Včera jsem se vám snažil trochu přiblížit, jak vypadá letošní české zemědělství, s čím se potýká a jaké problémy ho čekají. Dnes už k tomu jen dodám, že všechno už se stalo. Víceméně všude je zaseto a kde zaseto není, tam brzy bude. Všechna osiva jsou už prodaná, hnojiva jsou odebraná a zasmluvněná, sklady chemie jsou plné postřiků, které se už chystají k zákazníkům. Velcí zásobovatelé už zaplatili výrobcům a patřičná část úrody už je pod dodavatelskými smlouvami. Všechno se už odehrálo.
Odteď už je to na Pánubohu. Počasí řídit neumíme, závlahy jsme už dávno zničili, protože to bylo neekonomické – jídlo přece dovezeme, že? Teď už jen záleží, kolik vody spadne a kdy.
Zatím je to se srážkami spíše špatné a v podstatě všichni zemědělci už odepisují první procenta úrody. Zatím bych to odhadl, že jsme přišli o 5% možného. Úroda ještě pořád může být nadprůměrná, ale za čtrnáct dní už bude jen průměrná. Tedy pokud nějak podstatněji nenaprší.
Na každém českém hektaru je nasypáno čtyřicet tisíc korun. Pokud počasí zazlobí, ztráty budou dvakrát citelnější, než v předchozích letech, protože české zemědělství je ze dne na den dvakrát dražší. Jo, Babišova drahota byla fůj… ale ta Fialova, to je přímo vlastenecká povinnost.
Je to všem jasné, jo? Na českých polích je nasypáno zhruba 240 miliard korun a všichni bychom se měli modlit, abychom je tam po žních našli.
Ale tohle byl jen úvod…
Víte, když se zamýšlím nad naší současnou situací nejen v zemědělství, ale všeobecně, tak už Putin vlastně nemusí dělat vůbec nic. Stačí udržovat současný stav. Stačí jen udržovat válku v mírném chodu a o zbytek se postarají naše demokratické a liberální vlády samy. Odstřiháváme se úplně od všeho a teď všichni zjistíme, jaké to je, když nemáme vlastní zdroje.
Každý den čtu, jak Rusko hromadí síly pro ofenzívu, protože má od Putina zadání, že do 9. května musí být hotovo. Každý den nám k tou naservirují satelitní fotky různých vojenských kolon, přidají k tomu povídání různých expertů, jaký Stalingrad to tam na Donbase bude… Neměla ta ofenzíva už dávno začít? Má to vypuknout každým dnem a pořád se nic neděje.
Já už jsem tu psal, že se mi to celé moc nezdá, protože Rus před celým světem řekl, že mu jde o Donbas. Přišlo mi nesmyslné ohlásit veřejně své strategické cíle a pak je ještě jít naplňovat. Ale čím déle se celá ta ofenzíva odkládá, tím spíše mám dojem, že žádná nebude.
Proč také? Koridor na Krym už existuje, Ruské síly ty ukrajinské značně přečíslují, každý den Ukrajina přichází o zásobníky s palivem, každý den přicházejí o techniku i vojáky. Každý den se zhoršuje propad jejich hospodářství, každý den se vzdalují od možnosti zasít a sklidit, každý den se přibližuje chvíle, kdy Evropa už nebude mít žádné zbraně, které by mohla poslat. Možná nemusí vůbec dojít na nějaký geniální manévr. Možná jen prostě stačí, že Ukrajina proti ruským pozicím nemůže ničeho dosáhnout.
Nadále bude probíhat průzkum bojem, tu a tam bude obsazena nějaká bezvýznamná vesnička. Ukrajinské síly budou v neustálém napětí, nebude si moci dovolit ani odpočinek, ani odsunutí jednotek, protože toho Rusové okamžitě využijí… a zbytek pak udělá čas. Taktika zvětrávání…
Podívejte se, jak moc se za poslední měsíc rozdrolilo to naše jednomyslné odhodlání že stojíme za Ukrajinou. Náš starosta ve Vidlákově pro ukrajinské uprchlíky připravil čtyři městské byty. Šlo o staré kůče, které opustili nájemníci už loni a byty se měly nejprve zrekonstruovat a pak znovu nabídnout. Místo toho se v nich vymalovalo, koupila se pračka a lednička ubytovaly se tam nějaké ukrajinské maminky s dětmi.
Až mi bylo stydno, jak to starosta na fejsbůku schytal. Vlastně nejvíc mě překvapilo, že lidé svoje názory, ať uprchlíci táhnou domů, bez problémů ventilovali písemně… na nějakého Stříže a jeho práskače jaksi nikdo nebral ohled. Dovedl jsem si představit hospodské řeči, ale tady se to napsalo černé na bílém a nikoho to nežralo…
Znám ve svém okolí minimálně tři lidi, kteří se z podporovatelů Ukrajiny hladce přetavili v putinovce.
Můj šéf si ukrajinskou vlaječku ze svého profilu už dávno stáhnul… Inu, absolvoval stejné porady jako já a zjistil, co nás doopravdy čeká a nemine. Stále častěji ve svém okolí slýchám, že by nás už Putin měl zabrat, abychom měli zase levný plyn. Celé je to samozřejmě nadsázka, ale ukazuje to, že společenský vývoj se pohybuje ve skocích. Situace, kdy Holubová na předávání Andělů volala: „Sláva Ukrajině,“ ta už je zřejmě pryč. Stejně tak jsou už pryč ty předpovědi novinářů, jak mají ruští vojáci hlad, jak se jim nechce bojovat, jak ruská armáda prohrává na celé čáře a jak Putina brzy zamordují jeho vlastní generálové.
Na co dělat ofenzívu? Proč posílat vojáky na smrt? Současný stav dělá všechno sám. Válka se vede ze skladových zásob. Teď je nejlepší svoje zásoby šetřit a nechat nepřítele, ať se vydá ze všeho. A na to bohatě stačí, když se i dál bude dít to, co se děje. Možná není zapotřebí hledat žádnou geniální taktiku a přemýšlet nad nečekanými údery do nečekaných směrů. Zřejmě postačí současné nahlodávání a prodlužování války. K čemu dělat ofenzívu dneska? Mnohem lépe se bude dělat, až bude mít nepřítel hlad a bude dlouhé týdny chodit po svých, protože naftou se musí šetřit. Možná jsem své předchozí úvahy zbytečně překombinoval a strategického záměru už bylo dosaženo před třemi týdny. Ukrajinská stavba má strženou střechu… zbytek udělá déšť.
Potřebuji pochopit tuhle věc , tak snad na něco přijdem. Slýchám ,že jsme ve válce, ruská vojska se nemusí zastavit a dojedou až k nám a my se zbavujeme zbraní na obranu(darujeme). Mám to chápat tak že se už vzdáváme nebo se pak rychle vzdáme (přece bez zbraní). Nebo zbraně které se koupily za peníze občanů nebudeme potřebovat páč nás ochrání šerif. A pokud to ošefuje šerif tak nač si držíme armádu, a chcem nakupovat jiné zbraně. Nemůžu se dobrat nějakého logického vysvětlení tak Vás třeba něco napadne.
Ale ne, to přeci jen bojujeme na Ukrajině za Prahu, tak jako už i v Afganistánu , Mali, Iráku a já už ani nevím kde všude.
Přesně. Jenom blbec by bojoval za svoji svobodu doma, když může totéž činit v Afghánistánu anebo v Mali.
My Češi máme za ušima.
Máte to chápat tak, že oni řeknou jakoliv blábol, jen aby si zdůvodnili svoje.
Doporučuji knihu Bubáci pro všední den.
https://uloz.to/file/8MbjdAqM/bubaci-pro-vsedni-den-pdf
Strana 76.:
„Svatý bratře,“ řekl laskavě, „není dobře ztrá-
ceti čas, plynoucí k jiným cílům, marným mud-
rováním o slovech mrtvého zvířete. Nemůžeme
pojísti jeho těla, neboť bychom mu zabránili říci
to, co si přeje říci. Ale jdi a odnes kočku do ko-
mory, kam ukládáme porouchané modlicí mlýn-
ky a řehtačky, které již neřehtají. Svatý bratře,
při vší úctě k tvé moudrosti, jak může zajímat
člověka zrozeného z člověka, který opět byl sy-
nem člověkovým, jak ho může, pravím, zajímat
cosi, co pochází z mysli a z úst mrtvé kočky?“
Černochová, Fiala ani Rakušan nejsou ani mrtví, ani kočky, ale to, co vychází s jejich úst má stejnou váhu.
To samé pro všechny jim podobné.
Musíte se naučit nebrat vážně, co říkají.
Tak to pozor. Mrtvá kočka štvala obecenstvo tím, že na každou otázku odpovídala přísně logicky – a často to bylo v rozporu s vládnoucí ideologií – tím právě působila problémy. To tedy rozhodně o Černochové Fialovi ani Rakušanovi neplatí.
No a? Paralela je jenom o té reakci.
A mezitím jinde ve světě…
„Asijská země v krizi omezuje pohonné hmoty
Srílanská vláda se ocitla pod palbou kritiky kvůli nedostatku potravin, pohonných hmot a dalšího základního zboží. Asijská země uprostřed krize dávkuje pohonné hmoty.
