elektromobilů, nicméně na rozdíl od EU jim to funguje. Emise postupně klesají, přitom průmysl roste.
Ostatně i spojené státy mohutně podpořily elektromobily daňovými slevami a výsledek se dostavil: koho by před 10 lety napadlo že bude americké auto nejprodávanějším vozem v Evropě?
Jediný komu to nefunguje je EU. Emise neklesají, průmysl upadá, automobilky jdou do kopru a obyvatelstvo chudne.
Emise čeho? CO2.
A je to třeba? Nemyslím.
Ostatně přes všechny změny obsah CO2 v ovzduší roste.
Do jaké míry měly smysl elektromobily? Klesne začouzenost měst, to je asi všechno.
Z hlediska ekologie by mělo smysl omezit automobilismus. Více než jedno auto v rodině je nesmyslný přepych. samozřejmě by tomu musely odpovídat podmínky – dostupnost zaměstnání, lékařů, školek pro děti atd. Ale tudy se nejde. Proč? Proto ekologie není a nikdy nebyla cílem těchto hrátek.
Proboha proč zase nějaké direktivy od úředníků? Jedno auto v domácnosti a dost!
Co rodina na vesnici (nebo dokonce na vesnici, kde o víkendu nezajíždí autobus), kde otec je řemeslník a auto potřebuje celý den. Matka dělá účetní a potřebuje jezdit po klientech. Babička s dědou rozvážejí děcka do školy, po kroužcích, … Sami auto potřebují i pro sebe. Dokonce i 20-ti letá dcera, studující VŠ ve vzdáleném městě, by si chtěla pořídit vlastní auto – nesmí?
Jste normální? Jedno auto v rodině leda v městě! A velkém.
Nejdříve oškubete venkovské oblasti, lidé příjdou o práci, nemají lékaře, teď jim zrušíte i malotřídky, rušíte nemocnice a ještě jim omezíte jediný dopravní prostředek?
Píšete bláboly, patrně z nějakého většího města, kde je lehce dostupný lékař, školka, škola, obchody, práce, MHD resp. veřejná doprava. Realitu vůbec neznáte. V ČR je cca 6250 měst a obcí. V řadě z nich jsou služby dnes již omezené případně úplně nedostupné. Stovky v pohraničních oblastech (Pozn. Krušnohoří, Jesenicko z mé vlastní zkušenosti), ale i ve vnitrozemí postrádají cokoliv a doprava, často 2 autobusy denně, je naprosto tristní. Bez možnosti osobní dopravy např. do vzdáleného zaměstnání (to Vás nenapadlo, že?) budou desetitisíce lidí odříznuti od obživy.
Však on to Václav v příspěvku zmínil, cituji: „…samozřejmě by tomu musely odpovídat podmínky – dostupnost zaměstnání, lékařů, školek pro děti atd.“ Takže mě jeho příspěvek krevní tlak nezvyšuje, protože jsem to chápal tak, že méně aut by bylo prospěšné až po splnění výše uvedených podmínek.
Re: JVO
Podpora elektromobility daňovými slevami je TOTÉŽ jako přímé dotace.
To jest na hovno.
Proč?
Protože když se nevyberou daně na straně jedné, erár je nucen okrást někoho jiného, aby mohl zaplatit to, co si zaplatit předsevzal.
Já elektromobil nechci. Je to drahé, neekologické a vlastně i nebezpečné.
Prozradím Vám tajemství – Tak si jej nekupujte.
Přesně, ono se ochlazuje, už to slunce nesvítí tak jak dřív. A když je ráno dlouho námraza na panelech, není elektřina a elektroauto nenabijete. Nedejbože napadnout sníh.
Jinak se to nevyplatí.
Mýlíte se. Je to skvělé!
Když u elektromobilu vzplane baterie, do pěti vteřin máte po kremaci!
Ne, neklesaji. Maximalne stagnuji.
https://oenergetice.cz/emise-co2/cina-snizuje-svou-emisni-intenzitu-na-splneni-cilu-to-vsak-nestaci
Já bych k tomu jenom skromně dodal, že stávající koncentrace CO2 je asi 4 promile a při poklesu na 2 promile a níž ustane veškerá fotosyntéza. V ovzduší Země byly i daleko vyšší koncentrace CO2 a je to neuvěřitelné, ale přesto jsme se dožili dneška.
Pokud vím, tak se ve sklenících někdy koncentrace CO2 uměle zvyšuje kvůli vyššímu výnosu. Není to náhodou nápověda, jak pohodlněji uživit tolik lidstva?
A není zde odpověď na snahu omezit CO2? Méně CO2 – méně výnosů – méně potravin – méně lidí… ?
K tomu omezení na produkci umělých hnojiv – méně výnosů a zbytek stejný.
K tomu omezení chovu dobytka – méně organických hnojiv jako je hnůj – opět méně výnosů…. .
Protože ono je to nesmírně jednoduché.
Nepohnojíte – nesklízíte. Možná tak plevel, promíchaný s pšenicí se zrnky jako silnější tráva.
Nepostříkáte herbicidem – nesklízíte. Možná tak plevel, plísně s místy přítomnou zabržděnou pšenicí. Vždy jde o rozumnou míru, samozřejmě. Ale jinak by chleba musel stát možná tak 200Kč. Soukromý názor a odhad.
S koncernem VW to není zas až tak nahnuté, jak alarmisté tvrdí.
Neboť VW vždy myslel na zadní vrátka (v rámci koncernové strategie) a tak dnes má náhradní řešení a zas je o krok vpřed před konkurencí.
Currywurst
Typický koncernový párek, jaký svět neviděl, který zaplaví planetu, zelenému údělu navzdory.
Zisky budou enormní.
https://www.supermarkt24h.de/Volkswagen-Currybockwurst-5-x-170-g?srsltid=AfmBOopUWvx2f6dN-CC3iIs0U6Z_4sx9q36AqB_y1_nlmEKm3qqRMP0_
koncernový párek, jaký svět neviděl, který zaplaví planetu, zelenému údělu navzdory
to tezko, nemecke ministerstvo chce zakazat prodej piva a vurstu na fotbale a podobnych akcich, duvodem je… – uhodnete?
https://i.ibb.co/9k8KXQ4R/15.jpg
My, Československo, posléze Česko a Slovensko, jsme bývali lecjakou velmocí.
—
Protože jsme bývali velmocí sklářskou, přičinil pan Kabaň, druhdy škodovácký dyzajnér, škodovkám ostré hrany, členité tvary a dramatický vzhled. Určitě si každý při pohledu na škodovky z té doby řekne, že jsme bývali sklářská velmoc, když ta auta vypadají tak ohyzdně.
Ale nemusí být ještě zdaleka všemu konec.
Také jsme bývali velmocí textilní; další generace škodovek (budou-li jaké) bude ozdobena třásněmi, budou z ní plandat nitě a v oknech místo skla budou hadry. Jistě si pak každý při pohledu na ta auta řekne, že jsme bývali textilní velmoc.
Bývali jsme i velmocí bramborářskou. To se na dyzajnu aut projeví nepravidelným výskytem boulí proměnlivé velikosti, aby každý, kdo takové auto spatří, pochopil, že jsme bývali velmocí bramborářskou a že Fiat Multipla je proti škodovce Everestem elegance.
Nedokážu si představit, jak do karoserie automobilu dyzajnéři vtělí skutečnost, že Česká republika se stala zločineckou organizací na vládní úrovni. Naše velmocenské ambice se stále posouvají (od strojírenství k mafiánství), ale dyzajnéři si s tím jistě poradí. Svou důvěru na ně vloženou dozajista nezklamu, velmocenské ambice napříč oborům se nemohou neprojevit.
Ale prosím vás, paní Marková, to měli jako stávkovat, nebo co?
