24 listopadu, 2024

Babiš (ne)vyhrává?

Diskuse byla o tom, že Řehka už mluví o výběrové mobilizaci. Všechno ostatní ruším…. 🙂 Zakladateli díky za ten kýbl studené vody.

327 thoughts on “Babiš (ne)vyhrává?

  1. Kdyby něco, tak Česko postaví neporazitelnou armádu. Soudím podle toho, kolik vidím všude namachrovaných, vysportovaných svalnatých frajírků.

          1. Těch leopardů bude víc.

            Jde o to, že čím více zbraní, tom více mrtvých. Na obou stranách.
            A Rusko není unitární monolit.
            USA vždy vsázejí na menšiny. V Rusku na Kavkaze na menšiny a islám,, ve Vietnamu také na národnostní menšiny, v Jugoslávii na menšinu islám, v Iráku na radikální islám, v Sýrii na radikální islám…

            Zpráva Rand Corporation dí, že primárně jde o oslabení Ruska. Případně jeho rozpad.
            O tohle se hraje.

            1. Začalo to ostrakizací ruských sportovců.
              Krvavá bába (Allbrightová) to řekla jasně : je nespravedlivé, že Rusko má obrovské nerostné zdroje a nechce se s nimi rozdělit.

            2. Rozpadu Ruska se bude Zapad branit co to pujde, to neni vyhodne. Najivove si mysli neco jineho, proto jim unika i smysl strategie. Rusky stat byl prevzat obchodnimi konglomeraty a vzhledem k velikosti plochy, sile zdroju a mocenskym specifikam na nej nelze uplatnit obvykla hodnotici kriteria. Rusky pes je zakopan uplne nekde jinde, nezli ve valecnych divokych polich. Valka je pro Rusko dulezita etapa, ale ne rozhodujici, ta se bude odehravat na domacim poli- dnes o tom velmi presne mluvil informovany Michajlo Podoljak (nikoliv Podoljaka).

              1. Podle mě je cílem převzetí Ruska pod kontrolu. Nebo parcelace, oni se podělí.
                Není jen jasné, kdo půjde z kola ven. S těmi, co z Ruska sají dnes, se s mnohými nepočítá, nebo jen za nějakých podmínek a důvěra mezi tím ksindlem je taky vachrlatá.
                Až bude všem rozhodujícím účastníkům jasno, vezme to rychlé obrátky. Zatím je to takový vyčkávací, rituální..střet, kdy si mnozí nechávají několik zadních dvířek. Platí se za to mnoha životy, ale to pro tyhle lidi není podstatné, oni je konec konců nepovažují za sobě rovné.

            3. Těch leopardů může být klidně i více, ale Rusko vyrobí 10 tanků za týden a již nějaký ten pátek jedou fabriky nonstop.

    1. Jako že těch pár tanků bez vyškolené obsluhy, zázemí, dostatku munice atd. něco změní? Jestli ono to spíš není gesto k bolestivému prodloužení agonie. Němci jich dodají kolik, 14? A Biden 31? Takže pokud nejde o vyprovokování jaderného konfliktu, protože se bude střílet hentým obohaceným uranem, tak fakt nevím, co má pětačtyřicet tanků za těchto podmínek změnit.

      1. Jistě, je to jenom prázdné gesto. I kdyby těch tanků bylo 300+ (Leopardů 2 by tolik dohromady klidně dali), a měli do toho vyškolené osádky, je to téměř k ničemu. Bez podpory specializované pěchoty v BVP, bez vrtulníků a letectva, bez krytí dělostřelectvem, …

        Proč to tedy Západ dělá? USA tím ničí evropskou tankovou konkurenci – všude v žumpách budou videa hořících Leopardů, „spojenci“ v NATO budou bez tanků. Nové Leopardy Němci nevyrobí, nemají materiál, nemají energie a v zeleném šílenství je výroba těžké techniky cenově nemožná. Tudíž vše obsadí Amíci: mají cirka 5 000 starých Abramsů, které modernizují a prodají do Evropy.

        Další důvod je, že válka proti Rusku v Ruině je prohraná. Amíci a Západ počítali s tím, že Rusko se zhroutí po sankcích, že moderní výzbroj 8+ let cvičené ukrajinské armády Rusko vojensky silně oslabí, takže si Západ vynutí co chce. To nedopadlo, a nyní nevědí, co dál – dodávka tanků je akt zoufalství, jak kapitulaci Ruiny aspoň kousek oddálit.

        Než USA a Západ akceptují prohru, chvíli to ještě bude trvat.

        1. Co čekali, je otázka. Na jedné straně většina čekala pád Zelenského Ukrajiny v řádu málo měsíců. Na straně druhé nejspíš kalkulovali s destabilizací Ruska.
          První se překvapivě protáhlo na roky, je možné, že skutečně neměli plán na krmení Ukrajiny ohněm a železem. Já si pořád myslím, že natahováním USA netratí, bude to katastrofa pro nás a pro Rusko to je riziko.
          Ta druhá větev je sporná, co se děje mezi skutečnými vládci Rusi nevědí ani samotní Rusové. Já si myslím, že Rusko moc stabilní není a že ten chaos závisí dost na náhodách a rozmarech nejrůznějších lidí s pochybnými prioritami.

          1. V tom se rozcházíme.

            USA a Západ čekali ekonomický pád Ruska díky sankcím, následnou destabilizaci a příležitost k barevné revoluci. Z vojenského hlediska mi to připadlo rozdělené: část Amíků čekala vojenské selhání ruské armády. Jiná část očekávala ruskou „bleskovou válku“, něco jako amícký „Šok a hrůzu“ a obsazení Ruiny – následovanou zničující partyzánskou válkou ve stylu Iráku, kterou budou USA a Západ zásobovat, až dojde k oslabení Ruska, destabilizaci a barevné revoluci.

            Což nedopadlo, v žádném ohledu…

            1. Spíš mi připadá, že na jaře bude poslední pokus o UKR / NATO ofenzivu. Hra vabank.

              Nemá cenu posílat na UK techniku po pár kusech a nebo tuctech. To situaci nezmění a RF je pomalu ale jistě zničí ještě než přijde další tranše. To už IMHO pochopili i generálové NATO (o politicích si nejsem jist).

              Jediná šance (jakás takás), je obrana na většině fronty (proto ta zoufalá obrana linie Seversk – Soledar – Bachmit – dakší linie nejsou tak dobře připraveny a půjdou hůře bránit). Např s použitím těch ca. 100 ks T72, které dostanou pres ČR (dnes jsem četl, že SK chce darovat dalších 30), těch francouzských kolových tančíků, kupy děl která jim budeme posílat atd.

              Zbytek dodaných tanků („300 leopardů“) vytvoří „ůdernou pěst“, která se pokusí o průlom na Melitopol / Krym (?). Ve stylu 2sv, bez ohledu na ztráty, prostě masou tanků a vojáků prostě Rusy převálcovat, prorazit jejich linie a postupem do hloubky donutit k ústupu. Za tanky by zřejmě postupovala jízdní pěchota v různých Bradley / Kripi a pod. (malé mobilní skupiny by mohly lokálními útoky působit chaos a zamlžovat hlavní cíl útoku).

              Zní to šíleně? Asi jo. Ale nic neudělat znamená pro UKR / NATO být pomalu rozemlet na prach ruským dělostřelectvem. Takže, jediné co by je mohlo zachránit (zlepšit vyjednávací pozici) je nějaká velká akce. Pokud by se to nepovedlo, nic by se nestalo, jenom by šla UKR armáda do háje o něco dřív.

              1. Ano, je pravděpodobné, že něco takového zkusí.

                Potřebují hlavně oddálit nevyhnutelný kolaps Zelenského režimu a kapitulaci Ruiny. Než hlavouni ve Fašingtonu a Londonabádu, v celém „Beltway“ vymyslí, na koho ten malér hodit, zachránit co nejvíce vložených peněz a dají befel ke stažení, zatímco budou halasit, jak skvěle vyhráli a dali Putinovi lekci.

                Amíci totiž do katastrofy v Ruině poměrně hluboce zabředli: proteklo tam několik set miliard dolarů na skupování Ruiny nastojato naležato – firmy, naleziště, půda, přístavní instalace, … Vanguard, Blackrock, Monsanto, … to všechno musí nějak šikovně odepsat, aby to neohrozilo jejich banky, fondy, záruční společnosti – protože je to problém poněkud většího rozsahu.

                Však kvůli své „ochraně investic“ do toho za poslední rok nacpali dalších 100+ miliard dolarů jenom za zbraně a vybavení pro Ukroše. Což se ukázalo jako marné, a bude chvíli trvat, než se kolem toho poperou doma a nějak to vyřeší.

                Souhlasím s tím, že se dost pravděpodobně pokusí o nějakou šílenost, asi jako Hitler v Ardenách 1944. Nějaký ten „hloubkový průlom“… Jenže bez krytí pěchotou, bez bitevních vrtulníků a leteckého CAS, bez pásového agilního dělostřelectva ve druhém sledu, bez ochrany svých tankových sil mobilním PVO/PRO je to sebevražda… Shromažďování a secvičení sil na takovou akci bude nepřehlédnutelné a ruská převaha v dálkových zbraních je drtivá. V tom ostatním také – takže to nevyhnutelně bude selhání a velký masakr.

          2. Ohledně toho času, USA a Západ stojí udržování Ruiny při životě a futrování zbraněmi a municí obří prostředky, které už nemají. Rusku to nevadí, ztráty jsou velmi nízké a pro vlastenecké Rusko nepodstatné – protože USA a Západ dali naplno najevo, že jejich cílem je zničení Ruska, takže to Rusové chápou jako novou Velkou vlasteneckou válku, jde jim skutečně o základní existenci.

            Komu to prodlužování války vadí, je především evropský Západ; nicméně na finanční a další hranice naráží také v USA.

            1. USA si natisknou kolik potřebují a přinutí podřadné státy to financovat. My jsme v čele těch států. USA válkou samotnou tak výrazně netratí, resp. nikoliv ti, kteří ji organizují.

      2. No právě. Čistá eskalace. Necelých 50 tanků je jak prd ve vířivce Obzvláště když Rusko vyrobí 10 tanků za týden a fabriky jednou nonstop už nějaký pátek. A to nepočítám ty tisíce zakonzervovaných tanků na Sibiři.

    2. dexx napsal:
      25 ledna, 2023 (19:01)

      Budu slušný.

      1. Je rozdíl dobýt, a obsadit.
      Názorný příklad je https://cs.wikipedia.org/wiki/Afgh%C3%A1nist%C3%A1n

      2. Myslíte, že Čína bude nečinně přihlížet, jak v Rusku rabujeme přírodní zdroje?
      Čína na moři nic moc, ale na pevnině?

      3. Když se dva perou, třetí se směje.

      Polopaticky i pro Řehku:

      My se vyčerpáme, slušně řečeno, žluťásci nás přejedou.

      Nynější B5 bude mít šikmé oči, a milovat rýži.

      P.S Nechtěl bych vidět Fialu na podvozku evakuačního letounu.

      1. To je dobře, že jste slušný. Taky budu slušný 😄😄

        1. Myslíte si, že Rusko má v současnosti (!) dostatek zdrojů a lidí na obsazení aspoň bývalého Nového Ruska?
        2. Myslíte si, že Rusko může vyhrát konvenční válku s kolektivním Západem, tedy, že má více zdrojů, lidí a bojového odhodlání? A vůbec nehrozí jeho rozpad?
        3. Myslíte si, že s jistotou víte, co udělá Čína? Že si třeba nerozdělí Rusko s USA, když to bude pro ni výhodné?

        PS:
        Nepřeji si to. Ale jsou to legitimní otázky.

        1. dexx napsal:25 ledna, 2023 (21:05)

          Děkuji, že jsem potkal slušného, kultivovaného kolegu.
          To je dnes vzácnost.

          1. V Novém Rusku žijí lidé, kteří mluví rusky.
          Ti, kteří nemluví rusky, si mohou vybrat.
          Budou chtít za práci peníze?
          Budou chtít dostávat důchody a sociální dávky?

          2. Myslíte, že kolektivní Západ může vyhrát?
          Západ může mít všeho víc, ale rozhodující podíl hrají přepravní vzdálenosti, a obrovské plochy.
          Proč jsme opustili Kábul, kde jsme bojovali za Prahu?

          Jaká rozloha je Afghánistánu a Ruska.

          EU může mít vlhké sny ale reálně.

          Má suroviny?

          Má energie?

          3. Proč by se Čína dělila o území, když :

          3.1 Proč, by se dělila o kořist, kterou jsme ji vehnali do vlivu?

          3.2 Proč by si pouštěla USA na zadní dvorek, když tuší, že bude další na řadě?

          3.3 Kolik kilometrů má Beringův průliv?

  2. Lidi neblázněte, to je přece stará věc, že Babiš nechce jít do koalice s SPD. Ty volby nejsou o Babišovi, ale o mobilizaci a o tom, že nám v této věci lhali. Kdo chce jít do války, volí Pavla, kdo ne Babiše. Tak je to jednoduché.

    1. Tak nejprve, ano volím Babiše.
      No a teď teda co je v sázce. Pavel, jistá válka. Babiš je Ukrajinec, nenávidí Putina a vlastně vše Ruské.
      Gerasimova nazývá řezníkem, Putina vrahem a je oba s celým vedením by poslal do Hágu(to řekl několikrát). Takže o mír mu nejde, není to žádný pitomec a tak ví, že bez Ruska se mír nedá dojednat, válka samozřejmě ano, na to Rus nemá prakticky žádný vliv. Když chceš, tak můžeš.

      Kdo může zabránit válce? Jenom my. Děti prý již začínají mít obavu, ta obava se bude zvyšovat, využijme tu vzácnou chvilku ještě před konečnou volbou prezidenta a uspořádejme mírovou demonstraci, na té se snad všichni shodneme, přestaňme řešit Babiše(toho stejně volíme) a oslovme celé alternativní spektrum k takové akci, musíme tam přijít a neodejít dokud neodstoupí Řechka a s ním celý generální štáb. to je základ, když to neučiníme tak jsme prohráli. Já dnes píšu Rajchlovi a straně PRO, napište jim taky. Píšu Jirkovi Havlovi, napište mu taky, napište lidičky všem kteří toho mohou společně dosáhnout a pojďme do toho.
      Vidláku na co čekáte? Hoďte volby za hlavu, ty nás nezachrání, všichni co mají jasno volí stejně Babiše a ti jenž jasno nemají tak jsou ztraceni, proč máme být ztraceni s nimi?

      Napište výzvu, jdu do toho , oblepím půlku kraje, budu burcovat, agitovat a udělám vše pro to, aby jim to nevyšlo. Přřipomínejte Hemingwaye, sjednoťte to vše pod praporem míru. Neprosím, žádám vás. Udělejte to.

        1. Nevím co přesně je a celkem je mi to jedno, ale kdyby byl Rusín tak by se nikdy k vedení Ruska nevyjádřil takovým způsobem.

        2. Su rusini, ktori sa citia byt ukrajincami … na Slovensku po vojne prebiehala VELMI silna snaha preorobit vsetkych slovenskych rusinov na slovenskych ukrajincov … a niektori na to skoncili, a zacali sa drzat ‚nasej movy‘, prestali bisidovati

          Kam patri Babis si ale netrufnem ani odhadnut … clovek by musel hodit rec, po nasimu, a este na spravnu temu.

    2. Teď jsem slyšel Pávka v reklamě, že tohle je volba mezi 2 světy. Jen fráze, ale přesvědčivě. Jako pořádek, řád, spravedlnost, úspěch.
      Babiš je viditelně unavený, tohle měl říkat naživo, ale nedal to. Třeba prosperita, svchovanost, mír, atd.
      A říkal v kampani, někde v rozhovoru, že za ním Dvořák dolejzal a že mohl rozehnat radu ČT, ale byl slušný. Teď se mu to vymstilo.

      Za Zemana a Paroubka agresoři házeli vajíčka, zeleninu, kameny, a beztrestně.

      Teď byl útok na Vrábela a mládežníci ODS narušují a útočí na Babišových mítincích.
      Protože má Babiš přece „agresivní“ kampaň. Jak agresivní, nikdo nevysvětlil. Ale skutečnou agresi mladých ODSsáků, to jaksi omlouvá. Policie ČR nekoná.

      Před lety byla opozice „nestátotvorná“, dnes jsou „dezoláti“.
      Cenzura je pak boj proti „dezinformacím“.
      Platba u lékaře, myslím, že vyloučená Ústavou, byl „regulační poplatek“.

      Kde se to bere? Jak je to možné? Proč je to možné?
      Protože to podporuje mainstream. Nic jiného v tom není. Mainstream by mohl omlátit o hlavu vládě, že máme nejdražší elektřinu a že od nás odchází průmysl. Že Rakušan a to kolem něho, jsou mafiáni. Atdd atd. Ne. Bojují proti Babišovi, kontinuálně, 10 let. Jedny vychvalují, jejich průšvihy tutlají, jedny dehonestují a dělají z komára velblouda.

      PROČ?

      Je za tím nějaký zájem.
      Stačí zjistit, kdo ovládá mainstream. Kdo korumpuje šéfredaktory, byť nepřímo. Pozváními na přednášky, dovolenými, otevřenými dveřmi ke smetánce, do různých institutů. Když si na tento životní styl, zvykne žena s dětmi, nelze obhájit, že místo na Maledivy se pojede na dovču k Mácháči a děti nebudou na Cambridge, ale v Budějicích.
      Ti nižší, se pak hlídají navzájem. Kdo z nich vyhraje, bude mít přístup ke zdrojům za kolaboraci, taky.

      Mainstream je vodítko k tomu všemu.

      PS:
      Mainstream kolaboroval, po roce 89, velmi rychle. Sice se to stalo všude v Evropě, ale u nás to šlo velmi rychle a snadno.
      Je to, mimo jiné, i sklizeň dračí setby Václava Havla. Na což se dnes zapomíná. Největšího simulákra v evropských dějinách. Už jsem o tom psal a možná, že se k tomu někdy vrátím…

  3. Odvedenců jako máku
    notují na Staromáku:
    dejte nám tu plnou polní!
    I se smrtí jsme už svolní!
    Za koláře, za pávka,
    nevadí nám kapavka,
    a v případě ztráty paže
    budem střílet z menší ráže!

  4. rusvesna.su
    Moskva bude považovat použití granátů s uranovým jádrem Ukrajinou za použití „špinavých“ jaderných bomb
    25.01.2023 – 20:02
    Moskva považuje použití granátů s uranovým jádrem Ukrajinou za použití „špinavých“ jaderných bomb | ruské jaro
    Moskva bude ukrajinské použití projektilů s uranovým jádrem pro tanky Leopard 2 považovat za použití „špinavých“ jaderných bomb.

    Uvedl to vedoucí ruské delegace na Fóru OBSE o bezpečnostní spolupráci ve Vídni Konstantin Gavrilov.

    „Varujeme západní sponzory kyjevské vojenské mašinérie před povzbuzováním k jaderným provokacím a vydírání. Víme, že tank Leopard 2, stejně jako bojová vozidla pěchoty Bradley a Marder, jsou vyzbrojeny pancéřovými projektily s uranovým jádrem, jejichž použití vede ke kontaminaci oblasti, jako se to stalo v Jugoslávii a Iráku.

    V případě, že budou takové granáty dodány do Kyjeva pro těžkou vojenskou techniku ​​NATO, budeme to považovat za použití špinavých jaderných bomb proti Rusku se všemi z toho plynoucími důsledky,“ řekl Gavrilov.

    No a je to. Ty US sračky spolu s těma leopardama nemají na bojišti bez těchto granátů v tomto množství prakticky žádný význam, myslíte si, že je Ukrajina nepoužije?
    Tak jak jsme daleko od jaderné katastrofy?

    1. To je trochu zavádějící. Z uranu nebo wolframu (hustota obou kovů je kolem 20 kg/L !) je hlavní část takzvané podkaliberní střely tvz. penetrátor, vlastně je to jen taková útlá tyčinka. Střela jako taková, má ráži hlavně pro kterou je určená, ale po výstřelu se oddělí aerodynamických odporem ”obal” penetrátoru, který je z výrazně lehčího materiálu než penetrátor, který pokračuje vysokou rychlostí kolem 1800m/s k cíli. Střela je urychlená na takovou rychlost proto, že střela jako taková je vlastně lehká, penetrátor s vysokým energetickým průřezem proniká i silným pancířem pod dost ostrými úhly a ničí cíl svou kinetickou energií. V podstatě v zasaženém tanku vznikne horká plasma z par kovu (a uran shoří na toxické oxidy uranu). To způsobí kremaci posádky a zapálí občas i munici uvnitř. Používá se uran ochuzený (vlastně odpad), málo radioaktivní a jeho hlavní výhodou je cena oproti penetrátorům z wolframu. I v ČR máme podnik na výrobu těchto volframových tyčinek, obrobitelnost a technologie wolframu stejně jako cena jsou někde podstatně jinde než u uranu… (Pro snažší čitelnost mírně zjednodušeno)

    2. Munice s jádrem z ochuzeného uranu se používá jako průbojná – tedy proti obrněné technice, pancéřovaným cílům (tanky, bojová vozidla pěchoty, bitevní vrtulníky, …). Ochuzený uran je vlastně U238, vzniklý jako „odpad“ při obohacování uranu z přírodního uranu – kde je cirka 0,7% U235, jinak U238. Při použití těchto střel se neděje nic „jaderného“, uran se tam používá především jako těžký kov s hodně vysokou hustotou. Alternativně se do střel místo ochuzeného uranu používá wolfram. Uranové penetrátory (jádra střel) jsou poněkud účinnější než wolframové, a navíc, uran se při pronikání pancířem neštěpí do více směrů, ale jakoby „zkovává“ do jednoho hlavního směru, no a navíc je pyroforický – při styku se železem prudce hoří – zasažený tank to současně i podpálí. Takže z hlediska bojového účinku je celkově lepší než wolfram nebo jiné kovy.

      Jenže, je tady několik „menších problémů“. Předně, U238 je alfa zářič, což sice odstíní i list papíru, ale pokud se mikro částečka U238 dostane do těla, třeba vdechnutím do plic, následují typické efekty – třeba rakovina, genetické poškození buněk, … U238 je také, jako všechny těžké kovy, třeba olovo, prudce jedovatý, takže škodí i prostě chemicky, i bez toho alfa záření. Další věc je, že „ochuzení“ při obohacování uranu není jednak úplné – slabé koncentrace U235 v tom vždy zůstanou, a navíc, často to obsahuje i jiné nebezpečné izotopy, třeba radium – sice ve stopových množstvích, ale jelikož jsou to o mnoho řádů aktivnější zářiče než samotný U238, je to velice nebezpečné – uran není úplně absolutně vyčištěný od jiných prvků a izotopů. Poslední malér je zmíněná pyroforičnost, protože při zásahu cíle uran vyhoří a rozptýlí se do mikročástic, jakýchsi nanokuliček, které kontaminují vše okolo.

      Celkově, používání takové munice je snad horší než jiné válečné zločiny, protože to má dlouhodobé následky a dekontaminace je nesmírně drahá a v zásadě velice obtížná až nemožná. Kromě úplných zhovadilců, jako jsou Amíci a Izraelci, to nikdo nepoužívá. Rusové mají takovou munici sice ve skladech také, ale jen pro použití za jaderné války, kdy už je to skoro jedno…

      Celkově platí, ke zničené a rozbité bojové technice se nechodí (bez plynové masky a atombordelu)… zvědaví čumilové skončí špatně, po pár měsících nebo letech na to zemřou. Nemusí přitom jít jen o výše popsané střelivo s ochuzeným uranem. Všechny těžké kovy jsou jedovaté. Smrtelně nebezpečná jsou třeba borová-aramidová vlákna, používaná v moderních kompozitech a vrstvených pancířích – azbest je proti tomu absolutně zdravý: stačí se nadechnout mikročástic a do pár měsíců je z toho truhla (což platí třeba i o kompozitových vrtulích větrníků, havarovaných dopravácích, závodních autech z kompozitů…).

      Takže, pokud se vyskytnete někde u zničené bojové techniky, nebo vám za barákem spadne moderní stíhačka, v žádném případě k tomu nechoďte, držte se proti větru a odežeňte děti a zvědavé idioty.

      1. Ty technikálie máte velmi dobře a srozumitelně popsány. Je to ne podbízivá chvála, ale prosté konstatování správnosti, protože každému umožňuje o to lépe se orientovat v tom, co je ve hře. Jen doplněk, takto si dovoluju to hodnotit z důvodu určité znalostí věci.

        Budou se opakovat, a to aktuálně dost blízko vedle sebe ve vlákně. Právě faktické špína „špinavé“ munice je důvod pro stejně tak (v obou významech) špinavou odpověď, kdy dávka či rozměr té špíny tím přestane být teoretickým tématem.
        Přesněji, podle mě tam možná pár takových už i bouchnout mohlo (nevím, hlavně ukr. se ale neštítí prakticky ničeho, viz motýlí miny), záleží na rozhodnutí především Ruska, jak k tomu „tématu“ přistoupí. Mělo-li by ale začít takové střelivo být používáno ve větší míře, symetrická, spíš ale už ta „mimotématická“ odpověď by v optimálním případě vše posunula z obrazných 10 metrů od katastrofy na 1 centimetr. V ne optimálním, tedy mnohem pravděpodobnějším, by to rovnou začalo, protože by Rusko dodávky takového střeliva už měřilo svým metrem, kterým se netají.

        Proto taky dokola připomínám falešnost celý tý kauzy – Babiš nepomůže Polsku. Jaká pomoc, kdyby? Stejně jako pro použití přísl. zbraní, ani u přímého střetu žádné kdyby pro ev. skutečnou realizaci nějaké pomoci není. Jediné „kdyby“ je pouze a jen to, že kdyby Polsko mělo být Ruskem napadeno i jen vystřeleným šutrem z praku, tak od tý citovaný „první minuty“ by začal konec, šlus, hotovo. Ví to jak Pavel + všichni jeho parťáci, kteří v tom Babiše teď koupou, tak Babiš sám, který to jen velmi neobratně nechtěl říct naplno.

    3. To je přesně ono. Jakékoli spekulace o „omezeném“ konvenčním či jaderném střetu jsou naprostý nesmysl. I ty špinavé bomby/granáty jsou vnímány jako jaderný útok, je úplně jedno, že „jen‘ na Ukrajině, a že jim někdo bude říkat jinak.
      Mmch, jakmile se připustí „výjimka“, další den už z toho bude norma. A to je prostor pro další výjimku. Stačí pár těch granátů, a pojede se do Brandejsa. Rusko se jen těžko bude vzdávat těch referendových území, politicky už je při budoucnost vnímá jako svoje. A když to tam někam začne padat, zachová se podle toho.

      Ono je skutečně absurdní, že politici a generálové mluví o tom, že „bychom od první minuty“. Sice ano, ale nejspíš od té první minuty maximálně do konce přísl. týdne. Ono to vždycky bylo daleko od reálného lidského uvažování. Jaderný peklo vedle mýho baráku? Nesmysl! Maximálně v televizi ve zprávách! Ale ono je úplně jedno i to, jestli rodiny vlády a parlamentu jsou vyškrtnuty z mobilizace. I to, že by měli o rok či trochu déle přežít ve vládních atomových krytech. Byli by jim to dobrý jen k tomu fyzicky a především psychicky deptajícímu času, strávenému v tom krytu.

      Ono, jestli si někdo myslí, že se jej počká, až klesne radioaktivita, a že se pak zase může ven, tak hlavně – kam ven? Jak to tam „venku“ bude vypadat? Může to vyznít, jakoby bych se vyžíval v představách toho postapokalyptického světa, protože už jsem o tom psal. Moc ale zrovna ne. Jen, že ta realita by byla horší, než jen napovídám, a že při jakémkoli použití zbraní tohoto charakteru či při prvním dotyku voják Ruska a NATO bychom k tý realitě nebyli blízko. Bylo bychom v ní.

      Asi jsem teď buď spáchal genocidu, zločinně se spolčil, nebo strašením válkou vyvolával trestnou paniku…

  5. Pane Vidláku, víte, že Babiše nemusím.

    Když to odlehčím, zkoumal jsem v rodokmenu, zda pan Vlk není v našem kmenu, protože máme na danou problematiku téměř stejný názor.

    Nyní vážně, na diskuzi na Novinkách jsem se díval cca 3 minuty.

    O panu Kořenovi jsem měl lepší mínění, ale na tom nesejde.

    Velmi jsem se divil, proč tam pan Babiš šel.

    Babiš by nevyslal vojáky na pomoc napadenému Polsku …

    Babiš na billboardech straší válkou, kterou ale prezident …

    Babiš je zlo, ale Pavel je peklo, řekli komunisté a podpořili …

    Primátor Macura z ANO přitvrdil: Babiš nemůže být náš …

    ONLINE: Babiš je jako flašinet, pořád stejná písnička, řekl …

  6. NIKDO nevyhraje,
    pokud bude ta nenávist i stahování gatí ještě před brodem
    a druhá část společnosti taky v sobotu nikam nezmizí…
    to by si měl uvědomit i generál, i Babiš a všichni voliči.

    Skutečné „velení“ má ČR bohužel úplně jinde a vnější podmínky rozhodnou víc, než jedna figura…

    *******************************************
    I na facebooku může zaznít pravda:

    Klára Long Slámová
    „Je zcela nepřípustné, aby v demokratické zemi bylo vyhrožováno smrtí jednomu z kandidátů,
    nebo jeho blízkým, nebo podporovatelům, či voličům.
    Naše země nebyla takto rozdělena ani za Covidu, ani v předchozí prezidentské volbě.
    Domnívala jsem se, že jednou z vizí většiny kandidátů, kteří o nejvyšší ústavní funkci usilovali,
    je spojování společnosti.
    Bohužel naplňování této důležité vize už nevidím.

    To, co se zde v poslední době děje, nemá skutečně obdoby.

    Vidím kolem sebe lidi, kteří se bojí projevit svůj politický názor, což je v demokratické a svobodné zemi nepřípustné.

    Vidím kolem sebe ale i lidi, kteří otevřeně vyhrožují nejen „druhé straně“,
    ale i těm, kdo hlasitě neprojevují jásot nad jedním kandidátů a jsou tzv. neutrální.

    Určitě jste si všimli, že téměř od začátku podporuji Petra Pavla.

    Nyní však musím zcela nestranně konstatovat,
    že delší dobu postrádám jednoznačnou výzvu od něj směrem ke skupině jeho radikálních podporovatelů, aby přestali s útoky na občany, kteří mají jiný názor a jiné preference.

    Pokud se situace nezmění, budu bohužel nucena v nadcházejících dnech uvažovat nad tím,
    zda tohle má být skutečně klid a pořádek,
    nebo zda po případném vítězství hrozí ještě větší hon na ty „druhé“
    (a tedy i ohrožování, či porušování jejich ústavně zaručených práv),
    což nehodlám nijak tolerovat.

    Ústavně zaručená práva platí pro všechny bez rozdílu, tak se podle toho všichni chovejme.“
    ******************************************************************************************
    Za mne díky – rozumnému názoru od podporovatelky generála.

    Opravdu si přejí voliči,
    zatočit s jinak volícími i s lidmi s jiným názorem, když s SPD… i tady už kde kdo?

    Nebojíte se, že i na vás následně dojde,
    když nebudete hlásat jen povolenou „pravdu“,
    chcete zase „normalizaci „, či dokonce tuhý fašismus, takový „řád“? (Udavačský dopis je jen ukázka)

    Před nikým se neponižuj a nad nikoho se nepovyšuj,
    to je heslo mého dědy a sedí, jak prdel na hrnec!

    1. Teď už zase funguje. Ale od rána do cca 15.00 nefungoval. Všechny aktualitky jsem vrátil zpátky na fejsbůk a tady pojedeme zase jako obvykle. Jeden článek denně.
      A zjistil jsem, že fejsbůkový formát se nedá dělat tady na litterate.

  7. Každý německý občan zaplatí za válku na Ukrajině 2000 eur.
    Probíhající konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou bude letos největší evropskou ekonomiku stát 175 miliard eur (190 miliard dolarů), což odpovídá 2 000 eur na osobu, uvedl server Nournews s odvoláním na Německý hospodářský institut.

    1. To je jediná naděje, že se to bude zajídat Němcům.Už obíhá řetězový mail z facebooku,jak v Bundestagu nějaký Petr Bystroň hřímá,že daňovým poplatnikum se líbit nebude.tak snad první vlaštovka.

      1. Kéž by to nebyly iluze.

        Němci na to mají a mainstream jim to nějak zdůvodní.
        A předloží jim jiné věci, takže na platný na UA, se zapomene.

  8. Včerejší předvolební/podiskuzní video z diskuze čtyř analytiků – profesionálů (mj. Drulák, Bobošíková a bývalý spolužák generála).
    Pokud jste to dosud neslyšeli a neviděli.
    Já si našel čas až teď .
    Velmi poučné – i z hlediska metodiky.
    Tady už většinou přežvýkáváme prázdnou slámu.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Nekdo-mu-rekl-Ty-budes-prezidentem-Kdo-zene-Pavla-na-Hrad-727133?utm_campaign=cz.contentexchange.me&utm_medium=referral&utm_source=cz.contentexchange.me&pv=undefined

    1. A tomu na doplnění celkem pasuje i článek Lenky Procházkové na NR, ačkoliv i ona prosazovala a volila jistě Baštu.
      https://www.novarepublika.online/2023/01/prodlouzeni-casu-nez-se-setmi
      cit.
      A tak se stalo, že v druhém kole už pro občany v opozici nejde o volbu „menšího“ či „většího“ zla, je to „jen“ pokus o prodloužení času, než se setmí. Získat čas, to je to jediné, oč tu teď ještě běží. Až v sobotu vypadnou z uren obálky, zjistíme, zda si ten prodloužený čas zasloužíme. Čas, v němž Parlament nedá dohromady ústavní většinu a vláda nedostane zmocnění posílat české vojáky do války proti Rusku, kterou USA coby podnikatelský projekt potřebují. Čas, který zvolením Andreje Babiše za prezidenta získáme, už nesmíme promarnit kalkulováním a vzájemnou nenávistí. Bude to čas na procitnutí a diskuzi, čas na zhojení ran, čas na pochopení pravdy o stavu země i světa, čas na smíření a obrodu českého národa.

      1. „…A tak se stalo, že v druhém kole už pro občany v opozici nejde o volbu „menšího“ či „většího“ zla, je to „jen“ pokus o prodloužení času …“

        Vidím to teď stejně.

  9. No, von ten Okamura asi zapomíná. Není to tak dávno, co Sobotka šel do Babiše. Tenkrát ho slepenec, co ještě nebyl slepencem, plácal po ramínku, stejně, jak to dnes dělají Tomíkovi. A jak dopadl Sobotka? Trčí někde v panelákovém bytě a chodí řvát na demonstrace milionářských demogratů. Ani pes po něm neštěkne. I ten „nenáviděný“ Paroubek má toho prostoru mnohem víc. Sobotka jen mžik, když ho na demonstraci náhodou zabere kamera. Bacha na to Tomíku, chtělo by to trošku nadhledu a ne se urážet, jako malý spratek.

    1. Ještě jen taková maličká otázečka. Kdo vyzýval Babiše, aby odstoupil z kandidatury? To přece není tak dávno, aby Tomík ztratil paměť.

      1. Přesně.

        Okamura a SPD nejdříve sabotovali nominací nemožného Bašty prezidentské volby a teď brojí proti Babišovi. Přesto, že nás to všechny poškodí.

        Jinak, Tomík vždycky říkal, „neuhneme že svého programu“. Jestli se nedomluvili Babišem, třeba kvůli okamžitému výstupu z EU, tak potěš koště. Někdy je nutný kompromis.

        Tomík chtěl, aby Babiš odstoupil z voleb. Pěkná neomalenost. A co chce teď? Nějakou koalici? Teď jsou prezidentské volby. Chce být premiérem? Musí nejdříve vyhrát volby! Chce prosazovat své cíle? Musí přesvědčit lidi, aby je volili, poslance opozice, aby pro to hlasovali.

        SPD má NULOVÝ KOALIČNÍ POTENCIÁL.

        Druhou sabotáží prezidentských voleb, z hlediska opozice, kdy vlastně podporuje Kolářovu bolševickou, dnes NATO, gumu, chce jako dosáhnout co??
        Zhoršit život většiny obyvatel ČR??

        Někdy je nutný kompromis. Někdy je nutno zatnout zuby – a – v zájmu budoucího úspěchu, volit menší zlo. Tomu se říká strategie.

        /// Jak to udělal Gándhí? ///
        Bojoval už dříve, proti Britskému impériu. Po začátku II. Světové války vyhlásil, že je povinností každého Inda, bojovat bok po boku s Brity a Indie musí přispět na doraz k válečnému úsilí Británie. Jednak, že je nemorální, opustit Brity v těžké chvíli a jednak, zvítězil by-li fašismus, Indie by nejen nebyla svobodná, ale byla by na tom daleko hůře pod Německem nebo Japonskem, než pod Brity.

        Pod Pavlem na tom ČR bude hůře, než pod Babišem. Pavel neví nic o politice, o diplomacii, o míru. Ani o demokracii. Znovu tu máme v ulicích násilné bojůvky. Znovu se omezuje svoboda slova, vyhazuje z práce, kriminalizuje za názor. Je jen převodník vůle z Bruselu a hlavně z NATO, tedy ze zámoří!

        Okamura tohle nechápe.
        Jak zde před měsícem, dvěma, řekla jedna paní, v reakci na mnou napsané:
        „OKAMURA NENÍ STÁTNÍK“.

        A o tom to je. Okamura nechá naší zem v klidu zničit, pokud není po jeho!
        Tohle NENÍ zájem Okamurových voličů! Hlasy pro Okamuru, v minulých volbách, byly jeho chováním ve volbách prezidentských, spláchnuty do ha*zlu. Ve světle tohoto –

        Jakákoliv voličská podpora Okamury, postrádá smysl!

        Shrnuto:
        Okamura sabotoval prezidentské volby jednou, nominací nevolitelného Bašty. Teď je, z hlediska opozice, sabotuje podruhé. Nepodporuje, z hlediska 5 koalice opozičního, kandidáta. Stranu míru proti válce, stranu větší národní suverenity, oproti tupemu přijímání rozkazů z NATO, pardon, ze zámoří. Stranu hospodářské prosperity, oproti zájmům zahraničních akcionářů. Stranu sociálního smíru, oproti systematické členů odírání dolních 10 milionů.

        Jestliže se takto kur*vsky Okamurova SPD chová v tento historický okamžik, ve kterém jde o hodně, možná i o válku velké intenzity (!), bude se tak chovat i v budoucnu!

        Je konec.
        Jestliže chceme, aby naše životní zájmy zastupovala skutečná opozice, musíme volit jinou stranu…

  10. Vidláku, já jsem se ráno na ten pořad díval, podívejte se taky. Babiš tam plácal nesmysli a Novinky si to možná nějak dále upravili(já jsem to od nich nečetl), prostě nevím. Co ale bylo zřejmé, že koalici s SPD ne,
    prostě to nepřichází v úvahu a ještě se u toho přiblbě usmíval. Kdyby to neměl pod kůží, tak řekne, že na nějaké takové úvahy nemá snad smysl odpovídat a věnuje se podstatnějším věcem , například tomu, aby opravdu vysvětlil hloupému vesničanovi, jak chce iniciovat mírové rozhovory, když nazývá Gerasimova řezníkem a Putina vrahem. Já to teda nevím, vy snad ano?

  11. Biskup žehná leopardu:
    ty máš cenu miliardu,
    ty jsi naše drahé zlato
    tak tu nestůj a jeď na to!

    Kropím ti lauf,
    kropím ti pásy,
    byls dobrý kauf
    jsi orel spásy!

  12. Vidláku, snad se nebudeš zlobit, že Ti to píšu sem. Nepochybně víš, že jsem na Tvé straně, i když to nepíšu pod každý Tvůj článek.

    Spěcháš a děláš chyby. Rozhodnutí, která činí ti nahoře, jejichž dozvuky k nám (i k Tobě) doléhají se značným zpožděním, k nám přicházejí také se značným mediálním zkreslením, což je asi záměr. Je to voda plná kalných emocí, také i našich vlastních kalných emocí, a nevidíme zřetelně a dobře, co je v ní a za ní. – Naši odpůrci to přiživují a nepochybně to využijí. Pokud sami sebe vycukáme („…táhněte vlevo! Táhněte vpravo! Táhněte k čertu…“), nahráváme jim proti sobě.

    Zpomal.

    1. Vidím to stejně. Pávek byl určen do funkce už dávno a Babiš neměl dělat šaška. Válka s hydrou bude zákopová, dlouhá. Kydy budou potřeba klasické, tradiční…

      1. “ Kydy budou potřeba klasické, tradiční…“
        ——–
        No,už před čtvrt rokem bylo skoro pozdě….

      2. Babišovi asi došlo, že za chvíli začne pěknej maras, a že by nebylo dobrý být u toho jako prezident. Ať si tu kolaboraci vyžere Pavlík do dna.

    2. Nenechte emoce cloumat svým majestátem, jako například tihle zde:
      https://www.novinky.cz/diskuze/valka-na-ukrajine-usa-daji-ukrajine-vyznamny-pocet-tanku-abrams-moskva-besni-40420944

      Principiálně soft power temné strany už vytvořila prostředí pro akceptaci války. Normálně by vypuštěné testovací balónky nejprve o předurčení, a pak ten dnešní Řehkův o “výběrové” (zatím) mobilizaci způsobily neskutečný poprask. Ale publikum už hypnotizované válečnými bubny nevidí a neslyší. Chce krev.

      1. Je zajímavé, jak to dávají jako přílohu do předvolební kampaně. První čtení o změně ústavy o vyřazení parlamentu při vysílání armády do ciziny a pobytu cizích vojsk zde v pátek v den volby do prvního kola. Nyní ten Řehka co natvrdo mluví o tom že bude mobilizovat (to slovíčko „výběrová“ nic neznamená, to je jen nějaký marketingový fígl jak říci něco jemněji ale nemyslet to tak).

        Co to je? Určitě to není náhoda či omyl. Možná jsou si tak jisti vítězstvím (mají na to tak přesvědčivá data), že přibalili do kampaně tyto „přilohy“ a ty se pak vypálí jejich rozvášněným voličům do hlavy tak, že je budou brát jako hotovou věc, protože je budou vnímat jako součást vítězství nad Babišem ?

        WTF? To jsou nějaké nové metody na manipulaci s davy od poradců z USA?

        Každopádně neklamnou předzvěstí přípravy na válku je propagandistická příprava obyvatelstva. Což bohužel nyní běží na plné obrátky.

        Ať Babiš řekl či řekne cokoliv (přesněji intervůci napíší že něco řekl), nic nevnímejte a jděte ho prosím volit. Jde o životy.

    3. Jednou ze smrtících vlastností Babiše jako politika je jeho zbrklost (viz reakce na Sřípaly, Vrbětice, atd…).
      Často z něho spontánně vyletí k nahozenému tématu, co mu zrovna slina přinese na jazyk a pak to týdny napravuje, že to tak nemyslel.

      Vidlák by neměl jít v jeho stopách a všechno komentovat a reportovat on-line. Asi by neškodilo po takové výbušné zprávě nebo telefonátu odejít od complu na nějakou dobu si třeba pokecat s prasátky ve chlívku, zkontrolovat zásoby ve sklepě nebo paní Vidlákové pomoct umýt nádobí.

  13. Ŕehkova řeč ledy hnula
    na řadě je ročník nula.
    Nástup! Prostor Boletice.
    Nejdřív popít šaratice
    dostat z útrob cukry, suši.
    Nutno z těla vyhnat duši
    máme vraždit naše bratry.
    Konvoj míjí Fatry, Tatry,
    zastavuje v Kramatorsku.
    Doprdele, nejsme v Norsku,
    jak tvrdili politruci!
    Střílí se tu, kua! Kruci!

  14. Tady si to může každý poslechnout, co Babiš skutečně řekl – záznam debaty přibližně od 37:30 minuty (domácí politika):

    Politolog k debatě na Novinkách: Skoro to vypadá, že to Babiš už vzdal
    https://www.novinky.cz/clanek/volby-prezidenta-politolog-k-debate-na-novinkach-skoro-to-vypada-ze-to-babis-uz-vzdal-40421031

    Babiš opravdu propásl důležitou příležitost se vyjádřit DIPLOMATICKY(!) k tématu členství SPD ve vládě nebo možnosti SPD jako koaličního partnera ANO.
    Z toho, jak to řekl, vyplývá, že je jedno, jestli bude na Hradě Pavel nebo Babiš. Opozice se prostě k vládnutí nikdy nedostane.

    1. Já myslím, že to řekl jasně „SPD není a nebude náš koaliční partner“. Nevím, co chce vysvětlovat.

      Taky mě dostala část Babišova vyjádření ohledně letiště Plzeň-Líně.
      „Je to letiště, které je certifikováno NATO a v Plzeňském kraji naši vojáci, naše armáda, nemá zázemí.“

  15. A asi tu máme křišťálovou noc…

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-prezidentske-sevcik-dal-rozhovor-hlasne-troube-kremlu-jeho-pozici-resil-ministr-s-rektorem-vse-224164#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest205_redesign_feedu_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Z práce se vyhazují nepohodlní, Brettschneiderové vyrazili a mají popsané manžety. To už je zjevná totalita.
    Ten slovník toho písálka ze seznamu. Fuj!! Taková špína z tátovejch kulí.

  16. Proč bychom měli jít na Ukrajinu bojovat MY? Všem už fakt hráblo?
    Co ti Ukrajinci tady – ti nepůjdou bránit svou vlast?

    A co se „naší“ vlády atd. týče, píše Petr Hájek – cit.:

    „A nakonec ještě jedno je důležité: Ústavní činitelé, poslanci a jejich rodiny jsou ze zákona vyškrtnuti ze seznamu branců. Je tedy jasné, proč je jim vše toto jedno.
    Jich se to osobně prostě netýká.“

    1. Musíme bránit Prahu, naše slunce jasné. Sveřepí nepřátelé nám ji přemístili z Afghánistánu na Ukrajinu.

    2. Medveděv na AK. Mě ten požadavek taky pobavil a nejen mě, na tuším novinkách se baví i diskuze. Mně to připomíná pohádku o zlaté rybce; a teď chci být papežem 😊
      Hovorí sa, že s jedlom rastie chuť. Pre tých, ktorí trpia poruchou príjmu potravy v podobe bulímie alebo nutkavého prejedania sa, je pocit hladu nekonečný. Neustále chcieť jesť!

      Takže bezcenní šéfovia Malej Rusi chcú stále viac a viac. Viac tankov, áut, zbraní. Teraz nejaký šmejd povedal, že potrebujú lietadlá a…ponorky. Dobre, lietadlá sú ako-tak pochopiteľné. Je pravda, že prakticky nezostali žiadne normálne dráhy a ukrajinská obloha je nami uzavretá. Ale ponorky sú veľmi silné. Najmä ak vezmeme do úvahy, že čoskoro nebude mať kyjevský režim vôbec žiadne more. Potom budete musieť sedieť v lodi priamo uprostred Dnepra a učiť sa nesmrteľné Všetci žijeme v žltej ponorke s hudobnými kurátormi. Hoci ponorka bude zrejme žlto-čierna.

  17. Teď čtu diskuzi na HS.sk a tam píší, že to Řehka tedy Pavlovi pomohl 🙂

    Zajímavé info, proč vyletěl Rogozin z kosmického programu:
    Ved preto letel Rogozin namiesto twitovania hujovin s Muskom sa mal venovať satelitom Rusi maju cca 20 aj to starych s rozlišovačkou Flexaretu a zapad ma nad Ruskom zavesenych 300 online priamo k vojsku… a to je rusky pruser. “ Kde neni spojeni není velení“…

    Rogozin letel ako spinave pradlo…teraz mudruje o korupcii…..neviem ako teraz, ale este minuly rok v lete Rusi mali nad Ukrajinou tusim dve druzice, ale kazdu na 15 minut za 24 hodin….v podstate boli z vesmiru uplne slepi.

    Strelkov to komentoval minuly tyzden, ze za Rogozina sa rusky vesmirny program scvrkol na rozmer za cias Gagarina…..a to potom mi tu pisali, ze Strelkov je urazeny….on v podstate realne hodnoti urcite veci o ktorych my sa dozvedame iba z ruskych oficialnych zdrojov. Neviem prečo tak idu po Strelkovovi ale zatial čo povedal sedi, tak ako začal o mobilizacii sice hned dal milion tak o nejaky čas začali s 300 000 aj ked len boh vie kolko ich nakoniec mobilizovali lebo tie čisla nikto nevie len armada. Tak isto si robili prču so Žirinovskeho a teraz je to pre nich doslova prorok lebo čo kedy povedal a oni sa tomu smiali ako idioti sa teraz plni do bodky.
    (ani vo sne ma nenapadlo že to Rusi zase tak podcenia a dourvia) že ani jeden satelit, to bolo nejak v čase jun -jul 2022 neni prepojeny priamo velenim, čo sa potvrdilo asi predvčerom ked mal Rogozin TV debatu kde povedal že už sa prve terminaly testuju priamo v jednotkach u delostrelcov… Po roku vojny?????????? No nech idu teda do prdele. Tam mal ist už niekto k muru

    1. Covid je minula bitva. Madumrtnost byla i během covidu ještě před očkováním i mezi neockovanymi. Přeceňování důležitosti protestů kvůli covidu, stalo voliče některých stran opozice poslední volby do sněmovny, když volili okrajové proticovidove strany, kterým hlasy propadly. Důležitější je co se děje teď.

      1. Minulá bitva to je a není – jak se to vezme.

        Jak jsem kdysi napsal: covid nám nasadil roušky a strhnul masky. A ano, právě na covidové kauze je zřetelně vidět, jak to, co bylo zpočátku a bez důkazu zavrženo jako dezinformace, se posléze ukázalo býti pravdou:

        – dr. Peková byla za hypotézu, že covid je umělého původu, označena jako dezinformátorka, ostouzena v médiích, a byla snaha o její profesní likvidaci. Hypotézy, že k úniku došlo z čínských laboratoří, pracujících na americkém výzkumu, byly vehementně popírány a vydávány za proruskou agitaci. A ejhle: usvědčený lhář a podvodník dr. Prymula po čase přichází s tvrzením, že covid je umělého původu a unikl z čínské laboratoře, placené Američany. – Omluvil se už někdo dr. Pekové, nevíte?
        – stále zřetelněji vychází najevo, že MRNA „vakcína“ proti covidu nadělá v populaci více paseky, než covid sám. Ale právě tato, dnes zřejmě pravdivá hypotéza, byla zpočátku potírána jako dezinformace.

        Je potřeba podívat se, kdo nám v covidové kauze věšel bulíky na nos (to už je teď zřetelně vidět), a podívat se též, co nám titíž lidé vykládají dnes. Velmi pravděpodobně totiž právě to, co oni dnes označuji za dezinformace, vbrzku se ukáže jako krystalicky čistá pravda.

        Shrňme to: covid sám už je (doufejme) pasé. Ale je třeba se k němu vracet v analogiích, platných pro současnost.

        1. Covid je mozna pase, ale totalitni chovani lidi, kteri buzerovali druhe, co s nimi nesouhlasili, a vytvorili cely system novych lzi a korupce mediciny, pase neni. A kdyz prijde dalsi panika, tak se po ni povezou jako predtim, a budou dal nicit , jako nicili za covidu. To je to nejhorsi.

          A ti nejvic krici, ze uz se o tom nema mluvit. Ti, co tenkrat naruzive zacali kopat za covidovou totalitu.

      1. Není úplně pravda. Budu záhy babičkou, oba očkovaní, aby mohli cestovat, nejdřív potrat v létě 2021, teď vše ok, ale modlím se, aby bylo opravdu všechno dobře i po narození. K tomu jim pomáhej Bůh ❤️

      2. Nemůže být po. Virus tu zůstává a mutuje, tak jako všechny viry, i když byl s největší pravděpodobností připraven uměle. Musíme jen doufat, že bude v budoucnu mutovat do málo nebezpečných forem, takže se stane jen formou obtěžující ale málo smrtelné virózy. Tak jak se to stalo s chřipkovými viry v minulosti. A proto je potřeba být obezřetný. Dávat se teď očkovat je ale nesmysl, vůbec nikdo neví, na jakou mutaci viru jsou ty vakcíny,co se kupují, vyrobeny. O vedlejších účincích ani nemluvě.

    1. Už jsem to upravil… původně šlo o reakci na zablokované fejsbůky. Ale už je odblokovali… asi zjistili, že Babiš po dnešní debatě nemá šanci.

          1. Měl to říct jinak. Tohle je nedostatek taktu. Asi nervy pracují…

            …“premiérem jmenoval vítěze voleb.“…
            Měl doplnit, že se to tak v demokracii dělá. A nerozvádět to.

            Z textu dokonce myslím, že nechtěl SPD poškodit. Neobratně řekl, že to nepřipadá v úvahu, protože prostě nevyhrají.

            PS:
            Taky nevíme, o čem s Okamurou jednali. Pokud Okamura chtěl okamžité vystoupení z EU nebo tak něco, je to nesplnitelné.

            Paráda. Díky zhrzené partičce z SPD, půjdeme do války. A krachne nám ekonomika.

            Zdravý rozum říká volit Babiše tak, jako tak.

              1. Je to o to nepochopitelnější, protože Babišovi nehrozí, že by vyhrál.. tedy dejme tomu vyhrát nechce, ale hrozí to, tak 10 procent nasere.
                Nehrozí to. Jeho aktivní ostrakizace SPD už není náhoda. Dokud on mlčel a ratlíci štěkali a ňafali, tak za to nemohl, nebo ne přímo. Stejně jako Pavel nemůže přímo za ty bojůvky na náměstích.
                Ale tohle prostě ukazuje buď na hlubokou averzi k Okamurovi a SPD, nebo tím podobně jako tím havlovským „Proletáři všech zemí spojte se“ vyjadřuje konformitu s velkou koalicí.

                1. Tak hlavně by to chtělo poslechnout si tu jeho odpověď přesně, a v kontextu s otázkou. Někdy se novinové titulky dost liší od reality. Já mám čas až večer se na to podívat.

                  Ale že by to dělal naschvál? Vypadalo to, že Babiš se hodně snaží na toho prezidenta, vypadalo to, že chce být prezidentem, nemyslíte?

              2. Myslím, že AB vyhrát nechce. V době, do které se řítíme pod masivní propagandou a absolutní nadvládou SSA (či spíše do té doby padáme), může chtít být prezidentem jen generalissimus připravený plnit rozkazy, nebo šílenec. A to on není. Ví, že by mu nedali žádný manévrovací prostor, žádný nebude.

              3. Zborcený Harfyton.
                Už to přeci předvedl při svém jmenování premiérem v roce 2017,že nechtěl přibrat SPD do vlády,raději vzal spolupráci s komunisty,takže,čemu to odpovídá,proto mu teď komunisté slíbily podporu.Proč neslíbil spolupráci s Maďarskem,odmítnou nařízení EU i NATO,nevstoupit do války.V4 je v rozkladu,právě že Polsko nás může zatáhnout do války.

                1. Ad „Už to přeci předvedl při svém jmenování premiérem v roce 2017,že nechtěl přibrat SPD do vlády,raději vzal spolupráci s komunisty“

                  Ano, v tom máte pravdu.

                  1. Ale Harfytone, otázka je, proč?

                    Mám informace, že to bylo kvůli naprosté neschopnosti Okamury ke kompromisu. Buď celý náš program nebo nic!

                    Nešlo to tehdy a nejde ani dnes.

                    To by musela SPD vyhrát volby. A to se jo nikdy nepodaří, pokud nebude mít zkušenosti z vlády a lidi budou vidět, že se osvědčila.

                    1. Proč? Už to nezkoumám (ve smyslu kdo z nich je víc neochotný nebo tak něco), ANO a SPD jsou inkompatibilní, podle mého názoru hlavně kvůli EU
                      https://web.litterate.cz/babis-vyhraje/comment-page-2/#comment-106695
                      Neumím si představit, jak tyto dvě partaje dávají dohromady programové prohlášení.

                      Nevím, do budoucna to, podle mého názoru, je nadlouho v řiti. Komouši a socani se odrovnali sami, ANO s SPD se spolu nedomluví, a když se zjevil bafuňář, tak vyrazí získávat nespokojené voliče se školným na praporu. Uff. Zmar a beznaděj.

              4. Na rovinu, raději sestavoval menšinovou vládu se socany za podpory komunistů. Není co řešit a nikdy nebylo co řešit. SPD je pro mainstream toxická a ANO musí pěkně vážit, zda by mu ze strany SPD přišlo dost na to, aby to (stabilně) nahradilo lidi, co tento krok naopak odradí.

                ALE – ta prezidentská volba není příběhem vytváření koaličních vlád, ale zda my ostatní chceme nebo nechceme na Hradě kandidáta pětikoalice.

                A pokud nechceme, tak jediná šance je volit „toho druhého“. Protože nejít znamená volit toho kandidáta pětikoalice. I s vědomím, že na tu moji stranu dotyčný jinak prdí. I s vědomím, že se sám nemůže okatě začít s Tomiem objímat. Takhle jednoduché to je.

            1. On tam řekl něco mnohem důležitějšího. „SPD není a nebude koaliční partner“.
              Už se probuďte z toho očekávání, že Babiš je menší zlo. Je to zlo úplně stejné jako Pavel, vždyť se tak moc neliší. Raději se spřáhne s ODS než aby spolupracoval s SPD. Asi očekává, že v příštích parlamentních volbách (pokud nějaké budou) dostane 51% 🤦‍♂️.
              Jsem rád, alespoň už nemusím přemýšlet, jestli mu to nakonec se skřípěním zubů nehodit. Rozhodl za mě. Nehodím, půjde tam prázdná obálka.

      1. Tak jsem se zase nespletl (AB nevítězí). Ale že to Bába pokazí až takhle??? No, mluví rychleji než přemýšlí, takže žádný geniální plán aka zbrojení na další válku prostě nevidím.
        Jdu oprašovat modrou knížku a hledat jodidové tabletky. :/

  18. Babišova nevýhoda je jeho slabá rétorika. Zaplétá se do otázek a odpovědí a ne všecko se dá vysvětlit a omluvit zaujatosti moderátora. Generál oproti tomu diskuze mediálně vyhrává krátkou hláškou, která toho víc zakrývá než odhaluje. Řekl nejdřív, že symbolika je složitá věc v reakci na kritiku jednání kvůli prezidentské standartě. Tím zakryl své podivné jednání. Teď zase odpověděl, že Babišovi na kritiku, že se nezajímá o důchodce, že je sám důchodce. Média ho velebí, jak tím malém celé ANO setřel, ale to že má sám důchod a výsluhy ještě nic neříká o tom, jestli se zajímá o ekonomickou situaci ostatních důchodců.

    1. Tak on sám říká: „Nejsem rétor, jsem praktik“.
      Ví, že je to jeho slabina. Na to, že jde o jeho slabou stránku, se drží vcelku dobře, někdy i výborně. Nikdy nebude tak koncetrovaný a pohotový jako třeba M. Zeman. Kdo se na něm chce vozit, vyzdvihne to. Kdo A. Babiše sleduje, co se pohybuje v politickém životě, už zná jeho klady i zápory. To že je čitelný a lze ho předvídat je jeho výhoda v nynějším duelu.

  19. Takhle nějak si představuju rozdíl mezi Pavlem a Babišem

    Pavel presidentem:
    Pavel: v projevu: chceme se zapojit do války
    NATO: dodejte 200 vojáků
    Pavel: rozkaz

    Babiš presidentem
    Babiš: v projevu: je naší povinností splnit závazky, pojedu do NATO vyjednat podmínky
    NATO: dodejte 200 vojáků
    Babiš: co za to? Většina maká pro mě, budu tratit.
    NATO: dostaneš za každého 1000 dolarů kompenzace
    Babiš: dodám 500 vojáků
    Babiš v projevu: vyjednal jsem pro Českou republiku nejlepší podmínky ze všech

    1. gogo

      Babiš prezidentem jste vystihl na jedničku s hvězdičkou.

      Před časem měl Babiš v Ostravě nějaké povídání kde říkal Ne do místních novin,ze kterého vzešel článek a když dojel do Prahy ,tak tam už v článku pražských novin říkal ANO ,byť se to týkalo jedné a té samé věci.

      To se vymyslet nedá ,to musí být ze života.

  20. … než jsem si otevřel ten Vidlákův odkaz v Českých novinách, zavadil jsem myší o další článek a tam jsem četl:

    „Praha – Kandidát na prezidenta Andrej Babiš (ANO) odmítl, že by hnutí SPD mohlo být koaličním partnerem jeho hnutí ANO. Řekl to v dnešní volební debatě na serveru Novinky.cz. Uvedl také, že jako prezident by premiérem jmenoval vítěze voleb. Neumí si představit, že by SPD vyhrálo volby a uchazečem o post premiéra by byl jeho předseda Tomio Okamura.“

    … a tak by mě docela zajímalo, Vidláku, jestli jste při rozhovoru s Babišem zavedl řeč na to, co je příčinou jeho nekompromisního postoje vůči SPD? Protože pak mu fakt zbývá, jak neustále tady píše náš gogo, už jen zfialovatět se vším všudy, co je nám na tom fialovém hnusu tady na litterate tak strašně „drahé“! Když to Babiš říká, nemohu se zbavit takového nutkavého pocitu, že se mi do ksichtu tlemí celý tan jeho zástup ANO v čele s Jourovou a Charanzovou!

    1. V životě se nedohodnou (na koalici), protože Okamura by šel pryč z EU, kdežto Babiš z EU čerpá. Antagonistický rozpor.

      1. Harfyton: odejít z EU bez příznivější mezinárodní situace a bez přípravy, je k ničemu. Tohle Maďaři pochopili. Proto zatím chystají média, nevládní organizace atd. Naopak Britové uspechali Brexit, ale moc jim nepomohl, když všechny ty staré struktury stále ovládají média, korporace, nevládly atd. K čemu Brexit, když si zvládnou islamizaci dělat dál vlastními silami i cenzuru?

        1. Britové si zavádějí větší hrůzy sami, než by jim šlo přes EU. A jestli si Skotsko vymůže větší autonomii, tak tam to bude teprve tóčo.
          Vystoupení z EU znamená, že si můžete ve spoustě věcí rozhodovat sami. Nezaručuje to, že dobře, rozumně, demokraticky …

        2. Vůbec se nehádám. Ale SPD opakovaně prosazovala referendum o vystoupení z EU. To Babiš nesnese. (Mimochodem je to sranda, protože když se podíváme, jaká ta naše dnešní společnost je, tak by občani jednoznačně v referendu chtěli, abychom zůstali. Takže proč se toho primitiv bojí?). Směřování pryč z EU v SPD je. A Babiš čerpá! Proto se nemohou dohodnout – jak by dali dohromady vládní prohlášení?
          Ono těch rozporů je samozřejmě daleko víc, ale tenhle je zásadní, si myslím.

          1. Harfyton: Pravda. Při vstupu do EU vládě ani médiím referendum nevadilo. Pokud je podpora setrvání velká, můžou referendum risknout.

      2. Není to spíš o tom, že Bába chápe že odejít z ejůnie není jen tak. Pokud se sama nerozpadne sakumprásk působením všech co v ní jsou, je to nereálné. V momentě kdy se rozpadne – odpadnou platby a nařizování a státy si budou priority určovat samy, zatím co včil se perou o kdeco aby se zachovalo národní… sorry, myslete rozumně. Ono se po múrovsku lacině vyhlašuje, co by většina ráda slyšela, ale není to možné…

    2. Uvedl také, že jako prezident by premiérem jmenoval vítěze voleb. Neumí si představit, že by SPD vyhrálo volby.

      A wo tom to je.
      Žádná zaujatost.

      1. „Neumím si představit, že by Babiš mohl být vůbec někdy presidentem“ .. to by ze strany Okamury bylo OK?

        1. ///Uvedl také, že jako prezident by premiérem jmenoval vítěze voleb. Neumí si představit, že by SPD vyhrálo volby.//

          1. Okamura:
            Na Babišovo vyjádření reagoval na facebooku Okamura. „Pro ty, kteří váhali ohledně stanoviska SPD k druhému kolu voleb. Kandidát Andrej Babiš dnes vyjádřil svůj postoj k politickému programu SPD a našim voličům,“ poznamenal s odkazem na výrok Babiše. Dodal, že koaličním partnerem Babiše budou strany vládní koalice premiéra Petra Fialy. „Je to přesně tak, jak jsem upozorňoval,“ napsal. SPD před druhým kolem uvedlo, že nepodporuje kandidáta spojeného s vládní pětikoalicí, Babišovi ale podporu nevyslovilo.

            Mně tedy přijde, že Okamura se chová korektněji než Babiš.
            Je evidentní, že jestliže pro Babiše SPD není z principu partner, musí jím být pětikoaliční strany – tedy tu máme šestikoalici, na což ukazují i hlasování.

            A pořád se nesnížil k tomu, aby Babiše vyzval nevolit nebo aby řekl, že si ho nedovede na tom postu představit.

            Ten Babiš se domnívá, že podobnými výroky o SPD mu voliči této strany budou dávat hlas ochotněji, nebo se snaží o to, aby jejich hlas nedostal?
            Co to je za geniální strategii?

            1. Koaličním partnerem ANO, nemohou být koaliční strany. Zatím se tak nikdy nestalo a po prezidentské kampani jen těžko stane.

  21. Přidávám odkaz na názorové veletoče pana generála a jeho „dvojčete“ jak sám sebe nazývá P. Koláře.

    Generál:
    Nejprve:“Dodávky zbraní v době konfliktu jen způsobí více mrtvých“
    Poté: „Podpořme Ukrajinu, jak jen to jde. Humanitární pomocí, finanční podporou, zasíláním zbraní a také uvalením co nejpřísnějších sankcí na Rusko“

    Kolář:
    „A upřímně řečeno bych se ani nedivil, kdyby došlo k rozdělení země (Ukrajiny). Z mého pohledu bych to neviděl úplně jako fatální tragédii. V historii je mnoho příkladů, kdy rozdělení nakonec vedlo spíše k uklidnění situace”
    Dále: „Ukrajina je součástí ruské historie. Rusku vždy patřila část Ukrajiny. I název Ukrajina vypovídá o tom, že jde o okrajové, nárazníkové území. Nejsem si vůbec jistý, že západní politici touží mít Ukrajinu ve sféře svého zájmu. Mám pocit, že v Bruselu jsou lidé, kteří z toho mají noční můru.

    https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/-Rozdelit-Ukrajinu-Poslat-tam-vojaky-Jeden-a-ten-samy-clovek-Od-Pavla-727167

  22. Z modrého nesmyslu, takto xichtoknihy jsem radši odešel dobrovolně, protože jsem se už nemohl dívat na modrožlutou vzteklinu a vyslovenou fašizaci lidí, které znám mnohdy i desítky let a kterých jsem si vážil. Bolí to…

        1. Pro operativní činnost v nepřátelských vodách se hodí mít FB profil…
          A nikde jinde na webu, pokud možno, nemít žádné osobní informace, fotky…
          Optimální je mít i alternativní identity, ono jaksi Vidlákův bratr není jediný komu už oponenti zařídili potíže. Od stíhání po vyhazov z práce, myslím, že nakonec se postarali i o vyhození Pavla Cimbala (Zilog, Zilogátor) z FELu…
          Pavle, je to tak?

  23. Ivan Hoffman k úmrtí Davida Crosbyho :
    Crosby byl pacifista, dnešními slovy konspirátor.
    V šedesátých mládež věřila, že každá válka je špatná.
    ***
    Ta dnešní z takových blbin vyrostla.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *