5 ledna, 2026

Agresor, kam se podíváš…

Tak nám Spojené státy nevyprovokovaně zaútočily na Venezuelu. V souladu s americkým právem, ale bez souhlasu Kongresu. Kdo v tom vidí nějaký rozpor, ten je pod vlivem ruské propagandy. Putin je proti Trumpovi břídil – nařídil v roce 2022 svým vojákům, aby zaútočili na vojenské letiště Hostomel… Trump svým vojákům nařídil, aby zaútočili na prezidentský palác a vůbec na všechny zvolené představitele země. Efektivita, vole! Ale jinak může být Putin spokojený. Když to může dělat americký prezident, vyčítat ruskému prezidentovi větší zdrženlivost mohou jen hloupí Evropané. Jinak nikdo.

Kaja Kallas se vyjádřila, že EU situaci bedlivě sleduje, ale že Madurův režim nemá legitimitu… Něco podobného napsal i Petr Macinka. Samozřejmě, kyjevský režim, vzniklý státním převratem na Majdanu, ten samozřejmě legitimitu má a je to demokracie všech demokracií futrál. Kdo v tom vidí rozpor, je pod vlivem ruské propagandy.

Také bych řekl, že teď už má Trump tu Nobelovu cenu míru jistou. Kdo v něm vidí agresora, ten samozřejmě papouškuje ruskou propagandu. Jak řekl Trump, USA teď budou zemi řídit, než se tamní lid rozhodne přesně tak, jak Spojené státy potřebují. Dobro došli…

Nicolas Maduro byl Američany zajat a proběhlo to tak hezky, rychle a v klidu, že se člověk neubrání myšlence, že to vlastně bylo domluvené. Pár hodin před zahájením venezuelské operace Trump jednal s čínským zmocněncem pro Latinskou Ameriku… Američtí rambové prostě přistáli u prezidentského bunkru (!!!), sebrali Madura i s chotí a vůbec k tomu nepotřebovali žádné zrádce… totiž spojence… uvnitř. Na amerického mariňáka je krátký i beton a ocelové dveře. Na to jsou jen dvě možné odpovědi. Buď je Madurův režim extrémně neoblíbený i u jeho vlastní hradní stráže a nebo sledujeme předem připravený scénář.

Jak to je, zjistíme během příštích hodin a dní. Zatím je to překvapení i pro venezuelskou „demokratickou opozici,“ která ještě nezačala s pokojnými demonstracemi ala Dům odborů v Oděse. Minimálně část režimu dávala najevo, že se hodlá bránit, ale ať jsem se snažil jak jsem chtěl, žádný obranný výstřel jsem na videích neviděl. Ani jeden jediný.

Včera jsem psal, že sledujeme finální rozestavení figur a už brzy nastane závěrečná pasáž celého příběhu. Ale že to přijde tak rychle, to by mě tedy nenapadlo.

Prosím, všimněte si, že žádné ruské wunderwaffen, které byly hentěmi Iljušiny dopraveny co Caracasu, nevystřelily. Alespoň jsem v sobotu do desíti večer nic nezaznamenal. Žádné ruské střely neletěly na americké letadlové lodě ani na americké stíhačky. Dokonce ani na americké vrtulníky, které si nad venzeuelským hlavním městem poletovaly jako na safari. Nic… nula. Tolik k řečem o tom, jak Rusko Venezuelu vyzbrojilo. Rusové vydali jen poměrně krotké prohlášení, že se jim to nelíbí, že jsou v myšlenkách s Venezuelou a že budou intervenovat v OSN. Potvrzuje to moji teorii, kterou ventiluju už půl roku, že velcí kluci se na Aljašce domluvili a Venezuela je zaplacená cena za Ukrajinu. Trumpovo velkolepé vítězství nad největšími zásobami ropy na světě přehluší prohru ukrajinského kleptokrata a jeho zlatých hajzlů.

Spojené státy mají velké dluhy, Venezuela má velké zásoby ropy. Jedna a jedna jsou dvě. Nic složitějšího bych za tím nehledal. A vzhledem k tomu, že mlčí i Čína, nebo je do celé věci přímo zapojená, řekl bych že chvíle, kdy Sitting Ping (podle vzoru Sitting Bull) zaútočí na Tchajwann, je nedaleko. Neříkal teď čínský prezident v nějakém projevu, že proces sjednocení je nezvratný? Jak to zpíval Karel Kryl? Svět byl kdysi rozdělen na zájmové sféry, kdo nechtěl být přivtělen, musel vlastnit kvéry… Ideálně, jaderné kvéry.

Jo, připraví se Grónsko! Jak vidno, když Spojené státy něco chtějí, tak jednají vždycky podle práva a své národní bezpečnostní strategie. Doporučuju všem, aby si ji přečetli. Putin už ji má zanalyzovanou a přesně ví, kde jsou hranice zájmů Spojených států a kde tedy mohou být hranice zájmů Ruska. Už brzy se to projeví. Zřejmě rychleji, než bychom čekali. Trump už si to s Babišem domluvil a nic, co se děje v nejvyšších patrech politiky, není náhoda. Ani Okamurův projev ne a dokonce ani to koordinované liberální kňučení.

Bude to mít samozřejmě nějaké reputační následky. Trump prostě zůstává klasickým americkým prezidentem a Spojené státy zůstávají pořád stejné. Když máš problémy doma, zaútoč na nějakou zemi a je to… Co taky jiného má Trump dělat, když se mu starostou New Yorku stane muslim Zohran Mamdani a hned zruší definici antisemitismu, nicht wahr? To víte, hodnoty jsou pro pravdoláskařský plebs, aby ho bylo možné dobře ovládat. Pravda a láska teď bude nějakou dobu za blbce a jejich dvojí metr bude ještě lépe vidět, ale oni mají hroší kůži a husí žaludek, takže se s tím vyrovnají rychle a bez problémů si přepíší historii, aby jim to vycházelo. Ty jejich děcka, co koukají na Velké vlastenecké výlety, jim to sežerou i s prezidentem.

Představte si, že by Rusko udělalo rychlou operaci, při které by zajalo Petra Pavla i s manželkou… To víte, sbírají se tady peníze na drony, píší se tady vzkazy na granáty… Akorát, by nám tím únosem Rus moc neuškodil…. Ovšem, nikde není řečeno, že ty vrtulníky nepoužije opět Trump, když náš prezident nebude poslušný…

Každopádně, dneškem je mezinárodní právo mrtvé a unipolární svět byl právě spolu s Madurem ukončen. Už existují zase jen zájmové sféry a Bůh buď milostiv těm, kteří žijí na hranicích těchto sfér. Bohužel, jedna hranice jde i skrz Evropu a já jsem vlastně rád, že jsem se do sněmovny nedostal, protože rozhodovat za těchto okolností, ke kterému agresorovi se radostně přimkneme a na kterého naopak budeme povinně plivat, to nebude žádná sranda. U Caracasu se bojuje za Prahu… jen nevíme, na které straně. Svět založený na pravidlech je oxymóron a rozhodovat bude pouze a jenom síla. Když může v Sýrii vládnout bývalý hrdlořez Šara, na kterého USA svého času vypsaly odměnu, může i na Ukrajině vládnout bývalý rozvědčík Budanov, kterého Rusko svého času prohlásilo za teroristu.

Ale zase budeme mít brzy levnou ropu… Jste rádi? Venezuela ji má a Američan ji rád dodá… Možná dokonce bude tak laskav a nějaké procentíčko ze zisku nechá Venezuelcům za to, že se nebránili.

Ještě, že chce Jeroným Tejc zrušit henten paragraf nedovolené činnosti pro cizí moc. V příštích týdnech a měsících tady totiž nikdo nebude dělat nic jiného a všichni z toho budou zmatení jak Goro před Tokiem. Hrozně by mě třeba zajímalo, jak bude Petr Pavel hlídat demokracii, když to slíbil ve svém novoročním projevu… Nějak si neumím představit, že by naše politická reprezentace dokázala za současné situace doma i v Evropě dělat suverénní politiku a balancovat vlivy velmocí.

S Babišovou vládou se nám bude trochu lépe dýchat než s Fialou, ale vzduch, který budeme dýchat, bude pěkně štiplavý, plný kouře a bude smrdět… mrtvolami. Každopádně, nějaké kecy o právu, pravidlech a hodnotách si můžeme odpustit. Nic takového už není. Už je jen zmatení jazyků a bordel.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

498 thoughts on “Agresor, kam se podíváš…

    1. „To základní první celému světu – zní
      Amerika, minimálně pod mým vedením si bude dělat, co bude chtít a nikdo, opakuji nikdo nás nezastaví! Na nikoho a nic nebereme ohledy. Mezinárodní právo mne nezajímá, zájmy jiných také ne. Když se rozhodnu , budu jednat podle svého! Zkuste mne zastavit!“

      Jo, protože počítá s tím, že nikdo nechce jadernou válku a tak bude napadat koho bude chtít.

  1. Jsou lidé, kteří svému proklamovanému zaměření navzdory prostě obdivují „alfa samce“. Je to prapůvodní pud, následovat silného vůdce. Tolik k sympatiím k Trumpovi. Jako jeden další diskutující tady pochybuji o tom, že to je domluva mezi Trumpem a Putinem. Spojené státy si obsadí zadní americký dvorek, a Rusové co? Rozdrbanou Ukrajinu? A americká vojska budou nadále v Evropě? Na nové obří základně v Rumunsku? Co by Putin byl za blba, kdyby s tím souhlasil? Navíc venezuelská ropa stlačí ceny, tedy především ceny ruské ropy… Tady něco nehraje. Buď je Putin pořád naivní, nebo prodal BRICS. Kdo by chtěl za spojence někoho, kdo ho při první příležitosti hodí přes palubu? A to nás ještě čeká Írán – USA + Izrael. To si Rusové pak můžou ty svoje pokročilé zbraně strčit někam, když se je bojí použít.

    1. Re: JK

      Taky existuje verze č. 2,
      a to taková, že DOník to prostě zkusil po svém. Už jsem to tu psal. Venezuela – únos prezidenta, Írán – demonstrace s kapkou krve, RF – letadélka pro Vladimírka. Že vyletěly z Ukraruiny a dál už nic?
      To jako fakt?
      A všecko v průběhu týdne?
      To máme OPRAVDU sežrat i s navijákem?

    2. Domnívám se, že se nám volat hop, dokud se nepřeskočí. Dost pochybuji, že městští intelektuálové budou moci převzít moc ve Venezuele hladce. Kromě toho, zásah ve Venezuele musí značně znejistit mnoho jiných latinskoamerických vůdců. Drogy do USA proudí přes Mexiko (a Kanadu) a jejich největším zdrojem není Venezuela, nýbrž Kolumbie, Bolivie a Ekvádor. Tudíž budou s největší pravděpodobností podporovat odpor vůči Spojeným státům. Ono také nebude lehké rozpohybovat ve Venezuele těžbu. Takže očekávám, že v několika příštích letech bude export z Venezuely spíše nižší, než vyšší. Což je ostatně i v zájmu amerických těžařů – ti nyní krvácí za současné nadprodukce ropy ve světě (tedy lépe řečeno poklesu spotřeby vlivem deindustrializace dříve bohatého „Severu“).

    3. No Putin určitě není naivní a je maximálně neslušné někoho takto nálepkovat, když absolutně neznáte celé pozadí událostí (hry ??).. Prominte, Putinovi nesaháte ani po kotníky a pokud se ve Venezuele stalo to, co se stalo – resp. CO JE NÁM VIDITELNĚ UKAZOVÁNO, pak Putin určitě velice důkladně zvážil pro a proti.
      Takže prosím, 2x myslete než něco takového příšě napíšete..

      A jen dovětek – Putin není Bůh a nemá absolutní moc nad Ruskem a nad Zeměkolulí už vůbec. Čili i on musí někdy udělat krok zpět, pokud mu nic jiného nezbývá. Dtto Trump vůči svým státním elitám.
      Chce to klid a počkat co z toho bude. Vše se vyjasní nejpozději v letech 2028-2030, takže je času dost.
      A „Konec dobrý, všechno dobré“, však to jistě znáte..

      1. Ono je to cele otázne. Takto uniesť prezidentsky pár znamená mať tam svojich ľudí ….a Rusi nebudu bojovat za cudzích. Pomáhať áno, posielať zbrane áno, ale bojovat? Prečo ak to nechcú domáci?

  2. a jak vidíte naše hokejisty s Kanadou, nezapomeňte zítra v 2:40 zápas roku…
    Už se těším všichni přijdeme na jiné myšlenky.

  3. Ve 22 hodin si sednu k PC a zírám, to nám ten rok ohnivého koňa teda začal hodně splašeně 🙁
    TV mám puštěnou, ale tam sleduji něco jiného třeba Zahrada na řece, hydroponické pěstování v slepičincích, v kopřivové jíše, to byl tuším Dědek a ještě něco.
    Prolétla jsem lživé média iDěs a podobné, no diskuze je tak půl na půl, dost se to nelíbí. Ostatní jsou opatrní a většina těch nesouhlasných psala, že museli mít podplacenou armádu, nějaké generály, bo žádný Amerikán nebyl zabit, tedy už přiznali zraněné a poškozenou helikoptéru, tam asi zapomněli zaplatit. Jo a čekali na lepší počasí, útok měli připravovaný už dřív.

    Tak jsem pustila videa Romana Kirshe, no tam budou určitě mrtví a zranění, bo to tam dost bouchalo. Nevěřím, že to bude tak snadné. On i ten Irák byl zpočátku v pohodě, jenže Amerikán zabíjel hlava nehlava a začal později odpor.
    Grońsko bude snadná kořist, Dánové mají velké kulové a ty bojové psí sáně nejsou překážka.
    Co se týče Gripenů, jste si jistí, že nám Švédové dovolí je použít v boji?
    Hm, Kanada, no nevím, východ bude proti, Alberta se už vzpouzí, chce vyhlásit referendum o odtržení, v Britské Kolumbii začala vzpoura kamionistů, která později blokovala hraniční přechod, centra velkých měst a skončila tím, že banky zablokovaly účty těm účastníkům.

    A co teď udělá Putin? Zelensky by měl rychle zmizet.

    1. TAK Zelensky je najlepší rusky agent….nikto nespôsobil toľko úmrtí Ukrajincov v zbytočných bitkách kvôli PR

  4. Jen pro zaznam:

    Zelenský komentoval události ve Venezuele.

    „Pokud je možné takto postupovat vůči diktátorům, pak Spojené státy vědí, co mají dělat dál,“ prohlásil s narážkou na Putina.

    1. Nabídnout mu (Zelenskému) politický azyl, protože Ukrajina je dvorek ruský?

      Vzít Putina za flígr a dovést do Haagu nebo před soud v Montgomery, Alabama, to by byla fuška.

        1. Mno, zatím se dost zdá že jo.
          Sice ho uklízí pomalu, ale jediné, co proti tomu Evropa dokáže udělat, je svítit na památky a povykovat v hloučku, ale bezpečně daleko od násady koštěte.

    2. Zelenský je herec a jen odříkává svůj part. Dnes jsem objevil na YouTube rozhovor Tuckera Carlsona s profesorem Sachsem. Když profesor Sachs říkal, že Bob Kagan (manžel Victorie Nuland) je intelektálním mluvčím neokonů, Tucker se rozesmál.
      V tom je ten háček. Zelenský má špatné noty, protože mu je píší špatní autoři. Američtí neokoni, sdružení kolem rodiny Kaganů, dokázali prohrát Američanům všechny války, rozjebat svět a přivést Ameriku na cestu úpadku. Amerika má velký vnitřní dluh, infrastruktura se jí hroutí, ale má vojenský rozpočet větší, než dalších 7 zemí v pořadí dohromady.

      1. Takže nám chceš nakecat, že za veškerý bordel, který teď v Americe je, může jedna rodina?
        Rodina Kaganů jako ideoví mluvčí neoconů?
        Vidím, že sem leze i sebranka, ze které si dělá prdel už i Seznam v seriálu „Řetězák“.
        Já se tomu nejdřív smál, protože se mi nechtělo věřit, že by někdo byl schopen si koupit a používat PC – a zároveň byl tak neuvěřitelně blbej, aby tomu z řetězových mailů uvěřil.

        Dneska už věřím, že to možný je.
        Potkávám při své práci všelijaké lidi. Na přidělenou práci jakžtakž stačí.
        Ty nejhorší hrubky, nesmysly a zkomolená slova, za ně opravují ta PC, nebo přednastavené šmatlafóny, na kterých je naučili šmatlat vnuci, nebo děti. Jsou to lidi okolo 55+, nebo těsně před důchody.

        Manuálně bývají šikovní, poučení dlouholetou praxí. Ale v hlavách totál vykradeno, vlastní názory nikde, takže sežerou naprosto cokoliv, co jim předloží různí Hamplové a jemu podobní, případně mainstream, protože Seznam by přece nelhal, když ho má tolik lidí…!!
        A pak nemají volby a vláda dopadat, jak dopadají.
        Skladnice a manipulační dělnice volí PP, protože přesně takového fešáka by chtěly mít doma.
        Doma mají pupkatého pivního strejce, který se po příchodu z práce svalí na gauč a u ČT Sport vysrkne tři lahváče.

        Přemýšlení nad něčím, nebo vyhledání jiných zdrojů informací, to je dneska nedostižný luxus.
        A pokud k tomu chybí aspoň dokončené sš vzdělání, tak je neštěstí dokonáno.
        Několika (asi tak pěti) lidí jsem se ptal, zda znají web AK. Z pěti nikdo…

  5. Porušení mezinárodního práva, ale co bude dál? Pokud Madura venezuelský parlament neobžaluje a neodvolá, bude stále prezidentem. Budou ignorovat USA protesty že světa, pokud budou věznit prezidenta? Je rozdíl soudit sesazeného prezidenta mezinárodním tribunálem a soudit úřadujícího prezidenta soudem jiného státu, kterého občanství ani souzený nemá. Prezident není celá vláda a režim. Vládu zatím Trump nesvrhl. Takto jen může vytvořit i z neschopného prezidenta legendu o mučedníkovi. Je to pozoruhodný rozdíl mezi vztahy mezi králi a mezi prezidenty. Monarchové po staletí mezi sebou sice bojovali, ale vzájemně se nesoudili a nepopravovali, aby nenarušili svou vlastní nedotknutelnost jako vládců z milosti Boží. A atentáty podporovali jen tajně a veřejně je odsuzovali. Prezidenti jako by o nedotknutelnost všech prezidentů najednou zájem neměli. Byl to paradoxně Putin, kdo mluvil o tom, že nechal zachránit Janukovyče po jeho svržení, i když ho nemusel a neobdivoval, protože přece jako prezident nemohl přihlížet likvidaci jiného prezidenta. Možné to je ta teorie, že došlo k dohodě na Aljašce o Ukrajině a Venezuele.

    1. Ono je taky ovšem otázka , zda je zajištění diktátora a tyrana v rozporu s mezinárodním právem že ?
      Izrael prohlásil, že akce USA byla zcela legitimní a dodal, že Maduro je nelegitimní tyran.
      EU s tím asi také nebude mít žádný problém.
      Takže Madurovi zbyde akorát Rusko a jeho satelity, tedy nic moc…

      1. „Ono je taky ovšem otázka , zda je zajištění diktátora a tyrana v rozporu s mezinárodním právem že ?“

        Bez souhlasu a rozhodnutí OSN, respektive Rady bezpečnosti? To není otázka, ale naprosto jednoznačný fakt – je to porušení mezinárodního práva a jednostranná agrese.

        A není to nijak srovnatelné s Ukrajinou. Venezuela nesousedí s USA, nebudovala na svém území s dopomocí většiny středo a jihoamerických zemí největší armádu na celém americkém kontinentě, neostřelovala permanentně osm let vůbec nikoho, neuzavřela s Čínou ani RF smlouvu na vybudování jejich základen na části svého území a už vůbec nikdy nemluvila o tom, že chce na svém území umístit rakety s jadernými hlavicemi namířenými na USA.

  6. „Na můj rozkaz provedly ozbrojené síly USA v Caracasu mimořádnou vojenskou operaci.

    – Obnovili jsme spravedlnost.

    – Tento útok je zaměřen na dosažení dobrých cílů.

    Venezuelský ropný průmysl jsme vybudovali s americkými talenty a socialistický režim nám ho násilím ukradl.

    Venezuela jednostranně odebrala americkou ropu

    – Madurův socialistický režim ukradl americkou ropnou infrastrukturu, Amerika nedovolí jiným zemím, aby ji okradly

    – Tam (ve Venezuele) je stále naše ropa.

    – Operace Půlnoční kladivo proběhla perfektně.

    – Madura se nám podařilo zajmout za úsvitu.

    Maduro a jeho manželka budou čelit americké spravedlnosti.

    Trump obvinil Madura a jeho manželku z „narkoterorismu“ proti americkým občanům.

    – Maduro a jeho doprovod poslali „své nejhorší lidi“ z psychiatrických klinik a věznic do Spojených států, aby zabíjeli Američany.

    – Zastavili jsme 97 % přísunu drog do naší země.

    – Maduro vedl Cartel de los Soles

    Venezuela hostila zahraniční síly a nakupovala útočné zbraně, které ohrožovaly Spojené státy.

    Maduro se pokusil uprchnout do bunkru, ale americké jednotky ho „překvapily“ a zabránily mu v útěku. Došlo k masivní přestřelce. Během 47 sekund se USA podařilo oblast vyčistit a zabránit Madurovi v útěku.

    – Madurova moc skončila, už není prezidentem.

    To, co se stalo Madurovi, se může stát komukoli,“

    loutka banksterů Trump.

    1. Tak tak, ropa, tu naštěstí nemáme. Venezuela má největší zásoby na světě a má tu těžkou ropu, z které se dá dělat asfalt, USA jen tu lehkou.
      A co bude dělat Čína, ta totiž kupovala až 90% venezuelské ropy a USA už zabavily jeden tanker, on už zaplacený byl, běžně se tomu říká krádež.

  7. Jen pro zaznam:

    Dne 3. ledna 2020 byl při americkém útoku bezpilotním letadlem poblíž mezinárodního letiště Bagdád zabit íránský generálmajor Kásim Solejmání.

    „Na příkaz prezidenta podnikly americké ozbrojené síly rozhodný „obranný útok“, aby zabitím Kásima Sulajmáního chránily americké příslušníky v zahraničí. Útok byl proveden s cílem odradit Írán od dalších plánů. Spojené státy podniknou všechny nutné akce, aby ochránily svůj lid a své zájmy kdekoli na světě,“ uvedl Pentagon.

    1. Kerýho Kásima, pane Homer?
      Já znám dva Kásimy. Jednoho, ten je sluhou u drogisty Průši a vypil mu tam jednou omylem láhev nějakého mazání na vlasy, a potom znám ještě toho, co sbírá ty psí hovínka. Vobou není žádná škoda.

  8. Vidláku není možné srovnávat Irák a Venezuelu.
    Přece jenom občané Venezuely jsou lidé vesměs jako my, jsou to lidé kteří mají civilizační návyky, mají v sobě západní kulturu, v takovém prostředí je možný vytvořit demokratický režim.

    v Iráku to nešlo, protože tam má mnoho lidí vymytý mozek islámským patriarchátem a kmenovými vazbami.
    V Iráku bylo moc islámu, na to aby tam mohla být demokracie.

    1. Re: onanym

      Taková hovna může psát jenom ten, kdo má totálně vymytou palici.
      Irák za Saddáma byl všechno, jenom ne pelech radikálního islámu.

    2. Vy jste neuvěřitelný blb.
      Za Husajna byl jakýkoliv pokus o vytváření náboženských konfliktů (včetně těch mezi šíity a sunnity) nekompromisně trestán. Proto tam neexistoval islámský fanatismus, známý odjinud. S Al-kájdou atd. neměl Irák nic společného. Když se v r. 1996 pokusila Al-kájda vytvořit v (kurdských) horách výcvikový tábor, poslal tam Husajn armádu (s vrtulníky) a rozštřílel je na cucky.
      Za Husajna ženy mohly žít samostatně, studovat na vysokých školách (v jeho vládě před agresí USA+GB 2003 bylo šest žen). Žádné burky ani hidžáby.
      Existovala povinná školná docházka podobně jako v Evropě. Stejně tak zdravotní péče. Rozvinutý průmysl, zdaleka ne jen ropný.
      Vaše anonymní zhovadilosti jsou kompetentní asi jako Jan Lipavský.

  9. Velký bratr loupí Venezuelu s ropou i s obyvatelstvem
    Zároveň probíhala silná informační a psychologická kampaň proti Venezuele. Objevily se zprávy o atentátu na ministra vnitra Diosdada Cabella a ministra obrany Vladimira Padriña Lópeze. Později se však objevilo video s projevem Vladimira Padriña, který vyzývá venezuelský lid k odporu a k vedení antiimperialistické války proti Spojeným státům. Donald Trump mezitím tweetoval, že operace byla úspěšná, Nicolás Maduro a jeho manželka byli zajati a odvezeni ze země. Slíbil, že podrobnosti odhalí na konferenci ze svého floridského sídla dnes v 11 hodin (19 hodin moskevského času). Za předpokladu, že je to pravda, nejvyšší moc ve Venezuele automaticky přechází na viceprezidentku Delcy Rodriguezovou. Je však zřejmé, že Spojené státy mají zájem zasít ve Venezuele chaos a vyvolat nepokoje mezi svými agenty, které dlouhodobě pěstují a vyživují. V takové situaci bude pro americké speciální jednotky snazší operovat v zemi a organizovat sabotáže a cílené atentáty.

    Madurova vláda se až do poslední chvíle snažila nereagovat na provokace útoky na motorové čluny a údajným útokem na ostrov Margarita. Nyní byla konečně překročena červená linie. A USA budou muset nějak reagovat. To už není jen otázka politické vůle, ale také cti, zejména mezi nejvyšším politickým vedením a armádou.

    Zvláštní zmínku si zaslouží nesmyslný útok na muzeum-mauzoleum Huga Cháveze, které sice slouží jako aktivní vojenská základna, ale spíše jako symbolický cíl, spojený s ideologií chavismu a Bolívarovské revoluce. Spojené státy v tomto případě vypadají jako barbaři, kteří úmyslně ničí historické dědictví jiné země. Trump se sice pravděpodobně pokusí přivlastnit si titul mírotvorce a nadále bude zneužívat falešný mýtus o venezuelských drogových kartelech.

    Pokud si vzpomeneme na nedávné velké vojenské dobrodružství USA, koalice NATO dokázala zničit Libyi s relativní lehkostí, protože nedošlo k žádné formální pozemní invazi. Důsledky však zahrnovaly pro USA takové nepříjemné okamžiky, jako byl atentát na jejich velvyslance v této zemi. Pokud jde o Afghánistán a Irák, vojenské ztráty amerických vojáků byly poměrně značné. A ačkoli v Iráku zůstává omezený kontingent, došlo k potupnému ústupu z Afghánistánu. Mohla by se Venezuela stát dalším trestem pro americký vojenský aparát? Nebo další obětí USA?
    (fondsk)

  10. Trump prohlásil, že jsou připraveni podniknout druhý úder, ale naznačil, že to po dopadení Madura již není nutné. Ve Venezuele zůstává stará vláda a USA s ní budou jednat. Pořád tam někde vidím Rusko a Čínu.
    Jestli se Macinka vyjádřil za vládu, tak at jdou do Brusele.

  11. Velmoc se začala chovat opět jako velmoc.

    Názor Čechů na to, jestli je to dobře nebo špatně, je asi zcela nedůležitý, nicméně je fajn, že sledujeme začátek zmrtvýchvstání velmoci, která je nám blízká. Hodnotově, náboženstvím, filosoficky i dějinně jsme takříkajíc na jedné lodi.

    Očekávám nesouhlas „libtardů“ i „dezolátů“. 🙂

    1. Ano zlaté časy, USA jako světový četník, Rusko na kolenou a ekonomický rozkvět západu…
      Víte, že Západ myšleno západní Evropa a USA v 90.letech byli nejbohatší civilizací v dějinách, mohli si dělat co chtěli, proti jejím sankcím nebylo obrany, vlastnili drtivou většinu světových finančních aktiv atd…
      Všichni ostatní ve srovnání s námi byli žebráci, co prosili abychom jim dali kousek žvance…
      To byly dobré časy… zlaté devadesátky.

      1. Ovšem zkazili jsme si je sami (my = obyvatelé Západu) vlastní neschopností, zpohodlněním, ztrátou bojovnosti, nadměrnými sociálními a ekologickými ohledy, které brzdí rozvoj a v neposlední řadě i extremním zdaněním.
        Zahušťováním blbců: https://vlkovobloguje.wordpress.com/2026/01/03/zahustovani-blbcu/

        To, že mezi tím vyrostlo Rusko a Čína, je jejich zásluha a naše ostuda.

        Je třeba se rychle obrátit.

            1. „Při jedné verzi se například u myší rozvinula, jako mechanismus vyrovnání se s násilím následujícím po fázi růstu jakási forma stimulované homosexuality, bisexuality. Coby vysoce funkčního mechanismu, jak nezápasit o pozici alfy a nedojít k úhoně.“

              K zamyšlení

              1. Vy víte, k jakému druhu hlodavců patří Homo Sapiens?
                Já ne. Ale statistika ukazuje, že se lidé přestávají množit, když společnost zbohatne.
                A zdá se že i naopak. Příroda si nějakým způsobem udržuje „udržitelnost“.

                1. Myslím, že rod Homo nepatří do řádu hlodavců, ale primátů. Proto bych nebral analogie doslovně.
                  Jinak souhlas, je víc prostředků k zábavě, tak sex ztrácí popularitu, o plození to platí ještě větší měrou. Za mě není nutně špatně, aby se populace Zeměkoule zmenšila třeba i na půlku, vždyť jsme jak kobylky.

                2. Bez hormonální antikoncepce a legální interupce by se množilo dál.
                  Interupce, dříve nazývána anděličkářství, byla velmi rozšířená i přes četné smrtelné komplikace.
                  Byla vysoká novorozenecká a kojenecká úmrtnost a příliš se neřešila. I má babička říkala: Bůh dal bůh vzal.
                  Dnes jsem slyšela, že ani v dřívějších dobách nebyl problém se dožít stáří, pokud se přežilo dětství. Protože právě vysoká úmrtnost dětí snižuje celkové dožití populace.

                  1. Myslím, že tohle tvrzení je pravdivé jen velmi částečně. Množí se hlavně materiálně nezabezpečené vrstvy, které v současném systému nepříliš přispívají k prosperitě společnosti. A ty se přesto množí více než ostatní. Na to nepotřebuji žádný sociologický výzkum. Stačí se projet Ostravou tramvají a dívat se, kdo nastupuje s kočárkem. Nebo projít hypermarketem. Lidé z tzv. vyšší společnosti (jak příjmy, tak vzděláním) nejsou na tom s prostou reprodukcí opravdu nijak valně.
                    Zní to hnusně, ale je to tak.

                    1. Ono je to dost jedno. Většina intelektuálů a vědců byla potomky dojiček a dělníků, minimálně ob jednu generaci, role dědičnosti inteligence se strašně přeceňuje.

                    2. Ostravsko vymírá o tom žádná.
                      A po únoru 48 zdrhlo hodně lidí z vyšší společnosti na západ.
                      Máte dojem, že potomci z nižší společnosti se nenaučili psát? Ani Tomáš Sokol nestudoval ihned práva, nějaký ten rok dělal něco jiného. A v Kopřivnici pracoval gynekolog, který se vyučil kovářem. Dnes už v důchodu.
                      Můj strýc byl zubař, negramotná matka, v Řecku to tak před 2.světovou válkou bylo, protože tam byli do roku 1922 Turci. V Polsku žil v dětském domově, kde studoval na gymplu, později na medicíně.
                      Bez rodičů a takových tam bylo hodně.
                      Prostě to tak nejde brát, viz Husákovy děti.

          1. Ten experiment je mimochodem naprostý nesmysl. Stojí totiž na zcela pokřivené tezi – to nebyl myší ráj či ráj pro myši, ale lidmi uměle vytvořené a absolutně kontrolované a omezované prostředí, které mělo simulovat, jak si lidé představují, že by měl vypadat myší ráj, když k tomu mají jen omezené finanční prostředky a narvou ty myši do zcela absolutně izolovaného vězení. Takže jediné, co se tam dalo zjistit, je, jak moc debilní lidé dokážou být.

              1. No to samozřejmě není. Nebo vy víte, jak myslí myši? A vy skutečně víte, jak z myšího pohledu má vypadat myší ráj? Sem s tím. Ten experiment je prostě mimo. A ty výsledky popisované samotným autorem experimentu znějí místy tak pohádkově, jako by je opisoval z nějakého románu o zániku starověkého Říma.

                Ten „pokus“ by se dal do lidského světa převést jako čistě mentální experiment, ani k tomu nepotřebujete tisíce živých tvorů. Prostě si zkuste představit, že třeba deset tisíc lidí narvete do obrovského paneláku, v němž bude podle vašich představ všeho pro všechny vždy dostatek, ale nikdo se z něj nemá šanci jakkoli dostat ven. Ani kdyby se sebevíc snažil. A všem lidem v něm uvězněným řekl, že si můžou dělat, co chtějí, nikdo je za nic nebude postihovat. Troufám si tvrdit, že i při průměrné inteligenci a menší míře fantazie si lze domyslet, jak by probíhalo následné dění. A přesně tohle byl onen „experiment“.

        1. Re: Ten..

          Mně se líbí hlavně to „extrémní zdanění“.
          Třeba u amerických netových firem, anebo u německých hypáčů, to je „mazec“, to opravdu chápeme fšichniuplněcypeganc.
          Jaké další hovno vykadíte?

          1. Extremní zdanění směřované na prožrání. Kdybychom měli moudrého vládce, který by daně směřoval do rozvoje … (řiť, ryby, rybníky)
            Místo „cypování“ si raději přečtěte toho Haguea.

            Evropa sama vynalézá mnoho nových technologií – na univerzitách a ve startupech. Ale pak se nic neděje. Nejsme ochotni riskovat vlastní kapitál na jejich vývoj ani realokovat zdroje ze sociálních systémů, které nám v dobách úpadku zajišťují pohodlí. Většinu našich vynálezů kupují a dále rozvíjejí jiní.

            1. Poslední dobou vynalézá velké kulové. Prachy se sypou, pokud vědci poslouchají ty co sypou. A žít chce každý.

        2. Spíš jsme si to zkazili až moc velkým bohatstvím a blahobytem…
          Ono když má člověk všeho nadbytek a žije v luxusu a přepychu, tak pak vymýšlí kraviny…, protože se nudí.
          Ne náhodou všechny ta marxisticko-ekologicko-bolševické nesmysly vychází od těch nejbohatších od zlaté mládeže se zlatými kreditkami co bydlí v sídlech s bazény apod…
          Chtěli jsme blahobyt spravedlivě rozdělovat, tak jsme zavedli progresivní zdanění… ?
          K čemu to vedlo, ano k oslabení ekonomiky…

          1. Pochopitelně, i ten Marx byl nemakačenko z bohaté rodiny.

            Chytrý dělník se chce vypracovat a být sám podnikatelem a zaměstnavatelem, neboť sám vidí, jak by to dopadlo, kdyby podnik řídili jeho hloupější kolegové.

            1. Ano a psal filozofii a hrál na klavír, byl to klasický kavárenský intelektuál, chcete-li povaleč… na práci v životě nešáh… a nechal se živit Engelsem…

              1. Mimochodem, aniž bych se chtěl dotknout vládce blogu, proto je tak obrovský rozdíl mezi ukřičenou Konečnou (protekční „spratek“, který nic nedělal) a na zemi stojícím Vidlákem (technik, zemědělec).

                1. Tak tatínek paní Konečné byl normalizační kádr, takoví v životě nepracovali a slečna dcerunka jde ve stopách svého tatínka…
                  Mimochodem otec paní Konečné chtěl na studenty poslat lidové milice v roce 1989, tatínek paní Konečné to bylo opravdu „zlatíčko“ 🙂

                2. To samé Danuše Nerudová, tu její tatík protáhl i vysokou školou, proč se nemluví, že byla z univerzity vyhozená za prodej diplomů?
                  A její manžel startuje na každého kritika a vyhrožuje, právník, který má co dočinění z fungováním našich hypermarketů.
                  A další mezi starými třeba Pithart, komunista, který se v 68 spletl a byl z něj rázem disident.
                  Další bouřlivý disident byl tatík polistopadového ministra vnitra, dokud si někdo nevzpomněl, že to je ten reportér, co komentoval procesy krvavých 50.let. Jo volal po smrti těch nešťastníků a také se dočkal. Po 68 z něj byl opět disident, na to co zavinil v 50.letech nerad vzpomínal, od té doby už hlas toho lumpa nebylo slyšet.

        3. Naštěstí už je na jakékoli obraty pozdě, KoZa již dokázala spojit zbytek světa dohromady a ten zbytek světa má i silnější ekonomiku, lepší školství. Tak říkajíc Game over.

    2. Aj zde leží zem ta před okem mým slzy ronícím,
      někdy kolébka, nyní národa mého rakev.
      Stůj noho! posvátná místa jsou kamkoli kráčíš,
      k obloze, Tatry synu, vznes se, vyvýše pohled,
      neb raději k velikému přichyl tomu tam se dubisku,
      jež vzdoruje zhoubným až dosaváde časům.

      Kolllár to věděl…

    3. Re: Ten..

      To jako že DOníkovo mafie je hen ta velmoc?
      Ta samá, která dostala na prdel v Afghu?
      Ta samá, která je fpééérdeli i s ukráckým masem?
      Takže má ještě zájem o další výprask na vlastním zadním dvorku?