Kdo je to škodovák? Zaměstnanec fabriky patřící VW. Strategii určuje VW, nikoliv zaměstnanci Škody Auto, lhostejno zda na manažerské či jiné pozici. Jak si myslíte, že dopadne zaměstnanec, který se ozve a bude nahlas kritizovat strategii koncernu? Jakéhokoliv, nejen VW.
Mnoho škodováků určitě ví, že elektromobilita v současném pojetí je nesmysl, ale jejich prací je vyrábět auta a tak to prostě dělají, protože jsou za to placeni. Pokud budou kafrat, můžou rychle skončit na ulici a zkuste si dnes najít v MB práci mimo Škodu.
Typický škodovák je blbé, nemyslící zvířátko. Znám jich dost a dobře vím jaká jsou to hovada, v MB a okolí je nikdo nemůže ani cítit! I jako zákazníci stojí za kulové H!
Ve VW znovu vynalezli tlačítka. Blahopřeji.
Třebaže by pomohlo, kdyby koncernové vedení nafasovalo speciální modely plně ovládané přes displej. Včetně brzd.
Celý průmysl. Úpadek začal daleko dřív. Bez Rakousko – Uherské kultury a židovsko – německého kapitálu.
Těch jmen průmyslníků, obchodníků, bankéřů, inteligence….celé rody.
Ti lidé, a miliony dalších vyfouknutých komínem, jejich nenarozených dalších generací, to jsou desítky milionů za tu dobu, chybí v celé Evropě. Desítky milionů dovezených Alláh Akbarů je nenahradí.
Jen u nás v za posledních o něco víc než sto let, kolik bylo výplachů elity? Po roce 1918, v roce 1938, po roce 1939, 1945, 1948, 1968, 1989. Zničené celé rody, zničený kulturní přenos Z toho jen po roce 1939 cizí mocí, ale nebýt vlastních, českých udavačů, ztráta by byla o něco menší. A nyní? Zítra? Z toho oslabeného zbytku podléhajícího nákaze kulturní destrukce šířené z „vyspělého Západu“.
Máte v tom pár nesmyslů. Například to s těmi Čechy jako udavači už bylo historiky vyvráceno, a to například na základě interní korespondence Gestapa. Zato mezi „milými krajany“ bylo těch udavačů víc než dost, nemluvě o nadšené aktivní práci pro říši až do poslední chvíle. Dobrovolníci z řad sudeťáků například na konci války chytali po lesích uprchnuvší z pochodů smrti. A ne, nestálo to tu celé na Židech a Němcích, a už vůbec ne nějakých buržoazních dynastiích. Jejich zbytky nám dnes naopak vládnou, protože zrovna oni neměli začasté problémy ani za Rakouska, ani za německé okupace.
Těch jmen v historii průmyslu …
Gestapo….těch udání za poslouchání cizího rozhlasu, za schvalování atentátu, za lecos.
A před tím už za „Druhé republiky“…
A kdo uměl dva jazyky? No Němci a hodně toho využívali.
Jo Češi také, ale ti byli pro Němce méněcenní, nejsou tady všichni mladí a neznalí.
Jj, 35 let zijeme z komousske podstaty, komousi kvetli na ukor prvni republiky, ta prosperovala jenom diky R-U monarchii, ktera… – kdy vlastne nejakej cech neco delal?!? (tedy krome vodverpanku, ten jak koukam na mistni diskuse taka maka 24/7)
A proč se ta rakouskouherská kultura osvědčila jen u nás?
Proč se neosvědčila v samotném Rakousku? Když to po rozpadu zůstalo neuvěřitelně chudé? A to co jsme obdivovali před Sametem, vytvořili Němci po 2.WW. Znala jsem lidi z Loany, kteří pracovali v Rakousku po Sametu a i v Německu, a v Rakousku měli větší normy a víc musely pohnout zadkem. Nižší plat pochopitelně.
Proč Uhersko nedokázalo, ktromě maďarizace slovenského území a vlastně i Rumunska, něco podobného?
Jo ti bankéři utekli, když se blížil kolaps.
Amen.