V pátek začaly žně…
No, ne tak úplně. Pšenice, které je nejvíc, je ještě zelená a vjede se do ní za čtrnáct dní až tři týdny. Ale díky určitým anomáliím v počasí, je už zralý ozimný ječmen. Ten se většinou používá na krmení (sladovnický ječmen je jarní), není ho nijak zvlášť moc, ale v pátek jsem letos poprvé viděl kombajn při práci.
A na kraji pole stál kamion s polskou SPZ a z kombajnu se to sypalo rovnou do něj…
Pak jsem viděl ještě dvě další pole, kde se mlátilo a v obou případech u toho asistoval polský náklaďák…
Vlastně jsem se musel pousmát… Jak je to dlouho, co jsem přesně o tomhle psal? Že letošní úroda je prodaná překupníkům? Ještě to ani pořádně nezačalo a já už viděl tři důkazy… Ne, neříkám, že to takhle bude s celou úrodou, ale byl to takový hezký a zřetelný úvodník. Moje pozorování jistě není reprezentativní, ale na druhu stranu nejsem nijak překvapen. Letos se zemědělcům prostě vyplatilo prodat úrodu dopředu. Bylo by naivní předpokládat, že někdo upozadil tržní síly z osobního altruismu a rozhodl se zachraňovat dostatek jídla v Česku, když Egypt zaplatil víc… Za čtrnáct dní začne sklizeň pšenice a pak vám poreferuji.
Toto moje pozorování mě ale zmobilizovalo a tak jsem se v uplynulých dnech bavil se všemi mými přáteli z velkého byznysu a poptal jsem se, jaká je situace v jejich oborech. Kdo mě čtete pravidelně, tak víte, že se mám koho zeptat. Takže, situace v této chvíli vypadá následovně:
- Zemědělství je v této chvíli v černých číslech. Cena produktů převyšuje cenu nákladů. Ziskovost přepočítaná na jeden hektar se víceméně zdvojnásobila… Stejně jako se zdvojnásobily náklady. Zároveň ukrutně vzrostlo riziko. Nikdo neví, kolik budou hnojiva stát zítra, nikdo neví, za jakou cenu zítra prodá úrodu, nikdo neví, jak dlouho bude čekat na agrochemii. Nikdo neví, kolik obilí se z Ukrajiny dostane na trhy a jestli cena půjde nahoru nebo dolů. Nikdo neví, jak moc se pohne inflace, která má sice průměrné procento, ale strašně se liší obor od oboru. Ceny železa vzrostly úplně jinak než ceny elektřiny. Svým způsobem všude panuje taktika KDD – každý den dobrý. V této chvíli platí všechno dohromady. Fantastické ceny i naprosté propadáky. Neuvěřitelný zisk, který ale může být ze dne na den pryč, protože si v EU vymyslí nějaké nové sankce. Ti skutečně velcí podnikatelé teď zisky mají, ale nevědí, kdy se to utne. Pro běžného spotřebitele je to samozřejmě smůla – všechno to navýšení vstupů i riziko, že všechno náhle skončí, to prostě zaplatíte v ceně jídla (a paliva a všeho dalšího).
- Teď se hodně mluví o vývozu ukrajinské pšenice přes EU na světové trhy, ale tupí novináři samozřejmě ničemu nerozumí a tak vůbec nereferují o tom, že se teď po železnici vozí vlastně úplně všechno. Když se máme odstřihnout od ruské ropy a plynu, když se nemohou používat trubky v zemi, tak jediná další cesta jsou vlaky. Takže se teď na železnicích potkává pšenice z Ukrajiny a nafta pro Ukrajinu. Nemusím asi zdůrazňovat, že vagony nejsou zrovna kompatibilní, úzká hrdla se nám ještě násobí a dispečeři nevědí, co pouštět dřív. Jen se pustilo na železnice trochu víc obilí, ale to mělo okamžitě za následek snížení dovozu paliv na Ukrajinu. A sami Ukrajinci brzy zjistili, že na nějaké hladové černoušky sere pes, když potřebují naftu pro potřeby války. Prý bychom nikdo nevěřili, kolik benzínu se teď vozí na Ukrajinu jakýmkoliv způsobem a jakých zisků dosahují ti, co to tam vozí. Na Ukrajině už žádná rafinerie nejede, ale válka funguje na plné pecky…
- Mimochodem – to je také jeden z důvodů, proč Putin postupuje tak pomalu. Nikdo v EU neutne ruskou ropu, když je to jediný způsob, jak pohánět válku na Ukrajině. Ano, je to právě ruská ropa, která pohání ukrajinské tanky i americké raketomety. Kdyby se EU odstřihla od ruské ropy, okamžitě dojde palivo pro Ukrajinu… Jo, celá ta sankční politika nás donutila nakupovat od Ruska draze a nezbytně a válka nás nutí v tom pokračovat. Kdyby totiž EU splnila Zelenského přání, tak jsou na Ukrajině rázem v době kamenné.
- Zapomeňte na to, že by se přestala dělat biopaliva i kdyby se naše vláda uvztekala nad Babišem. Ceny biopaliv trhají rekordy, jejich cena šla nahoru, ale pořád jsou levnější než benzín. Poptávka je tím pádem obrovská a i při neskutečných cenách vstupních surovin, stejně je ten byznys v černých číslech. Příčina je jednoduchá – každý litr lihu nahradí litr benzínu z ruské ropy. Dokud se chceme odstřihnout od ruských uhlovodíků, bude výroba biopaliv u nás vždycky zisková a vždycky bude mít své zákazníky. A pokud se nebude MEŘO přimíchávat do benzínu v Litvínově, bude se přimíchávat někde jinde. Zisk Preolu trhá rekordy a nikdy to nebylo tak dobré podnikání. To nejhorší se ale teprve projeví. Zisk jaksi teče už někam jinam.
- Velký byznys se totiž do investic do zkapalněného plynu a nových ropovodů po Evropě moc nehrne. Jednoduše proto, že splácení těch investic je minimálně na patnáct let a jsou to neskutečné tisíce miliard peněz. Postavit zkapalňovací terminál, k tomu tankery, pak zplyňovací terminál, pak to propojit… a přitom po jedné hladové a studené zimě si to mohou evropští obyvatelé také rozmyslet, mohou zjistit, že Putin je hodný a jejich vlády jsou zlé, mohou je svrhnout a domluvit se s Ruskem a… všechny ty peníze za terminály a tankery budou vyhozené oknem. Pravdomluvní politici a ještě pravdomluvnější novináři samozřejmě mluví jinak, ale ti, co mají prachy a mluví s ministerskými náměstky, ti se drží zkrátka a myslí si o tom své. Nikdo totiž moc nevěří, že Evropa ty svoje sankce udrží. Prostě na to nemá. Ani infrastrukturu, ani peníze, ani vůli.
- Často je od novinářů slyšet, jakou Putin udělal chybu, když se pustil do války na Ukrajině. Ale ve světě byznysu se stala ještě mnohem větší chyba, kterou udělali Britové. Putin ukrajinskou válkou udělal Rusku menší škodu než Boris Johnson Británii svým rozhodnutím, zabavit Abramovičovi majetek a jachtu. Vězte přátelé, že reálný byznys se v uplynulých třech měsících raketově přesouvá do Dubaje. I čeští a slovenští podnikatelé se tam v tom učí chodit a přesouvají svá sídla právě tam. A Dubajští jim vycházejí vstříc. Jednak je to tam blíž jak z Prahy, tak z Dillí nebo Šanghaje (z tohoto hlediska je Londýn najednou na periferii), jednak teď dubajský šejk představil plán rozvoje na sto let dopředu… a jedou podle něj. Představte si, co to znamená pro byznys – stoletá předvídatelnost legislativy i daní. Všichni ti afričtí vůdci a světoví korporátníci o tom nemluví nahlas, ale o to rychleji přesouvají svoje prachy tam do Arábie. Prý budeme brzy překvapení, kolik firem tam bude z Česka.
- Arábie samozřejmě žádné sankce na Rusko nedělá a jediné, čeho náš slavný Západ dosáhl, že obchodní jednání o stavbě velkých podniků a jejich financování teď už neprobíhají v Londýně, ale v Dubaji. A možná se už nebudou financovat v dolarech… Centrum světového byznysu se právě přesunulo, protože to tam jde, protože tam se ruští oligarchové bez problémů potkají s evropskými oligarchy, i s těmi americkými a čínskými, tam si zaparkují svoje jachty nejen Abramovičové, ale i diktátoři z Afriky a všichni si tam ulijí svoje peníze, protože je to bezpečné.
- Pokud mám shrnout protiruské sankce jednou větou, znělo by to asi takhle: Místo aby si byznysmeni podávali ruce v Londýně, podávají si je v Dubaji. A všechny ty zisky, které jim teď platíte v ceně benzínu a potravin, ty už budou investovat někde jinde. K čemu dávat prachy do vylepšování litvínovské rafinérie, když nevíte, jestli ruská ropa tou Družbou fakt nepřestane proudit… Je lepší investovat v Ugandě ne? Nekecám. Takhle teď vypadají úvahy těch, kdo umějí stavět továrny a dělají reálný byznys.
- Včera jsem se potkal s jednou kamarádkou ve Vidlákově, která pracovala v jakési rakouské firmě, která vyřizovala soukromé lety letadly. Je nezaměstnaná. Soukromé lety využívali především byznysmeni pro nákupy ropy a zemního plynu. Ano, ti už do Evropy nelétají, Dubai Airlines mají svoje vlastní zastoupení a Rakušáky k tomu už nepotřebují.
- Vysoké ceny ropy urychlily ještě jeden byznys – už dlouho se ví, že v tropech se dá vyprodukovat palivo levněji, než z ropy. Prostě se pěstuje cukrová třtina, z té se dělá líh, do lihu se nalije trocha aditiv a už to jezdí… Pokud máte dost sluníčka a vody, vycházelo to lépe než dovážet benzín. Zároveň je pěstování třtiny a kukuřice poměrně jednoduché, ceny jsou stabilní a je to velká podpora pro místní rolníky. Už jen proto, že výroba paliv nemá vysoké nároky na kvalitu surovin a nepotřebujete k tomu kvalifikované pracovní síly. Teď se to o to víc pohnulo. Proč platit šejkům za benzín, když můžu za benzín zaplatit místním rolníkům… Tím jim zvednu životní úroveň, umožním jim skutečný rozvoj a vydělají na tom všichni ne? A tak s to dělá. Projekty na biopaliva teď jedou. Hlavně v zemích třetího světa. A pokud lomíte rukama, že bude drahé jídlo, tak ano, bude. Ale to nikoho nezajímá a úplně nejmíň to zajímá ty rolníky, kteří dostávají dobré peníze za jednoduchou výrobu. Tak dobré, že mohou děti poslat do školy. Nad planetou možná pláčou aktivisti v Evropě, ale všude jinde si lidi uvědomují, že svět je tvrdé místo k životu a pokud mají šanci zlepšit svůj osud, nemá cenu moc přemýšlet nad osudem jiných.
Pokud bych to měl shrnout… svět už se propojuje mimo Evropu. V Dubaji. Jsou tam už v podstatě všichni. Tam neplatí žádné sankce, tam se dělá normální byznys na principu má dáti – dal. Britové si svojí politikou odřízli poslední cecík, který u nich držel vědomí velmoci – Centrum byznysu Londýn. Ale Evropa už není pupek světa a USA také ne. Kdo může, ten horečně přesouvá svoje aktivity přesně tam, kde máme zafixováno, že jsou ti islamisti, co podřezávají krky. I tohle se brzy projeví. Dejte tomu pár let a muslimové budou opět mírumilovné náboženství a sami si vzpomenou na ty pasáže Koránu, které je nutí být pohostinní. Teď právě je dubajští diktátoři učí, kolik peněz se dá vydělat tím, že jste tolerantní a s otevřenou náručí přijímáte cizince (a jejich peníze).
Globalizace se prostě stala a je tak velká a tak silná, že USA ani dohromady s Evropou už nemají dost sil, aby na tom něco změnili. Na zbytek světa jsou prostě slabí. Tahle válka byl poslední pokus to změnit, ale prohráli jsme už ve chvíli, kdy se Indové, Číňané a Saúdové nepřidali k USA. Všichni korporátní manažeři, kteří tady hlasitě prosazují grýndýly a protiruské sankce, tak se tu v ojroparlamentu vykecají a pak letí do Dubaje, kde mluví úplně jinak. Doublething zvládají bravurně a vůbec jim to nepřijde v rozporu.
Zvykejme si. Teď jsme my ten rozvojový svět. Teď jsme my na periferii. My nikoho nezajímáme. Byznys už se nedělá u nás za naší asistence, našeho zprostředkování a našich provizí. Právě teď jsme se toho sankcemi vzdali a odevzdali to zdarma Arabášům. Oni si to vzali moc rádi, protože si právě zařídili příjem i když jim dojde ropa. Kdo něco znamená, ten má v Dubaji kancelář. Ano, právě tam je teď bezpečno, předvídatelnost a dlouhodobý plán rozvoje. Tam se teď právě znovu napojují ty kontakty, které byly rozpojeny v Berlíně, Vídni a Londýně. Právě tam si teď podávají ruce ruští ropní oligarchové s indickými, čínskými i africkými oligarchy. I ti dolaroví oligarchové tam jezdí, ale najednou nemají co nabídnout, protože senilní stařík ve Washingtonu jim to zakázal… Ti ostatní zatím zjišťují, jak je super, když je nikdo neotravuje s agendou lidských práv, které vždycky vycházejí ve prospěch USA.
Vlastně bych se nedivil, kdyby do roka a do dne vyhlásil Putin svojí doktrínu ohledně transatlantického vměšování do Evropy. Tak jako mají Amíci Monroovu doktrínu, tak my budeme mít tu Putinovu.