  12. Předně – PF 2026 a hlavně pevné zdraví všem slušným diskutujícím a samozřejmě Vidlákovi.
    A rovnou budu za bílou vránu… Opravdu si myslíte, že se to ve Venezuele semele tak, jak se tady (a jinde na alternativě) už od rána glosuje? Že už je hotovo, velcí kluci se domluvili a fertig? To by ta domluva musela být panečku lukrativní, když „má dáti“ Rusko ruce pryč od Venezuely (kde investovalo a kam vyváželo vojenské technologie – mnohé z nich by asi Američané rádi dostali do rukou k prozkoumání). A ono to nějak nevypadá, že by Trump „na oplátku“ dával ruce pryč od Ukrajiny, instruoval podobně své evropské spojence a Rusko mobilizovalo do plných stavů, aby Ukrajinu za 14 dní dobylo.
    Jasně, chápu, „velká politika“… Ale ta „velká politika“ alias „šachovnice“ alias „velcí kluci se domluvili“ vypadá zatím docela jednostranně. A nemyslím si, že Putin může „doma“ donekonečna bodovat jen s vlasteneckými plakáty a oznámeními o obsazení dalších jednociferných kilometrů čtverečních močálů kolem nějakého ukrajinského okresního města. Zatímco Trump unáší Madura s chotí, Ukrajinci zasahujou drony Valdaj a Evropa se chystá na ruská aktiva. Tak Putin „prozřetelně“, „šachově“ a „velkoklukově“ mlčí. No, spíše než nějakou „velkou hrou patriotů“ mi to zavání nějakým zádrhelem…
    Rusko svou nečinností (respektive činností ve smyslu „ty ty ty v OSN“) ztrácí především kredit u svých spojenců, kteří mu důvěřovali (Venezuela, Kuba, ale zřejmě i Brazílie). Čína rovněž. A nechci si nějak nechat namluvit, že to je jen součástí nějaké grandiózní partie ve stylu Josého Raúla Capablancy. Rusko dostane za opuštění jednoho ze svých strategických spojenců (a v návaznosti na to i ztrátu důvěry u valné většiny ostatních) možnost dalších 2?, 3?, 5? let krvácet na Ukrajině? No prostě dohoda jako prase…
    Jako „vobyčejnej člověk ze sprostýho“ vidím tuto situaci spíše jako důsledek toho, že někdo někde něco po.ral, než že by někdo někde něco supertajně a oboustranně výhodně domluvil.
    A k Venezuele samé.
    Nevím, co se tam nyní stane a ačkoliv jsem se dávnou i nedávnou historií této země dříve docela podrobně zabýval, nemám patent na rozum. Co vím, že tamější obyvatelstvo není sice povětšinou už tak revolučně uvědomělé jako za Huga Cháveze, blahé paměti, ale „Gringos“ si tam rozhodně nikdo neidealizuje (až na vrstvu nejmajetnějších „světoobčanů“). Mladí už nezažili negramotnost, absenci běžné lékařské péče a podobné libůstky předchávezovské Venezuely. Pokukují po konzumu, ne že ne (a já jim to nemám za zlé). Ale existuje i velmi početná skupina obyvatel, kteří naopak s Chávismem a Bolívarskou revolucí spojili své životy. Kolem 4 milionů z nich je soustředěno v Bolívarských milicích, které jsou jakousi vzdálenou obdobou našich bývalých LM. Nedělám si iluze, že všichni členové berou svou službu „na100pro“, ale vzhledem k dobrovolnosti, poměrně častým cvičením a diskutabilnímu finančnímu odměňování (služba se bere jako dobrovolná), bude asi nemalé procento „milicionářů“ skutečně oddáno tomu, v co věří. Tyto milice jsou vyzbrojeny především lehkými zbraněmi (vyřazenými belgickými samopaly FN FAL, které byly v řádné armádě nahrazeny AK 103) , těžkými kulomety a protiletadlovými komplety. Venezuelská džungle je velká… Venezuelská města jsou křivolaká a spletitá… Jistě, vše může krachnout a sotva vkročí bota amerického mariňáka na pláž u jezera Maracaibo, všichni se vzdají a vrhnou se osvoboditelům do náruče (a pak hned do Mekáče). Nebo se také vzdát nemusí…
    Nejaktuálnější zprávy jsou: Rusko a Bělorusko požadují propuštění Madura (Jak toho konkrétně chtějí dosáhnout?). Víceprezidentka Venezuely, Delcy Rodriguezová, považuje Madura stále za právoplatného prezidenta. Byl vyhlášen stav nouze, který dává mimořádné pravomoci armádě a zpravodajským službám. Co bude dál, to se uvidí…

    1. Mluvíte mi z duše. Také na nějaké velké dohody nevěřím a už vůbec ne, že nic není náhodné, někdy ano jindy ne.
      Ne, Putin bohužel nemá až takovou sílu aby se jednoznačně vojensky postavil na stranu Venezuely, ale taky dobře ví, že Venezuela zatím neprohrála a svá želízka tam má stále, možná na ně i dojde. Uvidíme.

      Zítra dojde k odplatě za drony na Valdaj a teroristický útok na kavárnu a hotel, vše se posune a to je to na co čekáme, neboli další pokračování.

    2. Myslím, že američanům nejde o ovládnutí Venezuely, ale pouze jejích ropných polí.

      Stejně jako Hnidopich si nemyslím, že by Putin měl možnost něco pro Venezuelu udělat.

  13. Tak si představuji
    , jak Rusko udělalo rychlou operaci, při které zajalo Petra Pavla i s manželkou.
    A vychazí mi, že by to dopadlo jako s našimi představiteli v r. 68. Pavla by zavedli do Kremlu, ukázali by mu, co jim před 40 lety podepsal a dali by mu vybrat. A jelikož některé nabídky jak známo nelze odmitnout, PrPePa by to zase podepsal a Putin by ho se státnickými poctami poslal domů. A librardům by začala zase nějaká ta „normalizace“ 😀.

    1. V této souvislosti může být zajímavé, že v r. 1968 odvezli komplet vládu, ale generála Svobody se ani nedotkli, dokonce se po něm ani nesháněli.
      A starý frontový voják pak do Moskvy letěl a vládu odtud odvezl, i se vzpírajícím se MUDr. Kriegelem.
      A Sověti se k němu, i přes napjatou situaci, chovali s náležitou úctou. Ovšem, odvezl je až po podpisu „dohody“, že.

  14. No, já bych na dohody velkých kluků zas tak moc nevěřil.
    Už to padlo na diskuzi pod předchozím článkem:
    1/ Letadýlka pro Putina
    2/ superbordel v Íránu
    3/ Nový epochální výlet pana Broučka, totiž pana venezuelského prezidenta, a to nikoli do XV. století, nýbrž k emeryckému, to jest jedině správnému soudu v roce 2026.
    A to všecko v jednom týdnu.
    Hospodine, pomiluj ny. Budem se tvářit, že tomu věříme.

  15. Můj názor na tohle je celkem jednoduchý… Trump spoléhal na volby ve Venezuele , spoléhal na to, že je vyhraje demokratická opozice, no ona je ve skutečnosti možná i vyhrála…, ale Maduro si to udělal „po svém“
    Tak si to po svém udělal i Trump :-)))

    1. Pokud jste ochoten prohlásit za „demokratickou opozici“ hrstku zkorumpovaných oligarchů, kteří jsou stejného druhu jako ti ruští v 90-tých letech nebo ti ukrajinští, pak Bůh ochraňuj zemi, po níž chodíte.
      Zpochybňování výsledků voleb, organizování státních převratů a dosazování loutkových vlád je přímo specializace a modus operandi „demokratů“ Vašeho typu. A ti žijí hlavně na KoZa.

  16. Jistě , že ve Venezuele se najdou i občané, kteří si přejí totalitu, která prý podle nich hájí „národní zájmy“ …
    Ale opravdu je jich většina? Pokud ano tak proč Maduro nepřipustil svobodné a demokratické volby?
    Mnoho otázek… jak by řekl Vidlák…

      1. Tak volby se konají i v putinovském Rusku že… a taky v Bělorusku.
        Pokud držitelka Nobelovy cenu míru je Madurem označena za „teroristku“… a musí na tajňacku opustit zemi, aby si vůbec mohla převzít cenu…
        Tak to asi leccos vypovídá o tamní „demokracii.“
        Maduro sám vyhrožoval paní Machadové, že půjde do vězení… a za co tam měla jít, za to že její muž nejspíš vyhrál prezidentské volby… ?