Srílanská státní ropná společnost Ceylon Petroleum Corporation (CPC) v pátek zahájila přídělové řízení množství pohonných hmot dostupných u pump. Zbankrotovaná země tento týden nesplatila svůj zahraniční dluh a nedostatek potravin a energie vyvolal masové protesty proti vládě prezidenta Gotabáji Radžapaksy.“
https://www.rt.com/news/553944-sri-lanka-rations-fuel/
A další:
„Čína nevyčerpá zásoby, aby vyhověla Západu
Peking se údajně soustředí na zajištění dostatečných dodávek potravin pro lidnatou zemi.
Čínská vláda neplánuje uvolnit obrovské zásoby obilí v zemi, aby poskytla tolik potřebnou úlevu západním zemím, které se připravují na historicky vysoké ceny potravin, uvedla v pátek čínská místní média Xinjiang Daily.
„Některá zahraniční média nedávno tvrdila, že hromadění čínských zásob obilí údajně „předznamenalo“ [rusko-ukrajinský] konflikt tím, že způsobilo růst cen na světových trzích s obilím, dokonce vyzvala Čínu, aby uvolnila 20 % svých zásob obilí, aby zachránila evropský trh,“ uvedly noviny a dodaly, že tyto požadavky jsou „absurdní a neadekvátní“.“
https://www.rt.com/business/553931-china-no-grain-to-west/
Ano, byl to nehorázný požadavek na Čínu a Čína je poslala někam.
Zelenskyj má také nehorázné požadavky a většina politiků se upejpá ho poslat do prdele. Nejspíš teda nemůže, protože ostří hoši z USA se schovávají za bukem s vydíracíma složkama pod paží a běda kdyby na smažku nebyl hodnej, ale mohli by alespoň šoupat nohama a dělat otrávený ksichty.
Mozno si to pamatam blbe, ale …. nenakupila Cina to obilie na zapade?
Nakoupila ho všude, i na západě.
Prave … nadsene Cine predame obilie, a potom budeme plakat, ze nam ho nechce predat nazad? Toto riesim ja s mojimi skolkovymi detmi … ze by som bola svetovym obchodnikom/politikom?
My (=Západ) plakat určitě nebudeme, my Čínu rovnou napadneme, jak říká Hišler, nebo Langšádlová, naházíme na ni pár atomovek.
Je to jasný, bosorečko?
+nešlo by to dát sem rozbalené protože Seznam
Upozornění
V souladu se změnou nařízení Rady (EU) č. 833/2014 o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině ze dne 1. března 2022 a v souladu s bodem III. usnesení vlády České republiky č. 127 ze dne 25. 2. 2022, k hybridnímu působení proti zájmům České republiky v souvislosti s agresí Ruské federace proti Ukrajině a v reakci na výzvu Národního centra kybernetických operací ze dne 25. 2.2022, jejíž přílohou je seznam vybraných dezinformačních stránek, jsme přijali preventivní technická opatření v podobě znemožnění přístupu k webové stránce rt.com.
Nechci sem kopírovat celý článek, to by byla řácká tapeta. Zkuste cestu nejmenšího odporu – nainstalujte si prohlížeč Opera a v něm si aktivujte VPN. Pak to půjde.
stalo se , ale dotaz – má překladAČ? POPŘ. KDE NAJÍT
Pokud nechcete/nemůžete měnit prohlížeč, vlezte na službu https://archive.ph a blokovanou stránku tam zadejte do okénka. Udělá vám to „obtisk“ té původní stránky, ale na nové adrese – v tomhle případě https://archive.ph/NgTAR a https://archive.ph/Kbm7A – a můžete ho normálně číst. Obtisk tam zůstane uložený, i když původní článek zmizí nebo se změní.
Hodí se to i k odemčení placených článků třeba na WSJ.
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61101906
hmm, je to rozdíl od našich „nezáv islých“
Zrovna jede Švejk:
Byla vojna vypsaná
Byla vojna vypsaná
od císaře, od pána
:/a z nás každý rukoval, rukoval
áby s Rusy bojoval/:
Na tom našem hřbitově,
tam je místečko pro mně.
:/Rus tam stojí u dveří, u dveří
ten mně místo vyměří! /:
Lidová tvořivost. obrázek tady nelze dávat a tak alespoň jeho adresa:
https://www.pokec24.cz/wp-content/uploads/2022/04/vystrc%CC%8Cil2-1649965404.6872.jpg
Je to geniální obrázek.
Zase sem něco skvělýho dejte, až na to padnete.
(…) Nezisková organizace Člověk v tísni prý zatím vypravila na Ukrajinu asi 180 velkých kamionů. Svou roli v tom prý mohlo sehrát i to, že Člověk v tísni už působí na Ukrajině asi 7,5 roku, tedy od doby, co došlo k obsazení ukrajinského Krymu. (…)
(…) „Česko bylo první tři až čtyři týdny zemí, která tam dodávala nejvíce pomoci ze všech,“ prozradil Pánek. To nejtěžší je dostat se ze skladů na Ukrajině do sklepů k lidem, do míst, kde se nedaleko bojuje,“ prozradil Pánek.
V tuto chvíli prý Člověk v tísni získává peníze pro pomoc na Ukrajině i od vlády USA, od vlády Kanady, od EU a od dalších velkých dárců. (…)
(…) První fázi uprchlické krize podle Pánka celá Česká republika zvládla na výbornou. Ale teď bude potřeba těm běžencům poskytnout dlouhodobější ubytování. A tady by mohl nastat problém.
Pokud tedy český stát nebude garantovat majitelům prázdných bytů, že dá měsíc co měsíc pevně daný příspěvek na konkrétní byt.
Příspěvek by dostával majitel bytu. To by mohlo pomoci k nalezení dlouhodobějšího ubytování pro lidi zasažené válkou.
Podle tohoto modelu by podle Pánka bylo dobré, aby se kupříkladu po půl roce podíleli z 50 procent na placení nájmu sami váleční uprchlíci. (…)
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Clovek-v-tisni-na-Ukrajine-Simon-Panek-to-vidi-na-dlouhe-roky-699260
——-
Já bych to tak nehrotila.
Jestliže jsme tam po 3-4 týdny posílali úplně nejvíc ze všech zemí, je evidentní, že na to máme.
Nebudeme tedy trapně počítat grošíky a klidně budeme i nadále platit ukrchlíkům celou činži atd. Důležité je, aby se jim u nás opravdu líbilo a aby odtud nedejbože neodešli někam za lepším.
Třeba do Švýcarska nebo tak nějak podobně.
Já myslím, že nejdůležitější část sdělení je tahle: „V tuto chvíli prý Člověk v tísni získává peníze pro pomoc na Ukrajině i od vlády USA, od vlády Kanady, od EU a od dalších velkých dárců.“ To slovo, co chtěli napsat, je třeba „Soros“, „OSF“, „CIA“, „MI6“, „US Army“ a případně jména některých dalších finančních velkorodin. Nicméně kromě toho, že je ČvT na výplatnici US vlády a tajných služeb, je celkem jasné, co v těch kamionech vozí. Humanitární pomoc to v převážné většině fakt nebude.
Člověk v tísni je banda militantů, placených Bratrstvem kočičí pracky.
Tomáš Pojar, dnešní poradce pana premiéra, jako ředitel Člověka v tísni sdělil Lidovým novinám :” Pacifismus se šíří jako mor. “
Bylo to 21. února 2014 , tenkrát plédoval za přepadení Iráku. A litoval, že nemá americké volební právo.
Víme jak to dopadlo, nic se nenašlo a máme rozvrácený Irák a tisíce naštvaných migrantů v Evropě.
Odměna byla sladká, teplá sesle na ambasádě v Izraeli.
( Tenkrát to asi bylo moc i na řadové člověky v tísni a prostořekého Pojara vystřídal obezřetný Pánek. )
Kapitola, ve které je tahle historka popsaná se jmenuje Mouka za informace.
Hladový chudák totiž udělá za pytel mouky a krabici Sunaru všechno. A Člověk v tísni právě tenhleten poznatek využívá.
Kontrolní otázka :
Komu náramně vyhovuje, když se to okolo něj všechno mele???
Kdo se bez rozvrtaného Středního východu cítí jako nahý mezi trním???
Ách jo.
Biden si podává ruku s duchem… https://twitter.com/realdailywire/status/1514693033056473088
Já si myslím, že jsme ve fázi, komu rupnou nervy první.
Jaká jsou fakta:
RF na Ukrajině bojuje fakticky s USA a NATO a to (zatím) prostřednictvím UK armády a PMC ze západu. Celý Západ konflikt zásobuje jak materiálem, tak informacemi. Navíc, občanstvo Západu je maximálně masírováno a hecováno k boji proti zlému Rusákovi. K plnohodnotnému zapojení, tj. vč. armád NATO, chybí jen vhodná záminka, technika NATO je už na místě.
Vedení RF má zřejmě konkrétnější zprávy od rozvědky, ale logicky s nimi nemůže na světlo Boží. Výsledkem je, že na Ukrajině je v podstatě expediční sbor, dle mého hlavní síly se potichu formují ve vnitrozemí a na Ukrajině to „šolíchají“ tak nějak s co nejmenšími ztrátami, bez ohledu na rychlost dosažení nějakého cíle. Dále je mi podezřelé, že se objevují zprávy typu: povoláváme brance apod., kdy to na mě působí jako zpráva Západu … jsme na tom špatně, tak už se do nás konečně pusťte.
Já si myslím, že podstatné je, co se děje mimo Ukrajinu. Tady se hlavně celý svět přesvědčil, že držet bohatství země v USD je magořina, protože pokud nebudete skákat, jak USA začnou pískat, tak holt máte smůlu. Teď je na řadě patřičně rozmáznout fakt, že RF nemůže splácet svoje závazky v USD, protože jim USA naprosto veřejně ukradly naspořené dolárky. RF do toho hlasitě vzkazují – peněz máme dost, pokud Vám je USA nevydají (RF dala „kvitance“, že věřitelé si mohou pohledávky vyzvednout jaksi svépomocně z nezákonně zablokovaných USD), zaplatíme v Rublech, který už je vázaný na zlato, tedy nabízíme náhradní platbu v podstatě ve zlatě.
Pro svět je špatný tedy Západ, RF drží slovo. Dále na podporu téhož se bude jistě poukazovat, že RF smlouvy plní, vše teče jak má i přes „válečnou“ Ukrajinu. A opět – za chvíli se začne poukazovat na farizejství Západu, kdy podporují Zelenského, aby vyřvával, vyhrožoval a přikazoval, že státy mají okamžitě přestat odebírat energie z RF, ale … ale přitom by jednoduše stačilo, aby Zelenskyj dal příkaz k přerušení toku energií přes jeho Ukrajinu. K tomu přece nepotřebuje nikoho, prezidentem Ukrajiny, přes které vedou energovody je přece on, že?
Takže, já bych si tipnul, že RF čeká až NATO zahájí nějakou oficiální akci, aby RF mohla tvrdit, že byla napadena NATO. Aktuálně se už připravuje informační pole pro silné omezení dodávek energonosičů – Putin už měl veřejný vzkaz, že platby se opožďují (platby na květen měly začít 14-15. 4., Slovensko se zatím vynulo rozhodnutí tím, že 31.3. zaplatilo za celý 04/2022). Do toho jdou zprávy, že Gazprom opouští evropský trh (pro nepředvídatelnost jeho chování) a velmi pravděpodobně sníží dodávky na takový objem, aby se o to malé množství v EU řádně servali. Důvodem bude neplacení. Já bych to viděl jako pobídku Západu, aby měl důvod mrknout první a začal konat už bez skrupulí a skrývání. Jde o to, aby RF mohla říci – k přerušení dodávek jsme byli donuceni, za ekonomickou destrukci EU neneseme vinu, pokud přestanete blbnout a bojovat za hegemonii USA, které zatím každého jen využily a pak podrazily, tak se vše může vrátit do starých zásobovacích kolejí.
Čas hraje pro RF, pokud např. vyjde na světlo Boží co a kdo se vlastně skrývá v Azovstalu, bude to jen další rána do informačního pole na Západě.
Tohle je boj na život a na smrt za změnu poměrů – bezcenné fiat měny USD a EURO vč. spekulativní ekonomiky mají být nahrazeny měnami podloženými zlatem, surovinami a ekonomikou založenou na reálné práci. Čím déle bud Západ dávat další sankce a restrikce, tím více to bude většímu počtu lidí zřetelnější a zřetelnější.
Naopak Západu se času nedostává, protože např. čím dál více lidí si uvědomí, že boje na Ukrajině nemají s bojem o demokracii a svobodě nic společného, bude ubývat lidí podporujících zájmy „Bakalů“ a jiných oligarchů ahlavně – naplno se projeví „ekonomika služeb, která nic nevyrábí je spekuluje a tyje na hlouposti druhého, vč. v podstatě nulového nerostného bohatství v EU. Bud ečím dál obtížnější skrývat, že nedostatek a drahota je jen a jen důsledkem rozhodování elit plnících příní USA.
Ještě to bude chvíli trvat, ale sázím na destrukci Západu. Putinovi stačí to takhle dost dlouho „šolíchat“ a Západ se sesype sám. Naopak ten, kdo musí jít do akce je USA-EU-NATO, proti těm hraje vývoj v čase.
Rubl není krytý zlatem, jen ho má Rusko nakoupeny velké zásoby.
Rusko nic nenakupuje, bo je druhým až třetím největším producentem zlata na světě.
Rusko jako stát nakupovalo zlato od ruských těžebních společností.
Nakupovalo ho za cenu vždy momentálně platnou na světových trzích, takže těžaři se mohli chovat vlastenecky, aniž by měli nějaké špatné pocity, že prodávají.
Rubl je do 30.6.2022 směnitelný za zlato ve stanoveném kurzu.
Mám dojem, že VOLNĚ směnitelný není. Je jen zlatem krytý, jako že může b,t rublů v oběhu jen tolik, kolik má národní banka zásob zlata…
Hezký rozbor situace. Jen aby to mrknutí nebylo jaderné… Jinak si troufnu doplnit, že nové měny můžou být čistě digitální. Důležité prostě je, že nebudou nijak svázány s dolarem a mezinárodním bankovním systémem. Ono to sice vypadá, že třeba čistě digitální jüan má sloužit k totalitní kontrole obyvatel (plus sociální kredit, absolutní kontrola internetu a další vymoženosti), ale pravdou taky je, že zcela brání podmazávání tzv. demokratické opozice jakýmkoli nepřátelským státem. Navíc si dokážu představit, jak efektivně umožňuje vybírat daně a kontrolovat veškeré finanční toky státem.
Jen jako perličku :
Na drůbežím trhu v zimbabwském Harare už berou babky i čínské chujány. A není to žádná novinka.
A neděje se to jenom v Zimbabwe.
„Co je to „ruský svět“?“…… + diskuse
http://thesaker.is/what-is-the-russian-world/
Nějakej divnej článek.
Napřed začne o pádech impérií a pak najednou skočí na neurčitý pojem „Ruský svět“.
Tak je to pokračování povídání o impériích a je to upadající impérium nebo je to naopak něco oponující nějakému impériu a pak kde je něco o tom impérium?
já bych řekla, že to jeo čem v rusku jde.
Ale já psal o tom, že článek má nesmyslně nesouvisející úvod.
Najdi deset rozdílů:
a) https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-rusky-denik-mali-rusti-praskaci-donasi-na-ucitele-ze-nesouhlasi-s-valkou-197884
b) Dnešní zpráva o vyhození učitelky v odkazech níže (nebudu ji zde duplovat)
K té ČESKÉ vyhozené učitelce – docela mě zaujalo vyjádření ředitelky : „Okamžitě jsem paní učitelce nařídila překážku na straně zaměstnavatele, aby už mezi děti do tříd nechodila.“ a „Po Velikonocích chce s Martinou Bednářovou ukončit pracovní poměr.“
Mám takové tušení, že za normální situace by totiž ředitelku každý ztředně zkušený právník za podobně řešenou výpověď poměrně jednoduše rozsekal a minimálně by školu přišla poměrně dost draho.
Inu, žijeme v zajímavých časech plných zákonnosti, demokracie, tolerance k postojům a názorům…
Teď vidím, že mne v první půlce příspěvku předběhl Josef původní na tribuně. Tak snad jsem nevyprodukoval příliš zbytečného CO2…
To je v pořádku. Informace je velmi podstatná a když je na více místech, nezapadne tak snadno.
já bych, tže z tohodle bude ještě masakr. No a aby, do Brna dnes vlakem dojela várka ukrajinských těch tmavších. Odvezli je hned busy – asi na výstec, kde je cosi připravené – teda prý…Tož jsem zvědavá jak na ně ti naši civilizovaní, budou reagovat. Pokud budou dostávat víc, jak naše velení praví, mohlo by to být zajimavé.
To výstaviště je signifikantní – budou je tam vystavovat, jako nežádoucí elementy společnosti!
přebudovali prý tam nějaký pavilon na ubytování….
To měli rozstrkat na Bratislavskou a Francouzskou ul.
Sláma Ukravína ve spolek
Co si ta učitelka pustila hubu na špacír a děcka ji uvědoměle nahrály a nabonz… oznámili se snažím najít v čem je vlastně ten rozdíl, mezi komunismem a lidově demogratickou Pravdoláskou. Lidé byli vyhazování z práce, dnes jsou vyhazování z práce. Byli zavírání, dnes jsou zavíráni. Utíkali z republiky, dnes utíkají z republiky. Neschválené média byla umlčována, dnes jsou umlčována. Koncerty byly rušeny, dnes jsou rušeny….takže to je dost na stejno. Ale pak jsem na to přišel. Všechno to má opačnou trajektorii. Zatímco komanči začali brutalitou padesátých let a pak už to byla víceméně selanka, lidově demogratická Pravdoláska to vzala na opak. Selenka se nám mění v brutalitu. No a pak tu máme ty desítky tisíc bezdomovců a milióny exekucí….ale to už je jen takové smítko na tváři lidově demogratické Pravdolásky.
Pěkně to vyjádřil Pepa Nos , v písničce Země je kulatá. ( Kdo jde na západ dojde na východ… )
Ten Nos měl sakra dobrej nos , hotová baba Vanga.
😀
Není on Pepa Nos už taky na indexu? Žádné velké posametové „sláva a hurá“ jsem od něj myslím neslyšel.
Bonmot
Vys..li jsme se na východ a ze západu přišlo ho. no.
S přehazovačkou.
Žádné obyčejné.
😀
Ne, kdysi rituálně poplival Nohavicu. Ještě nějakou dobu vydrží.
To se takhle nemůže brát. Mezi umělci vždycky panuje jistá řevnivost.
V tomhle oboru je boj o zrno obzvlášť tuhý.
Nohavica vyčnívá tak vysoko, že zákonitě musí přijít i okopávání kotníků od slabších kusů.
No, na Nohavicu tehdy plivali všichni.
Samson Lenk se ho zastal.
Pak se ho začali zastávat normální lidi nebo spíš začali uveřejňovat jejich názory.
Hlavně že to ustál a je ještě lepší než dřív.
Vlastně to není špatná společnost, ti estébáčtí agenti.
Vždyť k nim patří i Zdena Salivarová a třeba i praskač Milan Kundera.
Normálního člověka nezajímá co někdo dělal před třiceti lety a proč.
Dosť bolo kádrování!!!
Je na indexu. Dovolil si mít příliš vlastní názory.
Velice případně to komentoval Josef původní na Tribuně, doporučuju přečíst:
https://web.litterate.cz/tribuna_act/#comment-9199
To by opravdu nemělo zapadnout.
Určitě mne nepodezírejte ze sympatií k minulému režimu. Už je to cca 30 let a na spoustu malých protivenství jsme zapomněli, naše mysl už je taková (abychom se nezbláznili). Minulý režim proti současnému měl dvě obrovské výhody:
– bylo kam utéct, což dnes už buď není a nebo je to podstatně dál a je to těžší a dražší
– minulý režim zdaleka neměl ty technické možnosti, jaké jsou k dispozici dnes
Principielně ovšem oba režimy začínají mít nebezpečně mnoho rysů shodných, to je bez debaty.
Co je pro mě nejšílenější, že je měly odjakživa. Jen to lidi nechtěli vidět a ten současný se chvilkami snažil tvářit, že je lepší. Ale stačilo se pořádně dívat. Pokud totiž nevytahoval drápy u nás, řádil jinde ve světě.
Naprosto souhlasím. Píšu samozřejmě zkratkovitě a v nadsázce, abych nadhodil téma. Jinak ano- mysl odsouvá do podvědomí nepříjemné a bolestné a naopak vykresluje jasněji příjemné…aby to prostě všechno unesla.
A ano, o technických možnostech, které mají k dispozici mocipáni, si mohli komanči jen nechat snít.
Tady je mimochodem zřetelně vidět, jak důsledně platí stará pravda – každý extrém se obrací ve svůj opak.
Vzpomeňme na devadesátky a dobu krátce po nich. Tehdy byla svoboda mantrou, znějící v médiích ještě úsilněji, než dneska zní sláma u kravína: nevaž se, odvaž se! (reklama na neomezené tarify); ale mami, on je z Řecka!!! (reklama na tehdejší novinku – sms). Internetová svoboda byla bezbřehá a všudypřítomná. Tak silná zpětná vazba nakonec opravdu prosadila internet do opravdu všech oblastí našeho života: platby kartou, e-šopy, maily, zabezpečení, komunikace, konference…
A pak se z letargie probral stát, a už to jelo: datové schránky; povinné datové schránky, platby mobilem, konec hotovosti, covidové pasy, karanténa sms-kou… extrémní svoboda se najednou stala internetovým otroctvím, ani jsme nestačili mrknout.
Ještě bych připomněl Českou sodu, proč vaše dítě není čisté a bílé? Prací prášek Áriec, Škoda silver line a Henlein, gumový esesáček zdarma, případně praní na 1940. Některé věci z toho mi přišly téměř na hraně už tehdy, dneska by byly přímou poukázkou na dvoje troje vychlazené Vánoce.
Mandalane- výborně- obecně ten smysl pro ironii nadsázku, detail je tady skvělý.
Dovolil bych si navrhnout menší úpravu-
Jak je Salam alejkum- alejkum salam
Auf viedersen- viedersen auf
Tak v to vašem výborném postřehu
Sláma u kravina-hovadam slama dokonalé.
Ví někdo, kde je pravda?
Pan generál?
Víc tanků a dělostřelectva. Boje na Donbasu můžou připomínat 2. světovou válku, říká generál Mičánek.
0:10 15. dubna 2022
„….Zdůrazňuje také, že přestože může být teoreticky jednoduché vojensky zabrat území, daleko důležitější je ovšem vítězství udržet a přimět obyvatele, aby přestali být nepřátelští a začali kooperovat.
„Lidé samozřejmě vidí, jaký je život v těch separatistických republikách a že na Ukrajině je vyšší životní úroveň než v Rusku.
Nehovořím o městech, jako je Moskva nebo Petrohrad, ale o rurálních oblastech. Nevidí, proč by se měli násilně nebo nedobrovolně připojovat k Rusku, kde nemají nic jistého,“ pokračuje Mičánek.
Naproti tomu Ukrajina se posouvá kupředu a životní úroveň stoupá, a to i díky spolupráci se západním světem „To, co je možné na Ukrajině, nebude možné v kolonii Ruska,“ uzavírá…“
Finance?
Ekonomický souboj – Rusko vs. Ukrajina
05.03.2019 | Michal Bureš, Finance.cz
MAKRODATA A EU
„…HDP Ruska, Ukrajiny a Česka
Nejvyšší hrubý domácí produkt (HDP) na hlavu je v České republice, kde v roce 2017 bylo HDP na 1 obyvatele 20 368 dolarů,
v Ruské federaci bylo HDP na hlavu lehce nadpoloviční – 10 743 dolarů a
na Ukrajině přibližně osminové 2 640 dolarů na jednoho obyvatele….
________________________________________
…..Průměrná mzda v ČR, Rusku a na Ukrajině
Průměrná měsíční hrubá mzda v České republice byla v třetím kvartálu předcházejícího roku 31 851 Kč a v tomto roce se odhaduje její další růst.
V Rusku se průměrná mzda odhaduje kolem 15 000 až 18 000 Kč.
Na Ukrajině se průměrná mzda měsíční mzda pohybuje kolem 7 000 až 8 000 Kč.
Minimální mzda v Rusku činí od 1. května 2018 11 163 rublů, tedy přibližně 3 856 Kč.
Na Ukrajině činí minimální mzda od 1. ledna 2018 3 723 hřiven, tedy přibližně 3 137 Kč.
V Česku byla v roce 2018 minimální mzda 12 200 Kč a od ledna 2019 vzrostla na 13 350 Kč, tedy v současné době je to o téměř 10 000 Kč více, než kolik je minimální mzda v Rusku, a o více než 10 000 Kč, než je na Ukrajině……
A co bude dál?…“
Nebo ekonomický deník?
Kde se dá vyjít se starobním důchodem? Češi skončili ve srovnávací analýze na sedmnáctém místě
14.4.2022
Ve srovnání všech 44 zemí dostávají nejvyšší starobní důchod Norové, což je 1 797 € měsíčně dle oficiálních statistik. Švýcarsko (1 704 €) a USA (1 482 €) jsou také státy známé svými vysokými státními důchody.
V České republice průměrný důchod je zde 15 453 korun čistého neboli 627 € (17. v pořadí).
Rusko 174 €
Nejnižší částky obdrží důchodci v Albánii (128 €),
Moldávii (128 €) a
Ukrajině (110 €).
https://ekonomickydenik.cz/kde-se-da-vyjit-se-starobnim-duchodem-cesi-skoncili-ve-srovnavaci-analyze-na-sedmnactem-miste/
Josefe Původní, to vše co píšete je hezké a podpořené fakty. Ale to vůbec nic neznamená, jsou to pouhopouhá slova. PRAVDA je jinde, tu generuje pan generál Mičánek. Není nic snadného si udržet svůj post v dnešní turbulentní době plné nejistot a nenávisti.
Máme demokracii a svoji hubu si může každý říkat co chce. A my nevíme kdo pana generála tak nenávidí, že mu jeho sentence otisknul. V dnešních Parlamentních listech má profesor Budil zajímavý příměr k Markétě II. Tlamaté, vhodný na pana generála České armády: Podobně by to zřejmě dopadlo, kdyby se nevzdělaný Papuánec pokoušel tlumočit Shakespeara.
Howhg!
Omlouvám se Papuáncům, je to jen příměr, jistě jsou lepší.
Ten Mičánek generál je armádní expert. Znalec problematiky. Takto ho tisk uvádí.
Generál František Mičánek z Centra bezpečnostních a vojensko-strategických studií Univerzity obrany
Vypadá to, že místo tanků a výzbroje musíme přednostně nakoupit generály. Jen aby negyl generál držší než tank!
Re: Jp
Z vámi opsaných názorů soudruha – pardon – jedině správného soudruha generála jej vidět, jak moc jste blbej, když jste dodnes nepochopil, že číslovka 2 000 – slovy dva tisíce – je mnohem více, než 10 000 – slovy deset tisíc.
Vítejte v klubu starejch, hnusnejch a blbejch, kteří – bohužel – ještě nezapomněli počítat.
A kdybyste o sobě pochyboval málo, zopakuji ukrajinské počty místností, které mi byly sděleny jedním jedině správným soudruhem Ukrajincem.
Trjochkomnátnyj dómik (třípokojový domek) se skládá z kuchyně, obýváku a předsíně. to je naprosto ideální stavení pro semju – rodinu.
Sere se na dvoře.
A za tu ruštinu v latince se omlouvám, já Ukrovi tvrdil, že jsem úplně blbej a sedmý světový jazyk – ukrovštinu – nedávám. Proto jsem ho po asi půlhodině donutil k tomu, aby oprášil sovětštinu. Dobrovolně se přiznávám že jsem bestie se zcela zvrácenými choutkami.
Nevím jak na UA, ale v RF by to chtělo aby pan generál ještě připojil ceny za energie, nájmy, potraviny, pohonné hmoty atd. atp. a domnívám se, že bychom se dostali na úplně jiné poměry mezi mzdou, ať už průměrnou či minimální nebo důchodem u nás. Možná by rozdíl v náš prospěch jakýsi byl, ale rozhodně ne takový jak se nám snaží předestřít.
Ano, nominální kupní síla je nepodstatná. Důležitá je ta reálná. Navíc, pokud bych byl – vymyslím si fiktivní příklad – třeba na Islandu a vytápěl většinu domácností prakticky zdarma termální vodou, je nutné i tohle zohlednit v celkové částce nutné na existenci v dané zemi. Pokud mají v Rusku třetinové ceny za energie, evidentně bude životní úroveň někde jinde než v prostém přepočtu poměrné nominální částky HDP na hlavu.
Polský prezident Andrzej Duda podepsal zákon, který již dříve schválil parlament a který zavádí embargo na dodávky uhlí z Ruska a možnost zmrazení majetku subjektů a fyzických osob, které podporují Rusko.
Re: Homér
Tak to je velmi dobrá zpráva.
Teď ještě urychlene provést revize pecí a můžeme to rozjet znova, jako kdysi za Ády.
Ovšem na rozdíl od tehdejších hrůz to bude jedině správná demokratická selanka, podporovaná molekulami svobody v plynových hořácích.
Naprosto ideální stav.
A kdo podporuje Rusko a co je podpora Ruska bude rozhodovat on sám.
Já bych navrhoval, že neodevzdání veškerého majetku na válčení s Ruskem je už dost velká podpora Ruska.
Jste jen obyčejný čučkař. To jsem již učinil dávno, prodal jsem dům a za stržený peníz jsem nakoupil dělových kulí, které osobně jedu předat Zelenskému. S Novotným jsme to naložili na multikáru a zítra vyrážíme směr Krakovjec. Na čelo jsem si vytetoval ukrajinskou vlajku a na náměstí v Hlučíně jsem veřejně spálil lístky na Nohavicu. Hanba mu.
Rychtyk v Hlučině je z toho pozdvižení. Na prajzke by se furt radi trhli k rajchu, ale neni zbyti. Sami ludě vidí, kaj to vede gdyž se kdosi z vychoda chce trhnut.
Tak ja sem enem špinavec a hadrník z Císarské. Pravověrní prajzáci Horst a Gunter na mě pluju.
Re: Homer – já si myslím, že Polákům jde o něco jiného, kdy vrozenou a pěstovanou nenávist k Rusům využívají k něčemu naprosto jinému.
Podívejte se na to takhle:
Poláci se cítí neuznaná velmoc Evropy, rozhodně by jí chtěli být. A kdo je z jejich pohledu největším soupeřem? Není to náhodou Německo a Francie? A teď – koho zasáhne výpadek ruského plynu a ropy fatálně? … není to náhodou právě Německo? A další – Poláci už mají terminál LNG, myslí si, že přítomnost US Army jim kryje záda proti Německu a zbytku Evropy, na ruských energonosičích nejsou závislí existenčně … zkrátka mají náskok v řešení. Výpadek je sice zabolí, ale stejný výpadek spolehlivě zlikviduje německou ekonomickou moc.
Snaha Poláků OKAMŽITĚ zastavit dodávky energií z RF je tak zcela pochopitelná – stanou se jednookým králem mezi slepými.
A že zapláče nerozborná jednota a věčné nezlomné přátelství států EU? … ale jděte, podle Poláků je dnešní EU špatně, což ostatně dokládají svému lidu všemi těmi EU vyhrůžkami o nedodržování právního státu. Na druhou stranu EU nechtějí opustit, protože nějakou spolupráci považují za přínosnou a vhodnou. Namístě je otázka jaká je tedy jejich představa…?
Správné EU (z pohledu Poláků) bude tehdy, až budou v EU rozhodující silou oni … bo tak to má být, jen nějakým historickým omylem se šéfem stalo Německo.
Tohle bychom asi měli hledat za snahou Polska o okamžité přerušení spolupráce s RF ve všem.
Poláci dokázali opět nasrat němce i rusy najednou.
Zapomínají, že na to existuje osvědčené řešení…
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-teren-v-kyjeve-se-nic-nedeje-tvrdila-ucitelka-deti-ji-tajne-nahraly-prijde-o-praci
Omlouvám se, neumím dát správně odkaz. Každopádně zajímavý článek. Bob kartous a jeho „armáda“ mladých udavačů.
Tak první odkaz v pořádku. Prosím o smazání zbývajícího
Všechno už tu jednou bylo, a zase bude. – To je z Nohavicovy Písničky pro Jakuba; a teď se ostravskému bardovi omlouvám, toto on jistě, když tu píseň psal, na mysli neměl. Ale já musím: v té písni je poselství i pro Jakuba Jandu a jemu podobné.
V dětství jsem to už jednou zažil. Mého milovaného učitele z politických důvodů vyhodili ze školy. Tenkrát jsem samozřejmě netušil, že takové a podobné osudy budu z dálky sledovat za padesát let znovu.
Dneska jsou všechny školy zabaleny do ukrajinské vlajky – to je, předpokládám, befél odněkud shora. Ale mezi školami jsou rozdíly: někde je výtvarná výchova zahlcena tvorbou hanopisů na Putina, jinde zase po něčem takovém není ani stopy.
Vzpomene si někdo dnes na tezi, že škola má být apolitická?
Přichází doba, která všechny naše řeči, všechny naše touhy, naděje, sny i možnosti podrobí zkoušce. Sopka dějin se probudila. Sopečný popel už prší a všichni čekáme na výbuch. A jako za Pompejí i Mt. Peellé, mocní nám tvrdí, že se nic neděje a není důvod se bát.
Je to škola od školy, velmi různé.
V mojí základce se v hodinách občanské výchovy vybíralo na obědy, na výlety, případně lístky za sběr papíru, vlastně ani jeden učitel nemasíroval.
V Pionýru se hrála vybíjená a podobně, všechno bylo jenom jako. A dobře tomu rozuměly i děti.
Mám pocit, že dneska jsou Člověci v tísni, lidi od Post Bellum – Paměti národa jinačí kosi.
Umějí promyšlenou propagandu a jsou patrně velice úspěšní.
Dětem rozdají mikrofony, nasměrují je za vhodným staříkem / stařenkou a z dětí jsou reportéři.
Dědečkové a babičky lžou, až se jim od mluvidel práší, ani nemusejí, každý si svojí minulost nevědomky přikrášlí a připentlí zajímavou storkou.
A tak za pytlík keksů které si nalámou do kafe, a také jsou rádi za návštěvu roztomilých dětí a dobře chápou, co mají vyprávět…
Ať ostatní báby a dědkové v Domově důchodců puknou závistí, no ne?
Kdyby bolševik uměl TOHLE , tak se chodíme klanět nabalzamovanému Husákovi ještě dneska.
😀
Ono se to tenkrát dělo podobně. Tady je rozdíl v něčem jiném. Tehdy tady existovala rozsáhlá, organizovaná a velmi dobře financovaná síť lidí placených a školených západem, jejichž cílem bylo indoktrinovat všechny kolem, znechutit jim úplně vše, co systém reprezentuje, postavit je do alespoň tiché opozice a v důsledku toho nakonec rozvrátit stávající systém. Dnes – ač nám mainstream a demobločí propaganda do zblbnutí tvrdí opak – nic takového neexistuje.
Lidi byli znechucení dávno před tím, než se pár exkomunistů dalo do zakládání charty.
Dopad charty byl okrajový, dospělí si je pamatovali jako komouše a přes to nejel vlak.
Charta začala něco znamenat, až když se zmocnila médií.
Nejlepší indoktrinace proti komunistům byla sovětská okupace a ekonomická neschopnost.
Tu ekonomickou neschopnost teď předvádí Fialova vláda také a vypadá to, že komunisty bude rychle trumfovat, protože za komunistů se nesnižovala životní úroveň, jen rostla moc pomalu.
Presne tak, rozhodla ekonomika.
Jeden barevny katalog firmy Neckermann mel vetsi dopad na mysleni lidi nez 24hodinove vysilani Svobodne Evropy.
I ten katalog Neckermannu byl součástí té ideologické války. Stačí se podívat, jak dopadli Neckermann, Quelle a další po revoluci.
Neckermann byla firma prodávající po katalogu, protože tak se dalo prodávat i do zapadlejch vesniček, odkud se do měst jen tak nedostali.
Tam se o ideologický války nedostali.
No a Neckermann nakonec skončil kvůli prodeji po internetu.
No to by bylo fajn, kdyby se ta prozápadní opozice formovala po šedesátém osmém, ale ona tady fungovala dávno předtím. A část z ní byla navíc prosudeťácká.
No to sotva.
Většina kádrových členů charty byla před 68 ještě v KSČ a na všechny, ostatní nepřátele měl režim ještě páky.
Kdo tu probůh mluví o Chartě. První vlna emigrace byla kole roku ’48 a v té době už se v zahraničí formovalo hnutí na svržení režimu tady (Tigrid a spol.; u něj taky najdete tu vazbu na sudeťáky).
Já vidím hlavní rozdíl (porovnávám s osmdesátkami) v tom, že tehdy pokud nebyl aktivista uvnitř školy, mohla škola fungovat v zásadě svobodně výše zmíněnou hrou na dodržování.
Teď vám ovšem vstupuje z venčí daleko víc „usměrňujících“ a v zásadě „kontrolních“ prvků. Člověkem v tísni počínaje.
Na úplně každý škole byly učitelky, co to žraly a na který jsme si dávali pozor.
Podobné to rozhodně nebylo!
Bolševik smrděl korunou, pokrokové mládeži mohl nabídnout leda švandu na nějaké Stavbě mládeže, případně účast na Arťeku, ev. studium v SSSR.
Dnešní nabídka je daleko lepší, různé Erasmy, studium v západní cizině, tučná stipendia, to se vůbec nedá srovnat!
Smrad se ve dvaceti dostane do EP, je zabezpečený po zbytek života.
Před hadrákem musel junior posedávat nad vlažným kafem na schůzích a když byl přičinlivý tak se někdy ve čtyřiceti k nějaké teplé sesli dobral. ,
Která zase tak moc tepla nebyla. Platově na tom byl horník anebo slévač daleko líp.
A mohl si pouštět mluvidla na špacir, což činovník samozřejmě nemohl.
Srovnáváte nesrovnatelné.
Kolik smradů se ve 20 dostane do EP? To jsou jednotky a smradů jsou statisíce. To nevykládejte jako výhodu dneška.Tučná stipendia taky dostanou jednotky smradů,jinak vše musí cálovat rodiče,nějaká obecná výhoda to není
Dneska je možnost flákat se v neziskovkách, o takových možnostech se před Listopadem mládeži ani nesnilo.
Anebo studovat do čtyřiceti, když na to mají rodiče.
Takové benefity prostě v socíku nebyly, juniorům musí zákonitě tenhle systém být sympatický. Minimálně těm z lépe situovaných rodin.
A mládež z dělnických poměrů není slyšet. Vůbec.
V televizi vidíme jenom ty úspěšné. Tím je všechno zkreslené.
Já tedy vidím jako hlavní nevýhodu tohohle systému právě to, že „flákání v neziskovkách“ většině připadá jako hodnotnější životní náplň než něco skutečně budovat, a že to už ani nikomu nepřijde divný.
To je pravda,u nás jsou školy 3 a takhle blbne jen jedna. Jedna je vyprofilovná na sport,druhá na IT technologie a ta třetí, vyvěšují tibetskou vlajku,teď ukrajinskou,strom před školou s modrožlutými kraslicemi,chodí s mikrofony po ukřivděných z dob totality a židech, zabývají se fair tradem a dětmi třetího světa,co jim vyrábějí levné výrobky, měli projektových den z totalitní školy,jedna holka pak psala do místní drbny,jaké to muselo být hrozné,oni museli ten den ve škole poslouchat a o přestávce chodit dokola po chodbě. Ta hrůza.
Ve městě kde chodily moje vnoučata na ZŠ, tak tam byl učitelský sbor úplně normální.
Ale po přechodu na víceletý gympl, mimochodem soukromý, je to masírka převeliká.
Z vnučky se stalo zavilé slunče a dokonce bije mladšího bratra. A nadává mu do nahnědlých nácku.
Jenom proto, že si dělá legraci z jednoho exotického nebinárniho hocha s fluidním pohlavím, který občas dorazí do školy v holčičím úboru a lakuje si nehty.
Moje vnučka se svojí partičkou mu dělají ochranku a bděle sledují, aby se na jejich maskota nikdo křivě ani nepodíval.
Přijde mi to legrační, když slunče, které káže toleranci mlátí údajného nácka. ( Bratr je o tři roky mladší.
😀
Jo jo, už jsem to četl.
Doufám, že to ředitelce brzy všechno spočítají.
Z dětí vychovává práskače a podporuje nácky.
Re: Robertík
Nakoukl jsem do diskuze pod avízovaným článkem. Teda tam to jede.
Jediná závada – už neexistuje výrobní závod Praga. Těch 99 pragováků by teď bylo ve svém živlu.
Jinak pančelka byla příliš – jak to jen slušně říci – aktivní? Prostoduchá? Asi tak něco. Když už nic, měla provést velmi pečlivou přípravu ve formě sběru faktů. Třeba z vlkovy Kosy. Emerycké a englycké noviny by si nikdo znevažovat nedovolil.
Moje Jahoda poslala aktivistickou „soušku“ s jejím příkazem realizovat válečnou rozpravu do prdele s tím, že vůbec nic neví a nic nikomu říkat nebude, protože má závazné osnovy, v nichž válka na Ukrajině není obsažena. Tím skončila diskuze na téma válka na Ukrajině.
Pak ještě přišli otravovat s kurzy češtiny pro malé Ukry. S tím je poslala do prdele taky se slovy, že chce pořádný úvazek a nikoli nijak zvlášť dobře placenou brigádu bez promítnutí do dovolené, nemocenské a důchodu.
„Když děti pochopily, že to, co jim učitelka vykládá, je v rozporu s realitou, začaly hodinu nahrávat.“ A tyhle existence, které nad tím oslavně hýkají, se oháněly Pavlíkem Morozovem?
Třída plná malých politologů
Prostě a jednoduše, ke svržení minulého režimu se hodilo cokoliv. Je jedno, že my to, pokud máme příležitost, děláme leckdy v mnohem větší a horší formě. My na to přece máme posvátné právo, a tak jde o něco úplně, ale úplně jiného.
Spíš by mě zajímalo, jak to bylo doopravdy. A pokud se to skutečně stalo, kolik reálně v té třídě bylo bonzáků. A jestli se alespoň jeden z nich na stará kolena bude stydět za to, že byl udavačskej šmejd, který pomohl někomu zničit život. Alespoň okolí by mohlo některým z těch „politologů“ dát pořádně zahulit, ne je plácat po rameni.
Občankáře mají asi IA,když jim to tak vysvětlil a vštípil,ze sebe to nemají. Možná nahrávají kdekoho ( to je takova zabava nudících se darebáků) a poprask nastal,až když to dítko ukázalo doma rodiči papežtějšímu než papež.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-teren-v-kyjeve-se-nic-nedeje-tvrdila-ucitelka-deti-ji-tajne-nahraly-prijde-o-praci-198415#source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Telegram:
„Ministerstvo obrany RF také uvádí, že v oblasti Izjumu bylo zlikvidováno až 30 bojovníků polské PMC.“
(PMC -private military company)
hmm
https://belobog.sk/farebna-revolucia-je-pomaly-minulostou/
a ještě něco
https://patrickarmstrong.ca/author/gparmru/
a docela zajímavé jsou i odkazy v textu… v mnohém se neliší od našich hodnocení…. njn a stojí to za to přečíst
https://patrickarmstrong.ca/author/gparmru/
Hm, snad všechna videa v článku odkazující na YT smazána. Někdo si dal práci. Pravda bolí.
Tohle tesat do kamene:
„Cenzurou se NIKDY nehájí pravda proti lži, nýbrž VŽDY lež proti pravdě!“
https://t.me/swodki/69965
podla mna sa caka na toto. Rusi nemozu do toh oprastit, pac pre plne rozvinutie operacie na vychode potrebuju zablokovat doplnanie veci zo zapadu.
Lenze ak by to urobili, prestal by chodit matros z vychodu na zapad a teda by sa porusili kontrakty.
UA je v dobrej schize – na jednej strane bublinkuje ze zapad je hnusny, pac odobera tovar z vychodu, ale na druhej strane Zelensky opomenie, ze ten tovar ide len cez UA.
Cize az nepridu platby podla poziadaviek Ruska, Rusko zastavi dodavky na zapad pac neni charita a nasledne logish zastavi aj dodavky na vychod.
Nasledne sa moze urobit krok dva.
Medzikrok sa predpoklada od Nemcov.
V tomto smere panuje hlboke prehlboke ticho. Dlho to uz ale nepotrva a bude hlucno.
Takze nieco bude, pac hra sa o bezpodmienecnu kapitulaciu. UA resp. RF.
Winner takes it all….
V medialnom priestore sa sice spomina nejake bublinkovanie o vstupe Finska do NATO, otazkou je ci su fini taki blbi. Podla mna nie su, pac v tom istom medialnom priestore sa nevenovala ziadna pozornost tomu, ze fini vratili umelecke diela do Ermitaze, ktore na konci februara zadrzali, pac nejake sankcie ci co.
Obnovilo sa aj vlakove spojenie.
Fini si zjavne pestuju normalne susedske vztahy. Plus minus.
Jo – cinske cargo lety lietaju skratkou cez Rusko –
https://www.flightradar24.com/CKK205/2b7f6d4f
https://www.flightradar24.com/CAO1026/2b7f3947
No a neviem – asi ma sali zrak – hla ho – diverzanti francuzki….:
https://www.flightradar24.com/AFR275/2b7f3de0
🙂 🙂 🙂
Kalkulacka je kalkulacka
—
Spadlo do spamu, dodatečně odblokováno.
Připomínám: více než 3 odkazy Aksimet automaticky zadrží jako podezření na spam. Pokud je potřeba zadat >3 odkazy, raději napsat dva, tři komentáře.
Zakladatel
ale ja viem, ze to tak máte – len zase mam doveru ve vaše schopnosti, ze to po dokladnom zvazeni schválite
cize chvalim bedlive oko nad diskusiou
zase mi vsak pride z estetickeho hladiska nepekne zahlcovat diskus styrmi prispevkami bo chcem dat 4 odkazy.
—
Nesedím u toho 24/7. Když budu týden v terénu, žádný z takových odkazů neprojde a zůstane trčet ve spamu.
Zakladatel
zase ja nebazirujem na tom ze to mas robit imrvere kontrolu.
nad nejakym svojim prispevkom nezaplacem
a pozelam ze s nulu mas rovnaky tik 🙂 – to je tak – ked si niekto hraje na doleziteho a vyzaduje vykanie.
nepoznam ta
mas mozno 15 rokov a bedare na tvari
mozno si zena co popri eskorte a horucej linke mrka aj na tento web a hraje sa na zakladatela
taze bud ty lasky a koriguj svoje prispevky, s nulou som tiez husy nepasol, ale … kdohozvi 🙂 🙂 🙂
—
OK, začínám korigovat.
Zakladatel
Když si ten Flight Radar trošku odzoomujete, tak uvidíte, že toho přes Rusko létá relativně maloučko vedle toho, co létá přes Turecko a po Evropě.
Nijak jsem to nedohledával, ale myslím, že pro speciální případy se dají vyjednat nějaká speciální povolení.
Na sever od Kazachstánu je momentálně jedno z letadel bez volacího znaku, patří ruskému letectvu, letí z neudaného místa na neudané místo ale vypadá pořád ještě jako civilní letadlo.
Poláci kupují US tanky po stovkách – neklamné znamení toho, že válka USA s Ruskem, dočasně vedená na území Ukrajiny, se brzy rozšíří do dalších zemí především východní Evropy, chcete-li Trojmoří.
Základna pro stíhačky na Sliači již funguje. Nyní je zapotřebí moravská základna pro US bombardéry. Nebo radši dvě, kdyby se něco nepodařilo. Naštěstí budou obě dost daleko od Mahralu, tedy nic nebrání jejich povolení.
NATO již svoji plnou účast v ukrajinské válce neskrývá a hrozby Putina odvetou nebyly odvolány.
Kovid a ukrajinská válka jsou první dvě fáze procesu, který byl započat. Globální elity spustily program depopulace planety. Lidé už nebudou zapotřebí v současném počtu, jejich pracovní povinnosti převezmou stroje a umělá inteligence. Není tedy (z jejich pohledu) již žádný důvod všudypřítomné obtěžující lidstvo tolerovat.
Na planetě zbudou jen prověření a dostatečně uvědomělí, kteří budou současně mít dost peněz na to, aby si mohli koupit lístek do budoucnosti. Obávám se, že nikdo z vás zde, včetně mě, není na té správné straně.
Ještě stále je čas utéct z (nejen východní) Evropy a zachránit holý život. Prepperství bude k ničemu.
Kam byste chtěl utíkat?
A kdo na ty elity bude dělat?
„Na planetě zbudou jen prověření a dostatečně uvědomělí“ Ne, to fakt nezbudou. Jestli někdo těm ideologickým blábolům nevěří, tak právě tzv. „elita“. Je to stejné jak s náboženstvím. TI nahoře nikdy doopravdy nevěří. Náboženství a jeho dogmata jim slouží jako klacek na ty dole. Ti nahoře prostě jen hledali nejvhodnější ideologii, která se hodí k ovládání davů místo náboženství, které už bylo od dob moderny neudržitelné. Nejdříve koketovali s fašismem/nacismem, komunismus se jim poněkud vymkl z kontroly. Nakonec se jako nejlepší ukázala tzv. liberální demokracie.
Jak rikala jedna dobra zena
Ty by jsi to chtel vsechno hned.
Nebo jak se ptali Putina jestli by to nemohlo jit rychleji, mohlo odpovedel, ale vy by jste rychleji nesli.
Aspon vam zbyva pul rok na pripravu do rijna kdy se to ukaze.
Podle zdroje Readovka šel v noci křižník Moskva přece jen ke dnu.
Druhá zpráva – Ivani si nevědí moc rady s vrtulníkovými přepady osídlených lokalit na ruské straně ukrajinsko-ruské hranice. No jistě, ta hranice není vůbec krátká a pokud probíhá jen minimálně zvlněnou krajinou, vyžaduje ke uhlídání vzdušného prostoru ohromné materiálové i lidské zdroje.
Podle zachycených infošek dostal Vasil od emeryckých soudruhů rozkaz stáhnout dělostřelectvo do Charkova a do průmyslové aglomerace u Dněpru – Záporoží, Dněpr(opetrovsk), Novomoskovsk, blablabla, aby se skryl v civilisty obývané oblasti.
Postup Ivanů mají zpomalovat jednotky vybavené minomety na osobních autech, které jsou schopny průjezdu i v měkkém terénu a nepotřebují zpevněné komunikace.
Žádné jednomyslné odhodlání, že stojíme za Ukrajinou nebylo. Byla okamžitě zavedená cenzura, tak to znamená, že museli něco skrývat a to něco byl odpor lidí k jejich politice.
Za Ukrajinou jsem nestál ani vteřinu, jednoduše proto, že Azov a další je banda nácků a jestli jsou s někým v konfliktu, tak možná jsou obě strany špatné, ale určitě oni nejsou ta dobrá strana.
Váš starosta to schytal plným právem. Napřed se má informovat, věci si rozebrat a pak teprve rozhodovat. Ne se rozhodovat imuplzivně, jako malé děti, puberťačky a zvířátka. Člověk má nedůvěřovat svým prvním impulzům, zvlášťe v něčem tak důležitém, jako je změna populace. Nejspíš mu vůbec nedošlo, co vlastně udělal a jak si to může ještě odskákat. Když už ne z jinejch důvodů, tak pro výstrahu ostatním.
Navíc tu byla před 30 lety Sametová revoluce, měl se z ní poučit. Jeho chyba, jestli se nepoučil.
Jestli na funkci nemá, tak se nikam nemá cpát. To platí pro něj, jako pro Fialu, jako pro Vystrčila. Teď byl v TV Vystrčil, klidně tam vyhlašoval, že Ukrajinu máme vzít do EU. Je tak hloupej, že ani neví, co to všechno finančně znamená a že Ukrajina v EU je finanční katastrofa, která by totálně rozvrátila EU finance i kdyby byla Ukrajina i EU jen ve stavu před válkou. V dnešním stavu, kdy tam Rusové všechno rozstřílí, to znamená jen další škody k zaplacení. V situaci kdy je už teď šílená inflace a průser ještě ani nezačal.
To si myslí, že lidem na západě poklesne kvůli Ukrajině životní úroveň, přitáhnou Ukrajinci, pak vyhladověli z Afriky a Asie a slavná EU ještě vezme Ukrajinu s jejím zkorumpovaným systémem a rostřílenou infrastrukturou a bude platit a platit a platit, aby to zas všechno obnovila a současně nakrmila miliardama nenažrané oligarchy. (Když navíc USA a VB chtějí dlouhou válku, na které oni vydělají). Prostě hlupák, co ne, že to má špatně spočítaný, ale ani neví, že by měl něco počítat.
Co se války týče, není to válka proti Ukrajině, ale USA a VB, které to tam celé vedou. Včera tu byl odkaz nějakého Francouze, který byl přímo na místě. Samozřejmě i on může lhát nebo se mýlit, ale tak nějak to dává smysl, že zanedbaná, zkorumpovaná Ukrajina, kde jinak nic nefunguje, se brání vlastně ještě až moc efektivně. Je to jako když propadlík najednou napíše písemku na jedničku. Taky vás jako první napadne, že nějak podvádí a někdo to napsal za něj.
Putin je mimo jiné šachista. Šachy jsou hra, kde děláte nenápadně vypadající tahy, ktré se ukáží osudové a až o několik tahů dál. Dokud není jasné, co proč dělá, tak to dělá správně. Mělo by to docházet až zpětně.
Jak to ten Vystrčerčil dělá, že se sám ze sebe nepozvrací?
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vystrciluv-projev-pred-ukrajinskymi-poslanci-Vyhlasil-jejich-zemi-moralnim-vitezem-sklanel-se-a-dekoval-699180
Afroafričanová leze SŠA do zadku tak mocně, že je to i těm lezeným trapné, jak howna stříkají.
A v Blaníku si kluci klidně spěj’…
Je hloupej a neví, co mele.
Re: Halef
Jste velmi hloupý Halef, který neví, že přednesy tohoto druhu se přednášejí VÝHRADNĚ na závěr týdenní hladovky a po řádném klystýru a následném odvodnění.
Problém s odcházejícími zbytky z trávicího ústrojí je tak BEZE ZBYTKU vyřešen a soudruh může mlít pantem, kterak je mu závazně doporučeno.
„Je v zájmu České republiky, aby dolet raket s jadernými hlavicemi na ruská centra trval tři nebo čtyři minuty?“ zeptal se Skála. „Pokud poletí tři minuty do Moskvy, tak je to správné,“ řekl k tomu Hilšer.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/josef-skala-ukrajina-marek-hilser-valka-putin-rusko-usa.A220318_162900_domaci_elk
Hilšer je lékař, člověk s vysokou mírou empatie, ví, co říká. Ten by vraždil, až by brečel! Už dlouho se veřejně neobnažoval, že by měl nějaký ekzém?
A ještě měl tu drzost panu Skálovi vmést že by měl chodit kanálama. Chucpe.
Pan Skála měl 30 let na to, aby ten systém zničil. Pak by se Hilšerové nechytali.
Stačilo těch 30 let opakovat, že celá sametová revoluce byl podvod. Jako komunista má jistě dost informací od spolustraníků.
Tak to by asi nestačilo. S Filipem a Dolejšem ve vedení. A ve zmasírované populaci.
To by stačilo.
Zemanovi na Pussy Riots stačila jedna, jednou vyřčená věta.
NATO okupuje půlku Kypru tolik desetiletí a nikomu to nevadí. Ani fiallahovi.
Krejser bude pomstěn, to je pravidlem.
Tady teď šumí déšť, pan domácí bude mít zítra radost. Vykopal na dvorku tři díry a zapustil cisterny, které sbírají vodu ze střech.
Protože ve dvoře postupně vybudoval botanickou zahradu, tak má fakt velkou spotřebu , nejvíc chlastaj hortenzie.
😀
Je neuvěřitelné, co jeden kytičkář dokáže udělat ze zablitého dvorku. Dům zrestituoval i několika partajemi Indočechů. Byl to barák hrůůzy. 😱
Na střeše vzduchotechniky vznikla dokonce kouzelná zahrádka i s rybníčkem, vodním rostlinstvem, vynikají hlavně žluté kosatce a blatouch a vlastně všechno, mne osobně fascinuje vachta.
Vachta trojlistá
Na ples se nechystá
Okvětí fádní
Milenci žádní.
Kdyby jí borovice
Půjčila dvě jehlice
Možná by upletla
Šálu z žabince.
Pro koho ale?
Hladce a obrace
Možná pro kosatce ?
Re: Helanov
Do řádku se šálou z žabince bych přidal jednu slabiku, jinak dobrý. Klidně si dám nášup, jestli máte.
Jakoze nic uz nebude ?? No do prcic… Ja na svoji valku cekam uz 30 let, a jakoze zase niiic ??
Ona si vás najde sama.
Máte pravdu A.A. nálady se rychle mění. Občas pro pobavení juknu na profil premiéra Fialky a vždy se velmi pobavím. Musí to být pro něj zdrcující, takové množství lidí co si nebere servítky a tepou do něj je až k nevíře.
Je faktem to, že se to zde pěkně sere a jak se říká ta vláda snad nevydrží ani do švestek, tak rychle jde vše do kopru a to nedávno oslavila sto dní vládnutí.
Nějaká ofenzíva bude, musí být. Donbas zdaleka není osvobozen, Oděsa je stále pod vládou Kyjeva a tak nehrozí vyšetření masakru v Domě odborů a hlavně, veřejnost v RF je již dost silně netrpělivá, stálé keci o tom co bude a nebude a stále nic. Dnes potopená vlajková loď(ať to bylo jakkoliv), dnes opět útočili Ukrajinci na území RF, jsou tam zničené domy a těžce zranění obyvatelé . Ne Apoštole, Putin musí udělat mnohem více ale to se nevylučuje s tím co jste napsal a skutečně by nemusel už dělat nic víc a defacto již vyhrál.
Do kopru nepůjde, Fiala je v klidu, oni jsou teflónoví.
Je jim jasné, že vyhráli na celé čáře a v žádném případě se nenechají odstavit od lizu.
Všimněte si, jak držej spolu, skoro vúbec si nejdou vzájemně po krku, vzorně šlapou brázdu i Piráti.
A vidíte někde případnou rozumnou opozici???
Já snad ani ne.
Pokud se má něco změnit k lepšímu, tak snad by musel přijít impuls z Brusele.
Vlastně i hadrák se odehrál díky změně v Kremlu.
Držej pospolu, ale to nebude trvat věčně. Píšu, že sleduji i profil Fialky, lidi si začínají uvědomovat do jakého průseru nás vedou, jde to jako epidemie.
Opozice? Já ji vidím, spousta lidí se opět vrátí k podpoře Andreje a za mě je to cesta sice špatná ale ,aby se zastavilo šílenství 5.demolice je nejspíše nutná. Další je v řadě Okamura, který neskutečně dobře a tvrdě pracuje. No a pak je zde strana PRO. Ano, zatím ji možná neznáte, ale ta ještě není ani zaregistrovaná, ale už má velmi mnoho příznivců, především z řad bojovníků proti povinnému očkování a boje proti bezpráví. Brzy se dočkáte programu, propagace a postupného šíření mezi lidi jejích vizí.Máte-li zájem koukněte občas na stránky JUDr. Jindřicha Rajchla.
Všechna věštění jsou z kávové sedliny. Většinou se to dělá tak, že si někdo usmyslí, že Rusové chtějí dobýt třeba Kyjev. A pak dokazuje proč to nejde a proč to nedokázali a vysměje se jim. Přitom Rusové o Kyjev nestáli. Konec konců, není to válka, ale podle Rusů speciální operace (zdůrazňuji, podle Rusů).
Takže V. může mít pravdu, či být blízko ni. Každopádně je o třídu výše než různí „analytici“, co si vysnili datum 9. května a dokazují, že je to nemožné.
Nedočkavost je nedobrá vlastnost. Počkejme si, zatím vše Rusům vychází. Ekonomicky se nezhroutili, dodávky plynu a ropy do Evropy záleží na nich a jen na nich. Mimo Anglosasů a EU mají celosvětovou podporu od zemí, které se snaží politicky osamostatnit.
Bobře si zapamatujme toto: Prezident Biden se tím v projevu z 21. března ostatně ani netajil. Před posluchači z řad podnikatelů prohlásil:
„Toto je okamžik, kdy se věci mění. Nastane Nový světový řád a my ho musíme vést. A musíme k tomu sjednotit zbytek svobodného světa.“ Tento Nový řád má rozdělit svět na dva hermetické bloky; řez, jaký jsme dosud nepoznali, nesrovnatelný se železnou oponou za studené války.
My se hermetiky oddělíme od zbytku světa, kde jsou suroviny a výroba. Bude veselo.
No, asi to nebude s tou hermetičností tak horký, když USA dál nakupují od Rusů ropu.
A proc by to nedelali. Levne od Rusu nakoupi a draze do EU prodaji. Prilepi na tanker stitek, ze je to demokraticka a humanitarni ropa. Nebo proste tu levnou ruskou spotrebuji, a do EU poslou tu drahou bridlicovou. Efekt bude prece stejny.
Velka britanie dela to same (Shell): Pokud podil ruske ropy v mixu nepresahuje 49%, tak se totiz o ruskou ropu nejedna…
A kdyz existuji na svete tupci, kteri koupi za nasobek nabidky od konkurence a jsou i ochotni znicit si svuj prumysl, tak proc se zinyrovat.
No to já vím, ale je pak od nás hloupé nějaké sankce zavádět a dodržovat.
musíme mít přeci rovnou páteř,říkal pan senátor Vystrčil. Grošíky ať počítají jiní.
S tím generálním útokem bych si až tak jistý nebyl. Včera jsem psal, že 13. 4. ruské rakety dopadly na nějakých 548 shromaždišť techniky a můžstva, den předtím to bylo 676 shromaždišť.
Já bych řekl, že onen generální útok už tak nějak lehce a nenápadně započal. Skutečnost, že nám nikdo nic nehlásí, vůbec nic neznamená.
A k tomu Putinovu údajnému přání. Putin sice prý mluvil o devátem květnu, avšak nemluvil o letopočtu.
V roce 1945 byl Pochod vítězství na Rudém náměstí 24.května. To je další příhodné datum.
Jinak na pro ukrajinských kanálech letí info, že Šojgu měl infarkt a dalších 100 s něčím generálů dostalo padáka.
Chyba se vloudila 24.června 1945.
Tady jako omluvenka symbolické foto https://ria.ru/20130624/944895863.html
Ke včerejšímu dotazu na linie obrany na Donbasu. Jen ochutnávka, pokusím se dát něco dohromady během dne.
Takhle vypadala ukázková druhá linie obrany v roce 2015:
https://www.pravda.com.ua/photo-video/2015/06/12/7071031/
Za uplynulá léta to i Ukrajinci s jejich korupcí mohli z ukázkového příkladu zvládnout realizovat. Ty dveře (na fotkách 2x v detailu) se mihly v poslední době v dost videích nejrůznějších ruských vojenských korespondentů.
to museli budovat hodně dlouho, a někdo na to musel dýt many. Pak že rusov é neměli důvod…. šmárjí, když k tomu přidám ty chemické laborky a amícké „laboratoře v černobylu moc do smíchu mi není.
„Proto, chceme-li vést útok, musíme vypadat neschopně; pokud chceme použít síly, musíme vypadat nečinně; pokud jsme blízko, musí to vypadat, že jsme daleko; pokud jsme daleko, má nepřítel věřit, že jsme blízko.“
Sun Tzu
Re: Homér
To jako chcete tvrdit, že Fijalláh a ta jeho pětibanda vypadá jako spolek nesvéprávných mamlasů schválně?
To jsem tedy překvapen! Já doopravdy myslel, že se postiženými již narodili!
Tak samozrejme, existuji vyjimky, ktere nedokaze popsat ani ten nejlepsi cinsky myslitel … 😀