Evropa právě nastupuje na cestu bolestného poznání, že je v háji, nezajímavá a že kdo mohl, ten se přesunul do nového centra dění. Škody na globální ekonomice budou vlastně malé. Ale škody v EU budou obrovské. A je úplně jedno, co si myslíme a jak volíme. Byznys už má alternativu, masově ji využívá a přesouvá svoje sídla firem na novou bezpečnější adresu. Zbývá už jen poslední otázka… kdy to tady rozpoznáme a jak bolestné toto poznání bude…
Ale myslím, že jedna studená a hladová zima postačí.
Jen tak něco
https://webcamonline.ru/?yclid=3599134769284440239
To je prima! Koukla jsem se do Vladivostoku…, zítra budu pokračovat. Díky!
Fantazie je z té ISS, jak pomaloučku, téměž neznatelně se zem točí
hmm, kdo ví
https://newsinform.info/full/37789?utm_medium=1708&utm_source=adwilenews&utm_campaign=28438&utm_content=4242303&utm_term=10949&pbid=%7Bclick_id%7D&fid=62ba27b4921cf
budu hledat
Jen k tomu Dubaji.
Na Dubaj bych si nevsadila ani fň.
Ropní šejkové tam seděj na sudu střelného prachu a bez strýčka Sama za zádí jsou namydlení.
V Emirátech mají takový strach z ostatních Arabů, že jako gastarbeitery používají výhradně křesťany, buddhisty, kohokoli, muslimy né.
Pracovní síly čerpají z jihoasijských zemí, ve zdravotnictví i jinde pracuje hodně Evropanů.
Momentálně Emiráťané čerpají přízeň “ demokratického světa” , protože se po podepsání Abramáhovských dohod stali miláčky Západu.
Jsou to lišáci, vyzbrojení nejmodernějším armádním tovarem, ale k útoku na Írán se asi přemluvit nenechají.
( Jenom můj názor. )
Typuji že center se vytvoří víc a v Dubaji už bylo a jen ho posílili obchodníci z Londýna a zbytku Evropy.
Každý Arab je netáhlo. Tak proto.
Nekdo ty mluvil o namyslenych Rusech.
To zrejme jeste nepotkal Araby. Mam zkusenost s temi bohatsimy.
Nos skoro do nebes a pro ostatni pohrdani.
Na druhou stranu bezne arabske nuzaky neznam.
Helanov: jako že v Dubaji nezaměstnává ji Pákistánce, muslimy z Indie a Bangladesany? Všechny ostatní arabské ropné státy nechávají za sebe pracovat i jiné chudé muslimy, které tam často vykořisťují. Bez USA by se možná dohodly Írán a SAE. Íránu vadí útlak siitu v Bahrajnu, ale nevím, že by měli problém se SAE s výjimkou Jemenu, kde podporují opačné strany války.
Brusel na nikoho nestřílí. To myslíte vážně??? Čí vojáci byli v Afghánistánu? Čí vojáci byli v Lybii? Protestoval proti tomu Brusel? Na Majdanu proběhl krvavý státní převrat. Zemřelo tam více než 100 lidí, zavražděných pučisty. Protestoval proti tomu Brusel? Uvrhl na pučisty sankce? Ne, od začátku s nimi spolupracuje!
na slovensku už 1500 medzinárodných vojakov nato a povedie ich čech. právě ve sl. spreávávh
Mají metody jako Cosa nostra. Zkušený právník se vysmál „nové politické kultuře“ Fialovy party
26.06.2022 0:01 | Rozhovor
„To je Absurdistán, aby policie vyšetřovala stranu ministra vnitra. Jako kdyby táta s mámou rozhodovali, zda jejich syn je, či není vinen,“ říká advokát Jaroslav Ortman k současné korupční kauze kolem bývalé pražské jedničky STAN Petra Hlubučka a dalších politiků. Podle něj se koaliční a opoziční politici předhánějí, kdo je větší zločinec. Ale co si mají myslet lidé?
(PL)
Skoda, ze sis nedovolil pripomenou, ze EU produkuje vic potravim, nez potrebuje protoze:
1/ levna hnojiva z Ruska
2/ mozstrozni dotacni system, zvlaste pak ve starych zemich
Takze mas pravdu, zrejme s tim prestane.
Podle ruznych „vyzkumu“ z Ruska utikaji vzdelani uz 30 let, a prece meli vakcinu na kovid jako prvni…
Skoda, ze na Ukrajine neumite pouzit vyhledavac, protoze by sees dozvedel, ze ti utekli se zaregistrovavaji na stejnou cinnost v Kazachstanu a Uzbekistanu.
Tak jsem nejel, ale vypada to, ze utikaji papirove.
O Cine neco vim, a mam tam dost znamych. Takze pokud se tady nekdo dusi, tak to jsou mistni anonymni jelita.
Je dobre, ze EU nechce kupovat ropu od fasistu, ptoroze Ukrajina uz zadnou nema. Ted jeste odstrihnou ten predrazeny trosek z USA.
„Brusel na nikoho nestřílí rakety ani neobsazuje cizí území. “
hahahahaha, kde bylo tohle bolsevicke vemeno poslednich 20 let 🙂
No ale musite pozitivne ohodnotit rozhodne bouchnuti do stolu a zasadni signal Bruselu, ze nechce kupovat ropu. Proste kdyz nechce, tak nechce, Brusel nemluvi do vetru. V dalsi fazi by se mohli semknout a nasadit pochod proti ruske rope, coz uz by byle brutalni opatreni, ktera Brusel dela az kdyz vycerpa vsechny mirove moznosti, takze na to je casu dost.
Vsichni kupujou .
Pro fasisty a nacisty je rus jeste terorista a mezinarodni .
Denne odjizdi tankery plny rusky ,ne jiny ,valecne agresorovy plne sankcovany rusky a nenavideny proto ropy ,skrze Bospor a Suez ,do Indie , odtud rovnou po uprave do statu G7 a vsude jinam.
Vo co se jedna na tech zbytecnejch schuzich G7, NATO, taky hodne ,vo Putinovi.
A jak strasne tam nenavidi ty rusky suroviny a vsechno rusky..
Jestli maji jezdit na koni jako von. Schazeji se porad ,protoze sou zaroven plny strachu a bezradnosti. Brzy budou taky schazet a vi to.
Takhle ve stadu si dodavaji jeden druhymu odvahy.
Jezdeji za Zelenskym /videl jsem fotku,jak se Zeli objima s Macaronem ,ale drzi pesti pred sebou ,ma strach z vreleho kontaktu s Milousem/, aby se ukazali ,aby se na ne otrelo ,ze jako Zeli, taky bojujou,kdyz vyhlasili valku a ted se schovavaji..
A neustale vyhlasujou nejaky kecy.
Je uplne dnes jasny ,ze sankce jsou vyhlaseny na nas. Uz vod zacatku bylo jasny ,ze rusum ani cinanum neublizi..Zkratke .
Nekoupejte se , MY vas ,skoupame!!
Bez nenavideny rusky ropy ,ale maji populaci na krku doslova fyzicky, taky na to skoupani..Vi to.
Hrajou si na Zizku , na mnozstvi nehledme , ale byrokraticka odvaha ,konci..
Na konec i sekretarky, poradci ,vratny a podrztaskove rychle prchnou..
Vrazi z Volstrýtu uvalili již více, nežli 6000 sankcí na Rusko, slovně šest tisíc.
Jednou ze sankcí jsou postihováni i „ajťáci“ a tak ti utekli do Arménie, kde si vyřídili živnosťáky a podnikají dál vesele, sankce – nesankce.
Takže Arménie se stala zemí s nejvyšším počtem „ajťáků“ na čtvereční metr.
Proč se premiér Fiala bojí zastropovat elektřinu a plyn v ČR? Protože by to ohrozilo kšefty s deriváty velkých korporací
http://www.infokuryr.cz/n/2022/06/27/zoufali-starostove-ceskych-obci-a-mest-odstartovali-iniciativu-za-prijeti-zakona-o-zastropovani-cen-energii11891/
„České domácnosti jsou obětí hedgeových fondů, které obchodují s budoucími zisky z dividend ČEZu a plynárenských kolosů…
Američané s Brity kontrolují zisky z ČEZu, Němci kontrolují pro změnu veškeré plynové dodávky do ČR, i když skrze různé překupníky..“
—
Článek stojí za přečtení!
A k tomu premiér Fiala:
https://i.postimg.cc/bN76v3gn/Fiala-Electricity.jpg
Tam to blokuje internetový poskytovatel Wedos, který si hraje na vrchního cenzora.
Není to jediná stránka, kterou blokuje.
Mně to neblokuje. To tu už diskutéři objasnili – blokuje se to uživatelům z ČR – tzv. skrytá cenzura.
Proto je dobré se přes skrytou adresu (VPN) přihlásit jakoby z jiné země.
myslim, ze Opera ma zabudovany VPN. Nebo treba add-on do Firefoxu. Na web staci ty zdarma.
i opera je kontrolovaní gůglem, a fest mi zasahovala, taj jsem ji odinstalovala. dvojí kontrola je moc… teda na mně.
Takhle jednoduché to není. Blokování tak, jak je popisujte, tedy podle „identity“ klienta (jeho IP adresy), by se muselo dít až u cílového serveru, což nedává smysl.
ČR jako jedna entita neexistuje, na našem území působí řada samostatných poskytovatelů připojení. Blokování by tedy museli provádět oni, každý zvlášť (myslím, že minimálně někteří to dělají, speciálně T-mobile). Technicky to lze dělat různě, bylo by to na samostatný článek.
Ani VPN nemusí být řešením, můžete mít smůlu a její výstupní uzel bude součástí sítě, kde se také blokuje. Dá se na to narazit při používání Toru. EU nařídila plošně cenzurovat ruskou televizi, takže pokud se na ni chcete dívat prostřednictvím Toru a vylezete někde v Evropě, máte smůlu.
Pro ty, co si stránku nemohou otevřít, přikládám text článku ve Wordu, uložený na Letecké poště. Pokud ani to neotevřete, tak už nevím…
http://leteckaposta.cz/uploaded/515020405
To je ono.
Takový výborný odkaz by si zasloužil umístit na čelním místě TRIBUNY.
Já jsem to již rozeslal svým známým.
Je to řešení v předvolebním čase.
Nebojde čení komunisti (Pijáci) se o ČEZ postarají, jen jejich návrh o sektorovou daň shodil akcie o 10%. Jinak odkaz je normálně čitelný, tak tu ze sebe nedělejte disent.
Ignorance, matka dezinformací
27.6.2022
Keller bez cenzury: Jan Keller píše dnes o tom, jak a proč se dezinformace v Česku dostaly až do projevu premiéra.
(Koho vyčerpává čtení delších textů, nechť si přečte alespoň k šéfministrovi nejvstřícnější odstavec optimistického Kellerova textu: „Pokud bychom udělali rozbor důkladnější, mohli bychom dospět k závěru, že jedno očividně nepravdivé či alespoň vysoce sporné tvrzení připadalo v premiérově projevu v průměru na tři až čtyři rozmáchnutí rukama. Taková frekvence je dokonce i v projevech významných státníků neobvyklá.“
———————————————————————————————————————————-
Celý text:
„Abychom mohli účinně bojovat proti dezinformacím, jak si zcela správně přeje dosavadní vláda, je třeba pečlivě analyzovat příčiny jejich šíření. V zásadě lze rozlišit dva hlavní zdroje vzniku nepravdivých a zavádějících tvrzení. Jeden z nich spočívá v záměru poškodit naši společnost, nahrát skutečnému nepříteli, dezorientovat občany. Současné vládní tažení proti dezinformátorům dělá tu chybu, že všechny šířené dezinformace přičítá právě pouze této sadě motivů.
Ve skutečnosti existuje minimálně jeden další a neméně vydatný zdroj, z něhož se dezinformace řinou. Je jím obyčejná nevědomost, diletantství, neznalost elementárních faktů čili jak se lidově říká zabedněnost. V tomto případě dotyčný nešíří dezinformace kvůli tomu, že by chtěl někoho vědomě poškodit, nýbrž proto, že prostě pravdivou informaci nedokáže nalézt a rozpoznat.
Vraťme se z tohoto pohledu k televiznímu projevu premiéra Petra Fialy pronesenému minulý týden. Na to, jak byl krátký, obsahoval zarážející počet nepřesností, omylů, krátkých spojení a vysoce sporných tvrzení. Týkaly se záměny stlačeného plynu za plyn zkapalněný, přenášení zodpovědnosti na minulé vlády za věci, které z povahy věci vlády nečiní (strategie soukromých firem při volbě dodávek plynu z Norska), výčtu a pořadí příčin prudce rostoucí inflace, iluzorních tvrzení o možnostech naší země dosáhnout „energetické suverenity“, perspektivnosti státního nákupu elektráren s výrazně omezenou dobou provozování, nemožnosti majoritního vlastníka mít rozhodující vliv na politiku firmy, dostatečnosti aktuálních zásob plynu v podzemních zásobnících, ale také třeba ignorování vazeb mezi používanými technologiemi a vlastností dovážených energií, vztahů mezi cenami energií a časového charakteru uzavíraných smluv a řady dalších věcí.
Pokud bychom udělali rozbor důkladnější, mohli bychom dospět k závěru, že jedno očividně nepravdivé či alespoň vysoce sporné tvrzení připadalo v premiérově projevu v průměru na tři až čtyři rozmáchnutí rukama. Taková frekvence je dokonce i v projevech významných státníků neobvyklá.
Jistě nebude nikdo pana premiéra podezřívat z toho, že chce poškozovat naši zemi záměrně. Zbývá tedy druhé vysvětlení. Co je zdrojem ignorance, kterou jsme ve večerním pořadu, byť nebyl vysílán až po desáté hodině, viděli vystupovat zcela bez závoje? Jde o faktor tak evidentní, že by ho odhalil každý erudovaný politolog. Jedná se o fenomén, který není nikterak nový, a sice o zatlačování odbornosti pouhou politickou příslušností. I když mnozí žili v domnění, že něco takového snad již nehrozí, právě tímto směrem máme docela pěkně našlápnuto. Ministr včetně toho prvního jistě nemusí vědět všechno. Od toho jsou odborní náměstci. Ti mají být nyní nahrazeni ve svých funkcích náměstky politickými, kteří budou vybíráni z řad vysoce loajálních příslušníků těch správných stran. Poslední pojistkou odbornosti by v takové situaci alespoň teoreticky měly být poradní týmy ministrů, popřípadě jejich politických náměstků. Taková teorie je však iluzorní, uvážíme-li kolik loajálních straníků a jejich přátel z pěti stran zůstane bezprizorně stát před branami ministerstev, jejichž počet se podařilo zvýšit pouze na osmnáct.
Jsou-li naše úvahy správné, pak z nich plyne jeden závěr smutný a jeden optimistický. Závěr smutný nás připravuje na to, že frekvence dezinformací v dalších mimořádných projevech předsedy vlády spíše naroste. Nebuďme však smutní. Závěr optimistický nás utěšuje tím, že to pan premiér nedělá schválně.“
Co pamatuju, Keller nikdy o nikom nepsal takto tvrdě. Keller tluče Fialu železnou tyčí a činí tak s brutální elegancí elitního bojovníka WuShu.
Keller ho musí mít v žaludku jak ještě nikdy nikoho.
Zakladateli, dovolil jsem si ocitovat Váš příspěvek v mailu Janu Kellerovi:
Cituji sám sebe:
„Zkopíroval jsem váš dnešní článek z !Argumentu do nového paralelního Vidlákova působiště.
Už první reakce bohužel ukazuje na hluboké nepochopení Vašeho laskavého a soucitného přístupu k méně duševně vybaveným kolegům profesorům:
„Co pamatuju, Keller nikdy o nikom nepsal takto tvrdě. Keller tluče Fialu železnou tyčí a činí tak s brutální elegancí elitního bojovníka WuShu.
Keller ho musí mít v žaludku jak ještě nikdy nikoho.“
—–
Já naopak mimořádně oceňuji Vaše úsilí najít i na Fialovi něco pozitivního, např. ve spojení státnického projevu a prostných. Možná by stálo za úvahu navrhnout mu rozšířit repertoár o cvičení se švihadlem. Koutouly vpřed i vzad by nebyly originální, ty používá Biden.“
Milý Holube, obdivuji Váš téměř buddhovsky soucitný životní postoj. – To máte tak: podle sebe soudím tebe. Já jsem člověk bezcitný a tvrdý, nelítostný podnikalel-asociál, a tak samozřejmě mám tendenci u každého hledat své vlastní pohnutky. Panu Kellerovi se omlouvám a u pana Fialy doufám, že se nikdy nepotkáme. – My jsme stejný ročník a absolventi téže alma mater, a ač každý specialistou na jiný obor, na přednáškách marx-leninismu (společných pro celý ročník) jsme se určitě museli potkat.
Kdo to mohl tenkrát tušit! S železnou tyčí jsem to uměl již tehdy!
Asi Keller vidí, že se řítíme do opravdu velkého maléru. A na horní palubě se pořádá veselý večírek.
Fialy bych se zeptala, jestli si také občas nedá šňupeček.
Tvrde , slovnimi zhnoucimi raketomety , napadl p.K., nemilosrdne a klavesnicove z chladnouci kancelare , p. Fialu , opevneneho ted bezpecne za hradbami s omitkou..
Mlha,hluk ,ryk ,prach zdi ,kanony drcenych z bitvy, se rozhostil nad bojistem..
Slunce zatmelo.
Rovnez v obchode s nazvem Bratrstvi.
P. Fiala ,sef zase tvrde ,velitelsky a nebojacne, vyhlasil valku.
Z-hranici…Vytahl ..Proti Fsem…. Po nasem… A vsude.
Budu bojovat treba i po tme , vzkrikl. Ted jeste.
Vypnout lednicky vyhlasil ,kdyz si nenasetrime , nevyhrajem.
Vozovou hradbu netakticky, ale nahle odstehoval daleko, pryc.
Asi nehodla se protivit a protiutocit.
V zajmu a pro zakaznika. Vy povedete ,vyrazite a ja budu valcit.
Zajistit dost svicek. Hrejou a osvetujou zaroven ,dusi cloveka..
Abych vyhral ,musim ustudovat jeste jeden diplom-doktorat. Ja rad.
Mnozi sirotci se jeste raduji , kdyz ale ,ani jeden valecnik v zapalu boje ,nema positivne takticke metody reseni.
A mezitim kysne mliko !
Ale zbyly cepy a sudlice. A Panska Jednota v chaosu ,beda, ted couva z bitevniho pole.Hrr, na ne.
Zatracene !! Vitezstvi zase nekam uniklo a neda se najit..
/Vostuda !! Ale na malou jsme zvykli ,bratri a velka nam nevadi/.
Nekam tim smerem ,zasantroceny ,za tema vozama-hradbama..
Nevadi . Vyhrajeme vic , kdyz vitezstvi najdeme a prodame.
Bratre Zizko , jedna koule zulova , hrube tesana, na leve kridlo hradu Rozmberka, zase nedoletela !!! A byla to koule, posledni.
Nevadi , bratri , popojedeme..
A kdo bratri ,ptam se naposled a nebudu to opakovat …
Zase vyzmizikoval taky ty zelezny tyce .
S takovou korupci brzy zatocim bratri , v tom ja bratr Zizka ,neznam bratra !!
/Pac, ani zadnyho nemam/.
Odvazne a smele argumenty litaji prave jako hrube tesane ,zulove koule sem a tam ,na leve kridlo hradu Rozmberka a jinam, kancelare se otrasaji vybuchy..
My nic ,oznamuji sirotci , to ten ucetni.. A prave ten ted neni , je u more , ma dovolenou.
Kde, bratri? Asi tak deset metru pod hladinou,bratre Zizko….
Vytapeni asi nebude. Ani vodou.
To chce klid a chladno ,ted hrr na necasy , jinak nam to mliko Srazi !
Ted hned.
Jeste jsem tady sefem ja ,prohlasil sef Fiala a zase bylo videt svetlo v obchodu s nazvem , Bratrstvi.
Pětikolka vám poradí:
https://i.postimg.cc/LXvd7VRf/inflace.jpg
Pekne. Ja nedavno natrefil na tenhle skvost lidove tvorivosti stran energii:
https://twitter.com/hnojomet/status/1539949250276098050/photo/1
A „hrajeme piskvorky se STAN“ (napred jsme krouzkovali, tedka delame krizky) jsou taky zabavne, hele:
https://twitter.com/hnojomet/status/1538441501507715073/photo/1
To krizkovani je dobry. To uz je skoro jak za Stalina 🙂
nj ale twitr, škoda
A co? Nemůžete to otevřít? Nejste registrovaná? Já taky ne, ale číst tam jde…
S těma dnešníma vidlákovýma škatulatama mezinárodních obchodů si myslím, že souvisí i to předváděný vojákování:
Neumím to tady už najít, ale četl jsem tady nedávno někoho, kterej skoro výsměšně psal o tom, že některý z vás tady zažonglovali se slůvkem „neutralita“, že je to prej hrozně drahá záležitost a vysvětloval to na „ryzí“ neutralitě Švýcarů. Nemyslím si to!
Pak jsem taky tady četl některý naše moudrý dámy, s jejichž názorem taky rezonuju, když psaly, že nejsou ani pro Západ, ani Východ, protože jsou hrdý Středoevropanky a požadujou, abychom si to konečně uvědomili a taky se tak chovali (asi maj pravdu, protože proč se svýho času mohla EU posrat z jednotný V4?… odpovězte si sami)
Asi bych se k tomu nevracel a mávl bych nad tím rukou, ale já to mám už od roku 68 docela vyjasněný, protože tu vysmívanou “neutralitu“ mám spojenou s vlastnictvím „A“ bomby a toho všeho co s ní souvisí. Furt a furt se utvrzuju v přesvědčení, že všechno ostatní je z toho, bohužel nejdůležitějšího, tedy vojenskýho hlediska, zcela podružný až nevýznamný. Zjednodušeně = co nepatří k „A“ bombě, zcela jistě patří pouze pro byznys a huntování státních rozpočtů.
Tak helejtese vy, co píšete o neutralitě jako o drahým špásu a duševní nedostatečnosti těch, co o ní furt vážně přemejšlej. Když někomu není jasný, co určuje světovou politiku, co dělá jednoho nadřezenýho druhýmu, pak vlastně není s váma o čem mluvit! Od Hirošimy se prakticky NIC neposunulo k lepšímu. A když přijde na lámání chleba, vůbec nezáleží na tom, co si NEvlastnící „A“ bomb vlastně myslej, nebo dokonce chtěj. Naopak, vtažením do vojenských patů jsou už tak zblblí, zaplacení, nebo zpracovaní, že se sami (vlastně nás!!!) DOBROVOLNĚ seřazujou do zástupů, který slouží vlastníkům „A“ bomb akorát tak k Kanónenfutr!
Švýcarům jejich armáda-domobrana je stejně k hovnu, jako naše stávající armáda. Co však Švýcarům nikdo nevezme, to je ten jejich hrdej důrazně dodržovanej neutrální postoj ke všemu, co nějaký šmejdi zamejšlej řešit vojenskou cestou. Že se svět drží vzájemně pod krkem hrozbama „A“ bomb je totiž ta jediná jistota, která se od dob od Hirošimy nezměnila ani o píď … a z geopolitickýho hlediska jedině tohle funguje.
Ne, vážení, tvrdím, že úplně stačí, když budeme hrdě a hlavně důsledně prosazovat naše středoevropanství tak, aby nikdo z obou znesvářenejch táborů nepochyboval, znovu zdůrazňuju nepochyboval, že my Středoevropané jim sereme na ty jejich války a mocenský hrátky, že NIKDY NIKOMU neposloužíme DOBROVOLNĚ jako Kanónenfut pro jejich mocenský choutky. Zatím jsou Středoevropané nesmírně blbí (momentálně to předváděj kromě Maďarů úplně všichni), když dobrovolně zalézaj do řití v domnění, že snad nás ta či ona ochrání. Tvrdím, že z tohoto pohledu je úplně jedno jak DRAHOU kdo má armádu, když ji nemá založenou na vlastnictví „A“ bomby a špičkovejch vojenskejch technologiích.
Kdo si myslí, že nemám pravdu, tak ať se laskavě podívá na tohle:
https://www.frontnieuws.com/de-fluwelen-handschoenen-gaan-uit-meer-dan-50-oekraiense-generaals-en-officieren-gedood-bij-raketaanval/
a to ani náhodou se nejedná o „A“ bomby. Vidíte ten zmar, vidíte tu zbytečnost, protože když tohle začne lítat s touhle nezakecávající deklarovanou přesností, tak je za necelou vteřinu všechno v háji a nikdo nikomu už nepomůže!
Nám naopak chybí ÚČELNĚ vyzbrojená, ale důrazná armáda a policie, z jejichž odhodlání by se každej narušitel, byť by to byl pouhej agresivní připrchlík, doslova zesral. Obrana je, když bezpečnostní složky neváhaj vytáhnout pistoli z pouzdra a v případě ohrožení ji taky použít. S tím „vyšším“ vojákováním stejně budeme ve vleku událostí, ať děláme co děláme. Může se nám to nelíbit, ale to je asi tak všechno, co s tím naděláme.
Proto jsem pro nezávislost na voj. paktech (chcete-li neutralitu) a běžný obchodní vztahy založený na vzájemný důvěře celýho (nejen) středoevropskýho prostoru. To je totiž jediná možnost naší budoucnosti.
P.S.
Rusko si prostě svý nenechá vzít ať Amíci se svejma satelitama dělaj co dělaj. Jejich snaha je marná, na (případným) jejím konci už totiž nic nebude a není, neboť slovy Putina: …“ k čemu by byl Rusům svět bez Ruska!“.
Tak tohle Vám, blbíši, zfleku podepíšu rukama i nohama třeba stokrát.
něco z alzheimera:
když čtu, pane učiteli, to Vaše „stokrát“, zamáčkl jsem zase slzu v oku, když jen si vzpomněl, jak jsem seděl po škole a musel za trest opisovat z žákajdy 100x školní řád o tom, jak …“žák chodí do školy čistej…“ atd., atd., atd. a jak jsem na to měl už dokonale zmáknutou techniku psaní až pěti péry nejednou… jó, to byly časy, ty se už nevrátí
Pepíček tyká učitelce. Ta mu za trest dá stokrát napsat větu „Nebudu tykat své učitelce.“ Druhý den to Pepíček přinese napsané dvěstěkrát. Paní učitelka se podiví, proč Pepíček dělal práci navíc. Ten se zapýří a povídá: „Já jsem ti chtěl udělat radost.“
Na rozdil od nas , madari byli dlouho blbi /a daleko horsi/a tak jsou na rade, bejt zase chvilku chytry.
Nic netrva vecne,mimo Svajcarska..
Armadu nepotrebujou /tu maji protoze je to v mode/,ani hodinky, kdyz maji ty spravny nedotknutelny banky a spravny, svetu radici co je dobre,organizace..
Po napadeni Svajcu by ani jeden Hitrela tank , nedojel do Curychu..Kdyz.
Nekdy se nekterej Stalingrad podari hned vyjednat u kulatyho stolu.
Nez vubec zacne.
Neutralita je zakotvena jeste hromadama Hitrelova bohatstvi ,co se nikdy po tme nezatrpyti..
A na moje slova taky dojde ,kdyz zadna nenavist neni a nemuze bejt tak silne vytouzena a milovana ,jako ta na Rusko..
Kdyz Putin nestoji za nic. Malo se snazi…Zadnej tank na nas mu taky nezbyl.
Breznev a Tarasov ,to byla krasa..!!!
Sam se dobre pamatuju..
Důkazem vašeho tvrzení jsou i tance Amíků a jejich spojenců proti nedejbože vlastnictví jaderných zbraní Íránem, plus ticho kolem Severní Koreje.
Ale za mě má Švýcarsko proti jiným zemím jiný trumf, a to kontrolu mezinárodního finančního systému a bank. To je leckdy víc než bomby.
asi si budete muset někde přečít, jak je ten Váš bankovní systém odolnej atomovkám. Určitě přijdete na to, proč tomu tak ZATÍM JE a BYLO. Já psal o tom, co by mělo bejt, tedy o budoucím času!!!
Takže fakt už naposledy dávám toho Putina:
“… k čemu by byl Rusům svět bez Ruska!“
a speciálně Vy si k tomu dejte ještě jednou to video:
Blbis: jsem psal asi já o neutralitě a drahém zbrojení. Neutralita bez podepření silnou armádou funguje jen do chvíle než ji někdo poruší z jiných států. Maximálně může fungovat s garancí jiné velmocí, potom ji zaručuje taky armáda, ale náklady na ní se přesouvají na velmoc. Nevýhodou je závislost malého státu na tom velkém. Švýcaři mají obojí silnou armádu a kontrolu nad bankami,
dřív bylo důležitý, že provozovali železniční tunely pod Alpami a mohli je případně zničit, aby je někdo cizí nemohl využívat. Možná je i neutralita slabého státu, který leží někde mimo dění na okraji, který sází na to že přes jeho území nebude chtít nikdo s armádou projít. Stát, který nic cenného nemá žádnou ropu zlato atd. Jaderná zbraň je důležitá, ale proti provokacím na pevnině na hranici neochrání. Írán, KLDR mají i silnou konvenční armádu kromě jádra. Pákistán a Indie kromě toho, že na sebe míří jadernými raketami, mají na hranicích i silnou konvenční armádu a to stojí prachy. Izrael je malý silný a taky ho to stojí obrovské peníze. Pro Česko dnes je jaderná hlavice a její nosič iluze. Museli bysme vypovědět Smlouvu o nešíření jaderných zbraní nebo jí porušit a potom nás udolaji sankcemi za to. I kdyby už jedna hlavice byla hotová, ekonomiku to nezachrání. Realisticky je kupovat moderní zbraně jako drony a samohybné houfnice. Snažit se o vojenskou spolupráci se Slovenskem a Maďarskem. Teoreticky společná středoevropská jaderná výzbroj je myslitelná až v případě rozpadu NATO a EU. Na neutralitě se mi nelíbí, že bysme nemohli nikomu pomoc a to ani Slovensku, odsouzení jen k sezení, čekání a pozorování.
ve vší úctě, nezlobte se, ale už ve Vaší druhý věte dokazujete, že jste nic z toho mýho nepochopil
Zato vy hned svou první, že trpíte pocitem, že jste nejchytřejší. Nic ve zlém, ale osobními útoky žádná debata k ničemu nikdy nepovede.
Sorry, ale to jste si mě s někým spletl. Já nepsal, že nemáte pravdu. Jen tak nějak na všechno potřebujete peníze, víme? A na Švýcarskou nesáhl ani Hitler, přičemž kdyby dobyl Anglii, londýnských bank by se to jaksi netýkalo. BTW, podobná videa ruských zbraní jsem viděl x. Já si v tomhle žádné iluze nedělám. Pláčete na špatném hrobě.
Výborně napsané, skvělé shrnutí toho podstatného. Včetně působivého videa. Děkuji.
Ziram ,videa nevida.
Když se to povídání očistí až na základ, tak je to jasné. Pracujme a nenechme se zatáhnout do žádných cizích hrátek a zájmů. Dělejme vyváženou politiku na všechny strany a važme si svobody. Pomáhejme, kde je to nutné a hledejme cesty k mírovému řešení.
Přesně to jsme si říkali před 33 lety. Byli jsme naivní. Byl to sen.
Pár symptomatických postřehů ?
Eh jinde jsem postřehla – co vlastně v souvislosti s Ukrajinou, obilím a Evropou znamená u kanonů stát a pořád ládovat?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kanon%C3%BDr_Jab%C5%AFrek
„…R: A u kanónu stál…
16. A že zachránil ten kánon, do šlechtického stavu on
povýšen za ten skutek, Edler von den Jabůrek.
R: A u kanónu stál…
17. Děj mu Pán Bůh věčnou slávu, „von“ má, ale nemá hlavu;
nedělá si z toho nic, bezhlavých „von“ je prej víc.
R: A u kanónu stál……“
Snad takto:
Není nutné hlavu míti,
když jde o to,
u kanonu stát a pořád ládovat,
aby i druzí hlavu ztráceli.
?
Štěpán Kotrba
5 min ·
Rusko je v „platební neschopnosti“. Stalo se tak poté, co v neděli večer Moskvě vypršela lhůta na zaplacení zhruba 100 milionů dolarů (asi 2,3 miliardy korun) úroků ze zahraničních dluhopisů. Moskva peníze na zaplacení má, západní země jí ale kvůli invazi ruských vojsk na Ukrajinu platbu nechtějí umožnit. Ruský ministr financí Anton Siluanov situaci označil za frašku.
Z této situace vyplývá důležitý fakt – o tom, zda jste nesolventní nerozhoduje vaše finanční situace, ale rozhodují o tom USA.
Na druhou stranu Ukrajina – tam USA rozhodly, že v žádném případě nejsou insolventní, přestože ekonomika je v podstatě zhroucená a bez půjček ukrajinský stát nepřežije ani den.
Myslím, že je na čase přepsat ekonomická pravidla.
Voni ty pravidla jsou ale nevyucujou se.
– Bez penez do hospody nelez.
-Za malo penez malo muziky..
Dulezity pravidlo je tohle::; Blbej kdo dava a blbejsi, kdo nebere..
Ale jak to rusovi vysvetlit..A tem dalsim.
Pro ty co si porad stezuji na rozmnozeni blbosti.
Hodne, dokonce hodne blbosti, by urcite takhle ubylo..
hmm poslední zoufalé snahy, protože chtěla bych vidět ty blázny odkudkoliv, co by si od nich ještě něco někdy půjčili. banky se moc hezky odkopaly, obávám se odlivu zákazníků.
Zazněla tu otázka, co dělat v křesťanském sboru, ve kterém jsou ve většině agresivní sluníčkáři. Řekl bych, že jsem odpověď našel v komentáři Jiřího Mrázka k listu Judovu: „Zápas o víru, ke kterému Juda vybízí, však překvapivě neznamená přetahovat se o ní s jinak smýšlejícími křesťany, nýbrž nevzdávat jí, nenechat se vystrnadit“. Prakticky tedy trvat na tom, že nás spojuje tělo a krev bez ohledu na to, jestli si myslíme, že zločinný Putin přepadl Ukrajinu, nebo že Ukrajina tak dlouho provokovala, až dostala přes držku. Kvůli tomu, že jsme podlehli každý jiné propagandě se na sebe nemusíme mračit.
Trochu OT, ale zajímavě:
Ukrajinská armáda likviduje zahraniční instruktory v Lisičansku v obavě, že po zajetí prozradí tajné informace. Síly LLR a Ruské federace vstoupily do Lisičansku z pěti směrů, obklíčení kolem ukrajinské skupiny se aktivně zužuje, uvedl zdroj.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&start=13140#p272646
Kdo by to čekal! Mouřenín posloužil, mouřenín může jít.
Tohle považuju za ruskou propagandu. Nějak nedokážu uvěřit, že by si Ukrajinci mohli dovolit likvidovat americké instruktory, když v Mariupolu pro ně museli posílat jeden vrtulník za druhým na sebevražedné mise.
Pokud se to nepotvrdí ještě z jiné strany, tak bych si zatím myslel, že Rusové vrážejí klíny mezi své nepřátele.
Asi tak. Chtel bych taky potom videt ten naval na funkci „instruktor na Ukrajine“.
To oni pouze usuzují z toho, že našli spálená těla zahraničních žoldáků. Taky mohli být zabití dělostřelectvem a aby nepadli věcné důkazy do rukou rusů, tak je na hromadě pneumatik spálili. Už jsem viděl jedno video, kde to tak udělali.
Jo, tohle si představit dovedu. Ze spáleného těla nepoznáte, jestli šlo o ukrajinského vojína nebo amerického špičkového vojenského poradce. Hlavně to nepoužijete jako důkaz.
Tak v Azovstali našli neúplně spálená těla(videa) a k tomu přihodili různé napůl opálené zahraniční doklady(videa).
Otázka je, proč pálili mrtvá těla, když v jiných částech Azovstali byla mrtvá těla uzavřena v černých pytlích.
Ad:Králík1962
Otázka je, proč pálili mrtvá těla, když v jiných částech Azovstali byla mrtvá těla uzavřena v černých pytlích.
Amerika ma svoje pisane i nepisane predpisy a svojich vojakoch sluziacich v cudzine. Bud sa ich do posledneho mozneho casu snazia zivych zachranit, alebo ak mrtve tela nedokazu previest – tak jednoducho „neexistovali“.
Vojaci mrtvi ,nebo zraneny v nemocnicich , rukojmi ,zoldneri ,se dnes vzpiraji piratskymu heslu, mrtvi nemluvi, a kdyz se najdou bez telesnych casti , lecos by se provalilo..Muzeme videt ve svete spoustu bohatych, zdravych, presluhujicich pensistu , kterym nic nechybi..
Pise se o tom hodne ..Valka je business,lekari jsou vsude potreba, nekdo taky prodela a nejsou to zrovna posledni kalhoty.
No, Vidláku, to se tak zcela nevylučuje. Možná právě proto, že v Mariupolu zajatí američtí instruktoři vykecali něco, co ohrožuje jejich věrchušku, tak teď věrchuška preventivně ouhlasí s jejich likvidací. Pánům nahoře přeci nikdy nevadilo obětovat pár pěšáků pro „dobrou věc“.
Aga: možná jsou instruktoři a instruktoři a to je rozdíl? Jedni můžou být vyslání svou vládou a druzí jsou dobrovolníci často bývalí vojáci, ale kteří se zapojili sami bez přímého kontaktu se svou vládou. Potom je možný, že první budou zachraňováni a druzí obětováni.
Ad: Vidlák
Suhlas. A myslim si, ze to ani nemoze byt len tak nejaka ruska propaganda. Taku, s prepacenim, debilinu, myslim nevymyslia aspon trocha pricetni dezinformatori, hoc aj ruski.
O „debilinách“ zrovna ty moc nevykřikuj, sám je sem lepíš často…
Tykajte si svojim spolusudruhom.
Vrátil ych se k otázce, co můžeme dělat my. Dovoluji si tvrdit, že v tuto chvíli jen o málo víc, než že budeme o sobě vědět. Už proto, že prozatím není potřeba si přímo pomáhat.
To další je ale důležitější. Léta je tato společnost vedena k chorobnému individualizmu. Nejsme schopni připustit, že tvoříme jeden národ i se svými boháči a vládci, ale hlavně si to nepřipouštějí oni. Od člověka „v moci postaveného“ se očekává, že bude pracovat ve prospěch všech, ale zároveň předpokládáme, že to dělat nebude. O tom, že by měl on nárok na naší loajalitu raději ani nemluvit. Taková společnost samozřejmě nemůže fungovat.
Pro názornost: Dokud bylo feudálovi říkáno, že je dobrý otec svého lidu a on to bral vážně, dalo se žít i v feudalizmu. Když předpokládáme, že všichni politici jsou zloději, nedá se žít ani v demokracii.
No a nakonec pro zdejší diskutující. Změnili jste význam slova „kritizovat“. Místo „rozlišovat“ ho chápete jako „pošpinit“. Výsledek je, že na všem najdete něco špatného a tím vaše uvažování skončí. Je jistě povznášející vědomí, že jen já jsem ten spravedlivý, ale k ničemu dobrému to nevede.
Svadite Hrusko ,na nas spineni , ktereho se ve vasem prispevku prikladne dopoustite..
Generalizujete a obvinujete kazdeho a ze vseho, abyste si ulevil ve vasi zapskly nenavisti k okolnimu svetu. Nerozlisujete opravdu bezprikladne !!
Zasirate zde vse sirite smrad nevole a zajistene destrukce.Protoze .
Prdkladate tady iluzorni predstavy zklamaneho snilka o vecne lasce uvnitr lidske spolecnosti ,bez moznosti neceho jineho.
Kdyz to neni a neni ani mozne je vse spatne a jeste horsi a zaslouzi si to nefungujici zanik , jedine protoze Hruska si to preje..
Povznasejici svedomi vase a vam podobnych ,neni nic jineho nez mrzute ukajeni se stale opakujici masturbaci sracek povsechnosti a bez niceho konkretniho, opakovanych..
Jemně budu oponovat: kritizovat znamená „hodnotit“, původní význam slova je zcela neutrální. Pejorativní nádech tomu slovu rozhodně nedali zdejší diskutující, ba dokonce ani newspeakem oplývající současné karikatury novinářů. Ten významový posun tady byl již za mého dětství, a dnes mně je 64 let. – Onen významový posun je důkazem, že hlupák zůstává hlupákem za každého režimu, a taktéž za každého režimu prázdný sud nejvíce duní. – To jen, abychom neupadli do pokušení idealizovat si minulý trežim, když vidíme současný marasmus.
Myslím, že ten posun vznikl už mnohem dřív, skoro si troufám tvrdit, že někdy v době největší slávy lidí, jako byl u nás například F. X. Šalda. Kritika by sice měla nezaujatě hodnotit dílo, ale jako vždy a u všeho se spíš prosadí a zpopularizuje ve veřejném prostoru ta negativní. Zvlášť pokud má kritik dar psát. Takže když takový kritik objektivně zhodnotil, že dané dílo stojí za psí štěk, je jasné, že „co o tom zase psaly kritiky“ moc pozitivně autory a jejich příznivci vnímáno nebylo.
Vidíte – na Šaldu jsem si nevzpomněl! A jak jsem ho nenáviděl, když jsem se o něm musel učit. Ano, i Šalda přiložil své skromné polínko.
Kdyz. Kritizovat znamena hledat, posuzovat chyby a nedostatky na necem uz nekym vytvorenem ,v nejlepsim je kritika positivni ,uzitecna a poslouzi ke zlepseni a vyvoji dalsich tvurcich akci v umeni , v architekture atd..
Tady je kritik dulezity a jeho kritika prospesna .
Sam kritik ,ale nic nenapise a netvori nic,mimo to. Nema tvurci potize ,ani krize a nemale problemy tvurcu a nepotyka se s cetnymi prekazkami v tvoreni, atd..
A treba nekritici je odsuzuji..
Aby to nebylo tak jednoduchy tak potom treba kritici kritizuji kritiky atd..
A nekritici to vse odsuzuji..
Nas svet je udesne slozitej Maglajz a je nam stale zakazovano objevovat a videt nas svet jinak ,nez prizmem skolnich osnov..
Nejaka neznama Moc to asi nedovoluje a zakazuje.
Kdyz. Hodnotit je hledat predevsim hodnoty,ktere nejen potrebujeme ale po dalsich touzime , tam kde jsou ,jinde nekde, nez je obvykle ,kdyz jsou skryte a mohou byt objeveny …
Kdy mohou prijit momenty ktere veci bez zdanlive hodnoty zhodnoti a velmi rychle , kdyz je nahle potrebujeme…/Vyhodis neco a uz to potrebujes/.
Spadnu do vody a zachranim se z poslednich sil a na brehu stoji prislusnik a pravi.
Vas obcansky prukaz…Soudruhu../Kdyz prave uplaval i s kalhotama/.
Ja jsem vpravde humanista kdyz verim ve Vyssi Moc, ktera je zneuznavana a tim padem jeste nemohla vyhlazovat a vselijak nicit svet.
Polarita svetla , kdy bychom nerozeznali den bez noci , krasu bez osklivosti atd.
Kdy dobre umysly schopnych ,usili a vysledky, jsou nahle zmenou situace zdevastovane, zesmesnuji je nepsane ale polarizujici zakony schvalnosti .
Napr. co by se stalo ,kdyby uznavany militarista Clausewitz, musel nabit ,zamirit a vystrelit z kanonu.
A nepotrebujeme znat jednotliva pismenka abecedy, abych zacali cist slova atd.??
Asi byl zazil zesmesnujici situaci a smich pro nesikovnyho komika na scene..
Nepospichat ani nesoudit smele ,ale nikdo toho nedba ,kdyz cas bezi, samozrejme.
Chytry se povysuji nad jine ,ale pozor karta situace se casto otoci a blb je genius.
Chci rict ,ze i hloupost ,tupost ,blbost jsou relativni , situace, okolnosti , nahle udalosti a ja nevim co vsechno pripravujie nenadale, prekvapive zmeny pohledu a v praxi ,na vec. /Mozna priklad ve zmenach a vyvoji retezu nasledujicich a navazujicich situaci ,muzeme najit ve filmu Most pres reku Kwai/.
Kde umysly, schopnosti,vycvik, skutecnosti a skutky,udalosti , se prolinaji povahami jednotlivych postav do snad misty neskutecneho ,ale logicky navazneho deje..
V nasi povaze mame tez tzv.casovy filtr ,ktery nam ponechava automaticky ,ty lepsi vzpominky, ty horsi zahazuje..Kdyz slouzi varovani ,ale zaroven je jich moc ,vazi stale vic tak se radeji zahazuji..
Ty lepsi mimo dobre pocity pak muzeme vyuzit ,ze je nekdy zopakujeme v usili pro lepsi svet.
To je ale taky malokdy..
Tohle jsou zalezitosti vzdy pred nami a kolem nas ,vnimane smysly ,ale uz mam jistotu ,ze zatim vsim je a vladne iluse sveta , iluse o necem ,co neni a je navic uplne jinak..
A nekdy to vidim ,citim na dosah ruky. To se nazyva, Intuice.
A co i my se vzpirame videt..A je to v nas a zirame uplne jinam..Proc to nevim..
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/regiony/tomio-okamura-to-je-uz-fakt-neuveritelne/?fbclid=IwAR1ao2CI_z4LUgtmIFqIwP4IJdXpNeHsGQb5nKFzV_LgBlgX0MGgjxPhC4U
a
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/v-nizozemsku-a-belgii-uz-ukrajince-v-rodinach-nechteji/
proč asi?
Jde o to, jestli existuje to, co můžeme nazvat jako Velký plán. Dlouhodobý plán Činy, Ruska, Íránu a možná několika dalších hráčů na světovém poli na svržení hegemonie USA. Pokud existuje, budou mít připravené další kroky na podzim a v zimě, jak to odhaduje například MichalaPetr.com. Dlouhodobý plán asi de facto znovu potvrdili při setkání na olympiádě v Číně v zimě. Kdyby byl plán na bleskově dobytí Kyjeva jediný a jiný neměli, musely by už dávno je dovést ke krachu sankce. Připravovali se hodně let, jak sankcím odolat. Pořád ještě spousta lidí v ČR a EU ze svých iluzi se neprobralo. Pořád věří, že HDP počítane s nadměrným započítáním služeb je víc než suroviny. Suroviny je sice důležité umět zpracovat s přidanou hodnotou v průmyslu, ale ta část sektoru služeb, kde si všichni vzájemně prodávají předražené hrnce a deky, to nenahradí. Není všecko hightech služba jako IT nebo finanční poradenství nejvyšší úrovně a i to poradenství může být přeceněno v hodnocení ekonomiky nějaké země. Ti co věří, že způsob počítání HDP počítající stejné číslo Itálii jako Rusku, má smysl. Itálie přesto nemá peníze na projekty jako mosty přes moře, kosmický program nebo tak velkou armádu. Diskutérů na mainstreamovych novinách, kteří pořád opakují, že Čína Rusko nechá padnout a kolonizuje Sibiř. Jako kdyby Čína potom chtěla zůstat vedle NATO sama…Jak se můžou rozhodnout správně, když obelhávají i sebe? Věří, že lidé na Krymu a Donbasu na území separatistů byli Ruskem přinuceni k něčemu a prý že sami nejsou schopni se rozhodovat na rozdíl od lidí v Kyjevě. Jak chce porazit svého nepřítele ten, kdo ho nechce pochopit a lže sám sobě o povaze nepřítele. Jako by to Západ neznal, když se dokázal obelhavat výmysly o situaci v Afghánistánu a potom se divil? Nikdy Afghánce nepochopili. Chápat uvažování, motivaci těch na druhé straně je nutný ve válce i v diplomacii.
Tohle bych já z fleku osobně podepsal, píšete skoro, jako bych to psal sám. Otázkou teď je, co jako první neudrží nápor změn v světě, protože to ostatní už s tím půjde jak kostičky domina. A myslím si, že v té iluzi jsou lidi na západě udržováni schválně. A to nikoli vždy těmi vlastními. Jednou z největších bláhovostí je vždy podcenění té druhé strany.
Iluse ilusionistu…
Muz si najde a zamiluje se do zeny a kdyz se jeho zena za chvili prestane chovat ,jak on chce a predstavuje si a touzi /a taky a predevsim potrebuje/ , potom ji taky zase miluje ,ale nenavidet../Rusko 1990-2022/.
Úroda prodána překupníkům …. lze úrodu nějak jinak dostat do potravin než přes obchodníky s úrodou?
Překupník je zbytečný mezičlánek mezi výrobcem a zpracovatelem výrobku. Takto vzniká navýšená cena , kterou vy hloupý anonyme zaplatíte navíc. Vůbec by mě nevadilo, že to zaplatíte vy, mě vadí, že to musím zaplatit i já.
Bejt hloupej a jeste Hnidozpych..
Nezbytny meziclanek organizace transportu ,uskladneni , distribuce do tovaren na zpracovani a cerstvych potravin /mleka a ovoce, napr.do prodejen ,restauraci , jidelen pro deti ve skolach a skolkach ,pracujicicm ,do nemocnic atd.,atd., kterou farmar pro jiny starosti a zalezitosti nemuze poridit ani udelat.
Nejak by to melo kazdymu prilitnout z niceho nic ,na nos.
Neplatte Hnidozpychu , nazerte se svy vlastni hlouposti..
Asi byste si měl přečíst co napsal blbíš a nick tři čárky abyste se tady neztrapňoval.
Paw: rozlišoval bych překupníka, který zboží dopravuje k odběrateli a spekulanta, který ho jen virtuálně prodává a kupuje. Někdy jen koupí ještě nezasetou úrodu dopředu a potom ji prodá podle vývoje cen na trhu. Kolik hladomoru už spekulanti pomohli způsobit v minulosti?
Obchodníka a spekulanta-prekupnika.
Jak jsem napsal , překupník je zbytečný mezičlánek. Nevadí , že nechápete tupče.
Obchodník ano , tomu rozumím. Mnohdy i výrobce je současně obchodníkem a prodejcem v jednom. Farmářské trhy by vám mohli býti nápovědou.
Nicméně mám pocit, že zde je zbytečné cokoliv vysvětlovat , tupec zůstane tupcem tak jako blbec zůstane blbcem.
taky dobrý
https://www.youtube.com/watch?v=VbFxJvlcVsk&ab_channel=FanaticusM
1) „Překupník“ není obchodník, je to parazitující mezičlánek mezi výrobcem a obchodníkem.
2) Funkcí vlád bývávalo kdysi stanovit podmínky, aby se obchodníkům (či přímo zemědělcům) vyplatilo prodávat úrodu domácím výrobcům potravin.
Funkcí vlád bývalo vládnout ! Ve prospěch svého národa, nikoliv ze všech sil pracovat na bídě či hladomoru na svém území – ve prospěch zahraniční konkurence.
Jasne ,10.18,ste to napsal za mne.
Kde se jedna o zakladni potreby populace nema parasit ,at se nazyva treba prekupnik a jak chce i tady , co delat..Neexistuje.
Nemuze ani byt, ani zbytecny meziclanek. Neexistuje.
Ani ve Hnizdopykovych prekupnickych , masochistickych snech. Jinak nikdo nebude.
Napr. prekupnicky zvyseni ceny vody napr. znamena, vsichni do tri dnu mrtvi.
No a nekupte to.
Priklad v praxi , nektere vlady pred casem zprivatizovaly vodu..
Jde o jedno. To se nazyva distribuce.
hele anonyme, zkuste si někde přečíst, jakej je rozdíl mezi překupníkem a obchodníkem a nedělejte ze mě většího blbíše než jsem, když to na mě zkoušíte s těma Vašema hloupejma manipulacema s významy slov vedoucími k jedinýmu Vašemu cíli = k zesměšňování druhejch, v tomhle případě vidlákovo textu.
Jednak ani netušíte, o čem to vidlák píše a za druhý je ta Vaše snaha okatá a lehce rozpoznatelná i blbíšem, takže Vás tohle počínání tady naprosto diskvalifikuje.
Poradím vám:
zkuste tu Vaší blboučkou taktiku někde jinde, třeba na humanitních-gender katedrách některých z našich slovutných universit, tam Vaše otázky jistě zapadnou do úrodný půdy. Myslím, že zrovna na Fialově/Bekově alma mater v Brně je něco takovýho.
A kvuli takovymhle ekonomickym expertum je v Cechach plyn 5x drazsi nez v Nemecku a Madarsku.
Proc by chytri Cesi neco nalupovali primo, kdyz to jde i pres prekupniky.
hmm
https://aeronet.news/zoufali-starostove-ceskych-obci-a-mest-odstartovali-iniciativu-za-prijeti-zakona-o-zastropovani-cen-energii-v-dusledku-nezvladatelne-inflace-v-cr-jenze-zadny-novy-zakon-neni-potreba/
… takže zase nějakej zbytečnej zákon! Starostové jsou akorát tak kokotové, to se, hergot, nemůžou poradit s právníkama, který si stejně na svejch úřadech platěj?
a co oni mozu zo svojich postov vyriesit aj keby im radili vsetci? toto je predsa rozhodnutie na urovni vlady a nie starostov. Inak by si kazdy starosta, v ktoreho oblasti je elektraren, zariadil zastropovane ceny na verejne osvetlenie ci do skol. Ale to sa neda, oni tak mozu akurat zaplatit ucet a potom riesit, co nezaplatia alebo co predaju, aby mali na to
Prosté. Ukáží snahu a to se u voličů počítá. Snaha 1, výsledek 5, průměr tři. Jsou dobří.
Trochu OT, ale mozno ani nie … vcera som parkrat nahliadla na spravy, a tam za den tri rozne nadpisy clankov, jak Rusko k polnoci zbankrotuje … ze som mala nejaku pracu doma, tak som to necitala … zvedava dnes rano hladam, jak je Rusko v bankrote … a ono kde nic tu nic? (ale to som zase v praci, oni po mne chcu aj to, za co ma platia, nez aby som nejako podrobne lustrovala internet O) )
Protoze meli poslat splatku uveru. A tudle, nic jim poslat nedovolime, bo sankce. Kdosi to glosoval slovy, Rusove nejsou v platebni neschopnosti. Oni jsou v platebni nemoznosti. Oni maji penize z uveru, my nedostaneme splatku. To jsme je potrestali!
Jožka: co když nějaký věřitel, občan USA, dá k soudu svou vládu, že mu od zahraničního dlužníka vláda brání přijímat splátku? To bude ještě zábavy proces. Takový věřitel, když mu chtít, může si najmout dobře právníky.
Taky mne to napadlo. Otazkou je, jestli by mu to stalo za ty hnojomety, co by se spustily.
Právníky si mohl Trump najmout taky. A bylo mu to nalejno, přestože je dost velký asociální psychopat – ale ne DOST velký.
Nedokázal dokonce ani jako prezident (!) zabránit tomu, aby ho neodstřihli uprostřed slova v televizi a nezablokovali mu přístup do sociálních sítí.
Soudní rozhodnutí je – stejně jako lidský život – zboží jako každé jiné. Říká se tomu liberální forma kapitalizmu.
Prožíváme sešup do otrokářské společnosti, obalený různobarevnými žvásty. Pravdivými, laskavými, u nás tento týden starostlivě nezávislými (až na ten kokain a prachy)…
Sláva Fialině!
Asfaltový holub: na rozdíl od prezidentských voleb by u soudu šanci měli, ale bude tlak v zákulisí, aby žalobu nedávali. Teď by důkazy byly jasné. U voleb byl problém, že pokud byly zfalšované, bylo to takovým způsobem, že mnozí říkali, že je to podvod, ale opíralo se to většinou jen o argumenty podle pravděpodobností. Důkazů o jistém falšování bylo málo pro zneplatnění voleb. V tom byl ten chytrý trik podvodníků. V tom, že u soudu nestačí ukázat statistiku, že volby v nějakém okrsku byly na 90 % podvodné, když před soudem to nikdo nepotvrdí pod přísahou, že to byl určitě podvod. Soudce řekne, že nejde vyloučit, že nepravděpodobné rozložení hlasů vzniklo přirozeně. Vlastně bez lepších důkazů ani nic jiného udělat nemůže. Na tomhle ztroskotali Trumpovi právníci. Nevím kolik podvodů tam bylo, ale dá se říct, že volby byly netransparentní, nedůvěryhodné, špatně organizované. Vláda USA při kritice voleb v různých autoritativních režimech si taky vystačila s mnohem méně důkazy. Často volby označila za zfalšované na základě pouhé možnosti, že je někdo upravil. To je jak Bělorusko. To že Lukasenko si přihrál hlasy navíc a to nebylo chytrý, že nechtěl zkusit vyhrát poctivě s možná 55 % hlasů, ještě neznamená, že v poctivých volbách by Cichanouska vyhrála. I poctivě volby v demokracii jsou průser, pokud jejich organizace zanechá mnoho pochybnosti a většina voličů výsledkům nevěří. V ČR to je ještě dobrý, i když ne dokonalý systém sčítání hlasů a ověřování identity voličů, ale případná korespondenční volba by důvěrou otřásla.
Ti, kdo ony ruské dluhopisy koupili a mají je v držení jsou banky, penzijní a jiné fondy a podobné instituce. Koupili je proto, aby jim nesly ony úroky, které kvůli sankcím nyní nedostanou. To jsou ti sankcemi potrestaní, ne Rusko.
Rusko by bylo potrestáno tedy, kdyby jim kvůli jejich platební neschopnosti nikdo nepůjčil peníze a Rusové by nemněli na provoz státu, jako jsou platy zaměstnanců státu, vyplácení penzí a podobně. Ale oni peníze na provoz státu mají, takže je to jenom fraška. Kvůli tomu také probíhá to jednání o tom, aby byl zákaz kupovat od Rusů zlato, aby se zamezilo tomu, že Rusové svým věřitelům zaplatí tím, že jim pošlou zlato.
PS.: Už kdysi před lety jsem někde četla, že není známo, kolik zlata Rusové mají. Byla tam úvaha, že pokud by Rusové dali na trh najednou obrovské množství zlata (které možná mají) , mohli by způsobit zhroucení trhu.
Možná mají ještě tu Stalinovu měď. Tu prý nechal někde zakopat na horší časy,taková obdoba Blanických rytířů
Tezko muze bejt lepsi dukaz pomatenosti vlady.
Vlada zakazuje dluznikovi odjinud ,zaplatit dluhy obcanum sveho statu.
/cokoliv, za nejaky fin. transakce/.
Na to nema narok a to nesmi.
Jedine kdyz zakaze investorum investovat vcas a tedy predem , do vladou zase predem urcenych podniku , bank a statu.
Jinak veritel, investor ztraci nejen celorocni zisk z investovanyho kapitalu , ale jeho vlastni vlada zakaze jeste navrat puvodnich investic , investorovi..
Dluznik chce zaplatit rublem ,kterej vyhodne nabejva hodnotu ,je podlozenej stale vice se zhodnocujicim bohatstvim statu dluznika.
A koupi se za nej skutecne zivotne nejdulezitejsi suroviny.
Ktery uz za dolar nelze zakoupit.
Vlada nechce a nedostane ani dane ze zakazanyho ,celorocniho zisku.
Ja myslim , ze takova vlada nema opravneni na nic , ani vladnout.
na hovínkách stádo oslů hýká v diskuzi nadšením jak jsme jim zase zavařili.
Tipuju, že soudruzi sankcionalisté to mysleli dobře, ale dopadne to jako vždycky. Věřitelé nepodají žalobu na Rusko, ale na ty dementy co jim zakázali platby přijmout. Popřípadě své pohledávky se ztrátou prodají komukoliv, kdo zaplatit bude smět . V reálu to pak dopadne tak že si ty dluhy Rus levně odkoupí přes Číňana či Indiána zpět.
hned po uvaleni sankcii sa prevalilo, ze BlackRock velka financna americka spolocnost, ktora je jednou z prvych prijimatelov penazi od FEDu, ked sa tlacili peniaze, kupovali tieto dlhopisy masovo. Potom ostalo o tom ticho. Ale Rusi ponukli moznost vytvorit si financny ucet u nich, na ktory sa budu prevadzat uroky a tie si mozu potom vymenit na ruskej birze za dolare a vytiahnut. Druha moznost je, dohodnut sa s niekym, kto potrebuje zaplatit v rubloch povedzme za plyn ci ropu ci titan a vysporiadat si to na dvoch miestach. Obavam sa, ze ale tuto moznost vyuzije minimum veritelov, kedze ide skor o institucionalnych veritelov a teda nikto nie je zodpovedny za pripadne straty.
Vy jste asi natukl tu spravnou verzi vysvetleni, vzdyt Putin prece utajene ridi EU a USA, tak pčoc by koncil jen u inflace a plynu.
Tahle hra na blízký bankrot začala už v březnu. Pokyny MF RF i CB jsou shodné – veškeré splátky úvěrů, platby úroků a výplaty dividend, které by měly být splatné v EUR nebo USD, jejich plátci musí uložit v rublech na předem určené účty. Tam budou ležet a čekat až je bude dovolené poslat na účty příjemců.
Proč Green Deal?
Za vším vězí prachy běžných Němců. Spoří si na důchody v zelených fondech, a ty mohou být ziskové jen v případě razantních dotací do zelených technologií zelených firem a zároveň likvidace a umělého zdražování těch ostatních (emisními povolenkami počínaje, přes odříznutí od úvěrů až po administrativní zákazy). A podle toho hlasují – košile bližší než kabát.
Eta: O peníze jde, ale ke tam i další důvod. Němci už mnoho let k tíhnou k zelenému duchovnu už od romantických básníků a spisovatelů začátku 19. století. Protože jsou to Němci, mají ve zvyku propadat krajnostem v ideologii a politice. Němec všecko dělá důkladně, ať to byl dřív boj za vládu nad světem, dnes za toleranci k islamismu nebo za ekologii. Rozumná střední cesta je jim obtížné pochopitelná. Několik kancléřů za studené vody se řídilo rozumem, ale to byla z dlouhodobého ohledu asi výjimka. To je jak po Fukusime, kdy jiné státy dělaly mimořádně kontroly svých jaderných elektráren a vylepšovaly krizové plány, Němci řekli, že tohle je málo a oni půjdou dál až k úplnému zrušení jaderné energetiky. Jako kdyby snad hrozilo v Německu ve vnitrozemí tsunami nebo silné zemětřesení.
Pamatujete se na tu zvláštní mapu, predikující počty obyvatel ve všech státech světa v r. 2025?
Krátce poté, co začala eskalace protiruských akcí, z netu zmizela.
Jako by ten, co ji připravil, věděl, co se chystá…
Mezi lidmi koluje video s týpkem ze Světového ekonomického fóra, kde říká, že snížení světové populace o padesát procent do roku 2023 jede podle plánu:
https://thewashingtonstandard.com/pfizer-ceo-goes-further-than-criminal-bill-gates-by-2023-we-will-reduce-the-number-of-people-in-the-world-by-by-50-video/
Nic ve zlém, ale tihle by měli být redukováni. Velmi radikálně a urychleně.
Tady: jestli je tohle plán, nejsou schopni. Počet lidí na planetě rostl dokonce i za covidu.
Takže Babiš a Pětikolka u nás, Green Deal, Ukrajina a sankce na Rusko, … , vše začíná dávat smysl. Organizátoři a jejich přicmrndávači nejspíš tratní nebudou. A jako vždy platí, „sleduj tok peněz“.
Komentáře.
Nebudu tady pátrat jako první přispivatel, zdali je to pravda a odkud autor čerpal pravdu.
Řekněme, že to do značné míry je pravdivý článek.
Naprosto dekadentní je ovšem v této situaci chování vysokých politiků a zejména novinářů ještě mainstreemových médií.
Opět nebudu pátrat po tom jak to řekl, ale pokud redaktor veřejnoprávní tv do étéru řekne, že je třeba bombardovat Moskvu, měl by být okamžitě odvolán pro porušení kodexu nestrannosti. A vono ne. Ono je to znak havlistického odkazu že jo.
A to si ještě dovoluje majstrovat politika který jej mírní.
Takže docela velkým úkolem bude získat dostatečně velký vzorek populace na naši stranu. Do té doby to bude partyzánské hnutí.
Taky bude třeba počítat s tím, že jak bude růst sledovanost našich stránek, tak se diskutéři, kteří se do této doby cítili řekněme komfortně mezi svými budou potýkat s troly a rozesírači diskuzí.
Takoví jsou. Podívejte se jak měli komunisti mítink v Praze. Tak si několik hrdinů řeklo jsou tám báby dědkové, je jich hrstka, půjdu si na ně plivnout v záři kamer aktivistické čt09.
Až tam na mítink přijdou i mladí lidi silní lii v hojném počtu, už si ti hrdinové max utřou slinu ze svého koutku.
Co se přeprodávání sklizně týká, bude to taky interesantní.
Já bydlím takřka na čáře.A v oblasti která byla polská do roku 1923. Žijeme tady s poláky tak nějak v symbioze. Oni tady jezdí pracovat vidím tady jejich traktory séci trávu, my tam levně nakupujeme.
Snad ta symbioza nepřeroste v animozitu.
K čemu je takový článek? O kolik přesně peněz přichází Londýn? Jak velký je přesun do Dubaje? V jakém časovém horizontu? Odhady, čísla, cokoli než jen anekdoty. Informační hodnota nula jako vždy, ale nechám Vám, že entertaining value máte, s chutí občas čtu.
Takhle je to u autora se vším. Jak ví, že má pravdu? Vyslovuje neustále nesmírně silné soudy o naprosto zásadních věcech. Proč se nikdy nepokusil této své schopnosti využít a zajistit se finančně? Pokud umí číst věci lépe než prakticky kdokoliv (pokud by měl pravdu), surely může na akciovém trhu vydělat během pár měsíců tolik, aby si mohl sám sponzorovat hnutí, jaké bude chtít.
Již dříve jsem uvedl, že neumíme rozeznat podstatné, od nepodstatného.
Podstatné není, o kolik přesně peněz přichází Londýn, ale zda přichází o peníze.
Heslo pana Kovandy: Halíře dělají talíře.
Londýn přichází o peníze proto, že jsme Asiatům nabídli díky sankcím ruské suroviny v „akci“ ( ve slevě).
Levné suroviny + levná energie + levná práce = levný výrobek.
Není rozhodující, jestli nové ekonomické centrum bude v Dubaji, nebo v Pekingu, ale rozhodně nebude v Evropě.
Visualizing the Composition of the World Economy by GDP (PPP)
Vizualizace složení světové ekonomiky podle HDP (PPP)
https://www.visualcapitalist.com/visualizing-the-composition-of-the-world-economy-by-gdp-ppp/
Evropa není velmoc. Bude chudým skanzenem pro výlety turistů z ostatních civilizačních bloků
https://www.radiouniversum.cz/drulak-petr-4d-evropa-neni-velmoc-bude-chudym-skanzenem-pro-vylety-turistu-z-ostatnich-civilizacnich-bloku/
Karlosi a co jako čekáte? Poradnu pro akciový trh? Na to už jsou jiná periodika. A prozradím Vám jednu věc – v turbulentních dobách, jako je tato, nikdo neví, které akcie půjdou nahoru a které dolů. Nikdo v globální ekonomice neví, jak dvojsečné bude které rozhodnutí a čím se projeví. Myslíte, že někdo předpokládal, že sankce na ruskou ropu udělají to, že Rusové budou vyvážet ropu do Indie, ti ji upraví a budou ji vozit s přirážkou do Evropy?
A jestli mám pravdu? To se ukáže časem. Ale účelem tohoto blogu není mít pravdu. Účelem tohoto blogu je dívat se na problémy z jiné strany, než to dělá majnstrým. Prohledávat kouty, kam se nikdo nepodíval a vidět souvislosti tam, kde by je nikdo nehledal. Pravda nevítězí, ta prostě zbude, až se všechno ostatní ukáže mylné. Nikdo nedohlédne do všech konců a všechno zlé je pro něco dobré.
Já se tu snažím, abychom neotročili jednomu názoru. Abychom se nestali závislými na jednom postoji. Abychom uměli názor změnit, pokud se ukáže chybný. Abychom nakonec, až pravda vyjde najevo, stáli na její straně.
V čem je problém? Pokud máte lepší informace než autor článku, pokud umíte lépe a poutavěji psát, předveďte čtenářům své umění.
Drahý Karlosi, chcete po Vidlákovi informace, jež asi nikdo v současnosti nemá. To, že iracionalita politiky EU postupně „vyžene“ veškerou podnikatelskou aktivitu mimo její hranice, snad je zřejmá naprosto každému. Je to jak fyzikální zákon. Komplikuješ mi živit, opouštím tě. O této skutečnosti se snad nebudeme přít.
Vidlák na to z ústního podání upozorňuje, že se tak začíná dít. Nakonec trh je mocnější než nejmocnější politika, navíc špatná.
Kritizujete Vidláka neprávem, neb dle mého, dnes si zaslouží výraznou podporu. Trh si najde vždy to nejlepší prostředí, kde se mu dařit nejlépe. K naší škodě Evropa si přestala trh hýčkat, vkládá mu do cesty stále větší překážky, až jedna překážka trhu nastavila výhybku.
No nebudu to dál okecávat, jsme v hajzlu.
Jak přesně bude vypadat v tom kterém měsíci situace 99% obyvatel u nás či v Evropě je naprosto nepředvídatelné pro kohokoliv na této planetě.
Můžeme maximálně ohadovat percentuální pravděpodobnost té které kataklysmatické (v nejlepším případě pouze katastrofální ) varianty.
Jisté je jen jedno – jako byl Titanic nepotopitelnou lodí, pod vedením dálkově ovladatelného Fialy a jeho (jak čerstvě vidno) sougangsterského pětikolí je Česká republika nevynořitelnou vlajkovou ponorkou americké Evropy.
Do které stovky jeho dílem pitomých, dílem duševně slepých sebevražedných presstitutů zevnitř navrtávají další stovky děr.
——————–
V rozboru vnitřně konzistentních (byť nutně vzájemně rozporných) variant je Vidlák nezastupitelný a budu nešťastný, pokud/až bude zablokován či jinak umlčen.
(Kamenické práce při tesání stél věrných bych přenechal zkušeným demagogům, těch jsou u nás tisíce a pracují kolikrát už i za minimální mzdu 🙂 , 🙁
Ano, Vidlák je nezastupitelný, jak kdokoliv další. Vidlák aktuálně tvoří pouze formu, důležitější je ale obsah, který vzniká úsilím všechn zúčastněných.
A dovolím si předpokládat, že Vidlák není z těch, kteří nejsou schopni tu „svou“ formu opustit, když situace nazraje k její proměně.
Protestuji! Jak bude situace v tom-kterém měsíci obyvatel u nás vypadat, je predikovatelné naprosto přesně! Budeme v prdeli. Jediná nejistota panuje ohledně míry zanoření, ale qualifikované odhady sdělují, že ta míra určitě bude větší než malá.
Skoro přesně, ne úplně:
Je vidět, že jste nikdy nesledoval na rektoskopii přímý přenos z prdele. V tom spatřuji svou komparativní výhodu. Není prdel jako prdel!
Ta prdel, do které jdeme všichni s důvěrou za tím prvním fialou – to už ale fakt nebude žádná prdel!
S Fiallahem je to doslova veřejná rektoskopie. Tu jsem v zájmu zachování chladné mysli raději nesledoval.
“ K čemu je takový článek?“
Právě takovéhle články tu maj dle mého soudu tu největší hodnotu. Byť jsou trochu spekulativní, často založené na nahodilém sběru okolních událostí (např. ta nezaměstnaná dispečerka rakouského zkrachovalého provozovatele biz-jetů je asi extrémní výjimka – všichni ostatní tihle provozovatelé teď jedou jako nikdy, na nové i olétané biz-jety se stojí i několikaletá fronta, sháněji i piloty kde se dá, poptávka po letech silně převyšuje nabídku), ale ten zbytek dost sedí. A v Dubaji je fajn, aspoň tedy v zimě :-).
Karlos Barel – suhlasim s Vasim napadom
skuste rozvinut Vidlakov postreh, zistit prislusne cisla a obohatte nas v diskusii upresnenim
verim tomu ze ak by to bolo obsiahlejsie tak dostanete aj moznost publikovat tu aj vas vlastny clanok
rad si ho potom precitam
Jasny KB, pripojim se pozdeji.
Jestlize rozumim, tak KB se skromne dozaduje Podepreni ,z nekterych Vidlakovych cetnych udaju ,aby je mohl vzit pro sebe jako seriozni a spolehnout se na ne s nejakou davkou verohodnosti a skutecnosti.
Potom je zahrnout a oprit se o ne do sveho dalsiho premysleni a uvazovani ..
Ja mam ten pocit porad ,neco mi rika ,kde je aspon v te zaplave a hromadeni obav a nejaky odkaz aspon neceho kloudnyho.
Neni to jen dokazovani a hromadeni nejakych pocitu a nejistoty.
A ze co je moc to je prilis ?
Rozumim ,ze ne vsechny udaje a informace maji stejnou hodnotu a vyznam pro dalsi vyvoj ..Tedy ,ze je nutne je tridit.
Ani na moment nemam pochyb o tom jak je Vydlak pro nas dulezitej..
Za povsim stoji ,ze s nami sdili vse a sdeluje nam bezprostredne ..
Kritizovanej jen za ucelem jen jako pomoc ,aby se vyvijel k lepsimu..A my s nim..
Akcie a trh s nimi ,zminene, KB ,snad byly vzdy dulezite pro trhovce ,jako zaruceny pripravek na odstrane holohlavosti. Touha zapricinila koupi a jinak nic.
Hedge Fund manipuluji ceny na Stock Exchange /bursa/a to vi kazdej.
V magazinu jednou byli 4 experti a jeden papousek na vyber kosiku akcii s pravdepodobnym ziskem..Papousek vzdycky byl nejbohatsi..
Jinak jsem se zminil pred casem o skutecne zakladni, myslim nejistote. Dneska.
A to je bod po bodu seznam a napln pracovni a celodenni cinnosti ,ukolu presidenta Bidy . Vime , kdo ten program predepisuje a uklada k vyplneni? Ne ! Anonym vladne?
Vime ..Jen to, ze president vsechny ukoly plni..
To, že politika EU povede k likvidaci průmyslu v unii a pozice EU ve světě slábne, je celkem jasná věc. Že o útěku uvažují i čeští podnikatelé je také věc veřejná. Naposledy rozhovor s Juříčkem, majitelem Brano Group.
Bije se prazdnem do prazdna . Nedorozumeni. Chrli verbalizmy .
Napodobuje Vidlak ,svym uzkoprsym postojem..
Isolovane a sterilni uber ,malomestacky akademiky, nadrazeny , vsevedouci i do budoucna, kteri sami sebe povysili na elity . Lokalni ,omezene elity.
Bez jedineho talentu.
Moc to ma potom snadny..
Kdyz si mezi sebou zaridili uverejneni pouze jejich /zarucene nejchytrejsich/vylevu.
Kopiruji vlady,hierarchii organizaci a ostatni elity, kolem..
Prispevky ostatnich podobne casto rusi.
Zpravy odjinud jen prebiraji prenaseji a casto vydavaji za sve.
V stejne bezmoci, bez schopnosti zorganizovat neco ,
mimo vest prazdne, obcasne mikrofonove ,show diskuse ..
Obdivujte nas , jsme vzdy na tribune obcane. A nikde jinde, mame ty zasluhy..Ty ne.
Zucastni se, ale jen tam dole. A bud zticha.
Nase teorie na vsecko. Teorie pilnych studentiku..
Piseme knihy ostosest. Musite cist, jinak jste hlupaci.
A za nimi jako dusledek, je vylidnene prazdno..
Všichni jsou už v Mexiku, Buenos Díaz, já tak jdu….
Na Západě, v zemích, kdysi bílých lidí, kteří rozběhli průmyslovou revoluci a věk racionality s technikou, se dnes rozmohl nešvar. Ano, tam, kde vznikla reformace, která osvobodila vrstvy kupců a měšťanů od nadvlády dědičné oligarchie. Kde věřili, že člověk prací uctívá boha. Doposud bezvýznamný poloostrov Asie, se tím dostal do vedoucího postavení a byl to bílý svět, který začala napodobovat celá planeta.
V severní Americe vznikla kopie Evropy. Ovšem bez tradic. Zpočátku, kvůli přístupným zdrojům, ekonomicky velice úspěšná. Snažila se nepřátelský tábor rozložit tvrdou o měkkou silou. Meziboří patřil důraz na lidská práva. Ale ta zmutovala, hypertrofovala a zvrhla se, až do dnešních BLM a LGBTQ. Začala rozkládat společnost zevnitř. Aktivistickou politiku poháněly peníze dárců, kteří ze změn ve společnosti, vydělávají.
To se, s určitým prodlením, převalilo i do Evropy. Zde to velmi usnadnila existence centralizované EU. EUbyro zákony a nařízeními, drží členské státy pod krkem. US government má tak usnadněnou práci. Nemusí působit na vlády a právní řád jednotlivých zemí, stačí tlačit na centrum.
Kde je polistopadové volání po vládě odborníků?? Stačí se podívat na Langšádlovou, Lipavského a další výtečníky. Zase nad odborností vede politika. COŽ NUTNÉ VEDE KE ŠPATNÝM ROZHODNUTÍM A ZAOSTÁVÁNÍ.
Je hrozné pozorovat, že země „nedemokratické“, jsou na tom často lépe, s vyšším ekonomickým růstem. Většinou to neplatí; pokud se však do čela státu dostane osoba osvícená, s vizí, žádná opozice, v rámci konkurenčního boje, tuto vizi netorpéduje.
Zatímco USA, Kanada, Austrálie a Evropa, aktivistickou politikou ztrácejí.
Problém si uvědomili v Číně 80 tých let. A Teng Siao Pching změnil Činu jedinou větou:
„NEZÁLEŽÍ NA TOM, JAKOU MÁ KOČKA BARVU. HLAVNÍ JE, ŽE CHYTÁ MYŠI.
Bohužel, racionalita byla a je, první oběť rozumu. Našeho rozumu…
Kruciš Vidláku, tak nevím zda se mám radovat nebo strachovat.
Tak jdu spát a už se těším na komentáře, které mě to snad pomohou vyřešit.
Spíš strachovat… protože my, kteří nedisponujeme miliardami, my se odsud nedostaneme. Nejhorší na tom je, že pokud přijmete teze v tomto článku, že Evropa končí a USA vlastně také, tak bychom neměli být překvapeni, že se bude o velmocenské postavení našich transatlantických bratrů bojovat nejen do posledního Ukrajince, ale i do posledního Poláka a Čecha.
A když si představíte, kolik může Rusko získat v dlouhodobém horizontu, tak bych si myslel, že Putinovi bude stát za to, pohánět válku ještě hóóódně dlouho. Jak to řekl Drulák? Putin je válečník, ne hokynář. Nebude se ohlížet na ztráty, když může vyhrát všechno.
„Všechno“ je nesrozumitelně široký termín… A proto se toho slova budou lidé bát. Aby se ale nebáli, je mu potřeba dát konkrétní obsah.
Myslím, že pro zjednodušení by se dalo říci, že to Ruské „všechno“ dnes už neobsahuje násilím podrobované státy a národy, ale že by se dalo odvodit od textu návrhu dohody, kterou Rusko poslalo USA loni.
A mé pochopení ve zkratce je „Deklarujte Rusku možnost řídit svůj rozvoj samo, jinak si tuto možnost vydobude silou…“
Takže to vaše „všechno“ z mého pohledu neznamená nutně kolonizaci, na kterou jsme „uvyklí“ z Anglosaského významu slova „všechno“.
A pokud to tak je, lidé by se mohli dovtípit, že bát se je mnohem horší reakce na příchozí události, než snaha pochopit a následná možnost se tom – pro ně novém významu slova „všechno“ – nacházet a nacházet i své možnosti a budoucnost.
(… to jen tak na okraj k tomu pojmu „SLOVNÍK“…¨
;-D
No nevím, právě že to Vaše „všechno“ může bejt (ale uznávám, že i nemusí) všechno. Byl bych opatrnější, bejt Váma, lentilko. Mám zkušenosti s Rusem, má sice široký srdce to jó, ale umí bejt taky pěkně panovačná svině! A když vycejtí, že je či může bejt u lizu, umí přehlížet úplně stejně, jako Amík.
Bacha na to, neidealizujte si ho, nemluvil bych za Rusa a byl bych opatrnej, máme sami ze sebou dost starostí.
Coz uvest aspon jednu skutecnou zkusenosticku, s rusama? Tu urcite vlastni.
Ja sem pocesku /urcite spatne /,neduverivej..
Pracovní povinnosti mě několikrát zavály do Varů, dělal jsem pro ně dvě velký rekonstrukce baráků. Ale pro Vás, úplně stačí jenom si Vary propít a podívat se na opravený baráky, jak jsou po setmění územím duchů, něco si přečíst v památkářskejch stanoviscích, podívat se do jejich územního plánu, na zemědělskou půdu, která se jako zázrakem měnila na stavební pozemky, podívat se na azbukou popsaný baráky, popovídat si s někým, kdo třeba bydlí u varskýho letiště … já totiž, Vy nedůvěřivej člověče, se NEpohybuju v adrenalinovým prostředí ringů, abych Vám mohl ukazoval tržený rány, krev a umlácený ksichty jako v Blesku, abych s Vaší nedůvěřivostí mohl zásadním způsobem pohnout.
Taky úplně postačí, když se s Rusákama postavíte v parným létu jenom do fronty na zmrzlinu, která je delší jak 10m, sednete si s nima do čekárny u doktora, zkuste mezi jejich Hummery řídit či jenom zaparkovat Vaši Fábii, pozorujete je u tzv. švédských stolů v různých letoviscích či na různých rautech … snažte se, zvedněte prdel od počítače, pozorujte, mluvte a spolupracujte s nima, vyhodnocujte, měřte, porovnávejte… s tím Vám, člověče zlatej, opravdu nepomůžu!
O zkušenostech po roce 68 asi nechcete slyšet, žejo? Ale dělal jsem taky svýho času u uranu, tušíte-li o tom něco, takže mi asi budete muset věřit, když říkám, že jsou panovační! A to tehdy byli ještě holý prdele, ani nechci domyslet, co by bejvali byli tehdy se svejma dnešníma oligarchama!
Pane Vidlák.
I ten Dubaj je pod kontrolou a víme koho.
Už to někdo psal,že tito loupežníci se měli stěhovat do Číny,ale jim pořádek nevoní,tak se rozjel program Dubaj.Podle mne,to není na sto let,jestli dvacet víc ne.Protože naše vlády o ničem nerozhodují,tak se tohle může dít i ten prodej obílí už při setí.Nač máme elektrárny,když si musíme nakupovat elektřinu v Německu.O dodávkách plynu to samé,přímé jednání a dodávky s Ruska vlády ukončily,tak budeme spoléhat na dobrodiní Německa a USA.Také si myslím,že válka na Ukrajině je existenční,buď Rusko,nebo USA a jejich spojenci.
V tomto případě je „všechno“ to, co si Putin předsevzal získat. A možná i něco navíc. Naši pravdomluvní novináři tady vytvořili narativ, že jde o Ukrajinu. Ale ono jde o mnohem víc. O hospodářský prostor, dolar, vymezení hranic bloků, přesun rozhodovacích míst na nové středobody planety, nový přístup k obchodu, apod, apod.
Putin podle mě v této chvíli stále myslí, že může získat tolik, že to ospravedlní náklady i ztráty.
Putin opakovaně deklaroval, že prioritním cílem Ruska je jeho bezpečnost, přičemž je připraven k jejímu zajištění jak dobrým slovem, nebo silou, když dobré slovo nezabere. Ten jeho narativ „K čemu nám bude svět, když v něm nebude Rusko“ vypovídá myslím vše.
Muze jit o beznou ,chaotickou, panickou mobilizaci prelejvani zoufalyho kapitalu ,obycejnej oportunismus ,zasvindlovat si korupcne na sankcich,na Ukrajiskem konfliktu , s rovnez zkorumpovanymi princatky /8 tisic jen v Sarabii/, vseho schopnymi,kdyz se prilezitost naskytne ,aby si nikdo nevsim a aby chamtivy hochstapler unikl ze sparu aspon pravidel , dani ,atd…
A zaslouzi si vubec nejakej obdiv?
Naštěstí je to jen popis „ještě trošku platné“ situace, pokud ale pozorujete „gradienty“ změn ve světě (stačí už i ta Vidlákem popisované Ekonomika, je na první pohled viditelné, že doba platnosti této situace už dlouhá být nemůže.
Vidlákův článek tedy nelze jen vidět jako „apokalyptický“, ale jako „spíše apokalyptický s náznakem veselejších zítřků“…
A pokud si mohu dovolit jeden postřeh – Vidlák hodně stojí o to, aby to nebyly „veselejší zítřky“ které jen od někoho „dostaneme“, ale aby to byly „veselejší zítřky“ i pro nás samé právě proto, že budeme také i sami definovat, co ty zítřky budou obsahovat (i s pozitivními provky pro nás samé).
Jinými slovy – je potřeba naučit se pohnout svým vlastním zadkem, protože ta doba, kdy tato znalost a zkušenost vlastního pohybu, už klepe na dveře – a po chvíli se už nebude klepáním prát, zda otevřeme ty dveře sami. A pokud je sami neotevřeme, může to být až takový „fičák“, že se nebudeme mít ani čas se čemukoliv divit…
Putin NEMŮŽE vyhrát všechno! A ani si to nemůže myslet.
Putin MŮŽE prohrát SKORO všechno.
ÚPLNĚ všechno může prohrát Evropa v čele s tou tzv. východní.
Mrkněte na dnešní překladový Vlkův článek o „našem“ nutném tažení na Východ.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/
Vycházíte ze špatné premisy – „Putin“.
Putin totiž není „ten“, kterého máme vidět očima západního mainstreamu – ten, který se úmyslně staví do role příjemce „zisku“.
Putinum „zisk“ je odvislý od „zisku“ Ruska a ruského národa/lidu. A v tomto mu ten „jeho“ lid rozumí mnohem více, než my.
„Ziskem“ Ruska může být „nezánik Ruska“.
Tomuto „zisku“se „náš“ „demokratický“ svět snaží za každou cenu zabránit.
Takže se tamnímu lidu až tak moc nedivím.
————-
Koukám, že brzy budu mít nadměrně omlácenou klávesu s uvozovkami.
– A dostáváme se do situace, kdy jakékoliv slovo se staletími ustáleným významem bude zapotřebí opatřit rozsáhlým komentářem, co vlastně tento týden momentálně znamená v novořeči a předefinované starořeči.
Průkopnickým činem byl proslulý HAPRDAL – Havdova Pravda a Láska, kde je nutno předefinovat tato slova uvedená v uvozovkách : „pravda “ a „láska“ „zvítězí“ nad „lží“ a „nenávistí“.
Optimisticky nutno přiznat, že to není až tak hrozné: pět slov je sice nutno předefinovat, nicméně stále ještě zbývají tři slova která si zachovala svůj původní význam:
2x slovo „a “
plus 1x klíčové slovo „nad“ !!!
Zubař Macek dosáhl souladu Havlova hesla s realitou naopak jeho zestručněním:
„Pravda a láska vítězí lží a nenávistí“
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/27/valkated-je-tu-kocovina/#more-985487
—–
To dodávám pro jistotu – aby se nikdo nevyčerpal četbou na fialistické téma „Teď proud naší moči zlaté Putinovy plány zmate“
(Vlk postrádá nejen Ládikovu, ale dokonce i mou básnickou praxi a tak parafrázuje Kefalínovo heslo o hatících boubelatých vepřích poněkud klopotně)
Tak dík za uklidnění.(tady bych vložil smajlíka, nebo jak dole píše Asfalťák vložil uvozovky).
Co je podstatné, to co píšete dnes Vidláku je vlastně myšlenka Pjakina. Ten ale tu úlohu, kterou převzala Dubaj očekával od Číny a později i od Íránu. Přiznám se, že jsem tomu nevěnoval pozornost a navíc mě to přišlo bláznivé a hlavně jsem nechápal důvody tohoto přesunu centra světového obchodu. Dnes už rozumím a začínám věřit, že je to vše mistrovské dílo globalistů.
Nicméně mě stále uniká ten důvod. Proč by to ti globalisti dělali? Nechce se mě myslet. Že by jen ten svobodný obchod a lepší zisky? Co jiného, že?
Takze po nejakych chvilich trpelivosti…
Muzeme na situaci s klidem ,polozit prst.
Vidlak /D.D/ a jeho parta, predevsim ,parta, Zamozny ,mestacky burzoasie.
Neustale sirici a vytvarejici atmosferu paniky, obav , strachu , nejistoty , splasenych nepodlozenych zprav bez jedineho faktu , svet bez moznosti se zase zlepsit a zacit fungovat, ustrasenost , nadrazeneho chovani se snahou hystericke manipulace sveho okoli ,splaseneho zmatku,bezprikladne odsuzujici vsechny ostatni..Jako by toho uz nebylo dost. Svec a jeste pruty.
Smisene se zhustenym opakovanim zpatlanych michanic vseho odevsad ,co se hodi do kramu…Bije mocne a nepricetne na Tam-Tamy pathologicke opakovane ,vracejici se zachvaty manic depresivni uzkosti.
Cerne a jeste cernejsi v hrobovych pohrbech vseho. Odmita z nich vylezt.
Ma ovsem.
Predstavy konce sveta bez moznosti neceho jineho..Odmita videt veci jinak , nez ze sve /a party/, tunelove perspektivy poplachu.
Typicky pro tyhle vrstvy. Konec sveta zase na dosah.
Nadrazenost spolecna s akademiky ma za nasledek nemoznost ,strasenim ,dosahnout ,treba pouhym porozumnenim na sve spoluobcany .
Na ruznorodou nasi spolecnost.
Vse jine odsuzuje jako spatne a odsouzenihodne.
Ktera ,narodni spolecnost se na veci diva neustrasene a ponekud strizlive.
To drazdi k stupnovani hrozeb stale horsi budoucnosti, jiz za rohem !!!
Zahledne neco na poli a uz vi!! Tupy novinari.
Snazi se kazdeho tak mobilizovat ,ale neumi predlozit ani jednu zavaznou ,objektivni a prijatelnou pricinu.
Fakt. Dukaz? Jedna kamaradka.
Kvuli Dubai??
Moznost a jen pouha vidina ztrat materialnich i malych ,nedava uslapnutym neurotikum spat.
Povysenost maloburzoasnich akademiku nasla urodnou pudu.
Nadrazenosti.
Nedovedou Vidlaci si predstavit ,ze by nekdo jiny mel jiny postoj k situaci.
Tak nemohou Vidlaci ani videt cestu nekam jinam a ven z pritomnosti. Kdyz.
Strach ma zase velky oci.
Já myslím, že v tom není třeba hledat nějakou geniálně zvrácenou mysl. Prostě globální výroba a globální obchod překonaly jakoukoliv myslitelnou hranici. Je na hranici organizovatelnosti, na hranici kapacity lidského mozku i když tomu mozku pomáhá výpočetní technika. A je v tom zaangažováno strašně moc menších zájmů. Celou globalizaci si dovolím vystihnout středověkým překadlem, protože už za Přemysla Otakara přišli na to, že ČERT VŽDYCKY PŘISYPÁVÁ NA VĚTŠÍ HROMADU. Stejně tak se nic nezměnilo na pravěkém konceptu, že silný obírá slabšího. Těmito dvěma pojmy si bohatě vystačíte a nepotřebujete ani globálního prediktora ani nic jiného.
Prostě někde je hromada peněz a kolem nich se motá spousta lidí, co si chtějí nahrabat. Teď se děje jediná věc (a pro mě zcela nepochopitelná). Že dobrovolně tuto hromadu peněz přesouváme někam jinam, abychom jí měli od sebe co nejdál.
Rusko bylo možné zničit. Stačilo dál bezotyšně korumpovat jeho elity. Stačilo hýčkat jejich oligarchy a čím horší, tím víc jim podkuřovat. Dodávat tam levně západní zboží, aby si nepostavili vlastní průmysl. Dodávat jim dokonce levně i zbraně, aby si nestavěli svoje. Zvát je na Schwabovy sympozia, podkuřovat jim u anglické královny, dávat ruským ministrům americká oceněnění za ekonomii. Teď už je to jedno. Všechno se už stalo a teď jen budeme koukat.
Pane Vidlák.
Zřejmě to tak rychle za Jelcina nešlo,ale víme,že se to praktikovalo a někteří jsou na výsluní doposud.To na Ukrajině provedli dokonale,dokonce oligarchové mají svoji armádu.
Máte pravdu, ale proč chodit až na Ukrajinu, když bezmála totéž jsme viděli (a ještě více už týden vidíme) u nás doma?
Akorát u nás se občas kříží zájmy tuzemských mafií, německého průmyslu a amerického hlubokého státu (mluvit dnes o USA jako o jednotné entitě je bezmála stejně pošetilé jako mluvit o českých zájmech.)
Což mělo retardační efekt – všichni se střídavě drží vzájemně tu pod tu pod krkem, tu za koule.
ad. držeti se vzájemně –
dovolím si říci, jedná-li se o jemné držení, tak i stokrát nic umořilo vola.
„umořolo vola“?
Ono záleží hlavně na tom, zda se držet musíte, anebo zda se držet chcete.
Zkuste si vybavit „držení se“ právě zamilovaných (a ti se drží často i dost pevně)…
… aneb – člověk si sám rozhoduje, jak bude co „vidět“.
Přivedla jste mě na myšlenku, proč je teď do poliických funkcí dosazováno tolik volů:
Vola není možno držet za koule!
Voli se vodili za kruh v rypaku, ne?
Je vidět, že Asfalťák je holub na svém místě. To je úžasná myšlenka! – Akorát že u nás byla nějak vadně pochopena: ve staré Číně dělali politiku eunuši, u nás volové. Biologicky je to sice totéž, ale jinak…
Na ně platí elektrika, ta je jistě umoří.
někdy je dobré dát i přes pevnost držení se, tomu druhému svobodu. Aby nebyl umořen.
Něco jako „preventivně odhánět“ aby se povzbudila touha druhého se více držet?
ad. „… Lentilka napsal:27 června, 2022 (15:26)
Něco jako „preventivně odhánět“ aby se povzbudila touha druhého se více držet?….“
Nikoliv, dát skutečně svobodu, aby nebyl umořen.
Zkusím odpovědět tak, jak to skutečně mám…
Ta „svoboda“ je hlavní součástí každého vztahu a je vždy pro mně nejpodstatnější to, aby to, že vytváříme vztah (jakýkoli) bylo podloženo uvědoměním, že je to svobodné rozhodnutí – každého samostatně – být s tím druhým, a v momentě, kdy mizí to klíčové „já chci“ nemá cenu nic dalšího řešit.
Dají se k tomu napsat romány, ale princip je tento – můj stav mého „moření se“ je potřeba umět tomu druhému sdělit ještě před tím, než zmizí ono „já chci“.
No ano, než člověk dospěje k onomu nechci, mnohé tomu předchází. Pak záleží, jakou bude mít případná svoboda podobu.
To kouzlo se nazývá spolu práce. Jen se to nesmí vzdát předem.
Šuajrá
Celou větou:
Mátłatłi hijál šuajrá` strákong.
KuJi
… a léčíte to? Já jen že by to mohlo mít progresívní gradaci v čase…
@Lentilka:
Když narazím na webu na výraz, který neznám, napíšu si to do vyhledavače dříve, než se zeptám se, zdali se ten, kdo je použil, léčí.
2KuJi
Jenže pro @matku to je důležité – i když jste to zjevně nepostřehl. A to nepostřehávání se léčit dá.
No u nás se říkalo že čert na tu hromadu dělá něco jinýho… to by vysvětlovalo proč se tý hromady zbavujeme. Asi zase peníze smrdí a chudoba cti netratí (nevím proč, ale pořekadla o hladu a bídě se na humanitních směrech zřejmě neučí)
Budte chlap. Divejte se na bezprostredni nebezpeci ,potrebne k obrane.
Az to prijde tak se uvidi. Co vlastne prislo.
Tak tomu i povzdy bude,
ze to vzdycky nejak bude,
at si bylo jak si bylo,
bude,aby to tak bylo…
Z basne M.Krlezi ,khevenhueller, kterej jako jihoslovan, musi vo tech vecech vedet a dost..
Globalizace, a proč?
I to nám bylo sděleno – protože zdroje jsou omezené, tak je potřeba zajistit, aby PO CELÉ PLANETĚ byla kontrola, že se někde (i v budoucnu) nevytvoří nějaká enkláva, která by mohla ohrozit to dělení zdrojů tak, aby elity měly neustálý dostatek všeho ke svému životu.
Hnidopich: Pjakinova skupina konceptuálů věří, že je to protože tzv. globální prediktor se postavil proti nadměrnému konzumu USA, který zatěžuje planetu. Američanů je 5 % lidstva, ale spotřebovávají mnohonásobně víc energie, paliva, jídla atd. Proto prý válčí tzv. globální elita proti státní elitě USA. Ta státní elita se pochopitelně nechce vzdát hegemonie USA a dolaru, která jim přináší výhody.