        1. A já myslel, že to začalo už Gaidóem a jeho překotným uznáním Spojenými státy i Českou republikou… To je jiná úroveň vměšování. Skoro jako Majdan v Kyjevě…

          1. Guidó nejspíš volby tehdy nevyhrál, což přiznali i odpůrci Madura, nicméně ekonomická krize za poslední dobu výrazně oslabila Madurův režim, tím pádem se režim rozhodl pro zostřené represe… lidskoprávní organizace tvrdí, že ve Venezuele je více než 20 000 politických vězňů, další jsou v exilu, dalším byl ukraden majetek, asi jako naše krvavá 50.léta…,prostě režim Madura je svinský, na tom se shodneme.
            Možná se neshodneme na tom, zda do toho měli zasahovat Američané… jistě to je diskutabilní.

            1. „údajně“, „v tom se shodneme“ „asi jako“ a další blá blá blá. Jediné, na čem se shodneme, bude souhlas s tím, že bude fajn, až se administrátor vrátí z dovolené.

            2. Shaddám taky nebyl žádný lidumil, ale bylo to lepší než americká svoboda. Dokonce i dneska je na tom Irák podstatně hůř než za Shaddáma.
              Ale to já jen tak…

              1. WTF, Vidláku, kdo je to ten „Shaddám“?

                V Iráku kdysi vládl nějaký Saddám (صدام), ale o žádném „Sh…něco“ jsem teda nikdy neslyšel.

                (ale to já jen tak shťourám)

            3. Na tom se právě neshodneme. Mě stačí poslouchat co se tady kecá o RF, ta je poměrně blízko a ty lži jsou velice snadno rozklíčovatelné. O Venezuele víme hovno a vy taky.

        2. I držitelka Nobelovy ceny může být teroristka, proč ne. Vždyť ty ceny dávají Židé schválně těm, co mají rozesírat.

          1. Ano výsadou totalitních režimů je nazývat bojovníky za demokracii „teroristy“
            Dělá to Lukašenko dělá to Putin…, a dělo se to i u nás v 50.letech, kdy např. studenti a univerzitní profesoři byli režimem označeni za „teroristy“ jen kvůli tomu, že šířili proti-režimní samizdaty a pamflety pak dostávali ve vykonstruovaných procesech drakonické tresty.
            Naše historie byla děsivá…
            Teď to mají ve Venezuele, respektive už možná nemají…

            1. Disident je dnes už sprosté slovo. Na tom trvám po zkušenosti uplynulých 36 let. Darebáci a zaprodanci, většinou placení CIA, Sorosem a podobnými výlupky ve Venezuele to jistě nebude jiné.
              A ti naši z 50. let, darmo mluvit. Dnes rehabilitují a odskodňují z propagačních důvodů i zloděje a vrahy.

            2. Kde voni byli na vymytí mozku?
              Co to je demokracie? Vláda podvraťáků za oponou jako v SSA nebo v Eurosajůzu?

            3. Pro některé české učitelky je děsivá současnost. Za názor profesně zlikvidována, dokonce na základě nezákonného odposlechu. Nebo už se může tajné nahrávat a vynášet to ven? Nebo jen na někoho?. Cože ? To se nestalo ve Venezuele??
              Jak z tohoto vylezete? Demograde.

              1. Jistě trestní stíhání paní Bednářové bylo poněkud kontroverzní.

                Nicméně i já to zažil, když jsem napsal, že Izrael spáchal genocidu a že vláda Izraele je složená z rasistů a z lidí co pohrdají lidskými právy.

                Proizraelští fanatici mi také vyhrožovali, nicméně máme svobodu slova.

                U paní Bednářové je to na hraně, přece jen říct, že se na Ukrajině nic neděje , může být bráno jako schvalovaní agrese, ono záleží na výkladu.
                To máte jako ze znásilněním, jeden soudce dá za znásilnění podmínku , druhý soudce dá 6 let natvrdo…

                1. Paní učitelka Bednářová odpověděla propagandou zblblé žákyni, že v Kyjevě…, ale kolaborant fašismu Kroupa nahrávku svého přitroublého synka dramaticky sestříhal a upravil. Pak se jako správný fašista vydal za ředitelkou školy: „Co s ní uděláme?“ dotazoval se uvědomělý fašista před paní Bednářovou režimu oddané soudružky ředitelky.

                  Schvalování uloupení Venezuely i s obyvatelstvem není schvalování agrese?

                2. V Kyjevě se nic nedělo! Měli tam kamery a poměrně dlouho je nechali běžet. Až po incidentech s vlastní PVO, které se trefovaly do vlastních, je vypli.

            4. Máte v tom trochu zmatek. Rozhodující je, zda se Vám převrat povede.
              Pokud ano, jste bojovník za demokracii, pokud ne terorista.

          1. Ještě k těm „fingovaným“ volbám. Ve Venezuele se volič prokazuje občankou s biometrickými prvky a musí být zapsán v seznamu voličů, který se vyhotovuje s předstihem. Volí se na počítači, který se pro hlasování „odemkne“ (umožní udělit hlas) až tehdy, pokud souhlasí otisk prstu, který volič provede na skenovacím zařízení. Po volbě na počítači tento vytiskne potvrzení volby-lístek, na kterém si volič zkontroluje správnost přijatého hlasu a poté jej vhodí do urny (tj. dvojí potvrzení volby). Pak jde volič k dalšímu stolu, kde se podepíše a umístí otisk prstu. Otisk se provádí nesmazatelným inkoustem, takže modrý prst už na první pohled „označuje“ člověka, který už volil. Ve volebních místnostech jsou přítomni jak členové PSUV a spřízněných stran, tak opozice, takže se vzájemně hlídají. Navíc, po ukončení volebního aktu je náhodně určeno cca 40% volebních místností, ve kterých se provádí audit – přepočet lístků z urny (papírových potvrzení volby) a porovnání s výsledky v elektronickém systému. Tak to by mě zajímalo, jak jde takový systém „fixlovat“… To spíše zhrzená opozice díky opakujícím se volebním neúspěchům a vnitřním animozitám volby tu a tam bojkotuje nebo vydává prohlášení, že jejich kandidát vyhrál s 80% (a západní agentury jim to samozřejmě „žerou“).

        3. PANÍ MACHADOVÉ?
          Myslíte tu dámu z „horních 10.000“, která považuje placení daní za krádež organizovanou státem? Psychopatce, která vyzývá CIZÍ STÁT k bombardování vlastní země a vyvolání státního převratu, protože JEJÍ STRANA NEVYHRÁLA? (Co mi to připomíná…?)
          Jste opravdu takový idiot, nebo jen další foltýnovský troll?

    1. Už před 50 lety jsem ve 100+1 četla, že Jižní Amerika je zadní dvorek USA a že se tam kácejí unikátní deštné lesy jen proto, aby v Americe měli levné hamburgery. No a za půl století to je pořád stejné a lidstvo se nepoučilo. A ještě v tom 100+1 psali, před těmi 50 lety, že USA mají nejvyšší životní úroveň, protože spotřebovávají 40% tehdy celosvětově vyrobené elektrické energie.

        1. No abych mohla anonyma poučit, on je zřejmé hodně mladý a moc toho nepamatuje a jen píše poučky, co mu řekli v novodobém VUMLu.

  17. Jak už jsem psal,Trump dodal munici 5kolce,je otázkou času, kdy si půjdou pro Okamuru.Při schvalování vládního programu,poznáme jednotnost vládních poslanců.
    Jinak ropa levnější nebude,USA potřebují vydělávat a ono to nebude hned zítra.
    Vidím to tak,když si sedlák propije grut,tak vzteky podpálí sousedovi dům.

  18. Prezident bude hlídat demokracii přesně stejně jako socialistickou vlast. Věřme mu, přísahal na to. Už zase!
    A pokud by selhal, demokraticky si selhání odpracuje. Šara to zvládl během několika měsíců. Turek si daleko menší prohřešky odpracuje v řádech dnů, proto mu tolik brání si vše demokraticky odpracovat, protože by si vše mohl odpracovat přes víkend.

        1. To nic, taky s tím bojuji. Ale nakonec – ten titul se hodí téměř kamkoliv.

          Abych se pochlubil – toho pána s veselýma očima jsem jednou potkal u divadla. V Domě knihy tam podepisoval svá díla – pokud si je někdo přinesl. Žena mi pak vynadala, proč jsem sebou neměl několik jeho knih… 😁🤷‍♂️

  19. Podle mne o nasi civilizaci mnohem vice vypovida jak pri ohni ve svycarskem baru mladi stali a nataceli si ho na telefony 🙂

        1. Jeli na koksu. Normální lidi jsou na Silvestra o půl druhé v noci už hódně unavení. Normální už na cestě domů.

            1. To jste se moc nepobavili. To za mého mládí se na Silvestra začalo odpadat už v 5 hodin odpoledne.

              1. Tak to vám musím oponovat! Byly to skvělý pařby!
                Nezapomeňte, že na Silvestra se běžně pracovalo, takže se začínalo později.

      1. Majdan, zrušení voleb, podpora nacismu a banderismu, ohňové pochody, upalování lidí zaživa, veřejné přivazování odpůrců režimu k lampám veřejného osvětlení a jejich mučení… co by člověk čekal od ryze demokratického státu víc?

      2. Tak Zelensky byl v roce 2019 zvolen demokraticky, to že teď zrušil volby je věc druhá, tak mají válečný stav no…

        Ale Maduro nemá legitimitu vůbec žádnou, poslední „volby“ ve Venezuele byly fraškou.
        A Maduro teď za to platí velkou cenu… měl předat moc demokratické opozici.

        1. Ano, bez ohledu na dnešek byl Zelenskyj zvolen ve 2019 demokraticky. A co se týká Venezuely, bude Británie vracet zabavené venezuelské zlato?

        2. Kterej blb, s odpuštěním, dřístá něco o nelegitimitě Madura? A kdo je legitimní? Guaidó? Ostatně, jak se k tomu postaví lidé ve Venezuele, uvidíme brzy. Zatím viceprezidentka vyhlásila válečný stav a v ulicích Caracasu jsu podle Rybára tanky. Trump taky dřístal, podobně jako náš ministr zahraničí – bylo jasné, že Motoristi budou pravičácká tragédie nejblbějšího zrna – že Maduro je nelegitimní a k tomuzločinec, což ten, kdo přepadne jinou zemi, rozhodně není. Také tvrdil, že Rodríguezová volal Rubiovi, že se ve všem podřídí, což se ukázalo jako lež, kterou popřela tím, že trvá na osvobození Madura, který je na základně nejdemokratičtějšího státu světa Guantánamo. A souzen bude v New Yorku. Doník také řekl, že připravit se má Kolumbie, Nikaragua a Kuba. Drahoušek, tenhle Trump, že, Vidláku? Sympaťák.

          1. Trump je jarmulkářem a také loutkou banksterů. Ti chtějí pod falešnou vlajkou loupit ropu i ve Venezuele.

        3. Lžete. Lžete. Lžete.
          Nejste soudce, nehodnotíte důkazy, ale jen PAPOUŠKUJETE tvrzení, která BEZ DŮKAZŮ omílá hrstka loutek, řízená globální „elitou“.
          Nejvyšší soud Venezuely výsledky voleb uznal a podepsal. Tím diskuse V JAKÉKOLI CIZÍ ZEMI ztrácejí opodstatnění i význam.

  20. Tak, pindostánci si opět přivlastnili Venezuelskou ropu, kterou jim Venezuelci ukradli a budou opět platit Venezuelcům 2 dolary za barel, jak jsou zvyklí.

  21. No, takže když si teď dojde Rus pro Zelenského, tak to bude ok, no ne?!
    Pávka ať klidně vezme čert, nestýskalo by se mi po vlastizrádci, ale nechci zničené Hradčany 😀

    1. Zničené přesně čím? Těch pár „našich“ Gripenů by ty nejmodernější ruské stíhačky a technologie zlikvidovaly zřejmě dřív, než by vůbec stačily opustit letiště, a protivzdušná obrana se u nás jaksi nekoná, takže žádné trosky raket nemají kam dopadnout. A co se týče států NATO, podle zakládací Washingtonské smlouvy by členům aliance stačilo k jejímu dodržení vyjádřit svůj hluboký nesouhlas, případně by nám mohly poslat nějaké deky a balenou pitnou vodu.

  22. Ministr zahraničí Macinka uvedl, že jeho úřad situaci pozorně sleduje. „USA opakovaně ústy prezidenta Donalda Trumpa upozorňovaly na možnou eskalaci napětí s ohledem na kroky nelegitimního režimu vůdce Madura. Za důležité nyní považujeme uklidnění situace a diplomatická jednání i za účasti venezuelské opozice,“
    zmrd skoro jako Lipánek.

      1. No a co jako má Macinka udělat – prohlásit??
        Na věci nic nezmění a to jako máme vyhlásit USA válku nebo uvalit sankce ČR proti USA.
        Hrát si na papírové hrdiny dokáže kde kdo, že ano..

  23. Novoroční blog začínal slovy

    Netajím se tím, že na amerického prezidenta, Donalda Trumpa, nahlížím se sympatiemi. Za rok ve funkci toho stihl docela dost

    Po dnešku to působí dost blbě

    1. Proč? Vždyť už půl roku melduju, že si Trump Venezuelu vezme. Že ji zobchodoval za Ukrajinu. Že to nebude hezké.
      Dnešní článek jen nastavuje zrcadlo a současné události potvrzují trend. Dávno si o mezinárodní politice nedělám iluze.

        1. Mohu se dívat se sympatiemi na to, že se snaží v Evropě ukončit válku a mohu kritizovat to, že ji ve Venezuele začal a říkat si, že je to začátek multipolárního světa, který nebude vůbec hezký.

          1. Úplně vidím, jak přiletí Trump do Kodaně, vystoupí, limuzína ho odveze do královského paláce, setkává se s dánským královským párem… A jak se tak rozhlíží po okolí, pronese jen tak mimoděk: „Když se tak ptáte, Maduro si na nic nestěžuje. Zrovna ho přesouvají do cely, kde pobýval Epstein… Cože jste to říkali o Grónsku?“

            1. Trump ma rusku povahu, preto si rozumie s Putinom. Obamovi by stačilo, ze by s danskom uzatvoril zmluvu o obrannej spolupraci a zriadil v gronsku zopar vojenskych zakladni. Bolo by to aj o dost lacnejsie riesenie. Trump si ho vezme na drzovku.

              1. Lenze ono na cudzí majetok, aj ked v prenájme sa nedajú vziať také obrie pozicky ako na vlastný majetok. A to je ten problém….ved Maďarov ponúkol USA spoluprácu….nestačilo. Na venezuelský zdroje nejakych 8-9 biliónov (európskych, nie americkych) usd nových fljov bude dat vygenerovat. Usa majú do konca vlády Trumpa o financovanie postarané

    2. Amerika je Amerika, země banditů a pistolníků, a kdo je bandita a kdo pistolník, to je proměnlivé.

      Biden, to byla zahnívající bažina, černý močál.
      Trump, to je kamenná lavina od bílých skal, která tu páchnoucí bažinu zasype. Když u toho zasype i nějaké naše nepřátele, fajn.

      Ale pořád je to lavina, je nebezpečná a je pošetilé ji adorovat, milovat, vzývat ji a považovat za přítele. Ani bažina, ani kamení není něco, s čím by se dalo kamarádit. Je potřeba dát si na obojí pozor.

    1. Válka je pro pražskou kavárnu přece estetický požitek, ne? Tedy přesně do doby, než se nějakým nedopatřením nedostanou třeba na nejbližší služebnu Gestapa. Tam sice začnou ihned zpívat i o tom, co nevědí, ale ani jejich srdceryvné vyjádření věrnosti Říši a Vůdci většinou nedosahuje v těchto okamžicích vysokých estetických kvalit.

Napsat komentář: katango Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *